פרוטוקול 05.03.2025

עד מרכזי: רינת סבן · 2403 אמירות.
הודעת מערכת תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן בוקר טוב לכולם. היום ה-5 במרץ 2025. תיק פלילי - 67104 01-20 הדיון מתקיים היום בירושלים ואנחנו עם עדת ההגנה מס '. 2 רפ"ק רינת סבן. בוקר טוב לך.
רינת סבן בוקר טוב.
הודעת מערכת · ראשית ע"ה 2 - רפ"ק רינת סבן, לאחר שהוזהרה כדין, משיבה לשאלות עו"ד עמית חדד:
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לנו כאן נציגות של נאשם מס' 4? אין. אני מקווה שהם מעודכנים בעדה שעומדת על הדוכן.
עמית חדד · ראשית היא לא רלוונטית להם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא רלוונטית להם? אוקיי.
עמית חדד · ראשית למיטב הבנתנו היא לא רלוונטית להם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה.
עמית חדד · ראשית את מעדיפה שנקרא לך רינת? רפ"ק סבן?
רינת סבן · ראשית איך אתה מעדיף שאני אקרא לך? עו"ד חדד?
עמית חדד · ראשית עמית
רינת סבן · ראשית אז אני רינת
עמית חדד · ראשית בסדר גמור. רינת בוקר טוב, קודם כל תודה שבאת, אנחנו יודעים שהגעת מקורס פו"מ, ונקווה שיהיה בהצלחה. לא הספקנו לשבת ולהתרענן לפני.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית אז לא הספקנו לשבת ולהתרענן, ומה שננסה לעשות, שוב, במגבלות, לנסות לרענן לך את הזיכרון תוך כדי. כמה את זוכרת מהתיק שלנו, לפני שאנחנו מתחילים?
רינת סבן · ראשית לא הרבה, חלפו שבע שנים, אני עודכנתי ביום ראשון וחשוב שזה יירשם גם בפרוטוקול,
עמית חדד · ראשית הכל מוקלט
רינת סבן · ראשית עודכנתי ביום ראשון שאני צפויה לבוא ולהעיד היום, בשלב מאוחר יותר במהלך היום עדכנת אותי שאני לא אמורה להגיע,
עמית חדד · ראשית שאני מקווה שלא. כן
רינת סבן · ראשית שיש עד אחר שאמור להגיע במקומי, אמרתי לך שככל שאני צריכה לבוא להעיד ביום רביעי אני אזדקק למספר ימי הכנה על מנת לעבור על החומרים, היות ואני יוצאת לסדנה ואני לא אוכל לעשות את זה, ואתמול בדקה ה - 99 עודכנתי שהחלטת השופטים כי אני נדרשת להגיע על אף שחלפו שבע שנים ועל אף שלא נעשתה הכנה, התייצבתי היום, אולם ללא הכנה.
עמית חדד · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רפ"ק סבן, אנחנו מודעים לכל זה, אנחנו אלה שהחלטנו שצריך להעיד ושצריך לקיים היום דיון, ולא צריך להפנות את זה כלפי עו"ד חדד, כי אנחנו אלה שקבענו מיום ראשון להיום, אנחנו ערים לזה ומודעים לזה ואנחנו בכל זאת נשמע אותך, עם כל האילוצים.
רינת סבן · ראשית בסדר גמור כבודה, היה לי חשוב להבהיר את זה כדי שלא יהיה מקום לספק
עמית חדד · ראשית היה גם לי חשוב שתגידי את הדברים
יהודית תירוש · ראשית סליחה רק רגע גבירתי, העדה אמרה, לכן אני אומרת את זה אחרי שהעדה אמרה, מעבר להחלטת בית משפט,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על יום ראשון שהודיעו לה על ביטול? שמענו מה ש-,
עמית חדד · ראשית שהודענו על ביטול?
יהודית תירוש · ראשית שהודיעו לה שיהיה...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, בואי נתחיל את היום טוב. אמרתם את זה אתמול, שמענו את זה אתמול ואני רואה שזה מה שהיא אומרת, אבל בסוף היא כאן ואנחנו שומעים אותה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור, אין בעיה. אנחנו עדיין... אתמול כשאנחנו אמרנו את הדברים האלה חברי קם ובמקום להגיד 'אני מצטער', הוא אמר 'אני נפעם מדברי גברת תירוש,'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז למה אנחנו, אבל את כל זה היה אתמול. למה אנחנו מתחילים עם זה שוב היום?
יהודית תירוש · ראשית בגלל שהדברים האלה חשובים ושגם יירשמו בפרוטוקול,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גבירתי יודעת שהכל נרשם בפרוטוקול.
יהודית תירוש · ראשית ואני גם... שאני כן חושבת שאפשר להגיד גם על עניינים קולגיאליים מינימליים, כשעו"ד אומר לעורכת דין בתיק 'העדה הזאת לא תגיע, יגיע עד אחר', אפשר להעיר על הדבר הזה. זה לא יכול להיות שמעכשיו אני אגיד לעו"ד חדד 'מעכשיו הכל במיילים, הכל יועבר לבית המשפט ואין שיח כי אין הסכמות'...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא הבנתי למה אנחנו עכשיו בתוך זה.
עמית חדד · ראשית אני פשוט לא מבין על מה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא הבנתי למה אנחנו מתחילים כך את היום. באמת לא.
יהודית תירוש · ראשית בגלל שאתמול זה לא היה הדבר שנאמר על ידי עו"ד חדד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל שמענו עכשיו מה ששמענו ומה שאמרה העדה אמרה העדה. כל אחד אומר, הכל נרשם, הכל נרשם. גמרנו.
עמית חדד · ראשית אני רק בכל זאת אומר, כי אני באמת לא מבין את הרצון של התביעה כל פעם להרים את הטונים, להתנגח, לצעוק. אני לא מבין את השיטה הזאת. אני אומר כך בכל זאת במילה, אנחנו קיבלנו את הזימון ביום ראשון, העברתי אותו מיד לגב' סבן בוואטסאפ. היא יכולה לאשר את זה, היא כאן. דיברתי איתה כי רציתי לתאם איתה ישיבת הכנה, אמרה לי רינת שהיא מבקשת שזה,
יונתן תדמור · ראשית לא, הסדר הכרונולוגי לא היה,
עמית חדד · ראשית אפשר בבקשה לתת לי לדבר? אתם כל הזמן תוקעים, כל הזמן מפריעים, זה בלתי אפשרי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, דבר.
עמית חדד · ראשית אני דיברתי איתה, היא אמרה לי שהיא מעדיפה שלא, שזה לא נוח לה, היא רק מתחילה קורס פו"מ. אני שומע, מנסה לראות אם יש עד אחר שיכול להגיע. למה כל הזמן צריך הערות מהצד השני? למה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי אפשר קצת לשבת בשקט ושנתחיל סוף סוף את הדיון?
עמית חדד · ראשית אני פשוט אתחיל, אני רק אומר שהתיאור של התביעה לא עומד בקנה אחד,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הבנו כבר אתמול שיש מחלוקת, הנושא הזה מאחורינו.
עמית חדד · ראשית לא עולה בקנה אחד ע ם המציאות. בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הנושא הזה מאחורינו, תתחיל.
יהודית תירוש · ראשית אפשר להציג את הוואטסאפים אם יש ויכוח.
עמית חדד · ראשית תציגי את הוואטסאפים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, אני ממש מבקשת, בואו נעשה סדר. אם יש לכם התנגדות, תקומו שנדע שיש התנגדות. אם אין התנגדות, בבקשה לתת לדיון להתנהל. כמו שאנחנו רגילים, כמו שאנחנו אמורים לעשות. ממש. אי אפשר כך.
עמית חדד · ראשית רינת, אז שוב אני אומר, אני מודה לך שהגעת למרות שאת באה בלי הכנה, וככל שיש צורך לרענן את הזיכרון, שנעלה טיפה למעלה, טיפה למטה במה שאני אציג, אני אשמח לעשות את זה, כדי שנוכל לקבל ממך את התשובות המיטביות. בסדר? תרגישי לכן חופשי יותר מעדה רגילה שאני חוקר אותה בחקירה נגדית, אם יש משהו שלא ברור, תשאלי, חשוב לי מאוד שנקבל את התשובות המיטביות. כמה זמן את במשטרה? מתי התגייסת?
רינת סבן · ראשית ב - 2001
עמית חדד · ראשית את יכולה לדבר איתי על תפקידים שמילאת לאורך השנים מ - 2001?
רינת סבן · ראשית רובם באגף החקירות, חוקרת המון שנים, קצינת חקירות, סגן ראש מחלק, ראש מחלק, ממלאת מקום ראש מפלג. היום עוזרת ראש אגף החקירות והמודיעין.
עמית חדד · ראשית החקירה שלנו ב - 2018 מתי הגעת ליאל"כ?
רינת סבן · ראשית ב - 2018
עמית חדד · ראשית זאת אומרת זו חקירה ראשונה שאת מטפלת בה ביאל"כ?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת אם ראשונה או שניה, אבל בין החקירות הראשונות
עמית חדד · ראשית ראשונה או שניה. ולפני כן את היית ביחידת אתג"ר, נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית יחידת אתג"ר עוסקת בעבירות, איזה סוג עבירות?
רינת סבן · ראשית גניבות רכבים
עמית חדד · ראשית גניבות רכבים. כלומר את עוסקת בעבירות של גניבות רכבים, את מגיעה ליאל"כ והחקירה הראשונה או השניה שאת עוסקת בה,
רינת סבן · ראשית או השלישית. בין החקירות הראשונות,
עמית חדד · ראשית את אמרת ראשונה או שניה, אבל,
רינת סבן · ראשית בין החקירות הראשונות שניהלתי זו החקירה הזאת
עמית חדד · ראשית מצוין. אז בואי ספרי לנו איזה חקירות ניהלת לפני כן?
רינת סבן · ראשית אני ממש לא יכולה להתחיל למנות את שמות הפרשיות
עמית חדד · ראשית רק להגיד לנו פרשה. אמרת לנו שיש אולי שלושה תיקים לפני כן,
רינת סבן · ראשית היה תיק שחיתות של תחבורה ציבורית שחקרתי
עמית חדד · ראשית לפני התיק של ראש הממשלה?
רינת סבן · ראשית עוד פעם. אני לא זוכרת את סמיכות הזמנים, אם רלוונטי אני אפתח עכשיו את האינטרנט ואנסה לראות איפה זה בסרגל הזמנים.
עמית חדד · ראשית אנחנו נסתכל. מה שם התיק?
רינת סבן · ראשית אני לא מצליחה להבין את הרלוונטיות של השאלות באיזה חקירה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברת סבן, בואי נעשה סדר. אם התביעה לא קמה ומתנגדת, את צריכה לענות לשאלות. את לא מבינה את הרלוונטיות, יש שאלות, יש תשובות, כל עוד אין התנגדות ואין החלטה שההתנגדות מתקבלת, צריך לענות לשאלות. בסדר? אלה הכללים.
רינת סבן · ראשית טוב
עמית חדד · ראשית כן רינת, אני אומר לך שהתיק של ראש הממשלה הוא התיק הראשון שחקרת. את אומרת שיכול להיות שכן, יכול להיות שלא, אולי היו תיקים לפני כן, אני רוצה לדעת איזה תיקים היו.
רינת סבן · ראשית יכול להיות שהיו תיקים לפני ויכול להיות שלא, אני באמת לא זוכרת
עמית חדד · ראשית בסדר. מאה אחוז. לכן אני מבקש, רק מה השם של התיק של התחבורה הציבורית, בכל זאת?
רינת סבן · ראשית כביש הסרגל
עמית חדד · ראשית נבדוק אותו. את זוכרת כמה זמן לפני שהתחלת לחקור את תיק נתניהו, תיק ראש הממשלה, עברת מאתג"ר ליאל"כ?
רינת סבן · ראשית כמה חודשים
עמית חדד · ראשית כמה?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את יודעת מתי התחלת ביאל"כ, את זוכרת תאריך מדויק?
רינת סבן · ראשית לא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באיזה חודש, משהו?
עמית חדד · ראשית אמרת ב - 2018
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית אנחנו יודעים שהחקירות האלה הן בתחילת 2018. פברואר 2018 אז אני מבין שזה,,
רינת סבן · ראשית אז ממש כן, בסמוך
עמית חדד · ראשית ממש בסמוך. לא טיפלת בעוד תיק בסדר גודל כזה, נכון? כמו של ראש הממשלה?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית זה אירוע שהוא אירוע מיוחד, אני מניח, חוקרים ראש ממשלה מכהן
רינת סבן · ראשית אירוע גדול
עמית חדד · ראשית אירוע גדול. אולי הכי גדול שאי פעם היה ביאל"כ, מבחינתך, בתקופה שלך?
רינת סבן · ראשית בטוח
עמית חדד · ראשית בטוח. ואני מניח שניגשים לתיק כזה בחרדת קודש, בטח כשזה התיק הראשון שלך, נכון?
רינת סבן · ראשית לכל תיק אני ניגשת בחרדת קודש
עמית חדד · ראשית מאה אחוז, אני בטוח בזה, קל וחומר בתיק הזה שזה תיק של ראש ממשלה, תיק ענק, סדר גודל יוצא דופן ביאל"כ. נכון?
רינת סבן · ראשית סדר גודל יוצא דופן בהחלט
עמית חדד · ראשית כן. ואני מניח שידוע לך שאסור לקיים מגעים שהם לא מתועדים עם נחקרים מחוץ לחדר חקירות, נכון?
רינת סבן · ראשית ש-?
עמית חדד · ראשית אסור לקיים מגעים לא מתועדים, תשאולים, חקירות, לא מתועדים עם נחקרים מחוץ לחדר חקירות.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית ואם יש מגע כזה, אז ברור שיש חובה לתעד אותו בזכ"ד, זה דבר שאת יודעת היטב. נכון?
רינת סבן · ראשית נכון. כן
עמית חדד · ראשית וברור שאם יש שיחה שעוסקת בנושא חקירה אז קל וחומר בן בנו של קל וחומר שחייבים לתעד את השיחה הזאת, נכון?
רינת סבן · ראשית אם יש שיחה שעוסקת?
עמית חדד · ראשית אם יש שיחה מחוץ לחדר החקירות והיא עוסקת בנושא החקירה, ודאי שיש חובה לתעד אותה
רינת סבן · ראשית בוודאי
עמית חדד · ראשית בוודאי. ועריכת הזכ"ד הזה היא חשובה גם עבורנו ההגנה, אולי גם עבור התביעה שחלילה לא תצא טעות תחת ידה, גם בשביל בית המשפט, זה דבר שהיה ברור לך גם בזמן אמת?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. אוקיי. עכשיו, מתי בפעם הראשונה נחשפת לתיק שאנחנו מכנים אותו כאן תיק 4000?
רינת סבן · ראשית זמן קצר לאחר שהגעתי ליחידה
עמית חדד · ראשית את זוכרת מי דיבר איתך על התיק הזה לראשונה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית את זוכרת מה נמסר לך ביחס לחשדות?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת מי מסר או מה מסר, מלפני למעלה משבע שנים, לא זוכרת את הסיטואציה
עמית חדד · ראשית יכול להיות שאת משקרת לנו כשאת אומרת לנו שאת לא זוכרת? אין סיכוי כזה, נכון? את באמת לא זוכרת, כי חלפו שנים.
רינת סבן · ראשית כל מה שאני אומרת פה על הדוכן, אני אומרת אמת
עמית חדד · ראשית זה אירוע, את אומרת 'זה התיק הכי גדול', אני גם מוסיף, הכי משמעותי שאי פעם חוקר לדעתי, בטח ביאל"כ, ממתי שהקימו את היאל"כ עד היום וגם עוד מאה שנים קדימה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, היא לא יכולה להעיד על זה.
עמית חדד · ראשית אני אומר. אמרתי, אני אומר. ואני מניח שההכנות לתיק הזה הן הכנות משמעותיות וזה לא אירוע של שניות, נכון? כשמציגים לך את החשדות, כשמראים לך את התיק לראשונה זה לא אירוע של 40, 50 שניות, זה בטח שעות ארוכות של הסברים, נכון?
רינת סבן · ראשית אף אחד לא בא והציג לי את החומר. קיבלנו ככל הנראה את החומרים, להתחיל לקרוא,
עמית חדד · ראשית לא, אני רוצה מזיכרון רינת.,
רינת סבן · ראשית אז אני לא זוכרת ולכן אני אומרת ככל הנראה
עמית חדד · ראשית אם את לא זוכרת אני מאוד אעריך את זה אם תגידי 'אני לא זוכרת'. אני לא צריך הערכות הערכות, אני יודע לעשות הערכות שלי, בית המשפט יודע לעשות הערכות שלו, אפילו התביעה יודעת לעשות הערכות משלה. לטעמנו שגויות לפעמים, אבל עדיין הערכות. אז את לא זוכרת איך זה היה.
רינת סבן · ראשית את הסיטואציה שבה מסרו לי או סיפרו לי או דיברו איתי על התיק, אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית כל הנחיה שאת מקבלת לגבי התיק, ישיבות, את זוכרת את הפגישה הזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שניה עו"ד חדד. אפשר שם מאחורה לשבת? מי שרוצה לדבר, שידבר בחוץ. תודה.
עמית חדד · ראשית כל הפגישה הזאת שמנחים אותך לגבי התיק, מה היה, את זוכרת את הפגישה הזאת?
רינת סבן · ראשית שאלת, עניתי שלא
עמית חדד · ראשית שאת לא זוכרת. למרות שזו פגישה ארוכה. זו לא פגישה קצרה אני מניח, זה לא דקה אחת יושבים, ואומרים לך 'טוב, יש תיק נגד ראש הממשלה, בהצלחה, ותלכי מפה.'
רינת סבן · ראשית ברור שלא
עמית חדד · ראשית ברור שלא. אבל עדיין את פה אומרת תחת אזהרה שאת לא זוכרת את זה
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית בסדר גמור. את זוכרת, גם אם את לא זוכרת מה היה ומי אמר לך, אבל את זוכרת מה היו החשדות בכלל שחקרתם? מה החשדות?
רינת סבן · ראשית שוחד, מרמה והפרת אמונים. שיבוש הליכי חקירה. אלה החשדות המרכזיים
עמית חדד · ראשית יופי. בואי נתחיל לפרק את זה. שוחד מה השוחד?
רינת סבן · ראשית בתיק?
עמית חדד · ראשית בתיק. ודאי. בתיק שלנו
רינת סבן · ראשית יחסים של תן וקח בין רוה"מ לבין שאול אלוביץ.'
עמית חדד · ראשית יופי. בואי נדבר על מה אתם, מה חשבתם, מה ראש הממשלה קיבל?
רינת סבן · ראשית סיקור אוהד באתר וואלה תמורת הטבות רגולטוריות לקבוצת יורוקום שנמצאת בבעלותו של שאול אלוביץ.'
עמית חדד · ראשית יופי. אז א. אני רואה שאת זוכרת סיקור אוהד. מה ידעת על הסיקור האוהד הזה? שמה בדיוק הוא קיבל בוואלה, איזה סיקור אוהד? מה נאמר לך?
רינת סבן · ראשית זה לא מה נאמר לי, זה הודעות וואטסאפ, זה חומרי חקירה שהצביעו על כך שרוה"מ והמקורבים אליו ובני המשפחה פנו לגורמים בוואלה וביקשו להוריד כתבות, להכניס כתבות אוהדות, לייצר כתבות, לטובת ראש הממשלה.
עמית חדד · ראשית אפילו ראיתי שיורם נעמן אומר שאתר וואלה היה משועבד לטובת ראש הממשלה
רינת סבן · ראשית שמי אמר?
עמית חדד · ראשית יורם נעמן למשל. את יודעת מי זה יורם נעמן?
רינת סבן · ראשית כן. הוא היה המפקד שלי
עמית חדד · ראשית הוא היה המפקד שלך. אז הוא אמר לראש הממשלה שחקרתם את זה שהאתר היה משועבד לראש הממשלה, שהוא 90%, 100% לטובתו של ראש הממשלה. אלה דברים ששמעת בזמן אמת?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת מה יורם נעמן אמר בזמן חקירה
עמית חדד · ראשית אני שואל האם זה דברים ששמעת בזמן אמת?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא. אז רק שמעת סיקור חיובי?
רינת סבן · ראשית מה זה שמעתי? ראיתי חומרי חקירה
עמית חדד · ראשית ראית חומרי חקירה שלימדו אותך שראש הממשלה מקבל סיקור חיובי בוואלה?
רינת סבן · ראשית שהצביעו על כך שיש סיקור חיובי שניתן, עוד הפעם, לראש הממשלה, באמצעות מקורבים ובני משפחה.
עמית חדד · ראשית בוואלה?
רינת סבן · ראשית בוואלה
עמית חדד · ראשית הבנתי. כמה סיקור חיובי?
רינת סבן · ראשית לא הבנתי את השאלה
עמית חדד · ראשית כמה. כמה סיקור חיובי. יש תמיד סיקור, ראש הממשלה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה כמה? תפרט.
עמית חדד · ראשית כמה. מה מצאתם. מצאתם משהו חריג, משהו מיוחד? כמה סיקור חיובי?
רינת סבן · ראשית כמה בכמות או כמה הסיקור היה חיובי? אני רוצה שתמקד את השאלה
עמית חדד · ראשית איך שאת רוצה. תבחרי
רינת סבן · ראשית אוקיי. אני נחשפתי לכמות הודעות רבות שהצביעו על סיקור חיובי, הודעות חריגות מאוד, עוד פעם, על פי הזיכרון שלי, הודעות חריגות מאוד, בוטות מאוד.
משה בר-עם · ראשית מה למשל, איזו הודעה חריגה למשל?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת נוסחים של הודעות, אבל אני זוכרת אמירות ברורות של צריך להוריד, אם לא,' הבוס יתעצבן', 'צריך להכניס את זה עכשיו עכשיו בהול', וזה לרוב היה בכריכה ל-.
משה בר-עם · ראשית מדוע זה חריג?
רינת סבן · ראשית אני לא נתקלתי בזה בכל שנותיי. יכול להיות שאחרים יגידו שזה לא חריג, בעיניים שלי זה היה חריג.
עמית חדד · ראשית רינת, את בחודש הראשון שלך ביאל"כ,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק ההודעות שאת מדברת עליהן, תפרטי איזה הודעות, בין מי למי, על מה?
רינת סבן · ראשית היו הודעות, רוב ההודעות, לפי מה שאני זוכרת, רוב ההודעות היו מיועדות לאילן ישועה והן הועברו מהרבה מאוד גורמים, גם בני משפחה של רוה"מ וגם מקורבים. אני יכולה זה, אבל אני לא רוצה,
משה בר-עם · ראשית הודעות וואטסאפ?
רינת סבן · ראשית הודעות וואטסאפ לפי מה שאני זוכרת
עמית חדד · ראשית רינת, את אומרת לבית המשפט שבכל שנותייך לא נתקלת בזה, תסלחי לי, ואני אומר את זה בלי לפגוע חלילה. את שוטרת חדשה שמגיעה מיחידת אתג"ר שעוסקת בגניבת רכבים. לא מקל בזה ראש,
רינת סבן · ראשית אני לא שוטרת חדשה, אני חדשה ביחידה
עמית חדד · ראשית אמרתי, חדשה ביחידה. עכשיו אני מתקן, חדשה ביחידה. מגיעה מיחידת אתג"ר שהיא יחידה חשובה מאוד, אבל היא עוסקת בגניבת רכבים, היא לא עוסקת ביחסים בין פוליטיקה לתקשורת, נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית נכון. ואז את רואה הודעות ואת מחליטה שהן חריגות על בסיס הניסיון שבכל שנותייך לא ראית הודעות כאלה? כמה פעמים ראית הודעות בין דובר ראש ממשלה לבין כלי תקשורת?
רינת סבן · ראשית תראה, בתחום החקירות כל חקירה, כל נושא חקירה, זה עולם אחר. זה תחום אחר, ובסוף כחוקר אתה מסתכל ואתה רואה את הראיות ואתה בונה את התמונה,
עמית חדד · ראשית לא, אבל שאלתי שאלה, תעני לשאלה שלי. בואי נבנה יחסי אמון בינינו. זו לא השאלה שלי
עודד שחם · ראשית לא חשוב, היא תשיב,
עמית חדד · ראשית כן. היא תשיב
רינת סבן · ראשית אני אשיב לשאלה ששאלת. אני לא חושבת שנדרש רקע קודם בהבנה של תקשורת ופוליטיקה כדי להבין שמדובר בהודעות חריגות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה חריגות? חריגות זה ביחס למשהו.
רינת סבן · ראשית חריגות שעוד פעם, אם אני מבודדת את האירוע של סיקור, אוקיי? של האם זה חריג שפונים בני משפחה של רוה"מ לאתר וואלה על מנת להוריד, להכניס, ולצייר תמונה מאוד מאוד חיובית כלפי רוה"מ ובני משפחתו, זה דבר אחד. בראייה שלי, ברגע שכל האירוע הזה נכרך סביב אירוע רגולטורי מאוד מאוד גדול שנועד להיטיב עם שאול אלוביץ' והקבוצה שלו, זה אירוע אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל בואי נפריד רגע את הדברים. בואי נישאר בחריגות. חריג זה מושג השוואתי.
רינת סבן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חריג זה ביחס למשהו אחר. אז כשגבירתי מדברת על חריג, חריג ביחס למה? איזה דברים אחרים את מכירה או ראית שאת יכולה להגיד שזה חריג ביחס אליהם?
רינת סבן · ראשית אז אני עונה, עוד פעם, לא חקרתי תיקים כאלה בעבר, יכול להיות שההשוואה שלי היא לא, אין לי הרי תיק אחר להשוואה, כמו שאני מניחה שלהרבה עורכי דין אחרים שמתעסקים בתיק הזה לא חקרו בעבר סיקורים אוהדים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש להניח.
רינת סבן · ראשית יש להניח. ועדיין, ההודעות עצמן, הייתה בהן הרבה בוטות ואני אפילו, עוד פעם, אני אומרת על פי הזיכרון שלי, משהו אגרסיבי, שצריך לתת כי אם לא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל עדיין,
רינת סבן · ראשית ובעיניים שלי כחוקרת זה היה חריג
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חריג אבל ביחס למה. נניח שכולם מדברים בבוטות, אז התבטאות בוטה לא תהיה חריגה. כשאת אומרת 'ראיתי התבטאויות אגרסיביות', או 'כאלה שלא ראיתי אף פעם', אני שואלת, את עושה השוואה למשהו כי את אומרת 'חריג', את לא מתארת רק את הפניות אלא את גם יוצרת נקודת השוואה בביטוי 'חריג', אז פשוט כדי להבין מה את אומרת כשאת אומרת 'חריג', למה את משווה? את משווה למה?
רינת סבן · ראשית אני חושבת שהכריכה של הדברים בעיניים שלי, יכול להיות שאם היה פה רק אירוע של סיקור, אז זה לא היה חריג, כי כנראה שאנחנו יודעים איך הדברים עובדים, הכריכה בעיני זה מה שהפכה את האירוע הזה לחריג.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ועדיין אני שואלת, חריג ביחס למה?
רינת סבן · ראשית לנורמה
עמית חדד · ראשית לנורמה. או. יופי
רינת סבן · ראשית לנורמה, רגע, שניה, לנורמה שקיימת במדינת ישראל. אוקיי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאותה את מכירה? או שאותה את,
רינת סבן · ראשית שאני יודעת כאזרחית שעובד ציבור לא יכול לקבל משהו ולתת משהו בתמורה למה שהוא קיבל, שקשור.
עמית חדד · ראשית זה נכון. שוחד זה אסור. אנחנו יודעים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ולחלק הזה את מתייחסת כחריג?
רינת סבן · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זאת אומרת לא להתבטאויות אלא לקשר שאת עושה בין ההתבטאויות לבין הצד השני. לזה את מדברת?
רינת סבן · ראשית כבודה, אולי המילה 'חריג' אולי לא מתאימה, אז אני אומר, אולי בוטה. אני אומר אולי אגרסיבי, כי זה נכון שאין לי את המקור להשוואה, אבל עדיין אני מתעקשת לומר שזה לא היה משהו שקראנו באותו זמן ואמרנו 'זה כלום ושום דבר' ההיפך הוא הנכון. זה היה, אני לא אחזור על המילה 'חריג' אבל זה היה נראה בוטה.,
עמית חדד · ראשית בוטה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקיי.
עמית חדד · ראשית תראי, את אמרת בבית המשפט בהתחלה שבכל שנותייך לא ראית דבר כזה, כלומר את מיד ניסית לבסס איזה שהוא בייס - ליין, איזה שהוא בסיס להשוואה לצורך טענת החריגות שהעלית. ואני שואל אותך האם בדקתם, האם אי פעם חשבת שצריך לבדוק, איך נראה עולם הדוברות, איך ניר ניר חפץ: מדבר עם כתבים מ'מקור ראשון'. איך ראש הממשלה מדבר עם הבעלים של 'ישראל היום' כדי לבדוק את החריגות. אולי הוא גם בוטה שם? בדקת את זה?
רינת סבן · ראשית אם אני בדקתי?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית אני לא בדקתי
עמית חדד · ראשית את יודעת אם היחידה שלך בדקה את זה?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת לענות על זה
עמית חדד · ראשית כי אולי שם הוא עוד יותר בוטה? אולי הוא שם צועק, מפציר?
משה בר-עם · ראשית נדמה לי שהעדה השיבה, כך אני הבנתי, שהחריגות היא פונקציה של הצד השני, של המתת, ולא של עצם העובדה שמדובר בהתבטאויות בוטות, בהיקפים גדולים. זה כשלעצמו לא היה מסב את תשומת ליבכם באופן חריג אלמלא הצד השני. כך אני הבנתי. נכון?
רינת סבן · ראשית הבנת נכון כבודו
משה בר-עם · ראשית אז לכן לא הייתה שום בדיקה.
עמית חדד · ראשית מקבל. אדוני. עכשיו, דיברת על הכריכה. האם הייתה לכם איזו שהיא ראייה שראש הממשלה או היה מודע לכריכה בין סיקור לבין פעולה רגולטורית כלשהיא, אפילו בדל של ראייה. שבריר? אני מוסיף, אני מכיר את התיק, גם בית משפט מכיר את התיק, אנחנו אחרי פרשת התביעה, התשובה היא שאין. אבל בכל זאת אני רוצה לשמוע ממך.
רינת סבן · ראשית האם קיימת ראייה ל-, בזמן החקירה או לפני החקירה?
עמית חדד · ראשית ראיה. לפני החקירה, בזמן החקירה, אחרי החקירה, שמלמדת שבין,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ככל שאת יודעת.
עמית חדד · ראשית שבין אוזן שמאל לאוזן ימין של ראש הממשלה, עלתה ההבנה, המחשבה, החשד, שהוא סבור שיש קשר בין הסיקור, דרך אגב, אני אומר לך, ראינו פה בבית המשפט במשך הרבה מאוד ישיבות שהסיקור בוואלה היה נוראי לראש הממשלה, אבל שהוא חושב שהסיקור בוואלה נעשה בכריכה לעניין רגולטורי או בעד פעולה הקשורה בתפקידו, אם ניקח את לשון החוק. האם הייתה לכם ראייה כזאת?
רינת סבן · ראשית למיטב זכרוני היו כמה וכמה ראיות כאלה
עמית חדד · ראשית או, מצוין. תפרטי
רינת סבן · ראשית קודם כל העדויות של פילבר שמסר, שזמן קצר, עוד פעם, אני עוד פעם שניה רגע עוצרת ואומרת שחלפו הרבה שנים ואני אומרת את זה על פי הזיכרון שלי, אבל פילבר מספר בעדות שלו שזמן מאוד מאוד קצר אחרי שהוא נכנס לתפקיד, קרא לו ראש הממשלה,
עמית חדד · ראשית תיכף נראה את זה ביחד. זה החקירה של,
יהודית תירוש · ראשית תן לה להשיב.
עמית חדד · ראשית היא תשיב. היא תשיב. בסדר. בסדר. פשוט תיכף נראה איך זה קרה. איך נולדה הגירסה הזאת
רינת סבן · ראשית קרא לו ראש הממשלה ואמר לו, אני לא זוכרת את המילים, אבל אמר לו שהוא צריך לדאוג, ל -, אני חושבת שזה היה המיזוג של בזק יס, הוא צריך לדאוג למיזוג הזה וכמה שיותר מהר, האמירות האלה קיבלו חיזוק משמעותי מהעדות של ניר חפץ וקיבלו חיזוק מאוד מאוד משמעותי בעדויות של גורמי המקצוע במשרד התקשורת, שטענו באותה תקופה בעדויות, עוד פעם, על פי מה שאני זוכרת, שהתעלמו מהעמדה שלהם המקצועית בנוגע למיזוג, שזה היה משהו מאוד מאוד חריג,
עמית חדד · ראשית את זוכרת את השאלה שלי?
רינת סבן · ראשית כן. שאלת האם יש ראיה שמצביעה על כך שרוה"מ דאג להיטיב רגולטורית,
עמית חדד · ראשית באמת זה מה ששאלתי? כן?... תביעה שלמה שאומרת 'כן'. זה נורא מדהים. התשובה היא לא אני שאלתי רק כריכה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אני רק רוצה,
עמית חדד · ראשית לא, שהתביעה עונה 'כן,'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, א. אתה יכול לשאול אותה שוב, אבל ב. אני מנסה להבין, אנחנו לא צריכים אותה כדי שתסכם לנו את התיק. אם אתה רוצה שהיא תדבר על אופן החקירה, על מה,
עמית חדד · ראשית אני אשאל, אני אשאל. אנחנו רק בהתחלה. ברור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא צריכים אותה שהיא תסכם,
עמית חדד · ראשית לא, היא פשוט אמרה משהו. בהמשך,
רינת סבן · ראשית לא סיימתי אבל
עמית חדד · ראשית סליחה רגע. עם כל הכבוד, אני מדבר עם בית המשפט. כשאני שאלתי, היא דיברה על חריגות, היא באה והסבירה שבעצם אין חריגות בכלל בסיקור. החריגות זה עניין הכריכה. ואני שאלתי אם הייתה להם ראייה אחת, אפילו אחת, שכורכת בין הסיקור לבין הרגולציה זה הכל. ואז העדה באה והשיבה את מה שהשיבה, שבכלל לא קשור לכריכה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה 'עדות פילבר'. זה מה שהיא אמרה.
עמית חדד · ראשית כן, אבל שכמובן, ואז שאלתי אותה 'אם את זוכרת מה השאלה', היא אמרה 'האם ראש הממשלה היטיב רגולטורית עם בזק' אמרתי שזאת לא השאלה שלי, וגם זה לא נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אולי תבהיר את השאלה.
עמית חדד · ראשית השאלה שלי אם יש ראיה על כריכה
רינת סבן · ראשית התשובה היא כן
עמית חדד · ראשית קדימה
רינת סבן · ראשית על פי זכרוני, יש לא מעט הודעות וואטסאפ שההודעות עצמן, תוכן ההודעה מצביע על כריכה, שמשפחת אלוביץ' יודעת שהם צריכים לפעול לאותו סיקור אוהד, על מנת שרוה"מ יחתום על העסקה שהייתה צריכה להתרחש בסד זמנים מאוד מאוד צפוף. ההודעות כל הזמן, התוכן שלהן, בהודעות ראו את הכריכה הזו מאוד מאוד יפה.
עמית חדד · ראשית אני שאלתי אם יש ראיה שראש הממשלה יודע. לא אם יש הודעות לגבי אלוביץ'. ראייה לגבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אחת. אחת. לא שתיים. רק ראייה אחת.
רינת סבן · ראשית אני כרגע לא עולה לי בראש, אני צריכה,
עמית חדד · ראשית לא עולה בראש. התשובה היא שאין דרך אגב. גם בהודעות,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא לא זוכרת כרגע.
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית מודעות, אני צריכה לחשוב על זה רגע. אני פשוט לא זוכרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את רוצה לחשוב על זה רגע?
עמית חדד · ראשית תחשבי. בבקשה. נחכה. כמה שתרצי. אפילו קצת, בדל ראייה, לא צריך ראייה שלמה. בכל זאת, ראש ממשלה מכהן. טוב, אני מתקדם.
רינת סבן · ראשית אני זוכרת לומר על מודעות של בני המשפחה של נתניהו, לא עולה לי כרגע,
עמית חדד · ראשית בנימין. בנימין נתניהו. בסדר? אולי אמרתי 'נתניהו', זה לא בסדר. למרות שאמרתי 'ראש הממשלה', אז כמובן זה רק נתניהו אחד, אבל בנימין נתניהו.
רינת סבן · ראשית לא עולה לי כרגע
עמית חדד · ראשית לא עולה כרגע. בסדר. זה קורה. אני חוזר למהלך הדברים של החקירה. את זוכרת, היו ישיבות צוות בתיק הזה?
רינת סבן · ראשית וואו. היו המון ישיבות
עמית חדד · ראשית המון ישיבות צוות
רינת סבן · ראשית לא הייתי קוראת להן 'צוות', כי זה כל היחידה עבדה על התיק הזה
עמית חדד · ראשית ישיבות יחידה. כל היחידה על התיק הזה. היה עוד תיק שראית שעובדים בסדר גודל כזה של יחידה? אמרת שזה ביי - פאר התיק גדול, אבל היה עוד תיק כזה?
רינת סבן · ראשית היו טרם תקופתי תיקים גדולים ביחידה, אני לא נכחתי אז אני לא יודעת לענות, בתקופתי לא היה תיק כזה בהיקף כזה.
עמית חדד · ראשית את יודעת להסביר למה היה צריך לעבוד נגד ראש ממשלה בהיקפים כאלה גדולים? יש לך מושג למה? בכל זאת, זה לא ראש ארגון פשיעה. חוקרים כתבות בוואלה, למה צריך סדר גודל כזה של מאמץ?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת לדבר על מאמץ, אני יודעת לומר שהיקפי חומרי החקירה היו מאוד מאוד גדולים ונדרש הרבה כח אדם.
עמית חדד · ראשית כמה כל היחידה עבדה? כמה שוטרים יש ביחידה?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת לומר כמה היה בזמנו. היחידה לצערי הצטמצמה מאוד מבחינת כח אדם
עמית חדד · ראשית אחרי היא הצטמצמה. לדעתי. האמת שאם בזה עוסקים אז.. בחקירות, היו ישיבות יחידה ב בבוקר ובערב? מה תדירות הישיבות האלה?
רינת סבן · ראשית לפי מה שאני זוכרת היו ישיבות לקראת סוף יום כל יום
עמית חדד · ראשית לקראת סוף יום. ובישיבות נכחו אנשי רשות ניירות ערך, נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית ואנשי משטרה, נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית ואנשי הפרקליטות, נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית מי מהפרקליטות נכח?
רינת סבן · ראשית אני זוכרת את יהודית ואת ניצן,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יהודית זו עו"ד תירוש, ניצן זה עו"ד ניצן וולקן.
רינת סבן · ראשית עו"ד השופטת ציפי גז, עוד פעם, לסירוגין, אני לא זוכרת,
עמית חדד · ראשית מי עוד היה?
רינת סבן · ראשית מהפרקליטות את אלה אני זוכרת. ליאת בן ארי
עמית חדד · ראשית ליאת בן ארי. והפרקליטים היו מאוד דומיננטיים בישיבות האלה, נכון?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת לדבר על דומיננטיות
עמית חדד · ראשית לא זוכרת?
רינת סבן · ראשית לדבר על דומיננטיות? לא
עמית חדד · ראשית הם ישבו בשקט בישיבות האלה?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת לדבר על דומיננטיות
עמית חדד · ראשית שאלתי אם הם ישבו בשקט בישיבות. שיניתי את השאלה. 'לא זוכרת לדבר על דומיננטיות', נדבר על מושגים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתה שואל אם הם צופים או משתתפים? מה השאלה?
עמית חדד · ראשית כן. נכון. בדיוק
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם הם היו צופים או משתתפים בפועל.
רינת סבן · ראשית משתתפים. ברור. ישיבה
עמית חדד · ראשית מה זה?
רינת סבן · ראשית ישיבה. לא באו לצפות מהצד
עמית חדד · ראשית ישיבה אנחנו יודעים, זו ישיבה. השאלה אם משתתפים
משה בר-עם · ראשית היא אמרה 'משתתפים.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה 'משתתפים.'
עמית חדד · ראשית את זה לא שמעתי. סליחה. ואיזה הנחיות קיבלתם למשל מהפרקליטות?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת להשיב על זה
עמית חדד · ראשית אחת. הנחיה אחת שקיבלתם מהפרקליטות
רינת סבן · ראשית אני ממש לא זוכרת לדבר על הנחיות
עמית חדד · ראשית ממש לא זוכרת לדבר על הנחיות?
רינת סבן · ראשית ממש לא. אני מניחה שיש פרוטוקולים של כל הישיבות, אפשר לראות מה ההנחיות שניתנו
עמית חדד · ראשית אני אגיד לך מה מטריד אותי. אנחנו מדברים על התיק הכי גדול שאי פעם טיפלת בו, את אומרת ישיבות תדירות ערב - ערב, אנחנו מדברים על הנחיות ברבים.
רינת סבן · ראשית אפרופו, לא בכל הישיבות נכחתי. אני חקרתי
עמית חדד · ראשית אוקיי. בישיבות שנכחת. אני רוצה שתיזכרי בהנחיה אחת שקיבלת מהפרקליטות
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אני לא זוכרת הנחיות שניתנו לפני שבע שנים, ההנחיות הן היו בנוגע לגם עדכונים של מה היה בחקירה, גם עדכונים צופי פני עתיד,
עמית חדד · ראשית מה למשל, איזה צופי פני עתיד?
רינת סבן · ראשית גם מה נדרש לעשות
עמית חדד · ראשית או, אז בואי ספרי לנו, איזה הנחיה קיבלת מהפרקליטות ביחס לדברים שאת נדרשת לעשות. את באופן ספציפי.
רינת סבן · ראשית התשובה שלי לא תשתנה אם תשאל את זה בוורסיות שונות
עמית חדד · ראשית שהיא, שהיא מה?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת הנחיות ספציפיות שניתנו בישיבות האלה
עמית חדד · ראשית ואם אני אגיד לך להיזכר בזה, שבכל זאת אני רוצה שתיזכרי בזה?
רינת סבן · ראשית אז אני ממש אנסה ואני לא אצליח כנראה כי אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית ואם אני אגיד לך שיש ראיות ביחס לזה? יש לנו הרבה ראיות בהקשר הזה
רינת סבן · ראשית ראיות של מה?
עמית חדד · ראשית ביחס להנחיות שקיבלת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, אז תציג לה, היא ענתה, היא ענתה שהיא לא זוכרת.
משה בר-עם · ראשית אדוני יכול לרענן זיכרון.
עמית חדד · ראשית כבודכם, נראה אחר כך מה אני אעשה עם זה, עוד טיפה, טיפה סבלנות
רינת סבן · ראשית אז אמרתי שיש, אני מניחה שיש פרוטוקולים, ואני אשמח לראות ונוכל לראות ביחד את ההנחיות
עמית חדד · ראשית אבל אני לא רוצה לחשוף בפנייך את הראיות. אני רוצה שתיזכרי בזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא ענתה.
עודד שחם · ראשית אדוני שאל, היא אמרה שאיננה זוכרת.
עמית חדד · ראשית את לא נזכרת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, היא אמרה שהיא לא זוכרת.
עמית חדד · ראשית גבירתי, טיפה סבלנות. אני לא סתם שואל את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הרבה סבלנות, אבל היא ענתה.
עמית חדד · ראשית עוד רגע גבירתי תראה
ז'ק חן · ראשית אבל זה לא בסדר שהיא לא זוכרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי, אבל היא לא זוכרת.
עמית חדד · ראשית אם אני אדפוק על השולחן, את תיזכרי?
רינת סבן · ראשית אני אלך לשם, אני אעמוד בפינה בעונש
עמית חדד · ראשית ותיזכרי?
רינת סבן · ראשית כנראה שלא
עמית חדד · ראשית כנראה שלא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, השאלה הבאה.
עמית חדד · ראשית בסדר
ז'ק חן · ראשית ננצור את הרגע.
עמית חדד · ראשית כן. בדיוק. נזכור את. זה. כדאי שתזכור את האירוע הקטן הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תסמנו כוכבית.
עמית חדד · ראשית בסדר. את זוכרת מה ההנחיות שקיבלת בזמן הקמת הצח"מ?
רינת סבן · ראשית אני חוזרת שוב על התשובה שלי שאני לא זוכרת הנחיות פרטניות
עמית חדד · ראשית את זוכרת מי חילק לך את ההנחיות?
רינת סבן · ראשית אני עבדתי מול המפקד שלי בזמנו, שלומי חכמון, הוא היה ראש המחלק שלי. עבדתי בצמוד איתו, בצמוד אליו.
עמית חדד · ראשית מי אמר לך איזה קווי חקירה לשאול, איזה פעולות חקירה לבצע?
רינת סבן · ראשית החקירות הוכנו ביחד, בשיתוף פעולה ביחד עם הרשות לניירות ערך
עמית חדד · ראשית חקירות הכוונה דף שאלות?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית והפרקליטות גם עברה על דף השאלות הזה?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת,
עמית חדד · ראשית מה זה?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שכן, אני לא יודעת
עמית חדד · ראשית את זוכרת הנחיות ספציפיות שקיבלתם מהפרקליטות בעקבות זה שאתם מעבירים להם שאלות? מה לשאול, מה לא לשאול?
רינת סבן · ראשית אני לא קיבלתי הנחיות מהפרקליטות
יהודית תירוש · ראשית היא אמרה שהיא לא,
עמית חדד · ראשית אני מבקש שאם יש התנגדות,
יהודית תירוש · ראשית יש התנגדות. כן.
עמית חדד · ראשית אז תתנגדי. בבקשה
יהודית תירוש · ראשית
עמית חדד · ראשית רגע, שהעדה תצא
רינת סבן · ראשית לצאת?
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
יהודית תירוש · ראשית העדה אמרה הרגע לשאלת חברי שהיא לא זוכרת, היא עבדה עם המפקד שלה, היא לא זוכרת אם השאלות עברו לפרקליטות.
עמית חדד · ראשית זה לא מה שהיא אמרה. היא אמרה 'אני מניחה שכן.'
יהודית תירוש · ראשית זה בדיוק מה שהיא אמרה, זה גם מה שחברי שמע, זה גם מה שאני שמעתי,
עמית חדד · ראשית לא נכון. היא אמרה 'אני מניחה שכן'. תיכף אני אשאל אותה שוב
יהודית תירוש · ראשית היא אמרה 'אני מניחה שכן, אני לא זוכרת שהפרקליטות עברה.. השאלות.'
עמית חדד · ראשית זה לא מה שהיא אמרה
יהודית תירוש · ראשית זה בדיוק מה שהיא אמרה.
משה בר-עם · ראשית גברת תירוש, יותר פשוט שהייתה משיבה פעם נוספת והיינו מתקדמים. יותר פשוט.
יהודית תירוש · ראשית יותר פשוט... חברי אמר...
משה בר-עם · ראשית למה גבירתי,
עמית חדד · ראשית מה זה, איזו אמירה מחוצפת זו לבית המשפט? מה זה? באמת. מה זה, איזו אמירה זאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, עו"ד חדד, מאחר והפרוטוקול מוקלט, אז,... נוכל לדעת. מאחר שאף אחד, אני לא חושבת שהדעות חלוקות, היא תענה עוד פעם לשאלה. תשאל שוב את השאלה ושהיא תענה שוב.
משה בר-עם · ראשית עדיף היה שהדברים שגבירתי אמרה לא היו נאמרים. עדיף.
יהודית תירוש · ראשית אני מתנצלת אדוני אם אמרתי דברים שהם לא... אני מתנצלת.
הודעת מערכת · ראשית העדה חוזרת לאולם )(
עמית חדד · ראשית רינת אני ממשיך, אז אמרנו, השאלות עברו לרשות לניירות ערך, אמרת שאת מניחה שהם עברו גם לפרקליטות. האם את זוכרת הנחיות ספציפיות שקיבלת מהפרקליטות ביחס לשאלות?
רינת סבן · ראשית אני לא עבדתי מול הפרקליטות,
עמית חדד · ראשית מי עבד מולה?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שהמפקד שלי
עמית חדד · ראשית חכמון?
רינת סבן · ראשית מניחה. כן. חכמון או יורם, זה ראש המפלג שמעליו
עמית חדד · ראשית יורם?
רינת סבן · ראשית אני מניחה. אני לא עבדתי,
עמית חדד · ראשית רק לפרוטוקול, יורם זה יורם נעמן?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית מה ידעת לפני החקירה על הנושאים שבהם את אמורה לחקור את פילבר, נושאים של רגולציה?
רינת סבן · ראשית לפני שחקרתי את פילבר?
עמית חדד · ראשית כן. לפני. מגיעים לחקירה, לפעמים מתכוננים, אם התכוננת. אני לא יודע
רינת סבן · ראשית מה שקראתי בחומרים שקיבלתי מהרשות לניירות ערך
עמית חדד · ראשית עברת איזה שהן הכשרות או הסבר ספציפי ביחס לנושאים מקצועיים של משרד התקשורת? איך עובד משרד התקשורת? איזה אישורים מגיעים למנכ"ל?
רינת סבן · ראשית התשובה היא לא
עמית חדד · ראשית את יודעת, את שולטת ברזי הרגולציה? זאת אומרת הרגולציה שרלוונטית לנו? את יודעת להגיד למשל מה זה ריטייל מינוס?
רינת סבן · ראשית מה זה מה?
עמית חדד · ראשית ריטייל מינוס
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית ומה זה קוסט פלוס? בנדל הפוך? הדדיות?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית את יודעת להגיד איך בכלל עובדת הבירוקרטיה במשרד התקשורת, איך למשל אישור מגיע לחתימתו של שר, מה השלבים שהוא עובר, איזה ועדות, איזה גופים מקצועיים, מי ממליץ, מי מחייב? את יודעת להגיד משהו בנושא הזה?
רינת סבן · ראשית לא, אני רק יודעת להגיד שעד שזה מגיע לשר זה עובר שורה ארוכה של גורמי מקצוע
עמית חדד · ראשית בדקת את זה איזה גורמי מקצוע זה אמור לעבור?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת לומר כרגע
עמית חדד · ראשית את לא זוכרת. בתחום התקשורת עברת איזו שהיא הכשרה לדעת מה הנוהג שבין פוליטיקאים לבין בעלי כלי תקשורת, איך זה עובד? מישהו הנחה אתכם? קיבלתם הדרכות, הכשרות בנושא?
רינת סבן · ראשית לא. אני לא קיבלתי
עמית חדד · ראשית את לא קיבלת. את יודעת שבשלב מסוים נערכה אצלכם בדיקה ביחידה ביחס לטיב הסיקור שראש הממשלה קיבל בוואלה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית את זוכרת מי עסק בזה?
רינת סבן · ראשית קבוצה של חוקרים, אני לא הייתי ביניהם, אני זוכרת שנעשה
עמית חדד · ראשית ואת זוכרת מה, בדו"ח הזה שבסוף נעשה איזה שהוא מחקר השוואתי ביחס לוואלה, את זוכרת מה היו המסקנות שלו?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית מי שטיפל בזה, את זוכרת שטיפלו בזה מול ראש היחידה, מול אלי אסייג?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שזה טופל מולו
עמית חדד · ראשית כן. אם אני אומר לך שהבדיקה ההשוואתית הזו שנעשתה ביחידה גילתה שאין בוואלה הטיה לטובת ראש הממשלה, זה דבר שאת זוכרת אותו?
רינת סבן · ראשית לא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שניה, אל תעני.
יהודית תירוש · ראשית שניה, אני מתנגדת לשאלה.
עמית חדד · ראשית אז שהעדה תצא
יהודית תירוש · ראשית למה חברי מרים את הקול ולמה בית משפט... את הדבר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית העדה כבר ענתה.
עמית חדד · ראשית אני מקבל. מקבל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. רק שניה, היא תצא אבל היא כבר ענתה 'לא'. עד שגבירתי קמה הירא ענתה 'לא', או שזה מה ששמעתי לפחות.
עמית חדד · ראשית כן. גבירתי שמעה נכון
יהודית תירוש · ראשית אבל אני מתנגדת גם למסקנה שחברי הניח בתוך השאלה,
עמית חדד · ראשית אבל עוד פעם,
יהודית תירוש · ראשית לא, חברי,
עמית חדד · ראשית אחר כך את שואלת למה אני מרים את הקול. התשובה היא כי את,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע אחד. העדה יוצאת.
יהודית תירוש · ראשית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. תירגעו קצת. ירושלים מרגיעה, לא מעצבנת. תירגעו קצת.
יהודית תירוש · ראשית גבירתי תלוי את מי.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
עמית חדד · ראשית רק אני פספסתי את הבדיחה. לא שמעתי מה לא מעצבן
יהודית תירוש · ראשית לא נורא, פספסת,
משה בר-עם · ראשית גם לא כל התנגדות זה שהעדה תצא. יש התנגדויות שזה לא מעלה ולא מוריד, חבל. תצא, תיכנס, תצא, תיכנס.
יהודית תירוש · ראשית חברי שאל אותה לפני כן ולכן זה אותו סוג של התנגדות. חברי שאל אותה לפני כן אם היא הייתה חלק מהבדיקה הזאת, העדה אמרה שהיא לא הייתה חלק מהבדיקה, חברי יודע מחומרי החקירה שהיא לא הייתה חלק מהבדיקה, ולא עסקה בזה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה שהיא לא הייתה.
יהודית תירוש · ראשית ולכן הוא ממשיך לשאול אותה שאלת המשך על המסקנות של הבדיקה הזאת שהיא לא הייתה, אז גם הוא מטעה באופן הצגת המסקנות, כי לא הייתה מסקנה כזאת וגם שואל אותה על דברים ומזמין אותה להנחות ולהערכות ולכן היא גם אמרה 'אני מניחה', היא לא הייתה חלק מזה. אז אפשר לא לשאול שאלות,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי היא יודעת. שתגיד שהיא לא יודעת. אבל אולי במקרה היא יודעת, אולי היא ראתה את זה,
עמית חדד · ראשית איזו עילת התנגדות זו?
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת כי זו לא המסקנה גם. הוא מציג לה שאלה מטעה. זו לא המסקנה. לא הייתה מסקנה כזאת שחברי מציג אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה הייתה המסקנה שאמרת?
עמית חדד · ראשית שלא הייתה שום הטיה לטובת נתניהו באתר וואלה
יהודית תירוש · ראשית זה לא נכון. איפה זה רשום, תפנה אותי לחומרי החקירה. זו לא הייתה המסקנה.
עמית חדד · ראשית לאט לאט. אנחנו, זו פרופוזיציה שלי
יהודית תירוש · ראשית אז תגיד שזו פרופוזיציה שלך. גם משהו שהיא לא עשתה,
עמית חדד · ראשית אמרתי,
יהודית תירוש · ראשית לא אמרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היית צריך להגיד לה שזו פרופוזיציה שלך.
עמית חדד · ראשית אמרתי ואני אגיד שוב
יהודית תירוש · ראשית לא אמרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז תגיד שוב.
עמית חדד · ראשית אני אגיד שוב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא כבר עתה.
יהודית תירוש · ראשית לא אמרת את זה. גם במשפט הזה.
עמית חדד · ראשית סליחה. אתם טוענים שהייתה הטיה בוואלה לטובת ראש הממשלה?
יהודית תירוש · ראשית אנחנו עכשיו לא בחקירה נגדית. עם כל הכבוד, אני עכשיו התנגדתי לשאלה שלך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, רגע,
עמית חדד · ראשית שניה, אני אענה גבירתי. בכל זאת. עמדה התביעה כאן בבית המשפט ואמרה את הדברים הבאים, זה ב - 25 בדצמבר 2024"כתב האישום הזה לא עוסק ונדמה שיש איזה בלבול כי גם הנאשם אומר כל הזמן 'אתר בית' 'אתר בית', כתב האישום לא מייחס שוואלה הוא אתר בית, או אתר שהוא כולו חרט על דגלו 'אני רק תומך במר נתניהו' זה לא כתב האישום. התיק הוא על אתר רגיל, לא אתר בייס, לא אתר בית של אף אחד"זה מה שהם אומרים. היום זה מה שהם אומרים.
יהודית תירוש · ראשית אבל מה הקשר?
עמית חדד · ראשית אפשר בבקשה לתת לי,
יהודית תירוש · ראשית כן. אני אבקש להשיב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתה שאלת אותה על מסקנות הבדיקה שנערכה במשטרה.
עמית חדד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה שאומרת היום המדינה, אומרת היום המדינה. אם אתה שואל אותה על בדיקה של קבוצת חוקרים והמסקנות, לזה היא מתייחסת. ואם אדוני אומר שזו פרופוזיציה שלכם,
עמית חדד · ראשית גבירתי חבל, כבר אמרתי מראש שאני מקבל
יהודית תירוש · ראשית לא, אני רוצה לה סביר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ושזה לא של אותה קבוצת חוקרים, גם את זה צריך להגיד. היא לא יודעת שהכל בא מכם.
עמית חדד · ראשית אין בעיה, אני אגיד לה שהכל בא מאיתנו, אני אגיד לה את זה כהערה כללית ונתקדם ונשאל, הכל בסדר.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה רגע להבהיר משהו כי חברי עושה איזה שהוא בלבול בדברים ומתייחס גם לדברים שלי.
עמית חדד · ראשית יש עכשיו התנגדות פתוחה?
יהודית תירוש · ראשית כן. התנגדות. הבדיקה שחברי דיבר איתה, בית המשפט לא יודע על איזו בדיקה מדובר. חברי דיבר על בדיקה,
עמית חדד · ראשית יש
יהודית תירוש · ראשית חברי דיבר על בדיקה מול החוקרת של חוקרים. צוות החוקרים הזה, מה שהוא עשה, הוא בדק את הבקשות, את הדרישות, הבקשות, ואת ההיענות שלהם. הוא לא בדק את האתר, איך ניראה האתר, זה לא מה שהוא בדק. הוא בדק את הדרישות,
עמית חדד · ראשית זה לא,
יהודית תירוש · ראשית לא להפריע לי עכשיו, תענה כשאתה תרצה. הוא בדק את הדרישות, הוא בדק את ההיענות. חברי קושר בין התשובה שלי שמדברת על איך נראה האתר, ואנחנו אכן אומרים שאנחנו לא טוענים שהאתר היה אתר משועבד, לבין בדיקת המשטרה שזו לא הייתה בדיקת המשטרה וזה לא היו מסקנות המשטרה. לכן חברי מניח, גם מניח בפני העדה דברים לא נכונים וקושר מין בשאינו מינו, ולא אומר לה שזו מסקנה שלו מכלל החומר, פרופוזיציה שהתביעה אומרת כאן היום,
עמית חדד · ראשית מה שאת אומרת הוא לא נכון. זו גם לא פרופוזיציה
משה בר-עם · ראשית טוב, בואו נסיים את הדיון הזה.:
עמית חדד · ראשית בוא נתקדם, באמת,
יהודית תירוש · ראשית אז אל תשאל את השאלה ככה.
עמית חדד · ראשית אני אשאל את השאלה בדיוק ככה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר להכניס את העדה?
הודעת מערכת · ראשית העדה חוזרת לאולם )(
עמית חדד · ראשית רינת, אני חוזר לעניין הסיקור באתר. אמרת שאת יודעת שהצוות של החוקרים שבדק את ההטיה באתר, השאלה שלי היא מה דווח לך ביחס לאתר הזה. מה אמרו לכם, שהוא אתר ניטראלי ביחס לראש הממשלה? שהוא אתר שלילי ביחס לראש הממשלה? מה נאמר לך?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת אמירה אם הוא ניטרלי או שלילי, אני זוכרת את הפעולות שנעשו, את הפעולות שניסו לעשות בסביבתו של נתניהו על מנת לקבל סיקור אוהד. אני לא יודעת לומר מעבר לזה.
עמית חדד · ראשית וזה הצליח, הפעולות האלה, האתר נתן סיקור אוהד?
רינת סבן · ראשית אני זוכרת שהיו הודעות של,
עמית חדד · ראשית לא הודעות. באתר, באתר עצמו
יהודית תירוש · ראשית תן לה להשיב.
רינת סבן · ראשית אני זוכרת שהיו הודעות שהטיב שלהן היה שמשפחת נתניהו לא מרוצה, היו פעמים שמשפחת נתניהו לא היו מרוצים מטיב הסיקור ואלוביץ' והמקורבים ניסו לתקן את זה כל הזמן.
עמית חדד · ראשית בדקתם את האתר לראות מה קורה באתר?
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אני זוכרת שהיה צוות שהתעסק, צוות ייעודי שהתעסק בסיקור. אני לא עסקתי בזה.
עמית חדד · ראשית מי היה בצוות, את זוכרת?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת את שמות הקצינים, היו שם לדעתי בין עשרה חוקרים, משהו כזה, אבל +עוד פעם, אני לא זוכרת. אני זוכרת שזה היה צוות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התשובה היא שאת לא יודעת אם בדקו את האתר?
עמית חדד · ראשית היא אמרה עשרה חוקרים.''
רינת סבן · ראשית מי השמות?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, לא מי. אם בדקו את האתר. בדקו את הפרסומים בוואלה. לא את ההתכתבויות. את הפרסומים.
רינת סבן · ראשית אני יודעת שהיה צוות שעסק בסיקור של וואלה אל מול אתרים אחרים, אני זוכרת שזה מה שהיה, עוד פעם, לפי מה שאני זוכרת. אני גם לא זוכרת מה המסקנות, לא זוכרת.
עמית חדד · ראשית אני מסכים איתך. באמת היה צוות שבדק את אתר וואלה מול אתרים אחרים כמו שאמרת תאשרי לי שזה, יכול להיות שזה מהדסק, נכון שיש לכם דסק, כמו דסק מחקר כזה?
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת לשאלה.
עמית חדד · ראשית אז שהעדה תצא
יהודית תירוש · ראשית היא אמרה הרגע שהיא לא זוכרת מי זה היה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שניה. שאלו אותה כרגע אם יש להם דסק. זו הייתה השאלה. לא הבנתי את השאלה, אבל,
יהודית תירוש · ראשית הוא שאל אם יש להם דסק, שישאל אם יש להם דסק. 'יכול להיות שזה היה הדסק'. היא אמרה לפני זה 'אני לא יודעת.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם היא יודעת, היא יודעת. אם היא לא יודעת היא לא יודעת. אם היא לא יודעת היא תגיד שהיא לא יודעת.
עמית חדד · ראשית אני לא מבין גם מה עושה התביעה. באה העדה ובהגינותה אמרה 'אני לא התרעננתי'. אני מנסה לרענן את הזיכרון, לא הייתה לי הרי אפשרות לרענן לה את הזיכרון לפני כן בהכנה כמו שהתביעה עושה ומאכילה, לטעמנו בכפית, את העדים,
קרן צבירן - לצטר · ראשית אני מבקשת שאדוני יתנצל, כמו שאנחנו התנצלנו.
משה בר-עם · ראשית מר חדד.
עמית חדד · ראשית לטעמנו
משה בר-עם · ראשית מר חדד,
עמית חדד · ראשית אז בלי כפית. אני מתנצל. מרעננת את הזיכרון
משה בר-עם · ראשית מר חדד, לא צריך,
עמית חדד · ראשית אני מקבל
קרן צבירן - לצטר · ראשית אבל גם שהוא יתנצל, אדוני.
עמית חדד · ראשית ואני מתנצל. אין שום בעיה. אין בעיה להתנצל, אני... עם כל הכבוד... המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא היה לכם זמן לרענן את זיכרונה. אתה מנסה עכשיו, תשאל את השאלה.
עמית חדד · ראשית נכון. זה מה שאמרתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה. תשאל את השאלה.
עמית חדד · ראשית אני חוזר, מתי זה היה, את זוכרת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתי היה מה?
עמית חדד · ראשית הבדיקה ההשוואתית הזו של וואלה מול אתרים אחרים. מתי זה היה. זה היה בתחילת הדרך? לפני שאתם יוצאים לדרך? בסוף הדרך? מתי זה היה?
רינת סבן · ראשית לדעתי זה לא היה בתחילת הדרך. או באמצע או בסוף, אבל עוד פעם, אני לא זוכרת
משה בר-עם · ראשית מר חדד, אני רק רוצה להזכיר לאדוני, אם הבנתי נכון העדה התמקדה בכריכה, זאת אומרת כל נושא הסיקור, החריגות, הסרגל, האתרים, לא בדיוק מה שעמד לנגד עיניה, כך לדבריה.
עמית חדד · ראשית נכון אדוני
משה בר-עם · ראשית אז לכן לא בטוח שאדוני יכול לקבל מהעדה תשובות בהיבט הזה.
עמית חדד · ראשית לא, בסדר, רק הנתון הזה כמובן, אדוני שמע מקודם את ההתנגדות של התביעה ואת המשמעות של זה מול מה שאמרה התביעה, הנתון הזה הוא נתון חשוב. אני מתקדם. תאשרי לי שלא ביצעת בתיק הזה תרגיל חקירה על דעת עצמך?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית תאשרי לי שבתיק הזה כל תרגיל חקירה, כל אירוע קיבל את אישור הפרקליטות
רינת סבן · ראשית אני לא עסקתי,
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת. העדה אמרה לפני כן שהיא לא הייתה,
עמית חדד · ראשית אבל אמרנו שאם את מתנגדת, העדה תצא
יהודית תירוש · ראשית לא, אם היא רוצה לצאת, שתצא.
עמית חדד · ראשית מה זה רוצה? זה עניין של רצון?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, או לי היא יודעת את התשובה.
עמית חדד · ראשית סליחה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי היא יודעת.
יהודית תירוש · ראשית אז קודם כל שהעדה תצא.
עמית חדד · ראשית כבר נתת לה את התשובה
יהודית תירוש · ראשית לא נתתי שום דבר. שהעדה תצא ואני אשיב.
עמית חדד · ראשית חבל, היא כבר נתנה את התשובה
יהודית תירוש · ראשית לא נתתי שום דבר, לא אמרתי שום דבר. רק התחלתי להגיד 'העדה אמרה,' ולא אמרתי עוד כלום מה היא אמרה. אז שהעדה תצא ואני אשלים את התשובה.
עמית חדד · ראשית אבל את אמרת את המילה שהיא לא יודעת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חבל על הוויכוח. צאי רגע.
עמית חדד · ראשית אבל גבירתי, מה זה עוזר,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נבדוק עכשיו אם היה צריך להוציא אותה. רגע, שהיא תצא.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
יהודית תירוש · ראשית אני אומרת עוד פעם, אנחנו לא מסתתרים, אבל העדה הזאת אמרה בעצמה שהיא לא הייתה בקשר עם הפרקליטות. היא הייתה בקשר עם המנהל שלה והיא מניחה שהוא היה בקשר עם הפרקליטות, אגב, הוא נחקר כאן, העד המפקד שלה, שלומי,
עמית חדד · ראשית יורם נעמן, המפקד
יהודית תירוש · ראשית אפשר לא להפריע לי כל הזמן? מר שלומי חכמון,
עמית חדד · ראשית למה צריך לצעוק עלי? למה? מה זה הדבר הזה?
יהודית תירוש · ראשית אולי לא תפריע. מר שלומי חכמון היה המפקד שלה, זה מה שהיא אמרה, הישיר, והוא נחקר. מעבר לזה, היא גם אמרה שיורם נעמן היה גם המפקד שלה, היא מניחה שגם הוא היה בקשר עם הפרקליטות ויש גם את מר אסייג וכולי. היא אמרה שהיא לא הייתה בקשר עם הפרקליטות אז לשאול אותה אם כל תרגיל חקירה אושר על ידי הפרקליטות, זו בוודאי עדות שמועה, מזמינים אותה לעדות שמועה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתענה מה שהיא יודעת.
יהודית תירוש · ראשית אבל מה זה מה שהיא יודעת, גבירתי, מה היא יודעת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי היא יודעת אולי היא ראתה,.
עמית חדד · ראשית את עושה אובר - רולינג לבית המשפט שוב?
יהודית תירוש · ראשית אם אפשר שחברי לא יפריע, בלי התיווך הזה? אני עונה לבית המשפט, למה צריך להפריע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתענה מה שהיא יודעת.
עמית חדד · ראשית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, לא חייב..
משה בר-עם · ראשית גברת תירוש, יש חשיבות מסוימת גם שמהלך החקירה מתנהל ולא כל רגע ייעצר. גבירתי יכולה להתנגד בכל מקום שהיא תסבור שהיא צריך, מה שהייתי מבקש, עוד מחשבה, לעתים או שהתשובה לא משמעותית, או שהתשובה, כי כל פעם שעוצרים והעדה יוצאת ונכנסת יוצאת ונכנסת, זה קצת משבש, זה חבל, זה פוגע במהלך החקירה. לא שגבירתי עושה את זה, אני רק אומר את התוצאה. צריך לתת לחקירה לזרום.
יהודית תירוש · ראשית כבודו אני אזכור את זה לחקירה הנגדית של הנאשם.
משה בר-עם · ראשית זה פועל כמובן גם בחקירה, זה באותה מידה, שלא יהיה ספק בכלל.
עמית חדד · ראשית אני מזכיר רק איך... בחקירה הנגדית של מילצ'ן, שלא הייתה שאלה שלי שלא זכתה להתנגדות
יהודית תירוש · ראשית אני אזכיר את החקירות הנגדיות של מר ישועה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אתה רוצה לה כניס את העדה?
יהודית תירוש · ראשית החקירות הראשיות שלי של מר ישועה שמילה לא יכולתי להוציא, החקירה החוזרת של מר פילבר, מילה לא יכולתי להוציא, אז בוא, עו"ד חדד,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אתה מוכן להכניס את העדה?
ז'ק חן · ראשית הוא לא היה.
יהודית תירוש · ראשית לא משנה, זה חל גם עליו, גם אם הוא לא היה.
עמית חדד · ראשית זה חל עלי גם אם לא הייתי
יהודית תירוש · ראשית אכן. על ההגנה.
הודעת מערכת · ראשית העדה חוזרת לאולם )(
עמית חדד · ראשית רינת, אני חוזר על השאלה שלי. למיטב ידיעתך, כל אירוע בתיק הזה נעשה באישור הפרקליטות או שהיו דברים שעשיתם על דעת עצמכם?
רינת סבן · ראשית אני עונה, אני לא התנהלתי מול הפרקליטות ולכן אני לא פניתי לקבלת אישור ולא קיבלתי אישור הממונים שלי, אני מניחה עשו זאת.
עמית חדד · ראשית הם אמרו לך 'תשמעי, יש דברים שאנחנו עושים על דעת עצמנו, אנחנו לא מעדכנים את הפרקליטות בזה?'
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית היו דברים שהוסתרו מהפרקליטות?
רינת סבן · ראשית לא שידוע לי
עמית חדד · ראשית אוקיי. בסדר גמור. מה תרגילי החקירה שאת זוכרת שעשיתם לשלמה פילבר?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת שעשו לו תרגילי חקירה
עמית חדד · ראשית לא עשו לו. את זוכרת מתי הייתה החקירה הראשונה שלו? ביום ה מעצר. אני אעזור לך. זה לא מבחן זיכרון. ב - 18 בפברואר 2018 את היית ברגע המעצר שלו? הגעת לביתו?.
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית את זוכרת מתי זה היה?
רינת סבן · ראשית באיזו שעה?
עמית חדד · ראשית כן. 10 בבוקר, 11?
רינת סבן · ראשית לא, זה מוקדם בבוקר
עמית חדד · ראשית מוקדם מאוד בבוקר. לפנות בוקר?
רינת סבן · ראשית יכול להיות
עמית חדד · ראשית יכול להיות. ואז אתם לוקחים אותו, נכון, מהבית שלו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את היית שם?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. ואז אתם לוקחים אותו מהבית שלו ואתם מביאים אותו אליכם ללה"ב 433
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית ואת חקרת את פילבר יחד עם חוקרים אחרים לאורך כל היום, נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית ולפני שהתחלת לחקור את פילבר, את שמעת שהוא נחקר לפני כן ברשות אחרת?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית אני מניח, אשמח אם תאשרי לי את זה, שכמובן קראת את כל הגירסה שלו ברשות ניירות ערך?
רינת סבן · ראשית קראתי
עמית חדד · ראשית כן. זה ברור. התכוננת לחקירה הזאת, לא הגעת, בטח שזה תיק ראשון שלך, הגעת מוכנה. קראת את הדברים שהוא אמר שם.
רינת סבן · ראשית קראתי את החומרים שהעבירו לי לקרוא
עמית חדד · ראשית 'החומרים' זה רחב, אני רוצה באופן ספציפי. כמובן שגם את ההודעות של פילבר
רינת סבן · ראשית קראתי את כל החומרים שהביאו לי לקרוא, ביניהם היו גם, אני מתארת לעצמי, חקירות של פילבר, אני אומרת עוד פעם, אני לא זוכרת מה היה בחומרים שקיבלתי.
עמית חדד · ראשית יכול להיות שלא קראת את ההודעות של פילבר?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שכן
עמית חדד · ראשית אני רוצה להבין, כשאת אומרת 'אני מניחה', יש דברים שההנחות הן קצת קשות לי. את בתיק הראשון שלך ביאל"כ, תיק של ראש ממשלה, את חוקרת מישהו שמסמנים אותו מראש, תיכף נדבר על זה, כעד מדינה פוטנציאלי, את לא קוראת את ההודעות שלו ברשות לניירות ערך לפני כן?
רינת סבן · ראשית אמרתי שאני מניחה שכן
עמית חדד · ראשית אוקיי. מניחה שכן. בסדר. עכשיו, מה שאני אומר שאתם מסמנים אותו כעד מדינה פוטנציאלי בהתחלה, זה דבר שמוכר לך, נכון?
רינת סבן · ראשית זכור לי
עמית חדד · ראשית כן. זאת אומרת עוד לפני שפילבר מגיע לחקירה, מתבייתים, את זוכרת מי עוד היה בישיבות האלה, על מי עוד דובר כעד מדינה פוטנציאלי?
רינת סבן · ראשית מי עוד היה באיזה ישיבות?
עמית חדד · ראשית שבישיבות המקדימות מה'פרוץ', נקרא לזה, כמו שאתם קוראים לזה, מי עוד סומן על ידכם כעד מדינה פוטנציאלי?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת שהשתתפתי בישיבות מקדימות האמת, לא זוכרת
עמית חדד · ראשית הבנתי. אז רק את זוכרת אבל שפילבר, נאמר לך על ידי המפקדים שלך, על ידי הפרקליטות, על ידי מי נאמר לך ש-,
רינת סבן · ראשית אני זוכרת אמירה כזאת. אני באמת זוכרת את זה מעורפל, אבל אני זוכרת אמירה
עמית חדד · ראשית בסדר. עכשיו, עם מי ישבת מטעם רשות ניירות ערך כדי להתכונן, אם בכלל ישבת עם מישהו מטעמם?
רינת סבן · ראשית חקרנו ביחד עם,
עמית חדד · ראשית לפני, אני מדבר לפני החקירה הראשונה
רינת סבן · ראשית אולי עם פולינה, אני לא ממש זוכרת
עמית חדד · ראשית אוקיי. את זוכרת שנמסר לך שכבר ברשות לניירות ערך ניסו להפוך את פילבר לעד מדינה?
רינת סבן · ראשית לא. לא זוכרת דבר כזה
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. וכשפילבר מגיע אליכם ואת אומרת שהיה, זה דבר שדיברתם עליו, לנסות לגייס אותו כעד מדינה, את זוכרת אם חשבתם על טקטיקות איך לעשות את זה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. אז מה עשיתם עם הרעיון הזה שאתם רוצים להפוך אותו לעד מדינה, רעיון לפני שאתם פוגשים את פילבר, ומסמנים אותו כעד מדינה, חשבתם איך לפצח את זה? או שחשבתם ואת לא זוכרת?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. בסדר. יש דרך לרענן את הזיכרון שלך או שכאן בבית המשפט אין משהו שיעזור?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. בסדר. עכשיו בואי נדבר על התזה שאיתה אתם מגיעים לחקירה של מר פילבר. אני אומר לך שברור מאוד לכל מי שעוקב אחר מהלך הדברים, שקורא את התמלילים, שצופה בחקירות ואנחנו נקרא ונצפה יחד, שאתם הגעתם מראש עם תזה שאומרת שנתניהו, ראש הממשלה, הנחה את פילבר להיטיב עם בזק ואנחנו נקרא לתזה הזאת בקיצור 'תזת ההנחיה.' בסדר? אני אומר לך שאתם הגעתם מראש עם תפיסה שזה מה שצריך להוכיח, או זה מה שהיה... שנתניהו הנחה את פילבר להיטיב עם בזק. השאלה אם את מסכימה קודם כל עם מה שאני אומר. אני תיכף אראה לך את זה, זה מתחיל מהרגע הראשון אבל אני רוצה לראות אם את,
רינת סבן · ראשית אני זוכרת שזו הייתה האמירה של פילבר
עמית חדד · ראשית לא, פילבר יגיד את זה, ותיכף נראה בדיוק מה קרה, בשלב הרבה יותר מאוחר. הוא אומר את זה אחרי שאתם אומרים לו את זה יום שלם 'נתניהו הנחה אותך', 'נתניהו הנחה אותך' 'הייתה הנחיה' 'קיבלת הנחיה', 'הגיוני שהייתה הנחיה', 'אתה קיבלת הנחיה' 'הייתה הנחיה', אני אראה לך את זה תיכף. את מסכימה איתי?
רינת סבן · ראשית תציג לי את זה, אני לא זוכרת. אם זה היו אמירות שלו לאורך כל החקירה, יכול להיות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה אם זו הייתה נקודת המוצא שלכם,
רינת סבן · ראשית שהוא קיבל הנחיה?
עמית חדד · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שנתניהו הנחה את פילבר להיטיב עם בזק. אם זו הייתה נקודת המוצא שלכם בחקירה של פילבר?
רינת סבן · ראשית אני מנסה להיזכר אם היה משהו בחומרי החקירה שהצביע על זה, ואני לא ממש זוכרת
עמית חדד · ראשית לא היה
רינת סבן · ראשית אם לא הייתה אינדיקציה אז כנראה שלא הייתה לנו הנחת יסוד כזאת
עמית חדד · ראשית לא הייתה הנחת יסוד. בסדר
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אם לא הייתה אינדיקציה בחומרי החקירה אז כנראה שלא הייתה הנחת מוצא כזאת, אבל אני עוד פעם אומרת, מכיוון שחומר החקירה לא זכור לי לאור חלוף הזמן, אני לא יכולה לענות תשובה מדויקת.
עמית חדד · ראשית את כתב האישום את קראת?
יהודית תירוש · ראשית
עמית חדד · ראשית לא ללחוש. באמת, לא ללחוש
יהודית תירוש · ראשית לא, שאלתי מתי. זו שאלה כללית.
עמית חדד · ראשית למה שתעשי את זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית קראת מתי שהוא את כתב האישום? ראית אותו? את כתב האישום?
רינת סבן · ראשית כשהוגש בזמנו כן
עמית חדד · ראשית אם אפשר להעיר לתביעה
משה בר-עם · ראשית בסדר. הדברים היו מובנים.
עמית חדד · ראשית עכשיו אני חוזר על שאלתי. את אומרת שאם אין בסיס ראייתי אז אתם לא צריכים לצאת מנקודת הנחה שראש הממשלה הנחה את פילבר, נכון? אסור לכם לעשות את זה. אם אין בסיס ראייתי כפי שאמרת, בחומר שהגיע אליכם, אסור לכם לבוא ולהניח מראש שהייתה הנחיה, שראש הממשלה הנחה את פילבר.
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת להגיד אם היה בסיס ראייתי או לא היה בסיס ראייתי. זה אתה אומר
עמית חדד · ראשית לא, אני שואל אותך, בהנחה ו - בהנחה, אז אסור לכם לצאת מנקודת הנחה כזאת, נכון?
רינת סבן · ראשית קודם כל, הנחות בסיס זה משהו שקיים, אם יש אינדיקציה או אין אינדיקציה, אנחנו... לישיבות ...
עמית חדד · ראשית אז למה שאלת אם היו ראיות?
יהודית תירוש · ראשית תן לה לענות.
עמית חדד · ראשית אז למה שאלת אם היו ראיות?
יהודית תירוש · ראשית תן לה לענות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תן לה לענות.
יונתן תדמור · ראשית מה,
עמית חדד · ראשית מה מה מה?
יונתן תדמור · ראשית תן לה לענות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תן לה להשלים את התשובה.
רינת סבן · ראשית תשלימי את התשובה. סביר שאם יש אינדיקציות בחומר החקירה, הנחת הבסיס מבוססת. אבל גם אם אין אינדיקציה בחומר החקירה, חוקר יכול שתהיה לו הנחת בסיס שהיא כרגע לא מבוססת בחומר החקירה.
עמית חדד · ראשית אוקיי. אז הייתה לכם הנחה כזאת?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
משה בר-עם · ראשית מקודם גבירתי אמרה שגבירתי מניחה שאם לא הייתה תשתית או אינדיקציה בחומר החקירה, אז יש להניח שלא הייתה הנחת יסוד כזאת. זה מה שגבירתי השיבה קודם אם אני זוכר נכון.
רינת סבן · ראשית כן, אבל השאלה שאחר כך הוא אמר זה שאסור לנו להניח
משה בר-עם · ראשית לא, אני שואל לגבי קודם כל ההערה של,
רינת סבן · ראשית אז אמרתי 'לא אסור לנו להניח, מותר לנו להניח.'
משה בר-עם · ראשית אבל גבירתי עומדת על התשובה שאם לא הייתה תשתית או אינדיקציה בחומר החקירה, אז יש להניח שלא הייתה לכם הנחת יסוד בעניין הזה. זה מה שגבירתי השיבה. אם גבירתי רוצה לתקן, בסדר.
רינת סבן · ראשית ככל שאני זוכרת, אוקיי?
משה בר-עם · ראשית כן.
עמית חדד · ראשית אז הייתה הנחה כזאת או לא?
רינת סבן · ראשית עניתי. כרגע
עמית חדד · ראשית אני לא הבנתי את התשובה. אני מתנצל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הייתה שאסור לחוקר להניח, היא ענתה,
עמית חדד · ראשית לא, השאלה אם הייתה או לא הייתה הנחה כזו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה שהיא לא זוכרת.
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אם הייתה הנחה, אני לא זוכרת. לשאלה הנוספת ששאלת האם אסור לנו שתהיה, התשובה היא שמותר לנו שתהיה הנחה, גם אם אין אינדיקציה חקירתית.
עמית חדד · ראשית אני חושב שאת טועה, אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו תשובתה.
עמית חדד · ראשית תראי, למשל אני אומר שהייתה לכם הנחה מוקדמת כזאת, למרות שכמובן לא הייתה שום אינדיקציה לזה, למשל את יודעת שהתזה הזאת שהייתה הנחיה היא תזה שהחוקרים הציגו אותה למשל להראל לוקר, שהוטח בו שנתניהו הנחה אותו והוא שלל את זה שוב ושוב, התזה הזאת הוטחה גם בצפריר שגם הוא שלל אותה שוב ושוב, וגם לדוד שרן היא הוטחה בחקירה ב - 18 בפברואר, שנתניהו הנחה אותו, והוא שלל את הדברים בחקירה הזו שוב ושוב, גם ליפעת חי שגב הוטחו הדברים והיא שללה אותם, גם במימון שמילה הוטחו הדברים,
יהודית תירוש · ראשית זו פשוט הצגה לא נכונה של הדברים. אני מבקשת להתנגד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אל תעני לשאלה.
עמית חדד · ראשית אז קודם כל להגיד, ואז, לא, מה יש לעשות עם זה אחרי מה שאמרה התובעת? איך אפשר? מה זה, זה יחזור על זה כל הזמן, קודם כל אומרים ואחר כך, ואחר כך 'אני אבקש להתנגד?'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתה צודק עו"ד חדד, תנסה בכל זאת, תשאל ואל תעני.
עמית חדד · ראשית אני דרך אגב שמה שאמרה התביעה זה פשוט, הוא באמת לא נכון. זו ממש אמירה שנועדה להטעות אותך, אני מתנצל שאני אומר את זה. אני שואל שוב, מנסה לרענן לך את הזיכרון ותיכף אראה לך מה אתם אומרים בחקירה מיד עם תחילתה, אבל אני שואל שוב, האם הגעתם לחקירה הזאת עם הנחה שראש הממשלה הינחה, עם תזת ההנחיה, או לא הגעתם עם תזת ההנחיה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אל תעני.
יהודית תירוש · ראשית את השאלה. זו שאלה אחרת....
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקיי. אז תעני.
עמית חדד · ראשית מה התשובה?
רינת סבן · ראשית זו אותה שאלה עם אותה תשובה
עמית חדד · ראשית שהיא?
רינת סבן · ראשית שאני לא זוכרת אם הייתה הנחה
עמית חדד · ראשית בסדר. עכשיו בואי נראה מה אומרים לפילבר בחקירה שלו, בסדר? מה פילבר אומר בחדר החקירות, זה מה - 19 בפברואר 2018 בואי נקרא את הדברים..
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תסתכלי על המסך שלפנייך.
עמית חדד · ראשית כמו שאמרתי, אפשר טיפה למעלה, טיפה למטה, להתרענן
רינת סבן · ראשית מה הייתה השאלה?
עמית חדד · ראשית עוד לא שאלה. אני מציג לך עכשיו. את יודעת מה, לפני כן, לפני שאנחנו קוראים אני אשאל אותך כמה שאלות בכל זאת. את יודעת שאתם מטיחים בשורה של עדים, גם בפילבר, את טענת תזת ההנחיה שוב ושוב ושוב בתקווה שמישהו בסוף יאשר לכם אותה, את זוכרת דבר כזה?
רינת סבן · ראשית מה זה שמישהו? שפילבר
עמית חדד · ראשית נגיד פילבר
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אם הציגו, יכול להיות. אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית למרות שהוא שולל את זה ביום חקירה שלם? שוב אומרים לו 'נתניהו הנחה אותך' 'הנחה אותך' הנחה אותך' 'הנחה אותך', למרות שהוא אומר 'זה לא נכון, אני לא זוכר דבר כזה' 'זה לא נכון '' 'זה לא נכון' 'אני לא זוכר.'
רינת סבן · ראשית בחקירה פלילית, זה לא החוקר שואל שאלה ומקבל תשובה ועובר הלאה. זו טיבה של החקירה
עמית חדד · ראשית ואיך אתם מונעים את המציאות שבה אדם שאומרים לו, שהוא אומר 'אני לא זוכר, לא היה דבר כזה' ואז אומרים לו 'תיזכר, זו הדרך היחידה להציל את עצמך', 'רק ככה תציל את עצמך', איך אתם מונעים את הסיטואציה שבה אדם פשוט מספר סיפור שלא היה, או כי רוצים, או כי אחרי שאומרים לו שלא יכול להיות אחרת, שיש ראיות אובייקטיביות, שיש הקלטות, שהוא כבר ייזכר בדבר שלא היה, מה שמכונה זיכרון שווא, זיכרון שקרי, איך אתם מוודאים שדבר כזה לא יקרה בחקירה פלילית?
רינת סבן · ראשית הגבול הוא מאוד דק. וזה התפקיד של החוקר, לראות שהוא לא עובר את הגבול בין הלחץ שהוא לחץ שצריך להיות בחקירה באזהרה, לבין לחץ שהוא הופך להיות לחץ חריג או פסול או שיוביל,
עמית חדד · ראשית בואי תסבירי לבית המשפט, בכל זאת, אני רוצה לדעת על הגבול הדק, מה לדעתך נמצא בצד המותר של הגבול, מה בצד האסור של הגבול, במיוחד, אני אומר שוב, כשיש גם ביטוי ו... כלומר חוקרים את מישהו, 'תגיד רק, ותציל את עצמך, את הילדים שלך, את המשפחה שלך, את אשתך, את עצמך, תציל את כולם' ובנוסף גם אומרים לו כל הזמן 'יש ראיות אובייקטיביות, יש הקלטות, הכל מתועד', ואני מוסיף שוב, מבקשים ממנו להיזכר באירוע מלפני שלוש שנים של ארבעים שניות. ארבעים שניות. זה כל האירוע. ואני ביקשתי ממך להיזכר בהנחיות שאת קיבלת באירוע של קריירה ואת לא זוכרת, זה בסדר, תיכף נראה את הדברים, לכן גם עברנו את זה, איך אתם דואגים או מה הפעולות שאת נקטת כחוקרת מקצועית כדי למנוע מאירוע כזה להתרחש? ומה ההנחיות שקיבלת בהקשר הזה?
רינת סבן · ראשית לא קיבלתי הנחיות בהקשר הזה, היינו מספר חוקרים בחדר החקירה. אני לא זוכרת איזה שהוא לחץ חריג או, אבל עוד פעם, אני לא זוכרת.
משה בר-עם · ראשית במישור העקרוני, איך מוודאים שכעקרון אירוע כזה לא קורה אם בהנחה שאלה הן השאלות שמוצגות לו. בהנחה. אז מה, אז שואלים כמה פעמים? שואלים פעם אחת? תלוי בתשובותיו? תלוי בתגובותיו? שפת גוף? אני שואל באופן עקרוני.
רינת סבן · ראשית קודם כל, אני אענה לכבודו, זה מאוד אינדיבידואלי לנחקר שיושב מולך, זאת אומרת יש הבדל כמובן בין אדם נורמטיבי שלא מכיר משטרה ושלא נחקר בעבר לבין אדם ש-,
משה בר-עם · ראשית ואז במקרה של אדם נורמטיבי אז פחות חוזרים על השאלות האלה, כי יש חשש יותר גדול או יותר קטן?
רינת סבן · ראשית זה לא עניין של חזרתיות על השאלה, כי החזרתיות היא חזרתיות שהיא מתבקשת, אין מה לעשות, זה עניין של הלחץ, של כמות הלחץ שמופעל על החשוד.
משה בר-עם · ראשית באיזה אופן? בקול, בטון הדיבור?
רינת סבן · ראשית זה יכול להיות במנעד רחב של ורסיות,
משה בר-עם · ראשית לגבי אדם נורמטיבי אני שואל.
רינת סבן · ראשית אני מניחה שהווליום והטונציה והדרך,
משה בר-עם · ראשית אז נמנעים מזה? כדי שלא חלילה נקבל ממנו תשובה, הודאת שווא או תשובה לא נכונה?
רינת סבן · ראשית צריך לשמור לא להגיע ל - עוד פעם, אין פה איזה שהוא גבול ברור.,
משה בר-עם · ראשית נניח שאומרים לעד הזה שהוא צריך לענות כדי להציל את משפחתו, כפי שנאמר פה, אני לא יודע אם זה היה או לא היה, אני שואל באופן עקרוני, דבר שעלול לגרום לעד להשיב, לרצות את החוקרים?
רינת סבן · ראשית זה משהו שעלול לגרום, כן
משה בר-עם · ראשית אז אתם נמנעים מזה במקרה של אדם נורמטיבי, זאת אומרת של נחקר נורמטיבי?
רינת סבן · ראשית זה אמירות שנאמרות
משה בר-עם · ראשית בכל זאת?
רינת סבן · ראשית הן נאמרות
משה בר-עם · ראשית אז איך מוודאים שאכן באמת הוא לא מרצה את החוקר? גבירתי אמרה 'זה עלול להיות', אז איך מוודאים שזה לא יקרה? שזה אף אחד לא רוצה שיקרה.
רינת סבן · ראשית אני חושבת שבסוף אפשר לדעת מתי חשוד מוסר גירסה כדי לרצות חוקר,
משה בר-עם · ראשית מה זה בסוף?
עמית חדד · ראשית תני לנו את כללי הבדיקה
רינת סבן · ראשית בסוף הוא צריך לבוא ולעמוד מאחורי מה שהוא אומר, זאת אומרת,
משה בר-עם · ראשית זה יכול להיות גם במקרה של תשובה שמרצה את החוקר? אם גבירתי, כפי שגבירתי השיבה, זה עלול לגרום לנחקר להשיב תשובה לא נכונה רק כדי לרצות את החוקר במקרה שאומרים לו 'תציל את המשפחה, תציל את אשתך', וואט אבר, ואני אומר שוב, אני לא אומר אם נאמר או לא נאמר במקרה הזה של מר פילבר, איך אפשר להבטיח שבאמת הוא לא ייסע בנתיב הזה שהוא נתיב בעייתי, גם גבירתי מסכימה.
רינת סבן · ראשית זה נתיב בעייתי, אני מסכימה, אני אומרת עוד פעם, כחוקרים אנחנו צריכים לוודא שהחשוד לא כורע תחת הלחץ הזה,
משה בר-עם · ראשית באופן קונקרטי אני שואל, זה... מה שאתם צריכים לוודא, אני לא מטיל ספק בכך.
רינת סבן · ראשית אני יכולה לומר שבמקרה הזה אני לא זוכרת שהייתה איזו שהיא התרשמות שלנו, איזו שהיא הבנה שלנו שאנחנו מקבלים סיפור שלא קרה מעולם על מנת לרצות אותנו.
משה בר-עם · ראשית מה זאת אומרת 'לא התרשמנו'? לפי קצב הדיבור? לפי טון הדיבור?
דובר לא מזוהה · ראשית צריך להיות משהו. אני מבקש פשוט אמירות קונקרטיות כדי להבין, לא במקרו. אם לגבירתי יש תשובה.
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת לומר במקרה הזה ספציפית, אני לא, לא זכור לי איזה שהוא אירוע שהופעלו עליו מכבש של לחצים והוא בא ואמר, אני לא, אני לא זוכרת, אבל אני מניחה שאפשר לראות את הדברים.
עמית חדד · ראשית כבר נראה שזה קרה. תגידי לי, אמרת 'טון דיבור', למשל להרים את הטון על נחקר, זה דבר שיכול להוביל לאמירה שהיא לא אמת, נכון?
רינת סבן · ראשית להרים טון על נחקר זה משהו שהוא מאוד מאוד טריוויאלי בחקירה באזהרה
עמית חדד · ראשית ואם יש הרבה חוקרים שעומדים מעל החשוד, שצועקים עליו, שאומרים לו, מטיחים בו, נותנים לו את התשובות שהם רוצים שהוא יגיד, אומרים לו 'תגיד את זה', זה דבר שהוא פסול. אסור לעשות את זה.
רינת סבן · ראשית לתת לו את התשובות?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית זה דבר שלא אמורים לעשות
עמית חדד · ראשית לא אמורים לעשות. ברור. כי לא יכול להיות שאתם תגידו לו מה אתם מצפים לשמוע. זה הרי לא מתקבל על הדעת, אתם רוצים לשמוע מהחשוד, מהנחקר, מהעד. לא אומרים לו 'תשמע, תגיד שהיה', נכון?
רינת סבן · ראשית עוד הפעם, אפשר,
עמית חדד · ראשית זה לא דבר שעושים
רינת סבן · ראשית לא, קודם כל זה דבר שעושים
עמית חדד · ראשית אה, עושים?
רינת סבן · ראשית זה דבר שעושים. גם חשוד שנחקר ברצח, אלף אלפי הבדלות, הוא בסוף, החקירה מתמקדת בזה שאתה הרוצח. זאת אומרת,
עמית חדד · ראשית ברצח האמת יכול להיות שהדברים טיפה שונים, אני אסביר לך למה. ברצח יש אירוע שאדם זוכר אותו, רצחתי או לא רצחתי. יש זירה, יש גופה. ברגע שעוסקים בשאלה 'האם לפני שלוש שנים כשישבת בישיבת חפיפה עם ראש הממשלה, האם הוא אמר לך משפט כזה או אחר', מאוד הגיוני שאדם באמת לא זוכר את זה. כמו שאת לא זוכרת מה הנחו אותך. כל פגישת ההנחיות שלך, את לא זוכרת אותה. וזה לא ארבעים שניות, זה שעות ארוכות. את לא זוכרת כלום מזה, שאלתי אותך קודם, ואפילו אמרתי לך 'אם אני אצעק עלייך האם תיזכרי' ושאלתי אותך 'מה יקרה אם אני אגיד לך שיש לי הקלטות אם תיזכרי', שאלתי אותך כל מיני שאלות ואמרת 'איך אני יכולה להיזכר? למה שאני אזכר בזה?', וזה אירוע דרמטי, התיק הראשון שלך ביאל"כ, תיק של ראש ממשלה. אז פה יש סכנה מיוחדת כי זה להיזכר בשיחה שנאמרה או לא נאמרה וכל מילה חשובה וניואנסים חשובים ולכן באירוע כזה ניגשים אליו בחרדת קודש, חלילה לא לתת לעד את התשובה שרוצים לשמוע, נכון?
רינת סבן · ראשית אני עונה עוד פעם, ככל, אני לא, הסיטואציה שאתה מתאר זו סיטואציה שלא זכורה לי
עמית חדד · ראשית תיכף ניזכר ביחד. בסדר. רק דבר אחרון, עוד דבר שאני חושב שאולי לא אמרת את זה לכב' השופט בר - עם, אבל יכול להיות שזה רלוונטי, למשל צריך להעמיד את הגירסה במבחן הביקורת. נכון? מה זה אומר? לחפש ראיות חפציות, לראות אם הראיות החפציות תומכות בגירסה או שוללות את הגירסה. נכון? זה חשוב. חשוב מאוד.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית כי למשל אם מישהו אומר שהייתי ביום מסוים במקום מסוים, אז יש דרך למשטרה לבדוק את זה, מוציאים למשל איכונים. את יודעת שיש כלי כזה למשטרה.
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. ואז בודקים עם איכונים אם הוא היה, אם הוא לא היה, זה יכול לאמת את הגירסה, לשלול אותה. נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית חייבים לעשות את זה
רינת סבן · ראשית זה דבר נדרש
עמית חדד · ראשית בזמן החקירה לבדוק. נכון?
רינת סבן · ראשית זה דבר נדרש
עמית חדד · ראשית בזמן החקירה. אני שואל. אולי את חושבת שבזמן המשפט צריך לעשות את זה לראשונה. אני שואל, אם נדרש בזמן החקירה?
רינת סבן · ראשית בזמן החקירה
עמית חדד · ראשית ולמשל אם יש למישהו יומן, אז לוקחים את היומן שלו כדי לבדוק את הפגישות. לא אומרים לו 'תצייר יומן' ככה בקשקוש. לוקחים את היומן, מראים לו, בודקים אם הייתה פגישה, איפה היא הייתה, נכון?
רינת סבן · ראשית אם יש יומן, זה מתבקש
עמית חדד · ראשית ברור. ודבר נוסף שחייבים לעשות, למשל אם מישהו מוסר גירסאות לרוב, והוא אומר, הוא נותן גירסה הפוכה לחלוטין ממה שהוא יגיד אחר כך, אחרי הלחץ האין - סופי שהעברתם אותו, ואחרי שהוא כבר הופך להיות עד מדינה כדי להציל את עצמו ואת המשפחה, המינימום זה לעמת אותו עם הגירסאות שהוא מסר קודם לכן. נכון? זה משהו קריטי. חייב לעשות את זה.
רינת סבן · ראשית אחרי שהוא מה, שהוא חזר בו? לא הבנתי
עמית חדד · ראשית כשאדם נחקר ישיבה ועוד ישיבה ועוד ישיבה, ומספר 'לא היה, להיפך, נאמר לי אחרת, נאמר לי שאין לי שום מחויבות, ש'תוריד מחירים', ש'אין לי מחויבות לאף אחד, רק תחרות מעניינת אותי,' נניח שזה מה שהוא מספר. אני לא אומר שזה מה שהיה אצלנו. זו רק פרופוזיציה שלי. וזיהית שהוא אומר את זה ברשות ניירות ערך, בסדר? נניח. ואחר כך הוא נחקר אצלכם יום שלם הוא אומר 'לא היה', 'לא היה' 'לא נכון, זה לא היה, הוא לא אמר את זה, אני לא זוכר את זה' אומרים לו 'בוא תשמע, הפוך, הייתה הנחיה, הייתה הנחיה הייתה הנחיה', ככה באופן שהוא חוזר על עצמן בצורה שהיא כמעט, לא כמעט, היא הרבה יותר מאובססיבית, ואז אומרים לו 'תשמע, בוא תציל את עצמך, יש לך משפחה, יש לך גם תיק אחר, יש לך חיים שלמים, אתה אדם צעיר, חבל שתהרוס את הכל' ופתאום הוא מוכן לבוא ולתת גירסה חדשה. המינימום הוא גם לעמת אותו עם הגירסאות הקודמות שסותרות את מה שהוא אמר, כדי לשאול אותו מה האמת 'זו האמת' או 'זו האמת'. זה דברים שהם אלמנטריים.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית לא שומע?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית חייבים לעשות את זה. זה ברור
רינת סבן · ראשית צריך
עמית חדד · ראשית צריך. טוב. דיברנו באופן כללי, עוד נקודה כללית. את ידעת שפילבר, גם כל הנחקרים שהיו פה, כולם הרגישו והם ביטאו את זה גם, שיש לכם מטרה אחת בתיק הזה, ראשו של בנימין נתניהו?
רינת סבן · ראשית לא הבנתי את השאלה. אם ידעתי?
עמית חדד · ראשית האם ידעת, מה הייתה המטרה בתיק הזה, המטרה שלכם?
רינת סבן · ראשית לבסס את ה - קודם כל להגיע לאמת,,
עמית חדד · ראשית כן. זה ברור. באמת. ספרי לי איך עשיתם את זה. אבל האמת ביחס לבנימין נתניהו, או שהאמת, נניח, שזה יכול להיות ביחס למישהו אחר? האם בנימין נתניהו רלוונטי עבורכם כתוצאה שאתם שואפים להשיג אותה?
רינת סבן · ראשית אין שואפים להשיג. בסוף אלה החשדות שנחקרו,
עמית חדד · ראשית החשדות נגד,
רינת סבן · ראשית ראש הממשלה
עמית חדד · ראשית ראש הממשלה. אוקיי. עכשיו, רק מעירים לי פה בצדק, התחלת להגיד שהמטרה הייתה לבסס את, את מה?
רינת סבן · ראשית את החשד שקיים
עמית חדד · ראשית נגד מי?
רינת סבן · ראשית נגד רוה"מ ואחרים
עמית חדד · ראשית נגד רוה"מ. בואי נראה מה אומר פילבר. נציג את זה בכל זאת, אני אמרתי שאני אציג את הכל אומר לכם פילבר ב - 19 בפברואר,
יהודית תירוש · ראשית לאיפה אתה מפנה?
עמית חדד · ראשית ב - 19 בפברואר, עמוד 6 שורה 2. ברקוד 1785. "יש 500 חוקרים עכשיו"אומר פילבר, ועונה לו אבוקסיס"500 חוקרים? כל מדינת ישראל, ומדינת ישראל... שכולם נמצאים עכשיו באיזו מן תחרות, מרוץ למיליון. מי יביא את הראש של ראש הממשלה. מי יביא את הראש של נתניהו. כולם"ואז הוא שואל אותו"ספרת את החוקרים במדינת ישראל?" "אז מה צריך, אחד האנשים הקרובים אליו, הם מסמנים אותי ומנסים לחפש"ואז הוא אומר"אותי", ואז אומר לו אבוקסיס יש עוד דבר, יש עוד אנשים שקרובים אליו", "ולהפוך אותי,""
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נמצאת בחקירה הזאת?
עמית חדד · ראשית כן. את יכולה רק להראות למעלה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, אין צורך. שאלתי כי...
עמית חדד · ראשית התשובה היא כן גבירתי. אנחנו חוקרים רק על החקירות שהיא נמצאת בהן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הבנתי.
עמית חדד · ראשית "ומסמנים אותי, רוצים להפוך אותי"ו"הם לא נמצאים בכל החקירות"ואומר פילבר"לא ברמות הרגישות האלה". את היית בחדר כשהוא אמר לכם את הדברים האלה, רק אני מראה לך בכל זאת. את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. עכשיו תגידי לי, מה את עושה כשאת שומעת את הדבר הזה? אומר לך הנחקר 'יש פה מרוץ, לא מרוץ למיליון אלא מרוץ לראש של בנימין נתניהו'. את לא הרגשת שיש משהו פסול בזה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית טוב. אני אומר לך ששורה של עדים אמרו את זה. דרך אגב, פילבר חזר כמובן גם על הדברים פה בבית המשפט, ב - 10 במאי 2023 בעמוד. 13807 ואני רוצה להראות לך שגם דוד שרן אמר את זה, פשוט פה לא היית, אני רוצה לשאול אותך שאלה כללית בנושא הזה ביחס להתנהלות בחקירה, את היית בישיבות צוות. אומר דוד שרן פה בבית המשפט ב - 22 בדצמבר, בעמוד 21829, שואלים אותו"עוד מעט נראה כמה דברים בהקשר הזה, עכשיו, אז כשאתה מגיע ל -, 4000 אנחנו נמצאים בנקודה הזאת, אתה מבין שמחפשים את נתניהו?" תשובה: "חד משמעית". יפעת חי שגב אומרת "כן אני הבנתי מיד", זה פרוטוקול מה - 19 בדצמבר 2022. עמוד 21541"כן אני הבנתי מיד שהמטרה סומנה ועכשיו צריך לגייס את החיצים. זה היה ברור לי ולכן גם הייתה שם אטימות אזנים ולא היה רצון אמיתי לברר ולרדת לשורשה של אמת. גם מימון שמילה אומר ב - 12 בדצמבר 2022, עמוד 21121. "כן, כי כל התחושה בחקירה באמת לחפש משהו, אולי את הראש, אולי מישהו שהלך, היה חשוב לשים את הדברים" "איזה ראש דרך אגב"שואלים אותו, "של ראש הממשלה" הוא אומר. דרך אגב, הוא אומר בחקירות שלו שהוא אומר"לי היה חשוב להעמיד את הדברים על דיוקם ולומר שכל האישור הזה הוצא על דעתנו"כלומר בניגוד למה שאמרת, זה אישור בזק - יס. אבל נשים את זה בצד, זה לא השאלה. השאלה שלי, אם בכל הישיבות האלה שאת נוכחת בהן ואומרים את זה כל הנחקרים, אנחנו שמענו,
יהודית תירוש · ראשית לא כל הנחקרים.
עמית חדד · ראשית לטעמנו. זו פרופוזיציה שלנו
יהודית תירוש · ראשית לא, לא כל ה-,
עמית חדד · ראשית חלק גדול מהנחקרים
יהודית תירוש · ראשית אומרים 'כל הנחקרים', זו אמירה עובדתית. הצגת שני נחקרים, לא כל הנחקרים.
עמית חדד · ראשית הצגתי ארבעה
יהודית תירוש · ראשית אי אפשר להגיד שכל הנחקרים אומרים זה פרופוזיציה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חלק. חלק מהנחקרים.
עמית חדד · ראשית הצגתי ארבעה. יש עוד רבים אחרים. לא כל הנחקרים, לא כל העדים, היו עדים, אולי עד, לא יודע, שלא אמר את זה. אבל הרבה מאוד עדים אמרו את זה ואני שואל האם בישיבות, לא צריך כל הזמן להסתכל עליהם, הם גם באמת פחות רלוו7נטייים פה.
יונתן תדמור · ראשית לרגע היא לא מסתכלת עלינו. מה אתה רוצה? אתה אומר סתם הערות.
עמית חדד · ראשית אני מסתכל עליה. אתה מסתכל עליה?
יונתן תדמור · ראשית נו באמת, סתם להעיר.
עמית חדד · ראשית כן. בסדר
משה בר-עם · ראשית מר חדד אדוני ימשיך.
עמית חדד · ראשית אני ממשיך
רינת סבן · ראשית לאן מותר לי להסתכל? רק לפה?
עמית חדד · ראשית עלי. ועל בית המשפט
רינת סבן · ראשית אוקיי. תודה
עמית חדד · ראשית עכשיו אני שואל שוב, האם זה דבר שהכרת, שמחפשים בחקירה הזאת את ראש הממשלה? או שניקח את הלשון שלך, שהמטרה של החקירה זה לבסס את החשד נגד ראש הממשלה.
רינת סבן · ראשית את החשדות הקיימים בתיק, רוה"מ ונגד אחרים
עמית חדד · ראשית זאת הייתה המטרה של החקירה? לבסס את החשדות נגד ראש הממשלה ואחרים?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, זו חקירה שמתנהלת. לבסס או להפריך. בסוף זו טיבה של החקירה
עמית חדד · ראשית אה, גם להפריך?
רינת סבן · ראשית גם להפריך
עמית חדד · ראשית הבנתי. ונתתם מקום להפרכה הזאת בחקירה? את נתת לזה מקום? את יכולה לספר לבית משפט איך למשל נתת לזה מקום, להפרכה?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, החקירה היא חקירה מאוד מאוד גדולה,
עמית חדד · ראשית לא, בחלקת אלוהים הקטנה שלך
יהודית תירוש · ראשית תן לה רגע להשיב.
עמית חדד · ראשית בחלקת אלוהים הקטנה שלך
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, בחקירה הזאת עסקו הרבה מאוד אנשים, כל אחד הייתה לו את המשימה שלו, אני עסקתי אך ורק בחקירה של פילבר, לא התעסקתי בדברים אחרים ואני מניחה שנעשו הרבה מאוד פעולות שמטרתן הייתה לבסס את חומר החקירה לכאן או לכאן.
עמית חדד · ראשית מצוין. למשל את דרך אגב היית מעורבת גם בחקירה של חפץ, אנחנו ניגע בזה לא היום, אבל בואי תספרי לבית משפט על פעולה אחת שעשית כדי לאשש או להפריך את החשד. למשל, דיברנו מקודם על עד מדינה שמוסר גירסאות שהן עומדות בסתירה לחלוטין לכל מה שהוא אמר קודם לכן ולוחצים ונותנים לו את התשובה. נלך לפי הסדר, רק, איזו פעולת חקירה עשית כדי לנסות להפריך את החשד. אמרת 'זה או לכאן או לכאן'. איזו פעולה עשית? את נשלחת פעם לעשות פעולה כזאת?
רינת סבן · ראשית נשלחתי לעשות?
עמית חדד · ראשית אני שואל, האם
רינת סבן · ראשית אה, אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית כן. אני מניח שלא הייתה פעולה כזאת. אני רוצה להראות לך, אתם מגיעים לחקירה עם תזה שיש הנחיה של ראש הממשלה, זה החשד שלכם גם, נכון? זה החשד שמנסים לבסס אותו.
רינת סבן · ראשית שאלת אותי מקודם, אמרתי לך שאני לא זוכרת אם זו הייתה התזה
עמית חדד · ראשית אז מה החשד היה? לא, כי אחר כך שינית קצת, עיבית את התשובה,.. שנזכרת במשהו. כי אמרת שהמטרה שלכם הייתה לבסס את החשד נגד ראש הממשלה. אז החשד נגד ראש הממשלה היה שהוא לא הנחה את פילבר?
רינת סבן · ראשית שהיו הנחיות, כן
עמית חדד · ראשית ברור. לכן אני אומר, זו התזה שלכם. חשבתי שנזכרת פשוט
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית נכון. אז נזכרת, אז עכשיו אנחנו יודעים שבאתם עם תזת ההנחיה מראש. קודם כל, זה נכון מה שאני אומר, נכון? זה היה החשד.
רינת סבן · ראשית אתה אומר עוד פעם, תזת ההנחיה. אני עוד פעם אומרת,
עמית חדד · ראשית תבחרי לזה מילה אחרת. חשד ההנחיה
רינת סבן · ראשית חשד שהוא הנחה אותו לא משנה באיזה אופן
עמית חדד · ראשית חשד שהוא הנחה אותו. בסדר. ואת ידעת מה פילבר אמר בהקשר הזה בחקירות שלו ברשות ניירות ערך?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שידעתי, אני לא זוכרת לומר כרגע
עמית חדד · ראשית אז בואי נרענן את הזיכרון. בואי נראה, בהתחלה שהוא נחקר, הוא אומר לכם ככה, אצלך, ב - 18 בפברואר 2018, הוא אומר ככה, זה עמוד 12 שורה 4: "נתתי תשובה מסודרת. נתתי תשובה מסודרת ברשות לניירות ערך. שם הייתי חמש שעות ושאלו אותי"וחכמון אומר"אני מכיר את התשובה, קראתי אותה"אני מניח שלחכמון לא היה יתרון עליך. הוא קרא וגם את קראת, נכון? ברור שלא היית פחות חרוצה ממר חכמון. במיוחד כשזו חקירה ראשונה שלך.
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
עמית חדד · ראשית האם קראת? הוא אומר שהוא קרא. אני שואל אם גם את קראת
רינת סבן · ראשית אז אני מניחה שכן. אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית אוקיי. אז בואי נרענן את הזיכרון. אני אציג לך את הדברים שהוא אמר, אני בטוח שתוכלי להתרענן בזה. ב - 13 ביולי 2017 בעמוד 29, זה עמוד 860 ב - PDF המאוחד, שורות 5-10 כתוב כך:, "נחקר שלמה פילבר"אני מדלג על הפתיח, את יכולה כמובן לקרוא אותו. את יודעת מה, אני אקריא את הכל. אני אומר לך באמת עכשיו אני אומר לך, אני בכוונה אומר את זה"
רינת סבן · ראשית לך?
עמית חדד · ראשית לך. אולי לך. "אני אומר לך באמת עכשיו, אני אומר לך, אני בכוונה אומר את זה כי כל הזמן זה מרחף באוויר, אלוביץ', נתניהו, בעניין הזה הוא לא אמר לי מילה. בא מת הוא לא אמר לי מילה. הוא אמר לי משפט אחד כשנכנסתי לעבודה, הוא אמר לי 'טלקום לא מעניין אותי. יש לי כל מיני פניות, זה לא מעניין אותי. אני שולח אותם אליך. אני לא חייב לאף אחד, תעשה מה שאתה רוצה, תעשה מה שאתה מבין הכי טוב, ושני דברים – 1 תמשיך את התחרות,. 2. אל תעלה מחירים זה פחות או יותר כל התורה על רגל אחת קראת את זה בטח בזמן אמת. את עושה 'כן' עם הראש.'.
רינת סבן · ראשית אני מניחה שכן. עוד פעם, אני לא זוכרת איזה דפים קראתי לפני ש-,
עמית חדד · ראשית לא משנה, אבל אני לא מחדש לך עם הגירסה הזאת
רינת סבן · ראשית לא מחדש לי
עמית חדד · ראשית אוקיי. עכשיו, על התיאור הזה הו א חוזר גם כמה ימים אחר כך. ב - 17 ביולי 2017, עמוד 1081 ב - PDF המאוחד שורות 7-17, אני אתחיל להקריא, תיכף נציג על הלוח. הוא אומר ככה, שלמה פילבר"לא, לא אמרתי ל -, אמרתי לך, ליריב.." הפעם זה לך, לפולינה. "אמרתי לך, אמרתי ליריב השבוע, אמרתי שאמרתי את זה במשרד גם כן. כמה וכמה פעמים הוא נתן לי את ברכת הדרך מאוד קצרה. הוא אמר לי 'תשמע, 'קח את המשרד, אני רוצה לשבת איתך על השידורים. יש שם את כל העולם'. א. הוא עד היום אני חושב לא יודע אפילו שמשרד התקשורת נמצא במקום מסוים,' זה סתם בתור בדיחה, אבל על שוק ה טלפון הוא אמר 'תשמע, אין לי מחויבות לאף אחד בשוק הזה. מבחינתי הדבר הכי חשוב זה תחרות. קח את זה, תמשיך את התחרות, דיר באלק אל תעלה מחירים, תעשה את זה איך שאתה מבין". גם הגירסה הזאת, שוב, גם אם את לא זוכרת את המילים הספציפיות זה דבר שקראת וכמובן היא לא מפתיעה אותך, שזה מה שהוא אמר ברשות לניירות ערך.. את עושה כן' עם הראש, אם את רק יכולה לאשר למיקרופון.'
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית עכשיו, כשאתם חוקרים את פילבר, אתם יודעים שהוא אמר את הדברים האלה בחקירה, הוא אפילו אמר את זה למרות שזה לא היה נושא החקירה, הוא פשוט כמשיח לפי תומו אומר את הדברים האלה ברשות לניירות ערך. את יודעת את זה את יודעת? לא יודעת??
רינת סבן · ראשית שהוא אמר את זה?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית הצגת את זה הרגע. מה השאלה?
עמית חדד · ראשית השאלה אם את יודעת שזה לא היה מיקוד החקירה והוא פשוט אמר את זה כמשיח לפי תומו
רינת סבן · ראשית אה, אני לא יודעת מה היה מיקוד החקירה
עמית חדד · ראשית את לא יודעת. אוקיי. הוא חוזר על הדברים גם ב - 24.10.2017. אני מראה לך כי אני רוצה להראות לך שזו גירסה יסודית של פילבר. דבר חשוב. הוא אומר ככה, זה עמוד 1995 ב - PDF המאוחד. "השאלה אם קיבלת רושם או שאולי אפילו הוסבר לך שצריך מה שבזק מבקשים, צריך לנסות לעשות?" עונה פילבר"אף פעם לא. אף פעם לא הייתה לי שיחה בעניין הזה עם ראש הממשלה." אתם ערים לדברים האלה כשאתם ניגשים. אמרת שהיו לכם אינדיקציות, ראיות, אני אומר שלא היו לכם אינדיקציות וראיות, היה לכם את ההיפך הגמור, את הגירסה של פילבר ששולל לחלוטין את הטענה הזו. אבל הייתם ערים לזה, זה מה שחשוב לי בשלב הזה.
רינת סבן · ראשית לחומרי החקירה של רשות לניירות ערך היינו ערים
עמית חדד · ראשית לגירסה הספציפית השוללת של פילבר שעומדת בניגוד גמור לתזת ההנחיה שלכם
רינת סבן · ראשית היינו ערים
עמית חדד · ראשית אוקיי. יופי. עכשיו נעבור לחקירה של ה - 18 בפברואר, בוא נראה מה היה. דרך אגב, הייתה לכם איזו שהיא ראייה שראש הממשלה הנחה את פילבר? לפני שאתם ניגשים לחקירה, איזו שהיא ראיה?
רינת סבן · ראשית שאלת אותי את זה לפני, אמרתי לך שאני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית שאת לא זוכרת. בסדר. שאולי הוא הנחה את דוד שרן, הייתה לכם ראייה כזאת?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת
עמית חדד · ראשית אולי את חפץ, את יפעת חי שגב, את שמילה, שהוא הנחה מישהו? הייתה לכם איזו שהיא ראיה, יוצאים לדרך חשדות נגד ראש ממשלה מכהן, תיק מוזר של סיקור עוין?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, לפי מה שזכור לי, עוד הפעם, האינדיקציה באה מאותן הודעות וואטסאפ שכרכו את הדברים ולכן הנחת היסוד היא שככל שהדברים כרוכים אחד בשני, הם מבינים שהם צריכים לספק משהו כדי לקבל משהו.
עמית חדד · ראשית זה מה-,
רינת סבן · ראשית רגע. בשביל לספק את הסחורה הם צריכים לדעת שמישהו רוצה לקבל את הסחורה. ולכן הנחת היסוד היא שהם צריכים לבוא ולתת את הדבר הזה. מישהו אמר להם לבוא ולתת.
עמית חדד · ראשית אבל איפה הייתה, איזו אינדיקציה הייתה לכם שראש הממשלה מודע לכל הדברים האלה?
רינת סבן · ראשית אז שאלת אותי מקודם, אמרתי לך שאני לא זו כרת אינדיקציה ספציפית של רוה"מ
עמית חדד · ראשית בסדר. בסך הכל חוקרים ראש ממשלה, אבל למה צריך אינדיקציה ביחס לרוה"מ. בואי נראה,
רינת סבן · ראשית אני רוצה עוד הפעם לומר, כי האמירות האלה הן באמת לא במקום,
עמית חדד · ראשית לא במקום? אז אני אמנע מהן
רינת סבן · ראשית הן לא במקום
עמית חדד · ראשית אם הן לא במקום את מרגישה,
רינת סבן · ראשית שבע שנים חלפו, דיברנו על זה, בשביל,
עמית חדד · ראשית רינת, שמעת מה אמרתי? קיבלתי. נתקדם
יהודית תירוש · ראשית תן לה אבל להגיד למה זה לא במקום.
עמית חדד · ראשית התביעה רוצה לדעת למה זה לא במקום. תסבירי. למה זה לא במקום. עכשיו אני גם אשאל אותך שאלות... במקום.
רינת סבן · ראשית כי לבוא ולומר 'לא צריך שום אינדיקציה לגבי ראש ממשלה', בתיק כזה לבוא ולהגיד לי, כשאני אומרת לך שחלפו שבע שנים ואני לא זוכרת כרגע את חומרי החקירה ואני לא זוכרת את כל הראיות בתיק, ולכן זה לא במקום.
עמית חדד · ראשית את רוצה שנעצור, תתרענני ואת תראי,
רינת סבן · ראשית לא, אפשר להמשיך ולהימנע מההערות האלה
עמית חדד · ראשית כמו שבית המשפט ראה שלא הייתה שום ראייה כזאת?
רינת סבן · ראשית אפשר להמשיך ולהימנע מההערות
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת לשאלה.
עמית חדד · ראשית זו לא שאלה
יהודית תירוש · ראשית חברי ייתן לי להשלים.
עמית חדד · ראשית למה, למה להשלים?
יהודית תירוש · ראשית חברי ייתן לי להשלים כי אתה אמרת משפט עם סימן שאלה,
עמית חדד · ראשית לא, זה לא היה עם סימן שאלה
יהודית תירוש · ראשית ומותר לתביעה להתנגד. 'את רוצה לראות את זה כמו שבית משפט ראה שלא הייתה ראייה כזאת'
עמית חדד · ראשית זו לא הייתה שאלה
יהודית תירוש · ראשית אחרי כל הראיות שהוצגו כאן לגבי איך שפילבר התנהג? אבל העדה לא זוכרת מה זה מבחן זיכרון? היא לא זוכרת מאיפה התחיל התיק. היא לא זוכרת ואפשר שהיא תצא ואני אשיב. אני מבקשת שהיא תצא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין שאלה, עו"ד תירוש.
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת שהיא תצא. אני רוצה להשיב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, אם אין שאלה היא לא תצא. עו"ד חדד, השאלה הבאה.
עמית חדד · ראשית תודה גבירתי
יהודית תירוש · ראשית שימשוך את השאלה הזאת, 'את רוצה שאני אסביר לך כמו שבית משפט אמר שאין אינדיקציה'
עמית חדד · ראשית בואי נדבר על החקירה של ה - 18 בפברואר. שוב רינת, בניגוד למה שאולי נאמר פה במה שלטעמי הוא לא התנגדות, אם את רוצה שאני אראה לך חומרים, שנעשה הפסקה כדי שתתרענני בחומרים כדי שתוכלי לראות, ואם אני חושב שאת טועה או שוגה ביחס לנתון מסוים, אני לא אנסה להטמין לך פחים, להיפך, אני אנסה לבוא ולהראות לך חומרים, ולכן אם את מרגישה שאת רוצה בהפסקה לעבור על חומרים, לראות, שאני אעבור איתך על הדברים, בשמחה. אין שום בעיה. עכשיו, בשלב מאוד מוקדם של החקירה של פילבר, ב - 18 בפברואר, לקחתם אותו לפנות בוקר, הוא א6ומר לכם את הדבר הבא, בשורה 36-39 בעמוד 3: "סבבה, לא, אין בעיה. אחי, אני ישבתי פה עם כל מי" וכתוב לא ברור אבל זה"נציג שלכם" "שאל אותי וקיבל תשובות מלאות. ושאלו אותי שם וקיבלו תשובות מלאות. אני, מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת. מי שיודע לשמור על עצמו כל הזמן אין לו בעיה אחר כך להגיד מה שהוא רוצה". למעשה מה שהוא אומר לכם פה זה ש'שאלו אותי ברשות לניירות ערך, קיבלו תשובות מלאות', נכון? לשם הוא מכוון? זה היה ברור לכם.
רינת סבן · ראשית נשמע ככה, כן
עמית חדד · ראשית ואז הוא חוזר על התיאור שהראיתי לך ברשות לניירות ערך, תיאור האנטי - הנחיה, לגבי מה שאמר לו נתניהו, כך נכנה את זה, אנטי - הנחיה, כי זה מה שהיה, בעמוד 46 שורה 37 הוא אומר ככה: "וכשאני נפגשתי איתו הוא במשפט וחצי הוא אומר לי על הטלקום הוא אומר לי 'תשמע'" ועוצר אותו החוקר"ביבי?" פילבר עונה"כן, אמר לי 'תעשה שם, זה לא מעניין אותי, תעשה שם מה שאתה מבין. יש לי רק שתי דרישות ממך. אתה תמשיך את התחרות ו-2. אל תעלה מחירים וזהו, ואז תעשה מה שאתה רוצה'" בשלב הזה את שואלת"זה בישיבה הזאת נאמר?" ואז החוקר אומר לא לא לא"הוא אומר"זה בהזדמנות אחרת, ככה במשפט וחצי בלשכה, בקצרה"מתי זה היה "" "נושא בזק בישיבה הזאת לא עלה?" " לא עלה" "בכלל לא עלה". את רואה את זה? את זה הוא אומר לך ואת מתעניינת ושואלת. מדברים על ההנחיה כבר מהרגע הראשון, זה מה שאמרתי לך שאתם מגיעים עם התזת ההנחיה כבר מהרגע הראשון, מתחילתה של החקירה, כבר מההתחלה, אתם מטיחים בו 'הייתה הנחיה' 'הייתה הנחיה' למרות שלטעמנו אין לכם שום ראיה, לא לפני וגם לא אחרי, שהייתה הנחיה ואתם אומרים לו 'הייתה הנחיה' והוא אומר לכם אנטי הנחיה. 'לא הייתה, להיפך, הוא אמר לי 'תמשיך את התחרות, אל תעלה מחירים.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית את שומעת את זה ממנו, נכון? ראינו שאת שומעת את זה. את זוכרת את הדברים?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, זה רשום, מה,
עמית חדד · ראשית כן. עכשיו בשלב הזה את גם מקלידה את החקירה, והחוקר אבוקסיס מנסה להתחיל בסוגסטיה שכזאת, להתחיל לטפטף את תזת ההנחיה בראשו של פילבר, בואי נראה, בואי נקרא את זה. עמוד 72 שורה 21.
משה בר-עם · ראשית את רוצה הפסקה?
רינת סבן · ראשית לא בסדר, תודה אדוני
משה בר-עם · ראשית איך שאת מרגישה.
עמית חדד · ראשית "היה חשוב לעשות רפורמות בטלקום לביבי?" ועונה פילבר"לא, לא עניין אותו טלקום". "דיבר איתך על הרפורמות בטלקום?" "אמר לי רק דבר אחד, תמשיך את התחרות ולא להעלות מחירים" "הצגת לו למעשה מיזוג בזק יס בסמוך למועד מינויך?" "לא לא" "הייתה לך פגישה איתו בסמוך למועד," עוד פעם כתוב, "המינוי שלך, בנושא המיזוג של בזק יס, ותנסה להיזכר שוב, את רואה?" א ין זיכרון ומתחילים לבוא ולהגיד לו 'תיזכר, תיזכר'. אני ניסיתי את זה איתך, זה לא עבד.,
משה בר-עם · ראשית מי זה החוקרת מס' 3?
עמית חדד · ראשית היא, כן. ואת אומרת"רגע, שניה, כי אני לא רושמת", "אני אומר לך"אומר לו אודי"שהייתה פגישה". כמובן אין לכם שום אינדיקציה לזה בחומר. "הייתה לי פגישה איתו?" "כן". "לא זוכר." "תנסה להיזכר שוב" "למיטב זכרוני לא. לא זוכר"ואז כתוב פה, לא ברור, "לא זוכר איפה, זה היה לפני שנתיים וחצי, אני באמת לא זוכר", זה מה שלא ברור, "זה לא תפס אצלי אז בכלל. אני לא יודע בכלל"כלומר, פילבר אומר לכם, כמו שאנחנו ניסינו פה בתחילת היום. הוא אומר לכם 'אני לא זוכר דבר כזה, לא היה דבר כזה, אני זוכר הפוך'. ואז אומרים לו 'תנסה להיזכר' ואז הוא אומר"למיטב זכרוני לא"ואז אומרים לו"תיזכר תיזכר תיזכר". את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית איפה"תיזכר תיזכר תיזכר?"
עמית חדד · ראשית "תתחיל להיזכר"שוב אני אראה לך"תנסה להיזכר". את רואה? עכשיו אנחנו שאלנו אותך, וגם כבוד השופט בר - עם שאל אותך ואמרת לו שזה לא דבר לגיטימי לעשות.
רינת סבן · ראשית מה?
עמית חדד · ראשית אדם לא זוכר אירוע מסוים, 40 שניות, שלוש שנים אחורה. כשאני ניסיתי לעשות את זה לך, התביעה ביקשה שאני אפסיק לעשות את זה, אפילו בית משפט ביקש ממני לחדול מזה. אני לא מניח שאת לא אומרת אמת כשאת אומרת שאת לא זוכרת.
רינת סבן · ראשית רגע, אני אמרתי שזה לא לגיטימי?
עמית חדד · ראשית זה לגיטימי? אוקיי, אז תגידי את, זה לגיטימי לעשות את זה?
רינת סבן · ראשית לא לגיטימי לשאול את אותה שאלה? לגיטימי לגמרי
עמית חדד · ראשית גם אם אדם אומר שהוא לא זוכר?
רינת סבן · ראשית גם כשבן אדם אומר שהוא לא זוכר
עמית חדד · ראשית ולהגיד לו 'תיזכר?'
רינת סבן · ראשית אפשר להגיד לו 'תיזכר'. בהחלט. כמו שאתה אמרת לי 'תיזכרי, תיזכרי', לא עזר
עמית חדד · ראשית זה עבד?
רינת סבן · ראשית לא עזר, אבל זו שאלה לגיטימית
עמית חדד · ראשית זאת אומרת פה בבית משפט כשאת שוטרת, רפ"ק, בדרך להיות סנ"צ בע"ה, ועם תביעה שמגנה עליך, בית משפט שמגן עליך, ובצדק, ועדיין כולם אמרו 'תעצור, זה לא בסדר', את אומרת שזה בדיוק אותו דבר כמו בחקירה שאדם צריך להיזכר ב - 40 שניות על פגישה שלפני שלוש שנים. זה לגיטימי להגיד לו 'תיזכר'? למה שהוא יזכור את זה?
רינת סבן · ראשית השאלה כשאלה היא לגיטימית
עמית חדד · ראשית לגיטימית
רינת סבן · ראשית למה שהוא יזכור, אני לא יודעת. זו שאלה לגיטימית
עמית חדד · ראשית בואי נראה. בסדר. לגיטימי. עכשיו, יש גבול? יש כמות מסוימת של פעמים שמותר להגיד למישהו או שאפשר כמה שרוצים להגיד לו 'זה מה שהיה' 'זה מה שהיה' 'זה מה שהיה', לצעוק עליו 'זה מה שהיה, תיזכר' 'תיזכר' 'תיזכר', יש גבול מתי שהוא שזה הופך להיות לא לגיטימי?
רינת סבן · ראשית אמרתי שיש גבול, הגבול הוא דק, נקרא לזה ככה
עמית חדד · ראשית מתי? אבל איפה הוא עובר, הגבול הדק הזה? שנדע, נראה אם נגיע לשם פשוט
רינת סבן · ראשית אני מניחה שצריך לראות את החקירה בכללותה בשביל להבין רגע, לצפות בחקירה ולראות אם זה משהו שהוא, עוד הפעם, באותו שלב, אני אומרת לפי מה שזכור לי, אני לא חושבת, לא הרגשתי שיש פה משהו שהוא לא לגיטימי.
עמית חדד · ראשית תיכף נראה את זה ביחד,... רינת סבן שגם תחשוב ש... או לפחות החוקרים שהיו.... לא יודע אם זה מקובל אצלכם להגיד על חוקרים אחרים שהם טעו, אבל... בכל מקרה, השאלה שלי באופן כללי, לא באופן פרטני, באופן כללי, מתי, איפה עובר הגבול. לטעמך. להבנתך המקצועית. חוקרת,
משה בר-עם · ראשית אדוני שאל אותה כמה שאלות בעניין הזה והיא השיבה מה שהשיבה.
עמית חדד · ראשית בסדר. אני מתקדם. בהמשך החקירה בעמוד 96 שורה 11, הדברים ממשיכים. "תגיד, בעניין המיזוג", את אומרת את זה.
רינת סבן · ראשית איזו שורה?
עמית חדד · ראשית שורה 11 פשוט היא לא צבועה. "תגיד, בעניין המיזוג, דיברת עם ביבי על זה לפני החתימה" "לא " עונה פילבר. "או עם מישהו מטעמו?" "לא", "עם צפריר דיברת"?
רינת סבן · ראשית על איזו חתימה, אני לא זוכרת, על איזו חתימה מדובר, על המיזוג?
עמית חדד · ראשית כן. "תגיד, בעניין המיזוג", לא צריך להיזכר. כתוב. שורה 11 אתם רציתם הרי שהוא הנחה אותו, זו התיזה שלכם, בעניין המיזוג. זה מה שאמרת, פעולה חריגה, זה גם מה שאמרת פה לבית המשפט. "עם צפריר דיברת?" "יכול להיות", ואז את אומרת"הוא לא זוכר". "יכול להיות אולי, אם בכלל עם מישהו, אני לא זוכר, יכול להיות שזה עלה בשיחות, אבל צפריר זה מטעמו, זה לא מטעם צפריר"ואז הוא אומר"תראה, צפריר להערכתי ראה את נתניהו וישב איתו" "צפריר זה מטעמו או לא" "צפריר זה ראש המטה מטעם השר"בסדר? עוד פעם הוא אומר לך, שואלים אותו "האם דיברת עם ראש הממשלה בנושא"ופילבר אומר"לא", ומנסים להגיד לו אולי צפריר זה מטעמו, לא מטעמו. עד עכשיו מבחינתך זה לגיטימי?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. בואי נמשיך. החקירה הזאת, החקירה מפסיקה ב - 18 בפברואר, לוקחים את פילבר להארכת מעצר. את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית שנבין על הגבול הדק או לא גבול דק. לוקחים אותו להארכת מעצר ומסיבה שאני באמת לא יכול להבין אותה, אבל לצערי היא מאפיינת בעיה יסודית באופן שבו מתנהלות חקירות, עוצרים את פילבר לחמישה ימים. את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית שעצרו אותו?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית בוודאי
עמית חדד · ראשית וזו הייתה מכה לא קטנה מבחינתו. נכון? אדם נורמטיבי, מנכ"ל של משרד נעצר לחמישה ימים, זה חתיכת אירוע.
רינת סבן · ראשית אירוע
עמית חדד · ראשית אירוע. ואחרי המעצר אתם מביאים אותו להמשך חקירה אצלכם
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת. יכול להיות. אם המשכנו את החקירה, אז כן,
עמית חדד · ראשית אני אומר לך. בסדר? כלומר לוקחים אותו לפנות בוקר, חוקרים אותו, חקירה יחסית קצרה, לא כל כך קצרה, 80 עמודים,... עמודים, לא משנה, חקירה לא קצרה. אני מתקן. ועוצרים אותו לחמישה ימים ומחזירים אותו לחקירה אצלכם. דרך אגב, את היית מעורבת במעצרים?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית הכנת חומרים לטובת המעצרים?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית בסדר. עכשיו, כבר בפתח החקירה, אחרי הארכת המעצר, אתם ממשיכים ללחוץ על פילבר כדי שיגיד שנתניהו הנחה אותו עם הכניסה לתפקיד, כדי שיגיד שהוא היטיב עם בזק, שנתניהו הנחה אותו להיטיב עם בזק. את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית לא, בוא נציג
עמית חדד · ראשית בוא נציג. עכשיו לפני כן, תלם העיד כאן שהשלב הזה שאדם חוזר מהארכת מעצר, זו נקודה קריטית בזמן. אדם מגיע, בטח אדם נורמטיבי, מאוד מעורער, נכון? זה ברור לך.
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. אדם מגיע, הוא פתאום, בית משפט מאריך לו את המעצר, הוא מתחיל לחשוב אולי שיש דברים בגו, אולי יש ראיות, זו נקודה מאוד קשה לבן אדם.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית ולכן זו גם נקודה שאתם מבחינה חקירתית, אתם משקיעים בה הרבה מאמץ כי זו נקודה, נכנה את זה בשבירה, אולי זה לא מילה שתאהבי, אבל זו נקודה טובה ללחוץ בה.
רינת סבן · ראשית כל חקירה זו נקודה טובה, ובטח אחרי הארכת מעצר
עמית חדד · ראשית בטח אחרי הארכת מעצר"ואת עלית על כולן". עכשיו, בואי נראה מה קורה כשהוא חוזר, מיד בפתח החקירה. עמוד 6 ב - 18 בפברואר, אנחנו בקובץ השני של ה - 18 בפברואר, שורה 30-36, אומר חכמון, כמובן שזו חקירה שגם את נוכחת בה,
רינת סבן · ראשית אבוקסיס
עמית חדד · ראשית סליחה. אבוקסיס לא משנה, חוקר. בסדר? יכול להיות שזה כן חכמון, אבל זה לא משנה. "לא, למה הוא צריך"ויש פה מילים לא ברורות, זה"לשכב על הגדר". "זה, אני לא מצליח להבין"ואז אבוקסיס אומר"מצד שני, לשכב על הגדר סתם?" ואז אומר פילבר"זה לא לשכב על הגדר" וחכמון אומר לו"זה לשכב על הגדר". את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית תסבירי לי בבקשה וגם לבית המשפטי, להישכב על הגדר, מה זה אומר בכלל, ועבור מי?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שחכמון העיד פה ומסר הסבר לגבי הדברים שהוא נשאל עליהם. אני צריכה לפרש אותם?
עמית חדד · ראשית את נמצאת בחדר
רינת סבן · ראשית אם זה מה שנדרש, אני אפרש
עמית חדד · ראשית תפרשי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק אם את יודעת למה הוא שאל.
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת את הקונוטציה, בסוף מוצג לי כרגע משפט שמנותק מכל החקירה, אני יכולה לומר מה זה בגדול לשכב על הגדר.
עמית חדד · ראשית מה זה א ומר לשכב על הגדר?
משה בר-עם · ראשית מה זה אומר באופן כללי?
רינת סבן · ראשית לתת את עצמך, להקריב את עצמך בשביל מישהו אחר
עמית חדד · ראשית ומה היה החשד פה? על מי חשבתם שהוא מגונן?
רינת סבן · ראשית על רוה"מ
עמית חדד · ראשית על רוה"מ. בסדר
רינת סבן · ראשית אם זו הייתה הכוונה, עוד הפעם, אני מפרשת פה מישהו אחר, אני עוד פעם אומרת,
עמית חדד · ראשית רינת, תסתכלי למעלה ולמטה, כמה שאת רוצה
רינת סבן · ראשית כמה עמודים החקירה הזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד.... זה מה שהיא יודעת.
עמית חדד · ראשית בסדר
משה בר-עם · ראשית היא גם השיבה.
עמית חדד · ראשית היא גם השיבה. אחר כך, מיד לאחר מכן, בסדר? בעמוד 7 שורה 29 זה ממש מיד לאחר מכן, אתם,, לא נעים לומר, משקרים לפילבר, ואתם אומרים לו שאיתן צפריר מאשר שהייתה הנחיה של נתניהו. קודם כל את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית איפה, איזו שורה?
עמית חדד · ראשית אני אקריא לך. "צפריר הוא מאשר. אני יכול לומר לך"ואז פילבר אומר"נו" "אני יכול לומר לך" "נו" "שמה תגיד עכשיו אם אני אומר לך שצפריר מאשר?" ואז את אומרת"תמתין, תמתין עם מה שצפריר מאשר"ואבוקסיס אומר"למה" "אנחנו נגיע לכל הדברים"את אומרת"נגיע לזה" "אבל חבל, אני רוצה לשים את הדברים על השולחן שיבין איפה הוא עומד". קודם כל, את יודעת שצפריר לא מאשר שום דבר, נכון? להיפך. הוא שולל לחלוטין את הטענה שהייתה הנחיה של ראש הממשלה.
רינת סבן · ראשית אם זה מה שאתה אומר. אני לא זוכרת כרגע מה הוא אמר, אבל אפשר,
עמית חדד · ראשית חד משמעית, אין על זה ויכוח
רינת סבן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית עכשיו, אנחנו עוסקים שוב, דיברנו על הקו הדק שאמרת שהוא נורא מסוכן להגיע לשם כי אדם שאמור להיזכר במה שהיה, שיחה של 40 שניות שנים קודם לכן, לבוא ולומר לו דבר שהוא לא נכון, הוא שקר. הוא שקר. אמירה שקרית.
רינת סבן · ראשית אין בעיה עם האמירה הזאת
עמית חדד · ראשית אין בעיה
רינת סבן · ראשית אין בעיה
עמית חדד · ראשית את לא פוחדת שזה ייצר זיכרון שווא?
רינת סבן · ראשית באותו שלב לא
עמית חדד · ראשית לא, כלומר, אני רוצה להבין. נמצא אדם בלחץ, חוזר ממעצר, את אומרת שזה רגע רגיש, הוא רגיש מ אוד בזמן הזה, אדם נורמטיבי, הוא אומר לכם 'אני לא זוכר', מסר גירסה הפוכה לחלוטין, גם כשחוקרים אותו הוא אומר 'זה לא היה', אומרים לו 'תיזכר, תיזכר', כמו שראינו מקודם, תיכף נראה שזה הולך ומשתפר, ואז משקרים לו ואומרים 'השיחה ההיא אז, יש מישהו שאומר שכן הייתה הנחיה'. את לא חושבת שזה....
רינת סבן · ראשית הוא אומר לו, אם תעלה את זה רגע,
עמית חדד · ראשית מה הוא אומר לו?
רינת סבן · ראשית 'מה תגיד עכשיו אם אני אומר לך שצפריר מאשר'. זו שאלה
עמית חדד · ראשית תסתכלי על 29 רינת. כי את חוקרת כל כך.. וחכמה. לא אז,... היום. "צפריר, הו א מאשר, אני יכול לומר לך". 'אני יכול לומר לך'. זה לא שהוא שם את זה עם סימן שאלה. זו נקודה.
רינת סבן · ראשית טוב, גם אם הוא אמר לו את זה כנקודה, אני לא רואה עם זה בעיה
עמית חדד · ראשית כלומר להגיד למישהו על אירוע שהוא לא זוכר שאחרים שהעידו כן זוכרים את אותו אירוע, זה לא, אין סכנה,
רינת סבן · ראשית זו טקטיקה חקירתית ידועה. אין עם זה בעיה
עמית חדד · ראשית למה את אומרת 'תמתין עם מה שצפריר מאשר'? למה את אומרת את זה?
רינת סבן · ראשית זה חלק מהחקירה
עמית חדד · ראשית מה זה, זה כאילו דינמיקה, משחק?
רינת סבן · ראשית כן. דינמיקה בין חוקרים
עמית חדד · ראשית כדי לבוא ולייצר לעוד אותנטיות לעובדה שצפריר מאשר. 'תמתין'. נכון? עוד אותנטיות לשקר נכון? תעני פשוט, כן, לא.
רינת סבן · ראשית לא, זה לא תשובות של כן ולא. מה לעשות? זה לא תשובות של כן ולא. בסוף,
עמית חדד · ראשית אז תעני תשובה 'לא למה,',
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, האמירות האלה הן אמירות שנאמרות בחדר חקירה, בטח ובטח בחקירות באזהרה, זה טיב החקירה ואני לא רואה עם זה שום בעייתיות באמירות האלה.
עמית חדד · ראשית שאלתי מה זה אומר כשאת אומרת 'תמתין תמתין', למה את אומרת את זה?
רינת סבן · ראשית אז אמרתי, זה חלק מהדינמיקה יבינו, בין החוקרים
עמית חדד · ראשית שנועדה לשרת מה? דינמיקה למה? מה היא נועדה לשרת הדינמיקה הזאת?
רינת סבן · ראשית נועדה לשרת את העובדה שהוא יבין שיש עוד דברים שהוא לא מודע אליהם
עמית חדד · ראשית שצפריר אמר בהקשר הספציפי הזה
רינת סבן · ראשית כנראה, כן. בהקשר הזה
עמית חדד · ראשית למרות שהוא לא אמר כלום?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית טוב. בסדר. וזה לא מקים אצלכם חשש אולי זה ייצר אצלו זיכרון שווא?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא. בואי נמשיך. נראה מתי, אולי מתי שהוא זה כן. עכשיו, מי החליט לעשות את המשחק הזה עם צפריר או שזה אלתור של הרגע?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית את לא זוכרת. את יודעת שהייתה הנחיה שאסור לכם לשקר בחקירות האלה? הייתה הנחיה כזאת?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית זאת אומרת לא קיבלתם איזו שהיא הנחיה שאסור לכם לשקר או להציג מצגי שווא?
רינת סבן · ראשית יש הבדל בין מצג שווא לבין לשקר. מצג שווא אסור, לשקר מותר
עמית חדד · ראשית מצג שווא, להגיד לנחקר שיש ראיה, זה לא מצג שווא?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית להגיד לנחקר שצפריר אומר שהייתה הנחיה, זה לא מצג שווא?
רינת סבן · ראשית לא. ה-,
עמית חדד · ראשית לא, בסדר. זו התשובה שלך
רינת סבן · ראשית רגע, שניה. להגיד משהו שהוא לא נכון זה משהו שהוא אפשרי בחדר חקירה. להציג, לבדות איזו שהיא ראיה ולהציג לו אותה, זה אסור.
עמית חדד · ראשית זאת אומרת להגיד לנחקר 'יש הקלטות של השיחה הזאת' זה דבר שהוא מותר
רינת סבן · ראשית מותר
עמית חדד · ראשית להגיד לו 'תשמע, אנחנו יודעים שהייתה הנחיה. אתה לא זוכר אבל אנחנו יודעים, יש הקלטיות,' זה דבר שהוא מותר?
רינת סבן · ראשית מותר
עמית חדד · ראשית וגם זה לא מקים איזה שהוא חשש לזיכרונות שווא?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית מה כן מקים חשש לזיכרונות שווא? כי מקודם כשדיברנו באופן כללי, את אמרת לבית המשפט 'בוודאי, זה מסוכן, אני יודעת', מה מקים לטעמך חשש לזיכרונות שווא?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, זו שאלה שהיא נורא רחבה
עמית חדד · ראשית מופנית אליך. השאלה מופנית אליך
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת, זו שאלה מאוד רחבה,
עמית חדד · ראשית אני יודע. אבל בואי נענה תשובה מצומצמת
רינת סבן · ראשית זה בסוף, שקלול של כל הדברים שנעשים בחקירה אם בסוף בסוף הם מייצרים לחץ גדול מדי, חריג מדי, זה בעייתי.
עמית חדד · ראשית למשל אם אומרים למישהו 'תיזכר' 'תיזכר' 'תיזכר' ואומרים לו 'אל תישכב על הגדר' ואומרים לו 'תציל את המשפחה שלך', זאת אומרת גם נותנים לו פרס אם הוא ישנה את הגירסה ואומרים לו 'יש אנשים שאומרים שזה מה שהיה' ואומרים לו 'יש הקלטות', אנחנו מגיעים למסה הקריטית הזאת שאת מדברת עליה, נכון?
רינת סבן · ראשית לכאורה זה עלול לגרום,
משה בר-עם · ראשית אגב, יש הבדל בהקשר הזה אם העד משיב תשובה לשאלה ישירה שהוא לא זוכר, לבין זה שהוא מכחיש כאשר מציגים לו את אותה אימרה שהיא אימרה שקרית, יש הבדל?
רינת סבן · ראשית לא
משה בר-עם · ראשית לא, זאת אומרת בכל מקרה, בשני המקרים הכוונה לקבל ממנו כמובן תשובת אמת, וגבירתי אומרת לי שאין חשש שבמקרה שהוא אומר שהוא לא זוכר הוא ישיב אחרת מתשובה שהוא אמר קודם שהוא מכחיש בצורה פוזיטיבית שלא היה. אין הבדל?
רינת סבן · ראשית לא. בעיני לא
עמית חדד · ראשית אמרת, תוסיפי לזה לכל הסל שדיברתי עליו, גם מעצר של חמישה ימים, בואי נראה מה קורה. את יודעת מה, נתקדם, בואי נראה כשהוא מעיד כאן בבית המשפט. לפני כן, את זוכרת שהחזקתם בחדר החקירה קלסר או קופסה, שכתבתם עליה"הקלטות מפלילות?"
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית את זוכרת שאמרתם לו שהיו הקלטות, לפילבר?
רינת סבן · ראשית יכול להיות. לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא היה או כן היה, או שאת לא זוכרת?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית אז בואי אני אנסה לרענן לך את הזיכרון. פילבר מעיד כאן בבית המשפט ב - 10 במאי 2022 עמוד 13719 שורות 1-16 הוא אומר ככה"קודם כל תסכים איתי שגברת סבן הייתה מאוד אגרסיבית "? הוא אומר"אפשר להגיד שזה סוג של איומים כאלה". אנחנו עוד נראה בהמשך את זה. אמרתי, יכול להיות שחלפו מאז ה רבה שנים, אני מניח שהדברים השתנו אצלך. שאלה"לא, אבל היא הייתה גם מאוד אגרסיבית" "כן, באופן כללי" "זה רק קצה הקרחון כלשונה, נכון?" "כן, הסגנון שלה היה תוקפני כזה". שאלה: "זה הקצה הקרחון של האגרסיבי. עכשיו תראה, אומרים לך פה 'תשמע, יש הקלטות', נכון?" תשובה: "שמו מאחורי הגב שלה", שלה - הכוונה שלך, "קופסת קרטון, הפעם היחידה שאני חושב שהייתה שצץ ממנה קלסר שכתוב עליו"הקלטות מפלילות." "הקלטות מפלילות? זה הקלטות שלך כך הבנת?" תשובה: "כן". "הקלטות שלך?" "כן כן". "קודם כל תאשר לי שאין שום הקלטה חוץ מהחזנות שאתמול סיפרת עליה. יש האזנות הסתר שהן דווקא מעידות הפוך". אז קודם כל, את נזכרת עכשיו בקלסר ההקלטות המפלילות?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית את נזכרת שאמרתם לפילבר שיש הקלטות?
רינת סבן · ראשית אם אמרתי אז אמרתי. אני לא, עוד פעם,
עמית חדד · ראשית אני שואל אם את נזכרת. שאלתי אם אמרת אז אמרת?
רינת סבן · ראשית אז אמרתי, לא, אני לא זוכרת אם אמרתי אמירה כזאת, אבל אם אמרתי אז אמרתי
עמית חדד · ראשית ואם אני אגיד לך את תיזכרי?
רינת סבן · ראשית אתה יכול להציג לי ואז אני לא צריכה לזכור. זה כתוב
עמית חדד · ראשית אבל אם אני אומר לך שיש הקלטות של זה שאת אומרת, שאומרים את הדברים האלה שיש הקלטות. זה ישפר לך את הזיכרון?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא. אז זה נאמר או לא נאמר על ידך?
רינת סבן · ראשית אבל מה הבעיה להציג? אם זה נאמר אז זה מוצג. זה כתוב
עמית חדד · ראשית תראי, את חקרת את פילבר חקירה שלמה, שהוא אומר לכם 'אני לא זוכר'. הוא אומר לך בדיוק את מה שאת אומרת, 'תראו לי, תשמיעו לי, אני רוצה לדעת מה היה, אולי אני לא זוכר נכון.' וחקירה שלמה אתם לא עושים את זה, מה שאתם עושים, אתם אומרים לו 'תשמע, ההיגיון מחייב את התשובה הזאת. אנחנו נעצור אותך לעוד ימים. תציל את עצמך אם לא. אנחנו רוצים שתלך לבית, אנחנו רוצים ש... את המשפחה שלך.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
יהודית תירוש · ראשית איפה חברי אומר ש'אני אעצור אותך לעוד ימים?'
עמית חדד · ראשית תיכף אנחנו נראה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שניה. לא שמעתי שהוא שאל שאלה. מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית אני שואל למה לא נהגתם בפילבר כפי שאת מבקשת שינהגו בך עכשיו?
רינת סבן · ראשית אני, סליחה, עם כל הכבוד,
יהודית תירוש · ראשית היא לא חשודה.
עמית חדד · ראשית לא לענות תשובות על ידי התביעה. מה זה?
ז'ק חן · ראשית תדלג על השאלה..
עמית חדד · ראשית לא, לא, אני מדלג
רינת סבן · ראשית לא, אני רוצה לענות על השאלה הזאת
עמית חדד · ראשית התשובה היא שענו תשובה כי היא לא חשודה. זה מה שאמרה התביעה. אי אפשר, זה לא יכול להיות שפעם אחר פעם התביעה,
משה בר-עם · ראשית ביקשנו. ביקשנו. באמת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית צודק עו"ד חדד.
עמית חדד · ראשית אז אולי מבקשות, יש לבית משפט עוד כלי חוץ מבקשות. אני לא יודע, זה,
משה בר-עם · ראשית זו בקשה על דרך של דרישה.
ז'ק חן · ראשית אני מציע הנחייה.
עמית חדד · ראשית הנחיה. כן. ראינו איך, כמה זוכרים את פגישות ההנחיה שהיו בתיק. בואי נמשיך. אני אדלג על השאלה אחרי שענו את התשובה הזאת. אני רוצה להקרין לך את המשך החקירה. דרך אגב, רק בכל זאת או לי נזכרת אם אמרתם לו שהיו הקלטות, בזמן הזה? נזכרת? את נזכרת?
רינת סבן · ראשית בוא, אני לא, אני עוד פעם, זה באמת משחק זיכרון. תציג, אם אמרתי אז אמרתי
עמית חדד · ראשית רק עם פילבר מותר לשחק משחקי זיכרון איתך לא
רינת סבן · ראשית סליחה, אני לא חשודה. אני קצינת משטרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תציג לה.
עמית חדד · ראשית זו התשובה שאמרה התביעה. איזה יופי. אני שמח. אולי תעבירו פתקים דובר לא מזוהה: או תציירו יומנים.
עמית חדד · ראשית או תציירו יומנים. כן. את זה אני רוצה להקרין. בואי נצפה בזה, רק לפני, אם את יכולה לומר לבית משפט מי נמצא, בכל זאת, אנחנו עם אדם שרק חזר מהארכת מעצר. תגידי לי, הוא מכחיש, הוא אומר לכם שהוא לא זוכר, אתם מנסים להסביר לו שהוא כן זוכר. הוא ברגע רגיש כפי שא ישרת לי, אחרי שהוא חוזר מהארכת מעצר. מי נמצא בחדר?
רינת סבן · ראשית פילבר, שלומי חכמון, אודי אבוקסיס ואני
עמית חדד · ראשית החדר הוא לא חדר מידות, נכון? הוא לא חדר מרווח. הוא חדר קטן
רינת סבן · ראשית כן. חדר חקירה
עמית חדד · ראשית למה חכמון יושב עליו?
רינת סבן · ראשית הוא לא יושב עליו. הוא יושב לידו
עמית חדד · ראשית ממש צמוד אליו. למה?
רינת סבן · ראשית איפה, אני לא מבינה את השאלה למה הוא יושב לידו. כי ככה הוא בחר לשבת
עמית חדד · ראשית וזה בסדר מבחינתכם?
רינת סבן · ראשית מבחינתי כן
עמית חדד · ראשית זאת אומרת ששלושה שוטרים יושבים ככה על נחקר, שהוא יושב עם ידיים משולבות, מבחינתך זה בסדר, זה לא דבר שגרם אצלו לזיכרונות שווא.
משה בר-עם · ראשית אדוני רואה מקום אחר שהוא יכול לשבת?
עמית חדד · ראשית הוא יכול לשבת מאחורה. יכולים לשבת רק שניים. מי אמר שצריך שלושה חוקרים?
משה בר-עם · ראשית זו שאלה אחרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תתקדם עו"ד חדד
עמית חדד · ראשית כן. אז אני אשאל בדיוק את השאלה הזאת. מי החליט שיהיו שלושה חוקרים למר פילבר?
רינת סבן · ראשית לא יודעת
עמית חדד · ראשית טוב. בואי נראה. הרי לא הצגתם אפילו מסמך אחד למר פילבר בכל החקירה שלו. למה צריך שלושה חוקרים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא ענתה כבר שהיא לא יודעת מי החליט. הלאה.
עמית חדד · ראשית טוב. בסדר מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית אני אקריא את זה בכל זאת. אודי אבוקסיס שואל"ומה השר אמר על זה?" ועונה לו פילבר"אני לא זוכר ש -, אני לא דיברתי איתו"ואומר אבוקסיס"איך אפשר לדבר עם"ואז יש מילים לא ברורות, ואת אומרת"לא, זה לא נורמלי"ואז אומר אבוקסיס"זה מה שהכי משגע אותי. איך אני יכול להיות מנכ"ל משרד בלי שהשר יהיה בעניינים וינחה אותי"זה המילים הלא ברורות, אנחנו שמענו את זה, ופילבר אומר"אני אסביר לך מה קורה"והחוקר שואל"מה?" "כי מה שקורה, את הדברים האלה בדרך כלל זה קורה אחר כך יותר מפעם אחת"ואז עונה לו אבוקסיס"שלמה, אתה לא יכול להתחמק, יש פה דברים חותכים". אז קודם כל רינת אם תוכלי להסביר לי מה היה לא נורמלי בעיניך? "לא, זה לא נורמלי."
רינת סבן · ראשית עוד פעם, סליחה, אני אמרתי את זה?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית שזה לא נורמלי?
עמית חדד · ראשית לא, זה לא נורמלי". למה זה לא נורמלי? מה לא נורמלי, רינת? שהשר לא הנחה בעניין בזק יס?" למה זה לא נורמלי? בדקת איך עובד משרד התקשורת שאת אומרת שזה לא נורמלי?
רינת סבן · ראשית מה אודי אומר בשורה 25?
עמית חדד · ראשית "זה מה שהכי משגע אותי, איך אני יכול להיות מנכ"ל משרד בלי שהשר יהיה בעניינים וינחה אותי"
רינת סבן · ראשית לא, שורה 25
עמית חדד · ראשית שמענו את זה ביחד
רינת סבן · ראשית תשים עוד הפעם, כי אני אומרת את זה בהקשר אולי של זה אז
עמית חדד · ראשית לא, בהקשר של הטענה שלא יכול להיות,
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת
עמית חדד · ראשית בואי תשמעי. בבקשה. נשים את זה שוב. אתם חוזרים על התרגיל הזה הרבה מאוד פעמים דרך אגב, אנחנו נראה את זה.
רינת סבן · ראשית איזה תרגיל?
עמית חדד · ראשית תיכף נדבר עליו הסרטון מוקרן בשנית )(
עמית חדד · ראשית שמעת
רינת סבן · ראשית לא יודעת בהקשר של מה אמרתי 'לא נורמלי'. אולי בהקשר של מה ששלומי אומר
עמית חדד · ראשית כן, הוא אומר, שלומי אומר"איך יכול להיות שלא דיברת עם השר הממונה"
רינת סבן · ראשית בסדר
עמית חדד · ראשית "לא, זה לא נורמלי". למה זה לא נורמלי? למה? הייתה לכם איזו שהיא אינדיקציה שזה לא נורמלי? בדקתם מה הנורמל וזה פרה - נורמל? בדקתם? משהו? בדקת? הלכת לראות, עשית שיעורי בית, ישבת?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, אני לא בדקתי
עמית חדד · ראשית את לא בדקת. הבנתי. את יודעת כמה אישורים של העברת אמצעי שליטה נחתמו על ידי שרי תקשורת לאורך השנים?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית בדקת מה היה עם האישורים ההם? איך היה תהליך האישור שלהם? האם זה אירוע כל כך גדול כמו שאתם מתארים או שזה אירוע מינורי שמגיע לשר לחתימה? בדקת את זה בכלל?
רינת סבן · ראשית אני לא בדקתי, יכול להיות שזה נבדק
עמית חדד · ראשית לא בדקת את זה. טוב. זה לא נבדק. עכשיו בואי נראה מה פילבר עונה לכם. את ידעת שתמיד האישורים האלה מגיעים מהדרג המקצועי לשר ולא להיפך? ידעת את זה? בדקת את זה?
רינת סבן · ראשית אני חושבת שזה מה שנאמר בחקירה
עמית חדד · ראשית כן. בדקתם אם זה נכון או לא? דיברנו על להפריך או לאשש את החשד,
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אני לא בדקתי את זה. יכול להיות שרשות ניירות ערך בדקו
עמית חדד · ראשית רשות ניירות ערך זה בכלל לא היה בפוקוס שלהם. העיקר אומרים שזה לא נורמלי. בואי נראה את המשך הדברים, בואי נראה מה הוא אומר.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית בדקת את הדברים שהוא אומר? הוא מספר לכם דבר חשוב, על התהליך שבו הדברים עובדים, איך זה קורה. בדקת את זה?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, נחקרו כל גורמי המקצוע במשרד התקשורת, הדברים נבדקו לא על ידי
עמית חדד · ראשית אתם שלושה - ארבעה חוקרים בחדר, תהיו חמישה גם בהמשך. הוא אומר לכם, אתם כל כך הרבה חוקרים, הוא אומר לכם, בסוף הערב תהיו חמישה חוקרים איתו בחדר. חמישה. בתא הקטן הזה. אומר לכם פילבר"ככה זה עבד גם בחמש ושבע פעמים אחר כך בהרבה דברים אחרים". והוא אומר"שתביני, זה לא חריג". בסדר? זה מה שהוא אומר. עכשיו, אני אומר לך שאף אחד לא יחקור בכל התיק הזה, לא חמש או שבע פעמים, כי זה אולי הרבה, צריך כוח אדם, בסך הכל מה זה 500 שוטרים, זה לא מספיק, אף אחד לא יחקור אפילו אישור אחד אחר כדי לראות אם זה חריג או לא חריג. למה לא יצאת לבדוק? אומר פילבר, "רגע, יכול להיות שאנחנו טועים, אנחנו חושבים שזה אירוע חריג, זה בעצם השגרה של השגרה זה הנורמה". בדקת את זה?
רינת סבן · ראשית אני חוזרת עוד הפעם, נחקרו כל, אני יודעת, הרבה מאוד גורמי מקצוע במשרד התקשורת, שמסרו איך הדברים האלה עובדים, אני לא חקרתי את זה.
עמית חדד · ראשית כן. ואף אחד מהם לא נחקר על זה. אפילו לא אחד, לצערי. בואי נראה מה את עושה. אנחנו בעמוד 25 שורות 30 לתמליל, דקה 36:30 שניות. אמרתי לך שהוא אומר לכם שהוא לא זוכר, ואתם כל הזמן, אתם מקבלים את זה באהבה גדולה, בציניות גמורה כמובן.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית מה לא בסדר בזה שהוא לא זוכר? גם את לא זוכרת המון שאלות שאני שואל אותך. מה לא בסדר בזה שהוא לא זוכר?
רינת סבן · ראשית איפה, מה, בסוף, אני חוזרת,
משה בר-עם · ראשית היא אמרה שתמיד זה 'לא זוכר.'...
עמית חדד · ראשית הוא זוכר. בנקודה הזאת. השאלה הספציפית האם השר הנחה, הוא אומר"לא, לא זוכר", מה רע בתשובה הזאת? למה היא לא בסדר?
רינת סבן · ראשית רוצים לקבל את האמת
עמית חדד · ראשית ואולי האמת היא שהוא לא זוכר?
רינת סבן · ראשית אולי, בשביל זה שואלים שאלות
עמית חדד · ראשית כמה פעמים לדעתך צריך לשאול כדי שנחליט שזו האמת?
רינת סבן · ראשית אין לי מספר. אני לא יודעת לענות על זה
עמית חדד · ראשית עשר פעמים? 50? 500? 5,000?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת לענות על השאלה הזאת
עמית חדד · ראשית זה לא שואלים אותו, את רואה, את צועקת פה. את שומעת את זה
רינת סבן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית אז מה, בצעקות? הצעקה תעורר את הזיכרון?
רינת סבן · ראשית צעקה זה דבר שגרתי, הרמת קול זה דבר שגרתי בחדר חקירה
עמית חדד · ראשית ומה, יש מחקרים שמעידים שזה מעורר זיכרונות?
רינת סבן · ראשית עו"ד חדד, אתה רוצה להחליף אותנו בחדרי החקירות? אני מניחה שהתשובה היא לא
עמית חדד · ראשית אני מניח שלא הייתי עושה את מה שאת עושה
רינת סבן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית אמרתי, אני חושב שגם את היום לא היית עושה את מה שעשית אז
רינת סבן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית עכשיו בואי נראה מה קורה. נראה את זה שוב מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית עוד פעם אומרים לו"אתה מבין איך כל החיצים עכשיו מופנים אליך, זה פאף פאף פאף, כל האנשים שהגיעו לפה אומרים", איזה אנשים הגיעו ואמרו את זה?
רינת סבן · ראשית לא יודעת
עמית חדד · ראשית אין אף אחד שבא ואמר את זה
רינת סבן · ראשית אוקיי
יהודית תירוש · ראשית חברי טועה ומטעה. לצערי זה לא נכון. אני כבר אומרת, ואומר גם לגבירתי, וזאת כן הזדמנות שהעדה תצא.
עמית חדד · ראשית מה זה?
יהודית תירוש · ראשית שהעדה תצא.
עמית חדד · ראשית כן, קודם כל להגיד את הדברים,
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לדבר.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
עמית חדד · ראשית לא, אני רוצה לומר לפני כן. קודם כל לומר את הדברים למרות ההחלטה המפורשת של בית המשפט,
יהודית תירוש · ראשית בסדר.
עמית חדד · ראשית לא, זה לא בסדר. אי אפשר לזלזל בבית משפט להגיד 'זה בסדר.'
יהודית תירוש · ראשית היחיד שמזלזל אני לא אגיד מי זה. אני בוודאי לא מזלזלת בבית המשפט....
עמית חדד · ראשית מי זה היחיד שמזלזל?
יהודית תירוש · ראשית אני יכולה להתנגד בצורה מסודרת?
עמית חדד · ראשית מי זה היחיד שמזלזל?
יהודית תירוש · ראשית אני יכולה להתנגד בפודיום בצורה מסודרת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן. אנחנו שומעים אותך אגב גם משם.
יהודית תירוש · ראשית אני יודעת, אבל חשוב לי גם לעשות את זה לפעמים פה. אני רוצה להגיד ואני רוצה להגיד גם עוד משהו. ראשית חברי טועה. לכל הפחות טועה, זה לא המצב. יש ראיות ויש דברים שנמסרים במקביל בחדר החקירות ויש,
ז'ק חן · ראשית
יהודית תירוש · ראשית אפשר לא להפריע לי בבקשה. יש לעדה, היא פשוט לא זוכרת שום דבר בגלל שהיא אפילו לא קראה מינימום, שזה מה שעושים בריענון זיכרון שזה לקרוא את החקירות ולקרוא את הצרופות, היא לא עשתה. היא לא יודעת את הראיות שיש בפניה בזמן אמת, את ההתכתבויות של פילבר שמהם היא לומדת שהעד כשהוא אומר לה שהוא לא זוכר, יש דברים שהוא משקר לה. את זה היא לא יודעת כאן להגיד והיא לא יודעת להאיר את עינינו. יש כאן התכתבויות, זה דבר ראשון.
עמית חדד · ראשית תציגי אותן. תציגי לבית המשפט
יהודית תירוש · ראשית לא, חברי לא יעמוד מעלי ולא יצעק. ואפשר שהוא יסדר לעצמו מקום לשבת, כי כשאני מתנגדת אני מבקשת לעשות את זה בצורה מסודרת. אז דבר ראשון זה, דבר שני, גם כשהוא אומר לה 'אין אף אחד שמוסר לכם דברים במקביל', יש גורמים שמוסרים דברים במקביל. אני אומרת לבית המשפט כאן, שאנחנו בהחלט נצטרך לעשות חשיבה, מכיוון שאני לא בטוחה, אנחנו לא בטוחים שזה יהיה נכון שאנחנו נחקור את העדה הזאת, על מהות הגירסה של מר פילבר, איזה ראיות היו במקביל כי אלה בדיוק הדברים, חלק מהדברים, הגירסה של מר פילבר והראיות שהיו במקביל, שאנחנו נרצה להציג בפני הנאשם לראשונה. ולכן מאוד יכול להיות שקו החקירה שלנו הנגדית יצטרך להצטמצם מאוד. זה עדיין לא אומר שאפשר להציג כאן דברים לא נכונים לעדה. זה הכל.
עמית חדד · ראשית אחד, אין לכם חקירה נגדית, אנחנו נדבר על זה
יהודית תירוש · ראשית בוודאי שיש חקירה נגדית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אולי נעמיד את הדברים, קודם כל, לאף אחד אין חקירה נגדית, הכל ברשות בית המשפט. גם לאדוני. אז אנחנו נותנים לאדוני לחקור. וב. אותו בית משפט יכול להתיר גם להם.
עמית חדד · ראשית אנחנו נראה מה ההלכות אומרות בעניין הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז זה באותו לבל.
עמית חדד · ראשית לא, זה לא נכון, ברור, קודם כל גבירתי, האמירה של גבירתי כמובן היא מדויקת לחלוטין. בסוף בית משפט נותן,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 'אין לכם חקירה נגדית' זה...
עמית חדד · ראשית גבירתי צודקת, אני מקבל
ז'ק חן · ראשית זה היה על משקל 'יש לנו חקירה נגדית.'
עמית חדד · ראשית נכון
ז'ק חן · ראשית כשהם קבעו לבית המשפט ש....
עמית חדד · ראשית נכון. ובית משפט,
יהודית תירוש · ראשית אפשר גם בחקירה ראשית להראות דברים. גם אפילו בחקירה ראשית אפשר להראות דברים כאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חבל לדבר על זה עכשיו.
עמית חדד · ראשית אני חושב שגם חקירה ראשית אין לכם, אנחנו נדבר על זה דובר לא מזוהה: ראשית לא.
עמית חדד · ראשית בוודאי שלא
יהודית תירוש · ראשית
יונתן תדמור · ראשית מה... זה במעמד צד אחד? מה סדר הדין הפלילי? באמת.
עמית חדד · ראשית יש בית משפט עליון. אנחנו נראה את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, עכשיו אדוני חוקר את העדה, אדוני יחקור אותה. לא ננהל עכשיו את הדיון על...
עמית חדד · ראשית כן. אני רק רוצה לומר, בניגוד למה שאמרה התביעה, ממש באופן שהוא מטעה, אין להם שום ראייה ביחס לשאלה הזאת. אפשר להציג את הדברים? חבל על הזמן, אני בכל זאת רוצה להשיב,
ישראל וולנרמן · ראשית רוצה שנתקדם, חבל....
עמית חדד · ראשית ישראל שניה. שואלים אותו האם הדברים שהוא אמר ליפעת בהקשר הזה הוא אומר 'לא זוכר,' על זה יאמר לו 'תמיד לא זוכר' וכולי, ואני אומר שאין להם בדל ראייה בנושא הזה. כנ"ל אין להם בדל ראייה בנושא שראש הממשלה הנחה אותו לפעול לטובת בזק, אין להם בדל ראייה ואם יש סמס או וואטסאפ, תתכבד התביעה עכשיו ותקום, תציג אותו על המסך, אנחנו אחרי חקירה ראשית. בכל מקרה אני מתקדם, זה אפילו לא הייתה שאלה בנושא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, אפשר להחזיר את העדה?
עמית חדד · ראשית בואו נמשיך העדה חוזרת לאולם )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו מתקדמים.
עמית חדד · ראשית כן. עכשיו, כשאתם אומרים, החוקר אבוקסיס, לפילבר"אתה מבין איך כל החיצים עכשיו מופנים אליך, זה פאף פאף פאף, כל האנשים שהגיעו לפה א ומרים", מה, בשביל מה אומרים את זה לפילבר?
רינת סבן · ראשית בשביל להפעיל לחץ
עמית חדד · ראשית להפעיל לחץ. להפעיל לחץ שיגיד מה? שיגיד שלא הייתה פגישת הנחייה?
רינת סבן · ראשית להפעיל עליו לחץ כדי שידבר
עמית חדד · ראשית שידבר על מה? הוא מדבר. הוא מדבר כל הזמן
רינת סבן · ראשית שידבר על האירוע הספציפי, האירועים הספציפיים
עמית חדד · ראשית אבל הוא אומר לכם 'לא הייתה פגישת הנחייה'. זה להפעיל לחץ כדי שיגיד, ימסור גירסה שונה אחרת לא צריך ללחוץ עליו, נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית בואי נמשיך לצפות באותו הקובץ. עכשיו, יש לחץ, ובואי נראה מה נתיב היציאה שאתם מציעים לפילבר. בסדר? את מסכימה שאתם מפעילים עליו לחץ, צועקים, אומרים לו 'אין דבר כזה שאתה לא זוכר', בואי נראה מה נתיב היציאה שאתם מציעים לו. זה כבר בעמוד 27, שורות 7-24 וזה 38:20 בסרט.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מזכיר לך משהו על ההקלטות?
רינת סבן · ראשית זה שאמרתי לו שיש הקלטות, זה לא אומר שיש הקלטות. אני באמת לא זוכרת אם יש הקלטות
עמית חדד · ראשית לא, אין הקלטות. אני שואל אותך אם, שאלנו אם יש הקלטות, אם אמרתם לו שיש הקלטות, האם הצגתם לו מצג שווא שיש הקלטות. בכל זאת, עד שלא זוכר. אז חובטים בחבית.
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
עמית חדד · ראשית האם עכשיו את נזכרת שהצגת לו מצג שיש הקלטות?
רינת סבן · ראשית לא, זה, אמרתי לו שיש הקלטות, אמרתי. האם השמעתי לו הקלטות ואמרתי לו ש-,
עמית חדד · ראשית אני שאלתי אם השמעת לו הקלטות?
רינת סבן · ראשית אז אני עונה לך,
עמית חדד · ראשית זאת הייתה השאלה שלי?
רינת סבן · ראשית אז עמית, אני עונה. אמרתי לו שיש הקלטות. התשובה היא כן. שמענו את זה ביחד
עמית חדד · ראשית בסדר. עכשיו תגידי, למה לשלומי חכמון חשוב להגיד"היא עצבנית?"
רינת סבן · ראשית תשאל את שלומי
עמית חדד · ראשית כי את צועקת פשוט. לכן הוא אומר שאת עצבנית
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת. שאלת אותי שאלה
עמית חדד · ראשית למה את צועקת? למה שתצעקי?
רינת סבן · ראשית הרמתי את הקול
עמית חדד · ראשית אדם נורמטיבי, מנכ"ל משרד, לא חשוד, הוא לא מחבל. הוא לא חשוד ברצח. אפילו לא בעבירת מין. למה לצעוק עליו? מנכ"ל משרד חוזר, את לקחת אותו בבוקר, הוא הלך ונעצר לחמישה ימים, פעם שניה שזה קורה לו. למה לצעוק עליו?
רינת סבן · ראשית אין בעיה עם הרמות קול בחקירה
עמית חדד · ראשית אין בעיה. בטח. בואי נמשיך מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית תמשיכי, אני אקריא את זה עוד רגע מוקרן המשך הסרטון )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה היה יותר טוב עם הטקסט במקביל.
עמית חדד · ראשית זה מה שרצינו לעשות, אבל, מוקרן המשך הסרטון )(
עמית חדד · ראשית זה באמת קטע שאי אפשר, באמת אי אפשר להבין אותו. אני לא יודע איך אתם לא רעדתם כשעשיתם אותו. אני הייתי רועד.
רינת סבן · ראשית על מה?
עמית חדד · ראשית על מה? בואי נקריא את הדברים בכל זאת. את אומרת לו"מה, רק כשאתה תתחיל לשמוע שאתה מדבר על דברים מסוימים, רק אז תתפכח? לא תתפכח לפני?" מה הכוונה להתפכח?
רינת סבן · ראשית לספר את האמת
עמית חדד · ראשית איך את יודעת שזאת האמת?
רינת סבן · ראשית זו טקטיקה חקירתית
עמית חדד · ראשית אבל איך את יודעת שזו האמת?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, זו טקטיקה חקירתית
עמית חדד · ראשית אבל אולי האמת היא הפוכה?
רינת סבן · ראשית אולי
עמית חדד · ראשית אז זה לא מסוכן להגיד לו 'רק כשתתפכח, רק אז תתחיל להגיד', 'רק אם תשמע הקלטות'? את לא מבינה שאת מכוונת אותו לגירסה ספציפית?
רינת סבן · ראשית שאלת שאלה?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
עמית חדד · ראשית האם את לא מבינה שאת מכוונת אותו לגירסה ספציפית?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית אה, לדעתך, את משאירה לו את כל הגירסאות שבעולם. הרי הוא כבר בגירסה מסוימת, ואת אומרת לו 'רק כשאתה תתחיל לשמוע הקלטות שלך מדבר על ד ברים מסוימים, רק אז תתפכח, לא תתפכח לפני'?
רינת סבן · ראשית לשיטתך החשוד מגיע לחדר חקירה, אומר 'אני לא זוכר', אוקיי
עמית חדד · ראשית אל תשאלי שאלות. תעני לשאלה שלי
רינת סבן · ראשית לא, אז זו התשובה שלי כי שאלת אותי שאלה. אתה שאלת אותי האם זה נראה לי הגיוני, אז אני אומרת לך לשיטתך יגיע חשוד לחדר חקירה, יגיד 'אני לא זוכר', ואני אומרת, 'אוקיי, זו הגירסה.' לא. אנחנו בחקירות כן, זה חלק מהדינמיקת חקירה זה גם להרים את הקול, וגם לחזור על השאלות שוב ושוב.
עמית חדד · ראשית אבל לא לאיים על משפחה. לדבר על משפחה זה כבר מחוץ לתחום, נכון? לערב משפחה. זה ברור
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית זה לא מחו ץ לתחום? מותר?
רינת סבן · ראשית זה לא ברור. אני לא יודעת, איפה, אני עדיין לא ראיתי פה, לא ראיתי פה איומים
עמית חדד · ראשית לא, אבל לדבר על משפחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לך שבעה ילדים?''...
רינת סבן · ראשית 'יש לך שבעה ילדים.'
עמית חדד · ראשית מה, למה אומרים לו? סתם? חיים שכאלה? 'אתה נגר חובב, אתה עם עיניים ירוקות, 1.70 סתם,,' מדברים על כל מיני תכונות אישיות? 'אני אוהב לאכול פיצה, את אוהבת סטייקים', סתם מדברים ככה? למה מזכירים לו את העובדה שהוא אבא לשבעה ילדים, את אומרת לו"אתה בן אדם, יש לך שבעה ילדים"וחכמון מוסיף"הוא מספר לי נכדים". מה קשורים הילדים והנכדים?
רינת סבן · ראשית לחבר אותו לרגש
עמית חדד · ראשית אה, לחבר אותו לרגש. סתם, זה איזה תרגיל כזה? בוא נתחבר ביחד לרגש?
משה בר-עם · ראשית חכמון אומר 'היום אין סיבה לשכב על הגדר בשביל אף אחד,'... יכול להיות שזה בהקשר הזה, שהוא לא אמור לשכב על הגדר?
עמית חדד · ראשית לא, אפשר גם יותר, נקרא את ההמשך, היא פשוט עונה בלי לקרוא את הכל. "אתה לא רווק בן 25 שיש לך אחריות רק על עצמך. יש לך משפחה עם שבעה ילדים. ככה אתה רוצה לגמור את הקריירה שלך?" זה לא להתחבר לרגש כמו שאמרת, אני לא רוצה לומר בכזב, אבל כמו שאמרת בטעות. זה לא בשביל להתחבר לרגש. זה בשביל להגיד לו 'תדע, יש שתי אפשרויות, או שאתה מסבך את החיים שלך ואת המשפחה שלך, שבעה ילדים, ואת הנכדים שלך, או שתספר לנו את מה שאתה, או שתתפכח. תהיה מפוכח"זה מה שאתם אומרים לו, נכון?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית אה לא? אז מה, אני רוצה בכל זאת,
עודד שחם · ראשית מר חדד, הדברים מתועדים.
עמית חדד · ראשית אבל אני אשמח לדעת איך היא מפרשת את זה
עודד שחם · ראשית הדברים מתועדים.
עמית חדד · ראשית יום אחד תבוא התביעה ותדבר על מהימנות של אולי עדים אחרים. אני סקרן לדעת איך אפשר להגיד לא לשאלה הזאת.
עודד שחם · ראשית מר חדד, הדברים מתועדים.
עמית חדד · ראשית בסדר
עודד שחם · ראשית השאלה אם מה שיש כאן עומד או לא עומד באמות המידה שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, היא לא שאלה לעדה, בין א ם היא תאמר כך ובין אם היא תאמר אחרת.
ז'ק חן · ראשית לא, אבל...
עודד שחם · ראשית סליחה, אני מדבר עכשיו.
ז'ק חן · ראשית סליחה.
עודד שחם · ראשית ולכן נדמה לי שאפשר לקצר את הדבר הזה. אנחנו לא זקוקים לחוות הדעת המשפטיות,
עמית חדד · ראשית אני לא מבקש חוות דעת. אנחנו נתקדם אדוני
ז'ק חן · ראשית אני מתנצל שנכנסתי לדברים של אדוני, באמת שלא התכוונתי, אבל אני קודם כל רציתי לסייע,.... משפטית, אם זה עומד באמות המידה או לא, ממש לא. הוא רצה לקבל ממנה תשובה איך אפשר להגיד 'לא' מול הדברים הנכוחים הברורים שמופיעים שחור על גבי לבן לעניין המהימנות שלה. זה לא לעניין חוות הדעת,
עודד שחם · ראשית איך אפשר להגיד לא זו שאלה שצריך לשאול אולי את מי שעמד מולם ולברר מה היה מצב דעתו. עכשיו אנחנו איתה, אנחנו מבררים מה קרה מצד החוקרים, מה הם עשו, בסדר, לא בסדר, וזה לנו להחליט. לכן אפשר לקצר בעניין הזה.
עמית חדד · ראשית אדוני, זה ברור שזה לא בסדר, אבל אני מקצר
ז'ק חן · ראשית לדעתי... לעניין המהימנות שלה, לא לעניין חוות דעת משפטית.
עמית חדד · ראשית זה ברור. המהימנות ברורה. אנחנו רואים שאת אומרת לפילבר"זה לא הולך להסתיים בחמישה ימים"מה לא הולך להסתיים בחמי שה ימים?
רינת סבן · ראשית המעצר
עמית חדד · ראשית למה את או מרת לו"זה לא הולך להסתיים בחמישה ימים"? מה זה, לאיים עליו בהארכת מעצר? מה זה אומר 'זה לא ה ולך להסתיים ב חמישה ימים?
רינת סבן · ראשית שהחקירה הזאת הולכת להמשך יותר
עמית חדד · ראשית לא, לא חקירה. חקירה נגיד את שולטת. מעצר, לא את שולטת בזה
רינת סבן · ראשית ימי המעצר
עמית חדד · ראשית זה החלטה של בית משפט
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית אז איך את יכולה להגיד לו שזה לא הולך להסתיים בחמישה ימים?
רינת סבן · ראשית זו אמירה שנאמרה
עמית חדד · ראשית אני רואה שהיא נאמרה. אני שואל אותך מה הבסיס לומר לפילבר שזה לא הולך להסתיים בחמישה ימים? למה שזה לא יסתיים בחמישה ימים?
רינת סבן · ראשית לא צריך שיהיה בסיס לזה
עמית חדד · ראשית אה, לא צריך שיהיה בסיס. זאת אומרת אפשר לבוא להגיד למישהו 'אתה לא זוכר', אני יודע שאני קצת דורך על האמירה של אדוני, אני יודע, אני מתנצל.
עודד שחם · ראשית אנחנו מוצאים את עצמנו חוזרים כל הזמן אל אותו מקום. שוב, הדברים לא באים למעט מהטענות של...
עמית חדד · ראשית לא חשבתי לרגע שזה בא למעט מהטענות. אני אמרתי, אני מקבל, אנחנו רוצים את התועלת,
עודד שחם · ראשית התשובה והשאלה בהמשך, אדוני יראה את זה, זאת אומרת לפי דעת חוקרים. לכאורה הוא לא,
עמית חדד · ראשית כן. ש"אתה מסובך ממש ואנחנו לא התחלנו, קצה קרחון על מה שיש לנו. ואומרים לך כבר מעכשיו שאם אלה ה תשובות שאתה הולך לתת, אתה בבעיה חמורה"עכשיו אני רוצה להבין בדיוק את הנקודה הזאת. זו בדיוק השאלה הבאה. למה אמרתם לפילבר שאם הוא ימשיך ויגיד שלא הייתה פגישת הנחיה, אני מוסיף – כפי שבאמת לא הייתה – אבל זו סוף התוספת שלי, הוא בבעיה חמורה? למה?
רינת סבן · ראשית לא. אני אומרת לו 'אם אלה התשובות'. אני לא אומרת לו 'אם לא תגיד על פגישת ההנחיה'. 'אם אלה התשובות.'
עמית חדד · ראשית מה התשובות שהוא נותן?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכר" "אני לא יודע.""
עמית חדד · ראשית אז למה אם הוא ימשיך להגיד שהוא לא זוכר אירוע אזוטרי לפני שלוש שנים הוא יהיה בבעיה חמורה. למה?
רינת סבן · ראשית כי מה לעשות, הוא נחקר בתיק פלילי בחשדות חמורים ולכן אם הוא לא יבוא ויספר את האמת, הוא יהיה בבעיה. אני לא מצליחה להבין איפה הבעיה?
עמית חדד · ראשית מי אמר שהוא לא מספר את האמת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, זו התשובה שלה.
עמית חדד · ראשית דרך אגב, אם הוא היה מספר את ההיפך, אז הוא לא בבעיה חמורה? זאת אומרת אם הוא היה מספר, כי אמרנו, יש לחץ, יש חור קטן, דוחפים בלחץ דרך החור. אם הוא מספר תשובה הפוכה אז הוא לא בבעיה? הוא מייצר פה התלייה? 'תשובות שלך – בעיה חמורה, תשובות אחרות - "רבים מכאובים לרשע והבוטח בה' חסד יסובבנו". אם אתה תיתן את התשובה, עולם של טוב.
רינת סבן · ראשית איפה אמרתי את זה?
עמית חדד · ראשית אני שואל אותך
רינת סבן · ראשית לא, אתה שואל אותי מה, עוד פעם?
עמית חדד · ראשית את אומרת 'אני אומרת לך עכשיו שאם אלה התשובות שתמשיך לתת אתה תהיה בבעיה חמורה,'
רינת סבן · ראשית נכון. אמרתי
עמית חדד · ראשית אם הוא נותן תשובות הפוכות שכן הייתה פגישת הנחיה, אז הוא לא יהיה בבעיה חמורה?
רינת סבן · ראשית לא יודעת
עמית חדד · ראשית לא יודעת. טוב. בואי נראה, מר פילבר העיד פה בבית המשפט, נדלג על זה. בסדר. בדקה 39:16 קורים הדברים הבאים, בואי נצפה בזה. אתם לא מחכים לתשובות של פילבר, אתם כבר נותנים לו את התשובה. אמרנו שאת אומרת לו 'אם תמשיך עם התשובות האלה יהיה לך רע ביותר, יאריכו לך את המעצר, הילדים, הנכדים', שבעה ילדים, ב"ה' עכשיו בואי נראה איך מתחילים. אמרנו, לא זוכר' זה לא לגיטימי, ועכשיו מתחילים חזק חזק חזק להכניס גירסה. בואי נראה את זה ביחד.' מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית עכשיו בואי נראה מה קורה. הוא אומר לכם 'אני לא זוכר' 'אני זוכר הפוך', אתם לוחצים עליו, הוא חוזר מבית המשפט, אומרים לו, מדברים על הילדים, מדברים על הארכת המעצר, מדברים על הנכדים ואומרים לו ש'אם אתה תמשיך עם התשובות האלה אתה תחטוף חזק' ואז גם אומרים לו מה התשובות שרוצים לשמוע, שאת זה כבר אמרת לי מקודם שאסור לעשות. עכשיו אולי תחזרי בך מזה. אתם אומרים לו, אומר לו חכמון 'אז אני אגיד לך שהכתיבו לך. אז אני אגיד לך את הכותרת שהכתיבו לך.'
עודד שחם · ראשית מר חדד, זה לא מה ששמענו עכשיו?
עמית חדד · ראשית כן
עודד שחם · ראשית אז...
עמית חדד · ראשית בסדר. את אומרת לו"אתה רץ", המילים הלא ברורות זה"אתה רץ", ואז חכמון שואל"אתה רוצה שאני אציג לך ראיות", ואת אומרת"לא מציגים את הראיות עכשיו."
עודד שחם · ראשית שוב, זה הושמע עכשיו, מר חדד, אולי נבקש את ההתייחסות שלה. מה השאלה?
עמית חדד · ראשית שניה. קודם כל, זה לגיטימי מבחינתך לתת לו את התשובות האלה? לגיטימי או לא לגיטימי. לא צריך להשתהות בתשובה. כן או לא?
רינת סבן · ראשית בגדול, זה לא אסור
עמית חדד · ראשית אה, זה לא אסור?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית וזה לא מייצר חשש שאולי הוא פשוט יאמר את הדברים האלה?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת, החשש קיים תמיד
עמית חדד · ראשית קיים תמיד
עודד שחם · ראשית השאלה היא למה לשים את התשובות בפיו? אני מבין, טקטיקות חקירה, כאלה ואחרות, שואלים שאלות, חוזרים על שאלות, כפי שהגברת הבהירה לנו קודם. אבל האם אין חשש שמניחים את הגירסה בפיו של אדם, שאולי הוא יפעל כדי לרצות אתכם? זה לא מעלה סימן שאלה לגבי התוקף של גירסה שתתקבל, אם תתקבל אחר כך?
רינת סבן · ראשית אני אענה לכבודו. החשש קיים, שתתקבל גירסה שהיא גירסה שבאה לרצות אותנו, ויחד עם זאת אנחנו רוצים להבין איך יכול להיות שבשבוע הראשון שהוא נכנס לתפקיד הוא פעל באופן מאוד מאוד אינטנסיבי לעשות תהליכים, השלב הראשון שלו בכניסה לתפקיד, עוד לפני שהוא פעל ולמד, על מנת להיטיב עם אלוביץ' בניגוד לגורמי המקצוע, וזה משהו שאנחנו מנסים לבדוק,
עמית חדד · ראשית
רינת סבן · ראשית רגע. לא סיימתי
עמית חדד · ראשית גם אם זה?
רינת סבן · ראשית גם אם זה אומר שזה קצת עם לחצים וקצת עם הרמת קול, וגם, כן, זה חלק מהחקירה
עמית חדד · ראשית אבל בית משפט שאל אותך,
עודד שחם · ראשית זה... החשד, איך מנטרלים את החשש? לא רוצים שהחשש יתממש?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתם שמים גירסה שאתם רוצים שהוא יאשר אותה,
רינת סבן · ראשית גירסה בסוף לבד לא יכולה לעמוד, היא צריכה להצטלב עם עוד הרבה מאוד דברים, זאת אומרת גם אם תתקבל גירסה והיא תהיה תלושה מכל מארג הראיות הקיים, אז הוא לא יעמוד לבד.
עודד שחם · ראשית זה דבר אחד לעשות מה שהגברת אומרת, להציג לאדם את העובדות, את מה שהוא עשה, ולהגיד לו 'איך אתה מסביר את זה', זה אני מבין. דבר אחר, להגיד לו פה 'אנחנו אומרים לך שכך וכך וכך קרה'. כי זה לכאורה מה שאנחנו קוראים פה, או שומעים פה.
עמית חדד · ראשית גם וגם
עודד שחם · ראשית או שלשיטת הגברת זה אותו דבר?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני לא, אין, אני אולי לא קוראת את הנוסח, אבל אני לא רואה פה שנתנו לו בדיוק את ה-,
עודד שחם · ראשית אומרים לו 'אתה מעביר את המסר'...
עמית חדד · ראשית אומרים לך לזרז את המיזוג, שהכתיבו לך מה לעשות בכניסתך לתפקיד.''
עודד שחם · ראשית נותנים לו את הגירסה. זה הגברת, איך זה לא מעלה את החששות שדיברת עליהן?
רינת סבן · ראשית אין לי הסבר לאמירות של אחרים
עמית חדד · ראשית אבל זה הסבר שלך. גם את אומרת. 'לא מציגים את הראיות עכשיו', את מדברת שם תוך כדי
רינת סבן · ראשית לא מציגים את הראיות עכשיו', איפה הבעיה עם זה?'
עודד שחם · ראשית לא, אבל"לא לגיטימי שיהיה משהו אחר", זה תשובה של..
עמית חדד · ראשית את אומרת, תסתכלי. זה כבר לא מישהו אחר. שורה 18 לא לגיטימי שיהיה משהו אחר.""
רינת סבן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית אז זה לא מישהו אחר כבר, רינת
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית למה זה לא לגיטימי שיהיה משהו אחר?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, כאמירה בחקירה אני יכולה להגיד לו שזה לא לגיטימי שיהיה משהו אחר, גם אם זה לגיטימי.
עמית חדד · ראשית אבל לתת לו גירסה שלמה על ההתחלה, תראי, אומרים לו את הכל. אומרים לו ש'זה מיד בהתחלה, איך שאתה נכנס אתה קיבלת הנחיה', ואפילו אתם עושים עוד דבר שאני חושב שהוא הכי חמור, שאתם אומרים לו"זה הכי לגיטימי בעולם"כלומר אתם גם מנטרלים את העוקץ, "אם תגיד את זה, זה הכי לגיטימי בעולם". רק תגיד את זה, זה לגיטימי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לגבירתי תשובה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא. נתקדם. בואי נראה מה קורה בהמשך מוקרן המשך הסרטון )(
משה בר-עם · ראשית גם אין בעיה שהוא מאוד מאוד קרוב אליו,... ממש כמעט נוגע בו.
עמית חדד · ראשית נוגע בו. לא כמעט. נוגע בו
משה בר-עם · ראשית נוגע בו. אני שואל את גבירתי כחוקרת מנוסה לשיטתך, אני לא מדבר עליו. גבירתי כך הייתה נוהגת עם נחקרים בנסיבות מסוימות? לשבת קרוב מאוד ל-,
רינת סבן · ראשית ישבתי ליד נחקרים בקרבה,
משה בר-עם · ראשית באופן הזה?
רינת סבן · ראשית יצא שישבתי ליד נחקרים, לא נחקרים של שחיתות, נחקרים אחרים
משה בר-עם · ראשית אני מדבר באופן עקרוני, אני רואה את הקירבה וגם קצת הרמת הקול,
עמית חדד · ראשית ופילבר שכבר משתגע, הוא עושה את ה... "אני משתגע."?
רינת סבן · ראשית עם אופן הישיבה, עוד פעם, האירוע עצמו הוא אירוע שהוא מייצר לחץ, ברור
עמית חדד · ראשית אבל הוא אומר לכם"אני לא זוכר. אני ל א זוכר דבר כזה" "אני לא זוכר". ואתם לוחצים, לו חצים, והדבר הכי מדהים, כי"אני לא זוכר את זה", אז חכמון נותן לו את העצה שאני נתתי לך בהתחלה, שלא עבדה, "אז תיזכר. מה הבעיה, אתה לא זוכר, תיזכר". דרך אגב, נזכרת כבר מה היו ההנחיות שקיבלת מתחילת החקירה?
רינת סבן · ראשית לא
עודד שחם · ראשית נדמה לי מר חדד שאת הטריטוריה הזאת כבר כיסינו.
עמית חדד · ראשית נכון. היא מכוסה היטב אני חושב
משה בר-עם · ראשית כן, נתקדם.
עמית חדד · ראשית מותר לכם להציג לנחקר פרופוזיציה שאומרת 'אם תגיד גירסה מסוימת זה לגיטימי, זה בסדר?' כלומר אין בזה דבר שהוא פלילי? זה דבר שמותר לכם לעשות?
רינת סבן · ראשית להציג לו גירסה ולהגיד לו 'זה לגיטימי?'
עמית חדד · ראשית כן לבוא ולהגיד לו, לתת לו גירסה ולהגיד לו 'זה הכי לגיטימי, זה לגיטימי ששר משנה מדיניות?' "לא לגיטימי שיהיה משהו אחר"את אומרת. את רואה? שונתה מדיניות, שונתה מדיניות, אני אומר לך שהמדיניות שלי היא זה וזה וזה, תריצי אותה, ולפני כן גם הוא אומר"הוא רוצה, זה לגיטימי,... זה הכי לגיטימי בעולם"מותר לכם להגיד לנחקר 'הגירסה הזאת שאנחנו רוצים שתגיד היא לא רק גירסה שאנחנו שותלים לך אותה בפה, אלא היא גם גירסה לגיטימית. מותר בכלל לבוא ולאפיין את הלגיטימיות של הגירסה?
רינת סבן · ראשית מותר לי להגיד
עמית חדד · ראשית מותר לך להגיד. את לא חושבת שנחקר שמנסה, נגיד שהוא רוצה למלט את עצמו, אז הוא יגיד 'אומרים שזה מותר אז אני אגיד את זה', את לא מבינה את הפיתוי שבזה? אמרתי, רינת של היום לא הייתה עושה את זה. אין לי ספק.
רינת סבן · ראשית אני אומרת, הפיתוי שלו קיים. אני אמרתי את זה. החשש קיים
עמית חדד · ראשית ואת לא חוששת? יושב בן אדם שלושה חוקרים, הוא כבר עושה עם הידיים מבט של 'אני משתגע ', נוגע בו חכמון, יושבים עליו שלושה חוקרים, טה, טה, טה, יורים. אולי תצמח פה, במקום שיצמח איזה עץ יפה, יצמח איזה משהו רעיל? לא חשבתם?
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
עמית חדד · ראשית טוב. מה השאלה. נתקדם. בואי נמשיך לראות. דרך אגב, גם פילבר פה בבית המשפט, בעמוד 13726 כשהראו לו את הדברים האלה בדיוק, אני רוצה להראות לך מה הוא אומר. איך הוא חווה את זה. בע"ה תמשיכי להוביל חקירות, חשוב שתראי מה קורה עם נחקרים, מה קורה להם כשעושים את זה. "אתה רואה? כשהוא אמר לך 'תיזכר', אתה עושה עם הידיים, צריך לתאר, זה שתי ידיים מצידי הראש בסיבובים, כלומר", ואז פילבר אומר"תכניס לך למוח, תכניס לך למוח", "כן, זה מה שהיה, נכון, לא הפרשנויות". ואז הוא אומר"אתה מבקש עכשיו בתור פסיכולוג ובתור פרשן, זה באינסטינקט"וכבוד השופט בר - עם שואל אותו"איך הרגשת?" התשובה"הרגשתי שמנסים לדחוף לי בכוח מילים לפה". כן. עכשיו ראינו את זה, ואת שם, את דוחפת לו מילים לפה בכוח.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית האם מבחינתך זה לגיטימי? אנחנו עדיין בגבולות הלגיטימיות של החקירה? או שחצינו אותה? אמרת 'קו עמום.'
עודד שחם · ראשית מר חדד, נדמה לי שכבר זה נשאל.
עמית חדד · ראשית כן. בסדר. לא, מתי שהוא אני מניח ש -, אנחנו כולנו נסכים שנחצה הקו. שזה לא יהיה רק בצד הזה של האולם.
עודד שחם · ראשית שוב, בכל מקרה, זה לא לעדה.
עמית חדד · ראשית אני חושב שיש לזה משמעות אבל בסדר
עודד שחם · ראשית לא אמרתי שלא, אבל יש לדברים האלה גבולות של סבירות, משום שבסוף ההכרעה היא של בית המשפט. זה עניין שיש בו היבט נורמטיבי דומיננטי.
עמית חדד · ראשית אני מסכים, זה ברור
עודד שחם · ראשית לכן גם אם היא תחשוב אחרת, זה לא,
עמית חדד · ראשית נכון. היא לא תחשוב אחרת. אני לא מאמין
עודד שחם · ראשית אין לזה תוקף מחייב.
עמית חדד · ראשית אני מסכים, ועדיין היא לא תחשוב אחרת, אני מתקשה להאמין. היא הייתה חוקרת ב -, זה רק ההתחלה שלה,
עודד שחם · ראשית ככה או ככה.
ז'ק חן · ראשית גם אם היא חושבת שהיא חלפה את הגבול זה לא אומר ש...
עמית חדד · ראשית לא, היא חלפה את הגבול מזמן. לא היא, החקירה. בוא נמשיך. בדקה 40:49, זה עמוד 29 בתמליל נמשיך לראות לגבי השתלת הגירסה. לשיטתי.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית תסבירי לי מה זה אומר"ככה זה צריך להיות?"
רינת סבן · ראשית לממש את מדיניות השר
עמית חדד · ראשית איך את יודעת שככה זה צריך להיות?
רינת סבן · ראשית מה ז את אומרת? מנכ"ל לא אמור לממש את מדיניות השר?
עמית חדד · ראשית איך את יודעת שבעניינים מקצועיים זה לא קורה הפוך? יש את העמדה של הדרג המקצועי שהיא מטפסת לה למעלה מעלה, עד שהיא מגיעה לשר. את יודעת את זה?
רינת סבן · ראשית בסוף שר מתווה מדיניות
עמית חדד · ראשית איך את יודעת בכלל שהשר התווה מדיניות בעניין הזה? בעניין של העברת אמצעי שליטה בחברה ספציפית? תסלחי לי, אני מתקשה לראות מדיניות בהקשר הזה, אבל מה המדיניות שחשבתם שיש לשר? לשר הנוכחי הזה? איך אפשר בכלל לדבר על מדיניות בעניין מקצועי כל כך? איזו מדיניות זו?
יהודית תירוש · ראשית סליחה, שהעדה תצא בבקשה. אני מתנגדת לשאלה.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
יהודית תירוש · ראשית חברי מציג לעדה מצג כאילו אין אפשרות בעולם וגם לא היו בידיהם ראיות לכך שלשר יש מדיניות שהמנכ"ל מממש, כשלעדה, בידי העדה אז, היו ראיות מזמן האמת, שלשר ארדן הייתה מדיניות שהמנכ"ל הקודם מימש, זאת הייתה מדיניות שלו שהמנכ"ל מימש. לכן לבוא ולהגיד לה 'איך יכול להיות מצב כזה שלשר יש מדיניות שהמנכ"ל מממש, זה לא אפשרי' זאת שאלה שהיא לא נכונה. אנחנו צריכים לזכור שהעדה גם לא מצויה כרגע בחומרים וזו הנחת מוצא שהוא מניח בפניה שהיא פשוט לא נכונה. זה המסד העובדתי שיש בידיה כרגע לשאלה הזאת, אני לא אתייחס למסד עובדתי אחר, בשאלות אחרות.
עמית חדד · ראשית קודם כל כמובן שעובדתית מה שאמרת הוא לא נכון, ברגר אמר שהוא עיכב את זה בגלל ה בחירות, לבאות אמר שהוא עיכב את זה בגלל שהוא היה עמוס,
יהודית תירוש · ראשית לא נכון, ארדן העיד פה ואמר 'זה הייתה המדיניות שלי' ויש לנו את זה גם בכתובים. מעבר לזה שהוא נחקר גם במשטרה, יש בכתובים שזו הייתה המדיניות שלו שברגר מימש, נו באמת.
עמית חדד · ראשית באמת
יהודית תירוש · ראשית באמת.
עמית חדד · ראשית השאלה שלי הייתה שאלה קונקרטית, ברגר מעיד הפוך, אבל זה לא משנה,
יהודית תירוש · ראשית לא...
עמית חדד · ראשית אפשר? תודה. השאלה שלי הייתה קונקרטית ביחס למדיניות שיש לשר הספציפי הזה, שר התקשורת. אני גם אחדד את זה ביחס למדיניות של השר הספציפי ראש הממשלה.
משה בר-עם · ראשית אפשר לשמוע מהעדה למה התכוונה כשאמרה 'ככה זה צריך להיות', ברור שזה vis a vis המדיניות, אבל צריך לראות מה היא הבינה, מה תשובתה באופן ישיר לשאלה.
עמית חדד · ראשית נכון
משה בר-עם · ראשית לא מעבר לזה.
עמית חדד · ראשית הוא נשאל על נתניהו. הוא לא נשאל על מישהו אחר
יהודית תירוש · ראשית לא, זה נשאל באופן כללי.
עודד שחם · ראשית לכאורה, מר חדד, זו פשוט חזרה על משהו שכבר ראינו... אומר מר אבוקסיס"אתה עושה מה שהוא אומר לך, וזה בסדר גמור"ואז אומרת העדה"ככה צריך להיות" וזה חוזר לאותה גירסה שקודם הניחו בפניו.
עמית חדד · ראשית נכון אדוני, רק יש משמעות, שוב, וגם העדה אישרה שכמות עושה איכות, ובמובן הזה,
עודד שחם · ראשית אבל קיבלנו מענה כבר,
ישראל וולנרמן · ראשית
עודד שחם · ראשית סליחה מר וולנרמן, אני מדבר. קיבלנו מענה כבר על הסוג הזה של מסרים שעובר, אז אנחנו כבר מסוגלים להבין מה היא תשובתה של העדה.
עמית חדד · ראשית אני מקבל. למרות ששוב, יכול להיות, כמו שאמרתי שכמות עושה את האיכות גם מבחינת
עודד שחם · ראשית זה כבר משהו אחר. זה כבר עונה למשהו אחר שאדוני כבר הציג קודם לגבי החזרתיות ולמה צריך עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם,
עמית חדד · ראשית נכון. ולא רק שאומרים עוד פעם, יש פה גם אלמנט נוסף של חומרה לטעמי, שאומרים לפילבר "ככה זה צריך להיות, זה לגיטימי, לא יכול להיות שלא תעשו ככה,"
עודד שחם · ראשית זה מתייחס לשאלת אדוני גם ששאלת קודם, ללגיטימיות.
עמית חדד · ראשית נכון. אני מקבל אדוני. אמרתי שאני מקבל
עודד שחם · ראשית והמסרים האלה כבר מתחילים,
עמית חדד · ראשית אדוני, אמרתי שאני מקבל
עודד שחם · ראשית מאה אחוז. בסדר גמור. אדוני אמר שהוא מקבל אבל המשיך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, עו"ד חדד, אפשר לבקש ממך שוב שאתה תכניס את העדה? אין מישהו אחר שם בדלת.
עמית חדד · ראשית כן בוודאי העדה חוזרת לאולם )(
עמית חדד · ראשית אולי נצא להפסקת צהריים, ננצל את ההזדמנות כבר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, אפשר. נעשה הפסקה עד 13:00.
עמית חדד · ראשית ובכל זאת כבודכם,... עד השעה 16:30, יש לי מחויבות לפני כן, אני פשוט רוצה... במקום אחר ולכן אם אפשר להתחשב בזה, ממילא יש יום חקירה נוסף שלנו, אז אם אפשר להתחשב בזה ולסיים בשעה 15:15.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נחליט אחר כך.
הודעת מערכת · ראשית הפסקה )(
הודעת מערכת · ראשית לאחר ההפסקה )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אנחנו באופן חריג ניעתר היום לבקשה.
עמית חדד · ראשית תודה כבודכם. אנחנו לא מתכננים לקבוע משהו בפעמים הבאות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו אומרים ל אדוני שזה באופן חריג, ואנחנו נשארים עם ההחלטה מה - 27 בפברואר, בכפוף לשינוי בהתחלת הדיון, במקום ב - 9:00, 9:30 עד 16:30. אלה הדיונים בירושלים ואל תמתחו את ה-,
עמית חדד · ראשית לא גבירתי, דיברנו על שלום בית. גם ככה הדברים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אמרתי 9:00 ואמרתי 9:30.
עמית חדד · ראשית אה, 9:30 בסדר.,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אמרתי, בכפוף לשינוי שזה מ - 9:30 במקום מ - 9:00 ועד 16:30.
עמית חדד · ראשית בסדר. לא שמעתי. בסדר. גם היום היינו נשארים עד 16:30, פשוט קבענו לפני שכבודכם קבע את זה, אז, יש הרבה מאוד אנשים, אני לא יכול לבטל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית החלטה הזו שאני מפנה אליה היא מה - 27 בפברואר. גם מה שנקבע.. אנחנו יכולים לשנות. כל מיני דברים יכולים לשנות.
עמית חדד · ראשית תודה בכל מקרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני אומר אולי עוד משהו, שאנחנו רואים את החקירה היום, ואני לא יודעת מה עוד יש לאדוני שם, אבל בהתייחס למה שהיה היום, אפשר לקצר. זה הרושם. אפשר לקצר.
עמית חדד · ראשית א. אנחנו מקצרים, ב. אני חושב שהדברים מאוד מאוד חשובים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא אמרתי שהם לא חשובים, כבר שמענו עוד עדים.
עמית חדד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש חומרים שהם לפנינו ממילא.
עמית חדד · ראשית נכון נכון. בכל מקרה, גם בהפסקה קיצרנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על זה אני אומרת, שאתם גם יכולים לקצר.
עמית חדד · ראשית אנחנו מקצרים
עודד שחם · ראשית פשוט, זה בראייה של הערך המוסף למה שכבר שמענו, משום שכבר נחקרו עדי משטרה על אותם דברים שאנחנו ראינו אותם היום.
עמית חדד · ראשית נכון נכון. בסדר, יש דברים שלעדה יש,
עודד שחם · ראשית אנחנו מבינים שאתם רוצים לקבל התייחסות של עוד עדים לדברים האלה, אבל ניתן לעשות את זה אולי בצורה קומפקטית יותר.
עמית חדד · ראשית יש דברים שהם ייחודיים לעדה, אנחנו נראה את זה גם בהמשך
עודד שחם · ראשית בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר.
עמית חדד · ראשית אני ממשיך. אני רוצה להציג לך, או שנקריא את זה, גם כדי שנחסוך זמן. ב - 18 בפברואר, אנחנו עדיין בחקירה הראשונה, בעמוד 300, אומר אודי אבוקסיס כך: "מה יכול להיות? מתי ישבת עם השר הזה שאתה אומר שהשר אמור לעשות"ואז פילבר עונה לכם"אני באמת לא זוכר"ואז אומר לו אבוקסיס: "שלמה, אני רוצה היום, שלמה"ואז אודי אומר"מה", יכול להיות שזה, יש לפעמים בלבול בין אודי לבין חכמון, אבל זה לא משנה, חוקר נוסף"מתי הוא אמר את זה"ופילבר אומר "מה" "לא, מתי הוא אמר את זה"ואז את אומרת"שלמה, אתה יודע"ואז פילבר עונה לכם"אני מאמין לכם. אם יש לכם איזו שהיא עובדה שיכולה לאשש את זה, אני רוצה לראות אותה, יכול להיות שזה יזכיר לי. אני לא זוכר את זה". הייתה לכם עובדה כזאת?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת. הצגנו לו?
עמית חדד · ראשית לא, לא הצגתם לו
רינת סבן · ראשית אולי לא
עמית חדד · ראשית מה זה? אולי?
רינת סבן · ראשית אז אולי לא
עמית חדד · ראשית אבל זו בקשה אלמנטרית של נחקר שלא זוכר, שתראו לו
רינת סבן · ראשית כל נחקר מבקש שנראה לו, אנחנו לא נעתרים לבקשות החשוד
עמית חדד · ראשית טוב. בואי נמשיך. ואז יש שיח ביחד, אומר לכם פילבר"אני לא זוכר את זה. אני באמת לא זוכר" ואז אומר אודי אבוקסיס"אתה לא באמת צריך לראות את זה מומו, אתה לא באמת צריך לראות את זה. אתה תראה הכל דרך אגב"והשיח נמשך, "זה יביך אותך"אומר לו חכמון, ואז אומר אבוקסיס"לאט לאט נראה לך, נשמיע לך הכל". אני חוזר לשאלה שלי ובאמת בקצרה גם לאור הערה: של בית המשפט, כשאומר עד שהוא לא זוכר שום דבר ואתם אומרים לו שתשמיעו לו הכל ואתם אומרים לו מה אתם רוצים לשמוע ממנו, והוא מניח מכם שיש הקלטות, לא חששת בזמן אמת שיכול להיות שתקבלי גירסה שקרית, גירסה לא נכונה, זיכרון שווא?
רינת סבן · ראשית לא חששתי באותה נקודת זמן
עמית חדד · ראשית לא חששת. בואי נראה. עכשיו, מעבר לעובדה שכמו שאת ביקשת גם בחקירה כאן שנראה לך את הדברים לפני שאת עונה, שזו בקשה לגיטימית, וגם אין ספור חוקרים לפנייך ביקשו את אותו דבר, בואי תראי מה פילבר בתודעה שלו כשהוא העיד כאן בבית המשפט מה הוא אמר, הוא אומר בבית המשפט ב - 23 במרץ 2022 בעמוד 11910 הוא אומר"אני לא חושב שמדינת ישראל עושה שטויות, אלא אם כן יש לה ראיות מוצקות והכל. ואם זה ככה, אז גמרנו, אז תתעורר, תתנהל כמו שד, תכיר את העובדות". כלומר מה שהוא אומר לכם זה שהוא לא העלה בדעתו שאתם משקרים לו. אתם אומרים לו 'זה מה שהיה, ויש לנו הקלטות, וזה מה שנאמר', הוא האמין לכם. זה היה גם הרושם שלך בחקירה, שהוא מאמין לכם?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. ולא פחדת שאם הוא מאמין לכם שיש הקלטות ואין הקלטות, אז הוא ישנה את הגירסה בהתאם לאמונה שהוא נתן בכם?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא, לא פחדת. בואי נמשיך לראות איך הדברים ממשיכים. בעמוד 30 שורה 24. זה המשך של א ותו קטע. אומר שלומי חכמון"אלוהים, שניה, תנו לי שניה, קצת פילוסופי, קצת קצת, עזבו אתכם אתם"ואז אודי אבוקסיס אומר לו"קח". ואז הוא אומר"שום דבר לא קורה סתם, נכון? בחיינו, כך אנחנו מאמינים, היהודים, מה, לא נכון"ואז אומר חכמון"כלום לא קורה סתם. ולא במפגש הזה פה. בשעה הזאת, לא קרתה סתם, וגם לא ימי המעצר קרו סתם. כנראה שזה משהו. יש שני דברים שהגורל הביא אותך לנקודת זמן מסוימת, שבה יש לך הזדמנות פז לשנות. הייתי בקו מסוים, וואלה אלוהים, זה הזמן, זה הרגע, זו השניה. טק, זה לשמור על עצמך, לשמור על הילדים שלך, לשמור על המשפחה שלך, לשמור, לשמור על מה שבאמת אתה מאמין בו"מה הזדמנות הפז שהצעתם למר פילבר, שהוא שומר על הילדים שלו ועל המשפחה שלו, ועל השמירה, הוא שומר. מה ההזדמנות הפז שהצעתם לו?
רינת סבן · ראשית לבוא ולספר את האמת
עמית חדד · ראשית ואיך זה ישמור עליו? איך זה ישמור עליו? קודם כל מי אמר שזו האמת? עכשיו הוא אולי אומר לך את האמת?
רינת סבן · ראשית יכול להיות. אמרתי. אנחנו בזמן חקירה. בחקירה ראשונה גם
עמית חדד · ראשית אז אם הוא היה ממשיך ואומר את האמת שהוא סיפר ברשות לניירות ערך פעם אחת ופעם שניה ופעם שלישית ופה בחקירה, גם הוא היה שומר על המשפחה שלו, על הילדים שלו על ה'מה שבאמת אתה מאמין?'
רינת סבן · ראשית אם הוא היה דבק בגרסה שלו אז כן
עמית חדד · ראשית אז גם הוא היה שומר על המשפחה שלו באותה צורה?
רינת סבן · ראשית מה, אני לא מצליחה להבין
עמית חדד · ראשית את לא חושבת שפה אתם מציעים לו למסור גירסה מסוימת ורק אם הוא ימסור אותה אז הוא ישמור על המשפחה, על הילדים, זה לא מה שהוא יכול היה להבין מהדברים האלה?
רינת סבן · ראשית יכול להיות שהוא יכול להבין את זה
עמית חדד · ראשית וזה לגיטימי מבחינתך? גם זה לגיטימי?
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אם הבאנו אותו למצב שאין לו ברירה אחרת אלא למסור לו את הגירסה הזאת, אז זה לא לגיטימי.
עמית חדד · ראשית וזה מה שאתם עושים פה
רינת סבן · ראשית לא, אני לא חושבת
עמית חדד · ראשית אה. בסדר. בואי נראה איך פילבר הבין את זה. אני אומר שהוא הבין בדיוק את זה ככה. הוא העיד על זה בבית המשפט בעמוד 13737, נמשיך להקריא. ואז חכמון אומר בעמוד 31 שורה 1"ועוד פעם אני אחזור, אני לא אמור להראות לך שום עובדה. אתה צריך לספר לי את העובדות. אם יש יושרה. אבל כבר מהשיחה הראשונה שבה אנחנו יודעים שאתה, כי הסתכלתי, רציתי לפנות אליך, עד כמה אתה נאמן, אם הייתי שר התקשורת הייתי בוחר בך. אמיתי. אני רוצה אחד כמוך שיהיה איתי, שבבוא היום חס ושלום, ואם הוא מגיע לכאן הוא שומר עליו. השאלה למה"ואז פילבר אומר לכם "אני לא שומר"ואז אבוקסיס אומר"שניה שניה, לא, לא, אתה", והוא אומר"אני באמת, לא, תראה, עזוב אותך. אני המשימה שלי ילדים, לא ילדים, המשימה שלי זה לא לשמור עליו. המשימה שלי אני אומר לך"ואז אבוקסיס שואל אותו"מה המשימה שלך"ואז"מה"ואת אומרת"לשמור על עצמו". תיכף נתייחס לזה. ואז עונה חכמון"לשמור על עצמו, הוא כבר לא"עונה פילבר"א. לשמור על עצמי, ב. ואני אומר לך שאני, וזה מה שאמרתי במדרגות שם, אני באמת מתוסכל בחודשים האחרונים מהתחושה שא ני כמו הילד ההולנדי בא ומסמן"אומר לו אבוקסיס"יכול להיות שאתה מתוסכל". אז כאן הוא בעצם אומר לכם כמה דברים. א. הוא אומר לכם שהוא לא שומר על נתניהו, וב. הוא מספר על שיחה במדרגות. את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן. איפה המדרגות?
עמית חדד · ראשית אז למה את אומרת כן? אם את לא רואה, תגידי
רינת סבן · ראשית אה, אני רואה. כן
עמית חדד · ראשית כן. "שזה אמרתי במדרגות שם". עכשיו אני רוצה לדעת, א. מה זה אומר שהמשימה שלו זה לשמור על עצמו? איך הוא יכול לשמור על עצמו בחקירה הזאת? אם הוא יפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו?
רינת סבן · ראשית או לא לספר את האמת
עמית חדד · ראשית איך הוא יכול לשמור על עצמו?
רינת סבן · ראשית לא לקשור את עצמו לחשדות שהוא נחקר בהן
עמית חדד · ראשית הוא לא קושר. הוא אומר לכם 'טיפלתי לפי החלטות דרגים מקצועיים.'
רינת סבן · ראשית בסדר. זה מה שהוא אמר
עמית חדד · ראשית אז כך הוא שומר על עצמו. ולמסור את הגירסה שאת רוצה זה הפוך מלשמור על עצמו, אלא אם כן מציעים לו חסינות.
רינת סבן · ראשית אנחנו לא הצענו לו פה שום חסינות
עמית חדד · ראשית לא הצעתם לו חסינות, נמשיך ונראה. את רואה את המדרגות?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית דיברנו בתחילת החקירה היום על החובה לתעד, שיהיו מזכרים לכל דבר. יש לנו מזכר שלך על השיחה במדרגות?
רינת סבן · ראשית איתי הוא דיבר במדרגות?
עמית חדד · ראשית הוא דיבר איתך במדרגות?
רינת סבן · ראשית לא יודעת. לא זוכרת
עמית חדד · ראשית כשהוא אומר"בחודשים האחרונים", תראי, זה גם גירסה, זה לא סתם שיחה במדרגות. זה שיחה במדרגות על אירוע שהוא רלוונטי לחקירה. מאוד רלוונטי גם לשאלות במחלוקת מהי גירסת האמת שלו. הוא אומר שהוא מתוסכל בחודשים האחרונים, שהוא כמו הילד ההולנדי בא ומסמן, ואז קוטעים אותו. היינו יכולים לשמוע יותר אולי על שיחה במדרגות. למה אין זכ"ד על השיחה במדרגות?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת אם יש או אין
עמית חדד · ראשית אבל אם את היית שם את היית עורכת זכ"ד?
רינת סבן · ראשית כל שיחה מחוץ לחדר החקירה צריכה להיות כתובה עם זכ"ד
עמית חדד · ראשית ואת מקפידה בזה כמובן
רינת סבן · ראשית אני מקפידה. ויכול להיות שטעיתי בעבר, אבל אני מקפידה
עמית חדד · ראשית בואי נמשיך ונראה. את יודעת להגיד איך נוצרת סיטואציה בכלל שבה מתנהל שיח מחוץ לחדר החקירות במדרגות עם נחקר על נושא החקירה?
רינת סבן · ראשית איך זה קורה?
עמית חדד · ראשית אהה
רינת סבן · ראשית אם עושים הפסקה בחקירה, אז זה יכול לקרות
עמית חדד · ראשית אבל מיד אמורים לתעד, או שלא מדברים איתו בחוץ
רינת סבן · ראשית אז דיברנו על זה. אמור להיות תיעוד
עמית חדד · ראשית ואין. נתקדם. את זוכרת שפילבר מתעקש ואומר לכם שאתם יכולים לשאול את המקורבים לו ביותר, את אשתו, את החבר הכי טוב שלו רמי וייספיש, את עורכי הדין שלו, והם יגידו לכם שנתניהו לא נתן שום הנחיה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית אז בואי נראה את זה. כי אמרנו, צריך לבדוק, נכון? לא בדקתם איכונים, לא בדקתם את היומן, לא עימתתם אותו עם גירסאות כדי לראות מהי גירסת האמת ומהי גירסת השקר, אבל בואי נראה, הוא נותן לכם עוד רעיונות מה אתם יכולים לעשות, ואז נראה אם עשיתם את זה או לא. הוא אומר לכם ככה בעמוד 32"לא חושש, לא עניין של חושש, אני אומר לך אמיתי, אני, תשאל את אשתי, תשאל את רמי וייס, איש שאני משוחח איתו המון על הדברים האלה כי הוא איש חכם מאוד. אתה לא רוצה שאני אשאל את רמי וייס? לא, על מה יש לו להגיד, לא, ואני אומר לך, הוא מכיר אותי. אני ככה, אני כל הזמן לכולם, לעורכי הדין שלי לכולם אמרתי 'עכשיו אתם, שאני לא, מבחינתי, הוא לא נתן לי הנחיה'" בדקתם את זה? הוא אומר לכם שבזמן אמת, אחר כך כשהוא נחקר, הוא מדבר עם אנשים, הוא יספר לכם אחר כך כמה חשובה אשתו. אתם בודקים את זה איתם?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת מי זה 'אתם', אני לא בדקתי
עמית חדד · ראשית את. את
רינת סבן · ראשית אני לא בדקתי
עמית חדד · ראשית את זוכרת שחקרת את אשתו? אנחנו נגיע לזה בהמשך
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית טוב. אז אני אומר לך שחקרת את אשתו וכמובן לא שאלת אותה מילה על זה, למרות שהוא אומר לכם 'תשאלו אותה'. אבל זה ברור שהיית צריכה לשאול את אשתו, אם חקרת אותה. אני אראה לך שחקרת אותה. היית צריכה לשאול אותה, במיוחד כשהוא אומר לך שהוא אמר לה ש'הוא לא נתן לי שום הנחיה'. היית צריכה לשאול או תה את השאלה הזאת. זה ברור.
רינת סבן · ראשית לא, זה לא ברור
עמית חדד · ראשית זה לא ברור. טוב. בית משפט שאל אותך איך אנחנו יודעים אם גירסה היא אמיתית או שקרית גם אני שאלתי וגם בית משפט שאל. ואת אמרת 'צריך לבדוק את הגירסה'. נכון? את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית אהה. כן
עמית חדד · ראשית כן. אז את לא חושבת שאחת מהדרכים לבדוק את אותנטיות הגירסה זה לשאול את האנשים שאיתם דיבר העד? שהוא אומר לכם 'דיברתי עם אשתי, תשאלו אותה?'
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת אם אשתו זה עד אובייקטיבי לשאול ולבסס את הטענה הזאת, אבל עוד פעם, אני לא זוכרת את האירוע הזה ולכן קצת קשה לי לענות.
עמית חדד · ראשית את יודעת להגיד שהיא לא עדה אובייקטיבית? זאת אומרת מראש הנחת שהיא לא אובייקטיבית?
רינת סבן · ראשית לשאול את אשתו אם הוא קיבל הנחיה מרוה"מ או לא קיבל,
עמית חדד · ראשית לא, אם הוא סיפר לה שהוא קיבל הנחיה מרוה"מ
רינת סבן · ראשית אם הוא סיפר לה, אני לא יודעת
עמית חדד · ראשית זה לא רלוונטי?
רינת סבן · ראשית לא שאלתי
עמית חדד · ראשית אני יודע שלא שאלת. ואחרי שהוא עד מדינה, למה לא לשאול אותה? הוא אחרי, את חוקרת אותו אחרי שהוא עד מדינה. בכל זאת, זה נתון חשוב, כי אם בזמן אמת הוא אמר גם לאשתו או אם הוא אמר אפילו בדיעבד, לפני שהוא הופך להיות עד מדינה 'ראש הממשלה נתן לי הנחיה' זו נקודה חשובה, ואם הוא אומר את ההיפך, אם בזמן אמת או היו כתבות בנושא, היו חקירות בנושא, הוא משתף אותה הוא אומר 'תקשיבי, אני לא יודע מה רוצים ממני, הוא לא נתן לי שום הנחיה', זה נתון רלוונטי, את מסכימה איתי, נכון?
רינת סבן · ראשית עניין ההנחיה הוא רלוונטי בוודאי
עמית חדד · ראשית אז למה לא לשאול?
רינת סבן · ראשית לא שאלתי
עמית חדד · ראשית לא שאלתי. אנחנו יודעים. זו עובדה. נתקדם לעמוד 42 בחקירה. אתם שואלים את פילבר אם הוא סבר שזאת עבירה אם נתניהו מבקש ממנו לזרז את מיזוג בזק יס, ופה אתם כמובן ממשיכים להניח את טענת ההנחיה כנתון בשאלה, אולי פילבר לא ישים לב לזה שאתם מניחים את זה, כמובן אתם מנרמלים את הקו שאתם רוצים לשמוע כאילו שזה לא עבירה, שזה גם דבר בעיני שהוא מאוד חמור, אבל פילבר מבהיר שני דברים, הוא אומר לכם שזו גם לא עבירה, וגם לא קרה. בואי נראה את הדברים. אני מקריא פשוט. עמוד 32, סליחה, לא 42. עמוד 32 שורה 12. יש פה גם כמה דברים נחמדים, במיוחד לאור הפתיח בבוקר. "האם חשבת שאם שר התקשורת מבקש ממך לזרז את החיבור של יס עם בזק זו עבירה"?
רינת סבן · ראשית איפה זה?
עמית חדד · ראשית סליחה עוד שניה. אוקיי, זה עמוד 42, לא 32. כתוב ככה: "האם חשבת שאם שר התקשורת מבקש ממך לזרז את החיבור של יס עם בזק זו עבירה?" ואז פילבר מניד את ראשו לשלילה, את רואה? כתוב. ואז אומר לו החוקר"תודה, זו לא עבירה, ראבק". תגידי, אני שואל אותך, מאוד חשוב להבין, איך אפשר להגיד דבר כזה לנחקר? הרי לשיטתכם זו העבירה שאתם חוקרים. איך אפשר להגיד לו שאם השר נתן לו את ההנחיה לזרז את יס עם בזק, זו לא עבירה?
רינת סבן · ראשית לכאורה ההנחיה לכשעצמה היא לא עבירה
עמית חדד · ראשית אפשר? כבודכם, שוב, זה לא מתקבל על הדעת שיש פה לחישות של תשובות
יהודית תירוש · ראשית אין לחישות של תשובות. העדה אמרה לפני שאמרתי כל דבר לחברי.
עמית חדד · ראשית מה זה הדבר הזה?
יהודית תירוש · ראשית סליחה.... סתם להגיד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני מציעה שלא תחליפו דברים בקול. תכתבו אם משהו נורא חשוב,
עמית חדד · ראשית על מה הזהרתם את פילבר?
יהודית תירוש · ראשית אנחנו נבקש שגם חבריי יעשו בחקירות שלהם. גם מול ראש הממשלה כשהם יושבים לידו. שהם לא ידברו בשום צורה ביניהם בשום דבר. זה לא קורה גבירתי, ולא יעירו הערות ביניהם. עם כל הכבוד. ויש הרבה כבוד.
עמית חדד · ראשית אנחנו נותנים תשובות לעדים? באמת
יהודית תירוש · ראשית אנחנו נכתוב, אבל אמרנו משהו אחרי שהעדה אמרה. זה הכל.
עמית חדד · ראשית גם אמרתם את זה לפני כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גבירתי תזכיר לנו כשנגיע לשם.
יהודית תירוש · ראשית בהחלט אזכיר.
עמית חדד · ראשית אני חוזר על השאלה. על מה חקרתם את פילבר? במה הוא חשוד?
רינת סבן · ראשית תעלה למעלה לאזהרה ובוא נקרא אותה ביחד
עמית חדד · ראשית לא, אני לא רוצה לקרוא אותה ביחד. אני שואל אותך במה פילבר חשוד. א ם זה לא עבירה ראבק, במה פילבר חשוד? לא ראש הממשלה. פילבר, במה הוא חשוד?
רינת סבן · ראשית שוחד. בצוותא
עמית חדד · ראשית שמה?
רינת סבן · ראשית שבאמצעותו בעצם, מה זה?
וולנרמן · ראשית ...
עודד שחם · ראשית מר וולנרמן.
רינת סבן · ראשית שבאמצעות הוא היטיב
וולנרמן · ראשית כשאני הערתי...
עודד שחם · ראשית תודה לאדוני.
עמית חדד · ראשית כן?
רינת סבן · ראשית שהוא היטיב באמצעות הטבות רגולטוריות לשאול אלוביץ.'
עמית חדד · ראשית מה העבירה?
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, ה-,
עמית חדד · ראשית אני אעזור לך
רינת סבן · ראשית אתה לא צריך לעזור לי
עמית חדד · ראשית אני רוצה לעזור
רינת סבן · ראשית אתה לא צריך לעזור לי. אז אני אומרת עוד פעם, מימוש,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אחרי שהיא ענתה אפשר לראות מה כתוב בתחילת ה-?
עמית חדד · ראשית לא, זה לא משנה. העבירה למעלה זה רק סעיפי העבירה, זה לא משנה. אני שואל מה החשד מבחינת...
רינת סבן · ראשית מימוש ההנחיה של המיזוג. זו העבירה
עמית חדד · ראשית העבירה היא ההנחיה של המיזוג. אז איך אפשר להגיד לו אם זו העבירה של הנחיה של המיזוג שאם הוא מקבל הנחיה מהשר, זו לא עבירה,
רינת סבן · ראשית אבל זו לא עבירה, כי בסוף אם זה לא בא ביחד עם הסיקור עם הכריכה, זו לא עבירה. רק העניין של ההנחיה היא לא עבירה.
עמית חדד · ראשית פילבר חשוד בכריכה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית אז איך את יכולה לעשות? אתם חוקרים את פילבר בדיוק על ההנחיה. אז איך אפשר להגיד לפילבר ש'ההנחיה היא לא עבירה, ראבק'? איך אפשר להגיד את זה?
רינת סבן · ראשית קודם כל אני לא אמרתי את זה
עמית חדד · ראשית אה, אוקיי. את לא אמרת את זה, בסדר. בואי נמשיך. על מה פילבר נעצר באותו יום לחמישה ימים? מה החשד?
רינת סבן · ראשית עמית, בואו תוציאו את הפרוטוקול ותראו במה הוא זה, זה סתם שאלות ש-,
עמית חדד · ראשית כן, 'זה לא עבירה ראבק', להגיד לעד. 'תגיד את זה, זה לא עבירה.'
רינת סבן · ראשית שלומי חכמון היה פה, אני מניחה שהוא ענה על הדברים
עמית חדד · ראשית בואי נמשיך. ואז פילבר אומר"זה לא"ואז הוא אומר"אבל אני לא זוכר שהוא אמר לי את זה" ואז חכמון מוסיף"אז תיזכר"מה הבעיה, אתה לא זוכר, תיזכר. זה התפקיד שלך פה בארבעה הימי ם האלה. והוא אומר"אבל אם הוא אמר את זה, גם זה לא עבירה". את רואה, הוא מתחיל לאמץ את מה שאתם אומרים לו, שזו ל א עבירה. ואז את אומרת לו"אז על מה הבעיה בכלל? אז מה הבעיה? הרי זה לא הגיוני שום אופציה אחרת. לא הגיוני שהוא לא ביקש ממך ואתה הלכת ועשית את זה על דעת עצמך"אנחנו מפליגים כבר. יש לנו הקלטות, יש לנו עדויות, המשפחה שלך, הילדים שלך, הנכדים שלך, המעצר, זה בכלל לא עבירה. 'תציל את עצמך, תשמור, תשמור תשמור', ואת מוסיפה גם ש"בכלל אין אופציה אחרת"ההיגיון אומר שהוא היה צריך לבקש ממך את זה, אחרת לא היית עושה כך ואחרת. "אין שום אופציה אחרת"על בסיס מה את אומרת שאין שום אופציה אחרת?
רינת סבן · ראשית אכן זה ההיגיון. נכון. אני עומדת מאחורי כל מילה שלי. ההיגיון אומר שהוא לא עשה את זה על דעת עצמו בשבוע הראשון שהוא נכנס לתפקיד, לפעול בצורה מאוד מהירה לממש את המיזוג הזה, בניגוד לכל עמדת אנשי המקצוע. ההיגיון לא, אין פה הגיון באירוע הזה.
עמית חדד · ראשית אין פה הגיון. את מכירה את הדפדפת הצהובה של,
רינת סבן · ראשית אולי שווה שהם יעמדו ויחקרו אותי במקומך כי נראה לי שהם עושים את זה
עמית חדד · ראשית זה הכי טוב שהצלחת להשיג?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית טוב. קורה. בסדר. אני מציע שלא ניכנס לחילופי מהלומות כאלה, אני חושש שלא תצאי מהדבר הזה היטב. אני לפחות עוצר את עצמי. אבל תחליטי את, את תבחרי את הכללים. את מכירה את המחברת הצהובה של פילבר?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא? את יודעת שלפני שהוא נכנס לתפקיד הוא פוגש סדרה של אנשים, הוא מדבר איתם, הוא עובר חפיפה, הם מדברים איתו על המיזוג, מדברים איתו כל מיני... שהם לא בנימין נתניהו. יש ראייה אובייקטיבית מזמן אמת. את יודעת את כל זה?
רינת סבן · ראשית אם אני יודעת? יכול להיות שאני יודעת בזמן אמת. אני לא זוכרת את זה כרגע
עמית חדד · ראשית את לא זוכרת. בואי נראה מה הוא אעונה לך כי את אומרת שאין אופציה אחרת, אז פילבר אומר "יש אופציה אחרת"ואז הוא מסביר גם מה האופציה. הוא אומר"האופציה האחרת היא, יש טייס אוטומטי במשרד. יש דברים שקורים שהם צומחים מלמטה כל הזמן, רוב הדברים"את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית אז יש אופציה אחרת. דרך אגב, זו גם האופציה שקרתה פה, הדברים האלה לטעמנו הוכחו כבר בפרשת התביעה. בדקת את זה?
רינת סבן · ראשית בדקתי מה? לא הבנתי את השאלה. שיש אופציה אחרת?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית טוב. בסדר
רינת סבן · ראשית אני לא בדקתי. אני אומרת עוד פעם, אני הייתי בחקירה של פילבר, היה צוות מאוד מאוד גדול שבדק וחקר הרבה מאוד דברים, אני לא יודעת מה נחקר.
עמית חדד · ראשית בסדר. יש את הבדיחה של 'אל תגיד שאתה שפן' זה בערך מה שקרה פה
רינת סבן · ראשית אני לא מכירה את הבדיחה הזאת. תשתף אותנו
עמית חדד · ראשית אני אספר לך בהפסקה. בכל מקרה, אתם ממשיכים ללחוץ עליו לתת את הגירסה, וגם פילבר מעיד על זה כאן בבית המשפט. בהמשך בואי נראה מה קורה, בעמוד 43. הוא אומר ככה, הנה, הם עוזרים לי עכשיו שוב, אז אם את רוצה להגיד על זה משהו את יכולה. אני מדלג טיפה, בעמוד 43, אתם כבר יש לכם פטנט חדש שעוד לא ראינו אותו לכן אני שניה מתעכב עליו. אחרי שהוא אומר לכם"זה לא היה, זה לא נכון", הוא אומר לכם"אם יש לכם הוכחות כאלה תראו לי, אני מבקש, תראו לי הוכחות" "תשמיעו לי"ואז אבוקסיס אומר לו"אז בוא נצא מנקודת הנחה שזה מה שהיה". את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית וממשיך פילבר ואומר"בסדר, אם זה מה שהיה אז כנראה לא, אני לא חושב שאתם שקרנים, נו באמת". את לא מתחילה לזהות בעיות בחקירה? אומר לכם העד, א. אתם אומרים לו 'תצא מנקודת הנחה', שאני בכלל לא מבין איך אפשר להגיד לעד לצאת מנקודת הנחה. אולי נקודת ההנחה שלכם שגויה? איך אפשר להגיד לעד שמעיד שאמורים לבסס, יום אחד בית משפט אמור לבסס ממצא על בסיס הדברים שלו"תצא מנקודת הנחה שזה מה שהיה"הוא צריך הרי להעיד על זיכרון את זה את יודעת, נכון?
רינת סבן · ראשית אודי אבוקסיס היה פה ונשאל על זה?
עמית חדד · ראשית אה, אודי. אודי. וכשפילבר אומר לכם"אני לא חושב שאתם שקרנים, נו באמת"זה לא הדאיג אותך שהוא מתחיל להסתמך על הדברים שלכם?
רינת סבן · ראשית לא הדאיג אותי באותה נקודה
עמית חדד · ראשית לא הדאיג אותך. בואי נמשיך, בואי נראה עוד מה קורה, בעמוד 49 זו את, לא אודי אבוקסיס רינת סבן: "הוא לא פועל עצמאית. הוא פועל כי אמרו לו לעשות"את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית "הוא פועל כי אמרו לו לעשות. מה?" ואז חכמון עונה"ברור לך שהוא לא בא למשרד התקשורת 'היי, שלום, כן, אני ח ושב שיש איזה יס ובזק, בוא נחבר אותם כי ככה, אני בא' ברור שלא"ואתם ממשיכים, ההצגה ממשיכה. "לא, ברור לי שלא. זה ברור לי שלא"ועכשיו תורך בהצגה הזאת "וכמו נכנס לתפקיד"ואבוקסיס אומר"נו ברור לו שזו לא עבירה"אני שואל את עצמי האם קיבלתם איזו שהיא חוות דעת משפטית מהיועץ המשפטי של יאל"כ, אולי מהפרקליטות, שמותר לכם להגיד לעד שאתם חוקרים אותו באזהרה, כדי להוכיח בדיוק את החשד הזה שהייתה הנחיה, להגיד לו שזו לא עבירה לעשות את זה?
רינת סבן · ראשית אני לא מכירה חוות דעת
עמית חדד · ראשית גם אני לא. אני לא חושב שמישהו היה נותן חוות דעת כזו. וזה ממשיך. "רגע, זו כנראה פרסיה אחרת לגמרי"זה מה שכתוב פה"אל תערבב בשר וחלב בכלל, אני מדבר על עובדות"ואבוקסיס אומר לו"עובדות שיש לנו"וחכמון אומר"בעובדות"ואבוקסיס אומר"תן לו, תן לו, תן לו לדבר" וחכמון אומר"בעובדות המצב העובדתי זה אומר לזה 'תעשה את זה' בוא הנה, על פניו נראה שזה לא מכרז. אין פה שיבוש, אין פה איזה משהו שזועק לשמיים 'עבירה', א ז צריך לעשות"ואז אבוקסיס אומר"עושה, נכון"ופילבר מהנהן בראשו"לא, ככה זה לא מספיק טוב, זה אני אומר" ואז אבוקסיס אומר"לא, הוא אומר כן, כבר פעם שלישית אמר כן." ופילבר אומר"אם יש לכם ראיות שאומרות ש - " ואז אבוקסיס אומר לו"יש לנו ראיות". עכשיו זה די מדהים שאתם משכנעים אחד את השני בקטע הזה ופילבר הוא מעין סטטיסט, איזה צופה בהצגה, את נותנת גירסה, אודי נותנת גירסה, חכמון נותן גירסה, רק העד לא נותן גירסה. עכשיו בואי נראה מה קורה כשמבקשים גירסה מפילבר, אחרי שאתם אומרים לו שוב"יש לנו ראיות" "יש לנו ראיות" "יש לנו ראיות" "צא מנקודת הנחה". בואי נראה מה קורה בעמוד 50, שורה 21. חכמון אומר, יש משחק נוסף. "הוא, אין, אין ראיות, כלום אין לי"כמובן הוא אומר את הכל בציניות, אפשר לשמוע את זה, פשוט בשביל לחסוך בזמן אני מקריא. "תגיד לי את האמת, נכנסת למשרד השיכון", הוא מתכוון כנראה להגיד"תקשורת", "קידמת את בזק עם יס כי מי הורה לך. עובדתית, פשוט, מי ביקש"שואל אבוקסיס. חכמון אומר"מי ביקש? אני יכול לבקש"אבוקסיס אומר כל מיני דברים שלא כתובים פה, ופילבר אומר"אני לא זוכר". ואבוקסיס אומר"האם זה היה צפריר, האם זה היה אלוביץ', האם זה היה ביבי, האם זה היה השר, לא יודע מה"וחכמון אומר"לא, לא לא, לא כלום, לי אין ראיות", שוב, הכל בציניות. "אולי הוא ייזכר"את אומרת"אין לי" "אולי הוא ישמע הוא ייזכר". היה לך מה להשמיע לו כדי להזכיר לו?
רינת סבן · ראשית אם אתה אומר שלא השמענו לו, אז לא
עמית חדד · ראשית לא. ואז חכמון אומר"לא רוצה. אין לי ראייה אחת אחי כמובן הוא אומר את הכל בציניות"די,." אנחנו"ופילבר אומר"לא, אנחנו נלך עוד פעם". אני מדלג על הקטע המודגש. הוא אומר"אני לא זוכר אבל.. אני באמת לא זוכר. תראה לי. אני אגיד לך נכון, אני באמת לא זוכר"
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית לא סיימתי. "אני לא רוצה להגיד לך סתם עכשיו כי אתה ל וחץ אותי ואתה אומר לי 'תגיד שזה ביבי'" לא מטריד אותך כמי שנמצאת שם, ה"מדברים יחד"זה מה שהקראתי, זה התיקון של זה. לא מטריד אותך שאומר עד שאתם מנסים להפוך אותו לעד מדינה"אני לא רוצה להגיד לך סתם עכשיו כי אתה ל וחץ אותי ואתה אומר לי 'תגיד שזה ביבי'" זה לא דבר שמטריד אותך כשאת נמצאת שם בחדר?
רינת סבן · ראשית איפה זה, איזה שורה?
יהודית תירוש · ראשית לא כתוב 'תגיד שזה ביבי.'
עמית חדד · ראשית אפשר להשמיע את זה
יהודית תירוש · ראשית אז תשמיע.
עמית חדד · ראשית בואו נשמיע
יהודית תירוש · ראשית וגם מי אומר. אתה אומר לי תגיד שזה ביבי, אבל לפני זה לא שומעים שהוא אומר לו 'תגיד שזה ביבי'. לפני זה, זה העד אומר. מר פי לבר אומר את זה. לפני כן כשרואים את הדברים שלפני זה, לא רואים שאומרים לו 'תגיד שזה ביבי', להיפך. אם תעלה קצת למעלה אתה תראה שלא אומרים לו דבר כזה. מציגים לו כמה אופציות. אז אתה מציג לו מה שהעד אומר ואתה אומר 'אומרים לו תגיד שזה ביבי.'
עמית חדד · ראשית א. להבא, עוד פעם, אם יש התנגדות שהעדה תצא. לא יכול להיות שמה שעושה פה התביעה שהיא שמה תשובות,
יהודית תירוש · ראשית אני לא עושה שום דבר. אני לא שמה תשובות. אני אומרת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד,
עמית חדד · ראשית זה בדיוק, כבודכם, כשעו"ד וולנרמן דיבר,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק רגע. אתה צודק. אם זו התנגדות, אז תתנגדו כמו שמוסכם ומסוכם. ואם זה לא התנגדות, אז אל...
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אז תשאל את השאלה ואני אתנגד.
עמית חדד · ראשית אחרי שאמרת את כל מה שאמת
יהודית תירוש · ראשית מה אמרתי?
עמית חדד · ראשית מה אמרת?
יהודית תירוש · ראשית זה לא כתוב.
עמית חדד · ראשית כבודכם, כשעו"ד וולנרמן אמר מילה מיד היסו אותו ובצדק. אני מבקש את אותו יחס ביחס לתביעה. את אותו יחס. לא יכול להיות. עוד עם תשובות שלמות שלא אמרו לו 'שר התקשורת,' הרי ראינו אלף פעמים, אלף פעמים אמרו לו.
יהודית תירוש · ראשית המקטע שאתה מראה אני מדברת, לא באופן כללי.
עמית חדד · ראשית האם החשד היה שהוא קיבל הנחיה לא משר התקשורת אלא ממישהו אחר?
רינת סבן · ראשית אנחנו שואלים אותו
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת לשאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לשאלה אליה אם החשד היה שהוא חשוד שקיבל ממישהו אחר?
יהודית תירוש · ראשית לא,... קודם את הקטע.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה גבירתי מתנגדת. תשמיע את הקטע.
עמית חדד · ראשית נשמיע את הקטע. בסדר. באמת. בושה
משה בר-עם · ראשית יש מחלוקת שההנחיה הנטענת היא לכאורה באה מראש הממשלה? זאת אומרת שזה החשד אני מתכוון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נטענת.
משה בר-עם · ראשית נטענת. אמרתי. שבאה מראש הממשלה? זה החשד.
עמית חדד · ראשית אבל אני רוצה לשמוע את זה, 'תגיד שזה ביבי.' מושמעת הקלטה )(
עמית חדד · ראשית בסדר? כולם שמענו?
יהודית תירוש · ראשית לא.
עמית חדד · ראשית לא שמעתם? אז עוד פעם. נשמע שוב
עודד שחם · ראשית זה לא היה ברור.
עמית חדד · ראשית אני יכול להגיש את זה גם נקי לדיון הבא אם תרצו. אנחנו נשמיע שוב
ז'ק חן · ראשית אני שמעתי בבירור.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק את הקטע האחרון.
יהודית תירוש · ראשית האמירה הזו....
דובר לא מזוהה · ראשית ההקלטה מושמעת שוב )(
עמית חדד · ראשית תגיד שזה ביבי.""
דובר לא מזוהה · ראשית הוא לא אומר.
עמית חדד · ראשית תגידו לי, אתם, בואו נאט את הקול, נשמע ביחד, אין שום בעיה. תגדילי גם, רואים את השפתיים, את יכולה להגדיל, הוא אומר ".. שזה ביבי"
רינת סבן · ראשית מי אומר את זה?
עמית חדד · ראשית פילבר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאירו את הטקסט, בקריאת שפתיים, אנחנו עוד לא שם.
עמית חדד · ראשית יכול להיות שאם גבירתי תסתכל גם על זה, זה יעזור ההקלטה מושמעת שוב )(
עמית חדד · ראשית אני גם אבקש לנקות את זה ואני... עכשיו, לא מפריע לך שהוא אומר לכם"כי אתה לוחץ אותי ואתה אומר לי 'תגיד שזה ביבי'" זה לא מפריע לכם בחקירה? "אני לא זוכר", כמו שהוא אומר "אני לא זוכר אבל אני באמת לא זוכר, תראה לי אני אגיד שזה נכון, אני באמת לא זוכר, אני לא רוצה להגיד לך סתם כי עכשיו כי אתה לוחץ אותי, ואתה אומר 'תגיד שזה ביבי"זה לא דבר שמטריד אתכם?
רינת סבן · ראשית אני לא שמעתי שהו א אמר 'תגיד שזה ביבי', אבל עוד פעם,
עמית חדד · ראשית אז אתם ל וחצים אותו למה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עוד פעם מה?
רינת סבן · ראשית לא, אני אומרת, בסוף זו טיבה של חקירה. זה הלחץ הזה וזה הרצון לשאול עוד פעם את אותה שאלה כדי לחלץ ממנו גירסה, זה לא משהו חריג.
עמית חדד · ראשית מה היא אותה שאלה?
רינת סבן · ראשית לגבי הנחיה שהוא קיבל מרוה"מ
עמית חדד · ראשית בסדר. אז ברור ש.... "תגיד שזה ביבי"אם זו השאלה שחוזרת על עצמה
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת לשאלה.
עמית חדד · ראשית אין שאלה. אי ן שאלה
יהודית תירוש · ראשית לא, רגע, סליחה.
עמית חדד · ראשית אז שתצא
יהודית תירוש · ראשית שתצא בוודאי, שתצא.,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין עכשיו שאלה.
עמית חדד · ראשית אין שאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נתנה תשובה ואין שאלה. אנחנו נעבור לשאלה הבאה.
יהודית תירוש · ראשית הוא מסכם,
עמית חדד · ראשית אני לא מסכם בכלל
יהודית תירוש · ראשית הוא לא הראה לה את השאלה של החוקר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש, אין כרגע שאלה, אז אין התנגדות.
עמית חדד · ראשית לא הראיתי את כל הקטע?
יהודית תירוש · ראשית לא הראית את כל הקטע, הראית את מה שפילבר אומר. לא את מה שהחוקר שאל אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה שאלה? עו"ד חדד השאלה הבאה.
עמית חדד · ראשית אני מתקדם. בואי נמשיך ונראה. בכל זאת התביעה קמה, אולי כדי לרמוז שמשהו לא נכון במה שאמרתי. בואו נראה. אומר מומו פילבר בעמוד 51, נקרין את זה, זה 36:30. עמוד 51 שורה 23.
נעה פירר · ראשית אתה רוצה להקרין?
עמית חדד · ראשית כן. אם אפשר. כי יש ויכוח אם אמרו לו על הרבה א נשים שהנחו אותו, אולי רק אדם אחד. יש ויכוח כזה. נראה כמה אנשים אמרו לו שהנחו אותו. התביעה אומרת שהם נתנו לו סל של אנשים. דרך אגב, בחלק הזה שהקראתי, אני רק אומר בהמתנה, אומרים, הוא אומר שזה יכול להיות קמיר, צפריר, לא יוצאים עם משהו ספציפי. עכשיו נראה. דרך אגב, למה כשהוא אומר מקודם "אלי קמיר שלחץ עלי, צפריר"למה זה לא מספיק לכם? למה אתם חושבים שיש עוד מישהו שלחץ עליו, שזה השר?
רינת סבן · ראשית זה לא עניין של מספיק או לא מספיק. זה עניין לקבל את התמונה השלמה
עמית חדד · ראשית למה לא שאלת שאלות המשך, מתי הוא לחץ עליך, איך הוא לחץ עליך, כמה, באיזו שיטה, האם זה היה לפני, אחרי? שתהיה שאלת המשך, הוא אומר לכם דבר מאוד חשוב. אתם יש לכם תזה, מנהרה נקרא לזה לצורך העניין. במנהרה שלכם ראש הממשלה נמצא בסוף. יש עולם שלם, העולם הוא לא מנהרה, העולם פתוח. בעולם הזה"קמיר לחץ עלי"למה אתם לא שואלים אותו 'מה זאת אומרת לחץ עליך, מתי'...
רינת סבן · ראשית היו גם שאלות על אלי קמיר
עמית חדד · ראשית היו גם שאלות על אלי קמיר. בואי נמשיך. בואי נראה אם בחקירה הזאת היו שאלות על אלי קמיר מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית א. בניגוד למה שאמרה התביעה כאילו שנתנו לו עוד אפשרויות, כולם אומרים לו פה"מהשר, מהשר" "אני לא מדבר איתך על אלי קמיר", בואי נמשיך.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית מי זה הבנאדם האחד הזה שיכול להציף? "רק אחד יכול להציף."
רינת סבן · ראשית אני מניחה שאני מדברת על ראש הממשלה
עמית חדד · ראשית אה, ראש הממשלה. בסדר. למה את חושבת שרק הוא יכול להציף? אולי יש עוד אנשים שיכולים להציף?
רינת סבן · ראשית אולי
עמית חדד · ראשית אז איך את אומרת לו שרק אחד יכול להציף?
רינת סבן · ראשית עובדתית. אמרתי
עמית חדד · ראשית אני יודע שאמרת, אני שואל את עצמי את השאלה הבאה. אתם אמורים לגלות את האמת, כך את העדת, דברייך נאמנים עליי. איך אפשר לבוא ולהגיד לנחקר"רק אדם אחד יכול להציף"כשבאמת יכולים להציף את זה הרבה מאוד אנשים.
יהודית תירוש · ראשית אני מתנגדת לשאלה.
עמית חדד · ראשית שהעדה תצא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את מתנגדת לשאלה?
יהודית תירוש · ראשית כן. אני מתנגדת לשאלה ושהעדה תצא.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
יהודית תירוש · ראשית חברי הפנה קודם למקטע הקודם, שהעד אומר"תגיד שזה ביבי"וכולי, אנחנו קמנו ואמרנו שהשאלה קודם הייתה שאלה רחבה יותר. חברי אמר 'לא נכון' וגם הציג לה מצג שזה לא נכון ועובר הלאה. אבל אני כן רוצה להפנות לשאלה שקדמה למקטע שהוצג לו קודם, בעמוד, אצלי זה 45 בשורות 30, 31 ואני אקריא"מי ביקש, אני יכול לבקש?" ומדברים ביחד,.
עמית חדד · ראשית זה מוקרן
יהודית תירוש · ראשית לא. הוא אומר"אני לא זוכר". ואז שואל אותו אודי אבוקסיס"האם זה היה צפריר, האם זה היה אלוביץ', האם זה היה ביבי, האם זה היה שר אני לא יודע מה"ואז, לא, זה הוקרן מהשלב הבא שהוא אומר"אין לי ראיות" "אולי הוא ייזכר. אין לי, אתה יודע מה, אין לי ראיות."
עמית חדד · ראשית אבל את,
יהודית תירוש · ראשית רק רגע. אני לא משקרת, אני מקריאה, סליחה, עם כל הכבוד. לכן אני אומרת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד.
יהודית תירוש · ראשית ראשית, אנחנו לא אומרים שבתוך החקירה הזאת גם לא הניחו בפניו ואנחנו נציג גם למה, שלא הניחו בפני העדה גם דברים שלטענתם של החוקרים על סמך מה שהם חשבו מר נתניהו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בפני העדה או בפני פילבר?
יהודית תירוש · ראשית בפני פילבר, כן. סליחה. אבל אי אפשר להגיד דברים שקרו, להציג אותם כאילו הם לא קרו. גם במהלך החקירה שואלים אותו על הלחץ של אלי קמיר כי הוא מדבר גם על לחץ מאלי קמיר, אז שואלים אותו על זה, בניגוד למה שהוצג פה, וגם כן שואלים אותו קודם כל שאלה פתוחה ואחר כך ממשיכים עם זה הלאה. אז אי א פשר להגיד לה 'לא שאלתם אותו על דברים אחרים' ולא נותנים לה לקרוא את הכל והיא לא התרעננה קודם, גם את זה צריך לזכור. אז שחבריי לפחות ידייקו. זה המינימום שאפשר לעשות. ורגע לענות לשאלה לפני התשובה של העד, זה נכון ששאלו את העד שאלה פתוחה והעד אומר על ביבי, "תגיד שזה ביבי,"
עודד שחם · ראשית פשוט לראות את 50, 51, כי אנחנו רואים פה מקטעים אז אני לא מבין בדיוק על מה מדובר.
עמית חדד · ראשית הקרנו, כל מה שהיא הקריאה, הוקרן
עודד שחם · ראשית הכל בסדר. אם אפשר לראות את זה.
עמית חדד · ראשית לא, אני רוצה בכל זאת, כי התביעה אומרת שזה לא נכון. נעצור. א. זה סומן בצהוב בזמן אמת, הנה, כל החלק הזה. זה סומן תוך כדי.
עודד שחם · ראשית מר חדד, אני יכול לראות את עמודים 50, 51?
עמית חדד · ראשית הנה אדוני, אדוני רואה את זה
עודד שחם · ראשית בשלמותם. יש לכם נייר?
עמית חדד · ראשית נייר לא.... במחשב
עודד שחם · ראשית נעה לא פה.
עמית חדד · ראשית נעה לא פה. אבל זה קצר, זה לא ארוך, זה עמודים קצרים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז תעלו לתחילת העמוד. זה עמוד 50.
עודד שחם · ראשית שניה אחת. הלאה. אוקיי.
עמית חדד · ראשית סליחה אדוני שאני קוטע, רק אני מזכיר כדי להראות שהקראתי את הכל, שאמרתי שכתוב 'משרד השיכון' ואמרתי שזו טעות וזה צריך להיות משרד התקשורת. זה הכל מופיע.
עודד שחם · ראשית עמוד 51.
עמית חדד · ראשית הכל הוקרן. יש הקלטה. ניקח אחורה נשים play
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב עו"ד חדד, רגע.
יהודית תירוש · ראשית כאן היה הקטע שאתה אומר"ואתה אומר לי תגיד שזה ביבי"
עמית חדד · ראשית נכון. זה לא אני אומר. זה הוא אומר
יהודית תירוש · ראשית פילבר אומר את זה. לכאורה זה היה נראה שזה רק מה שאמרו לו, שאנחנו ראינו לפני כן את השאלה שהייתה שאלה...
עמית חדד · ראשית תמשיכי למטה
ז'ק חן · ראשית אני בטוח שחברתי טועה, היא באמת... הדברים מוקלטים, ואני אומר את זה גם לצורך ההקלטה. אחת משתי האפשרויות, הנה אני אומר, נקבל את הפרוטוקול המוקלד שמה שחברתי אומרת שלא הוצג לעד, אנחנו נראה בהקלטה בתמלול... אפשרות שניה כדי לקצר את הכל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שניה עו"ד חן, אנחנו לא מקשיבים. שניה.
ז'ק חן · ראשית סליחה. שנשמע את זה עכשיו בהקלטה.
עמית חדד · ראשית זה מה שאני רוצה. נשמע את זה עכשיו
ז'ק חן · ראשית עו"ד תירוש,....
יהודית תירוש · ראשית אבל בשאלה הוצג משהו אחר. בשאלה של חדד הוצג משהו אחר. הוצג מצג כאילו שאלו אותו רק שאלה סגורה. זה מה שאני אומרת, לא אמרתי,... לא הוצג כאן.
עמית חדד · ראשית כל החלק הזה הוצג
יהודית תירוש · ראשית בשאלה לא הייתה התייחסות, הייתה התייחסות... ההתנגדות היא לשאלה.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
יהודית תירוש · ראשית בשאלה הוצג לה מצג אחר.
עמית חדד · ראשית לא נכון
יהודית תירוש · ראשית בוודאי. הוצג לה מצג אחר בשאלה. זה כל מה שאני אומרת.
ז'ק חן · ראשית כבודכם זה רוב מהומה על לא מאומה. הקטע הזה, צודק עו"ד חדד, הוקרן במלואו. כולל הקטע של... וצפריר,
עמית חדד · ראשית בואו נשמע את זה. מה הבעיה? נעשה אחורה ו - play
ז'ק חן · ראשית אני... כי אחרת זה חצי פיניש. הרי לא הייתה קמה עו"ד תירוש....
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם היא הייתה שומעת את זה.
ז'ק חן · ראשית אז היא כנראה לא שמעה וזה טעות, וזה בסך הכל מה שקרה כאן. לא צריך לעשות מזה סיפור. אבל זה לא נכון לבוא ולומר שזה לא הוצג לעד. אז עכשיו אם הנושא הזה דורש בירור והוא חשוב,
עמית חדד · ראשית דורש בירור. דורש
ז'ק חן · ראשית אם התביעה מתעקשת, אז דבר נורא פשוט. הדיון הזה מוקלט, אז נחזור אחורה ונראה מה הוצג לעדה.
עמית חדד · ראשית יש כמה מכשירי הקלטה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי נחזור אחורה עכשיו כי אני לא סומכת על זה שזה...
עמית חדד · ראשית יש מכשיר הקלטה הקטן
יהודית תירוש · ראשית כבודכם, יכול להיות שזה הוקרן, אני לא יודעת.
עמית חדד · ראשית אה, יכול להיות שזה הוקרן
יהודית תירוש · ראשית אני לא שמעתי את זה, אחרת לא הייתי קמה, אבל זה לא העניין. מה שהקפיץ אותנו זה השאלה. בשאלה הוצג מצג כאילו לא נשאלו אף גורמים אחרים. "לא שאלתם על קמיר, לא שאלתם על אלוביץ', שאלתם רק על זה"אז יש הבדל גם אם הוקרן הכל, כשאתה שואל שאלה סגורה כשמול העיניים של העדה יש כרגע לא את זה, אלא את החלק הבא והיא לא רואה את החלק ההוא והיא לא זוכרת, והיא לא קראה, זה מטעה. עלול להטעות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נדמה לי שהיא ענתה בכל מקרה על השאלה.
עמית חדד · ראשית ברור שהיא ענתה. זו התנגדות בכלל לשאלה שהייתה כבר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקיי, אז אנחנו מתקדמים, כשיגיע הפרוטוקול תסתכלו עליו עוד פעם ותראו מה יש בו,
עמית חדד · ראשית זה יהיה נחמד פעם אחת לבדוק את זה. נשים עכשיו אחורה, נראה איך השמענו את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא אנחנו לא נשים עכשיו אחורה, עכשיו אנחנו נלך קדימה. נכניס את העדה. עו"ד חדד, לא נעים לי לבקש ממך, אבל אתה זה שעומד.
עמית חדד · ראשית בשמחה, למה לא נעים? נעים מאוד
ז'ק חן · ראשית אולי בהזדמנו ת השאלה הרלוונטית,... ההתנגדות הייתה לשאלה קודמת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתי שהוא יהיה פרוטוקול מוקלד ואנחנו נראה את זה. חבל.
ז'ק חן · ראשית לא, כדי להתקדם...
הודעת מערכת · ראשית העדה נכנסת לאולם )(
משה בר-עם · ראשית מר חדד מה הייתה....
עמית חדד · ראשית לא, ההתנגדות הייתה לשאלה שכבר הייתה
משה בר-עם · ראשית אבל השאלה האחרונה שאדוני שאל.
עמית חדד · ראשית כן. כשאת אומרת לו"בן אדם אחד יכול להציף את זה, בן אדם אחד"ואז הוא עונה לכם"לא, אני אומר עוד פעם, כי הרבה מאוד מהנושאים האלה"
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. תריצו את זה.
עמית חדד · ראשית הנה. את רואה"בן אדם אחד," "אולי מישהו הציף לי" "בן אדם אחד יכול להציף את זה" "בן אדם אחד". עכשיו אני שואל אותך, אפשר לראות, את צועקת"בן אדם אחד יכול להציף את זה בן אדם אחד"מאיפה קיבלת את המידע הזה שרק בן אדם אחד יכול להציף את זה?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת לענות על זה
עמית חדד · ראשית קיבלת ממישהו מידע כזה?
רינת סבן · ראשית לא זוכרת לענות על זה
עמית חדד · ראשית זה בכלל, זה מידע נכון?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת לענות על זה
עמית חדד · ראשית אוקיי. מהותית, היום, אחרי שכבר ניהלת, את מכירה את התיק, עכשיו, כיוונת לאיזה בן אדם ב"בן אדם אחד"הזה?
רינת סבן · ראשית עניתי, לרוה"מ
עמית חדד · ראשית לרוה"מ. בסדר. עכשיו כמובן שאין לזה שום קשר למציאות. עכשיו בהמשך את אומרת ככה, אומר לכם פילבר"לא, אני אומר עוד פעם, כי הרבה מאוד מהנושאים אני למדתי מהמערכת". בדקתם את זה אם זה נושא שהוא למד מהמערכת? הייתה לכם ראייה, הדפדפת הצהובה, לראות בדיוק ממי הוא למד, בזמן אמת.
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני מניחה שזה נבדק
עמית חדד · ראשית זה לא נבדק
יהודית תירוש · ראשית זה לא נכון.
עמית חדד · ראשית לטעמנו. חבל על הזמן. לטעמנו. כל מה שאני ואמר דרך אגב זה לטעמנו, כדי לחסוך התנגדויות מהתביעה. עכשיו, את אומרת פה"זה לא נושא של איזה, בוא, איזה מה ב כך, איזה נושא קטן. זה לא, זה ואחד נושא". את רואה שאת אומרת את זה? זאת את.
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית מי אמר לך שזה ואחד נושא? העברת אמצעי שליטה בין בזק ויס. מי אמר לך שזה ואחד נושא?
רינת סבן · ראשית בראייתי
עמית חדד · ראשית אז בואי תסבירי לי על בסיס מה את מבססת את הראייה הזאת שלך?
רינת סבן · ראשית אני לא צריכה לבסס את זה על שום דבר. האמירה שלי לא חייבת להיות מבוססת. בעיני זה נושא גדול.
עמית חדד · ראשית אולי זה נושא קטן?
רינת סבן · ראשית אולי
עמית חדד · ראשית אולי. טוב. בואי נתקדם
עודד שחם · ראשית אני מבין גבירתי ששואלת לא מעט שאלות, שבאה מוכנה לחקירה במובן הזה שאולי קיבלת מידע, או... או שאת גם... ממשרד התקשורת.
רינת סבן · ראשית אני עניתי לכבודו שיכול להיות מאוד שכן, אני בחלוף שבע שנים לא יכולה לזכור
עודד שחם · ראשית טוב.
עמית חדד · ראשית בואי נמשיך. עלתה איזו טענה שאולי אתם נותנים שמות אחרים, אנחנו רואים שלא, שאתם מדברים רק על אדם אחד. אבל בואי נראה מה קורה. בהמשך החקירה בעמוד 53, "זה מה שאת אומרת, אני אומר לך בדיוק הפוך. אני רציתי לשים את זה מאחורי ולרוץ קדימה לדברים אחרים" כלומר את אומרת גדול, הוא אומר קטן, מבחינתי זה היה לשים את זה מאחורי, לרוץ לדברים אחרים. את אומרת"לשים את זה מאחוריך? אל תבלבל. אתה נכנס לתפקיד ואתה רק חופר את הנושא הזה, רץ לאנשים ואומר להם 'אני צריך לזרז את זה ' כי מה?" ואז יש מילים, "כי זה תקוע" עונה פילבר. ואת אומרת"כי נחתה עליך רוח אלוהים ואמרה לך לטפל בזה?" ואז אומר חכמון "אבל רינת, אבל זה תקוע, הוא חייב לשחרר את זה"והוא ממשיך ואומר"כי זה היה, זה היה משהו דחוף שמה"הדובר ממלמל, כתוב, "הוא לא היה דבר הכי חשוב"את רואה, הוא אומר לך זה בכלל לא דבר חשוב'. וחכמון אומר"מי, מי אמר שזה חשוב ומהר לעשות א ת זה, זו השאלה.' ותראה כמה אנחנו מדברים על זה. מי האיש? שר התקשורת? איך קוראים לו? צפניה? לא צפניה" את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית "צפריר? ברגר? אלוביץ', קמיר? מי, מי?" הנה, כמו שאומרת התביעה, נותנים הרבה אפשרויות לכאורה. ואת אומרת"שרה, מי פנה אליך"ובוא נראה, כדי שלא יהיה ספק ואז אומר חכמון"אולי יאיר, לא אני צוחק, נו" "מה אני, לא מעניינים אותי הם. אמיתי" "אתה עכשיו שוב, הגיון... לא מבין כלום" "אני באמת לא מבין כלום". למה לא מעניינים אתכם כל היתר? למה הם לא מעניינים? למה רק אדם אחד מעניין אתכם?
רינת סבן · ראשית זה לא דברים שאני אמרתי עם כל הכבוד, אני לא מתייחסת לדברים שלא,
עמית חדד · ראשית בוא נראה מה את כן עושה. למה את אומרת"שרה?" "מי, שרה, מי פנה אליך"
רינת סבן · ראשית שואלת. אני שואלת אותו
עמית חדד · ראשית שואלת. וכל השאר לא מעניינים אתכם. רק ראש הממשלה מעניין. אני מתקדם טיפה. עכשיו, אתם אומרים לו שיש מערכת היררכית. בואי תראי, ולמערכת היררכית יש הנחיות וכולי. זה סוג של יש מפקד, פקוד, מפקד. את יכולה לצבוע את המילים האלה נעה? "מערכת היררכית של פיקוד, שר ממונה" "למשל מפקד ש... שם"ואז אומר פילבר"כל שלושה חודשים"אחרי שאתם מסבירים לו על המפקד, כמו שאצלכם יש מפקד שאומר לכם לטפל בתיק או לא לטפל בתיק, ואז אומר לכם פילבר"כל שלושה חודשים"עונה לו חכמון"יודע מה, גם אם זה לא"ואז הוא אומר "אמיתי"ואז הוא אומר לכם"אני זוכר דבר כזה, אמרתי לך, עם הוט, אני זוכר דבר כזה עם סלקום, עם פרטנר, שעשו שם מיזוגים." ואז חכמון אומר"לא מעניין אותי. לא מעניין אותי. אכפת לי זה כי אם זה לא עבירה, אין לו מה לפחד"ואז פילבר אומר"נכון"ואת אומרת"הוא לא, אין לו מה לפחד, אבל" "לא, אני לא זוכר", "אבל."
עודד שחם · ראשית מר חדד, אנחנו מתחילים, הטקסט מתחיל לחזור על עצמו.
עמית חדד · ראשית לא, בעניין הזה של הוט וזה,
ז'ק חן · ראשית אנחנו...
עמית חדד · ראשית נכון. תגידי למה לא עניין אתכם העובדה שיש בדיוק את אותו דבר עם הוט ועם סלקום ועם פרטנר כמו שהוא אומר לכם, בדקתם את זה.
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת להגיד אם זה לא עניין. אני עוד פעם אומרת, אני מניחה שהדברים נבדקו
עמית חדד · ראשית לא, הם לא נבדקו. חבל. עכשיו בואי נראה את ההמשך. את זה אני רוצה להקרין, 1:11, עמוד 55 בפרוטוקול, ונראה מה קורה שם.
דובר לא מזוהה · ראשית מוקרן סרטון )(
עמית חדד · ראשית הוא אומר לכם ככה, "אבל אני לא מפחד משום מה"אומר חכמון"לא, תזכור, אני רוצה שתיזכר אני מפה, אתה יוצא היום בלילה"ואת מוסיפה"זוכר". איך הוא יוצא מפה הלילה זוכר, אדם שלא זוכר שום דבר? איך הוא ייצא לכם זוכר? ואז אומר לכם פילבר, "מה שאתה עושה עכשיו, מה שאתה עושה עכשיו, אתה מכריח אותי להשיב", יש ש ם מילה לא ברורה, זה"להשיב"שמענו את זה ביחד. ואז הוא אומר"לא נשמה שלי, לא, ממש לא, אני לא, באמת, אני אומר לך"ואז אומר לו חכמון"אני לא, אבל אתה תיזכר אבל. הכי הגיון. עזוב הגיון, אמת". לא מטריד אותך שאת יושבת שם, אומר לכם העד"אתה מכריח אותי להשיב, אני לא זוכר"ואתם אומרים לו שהוא יצא בלילה רק זוכר, כבר אנחנו בשעה מאוחרת. משש בבוקר, אולי לפני כן, כשהגיעו אליו חוקרים. לא מטריד אותך, את לא חושבת שחוצים את גבול בענק? קשה לראות אותו כבר, הוא מאחרי האופק.
רינת סבן · ראשית לא זכור לי שזה הטריד אותי
עמית חדד · ראשית אה, לא זכור. עכשיו זה מטריד אותך כשאת רואה את זה?
רינת סבן · ראשית יש פה אמירות שגורמות לאי נעימות, אבל אני אומרת עוד פעם, זו טיבה של החקירה
עמית חדד · ראשית מה טיבה של החקירה, להכניס למישהו גירסה בכוח עם כף של נעל?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית מידה 36 רגל 46 אבל עם כף הנעל, חזק חזק חזק, עד שנצליח.,
רינת סבן · ראשית לדבריך
עמית חדד · ראשית ולדבריך זה לא?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית בסדר. כשהוא אומר לכם"אתה מכריח אותי להשיב"זה לא מטריד אותך
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני לא מתייחסת עכשיו לאמירות של,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נשאלה והיא ענתה.
עמית חדד · ראשית נתקדם. בסדר. אז אני מדלג מדלג מדלג, יש עוד הרבה כאלה, רק שכבודכם יידע, האמת שזה לא עם כף נעל, זה כף נעל ושלושה אנשים שגם מותחים את הקצוות כדי שהרגל תיכנס. עכשיו בואי נראה מה קורה, איך פילבר מתחיל להישבר. בעמוד 72 משורה 7 ואילך. אני מקריא ונציג את זה על המסך. "לא, לא חושבים אתה אומר"ואז א ומר"מה אתה רוצה"פילבר שואל אותו. "מה זה נקרא לא חושב, אתה משקר או לא משקר?" פילבר אומר"אני לא משקר" "אתה לא משקר"ואת אומרת"מומו, מומו"ואבוקסיס אומר"שניה רינת, אתה לא משקר. בוא נראה, בוא נעשה את זה פשוט. כן? מה העובדות. קידמת את בזק יס, כי, כי X הורה לי. מי זה ה - X? תשלים את המשוואה הזאת ואז פילבר אומר"כנראה השר?" ואז חכמון אומר"השר. נקודה. אני לא רוצה להמשיך." לא מעניין אותי יותר. לא רוצה יותר. זו העובדה". ככה מתנהלת חקירה? אתם אומרים לו 'תחשוב לפי ההיגיון', תכניס מילים לפה זה 'השר' 'השר' 'השר' הוא אומר"כנראה השר"ואז אומר לו חכמון"נקודה. השר. נקודה. אני לא רוצה להמשיך. לא מעניין אותי יותר. לא רוצה יותר. זה העובדה"גם זה מבחינתך בסדר?
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, חכמון היה פה ומסר את גירסתו לדברים שלו?
עמית חדד · ראשית כן. את גם פה. את חלק מזה
רינת סבן · ראשית כן אבל זה לא דברים שאני אמרתי
עמית חדד · ראשית לא דברים שאמרת. אם זה היה בשיח איתך את לא היית אומרת את זה, נכון?
רינת סבן · ראשית אני לא הייתי אומרת את זה
עמית חדד · ראשית אני מדלג טיפה. ואז אומר פילבר"אני לא יודע, יכול להיות שמישהו אחר ניסה לעשות משהו. אני אומר לך, אני באתי, הוא אומר ככה, לממש את האג'נדה"ואז את אומרת לו"איזה אג'נדה, לממש מה?" ואז הוא אומר"את האג'נדה של פתיחת שוק התקשורת לתחרות. דיברנו על זה"ואז את אומרת"האג'נדה של מי זו האג'נדה הזאת"ואז הוא אומר"אני מזדהה איתה ב - 200 אחוז"ואת שואלת"אבל האג'נדה של מי היא"אומר פילבר"של ראש הממשלה, הוא מזדהה. "של השר, של השר, לא של ראש הממשלה. השר. שר התקשורת"צועק חכמון. ואז את אומרת"אתה נכנסת לתפקיד כדי לממש אג'נדה של שר"אבוקסיס אומר"נקודה"את מוסיפה עוד נקודה, "המנכ"ל עובד בשביל השר"אומר פילבר. "יפה. זה יכולתי לעשות בצהריים כבר"אומר חכמון"יאללה, קום, קום, לך, לילה טוב. לילה טוב, נדבר מחר. אני יכול לקבל שיחת טלפון"ואת רואה, אנחנו מתקדמים לסוף.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית רגע. יום שלם של חקירה, "אתה הולך לשירותים"וכולי, "אני חייב ללכת לשירותים"יום שלם של חקירה, ברגע שהוא אומר"כנראה השר"מקפלים את העסק"אומר החוקר"נקודה. אני לא רוצה להמשיך, לא מעניין אותי יותר, לא רוצה יותר, זו העובדה"פילבר אחר כך אומר"אני לא זוכר אבל"הוא אומר"יכול להיות שמישהו אחר עשה את זה"זה כבר לא מעניין, באים, הולכים לשירותים, נגמר, החוקרים והנחקר יוצאים מתוך חדר החקירות. את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן. החקירה הסתיימה
עמית חדד · ראשית החקירה הסתיימה. אני מסכים איתך. עכשיו, אמרת ובצדק 'אני לא הייתי אומרת את זה' ואת באמת צודקת. את אומרת בשורה 7"אתה נכנסת לתפקיד ראינו את זה מקודם, כדי לממש את האג'נדה של השר"ופילבר אומר"האג'נדה זה פתיחת שוק התקשורת לתחרות"את היית מודעת לאג'נדה הזו?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת למה הייתי מודעת בזמנו
עמית חדד · ראשית את מבינה בכלל מה פילבר מדבר, פתיחת שוק התקשורת לתחרות?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית מה זה אומר?
רינת סבן · ראשית שתהיה יותר תחרות
עמית חדד · ראשית כן, פתיחת השוק לתחרות, שתהיה יותר תחרות, אני מבין. באיזה שוק, על מה מדובר? איזה שוק? על מה הוא מדבר? מה עניין את ראש הממשלה, ידעת?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת לענות על זה
עמית חדד · ראשית בסדר. לא זוכרת. את יודעת אם הוא מדבר על שוק הטלוויזיה? מזכיר לך משהו?
רינת סבן · ראשית טלפוניה
עמית חדד · ראשית לא. בדיוק הפוך, אבל לא משנה
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית בסדר. זה קו רה. את זוכרת מה קרה אחר כך? מסתיימת החקירה, לילה טוב, נדבר מחר? ידעת דרך אגב שאין שום קשר לעסקת בזק יס, ה... לתחרות?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. את זוכרת מה קורה אחר כך? אבוקסיס אומר 'קום, לך, לילה טוב'? את זוכרת מה קורה אחר כך?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית יש לך איזה שהוא זיכרון?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית את זוכרת מה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תציג.
עמית חדד · ראשית אני אציג, גבירתי. אני אציג. סיימתם את, את זוכרת, ראינו את סוף החקירה, פילבר אומר 'כנראה השר', קיבלתם את שלכם, הוא כנראה נזכר, עכשיו יש שתי אפשרויות בשלב הזה. אפשרות אחת זה שבכל החקירות שלו ברשות לניירות ערך פילבר שיקר, גם במשך כל היום שהוא נחקר אצלכם הוא משקר ועכשיו יצא לכם לחשוף את כאמת. נכון? זו אופציה אחת. בשלב הזה, בנקודת הזמן הזו, נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית אופציה שניה זה שהוא אמר אמת לאורך כל הדרך, אתם לחצתם אותו ולחצתם אותו ולחצתם אותו ואיימתם עליו ועצרתם אותו והוא גמור מעייפות משש בבוקר, ואתם מאיימים לו על המשפחה והילדים, ואומרים לו שזה בכלל לא עבירה, ושזו הדרך היחידה שהוא ישמור על כולם וכדי לרצות אתכם הוא אומר 'כנראה השר'. גם זו אופציה, נכון?
רינת סבן · ראשית לדבריך
עמית חדד · ראשית לא. ודאי יש שתי אופציות שקיימות. את אומרת 'אני בוחרת באופציה הראשונה לא באופציה השניה,'
רינת סבן · ראשית לא, אני לא מסכימה עם האופציה השניה
עמית חדד · ראשית כן אבל זו אופציה
רינת סבן · ראשית בעיניך. לא בעינינו
עמית חדד · ראשית זאת אומרת לשיטתך זה לא דבר שיכול להיות?
רינת סבן · ראשית תיאורטית אתה אומר?
עמית חדד · ראשית כן
רינת סבן · ראשית תיאורטית יכול להיות
עמית חדד · ראשית פוטנציאלית אני מתכוון, אני לא אומר שזה מה שהיה ולא היה את הדבר האחר. באופן פוטנציאלי יש שתי אפשרויות.
רינת סבן · ראשית פוטנציאלי יכול להיות
עמית חדד · ראשית נכון. עכשיו בואי נראה מה קרה מחוץ לחדר החקירות כי אולי זה יעזור לנו להכריע מה מהאופציות, אם האופציה הזאת היא אמת, אולי האופציה השניה היא אמת. בואי נראה מה קורה מחוץ לחדר החקירות. נראה את הווידאו. את זוכרת שיצאת עם פילבר מחוץ לחדר החקירות וששוחחת איתו?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא. בואי נראה מה קורה. אתם יוצאים, לילה טוב, שירותים, החדר ריק. אבל מעשה שטן, לא הפסיקו את ההקלטה המנוולים, ואנחנו זכינו לשמוע מה נאמר מחוץ לחדר החקירות. א. את לא ידעת שזה המשיך להקליט, נכון?
רינת סבן · ראשית לא יודעת
עמית חדד · ראשית ידעת שזה המשיך להקליט?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת. אני לא זוכרת מה ידעתי באותה נקודה
עמית חדד · ראשית מחוץ לחדר החקירות ידעת שהדברים מוקלטים?
רינת סבן · ראשית אני חוזרת עוד פעם על התשובה שאני לא זוכרת באותה נקודה מה ידעתי או לא ידעתי
עמית חדד · ראשית ערכת מזכר על השיח שלך מחוץ לחדר החקירות?
רינת סבן · ראשית אמורה לערוך מזכר
עמית חדד · ראשית אמורה. אין מזכר. אני מסכים שאת אמורה לערוך מזכר, אין מזכר. אבל בואי נראה מה קורה מחוץ לחדר החקירות. זו הנקודה אולי הכי קריטית בתיק. באמת. דבר מעניין. מעשה שטן בשביל התביעה, זהב טהור להגנה, בואי נראה מה קורה מחוץ לחדר החקירות. התמליל נערך באוגוסט, כך שלא יכולת לדעת שהשיחה הזאת מוקלטת, לפחות במשך חצי שנה, במשך שישה חודשים, אם בכלל הסתכלת על התמליל... לכן זו שיחה שהייתה חייבת להיות מזוכ"דת, היא סופר דרמטית ואין שום זכ"ד ביחס אליה ואת בהגינותך אמרת 'הייתי צריכה לזכ"ד את זה'. אני מעריך את זה מאוד. את זוכרת עכשיו מה נאמר?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית ואם אני אצעק עליך ואגיד לך 'תיזכרי', יעזור?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית ואם אני אגיד לך שיש לי הקלטה של זה, ובאמת יש לי, זה יעזור לך להיזכר?
רינת סבן · ראשית מעולה. בוא נשמע
עמית חדד · ראשית לא, להיזכר
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית שום דרך, נכון?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית עכשיו, ברור שאת התשובות שלך, בסוף את תקראי את הדברים שאני אומר ולפי זה תרענני את הזיכרון ותיישרי את התשובות לפי מה ש -, אני לא אומר את זה כביקורת, אלא לפי מה שתקראי פה, כי זה יצור לך וירענן לך את הזיכרון באותו זמן, זאת אומרת יש חשיבות לדברים האלה כשאנחנו מדברים על אירועים לפני כמה שנים, נכון? את מבינה את הקושי עם כל החקירה שעשיתם, אני מקווה, לאור התרגילים, הניסויים הקטנים שאנחנו עושים כאן. את מבינה את הקושי לבוא ולהגיד למישהו, למשל אם אני אגיד לך שבישיבה הזאת פילבר אמר שהוא מאוד זוכר את הדברים ובאמת השר אמר לו את זה, זה נכון או לא נכון?
רינת סבן · ראשית תציג לי ובוא נראה אם זה נכון
עמית חדד · ראשית לא, אני לא מציג. אני שואל אותך
רינת סבן · ראשית אז אני אומרת עוד פעם, אני לא יכולה לזכור ככה. אני כרגע לא,
עמית חדד · ראשית אז איך רצית מפילבר שהוא ייזכר? איך רציתם ממנו? איך? תעני לי אבל רינת, תעני לי, באמת, מעניין אותי, זה דבר שמאוד מעניין אותי, בעיני הרשעות שווא מבוססות על האירועים מהסוג הזה.
רינת סבן · ראשית אוקיי. בעיניך. אני אומרת עוד פעם, לגיטימי מאוד להגיד לבן אדם בחקירה 'תיזכר' 'תיזכר' הגיוני.
עמית חדד · ראשית אז רינת תיזכרי,
רינת סבן · ראשית בסדר. אני לא חשודה, עם כל הכבוד, אני קצינת משטרה
עמית חדד · ראשית הזיכרון עובד אחרת אצל קציני משטרה?
רינת סבן · ראשית ממש לא
עמית חדד · ראשית זה אותו מנגנון. אותו מוח. אין לכם מוח אחר
רינת סבן · ראשית נכון. הוא יכול לענות כל תשובה שהוא רוצה
עמית חדד · ראשית אז בואי נראה מה הוא עונה. את זוכרת אם הוא אמר לך בנקודה הזאת 'תשמעו, באמת אני זוכר שהשר הנחה אותי?'
רינת סבן · ראשית אני ממש לא זוכרת
עמית חדד · ראשית ממש לא זוכרת. יכול להיות שהוא אמר את ההיפך?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה שהיא לא זוכרת... מה אנחנו, בחידות?
עמית חדד · ראשית שניה גבירתי עוד רגע. כן, זה חשוב
רינת סבן · ראשית משחק זיכרון אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. למה כשעשו את זה במשך 19 שעות באותו יום, זה משחק מותר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, שאלת אותה כבר חמש שאלות על זה,
עמית חדד · ראשית נכון גבירתי, אני מתקדם. אני מקבל. בואי נראה מה קורה שם מחוץ לחדר, אנחנו טייבנו את התמלול, התמלול הוא מאוד.... אני אקריא מהטיוב, הטיוב הזה לדעתי נבדק על ידי התביעה גם. לדעתי. אם לא נכון אז שהתביעה תאמר. "פילבר, אני רוצה שתחשוב טוב טוב, באמת, קח את הלילה הזה לחשוב"זה שיח שהוא שיח לגיטימי מחוץ לחדר חקירות לפני שאדם הולך לתא מעצר?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כשהוא לא מתועד?
רינת סבן · ראשית לא. השיח לגיטימי, צריך להיות מתועד
עמית חדד · ראשית צריך להיות מתועד. מה זה אומר שהוא ייקח את הלילה לחשוב?
רינת סבן · ראשית מה שזה נשמע. איך שזה נשמע
עמית חדד · ראשית פילבר אומר לך"אני אומר לך, אני אומר לך, באמת, כל הסיפור הזה היום הפך להיות הסיפור הכי מרכזי במדינת ישראל. בזמן אמת הוא היה אפיזודה. באמת היה אפיזודה. אף אחד לא ידע לא מי מתכנן, לא מה מתכנן, משהו טכני"ואת אומרת לו"סבבה, אבל אתה מנסה"ואז הוא אומר לך"אני באמת לא זוכר"ואת אומרת לו"על תשובות מובהקות שהתשובה מובהקת"ואז הוא אומר לך"אבל אני לא זוכר. אני לא רוצה להגיד לך בגלל שאת אמרת לי 'יש לי יש לי יש לי' אני אגיד לך 'טוב, אה סליחה, נזכרתי'. אני לא רוצה לרמות אתכם. באמת אמיתי, לא זוכר. אבל אני מעולם, כל פעם שמדברים על העניין הזה, ברגע שהראו לי את זה, אני אמרתי את האמת, אני אף פעם לא שיקרתי"ואז הוא אומר"באמת אמיתי לא זוכר אבל אני, אני אמרתי את האמת, לא שיקרתי"זה לא אמירה שצריך לזכ"ד אותה באלף זכ"דים?
רינת סבן · ראשית חד משמעי צריך
עמית חדד · ראשית כי אתם מסיימים את החקירה קודם לכן,
משה בר-עם · ראשית איזו משמעות יש לאמירה כזו מחוץ לחדר החקירות ביחס לאותנטיות שלה? באופן עקרוני, אמירה כזו של חשוד. שוב אני,
רינת סבן · ראשית עוד פעם, הוא חוזר על דברים שהוא אמר בתוך חדר החקירה
משה בר-עם · ראשית לא, אני שאלתי שאלה אחרת. שאלתי איזה משמעות עקרונית יש לחשוד שאומר אמירה מהסוג הזה, מחוץ לחדר החקירות מבחינת האותנטיות שלה.
רינת סבן · ראשית כי בחדר החקירות הוא יודע שהוא מוקלט ושהחקירה מתועדת ומחוץ לחדר החקירה אני לא בטוחה אם הוא יודע שדברים מתועדים ואני אומרת עוד פעם, אני לא זוכרת אם תיעדתי או לא ואני מאמינה שזה לא תועד וזה היה צריך להיות,
משה בר-עם · ראשית איזה משקל? גבירתי חוקרת, לכן אני שואל. איזה משקל יש לאמירה?
רינת סבן · ראשית יש לזה משקל ראייתי
משה בר-עם · ראשית יותר מאשר הדברים נאמרים בחדר חקירות? לטוב או לרע. אני כרגע לא מתייחס באופן קונקרטי אלא רק לתוכן אמירה כשלעצמה. כשהדברים נאמרים מחוץ לחדר החקירות זה סוג של שיחת מסדרון שהוא מניח שהוא לא מוקלט, הוא אומר את הדברים הייתי אומר, משיח לפי תומו, יש לזה משקל עודף על פני שאלות בחדר חקירות? באופן עקרוני, שחשוד יכול לומר כך ויכול לומר אחרת, אני לא,
רינת סבן · ראשית באופן עקרוני אני אומרת, כשחשוד יודע בחדר החקירה שהחדר מתועד, יש לזה משקל אחד, וכשזה מחוץ לחדר החקירה שהוא חושב שזה לא מתועד, יש לזה משקל אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הייתה אם זה אותו משקל. זו הייתה השאלה.
רינת סבן · ראשית יש לזה אולי רמה אחרת של אותנטיות. אני לא יודעת להגיד
עמית חדד · ראשית אחרת אבל לטובה, לשלילה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית האם יש לזה יותר משקל?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת לענות. לא יודעת. אולי כן
עמית חדד · ראשית סליחה, אז כשאת אומרת משקל אחד, את כן ידעת לענות. הרי את אדם כל כך חכם, אנחנו מכירים שנים, רינת. כשאת אומרת משקל אחד משקל אחר, נניח שיש לי מאזניים מדומיינים כאלה ואני שם את המשקל הזה בצד ימין ואת המשקל ההוא בצד אחר. מי עודף? מה זה אומר משקל אחר? האותנטיות בוודאי שהיא גבוהה יותר אם בן אדם מדבר מחוץ לחדר החקירות.
רינת סבן · ראשית אז אמרתי שיש לזה יותר אותנטיות. עניתי לזה
עמית חדד · ראשית בסדר. כי לדעתי זה לא ממש נאמר. אולי נרמז
רינת סבן · ראשית נאמר
עמית חדד · ראשית תגידי, אבל אירוע כזה עם אותנטיות עודפת כמו שאת אומרת, ואני מכיר אותך אמרתי כבר, אני לא זוכר כמה שנים, ברור לי שאת לא משאירה אותו אצלך, את מדווחת עליו למפקדים שלך. נכון? גם אם את לא מזכ"דת, וזו טעות, אפילו טעות כואבת, ודאי שאת מציפה אותו למפקדים שלך, נכון?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת אם הצפתי את זה
עמית חדד · ראשית יכול להיות שתשמרי דבר כזה בליבך? תנצרי את זה רק אצלך?
רינת סבן · ראשית אנחנו נתחיל לעבוד פה בתיאוריות?
עמית חדד · ראשית כן. נתחיל בתיאוריות. ואז, גם אתם עשיתם, לפי ההיגיון אני בסך הכל לומד מכם החוקרים
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת אם הצפתי את זה
עמית חדד · ראשית יכול להיות שלא תציפי דבר כזה?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת. יכול להיות כן, יכול להיות לא, אני לא זוכרת
משה בר-עם · ראשית זה חשוב. שוב פעם, אני לא שואל, אם גבירתי לא זוכרת, זה בסדר. שאלתי באופן עקרוני בסיטואציה כזו זה חשוב,
רינת סבן · ראשית בסיטואציה כזאת עקרונית בגודל אני אמורה לעדכן את המפקד שלי. אם עשיתי את זה, אני לא זוכרת.
משה בר-עם · ראשית אני הבנתי שגבירתי אמרה שהיא לא זוכרת לגבי מה שנעשה בפועל. את זה הבנתי.
עמית חדד · ראשית את מבינה שזו שיחה קריטית בזמן אמת, שהעד מוכן בחדר החקירות לתת לכם את מה שאתם רוצים, גירסאות שמרצות, אנחנו נראה את זה גם בהמשך שהוא עושה את זה, אבל בחוץ הוא בא וממתיק לך סוד, אומר 'אני באמת לא זוכר.'
רינת סבן · ראשית הוא גם מסר את זה בתוך חדר החקירות. זה לא שהוא עכשיו בא ומסר איזו שהיא תמונה הפוכה
עמית חדד · ראשית לא, זה חשוב רינת. אתם עוצרים את החקירה, לכן הראיתי, הלכתי איתך את כל הדרך. אתם עוצרים את החקירה, בהתחלה הוא אומר לכם 'לא זוכר' 'לא זוכר' 'לא זוכר'. אני השתמשתי בכף הנעל שאתם מנסים להכניס לפיו, כף הנעל לתוך הלוע, להכניס לו גירסה. באגרסיביות יתר לטעמי, את אומרת על הגבול, כן, לא, יש לך כל מיני תשובות בעניין הזה. אבל בסוף הוא אומר 'כנראה השר'. עוצרים, יוצאים החוצה ויש הקלטה. ואז הוא בא ואומר לך 'אני לא זוכר'. את מבינה שיש לזה חשיבות, זה חשיבות קריטית.
רינת סבן · ראשית כן אבל גם,
עמית חדד · ראשית זה מה שהוא אמר קודם, 'כנראה השר', זה לא תואם זיכרון
יהודית תירוש · ראשית סליחה, אני אבקש להתנגד ושהיא תצא.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם )(
עמית חדד · ראשית את רוצה אולי את הפודיום?
יהודית תירוש · ראשית כן. אם חברי רוצה נורא להציע לי, אז אני אבוא.
עמית חדד · ראשית שיהיה לך נוח
יהודית תירוש · ראשית חברי מציג בפני העדה כאילו בסוף החקירה העד שינה את הגירסה, אמר שכנראה שכן הנאשם כהנחה אותו ואז בחוץ הוא אומר לה משהו אחר. אבל זה לא מה שהיה. אם ניקח את סוף החקירה הראשונה, הוא לא אומר 'כנראה הוא הנחה אותו' הוא מדבר באופן כללי על זה שבתפקידו הוא בא לממש את האג'נדה של פתיחת שוק התחרות. זה מה שהוא אומר. הוא לא מדבר בכלל כעל ההנחיה של מיזוג בזק יס שהיא לא קשורה לפתיחת שוק התחרות. אני יכולה לצטט ולהקריא. היא אומרת לו בסוף, בסוף הוא אומר ככה, אני מפנה, אני אראה לאיזה מקטע אני רוצה להפנות, אני רוצה להגיד מאיפה אני רוצה להציג.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
דובר לא מזוהה · ראשית אנחנו לא באותו כיוון.... על ה - PDF
יהודית תירוש · ראשית אנחנו לא באותו עמוד? בסדר, לא משנה, אני אגיד את המילים.
עודד שחם · ראשית באיזה עמוד אנחנו כעת?
דובר לא מזוהה · ראשית 72.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
עודד שחם · ראשית השאלה הייתה לצרכי אוריינטציה.
עמית חדד · ראשית יהודית, רק תתני את המילים שנוכל לחפש אותן
יהודית תירוש · ראשית אם חברי ייתן לי שניה זמן אני אתן לו את המלים. ככה זה יעבוד.
עמית חדד · ראשית כמה שאת צריכה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי תני לנו עמוד שורה.
דובר לא מזוהה · ראשית גבירתי יש לנו פערים בעמודים,
יהודית תירוש · ראשית אני אתן לכם. שניה.
משה בר-עם · ראשית מר חדד, אולי אדוני יאמר קודם, מה השאלה שאדוני שאל שלגביה הייתה התנגדות? אני כבר לא זוכר, אני חייב לומר.
עמית חדד · ראשית אני מתקדם. נוותר על השאלה
משה בר-עם · ראשית בוא נתקדם גברת תירוש, הוא מוותר על השאלה.
עמית חדד · ראשית מוותר על השאלה. בוא נתקדם. התמליל פה, הראינו את הכל ואני מוותר על השאלה. וחבל על הזמן.
יהודית תירוש · ראשית לא ככה....
עמית חדד · ראשית כן בדיוק ככה
יהודית תירוש · ראשית זה לא מה שהוא אמר.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
יהודית תירוש · ראשית אז הו א לא אומר את זה, זה להציג דבר,
משה בר-עם · ראשית מר חדד, אדוני אמר שהוא מוותר על השאלה.
עמית חדד · ראשית אני אמרתי שאני,
יהודית תירוש · ראשית יש גם משהו שחברי כל הזמן חוזר ואומר על זה שבסוף צורבים תודעה לבית המשפט. בית המשפט שומע דברים, אז צריך, ככה חברי אומר הרבה פעמים,
עמית חדד · ראשית תגידי לי מה זה? מה קורה פה?
יהודית תירוש · ראשית לא במובן הרע של לצרוב תודעה. במובן של להניח את הראיות.
משה בר-עם · ראשית אני לא זכרתי מה הוא שאל, שאלתי את מר חדד מה השאלה.
יהודית תירוש · ראשית אבל זה לא עניין של מה הוא שאל. הוא אמר לה בעצם שלפני שיצאו החוצה העד כבר אמר כנראה הודה, העד אמר משהו, ובחוץ לא. אם זה ככה, אם מראים אז אני אראה את הקטע הקודם, ובחוץ הוא אמר משהו אחר.
דובר לא מזוהה · ראשית את טועה.
יהודית תירוש · ראשית אבל אני מדברת.
עמית חדד · ראשית השר. כבודכם שיסתכל
יהודית תירוש · ראשית אבל גבירתי סליחה,
עמית חדד · ראשית שכבודכם יראה. מה העובדות. קידמת את בזק עם יס כי X הורה לך, מי זה X תשלים את המשוואה הזאת, כנראה השר.
יהודית תירוש · ראשית אבל זה באמצע שאני מדברת.
עמית חדד · ראשית את מטעה את בית המשפט עם צריבת תודעה או לא צריבת תודעה
יהודית תירוש · ראשית אני לא מטעה את בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, רגע אחד.
יהודית תירוש · ראשית אפשר לסיים ולמשוך את זה ולהראות את ההמשך. זה לא מה שהוא אומר. הוא לא אומר שם 'כנראה השר הורה לי.' מדברים ביחד )(
יהודית תירוש · ראשית את האג'נדה של פתיחת שוק התקשורת לתחרות. האג'נדה של מי?
עמית חדד · ראשית רק כדי שבכל זאת, אולי חברתי פשוט טועה, זה קורה. באמת זו קורה, טעות תמה. "שניה רינת, אני ל א משקר" "בוא נעשה את זה פשוט. מה העובדות, קידמת את בזק עם יס" "כי Xהורה לי". "מי זה ה - X תשליטם לי את המשוואה הזאת" "כנראה השר.",
יהודית תירוש · ראשית מה קורה אחרי זה?
עמית חדד · ראשית מה זה משנה?
יהודית תירוש · ראשית זה כן משנה, זה חלק ממה שקורה בחדר..
עמית חדד · ראשית בסדר. זה כן משנה. זה כן משנה, זה לא משנה, אין שאלה ממילא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע אחד, מה הבעיה, שאחר כך הוא מדבר על דבר אחר?
יהודית תירוש · ראשית "אני לא יודע. יכול להיות שמישהו אחר ניסה לעשות " "אני אומר לך אני באתי לממש את האג'נדה של פתיחת שוק התקשורת לתחרות". דיברנו על זה, זה מה שהא אומר. אני בחלק הסגור, המוקלט, הוא אומר"אני באתי לממש את האג'נדה של פתיחת שוק התקשורת לתחרות"דיברנו על זה. הוא לא מודה, הוא לא מתפרק, הוא לא שום דבר, ואז בחוץ הוא אומר להם 'אני אומר לכם, מה שאמרתי שם זה שקר.'
משה בר-עם · ראשית טוב. נרשם. אפשר לקרוא לעדה?
עמית חדד · ראשית כמה אפשר לנדוד מהאמת? כמה?
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני חייב להגיד לכם שאני הפקתי מכל הדבר הזה שני דברים אחרים מכל ה... הנפלא הזה. אחד, זה שעכשיו לא ברור לי מה תזת התביעה לגבי ההנחיה. כשקראתי את כתב האישום היה ויכוח... הנחיה זמיר, פילבר, צפריר וכולי. אז זה דבר ראשון, אולי כדאי שנדע.
דובר לא מזוהה · ראשית העדה נכנסת לאולם *(
יהודית תירוש · ראשית מה הקשר?
ז'ק חן · ראשית הדבר השני ש-,
יהודית תירוש · ראשית אין קשר. אין שום קשר. זה בפני העדה? זה ל א בפני העדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן, העדה בפנים,
משה בר-עם · ראשית עו"ד חן, גם אדוני מתכוון לחקור?
ז'ק חן · ראשית בוודאי.
משה בר-עם · ראשית אז יבוא זמנו של אדוני. הכל בסדר.
עמית חדד · ראשית את רואה, יש פה"שניה רינת"שואל אודי אבוקסיס"אתה לא משקר, בוא נעשה את זה פשוט, כן, מה העובדות. קידמת את בזק עם יס". מה זה את בזק עם יס? מה זה אומר קידמת את בזק עם יס? מה את בזק עם יס?
רינת סבן · ראשית אתה שואל אותי מה אודי אומר?
עמית חדד · ראשית שואל אותך מה הבנת. מה זה אומר קידמת את בזק עם יס
רינת סבן · ראשית המיזוג?
עמית חדד · ראשית אני שואל אותך
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני לא יודעת, תשאלו את אודי. אני לא יודעת
עמית חדד · ראשית זה המיזוג. כן. נכון. עכשיו"כי X הורה לי" "מי זה X תשלים את המשוואה הזאת"ואז הוא אומר לכם"כנראה השר". זה למעשה התזה שרציתם להוכיח מתחילת היום, נכון?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת אם זו התיזה, זה מה שהוא אמר
עמית חדד · ראשית סליחה רגע, את כבר ענית לכבוד השופט בר - עם בהקשר הזה,
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני אומרת בסוף, אנחנו דיברנו,
עמית חדד · ראשית סליחה. מה היה החשד שלכם, שהשר הנחה אותו, נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית ופה הוא אומר לכם"כנראה השר זה מי שהנחה אותי"נכון? בעניין הזה של בזק יס
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית וזה למעשה החשד שאותו רציתם לבסס
רינת סבן · ראשית החשד
עמית חדד · ראשית נכון. בסדר. ולכן כמו שתראי, אז הנה"השר, נקודה, אני לא רוצה להמשיך, לא מעניין אותי יותר, לא רוצה יותר, זו העובדה"כי למעשה כמו שאני לא יודעת אם את בשיעורי גיאומטריה, מ. ש. ל, מה שצריך להוכיח. נכון? זה מה שרציתם להוכיח, נכון?
עודד שחם · ראשית אדוני שאל והיא השיבה.
עמית חדד · ראשית בסדר. אני מתקדם. אבל חי מכחיש את החי?
עודד שחם · ראשית גיאומטריה כבר לא מוסיפה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב. הלאה.
עמית חדד · ראשית גיאומטריה תמיד מוסיפה אדוני
ז'ק חן · ראשית מה שרציתי להגיד... שיש.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לאדוני עוד שאלות?
עמית חדד · ראשית כן. בטח שיש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני לא יודעת, אני מסתכלת אני רואה שאדוני העריך את החקירה בישיבה אחת.
עמית חדד · ראשית לא. גבירתי, זה לא בסדר כל כך, ברשות גבירתי, יש דיסקליימר למטה, לא יודע, לא מחייב, אפילו לא כטיוטה, היו את כל הדיסקליימרים בסוף בנוסח שאני הכנתי ואחר כך מחקו לי, היה דיסקליימר ברוחב כזה.
ז'ק חן · ראשית גבירתי מדברת על הנייר שהוגש לבית המשפט. בדיון האחרון אני רק מזכיר, זה היה שתיים....
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית דיבר על ישיבה וחצי.
משה בר-עם · ראשית הוא אמר שתי ישיבות.
עמית חדד · ראשית כן. שתי ישיבות. אמרתי שתי ישיבות. צריך לזכור שהיא גם הייתה עם ניר חפץ
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי נשאף בכל זאת לפחות, אז תתקדם.
עמית חדד · ראשית לא, אין, אנחנו תמיד שואפים אבל זה לא ילך. אני לא רוצה שנתאכזב חלילה. אם אין ציפיות, אין אכזבות גבירתי. בהקשר הזה.
ז'ק חן · ראשית אז אני אשאף לצמצם את עצמי.
עמית חדד · ראשית בוא נראה באמת כבודכם איך אנחנו מצמצמים טיפה. מה שקורה זה שאחרי שיוצאים מהחדר, אחרי שמסתיימת החקירה, אחרי שהוא אומר את הדברים האלה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו עדיין מחוץ לחדר?
עמית חדד · ראשית לא, חזרנו לחדר. מה שקורה זה שהשלושה הופכים חמישה, וחוזרים לחדר יחד עם אלי אסייג ויואב תלם. את זוכרת את זה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית אז בואי נרענן את הזיכרון. אחרי שהחקירה מסתיימת, פילבר אומר את הדברים מחוץ לחדר, מחליטים להחזיר את ראש היאל"כ כי יש פרימה מחוץ לחדר. אז חוזרים. ואז בואי נראה מה קורה. זה עמוד 74 שורה 34 ואילך. אומר פילבר"לא בדיוק התענוג הכי גדול שלי"ואלי אסייג אומר"כן, אני מתאר לעצמי, בסדר, אני מקווה שתשכיל לספר את האמת ולדאוג למשפחתך." אתם מאוד אוהבים את ה -, אתם בטח חוגגים, מציינים באופן מיוחד את יום המשפחה אצלכם ביאל"כ, "ולאינטרסים שלך, כי גם ככה אתה תישאר לבד. מההיכרות שלנו. תהיה נבון וחכם כמו שכנראה אתה כזה. רק תפעיל את זה לאינטרסים שלך. בסוף, כמה ילדים יש לך?" תגידי, למה אתם כל הזמן חופרים במשפחות? מה זה, מה זה הסיפור הזה? רינת, זה היה עם סימן שאלה.
רינת סבן · ראשית לא, כי זו שאלה שנשאלה כבר מקודם. חוזרים על אותן שאלות
עמית חדד · ראשית כן, להתחבר פנימה. ואז הוא אומר"שבעה ילדים. יש לך אירוע לא פשוט. תהיה נבון ותהיה חכם." תסבירי לי, מה את הבנת שהוא מציע לו ב"תשמור על האינטרסים שלך, על המשפחה שלך, תהיה נבון וחכם"מה אתם רוצים מפילבר פה? איך הוא יכול להיות נבון וחכם?
רינת סבן · ראשית אני מניחה שאלי אסייג ענה על זה
עמית חדד · ראשית אני שואל אותך
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת להתייחס למה שהוא אמר
עמית חדד · ראשית כן.... לדעת חוכמה. בואי נראה. "יש לך אירוע לא פשוט. תהיה נבון, תהיה חכם. תאמין לי, יש לנו מספיק ראיות. זה יהיה אחרת מבחינתך אם תספר את האמת. את האמת אנחנו יודעים. לא נופלים על אנשים, מנכ"לים ובעלי חברות ויועצי תקשורת יום אחד בהיר, זה לא ארגנטינה פה. אני מתאר לעצמי שאתה מבין". דרך אגב, זה הרבה יותר גרוע מארגנטינה. הרבה יותר. אין דבר כזה בארגנטינה. זה הרבה יותר גרוע מארגנטינה. אני ממשיך. ואז פילבר מהנהן בראשו בחיוב, אלי אסייג: אומר"זה לא אלי בא לו, עכשיו הולך לעצור את מומו והולך להביא את שאול, ואוסף בדרך את חפץ. מן הסתם צריכה להיות איזו שהיא תשתית אמיתית. ותהיה נבון, לא היום, תלך לישון, תהיה רגוע, תבוא בבוקר, תהיה חכם, תשתה כוס קפה"מה זה אומר להיות חכם? איך מישהו יכול להיות חכם?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלת אותה....
עמית חדד · ראשית כן. בסדר. אני שואל שוב. "תשתה כוס קפה פה, ואני מציע לך לספר את האמת, רק את האמת כי כשנטיח בך את הדברים אתה תבין כמה התיק הזה חזק וסגור. אנחנו היום הראשון בחקירה, כדאי שתעשה צעד ראשון, יש לזה משמעות". את יודעת איזו משמעות יש לזה? הבנת איזו משמעות?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת למה הוא התכוון
עמית חדד · ראשית את לא יודעת למה הוא התכוון. זה קורה
עודד שחם · ראשית מר חדד, מר אסייג נחקר על זה ב-,
עמית חדד · ראשית השאלה אם היא הבינה וגם התשובות שלה בהקשר הזה הן רלוונטיות, יש בסוף גם שאלות של מהימנות אדוני.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התשובות שלה הן...
עודד שחם · ראשית זה בפנינו.
עמית חדד · ראשית לא, היא אמרה שהיא לא הבינה, מה זה אומר שיש לזה משמעות. זה מה שהיא ענתה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התשובות שלה....
עמית חדד · ראשית שלא תחשוב שאני רוצה למשוך ממך איזה, לא, אנחנו סיימנו, הבנתי, בסדר, תחשוב"הוא חושב," המפקד,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תגיע אליה. לא אליו.
עמית חדד · ראשית גבירתי שניה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו אתה מגיע אליה. כן.
עמית חדד · ראשית אז מה, הייתי רק מקרין את זה? "נראה לי שהלילה הוא לא יישן?" איך אפשר. צריך שיהיה קונטקסט. אולי נעשה נוטריקון בכלל של זה. נלשה. או משהו כזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, מה השאלה אליה?
עמית חדד · ראשית "נראה לי שהלילה הזה הוא לא יישן". למה שהוא לא יישן גברת סבן?
רינת סבן · ראשית כי הוא יהיה בתא המעצר
עמית חדד · ראשית יש לו, הוא צריך לחשוב? להפעיל את הראש?
רינת סבן · ראשית גם
עמית חדד · ראשית להיזכר בדברים שלא היו?
רינת סבן · ראשית גם. אחרי יום קשה, בתא המעצר, כן
עמית חדד · ראשית תגידי, זה תקופה לזיכרון דואב, תא המעצר? מה, זה ללא שינה? זה מוכר? סבתא שלי אף פעם לא המליצה עליו, לפני מבחן, לא לישון הרבה מאוד שעות, להיות בתא מעצר ולהגיע למחרת, אף פעם היא לא אמרה לי שזה משפר זיכרון והייתה לי סבתא מאוד מאוד חכמה.
רינת סבן · ראשית מה השאלה?
עמית חדד · ראשית אם את מכירה אחרת
רינת סבן · ראשית מה?
עמית חדד · ראשית שזו תרופה לזיכרון פגום
רינת סבן · ראשית ממש לא
עמית חדד · ראשית ממש לא. בואי נראה, אני אומר לך שאת ידעת ש"נראה לי שהלילה הזה הוא לא יישן"כי באמת מה שקרה זה שלא נתנו לו לישון. לקחו אותו לתא מעצר אחד ומשם לתא מעצר שני ומשם לתא מעצר שלישי, פשוט לא נתנו לו לישון.
משה בר-עם · ראשית מה השעה פה? כשהוא מסיים?
עמית חדד · ראשית אנחנו בלילה, לקראת 12 בלילה. התחלנו בשש בבוקר. את ידעת את זה שהוא הולך לעבור בין בתי מעצר שונים?
רינת סבן · ראשית ממש לא
עמית חדד · ראשית ממש לא. עכשיו, ברור שההצעה פה יצאה לעד מדינה, כן? ברור. אומרים לו 'יש לזה משמעות, תחשוב על המשפחה' וכולי, את מסכימה איתי, נכון? שמה שאסייג עושה פה הוא מציע לו להיות עד מדינה, לפילבר.
רינת סבן · ראשית כנראה
עמית חדד · ראשית בסדר. עדיף לא להכחיש את הדברים שהם ממש,
רינת סבן · ראשית לא, עוד פעם, אני לא רוצה להתייחס לדברים שאני לא אמרתי. אני מניחה שהוא נתן פה את ההסבר.
עמית חדד · ראשית בסדר. השאלה שלי האם כשאת שומעת שאסייג ותלם, שני ה'ביג קהונאס', שני הקודקודים, מגיעים לתוך החדר ומציעים לפילבר להיות עד מדינה, האם את משתפת אותם בשיחה הקטנה שהייתה לך, הלא מתועדת, מחוץ לחדר החקירות, שכפי שאת העדת יש לה משקל עודף מבחינת האותנטיות. האם את אומרת להם 'תשמעו, אתם רוצים שהוא יהיה עד מדינה, אבל תדעו לכם, בשקט, אחרי שהוא נשבר בחדר החקירות הוא בא ואמר לי שהוא לא זוכר כלום'. אמרת את זה למפקדים שלך?
רינת סבן · ראשית אני עניתי מקודם שאני לא זוכרת אם הצפתי את זה
עמית חדד · ראשית אני מרענן לך את הזיכרון, את ניסית לרענן את הזיכרון באלף דרכים לפילבר. בואי נעבור לנושא נוסף. אנחנו נעצור כאן מבחינה כרונולוגית, נדלג לעולם שבו כבר פילבר הוא עד מדינה. בסדר? נחזור כמובן.... לצערי בקיצור. הייתי חוקר אותך שש ישיבות אם זה היה תלוי בי, אבל אני מניח שמתי שהוא בית משפט יזרוק עלי דברים מטאפורית, אז אני עוצר. עכשיו אנחנו כשפילבר הוא עד מדינה, ובשלב הזה נעשה איזה שהוא מעבר לבחון את ההתנהלות שלכם בחקירה של פילבר, ואני חוזר שוב לשתי האפשרויות הלוגיות, הפוטנציאליות, כפי שכינינו אותן קודם. פילבר שיקר ברשות לניירות ערך, שיקר לכם לאורך כל יום החקירה, שיקר לאשתו, שיקר לוייספיש, שיקר לעמית סגל כשהוא, שיקר לכולם, ואחר כך החליט לומר אמת כי אתם חוקרים מאוד מאוד טובים, ולא כי אתם לוחצים עליו עם מעצר ועם חקירה ארוכה ועם הבטחות שככה הוא יוכל להגן על עצמו וכולי, למרות מה שהוא אומר לך בחוץ וממתיק לך סוד שבעצם אין לו כלום. אופציה אחרת היא שהוא אמר אמת ברשות לניירות ערך, אמר אמת לאורך כל היום, אמר אמת בחוץ כשהוא מדבר איתך ביחידות, אמר אמת לאשתו, אמר אמת לכולם. אלה שתי האפשרויות הפוטנציאליות, נכון?
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית נכון. עכשיו, תסכימי איתי שדבר ראשון שעושים לעד מדינה זה כמובן להציג לו את שתי האפשרויות, את שתי הגירסאות שלו ולשאול אותו 'מה גירסת האמת שלך'. נכון? זה דבר ראשון שעושים עם עד מדינה. זה ברור?
רינת סבן · ראשית באיזה שלב?
עמית חדד · ראשית באיזה שהוא שלב. הדבר השני, השלישי. מתי שהוא צריך לעשות את זה. נכון?
רינת סבן · ראשית לשאול אותו מה,
עמית חדד · ראשית אני אעזור לך. אתה עכשיו עד מדינה, תספר לנו, כנראה השר, השר, בפגישה הראשונה, עכשיו, אתה אומר היה ככה, אחרת, הנחיה, להוריד מחירים, לא להוריד מחירים. 'עד היום אמרת את ההיפך הגמור. ברשות לניירות ערך התעקשת אחרת, יום חקירה שלם התעקשת אחרת, איפה אתה אומר פה או שם?' זו שאלה טריוויאלית, אפילו יותר מטריוויאלית. מתבקשת. ראשונה שצריך להציג לעד מדינה, נכון?
רינת סבן · ראשית אני לא יודעת אם ראשונה, אבל היה צריך לשאול אותו
עמית חדד · ראשית ברור. זה מובן מאליו שחייבים לבוא ולשאול אותו מה האמת, זה או זה. נכון?
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, אני לא יודעת אם כשאלה ראשונה, אבל זה נדרש לשאול אותו
עמית חדד · ראשית נדרש לשאול אותו. עכשיו אני רוצה להיזכר איתך שוב בקצרה, ממש בקצרה, מה פילבר אומר ברשות לניירות ערך. הוא אומר, אני מקריא מהר מאוד כי הקראתי את זה כבר גם לפרוטוקול. "הוא אומר משפט אחד 'אני לא מחויב לאף אחד, תעשה תחרות, זה פחות או יותר כל התורה על רגל אחת'" בהמשך הוא אומר את אותו דבר. הוא אומר 'אין לי, הוא לא דיבר איתי על בזק יס,' הוא אומר ככה, 'הוא לא אמר לי מילה אחת, הוא לא אמר לי מילה, אף פעם לא הייתה לי שיחה בעניין הזה עם ראש הממשלה' אלו הגירסאות שלו ברשות לניירות ערך, נכון? ראינו את זה מקודם, אני מזדרז. גם לאור שעת סיום הדיון המתקרבת. נכון?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית יופי. עכשיו, כעד מדינה, קודם כל, ברור שהיה צריך לבוא ולהציג לו את הגירסאות האלה ולשאול אותו מהי גירסת האמת, נכון?
רינת סבן · ראשית שאלת את זה הרגע ועניתי שכן
עמית חדד · ראשית יופי. עכשיו, במקרה שלנו קורה הדבר הבלתי מתקבל על הדעת הבא. חקירה מה - 28 בפברואר 2018, בעמוד. 13 עוד שניה. עד שנמצא, אולי זו הזדמנות להגיד תודה לנעה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איזה מהנועות?
עמית חדד · ראשית נעה פירר שלקחה את ה.. ולנעה מילשטיין שסוחבת על גבה הרבה באירוע הזה. הרבה מאוד. היא עושה עבודה יוצאת דופן. אולי זו הזדמנות לומר להרכב שאתמול את היית בדרום, באוהלים, והבאנו אותך מתוך המדבר.
ז'ק חן · ראשית למה אוהלים?
עמית חדד · ראשית זה חלק מהקורס. למה אוהלים, שואלים פה בינתיים
רינת סבן · ראשית יש צמצומים. אין תקציב
עמית חדד · ראשית אני מתנצל על ההמתנה. זה תמליל מה - 28 בפברואר, עמוד 13, שורות 29-34 את זוכרת, אמרתי, הגירסאות ברשות לניירות ערך, ומוסיף פילבר הידור במסגרת החקירה הזאת. הוא אומר ככה נתתי שש שעות עדות אצלכם ברשות ניירות ערך. דיברתי שם". את רואה את זה?"
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית ואז החוקרים אומרים"לא, העדות ברשות ניירות ערך והעדות עכשיו היא שונה"ופילבר אומר "היא משלימה. היא לא סותרת. כל מה שאמרתי שם מבחינה עובדתית היה אמת". עכשיו אני רוצה לומר לך שוב, זו חקירה שאת נוכחת בה, אבל פה את מחוץ לחדר. בסדר? את מחוץ לחדר. מישהו דיווח לך על זה? שפילבר אומר לכם, כשהוא עד מדינה, "כל מה שאמרתי ברשות לניירות ערך אמת"וראינו מה הוא אמר ברשות לניירות ערך. מישהו דיווח לך על זה?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית את יכולה להסביר לי איך יכול להיות שלמרות שהוא אומר לכם את האמירה הזאת, שעומדת בסתירה גמורה לגירסה שלו כעד מדינה, אף אחד לא עוצר לרגע ואומר 'פילבר תשמע, ברשות לניירות ערך אמרת שלא הייתה פגישת הנחייה,'
רינת סבן · ראשית תחזיר את זה שניה אחת כי יש לזה המשכיות
עמית חדד · ראשית בבקשה
רינת סבן · ראשית הוא אומר"לא אמרתי הכל". לא ברור מה הוא אומר פה. אפשר לראות את זה?
עמית חדד · ראשית אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי". אפשר לראות את זה אם את רוצה."
יהודית תירוש · ראשית היא ביקשה לראות את ההמשך ואתה מעלה את זה למעלה.
עמית חדד · ראשית אני לא מעלה ולא מוריד. אני עומד פה לידך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה את רוצה לראות? את ההמשך או...
רינת סבן · ראשית הוא אומר"אי ך יכול להיות שאנחנו לא עוצרים", אבל פילבר אומר"לא אמרתי הכל."
עמית חדד · ראשית לא, אמרתי הכל.""
משה בר-עם · ראשית יכול להיות שזה צריך להיות"לא, אמרתי הכל."
רינת סבן · ראשית בשביל זה אני אומרת, בגלל,
יהודית תירוש · ראשית לא נכון. אין פה פסיק.
עמית חדד · ראשית בואו נשמע את זה. נו באמת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה נכון כי בהמשך הוא אומר"אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי."
עמית חדד · ראשית ברור שזה נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תראי את המשך המשפט.
עמית חדד · ראשית צריך להקרין את זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את רוצה לראות את ההמשך?
רינת סבן · ראשית אני מסתכלת
משה בר-עם · ראשית הוא אומר"אין לי מה להוסיף."
עמית חדד · ראשית ולכן זה לא 'לא'. מישהו אמר לך את זה? שהוא אומר שכל מה שהוא אמר ברשות לניירות ערך הוא אמת?
רינת סבן · ראשית אני באמת לא זוכרת
עמית חדד · ראשית ברור לך אבל, שצריך לעמת אותו, במיוחד אם הוא אומר לכם כעד מדינה שכל מה שהוא אמר ברשות לניירות ערך הוא אמת, ברור שצריך לעמת אותו עם הדברים. נכון?
רינת סבן · ראשית צריך לשאול אותו. אין ספק
עמית חדד · ראשית צריך לשאול אותו. אין ספק. אני מסכים. עכשיו בואי נראה מה קורה, כשהפרקליטות עושה את זה ב -, 2022 היא לראשונה עושה את זה. בראיון העד. פעם ראשונה עושים את מה שהייתם צריכים לעשות. יכול להיות שאם היו עושים את זה לפני כן לא היה התיק הזה בכלל. "במענה לשאלתנו בנוגע ליחס בין גירסאותיו לבין תוכן הפגישה האמורה לאחר שחתם על הסכם עד מדינה לבין גירסאות קודמות שלו, אמר העד כי בחקירותיו ברשות לניירות ערך לא זכר את הדברים שמסר לאחר מכן. לדבריו, בתקופה הסמוכה לתחילת החקירה בפרשת 4000 כל הסיפור היה בכותרות וגרם לסוג של ריענון זיכרון עבורו. עוד מסר העד כי במועד מעצרו במהלך חקירתו המשפטים שנשמעו לו סתמיים קודם לכן, קיבלו משמעות חדשה, הוא החל לעבד נתונים שהוצגו לו במהלך חקירה, דבר שהציף אצלו זיכרונות". את יודעת שזה המתכון לזיכרונות שווא, מה שהוא אומר פה. כל מאמר שתקראי על זיכרונות שווא, זה זה. איך לא בדקתם בזמן אמת? את יודעת להגיד איך לא בדקתם?
רינת סבן · ראשית אני אומרת עוד פעם, יכול להיות שזה נבדק. אני לא יודעת לענות על זה
עמית חדד · ראשית לא, זה לא נבדק. אם זה היה נבדק זה לא היה מופיע בראיון העד. כי בראיון העד כתוב רק דברים שלא נבדקו. את יודעת שיש הבדל גדול בין עד מדינה שבא ואומר 'תראו, עד עכשיו שיקרתי, לא אמרתי אמת ברשות. עכשיו אני עד מדינה, אני בא לפתוח הכל, אני מספר לכם את האמת', לבין עד שבא ואומר 'מה שאמרתי לכם מקודם הוא אמת צרופה, אמת מזוקקת, וגם עכשיו אני אומר אמת'. יש הבדל בין שתי הקטיגוריות, נכון? זה ברור.
רינת סבן · ראשית נכון
עמית חדד · ראשית נכון. והקטגוריה הראשונה, לפחות, אתה מבין, אדם שיקר, הכחיש, נשבר בחקירה ועכשיו החליט לראות את האור ולומר אמת. המקרה השני הוא מקרה מסוכן בצורה בלתי רגילה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה היא תורמת?...
עמית חדד · ראשית בסדר. מקבל. כשפילבר עד מדינה את חוקרת את רעייתו אילנית. אמרתי לך שנחזור לזה. עוד כמה זמן יש לי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לך חצי שעה. עד 15:15 זה הרבה זמן..
עמית חדד · ראשית פילבר הגיש תביעה נגד המשטרה ונגד רבים אחרים, גם נגדך, נכון?
רינת סבן · ראשית כך שמעתי. היא לא הומצאה לי
עמית חדד · ראשית לא הומצאה לך. הבנתי. אני רוצה להגיש את התביעה. אפשר להגיש אותה?
יונתן תדמור · ראשית כבודכם כמובן שמדובר בכתב בי - דין שיש אפשרות שהוא יהיה במחלוקת והשאלה לצורך,
עמית חדד · ראשית לצורך ההצגה
יונתן תדמור · ראשית מעבר להודעה לכבודכם שיש אירוע כזה, ויכול מאוד להיות שהוא רלוונטי, מה המשמעות של ה-,
עמית חדד · ראשית זה בוודאי לא מוגש לאמיתות התוכן של כל מה שכתוב. אלא אם כן את רוצה לאשר את האמור פה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שניה, זו התנגדות?
יונתן תדמור · ראשית אני רק מדייק כבודכם,
יהודית תירוש · ראשית שכן....
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נסמן את זה.
דובר לא מזוהה · ראשית מוגש ומסומן נ/4127.
משה בר-עם · ראשית זה לא מוגש פורמלית, למרות שזה מוגש לעיוננו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, זה הוגש.
עמית חדד · ראשית לא, זה הוגש פורמלית, רק לא לאמיתות התוכן
יהודית תירוש · ראשית הוגש לא לאמיתות התוכן. הוגש כדי שזה ייסרק.
משה בר-עם · ראשית לא לאמיתות התוכן. לכן אמרתי בהקשר הזה.
עמית חדד · ראשית אלו טענותיו של פילבר. לא לאמיתות התוכן. זה ברור. עם כל הכבוד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מישהו יודע מה מספר ההליך שם?
עמית חדד · ראשית אני יכול לברר
משה בר-עם · ראשית זו התביעה שהוא הגיש?
עמית חדד · ראשית כן
יונתן תדמור · ראשית אנחנו יכולים גם לברר.
עמית חדד · ראשית לתביעה הזאת צורפה חוות דעת פסיכיאטרית, של ד"ר טלי וישנה. זה נספח 1 לכתב התביעה. אני רוצה להקריא לך את הדברים, פשוט לקבל התייחסות עובדתית, לא התייחסות מקצועית.
יונתן תדמור · ראשית עכשיו אנחנו בנספח לכתב התביעה, זו חוות דעת מומחה שאני ממש לא חושב שאפשר בדרך הזאת להציג אותה מתוך,
עמית חדד · ראשית לא כחוות דעת מומחה. אני רוצה לקבל התייחסות,
יונתן תדמור · ראשית אז כמה?
עמית חדד · ראשית תשמע את השאלות, עוד רגע, ואז תתנגד. שניה
יהודית תירוש · ראשית בסדר. נשמע את השאלות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נשמע את השאלות. ההתנגדות שמורה לכם.
עמית חדד · ראשית ודאי. ברור. לכן חשבנו אולי לא לעשות את זה עכשיו, רציתי לדעת כמה זמן יש, כי הנחתי שעשויה לקום התנגדות. אני מקווה שלא תהיה, באופן שבו אני אשאל את השאלות. אני מדבר שוב, יש שם המון היבטים על נזקים שקרו לו וכולי, אני לא מדבר על זה, אני מדבר על דבר שחשבתי שהוא רלוונטי, על העניין של הזיכרון. היא כותבת, ושוב, אני לא מבקש ממך כמובן התייחסות מקצועית האם מה שהיא אומרת נכון או לא, אלא רק האם האירועים האלה קרו. "מערכת הזיכרון באופן כללי היא מערכת דינמית המועדת לעיוותים. עיוותים אלה", כך כותבת ד"ר וישנה, "הם בעלי חשיבות אדפטיבית, משום שהם מאפשרים להתאים את הזיכרונות למציאות קיימת". את מכירה את ה-,
משה בר-עם · ראשית אדוני מתחיל להיכנס לשדה בעייתי.
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת שהעדה לא תשיב, אני רוצה להתנגד.
משה בר-עם · ראשית זה שדה בעייתי. חשבתי שאדוני מדבר על איזו שהיא גירסה עובדתית, אבל אז גם היה דברי מר פילבר ולא צד שלישי ששמע אולי ממנו. עכשיו אדוני הולך ל... משמעויות של זיכרון וכך הלאה.
יהודית תירוש · ראשית ויש דרכים להגיש חוות דעת מומחה לצדדים, ושהצדדים יוכלו להיערך,
עמית חדד · ראשית אמרתי, זה לא מוגש כחוות דעת
יהודית תירוש · ראשית מה זה לא? בסוף אתה מבקש התייחסות בחוות דעת מומחה להיבטי זיכרון. יש כאן התייחסות למומחיות. זה ממש בדרך עקיפה להתייחס. סעיף 82, 83 לחוק סדר הדין הפלילי.
עמית חדד · ראשית אני עוד פעם אומר כבודכם, אני לא ביקשתי עכשיו להגיש את חוות הדעת או את כתב התביעה לאמיתות התוכן, אלו טענותיו של פילבר ואני בסך הכל רוצה התייחסות עובדתית לכמה היבטים פה. תיכף נראה, כבודכם ישמע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה התייחסות עובדתית לכמה היבטים?
עמית חדד · ראשית למשל העובדה שכתוב פה שמוצג לו, יש פה התייחסות בחוות הדעת לכך שמוצג לו מידע שקרי האם במהלך,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בשביל זה לא צריך את חוות הדעת. תשאל סתם שאלה.
עמית חדד · ראשית אז אני אשאל, אני אעשה את זה בצורה הזאת. בסדר. האם הצגתם לפילבר מידע שקרי במהלך החקירה?
רינת סבן · ראשית אם נאמרו לו שיש הקלטות ואין הקלטות, אז זה מידע שהוא לא נכון
עמית חדד · ראשית ואם אמרתם לו שצפריר הפליל אותו וצפריר לא הפליל אותו? צפריר אמר שהייתה הנחיה, אמרתם לו שהייתה הנחיה והוא לא אמר שהייתה הנחיה, גם זה מידע שקרי.
רינת סבן · ראשית אם זה מה שהיה אז כן
עמית חדד · ראשית ראינו את זה ביחד
רינת סבן · ראשית עוד פעם, אני לא יודעת מה צפריר אמר, אני לא זוכרת, אבל,
עמית חדד · ראשית אוקיי. בסדר. עוד נתון שהוא רלוונטי, אתם חוקרים אותו, את זוכרת מאיזה שעה אתם חוקרים את מר פילבר? באיזו שעה אתם לוקחים אותו, דיברנו, לפנות בוקר. נכון?
רינת סבן · ראשית 6:00 אני לא זוכרת.?
עמית חדד · ראשית כן. 6:00 אולי קצת יותר.,
רינת סבן · ראשית ב - 6:00 אנחנו אצלו בבית. זו לא השעה שמתחילה החקירה
עמית חדד · ראשית כן. הוא מתחיל"לבלות"אתכם משעה 6:00 באיזו שעה אתם מסיימים את החקירה, את זוכרת?
רינת סבן · ראשית נראה לי שאמרת מקודם 24:00?
עמית חדד · ראשית אחרי 24:00 בלילה
יהודית תירוש · ראשית זה לא נכון אבל.
עמית חדד · ראשית אז תגידי
יהודית תירוש · ראשית לפי מה שאני יודעת זה 22:30. לפי מה שרשום פה בחומרי החקירה.
עמית חדד · ראשית 22:30. לדעתי זה לא מדויק כי אחר כך זה ממשיך עם אלי אסייג וכולי. אבל נגיד שזה 23:00 לצרכי פשרה.
יהודית תירוש · ראשית יש מסמך מדויק. אפשר להסתכל. יש ברקוד, גם לכם יש אותו, ולא צריך להגיד,
עמית חדד · ראשית חבל על הזמן. 22:30 באמת. מה הברקוד?
יהודית תירוש · ראשית מתוך ברקוד 1920.
עמית חדד · ראשית אנחנו בין 16 ל - 18 שעות, תלוי לפי איזו שיטה. זה דבר טריוויאלי לנהל חקירה במשך כל כך הרבה שעות?
יהודית תירוש · ראשית 21:55 זה מה שרשום פה..
רינת סבן · ראשית תחילת החקירה?
יהודית תירוש · ראשית סיום החקירה בערב. 21:55.
ז'ק חן · ראשית בין 16 ל - 18 שעות.
יהודית תירוש · ראשית אני רק אומרת שזה לא חצות.
עמית חדד · ראשית אני חושב דרך אגב שכל האירוע שקורה בסוף הוא אחר כך, אבל זה באמת פחות משנה
יהודית תירוש · ראשית לא, זה מוקלט וזה חלק מה...
עמית חדד · ראשית בסדר. אני שואל שאלה. אז זה 16 שעות. מ - 6:00 עד 22:00 זה 16 שעות. האם זה דבר,
יהודית תירוש · ראשית גם לא נכון, באמצע הייתה הארכת מעצר והם חזרו רק בערב לחקירה. זה לא כל הזמן הזה חקירה. גם את זה צריך להגיד.
ז'ק חן · ראשית בבית המעצר....
דובר לא מזוהה · ראשית אבל כל ה.... זה עד 12
יהודית תירוש · ראשית יש שבע שעות חקירה. חמש שעות בלג הראשון והלג השני מתחיל ב - 20:00 עד 21:55 הכל מצוי בתמלילים ובברקוד. רק לדייק.,
עמית חדד · ראשית מקודם אמרת 21:30 אבל זה לא משנה
יהודית תירוש · ראשית 21:55.
עמית חדד · ראשית כן. אז לא 21:00, זה 21:55. ממילא היית אומרת 22:00. אבל אני חוזר ושואל, אדם נמצא ברשותכם במשך 16 שעות, בזמן הזה הוא מטולטל, עושים לו חיפוש בבית, אם היית מחכה לסוף השאלה, באמצע לוקחים אותו להארכת מעצר, הוא מקבל חמישה ימים, מחזירים אותו, חוקרים אותו בלילה, שעות על גבי שעות, הוא גם אומר לכם 'אני עייף'. גם אמרת לי שזה שלב מאוד קריטי אחרי שמחזירים אותו מבית המשפט. להבנה שלך את האירוע, הוא היה במצב רגיל או שהיה במצב שהיה לחוץ, כמו שניסיתם להלחיץ אותו כל היום, גם הודית בזה פה בבית המשפט.
רינת סבן · ראשית ברור שהוא לא היה במצב רגיל. עוצרים אדם בבית, מביאים אותו לחקירה משטרתית, להארכת מעצר, ברור שזה אירוע שהוא לא רגיל לבן אדם. לכל בן אדם.
עמית חדד · ראשית הבנתי. באיזה שהוא שלב שאלתם את עצמכם האם כל האירוע הזה של הלחץ, של האמירות החוזרות ונשנות, של השקרים, של הניסיון למצוא זיכרון במקום שהוא איננו, באיזה שהוא שלב בחקירה אי פעם, במיוחד לאור מה שפילבר אומר לך מחוץ לחדר החקירות, הצפת למעלה את החשש שמא אולי אתם מקבלים זיכרון שווא?
רינת סבן · ראשית שאלת אותי מקודם
עמית חדד · ראשית כן. נכון
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. את זוכרת, או שנעשה את זה מסודר, את התבקשת פעם לבדוק את האותנטיות של הגירסה של פילבר?
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא זוכרת. טוב. כשפילבר עד מדינה, את חוקרת את רעייתו אילנית. את ידעת למעשה, הראיתי לך שהוא אמר לך בחקירה הראשונה שלו, שהוא לא קיבל הנחיה ושאתם יכולים לשאול גם את אילנית שהוא אמר לה שאין דבר כזה. נכון? ראינו את זה מקודם.
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית כן. ואת חוקרת את אילנית,
עודד שחם · ראשית מר חדד, אני עיינתי בכתב התביעה ובחוות הדעת, אני לא רואה סיבה שזה יישאר אצלנו. זה צריך להיות חסוי בכלל עם חוות הדעת הזאת. אני לא רואה מה המטרה הראייתית שלשמה זה הוגש.
עמית חדד · ראשית בסדר. מקבל
עודד שחם · ראשית ואני חושב שיהיה הדבר הנבון ביותר פשוט להחזיר לכם את זה.
עמית חדד · ראשית בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אנחנו מבטלים את המוצג ומוציאים את זה מהתיק.
עמית חדד · ראשית למרות ששוב, מבחינתנו זה דברים שפילבר טוען. זה דבר שהוא חשוב. אבל נעשה את זה מסודר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה כתב תביעה לא בהכרח... טענות רגילות.
משה בר-עם · ראשית חוות דעת פסיכיאטרית ארוכה מפורטת, מנומקת, לא בטוח שמר פילבר היה מעוניין שזה...
עמית חדד · ראשית זה לא הוגש באיסור פרסום
משה בר-עם · ראשית אולי זה הוגש לבית משפט,
עודד שחם · ראשית זה נזקי גוף. קשה לראות איך זה לא באיסור פרסום.
עמית חדד · ראשית מקבל. אנחנו בכל מקרה נבדוק את זה לדיון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, קודם כל נחזיר לך וזה לא יהיה מוצג.
משה בר-עם · ראשית אני אומר את הדברים בזהירות, אני לא יודע כמה העדה תוכל לתרום לנו בעניינים הללו. אדוני לא שואל אותה לא כעד מומחה ולא,
עמית חדד · ראשית אני מקבל. אנחנו התלבטנו בנושא הזה... ביחס להיבטים העובדתיים נכון לבוא ולשאול את השאלות.
משה בר-עם · ראשית
עמית חדד · ראשית כן. לפני שאת חוקרת את אילנית, את ידעת מה המעמד המיוחד שיש לה מבחינת השיתוף שלה? אני לא מדבר, ברור, כל אדם, אשתו היא כל עולמו וכולי, אבל את המעמד המיוחד שהוא נותן מבחינת השיתוף שלה בכל הדברים? ידעת על הדברים האלה? על נושאי החקירה?
רינת סבן · ראשית מה זה אומר?
עמית חדד · ראשית אני אראה לך. אני אקריא, אני מקווה שזה יספיק, תנסי לעקוב. זו חקירה מה - 13.7.18, זה עמוד 883 ב - PDF המאוחד. אומר פילבר"תן לי, קודם כל, יש בן אדם אחד בעולם, זו אשתי"החוקר אומר לו"אילנית" "כן. החברה הכי טובה בעולם" "אני שמח שאתה ואמר את זה, אני חושב מהטווח הקצר שהייתי, אתה יודע, אני רואה את הקשר ביניכם ואני רואה את ה -, זה אהבה מאוד גדולה ואני יודע מהי, אני אומר לך, הבחורה הזאת תחצה את האוקיינוס ותעלה על פסגות בשבילך"פילבר אומר"נכון" "ואני אומר לך"פילבר אומר"ואני בשבילה". "בסדר". "אז אני קודם כל, כל החלטה בחיים אני אעשה עכשיו פשוט ביחד איתה"ואומר לו החוקר, זה אחרי שהחוקר שולח אותו לחשוב. ואז הוא אומר"אני חושב שאתה צודק."
רינת סבן · ראשית מי זה אומר?
עמית חדד · ראשית יריב עמיעד
רינת סבן · ראשית זה ברשות התחרות?
עמית חדד · ראשית ברשות לניירות ערך. כן. זה ב - 2017. ואז הוא אומר"אני אומר לך, אם יש בן אדם באמת שהייתי מקשיב לכל המצפן שלו זה אילנית"ואז הוא אומר"הבן אדם הכי ישר בעולם"וממשיך ואומר במקום אחר"אני אומר לך עכשיו"אומרים לו"שב עם אילנית"תדבר אם אילנית, ביחס לניסיון לגייס אותו שם כעד מדינה. את היית מודעת לעובדה שהוא הלך להתייעץ עם אשתו? הוא אומר שהוא התייעץ איתה בנושאים של החקירה. הכרת את הדברים האלה?
רינת סבן · ראשית כנראה שבמהלך החקירה. אני כרגע לא זוכרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה שבמהלך החקירה?
רינת סבן · ראשית שבמהלך החקירה הכרתי את זה. נחשפתי הרי לחומר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את זוכרת?
רינת סבן · ראשית את האירוע הספציפי הזה אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית כשאת חוקרת את אשתו של פילבר, את אילנית, את לא שואלת אותה אף פעם אם הוא אמר לה שהוא קיבל הנחיה בעניין בזק יס.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא שאלת את זה קודם?
עמית חדד · ראשית כן. אמרתי שאני אגיע לזה, גבירתי. אבל בואי תראי מה כן אומרת לך אילנית, והשאלה שלי היא למה את לא מציגה את זה אחר כך למומו פילבר. אנחנו בלי להקרין, ברשות כבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר. בכל מקרה אפשר להקריא.
עמית חדד · ראשית אני מקריא. פשוט התנצלתי שאני לא מקרין
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר.
עמית חדד · ראשית זו קריאה קצרצרה. ב - 23 בפברואר 2018 בעמוד 2 שורה 46 את שואלת: "את אומרת לו באותה תקופה בשביל מה הוא נפגש עם מפוקחים שלו במפגשים לא פורמליים?" והיא עונה לך"כי זו הייתה מדיניות שלו בשביל לקדם תהליכים וזה היה מעבר לשעות העבודה. פשוט החיבור המשולש הזה בין ביבי אלוביץ' מומו, בגלל שזה היה חיבור שכל הזמן היה בתקשורת זה הפריע לי ולא ראיתי לנכון לחזק את זה בצורה כזאת". שאלה: "כשאת אומרת לו באותו זמן שזה לא נכון להיפגש בצורה כזו לא פורמלית עם מפוקחים מה הוא עונה לך?" "נדמה לי שהוא אמר לי שזה בשביל לקדם תהליכים. הוא לא עשה את זה רק עם בזק". את רואה את זה?
רינת סבן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית חוץ מאותם מפגשים שעליהם סיפרת, האם את יודעת על מה מפגשים נוספים בלתי פורמליים "?" "אמרתי מה שאני זוכרת". הצגת את זה לפילבר אחר כך? 'תשמע, רעייתך אומרת שאתה אמרת שזו מדיניות, שזה בשביל לקדם תהליכים, שהוא לא עשה את זה רק עם בזק?
רינת סבן · ראשית זה הוצג? אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא הוצג
רינת סבן · ראשית אז לא הוצג
עמית חדד · ראשית טוב
יהודית תירוש · ראשית סליחה, שוב, אחרי השאלה. לא הספקתי לקום. אם צריך שהיא תצא. אבל מדברים איתו על זה בראשי פרקים, על הבלתי פורמליות שלו עם חברות אחרות ושואלים אותו 'מה ההבדל אם ככה בין חברות אחרות לבין בזק' והוא אומר מה היה ההבדל, שעם כולם הוא היה בלתי פורמלי אבל איך הוא היה, מה היה ההבדל עם בזק. אז אי אפשר להגיד לעדה 'לא שואלים, לא אומרים' כשהעדה לא זוכרת.
עמית חדד · ראשית שמעת מה הייתה השאלה שלי?
יהודית תירוש · ראשית כן.
עמית חדד · ראשית באמת, עו"ד תירוש, אני מניח שלא שמעת. שאלתי אם אמרו לפילבר שאשתו אומרת אחרת. זה הכל. זה מה ששאלתי.
יהודית תירוש · ראשית לא, זה לא מה ששאלת. שאלת אם דיברו איתו על המפגשים הלא פורמליים ולמה וכמה.
עמית חדד · ראשית רינת, מה שאלתי אותך? האם הצגתם את זה לפילבר שאומרת אחרת, או ששאלתי אותך שאלה אחרת?
רינת סבן · ראשית אני כבר לא זוכרת מה שאלת
עמית חדד · ראשית בסדר. יש פה רק אולם שלם ושלושה שופטים והשאלות גם כתובות לי, אבל בסדר. וזה קורה שוב ושוב.
ז'ק חן · ראשית כבודכם לא רציתי להפריע להתנגדות... של חברתי אבל התיאור שהיא נתנה עכשיו,
עמית חדד · ראשית הוא כמובן לא נכון גם
ז'ק חן · ראשית הפוך. שהוא בא ואומר 'אבל תדעו, זה אותו דבר', הם אומרים לו 'לא, זה לא אותו דבר'. לא הוא מסביר להם.
יהודית תירוש · ראשית הם שואלים אותו את זה והוא נותן סימנים. למה להציג את זה ככה?
ז'ק חן · ראשית כבודכם, זה בדיוק הפוך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל למה אנחנו נכנסים לזה...
ז'ק חן · ראשית זה כתוב......
עמית חדד · ראשית ברור שזה כתוב
יהודית תירוש · ראשית ראשי הפרקים,... ה - 20 לחודש.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, בוא תמשיך.
עמית חדד · ראשית לא, זה לא שהתעכבתי גבירתי, זה היו חילופי דברים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חיכית לתת להם. תמשיך.
עמית חדד · ראשית מאה אחוז. קודם כל יותר נחמד בירושלים, נכון? לנו זה הרבה יותר נוח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לגמרי.
עמית חדד · ראשית חוץ מהנסיעות. הנסיעות זה,.. יש פה נשמה דובר לא מזוהה: אבל זה לא מול המשרד שלך.
עמית חדד · ראשית זה לא מול המשרד שלי. זה נכון. אמרתי. זה היה גילוי נאות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גם אתם לא בדיוק רחוקים שם, מדברים ביחד )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נקווה שמהר אפשר יהיה לחזור לגמרי לפה.
הודעת מערכת · ראשית מדברים ביחד )(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הבאה עו"ד חדד.
עמית חדד · ראשית אני אתחיל את הנושא הבא בישיבה הבאה, אבל רק שאלה. האם את זוכרת שפילבר היה עד מרצה?
רינת סבן · ראשית לא
עמית חדד · ראשית לא? לא קרה מקרה שרצו שיגיד א' והוא אמר א', אחר כך אמרו שא' לא נכון אז שיגיד מינוס א?'
רינת סבן · ראשית בוא תציג לי
עמית חדד · ראשית אני שואל אותך. להציג אני אציג בדיון הבא
רינת סבן · ראשית אני לא זוכרת
עמית חדד · ראשית לא היה אירוע שבו, שהוא העיד על אירוע לא נכון, טעה ביחס לאנשים, אמר שמישהו הוא מישהו אחר?
רינת סבן · ראשית יכול להיות. היו הרבה עדויות והמון פרטים ויכול להיות שהוא מסר פרטים לא נכונים במהלך
עמית חדד · ראשית ואז רציתם שהוא יגיד אחרת אז הוא אמר אחרת. מאוד מרצה
רינת סבן · ראשית אני באמת, תציג לי כי אני באמת לא זוכרת להיכנס,
עמית חדד · ראשית כבודכם, בכל זאת העניין הבא הוא קצת יותר ארוך ולמרות שנשארו לנו 3 דקות אני אבקש אם אפשר לעצור כאן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקיי. הדיון הבא שלנו הוא ביום שני בתל אביב. הדיון הבא עם הגברת בירושלים הוא ביום שלישי ב - 9:30 בבוקר. בסדר? תזכרי יום שלישי.
יהודית תירוש · ראשית אם אפשר הערכת זמנים? כמה חברי מעריך?
עמית חדד · ראשית כולל היום, שתי ישיבות. מה שאמרתי
יהודית תירוש · ראשית כל היום?
עמית חדד · ראשית אני מניח שכן. אני אבוא איתך בדברים מאוחר יותר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הם צריכים לדעת, הדיון ארוך, יום הדיונים ארוך, הם צריכים לדעת אם להתחיל חקירה נגדית.
יהודית תירוש · ראשית בדיוק. זה מה שאנחנו רוצים לדעת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה ההערכה שלכם.
עמית חדד · ראשית אמרתי, אנחנו מעריכים עכשיו שזו תהיה עוד ישיבה. זה מה שאמרתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ישיבה שלמה?
עמית חדד · ראשית אנחנו מניחים שכן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ממילא אתם מתחילים להתכונן אז אולי ליתר בטחון,
יהודית תירוש · ראשית אנחנו נתחיל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תהיו ערוכים לנצל לפחות חלק מהזמן,... לסיים קודם.
עמית חדד · ראשית כבודכם שוב, זה עניין מאוד מהותי. אנחנו חושבים שאין אפשרות לאפשר לתביעה באופן טקטי לקחת עדים שלה שהיא אמורה לחקור חקירה ראשית בפרשת התביעה, להעביר אותם לפרשת ההגנה, ופתאום לקבל יתרון דיוני של חקירה נגדית.
יהודית תירוש · ראשית אז אנחנו נטען גם לעניין הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה החוק מתייחס לזה.
עמית חדד · ראשית נכון, אנחנו נראה פסיקה של בית משפט עליון בהקשר הזה ונדבר על זה
יהודית תירוש · ראשית גם אנחנו.
עמית חדד · ראשית בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתם רוצים עכשיו לקיים את הדיון הזה?
עמית חדד · ראשית לא, עכשיו אנחנו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש ישיבה ב - 17:00 טוב. תודה רבה לכולם.. - הדיון הסתיים - הוקלד על ידי דקל חמד

הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.