פרוטוקול 14.12.2022

עד מרכזי: יפעת בן חי שגב · 993 אמירות.
הודעת מערכת תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן בוקר טוב לכולם. היום ה - 14 בדצמבר 2022. תיק פלילי 67104-01-20 בוקר טוב לגברתי.. ד"ר יפעת בן חי שגב: בוקר טוב.
רבקה פרידמן-פלדמן מה שלומך? ד"ר יפעת בן חי שגב: בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן הבקשה היא לקרב את המיקרופון כי לא שומעים טוב. האזהרה מאתמול להעיד את האמת בלבד עדיין בתוקף ואנחנו ממשיכים. בוקר טוב, מר לוין. סידרנו לכם אולם צפייה. יש לכם עוד אולם. מר איתמר לוין עיתונאי )(: בוקר טוב גברתי. מאחר שבית המשפט, אני מבין שפשוטו כמשמעו ירד לזירה וקבע פה סדרי ישיבה, אין לי ברירה אלא לפנות לבית המשפט בנושא הטכני הזה. בית המשפט קבע כאן שההפרדה של ספסלים, אני אעיר בסוגריים שלטעמי זה מקרה של איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף, אבל זה סיפור אחר. בית המשפט גם לפי הבנתנו קבע שולחנות לתקשורת – זה לא נשמר לא נשמר היום. יש מי שדואג להזמין לשם אנשים שאינם עיתונאים..
רבקה פרידמן-פלדמן אדון לוין, בוא נעשה סדר. הדיון הוא בדלתיים פתוחות. מי שרוצה להיכנס, ובלבד שהוא עומד בתנאים של שהייה באולם בית משפט, יכול להיות נוכח. אני מציעה שאם יושב ליד שולחן מישהו שלא עובד עם מחשב, שיפנה את השולחן למישהו שיש לו מחשב וצריך את השולחן. מעבר לזה, יש גם אולם צפייה שאפשר לשבת בו. אני מניחה שיש שם גם שולחנות. זה מה שאפשר לעשות אבל באמת, אם מישהו לא חייב לשבת ליד שולחן כי אין לו מחשב, שלא ישב ליד שולחן. מר לוין: קודם כל, נקודתית זה פותר את הבעיה.
רבקה פרידמן-פלדמן אני לא ארד לעשות שם סדר. מר לוין: לא. ברור.
רבקה פרידמן-פלדמן אני לא נכנסת לאולם לעשות שם סדר. מר לוין: ברור. מאחר שנאמר לנו שמה שקורה כרגע, זאת הנחיה של בית המשפט. לכן אני פונה לבית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן הנחיה של בית המשפט היא שיש אזור של קהל, שזה כולל כל מי שהוא לא צד בתיק, ויש אזור שמיועד, ושולחנות וכיסאות שמיועדים לצדדים בתיק. זו החלוקה. מר לוין: אין בעיה.
רבקה פרידמן-פלדמן בלי הבדל מי נכנס ומי לא נכנס. זו החלוקה וזו אכן הוראת בית המשפט, כדי לשמור על איזשהו סדר באולם וזה לא תלוי איש ולא תלוי אנשים ולא תלוי מי, מה ומו אלא איזושהי חלוקה שהיא מקובלת, בוא נאמר שהיא מקובלת גם בעולם, שקהל לא יושב יחד עם הצדדים בתיק. מר לוין: בסדר גמור.
רבקה פרידמן-פלדמן אלא הכללים. לנוחיות של מי שרוצה להיות, יש אולם אחר. אני מניחה שהוא גם יותר מאוורר, יותר מרווח, שומעים בו אולי אפילו יותר טוב מאשר כאן. שיהיה לכולם יום טוב. מר לוין: גברתי, עוד נקודה אחת. בית משפט שלשום העיר על רעשים שהיו כאן. למרבה הצער ההערה האת נפלה על אוזניים ערלות משום שאתמול התופעה הזאת חזרה על עצמה. אני לא מדבר על דיבורים קטנים בין אנשים, גם אני חוטא בזה.
רבקה פרידמן-פלדמן מר לוין, אני לא נמצאת מאחור. אני יודעת מה מגיע אלי ואני לא מנהלת כאן משפט על מה שקורה מאחור. לשם כך יש מאבטח קבוע באולם. אם יש איזושהי בעיה, תפנו לאבטחה. הם אמורים לטפל בזה כי באמת אנחנו מכאן לא יכולים לטפל במה שקורה מאחור. אנחנו מנסים להשתלט על מה שיש לפנים, ומה שיש מאחור, ככל שיש בעיות, המאבטחים שלנו הם הכתובת לכל תלונה. אין לנו דרך לברר אלא אם אנחנו שומעים או רואים משהו בעצמנו וזה דרך כלל לא קורה. מר לוין: כי המרחק עושה את שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן יש לכם תלונות על זה שזה לא מטופל, אבל אנחנו בדרך כלל פשוט לא רואים או לא שומעים מה שקורה שם. כל תלונה, הביטחון יטפל בה. הם יודעים. הם נמצאים כאן כדי לשמור על הסדר ואם יש בעיות, תפנו לביטחון וזה יטופל. מר לוין: הבעיה היא שגם אתמול וגם היום היינו עדים למקרים שאנשים לא ממלאים את ההוראות של הביטחון.
רבקה פרידמן-פלדמן מר לוין, מה שאני לא שומעת מכאן או לא רואה מכאן, אני לא יכולה לעשות שום דבר. מר ציפורי: גם הוא לא ממלא את ההוראות.
רבקה פרידמן-פלדמן אדון ציפורי, אדוני ישב בבקשה. זה המצב. אם יש תלונות לזה או אחר, הכתובת היא הביטחון. אם זה מעבר לזה, אתם יודעים מה צריך לעשות. אי אפשר לטפל כאן אלא אם זה מגיע עד אלינו. מר לוין: יכול להיות שלא תהיה ברירה משום - - -
רבקה פרידמן-פלדמן ככל שאנחנו שומעים משהו או רואים משהו בעצמנו, אנחנו יכולים לטפל בו. ככל שאנחנו לא רואים או לא שומעים, אנחנו לא יכולים. מר לוין: יכול להיות שבאמת לא תהיה ברירה משום שמה שבית המשפט רואה מהמרחק הזה, זה קצה הקרחון של תופעה חסרת תקדים בחומרתה ובהיקפה שמתנהלת בתוך האולם.
רבקה פרידמן-פלדמן מר לוין, אני לא מתכוונת להיכנס לזה. אני מתנצלת אבל אני לא מתכוונת להיכנס לזה. מר לוין: בסדר גמור.
רבקה פרידמן-פלדמן הכתובת היא כתובת אחרת. זה יטופל, זה אמור להיות מטופל. כל תלונה שיש צריכה להגיע למקום המתאים לה. אני אומר אולי בפעם הרביעית שמה שאנחנו לא רואים או לא שומעים במו עינינו, אנחנו לא יכולים להעיר עליו. אני לא אכנס עכשיו למי אמר מה למי כשכל אחד יגיד משהו אחר. מר לוין: בסדר גמור. אנחנו נפנה בצורה מסודרת.
רבקה פרידמן-פלדמן יש כתובת למי לפנות. מר לוין: תודה.
רבקה פרידמן-פלדמן חוץ מזה, הכול טוב? מר לוין: ברוך השם. קריאה: הרוב.
רבקה פרידמן-פלדמן שבאמת יהיה יום טוב. כל מי שיושב שם וצפוף לו, אני אומרת שיש אולם אחר, אולם צפייה, זה יותר נוח, שומעים שם מצוין, זה יותר מרווח, פחות סיכוי להידבק או פחות חשש להידבק במשהו ואתם מוזמנים לשבת שם. עורכת דין תירוש, נראה לי שהגענו אליך. בוקר טוב.
יהודית תירוש תודה גברתי. גברתי, אני אתחיל עם חוב מאתמול שזה ההודעות של דוקטור בן - חי שגב והמזכר. אני אבקש לסמן אותן. הודעה אחת היא מתאימה לסריקה אבל שתי ההודעות האחרות, מטעמי שמירה על היערות.
רבקה פרידמן-פלדמן ההודעה תהיה ת/751.
יהודית תירוש וגם המזכרים.
רבקה פרידמן-פלדמן כמה מזכרים?
יהודית תירוש אחד.
רבקה פרידמן-פלדמן המזכר הוא ת/752.
יהודית תירוש אנחנו מתחילים. בוקר טוב ד"ר בן - חי שגב. ד"ר יפעת בן חי שגב: בוקר טוב.
הודעת מערכת · ראשית ע"ת 33 ד"ר יפעת בן חי שגב – המשך חקירה לעו"ד יהודית תירוש
יהודית תירוש · ראשית כמו שהתחלתי ואמרתי לך אתמול, ואני חושבת שאנחנו נמשיך בזה גם היום, אני חושבת שאת גם תיווכחי לראות שאנחנו עוסקים בעובדות שרלוונטיות לאולם בית המשפט שיכול להיות שמבחינתך הן היו טריוויאליות ולא היה בהן שום דבר חריג, אבל אנחנו מבררים את העובדות. אין כאן התייחסות ואין כאן הטלת דופי בך בשום צורה או התייחסות לחוסר תקינות שלך בשום צורה. חשוב לי להגיד את זה כבר כאן. חשבתי שזה גם נאמר אתמול אבל אני רוצה להבהיר את זה כי זאת המסגרת ואנחנו מבררים את העובדות שרלוונטיות לתיק הזה. אתמול סיימנו את היום בהתייחסות לדברים שסיפרת בחקירה שמר פילבר אמר לך בקשר למיזוג. אני אומרת לך שבעניין הזה גם הצד השני לשיחה, מר פילבר, סיפר דברים דומים. אני רוצה להקריא לך. הוא הוסיף גם איזשהו ניואנס שאני חושבת שאת תסכימי איתו כי נדמה לי שגם את הוספת אותו. בריענון הזיכרון. אני רוצה להקריא לך את הדברים ותגידי לי אם התיאור שלו, שהוא נראה לי דומה לתיאור שלך, תואם. אני מפנה אותך לפרוטוקול – אני אקריא לך גם מהחקירה הראשית שלו כאן, מהעדות שלו בחקירה הראשית שלו כאן באולם וגם מהחקירות במשטרה כי אנחנו גם הגשנו את החקירות שלו במשטרה ואני שמה גם את זה בפניך. אני מקריאה מפרוטוקול מיום 28 במרס 2022, החל מעמוד 12,058, מסוף העמוד: "אוקיי, סיפרת כבר ששוחחת איתה – מדברים עליך לפני כן, על ההיכרות – לאחר ההנחיה במועד כלשהו. אני רוצה רגע שנתעכב על זה. מה אמרת לה קודם כל?" "אמרתי לה שראש הממשלה ביקש ממני לקדם את המיזוג. זה היה אחרי שדיברתי עם דנה, שדנה אמרה לי שאין בעיה וכמו שאמרתי נתנה בעצם איזה אור ירוק ואמרתי לה שאני מבקש שתקדם את זה במישור, במגרש ששייך אליה". "מה היא השיבה"? "בגדול היא אמרה לי שיש לה, שהיא ממתינה לאישור תקציבי של המנכ"ל, מנכ"ל המשרד, כדי לקחת יועץ כלכלי שישלים את העבודה שנדרשת כדי שהיא תוכל להביא את הנושא הזה למועצה." "עד כמה היא אמרה לך שיש לה קושי לעמוד בלוחות הזמנים"? "היא אמרה שזה יהיה קשה, היא תמיד קצת - אני אהיה זהיר בלשוני - עשתה את זה תמיד קצת יותר מסובך ממה שזה אבל היא אמרה שיש קושי לכנס קוורום, זאת אומרת, לאסוף את כל המועצה עד לתאריך מסוים או משהו בסגנון הזה". "ומה אתה אמרת,? מה השבת"? "אני נתתי לה להבין שזה חשוב ושהיא חייבת לסיים את זה עד לתאריך הזה." בהמשך, בעמוד הבא, "בפועל, מה קורה אחרי אמירה במשרד שהשר רוצה לקדם משהו"? "באופן כללי, גם כשמנכ"ל בא ואומר, אבל בטח כששר בא ואומר, אומרים לו אבל היא לא כפופה למנכ"ל פשוט. אז הוא עונה: אה, לגביה?" שואלים אותו: "כן, את מדברת לגביה, לגביה זה עובר לעדיפות גבוהה. באופן כללי במשרד כשמנכ"ל או שר, אני רוצה שתעשו עכשיו את זה – אז עובדים ככל שהם לא מרדנים מעבירים את זה לעדיפות גבוהה של ביצוע. במקרה הזה כשאני בא ואומר לה, אני בעצם העברתי לה, הרי בסוף היא כפופה לשר, אז אני העברתי את המסר מהשר שמבחינת השר הוא ביקש שיביאו את זה לחתימה." אני שואלת אותך אם התיאור שלו בגדול תואם פחות או יותר את איך שאת זוכרת את הדברים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. אל תעני. גברתי סיימה את השאלה?
יהודית תירוש · ראשית כן, אבל אם יש התנגדות שמתייחסת לעדות של פילבר, אז קודם כל אני גם אבקש שהעד יצא ואני גם אזכיר את הדברים שדוברו כאן לאורך כל הדרך.
בועז בן צור · ראשית אין תוכנית לשום דבר. בסדר?
יהודית תירוש · ראשית לא, לא. גם לא תוכנית. אני אבקש שהעדה תצא, אם אפשר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית צריך להוציא את העדה?
בועז בן צור · ראשית לדעתי לא. אבל אם חברתי רוצה, אין בעיה.
יהודית תירוש · ראשית למען הזהירות ואז נשמע אם טעיתי בהערכתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
בועז בן צור · ראשית כבודה, אני מסתייג לחלוטין מהפרופוזיציה של חברתי שזה התיאור של פילבר, משום שפילבר נחקר כאן בבית המשפט, יש לא מעט מופעים שלו גם בסוגיה הזו. כרגע לא התייחס לכך שבכלל זה לפני כל פגישה נטענת עם מר נתניהו, אני שם את זה כרגע בצד, נברר את זה, אבל כשחברתי אומרת זה התיאור של פילבר, יש לנו תיאורים נוספים שיתכן שאמרתי, כי שמעתי את זה מההוא, שמעתי את זה וזה לא מהשר וזה היה לפני. לכן אי אפשר להציג את זה ולהגיד על זה שזה הרושם שלי כך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ההסתייגות היא ל - ה.
בועז בן צור · ראשית כן. זה אחד התיאורים אבל אחד מני כמה.
יהודית תירוש · ראשית אני לא חושבת שאני צריכה להגיד לה שזה אחד התיאורים. אני יכולה להגיד לה שזה דברים שהעד אמר כי אני ציטטתי דברים שהעד אמר.
משה בר-עם · ראשית אבל אם הוא אמר דברים נוספים שסותרים?
יהודית תירוש · ראשית אם הוא אמר דברים אחרים שסותרים, אני אקריא לו גם מהמשטרה, וככל שהוא אמר אחר כך בנגדית משהו שהוא סותר וחברי ירצה להציג לה אותו, הוא יציג לה אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ההתנגדות היא שלא ייראה שזה הדבר היחידי.
בועז בן צור · ראשית צריך לדייק ולומר שזה אחד התיאורים.
יהודית תירוש · ראשית אני לא צריכה להגיד שזה אחד התיאורים. אני צריכה להגיד שאלה דברים שהעד מסר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מספיק. להגיד שאלה דברים שאמר העד, זה בסדר.
יהודית תירוש · ראשית אלה דברים שהעד אמר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תודה עורך דין בן צור. אפשר להכניס את העדה.
בועז בן צור · ראשית בחקירה הנגדית הכול יבורר.
הודעת מערכת · ראשית (העדה שבה לאולם.)
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הקריאו לך דברים שאמר מר פילבר.
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת את ההתייחסות שלך לדברים שהקראתי לך שהעד אמר, האם זה תואם באופן כללי את הדברים שאת זוכרת מהשיחה ד"ר יפעת בן חי שגב: קודם כל, אני לא זוכרת את השיחה בכזה פירוט ובטח כל מיני דברים. לא זוכרת בכזאת רזולוציה. כמו שאמרתי אתמול, הנושא של המיזוג נבדק עוד לפני פילבר והדחיפות הוגדרה עוד לפניו. אני כן יכולה לאשר שכאשר נפגשנו לפגישת העבודה הראשונה שארכה אולי שלוש שעות, הכנסתי אותו לכל הבעיות וכל הנושאים שנמצאים כרגע על סדר יומנו בתחום השידורים, על הגם הנושא הזה ואני נשאלתי איפה זה עומד ואמרתי שמבחינתי יש כבר את האישורים של המשרד ושל היועץ המשפטי והשב"כ וכולי, ויש איזה פקק שנוגע לייעוץ כלכלי ואני מקווה שזה ישתחרר. אני גם לא כל כך אהבתי את התיאור שלו של מסבכת את זה. אני לא סיבכתי. אני פשוט עמדתי על זה שזה יהיה בצורה יסודית ורצינית.
יהודית תירוש · ראשית כשהוא אומר שהוא אמר שזה יהיה קשה, יש קושי לכנס קוורום, לאסוף את כל המועצה עד לתאריך מסוים או משהו בסגנון? זה הגיוני.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני באמת לא זוכרת את זה. לא זוכרת אם היה קושי או לא היה קושי. אני מצטערת
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה להציג לך גם את מה שהוא אמר בחקירות שלו. ב - 21 בפברואר 2018, קובץ 1839, אין לי כרגע ת', עמוד. 130 זה מתחיל ב - "אוקיי, אתה מדבר עם יפעת בטלפון – אחרי שהוא סיפר על זה – מהנהן בראשו בחיוב נכון, ומה אתה אומר לה"? "אני אומר לה אנחנו צריכים החלטה כדי לקדם את העניין הזה, השר מבקש". חוזרת החוקרת: "כדי לקדם, השר מבקש?" הוא ממשיך: "השר מבקש שאני אקדם את המיזוג. לצורך העניין אנחנו צריכים את חוות ההיוועצות שלכם", ויש כאן המשך של הידברות. בהמשך הוא אומר: "אמרת לה שהשר מבקש לקדם או לאשר?" "השר מבקש". הוא אומר: "מבחינתי זאת הייתה הנחיה של השר". "למה"? "לא, אני לא אמרתי. פה אני אגיד ככה. אני לא אמרתי לה בשום שלב מה לקבל החלטה". הוא אומר: "אני לא אמרתי לה איזה החלטה לקבל, בסדר? איזה תוכן של החלטה לקדם. אני לא התערבתי, לחלוטין לא". "לא התערבת". "אני התערבתי בתהליך, זאת אומרת, נתתי פוש לתהליך. אני אמרתי שיש בקשה של השר לקדם את זה ומבחינת העניין, כשלזה יש שם קוד במשרד, כשאומרים שהשר רוצה, השר מבקש, השר הזה - כולם מבינים, מעלים את זה לסדר עדיפות גבוה." בואי נראה מה הוא אומר. הוא אומר: אני לא אמרתי לה איזה החלטה היא צריכה לקבל.
יפעת בן חי שגב · ראשית הוא יכול להגיד. את יודעת
יהודית תירוש · ראשית נכון. הוא יכול להגיד ואת לא תעשי
יפעת בן חי שגב · ראשית ברור
יהודית תירוש · ראשית אבל הוא גם לא אומר שהוא אמר לך
יפעת בן חי שגב · ראשית הוא לא אמר
יהודית תירוש · ראשית הוא לא אומר שהוא אמר לך איזה החלטה לקבל. איזה החלטה לתוכן העניין. הוא רק אומר נתתי פוש לתהליך, אמרתי לה שהשר מבקש לקדם את זה. זה זכור לך, הדבר הזה?
בועז בן צור · ראשית התנגדותנו הקודמת בעינה עומדת. אפשר להמשיך. בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את זוכרת משהו כזה? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני חוזרת ואומרת, תראו, עולה כאן המון השר מבקש, השר מבקש. אני רוצה להגיד משהו. היו נושאים ששר התקשורת וראש הממשלה פנה אלי באופן אישי וביקש. נושאים מקצועיים. הוא יכול היה לעשות את זה גם במקרה הזה. זה לא נעשה. אבל הוא כן פנה, זאת אומרת, אני חייבת להגיד מה זה השר מבקש? היה לי דיאלוג עם השר. בואו, כאילו. הוא היה שר התקשורת. הוא פנה ב - 24 במרס – אני מקווה שאני לא טועה בתאריך ומדייקת – וביקש.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מי זה הוא? ד"ר יפעת בן חי שגב: השר. ראש הממשלה ושר התקשורת פנה וכל המשרד וכל המועצה עבדו על זה מאז.
יהודית תירוש · ראשית את מתכוונת למכתב ההתנעה. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אין לנו טענה. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני גם אומרת, תשמעי, מה זה הוא מבקש, הוא יכול היה להרים לי טלפון ולבקש כמו שהוא עשה בנושאים אחרים.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. את זוכרת שאת הסברת כשדיברת בהודעה שלך, כשדיברו איתך בחקירה על ממשקים עם מר פילבר לעומת הממשקים עם אבי ברגר, את הסברת שהממשק עם מר פילבר היה יותר הדוק מאשר עם מר ברגר. את אמרת כי הוא תפקד כמנכ"ל פלוס. את אמרת: "לא הייתה לי גישה לשר כמו שצריך שתהיה לי גישה. דרך פילבר. היו לי כמה פגישות עם השר אבל רוב הקשר היה עם המנכ"ל". ואת אומרת: הממשק היה יותר הדוק כי הוא תפקד כמנכ"ל פלוס. אז הרבה דברים נאמרו לו על מנת שיעביר את זה הלאה ולקבל תשובות בחזרה. זוכרת שאמרת את זה בהודעה שלך?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני זוכרת שאמרתי את זה. אני גם זוכרת שכך היה ואני חוזרת ואומרת שבהחלט כיוון שמדובר בשר שהוא ראש ממשלה, אז לא מצאתי לנכון בכל דבר ועניין לפנות לשר, ואותו דבר להפך. אבל האם היה דיאלוג ישיר? היה. הייתה לי אפשרות לפנות. אני לא אטריד את השר בכל עניין פעוט.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור
יפעת בן חי שגב · ראשית בעניינים שוטפים שהם באמת עניינים שבשגרה, היה מנכ"ל והוא היה הכתובת
יהודית תירוש · ראשית למעשה, לפי מה שאת אומרת, גם לכאורה - - -
יפעת בן חי שגב · ראשית זה היה כך גם בתקופה ששמילה היה. זה משרד, צריך להבין, שידע הרבה מאוד תקופות של מילוי מקום, גם במועצת הכבלים והלוויין, גם במנכ"ל, וכך מתפקד המשרד. אגב, כמי שיש לה גם ניסיון במשרדי ממשלה, כך מתפקדים משרדי ממשלה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אוקיי. אמרת גם בחקירה שידעת שלפילבר עצמו – הוא לא אמר לך מה לעשות בהחלטות שלך אבל לפילבר עצמו - היה רצון לאשר את המיזוג עד למועד הזה.
יפעת בן חי שגב · ראשית באמת לא דיברנו על המהות. אני לא זוכרת שבאיזו שיחה דיברנו על האם צריך לאשר או לא לאשר. אני חושבת שגם אפשר להבין מהדברים, וגם מבניהם מבין השיטין, שזה לא היה על השולחן., זאת אומרת, אני ביצעתי עבודה מקצועית ויסודית ואני חושבת שגם פילבר ידע את זה וידע שאין מקום אפילו לדבר על זה.
יהודית תירוש · ראשית אני לגמרי לא חולקת על כך שאת ביצעת עבודה מקצועית ורצינית
יפעת בן חי שגב · ראשית לכן לא זכור לי שדיברנו
יהודית תירוש · ראשית אני רק שואלת על מה נאמר לך
יפעת בן חי שגב · ראשית לא דובר. אני לא זוכרת שבשום שלב הוא אמר לי אני רוצה שתאשרו את זה, אני רוצה שהשר לא זוכרת דברים כאלה.
יהודית תירוש · ראשית אני גם לא טוענת ולא חושבת שזה מה שהוא אמר לך
יפעת בן חי שגב · ראשית אולי לא הבנתי
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך אם את ידעת מה עמדתו של מר פילבר לגבי האישור, שמר פילבר חושב שצריך לאשר את העסקה הזאת
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. אני לא ידעתי מה עמדתו ופילבר אפילו לא היה מנכ"ל באותה עת. זה היה מימון שמילה פילבר בכלל היה בחו"ל למיטב זיכרוני.
יהודית תירוש · ראשית אני מדברת איתך מהתקופה שהתחיל ביניכם הקשר, ב - 28 במאי, תכף נראה את זה, ואני שואלת אותך אם בתקופה שהוא היה בתפקיד, גם לפני שהוא נכנס ממש וגם אחרי שהוא נכנס ממש, הוא אמר לך משהו כזה.
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. הוא לא אמר לי ואני גם לא חושבת שהיה לו בסיס להגיד. הוא רק נכנס להיכרות עם המשרד. זו הייתה פגישת היכרות.
יהודית תירוש · ראשית אני אקריא לך דברים שאמרת בהודעה שלך, בגיליון 13 שורה 7 עד 12. שואלים אותך: "מה הייתה עמדת משרד התקשורת לנושא לפי הידוע לך"? ואת אומרת: "אין לי מושג. אני מנסה להיזכר ולשחזר. אני בזמנו הבנתי שיש רצון לאשר. אני בכוונת מכוון לא התערבבתי ולא מתערבבת בתוך המשרד. אני מבחינתי שמו בקשה, אני בודקת". שואלים אותך: "למי היה רצון לאשר"? תשובה: "על ידי מומו. הבנתי שיש מגמה לאשר, שיש תמיכה של המשרד. לא יודעת אם הייתה חוות דעת כזו או אחרת, אלה לא דברים שמגיעים אלינו בכלל." את חוזרת בך מהדברים האלה שאמרת בהודעה?
יפעת בן חי שגב · ראשית תראי, מה שהקראת כרגע, זו דוגמה קלאסית למה שכיוונתי אתמול. זה היה סתם מעניין אותי, לשם התרגיל, לבדוק באיזה שלב של העדות נשאלתי את הדברים האלה כי אני אמרתי שהמתודולוגיה שבה התקיימה העדות הזאת היא הביאה אותי למצב של ערפול זיכרון. אני אסביר. אני רוצה להסביר. אני הרי אתמול פתחתי ואמרתי שמועצת הכבלים והלוויין היא לא מועצה רגילה. בתוך המועצה ישבו באותה עת שלושה נציגים של משרד התקשורת. בוודאי שידעתי מהי עמדת משרד התקשורת. גם היה דין ודברים בינינו ובין משרד התקשורת. אני גם ציינתי אתמול שאני נכחתי בישיבה אצל מנכ"ל משרד התקשורת ב - 19 במרס. אני אגיד יותר מזה. אחת מההנחיות שלי לממלאת מקום מנהלת אגף הכלכלה במועצה הייתה לבדוק את עמדת המשרד ובחוות הדעת שהיא הגישה לי גם צוין שאין התנגדות של גורמי המשרד לאשר את המיזוג הזה וגורמי המשרד ישבו בתוך המועצה. זו האמת. עכשיו, מה אמרתי? לא יודעת. אני לא רוצה לחזור שוב לנקודה הזאת. זו האמת. זהו.
משה בר-עם · ראשית אמרת אני לא יודעת. איפה אמרת אני לא יודעת?
יהודית תירוש · ראשית היא התכוונה בחקירה. ד"ר יפעת בן חי שגב: מה אמרתי כאן, אני יודעת ואני יודעת מה, ואני חוזרת ואומרת שהדברים שאמרתי בחקירה הם לא מלאים. הם פשוט לא מלאים. אני אמרתי את זה אתמול. אני לא רוצה להיכנס שוב לדרמה הזאת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין צורך. ד"ר יפעת בן חי שגב: תתייחסו לזה איך שתתייחסו.
בועז בן צור · ראשית כבודה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין צורך להיכנס שוב. היא תענה את התשובות.
בועז בן צור · ראשית ברור, אבל היא תענה. אם העדה חושבת שחלק מהעניינים בתשובות שלה קשורות להליכים, אני מבקש לא לעצור אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אומרת שמבחינתה אין צורך להיכנס לדרמה, אז אמרתי שאין צורך.
בועז בן צור · ראשית בדיוק. העדה יכולה להגיד אין צורך וזה בסדר. אני לא רוצה להתווכח עם בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, אנחנו לא בוויכוח. היא מעידה מה שהיא מעידה.
בועז בן צור · ראשית בדיוק. היא מעידה בצורה חופשית. אם היא חושבת שזה רלוונטי - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, אנחנו לא בוויכוח בנושא.
בועז בן צור · ראשית נכון. זאת הבקשה שלי פשוט. אני לא זוכר שראינו את חוות הדעת של - - -
יהודית תירוש · ראשית זאת לא התנגדות עכשיו.
בועז בן צור · ראשית לא. אני רק אומר.
יהודית תירוש · ראשית זה לא קשור עכשיו. שחברי ירשום לעצמו דברים שהוא מעוניין בהם. זה לא במסגרת העדות שלה. אין שום בעיה. זאת באמת הפרעה בחקירה נגדית. אין צורך.
בועז בן צור · ראשית הפרעה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך עכשיו. קודם כל, אני מעדכנת אותך שזה היה שעתיים אחרי תחילת החקירה ואני גם אומרת, כמו שהקראתי, שהיו כאן שתי שאלות פתוחות – מה הייתה עמדת משרד התקשורת לנושא הזה לפי מה שידוע לך, שבהתחלה – גיליון 13, שורה 7 עד 12 – את אמרת אין לי מושג, ואז"אני מנסה להיזכר ולשחזר", ואז אמרת שאני בזמנו הבנתי שהיה רצון לאשר. כששאלו אותך למי היה רצון לאשר, אתה אמרת על ידי מומו ו"וגם הבנתי שיש תמיכה במשרד." אגב, זה לא מאוד שונה מהדברים שאת אומרת כאן שהבנת שיש תמיכה במשרד. הדבר היחיד שאת מוסיפה כאן מזיכרונך שלך, שאתמול הסברת שהוא זיכרון טוב, שזה מומו, כמו שאת קראת לו, אמר לך גם. ד"ר יפעת בן חי שגב: אין לי מה להגיב. אני אמרתי את הדברים כמו שאני רואה אותם במילים שלי. אלה מילים שלך. אני צריכה להגיב על זה? זאת שאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להפנות אותך גם להודעה של מר פילבר מיום 21 בפברואר 2018, קובץ 1839, אני חושב שזה בעמוד, 198 והוא אומר: "מה אמרת, שרוח המפקד היא"? הוא לפני כן מדבר רוח המפקד. הוא אומר שאת הבנת את רוח המפקד וזה קורה הרבה במערכות ציבוריות, אבל בהמשך שואלים אותו: "מה אמרת שרוח המפקד היא?" והוא אומר: "אמרתי שאנחנו צריכים לקבל המלצה של המועצה כדי להשלים את המיזוג עד לתאריך 23."
יפעת בן חי שגב · ראשית אני רוצה להגיד כאן משהו, אוקיי? וזה גם באמת אחד הדברים שהפריעו לי כשהתייחסתי לאופן החקירה. צריך להביא בחשבון, השר מחויב בהתייעצות עם המועצה. הוא לא חייב את עמדת המועצה. זה בכלל לא רלוונטי מה המועצה תמליץ או לא תמליץ. לשר יש את הפררוגטיבה לקבל את ההחלטה שלו לאחר שהוא עיין בעמדת המועצה ובעמדת המשרד ולתכלל את הכול ולהחליט על בסיס שיקול דעת.
יהודית תירוש · ראשית אני מסכימה. אני רק מדברת על כך שהוא בעצם אמר לך שהוא צריך את חוות דעת המועצה, לא משנה מה ההחלטה שלכם, עד ה - 23 ביוני לצורך - - -
יפעת בן חי שגב · ראשית אבל מה זאת אומרת? אבל גם אני רציתי את חוות דעת המועצה
יהודית תירוש · ראשית אני רק שואלת אם הוא אמר לך. אני לא אמרתי שאת לא רצית
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא זוכרת וזה גם לא חשוב בעיניי. אני מצטערת. לא חשוב בעיניי
יהודית תירוש · ראשית זה לא חשוב בעיניך. אמרתי, יש דברים שבעיניי - - -
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא זוכרת אם הוא אמר לי את זה
יהודית תירוש · ראשית את לא זוכרת. בסדר
יפעת בן חי שגב · ראשית הייתה לי איתו פגישה אחת של שעתיים. זה מעורר קנאה, הזיכרון המדויק שלו. שלי כנראה חלש יותר.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה שתנסי למקם את השיחה הזאת בתקופה. בחקירה דיברת על כך שהשיחה עם פילבר הייתה – אמרת"אני לא זוכרת אם זה ביום שהוא נכנס או למחרת, הייתה לנו פגישה כשהוא נכנס". זה מה שאמרת בחקירה שלך. אני מפנה לגיליון 26 שורה 7. עכשיו אני רוצה להציג לך פלט מסרונים שלכם כדי שנראה את התקשורת ביניכם. זה מתוך פ"ג/1. להודעה הפניתי, לגיליון 26, שורה 7 שאלה: "מתי מתחיל הטיפול באישור המיזוג מצידו של פילבר?". והיא אומרת: "אני לא זוכרת אם זה ביום שהוא נכנס או למחרת. הייתה לנו פגישה כשהוא נכנס." עכשיו אני רוצה להפנות אותך למסרונים ביניכם. יש גם שיחות טלפון. אם צריך, גם נגיע לזה. אבל אני רק אומרת שאני מגישה אותם. אני מגישה שלושה עמודים של מסרונים מתחילת הקשר ביניהם ועד לסוף המיזוג. לא את כל התקשורת שיש לעדה עם מר פילבר לאורך כל תקופת - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה לא רצף?
יהודית תירוש · ראשית זה רצף אבל רצף מתאריך עד תאריך. אני רק מבהירה שזה לא כל התקופה הרלוונטית לכתב האישום כי מבחינת המעורבות של העדה זה לא רלוונטי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המסרונים, ממתי עד מתי?
יהודית תירוש · ראשית זה מה - 28 במאי והדף האחרון שיש כאן, עד ה - 25 ביוני. אין בעיה גם להגיש יותר, אם זה חשוב. אני מפנה את תשומת לב בית המשפט שהדף הראשון הוא גם נ'. כתוב על זה עכשיו נ' אבל רק הדף הראשון הוא נ'. כך אנחנו לפחות ראינו. אנחנו מגישים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לסמן את כל זה כ - ת.' ד"ר יפעת בן חי שגב: סליחה, מה זה נ?'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אלה סימנים שלנו. אני אסמן אותו. הוא יהיה ת/753. ד"ר יפעת בן חי שגב: גם הראייה שלי כנראה לא מספיק רעננה כדי לפענח את הגודל הזה.
יהודית תירוש · ראשית לא. נקרין ונגדיל כמה שצריך. אני מציגה לך כאן שב - 28 את כותבת לו, לפי מה שקיים אצלנו - זאת ההתכתבות הראשונה, הודעה 176, כתוב למטה 13 – "מומו שלום, אנא צור איתי קשר לתיאום פגישה. תודה. יפעת בן - חי שגב." נראה שאתם פחות הייתם בקשר עד כה, לפי העובדה שאת חותמת בשם וכולי. והוא שולח לך את המייל שלו כמה ימים אחר כך, ב - 31 במאי, והוא אומר לך ב - 31 במאי: "עדכנתי את איתן שהתקשרתי אליך ביוזמתי לקבוע פגישה. התברר שאנחנו ממש שכנים וסיכמנו על פגישת היכרות הערב, ואחרי שתשובי מחו"ל נעשה פגישת עבודה ארוכה יותר". אני לא יודעת מה בדיוק את שולחת לו בתשובה אם בכלל, ב - 31 במאי. ב-1 את כותבת לו שאת בבית חולים, לא דחוף, וב-6 הוא כותב לך: "דברי איתי מחר בבוקר." אני רוצה להציג לך במקביל גם פלט שיחות שלכם שתוכלי לראות שגם במקביל למסרונים האלה, זה לא חי בחלל ריק, יש גם שיחות טלפון. זה לא שזאת התקשורת היחידה. אני אבהיר. שיחות הטלפון הם ממחקרי תקשורת שנעשו למר פילבר. רק להרגיע כי אתמול היה עד שקצת נבהל מזה. להרגיע, שזה ממכשיר טלפון שנלקח בחקירה בצו למר פילבר ומשם הוצאו שיחות הטלפון איתך. אנחנו לא מציגים כאן את כל מחקרי התקשורת אלא כמו שאמרתי, עד למיזוג. בכל יתר התקופה מבחינתנו את לא מעורבת בה ולכן לא הגשנו אותן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יהיה ת/754.
יהודית תירוש · ראשית את יכולה לראות שב - 28 במאי, אחרי שאת כותבת לו, יש לכם שיחה של שלוש דקות. גם ב - 31 במאי יש לכם עוד שיחה. ב-1 ביוני יש לכם שבע דקות שיחת טלפון. וכולי. מה שמונח בפניך. בסדר? כך עד המיזוג. כולל גם כשהוא בחו"ל. את גם אמרת שהוא היה בחו"ל ושמילה היה בתקופה הזאת. ד"ר יפעת בן חי שגב: כתוב כאן שאני הייתי בחו"ל.
יהודית תירוש · ראשית הוא היה בחו"ל מה - 20 בחודש עד לדעתי ה - 25 או משהו כזה ואני מראה לך שגם ב - 22 ביוני אתם משוחחים 11 דקות בטלפון גם כשהוא בחו"ל.
יפעת בן חי שגב · ראשית אוקיי
יהודית תירוש · ראשית עכשיו, אחרי שראינו את התקשורת, את הקביעה של הבית קפה והכול, אם את יכולה, אני מבררת את זה איתך, להגיד לנו אם את זוכרת מתי הייתה ביניכם השיחה הראשונית, מתי הוא אמר לך את הדברים שסיפרת לנו אתמול, שאישרת לנו אתמול שהוא אמר לך, שהקראתי לך היום שמר פילבר דיבר על השיחה הזאת. מתי זה היה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. אל תעני.
בועז בן צור · ראשית אני מתנצל בפני בית המשפט והעדה. אני מבקש. ד"ר יפעת בן חי שגב: שאני אצא?
בועז בן צור · ראשית כן. זה לא אישי.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
בועז בן צור · ראשית אני חושב שמהלך הוגן וראוי להציג לעדה, אם יש את ההודעה שלה ואם יש את הפלטים ויש את השיחות, ואז השאלה, אבל יש גם את השלמת החקירה, את הריענון שלמול בית המשפט, שם העדה מתייחסת בצורה - - -
יהודית תירוש · ראשית אין לי בעיה.
בועז בן צור · ראשית העדה מתייחסת בצורה מפורשת. בסעיף. 5
יהודית תירוש · ראשית זאת התשובה שלה. אני לא מבינה את ההתנגדות.
בועז בן צור · ראשית זאת ההתנגדות שלי. ההתנגדות שלי היא שאם מציגים... של מועד ואומרים אמרת פה, והנה פה והנה פה, והיא פה מתייחסת, נכון לאשר את זה בצורה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני חושבת שכל זה נשאל כי היא אומרת כאן שהיא לא זוכרת. איפה היא אמרה?
בועז בן צור · ראשית בסעיף 5. קריאה: אפשר לקרוא. זה מול בית משפט.
יהודית תירוש · ראשית אני לא מבינה למה בחקירה נגדית חברי אומר לי איך לחקור את העדה בחקירה נגדית. אולי דווקא אני רוצה להראות שהיא היום אומרת משהו שונה מהריענון שהיא אמרה לפני שלושה ימים וזה מראה משהו על חוסר הזיכרון שלה? מה זה העניין הזה? יש כאן חקירה נגדית שהותר לי כדין.
בועז בן צור · ראשית למה את צועקת?
יהודית תירוש · ראשית אני לא צועק. אני אומרת.
בועז בן צור · ראשית למה הבוטות הזאת?
יהודית תירוש · ראשית אין שום בוטות. זה כאין וכאפס לעומת הדרך שבה אתם מדברים אלי.
בועז בן צור · ראשית אנחנו... עובדות. העובדות מדברות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, מה יש בסעיף 5? קריאה: הוא מתאר.
בועז בן צור · ראשית השלמת החקירה.... קריאה: ולפגישה הזאת יש תאריך.
בועז בן צור · ראשית יש מועד.
יהודית תירוש · ראשית סליחה, עם כל הכבוד גברתי, אני עומדת על כך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אי אפשר באמת להכתיב את דרך השאלות.
יהודית תירוש · ראשית אני בחקירה נגדית. אני רוצה לראות. יש כאן עדה שהזיכרון שלה - - -
משה בר-עם · ראשית הכול בסדר. אפשר לקרוא לעדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לי כאן הרבה עותקים מהריענון.
הודעת מערכת · ראשית העדה שבה לאולם.)(
ז'ק חן · ראשית מה שאני אבקש, לנוכח הערות הצד השני, שם ברגיל, כדי שלא תהיה מחלוקת גדולה, למרות שכך אנחנו נוהגים בחקירה נגדית, בית משפט אומר אולי בכל זאת תנסו טיפה אחרת, אולי תעשו כך, אולי תעשו אחרת.
יהודית תירוש · ראשית ממש לא.
ז'ק חן · ראשית אנחנו מבקשים שאותם הכללים של חקירה - שלא לומר ראשית, אבל לפחות נגדית – שמתקיימים במקרה של התביעה, יתקיימו גם במקרה של ההגנה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין חן, אנחנו משתדלים לנהוג שווה בשווה עם כולם.
יהודית תירוש · ראשית אם אפשר, לא ליד העדה, עם כל הכבוד.
ז'ק חן · ראשית אז לא להיעלב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו באמת משתדלים.
משה בר-עם · ראשית הדברים נרשמו. הכול בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו משתדלים לנהוג בשוויון בין כולם.
ז'ק חן · ראשית זו נקודת תורפה אצלי. אני אשתדל לא להיעלב מהר מדי. לפתח עור קצת יותר עבה ולהכיר במקומו של הסניגור בעולם.
יהודית תירוש · ראשית קוראים לזה תחושת קיפוח מדומה. השאלה אם הנתונים האלה שהצגתי לך מזכירים לך משהו ואת יכולה לומר לנו מתי, אם את זוכרת. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן, זה מזכיר לי שאבא שלי היה בבית חולים.
יהודית תירוש · ראשית ומעבר לכך? את זוכרת להגיד מתי על רצף הזמן הייתה השיחה שלך עם מר פילבר שבה עלו הדברים גם מצידו וגם מצידך?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא צריכה לזכור כי אני מבינה שיש פה את התאריך. את קודם הצגת את תאריך הפגישה חזקה עלי שזו האמת.
יהודית תירוש · ראשית שמה התאריך?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא יודעת. את אמרת שזה היה ב - 28 במאי
יהודית תירוש · ראשית לא. קודם כל, לא אמרתי 28 במאי אלא אמרתי שב-1 ביוני, ב - 31 במאי, כותב מר פילבר אליך שהוא עדכן את איתן שהתקשר אליך ביוזמתו לקבוע פגישה. התברר שאנחנו ממש שכנים וסיכמנו על פגישת היכרות הערב ואחרי שתשובי מחו"ל נעשה פגישת עבודה ארוכה יותר וגם היו שיחות טלפון. אני שואלת אותך מתי עלה הנושא הזה, אם את זוכרת להגיד, בינך לבין מר פילבר.
יפעת בן חי שגב · ראשית שמה?
יהודית תירוש · ראשית הנושא של המיזוג בו אנחנו עוסקים כאן במשפט
יפעת בן חי שגב · ראשית אני אמרת. זה עלה בפגישת העבודה שלנו שאכן התקיימה בבית קפה קפית ואכן פילבר ואני גרים בשכנות ולכן קבענו את הפגישה שם. אני זוכרת שזו הייתה פגישה ארוכה. אני זוכרת שדיברנו, אני בעיקר דיברתי, הצגתי לו מה על סדר היום. 98 אחוז מנושאי השיחה נסובו סביב בכלל השידורים ורפורמת השידורים ולימים גם באמת היינו שותפים לוועדה וכן הלאה. אני לא זוכרת בדיוק את התאריך אבל את אמרת את התאריך.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. זה גם פחות או יותר הדברים שאמרת בריענון ולכן הם גם הועברו לצד השני אני מתקדמת. אני מציגה לך התכתבויות ביניכם. מפנה אותך למסרונים ב - 15 ביוני, בהמשך, כשהוא אומר לך תעמדי בקשר עם שמילה."" זה 166 אני אציג מספר סמסים ואני אשאל את השאלה. הוא אומר לך:. תעמדי בקשר עם שמילה והיועמ"שיות "" – סמס 166. "מקווה שתוכלי לצאת לדרך בשעות הקרובות". הוא כותב לך ב - 159 ו - 160.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא רואה את זה. אני עדיין ברשומון
יהודית תירוש · ראשית תסתכלי על המסך. קדימה. ראית שהוא כותב לך שתעמדי בקשר עם שמילה והיועמ"שיות מקווה שתוכלי לצאת לדרך בשעות הקרובות. את עונה לו: בקשר. נשים רגע בצד את הילה שמיר. נדבר עליה אחר כך. את עונה לו באותו יום, את אומרת לו: אנא דבר איתי. שוחחתי עם מנכ"ל יס ולחצתי להעריך את ה - דד ליין בכמה ימים. נראה לי אפשרי, כולל חוות דעת כלכלית. יידון במועצה ב - 26"ומתקנת ל-"25". הוא כותב לך למחרת מתחילה תהליך הבוקר."" את אומרת לו"לצערי לא. אתה בכל זאת רוצה לקיים את הפגישה"? הוא אומר לך: "לא ביטלתי אותה."
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם אומרת לו שאני באמת לא מבינה את העיכובים הללו
יהודית תירוש · ראשית נכון. נכון. בסעיף פ/153 את אומרת לו: "טרם קיבלתי אישור ועדת מכרזים"וכולי
יפעת בן חי שגב · ראשית אני רק אזכיר ואומר שמנכ"ל משרד התקשורת הוא יושב ראש ועדת המכרזים
יהודית תירוש · ראשית נכון. יש ביניכם קשר די אינטנסיבי. פילבר נשאל על זה בחקירות שלו. אמרו לו חוקריו - וגם את נשאלת על זה – שזה נשמע קצת כאילו הוא מדבר עם הרן או דנה כמו עובדת שלו ואת בעצם לא עובדת שלו. כך הציגו לו. והוא השיב על זה שבעניינים האלה, אני אמצא את הציטוט המתאים, זה לא בגלל שאת עובדת תחתיו אלא בגלל שאת כפופה לשר. בעניין הזה, הוא לא מדבר אליך כאל דנה או אל הרן עובדת משרד התקשורת שהוא המנכ"ל אלא היא כפופה לשר. והוא אומר, "וגם היא הבינה את זה וגם אווה הבינה את זה", זה עניין אחר, "זה שאני הפה של השר". אני מפנה להודעה מיום 21 בפברואר, קובץ 2377, עמוד 45. את מקבלת את הדבר הזה שבעצם את מעדכנת אותו בדברים, בין היתר, כי הוא הפה של השר מבחינתך?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. לא. בחלופת השיחות הזו שהראית כעת, אני מעדכנת אותו מפני שהוא יושב ראש ועדת המכרזים. הוא עוד לא נכנס לתפקיד, אבל הוא יושב ראש ועדת המכרזים והוא גם אומר שמילה מטפל כי באמת שמילה היה עדיין ממלא מקום, אחרת לא הייתי מדברת איתו על זה.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. תגידי, למה את מעדכנת אותו מעצמך: "אנא דבר איתי, שוחחתי עם מנכ"ל יס ולחצתי להאריך את הדד - ליין בכמה ימים. נראה לי אפשרי כולל חוות דעת כלכלית. יידון במועצה ב - 26 זה כבר לא כיושב ראש ועדת מכרזים כי זה לא קשור לוועדת מכרזים.".
יפעת בן חי שגב · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית את מעדכנת אותו שאת שוחחת עם רון אילון, ביקשת להאריך את ה - דד ליין, תכף ניכנס גם לזה, אבל למה את מעדכנת אותו בזה?
יפעת בן חי שגב · ראשית כי הוא מנכ"ל המשרד. המשרד גם אמור להגיש את חוות דעתו. צריך להבין, המועצה עובדת בערוץ שלה במרץ כדי לפגוש את לוח הזמנים וגם המשרד עובד באותו ערוץ במרץ כדי לפגוש את לוח הזמנים. כשאומרים שיש הפרדה, נכון שיש הפרדה, אבל אין משמעות הפרדה אי דיבור ואי תקשורת. ההפך הוא הנכון. לטובת עם ישראל רצוי שמנכ"ל משרד התקשורת ישוחח עם יו"ר המועצה לכבלים ולוויין.
יהודית תירוש · ראשית אני מסכימה איתך לחלוטין. אני רק אומרת לך שבהודעה, כששאלו אותך את זה בשאלה פתוחה, מדוע את מעדכנת את פילבר, גיליון 31, שורות 4 עד 7 את אמרת: "בגלל שאני מבחינתי,", הציגו לך את הנושאים האלה.
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ואת אמרת: "בגלל שאני מבחינתי מעדכנת את השר. עכשיו אני גם מבינה למה, כי יש לנו ישיבה ביום חמישי. זו דוגמה איך פילבר מתפקד כשר. אם היה שר, לא הייתי אומרת את זה לפילבר אלא לשר". מילים שלך.
יפעת בן חי שגב · ראשית יכול להיות. אבל תראי, כשהיה לי מה להגיד לשר, כתבתי לו. וגם כשהיה לי מה להגיד לשר בעניינים אחרים, אמרתי לו. זאת התשובה שלי. אין לי תשובה אחרת.
יהודית תירוש · ראשית ביום 16 ביוני, מסרונים 155 עד, 156 את שואלת אותו, אולי אני אשאל אותך שאלה קודמת למה רצית להאריך את ה - דד ליין? למה בדקת את זה עם רון אילון?
יפעת בן חי שגב · ראשית תראי, אני אחזור ואחדד גם את מה שאמרתי אתמול. כאשר אני נכנסתי לתפקידי, מלכתחילה אני חשתי שנעשה כאן אי צדק, שלא לדבר, אני לא מדברת כעת על המשמעות של אי מתן התשובה ביחס להוראות החוק. בסדר? אני לא משפטנית. אני כן באתי לייצר אינטרס ציבורי ואני תמיד השתדלתי להקפיד ולהיצמד להוראות החוק, הכללים והתקנות. התקנה מחייבת להשיב למפוקח בתוך 90 ימים. אני מצאתי שזה לא לעניין, שהם לא קיבלו תשובה ולו גם תשובה שלילית. העובדה שזה נשאר תלוי ועומד, היא לא נראתה נכונה בעיניי. אני חשבתי שצריך לטפל בזה ולא צריך להעניש אותם. הם כבר נענשו מספיק כי בתפיסה שלי כאשר הם פנו, אפשר היה כבר אז לקיים את הדיון, למה חיכו? לא היה צריך לחכות. אפשר גם היה לתת תשובה אחרת וזה גם בסדר. לא אני הייתי שם אבל העובדה שזה לא התקיים, היא לא הייתה נאותה בעיניי.
יהודית תירוש · ראשית דוקטור בן - חי שגב, את זוכרת מה שאלתי אותך הרגע?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. אבל אולי זאת לא הייתה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אולי. אבל זה בסדר, אני מבינה שבאת עם הרבה רצון להעביר את המטענים שלך ואת המסרים שלך.
יפעת בן חי שגב · ראשית לא, לא, לא. אני לא מוכנה. אני ממש חולקת עליך. עם כל הכבוד, בואי, זה לא נראה לי לעניין לתאר. זה לא לעניין.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש. ד"ר יפעת בן חי שגב: לתת לזה פרשנות פסיכו קוגניטיבית? באמת, נו, אז בואי תניחי לזה.
יהודית תירוש · ראשית דברים שאת אמרת אתמול, שאת חיכית ליום הזה. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא ישנתי כל הלילה. זה רלוונטי לשיחה הזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש, נוריד בחזרה את הטונים. מה שלא צריך, לא להעלות.
יהודית תירוש · ראשית בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תחזרי על השאלה.
יהודית תירוש · ראשית כמובן אני מצטערת שלא ישנת כל הלילה, ככל שזה מסייע. אני אחזור על השאלה. השאלה שלי הייתה למה ביקשת מרון אילון להאריך את ה - דד ליין ל - 25. זאת הייתה השאלה. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני אנסה להשיב שוב ואם את לא הבנת, כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון.
יהודית תירוש · ראשית הבעיה היא אצלי
יפעת בן חי שגב · ראשית אני חוזרת ואומרת שהיה כאן הליך של שיהוי ודיחוי. הייתה כאן חברה שהגישה בקשה ב - 2014 ולא זכתה למענה והייתה בצומת דרכים כזו שבה יש אישור לעסקה והאישור הזה תלוי ל - 90 יום. מבחינתי 90 הימים האלה הצטרפו ל - 10 חודשים של שיהוי ודיחוי וחשבתי שמן הראוי דווקא על רקע העובדה שאנחנו השהינו ודחינו והתלינו את זה, לעשות מאמץ ולסיים את הנושא הזה, מה גם שכבר באותה עת היה לי ברור שאין לנו התנגדות למיזוג. לאף אחד גורם מקצועי לא הייתה התנגדות למיזוג. אז אם אלה פני הדברים כולם בעד, אז למה דחיתם להם? ואם דחיתם להם, למה לדחות להם שוב? זאת הייתה עמדתי. זה הכול.
יהודית תירוש · ראשית אני חושבת שלא קיבלנו תשובה
יפעת בן חי שגב · ראשית אני מצטערת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת תירוש, ולי גברתי תנסח את השאלה אחרת.
ז'ק חן · ראשית אני חושב שכן ניתנה תשובה.
יהודית תירוש · ראשית חברי לא יפריע לי כרגע. אני אגיד לעדה איך שאני מבינה אתה דבר בלי שאתה תקודם ותעיר כאן הערות. אני אומרת לך, אני בעצם מניחה בפניך, שמה שאת אומרת לפילבר שבעצם את מבקשת להאריך את ה - דד ליין ל - 25, נובע מכך, כמו שפילבר אמר בהודעות שלו, שאת ראית שזה קצת לחוץ, התאריך של ה - 23, וקצת קשה להתכנס לזה וביקשת מרון אילון, שאלת אותו אם אפשר להאריך. זאת כל השאלה. אם אפשר להאריך את ה - דד ליין הזה בעוד יום - יומיים מאחר שלא פשוט להתכנס ל - 23. ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. לא. זה מאחר שבאותו מעמד עדיין לא היה אישור לייעוץ כלכלי.
יהודית תירוש · ראשית נכון, אני מסכימה איתך
יפעת בן חי שגב · ראשית כן, אבל אני גם אמרתי אתמול, אני רוצה להגיד שהייעוץ הכלכלי לא היה מחויב המציאות, לא בכל דבר ועניין אני הסתייעתי בייעוץ כלכלי או המועצה הסתייעה בייעוץ כלכלי. קדמו לעבודה של היועץ הכלכלי לא עשרות אבל באמת יש כאן הר של מסמכים ובדיקות שנעשו עוד טרום זמני בכלל, עוד לפני שהגעתי למשרד התקשורת. אני חוזרת ואומרת שיכול להיות שגם היינו מקבלים החלטה להתכנס ללא חוות דעת של יועץ כלכלי. יכול להיות. צריך להביא את זה בחשבון. אני גם אמרתי שבאותה ישיבה למשל אנחנו אישרנו העברת אמצעי שליטה ל - הוט בלי חוות דעת של יועץ כלכלי.
יהודית תירוש · ראשית אבל בכל זאת את ביקשת להאריך את ה - דד ליין. לא אנחנו. את ביקשת
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא מכחישה את זה
יהודית תירוש · ראשית שאלתי למה ביקשת
יפעת בן חי שגב · ראשית אני הסברתי מדוע
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. אני מתקדמת ואני עוברת ל - סמס נוסף שזה מספר 156-155. את אומרת לו רגע לפני כן, כדי שנבין את הקונטקסט. בבוקר הוא אומר לך: "מתחילה תהליך הבוקר"? ואת אומרת: "בוקר. לצערי לא. הוועדה טרם אישרה יועץ. אני באמת לא מבינה את העיכובים הללו. אתה בכל זאת רוצה לקיים ב - 3:30 התייעצות לעניין המיזוג? בלשכתך אמרו שכן. ככל שאתה עומד על כך. אני מציעה שיתקיים בפורום מצומצם ככל האפשר. אודה על מענה מהיר על מנת שאתאים את הלו"ז שלי". והוא עונה לך: "לא ביטלתי את הפגישה." אני שואלת אותך אם את זוכרת על איזו פגישה מדובר ועד כמה... באותה עת בעניינים האלה?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא זוכרת את הפגישה
יהודית תירוש · ראשית באמת גם בריענון שאלתי אותך את זה ואת אמרת שאת לא זוכרת את הפגישה אבל שהיו הרבה התייעצויות בנושא באותה תקופה. זה נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן. גם בתקופה שקדמה לזה. ברור. אמרתי. גם עם ברגר, אפרופו גם עם הרב לבאות, גם עם שמילה. זאת אומרת, זה לא שהייתה חומה סינית כי גם לא רצוי שתהיה חומה סינית.
יהודית תירוש · ראשית נכון. נגיע גם להרן לבאות. אני רוצה להתעכב על עוד נקודה. אני מציגה לך מסמך שמסומן, ערן בוחניק 19.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מסמך שכבר הוגש?
יהודית תירוש · ראשית לא גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מסומן ת/755.
יהודית תירוש · ראשית כמו שאת רואה, אני מכוונת אותך למייל בעמוד הראשון של היבה ריזאק. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן. היבה ריזאק, היא הייתה עורכת דין בלשכה המשפטית שלנו.
יהודית תירוש · ראשית של המועצה
יפעת בן חי שגב · ראשית כן. של המועצה
יהודית תירוש · ראשית מה - 16 ביוני בשעה 5:35 אחה"צ. "יפעת שלום, בהמשך לשיחה עם אליאן, יש לנו אישור עקרוני להתקשר לעדליא (בסוגריים כתוב את השם של הגורם בעדליא, ערן הורן) כדי להתחיל לעבוד איתם. מחר נקבל את הפרוטוקול הרשמי מאליאן". ב - 16 בשעה 5:35 את מקבלת אישור רשמי., אני רוצה עכשיו להציג לך דברים. את יכולה להניח את זה בצד. נחזור לזה עוד מעט. היא יכולה לעיין אבל כרגע אני לא שואלת אותה על זה. את יכולה לראות גם שבאותו יום, ב - 15:40 – אם חברתי כבר מציינת לי – כתוב שעוד אין החלטה. כתוב: "שוחחתי עכשיו לניצן, עדכנה אותי כי טרם התקבלו כל תשובות ההבהרה ממשרד הלוי דואק ולכן עדיין אין החלטה לגביהם מבחינת ניגוד עניינים. אני בודקת את ההתכתבות בינם לבין המשרד. אעדכן אתכם ככל ויש התקדמות בנושא". וכולי. אם תסתכלי גם למטה, הכול קשור לבדיקות ניגוד עניינים שהיו לכל מיני חברות שהיו רשומות במכרז.
יפעת בן חי שגב · ראשית הן לא היו רשומות. הן דורגו. דורגו שלוש חברות על ידי ועדת המכרזים
יהודית תירוש · ראשית צודקת
יפעת בן חי שגב · ראשית כאשר זאת שדורגה במקום הראשון, היה שם חשש לניגוד עניינים, שאגב, באמת הוכח ואכן עברנו לחברה השנייה.
יהודית תירוש · ראשית בדיוק
יפעת בן חי שגב · ראשית לא עברנו, שוב, זה המשרד. זה חשוב לי להגיד. זה לא אני בוחרת את החברה
יהודית תירוש · ראשית ברור. חד משמעית. אז באמת ב - 20 ל-4 זה עוד לא מוכרע. בשעה 5:35 את מקבלת שזה כן הוכרע. אני רוצה להציג לך דברים מתוך התכתבות עם מר דודו קובוסיאני, אני מקווה שאני הוגה את השם שלו נכון.
יפעת בן חי שגב · ראשית קובוסיאני כן
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה את חבריי. זה מסמך שיוגש עם מר דודו קובוסיאני כשהוא יבוא להעיד כאן. זו רשומת פנימית שלו. אבל אני מפנה את חבריי כדי שיוכלו לעקוב, ערן בוחניק 17. הוא כותב את התרשומת לעצמו. דברים שמתרחשים. ראינו כאן גם את מר שמילה שמתעד לעצמו דברים.
יפעת בן חי שגב · ראשית גם אני תיעדתי
יהודית תירוש · ראשית יפה. יש אנשים מסודרים וזה משמח. הוא כותב את זה בשעה 7:08 באותו יום בערב, אבל הוא כותב שהשיחה הייתה לפני שעתיים. ככל שהוא מדייק, סדר גודל של 5 ו-8 דקות או 5 או 5 ורבע, אני לא יודעת בדיוק לומר.
בועז בן צור · ראשית של המסמכים....
יהודית תירוש · ראשית זה מסמך. תרשומת פנימית של מר דודו קובוסיאני. אני לא צריכה להציג את כולה לעד. אם צריך, אני יכולה להגיש אותה לבית המשפט שיראה. אנחנו נחזור לסדר הדברים. לא לתרשומת הפנימית. קודם כל, שיהיה ברור. הוא כותב: "לפני שעתיים נקראתי לחדרה של יפעת". הוא גם אומר שיונתן בייסקי היה – אני מבקשת לא להציג את זה. אני אציג את זה אחר כך עם העד. אני רוצה להקריא לך. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני מבקשת שתקראי את כל המסמך, אם אפשר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לך עותק ממנו. ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. אין לי עותק.
יהודית תירוש · ראשית לא, אני לא הצגתי אותו. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא רוצה להתייחס לדברים שמוצאים מהקשר. ראיתי שיש כאן סיפור ארוך. מבחינתי צריך להביא את הסיפור A to Z.
יהודית תירוש · ראשית אני אקריא לך חלק ממנו ואם אחר כך תרצי לעיין בכולו, אני אתן לך לעיין בכולו
יפעת בן חי שגב · ראשית מאה אחוז
יהודית תירוש · ראשית אני אקריא לך מה שאני רוצה לשאול. אני מקריאה לך ברצף
יפעת בן חי שגב · ראשית כי אני לא מכירה את המסמך
יהודית תירוש · ראשית ברור. זו תרשומת שהוא עשה
יפעת בן חי שגב · ראשית והוא מוצג לי לראשונה. אז אני מבקשת לא להציג לי קטעי דברים אלא להציג לי את המסמך במלואו.
יהודית תירוש · ראשית מאה אחוז. הוא כותב: "לפני כשעתיים נקראתי לחדרה של יפעת, יונתן בייסקי היה בחדר יפעת ציינה בפניי כי מונחת בפניה בקשתו של שר התקשורת כי נושא המיזוג יאושר עד לשבוע הבא, 24 ביוני או 25 ביוני... יפעת ציינה בפניי כי כפי שציינה בפני המועצה, לשם בחינת סוגיה כה מהותית נדרשת חוות דעת כלכלית והיא אף פעלה על מנת לקדם בחירתו של יועץ כלכלי, ואולם לטענתה, נוכח הקשיים הבירוקרטיים, עדיין אין יועץ כלכלי. הבקשה הוגשה למשרד כבר לפני שנה. תוקף העסקה והתנאים לאישורה צפוי לפוג בשבוע הבא. שר התקשורת נחוש עוד בטרם יפוג מועד העסקה להביאה לאישור." אני עוצרת כאן. נקודה. תכף נמשיך. אני מתמקדת איתך כאן כי אלה הרגעים היחידים שאת מתייחסת לנושא השר ולכן אני רוצה רגע להתעכב איתך כאן על הדבר הזה. אני אומרת לך שככל הנראה, ואם צריך, אני אניח את זה בפניך כדי שתקראי עוד פעם את הקטע הזה, אבל אני מניחה שאת הדברים האלה שאת אומרת לו שמונחת בפניך בקשה של שר התקשורת כי נושא המיזוג יאושר עד לשבוע הבא, וששר התקשורת נחוש עוד בטרם יפוג מועד העסקה להביאה לאישור, אלה דברים ששמעת ממר פילבר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. אל תעני.
בועז בן צור · ראשית
יהודית תירוש · ראשית היא יכולה לעיין. אני מבקשת להגיש את המסמך הזה.
בועז בן צור · ראשית להגיש, לא. ד"ר יפעת בן חי שגב: זה בדיוק מה שהיה בחקירה, שמראים לי קטעי דברים ומוציאים מהקשרם, וזה לא לעניין.
בועז בן צור · ראשית זה על תנאי כמובן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על תנאי שמר קובוסיאני יעיד. זה יהיה ת/756. מוגש על תנאי.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו נדבר על זה.
בועז בן צור · ראשית אנחנו מוכנים.
יהודית תירוש · ראשית אין בעיה. לנו אין התנגדות. אנחנו נביא את הדברים בפני בית משפט ושבית משפט יחליט. בסדר גמור מבחינתנו.
ז'ק חן · ראשית אנחנו... נערכים פעם אחר פעם.
יהודית תירוש · ראשית זה בסדר גמור. אני לא משנה כאן שום דבר. בואו נדבר על זה בסוף היום כמה דקות. הנחתי בפני העדה והיא יכולה לקרוא.
בועז בן צור · ראשית אני רק אומר שהעדה קראה את המסמך, הנהנה בראש ואמרה איזה שטויות. זה מתעד את מה שהיה לפרוטוקול.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תחזור על השאלה.
יהודית תירוש · ראשית השאלה שלי כרגע – תכף נדבר על עוד דברים כאן, כי אני חושבת, אני מניחה שיש כאן קצת, קצת, תכף נדבר על עוד דברים – אני שואלת אותך כרגע על בסיס מה, שאלה פתוחה, על בסיס מה אמרת לו, לפי הדברים שהוא רושם, שהוא מתרשם, שמונחת בפניך בקשתו של שר התקשורת כי נושא המיזוג יאושר עד לשבוע הבא, 24 ביוני או 25 כמדומני. וגם בפסקה הבאה אמרת לו: שר התקשורת נחוש עוד בטרם יפוג מועד העסקה להביאה לאישור. אני שואלת אותך על בסיס מה אמרת את הדברים האלה. ד"ר יפעת בן חי שגב: כי זה היה הרושם שלי.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. בסעיף הרושם.
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ממה נוצר הרושם?
יפעת בן חי שגב · ראשית אמרתי. כולם עובדים במרץ, אז למה אנחנו עובדים במרץ? גם המשרד וגם המועצה לכבלים ולוויין. ואני גם חוזרת ואומרת, זו גם הייתה הדעה שלי שצריך להביא את זה לידי גמר.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני רוצה לשאול אותך עוד משהו. בגלל העיכובים הבירוקרטיים שאת חווה בעניין - -
יפעת בן חי שגב · ראשית אגב, מה שהוא כותב, הוא מאשר את מה שאמרתי כאן קודם. שגם יכול להיות שזה נשקל
יהודית תירוש · ראשית זה בדיוק מה שאני שואלת אותך. אני אומרת שלפי מה שהוא כותב, את חשבת שצריך יועץ כלכלי אלא שיש איזשהו דד ליין, יש עיכובים בירוקרטיים, את רואה ב - 16 ביוני שזה כבר נהיה לך ארוך מדי או מוגזם, ואת שוקלת, את מציעה לו, את אומרת שאת שוקלת בעצם ללכת בלי ייעוץ כלכלי – באותה שיחה, זה מה שהוא כותב – ולהסתמך גם על כלכלנים של המשרד שלך וגם על חוות הדעת של ההגבלים העסקיים, על ההחלטה של ההגבלים העסקיים ועל הבדיקה שלכם. זאת אומרת, את שוקלת את הדבר הזה. הוא מציג לך מצדו למה זה פחות נכון בעיניו, הוא אומר לך שיש בדיקות לעשות, ואת למעשה או מקבלת את דעתו או שכמה דקות אחר כך מקבלת אישור שיש את עדליא כיועץ כלכלי. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית קודם כל, במבחן המציאות הייתה חוות דעת כלכלית. שנית, אני רק אזכיר שדודו קובוסיאני היה יועץ משפטי למועצה. אני בתור יושב ראש לא חייבת לקבל כל עצה. אני פה עמדתי ודקדקתי ושאלתי האם יש חובה כזאת, כי כפי שציינתי קודם אני הקפדתי לעמוד בחובות, ואין חובה כזאת. אני אחזור ואומר שלא בכל דיון אנחנו הסתייענו בחוות דעת כלכלית. אני גם רוצה לבוא ולומר שאני חולקת מכל וכל כל הדברים שכתב כאן דודו קובוסיאני, על הציונים שהוא מחלק לחברי המועצה, כי בחברי המועצה ישבו אנשים שמבינים היטב את שוק השידורים. סליחה שאני אפתח בעצמי אבל נדמה לי שהבנתי במטריה הזאת לא ניתנת למחלוקת. ישבו שם מנכ"לים, ראשי ערים, יועצים משפטיים, אנשים שמלווים את המועצה כבר שנים, שזאת קדנציה שנייה שלהם, אז להגיד שהם לא מבינים, באמת, בואי.
יהודית תירוש · ראשית אני באמת לא נכנסת לעימות הזה ביניכם בעניין הזה. אני עוברת הלאה. אני רק הצגתי לך דברים שהיה חשוב לי לברר איתך. הצגתי לך קודם המייל שקוראים לו ערן בוחניק 19 שראינו ב - 5:35 יש בעצם אישור עקרוני להתקשר עם עדליא ומחר נקבל את הפרוטוקול הרשמי. למען הסדר הטוב, אני רוצה להציג לך את הפרוטוקול. למען הסדר הטוב, שיהיה בפני בית המשפט, אני רוצה להציג את הפרוטוקול שנחתם יום למחרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/757. ד"ר יפעת בן חי שגב: אגב, הייתה גם חוות דעת משפטית של דודו קובוסיאני, של... שממליצה לאשר את המיזוג. זה גם צריך להגיד.
יהודית תירוש · ראשית זה יוגש עם העד הרלוונטי. העד הרלוונטי יהיה ומסמכים שהוא ערך יוגשו. יש דברים שהם לא חלק מהדברים שרלוונטיים בעינינו בתיק הזה. רק רציתי להראות למען הסדר הטוב שהפרוטוקול הזה נחתם ב - 17. אני חוזרת רגע למסרונים שלך, אחרי שראינו קצת את הדברים האלה. אני חוזרת למסרונים 153- 152. בשעה 14:39, כמו שאת רואה. זאת אומרת, לפי המסמך שהוגש קודם, ערן בוחניק 19, 7:55, בשעה הזאת עדיין אין אישור. יש דיונים על ניגוד העניינים וכולי ולפי מה שאני רואה, האישור העקרוני להתקשר עם עדליא מגיע ב - 5:35. את אומרת לו: "טרם קיבלתי אישור ועדת המכרזים לעניין היועץ". יכול להיות שהיו שיחות אבל טרם קיבלת אישור ועדת מכרזים. אני לא שוללת שהיו כל מיני שיחות מלבד ה - סמסים האלה כמובן. אני לא מחכה, כבר יצרתי איתו קשר אבל ממש מבקשת שזה יצא היום". והוא כותב לך: "מטפל."
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה השאלה לעדה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך למה בעצם את פונה אליו כבר לפני שיש לך את האישור העקרוני. ד"ר יפעת בן חי שגב: תראי שוב. אפשר לחזור לזה שוב?
יהודית תירוש · ראשית כן. ב - סמס עצמו את אומרת: "טרם קיבלתי אישור ועדת המכרזים לעניין היועץ". זה לא פרוטוקול חתום. את אומרת לו: "אני לא מחכה, כבר יצרתי איתו קשר אבל ממש מבקשת שזה יצא."
יפעת בן חי שגב · ראשית נכון. אני גם אמרתי את זה בעל פה
יהודית תירוש · ראשית בית המשפט צריך לשמוע
יפעת בן חי שגב · ראשית אני אמרתי שאני לא המתנתי ואני גם נשאלתי למה ואני אשיב את אותה תשובה. מפני שבבירוקרטיה של משרד התקשורת, אישור רשמי יכול לקחת גם שלושה חודשים עד שיצא פרוטוקול. אני הסברתי שיש כאן גם כך שיהוי ודיחוי. אני רוצה להגיד שזאת פרקטיקה מקובלת. זאת לא פעם ראשונה ולא אחרונה ואני לא ראשונה ולא אחרונה שנוהגת כך.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. נחזור לעניין הזה עוד שנייה. אני רגע מתקדמת. ראינו ב - 16, מה שראינו עד עכשיו אני רוצה להציג לך ערן בוחניק 22.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מסומן ת/758.
יהודית תירוש · ראשית ב - 16 את יוצרת איתם קשר. אני לא זוכרת איזה יום זה בשבוע, אבל ב - 20, שזה שבת, הם שולחים לך, ערן הורן, אנחנו רואים את השם שלו, מחברת עדליא. ד"ר יפעת בן חי שגב: לי ולריקי, מנהלת אגף כלכלה.
יהודית תירוש · ראשית נכון מאוד. הם שולחים לכם - ויש גם עוד מכותבים - את ההצעה לראשי פרקים לחוות דעת שלהם. אני שואלת אותך גם נוכח העיתוי של שבת – שוב, לצערי יש עוד כמה אנשים שאני מכירה שעובדים בשבתות, מוצאי שבת, לפני שבת – אבל בכל זאת נוכח העיתוי ששולחים לכם וגם נוכח ת/453 שאני אציג לך. בו את כותבת: "הבקשה תעלה לדיון בישיבת המועצה הקרובה ביום 23 ביולי, בהמשך לפניית השר."
יפעת בן חי שגב · ראשית זאת טעות. זה ה-6
יהודית תירוש · ראשית "עמדת המועצה תינתן לאחר מכן. בעצם מה שאני שואלת אותך נוכח לוחות הזמנים, עד כמה הועמדו ליועץ הכלכלי, הועמדו בפניו לוחות הזמנים והוא ידע שהוא צריך להתכוונן ללוחות זמנים כאלה.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני אשיב. הייתה פגישה עם היועץ הכלכלי שנבחר ולמיטב זיכרוני גם מנהלת אגף כלכלה הייתה בפגישה מפני שהיא גם התבקשה על ידי להגדיר את ראשי הפרקים לפגישה וכך היה. הם נמסרו לו והוא נשאל האם הוא יכול לבצע, האם הוא סבור שהעבודה היא בהיקף כזה שאפשר לבצע אותה. תשובתו הייתה: כן, כיוון שזו חברה שבאה עם ניסיון בעול השידורים והטלקומוניקציה. אני גם שאלתי והתעניינתי. אני דקדקתי וניסיתי לאמוד את זה בשעות ואמרתי שאני רואה כאן מינימום 100 שעות בתפיסה שלי, האם יהיו 100 שעות? האם אתם תוכלו לעמוד ב - 100 שעות? התשובה שלו הייתה שהם יוכלו לעמוד גם ביותר מזה, אם יש צורך. אני זוכרת שדקדקתי ואמרתי לו כמה שעות עבודה יש ביום? אז הוא אמר: זה לא מעניינך, אנחנו נתגייס כולנו סביב השעון, נעשה עבודה כמו שצריך, ריקי תלווה את זה, יהיו שאלות, ואנחנו סבורים שאנחנו יכולים לעמוד בלוח הזמנים.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני אומרת לך, אני רק רוצה לזקק בדבר הזה, לא שמשהו לא תקין בעובדה בשבת או לעבוד בלוחות זמנים צפופים, זה לא העניין. זאת לא ההתקשרות עם היועץ לפני שיש פרוטוקול חתום ולא העבודה בשבת, הם לא אירועים טריוויאליים במשרד שקורים כל הזמן.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני חולקת עליך. מבחינתי זה היה טריוויאלי לגמרי וגם בחוזה העבודה שלי בפירוש הוכנס סעיף – זה חוזה גימרי בחוזי בכירים שמועסקים בדרג א' ממשלה – שאני לא כפופה לחוק עבודה ומנוחה ועבדתי גם בשישי וגם בשבת וגם בחג וגם בארץ וגם בחו"ל. יושבים כאן בני משפחתי שיעידו על זה. זה לא היה משהו חריג.
יהודית תירוש · ראשית ניכרים דברי אמת בנקודה הזאת. זה היה מתוך הזדהות אני רוצה להציג לך מסמכים קובץ מיילים. הידקנו אותו ביחד למרות שאלה מספר מיילים כי הם כולם עוסקים באותו נושא ואני אבקש לסמן אותו במשותף ולא לתת לכל מייל קובץ שונה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/759.
יהודית תירוש · ראשית מה שרלוונטי לנו זה לא השורה התחתונה של הבדיקות שנעשו בדיעבד, אבל אני מציגה לך שמהמיילים עולה שהתכתבות מאוחרת מיולי 12 עולה מהמיילים, ותעייני בהם בסבלנות,, שהנושא של עבודה בשבת היה נושא שנבדק לאחר מכן על ידי המשרד. גם הנושא של העבודה של חברת הייעוץ לפני הפרוטוקול החתום, גם הוא נבדק, גם הוא דרש התייחסות פרטנית, ואני מציגה לך בהקשר הזה, לכן אני חוזרת על האמירה שלי שזה דבר שנעשה, אני לא טוענת בכלל שהוא לא תקין. אני רק אומרת שהוא נעשה בכלל דחיפות. הוא לא היה דבר לגמרי טריוויאלי מבחינת המשרד. אולי מבחינתך - - - ד"ר יפעת בן חי שגב: זה לא מה שאמרתי. אני מצטערת. אני אמרתי אחרת. אם צריך, אני אחזור על דבריי שוב. מבחינתי זה היה טריוויאלי.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רק מפנה אותך לעמוד השני במסמך שכתוב, אחרי ששואלים על עבודה בשישי - שבת, היא כותבת, וזה מה שמעניין אותנו – שוב, לא אם זה תקין או לא – כותבת ריקי וייסמן את תשובתה. ריקי וייסמן, היא?
יפעת בן חי שגב · ראשית ממלאת מקום. היא הייתה ממלאת מקום
יהודית תירוש · ראשית כלכלה
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית היא כותבת שחוות הדעת הכלכלית על מיזוג פיננסי בזק - יס הייתה דחופה למועצה וכולי. את יכולה לראות. הם היו צריכים להציג את המסקנות תוך מספר ימים בודדים ולכן יצא שהיועצים דיווחו גם על עבודה בשישי - שבת ואת הסיבה. לקח הרבה זמן עד שהיועצים נבחרו במכרז ולאחר מכן היו סוגיות של ניגודי עניינים שטיפלה בהם הלשכה המשפטית של משרד התקשורת שכבר נבחרו. נותרו מספר ימים בודדים עד לישיבת המועצה בנושא מיזוג פיננסי בזק - יס. הדבר לא אמור להישנות בעבודות הקרובות.
יפעת בן חי שגב · ראשית מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני רק שואלת אותך ואומרת לך שוב שזה לא דבר שהמועצה או מישהו במשרד התייחס אליו כאל דבר טריוויאלי.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא יודעת מה זה במשרד. אני רואה כאן את ההתכתבויות והשאלה אם אפשר לשלם תמורה על עבודה בשישי - שבת. אני חוזרת ואומרת שלא הייתה הבחנה אצלנו. אצלי לא הייתה הבחנה בין שישי ושבת וגם עובדים בכירים במועצה לא הייתה הבחנה וגם חברי מועצה, למעט אותם שומרים שבת.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני מציגה לך עכשיו והתכתבויות מיום 23 ביוני. אני חוזרת למסמך ההתכתבויות
בועז בן צור · ראשית הסיפור של החשבונות, זה ת/751?
יהודית תירוש · ראשית לא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/751 היה ההודעה שלה. קריאה: האחרון. ת/759.
יהודית תירוש · ראשית אני חוזרת איתך להתכתבויות שלכם. חוזרת ל - 23 ביוני. ב - 23 ביוני כותב לך: סיימתי עכשיו לקרוא את חוות הדעת הכלכלית, עבודה מצוינת גם בהתחשב בזמן הקצר. בהצלחה."" אחר כך את כותבת לו תודה. בשעה 11:39:55 את כותבת לו"הר הבית בידינו! אושר". את רוצה להסביר למה התכוונת? ד"ר יפעת בן חי שגב: את יודעת מה מקור הביטוי הר הבית בידינו?
יהודית תירוש · ראשית בטח תספרי לנו
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. תגידי את
יהודית תירוש · ראשית אני יודעת אבל אני לא בחקירה. כשאני אהיה, אני אענה
יפעת בן חי שגב · ראשית כי אני לא מבינה מה השאלה. אני אמרתי הר הבית בידינו. אני גם הסברתי שזאת שפת הדיבור שלי. אני מרבה להשתמש בדימויים וסמלים. זה עוד מלימודי הספרות שלי. זאת הייתה ההתחלה שלי. אני התייחסתי לכך שכל האירוע הזה הוא היה רצוף בהרבה מאוד רגליים שניסו לשים לי. גם רואים את זה. אני גם אומרת שאני לא מבינה למה לא מאשרים, למה עושים את העיכובים הללו וכולי. מבחינתי התחושה הייתה שעל כל צעד שאני מנסה לעשות, מנסים להחזיר אותי אלף צעדים אחורה ואני נתקלתי בחסימות. אני אומרת, עמדת המשרד ברמה העקרונית הייתה שיש לאשר את המיזוג אבל במה שנוגע לייעוץ הכלכלי כולם ראו את הסאגה סביב הסיפור הזה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להגיד לך מה אמרת בהודעה בהקשר הזה. לא מאוד שונה אבל עם ניואנס. אני רוצה להציג לך את זה. אני לא בטוחה שאנחנו מאוד חלוקים כאן על הדברים שאת אומרת. אני לא חושבת משהו מאוד שונה אבל בכל זאת. אני מפנה לגיליון 36. "קצת לאחר מכן את מציינת"הר הבית בידינו. אושר. תגובתך". שורה 14. "אני אומרת שבתור בוגרת לימודי ספרות, ידוע שאני מתבטאת במליציות ובסמלים וביטויים. לא חריג בדיבור שלי". ואז שואלים אותך: "זה היה חשוב לך"? וכאן את אומרת, לא את כל הדבר שאמרת עכשיו אלא את אומרת: "לי? זה היה חשוב לשר". אני ממשיכה לקרוא. "מדוע את כה מאושרת בתשובה שלך"? ואת אומרת: "זה ממש לא ביטוי של אושר אלא מליצי ואני בן אדם שמרבה להשתמש במליצות". אז שואל אותך החוקר: "המושג הר הבית בידינו מסמל תהליך קשה שהסתיים בהצלחה. מה זה אומר? שהיה תהליך קשה לבחור את היועץ שיביא אותך לתוצאה הראויה בזמן המוגבל שהיה לכם"? כאן הייתי מצפה שתגידי כן, היה תהליך מאוד קשה, שמו לי רגליים, שמו לי מקלות בגלגלים, ברגר, כל הדבר הזה שאת אומרת, אבל את אומרת: "אני לא רואה את זה ככה. זה עניין של פרשנות. המועצה דנה והמועצה החליטה". "הר הבית בידינו אומר שהשגנו את מה שרצינו". "זה מה שזה אומר לך. לי זה אומר שאפשר לעשות וי". מדוע את מדווחת לפילבר"? "אני מדווחת לו כדי שידווח לשר כי השר מבקש לתת עדיפות ואני מביאה את זה למועצה ומדווחת לשר שהמועצה דנה והחליטה." את עומדת מאחורי הדברים שאמרת כאן.
יפעת בן חי שגב · ראשית כן. אני גם אסביר אותם. החוקר ניסה לבדוק איתי. לא, אני אומר את זה אחרת. הוא ייחס לזה מונחים בתפיסה שלו של אושר. שזה גרם לי אושר ונחת רוח. אני אמרתי שזה לא במקום הזה. זה בא מתוך זה, מבחינתי אני אינסטרומנטלית לחלוטין. היה לי נושא של סדר היום, הנושא הזה - אני לא אחזור ואומר - סבל מדיחוי ושיהוי, היו לי קשיים בלהעביר אותו. מבחינתי הצלחתי להעביר אותו כי חשבתי שזה המעשה הנכון. זה היה ציון של סוף מאבק. זה הכול. אני לא משתמשת בביטויים כמו אושר או לא אושר כי זה לא אישי. זאת אומרת, אושר יש לי מהבנות שלי, לא אם הצלחתי להעביר נושא שחשבתי שנכון להעביר אותו. לכן הסתייגתי מזה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני לגמרי מבינה את ההסתייגות שלך בעניין הזה של האושר. אני מתחברת למה שאת אומרת שמבחינתך היית אינסטרומנטלית, הביאו בפניך משימה, בחנת אותה - - -
יפעת בן חי שגב · ראשית זה לא הביאו בפניי משימה. לא. זה לא הביאו בפניי משימה. זה לא הוגן להציג את זה כך כי אני חוזרת ואומרת כאן, אתמול וגם היום, אני ראיתי בזה משימה שלי. ראיתי בזה משימה שהיא לטובת האינטרס הציבורי. ראיתי בזה משימה שהרגולטור לא עמד בה.
יהודית תירוש · ראשית אני לא חולקת עליך שאת ראית בזה לטובת האינטרס הציבורי. אני רק אומרת שבנוסף לזה, גם אמרת כאן בהודעה, זה היה חשוב לשר ושגם את מעדכנת אותו כדי שיעדכן את השר כי השר מבקש לקבל.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא עדכנתי אותו כדי שיעדכן את השר. אני עדכנתי את השר באופן אישי. ישיר. מה זאת אומרת? יצא מכתב ממני לשר.
יהודית תירוש · ראשית אז את חוזרת בך מהדברים האלה שאמרת בהודעה?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא חוזרת בי. אני רק מבארת אותם כי גם את זה צריך להכניס לתוך קונטקסט
יהודית תירוש · ראשית עכשיו בואי נדבר רגע על החלטת המועצה. תסכימי איתי, זה עולה מפרוטוקול הדיון – כבודכם, אני לא צילמתי אותו כי הוא מאוד מאוד עב כרס, נ/3124. הוא עדיין לא סרוק כי זה הוגש אתמול. אם יהיה צורך, אני אקריא. גם אנחנו לא הספקנו לסרוק אותו. אחר כך אני יכולה לתת לעדה כמובן לציין, אם צריך, אבל אני אקריא אם צריך ואני אגיד מאיזה עמוד.
יפעת בן חי שגב · ראשית זה פרוטוקול של 140 עמודים, למיטב זיכרוני
יהודית תירוש · ראשית זה בדיוק מה שאני אומרת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי גברתי כן תציג את זה לפניה.
יהודית תירוש · ראשית כן. אין בעיה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כדי שהיא תראה את הכול.
יהודית תירוש · ראשית אני מדברת על נ/3124. זה מה שהגשתם אתמול. לנו יש - משהו שלא מתוך חומר החקירה – 45 עמודים אבל זה מסתיים בהחלטה. אני כן מציבה לפניך שמהפרוטוקול הזה עולה, ואני יכולה להניח אותו תכף בפניך - - - ד"ר יפעת בן חי שגב: ברור. אם את רוצה שאני אתייחס.
יהודית תירוש · ראשית את יכולה לעיין בו. החלקים המושחרים, לא אנחנו השחרנו
יפעת בן חי שגב · ראשית קודם כל, זה לא בסדר שלא אייתו את שם המשפחה שלי נכון
יהודית תירוש · ראשית אני מתנצלת בשם מי שעשה. תסכימי איתי, זה עולה מהפרוטוקול, אני לא מצפה שתקראי את כולו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי תפני אותה לעמודים ספציפיים. היא תעיין במה שהיא תרצה.
יהודית תירוש · ראשית אני עוד לא בעמודים ספציפיים. אם יהיה צריך, אני אפנה לעמודים ספציפיים. זה עולה מהפרוטוקול בכללותו שעשיתם דיון מעמיק, שעשיתם בדיקה כלכלית עצמאית כמו שסיפרת, היועץ הכלכלי, הוא גם ישב, נכח שם.
יפעת בן חי שגב · ראשית הוא הציג. הוא לא נכח בדיון. זה לא מקובל. הוא הציג ויצא
יהודית תירוש · ראשית נכון. לא הסתמכתם על מסקנות, רק על מסקנות הממונה על ההגבלים העסקיים אלא מהדיון עולה שעשיתם גם בדיקה עצמאית שלכם, כולל התייחסות של עדליא וכולל התייחסות של כלכלנים אין - האוס שלכם. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית וגם הייתה שם התייחסות המשרד. אני אחזור ואומר שישבו שם שלושה נציגים שהם עובדי משרד התקשורת בתחומים הרלוונטיים.
יהודית תירוש · ראשית נכון אבל הם ישבו שם כנציגי משרד התקשורת?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. הם ישבו שם כחברים במועצה לכבלים ולוויין. זה המבנה של המועצה לכבלים ולוויין
יהודית תירוש · ראשית תסכימי איתי מכובד הדיון הזה ומה שיש בתוכו, את יכולה לעיין בו - - -
יפעת בן חי שגב · ראשית תראי, אני באמת לא יודעת איך זה. אם צריך, אני אקרא את זה אבל אני אצטרך זמן לקרוא את זה.
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל את השאלה ואם תרגישי שאת צריכה לקרוא, תגידי לנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את לא זוכרת? ד"ר יפעת בן חי שגב: בואי נראה מה אני מתבקשת לזכור.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר. ננסה ונראה מה את זוכרת. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא זוכרת מה לבשתי.
יהודית תירוש · ראשית אני מציגה בפניך כפרופוזיציה שנראה לי שאת יכולה להסכים איתה שאת חשבת שהעסקה בסופו של דבר היא עסקה מיטיבה עם הציבור, אבל ההחלטה לא הייתה החלטה טכנית אלא דנתם לעומק בהרבה מאוד סוגיות כולל חששות שנוגעים לעסקה. אני מפנה אותך. את זוכרת דבר כזה?
יפעת בן חי שגב · ראשית ברור שאני זוכרת. איזו שאלה? אני גם זוכרת את ה - סוות. אנחנו עשינו בדיקה רצינית, בדקנו מה האיומים, מה הסיכונים, מה היתרונות והיה שם ממש ניתוח של סוות. חלק מניתוח של סוות הוא באמת החולשות.
בועז בן צור · ראשית אולי כדאי שהעדה תאמר מה הכוונה במונח סוות.
משה בר-עם · ראשית מה הכוונה במונח סוות? ד"ר יפעת בן חי שגב: זה"סטרן קוויקנסס פרטנד אנד", לא זוכרת את ה - T אבל זה ניתוח אסטרטגי.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני גם מפנה אותך לעמודים, אין לי את זה בפניי, אז מקסימום אני אבוא לעיין בזה אצלך או להקריא לבית המשפט. אחרי שתעייני בזה, אני אקריא. עמודים 40-39 בפרוטוקול הזה שהגברת ריקי וייסמן, אם אני לא טועה, מביעה גם אפילו - בסופו של דבר ההחלטה הייתה פה אחד, נניח את זה מראש, אמרתי את זה כבר, אבל במהלך הדיון היא אפילו מביעה - צרכים נוספים, עניינים נוספים שהיא הייתה שמחה להעמיק בבדיקה. זאת אומרת, גם את זה היא מעלה שם. את זוכרת את זה? ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. אבל איפה זה כתוב? אני מוכנה להתייחס לזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לנו את זה במסמך. המסמך הוגש.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לשאול אותה על זה. אני רוצה לשאול אם היא זוכרת את הדבר הזה. אם היא זוכרת. ברור שהמסמך הוגש אבל אני רוצה לשאול אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עלו גם הסיכונים, החולשות, היתרונות.
יהודית תירוש · ראשית ושגם עלה מצד ממלא מקום כלכלה, ממונת כלכלה או איך שהיה התואר, אני לא זוכרת בדיוק, שהיה גם מבחינתה – אנחנו מדברים על זה שזאת לא החלטה טכנית, זאת המסגרת כי בסוף זה אושר פה אחד – היה אפילו דברים שהיא הייתה רוצה להעמיק בדיקה לגביהם. את זוכרת את זה? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא זוכרת את זה אבל אני עוברת על זה כעת ואני יכולה להסביר את זה. תראי, היא הייתה חדשה בתפקיד. זו הסיבה שאני התעקשתי על חוות דעת כלכלית. היא עוד לא הכירה את המטריה. היא הייתה ממלאת מקום.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני רוצה להפנות אותך לכך שבעמוד 43 – אני אקריא ואתן לך לראות – כשאת מדברת, בסוף את אומרת: "ריקי העלתה כאן כמה נקודות שהיא צודקת. אני אומרת שזה מחייב אותנו יותר כרגולטורים בחלוף הזמן, בחלון הזה שבין האישור למיזוג הפיננסי ובין מיזוג מבני ככל שיעלה וסביר שהוא יעלה, לבחון באמת את האפקטיביות, את התנאים, לבחון האם יש נושאים נוספים שלא נתנו את דעתנו, שהממונה לא נתן את דעתו ואנחנו כרגולטורים תמיד יכולים להתקין כללים, לנסח הוראות, להמליץ על תיקוני חקיקה. יש לנו את הכלים, יש לנו את היכולת וזה אפילו מחייב אותנו. כמו שאמרתי אתמול, במשנה מאמץ לנוכח השינוי הזה, כל השינויים האלה מחייבים משנה מאמץ. נכון שיכול להיות שאם הזמן היה משאב בלתי מוגבל, אולי היינו יכולים לתת." ואת ממשיכה גם בעירבון מוגבל, כי הבה דברים זה ברמה הנבואית. "אם כן יקרה או לא יקרה, בסוף אנחנו פועלים במציאות שיש בה מגבלות של משאבים, של זמן ובהינתן כל זה"וכולי. את יכולה לעיין בזה אם את רוצה.
יפעת בן חי שגב · ראשית מה השאלה. לא הבנתי
בועז בן צור · ראשית מה פשרה של השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת. כל המסגור של האירוע הזה הוא שבסופו של דבר החלטתם החלטה אחרי בחינה מאוד מעמיקה של הדברים, היא לא החלטה טכנית. למעשה אפילו אם היה עוד זמן, ואנחנו לא חיים בעולם אוטופי, הכול נכון, אפשר היה גם עוד דברים לבדוק בדבר הזה. זה לא אומר שההחלטה הזאת לא מקצועית, זה לא אומר שהיא לא מספקת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי שואלת אותה אוסף של שאלות ובסוף היא תגיד כן או לא?
יהודית תירוש · ראשית אני קודם כל מסגרתי את האירוע ותכף אני אשאל. אני אומרת שבסופו של דבר כל מה שאני רוצה להניח כאן בפניך, ותגידי לי אם את מסכימה, שמהדברים האלה עולה שההחלטה עצמה היא החלטה שיש הרבה מה לבחון בהחלטה הזאת. היא לא החלטה טכנית. זה מקובל עליך?
בועז בן צור · ראשית שתי שאלות. זאת לא החלטה טכנית ויש מה לבחון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית החלטה שהיא לא טכנית ויש הרבה מה לבחון בה. ד"ר יפעת בן חי שגב: זאת לא החלטה טכנית. שום עניין שנדון במועצה לכבלים ולוויין הוא לא טכני. כל עניין שנדון נבחון ביתר עומק ויסודיות כמו במקרה הזה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אני רוצה לשאול אותך עכשיו על התנאים שהמועצה החליטה לגביהם.
בועז בן צור · ראשית תנאי זה לא.
יהודית תירוש · ראשית תכף נראה. בואי נראה את ההחלטה עצמה. עד כמה ההחלטה כללה תנאים. את זוכרת? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני זוכרת שהייתה שם התייחסות לזה, שקודם כל אנחנו כמובן מקבלים את כל התנאים שהממונה קבע ושאנחנו מציעים, כן, מציעים שככל ויהיה שינוי בעובדות שהונחו בפנינו או בסיטואציות, זה יידון מחדש. לא במילים האלה אבל זה היה העיקרון.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. בואי נראה את זה. הנחתי בפני העדה את ת/463 ואני מפנה אותך להחלטה. אנחנו רואים בהחלטה, בעמוד 2, בתוך הפסקה הראשונה: "אין מניעה לאשר את בקשת"וכולי"וזאת בתנאים הבאים". התנאי הראשון הוא התנאי שדיברת עליו: "עמדה זו נסמכת על התקיימות התנאים להחלטת הממונה ומוצע לקבוע כי כל שינוי מהם יצריך, בנוסף לאישור הממונה, את אישור השר בהתייעצות המועצה". תכף נדבר על היתר. אתם קבעתם תנאים. את יודעת לומר למה ליורוקום היה חשוב שההחלטה תהיה בלי תנאים? אני שואלת אותך מה לא ברור?.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני דוברת של יורוקום?
יהודית תירוש · ראשית את יודעת על זה משהו?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. אין לי קשר ליורוקום
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. לא הבנתי, יש התנגדות למשהו?
ז'ק חן · ראשית כן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם אתה לא בטוח, לא חייבים.
ז'ק חן · ראשית אני מנסה לחשוב על כל הקו הזה והאם שווה לנו עכשיו שהעדה תצא כדי שנתחיל להתווכח.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי תחזרי על השאלה.
ז'ק חן · ראשית זה לא בכתב האישום, אין טענה, אני לא מבין על מה הבסיס שבכלל מעלים את זה. מה רוצים מאיתנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תחזור על השאלה.
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל. קריאה: בכתב האישום זה מופיע.
ז'ק חן · ראשית את כתב האישום אני דווקא כן מכיר.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו לא חולקים על כתב האישום אבל אני שואלת אם ידעת, אם יש חשיבות כלשהי לשאלה אם יש תנאים על התנאים שקבע הממונה או אין תנאים לתנאים שקבע הממונה. אם ידעת בעניין הזה שיש משמעות לנקודה הזאת של התנאים. זה מה שאני שואלת.
ז'ק חן · ראשית כבודכם, אני חושב שיש כאן, אולי אין ברירה, אבל צריך לחדד את הנקודה הזאת אם אפשר שלא בנוכחות העדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית העדה מבינה את השאלה. הבנת את השאלה? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני הבנתי את השאלה. אני גם השבתי ואמרתי שאני לא הייתי בקשר עם יורוקום.
יהודית תירוש · ראשית אתם החלטתם שיהיו תנאים ואני כבר אקדים את המאוחר ואומר שאנחנו גם יודעים שבסופו של דבר התנאים של המועצה לא נכללו באישור הסופי עקב טעות, ככל הנראה ולא שום דבר אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא לא יודעת על זה.
יהודית תירוש · ראשית תקלה טכנית. לא אמרתי אחרת.
בועז בן צור · ראשית אולי שמילה דיבר עם ראש הממשלה...
יהודית תירוש · ראשית אבל זה לא כתוב בכתב האישום. נכון?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, אני מנסה להבין את השאלה.
יהודית תירוש · ראשית אני אומרת שאתם במועצה קבעתם תנאים ואין מחלוקת על הדבר הזה. אנחנו רואים את ההחלטה. אני שואלת אותך רק שאלה פשוטה, אם ידעת שיש משמעות למאן דהוא אם יש תנאים בהחלטה הזאת או אין תנאים. ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. זה גם לא רלוונטי מבחינתי.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג את עמוד 16. זה מתוך אותו פרוטוקול שנתתי לך קודם. אם את רוצה להסתכל עליו, את יכולה. אני הגשתי את זה לצורך נוחות בית המשפט, רק את הדף הרלוונטי, ואני מתייחסת רק להתחלה שלו. מי שמדבר, ערן הורן, הוא מעדליא. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית מה שהוא אומר, זה רק מה שמעניין אותי, אם את זוכרת. "ההסבר הוא שאם דירקטוריון בזק יחשוב, אם השר יתנה את זה בתנאים נוספים על התנאים שקבע הממונה על ההגבלים העסקיים, והאספה הכללית של בזק כבר קיבלה אותם, הדירקטוריון של בזק יכול לתת לצאת מהעסקה. הוא יחשוב שזה הופך אותה ללא כדאית או כמו שהם מגדירים, לתנאי שאינו זניח. נימוקי בזק לאישור העסקה". ושוב, השקף הזה מביא דברים בשם אומרם וכל היתר. אני שואלת אותך אם את זוכרת את הנקודה הזאת
יפעת בן חי שגב · ראשית אמרתי שאני לא זוכרת
יהודית תירוש · ראשית לא זוכרת. בסדר. זה הכול
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש, כמה זמן נשאר לגברתי?
יהודית תירוש · ראשית נשאר חצי מהזמן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה היה הזמן?
יהודית תירוש · ראשית חצי מהזמן שעבר. אותו זמן שעבר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כלומר, יש לגברתי עוד שעתיים לחקירה?
יהודית תירוש · ראשית כן. אני אראה, אם זה ירוץ יותר מהר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה היה צפוי להיות הכול, הכול כולל, שעה וחצי אבל קורה. את רוצה הפסקה עכשיו? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני אשמח לא ברגע זה אבל שתהיה איזו הפסקה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נעשה הפסקה. השאלה מתי.
יהודית תירוש · ראשית אפשר להמשיך עוד קצת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי תסיים את הנושא ואז נעשה הפסקה.
יהודית תירוש · ראשית כן. בחקירה שלך הסברת – אני חוזרת איתך עכשיו מסמך התנאים. החלטה. חברי צודק. זאת החלטת המועצה. לא צריך את ההסברים של חברי. אמרתי מיד שקוראים לה מסמך ההחלטה ובתוך ההחלטה אני בתנאים. אני אומרת לך שבחקירה הסברת שהיה חשוב לך, שאלו אותך על סעיף אחד בתנאים, על הסעיף הזה שהרגע דיברנו עליו, ואת אמרת: "רציתי להבטיח שהמועצה תהיה בתמונה". גיליון 3839, שורה 20 ואילך. מציגים לך את הסעיף ואז את אומרת: "רציתי להבטיח שהמועצה תהיה בתמונה. כלומר, שלא יתקבלו החלטות בלי להתייעץ עם המועצה". "איזה החלטות"? "החלטות של השר בנוגע להמשך", את אומרת. שואלים אותך: "בעצם ניתנה כאן מגבלה מסוימת"ואת אומרת: "נכון". בהמשך את אומרת – אני עוזבת את למה לא הכניסו את זה כי זה לא מעניין
בועז בן צור · ראשית צריך להגיד את האמת.
יהודית תירוש · ראשית נכון. זה לא כתוב בכתב האישום. לא בכדי.
ז'ק חן · ראשית אז על מה החקירה של עוד שעתיים?
יהודית תירוש · ראשית אפשר להמתין עם זה ולא לשאול אותי על מה החקירה, כמו שאני לא שואלת אתכם?
ז'ק חן · ראשית דבר ראשון, את שואלת. דבר שני, אנחנו במתח.
יהודית תירוש · ראשית יופי. אז שאלו אותך האם זה שולי, התנאי הזה, ואמרת: לא, לדעתי. שואל החוקר: "היה מספיק חשוב להוסיף את זה למסמך של המועצה, אז כנראה שזה לא כל כך חשוב" ואמרת: זה לא שולי. אמרתי גם קודם, במקום אחר שהיפנו אותך, שאמרת בהודעה, "הם לא סמליים, התנאים הם לא סמליים אלא כי חשבתי שהם חשובים". אמרת במקום אחר שלאשר אבל לשים גדרות כדי למנוע מונופוליזציה בתחום השידורים – בגיליון 10 שורה 7 – ובריענון זיכרון שלך הוספת על הדברים האלה ואמרת: "מסרה העדה בהמשך לאמור בהודעותיה כי לטעמה התנאים היו חשובים אך לא מהותיים". זה נכון? את עומדת מאחורי התיאור הזה?
ז'ק חן · ראשית אני מתנגד. אני מבקש, אם אפשר, שהעדה תצא. אנחנו כבר הרבה מעבר לתחום.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
ז'ק חן · ראשית ראשית, כבודכם, לעשות סדר, משום שאנחנו עד היום דיברנו על מסמך התנאים של הרן. שיהיה ברור שאנחנו לא מדברים על זה בכלל. יש כאן ערבוב. אנחנו מדברים על החלטת המועצה. לגבי החלטת המועצה, כבודכם יראה, חברתי גם אמרה, זה לא בכתב האישום בכלל. אין טענה וחצי טענה שנוגעת להוספת תנאים ולהורדת תנאים בהחלטת המועצה. כלום. כתב האישום פשוט, אין רבע טענה. יותר מזה, אני מזכיר לכבודכם שהסתבר בחקירתו של שמילה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היינו כאן ואנחנו זוכרים מה הוא אמר.
ז'ק חן · ראשית ודאי. שלמרות החקירה שניסתה להציג לו מצג אחר, ולא ניכנס לשמות, אבל גברתי, אני מגיע, אני לא יכול ואהבת לרעך כמוך על רגל אחת כזה לחלץ.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היינו כאן גם באולם.
ז'ק חן · ראשית אני לא שוכח אבל אני לא יכול לדבר במורס, גברתי. אני לא יכול לדבר במורס אחר כך אני לא אמרתי משהו וההחלטה שלכם מתקבלת כשמשהו חסר. אני מנסה רגע להבין באיזה מקום אנחנו נמצאים אנחנו מנהלים כאן הבנה.
משה בר-עם · ראשית ההתנגדות היא היעד רלוונטיות?
ז'ק חן · ראשית לחלוטין כי זה לא בכתב האישום. הטעם הוא היעדר רלוונטיות אבל יותר מזה כבודכם, זה הרבה מעבר להיעדר רלוונטיות. לא רק שזה לא רלוונטי תוך בלבול במושגים אלא אנחנו יודעים, כי כבודכם היה כאן, שההשמטה שחברתי אמרה גם היא קודם נעשתה באשמת המחלקה המשפטית שבשלב מסוים ניסתה להפיל את התיק על שמילה אבל לא חשוב.
יהודית תירוש · ראשית זה לא מה אמרנו.
ז'ק חן · ראשית אנחנו עכשיו יוצאים לטיול בפרדס. אנחנו לא יודעים לאן חברתי מכוונת. זכותנו לדעת כי כתב האישום הוא הרי זירת המחלוקת ממנה אנחנו מתגוננים. ככל שזה רלוונטי, והיא שואלת, אנחנו זכאים לדעת למה. ככל שזה לא רלוונטי, אנחנו מבזבזים זמן וה -... שניתן לחברתי אגב ההסברה לטעמנו, עם כל הכבוד, הבקשה שלה כמובן, לא לזה התכוון המשורר, לחקירה נגדית שעכשיו תיקח אותו להפלגה למחוזות של שעות, למקומות שהם לא רלוונטיים למשפט. לכן קודם קמתי. זה רק יאריך את הזמן, ההתנגדות והתשובה לה, והתיישבתי אבל יש גם גבול. לכן אמרתי שאנחנו חורגים מהטווח לאן לוקחים את זה. אני חושב שחרגנו מהגבול הזה. תודה.
יהודית תירוש · ראשית ראשית, היא נחקר על הדברים בהודעות שלה אבל זאת לא התשובה. אני רק מציינת את זה כעובדה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זאת לא הייתה העילה להתנגדות. זאת גם לא התשובה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. נכון. זאת גם לא התשובה, רק ציינתי את זה כעובדה. הדברים האלה בהחלט רלוונטיים גם אם אין לנו שום טענה שהתנאים האלה הורדו על ידי מאן דהוא שלא כדין או משהו כזה. אבל כן עולות כאן טענות הגנה לגבי שוליות התנאים ככלל. הוצג כאן, אני מזכירה שהוצג אפילו גם על ידי חברי פרוטוקול ישיבה של ה-5 ביולי, שתכף נראה, שעוסק בתנאים האלה. גם חבריי יציגו בעצמם את התנאים האלה וגם בתוך התנאים האלה, ותכף נראה, קיים גם סעיף מקביל לאותו סעיף 7 שהוא בהחלט חלק מכתב האישום, זה סעיף 4 כאן בהחלטת המועצה. סעיף 7 הוא כן חלק מכתב האישום. העמדה של העדה לגבי התנאים האלה וגם לגבי סעיף 7, היא בהחלט רלוונטית ככל שהיא אומרת, גם היא אומרת שזה לא היה תנאי שולי וזניח ולכן הם בחרו להכליל את זה בתוך התנאים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה שזה לא מהותי. גברתי אמרה גם שהיא אמרה שזה לא מהותי.
יהודית תירוש · ראשית לא מהותי. היא אמרה חשובים אך לא מהותיים. זאת השאלה. השאלה היא לא רק על מה היא אומרת אלא האם זה רלוונטי לחקור על זה. אני חושבת שיש כאן טענות הגנה, שלל טענות הגנה על כך ששום דבר לא היה קריטי וכל התנאים, הכול היה החלטה טכנית ברורה מאליה וכולי, ולכן העובדה שהמועצה ישבה ודנה בכל מה שהיא דנה, ועוד היה אפשר גם – לא חובה אבל אפשר היה – להמשיך ולהעמיק, וגם נכתבו תנאים, וגם התייחסו לסעיף 7 במקבילה שלהם במועצה, הוא בהחלט רלוונטי כשטוענים כלפי סעיף 7 שהוא כלום ושום דבר. לכן בוודאי שיש לזה רלוונטיות קטנה. אני עושה את זה בקצרה אבל זה לא שזה לא רלוונטי.
ז'ק חן · ראשית כבודכם, אולי במשפט אחד. אני סבור שאין בתשובה הזאת תשובה להתנגדות שלנו אבל אני מבקש רק להפנות את תשומת הלב שיש כאן ערבוב של הרבה מאד מושגים שאני עמדתי על זה בהתנגדות שלי, הרבה מאוד מושגים טכניים, לא מהותיים וכולי. בהקשרים של התנאים של הרן, לא על זה מדובר. סעיף 7, לא על זה מדובר. חברתי עושה כאן כריכה של מצה ומרור יחדיו. אני מניח ברוח הטובה שיש הבוקר שזה לא בכוונה אבל הכול מעורבל, אנחנו לא נצליח לצאת ראש, של סעיף 7 תנאי הרן, תנאי המועצה וזה לא בכתב האישום., לכן זה לא רלוונטי ואני עומד על התנגדותי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נתיר שאלה אחת בעניין הזה וזהו. סוף פסוק.
בועז בן צור · ראשית אני לא אתווכח עם ההחלטה אבל אסור כאן לערבב. מה שחברתי עושה, כמו שאמר חברי, זה מה שחשוב לקחת. יש את תנאי רשות ההגבלים העסקיים שחברתי אמרה על הקניבליזציה, היא התייחסה, אם זה בכלל מתייחס לתנאי הממונה על ההגבלים העסקיים...היא התחילה לכרוך את סעיף 7, מהותי – יש כאן סלט והסלט הזה, צריך לפוגג אותו. לא בטוח שאני יודע מה בשם נתניהו.... אבל שיהיה. מה שנאמר בפני הממונה, תנאים מהותיים וממצאים. תנאי הרן הם תנאים טקטיים טכניים שהחליטו שאין מקום בנושא הזה. אלה לא התנאים שכאן. כאן מדובר בתנאי אחד - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התנאים של המועצה.
יהודית תירוש · ראשית כן, אבל העדה מתייחסת בהודעה שלה לחמישה תנאים שנוגעים לגידור כוחה של חברת יס במה שנוגע לזכויות קידוד ו -... היא מדברת על לזה. היחידים שעושים מישמש, אלה חבריי.
בועז בן צור · ראשית אנחנו עושים מישמש?
יהודית תירוש · ראשית בוודאי שכן. לאורך כל הדרך. מדובר על זה שאל התנאי המועצה. אף אחד לא טען אחרת.
בועז בן צור · ראשית איפה הם בהחלטה?
יהודית תירוש · ראשית אני הראיתי לעדה איפה הם בהחלטה, בתנאים הבאים. בוא נמשיך.
בועז בן צור · ראשית אני לא מבין מה את עושה.
יהודית תירוש · ראשית אני עושה חקירה.
בועז בן צור · ראשית זאת לא חקירה.
יהודית תירוש · ראשית הייתה החלטה להסיר את ההתנגדות.
יהודית תירוש · ראשית התרנו לסיים עם השאלה הזאת. היא תענה ואנחנו עוזבים את הנושא.
בועז בן צור · ראשית כן, זה חשוב. העדה אישרה שהתנאים חשובים.
הודעת מערכת · ראשית העדה שבה לאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית דוקטור בן - חי שגב, אני ממסגרת אותנו שוב. אנחנו עוסקים במסמך של החלטת המועצה, בתנאים של המועצה שהמועצה החליטה, לא תנאים אחרים, ואני אמרתי לך לפני כן, הקראתי לך מספר מבואות שאת מתייחסת לתנאים ואת אומרת שאתם לא המלצתם סמלית על תנאים, המלצתם כי חשבתם שזה חשוב. ואני מפנה, אם צריך, עמוד 31, שורות 27-21 ועמוד 23, שורות 24-20, ומה שהפניתי קודם וגם אמרתי לך את מה שהוספת בריענון, כשאמרת חשובים אך לא מהותיים. מקבלת את זה? לגבי התנאים של המועצה. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן. חשובים אך מהותיים.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם הסברתי שלמעשה כל המסגרות הנורמטיביות שלאורן המועצה פועלת מעגנות ממילא את הסמכות שלה ברישיון, בהוראות החוק, בכללים, בהחלטות מועצה לפעול ככל שהיא תמצא לנכון שיש לפעול ולשנות את החלטתה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי הגיעה לנקודה שאפשר לצאת להפסקה?
יהודית תירוש · ראשית כן גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נעשה הפסקה עד 11:30. ה פ ס ק ה לאחר הפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש, בבקשה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך את פלט המסרונים כדי שתתייחסי למסרון האחרון כאן. אני מפנה למסרון מספר 140. הנה, יש לך את זה מולך. בהמשך לעדכון שאת מעדכנת ששמילה בדרך עם כל המסמכים,, 142 ומר פילבר אומר לך עבודה טובה, את אומרת לו: בלי תנאים כמובן. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן.
יהודית תירוש · ראשית את רוצה להסביר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם את יודעת במה מדובר. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני נשאלתי על זה ואני הסברתי שזאת כנראה הייתה טעות הקלדה כי ההודעה נכתבה תוך כדי ישיבה והיה הרבה רעש וכנראה שחלוקת הקשב שלי לא הייתה במיטבה. אין שום סיבה שאני אגיד שזה בלי תנאים כשהמועצה אישרה את זה עם תנאים.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך שתי כתבות, אחת בסמוך לחקירה שהייתה לך, 10 ימים אחר כך, אחרי שנחקרת. השנייה, מינואר 2019.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אלה דברים שכבר הוגשו?
יהודית תירוש · ראשית אני לא חושבת. את יכולה לעיין. את יכולה לראות את התאריכים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לסמן את שניהם?
יהודית תירוש · ראשית כן גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הכתבה מפברואר 2018 תהיה ת/760 השנייה תהיה ת /.761.
בועז בן צור · ראשית זה קשור לחקירה?
יהודית תירוש · ראשית תכף תשמע את השאלה.
בועז בן צור · ראשית אני לא יודע מה השאלה.
משה בר-עם · ראשית נשמע את השאלה.
בועז בן צור · ראשית נשמע את השאלה. ראיתי שיש הרבה כתבות. השאלה איזה ערך יש לזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו משופעים בתיק הזה בכתבות.
בועז בן צור · ראשית נכון.
יהודית תירוש · ראשית חבריי הגישו הרבה מאוד. אני שואלת, אם את תעייני בהן קצת - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי גברתי תשאל אותה את השאלה קודם כדי שהיא תדע על מה להסתכל.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. את קראת את הכתבות האלה? ד"ר יפעת בן חי שגב: כן.
יהודית תירוש · ראשית מכירה אותן?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ואני שואלת אותך, בכתבות האלה עולות טענות ביקורתיות כלפי המועצה במידה מסוימת אני בכלל לא מחווה דעה לגבי העמדות עצמן. אני שואלת אותך עד כמה זה הפריע לך. עד כמה הן הפריעו לך.
בועז בן צור · ראשית אני מתנגד לשאלה. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני יכולה לתת כאן שיעור בתקשורת, אם אתם רוצים, אפרופו הכתבות. אני אתן שיעור בתקשורת. את השתמשת בביטוי פריימינג. למה רק כתבות מה"דה מרקר"למשל?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית קודם כל עניין טכני, המקליטה לא שומעת אתכם. שימו לב לזה. גברתי מבקשת להוציא אותה כדי להסביר למה זה רלוונטי?
יהודית תירוש · ראשית כן. אם כבודכם רוצים לדעת את הרלוונטיות, אני מבקשת שהעדה תצא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית למה זה חשוב.
יהודית תירוש · ראשית כן. למה זה רלוונטי. זה חשוב שהיא תצא כי אני לא רוצה לתת את התשובה ואת דרך המחשבה.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית עומדת כאן עדה על דוכן העדים ולשיטתנו – שמענו את זה גם אתמול – יש לה איזושהי עוינות כללית וגם דברים שהיא אומרת בנוסף לדברים שהיא אמרה בהודעה ודברים שהיא חוזרת בה מדברים מסוימים שהיא אמרה בהודעה. אנחנו נצטרך בסופו של יום גם להסביר לבית המשפט ולתת לו כלים להחליט מה להעדיף מעבר לתוך העובדות עצמן והראיות, אלא גם אולי לתת לבית המשפט איזשהו כלי להבין גם את המקום שממנו העדה מגיעה. העובדה, ולשיטתנו, ואני כבר אומרת, אני חושבת, אנחנו חושבים, שהעובדה שגם כתבות עיתונאיות, העובדה שהיו כתבות שהתייחסו לפעילות של דוקטור יפעת בן - חי שגב במועצה ולפעילות המועצה כפעילות לא תקינה, בשונה מאיך שכתב האישום רואה את זה, העובדה שכתבות שהיו במהלך המשפט כאן – שאנחנו לא נציג אותן אבל אני בהחלט אגיד לה – שהתייחסו ל - סמסים האלה של הר הבית בידינו, ובלי תנאים כמובן, בצורה שעלולה להתפרש כמשהו שמטיל דופי בה – בעינינו, משמעותית להבין את העדות שלה כאן על דוכן העדים לעומת העדות שלה בהודעה מכיוון שעל דוכן העדים - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית העדה, התגובות שלה אתמול והיום נובעות מפרסומים בעיתונות? זאת השאלה?
יהודית תירוש · ראשית זאת לא השאלה הספציפית כרגע. אני בחקירה נגדית ואני רוצה להבין קודם כל אם היא קראה אותן, שנית, אם זה הפריע לה, אבל במהות מבחינת הרלוונטיות - לזה אני רוצה להגיע. קריאה: לא תוכן הכתבות.
יהודית תירוש · ראשית כמובן לא תוכן הכתבות מבחינת הביקורת עליה. אנחנו לא שם. כתב האישום לא אומר את זה אבל מבחינת הרלוונטיות, אני אראה לבית המשפט שמדובר בעדה – ובצדק מבחינתה – ששמה חשוב לה, היא מסתובבת בעולמות ציבוריים, שמה חשוב לה, ולכן הדופי שהוטל בה במהלך כתבות עיתונאיות ואפילו במהלך המשפט כאן כשדיווררו סמסים כאלה ואחרים, מבחינתה זה הדבר שגורם לה היום להעיד כפי שהיא מעידה או שזאת אחת הסיבות. אני לא יכולה להתחקות אחרי נפש האדם עד תום אבל בהחלט זה רלוונטי.
משה בר-עם · ראשית אם אנחנו מבינים נכון, זה מוצג רק למטרה של להבין את ה - סטייט אוף מיינד של העדה. כך אנחנו מבינים. לא לשום מטרה אחרת.
יהודית תירוש · ראשית חד משמעית.
משה בר-עם · ראשית בסדר גמור.
בועז בן צור · ראשית אני אשמור את הרזרבציה שלנו לערך הראייתי שיש בזה כדי להשיג את המטרה הזאת.
משה בר-עם · ראשית בסדר. מאה אחוז.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כרגע אין לכם טענה של אי רלוונטיות מבחינת מה שמנמקת - - -
בועז בן צור · ראשית לא. אבל אני לא חושב שזה שווה בצער המלך שנתווכח עכשיו עשר דקות. אני חושב שזה להיאחז בקש שבקש. אין אפילו קש. אם זה מה שהיא רוצה, נעשה את זה. אני רק רוצה להבהיר. דעותיו של הכתב, כבודן במקומן מונח. אין שום ערך ראייתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין טענה שיש ערך ראייתי.
משה בר-עם · ראשית זה רק למטרה של סטייט אוף מיינד.
הודעת מערכת · ראשית העדה שבה לאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית השאלה שלי. את סיפרת שהכרת את הכתבות האלה. תגידי לי עד כמה זה הפריע לך. ד"ר יפעת בן חי שגב: לא מזיז לי כהוא זה.
יהודית תירוש · ראשית לא מזיז לך
יפעת בן חי שגב · ראשית כהוא זה
יהודית תירוש · ראשית עלו במשפט הזה, במהלך המשפט היו גם לא מעט כתבות
יפעת בן חי שגב · ראשית לצערי הרב כן, היו גם הרבה הדלפות. כן
יהודית תירוש · ראשית ובמהלך המשפט כשהיו כתבות והודלפו סמסים, נכתבו סמסים שהוצגו כאן גם למר פילבר, כמו למשל הר הבית בידינו, וניתנה להם קונוטציה שאליה את לא התכוונת מבחינתך, זה הפריע לך?
יפעת בן חי שגב · ראשית ממש לא
יהודית תירוש · ראשית לא הפריע לך
יפעת בן חי שגב · ראשית תקשיבי, אני 30 שנה בעולם התקשורת. אם הייתי מתרגשת מכל בדל מידע שמפורסם עלי, אני לא הייתי סוגרת 30 שנה בעולם הזה.
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל אותך. תאשרי לי בבקשה שאת הגשת תלונה ליועץ המשפטי לממשלה על הכפשות כנגדך ברשת, ברשתות החברתיות, על פוסטים. זה נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית זה לא בדיוק. זה לא מדויק
בועז בן צור · ראשית זה חומר חקירה?
יהודית תירוש · ראשית זה חומר גלוי ופומבי ואני בחקירה נגדית. פתאום"דה מרקר"הוא חומר חקירה? מה זאת אומרת?
משה בר-עם · ראשית בעקבות הכתבות הוגשה תלונה? ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. ממש לא.
יהודית תירוש · ראשית לא. העובדה שהעדה מתייחסת לדברים שמפורסמים בתקשורת והם מזיזים לה בשונה ממה שהעדה מציינת כאן, אני חושבת שהיא עובדה רלוונטית להערכת הדברים שהיא אומרת. ד"ר יפעת בן חי שגב: בואי נראה את מה שאת אומרת ואני אוכיח שאת טועה. בבקשה. בואי נלך לאירוע הזה שבו התלוננתי ליועץ המשפטי לממשלה. אז בואי תני כאן את ההקשר המלא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא מאשרת לך. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני מאשרת לך. תאמרי על מה אני התלוננתי.
יהודית תירוש · ראשית את רוצה להגיד? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני התלוננתי אצל היועץ המשפטי לממשלה מפני שבתקופה שאיוב קרא היה שר התקשורת הוא הפעיל עלי לחצים בלתי מתפשרים לתת לערוץ 20 רישיון לשידורי חדשות. לא זו בלבד שהוא הפעיל עלי לחצים, הלחצים האלה, הוא גם איים עלי בדיונים בכנסת והשתתף לרצח אופי שכלל את הבנות שלי, ברשתות החברתיות שהוא עשה בתור שר"לייקים". על זה התלוננתי ליועץ המשפטי לממשלה. רק בגלל שהבנות שלי שורבבו לעניין הזה. לא בגלל שמישהו כתב על זה משהו. זה לא הזיז לי. ואני גם אומרת לך שגם אפרופו ה"דה מרקר"אני חזרתי ואמרתי בראיונות לאחר המיזוג, כמדומני גם ב - 2018, שאם הנושא היה עולה לפתחי, גם היום הייתי ממליצה לאשר את המיזוג. אז אכפת לי או לא אכפת לי ממה שה"דה מרקר כותב?"
יהודית תירוש · ראשית אוקיי, בסדר גמור.
בועז בן צור · ראשית יש עוד... שנגיע אליו?
יהודית תירוש · ראשית סליחה, אני לא מבקשת ציונים מחברי ואני מבקשת להימנע מזה. אלה הערות ממש מיותרות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, באמת.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לדבר איתך כרגע על – אני חוזרת אחורה בזמן, עוזבת את התקופה הזאת של מיזוג בזק - יס - - - ד"ר יפעת בן חי שגב: האמת שאם הייתי מעלה את הנושא הזה, הייתי מעלה אותו בהקשר אחר כדוגמה לאיך החלטות פוליטיות יצרו כאן שרשרת, מפולת של אבנים וגררו התערבות בוטה ורמיסה ברגל גסה של הפרקליטות ביועץ המשפטי לממשלה בפעולת המועצה. כי הייתה קונספציה שהמועצה מוטה. אני לא אאפשר את הפגיעה הזאת בשמם המקצועי של חברי המועצה. אם את כבר מעלה את זה.
יהודית תירוש · ראשית את מדברת על האירוע שהתלוננת עליו?
יפעת בן חי שגב · ראשית האירוע שאת העלית. אני לא התכוונתי להעלות אותו אבל את העלית אותו. התערבות במכרז במכרזים.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. בסדר. אני חוזרת איתך אחורה בזמן
יפעת בן חי שגב · ראשית אגב, היועץ המשפטי לממשלה לא ממש נקף אצבע. לא עשה עם זה כלום
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. ואת כעסת על זה?
יפעת בן חי שגב · ראשית בוודאי. ואני גם כועסת היום ואני חושבת שזה לא תקין
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. אני רוצה לדבר איתך על מר דוד שרן. אני שואלת אותך מה היה הקשר שלך איתו בתקופה בה שימשת כיושבת ראש מועצת הכבלים והלוויין.
יפעת בן חי שגב · ראשית לא היה לי איתו קשר יותר מדי שוטף אבל הייתה לנו פגישת היכרות כי הוא היה ראש הלשכה של שר התקשורת ובזה זה הסתכם. יכול להיות שהיו עוד כמה עניינים שהיינו בקשר שוטף. לא משהו מאוד קבוע ושכיח.
יהודית תירוש · ראשית גם בהודעה את אמרת שלא היה קשר טלפוני או מיילים או פגישות באופן עקרוני. אולי משהו נשמט.
יפעת בן חי שגב · ראשית אולי היו פה ושם
יהודית תירוש · ראשית בגדול לא היו. אוקיי. איתן צפריר? מי היה?
יפעת בן חי שגב · ראשית איתן צפריר היה ראש מטה שר התקשורת עוד לפני שפילבר נכנס, למיטב זיכרוני
יהודית תירוש · ראשית בהודעה שלך את סיפרת על פגישה שנכחו בה גם מר צפריר וגם מר שרן ומי שיזם אותה היה מר צפריר.
משה בר-עם · ראשית מתי?
יהודית תירוש · ראשית מיד נגיע למתי אבל אנחנו חוזרים אחורה.
משה בר-עם · ראשית השאלה עד כמה אחורה.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו חוזרים אחורה בזמן. תכף נגיע למתי כי זאת בהחלט גם שאלה כאן. קריאה: עד כמה שאני זוכר, זה היה ב - 10 במרס.
יהודית תירוש · ראשית אתה מעיד במקום העדה? קריאה: לא.
יהודית תירוש · ראשית העדה צריכה לענות על זה. העדה צריכה לענות על הכול. נכון? אתה לא מעיד. אני לא יודעת אם יש מחלוקת או אין מחלוקת. קריאה: אין מחלוקת.
יהודית תירוש · ראשית אני לא זוכרת שאתם אמרתם על משהו כאן שאין מחלוקת, למיטב זיכרוני.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מספיק עם הדו שיח הזה. מה השאלה לעדה?
יהודית תירוש · ראשית את סיפרת שהייתה פגישה עם מר שרן ומר צפריר, שמי שיזם אותה היה צפריר. את זוכרת? ד"ר יפעת בן חי שגב: לא סיפרתי. נשאלתי ואישרתי את זה. כן.
יהודית תירוש · ראשית אני אקריא לך את הדברים שאת מספרת על הפגישה הזאת. אני מפנה לגיליון 17 עד 18 משורה 25 ואילך.
יפעת בן חי שגב · ראשית אפשר לראות את זה? את יודעת שתמלילי החקירה שלי מסתובבים בתקשורת. אז איך זה שלי אין עותק מזה? זאת אומרת, זה בסדר שהכתבים מקבלים את זה אבל זה לא בסדר שאני אקבל?
יהודית תירוש · ראשית הכתבים לא מקבלים את זה מאיתנו
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא יודעת ממי אבל איך זה יכול להיות?
יהודית תירוש · ראשית את באמת שאלת אותי
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם שאלתי אותך. אני גם פניתי וביקשתי
יהודית תירוש · ראשית שאלת אותו בריענון זיכרון אם את יכולה לקבל את ההודעה שלך אליך הביתה ואני הסברתי לך שלפי ההנחיות שלנו אנחנו לא יכולים לתת את ההודעות. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם פניתי בכתב באי - מייל כיוון שזה לא סוד והמשפט הזה מתנהל גם בתקשורת, ובאמת התפרסמו חלקים נרחבים מהעדות שלי. אני פניתי באי - מייל, אני לא זוכרת אם זה היה אליך או לעורך הדין ליאת בן ארי, ושאלתי, וביקשתי ושאלתי האם אני לא זכאית לקבל את זה כי אני מוצאת את עצמי במבוכה רבה מאוד כשאני נדרשת להגיב על דברים שאפילו הם לא עומדים בפניי. גם עכשיו אני אומרת למה אני לא יכולה להסתכל על זה כשאת קוראת? אני לא מבינה.
יהודית תירוש · ראשית ראשית, לגבי לקחת הביתה, ההנחיות שלנו הן לא לתת את ההודעה לעדים וכך אנחנו נוהגים וכך גם השבנו לך. נכון? בפגישת ריענון הזיכרון.
יפעת בן חי שגב · ראשית נכון. אבל למה עכשיו אני לא יכולה לראות?
יהודית תירוש · ראשית עכשיו אני אציג בפניך את העמוד הרלוונטי. זאת חקירה נגדית. אני יכלוה להציג לך את העמוד הרלוונטי ולאו דווקא את כל ההודעה, אבל אני אציג לך אותו.
משה בר-עם · ראשית אם היא תבקש לעיין בהודעה, אני מניח שגברתי לא תתנגד.
יהודית תירוש · ראשית כן. ממש לא.
משה בר-עם · ראשית אתם בודקים את העניין הזה שהודעות מסתובבות בתקשורת? זה נבדק?
בועז בן צור · ראשית לפני שזה הגיע לסניגורים. לפני שהחומר נשלח לסניגוריה והייתה החלטה שצריכים לבדוק זה, גם בג"ץ וגם בית המשפט כאן.
ז'ק חן · ראשית כבודכם, מכיוון שחברתי אמרה שזה לא מאיתנו, כדי שחלילה לא תיווצר כאן איזושהי עננה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה גם לא מכם.
ז'ק חן · ראשית לא. לא רק שזה לא מאיתנו, לא רק שזה לא מאיתנו, ב-2 במרס 2019 - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עוד לפני שקיבלתם.
ז'ק חן · ראשית עוד לפני שקיבלנו, ציוץ של כתב – לא ננקוב בשמו, יותר מדי שמות כאן מסתובבים וחבל – פרסום ראשון: "ראש מועצת הכבלים והלוויין לשעבר יפעת בן - חי שגב תשמש עדת תביעה מרכזית נגד ראש הממשלה"ואני לא אמשיך להקריא את שאר דברי ההבל שיש כאן אבל הנה הוכחה האולטימטיבית על בסיס חומר מכתב מאוד ספציפי שכך צייץ ב-2 במרס 2019 אגב, לא מאיתנו..
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תודה עורך דין חן. אפשר לשמוע את השאלה לעדה?
יהודית תירוש · ראשית כן.
בועז בן צור · ראשית אבל אתם בודקים את זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תנו לנו עכשיו לסיים עם העדה. אחר כך תעשו בירורים של מה שבודקים או לא בודקים.
בועז בן צור · ראשית שבע שנים גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לזה לא צריך כאן את העדה.
ז'ק חן · ראשית אנחנו כבר למדנו גברתי שבירורים נעשים רק בתחום מסוים. למשל העידה העדה שתלונה שלה ליועץ המשפטי לממשלה, שלא קשורה אלינו, בכלל לא זכתה להתייחסות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו רוצים עכשיו להמשיך. בבקשה. מספיק עם כל השאר. מה השאלה?
משה בר-עם · ראשית בתגובה להערה של גברתי. לתביעה יש גם עניין שהדבר הזה ייבחן.
יהודית תירוש · ראשית חד משמעית. אני רק אומרת שזה לא רובץ לפתחו של הצוות הזה לבדוק. הדברים נמצאים אצל גורם אחר.
משה בר-עם · ראשית תשובה אינפורמטיבית. לא הלנתי כנגד גברתי בהכרח. גברתי מסכימה שזה רלוונטי לדעת מה קורה עם העניין הזה. זה עשוי, אני לא רוצה להגיד לסכל, אבל יש כאן פגיעה בניהול תקין של המשפט.
יהודית תירוש · ראשית אם אני נגד הדלפות? אנחנו נגד הדלפות.
משה בר-עם · ראשית לא במישור העקרוני.
יהודית תירוש · ראשית מכל כיוון. אנחנו נגד. אם זאת השאלה, אנחנו נגד. אם זה רלוונטי בהכרח למה שקורה כאן במשפט, זאת שאלה אחרת. אבל זה שאנחנו נגד ושזאת תופעה לא רצויה, חד משמעית. אני מפנה לגיליון 17 משורה 25
ז'ק חן · ראשית אגב, שלא תהיה אי הבנה, אני לא חושב, ואני חייב לומר, שחברתי והצוות שלה הדליפו משהו. זאת לא הטענה שלנו. להבדיל מעננות שנוחתות בצד הזה של השולחן, אני לא רוצה שתהיה עננה שם.
יהודית תירוש · ראשית גם כשהוא אומר משהו טוב, זה תמיד מלווה באיזשהו... שאפשר לסמוך עליו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר להמשיך עם העדה? אולי אתם רוצים עוד הפסקה לסיים את הדיון בנושא? למצות את כל הטיעונים?
ז'ק חן · ראשית גברתי אולי לא שמה לב אבל זאת הייתה מחמאה משלושת האנשים שכאן.
יהודית תירוש · ראשית קשה היה להבחין אבל בסדר.
ז'ק חן · ראשית אנחנו נחנך את עצמנו לא להחמיא לך.
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה לשורה 25, עמוד 17 משורה 25 ואני מקריאה: "מי זה דוד שרן?", תשובה: "הוא היה מנהל לשכת רוה"מ והייתה לי פגישה אחת איתו, זה אני זוכרת, יחד עם איתן צפריר. זה היה בלשכת רוה"מ, זה היה דיבורים כלליים, יותר היכרות". "מתי הייתה הפגישה"? "לא זוכרת. אני יכולה לבדוק את זה במדויק". "למה הייתה הפגישה"? "כי הוא היה השר והוא מנהל הלשכה שלו ורצו שאני אכיר אותו." חוץ מאיתן צפריר שהיה במשרד, איזה ממשקים היו לך איתו"? "כלום," חוץ מאותה פגישה לא היה לי איתו שום קשר". "הייתה לך פגישה אחת"? "כן. אחת עם איתן צפריר". "היה מפגש נוסף"? "לא." טלפון או מיילים"? "לא. עכשיו אני משחזרת שכן עלה משהו בפגישה הזאת, בעניין הזה של המיזוג."" שואלים אותך: "בפגישה עם דוד שרן ואיתן צפריר?" "כן, אני רוצה לבדוק ביומן מתי היא הייתה." "מה זה משנה מתי היא הייתה"? "זה רק ייתן לי תיקוף יוסף לזיכרון שלי". "מה זה קשור למה שעלה בפגישה"? "אני זוכרת שאמרו שעניין האישור עלה וביקשו ממני ואני הרגשתי אי נוחות והתחמקתי. אני לא מינוי שלהם. אני נתפסת כשמאלנית אבל אני כן זוכרת שהיה שם איזה פיל בחדר". "מה אכפת, שאלה פתוחה, לדוד שרן"? תשובה: "זאת לא שאלה שאת צריכה לשאול אותי. זאת הייתה פגישת היכרות. אגב, אני הכרתי גם את הבא אחריו, יואב הורוביץ. אני זוכרת שכן עלה שם נושא המועצה וזה היה על זה. אני אמרתי שהמועצה תבדוק כל דבר שיתקבל. לא אמרתי שום דבר אחר". "את זוכרת מה הוא אמר"? "אני זוכרת שהוא הלך סחור סחור והוא מאוד נזהר ולי הייתה חוסר נוחות." המשך. "הוא אמר למה זה חשוב? למי זה חשוב"? "לא וחוץ מזה לא היה לי איתו שום קשר". "את בטוחה שהפגישה שאת מדברת עליה, גם איתן צפריר היה נוכח"? "כן. הוא יזם אותה, מה. אני איזום אותה?" "הוא כל הזמן היה בפגישה?" "כן". "ומה איתן צפריר אמר שם?" "זו כאילו הייתה פגישה כזו שהיא יותר פגישת היכרות ויש כמה דברים על הפרק וזה חשוב. איתן מאוד החמיא לי וכאלה. אני מנסה להיצמד לזיכרון שלי שלא נאמר שום דבר במפורש, שלא עלה השם של בזק. זה היה פיל בחדר שהיה ברור על מה מדובר. לא אהבתי את זה בלשון המעטה". "מה נאמר"? "לא נאמר. נרמז כמה זה חשוב לשר". "ואת לא שאלת למה זה חשוב?" "זה אפילו לא נאמר שזה חשוב. אני אפילו לא יודעת להסביר את זה. זו שיחה שלא נאמרה בה כלום ונאמר הכול."
יפעת בן חי שגב · ראשית זו דוגמה מצוינת לטקטיקות הפסולות שהתייחסתי אליהן ביחס לחקירה כי צריך כבר ללכת אחורה גם ולראות כמה זה מתחיל וכמה לוחצים עלי כדי לחלץ ממני איזושהי תשובה שתניח את דעת החוקר. אם רוצים להתייחס לכל ההקשר של השיחה עם דוד שרן, יש כאן כמה עמודים ואפשר לראות את הדינמיקה הזאת. איך אני אומרת אני לא זוכרת ומלא זוכרת מובילים אותי לאיזושהי פינה שלוחצים עלי לזכור. אני מבקשת את היומן שלי, אני מבקשת. בשביל מה את צריכה את היומן, נאמר לי. אני אומרת שזה יעזור לי לזכור. אני לא זוכרת. ואני באמת לא זוכרת.
יהודית תירוש · ראשית את לא זוכרת
יפעת בן חי שגב · ראשית לא
יהודית תירוש · ראשית אבל תראי, את אומרת כאן: עכשיו אני משחזרת. מזיכרונך. זה זיכרונך העדת עליו אתמול
יפעת בן חי שגב · ראשית אבל זיכרוני - - -
יהודית תירוש · ראשית תני לי להשלים את השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תני לה לשאול את השאלה עד הסוף ואז תעני.
יהודית תירוש · ראשית אתמול ציטטת שש שורות או מספר שורות מהחקירה שלך ואמרת שזה לא משהו שרשמת לך אצלנו בפגישה אלא את זוכרת את זה כמו היום. גם אמרת על ה - 19 במרס שיש לך זיכרון מעולה. אני אומרת לך שאת כאן מספרת מיוזמתך, בלי שלוחצים עליך, עם שאלה פתוחה, את מספרת על פגישת היכרות ואת אומרת: עכשיו אני משחזרת שכן עלה משהו בפגישה הזאת בעניין הזה של המיזוג ואת מספרת - - - ד"ר יפעת בן חי שגב: לאחר שלוחצים עלי.
יהודית תירוש · ראשית ואת גם מספרת על תחושה של אי נוחות שהרגשת. אף אחד לא יודע להגיד שחשת אי נוחות
יפעת בן חי שגב · ראשית מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך אם את לא זוכרת שום דבר מהדבר הזה
יפעת בן חי שגב · ראשית אני זוכרת טוב מאוד כיצד ניסו להוליך אותי שולל וכיצד הובילו אותי לקבל תשובה כזאת כן. אני זוכרת במדויק כי אני גם זוכרת עוד משפט שלא הקראת, אפרופו זיכרוני, שאמרתי: לא נאמר שם כלום ונאמר הכול. מבחינתי זה היה, את יודעת את זה, פתרון, רק תעזבו אותי וזהו. תניחו לי. לא נאמר כלום ונאמר הכול.
יהודית תירוש · ראשית מה זאת אומרת נאמר הכול?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא נאמר כלום. בואי נשאל מה זה לא נאמר. לא זוכרת. אני באמת לא זוכרת והיה פה ניסיון, ואני גם שמחה שאת מעלה את זה כי זאת דוגמה בזמן אמת, איך היה לי קשיים בזיכרון ואיך אני ביקשתי מסמכים וביקשתי תאריכים כדי לנסות ולעורר את זיכרוני. אם הייתי יודעת שזה היה צמוד ליום זה וזה, זה היה עוזר לי להיזכר ולא נתנו לי את זה. לא אפשרו לי את זה.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. אני מבקשת להציג לך, וגם הציגו לך בחקירה, את המועד הזה מיד אחר כך, זאת אומרת, זה לא שלא דובר איתך בכלל על מועד. אני מבקשת להציג לך סמס מיום 10 במרץ 2015 ששולח מר שאול אלוביץ' לא אליך, שולח אותו לאדם אחר בשם עמיקם שורר.
יפעת בן חי שגב · ראשית למי?
יהודית תירוש · ראשית לאדם אחר בשם עמיקם שורר
יפעת בן חי שגב · ראשית לא יודעת מי
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת להציג לך אותו
בועז בן צור · ראשית לפני התשובה.
יהודית תירוש · ראשית לא לפני התשובה. אם יש התנגדות. אני רוצה להגיש לך שני סמסים שמהודקים יחד למרות שכל אחד מהם לגורם אחר. אפשר להפריד אותם. פשוט זה באותו נושא וחשבנו שאפשר לשים אותם ביחד. הדף הראשון הוא סמס מה-9 במרס שמר שאול אלוביץ' שולח בקבוצת ווטסאפ שנקראת יועצים ודפים השני והשלישי הוא סמס שמר שאול אלוביץ' שולח ב - 10 למרס למר עמיקם שורר. אני מבקשת להגיש אותם. זה צילום מסך. כמובן על תנאי ובכפוף ל -...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/762.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה שתסתכלי ולהקריא לך את ה - סמס של מר שאול אלוביץ' מה - 10 במרס.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית סימנתי את הכול, ת/762.
יהודית תירוש · ראשית זה מתחיל בדף השני וממשיך בדף השלישי. אני רוצה להקריא לך את ה - סמס הזה ולומר לך שההתייחסות ששולח מר שאול אלוביץ' דומה במשהו לשיחה שאת מתארת בהודעה שלך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בינתיים אל תעני.
יהודית תירוש · ראשית אם צריך, אז שהעדה תצא.
בועז בן צור · ראשית גברתי, זה באמת עניין יותר רחב.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית אם אפשר להבהיר – זה ברור מאליו אבל אני כן מבקשת להבהיר – לנוכחים בחדר שהם לא אמורים לתקשר עם העדה כשהיא נמצאת בחוץ.
בועז בן צור · ראשית מאיפה האמירה הזאת? על מה היא נסמכת?
יהודית תירוש · ראשית אני לא אמרתי. אמרתי שאני חושבת שזה ברור אבל אני מבקשת להבהיר.
בועז בן צור · ראשית אני מבקש, מספיק עם... אלה רמיזות...
יהודית תירוש · ראשית אין שום רמיזה. יש בקשה.
בועז בן צור · ראשית על מה היא נשענת? כל עד שיצאת החוצה, ביקשת להזכיר לו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על מה גברתי מדברת?
יהודית תירוש · ראשית כן, ביקשו. גם אתם ביקשתם. גם אתם ביקשתם לא לעיין בטלפון, לא לעיין ברשתות.
בועז בן צור · ראשית עיין בטלפון תוך כדי החקירה, זו הייתה בקשה קונקרטית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, מה ההתנגדות?
בועז בן צור · ראשית אני אומר לגברתי. מה שמקודם כאן, מה שנעשה בחקירה הראשית, זו דופליקציה למשטרה. ה - סמס הזה, יש עולם שלם של התרחשויות, של סמסים... של תביעות של בזק וגורמים שונים. לא קשור בכלל לשרן, לעמיקם שורר, לזאב רובינשטיין, לעורך הדין רובינשטיין, יש פניות שונות, דו שיח ביניהם לבין שרן בכתובים. אגב, זה מסביר, ונראה את זה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ביניהם, בין מי למי?
בועז בן צור · ראשית בין נציגי בזק השונים שלא מקבלים מענה משר התקשורת בעקבות פניותיהם אליו, נתניהו, מתחילים לפעול בערוצים שונים מול שרן. אלה לא סיכומים. מול שרן. יש תחלופת סמסים ושיחות ופגישות ביניהם. יש עולם שלם. זה מסמך... שאנחנו אוחזים בו כאן. מה שכרגע עושים זה לא מסבירים לעדה את כל העולם השלם מאיפה שרן מגיע, מי דיבר עם שרן, מי כתב לשרן, שהכול זה תולדה של תביעות של בזק אליו ולא פניות של נתניהו אליו, אלא רק בזק פונה בהיעדר מענה מנתניהו. מה שנעשה כאן עכשיו זאת לא הצגה חלקית אלא זה לקחת משהו שנמצא בחלק קטן ולהגיד לה תתייחסי, בלי להציג לה, וזה מה שעשו גם בחקירה, בעבודת חקירת המשטרה. זה מה שהוליך אותה, מה שהיא אומרת, מה שמוליך אותה, וחברתי רוצה בכוח להוליך אותה פעם נוספת לאמירות בחקירה ראשית שנשענות על תשתית שהיא יודעת, היא יודעת שזה חלקי, מגמתי ולא מכיל את כל המכלול והמכלול הוא מכלול חשוב ממוסמך.
יהודית תירוש · ראשית אני אבקש לענות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש, אני עוד מנסה להבין משהו אחר. היא הרי לא צד להתכתבות הזאת. זאת התכתבות של אלוביץ' ששמע או לא שמע משהו משרן.
בועז בן צור · ראשית לא. אלוביץ' לא מדבר עם שרן.
משה בר-עם · ראשית הודעות מקוטעות.
יהודית תירוש · ראשית לא. את ההודעה יש בשלמותה.
משה בר-עם · ראשית לא, היא נפגשה. זה מתחיל במילה"היא נפגשה."
יהודית תירוש · ראשית ההודעה של ה - 10 במרס, היא קיימת. היא נפגשה ואז זה ממשיך. זה צילום מסך.
משה בר-עם · ראשית ממשיך כן אבל מה היה לפני.,
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לענות. ראשית, אני אענה גם לשאלת בית משפט כי היא השאלה היו תר חשובה בעיניי, יסלח לי חברי. כל מה שחברי מדבר על למה שרן הגיע אליה ומי פנה אליו ולמה, שרן יהיה כאן, אולי בשבוע הבא, ויעיד. זה לא מה שנשאלה העדה כי היא לא יודעת להגיד למה ועם איזה מטענים, ואם הוא דיבר ועם מי הוא דיבר, עם אנשי בזק, עם ראש הממשלה, למה הוא הגיע אליה. את זה היא לא יודעת להעיד. ולכן הטענה שחברי מניח כאן שבחקירה הציגו לה עולם מטעה שלא הניחו בפניה למה שרן מגיע אליה ושכאן מציגים לה עולם מטעה, היא טענה באמת לא רלוונטית מכיוון שהעדה בוודאי לא הבן אדם להעיד בפנינו למה שרן הגיע. מה כן. היא אומרת לנו כאן כשהוצג לה פגישה שהיא עצמה דיברה עליה בהודעה, היא אומרת: אני לא זוכרת, לא זוכרת, לא חוזרת על הדברים שאני אומרת, אני לא זוכרת. ניסינו לשאול אותה – היא לא זוכרת. יש לנו כאן בכל זאת התכתבות של מר אלוביץ' מה - 10 במרץ שהוא מתאר פגישה, והיא אמרה שהייתה לה פגישה יחידה עם שרן, הוא מתאר פגישה של דוקטור בן חי שגב עם שרן ומתאר את תוכנה. אני יכולה בחקירה נגדית להציג לה את זה, את הדבר הזה ולשאול אותה בחקירה נגדית האם זה מרענן את זיכרונה לגבי הפגישה כי בסך הכול הוא מתאר באופן די דומה את הדברים שהיא אמרה בהודעה שלה. בתהליך החקירה שלה, כשהיא אמרה אני רוצה לראות מתי זה היה, דיברו איתה על ה - סמס הזה ועל התאריך שלו ועל תוכן הדברים. נותנים לה את מה שהיא בעצם מבקשת ושואלים אותה האם זאת הפגישה והיא אומרת כנראה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא נשאלה על זה בחקירה שלה?
יהודית תירוש · ראשית כן. חברי לא יפריע לי. אני מדברת עם בית המשפט ועונה לשאלות בית משפט. בגיליון 19, שורה 17 ואילך, מציגים לה את ה - סמס מה-9 במרס קריאה: לא.
בועז בן צור · ראשית לא.
יהודית תירוש · ראשית רגע. לא מציגים לה פיזית. אומרים לה דברים מתוך ה - סמס.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו רואים. מספיק.
יהודית תירוש · ראשית מעדכן שאול.
משה בר-עם · ראשית 19:17.
יהודית תירוש · ראשית נכון. מציגים לה את זה. קריאה לא מציגים לה.:
יהודית תירוש · ראשית מציגים לה את תוכן הדברים. בית המשפט רואה מה מציגים לה. שואלים אותה על זה שאלות. אחר כך שואלים אותה, בגיליון 20 למשל, בשורה 24: את אמרת לו שהוא יכול לדבר חופשי כי אתם באותו צד – זה מתוך ה - סמס הזה. ה - סמס הבא מה - 10 במרס, כשהוא מתאר את הפגישה, שאול אלוביץ,' אז הוא אומר כאן: אמרה לו שהוא יכול לדבר איתך חופשי כי שניהם באותו צד. מציגים לה את תוכן הדבר הזה. מה זה אומר אותו צד? היא מסבירה מה זה אומר אותו צד לשיטתה. וגם בגיליון 21, בשורות 6-1, מציגים לה: את אמרת לדוד שרן שידאג לפנייה של שר התקשורת שמבקש ממך להתייעץ. מה שעולה מה - סמס הזה, בדיוק הדברים שנאמרים כאן. ואז היא אמרה: אני התכוונתי שאני אביא את זה לדיון במועצה. שואלים אותה, אז דוד שרן הבין לא נכון? וכולי.
משה בר-עם · ראשית גברת תירוש, לא הציגו לה את ההודעה.
יהודית תירוש · ראשית פיזית לא, אבל אני נמצאת - - -
משה בר-עם · ראשית שאלו שאלות בלי להציג את ההודעה ואני לא נכנס לשיקולים מדוע לא עשו כך.
יהודית תירוש · ראשית נכון.
משה בר-עם · ראשית אבל גברתי עושה הפוך, להראות לה את ההודעה.... שואלים שאלה ששאלו במשטרה.
יהודית תירוש · ראשית אני לא שואלת שאלה כפי ששאלו במשטרה.
משה בר-עם · ראשית איזה משקל יש לעובדה שלא הציגו לה את ההודעה?
יהודית תירוש · ראשית אני חושבת שאין לזה משקל.
משה בר-עם · ראשית אין לזה משקל? אז למה ביקשו?...
יהודית תירוש · ראשית כשהיא העידה מעצמה על פגישה במשטרה ומציגים לה דברים מתוך ה - סמס, אני בוודאי חושבת שאני, בטח במסגרת של חקירה נגדית כי אחרת לא היינו מציגים לה את זה, אבל במסגרת חקירה נגדית, כשהעדה עומדת כאן על דוכן העדים, מתייחסת להודעה שלה ואומרת אני לא זוכרת דבר כזה – אז אני חושבת שכדי לרענן את זיכרונה או להתייחס לזה, אני בהחלט יכולה להציג לה את ה - סמס, שתקרא אותו ושתגיד אם זה מרענן את זיכרונה. אני שוב אומרת, בחקירות נגדיות גם שעשו חבריי, לא פעם הוצגו קטעים של עמית סגל, קטעים מהטוויטר, קטעים כאלה ואחרים שהם לא ראיות בהכרח קבילות. כאן אנחנו מדברים על הודעת סמס בכל זאת של מר שאול אלוביץ' שיגיע לכאן ויעיד, לא על קטעים מכל העולם, ונשאלו השאלות והמשקל, ניתן אחר כך המשקל המתאים לפי מה שבית משפט יחליט, אבל לצורך תשובתה של העדה, זה בהחלט רלוונטי וגם לצורך מהלך החקירה.
בועז בן צור · ראשית יש לנו חקירה.... לעדה לא מציגים, לא אומרים לה מאיפה, אומרים לה: תשמעי, שאול אלוביץ', איך יתכן ששאול אלוביץ' מעדכן ב-9 במרס שיו"ר המועצה מוזמן למחר למשרד ראש הממשלה. אני מבקש מבית המשפט לעיין בשורה 17 בעמוד 19. ואז היא אומרת: מה?... הפגישה עם שרן, מאיפה הוא, פשוט לא יאומן. ואז שואלים אותה בשורה 28 איך שאול יודע את זה ואז היא אומרת: לא יודעת, זה מאוד מטריד אותי הדבר הזה, ממני הוא לא ידע, לא דיברתי עם שאול אלוביץ.' נוטעים בה את הרושם המופרך, השקרי – וזה המצב, יש מסמכים – שיש קשר בין שאול אלוביץ' לבין נתניהו בנושא הזה. נוטעים בה את הרושם שיש קשר ביניהם והנה שאול אלוביץ' יודע מנתניהו על העניין. אנחנו יודעים שהעובדות הממוסמכות בראיות, שזה בכלל לא קשור. אנחנו יודעים שה - סמס הזה הוא חלק מתעבורה של סמסים עם יועצי בזק שפונים לשרן בלי נתניהו.
יהודית תירוש · ראשית ונפגשים עם שרן.
בועז בן צור · ראשית ונפגשים עם שרן בלי נתניהו, לפני הפגישה. אלה פניות שלהם. ולכן מהבהבים את זה ומציגים את הדבר הזה כאילו בלי הקונטקסט, בלי להסביר מה קרה לפני ומי התכתב ומה נעשה – זה דבר מאוד מאוד לא תקין. אני לא מצפה מבית המשפט לרגע לקבל את דבריי במובן זה. לבית המשפט כרגע אין את הכלים לראות ולהחליט בסוגיה. הדברים הללו, כבודם, אנחנו אחרי עשרות שעות של הפיצוח, עם כל ה - סמסים, נראה אותם בחקירה, את כל מהלך הדברים. כל מה שאני אומר כרגע לגבי ההתנגדות זה שההגינות מחייבת את התביעה להגיד דבר אחד: דעי לך שזה סמס שהוכנס, זה אלה ואלה, זו הייתה הקבוצה, זה מה שקרה ועכשיו...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא אמרה בין מי למי.
בועז בן צור · ראשית לא. ה - הוא תולדה של......
יהודית תירוש · ראשית זה לא רלוונטי. היא לא מודעת למה. מה שרלוונטי זה תוכן הדברים ולצורך זה אני מציגה לה את זה. אגב, כל מה שהיא אמרה מזיכרונה בחקירה שלה על ההודעה, הייתה לפני שהוצג לה איזשהו סמס בעניין הזה. חשוב להגיד את זה. כל מה שקרה, למה שרן הגיע. אני רוצה להציג לה את ה - סמס הזה, את שני ה - סמסים ולשאול אותה, אל"ף, אם זה מרענן את זיכרונה לגבי תוכן הפגישה, כי אני מוצאת שיש דמיון בין איך שהיא תיארה את זה בחקירה שלה לפני שהציגו לה שום דבר מה - סמס הזה לבין ה - סמס.
עודד שחם · ראשית אבל סיכמנו שה - סמסים לא הוצגו בחקירה.
יהודית תירוש · ראשית ה - סמס עצמו, לא. אני אומרת. הראשון כן הוגש. ה-9 במרס.
עודד שחם · ראשית אולי עדיף להיצמד למתכונת שהייתה בחקירה וגם את ה - סמסים, אך היא...
יהודית תירוש · ראשית ראשית, אני לא מכירה שבחקירה נגדית אני חייבת להיצמד למה שהוצג בחקירה. אם היינו נמצאים במצב שלא מדובר בעדה שהותר לנו לחקור אותה נגדית והיא לא חוזרת על הדברים שאמרה בהודעה, הייתי מרעננת את זיכרונה.
עודד שחם · ראשית הקושי הוא שהיא לא צד ל - סמס.
יהודית תירוש · ראשית נכון.
עודד שחם · ראשית השכבה הראשונה זה שהיא לא צד. השכבה השנייה היא שזה לא הוצג. במכלול הזה, בלי קשר לכללים הרחבים בחקירה נגדית, יכול להיות שזו דרך - - -
יהודית תירוש · ראשית אדוני, אני אומרת שהראשון הוקרא לה. ה-9 במרס הוקרא לה לגמרי. ה - סמס השני של ה - 10 במרס, הוצגו לה חלקים מתוכו. אני בהחלט חושבת שאנחנו רשאים במסגרת חקירה נגדית להציג סמס של נאשם פה שמתאר פגישה שלה כדי שהעדה תגיד.
משה בר-עם · ראשית השאלה אם אין פגם בעובדה, אני שואל, שגורמי החקירה שעל יסוד ההודעות שנגבו במהלך החקירה, כרגע העדה מעידה כאן, לא סברו שיש מקום להציג לה את ההודעות וגברתי, חרף העובדה, כן מציגה לה.
יהודית תירוש · ראשית לא. אני אגיד למה אין פגם. אני אענה לאדוני למה אין פגם בזה. מאוד יכול להיות שאם העדה הייתה חוזרת על הדברים שהיא אמרה בהודעה שלה לגבי הפגישה, אז גם אנחנו לא היינו מוצאים לנכון להציג לה את ה - סמס. מהרגע שהעדה באה ואומרת אני לא זוכרת, היא מתכחשת לדברים שהיא אמרה, מעצמה, לפני כל סמס וכל כלום, אז יש טעם להציג לה את ה - סמס במלואו ולא רק מילים מתוכו כשאת המילים מתוכו אני אציג אבל זה לא העניין. אז יש טעם, כשהיא לא זוכרת, לבוא ולהגיד לה האם זה מרענן את זיכרונך גם. יכול להיות שהיא תגיד לא, אני לא יודעת על מה מדובר כאן, והמשקל של זה יהיה מה שהמשקל של זה. ברור שזאת לא ראיה אבל זאת חקירה נגדית. מותר להציג ראיות, גם ראיות שהן לא קבילות לצורך תשובתה של העדה. אז באמת אני לא מבינה מדוע כאן לא.
משה בר-עם · ראשית בחקירה נגדית מסמכים. כאן השאלה עולה בשל העובדה שבחקירה סברו גורמי האכיפה שאין צורך להציג.
יהודית תירוש · ראשית אני לא חושבת שאנחנו כבולים לזה ובוודאי שאנחנו לא כבולים לזה מקום שבו מדובר בעדה שלא חוזרת על הדברים ושהותר לנו לחקור אותה בחקירה נגדית.
ז'ק חן · ראשית אם יורשה לי כבודכם, אני מבקש להתנגד לשאלה הזאת על בסיס של הטעיה. אנחנו עסוקים כאן, התביעה מחויבת בזה, לסייע לבית המשפט לגלות את האמת בסוגיות ששנויות במחלוקת על פי כתב האישום. כל המטרה של השאלות האלה, אם היא כדי להראות שמר נתניהו איכשהו - - -
יהודית תירוש · ראשית אני לא דיברתי על מר נתניהו. דיברתי על פגישה בין מר שרן לבין הגברת בן חי שגב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המטרה המוצהרת היא לרענן את זיכרונה לגבי הדברים שנאמרו באותה פגישה, אם הבנתי נכון את עורכת הדין תירוש.
יהודית תירוש · ראשית נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו המטרה שעליה מצהירה עורכת דין תירוש.
ז'ק חן · ראשית הטעיה, ואני רוצה להסביר מדוע. לרענן את הזיכרון זה עוד תיבת קסם שאפשר להפריח בבית משפט - אה, אם זה לרענן את הזיכרון, בסדר. יש הרבה דברים שאפשר לשאול עדים, לרענן את זיכרונם והם לא קשורים למשפט. מה שקשור למשפט זה מה שבמחלוקת. מה שבמחלוקת נמצא בכתב האישום. בכתב האישום יש טענה של מעורבות של מר נתניהו, נקודה. חברתי יודעת, וזה לא במחלוקת, שכל האירוע של שרן לא קשור למה נתניהו על פי מסמכים שיש בידה - - -
יהודית תירוש · ראשית אנחנו חולקים.
ז'ק חן · ראשית שנייה. בסדר. צריך את זה לברר. זאת בדיוק הנקודה.
עודד שחם · ראשית אנחנו נוכל עכשיו לקבוע ממצא בשאלה?
ז'ק חן · ראשית לדעתי כן.
עודד שחם · ראשית אנחנו לא קובעים ממצאים תוך כדי הדיון. אדוני יודע. כבר היינו בצומת הזו להערכתי, אם לא מספר דו ספרתי של פעמים, לא רחוק משם.
ז'ק חן · ראשית נכון אדוני.
עודד שחם · ראשית לאן למה אנחנו צריכים לחזור על זה? אנחנו מוכנים לצאת מהנחה שמה שאדוני אומר, מבחינת קיומה של תשתית, יש תשתית נוספת.
ז'ק חן · ראשית אני אומר לאדוני, הבעיה כאן היא שהתשתית הנוספת קשורה בטבורה לאותה הודעה שרוצים להוציא מאותה תשתית. זאת לא תשתית ליד.
עודד שחם · ראשית אני יוצא מהנחה שאדוני צודק בעניין הזה. אדוני כבר מניח משהו לגבי מה נמצא שייקבע או שעשוי להיקבע. כל שאני אומר הוא. אדוני שמע את הערותיי לצד השני.
ז'ק חן · ראשית אני שמעתי. כל מה שאני מנסה לומר אדוני זה שיש הבחנה בין שני מצבים. יש תשתית אחת שחברתי יודעת שמראה שהפניות לשרן היו מאנשי בזק, בכלל לא קשור למר נתניהו. אנחנו נראה את זה. זה קו הגנה. זה עובד בניגוד לכיוון כתב האישום בכלל. הם פונים באמצעות המנכ"ל הזה והמנכ"ל הזה והשתדלן הזה והשתדלן הזה לאנשי בזק. זאת תשתית אחרת. אז בסוגיות דומות שעלו בעבר. כמובן שאנחנו לא מזמינים את בית המשפט כרגע לקבוע ממצאים. כאשר תבוא התביעה ותגיד: אבל לי יש תשתית אחרת. כל שיאובחן כאן הוא שמאותה תשתית שמונחת בפני חברתי על המסלול הזה, הלגיטימי שלא קשור במר נתניהו בכלל אלא להפך, רק מוכיח שאין שוחד כי הם פועלים בכל כוחם באמצעים שיש להם מול פקידים אחרים כדי לדבר עם הגורמים המחליטים ולקדם את מה שהם רוצים לקדם בצורה לגיטימית לגמרי, מתוך התשתית הזאת עוקרים סמס מחוץ להקשר שלו ומציגים אותו כדי לקדם את מה שהם רוצים. חברתי יודעת את זה ולכן זו הטעיה כי התמונה שמביאה חברתי בפני בית המשפט בהכרח במובן הזה היא פגומה. אם הייתה חברתי באה ואומרת שמדובר בתשתית אחרת לגמרי שהיא מציגה, לא קשורה למסלול הזה, הלגיטימי הזה – אז היה על מה לדבר. אבל זה לא במחלוקת. זה לקוח מתוך אותה תשתית מחוץ להקשר ולכן אמר חברי, ואני מצטרף בכל לבי לכך, שזה בדיוק חזרה על החקירה המקולקלת הזאת שהוציאה דברים מהקשר, הראתה חלקי דברים, ניתקה את הדברים מהמצג הראייתי שלהם והובילה עדים בכוח לומר דברים, רק להיחלץ. אני לא חושב שהזירה של בית המשפט צריכה להיות שכפול, גברתי, של האירוע הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע. שאלה. האם מפריע לכם ההצגה של המסמך – אני שואלת את זה כדי לחשוב אולי על אופן אחר של שאלה – כי בהודעה זו מוזכר שר התקשורת?
בועז בן צור · ראשית לא. מהלך הדברים, הרי זה לא סמס אחד. יש רצף של סמסים.
משה בר-עם · ראשית אם יציגו את כל...
בועז בן צור · ראשית יש רצף.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שואלים אותה אם זה מזכיר לה את מה שהיא הייתה מעורבת בו, לא את מה שאלה שכתבו את ה - סמסים מעורבים. אם אתם אומרים שיש הטעיה כי, כי מה? כי זה קשור פתאום, משהו שלא קשור למר נתניהו?
בועז בן צור · ראשית נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אני שואלת אם זה מפריע.
ז'ק חן · ראשית גברתי, הוא לא קשור. גם כשהוא מוזכר, הוא לא קשור לזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז איפה מר נתניהו כאן?
בועז בן צור · ראשית הטרגדיה היא...
ז'ק חן · ראשית זאת כל התכלית של השאלה. גברתי, אנחנו לא יכולים לשבת כמשוטים כאן. הרי מה המטרה של השאלות האלה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין חן, אני שומעת לא מטרות אלא שאלה. שואלים, אם את מסתכלת על זה, האם זה מזכיר לך מה היה באותה פגישה בה השתתפו שרן וצפריר. זו השאלה שעומדת כרגע על הפרק. לא הייתה כאן שאלה האם שמעת מהם על קשר של מר נתניהו, על לחצים או על רצון או על כל דבר אחר. אני שומעת שאלה שזה לא מוזכר בכלל. אתם הולכים אולי צעד אחר אחרי. בהתנגדות אתם רואים כבר צעד קדימה.
ז'ק חן · ראשית ברשות חברי, לצערי אנחנו בצעד אחד אחורה. לא קדימה. מדוע? משום שלפני שהיא הראתה את ה - סמס הזה, היא התחילה לחקור אותה על הפיל שבחדר שהיה בחקירה. הפיל שבחדר, הפיל שבחדר, הפיל שבחדר. העדה הסבירה למה היא אמרה ולאן גררו אותה. מה שחברתי עושה זה בדיוק שכפול, בדרך אחרת, של אותו אירוע. מה זאת אומרת? דוחקים אותה לחזור לאותה אמירה כדי לבסס בפני בית המשפט את הפיל שבחדר שהוא המחלוקת בינינו על פי כתב האישום כאשר הנתונים שמציגים לה עוד פעם הם לקוחים מעולמות אחרים. העולמות האחרים הם הצירים הלגיטימיים, הלא קשורים לנתניהו, שה - סמס. הזה לקוח מתוכם. אם העניין שלנו הוא באמת לגלות את מה שקורה, את האמת, אז חברתי לא רשאית הייתה לנקוט בדרך הזאת כי היא לא מסייעת לבית המשפט לחשוף את האמת. אם המטרה היא לנתח בכל מחיר, ייקוב הדין את ההר, נעשה מה שעשו במשטרה וננתק דברים מההקשר - אל"ף, היא לא רשאית לעשות את זה. זו דעתי האישית. ודבר שני, מה שיקרה, עכשיו החקירה הנגדית עוד פעם תהיה שעתיים כדי להוציא את האבן הזו מהבאר. אתם תראו כבודכם.
יהודית תירוש · ראשית בלי איומים.
ז'ק חן · ראשית כל נושא שהוצג לעדה הזאת על ידי חברתי בחקירה הראשית, כבודכם יראה לא את השעות שלנו. אני אומר לך כרגיל וכהרגלנו, על סמך מסמכים, על סמך נתונים אובייקטיביים, אתם תעמדו משתאים שוב פעם, כמו שקורה עם כל עד, כאשר יוצגו לו הנתונים האובייקטיביים ואתם תראו כמה לא היה שחר לכיוונים האלה שנותנים לנו להתמודד עם רוחות ושדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני הולך קצת רחוק. השאלה שלי היא כזו: העדה נשאלה, אמרה מה שאמרה על החקירה, על מה עשו לה בחקירה, על איך חקרו אותה ואמרה מה שאמרה שניסו להוליך אותה שולל. בשורה התחתונה היא אמרה אני לא זוכרת. זו הייתה התשובה האחרונה שלה על היום. עכשיו, פה, - אני לא זוכרת.
בועז בן צור · ראשית אני חושב שאנחנו כרגע, בית המשפט לא יכול להכריע, אין לו את כל החומר והוא צריך לראות את המכלול ולא יראה על סמך סמס אחד אלא אנחנו נציג לו את כל התמונה.... חקירה ראשית. אני חושב שההגינות המחייבת, העדה לא מכירה את ה-... להגיד לה: תשמעי, ה - סמס הזה נגוע, אלה ואלה דיברו, זה הנושאים שהם דיברו, להסביר לה את ההקשר, להסביר לה מאיפה זה לקוח, מי דיבר, מה היה בכלל לפני זה. שרן, דיברו איתו, לא נתניהו אלא דיבר איתו זה, דיבר איתו זה.
יהודית תירוש · ראשית לא מי דיבר עם שרן. אני לא ביקשתי ממנה. לא ביקשתי מהעדה להגיד מאיפה זה הגיע אליה, שרן, ומה המטענים שלו. להפך. בניגוד לאיך שחברי מציג את זה, אנחנו לא מנסים לנצח כל מחיר ולהציג כל הזמן את הטענות שלנו עם כל עד אלא מבררים את הטענות עם העד הרלוונטי. יבוא שרן, יגיד מה היו המטענים שלו. אנחנו מדברים עם העדה רק על הפגישה שלה עם שרן ולא מאיפה הוא הביא את המטענים שלו, מאנשי בזק, ממר נתניהו, לא מדברים איתה על זה. חברי רוצה שאני אתחיל להציג לה כל מיני תזות. יש סעיף בכתב האישום.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נתיר את השאלה אבל באמת בהיבט של ריענון זיכרון.
יהודית תירוש · ראשית בוודאי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שום דבר לא מעבר לזה.
יהודית תירוש · ראשית ברור. זאת הכוונה, גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא להזכיר דברים ועניינים שלא קשורים לשאלה הזאת.
יהודית תירוש · ראשית שום עניין אחר. זאת הכוונה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מזכיר לה, מזכיר לה. לא מזכיר, לא מזכיר. גמרנו.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר להכניס את העדה.
הודעת מערכת · ראשית העדה שבה לאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית אני מקריאה לך את ה - סמס. יש לך את זה מול העיניים? ד"ר יפעת בן חי שגב: כן.
יהודית תירוש · ראשית אני מבקשת ממך שתסתכלי על ה - סמס הזה מה - 10 במרס. אומר שאול אלוביץ': היא נפגשה עם דוד שרן - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תני לה לקרוא לבד.
בועז בן צור · ראשית אם זה לרענן את זיכרונה, זה לעמיקם שורר.
יהודית תירוש · ראשית אמרתי לפני כן כמה פעמים. היא שאלה אותי למי זה. עמיקם שורר נאמר פעמיים. מספיק.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תנו לה עכשיו לקרוא לבד. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני קוראת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תסתכלי על זה ותגידי אם זה מזכיר לך משהו נוסף למה שאמרת שאת לא זוכרת. זה הכול. זאת השאלה.
יהודית תירוש · ראשית אני אומרת לפרוטוקול שהעדה מעיינת ב - ת/762. זה מרענן את זיכרונך לגבי תוכן הפגישה? ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. עדיין לא. זה ממש כאילו, מה לי ולזה? אני בצד של זה? אני בצד של האמת. אני לא יודעת מי אלה האנשים האלה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להתייחס ל - סמס מה-9 במרס, שם נאמר לך בחקירה גם, נאמר לך בחקירה, שבתאריך הזה, הוצגו לך הדברים מתוך ה - סמס הזה ונאמר לך ששאול מעדכן שיו"ר המועצה הוזמנה למחר ב - 10:30 - - -
בועז בן צור · ראשית את מי הוא מעדכן? תגידי את מי הוא מעדכן.
יהודית תירוש · ראשית הוא מעדכן את קבוצת היועצים. ד"ר יפעת בן חי שגב: מי זאת קבוצת היועצים?
יהודית תירוש · ראשית יועצים שהיא קבוצה של אנשי בזק. יש שם גם את עמיקם שורר וגם עוד גורמים. מעדכן שם שיו"ר המועצה הוזמנה למחיר ב - 10:30 למשרד של ראש הממשלה בירושלים. שאלו אותך על מי הוא מדבר. קודם כל, השאלה הזאת נשאלה בהודעה – את יכולה לבדוק אותי אבל היא נשאלה – אחרי שאת ביקשת לראות את המועד של הפגישה. את זוכרת שזה נשאל אחרי?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא זוכרת
יהודית תירוש · ראשית את לא זוכרת. בסדר
משה בר-עם · ראשית היא אומרת שהיא לא זוכרת, אז למה גברתי חוקרת יותר בעניין הזה? היא אמרה שהיא לא זוכרת.
יהודית תירוש · ראשית אני חוקרת על מהלך החקירה ועל שאלה שלה שהדבר הזה, ה - סמס עם המועד הוצג לה לאחר שהיא ביקשה לדעת מתי זה היה כדי אולי זה יתקף.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נתקדם.
יהודית תירוש · ראשית אז את אמרת שזאת כנראה הפגישה עם דוד שרן. נכון? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא זוכרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורכת דין תירוש, את החקירה הראשית לא נסיים היום.
יהודית תירוש · ראשית לא. אנחנו נסיים. חייבים לסיים היום. אנחנו מתקדמים. גם לי יש דד ליין ואני אעמוד בו. גברתי תראה כמה עמודים אני מעבירה. זה היה ב - 10 במרס. ב - 24 במרס מתקבל מכתב ההתנעה עליו דיברנו, של ראש הממשלה. ד"ר יפעת בן חי שגב: ברור. כן.
יהודית תירוש · ראשית אני חוזרת איתך קצת אחורה. אמרתי שאנחנו גם נחזור לתקופה קצת אחורה. אני רוצה לשאול אותך על מעורבותך, מה שאת עשית בתקופה הזאת לגבי הבקשה. אישור הבקשה. תראי, בחקירה שלך שאלו אותך מתי את התחלת לטפל במיזוג. את. לא המועצה בהכרח. את אמרת: "לא זוכרת. כשאני הגעתי, היו פערים של עבודה, לקח הרבה זמן, חצי שנה לעבור על הפיגורים, אני מניחה שזה היה בערמה - גיליון 7, שורות 9 עד 11 - של כל הניירות שחיכו לי. אני משערת שזה היה שם בין הדברים." הקשבתי לך אתמול ואת אמרת, אין לי את המלל המדויק בגלל שאין לנו עדיין פרוטוקול אבל רשמתי לעצמי שזה היה הדבר הראשון במעלה בסדר העדיפויות שלך. יש סיבה לפער בין הדברים שאמרת בהודעה שלך כשהיית יותר קרובה לאירועים לבין איך שהצגת את זה אתמול כאן?
יפעת בן חי שגב · ראשית תראי, אני נשאלתי שם אם אני זוכרת או לא זוכרת וגם בהקשר הזה ובהקשרים אחרים אני אמרתי יותר מפעם אחת שאני לא זוכרת אבל הכול פתוח, הכול מתועד, ואם תניחו לי את היומן שלי לפני, אני אוכל לתת לכם תשובה מדויקת. לא צריך לנחש בדברים האלה. הפעולות של יו"ר המועצה הן פעולות מתועדות. לפחות שלי. הכול מתועד. אפשר לבדוק בדיוק מתי התחלתי לטפל בזה.
יהודית תירוש · ראשית את אמרת שבתום החקירה את ביקשת להעביר מסמכים דרך העובדים שלך
יפעת בן חי שגב · ראשית והם העבירו
יהודית תירוש · ראשית והם העבירו מסמכים. נכון
יפעת בן חי שגב · ראשית הם העבירו מה שהם התבקשו. אני למוחרת בבוקר, אגב, לא הגעתי למשרד אבל אני נתתי הוראה להעביר כל מה שמבקשים. אני גם הזמנתי את החוקרים לבוא ולבדוק. מבחינתי הכול היה פתוח.
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך על זה שאתמול זכרת שזה היה הדבר הראשון במעלה בסדרי העדיפויות שלך. אני לא מדברת על מה שעשית או לא עשית.
יפעת בן חי שגב · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית אני מדברת על זה שזכרת אתמול שזה היה הדבר הראשון. בהודעה את זכרת שהיו ערמות של דברים וזה היה בין הדברים שיש לך במשרד.
יפעת בן חי שגב · ראשית זה היה בין כלל הדברים והיו הרבה מאוד דברים חשובים. גם העברת אמצעי השליטה של הוט, זה היה גם חלק מהדברים שלא טופלו.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך מכתבים מחברת יס שהגיעו אליכם – ת/357 ת /,358 ו - ת/359
בועז בן צור · ראשית כל המסמכים שחברתי מראה, לא היו לא בחקירה ולא בריענון.
יהודית תירוש · ראשית ממש בחקירה. זה מהחקירה. 357, 358 ו - 359.
בועז בן צור · ראשית אמרתי באופן כללי. אלה מסמכים חדשים מבחינת העדה.
יהודית תירוש · ראשית למה אתה אומר את זה עכשיו?
בועז בן צור · ראשית אני מציין את זה לפרוטוקול. ה - שיטען לחקירה נגדית כי אמרו משהו על ברגר,... עכשיו כבר הולך למחוזות שלא דנו בהם. הולכים לשמוע לראשונה גרסאות של מסמכים שלא הוגשו עד עכשיו.
יהודית תירוש · ראשית כללי חקירה נגדית בוודאי מוכרים לך. אנחנו לא אחראים לתשובות עדה ואנחנו פועלים בהתאם לכך. יש דברים שהוצגו לה בחקירה ויש מסמכים שלא הוצגו וכל החומר מוכר לכם כמו שאנחנו יודעים.
בועז בן צור · ראשית זה מה שאני אומר. דברים שלא הוצגו.
יהודית תירוש · ראשית אני מציגה לך את המסמכים 357, 358 ו - 359 מינואר ומפברואר. הם הוצגו לך בחקירה. אתה יכול לקבל את זה ממני.
בועז בן צור · ראשית אני אסתכל.
יהודית תירוש · ראשית אחד מהם, אמרת, ת/, 358 אם אינני טועה, אמרת בחקירה שלך שאותו את לא מכירה. את שני המסמכים האחרים הכרת בחקירה שלך. את זוכרת את זה?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא
יהודית תירוש · ראשית את מזהה?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא אבל אני עוברת על המסמכים כרגע. נראה לי אותו נוסח שפשוט שינו בו את התאריך, לא?
יהודית תירוש · ראשית יכול להיות. את נשאלת בחקירה שלך בעמוד 13 ובטח 14 בהתחלה, מה הייתה עמדת מועצת הכבלים והלוויין בשלב הזה ואמרת: לא הייתה לה עמדה כי היא לא דנה בזה. זה בעמוד 14. אין לי את השורה המדויקת. זה מתחיל ב - מה הייתה עמדת מועצת הכבלים והלוויין.
עודד שחם · ראשית 16 - 17.
יהודית תירוש · ראשית אחרי שמציגים לך את אחד המכתבים. אני חושבת את הראשון בזמן, 18 ינואר 2015. שואלים אותך: "האם בהמשך לפנייתו של רון אילון הכרתם את הנושא ובקשתו לאישור"? ואת אומרת: "כן, אני זוכרת שהפנייה הזאת הגיעה אלי ואז אני זוכרת שהתחלתי להתעניין ולשאול שאלות, ואז אמרו לי שזאת בקשה ותיקה ויש חוות דעת של הממונה על ההגבלים, אבל לא עשיתי עם זה כלום. אני אעשה רק כשהשר פונה אלי". את עומדת מאחורי הדברים שאמרת כאן? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני באמת לא זוכרת אבל אני באמת מזמינה אותך לעיין בכל המסמכים.
יהודית תירוש · ראשית שאלו אותך גם אם באותה תקופה של המסמכים הללו שהציגו, אם באותה תקופה יש לך תקשורת עם מר רון אילון במובן הזה כי תקשורת, סיפרת, שיש לך איתו שוטפת מכוח התפקיד שלך. אבל שאלו אותך אם הוא פונה אליך במקביל לבקשות כי הרי אתם עובדים לא פעם על נושאים משותפים. ואת שללת את זה מכל וכל. אני מציגה לך בעמוד 15, שורות 7-1. שואלים אותך: "הוא לא שאל אותך מה קורה עם זה"? "מה פתאום, זאת פנייה לשר". "אולי את יכולה לעזור לו", נשאלת השאלה. החוקר שואל את השאלה ואת אומרת: "תקשיבו, אני לא בדיוק מוניתי על ידו, אז אני לא בדיוק, זה באמת נחמד אבל לא מחזיק מים במקרה הזה."
יפעת בן חי שגב · ראשית זה רון אילון? לא הבנתי. לא הבנתי כלום עכשיו ממה שקראת
יהודית תירוש · ראשית שאלו אותך אם באותה תקופה הייתה תקשורת בינך לבינו
יפעת בן חי שגב · ראשית ביני לבין רון אילון מנכ"ל יס
יהודית תירוש · ראשית כן
יפעת בן חי שגב · ראשית אוקיי
יהודית תירוש · ראשית את אומרת: כל הזמן. אני חייבת לציין שמאז החקירות הוא פחות נוכח. נשים את זה בצד שואלים אותך: "הוא לא שאל אותך מה קורה עם זה, במקביל למכתבים האלה שהוא שולח"? ואת אומרת: מה פתאום, זאת פנייה לשר. שואל החוקר: "אולי את יכולה לעזור לו"ואת אומרת: "תקשיבו, אני לא בדיוק מוניתי על ידו, אז אני לא בדיוק, זה באמת נחמד אבל לא מחזיק מים במקרה הזה". זאת אומרת, את שוללת שבמקביל למכתבים האלה רון אילון פנה אליך ושאל אותך מה קורה עם זה.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא זוכרת שהוא פנה אלי. אבל אני כן זוכרת את המכתבים
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. תראי, כדי שניישר או נמסגר את הטענה שאני מציגה בפניך, יכול להיות שאנחנו לא רחוקות זו מזו בעמדה העניינית שלך, אני לא אומרת, אנחנו לא טוענים שלא נגעת בנושא מיזוג בזק - יס לפני. אנחנו אומרים שהעצימות של הטיפול - - -
בועז בן צור · ראשית לפני מה?
יהודית תירוש · ראשית לפני מכתב ההתנעה. אנחנו אומרים שהעצימות של הטיפול שלך היה ככל הנראה קטן כי אחרת בוודאי עם זיכרון כמו שלך היית זוכרת את זה בהודעות ומספרת על זה בצורה יותר ברורה, אולי לא תאריכים אבל במהות. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני אומרת שבואי לא ננחש ובואי ניצמד לעובדות ולמסמכים. זה מה שאני אומרת. הכול מתועד והכול פתוח. אפשר לבדוק במועצת הכבלים והלוויין מתי התחלנו לטפל בזה, מי היה מעורב, למה לנחש? אם את רוצה, גם תמצאי את התאריך המדויק שבו זה התחיל.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. אין מחלוקת שהיו בדיקות של המועצה גם לפני בקשה בגלל שהייתה פנייה מהממונה על ההגבלים העסקיים. זה היה לפני זמנך, לפני שהגעת למועצה.
יפעת בן חי שגב · ראשית ברור. זה היה כבר כמה שנים אחורה
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לסיום העניין הזה להציג לך את המסמך ערן בוחניק 2 שבו את כותבת - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה כבר סומן או חדש?
יהודית תירוש · ראשית אני חושבת שזה חדש.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בינתיים זה יהיה ת/763. קריאה נ /:3113.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא סומן. אם כן, הוא לא מסומן שוב ואני מבטלת את הסימון. זה נ/3113 זה כבר סרוק..
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה אותך לכך שב - 24 במרס את כותבת לדודו קובוסיאני: "בהמשך לשיחתנו, לכשתתקבל פנייה מאת השר – שככל הנראה התקבלה באותו יום בהמשך היום – במסגרת חובת ההתייעצות עם המועצה, אבקש כי תתחילו בבדיקת הבקשה כמקובל בבקשות שינוי מבנה בעלות". אני אומרת לך שגם המכתב הזה ליועץ המשפטי שלך מלמד על איזושהי תחילתה או העצמה של עבודה לאחר מכתב ההתנעה. ד"ר יפעת בן חי שגב: מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך
יפעת בן חי שגב · ראשית תנסחי את זה כשאלה, עם סימן שאלה
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אם את מסכימה עם האמירה הזאת?
יפעת בן חי שגב · ראשית שזה היה? אין לי כלים לענות לך מפני שתראי, אני כאן מבוקשת להתחיל בבדיקה משפטית אבל הבדיקה הזאת כללה הרבה מאוד היבטים. היא כללה גם היבטים של בקרה ופיקוח, והיא כללה גם היבטים כלכליים ואני לא זוכרת האם לפני זה כבר הייתה הפנייה שלי, אבל אני אומרת גשו למועצת הכבלים והלוויין ותבדקו, האם זו הייתה פנייה ראשונה או שנייה או שלישית.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אני רוצה להציג לך מסמך מה - 31 במרס לאחר מכתב ההתנעה שקיבלתם מהשר ולאחר המכתב הזה ששלחת לדודו קובוסיאני אני מציגה לך את נ /.3114.
בועז בן צור · ראשית מתי זה הוצג לעדה הזאת עד עכשיו?
יהודית תירוש · ראשית לא הבנתי את השאלה.
בועז בן צור · ראשית את הבנת בדיוק את השאלה. זה רק מדגים שהחקירה הנגדית הזאת היא פתח ל -... חדשים. נשמע גרסה עכשיו לראשונה... כמובן. היא אמרה על ברגר, היא שכחה להגיד משהו על ברגר.
יהודית תירוש · ראשית שכחה. אנחנו רוצים להראות את התהליך שהיה בקצרה אחרי שאמרת את הדברים שאמרת על אבי ברגר, דברים מאוד מאוד קשים שלא בא זכרם בהודעות שלך. אני רוצה להציג לך קצת את התהליך ונראה מה את אומרת עליו. בסדר? גם בשביל לעשות סדר, שהדברים יהיו מסודרים בפני בית המשפט. כאן אני מציגה לך, בהמשך לפנייה הקודמת, שולח לך מר קובוסיאני את המייל הזה והוא מסביר לך כאן שיש הכרח במינוי יועץ כלכלי. קריאה הכרח דחוף.: ד"ר יפעת בן חי שגב: זה אחרי שבתרשומת שלו נכתבו דברים אחרים אבל לא חשו ב.
יהודית תירוש · ראשית לא. התרשומת שלו היא מה - 16 ביוני.
יפעת בן חי שגב · ראשית לא משנה אבל היא עקרונית באותו נושא כי היא דנה בסוגיה אם יש חובה והאם יש הכרח והאם הוא דחוף.
יהודית תירוש · ראשית נכון. כאן, ב - 31 במרס, אני מפנה אותך לכך שמר דודו קובוסיאני אומר שמבחינת ברוריה, גברת מנדלסון, לטענתה גם נושא זה דורש את אישור ועדת החריגים במשרד האוצר. את זוכרת את זה? שהנושא הזה היה צריך אישור של ועדת החריגים במשרד האוצר?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. אני לא זוכרת את זה
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. לא זוכרת
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם לא עסקתי בזה
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך גם, ואולי תסכימי איתי גם לפני כן, שהיועץ הכלכלי היה דרוש לכם לעוד הרבה נושאים ולא רק לענייני בזק - יס. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית הוא עבד עם המועצה בכמה נושאים
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך מסמך נ/2493 גברתי, אני רוצה רגע לבדוק אם אני יכולה לדלג.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית גברתי צריכה לדלג. אני מסתכלת על השעון. קיבלת אורכה. גברתי תבדוק על מה אפשר לדלג.
יהודית תירוש · ראשית כן. זה מה שאני עושה. אם יהיו פחות רעשים, זה יעזור לי.
בועז בן צור · ראשית אלה לא רעשים, גברת תירוש.
יהודית תירוש · ראשית זה כן, כי יש התנגדות ואם צריך, מתנגדים. אין כאן דיונים וסיכומים.
ז'ק חן · ראשית קוראים לזה הגנה שהתריעה בשער. מה זה שיש לנו זמן?
יהודית תירוש · ראשית סליחה, מה זה צריך להיות בכלל? חוסר קולגיאליות.
ז'ק חן · ראשית זה קשור לקולגיאליות?
יהודית תירוש · ראשית כן. אני אומרת שאני צריכה רגע זמן כדי להחליט מה אני שואלת.
ז'ק חן · ראשית לא דיברנו על זה בכלל. דיברנו על זה שיש לנו עוד חצי שעה זמן, יש לנו מספיק זמן.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך פרוטוקול שהוצג כאן, נ/2493ב.
ז'ק חן · ראשית די כבר עם ההאשמות, קולגיאליות או לא. אנחנו כל הזמן חוטפים על הראש. מספיק. יורים ובוכים.
יהודית תירוש · ראשית אני מפנה אותך. זה מסמך מה-7 במאי שמצורף אליו פרוטוקול מה-5 במאי. כמו שאת יכולה לראות, אבי ברגר עומד בראש, הוא חבר כאן, בפרוטוקול דיון. יש כאן הרבה נושאים על הפרק. את רואה את זה? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני קוראת. רק רגע. זה מסמך ארוך.
ז'ק חן · ראשית נעביר את הזמן. היא תקרא את זה עכשיו?
יהודית תירוש · ראשית היא ביקשה לקרוא. העדה ביקשה לקרוא. גם זה לא בסדר?
ז'ק חן · ראשית יש לנו גם את"מלחמה ושלום"כאן, גברתי. את הפיליבסטר הזה הבנו. אפשר לעבור הלאה. אנחנו לא נקצר יותר. אנחנו כל הזמן עסוקים כדי להיענות לבקשת כבודכם לקצר, לקצר, לקצר, לקצר. כאן, כל מי שעיניו בראשו רואה מה התרחש אתמול, לצורך איזו מטרה ואת הפיליבסטר שנעשה עכשיו.
יהודית תירוש · ראשית כל הפרק הזה שנותר בסוף, כפי שגברתי רואה, נולד רק בשל דברים שהעדה מסרה אתמול. לכן הוא נולד. לא משום סיבה אחרת ואחרת הוא לא היה נכנס.
ז'ק חן · ראשית אבל מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל בלי שאתה תבקש ממני לשאול.
ז'ק חן · ראשית למה לא אני רוצה לדעת מה את שואלת.?
יהודית תירוש · ראשית כי העדה ביקשה לקרוא את זה.
ז'ק חן · ראשית אבל אני רוצה לדעת מה השאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית רגע אחד. עורך דין חן, הבנו. עורכת דין תירוש, גברתי תשאל את השאלה. אולי העדה לא צריכה לקרוא את כל המסמך.
יהודית תירוש · ראשית ראשית, שאלתי אותך אם מדובר כאן בנושאים רבים ובסעיף 7 נמצא נושא אישור בזק - יס. נכון? ד"ר יפעת בן חי שגב: מופיע פה, כן. אני לא השתתפתי בזה.
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותך עם את יודעת שהיו עוד נושאים על הפרק מלבד אישור עסקת בזק - יס.
ז'ק חן · ראשית היא אישרה לך את זה לפני 10 דקות.
יהודית תירוש · ראשית לא להפריע. באמת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מופיע במסמך.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה לשאול אותה משהו. בסדר, אני הבנתי שזה מופיע במסמך. ד"ר יפעת בן חי שגב: תראי, אני לא טיפלתי בזה. אני לא השתתפתי בישיבה הזאת, אנשי המקצוע שלי טיפלו בזה. אם זה מה שכתוב, זה מה שהיה. אבל אני אמרתי שנדרשנו לייעוץ כלכלי בנושאים נוספים.
יהודית תירוש · ראשית בנושאים שונים
יפעת בן חי שגב · ראשית את גם רואה שעבדנו אחר כך עם עוד חברות כלכליות
יהודית תירוש · ראשית את רואה כאן גם שיש בסעיף קטן, כתוב במסמך שיש אישור של ועדת חריגים שהתקבל ב - 20 באפריל ממשרד האוצר.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא טיפלתי זה, אז אני לא יודעת. לא טיפלתי בזה. אני מצטערת. אין לי מושג. צריך לשאול את מי שטיפל בזה.
יהודית תירוש · ראשית מי שמטפל בזה, זה משרד התקשורת, נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן, אבל מי שטיפל מטעם המועצה זה עורך הדין היבה ריזאק ויתכן שגם ממלאת מקום ממונת כלכלה. יושב ראש המועצה לא יכול לעשות הכול. מעולם לא התעסקתי בדברים האלה.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. בסדר. אני רוצה להניח בפניך ולחסוך עוד מסמכים בעניין הזה. בעצם את אמרת אתמול – ואם לא הבנתי אותך נכון, את יכולה לתקן אותי כמובן – שמר ברגר עיכב מכרז, עיכב התקשרות במכרז, עיכב את הדבר הזה הרבה מאוד זמן. אני שואלת אותך האם את אומרת בעצם שהוא עיכב מכרז שנוגע להרבה מאוד נושאים שהמועצה מטפלת בהם ובכלל זה עסקת בזק - יס, רק על מנת להתנכל לבזק? מה הטענה בעצם?
יפעת בן חי שגב · ראשית את שמעת אותי משתמשת בביטויים האלה? כי אני לא זוכרת שאני השתמשתי בפועל נ - כ - ל אני לא אמרתי את הדברים האלה. מה השאלה? אני לא מבינה מה השאלה.
יהודית תירוש · ראשית בסדר. אם לא אמרת, לא אמרת
יפעת בן חי שגב · ראשית להתנכל, זה לא. בואי. אני רוצה להגיד משהו. למילים יש ערך. אני גם אתמול ניסיתי לומר את זה. באמת למילים יש ערך. אני מבקשת לא לשכתב את הדברים שלי. אני לא השתמשתי בביטוי התנכל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה הייתה לגבי הטענה - - -
יהודית תירוש · ראשית לגבי העיכוב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם גברת תירוש הבינה אותך נכון. גברתי אומרת שלא. בסדר.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה רגע לברר. את אומרת לא הבנתי אותך נכון לגבי המילה התנכל. אני מקבלת את זה. אני שואלת אותך אם הבנתי אותך נכון לגבי הטענה שלך שמר אבי ברגר עיכב את המכרז הזה. עיכב את ההתקשרות הזאת. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני יודעת ואני חוזרת ואומרת שהייתה בקשה לייעוץ כלכלי שנדחתה והושהתה והותלתה. מאיזה טעמים? אני מציעה לשאול אל אבי ברגר.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אתמול זה היה נשמע קצת אחרת. נשמע שאת יודעת מאיזה טעמים
יפעת בן חי שגב · ראשית אני יכולה לשער
יהודית תירוש · ראשית אם אלה השערות, לא
יפעת בן חי שגב · ראשית אני יכולה לשער מאיזה טעמים
יהודית תירוש · ראשית תודה רבה. חשובה הייתה האמירה שלה שזאת השערה
יפעת בן חי שגב · ראשית הרי אף אחד לא בא ואמר בגלוי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה שהיא אמרה, הוקלט. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא מבינה מה ההיתממות כאן.
יהודית תירוש · ראשית אתמול ציינת את הישיבה של ה - 19 במרס. את זוכרת אותה? ד"ר יפעת בן חי שגב: שהייתה אצל מנכ"ל משרד התקשורת.
יהודית תירוש · ראשית נכון. בנוכחות כמה גורמי
יפעת בן חי שגב · ראשית נכון
יהודית תירוש · ראשית בהם גם רון אילון. ציינת אותה אתמול, אמרת שהיא זכורה היטב ואני רוצה להקריא לך דברים שאומר רון אילון לגבי הפגישה הזאת ותגידי לי אם זה תואם את איך שאת זוכרת את הפגישה. אני מקריאה מעדותו של רון אילון – זה אני אומרת לחבריי – חקירה מיום 19 בפברואר 2018, עמוד 81.
ז'ק חן · ראשית כבודכם, אני מתנגד לזה, מכמה טעמים. ראשית, חברתי הודיעה כבר שהיא חושבת לוותר על עדותו של רון אילון. הוא נמצא בין קבוצת העדים שהועברו מעבר להרי האופק.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו שוקלים את הנחיצות של כל עד ועד ויש עדים שבגלל שאנחנו שוקלים את הנחיצות שלהם, אנחנו דוחים.
ז'ק חן · ראשית עוד פעם לא נותנים לסיים משפט וזה בסדר, זה כבר הרגל, היא תעשה מה שהיא רוצה, וכשהיא תסיים אני אוכל לומר את מה שאני רוצה לומר. חברתי, ולמילים יש ערך, אני מצטרף למה שאמרה כאן העדה, אמרה במפורש – אני זוכר את זה כיום הזה – שיש קבוצה של עדים שנחקרו באזהרה ואפילו ננקבו שמותיהם משום שהם היו אמורים להעיד והם הועברו – מה שאנחנו אומרים – מעבר לאופק, כשחברתי מלווה את זה באמירה שהם בוחנים את העדות שלהם, הם עדים שנתונים תחת אזהרה, הם לא מאמינים לכולם או לחלקם או לחלקים בעדותם, מהטעם הזה, והם שוקלים בכלל האם להעיד אותם או לא. רון אילון הוא אחד מהם. בהקשר הזה אנחנו באנו בבקשה לבית המשפט, כולל סעד חלופי, כבודכם החליט את אשר החליט בלי להתייחס לסעד החלופי שביקשנו להיפגש עם אותם אנשים. טעם אחד הוא שהיא מציגה לעדה עכשיו דברים שאמר רון אילון שבכלל לא בטוח שיעיד כאן. היא מכניסה לפרוטוקול דברים לא קבילים. אם היינו יודעים שיעיד כאן, אז זה בסדר. לא יעיד כאן, היא ודאי לא רשאית לעשות את זה. טעם שני, אני לא חושב שההכרזה, מתן האפשרות או החבל שניתן לחברתי אתמול לחקור בחקירה נגדית אגב סוגיה ספציפית, יועד בכל הכבוד – אני לא רוצה לדבר בשם בית המשפט – מלכתחילה למה שנעשה כאן כולל לא בחקירה בנושא הזה שלא בא זכרו בחקירות של העדה במשטרה למה שאנחנו הולכים לשמוע כאן עכשיו, נשמע את זה בפעם הראשונה עכשיו גרסה. כלומר, בפעם הראשונה אנחנו הולכים לשמוע עכשיו נושא שהעדה לא נחקרה עליו כשהיא מתייחסת לדברים שאומר עד שחברתי שוקלת לוותר עליו. תראו לאיזה מחוזות הגענו. אני לא חושב שאנחנו, ההגנה צריכה להיות בסיטואציה כל כך נוקשית בתיק כל כך סבוך כשאנחנו מנסים באמת לעשות כמיטב יכולתנו להתגבר ולנהל הגנה יעילה ואפקטיבית. לכן אני מתנגד לקו הזה.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להשיב. חבריי הציגו כאן בחקירות נגדיות – כי חזקה עליהם שהם יודעים את הכללים – אמרות של עד שנפטר. הם הציגו אותן לא כי האמרות קבילות בהכרח אלא כדי לקבל את תשובתה של העדה. כאן אנחנו לא במצב הזה. אנחנו במצב שהעד רשום ברשימת עדי התביעה, אנחנו שוקלים והזזנו קבוצת עדים שאנחנו מתלבטים לגביהם כדי שנוכל להתלבט לאחר מכן. בוודאי שאנחנו יכולים להציג לה את הדבר הזה. העדה לא העידה בחקירות שלה על ה - 19 במרס. חזקה על חבריי שהם מכירים את ה - 19 במרס מכל מקום. הם הרי אלה שהעלו את הטענה הזאת לגבי הישיבה של ה - 19 במרס, שהכול שם היה כבר כך או אחרת. לכן בוודאי כשיש כלי של חקירה נגדית, הטענות האלה שאנחנו לא יכולים להציג לעדה לצורך תשובתה דברים שאמר רון אילון לגבי אותה פגישה. זה שחבריי בחרו כל הזמן לחקור את העדים על ה - 19 במרס בלי להציג את זה, בסדר, אבל האפשרות להציג את זה לעדה ושתגיד אם כך היא זוכרת את הדברים, היא אפשרות לגיטימית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אמר עורך דין חן גם שלראשונה היא נשאלת עכשיו על משהו שהיא לא נחקרה.
יהודית תירוש · ראשית כי היא לא סיפרה על ה - 19 במרס וזה לא עלה בחקירה שלה. זה נכון. הנושא של ה - 19 במרס לא לה בחקירה.
עודד שחם · ראשית בריענון זה עלה?
יהודית תירוש · ראשית לא. זה לא עלה הנושא הזה.
עודד שחם · ראשית האם ההיתר לחקירה נגדית הוא היתר להרחיב את המסגרת? לכאורה ההיתר לחקירה נגדית נבע מזה שמה שנמסר כאן לא עמד בקנה אחד עם מה שיש בהודעה.
יהודית תירוש · ראשית נכון אדוני.
עודד שחם · ראשית זאת לכאורה המסגרת. עכשיו אנחנו על פני הדברים גולשים החוצה, מחוץ למסגרת תחתה כותרת של חקירה נגדית, אני מבין.
יהודית תירוש · ראשית אני אסביר לאדוני. לא. אני אסביר לאדוני אבל אני אבקש שהעדה תצא. זה לא ייקח הרבה זמן ואין עוד הרבה שאלות. אני לא רוצה לומר את הדברים בנוכחות העדה.
הודעת מערכת · ראשית העדה יוצאת מהאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית אני אמר לאדוני. בוודאי שאין היתר לפרוס את הכול. כן יש היתר לשיטתנו בחקירה נגדית להתייחס לדברים שהעדה מוצאת לנכון לראשונה להעלות אותם ולספר עליהם. אני רק אגיד, על ה - 19 במרס העדה סיפרה ששם בעצם נאמר על ידי אנשי ברגר לרון אילון שאין שום בעיה ואין שום מניעה באישור. העדה סיפרה את זה. אני גם מזכירה שזאת הייתה גם טענת הגנה. אני חושבת שגם כדי לשקף את המהימנות של גרסתה, כן מותר לנו להציג את הדברים האלה שרון אילון אומר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תביאו את העד שאומר אחרת.
יהודית תירוש · ראשית יכול להיות שנביא את העד גם, אבל עדיין מבחינת ההתרשמות - - -
משה בר-עם · ראשית אם העד מוסר גרסה שונה, אבל אם הוא לא יהיה כאן, אז איך הבאת הדברים שלא בשם אומרם תסייע באיתור מהימנותה של העדה?
יהודית תירוש · ראשית בדיוק כמו שהציגו לעדים רבים כאן אמירות של כל מיני עדים, גם כאלה שהם עדיין לא במשוואה וגם כאלה שנפטרו לצערנו.
משה בר-עם · ראשית יכול להיות שכאיזשהו כלל להבא, יכול להיות שכדאי גם את הדבר הזה לשקול.
יהודית תירוש · ראשית אני חושבת שהכלל הוא, בוודאי אם אפשר להציג דברים מהטוויטר שהקבילות שלהם מוטלת בספק, בוודאי שמותר להציג בחקירה. אני לא איאחז על זה. אפשר לעבור על זה הלאה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו מקבלים את ההתנגדות. אפשר להכניס את העדה. עוברים לשאלה הבאה.
הודעת מערכת · ראשית העדה שבה לאולם.)(
יהודית תירוש · ראשית השאלה אולי האחרונה. יש לי עוד שאלה אחת שאני אחשוב עליה בינתיים. סיפרת כאן על התנהלות לא תקינה של מר ברגר, לשיטתך, וזה ממש בער בך, כמו שאת אמרת אתמול, שבעצם עיכב מכרז, רישום תקציבי, והשתמש בסמכותו, את אמרת אם אינני טועה. אמרת שחיכית לבוא לספר דברים בבית משפט. מעבר לכל המקומות שבהם את מתייחסת לאבי ברגר בהודעות שלך ולא ציינת את הדבר הזה, יש גם מקום שבו נשאלת שאלה מעט שונה אבל את אמרת מה הדבר היחיד שהדליק לך נורה אדומה ואני רוצה להקריא לך את זה. בעמוד 6, שורות 4 עד 20. יש כאן קטע שאת מסבירה שברוב המקרים אנחנו מקשיבים ליועצים, זה לא במאה אחוז מהמקרים, לא יודעת להגיד, היועצים חשבו, גם מבחינה עניינית לא הייתה בעיה לאשר את המיזוג הזה, יש כאן משהו שמיטיב עם ציבור הלקוחות בסופו של דבר. עמדתך. זאת אומרת, זאת עמדתך. המיזוג מיטיב עם האזרח. את אומרת: בוודאי, אני לא יודעת אם היו שיקולים זרים וכולי. ואז שואלים אותך: "היו דברים מעבר לזה"? ואת אומרת: "לי אין מושג. הדבר היחיד שהדליק לי נורה אדומה נולד לפני שנה וקצת שהיה אירוע של סכסוך בין יס ל - RGE ומה שקרה לילה לפני המועצה". אני לא רוצה להמשיך כי זה קשור לאירוע אחר שהוא לא חלק מה - - - - ד"ר יפעת בן חי שגב: לאירוע משפטי אחר.
יהודית תירוש · ראשית משפטי אחר שהוא לא חלק מהתיק הזה. אני אומרת שגם כשהתייחסת לאבי ברגר, ואני לא אחזור ויש עוד דברים בכל ההודעה שלך, זה נמצא בפני בית משפט, ואפילו כשמדברים איתך על, או כשאת אומרת מה הדליק לך נורה אדומה, את לרגע לא מציינת בשום מקום את תחושת העוול הקשה שאת באה איתה כאן לבית המשפט לגבי מר ברגר.
יפעת בן חי שגב · ראשית תראי, גם אתמול כששאלת אותי לגבי אבי ברגר, אם הוא הקפיד על ההפרדה או לא, אמרתי שהתשובה היא מורכבת וזה כן ולא. קודם כל, אבי ברגר הוא איש מקצוע, הוא איש מקצוע טוב, לטעמי. נתחיל בזה. הוא אכן ברוב המקרים כיבד את קו הגבול הזה בין המועצה לבין המשרד אבל באירוע הספציפי הזה, כיוון שהייתה שם איזושהי קונספציה רגולטורית שהם דבקו בה, כן, אני הרגשתי שנעשה כאן שימוש לא נכון. כן. אני עומדת מאחורי זה. כיוון, שוב, שלא הייתה לנו עצמאות ואם אני פונה ומבקשת ייעוץ כלכלי והפנייה שלי לא עולה פעם אחת בוועדת מכרזים כי נאלצנו לסיים את הישיבה ובפעם השנייה כי ההוא היה חולה וזה וכך גוררים אותי, אז כן, אז זה לא בסדר.
יהודית תירוש · ראשית עוד השלמות קטנות
יפעת בן חי שגב · ראשית אגב, השיטה הזאת של התניית דבר בדבר, זה גם, בואי, יש לזה גם היבטים חוקיים בפעולת הרגולטור.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להציג לך את ת/448
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אין לנו אותו סרוק.
יהודית תירוש · ראשית אם את זוכרת. כתוב כאן: מר אבי ברגר שולח גם אליך במייל ב - 26 במרס ואומר: "יפעת, הרן ודנה, ראו, צריך לבדוק טוב האם הייתה כאן הפרה ושל מה. יש כאן בפועל העברת שליטה". זה הוצג לך.
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית שאלו אותך מה הייתה דעתך בנושא ואת אמרת שאת משערת ש"זה עבר במסגרת הבדיקה ליועץ המשפטי שלי וליועץ משפטי נוסף ובטח כתבתי אנא בדיקתכם ואישורכם ואני מניחה שהייתה בדיקה פנימית."
יפעת בן חי שגב · ראשית הייתה. גם המועצה התייחסה לזה בישיבתה, בישיבה בה דנו במיזוג. הנושא הזה עלה
יהודית תירוש · ראשית את זוכרת שזה היה חלק מהתנאים? שזה היה סעיף בתוך התנאים של המועצה בסופו של דבר?
יפעת בן חי שגב · ראשית אפשר לראות את זה אבל בכל מקרה כן אני זוכרת שהמועצה אמרה שהנושא הזה ייבחן בנפרד. אגב, גם היו לו השלכות לגבי המשרד ולא רק לגבי המועצה.
יהודית תירוש · ראשית אני אשאל אותך באופן כללי. המסמכים בתיק ואם תרצי, אני אראה לך אבל אני אשאל אותך את זוכרת שלאחר האישור – הציגו לך גם את המסמכים בחקירה, אני פשוט רוצה לחסוך את הזמן אבל אם צריך, אני אראה לך – עלה איזשהו דיון על כך שהתנאים בסוף נשמטו מהמועצה בטעות. עלתה בקשה לקיים ישיבה בעניין הזה, אם צריך לתקן את האישור או לא, ודנתם. את זוכרת שנכחת בישיבה כזאת ודנתם האם צריך לתקן את התנאים שנשמטו מהאישור? בהם גם התנאי הזה, תנאי 4 שלכם בהחלטה.
יפעת בן חי שגב · ראשית יכול להיות. אני לא זוכרת
יהודית תירוש · ראשית אני אציג לך רק כדי שתרענני את הזיכרון שלך. זה יהיה נ/1881. אני לא חושבת שיש על זה מחלוקת אבל ליתר ביטחון נציג את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה סרוק.
יהודית תירוש · ראשית את זוכרת את זה? ד"ר יפעת בן חי שגב: רגע. אני עוד לא קראתי.
יהודית תירוש · ראשית אין בעיה.
ז'ק חן · ראשית אפשר לשאול מה השאלה, שנדע לפני?
יהודית תירוש · ראשית אם היא זוכרת שהיא הייתה בישיבה כזאת.
ז'ק חן · ראשית היא מופיעה כמשתתפת.
יהודית תירוש · ראשית אני שואלת אותה אם היא זוכרת. מותר או שזה אסור לשאול, לפי הכללים שלך?
ז'ק חן · ראשית מה השאלה? ד"ר יפעת בן חי שגב: לא זכרתי את זה אבל זה מוכר לי. לא זכרתי את הישיבה הזאת אבל כמו שאמרתי, הסוגיה הזאת בהחלט מוכרת.
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. אני רוצה לשאול אותך שאלה אחרונה. דיברנו על התנאים של המועצה, אני שמה את זה בצד. אני רוצה להציג לך מסמך שהוצג לך בחקירה. את אמרת שהיה לך ממשקים עם המשרד ועם אנשים במשרד. סיפרת כאן. מסמך ת/450.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עוד לא דיברנו עליו?
יהודית תירוש · ראשית לא. לא היה. הציגו לך אותו בחקירה. את אמרת שם בעמוד 28 שהתנאים שהוא מציין הגיוניים. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן, הם הגיוניים. הם רק נוגעים לגזרה שאני לא נדרשת לחוות את דעתי עליה. אני צריכה לומר את זה. מפני שסוגיית המיזוג, היו לה היבטים של שידורים שזאת אחריות וסמכות מועצה והיבטים של טלקומוניקציה שזאת אחריות וסמכות המשרד. האם יש לי הבנה בתחום של טלקומוניקציה ומה דעתי, ודאי שיש לי.
יהודית תירוש · ראשית בסדר גמור. אין לנו עוד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני מבינה שיש לכם משהו בעניין שבוע הבא.
בועז בן צור · ראשית הנושא של העדים הוא פשוט.
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להסביר את נושא העדים, ברשותך. מבחינתי דקה - שתיים. אין לי התנגדות שתחקור אותה. אני אגיד לכבודכם, אנחנו גם דיברנו עם חברינו. במקור היה סדר הדין כזה שמר דודו קובוסיאני היה צריך להעיד עוד לפני דוקטור יפעת בן חי שגב אבל הוא לא יכל מסיבותיו שלו ועשינו את הסוויצ' ואז עשינו סוויצ' נוסף בדיאלוג בינינו לבין חברינו, מכיוון שהם רצו שהגברת פולינה גובזמן תידחה. הקדמנו את מר שרן ומכיוון שמר שרן לא נמצא בארץ בשבוע לא הבא אלא שבוע אחר כך, ב - 26, אמרנו שנזיז את מר דודו קובוסיאני עוד קדימה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לכמה זמן מר שרן נוסע?
יהודית תירוש · ראשית לשבוע. אני אומר לגברתי. נזיז את מר קובוסיאני זה היה הסיכום בינינו.. התכנון היה שהגברת יפעת בן חי שגב תסיים אולי עוד היום או תגלוש קצת ליום שני, ואז נוכל להתחיל את מר שרן ביום שני ולסיים אותו ביום רביעי. עכשיו המצב הוא כזה שלפי מה שחבריי אומרים לי, ותכף הם ידייקו, הם צריכים את יום שני לחקירתה של גברת בן חי שגב ואולי עוד קצת.
בועז בן צור · ראשית לא אולי.
יהודית תירוש · ראשית ועוד קצת. אוקיי. זה מה שאמרתם לי בהפסקה. אז לא אולי אלא עוד קצת. אז יש אפשרות שנתחיל עם מר שרן והוא יעיד בחקירה ראשית נניח באותו יום וביום למחרת או באותו יום תתחיל חקירתו הנגדית אבל היא תיקטע באמצע ליותר משבוע ימים כי אנחנו נבקש שאם הגברת פולינה גובזמן ב - 26, לא נחתוך גם אותה. זאת אומרת, היא תמשיך ברצף ואז לאחר מכן יעיד מר שרן, יחזור וימשיך להעיד. אפשרות נוספת שאני כן מציגה שמבחינת חבריי היא מאוד נוקשית בגלל שהם לא ערוכים לה, היא להביא ביום שלישי, לאחר שגברת בן חי שגב מסיימת, את העד קובוסיאני.
משה בר-עם · ראשית מה עם הרעיון שתוגש הודעתו של העד הזה?
יהודית תירוש · ראשית אנחנו צריכים לחשוב על זה שוב אבל גם לא קיבלנו עוד תשובה.
משה בר-עם · ראשית הבנו שזה משהו שאתם העליתם אותו.
יהודית תירוש · ראשית אנחנו העלינו את שתי ההודעות להגיש בהסכמה. אנחנו רוצים לבחון שוב. אבל גם לא קיבלנו תשובה מחברינו עדיין. אנחנו נבחן ונשיב להם היום. עוד היום.
משה בר-עם · ראשית אבל זה לא סגור.
יהודית תירוש · ראשית זה לא סופי אבל הוא עד לא ארוך בחקירה ראשית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כמה זמן העדות של קובוסיאני?
יהודית תירוש · ראשית בחקירה ראשית הוא עד של שעה וחצי. סדר גודל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם מגישים את ההודעות.
משה בר-עם · ראשית כמה זמן החקירה של מר שרן?
יהודית תירוש · ראשית מר שרן, חקירה ראשית, בערך, שוב, בלי נדר, בערך שלוש שעות חקירה ראשית וחבריי אז אמרו שאם הוא יתחיל במהלך יום שני, לא בבוקר, אם הוא יתחיל ביום שני חקירה ראשית, ביחד עם חקירתו הנגדית זה יסתיים באותו שבוע. זה היה התכנון המקורי.
משה בר-עם · ראשית מר בן צור.
בועז בן צור · ראשית הסיטואציה היא די פשוטה. יום שני תיחקר הגברת יפעת בן חי שגב. כנראה חלק קטן מיום שלישי. העד שהיה מתוכנן להעיד הוא מר שרן. יש לו כמה שעות בחקירה ראשית ויש לו כיומיים בחקירה שכנגד. זה אומר שאם אנחנו שומרים על לוח הזמנים המקורי והגברת יפעת שגב הייתה מסיימת היום או עם גלישה קטנה ליום שני, זה היה מסתדר. עכשיו זה לא מסתדר במובן זה שמר שרן יוכל להעיד בחקירה ראשית שלו ביום שלישי מתי שהוא. אנחנו לצערנו, אבל כך יהיה, נחקור אותו בנגדית ביום רביעי וכשהוא יחזור מחו"ל, אחרי פולינה, יומיים.
יהודית תירוש · ראשית אני רק אגיד שיש לו גם חלק קטן ב - 1,000.
בועז בן צור · ראשית בסדר. הוא ימשיך את ה - 1,000 אחרי שלנו. אני רוצה חמש דקות לחקור. את מאריכה בדיבור. אני אומר שלצערנו נצטרך לקטוע את חקירתו שכנגד והוא יחזור אחרי הגברת פולינה ויעיד. למה? כי אנחנו לא ערוכים לחקירה של מר קובוסיאני לא הכנו אותה..
משה בר-עם · ראשית מר בן צור, אדוני רוצה להתחיל עכשיו חמש דקות חקירה נגדית?
בועז בן צור · ראשית כן. אחרי כן יגיע מר שרן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ייקטע באמצע.
בועז בן צור · ראשית כן. נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם אין התנגדות, נקטע באמצע.
ז'ק חן · ראשית אין התנגדות. זה היופי בפיליבסטר. גם כשאין התנגדות, צריכים שם זמן.
יהודית תירוש · ראשית בית משפט יחליט על סדר העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אם אתם מגיעים ביניכם להסכמה, מתחילים מישהו, עוצרים אותו וממשיכים, לנו אין בעיה.
בועז בן צור · ראשית כי אחרת אני אצטרך להגיד ביום שלישי שאין לנו חקירה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מצדי תסכימו על עד רביעי. חקירה נגדית לעו"ד בעז בן צור:
בועז בן צור · ראשית שלום לך גברת יפעת בן חי שגב. יש לי מספק שאלות. זה מספר דקות ספורות. זאת רק הקדמה. אני רק רוצה להבין, ברשותך, נקרא לזה מלמעלה מספר דברים. אני אתחיל כרגע בסיכום להבנה שלך ביחס לחקירה שלך. תאשרי לי. כל דבר אחרי זה יהיה פרט אחרי פרט ותיקון אחרי תיקון. הרושם שלך בחקירה ברשות ניירות ערך היה שמנסים להפעיל עליך לחץ ולהוליך אותך להגיד שההמלצה של המועצה ניתנה עקב הליך לא תקין או לחצים שהופעלו? ד"ר יפעת בן חי שגב: כן.
יהודית תירוש · ראשית נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ושאת עיוותת את שיקול הדעת שלך ושל המועצה כדי לרצות איזשהו גורם? נכון שגם את זה הבנת ממהלך החקירה שלך?
יפעת בן חי שגב · ראשית היה ניסיון להציג את זה באופן הזה
יהודית תירוש · ראשית נכון. ולמרות הניסיונות הללו, הקלוקלים הללו, את עמדת על דעתך שהמלצה של המועצה ניתנה כדין ומן הראוי היה ליתן את ההמלצה הזאת.
יפעת בן חי שגב · ראשית אני גם עומדת על דעתי היום
יהודית תירוש · ראשית נכון. בזווית שלך את אומרת שנכון היה וראוי לאשר את אותה עסקה להעברת אמצעי שליטה, עסקת המיזוג בין בזק ל - יס.
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית לטובת הציבור, מבחינתך
יפעת בן חי שגב · ראשית חד משמעית
יהודית תירוש · ראשית והדבר הנוסף שניסו לטעת בך את הרושם הוא שהליך מינוי יועץ כלכלי היה לא תקין ומוזר שהחברה שנבחרה זו החברה שנבחרה, חברת עדליא. נכון? ניסו לטעת איזה שהן ספקות לגבי תקינות ההליך, נקרא לזה כך.
יפעת בן חי שגב · ראשית בחקירה היה ניסיון כזה. אני לזה בין היתר כיוונתי ברישא של דבריי אתמול
יהודית תירוש · ראשית אני מבין. לדעתך למרות לוח הזמנים הקצר, הוכנה חוות דעת ראויה, חוות דעת ממצה. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית בהחלט. אם זה לא היה כך, לא הייתי מעלה את זה במועצה. גם אפשר לראות את זה מהדיון שהתקיים במועצה.
יהודית תירוש · ראשית נכון. מבחינת עמדתך, המועצה קיבלה החלטה עניינית מושכלת פה אחד על ידי גורמים, גורם סוברני ומקצועי. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית לגמרי. וגם בעניין הזה של הפה אחד, זאת אומרת, אתם יודעים, המועצה הורכבה ממני, אני בסך הכול ראשונה בין שווים.
יהודית תירוש · ראשית את פה אחד מתוך שורה
יפעת בן חי שגב · ראשית מתוך 13 אפשר גם לפנות לאנשים שהיו שם ולשאול
יהודית תירוש · ראשית אוקיי. ראש הממשלה דיבר אתך מעת לעת. ראש הממשלה נתניהו כשר התקשורת מדבר איתך מעת לעת על עניינים מסוימים. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית הוא מעולם, אבל מעולם, לא דיבר איתך מילה וחצי מילה על העניין של המיזוג
יפעת בן חי שגב · ראשית לא דיבר איתי
יהודית תירוש · ראשית לא דיבר איתך מילה וחצי מילה. אני רוצה להבין כמה דברים. יש לנו עוד חמש דקות, כבודם?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית פחות.
בועז בן צור · ראשית אוקיי. את סיפרת בקצרה על הרגע המקצועי והאקדמי שלך והדברים מנויים כבר. הרושם שלי הוא שאת רואה את עצמך או ראית את עצמי או עדיין כעובדת ציבור, כחלק מהשירות הציבורי, נכון? שעל האינטרס שלו את מופקדת. ד"ר יפעת בן חי שגב: כן. אני גם חושבת שכל מעשיי בתקופת הקדנציה שלי מעידים כך.
יהודית תירוש · ראשית מכיוון שאני שומע כאן כל מיני רעשי רקע וזה בסדר, אנחנו לא חוקרים את זה בדרך כלל, את לא מהמחנה הפוליטי של מר נתניהו, בלי להיכנס כרגע לפרטים, וזה כמובן הדבר הכי לגיטימי.
יפעת בן חי שגב · ראשית למה זה רלוונטי?
יהודית תירוש · ראשית נכון, זה לא רלוונטי. בגלל זמירות שאנחנו שומעים
יפעת בן חי שגב · ראשית אני לא יודעת
משה בר-עם · ראשית מר בן צור, אנחנו לא שומעים זמירות.
בועז בן צור · ראשית אתם לא שומעים זמירות? בסדר. ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא מינוי פוליטי. אני לא אדם פוליטי.
בועז בן צור · ראשית אני אתקדם הלאה. את להבנתי, תוך כדי החקירה - ואני אראה לך אחרי זה שיש ביטויים לכך - את הבנת כבר, יש מופעים מסוימים בחקירה, שמוליכים אותך באף, שמתעתעים בך ואחרי שיצאת ובדקת את הדברים, המסקנה הזו התגברה אצלך. נכון? כרגע אני שואל מלמעלה מלמעלה.
יפעת בן חי שגב · ראשית התשובה היא כן. אני גם זוכרת שאני השתמשתי במשל באמת בניסיון להסביר לחוקרים, במשל הרכב ואמרתי, תראו, למה הדבר דומה. הדבר דומה לכך ששנינו עומדים כאן ורואים אדם שמנפץ את זגוגית הרכב. אתם אומרים זה גנב. אני אומרת, לא, זה האוטו שלו. זאת אומרת, באמת מבחינת העובדות, כן, אדם פרץ כי הוא איבד את המפתח שלו. הפרשנות שלהם ניסתה לעוות את זה. לכן נתתי גם את המשל הזה במניין כלל ההערות שלי של תדייקו ואל תכניסו לי מילים לפה וכן הלאה וכן הלאה.
יהודית תירוש · ראשית הכאב שלך, להבנתי, שהבעת בפתח הדברים שלך כאן בבית המשפט נובע מכך שאת יודעת את העובדות, את יודעת מה נעשה, יש לך התחושה של התפקיד הציבורי שאת מילאת אותו במשך הרבה שנים, ואת חשה שנעשה כאן עיוות משמעותי. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית אני חשה את זה בעיקר כאזרחית אבל בטח כעובדת ציבורי
יהודית תירוש · ראשית אני רוצה להתייחס איתך בקצרה, דקה לכל נושא אחד כי דיברו איתך כאן על שני נושאים נושא אחד, אמרו לך: תשמעי, הייתה פגישה עם פילבר ב - 31 מאי ויש דיון אם הוא בא, אם הוא אמר שזה בשם השר, אם יש דחיפות, אם זה חשוב. את זוכרת? יש דיון שלם, חוקרים אותך בנושא, על מפגש עם פילבר בקפה. נכון?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית ושואלים אותך מה ההתרשמות שלך, אם הוא מגיע בשם השר, מה את מבינה, מה זה אומר את זוכרת שזה נושא שביקשו אותך לפתח אותו בהרחבה בחקירה.
יפעת בן חי שגב · ראשית אוקיי
יהודית תירוש · ראשית זה נושא אחד שהתייחסת אליו. נכון? שהתייחסו אליו בחקירה
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית לא אמרו לך תאשרי לי דבר אחד: אנחנו יודעים שהפגישה הייתה ב - 31 במאי, זה לא שנוי במחלוקת. יש מסמכים וראיות. ב - 31 במאי, לפי כל שיטה של פילבר, הוא לא נפגש ודיבר עם נתניהו מילה וחצי מילה. הוא עוד לא מונה, הוא לא נפגש איתו. את זה שפילבר לא נפגש עם נתניהו, יכול להגיד מה שהוא רוצה, אולי תכף אני אראה לך מה הוא אומר אחרי זה כאן בבית המשפט, אבל ב - 31 במאי אין אפשרות שבעולם כי לוח השנה שולל את זה. את הנתון הזה אמרו לך?
יפעת בן חי שגב · ראשית לא. אבל למה זה נוגע אלי?
יהודית תירוש · ראשית בדיוק. כי רצו לתת לך מסקנות, בואי תגידי מה הבנת עם פילבר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית היא לא אמרה.
בועז בן צור · ראשית גברתי, סליחה, החקירה הזה תהיה חצי יום שני בעניין הזה יש לנו הודעה שהונחה בבית המשפט ובהודעה הזו יש שני דברים. שני פילים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, לא אמרתי כלום חוץ מזה שאדוני צריך לסיים.
בועז בן צור · ראשית בסדר. הציגו לך גם כאן בבית המשפט. אמרו לך. גם בהודעה - אני זוכרת רק שהוא ביקש לתת עדיפות. שאלה: "כי השר ביקש"? תשובה: "מבחינתי, ברגע שהוא מבקש עדיפות, המשמעות היא שהשר ביקש". מוליכים אותך פעם אחר פעם להגיד שאם פילבר בא, זה מטעם השר, השר ביקש. בואו נראה בדיוק מה הוא ביקש. את זוכרת את המופע הזה?
יפעת בן חי שגב · ראשית כן
יהודית תירוש · ראשית האם את יודעת, האם הוצג לך שיש בעיה אחת, קוראים לה לוח השנה? בשיחה ובפגישה שלך עם פילבר ב - 31 במאי, הוא לא נפגש לפני זה עם מר נתניהו, גם לפי שיטתו. ולכן אמר, לא אמר, נבדוק אולי מה הוא אמר – לא יכול להיות בעולם שהוא דיבר לעצמו.
עודד שחם · ראשית מר בן צור, זו לא שאלה לעדה. העדה מספרת לכאורה על דברים שנאמרו לה. אם מר פילבר נפגש או לא נפגש, זה לא בידיעתה.
בועז בן צור · ראשית אדוני, זה לא בידיעתה. אני לא רוצה כרגע, מחמת השעה, אבל אני אגיד את הדבר הבא. זה חשוב להתייחס לנושא הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו חייבים לסיים. אם אדוני רוצה, ישאל.
ז'ק חן · ראשית ברשות בית המשפט. כבודכם, בעקבות הערת בית המשפט האחרונה, כבוד השופט שחם, חברתי הציגה לעדה מובאות רבות בדיוק של מה - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יש לי בקשה כי אני צריכה לסיים את הדיון. נשאיר את זה על השולחן, כולל ההערה שלנו, ליום שני ואז נחזור אליה ונדון.
ז'ק חן · ראשית אפשר 20 שניות?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לא. אז נחזור אליה ונדון אם צריך או לא צריך.
בועז בן צור · ראשית גברתי, בסדר, אנחנו נעצור כאן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו משאירים את השאלה הזאת תלויה באוויר.
ז'ק חן · ראשית אני מבקש רק שכבודכם יקרא בעמוד 11 את הנקודה שאנחנו הפצרנו בכם לקרוא כאשר דחו לעדה שכך פילבר אמר לה שהשר אמר. אחרי שאובייקטיבית הוא לא יכול היה לומר, תקראו בבקשה עד יום שני את עמוד 11 כשאומרים לה מה בדיוק הוא אמר.,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אנחנו נחזור ביום שני לאותה נקודה בה נסיים עכשיו. אנחנו לא קובעים שום דבר. זאת הערה עניינית והיא לא קשורה ללוח זמנים. היא הערה עניינית. ד"ר יפעת בן חי שגב: אתמול שאלתי, אני לא יודעת אם אני יכולה לפנות לשופטים אבל אתמול התבקשתי, בצדק, רעננתם את זיכרוני שאני מנועה מלדבר על מה שהיה כאן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית על המשפט. ד"ר יפעת בן חי שגב: על המשפט ואני כמובן כיבדתי את זה כפי שכיבדתי את זה לאורך השנים, כולל אתמול כשסירבתי לראיונות. יחד עם זאת, הבוקר מפרסם עיתונאי בכיר במדינת ישראל, הבוקר, תמליל מלא של העדות שלי וזה נוגע לדברים שאמרתי קודם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית העדות שלך מוקלטת ועדיין אין תמלול של בית המשפט. יושבים כאן עיתונאים שמקלידים את הדיון. ד"ר יפעת בן חי שגב: לא. זה תמלול מהחקירה. אני טעיתי. זה תמלול מהחקירה. מלא. זה מתייחס להערתי הקודמת ביחס לעובדה שאני כעדה, אין בידי את התמלול הזה. בעיניי הדבר הזה חמור.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את כרגע כעדה. הדבר הזה הוא לא בטיפול שלנו. מי שצריך לטפל בזה, זה לא אנחנו. מבחינתנו כעדה שנמצאת באמצע עדות, אסור לך לדבר על המשפט. אוקיי? לא להתראיין, לא לדבר עם אנשים, לא לדבר עם אנשים שקשורים לזה. ד"ר יפעת בן חי שגב: צריך להגיד את זה לכל הנוכחים בחדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כרגע עליך כעדה יש איסור לדבר על המשפט.
בועז בן צור · ראשית יש לי בקשה קטנה גברתי. העדה התייחסה לכך שהייתה חוות דעת - - -
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עורך דין בן צור, זמננו תם. יש בעיה עם לוח הזמנים שלנו.
בועז בן צור · ראשית אפשר משפט אחד? אלף סליחות. משפט אחד. זה קשור לחקירה. התייחסת לכך שיש חוות דעת פנימית של הכלכלה אצלכם שמתייחסת לתיאור של מתי המשרד דן בסוגיית המיזוג. ממלא מקום כלכלה. יש מסמך שאמרת ששלחת אותו. אנחנו לא מכירים את המסמך. ד"ר יפעת בן חי שגב: אוקיי.
בועז בן צור · ראשית אנחנו לא מכירים את המסמך בחומרי החקירה. האם המסמך נמצא אצלך ואפשר להעביר אותו? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני לא יודעת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית את מוכנה לבדוק? ד"ר יפעת בן חי שגב: אני מוכנה לבדוק.
בועז בן צור · ראשית תעבירי לנו עד יום שני. ד"ר יפעת בן חי שגב: איך אני מעבירה? אני מעבירה אליכם?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תעבירי אותו דרך עורך דין בן צור. קריאה את יכולה להעביר במייל.:
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הכול ברור ומסודר. תודה. הדיון הסתיים הוקלד על ידי דקל חמד

הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.