פרוטוקול 07.03.2022

עד מרכזי: דנה נויפלד · 2002 אמירות.
מונח מסומן: בזק — 120 מופעים.
כל המופעים של "בזק" מסומנים בצהוב לאורך הפרוטוקול.
הודעת מערכת תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן בוקר טוב. היום 7 במרץ 2022. אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20. על הדוכן, חזרה אחרי חודש לדעתי, עו"ד דנה נויפלד. גברתי חוקרת אותה כן?
הודעת מערכת · ראשית ע"ת 12 עו"ד דנה נויפלד משיבה לשאלות עו"ד ניצן וולקן בהמשך חקירה ראשית
ניצן וולקן · ראשית גב' נויפלד בוקר טוב. לאור הזמן שחלף מאז החלק הקודם של עדותך אני רק אזכיר לך ולבית המשפט איפה בעצם עצרנו. שאלה האחרונה, נושא האחרון שנשאלת לגביו היה הליכי הבדיקה שנערכו במועצת הכבלים והלוויין לגבי בקשת העברת השליטה בחברת YES. השאלה האחרונה שאני שאלתי אותך באיזו מידה פילבר כמנכ"ל המשרד אמור להיות מעורב בתהליך הזה של בחירת היועץ הכלכלי. את השבת שזה תלוי בשאלה אם הוא היה או לא היה יושב ראש ועדת המכרזים באותה עת ואנחנו עצרנו בהקשר הזה בעמוד 10,379 לפרוטוקול ואני ממשיכה בעצם משם. המסמך הראשון שנרצה להציג לך זה בעצם ת/452 וזו תכתובת בינך לבין פילבר מיום 15 ביוני. אני מזכירה שאנחנו הראינו לעדה אחרי בקשה של עו"ד חן את ההודעות האחרונות במקבץ הזה שמספרן היה 115 עד 117. אם ההתנגדות היא להגשת מקבץ, ואם לא אז אנחנו הכנו רק את התכתובת הזאת ונגיש רק אותה. נראה לי שזה לא נכון, זה לא 115,, 117 זה הבא, בכל מקרה אנחנו נבקש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בעמוד האחרון?
ניצן וולקן · ראשית כן, בעמוד האחרון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתי השורות האחרונות?
ניצן וולקן · ראשית זה שלוש השורות האחרונות 115,. 117 בתיק המוצגים נמצא כרגע המוצג המלא, אבל אני מזכירה שזה היה כשעצרנו ואני מפנה לתכתובת הספציפית הזאת. בשעה 9.12 פילבר כותב לך שהוא מבקש לקבל עדכון עד 10.00 איפה עומדת הבדיקה שאתם עושים בנוגע ליועץ הכלכלי. בשעה 10.01 את מעדכנת אותו שארבעה נבדקו, שלושה נמצאו בסדר, מודה לך, אומר לך לעדכן כשהבדיקה מסתיימת. על מה אתם מדברים כאן? במה בעצם עוסקת התכתובת הזאת?
דנה נויפלד · ראשית התכתובת הזאת עוסקת בבדיקה שאנחנו ערכנו לגבי ניגוד העניינים למועמדים שהגישו, זה היה מכרז ליועץ כלכלי למועצה
ניצן וולקן · ראשית מי זה ערכנו?
דנה נויפלד · ראשית ועדת המכרזים של המשרד, של משרד התקשורת ערכה את המכרז להתקשרות עם יועץ כלכלי וכיוון שמדובר בנושא של ניגוד עניינים זה בדיקה שהלשכה המשפטית עורכת.
ניצן וולקן · ראשית הלשכה המשפטית של משרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית של משרד התקשורת ופה הוא שואל אותי לגבי איפה עומדת הבדיקה ואני עונה לו ששלושה נמצאו בסדר ושאחד נפסל וכנראה שהיה בדיקה לגבי עוד שניים לפי מה שאני רואה כאן.
ניצן וולקן · ראשית רק תזכירי לנו, אנחנו מדברים על יועץ כלכלי למה?
דנה נויפלד · ראשית למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין
ניצן וולקן · ראשית שהוא נזכר לאיזה צורך?
דנה נויפלד · ראשית נזכר לכל מיני צרכים של המועצה ובין היתר, גם לבדוק את הבקשת מיזוג, את הבקשה להעברת אמצעי השליטה מ - YES לבזק.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני רוצה להפנות אותך להודעה מס' 114 בקובץ התכתובות הזה. מיד אחרי ההתכתבות איתך בשעה 10.05, ממש דקות ספורות פילבר כותב ליפעת תעמדי בקשר עם שמילה והיועמ"ש נקווה שתוכלי לצאת לדרך בשעות הקרובות. רק כדי שאנחנו כולנו נתרענן מי זאת יפעת? מה התפקיד שלה בשלב הזה? מי זה שמילה, מה התפקיד שלו בשלב הזה?
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני לא רוצה כל הזמן להפריע לה אבל פה היא שואלת אותה על התכתבות בין פילבר לבין ד"ר יפעת בן חי - שגב שלא קשורה אליה, היא לא יודעת להגיד לנו עליה שום דבר, היא לא חלק מהתכתובת והיא בוודאי גם לא מסרה על הדברים האלה גרסה במשטרה.
ניצן וולקן · ראשית בשעה שהיא הייתה מאוד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית צריך לעשות הבחנה בין שני הטיעונים, מסרה גרסה או לא מסרה גרסה זו קודם כל שאלה.
ניצן וולקן · ראשית החלק הזה של התכתובת הוצג לה, היא נתנה, היא אמרה אני לא יודעת על מה הם דיברו, נראה לי שזה היועץ הכלכלי אבל אני לא יודעת אבל זו לא הייתה השאלה שלי ממילא, השאלה שלי הייתה ממש שאלה טכנית אני יכולה לוותר אפילו על החלק הזה של התכתובת ופשוט לשאול כדי שאנחנו נראה מי הדמויות הפועלות כאן, מי זה שמילה? מי זו יפעת ומה התפקיד שלהם, זה לא דרמטי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאלי.
דנה נויפלד · ראשית יפעת בן חי - שגב היא באותו זמן הייתה יושבת ראש המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין שמילה הכוונה למוני שמילה הוא היה אז, אני חושבת שאז הוא היה סמנכ"ל הפיקוח
ניצן וולקן · ראשית במשרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית במשרד התקשורת והוא גם בעצמו היה חבר מועצה
ניצן וולקן · ראשית חבר?
דנה נויפלד · ראשית חבר מועצה נדמה לי באותה תקופה אם אני לא טועה
ניצן וולקן · ראשית אז אני מתקדמת ואני מציגה לך תכתובת נוספת זה ת/453 תכתובת המייל הזאת מיום 18.6.2015. ביקשו ממני בפעם הקודמת אז רק בשביל הנוחות אני מציינת שזה היה בר - קוד 384. אנחנו רואים בתכתובת הזאת שביום 18.6 ברוריה מנדלסון, מי זאת?
דנה נויפלד · ראשית היא באותה עת הסגנית שלי
ניצן וולקן · ראשית פונה לשורה של כל מיני גורמים לבקש לקבל את עמדתם ביחס לבקשה לאישור העברת השליטה ב - YES. יפעת בן חי - שגב שעכשיו דיברנו עליה היא מגיבה למייל, היא כותבת שהבקשה תעלה לדיון במועצה ביום שלישי, 23 ליולי בהמשך לפניית שר התקשורת. עכשיו אני רוצה להפנות אותך
דנה נויפלד · ראשית נראה לי שזה טעות, זה היה צריך להיות 23.6 אבל כנראה שזה כאילו הטעות במקור
ניצן וולקן · ראשית היא כותבת 23 ביולי. אני רוצה להראות לך חלק נוסף מהתכתובת הקודמת שהראיתי לך שזה ת/452 והשורות שאני מפנה אותך אליהן זה שורות 41 עד, 45 אנחנו רואים תכתובת שהיא מ - 23.6 שעה 11.36 זה באמת מיוני כמו שאת אומרת ואחרי שהמועצה מתכנסת ומכריעה בעניין יפעת בן חי - שגב כותבת לפילבר הר הבית בידינו, אושר, ומוסיפה בלי תנאים כמובן ופילבר מחמיא לה על העבודה הטובה. באיזה מידה, אם בכלל, קיימת מטרה שהמועצה תאשר את הבקשה הזאת בלי תנאים, עם תנאים?
ז'ק חן · ראשית סליחה כבודכם הוגשו פה שני עמודים, תכתובת
ניצן וולקן · ראשית לא, אני מפנה ספציפית
ז'ק חן · ראשית הוגשו שני עמודים מתכתובת מס' 1 עד תכתובת מס' 54, תכתובת 1 עד 11 זה עמוד נפרד, לא שייך עדה בכלל. כשחברתי מפנה מ - 41 עד 45 כמובן ש - 46 עד סוף עמוד 2 54 גם לא שייך לזה. הדבר השני לגבי אותן שורות שחברתי מפנה את העדה אליהם, העדה לא שייכת להתכתבות הזאת, זה תכתובת בין פילבר לבין יפעת בן חי - שגב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא שאלה אותה שאלה, היא נתנה לה לראות את זה ושאלה אותה שאלה אחרת. לא שאלה אותה מה, תקשיבו לשאלה, השאלה הייתה אחרת, שהיא תענה על מה ההתכתבות ותשיב למה שהיא נשאלה.
ז'ק חן · ראשית אז אני לא מבין גברתי, אני באמת לא מבין. אם
משה בר-עם · ראשית מראים לעדה מסמך ומבקשים אולי את התייחסותה אבל היא לא צריכה לאשר את תוכן המסמך ואת ההתכתבות כאילו הייתה צד למסמך אבל מה יש לה לומר בהקשר הזה, אינני יודע, זו שאלה כללית שהיא אגב הצגת מסמך, כשהצגת המסמך בשלב הזה אולי היא עדיין מוקדמת אבל,
ז'ק חן · ראשית אבל אדוני למה אנחנו צריכים להיות כאו ולשמוע בפעם הראשונה גרסה של העדה על קטעים,
עודד שחם · ראשית תשאלי את השאלה בצורה פתוחה בלי קשר למסמך
ז'ק חן · ראשית אבל גם אז שחברתי תפנה בבקשה למקום בחקירה שלה שהעדה מתייחסת כדי שאנחנו לא נהיה כאן ונחפש את המטמון ונשמע את הדברים בפעם הראשונה בבית המשפט.
ניצן וולקן · ראשית אין בעיה, אני מבקשת להשיב להתנגדות. א. לאור הדיון שהיה כאן בפעם הקודמת בנושא של התכתובות האלה באמת הכנו מקטעים מצומצמים של תכתובות שלגביהן אני שואלת. העמוד הראשון נמצא כדי שיהיה כאן מספר בר - קוד, אם אתה רוצה שזה יהיה תלוש כי אחרי זה קשה להתמצא.
ז'ק חן · ראשית זה לא קשה, זה קל מאוד
ניצן וולקן · ראשית אני חושבת שזה ישפיע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הראשונה איפה היא, גברתי שאלה אותה שאלה ראשונה, איפה היא דיברה? אולי גברתי תחזור על השאלה, נעזוב את התרשומת, מה הייתה השאלה?
ניצן וולקן · ראשית אני הצגתי את התכתובת והתכתובת מדברת על אישור
ז'ק חן · ראשית אבל עוד פעם
ניצן וולקן · ראשית שנייה, רגע, אבל אני מדברת. השאלה היא לא נטולת הקשר, יש את התכתובת הזאת והתכתובת הזאת הוצגה לה בחקירתה, אני מפנה את חברי ל - 25 בינואר 2018 גיליון 17 עד 18,
ז'ק חן · ראשית את התשובה שלה, בואי נקצר
ניצן וולקן · ראשית סליחה רגע. התכתובת הזאת הוצגה לה והיא נשאלה אגב התכתובת הזאת שהיא לא צד לה אבל הצדדים לה בוודאי עדים במשפט והתכתובת הזאת מוגשת כמובן בראייה הזאת והיא נשאלת שאלה על הנושא הזה של התנאים. בלי התכתובת הזאת השאלה הזאת היא מעט נטולת הקשר ואני חושבת שהיא שאלה לגיטימית, מה גם שהוצגה לה גם בחקירה.
משה בר-עם · ראשית אפשר לחזור על השאלה?
ניצן וולקן · ראשית השאלה הייתה באיזו מידה כשהמועצה דנה בסוגיה הזאת של אישור העברת השליטה היא מצופה לאשר עם תנאים, בלי תנאים? מה הציפייה מהמועצה? מה המועצה אמורה לעשות?
משה בר-עם · ראשית זה לא קשור לתכתובת, זה סוג של,
ניצן וולקן · ראשית אבל יש קשר לתכתובת משום שבתכתובת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין אומרת בלי תנאים כמובן אז אנחנו צריכים להבין מה מרחב הפעולה של המועצה בהקשר זה.
עמית חדד · ראשית את נותנת לה את התשובות. את מציגה לה תכתובות שהיא לא צד להן, את מציגה לה מה את מצפה, מה בדיוק החלק החשוב מבחינתך, איזה ערך יש לשאלה כזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תנסחי את השאלה מחדש
ז'ק חן · ראשית כדי שהתמונה תהיה שלמה כי אין לנו הרי סודות מבית המשפט גברתי ולכן אני מבקש שהתשובה תהיה שלמה כדי שחס וחלילה לא נהיה חסרים ובאמת יתגלה מה נעשה כאן כי זה הולך ומחריף. אנחנו עברנו על תיק מוצגי התביעה שחברתי תקריא בבקשה את תשובת העדה בחקירתה במשטרה לשאלה בהקשר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית סליחה עו"ד חן אני מכירה בקשה שהיא תפנה שהעדה נחקרה, אני לא מכירה בקשה שהיא תקריא לה את התשובה שלה.
ז'ק חן · ראשית אבל היא לא נחקרה על זה, זה בדיוק העניין.
ניצן וולקן · ראשית היא נחקרה על זה, הציגו לה והיא נשאלה את השאלה הזאת
ז'ק חן · ראשית ' מה היא ענתה?
ניצן וולקן · ראשית היא תענה
ז'ק חן · ראשית לא, היא לא תענה זה בדיוק העניין.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן אנחנו נאפשר את השאלה אבל תנסחי את השאלה מחדש.
ז'ק חן · ראשית אז אני מבקש אם כך להוציא בבקשה מתיק המוצגים את המסמכים שלא שייכים לשאלה, שהם לא קבילים, שהעדה לא התייחסה אליהם ובגרסתה לא מתייחסת אליהם ואם גברתי רוצה או בנוכחות העדה או שלא בנוכחות העדה שנקריא מה היא אמרה במשטרה עליהם גם את זה אנחנו מוכנים לעשות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המסמכים נמצאים כאן כרגע על תנאי, הם לא מוגשים כראייה, הם כרגע על תנאי, הם פה אנחנו לא נתחיל כרגע לשלוף נייר, נייר, כבר היינו בסרט הזה.
ז'ק חן · ראשית אבל גברתי אז אם ככה השיטה היא להכניס מסמכים ובית המשפט לא יוציא אותם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן אנחנו כבר דיברנו על זה, לדעתי כבר דיברנו על זה בפעם שעברה, זה מוגש כחומר עזר לבית המשפט
עמית חדד · ראשית אין דבר כזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד, אדוני לא היה כאן הרבה זמן אז מקובל א. כשמישהו מדבר לא נכנסים לדבריו, בין אם זה סנגור, בין אם זה תובע ואם זה בית המשפט, כך מקובל פה באולם אוקי?
עמית חדד · ראשית בהחלטה לא הייתי כאן גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הרבה זמן, הרבה זמן. המסמכים כרגע לא מוגשים באופן פורמאלי, הם כאן לעזר. ככל שיש התנגדות ספציפית למסמך ספציפי שעליו היא שואלת, כפי שאדוני עשה עכשיו אדוני יתנגד, אנחנו לא מתחילים עכשיו להוציא מסמך מסמך, כשנגיע לסוף נראה מה מזה ראיות ומה לא, אבל גברתי תנסח את השאלה מחדש.
ניצן וולקן · ראשית אני אנסח את השאלה מחדש. אני כן רוצה לומר שהמטרה מלכתחילה של העברת תיק המוצגים לחברי הייתה לייעל את הדיון ואולי להגיע לפני הדיון להסכמות לגבי זה ואפשר היה את הדבר הזה למשל לפתור מאוד מאוד בקלות, היינו מבקשים את התכתובת הספציפית אז בגלל זה הועבר מבעוד מועד וקצת חבל על הזמן. אני אנסח את השאלה מחדש.
בועז בן צור · ראשית לא, לא חבל עלה זמן, ברגע שמכניסים ראיות שהן לא קבילות בסטטוס של נייר עזר ושנדון בסוף מה המשמעות שלהם, אנחנו חושבים שיש לזה קושי. השלב הדיוני לעשות את זה, זה בחקירה הרלוונטית במסמכים שרוצים להציג אותם שאחרת אנחנו נכניס לתוך התיק הזה, נזרים ראיות שהן לא קבילות בעליל אנחנו חושבים ויש לנו התנגדויות מסוימות כי זה שהתביעה החליטה להגיש תיק מוצגים שחלק ניכר ממנו לא נוגע לעדה, היא לא נשאלה, לא קשור בה ושזה... בפני בית המשפט ובסוף נחליט מה המשמעות ואנחנו גברתי נבקש לקבל את ההחלטות הרלוונטיות בנקודות הרלוונטיות, כלומר כשמציגים מסמך פלוני או אלמוני בתיק המוצגים שנוגע לחקירה של העדה ואסור לו שיהיה שם אז נבקש מבית המשפט להחליט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור עשינו אותו דבר עם ראיות ההגנה, לצורך הנוחות של כולנו, אתם הגשתם מסמכים כדי שיהיו לעזר בחקירה, ככל שעולה מסמך שיש עליו התנגדות אז יש התנגדות. כרגע הם לא מוגשים כראייה. הם מסומנים אבל הם לא מוגשים, הם נמצאים כרגע רק לעזר, הם לא מוגשים כראייה.
ז'ק חן · ראשית זה שיח אפילו לא עם העדה, זה עזר למה גברתי? למשהו שהיא לא נחקרה עליו.
ניצן וולקן · ראשית היא נחקרה עליו
ז'ק חן · ראשית אבל היא לא מסרה עליו גרסה, את מזמינה אותה למסור גרסה חדשה על שיחה בין שני אנשים אחרים. היא יכולה לשאול שאלה פתוחה וגם אז צריך לראות על מה היא העידה בחקירה במשטרה.
עמית חדד · ראשית כבודכם גם המושג של הגשה לעזר עם כל הכבוד הוא יכול להיעשות כששני הצדדים מסכימים, אי אפשר להגיש כראייה לעזר,
משה בר-עם · ראשית אני רוצה לשאול, זה לא הוגש כבר בהסכמה?
עמית חדד · ראשית לא, אם זה היה מוגש בהסכמה לא היינו מדברים. שוב, אם תצא העדה אפשר לבוא ולהראות בדיוק מה היא אומרת בחקירה בהקשר הזה או מה היא לא אומרת ולכן זה גם לא עוזר בשום צורה, חוץ מניסיון לחלוב ממנה תשובה אחרת מתוך זה שמראים לה ומנסים לקושש ממנה תשובה שלא הייתה ולא נבראה.
ניצן וולקן · ראשית כל הטענות האלה מייתרות לחלוטין את הפרקטיקה של הגשת תיקי מוצגים, אם לא צריך וזה מיותר אז יכולת לענות ולהביע את התנגדותכם מראש והיינו מלבנים אותה, לא עשיתם את זה. אתם ביקשתם ובית משפט הורה לנו להגיש תיקי מוצגים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, אנחנו נעשה דבר כזה, נוכח ההתנגדות אנחנו לא מתייחסים יותר לקלסר הזה בכלל וכל מה שנמצא כאן כאילו לא נמצא, גברתי תתייחס מסמך מסמך מה שבעצם גברתי עושה, אני לא הבנתי את מהות ההתנגדות כי בעצם זה מה שגברתי עושה אבל כאילו הוא לא נמצא. גברתי מפנה למסמך, מסמך, מסמכים שהעדה היא צד להם, ככל שהיא לא צד להם גברתי תנסח אחרת את השאלות.
ניצן וולקן · ראשית רק רגע אבל אני רוצה לשאול את גברתי משהו או להעיר משהו. אומרים כאן שני דברים שהם דברים לא נכונים. א. הטענה שהראיות האלה אינן קבילות היא טענה לא נכונה גם אם העדה הזאת איננה צד לתכתובות האלה בהמשך יגיעו לכאן העדים אז זה מוגש וכמובן קבילותם של המסמכים האלה תוכח כשהעדים האלה יגיעו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש בעיה כבר בשאלה. גברתי תשאל אותה על דברים שהיא צד להם.
ניצן וולקן · ראשית אני אהיה חייבת לעמוד על זה משום ש - א. נאמר כאן פעם אחרי פעם שזה לא הוצג לה בחקירה וזה הוצג לה בחקירה וגם בהמשך, גם בהודעותיה וגם כאן יוצגו לה דברים שהיא לא צד להם ולא מעטים משום שיש חשיבות להציג לה את הדברים האלה ולשאול אותה. אני מקדימה קצת את המצב
משה בר-עם · ראשית אולי גברתי תסביר לבית המשפט איך אפשר להגיש מסמך שהוא לא קביל ושיש התנגדות להגשתו, איך אפשר להגיש אותו?
ניצן וולקן · ראשית אדוני אני מצטערת אבל יש סדר של העדים, נכון, יש עדים לא מעטים בתיק הזה, אני חושבת שזאת טענה לא נכונה שהמסמך הזה לא קביל.
משה בר-עם · ראשית לא, לא, בתשובה לשאלה שלי איך אפשר להגיש מסמך שהוא לא קביל?
ניצן וולקן · ראשית התשובה לשאלה של אדוני היא שבאופן, לאור מספר העדים בתיק הזה העדה נויפלד מעידה במקרה לפני העדה יפעת בן חי - שגב, לו הסדר היה מתהפך והייתי מגישה את התכתובת הזאת באמצעות יפעת בן חי - שגב לא הייתה טענה של קבילות אבל קרה כך שהעדה מעידה קודם אבל זה לא אומר שאי אפשר להראות לה את המסמכים האלה כשהם הוצגו לה בחקירתה ולומר קבילותם של המסמכים האלה כמובן,
משה בר-עם · ראשית אי אפשר להגיש מסמך שהוא לא קביל.
ניצן וולקן · ראשית אדוני עשינו את זה לא פעם ולא פעמיים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חבל על הוויכוח מסמך שהוא לא קביל, הוא לא קביל., גברתי תנסח את השאלות אחרת. אי אפשר לשאול אותה על דברים שהיא לא צד להם. גברתי יכולה לנסח את השאלה אחרת לגבי דברים שקשורים אליה, שהיא יודעת, שהיא העידה עליהם.
ז'ק חן · ראשית זה הולך ונעשה גרוע
בועז בן צור · ראשית ברור שזה נעשה גרוע
ניצן וולקן · ראשית כן לאורך ההליך הזה היו דברים שבפירוש שגם בית המשפט הכריע שאנחנו מגישים אותם והם מוגשים על תנאי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו ההחלטה, זו ההחלטה
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור גברתי. אני מנסחת את שאלתי מחדש. השאלה הייתה לגבי מועצת הכבלים והלוויין והשאלה שלי אם את יכולה להסביר מה בעצם מרחב הפעולה שלה, מה מרחב ההחלטה שלה? באיזה מידה, אם בכלל, היא יכולה לאשר, עם תנאים, בלי תנאים, תנאים מסוימים, אם את יכולה להסביר את הדבר הזה?
דנה נויפלד · ראשית שיקול הדעת של המועצה הוא שיקול דעת יחסית רחב. הוא לא מוגבל בחוק והיא יכולה לאשר, אגב, כל החלטה מנהלית יכולה להיות אישור ויכולה להיות אישור בתנאים.
ניצן וולקן · ראשית ואת יכולה להסביר במקרה הזה באופן ספציפי באיזה מידה, אם בכלל, אישור של המועצה הותנה בתנאים?
דנה נויפלד · ראשית יש לכם את ההחלטה של המועצה?
ניצן וולקן · ראשית יש לנו, אני שואלת מזיכרונך
דנה נויפלד · ראשית אני חושבת שיש שם תנאים אבל אני אשמח לראות את המסמך
ניצן וולקן · ראשית בסדר. אני מציגה לך תכתובת בינך לבין פילבר ומימון שמילה, זה ת/454, גברתי רוצה להחזיר לי את הקלסרים ואנחנו נגיש או שבינתיים זה יישאר אצל כבודכם?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נשלוף רק את המסמכים שגברתי מגישה, תנו עותק להגנה. אנחנו נוציא רק את מה שגברתי מתייחסת.
ז'ק חן · ראשית איזה מסמך זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/454 זה התכתבות שלה.
ניצן וולקן · ראשית אני מפנה אותך למייל ששמילה שלח אליך, סליחה, אני לא הפניתי לתאריך, 17.6.2015 וזה מתו מקבץ מסמכים שהבאת איתך לחקירה. אני מפנה אותך למייל ששמילה שולח אליך ב - 5.33. את רואה את זה? הוא כותב לך - המועד האחרון הנדרש להחתמת השר לאישור המיזוג ככל שיחליט לאשר הינו יום רביעי הבא ב - 24.6.2015 ובהמשך התכתובת פילבר מוסיף - אכן נבקש להתארגן עם המסמך הסופי בתחימת... אם אפשר עוד מחר. אני שאלתי אותך בפגישתנו הקודמת מה את ידעת לגבי לפני הגעתו של פילבר לגבי דייט ליין לאישור העברת השליטה. את השבת שאת לא יודעת ואני שואלת, כאן אנחנו רואים איזשהו מועד אז אני שואלת באיזה מידה, אם בכלל, פורטו בפניך הנימוקים לדד ליין החדש הזה, למועד הזה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת נימוקים כאלה שפורטו, מעבר למה שכתוב כאן
ניצן וולקן · ראשית אני מציגה לך מסמך נוסף, זה ת/455 זה מייל של ברוריה מנדלסון אליך, הוא מיום 21.6.2015 בשעה 17.16 לפי הרישומים שלנו זה הוגש כבר וסומן כ - נ/1881. ברוריה שולחת לך טיוטה של מזכר של אישור בנוגע להעברת השליטה ב - YES מבקשת להתייעץ איתה בבוקר ואת עונה לה, כן, בוודאי, חייב להיסגר מחר.
משה בר-עם · ראשית רק עוד משפט מי זו ברוריה?
דנה נויפלד · ראשית ברוריה הייתה אז הסגנית הבכירה שלי. ברוריה מנדלסון, כן
ניצן וולקן · ראשית בתשובה שלך לברוריה את עונה לה - כן, בוודאי, חייב להיסגר מחר. מומו מסר שרוה"מ רוצה לחתום ביום שלישי. מי עדכן אותך לגבי לוח הזמנים הזה לחתימה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את השיחה הזאת אבל לפי מה שכתבתי אז מומו עדכן אותי שראש הממשלה רוצה לחתום ביום שלישי.
ניצן וולקן · ראשית אני מציגה לך עכשיו את ת/456 זה אישור העברת השליטה מ - YES שהוא מיום 23.6.2015
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איזה מסמך?
ניצן וולקן · ראשית 456 גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לכם פשוט עותק מכל מסמך? אנחנו פשוט עם שניים, אם תוכלו מכל מסמך לתת לנו עוד עותק.
ז'ק חן · ראשית גברתי זו אשמתי, אני מתנצל, לקחתי את העותק השלישי של בית משפט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה אצלך? זהו, לא הבנתי
ניצן וולקן · ראשית כבודכם נתנו לו, הוא לא לקח את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נתנו אבל אני לא זכרתי
ז'ק חן · ראשית אני ממש מתנצל אבל אתם תראו שזה משתלם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נתנו אותו אבל רק אני רואה שיש, אם יש עודפים אז נשמח לקבל עוד עותק.
ניצן וולקן · ראשית אז ת/456 זה אישור העברת השליטה ב - YES אני מבקשת שתעייני בו. את התייחסת בחלק הקודם של העדות שלך בעצם תיארת את התפיסה בדרג המקצועי של משרד התקשורת, ברגר... אליהם התייחסת לגבי התניית תנאים לגבי אישור העברת השליטה. באיזה מידה, אם בכלל, האישור הזה הסופי שאנחנו רואים פה באיזה מידה הוא הותנה, אכן הותנה בסופו של דבר בתנאים כלשהם?
דנה נויפלד · ראשית הוא לא הותנה בתנאים
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני מציגה לך את ת/457 זו תכתובת שאת מכותבת אליה עם שמילה ושמילה כותב - קיימנו התייעצות בנושא המנכ"ל, ארן ואנוכי, הכיוון הוא לא להתנגד לבקשה. היו לו מספר התניות מצידו של ארן אך החליט בסוף לא להעלותן על הכתב מתוך כוונה שנוכל אם נרצה להגדיר אותם בעתיד ככל שיידרש. שאלתי אליך בעצם מה את הבנת? מדוע התנאים לא נכללים, התנאים שאת התייחסת אליהם בחלק הקודם של עדותך, למה לא נכללו תנאים בנוסח האישור?
דנה נויפלד · ראשית הייתה שיחה משותפת בין ארן, שוב, זה עולה מהתכתובת, שוב, זה עולה מהתכתובת שהייתה שיחה בין ארן למומו, לשמילה שבסופו של דבר הוחלט, הוא החליט לא להעלות אותם על הכתב
ניצן וולקן · ראשית מי זה הוא?
דנה נויפלד · ראשית ארן, זה מה שכתוב בתכתובות
ז'ק חן · ראשית ארן זה ארן נבואות
דנה נויפלד · ראשית ארן נבואות הוא היה סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת באותו זמן, כן
ניצן וולקן · ראשית כשכתוב פה אך החליט לבסוף לא להעלותם על הכתב, למי הכוונה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא כתבתי את המייל
ניצן וולקן · ראשית היית בישיבה הזאת?
דנה נויפלד · ראשית אני לא הייתי בישיבה הזאת
ניצן וולקן · ראשית אוקיי
עמית חדד · ראשית זה גם לא המייל שלה
ניצן וולקן · ראשית המסמך הבא שאני מציגה לך זה ת/458 זה תכתובת מייל שאת מכותבת אליה מ - 21 ביוני 2015. בעצם בתכתובת הזאת אנחנו רואים שברוריה שכותבת שבזק הודיעה על מימוש האופציות שהיו לה ב - YES ללא אישור של שר התקשורת ושאם יינתן אישור לרכישת YES על ידי בזק צריך להיות ברור שהליך הבדיקה בנושא הזה לא מוצה. כך ברוריה כותבת. את יכולה בבקשה להסביר את הרקע להתכתבות הזאת? ולמה היא בעצם מתייחסת?
דנה נויפלד · ראשית טוב, כמו שנאמר כאן ב - 25 במרץ קיבלנו הודעה על מימוש כתבי אופציות שבזק החזיקה ככה שהיא עלתה בהחזקה שלה ב - YES מ - 49.8 ל - 58.4 מה שהופך אותה למעשה לשולטת ב - YES. אנחנו קיבלנו, זה נעשה ללא אישור שר התקשורת ולכן זה נושא שגם התחלנו לבדוק אותו באותה תקופה. כיוון שהנושא הזה לא מוצה אז ההצעה כמו שהכתובה כאן
ניצן וולקן · ראשית מה זה הנושא הזה לא מוצה?
דנה נויפלד · ראשית מה המשמעות של המעבר מ - 49% ל - 58% מבלי שהתקבל אישור שר התקשורת מראש. לכן כיוון שלא מוצתה הבדיקה אז ברוריה מציעה פה לכתוב שזה לא גורע מהליך בדיקה שמתנהל, זאת אומרת לפעמים אפשר לאשר, אנחנו עשינו את זה, שגם אם נעשתה הפרה אנחנו לא מונעים את האישור אבל זה לא אומר שאנחנו לא נבדוק האם הייתה הפרה באותה עת של הוראה רגולטורית שזה מה שחשבנו שאולי יש.
ניצן וולקן · ראשית ובנקודת הזמן שבה מתנהלת ההתכתבות הזאת מה הייתה העמדה הראשונית שלך בנושא הזה? מה את חשבת?
דנה נויפלד · ראשית העמדה הראשונית שלנו הייתה שהייתה הפרה ולכן גם אנחנו רצינו לכלול את הסעיף הזה בתוך האישור.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני מציגה לך מסמך שהסימון שלו הוא ת/459 אני לרגע, שנייה לפני שאני שואלת אותך לגבי המסמך שניתן לך אני חוזרת אחורה. מה בעצם המטרה של התוספת הזאת שברוריה מנדלסון מתייחסת אליה ושגם את התייחסת אליה?
דנה נויפלד · ראשית זה לשקף את זה שבעצם כיוון שהבקשה הזאת אם מאשרים אותה היא בעצם, איך נגיד? היא בולעת את המצב הקודם אז אנחנו רוצים לשקף שבעצם על אף שאישרנו את העברת השליטה זה לא ממצה וזה לא מתגבר על כך שאם הייתה הפרה יהיה ניתן לאכוף אחר כך, לבצע אכיפה בגין אותה הפרה.
משה בר-עם · ראשית וזה שזה ניתן ללא התייחסות הזאת בהכרח ממצה את העובדה שהייתה העברה ללא אישור ובולע כפי שגברתי אמרה או שזה לא משפטית, על פי נוסח האישור? זה לא מאפשר כן לעשות בדיקה בדיעבד?
דנה נויפלד · ראשית לשיטתי בכל מקרה היה ניתן לעשות בדיקה בדיעבד אבל אנחנו חשבנו שזה נכון ואנחנו גם עשינו את זה במקרים קודמים לשקף את זה, מה שנקרא, גילוי מלא שלא ניתן יהיה לטעון אחרת.
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אני עוברת איתך ל - ת/459 שזה המסמך שהונח בפניך. בעצם אנחנו רואים שב - 5.38 מנדלסון שולחת לפילבר ואליך טיוטת אישור וטיוטת מזכר לצורך ההעברה לשר התקשורת לאחר קבלת עמדת המועצה, אני מבקשת רק שתסתכלי על המסמכים שמצורפים למייל הזה, מה בעצם המסמכים שאנחנו רואים שם?
דנה נויפלד · ראשית ראשית יש פה טיוטה של מזכר שאנחנו מכינים, שאנחנו בסיום בחינה של בקשה להעברה של אמצעי שליטה אז אנחנו היינו מכינים מזכר שסוקר מסר את ההליך שבוצע, מה הבקשה, מה הבדיקה שבוצעה ואחר כך גם התייחסויות וגם טיוטת אישור שעליה אם השר רוצה לחתום אז יש לו כבר טיוטת אישור, אם הוא רוצה לקבל את הבקשה אז יש לו כבר טיוטת אישור שאנחנו מעבירים אם הוא רוצה לחתום עליה.
ניצן וולקן · ראשית למי מיועד המזכר הזה?
דנה נויפלד · ראשית המזכר מיועד לשר התקשורת וראש הממשלה דאז. המסמך האישור מיועד שאם הוא ירצה לחתום הוא יחתום וזה עבור מנכ"ל YES,
ז'ק חן · ראשית יש כאן אי הבנה, הטיוטה לא מיועדת לשר.
ניצן וולקן · ראשית סליחה, טיוטת המזכר למי היא מיועדת? טיוטת המזכר וזו הייתה השאלה שלי, למי היא מיועצת.
ז'ק חן · ראשית לא, לא, היא ענתה על המזכר ולא על הטיוטה
ניצן וולקן · ראשית היא ענתה גם וגם
ז'ק חן · ראשית לא, היא ענתה על,
ניצן וולקן · ראשית תבהירי בבקשה אני שואלת על כל אחד מהמסמכים באופן נפרד כדי שלא תיפול אי הבנה לגבי המזכר שתיארת לעיני מי הוא מיועד, לגבי האישור שתיארת, טיוטת האישור בשלב זה לעיני מי היא מיועדת?
דנה נויפלד · ראשית בשלב הזה הכנו טיוטה להעביר, מעבירים אותה בתוך המשרד, זה פה מועבר לשלמה פילבר ולמימון שמילה ואחר כך אחרי שאנחנו מסיימים את העבודה העותק הסופי והחתום עובר,
ניצן וולקן · ראשית עותק הסופי והחתום של מה?
דנה נויפלד · ראשית של המזכר
ניצן וולקן · ראשית של המזכר או של האישור, אני יודעת למה אני שואלת והעדה אולי יודעת מה מעבירים לשר ומה לא
ז'ק חן · ראשית לא, לא, זה לא יפה מה שנעשה כאן.
ניצן וולקן · ראשית אני מסכימה במאה אחוז שזה לא יפה, מאוד לא יפה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תנו לה לענות. אמרת שהטיוטה מיועדת לפילבר ולשמילה?
דנה נויפלד · ראשית נכון, זה בשלב הזה כי זה עדיין בגדר טיוטה בעבודה. המסמך כאשר העבודה מסתיימת וזה כבר לא טיוטה אלא מסמך סופי שאני חותמת עליו, אחרי חתימתי המזכר עובר לשר התקשורת. הטיוטת היתר אותו דבר, יש טיוטת היתר שהיא הועברה כאן בתור טיוטה לגורמי המשרד ולאחר שהוא סופי הוא עובר לא חתום כדי שהשר יוכל לחתום עליו, עובר לשר.
ניצן וולקן · ראשית אוקי. עכשיו, מבחינתך כיועצת משפטית של המשרד וכשאת כותבת את המסמך הזה, כשאת מעבירה אותו באיזה מידה הוא, אם בכלל, הוא מיועד לעיניהם של גורמים חיצוניים חוץ מפילבר, שמילה ושר התקשורת? למשל גורמים מפוקחים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי מדברת על הטיוטות עכשיו?
ניצן וולקן · ראשית נכון
דנה נויפלד · ראשית הטיוטות האלה, הטיוטה של המזכר היא מסמך פנימי של המשרד שהוא מועבר לשר והאישור הוא גם, הוא כרגע בגדר טיוטה. שוב, אנחנו לפעמים כן מוציאים טיוטות כשהם בגדר טיוטות של מזכר אבל צריך בדרך כלל כשיש סיבה, כשיש סיבה להעביר. במקרה הזה אני לא העברתי, זאת אומרת לא זוכרת שהייתה סיבה שאנחנו חשבנו שצריך להעביר את זה לגורם אחר.
ניצן וולקן · ראשית למה בעצם הטיוטות האלה, למה אתם לא חשבתם שהטיוטות האלה אמורות לעבור לגורם אחר?
דנה נויפלד · ראשית על איזה מהם את מדברת? על המזכר או על,
ניצן וולקן · ראשית אני מתחילה עם המזכר, למה לא חשבתם שזה צריך לעבור לגורמים חיצוניים?
דנה נויפלד · ראשית מזכר בדרך כלל לא עובר, זה מסמך סיכום פנימי הוא בדרך כלל לא יוצא החוצה
ניצן וולקן · ראשית למה?
דנה נויפלד · ראשית כי הוא מסמך פנימי שאנחנו מכינים אותו ויש בו סקירה של הבדיקה שלנו, יכול להיות שיש פה גם מידע שלא תמיד אמור לצאת.
ניצן וולקן · ראשית למשל עמדות של גורמים שמפורטות במזכר הזה יש פה ב... ריכוזיות, עמדות גורמי ביטחון באיזה מידה,
דנה נויפלד · ראשית שוב, אנחנו בדרך כלל, שוב, כמו לדוגמא עמדת גורמי ביטחון אנחנו לא נוהגים להוציא את זה החוצה, זה לא אמור לצאת החוצה. גם עם מתייחסים לאישור עצמו אז אם היינו חושבים שיש בעיה בנוסח או נושא להתלבט עליו, יש לפעמים פרטים שדורשים דיוק או שאלה מי הגורם המפוקח אם זה קורה אז יכולות להיות סיטואציות שזה יעבור אליהם. האישור הזה הוא די פשוט ולא זכור לי שהייתה איזושהי בעיה או נושא שחשבנו להתלבט עליו.
בועז בן צור · ראשית אני רק מבקש מחברתי לא לשאול מה חשבתם בלשון רבים.
דנה נויפלד · ראשית חשבתי
בועז בן צור · ראשית זה אנחנו יודעים, רק כדי שיהיה לזה הקשר על טיוטות שהעבירו גורמים שונים בתוך הפגישות בתוך משרד התקשורת אז האחדות היא לא, שתשאל מה את ולא מה גורמים אחרים.
ניצן וולקן · ראשית אני מתייחסת לעמדתה של גב' נויפלד כיועצת משפטית של המשרד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תשאל אותה מה היא חשבה.
ניצן וולקן · ראשית היא חשבה לא כאדם פרטי כי היא יועצת משפטית של משרד התקשורת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את לא יכולה לשאול אותה מה האחרים חשבו, אפשר לשאול אותה מה היא שמעה מהם, אי אפשר לשאול אותה מה הם חשבו.
ז'ק חן · ראשית במיוחד כבודכם שעדה שהיא גם עורכת דין בדיוק בנקודה הזאת כיוונה גם לדעת בית המשפט, כששואלים אותה בחקירה בדיוק את השאלה שחברתי,
ניצן וולקן · ראשית אתה מצטט עכשיו שאלות מהחקירה?
ז'ק חן · ראשית התשובה היא כן
ניצן וולקן · ראשית אז לא, לא
ז'ק חן · ראשית התשובה היא כן, זה פשוט לא יאומן, זה עדה של התביעה אני רוצה להראות לכבודכם מה היא אמרה בחקירה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק רגע, אין צורך אם זו הייתה התנגדות היא התקבלה, היא תישאל על מה היא חושבת.
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני מבקש אם זה מפריע שהעדה נמצאת כאן אז שהעדה תצא
ניצן וולקן · ראשית לא, אבל באיזה פרוצדורה אתה מרענן את זיכרונה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני לא הבנתי
ז'ק חן · ראשית יש כאן הטעיה שאני מבקש להביא לידיעת בית המשפט ואני מבקש שהעדה תצא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הטעיה במה, בשאלה? במה?
ז'ק חן · ראשית הטעיה משום שהעדה אמרה תשאלו את פילבר ופה מה שחברתי עושה זה בואי תספרי לי את למה אסור ובלשון רבים ולא עושים דבר כזה ובית המשפט רשאי לדעת את זה. אני מפנה להודעה שלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן היא תישאל על מה שהיא חשבה לא על מה שאחרים חשבו.
ז'ק חן · ראשית במיוחד כשהיא אומרת,
ניצן וולקן · ראשית היא לא אומרת את זה, מספיק, אני לא מוכנה, באמת, מה זה הדבר הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע אחד, עו"ד חן היא תישאל על מה שהיא חושבת, היא תענה מה שהיא תענה ומה שהיא ענתה בחקירה אדוני יוכל לשאול אותה בחקירה הנגדית. היא תענה כאן מה שהיא תענה, ההתנגדות היא לשאלה, אם זו הייתה התנגדות או הערה, ההערה התקבלה, היא תישאל על מה שהיא חושבת. אם היא תענה תשובות אחרות אדוני ישאל אותה אחר כך.
ז'ק חן · ראשית זה כשיש הטעיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה הטעיה
ז'ק חן · ראשית כשהעדה באה ואומרת תשאלו את פילבר זה לא בלשון רבים.
ניצן וולקן · ראשית גברתי אני לא הולכת לצטט את ההודעה שלה עכשיו, מצטערת, זו הצגה בלשון המעטה לא מדויקת של הדברים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאלי אותה על עצמה
ניצן וולקן · ראשית אני אתייחס לעמדתה שלה כיועצת משפטית של משרד התקשורת. בסדר גמור אני רוצה להפנות אותך לסעיף 18 למזכר הזה שנמצא בפניך. כתוב פה - אנו מציעים להעביר במסגרת מסמך האישור כי אין במתן האישור כדי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד ו/או למועצה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באיזה סעיף גברתי?
ניצן וולקן · ראשית זה סעיף 18 למזכר גברתי
ז'ק חן · ראשית ת/459
ניצן וולקן · ראשית שוב, אנו מציעים להעביר במסגרת מסמך האישור כי אין במתן האישור כדי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד ולמועצה ביחס למימוש כתבי האופציה וכו.' מה בעצם המטרה של הסעיף הזה?
דנה נויפלד · ראשית המטרה של הסעיף כמו שהצגתי מקודם, זה להציף, שוב, המסמך הזה הוא מסמך, מזכר הוא מתמצת את הבדיקה שנערכה, את המסקנות לגבי הבדיקה. לכן הצגנו במזכר את ההצעה להבהיר כי האישור הזה לא ממצה את הבדיקה ביחס לשאלה אם הייתה הפרה.
משה בר-עם · ראשית הסעיף הזה לא ניתן להגדיר אותו כתנאי לאישור אלא למען הסר ספק, להבהיר עמדה של המשרד נכון?
ז'ק חן · ראשית תמונה מלאה תהיה בחקירה הנגדית.
ניצן וולקן · ראשית ברור, כמובן. למייל שהראיתי לך שזה ת/459 יש פה גם את האישור, אני מפנה אותך לסעיף 7 לאישור. הסעיף הזה אומר אין באישור זה כדי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד ו/או למועצה ביחס למימוש כתבי האופציה על ידי בזק וכו.' מה, אם בכלל, הקשר בין סעיף 18 לפסקה בסעיף 7 שהצגתי לך עכשיו?
דנה נויפלד · ראשית בסעיף 18 אנחנו כותבים, הסיבה שאני אומרת אנחנו כותבים כי המסמך הזה נעשה על ידי ברוריה ועל ידי, אז לכן אני משתמשת במילה אנחנו, אז אנחנו כותבות אבל בסעיף 18 כתוב אנחנו מציעים להבהיר את מה שמוצע להבהיר ובהתאמה זה נכלל בתוך סעיף 7 להיתר עצמו.
ניצן וולקן · ראשית לאישור?
דנה נויפלד · ראשית לאישור עצמו, כן
ניצן וולקן · ראשית כרגע בהתאם להנחיה של בית המשפט אני לא מציגה שום תכתובות שאת לא צד להם אבל אני כן אשאל, באיזו מידה, אם בכלל, מה ידעת אם בכלל, לגבי העברה של טיוטת המסמכים האלה לבזק או לנציגיה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא ידעתי שהמסמכים האלה, למיטב זיכרוני אני לא זוכרת משהו אחר, אני לא זוכרת שהמסמכים האלה הועברו לבזק.
ניצן וולקן · ראשית את נשאלת אם ניתן להעביר אותם לבזק?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת שנשאלתי אם ניתן להעביר אותם לבזק
ניצן וולקן · ראשית את אישרת להעביר אותם לבזק?
דנה נויפלד · ראשית לא
ניצן וולקן · ראשית ככל שהייתה העברה כזאת מה עמדתך לגבי העברתם של המסמכים האלה, של טיוטת המזכר, של טיוטת האישור?
ז'ק חן · ראשית אפשר לראות איפה היא מתייחסת לגבי ההעברה?
ניצן וולקן · ראשית בטח, 13.9.2017 גיליון 4 עד 5 מסמכים פנימיים לא אמורים לעבור החוצה
ז'ק חן · ראשית איפה היא מתייחסת למסמך הזה?
ניצן וולקן · ראשית למסמך הזה בדיוק, האם ידעת שהטיוטות הללו
ז'ק חן · ראשית אבל למה את מקריאה, תפני אותי למקום
עמית חדד · ראשית היא כבר ענתה
ז'ק חן · ראשית כבודכם יש לי תחושה שאנחנו בתחילתה של חקירה ראשית. אני מציע דבר כזה, בואו נעשה טיפה... כי דרך החקירה מעוררת נוגדנים מיותרים. אפשר לעשות את הדברים ביושר ובפשטות, אם אני שואל איפה שתפנה, הכל בסדר, לא צריך להיראות כמו שמכניס מסמכים בכוח לבית המשפט כמו ת/460 שצריך לצאת, חוברת כזאת של התכתבות שהעדה לא צד לה, ולא צריך עכשיו לקפוץ כשאני שואל איפה ולהכניס לתוך הפרוטוקול דברים, באמת זו ההצעה שלי, נעשה את זה יותר רגוע, בבקשה וישיר ובלי, אני לא רוצה לכנות את זה בשמות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו ההפניה.
ניצן וולקן · ראשית זו ההפניה
ז'ק חן · ראשית איפה ההפניה, וזה בלשון המעטה אגב
יהודית תירוש · ראשית בלשון המעטה זאת חוצפה, ההתנגדות שלך זאת חוצפה
ז'ק חן · ראשית אוקי, אז אנחנו נראה את זה, כבודכם אני מבקש להוציא מתוך התיק את ת/461 בבקשה, זה המסמך השני שהוכנס, הקודם היה בן 13 עמודים
עודד שחם · ראשית אנחנו לא הגענו לשם כרגע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו לא שם
עודד שחם · ראשית הוא לא בתיק מבחינתנו
ז'ק חן · ראשית הוא לא בתיק מבחינתכם? בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק מה שעוברים עליו ומוצג ואין התנגדות.
ז'ק חן · ראשית מאה אחוז, לזה התכוונתי
עודד שחם · ראשית זה נאמר קודם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מה שאמרתי קודם, המסמכים כאילו לא פה, מה שנשאלים ומוגשים אלה המסמכים.
ז'ק חן · ראשית אין בעיה גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אחר כך נחזיר את הקלסרים שיסדרו אותם מחדש.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור, זה מה שנעשה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי רק תחזור על ההפניה בלי ציטוט
ניצן וולקן · ראשית כן, 13.9.17, גיליון 4 עד 5, זה מתחיל בשורה 32
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו גברתי תחזור בשביל העדה על השאלה
ניצן וולקן · ראשית היא ענתה גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקי, חשבתי שגברתי רוצה עוד.
ז'ק חן · ראשית מה היא ענתה?
ניצן וולקן · ראשית אוקי, אבל היא ענתה שזה לא היה צריך לעבור אני מפנה אותך לסעיף 17 למזכר שלך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית סעיף 17?
ניצן וולקן · ראשית כן, סעיף 17 למזכר שלך אני מפנה אותך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לאור כל האמור?
ניצן וולקן · ראשית כן, בדיוק, לאור כל האמור אנחנו סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר את הבקשה בהתאם לסמכותך וכו.' אני שואלת לגבי התיבה הזאת אין מניעה לאשר, את יכולה להסביר את הנוסח הזה באיזה מידה, אם בכלל, מדובר בהמלצה או במשהו אחר? אם את יכולה להסביר את הדבר הזה? מה המשמעות של זה?
דנה נויפלד · ראשית המשמעות שאין מניעה זה אומר שאין מניעה משפטית לאשר את הבקשה, זה לא המלצה דווקא לאשר אלא אין מניעה משפטית לאשר את הבקשה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר, תודה. אני מתקדמת הלאה. אילו פניות, אם בכלל, את קיבלת מבזק או מנציגים של בזק בנוגע להכללה או אי הכללה של סעיף 7 הזה באישור?
משה בר-עם · ראשית איזה סעיף? 7?
ניצן וולקן · ראשית סעיף 7 בנוסח האישור
דנה נויפלד · ראשית אני לא קיבלתי פניות מבזק לעניין
ניצן וולקן · ראשית ואיזה פניות את קיבלת אם בכלל, בהקשר הזה מאלי קמיר?
דנה נויפלד · ראשית אני לא קיבלתי פניות מאלי קמיר
ניצן וולקן · ראשית אז אני רק שואלת כדי שהפרסונות יהיו מוכרות, מי זה אלי קמיר? מה ההיכרות שלך איתו?
דנה נויפלד · ראשית אני לא פגשתי את אלי קמיר, אני יודעת עליו מידע כאילו שלא קשור לזה, כאילו לא קשור לפנייה שלו. אני הבנתי שהוא היה איזשהו יועץ לבזק אבל לא היה לי קשר איתו.
ניצן וולקן · ראשית איזה פניות, אם בכלל, את קיבלת בהקשר הזה מסטלה הנדלר שהייתה אז, קודם כל סטלה הנדלר מי זאת? בתקופה שאת היית יועצת משפטית של משרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית בתקופה הזאת היא עברה תפקידים בזמן, אני הייתי הרבה זמן אז בתקופה הזאת היא הייתה מנכ"לית בזק.
ניצן וולקן · ראשית אז אני חוזרת לשאלה הספציפית לגבי סעיף 7 הזה, איזה פניות אם בכלל את קיבלת ממנה בנוגע להכללה של הסעיף הזה באישום?
דנה נויפלד · ראשית לא קיבלתי פניות ממנה בנוגע להכללת האישור, לא זוכרת כזה דבר
ניצן וולקן · ראשית אוקי. 13.9.17 בגיליון 6 עד 7
ז'ק חן · ראשית תודה. גם קמיר וגם סטלה? כבודכם בעניין של הרגולציה צריך להכניס קצת, אחרת כולנו נירדם פה.
ניצן וולקן · ראשית בחקירה שלך הוצג לך שביום 18.6.2015 פילבר כתב לקמיר מסרון שבו הוא הציע לכלול במכתב לשר איזשהו נוסח שאומר מאשר את הבקשה, אישור זה כפוף לכל דין, הוראה או מדיניות ומבקש מקמיר לבדוק את העניין הזה עם אנשי בזק. עכשיו אני מציגה לך את ת/406 שזה תכתובת שלך עם שמילה,
ז'ק חן · ראשית זה לא בתיק לבית המשפט נכון? שהם לא יחפשו את זה
ניצן וולקן · ראשית 406 כן. זה בר קוד 4, נומרטור 215
עודד שחם · ראשית אפשר לראות העתק מהמסמך?
ניצן וולקן · ראשית כן, אדוני רק שנייה אוודא רק שזה זה
עודד שחם · ראשית לא מצאנו בקלסר
ניצן וולקן · ראשית זה מסומן 460, סליחה אדוני, זה 460 בעצם זו תכתובת עם שמילה שהיא מאותו יום של התכתובת שהקראתי לך, אנחנו ב - 18.6.2015, ושמילה מציע לך, אני מפנה אותך לחלק האמצעי של התכתובת, זה החלק של 6.55 את רואה אותה?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית בעצם שמילה מציע לך שבנוסח של האישור ייכתב משהו דומה למה שהקראתי לך, אישור זה כפוף לכל דין, ראה עמודים י', לפיו הוא כותב שהוא מאמץ את הגישה הזאת אבל אנחנו רואים בתכתובת שאת לא מקבלת אותה ואני מבקשת שתסבירי את העמדה שלך בעניין הזה?
ז'ק חן · ראשית מה היא לא מקבלת?
ניצן וולקן · ראשית את העמדה הזאת, את ההצעה לנוסח
ז'ק חן · ראשית לא הבנתי. אם זאת השאלה... בפרופוזיציה שאת אומרת לה מתוך פרשנות על מה שהיא אמורה להשיב על השאלה שלה, לא מבין לא את השאלה ולא את התשובה שאת מציעה לה.
ניצן וולקן · ראשית אני אבהיר. אני מציגה לעדה תכתובת שבה מימון שמילה מציע איזשהו נוסח לאישור עם כמה ניסוחים, אישור שונה מהניסוחים שאנחנו ראינו באישור שצורף למייל אנחנו רואים שדנה נויפלד כותבת לו תגובה בראש המייל ואני מבקשת שהיא תסביר את העמדה שלה המשפטית ביחס להצעה שלו, זה הכל. את יכולה להשיב?
דנה נויפלד · ראשית כן. אני כותבת לו, אני כותבת לשמילה שכל אישור בכפוף לכל דין ולכן לא היה נראה לי שהתוספת הזאת שהוא מציע בעצם מכסה או משנה בשום צורה שהיא כי זה ברור שכל אישור הוא בכפוף לכל דין
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה כתוב.
משה בר-עם · ראשית בצורה ברורה מאוד
ניצן וולקן · ראשית הוצג לך בחקירה שלך גם שב - 22.6 כשפילבר נמצא בלונדון הוא שולח לקמיר את הסייג הזה שברוריה התייחסה אליו במייל, הסייג הזה של סעיף 7 וקמיר מבהיר לו שעם סעיף 7 לא ניתן יהיה לבצע את העסקה והנוסח של האישור צריך להסתיים בסעיף. 6
ז'ק חן · ראשית אני מבקש רגע להתנגד כבודכם ואני אסביר מדוע. בחקירה אפשר להציג לעד הרבה מאוד דברים משום שהחקירה לא כבולה לא לדיני הראיות ולא לשום דבר, עצם העובדה שמציגים לעד בחקירה הרבה מאוד נתונים שאותם לא ניתן להציג לבית המשפט לקבל את התייחסותו של העד כי הוא לא צד להם, כי הם לא קבילים,
ניצן וולקן · ראשית להתכתבות הזאת היא לא צד לה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית דיברנו על זה כבר קודם, היא לא תשיב להתכתבויות שהיא לא צד להן
ז'ק חן · ראשית אז להכניס את זה בדרך הזאת לפרוטוקול היא פסולה, לזה התכוונתי מקודם בואו נלך בדרך הישר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית דיברנו על זה קודם, היא לא צד, אי אפשר להכניס את זה, גברתי תנסח את השאלה אחרת.
ניצן וולקן · ראשית אני לא מבקשת להגיש את התכתובת, אני אגיש אותה, האם אני יכולה להציג לה את מה שהוצג לה בחקירתה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תנסח את השאלה אחרת.
ניצן וולקן · ראשית בלי ההקשר של השאלה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית המשמעות של ההקשר של השאלה יושמט, אני אעשה את מה שבית המשפט מנחה אותי אבל זו המשמעות של הדברים. אני שואלת אותך
משה בר-עם · ראשית הטרוניה היא שגברתי לכאורה מבקשת להכניס לפרוטוקול אמרות שטרם הוכחו וודאי לא ניתן לבסס אותם באמצעות עדות העדה אבל זה בפרוטוקול, זה פחות או יותר הטרוניה לכן כדאי לשאול שאלות פתוחות מבלי לומר מי אמר מה, ולמה, כדי שזה יירשם.
ניצן וולקן · ראשית אני מבינה מה אדוני אומר אבל מה שאדוני אולי לא שם לב, אני מקבלת את ההנחיה ואני אנסח את השאלה מחדש אבל אני כן רוצה בכל זאת להסביר שאני לא, כאשר העדה היא לא צד לתכתובות האלה אני לא מבקשת ממנה לפרש אותם ולא להסביר אותם, אני נותנת איזשהו הקשר שהדברים קורים סימולטנית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ההתנגדות היא כי זה נכנס לפרוטוקול דרך השאלה.
ניצן וולקן · ראשית אז זה ייכנס לפרוטוקול בהמשך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, זה כנראה ייכנס מאוחר יותר אם אני מבינה את גברתי.
ניצן וולקן · ראשית נכון
ז'ק חן · ראשית או שלא גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו ההתנגדות כרגע
ז'ק חן · ראשית כל דבר בעיתו, אנחנו מבינים שהתביעה מניחה שכל מה שהיא רוצה היא מקבלת אבל זה לא בהכרח כך יהיה תמיד.
ניצן וולקן · ראשית אנחנו מניחים שדיני הראיות חלים גם כאן
ז'ק חן · ראשית או, ברור, שדיני הראיות חלים גם במשפט הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן הגענו להסכמה על משהו
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה לשאול, מה, אם בכלל, את ידעת על התנהלות של פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת מול אלי קמיר בנושא של נוסח האישור להעברת השליטה ב - YES?
דנה נויפלד · ראשית אני לא ידעתי
ניצן וולקן · ראשית ובאיזה מידה, אם בכלל, קיבלת איזשהם עדכונים לגבי קשר שיש לפילבר עם קמיר בהקשר הזה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא קיבלתי
ניצן וולקן · ראשית לא קיבלת. את אמרת שאת עבדת שנים רבות במשרד התקשורת, בניסיון שלך בפרקטיקה של העבודה של משרד התקשורת באיזה מידה, אם בכלל, מקובל להעביר טיוטות כמו כאלה שאנחנו רואים כאן לגורמים מפוקחים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נשאלה קודם על העברת טיוטות לגורמים מפוקחים
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת אבל על הדבר הספציפי הזה. אני שואלת על הנוסח הספציפי הזה ואני שואלת בהקשר של ההעברה לבזק.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא ענתה על זה קודם
ניצן וולקן · ראשית בסדר, אני מדלגת אבל נדמה לי שאת ציינת את זה קודם אז אני אחזור לזה, את אמרת שלפעמים אנחנו כן מוציאים נוסחים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא ענתה על זה עוד קודם.
ניצן וולקן · ראשית בסדר,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה את זה
ניצן וולקן · ראשית את אמרת קודם לפעמים אנחנו כן מוציאים נוסחים אז אני רוצה לשאול אותך כשאתם מוציאים נוסחים, אם קיבלתם החלטה כזאת באיזה מתכונת? למי זה מועבר? מי יודע שזה מועבר ולמי זה מועבר?
דנה נויפלד · ראשית אני אגיד באופן כללי בסדר?
ניצן וולקן · ראשית בסדר
דנה נויפלד · ראשית בדרך כלל אם יוצא נוסח של טיוטה אז זה יהיה ככל הנראה של, יש פה שני מסמכים שונים, יש פה את המסמך שהוא המזכר ויש את המסמך של האישור. יכולים להיות מקרים, היו מקרים שהוצאנו נוסחים שונים של אישורים אם הייתה סיבה, בדרך כלל מי שעשו את זה, שוב, אני מדברת על הרבה שנים, זה בדרך כלל יכול לצאת מהלשכה המשפטית למי שמייצג או לייעוץ המשפטי למפוקח מסוים, אם יש צורך לבדוק משהו בנוסח או לדייק פרטים או אם יש דיון לגבי תנאים אז איך בדיוק הם מנוסחים, זה דברים שאני יכולה להיזכר שעשינו.
ניצן וולקן · ראשית ובאיזה אופן נעשית הפנייה?
דנה נויפלד · ראשית באיזה אופן?
ניצן וולקן · ראשית באיזה אופן? שולחים את זה בוואטסאפ, שולחים את זה במייל?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באיזה אופן זה מועבר?
ניצן וולקן · ראשית כן, באיזה אופן זה מועבר לגורם המפוקח
בועז בן צור · ראשית יש עדים פה ממשרד התקשורת שנפגשו עם מפוקחים במקומות שונים בהקשרים שונים ולכן אי אפשר ליצור פה איזשהו האחדה, את יכולה לשאול אותה איך היא שלחה, לא איך זה נשלח כללית. מקובל נראה בסוף את כל התמונה
ניצן וולקן · ראשית אני חושבת שהיא בהחלט יודעת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ההתנגדויות חוזרות, זה אותם התנגדויות על אותם דברים אז גברתי תשים לב אולי כדי לחסוך את ההתנגדויות האלה.
ניצן וולקן · ראשית אני אנסה. את אמרת שמי שמעביר נוסחים שזה יעבור דרך המחלה המשפטית, את היועצת המשפטית אז אני שואלת אותך
ז'ק חן · ראשית בדרך כלל, בדרך כלל
ניצן וולקן · ראשית אז אני שואלת אותך כשאת מחליטה להעביר ומעבירה באיזה מתכונת, באיזה אמצעי תקשורת?
דנה נויפלד · ראשית כשאני אומרת אנחנו אני מתכוונת ללשכה המשפטית, אני מדברת בשם רבים כיוון שיש עורכי דין, בדרך כלל אני לא עוסקת בזה פשוט לבד, לא עסקתי בזה בדרך כלל לבד. אז כשאנחנו מעבירים, שוב, אני אומרת את זה לשם הזהירות אבל הפרקטיקה המקובל היא להעביר את זה במייל, בדרך כלל זה יהיה פנייה, פנייה במייל ולא כל כך יודעת מה מעבר לזה להשיב.
ניצן וולקן · ראשית אוקי, זה בסדר גמור, תודה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם זו התשובה, זו התשובה, לא צריך להרחיב יותר.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני רוצה להציג לך את ת/462 זה בר - קוד 6 נומרטור 396-400. זו תכתובת מיילים מ - 23 ליוני 2015 יש לך את הכל? אם את יכולה לרגע לעיין
ז'ק חן · ראשית הנוסח שהוגש כבודכם זה לא בר - קוד 6 זה בר - קוד 3800
עודד שחם · ראשית זה גם מה שאצלנו מופיע. אנחנו ראינו עו"ד חן
ז'ק חן · ראשית פשוט בפרוטוקול שיהיה,
ניצן וולקן · ראשית אני מבקשת שתעייני בתכתובת הזאת מתחילתה, אנחנו נעקוב אחריה, אז אנחנו רואים שברוריה מנדלסון עברה את נוסח האישור, את נוסח המזכר ואחר כך את, פילבר ושמילה מתנהלת ביניכם איזושהי תכתובת לגבי ההכללה של סעיף 7 שראינו אותו קודם בנוסח של אישור העברת השליטה. את איתי?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית במייל שאנחנו רואים אותו מ - 23.6 את כותבת לשמילה ככה - ההליך הרגיל והתקין הוא לעדכן את הגוף שמאשרים לו את העברת אמצעי השליטה כי ייתכן וההעברה תיבדק גם על ידי הפיקוח כך אנחנו נוהגים לעשות בכל אישור. אם את יכולה בבקשה להסביר את העמדה שלך ואת הנימוקים שלך בהקשר הזה של הכללת סעיף 7 לנוסח?
דנה נויפלד · ראשית זה מה שהסברתי מקודם שהליך רגיל במצבים כאלה שיש בדיקה או שיש נושא שטרם נבדק הוא לעדכן את זה כמו שדיברנו, לשקף שעצם מתן האישור לא סותר שזה יכול שזה ייבדק גם במישור הפיקוח, זה מה שכתבתי לו כאן.
ניצן וולקן · ראשית אוקי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה המשמעות של הבדיקה המאוחרת אחרי שניתן האישור, מה המשמעות של הבדיקה הזאת?
דנה נויפלד · ראשית יכול להיות שנמצא שיש הפרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ואז?
דנה נויפלד · ראשית והליכי בדיקה, משרד התקשורת הוא גורם שמבצע אכיפה מנהלית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גורם ש?...
דנה נויפלד · ראשית מבצע אכיפה מנהלית. לפעמים הליכי הפיקוח הם לוקחים זמן והם לא חייבים להיות בתוך לוחות הזמנים של האישור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית והאישור ניתן, מה המשמעות של הבדיקה מבחינת האישור?
דנה נויפלד · ראשית הוא לא משפיע על תוקפו של האישור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז מה המשמעות שלו בכלל?
דנה נויפלד · ראשית שיכול להיות שיינקטו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית סנקציות? או יינקטו אמצעים,
דנה נויפלד · ראשית יכול להיות שיינקטו הליכי אכיפה מנהליים, פיצויים כספיים לדוגמא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל על האישור זה לא משפיע?
דנה נויפלד · ראשית לא משפיע על תוקפו של האישור, זה מה שהצענו להגיד, האישור ניתן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ברגע שיש אישור, יש אישור, הבדיקה היא סיפור אחר?
דנה נויפלד · ראשית נכון, לפעמים בודקים לאחור ורואים שהייתה הפרה וזה לא משפיע על תוקפו של האישור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז כל מה שזה נועד זה להבהיר שזה שנתנו אישור לא אומר שלא תימשכנה בדיקות במקביל. אוקי.
דנה נויפלד · ראשית או מאוחר יותר כי זה כבר האישור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר מאוחר יותר.
משה בר-עם · ראשית בין האישור ובין הבדיקה זה שני דברים שונים, אני לא אומר שזה מיותר אבל זה לא ממש דרוש, זה הרי ברור שאם הייתה הפרה אז קמה לה הרשות המנהלית הסמכות לבדוק את ההפרה ולהטיל עיצומים.
דנה נויפלד · ראשית נכון, מה שאדוני אומר הוא נכון, עדיין כמו שאני כותבת כאן הצעת הבדיקה שלנו הייתה כדי להסיר טענה
משה בר-עם · ראשית למען הסר ספק
דנה נויפלד · ראשית נכון
ז'ק חן · ראשית זה באמת עדיין בסימן שאלה מה באמת קרה, איזה סנקציה בוטלה ומה קרה בעקבות הבדיקה.
משה בר-עם · ראשית כולנו דרוכים.
ניצן וולקן · ראשית בסוף התכתובת הזאת בשעה 12.18 אני מפנה אותך שמילה כותב לך החלטת המנכ"ל להסיר את סעיף 7 נא לבצע, לא החלטתי שלא לבדוק, אם יוחלט לבדוק נבדוק.. אני רגע קופצת טיפה קדימה. באיזו מידה העמדה שלך המקצועית לגבי הכללת סעיף 7 באישור השתנתה?
דנה נויפלד · ראשית שלי?
ניצן וולקן · ראשית כן, שלך כיועצת משפטית?
דנה נויפלד · ראשית אז אני כיועצת משפטית חשבתי שנכון לכלול התייחסות כזאת ככל שניתן אישור ויש הפרה שלא נבדקה עד תומה, אני עדיין אז חשבתי וגם היום חושבת שנכון לכלול הערה כזאת.
ניצן וולקן · ראשית והאופן שבו שמילה פונה אליך בתכתובת הזאת, כך החלטת המנכ"ל, להסיר, נא לבצע, באיזה מידה אופן הפנייה הזה הוא רגיל ומקובל בשיח ביניכם?
דנה נויפלד · ראשית פחות מקובל בשיח בינינו לכתוב לי נא לבצע
ניצן וולקן · ראשית מי היה נציג משרד התקשורת שהחתים בסופו של דבר את מר נתניהו על מסמכי האישור?
דנה נויפלד · ראשית שמילה
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני רוצה להציג לך, רגע אבל עוד שאלה לפני ההצגה של המסמכים. נציג לך את המסמכים, המסמכים הבאים הם ת/463 ו - ת/465 ואלה הניסוחים של העברת אישור השליטה.
בועז בן צור · ראשית את יודעת שכל השיח הפנימי הזה בכלל לא נוגע לנתניהו. תהיה חקירה, הרמיזה הזאת ששמילה נתן ואחרי זה הוא החתים, סליחה גב' תירוש אני מדבר כרגע אם לא שמת לב, גם שאלה עובדתית צריכה להיות,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו הערה ואין מקום להערות כרגע
בועז בן צור · ראשית כן, אבל גם לשאלה עובדתית צריך להיות בהקשר, סליחה אני רוצה להגיד משהו, השאלה הראשונה הייתה קיבלת הנחיה ממר שמילה לגבי סעיף 7, בסדר. עכשיו השאלה השנייה מי החתים בסוף את שר התקשורת, שמילה? מה זה? אין איזושהי טענה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה הייתה ההתנגדות?
בועז בן צור · ראשית ההתנגדות הייתה על איזשהו תעתוע קל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כשמגיעים לסוף
בועז בן צור · ראשית אז מה הייתה השאלה מי החתים את נתניהו? למה היא קשורה לשאלת המשך לשאלה הקודמת? מה היא נועדה לעשות?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מר בן צור אנחנו לא בסיכומים עכשיו נכון?
בועז בן צור · ראשית נכון, בחקירה. אז אולי אנחנו פשוט, אשרי אדם מפחד תמיד ממה שנעשה כאן מהצד של,
ז'ק חן · ראשית אין עמדה כזו בכתב האישום בכל מקרה.
ניצן וולקן · ראשית יש מחלוקת על זה שהוא החתים אותו על מסמכי האישור?
בועז בן צור · ראשית יש מחלוקת שהציגו לו את זה לחתימה? הוא שאל אם הכ נבדק והוא אמר שכן, יש מחלוקת על זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תנו לה להמשיך בחקירה הראשית
בועז בן צור · ראשית ושכל השיח הפנימי הזה לא היה אצלו, יש מחלוקת?
ניצן וולקן · ראשית אני ממשיכה, אני לא רמזתי, שאלתי שאלות עובדתיות ואני ממשיכה הלאה המסמכים שלפניך הם ת/463 אני אתחיל איתו, זו תכתובת מייל מ - 23 ליוני 2015 אנחנו רואים כאן מייל של מישהי בשם אילנית רוזיו את פילבר, אליך ואת מכותבים נוספים, זה בר - קוד 3806 במייל הזה המזכר שלך שראינו אותו קודם ונוסח האישור מועברים לחתימת ראש הממשלה ושר התקשורת. סעיף 18 שראינו אותו בנוסח הקודם לא נמצא כאן ועכשיו אם את יכולה להסתכל גם על הנוסח של האישור אני חושבת שהוא במסמך השני לדעתי ב - ת/465 הוא מסתיים בסעיף 6. אין כאן את סעיף. 7 את אמרת לי שבעצם העמדה שלך
ז'ק חן · ראשית סליחה מה לא מופיע במזכר הזה?
ניצן וולקן · ראשית סעיף 18 וסעיף 7. את אמרת לי שבעצם
ז'ק חן · ראשית אבל סעיף 3 מופיע וסעיף 18 מופיע
ניצן וולקן · ראשית לא
ז'ק חן · ראשית מה לא? במזכר שלה?
ניצן וולקן · ראשית את אמרת לי קודם שהעמדה המהותית, אם צריך עזרה בהתמצאות במסמכים אז אנחנו נעשה את זה
ז'ק חן · ראשית לא, אני לא צריך עזרה בהתמצאות במסמכים, הציגה לה חברתי באופן שעלול חלילה, חלילה להטעות את העדה ואת בית המשפט. היא אומרת לה את אותו סעיף 17 ו - 18 שראינו קודם בטיוטה הוא הוסר וכך גם הסעיף האחרון, מה שלא הוסר זה סעיף 18 שכתוב שמוצע להעביר את סוגי מימושה אופציה כמפורט בסעיף 3, שינה את סדרו, סעיף 3 אם נראה כבודכם זה הנושא של מימון שאר האופציה לכן היינו עלולים לטעות כולנו בהנחה שכל נושא מימוש האופציה מהמזכר של העדה, הרי ראש הממשלה ושר התקשורת התאדה, לא כך הוא.
ניצן וולקן · ראשית תודה על ההסבר שאני חושבת שהעדה הייתה צריכה להסביר אותו אבל מה שאנחנו נעשה אני פשוט אשים את שני המסמכים יהיו לפניך גם הנוסח הקודם של האישור וגם הנוסח הנוכחי שאני מציגה לך עכשיו בתוך, אתם זוכרים מה היה ה - ת' הקודם? הקודם, קודם. הנוסח המוצע. בתוך המסמך שמסומן בבר - קוד 3806 שזה ת/463 יש כאן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/463 זה המסמך שהועבר לחתימה?
דנה נויפלד · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי הפנתה למסמך הקודם, מה הייתה הטיוטה, איזה מסמך? גברתי רצתה להציג את שניהם.
ניצן וולקן · ראשית נכון
בועז בן צור · ראשית הקודם זה 459
ניצן וולקן · ראשית אתה לא צדקת. אני אשאל אותך קודם לגבי הנוסח של האישור בסדר? זה נמצא בתוך 463 אז אנחנו ראינו קודם את הנוסח הקודם של האישור, מסתיים בסעיף 7, אם את רוצה תפתחי אותו פשוט לפניך כדי שתוכלי לראות. בנוסח הקודם של האישור בסעיף 7 היה כתוב אין באישור זה כדי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד ו/או למועצה ביחס למימוש כתבי האופציה על ידי בזק, זה הנוסח הקודם שראינו. הנוסח שאנחנו רואים עכשיו מסתיים בסעיף 6 וסעיף 7 שראינו בנוסח הקודם לא נמצא כאן. את אמרת לי קודם שהעמדה שלך המקצועית לבי הצורך לכלול את הסעיף הזה בנוסח של האישור לא השתנתה ולכן שאלתי היא מדוע הנוסח הזה, מדוע הסעיף הזה איננו?
דנה נויפלד · ראשית כמו שההתכתבות העידה, כמו שהתכתבות המייל הקודם העידה אני התבקשתי להוריד את הנוסח, לתקן את הנוסח ולהוריד את הסעיף ולכן הסעיף ירד.
ניצן וולקן · ראשית ולכן?
דנה נויפלד · ראשית ולכן הסעיף ירד
ניצן וולקן · ראשית עכשיו,
משה בר-עם · ראשית לא, סעיף 18 במתכונת החדשה
עודד שחם · ראשית לא, לא, זה לא 18, זה 7.
ניצן וולקן · ראשית זה 7 באישור ו - 18 במזכר. יש שני מסמכים. אני מסבירה
משה בר-עם · ראשית האם סעיף 18 במזכר חתום על ידי... הוא שונה מהותית - משפטית מהטיוטה של המסמך בקשר לסעיף 18 ה... יותר?
ניצן וולקן · ראשית אדוני, אם אדוני ירשה לי אני רק רוצה שאלת הבהרה כי אני רואה שיש פה איזשהו, בסופו של דבר מה המסמך שעובר לחברה?
דנה נויפלד · ראשית המסמך שעובר לחברה הוא רק המסמך של האישור
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אני חוזרת לשאלה שלי גם לגבי המזכר, ראינו את הנוסח הקודם של המזכר ורק למען הסר ספק בנוסח הקודם של המזכר שהוא היה ב - ת/459 זה נוסח שראית קודם, אנו מציעים להבהיר במסגרת מסמך האישור, כן במתן האישור כי למצות את הבדיקה ו/או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד וכו', ועכשיו במסמך שנמצא לפניך המסמך ה... הסעיף הזה השתנה, סעיף 18 יש לו נוסח אחר. סעיף 3 שחברי הפנה אליו
משה בר-עם · ראשית זה מימוש האופציה
ניצן וולקן · ראשית הוא מתאר את מימוש האופציה באופן עובדתי, הוא עוסק בנושא אחר למרות ההפניה של חברי.
בועז בן צור · ראשית סעיף 18 מפנה לסעיף 3 בסוגיה האיזוטרית הזאת שקוראים לה מימוש האופציה,, כן, איזטורית לגמרי ואתם יודעים את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, מה השאלה אליה?
ניצן וולקן · ראשית אני מבקשת שפשוט תסבירי את הנוסח של סעיף 18 שאנחנו רואים כאן בנוסח העדכני?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 18 המתוקן?
ניצן וולקן · ראשית הסופי בעצם
משה בר-עם · ראשית גברתי עורכת הדין יש הבדל בין מה שגברתי סבורה מבחינה משפטית בין שני הסעיפים?
דנה נויפלד · ראשית הסעיף כמו שהוא היה לפני שהוא השתנה אומר מה אנחנו מציעים להבהיר במסגרת האישור ברגע שהסעיף ירד מהאישור אז אין היגיון עוד להגיד אנחנו מציעים להבהיר במסגרת האישור כי הוא ירד.
משה בר-עם · ראשית זאת אומרת את האישור אנחנו צריכים במזכר
דנה נויפלד · ראשית נכון, מה עשה המזכר? המזכר הסביר
משה בר-עם · ראשית שאלתי לגבי ההבדל במזכר לא לגבי האישור
דנה נויפלד · ראשית המזכר אומר שאנחנו מציעים להעביר במסגרת האישור, אם זה יורד מהאישור כמו שזה ירד אין היגיון לכתוב במזכר אנחנו מציעים להבהיר במסגרת מסמך האישור ולכן הנוסח השתנה ואמר שאנחנו לא מתעלמים מהאירוע, מציינים אותו ששוב, ההמלצה שלנו כלשכה משפטית זה להעביר את הסוגיה של הבדיקה של מימוש האופציה לבדיקת הגורמים הרלוונטיים שזה גורמי הפיקוח.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שורה תחתונה, המשמעות של שני הסעיפים בנוסח השונה שלהם זהה?
דנה נויפלד · ראשית לא, היא לא זהה בגלל שהסעיף לראשונה אמר אנחנו מציעים להבהיר את זה במסגרת האישור, לציין את זה במסגרת האישור וברגע שהורדנו את זה אז זה אומר ההמלצה להכניס את זה לתוך האישור עצמו יורדת, ירדה. מה שנשאר בסוף זה ההמלצה להעביר את זה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כשהיא בעצם מסמך פנימי?
דנה נויפלד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כי זה לא האישור?
דנה נויפלד · ראשית נכון
ניצן וולקן · ראשית סליחה רגע כל הזמן אתם קמים ומתערבים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן יש לך התנגדות לשאלה? זו התשובה שלה.
ז'ק חן · ראשית כבודכם ההיפך הגמור אני פשוט חשבתי שמכיוון שבית המשפט מנסה לרדת רגע לעומק המשמעות של הדבר הזה אולי אני יכול לסייע, אומר לי בית המשפט אין צורך, אז אין צורך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין צורך
ז'ק חן · ראשית אין צורך, נעשה את זה בחקירה הנגדית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין צורך, תודה.
ז'ק חן · ראשית אני חשבתי שבמסגרת הליך הבירור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין צורך עו"ד חן אנחנו מנסים להתקדם עם העדות כי אם יהיה משהו, אם אדוני ירצה להבהיר משהו יהיה לאדוני זמן בחקירה הנגדית. אם לא נבין משהו אנחנו נשאל.
יהודית תירוש · ראשית בירור האמת נעשה באמצעות אמת לא באמצעות צדדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש אין צורך בעזרה של אף אחד
בועז בן צור · ראשית וגם לא בעזרת חסיונות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גמרנו, מה השאלה הבאה לעדה?
ניצן וולקן · ראשית אני רק רוצה לגבי המסמך הנוסף שזה היה ת/465 כתוב על זה בר - קוד 3807
עודד שחם · ראשית אצלנו זה 3795
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה גברתי מפנה?
ניצן וולקן · ראשית זה אמור להיות ת/465 יכול להיות שזה טעות אצלי בבר - קוד
ז'ק חן · ראשית זה לא הוגש לבית המשפט
ניצן וולקן · ראשית סליחה רגע, יש לי טעות במוצג אדוני, אני אתקדם ואני אחזור לזה
עודד שחם · ראשית אז נניח את זה בצד.
דובר לא מזוהה · ראשית ---- זה 456
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 456 זה בר - קוד 3807
ניצן וולקן · ראשית כן גברתי אז זה זה, סליחה. מה זה בעצם המסמך הזה שאנחנו רואים כאן?
דנה נויפלד · ראשית זה כבר ההיתר החתום
ניצן וולקן · ראשית שנשלח למי?
דנה נויפלד · ראשית שנשלח לרון אילון מנכ"ל YES בזמנו
ניצן וולקן · ראשית והאם סעיף 7 נכלל במסמך הזה?
דנה נויפלד · ראשית לא
ניצן וולקן · ראשית לא נכלל, בסדר גמור, תודה המסמך הבא שאני אציג לך זה ת/464 וזה מסמך
משה בר-עם · ראשית 465 זה מסמך שהוצג גברתי?
ניצן וולקן · ראשית לא, לא, זה היה טעות שלי, סליחה, זה היה 456
משה בר-עם · ראשית אבל המסמך שמסומן 465?
ניצן וולקן · ראשית לא, עוד לא, סליחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו באיזה מסמך גברתי?
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אנחנו ב - ת/464 שהוא בעצם בר - קוד 3286 את כותבת פה, את מתייחסת, כותבת לחוקר שהיו שתי בקשות העברת שליטה שקשורות ל - YES אני מבקש שתסבירי למה את שולחת את המסמכים האלה למחלקת חקירות ומה בעצם ביקשת להבהיר כאן?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את השאלה כי כתוב פה בהמשך לשאלתך, אני לא זוכרת את השאלה אבל אני רואה פה שאני מבהירה, היו באותה תקופה YES הגישה שתי בקשות וניתנו שני אישורים שונים. אחת הוגשה ביולי 2014 ואחת באוגוסט 2014 אחת מהן היא הבקשה שנדונה כאן שהיא הבקשה מה שאני מכנה אותה העיקרית שהיא העברת מלוא החזקות ב - YES לבזק. באותה תקופה כמו שכתוב, באוגוסט 2014 YES הגישה בקשה נוספת והיא בקשה לשינוי החזקה בחברות למעלה, מר אלוביץ' החזיק בשרשור בבזק דרך מספר חברות שביניהם הוא העביר מניות מחברה, זה לא מולי, אני מקווה שאני זוכרת נכון
ניצן וולקן · ראשית אני אציג לך עכשיו מסמך נוסף, זה 465 ת /,465
בועז בן צור · ראשית סליחה, אני פשוט לא זוכר הייתה שאלה כתובה של גב' פאולינה? כי התשובה היא בהמשך לשאלתך
ניצן וולקן · ראשית אז אני אענה, היא התייחסה לדבר הזה בהודעה שלה ב - 20.2 הם ביקשו ממנה להבהיר
בועז בן צור · ראשית רק אם זה הייתה שאלה כתובה?
ניצן וולקן · ראשית אז אני עונה ב - 20.2.2018 בגיליון 1 היא מבהירה איזושהי הבהרה בהודעה הזאת ובתגובה כתובה הערת החוקרים מבקשים בהמשך להעביר לידינו את המסמך שתיארת עכשיו והיא מעבירה את התשובה.
עמית חדד · ראשית לא, השאלה היא שאלת פאולינה, האם פאולינה העבירה שאלה בכתב? זו השאלה.
ניצן וולקן · ראשית אז הם אומרים, מה שכתוב פה נבקשך להעביר לידינו את המסמך שתיארת והיא העבירה תשובה.
עמית חדד · ראשית אבל לא כתוב מתי המייל הזה נשלח, לא כתוב כלום על הנייר הזה.
ניצן וולקן · ראשית מה זאת אומרת?
עמית חדד · ראשית הנייר שהעברת לנו הוא נייר שיש בו רק מלל כתוב, אין בו את כל הכותרת של מייל.
ניצן וולקן · ראשית אז אני אבדוק את זה, 20.2
עמית חדד · ראשית לא כתוב ממי, למה, מתי? לא כתוב כלום.
ניצן וולקן · ראשית לא, זו לא ההודעה הזאת
עמית חדד · ראשית לא ההודעה הזאת
ניצן וולקן · ראשית מר חדד אני מבטיחה לך שאני אפנה אותך להודעה הנכונה
עמית חדד · ראשית לא ההודעה, השאלה היא לגבי המייל, מה זה, זה מייל? למה אין לזה את הכותרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על איזה נייר אדוני מדבר?
עמית חדד · ראשית על 464
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא הפנתה עכשיו ל - 465
עמית חדד · ראשית לא, 464 זה נייר שנראה ככה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באיזה מסמך גברתי עכשיו?
ניצן וולקן · ראשית היה את המסמך הזה שהעדה שלחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה זה, איזה מספר?
ניצן וולקן · ראשית זה היה ת/464, יכול להיות שיש לי פה איזושהי טעות בהפניה אני מיד אמצא אותה ואתקן בינתיים נתקדם הלאה ואני מיד אענה על השאלה.
בועז בן צור · ראשית השאלה הייתה פשוטה, המייל כותבת העדה פאולינה שלום, בהמשך לשאלתך, ביקשתי לברר איפה נשאלה השאלה ואם חברתי אומרת זה בחקירה בעמוד כך וכך אז אל תפני. או שזה היה ערוץ ישיר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר הם בודקים את זה
ניצן וולקן · ראשית אני אבדוק את זה, אני אענה, בינתיים אני אמשיך
עמית חדד · ראשית מי שלח, מתי? וכמובן דבר נוסף שאין כותרת למייל, במיילים, כל המיילים שאנחנו מקבלים יש כותרת מאת, נשלח אל, עותק, מתי וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז לא הבנתי מה הטענה אין כותרת? זה המסמך השאלה אם יש מסמך אחר?
עמית חדד · ראשית לא, קודם כל יש בעיה להגיש את זה גברתי כי אי אפשר להגיש חצי מסמך
ניצן וולקן · ראשית מה זאת אומרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר לשאול את העדה על זה.
ניצן וולקן · ראשית בוקר שלם אומרים פה שאי אפשר להגיש תכתובות שהעדה אינה צד להם, פה יש מסמך שהעדה כתבה ושלחה אז הוא קביל עם כל הכבוד
עמית חדד · ראשית לא
ניצן וולקן · ראשית כן
עמית חדד · ראשית לא, כי זו יכולה להיות טיוטה.
בועז בן צור · ראשית יש שאלה אחת איפה הייתה השאלה ויש עניין נוסף
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה שלכם, אתם שואלים אם המדינה מחזיקה אותו מסמך עם תוספות?
בועז בן צור · ראשית נכון, למשל אני אתן עכשיו דוגמא, אם למשל נשלח ויש פה שאלה לפני זה כאן אז נראה את השאלה, אם מגישים את זה בצורה שעל פניו הוא מקוטעת ולו חלקית אז אי אפשר להגיש, זה כל הבעיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה אם למסמך הזה יש עותק מלא? זו השאלה שלכם?
בועז בן צור · ראשית כן, שיש לו התחלה, אמצע, סוף
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר אז הם בודקים
בועז בן צור · ראשית כי היא אומרת השאלה הייתה במסגרת החקירה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור בודקים
ניצן וולקן · ראשית אנחנו נבדוק אבל יש כאן גם עדה ואני יכולה לשאול אותה מה הנסיבות שבהן היא נדרשה,
בועז בן צור · ראשית התביעה אחראית אם נשלחה לפני זה שאלה, אם יש התכתבות כלשהי, זה ה...של התביעה לא של העדה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור בסדר, תבדקו אם יש לכם את המסמך הזה מלא
ניצן וולקן · ראשית בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תמשיך בינתיים.
יהודית תירוש · ראשית עם ההערות שלהם
בועז בן צור · ראשית אני אעיר מה שאני רוצה להעיר
עמית חדד · ראשית רק עוד נקודה גברתי אי אפשר להגיש מסמך חתוך ועל פניו המסמך הזה הוא חתוך כי כששולחים מייל מהתיבה של דנה העדה אז יש למטה,
ניצן וולקן · ראשית עו"ד הדין נויפלד
עמית חדד · ראשית עורכת הדין נויפלד, העדה, העדה זה בסדר? אז יש למטה את הסמל של המדינה, יש כל מיני דברים שקורים כששולחים מייל, יש כותרת, יש את ההדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו יודעים איך נראה מייל
עמית חדד · ראשית והדבר הזה לא קיים, אין את החלק העליון ואין את החלק התחתון וזה כמובן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, השאלה היא מה המסמך שנתפס במהלך החקירה
עמית חדד · ראשית זה לא עניין שנתפס, זה בדיוק העניין, זה לא נתפס, זה נחתך.
בועז בן צור · ראשית זה אגב החקירה נעשה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נחתך על ידי מי? נחתך על ידי החוקרים? נחתך על ידי העדה? נחתך על ידי העדה?
עמית חדד · ראשית בוודאי שלא על ידי ההגנה.
בועז בן צור · ראשית אפשר את המסמך המלא כבודם, זה נורא פשוט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם יש להם הם ייתנו, זה מה שיש
ניצן וולקן · ראשית אנחנו נבדוק, נתקדם בינתיים הלאה אבל אני כן חושבת שהעדה היא זאת ששלחה את המסמך הזה ואפשר לשאול אותה על נסיבות שליחתו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין קשר בין הדברים, אפשר לשאול את העדה על מסמך שהיא כתבה, זה כן. הבקשה האחרת היא שתבדקו אם אצלכם יש מסמך שלם יותר.
ניצן וולקן · ראשית את זה אנחנו עושים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את זה העדה אישרה שזה מה שהיא כתבה.
ניצן וולקן · ראשית אני חושבת אבל כיוון שהעדה נמצאת פה והיא יודעת למה היא שלחה ולמי היא שלחה אז אני יכולה פשוט לשאול אותה.
בועז בן צור · ראשית מה שכתוב זה בהמשך לשאלתך, שתגיד על מה מדובר? אני לא מצליח להבין את העניין הזה.
ניצן וולקן · ראשית אני אומרת שוב אני בודקת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד וולקן תניחי אותו רגע הצידה, תבדקו, אם לא תמצאו משהו אחר
ניצן וולקן · ראשית גברתי מאפשרת לי להציג לעדה שתי שאלות בהקשר הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תבדקו קודם אם יש לכם מסמך מלא, זה הכל. תבדקו אם יש לכם מסמך אחר מלא, אם לא, גברתי תשאל אותה.
עמית חדד · ראשית יש מייל בלי כותרת ובלי סוף?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלה הבאה
בועז בן צור · ראשית אז תתקשרו לפאולינה, זה תפקיד שלכם.
ניצן וולקן · ראשית אני רק אומרת לגברתי אני ציטטתי אבל הדבר הזה כתוב ברחל בתך הקטנה בחקירה
בועז בן צור · ראשית אז מה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גב' וולקן תחפשו אם יש מסמך מלא, זה הכל, אם אין מסמך מלא תשאלי אותה על המסמך הזה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תבדקו קודם.
ניצן וולקן · ראשית אני לרגע מתקדמת עם המוצג שנדמה לי שהוא אצלך זה ת/465 אישור לשינוי החזקה בעקיפין לחברת D.B.S שירותי לוויין, נשלח במייל ללשכת שר התקשורת, לעו"ד ליאור פורת ממשרד גורניצקי. את התייחסת בעצם לשתי בקשות, מה זה האישור הזה? לאיזה מהבקשות הוא מתייחס?
דנה נויפלד · ראשית זה אישור של הבקשה השנייה
ניצן וולקן · ראשית מה זה השנייה רק?
דנה נויפלד · ראשית הראשונה הייתה העברת אמצעי שליטה מ - YES לבזק הבקשה הזאת הייתה לגבי החברות, איפה שאנחנו רואים למעלה, חברות פרטיות שדרכן החזיקו את בזק, מר אלוביץ' החזיק בבזק
ניצן וולקן · ראשית וביחס לבקשה הזו מה הייתה העמדה שלך כיועצת המשפטית של משרד התקשורת?
משה בר-עם · ראשית זה לא נאמר במייל שנשלח לפאולינה?
ניצן וולקן · ראשית היא פשוט מחפשת את זה
משה בר-עם · ראשית מדובר בשינוי מינורי וכך הלאה זה נאמר במייל.
ניצן וולקן · ראשית המייל הזה כרגע מחפשים אותו אבל אני שואלת מה הייתה עמדתה
דנה נויפלד · ראשית צריך להיות לזה עוד מזכר כמו לכל העברת אמצעי שליטה, אמור להיות לזה מזכר מלווה, אז לגבי זה אני לא זוכרת מה כתבנו, אני חושבת שפה ההמלצה הייתה לאשר את העברת אמצעיה שליטה.
משה בר-עם · ראשית שלושה עניינים ככה כדי להבין, יש את העניין של האישור של ההעברה מבזק ל - YES, יש לנו את העניין שיש האישור של... ארבעת החברות למעלה ויש את מימוש האופציה
דנה נויפלד · ראשית נכון
משה בר-עם · ראשית אבל האם במסמך 465 שהוא חתום יש התייחסות למימוש האופציה באיזושהי צורה? יש את סעיף 7, מה אומר סעיף 7?
דנה נויפלד · ראשית לא, סעיף 7 מה שקרה זה שהבקשה הזו קיבלנו אותה אם אני זוכרת, אני צריכה את המסמך המלווה אז עכשיו אני מדברת מהזיכרון למרות שזה לא טוב לעשות את זה, אנחנו קיבלנו את הבקשה הזו כבר לאישור בדיעבד, זאת אומרת
משה בר-עם · ראשית מאותם ארבעת החברות?
דנה נויפלד · ראשית כן אז כשהם העבירו לנו אז כבר הייתה הפרה
משה בר-עם · ראשית גם זו הפרה?
דנה נויפלד · ראשית נכון לכן אפשר לראות שגם פה כתבנו,
משה בר-עם · ראשית סעיף 7 הוא כללי יותר, לכאורה הוא יכול לחול ככל שצריך גם על העניין של ההפרה האחרת לא?
דנה נויפלד · ראשית נכון, אבל זה לא אותו אישור, שוב, כל אישור ניתן, פה זה אישור שניתן רק להעברת למעלה
משה בר-עם · ראשית סעיף 7 פותח ואומר אין באישור, הוא יוצא מהאישור
דנה נויפלד · ראשית נכון, נכון אבל מה שהתכוונו פה, אם אני זוכרת התכוונו בגלל שזה היה בדיעבד וכבר ידענו שיש הפרה אז אנחנו אומרים שוב, משקפים, שאין באישור הזה למצות הליך בדיקה אחר.
משה בר-עם · ראשית הנוסח דומה מאוד פשוט גם לעניין של מימוש האופציה
דנה נויפלד · ראשית נכון, זה אותו רעיון, זה אותו רעיון
משה בר-עם · ראשית אותו אפשר לכאורה להשתמש מאחר שהוא כללי והוא לא קונקרטי, הוא לא מ... ככל שנדרש, הרי אמרת שזה למען הסר ספק כן?
דנה נויפלד · ראשית נכון
ניצן וולקן · ראשית אני רק, זו הייתה טעות שלי בהפניה להודעה אני רק אומרת לעורכי הדין, ההודעה היא מ - 20 בנובמבר 2018 ולא מ - 20.2 סליחה.,
משה בר-עם · ראשית איזה עמוד?
ניצן וולקן · ראשית בעמוד הראשון. בית משפט הקדים אותי אבל אני כן מפנה אותך לסעיף 7 לאישור הזה בתוך 465 מה בעצם אומר הסעיף הזה?
דנה נויפלד · ראשית סעיף 7 אומר ששוב, זה כמו שהתייחסתי בעבר, אנחנו כותבים פה, משקפים וכמו שכבודו אמר למען הסר ספק שאין באישור הזה כדי למצות בדיקה אחרת מבחינת עמידה בהוראות. שוב, הכוונה היא שאם נרצה לבצע פעולת פיקוח אז לא יהיה ניתן לטעון למניעות כיוון שאושר.
בועז בן צור · ראשית נדמה ליש ההערה של חברתי וזה מופיע בהודעה מנובמבר אז קראתי את ההודעה מנובמבר בעמוד הראשון אני לא מצליח למצוא את השאלה של הגברת פאולינה בעמוד הראשון.
ניצן וולקן · ראשית היא כותבת נבקשך להעביר לידינו את המסמך
בועז בן צור · ראשית את המסמך, אבל זה לא להעביר מסמך, סליחה, אני לא אוהב תעתועים, אני אגיד לך מה התעתוע, התעתוע אמרתם שהשאלה שמפנה למענה הייתה בחקירה. אמרנו א. זה לא סביר כי יש פה התכתבות מלאה שנחתכה ו-2 הלכנו לבדוק, אין פה שום שאלה אבל מה שרואים זה תעבירי לי מסמך, לא שאלה. עד לאן אפשר להגיע, לאיזה תחתית אפשר לגרד כאן בעניין הזה.
יהודית תירוש · ראשית אפשר בלי הציונים האלה?
בועז בן צור · ראשית לא, אי אפשר.
ניצן וולקן · ראשית גברתי אנחנו בודקים את המסמך
בועז בן צור · ראשית ולגבי הסייג מה שאמרתם שהייתה שאלה בחקירה, איפה השאלה בחקירה?
ניצן וולקן · ראשית אני לא אמרתי שהייתה שאלה, אני ציטטתי מההודעה
בועז בן צור · ראשית אמרת, זה היה העוגן שלך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, הלאה
ניצן וולקן · ראשית גברתי את הנושא הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נחזור אליו אחר כך, תמשיכי בינתיים
ניצן וולקן · ראשית את הנושא הזה של העסקה סיימתי אז אני רק צריכה חמש דקות להתארגנות ואנחנו עוברים לנושא אחר של השוק הסיטונאי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי רוצה הפסקה?
ניצן וולקן · ראשית אם אפשר של חמש דקות, אני אשמח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקי. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה. יש לגברתי תשובה לגבי המסמך שנראה כמסמך חסר?
ניצן וולקן · ראשית אנחנו נשיב על זה בתום הדיון אם אפשר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, תמשיכו. גברתי עוברת נושא עכשיו?
ניצן וולקן · ראשית אני עוברת לנושא של השוק הסיטונאי אנחנו עוברים עכשיו לדבר על הנושא של השוק הסיטונאי, התייחסת אליו בקצרה בחלק הקודם של עדותך. באיזו מידה, אם בכלל, את בעצמך כיועצת משפטית של משרד התקשורת התעסקת בנושא הזה של השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית הנושא של השוק הסיטונאי התחלנו לעסוק בו במשרד התקשורת כבר ב - 2014. אז הפסקתי את כל הנושא מסוף 2014 תחילת 2015 בגלל הסדר, של ניגוד עניינים שהיה לא יכולתי לעסוק בכל מה שקשור לנושא התעריפים הסיטונאיים.
ניצן וולקן · ראשית תסבירי רק, פשוט עבר זמן, תגידי מה זה תעריפים סיטונאיים רק כדי שניזכר
דנה נויפלד · ראשית אוקי, ההסדרה של השוק הסיטונאי זה מונח שבעצם מדבר על שימוש בתשתיות של בזק גם של הוט אבל התחלנו מבזק שימוש בתשתיות על ידי ספקיות שירות שאין להם תשתית. במסגרת הזאת צריך היה להסדיר, אנחנו הסדרנו, המשרד הסדיר גם את האופן שבו נעשה שימוש בתשתיות של בזק איזה שירותים סיטונאיים ניתנים, איך עושים את זה מבחינה הנדסית וגם המחיר, זה התעריפים שקבע המשרד בשביל שניתן יהיה לעשות שימוש בשירותים הסיטונאיים האלה ומתחילת 2015 אני כבר לא עסקתי בנושא התעריפים הסיטונאיים. עוד נושא אחד שהיה תלוי הסיטואציה שזה נקרא הדדיות, שימוש ההדדי בתשתיות בידי ספקיות תקשורת אחרות.
ניצן וולקן · ראשית בשאר הנושאים שקשורים או נגזרים מההפרדה המבנית הייתה לך מניעות?
דנה נויפלד · ראשית לא. לגבי יתר הנושאים לא הייתה מניעות, היה לי מניעות בנושאים אחרים אבל לא בהקשר של בזק.
ניצן וולקן · ראשית אבל לא?
דנה נויפלד · ראשית לא בהקשר של בזק
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה לשאול לגבי כמה נושאים ספציפיים אם היית מנועה בהם או לא, תיקון רישיון בזק, הפרדה מבנית, הייתה לך מניעות?
דנה נויפלד · ראשית לא
ניצן וולקן · ראשית בנושא של חוק ההסדרים, פתיחת התשתיות הפאסיביות במסגרת חוק ההסדרים?
דנה נויפלד · ראשית בזה לא עסקתי
ניצן וולקן · ראשית לא עסקת?
דנה נויפלד · ראשית לא עסקתי בגלל המניעות
ניצן וולקן · ראשית אוקי. נושא של טלפוניה, רי - סל?
דנה נויפלד · ראשית לא עסקתי. אני אדייק, אני לא עסקתי החל מתחילת 2015 כי היה עיסוק בנושאים האלה עוד ב - 2014.
ניצן וולקן · ראשית אם את יכולה לדייק בעצם מאיזה מועד את פעלת לפי מגבלות הסדר העניינים?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את התאריך המדויק אבל זה היה סוף 2014 תחילת 2015
ניצן וולקן · ראשית טוב. עכשיו, לך יש הסדר ניגוד עניינים ואת מנועה בנושאים הספציפיים שציינת, באיזה מידה, אם בכלל המניעות שלך מונעת מעורבות של המחלקה המשפטית במשרד התקשורת בכללותה?
דנה נויפלד · ראשית לא מנעה
ניצן וולקן · ראשית וכשעולים על הפרק וצריך לטפל בנושאים שבהם את מנועה מי במחלקה המשפטית עוסק בנושאים האלה?
דנה נויפלד · ראשית ההסדר שלי קבע שבנושאים שבהם אני מנועה אז תטפל הסגנית שלי דאז עו"ד ברוריה מנדלסון.
ניצן וולקן · ראשית כאשר פילבר מכהן כמנכ"ל משרד התקשורת, מה, אם בכלל, את הסברת לו לגבי ניגוד העניינים שלך? או לגבי היכולת שלך לטפל בנושאים שקשורים לבזק?
דנה נויפלד · ראשית למיטב זיכרוני אני הסברתי לו וגם במהלך הדרך פרטנית כשעלו נושאים שלא יכולתי לעסוק בהם אז אמרתי לו.
ניצן וולקן · ראשית מה את הסברת לו אבל?
דנה נויפלד · ראשית את הנושאים שאני מנועה מלעסוק
ניצן וולקן · ראשית את ציינת בחקירה שלך שבחלק מהתקופה שאנחנו מדברים עליה את היית בחופשת לידה, רק אם את יכולה למקם אותנו מבחינת תאריכים, מתי היית בחופשה?
דנה נויפלד · ראשית ילדי ב - 25 בדצמבר 2016
ניצן וולקן · ראשית תודה. אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות לגבי הממשק בין משרד התקשורת לבזק בנושא הזה של השוק הסיטונאי והשאלה הראשונה שלי היא בעצם מי הגורמים או עם מי משרד התקשורת עמד בקשר עם בזק בנושא הזה או בנושאים שקשורים אליו או נגזרים ממנו? מי במשרד התקשורת עמד בקשר עם בזק בנושאים האלה של השוק הסיטונאי? יש התנגדות?
ז'ק חן · ראשית אין התנגדות, אני רוצה לעזור
ניצן וולקן · ראשית אני לא צריכה עזרה
ז'ק חן · ראשית אז אני בכל זאת, אני שמח שאת לא צריכה עזרה. כדי שהעדה לא תיכשל השוק הסיטונאי הוא שם כולל כי בתוכו יש נושאים שהעדה... לכן כששואלים אותה שאלה כללית לגבי השוק הסיטונאי אולי כדאי רק שהתשובה שלה שתהיה ברורה מתייחסת לנושאים שעליהם היא יכולה להעיד, זה כל מה שביקשתי להעיר למען הסדר הטוב.
ניצן וולקן · ראשית תודה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הייתה מי הגורמים שמשרד התקשורת היו בקשר עם בזק?
ניצן וולקן · ראשית גברתי אני רוצה רק לפרק את השאלה לשניים אז הדברים יהיו יותר ברורים. מי במשרד התקשורת עסק, לא יודעת, תכלל, ריכז את הנושא הזה של השוק הסיטונאי שאין מחלוקת שהוא נושא מורכב ומורכב מהרבה תתי נושאים מי הגורם אם את יכולה להסביר לנו?
דנה נויפלד · ראשית זה תלוי בנושא אבל שוב, אני רק אחדד הנושא שוק הסיטונאי מורכב מהרבה מאוד רגולציות, זה עשרות של נושאים, יש נושאים כלכליים ויש נושאים הנדסיים ויש נושאים משפטיים אבל זה לא העיקר, העיקר זה הנושאים הכלכליים וההנדסיים. הנושא הכלכלי כי זו רפורמה תחרותית בבסיסה וזה רוכז על ידי סמנכ"ל הכלכלה דאז הרן לבאות, היו נושאים הנדסיים שעסקו בהם, במשרד התקשורת היה אז אגף הנדסה ורישוי הם עסקו בזה אבל עיקר הלב של העניין הוא תחרותי וזה קביעת כל התעריפים לדוגמא, קביעת הכללים התחרותיים, זה נעשה אני חושבת בהובלה אפשר להגיד של הרן לבאות
ניצן וולקן · ראשית שהוא?
דנה נויפלד · ראשית עומד בראש אגף הכלכלה דאז, היום הוא כבר לא וגם בתקופות השונות גם המנכ"לים היו מעורבים בנושא.
ניצן וולקן · ראשית בתקופות השונות?
דנה נויפלד · ראשית המנכ"לים במשרד
ניצן וולקן · ראשית לאור הדברים שלך אני שואלת מי בעצם במשרד התקשורת ניהל קשר או שהיה מול בזק בנושאים שונים שכרוכים או נכללים בתוך השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית זה היה לפי הנושאים הרלוונטיים
ניצן וולקן · ראשית אז מי למשל?
דנה נויפלד · ראשית יכול להיות שהיה ארן, יכול להיות שהיה המנכ"ל, זה פשוט היה תלוי בנושא, כמו שאמרתי זה הרבה מאוד נושאים אז כל אחד לפי הנושא הספציפי.
ניצן וולקן · ראשית את יודעת לומר מול איזה גורמים בבזק התנהל הממשק הזה?
דנה נויפלד · ראשית היו כל מיני אנשים בבזק, מדרגת המנכ"לית
ניצן וולקן · ראשית שהיא הייתה?
דנה נויפלד · ראשית בזמנו סטלה הנדלר, יכול להיות דודו מזרחי, יכול להיות יובל קינן שהיה, יכול להיות סמנכ"לית הרגולציה שהייתה אז שרון פליישר, יכול להיות גם היועץ המשפטי אמיר נחליאלי, תלוי בנושא.
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה לשאול אותך לגבי חלק מהשמות שאת הזכרת, אם את תוכלי להבהיר מה ההיכרות שלך איתך ואיזה קשר, אם בכלל, היה לך איתם? סטלה הנדלר מה היה הקשר בינך לבינה?
דנה נויפלד · ראשית סטלה הייתה המנכ"לית, יצא לי לראות אותה בישיבות
ניצן וולקן · ראשית מעבר לזה?
דנה נויפלד · ראשית יכול להיות שהיה פה ושם אבל לא היה לי איתה קשר עבודה שוטף
ניצן וולקן · ראשית ושרון פליישר?
דנה נויפלד · ראשית לי פחות היה ממשק, היא הייתה עובדת במשרד, היא סמנכ"לית רגולציה, זו העבודה שלה אבל לי פחות היה אז ממשק איתה אבל מעת לעת יכול להיות,
ניצן וולקן · ראשית קשר אישי כלשהו?
דנה נויפלד · ראשית קשר אישי לא
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה לשאול אותך על שני אנשים נוספים, מה שאול אלוביץ' באיזה מידה, אם בכלל, היה לך איתו קשר?
דנה נויפלד · ראשית לי לא היה קשר שוטף או ישיר עם מר אלוביץ'
ניצן וולקן · ראשית אור אלוביץ?
דנה נויפלד · ראשית לא היה לי קשר איתו
ניצן וולקן · ראשית את הזכרת את זה עכשיו כשדיברנו לאור ההערה של עו"ד חן אבל בחלק הקודם של עדותך לגבי השוק הסיטונאי והמורכבות שלו אז אני אשמח שתסבירי עד כמה מדובר בפרויקט אחד, במספר פרויקטים, באיזה רמה באמת מדובר בנושא מורכב? מה תשומות העבודה שהוא דורש ממשרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית אז מבחינה רגולטורית זה נושא מאוד מורכב. העיסוק בו היה מאוד אינטנסיבי במשרד התקשורת בשנים 2014 ו - 2015 האמת שגם יותר מאוחר, גם בשנים מאוחרות יותר ושוב, לקרוא לזה שוק הסיטונאי זה כותרת, זה מונח שמתייחס להרבה מאוד נושאי משנה שכלולים בו, זה יכול להיות, קודם כל זה התחיל בקביעת השירותים הסיטונאיים, היה צריך לקבוע אותם אחר כך היה צריך לקבוע לגבי כל אחד מהם לקבוע איך הוא יינתן, זה נקרא מה שאנחנו קוראים תיק שירות זה באיזה אופן הוא ניתן ואחר כך גם לקבוע לו תעריפים, זאת אומרת באיזה מחיר ואחר כך יש הרבה שאלות משנה שיכולות להיות שאלות קטנות, שאלות גדולות. היו מחלוקות לגבי הטכנאים למי הם נותנים שירות קודם, מה התנאים שבהם יכולים טכנאים להיכנס מחברה אחת לתוך הגוב, זה מה שנכנסים, הבור שנכנסים אליו, נכנסים לגובים, מי יכול להיכנס? יש הרבה הרבה שאלות משנה שיכולות להיגזר מזה והיה לנו טיפול מאוד אינטנסיבי בסוגיה הזאת בשנים האלה.
ניצן וולקן · ראשית זאת אומרת אינטנסיביים, מה למשל תשומות העבודה שזה דורש ממשרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית היו אנשים שזה היה עיקר העבודה שלהם בתקופה הזאת, היו מחלוקות בין בזק לבין הספקיות האחריות שהיה צריך ליישב אותן גם זו הייתה עבודה מורכבת.
ניצן וולקן · ראשית הצוות, אני מניחה שלא אדם אחד טיפל בזה, הצוות שטיפל בזה הוא היה מורכב מהרבה אנשים, ממעט אנשים? כמה אנשים עבדו על זה?
דנה נויפלד · ראשית משרד התקשורת בעצמו הוא משרד קטן אז התעסקו בזה בכל מחלקה שניים - שלושה, אחר כך גם ארבעה אנשים זה נשמע אולי מעט אבל במימדים של משרד התקשורת זה הרבה אבל בפועל זה מעט אנשים כי משרד התקשורת הוא משרד קטן וכוח האדם שלו מצומצם.
ניצן וולקן · ראשית ומי היה, אני לרגע חוזרת אחורה אבל מי בעצם היה אמור לטפל בנושא הזה של אישור הערת השליטה ב - YESככל שרוצים לקבוע תנאים, ככל שבוחנים את הבקשה, מי האנשים?
דנה נויפלד · ראשית בגלל שיש לזה קשר והשלכה לשוק הסיטונאי אז זה אותם אנשים שעוסקים בתחום הזה גם עסקו בשני התחומים.
ניצן וולקן · ראשית בסדר, אז עכשיו אנחנו מבחינה כרונולוגית בתקופה שבה השר ארדן כיהן כשר התקשורת ומנכ"ל המשרד הוא אבי ברגר. השאלה שלי היא מה בעצם בתקופה הזאת, באיזה מידה, אם בכלל, המשרד ניסה לקדם את רפורמת השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית הוא התייחס לרפורמה הזאת באופן כללי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התקופה הזאת?
ניצן וולקן · ראשית אני מדברת על התקופה שארדן כיהן כשר ומר ברגר מכהן כמנכ"ל
דנה נויפלד · ראשית בתקופה ההיא היה כמו שאמרתי עיסוק אינטנסיבי זה היה אחד אחת המשימות העיקריות אם לא העיקרית, זה היה פרויקט דגל. היו לשר ארדן עוד אבל זה היה פרויקט מאוד מרכזי שלו ונושא שהוא מאוד רצה לקדם אותו והמשרד כמו שאמרתי הוא עסק בזה בתשומות שהיו לו הוא עסק באינטנסיביות בנושא הזה.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת קודם שהרפורמה הזאת התייחסה במידה רבה לבזק,
דנה נויפלד · ראשית נכון
ניצן וולקן · ראשית דיברת קודם בהסבר הכללי שנתת, עד כמה, אם בכלל, בזק הייתה מעוניינת ביישום הרפורמה הזאת?
דנה נויפלד · ראשית בזק מעשית הייתה פחות מעוניינת ברפורמה הזאת
ניצן וולקן · ראשית מה זה אומר?
דנה נויפלד · ראשית זאת אומרת שהיא ניסתה להגיד שהיא לא התנגדה אבל בפועל היא הציבה קשיים ליישום של הרפורמה.
ניצן וולקן · ראשית בתקופה הזאת איך את היית מתארת או מאפיינת את היחסים או את הממשק בין משרד התקשורת לבזק? בתקופה שבה הוא כיהן כמנכ"ל ואתם עובדים על הנושא הזה של יישום רפורמת השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית היה הרבה מתח, היה הרבה מתח בין המשרד לבין בזק בתקופה הזאת
ניצן וולקן · ראשית מתח שנבע ממה?
דנה נויפלד · ראשית ההתמודדות עם בזק הייתה התנהגות לא פשוטה, התנהלות מול בזק הייתה לא פשוטה, הם התנגדו להרבה מאוד דברים.
ניצן וולקן · ראשית התנהלות של מי?
דנה נויפלד · ראשית ההתנהלות של בזק מול משרד התקשורת הייתה התנהלות לא פשוטה למשרד התקשורת, לנו או למשרד התקשורת. הם כתבו לנו הרבה מכתבים, הגישו עתירות, התנגדו ליישום, היה צורך בהרבה מאוד ישיבות עם החברות האחרות שמולם הספקיות האחרות שהיו אמורות לעשות שימוש בתשתית של בזק שהם טענו שבזק מערימה קשיים על היישום ואנחנו היינו צריכים בתווך לנסות לראות איך לפתור את הבעיות על מנת שניתן שיהיה יישום של הרפורמה הזאת.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת ההתנהלות הייתה לא פשוטה, את יכולה להסביר למה את מתכוונת?
ז'ק חן · ראשית אבל היא הסבירה, אמרה שלחה מכתבים, הגישו עתירות
דנה נויפלד · ראשית לפעמים בישיבות הגיעה לטונים לא נעימים, זה היה התנהלות שאנחנו ראינו אותה כהתנהלות קשה.
ניצן וולקן · ראשית בחקירה שלך הוצג לך שמחומר החקירה עולה שפגישה בין אבי ברגר, הרן לבאות ומר שאול אלוביץ', אלוביץ' סיפר לברגר סיפור על מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר מר ווקס, שלמה ווקס ואיים על ברגר, מה, אם בכלל, את זוכרת בנושא הזה?
ז'ק חן · ראשית אני מתנגד לאופן הצגת הדברים, זה עלה בחקירה של ברגר, יש ויכוח שלם האם זה היה איום, אפילו ברגר לא מתייחס לזה כאל איום. אני מזכיר לכבודכם, הוא אמר שהוא לא חווה את זה כאיום, הוא מעיד על זה פה בבית המשפט ולכן אני לא מבין מאיפה לוקחת לעצמה התובעת את החירות לבוא ולתת פרשנות על מה שאפילו לא נתמך על ידי"המאוים."
ניצן וולקן · ראשית אני חולקת על התיאור הזה של
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא הייתה?
ניצן וולקן · ראשית היא לא הייתה אבל לאחר מכן הייתה השתלשלות שהיא,
משה בר-עם · ראשית תשאלי שאלה פתוחה זה הרבה יותר טוב מאשר להניח תשתית ששנויה במחלוקת, שהעדה לא יכולה לאמת אותה ואז אחרי זה לשאול.
ניצן וולקן · ראשית אני אנסח מחדש. אני אבקש שתספרי על מה ידוע לך לגבי שיחה שהתנהלה בין אבי ברגר לבין מר שאול אלוביץ' שבה הוזכר שמו של שלמה ווקס מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
ז'ק חן · ראשית עכשיו אני מתנגד משום שמדובר כמעט, זה הגדרה לפי הספר של עדות שמועה, אני לא חושב שאני צריך להוסיף יותר מזה
ניצן וולקן · ראשית גברתי אם היו נותנים לעדה להשיב אולי זה היה מניח את הדעת, אני חושבת שאם הייתה משיבה על זה, זה היה נותן את הפתרון אבל ככל שמישהו, אני אומרת... סיפר לה על האירוע הזה אז העובדה שהאירוע סופר ומה היא ידעה עליו ומה היא המליצה לגביו היא עובדה שהיא לא עדות שמיעה, אני לא שואלת אותה לגבי האירוע עצמו, האירוע עצמו נחקר עליו ברגר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נשאלה לגבי האירוע
ניצן וולקן · ראשית לא, אני שואלת מה היא יודעת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה היא יודעת מאיזה מקור?
ניצן וולקן · ראשית אז היא תגיד מאיזה מקור, אני לא יכולה לענות על זה ואז אולי בית המשפט יוכל להחליט
משה בר-עם · ראשית אם את מבקשת להציג את זה לעצם אמירת הדברים אז לא צריך להיכנס לתוכן כי היא לא יכולה להעיד מה היא שמעה
ניצן וולקן · ראשית לעצם אמירת הדברים אבל מה שהיא יודעת לגבי האירוע הזה, מה שנאמר לה
משה בר-עם · ראשית לא, לגבי האירוע זה להיכנס לתוכנו
ניצן וולקן · ראשית מה שנאמר לה לגבי האירוע הזה וכיצד
עודד שחם · ראשית אז הגברת תדייק את שאלתה. תשאל מה נמסר לה ומה היא עשתה בעקבות מה שנמסר.
ניצן וולקן · ראשית אז אני אשאל אולי קודם מי מסר את הדברים
עודד שחם · ראשית בסדר גמור
ניצן וולקן · ראשית אם את יכולה בבקשה לומר מי, אם בכלל, סיפר לך על האירוע הזה?
ז'ק חן · ראשית כבודכם עכשיו ההתנגדות היא מסדר אחר אבל לצורך העניין כדי לא להשמיע את הדברים בפני העדה אני פשוט מבקש, אין לנו סודות מבית המשפט שיראה בדיוק איזה שאלה שהיא נשאלת ואת התשובה שהיא נותנת, יראה את הלגיטימיות של השאלה ששואלת אותה התובעת על בסיס התשובה שלה לגבי אותו אירוע. אם יש צורך שאני אומר את זה בקול רם, אני חושב שזה נמצא בפניכם אז פשוט אני לא רוצה להטריח אתכם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נשאלה את השאלה היא יכולה לענות.
ז'ק חן · ראשית אבל כבודכם תראו מה היא אומרת?
יהודית תירוש · ראשית ואם היא תענה משהו אחר?
ניצן וולקן · ראשית אז אתה יכול לחקור אותה בחקירה נגדית
ז'ק חן · ראשית אבל כבודכם אתם חייבים לקרוא את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית קראנו את זה.
ז'ק חן · ראשית החלק הראשון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תראה למה ההפניה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור גברתי, ההפניה אצלי היא מאותו מקום, היא נשאלה את השאלה הזאת היא יכולה להשיב עליה והיא תשיב מה שהיא יודעת. היא אמרה עוד דברים שהיא לא זכרה
ז'ק חן · ראשית מזמינים ספקולציות על בסיס
ניצן וולקן · ראשית לא
ז'ק חן · ראשית טוב, אני מבקש לנמק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חוץ ממראה המקום הזה שעכשיו הראית
ניצן וולקן · ראשית זה מראה המקום
משה בר-עם · ראשית אז מה היא יכולה להוסיף בתשובה מעבר לדברים שנמצאים כאן
ניצן וולקן · ראשית אז היא תגיד את הדברים שהיא אמרה כאן, מה נאמר לה, מה הייתה ההמלצה? מה היא אמרה לו, אני לא רוצה להגיד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל היא לא זוכרת פה
משה בר-עם · ראשית היא לא זוכרת שום דבר
ניצן וולקן · ראשית אבל היא בכל זאת מסבירה, אני מזכירה שהיה כאן עד שעמד ואמר תהיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם היא לא אמרה משהו אחר במקום אחר וכאן היא אמרה שהיא לא זוכרת,
ניצן וולקן · ראשית היא אמרה מעבר לזה, היא מסבירה מה היא הייתה ממליצה לו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר שוב
יהודית תירוש · ראשית היא אמרה עוד דברים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה שהיא לא זוכרת.
ניצן וולקן · ראשית כן, אם יש צורך שהעדה תצא
ז'ק חן · ראשית אחת הבעיות כבודכם זה שהחקירה לא מוקלטת זה פתאום איך שזה מתפתח על בסיס איזה נתונים? כשזאת תשובתה הראשונה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, תשאלי אותה בכל זאת נראה מה, יש כאן איזשהו בסיס לשאלה
ניצן וולקן · ראשית תודה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאלי אותה
ז'ק חן · ראשית ואנחנו נראה בחקירה נגדית איך מקבלים את הפרטים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יכול להיות שלא יהיה צורך לשאול אותה
ז'ק חן · ראשית בדיוק לכך נועדו דיני הראיות גברתי, עכשיו אנחנו נתעסק חצי יום במה לא מתועד כאן על סמך מה באות הסברות שבאות בעקבות הדברים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאלי אותה
ניצן וולקן · ראשית אני קודם כל שואלת אותך, מי, אם בכלל, סיפר לך על הדבר הזה? על השיחה הזאת שאני התייחסתי אליה?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את השיחה שהייתה לי עם אבי בעניין הזה
ניצן וולקן · ראשית מה את זוכרת, אם בכלל, לגבי ההמלצה שנתת לו?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את השיחה הזאת
ניצן וולקן · ראשית באיזה מידה האירוע הזה, באיזה מידה, אם בכלל, נשמע לך מוכר?
דנה נויפלד · ראשית היה משהו,
בועז בן צור · ראשית איזה מן שאלה זאת?
ניצן וולקן · ראשית שאלה מצוינת
דנה נויפלד · ראשית היה משהו שהיה נשמע לי מוכר בזה אבל אני לא זוכרת ולא זכרתי את השיחה שנערכה
עמית חדד · ראשית איזה ערך יש לשאלה כזאת.
ניצן וולקן · ראשית ובנסיבות שבהם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נסיבות שבהם לא זכרת ואת לא זוכרת?
ניצן וולקן · ראשית כן, כן, אם בא אליך מנכ"ל
משה בר-עם · ראשית לא, זה לא עובד ככה גברתי
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה לענות
משה בר-עם · ראשית העדה בפעם הרביעית אומרת לא זוכרת, לא זוכרת, מלבד העובדה שזה נשמע מצלצל מוכר אז נתקדם, זהו, די, מיצינו את הנקודה.
ניצן וולקן · ראשית אני בכל זאת שאלה אחת, ככל שהיה מגיע אל שולחנך שאלה כזאת למי את היית מפנה אותה? לאילו גורמים רשמיים היית מפנה אותה?
עמית חדד · ראשית זה ספקולציה
בועז בן צור · ראשית זה עניין ספקולטיבי
ניצן וולקן · ראשית זה לא ספקולטיבי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית במסגרת תפקידך במשרד אם היה עולה דבר כזה למי היית מפנה את זה? זו השאלה
דנה נויפלד · ראשית זה תלוי במידת האיום שהיה עולה בסדר? כמובן שאם הייתי מרגישה שיש פה משהו שיכול לעלות לכדי עבירה פלילית או משהו שיש בו נסיבות בגרעין הקשה אז הייתי מפנה אותו ליועץ המשפטי לממשלה או למשטרה או לגורם רלוונטי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל את לא זוכרת שום דבר כזה?
דנה נויפלד · ראשית שוב, אני את השיחה עצמה שהייתה לי עם אבי בעניין הזה אני לא זוכרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא זוכרת, טוב הלאה
ניצן וולקן · ראשית נתקדם
בועז בן צור · ראשית זה חקירה ראשית
ניצן וולקן · ראשית נכון, בחקירה ראשית אפשר לרענן את זיכרונה של העדה ואני כן אבקש לרענן מתוך עדותה,
משה בר-עם · ראשית עו"ד תירוש אם גברתי רוצה להחליף את,
יהודית תירוש · ראשית בהקשר הזה חשוב להגיד שגם נאשם 1 יש כאן ייצוג של שני עורכי דין ולעיתים עו"ד חדד גם מדבר בעניינו של
עמית חדד · ראשית כרגע אמרו שאני בקושי מגיע לאולם, אמרו את זה בבוקר
יהודית תירוש · ראשית אז אני משתדלת לא להפריע.
ניצן וולקן · ראשית אני מבקשת בכל זאת להפנות את העדה לעדות שלה ואל הגורמים שאליהם היא התייחסה לעדותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה היא אמרה? כי הרי יש התנגדות, אפשר לראות מה היא אמרה?
ז'ק חן · ראשית בוודאי, זה אני הגשתי לכבודכם. כבודכם תוך כדי אני אומר משפט או אחר כך?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אחרי, אחרי. אני לא יודעת מה נעשה עם זה אחר כך
ז'ק חן · ראשית כבודכם זה בדיוק מה שרציתי לומר, העדה לא זוכרת את האירוע ואז,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל לגבי השאלה הכללית של מה היא הייתה עושה אם, אפשר לשאול ולרענן את זיכרונה
ז'ק חן · ראשית היא כן ענתה
ניצן וולקן · ראשית אבל אני רוצה לרענן את זיכרונה מתוך הודעתה
משה בר-עם · ראשית נשמע מה שהיא אמרה ואז אדוני יכול להגיב כי מה שהיא אמרה היא אמרה, אפשר לרענן את זיכרונה מתוך עדות שהיא מסרה בחקירה, זה אפשר.
ז'ק חן · ראשית כבודכם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את הגורם הזה היא לא הזכירה עכשיו
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני חייב להגיד לכבודכם, קודם כל את העובדה שאת הגורם הזה היא לא הזכירה ועכשיו כשרוצים לרענן את זיכרונה על בסיס ההבחנה שהיא עושה דווקא משרת אותי מה שהיא אמרה כאן בבית המשפט, זה דווקא משרת אותי שאם אכן כצעקתה אז זו התשובה שלה משום שהיא נתנה את התשובה וזה רק משרת אותי אבל באמת אני משתדל לא לקום סתם ולא לקום רק במקומות בשביל תפיסות טכניות. יש כאן מהלך שהוא לא נכון פשוט אז לכן קשה לי לחיות איתו. מה המהלך הלא נכון? העדה אומרת שהיא לא זוכרת את כל האירוע וראה זה פלא יש התייחסויות שמביאות אותה לסברות על בסיס נתונים שככל הנראה הכניסו לה החוקרים בחקירה, החקירה לא מוקלטת אבל יש שם פרטים שברור שמישהו נתן לה אותם
ניצן וולקן · ראשית זאת הנחה, הנחה, ספקולציה
ז'ק חן · ראשית אבל זו הנחה מעבר לספק סביר הרבה יותר מכתב האישום שלכם. עכשיו נמשיך, משום שאם היא לא זוכרת אז בוודאי היא לא יודעת להיזכר בפרטים האלה שנפלו עליה מהשמיים.
משה בר-עם · ראשית היא דיברה על היכרות מסוימת, בהקשר הזה אפשר לרענן, אני לא יודע מה תהיה המשמעות או המשקל, אבל זה לא לחלוטין שחור או לבן, היא אומרת מה שהוא יבחר, מה מוכר.
ז'ק חן · ראשית אז שוב אמרתי התשובה שלה רק פועלת לטובתי משום שהיא מחדדת את ההבדל בין שני הסיטואציות אבל בבקשה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תרענני אותה
ז'ק חן · ראשית שמענו מה היא אמרה, אני יושב שתרענן את זיכרונה אבל פשוט היא אמרה,
ניצן וולקן · ראשית אתה עומד
ז'ק חן · ראשית נכון אז עכשיו את תשבי
ניצן וולקן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אמרת אתה יושב היא אמרה אתה עומד
ז'ק חן · ראשית התייחסתי לזה שחברתי אמרה שהעדה לא ענתה, העדה ענתה גם ענתה, לא רק שענתה, גם ענתה ואמרה שאם זה היה איום זה היה מתפרש בהתאם לחומרתו הייתה מפנה ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה עכשיו היא מבקשת לרענן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שמענו מה היא אמרה, תרענני את זיכרונה ונתקדם הלאה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור, ב - 20.2.2018 גיליון 3 את נשאלת בשורה 60 עם מי המלצת לאבי ברגר לדבר אחרי אותו סיפור? את אומרת ייתכן שאמרתי לו לדבר עם אמי פלמור שהיא עדיין מנכ"לית של משרד המשפטים, עם דנה בריקסמן, זה נשמע לי הגיוני שאני אייעץ לו ככה לעשות. אז אם את יכולה, אני חוזרת על השאלה שלי מקודם ככל שהיה מובא על שולחנך אירוע כזה למי היית מפנה, על מי היית ממליצה?
דנה נויפלד · ראשית מה שאמרתי מקודם שאם זה היה באיום, שהתפרש בעיני כאיום בגרעין הקשה אז הייתי מפנה אותו ליועץ המשפטי לממשלה או לגורם אחר.
ז'ק חן · ראשית למשטרה אמרת.
דנה נויפלד · ראשית למשטרה. יש מקרים שהם מקרים שהם לא ברורים
משה בר-עם · ראשית את אומרת אם היה מתפרש כאיום, אז אפשר להניח שזה לא התפרש כאיום? את זוכרת את זה?
דנה נויפלד · ראשית אני אומרת בגרעין הקשה כי יש, אני אסביר אולי, יש מקרים גם כלפי פקידים שכמובן שהאיום הוא לא מפורש אבל אפשר להבין לפעמים וגם אני חוויתי את זה בכל מיני אירועים, זה לא איום שאני יכולה ללכת ולהגיש עליו תלונה כי זה לא איום אני אפגע בך, אבל היא יכולה להיות מרומזת במידה כזאת שאפשר, שאפשר להבין את המשמעות אבל היא לא מפורשת ולכן זה הגיוני שאני אגיד, שצריך שזה יקרה בשיחה אישית ביני ובינה ושיהיה לזה ביטוי, דנה בריקסמן אז טיפה בתיקים, בעתירות של השוק הסיטונאי
ניצן וולקן · ראשית מי זאת?
דנה נויפלד · ראשית דנה בריקסמן, היא פרקליטה במחלקת הבג"צים טיפלה בעתירות וגם פרקליטה מנוסה מאוד ואמי פלמור הייתה אז מנכ"לית משרד המשפטים וידעתי שהם מכירים אבי ואמי כמנכ"לים מכירים גם אחד את השני והגיוני שאני אחשוב שצריך לתת לזה, שיהיה עוד אינדיקציה שעוד אנשים ישמעו על השיחה מלבדי כי אני לא יכולתי למצוא בשיחה כזאת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הייתה שיחה כזאת או שאת לא זוכרת?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת אותה אבל שוב, זה היה נשמע לי מוכר. זה היה נשמע לי מוכר הסיפור עצמו, אני מקווה שהצלחתי לענות על השאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, ענית על השאלה.
ז'ק חן · ראשית עו"ד נויפלד אם אפשר שני דברים
ניצן וולקן · ראשית אפשר להפסיק להפריע?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני לא יכול לפנות לעדה עכשיו
ז'ק חן · ראשית סליחה, לבית המשפט, אני אבקש אם אפשר שמעט תגבירי את הקול פשוט אנחנו קשה לנו לשמוע את התשובות, אם אפשר לקרב טיפה את הרמקול, זה מה שרציתי לבקש מהעדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה המרחק והמסיכה
ז'ק חן · ראשית כן, כן, אני יודע שזה המרחק וזה קשה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית פשוט תדברי קרוב למיקרופון.
ניצן וולקן · ראשית אבי ברגר פוטר מתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת ב - 17 במאי 2015 עד כמה, אם בכלל, הפיטורים האלה הפתיעו אותך?
דנה נויפלד · ראשית מה שהפתיע אותי,
ז'ק חן · ראשית אני מתנגד לשאלה הזאת, גם נושא, אבי ברגר נשאר בתפקידו למרות שהתחלף השר תקופה של חודשים ארוכים
ניצן וולקן · ראשית חודשים ארוכים?
ז'ק חן · ראשית כן, כן, חודשים ארוכים
ניצן וולקן · ראשית התחלף השר אבל אני שאלתי על הפיטורים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה ההתנגדות?
ז'ק חן · ראשית בנושא מה שחברתי קוראת פיטוריו או החלפתו על ידי מנכ"ל אחר העיד אבי ברגר ארוכות, הוא הנוגע בדבר, כבודכם זוכר גם, זוכר את התיקון שנעשה בכתב האישום בעקבות עדותו,
ניצן וולקן · ראשית לא נעשה שום תיקון בכתב האישום וזו טענה לא נכונה, הדברים הובהרו וכתב האישום לא תוקן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה העילה להתנגדות?
ז'ק חן · ראשית אני מגיע אם חברתי לא תפריע לי. לשאול עדה, האם, האם החלפתו של מר מנכ"ל של משרת אימון מפתיעה אותה אין לה שום ערך שייכות ורלוונטיות לתיק. יועצת משפטית של משרד
משה בר-עם · ראשית מר חן זה עניין של משקל
ז'ק חן · ראשית והאם זה מפתיע אותה או לא מפתיע אותה? מה אנחנו עשה עם זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה נעשה נראה בסוף, זו לא עילה להתנגדות
ז'ק חן · ראשית אבל כבודכם מרוב דברים שנראה בסוף אני מפחד מהסוף.
בועז בן צור · ראשית עוד משפט אחד, מה נעשה עם זה אבל מה שכן נצטרך לעשות זה המונח פתיעה עד כמה הופתעת זה בלשון שלנו זה כבר הדרכה לתגובה.
ניצן וולקן · ראשית שאלתי עד כמה אם בכלל, היא יכולה להגיד שהיא לא הופתעה וזהו
בועז בן צור · ראשית אבל כרגע הכלל הנוסף שאני תחיל בו זה ממתינים, יש פה הדרכה מסוימת במונח הפתעה, זה כמובן מגוחך לגמרי כי ראינו שלדורותיהם מנכ"לים מתחלפים כשמתחלפים שרים וראינו את זה... שתעצור את חקירתך כי אין צורך להראות את כל המשרדים הממשלתיים ומשרד התקשורת כי זה מובן מאליו אז עכשיו פתאום כרגע שמים לעדה מונח, כרגע אני חוזר לנוסח של השאלה שלטעמנו אין בה שום ערך כי הנושא הזה לובן עם הגורם הרלוונטי ועם הנתונים האובייקטיבים ועכשיו אנחנו צריכים לדעת כרגע הופתעת או לא הופתעת וזה מדריך בפני עצמו אז משני הדברים האלה נדמה ל שזה חסר ערך ואי אפשר לשאול את השאלה הזאת.
ז'ק חן · ראשית ואם התשובה לא תמצא חן בעינינו נצטרך לחקור עכשיו על הדבר הזה בחקירה נגדית?
בועז בן צור · ראשית להציג לה את כל ההחלפות של השרים
ז'ק חן · ראשית וכבודכם יגיד לנו לקצר כי אין צורך?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תודה עו"ד חן. שתענה לשאלה.
דנה נויפלד · ראשית לא הופתעתי מהפיטורים או מההחלפה אלא מה שהפתיע אותי היה הדרך שזה היה בשיחת טלפון אבל לא הופתעתי מההחלפה שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלה הבאה
ניצן וולקן · ראשית עו"ד נויפלד איך את ידעת בעצם באיזה אופן הוא פוטר?
דנה נויפלד · ראשית אבי סיפר לי
ניצן וולקן · ראשית כמה זמן בסך הכל את עבדת עם אבי ברגר?
דנה נויפלד · ראשית אני חושבת שזה היה משהו כמו שנה וחצי
ניצן וולקן · ראשית מה ידעת לגבי המוניטין המקצועי שלו?
בועז בן צור · ראשית סליחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, לא שמעתי את השאלה
בועז בן צור · ראשית מה ידעת לגבי מוניטין המקצועי שלו?
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי לאור עבודתה המשותפת לאורך שנה וחצי עם מנכ"ל משרד התקשורת מה היא ידעה לגבי המוניטין המקצועי שלו
בועז בן צור · ראשית אבי ברגר העיד כאן ודיבר על הרזומה שלו כולל פרטנר, כולל שיחות, מה זה קשור כרגע?
ניצן וולקן · ראשית אז אני אסביר, אני יכולה להסביר
בועז בן צור · ראשית את מבקשת חוות דעת מומחה על המומחיות של אבי ברגר?
ניצן וולקן · ראשית לא. זו התרשמות אישית שלה, אני אגיד משפט אחד בנוכחות העדה ואם יהיה צורך בית המשפט יבקש ממנה והיא תצא. העדה עבדה במשך שנה וחצי עם מנכ"ל משרד התקשורת, יש לה איזושהי ידיעה, יש לה איזושהי התרשמות, ממשק העבודה המשותף. בנוסף לאורך כל חקירתו הנגדית של אבי ברגר הוטחו בו האשמות מאוד מאוד כבדות לגבי האופן שבו יושם הסדר ניגוד העניינים שלו, לגבי החלטות שהוא קיבל באופן שרירותי, לגבי הטיה שהייתה לו כלפי פרטנר וברגע שמטיחים בעד את הדברים האלה יש ערך לשמוע גם אנשים שעבדו מולו באופן צמוד מה היו המוניטין המקצועיים שלו, האם כאלה או משהו אחר?
ז'ק חן · ראשית אין כלל משפטי כזה כבודכם, אני רשאי לשאול את העד ולתת לו גם הזדמנות להגיב בחקירה נגדית כמובן, לתת לו הזדמנות להגיב בחקירה נגדית על נתונים שאני מראה לו.
ניצן וולקן · ראשית אני אנסח את השאלה מחדש
עודד שחם · ראשית הגברת התכוונה לשאול על מוניטין או התכוונה לשאול על מה העדה חושבת?
ניצן וולקן · ראשית בדיוק אדוני, אני אעשה בדיוק מה שאדוני מכוון ואני אשאל על התרשמותה האישית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתענה
בועז בן צור · ראשית אנחנו נשאל כל עד על התרשמותו האישית
משה בר-עם · ראשית לא כל מי שנמצא בממשק צמוד ההתרשמות יש לה ערך, גברתי לא שואלת מזכירה לגבי ההתרשמות,
ניצן וולקן · ראשית היא היועצת המשפטית של משרד התקשורת
משה בר-עם · ראשית אמרתי לא כל אחד, היועצת המשפטית לגבי החלקים שהם עבדו יחד אולי יש לה בהחלט מה לומר אבל לא מעבר לזה.
ניצן וולקן · ראשית אז בהחלט לגבי החלקים שהם עבדו יחד
בועז בן צור · ראשית אני רוצה לשאול שאלה, אם היינו מביאים עד ואומרים לו, שעובד במשרד התקשורת ושואלים אותו מה דעתך על אבי ברגר ולצורך זה היינו מביאים אותו, בית המשפט היה מתיר לנו לעשות את הדבר הזה? או שהיה אומר לנו סליחה, מה זה קשור?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כשנגיע לשם
בועז בן צור · ראשית לא, אבל למה להגיע לשם.
ז'ק חן · ראשית אני רוצה לומר לגברתי אנחנו מקבלים שיחות טלפון במשרד שלנו שיש להרבה מאוד אנשים מה לומר על הרבה מאוד עדים פה, ככה זה, ככל שכבודכם מתיר עכשיו לעשות את האובר... הזה באמצעות עדים שאחד יחזק את השני והתביעה בסופו של דבר תרים עצמה משרוכי נעליה אז יהיה... של עדים מהארץ ומחו"ל שיבואו ויעידו בדיוק הפוך, שיש לו מה להגיד על אדון אבי ברגר, שאבי ברגר עשה לו ככה, עשה לו כך ועשה לו כך ועשה לו כך, אני חושב שכבודכם במובן הזה באמת, במובן הזה אנחנו לא מכירים כלל משפטי שמתיר, מתיר שאלות כאלה, זה פותח, כבודכם זה פותח, אין לו סוף הרי. עכשיו, בואו נשווה בנפשנו שהעדה תאמר אני מכירה את אבי ברגר בתור אדם ישר, מקצועי לעילא ולעילא. בסדר? אנחנו כשחקרנו את אבי ברגר הצגנו לו נתונים שנתנו לו גם את ההזדמנות להתמודד איתם בהיבטים שחברתי ציינה קודם ואני לא אחזור עליהם אבל עכשיו אם העדה תאמר את זה לנו יש עשרה עדים מוכנים במשרד שיבואו ויגידו בדיוק ההיפך, כשנתחיל להעלות אותם אחד אחרי השני מה כבודכם יגיד לנו? שאנחנו מאריכים את המשפט לחינם, למה אנחנו מביאים אותם? האם רק לצורך הזה הבאנו אותם? וכבודכם זוכר שיש עשרות עדים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן ההתנגדות הובנה, אנחנו ניתן לה לענות בקצרה על זה.
ניצן וולקן · ראשית אני בוחרת לאור ההתנגדות כן לשאול את העדה מה היה ממשק העבודה או עד כמה היה הדוק ממשק העבודה שלך עם מר ברגר ואחרי זה אם תוכלי להתייחס לשאלה שלי.
בועז בן צור · ראשית איך היה... בחקירה הנגדית אנחנו נשאל אותה על כל העדים של משרד התקשורת מה את אומרת? זה קו רלוונטי איך היה ההוא ואיך היה ההוא? מה היבטך? נשאל את הגברת נויפלד וככה נבלה את המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור גמר, אמרנו שנאפשר לה להשיב אז שתשיב.
דנה נויפלד · ראשית כיועצת משפטית היה לי ממשק עבודה די צמוד עם המנכ"ל זה מטבע העבודה. לגבי ההתרשמות שלי מאבי ברגר אז אני הייתה לי התרשמות חיובית ממנו, נהניתי לעבוד איתו ברמה האישית, הוא נתפס בעיני כמקצוען.
משה בר-עם · ראשית תודה רבה גברתי, היא נהנתה ונתקדם.
ניצן וולקן · ראשית אני מבקשת שתתארי שיחות, אם היו, שלך עם ברגר בנוגע לסיבות לפיטוריו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בנוגע לסיבות לפיטוריו?
ניצן וולקן · ראשית בנוגע לסיבות שבגינן הוא פוטר?
דנה נויפלד · ראשית הוא חשב שהסיבה שהוא פוטר לפי מה שהוא אמר לי, היו לו כל מיני השערות, היה גם העניין של השוק הסיטונאי וגם עניין שקשור לערוץ 10. זה נושא נוסף שהיה בזמנו, עיסוק נוסף שלנו בזמנו
ניצן וולקן · ראשית מה הוא אמר לך, ככל שהוא אמר לך לגבי הנושא הזה של השוק הסיטונאי?
בועז בן צור · ראשית אבל הוא העיד על זה
ניצן וולקן · ראשית הוא העיד והוא שוחח עם העדה ולצורך עצם אמירת הדברים אני יכולה לשאול אותה. אני יכולה לשאול את העדה
בועז בן צור · ראשית לא, אני רוצה להתנגד. ברגר העלה סברות, הוא אמר אני לא יודע בדיוק, אולי זה, אולי זה, אולי זה, עכשיו אנחנו כבר כרגע דנים בסברות של ברגר עכשיו העדה תתייחס לסברותיו של ברגר בעדות של מה שמעת ממנו?
ניצן וולקן · ראשית זה לא הסברות של ברגר, זה מה הוא אמר לה לגבי הסברות האלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שנייה אחת.
ז'ק חן · ראשית גם ברגר אמר שהוא לא יודע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תעני לשאלה.
ניצן וולקן · ראשית אז השאלה הייתה, אני כבר שכחתי אותה, לגבי השוק הסיטונאי
דנה נויפלד · ראשית בגלל קו המדיניות שהוא הוביל בנוגע לשוק הסיטונאי וההתנגדות של בזק ליישום של השוק הסיטונאי זה היה אחד הנושאים שהוא חשב והנושא השני שהוא ציין בפני היה נושא של ערוך 10.
ניצן וולקן · ראשית מה זה נושא של ערוץ 10?
דנה נויפלד · ראשית הייתה אז שאלה לגבי השווי של
ניצן וולקן · ראשית את לא צריכה להיכנס לזה
דנה נויפלד · ראשית ההערכה שזה קשור לערוץ 10 קשור לתמורה שהם צריכים לשלם בגין ההארכה
בועז בן צור · ראשית אבל חפץ שהעיד פה אמר שזה לא קשור לבזק, אנחנו פשוט מגיעים לסמטאות אין סופיות שלא קשורות לפלוגתאות במשפט חוץ מאיזה ארומה כלשהי. ניר חפץ: שמע לפחות את נתניהו עכשיו אנחנו מדברים על הסברה של ברגר מה העדה שמעה, בסדר, נשארים באיזה מן ערפל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור תודה לאדוני, שאלה הבאה
בועז בן צור · ראשית אני פשוט מאזכר נשכחות ומראה במה אנחנו נמצאים כאן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלה הבאה
ניצן וולקן · ראשית מי החליף את אבי ברגר בתפקיד אחרי פיטוריו?
דנה נויפלד · ראשית אחרי שאבי עזב הייתה תקופה מאוד קצרה שמימון שמילה היה ממלא מקום בפועל ואחר כך הגיע שלמה פילבר, מומו.
ניצן וולקן · ראשית ומתי הוא נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת?
משה בר-עם · ראשית מי זה הוא? פילבר?
ניצן וולקן · ראשית מר פילבר?
דנה נויפלד · ראשית זה היה בתחילת יוני, 6 או 7 בשנת 2015
ניצן וולקן · ראשית ומי מכהן כשר התקשורת בשלב הזה?
ז'ק חן · ראשית זה לא היה בתחילת יוני
ניצן וולקן · ראשית יוני 2015 היא לא נקבה במועד מדויק, מי כיהן כשר התקשורת במועד הזה?
דנה נויפלד · ראשית ראש הממשלה היה גם שר התקשורת דאז
ניצן וולקן · ראשית ראש הממשלה נתניהו מן הסתם
דנה נויפלד · ראשית מר נתניהו
ניצן וולקן · ראשית ועד מתי בעצם מר נתניהו מכהן בתפקיד ומי מונה בעצם אחריו? אם את זוכרת, מי החליף אותו?
דנה נויפלד · ראשית היה באמצע, לא, הוא לא החליף אותו אבל העבירו סמכויות מסוימות של שר התקשורת לצחי הנגבי וזה היה ב - 2016 כבר אם אני זוכרת נכון
ניצן וולקן · ראשית על איזה רקע הועברו הסמכויות האלה?
דנה נויפלד · ראשית על רקע ניגוד העניינים
ניצן וולקן · ראשית של מי?
ניצן וולקן · ראשית של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו עם מר אלוביץ.'
ניצן וולקן · ראשית את תיארת פה את היחסים או השתמשת במונח מתיחות במשרד התקשורת לבין בזק בתקופה של אבי ברגר כמנכ"ל, באיזה מידה, אם בכלל המצב הזה השתנה בתקופתו של פילבר?
דנה נויפלד · ראשית זה השתנה בתקופה של פילבר, פילבר רצה לשנות את, הוא גם אמר את זה, לשנות את היחסים מול בזק, לעבור לדו שיח ולהידברות
ניצן וולקן · ראשית למי הוא אמר את זה?
דנה נויפלד · ראשית לנו. לעובדים במשרד
ניצן וולקן · ראשית מה, אם בכלל, אמר פילבר בשלב שבו הוא נכנס לתפקיד או לאחר מכן בנוגע לעמדה של מר נתניהו כראש ממשלה וכשר התקשורת ביחס לרפורמה של השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית הוא אמר שראש הממשלה רוצה שימשיכו ברפורמה. זה מה שהוא אמר
ניצן וולקן · ראשית ובאיזה מידה בפועל המדיניות הקודמת של משרד התקשורת בהקשר הזה אכן המשיכה?
דנה נויפלד · ראשית היא המשיכה אבל זה היה פחות במהירות, פחות במרץ
ניצן וולקן · ראשית מה קרה בפועל, איך נראו החיים בפועל?
דנה נויפלד · ראשית היו יותר דיונים עם בזק, היו הרבה פגישות עם בזק, היו החלטות שלקח להם יותר זמן, החלטות שלקח להם זמן לקבל, היו נושאים שנפתחו עוד פעם, נושאים שנפתחו לדיון
ניצן וולקן · ראשית שנפתחו לדיון?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית מה זאת אומרת נפתחו לדיון? את יודעת מה? אני אשאל אותך לגבי רכיבים ספציפיים של השוק הסיטונאי מה הייתה העמדה שלו אם בכלל, איזה עמדה הוא הביע בנושא הזה של הטלפוניה הסיטונאית למשל.
ז'ק חן · ראשית כבודכם עוד פעם, זה,
דנה נויפלד · ראשית אני לא עסקתי בזה, אני יודעת שהיה שינוי אבל אני לא עסקתי בזה אז אני,
משה בר-עם · ראשית לא עסקתי בזה, נקודה
ז'ק חן · ראשית זוכרים שאמרתי להם שהשאלה הייתה כללית מדי? הנה עכשיו אנחנו מבינים למה הכניסו את הקידבק הזה, את הערפל הזה לפה.
ניצן וולקן · ראשית אני כן אשאל, את תיארת קודם בעצם את המדיניות של השר ארדן, של אבי ברגר בנוגע לרפורמה, תיארת שהם ניסו לקדם אותה שהיא הייתה נושא מרכזי במשרד ואני שואלת באיזה מידה היה דמיון בין ההתנהלות הזאת להתנהלות של פילבר, הוא ניסה לקדם כמו שתיארת או כל דבר אחר?
דנה נויפלד · ראשית פילבר כשהוא דיבר איתנו על זה אז הוא דיבר במונח של, אני חושבת שזה המונח שהוא השתמש, החלפת דיסקט אם אני זוכרת את המונח כי זה מה שהוא ציפה ביחסים בין המשרד לבזק בתקופה הזאת. נבוא יותר בהידברות ובהסכמה ובשיח משותף עם בזק. הוא רצה אני חושבת, הוא אמר להוריד את הלהבות.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת שהוא פתח... נדמה לי, אני לא זוכרת את המילה המדויקת שהשתמשת, באיזה מידה, אם בכלל הוא הביע ספקות לגבי ההחלטות של המשרד, שהמשרד קיבל בתקופה של ברגר?
דנה נויפלד · ראשית היו לו הערות בקשר להחלטות של המשרד, היו לו הסתייגויות,
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת באופן ספציפי גם על חברת בזק
דנה נויפלד · ראשית מה שאני מדברת זה רק על חברת בזק. אני יכולה לחשוב על דוגמא שקופצת לי שהייתה בעניין, בנושא שהיה אכיפה לגביו והוא ממש התעקש להדגיש ולומר שזאת לא החלטה שהוא היה מקבל אותה אבל הוא מחויב להמשיך איתה כיוון שזה המשך של עבודת המשרד אבל הוא הסתייג ממנה והיו לו אמירות מסתייגות לגבי,
ניצן וולקן · ראשית באיזה נושאים, אני שואלת באיזה נושאים היו אמירות מסתייגות? או הפתיחה הזאת מחדש שאליה התייחסת?
ז'ק חן · ראשית מה?
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי, היא אמרה שהיו לו מחשבות נוספות לפילבר, שאלתי באיזה נושאים או העניין הזה של פתיחה מחדש שהיא התייחסה אליו מקודם, באיזה נושאים?
ז'ק חן · ראשית מחשבות נוספות היו לו הסתייגויות אבל הוא המשיך איתם, עכשיו זה הנושא
ניצן וולקן · ראשית לא, זה לא מה שהיא אמרה
ז'ק חן · ראשית זה בדיוק מה שהיא אמרה, היא נתנה דוגמא שהוא המשיך איתו.
ניצן וולקן · ראשית נתנה דוגמא אבל אני שואלת באופן כללי לגבי אילו נושאים, אם בכלל, הוא הביע ספקות, את אמרת אמירה כללית, אני מבקשת,
ז'ק חן · ראשית מה זה ספקות?
ניצן וולקן · ראשית זה מה שהיא אמרה
ז'ק חן · ראשית לא כבודם זה לא מה שהיא אמרה והעדה הייתה מאוד מדויקת. מה שעושה חברתי באמצעות השאלות זה רק לערפל. אם אנחנו מבקשים עכשיו לחלץ איזשהו שורש מהתשובות שהתכתבו עם השאלות אז צריך לדייק. העדה באה ואמרה אם לדוגמא היה למשל עיצום כספי שהוטל על בזק הוא הביע ספק לגבי אם הוא היה מחליט כך בתפקיד אבל מכיוון שהמשרד החליט אז הוא המשיך עם זה, לא שינה את זה, זה מה שהעדה העידה. עכשיו מה השאלה המדויקת?
ניצן וולקן · ראשית אבל היא גם אמרה שהוא פתח החלטות מחדש ושהיו לו ספקות
ז'ק חן · ראשית אז תשאלי באופן קונקרטי בבקשה שנבין גם את התשובות.
ניצן וולקן · ראשית את זוכרת, אני שואלת עכשיו לגבי הנושא הזה של הספק
ז'ק חן · ראשית של?
ניצן וולקן · ראשית הספק, באיזה נושאים התייחסו הספקות האלה
ז'ק חן · ראשית לא ספקות
ניצן וולקן · ראשית מה זה ספקות, כשאומרים ספקות פילבר מגיע ויש לו גישה שונה והיא אומרת היו נושאים שהוא ביקש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עד כאן הבנו
ניצן וולקן · ראשית יש לו נושאים שהוא ביקש ל... עליהם מחדש, אני שואלת על איזה נושאים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז זה לא ספקות
ז'ק חן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באיזה נושאים הוא ביקש לדון מחדש
ניצן וולקן · ראשית אבל לא רק לדון מחדש, יש איזושהי מדיניות של משרד התקשורת שיש לה רכיבים שונים בנושאים שונים שקשורים לשוק הסיטונאי ואני שואלת על בסיס דברים שהעדה אמרה בהודעתה לאיזה נושאים זה התייחס? לאיזה נושאים הוא ביקש לחשוב עליהם מחדש או אמר שהוא היה חושב מחדש או אמר אמירה כללית בהקשר הזה.
ז'ק חן · ראשית עכשיו אנחנו על מה הוא חשב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו השאלה ברורה. אוקי.
דנה נויפלד · ראשית אני לא עסקתי בנושא הרי - סל אבל היו לו אמירות לגבי התעריפים ועבודה של פרונט אם אני זוכרת
ז'ק חן · ראשית כבודכם העדה, זה לא נעים לי פשוט, אנחנו נצטרך לחקור על זה, העדה מנועה הייתה לעסוק בנושא התעריפים והיא העידה על זה
דנה נויפלד · ראשית נכון
ז'ק חן · ראשית חברתי, למרות שהיא הייתה מנועה והיא יודעת הכניסה אותה לפינה באותה שאלה כללית של שוק סיטונאי, קמתי והתרעתי על זה. עכשיו העדה מעידה על משהו שהוא לא עסקה בו, היא אפילו לא עסקה בו כי היא הייתה מנועה ואנחנו צריכים לשמוע את זה פה בעדות? חבל.
עמית חדד · ראשית יבוא עד המדינה פילבר ויסביר
ז'ק חן · ראשית הרי הוא עד שלהם, הוא עד מדינה
ניצן וולקן · ראשית אז אני רוצה להגיד שני דברים
ז'ק חן · ראשית אני אחקור אותה על עניינים שהיא מנועה בהם?
ניצן וולקן · ראשית קודם כל העדה הסבירה בשלב יותר מוקדם של העדות שלה כשהיא התייחסה לנושא של ניגוד עניינים שהטיפול בנושאים האלה מוכר לה עוד מהתקופה הקודמת לפני שההסדר נכנס לתוקף והיא התחילה להגיד כאן והסנגורים קטעו אותה שהיו לו אמירות. העובדה שהיא מנועה בנושא מסוים ולא מטפלת בו באופן אקטיבי לא מאיינת ולא שוללת את האפשרות שהיא שמעה מפילבר את העמדה שלו לגבי רכיבי שונים, מפילבר את העמדה שלו לגבי רכיבים שונים של השוק הסיטונאי. הדברים האלה לא מקזזים אחד את השני.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתגיד מה היא שמעה ממנו.
ניצן וולקן · ראשית ואם יש צורך נרענן את זיכרונה מתוך עדותה
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת את השיחה עם פילבר, אני זוכרת, וגם אני אגיד, זה שאני לא עסקתי בדברים ולא קיבלתי החלטות בשום נושא שהייתי מנועה, יחד עם זאת, אני עבדתי בתוך משרד שהדברים קרו בו ולא נעלו אותי בחדר כל פעם שאיזשהו... אז לכן זה לא בהכרח תהיה סתירה בין השניים אבל אני כן יכולה להגיד על נושאים אחרים, לדוגמא, הנושא של
ז'ק חן · ראשית רק שנייה, אבל אני
ניצן וולקן · ראשית היא באמצע תשובה
ז'ק חן · ראשית כבודכם בית המשפט שאל מה היא שמעה מפילבר, רק על זה השאלה
ניצן וולקן · ראשית היא באמצע התשובה שלה
ז'ק חן · ראשית אני לא מתערב בשאלה שלה
ניצן וולקן · ראשית בתשובה שלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בתשובה, בתשובה, שהיא תענה, כן
ניצן וולקן · ראשית אני רק אומר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תני לה לענות, תני לה להשלים את התשובה. כן, דברים ששמעת ממר פילבר
ניצן וולקן · ראשית ממר פילבר או שהיא יודעת מתוך תיק עבודתה
בועז בן צור · ראשית זה כבר עדות שמיעה כפולה
ניצן וולקן · ראשית זה לא עדות שמיעה, היא הייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי שואלת על שינוי מדיניות של פילבר או על שינוי התייחסות של פילבר אז אם זו עדות שמיעה שהיא שמעה ממישהו אחר תוך כדי עבודה זה דבר אחד, אם היא שמעה מפילבר זה דבר שני. אז מתוך עבודתה, מה זה מתוך עבודתה, שהיא שמעה ממישהו אחר? מה זה מתוך עבודתה.
ניצן וולקן · ראשית אולי שהיא תסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, אבל גברתי גוררת אותה בשאלה להעיד עדויות שמיעה, אם זה מפילבר אז נשמע מה היא שמעה מפילבר
ניצן וולקן · ראשית ואם זה מישהו אחר אז היא יכולה
בועז בן צור · ראשית מפילבר, זה נקרא עדות שמיעה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית דברים שהיא שמעה ממישהו אחר כבר יהיו עדות שמיעה אז גברתי תמקד אותה.
משה בר-עם · ראשית גברתי שואלת שאלות כלליות מדי ולא תמיד ברור מהשאלה לאן גברתי חותרת, גם העדה אולי לא כל כך הולכת לכיוון הזה.... שגברתי לא... את כל העדות של העדה כאן אז נשמע את הכלה שתבוא נשמע אותה
ניצן וולקן · ראשית אבל בכל זאת יש משמעות לעדות שלה כי היא הייתה גורם בכיר במשרד התקשורת אז אני אומרת אני אשאל אותה, כל דבר שהיא תגיד אני אשאל אותה מאיפה היא יודעת, אם זה עדות שמיעה אז בסדר גמור אבל אם זה לא עדות שמיעה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל גברתי תגדיר לפני כן, לא שהיא תגיד ואחר כך נשמע מאיפה זה בא, אלא שתדע מראש על מה היא יכולה להעיד ועל מה לא, על דיבורים כלליים במשרד היא לא יכולה להעיד.
ניצן וולקן · ראשית אבל גברתי יש לה חוץ משיחות מסדרון יש מקורות אחרים שמהם היא יכולה ללמוד כל מיני דברים על משרד התקשורת, היא לא איזה אטום בודד כמו שהיא תיארה בתוך המשרד שלא יודע שום דבר על כלום אז היא יכולה להעיד מידיעתה, היא יכולה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תלוי מה מקור הידיעה
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא כל ידיעה היא,
ניצן וולקן · ראשית אז אני אבהיר את הדבר הזה ואני אבקש ממנה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקי, גברתי תמקד אותה
ניצן וולקן · ראשית השאלה שלי התייחסה לרכיבים, לנושאים בתוך השוק הסיטונאי שלגביהם פילבר הביע עמדה איך שאת תקראי לזה, מסתייגת, ספקנית, רוצה לפתוח אותם, אני מתייחסת לכל הדבר הזה ואני מבקשת שתסבירי מידיעתך, כרגע אני שואלת על דברים ששמעת מפילבר לגבי רכיבים שונים של השוק הסיטונאי, מה הייתה העמדה שלו ביחס לרכיבים כאלה, אם צריך אני אפרט רכיבים שאני מתייחסת אליהם ונעבור עליהם אחד אחד, פתרון של הטלפוניה הסיטונאית.
דנה נויפלד · ראשית בטלפוניה הסיטונאית יש לה שני רכיבים, היה לה רכיב של התעריפים שלא עסקתי והיה לה התייחסות הנדסית מה מחברים ואם המערכת יכולה לתת את השירות. נדונו בשלב ההוא גם שאלת התעריף וגם שאלת הפתרון ההנדסי, איזה פתרון נכון לתת וכשפילבר הגיע הוא דן בפתרון אחר ממה שהיה בתקופה של אבי ברגר.
ניצן וולקן · ראשית הפרדה מבנית?
דנה נויפלד · ראשית היה דיון בהפרדה מבנית גם לפני שפילבר הגיע, הדיון לא התקדם בשלב הזה,
ניצן וולקן · ראשית מה זה בשלב הזה?
דנה נויפלד · ראשית עד שהגיע שלמה פילבר, זאת אומרת לא התקבלה החלטה בעניין הזה
ניצן וולקן · ראשית מה זה בעניין הזה?
דנה נויפלד · ראשית של ביטול ההפרדה המבנית. גם בשלב שזה נדון לפני שהוא הגיע דובר על, הפרדה מבנית יש לחברת בזק שלוש חברות בנות בשלב ההוא דובר בשלב שעוד ארדן היה, השר ארדן ודובר בה על ההפרדה המבנית, דובר על ההפרדה בין בזק לבין בזק בינלאומי ו - I.B.C. אחר כך כשהגיע שלמה פילבר הוא רצה לחדש את הדיון בביטול ההפרדה המבנית ולטפל ולקדם אותה וכשדובר בביטול ההפרדה המבנית לפני שהגיע מומו פילבר דובר בהקשר של בזק והוט ולא נעשתה הבחנה בין בזק להוט, אחר כך כשמומו הגיע והדיונים המשיכו ככל שהם המשיכו הדיון הפך להיות דיון בביטול ההפרדה המבנית של בזק מול החברות הבנות שלה ובעיקר יותר מאוחר בינה לבין חברת YES.
ניצן וולקן · ראשית תודה רבה. אני מתחילה עכשיו נושא חדש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתאים לגברתי שנעשה הפסקה עכשיו? כמה חקירה עוד יש לגברתי?
ניצן וולקן · ראשית אנחנו קיווינו לסיים היום. אם לא, אז אולי תהיה גלישה של,
אלון גילדין · ראשית אנחנו בעניין האישום השלישי יש לנו עוד מספר שאלות לעדה אחרי שחברתי מסיימת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, אתם גוף אחד.
ניצן וולקן · ראשית אז אנחנו מקווים היום
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה עדיין בתוך אותה קיווינו לסיים היום? בתוך אותה אמירה?
אלון גילדין · ראשית אני וחברתי תמיד שותפים...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אנחנו יוצאים לחצי שעה הפסקה. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שבו בבקשה. אנחנו ממשיכים, לאיזה נושא גברתי עוברת?
ניצן וולקן · ראשית אני עוברת נושא של ביטול הפרדה מבנית, יש לי שאלה אחת שדילגתי עליה בטעות קודם אז אני אשלים אותה. אני שאלתי אותך לגבי הגישה של פילבר לגבי רכיבים שונים של השוק הסיטונאי, דבר שבטעות דילגתי עליו היה נושא של ההדדיות, אם את יכולה להזכיר באיזה היבט של נושא ההדדיות היית מנועה? ואחרי זה אני אמשיך.
דנה נויפלד · ראשית כשהייתה שאלה אם I.B.C, אני הייתי מנועה מלעסוק בנושאים שקשורים ל - I.B.C
ניצן וולקן · ראשית מה זה I.B.C
דנה נויפלד · ראשית I.B.C היא חברת תשתית שהייתה אמורה, שעושה שימוש בתשתית של חברת חשמל כדי לפרוס עליה סיבים, חברת תקשורת וכיוון ש - I.B.C הייתה לקוח של בזק הייתי מנועה מלעסוק בנושאים שקשורים אליה והייתה באיזשהו שלב שלה, אם כן או לא ייעשה גם בהדדיות, זה אומר שאחד עושה שימוש בתשתית של השני, האם I.B.C תוכל לעשות שימוש בתשתית לפרוס בתוך הקנים של בזק ולכן כאשר בהתחלה דובר שלא ואחר כך חשבו שכן אז לא יכולתי לפי זה, לפי השלב בדיונים שזה היה לא יכולתי לעסוק בזה כשחשבו שזה יוחל גם על I.B.C.
ניצן וולקן · ראשית ובמקטע שבו את לא היית מנועה אם תוכלי לתאר את העמדה של פילבר לגבי הנושא הזה של ההדדיות? עם כניסתו לתפקיד, הכוונה בכניסתו לתפקיד, היא חילקה את זה לנושאים שונים, יש היבטים נוספים לנושא ההדדיות?
ז'ק חן · ראשית היא דיברה על נושא אחד או שלא הבנתי.
ניצן וולקן · ראשית רק רגע
דנה נויפלד · ראשית הדדיות הכוונה, עוד פעם, זה מונח שאומר באופן, רק לפני זה, אחד מהשירותים הסיטונאיים זה לפרוס בתוך התשתית, אפשר מהשירותים הסיטונאיים שאפשר יהיה לעשות שימוש בתשתית הפאסיבית של חברת בזק, זה אומר יש לה תשתית, אני יועצת משפטית אז בכל זאת אני אנסה להסביר את זה. התשתית שהיא בתוך האדמה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הצנרת.
דנה נויפלד · ראשית הצנרת היא שקועה אז אין טעם לחפור עוד פעם, פשוט משחילים בתוך הצנרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ברור
דנה נויפלד · ראשית ויש שאלה האם חברות יכולות לעשות שימוש בצנרת אחת של השנייה. במדיניות כשהתחילה דובר לא מזוהה: בזה שיהיה אפשר לעשות שימוש שספקיות התקשורת יוכלו לעשות שימוש, ספקיות בלי תשתית יוכלו להשחיל את הסיבים שלהם או את התשתית שלהם בתוך התשתית הקיימת של בזק והוט. אחר כך התעוררה שאלה האם לתת את זה גם שבזק והוט יכולות לעשות שימוש בתשתית של הספקיות שיש להם תשתית חלקית? סלקום ופרטנר יש להם תשתית אבל היא לא תשתית כלל ארצית, היא באזורים מסוימים ואז גם הייתה שאלה לגבי I.B.C.
ניצן וולקן · ראשית אז אני שואלת בכל מה שלא קשור ל - I.B.C את היית מנועה בטיפול בנושא של ההדדיות?
דנה נויפלד · ראשית כשזה לא היה נוגע ל - I.B.C לא הייתי מנועה, כשזה היה קשור כבר ל - I.B.C הייתי מנועה
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אני שואלת בגלל שאת לא מנועה בנושא כולו אלא למקטע מסוים שלו, אני שואלת כשפילבר נכנס לתפקיד גישתו לגבי הרכיב הזה, ההדדיות בתוך המכלול של רפורמת השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת, שוב, אני מנסה לסדר את לוחות הזמנים. ההחלטה בסוף לא התקבלה בתקופה של אבי ברגר בגלל הבחירות
ניצן וולקן · ראשית איזה החלטה?
דנה נויפלד · ראשית ההחלטה על הדדיות הייתה אמורה להתקבל בתקופתו של אבי ברגר אבל הייתה תקופת בחירות אז ההחלטה לא יכלה להתקבל והעבירו את זה לשולחנו של פילבר. אני מנסה להיזכר בלוחות הזמנים מה היה אז בנושא הזה. דבר שאני זוכרת כרגע שהרבה זמן ההחלטה לא נחתמה בתקופתו, לקח הרבה זמן עד שהיא נחתמה אבל אני לא יכולה לזכור את לוחות הזמנים ואת השינויים בתוך המדיניות.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור. עכשיו אני ארצה להתמקד בנושא של ביטול ההפרדה המבנית, את הזכרת אותו בקצרה קודם. באופן כללי מה הייתה עמדה של בזק בנושא לאפשרות של ביטול ההפרדה המבנית?
דנה נויפלד · ראשית בזק רצתה את הביטול של ההפרדה המבנית, זה הנושא שהיא קידמה אותו, ניסתה לקדם אותו במשך תקופה ארוכה והיא מאוד הייתה מעוניינת בזה.
ניצן וולקן · ראשית לבקשת חברי את הזכרת את הדברים בחלק הקודם של עדותך אבל בגלל שעבר איזשהו פרק זמן אם את יכולה רק להסביר מה זה הפרדה מבנית, מה זה ביטול הפרדה מבנית?
דנה נויפלד · ראשית אוקי. הפרדה מבנית זה הכוונה, שוב, זה מונח לכך שחברת בזק כאשר, אחרי שהפרידו אותה ממשרד התקשורת והפכו אותה לחברה בשנות ה - 80, מאוחר יותר כאשר היא רצתה להיכנס לתחומים אחרים היא הייתה מונופול, כל שירות חדש שהיא נכנסה אליו נעשה באמצעות חברת בת שהקימו, אם זה לתחום שיחות הבינלאומיות ובזק בינלאומי הוקמה לשם כך, אחר כך לשירותי תקשורת ניידת הוקמה חברת פלאפון ולשידורים הייתה חברת YES, כל אחת מהן נתנה באמצעות חברה אחרת. זה נקרא הפרדה מבנית.
משה בר-עם · ראשית הייתה דרישה רגולטורית בהקשר הזה?
דנה נויפלד · ראשית דרישה רגולטורית, למה? כדי לאפשר תחרות באותם מקטעים. אם החברה נותנת את כל השירותים בעצמה אז היא יכולה להוריד מחירים בתחומים שבהם היא נכנסת לתחרות, היא יכולה להעלות בתחומים שבהם היא מונופול ואז היא למעשה מונעת ממתחרים להיכנס במחירים סבירים. שוב, אני יועצת משפטית אז כלכלן יסביר יותר טוב ממני אבל זאת הכוונה בהפרדה מבנית. הפרדה המבנית האת היא עולה כסף כי צריך להכיר. א. צריך שיהיו שני מנגנונים, יש הנהלה, יש עובדים נפרדים, כמובן שאם מאחדים את כולם ביחד זה מאפשר לתת שירות יעיל יותר והיו מגבלות נוספות רגולטוריות שאי אפשר לתת שירותים בבנדל, הוט לדוגמא כשהיא נותנת שירות אז,
ניצן וולקן · ראשית מה זה בנדל?
דנה נויפלד · ראשית בנדל זה כשנותנים את השירותים במחיר אחד, כשמתקשרים
ניצן וולקן · ראשית איזה שירותים?
דנה נויפלד · ראשית שירותי טלפוניה, אינטרנט, מה שכחתי? סלולר וטלוויזיה, אז כשנותנים את זה בחבילה אחת זה נקרא בנדל, ובזק היו עליה מגבלות שהיא הייתה צריכה לתת את זה במחירים... כדי שאפשר יהיה לראות שהיא לא מנסה סבסוד צולב ומונעת ממתחרים להיכנס.
ניצן וולקן · ראשית רק אני שאלתי מה זה הפרדה מבנית. מה זה ביטול הפרדה מבנית?
דנה נויפלד · ראשית הפרדה מבנית אומרת שבזק עושה את זה עם חברות הבנות בנפרד, ביטול ההפרדה המבנית אומר שאפשר לחבר בין החברות, למזג אותן ואז הן משתנות על ידי חברה אחת השירותים ולא בהפרדה לחברות.
ניצן וולקן · ראשית ואיפה זה מעוגן ההפרדה המבנית הזאת?
דנה נויפלד · ראשית זה מעוגן ברישיון של חברת בזק, גם אני חושבת שבחלק מהחברות בנות
ניצן וולקן · ראשית הרישיונות?
דנה נויפלד · ראשית ברישיונות, זה החלטות רגולטוריות כמוש אדוני שאל זה מעוגן ברגולציה
ניצן וולקן · ראשית תודה. אז את אמרת שבזק רצתה לבטל את ההפרדה המבנית, מה בעצם היו הנימוקים שלה? מה היא טענה? למה היא רוצה לבטל את ההפרדה?
דנה נויפלד · ראשית הטענה שלה הייתה שזה ייתן מחיר יותר נמוך, זה יכול לתת שירות יותר טוב לצרכן אם הייתה, אם בכלל, הייתה העמדה של בזק שזה דבר שהיה אמור לקרות הביטול הזה, ולמה?
דנה נויפלד · ראשית הנושא הזה עלה לדיון כבר משנת 2008 בדו"ח גרונאו שהמליץ על, בעצם על השוק הסיטונאי ואחר כך הייתה ועדה ציבורית נוספת ב - 2010
ניצן וולקן · ראשית איך קראו לה?
דנה נויפלד · ראשית ועדת חייק, ברשות, זה בדרך כלל לפי היו"ר השם של הוועדה, אז ועדת חייק עמית חייק עמד בראשה ושם דובר בביטול ההפרדה המבנית ולאחר מכן ההמלצות של ועדת חייק אומצו במסמך מדיניות כשהשר כחלון היה השר, זה נקרא מסמך כחלון
ניצן וולקן · ראשית שממתי הוא?
דנה נויפלד · ראשית שהוא מ -. 2012 הכל אני אומרת מהזיכרון. המסמך כחלון הוא למעשה סוג של מפת דרכים שקבעה שלבים של היישום של השוק הסיטונאי, שוב, מוגש דו"ח של ועדה ציבורית, השר מאמץ, זה מסמך כחלון שבו הוא מאמץ את זה וקובע את מפת הדרכים ובאיזה אופן. אחד מהנושאים שנדונו שם הוא הביטול של ההפרדה המבנית.
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי לגבי העמדה של בזק, באיזה מידה בזק סברה לאור, את מתארת מה הייתה העמדה של בזק לגבי ביטול ההפרדה המבנית.
דנה נויפלד · ראשית בזק סברה שהתקיימו התנאים לביטול ההפרדה המבנית ולכן צריך ליישם אותם
ניצן וולקן · ראשית באיזה תנאים
בועז בן צור · ראשית צריך ליישם וקטעת אותה, ליישם את מה?
ניצן וולקן · ראשית אני לא קטעתי אותה והיא יכולה להשלים
דנה נויפלד · ראשית בזק סברה שהתקיימו התנאים לפי מסמך כחלון לביטול ההפרדה המבנית
ניצן וולקן · ראשית איזה תנאים ה... או שהתקיימו?
דנה נויפלד · ראשית אני אשמח אם יהיה לי את המסמך אבל המסמך מדבר על התנאים שבהם ניתן לבטל את ההפרדה המבנית יש שם עניין של שוק סיטונאי,
משה בר-עם · ראשית במקביל לרפורמה בשוק הסיטונאי שזה לא בדיוק אני מבין בזק אהבה את זה אז יכול להיות שזה אחד כנגד השני?
דנה נויפלד · ראשית אדוני פותח דיון של עשור פחות או יותר אבל בסדר,
בועז בן צור · ראשית בשביל זה יש חקירה נגדית.
דנה נויפלד · ראשית אני מדברת על דיון רגולטורי של האם התמלאו התנאים או לא התמלאו התנאים אבל כן המסמך קושר בין התפתחות השוק הסיטונאי לבין ביטול ההפרדה המבנית.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו, עד סוף תקופת הכהונה של ברגר ואפילו בשלב שבו פילבר נכנס לתפקיד המנכ"ל עד כמה משרד התקשורת גיבש עמדה שלפיה יש שוק סיטונאי פעיל?
דנה נויפלד · ראשית בתקופה שאבי ברגר היה, לפני שעזב גלעד ארדן היה דיון בשאלת ביטול ההפרדה המבנית, אני רק אזכיר שגלעד ארדן כשהוא עזב השוק הסיטונאי בעצם עוד לא התחיל לפעול. היינו במצב פונה כלפי העתיד ועוד לא נכנס השלב היישומי. בשלב שלפני שהוא עזב היה כבר דיון על ביטול, על התנאים שבהם ניתן יהיה לבטל את ההפרדה המבנית. ההחלטה,
ניצן וולקן · ראשית בתקופתו של ברגר?
דנה נויפלד · ראשית כן. אחרי עזיבתו של גלעד ארדן, של השר ארדן
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה בבקשה לעצור אותך פה, אני רק שואלת בשלב הזה עד שברגר בעצם מסיים את כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת עד כמה יש עמדה של ברגר, של המשרד שיש... שוק סיטונאי...
דנה נויפלד · ראשית העמדה הייתה שעדיין בשלב הזה אין שוק סיטונאי פעיל במובן של ביטול ההפרדה המבנית
ניצן וולקן · ראשית ובמשרד התקשורת מי היה, אני שאלתי אותך באופן כללי קודם על הגורם המקצועי שעסק בשוק הסיטונאי אבל אני שואלת ספציפית לגבי הנושא הזה של ההפרדה המבנית, ביטול ההפרדה המבנית מי הגורם, הגורמים, לא יודעת, המקצועיים במשרד התקשורת שריכזו את הנושא הזה, שטיפלו בו?
דנה נויפלד · ראשית קודם כל זה היה נושא בטיפול של הרן לבאות, שוב, כי זה נושא תחרותי, נושאים תחרותיים כמו שאמרתי הרפורמה הזאת היא רפורמה תחרותית ולכן מי שריכז אותה היה הרן לבאות.
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אנחנו מתקדמות קדימה בזמן ואנחנו מדברות על, כרונולוגית אנחנו ביוני 2015 ופילבר נכנס לתפקיד של מנכ"ל משרד התקשורת, מה בעצם הגישה של פילבר בנושא הזה של ביטול ההפרדה המבנית?
דנה נויפלד · ראשית זה אחד הנושאים שהוא העלה על השולחן והתחיל לקדם בתקופה לאחר שהוא נכנס
ניצן וולקן · ראשית לפני שהוא נכנס לתפקיד?
דנה נויפלד · ראשית מנכ"ל המשרד, כן
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי ונראה בהמשך מה קרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רבותי, כן. שאלה הבאה.
דנה נויפלד · ראשית הוא לא קרא לי עכשיו נערה נכון?
ניצן וולקן · ראשית הוא אמר נער... זה לא התייחס אליך
בועז בן צור · ראשית זה לשאלות, לא לתשובות.
ניצן וולקן · ראשית אני נער... אני מציגה לך את ת/466
ז'ק חן · ראשית כבודכם בכל זאת בקשר למקטע הקודם כי יש משום, לא באשמת העדה, זה באשמתה שאלה
ניצן וולקן · ראשית זה התנגדות? זה השגה על העדות של העדה? מה זה עכשיו?
ז'ק חן · ראשית הייתה הטעיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הטעיה?
ז'ק חן · ראשית כן. בשאלה הייתה הטעיה, מה לעשות? הבעיה היא היכולת שלנו,
ניצן וולקן · ראשית באיזה שאלה הייתה הטעיה?
ז'ק חן · ראשית בכל מה שקשור לבקשתך מהעדה להעיד על גישתו של העד מומו פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת עם כניסתו לתפקיד בהקשר של ההפרדה המבנית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה בדיוק ההטעיה בשאלה?
ז'ק חן · ראשית ההטעיה הייתה שחברתי מחזיקה את חקירתה של העדה במשטרה, אז אולי אני אראה לכבודכם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, מה ההטעיה?
ז'ק חן · ראשית אז אני אקריא את זה?
ניצן וולקן · ראשית לא, השאלה הייתה פתוחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה כבר נשאלה והתשובה ניתנה אז אני לא יודעת מה ההתנגדות?
ז'ק חן · ראשית אני חושב שבית המשפט רוצה לדעת את האמת, אני חושב שיש הטעיה, חברי חושבים שאין. יש שתי אפשרויות, שאני מקריא את זה בקול רם
ניצן וולקן · ראשית או שתחקור נגדית כמקובל
ז'ק חן · ראשית או שאני אתן לכם כדי לא להקריא בקול רם בפני העדה ובפני הקהל הקדוש הזה שבית המשפט יוכל להתרשם בעצמו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני יגיד מה ההתנגדות?
ז'ק חן · ראשית עכשיו, אם זה לא מעניין את בית המשפט אז אני אשב ובחקירה הנגדית אנחנו נחזור לזה, זו גם אפשרות.
ניצן וולקן · ראשית זו אופציה מצוינת
ז'ק חן · ראשית אז נדחה את הסיפור לחקירה הנגדית, בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תדחה לחקירה הנגדית.
ז'ק חן · ראשית כשמציגים, מביאים נתונים לבית המשפט על מונח שמזמן נשכח כאן זה הצ'רי פיקינג כשמביאים נתונים בפני בית המשפט, המדינה מצופה ממנה שתביא את הנתונים, לא תביא חלקי נתונים
בועז בן צור · ראשית רסיסים
ז'ק חן · ראשית רסיסים בצורה שיכולה חלילה להטעות, תוך שיש לה את הנתונים בידיה שאותם היא בוחרת שלא להציג ולהגיד לי את זה תחקור בחקירה נגדית, אני לא חושב שזו דרך נכונה פשוט מצד המדינה אבל נאמנה עלי הנחייתו של בית המשפט. יש חקירה נגדית אז בחקירה הנגדית נעשה את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הלאה, השאלה הבאה.
ניצן וולקן · ראשית אני מציגה לעדה את ת/466 זה סיכום דיון בלשכת מנכ"ל משרד התקשורת פילבר מיום 30.6.2016. לסיכום הדיון הזה מצורף מכתב שיש כאן מקבץ של כמה דיונים, אני אעזור לך
דנה נויפלד · ראשית איזה מהם אני מחפשת?
ניצן וולקן · ראשית נומרטור 9
ז'ק חן · ראשית למה את מפנה בבקשה?
ניצן וולקן · ראשית אני מפנה לסיכום דיון בלשכת מנכ"ל התקשורת
ז'ק חן · ראשית לא, מספר המוצג
ניצן וולקן · ראשית ת/466
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בר - קוד 3733.
ניצן וולקן · ראשית בסיכום הדיון הזה מצורף מכתב שממוען למנכ"לית בזק סטלה הנדלר, הכותרת שלו היא הפרדה מבנית בקבוצת בזק,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שנייה, מה זה מכתב? המסמך הראשון? איזה מכתב?
עודד שחם · ראשית יש פה כמה סיכומים, איזה סיכום?
ניצן וולקן · ראשית אני מפנה לנומרטור 9 אדוני
עודד שחם · ראשית זה בפניכם?
משה בר-עם · ראשית מה זה נומרטור 9?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז המספרים שסימנתם למטה?
ניצן וולקן · ראשית זה לא אנחנו סימנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 9 זה תרשומת פגישת עבודה של שלמה פילבר. 09.
עודד שחם · ראשית 09 מה שכתוב בסוג של טוש כזה?
ניצן וולקן · ראשית כן. כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תרשומת פגישת עבודה של שלמה פילבר?
ניצן וולקן · ראשית כן
עודד שחם · ראשית זה תרשומת מ - 4.7 בעצם
ניצן וולקן · ראשית לא, 4.7 בדיוק אבל זה מתייחס לפגישה, אם מסתכלים על הסעיף הראשון
עודד שחם · ראשית אבל התרשומת היא מ - 4.7 פגישה מ - 30.6.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מצאתם?
ז'ק חן · ראשית כבודכם בקלסר שהוגש לכבודכם זה לא מופיע, לכן זה מוגש עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בקלסר שלי זה מופיע
עודד שחם · ראשית זה היה בקלסר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני מצא את ת/466?
ז'ק חן · ראשית חברי עזרו לי עכשיו.
ניצן וולקן · ראשית זה היה בתיק המוצגים, אין פה הפתעה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן עכשיו יש לך
ז'ק חן · ראשית עכשיו קיבלתי, אני מבקש דקה לעיין בו
ניצן וולקן · ראשית אני מחכה לעו"ד חן, אני רק אומרת למה אני מפנה, אני מפנה למכתב שמצורף לפרוטוקול הזה, לסעיף 1 אם את יכולה רגע לעיין בו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מכתב? זה תרשומת.
ניצן וולקן · ראשית לא, מצורף מכתב לסמנכ"לית בזק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לכבוד גב' סטלה הנדלר?
ניצן וולקן · ראשית בדיוק, שהכותרת שלה, יש את סיכום הדיון ויש את המכתב, אני מפנה אותך לסעיף 1 למכתב הזה, אני יכולה להתקדם גברתי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן.
ניצן וולקן · ראשית אפשר להתקדם בבקשה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לכם עו"ד חן?
ז'ק חן · ראשית כבודכם יש לנו, יש פה מקבץ של מסמכים שבחלקם הגדול אני רואה פעם ראשונה
ניצן וולקן · ראשית מה זה פעם ראשונה כשזה הועבר בתיק מוצגים
ז'ק חן · ראשית סליחה, סליחה, פעם ראשונה שאני רואה אותו עכשיו כדי לדעת שאת מתכוונת להציג אותו לעדה
ניצן וולקן · ראשית זה הוצג לה בחקירה, זה הועבר בתיק המוצגים
ז'ק חן · ראשית פעם ראשונה שאני רואה אותו עכשיו ואני נאלץ לדפדף עליו מהר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, אנחנו נמתין, אדוני יסיים
ז'ק חן · ראשית לא, אז אני לא רוצה עכשיו לעכב, מה שאני מנסה לומר לכבודכם פשוט כדי שזה יזרום כמובן שטענותינו לגבי מסמכים שהעדה לא הייתה קשורה בהם ולא נתחיל עכשיו להוציא ולהכניס ולתלוש שמורות, ועכשיו היא יכולה להתקדם, זה כל מה שרציתי להגיד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טענותיכם שמורות, אין בעיה.
ניצן וולקן · ראשית אני מפנה אותך לסעיף 1 למכתב, אני מתכוונת למכתב שממוען לסטלה הנדלר, המשרד בוחן הסדרה שתחליף את משטר ההפרדה המבנית הקיים בין בזק וחברות הבנות שלה בהמשך למתווה כחלון. שאלתי היא, מה הייתה, אם בכלל, המעורבות שלך כיועצת משפטית של המשרד בגיבוש המכתב הזה ומה ידעת על הכוונה להעביר אותו לבזק?
דנה נויפלד · ראשית אם אני זוכרת נכון המכתב הזה, שוב, אנחנו כלשכה משפטית עברנו עליו. אני לא זוכרת אם אני בעצמי או למיטב זיכרוני עורכות דין שעובדות במחלקה עברו עליו אבל אני די בטוחה שראיתי טיוטות במהלך הדרך.
ניצן וולקן · ראשית מי החליט להעביר לבזק את המכתב הזה?
דנה נויפלד · ראשית זה אני לא יודעת
ניצן וולקן · ראשית מה ידעת, אם בכלל, לגבי הנסיבות שקדמו להעברת המכתב הזה לבזק?
דנה נויפלד · ראשית אני לא ידעתי
ניצן וולקן · ראשית באיזה עמדה את השתתפת בישיבות שבהן נדונה האפשרות להעביר את המכתב הזה לבזק?
דנה נויפלד · ראשית לא
ניצן וולקן · ראשית את התייחסת בחקירה שלך לפגישה שהתקיימה בינך לבין שלמה פילבר בסוף חודש ספטמבר 2016
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו עדיין במסמך?
ניצן וולקן · ראשית לא, אנחנו התקדמנו, אנחנו ניזקק לו בהמשך כי יש שם פרוטוקולים רלוונטיים נוספים את התייחסת בחקירה שלך
משה בר-עם · ראשית בחקירה כאן או, איזה חקירה?
ניצן וולקן · ראשית בהודעה שלה, סליחה, התכוונתי להודעתה של העדה
בועז בן צור · ראשית את שואלת אם קרה משהו בעקבות זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי נשמע את השאלה עד הסוף, עוד לא שמענו את השאלה.
בועז בן צור · ראשית השאלה אם צחי הנגבי היה בתקופה הזאת?
ניצן וולקן · ראשית את התייחסת בהודעות שלך לפגישה שהתקיימה בינך לבין פילבר בסוף חודש ספטמבר 2016 בנושא של ביטול הפרדה מבנית, אני מבקשת שתתארי עכשיו באופן חופשי את הפגישה הזאת, את חילופי הדברים שהתנהלו.
דנה נויפלד · ראשית פילבר, זה היה בסוף ספטמבר פחות או יותר. פילבר קרא לי לחדר שלו, הוא הציג לי תיקון מהרישיון של בזק שבעצם מחליף את ההפרדה המבנית במקום חברות בנות הוא הופך את זה לחטיבות, למעשה כל החברות הבנות הופכות להיות חטיבות בתוך חברת בזק שהמשמעות של זה בעצם זה ביטול ההפרדה המבנית, ואיזשהו מסמך, והוא התחיל, פעם ראשונה שאני ראיתי את זה והוא שאל אותי,
ז'ק חן · ראשית את זה, זה את המסמך?
דנה נויפלד · ראשית את המסמך
ניצן וולקן · ראשית תיתן לה לדבר בבקשה, אם צריך נדייק
ז'ק חן · ראשית היא פשוט אמרה את זה, שנדע על מה אנחנו חוקרים.
דנה נויפלד · ראשית הראה לי את המסמך. יכול להיות שהיה עוד מסמך זה אני כבר לא זוכרת כי יכול להיות שהיה שם בסיס למסמך מדיניות בעניין הזה
ניצן וולקן · ראשית מה זה בעניין הזה?
דנה נויפלד · ראשית בעניין של תיקון הרישיון. בשלב הזה הוא שאל אותי מה יקרה עם השר יחתום על זה?
ניצן וולקן · ראשית שהשר אז היה?
דנה נויפלד · ראשית השר אז היה צחי הנגבי. הוא שאל מה יקרה אם פשוט השר יחתום על זה? והוא ניסה להגיד, שהוא יעשה את זה בלי שהוא יתייעץ איתי בעצם והוא יחתום על זה. אני אמרתי שאני לא מבינה את המשמעות של הדבר הזה בכלל מה זה אומר להכניס? זה מאוד הפתיע אותי קודם כל שמכניסים אותי לחדר ומראים לי מסמך כזה, כבר לפני הדיון הזה כבר עלתה שאלה כשדובר על המסמך הקודם ובכלל האם אפשר לעשות את זה בלי לשמוע, בלי לעשות שימוע?
ניצן וולקן · ראשית לעשות את זה?
דנה נויפלד · ראשית לעשות את תיקון הרישיון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שימוע למי?
דנה נויפלד · ראשית בכלל לשוק. כשאנחנו עושים שינוי רגולטורי אז עושים שימוע לפני קבלת החלטה. בשלב הזה אני לא זוכרת אם זה כבר עלה בשיחה הזאת,
ז'ק חן · ראשית סליחה, אני מתנצל
ניצן וולקן · ראשית סליחה, אם היא יכולה להמשיך את השטף ואם תהיה שאלת הבהרה
ז'ק חן · ראשית זו לא שאלת הבהרה
ניצן וולקן · ראשית אתה מפריע לה לדבר
ז'ק חן · ראשית מה לעשות? אבל אני לא שומע, אני פשוט לא שומע, שאלתי את חברי הוא גם יכל לעזור לי, את התשובה האחרונה לא שמעתי. היה נדמה לי, אבל כשהעדה דיברה על לפני זה,
דנה נויפלד · ראשית אני אסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תחזרי על מה שדיברת
דנה נויפלד · ראשית כשהוא הראה לי את המסמך, מר פילבר הראה לי את המסמך אצלו בחדר, הוא שאל אותי מה יקרה אם השר יחתום בלי שיתייעצו איתי? אז אמרתי לו קודם כל אני לא מבינה את המשמעות של המסמך, מה המשמעות להפוך במקום המילה חברת בת, לכתוב חטיבה, לא הבנתי מה המשמעות של זה. אחרי זה גם התחלתי לדבר איתו על עניין השימוע בסדר? האם אפשר לעשות את זה בלי לבצע שימוע? ואני אמרתי לו שאני לא חושבת שאפשר לעשות את זה בלי שימוע, אמרתי לו שאני רוצה עוד לחשוב על זה. הוא שאל אותי מה יקרה אם השר פשוט יחתום? אמרתי לו אני לא אוכל אחר כך כשתהיה עתירה אני לא אוכל לעמוד מאחורי העמדה הזאת, מאחורי העמדה המקצועית שאני לא עומדת מאחוריה, בזה הסתיימה השיחה בשלב הזה אצלו בחדר.
ניצן וולקן · ראשית אני אשאל לגבי כמה דברים שאת הזכרת, אנחנו באמת נעשה את זה בצורה יותר כרונולוגית אמרת שאת חשבת שצריך שימוע, למה חשבת את זה? מה המשמעות של שימוע כזה? בעצם למה הוא מתייחס?
דנה נויפלד · ראשית שימוע בדרך כלל אנחנו עושים כשעושים תיקון רגולטורי, לאו דווקא הנושא הזה, כל נושא שהוא נושא רגולטורי שיש לו שינוי אנחנו, המשרד לפני שהוא מקבל החלטה למעשה מפרסם את זה, לשמוע, לקבל התייחסויות של הגורמים שהם רלוונטיים לנושא ההחלטה. המשמעות של שימוע הוא לבצע הליך מנהלי זה כמובן לוקח גם שהות וזמן, צריך להפיץ אותו, לקבל בחזרה התייחסויות, לדון בהתייחסויות ואז לגבש המלצה לקראת קבלת החלטה, זה המשמעות של ביצוע שימוע. בשלב הזה כאשר הוא הראה לי את התיקון שוב, גם אמרתי לו,
ניצן וולקן · ראשית מה זה תיקון?
דנה נויפלד · ראשית תיקון הרישיון, אם הרישיון קובע שהחברה תפעל באמצעות חברות בנות אז התיקון הראשון אומר שהם מוחקים את הצורך שזה יהיה חברת בת ומתקנים כך שזה יהיה חטיבה בתוך חברת בזק. זה היה המהות של התיקון שבו דובר אז, באותו מועד.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת שהוצג לך תיקון ראשון ואולי גם איזשהו מסמך מדיניות אבל את לא זכרת, בסדר גמור. מי הכין את המסמך הזה שפילבר הראה לך, של תיקון הרישיון?
דנה נויפלד · ראשית הוא אמר לי שהכין את זה אדם בשם אריק רשף הוא היה לפני זה בלשכה המשפטית הוא עבד תחתי, הוא היה אמור לצאת לפנסיה ואחרי שהגיע המועד ליציאה לפנסיה הוא עבר ללשכת מנכ"ל בתור יועץ בלשכת מנכ"ל.
ניצן וולקן · ראשית יועץ למה?
דנה נויפלד · ראשית הוא היה אמור לעסוק בתיקוני רישיון, היה שם איזה בעיה פרסונאלית באגף הרישוי ולכן כך הוסבר לי שהוא יעבור לשם ויעסוק בתיקוני רישיון
ניצן וולקן · ראשית באיזה מידה הוסבר לך שהוא יעסוק בנושא תיקון הרישיון הספציפי הזה?
דנה נויפלד · ראשית לא דובר איתי על התיקון הזה, אני גם מאוד התרעמתי על זה שהוא עשה את זה כיוון שהמסמך הזה הוכן בעצם בלי שהיה לזה ליווי משפטי כי אריק כבר לא היה חלק מהלשכה המשפטית, הוא לא עסק בנושא שוק סיטונאי ולא הכיר את הנושא של השוק הסיטונאי ולכן זה מאוד הטריד אותי העובדה שככה באופן הזה זה נעשה. הרגשתי גם שזה נעשה מאחורי הגב שלי בלי ידיעתי ובלי שזה קיבל ליווי משפטי רלוונטי.
ניצן וולקן · ראשית ועד כמה, את אומרת שהוא היה במחלקה המשפטית ועבר אחרי זה למחלקת,
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת אם הוא היה מועסק דרך לשכת מנכ"ל או דרך אגף רישוי, הוא כבר לא היה חלק מהלשכה המשפטית.
ניצן וולקן · ראשית ואת דיברת על הסמכויות שלו, באיזה מידה הסמכויות שלו להעניק ייעוץ או לא להעניק ייעוץ משפטי למנכ"ל הוא ברור למר פילבר?
דנה נויפלד · ראשית אני אמרתי לו
ניצן וולקן · ראשית למי?
דנה נויפלד · ראשית לפילבר, באותו זמן שדיברנו על זה, אמרתי לו שאריק הוא לא חלק מהלשכה המשפטית ולא מעניק ייעוץ משפטי וחוסר תקינות של ההתנהלות הזאת.
ניצן וולקן · ראשית אני אבקש את תגובתך לטענה שהוצגה לך בחקירה שבינך ובין רשף היה, נקרא לזה, דם רע וזאת בעצם הסיבה כמו שאת מספרת פה את התרעמת או כעסת ולא הדברים שאת התייחסת אליהם כעת?
דנה נויפלד · ראשית לא היה דם רע ביני ובינו. לא יודעת מה זה דם רע. היה לי איתו קושי ניהולי אבל זה לא שינה מהעובדה שמהרגע שהוא כבר לא בתוך הלשכה המשפטית הוא לא יכול לתת ייעוץ משפטי וודאי לא בנושא שהוא לא עוסק בו, לא קשור אליו.
ניצן וולקן · ראשית את דיברת על מעבר מהפרדה מבנית למבנה של חטיבות, איך בעצם כונה מבנה ההפרדה הזה? בעצם העדכני?
דנה נויפלד · ראשית כינו את זה הפרדה תאגידית, היה לזה שם חדש, הפרדה תאגידית
ניצן וולקן · ראשית ממי את שמעת את המושג הזה לראשונה הפרדה תאגידית?
דנה נויפלד · ראשית משלמה פילבר
ניצן וולקן · ראשית מתי? את זוכרת?
דנה נויפלד · ראשית לא זוכרת אם זה היה במועד הזה או במועד מאוחר יותר
ניצן וולקן · ראשית אבל עד כמה לפני שפילבר נכנס לתפקיד, אם בכלל, המונח הזה נמצא על השולחן? נמצא בשיח במשרד התקשורת אגב הטיפול בנושא הזה?
דנה נויפלד · ראשית הוא לא היה בשיח
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה להציג לך שלושה מסמכים, מסמכים שאני מציגה הם ת/467 ת /,468 ו - ת/469
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה 467? נראה שאין פה מספור משהו מהו 467?
ניצן וולקן · ראשית ובשניים האחרים גברתי? יכול להיות שזה נשמט, 468 ו - 469
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני לא רואה פה
ניצן וולקן · ראשית אני אולי אגיד גם את הבר - קוד ואז אולי זה יהיה יותר קל
משה בר-עם · ראשית מה הבר - קוד של 467?
ניצן וולקן · ראשית הבר - קוד של 467 זה 3748
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מסומן 367 אז זה 467
ניצן וולקן · ראשית זה צריך להיות 467
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתויק בקלסר מיד אחרי המסמך הקודם עו"ד חן.
ניצן וולקן · ראשית 468 זה בר - קוד 3749
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 468 יש, 469 יש.
ניצן וולקן · ראשית אז רק בשביל הסדר כדי שחברי יוכל לראות את המסמכים, ת/467 זה בר - קוד 3748
משה בר-עם · ראשית היו שלושה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נכון, 469
ניצן וולקן · ראשית 468 זה בר - קוד 3749 ו - 469 זה בר - קוד 3750. אם תוכלי לנצל את הזמן הזה להסתכל על המסמכים ומיד אני אשאל אותך שאלות. לפני שאני אשאל שאלות לגופו של עניין אני לרגע רוצה לשאול שאלות לגבי הגורמים שאנחנו נראה שהם צדדים לתכתובת. אריק רשף את הזכרת אותו. מי זאת עדי כאהן?
דנה נויפלד · ראשית עדי כאהן גונן היא הייתה יועצת למנכ"ל, עוזרת למנכ"ל
ניצן וולקן · ראשית איזה מנכ"ל?
דנה נויפלד · ראשית היא התחילה בתקופה של אבי ברגר ואחר כך עברה לעבוד עם שלמה פילבר
ניצן וולקן · ראשית ומה בעצם התפקיד שלה?
דנה נויפלד · ראשית היא הייתה עוזרת למנכ"ל, יועצת למנכ"ל
ניצן וולקן · ראשית באיזה פורומים למשל היא משתתפת? נוכחת?
דנה נויפלד · ראשית היא הייתה בפרומים, בדיונים המקצועיים ביחד עם עובדי המשרד והיא הייתה יועצת של שלמה פילבר:
ניצן וולקן · ראשית את יודעת לומר מתי היא התחילה לעבוד במשרד? לא מדובר על שנים אבל מדובר בעובדת ותיקה, חדשה? מה הותק שלה באירוע הזה?
דנה נויפלד · ראשית מדובר בעובדת ותיקה לפני שהיא עברה ללשכת המנכ"ל היא הייתה, לא יודעת אם 13 או 15 שנה היא עבדה באגף כלכלה במשרד התקשורת, עובדת בהחלט ותיקה.
ניצן וולקן · ראשית ומהתרשמותך מה הייתה, אם בכלל, הקרבה המקצועית או הממשק המקצועי באיזה מידה הוא היה הדוק בין פילבר לכאהן?
דנה נויפלד · ראשית היה ביניהם ממשק צמוד, הוא מאוד סמך על דעתה והיא הייתה מאוד מעורבת בעבודה כשהוא הגיע, יותר מעורבת ממה שהיא הייתה בעבר.
ניצן וולקן · ראשית ומי זה יאיר חקק?
דנה נויפלד · ראשית יאיר חקק היה בשלב הזה, הוא היה לפני כן גם כלכלן באגף כלכלה ומאוחר יותר בשלב הזה הוא כבר עבר, אני חושבת שקוראים לזה אגף תכנון מדיניות או אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות, משהו כזה.
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אני רוצה לשאול לגבי המסמכים האלה. במסמך הראשון שזה 467 אנחנו רואים, זה תכתובת מייל מ - 26 בספטמבר ואנחנו רואים שם שעדי כאהן מעבירה לברוריה מנדלסון, לפילבר, יאיר חקק, לאריק רשף טיוטה של מסמך מדיניות, הפרדה מבנית ותיקון לרישיון. במסמך הבא,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איפה גברתי רואה ספטמבר לי יש למעלה תאריך,
ז'ק חן · ראשית גברתי למטה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן כן אני רואה, תודה
ניצן וולקן · ראשית ב - ת/468 שהוא מ - 28 בספטמבר את רואה אותו?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית אז אנחנו רואים שעדי כאהן שולחת שוב לאריק רשף, ליאיר חקק ולפילבר מסמך שנקרא הפרדה מבנית ותת מדיניות ובמסמך האחרון שהוא 469 שהוא מ - 28 בספטמבר, פילבר שולח לעדי כאהן גונן גרסה נוספת של מכתב המדיניות. זה בעצם מה שאנחנו רואים במסמכים האלה. השאלה שלי אליך היא לא לגבי התוכן של המסמכים, השאלה שלי אליך היא בנקודת הזמן הזאת, סוף ספטמבר 2016 ולפני השיחה שלך עם פילבר שאת תיארת עכשיו, מה ידעת, אם בכלל, לגבי העבודה שנעשית במשרד התקשורת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, המסמכים האלה הם לפני או אחרי?
ניצן וולקן · ראשית המסמכים האלה הם לפני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לפני אותה שיחה?
ניצן וולקן · ראשית כן, העדה אמרה שהיא,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נשמע ממנה.
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת אם,
בועז בן צור · ראשית העדה לא צד למסמכים הללו.
ניצן וולקן · ראשית העדה איננה צד למסמכים הללו וזאת בדיוק הנקודה ולכן אני מבקשת, אתה מתנגד להגשתם?
בועז בן צור · ראשית כן, מכיוון שאני מניח שיגיעו לפה הגורמים הקרובים אז על תנאי שהם יגיעו אנחנו לא נעשה כרגע בעניין הזה איזושהי התנגדות, אני רק מציין שאת העובדה שהיא לא צד למסמכים האלה.
ניצן וולקן · ראשית אני אגיד ככה, אין מחלוקת שהיא לא צד
בועז בן צור · ראשית מסיבה ידועה למה היא לא צד כאן
ניצן וולקן · ראשית הסיבה תיכף אנחנו נדבר על הסיבה אבל זה שהיא לא צד
בועז בן צור · ראשית היא פשוט הייתה מנועה, זו הסיבה.
ניצן וולקן · ראשית אין מחלוקת שהיא לא צד
משה בר-עם · ראשית המסמכים שקיבלנו זה לא לאמיתות התוכן, זה רק,
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה להסביר כי זה עלה גם קודם על אף שאין כאן התנגדות, בכל זאת חשוב לי להבהיר את המסלול. אם מדברים על קבילות של מסמכים יכולה להיות לתוכן, יכולה להיות לעצם זה שהועבר איזשהו מייל או מסמך ויכולה להיות וזה יהיה במקרה הזה, להיעדר מעורבות התייחסות לאיזשהו מסמך, להיעדר מעורבות של גורם כזה או אחר באירוע מסוים כזה או אחר, זה הכיוון של השאלות שלי לעדה בהקשר הזה.
עודד שחם · ראשית אז המסמכים כרגע לא מוגשים כראייה לאמיתות תוכנם?
ניצן וולקן · ראשית נכון
עודד שחם · ראשית הם מוגשים כדי לתאר לנו תהליך שהעדה לא הייתה צד לו.
ניצן וולקן · ראשית נכון, העדה תגיד בדיוק למה הייתה צד
עודד שחם · ראשית זה כרגע המסגרת?
ניצן וולקן · ראשית נכון
עודד שחם · ראשית זה לא מוגש לאמיתות התוכן, את זה הבנו
ניצן וולקן · ראשית כמובן שכמו שאמרתי גם קודם, האנשים שכן מכותבים למסמכים האלה הם עדים בהמשך
עודד שחם · ראשית בסדר.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת שהמסמכים האלה הם לפני שיחתך עם פילבר, השאלה שלי הייתה בעצם לפני השיחה הזאת שאת תיארת אותה, מה, אם בכלל, את ידעת לגבי העבודה שנעשית במשרד התקשורת בנוגע לתיקון הרישיון של בזק, בנוגע למסמך מדיניות?
דנה נויפלד · ראשית אני לא הכרתי את המיילים האלה ולא את העבודה שנעשתה על המסמכים האלה לפני שפילבר הראה לי אותם.
ניצן וולקן · ראשית לפני?
דנה נויפלד · ראשית לפני שפילבר הראה לי אותם באותה שיחה איתו
ניצן וולקן · ראשית עכשיו יועצת משפטית של משרד התקשורת בנקודת הזמן הזו, לעמדתך, להבנתך עד כמה, אם בכלל את אמורה להיות מעורבת באירוע שיש בו תיקון רישיון של בזק בנושא של ביטול ההפרדה המבנית?
דנה נויפלד · ראשית להבנתי אני אמורה להיות מעורבת בזה ולכל הפחות להיות מכותבת על המיילים ואם אני לא עובדת על זה בעצמי אז באמצעות העובדים שלי אבל מסמך כזה הייתי אמורה להכיר שנמצא בעבודה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את קיבלת את זה מברוריה שהיא סגנית שלך
דנה נויפלד · ראשית ברוריה סגנית שלי נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מברוריה לא קיבלת את זה?
ניצן וולקן · ראשית ברוריה מנדלסון לא מכותבת על המסמכים האלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כתוב ברוריה מנדלסון
ניצן וולקן · ראשית באחד מהם, באחד מהם גברתי
בועז בן צור · ראשית ב - 467 יש את ברוריה
ניצן וולקן · ראשית נכון
בועז בן צור · ראשית באחרים אין את ברוריה
ניצן וולקן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה שברוריה נמצאת, היא אמרה שהיא לא הכירה את זה קודם.
דנה נויפלד · ראשית נכון, לא הכרתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ברוריה לא עדכנה?
דנה נויפלד · ראשית נכון. אני לא יודעת אם ברוריה הייתה בשלב הזה במשרד באותו יום,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התשובה היא לא?
דנה נויפלד · ראשית התשובה לשאלתך היא שלא ידעתי על המסמך
ניצן וולקן · ראשית את התייחסת קודם לנושא של המניעות שלך, אני רק רוצה שתסבירי, בנושא הזה הייתה לך מניעות?
דנה נויפלד · ראשית לא הייתה לי מניעות בעניין הזה
ניצן וולקן · ראשית במסמכים שהם די שמנים, עבי כרס, אני יכולה להניח שהם לא נכתבו תוך יום, זה איזשהו תהליך, תהליך כזה ככל שהוא מתקיים באיזה מידה את אמורה להיות מודעת אליו, להכיר אותו?
דנה נויפלד · ראשית אני אמורה לדעת שזה מתקיים ואמורה בסדר גודל כזה של נושא אני אמורה להיות מעורבת
ניצן וולקן · ראשית אז למה לא היית מעורבת?
דנה נויפלד · ראשית אני לא יודעת
ניצן וולקן · ראשית איזה שיחות, אם בכלל, התקיימו בינך לבין פילבר לגבי המעורבות או העדר המעורבות שלך בנושא הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתי? לפני אותה שיחה או אחרי אותה? או באותה שיחה?
ניצן וולקן · ראשית אני מעדיפה שהעדה תגיד ואם יש צורך אני אסביר בסדר?
דנה נויפלד · ראשית באותה שיחה שקיימתי איתו הוא אמר לי שהוא חשב שאני מנועה והסברתי לו שאני לא מנועה וזה הפתיע אותי שהוא בכלל חשב את זה כי לא הבנתי למה הוא חושב שבנושא שנוגע ספציפית לבזק אני מנועה.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני מבקשת שתסתכלי בשני המסמכים האחרונים, בת/468 ובת/469 האמת שהנוסח הוא דומה אבל את יכולה להסתכל עליהם בעמוד האחרון, זה תחת כותרת צעדים עתידיים ב - ת/468 ושם פילבר כותב לאור האמור במכתבי זה בכוונתי לתקן את רישיונה של חברת בזק באופן שתוסר חובת ההפרדה התאגידית בתוך הקבוצה, תוך שמירה על חובת ההפרדה בין הפעילויות של החברות הבנות כיום וחטיבות העתידיות. מהנוסח הזה מה המשמעות שלו לגבי השאלה אם ייערך או לא ייערך שימוע?
דנה נויפלד · ראשית פה לא מוזכר שימוע
ניצן וולקן · ראשית מה זה אומר?
דנה נויפלד · ראשית לפי איך שזה
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת מה זה אומר במובן הזה של באיזה הליך, באיזה דרך התרחש ביטול ההפרדה המבנית, או ההפרדה התאגידית או איך שזה נוסח שם.
דנה נויפלד · ראשית פה איך שזה כתוב, שוב, הוא אומר בכוונתי לתקן את הרישיון של חברת בזק אבל הוא לא מזכיר את המילה שימוע. אני לא יודעת מה זה אומר בכוונתי לתקן את רישיונה של בזק אבל הוא אומר שבכוונתו לתקן את הרישיון, הוא לא מזכיר באיזה תהליך.
ניצן וולקן · ראשית זה אומר שיהיה שימוע או לא יהיה שימוע?
דנה נויפלד · ראשית להבנתי לא, אבל,
ניצן וולקן · ראשית את תיארת השיחה בינך לבין פילבר בפגישה ביניכם, מה בעצם, את הזכרת את זה אבל אני לרגע רוצה לחדד, מה הוא אמר לך לגבי התקיימותו האפשרית של הליך שימוע?
דנה נויפלד · ראשית שוב, אנחנו קיימנו כמה שיחות ברצף אחרי השיחה הזאת על העניין של השימוע אז אני לא יודעת לייחס לאיזה מהן היא התייחסה אבל הוא לא רצה לערוך שימוע בעניין הזה, הוא ניסה לשכנע אותי שלא צריך לערוך שימוע בעניין הזה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר. עכשיו, את אמרת שפילבר הציג לך מסמכים
ז'ק חן · ראשית פה גם אולי כדאי, כי יש הרבה נושאים שהעדה... מהספר, אנחנו רושמים אותם, אולי גם פה את רוצה לשאול אותה?
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה להמשיך בחקירה שלי ואתה תשאל בחקירה הנגדית כשפילבר מציג לך את המסמכים האלה מה בעצם את הבנת או מה הוא אמר לך שהוא רוצה לעשות עם המסמכים שהוא מציג לך, עם התיקון ה... ואולי מסמך נוסף?
דנה נויפלד · ראשית לפי מה שהוא אמר לי הוא התכוון להביא את זה לשר הנגבי כדי שהשר הנגבי יחתום על תיקון הרישיון. זה מה שהוא הציג.
ניצן וולקן · ראשית למה בעצם צריך בכלל להעביר את המסמכים האלה לשר?
דנה נויפלד · ראשית יש נושאים שבהם סמכות השר הואצלה למנכ"ל, אני לא זוכרת אם בנושא הזה הוא הואצל או לא, אבל בכל מקרה זה שינוי מדיניות מאוד משמעותי זה כמעט ברור ומובן מאליו שזה צריך להיות מובא בפני השר נושא בסדר גודל כזה.
ניצן וולקן · ראשית באיזה לוח זמנים פילבר רצה בעצם להחתים את השר על המסמכים האלה?
דנה נויפלד · ראשית הוא רצה כבר להחתים אותו, זאת אומרת, אני לא יודעת אם זה היה בימים הקרובים, זה היה בסמוך, הוא אמר לי שזאת המטרה.
ניצן וולקן · ראשית כשהשר חותם, אני חוזרת לנושא הזה שיש... ברגע שהשר חותם מה המשמעות של זה מבחינת הליך שימוע?
דנה נויפלד · ראשית השר חותם זה האקט האחרון של ההחלטה המנהלית, בעצם החתימה מכניסה את התיקון לתוקף אז אין עריכת שימוע
משה בר-עם · ראשית אין עריכת שימוע אחרי שהשר חותם?
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת, הוא רוצה ללכת ולהחתים אני שואלת מה המשמעות? היועצת המשפטית אומרת לו שצריך שימוע, הוא רצה להחתים אני רוצה להבין מה המשמעות? זה הכל.
דנה נויפלד · ראשית אין משמעות לשימוע אחרי שהשר חותם
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור, ובדרך כלל, את ציינת את זה אבל אני שואלת ממש בהקשר הספציפי הזה כשרוצים לתקן רישיון של חברות מהסוג הזה, איזה הליכים ננקטים בדרך כלל?
דנה נויפלד · ראשית אז בדרך כלל, כי יכול להיות שאפשר למצוא מקרה אחד שזה לא קורה באם צריך שוב הסבר משפטי מדוע לא צריך שימוע אבל רוב המקרים הם לפני קבלה של החלטה מנהלית בוודאי של שינוי רגולטורי
משה בר-עם · ראשית חובת השימוע זה מכוח כללי המשפט המנהלי.
דנה נויפלד · ראשית המשפט המנהלי, זה היה מכוח כללי המשפט המנהלי, זה שיעור מס' 1 במשפט מנהלי לפני שמתקבלת החלטה מנהלית צריך לשמוע את הצדדים הנוגעים בדבר. שוב, ההחלטה הזאת, ההפרדה המבנית בבזק זה אחת ההחלטות ככה בבסיס של הרגולציה עליה נבנים עוד כללים ברגולציה ולכן לפני החלטה כזאת אני סברתי שצריך ויש לערוך שימוע לפני קבלת ההחלטה.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת רק איזה משפט השימוע שהצדדים הנוגעים בדבר, למי זה מתייחס?
דנה נויפלד · ראשית זה גם לבזק וגם לחברות האחרות שהם ספקי התקשורת האחרות
ניצן וולקן · ראשית למה בעצם הן רלוונטיות? למה הן נוגעות לדבר?
דנה נויפלד · ראשית בגלל שיש השלכה, שוב, להחלטה הזאת יש השלכה תחרותית משמעותית אז אני חשבתי שנכון שצריך ולא רק נכון, צריך שייערך שימוע בעניין הזה טרם קבלת החלטה נוכח ההשלכות של ההחלטה הזאת.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני שואלת אותך לגבי הפרטים הנוספים לגבי השיחה שהתקיימה בינך לבין פילבר באיזה מידה, אם בכלל, את התייחסת בשיחה ביניכם לתשתית המקצועית שעליה המסמכים שהוא הראה לך מתבססים?
דנה נויפלד · ראשית אני זוכרת שאני אמרתי לו שאני לא מבינה את המשמעות של המעבר לחטיבה, אני אמרתי לו, שוב, אני לא יודעת, היו שם רצף של שיחות אז אני לא יודעת למקדם אם זה היה בשיחה הזאת או שיחות לאחריה שצריך לשמוע את הרן לבאות בנושא הזה שוב כי זה עניין תחרותי משמעותי. אמרתי לו שאני חושבת שהוא צריך גם לשמוע את הרן בנושא הזה לפני קבלת החלטה.
משה בר-עם · ראשית יש תיעוד בכתב לשיחות הללו? שבו הוא נמצא, שבו הוא אומר לא צריך שימוע וכך הלאה?
דנה נויפלד · ראשית כן, זה יבוא אולי מאוחר יותר, בשלב הזה זו הייתה שיחה בין המנכ"ל לביני,
ניצן וולקן · ראשית אדוני מקדים את המאוחר אבל זה יגיע בהמשך הדברים בעצם את ציינת קודם שאת הבעת בפני פילבר עמדה שנדרש שימוע לצורך ההליך הזה שהוא הציג בפניך והוא אמר לך שלא צריך שימוע או תתקני אותי אם אני טועה?
דנה נויפלד · ראשית הוא ניסה לשכנע אותי, שוב, זה מספר שיחות, בשלב הזה אני לא בטוחה שאמרתי לו בשלב הזה כבר באופן וודאי אמרתי לו שזו נטייתי וצריך לבדוק, שוב הוא ניסה לטעון שכבר נערך, כבר שמעו את הציבור במסגרת ועדת חייק, כשיש ועדה ציבורית אז לפעמים גם עושים, שומעים את הציבור וגם את הגורמים המעוניינים אז אמרתי לו את זה באופן שונה ואמרתי לו שאני אבדוק את עצמי לראות מה היה בחייק כיוון שחייק היה ב - 2010 עוד לפני בואי למשרד אז אמרתי לו שאני גם אלך לבדוק את זה ואחרי שבדקתי, אני מקדימה את המאוחר אבל אחרי שבדקתי והלכתי לראות את הדו"ח וגם חשבתי על זה על שינוי הנסיבות אנחנו כבר היינו חמש שנים אחרי ועדת חייק היינו כבר אחרי, חייק היה לפני תחילת השוק הסיטונאי, אנחנו כבר היינו אחרי, שוק משתנה, שוק... אז אחרי שבדקתי את עצמי אמרתי לו שזאת העמדה שלי, שוב, היה בינינו דין ודברים במהלך, מהשיחה הראשונה הזאת ועד שאמרתי לו שזאת עמדתי זה כבר היה אני חושבת, יכול להיות שבשלב הראשון זה כבר היה אפילו ב - SMS שכתבתי לו את זה. אחר כך הייתי כבר נחרצת.
ניצן וולקן · ראשית במה היית נחרצת?
דנה נויפלד · ראשית בעמדה שצריך שימוע
ניצן וולקן · ראשית בנקודת הזמן הזו שבה מתקיים השיחה הזאת שאת תיארת בינך לבין פילבר לגבי שירות של ביטול הפרדה תאגידי, אני מחדדת שאלה ששאלתי קודם אבל את מבחינתך כמחלקה משפטית באיזה מידה, אם בכלל, אתם עשיתם עבודת מטה מספיקה לצורך השינוי הזה?
דנה נויפלד · ראשית שוב, אני לא ידעתי על עבודת מטה בעניין הזה, לא הכרתי עבודת מטה כזאת, לא בלשכה ולא על המסמך הספציפי שהוא הציג.
ניצן וולקן · ראשית בשיחה הזאת באיזה מידה, אם בכלל, פילבר הזכיר או אמר שהמהלך הזה שהוא בעצם מתאר בעיניך הוא מהלך שמקובל על השר או שהשר החליט לגביו?
דנה נויפלד · ראשית אני זוכרת שהוא דיבר על זה שזה, אני לא זוכרת אם הוא אמר שהשר התקשר אלי, רוצה לדבר איתך אני חושבת שהוא אמר לי את זה כבר בשיחה הזאת ואכן השר התקשר אלי.
משה בר-עם · ראשית השר כלומר השר הנגבי?
דנה נויפלד · ראשית השר הנגבי אחרי השיחה עם פילבר השר הנגבי גם התקשר אלי לשוחח איתי. אמרתי לו, חזרתי על העמדה הראשונית, אמרתי לו שאני חושבת שהוא צריך לדבר עם הרן, לשמוע את הרן ויש עוד גורמים בממשלה שמתעניינים בזה.
ניצן וולקן · ראשית גורמים מה?
דנה נויפלד · ראשית בממשלה, שיכול להיות שתהיה עתירה לעניין הזה. רגולציה בתחום התקשורת היא מלווה בהרבה ליטיגציה אז הייתה לי סיבה לחשוב שגם זה כנגד החלטה כזאת ככל שתהיה עתירה.
ניצן וולקן · ראשית והשאלה שלי הייתה יותר ספציפית והיא התייחסה לדברים שנאמרו, אם נאמרו לגבי עמדה או החלטה של השר על ביטול הפרדה תאגידית?
דנה נויפלד · ראשית אני לא זוכרת אם הוא אמר שיש החלטה סופית, אני כן זוכרת שהוא אמר שהשר רוצה לדבר איתי. שהשר ירצה לשוחח איתי.
ניצן וולקן · ראשית את ציינת קודם שבשיחה בינך לבין פילבר... שירות שהוא יבצע את המהלך ללא, לא יודעת אם ללא ייעוץ משפטי, תסבירי בבקשה
דנה נויפלד · ראשית מה יקרה אם לא, אני מנסה להיזכר במילים אבל העניין היה מה קורה אם אני לא מתייעץ איתך או מה קורה אם אני חותם ואת לא התייעצו איתך? או משהו כזה, משהו סגנון הזה.
ניצן וולקן · ראשית את זוכרת את המילים שבהם את תיארת את המקטע הזה בשיחה בחקירה שלך?
עמית חדד · ראשית זה מבחן זיכרון בחקירה?
ניצן וולקן · ראשית לא, הכל בסדר, את זוכרת, לא זוכרת?
דנה נויפלד · ראשית אני רק אגיד שזה מצב שהוא לא שגיר, לא שגור שאומר מנכ"ל ליועצת המשפטית שלו שהוא שואל את זה, אני עושה את זה, בואי נגיד שלא שאלתי אותך, זאת אומרת זה לא קורה, אני לא זוכרת את המילים המדויקת אבל הוא ניסה לרמוז לזה שיעשו את זה וכאילו אני לא אוכל, אני אזכר במילים המדויקות, שוב, הוא ניסה לכוון לשזה שזה ייעשה בלי לשאול אותי או מבלי,
ניצן וולקן · ראשית הייתה התבטאות ספציפית, אם את לא זוכרת אני אבקש לרענן את זיכרונה של העדה. אני שואלת על ביטוי מסוים שהעדה השתמשה בו בחקירתה ואני מבקשת
עמית חדד · ראשית מה זה ציטוט? השאלה אם זה ציטוט
ניצן וולקן · ראשית כן, כן. אני מפנה להודעה שלה מ - 13.7.17 זה בגיליון 1, בשורה 19 - הוא מאוד כעס עלי, הייתה לנו שיחה מאוד לא נעימה בהקשר הזה כולל התבטאות שהוא ילך על הראש שלי ושהוא ילך ליועץ המשפטי לממשלה
דנה נויפלד · ראשית זו שיחה אחרת, נכון, זו לא השיחה הזאת
ניצן וולקן · ראשית אז תסבירי בבקשה
דנה נויפלד · ראשית אוקי. השיחה הזאת הייתה לאחר מכן, אחרי שאמרתי לו, שוב, בשיחה הראשונה הזאת שהייתה אצלו בחדר אמרתי לו את זה בתור עמדה ראשונית שאני אבדוק את עצמי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תקרבי את עצמך יותר למיקרופון.
דנה נויפלד · ראשית אני אגיד עוד פעם. הייתה שיחה, זו הייתה שיחה אצלו בחדר, הייתה השיחה הראשונה. לאחר השיחה הזאת ואחרי שיחה עם השר המשכתי איתו, אני חושבת שזה היה בהתכתבות SMS שבו אמרתי לו שאחרי שחשבתי על זה זאת עמדתי. אחרי זה הוא קיים איתי שיחה, אני חושבת שזה היה יום שישי בבוקר, זאת הייתה שיחה נוספת שבו הוא כבר ממש כעס שזו העמדה שלי וזה שיחה שהוא אמר, הביטוי הזה אני זוכרת ואני אזכור, הוא אמר שאם צריך אז הוא ילך לי על הראש, הוא הפנה ליועץ המשפטי לממשלה ואני אמרתי לו שאם היועץ המשפטי לממשלה יסבור אחרת ממני, אז בסדר. זאת הייתה שיחה נוספת.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אבי ליכט, מה היה התפקיד שלו באותה תקופה?
דנה נויפלד · ראשית אבי ליכט היה המשנה ליועמ"ש, באיזה שנים?
ניצן וולקן · ראשית לא, לא בשנים, המשנה ליועמ"ש למה?
דנה נויפלד · ראשית כלכלית - פיסקלית באותה תקופה
ניצן וולקן · ראשית אז אני מבקשת שתתארי שיחה שהתקיימה בינך לבין ליכט אחרי השיחה שלך עם פילבר?
דנה נויפלד · ראשית היו לי כמה שיחות עם אבי והייתה שיחה שהתקיימה, בין השיחה הראשונה לבין השיחה הזאת עם פילבר הייתה לי שיחה עם אבי ליכט שהתקשרתי והרמתי אליו טלפון ואמרתי זו התייעצות לא פורמאלית כי זה היה בטלפון באותו בוקר וסיפרתי לו את הסיפור ואמרתי לו שהעמדה שלי היא שצריך שימוע בנסיבות האלה של האירוע הזה והוא אמר לי שהוא חושב שאני צודקת ולכן שגם כשפילבר אמר לי אני אפנה ליועץ המשפטי לממשלה יכולתי כבר, הייתה לי תחושה מה הוא יענה שם כי כבר שוחחתי על זה עם אבי וגם שוחחנו על זה מאוחר יותר לפי בקשתו גם של מומו פילבר אבל זה מגיע מאוחר יותר.
ניצן וולקן · ראשית רק כדי שזה לא יהיה חסר, על מה את מתכוונת מאוחר יותר?
דנה נויפלד · ראשית הייתה אחר כך, כמה ימים לאחר מכן מומו שלח מסמך, את מסמך המדיניות המלא ושם הוא כבר ביקש שאני אעביר את זה גם לאבי ליכט.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור. את ציינת שבשיחה שלך עם פילבר אז הוא אמר שהשר ידבר איתך
דנה נויפלד · ראשית בשיחה הראשונה, נכון
ניצן וולקן · ראשית אני מבקשת שתסבירי איזה שיחות התקיימו בינך לבין השר הנגבי ושתתארי אותם?
דנה נויפלד · ראשית אה שיחה הזאת השר הנגבי התקשר, דיבר על הכוונה של לתקן את הרישיון, אני לא זוכרת את פרטי השיחה מה הוא הסביר לי אבל אני בהחלט זוכרת מה אני אמרתי לו, שוב, בשלב הזה אני מזכירה אני עוד אמרתי למומו פילבר שאני אבדוק את עצמי ואמרתי את זה גם לצחי הנגבי שכך נראה לי שזה לא היה מספיק מה שהיה בדו"ח ועדת חייק, הסברתי לו שיכול להיות שתהיה עתירה, הסברתי לו שאני חושבת שנכון שהוא ישמע גם את הרן לפני קבלת החלטה ושאני חושבת שיכול שיהיה שימוע בעניין, שצריך שיהיה שימוע בעניין הזה.
ניצן וולקן · ראשית את אמרת קודם, את תיארת שבהתחלה במספר שיחות שלך עם פילבר העמדה שלך לא הייתה סופית אבל אחרי זה אמרת הייתי נחרצת.
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית במועד שבו את משוחחת עם השר הנגבי כמו שתיארת עד כמה העמדה שלך בנושא הזה של השימוע הייתה סופית?
דנה נויפלד · ראשית זה עוד לא היה סופי אבל אני הבעתי את העמדה שאני חושבת שצריך לערוך שימוע
ניצן וולקן · ראשית אוקי. באיזו מידה הייתה איזה שורה תחתונה לשיחה שלך עם השר? מה הוחלט, אם הוחלט בשיחה הזאת?
דנה נויפלד · ראשית לא הייתה שורה תחתונה במובן הזה, לא הייתה שורה תחתונה. אני הבנתי שהוא היה קשוב למה שאמרתי אבל לא הייתה שיחה בתור אני החלטתי.
ניצן וולקן · ראשית בעצם אחרי השיחה שלך עם הזאת עם השר הנגבי, איזה שיחות אם את יכולה, היו כמה שיחות אז אם את יכולה רק למקם את זה, את אמרת שהיו כמה שיחות עם פילבר ותיארת שיחה עם השר הנגבי אז השאלה שלי בעצם אחרי השיחה שלך עם השר הנגבי איזה שיחות נוספות מאילו שתיארת או אחרות בעצם התנהלו בינך לבין פילבר בנושא הזה?
דנה נויפלד · ראשית שוב, הייתה התכתבות ביני לבינו ב - SMS שהוא ניסה להסביר לי למה הוא חושב שלא צריך שימוע ואני כתבתי לו בסופה של ההתכתבות, אני חושבת שזה עד הבוקר למחרת שאז כתבתי לו שאני חושבת שאחרי שבדקתי את הנסיבות, בדקתי את דו"ח ועדת חייק ב' בשל הנסיבות בחלוף הזמן צריך לעשות שימוע ואז הייתה בינינו את השיחה הנוספת שהייתה שיחה יותר קשה שבו הוא אמר לי אני, הוא באמת כעס והסיבה שאני זוכרת את זה, שוב, זו לא הייתה שיחה רגילה, זו הייתה שיחה שהוא מאוד כעס עלי ובסופה של, לא זוכרת אם זה היה בסופה של השיחה ממש או לאחריה, הוא ביקש שאני אפגש עם היועצים המשפטיים של בזק, זה היה למעשה,
ניצן וולקן · ראשית אנחנו ממש מגיעים לזה. מה שאני הצגתי לך עכשיו זה ת/470 שזו באמת תכתובת וואצטספים בינך לבין פילבר מ - 29.9.2016. זה בר - קוד 3622. בעצם החלק שאני מתמקדת בו מכל התכתובת הזו הוא מתחיל בשעה 18.33 כאמור התאריך הוא 29.9.2016.
ז'ק חן · ראשית מה היא אמרה סליחה?
ניצן וולקן · ראשית היא אמרה שכתבו את שם משפחתה לא נכון בעצם פילבר כותב לך בתכתובת הזאת כפי שאת תיארת כאן בעצם שלעמדתו ועדת חייק בחנה את נושא ההפרדה המבנית באופן מעמיק. בעצם בשעה 22.25 זה בעמוד השני באמצע העמוד
ז'ק חן · ראשית כיוון שמציגים מסמך בפני העדה רק שנבין על מה אנחנו מדברים. חברתי מציגה לך, מפנה אותך לקטע הרלוונטי היא מפנה ל - 18.33 כמדומני, החלק שלפניו אני חושב שכדאי שנקבל את התייחסות העדה כדי שנדע מה היא אומרת בפתח החקירה הנגדית, נראה לי גם הוא רלוונטי וקשור לעניין אלא אם כן היא תגיד שלא. פשוט ההצגה של השאלה, החלק הרלוונטי מתחיל ב - 18.33 למיטב הבנתי היא דורשת הבהרה לפחות, אני לא רוצה לומר מעבר לזה כי אני לא בטוח.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תסתכלי על כל המסמך.
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תשאלי מה שתשאלי רק תסתכלי על כל המסמך.
ניצן וולקן · ראשית אוקי
דנה נויפלד · ראשית להמשיך עד למטה?
ניצן וולקן · ראשית כן, להמשיך
דנה נויפלד · ראשית אוקי
ניצן וולקן · ראשית אז לאור, אני לא אמרתי שזה רלוונטי אני רק אמרתי שעל זה אני ארצה לשאול אבל בכל זאת אני אהיה מאוד דייקנית כאן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לאן גברתי מפנה?
ניצן וולקן · ראשית כרגע אני חזרתי אחורה ואני ב - 18.33 גב' נויפלד את כותבת, לא יודעת אם היה שימוע או לא, זה מה שננסה לבדוק ופילבר משיב,... זו הזמנה לשימוע, ראי סעיף 6. המידע שלי, זה שוב הוא כותב, שכל חברות התקשורת שכרו חברות ייעוץ בינלאומיות והופיעו איתם לפני הוועדה בנושא הזה, נבקש שכרגע לא תדברי עם איש, כולל הצוות שלך, תודה. אחר כך הוא מפנה אותך להמלצות הביניים, המלצות הביניים של ועדת חייק, ואנחנו מתקדמים, הוא ממש מתאר את ההליכים בפני ועדת חייק. עכשיו, התכתובת הנוספת שאליה רציתי שתתייחסי לתכתובת מ - 22.25. שזה בעמוד הבא 22.25.50 ואת כותבת בוקר טוב חשבתי רבות על השיחה אתמול, קראתי אתמה ששלחת אני חושבת שיש צורך בשימוע ללא קשר לשאלה מה היה ב - 2012, 2011 נוכח חלוף הזמן, שינוי הנסיבות ונוכח האופן שבו נוסחה ההמלצה והתניית ביטול ההפרדה בהצלחת השוק הסיטונאי ונוכח הדרמטיות של המהלך. את תיארת קודם איזשהו גרף התפתחות שבתחילתו את מביעה איזושהי נטייה אך מתבלטת, בשלב הזה באיזה מידה הדברים משקפים עמדה סופית שלך?
דנה נויפלד · ראשית זאת העמדה
ניצן וולקן · ראשית בסדר. עכשיו אני רוצה לשאול אותך לגבי מה שפילבר כותב לך בראש העמוד הזה, עמוד 2, זה בעצם זה המשך, בעמוד 1 זה 19.24 וזה ממשיך בעמוד השני הוא כותב לך באגב הערה אישית, ההערה שלך בשיחתנו הערב אני מבינה שזה מה שבזק חושבים, ממש פגע, צריך להיות פגעה, והמחיש לי שוב עד כמה אפילו את עם האינטגריטי שלך חושדת ורומזת שמישהו האכיל אותי. זה מופיע במרכאות. מתייחס לשיחה ביניכם, לשיחה שהתקיימה ביניכם והשאלה שלי מה את ידעת בשלב הזה, אם בכלל ידעת,
ז'ק חן · ראשית למה בכלל להקריא לך באופן חלקי
ניצן וולקן · ראשית זה מוצג לה באופן מלא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה?
ניצן וולקן · ראשית אני מיד אשאל אם לא יפריעו לי ואני אוכל להתקדם
ז'ק חן · ראשית יפריעו לך אם תקריאי באופן חלקי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליה, תנו לה
בועז בן צור · ראשית אצלנו אמרו רק תעלה למעלה ולמטה פה רק לקרוא את ההמשך של המשפט
ניצן וולקן · ראשית אין לי שום התנגדות לקרוא את ההמשך של המשפט לעלות למעלה ולמטה כמה שאתה צריך
בועז בן צור · ראשית לא, לא, אצלנו לא.
עודד שחם · ראשית העדה לא יכולה לקרוא את זה בעצמה?
ניצן וולקן · ראשית היא יכולה, בסדר
עודד שחם · ראשית כל זה נמצא בפניה, היא תקרא את זה דקה ותתייחס.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תקראי אחרי ולפני.
ניצן וולקן · ראשית בעצם פילבר מתייחס פה לאיזושהי אמירה שלך, אמירה שאת אמרת לו ממה שאני מבינה שזה מה שבזק חושבים שמאכילים אותו, מה את ידעת, אם בכלל, על הקשר בשלב הזה בין פילבר לבין בזק?
דנה נויפלד · ראשית לא ידעתי
ז'ק חן · ראשית אבל זה כתוב
ניצן וולקן · ראשית לא, זה לא כתוב
ז'ק חן · ראשית בתשובה שלה. לא הבנתי, הוא שואל אותה והיא עונה, כתוב.
יהודית תירוש · ראשית אבל היא לא שואלת מה שהוא עונה לה, היא שואלת
ז'ק חן · ראשית לא, מה שהיא עונה לו.
יהודית תירוש · ראשית אבל זה לא מה שהיא שאלה אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית די עם הוויכוח שתענה על השאלה.
ז'ק חן · ראשית אין ויכוח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, עו"ד נויפלד
ניצן וולקן · ראשית השאלה הייתה מה את ידעת? למה האמירה הזאת נאמרת ומה את ידעת, אם בכלל, לגבי קשר בינו לבין בזק בהקשר הזה שאנחנו עוסקים בו?
משה בר-עם · ראשית זה היה צריך לשאול, אולי להבהיר את המשפט, זה לא בהכרח מבוסס על ידיעה אולי זה על איזשהו מקור אחר.
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת אותה רק מה היא יודעת ולמה היא אמרה את הדברים?
ז'ק חן · ראשית אבל זה כתוב למה היא אמרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד נויפלד את השאלה הבנת?
דנה נויפלד · ראשית אני חושבת שהבנתי, אני אנסה לענות. אני חושבת שההתכתבות ביני לבינו הוא מנכ"ל המשרד, אני יועצת משפטית. אני בשיחה ביני לבינו הבעתי את, המילה תסכול היא מילה מתאימה לזה שהוא חוזר על דברים שבזק למעשה אומרת ואני לא ידעתי שיש קשר בינו לבין בזק ומה הוא אבל הייתה לי תחושה שהוא אומר דברים שהוא שמע מפי בזק וזה מה שהבעתי בתוך השיחה איתו ועל זה הוא כתב לי את ההודעה שהוא כתב לי.
ניצן וולקן · ראשית תודה
ז'ק חן · ראשית השאלה היא על מה שהיא כותבת לו ולא על מה ששלו, למעשה גם על הכתוב נצטרך לעשות חקירות נגדיות.
ניצן וולקן · ראשית בהמשך התכתובת הזאת בהמשך המוצג הזה אני מפנה, זה מיום 7.10.2015 בשעה 12.21 אני מיד אמצא את זה כאן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה העמוד הבא.
ניצן וולקן · ראשית כן. זה ההודעה שאני מתייחסת אליה היא נמצאת בין 18.10 ל - 12.21 אני מתייחסת להודעה של 12.21 בית משפט ביקש שאני לא אקריא אז אני לא אקריא, ואנחנו רואים פה,.
ז'ק חן · ראשית בסוף אנחנו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע נשמע אתה שאלה, רגע, מה השאלה?
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת את השאלה על בסיס התכתובת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נכנסו לדברים.
ניצן וולקן · ראשית הוא כותב לך בהודעה של 12.21 היי דנה, סליחה על ההטרדה ביום שישי, בדרך כלל משתדל שלא, שלחתי לך שני אימיילים, הראשון הוא... חלקי ועכשיו עם מסמך ההמלצה לשר המלא, אודה אם תוכלי לעבור בעצמך בדגש על ההיבט התהליכי וכן להעביר לאבי ליכט שביקש לראות ניירות, בבקשה שישתדל לתת פידבק עוד לפני הישיבה עם צחי בראשון באחת עשרה וחצי, והוא כותב לך גם שלחתי להרן. מה הוא מעביר לך? למה הוא התייחס כאן בעצם מר פילבר?
דנה נויפלד · ראשית את שואלת לגבי מה הוא מתכוון בתוך ההודעה שלו?
ניצן וולקן · ראשית לא, מה הוא העביר לך ואנחנו מיד נראה
דנה נויפלד · ראשית הוא העביר מסמך שהוא טיוטה של מסמך מדיניות חדש. מסמך מדיניות חדשה והוא רצה שנתייחס למסמך הזה.
ניצן וולקן · ראשית אז עכשיו אני אציג לך את המסמכים שנשלחו אליך באותו יום על ידי מר פילבר, זה שלושה מוצגים, ת/471 ת /,472 ו - ת/. 473 אני אגיד רק את הבר - קודים. 471 זה ב - קוד 3778 ת /.472 זה בר - קוד 3780 ת /,473 זה בר - קוד 3781.
ז'ק חן · ראשית כבודכם סליחה, אין לנו התנגדות שהמסמכים האלה יוצגו לעדה אבל היה נדמה לי שחברתי קשרה בין ההתכתבות לשני המיילים כי היא אמרה לך, היא הקריאה לה מדברי פילבר, שלחתי לך שני מיילים והיא אמרה לה עכשיו אני אראה לך את המיילים שהוא שלח לך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, היא אמרה אני אציג לך שלושה מסמכי שנשלחו אליך באותו יום על ידי מר פילבר.
ז'ק חן · ראשית אז יכול להיות שפספסתי משהו אבל ת/471 כבודכם יראה, פשוט אין לי בעיה שיציגו לה את זה פשוט אני רק רוצה לדייק כאן, אולי פספסתי משהו.
ניצן וולקן · ראשית אם פספסת משהו, אם הכוונה היא שזה לא באותו תאריך אז זה באותו תאריך, הוא כותב לה את זה ביום שישי בצהריים 7.10.
ז'ק חן · ראשית תודה, פשוט התאריך לא הסתדר לי כי הוא כתב ביום שישי. מאה אחוז.
ניצן וולקן · ראשית אז בעצם יש לנו במסמכים האלה שתיכף נתייחס אליהם טיוטה של מסמך מדיניות, יש איזשהו מייל נילווה שפילבר שולח אליך ויש מסמך נוסף שזה ת/473 שהוא בעצם מסמך שבו יש תיאור של התהליכים שנעשו לצורך גיבוש מסמך המדיניות לפני שאני אשאל אותך לגבי המסמכים האלה אני אבקש שתספרי,
ז'ק חן · ראשית איפה המסמך של ה-6 באוקטובר?
ניצן וולקן · ראשית אני כרגע מציגה מסמכים מ-7 באוקטובר
ז'ק חן · ראשית אז אם כך אני חוזר לכאן משום שאני חשבתי באמת שפספסתי משהו, מסתבר שפספסתי. הציגה לה חברה שהיא מציגה לה את המסמכים שפילבר מדבר עליהם בהתכתבות מיום ה-6 באוקטובר
ניצן וולקן · ראשית 7 באוקטובר
ז'ק חן · ראשית לא, לא, מיום 6 באוקטובר והוא אומר שלחתי לך שני מסמכים. אחד הבוקר, כלומר 6 באוקטובר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ההתכתבות היא ב-7 לאוקטובר
ניצן וולקן · ראשית ההתכתבות היא ב-7 אתה מתבלבל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כתוב ה-7 באוקטובר. ההתכתבות היא ב-7 באוקטובר.
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני אשאל שוב אם פספסתי פה משהו. את הצגת לה עכשיו את כל המסמכים, את כל המיילים שפילבר שלח?
ניצן וולקן · ראשית אני הצגתי לה את המסמכים שאנחנו מכירים שהם נשלחו אליה ושהם מתאימים לתיאור הזה. שני האימיילים, הראשון בבוקר חלקי ועכשיו עם מסמך ההמלצה לשר
ז'ק חן · ראשית אלה שני המסמכים?
ניצן וולקן · ראשית שלושה. ואודה לך אם תוכלי לעבור בעצמך בדגש על ההיבט התהליכי. אם צריך אז היא תתייחס למה יש במסמכים האלה ואיך הם מתאימים או לא מתאימים לתכתובת.
ז'ק חן · ראשית לא, זו לא השאלה שלי, השאלה שלי אם שלושת המסמכים אלה המסמכים שפילבר אומר לך העברתי אליך?
ניצן וולקן · ראשית אז אני שואלת את העדה
ז'ק חן · ראשית את הצגת לה שאני מראה לך את המסמכים
ניצן וולקן · ראשית לא, זה בדיוק לא מה שאני אמרתי
ז'ק חן · ראשית לא אמרת? טוב, אני גם יושב, בסדר ככה היה נדמה לי ששמעתי שאמרת לה אני עכשיו מציגה לך את המסמכים שפילבר מדבר עליהם, אבל אם לא שמעתי נכון אז זה גם בסדר.
ניצן וולקן · ראשית נכון, לא שמעת נכון כי אני אמרתי שאני מציגה מסמכים מאותו תאריך כי התכתובת היא מ - 7 וזה מה-7.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה לעדה?
ניצן וולקן · ראשית היא שנייה קוראת אז אני מיד אפנה אליה את השאלה המסמכים האלה זה בעצם מסמך מדיניות נכון? ומה שאני מבקשת שתספרי,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את מפנה ל - ת/472 לאיזה מהם??
ניצן וולקן · ראשית ל - 471 ו - 472 שזה טיוטת המסמך המדיניות ומייל נלווה שנשלח יחד איתו
משה בר-עם · ראשית אולי קודם כל נשמע מהעדה אם באמת היא קושרת בין המסמכים
ניצן וולקן · ראשית בסדר גמור. אז רק לשאלת בית משפט הראיתי לך את ההכתבות בינך לבין פילבר, הצגתי לך מסמכים שהם מאותו תאריך ואני מבקשת שתסבירי האם יש קשר כלשהו בתכתובת הזאת לבין המסמכים שמוצגים בפניך?
דנה נויפלד · ראשית כן, להבנתי זה המסמך שנשלח, המסמך, שוב, אני לא יודעת להגיד אם לא הייתה עוד הפצה לכל הסמנכ"לים, אני לא זוכרת אבל זה המסמך, גם אם יש עליו תיקונים מינוריים בסוף זה המסמך כי המהות שלו הייתה מצד אחד האצת תשתיות
ניצן וולקן · ראשית את מתכוונת למסמך המדיניות
דנה נויפלד · ראשית לאותו מסמך המדיניות כן, זה אמור להיות מסמך המשך. יש פה כמה גרסאות שלו אבל זה נראה לי אותו מסמך.
ניצן וולקן · ראשית זה 472, זה 378 מהמסמך שהיא...לי אותו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש הבדל בין המסמך שמצורף להתכתבות ל - 471 לבין המסמך העצמאי ב - 472?
דנה נויפלד · ראשית זה אותו דבר, פשוט שם יש באחד מייל מלווה והשני זה המסמך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל הנקודה היא שזה אותו מסמך
ז'ק חן · ראשית כבודכם הנקודה היא ולא סתם העדה הוסיפה את שהוסיפה בעניין המסמך שהופץ לכל הסמנכ"לים אם תקראו את ההתכתבות עם פילבר העדה כבר קראה את זה, בדרך כלל המסמך הזה הופץ בקרב הסמנכ"לים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא תעיד מה היא ראתה או לא ראתה.
ז'ק חן · ראשית זה יחסוך לנו, פשוט יש הרבה קפיצות כאן
ניצן וולקן · ראשית אם אפשר להראות לרגע את הטיוטה של המסמך המלווה? זה המייל המלווה נכון?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית אוקי. היינו באמצע השאלה או התשובה שלך, מה הקשר, אם בכלל בין התכתובת שראינו במסמכים שפילבר אומר בתכתובת הזאת שהוא מעביר אליך לבין המסמכים שמוצגים בפניך? אם את יכולה להסביר.
דנה נויפלד · ראשית כן. להבנתי אלה המסמכים שהועברו, זה אותו מסמך בעצם רק שהוא עובר פעמיים או יותר שזה המסמך שהוא מציג אותו כמסמך מדיניות המשך במסמך שהיה של השר כחלון
ניצן וולקן · ראשית מסמך שהיה?
דנה נויפלד · ראשית שעליו חתם השר כחלון, שבו הוא בעצם הציג את המדיניות החדשה שהוא רצה להביא בפני השר הנגבי. זה המסמך.
ניצן וולקן · ראשית מה המדיניות החדשה הזאת?
דנה נויפלד · ראשית המדיניות החדשה שלו היא שתמורת ההשקעה בתשתיות בעצם תובטל ההפרדה המבנית
ניצן וולקן · ראשית השפעה של מי בתשתיות?
דנה נויפלד · ראשית של חברת בזק
ניצן וולקן · ראשית אוקי. את אומרת שזה, אמרת אולי מדיניות חדשה נדמה לי או אמרת שינוי, אני לא בטוחה אבל אם באמת, אם זה המילים שנאמרו אז אני רק מבקשת שתסבירי למה היא חדשה או מה השינוי?
דנה נויפלד · ראשית בגלל שהוא קשר פה בין הביטול ההפרדה המבנית לפריסה, לעצת הפריסה של, מדובר בסיבים אופטיים זה בעצם המתווה שהוא יצר, קודם מבטלים ואז אחרי הביטול של ההפרדה המבנית בזק תשקיע בפריסה של תשתית נייחת מתקדמת.
ניצן וולקן · ראשית אבל השאלה שלי הייתה בעצם למה זה חדש? או למה זה שונה ממה שהיה קודם?
דנה נויפלד · ראשית כי באופן הזה, זה לא מה שהיה במסמך של מה שכונה מסמך כחלון אז לכן,
ניצן וולקן · ראשית תסבירי רק במה? במה זה שונה, במה זה לא כמו שהיה במסמך כחלון?
דנה נויפלד · ראשית מסמך כחלון א. הוא קבע תנאים אחרים לביטול ההפרדה המבנית
ניצן וולקן · ראשית שקשורים למה?
דנה נויפלד · ראשית שוב, בהתייחס ל - I.S.P לבזק בינלאומי ואחר כך לרט"ן לחברת שידורים שזה חברת YES
ניצן וולקן · ראשית מה זה רט"ן רק?
דנה נויפלד · ראשית רדיו טלפון נייד, זה סלולרי. המסמך הזה הוא בעצם קרא לזה מסמך יישום או מסמך מדיניות מעודכנת בו הוא קושר בין עצת הפריסה של התשתיות לבין ביטול ההפרדה המבנית, זה לא היה קיים באופן הזה במסמך של כחלון ולכן זה היה מדיניות חדשה. הדבר הנוסף שהיה חדש פה שפה הוא דיבר על הביטול המיידי של ההפרדה התאגידית, שוב, שזה מונח שלא היה קיים לפני כן בתור שלב ראשון ומיידי, ואחר כך... לתיקון כי מה שהוא ניסה להגיד שבלי שינוי, שבעצם בשלב הראשון זה בלי שינוי רגולטורי והשלב השני הוא ביטול עם שינויים רגולטוריים של בנדלים וכל מיני חבילות משותפות, חבילת שירותים משותפת.
ניצן וולקן · ראשית לגבי ביטול ההפרדה המבנית
ז'ק חן · ראשית רק באמת פשוט חבל, רק להבהיר כשהיא אומרת לפני כן, האם זה לפני אוקטובר? זו הכוונה, כי חברתי מובילה אותה שוב בהתבטאויות כלליות, מדיניות חדשה והעדה... אחריה לפני כן. האם כשהיא אומרת הבהרה, הכל בסדר, הכל מצוין, לכן יש חקירה נגדית על זה, אנחנו נראה נתונים ומסמכים, האם כשהיא אומרת לפני כן היא מתכוונת לפני ה-7 באוקטובר? זו השאלה כי נשאל כללי, בית משפט לא הבין למה היא אומרת לפני כן. בין 2012 לבין אוקטובר 2016 שנים חלפו ולכן כשהיא אומרת לפני כן למה היא מתייחסת. זה נשאר עמום, אני לא יודע אם בכוונה או לא
ניצן וולקן · ראשית לא, לא בכוונה אבל אני אחדד את הדברים ממש בשאלות שלי אני אשאל אותך קודם על שינוי המדיניות או המדיניות החדשה הזאת שאת מתארת, מי החליט עליה?
דנה נויפלד · ראשית זה המסמך שכתב מומו פילבר
ניצן וולקן · ראשית אוקי ומי גיבש את המדיניות הזו להבנתך?
דנה נויפלד · ראשית הוא אמר שהוא כתב אותה
ניצן וולקן · ראשית מה?
דנה נויפלד · ראשית הוא אמר שהוא כתב אותה
ניצן וולקן · ראשית עכשיו, את התייחסת עכשיו לשאלת, חברי ניסה פה לחדד הוא אמר מה זה פה לפני כן?
דנה נויפלד · ראשית זה לא לפני כן
ניצן וולקן · ראשית אז אני אבקש שתסבירי מה בעצם משתקף ממסך כחלון לגבי ביטול ההפרדה המבנית בתנאים ועד מתי זה ממשיך ומה השינוי עכשיו או השינוי הפוטנציאלי בעקבות טיוטת מסמך,
ז'ק חן · ראשית זה לא מה שביקשתי אבל אני נכנע, תהיה חקירה נגדית, זה ממש לא מה ששאלתי. העדה אמרה לפני כן, והשאלה אם לפני כן זה לפני אוקטובר?
יהודית תירוש · ראשית היא יכולה להעיד רק על התקופה שבה היא התחילה לעבוד
ז'ק חן · ראשית בבקשה אם אתם רוצים להמשיך בסלסטינה נמשיך בסלסטינה ונפרש אותה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הלאה, תשובה.
דנה נויפלד · ראשית המונחים שנמצאים בתוך, אני אנסה בכל זאת למרות שאני לא, אפשר לנסות להשיב תשובה?
ניצן וולקן · ראשית תעני
דנה נויפלד · ראשית המסמך באופן הזה הוא מסמך שלא נדון לפני כן, במובן הזה הוא מדיניות חדשה. המסמך הזה מדבר על שלבים כאשר השלב הראשון והמיידי הוא ביטול של הפרדה תאגידי, זה נושא שלא נדון באופן הזה לפני זה. זאת אומרת הוא אומר כאן קודם כל נבטל את ההפרדה המבנית, התאגידית ללא שום שינוי בתנאי הרגולציה הקיימים, ואחר כך במקביל, לא במקביל, מיד לאחר מכן בזק תתחיל לפרוס את הסיבים האופטיים ואחר כך יהיה ביטול נוסף של ביטול ההפרדה המבנית, זאת אומרת גם יהיה תיקון לרגולציה לכללי הרגולציה, אם תרצו אני ארחיב למה הכוונה, אני יכולה להסביר ויושלמו כל מיני מהליכם רגולטוריים נוספים, פיקוח שינוי, פיקוח על תעריפים, צמצום רווחים, זה כל מיני נושאים שקשורים שפורטו במסמך כחלון והוא משלים אותם כאן אבל ההפרדה התאגידית היא הייתה מדיניות חדשה, לא דובר בה לפני זה, קודם ביטולה ופריסת הסיבים האופטיים באופן שקשור אחד בשני זה גם לא היה באופן הזה לפני כן.
ז'ק חן · ראשית לפני זה, זה לפני ספטמבר
ניצן וולקן · ראשית את לא היית במשרד התקשורת ב - 2012 כשכחלון מציג?
דנה נויפלד · ראשית הייתי כן
ניצן וולקן · ראשית אז בעצם מה שאני ביקשתי שתבהירי זה ממסמך כחלון מה הייתה המדיניות או התפיסה לגבי ביטול של ההפרדה המבנית כי הפרדה... אני שמה בצד אמרת שזה לא עלה, למה זה היה קשור? לאיזה נושאים? ומה השינוי כאן בהקשר הזה?
דנה נויפלד · ראשית נושא ההפרדה המבנית כמו שאמרתי היה על השולחן של משרד התקשורת כי בזק רצתה מזה שנים רבות לבטל את ההפרדה המבנית. הייתה לזה התייחסות גם אצל גרונאו במידה מסוימת, אחר כך במידה יותר גדולה אצל חייק, שוב, זה הוועדות הציבוריות ואחר כך גם בתוך מסמך כחלון. בתוך מסמך כחלון, שוב, אם היה לי את המסמך הזה היה לי הרבה יותר קל אבל דובר על שלבים של התקדמות של התחרות בתחום התקשורת כתנאי ש... לביטול ההפרדה המבנית. ההפרדה המבנית שם הייתה בעלת שלושה שלבים, קודם כל בין בזק לבזק בינלאומי, אחר כך בין בזק לחברת פלאפון שזה חברת הרט"ן ובשלב השלישי בזק - YES זה היה המבנה בתוך המסמך שהוא מסמך כחלון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי אמרה קודם אם אני זוכרת נכון מסמך כחלון מ - 2012?
דנה נויפלד · ראשית 2012, מאי 2012
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נמצאים כאן באוקטובר 2016
דנה נויפלד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בין 12 ל - 16 יש לנו ארבע שנים.
דנה נויפלד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בארבע שנים האלה עד שהגענו, או ספטמבר, עד שהגענו לספטמבר 2016, בין 2012 לספטמבר 2016 היה איזשהו שינוי ממסמך כחלון עד מסמך פילבר נקרא לו? או על שיחת פילבר?
דנה נויפלד · ראשית אני לא יודעת עד כמה אתם רוצים שאני ארחיב, אבל אני אנסה להרחיב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני שואלת כאן על השינויים,
דנה נויפלד · ראשית אז אני אנסה להסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ממש בקצרה
דנה נויפלד · ראשית יסלחו לי המהנדסים והכלכלנים, אני עושה את זה בצורה מאוד,
משה בר-עם · ראשית סכמתית.
ז'ק חן · ראשית יודו לך מחפשי האמת.
דנה נויפלד · ראשית מסמך כחלון נכתב עוד לפני שהתחיל יישום השוק הסיטונאי בסדר? זה כמו, אני קוראת לזה מפת דרכים שמסביר את השלבים של מה שצריך לקרות והייתה הנחה שהיישום של השוק הסיטונאי יהיה יותר מהיר ממה שהוא היה בפועל, אם יש לכם את המסמך אני מוכנה להסביר אבל היה תשעה חודשים שהם יוכלו לעשות בזק משא ומתן ולהגיע להסכמות עם המפעילים לגבי יישום בלי שמשרד התקשורת יתערב ואם הם לא מגיעים להסכמה אז משרד התקשורת יתערב.
ניצן וולקן · ראשית יישום של מה?
דנה נויפלד · ראשית של השוק הסיטונאי. משרד התקשורת קיווה שהם יגיעו לזה בהסכמה מבלי שיהיה צורך בכפייה רגולטורית אז היו צריכים לקרות כל מיני דברים בעולם הרגולטורי ובמציאות על מנת שניתן יהיה ליישם את הביטול של ההפרדה המבנית. אני מקווה שהסברתי את עצמי
ז'ק חן · ראשית מצוין
דנה נויפלד · ראשית אבל זה לא קרה. עמדת משרד התקשורת כפי שהיא באה לידי ביטוי בהליכים משפטיים מרובים היא כמו שאני מסבירה אותה, ניסו, לקח זמן, שוב התנאים שהיו לא התקיימו לביטול ההפרדה המבנית ולכן בין 2012 ל - 2016 לא בוטלה ההפרדה המבנית. היו דיונים על זה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו עדיין מדברים על פי מסמך כחלון?
דנה נויפלד · ראשית על פי מסמך כחלון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כשיש לנו מסמך חדש עם מדיניות שונה, קווים חדשים?
דנה נויפלד · ראשית לא הייתה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זאת אומרת כל ההליכים שהתנהלו שצלחו או לא צלחו זה על פי מסמך כחלון מ - 2012?
דנה נויפלד · ראשית נכון. זה היה אותו מסמך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא הצליחו ואז איפה יש שינויים?
דנה נויפלד · ראשית אוקי. אז כבר לפני, התחילו את המחשבה על ביטול ההפרדה המבנית עוד לפני שהגיעו, עוד בתקופתו של גלעד ארדן, בהנחה מה יצטרך לקרות כדי שתבוטל ההפרדה המבנית בסדר? מסמך כזה לא נחתם וזה היה לפני עזיבתו של גלעד ארדן, כלומר נובמבר 2014. אז הוא עזב את המשרד, המציאות התחילה להשתנות בגלל עיכובים ביישום של השוק הסיטונאי כי שוב, זה השלב שבו היינו בהתנהלות מול בזק בעניין היישום של השוק הסיטונאי שלא צלח בהתחלה ואז אבי ברגר
משה בר-עם · ראשית זו הייתה הנחה שזה יוקדם מבחינת הזמן גם כן?
דנה נויפלד · ראשית נכון, הייתה תקווה, כוונה, רצון שלא התממש וגם התחיל ויכוח עם בזק בשאלה האם התמלאו תנאי מסמך כחלון או לא התמלאו תנאי מסמך כחלון, אפשר לשער מי חשב מה, ואז הגענו עד ל - 2016.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זאת אומרת הגענו ל - 2016 כשהרפורמה תקועה בעצם?
דנה נויפלד · ראשית אני אסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני שואלת. הרפורמה לא מתקדמת ארבע שנים, חשבו שהיא תתקדם אבל,
דנה נויפלד · ראשית היא התקדמה ולא בקצב ולא באופן מלא, שוב, זה רפורמה מאוד מאוד מורכבת. אמרנו שצריכים להינתן כל השירותים הסיטונאיים היה ויכוח מאוד גדול בנושא היישום של שירות הטלפוניה הסיטונאית. סליחה, אני מכניסה אתכם לנבכי הרגולציה אז הייתה מחלוקת בעניין הזה, הרגולטור סבר שלא התמלאו התנאים, בזק טענה שכן התמלאו התנאים ועל זה התנהל גם דיון.
ז'ק חן · ראשית נשאלת על ידי בית משפט במה זה התקדם, לא במה לא
ניצן וולקן · ראשית אי אפשר ככה. אמת
דנה נויפלד · ראשית וכך הגענו עד 2016 אגב,, הוויכוח גם המשיך, תופתעו גם אחר כך אז הוויכוח הוא המשיך עוד הרבה שנים אחר כך לגבי האלה מתי אפשר לעשות את הביטול של ההפרדה המבנית בסדר? עד היום ההפרדה המבנית לא בוטלה.
ז'ק חן · ראשית ביטול ההפרדה המבנית
דנה נויפלד · ראשית אמרתי, ההפרדה המבנית לא בוטלה באופן הזה
בועז בן צור · ראשית וישראל מדרדרת משנה לשנה בתוצאות
ניצן וולקן · ראשית באמת,
בועז בן צור · ראשית חשוב שנראה מה נעשה כאן.
דנה נויפלד · ראשית לא בטוחה שזה בגלל ביטול ההפרדה המבנית אבל בסדר, אז אם נחזור לתקופה הזאת, בתקופה הזאת שאנחנו מדברים עליה זה היה באוקטובר 2016 הביא מומו פילבר את המסמך הזה שבו הוא מציע לקשור בין פריסת הסיבים האופטיים לבין ביטול ההפרדה התאגידית, שוב, המסמך הוא עם שלבים, הוא אומר מה יקרה בכל שלב וזה המסמך שבא לתקן או היות החליף של מסמך כחלון, זה מה שהוא הציג לנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב.
ז'ק חן · ראשית גברתי שאלה שלוש פעמים מה התקדם מאז 2012.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן אני מבקשת ברשות אדוני אם אין התנגדות עכשיו אדוני ישב וייתן לנו להתקדם בלי הסברים ותוספות. אני שומעת את העדה בלי הסברים ותוספות. אם אני ארצה לשאול עוד משהו אני אשאל, באמת, אני מודה לאדוני אבל אנחנו שומעים את העדה עכשיו.
ז'ק חן · ראשית אז אנחנו נזכור את שאלות בית המשפט ואת התשובה שנתנה העדה לגבי מה התקדם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן אני ממש מבקשת בלי הערות
ז'ק חן · ראשית חבל, אני מכבד את העדה וחבל
ניצן וולקן · ראשית אתה לא מכבד את העדה כי אתה קוטע אותה פעם אחר פעם אבל אני אתקדם, אתה קוטע גם את העדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הלאה, בלי חילופי דברים
ניצן וולקן · ראשית את דיברת על מסמך המדיניות ודיברת על, נדמה לי אמרת פריסה של, או האצת פריסת תשתיות?
דנה נויפלד · ראשית הוא קרא לזה תכנית להאצת תשתיות
ניצן וולקן · ראשית מה זה אומר
דנה נויפלד · ראשית האצת תשתיות, ככה זה השם שלו, האצת תשתיות
משה בר-עם · ראשית זה מונח מקביל חליף לרפורמה בשוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית לא
משה בר-עם · ראשית מה היחס בין הדברים?
דנה נויפלד · ראשית הרפורמה של השוק הסיטונאי היא נועדה להתלבש על התשתית הקיימת של בזק זה בעצם תשתית שהיא תשתית שהיא התשתית שאמורה להחליף את תשתית הנחושת לתשתית של סיבים אופטיים וגם על גביה אפשר ליישם שוק סיטונאי בשינויים כי זה טכנולוגיה אחרת אבל זה פשוט להחליף, אם אני מפשטת את זה, סליחה, מחליפים צנרת אחת בצנרת שנייה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, אבל בעיקרון של השוק הסיטונאי השיתוף של כולם באותם צנרת.... מוחלט אבל מבחינת השיתוף זה אותו שיתוף?
דנה נויפלד · ראשית השיתוף יכול להיעשות בין אם זה על גבי, שוב, צריך לעשות שינויים והתאמות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הטכנולוגיה התקדמה
דנה נויפלד · ראשית הטכנולוגיה התקדמה, בדיוק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל הרעיון של שיתוף לא השתנה? הוא אותו דבר?
דנה נויפלד · ראשית אני פותחת סוגריים ושוב, אני לא מרגישה בנוח לעשות את זה א. כי אני כבר לא במשרד התקשורת ו - ב. צריכים לעשות שינויים רגולטוריים בשביל ליישם את השוק הסיטונאי על הסיבים האופטיים כי יש שינויים בתעריפים, יש הבדל בטכנולוגיה.
ניצן וולקן · ראשית אבל כשכן,
בועז בן צור · ראשית סיבים אופטיים זה משהו חדש
ניצן וולקן · ראשית אני מצטערת אי אפשר ככה פעם אחרי פעם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור
בועז בן צור · ראשית חבל להציג תמונה של התביעה שהיא,
ניצן וולקן · ראשית אני לא מציגה שום תמונה של התביעה, אני שואלת אותה שאלות פתוחות לגבי נושאים שהיא נחקרה עליהם ואתם מתערבים בעדותה פעם אחרי פעם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי לא צריכה להשיב, תמשיכי
ניצן וולקן · ראשית אבל הם מנסים להעיד במקומה, היא מנסה לדבר וקוטעים אותה פעם אחרי פעם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תמשיכי, את לא צריכה לענות.
ז'ק חן · ראשית אנחנו נראה את זה בחקירה הנגדית.
ניצן וולקן · ראשית אחלה. בכל זאת אני רוצה לשאול אותך בהמשך לשאלת בית המשפט, אמרת האצת פריסת תשתיות, פריסה של מה? על מה אנחנו בעצם מדברים כאן?
דנה נויפלד · ראשית אנחנו מדברים על פריסה של סיבים אופטיים, זה הטכנולוגיה המתקדמת יותר למתן שירותי תקשורת מהירים יותר.
ניצן וולקן · ראשית לגבי שינוי המדיניות הזה שאת מתייחסת אליו, באיזה מידה, אם בכלל, הופעל לחץ לקדם אותו, לבצע אותו?
דנה נויפלד · ראשית את המסמך הזה?
ניצן וולקן · ראשית את המדיניות שהוא מתאר בעצם?
דנה נויפלד · ראשית הוא שלח לנו את המדיניות ורצה שנגיב עליה, הוא שלח לנו את זה ביום שישי ורצה שניתן התייחסות למסמך הזה, אני חושבת שזה היה עד יום ראשון כי הוא רצה להביא את זה לשר.
ניצן וולקן · ראשית מבחינת לוח זמנים מה את הבנת, מתי הדבר הזה בעצם צריך להתבצע?
דנה נויפלד · ראשית אני חושבת שהבנתי, בואי נראה אם זה כתוב פה, הוא רצה להיפגש עם השר ביום ראשון, אני לא יודעת מתי הייתה, הכוונה הייתה לעשות את זה, כן, זה מה שאני רואה פה כתוב, הוא כותב שלמה פילבר כדי לקבל אינדיקציה נלך לשר לקראת הפגישה ביום ראשון.
ניצן וולקן · ראשית אבל
דנה נויפלד · ראשית הרעיון היה לסיים את זה עוד באותה שנה
ניצן וולקן · ראשית למה?
דנה נויפלד · ראשית כדי שהם יתחילו לפרוס ב - 2017 או שהם, לא זוכרת אם יפרסו או כבר ידליקו את הסיבים, אני כבר לא זוכרת.
ניצן וולקן · ראשית אם את מזכירה את זה אז תסבירי רגע מה זה לפרוס ומה זה להדליק?
דנה נויפלד · ראשית שוב אני עושה בשפה משפטית ולא כלכלית אבל צריך לפרוס אותם
משה בר-עם · ראשית את נמצאת כאן, אין מישהו אחר
ניצן וולקן · ראשית היו ויהיו, רק לצורך ההבנה של הדברים שהיא אומרת
משה בר-עם · ראשית בסדר, אבל אמרתי כרגע
דנה נויפלד · ראשית אז הפריסה של הסיב הוא לפרוס את הסיב ולהדליק את הסיב או להעיר אותו זה לשים את הרכיבים שמאפשרים לעשות בו שימוש, זה נקרא להעיר את הסיבים או להדליק את הסיבים, שמים ציוד נוסף עליו, זה נקרא ציוד אקטיבי כדי שאפשר יהיה לעשות בו שימוש. יסלחו לי המהנדסים.
ז'ק חן · ראשית נולד בספטמבר 2016 כך הבנו.
ניצן וולקן · ראשית תודה לעו"ד חן על העדות. מההיכרות שלך,
דנה נויפלד · ראשית אני לא הבנתי את השאלה
ז'ק חן · ראשית את לא צריכה להסביר יינתנו לך הרבה הזדמנויות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן די
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני אגיד, פשוט זה נושא כל כך סבוך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני מקווה שכשנסיים יהיה יותר פשוט. עו"ד חן אנחנו בחקירה ראשית, באמת, הערות מיותרות.
ז'ק חן · ראשית אני מנסה לסייע
ניצן וולקן · ראשית זה לא מסייע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באמת אין צורך בהערות
ז'ק חן · ראשית בסדר, נלך בדרך הארוכה. אני אזכור את ההצגה של הדברים
דנה נויפלד · ראשית אני רק אגיד עוד פעם שהמסמך הזה מדבר על, שוב, הרעיון היה לגרום לבזק, זה מה שהוא הציג לסיים את הפריסה וגם להדליק את הסיבים כי הסיבים כבר, התשתית כבר נפרסה בחלקה, בזק כבר פרסה, היא לא פרסה בכל רחבי המדינה, היא פרסה באחוז ניכר אבל לא בכולה וגם לא הדליקה את הסיבים.
ניצן וולקן · ראשית בעצם אנחנו רואים שהמסמך הזה נשלח אליך ב-7 לאוקטובר, מתי, אם בכלל, לפני התאריך הזה את ראית את המסמך הזה או טיוטה שלו?
דנה נויפלד · ראשית אני לא יודעת מה ראיתי כשהוא דיבר איתי באותו יום בשיחה בינינו הראשונה, יכול להיות שהוא החזיק משהו ביד, אני לא זוכרת, אני לא זוכרת אם ראיתי איזה טיוטה יותר מוקדמת אבל את המסמך הסופי הזה ראיתי רק ב-7 באוקטובר.
ניצן וולקן · ראשית אוקי. את יועצת משפטית ותיקה במשרד התקשורת, מההיכרות שלך עם העבודה במשרד עד כמה גורמים מקצועיים במשרד התקשורת שעוסקים בנושאים האלה, את הזכרת גורמים ספציפיים, באיזה מידה, אם בכלל, הם אמורים להיות מעורבים במהלך של ביטול ההפרדה התאגידית או במהלך כזה של שינוי מדיניות כמו שרואים כאן?
דנה נויפלד · ראשית בדרך כלל מסמך כזה לא נכתב ככה ונשלח על ידי המנכ"ל
ניצן וולקן · ראשית אלא?
דנה נויפלד · ראשית בטח לא מסמך של עשרים עמודים שהוא חקירה מקיפה כזאת, בדרך כלל הוא מוכן על ידי גורמי המקצוע במשרד, שוב, במיוחד מסמך שהוא כל כך מקצועי אז בדרך כלל, אני מנסה לא להגיד תמיד כי אני זהירה אבל לרוב זה מסמך שמוכן על ידי גורמי המקצוע במשרד.
ניצן וולקן · ראשית מי למשל?
דנה נויפלד · ראשית למשל אם זה מסמך תחרותי אז על ידי אגף כלכלה, אם יש בו התייחסות הנדסית אז יש מהנדסים במשרד, כמובן הלשכה המשפטית עוברת, מתייחסת, מעירה.
ניצן וולקן · ראשית בסדר. אני רוצה לך את ת/473 אני אשאל בכל זאת לאור ההערות שנשמעות כאן, במסמך כזה את... גורם מקצוע שהוא גורם מקצוע משפטי במשרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית נכון
ניצן וולקן · ראשית באיזה מידה את,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי חזרה למסמך הקודם?
ניצן וולקן · ראשית כן, אני רק שואלת על המסמך, על טיוטת המסמך הקודם, כן, אז אני אומרת גם את דרג מקצועי במשרד התקשורת בהיבט המשפטי, באיזה מידה את אמורה להיות מעורבת בכזה מהלך?
דנה נויפלד · ראשית אני יכולה להגיד שבדרך כלל מסמכים בהיקף הזה ובסדר גודל כזה בנושאים שהם נושאים מאוד משמעותיים מעבירים ללשכה המשפטית, להעיר, להתייחס.
ניצן וולקן · ראשית מתי ובאיזה לוח זמנים?
דנה נויפלד · ראשית בשלב העבודה, זה חלק משלבי העבודה עצמה
ניצן וולקן · ראשית באיזה לוח זמנים? זאת אומרת כאן את אמרת שקיבלת בשישי ונדרשת להתייחס בראשון
דנה נויפלד · ראשית עד יום ראשון
ניצן וולקן · ראשית עד יום ראשון, באיזה מידה מדובר בלוח זמנים שאת מכירה מעבודתך?
דנה נויפלד · ראשית מסמך גם בהיקף הזה וגם מבחינת החשיבות שלו מבחינת הנושאים שהוא עוסק בהם זה לקוחות זמנים מאוד קצרים, בדרך כלל העבודה הזאת, משרד התקשורת הוא משרד מאוד מקצועי, אנחנו משקיעים הרבה זמן בהכנת המסמכים הרגולטוריים האלה, זה בדרך כלל לא נעשה ביומיים.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני מבקשת,
בועז בן צור · ראשית אני רק רוצה לומר משהו, מראים לעדה את ת/734
ניצן וולקן · ראשית עוד לא הראיתי לה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא עדיין ב -, 472 היא חזרה אחורה
בועז בן צור · ראשית אז כדאי להראות גם את ת/473 מה שנאמר שם, זה מאות שעות עבודה, תהליך ארוך של גיבוש מדיניות, עשרות דיונים ומפגשים ואת מצליחה להראות לה, זה מה שהוא כותב ב - ת/373 לגברת נויפלד
ניצן וולקן · ראשית אני עוד לא הצגתי לה את המסמך הזה
בועז בן צור · ראשית היומיים האלה כאילו שמישהו גיבש את המסמך ביומיים, יש פה, זה לא אבק של תעתוע, זה פשוט להציג את זה לא נכון, כאילו כל הזמן שיש - ראשון, שישי - ראשון כשכותבים פה שורה של גורמים שזה מאות שעות עבודה עם שורה ארוכה של גורמים בתוך המשרד ומחוצה לו ואת מתעסקת כבר שעתיים על היומיים האלה.
ניצן וולקן · ראשית זה מצער אותי,
בועז בן צור · ראשית זה מאוד מצער
ניצן וולקן · ראשית נכון, זה מאוד מצער
אסף עיסוק · ראשית אפשר לתת לה לענות?
בועז בן צור · ראשית לא, אי אפשר לתת לה לענות כשמציגים לה בצורה לא נכונה
ניצן וולקן · ראשית אני פשוט עוד לא הצגתי את המסמך הזה לעדה, השאלה שלי הקודמת נשאלה לגבי טווח הזמנים שבו היא כיועצת משפטית של המשרד נדרשה להגיב לטיוטת מסמך המדיניות שנשלחה אליה.
בועז בן צור · ראשית כן, אבל אמרת האם עירבו גורמים נוספים
ניצן וולקן · ראשית נכון והיא טענה שלא
בועז בן צור · ראשית זה פשוט להציג את זה בצורה שאת יודעת שהיא לא נכונה כי יש עבודה שנעשתה שם, אגב, זה לא כל כך מעניין אותי בנושא הזה, זה... של האמת ההיסטורית.
ניצן וולקן · ראשית אני מתקדמת הלאה, עכשיו אני מציגה לך את המייל שעו"ד בן צור החליט לקרוא אותו לפני שאת קראת אותו, ולפני ששאלתי עליו שאלות אבל זה היה חשוב שהוא יעיד על המסמך
בועז בן צור · ראשית לא מעיד, מקריא
ניצן וולקן · ראשית זה המייל המלווה שבעצם פילבר שולח אליך. אני מבקשת שתקראי אותו ותאמרי לי האם תהליך העבודה שמתואר כאן הוא תהליך עבודה שאת מכירה אותו?
דנה נויפלד · ראשית מומו פילבר בחר להציג את התהליכים שהוא בחר להציג אותם, אני לא ספרתי את שעות העבודה שלו כמה זמן זה לקח לו אבל העבודה שהוא הציג אותה היא לא כוללת, התיאור של מה שהוא תיאר כאן על דיון בוועדת כלכלה ודיון בפורום להגבלים עסקיים ובכל מיני כנסים ובכל מיני ימי אסטרטגיה זה לא הליך שבו אנחנו מתייחסים אליו כשאנחנו מכינים מסמך רגולטורי.
ניצן וולקן · ראשית אני אשמח שתסבירי
דנה נויפלד · ראשית ולכן אני לא יודעת למה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, אבל תראי את סעיף 1.7. בחודשים האחרונים נערכו ישיבות רבות... מנכ"ל ונציגי אגף הכלכלה, נציגי האוצר וכו' וכו'
דנה נויפלד · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה אומר?
דנה נויפלד · ראשית אני חושבת שצריך לשאול אותו לגבי זה אבל הפגישות האלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא מעיד על איזשהו תהליך של התייעצות של הגופים הרלוונטיים? זה לא סיכום של תהליכים?
דנה נויפלד · ראשית אני אגיד רגע עוד פעם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני שואלת את גברתי, בעצם היה צריך לשאול אותו אבל את נשאלת על זה.
דנה נויפלד · ראשית אני התכוונתי רק להגיד שצריך לשאול אותו למה הוא התכוון כשהוא כתב שזה מבוסס על מאות שעות של עבודה, לזה התכוונתי. המפגשים, גם מפגשים, זה נכון שהתקיימו, זה נכון לקיים מפגשים ונכון לשמוע אבל כשמדברים על עבודה על מסמך שהוא אורך הרבה זמן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את מדברת על סעיף.71?
דנה נויפלד · ראשית כן,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא מפגשים, זה דיונים.
דנה נויפלד · ראשית כתוב ישיבות רבות של צוות בראשות המנכ"ל ובהשתתפות, בחלקם נציגי בזק בגלל זה אמרתי שיש בפנים גם נציגי בזק. גם אם יש מפגשים זה לא התחליף לעבודה המקצועית,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן באמת, מספיק
ז'ק חן · ראשית לדלג שלוש שורות ולהגיד חלקם נציגי בזק?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן מספיק, באמת.
יהודית תירוש · ראשית רמיזות מאיימות כאלה, לא כדאי להיות פה, מספיק, די, מה זה?
עמית חדד · ראשית ממש מאיימות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר לתת לחקור ולשמוע בשקט בלי הערות ביניים?
דנה נויפלד · ראשית אני רוצה להגיד משהו, מומו פילבר בחר להציג את הדברים כמו שהוא בחר להציג אותם גברתי בסדר? מה שהוא הציג כאן זה לא תחליף בעיני ולא דרך שבה נכתבים מסמכים אחרים במשרד התקשורת בתקופת כהונתי כיועצת משפטית, זה בוודאי עבודה שצריך לעשות כעבודה מקדימה, כדיון מקצועי אבל זה לא תחליף לזה שבסופו של דבר מסמך בסדר גודל שכזה נכתב בשיתוף גורמי המקצוע, על ידי גורמי המקצוע.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הבעיה היא באופן כתיבת המסמך או בתהליכים שהיו? כי הוא מתאר תהליכים, אולי זה לא נכתב כמו שאתם כותבים, השאלה איפה הבעיה פה?
דנה נויפלד · ראשית שוב, מסמך בסדר גודל כזה שהוא מהווה שינוי כה משמעותי מבחינת הרגולציה, אני לא, הוא תיאר את זה באופן שבו הוא בחר לתאר את זה. התהליכים באופן הזה שונה מיתר התהליכים שנערכו במשרד התקשורת לגיבוש מדיניות, זה אני יכולה להגיד.
ניצן וולקן · ראשית אם את יכולה בבקשה להסביר במה הם שונים, את התייחסת פה לגורמי מקצוע, מה אמורה להיות המעורבות שלהם ומה משתקף כאן?
דנה נויפלד · ראשית בדרך כלל, אני אומרת שוב, לפני שנכתב מסמך מדיניות בסדר גודל כזה, מסמך כזה עובר, הוא מתחיל מלמטה ואז הוא עובר למנכ"ל בסוף ולא הפוך, פה במקרה הזה
ניצן וולקן · ראשית מה זה מלמטה?
דנה נויפלד · ראשית זה אומר שישבו כלכלנים ביחד עם המשפטנים והמהנדסים ובדרך כלל שוב, מסמך כזה כנראה היה מתחיל במצב עבודה רגיל, היה מתחיל בתוך אגף כלכלה
משה בר-עם · ראשית גברתי יודעת שבמקרה הזה זה לא נעשה כך?
דנה נויפלד · ראשית כן, הם גם לא ראו את המסמך הזה לפני כן. לפי מיטב ידיעתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מופיע בסעיף 1.1 הוא כן מתאר דיונים, מפגשים בתוך משרד התקשורת, בדיונים רגולטוריים נוספים עם משרד האוצר. הוא עונה על הרבה דיונים ציבוריים, זאת אומרת המסמך כן מתאר, אולי דרך הכתיבה לא מפורטת אבל הוא כן מתאר תהליכים, יש תהליכים שחסרים בתוך כל מה שמתואר כאן?
ניצן וולקן · ראשית גברתי אני יכולה בבקשה לשאול שאלה,
ז'ק חן · ראשית בית משפט שאל שאלה
ניצן וולקן · ראשית בסדר, אני מכבדת את השאלה של בית המשפט, אני רק מבקשת לפרק אותה לכמה שאלות משנה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, אפשר לפרק אותה, אין בעיה
ניצן וולקן · ראשית ואז הדברים יהיו יותר ברורים
ז'ק חן · ראשית ואז אנחנו בנגדית...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר בלי הערות מהספסלים.
ניצן וולקן · ראשית אני שואלת ככה, קודם כל אני שאלתי, דבר ראשון ששאלתי היה לגבי המעורבות שלך והידיעה שלך כיועצת משפטית בין גיבוש טיוטת מסמך המדיניות הזה. אני חוזרת על השאלה הזאת, באיזה מידה, אם בכלל, היית מעורבת?
דנה נויפלד · ראשית לא הייתי מעורבת
משה בר-עם · ראשית היית צריכה להיות מעורבת בשלב שבו נערכים הדיונים המקצועיים? אני כרגע מדבר בהיבט ההנדסי, הכלכלי, הפיננסי.
דנה נויפלד · ראשית אני לא אמורה להיות בכל ישיבה שמתקיימת, אני יכולה לדבר על אופן העבודה הרגיל של גיבוש מסמכי מדיניות במגוון של נושאים. יש גם התייעצות עם הלשכה המשפטית עוד לפני גיבוש המסמך הסופי בשלבים יותר מוקדמים של טיוטות על מנת לקבל, גם לדיוקים שצריך לכתוב ואז ל... מהות שצריך לפתור. בדרך כלל הלשכה המשפטית מעורבת בשלבים מוקדמים יותר ולא בשלב שכבר יש טיוטה סופית, גם אם זה לא אני בעצמי אז שוב, זה לשכה שיש בה עורכי דין נוספים והיה לי בלשכה צוות, צוות של שוק סיטונאי זה עורכי דין שעסקו בנושא של השוק הסיטונאי כעניין שבשגרה. זו הייתה העבודה המרכזית שלהם. השאלה מה זה אומר צריך? אני מדברת על אופן העבודה הרגיל והמקובל שבו בסוף מסמכים מקצועיים בסדר גודל כזה הם מתחילים מלמטה ולא מלמעלה, לא מגיעים מהמנכ"ל אלא מגיעים עוד מהעבודה המקצועית שנעשים באגפים המקצועיים, כמובן ששאלת המדיניות ומה המדיניות זה בסדר גמור אבל כשהאינדיקציות שיש פה זה להציג את זה בכנס גלובס זה לא תחליף לעבודה מקצועית של אנשי מקצוע בתוך משרד התקשורת, זאת הכוונה שלי.
ניצן וולקן · ראשית אז השאלה הבאה שאני רוצה לשאול אותך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הבאה, אם מתאים לגברתי כמה דקות הפסקה?
ניצן וולקן · ראשית ממש מתאים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו?
ניצן וולקן · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז נצא לעשר
ז'ק חן · ראשית סליחה גברתי אולי נעשה את זה הפעם חמש כי אנחנו עדיין מחכים לתשובה לשאלת בית המשפט שהבטיחו שיפרקו אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא, זה עשר כדי שאת כל ההערות תוציאו בדקות האלה ויהיה שקט
ז'ק חן · ראשית נזכור עשר דקות. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה.
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי אותך, שאלה אחרונה הייתה לגבי מעורבות שלך בגיבוש של טיוטת מסמך המדיניות והשבת שלא היית מעורבת. אני שואלת, נדמה לי שכב' השופט בר - עם שאל אותך האם היה צורך בכלל במעורבות כזאת? השבת שכן ואני מבקשת שתגידי למה?
דנה נויפלד · ראשית בדרך כלל מסמך כזה הוא מסמך שמבוסס על תשתית מקצועית במובן של איסוף הנתונים, בדיקת חלופות, הסבר הנחות, כל הדברים האלה לא מופיעים בתוך המסמך הה. אחד הדברים שעושה ייעוץ משפטי זה אומר תסבירו את החלופות, תנמקו, זאת אומרת מעבר לסיוע הטכנית הוא גם סיוע במובן המהותי שהחלטה בסדר כזה היא צריכה להיות מבוססת. הוא אומר טוב, איפה העובדות של המסמך, מה הנתונים שהצגתם, איפה, תסבירו למה הנחתם שהדבר הזה יפתח את התחרות כי זה לא מופיע הדברים האלה במסמך הזה, זה לא רק העבודה המקצועית שצריכה להיעשות, גם אנחנו היינו מנחים, המסמך הזה לא מבוסס, הוא לא כולל את התשתית העובדתית והמקצועית שנדרשת בשביל לבסס את המסקנות האלה כי המסמך הזה לא מסביר איך הוא הגיע בסוף. יש פה הרבה מלל אבל אין פה הסבר איך הגעת לתוצאה, להמלצות האלה? על מה ביססת את זה? זה סוג של עבודה משפטית שנעשית כמעט על כל מסמך רגולטורי שיוצא. אנחנו גם מקשים לראות שהתהליך, מעבר לעובדה שהוא נעשה כמו שצריך, שהוא גם מבוסס כמו שצריך וזה עבודה שלמעשה לא ניתנה לנו השהות לעשות אותה לפני שיוצא מסמך כזה, שוב, אפילו אם הוא מבוסס על מאה מפגשים עדיין צריך לבסס אותו והתשתית הזאת המקצועית לא קיימת בתוך המסמך הזה אז לכן כשאני אומרת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי מדברת בתחום המשפטי?
דנה נויפלד · ראשית התחום המשפטי הוא מלווה את התחום המקצועי, הוא מסתכל על המסמך ואומר האם המסמך... הרגולטורי יש פה את האדנים שעליהם אפשר להעמיד את המגדל שנבנה כאן, זה דברים שאנחנו בודקים אותם. אנחנו לא אומרים להם מה צריך לכתוב אבל אם זאת המסקנה, איך הגעת אליה? אנחנו בודקים שהתהליך הזה נעשה ובתוך המסמך הזה קשה להצביע על זה שהתהליך נעשה כמו שצריך. יש דו"ח מבקר מדינה עם עשרות עמודים שמסביר למה התשתית המקצועית של המסמך הזה הספציפי עומד עליו, הוא לא מקצועית מבוסס, זה עבודה שלו היו נותנים לנו כלשכה משפטית את השהות לעבור עליה כמו שצריך היינו יכולים לבוא ולהעיר ולהגיד. לא ניתן לנו.
ניצן וולקן · ראשית אני שאלתי אותך ובית משפט שאל אותך עכשיו לגבי המעורבות שלך ושל המחלקה המשפטית ואני רוצה לשאול מה את ידעת לגבי מעורבות של גורמים אחרים ממשרד התקשורת, למשל מעורבות של אגף כלכלה בגיבוש של טיוטת מסמך המדיניות?
דנה נויפלד · ראשית לא ידוע לי שאגף הכלכלה היה מעורב בתוך הגיבוש של המסמך הזה
ניצן וולקן · ראשית ובדרך העבודה הרגילה של משרד התקשורת, עד כמה, אם בכלל, אגף הכלכלה מעורב במסמכים מהסוג הזה? אני אתן כדוגמא כדי להבהיר את השאלה שלי, למשל, מסמך המדיניות של כחלון מ - 2012 גם מסמך מדיניות, באיזה מידה, אם בכלל, אגף כלכלה מעורב שם היה?
דנה נויפלד · ראשית מסמך כחלון הוא דוגמא של מסמך שנכתב בשיתוף של אגף הכלכלה ביחד עם הלשכה המשפטית, המסמך בדרך של הכתיבה שלו מתחילה מלמטה לקדם את המדיניות, שוב, זה לקדם מדיניות מנכ"ל, זה לקדם מדיניות שר אבל דרך העבודה הרגילה היא להתחיל לכתוב אותה מלמטה ולא להגיע עם מסמך גמור שהוא כבר מוכן ואז להתחיל להעיר עליו.
ניצן וולקן · ראשית וחוץ ממך למי עוד הועברה הטיוטה של טיוטת מסמך המדיניות?
דנה נויפלד · ראשית למיטב זיכרוני היא הועברה לעוד סמנכ"לים במשרד
ניצן וולקן · ראשית סמנכ"לים במשרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית וגם לאבי ליכט
ניצן וולקן · ראשית אני אשאל באמת לרגע על אבי ליכט ואני אחזור אחורה אבל במייל המלווה שפילבר שלח אליך שראינו אותו קודם, זה ת/471 הוא ביקש ממך במפורש שתעבירי את המסמך לאבי ליכט, הוא כתב תעבירי לעיונו הדחוף של אבי ליכט אחרי שתעברי כמובן גם את כדי לקבל אינדיקציה ממך לשר לקראת הפגישה ביום ראשון. מה היה הרקע לבקשה הזאת ביחס לליכט?
דנה נויפלד · ראשית נדמה לי, אני חושבת שמי שביקש את זה לראשונה היה השר הנגבי אבל גם מר פילבר, רצו שזה יועבר גם לאבי ליכט. ביקשו שזה יועבר גם לאבי ליכט.
ניצן וולקן · ראשית בטיוטת מסמך המדיניות הזאת יש תיאור של כל מיני סיכומים שהושגו מול בזק וכתוב שם, בין היתר, שהתקדמות בביטול ההפרדה המבנית תהיה קשורה בהתחייבויות של בזק בנושא הצעת הפריסה, למשל סיכום על היקף פריסה משמעותי בתוך שלוש שנים, לפחות 76% מבתי האב בישראל, מה את ידעת לפני שאת קיבלת את הטיוטה הזאת לגבי סיכומי עם בזק?
דנה נויפלד · ראשית לא ידעתי על סיכומים על בזק
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה להציג לך עכשיו את מייל התשובה שאת שלחת לפילבר, את שולחת ב-8 באוקטובר זה ת/, 474 בר - קוד 3782 אני אשמח שתעייני רגע במסמך הזה.
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית מה בעצם אם את יכולה לתמצת את עמדתך בנוגע למסמך שקיבלת? מההעמדה שאת מעבירה לו לפילבר בנושא הזה?
דנה נויפלד · ראשית הבהרתי לו את מה שאמרתי כאן על אופן הכתיבה של המסמך הזה שהוא יוצא דופן ביחס לתהליכים רגילים ועל הזמן הקצר שניתן לנו להעיר עליו, על אי שיתוף גורמי המקצוע האחרים במשרד ועוד הערות ספציפיות לגבי ההצעה שלו.
ניצן וולקן · ראשית ובעקבות ההערות האלה, איזה עבודה, אם בכלל נעשתה על המסמך הזה לפימה שאת יודעת? קיבלת תשובה למייל הזה?
דנה נויפלד · ראשית לא, לא קיבלתי תשובה למייל הזה ואחר כך היו עוד ישיבות בנושא עם מומו ועם השר הנגבי אמרתי שם גם את אותם דברים.
ניצן וולקן · ראשית בסדר. בסעיף האחרון למענה, סליחה, זה בעמוד הראשון בפסקה שמתחילה במילה בנוסף, את כותבת לו - בנוסף האישורים שציינת למיזוג בזק - YES התייחסו לאישור העברת אמצעי השליטה ולא להכנסת YES לתוך בזק כחטיבה. לגבי החלטת רשות המיסים איני יודעת למה היא מתייחסת. אני שואלת אותך קודם לגבי החלק הראשון, האישורים למיזוג בזק - YES על מה בעצם, אם את יכולה להסביר על מה את מדברת כאן ואם את יכולה להסביר לנו או לקשר את זה למסמך המדיניות, למה זה בעצם מתייחס, טיוטת מסמך המדיניות?
דנה נויפלד · ראשית בתוך טיוטת המדיניות הוא התייחס למיזוג בזק - YES
ניצן וולקן · ראשית אם המסמך מולך אני אשמח שתפני לסעיף
דנה נויפלד · ראשית בסעיף 10.1 אז הוא כותב מוצע לאשר באופן מיידי מיזוג תאגידי בין YES ובזק ואז הוא כותב על זה הוא אומר שהאישורים למיזוג הזה ניתנו דפקטו במהלך השנתיים האחרונות ואז הוא מביא את החלטת ההגבלים העסקיים, החלטת המועצה והחלטת רשות המיסים ועל זה אני אומרת לו שזה, שהאישורים האלה לא ניתנו למיזוג באופן, למיזוג התאגידי אלא להעברת אמצעי השליטה ולא להכנסת YES לתוך בזק כחטיבה. זה מה שאני כותבת לו ואני אומרת לו שלגבי החלטת רשות המיסים אינני יודעת למה היא מתכוונת.
ניצן וולקן · ראשית את ביקשת לקבל את ההחלטה הזאת? לראות אותה?
דנה נויפלד · ראשית לא פה אבל בשלב מאוחר יותר שאלנו, ביקשנו גם לקבל את זה ולא קיבלנו
ניצן וולקן · ראשית באופן כללי את יכולה, נגענו בזה מעט קודם בתחילת הנושא של השוק הסיטונאי אבל אם את יכולה להסביר איזה ממשק בעצם התקיים בין משרד התקשורת לגורמים מפוקחים, למשל בזק בנוגע לשוק הסיטונאי, באיזה נושאים הממשק בין המשרד לבזק עוסק בהקשר הזה של השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה
ניצן וולקן · ראשית אני מניחה שיש יחסים שוטפים בין משרד התקשורת לחברות מפוקחות באופן כללי, אני מניחה שגם הנושא של השוק הסיטונאי ואם את יכולה לומר לנו באיזה אירועים, באיזה נושאים היה קשר בין משרד התקשורת לבין בזק?
דנה נויפלד · ראשית מתי, באיזה שלב?
ניצן וולקן · ראשית סביב הנושא של השוק הסיטונאי?
דנה נויפלד · ראשית בשוק הסיטונאי איזה ממשקים היו?
ניצן וולקן · ראשית כן
דנה נויפלד · ראשית באיזה נושאים היו?
ניצן וולקן · ראשית כן
דנה נויפלד · ראשית למנות את הנושאים?
ניצן וולקן · ראשית תתחילי
דנה נויפלד · ראשית בשוק הסיטונאי אז על עצם, בעצם מהשימוע הראשון שיצא בתחילת 2014 שזה היה השימוע הראשון, התחיל מהשירותים הסיטונאיים, התעריפים הסיטונאיים, תיקי השירות הסיטונאיים, המימוש שלהם, ההדדיות שדיברת עליו ועתירות שהם הגישו, שולחנות עגולים שניהלנו.
ניצן וולקן · ראשית אני רגע אסביר, נראה לי שלא הסברתי את עצמי טוב אבל משרד התקשורת הוא רגולטור, הוא מפקח על החברות שנותנות שירותים לפי חוק התקשורת. נכון?
דנה נויפלד · ראשית כן
ניצן וולקן · ראשית אז אני פשוט רוצה להבין מה כוללים היחסים השוטפים בין מפקח - מפוקח בהקשר הזה, במה עוסק הממשק הזה? באיזה סוגיות שעומדות על הפרק? באיזה מידה הוא עוסק למשל, אני לא יודעת, למשל בתיקוני חקיקה, בהחלטות?
דנה נויפלד · ראשית יש תיקוני חקיקה, יש תיקוני רישיון, יש מסמכי מדיניות, גם מסמכים אחרים
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה להציג לך את ת/475 זה תכתובת בינך לבין עדי כאהן ומכותבים לתכתובת הזאת גם שלמה פילבר ויעל מלם - יפה, שמי זאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מיוני
משה בר-עם · ראשית 27 ביוני. המסמך הקודם היה מאוקטובר
ניצן וולקן · ראשית זה מיוני ואחר כך התכתובת מיולי, כן, זה שאלה כללית, היא לא ברצף הכרונולוגי כרגע של הדברים. אני בתוך הנושא של ההפרדה המבנית אני רגע זזתי, אני עדיין בתוך הנושא הזה בכללותו אבל זזתי לאיזשהו מקטע אחר שמדבר, מתייחס לממשק מול בזק והמסמך הזה מובא בהקשר הזה ולא בהקשר הקודם שדיברנו. ספציפית זה גם נכון למרות שזה הנושא הכללי שאנחנו עוסקים בו, ספציפית הוא לא עוסק בהפרדה מבנית וזה עולה בבירור מהכותרת. המסמך הזה, יש כאן תכתובת בין עדי כאהן - גונן, יעל מלם, את מכותבת גם לחלק הנוסף של התכתובת, רק אם יכולה להגיד מי זאת יעיל מלם - יפה?
דנה נויפלד · ראשית יעל מלם - יפה היא עובדת בלשכה המשפטית במשרד התקשורת, היא עורכת דין בכירה בלשכה, ותיקה.
ניצן וולקן · ראשית אנחנו רואים בתכתובת הזאת שב - 27 ביוני עדי כאהן שהתייחסת אליה כבר קודם פונה אליך, שואלת אם יש אפשרות להעביר לבזק את חוות הדעת המשפטית בנושא שימוש בתיק שירות תשתיות... אנחנו רואים כאן גם את התשובה שלך שכפי שכבר עלה בשיחה שלי עם יעל בשבוע שעבר אתם לא נוהגים להעביר חוות דעת פנימיות החוצה. זה לא מתייחס ספציפית לנושא של ההפרדה המבנית אבל השאלה שלי היא באיזה מידה, אם בכלל הדברים שאת אומרת כאן משקפים את העמדה הכללית שלך או ההנחיה הכללית שלך?
דנה נויפלד · ראשית מדובר בחוות דעת, קודם כל המייל הזה משקף את העובדה שחוות דעת פנימיות אנחנו לא מוציאים החוצה. אני לא יכולה להגיד שאף פעם לא יצאו ופורסמו חוות דעת משפטיות אבל הם נכתבות ככאלה בידיעה שהם יצאו וזאת חוות דעת שהיא חוות דעת פנימית, לבקשת המנכ"ל.
ניצן וולקן · ראשית ואז לשאלתי לגבי חוות דעת פנימיות?
דנה נויפלד · ראשית חוות דעת פנימיות, אם הן פנימיות, הן פנימיות, הן לא אמורות לצאת החוצה
ניצן וולקן · ראשית ללא קשר לשאלת הנושא שהן עוסקות בו?
דנה נויפלד · ראשית אם זו חוות דעת פנימית, משפטית פנימית אז היא לא אמורה לצאת החוצה
ניצן וולקן · ראשית מההיכרות שלך, מהניסיון שלך בדרך העבודה הרגילה של משרד התקשורת, באיזה, ואת אמרת קודם לפעמים אנחנו מעבירים, הזכרת את זה כמה פעמים, אז השאלה שלי היא בעצם באיזה שלב של העבודה של המשרד, של גורמי המקצוע במשרד טיוטות של מסמכים יועברו לגורמים חיצוניים או מסמכים יועברו לגורמים חיצוניים?
דנה נויפלד · ראשית יש את הברור שמסמכים סופיים בדרך כלל יוצאים החוצה. לגבי טיוטות זה תלוי בעניין, צריך שתהיה סיבה, הסבר למה זה צריך לצאת כל עוד המסמך בעבודה, למה מוציאים אותו. זה יכול לקרות אם יש הסבר
ניצן וולקן · ראשית וככלל?
דנה נויפלד · ראשית וככלל לא, מסמכים בעבודה לא אמורים לצאת החוצה. שוב, זה תלוי בעניין, אם יש הסבר, יכול להיות.
ניצן וולקן · ראשית זה הדבר הרגיל או שזה חריג?
דנה נויפלד · ראשית שוב, חוות דעת משפטית בדרך כלל אנחנו לא מוציאים חוות דעת משפטיות החוצה
ניצן וולקן · ראשית אז אני שואלת את אותה שאלה בעצם ששאלתי אותך עכשיו לגבי, לא רק לגבי חוות דעת משפטיות אלא גם לגבי תיקוני רישיון לחברות שהן חברות בעלות רישיון, נניח שאנחנו נמצאים בתהליך של תיקון רישיון כמו שאת התייחסת, תיארת היום כאן אז באיזה שלב של העבודה יועבר תיקון רישיון לגורם מפוקח?
דנה נויפלד · ראשית זה בדרך כלל יעבור בצורה של שימוע ודיברנו על השימוע מקודם אז אנחנו מכינים בדרך כלל מסמך מקצועי שמלווה ועם טיוטת רישיון שמעבירים ביחד, זה השימוש, בדרך כלל עם שני הצרופות האלה והן יוצאות החוצה ואז לגבי זה ניתן לשלוח התייחסות או להעיר או לתת מענה לשימוע.
ניצן וולקן · ראשית מי מעורב בהליך כזה? מי ממשרד התקשורת הכוונה?
דנה נויפלד · ראשית יש הרבה מאוד גורמים שמוציאים שימועים לפי העניין
ניצן וולקן · ראשית מי הגורם שיעביר את זה? מסמך כזה, נגיד תיקון רישיון בעבודה מי הגורם שיעביר אותו?
דנה נויפלד · ראשית זה יכול לצאת מטעם סמנכ"ל כלכלה, זה יכול לצאת מטעם המנכ"ל, זה יכול לצאת מטעם סמנכ"ל אחר, זה תלוי בנושא ותלוי בעניין.
ניצן וולקן · ראשית ובאיזו מידה גורמי, את ציינת כמה גורמי מקצוע אז נניח שהם בעלי תפקידים פרסונות רלוונטיות במשרד התקשורת, באיזה מידה כאשר מחליטים לנקוט במהלך כזה של הוצאת מסמך העברה לגורם מפוקח מדובר בתהליך שאנשים שאת הזכרת יודעים עליו?
דנה נויפלד · ראשית זה בדרך כלל יהיה לפי החלטה שלהם לעשות את זה
ניצן וולקן · ראשית אז אם את החלטת לעשות את זה מי ידע?
דנה נויפלד · ראשית אם אני החלטתי לעשות את זה?
ניצן וולקן · ראשית כן
דנה נויפלד · ראשית אז אני אדע
ניצן וולקן · ראשית אבל מי עוד במשרד? האם גורמים אחרים במשרד ידעו על כך?
דנה נויפלד · ראשית זה תלוי לפי העניין, אני מנסה לחשוב על סיטואציות, מסמך יוצא לשימוע הוא מופץ בדרך כלל למספר גדול של גורמים, אם זה, זה יכול להיות גם למפוקח ספציפי, אם זה אך ורק קשור אליו ונושא נקודתי שקשור רק אליו אבל הדרך להוציא החוצה לקבל התייחסות מהמפוקחים או מהציבור יהיה בדרך מסודרת של שימוע.
ניצן וולקן · ראשית ותיקוני רישיון, למי הם רלוונטיים תיקוני רישיון, לאיזה מחלוקת במשרד?
דנה נויפלד · ראשית גם, כל המחלוקת שציינתי
ניצן וולקן · ראשית כולל משפטית, כולל כלכלית?
דנה נויפלד · ראשית כולל משפטית, כולל כלכלית, כולל,
ניצן וולקן · ראשית ואם נשלח לחברות כזה תיקון שימוע באיזה מידה העברת המסמך תהיה שקופה למחלקה המשפטית, למחלקה הכלכלית?
דנה נויפלד · ראשית זה לפי העניין אבל אם זה בצורה של שימוע בוודאי שזה יהיה שקוף, אם זה יהיה לצורך מסוים אז אני מניחה, שוב, זה תלוי בסיטואציה שאנחנו נדע, נכיר, תלוי במה מדובר.
ניצן וולקן · ראשית בדרך העבודה הרגילה של המשרד מי כותב מסמכים עבור מנכ"ל משרד התקשורת?
דנה נויפלד · ראשית בדרך כלל זה מתחיל מגורמי המקצוע במשרד, תלוי בנושא של המסמך אבל זה בדרך כלל מתחיל מגורמי המקצוע.
ניצן וולקן · ראשית אני רוצה רגע לשאול אותך אם את יכולה להסביר מכתב שימוע מה הפורמט שלו כשהוא מועבר ל...
דנה נויפלד · ראשית מסמך שימוע?
ניצן וולקן · ראשית כן
דנה נויפלד · ראשית יש בדרך כלל כותרת שאומרת מסמך לשימוע, נושא ואז העמדה המקצועית ויכול להיות מצורף אליה אם יש תיקון רישיון, אם יש תיקון תקנות, אם יש, שוב, תלוי מה הפורמט של התיקון הרגולטורי, מסמך מדיניות, תלוי במה מדובר.
ניצן וולקן · ראשית עכשיו אני מסבירה גם לך וגם מבהירה לבית משפט שאני אציג לעדה מקבץ של מסמכים, מבחינת תאריכים השתדלנו כדי לנסות ולקצר דברים שהם באותו נושא להציג במקבץ אחד ולכן זה מוצג באופן הזה. חלק מהמסמכים האלה מתייחסים למועד שהוא לפני שיחתה של העדה עם פילבר שהיא תיארה כאן, חלק למועד מאוחר יותר ואני אציין את התאריך ביחס לכל מסמך. המסמך הראשון זה ת/476
ז'ק חן · ראשית אני מבקש להתנגד.
ניצן וולקן · ראשית למסמך הזה?
ז'ק חן · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק רגע. אנחנו מדברים על מסמכים שהעדה צד להם?
ז'ק חן · ראשית לא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שהיא כתבה אותם?
ניצן וולקן · ראשית לא, היא לא צד להם ואני אסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה מהות המסמכים שגברתי רוצה להציג לה?
ניצן וולקן · ראשית אז אני אסביר, אני חושבת שאולי עדיף שהעדה תצא כי ההסבר שלי יהיה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תצאי בבקשה.
ניצן וולקן · ראשית מדובר במסמכים שבעצם מראים, מסמכים, טיוטות מוקדמות של המסמך הזה בשעה שהעדה נויפלד איננה יודעת כלל שהם נרקמות, מועברות לגורמים בבזק. מטבע הדברים בגלל שהטענה שלנו היא שהיה איזשהו מסלול חשאי שפילבר קיים מול גורמים שונים בבזק העדה לא יודעת על המסמכים האלה ומן הסתם, היא לא מכותבת אליהם. אני מתחברת למה שאני אמרתי נדמה לי בתחילת הפרק הזה, השופט שחם שאל אותי על זה, אני אמרתי הקבילות של המסמך יכולה להיות לכמה צרכים, לכמה מישורים, היא יכולה להיות להוכחת התוכן שלו, היא יכולה להיות להוכחה של איזשהו אירוע וכאן היא משמשת לאיזשהו צורך אחר בגלל שאנחנו צריכים להראות בעצם לאור הטענות שלנו שיש כאן מהלכים שנרקמים מאחורי גבה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת ואנחנו נראה בהמשך באיזה רמה לא היו מעורבים ולא ידעו על כך גם גורמים אחרים. המסמכים האלה מוגשים כמובן היא לא צד להם אבל האנשים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז מה גברתי רוצה לשאול אותה, אם היא ראתה את המסמכים האלה לפני הפגישה של ספטמבר?
ניצן וולקן · ראשית כן, אני רוצה לשאול אותה אם היא ראתה אותם בכלל ואני רוצה לשאול אותה אם היא ידעה שמועברים דברים ואני רוצה לשאול אותה גם באופן כללי, זה חשוב לי להגיד, זה חשוב לי להציג את המסמכים האלה באופן ספציפי כי יכולה להיות טענה
משה בר-עם · ראשית אולי לא ניתן להציג לעדה במסגרת שלה מבלי להגיש, בכפוף לתשובה שהיא תיתן אבל אם היא לא מכירה אז,
ניצן וולקן · ראשית אז אני אסביר, הרי בסופו של דבר לנו יש טענה להעברה חשאית של מסמכים. אני אצטרך להראות ביחס לכל נושא שהעדה לא ידעה על ההעברה של המסמכים האלה, זה לא מספיק להישאר באיזשהו לבל גבוה של חוסר ידיעה בגלל שבהחלט יכול להיות שיש נושא מסוים שהיא לא מכותבת אליו אבל אולי היא כן ידעה, אולי כן נועצו בה, אולי, יכול להיות איזשהו תרחיש אחר וגם יכול להיות שעדים אחרים שיגיעו לכאן יספרו על ידיעה או אי ידיעה או על זה שמשרד התקשורת נוהג או לא נוהג להעביר מסמכים מהסוג הזה, בנסיבות האלה לגורמים האלה ולכן כן חשוב לדעתנו לשמוע את העדה ולהבין ממנה קודם כל באופן ברור וביחס לכל מסמך מה היא ידעה ולא ידעה, גם באופן נושאי אם היא ידעה, לא רק מבחינת המסמך הספציפי אלא גם באופן נושאי, תהליכי, מה היא יודעת? וגם בעצם לאפשר איזשהו מצע שיאפשר קביעה בהמשך של בית המשפט לגבי השאלה אם מסמכים כאלה כן מועברים בדרך כלל או לא מועברים בדרך כלל או מה הפרקטיקה הנוהגת של התקשורת בהקשר הזה.
משה בר-עם · ראשית אם היא לא מכירה את המסמכים איך אפשר להגיש אותם?
ניצן וולקן · ראשית אז אני אומרת אדוני, השאלה שאני אשאל אותה היא לא, שאלות באופן כללי שאני אשאל אותה הן לא שאלות לגבי תוכנם של המסמכים האלה, למה כתבו כך או כך.
משה בר-עם · ראשית כל מסמך שמגישים, כשמגישים מסמך, גברתי מכירה זה כללי יסוד, צריכים להגיש אותו באמצעות עד מאמת קודם כל ואחר כך מתייחסים לתוכן, אם היא לא מכירה את המסמך?
ניצן וולקן · ראשית אם זה לאמיתות התוכן אבל אני לא מבקשת להגיש לאמיתות התוכן ובנוסף העדים, אני כן רוצה להגיד שאני לא מבקשת להגיש לאמיתות התוכן הצדדים לתכתובת, לפי הכללים שאדוני הזכיר והם הכללים המקובלים כמובן יהיו עדים כאן אני כן אומר וזה גם בהמשך, בית המשפט הגביל אותי בבוקר לגבי הצגה של תכתובות, זה היה תכתובות וואטסאפ שהעדה לא הייתה צד להם ואמר לי את יכולה להציג רק מה שהעדה הייתה צד אבל אני כן אזכיר שלמשל בחקירתו של עד המדינה חפץ אני מתייחסת ל - ת/409 הוא נשאל שאלה, הוצגה לו והוא נשאל לגבי תכתובת בין פילבר לקמיר ובית המשפט אפשר את הדבר הזה כמובן בכפוף לכך שהשניים האלה שהם צד לתכתובת יהיו עדים במשפט. אני לא רואה מה ההבדל?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תלוי מה שואלים? אם היא מכירה את המסמך? זה דבר אחר וגם היא נשאלת על תוכנו של המסמך זה דבר אחר.
ניצן וולקן · ראשית אז אני מבהירה, אני ממש מסבירה, המטרה של החקירה והמטרה של השאלות היא,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי הסבירה. עו"ד חן כן, אדוני רצה להתנגד, אדוני מתנגד להגשה שלהם או לשאלות שעדיין לא נשאלו אבל אנחנו כבר יודעים מה הן תהיינה פחות או יותר?
ז'ק חן · ראשית כבודכם זה בהרבה רבדים, הרובד הראשון מציגים לה את המסמך הזה בחקירה לשיטתנו מלווה במצג מטעה כאילו בזק הכינה אותו כך היא נשאלת - ממצאי החקירה עולה כי המסמך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איזה חקירה? אנחנו לא שם
ז'ק חן · ראשית אז אמרתי בכמה רבדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, עכשיו אדוני מתנגד למה שהיה בחקירה?
ז'ק חן · ראשית גברתי אני לא מתנגד למה שהיה בחקירה, פשוט בתשובה של חברתי היא אמרה היא הסבירה מדוע היא רוצה להציג לעדה, היא מדברת על ערוץ סודי בין פילבר והיא הוסיפה גם על המעורבות של בזק בהכנת אותם מסמכים
ניצן וולקן · ראשית לא, אני לא אמרתי ואין לי טענה, אני לא הולכת לשאול כאלה שאלות
ז'ק חן · ראשית נכון, ודאי שאת לא מציגה את זה משום שזה שקר שהחוקרים הציגה לעדה. אחרי שמציגים לה את השקר הזה היא אומרת אני לא מכירה את המסמך הזה, זה לגבי ת/460.
ניצן וולקן · ראשית זה ת/476
ז'ק חן · ראשית 476 תודה. מדובר במסמך מבחינת דיני הקבילות וחברי הם אלה שבחרו את סדר העדים ואת מי הם מביאים, אם הם רוצים להוכיח לאמיתות התוכן זה פשוט, זה לא, שמים את זה בצד, אם זה כדי להוכיח אופוזיציות שקריות שהוצגו בחקירה גם זה לא וחברתי אמרה שהיא חוזרת בה ממה שהוטח בעדה שלא הכירה את המסמך.
ניצן וולקן · ראשית אני לא חוזרת, אני יש לי את השאלות שאני רוצה לשאול
ז'ק חן · ראשית אם מדובר להוכחת העובדה שהיא לא מכירה את המסמכים, העדה אני מזכיר לכבודכם עוד לפני דקות ארוכות באה ואמרה מסמך המדיניות, הרי חברתי התחילה הפוך, הראתה לה את מסמך המדיניות והיא העידה שאת מסמך המדיניות וכל מה שכרוך בו זה הייתה המשמעות, בזה אחזו בערך שעה כולל שאלות של בית המשפט שלהם היא לא ענתה היא לא הכירה, היא נקראה בהפתעה לחדרו של המנכ"ל כך נאמר לה, ניתן לה מסמך ביד היא אמרה שלא רק שאת המסמך הזה היא לא מכירה היא לא הייתה שותפה בעריכתו, וכו' וכו'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקי. וכו' וכו'
ז'ק חן · ראשית עכשיו, כל המסמכים, לגבי כל המסמכים שחברתי רוצה להראות לכן אני מדבר כרגע על ת/476 אבל זה נכון גם לגבי אלה שיבואו אחר כך אלה מסמכים שהיו התשתית לאותו מסמך מדיניות שהעדה כבר העידה שהיא לא מכירה ופעם ראשונה היא ראתה ולשאלות ספציפיות של בית משפט היא אמרה אני לא רק שלא מכירה, אני לא מכירה אתהעבודה נעשתה ביחד אליהם, למרות שהשאלה האחרונה של בית משפט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז מה להתנגדות הזאת האחרונה? זה שהעדה כבר העידה לגבי מסמך אחד, אדוני אומר,
ז'ק חן · ראשית לא, זה לא מסמך אחד, אם חברתי באה ואומרת שכל המסמכים שהיא רוצה להראות לא קשורים לאותו מסמך של מדיניות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ואם הם כן קשורים?
ז'ק חן · ראשית אז אם הם כן קשורים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא תגיד שהיא לא מכירה, למה להראות לה ולשאול אותה אם היא ראתה את המסמך. הגשה היא דבר אחד וחקירה היא דבר אחר. זה שני דברים נפרדים, אפשר להציג מסמך בלי להגיש אותו, הוא יסומן כדי שבבוא היום יש לו כבר מסמך, כשיבוא העד הרלוונטי יוגש באמצעותו אבל אז כבר נדע שהעדה נשאלה בחקירה על מסמך שמסומן X ואמרה שהיא לא מכירה אותו, והיא נשאלה האם היא נתקלה אי פעם בדברים שכתובים בסעיף 4 אז היא תגיד לא, לעולם לא.
ז'ק חן · ראשית אז אני אומר לכבודכם, ההנחה היא שהעדים הרלוונטיים לגבי אותם מסמכים שמציגים לעדה יבואו ויעידו ודרכם ניתן יהיה להכשיר בעצם את קבלתם לבית משפט אחרת אין לזה, וודאי גם לא לצורך השני שהוא לא לאמיתות התוכן שום ערך. עכשיו יש כאן איזושהי פרוצדורה, קודם כל אנחנו מזרימים מסמכים
משה בר-עם · ראשית אבל אפשר אולי לא להזרים, אפשר אולי להציג לעדה כל מסמך, כל מסמך בחקירה נגדית, אין איסור שבדין להציג לעד מסמכים ואז בעצם לתשובתו אפשר לראות מה לעשות בהמשך במסמך, להגיש, לא להגיש? אינני יודע. אם העד אומר שהוא לא מכיר מסמך, יכול להיות שפה הסתיימה הדרך,
ז'ק חן · ראשית ' אבל זה מה שהיא אומרת, כל המסמכים האלה היא אומרת שהיא לא מכירה
משה בר-עם · ראשית אבל היא לא ראתה אותם
ז'ק חן · ראשית היא ראתה אותם בחקירה, ההיפך, היא טוענת שזו המטרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני רוצה להגיע לעובדות מוסכמות עם המדינה שהעדה לעולם לא ראתה את קובץ המסמכים האלה ולא התעסקה,
ז'ק חן · ראשית בוודאי, אין לי בעיה להסכים ש - ת/476 העדה אמרה שהיא לא מכירה ואנחנו אפילו ניתן את הבר - קוד שלו כבודכם כדי לעשות את החיבור אם וכאשר יבואו העדים הרלוונטיים. אני כבר אומר לכם כבודכם שחלק גדול מהעדים הרלוונטיים התביעה לא תביא אותם והיא יודעת גם למה ולכן הדרך הזאת להזרים לתיק בית המשפט מסמכים ולסמן אותם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הם לא מזרימים שום דבר, זה לא מוגש כרגע.
ז'ק חן · ראשית לא, בית המשפט מדבר על שתי הגדרות.. 1 זה הגשה טכנית, סימון והשני זה לצורך,
ניצן וולקן · ראשית זה נוגע לצורך הספציפי הזה
ז'ק חן · ראשית אז לא צריך
ניצן וולקן · ראשית אבל אני חושבת שכן צריך ובהמשך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן צריך מה?
ז'ק חן · ראשית לא צריך, בית המשפט הציע הסכמה דיונית, אני מסכים
עודד שחם · ראשית אבל העדות של העדה היא רגישה לתוכן של המסמכים? הרי היא לא מכירה אותם? אז התוכן של המסמכים לצורך שהגברת מדברת עליו לכאורה לא מעלה ולא מוריד כלום. אם זה כך, אנחנו לא זקוקים למסמכים עצמם, אנחנו רק זקוקים למספיק פרטים כדי שאנחנו נדע מה העדה ראתה, מייל מיום כך וכך בין פלוני לאלמוני, כותרתו זאת וזאת וכו.' אתם רוצים להגיד מה הבר - קוד? תגידו מה הבר - קוד וכו' כדי שכולנו נדע מהו המסמך במה הוא עוסק ואז אנחנו נבין מה היא לא ראתה. זה הכל.
ניצן וולקן · ראשית אז אני רוצה להגיד כמה דברים
עודד שחם · ראשית מעבר לכך מה עוד ניתן להראות באמצעות העדה הזאת?
ניצן וולקן · ראשית ניתן, קודם כל הטענה היא בעצם שהעדה לא ראתה את המסמכים האלה ולא יודעת בכלל על המהלכים האלה שבאותו זמן,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא יכולה להעיד שהיא לא יודעת על מהלכים.
עודד שחם · ראשית אבל כדי לבסס מה היו המהלכים שהיא לא הייתה צד להם היא כנראה לא העדה המתאימה. לכאורה העדים המתאימים כדי להראות מה היו המהלכים שהיא לא הייתה צד להם הם האנשים שכן היו צד לאותם מהלכים אז באמצעותם זה לכאורה דרך המלך, באמצעותם אפשר להגיש את אותם מסמכים, הם גם יהיו קבילים טכנית באמצעות אותם עדים והכל יהיה בסדר, באמצעותה, להניח את התשתית מה היה בדיוק? כנראה שזה לא יהיה מתאים כי היא לא מסוגלת להגיד שום דבר ממשי על מה היה בדיוק.
ניצן וולקן · ראשית היא מסוגלת, אני חושבת שזה לא,
משה בר-עם · ראשית אבל יותר מזה, אם גברתי מסכימה שהעדה לא מכירה את המסמכים אז אפשר להסדיר את זה בדרך של הסדר דיוני.
ניצן וולקן · ראשית הבר - קודים נראה לי שזה באמת העניין השולי בסיפור
ז'ק חן · ראשית בדיוק, לך, זה בדיוק העניין.
משה בר-עם · ראשית לא, כדי לזהות את המסמך, זה מה שחשוב לנו.
עודד שחם · ראשית מייל מיום כך וכך, מפלוני לאלמוני, בשעה זאת וזאת מצורף לו זה וזה, אנחנו נדבר בדיוק
ניצן וולקן · ראשית נכון, אבל שנייה אני אשמח לענות לשאלת בית משפט, יש רובד נוסף של הדבר הזה והרובד הנוסף של הדבר הזה הוא שהעדה הזאת היא העדה ולא העדים שהם צדדים לתכתובת הזאת, היא העדה שמכירה את האופן שבו מתנהל משרד התקשורת, היא העדה שיודעת לומר מתי, איך ובאיזה פורמט ובאיזה נסיבות
בועז בן צור · ראשית אז תשאלי אותה שאלות כלליות.
ניצן וולקן · ראשית רק רגע, מתי, איך, באיזה פורמט, באיזה נסיבות ובהתקיים אילו חריגים מסמכים אמורים לעבור לגוף מפוקח כמו בזק, ההסכמה הדיונית הזאת ויש לה גרסה שבית משפט שמע אותה היום שהיא אומרת נכון, לפעמים אנחנו כן מעבירים מסמכים כאלה.
משה בר-עם · ראשית וגם לזה יש פתרון, גברתי יכולה פשוט להציג לעדה היפותזות כלליות בחקירה העדה תשיב את אשר תשיב לגבי מה מקובל ומה נתון ומה צריך ובהמשך גברתי תראה אתה זיקה בין ההיפותזה לבין המסמך לאחר שהיא תגיש אותו באמצעות עד מתאים.
ניצן וולקן · ראשית אבל לעדה יש, א. לסיפור הזה אין סוף, יש עשרות עדים במשפט הזה, אז מה יהיה אחר כך? אז אחר כך אני אביא אותה אחרי שזה יוגש לקבילות הטכנית ואשאל אותה?
משה בר-עם · ראשית לא, לא
ניצן וולקן · ראשית בסדר, אז אני חוזרת למה שהתחלתי לומר זו העדה הרלוונטית שיכולה לומר לנו ובית המשפט יזדקק להערכתנו לעמדתה בנוגע לנסיבות שבהן כן מועברים מסמכים כאלה או בנוגע לנסיבות שבהן יש חריג שמאפשר או מקרים שבהם לא צריך להעביר.
עודד שחם · ראשית למה עדיין המסמך הזה צריך להיות מוגש לתיק? למה אי אפשר להראות את המסמך לעדה ולהגיד מסמך כזה וכזה,
ניצן וולקן · ראשית הוא לא מוגש, הוא יכול לא להיסרק מבחינתנו אבל אני רוצה להציג אותו לעדה ושיהיה ברור למה היא מתייחסת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא להגיש אותו, להציג אותו לעדה.
ז'ק חן · ראשית הדברים האחרונים שחברתי אומרת,
ניצן וולקן · ראשית רגע, אני לא סיימתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לצורך העניין אפשר גם לקחת מסמך מתיק אחר ולהגיד לה את המסמך הזה ראית פעם? לא. כמו שאת רואה את המסמך הזה את מכירה דבר כזה שכתוב כאן? לא.
ניצן וולקן · ראשית אבל זאת לא השאלה היחידה גברתי, זה בדיוק מה שאני אומרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בהנחה שהיא לא נשאלת לראשונה את השאלות האלה
ניצן וולקן · ראשית השאלה הנוספת, השאלות הנוספות שאנחנו נרצה להביא בפני העדה ושאנחנו כן חושבים שהם חשובים בסופו של דבר להבנה של האירוע הזה, למשמעויות שלו ולהכרעה כי שוב, אנחנו אומרים היה ערוץ חשאי, הועברו מסמכים כאלה וכאלה, אולי יבוא העד ויאמר אלה מסמכים שאנחנו מעבירים בדרך שגרה? אולי היא תגיד משהו אחר? בסוף צריך להכריע בדבר הזה ולא יהיה בסיס להכריע אם היא לא
משה בר-עם · ראשית אבל אפשר לשאול אותה לאחר הצגת המסמך, לשאול אפשר, לשאול אפשר, כיועצת משפטית היא יכולה להעיד דברים בתחום ידיעתה, לא צריך להגיש את המסמך
ניצן וולקן · ראשית אז אין שום בעיה אדוני, אנחנו נציג. אני חושבת שפרקטית רק בשביל הנוחות כדאי שזה יקבל איזשהו סימון ושזה לא ייסרק ואחר כך יוגש.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לו מספר ת/476, 477, 478 יש לכם מספורים
ז'ק חן · ראשית לגבי החידוד האחרון אם יורשה לי רק להשיב, אנחנו כמובן מסכימים שהמסמכים נעבור אחד אחד כמובן הם לפי התשובות שלה, מכירה, לא מכרה, ידעה, לא ידעה ונזהה אותם, נזהה אותם הם לא... טכנית ולא באופן אחר אבל עכשיו חברתי הוסיפה ואמרה לא, אנחנו לא מסתפקים בזה, מדוע? משום שיש לנו שאלות נוספות האם בדרך כלל? האם ראוי, האם כך או האם אחרת.
ניצן וולקן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז מה הבעיה?
ז'ק חן · ראשית אני אגיד מה הבעיה, ועכשיו הנה ת/476 כדי לא לדבר בכותרות כדוגמא, היא נשאלת בחקירה, אני מציגה לך את המסמך המסומן כך וכך, זה המסמך, זה ת/476
ניצן וולקן · ראשית אתה מקריא מההודעה שלה?
ז'ק חן · ראשית מההודעה שלה, מדובר בטיוטת מכתב לראש הממשלה בנוגע לביטול הפרדה המבנית, המסמך מוכר לך? תשובה - לא אני לא זוכרת את המסמך הזה. שאלה - תשובה שאני מדלג עליה, סיכמנו כבר שזה פירכה שמי הכין אותו, ואז שאלה - למסמך המדיניות מצורף נייר לדיון פנימי, פס רחב וסיבים אופטיים ישראל 2020 מי כתב את המסמך הזה? אינני יודעת., ראית אותו פעם? אני לא זוכרת. האם על המסמך הזה נסמך פילבר כאשר הסביר שיש צורך בהאצת תשתיות? אינני יודעת. ראיתם מסמכים שקשורים בצורף בהאצת תשתיות? ממה שאני ראיתי זה טיוטת המדיניות של פילבר. אלה כל השאלות שההגנה כשהיא מתכוננת לחקירתה, לעדותה בכלל הראשית ולחקירתה הנגדית של עו"ד נויפלד מכירה על ת476 זה הביטוי של הדברים שהיא נשאלה וענתה ביחס למסמך הזה ביטוי ממצה, עכשיו אומרת חברתי, לא, ובזה היא מגלה את כוונתה האמיתית, הרי אם היא הייתה מקבלת את הצעת בית המשפט,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן אפשר לקצר, אדוני אומר שהחלק השני שאותו תיארה עו"ד וולקן לא נעשה בחקירה במשטרה?
ז'ק חן · ראשית בוודאי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מה שאדוני אומר?
ניצן וולקן · ראשית זה ביחס למסמך הזה אבל יש פה עוד עשרה מסמכים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על המסמך הזה, אני לא יודעת, מסמך, מסמך אבל זו התנגדות מסוג אחר.
ז'ק חן · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מסמך שלא נשאלה עליו יותר שאלות בחקירה אתם מתנגדים שהיא תישאל אותם כאן?
ז'ק חן · ראשית נכון
ניצן וולקן · ראשית אבל זה התנגדות מסדר אחר, היא לא קשורה לנושא שבו פתחתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל גם זו התנגדות
ניצן וולקן · ראשית בסדר אבל אני לא אחרוג מהמסגרת של השאלת בהודעות או במזכר ראיון העד ככל שהם צוינו ולכן הדיון הזה נראה לי,
ז'ק חן · ראשית ולכן עכשיו אולי זה ירוץ מהר. אנחנו זוכרים שהיא תאמר איזה מסמך היא רוצה להראות לה אם העדה לא קשורה אליו היא לא מכותבת אליו ולא מכירה אותו ואין לה שום התייחסות עניינית אז אנחנו נקום, יש החלטה. נסמן אותו לפרוטוקול כמסמך שהעדה לא מכירה, ניתן לו סימנים מזהים, תאריך, מי כתב למי, נושא ואני מציע להוסיף גם בר - קוד, זה חשוב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נו, ו?..
ז'ק חן · ראשית ככל שמדובר בהתייחסות עניינית של העדה למסמך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שהייתה גם בחקירה
ז'ק חן · ראשית שהייתה, גם אם היא לא הייתה מכותבת אליו אבל התייחסות עניינית שהיא לא סברה אלא התייחסות עניינית תשאל אותה שאלה ולפי העניין נראה.
ניצן וולקן · ראשית רק שלא יובן שאני מסכימה פה לאיזה מגבלה לשאלות שמותר לי לשאול על מסמכים שהוצגו בחקירה ונשאלה לגביהם.
משה בר-עם · ראשית זה במסגרת החקירה זה גברתי מסכימה
ניצן וולקן · ראשית בסדר, אבל זה הכלל הרגיל אני לא מסכימה לשום הגבלה נוספת ככל שחברי מתכוון אליה
ז'ק חן · ראשית לא, לא, בואי נתחיל עם דיני הראיות, אני מפנטז על מגבלות נוספות אבל נתחיל עם סעיף 1 לפקודת הראיות.
בועז בן צור · ראשית אני רק רוצה לומר משפט אחד לכבודם, התיק פה רווי בעדויות של גורמים במשרד התקשורת, כן נפגשו עם גורמים רבים, שהביאו אולי מסמכים רבים, שקיימו דיונים, זה אחד אחד ומסבירים איך זה נעשה בית קפה כזה, בית קפה אחר, מה העבירו, מה לא העבירו כל עד ולמלאכה שלו. הגברת נויפלד אין ספק לזהות את המסמכים בסדר, ראית, לא ראית? בסדר, בחקירה נאמר כך וכך, ניחא, אבל מפה לקבל איזושהי חוות דעת כוללת ולהגיד ראוי, לא ראוי, מקובל, לא מקובל, העדים עצמם אני אומר לכבודם, העדים עצמם אחד אחרי השני מתארים בדיוק את שגרת העבודה והפעילות שלהם מול גורמים
ניצן וולקן · ראשית אז על זה הם יעידו
בועז בן צור · ראשית בניגוד מוחלט לתיאור של
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר לתת לו לסיים?
בועז בן צור · ראשית כולל העד שבית המשפט שמע אותו, ברגר, אני לא אקדים את הבאות, שנפגש עם הנציגים, שבא והתדיין שם עם הוט, עם עוד שורה של גורמים, פגישות כאלה, פגישות אחרות, מר קמיר בכובע כזה, בכובע אחר שלו מה הועבר ומה לא הועבר לכן הניסיון...שאת העדה לתת לה, להכתיר אותה שהיא יודעת מה הייתה הפרקטיקה והיא תחווה איזושהי דעה, ראוי, לא ראוי, זה לא יכול לעבוד. העדה מעידה כאן עובדתית, יכולה להגיד ידעה, לא ידעה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית העדה היא גם אשת מקצוע והיא הייתה יועצת משפטית
בועז בן צור · ראשית ברור אבל אין לה סגולה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, עו"ד בן צור, ככל שהעדה נשאלה את השאלות האלה בחקירתה, לא פה, בחקירתה במשטרה או איפה שהיא נחקרה אפשר לשאול אותה גם פה. אפשר לשאול גם אם יש עוד עדים שמעידים על
בועז בן צור · ראשית כמובן שזה פילטר הכרחי אם היא נשאלה או לא נשאלה כי היא לא נשאלה ואין מה לעשות כרע, הפילטר לא בהכרח מספק במובן זה שזה שהיא נשאלה זה לא הופך את זה מיד לשאלה קבילה בבית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, צריך לעבור מסמך מסמך ולראות איפה אנחנו עומדים, זה לא משהו כולל.
בועז בן צור · ראשית אי אפשר להגיד כרגע אם זה מקובל או לא מקובל, אי אפשר להגיד מה שהיא עושה ולא מה שעדים אחרים עושים, מדוע? העדים האחרים אמרו מה שהם עשו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא תישאל שאלות מסמך מסמך, אתם עוקבים ואם יש בעיה תגידו, בטוח תגידו. נראה לי שלהיום סיימנו.
ניצן וולקן · ראשית כן, אני מצטערת שאני צריכה לגרום אכזבה אבל היום זה כמובן לא יסתיים החקירה הזאת
עודד שחם · ראשית אפשר היה לנחש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כמה זמן נשאר לגברתי.
ניצן וולקן · ראשית זה התקדם יותר לאט ממה שקיוויתי, זה יהיה בין חצי יום ליום מלא מחר
משה בר-עם · ראשית יום מלא?
ניצן וולקן · ראשית כן, אני הערכתי קודם בחסר ואני לא אפול בטעות הזאת שוב, אני מעריכה שזה יהיה בין חצי יום ליום מלא, זה הולך מאוד מאוד לאט.
ז'ק חן · ראשית ברור, אם לא היית מנסה להכניס עשרות מסמכים לא קבילים אז זה היה הולך הרבה יותר מהר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלה לי מאחר שגם אנחנו לא היינו פה הרבה זמן, אם אתם יכולים להזכיר לנו מי הבא שחוקר וכמה זמן כל אחד צריך?
ז'ק חן · ראשית כבודכם אני אחקור ראשון את הגברת עורכת הדין דנה נויפלד, גם החקירה שלי נוכח הדברים שהביאו אותה לומר תתארך מעבר למתוכנן כי אני אצטרך להראות את כל התהליך וגם להשיב באמצעותה על שאלות שבית המשפט שאל ולא ניתן מענה למרות שביקשו רשות לפרק את השאלה יצאנו ופירקנו הפסקה אז זה יהיה ארוך למגינת הלב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שזה אומר? נדמה לי שדיברנו יומיים בפעם שעברה?
ז'ק חן · ראשית נכון, עכשיו המינימום המינימום אחריש אני רואה איזה נושאים מזמינים אותנו, איזה דברים היא הכניסה ביוזמתה, למשל מבקר המדינה, פרק שלם, הבה ונתמודד עם...מבקר המדינה, הנה, הכניסו קצת עכשיו צריכים, עמלים להוציא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חן כמה?
ז'ק חן · ראשית כבודכם לפחות, לפחות לפחות שלושה ימים ושוב, לא על מנת להאריך אין שום עניין להאריך, שום עניין להאריך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני רק מזכירה שיש סיכוי שבחקירה הנגדית לא תהיינה כל כך התנגדויות אז זה יכול ללכת יותר מהר.
עמית חדד · ראשית לא ראינו שזה קורה
ז'ק חן · ראשית כבודכם הלוואי, הלוואי. למשל כשהולכים לחקור את פילבר אני לא ביקשתי בקשה לדחות את הדיון עכשיו למרות שכועסים עלי בשוויץ יש לבן שלי טיול לפני צבא אבל מכיוון שמזינים את התקשורת בכל מיני טענות מופרכות אז אנחנו נאלצים באמת נאלצים בעקבות הפאולים שלהם לשבת בבית ולבוא לבית המשפט כשאנחנו אמורים להיות במקום אחר ולא מגישים בקשות רגילות ונורמאליות שמגישים בהליכים אז אני לא נהנה, כל זה אמרתי כדי להסביר שאני לא נהנה להיות כאן ולהאריך שלא לצורך. אני אקצר כמה שניתן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו כמעט נעלבים עו"ד חן.
ז'ק חן · ראשית אני אקצר, המינימום הוא שלושה ימים, אני מקווה שזה לא יהיה ארבעה אבל אני אנסה לקצר כמה שניתן, מה זה לקצר? לא להאריך.
בועז בן צור · ראשית החקירה שלי אני מניח, שזה תלוי בחקירה של חברי, אני מניח שזה בין חצי יום ליום.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד חדד?
עמית חדד · ראשית אצלנו אנחנו חושבים שהעדה מיותרת בכלל, זה שחברי נמצא פה ורוצה לחקור אותה אנחנו עוד נאמר משהו לפני שהוא יתחיל בתקווה שנוכל... את עמית וברגר וגם להימנע מהדבר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית באי כוחו של אדון מוזס? באות כוחו אין לכם חקירה?
מיכל שורר · ראשית כרגע אין כוונה לחקור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין כוונה לחקור. מחר בעצם עו"ד חן אני מניחה שאדוני כבר ערוך לחקירה
ז'ק חן · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז או שאדוני יתחיל, נראה איך זה יימשך, אני מקווה שמחר זה ילך יותר מהר ואדוני יתחיל כבר מחר
ז'ק חן · ראשית אין בעיה, אני אהיה ערוך להתחיל מחר וההתאמות והתוספות נעשה במהלך סוף השבוע אבל כבודכם לגבי ת/476 אולי שווה שתי דקות שנקבל את הפרטים עליו כי את ההתנגדות עליו סיימנו כבר והקראתי להם מה הוא אמר במשטרה, אפשר פשוט להקריא את הפרטים המזהים שלו, את הבר - קוד שלו ואז החקירה מחר תתחיל מהמסמך הבא.
יהודית תירוש · ראשית אפשר להתחיל עם זה מחר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נעשה את זה מחר.
בועז בן צור · ראשית התביעה גם צריכה לתת תשובה לגבי המייל החסר.
ניצן וולקן · ראשית אנחנו פנינו,
בועז בן צור · ראשית אמרת עד סוף היום
ניצן וולקן · ראשית אני מתנצלת, ברגע שתהיה לנו תשובה.
בועז בן צור · ראשית לא, צריך לגדור מועד כי אנחנו בבית משפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מאחר שהחקירה הראשית מסתיימת מחר,
ניצן וולקן · ראשית ואם זה יהיה היום אז זה יועבר לחברי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תודה רבה לכולם, המשך יום טוב לכולם. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד

הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.