פרוטוקול 14.06.2022
עד מרכזי: שלמה פילבר ·
1037 אמירות.
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב. היום 14 ביוני 2022. אנחנו בתיק פלילי - 67 10401-20 בוקר טוב מר פילבר..
שלמה פילבר · נגדית
בוקר טוב כבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
האזהרה בתוקף. עו"ד בן צור בוקר טוב.
בועז בן צור · נגדית
בוקר טוב כבודה. יש לנו רק השלמה של מוצג אחד שאתמול לא הוגש.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שהיה חסר לנו?
בועז בן צור · נגדית
כן.
עדי גרופי · נגדית
2788א.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר גמור.
בועז בן צור · נגדית
זה זיכרון הדברים. הקרנו אותו אבל לא הגשנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר גמור. בבקשה
הודעת מערכת · נגדית
ע"ת 13 מר שלמה פילבר, לאחר שהוזהר והתחייב כחוק משיב לשאלות עו"ד בועז בן צור בהמשך
הודעת מערכת · נגדית
חקירה נגדית:
בועז בן צור · נגדית
בוקר טוב לך מר פילבר
שלמה פילבר · נגדית
בוקר טוב
בועז בן צור · נגדית
עצרנו אתמול אחרי שריכזנו את כל הסימנים שנתת ביחס לפגישה
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אנחנו גם הבנו, נעשה איזו הקדמה קצרה כדי שנקשר, זה השקף של הסימנים שהסתכלנו עליו ואישרת שהזיכרון שלך לגבי הפגישה הוא זיכרון כולל, אחוד, שלם. זוכר?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אמרת אתמול, אני מצטט פחות או יותר מפיך, שהפגישה לשיטתך עם מר נתניהו הייתה בוודאות לאחר המינוי?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור. לכן לטעמנו ואני אומר את זה מול בית המשפט, נוכח העדויות הברורות שלך בסוגיה הזאת, נוכח כתב האישום, נוכח החלטת בית המשפט, אין שום דרך דיונית ולא דרך מעשית לנסות לשנות מהעניין.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה לא שאלה אליו.
בועז בן צור · נגדית
אני אומר את זה כהצהרה לבית המשפט. נכון. אבל עוד הצהרה, אנחנו לא נרתעים מקטטות בלתי הגונות. ולכן אנחנו בכל אופן, מבלי לגרוע מההצהרה הזאת, אנחנו נבדוק, נתייחס, שמא מאן דהוא ינסה לשנות בחודש יולי,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור, אולי תשאל אותו. אדוני אמר את זה כבר אתמול.
בועז בן צור · נגדית
אז אני אשאל אותו, אני אגיד מה אני עושה אבל, כדי שהדברים יהיו ברורים. אנחנו נבדוק כל מקום שהייתה, אולי הייתה, פגישה עם מר נתניהו לפני המינוי שלך ונתייחס לזה. בסדר? ונראה שלא היה ולא נברא. לא יכול היה להיות.
שלמה פילבר · נגדית
טוב
בועז בן צור · נגדית
קודם כל נסכים כעניין שבעובדה, שכל פגישה, מפגש שהיה לך עם מר נתניהו לפני המינוי לא מקיים את שלושת הסימנים הראשונים שראינו.
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
נכון. אוקיי. וכמובן לא את העמדה שלך. אבל בוא נעבור בכל אופן, לא אבל. נעבור יום - יום שהיה בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי
בועז בן צור · נגדית
נתחיל ב - 22 במאי 2015. אתה קיבלת הודעה על המינוי שלך ביום 22 במאי 2015 שזה יום ו' בשבוע אני אמקם אותך.
שלמה פילבר · נגדית
קיבלתי הודעה טלפונית, גם לא הודעה. זאת אומרת נשאלתי על ידי מר נתניהו אם אני זוכר נכון, אני פשוט לא זוכר.
בועז בן צור · נגדית
אני אראה לך תכתובת. אם זה יעזור. בסדר? אם אתה רוצה
שלמה פילבר · נגדית
הבנתי. אוקיי
בועז בן צור · נגדית
מציג לך הודעה שכתבת לאורן הלמן באותו יום ב - 22 במאי
שלמה פילבר · נגדית
אה, אוקיי, מה שאני אמרתי, יום שישי אחד לפני. כן
בועז בן צור · נגדית
כן. הנה. 'הבוס זימן אותי היום והודיע לי פורמלית על המינוי'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה יום שישי?
בועז בן צור · נגדית
כן. פה מודיע לך מר נתניהו שהוא החליט למנות אותך
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי
בועז בן צור · נגדית
אני אראה לך מתי הייתה הפגישה שלך עם מר נתניהו באותו יום, אני אציג לך את היומן של מר נתניהו.
עדי גרופי · נגדית
זה 22702.
בועז בן צור · נגדית
אם תראה, הפגישה שלך עם מר נתניהו באותו יום,
שלמה פילבר · נגדית
בשעות הבוקר
בועז בן צור · נגדית
בשעות הבוקר בין השעות 11:00-13:00 רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ונוכח בפגישה הזאת גם מר אקוניס
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אשר על כן,
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי, אני חושב שזאת אולי הייתה הפגישה שאני סיפרתי עליה שישבנו לדבר על שוק התקשורת באופן כללי, אבל בסדר.
בועז בן צור · נגדית
נגיע. נגיע
שלמה פילבר · נגדית
טוב
משה בר-עם · נגדית
אתה זוכר את הפגישה הזאת. הפגישה שהייתה?
שלמה פילבר · נגדית
כן כן. הייתה פגישה ארוכה, אמרתי, היא הייתה בבלפור, הוא הביא לוח, הוא צייר, ישבנו ארוכות וזה היה עם אופיר אקוניס.
משה בר-עם · נגדית
שנכח לאורך כל הפגישה?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה כנראה הפגישה הזאת כי אני גם זוכר אותה בשישי בבוקר
בועז בן צור · נגדית
טוב. אז בוא נראה איזה תנאים לא מתקיימים
משה בר-עם · נגדית
אופיר אקוניס עד במשפט?
בועז בן צור · נגדית
לא מטעם התביעה
עדי גרופי · נגדית
זה נ/2793.
בועז בן צור · נגדית
השאלה למה לא, אבל בסדר. אז הנה ריכוז, זה לא לאחר המינוי, 1., לא טופס חופשה, לא ישיבת הנהלה, אין דוד שרן. לשכת ראש הממשלה, נשים בסימן שאלה.
עדי גרופי · נגדית
הוא אמר שזה היה בבלפור.
שלמה פילבר · נגדית
אמרתי שזה היה בבלפור
בועז בן צור · נגדית
בבלפור. אז נהפוך את זה ל - X אדום. פגישה מסודרת, אנחנו רואים, כי ראינו ביומן. הראיתי לך את היומן עכשיו, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
זה לא בערב. זה לא נמשך 10-20 דקות, שעתיים, ראינו שם. ונושא המדיה בסימן שאלה
שלמה פילבר · נגדית
בנושא המדיה זה V כנראה
בועז בן צור · נגדית
אז V. אין בעיה. אז יש לנו פה, בכל אופן מרבית הסימנים לא מתקיימים ולכן אפשר להמשיך הלאה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
טוב
בועז בן צור · נגדית
אמת?
שלמה פילבר · נגדית
בבקשה
בועז בן צור · נגדית
לא, לא
שלמה פילבר · נגדית
כן. אני מסכים שהסימנים האלה לא קיימים
בועז בן צור · נגדית
מסכים. נכון. ולכן זה לא היה שם
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
הלאה. 23 ו - 24 במאי. 23 במאי זה יום שבת, ערב חג שבועות, 24 במאי זה חג השבועות, אין שום אינדיקציה לתיאום פגישה עם מר נתניהו.
שלמה פילבר · נגדית
אני שומר שבת, אני לא נוסע, לא מגיע, בדרך כלל לא נפגשנו אף פעם שם
בועז בן צור · נגדית
נכון. גם אין אינדיקציה לשום אינדיקציה. אוקיי. 25 במאי 2015. יש לנו דו"ח איכונים. על פי דו"ח האיכונים שאני אציג אותו, הנה, הוא הוגש כבודם.
יהודית תירוש · נגדית
איזה נ/ זה?
עדי גרופי · נגדית
כבר נאמר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה אותם מסמכים שעברנו עליהם?
בועז בן צור · נגדית
לא, כי עברנו עליהם קדימה אבל לא אחורה. זה הרעיון. הרעיון הוא כרגע כבודם, לנקות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר. אני שואלת רק אם זה אותם מסמכים, אם זה אותו קובץ.
בועז בן צור · נגדית
כל הדו"ח נמצא בפני בית המשפט. אותו דו"ח, השתמשנו בו אבל לשבוע הראשון
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זו השאלה שלי. זה בסדר.
משה בר-עם · נגדית
למה נבחר היום הזה, 25 במאי? כי?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
יום אחרי יום.
משה בר-עם · נגדית
יום אחרי יום אדוני עובר באופן כרונולוגי?
בועז בן צור · נגדית
כן. כן. כל הימים מהמועד שהוא שמע. כבודו, פשוט, מהמועד שהוא שמע שהוא ממונה, עד המועד של המינוי. זה הסיפור. פשוט לנקות רעשי רקע, למעלה מן הצורך, בניגוד לכתב האישום ועוד כהנה וכהנה. אז אם תסתכל, באיכון בצד שמאל כתוב 'לא ניתן לשלול'. אתה רואה? 'שהמנוי שהה באזור הדרומי', שעת איכון 17:48 ועד 20:15 רואה?.
שלמה פילבר · נגדית
לפני השעה. כן
בועז בן צור · נגדית
אני אומר לך וגם לבית המשפט, הנושא של האיכונים צריך לבחון אותו בקפידה, כי אם יש מקומות סמוכים, כאלה שהמרחק האווירי ביניהם לא גדול אז לפעמים האנטנה,
שלמה פילבר · נגדית
לפעמים הסקטור הזה ולפעמים הסקטור הזה
בועז בן צור · נגדית
נכון. כשכתוב גם 'לא ניתן לשלול', לפעמים כתוב 'נמצא באזור הדומיננטי', 'לא ניתן לשלול' זה 'יש אפשרות'. אבל אנחנו הולכים לחומרה, כדרכנו, סליחה שאני מתהדר בזה, ובכל מקום שכתוב 'לא ניתן לשלול' בדקנו. אז אני מציג לך התכתבות שלך עם שרן מהימים 24, 25 במאי. שים לב, אנחנו ב - 25 במאי.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
בוא תעיין בהתכתבות שלך עם שרן. תסתכל מלמטה למעלה, זה מתחיל ב - 24 במאי ועולה ל - 25 במאי.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
תסתכל שאתה בשעה 18:10,
שלמה פילבר · נגדית
כן. ממה שאני קורא פה עכשיו, זה כנראה ניסיון שלי לתאם פגישה עם דוד שרן במשכן הכנסת
בועז בן צור · נגדית
במשכן הכנסת. אתה רואה? עם שרן. באותו זמן
שלמה פילבר · נגדית
ושאנחנו מנסים לחפש מקום שמצלמות לא יתפסו אותנו
בועז בן צור · נגדית
אז אתה רואה, תיכף נראה גם מה היה לך עם דוד שרן באותו מועד. אז הגם שהאיכון מאפשר, לא ניתן לשלול', כפי שראינו,'
שלמה פילבר · נגדית
זה קרוב. בהחלט קרוב
בועז בן צור · נגדית
זה קרוב ללשכת ראש הממשלה, אנחנו רואים שהיית במשכן הכנסת. נכון? 'אני במשכן.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עכשיו אני אגיד לך, מה שקורה בעניין הזה,
יהודית תירוש · נגדית
תשלים את ה-,
בועז בן צור · נגדית
נשלים את זה אחרי זה גברת תירוש. זו החובה שלנו. אנחנו מחכים למזכרים עדיין, באותו הקשר
יהודית תירוש · נגדית
אין קשר בין הדברים.
בועז בן צור · נגדית
יש קשר
יהודית תירוש · נגדית
אז אני אבקש בכל זאת, מאחר ואנחנו אמורים לחקור היום, אז אני כן מבקשת לתת את ה - נ.'
בועז בן צור · נגדית
בסדר. ניתן לך את המספר של הנ/. אם תתני לנו את המזכרים על מה שנעשה, כי אנחנו בחקירה נגדית,
יהודית תירוש · נגדית
מה הקשר? אנחנו נמצאים בבית משפט, אני מבקשת..
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר, עו"ד תירוש, כבר אמרת. תקבלו.
בועז בן צור · נגדית
תקבלי את המספר של ה - נ'. זה הדבר היחיד שמטריד אותך בתיק הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
נראה לי התחלה לא טובה כבר מהבוקר.
בועז בן צור · נגדית
מאוד לא טוב. אני הייתי כל כך רגוע וחברתי דוחקת בנו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אתם תתנו את מספר הנ' וגמרנו.
יהודית תירוש · נגדית
אבל חברי אומר להביא את המזכרים. מה זה קשור.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל לא צריך את כל התוספות האלה. גבירתי ביקשה, עו"ד בן צור אמר 'תקבלו'. לא נתחיל את היום כמו אתמול.
יהודית תירוש · נגדית
גם לא צריך את כל התשובה הזאת. 'תלוי במזכרים' 'תלוי במזכרים.'
בועז בן צור · נגדית
גברת תירוש את נראית לי, אני לא רוצה להגיד, בוא נתקדם חבל על הזמן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור, הלאה. חבל על הזמן.
בועז בן צור · נגדית
אני רוצה להתקדם בנינוחות ובשלווה מר פילבר. כי המציאות היא פשוטה. שים לב למטה, מפגש עם מר שרן מההתכתבות שלכם. 'ניירת לוועדת מינויים'. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
מזכיר לך?
שלמה פילבר · נגדית
כן. והסטטוס של אופיר אקוניס כשר במשרד וכולי
בועז בן צור · נגדית
בסדר. אז אתה נפגש איתו בכנסת. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
כך אנחנו רואים, בקשר, כנראה לניירת שקשורה לוועדת המינויים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
בסדר. עכשיו אני מציג לך את היומן של מר נתניהו באותו יום, ב - 25 במאי
עדי גרופי · נגדית
נ/2794.
עודד שחם · נגדית
העותק שאנחנו קיבלנו הוא לא באמת קריא.
בועז בן צור · נגדית
אני מסכים עם כבודו, אנחנו יכולים רק להגדיל, אצלנו, זה העותק שישנו. זה העותק הפיזי. אין לנו עותק,
עודד שחם · נגדית
לא יודע אם ההגדלה תעשה את ההבדל,
בועז בן צור · נגדית
אפשר בהגדלה, אני יכול קצת להראות. אני מסכים כבודו, אבל זו הסריקה שיש לנו. אין לנו משהו אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי תנסו להעתיק לנו את זה. אם אתם מצליחים לקרוא את זה, תנו לנו,
בועז בן צור · נגדית
כבודה אנחנו נעתיק את זה. אנחנו נעתיק ונעשה מסמך קריא
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תראו לנו מה כתוב. בסדר? שנדע מה יש.
בועז בן צור · נגדית
אז אני אומר, במסמך הבלתי קריא אין לנו פגישה עם מר נתניהו באותו יום, מה -, אני אומר את זה ותיכף אני אגיד ששמנו לא X, אלא שמנו סימן שאלה. על מה ולמה שמנו סימן שאלה? כי יש השחרות. אנחנו לא יודעים, אולי זה בהשחרה. בסדר? אז לכן אנחנו מאוד מאוד זהירים בגישה שלנו. לכן אנחנו רואים 1 לא רשומה לך פגישה. רואה?.
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ו-2. יש השחרות, אז לכן זה יהיה בסימן שאלה. אוקיי? עכשיו בוא נראה שקף שמסכם את ה - 25 במאי.
שלמה פילבר · נגדית
זו הייתה פגישה שדוד שרן היה בה. אני פגשתי אותו, אבל לא היה ראש הממשלה
בועז בן צור · נגדית
נכון. אין ראש ממשלה, אתה יודע, יש בעיה. זה הנוכח - הנפקד. טוב, עזוב,
שלמה פילבר · נגדית
בסדר. זה היה כנסת, לא לשכת ראש הממשלה. פגישה שתואמה, אני לא יודע להגיד אם זה מסודרת או לא מסודרת, היא לא מופיעה ביומן אז היא לא מסודרת.
בועז בן צור · נגדית
בקיצור אתה מסתכל על הסימנים, בהגדרה, לא מציית, לא מקיים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא
בועז בן צור · נגדית
לא מקיים
שלמה פילבר · נגדית
לא מקיים. אין פה,
בועז בן צור · נגדית
לא מקיים. עכשיו, אתה יודע מה, כדי שנהיה אפילו עוד יותר, אז אנחנו היינו ב - 25 במאי, יום לאחר מכן אתה נפגש, אני רק ממקם אותך על ציר הזמנים, אתה נפגש עם צפריר ב - 26 במאי. אוקיי? אני אציג לך את הדפדפת שלך, מתוך ברקוד 3229 ות/632, נומרטור 4950. אתה שומע מצפריר ותיאור הדברים ביחס ל-,
שלמה פילבר · נגדית
סוגיות שונות. כן
בועז בן צור · נגדית
נכון. אוקיי
שלמה פילבר · נגדית
ראינו את זה
בועז בן צור · נגדית
אבל אתה לא נפגש כמובן עם נתניהו לפני כן, שאומר לך משהו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא. זאת הפגישה שהייתה במזכירות הממשלה? אני לא יודע איפה היא הייתה. היו, אני אמרתי, בכל מיני מקומות היה, אבל גם הפגישה שהייתה במזכירות הממשלה, לא נפגשתי איתו.
בועז בן צור · נגדית
לא. ואני אומר לך שרק ב - 28 במאי נתניהו מציג את המועמדות שלך לנציבות כמנכ"ל. אני אפנה, כבודם, לנ/2796 אתה רואה?.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז אוקיי. אז הנה יש לנו פה, אז שללנו מכל הסיבות הללו את האפשרות התיאורטית לפגישה אז נכון?
שלמה פילבר · נגדית
ב-?
בועז בן צור · נגדית
ב - 25 במאי. מה שהראיתי לך
שלמה פילבר · נגדית
אה, אוקיי. בסדר
בועז בן צור · נגדית
הלאה. בוא נעבור ל - 26 במאי. אתה לא מאוכן בירושלים ולכן אי אפשר להיפגש כשאתה לא בירושלים. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. הנה, אני מראה לך את האיכונים רגע. הנה. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
בקיצור באזור הבית ותל אביב
בועז בן צור · נגדית
כן. אוקיי. טוב. אז אין לנו שום דבר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. יום קדימה, 27 במאי
שלמה פילבר · נגדית
אז כנראה שהפגישה שהייתה עם צפריר הייתה פה ב -, כי פגשתי אותו פעם אחת ליד הבית בבית קפה, אז זה כנראה באותו יום.
בועז בן צור · נגדית
הפגישה הקודמת שראינו. ב - 26
שלמה פילבר · נגדית
26 כן. מה שמופיע
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור. עכשיו אנחנו ב - 27 במאי. קודם כל אני אזכיר לך ששאלו אותך בחקירה המשלימה ב - 4 במרץ, 2020 אתה שללת בצורה ברורה, בנחרצות, את האפשרות שזו הפגישה. אני אראה לך את מה שאמרת, מעבר למה שאמרת כאן בבית המשפט. החקירה המשלימה כבודם היא בת/624 בעמוד 47 משורה 7. שואלים אותך על אחד המפגשים עם ראש הממשלה לפני המינוי, אתה אומר 'לפני המינוי הוא לא דיבר איתי בכלל על משרד התקשורת, לא היה לי אף פעם קשר. זה היה בעניין, זה להערכתי ענייני הקמפיין'. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ובעמוד 52 בשורה 12 אתה אומר 'אני לא זוכר, היא לא הייתה מהותית, נגיד ככה, אוקיי,, מבחינתי כי אם היא הייתה אז הייתי זוכר אותה'. ובעמוד 53 משורה 5, מציגים לך את הפגישה הזו ואתה אומר 'בוא נעשה את זה הכי מוגדר, הכי חד בעולם, כאילו, שיהיה ברור, ושהפעם הראשונה שאני שומע את סיפור בזק - יס מראש הממשלה זה בפגישה הזאת, השניה אחרי, הפגישה אחרי שאני מתמנה. לא שמעתי את זה ממנו קודם. אמרתי את זה' ואתה אומר זה אחרי שאתה מתמנה, הם מנסים להבין משהו ואתה אומר 'מינוי פורמלי' נכון? פורמלית.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
כלומר ה-7 ביוני. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
ואז אתה מגיע לפגישה, אז אתה מגיע לפגישה, מה שאתה קורא לה 'פגישת הכורסאות.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואז אתה אומר 'לפני כן יכול להיות, חומרים שאני מסדר, צפריר חופף אותי, שרן זרק לי מה שצריך לעשות. זאת אומרת כולם מבחינתם... את הטיפול בנושאים האלה שהם טיפלו בהם אבל לא הייתה לי שום פגישה מהותית רלוונטית למשרד התקשורת מול ראש הממשלה לפני'. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אז שללת נחרצות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו בוא נבין רק אולי גם עוד דבר אחד, יש הבדל מהותי בין דיונים בנושא רשות השידור, שהיו דיונים בנושא רשות השידור, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
דיונים רחבים בנושא רשות השידור
שלמה פילבר · נגדית
זה היה אז נושא מאוד בוער
בועז בן צור · נגדית
נכון. לבין ענייני הטלקום
שלמה פילבר · נגדית
הפרדה מוחלטת. זה עולם המדיה מה שנקרא
בועז בן צור · נגדית
זה עולם המדיה. נכון. אוקיי. עכשיו, בדיונים על רשות השידור, מערבים את... מערבים את אקוניס, מערבים את דוד האן, יש סוגיות רחבות.
שלמה פילבר · נגדית
כן. את האוצר
בועז בן צור · נגדית
את האוצר. כן. עוד מעט נגיע לאוצר. אוקיי. עכשיו אני אגיד לך גם למה שללת בצדק, כשלעצמך, את הנסיון לקחת אותך אחורה לאותו מועד, כי מה שקורה זה הדבר הבא, המאכן באותו מועד כותב שהוא לא יכול לשלול, אם תסתכל, 'שהמנוי שהה באזור הכתובת משעת האיכון, 14:02 ועד 21:12 רואה?.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז בוא נבחן את היומן של ראש הממשלה לאותו מועד
שלמה פילבר · נגדית
רגע. תחזור שניה לאיכון
בועז בן צור · נגדית
בבקשה. אני אחזור לאיכון
שלמה פילבר · נגדית
אני רק אתן את זה כעובדה שבעניין, כדי שזה אולי יסדר. משרדי רשות השידור בפירוק, מה שנקרא, ששם ישב הכנ"ר דוד האן, שם בעצם התנהלה רשות השידור שבפירוק, הייתה בשערי צדק הישן מי שמכיר בירושלים, שזה ממש קרוב מאוד לאזור קריית הממשלה. אז יכול להיות שהייתי שם.
יהודית תירוש · נגדית
רק אחרי תשובת העד אני כן רוצה, לדרך הצגת הדברים, באופן כללי לגבי חוות הדעת,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו צריכים להוציא אותו?
יהודית תירוש · נגדית
אפשר להוציא אותו.
הודעת מערכת · נגדית
העד יוצא מהאולם )(
ז'ק חן · נגדית
אם אפשר גם שיובהר מדוע ההתנגדות אחרי תשובת העד היא רלוונטית.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה ל - העד ממשיך את התשובה.,
יהודית תירוש · נגדית
זה רלוונטי בגלל שחברי הולך להמשיך ולהציג מדו"ח האיכונים ויש כאן משהו שחוזר על עצמו ולכן זה רלוונטי. אנחנו רואים שהמאכן, מוסר חוות הדעת בהחלט מתאר במסמך הכתוב וגם בחלק המוצג, מה שמכסה ודומיננטי בכתובת, הוא כותב, ודרך ההתנסחות שלו בסוף המסקנה היא תמיד 'לא ניתן לשלול' מאחר וחוות דעת איכונים אף פעם לא קובעת ממצא פוזיטיבי, אלא היא אומרת 'לא ניתן לשלול' וזה הדבר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני לא מבינה, מציגים לנו את זה אבל.
יהודית תירוש · נגדית
לא, בסדר, אבל חברי אמר לו לפני כן, 'זו דרך ההתבטאות, תראה, לא ניתן לשלול זה לא אומר שום דבר, יש דרכים אחרות לכתוב שאתה היית שם' ואני רק אומרת,
בועז בן צור · נגדית
ואני רק אומר שאנחנו כל מועד שכתוב 'לא ניתן לשלול', אני שואל עליו
יהודית תירוש · נגדית
אין שום בעיה.
בועז בן צור · נגדית
לא, זה פשוט הרי הפוך
יהודית תירוש · נגדית
אבל אני רק מדברת על דו"ח האיכונים, זו דרך ההתבטאות.
ז'ק חן · נגדית
אני חושב שיש אי הבנה. הפוך. 'לא ניתן לשלול,'
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני לא ממש הבנתי את ההתנגדות. הכל לפנינו, הכל לפניו.
בועז בן צור · נגדית
גם זה לפניו, וגם כבודם, איפה שכתוב 'לא ניתן לשלול' אני שואל. הפוך, יכולתי להגיד ש'לא ניתן לשלול' זה לא פוזיטיבי.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור, הכל בסדר.
בועז בן צור · נגדית
הכל בסדר, חוץ מזה שפשוט, משחיתים את זמנינו לריק
עדי גרופי · נגדית
ומפריעים.
יהודית תירוש · נגדית
לא מפריעים. אני מתנגדת, בית משפט מחליט ו... לא מפריעים.
בועז בן צור · נגדית
אולי תבררי את ההתנגדויות
יהודית תירוש · נגדית
זו הייתה ההתנגדות הראשונה.
בועז בן צור · נגדית
אמרתי 'תבררי'. עדיין, זה לא מחויב צריך לשמור את זה לחוזרת, את ההתנגדויות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי תסתפקו בהתנגדות ובהמשך? גמרנו.
הודעת מערכת · נגדית
העד חוזר לאולם )(
בועז בן צור · נגדית
מר פילבר, אני אציג לך, אנחנו בתאריך,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני מנסה להבין איך שערי צדק קרוב לקריית הממשלה.
שלמה פילבר · נגדית
מבחינת קו אווירי זה גבוה וזה בעניינים של אנטנות סלולאריות זה במרחק של פחות מ-1 קילומטר. זה סתם כידע אישי של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. לא משהו,
בועז בן צור · נגדית
מר פילבר, אנחנו ב - 27 במאי, מר פילבר, בוא נחזור לתלם
משה בר-עם · נגדית
מידע אישי, מה מכסה האנטנות?
שלמה פילבר · נגדית
בדרך כלל קו של אנטנה,
משה בר-עם · נגדית
קילומטר?
שלמה פילבר · נגדית
יותר. מגיע עד ל-2 אבל יש להם אזורי כיסוי,
משה בר-עם · נגדית
שמה, שיש חפיפה?
שלמה פילבר · נגדית
שיש חפיפה ביניהם. כן. בדיוק. בעיקר בדור 3, בדור 3 ו-4 זה אזורי כיסוי יותר גדולים. דור 5 זה אחר כך יורד למאות מטרים.
ז'ק חן · נגדית
זה זיכרון צילומי אווירי.
בועז בן צור · נגדית
טוב, אז בוא נסתכל, אנחנו ב - 27 במאי. אגב, ב - 2015 זה היה דור 3 נכון?
שלמה פילבר · נגדית
ב - 2015 זה היה דור 3 כן
בועז בן צור · נגדית
טוב, הלאה בוא נתקדם. אני אראה לך את היומן של ראש הממשלה. לא, לפני היומן של ראש הממשלה, התובעת הציגה לך את היומן של מר נתניהו באותו מועד. אתה לא אמרת בחקירה שיש איזו שהיא אפשרות שמדובר באותה פגישה. אמרת 'פגישה... רשות השידור', זה הפרוטוקול בעמוד 12859.
יהודית תירוש · נגדית
הוא גם לא נשאל על זה. הוא לא אמר...
בועז בן צור · נגדית
אמרתי שהצגת את היומן. אנחנו בוררים כל דבר, בוחנים כל דבר, בפינצטה. עכשיו אני מציג לך את יומן ראש הממשלה לאותו תאריך, ואני אומר לך, קצת קשה לראות, אנחנו נדפיס את זה, שבאותו מועד יש לך שתי פגישות. אחת בין 17:30 ל - 18:30 שכוללת אותך, את מר אקוניס ואת דוד שכנראה זה דוד שרן, בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ופגישה שניה ב - 20:30,
שלמה פילבר · נגדית
עם אמיר גילת
בועז בן צור · נגדית
עם אמיר גילת
שלמה פילבר · נגדית
אמיר גילת היה גם יו"ר רשות השידור לשעבר
בועז בן צור · נגדית
נכון. עד 2014 נכון? אם אנחנו מדייקים
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואחרי זה יש פגישה של מר נתניהו עם ארדן בשעה 21:00 רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז קודם כל מבחינת הנוכחים, יש לנו פגישה אחת עם מר אקוניס,
שלמה פילבר · נגדית
דוד שרן
בועז בן צור · נגדית
פעם אחת אקוניס ופעם אחת אמיר גילת, לכן זה ברור שאלה פגישות שעוסקות בנושא רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
בסבירות גבוהה
בועז בן צור · נגדית
בסבירות גבוהה. עכשיו, אני כבר אראה לך שגם מחקרי התקשורת מלמדים שסביר שהתקיימו שתי פגישות, אותן שתי פגישות. אני אראה לך את הפעילות שלך בנייד ב - 27 במאי, זה דו"ח מלא לאותו יום. אם תעיין ותראה, זה מוקרן על המסך גם. בוא תראה, ב - 16:22 יש לך שיחה יוצאת של 19 שניות. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
16:47 שיחה נכנסת, דקה ו-6 שניות,
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
15:56 שיחה נכנסת של 36 שניות
שלמה פילבר · נגדית
אהה
בועז בן צור · נגדית
אחר כך אתה מקבל הודעות
שלמה פילבר · נגדית
סמס כנראה
בועז בן צור · נגדית
כן. בשעות 17:06, 17:24, 17:29 עוד אחת 17:29 ו - 17:34 ואתה לא עונה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כנראה הטלפון בחוץ בלשכה
בועז בן צור · נגדית
בדיוק. ואחר כך משעה 18:21 אנחנו רואים אותך ברצף של שיחות וטקסטים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כנראה יצאתי מהפגישה והתחלתי לענות לטלפון
בועז בן צור · נגדית
בדיוק. אז הטלפון מפסיק כשאתה לא בלשכה, כשאתה נכנס ללשכה אתה מפקיד את הטלפון כמקובל, ולכן אתה לא שולח הודעות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
עודד שחם · נגדית
איזה מוצג זה מר בן צור?
עדי גרופי · נגדית
נ/2797
עודד שחם · נגדית
אני לא רואה בנ/2797 את התאריכים האלה. אני רואה כאן 3.6. הרבה מאוד 3.6.
בועז בן צור · נגדית
אנחנו נגיע ל - 3.6
עודד שחם · נגדית
אבל זה 27.5, ב - 27.5 אני לא רואה.
בועז בן צור · נגדית
אנחנו נבדוק אדוני. תודה על ההערה. סליחה, נ/2802
עודד שחם · נגדית
בואו נראה.
בועז בן צור · נגדית
בבקשה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כן. בסדר.
בועז בן צור · נגדית
בסדר אדוני?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כן כן. זה בסדר.
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נראה, אנחנו רואים שמשעה 18:21 יש לך רצף של שיחות וטקסטים, אתה רואה, אתה מקיים שיחה של 6:35 דקות ב - 18:21, מנסה לחייג ב - 18:40, ב - 18:54 שולח הודעה, שיחה יוצאת ב - 19:18, 19:20 ו - 19:28 רואה?.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז מה אנחנו רואים? אנחנו רואים שהיית פעיל בטלפון עד שעה 16:56 ומשעה 18:21
שלמה פילבר · נגדית
כן. כנראה כאן הייתי בלשכת ראש הממשלה. משרד ראש הממשלה
בועז בן צור · נגדית
אני חוזר ליומן, הייתה פגישה, כתוב ביומן, עם מר נתניהו ועם מר אקוניס בין השעות 17:30- 18:30.
עודד שחם · נגדית
היומן, איזה מוצג הוא?
בועז בן צור · נגדית
ת/638 התביעה הגישה
עודד שחם · נגדית
לא צרפתם.
בועז בן צור · נגדית
כן. אז מר פילבר, בוא נסנכרן את הדברים. אנחנו רואים פגישה לפי היומן בין השעות 17:30- 18:30 נכון?.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אנחנו רואים שאתה פעיל עד 16:56 ואז משעה 18:21 נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
לכן אתה נמצא כנראה זמן קצר משהו, בתוך אותה פגישה. היא התחילה קצת יותר מוקדם והסתיימה מעט יותר מוקדם. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. בוא נעבור לפגישה השניה. אחר כך, תסתכל, אתה פעיל בטלפון, לא נעבור על כל שיחה ושיחה, זה לא מעניין. עד שעה 20:30:01.
שלמה פילבר · נגדית
כן. שאז אמורה להתחיל הפגישה השניה
בועז בן צור · נגדית
נכון. שם אתה שולח הודעה. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ב - 20:30:37 שולחים לך הודעה ואתה לא עונה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. איך אתה רואה שאני לא עונה? סתם,
בועז בן צור · נגדית
נכנס. אני מזכיר לך שיש לנו פגישה שניה לפי היומן בשעה 20:30 עם אמיר גילת. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז עכשיו, בשעה 21:00 מתחילה תכונה בטלפון. כלומר יש רצף של שיחות יוצאות ונכנסות נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז הנה, אתה רואה שזה גם מתאים ליומן של ראש הממשלה, שיש לך פגישה של חצי שעה עם אמיר גילת, בשעה 21:00 עם גלעד ארדן, סיימתם באותו מועד. התחלת לסמס בערך באותו מועד. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
יפה. אז מה אנחנו רואים פה מהיומן והאיכונים ומחקרי התקשורת? ראינו את הפגישות שהכל תואם. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
יפה. עכשיו בוא אני אראה לך עוד דבר. שעה 17:32 באותו יום, כותבת לך כלתך דנה פילבר, זה מוצג 2793
שלמה פילבר · נגדית
זה הקבוצה המשפחתית
בועז בן צור · נגדית
כן. היא כותבת לך שאתה לא חוזר אליה, אני מקצר קצת
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ב - 22:08 אתה אומר ש'עד עכשיו הייתי אצל ראש הממשלה בירושלים, חזר לטחון אותי. מה קורה, לא רק לך', כלומר לא רק לך אני לא חוזר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ו'רציתי לשאול, אבל אחרי זה שמעתי מאילנית שהתחלת בחפיפה אז הבנתי למה אתה לא זמין'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו מי שחופף אותך זה צפריר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
זה גם מסתדר עם הדברים שאמרת בחקירה שלך המשלימה ב-4 במרץ 2020 ת /,624 ביחס לביטוי 'לטחון אותי', זה בעמוד 51 שורה 10 'לטחון אותי זה גם יכול להיות שהוא, כלומר הוא אומר לי משהו ואחר כך אני יושב שעתיים עם איתן ומציף אותי בחומר'. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז מה אנחנו רואים בעניין הזה? שיש לך נקרא לזה, יום לימודים ארוך, באותו יום במשרד ראש הממשלה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אין פגישה של 10-20 דקות, נכון? שזה סימן שנתת לפגישה, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא. הראשונה הייתה ארוכה אני רואה. יחסית
בועז בן צור · נגדית
כן..... שבע שעות, רק אני אומר, לפי האיכון לא ניתן לשלול את האפשרות שהיית הרבה שעות בלשכה.
שלמה פילבר · נגדית
כן. הייתי, לפי מה שזה נראה אז כנראה הייתי,
בועז בן צור · נגדית
אנחנו רואים שיש לך שתי פגישות עם מר נתניהו, עם אנשים אחרים, ראינו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אתה נמצא שם
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. לכן אנחנו פה נמצאים בסיטואציה שבה אתה נמצא זמן ארוך בלשכה, שתי פגישות גדורות נקרא לזה, עם מר נתניהו וגורמים נוספים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ובשאר הזמן ככל הנראה אתה יושב עם צפריר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
או אנשים אחרים, כן. אני לא,
בועז בן צור · נגדית
או אנשים אחרים. אוקיי. אז עכשיו אם אנחנו נסכם פה את השקף, אז זה לא לאחר המינוי, אין טופס חופשה, אין ישיבת הנהלה. יש לנו משתתפים נוספים, נכון? ראינו את אקוניס ואת אמיר גילת, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
לשכת ראש הממשלה בירושלים,
שלמה פילבר · נגדית
זה כנראה היה שם, הפגישות
בועז בן צור · נגדית
כנראה. סימן שאלה, אין בעיה. פגישה מסודרת כן כי יש את היומן, רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
בשעות הערב כן, אבל היא לא ל - 10-20 דקות, זה להרבה יותר
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
וזה לא בנושא המדיה
שלמה פילבר · נגדית
זה כן בנושא המדיה,
בועז בן צור · נגדית
סליחה?
שלמה פילבר · נגדית
זה כן בנושא המדיה עם,
בועז בן צור · נגדית
בסדר. לא בנושא המדיה שעליו דיברת בפגישה
שלמה פילבר · נגדית
בסדר, בסדר
בועז בן צור · נגדית
לא, לא. בוא,
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה בנושא רשות השידור, בקיצור
בועז בן צור · נגדית
או. בנושא רשות השידור שזה לא נושא המדיה שאליו, אמרת שדיברתם בתחילת הפגישה
שלמה פילבר · נגדית
לא, נושא המדיה שדיברנו בתחילת הפגישה היה בעצם מה שקראתי, איך פותחים את השידורים לתחרות.
בועז בן צור · נגדית
לא רשות השידור
שלמה פילבר · נגדית
לא קשור
בועז בן צור · נגדית
בדיוק
שלמה פילבר · נגדית
רשות השידור היה סוג של משבר נקודתי מאוד דרמטי שהיה צריך לטפל בו
בועז בן צור · נגדית
טוב. לכן זה לא בנושא המדיה כפי שאמרת.... פגישה על רשות השידור
שלמה פילבר · נגדית
נכון. זה לא תכניות עבודה לשוק המדיה
בועז בן צור · נגדית
מצוין. אוקיי. אז הנה, הסתכלנו, נשלל. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. נכון
בועז בן צור · נגדית
תודה. הלאה. 28-31 במאי זה קצר כי לא היית בירושלים. אז הגענו ל-1 ביוני מר פילבר. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
שניה אחת, אני בכל זאת מסתכל לנסות ל - אוקיי. טוב.,
בועז בן צור · נגדית
טוב. 1 ביוני. המאכן לא שולל, בוא נסתכל, המאכן לא שולל שאתה בלשכה משעה 11:00 בבוקר ועד שעה 14:27 וייתכן שגם בשעה 15:45 רואה?.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
טוב. אז עכשיו, קודם כל אנחנו, אני אומר לך שבכלל לא ברור שהייתה לך פגישה עם נתניהו באותו יום, אם תסתכל למשל יש שם איכון של אתר הולידיי אין, וראינו כבר שהיה אתר הולידיי אין שהם כותבים 'לא ניתן לשלול שזה לשכת ראש הממשלה', אבל ראינו פגישה שהייתה לך עם,
שלמה פילבר · נגדית
שוב, אני אגיד גם לשופטים אפרופו אנטנות. הולידיי אין זה הילטון ירושלים המוכר לכולם, האנטנה הכי חזקה והכי עוצמתית בירושלים, נמצאת בגובה של 200 מטר, זאת אומרת הפריסה שלה מכסה מקרית משה ועד מחנה יהודה בקלי קלות. מבחינת העניין.
משה בר-עם · נגדית
זה לא קילומטרים רבים כל כך.
שלמה פילבר · נגדית
בסדר, אבל אני אומר, זה קוטר, כשאתה לוקח קוטר של קילומטר וחצי, זה בנוי כמו מטריה, השידור של הזה, ככל שאתה מגביה את האנטנה אתה מקבל פריסה יותר רחבה.
בועז בן צור · נגדית
אז מה שאנחנו רואים, א. לא ברור בכלל אם הייתה לך פגישה עם נתניהו, כי למשל חלק מהאיכון הוא לאתר הולידיי אין והולידיי אין, ראינו כבר שלמשל הייתה לך פגישה בהולידיי אין שישבת.
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה מקום שהייתי קובע בו פגישות. כן
בועז בן צור · נגדית
נכון. אוקיי
שלמה פילבר · נגדית
אבל לא יודע מה היה פה
בועז בן צור · נגדית
בסדר. עכשיו בכל מקרה, לכאורה עדיין לא בדו"ח האיכונים, אבל כי אנחנו גם יודעים עוד דבר, ששעת הפגישה לא מתאימה. נכון? לפי דו"ח האיכונים. אתה דיברת על שעות הערב, אתה זוכר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ופה זה נעצר בשעות הצהריים או אחר הצהריים המוקדמות של הקיץ. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו, גם יש לך פגישה, זה לא יכול להתאים, כי התיאור פה הוא של חמש שעות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אנחנו דיברנו על פגישה של 10 עד 15-20 דקות
שלמה פילבר · נגדית
נכון. הגעתי ויצאתי
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו אני אראה לך גם את היומן של מר נתניהו באותו יום
עדי גרופי · נגדית
נ/2800.
בועז בן צור · נגדית
לא מופיעה לך פגישה עם מר נתניהו באותו יום. אנחנו נשים את זה תמיד בסימן שאלה כי יש השחרות לכן אנחנו זהירים. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אבל זה כמובן הופך לפחות סביר לתנאי. 6 שזה פגישה מסודרת
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עכשיו בוא אני אגיד לך גם יותר מזה, אנחנו רואים גם שנתניהו עסוק באותו יום. לא נעשה כרגע את כל רצף הפגישות, אבל תסתכל, יש לו שורה של פגישות עם גורמים אחרים. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עם נשיא המדינה, התייעצות, מנכ"לית קרן ויקימדיה, גלעד ארדן, ישיבת סיעה. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן. יש עוד נתון חשוב אחד אולי להגיד, שהוריי גרים בקרית משה. זאת אומרת רחוב כנפי נשרים, בתחילת הרחוב שזה במרחקים.
משה בר-עם · נגדית
גבעת שאול.
שלמה פילבר · נגדית
כן. תחילת גבעת שאול. זה שוב, מרחק של איזה קילומטר משם. קו אווירי
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו בוא נראה, אם היית בלשכה, בוא נראה עם מי סביר שנפגשת. עם מי אתה חושב שזה יכול להיות?
שלמה פילבר · נגדית
הייתה לי פגישה, אני זוכר, אני לא יודע אם זה פה... זה עם צפריר. אמרתי שהייתה לי פגישה עם צפריר במזכירות הממשלה.
בועז בן צור · נגדית
או, לא צריך זיכרון. יש לנו תיעוד. הוא כותב לך ב - 30 במאי 2015 'שבוע טוב, נפגשים מחר' רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אתה עונה לו למחרת, ב - 31 במאי 'סליחה, ראיתי את ההודעה רק הבוקר, קבעתי מספר פגישות מהצהריים. נפגשים מחר בירושלים, נתאם לפני או אחרי'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אנחנו מדברים ב-1 ביוני
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז אתה רואה שב - 31 במאי אתה כותב לו על מחר, שזה ה-1 ביוני
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עוד אינדיקציה שנפגשת עם צפריר באותו יום, אני אראה לך התכתבות שלך עם דוד האן, מה-1 ביוני. כותב לך דוד האן, סליחה, אתה כותב להאן. 'שלום, בהמשך לשיחתך עם איתן צפריר הבוקר אודה אם תחזיר לי צלצול לקבוע פגישה בנושא רשות השידור'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו, אתה יודע שצפריר והאן שוחחו, כי אתה כותב 'בהמשך לשיחתך עם צפריר הבוקר.'
שלמה פילבר · נגדית
כן. וזה כנראה גם פניה ראשונה שלי כי אני כותב לו מי אני ומה ההגדרה וכולי
בועז בן צור · נגדית
נכון. אז לכן אתה נפגש, כי ראינו שאתה נמצא בשעה 11:00, ואתה כותב 'בהמשך לשיחתך עם צפריר', אתה יכול לשמוע את זה רק מצפריר שהוא דיבר עם האן, נכון? כי זו הרי פגישה ראשונה שלך לדוד?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
ההודעה היא ב - 11:32 רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
טוב. אז בוא נראה מה הסימנים שלא מתקיימים
עדי גרופי · נגדית
נ/2801.
בועז בן צור · נגדית
שלושה ראשונים בוודאות לא מתקיימים, סימן שאלה אם דוד שרן נוכח או לא, לשכת ראש הממשלה סימן שאלה.
שלמה פילבר · נגדית
היה בלשכה אבל קומה מעל
בועז בן צור · נגדית
למה אתה מתכוון קומה מעל?
שלמה פילבר · נגדית
קומת הממשלה מה שנקרא. פשוט צפריר היה עובד במזכירות הממשלה בעברו ולכן הוא הרגיש שם בן בית והוא קבע את זה כמקום מפגש.
בועז בן צור · נגדית
בסדר. פגישה מסודרת סימן שאלה, בשעות הערב בוודאות לא, 10-20 דקות בוודאות לא. נושא המדיה אנחנו חושבים שלא, אבל סימן שאלה. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
יפה. לא מתקיים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא, לא מתקיים
בועז בן צור · נגדית
הלאה. 2 ביוני. לא היית בירושלים
שלמה פילבר · נגדית
כן. באזור המרכז
בועז בן צור · נגדית
יפה. הלאה, הגענו ל-3 ביוני. שם אתה מאוכן בלשכה בין השעות 19:34 עד 23:47 רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז אני כבר אומר לך שמחקרי התקשורת שלך מלמדים שהייתה לך פגישה ארוכה באותו יום כי הטלפון שלך דומם במשך ארבע שעות. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כנראה פגישה בלשכה
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. פגישה של ארבע שעות. אראה לך את מחקרי התקשורת, כל היום. אם תסתכל תראה שהטלפון שלך פעיל עד השעה 19:43 שיחות יוצאות ונכנסות,,
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואחר כך אתה מקבל ב - 19:47 ואתה לא עונה, ב - 20:45:17 לא עונה, אני ממשיך הלאה כי יש יותר, יש 22:48, יש 23:02 עד שיחה נכנסת שאתה עונה לה ב - 23:25. ואז אתה מתחיל להחזיר הודעות משעה 23:36:34 ברצף. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז אנחנו רואים ממה שקרוי מחקר התקשורת שהטלפון שלך דומם משעה 19:47 עד 23:35 קרוב לארבע שעות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. הפגישה של ארבע שעות או קרוב לארבע שעות, לא דומה, לא קשורה לפגישה של 10, 15, 20 דקות?
שלמה פילבר · נגדית
לא
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
רגע, אני רק רוצה להבין. כשיש ארבע שעות זה אומר פגישה אחת ארוכה עם מר נתניהו או מה זה אומר?
שלמה פילבר · נגדית
זה אומר, בדרך כלל נכנסים, כשנכנסים למה שנקרא האקווריום, החלק הפנימי, משאירים את הטלפונים בחוץ.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הבנתי. אבל אני שואלת שאלה אחרת, האם זה אומר פגישה אחת שנמשכה ארבע שעות?
שלמה פילבר · נגדית
זה לא חייב להיות, זה יכול להיות גם שהוא היה בפגישה בתוך חדרו ואנחנו ממתינים בחדר של ראש הלשכה או,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כלומר זה לא בהכרח מעיד על משך הפגישה.
שלמה פילבר · נגדית
זה לא מעיד,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כי אנחנו עושים V, X וסימני שאלה,,
שלמה פילבר · נגדית
לא תמיד, לא
בועז בן צור · נגדית
אבל אין שום, מר פילבר, לא תיארת,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אם יש לכם X ליד משך הפגישה, ואני מנסה להבין אם יש לנו X ליד,
יהודית תירוש · נגדית
עמית חדד · נגדית
הוא ישאל אותו ואז הוא ישמע,
בועז בן צור · נגדית
אבל חבל על ה-,
עמית חדד · נגדית
אנחנו בחקירה נגדית, אני לא אומר לו שום דבר.
יהודית תירוש · נגדית
אתם בחקירה נגדית, אז אני מבקשת בלי הערות מהיציע.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד חדד בוקר טוב.
עמית חדד · נגדית
זה שיח בתוך צוות ההגנה.
יהודית תירוש · נגדית
זה לא שיח בתוך,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
רגע אחד, שיח בתוך צוות ההגנה תנהלו בשקט, או תעבירו פתקאות.
עמית חדד · נגדית
נכון. מאה אחוז.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אפשר לשאול שאלה? ברשותך? אני מנסה להבין. סומן X על פגישה של 10-20 דקות.
שלמה פילבר · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני שואלת האם זה אומר שיש פגישה ארבע שעות, כי יש דממה ארבע שעות, האם זה מעיד משהו על משך הפגישה. כי אנחנו עוברים רכיב - רכיב, אני רוצה להבין,
שלמה פילבר · נגדית
לרוב כן, מסיבה אחת פשוטה שבאמת אם אני ממתין והזמן עובר אז אתה כן יוצא החוצה וכן עונה לטלפונים וכן, גם אפשר להכניס, המקורבים כן מכניסים, נקרא לזה, טלפון, לחדרו של ראש הלשכה או של, לכל בנאדם רגיל נוטים להשאיר את זה בחוץ אבל אנחנו תמיד מחוברים אז כן אישרו את הדברים האלה. בסבירות גבוהה שאם זה ארבע שעות דומם, זה אומר ארבע שעות אתה נמצא באיזה שהוא דיון.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אחד.
שלמה פילבר · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקיי.
בועז בן צור · נגדית
ממילא גם, בהמשך לשאלה של בית המשפט, לא הייתה שום פגישה, כולל המתנה אם הייתה ולא הייתה, כי הרי הטלפון שלך היה בצד, מקסימום, סליחה. נלך רגע אחרת. מה שאמרת לבית המשפט, יש כאלה שנכנסים מפקידים את הטלפון בביטחון נקרא לזה, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
יש כאלה שנכנסים עם המכשיר, שמים אבל את הטלפון בחדר אחר. נכון? סמוך
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אם יש פגישה אחרת, אנשים כל היום משתמשים בטלפון,
שלמה פילבר · נגדית
מחוברים לטלפון. כן
בועז בן צור · נגדית
קשורים נפשית לטלפון, ומעשית, הם לוקחים את הטלפון וממשיכים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. כשזה טלפון קפוא ארבע שעות, אתה יושב ארבע שעות
שלמה פילבר · נגדית
כן. יש בזה, זה מאוד מקובל, נגיד פתאום ראש הממשלה מקבל איזו שהיא שיחה הוא מבקש מהאנשים 'צאו מהחדר' כי זו שיחה ביטחונית או משהו בסגנון הזה, את רואה את כולם רצים, כמו במקום נורמלי, כמו פה בהפסקה. כולם רצים מתחברים לטלפון מה שנקרא.
בועז בן צור · נגדית
גם מהזיכרון שלך לגבי הפגישה שבכתב האישום הוא שנכנסת ויצאת מהבניין תוך זמן קצר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. מבחינתי הגעתי לפגישה ומיד אחריה יצאתי
בועז בן צור · נגדית
ישבת 10-20 דקות ויצאת
שלמה פילבר · נגדית
כן. לא ביליתי שם את הערב
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז לכן ניקינו גם את העניין הזה. אני גם אראה לך את החקירה המשלימה מה-4 במרץ 2020 ת /,624, בעמוד 51.
ז'ק חן · נגדית
בועז בן צור · נגדית
לא הם בדקו את הכל. אני אקריא לך. עשית הנגדה בין אותה פגישה קצרה לפגישה של בת מספר שעות. אתה אומר כך, אני אקריא עד שזה יוקרן. "לא היה איזה אירוע שישבנו שלוש שעות, למעט אמרתי, הפגישה ההיא שהייתה משהו בין רבע שעה לעשרים דקות, שזה היה יחסית הרבה ואחר כך גם הפגישה הגדולה שהייתה פגישה גדולה שעתיים."
יהודית תירוש · נגדית
מאיפה אתה מקריא?
בועז בן צור · נגדית
מהחקירה המשלימה מה-4 במרץ 2020 בעמוד 51 שורה 21
שלמה פילבר · נגדית
גבירתי אפשר לחדד ולהגיד. הפגישות בארבע עיניים ביני לבין נתניהו באמת היו תמיד פגישות מאוד מאוד קצרות, תכליתיות, ענייניות. כשאני מוזמן לפגישות רחבות, שם הוא מתנהל אחרת. הוא נותן לכולם לדבר, הוא נותן את רשות הדיבור לכולם, עושה סבב מסודר לכן הרבה פעמים, פגישות בפורומים רחבים יכולות לקחת הרבה יותר זמן.
בועז בן צור · נגדית
אז הנה, זה עמוד 50, מתקנים אותי. מול שורה 21. אתה אומר 'לא היה איזה אירוע שישבנו שלוש שעות, למעט אמרתי הפגישה ההיא שהייתה משהו בין רבע שעה לעשרים דקות.'
שלמה פילבר · נגדית
זה עם אופיר, אה, בסדר,
בועז בן צור · נגדית
לא, אתה אומר,
שלמה פילבר · נגדית
למעט הפגישה עם אופיר אקוניס. זאת אומרת, הפוך,
בועז בן צור · נגדית
בדיוק. אנחנו כרגע לא בפגישה של 10-20 דקות אלא פגישה של ארבע שעות, ולכן זה לא אותו דבר נכון? זה לא יכול להיות בהגדרה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה לא פגישה בארבע עיניים
בועז בן צור · נגדית
בסדר. וכנראה מדובר גם בפגישה, ונראה לי שגם דייקת, שעסקה בנושא התאגיד ורשות השידור למה אני אומר את זה? אני אומר את זה מתוקף התכתבויות. כי ב-5 ביוני שזה יומיים אחרי ה-3 ביוני אתה מתכתב עם דוד האן. בוא נראה את ההתכתבות שלך איתו. התכתבת איתו בנושא רשות השידור, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן כן. אך ורק. הוא היה כונס הנכסים הרשמי שמונה על ידי הממשלה לנהל את רשות השידור שבפירוק והוא היה אז באותה תקופה מאוד לחוץ כי הוא בסוף היה צריך לשלם משכורות בכל 1 לחודש, והאוצר עשה לנו הרבה מאוד משחקים בעניין הזה ותיאורטית התיק הזה נפל על כתפינו, על משרד התקשורת.
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
איזה יום בשבוע ה-5 ביוני?
בועז בן צור · נגדית
אני אומר לגבירתי. ה-5 ביוני שזה ההתכתבות זה יום ו', וה-3 ביוני זה יום רביעי. עכשיו תראה אתה כותב לדוד האן ב-5 ביוני. "דיברתי עם ראש הממשלה בנושא ביום רביעי"רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
מקווה להיכנס פורמלית בראשון, אטפל בהקדם". אוקיי?"
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי
שלמה פילבר · נגדית
זה אולי מסביר גם את הפגישה עם עופר מרגליות ביום ראשון כי הוא היה רפרנט האוצר שהיה צריך לדאוג לתקציבים.
בועז בן צור · נגדית
נכון. מאה אחוז. זה גם מסביר מה שאנחנו רואים כאן שיש פגישה ארוכה עם ראש הממשלה, במשך ארבע שעות, ושהנושא זה רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
כן. אז עכשיו גם אתה העדת, כך העדת בחקירה המשלימה שלך, מה-4 במרץ 2020
שלמה פילבר · נגדית
ככל הנראה. זאת אומרת, נראה כך
בועז בן צור · נגדית
כך יוצא. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. נראה כך
בועז בן צור · נגדית
בכל מקרה זה ארבע שעות. זה לא 10-20 דקות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. כן. נראה כך, שזה,
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז בוא נראה, הנה אתה אומר פה, שואלים אותך, החוקר, אתה כותב שדיברת עם ראש הממשלה בנושא ביום רביעי, אתה מסביר שדוד האן זה התאגיד, הכונס, אחרי הכל נושא של הטיפול, לחוץ, מוטרד, נושא של משכורת ותקציבים, מוציא את הנשמה, לא נתן לא העביר, זה היה סביב הדברים האלה, אם כן. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
בסדר? זה מה שאתה, זה היה סביב הדברים האלה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
זאת אומרת יום רביעי ה-3 ביוני, סביב הנושאים של,
שלמה פילבר · נגדית
הדיונים בלשכת ראש הממשלה באותה תקופה היו האם להתקדם בכלל עם התאגיד או לחזור אחורה. כדי להבין, לכן זה גם,
בועז בן צור · נגדית
בסדר. לכן אתה אומר שהפגישה ביום רביעי שמציגים לך ועכשיו נתתי לך יותר נתונים ביחס לפגישה הזו, זה סביב הדברים האלה, לאמר סביב רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. ככל הנראה. כן
בועז בן צור · נגדית
וזה לא התוכן של הפגישה שאליו התייחסת במה שקרוי 'פגישת ההנחיה.'
שלמה פילבר · נגדית
לא
בועז בן צור · נגדית
עכשיו תראה, גם בעמוד 58 מאותה חקירה משלימה ב-4 במרץ 2020, אתה יכול לקרוא משורה 1, 'דיברת עם ראש הממשלה על ענייני התאגיד', 'כן, עם דוד האן', זאת אומרת שיחה עם ראש הממשלה עם על ענייני התאגיד', 'כן', ואז שוב סיפור המשכורות. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואז שואלים אותך מול שורה 13 שיכול להיות שלפני המינוי שוחחת, הייתה שיחה עם ראש הממשלה בענייני התאגיד, בעקבות זאת אתה כותב לדוד האן, אתה כותב שהתאגיד היה לחוץ מאוד, היסטרי, עמדה להסתיים התקופה החוקית, היה צריך לעשות חקיקה כדי להאריך,
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
נכון הייתה לך פגישה עם ראש הממשלה, פגישה ארוכה בנושא התאגיד. נכון??
שלמה פילבר · נגדית
כן. הארכת או אי הארכת חוק תאגיד השידור
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז בוא נראה את השקף לגבי ה-3 ביוני, גם פה יש סימנים
עדי גרופי · נגדית
נ/2803.
בועז בן צור · נגדית
לא מתקיים, זה לא לאחר, זאת אומרת, 3 ביוני זה לא לאחר המינוי, אין טופס חופשה, אין ישיבת הנהלה. סימן שאלה לגבי דוד שרן, לא רואים, לשכת ראש הממשלה, זה בלשכת ראש הממשלה. פגישה מסודרת סימן שאלה, כי אנחנו לא יודעים. בשעות הערב כן, 10-20 דקות, ממש לא, בנושא מדיה – ממש לא. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון. בהנחה שעשינו את הבידול בין מדיה לרשות השידור. כן
בועז בן צור · נגדית
עוד פעם. בפגישה שאליה אתה התייחסת לא עלה רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא עלה
בועז בן צור · נגדית
בפגישה פה עולה רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
ולאחר ש... נושא המדיה. אז גם פה שללנו
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
טוב. 4 ביוני אתה לא בירושלים, 5 ביוני אתה לא בירושלים ו-6 ביוני אתה לא בירושלים. בכך סיימנו עד המינוי. בסדר? פשוט.
משה בר-עם · נגדית
מר פילבר, אולי בהזדמנות הזו כמה שאלות הבהרה. הפגישות שכרגע תוארו בפניך אתה זוכר את כולן?
שלמה פילבר · נגדית
לא במדוייק ביום, מקום,
משה בר-עם · נגדית
לא, אתה זוכר את התקיימותן.
שלמה פילבר · נגדית
כן. את האירועים האלה
משה בר-עם · נגדית
את אותן פגישות בנוכחותו של מר נתניהו.
שלמה פילבר · נגדית
כן כן
משה בר-עם · נגדית
היו פגישות אחרות שאולי לא נשאלת עליהן באותה תקופה?
שלמה פילבר · נגדית
לא שאני זוכר. לא. לא
משה בר-עם · נגדית
בפגישות הללו תמיד נכח גורם נוסף? לא היו שיחות בארבע עיניים?
שלמה פילבר · נגדית
כן. כן
משה בר-עם · נגדית
תמיד?
שלמה פילבר · נגדית
כל אירוע התאגיד היה אירוע רחב ש-,
משה בר-עם · נגדית
פגישות. לא יודע אם תאגיד, אבל פגישות.
שלמה פילבר · נגדית
כן. בדרך כלל. כן. בדרך כלל בנושאים הגדולים
משה בר-עם · נגדית
לא היה שלב שאולי הסתודדתם בצד, בכניסה בדלת, ב...
שלמה פילבר · נגדית
לא מקובל. לא
משה בר-עם · נגדית
זאת אומרת אם הייתה איזו שהיא שיחת הנחיה באחת מהפגישות האלה אותו גורם היה שומע את העניין הזה?
שלמה פילבר · נגדית
כן. יותר מזה, פגישת ההנחיה מה שנקרא, אני זוכר שנכנסתי אליה כאילו כמוזמן לפגישה במועד מסוים, כמו שאמרתי, הייתה התנהלות של הדקות הראשונות עם דוד שרן, עם זה, ואחר כך עברנו לשבת, זאת אומרת הייתי המוזמן לפגישה בארבע עיניים כמה שנקרא פ. ע כזה, וכפגישת עבודה.
משה בר-עם · נגדית
זה בפן הפוזיטיבי. אני שואל אותך בפן הנגטיבי.
שלמה פילבר · נגדית
בפן הנגטיבי לא. אמרתי, הפגישות שלי עם ראש הממשלה, אם היו, היו קצרות מאוד בדרך כלל או אפילו כאלה שיחות מסדרון קצרצרות, או שהוזמנתי לפורומים רחבים יותר שהייתי צריך להשתתף בהם.
בועז בן צור · נגדית
אפילו כיסינו את כל התקופה לפני המינוי שלך. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. לשיטתך כן
בועז בן צור · נגדית
מה זה לשיטתי?
שלמה פילבר · נגדית
לא, לבדיקתך. בדקת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה זה לשיטתך?
שלמה פילבר · נגדית
לא, זה טעות שלי. סתם, פליטת פה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא, בסדר, אם זה מה שאתה חושב, תגיד. הכל בסדר.
שלמה פילבר · נגדית
לא, אני התכוונתי, זה מה שהראית לי, ראיתי את זה, אישרתי לך את העובדות
בועז בן צור · נגדית
אישרת לי את העובדות. נורא פשוט. כן
שלמה פילבר · נגדית
כן כן אני לא,
בועז בן צור · נגדית
והעובדות הן שאין. נכון? מה לעשות. חיים קשים לפעמים
שלמה פילבר · נגדית
רציתי להגיד 'לדבריך'. יצא לי 'לשיטתך.'
בועז בן צור · נגדית
לא, זה חקירה זה לא מונולוג שייקספיריאני. זו חקירה נגדית
ז'ק חן · נגדית
תתרגל שאנחנו מוכיחים את חפותנו מעבר לכל ספק ספיר.
בועז בן צור · נגדית
אין שום בעיה. אני מתנצל בפניכם כבר על העייפות. העייפות המצטברת
שלמה פילבר · נגדית
הכל בסדר
ז'ק חן · נגדית
בועז בן צור · נגדית
אז ראינו כבר, ועל זה אני לא אחזור איתך, את ה-7 ביוני, את ה8 ביוני, את ה-9 ביוני, את ה - 10 ביוני, הראינו לך את כל הדברים,
שלמה פילבר · נגדית
עברנו על זה באריכות
בועז בן צור · נגדית
עברנו על זה באריכות. וגם ראינו באריכות, עברנו באריכות שלא הייתה פגישה בשבוע השני סליחה, בשבוע הראשון של המינוי. 7 ביוני עד,
שלמה פילבר · נגדית
השבוע הראשון. כן. לפחות לפי האיכונים כמו שאמרת
בועז בן צור · נגדית
לא לא, זה האיכונים, תמונות מהבת מצווה, אתה יודע, התכתבויות, אל תמעט מהעבודה שלנו
שלמה פילבר · נגדית
אני לא ממעט, חס וחלילה, זה היה ארוך ומתיש
בועז בן צור · נגדית
כן. עשו פה חריש מאוד עמוק בעניין הזה. אז עכשיו, אנחנו דיברנו איתך על שתי פגישות והיו שתי פגישות, ב - 15 וב - 17 ביוני. בכל מקרה זה כבר מאוחר לכל אלוביץ' וקמיר, זה ראינו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אני כבר אומר לך שגם באותן שתי פגישות לא בהכרח מתקיימים כל הסימנים שנתת. אני אשתף אותך. למשל בפגישה ב - 15 ביוני, היא כנראה הייתה בכנסת, היא הייתה עם אקוניס ושרן. וב - 17 ביוני ספק כי היכן היא מתקיימת, באיזה מקום. וגם יש שאלה, ביומן אמנם כתוב שזה אקוניס, אבל הראיתי לך התכתבויות שאקוניס כנראה לא נכח באותה פגישה. אתה זוכר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
והתכתבת מול דוד שרן, ו'אני אעדכן את אקוניס'. אוקיי?
שלמה פילבר · נגדית
כן. שאמרתי לו שנעלה את זה מחר. כן
בועז בן צור · נגדית
אבל מכל מקום, מה שאנחנו רואים, עשינו את המעבר המלא לחלוטין. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
לכן, וזה מוליך אותי לנושא הבא שהוא קשור באופן אינטגרלי, שגם חשוב לראות נקרא לזה ראיות אובייקטיביות, ראיות חפציות כפי שאנחנו קוראים מעבר למה שראינו, שזה נפרד למעשה מהזיכרון אלא זה עומד בפני עצמו. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי
בועז בן צור · נגדית
ואני מדבר על הדפדפת. בסדר? עכשיו, זו ראיה עצמאית. אתה מסכים איתי, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עברנו כבר, עשינו חקירה על חלק מהדפדפת מה שכתוב, תחת הכיתוב 'ראש הממשלה.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
זה נומרטור 51 כבודם. ואני אראה לך, אני אעבור כרגע על מה שלא שאלתי אותך ביחס לאותן שורות שלא שאלתי אותך בדפדפת. אני אראה לך שכל אחת ואחת מהשורות שראינו, זה כבר ראינו, וכל אחת ואחת מהשורות שאני אראה לך עכשיו ואני אתייחס אליהן, מוליכות כולן לאותן מועדים. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
טוב
בועז בן צור · נגדית
אזור ה - 16 ביוני. בסדר? אז ראינו את זה כבר קודם, עכשיו נראה קדימה. הדפדפת כבודם זה ברקוד 3229 זה ת/632 הדפדפת זה אותה אסופת דפים צהובים שסידרו אותם לא לפי הסדר,. גם את זה ראינו כבר.
שלמה פילבר · נגדית
כן כן. מכיר ויודע
בועז בן צור · נגדית
גם זה כבר דיברנו, שהקדימו ראשון אחרון, לא משנה. אנחנו כרגע תחת אותו,
עודד שחם · נגדית
זה לא ת/632.
יהודית תירוש · נגדית
זה 529 אני חושבת.
עדי גרופי · נגדית
זה ברקוד ארוך וזה נמצא בסוף שלו, זה עשרה העמודים האחרונים.
עודד שחם · נגדית
זה דפים עם שורות בכתב יד?
בועז בן צור · נגדית
הנה, זה אלה
עודד שחם · נגדית
ברקוד 3229?
עדי גרופי · נגדית
כן.
עודד שחם · נגדית
זה לא ת/632 זה ת /.529.
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו אז ראינו כבר חלק מהכיתובים, זוכר? עברנו
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ראינו גם שזה בעצם הכנה לפגישה, גם על זה דיברנו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ראינו גם את הכיתוב 'רן שטרית'. חקרנו עליו, לא אחזור. בסדר? עכשיו אני רוצה להתייחס לדברים נוספים שרשומים בדפדפת. אוקיי? רק נעשה איזה שהוא סדר. אתה זוכר, הראינו לך את ההתכתבויות עם שרן שהיה שלב מסוים שאמרת 'צריך לעצור את המינוי של רן שטרית כדי שלא תהיה אי נעימות,'
שלמה פילבר · נגדית
כן. כי יש לנו בעיה של תקנים
בועז בן צור · נגדית
שיש בעיה של תקנים, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז הנה תסתכל ב - 16 ביוני זה נ/2634 בשורה. 38 כתבת ב - 16 ביוני 'דבר איתו ותעצור כי הוא דוחף את רן', רן זה רן שטרית, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ותהיה אי נעימות עם האיש, שכבר יודיע למעבידו בתנובה שהוא עוזב' נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
יפה. לכן הייתה אפשרות באותו שלב שרן שטרית לא ממונה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ולכן גם צריך להגיד 'בוא תעצור' כדי שלא יתפטר ואז באמת תהיה אי נעימות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון. גם לא היה סגור עם אופיר בכלל מגיע למשרד וזה היה האיש שלו וכולי
בועז בן צור · נגדית
בדיוק. בגלל שאופיר לא מגיע וזה האיש שלו. אוקיי. עכשיו בוא נחזור לדפדפת. בדפדפת מופיע מתחת לרן שטרית השם נמרוד ספיר. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עכשיו, בוא נזכיר לך
שלמה פילבר · נגדית
נמרוד ספיר היה ראש המטה במשרד האוצר
בועז בן צור · נגדית
נכון
שלמה פילבר · נגדית
כתוב פה 'רשות השידור 200 מיליון ₪ לחצי שנה' שזה כנראה התקציב שמה שמו מבקש כדי לאפשר את המשך קיום רשות השידור שבפירוק, אם אנחנו מחליטים שבאמת מאריכים את תוקף החוק.
בועז בן צור · נגדית
ואתה עמדת איתו בקשר, עם נמרוד ספיר?
שלמה פילבר · נגדית
מי שעמד איתו בקשר זה דוד שרן. אני יכול, זאת אומרת דוד שרן הכיר אותו טוב, הוא גם היה האיש שלו. הוא היה המקבילה של צפריר, נקרא לזה ככה.
בועז בן צור · נגדית
אז בוא אני אציג לך את הרזומה שלו. אני אציג שתי כתבות
שלמה פילבר · נגדית
נדמה לי שגם נפגשתי איתו פעם אחת מוגש ומסומן נ/2804.
בועז בן צור · נגדית
אני אגיד לך שבחודש יוני הוא כבר לא ראש המטה במשרד האוצר כי הוא היה עד למינוי של השר בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז עכשיו אני שואל אותך לגבי נמרוד ספיר שהשם שלו מופיע בדפדפת מתחת לרן שטרית, אם מדובר באפשרות שהוא ישמש בעצם מה שרן שטרית היה צריך לשמש, ו... בסימן שאלה.
שלמה פילבר · נגדית
לא יודע אם למה שרן שטרית היה צריך לשמש אבל מי שהכיר בינינו ואמרתי גם ובאמת נפגשתי איתו, היה דוד שרן. דוד שרן היה נקרא לזה ככה, האפוטרופוס שלו, האחראי עליו, הוא שירת אותו בתקופה הזו של הבחירות והוא הרגיש מחויב אליו. אז הוא ביקש ממני שאני אפגש איתו.
בועז בן צור · נגדית
מאה אחוז. עכשיו נעבור, תסתכל למטה יש פתקית, עם רשימה של שמות. הנה רשימה של שמות עכשיו בוא נבין על מה מדובר.
שלמה פילבר · נגדית
אלה חברי מועצת התאגיד שנבחרו כבר על ידי השופט קמה וועדת האיתור ואני מעריך שבמסגרת הדיונים שהיו אצל ראש הממשלה, האם אנחנו מאריכים את תקופת התאגיד או לא, באה לידי ביטוי מאוד הרשימה הזאת, כי ידענו שזו תהיה הרשימה שתנהל את רשות השידור החדשה, את התאגיד.
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נראה מתי מתפרסמים השמות. בסדר? קודם כל האנשים האלה מונו, אנחנו ב - 2015,
שלמה פילבר · נגדית
לא, הם נבחרו, היה פה אירוע שלם. הם נבחרו והם חיכו לחתימתו של נתניהו. בלי זה אין תוקף
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור, הם מונו רק ב - 2016 נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. הם מונו ב - 2016 כי הוא דחה זמן רב את מתן התוקף למינוי ואלה היו חלק מההתלבטויות שלנו לגבי התאגיד כל הזמן.
בועז בן צור · נגדית
עכשיו אני אציג לך כתבה מיום, ראה זה פלא, מיום 16 ביוני. רואה? הנה שמות חברי המועצה אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
נסמן את הכתבה מוגש ומסומן נ/2805
בועז בן צור · נגדית
אם תסתכל על הפרסום יש גם שמות של מרבית שמות החברים שרשומים אצלך בפתק, מופיעים בכתבה.
שלמה פילבר · נגדית
אני קיבלתי את השמות מאופיר
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור. ואם תסתכל פה, אופיר, אפילו בכתבה כתוב ב - 16, שהוא טרם קיבל את שמות חברי המועצה לצורך אישורם.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
תסתכל למעלה, בפסקה הראשונה למעלה, שהוא טרם קיבל את שמות חברי המועצה לצורך אישורם. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
יפה. אנחנו גם יודעים שהייתה לך באותו יום שיחה עם אקוניס, ארוכה, ב - 16 לחודש, ראינו את זה כבר ממחקרי התקשורת.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. יש לנו את הפרסום ב - 16 לחודש על שמות חברי המועצה שהשר אקוניס טרם קיבל את השמות, ותסתכל בפסקה האחרונה, שטרם הוצגו השמות.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
כיתוב שלך בפתקית, מרבית השמות שמופיעים תואמים את השמות שמופיעים בכתבה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
אוקיי
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז כשאנחנו רואים את כל הצבר הזה, כלומר הכתבה, הרישום שלך, השיחה שלך עם אקוניס, אנחנו רואים שזה מתכוונן לתאריך של ה - 16 ביוני. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
טוב. שורה חדשה, 200 מיליון שקל למימון רשות השידור
שלמה פילבר · נגדית
אלה הסכומים שדיברו עליהם אז עופר מרגלית וכולי
בועז בן צור · נגדית
בוא נראה מתי. בדיוק, חשוב. נכון. הנה תסתכל, כתוב 'רשות השידור 200 מיליון ₪ חצי שנה.' רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אני אגיד לך למה זה מוביל אותנו, אני מראה לך שכל שורה ושורה מובילה לאזור של ה - 16 ביוני ראינו חלק ונראה לך עכשיו. אתה כותב שהמימון, כמו שאמרנו, 'רשות שידור, 200 מיליון ש"ח חצי שנה' נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
בוא נתחיל ונראה את התהליך שהיה
שלמה פילבר · נגדית
אנחנו צריכים, כשאנחנו מגישים הצעת חוק ומביאים אותה למזכירות הממשלה, הצעת חוק הזו מוגשת מטעם משרד התקשורת, במידה ויש עליה עלות מימונית לפי הוראות משרד המשפטים, אתה צריך להביא כיסוי תקציבי. כלומר אי אפשר להביא הצעת מחליטים או הצעת חוק בלי,
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נראה את התהליך שהיה. קודם כל אנחנו נתחיל ב-9 ביוני, שם השר אקוניס ממונה לבחון את השאלה של המימון. בדיוק את השאלה שדיברנו עליה עכשיו. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
הנה ה-9 ביוני 'אקוניס יבדוק.' מוגש ומסומן נ/2806.
בועז בן צור · נגדית
ראש הממשלה הורה לשר אקוניס לבדוק אפשרויות למקורות מימון רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז עכשיו, ותזכור, אני אלך רגע ארבעה ימים אחורה, ב-5 ביוני, כתב לך אקוניס 'ברכות למינוי, אצביע בעד, אמרתי לראש הממשלה שבהתאם לחוק הממשלה לא אוכל להיות שותף למהלכים עד אשר לא אקבל האצלת סמכויות ממנו'. זה מתוך נ/2635.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עכשיו השר אקוניס, אראה לך מתי הוא קיבל את האצלת הסמכויות. קודם כל הוא אומר 'תראה, עד שאני לא אקבל האצלת סמכויות אני לא אתחיל לפעול', נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא עובד עם זה. כן
בועז בן צור · נגדית
האצלת הסמכויות הייתה בנושא רשות השידור
שלמה פילבר · נגדית
כן. מן סוג של מכתב ממנה כזה שראש הממשלה נתן. כן
בועז בן צור · נגדית
בוא נסתכל. תראה איך הדברים מתיישבים זה עם זה. אקוניס מקבל את האצלת הסמכויות ב-9 ביוני. בוא אני אראה לך. אני מציג לך, 1274, אני אראה לך מיד שאקוניס מקבל את האצלת הסמכויות שלו ב-9 ביוני. בסדר? אנחנו נגיש את זה אחרי זה מסודר.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אתה רואה, זה המכתב שדיברת עליו? אין תאריך, אחרי זה נראה מייל לוואי שמאשר את התאריך עם דן. בסדר? נגיש את זה אחר כך. עכשיו בוא נבין כך, מר פילבר. הגורם היחיד שיכול למסור נתונים בדבר מימון רשות השידור זה איזה משרד?
שלמה פילבר · נגדית
משרד האוצר. זאת אומרת הכנ"ר צריך להגיד מה הדרישות, משרד האוצר צריך לממן
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור, ועכשיו, אתה בדקת מול עופר מרגלית, גם אמרת את זה קודם בהקשרים אחרים, אתה מתכתב איתו על נושא רשות השידור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. וכשאתה מתכתב איתו על נושא רשות השידור זה בין היתר, אולי בעיקר, על נושא המימון נכון? כי אלה הדברים שעמדו על הפרק.
שלמה פילבר · נגדית
זה היה הדבר הכי דחוף שעמד על הפרק
בועז בן צור · נגדית
זה היה הדבר הכי דחוף. אוקיי. גם משרד האוצר, מה שיש לו בהקשר של רשות השידור, זה המימון. נכון? זה הכיס.
שלמה פילבר · נגדית
כן. נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז בוא נראה את ההתכתבויות שלך עם עופר מרגלית ב - 15 ביוני. אתה שואל אותו אם הוא ישב עם אמיר, מי זה אמיר?
שלמה פילבר · נגדית
אמיר לוי ראש אגף תקציבים ושי באב"ד
בועז בן צור · נגדית
ושי באב"ד. נכון. ישבת לאיזה צורך? של רשות השידור, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה היה אירוע ברמת שרים מנכ"לים, לא ברמת רפרנטים
בועז בן צור · נגדית
ואז אתם קובעים, תסתכל, להתעדכן ב - 15 ביוני. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. שזה לפני הפגישה שלך שראינו ב - 15 עם ראש הממשלה והשר אקוניס בנושא הזה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
בכנסת
בועז בן צור · נגדית
בכנסת. ואז בבוקר המחרת ב - 16 ביוני שולח לך מרגלית את ההודעה הבאה: 'אודה אם תוכל לחזור אלי כשתתפנה היום להתעדכן בעניין רשות השידור, יום נעים'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ואז, אני כרגע הולך להתכתבויות שלך עם דוד האן. ב - 16 ביוני אתה שולח לדוד דהאן, נ/, 2628 אתה שולח לדוד האן ב - 16 ביוני, אתה אומר 'התחלנו אמש, קבענו פגישת המשך מחר בבוקר, דווקא מצא חן בעיניו רעיון הפירוק'. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אתה מוסיף שאופיר מסתייג
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז אנחנו יודעים שיש לך פגישה ב - 15 ביוני עם ראש הממשלה ואופיר אקוניס. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואנחנו רואים גם שהיו הבדלי גישות בין השניים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה כנראה מה שגרר את הוויכוחים הארוכים האלה ואת הישיבות הארוכות
בועז בן צור · נגדית
זה גרר את הישיבות הארוכות. וראש הממשלה שקל בחיוב את הפירוק ואנחנו רואים שהשר אקוניס שלל את זה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
מסתייג. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ועכשיו, כשאתה כותב את עלות המימון של 200 מיליון,₪ שאנחנו רואים את ההתכתבויות שלך עם מרגלית, רואים את הדיונים עם ראש הממשלה ועם אופיר אקוניס, תסכים איתי שזה מתכנס שוב ל - 16 ביוני. לפי ההתכתבויות.
שלמה פילבר · נגדית
אה, לפי מה שראינו עכשיו? כן
בועז בן צור · נגדית
נכון. עכשיו אני אומר לך יותר מזה. אני מראה לך שב - 18 ביוני, אחרי שראינו שב - 16 ראש הממשלה שוקל בחיוב ואופיר מסתייג, כפי שכתבת, אני מראה לך שב - 18, כשראש הממשלה שוקל בחיוב את הפירוק, זה לא לממן. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
זה אומר, בעצם מה שעמד על הפרק הסוגיה הייתה האם אנחנו פשוט עושים 'שב ואל תעשה'. היה חוק, החוק קבע שתוך 3 חודשים יקימו תאגיד. לא הקימו תוך שלושה חודשים - מת. ואז לכאורה ברירת המחדל חוזרת להיות רשות השידור. ולבנימין נתניהו דווקא הרעיון הזה קסם כי הוא אמר 'אני מכיר את מה שיש לי, אני לא מכיר מה החיה החדשה שבוראים לי פה'. ואופיר אקוניס דווקא כן רצה מאוד לנסות א. שיהיה לו משהו להתעסק איתו. ב. להיות אחראי על גוף תקשורת.
בועז בן צור · נגדית
והעמדה של אופיר אקוניס התקבלה
שלמה פילבר · נגדית
ובסוף אנחנו הארכנו. כן. כי כשאנחנו מחליטים להאריך אנחנו צריכים גם למצוא גורם מימון
בועז בן צור · נגדית
בוא נראה מתי זה נעשה. בדיוק. כשמחליטים להאריך צריך למצוא מימון. ב - 18 ביוני בוא תסתכל, כתבה,
שלמה פילבר · נגדית
מי שאמר לנו על האופציה הזאת של ברירת המחדל של הפירוק, של ה'שב ואל תעשה' זה היו באמת אנשי הכנ"ר שמכירים את החוק.
בועז בן צור · נגדית
של כונס הנכסים הרשמי
שלמה פילבר · נגדית
כן. אלה שניהלו את רשות השידור. כי הם נמצאו אז בעיצומו של תהליך, נקרא לזה שיקום והבראה. ומבחינתם ההמלצה המקצועית שלהם, אני אומר עוד פעם, לא פוליטית, כי הם אנשי משרד המשפטים לגמרי, הם נקיים והכל, הם באו ואמרו 'תשמע, אם הבעיה הייתה עודף כח אדם, עודף זה, עודף זה, אנחנו מסודרים, אנחנו יודעים להתכנס, אנחנו יודעים לנהל את רשות השידור בצורה יעילה יותר, הרבה יותר מעכשיו.'
שלמה פילבר · נגדית
מאה אחוז מוגש ומסומן נ/2807.
בועז בן צור · נגדית
אז הנה, אם תסתכל, אקוניס מודיע שחוק השידור הציבורי יידחה והאוצר יזרים כסף. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נראה מה אנחנו מבינים כאן,
שלמה פילבר · נגדית
שהוויכוחים הארוכים האלה של השבועיים הקודמים, הוכרעו בסוף
בועז בן צור · נגדית
הוכרעו. והוויכוחים האלה מוכרעים, כשאנחנו רואים שב - 16 עוד יש דין ודברים, נכון? לפי ההתכתבויות שלך.
שלמה פילבר · נגדית
אפילו עוד לא הוכרע כי אני סיפרתי שאני בנחיתה שלי בלונדון ב -, 21 עוד הייתה ישיבה נוספת
בועז בן צור · נגדית
אני אגיע תיכף לישיבה הנוספת. הכל בכתובים
שלמה פילבר · נגדית
עליתי על הקו
בועז בן צור · נגדית
עלית על הקו. אז מה שאנחנו מבינים כאן, שבעצם הנושא של הבדיקה של המימון והנקיבה בסכום של ה - 200 מיליון שקלים, שוב מתכנס ל - 15, 16, 17 ביוני. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אני אראה לך גם יותר מזה, את ההתכתבות באמת שאמרת על השיחה שהיית במטוס, או בירידה מהמטוס, הנה, כותב לך ב - 21 ביוני מרגלית, 'מה עניינים, מקווה שאתה עושה חיים, שלא מציקים לך'. הוא אומר 'היום הצגנו את מה שסיכמנו, עבר די טוב אצל ביבי, הוא יישב מחר עם הכנ"ר ועם קובלנץ', הכנ"ר זה כונס הנכסים, קובלנץ זה אלדד, המנהל שהיה. נכון, גם היום פחות או יותר, 'הוא הציע שתעלה על הקו, חשוב מאוד, מאוד יועיל אם יתאפשר לך.' נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ולכן, אנחנו מניחים כבר, חייבים להניח, שהנתונים האלה של הבדיקה עם עופר מרגלית ואת עלות המימון, זה נעשה לפני הטיסה שלך. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. כן
בועז בן צור · נגדית
אגב, הנושא התקציבי, ממי קיבלת את הנתונים לגבי היקף המימון? זה מעופר מרגלית אני מניח?
שלמה פילבר · נגדית
שוב. הדרישות התקציביות באו מכונס הנכסים והדרישה למימון הייתה שלי מול עופר מרגלית והוא מול המנהלים הבכירים שלו.
בועז בן צור · נגדית
בדיוק. ולכן אנחנו רואים את ההתכתבויות ביניכם והכל מתאים כפתור ופרח. עכשיו גם תגיד לי יותר מזה. אם אתה אזרח פרטי, אתה לא יכול להתקשר 'שלום, אני מר פילבר, תגידו כמה עולה לממן את רשות השידור לחצי שנה' נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא, הוא לא היה מדבר איתי
בועז בן צור · נגדית
נכון. הוא לא היה מדבר איתך. וגם לפני שאקוניס ב-9 ביוני ממונה, יש לו את האצלת הסמכויות, גם אז בעצם הוא לא פועל.
שלמה פילבר · נגדית
אקוניס אולי היה מדבר איתי קצת יותר כי אנחנו מכירים אבל בוודאי לא ברמה הזאת שאנחנו מחליפים מידע בצורה מקצועית ומשתפים בהכל.
בועז בן צור · נגדית
טוב. אז לכן ראינו בעצם שגם ההתכתבות הזאת של ה - 200 מיליון שקל עלות המימון מתיישבת עם ה - 15, 16,
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה די בוודאות אחרי שנכנסתי לתפקיד והתחלתי לטפל בזה
בועז בן צור · נגדית
ובהתכתבויות אנחנו רואים את כל הרצף, נכון? לשם זה מתכנס. אמת?
שלמה פילבר · נגדית
כן כן. החוק הוגש בסוף החודש, זאת אומרת, אני יצאתי לחו"ל ביום ראשון, אני חושב שזה הוגש למזכירות הממשלה או משהו כזה, ואושר.
בועז בן צור · נגדית
יש לי חוב קטן להגיש את ההתכתבויות לגבי מתי האצלת הסמכויות של מר אקוניס. נגיש את זה אנחנו נגיש בתום החקירה, חבל על הזמן, את השורה של התכתבויות שמלמדות על המינוי.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אדוני ימשיך בינתיים.
בועז בן צור · נגדית
בסדר. אז אפילו מכיוון שראינו כבר כל שורה ושורה בדפדפת, האמת שהייתה לי חקירה אפילו על עוד שורה - שתיים, אבל נדמה לי שכבר זה באמת, חבל להלאות. אז אנחנו רואים אבל, בוא נסכים רק על דבר אחד, שאנחנו רואים את מה שקרוי הדפדפת ואת ההתכתבויות ואת הפרסומים, הסכמנו שהכל מתכנס למחצית יוני, 15, 16 פחות או יותר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה כבר בחקירה הקודמת שעשית על כל הדברים האלה
בועז בן צור · נגדית
ועכשיו עשיתי את ההשלמה. טוב. אוקיי
שלמה פילבר · נגדית
כן. הדברים נראים כך
בועז בן צור · נגדית
נראה כך. כן. אני אגמור כבודם בסביבות 11:00, 11:00 ומשהו. יש לי עוד שניים וחצי דברים שאלנו אותך כבר, לכן לא נחזור. הייתה לך תקופה שהיית במגזר הפרטי, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
וגם ניהלת קרן די אקטיבית נקרא לזה, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. סוג של office family כזה
בועז בן צור · נגדית
תאשר לי שאשתך אילנית פילבר, כשהגעת לתפקיד, לא רצתה שתיקח את התפקיד הזה?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. כך היא העידה. ברקוד, 500 ההודעה שלה מה - 23 בפברואר. והיא העדיפה שתישאר במגזר העסקי. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
זה בעמוד 1 להודעה שלה. וגם היה לכם סיכום, כך היא מעידה, שאיפה שהוא אחרי החגים תודיע לנתניהו שאתה מסיים את התפקיד, עובר לשוק הפרטי.
שלמה פילבר · נגדית
כן. דיברנו על זה
בועז בן צור · נגדית
זו הייתה המחשבה
שלמה פילבר · נגדית
דיברנו על זה שבדיוק במוצאי שבת של ארבעה ימים לפני שהרשות לניירות ערך עצרה אותי, היה לנו כבר סיכום שאני רוצה עוד גרייס של שלושה - ארבעה חודשים בשביל להעביר את מה שנקרא, ועדת פילבר, בחקיקה. זה היה אמור לעבור במהלך מושב הקיץ ואז להודיע שאני מסיים באוקטובר.
בועז בן צור · נגדית
בסדר גמור. אוקיי. ולכן היה ברור, אם אני מבין נכון ממה שאתה אומר, ההנחה שלך, של אשתך, שאתה מגיע לתקופה קצובה. זאת אומרת היא לא רצתה, אתה רצית כמובן.
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
מגיע לאיזו שהיא תקופה קצובה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
בסדר. תאשר לי, עשינו סקירה, אני לא אלאה יתר על המידה בסקירה הזו, שחלק גדול מהמנכ"לים, בעלי התפקידים הבכירים במשרד התקשורת לאחר סיום תפקידם משתלבים בשוק הפרטי, השתלבו בשוק הפרטי?
שלמה פילבר · נגדית
בשוק התקשורת. כן
בועז בן צור · נגדית
שוק התקשורת הכוונה. בעיקר בשוק התקשורת
שלמה פילבר · נגדית
כן. סוג של דלת מסתובבת
בועז בן צור · נגדית
נכון. תראה, יש לנו שורה של שמות, אני אדלג עליהם. בסדר? חבל על ה -, זה מהסטוריה הרחוקה עד לשמות שמופיעים כאן במשפט שלנו.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
נכון? חלק גדול מהם הגיעו בדלת המסתובבת לשוק הפרטי. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
עכשיו מפה אני רוצה לעבור לנושא נוסף. בוא נגיש. אני אגיד מה שאנחנו מגישים כבודם. מה שאנחנו מגישים מתייחס למינוי, להאצלת הסמכויות של מר אקוניס. אה, סליחה על הבלאגן. יש קובץ התכתבויות של מר פילבר, רק נגיש אותו, לא נשאל שאלות. למען הסדר רק נגיש אותו כי העד נמצא פה.
דובר לא מזוהה · נגדית
מוגש ומסומן נ/2808
בועז בן צור · נגדית
עכשיו אני רוצה לעבור לנושא נוסף. הנושא הנוסף הוא כזה, תאשר לי שהחוקרים הציגו לך מצגים שיש ראיות מרובות לקשר שבין שאול אלוביץ' לראש הממשלה נתניהו?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
בסוף הם הראו לך הודעות מעטות. או התייחסו לדברים מועטים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
הם לא הראו לי שום ראיה שמציגה קשר ישיר ביניהם, הם הראו לי רק 2-3 התכתבויות של צד אחד, בעיקר של אלוביץ' שמצביע, רומז על קשר כזה.
בועז בן צור · נגדית
יופי. אז אנחנו מיד נגיע לאותן התכתבויות של אלוביץ' בסדר? שהציגו לך ואני אשאל אותך שאלות. אבל לפני זה, תאשר לי שבהיכרות שלך יש אנשים שיש להם קשר רופף, לפעמים מתנאים באיזה שהוא קשר, לפעמים יכולים להאדיר או להעצים?
שלמה פילבר · נגדית
לא הבנתי לגמרי את השאלה
בועז בן צור · נגדית
אתה יודע מה, אז נשים את השאלה בצד, נחזור אליה בצורה רחבה יותר. בסדר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
תאשר לי שאנשים היו פונים לראש הממשלה נתניהו והוא גלגל אותם אליך. כלשונך
שלמה פילבר · נגדית
אה, כן. זה פרקטיקה קבועה לא רק אצלו, אצל כולם אבל כן. גם אצלו. של אנשים שהוא מכיר אותם או מנסיבות חברתיות או שפעם בעבר עבד איתם או שזה,
בועז בן צור · נגדית
שפונים אליו להתלונן
שלמה פילבר · נגדית
שפונים אליו מכל מיני סיבות והוא, מבחינתו הם לא רלוונטיים היום והוא גם לא רוצה, אין לו זמן לטפל בבעיה וגם לא כל כך חשוב לו לטפל בבעיה, אז הוא בדרך כלל מפנה את זה לאנשים שסביבו.
בועז בן צור · נגדית
בוא ניקח דוגמאות שעולות מההתכתבויות שלך. יש איש עסקים בשם אלי עזור
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אתה מכיר אותו. טוב. הוא איש תקשורת, ניתן להגיד, עם פריסה מאוד רחבה?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
נכון. בעלים של,
שלמה פילבר · נגדית
בעלים של הרדיו האזורי
בועז בן צור · נגדית
של העיתון ג'רוזלם פוסט, של תחנות רדיו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
הוא מחזיק חלק ניכר מהרדיו הפרטי נקרא לזה
שלמה פילבר · נגדית
כן. כמה תחנות רדיו מצליחות. אזוריות
בועז בן צור · נגדית
נכון. קצת יותר משמעותי מוואלה, למשל. נכון? כל הכוח הזה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
עכשיו, אתה יודע שהוא הגיע להתלונן אצל ראש הממשלה על התנהלות משרד התקשורת כלפיו?
שלמה פילבר · נגדית
אני חושב ש -, אני לא זוכר בדיוק אבל כי, היו לי פגישות איתו שהוא הגיע אלי בסוף, נדמה לי ממה שאני זוכר, ששלחו אותו אלי לטפל. זה היה בנושא המשדרים.
בועז בן צור · נגדית
אז בוא אני אראה לך. מהעדות שלך ב - 23 באוקטובר. זה ת/605 קודם כל אתה אומר באופן כללי, בעמוד 521, אתה אומר 'מה היה קורה, אנשים היו באים אליו, הרבה פעמים אנשים באים אליו משגעים לו את השכל רוצים ממנו משהו, מבטיחים לו משהו, והוא מדרדר אותם, הוא מגלגל אותם.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
שגרה. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
משה בר-עם · נגדית
היה... אמירה או הבטחה?
שלמה פילבר · נגדית
לא לא. 'תפנה לזה', ובקוד ביני לבינו, אפרופו קודים, כאילו ברגע שהוא שולח מישהו, ומישהו מתקשר אלי אומר 'דיברתי עם ראש הממשלה, הוא ביקש שאני אשב איתך', אז אני מבין שאני צריך לתת לו יחס טוב, צריך להקשיב לו, צריך לתת לו את יומו ולטפל בזה כמו שצריך לטפל בזה. מקצועית.
בועז בן צור · נגדית
אני אראה לך לגבי אלי עזור, מאותה חקירה בעמוד 523. אתה אומר 'אלי עזור פנה אלינו בעניינים של בעיות של ספקטרום שידורים,... רדיו אזורי, דברים כאלה'
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
'וטיפלתי בזה book the by, לפי הפרוצדורה, אמרתי לאחד היועצים שיש לי בלשכה שיבדוק את זה עם הספקטרום שיראה מה אפשר לעשות וכולי'. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
משה בר-עם · נגדית
מישהו מקצועי, הוא נעשה בדרך של סוג של טיפול VIP, במובן הזה שלא מפנים אותו לגורמים הרלוונטיים שהם בתחתית הסקאלה אולי,... שנעשה עם כל אזרח, בהיבט הזה אני שואל.
שלמה פילבר · נגדית
זה כל כך טיפוסי ישראלי הקטע הזה של הקשרים והפרוטקציות מה שנקרא, וזה, וזה קיים גם במערכת הממשלתית לא מעט פעמים. זאת אומרת שאנשים שמכירים פוליטיקאים או בכירים מנסים בדרך כלל ללכת לגורם הבכיר בתקווה שיטפלו בהם קצת יותר טוב.
משה בר-עם · נגדית
למרות שיש להם אולי תלונה לכאורה מוצדקת, למרות ש-,
שלמה פילבר · נגדית
התלונה שלהם היא עניינית מקצועית, אבל בדיוק, הם רוצים אולי,
משה בר-עם · נגדית
אולי סוג של קיצור אולי,
שלמה פילבר · נגדית
קיצור תורים או לטפל בזה קצת יותר עם תשומת לב או דברים מהסוג הזה
משה בר-עם · נגדית
זה שכיח.
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה מקובל באין סוף פעמים
משה בר-עם · נגדית
גם פוליטיקאים ברמה בכירה.
שלמה פילבר · נגדית
כן כן. אני עבדתי עם לא מעט שרים, לא היה אחד אני חושב שלא ראיתי אצלו את הפרקטיקה הזאת.
משה בר-עם · נגדית
גם היו פניות כאלה לראש הממשלה.
שלמה פילבר · נגדית
כן. כל הזמן. היה גם בהמשך אחר כך למשל, אני יכול להביא דוגמאות שלא העדתי עליהן, אבל הרבה מאוד נקרא לזה, מפוטרי רשות השידור שרצו את יומם בתאגיד. ופנו לראש הממשלה והוא לא רצה להתעסק בזה, ואני ישבתי עם כל אחד מהם ושמעתי את התלונות ושמעתי מזה הרבה מאוד דברים שגם העברתי למבקר המדינה שלא טיפל, על,
משה בר-עם · נגדית
התכוונתי על גורמים בעלי השפעה במשק, לאו דווקא,
שלמה פילבר · נגדית
לא. ראינו את המקרה של חיים סבן. דוגמה קלאסית. של מישהו שמשתמש בנגישות שלו לראש הממשלה בשביל לטפל בעניינים העסקיים שלו.
בועז בן צור · נגדית
אני אגיד לך גם יותר מזה. אין לכם, למפוקחים שלכם, זה לא כל עם ישראל. המפוקחים שלכם זה שורה של גורמים עסקיים.
שלמה פילבר · נגדית
שוק יחסית מצומצם
בועז בן צור · נגדית
שוק מצומצם. נכון? כלומר יש לך שורה של חברות, יותר גדולות, אבל זה כמה עשרות
שלמה פילבר · נגדית
כמה עשרות. אולי מאות בודדות
בועז בן צור · נגדית
או מאות בודדות, אבל בוא נגיד, אז לכן, אתה יודע, זה לא שהאזרח ק. פונה ל-,
שלמה פילבר · נגדית
כן. זה לא ניתוח לב פתוח, לקדם מישהו במקום 8 מיליון אחרים
בועז בן צור · נגדית
נכון. אתה נפגש, יש לך שגרה של פגישה, ודיון לא פורמלי עם מפוקחים, ראינו את זה 250 פעם,
שלמה פילבר · נגדית
כן. וגם העדתי בשבוע שעבר בחקירה נגדית של עו"ד חדד שכשראש הממשלה מבקש ממך לטפל בסוגיה של מישהו, זה הופך להיות סוג של עדיפות מסוימת, בפריוריטיז, זה עולה בטיפול.
משה בר-עם · נגדית
זה לא אומר שהטיפול יהיה,
שלמה פילבר · נגדית
לא, הטיפול אני אמרתי לאורך כל הדרך, אני אף פעם לא חרגתי מהצד המקצועי,
משה בר-עם · נגדית
לא חרגת וגם לא התבקשת.
שלמה פילבר · נגדית
לא. אף פעם לא. אמרתי, כל מה שבמקרה כזה שבו מישהו פנה לראש הממשלה וראש הממשלה הפנה אותו אלי או אותו אדם בא ואומר 'דיברתי איתו, הוא ביקש שאפנה אליך', אני מבין שאני צריך לתת לו את יומו, שאני צריך אולי כן להיפגש איתו פנים אל פנים ולא שיחת טלפון, שאני צריך כן לוודא בלשכה שמישהו מטפל ובודק מה קורה עם זה ולתת לו תשובה עניינית, ולא רק 'תחכה', וזהו.
משה בר-עם · נגדית
אבל לא לתת לו,
שלמה פילבר · נגדית
לא, אף פעם לא היה בשום אחד מהמקרים, ועל זה הקפדתי באתיקה שלי בגלל שראש הממשלה אמר, אז לעשות משהו שלא חשבתי שהוא לא נכון מקצועית.
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. בוא נסתכל אז בהמשך שלך אצל אלי עזור ב - 23 באוקטובר. אתה אומר שאלי עזור פנה בעניינים של ספקטרום, ראינו את זה, 'תבדקו'. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
מי שהכיר לך את אלי עזור היה אלי קמיר?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. יש התכתבויות בינך לבין אלי קמיר בעניין
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. הציגו לך את ההתכתבויות. בחקירה שלך ב - 23 באוקטובר
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
בוא נראה את ההתכתבויות. אלי קמיר, אגב, אלי קמיר זה ביום שבו אתה נכנס לתפקיד, הוא אומר 'אני מניח שהרבה רוצים לטחון לך את השכל, לאט לאט, אני עם אלי עזור, אסגור לכם פגישה והיכרות'. אתה רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
הוא. זה בכלל אלי קמיר. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ניסה לדחוף אותו, לדחוף אותו זה את מר עזור, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אתה אומר 'עכשיו לא, בכל מקרה אני פגשתי את כולם', הנה, פגשתי את כולם, 'פגשתי גם את המנכ"ל'. כנראה את המנכ"ל שלו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן. את המנכ"ל של הרדיו האזורי
בועז בן צור · נגדית
מאה אחוז. אוקיי. ואז בחקירה, באותה חקירה בעמוד, 520 ואז מן איזה מינגלינג כזה שהוא אומר שהוא בכנס שלו, של עזור, בג'רוזלם פוסט, של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
הוא אומר 'כל העולם פה, שר האוצר האמריקאי מדבר, שטייניץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי, רון פרושאור, מאיר דגן,... למקומות האלה'. רואה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ויש לך ד"ש מרון פרושאור. אוקיי. ואז הוא מוסיף שהוא דיבר עליך בחום ובהערכה
שלמה פילבר · נגדית
רון
בועז בן צור · נגדית
רון. נכון? שאתם חברים טובים
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז קודם כל אנחנו רואים גם שאלי קמיר כבר מתכתב איתך, אז הייתה סוגיה, הייתם ניצים, לא ניצים, זה לובן, אנחנו רואים פה התכתבות ידידותית שלך ושלו ביום המינוי. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
יופי. עכשיו תסתכל הלאה בחקירה ב - 23 באוקטובר, בעמוד 520. כאן מצטט לך החוקר שאלי קמיר כותב לך 'סגרתי עם אלי עזור, סיפר לי שישב ביום חמישי שעתיים עם ביבי ודיברו איתך אודותיך', חיוך, 'אדאג לפגישה' אתה רושם לו 'פגישתנו היא בעקבות הפגישה ההיא.'
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אז קודם כל אנחנו נבין דרך אגב, אין לך אף הודעה מקמיר שאלוביץ' ישב עם נתניהו ואמרו עליך טובות או משהו בכלל בז'אנר הזה.
שלמה פילבר · נגדית
אין לי עד הרגע הזה, אחרי 150 שעות שאני עומד פה, שום ידיעה מעבר אולי למה שהעדתי על הפגישה ההיא מקיסריה שתיאמתי בין אלוביץ' לנתניהו על איזו שהיא פגישת טלפון או שיחת טלפון בין אלוביץ' לנתניהו.
בועז בן צור · נגדית
יופי. אז זה אין לנו. אוקיי. תאר לך שזה היה לנו בתיק הזה פה, מה היינו עושים עם זה. כמה מהדורות היו נפתחות עם זה. ועכשיו, אבל זה דמיון מודרך כמובן. עכשיו אתה אומר פה, תסתכל באותה חקירה, בעמוד 521 אתה אומר 'אני לא זוכר, היה שולח לי אנשים, תיפגש עם אנשים, תיפגש עם'...
שלמה פילבר · נגדית
כן. אני לא רוצה להזכיר פה שמות אבל היו לא מעט אנשי תקשורת, נגיד ככה, שבעבר, אנשי תקשורת אני מדבר על מדיה עכשיו, לא על,
בועז בן צור · נגדית
כן. חשוב מאוד
שלמה פילבר · נגדית
שכמו שאמרתי שבשלב כלשהוא בחייו הפוליטיים נתניהו היה איתם בקשר,
בועז בן צור · נגדית
כמו כל ראש ממשלה כמו כל שר,
שלמה פילבר · נגדית
כן. ובאיזה שהוא שלב כמו שאמרתי, כשהיתה הדרמה הגדולה והמפץ הגדול בשוק התקשורת והמון אנשים איבדו את כיסאם ואחרים נכנסו וכולי, אז היה מצעד לא קטן של אנשים כאלה ואני, כל אחד מהם פגשתי, והעברתי בצורה מסודרת לפי הנהלים לאנשי התאגיד שיטפלו ויראו מה אפשר לעשות. על הדרך כמו שאמרתי, שמעתי על הרבה מאוד אי סדרים שהיו בקליטת אנשים והעברתי,
בועז בן צור · נגדית
בסדר. זה כרגע מחוץ לטריטוריה שלנו. אז הוא אומר לך, אתה אומר באים אליו אנשים, משגעים לו את השכל, רוצים ממנו, מבטיחים לו משהו, הוא מדרדר אותם ומגלגל אותם.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
מה זה מבטיחים? לא יודע. א תה אומר הוא נפגש עם כל המו"לים. קודם כל, לפי מה שאתה יודע, הוא נפגש עם כל המו"לים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
מי זה כל המו"לים?
שלמה פילבר · נגדית
אולי לא, בוא נגיד תוציא את שוקן שאני לא יודע, אבל אני מדבר על המו"לים,
בועז בן צור · נגדית
בוא נבין מי זה המו"לים, לא צריך
שלמה פילבר · נגדית
המו"לים זה הבעלים של גופי התקשורת
בועז בן צור · נגדית
הוא נהג להיפגש עם המו"לים. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
נכון. עם עוזי ורטהיים ואחרים, היו,
בועז בן צור · נגדית
מאה אחוז. ואז אתה אומר שאלי עזור לצורך העניין הוא מו"ל כזה, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
יש לו אינטרס, נתניהו עושה את ההפרדה בדרך כלל, מתחילים להגיד לו 'תשמע, אני צריך', הוא אומר 'תיפגש עם מומו'. מרים לי טלפון, אומר 'תיפגש'. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
זה כל הסיפור. אמת?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. כשזה מגיע אליך, בעצם זה מקצועי, נכון? 'תבדקו.'
שלמה פילבר · נגדית
הוא אומר לי 'קח תתעסק בנושא הזה'. וכשאני עוד פעם, בהבנה שלי אני צריך לטפל בזה, אני בדרך כלל גם לא חוזר ומדווח לו גם מה קורה, אני מטפל בזה ברמה המקצועית וזהו, וממשיך הלאה.
בועז בן צור · נגדית
מאה אחוז
שלמה פילבר · נגדית
בדרך כלל זה, נגיד ככה, תרופה טובה נגד, סליחה על הביטוי, הנודניקים האלה. היו אולי בודדים בודדים שלא היו מרוצים, חזרו להתלונן שוב.
בועז בן צור · נגדית
וכשאתה אומר גם 'נתניהו עושה את ההפרדה', כלומר הפרדה בין,
שלמה פילבר · נגדית
בין זה שהוא קורא לאלי עזור כמו"ל במעריב, יכול לתת לו על הראש על 'איך אתה לא מאוזן ואיך אתה מסקר ככה ואיך אתה אומר ככה', לבין כשאלי עזור אומר לו 'יש לי בעיה עם המשדרים של הרדיו האזורי' אז הוא אומר לו 'לך למומו.'
בועז בן צור · נגדית
זו ההפרדה
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
תודה. עכשיו בוא נדבר קצת על מר אלוביץ'. אתה אמרת 'אני לא יודע שום דבר אבל הציגו לי משהו בחקירות' זוכר?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. אז בוא נראה מה הציגו לך בחקירות. קודם כל זכרת, אם אני מבין נכון, ששאול אלוביץ' אמר, אני לא יודע אם זה היה או לא היה, אבל כך התייחסת, ששמעת ממנו שנתניהו דרש מהשר ארדן לסייע לבזק אבל השר ארדן החליט להתנכל לבזק. היה משהו?
שלמה פילבר · נגדית
אני חושב שבאחת הפגישות המאוחרות שלי עם שאול, אני מדבר על החצי השני שלי ב - 2016, אני חושב שזה אולי הייתה הפגישה ההיא שדיברתי על זה שהוא פרץ בבכי או משהו, שבה הוא אמר לי 'פעם אחת פניתי לנתניהו ורק אכלתי אותה מזה'. כאילו ארדן עשה לי דווקא, מה שנקרא.
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נראה כרגע, אני אגיד לך, אתה יודע, נורא חשוב לבדוק,
משה בר-עם · נגדית
אמרת שהוא פרץ בבכי אלוביץ?',
שלמה פילבר · נגדית
אמרתי, היה לי עימות מאוד מאוד קשה איתו באחת הפגישות האחרונות, זה גם הראו לי אחר כך חלק מהסמסים, על הטלפוניה מול ההשקעות. אני רציתי את ההשקעות וכל המשרד גרר אותי לשטויות האלה של הטלפוניה, והייתה את הפגישה בבית של אלי קמיר שהייתה כמעט שלוש שעות שבה הוא אמר לי,
משה בר-עם · נגדית
מי זה הוא?
שלמה פילבר · נגדית
אלוביץ' אמר לי 'אם אתה מוריד את הטלפוניה ל - 16 שקלים לקו, תן לי אישור למכור את החברה ולצאת ממנה'. ואז הוא היה ממש על סף דמעות כאלה ותחושה מאוד, זה היה פגישה מאוד אמוציונלית וקשה כזאת. אחריה, הראו לי לא מזמן בהתכתבויות שדיווחתי לעדי במרכאות, שבסוף אנחנו נמצאים על הקשקש של להחליט אם אנחנו רוצים טלפוניה או תשתיות.
בועז בן צור · נגדית
ארדן פועל כפי שהוא פועל, אבל בוא נתקדם. תראה, כיוון שיש פה אמירה כזו, לא אמירה כזו, תמיד חשוב לבדוק מה קרה. קודם כל בוא נסתכל, השר ארדן נחקר. אגב, אתה לא שאלת את נתניהו...
שלמה פילבר · נגדית
לא. לא דיברתי על העניינים האלה
בועז בן צור · נגדית
הציגו לך מה ארדן אמר, בחקירות שלך?
שלמה פילבר · נגדית
לא. אף פעם
בועז בן צור · נגדית
אז בוא נעשה כרגע את ה - בסדר? האמת שזה לא הצד האפל של הירח, זה הירח כמכלול הפעם., הנה, תראה מה השר ארדן אמר. הוא אמר, אני אקריא לך בתמצית ואני אראה לך, שנתניהו מעולם לא ניסה להנחות אותו והייתה שיחה אחת ויחידה ששאל אם בזק מקבלים את יומם, כפי שראוי לכל גורם בקשר לרפורמה. בוא נראה את העדות של ארדן. בסדר? גם אתמול היה פה איזה שהוא דיון. העדות של ארדן, כבודם זה קובץ 161/א, החקירה היא מה - 14 באוגוסט 2018. "הדבר היחיד שראש הממשלה אי פעם דיבר איתי בהקשר הזה, זה לא בהקשר של המיזוג דרך אגב, אני לא זוכר, זה בכלל לא הנושא של השוק הסיטונאי, בכלל לא הרפורמות מול בזק, הדבר היחיד אי פעם שהוא דיבר איתי זה לשאול אותי, כי אני מניח שבכו לו באותה צורה, זה האם אני באמת שומע אותם ונותן להם את יומם בפניי. אז אמרתי לו 'מה, לא נראה לך שלא?' נראה לך שאני, זה נשמע לך הגיוני, ראש הממשלה, שאני אעשה רפורמות ולא אשמע אותם?' אז הוא אמר לי 'לא, תשמע, כי כשאני עשיתי רפורמות... גם אם אתה עושה דבר הכי דרמטי מול חברות וכולי, חשוב לתת להן להישמע, שלא יגידו שזה וזה וזה'. זו הייתה השיחה היחידה". שר, שנתיים, בתקופה הרלוונטית, זו הייתה השיחה היחידה. תשמע אותם, מוטב שתשמע, ככה נהוג, שאולי לא יבכו אחרי זה. הלאה. חקירה שלו, נוספת, סליחה, באותה חקירה, בעמוד 76 הגברת פולינה קריב:. "האם בתקופה מסוימת אחרי השיחה הזאת קיבלת איזה שהן הנחיות" (מצקצק בלשונו) "לפעול אחרת בנושא שאול בנוגע לבזק?" "לא" "לעצור תהליכים, להתחיל תהליכים?" "לא". "משהו שביקשו"? "חד משמעי, אני עוד פעם אומר, זה הכי חד משמעי. מעבר לאותה שיחה שבה מבלי להגיד מה המילים המדויקות כי אני לא זוכר אותה, הרוח הייתה 'האם אתה נותן להם להישמע".' ואוו. עכשיו בחקירה עוד פעם, בעמוד 85. "אני אגיד, אין לי, אני באמת ניסיתי להיזכר לפני שבאתי לפה גם אם ראש הממשלה אי פעם שוחח איתי על קשר כלשהו עם אלוביץ' והתשובה היא חד משמעית לא. בגלל זה אני הדגשתי מאוד מה הוא כן אמר לי"בפגישה ההיא, כן?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי? אני אראה לך תגובה של ארדן, כי הייתה כתבה בערוץ 2 כי הדליפו קטעים
שלמה פילבר · נגדית
מה באמת?
בועז בן צור · נגדית
כן. באמת. קרה. פעם אחת קורה. מה קרה? פעם אחת קורה. מחפשים את המדליף עדיין. פרס למוצא הישר.
דובר לא מזוהה · נגדית
מוגש ומסומן נ/2809.
בועז בן צור · נגדית
מה שאומר ארדן, שהוא נדרש בעדותו ברשות ניירות ערך למסור תיאור מלא של הרפורמות שהוא קידם, והוא אומר 'מעבר לרכילות עולה מעדותו עובדה אחת מרכזית אותה הוא תיאר לחוקרים ואשר עליה אין מחלוקת ואין עוררין, ראש הממשלה מעולם לא ניסה לעצור, להשפיע, או להתערב בשום דרך או צורה ברפורמות שקידם השר ארדן במשרד התקשורת למרות שהם פגעו פגיעה ניכרת בבזק ובמר אלוביץ''. ראית את זה?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
הדברים דוברים בעד עצמם. ועכשיו אני רוצה להבין רגע את ההקשר. קודם כל אנחנו רואים, זו המציאות, נכון? מה היה בין ארדן?
שלמה פילבר · נגדית
זה מה שאומר השר ארדן
בועז בן צור · נגדית
זה אומר השר ארדן, נכון? על מה שהיה לו עם נתניהו. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. עכשיו, לא מראים לך בשום מקום בחקירות שלך את הדברים של השר ארדן?
שלמה פילבר · נגדית
לא
בועז בן צור · נגדית
ואתה גם יודע, שאני לא יודע אם אלוביץ' אמר או לא אמר, אבל יש את המציאות והמציאות היא כפי שאנחנו רואים אותה, א. אנחנו יודעים מה עשה השר ארדן, כעניין שבעובדה. אלה פעולות שהוא עשה.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
2 אנחנו יודעים שנתניהו לא מדבר איתו.. 3 אנחנו יודעים שהפעולות של ארדן פוגעות בבזק, לשיטתה של בזק.
שלמה פילבר · נגדית
נכון
בועז בן צור · נגדית
4 אנחנו גם יודעים שלכל... אני אומר לו 'תשמע כשאתה עושה את זה תשמע אותם, שלא יגידו לא שמעו אותי.'''
שלמה פילבר · נגדית
כן. כך הוא מתאר את זה
בועז בן צור · נגדית
כך הוא מתאר את זה. נעבור לאירוע הבא. ששאלו אותך, אמרו לך, השמיעו לך הקלטה שהתקיימה בין ישועה לאלוביץ' והחוקרים ממקמים את זה ב-6 ביולי 2015. אתה זוכר שהשמיעו לך הקלטה או הקריאו לך את ההקלטה?
שלמה פילבר · נגדית
הקריאו לי את ההקלטה. את התמליל. כן
בועז בן צור · נגדית
את התמליל. אני כבר אומר לך מה היה שם. בשיחה הזאת אלוביץ' אומר שהוא שוחח עם הרופא המשפחתי של משפחת נתניהו שאמר לו שראש הממשלה מוכן להתאבד בשבילו.
שלמה פילבר · נגדית
עכשיו אני מבין משהו
בועז בן צור · נגדית
עכשיו אתה מבין? אנחנו נראה,
שלמה פילבר · נגדית
לא, עכשיו אני מבין כי שאלו אותי על ברקוביץ' ולא הבנתי מאיפה ברקוביץ' נכנס. ברקוביץ' זה הרופא.
משה בר-עם · נגדית
ברקוביץ' זה רופא המשפחה.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ברקוביץ' אמר לו שנתניהו מוכן להתאבד בשבילו. בסדר? בוא עכשיו נראה כמה זה מגיע למחוזות הטירלול. כי בזה, ראינו, מישהו אומר 'נתניהו מוכן להתאבד בשביל אלוביץ''. בסדר? אמר. אוקיי. אז בוא נראה את העובדות. קודם כל, הציגו לך את זה בחקירה שלך. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
החקירה כבודם זו חקירה מה - 26 בפברואר, בעמוד 44. עכשיו תראה איך זה השפיע עליך, ואחרי זה נראה את העובדות. בוא נקרין.
יהודית תירוש · נגדית
מאיפה אתה,
בועז בן צור · נגדית
חקירה מה - 26 בפברואר, ברקוד 2379. תראה איך הדברים עובדים שם. אומר לך החוקר 'שאול אומר, אני שמעתי ממישהו, שאני לא יודע אם אתה מכיר אותו, הרופא, שהיה חבר שלהם הכי טוב, שנמצא בבית כל הזמן', אתה אומר מיד 'ברקוביץ'' נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. 'הוא אמר לו שהוא מוכן להתאבד בשבילי'. ואילן משיב 'תשמע, הבאת לו את הבחירות.' התגובה האינסטינקטיבית שלך הייתה 'שיקפצו', אבל את הבחירות, תיכף נבין מה זה,
שלמה פילבר · נגדית
נכון. את הבחירות לא הוא הביא
בועז בן צור · נגדית
לא הביא את הבחירות. אנשים מדברים, אתה יודע, ההוא כותב להוא, הוא כותב לזה,
שלמה פילבר · נגדית
גונב קרדיטים
בועז בן צור · נגדית
כן. כל הכבוד. אבל בוא נראה ככה. מי זה הרופא? אתה אומר הרופא זה כנראה ד"ר ברקוביץ,' נכון?
משה בר-עם · נגדית
את הבחירות אדוני הביא, זה מה ש-,
שלמה פילבר · נגדית
אני לבד לא הבאתי אבל אני יודע מי היו האנשים שעבדו שם ימים ולילות וזה בטח לא אילן ישועה
בועז בן צור · נגדית
עד היום חשבנו שכן. אוקיי. כי פרסמו סמס. טוב. הרופא הרבה שנים, שם משפחה, אתה אומר, הנה, אומר לך החוקר 'הרופא אומר לשאול', הרופא אומר לשאול, 'שהוא מוכן להתאבד בשבילי.' העובדות הן ששאול אומר לאילן ישועה שהוא שמע את הרופא. בסדר? שהוא מוכן להתאבד.
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
ואז אתה מוכן להתאבד, וזה ציטוט כן נכון ולא נכון, לא משנה. ואז אתה אומר שאתה מכיר את הדוקטור, אתה אומר 'אני לא ידעתי', שורה 32, 'אני שומע לראשונה ששאול מכיר אותו, אני לא מכיר את כל התכתובות וכמובן לא את הרקע'. ואתה אומר את הדבר הבא. 'אני נדהם מהבוטות, חוזר ונדהם מהבוטות של הדברים שזה רק מחזק אצלי את ההחלטה שלי'. אתה אומר, אני לא ידעתי על שום דבר, כשאתם מראים לי דבר כזה, כי זה בוטה, נכון?
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
וזה מחזק את ההחלטה שלי, איזו החלטה?
שלמה פילבר · נגדית
לחתום על עד מדינה
בועז בן צור · נגדית
או. עכשיו בוא נבין מה היה. ולא היה ולא נברא. אני אראה לך מאיפה זה לא היה ולא נברא. כל הסיפור המצוץ מן האצבע הזה. קודם כל רק אמרנו שהטענה שהם הראו לך שהם כתבו שם ביניהם הבאנו לו את הבחירות', זה 'שיקפצו.''
שלמה פילבר · נגדית
הם הקריאו לי. כן. הקריאו לי
בועז בן צור · נגדית
הבאנו לו את הבחירות', זה הצחיק אותך. נכון?'
שלמה פילבר · נגדית
כן. לא רציני
בועז בן צור · נגדית
טוב. עכשיו בוא נראה את הסיפור של ברקוביץ'. ברקוביץ' ראשית, לקחו את זה כנראה מאוד ברצינות כי לא חקרו אותו. בסדר? 2. הוגש תצהיר של ברקוביץ' במסגרת השימוע. ההגנה הגישה תצהיר של ברקוביץ'. ואחרי זה אני אגיד לך מה שאול אומר גם כן. נגיש את התצהיר שלו.
משה בר-עם · נגדית
זה תצהיר שהוגש?
בועז בן צור · נגדית
במסגרת השימוע
ז'ק חן · נגדית
עד כדי כך היה חשוב שלא הלכו לשאול אותו אפילו.
בועז בן צור · נגדית
אבל פרסמו את זה 60 פעם. אחת מראיות הזהב של התביעה
ז'ק חן · נגדית
פותח מהדורות.
דובר לא מזוהה · נגדית
מוגש ומסומן נ/2810
בועז בן צור · נגדית
הנה התצהיר מרופא המשפחה, אומר 'את שאול פגשתי לכל היותר פעמיים בנסיבות חברתיות, בנוכחות אחרים, מלבד אמירות שלום קצרות לא שוחחתי איתו מעולם. אין לי את הטלפון שלו, לא קיימתי שיחה. אני יכול להניח שאלוביץ' לא יזהה אותי ברחוב, לא שוחחתי על ענייני בזק או יס, לא שוחחתי עם ראש הממשלה בענייני בזק או יס'. לך, אתה אומר שאין שום דבר אחר לסתור. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
לא
בועז בן צור · נגדית
עכשיו אני אגיד לך גם כך. גם שאול בחקירות שלו אמר שהוא בקושי מכיר את ברקוביץ', למעט אמירות שלום. אני לא אוסיף כרגע איפה זה נאמר. אז תראה את המצב,
משה בר-עם · נגדית
מר אלוביץ' בחקירה לא הזכיר שום דבר ביחס לפעולות שעשה או לא עשה מר נתניהו, 'יתאבד בשבילי', ככה, שהוא שמע, כלום כלום?
בועז בן צור · נגדית
לא. זו שיחה שהקליטו בין ישועה 'הבאתי לו את הבחירות' לבין אלוביץ' 'שמעתי מהרופא שהוא מתאבד בשבילי', השיחות האלה הן שיחות בטלות, להג, אגב גם ישועה, ישועה אומר 'לא האמנתי לו לחלק מהדברים שהוא אומר, לא האמנתי לחלק מהדברים שהוא אומר', ישועה... סיפר על שיחות שגם הוא אומר שהוא לא האמין. זה להג ריק. אני אראה למשל,
ז'ק חן · נגדית
ישועה נחקר על זה, מר אלוביץ' הכחיש את זה והרופא לא נחקר על זה.
משה בר-עם · נגדית
אז מאיפה הגיע המשפט הזה, לא הבנתי?
בועז בן צור · נגדית
משיחה מוקלטת שהייתה בין אלוביץ' לישועה. בשיחה המוקלטת אלוביץ' אומר לישועה שהוא שמע מהדוקטור ברקוביץ' שנתניהו יתאבד בשבילו. זה דברים לא בטלים, זה חסרי יסוד. האנשים האלה גם אמרו, גם אמר אלוביץ' לישועה 'נתניהו חתם' ונתניהו היה בחו"ל, הם אומרים 'אנחנו נביא את הבחירות', שורה של אמירות שלא נמצאות אצלנו, שצדדים שלישיים מדברים, לפעמים מכל מיני מניעים שיש להם פנימיים, לא קשורים אלינו, אבל אצלו, אצלו זה מופיע בכתב האישום, הנה, אלוביץ' אמר לישועה, אבל מה הוא אמר? שברקוביץ', פשוט דברי,
ז'ק חן · נגדית
אבל זה כן קשור אלינו אדוני. יש פרק שלם בחקירת ישועה בעניין הזה. פרק שלם.
בועז בן צור · נגדית
אז אני אגיד לך כך, תראה, בוא נעשה סדר ובזה אני תיכף מסיים. קודם כל ראינו לגבי ארדן, ארדן שלל.
משה בר-עם · נגדית
הסביר את ההקלטה הזאת, נתן הסבר, מר אלוביץ', אם אכן זה קולו.
ז'ק חן · נגדית
בוודאי. הצגנו גם את ההסבר הזה לישועה, ישועה אישר את ההסבר הזה. ישועה אמר שהוא נקט בדיוק באותה דרך מול אלוביץ', כשהוא היה צריך לשכנע אותו במשהו, אז הוא מספר לו סיפורים.
משה בר-עם · נגדית
זה אמירות בעלמא, זה מה ש -...
ז'ק חן · נגדית
לא רק אמירות בעלמא, של רכילות. זה להשיג מטרה מסוימת. זה כדי לדחוף את זה, זה כדי לדחוף את זה, מספרים סיפורי סבתא אחד לשני. ישועה מאשר את זה, שאול אומר את זה בחקירות שלו והעובדות האובייקטיביות האלה שברקוביץ' בכלל לא נחקר, גם המשטרה חשבה שזה הזוי, ומכחיש. בדיוק כפי שמר אלוביץ' הכחיש אירוע כזה בכלל בעולם ובסביבה. אבל אצל העד זה כמובן חיזק את התפיסה להיות עד מדינה. עד כדי כך זה אירוע חשוב.
יהודית תירוש · נגדית
ב - 26 ליולי אמרת?
בועז בן צור · נגדית
כן. הקראתי לו בדיוק, גברת תירוש. זה מאוד משעשע. כי זה מופיע 'אני אתאבד בשבילו', אחרי זה זה פתח מהדורות, הדבר הבל הזה, וכמובן ההגנה הדליפה את זה, כנראה, אין ספק, נכון? בעניין הזה.
עמית חדד · נגדית
יש בג"צ שיבדוק.:
בועז בן צור · נגדית
כן. יש בג"צ שהגישו שיבדוק. אולי תקיימו, וקיבלתם הוראות לבדוק, לא בדקתם כלום. אוקיי, בוא נתקדם. עכשיו תגיד לי כך, תראה, הסיפור, ראינו ארדן. בסדר? אלוביץ' אמר לך 'כן ארדן,' לא ארדן,''
שלמה פילבר · נגדית
כן
בועז בן צור · נגדית
אומרים לך 'הנה אלוביץ'', בחקירה שלך 'אומר ברקוביץ'' משהו כזה, ברקוביץ' שולל, אלוביץ' שולל, ישועה שולל. כי חברי שחקר את ישועה, ישועה אומר 'אני לא האמנתי לחלק גדול מהדברים של אלוביץ'', אני עושה פרפראזה,
יהודית תירוש · נגדית
לא מדויקת אבל לא חשוב....
בועז בן צור · נגדית
פרפראזה. הרבה יותר מדויקת מהחקירות שלכם. פרפראזה. ואומר ישועה 'לא האמנתי לחלק גדול' אומר אלוביץ' 'דברים בטלים', זה הדברים שישנם. הנה השאלה הבאה, שאתה מכיר את הנפשות הפועלות ברמה מסוימת. תסכים איתי שלפעמים אנשים מנסים לייחס לעצמם קירבה, קשרים עם נתניהו, הרבה יותר ממה שיש להם באמת.
שלמה פילבר · נגדית
בוודאי
בועז בן צור · נגדית
תסביר טיפה יותר בהרחבה?
שלמה פילבר · נגדית
כל מי ש -, יש לא מעט אנשים שמסתובבים מתוקף תפקידם או קשרים חברתיים או דברים כאלה ואחרים או יכולים להיות באיזו ארוחת ערב או משהו, והרבה פעמים שמעתי בסוף אנשים יוצאים החוצה ומספרים אגדות אלף לילה ולילה על 'אני מדבר איתו' ו'הוא מדבר איתי' ו'הוא התייעץ איתי' ו'הוא שואל אותי', כל מיני דברים מהסוג הזה,
משה בר-עם · נגדית
הוא' זה מר נתניהו?'
שלמה פילבר · נגדית
כן. שמנסים להעצים את עצמם, את הנגישות שלהם, את ההשפעה שלהם, כל מיני דברים מהסוג הזה.
בועז בן צור · נגדית
אוקיי. ראינו אצל אלוביץ' בביטוי מזוקק. עכשיו תאשר לי שהמצגים שהציגו לך אלה בדיוק המצגים הלא נכונים, זאת אומרת זה סוג המצגים הלא נכונים שהציגו לך בחקירות. נכון?
שלמה פילבר · נגדית
אני אמרתי, אני אחזור על זה. אני אמרתי את זה בהתחלה פה בעדויות בכמה פעמים. קודם כל באים ועוצרים אותי לשמונה ימים, מדינת ישראל עוצרת אותי ומראה לי אזהרה שבאה ואומרת 'שלוש שנים מתנהלת פרשיית שחיתות מהגדולות בישראל מאחורי גבך ואתה איזו בובה על חוט שמשחקים איתך בכלל ואתה לא מבין את זה ואתה לא יודע את זה' או 'אתה שותף לזה בכלל,' מאשימים אותי שאני שותף לזה, אז אני אומר 'אני במקסימום לא יודע על זה, אז במקסימום אני, וזה מגיע לבית משפט ואני רואה, נציגי המדינה מציגים את זה בהארכת המעצר שלי, ואחר כך נכנסים אלי ראשי לה"ב ומדינת ישראל ואומרים לי את זה פנים אל פנים, ישירות, ואחר כך אומרים לי את זה החוקרים לאורך כל הדרך. הנחת העבודה שלי, ואני מנותק לחלוטין וגם קצת מבולבל וגם קצת עייף וגם קצת נסער ואני חי באיזו מן בועה כזאת במשך שמונה ימים שבה הם יכולים לשחק לי עם הראש במה שהם רוצים.
בועז בן צור · נגדית
שיחקו, כמו שאנחנו רואים
שלמה פילבר · נגדית
כנראה
בועז בן צור · נגדית
כנראה. טוב, אני אעצור פה כבודם, יש רק דבר אחד. א. תודה לך, נסיים את החקירה הנגדית
ז'ק חן · נגדית
אם אפשר לפני כן, בהמשך לשאלת כב' השופט בר - עם בעניין של האירוע שהעד העיד עליו לגבי אותה שיחה שהייתה בעניין המחירים שמר אלוביץ' היה על סף בכי או פרץ בבכי, רק כדי להשלים לכבודכם, לסייע, זה בעמודים 13606 לפרוטוקול ו - 13656 לפרוטוקול. יש התייחסות לאירוע הזה וחקירה של העד על האירוע הזה, נרחבת.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תודה.
בועז בן צור · נגדית
אנחנו בעקבות הדיון אתמול, ששם הסתבר שהיו, הכינו את העד לעימותים, קיבלנו מזכר אחד אבל את השניים הרלוונטיים לא קיבלנו, את חומר המחשב של מר תלם, קיבלנו הודעה של מר ולפיש שתלם לא זוכר, וביקשנו כבר אז לקבל את חומר המחשב ומה הקריאו, ופנינו, ונקודה נוספת, הסתבר אתמול מהחקירה של העד שהכינו אותו, סגן ניצב נעמן, משנה את הגירסה מחוץ לחדר חקירות לגבי הזיהוי של מר אליסון, המזכר שנרשם הוא מזכר שחסר כל החלק הזה, הוא ממש מתעתע, פנינו אתמול לחברתי, זה בעקבות החקירה הנגדית, ביקשנו לקבל את שלושת הנתונים, ביקשנו עוד דבר אחד שאני מוחל עליו. אז אמרו לנו 'למה פניתם עכשיו', אז פנינו עכשיו כי זה מה שעלה בחקירות, הרי אנחנו לא יכולים לדעת שיכינו אותו לעימותים ולא תיעדו, רק כשהעד אומר שהכינו לעימותים ולא תיעדו, אז אנחנו יודעים את זה. וחומר המחשב של תלם פנינו, וקיבלנו איזה מזכר כרגע, וסגן ניצב נעמן, זה גם כן דבר שהמזכר הוא הפוך, אבל העד אומר 'הכינו אותי', גם מה שסביר, וכמובן גם היו הצהרות של התביעה שהם עברו על הכל והכל ישנו והכל זה, זה לא קיים. ביקשתי אתמול לקבל את זה ככל שניתן עד אתמול, כדי שאני אוכל להשלים. לא הצליחו, בסדר, לוח זמנים קצר, למרות שהיה צריך לקבל את זה כבר לפני שנים. רק כשיביאו לנו ייתכן שנצטרך כמה שאלות השלמה בעקבות החומר הזה, לא יודע, מקווה שלא. אבל אם נצטרך, אני אבקש, אני לא רוצה כרגע לעצור ולהגיד 'עכשיו', זה כמובן לא מסתדר. אז זה מה שאני מבקש.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אם תהיה בקשה נדון בה.
בועז בן צור · נגדית
אז אני מבקש שהתביעה תמציא את זה עד סיום החקירה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד תירוש אמרה אתמול שאין לה התנגדות, אני מניחה שימציאו.
יהודית תירוש · נגדית
אתמול העברנו, קודם כל אמרנו לחברי שחלק מהדברים שהוא ביקש ניתן היה לבקש קודם, לא הכל. יחד עם זאת העברנו מיד את הפניה אחר הצהריים. אין מה לעשות, הדברים לא נמצאים אצלנו, מה שחברי מבקש. הציפיה הלא סבירה של חברי שזה יהיה אצלנו בשש אחר הצהריים לא התממשה.
בועז בן צור · נגדית
ציפייה סבירה שנקבל את זה לפני שנים. זו הציפיה הסבירה. זה הדין.
יהודית תירוש · נגדית
אין ספק שאני, שזה ברור מאליו, אין שאלה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור, אדוני אמר מה שאמר. מחפשים את החומר?
יהודית תירוש · נגדית
ברור שכן.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זו התשובה.
יהודית תירוש · נגדית
וככל שיהיה, נעביר.
בועז בן צור · נגדית
תודה.
יהודית תירוש · נגדית
גבירתי, אנחנו, בכל זאת הפרקים שאנחנו תכננו להיום חופפים במידה רבה את הפרקים שחברי חקר עליהם ומאחר ויכולות להיות הרבה מאוד כפילויות, אנחנו בכל זאת, אני חושבת שזה מאוד יצמצם את החקירה שלנו בפרקים האלה. אני אציע שתי הצעות לכבודכם: הצעה אחת שנעשה הפסקה של שעתיים כדי ש-, אני מציעה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני שומעת. אני מסתכלת מה השעה.
יהודית תירוש · נגדית
בסדר. זה מה שאני יכולה להציע כדי שיהיה באמת טעם בדבר הזה, כי לעבור עוד פעם על הכל, אנחנו לא נעבור. הכנו גם, חברי עשה, אנחנו רוצים לכווץ ולהגיע למקומות העיקריים אבל בשביל זה אנחנו כן צריכים זמן, כן צריכים לראות את המוצגים ולעשות את זה, ואני לא יכולה לקפוץ לפרקים אחרים כי זה כן סדר החקירה הנכון שחשבנו לעשות והדברים בנויים. אז או שנציע לגבירתי שנעשה הפסקה של שעתיים כדי שבשעתיים נתכווץ ונתכנס ב - 13:00 להמשך היום, או שאני אציע לגבירתי, בכל זאת אנחנו לא מבקשים את זה כל פעם, להתחיל את זה מחר בבוקר. אנחנו נכווץ הרבה את החקירה, אני לא אומרת שאנחנו נסיים מחר, אבל אנחנו נכווץ מאוד את החקירה בהתאם למה שהיה היום.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני רק מנסה להבין. בכל מקרה אתם לא מסיימים מחר? זאת אומרת בין אם אנחנו עושים עכשיו הפסקה של שעתיים,
יהודית תירוש · נגדית
אני אעשה מאמץ שכן, אני פשוט לא יכולה להתחייב לזה, גבירתי.
משה בר-עם · נגדית
גבירתי אמרה שב - 13:00 היא עוזבת מחר, לא?
יהודית תירוש · נגדית
נכון אדוני.
משה בר-עם · נגדית
זאת אומרת זה הדד - ליין, הוא לא יחכה למישהו אחר, בחקירה חוזרת?
יהודית תירוש · נגדית
לא, אנחנו אמרנו, כבודכם אמר מראש שאם יהיה צריך השלמה ביום שני, נעשה השלמה ביום שני. אנחנו נעשה מאמץ מחר, עוד פעם, אנחנו נעבור על הכל היום ונעשה מאמץ רב לכווץ ולצמצם. אני גם מכירה את המקום שבו אני יושבת, אני גם צופה שיהיו התנגדויות, מטבע הדברים בחקירה חוזרת אגב, לא באופן מיוחד, אבל בטח יהיו התנגדויות, אז לכן אני לא יכולה להתחייב שנסיים מחר, אבל כן נעשה מאמץ וזה יקרה ממילא,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
האם יש סיכוי שאם אנחנו נתחיל מחר זה יהיה יותר קצר מאשר אם נתחיל בעוד שעתיים?
יהודית תירוש · נגדית
כן. בוודאי שכן. חד משמעית כן. מכיוון שאני באמת חושבת שהפרקים שחברי חקר עליהם יצמצמו משמעותית,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז צריך להגיד לו תודה.
יהודית תירוש · נגדית
תודה. תודה רבה.
בועז בן צור · נגדית
אני תמיד לשירותכם. 24/7.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
יש איזו שהיא התנגדות או מבחינתכם כך או כך זה,.. מבטיחים לנו יותר קצר.
ז'ק חן · נגדית
כבודכם, אני לא יודע מה חברתי תכננה ואני לא יודע מה היא מתכננת בעקבות הקיצור הצמצום.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה היא תכננה אתה יודע כי שמעת את החקירה.
ז'ק חן · נגדית
ככל שהתכנון הוא לשקול עד מחר חזרה מכתב האישום, כמובן שאין לנו התנגדות. אבל חברתי צריכה זמן, לא נחסום איילה בדישה. היא תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, נתחיל מחר ויהיה בסדר.
בועז בן צור · נגדית
נקווה שזה גם יסתיים מחר. זאת אומרת שזה הרעיון המסדר של העניין.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
נקווה שיסתיים מחר, בכל מקרה, עוד שאלה. רק גבירתי חוקרת חקירה חוזרת או יש לנו חקירה חוזרת פרשיות אחרות?
יהודית תירוש · נגדית
רבע שעה של חבריי מצוות. 1000 זה לא מה ש-,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
התכנון הוא להתחיל בצהריים או לקיים בצהריים ולקוות לסיים את הדיון בבקשות תקף גם בנסיבות האלה.
יהודית תירוש · נגדית
הוא בעינו עומד. אני אומר, אני מודה לכבודכם, הבקשה לצאת ב - 13:00 מחר היא בקשה אישית.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר. לכולנו יש דברים.
ז'ק חן · נגדית
כבודכם, כמובן זה שאנחנו הסכמנו וזה יצמצם וייעל ויקצר, אומרת חברתי, אז נסמוך עליה, זה כמובן לא ימנע מאיתנו, אז מחר, בואי קחי חצי יום. אם השאלות לא מתאימות לחקירה חוזרת, אני שומר על זכויותיי להתנגד.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הזכות הזאת קיימת תמיד. בין אם שומרים עליה ובין אם לא. אנחנו מסיימים את הדיון. נחדש מחר בבוקר, מר פילבר. תודה. תודה לכם. - הדיון הסתיים - הוקלד על ידי דקל חמד
הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.