פרוטוקול 06.12.2022

עד מרכזי: מימון שמילה · 1384 אמירות.
הודעת מערכת תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן שלום לכולם, בוקר טוב. היום 6 בדצמבר 2022. אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20. שמענו הבוקר שעו"ד חן נדבק בקורונה אני מניחה שכל האחרים פה, כל מי שהיה לידו נבדק וכולם בסדר
בועז בן צור כן
רבקה פרידמן-פלדמן אז קודם כל רפואה שלמה, החלמה מלאה מהירה. האלה שלנו היא כזו, את החקירה הראשית ודאי אפשר לשמוע. השאלה הבנו שחצי יום, זה אמור לקחת חצי יום?
יהודית תירוש גברתי פחות או יותר, חצי יום,
רבקה פרידמן-פלדמן פחות או יותר. השאלה היא, עו"ד חן היה אמור לחקור ראשון,
בועז בן צור נכון
רבקה פרידמן-פלדמן אבל אני מניחה שעו"ד בן צור שגם לאדוני יש חקירה,
בועז בן צור אני אומר לגברתי, החקירה שלנו מאוד קצרה, חצי שעה - שעה והיא גם יושבת על החקירה של עו"ד חן, לכן,
רבקה פרידמן-פלדמן היא כל כך קצרה שאין טעם להקדים אותה?
בועז בן צור אין טעם, אני אומר גם היא מתכתבת עם החקירה של עו"ד חן והיא באמת קצרה, זה האומדן של הזמן. החקירה המרכזית מאוד של העד זה של עו"ד חן.
רבקה פרידמן-פלדמן אם כך שאלה אחרת, אם זה כל כך קצר אז אדוני אומר בכל מקרה אין טעם אפילו כי זה נבלע?
בועז בן צור נכון. נכון
רבקה פרידמן-פלדמן השאלה הבאה היא האם כדי שלא נבזבז את מחר, אפשר אולי להקדים עד אחר בחקירה הראשית? זו השאלה, אם יש עד אחר שאפשר להשמיע? אם יש היתכנות מבחינת כולם.
יהודית תירוש אני אומר מאחר ואנחנו דיברנו עם חברינו בניסיון להגיע להסכמות שיהיו גם נוחות להם מכיוון שהם ביקשו לדחות את העדה פולינה, עשינו איזושהי תכנית לצורך הדבר הזה אז אין לנו כרגע עד שגם הם ערוכים לו ולכן,
משה בר-עם מי אמור להעיד אחרי העד כאן?
יהודית תירוש גב' יפעת בן - חי שגב. אבל היא לא יכולה להעיד מחר, לא.
רבקה פרידמן-פלדמן היא לא יכולה כי לא ערוכים או מבחינת העניינים האישיים שלה?
יהודית תירוש הודענו לחברינו מראש שהיא תגיע לקרוא את ההודעות שלה רק ביום חמישי הקרוב והיא אמורה להעיד ביום שני.
רבקה פרידמן-פלדמן לא סיכמנו שאתם ערוכים בכל מקרה לעד נוסף?
יהודית תירוש אנחנו היינו ערוכים לעדים נוספים, כן, אבל אני אומרת עדיין יש
רבקה פרידמן-פלדמן דברים יכולים תמיד לקרות, זאת אומרת שיהיו כולם בריאים אבל סיכמנו שתהיה היערכות להזמין עד נוסף שכולנו יהיו ערוכים לאפשרות שיש לו איזושהי סיבה בעיה עם שמיעה של עד ושיהיה עד אחר במקומו.
יהודית תירוש אני יכולה להבטיח לגברתי רק את הדבר הבא, אנחנו עובדים כל הזמן בכל רגע נתון ורודפים סביב עצמנו תחת הדבר הזה שלכולנו יתקצרו הזמנים, גם לעדים והמורכבויות שלהם. יש עד אחד שהוא מוכן אבל הוא לא יכול להגיע בגלל אילוצים אישיים של נסיעה לחו"ל שהוא נמצא כרגע בחו"ל אז לכן אנחנו מנסים לעשות הכל. העד הזה בכל זאת היה צריך להיות יומיים, זה מה שהערכנו, לא יותר מזה
בועז בן צור הכוונה למר שמילה
יהודית תירוש לעד שמילה, יומיים, לא יותר מזה, לא הערכנו ביתר שום צורה והעד הבאה שאמורה להגיע מבחינתנו ביום שני היא תשב ותמתין כאן, זאת הגברת בן חי שגב, שוב, כי עד אחר שהוא מוכן מר דודו קונבנסיאני לא נמצא כאן, נמצא בחו"ל. זה המצב ולכן אין,
רבקה פרידמן-פלדמן מה שאומר בעצם שמחר אין לנו מה לעשות, אין לנו לא מבחינת, אלא אם מישהו אחר מהמשרד של עו"ד חן חוקר?
בועז בן צור אני לא חושב. החקירה היא של עו"ד חן
רבקה פרידמן-פלדמן אז מחר אין לנו, אין טעם להביא את כולם. אדוני אולי רוצה לחקור היום את העד?
בועז בן צור לא.
רבקה פרידמן-פלדמן אני שמעתי שאדוני אומר שזה יושב על החקירה של עו"ד חן אבל זה קצר, זה לא משמעותי
בועז בן צור נכון, זה קצר, זה לא ישרת
רבקה פרידמן-פלדמן אז מחר בעצם אין לנו מה לעשות, אין לנו, עו"ד תירוש מחר אין לנו מה לעשות?
יהודית תירוש כן.
רבקה פרידמן-פלדמן אז מחר אין?
יהודית תירוש נכון. לגבי יום שני אני רק אבקש הנחיות מגברתי ושחברי גם ישמעו את זה כי העדה גב' יפעת בן - חי שגב מבחינתנו יכולה להגיע ביום שני, היא עדה קצרה, היא לא תופסת מבחינת חקירה ראשית את מלוא היום ככה שבוודאי שאין טעם להביא אותה רק לחקירה ראשית של שלוש שעות. אני אומרת את זה כי יכול להיות שעו"ד חן לי הספירה שלנו ככל שהבדיקות לא יהיו חיוביות
רבקה פרידמן-פלדמן התחלנו את הספירה אתמול לדעתי לא.
יהודית תירוש היום.
בועז בן צור חמישה ימים, יום שני זה בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן לא, חמישה ימים זה במקרה הטוב.
יהודית תירוש אבל אם הבדיקה עדיין יוצאת חיובית אז יכול להיות שגם יום שני הוא לא נמצא ואני רק רוצה לדעת,
רבקה פרידמן-פלדמן ולא כדאי להביא אותה אפילו לחצי יום, לשלוש שעות?
יהודית תירוש להביא אותה ליומיים, אני לא יודעת, תלוי כמה מעריכים אותה
רבקה פרידמן-פלדמן אז אולי תבדקו את זה ביניכם.
יהודית תירוש לנו אין בעיה להביא אותה
בועז בן צור התכנון באמת היה שמר שמילה יסיים השבוע את החקירה, את כל מכלול העדות שלו וביום שני לעבור לגב' יפעת בן - חי שגב. התוצאה היא שמכיוון שיום רביעי מתבטל אז אני מניח שנראה בכפוף למצבו של עו"ד חן ככל שיגיע, אז הכל ייתכן למעשה ביום וחצי.
רבקה פרידמן-פלדמן לא, אבל אם עו"ד חן עדיין יצטרך להיות בבידוד אז אפשר להתחיל עם החקירה של גב' בן - חי שגב
בועז בן צור אז זה בעצם לפצל שני עדים בחקירה, זאת אומרת יהיה מר שמילה בראשית ותהיה גם גב' יפעת בן - חי שגב?
רבקה פרידמן-פלדמן לא נורא, נסדר את הדפים אחר כך.
עודד שחם זה לא ריאלי אבל החלופה היא כנראה טובה פחות.
בועז בן צור אני אומר לאדוני עוד דבר שיכול להיות שזה ערך להיות נוכח בחקירות הראשיות, אני מבין שכבר התכנסנו היום,
רבקה פרידמן-פלדמן יש ערך אבל יש נציגים ממשרדו אז,
בועז בן צור אז אולי נעשה הערכת מצב נניח בסוף השבוע ונראה.
רבקה פרידמן-פלדמן בסדר, תעשו הערכת מצב, תודיעו לנו מה קורה, תנסו בכל זאת שננצל את הימים כי זה מה שנקרא כוח עליון אבל נראה אם אנחנו כן יכולים לעשות משהו.
בועז בן צור כי אנחנו לא נעדיף שיהיו שני עדים בחקירה ראשית.
רבקה פרידמן-פלדמן זה לא נורא כשזה עדים קצרים זה לא נורא.
בועז בן צור החקירה של גב' יפעת בן - חי שגב היא לא קצרה כל כך, אני הבנתי חצי יום בראשית ויום - יום וחצי פלוס בנגדית.
רבקה פרידמן-פלדמן נו, אז ודאי כדאי להתחיל את הראשית גם אם זה לחצי יום.
יהודית תירוש זה שלוש שעות של חקירה ראשית, היא פחות ארוכה מהעד הזה, אני רק אומרת, בסדר אבל אנחנו נדבר איתם נבין ונפנה לבית משפט.
רבקה פרידמן-פלדמן מחר עו"ד חן עדיין צריך להיות בבידוד, אני מקווה שהוא ירגיש טוב אבל בידוד הוא צריך אז כאן הוא לא יכול להיות. עד אחר למחר אין, חקירה נגדית של העד הזה אין מחר אז מחר אין דיון, נבטל את הדיון. לגבי יום שני תעשו מאמץ שנקיים דיון, אני מקווה שעו"ד חן יהיה בריא ויהיה ואז אנחנו ממשיכים כסדר, אם לא, תבדקו חלופה אחרת שאולי אפשר כדי שננצל את היום. בזה סיימנו ואני מקווה שכולכם בסדר ומרגישים טוב והכל טוב. על הדוכן מר מיימון שמילה בוקר טוב לך.
הזה אין מחר אז מחר אין דיון בוקר מצוין
רבקה פרידמן-פלדמן צר לי שתצטרך להגיע עוד פעם אבל אלה האילוצים. כמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, כל האמת, רק את האמת אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק בסדר? רק אני מבקשת שתקרב אליך את המיקרופון כדי שישמעו אותך. אתה יכול לשבת, יכול לעמוד אבל למיקרופון.
הזה אין מחר אז מחר אין דיון אוקי, בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן חקירה ראשית עו"ד תירוש בבקשה.
הודעת מערכת · ראשית ע"ת 32 - מר מימון שמילה לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה ראשית
יהודית תירוש · ראשית בוקר טוב מר שמילה. אני רוצה שנתחיל בזה שתספר על עצמך השכלה, מה אתה עושה? מה עשית?
מימון שמילה · ראשית אני עובד משרד התקשורת גם היום ובתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל מנהל ההנדסה. הגעתי למשרד לפני כ - 11 שנים בתפקיד סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה. הייתי בתפקיד שש שנים ובינואר 2017 התחלתי את תפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל מנהל הנדסה. בהכשרתי אני מהנדס,
יהודית תירוש · ראשית באיזה שנה סליחה?
מימון שמילה · ראשית 2011 לפני כן הייתי בצבא, זה היה מיד עם שחרורי מצה"ל נכנסתי למשרד התקשורת., בהכשרתי אני מהנדס חשמל ומחשבים, תואר ראשון. תואר שני במנהל עסקים. ב - 11 השנים הללו עשיתי מגוון תפקידים במשרד, הייתי ממלא מקום מנכ"ל בשלושה מופעים. בסיום תפקידו של גלעד ארדן, סליחה, בתחילת תפקידו של גלעד ארדן כשכחלון סיים הייתי ממלא מקום מנכ"ל חצי שנה. הגיע אבי ברגר, כשאבי ברגר עזב הייתי שבועיים וכשפילבר עזב אז הייתי תשעה חודשים ממלא מקום מנכ"ל. הייתי חבר מועצת כבלים והלוויין, הייתי גם תשעה חודשים ממלא מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, דירקטור בדואר, אני דירקטור בחברת נגה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני רוצה להתמקד איתך באמת בתקופה, בוא נגיד מ - 2014 עד סוף 2016 תחילת 2017 פחות או יותר ובתקופה הזאת לבד המופעים שציינת שאתה ממלא מקום מנכ"ל שדיברנו על העזיבה של ברגר אז לשבועיים שהיית ממלא מקום מנכ"ל בתקופה הזאת, אני רוצה שתסביר לנו מה באמת היה התפקיד שלך ומה עשית במשרד? מה היה תחום האחריות שלך, תחום העיסוק שלך וגם הטייטל.
מימון שמילה · ראשית איזה תקופה מ - 2014?
יהודית תירוש · ראשית כן, ואני מדברת לרגע על משרד התקשורת, נשים לרגע בצד את מועצת הכבלים והלוויין, עוד נגיע אליהם.
מימון שמילה · ראשית אוקי. במשרד התקשורת הייתי סמנכ"ל פיקוח ואכיפה. תפקידו של אגף פיקוח ואכיפה זה בעצם לוודא ציוד של חברות התקשורת ואחרים שמצייתים להוראות לפי החוק, לפי החוק, תקנות, רישיונות שהם מקבלים מאיתנו. באותה תקופה עשינו הרבה מאוד פעילויות פיקוח בחברות תקשורת, עשרות פעילויות פיקוח, עיצומים כספיים זה בסוף הקצה של התהליכים, זה בעיקר התפקיד.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. מול בזק בתקופה הזאת עד כמה זה העיסוק שלך מולם?
מימון שמילה · ראשית מול בזק היו לנו גם תהליכי פיקוח שונים. הוטלו עליהם עיצומים כספיים כחלק מהתהליכים היו בסוף.
יהודית תירוש · ראשית אוקי, בסדר גמור. בוא נדבר רגע על מר איתן צפריר, תפקידו במשרד כשהיה במשרד?
מימון שמילה · ראשית כשהוא היה במשרד ראש מטה השר
יהודית תירוש · ראשית איזה שר?
מימון שמילה · ראשית נתניהו
יהודית תירוש · ראשית בסדר. עד כמה דובר ביניכם על מידת קרבתו לשר נתניהו?
מימון שמילה · ראשית על מידת?
יהודית תירוש · ראשית קרבתו, האם הוא אמר לך משהו בעניין הזה?
מימון שמילה · ראשית ראש מטה השר, אני פשוט מכיר את זה מקודמי, היו לנו ראשי מטה, המוציא והמביא מול השר. הוא הסתובב במסדרונות מידי פעם.
יהודית תירוש · ראשית מה זכור לך או עד כמה עלה ביניכם, בינך ובין צפריר נושא פיטורי ברגר ומתי?
מימון שמילה · ראשית פיטורי ברגר זה עלה לפני בשיחות איתו עוד לפני הבחירות שנערכו בזמנו, עוד לפני הפיטורים של ברגר. הוא שאל אותי אם ארצה לקבל על עצמי תפקיד של ממלא מקום מנכ"ל כי לא הולך טוב עם אבי ברגר ואמרתי לו שלדעתי זה לא נכון לעשות את זה לפני בחירות ואנחנו גם בתהליך מרכזי של שוק סיטונאי וחשוב שאבי כמוביל כמנכ"ל ימשיך לעשות את זה ואני לא חושב שכדאי לעשות את זה. מצד שני, אם אדרש לכך אני אעשה את זה. דרך אגב, אני אגיד גם סיפרתי את זה לאבי ברגר
יהודית תירוש · ראשית אז כשאתה אומר לא רצוי לעשות את זה לפני בחירות, השיחה הזאת מתי אתה ממקם אותה פחות או יותר?
מימון שמילה · ראשית לפני הבחירות, קשה לי להגיד במדויק
יהודית תירוש · ראשית אוקי. הוא אמר לך מי מתכוון להחליף את אבי ברגר, אם זה הוא? זה עניין אישי שלו?
מימון שמילה · ראשית הוא לא ציין, כאילו הוא אומר, לי זה נשמע כאילו מהשר, מראש הממשלה אבל הוא לא ציין במפורש. אני לא רוצה להגיד דברים שאני לא זוכר.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. לאחר שמר ברגר פוטר ביום כינון הממשלה סיפרת שהיית ממלא מקום מנכ"ל, תספר לו בבקשה מי מינה אותך? איך זה היה?
מימון שמילה · ראשית בסוף מי שממנה זה השר נתניהו הוא חתום על כתב המינוי, אני חושב שאביחי מנדלבליט היה אז מזכיר הממשלה, התחיל את התהליך ובסופו של יום הגעתי ללשכת רוה"מ ישבתי עם השר, עם ראש הממשלה אם אני זוכר טוב נכחו דוד שירן ואיתן צפריר והוא אמר לי תראה אנחנו מגייסים מנכ"ל חדש, זה בתהליך של אישורים ועד שהוא יגיע חשוב שיהיה מנכ"ל במשרד ואני חושב שאתה יכול לעשות את התפקיד הזה. המליצו לי שאתה יכול לעשות את התפקיד ותמשיכו לעשות ולהצליח.
יהודית תירוש · ראשית הוא דיבר איתך על תקופה שבה תעשה את זה?
מימון שמילה · ראשית הוא אמר לי תוך שבוע - שבועיים התהליך יושלם ויגיע המנכ"ל הקבוע למשרד
יהודית תירוש · ראשית מה עוד הוא אמר לך בשיח, או עוד איזה שיח היה ביניכם בעניין, אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית אני שאלתי שאלות, קודם כל אני אמרתי לו שבאותה תקופה היו אירועים של יוצאי אתיופיה שמאוד הפריעו לי ואמרתי לו שחייבים לעשות דברים כי בחוק התקשורת יש משהו שקשור למענקים שנותנים לטלוויזיה ליוצאי אתיופיה. אמרתי לו שאני חושב שזה לא מספיק וצריך לעשות יותר, אז אמר לי תביא הצעות וכל דבר שמבורך אנחנו נקדם ונעשה אז שאלתי האם יש הנחיות מיוחדות לשבועיים הללו? אמר לי, לא, תמשיכו לפתח את התחרות תמשיכו לעשות הכל, אני בעד שוק חופשי, כל דבר שאתם רוצים אתם יכולים לחזור אלי אם משהו נתקע.
יהודית תירוש · ראשית וכשאתה שואל אתה מציין את בזק גם? אני שואלת אם התייחסת גם ספציפית לבזק?
מימון שמילה · ראשית כן. שאלתי גם בנושא בזק כי בזק היה נושא שדיברו עליו במסדרונות ואמרתי לו לגבי בזק, הוא אמר תמשיכו בקו, תמשיכו, תפתחו את השוק, זה דבר חשוב ואני רוצה שזה יקרה ויתקדם.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אתה ממונה לממלא מקום מנכ"ל?
מימון שמילה · ראשית כן. זה נקרא מנכ"ל בפועל, קוראים לזה ממלא מקום זה השם הרשמי
יהודית תירוש · ראשית בסדר. עד כמה צפריר עשה לך חפיפה, אם בכלל?
מימון שמילה · ראשית לא זכור לי חפיפה עם צפריר
יהודית תירוש · ראשית בוא נדבר רגע על תקופת מינויו של מר פילבר בסדר?
מימון שמילה · ראשית עם אבי ברגר הייתה לי חפיפה אם זה חשוב כי אני זוכר שישבנו בריענון ואמרתי שלא זכרתי אז אם אבי ברגר היה, לא זוכר כמה זמן זה היה אבל ארבעים סעיפים חפיפה שישבו על השולחן ועדכן אותי איפה נמצא כל דבר. עם צפריר לא זכור לי שישבנו.
יהודית תירוש · ראשית בוא נדבר רגע על תקופת המינוי של מר פילבר אני מציגה לך SMS שלך עם מר פילבר, אנחנו נבקש, הוצגו כאן על ידי ההגנה כל מיני SMS של מר פילבר עם מר שמילה, ליתר ביטחון, אני לא אומרת שבהכרח לא הוצגו כולם כי לא ישבנו לעשות לגמרי בדיקה אחד לאחד אבל ליתר ביטחון אני אבקש להגיש את כל ה - SMS שלנו יש בתיק בין מר פילבר לשמילה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לסמן אותם?
יהודית תירוש · ראשית כן, צריך לסמן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/742.
יהודית תירוש · ראשית אני אציג בפניך, 742 גברתי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת להראות לך, זה הולך מהסוף להתחלה זאת אומרת הדף האחרון זה תחילת הקשר שלנו מופיע בסדר? ואני מבקשת להראות לך אם אתה רואה ב - 25 למאי אתה מקבל ממנו את המייל שלו אתה אומר לו תיכף אתקשר וב - 28 למאי הוא כותב לך כבר הודעה עם תוכן,
מימון שמילה · ראשית על רשות השידור?
יהודית תירוש · ראשית כן. הוא כותב לך שתי הודעות ב - 28, הודעה אחת פעמיים היא נשלחת כנראה ואז ממשיך הקשר. אני רוצה רק לשאול אותך עד כמה הקשר המקצועי באמת התחיל ביניכם במועדים האלה טרם ועדת אישור המינויים?
מימון שמילה · ראשית אני זוכר שהוא יצר איתי קשר ואמר שהוא המנכ"ל המיועד ועד שהוא יתחיל הוא התחיל ללמוד, הוא יהיה איתי בקשר, התחיל קשר כזה, גם בזה גם בוואטסאפים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מר שמילה תקרב אליך קצת את המיקרופון.
מימון שמילה · ראשית התנאים פה, סליחה שאני מעיר לא נוחים בכלל, מסוכנים אפילו, כמעט נפלתי בבוקר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם אדוני מעדיף לעמוד זו אפשרות.
מימון שמילה · ראשית לא יודע, יום שלם או כמה שעות זה קצת קשה אבל נשתדל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הכיסא הזה, זה שיפור תנאים לעומת מקומות אחרים פה.
מימון שמילה · ראשית אפשר לשים במה, להשקיע עוד עשרה שקלים ולשים פה משהו יותר נוח, יהיה גם יותר נוח לעדים אני חושב אבל זה לא נוח.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו משתדלים
מימון שמילה · ראשית אני מוכן לתקצב מכספי הפרטי אבל באמת שיהיה נוח
יהודית תירוש · ראשית אני מתנצלת בשם המערכת
מימון שמילה · ראשית סליחה על ההערה
יהודית תירוש · ראשית אילו התנאים. אני כן אגיד שאם אתה זקוק, אני יכולה להגיד שאם תזדקק באיזשהו שלב לאיזושהי הפסקה אז תבקש מבית המשפט ונעשה אותה בסדר?
מימון שמילה · ראשית תודה, בסדר גמור
יהודית תירוש · ראשית עד כמה ערכת חפיפה למר פילבר?
מימון שמילה · ראשית לא ערכנו חפיפה, הסיכום בינינו היה כמו שהיה לי עם אבי ברגר, אני פה, ככל שאני אדרש אני שתי דלתות ליד, אני אגיע ואני אתן עצה ועזרה וסיוע בכל מה שיידרש.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה ידעת שצפריר ערך חפיפה למר פילבר
מימון שמילה · ראשית לא מכיר
יהודית תירוש · ראשית בהמשך הדרך רגע בהסתכלות יותר רחבה, אתה יכול להניח את זה בצד כשאני אצטרך אני אפנה אותך. בהמשך הדרך עד כמה עבדת עם מר, אני אשאל שאלה ככה כללית, עם מר פילבר בשיתוף פעולה, עד כמה הוא התייחס אליך באופן מכבד? עד כמה לפי מה שאתה חשבת הוא שיתף אותך בדברים שמתרחשים?
מימון שמילה · ראשית אני חושב שהיה שיתוף פעולה פורה, מצוין, מכבד, מקצועי. ממש מצוין זה היה
יהודית תירוש · ראשית עד כמה הוא התייחס אליך כאל חלק מהצוות מסביבו?
מימון שמילה · ראשית התייחס אלי בצורה רצינית, ראה בי בר סמכא, איש מקצוע, היה לנו מידי פעם הערות ולפעמים לא לרוחי, אני איש מאוד דעתן ולפעמים דעתי שלא מתקבלת אז אני אומר אותה בארבע עיניים בדרך כלל והיה לי פעם אירוע שאמר לי תשמע, החברות מתלוננות עליך שאתה רואה מישהו במסדרון אתה כאילו נותן לו סטירה ואחרי זה מתחיל להסביר למה? אז הסברתי לו שזה לא האופי מצד שני כסמנכ"ל פיקוח אני בין המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט וצריך שיצייתו לי גם אם זה לפעמים מתלוננים עלי שזה נראה ככה אבל כדי שלאזרחי ישראל יהיה טוב צריך שתהיה אכיפה רצינית.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. מה לגבי גורמים אחרים במשרד למיטב ידיעתך, כל מה שאני שואלת אותך זה למיטב ידיעתך כמובן אגף כלכלה, לשכה משפטית, עד כמה לפי מה שאתה ידעת כמובן הוא התייעץ איתם? הוא שיתף אותם?
מימון שמילה · ראשית בתחילת הדרך ניכר שהוא משתף אותם הרבה ולא מעט אבל זה התחיל להידרדר נקרא לזה, פחות ופחות הוא הרגיש, גם היו לי שיחות איתו על הדבר הזה כי זה הפריע לי וחרא לי שהם לא משתפים איתו פעולה והרבה פעמים הם תוקעים מקלות בגלגלים וכל דבר לוקח זמן, אז הוא אמר לי קשה לי איתם.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה העמדות המקצועיות שלהם היו פקטור בדבר הזה שהוא לא משתף אותם ולא מזמין אותם לפי מה שדיברתם אתם שניכם?
מימון שמילה · ראשית אז היו מקרים שנראה לי שקשורים לעמדות מקצועיות,
יהודית תירוש · ראשית לא, ממה שהוא אמר לך
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר ואני לא רוצה לדייק דברים שאני לא,
יהודית תירוש · ראשית אני אבקש לרענן את זיכרונך לגבי מה שאמרת ותגיד לי אם זה ככה אתה זוכר את זה. הודעה ראשונה מ - 18 ליולי, גיליון שני, זה מתחיל בשורה 28 לדעתי. הייתי אומר לו שיביא גם את הרן לבאות וגם את דנה היועמ"שית הוא היה אומר שהוא לא מקבל מהם תוצרים בזמן, שהם כל הזמן אופוזיציה שהם לא מתיישרים עם המדיניות והדבר הכי חמור שהיה בעיניו זה היה הדלפות לתקשורת.
מימון שמילה · ראשית נכון
בועז בן צור · ראשית מאיפה הקראת?
יהודית תירוש · ראשית הודעה ראשונה, השאלה מתחילה באתה נחשבת כאדם קרוב אל המנכ"ל, גיליון 2, השאלה מתחילה באתה נחשבת כאדם קרוב אל המנכ"ל בסדר?
בועז בן צור · ראשית כן, בסדר גמור.
מימון שמילה · ראשית זה מתכתב עם מה שאמרתי כרגע, שהוא הרגיש בהם שהם מידי פעם תוקעים מקלות בגלגלים ולא מייצרים בזמן בקשות שהוא פונה אליהם ולכן הוא לא נוח לו לעבוד איתם, קשה לו לדרוש מהם דברים כי הם לא עומדים בלוחות זמנים.
יהודית תירוש · ראשית אבל כאן אמרת פשוט שהם כל הזמן אופוזיציה שהם לא מתיישרים עם המדיניות, אני רק רוצה לשאול את העד אם הוא עומד מאחורי המשפט הזה שאמרת?
בועז בן צור · ראשית זה לא ריענון
יהודית תירוש · ראשית זה בוודאי ריענון, בית משפט צריך לדעת, אני הקראתי לו קטע, העד התייחס למשפט מסוים ואמר וחזר עליו, אנחנו רוצים לדעת כולנו אם הוא עומד גם מאחורי המשפט הזה שהוא אמר או שלא?
בועז בן צור · ראשית אני רק רוצה לומר, יש איזשהו כלל, לעד יש זיכרון, הוא התייחס. הקריאו לו והוא התייחס אי אפשר להדביק איזושהי מילה זה לא עובד ככה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שיתייחס לכל הקטע שהקריא, זה מזכיר לך משהו?
בועז בן צור · ראשית היה לו זיכרון די חד.
מימון שמילה · ראשית האמירות אני עומד מאחוריהם, לעיתים הייתה תחושה שהם אופוזיציה והם לא מבצעים משימות שמטיל עליהם המנכ"ל.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. מה לגבי ההדלפות, בוא נדבר רגע על החלק הזה של ההדלפות?
מימון שמילה · ראשית לצערי אני אומר את זה, לא נוח לי כי אני עדיין עובד משרד, יש מכת הדלפות, הייתה לנו, עכשיו קצת פחות של דברים שאנחנו דנים סביב שולחנות בתוך המשרד ופתאום הם מופיעים בתקשורת בצורה מעוותת הרבה פעמים, בצורה מגמתית, מכה, אני לא יודע אם זה רק אצלנו כנראה שזה קורה בעוד מקומות וזה לא נוח בוודאי למנכ"ל שמנסה, לכל עובד, גם לי, אני לא מנכ"ל, אבל לשבת עם שלושה עובדים שלי ופתאום אני רואה את זה בתקשורת, דברים שמתפתחים, זה יכול לקלקל, זה דבר שהפריע מאוד.
עדי גרופי · ראשית סליחה רגע
יהודית תירוש · ראשית הוא אמר זה דבר שהפריע מאוד
מימון שמילה · ראשית לי אישית זה הפריע, אני חושב שזה מפריע לכל בר דעת, אנחנו רוצים להוציא, אנחנו רוצים לתקשר, אנחנו עובדי ציבור, רוצים שהציבור יראה מה שאנחנו עושים אבל יש דרך איך לעשות את זה וכשזה יוצא בהדלפה ובצורה לא ראויה זה מפריע מאוד.
יהודית תירוש · ראשית למי מר פילבר באוזניך ייחס את ההדלפות?
מימון שמילה · ראשית אני לא רוצה לציין שמות
יהודית תירוש · ראשית מבין הגורמים שהזכרת?
מימון שמילה · ראשית מבין הגורמים שהזכרת קודם יש כאלה שכבר אינם בין החיים אז אני לא רוצה לדבר עליהם, אבל לדוגמא, הרן לבאות סביב הימים של פיטוריו לי זה מאוד הפריע כל התהליך הזה ונכנסתי למומו ואמרתי לו למה אתה עושה את זה? אמר לי תקשיב הוא מדליף סדרתי, אמרתי לו תקשיב אני בדקתי עם הרן הוא נשבע לי בילדיו שהוא לא עשה את הדבר הזה, אני נוטה להאמין לו שהוא לא מדליף. אמר לי תשמע, לך תדבר עם עדי קאהן היא עשתה תחקיר לגדי פרץ דיברה איתו והצליחה לעבוד עליו והוציאה ממנו שהוא מדליף. אמרתי לו תקשיב אני מאמין יותר להרן מאשר לעדי, למרות שאת עדי אני מעריך מבחינה מקצועית ואמרתי לו בן אדם אומר שהוא לא הדליף אני מאמין לו שהוא לא הדליף וחבל שאנחנו מתעסקים בדבר הזה, אמרתי לפילבר מה שאני אומר לך.
יהודית תירוש · ראשית גם חבל שאנחנו מתעסקים בדבר הזה
מימון שמילה · ראשית בסדר, כל האירוע הזה הוא אירוע שבכלל חבל שצריך לעשות אותו
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל אותך רק שאלה, לאחר שערן עזב ההדלפות פסקו?
מימון שמילה · ראשית עד היום יש הדלפות. כולם עזבו ויש עדיין הדלפות
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה לדבר איתך על מיזוג בזק - YES
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית באופן כללי אני אומר לכבודכם שאת האורך רוח אני בכל מקרה צריכה אבל בהחלט ניסיתי מאוד מאוד לצמצם את החקירה בעקבות שיח עם בית משפט למקומות שהעד היה מעורב בהם ולכן אני כבר אומרת אנחנו לא פורסים, זה לאו דווקא מיזוג בזק - YES אבל באופן כללי גם בטלפוניה אנחנו לא פורסים מחדש את התהליכים בשלמותם עם העד אלא נוגעים במקומות שהעד באמת נגע בהם בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מאה אחוז.
עודד שחם · ראשית מצוין.
יהודית תירוש · ראשית לפני שניכנס רגע למיזוג בזק - YES
בועז בן צור · ראשית קוראים לזה העברת אמצעי שליטה זה גם הטרמינולוגיה של העד.
יהודית תירוש · ראשית אז אני אקבל את ההערה של חברי ואני אקרא לזה העברת אמצעי שליטה. אני רגע שואלת אותך כדי שנתמקם על המועדים. ב - 2014 ו - 2015 בתקופה הזאת נניח ממאי, יוני, יולי 2014 ככל שאתה זוכר עד אישור העברת אמצעי השליטה ביוני 2015 אם אתה יכול להגיד לי מה היה תפקידך או תפקידיך במועצת הכבלים והלוויין כי בעצם אתה פה קצת בשני כובעים ואנחנו כל פעם אני אגיד למה אני מתכוונת כשאני שואלת אבל כרגע אני שואלת על החלק הזה.
מימון שמילה · ראשית אין לי מול עיני את התאריכים שהייתי בכל תפקיד, אבל כשהייתי יו"ר כבלים ולוויין אני פשוט בדקתי את עצמי גם במחשב שלי במשרד ובתרשומות שיש לי, הגיעה בקשה ללשכת השר בעניין המיזוג, הגיעה גם
יהודית תירוש · ראשית כשאתה היית יו"ר מועצת הכבלים?
מימון שמילה · ראשית כשהייתי יו"ר, ממלא מקום יו"ר כבלים ולוויין, מתי זה היה? אני
יהודית תירוש · ראשית אתה לא זוכר, בסדר, אתה מדבר על 2014?
מימון שמילה · ראשית כנראה 2013, 2014 משהו כזה זה כשאבי ברגר הגיע למשרד מספר חודשים אני התפניתי ממשרת המנכ"ל ואז הוא ביקש ממני, הוא וגלעד שאני אצטרף למועצה ואני אהיה ממלא מקום יו"ר המועצה והסכמתי ולקחתי את זה על עצמי.
יהודית תירוש · ראשית ואחר כך בהמשך הדרך, לא מה קרה עם הבקשה, זה תיכף נגיע אבל מה היו תפקידיך בהמשך הדרך במועצת הכבלים?
מימון שמילה · ראשית הייתי יו"ר תשעה חודשים ולאחר מכן כשהגיעה יפעת מונתה להיות היו"ר הפכתי להיות חבר מן המניין.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. מה מניע באישור העברת אמצעי שליטה, מה מניע את בדיקת מועצת הכבלים והלוויין באופן כללי?
מימון שמילה · ראשית מועצת הכבלים והלוויין היא גוף סמך עצמאי שהוא חונה במשרד אבל הוא לא נתון למרות מנכ"ל וצוות המשרד והוא... בפני עצמה. הם שם בודקים עניינים שקשורים לתוכן, תחרות סביב התוכן, בלעדיות ודברים שיש להם השפעה במעגל שני - שלישי על מיזוגים או העברת אמצעי שליטה או כל דבר כזה או אחר.
יהודית תירוש · ראשית זה בסדר, אבל מה שאני שואלת זה מה גורם למועצת הכבלים והלוויין להתחיל להניע את הבדיקה שלה? לבדוק את זה?
מימון שמילה · ראשית יכולים להיות שני מניעים, המרכזי ודרך המלך זה שהשר הוא בעצם זה שמאשר או אמור לקבל ואז השר פונה ליו"ר כבלים ולוויין ואומר לו קיבלתי בקשה, נא בחינתך ויכול להיות גם מקרה שהחברות פונות ישירות למועצה כי גם היחסים בין החברות YES, הוט וכו' למועצת הכבלים והלוויין ואז הם פונים ואז מה שנותנים להם, קיבלנו, תפנו לשר כי אתם צריכים לעבור בדרך המלך ולא לפנות אלי, עושים דיונים הכנה לפני לראות אם יש טעם בכלל לפנות.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני מציגה לך מסמך שאני לא ראיתי שהוא הוגש ברקוד 2, לחברי, בעמוד 2 בברקוד הזה אני אבקש להגיש אותו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/743.
יהודית תירוש · ראשית ככה זה מצוי אצלנו בחומר, זה מ - 16 ביולי 2014 ברוריה מנדלסון, הגברת מנדלסון ממשרד התקשורת מעבירה אליך ואל דודו קובסניאנו מעבירה אליכם את הכתוב בכותרת בקשה לשינוי אחזקה בחברת D.B.S מצ"ב לידיעתכם, ברוריה. א. אני שואלת מי זה דודו, רק כדי שבית המשפט ידע
מימון שמילה · ראשית דודו הוא היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין, אני באותה תקופה כנראה ממלא מקום היו"ר ואז היא מעבירה אלינו כנראה לידיעה את הבקשה לשינוי האחזקה.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה למיטב זיכרונך בתקופה הזאת פנה אליכם השר ארדן כדי לקדם היוועצות?
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר פנייה,
יהודית תירוש · ראשית סליחה, זה סומן גברתי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, ת/743.
יהודית תירוש · ראשית התחלת לומר שאתה לא זוכר פנייה
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר פנייה אבל מבדיקות שעשיתי ראיתי שהייתה פנייה אחרת של ניר אוגולניק שהיה ראש מטה השר שהוא ביקש את התייחסותנו לקראת דיון אצל ארדן על אישור של ההגבלים העסקיים, רשות התחרות נקרא לה, אז ההגבלים העסקיים, רצה לקבל התייחסות ממועצת הכבלים והלוויין לתנאים שהם הציבו כדי לאשר את הבקשה הזו. אני אקרא לזה מיזוג כי בראש עובד מיזוג ולכן זה תעשה את הטרנספורמציה בסדר? כי אחרת כל פעם אני חושב להגיד משהו אחר.
יהודית תירוש · ראשית אתה מרשה מר בן צור? זה בסדר גמור, אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה העיקר שבית המשפט מבין.
מימון שמילה · ראשית כל פעם שאני אומר מיזוג אני מתכוון לדבר הזה
בועז בן צור · ראשית לשאלתך אני בהחלט מרשה.
יהודית תירוש · ראשית תודה. עד כמה זה מטופל על ידך באותה עת?
מימון שמילה · ראשית אני העברתי חליפות מיילים ביני לבין הכלכלן שלנו במועצה וגם עם דודו, היה דיון אצל השר שהשתתף בו הכלכלן שלנו אבי עזוז שמו והם בדקו את התנאים. סך הכל התנאים הם די מיושבים, הם דברים,
יהודית תירוש · ראשית באותה תקופה?
מימון שמילה · ראשית ב - 2013
יהודית תירוש · ראשית לא, אני מדברת על 2014
מימון שמילה · ראשית שאלת אותי אם היו עוד דברים? אז אמרתי שכן, בדקתי וב - 2013 היה אישור של הרשות להגבלים עסקיים ואז פנו אלינו מלשכת השר כי עשיתי חיפוש אצלי במחשב, מיזוג, הפרדה, שליטה וזה, מה היה לי בשנים הללו וראיתי את הדבר הזה ופנו מלשכת השר ארדן. ביקשתי מהיועץ הכלכלי העובד הכלכלי שלי אבי עזוז ומדודו קונבנסיאנו שיעברו על התנאים ויתייחסו, אז הם קבעו שסך הכל התנאים מקובלים, למעט איזה תנאי אחד של בלעדיות לגבי תוכן וזה לא ההגבלים. לנו יש הוראות ברישיונות שיכול להיות שאומרות אחרת ואמרתי אוקי, אז תציגו את זה בפני השר, לא אני השתתפתי בדיון, או אבי או דודו הלכו לדיון הזה אצל ארדן.
יהודית תירוש · ראשית אוקי
בועז בן צור · ראשית המיילים האלה נמצאים בחומר אצלכם?
יהודית תירוש · ראשית אנחנו כל מה שיש לנו בחומר יש גם לך
בועז בן צור · ראשית אני אומר את זה בזהירות המתחייבת, אני לא מכיר את המיילים שאחרת לא הייתי קם, זה דבר שהוא העביר לכן אני שואל.
מימון שמילה · ראשית לא, לא העביר לנו
יהודית תירוש · ראשית הוא העביר לנו? לא
מימון שמילה · ראשית המיילים האלה לא הועברו, הם אצלי במחשב
בועז בן צור · ראשית בסדר, טוב. אז אולי אפשר, בכל אופן אנחנו רוצים לראות את התמונה אם אפשר לבקש, אם הם נמצאים במחשב... אם אפשר להעביר את זה לתביעה שתעביר לנו בסדר?
מימון שמילה · ראשית נשלח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש מניעה מבחינתך להעביר את זה?
מימון שמילה · ראשית לא. לא. אם מנסים להגיע פה לחקר האמת אז נשמח לנדב כל מידע, אין לי בעיה להעביר כל דבר שאתם רוצים כולם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מאה אחוז, תודה.
יהודית תירוש · ראשית אתה מעבר לכובע שלך במועצה שדיברנו עליו אתה משמש באותה עת גם סמנכ"ל פיקוח במשרד התקשורת,
מימון שמילה · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית אנחנו חוזרים לכובעך במשרד התקשורת. למיטב ידיעתך מה קורה עם הבקשה, מה ידעת על עמדת המשרד?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על איזה שנה אנחנו מדברים?
מימון שמילה · ראשית אנחנו חזרנו ל - 2014?
יהודית תירוש · ראשית מה זה חזרנו?
מימון שמילה · ראשית לא, כי אני דיברתי על 2013
יהודית תירוש · ראשית כן, אנחנו מדברים על הבקשה להעברת אישור שליטה ב - 2014 ואני שואלת אותך, אנחנו ראינו שברוריה מעבירה לך, זאת אומרת שזה קיים גם במשרד ואני חוזרת לכובעך במשרד התקשורת, אני שואלת אותך אם אתה יודע, למיטב ידיעתך מה קורה עם הבקשה? אם יש עמדה למשרד?
מימון שמילה · ראשית הבקשה הזו בהקפאה
יהודית תירוש · ראשית מה?
מימון שמילה · ראשית בהקפאה, מניחים אותה בצד בהנחיית מכוון שלא מתעסקים עם זה, לא נותנים סוכריות לבזק, יש מקל וגזר, בזק לא ממלאה את החובות שלה, את ההוראות שלה בשוק הסיטונאי, אין שום הצדקה שניתן לה מתנות ולכן לא נפעל ולא נעסוק בדבר הזה. דרך אגב, גם מול הוט עשינו את הדבר במשך מספר שנים, הם ביקשו הפרדה מבנית ואמרנו תקשיבו אתם לא ממלאים את השוק הסיטונאי, השוק הסיטונאי לא חל רק על בזק, גם על הוט, והם היו מאוד עצלים הוט קיבלו אפילו עיצום כספי ולכן כל הבקשות שלהם על כל מיני דברים שהם סביב הפרדה מבנית, תקנות כאלה ואחרות הם לא קיבלו כי הם לא עמדו ביישום של השוק הסיטונאי.
יהודית תירוש · ראשית אני כן אשאל אותך, אתה שמעת הנחיה מפורשת בעניין הזה לא לטפל בנושא?
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר, אבל זה רוח הדברים שהיו במסדרונות. לא לתת סוכריות, דרך אגב, גם אני המשכתי בזה כשהייתי אחר כך מול בזק, אמרתי אתם לא תקבלו כלום עד שלא תעשו את מה שאתם צריכים לעשות.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. עוד שאלה שאני רוצה לשאול אותך, עד כמה אתה גורם מרכזי בסוגיית העברות שליטה במשרד?
מימון שמילה · ראשית תלוי באיזה תפקיד אז, כשאני בפיקוח אז אני גורם פחות מרכזי כי יותר מי שבודק העברות אמצעי שליטה 1. צריך לשאול מה זה העברת שליטה? ולמה בכלל אנחנו בודקים? אז מי שמתעסק בעיקר זה אגף הכלכלה כדי לוודא שאין פגיעה בתחרות. הדבר השני שאנחנו מתייעצים עם גורמי ביטחון לוודא שלא נכנס איזה גורם שאסור לו לעסוק מבחינה ביטחונית לאחוז בחברת תקשורת שאנחנו לא רוצים שזה יקרה ולשכה משפטית כמובן בודקת בכל מה שקשור לסוגיה המשפטית. אני כפיקוח הייתי כן מסתכל. אחד הסגן שלי באותה עת נדמה לי שהוא רואה חשבון או כלכלן אז תמיד הייתי אוהב, למרות שיש אגף כלכלה שגם הוא יסתכל שאולי מפספסים משהו ואז פתאום מעבירים שליטה ויש איזה בעל שליטה שאוחז בחברה א' ובחברה ב' אז יכול מלמעלה לשחק בשתי החברות, לעשות תיאומים, לעשות כל מיני דברים, הוא תמיד היה מסתכל, אמר לי אחוז כזה, אחוז כזה, תמיד הלשכה המשפטית דאגה לעשות איזה קלירנס בין כולנו לרבות אותי למרות שאני לא המוביל המרכזי ודרך אגב זה מתבצע עד היום.
יהודית תירוש · ראשית אמרת קודם על מועצת הכבלים והלוויין משהו שזה הדרך, מה שמניע זה פנייה של השר, הציגו לך בחקירה שבתקופתו של נתניהו כשר התקשורת, אנחנו מתקדמים לכיוון 2015 בסדר? הוא חתם על מכתב פנייה למועצת הכבלים והלוויין ב - 24 למרץ 2015 וביקש להתניע בדיקה של מועצת הכבלים והלוויין.
מימון שמילה · ראשית זה הוצג לי בחקירה?
יהודית תירוש · ראשית הוצג לך על הנושא הזה בחקירה, המכתב עצמו לא הוצג לך ולכן גם אנחנו לא הצגנו לך אותו אבל הציגו לך את האירוע הזה ואני שואלת למעשה מזיכרונך עד כמה התקדמתם בטיפול הזה או מה קרה לאחר שהמכתב נשלח, שקיבלתם את המכתב ממועצת הכבלים והלוויין, חזרתי למועצת הכבלים והלוויין.
מימון שמילה · ראשית שוב, אני,
יהודית תירוש · ראשית נשלח מכתב של השר ב - 24 למרץ 2015 אם אתה זוכר מה קרה לאחר שהמכתב הזה מגיע למועצת הכבלים והלוויין.
מימון שמילה · ראשית מגיע אני מניח ליפעת שהיא יושבת הראש, אולי ליועץ המשפטי דודו או מי שהיה אז, אני חושב שדודו היה אז ואז מה שקורה במועצת הכבלים והלוויין, יש מנהלת שהיא בעצם עושה את העבודה המקצועית ובסוף מעלים את זה לדירקטוריון, לחברי מועצת הכבלים והלוויין את כל הממצאים ואז מקבלים החלטות. אם אני זוכר טוב אז יפעת אמרה שיש פה צורך לעשות ניתוח כלכלי ולראות את ההשפעות ואין לה יכולת כי יש לנו רק ממונה אחד כלכלה ואבי הזה שהזכרתי קודם אני חושב שכבר לא היה, הייתה מישהי עם דרגה קצת יותר נמוכה והייתה צריכה סיוע כלכלי לעשות עבודה ולנתח את הדברים.
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת איך המכתב הזה משפיע על המשך התהליך, מכתב הפנייה של השר הפורמאלי?
מימון שמילה · ראשית התחיל להניע את מועצת הכבלים והלוויין לעשות בדיקה
יהודית תירוש · ראשית בתקופה הזאת עדיין המנכ"ל הוא אבי ברגר במרץ 2015 ועד מאי 2015 מה אתה יודע על עמדתו של אבי ברגר בעניין האישור?
מימון שמילה · ראשית אני חושב שדעתו לא השתנתה, המקלות והגזרים, סוכריות או מכות, איך שתקרא לזה
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. בתקופה בה מילאת ממלא מקום מנכ"ל בשבועיים האלה שדיברת עליהם,
מימון שמילה · ראשית כל פעם צריך להגיד לי מתי
יהודית תירוש · ראשית סדר גודל של שבועיים בתקופה הזאת במאי עד כמה נתניהו, מר נתניהו שוחח איתך על העסקה הזאת של בזק - YES?
מימון שמילה · ראשית לא שוחח איתי
יהודית תירוש · ראשית עד כמה מר צפריר שוחח איתי?
מימון שמילה · ראשית הוא לא שוחח איתי
יהודית תירוש · ראשית עד כמה אנשי בזק פנו אליך? אמרו לך יש לנו איזה משהו חשוב?
מימון שמילה · ראשית לא, לא זכור לי, למעט היום של החתימה
יהודית תירוש · ראשית כן, אני מדברת על השבועיים שהיית ממלא מקום
מימון שמילה · ראשית בשבועיים שהייתי, כלום
יהודית תירוש · ראשית בסדר. מה ידעת, אנחנו מתקדמים בזמן ואני שואלת אותך מה ידעת על קיומו של דדליין שעד אליו צריך לאשר את העסקה, וממי ידעת על הדדליין אם כל הגורמים האלה לא דיברו איתך?
מימון שמילה · ראשית מפילבר וגם מפגישות שהיו, שהייתה לנו לפחות פגישה אחת עם, רגע, אני חושב שזו לא זו, כי זו פגישה מאוחרת. בעיקר מפילבר שיש דדליין, 23 או 24 למאי שעד אז חייבים לגמור את כל האישור של העסקה.
יהודית תירוש · ראשית כן, 23, 24 ליוני?
מימון שמילה · ראשית ליוני 2015
יהודית תירוש · ראשית שעד אז צריך,
מימון שמילה · ראשית להחתים את השר על האישור
יהודית תירוש · ראשית למה?
מימון שמילה · ראשית כי אחרת כל המהלך הזה ייתקע בגלל התניות או של דירקטוריון בזק או של אחת הרשויות, אולי שוק ההון, שוק ניירות ערך, לא יודע מי שהיה מעורב שם. היה שם איזה מגבלה של לוחות זמנים שאם זה לא מגיע עד התאריך הזה אז חבל על עבודתנו.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה פילבר הביע דחיפות בנושא? דיבר על דחיפות בנושא?
מימון שמילה · ראשית איתי הוא דיבר על דחיפות, הוא גם נסע לחו"ל, הוא ביקש שאני אקח את זה כמשימה ואסייע כדי להביא את זה לשלמות עד תאריך היעד.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה בתקופה הזאת, רק למיטב ידיעתך בתקופה של פילבר, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין פעלה כדי לקדם את הנושא במועצה?
מימון שמילה · ראשית בחלק מהדברים זה יותר ממיטב ידיעתי כי אני חבר מועצת כבלים ולוויין,
יהודית תירוש · ראשית כן, רק ממה שראית וידעת, לא משמועות
מימון שמילה · ראשית לא שמועות, זה דברים שאני הייתי נוכח בהם. ראשית אני הייתי בוועדת המכרזים בחברת ייעוץ אדליה שבסוף היא זו שזכתה, זה בקשה ממועצת הכבלים והלוויין שעסקתי בה בגלל הדחיפות וגם בתוך המועצה זימנו דיון מועצה, באותו יום שגם ראש הממשלה והשר חתמו על האישור.
יהודית תירוש · ראשית מה ידעת לגבי עד כמה הנושא הזה היה בסדר העדיפויות שלה?
מימון שמילה · ראשית של המועצה?
יהודית תירוש · ראשית של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין?
מימון שמילה · ראשית קיבלה בקשה מהשר, בקשה שהוזנחה הרבה זמן ורצתה לקדם, לטפל בזה
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור
בועז בן צור · ראשית זה בתקופת פילבר היה? היה פה איזה ערבוב אני חושב.
מימון שמילה · ראשית בתקופת פילבר
יהודית תירוש · ראשית כשאתה תשאל, זו חקירה ראשית, שאלתי אותו גם על קודם, גם על אחרי זה, אתה תשאל בחקירה שלך מה שאתה תמצא לנכון. הוא אמר שזה קרה אחרי שהמכתב הגיע אז יש פה שתי תקופות, זה מה שהוא אמר. אתה תסביר מה שחשוב לך בחקירה הנגדית.
בועז בן צור · ראשית בסדר.
יהודית תירוש · ראשית בתקופה שבה הוא עובד מולך מר פילבר בעניין הזה, בעניין עסקת בזק - YES מה הייתה עמדתו ביחס לאישור העברת השליטה?
מימון שמילה · ראשית שצריך לטפל ולהטות את כל ההתניות אם צריך כדי לאשר את הדבר הזה ולרוץ עם זה קדימה מה שיותר מהר להגיע לתאריך היעד בזמן.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה להציג לך SMS מתוך ה - האס. אם. אסים
מימון שמילה · ראשית מהחבילה שהעברת לי קודם?
יהודית תירוש · ראשית כן, אני מפנה ל - SMS שהמספר שלו הוא 193 זה בעמוד השני
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית זה ב - 4.6 לפני המינוי הפורמאלי של מר פילבר והוא כותב לך מבין שמתוכננת ועדה לבחירת יועץ עבור מועצת הכבלים, מבקש שתקדם את ההליך ותקבל את ההחלטות הנדרשות כדי לא לעכב. תודה, שבת שלום. על מה הוא מדבר? עד כמה אתה מבין על מה הוא מדבר באותה עת?
מימון שמילה · ראשית הזכרתי קודם, כדי לייעץ למועצת כבלים והלוויין אין שם יכולת כלכלית לנתח את הבקשה ולכן יפעת ביקשה להשיג חברת ייעוץ שתוכל לנתח את הבקשה וביקשה להסתייע. המשרד אמרתי הוא יחידת סמך אבל דברים כאלה מקבלים מהמשרד וועדת המכרזים של המשרד היא זו שמוציאה מכרזים גם עבור המועצה והוא ביקש שאני אטפל בדברים הללו כי יו"ר ועדת המכרזים זה מנכ"ל המשרד אז הוא ביקש ממני שאני אקדם את הדברים הללו.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני מציגה לך גם את SMS 173, 174 זה נראה לי בעמוד 3, מהסוף, כתוב על זה עמוד 14 אבל, זה מתחיל ב - 174 כי זה הולך מלמטה למעלה, אנחנו ב - 15.6 והוא כותב לך מר פילבר המייל של ניצן על תוצאות הבדיקה מאפשר להתקדם? ואתה עונה לו חיובי, נדבר. רוצה להסביר לנו על מה מדובר? מי זאת ניצן?
מימון שמילה · ראשית בוועדת המכרזים היו לנו שבע חברות שרצינו להעסיק, חלק מהדברים שאנחנו בודקים בוועדת מכרזים זה שאין ניגודי עניינים בין החברה הזוכה לביצוע העבודה וניצן היא יועצת משפטית בלשכה שחלק מעיסוקיה זה בדיקת ניגודי עניינים של עובדי המשרד וחברות והעברנו לניצן כדי שתבדוק את החברות ואמרתי לו שיש, מה שכתבתי לו פה שהעסק יכול להתקדם כי לא נפסלו כל השבע, יש כאלה שעדיין נשארו לנו ואז העסק יתקדם.
יהודית תירוש · ראשית זאת אומרת הוא שואל אותך אם המייל של ניצן על תוצאות הבדיקה מאפשר להתקדם?
מימון שמילה · ראשית אני מניח שניצן הוציאה איזשהו מייל שהיא צריכה לבדוק את ניגוד העניינים אז את שואלת אותי מה אני מעריך? אולי הוא לא מבין איך זה עובד אז הוא שואל האם זה תוקע אותנו? אמרתי לו, לא, זה עסק מתקדם.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג בפניך את נ/2312 ואני גם אגיש לך עוד מסמך שהוא מסומן אצלנו כברקוד 4, זה מתוך ברקוד 4 שהוא שרשור נוסף של המסמך הזה, אני ארצה להגיש אותו. זה לא רשום על זה אבל זה המסמך שכתוב עליו ברקוד 3796 הוא מסומן כבר הוא נ/2312 ואיפה שכתוב למעלה מתוך ברקוד 4 אני אבקש לסמן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/744.
יהודית תירוש · ראשית אוקי, זה פשוט שני שרשורים שמתנהלים בזמנים דומים אבל אני רוצה רגע ללכת איתך ל - נ/2312 בסדר? זה מסמך שכתוב עליו למעלה ברקוד 3796 אתה רואה מר שמילה?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית תלך איתי בבקשה לתחילת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין לכם עותק? אתם רואים על המסמך או רוצים עותק?
יהודית תירוש · ראשית אם תרצי קחי את שלי, אני אסתכל על המסך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מתוך נ/2312.
יהודית תירוש · ראשית לא, זה נ/2312 זה זה. אני רוצה ללכת איתך להתחלה של המסמך שזה הדף האחרון.,
מימון שמילה · ראשית דנה שלום?
יהודית תירוש · ראשית כן, דנה שלום. אני מציגה לך ב - 17.6 שני המיילים הראשונים שלך, אני מתחילה מלמטה אבל אני אגיע גם לשני, אתה מציף את הדברים הבאים. דנה שלום, המועד האחרון הנדרש להחתמת השר על אישור המיזוג ככל שיחליט לאשר הינו יום רביעי הבא 24.6. הרן הכין טיוטת מסמך הכולל תנאים, אתה רואה את זה?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית שנכון להגדירם במסמך האישור, זה מה שאתה אומר. במקביל אתה מספר על העבודה של החברה הכלכלית. הכיוון הינו לאשר בקשה בכפוף למגבלות תנאים מסוימים וכו' ואני עולה גם למייל הבא ואתה אומר כאן עוד שני דברים, חשוב גם לבחון הסוגיה של אישור בדיעבד באם יש חשש להפרה נכון יהיה לתזכר זאת במכתב האישור שהנושא ייבדק והטיפול יהיה ככל שיימצא ויוחלט, כמו כן צריך להשאיר פתח לאפשרות עתידית של הפרדת החברה לחברת תשתיות ושירותים ככל שבעתיד יוחלט לבצע זאת ואין לראות באישור זה כצעד של אל חזור. מה שאני שואלת אותך, אתה מציג כאן בעצם שלושה דברים במסמך הזה, בשלב הזה, התנאים הכלכליים של הרן, איזשהו סוגיה של אישור בדיעבד של חשש להפרה וסייג להשאיר פתח לאפשרות עתידית של הפרדת החברה לחברת תשתיות. תיכף נדבר על כל דבר בנפרד אבל עד כמה המייל הזה מייצג את עמדתך?
עודד שחם · ראשית מה שהגברת עכשיו מראה איפה אני רואה את זה במוצג?
יהודית תירוש · ראשית במוצג אדוני בסוף המסמך, יש כאן מסמך של שלושה עמודים
כב השופט ע' שחם · ראשית ' זהו, שלי יש שניים. זה יכול להסביר את הפער.
יהודית תירוש · ראשית זה מה שנקרא ברקוד 4
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש אנחנו קיבלנו שני דפים, מה שגברתי אמרה נ/2312
יהודית תירוש · ראשית זה נ' בתיק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נ/2312 הוא העמוד האחרון מתוך נ/1223 כן. נ /,2312 הוא ארבעה עמודים
יהודית תירוש · ראשית נכון ארבעה עמודים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ולנו יש עמוד אחד, זה הכל.
יהודית תירוש · ראשית המסמך שהגשנו וביקשנו לכתוב עליו מוצג ת' הוא השני עמודים, זה מה שכתוב עליו למעלה ברקוד. 4 בנוסף הפניתי ל - נ/2312 שאותו לא הגשתי,
עודד שחם · ראשית בנוסף הבנתי
יהודית תירוש · ראשית בנוסף
עודד שחם · ראשית אין לכם העתק שלו או יש לכם העתק שלו.
יהודית תירוש · ראשית יש לי העתק אם כבודכם רוצה. הפניתי אליו כרגע
עודד שחם · ראשית מה שיש אצלנו זה מדלג
יהודית תירוש · ראשית כן, כי זה שני שרשורים אחרים
עודד שחם · ראשית בסדר, נקודת זמן אחת לנקודת זמן אחרת.
יהודית תירוש · ראשית נכון, זה שני שרשורים אחרים אדוני
עודד שחם · ראשית בסדר נסתדר
יהודית תירוש · ראשית אני כן אומרת אנחנו סברנו כמו שעשה חברי ז'ק חן שמוצגים שהוצגו אנחנו לא מביאים העתקים אבל אני פותחת את זה שוב, אם נוח יותר לכבודכם שנביא העתקים גם ממה שהוגש כבר אנחנו כך נעשה.
משה בר-עם · ראשית אם זו לא הכבדה קשה מדי
יהודית תירוש · ראשית אז יותר נוח?
משה בר-עם · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית בשמחה, חשבנו שזה פחות נוח, אבל אם זה יותר נוח אז בשמחה, ככה נעשה להמשך היינו שם במיילים שלך ב - 17 ליוני שאתה מציין את שלושת הנושאים האלה שתיכף נעמוד עליהם קצת אבל אני רק רוצה לשאול לפני כן עד כמה המייל הזה מייצג את עמדתך בשלב הזה?
מימון שמילה · ראשית איזה עמדה? אני לא ממש מבין את השאלה. מה שכתבתי פה שצריך לעמוד בלוחות זמנים, שהרן הכין את הטיוטה עם המגבלות שלדעתו צריך להניח ככל שיאושר הדבר הזה ובמייל השני מכיוון שיש פה אישור בדיעבד של, היה שם איזה העברה של כמה אחוזים מהנאמן לבזק וכו' אז רציתי לוודא שאין במסמך הזה איזושהי אמירה שאנחנו כאילו מוותרים על ההפרה שנעשתה ודבר שני, מכיוון שאנחנו בתהליך עכשיו עבודה עם בזק עם השוק הסיטונאי ובשוק הסיטונאי במסמך של כחלון, במסמך המדיניות יש שם כל מיני הערות. אחת ההערות שמופיעות שם במסמך זה ככל שבזק או בעלת התשתית, זה לא רק בזק, ככל שבעלת התשתית לא תבצע את ההוראות בשוק הסיטונאי יכול שהשר יקבל החלטה לעשות הפרדה של החברה לחברת שירותים וחברת תשתיות ורציתי לוודא שלא נתנו איזשהו אישור למיזוג או לא משנה איך נקרא לזה, שלא כאילו אנחנו מאיינים את כל המדיניות הקודמת שהיא עדיין בעינה עומדת ולכן חשוב לי שתיקח את זה לתשומת לב ותוודא שהמסמך מנוסח בהתאם.
יהודית תירוש · ראשית בסדר, נחזור למסמכים האלה, אני שמה אותם בצד, נחזור אליהם עוד מעט אני רוצה רגע לדבר איתך באמת על התנאים הכלכליים שאתה מציין כאן שהרן הכין. אני מציגה בפניך מסמך שמסומן ת/733 מתייחסת לעמוד השני כמובן ולא לדף לוואי של המייל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איזה ברקוד זה?
יהודית תירוש · ראשית 3838. אני שואלת אותך אם אתה בעצם מכיר את תוכן המסמך ומה ידעת על התנאים הכלכליים שהציב הרן לבאות לאישור המיזוג?
מימון שמילה · ראשית המסמך הזה נשלח אלי גם ב - 17 ביוני על ידי הרן בפרטי, כאילו באחד על אחד וקראתי את התנאים, קראתי את התנאים והיה לי גם שיחה עם הרן על התנאים.
יהודית תירוש · ראשית אז בוא רגע נבין באמת בסופו של דבר התנאים בית המשפט כבר שמע לא מעט אז אפשר להגיד את זה, אז אפשר להגיד בסופו של דבר התנאים לא נכללו באישור ואני רוצה שתספר לי מה היו הנסיבות של העניין הזה שהתנאים לא נכללים באישור? מי העלה את הצורך בעניין הזה? ספר.
מימון שמילה · ראשית הרן הכין תנאים כמו שתמיד אגף כלכלה שלנו מכין תנאים לאישורים, ככל שיש. פילבר פחות נקרא לזה התחבר ואהב את התנאים, רצה מסמך קצר, קולע, קליל עם מינימום התניות ולא להוסיף דברים שמיותרים ולא נדרשים והם כל הזמן היו בדו שיח ביניהם והדבר הזה לא התקדם לכלום. אני נקלעתי, אני לא יודע אם זה היה בסוף דיון, תחילת דיון, נכנסתי, תפסתי את הרן ואת מומו בלשכתו של מומו והם דיברו על הנושא הזה ואמרתי להרן תגיד לי מה העניין? דיברתי איתו על התנאים, אמרתי לו תקשיב למה אתה צריך את התנאים האלה בכלל? כל מה ששמת פה קיים ברישיונות, קיים בחוק, קיים במקומות אחרים, אני מבקש ממך להקל על המסמך, אתה יכול להקל וכל התנאים שכתבת יכובדו כי יש לנו הרבה רגולציה במקומות אחרים שאפשר לסגור עליהם אז למה לא ללכת לקראת מה שהמנכ"ל מבקש ממך ובוא נתקדם עם הדבר הזה. אז הוא אמר אתה יודע מה? בסדר, הרן קצת ג'ינג'י כזה אני לא יודע לפרש אותו אז הוא עשה את זה במן כאילו, לא נקרא לזה תחת מחאה, אמר בסדר שלא יהיו התנאים, תעשו מה שאתם רוצים, או משהו כזה בסגנון.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. למה ניסית או למה דיברת עם הרן או ניסית לשכנע אותו ועברת על התנאים, למה נכנסת למקום הזה?
מימון שמילה · ראשית כי הטבע שלי זה, אני קיבלתי את זה מהורי זיכרונם לברכה שלפעמים אל תתערב כשאתה לא צריך להתערב, אני כקצין לשעבר מה שנקרא נקודת התערבות. אתה רואה משהו לא טוב וכשאתה יכול לסייע, תסייע. המנכ"ל רוצה משהו, הסמנכ"ל רוצה משהו, עשיתי גם קורס גישור לאחרונה, זה לפני שעשיתי קורס גישור, אולי לא הייתי צריך קורס ואני מנסה לגשר כאילו אתה רוצה א', הוא רוצה ב' אז אפשר אולי ל... גם את א' וגם את ב' ולממש את הדברים, לרצות את מה שהמנכ"ל רוצה, לרצות את מה שהרן רוצה בתנאים ואפשר להתקדם.
יהודית תירוש · ראשית למה התנאים באישור אמרת לא להכביד, לפשט, למה הם יפריעו יכבידו על התהליך או משהו? פילבר הסביר לך?
מימון שמילה · ראשית את שואלת אותי אחרי דברים שראיתי בחקירות או מה שידעתי בשעתו?
יהודית תירוש · ראשית לא, אני שואלת אותך בזמן אמת
מימון שמילה · ראשית בשעתו נראה לי תמים לחלוטין,
יהודית תירוש · ראשית לא, אני לא שואלת אותך על תמים או לא, עובדתי
בועז בן צור · ראשית תני לו להשיב
יהודית תירוש · ראשית אני אתן לו להשיב אני רק אומרת, אני לא קוטעת אותך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה פילבר הסביר לך?
מימון שמילה · ראשית פילבר לא הסביר לי למה המסמך צריך להיות רזה וקל, הוא אמר המסמכים צריכים להיות לא יותר מדי מילים, פשוטים, דרך אגב גם אני אוהב את זה.
יהודית תירוש · ראשית למה לא שאלת אגב? למה לא צריך את התנאים?
מימון שמילה · ראשית אמרתי, נראה לי אך טבעי הוא שהוא לא צריך מסמכים, מי אוהב לעיין בחבילת דפים שבסוף סוגיות בגמרא זה תמיד טה טה טה, בסוף אני רוצה לקרוא מותר לאכול את זה, אסור לאכול את זה? כל עוד... לפני כן מה שנלמד בישיבה זה נחמד, זה כייף, אני אוהב לעשות את זה אבל בסוף שורה תחתונה אז למה להיכנס לכל הפלפולים שלא נדרשים? זו דעתי כן? יכול להיות שפילבר מאותו בית מדרש.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה לשאול אותך עד כמה מר פילבר אמר לך, אם בכלל אמר לך, שמר אלי קמיר נציג בזק הוא זה שמבקש ועומד על כך שהאישור יהיה ללא תנאים בזמן אמת? לא מה שידעת בחקירה.
מימון שמילה · ראשית לא מכיר מי זה אלי קמיר עד היום בערך, לבושתי אני אומר את זה עד היום לא ידעתי מי זה, עד החקירות במשטרה או ברשות ניירות ערך לא יודע מי זה, לא דיברו איתי עליו, לא יודע מה הוא ביקש.
יהודית תירוש · ראשית אתה זוכר איך הגבת כשזה הוצג לך בחקירה? שבקשה לאישור בתנאי תנאים מגיעה למעשה מבזק? מה אמרת שעשית בשבילו?
מימון שמילה · ראשית אני הרגשתי מאוד פגוע, מאוד פגוע ואני לא נפגע בקלות, להיפגע בוחרים מכל הדבר הזה שכאילו עושים דברים מאחורי הקלעים ולא מספרים לי עליהם וזה מזכיר לי את הימים שבחברות הסלולר היו שמים אנטנות בתוך דוודי שמש ואחרי זה מתפלאים למה רוצים לפרק את זה, שים את זה על התורן שכולם יבינו שזה לא מסוכן, כשאתה מחביא את זה, זה לא טוב.
יהודית תירוש · ראשית אני רק שואלת אותך אם אתה זוכר מה הגבת לגבי הפעולה שביצעת בשבילו בעניין התנאים?
בועז בן צור · ראשית אני חושב שהעד נתן תשובה
יהודית תירוש · ראשית אני חושבת שאני יכולה לשאול שאלה ספציפית שהעד דיבר עליה, על איזשהו פעולה שהוא עשה, זו הייתה התגובה שלו ואני חושבת שאפשר לשאול את זה אם הוא זוכר מה הוא אמר על זה כי זה חשוב, דברים שנאמרים
מימון שמילה · ראשית את יכולה להזכיר לי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה הוא אמר על זה למי?
יהודית תירוש · ראשית בחקירה. מה הוא אמר בחקירה,
בועז בן צור · ראשית איזה ערך יש לזה?
יהודית תירוש · ראשית בוודאי שיש לזה ערך, העד יגיד מה הוא אמר בחקירה?
מימון שמילה · ראשית מה עם אשתי בחדר המיטות? מדובר על זה?
יהודית תירוש · ראשית לא, חלילה
מימון שמילה · ראשית לא יודע, כי זה,
יהודית תירוש · ראשית ממש לא התכוונתי לזה
מימון שמילה · ראשית אז תכווני
בועז בן צור · ראשית אני מתנגדת לכזאת שיחה, אני מתנגד ובית משפט יחליט. העד התייחס בצורה מלאה, אגב בחקירה גם לא הציגו לו את כל מכלול פרטי... של כל החברות האחרות אבל נשים את זה כרגע בצד.
יהודית תירוש · ראשית לא, זה לא התנגדות שצריך לעשות לעד, זה יהיה בחלק של החקירה הנגדית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי גברתי תיתן לו לסיים את ההתנגדות?
יהודית תירוש · ראשית בסדר
בועז בן צור · ראשית נכון. אני אומר זו הערה צדדית היא קשורה למהות של העניין אבל העד נתן תשובה, התשובה הייתה תשובה מלאה, אי אפשר לדקלם ולעשות PLAY ולהגיד אוי, עכשיו יש לי איזה משפט אני רוצה להוסיף אותו. יש לו זיכרון, הוא התייחס לזה, גם השאלה מה הייתה התגובה בחקירה? זה גם שאלה איזה... יש לשאלה הזאת. זו גם שאלה, מלכתחילה זה לא נעים ולא, משני הטעמים האלה אני מבקש לא להמשיך לדוש בנושא הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש הוא אמר שהוא הרגיש פגוע שעשו לו מאחורי הגב
יהודית תירוש · ראשית זה לא העניין של איך שהוא הרגיש, אני מתכוונת לפעולה שהעד אמר שהוא עשה בהקשר התנאים כתוצאה מהמלל שהוצג לו.
עודד שחם · ראשית אפשר לראות את החלק הרלוונטי בהודעה?
יהודית תירוש · ראשית כן
בועז בן צור · ראשית לאיזה עמוד את מפנה?
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה להודעה שנייה אני מפנה לעמוד 12 שורות 18-24 אבל מה שאני מתכוונת זה אמצע שורה, 23 לי זה חשוב שזה יהיה בפני אדוני, אמצע שורה 23.
עודד שחם · ראשית כן, כן, בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נאפשר את השאלה.
יהודית תירוש · ראשית מציגים לך את מקור דרישת הורדת הסעיף... של בזק, אתה אומר לא. האם מדובר בהתנהלות תקינה? לא, אם כבר הוא היה צריך לשתף אותי בדבר העבירה,... מה קרה בסוף? זו השאלה שלי, הוא... בשבילו גם את הרן וגם את דנה, זו השאלה שלי ואני,
מימון שמילה · ראשית מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת על האמירה שלך הזאת?
מימון שמילה · ראשית שניקיתי לו
יהודית תירוש · ראשית שניקיתי בשבילו גם את הרן וגם את דנה,
בועז בן צור · ראשית אני מתנגד.
שי אילון · ראשית אני מתנגד כי הוצגו לעד נתונים לא נכונים, הוצגו לו,
יהודית תירוש · ראשית העד צריך לצאת?
שי אילון · ראשית העד יצא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מר שמילה תצא רגע החוצה, תמתין בחוץ.
שי אילון · ראשית חברתי הציגה לעד ממש עם פתיחת השאלה שלה, הציגו לו מידע שבזק ביקשה להוריד את התנאים, זה פשוט לא נכון. הקטע הזה שכבודכם קרא מסעיף 18 והלאה מתייחס למה שאנחנו מכנים פה במשפט סעיף 7 לא לתנאים של הרן.,
יהודית תירוש · ראשית אין בעיה להגיד את זה והתשובה שלו לא מתייחסת,
שי אילון · ראשית רגע לא סיימתי. אנחנו כמובן בחקירה הנגדית ניישר את כל מה שנותר עקום ועדיין בפני העד שהתשובה שלו מתחילה באני כמובן לא ידעתי את זה בזמן אמיתי ועכשיו כך הוא אומר לחוקרים כשאתם מראים לי את זה אני פגוע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתה טוען שזה מתייחס לעניין אחר?
שי אילון · ראשית כן, זה מתייחס לעניין סעיף 7 ולא לעניין התנאים של הרן.
יהודית תירוש · ראשית נגיע לשאלה הזו בהמשך, אני אשמור את השאלה הזאת להמשך כי התשובה שלו חווה את שני האירועים.
עודד שחם · ראשית עכשיו השאלה לא נשאלת.
בועז בן צור · ראשית אבל מכיוון שהעד עכשיו חי בתודעה שמה שהוא אמר צריך להבהיר לו את זה עכשיו אחרת אנחנו פה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, בסדר עו"ד בן צור
יהודית תירוש · ראשית לא, התשובה שלו התייחסה גם לאירוע הזה, לא צריך להבהיר לו שום דבר בעניין הזה, כשאני אשאל אני אשאל את זה בצורה,
בועז בן צור · ראשית אני מבקש מבית המשפט להגיד לו את המציאות, מה שהוא אומר בחקירה הזאת לפחות.
יהודית תירוש · ראשית גברתי אני מבקשת רק לשאול עוד שאלה, אני מבקשת רק לשאול על התיבה אם ככה ניקיתי את הרן, אני חושבת שהדבר הזה כן יכול להישאל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל גברתי כבר שאלה את השאלה, היא שאלה את השאלה עם החלק הקודם שלה אז אם גברתי רוצה לשאול אותה גברתי תגיד לו שהיא מתקנת את השאלה ושואלת שאלה אחרת
בועז בן צור · ראשית ושהתשובה שלו התייחסה לעניין אחר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז כולם יהיו מרוצים
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל אותו מה שאלו אותו ולמה התייחסו בשאלה, הוא ענה תשובה כללית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל עו"ד תירוש כאן הוא לא זכר, לא יודע על מה גברתי מתייחסת, גברתי שאלה אותו שאלה.
יהודית תירוש · ראשית אני אתקן את השאלה
בועז בן צור · ראשית אבל זה מזהם את התשובה כבר בהתייחסות.
עודד שחם · ראשית נשמע איך הוא יתקן ואז נראה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עכשיו אפשר להכניס אותו?
יהודית תירוש · ראשית אני אבקש להקריא לך את הקטע במלואו ואני אגיד לך על מה התייחסה שאלת החוקרים בסדר? ואז אני אראה לך על מה אתה התייחסת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה תיקון לשאלה שנשאלת קודם
יהודית תירוש · ראשית תיקון למה ששאלתי, אני שואלת אותך מחדש בסדר?
מימון שמילה · ראשית בסדר
יהודית תירוש · ראשית בחלק שמדברים איתך בחקירה על סעיף 7 סעיף האופציה שנגיע אליו תיכף אנחנו בחקירה שלנו בסדר?
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית בחלק הזה שואלים אותך שאלה שהיא כזאת - האם ידעת בשלב הזה כי המקור לדרישת הורדת הסעיף, והקריאו לך את סעיף 7 בסדר? פה השאלה מתייחסת לסעיף 7, הוא באנשי בזק שראו את טיוטת האישור במכתב? אתה אומר לא. שואלים אותך האם מדובר בהתנהלות תקינה? אתה אומר לא, אם כבר הוא היה צריך לשתף אותי בדבר העבירה
בועז בן צור · ראשית במרכאות
יהודית תירוש · ראשית בדבר"העבירה"להסביר לי שבזק ביקשו וראו עם הכרה בסוף ניקיתי בשבילו גם את הרן וגם את דנה, הפכתי להיות שותף והכי מצחיק שבעבירות ש... אני הכי פחות רלוונטי, מי שהובילו זה המשפטית והכלכלית. אני שואלת אותך למה התכוונת באמירה ניקיתי בשבילו גם את הרן. את דנה נעזוב רגע בסדר?
מימון שמילה · ראשית אוקי. טוב, ראשית אני אתייחס לדבר עבירה כי האירוע הזה, החקירות התחילו אחרי כל מה שהיה בתקשורת וכו' וכו' לכן ביקשתי שזה יהיה במרכאות כי הם מייחסים לזה כאילו משהו חמור כי בסופו של דבר אפילו הסכמתי להוריד את זה מה שמסביר שלא ראיתי בזה משהו חמור, אפילו כיניתי את זה זוטי זוטות אם אני לא זוכר.
יהודית תירוש · ראשית אתה מדבר על סעיף 7?
מימון שמילה · ראשית על סעיף 7 כן.,
בועז בן צור · ראשית את קוטעת כל פעם שמשהו לא מסתדר
יהודית תירוש · ראשית לא שמשהו לא מסתדר אבל אני מבקשת שהעד
מימון שמילה · ראשית אני אענה על הכל, תאמינו לי אני אתן לכם את כל מה שצריכים
יהודית תירוש · ראשית כשאמרת זוטי זוטות אז אני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה התכוונת? מר שמילה על מה דיברת שזה זוטי זוטות?
מימון שמילה · ראשית על סעיף 7 כי אני רציתי שהוא יהיה ובסוף הוא ירד וכשאני אומר דבר עבירה אז רציתי להסביר מה מבחינתי סעיף 7 בסופו של יום בסדר? עכשיו נחזור זה ניקיתי לו את הרן, ניקיתי זו שפה צבאית שאני עושה, לפני שאני מכניס את הלוחמים אני שולח את חיל האוויר לעשות ניקיון ארטילרי לנקות נוגדנים ומתנגדים הבנתי שהרן מתנגד ורוצה להכניס סעיפים שמומו לא רוצה ומומו לא אומר לי שמע, בזק חשוב להם ולכן תעשה ותעשה, אני מבין שזה מנכ"ל, מנכ"ל חדש שנכנס ורוצה להצליח בתפקידו והוא לא מקצועי, הוא לא יודע לעשות את העבודה והוא מבקש ממני ועשיתי את העבודה הזאת מתוך אמונה לעזור לו ולנקות לו וראיתי בזה אכזבה לעשות כזה דבר כשיש לו מניעים אולי אחרים לפחות ממה שהראו לי בחקירות.
משה בר-עם · ראשית למי יש מניעים אחרים?
מימון שמילה · ראשית לפילבר
יהודית תירוש · ראשית זה כבר לפי מה שהראו לך בחקירה,
מימון שמילה · ראשית כן, כי בזמן אמת אני הייתי כולי רתום למשימה
בועז בן צור · ראשית הנה הם הצליחו לעשות את הטשטוש
יהודית תירוש · ראשית איזה טשטוש, העד היה סופר ברור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, הלאה.
יהודית תירוש · ראשית אני חוזרת איתך עכשיו למסמכים שהצגתי קודם, גם משני המסמכים זה עולה, גם מ - ת/744 שהוגש כאן,
מימון שמילה · ראשית יש לי כאן שלושה
יהודית תירוש · ראשית יש לך גם זה וגם זה שראינו שאתה כתבת למטה את שתי העמדות. אנחנו רואים שב - 18 לחודש בשני המסמכים, גם ב - נ/2312 וגם ב - ת/744 מה שאצלך כתוב למעלה ברקוד, 4 ב - 18 ליוני אתה כותב כאן נוסח קצר יותר, אתה כותב במחשבה נוספת כדי לפשט וכדי לא לבצע טעויות... משהו, לפיה שנוסח המכתב של השר יהיה קצר, כדלקמן: מאשר את הבקשה, אישור זה הינו בכפוף וכו' מה שכתוב. קודם כל אני שואלת אותך
בועז בן צור · ראשית תקריאי עד הסוף, אם התחלת להקריא, לא לעצור
יהודית תירוש · ראשית לא, באמת
עדי גרופי · ראשית חסר משפט אחד.
עודד שחם · ראשית אנחנו רואים, זה בפנינו
מימון שמילה · ראשית אני רואה את זה, זה מול עיני
יהודית תירוש · ראשית אתה תקריא מה שאתה רוצה, אני לא הפרעתי לך במה להקריא
בועז בן צור · ראשית אוהו
יהודית תירוש · ראשית וגם... לא התעקשתי שתקריאו הכל אז בבקשה
משה בר-עם · ראשית התחלנו טוב גב' תירוש
יהודית תירוש · ראשית כל פעם שביקשתי סיכום התנגדו להקריא אז בואו לא נחנך, סליחה כבודכם ---- לשלמות התמונה
יהודית תירוש · ראשית אתם מאוד מקפידים?
בועז בן צור · ראשית אוהו
יהודית תירוש · ראשית אני הצגתי בפני בית המשפט ובפני העד, הנוסח נמצא בפניו. אני שואלת אותך, ראשית אני שואלת אותך על הנוסח הקצר הזה לאיזה תנאים זה מתייחס בכלל? לאיזה מן התנאים זה מתייחס?
מימון שמילה · ראשית לכל התנאים שהיו עד לאותו רגע, הגם של הרן אם לא הסרנו אותם עד אז וגם לסעיף 7, לכל התנאים שלדעתי לא נדרשים, היה שם לדעתי, אני אקרא רגע את המייל לפני אולי זה יעשה לי יותר סדר.
יהודית תירוש · ראשית תסתכל גם על המסמך השני שלך על נ/2312 על שניהם בסדר ואז תענה
בועז בן צור · ראשית זה חקירה ראשית.
יהודית תירוש · ראשית חקירה ראשית, הוא רוצה לקרוא את המסמכים ואז לענות
מימון שמילה · ראשית לדעתי לפי מה שאני קורא פה זה יותר לסעיפים שהרן הכתיב שגם אם צריך אפשר לוותר עליהם כי כתבתי שהם מכוסות בכל המקומות האחרים כמו שהסברתי פה קודם. אפשר תמיד לסיים באיזושהי אמירה שאפשר, דרך אגב אנחנו נוהגים לכתוב את זה בלא מעט מסמכים, בכפוף לזה שהם גילו לנו, נתנו נתוני אמת החברה המבקשת וזה בכפוף לכל דין. אמרתי אני מוסיף את הדבר הזה ואם יתברר שמשהו לא על פי דין אז נגיד להם זה לא מאושר, נתקן את זה, נחליף את זה ככל שהצד הוא אל לחזור.
יהודית תירוש · ראשית איך קורא שאתה מציע נוסח קצר יותר?
מימון שמילה · ראשית שוב, פילבר מעוניין להוציא מהר, קצר, תכליתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא לא דיבר על זה קודם?
יהודית תירוש · ראשית אנחנו רק רוצים לברר אם זה,
משה בר-עם · ראשית אדוני חוזר על אותו,
מימון שמילה · ראשית אני חוזר על אותה תשובה, פילבר ביקש, רזה, קצר, מהר
בועז בן צור · ראשית הוא אמר שהוא בדק וראה לאחת השאלות וגם זה, אם את מחזירה אחורה תחזירי לכל האחורה
יהודית תירוש · ראשית אני לא מחזירה, אני רק אומרת רציתי להבין האם זה בעקבות זה או שזה משהו אחר?
בועז בן צור · ראשית הבדיקה שלו הוא אמר היא עצמאית.
יהודית תירוש · ראשית אבל מר בן צור אתה מאוד מפריע
בועז בן צור · ראשית ברור. לדייק פשוט
יהודית תירוש · ראשית לא, זה לא התפקיד שלך כרגע, יש פרוטוקול והוא מדייק אנחנו רואים ב - נ/2312 שהרן עוד מתווכח איתך למעשה, אם תסתכל,
מימון שמילה · ראשית כשאת אומרת נ/2 זה הברקוד 3796?
יהודית תירוש · ראשית כן, אז תראה נניח אתה כותב את זה, אני רק מפנה לא רוצה להקריא את הכל אבל נניח המייל הראשון שהוא כותב לך, שמילה בוקר טוב, אני לא מבין את התהליך, למה יש, וכו' וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שנייה, אל תענה
יהודית תירוש · ראשית אני אסיים את השאלה רק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל שלא יענה
יהודית תירוש · ראשית שלא יענה, אני רק רוצה לסיים את השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שתסתיים השאלה, אי אפשר להתנגד לפני שיש שאלה.
יהודית תירוש · ראשית השאלה שלי הייתה, אנחנו רואים כאן מיילים מ -, 17 מ - 18 אתה יודע לדייק לי ולהגיד מתי הייתה הפגישה הזאת? השיח שלך עם פילבר, מתי הוא היה על רצף הזמן?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חכה אל תענה. מה ההתנגדות?
שי אילון · ראשית השאלה הזאת לא נשאלה בחקירות, השאלה הזאת לא נשאלה בפניו, אין שום מצב תקין לפחות שבו אנחנו מציפים תשובה בשלב ראשון ממנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה? למתי היה השיח שלו עם פילבר?
שי אילון · ראשית לא הוצגו לו את הדברים האלה היה אפשר להציג, אולי חבל שלא, אנחנו כרגע,
עודד שחם · ראשית הוא לא נשאל מתי הוא דיבר עם פילבר?
שי אילון · ראשית שנייה, מדובר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, כל ההתכתבות הזאת לא הוצגה לו בשום שלב?
שי אילון · ראשית נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא בחקירות, לא בריענון לא בכלל?
שי אילון · ראשית מדהים ככל שזה יישמע.
יהודית תירוש · ראשית בריענון נדמה לי שזה הוצג לו, למה לומר שבריענון זה לא הוצג? אני אענה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם זה הוצג בריענון אז זה הוצג.
יהודית תירוש · ראשית אני כן חייבת להגיד שכל הנושא הזה של השיח עם פילבר, השיח עם הרן, התנאים, כל הדבר הזה מצוי בהודעה. אני אשמח לכל המלל שלו גם לגבי התנאים, סעיף 7 דברים שאמרו כאן נאמרו בהודעה, גם לגבי היכרות התנאים האלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המסמך הוצג לו בריענון?
יהודית תירוש · ראשית המסמך הוצג לו בריענון גם כולל התייחסות, שני המסמכים
כב השופט ע' שחם · ראשית ' ומתי הוא שוחח עם פילבר, זה עלה בהודעה?
יהודית תירוש · ראשית בריענון ביחס למסמך הזה.,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר להמשיך?
שי אילון · ראשית עוד שנייה גברתי
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה לסעיף 9 לאמצע הפסקה
עודד שחם · ראשית זה כבר אנחנו בריענון?
יהודית תירוש · ראשית כן
שי אילון · ראשית אם גברתי תוכל להפנות לסעיף 9 למה היא מתכוונת?
עודד שחם · ראשית אפשר להציץ בריענון יש לכם העתק??
יהודית תירוש · ראשית כן. כן. אני אתן לאדוני רק את הדף של הסעיף בסדר? סעיף 9 באמצע
עודד שחם · ראשית נמצא את סעיף. 9
שי אילון · ראשית גברתי אני ארצה לומר דבר מה, אולי לפני זה, אולי לא בנוכחות העד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה חלק מההתנגדות?
שי אילון · ראשית זה בוודאי חלק מההתנגדות בגלל שכבודכם קרא עכשיו את סעיף 9 שגם אני קראתי אותו באותה עין.
עודד שחם · ראשית שנייה אחת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן
שי אילון · ראשית לפי הבנתי ואולי אני טועה, לפי הבנתי חברתי מעוניינת לדובב את העד בקשר לאותה תכתובת שכבודכם כבר ראה אותה אצל עדים אחרים של זמר ארבע השאלות והתשובות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא הבנתי, יש לנו עכשיו שאלה מאוד מסוימת שבה התקיימה השיחה עם מר פילבר, זו הייתה השאלה, על זה אדוני אמר שהוא לא נשאל ואנחנו רואים שיש על זה משהו, יש לזה התייחסות
שי אילון · ראשית איפה יש את זה? מכיוון שאתם רואים את מה שאני רואה
יהודית תירוש · ראשית אני אקריא אם צריך כי בית משפט כבר ראה את זה
משה בר-עם · ראשית הוא לא זוכר מתי, הוא אומר אבל אולי לפני כמה ימים
יהודית תירוש · ראשית הוא אומר ככה לפני כן, הצעתו על נוסח מתוקן נעשתה בעקבות שיח עם פילבר והוא אומר העד ציין כי השיחה בין פילבר והרן לבאות שאליה נכנס התרחשה בימים אלה ואינו יודע בדיוק על מה ובדיוק מתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה כתוב
שי אילון · ראשית העד אינו יודע לומר מתי,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נו, בימים אלה.
שי אילון · ראשית אז השאלה הייתה מתי הייתה הפגישה.
משה בר-עם · ראשית אני חושבת שבמילים בימים אלה יש לזה משמעות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שיענה לפי מה שהוא, זה עולה מהדברים.
עדי גרופי · ראשית אבל חברתי ביקשה ממנו לדייק מתי בדיוק הייתה השיחה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הייתה מתי ועל זה דובר איתו בריענון, אפשר להכניס אותו ואפשר לשאול אותו.
בועז בן צור · ראשית למה בחקירות המתועדות לא עברו איתו על הדברים האלה? זה נראה פרוצדורה תקינה? זה חשוב לראשית וחשוב לחקירות.
יהודית תירוש · ראשית מר שמילה סליחה, אבל ככה זה, אבל אמרתי לך שיכול להיות שיתנגדו ותצטרך לצאת אבל אני שואלת אותך, אתה זוכר לומר, יודע לומר מתי במהלך הימים האלה הייתה השיחה שתיארת עם מר פילבר?
מימון שמילה · ראשית איזו שיחה?
יהודית תירוש · ראשית השיחה עם הרן לבאות
מימון שמילה · ראשית קשה לי לדייק את זה על לוחות הזמנים
יהודית תירוש · ראשית אוקי. בסדר. הצגתי לך מייל ששם אתה כותב לעניין ההפרה,
מימון שמילה · ראשית לעניין?
יהודית תירוש · ראשית ההפרה. אני מציגה בפניך תכתובת מייל המסומנת ת/458,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/458?
יהודית תירוש · ראשית כן, ברקוד 3799
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, יש לנו את הסרוק.
יהודית תירוש · ראשית אתה העלית את זה ב - 17 ראינו אבל אנחנו רואים כאן שבתאריך 21 ליוני, תעיין במייל מה בעצם גב' מנדלסון מציעה, מבקשת?
מימון שמילה · ראשית היא מציעה להוסיף למכתב האישור פשוט מה שהיא כתבה פה, שאין באישור זה כדי למצות את הבדיקה או לגרום לכל הליך אחר שמקיים או יקיים המשרד מול החברה בנוגע למימוש כתב האופציה.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה, מי עוד חשב, אם היה עוד גורם שחשב שנכון לשים דיסקליימר?
מימון שמילה · ראשית בעיקר היא ואולי דנה
יהודית תירוש · ראשית ואתה לא הסכמת איתם?
מימון שמילה · ראשית בתחילת הדרך אפילו אני שאלתי על זה אז נראה לי לנכון ועם הזמן לא הפריע לי שזה לא יופיע.
יהודית תירוש · ראשית תיכף נדבר על זה, על עם הזמן. למה חשבת שנכון?
מימון שמילה · ראשית שוב, הסברתי את זה גם קודם, גם זה וגם הנושא האחר שזה לא יאיין את מסמך המדיניות של כחלון, ההפרדה של תשתית ושירותים, לא רציתי שמישהו יראה באישור הזה שכאילו המשרד מוותר על סמכות שיש לו לבצע אכיפה או להטיל עיצום כספי או כל דבר אחר בגין העברה שבוצעה שלא באישור.
יהודית תירוש · ראשית טוב, בוא נתקדם. אני מציגה לך תכתובת מייל ברקוד 3805 ת /,459 בשעה 6:05
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה גברתי מפנה במוצג?
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה בשעה 6:05, אני מעבירה לך... עדכניות גב' ברוריה מנדלסון ואנחנו רואים שבסעיף 7 לטיוטה אם תוכל לראות יש באותו...
מימון שמילה · ראשית כן, אני רואה
יהודית תירוש · ראשית אתה רואה את זה?
מימון שמילה · ראשית כן, זה שני מסמכים, מזכר של הלשכה המשפטית שבדרך כלל מלווה הסבר לשר ומסמך שהוא צריך לחתום עליו.
יהודית תירוש · ראשית נכון, זה מסמך שהוא צריך לחתום,
מימון שמילה · ראשית סעיף 7 מופיע, כן
יהודית תירוש · ראשית ובמסמך מזכר שלה סעיף 18 נכון? זה מה שמסביר,
מימון שמילה · ראשית כן, סעיף 18 בעצם מסביר את התוספת של סעיף. 7
יהודית תירוש · ראשית כן. אני רוצה להציג לך, תחזור להתכתבויות בין שניכם ת/742,
מימון שמילה · ראשית המסרונים?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית ביני לבין פילבר?
יהודית תירוש · ראשית בינך לבין מר פילבר, אני מפנה גם למסרון 142 שהוא נמצא בדף כתוב עליו 12 למטה, סליחה, נתחיל במסרונים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מתחיל עוד קודם
יהודית תירוש · ראשית כן, 145 עד 161 זה זה עולה ל - 145 אז נעבור על זה רגע, אם תסתכל מול 161 שהוא מתחיל, שואל אותך מחר יעבור חלק? אנחנו ב - 22 ליוני, דנה הכינה מסמך לחתימה? אתה עונה לה - שוחחתי איתה אמרה שהכינו וכו', אני שמה דגש לרגע על 158 שאתה כותב לו זה ב - 22 בשעה 4:25 שאתה אומר בטיוטת המסמך שהתגבש יש משפט שאומר וכו', אין באישור זה, סעיף 7, נכון?
מימון שמילה · ראשית תקריאי לי את הספרה משמאל?
יהודית תירוש · ראשית זה מסמך המתגבש
מימון שמילה · ראשית איזה מסמך?
יהודית תירוש · ראשית 158
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית יש כאן שלושה SMS שלדעתי לא קשורים לעניין ואנחנו עוברים לעמוד הבא בושרה 153 SMS שכתוב עליו 153 אתה חוזר עוד פעם - ברוריה מהלשכה המשפטית העבירה אליך למייל שני מכתבים בנושא העברת שליטה, עברתי בעיון ראשוני, נראה בסדר, נא לעבור גם אתה ואעדכן באם נדרשים שינויים. זה מה שאתה כותב לו נכון?
מימון שמילה · ראשית כן, אני כותב לו
יהודית תירוש · ראשית זה מה שאתה כותב לו?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ואז הוא מבקש ממך להעביר לג'ימייל ואז כותב לך שהוא רוצה לדבר איתך עוד כמה דקות בנושא. אתה אומר לו אין בעיה... ברכב, אתה שואל אותו אם הוא מנסה להתקשר? והוא אומר לך כן, מהטלפון של רעייתי. אני מפנה אותך גם לסעיף, לא, זהו. נעצור בזה כי זה דברים אחרים, זה כבר אחרי. מה שאני שואלת אותך כאן אם אתה זוכר אם התקיימה שיחה ומה היה תוכנה של השיחה הזו?
מימון שמילה · ראשית אני זוכר שהתקיימה שיחה, לזכור מה היה בתוכנה קצת קשה לי כרגע להתרענן ולזכור אבל אם,
יהודית תירוש · ראשית אתה יודע מה לפני שאני ארענן את זיכרונך, אני אציג לך אולי מסמך נוסף שאולי ירענן את זיכרונך בעצמך. אני רוצה להציג לך את נ/2334 ברקוד 386 אני מפנה אותך למייל מ - 23.6 בשעה 3:45 בבוקר,
מימון שמילה · ראשית אני? יש עובדי ציבור שעובדים קשה, לפחות משהו טוב יצא מהיום פה
יהודית תירוש · ראשית נכון, וכאן אתה כותב לגברת ברוריה מנדלסון מהמכותבים הנוספים יישר כח על העבודה וכו', אני שמה את הדגש במשפט הרביעי, המנכ"ל עבר על הטיוטות אין לו הערות למעט בחלקת סעיף 7 במסמך עליו אמור לחתום השר, נא עדכני בהתאם. השאלה שלי בהקשר הזה על בסיס מה כתבת שהמנכ"ל ביקש למחוק את הסעיף?
מימון שמילה · ראשית אני מניח שזה בעקבות שיחת הטלפון, אולי וואטסאפ או מסרון. הייתה לי אינטראקציה עם מומו, עם פילבר במסגרתה הוא ביקש שאסיר את סעיף 7 כי הוא לא מתאים לאישור ולכן הבאתי את זה לידיעת דנה וביקשתי שיפעלו בהתאם.
יהודית תירוש · ראשית את זה אתה זוכר? כלומר אתה לא זוכר את הפורמט,
מימון שמילה · ראשית זה יכול להיות בשיחה, זה יכול להיות בוואטסאפ, שוב, אני יכול לבדוק בהוצאות וואטסאפ, אין לכם את זה אבל אני יכול לבדוק אם תרצו מאוד אז אני אוכל לבדוק אם זה בא משם. אם זה שיחת טלפון אין לי הקלטות של השיחה.
עודד שחם · ראשית הוא הסביר מדוע להוריד את סעיף 7?
מימון שמילה · ראשית לא
עודד שחם · ראשית זה אתה לא זוכר?
מימון שמילה · ראשית לא, לא היה אף פעם הסבר, אתה שואל אדוני על התקופה ההיא, לא ניתן שום הסבר למעט מה שאני חוזר ואומר קצר, לעניין כדי שהעסק,
יהודית תירוש · ראשית אחר כך בהמשך השרשור כותב מר פילבר סעיף 7 יטופל במסגרת החלטת המועצה לכבלים ואם תסתכל על המשך המייל למעלה תסביר לנו מה מתרחש אחר כך בסדר? אחרי האמירה הזאת, אנחנו נגיע אחר כך, אולי לא איתך אלא עם עד אחר להחלטת מועצת הכבלים ומה היא התייחסה, קצת ניגע בזה איתך אבל תתייחס לרגע למה שקורה בהמשך המייל כדי שנבין. אנחנו רואים שדנה נויפלד שואלת מספר שאלות, היא מבצעת בדיקה.
מימון שמילה · ראשית פילבר עונה שסעיף 7 כאילו להוריד אותו וזה משתמע במה שהוא כותב וכאילו הסירו דאגה מליבכם, יטופל במסגרת האישור או ההתייעצות עם מועצת הכבלים והלוויין ומה שדנה מאירה את עינינו שיש בהפרה הזאת, מכיוון שיש את המועצה שהסברתי קודם ואת המשרד וחברת YES מחזיקה במספר רישיונות אז יש דברים שהמועצה לא יכולה לאכוף כי היא מחזיקה רישיון סחר או רישיון מה שהיה לה באותה עת, ומי שאמור לאכוף את זה, זה המשרד ולא המועצה ולכן היא חזרה אלי ואומרת לי שים לב, אתה כסמנכ"ל פיקוח זה בעצם אתה גם צריך להגיד שאתה מוותר על זה או נשאר עם זה, זה בסוף אחריות שלך כסמנכ"ל פיקוח.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. גב' נויפלד כותבת לך הרי תוצאת הבדיקה, המועצה אינה בעלת סמכות לאכיפה
מימון שמילה · ראשית כן, מה שהסברתי כרגע
יהודית תירוש · ראשית ואתה כותב וכדי להבהיר אין מבחינתי בעיה שהסעיף האחרון במסמך האישור של השר יוסר השאלה שלי אליך, והוא אכן הוסר כפי שאנחנו יודעים. ראינו בהתחלה שהסכמת עם כתיבתו, ראינו גם בהתכתבות ביניכם שכשאתה מעביר את הטיוטות אתה אומר זה בסדר, למה אתה מסכים להורדה?
מימון שמילה · ראשית יותר מזה, אני ביקשתי שיתייחסו לסעיף הזה, לא רק אמרתי שזה בסדר. אני כנראה היוזם שהסעיף הזה ייכנס אבל לאחר שאני מבין, כמו שנאה דורש נאה מקיים, להרן אמרתי לו תשמע למה אתה רושם דברים מיותרים? אז גם אני מסתכל בביקורת על עצמי ואמרתי אם הדבר מפריע למומו שהדבר הזה נמצא שם אני יכול לוותר על זה כי זה בעיני לא דבר דרמטי ואני יכול גם לאכוף גם אם זה לא רשום. אין באמירה הזאת כנראה שום כלום כי חששתי שאם זה לא יהיה רשום בהתחלה אז אולי לא אוכל לאכוף את זה בעתיד, אמרתי גם אם זה ירד אני כנראה אוכל לאכוף, אין בזה ויתור על היכולת שלי והסמכות שלי לאכול. דרך אגב, עד היום לא אכפנו את זה.
יהודית תירוש · ראשית זו הייתה השאלה הבאה שלי, האם אתה מחקת את זה אחר כך,
משה בר-עם · ראשית אבל עוד לפני כן, אבל בשיחה עם המנכ"ל שהוא לא אמר לך מדוע להוריד את הסעיף אתה לא ראית בזה דבר חריג לאור התשובה שאתה מוסר כרגע?
מימון שמילה · ראשית לא ראיתי בזה דבר חריג
משה בר-עם · ראשית מהטעמים שכרגע אתה אומר שממילא הצורך הזה,
מימון שמילה · ראשית כן, זה יסתדר וזה לא ממש מפריע, אפילו אני רציתי להיות על הצד הבטוח בתחילת הדרך וראיתי את התשובות ועם הזמן גם התחדדתי על הדברים מדובר גם ברישיונות קיקיוניים הרישיונות המיוחדים אין אותם אפילו יותר היום במשרד, אנחנו ברפורמה חדשה אז זה לא משהו דרמטי.
יהודית תירוש · ראשית מר פילבר אני אבקש
מימון שמילה · ראשית מר שמילה
יהודית תירוש · ראשית סליחה, אני אבקש לרענן את זיכרונך בנקודה הזאת,
שי אילון · ראשית אני מתנגד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע עוד לא שמענו שאלה
מימון שמילה · ראשית הוא מתנגד שאת קוראת לי מר פילבר, מותר לו, גם אני מתנגד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מר שמילה רק אל תענה לשאלה בינתיים כי אולי תהיה התנגדות.
יהודית תירוש · ראשית בנקודה הזאת שאני שואלת אותך למה הורדת את הסעיף? וענית, אני מבקשת שתרענן את זיכרונך מדברים שאמרת בחקירה בהקשר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי לא תצטט בינתיים אלא תפנה למקום בחקירה כדי שההתנגדות תהיה לפי,
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה אתכם גם להודעה שנייה בגיליון 9 משורה 18 עד גיליון 10 בשורה. 5
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתם בודקים שם לפני ההתנגדות?
שי אילון · ראשית כן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני עומד לכן אני שואלת.
שי אילון · ראשית לא, כי זה... התנגדות גברתי גם אם אני אמצא פה עשרות
בועז בן צור · ראשית ולא תמצא
שי אילון · ראשית לא, אני מניח שלא. אני למדתי וזאת כבר התנגדות אם אנחנו כבר בדיבור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, אדוני רוצה שנוציא אותו
שי אילון · ראשית לא, אני לא מדבר על התוכן. העד נתן תשובה מלאה, שיצא או לא יצא לפני שאני ממשיך?
יהודית תירוש · ראשית שאני אחליט אם יהיה צורך
משה בר-עם · ראשית אם יהיה צורך
שי אילון · ראשית תשובה מלאה, אחר כך הוסיף במילה את הכוס עוד מעבר לשאלת כב' בית המשפט, לא נשמע אפילו כחכוך של אני לא זוכר, הייתה שאלה פשוטה, תשובה פשוטה אני לא מבין את הפרוצדורה של לרענן. לא מכיר, זה לא קיים.
יהודית תירוש · ראשית אני שבה ואומרת, אני חושבת שחברי די מכיר שפרוצדורה לרענן לא נובעת רק מחוסר זיכרון, זו אפשרות אחת, ויש עוד אפשרות כשיש משהו, אני לא רוצה להרחיב בפני העד אבל יש עוד אפשרות, אם צריך להרחיב אז אני אבקש מהעד לצאת. יש עוד אפשרות לרענן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אולי שיצא
יהודית תירוש · ראשית שיצא, סליחה מר שמילה
בועז בן צור · ראשית הפנית לגיליון 9 יש עוד גיליון שאת רוצה להפנות אליו?
יהודית תירוש · ראשית כן. הפניתי לגיליון 9 והפניתי לגיליון 12 זה מתחיל משורות לדעתי 3 עד 12, איפשהו לקראת הסוף, אולי 10 ותיכף אני אגיד לך על עוד שורות אבל בכל מקרה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, מה יש שם שצריך לרענן?
יהודית תירוש · ראשית יש שתי אפשרויות לרענן אדם בעדות שלו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית קודם כל האם הוא אמר משהו אחר בחקירה שלו?
יהודית תירוש · ראשית כן, הוא אמר משהו אחר ולכן אני רוצה, לא רציתי להגיד את זה בפני העד אבל הוא אמר משהו אחר.
משה בר-עם · ראשית אז מה האפשרות השנייה?
יהודית תירוש · ראשית אז אני רוצה להקריא לו את מה שהוא אמר ושיסביר
משה בר-עם · ראשית לא, גברתי אמרה שיש שני מבחנים שעל פיהם אפשר לרענן,
יהודית תירוש · ראשית אז אני אומרת שמבחן אחד הוא כשהעד לא זוכר ומבחן אחר, כשהעד אומר משהו אחר בהודעה בית משפט צריך לשמוע את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר לראות מה הוא אמר שם?
יהודית תירוש · ראשית כן
שי אילון · ראשית אני לא מכיר אגב מבחן כזה לריענון.
בועז בן צור · ראשית אולי אפשר יהיה לראות את ההלכה של פיקסון, משהו בנושא הזה.
עודד שחם · ראשית יכול להיות שהכוונה היא לסעיף 10(א) שכבר נזכר, בקונטקסט אחר, כך אפשר היה להבין מבין השיטין.
בועז בן צור · ראשית זה נשק יום הדין סעיף 10 א.)(
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע אפשר לראות את זה קודם כל שנדע מה יש שם ועד כמה זה מהותי? אולי אדוני ישב בינתיים.
בועז בן צור · ראשית אבל אני רוצה לומר משהו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע, קודם כל לא צריך שתעמדו כולם. אחד מדבר האחרים יושבים
שי אילון · ראשית נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו מדברים אל אלון
שי אילון · ראשית אילון, אם אפשר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר בהחלט
שי אילון · ראשית כל זה נכון רק בינתיים אני מרגיש פה ב... הזמני של חברי ז'ק חן שאני צריך להגן על דיני הראיות שיש להם משמעות, בטח שזה עד שלה שרוענן לפני ימים ספורים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד איילון אנחנו נראה למה עו"ד תירוש מתייחסת
בועז בן צור · ראשית אבל יש לי קושי, סליחה כבודם, כמובן אם בית המשפט רוצה זה מתקיים אבל יש לנו קושי בנושא כי מראים מקטעים ולא מראים מקטעים אחרים, ובית המשפט נחשף גם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה אפשר לעשות, לפעמים כשיש התנגדות בית המשפט נחשף.
בועז בן צור · ראשית הטעם הוא טעם מהותי, הוא טעם עקרוני שחברי התייחס אליו, למשל אנחנו נראה את זה לבית המשפט, הדברים בכל אופן נטמעים איכשהו ואני אומר שוב עכשיו, לא נראה עכשיו אם תבקשי להראות את עמוד 17 ואת גיליון 12 ו - 11 ובוא נראה את המכלול ולא הצגתי את המסמך לכן יש פה קושי בסוגיה הזאת והשאלה אם זה עומד בכללי הרענון כן או לא, זו השאלה המרכזית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו מבקשים לראות את הדברים, כרגע הבקשה שלנו היא לעו"ד תירוש. אנחנו הבנו מה אדוני חושב, אדוני אמר מה הוא חושב,
שי אילון · ראשית נכון, אני רוצה להוסיף דבר נוסף.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה אדוני יכול להוסיף
שי אילון · ראשית על אחת כמה וכמה צריך להיזהר פה בצפייה המאוד סלקטיבית וחלקית בדברים של העד בחקירה, נוכח הטענות שאנחנו טענו ועוד לא דנו בהם שיש בהם יותר מביקורת על אופן חקירה בתיק הזה, זה לא סוד שההגנה לא חושבת שהחקירה פה הייתה חקירה נכונה והנה אני אומר את זה פעם ראשונה ואני מקווה אחרונה היום, ראיית מנהרה. נוכח הדבר הזה שזה דבר שעוד בית המשפט ידון בו, נוכח הדבר הזה הייתי מאוד נזהר בקריאה של משפטים סלקטיביים שמבקשת התביעה להביא מעדים שלה כשההגנה טוענת, אני מזכיר שהחקירות היו כאלה, לפחות חלקן שהם היו מוכוונות מטרה ולכן החקירה עצמה היא לא מרגשת אותי כסנגור, היא בוודאי לא יכולה לרגש את בית המשפט, "לרגש"כמובן במרכאות מבחינה ראייתית, אין לה שום משמעות ראייתית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ואף על פי כן אדוני מתנגד לריענון הזיכרון. ומתנגד שנראה מה כתוב שם.
שי אילון · ראשית ההתנגדות היא פשוטה, היא פרק א' בדיני ראיות ולא נחזור אליה, עכשיו זו הייתה התנגדות להסתמכות סלקטיבית למסמכים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נראה למה עו"ד תירוש מתכוונת להפנות את העד ואז נקבל החלטה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לכם את כל הקטע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק תגידי מאיפה
יהודית תירוש · ראשית אני אגיד לכם מאיפה במסמך. להם נתתי את ההפניות המדויקות מה - PDF בסדר? אחת זה מהודעה שנייה בעמוד 12
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לגברתי שלושה? נתחלק בהם
יהודית תירוש · ראשית כן. הודעה אחרת, אבל חשוב לראות את כולם
עודד שחם · ראשית השורות שאתם מפנים אליהם זה?
יהודית תירוש · ראשית אני סימנתי בקו ובסביבה של זה. הקו הוא בעמוד הבא אבל נתתי את הסוף של זה ואפשר להתחיל מהקו ולראות ובהודעה השלישית זה מתחיל מהשאלה אם לא נתתי לפני, תיכף אני אמצא את ההודעה השלישית האם אתה שלם עם ההחלטה. הודעה שלישית מה - PDF אני אגיד לחברי את ההפניה המדויקת. זה עמוד 3,
בועז בן צור · ראשית מה זה? שאלה חדשה?
יהודית תירוש · ראשית זה לא שאלה חדשה, זה אומר משהו על,
בועז בן צור · ראשית השאלה ששאלת אותו היא אחרת
יהודית תירוש · ראשית שתי ההודעות הראשונות הוא אמר שהוא מסכים עם זה והוא לא ראה בזה דבר חריג, זה מה שהוא אמר, הוא לא אמר רק שהוא לא ראה בזה דבר חריג הוא אמר לפני זה שבהתחלה הוא הסכים אם לשים את הסעיף הוא אפילו ידע על זה וככל שזה התקדם אז זה היה נראה לו שאין בעיה להוריד את זה.
משה בר-עם · ראשית הוא הסביר את השיקולים למה הוא הסכים להוריד את הסעיף
יהודית תירוש · ראשית אבל אני לא חושבת שזה מה שהוא אומר כאן. אדוני יש שם אמירות שלמרות שהוא חשב שהסעיף נחוץ הוא הסכים להוריד אותם ואני חושבת שאמירה כזאת, והוא גם מסביר למה, לחץ, משימתי
בועז בן צור · ראשית זוטי זוטות
יהודית תירוש · ראשית זוטי זוטות הוא אמר את זה בהמשך זוטי זוטות. זוטי זוטות לגבי ה... בהמשך הוא אמר כשבן אדם אומר זה היה נחוץ,
משה בר-עם · ראשית התהליך היה מהיר מדי לפי מה שראיתי אבל זה מתיישב עם דברים שהוא הוסיף בעדותו.
יהודית תירוש · ראשית הוא אמר כאן שהוא חשב שזה נכון
בועז בן צור · ראשית אני מבקש רגע להתייחס לפני שבית משפט יחליט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו לא נאשר את השאלה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר
בועז בן צור · ראשית אני רק מפנה להמשך, יש קדמי שאומר אפשר בשני מצבים או שהעד לא זוכר
עודד שחם · ראשית ניתנה נדמה לי החלטה מר בן צור. ניתנה החלטה
בועז בן צור · ראשית בסדר
עודד שחם · ראשית לא טוענים אחרי שניתנה החלטה קל וחומר שהעמדה של אדוני התקבלה. את קדמי נותיר לפעם הבאה.
משה בר-עם · ראשית נקווה שלא תהיה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לשאול אותך, שאלו אותך בחקירה עד כמה, אם בכלל, ניסית לרצות את המנכ"ל בהורדת הסעיף?
מימון שמילה · ראשית גם רציתי לרצות את המנכ"ל וגם בסוף אמרתי מבחינתי זה היה סעיף שאפשר להוריד אותו, זה יותר בא מתוך כוונה לרצות את המנכ"ל אם צריך לשים את זה על משקלות וזה היה משקל יותר גבוה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. איזה תפקיד התייחס, אם בכלל, בעובדה שמדובר, סליחה, זה חזק מדי, אני ארחיק את זה
מימון שמילה · ראשית זה מתחיל להישמע כמו בחקירות, צעקות
יהודית תירוש · ראשית איזה תפקיד, אם בכלל, שיחקה העובדה אצלך בשיקולים שמדובר במנכ"ל חדש בהקשר הזה?
מימון שמילה · ראשית נכנס מנכ"ל חדש, פחות מקצועי, פחות מכיר אז אני חושב שזה חשוב לבוא ולקבל אותו בצורה נאותה כל אדם חדש ולסייע בידו ככל שניתן.
משה בר-עם · ראשית אבל במכלול השיקולים אדוני לא ראה בזה דבר חריג, אדוני גם הסביר קודם, אמר שאפשר לוותר על זה, אפשר להוריד את זה, זה לא האיר לאדוני איזשהו אור אדום בהקשר של להוריד את זה?
מימון שמילה · ראשית חד משמעית לא, לו היה אפילו אור כתום מהבהב אז הייתי עוצר את הכל במה שאני יכול לעצור.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה הרגשת לחץ מצידו של המנכ"ל להוריד את הסעיף?
בועז בן צור · ראשית מתנגד, זו שאלה מדריכה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה עוד פעם?
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל שאלה אחרת, עד כמה היית שלם עם ההחלטה להוריד את הסעיף?
בועז בן צור · ראשית הוא ענה כבר
משה בר-עם · ראשית הוא ענה הרגע לשאלת בית המשפט גב' תירוש.
יהודית תירוש · ראשית טוב
משה בר-עם · ראשית אני חושב שהנקודה הזו מוצתה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני בכל זאת אומרת יש לשאלה הזאת ספציפית יש בכל זאת תשובה ממש שונה בהודעה אז השאלה אם בית משפט בעצם בא והולך,
משה בר-עם · ראשית את רוצה ללכת למסלול של 10 א), לכיוון הזה?(
יהודית תירוש · ראשית אני לא יודעת אבל אני שואלת בהקשר הזה אם אי אפשר להציג לו את הדבר הזה שהוא אמר במענה לשאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר גברתי תשאל.
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה אותך להודעה השלישית. השאלה הייתה עד כמה היית שלם עם ההחלטה ואני מקריאה את אותה שאלה,
בועז בן צור · ראשית אני רוצה רגע להתנגד. איזה עמוד גברתי?
יהודית תירוש · ראשית בעמוד 3 שורות 60 ואילך
בועז בן צור · ראשית שנייה.
יהודית תירוש · ראשית אבל בית המשפט נתן אישור לרענן סליחה
בועז בן צור · ראשית לא, את יכולה לשאול ואז אני יכול,
שי אילון · ראשית אולי זה הזמן לקדמי בכל זאת.
משה בר-עם · ראשית בכל זאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו לא בריענון זיכרון, אנחנו בשאלה כרגע.
יהודית תירוש · ראשית את השאלה שאלתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, עד כמה הוא היה שלם עם ההחלטה.
מימון שמילה · ראשית אני הסברתי את זה קודם, בסופו של תהליך הייתי שלם עם ההחלטה, בתחילת הדרך זה קצת, התחלתי לשאול למה, איך? וראיתי שהוא מאוד רוצה ולי זה פחות הפריע אז השלמתי עם ההחלטה.
יהודית תירוש · ראשית אז אני בכל זאת מבקשת בגלל שיש הבדל בנקודה הזאת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל ראינו עכשיו שלושה קטעים בעניין הזה.
יהודית תירוש · ראשית שאלה מפורשת, יש תשובה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש שם תשובה גם לזה
משה בר-עם · ראשית ראינו את הקטעים בהודעה וזה מתקשר עם דברי העד.
יהודית תירוש · ראשית בסדר אני מתקדמת. הוצג בפניך שמר קמיר לאחר שבדק את העניין אמר לפילבר כי התוספת הזו תתקע את הכל, לא ניתן יהיה לבצע את העסקה ודנה מנטרלת את האישור על ידי הסעיף הזה. מה ידעת על כך? עד כמה מר פילבר שיתף אותך?
מימון שמילה · ראשית הזכרתי, לא הכרתי את אלי קמיר, לא יודע על תכתובות עם אלי קמיר, לא יודע מי זה אלי קמיר עד היום ושיסלח לי אלי קמיר שאני לא יודע מיהו.
יהודית תירוש · ראשית מבחינתך הסעיף הזה מנטרל את האישור כולו?
מימון שמילה · ראשית לדעתי המקצועית? לא חושב
יהודית תירוש · ראשית הציגו לך שבהמשך הערב של ה - 22 כאן אני לא שואלת אם ידעת כי כבר הבנו שלא ידעת אבל אני כן שואלת עובדתית אם הציגו לך שבהמשך הערב של ה - 22 לחודש פילבר עדכן את מר קמיר שסעיף 7 לא יהיה ויש כאן ציטוט שאני רוצה לשאול אותך לגביו - "הנחיתי את שמילה שיוצא, הוא מתואם איתי, "מסביר"לבנות שככה אין טעם בכלל להביא את המכתב ושימצאו דרך אחרת לשמור על האינטרסים שלנו אחר כך"עד כמה זה תיאור נכון של השיח בינך ובין מר פילבר?
מימון שמילה · ראשית הבנות זה לא מקובל עלי לחלוטין אבל זה מתאר
יהודית תירוש · ראשית בסדר
מימון שמילה · ראשית הוא לא כתב לי, הוא כתב,
יהודית תירוש · ראשית כן, אבל אני שואלת מתוך מה שהוא מתאר את השיחה
מימון שמילה · ראשית אם היה כותב לי אז הייתי מגיב לו בטח על המילה בנות
יהודית תירוש · ראשית כי אתה לא אוהב את המילה בנות?
מימון שמילה · ראשית כן, יש לי בת שהיא לוחמת וקצינה זה בוודאי שלא,
בועז בן צור · ראשית בצדק רב
יהודית תירוש · ראשית בצדק רב, כן. אני מציגה לך מסמך מיולי 2015 ת /,465 ברקוד 3795, אתה יודע למה אני מתכוונת? חברי המקפידן אומר לי שלא בטוח שה - ת' הוא נכון. הברקוד נכון אז אם זה לא,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הברקוד רק רגע ---- זה ת/465
יהודית תירוש · ראשית זה מה שאמרתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/465 זה 3748 לפי מה שסרוק
יהודית תירוש · ראשית אז זה לא אותו דבר. בוא תראה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי תציגו אותו על המסך.
יהודית תירוש · ראשית במסך המסמך הוא נכון מ - 13 ביולי אבל זה ת' אחר? אז אולי יש לנו אותו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המסמך הסרוק הוא מ - 26 לא, יש כאן כמה תאריכים.,
יהודית תירוש · ראשית אני אתן את זה לרגע לעד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה המסמך?
יהודית תירוש · ראשית כן, אני מבקשת לסמן מחדש ואני מתנצלת שאין לי את זה איתי. 3795
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק רגע אחד, אגב, המסמך הזה נסרק ממסמך שהיה בקלסרים של ההגנה.
יהודית תירוש · ראשית ת/465?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית מוזר, אז אולי יש איזה בעיה, אנחנו נבדוק את זה בסדר? נבדוק בפרוטוקול
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בגלל זה, זה גם רשום לנו בצירוף למוצג. אני אסמן את זה כרגע, הגעתי ל - ת/745.
יהודית תירוש · ראשית כן, זה מסמך מיולי 2015 מ - 13 ביולי 2015, תסתכל עליו רגע הנושא הוא אישור שינוי אחזקה בעקיפין בתוך,
מימון שמילה · ראשית נתת לי פעמיים?
יהודית תירוש · ראשית יש לך את זה פעמיים?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית זה מסמך אישור שינוי אחזקה בעקיפין בתוך חברת, בחברת D.B.S אני רוצה להפנות אותך, זה לא אישור המיזוג, זה משהו אחר, זה לא אישור העברת אמצעי השליטה בין בזק ל - YES אלא זה משהו אחר, אני רוצה להפנות אותך רגע לסעיף 7 שכתוב כאן כאילו תמיד מקבל את אותו סעיף אבל גם פה יש סעיף 7 שהוא, שם אין סעיף 7 היה אמור להיות סעיף 7 אבל כאן יש את סעיף 7 ואם, מה שאני שואלת אותך אם חשבתם שהוא סעיף מיותר למה לא הורדתם אותו גם בהמשך ממסמכים אחרים?
מימון שמילה · ראשית את המסמך הזה למרות שאני מכותב עליו אני לא כל כך זוכר אותו, יש לנו בהעברות שליטה ובהרבה מאוד מסמכים במשרד תמיד איזה שניים - שלושה משפטים שתמיד חוזרים על עצמם, מה שאמרתי על פי כל דין שכל מה שמסרת אמת ואין באמור כדי לא לפתוח הליך אם בוצע משהו לא חוקי.
יהודית תירוש · ראשית בסדר
מימון שמילה · ראשית בסטנדרט הרגיל זה יוצא כאילו כמו עם הטופס אפשר לומר ככה
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. הציגו לך בחקירה את הרצף הזה בין מה אלי קמיר לפילבר ואת העובדה שהוא עמד על האישור בתנאים ואמר שזה סעיף... דיברנו על זה אבל אני שואלת אותך כמה זה הפתיע אותך בחקירה שלך?
מימון שמילה · ראשית ההתייעצויות עם אלי קמיר?
יהודית תירוש · ראשית והעובדה שהוא זה שעומד על כך שהסעיף
מימון שמילה · ראשית זה די הפתיע אותי, אפילו מאוד הפתיע אותי
יהודית תירוש · ראשית מי הגורם במשרד שמוביל נושאים של נוסחים של אישורים, יודע להגיד מה נכון לתת לגורם מפוקח, מה לא נכון?
מימון שמילה · ראשית בסוף נוסח וכאלה בדרך כלל הלשכה המשפטית עושים את הנוסחות כמו בכל מקום
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לדבר איתך על השלב של החתמת השר בסדר?
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית מה הייתה המעורבות שלך בהחתמת השר על האישורים?
מימון שמילה · ראשית אני קיבלתי, לקחתי איתי את המסמכים מתל אביב לירושלים נסעתי, הגעתי, נכנסתי פנימה הגשתי אותם לשר יחד עם מסמך אחר שהיה לי להחתים את השר וחיכיתי בתור. היו שם הרבה אנשים שהיו צריכים להיכנס וכשנכנסתי הצגתי בפניו את המסמך של המיזוג ואת של הדואר, הוא שאל אותי על מה מדובר? מי בדק? מי עשה? הסברתי לו, כל המסמכים היו לפניו. שאל מי? הוא רוצה לדעת, אמרתי לו מועצת הכבלים והלוויין נתנה את אישורה, אני ממש בא משם, הגבלים עסקיים גם כן נתנו אישור, כל הצוות המקצועי נתן את האישור, הוא עלעל במסמכים, לקח את העט שלו וחתם. אחרי זה היה את הסיפור השני של, נדמה לי שאילתה של איתן כבל על איזה משהו שקשור לדואר שגם כן הראיתי לו והוא נתן את המענה לשאילתה, השאילתה כתובה.
יהודית תירוש · ראשית למען הסדר הטוב אני מבקשת להגיש גם את המסמך השני שהגעת איתו
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית אני מציגה את ברקוד 3227, מתוך ברקוד 3227 מסמך הדואר, זה מסומן ערן בוכניק3. זה עמוד 2 ו-3 מסמכים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אתם רוצים לסמן?
יהודית תירוש · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/746.
יהודית תירוש · ראשית תאמר לי רק למה אתה זה שהלכת להחתים את השר?
מימון שמילה · ראשית פילבר בחו"ל, כנראה שאני הבכיר מבין הסמנכ"לים, עסקתי בעניין. ביקש ממני, בדרך כלל מי שהולך זה שר או ראש מטה אם הוא נוכח.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה זה היה חריג שאתה הלכת?
מימון שמילה · ראשית שאני באופן אישי? אני הייתי הבכיר ביותר באותו רגע, זה יכול להיות חריג אבל,
יהודית תירוש · ראשית זה קרה לך הרבה שהחתמת את השר?
מימון שמילה · ראשית את נתניהו?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית יצא לי עוד פעם אחת להחתים אותו על בולי דואר
משה בר-עם · ראשית זה מסמכים שהוא ראה אותם לראשונה כאשר הצגת לו אותם או שהוא,
מימון שמילה · ראשית לדעתי, אני לא יודע אם הוא ראה לפני, כשאני מגיע לשם אז אני שוטח בפניו את המסמכים, הוא מסתכל, אני לא יודע כמה הוא מעמיק וקורא אבל הוא שואל שאלות תוך כדי, הוא שאל אותי את השאלות כמו שהזכרתי קודם מי בדק? מתי בדקו? איך בדקו? וקיבל את התשובות ואיפה צריך לחתום, לקח את העט,
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני מציגה לך ברקוד 3483 שזה מסמך להגשה, ברקוד 3483 וגם את נ/1881
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/747.
יהודית תירוש · ראשית וגם שיהיה לנו את נ/1881 אני אתן לבית משפט שיהיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית 1881 זה סיכום דיון?
יהודית תירוש · ראשית כן
משה בר-עם · ראשית ת/452?
יהודית תירוש · ראשית כן. והמסמך, אבל תתחיל מהמסמך מיילים בסדר?
מימון שמילה · ראשית 3483 ברקוד?
יהודית תירוש · ראשית כן, אחרי שתקרא אותו קצת תנסה להסביר לנו במה מדובר בסדר? לא את הכל, בוא נעצור רגע, אתה יודע מה? נחזור לזה אחר כך. אתה רואה?
מימון שמילה · ראשית כן, דודו כותב לדנה, דודו היועץ המשפטי של המועצה כותב לדנה שהוא קיבל את החלטת השר, כנראה אחרי החתימה והוא מבין שהוא לא אימץ את המלצת המועצה, לפיה כל שינוי בתנאי הממונה על ההגבלים העסקיים, נושא המיזוג יצריך לעניין אישור המיזוג את אישור השר בהתייעצות המועצה, האמנם? אז דנה כנראה מעבירה את זה, אני מניח שדנה מעבירה לברוריה, אין לי את זה פה, וברוריה שולחת אלי ומכתבת את דנה ואת איה, מצ"ב לידיעתך הודעת דואר אלקטרוני של דודו, בשל העובדה כי החלטת המועצה מכתבה של יו"ר המועצה הועברו אלינו זמן קצר, זה היה ב - 23 ליוני התקיימה ישיבת המועצה ובישיבת המועצה צריך היה להוציא סיכום המועצה, לצד זה את מכתב יו"ר המועצה יפעת עם, בסוף להוציא את ההמלצה שלה מתוך הסיכום של הדיון. ברוריה כותבת לי מכיוון שזה היה זמן קצר כי הם הכינו הרי את המסמכים יום - יומיים לפני לא הספיקו מה שהיא כותבת פה, אני אדייק, הועברה אלינו זמן קצר ביותר, הדגישה בבולד זמן קצר ביותר, טרם שהתבקשנו להעביר נוסח אישור לחתימת השר נשמטה מהמזכר של היועצת המשפטית לראש הממשלה ושר התקשורת בעניין שבנדון. התייחסות מפורטת לתנאי הראשון להחלטה, המועצה הזו, לפי עמדה זו נסמכת התקיימות התנאים להחלטת הממונה ומוצע לקרוא כי כל שינוי וכו' וכו' בהמשך היא גם שוחחה איתי בטלפון היא כותבת בהמשך לשיחתנו הטלפונית אנא אישורך כי כל התנאים אשר הומלצו על ידי המועצה לאישור הבקשה הוצגו בפני ראש הממשלה. עכשיו, בשיחת הטלפון אני אמרתי לה שכל המסמכים הוצגו לרבות המסמך המלצה של יפעת וגם החלטת המועצה הייתה שם בין חבילת הדפים ואמרתי לה שזה הוצג לו ואז,
יהודית תירוש · ראשית רגע, עכשיו תעצור כי אנחנו לפי תאריכים, אז תעצור רגע פה. אנחנו ב - 24 ליוני, תיכף נחזור למסמכים ולהמשך בסדר? אני רוצה להחזיר אותך רגע ל - SMS עם מר פילבר יש לך את זה בצד ימין, אני מפנה אותך ל - 130,, 131 אני מפנה קודם ל -, 131 אתה כותב לה ב - 24 ליוני, אתה כותב לה
מימון שמילה · ראשית לא, אני כותב לפילבר לא?
יהודית תירוש · ראשית אתה כותב לו
מימון שמילה · ראשית לא, כי אמרת לה
יהודית תירוש · ראשית למר פילבר, אתה כותב לו, אגב, ברוריה ממשפטית התקשרה אלי היום בבהילות, לדבריה יש מקום לשנות את המסמך עליו חתם השר ולהוסיף מגבלה לאחר שקיבלה התייחסות מיועמ"ש המועצה. הסברתי לה שאין... ושכל מגבלה הוא תנאי שנחשוב להידרש נוכל תמיד להוסיף ללא קשר למסמך. קודם כל אני שואלת אותך אם אתה מתייחס בעצם לדברים,
מימון שמילה · ראשית לדברים שעלו בשיחה, בהמשך לשיחתנו הטלפונית, אני נוטה להאמין, לא היה לי זיכרון משנת 2015, שזה דברים מתחברים, שברוריה מתקשרת מסבירה לי את העניין ואז אני אומר לה תקשיבי, נטפל בזה אחר כך, את אשר נחתם את טבעת המלך אין להשיב ונטפל בזה אחר כך אם צריך ואני מעדכן את פילבר שיבין שיש פה התנגדויות.
יהודית תירוש · ראשית אני אומרת פשוט כי יש לנו את המילה תנאים הרבה פעמים אז שנדע שמדובר על תנאים של המועצה,
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ולא על תנאים אחרים ואני שואלת אותך, הוא עונה לך, גם במועצה יש שועלים שמחבלים ואני שואלת אותך למיטב הבנתך עד כמה אתה מבין על מה הוא מדבר? למה הוא מתכוון באמירה גם במועצה יש שועלים מחבלים? איפה יש עוד שועלים מחבלים?
מימון שמילה · ראשית שועלים מחבלים זה פסוק משיר השירים שאני אומר אותו כל יום שישי, זה האמירה שמיוחסת, אני מניח, למשפטנים במועצה או דנה, הרן שמנסים כאילו לקעקע את המהלך הזה.
משה בר-עם · ראשית הוא מדבר במועצה, הוא לא הפנה,
מימון שמילה · ראשית לא, גם במועצה, יש פה כאילו, היא שאלה במועצה מי ומי זה הגם?
בועז בן צור · ראשית אגב, אולי כדאי לשאול את פילבר בנושא הזה כי הוא כתב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא נשאל מה הוא הבין.
עודד שחם · ראשית הוא גם אומר על זה משהו ב - 128. הוא לא רק...
יהודית תירוש · ראשית עכשיו אני חוזרת איתך רגע למייל, בוא נמשיך לראות את המייל שעצרתי אותך בגלל התאריך בסדר?
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית תסתכל רגע על המייל
מימון שמילה · ראשית ממשיכים מהמייל של ברוריה ודנה ואיה
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית ברוריה מדווחת לדנה שהיא המנהלת שלה ששוחחתי הבוקר עם שמילה והוא מסר לי כי שוחח עם המנכ"ל והמנכ"ל אמר כי הם ידונו בנושא בשבוע הבא לאחר שיחזור מחו"ל.
יהודית תירוש · ראשית אוקי
מימון שמילה · ראשית ואז זה אסקלציה, עכשיו דנה פונה אלי, שמילה מה קרה עם זה? אז אני עונה לה כפי שנכתב כתבה ברוריה, אני יושב עם המנכ"ל והתקבלו החלטות ואם נדרשים עדכונים ושינויים.
יהודית תירוש · ראשית עכשיו אני מפנה אותך
מימון שמילה · ראשית לסיכום הישיבה?
יהודית תירוש · ראשית כן, לסיכום הישיבה, אתה בעצם... במה הדיון עוסק כדי שנבין?
מימון שמילה · ראשית דנה ביקשה, זה המייל הבא, אנא לתשומת לבך כיוון שהאישור כבר יצא יש לטפל בדחיפות, נכון שגם תעדכן את יפעת, ייתכן שהיא תרצה להתעקש על זה. לכן אני פניתי לפילבר, דרך אגב, אני קצת היה לי, עכשיו אני מסתכל במרחק הימים, תמוה שההתכתבויות הם איתי ולא עם פילבר אבל לא משנה, פונים אלי, אני השליח ואז אני אומר לפילבר תשמע בוא נקיים דיון ונראה, אמר לי בסדר גמור, אחזור מחו"ל נקיים דיון וב - 5.7 התקיים
משה בר-עם · ראשית דיון למה?
מימון שמילה · ראשית דיון על ההתייחסות של ברוריה ודודו קונבנסיאנו למה הנושא לא נכנס
יהודית תירוש · ראשית איזה נושא?
מימון שמילה · ראשית ההתניות הנוספות שהיו בהחלטת המועצה שלא באו לידי ביטוי בהמלצות של יפעת ושלא הונחו בפני ראש הממשלה ולא נכנסנו במסמך של הלשכה המשפטית שלנו לראש הממשלה במסמך הסופי שעליו הוא חתם.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו עוברים לנושא אחר. אתם רוצים לעשות הפסקה עכשיו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה מצבנו?
יהודית תירוש · ראשית יש לנו שני נושאים ואנחנו ניגע בהם רק בדברים שהעד עסק בהם. יש עוד כשעתיים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עוד כשעתיים?
יהודית תירוש · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז נעשה עכשיו הפסקה עד שתיים עשרה ורבע.
יהודית תירוש · ראשית תודה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה עו"ד תירוש.
יהודית תירוש · ראשית אני רק לפני שאני אמשיך הלאה פשוט פספסתי איזה שאלה, שאלת סיכום ל - נ/1881 שהוצג לך, סיכום הדיון, מה שדיברנו בסוף הדיון הקודם אז פשוט זה נשאר פתוח. הסברת למה היה הדיון אבל רק תגיד מה אתה זוכר שהוחלט בדיון?
משה בר-עם · ראשית את רוצה שהוא יחזור על סיכום המנכ"ל?
יהודית תירוש · ראשית אם אתה לא זוכר וזה מה שכתוב אז לא צריך. אנחנו רואים את הסיכום
מימון שמילה · ראשית אני רק רוצה, אני כתבתי אותו אז אני אנסה,
יהודית תירוש · ראשית תנסה, אבל אם אתה לא זוכר זה בסדר. לא צריך להקריא את זה
מימון שמילה · ראשית שורה תחתונה שאין כרגע מה לעשות,
משה בר-עם · ראשית זה הקפאת הזכירה שבעבר, זה מכוח הכלל, הוא זוכר שזה שלו, הכל בסדר.
יהודית תירוש · ראשית מאה אחוז. אנחנו בטלפוניה בסדר? שאלנו, דיברנו כאן די הרבה אז אני כבר אומרת לך שמבחינתנו ועל מנת לקצר לא צריך את כל התהליך, אני מנסה לקצר את הנושא. אשאל אותך שאלות יותר ממוקדות על הדברים שיותר אתה ידעת והיית מעורב בהם בתהליך ויש מקטעים שאנחנו לפחות לא נציג לך אותם מתוך מה שראינו בהודעות שהציגו לך אבל שאמרת שאתה לא היית מעורב בסדר? קודם כל אני כן רוצה שתתייחס, שמענו על הרפורמה שתוכננה במקור, על תגובות בזק, על תגובות המשרד, אני רוצה שתתייחס לחוות הדעת שהוכנה במשרד במענה לטענות בזק עד כמה למיטב זיכרונך היה בה משהו שונה מהרגיל, בדרך כלל מחוות דעת אחרות?
מימון שמילה · ראשית לאיזה תקופה אנחנו מתייחסים? כי יש כל מיני
יהודית תירוש · ראשית אנחנו בתקופה,
מימון שמילה · ראשית שכבר ברגר הגיע או בתקופה שאני הייתי מנכ"ל?
יהודית תירוש · ראשית בתקופה שברגר הגיע, כן
מימון שמילה · ראשית אוקי, ברגר החליט שב - B.S.A יהיה פלוס טלפוניה, תיק השירות ישלב את שני הנושאים גם יחד. בזק טענו שהם לא מסוגלים לספק את השירות של הטלפוניה, המתג שלהם ישן, הם לא מסוגלים לעשות את זה וזה לא המטרה של השוק הסיטונאי. ברגר סבר מהיכרותו ההנדסית הטכנולוגית שזה כן ניתן לביצוע, יחד עם חיים גירון זיכרו לברכה והמדען הראשי אמיר אדלר נדמה לי שמו, הכינו מסמך הנדסי שאומר שאפשר לממש על בסיס המתג הקיים והגישו אותו לבזק. בין לבין היה גם דיון בבג"ץ,
יהודית תירוש · ראשית רגע, לפני זה, חוות הדעת אתה הכרת?
מימון שמילה · ראשית קראתי אותה אחרי שהם כתבו, לא הייתי שותף לכתיבתה. אני הייתי באותו זמן בתפקיד של הפיקוח ולא אוהב להיכנס כשיש סמנכ"ל אחר שאחראי על ההנדסה.
יהודית תירוש · ראשית אתה זוכר אם היה בה משהו שונה? איך הוא הסביר שניתן לעשות בה שימוש?
מימון שמילה · ראשית כן. הוא ואחרים הציעו שלוש חלופות שבאמצעותם אפשר לממש את ההוראה, דבר שלא מקובל כרגולטור שמצביע על אפשרויות לבצע, אנחנו בדרך כלל בוחנים, אומרים תבצעו, לא הוראה, אבל פה הוא הגדיל ועשה ואמר הנה אפשר לעשות את זה בחלופה הזאת, בחלופה הזאת, בחלופה הזאת ואל תספרו לי סיפורים שאי אפשר לבצע.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה קיבלתם עמדות, אם אתה זוכר, מפרטנר, מסלקום, מה הם עשו?
מימון שמילה · ראשית פרטנר וסלקום מאוד רצו, סלקום גם העסיקו יועץ מומחה מטעמם, אם אני זוכר טוב, דני רוזן שהוא איש בר סמכא היה גם מנכ"ל לשעבר, היה אלוף משנה בצה"ל שהתעסק במתגים וטלפוניה. בזק הביאו לנו מישהו אחר, אבי פתיר זיכרו לברכה שגם הוא יש לו רזומה גם מאוד יפה ופתאום פה קרב ענקי עם שני טכנולוגים,... אי אפשר.
יהודית תירוש · ראשית אמרת שעיקר התפקיד שלך אז היה להיות סמנכ"ל פיקוח, כסמנכ"ל פיקוח אני שואלת אותך עד כמה באותה עת המשרד זכה לשיתוף פעולה מבזק ביישום הרפורמה?
מימון שמילה · ראשית רלפורמה בכלל? עשו הרבה מאוד קשיים למימוש הרפורמה
יהודית תירוש · ראשית אוקי. עד כמה התחלת בהליכי פיקוח? אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית כן. מיד עם השקת הרפורמה התאריך שקבענו אם אני זוכר טוב זה היה 17 למאי, זה תאריך ההשקעה
יהודית תירוש · ראשית 2015, 17 למאי 2015
מימון שמילה · ראשית 2015, בעצם אגף הפיקוח שינינו את תכנית העבודה כדי לוודא שהרפורמה, זה היה ההיי לייטס של המשרד באותה עת וצוות הפיקוח, לקחתי את הצוות שלי ואמרתי אנחנו מתמקדים עכשיו ביישום של השוק הסיטונאי והתחלנו לבדוק שלושה תהליכים שלא קרו כמו שצריך בחברת בזק במימוש ההוראה.
יהודית תירוש · ראשית איזה?
מימון שמילה · ראשית 1 זה קשור ל - B.S.A השני זה דומה עם כפול והשלישי זה טלפוניה
יהודית תירוש · ראשית אוקי. טוב, נגיע לזה, נחזור לזה תיכף. מה מהרגע שמר פילבר מגיע למשרד מה קרה בעניין הטלפוניה?
מימון שמילה · ראשית הטלפוניה?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית מומו אומר לנו שהוא רואה שהרפורמה לא מיושמת, מבין שיש קשיים מול חברת בזק ואומר למה אנחנו מתעקשים עם ראש בקיר, כבר הרבה זמן שהרפורמה לא מיושמת. הציבור לא נהנה מהרפורמה הזאת ואולי כדאי לעשות שינוי כיוון ולהפוך את זה לריטייל מינוס, ריסייל, או משהו אחר שלא צריך להתעסק בנושאים ומימוש טכנולוגי וגם אם זה לא מביא את המקסימום לציבור אבל מביא הרבה יותר מלהישאר במצב הקיים.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה הכרת את הנושא הזה של הריסייל?
מימון שמילה · ראשית את הריסייל הכרתי, בגלל זה שאלתי אותך על איזה תקופה את שואלת אותי. הייתי לפני ברגר אצל גלעד הייתי מנכ"ל בפועל, ממלא מקום מנכ"ל ואז התחלנו לבנות את תיקי השירות של השוק הסיטונאי. הייתה מחלוקת בין הרן לבאות לבין חיים גירון זיכרו לברכה איך לממש את הטלפוניה. חיים גירון אמר זה מסובך הנדסית, ניתן לביצוע אין דבר שלא ניתן לביצוע הנדסית, מבחינתי זו אקסיומה, וחיים אמר חבל להסתבך עדיף לעשות ריסייל, זה יותר פשוט, זה נותן מענה והרן התעקש שנכון להכניס את זה ואני הכרעתי כמנכ"ל שאנחנו עושים B.S.A ללא טלפוניה וכשהגיע אבי אמר זה מאוד פשוט, אפשר ליישם את זה ואמר יהיה B.S.A פלוס טלפוניה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. עכשיו נדבר רגע על הליך הפיקוח בעניין הטלפוניה, אבל תסביר קצת בנושא הזה של הליך פיקוח טיפה, ממש לא באריכות אבל כן שנבין איך הוא מתנהל?
מימון שמילה · ראשית אוקי. תהליך הפיקוח הוא מתנהל בשלושה שלבים, די דומה למה שקורה בעולם המשפט שלב הראשון שמחליטים שרוצים לעשות פיקוח, מחליטים על הנושא, מקימים צוות עבודה ומורים למפקחים איזה ממצאים צריך ללכת ולאסוף. אוספים את הממצאים, מגישים אותם אלי כסמנכ"ל הפיקוח אני עובר על הממצאים ואומר יש פה קייס וממשיכים לבצע הליך פיקוח. מוציאים לחברה הנילונה את הממצאים שמצאנו, קוראים לזה דו"ח פיקוח ראשוני, החברה מתייחסת ואנחנו עוברים על זה שוב אצלי בדיון, עוברים על מענה החברות ואומרים האם זה בסדר ואפשר לסגור את התהליך או ממשיכים איתו קדימה, מסלימים אותו ואם אנחנו ממשיכים איתו אז כבר יוצא שעוברים על כל הטענות, על המענים של החברות ומחליטים יש הפרה או אין הפרה ובמידה והוחלט שיש הפרה גם מודיעים לחברה, מוציאים להם דו"ח אחד, דו"ח פיקוח סופי עם כל ההפרות ולצידו מסמך, מסמך כוונות זה נקרא להטלת עיצום כספי, הכל לפי תיקון 55 לחוק התקשורת ושם אנחנו קובעים, יש אמות מידה שלפיהם אנחנו מחליטים מה גובה העיצום והחברה יכולה להגיב, יש לה שלושים יום להגיב, אם היא לא מגיבה היא צריכה להעביר את התשלום, אם היא מגיבה אנחנו קוראים את זה ומודיעים להם על ההחלטה. כל הדבר הזה מתבצע, יש סמכות לסמנכ"ל הפיקוח לעשות את כל התהליך, השוטר, הפרקליט וגם השופט לצורך העניין למעט אירועים שהם בתוספת לחוק בחלקים ג' ו - ד' ששם העיצומים גבוהים יותר, מי שרשאי להטיל את העיצום הכספי זה רק המנכ"ל, הוא לא יכול לאצול סמכות לסמנכ"ל והוא את הטלת העיצום הוא צריך לבצע בסוף אחרי שהוא נועץ בוועדה מייעצת.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. עכשיו אני שואלת אותך על הליך הפיקוח של הטלפוניה שאמרת לפני כמה דקות שהתחלת בו בתקופה של מר ברגר ועכשיו מה קרה איתו בהמשך בתקופה של מר פילבר?
מימון שמילה · ראשית תהליך הפיקוח של הטלפוניה הוא פיקוח יחסית מאוד קל כי שחור - לבן, אין פה איסוף של ממצאים וראיות וכו' כי התשתית העובדתית מאוד ברורה. אין, לא יישמו את השירות. אנחנו לא נכנסים ליסוד נפשי, אני מדבר במושגים משפטיים למרות שאינני משפטי, למה זה לא בוצע? זה הליך מנהלי אם בוצע או לא בוצע, שופטים את זה כך. אז הודענו לבזק שהם לא עומדים בתהליך וכשהגיע, זה התחיל כבר, כשהגיע ברגר הוא אמר כמו שסיפרתי קודם, חכו רגע, למה ראש בקיר,
יהודית תירוש · ראשית כשהגיע ברגר?
מימון שמילה · ראשית סליחה, פילבר, שניהם מסתיימים ב - בר אבל זה פילבר, סליחה, אמר רגע, עצרו בואו ננסה להגיע לאיזשהו פתרון טוב יותר מאשר ראש בקיר והחליט שאנחנו כרגע הולכים על הכיוון של הריסייל או ריטייל מינוס, לא זוכר בדיוק איך הגדרנו את זה אז והקפאנו את הליך הפיקוח גם על פי בקשתו.
יהודית תירוש · ראשית אוקי
מימון שמילה · ראשית כי הוא אמר לא סביר בעיני שמצד אחד אנחנו מנסים להגיע עם מפוקח לאיזשהו תובנות ורצון טוב ולהגיע להסכמות ומצד שני אנחנו נותנים להם בראש, זה מילים שלי.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אתה זוכר קצת תאריכים שנקבת בהם? מתי הדו"ח יצא? מתי התקבלה התגובה? ומתי הקפאתם את, הוא ביקש ממך להקפיא את ההליך?
מימון שמילה · ראשית לא זוכר כרגע לומר אני יכול לבדוק
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת לרענן את זיכרונך בעניין של התאריכים גברתי, אני מפנה גם לחקירה, זאת החקירה בכתב יד, לכם אני אומרת, חקירה בכתב יד מיום 28.2 בעמוד 1 שורות, לא, זה מתחיל בעמוד 2, לי אין כאן ברקוד, סליחה. בעמוד 2 אתה אומר, דו"ח הפיקוח הראשוני,
בועז בן צור · ראשית את יכולה להפנות בבקשה?
יהודית תירוש · ראשית ממש שורה ראשונה, סליחה. הפיקוח הראשוני נשלח ב - 26 למאי 2015, לפני תקופתו של מר פילבר. קיבלנו תגובה מבזק ב - 17.6.15. אתה אומר כאן באותו משפט אבל זה סוף מעשה שב - 9.10.17
בועז בן צור · ראשית בלי פרשנויות
יהודית תירוש · ראשית סליחה, שזה עכשיו הודעתי שאני מתכוון להטיל עליהם עיצום כספי,
מימון שמילה · ראשית לבזק הודעתי?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית הודענו, או שאני הייתי המנכ"ל כי מי שמודיע זה המנכ"ל
יהודית תירוש · ראשית לפני השאלה בסדר? אני רוצה להקריא לך את שני הקטעים שאתה מדבר על תאריכים, אחרי זה תגיד. קודם כל הקראתי לך שאמרת דו"ח הפיקוח הראשוני נשלח ב - 26 למאי 2015. קיבלנו תגובה מבזק ב - 17.6.15 וב - 9.10.17 שזה עכשיו הודעתי שאני מתכוון להטיל עליהם עיצום כספי ובהודעה, בעמוד הראשון של ההודעה אתה אומר במסגרת פ. ע. בשורה 5 במסגרת פ. ע. שקיימתי איתו בסביבות אוגוסט 2015 ביקש פילבר להקפיא את הפעילות בעניין הפיקוח בנושא הטלפוניה. אני שואלת אותך,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתי זה?
יהודית תירוש · ראשית אוגוסט, 2015 אז אני שואלת אותך אם התאריכים שנקבת פה בחקירה שלך מ - 2018 תחילת 2018 אתה נזכר בהם, הם עושים לך שכל?
מימון שמילה · ראשית עושה לי שכל
יהודית תירוש · ראשית אם אמרת אותם אז, אז אלה היו התאריכים שזכרת?
מימון שמילה · ראשית כן, אני מניח שבדקתי תוך כדי שאמרתי, אם אמרתי את התאריכים כנראה שבדקתי וזה תאריכים נכונים.
יהודית תירוש · ראשית עכשיו, בריענון הזיכרון,
בועז בן צור · ראשית מה השאלה לפני הריענון?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך אם אתה זוכר עוד מועדים בהמשך בנושא הקפאת הטלפוניה? עוד מועדים שבהם דנת עם מר פילבר בנושא הקפאת הטלפוניה בהמשך?
מימון שמילה · ראשית היה שחרור הקפאת הטלפוניה, היה מועד אחד לשחרר את ההקפאה, כאילו להפשיר אותה
יהודית תירוש · ראשית אתה זוכר עוד מועד? עוד דיון?
מימון שמילה · ראשית על הטלפוניה?
יהודית תירוש · ראשית כן, עם מר פילבר?
מימון שמילה · ראשית לא. תנסי לרענן אותי
יהודית תירוש · ראשית אני אבקש לרענן את זיכרונך מהריאיון וגם תסביר לנו על בסיס מה אמרת את זה? סעיף 13 זה רשום לי, אני מקווה שאני מדייקת, ביחס למועד הקפאת הפיקוח בנושא הטלפוניה הוסיף העד על האמור בהודעותיו כי לאחר הקפאת הטלפוניה באוגוסט 2015 שמבדיקתו בחודש פברואר 2016 התקיים דיון שבו נאמר שהפיקוח ימשיך להיות מוקפא ואפילו ב - 30.12.2016 הותנה מחדש הליך הפיקוח.
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית אז על בסיס מה אמרת לי את שני המועדים הנוספים שלא היו בהודעות שלך?
מימון שמילה · ראשית ממסמכים שלי שבדקתי במשרדי ויש לי תיעוד להם
יהודית תירוש · ראשית בסדר. לנו אין אותם בחומר החקירה. אני לא זוכרת שראיתי אבל אנחנו נבדוק לאחר שמר פילבר, סיפרת על הריסייל עד כמה שאתה זוכר, ממה שאתה זוכר עד כמה היית מעורב בשלב הזה בקביעת התעריפים למתווה של הריסייל בשלב הזה שאנחנו מדברים באוגוסט, ספטמבר 2015?
מימון שמילה · ראשית בגדול מי שקובע את התעריפים זה המשרד בתיאום עם אגף תקציבים, שזה מחירים ששר האוצר ושר התקשורת צריכים לחתום עליהם אז מי שעבד על זה זה הרן עם אסף וסרצוג אולי גם עופר מאגף התקציבים הבוס שלו והם לא הגיעו לעמק השווה, בינם, שוב, לבין פילבר לגבי המחיר שצריך להיות ושוב נתבקשתי להיות המבוגר האחראי, לא יודע איך לקרוא לזה, המגשר, התבקשתי על ידי פילבר לשבת עם גם וסרצוג וגם עם הרן ולראות האם יש הצדקה למחיר שהם קובעים ולמה אי אפשר להעלות אותו כי בזק ביקשו מחיר יותר גבוה והם רצו מחיר יותר נמוך, ישבתי גם עם הרן, גם עם וסרצוג ובסוף הודעתי לפילבר שאני מסכים עם העמדה של הרן ושל וסרצוג ושצריך להיות 16 שקלים פלוס אגורות על פעימות המונה, על דקות השיחה שזה יוצא סביב 18 שקלים, בהרבה מקומות אפשר לראות 16/18 שזה אותו דבר, זה לא שני מחירים שונים.
יהודית תירוש · ראשית לפני שאני אתעמק איתך יותר באירוע הזה אני רוצה לשאול אותך מתי אתה זוכר שהתבקשת לתווך או איך שהגדרת את זה, לשבת עם הרן ועם וסרצוג ולראות,
מימון שמילה · ראשית אמרתי לגשר
יהודית תירוש · ראשית לגשר, לא זכרתי בדיוק, מתי אתה זוכר? אתה זוכר מתי?
מימון שמילה · ראשית בתקופה שרצינו שהרפורמה הזאת תהיה בסגנון ריסייל, לפני שיצא שימוע, היה צריך לצאת שימוע למחיר ורצינו שהשימוע יהיה בהסכמה שבזק תגיד רוצה אני, ולא לצאת לשימוע שיגידו לא רוצים וסתם,
יהודית תירוש · ראשית לפני שאני,
בועז בן צור · ראשית לא לקטוע, לא לקטוע
יהודית תירוש · ראשית אני לא קוטעת
מימון שמילה · ראשית סיימתי, לא היה לי מה להוסיף
יהודית תירוש · ראשית לפני שאני פשוט מרעננת את זיכרונך על השאלה הזאת מתי אתה התבקשת על ידי פילבר לעשות את זה? אני רוצה לשאול אותך אם אתה זוכר ביחס לתפקידים שלך ביחס למועד השימוע בסוף במרץ 2017 ביחס לתקופה שפילבר נכנס, אם אתה יכול לשים את היד על מועד לפני שאני אבקש לרענן את זיכרונך, אם אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית זה במועד שפילבר כבר מנכ"ל, אני סמנכ"ל פיקוח, אני לא יודע אם אני כבר, באיזה תאריך אמרת?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך
מימון שמילה · ראשית אה, את שואלת אותי?
יהודית תירוש · ראשית אני לא יכולה להעיד במקומך
מימון שמילה · ראשית אז אני לא יודע אם הייתי סמנכ"ל פיקוח ואם זה היה אחרי ינואר 2017 אני כבר משנה למנכ"ל וגם סמנכ"ל פיקוח, אחזתי בשני תפקידים בו זמנית.
יהודית תירוש · ראשית אז אני כן אבקש לרענן את זיכרונך ברשותך בעניין הזה, ברשות בית המשפט למעשה בעניין המועד. אני מפנה להודעה שנייה בגיליון 15 שורות 20-29 ההודעה היא מיולי 2017 בסדר? ההודעה היא מיולי 2017
מימון שמילה · ראשית מהרשות לניירות ערך?
יהודית תירוש · ראשית כן. ואתה אומר בתחילת השנה ואפילו לפני הייתה ביקורת מבקר המדינה ונדרשנו לסוגיה הזאת גם בהיבט הפיקוח וגם בהיבט של קידום אפשרות הטלפוניה, ביקש ממני מומו כמיועד למשנה מנכ"ל או כבר כמשנה מנכ"ל הוא אמר לי בוא קח את זה כמשימה ותקדם כדי שנוכל לספק ריסייל. אז קיימתי ישיבות עם הרן ועדי קופלוביץ' וכו.' אני שואלת אותך אם זה מזכיר לך משהו לגבי התקופה שבה התבקשת לגשר?
מימון שמילה · ראשית אם זה מה שאמרתי שם אז כנראה שמה שאמרתי זה נכון ואני מאשר את מה שאמרתי
יהודית תירוש · ראשית אז אני עכשיו אשאל אותך אולי שאלה קצת יותר ספציפית לגבי התקופה מוקדמת יותר. עד כמה, מה ידעת, ככל שידעת על טיפול של מר לבאות בנושא המחירים בתקופת ספטמבר, אוגוסט 2015 ועל העברת הטיפול לעדי ככל שידעת משהו בעניין הזה?
מימון שמילה · ראשית אני יודע את זה כאילו זה עדות שמיעה ממה שסיפר לי הרן
יהודית תירוש · ראשית אם זה עדות שמיעה אז נעזוב את זה, אני לא ידעתי שזו עדות שמיעה כי זה לא מה שנאמר פה, אם זו עדות שמיעה נעזוב את זה ואני שואלת אותך בשלב מוקדם של התהליך בשלב של ספטמבר, אוגוסט, עד כמה אז עסקת במחירים האלה של השוק הסיטונאי ונכנסת לעובי הקורה בתקופה הראשונית?
מימון שמילה · ראשית בתקופה הראשונית לא עסקתי בעלויות נכנסתי לזה יותר בתקופה המאוחרת יותר שפילבר ביקש שאני אבחן את הדברים.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. בסדר. אני רוצה להציג לך מהתקופה הזאת סיכומי דיון, מסמכי דיונים מתוך ת/466, אני אומרת לחברי וגם לבית המשפט, עמודים 24-25 מתוך ת/466 ו - נ/3080 מתוך ברקוד . 3334 אתה יכול להסתכל על הדיונים, על הצגת הדברים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/466?
יהודית תירוש · ראשית מתוך ת/466
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין לנו במחשב מוצג כזה?
יהודית תירוש · ראשית אין במחשב? אז הוא כנראה לא נסרק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית או שזה במסמכים שסימנתם בהתחלה בהתחלה ולא הוגשו במהלך הדיונים.
יהודית תירוש · ראשית קודם כל זה גם הוגש על ידי חברי וגם קופלוביץ' העיד על זה אבל השאלה אם נתנו לזה אולי ת' אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין לנו את זה, ת/466?
יהודית תירוש · ראשית כן גברתי
עודד שחם · ראשית מצד שני יש פער בין ת/465 ל - ת/467 אז אולי, יכול להיות שנפלה שם איזושהי תקלה בסריקה
יהודית תירוש · ראשית אנחנו נבדוק את זה, בכל מקרה זה מסמך שבוודאות הוגש, גם ההגנה הציגה אותו וגם אנחנו לכן נראה לי שחבל לסמן אותו שוב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית והשני אמרנו נ/3080?
יהודית תירוש · ראשית כן, אפשר להגיד רק לפרוטוקול שזה עמודים 24-25 מתוך ת/466 ואם זה לא הוגש אז אנחנו נוודא ונדאג לסרוק את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד תירוש אולי תעבירו לנו את כל ה - ת' מחדש, רק מצולם בצד אחד כי אי אפשר לסרוק
יהודית תירוש · ראשית כן, אי אפשר לסרוק
בועז בן צור · ראשית אפשר לדעת מה הכותרת של המסמך?
יהודית תירוש · ראשית כותרת המסמך? סיכום דיון לעניין בזק ושוק סיטונאי, ישיבה מיום 31 לאוגוסט 2015 ותאריך המסמך מצד שני זה 6 לספטמבר, תיכף תקרין אותו. אתה רואה את הדיונים, אנחנו גם רואים שאתה לוקח חלק בדיונים האלה ואני שואלת אותך לכן בעצם עד כמה אתה באותה עת טיפלת והתעמקת בנושא המחירים באותה עת?
מימון שמילה · ראשית במחירים פחות התעסקתי למרות שהשתתפתי בדיונים הללו, אני אסביר גם למה אני משתתף בדיונים, כי בסוף זה הסדרה, כאילו קביעת הרגולציה ולא הצד השני של הרגולציה שזה הפיקוח והאכיפה. אני נהגתי מאז שהגעתי למשרד להיות שותף בדיוני הסדרה כדי, אני תמיד אמרתי כששותלים עץ ונותנים הוראות שיהיה קל אחרי זה גם לאכוף אותם חשוב שהפיקוח ייתנו את דעתם על התוצרים שהם מייצרים, היה חשוב לי שהתוצרים יהיו כאלה שאפשר לבדוק אותם ולראות שהם באמת מתבצעים ולא איזשהו משהו שלא ימומש ויהיה לי קשה אחרי זה לאסוף תשתית ראייתית או לאכוף אותם. באחד אני רואה שהשתתפתי טלפונית ובשני השתתפתי וגם הבעתי את עמדתי וגם פה אני רואה שאני נכנס לנושאים, למרות שאמרתי קודם נושאים הנדסיים שזה יותר קל, יותר קשה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. בסדר, אפשר לשים אותם בצד. אני עוברת תקופות שהעדת שלא היית מעורב בהם מציגה לך מסמך ת/547 ברקוד 3827 זה מסמך מספטמבר 2016 מסמך שאתה מכותב לו. אני מחכה פשוט שזה יעלה, אתה רואה את זה?
מימון שמילה · ראשית רואה, כן
יהודית תירוש · ראשית אז שאלה שלי אליך, אני אומרת למען הסדר הטוב, לך הוצג המסמך הזה שהשר אישר,
בועז בן צור · ראשית השר הנגבי.
יהודית תירוש · ראשית השר הנגבי אישר עקרונית את הוצאת החלטת שימוע. אני שואלת אותך, זה ב - 25 לספטמבר אני שואלת אותך אם אתה מכיר את המסמך, זוכר אותו, ויודע להגיד מה קורה מאז? למה השימוע לא יוצא?
מימון שמילה · ראשית אני מכותב עליו, קשה לי להתחקות אחרי הזיכרון עד כמה ראיתי אותו באותה עת ולמה הוא לא יצא? לדעתי, שוב, כנראה בגלל המחירים שלא הגיעו להסכמות.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני כן אציג לך בסוף, אתה יכול לשים את זה לרגע בצד, אני אציג לך בסוף באופן מרוכז אני אקריא לפרוטוקול יותר נכון בשיטה שעשינו את זה בעד קודם את כל המסמכים שהוצגו לך, שעברו בין בזק למר פילבר אני לא אעשה את זה כרגע על כל דבר ודבר, נעשה את זה במרוכז בסוף אבל גם בעניין הטלפוניה הציגו לך כאלה והציגו לך גם שמר אלוביץ' מעדכן את גב' הנדלר שהוא ופילבר, ומר פילבר החליטו על הדממת נושא הטלפוניה עד גמר הפרדה מבנית ורק אז יחליטו מתי מחזירים את הנושא ושולחים מכתבים, משתיקים את כל נושא הטלפוניה כדי שביטול ההפרדה המבנית לא יופרע וויכוחים עם הרן ותכנן לפטר אותו בסוף החודש, זה הציטוט שהציגו לך והשאלה שלי אליך עד כמה אתה שמעת ממר פילבר שיש כוונה להשתיק את כל נושא הטלפוניה עד להתקדמות וסיום ההפרדה המבנית?
מימון שמילה · ראשית לא הכרתי אמירות כאלה מצידו של פילבר
יהודית תירוש · ראשית בתקופת העבודה שלך במשרד מה היה מהלך הדברים שאתה שמעת ממר פילבר ביחס לטלפוניה ולהפרדה המבנית? מה אמור היה להיות קודם למה?
מימון שמילה · ראשית אני רגע כדי לתת תשובה מלאה אני חוזר למסמך כחלון. מסמך המדיניות של כחלון אומר שיש שוק סיטונאי, זה הרובד הראשון, ברגע שהוא מתממש מתחילים להתבצע תהליכים, אני אקרא לזה הקלות, סוכריות, או ביטול של כל מיני הפרדות מבניות בתוך קבוצת בזק, שלושה שלבים לפי השירותים. קודם כל בזק בינלאומי ואחרי זה פלאפון ובסוף שידורים. בסוף הדבר המרכזי זה האצת תשתיות במדינת ישראל ופילבר יצא לו יותר מפעם אחת לומר תקשיב החברות סלקום ופרטנר פוחדות שיתממש טלפוניה כי הן מבינות שיום אחרי הטלפוניה יתחילו פה הסרת המחיצות של ההפרדה המבנית ולכן הן לוקחות אותנו לסיבובים ומתעקשות שזה יהיה ככה ורק ככה ורק ככה, ולכן צריך לתת לזה את מלוא תשומת הלב.
יהודית תירוש · ראשית אני בכל זאת שואלת שוב,
בועז בן צור · ראשית הוא ענה
יהודית תירוש · ראשית הוא ענה ואני שואלת, הסברת לי אבל אני רוצה להבין את התשובה, אני לא הרגשתי שקיבלתי תשובה לשאלה שלי מה ידעת במשרד ומה דובר על מה צריך להיות קודם, טלפוניה, הפרדה מבנית או קודם הפרדה מבנית, טלפוניה?
מימון שמילה · ראשית חד משמעית, עמדתי על זה, קודם כל ליישם את השוק הסיטונאי על כל תיקי השירות ואני צריך להגיד את המילה טלפוניה, B.S.A פאסיבי, כל מה שיש בתיקי השירות, סיב אפל.,
יהודית תירוש · ראשית אוקי. כשהציגו לך את ההתכתבות הזאת עד כמה הופתעת מהדיאלוג הזה שהוצג בפניך?
מימון שמילה · ראשית דיאלוג איזה?
יהודית תירוש · ראשית נעזוב את זה, אני אדלג על זה עכשיו אני אדבר איתך על משהו שהתחלת להגיד אותו, העניין של מה שהתבקשת לעשות על ידי מר פילבר בעניין של,
מימון שמילה · ראשית של המחיר?
יהודית תירוש · ראשית של המחירים, כן
מימון שמילה · ראשית תעריף, כן
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת מה בעצם היה השיח שלך עם מר הרן, אם מר אסף וסרצוג ולמה?
מימון שמילה · ראשית פילבר הסביר לי שהמחיר שהרן ווסרצוג מבקשים לקבוע הוא נמוך מדי, תנסה להבין מקצועית למה זה כזה נמוך ובזק טוענת שזה צריך להיות הרבה יותר גבוה, תנסה גם לראות, להבין את הדברים ותיתן לי המלצה מקצועית מה אתה חושב, אז ישבתי עם הרן כדי שיסביר לי איך הוא בנה את המחיר, בוטן אף, UP, DOWN כאילו איך בדיוק בונים את המחיר בשיטה כזו ושיטה אחרת ואז הוא הסביר לי את הדברים ואחרי שהוא הסביר לי ישבתי גם עם וסרצוג שהסביר לי דברים די דומים, ישבתי, לא זוכר אם זה עם שניהם יחד או כל אחד בנפרד, נדמה לי שהיו לי גם שיחות עם וסרצוג בנפרד ואז חזרתי לפילבר עם המלצה שהמחיר צריך להיות כמו שהרן ווסרצוג אומרים כי הם שכנעו אותי שזה נכון.
יהודית תירוש · ראשית במרץ 2017 כשיוצאות ההמלצות על השימוע עד כמה ההליך של מבקר המדינה מתנהל במקביל? זוכר?
מימון שמילה · ראשית כן. יש תהליך של מבקר המדינה מתנהל במשרד במקביל, זה קצת מוציא אותנו מעיסוקינו מן הסתם, לא להעיד על עצמי שאני אחזור לימי כחיל האוויר אוהב תחקירים ובדיקות, שוטח בפניהם את כל הנתונים שיש ובסוף יוצא דו"ח שאני יכול לומר שהוא מאוד לא מצא חן בעיני.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני רוצה לשאול אותך מה ידעת או מה דובר ביניכם לגבי רצונו של פילבר ועמדתו ביחס למחירים?
מימון שמילה · ראשית אמרתי, פילבר חשב שהמחירים יכולים להיות, לבוא לטובת בזק יותר גבוהים ממה שהרן חושב וביקש שאבדוק את הדברים אם יש לזה אחיזה מקצועית, בדקתי ואמרתי לו שיש.
יהודית תירוש · ראשית טוב
בועז בן צור · ראשית אגב, את שואלת פעמיים ואגב גם את ההמשך,
יהודית תירוש · ראשית לא, אני שואלת פעמיים כי אני לא הבנתי את התשובה שלו עד הסוף ועכשיו הבנתי שהוא כבר אמר את זה כי בית המשפט גם אמר אז הכל בסדר. אתם תעשו את מה שאתם מבינים שאתם רוצים לעשות. אני שואלת אותך אם יש לך מושג למה מר פילבר מבקש שהמחיר יהיה יותר גבוה ובהסכמה עם בזק ולא מוציא את השימוע וזהו, אם האוצר וגם אגף כלכלה מסכימים למחיר מסוים? אם אתה יודע?
בועז בן צור · ראשית העד ענה על זה שלוש פעמים בארבעה ניסוחים שונים, כמה אפשר לדוש בנושא הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא שאלה שהייתה הרגע?
משה בר-עם · ראשית הוא השיב בווריאציה אחרת
בועז בן צור · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית אני לא חושבת שזו השאלה ששאלתי אותו בכלל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה עכשיו הייתה אם הוא יודע למה פילבר מבקש,
יהודית תירוש · ראשית כן, רק מהשיחות שלהם ביחד אם הוא יודע, אם יש לו מושג, אם הוא יודע למה הוא מבקש להעלות את המחיר כדי להגיע להסכמה ולא יוצאים בשימוע אם יש הסכמה של האוצר ושל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה אם שמעת מפילבר משהו בעניין הזה?
מימון שמילה · ראשית כן, פילבר רצה להגיע למקסימום הסכמות ולא... בשימועים ואנחנו נכתוב ככה, והם יחזירו ודברים לא יתממשו ולא יקרו, הוא אמר אם תשבו, דרך אגב, גם הרן ישב עם סטלה לדעתי על זה, ישב איתה כדי להגיע לסיכום ואז השימוע זורם וקורה מהר כי אחרת הדברים מתבחבשים, סליחה על הביטוי הלא רהוט, ודברים לא קורים ולכן הוא רצה שזה יקרה מהר ואמר תגיעו לתובנות.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה להציג לך מסמך מפברואר 2017, ברקוד 3843 זה להגשה.,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/748.
יהודית תירוש · ראשית אתה לא חייב לקרוא את כולו, אתה יכול כמובן כי אני מפנה אותך למשהו ספציפי. בסיכום של מר וסרצוג סעיף 3 כתוב ככל שהמשרד בוחר ללכת במתכונת של מכירה חוזרת באופן קבוע וכו', אז יש לו מה לומר את מה שהוא כותב כאן, השאלה שלי היא פשוטה, אתה זוכר מי העלה את הנושא הזה של ללכת במתכונת של מכירה חוזרת באופן קבוע ולא זמנית?
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר שזה ממש עלה קבוע, אמרנו שזה יהיה תקופת ניסיון של שנה ואחרי זה נצטרך לבחון את זה ולראות אם מחליטים על זה שזה יישאר קבוע או שתמיד היה ברקע, עד היום אנחנו עם בזק על הנושא הזה שלא חדלנו את ההוראה של לתת פרי - סלקשן ואמרנו גם כל הפתרונות האלה הם פתרונות ביניים ובחינה וכשהסתיימה השנה דרך אגב חידשנו את הליך הפיקוח.
יהודית תירוש · ראשית אז אתה לא יודע להגיד מאיפה הוא כותב את זה?
מימון שמילה · ראשית לא
יהודית תירוש · ראשית בסדר. התייחסת בפגישת ריענון שלנו מעצמך לטענה שעולה כי הטלפוניה לא שימשה בדיעבד אף אחד, אתה רוצה להגיד לנו מה אתה אומר? ולכן זה מיותר, זאת אומרת לכן זה היה תמיד מלכתחילה מיותר.
בועז בן צור · ראשית לא ככה שואלים שאלה בחקירה ראשית, בריענון התייחסת
יהודית תירוש · ראשית אבל זאת הטענה וזה משהו שהוא התייחס, לא אמרתי לו מה התשובה
בועז בן צור · ראשית אפשר לשאול בצורה אחרת.
יהודית תירוש · ראשית עלתה טענה במשפט שטלפוניה בסוף, לא רק במשפט, שטלפוניה בסוף לא נעשה בה שום שימוש ולכן זה מלמד שכל המסלול הזה היה מיותר מלכתחילה. מה עמדתך בעניין הזה?
מימון שמילה · ראשית הרפורמה
בועז בן צור · ראשית הצגה מעט מוקצנת.
יהודית תירוש · ראשית זה דברים שהעד בא וסיפר גם לגבי הטענה
מימון שמילה · ראשית בית המשפט ביקש שאני אשיב אז אני אשיב. כל דבר הוא נכון לשעתו, כשהצגנו את הרפורמה הזאת הטלפוניה הייתה בהחלט רלוונטית ובהחלט נדרשת ובחלוף הזמן פחות רלוונטית ולכן היום אנשים פחות רוצים את זה ובזק עד היום באים אלינו למשרד ואומרים אתם רואים מה עשיתם לנו? רפורמה וזה, החלפנו מתג, החלפנו זה, השקענו ובסוף אף אחד לא דורש את זה.
יהודית תירוש · ראשית סיפרת על הליך הפיקוח בטלפוניה שהוקפא, מה ידעת על הליך הפיקוח של ה - B.S.A?
מימון שמילה · ראשית מה זאת אומרת מה ידעתי? אנחנו הובלנו אותו, כאילו אני הובלתי את הפיקוח הזה
יהודית תירוש · ראשית על סיכום הפיקוח?
מימון שמילה · ראשית נמצאו תשע הפרות לבזק בראשית הפיקוח, מתוכם נדמה לי ארבע או חמש הם הספיקו לתקן עד שהחלטנו להגיע לתהליך הסופי למה שקראתי קודם דו"ח פיקוח סופי ומכתב כוונה ועל הארבע או חמש הפרות שנותרו החלטנו, המלצנו להטיל עיצום כספי של 11 מיליון שקל שזה המקסימום שאפשר להטיל על חברת בזק, זה נגזר מההכנסות שלה, יש נוסחות בחוק שלאורם אנחנו מטילים עיצום כספי. בזק הגיבו, כמובן אמרו שלא צריך להטיל עליהם שקל, ולא צריך וכו' וכו.' הגענו לדיון כבר התחלף ברגר בפילבר, ישבנו עם הוועדה המייעצת, הצגנו לוועדה המייעצת ואנחנו הפעם כמציגי הממצאים והמענים של בזק, הוועדה המייעצת סברה, פילבר נתן שם גם התייחסותו כמנכ"ל בפתיחת הדברים שצריך להתאים את השוק וצריך לרוץ קדימה ולעשות את הדברים באופן מושכל וכו' וכו', הוועדה המייעצת עברה על הסעיפים והחליטה, היא בעצם המליצה בסוף למנכ"ל לצמצם את העיצום הכספי מ - 11 מיליון שקל ל - 8.5 מיליון שקלים וזה מה שנחתך בסוף.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. לגבי מה שפילבר אמר בוועדה המייעצת איך הוא התייחס להליך הפיקוח הזה בכלל?
מימון שמילה · ראשית פילבר אני ציינתי את זה בתחילת דברי היום, הוא איש שונה ממה שהכרתי בעבר, של יותר שותפות, אומר השותפות תביא הישגים יותר מאשר כוח ורגולציה ולכן אתם בשיטות שלכם אפילו סיפרתי את זה קודם עם המכה במסדרון, לפעמים עדיף ללכת ולאחוז ידיים ולהגיע לתוצאות, גם ביום אסטרטגיה אמר לנו וזה קצת הימם בעיקר את עובדי בפיקוח, החברות הם לא אויב שלנו, אני מסכים איתו לחלוטין שהם לא אויב שלנו, אנחנו באמצעותם ויחד איתם נקדם את שוק התקשורת וחשוב למצות דרכים כאלה ולא ללכת למכות ואירועים חריגים מהסוג הזה כי זה לא מקדם לכלום, עדיף ללכת יד ביד ולהביא לטובת הצרכן בסופו של דבר. זו הייתה משנתו, תפיסתו, זה נראה לי דרך אגב, הוא עשה את זה עם כולם, עם הוט, עם פרטנר, עם סלקום, עם בזק ואותי זה עצבן כי אני הפריע לי, צרם לי מאוד שמנכ"ל פרנטר מלין עלי שאני מטיל עליו עיצום כספי כשהוא עושה עוול לצרכנים, לא רק פרטנר, אני אומר פרטנר אבל זה פרטנר זכור לי כי נקראתי לפגישה אצל פילבר שהוא יושב ב - פ. ע. בפגישה עם מנכ"ל פרטנר ואז הוא אמר לו הנה, זה כמו מגילת אסתר, האיש הרע הזה וכאילו מפנה את האצבע אלי, כאילו אני זה שעושה,
יהודית תירוש · ראשית אז את הדבר הזה, אני התחלתי לשאול מה
משה בר-עם · ראשית זו תפיסה גורפת ביחס לכל החברות.
מימון שמילה · ראשית כן. כן. הוא היה טיפוס של בוא ננסה יד ביד לאחוז איתם ולהתקדם קדימה במקום כל היום מכות ואגרופים, אפשר לעשות את זה הרבה יותר,
משה בר-עם · ראשית הגיעו ליותר הישגים בדרך הזאת אתה חושב?
מימון שמילה · ראשית אני?
משה בר-עם · ראשית באופן כללי אני שואל?
מימון שמילה · ראשית אני קצת, בגלל תפקידי הנוכחי קשה לי קצת להביע את עמדתי בבית המשפט כי אחרי זה יתפסו אותי המפוקחים שלי, גם וגם, אני יכול להגיד שזה תשובה טובה גם וגם, יש פרסומת של איזה חברת ביטוח גם וגם, אני חושב שיש גם לפה וגם לפה והוא צריך לבחור את הדרכים הנכונות, כל דבר לגופו ולמקרה שלו.
יהודית תירוש · ראשית אני רק שואלת, השאלה שלי הייתה מה הוא אמר בוועדה המייעצת על הליך הפיקוח הזה של בזק ואתה החזרת אותי לעמדתו באופן כללי, אז אני שואלת מה הוא אמר בוועדה המייעצת?
מימון שמילה · ראשית הוא אמר תראו, אני לא חושב שצריך את הדבר הזה, היה אפשר זה והנה עובדה שהם תיקנו את מה שצריך לתקן, הם תיקנו, אמרתי לו בדיון תיקנו כי עושים להם פיקוח, אם לא היינו עושים פיקוח אז הם מצפצפים עלינו ולא עושים כלום, זאת אומרת אני כן חושב שהליך הפיקוח כן גרם לבזק להתנהג ולעשות.
יהודית תירוש · ראשית בסדר
משה בר-עם · ראשית את כבר בסוף?
יהודית תירוש · ראשית לא, בסוף הטלפוניה והפיקוח, לא, לא בסוף, יש לנו עוד הפרדה מבנית אבל זה לא יהיה מאוד ארוך והנה אנחנו בהפרדה מבנית אדוני. אם אדוני היה רואה את כמויות האפורים שיש לי כאן, אני פשוט אמרתי אני פחות דרמטית ממר חן. אני רוצה להציג לך את ת/562 ו - ת/563 מסמכים שהוצגו לך בחקירה זה ברקוד 3745 ו - 3746 לחברי אני אומרת, הציגו לך בחברי את מה שרואים כאן, שתיקון הרישיון מועבר ב - 21 לספטמבר מאריק רשף ליאיר חקאק ולעדי קאהן, תיקון רישיון לביטול הפרדה תאגידית יש לומר בחברת בזק. עד כמה, אם בכלל, הכרת את המסמך ותתאר, תרחיב תסביר..
מימון שמילה · ראשית אז ככה, על המסמך הזה לא עבדתי, לא הייתי שותף לו, היה צוות עבודה מצומצם שכלל את אריק רשף, עדי ואולי יאיר חקאק, אני לא יודע, שעבדו על המסמך הזה ובאיזשהו יום אחד בהיר פילבר פנה אלי ואמר לי תשמע יש פה צוות שכותב מסמך, זה משהו סודי אני אבקש שיעבירו לך את המסמך, תסתכל עליו ואז קיבלתי, אני רואה שזה דו - צדדי, קיבלתי חבילת דפים. הסתכלתי על העמוד הראשון ושמתי את זה אצלי בזה, לא התייחסתי לזה בכלל.
יהודית תירוש · ראשית אמרת שהיה צוות מצומצם, מתי נודע לך שיש צוות מצומצם?
מימון שמילה · ראשית פילבר סיפר לי על זה ולפני שפילבר סיפר לי על זה אני המשרד שלי נמצא בתל אביב וכשאני מגיע לירושלים אז אני מוצא בחדרים פנויים בדרך כלל בלשכת השר היו שם חדרים פנויים באותה עת כי לא היה שר שיושב בפועל אצלנו במשרד וכל פעם הייתי רואה את אריק רשף שם שהוא לדעתי היה צריך להיות כבר בחוץ כי הוא היה בשלהי תפקידו ולפרוש ושלום, שלום, ואני שואל אותו מה אתה עושה? אז הוא כזה לא היה מנדב אינפורמציה. אני הייתי בטוח שהוא שם כדי לסייע לאגף הרישוי במשרד בעקבות פטירתו או מחלתו של אחד העובדים, הוא בא לסייע שם ולא שאלתי אותו יותר מדי, היה ספון שם בחדר וכל היום כשהייתי עובר הייתי רואה אותו שם יושב כותב.
יהודית תירוש · ראשית עד כמה ידעת אז על מה הוא עובד?
מימון שמילה · ראשית לא ידעתי על מה הוא עובד עד ליום שקיבלתי את חבילת הדפים
יהודית תירוש · ראשית עד כמה דובר איתך על ידי פילבר על סודיות?
מימון שמילה · ראשית אמרתי, הוא אמר יש פה צוות סודי, לא כולם יודעים
יהודית תירוש · ראשית עד כמה אתה שאלת על סמנכ"ל אגף כלכלה, לשכה משפטית?
מימון שמילה · ראשית זה נראה לי תמוה כל הדבר הזה, אני לא יודע אם באותה עת הרן עוד היה במשרד או כבר עזב, אני לא זוכר, יכול להיות, צריך להסתכל בלוחות הזמנים. היחסים כבר היו, גם אם הוא היה היחסים היו כל כך גרועים שהוא כבר לא סמך עליו בגרוש.
יהודית תירוש · ראשית ואתה שאלת?
מימון שמילה · ראשית לא בטוח
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת לרענן את זיכרונו של העד בעניין הזה. אני מפנה להודעה שנייה בגיליון 36 או 35 בסוף, משפט שמתחיל מומו אמר לך לא לדבר על העניין עם אף אחד? אתה עונה - הוא אמר לי צוות סודי. שאלתי הרן, דנה? הוא אמר לי עזוב, זה צוות סודי כרגע, זה נראה לי מוזר אבל אמרתי עזוב סודי אז סודי.,
מימון שמילה · ראשית כן
בועז בן צור · ראשית מה שונה כל כך?
משה בר-עם · ראשית מה התוספת?
יהודית תירוש · ראשית הוא לא זוכר אם הוא אמר את זה ופה הוא מספר שהוא שאל את הדבר הזה ---- זה אחד לאחד מה שהוא העיד
יהודית תירוש · ראשית זה לא אחד לאחד, יש פרוטוקול, זה לא אחד לאחד
מימון שמילה · ראשית דייקה אותי ששאלתי וקודם כנראה לא אמרתי ששאלתי והיא צודקת, שאלתי ואמר לי עזוב
יהודית תירוש · ראשית עד כמה נאמר לך המועד שבו זה אמור לצאת לפועל הדבר הזה?
מימון שמילה · ראשית אין לי מושג
עודד שחם · ראשית מר שמילה אמרת ששמת את המסמך הזה בצד ולא הסתכלת בו, זה נכון?
מימון שמילה · ראשית כן
עודד שחם · ראשית מה הייתה הסיבה שלא הסתכלת בו?
מימון שמילה · ראשית א. היו לי המון עיסוקים, זה מסמך שהוא עב כרס, הסתכלתי על הכותרת, הפרדה מבנית אמרתי זה צוות סודי, אמרתי אני לא רוצה בכלל להתעסק עם הדבר הזה.
עודד שחם · ראשית זה לא שייך לתחום העיסוק שלך?
מימון שמילה · ראשית לא
יהודית תירוש · ראשית טיוטת רישיון כזה מניסיונך,
מימון שמילה · ראשית סליחה, מי שצריך יותר לקבל את זה זה מי שהיא הזכירה קודם, הרן ודנה כי זה הפרדה, פחות אני.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. הציגו לך בחקירה שמר פילבר התכוון לבטל את ההפרדה התאגידית עוד בספטמבר 2016 זה היה, הראו לך שהוא עבר תיקון הרישיון הזה בין אריק רשף, יאיר חקאק ועדי קאהן ב - 21 לספטמבר, הראו לך את המסמך הזה פה ואמרו לך שהוא התכוון
בועז בן צור · ראשית זה מדובר ביריית פתיחה לתהליך ואת מציגה את זה בצורה לא נכונה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי, אני חושבת שאני מציגה את זה, סליחה, בצורה מדויקת כי גם
בועז בן צור · ראשית לא נכון.
יהודית תירוש · ראשית לא צריך לנהל את הדיון הזה בפני העד ואם צריך אז צריך להוציא אותו החוצה כי אני חושבת שאתה מתבלבל על יריית הפתיחה בין מסמך המדיניות. אנחנו עכשיו כאן בביטול ההפרדה התאגידית מה שקרה בספטמבר עד שצחי ואני מצטטת, צחי כמובן השר הנגבי הרים את הבלם וביקש להתייעץ עם דנה אז בשלב הזה, זה השלב וזה גם הוצג לו בחקירה ולכן אני אומרת, עד השלב הזה שבו הייתה כוונה וגם מר פילבר, זה לא היה במחלוקת עד כה שעד השלב הזה שצחי הנגבי הרים את הבלם וביקש להתייעץ עם צחי הנגבי
שי אילון · ראשית עם דנה נויפלד
יהודית תירוש · ראשית עם דנה נויפלד, הייתה כוונה להוציא לפועל את ההפרדה התאגידית. זה דבר שהוצג לעד, אם אתם חולקים על זה אז יש כאן מספיק עדים שיעידו על זה אני לא ארחיב.
בועז בן צור · ראשית אני רק אדייק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה אליו?
יהודית תירוש · ראשית השאלה, הציגו לך גם שיש הודעת דוברות מוכנה לדבר הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מר שמילה אל תענה בינתיים
יהודית תירוש · ראשית הציגו לך שיש הודעת דוברות מוכנה לביטול ההפרדה התאגידית, לשלב של ביטול ההפרדה התאגידית? אני שואלת אותך אם ידעת על הודעת דוברות מוכנה לעניין הזה?
בועז בן צור · ראשית אני לא אתנגד, אני רק אומר שמוצגים בחלק מהדברים אינם מדויקים כדי שלא יישאר אחרי זה,
יהודית תירוש · ראשית בסדר. לא ידעת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא ידעת
יהודית תירוש · ראשית עד כמה הנושא הזה של תיקון רישיון לבזק הוא נושא שמצריך דיון של הגורמים המקצועיים?
מימון שמילה · ראשית חד משמעית
יהודית תירוש · ראשית בסדר. טוב. הציגו לך בחקירה שכלק מהרצון לבטל את ההפרדה התאגידית בספטמבר 2016 קיבל מר פילבר מבזק את המכתב הבא, ת/569 ברקוד 3762 את המכתב הזה בזמן אמת, לא בחקירה הציג לך מר פילבר?
מימון שמילה · ראשית אני מכותב אליו
יהודית תירוש · ראשית מה?
מימון שמילה · ראשית אני אומר שאני מכותב אליו, אני לא יודע אם פילבר הציג לי. יכול להיות שקיבלתי אותו ישירות.
עודד שחם · ראשית הוא ברשימת המכותבים.
יהודית תירוש · ראשית אתה ראית אותו? אתה זוכר אותו? אתה הבעת את דעתך עליו? נערך איתך דיון על הדבר הזה?
מימון שמילה · ראשית אני לא רוצה להטעות אם אני זוכר שראיתי אותו אבל אני מה שכתוב פה בוודאי זכור לי
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אז אני רוצה לשאול אותך עד כמה מניסיונך כסמנכ"ל פיקוח ואכיפה שזה תחום העיסוק שלך לפי מיטב הבנתך מדובר בהתחייבות מספקת את משרד התקשורת שניתן לאכפה?
מימון שמילה · ראשית מכתב כזה הוא לא שווה כקליפת השום
יהודית תירוש · ראשית תסביר
מימון שמילה · ראשית כי זה לא ככה עובד רגולטור מול מפוקח עם מכתבים והצהרות ומכתבי כוונות. ברגע שכותבים את זה ואנחנו מוכנים לקבל את זה מתרגמים את זה להוראות ברישיון
בועז בן צור · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית אפשר לא להעיר הערות לעד, לתת ציונים, נכון, לא נכון? מה זה הדבר הזה?
בועז בן צור · ראשית את מציגה את זה בצורה,
יהודית תירוש · ראשית אני לא מציגה, נתתי לעד מסמך והעד מתייחס, מה זאת אומרת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית צודקת, כן.
יהודית תירוש · ראשית סליחה, לא אליך
מימון שמילה · ראשית אני אומר בסוף אם אנחנו רוצים לקבל את מה שיש פה, אנחנו לוקחים את התנאים הללו, הופכים אותם להוראות רישיון, מכניסים ואתם כנספח לרישיון או הוראה לרישיון ואז זה הופך להיות דבר מחייב שאפשר גם לאכוף אותו כי אם לא יבצעו את מה שכתוב פה אז אני לא יכול לעשות עם זה כלום.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. ככל שהייתה כוונה לבטל את ההפרדה התאגידית כבר בספטמבר ולקבל התחייבות של בזק בתשתיות, איפה הייתה אמורה לבוא ההתחייבות, לבוא לידי ביטוי?
מימון שמילה · ראשית ברישיון
יהודית תירוש · ראשית ברישיון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא אמר
יהודית תירוש · ראשית נחזור למסמך הזה בהמשך. אני מציגה לך את ת/486 ברקוד 3774
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית סיכום דיון?
יהודית תירוש · ראשית כן, סיכום דיון מיום 5.10.2016 כדי להזכיר זה יום אחרי ראש השנה דאז, ישיבת סמנכ"לים,,
מימון שמילה · ראשית איזה יום זה בשבוע 5.10?
יהודית תירוש · ראשית מה?
מימון שמילה · ראשית באיזה יום זה היה 5.10.2016?
יהודית תירוש · ראשית יום רביעי בשבוע
מימון שמילה · ראשית זה יום רביעי?
יהודית תירוש · ראשית כן, יום רביעי בשבוע, יום אחרי ראש השנה. מופיע שנכחת בישיבה הזאת, אתה זוכר את הישיבה הזאת?
מימון שמילה · ראשית אני אקרא אני אסתכל על התוכן, אני חושב שכן, הייתי בישיבה הזאת, רשום שהייתי ואני זוכר שהייתי.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. עד כמה ניתן לכם למיטב זיכרונך זמן להתכונן לנושא הישיבה הזאת? זוכר?
מימון שמילה · ראשית קיבלנו זימון, לדעתי לא היה שלב מכין מאוד גדול כמו שנהוג לתת לכל ישיבה, התכנסנו, ישבנו וזה נדמה לי שיום ראשון היה צפוי כבר, היינו צפויים להיפגש עם השר לדון על קדימה לאן הולכים.
יהודית תירוש · ראשית הנושא באמת שעולה שם זה תהליך ביטול הפרדה מבנית שבאופן מיידי תבוטל ההפרדה התאגידית בדגש YES אני מפנה אותך לכך שדי בתחילת הישיבה, אני אגיד לך בדיוק מתי,
מימון שמילה · ראשית בעמוד 3
יהודית תירוש · ראשית אז לא בהתחלת הישיבה, בעמוד 3 לישיבה
מימון שמילה · ראשית מדובר בהחלטה משמעותית שתניע,
יהודית תירוש · ראשית כן, אתה אומר מדובר בהחלטה משמעותית שתניע תהליך דומינו למהלך גדול יותר של ביטול הפרדה מבנית, כמעט לא עסקנו בכך עד היום. תסביר קודם כל עד כמה היה, למה היה מדובר במהלך משמעותי? עד כמה יש בכך מדיניות משמעותית, חדשה? ועד כמה אתה חושב כסמנכ"ל, תסביר את הדברים שלך פה.
מימון שמילה · ראשית אני חוזר שוב למסמך כחלון שגם אני רואה שפילבר התחיל איתו בתחילת הדיון, לשלושת הרבדים של, שלושת העקרונות של מסמך המדיניות, יישום שוק סיטונאי, לאחר מכן ביטול הפרדה מבנית והגברת ההשקעה בתשתיות, אמרתי שזה תהליך דומינו, שרשרת ניפוץ לצורך העניין שברגע שמתחילים אותה מגיעים לתכלית, בסוף האצת תשתיות להביא סיבים אופטיים, תשתית תקשורת רחבת סרט לכל משק בית במדינת ישראל.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אבל אני מתייחסת רגע לרכיב שאמרת כאן שכמעט לא עסקנו בכך עד היום אז תסביר בבקשה עד כמה אתה כסמנכ"ל חשבתם שדנתם לעומק בסוגיות השונות שעלו בישיבה הזאת? אני שואלת אותו לגבי הביטוי הזה.
מימון שמילה · ראשית הנושאים הללו הם תמיד היו אצלנו בדיונים ודיברנו עליהם, כאילו בסוף השוק הסיטונאי הוא לא איזשהו אישו בפני עצמו, הוא לא התכלית, הוא מטרה שבסוף מביאה לתכלית הרבה יותר גדולה. אני לא רוצה להרחיב על שוק סיטונאי, מודל סולם השקעות ואיך עושים אותו והמחירים, דרך אגב, בכוונת מכוון לא נקבעו מחירים נמוכים מאוד לסלקום ופרטנר כדי שבסופו של יום אם מחברים מספר מנויים יהיה כדאי להם להפסיק לשלם לבזק ולפרוס סיב בעצמם, כאילו כל השוק הסיטונאי היה איזשהו מודל של סולם השקעות שבסופו של יום צריך לביא את התכלית שזה הגברת והאצת התשתיות במדינת ישראל. עכשיו, המהלך הזה בעיני רוחי זה כאילו כבר להסתכל על, אחרי שוק סיטונאי איך אנחנו ממשיכים קדימה ואם ההפרדה המבנית תביא לתוצאה הסופית המיוחלת אז בעיני זה מבורך, זה מהלך גדול.
יהודית תירוש · ראשית ובמה לא עסקנו בכך עד היום?
בועז בן צור · ראשית אני חושב שזה פעם שלישית כבר
יהודית תירוש · ראשית לא קיבלתי תשובה
מימון שמילה · ראשית במהלך הגדול איך הדבר הזה יוביל בסוף להאצת תשתיות במדינת ישראל, הסתכלנו כל הזמן בקשיות לממש את השוק הסיטונאי, הטלפוניה עובדת, זה לא עובד, התלונה הזאת, תלונה אחרת ורגע בואו נסתכל בקומה מעל, נסתכל קדימה אנחנו רוצים להגיע בסוף להאצת תשתיות במדינת ישראל, אם אנחנו לא נתעסק בקשיות ובדברים הקטנים אנחנו נגיע בסוף לארץ המובטחת, לדבר הגדול.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. בחלק הזה לא עסקתם?
בועז בן צור · ראשית סליחה, זה כבר
יהודית תירוש · ראשית בסדר, הבנתי, אני חוזרת
בועז בן צור · ראשית יש תשובה, זה כלל סופיות תשובות העד בעניינים מהותיים.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. עד כמה אתה סברת או לעמדתך זה יותר מסברת, זה לא עניין של סברה עד כמה לעמדתך הנושא של ביטול הפרדה תאגידית היה משהו חדש?
מימון שמילה · ראשית המונח הזה היה זר לי, לא ידעתי מה זה. האמת עד היום אני לא כל כך, משיחות שעשינו במשרד הבנו שזה שום כלום ושום דבר שמשפיע על שוק התקשורת. הדבר היחידי בזק יכולה לעשות, או קבוצת בזק יכולה לעשות איזה בוננזה ולהרוויח איזה מהלך של כסף שמכניס לקבוצה אבל לא משפיע כהוא זה על שוק התקשורת, הדבר היחידי שיכול להשפיע זה שהקבוצה מקבלת רווח ובאמצעותה היא יכולה אולי לעשות מחירי דאון פינג ו... אבל הדבר הזה מחירי בזק מפוקחים אז קל לנו להתעסק עם זה.
יהודית תירוש · ראשית כשאתה אומר השיחות במשרד, מתי הם היו? אחרי הישיבה הזאת או לפני הישיבה הזאת?
מימון שמילה · ראשית הייתה לנו ישיבה עם חברה מקבוצת בזק, אני לא יודע להגיד מתי, יש את זה אצלכם
יהודית תירוש · ראשית בסדר, אז לזה אתה מתכוון אז תיכף נגיע לזה. אני מציגה לך רק את ת/472 מסמך שנקרא מסמך מדיניות המשך, תגיד לנו מתי קיבלת אותו ואיך קיבלת אותו? כתוב עליו 7.10 שזה יומיים אחרי אותה,
מימון שמילה · ראשית דיברתי קודם על שישי, חמישי, מהדיון הקודם
יהודית תירוש · ראשית לא, זה יום רביעי וזה יום שישי
מימון שמילה · ראשית זה מסמך שנשלח ביום שישי כקובץ PDF נא תעברו על זה והתייחסותכם לקראת הדיון שיהיה ביום ראשון. אני לא זוכר אם ביום שישי או במוצ"ש פניתי לפילבר אמרתי לו תגיד לי איך אתה רוצה שאני אעבור על מסמך ב - PDF ואני אעשה עליו שינויים וזה, תשלח לי אותו לפחות בוורד ואני אשקיע קצת את השעות בלילה, אני אקרא אותו ואכן ביקש נדמה לי מדי שתשלח לי אותו בוורד וקיבלתי אותו בוורד והתחלתי לעבור על זה ולעשות בו שינויים כאלה ואחרים ושלחתי לו את זה חזרה.
יהודית תירוש · ראשית אז בוא נראה אותם. אני מציגה לך מסמך שאני אבקש לסמן, ברקוד 3783
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/749.
יהודית תירוש · ראשית זה המסמך שאתה שלחת עם התיקונים שלך לפי מה שאתה רואה?
מימון שמילה · ראשית כן. רגע אני לא הסתכלתי על המסמך
יהודית תירוש · ראשית תסתכל לרגע. תיכף נעבור על כמה דברים ספציפיים אבל רק רציתי לדעת שזה המסמך קודם כל.
מימון שמילה · ראשית אני מניח שהשינויים הם שלי נכון?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית אוקי. כן
יהודית תירוש · ראשית אני מציגה לך תיקונים בעמוד 3
מימון שמילה · ראשית במסמך עצמו?
יהודית תירוש · ראשית כן, במסמך עצמו. אתה כותב כאן אני מפנה לפסקה השלישית מהסוף
מימון שמילה · ראשית מתחילה במילים?
יהודית תירוש · ראשית שמתחיל בעם זאת,
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית ואתה כותב, עם זאת בתחום השירות של התשתיות הפיזיות שעיקרן החכרת סיבים אפלים, החכרת תקנים ושירותי תמסורת טרם ניתן להשיג הישגים עקב חילוקי דעות וקשיים בין חברת בזק לחברות סלקום ופרטנר וסוגיות ביטחוניות שעלו אולם לאור פעילות מאסיבית של המשרד ניתן לומר כי קיימת פריצת דרך ומעתה ניתן בהחלט להתקדם על פי מסמך המדיניות בתיק השירות, ואתה מוסיף גם עוד פסקה, זאת ועוד, גם תיק השירות בנושא הטלפוניה הנייחת לא יושם והוכנה הצעה חליפית וזמנית ליישום התיק במכירה חוזרת וזאת מתוך מטרה לאפשר לספקי השירות וכו'. הצעה זו מוכנה ועם אישור השר תפורסם וניתן יהיה ליישמה לאלתר. השאלה שלי בהקשר הזה זה למה הוספת את שני התיקונים האלה ולמה, אולי זאת השאלה.
מימון שמילה · ראשית אני אסביר, הרציונל הוא אותו רציונל, חוזר ומחזיר שוב למסמך כחלון. שוק סיטונאי על רבדיו עובד, המשמעות היא הטלפוניה עובדת, השירות הפאסיבי עובד ועכשיו מדברים פה על הפעלה מבנית, האצת תשתיות אבל צריך קודם כל את הבניית בניין הראשונות, את היסוד שיעבוד. באותם ימים עשו לנו צרות מצרות שונות חברת בזק להפעיל את התיק שירות של תשתיות פיזיות. הפעילו את כל מי שהם יכלו להפעיל מגורמי ביטחון למיניהם, אני לא רוצה לפרט פה מי, ואיך,
יהודית תירוש · ראשית אני,
בועז בן צור · ראשית לא לקטוע.
יהודית תירוש · ראשית סליחה, אני מבטיחה לך, יש לנו
בועז בן צור · ראשית לא,
יהודית תירוש · ראשית לא, אל תגיד לי לא, לא, יש לנו פרק שמדבר על התשתיות הביטחוניות
בועז בן צור · ראשית אבל הוא באמצע, כשהוא אומר גורמים למיניהם, גורמי ביטחון שלא אפרט ואז עצרת אותו.
יהודית תירוש · ראשית אוקי
בועז בן צור · ראשית יש המשך.
יהודית תירוש · ראשית תשלים את התשובה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, מה רצית לומר?
מימון שמילה · ראשית אני אומר בזק עשו צרות רבות כדי ליישם את תיק השירות כלשונו. הפעילו כל מה שלעיל ידם כדי שהדבר הזה לא יקרה עם גורמי ביטחון, אפילו ועדי עובדים ועוד גורמים אחרים ואני סברתי, וגם טלפוניה למרות ההצעה שהונחה עם הריסייל הדבר הזה טרם מומש ואני כתבתי פה במסמך שצריך להוסיף את זה כתנאי מקדים בכדי לקדם את הרפורמה, את המדיניות המשכית.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להפנות אותך לעמוד שמסומן למטה 09 בכתב יד, יש כאן, לפני כן מתאר המסמך את דו"ח ועדת חייק ובסעיף 1.10 מדובר על כך שניתן להתרשם מה הייתה כוונתם המקורית של חברי ועדת חייק ממפגש ודיון של הנהלת משרד התקשורת ויש כאן תיאור של מה הביאו חברי הועדה? מה הייתה כוונתם בעת כתיבת המלצות בדו"ח? ויש כאן ציטוט מתוך תרשומת המפגש, אתה רואה את זה?
מימון שמילה · ראשית כן. רואה את זה
שי אילון · ראשית הוא ראה את זה בחקירות?
יהודית תירוש · ראשית כן, הוא נחקר על זה בחקירות. אני שואלת אותך בהקשר הזה עד כמה במפגש עם ועדת חייק עלו דברים נוספים ועד כמה הם כתובים כאן הדברים הנוספים? אתה רוצה להסביר?
מימון שמילה · ראשית כן. פילבר הביא לפנינו את חברי ועדת חייק, כמעט את כולם, לא את כולם שיופיעו בפני הוועדה והסיבה שהוא אמר שהוא מעוניין שנשמע לא רק את המילים שנכתבו אלא גם את המנגינה, זה מילה במילה מה שהוא אמר לנו והביא את חברי ועדת חייק שיתייחסו לדו"ח ולאן הוא אמור להוביל, זה דומה למסמך המדיניות של השר כחלון. במהלך הדיון אני שאלתי מספר שאלות את חברי הועדה, דרך אגב, המשרד כולם היו די שקטים, קצת הייתה די פליאה על הדבר הזה, לא הרן ולא דנה, אני הייתי הילד"הרע"ששאל את השאלות את חברי הוועדה ואמרתי להם לו הייתם, כשהם אמרו הפרדה מבנית זה דבר שבטל מן העולם, לא קיים בשום מדינה וזה דבר מיותר, מכביד על הצרכנים, מעלה מחירים ובשום מדינה כמעט זה לא קיים, ולכן הם חושבים שצריך לעשות הפרדה מבנית והם התוו את הנושא של שירות הסיטונאי, את השוק הסיטונאי ואמרו אם זה עובד כזה טוב, אז אמרתי רגע, שאלה לי אליכם, לו הייתם יודעים שאין תשתיות פאסיביות אתם עדיין נאחזים בעמדתכם שצריך לעשות הפרדה מבנית?
בועז בן צור · ראשית לבטל לבטל את ההפרדה המבנית.
מימון שמילה · ראשית לבטל, כמובן לבטל, אז אמרו לא, ודאי שצריך קודם כל השוק הסיטונאי יהיה פעיל ואחרי זה לדבר על לשחרר ולבטל את החובות שיש לנו היום בין החברות והדבר הזה לא בא לידי ביטוי בציטוטים.
יהודית תירוש · ראשית אמרת על זה משהו למר פילבר? אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית יכול להיות שאמרתי לו, האמירות שלי רשומות אצלי במחברת שיש לי מילה במילה כל מה שאמרתי שם.
משה בר-עם · ראשית מחברת שמתעדת את השיחות שלך?
מימון שמילה · ראשית לי יש תיעוד כמעט מלא, היום אני לא רושם מה אני עושה פה, כל דיון אצלי אני פקיד, חייל, צבא, רושם כל דבר במחברת ודואג שיצא גם סיכום דיון, דיון בראשותי, הדברים צריכים להיות מתועדים, רשומים בכל מפגש, תסקיר, זיכרון דברים.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני רוצה לשאול אותך רגע, אני רואה שפספסתי את זה. בישיבה שהייתה יומיים קודם רק תגיד לי,
מימון שמילה · ראשית בישיבה הפנימית שראינו?
יהודית תירוש · ראשית כן, שראינו קודם עד כמה הוצגו בפניכם בישיבה נתונים כלשהם בכתב לעניין הפריסה של בזק, עלויות ההשקעה שנדרשות ממנה ודברים שקשורים לזה?
מימון שמילה · ראשית אני לא זוכר שהוצגו דברים כאלה
יהודית תירוש · ראשית אוקי. במסמך הזה יש דיבור על הקשר בין נושא ביטול ההפרדה לבין מתווה ההשקעות, סיפרת שבישיבה לא הוצגו לך נתונים, לאחר מכן עד כמה אתה ראית בזמן אמת נתונים כאלה של עלויות ההדלקה, של עלויות,
מימון שמילה · ראשית אני מכיר מספרים, אני זוכר אותם עד היום. להניח את הסיב במסמך הקודם שנדמה לי סטלה חתומה עליו עם ה - 70%, 76% בזק כבר התחילה לפרוס. הגיעו עם סיבים אופטיים להרבה מאוד, 60% ממשקי הבית במדינת ישראל ואולי לבניינים, הם הגיעו כבר עם הסיבים האופטיים אבל לא סיפקו שירות למנויים כי אנחנו לא אישרנו להם לספק, כי אילו היו מספקים ללקוח הראשון, חובה אוניברסאלית היו צריכים תוך שנה לספק לכל משקי הבית במדינת ישראל ולכן הם לא סיפקו ואמרו תנו לנו להתחיל לספק את השירות ואנחנו לא נענינו לדבר הזה. העלות של אספקת הסיבים, פריסת הסיבים יש לה עלות מסוימת, העלות הגבוהה יותר זה מה שאנחנו קוראים, לא ההנחה, ההדלקה, הדלקה של הסיבים. הטכנולוגיה שבזק אז נקטה אז זה טכנולוגיה שנקראת ג'י פסט שמגיעים עם סיב עד התחתית של הבניין, יש איזה קופסה שממנה מצד אחד מתחבר סיב ומצד שני מתחבר חוטי הנחושת שעולים בבניין, לא צריכים לשים גם סיבים אופטיים עד בית הלקוח וזו הטכנולוגיה שהם חשבו לפעול לפיה, זה מה שבמסמך של סטלה שעכשיו היא כותבת גם פה אין טו פוינט P2, P2Pזה פוינט טו פוינט, טכנולוגיה נוספת ולטענת בזק וטענה שכנראה מוצדקת בעת ההיא, כל קופסה כזאת זה 3,000 דולר והיא אומרת תקשיבו זה עלויות פנטסטיות שגם בזק הגדולה יש לה קושי להפעיל את זה ואנחנו מתכוונים להגיע לכל הבתים ולהדליק ובעיני זה היה נראה משהו שמביא דבר טוב, בשורה.
יהודית תירוש · ראשית מצוין. אני שאלתי רק אם אתה ראית נתונים בכתב?
מימון שמילה · ראשית אני זוכר בדיונים את העלויות הללו של ה - 3,000 דולר. זה זכור לי, נחקק בזיכרוני
בועז בן צור · ראשית עשו את זה במספר בתי אב
יהודית תירוש · ראשית לא, אל תעיד עו"ד בן צור אל תעיד
בועז בן צור · ראשית לא, זה כתוב בהודעה שלו
יהודית תירוש · ראשית אני רואה שאתה מתלהב, אפשר להרגיע אני רוצה להפנות אותך רגע ל - ת/569 שזה מסמך הפריסה, מסמך, מכתב ההשקעות של בזק,
מימון שמילה · ראשית זה סיימנו?
יהודית תירוש · ראשית כן, נראה לי שכן. נתנו אותו, יש לך את זה אולי מולך, יש על המסך, רק תגיד לי בעניין הזה אם מהמכתב הזה מדובר במכתב הזה על פריסה, הדלקה, על מה מדובר כאן לפי מיטב הבנתך?
בועז בן צור · ראשית אני מתנגד כי העד כבר השיב שזה המכתב
מימון שמילה · ראשית אני רוצה להשיב לשאלה הזאת, אני יכול להתעקש?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה הוא צריך לפרש את המסמך?
יהודית תירוש · ראשית זה מסמך שהוא אמר שהוא יועד אליו, אנחנו רוצים לדעת האם במסמך הזה מצוין הדלקה, שהעד יסביר.
משה בר-עם · ראשית הוא הסביר איזושהי אמירה עקרונית שהמסמך הזה הוא מסמך כוונות, אז איזה משקל יש עכשיו לפרשנות שלו?
יהודית תירוש · ראשית אדוני אני יכולה לענות על זה ממש כמו שצריך רק קשה לי קצת בנוכחות העד מאחר שזה שהעד העיד שזה מכתב כוונות, השאלה מה היה אמור לקרות ומה קרה? מה היה אמור לקרות ולכן יש לזה משמעות כי כשרוצים לעשות איזשהו תהליך יש איזשהו מכתב לפני תיקון רישיון, בלי תיקון רישיון, יש לזה משמעות אז אני שואלת בעניין הזה, עד כמה,
מימון שמילה · ראשית כשקראתי את המסמך הזה ההבנה שלי הייתה שמגיעים עם סיבים לבתים ומדליקים אותם בחקירות, לא זוכר אם זה במשטרה או ברשות ניירות ערך ראיתי דברים אחרים שבבזק אומרים כאילו עבדנו עליהם בעיניים, אין שום כוונה להדליק את הסיבים, אנחנו רק מגיעים עם סיבים עד הבניין וההדלקה שיחפשו אותנו, זאת אומרת כל מה שיש פה הוא כלום.
יהודית תירוש · ראשית איפה כתוב שזה הדלקה?
מימון שמילה · ראשית לא כתוב, אבל אנחנו יודעים שהם פרסו 60%,
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת, אני רוצה להבין, אני שואלת
בועז בן צור · ראשית העד היה באמצע תשובתו. מה הוא הבין מהמסמך אז?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תתייחס למסמך
מימון שמילה · ראשית כן, אני אתייחס למסמך. כשאני קורא את המסמך בשעתו ההבנה שלי שמתכוונים להדליק את הסיבים, אני אומר כשהראו לי מסמכים, חלק מהדברים שלא מצאו חן בעיני, הזדעזעתי אפילו בחקירות שאמרו לי מה שכתוב, ראיתי מסמכים פנימיים בתוך בזק שלא מתכוונים להדליק את הסיבים אלא רק להניח והדבר הזה לא עשינו עם זה כלום. דרך אגב, להגיד ש - 60% או 70% להגיע כבר הם הגיעו כמעט למספר הזה אז מה הועילו חכמים בתקנתם?
יהודית תירוש · ראשית בסדר
מימון שמילה · ראשית הכל היה נפתר אם היו לוקחים את זה ומתרגמים את זה להוראות ברישיון אז לא הייתה שום בעיה, שם היינו מגדירים את זה ברחל בתך הקטנה אם היו לוקחים את זה.
בועז בן צור · ראשית תראו את הדיונים שיש אחרי זה.
יהודית תירוש · ראשית די אבל, אתה מפריע, אתה מפריע יש עדות ויש חקירה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד בן צור. גברתי מסיימת?
יהודית תירוש · ראשית לא, עוד רגע גברתי, עוד כמה דקות. אני עוד לא מסיימת מה ידעת על עמדת אגף כלכלה לגבי העלויות השקעה שהוצגו? אם אתה לא זוכר?
מימון שמילה · ראשית קשה לי לזכור, יש דברים שאמרתי ואפשר לרענן, זה רק לסייע לי להיזכר
יהודית תירוש · ראשית אתה לא זוכר?
מימון שמילה · ראשית קשה לי לזכור
יהודית תירוש · ראשית אני תיכף אראה אם אני צריכה לרענן אותך עד כמה היה מדובר במסמך שלם בעיניך שמקיף את כל הנתונים, את כל הפרטים?
בועז בן צור · ראשית איזה מסמך?
יהודית תירוש · ראשית המסמך ת', אנחנו לא במסמך הכוונות, מסמך ת/472
מימון שמילה · ראשית מדיניות המשכיות? על המסמך הזה את שואלת?
יהודית תירוש · ראשית כן, אני שואלת עד כמה סברת, עד כמה לעמדתך הוא היה מסמך שלם בכל ההיבט של הנתונים הללו שקשורים למה המשרד רוצה, ומה בזק נותנת?
מימון שמילה · ראשית מבחינתי זה מסמך טוב,
בועז בן צור · ראשית אני פשוט,
יהודית תירוש · ראשית לא סליחה, חברי רוצה להפנות למייל של מר שמילה ואני שואלת, סליחה זאת חקירה נגדית שאתה יכול אחר כך להראות מה שאתה רוצה, אני שואלת אותו שאלה ואני יכולה לשאול אותו את השאלה הזאת, הוא העיד במשטרה ומסר גרסה. העד יעיד מה שהוא רוצה להגיד, ההפרעה הזאת היא לא במקומה, היא נועדה לומר לעד הנה תסתכל על המייל שלך מה אמרת בזמן אמת, היא לא במקומה בשום צורה וזאת לא התנגדות, אני מצטערת.
בועז בן צור · ראשית אני חושב ששאלה בחקירה ראשית של מה חשבת בזמן אמת
יהודית תירוש · ראשית מה הייתה עמדתך?
בועז בן צור · ראשית עמדתך בזמן אמת כשהעד כותב את עמדתו בזמן אמת אני חושב שזה עניין פסול.
יהודית תירוש · ראשית ואם העד כותב כי הוא מחמיא למנכ"ל שלו נניח? אז הוא יצטרך להגיד, הוא יצטרך להגיד ולהסביר וזכותי לשאול אותו. מה הייתה עמדתך לגבי עד כמה המסמך היה מלא בכל מה שקשור לנתונים האלה של הפריסה, של מה המשרד רוצה? של מה בזק נותנת? זו הייתה השאלה, זה לא קשור לתשובה.
מימון שמילה · ראשית התשובה שניכם צודקים, המסמך הוא ממצה וטוב, כן, זה כמו שהולכים לרב את צודקת ואתה צודק, כי המסמך הוא סך הכל מסמך ממצה וטוב אבל חסרים בו הרבה מאוד דברים וצריך לעשות עליהם עוד השלמות וגם כתבתי את זה. אני מניח שיידרש עוד סבב נוסף, הוא מתחיל בסך הכל טוב ומסתיים עם התייחסות שלי ושיידרש לו סיבוב נוסף, דרך אגב, ככה נולדים מסמכי מדיניות, כותבים, מעירים, ובסוף יוצא.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. ביום 13.10 לאחר שקיבלתם את מסמך מדיניות ההמשך מתקיימת פגישה עם אנשי בזק,
מימון שמילה · ראשית אוקי, של דירקטוריון בזק נכון? לא רק החברה
יהודית תירוש · ראשית מה?
מימון שמילה · ראשית עם אנשי הדירקטוריון?
יהודית תירוש · ראשית תיכף נראה את זה. אני מציגה לך מסמך, תוכל לראות את זה, ת/497 ברקוד 3672,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/497?
יהודית תירוש · ראשית כן, זה סיכום דיון מ - 13.10
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא סרוק
יהודית תירוש · ראשית גם לא סרוק? אז זו טעות ואנחנו נתקן את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תרשמו כל מה שלא סרוק, תעבירו לנו.
יהודית תירוש · ראשית אתה יכול לספר לנו? אתה רואה את המסמך הזה?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית אתה יכול לספר לנו על הפגישה הזאת, במה היא עסקה?
מימון שמילה · ראשית התקיימה פגישה בתל אביב במשרדו של פילבר עם השתתפות מספר גורמים של המשרד, מצוינים פה במסמך. חברת בזק גם כן אני רואה שכתוב פה ואכן היו, תראי לי אותם בעין חוץ מסטלה ושרון, אני לא יודע לזהות אותם, דני עוז, אלינור, אסף מסיקה והדיון נסוב סביב ההפרדה התאגידית מה זה? מה רוצים? מה רוצים להשיג? אמרתי שוב, זה מונח לא שגור בטח לא אצלי ולפי מה שראיתי גם לא אצל הרן שמבחינתי הוא אוטוריטה וגם לא דנה וניסינו להבין מאנשי בזק על מה אנחנו מדברים, מה בעצם מבקשים מאיתנו?
יהודית תירוש · ראשית ומה נאמר?
מימון שמילה · ראשית ומה שנאמר, אני זוכר את זה שזה שום כלום ושום דבר, לא משפיע כהוא זה על פעילות בזק בשוק התקשורת ופשוט, נקרא לזה סוכריה לבזק ששווה הרבה מאוד מיליונים או אפילו יותר מכך,
יהודית תירוש · ראשית למי?
מימון שמילה · ראשית לבזק והדבר הזה מבקשים לשחרר להם אותו
יהודית תירוש · ראשית דובר על היבטים תפעוליים, לוגיסטיים?
מימון שמילה · ראשית דובר, שזה לא ישפיע על היבטים תפעוליים ולא ישפיע על לוגיסטיים ולא ישפיע כהוא זה לא על יבוא אותו טכנאי של YES ויתקין גם לבזק ולא להיפך, לא יהיה שום מעורבות וכל המחיצות הקיימות בהפרדות המבניות יישמרו ללא כל שינוי.
יהודית תירוש · ראשית איך זה, או לפני איך זה נגמר, נגיד משהו גם על עד כמה עלה הנושא העיתוי של זה? הדחיפות עד כמה העלו, אתה זוכר? אם אתה לא זוכר וזה מה שרשום אז יש לנו את מה שרשום ואין צורך, רק מה שאתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית אני חושב שעלה נושא של לוחות זמנים אבל לא, מה שכתוב
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אתה זוכר מה היה בסופו, מה אמרה גב' נויפלד, מה אמר מר לבאות בסוף הדיון?
מימון שמילה · ראשית אחרי שבזק יוצאים?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית דנה סברה שהדבר הזה דורש שימוע, זה לא דבר של מה בכך ונכון להשמיע את זה לציבור, בעיקר זה לחברות שזה יכול לפגוע בהן ולכן לפני שמקדמים כזה מהלך נכון לצאת בשימוע ציבורי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא כתוב שם בפנים?
יהודית תירוש · ראשית יכול להיות שכן
בועז בן צור · ראשית כתוב, כתוב גם בהתחלה,
יהודית תירוש · ראשית אבל אפשר בלי שאלות של חברי
בועז בן צור · ראשית זו לא שאלה, בית המשפט שאל
יהודית תירוש · ראשית לא, בית המשפט שאל אם זה כתוב בפנים, זו שאלה אחת, אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא צריך שהוא יחזור על זה
בועז בן צור · ראשית זה בפתח המסמך, לשאלה אם זה כתוב
יהודית תירוש · ראשית בסדר, אני לא צריכה עזרה מחברי, אני יודעת לענות לבד לשאלת בית משפט אני שואלת רק אם אתה זוכר מה דובר בינך ובין הרן בסוף הישיבה הזאת?
מימון שמילה · ראשית אני סברתי באופן עקבי שכל דבר שנותנים לבזק צריך לבוא אחרי שהם, שהחברה מיישמת את החובות שמוטלות עליה בהסדר השוק הסיטונאי ואין לשחרר, כמו שהרן דיבר גם אמר בזמנו לתת מתנות, לתת תועלות אם הם לא מימשו את מה שהם צריכים לממש.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. החלק של לפחות, נתרכז בו, יש חלק שבזק יוצאים מהדיון, סיכום דיון כזה של החלק שבזק יוצאים עד כמה לעמדתך זה סיכום דיון שאמור לעבור למפוקח שיצא מהחדר?
מימון שמילה · ראשית סיכום דיון פנימי לא אמור לצאת למפוקח, אחרת למה הוצאנו אותם? היינו משאירים אותם בחדר.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אם זכור לך או עד כמה זכור לך מה בזק סיפרו לעניין האישורים שקיבלו, אמרת משהו על מיליונים שהם צריכים לקבל מיליונים,
מימון שמילה · ראשית משהו, הקלות מס, יכלו להזדכות,
יהודית תירוש · ראשית יש להם אישורים בעניין הזה?
מימון שמילה · ראשית הם אמרו שיש להם אישור נדמה לי מהרשות ההון, דרך אגב, גם מבקר המדינה העיר לנו על זה שלא בדקנו את זה לפני שהתקדמנו עם זה קדימה בביקורת שהוא עשה לנו כי לטענתם לא היה כזה אישור והטעו אותנו.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך את ת/496 שזאת מצגת שהוצגה בישיבה הזאת, מצגת של בזק ואם תוכל לראות, לדעתי זה בדף הראשון בסוף, בהנחות המוצא, כתוב בסוף, משמע, מכתב הכוונות הוא זה שמניע את התהליך, מה זה? אתה זוכר מה זה מכתב הכוונות? מה הוסבר לכם?
מימון שמילה · ראשית בזק אמרו הסירו חשש מליבכם, לא מדובר כרגע בשום מהלך, מה שאנחנו צריכים שהדירקטוריון יראה שיש דו שיח עם המשרד ויש פה הצהרת כוונות, תעצרו שם, כרגע זה מה שאנחנו צריכים.
יהודית תירוש · ראשית לצורך מה?
מימון שמילה · ראשית לצורך קבלת כנראה האישור של הדירקטוריון או לעשות פעולות נוספות, או מול מי שהם אמורים לטפל מולו לקבל את הקלות המס.
יהודית תירוש · ראשית ומה המשרד יקבל תמורת הדבר הזה?
מימון שמילה · ראשית לא זוכר אם דיברנו מה המשרד יקבל
יהודית תירוש · ראשית אוקי. הוצג לך בחקירה שאנשי בזק ביקשו ממר פילבר ופילבר אכן הוריד ממכתב הכוונות את העובדה שלא יבוטלו ההיבטים התפעוליים, ציטוט - "האוסרים על העברת מידע, שימוש בעובדים או במערכות תפעוליות או שיתוף במערכי השיווק והמכירות"עד כמה ידעת על זה?
מימון שמילה · ראשית שמה הוא עשה?
יהודית תירוש · ראשית שאנשי בזק ביקשו ממר פילבר להוריד את הסעיף הזה ממכתב הכוונות שאוסר על,
מימון שמילה · ראשית לא זכור לי
יהודית תירוש · ראשית אוקי. ככל שמורידים את הנושא הזה ומאפשרים העברת מידע, שימוש בעובדים או במערכות תפעוליות או שיתוף במערכי שיווק ומכירות עד כמה זה עניין שצריך לשיטתך לדון בו עם אנשי המקצוע? לחשוב על ההשלכות שלו בנוגע להפרדה התאגידית?
מימון שמילה · ראשית אני חושב שצריך לדון בו, כי זה די דומה לסעיף 7 ויכול להיות שאני סותר את עצמי עכשיו אבל יש פה, מדברים הפרדה מבנית מה היא עושה? ואם אנחנו לא רושמים ברחל בתך הקטנה זה לא עושה את זה ולא שמים את זה ממש על השולחן, מישהו יכול לסבור שהמכתב כוונות מאפשר גם את הדבר הזה ולכן לא ראוי היה שזה ייכנס.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. ביום 25.10. מתקיים דיון אצל השר צחי הנגבי ב - 25.10 זה ת /,498 ברקוד 3675 אנחנו לקראת הסוף כבודכם, אני צריכה עוד קצת סבלנות. אני שואלת אותך בעמוד 3 אם אתה תוכל לראות מה פילבר מציג
מימון שמילה · ראשית אני יכול לשאול מי זה אריאל שפניתי אליו?
יהודית תירוש · ראשית החוקר. תתעלם מהדף הזה, אנחנו בעניין של הדף הבא, בעמוד 3 אני חושבת,
מימון שמילה · ראשית עמוד 3 רשימת המשתתפים?
יהודית תירוש · ראשית זה עמוד 4, סליחה, למעלה כתוב 4 אם תוכל לראות למטה, שוב, המנכ"ל מתייחס בפני השר צחי הנגבי, כרגע בזק ביצעה פריסה, לא הדליקה, השלב בעבודה היקרה וכו', אתה יכול לקרוא את זה. השאלה שלי היא עד כמה דנתם עד אז במשרד דיון מקצועי פנימי שלכם לגבי הפריסה, ההשקעה הנדרשת, ההדלקה, מה אתם מבקשים מבזק? באמת איזה נתונים? כל הדבר הזה?
מימון שמילה · ראשית לא חשוב שעסקנו בזה
יהודית תירוש · ראשית למה לא?
מימון שמילה · ראשית העת לא בשלה
יהודית תירוש · ראשית אוקי. עד כמה חשבתם שיש לכם עוד זמן לדון בזה? שתוכלו לדון בזה בהמשך?
מימון שמילה · ראשית זה היה צריך לבוא בשלב מאוחר יותר
יהודית תירוש · ראשית היה עוד דיון אצל השר אבל אתה לא נכחת בו אז אנחנו לא שואלים אותך עליו בסדר?
מימון שמילה · ראשית אוקי
יהודית תירוש · ראשית ואני עוברת איתך ל - ת/631 מכתב הכוונות, עד כמה היית אתה שותף בניסוחו?
מימון שמילה · ראשית כלום, למעט ההערה שלי אחרי שהוא פורסם
יהודית תירוש · ראשית אחרי שהוא פורסם, אז תספר לנו על הנסיבות שזה נודע לך ומה הערת אחרי שזה נודע לך?
מימון שמילה · ראשית המסמך יצא, לא זוכר, זה היה יום שישי או באיזשהו יום, אני מקבל טלפון מסמנכ"לית רגולציה בחברת הוט היא אומרת לי מה אני רואה? שהוצאתם הפרדה מבנית, אז פרסום של גד פרץ, אני מסתכל ורואה את זה ואז אני פניתי למומו ואמרתי לו תקשיב סיכמנו בדיון שזה יוצא עם שימוע ואין פה, אמר לי כן, תתקן וזה, ואז יצא תיקון שזה יהיה לאחר שימוע. אני לא יודע אם זה המסמך הראשון או השני.
יהודית תירוש · ראשית הראשון, הראשון. בוא נדבר לרגע בקצרה על הליך אצל מבקר המדינה אחר כך. עד כמה, א מי נכח אם אתה זוכר? ועד כמה עלו שם שאלות בנוגע לעיתוי הוצאת המכתב? מכתב הכוונות?
מימון שמילה · ראשית מכתב הכוונות? אני זוכר שקיבלנו מכתב ממבקר המדינה, אני חושב שזה היה חיים שפירא, לעצור כל תהליך שקשור להפרדה מבנית כי הם עוסקים עכשיו כרגע בבדיקה שנוגעת לדבר. אם זאת השאלה, ואם לא, היו דברים אחרים שמבקר המדינה, יש לי הרבה מה להגיד,
יהודית תירוש · ראשית לא, לא, אני שואלת אותך אם אתה זוכר שאלות שעלו בבדיקה אצל המבקר, בדיון אצל המבקר בנוגע לעיתוי הוצאת המכתב ואם אתה זוכר? זו השאלה?
מימון שמילה · ראשית בדיון שישבנו במשרד המבקר?
בועז בן צור · ראשית אני לא בטוח שזה בתוך מסגרת כתב האישום. 2. יש פה שאלה לגבי דין ודברים עם המבקר, אז יש פה גם סוגיה שאני חושב שהיא סוגיה,
עודד שחם · ראשית חומרים על שיג ושיח עם המבקר?...
בועז בן צור · ראשית כן, זה נכון
עודד שחם · ראשית היו לזיכרוני לא מעט חומרים כאלה.
בועז בן צור · ראשית הוצגו לא מעט אבל מהשיחות זה מסמכים, השיחות שנוהלו, חברתי לא דיברה על מסמכים כרגע אלא דיברה על שיחות כרגע שהתנהלו בנושא הזה.
עודד שחם · ראשית בין כך ובין כך זה תקשורת בין מאן דהוא לבין המבקר.
בועז בן צור · ראשית לו יהי כן.
עודד שחם · ראשית כך היה הרושם.
מימון שמילה · ראשית את שואלת על הפגישה שהייתה במשרדי המבקר בתל אביב?
יהודית תירוש · ראשית כן
מימון שמילה · ראשית הייתה פגישה ביחד עם כל הצוות המבקר שעשה את הביקורת, מהמשרד הגענו מומו, הרן, עדי, אני זוכר שברוריה הייתה אמורה להיות והיא בסוף לא הגיעה.
שי אילון · ראשית בכל זאת, יכול להיות שאני... מהיכרותי עם החומר, אני לא רואה שהוא נחקר על זה.
יהודית תירוש · ראשית אז אני מפנה להודעה הראשונה ב - 18.7.2017 אתה יכול לשאול אותי, אני תמיד אגיד לך, גיליון 7 שורות 8-13.
שי אילון · ראשית תודה.
יהודית תירוש · ראשית בבקשה. תמשיך
מימון שמילה · ראשית היה דיון עם המבקר, הם שטחו בפנינו את חלק מהממצאים וההערות. לקראת הסוף מומו ביקש לדבר על נושאים מסווגים ביטחונית, ביקש מכל הצוות במשרד שיעזוב את החדר למעט אני, והוא הזכיר שם נושא שבעיניו היה ביטחוני אז המבקר אמר לו בסדר, בסדר, משהו כזה.
יהודית תירוש · ראשית רגע, אני רוצה להתעכב על זה רגע, באיזה הקשר זה נאמר ומה נאמר? לא פירוט מלא אבל כן אתה יכול להגיד.
מימון שמילה · ראשית אני אנסה לחשוב בלי לעשות פגיעה ביטחונית
יהודית תירוש · ראשית מה הוא נשאל ומה הוא ענה? זאת שאלה פשוטה
מימון שמילה · ראשית אם אני לא טועה הוא נשאל על התועלות שתביא ההפרדה המבנית לבזק, לקבוצה הוא אמר הדבר הזה יכול להביא תועלת לחברת חלל. השבתי לשאלה?
יהודית תירוש · ראשית אז אני רוצה לרענן את זיכרונך ברשותכם. אני מפנה להודעה הזאת ואתה אומר - אחת השאלות שעלתה מצד המבקרים הייתה בעניין העיתוי, מומו השיב להם שמעבר לכל הסיבות הפיננסיות יש עוד סיבה ביטחונית מסווגת שהוא לא יכול לפרט וכו' והוא העלה בפניהם טיעון
בועז בן צור · ראשית שהוא לא יכול לפרט בנוכחות כולם.
יהודית תירוש · ראשית כולם, ואחרי זה כשיצאו חלק מהאנשים הוא העלה בפניהם טיעון שקשור במשרד הביטחון לימים כששאלתי אותו מה זה הטיעון הביטחוני? הוא אמר לי שהוא לא רוצה להיכנס לזה לעומק, הוא אמר שצריך לעשות את זה כי חלל זקוקה לכסף.
מימון שמילה · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית זה נכון?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית בסדר
שי אילון · ראשית הוא לא נשאל על זה
יהודית תירוש · ראשית דווקא פילבר נשאל על זה, חבל שחברי אומר את זה סתם, כי פילבר בהחלט גם הוצג לו מסמך בעניין הזה אז חבל לומר את זה סתם, אבל אם זה טעות של חברי אז אני מצטערת. שאלה אחת, אני רוצה באמת לשאול אותך מעט ואני חושבת שכמעט עם זה נסיים, כמעט, יש עוד חובות קטנים על נושא התשתיות הפאסיביות. אני רוצה לשאול אותך עד כמה אתה רצית שהתיק יושק באוגוסט 2015 של התשתיות הפאסיביות?
מימון שמילה · ראשית מאוד
יהודית תירוש · ראשית למה?
מימון שמילה · ראשית כי בסוף זו המהות של כל השוק הסיטונאי
יהודית תירוש · ראשית אוקי. תסביר על הנושא הזה מה קרה שם בנושא הביטחון, התחלת קצת לגעת בזה אבל אמרת,
מימון שמילה · ראשית מה שאומר שוק התשתיות הפאסיביות, מכיוון שבזק מגיעה עם הצינורות שלה, הקנים בשפה המקצועית לכל בניין ובית במדינת ישראל ורצינו שחברות אחרות יתחרו בה, ואין היגיון שחברות המתחברות סלקום, פרטנר ואחרות יתחילו לחפור שוב את כל המדרכות והמדשאות ויגיעו לכל בית, הרפורמה אמרה שהם יכולים להיכנס לגובים, לבורות של בזק ולצינורות של בזק ובאמצעותם להגיע לבתים ולהתחרות בבזק ולספק שירות תשתית... שזה סיבים אופטיים. בזק התנגדה לפתוח את הצנרת שלה למתחרים, היא הגישה על זה בג"ץ, בג"ץ דחה אותם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית חוזרים אחורה?
יהודית תירוש · ראשית לא, לא, אני שואלת על העניינים הביטחוניים
מימון שמילה · ראשית בזק ברגע שהבינו שבג"ץ דחה אותם ואנחנו עובדים לפי חוק והרפורמה הזאת צריכה להיות מיושמת התחילו להעלות קשיים אחרים. פנו לגורמי הביטחון וגורמי הביטחון פנו אלינו ואמרו לנו תראו, מה זה, כל חברה תיכנס פה לגובים של בזק ולתשתיות של בזק? יש אתרים ביטחוניים, יש מוסדות כאלה ואחרים אז התחיל לנו מהלך די ארוך עם שירות ביטחון כללי ואחרים להסביר למה אין פגיעה ביטחונית ובסוף הם קיבלו את עמדתנו ואמרו שהדבר הזה יוכל להיכנס. ב-1 לאוגוסט הגענו אליו כזה ממש על אדי דלק.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. מה נקבע בעניין הזה של הסוגיה הביטחונית? אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית לגבי סלקום ופרטנר אני הבעתי עמדה בפני השירות שהם מפוקחים על ידם בדיוק כמו בזק ואני לא רואה שום סוגיה שאין דרך לא לעשות את הדבר הזה ולכן הם הסכימו איתי ונתנו את ההיתר. לאחר מכן בזק אמרו אך ורק עובדי בזק הם אלה שישחילו את הסיבים של סלקום ופרטנר, בהתחלה אמרנו בסדר, אחרי זה ראינו שהעבודות מתעכבות ולא מתבצעות ואמרנו שגם עובדי קבלן של סלקום ופרטנר יכולים לעשות כי הם נבדקים בדיוק כמו עובדי קבלן של בזק, כפינו את זה על בזק שזה יקרה וזה קורה היום. אגב, זה הביא את המהפכה היום, הדבר הזה.
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני רוצה לשאול אותך איך לעמדתך כמי שהיה שם, איך מר פילבר התנהל בכל הנושא של הנושאים הביטחוניים ומה אתה ציפית ממנו?
מימון שמילה · ראשית אני ציפיתי לקבל גיבוי מלא ולעמוד מאחורי ויחד איתי לדחוף מול גורמי הביטחון, הרגשתי די בודד, אני נאלצתי ללכת לכמעט הכי בכירים בשירות ביטחון כללי, מל"ל וגופים אחרים בצה"ל כדי לשחרר את כל החסמים הללו וברוך ה' הצלחתי.
יהודית תירוש · ראשית אני רגע אשאל אותך שתי שאלות לדעתי אחרונות, בלי נדר אבל אני כבר רואה שזה לא שתי שאלות אבל זה ממש קצר. אני אומרת לפרוטוקול את כל המסמכים שהציגו לך בחקירה שעברו, אנחנו נחסוך, לא נראה לך אותם אבל זה מסמכים שגם ראית אותם אצלנו כשעברת לבד בריענון, שהציגו לך בחקירות. אני אומרת אותם לפרוטוקול, ת/501 ת /,484 ת /,491 ת /,514 ת /,511 ת /,513 ת /,512 ת /,517 ת /,516 ת /,477. נ/2559 ת /,571 ו - ת/509 כל זה בתמצית מסמכים שהועברו בין מר פילבר לאנשי בזק, חלקם טיוטות, חלקם מסמכים פנימיים, כל מה שהוצג בפניך ואני רוצה לשאול אותך אם אתה ידעת בזמן אמת על התעבורה הזאת?
מימון שמילה · ראשית לא הכרתי שום תעבורה כזאת
יהודית תירוש · ראשית אוקי. אני גם שואלת אותך כשאלה כללית כי שאלנו את זה רק פרטני, אז אני שואלת אותך כשאלה כללית, ואם התשובה היא אותה תשובה אז גם מה שאתה רוצה, אני לא רוצה לחזור על דברים, איך הגבת בחקירה כשראית את התעבורה הזאת שלא ידעת עליה?
מימון שמילה · ראשית זה הלך והסלים, התחיל בהבנה וזה נגמר במשפט שאני מצטער שאמרתי אותו
יהודית תירוש · ראשית אז לא נחזור עליו. אני אשאל אותך עוד שתי שאלות, עם נדר אתה בעצמך נפגשת עם גורמים מפוקחים?
מימון שמילה · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית איפה?
מימון שמילה · ראשית בדרך כלל במשרד שלי, אצלם באתרי החברה, היו לי גם מפגשים בבתי קפה
יהודית תירוש · ראשית בבתים של המפוקחים שלך?
מימון שמילה · ראשית לא נפגשתי בבתים
יהודית תירוש · ראשית למה?
מימון שמילה · ראשית לא נראה לי הגיוני שניפגש עם מפוקח בביתו הפרטי
יהודית תירוש · ראשית במהלך החקירה מה זכור לך לגבי מעבר שלך בתוך החקירה על חומרים שאצלך לבקשת חוקרים?
מימון שמילה · ראשית שוב?
יהודית תירוש · ראשית עד כמה במהלך החקירה כשאתה נחקרת עברת על חומרים אצלך בטלפון או במייל לבקשת החוקרים? אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית אני בדרך כלל זה היה מיוזמתי אם אני זוכר טוב
יהודית תירוש · ראשית אבל מה קרה מיוזמתך?
מימון שמילה · ראשית שאלו אותי שאלות ואז אמרתי, כמו שהיום אמרתי, אני אין לי בעיה לבדוק ולהציג פה בפני בית המשפט בפני כולם כל מה שיש לי.
יהודית תירוש · ראשית ואתה זוכר מה נעשה בעניין הזה כשאמרת שאין לך בעיה?
מימון שמילה · ראשית היו מקרים שהם רצו לשמוע מה אני אומר ויכול להיות שהם הקלידו את זה וברוב המקרים אמרו לא צריך, אין צורך.
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת עד כמה נתנו לך לעיין בטלפון שלך, אתה זוכר?
מימון שמילה · ראשית לא נתנו לי הרבה פעמים, בדרך כלל החקירות זה זוועה מבחינתי, לא חשבתי שככה חוקרים עדים, ממש, לקחת מישהו 11 שעות ולהכניס אותו לחדר של שני מטר, הרגשתי כאחרון העבריינים. לצאת לשירותים עם ליווי של איזה ז'לוב, הרגשה לא נוחה ואני חושב שזה פגע בי. הטלפון שלי לא איתי, הוא בחוץ, מחפשים אותי, אני לא יכול לעיין בו זה היה בניירות ערך. בלהב כבר היה יותר קל.
יהודית תירוש · ראשית אתה זוכר, רק לשאלתי, אתה זוכר אם הוכנס לך הטלפון כדי שתוכל לעיין במסמכים?
מימון שמילה · ראשית אני חושב שהיו, יכול להיות שהיה שנתנו לי ותרם לשאלות
יהודית תירוש · ראשית אתה זוכר ששלחת, אם שלחת לאחר מכן מסמכים?
מימון שמילה · ראשית כן, ציינתי את זה ביום אני חושב של החקירה האחרונה שלי אצל חוקר בשם ערן, אני הרגשתי שקצת, מילה קשה, הטעו אותי בחקירות ולכן הייתי מתוסכל והלכתי למשרד והתחלתי להוציא חומרים שיש לי ושלחתי לו ארבעה - חמישה מיילים שמסבירים את מה שהיה. יכול להיות שבשאלות שלו הוא התחיל לשאול אותי שאלות על, כנראה הוא התכוון לסעיף 7 ושאל אותי על ברוריה או להיפך, וזה ממש הטעה אותי וגרם לי לומר דברים שלא נכונים, הוביל אותי לא נכון. זה קומם אותי והרגיז אותי וחשוב לי לומר שהדברים ייאמרו, אפילו התלבטתי לשלוח את זה ליועץ המשפטי לממשלה באותה עת, אבל בסוף הסתפקתי בלשלוח אליו והוא אישר לי שהוא קיבל
יהודית תירוש · ראשית את המיילים?
מימון שמילה · ראשית את המיילים שלי עם כל הצרופות
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אין לנו עוד שאלות כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני רצה משהו?
שי אילון · ראשית אני מעוניין גברתי לשאול בחקירה נגדית, לשאול בעניין הזה שתי שאלות לא מהחקירה שהכנו, כן מהשמיעה של מה שהיה היום כדי לנקש איזה טעות אפשרית וכדי שנוכל להמשיך ברשותכם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רק שנייה.
משה בר-עם · ראשית אתה רוצה להתחיל בחקירה נגדית ומר חן ימשיך בשבוע הבא?
שי אילון · ראשית נכון, מר חן יחקור את החקירה הנגדית במלוא היקפה אבל הדבר הזה הוא נדרש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לצורך מה זה? כדי לתקן טעות שאדוני חושב?
שי אילון · ראשית נכון, כן, כן, לא בטוח שתהיה, רציתי לברר איזשהו עניין
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם אדוני רוצה, ישאל.
הודעת מערכת · נגדית ע"ת 22 - מר מימון שמילה לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד שי אילון בחקירה נגדית
שי אילון · נגדית מר שמילה שלום, שמי שי אילון, אני אשאל אותך
מימון שמילה · נגדית מה שמך?
שי אילון · נגדית אילון, אני אשאל אותך כשתיים - שלוש שאלות מטעמם של אלוביץ.' אתה נחקרת ארבע חקירות נכון?
מימון שמילה · נגדית כמדומני חמש
שי אילון · נגדית חמש חקירות? בוא ננסה לעשות בזה סדר כי זה לא עניין ל... אם חברי יכולים לסייע גם. שתי חקירות אני מכיר ברשות לניירות ערך,
מימון שמילה · נגדית נכון
שי אילון · נגדית היו יותר ברשות?
מימון שמילה · נגדית שניים ברשות, שלוש בלהב
שי אילון · נגדית שלוש בלהב?
מימון שמילה · נגדית זה מה שאני זוכר
שי אילון · נגדית אז תיכף נגיע גם לזה, על שלוש בלהב. אני מכיר שתיים, אבל יכול להיות שאני לא מכיר את הכל. נסתכל כרגע על החקירות ברשות, יש פה העניין של הטעות שאני מעוניין לתקן כבודכם, חקירה ראשונה שלך אותה חקירה שסומנה 89א' היא מיום 18.7.2017 החקירה השנייה שלך שנרשם עליה וגם פה חברתי אמרה היום מיולי 2017 היא לא הייתה מיולי 2017, זו הטענה שלי, היא הייתה לא ב - 27.7.2017 כפי שנרשם על גביה, חקירה 89ב' אלא ב - 29 לספטמבר 2017
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית חודשיים אחר כך?
שי אילון · נגדית חודשיים אחר כך, כנראה טעות בהקלדה. על זה, אני לא מצפה ממך לזכור את התאריך עכשיו כשאתה יושב מולי,
עודד שחם · נגדית אי אפשר לברר את הדבר הזה מול המדינה? זה לכאורה לא עניין לחקירה נגדית.
שי אילון · נגדית אציע בעניין הזה משהו, א. חברי נמצאים
עודד שחם · נגדית אולי פשוט תבררו את זה ביניכם, זה לא צריך להיות עכשיו, זה עניין לכאורה בעל אופי טכני, אולי יש פה
יהודית תירוש · נגדית מה שאני רואה שברישומים...
שי אילון · נגדית אז כנראה זה היה בטעות, פשוט אמרת ההודעה היא מיולי 2017 היום וחשבתי שאנחנו חלוקים, אנחנו לא חלוקים, נעבור הלאה. עניין נוסף, שלוש חקירות בלהב, שתי חקירות בלהב?
מימון שמילה · נגדית אני זוכר שלוש. אם אני טועה אז יתקנו אותי
בועז בן צור · נגדית אנחנו קיבלנו שתיים.... שעלו פה לא קיבלנו.
עודד שחם · נגדית העד לא הולך הביתה כמדומני.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית לכם יש חמש חקירות?
עודד שחם · נגדית אז תבדקו את העניין ואם יישאר,
יהודית תירוש · נגדית זה בחומר הסרוק
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית יש למדינה חמש חקירות, אז אפשר לברר את זה מולם.
עודד שחם · נגדית כן, תצליבו אחר כך
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית לא צריך את העד בשביל זה.
דובר לא מזוהה · נגדית ---- יש את חקירת ההשלמה מינואר 2019 שעליה הוא דיבר
שי אילון · נגדית אני אעשה כמצוות בית המשפט, אני רק אשאל ואת זה נברר מול חברי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית אדוני לא רוצה להשאיר את השאר לחקירה הנגדית?
שי אילון · נגדית רק עוד עניין אחד ואני אשאיר את השאר, אלה דברים שרשמתי כאן בכל זאת זה טרי אולי חברתי שאלה באחת השאלות, אמרה לך, העלית מיוזמתך במסגרת ישיבת הריענון שקיימת במשרדם שקיימת איזושהי טענה שהטלפוניה לא משמשת היום או כן משמשת היום, ה... עצמה איננה מעניינת אותי, סליחה, אלא העניין שהעלית מיוזמתך ואני רוצה לשאול אותך וכל תשובה פה בסדר, האם אתה עקבת אחרי התפתחות המשפט פה בתקשורת? באמצעים אחרים כך שיכולת לבוא מיוזמתך לומר לחברי שאתה רוצה לתקן משהו, או להעיר משהו?
מימון שמילה · נגדית עקבתי אחרי המשפט, לא באופן עקבי, אפילו תוך כדי זה שאני יושב פה אני מקבל פה הודעות מחברי על דברים שכנראה הם מהספסלים האחוריים מוציאים החוצה וזה לא השפיע על עדותי, כל מה שאמרתי אמת לאמיתה למיטב זיכרוני וזה לא השפיע עלי.
שי אילון · נגדית כמו שאמרתי כל תשובה היא בסדר, רק גם בעקבות זה אני שוב מפציר בכבודכם להדריך את העד על... משתיקה.
מימון שמילה · נגדית נאמר לי גם על ידי הפרקליטות יותר מפעם אחת, אני מקפיד
בועז בן צור · נגדית יש לי רק בקשה צנועה, העד התייחס בחקירה לכך שיש תכתובות ומסמכים שלא נמצאים בנוגע, רק למסגר את זה אז אם אפשר מר שמילה, אם אפשר להעביר את זה לתביעה כמה שיותר מהר?
מימון שמילה · נגדית תגידו איך אתם רוצים שזה יעבור. יש המון
בועז בן צור · נגדית התייחסת למיילים שהיו למועצה בקשר לפנייה של YES עם הכלכלן,
מימון שמילה · נגדית על מה שדיברתי שבתקופה של גלעד ארדן וניר אוגולניק שרשות התחרות, ההגבלים?
בועז בן צור · נגדית ועל המועצה, אמרת משהו שבמועצה שהיית יושב ראש בהם, על הסוגיה הזאת.
מימון שמילה · נגדית כן, כן, אבי עזוז
בועז בן צור · נגדית כן, נכון, אבי עזוז אז אם אפשר את המסמכים האלה אפשר לרכז ולהעביר לתביעה והתביעה מיד כמובן תעביר את זה אלינו מבלי לשוחח כמובן
מימון שמילה · נגדית מבחינתי בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית מר שמילה מחר לא נראה אותך כמו שכבר הבנת, הדיון מחר בוטל, אני מאוד מקווה שנראה אותך ביום שני שעו"ד חן יהיה בריא, א. תהיה בקשר, אמנם התחילה החקירה הנגדית אבל תהיה בקשר עם התביעה בעניין הזה ובעניין המסמכים. ב. לא לדבר עם אף אחד על המשפט תשתדל להימנע כדי שלא ייכנסו הדברים שאתה לא רוצה שייכנסו, תשתדל להימנע מדברים חיצוניים כדי שתגיע לכאן עם מה שהיה ולא עם מה שיש מהיום והלאה.
מימון שמילה · נגדית מקפיד על כך
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בסדר? אז באמת תשתדל ולא לדבר עם אף אחד עו"ד תירוש א. תעדכנו אותנו ביום ראשון מה קורה ביום שני. ב. אמרתי כבר, אני מקווה שעו"ד חן יהיה בריא ואם לא, תבואו בדברים כדי שנמלא את יום שני עם מישהו אחר. תודה רבה לכולם, בריאות, כל טוב. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד

הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.