פרוטוקול 12.09.2023
עד מרכזי: עומר יוחנן ·
1682 אמירות.
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם. היום 12 בספטמבר 2023. תיק פלילי 67104-01-20. על הדוכן פקד עומר יוחנן. בוקר טוב לך.
עומר יוחנן · נגדית
בוקר טוב
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו ממשיכים איתך, על הדוכן התחלפו עורכי הדין בן צור.
בועז בן צור
רק יש סוגיה אחת שאנחנו צריכים שלוש דקות להתייחס אליה, זה הקלסר,
רבקה פרידמן-פלדמן
אתם לא רוצים שנסיים עם העד ואז נעשה את זה?
בועז בן צור
לשיקול דעת בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן
נראה לי שבשביל הקלסר צריך את עו"ד תירוש.
בועז בן צור
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן
אנחנו נעשה את זה, זה על הפרק
בועז בן צור
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן
אז אנחנו עם עו"ד כרמל בן - צור, המשך חקירה נגדית.
הודעת מערכת · נגדית
ע"ת 66 פקד עומר יוחנן לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד כרמל בן - צור בחקירה נגדית
כרמל בן צור · נגדית
בוקר טוב
עומר יוחנן · נגדית
בוקר טוב
כרמל בן צור · נגדית
אנחנו התחלנו אתמול עם החקירה של איתן צפריר, נסגור כמה נקודות בעניין של החקירה הזו ואז נעבור לנושאים נוספים בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
דיברנו על סגנון החקירה, אני רוצה להראות לך קטע אחד ולקבל את ההתייחסות שלך עמודים 86-87 כמדומני זה ברקוד 1802. אנחנו גם נתקן ביחס את התמליל לפי זהות הדוברים בסדר? אני אגיד לך מתי זה אתה ומתי זה חוקרים אחרים.
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אז בוא תראה, מולך? בסדר? אוקי. צפריר - אני יכול להשלים משפט אחד? עכשיו זה החוקר חבקין, כן. בלי שאתה מפריע לי? חבקין אני מנסה פשוט להבהיר. צפריר - לא, כי אני, חבקין - אני לא מבין. צפריר - אני יושב פה, אני יושב פה משמונה בבוקר, לא היה משפט אחד חבקין - על מנת ללמוד כן, אז תמשיך בוא, אז אני אשאל. אין בעיה צפריר - תוסף תוסיף. חבקין - תסיים ואנחנו נשאל צפריר - לא, תוסיף, לא היה, תוסיף חבקין - כן צפריר - אני רוצה שתוסיף את זה. עכשיו זה אתה, תדבר אבל צפריר - לא היה משפט אתה - כדי שאני אוסיף אתה צריך לדבר. צפריר - אני מבקש, עכשיו זה תמליל נכון כן? זה אתה - שלא תפריע לי במתן העדות שלי, אוקי, כן. כי לא היה משפט אחד מתחילת העדות שלא, שאף לא אחד, שאף אחד, שאף לא אחד מהחוקרים לא קטע אותי באמצע התשובה. אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
בעיני מה שאנחנו רואים פה זה קומדיה כי אפילו את המשפט שהוא מנסה לומר והוא אני לא מצליח לסיים אף משפט הוא לא מצליח לסיים. אתה רואה? שאפילו בקטע הזה כל רגע הוא נקטע?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי, את מפנה אותי לדינאמיקה שהתנהלה בין חוקר אחר שהוא לא אני לבין איתן צפריר בעדות שלו, אם אני זוכר נכון בעדות הכתובה שהוא גם אומר את המשפט שמה תוסיף, זה כתוב, אני כותב את מה שהוא אומר
כרמל בן צור · נגדית
אבל אני מדברת על התלונה במהות, במהות
עומר יוחנן · נגדית
אם התלונה שלך היא כלפי התנהלות של צחי כלפי איתן אני לא יכול
חיים הדיה · נגדית
השאלה אם זו התנהלות מקובלת בחקירה, אם זה דינאמיקה שהיא מתפתחת בחקירה לעיתים, ה... נבדקים וכך הלאה, אדוני לא יכול להעיד על אחר.
עומר יוחנן · נגדית
אני לא יכול להעיד על אחר, אני יכול להגיד שזה קטע קטן שלוקחים ממכלול של עדות בהתאם לדינאמיקה שמתפתחת בחדר חקירה ובהחלט יכול להיווצר שיח כזה בחדר חקירה.
כרמל בן צור · נגדית
אני אגיד לך למה אני לא מקבלת את התשובה שלך כי זה לא קטע אחד, זה קטע שבו צפריר מתלונן על מה שקורה מתחילת החקירה שלו, אנחנו פה שעות לתוך החקירה והוא מתאר לכם את המצב שמתרחש מתחילת החקירה שהוא לא מצליח לסיים משפט, לזה תתייחס.
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אענה, כשאני אמרתי את המילה את מתייחסת פה לקטע, אני מתייחס לקטע ספציפי שאת מציגה.
כרמל בן צור · נגדית
ולתלונה שלו לגופה?
עומר יוחנן · נגדית
הקטע הספציפי שאת מציגה, התלונה שלו שוב, אני חוזר על מה שאמרתי גם אתמול. במהלך הדינאמיקה בחדר חקירה שאנחנו התרשמנו וגם אני באופן אישי התרשמתי שהוא מאוד קשה לו לתת תשובות גם לשאלות מאוד פשוטות לכל דבר אז לאורך הזמן הדינאמיקה מתפתחת, זה ספציפית שהוא אומר, הוא טוען אני לא יכול להשלים משפט,
בועז בן צור · נגדית
והוא לא מצליח להשלים.
כרמל בן צור · נגדית
והוא לא מצליח להשלים משפט כמו שאנחנו רואים. אתה מבין אגב את הקושי של נחקר שיושב מול שלושה חוקרים, חקירה של שעות ארוכות נכון? בעיני חקירה אגרסיבית אתה מבין את הקושי שלו להשלים משפט, לתת תשובה סדורה כשכל הזמן קוטעים אותו?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא נמצא בנעליו של צפריר אז אני לא יכול לענות לך על זה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר. עכשיו תראה, אתה זוכר שבשלב מסוים וזה נוגע אליך באופן ישיר צפריר זועם עליך שאתה מעוות את הדברים שלו בהודעה המוקלדת? אתה זוכר?
עומר יוחנן · נגדית
לא. תראי לי
כרמל בן צור · נגדית
אני אראה לך, אני אתן לך את ההקשר בסדר? צפריר אתם מציגים לו דברים שפילבר אמר לגבי הסיבה שצפריר ערך חפיפה לפילבר
עומר יוחנן · נגדית
זוכר
כרמל בן צור · נגדית
וצפריר אומר שבעצם לא יהיה נכון שהחפיפה הוא עורך אותה כדי להיות עם פילבר ביחסים טובים וזה שינוי מסוים בניואנס מהגרסה של פילבר בסדר? רקע, אני רק מרשתת אותם איפה אנחנו עומדים, אגב, ממילא זה ברור שזה דברים סובייקטיביים למה אדם עשה חפיפה עניין סובייקטיבי. עכשיו אני רוצה להראות לך אבל מה קורה איתך בחקירה. כשצפריר עונה לך אתה דברים האלה, בוא תסתכל, אני מפנה לעמוד 153 - האם החפיפה שעשית לו זה היה במטרה להיות איתו ביחסים טובים? תשובה - לא. לא, אתה חוזר אחריו, זה לא נכון הוא מוסיף ואתה פה אומר זה לא נכון, הוא משקר. עכשיו אני אומר לך גם כשאנחנו צופים בווידאו אנחנו רואים שאתה חוזר אחרי מה שאתה מקליד, נכון? אתה הקלדת את ההודעה למחשב?
עומר יוחנן · נגדית
אני משתדל כשאני מקליד הודעה מה שאני אומר אני מקליד ואני משתדל מה שהנחקר אומר או העד בדרך כלל גם כן אומר שזה יבוא לידי ביטוי בהקלדה בגלל זה אני חוזר על מה שאני חוזר כדי שזה יהיה גם לטווח הארוך כדי לנסות לצמצם את המחלוקות אחר כך של מה נכתב ומה לא נכתב אז אני חוזר על מה שנאמר
כרמל בן צור · נגדית
אז בוא תראה איתי ביחד. הוא שאל האם החפיפה שעשית במטרה להיות ביחסים טובים? תשובה - לא. זה לא נכון. האם אתה רואה פה בקטע הזה שצפריר את המילים פילבר משקר, הוא משקר, האם אתה רואה את המילים האלה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי, העניין של החפיפה ממה שאני זוכר היה אם אני זוכר נכון מומו פילבר אמר שהחפיפה ארכה שעות ארוכות, עשרות שעות אם אני זוכר נכון ואיתן צפריר הציג את זה כשעתיים - שלוש וכבר בשלב הזה לא הסתדר אחד אומר שעתיים - שלוש ואחד אומר עשרות שעות של חפיפה, זה לא מסתדר.
כרמל בן צור · נגדית
איך זה עונה לשאלה שלי?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אענה, אז כשצד אחד אומר השני זה לא נכון מה הוא אומר, אני שואל אותו שאלה לגיטימית, אז הוא משקר? אני רוצה לדעת.
כרמל בן צור · נגדית
לא
עומר יוחנן · נגדית
למה?
כרמל בן צור · נגדית
לא משלוש סיבות. 1. השאלה שאתה שואל אותו פה היא שאלה אחרת, האם החפיפה שעשית שלו זה היה במטרה להיות איתו ביחסים טובים, לא משך החפיפה, מר יוחנן אתה תיתן לי להשלים את השאלה, תודה. האם החפיפה שעשית זה היה במטרה להיות איתו ביחסים טובים איתו? זו השאלה מולנו. אתה מוסיף את המילים, זה לא נכון, הוא משקר, צפריר לא אמר את המילים האלה, אתה הוספת אותם, אם אתה זוכר, שאלתי אותך אתמול האם מותר לך להוסיף תוספות לשנות ממה שאומר דברי הנחקר? זה הסיטואציה שאנחנו רואים פה מבחינתך כחוקר, מותר/אסור?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני חוזר ואני אומר, אם זה נכון בהמשך אני אומר לו שזה גם מה שמומו פילבר אמר לעניין שצפריר רצה להיות איתו במערכת יחסים טובים אז אני שואל אותו וזה לגיטימי, האם עצם זה שהוא אומר את זה האם הוא משקר?
כרמל בן צור · נגדית
טוב,
עומר יוחנן · נגדית
אני רק אוסיף עוד משפט בגלל שאמרת שכל מה שאני מקליד, נכון, אני אומר, אני מקליד, אני גם כותב, בסוף העדות העד חותם,
כרמל בן צור · נגדית
נגיע לזה, נגיע לזה, נגיע לתירוץ שנתת לו. אני רוצה להראות לך, באמת נעשה את זה מאוד בזריזות, בוא תראה רק את הדברים שצפריר אומר לך, זה ההמשך, נקרא את זה בזריזות. בוא נסתכל בבקשה,
עומר יוחנן · נגדית
אני לא אמרתי שאתה משקר
כרמל בן צור · נגדית
אני רואה
עומר יוחנן · נגדית
המשפט שאני אומר לו, לא אמרתי לו
כרמל בן צור · נגדית
הבעיה היא לא מה שאמרת, הבעיה היא מה שהקלדת מר יוחנן
עומר יוחנן · נגדית
אני קורא את זה עכשיו, אני לא יודע, יכול להיות שבזה שאני אומר לו הוא משקר ויכול להיות שאני שואל ויש סימן שאלה, אין פה סימן שאלה.
כרמל בן צור · נגדית
בוא נקרא את ההמשך אולי ואז תתייחס כדי שלא תתייחס סתם בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אומר לך צפריר, אם תסתכל בבקשה בשורה 2 אומר לך צפריר תשמע, זה לא יפה מה שאתה עושה, בסדר, זה פשוט לא יפה. סבבה. תשמע זה התנהלות, אני שואל אותך שאלה. לא, אתה מנסה להכניס לי מילים לתוך הפה. לא, אני שואל אותך שאלה, זה מאוד, האם פילבר, תשמע, אני אומר לך כעורך דין, כן, נו? אתה עושה דבר שלא ייעשה. למה? אתה עושה דבר שלא ייעשה? למה? אתה עשית עכשיו דבר שלא ייעשה. אתה עונה לו, אתה אומר שזה לא נכון. צפריר - אתה הכנסת עכשיו משפט הוא משקר ורצית לכתוב את זה, ורצית לכתוב את זה. אתה רואה? צפריר כועס כשהוא מבין בזמן אמת שרצית להכניס משפט מפיו שלא נאמר.
עומר יוחנן · נגדית
מה יש בהמשך?
כרמל בן צור · נגדית
אני אראה לך מיד, אתה נותן לו תירוץ, אותו תירוץ שחזרת עליו פה. תגיד לי אתה נראה אם תצליח לחזור על אותו תירוץ?
עומר יוחנן · נגדית
אני מבקש לראות את זה
כרמל בן צור · נגדית
בוא אני אראה לך, תסתכל, אתה אומר לו ככה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא הבנתי מה גברתי מנסה ללמוד מכל זה?
כרמל בן צור · נגדית
אני אסביר, בתיק הזה יש תמלילים מוקלטים ויש הודעות. יש נחקרים שאין לנו תמליל, יש לנו רק הודעה. ההודעות אנחנו יודעים בחלקם גם הונחו בפני בתי משפט שהאריכו מעצר בשלבים הראשונים, אנחנו חושבים גם טענו בעניין הזה בטענות המקדמיות שלנו שיש לפעמים פערים, לפעמים פערים לא מוסברים ולפעמים פערים קשים בין הודעה לתמליל. כאן יש לנו אירוע קריסטלי, מזוקק,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
יש פה הודעה כתובה בקטע הזה
כרמל בן צור · נגדית
אחרי המחלוקת זה כבר ירד גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא יודעת מה ירד או לא ירד, אם הוא מוחק או לא מוחק
כרמל בן צור · נגדית
מה שאני אומרת, מה שחשוב לנו להמחיש בנקודה הזו זה את האופן שבו לנו אין שליטה טובה לראות מה קרה בדיוק בחדר החקירות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא מראים לנו כי לא אנחנו לא יודעים מה יש בהודעה הכתובה ממילא.
כרמל בן צור · נגדית
אני רוצה רגע להסביר, השאלה מבחינתי כאן מה שקורה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי זה זהה, גברתי אומרת יש דברים שלא נכתבים או שנכתבים לא נכון,
כרמל בן צור · נגדית
זו גם השאלה הבאה שלי לעד. בחקירה של 12 שעות נחקר מקבל וזה גם מה שהעד למעשה אומר לו, הכל גלוי, אני אחר כך אתן לך לחתום על ההודעה, זו בעצם התשובה שהעד נותן אחר כך למר צפריר. זו לא תשובה, זו לא תשובה מפני בחקירה של 12 שעות היכולת של נחקר לזכור כל מילה שיצאה מפיו היא יכולת נמוכה ולכן יש אחריות על החוקר, אחריות שהייתה מופרת בסיטואציה שאנחנו רואים פה. כן, מה יוחנן זו תשובה? הכל גלוי אחר כך את התראה את ההודעה, זו תשובה?
משה בר-עם · נגדית
השאלה ואז מה? אז מה נובע מכך? הרי מר צפריר לא העיד כאן
כרמל בן צור · נגדית
לצערנו
משה בר-עם · נגדית
זה לא ראייה בתיק אז מה נלמד מהתשובות של החוקר ביחס להתנהלות החקירה? הגנה מן הצדק וכך הלאה אבל זה במידה,
כרמל בן צור · נגדית
לא, אני רוצה להגיד עוד משפט אחד כי בעיני זה הולך רחוק יותר. העד השיב גם כאן וגם השיב למר צפריר במהלך החקירה, זה בסדר מה שקורה, הדינאמיקה שאנחנו רואים כי אדוני יחתום על ההודעה, מר צפריר יחתום על ההודעה בסופו של דבר. אם זו התשובה זו תשובה מטרידה, בעינינו היא תשובה מטרידה. אתה רוצה להתייחס לפני שנעבור לנקודה הבאה?
עומר יוחנן · נגדית
מה אני אומר פה בהמשך? הסברתי לך חמישים פעם, אתה מודפס, אתה קורא אותו, אתה חותם עליו, כמו שאמרת
כרמל בן צור · נגדית
אז זו התשובה, אתה חותם וזו התשובה?
עומר יוחנן · נגדית
שבסוף העדות שלו הוא קורא את העדות שלו ובמידה ויש צורך, עכשיו פה, דרך אגב, גם בסוף העדות שלו אם אני זוכר נכון הכתובה גם הוספנו הערת חוקר - אני רוצה להוסיף לתשובה ככה וככה, אני רוצה להוסיף תיקוני הגהה, מודפס וחתם. אני רק אזכיר לך שאיתן צפריר הוא עורך דין
כרמל בן צור · נגדית
ולכן? יש לו זיכרון משופר?
עומר יוחנן · נגדית
לא, אבל אני יוצא מנקודת הנחה שעורך דין כשהוא חותם על מסמך הוא מבין את המשמעות של מסמך שהוא חותם עליו, אדרבא אם הוא עורך דין.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, בוא תראה בבקשה את עמוד 103 אני רוצה להראות לך פה קטע, התמליל פה מדויק בסדר? אתם שואלים את צפריר כך, הדוברים הם נכונים - לא היה לך שום קשר ישיר עם ראש הממשלה? לא, שום דבר. אמרת שהיו חמש פגישות, חוץ מהחמש פגישות אני לא יכולתי להרים לו טלפון. אז תגיד, סליחה, אז תגיד חוץ מהחמש פגישות צפריר - לא אני נראה לי שאתה לא מבין מה זה לשכת ראש הממשלה, אני מציע לך שתעשה סמינר. תירגע עכשיו בסדר, תירגע, תסתום את הפה ותירגע, אני מדבר איתך, אל תצעק עלי. אני לא שואל אותך, אל תצעק עלי. אני לא שואל אותך, אני לא שואל אותך. אל תצעק עלי. אני לא שואל אותך, אל תצעק, אני לא שואל אותך. אני מתקדמת קצת קדימה, שורה 13 אתה בחקירה ואתה תענה בדיוק את מה שאני שואל אותך אתה מבין את זה? אתה מבין את זה? צפריר - אני במסירת עדות. חוקר - אתה לא במסירת עדות, אתה בחקירה, אתה בחקירה ואתה מאוד קרוב לשיבוש חקירה, אז תירגע. צפריר - שיבוש? חוקר - כן. שיבוש, שיבוש. אתה עונה לו בשורה 23. עכשיו תראה, אני לא הבנתי מה שיבוש החקירה פה ואני גם חושבת שהרעיון של צפריר שתעשו סמינר להבין איך עובדת לשכת ראש ממשלה זה רעיון לא כל כך רע, מה שיבוש החקירה פה?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר את הסיטואציה למה אמרתי לו שיבוש אבל כל הדינאמיקה פה וההתנהלות פה זה בכלל חוקר אחר שמתנהל.
כרמל בן צור · נגדית
לא, אני מראה לך דברים שלך
עומר יוחנן · נגדית
את מראה לי את האמירה הקטנה שלי
כרמל בן צור · נגדית
היא לא קטנה בכלל, היא גדולה מאוד. לומר לנחקר שיבוש זה לא אמירה קטנה, זו אמירה גדולה. אתה עורך דין והוא עורך דין נכון? קודם הזכרת לי שהוא עורך דין אז הוא מבין מצוין מה אתה אומר. מה השיבוש?
עומר יוחנן · נגדית
אני רואה שעידן אומר שהוא משקר
כרמל בן צור · נגדית
אני לא שואלת מה עידן אומר, אני שואלת מה אתה אומר? ואתה משתהה בתשובה
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר ספציפית מה באותו רגע הנקודה היה שנאמרה האמירה הזאת
כרמל בן צור · נגדית
ועכשיו כשאתה רואה מה השיבוש?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הוא ענה הרגע שהוא לא זוכר
כרמל בן צור · נגדית
לא זוכר. זיכרון סלקטיבי, בסדר, אין לך מה להוסיף עכשיו, אנחנו בשיבוש, נעשה נקודה אחרונה בעניין איתן צפריר. אתה זוכר שבסוף החקירה אתה נשאר איתו לבד בחדר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
יש לכם דיאלוג מעניין על שיבוש ועורך דין, אתה זוכר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
כן, אז בוא אני אראה לך. אנחנו עוברים לברקוד 1840 בעמוד 5 אתה נותן לצפריר את האזהרה השגרתית בסוף החקירה, בוא תראה. בוא נקרא את האזהרה, נכון? זו אזהרה שגרתית נכון? של סוף חקירה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
כן, אתה אומר לו, אני מסתכלת על שורה 26, שום דבר, כעיקרון יכול להיחשב הליכי שיבוש חקירה, אתה מסיים את האזהרה. שואל צפריר, גם עם עורך דין שלי? תשובתך - מה אתה צריך עורך דין? אתה לא בחקירה, אתה עד, אתה לא, אם היית חשוד זה סיפור אחר אבל אתה עד, אתה לא חשוד, אם אתה עושה דברים כאלה זה נחשב הדחת עד בין היתר, בסדר? שיש בגינה עונש מאסר. אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
מה זה עניינך אם הוא רוצה להיוועץ בעורך דין? מותר לו? הוא צריך לבקש רשות?
עומר יוחנן · נגדית
אמרתי לו, הסברתי לו כשיש חשוד, לחשוד יש זכויות. אני רק רוצה להגיד מעבר לקטע הזה יש עוד קטע,
כרמל בן צור · נגדית
נראה את כולם
עומר יוחנן · נגדית
גם יותר מאוחר
כרמל בן צור · נגדית
נראה
עומר יוחנן · נגדית
שאני מסביר לו את העניין ואני אומר לו גם שמותר לו לראות עורך דין, שהוא יכול לדבר עם עורך דין, אני רק מסביר לו שאם במידה והדברים שהוא אומר עם השמות שנאמרים והשיח שנעשה ידלוף החוצה הוא יכול מעד להפוך לשיבוש חקירה כי הוא נשאל על אנשים ספציפיים. אם הוא יצא החוצה והדברים שהוא אומר יודלפו החוצה זה יכול להביא אותו למצב,
כרמל בן צור · נגדית
מותר לו להיוועץ בעורך דין?
עומר יוחנן · נגדית
בתור עד?
כרמל בן צור · נגדית
כן?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
מותר לו?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
מותר לו, אז למה אתה שואל אותו מה אתה צריך עורך דין? ואתה אומר לו אתה לא בחקירה?
עומר יוחנן · נגדית
כי אני שואל, כי עכשיו הוא נמצא בזמן חקירה והוא כרגע עד הוא לא חשוד, לחשוד אני אומר לו מהתחלה אתה חשוד ויש לך זכות להיוועץ בעורך דין, השאלה שלו זה לא שאלה בדרך כלל שהיא שגרתית ממה שאני התחלתי של עד שמבקש עורך דין בסוף חקירה.
כרמל בן צור · נגדית
אדרבא, אדרבא, מכיוון שהחקירה שלו התנהלה איך שהיא התנהלה מכיוון שלטעמנו הוא אויים בחקירה באזהרה לאורך החקירה שלו, מכיוון שגם אתה איימת עליו בשיבוש לא פלא שהוא שואל אם מותר לו להיוועץ בעורך דין.
עומר יוחנן · נגדית
ובגלל זה הוא שואל את זה רק בסוף החקירה?
כרמל בן צור · נגדית
מתי אתה רוצה שהוא ישאל את זה?
עומר יוחנן · נגדית
יש לו את כל הזמן במהלך כל החקירה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
העניין ברור, מה שכתוב, כתוב.
כרמל בן צור · נגדית
תאמר לי, אתה אומר זה נחשב הדחת עד, מה הקשר להדחת עד?
עומר יוחנן · נגדית
זה נאמר בעניין של במידה אם הוא ילך החוצה ויספר על הדברים וידבר עם אנשים,
כרמל בן צור · נגדית
הוא שאל על עורך דין, הוא לא שאל על אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
אני מסביר לו אתה דברים
כרמל בן צור · נגדית
מה הקשר להדחת עד? מילים שלך, לא שלי, אתה רוצה שנקרא ביחד את סעיף 246 לחוק העונשין?
עומר יוחנן · נגדית
הדחת עד זה המשך למה שאמרתי לו למעלה אם הוא מדבר על שמות המעורבים, הפרטים אודות החקירה, הדחת עד זה שוב, אם בעקבות משהו שהוא ילך ויגיד למישהו אחר מחוץ לעדות אותו עד יבחר להימנע מהגעה לחקירה משטרתית זה הדחת עד.
כרמל בן צור · נגדית
וכל זה בגלל שהוא רצה להיוועץ בעורך דין? בסדר, רשמנו את תשובתך
עומר יוחנן · נגדית
לא, כל זה בגלל שגם הסברתי לו למעלה את העניין שאסור לו לדבר עם אף אחד על הפרטים שנאמרים בפנים.
כרמל בן צור · נגדית
טוב, תשובתך היא איננה מניחה את הדעת אבל זו תשובתך אני רוצה שתראה עכשיו
יעל שחף · נגדית
סליחה רגע, אנחנו לא התנגדנו אבל אנחנו חולקים על אופן הצגת הדברים כאילו, אפשר פשוט לקרוא, הדברים מדברים בעד עצמם, העד מזהיר אותו לדבר עם אנשים בכלל, הוא שואל לגבי עיתונאים ואז הוא שואל לגבי היוועצות עם עורך דין והוא אומר לו אתה לא בחקירה, אתה עד, אם היית חשוד זה סיפור אחר.
כרמל בן צור · נגדית
נו?
יעל שחף · נגדית
התשובה בהמשך,
כרמל בן צור · נגדית
אבל אמרתי שלהמשך אני אגיע
אסף עיסוק · נגדית
העד נשאל עכשיו.
יעל שחף · נגדית
השאלה הייתה כאילו אסור לך לדבר עם עורך דין
כרמל בן צור · נגדית
נכון, נכון, ככה אני קוראת את זה
יעל שחף · נגדית
ככה אנחנו לא קוראים את זה.
כרמל בן צור · נגדית
אוקי, אז רשמנו, בסדר עכשיו בוא תראה בעמוד 6 בבקשה. צפריר - אז אם אני רוצה להתייעץ עם עורך דין יש לי זכות כזאת? חוקר - אתה לא חשוד. צפריר - לא, בסדר חוקר - אתה מתעקש, אתה מתעקש על עניין של עורך דין וזה צפריר - אני עורך דין, אז בא לי, בא לי להתייעץ עם עורך דין. חוקר - תדבר עם הקצין בסדר? תבקש מהקצין בסדר? יש יותר טוב מזה? אסור לך לדבר על החקירה הזאת. מי אמר לך שעורך הדין ידבר אחרי זה עם החוקרים על זה שהיית בחקירה ונאמר פה אתה אומר טה, טה, טה, ואז בסוף יאשימו אותך בשיבוש. אתה לא חשוד, אתה פה על תקן עדות גם אם היה לך פה במהלך העדות חלק דברים שלא היה נעים לשמוע אותם, זה לא היה לך שום דבר באזהרה. רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
שאלה ראשונה, למה אתה שולח אותו לקצין? הקצין הרי לא ביכולת לתת זכויות, לשלול זכויות, אם אתה לא יודע, לך אתה תשאל את הקצין, למה אתה שולח אותו לקצין?
עומר יוחנן · נגדית
כל בקשה של עד בחקירה, שיחת טלפון, בטח אם זה עד ולא חשוד שרוצה להיוועץ בעורך דין אני מעלה את זה הלאה לפיקוד
כרמל בן צור · נגדית
אבל אתה שולח אותו לקצין, למה אתה לא הולך לשאול את הקצין אם אתה לא יודע, אם אתה לא בטוח אם מותר לו להתייעץ עם עורך דין או לא?
עומר יוחנן · נגדית
במהלך החקירה הזאת הקצין נכנס, הלך ונכנס, חזר לחדר חקירה כל הזמן. בדרך כלל הקצין זה לא הכוונה תקום מהחקירה ותצא ותלך לקצין, תביא את זה בפני הקצין.
כרמל בן צור · נגדית
טוב, התרחיש שאתה נותן לו פה, תסתכל בבקשה בין שורות 10-12 מי אמר לך שעורך דין ידבר אחרי זה עם החוקרים על זה שהיית בחקירה ונאמר טה, טה, טה, ואז בסוף יאשימו אותך בשיבוש, אתה לא חשוד. אתה יכול להסביר לי מה התרחיש פה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי. אני אענה על זה, יש פה הצגה חלקית
כרמל בן צור · נגדית
זו לא הצגה, אני מקריאה לך מילה במילה
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר, מציגים פה קטע כי בהמשך
כרמל בן צור · נגדית
אני אגיע להמשך
עומר יוחנן · נגדית
אבל אני רוצה שיראו את ההמשך כי אתם לוקחים נקודה ספציפית שבהמשך אני בא ואני מסביר לו בדיוק למה הייתה הכוונה שלי פה, מסביר לו ממש ברמה שאין לי בעיה שיראה עורך דין אבל שייקח בחשבון שאם, שלא בטעות ילך, בהמשך אני גם אומר לו כל מיני סיטואציות מתוך, פה זו הייתה מטרה יותר לשמור עליו שאם הוא יצא החוצה ידבר עם עורך דין אבל ילך וידבר עם עוד מישהו אחר בתור עד הוא יכול למצוא את עצמו בסיטואציה שהוא לא רוצה להגיע לחקירה באזהרה
כרמל בן צור · נגדית
טוב, זה רק לא מה שאתה אומר פה
עומר יוחנן · נגדית
אם אפשר שתציגי את ההמשך
כרמל בן צור · נגדית
אני אציג, אני רק שואלת אותך בינתיים על הקטע הזה כי לא נראה לי שזה מה שאתה אומר פה.
עומר יוחנן · נגדית
אז תציגי את ההמשך
כרמל בן צור · נגדית
בבקשה, בוא נראה רגע את עמוד 15, לדעתי מה שקרה זה שנבהלת מעצמך ועשית פניית פרסה תסתכל אתה חוזר לזה - אגב, מה שקודם דיברנו עם זה, אתה רוצה לדבר עם עורך דין שלך? זכותך לדבר עם עורך דין, אני ניסיתי להסביר לך שאתה לא חשוד. חשודים אומרים להם, אחד הזכויות של חשודים יש לך את הזכות להיוועץ עם עורך דין, אתה לא חשוד, אתה רוצה לדבר עם עורך דין, תדבר עם עורך דין. לך אסור פשוט לדבר בחקירה עם גורמים שקשורים לחקירה כדי שלא יהיה שיבוש, ממשיכים, אתה יכול לעיין, מיותר להקריא את זה לפרוטוקול, אתה יכול לעיין, אתה מסביר לו שהוא פשוט לא בסטטוס של חשוד, זה המילים החסרות בשורה 20 אתה יכול לעיין בדברים וזה ההסבר שהתכוונת אליו נכון?.
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב. מה התחוור לך תוך כדי החקירה שאתה אומר לו את זה שלא ידעת להגיד עשר דקות קודם לכן?
עומר יוחנן · נגדית
לא התחוור אני מסביר את עצמי מפורט יותר, לא עניין שהתחוור משהו, אני מסביר לו
כרמל בן צור · נגדית
טוב, בסדר. עכשיו תראה, אני חושבת שהמקטע הזה עולה עוד דבר והוא איך שאתה מציג בפניו את המשמעות של מה יקרה אם בחקירה תהפוך לחקירה באזהרה נכון? אתה מחדד לו שזה סיטואציה לא נעימה, אתה לא רוצה להגיע, אתה רואה? נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
על הרקע הזה אני רוצה להראות לך קטע נוסף. אתה זוכר שאתה קושר בין התשובות של צפריר לבין האפשרות שהוא יהיה, אני מצטטת - חלק מהסיפור?""
עומר יוחנן · נגדית
תראי לי
כרמל בן צור · נגדית
אני אראה לך, ברקוד 1802, עמוד 98, זה אתה, צפריר - אני לא חלק מכל הסיפור הזה, אם יש פה סיפור בכלל. תשובתך - תמשיך בגישה הזאת אתה כן תהיה. צפריר - בסדר. אתה - כי אתה כל תשובה היא קשה פה. צפריר - בסדר, תשובה קשה זה עוד לא הופך אותי לחלק מהסיפור. אתה - תן, תן גרסאות. צפריר - אם יש סיפור בכלל. ואתה משיב - אם יש סיפור. תסביר לי את המשפט בבקשה תמשיך את הגישה הזאת אתה כן תהיה?
עומר יוחנן · נגדית
אפשר לראות מה היה טיפה למעלה?
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
כי זה משפט על מה שנאמר קודם
כרמל בן צור · נגדית
בבקשה. חברתי תניח בפניך. זה נמצא גם על המסך. אתה אומר לו שצריך לחלוב אותו
עומר יוחנן · נגדית
כן, שהוא חושב שמונים פעם על משהו
כרמל בן צור · נגדית
צריך לחלוב אותך
עומר יוחנן · נגדית
הוא חושב שמונים פעם על מה שהוא רוצה להגיד, איך להגיד? תראה את התשובות אפילו מתי קמת בבוקר זה לחלוב אותך. אז הוא אומר - אז אולי זה אני, או אם אתה שואל מתי קמתי בבוקר צריך לחלוב אותי, ככה אני עונה, זו דרכי לענות. אז יש את ההמשך?
כרמל בן צור · נגדית
כן, אפשר לרדת?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי, אז אני אומר לו שבעצם כל שאלה אצלו, כל דבר, כל תשובה אצלו גם לשאלות הכי פשוטות הם תשובות מאוד מאוד קשות שאי אפשר להתנהל בחקירה ודרך אגב, זה גם מתייחס לשיטתי לכל מיני גרסאות שהוא נתן.
כרמל בן צור · נגדית
אז עדיין לא הבנתי מה התשובה. מה זאת אומרת תמשיך בגישה הזאת אז אתה כן תהיה, אם צריך לחלוב אותו בתשובתו אז מה? אז מה הוא יהיה?
עומר יוחנן · נגדית
שאם הוא ימשיך לתת גרסאות אחרות אז כמו שאמרתי
כרמל בן צור · נגדית
אז? אם הוא ימשיך, רק תסיים את המשפט, אם הוא ימשיך לתת גרסאות אחרות אז?
עומר יוחנן · נגדית
אז אנחנו כל הזמן,
יעל שחף · נגדית
סליחה, אפשר להציג לו פשוט קצת למעלה יותר
כרמל בן צור · נגדית
הצגתי לו מאיפה שהוא רצה. הוא ראה ודפדף, אני הנחתי בפניו קודם לכן. לא תימצא הישועה לא עמוד למעלה ולא שניים.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור אני מציעה שגברתי תתקדם
כרמל בן צור · נגדית
אם אצליח לקבל תשובה מהעד, אפרופו לחלוב בתשובות
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר לו אסור לעד לשקר, אם העד משקר אז אחר כך יש חקירה, עד צריך להגיד את האמת, הבן אדם בא להגיד את האמת, התשובות צריכות לרוץ בניגוד לחשוד.
כרמל בן צור · נגדית
אני אשאל פעם אחרונה אם לא תענה זה גם בסדר, אני אתן לך הזדמנות אחרונה, מה המשמעות של המשפט תמשיך בגישה הזאת אתה כן תהיה?
עומר יוחנן · נגדית
ככל שהוא משנה גרסאות ולשיטתנו הוא משקר אז יכול להיות שהמצב שלו יהיה שונה
כרמל בן צור · נגדית
טוב, אוקי. עכשיו, אתה לא חקרת את צפריר אנחנו יודעים בחקירות הבאות נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
אתה שומע שאומרים לו שם שהוא נשכב על הגדר, שהוא אומר שהוא מבין שרוצים את הראש של נתניהו?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה זה אתה שומע מה שאומרים לו?
כרמל בן צור · נגדית
החוקרים, האם הוא דווח
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה קשור לחקירה הזו?
כרמל בן צור · נגדית
לא, החקירה השנייה, האם הוא דווח כמי שחקר את צפריר בחקירה הזאת
עומר יוחנן · נגדית
אני אחרי החקירה של איתן צפריר ואני אחזור גם על מה שאמרתי אתמול, אני אחרי החקירה של איתן צפריר בעצם יצאתי מהחקירה של איתן צפריר והעבירו אותי לחקור אנשים אחרים במסגרת התיק.
כרמל בן צור · נגדית
אז לכן גם,
עומר יוחנן · נגדית
אז אני לא זוכר אפילו מתי היה הפעם שהוא נחקר, אני כן יודע שהוא נחקר עוד פעמיים
כרמל בן צור · נגדית
כן נכון
עומר יוחנן · נגדית
אבל אני לא יודע מה התאריך שהוא נחקר או שהייתי ב... או שהייתי בעדויות של אחרים
כרמל בן צור · נגדית
אוקי, אז אתה לא יודע שהוא מתלונן שמנסים לסחוט אותו, שמדיחים אותו לעדות שקר, אתה לא יודע?
עומר יוחנן · נגדית
לא בפני
כרמל בן צור · נגדית
לא בפניך ואתה לא יודע, בסדר. נקודה אחרונה, דיברת עליה גם בחקירה הראשית, הטענות של הדלפה אתה אמרת שאתה לא מכיר הדלפה כזאת של החוקרים נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
אתה כמובן לא יכול לשלול, אתה לא מכיר זה לא אומר שזה לא היה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא מכיר
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הוא לא מכיר, מסקנות זה לא בשבילו, זה לנו.
כרמל בן צור · נגדית
דנה נויפלד, אתה חוקר את עו"ד נויפלד נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
מי מבקש ממך לחקור אותה?
עומר יוחנן · נגדית
הפיקוד שלי
כרמל בן צור · נגדית
מי זה הפיקוד?
עומר יוחנן · נגדית
סנ"ץ יורם נעמן וצחי חבקין
כרמל בן צור · נגדית
איזה עבודת הכנה אתה עושה לקראת החקירה הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
קודם כל זה היה אחרי העדות של צפריר
כרמל בן צור · נגדית
נכון
עומר יוחנן · נגדית
נכון? אז יש את מה שצפריר אמר אני מניח שהיא נתנה גם עדות ברשות ניירות ערך?
כרמל בן צור · נגדית
נכון, וקראת גם אותה?
עומר יוחנן · נגדית
אני מניח שכן
כרמל בן צור · נגדית
מי מכין את השאלות לחקירה?
עומר יוחנן · נגדית
אני
כרמל בן צור · נגדית
אתה. מי זו אגב, חוקרת איתך חוקרת בשם רס"ר אדווה זו משטרה?
עומר יוחנן · נגדית
כן, משטרה
כרמל בן צור · נגדית
למה לא היה איתך אגב חוקר של רשות ניירות ערך? אמרת שהם הידע המקצועי, כך הגדרת את זה אתמול?
עומר יוחנן · נגדית
לא אני מחליט מי נמצא איתי בחדר חקירה
כרמל בן צור · נגדית
לא אתה מחליט
עומר יוחנן · נגדית
לא אני אחראי על הציוותים
כרמל בן צור · נגדית
והחקירה שלך עוסקת באמת הרבה בהתממשקות מול הגרסה של צפריר נכון? זה המוקד של החקירה שלך את עורכת הדין נויפלד?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
נכון. אני אומרת לך, תגיב, שאתה מציג לה טענות חד צדדיות בחקירה, למשל אתה מציג לה, אתה זוכר שדיברנו על מה שאתה חוקר עליו גם את צפריר פגישה נתניהו, ברגר, צפריר, שרן,
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
לצפריר הייתה גרסה מסוימת, הראיתי לך אתמול שלברגר הייתה גרסה, לצפריר הייתה גרסה, לשרן הייתה גרסה, מה שאמרו צפריר ושרן לא בהכרח תואם את מה שאמר ברגר, לטעמנו גם העובדות שבאו לאחר מכן לא תואם את מה שאומר ברגר, אני חושבת שאתה מציג לה גרסה חד צדדית שהיא גרסת ברגר בלבד.
עומר יוחנן · נגדית
החקירה, העדות עם דנה נויפלד הייתה אינפורמציה כדי לראות האם יש דברים בין מה שצפריר אומר אם הם נכונים או לא נכונים.
כרמל בן צור · נגדית
טוב, זו תשובה משונה בעיני לאור איך שהולכת החקירה אבל בוא תסתכל בבקשה, אני מפנה לחקירה שלה, זה ברקוד 504 בעמוד 3, אתה מציג לה את גרסת ברגר, אתה שואל אותה שאלה ראשונה, אתה שואל אותה שאלה פתוחה, תסתכל בשורה 82, נערכה פגישה משולשת בין אבי ברגר, ראש הממשלה ואיתן צפריר מה ידוע לך על הפגישה הזאת? שאלה פתוחה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
תשובה - לא זוכרת שזה קרה, ברגר לא אמר לי שהוא הולך לפגישה כזאת. כן, גם בעינינו נתון חשוב. שאלה הבאה שלך היא כבר שאלה יותר מדריכה אחרי ששאלת שאלה פתוחה - בפגישה הזו לפי אבי ברגר נאמר לו שאיתן צפריר הוצג לו ונאמר לו על ידי שר התקשורת שאבי ברגר צריך לפעול לפי מה שאיתן צפריר אומר לו, תגובתך? ידענו שהוא ראש המטה, אני מתכוון לאיתן צפריר, אני לא זוכרת אם הוא סיפר לי על הפגישה הזו, רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב, גם נתונים חשוב אבל אני רוצה לשאול אותך על השאלות שלך. הרי אתה אחרי החקירה של צפריר בשלב הזה
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
גם חקרו את שרן באותו יום שצפריר נחקר זה 18 לחודש, דנה נויפלד לא ממש זוכרת, היא לא זוכרת שדווח לה על פגישה כזאת נכון?
עומר יוחנן · נגדית
זה מה שהיא אומרת
כרמל בן צור · נגדית
זה מה שהיא אומרת, אם כך, ואתה מנסה לרענן את זיכרונה למה אתה לא אומר לה בין היתר, את הדבר הפשוט, ברגר אומר ככה וככה, צפריר אומר ככה וככה, שרן אומר ככה וככה, אולי זה מזכיר לך, תתייחסי, למה רק את גרסת ברגר?
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב שבהמשך העדות שלה כן שאלתי אותה על דברים שצפריר אמר
כרמל בן צור · נגדית
אני שואלת על הפגישה הזו
עומר יוחנן · נגדית
היא אומרת שהיא לא זוכרת
כרמל בן צור · נגדית
נכון, אדרבא, אתה מחפש את חקר האמת נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נו?
כרמל בן צור · נגדית
יש לך גרסאות שלא בהכרח מתיישבות נכון?
עומר יוחנן · נגדית
יש המשך לשאלות?
כרמל בן צור · נגדית
בבקשה, אפשר לרדת עדי?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני בעצם מפתח את השאלה למה שהיא אומרת לגבי מה שהוצג בפגישה ואז אני מפתח את השאלה לעיין מערכת היחסים ביניהם.
כרמל בן צור · נגדית
לא
עומר יוחנן · נגדית
למה לא?
כרמל בן צור · נגדית
לא, מכיוון שאתה יודע שברגר אמר משהו אחד על הפגישה הספציפית הזאת עם נתניהו, צפריר אמר משהו אחר,
עומר יוחנן · נגדית
השאלה עסקה במערכת היחסים ביניהם, ביחסי עבודה ביניהם
כרמל בן צור · נגדית
אז רק להבין, אז מה שכתוב פה בשורה 87 השאלה שלך איך הוצגה לך מערכת היחסים ואופי העבודה בין אבי ברגר לאיתן צפריר, מה שאתה אומר - בכך הצגתי לה את גרסת צפריר בפגישה?
עומר יוחנן · נגדית
לא, אני אומר שזה פשוט המשך לשאלה הקודמת
כרמל בן צור · נגדית
אז לא הצגת לה את גרסת צפריר בפגישה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
טוב, מה שהוא הציג, הציג.
כרמל בן צור · נגדית
כן, יש הסבר? חקירה משונה בעינינו, יש הסבר
עומר יוחנן · נגדית
השאלות האלה נערכו לפני חמש וחצי שנים, וגם בשאלות כאלה אני מציג את זה לפיקוד לפני שאני ניגש לחקירה
כרמל בן צור · נגדית
והם אישרו את השאלות? מי בפיקוד? אותם אנשים שאמרת קודם, נעמן וחבקין?
עומר יוחנן · נגדית
יורם נעמן
כרמל בן צור · נגדית
והוא אישר את השאלות?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב, בסדר עכשיו, אתה זוכר שבחקירה עורכת הדין נויפלד היא מגיעה לחקירה עם מחשב נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
והיא פותחת את תיבת המיילים ומעיינת במיילים,
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה גם נותן לזה ביטוי בהודעה, עמוד 4 לחקירתה, אתה כותב הערת חוקר, העדה הביאה מיוזמתה את מחשב העבודה שלה ופותחת את תיבות המיילים שלה מיוזמתה במטרה לבדוק את הדברים שהיא מוסרת בעדות נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
ואתה יודע שהיא גם שלחה לאורך הדרך תכתובות שהיו ברשותה?
עומר יוחנן · נגדית
אם אני יודע?
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
יש איזשהו מזכר שלי שהיא,
כרמל בן צור · נגדית
אם היא שלחה, זה נתון שהוא לא במחלוקת, היא שלחה הרבה חומרים, אתה יודע?
עומר יוחנן · נגדית
אני שואל אם יש מזכר שלי? את שואלת אותי משהו אם היא שלחה ליחידה?
כרמל בן צור · נגדית
אם ידוע לך?
עומר יוחנן · נגדית
אני שואל אם יש מזכר שלי?
כרמל בן צור · נגדית
לא אמרתי אליך מר יוחנן, אם אתה יודע שהיא שלחה,
עומר יוחנן · נגדית
אז אני עונה, אני יכול לענות על דברים שאני עשיתי. אם יש מזכר שלי שאני קיבלתי חומרים מדנה נויפלד אני יכול לענות על זה, אם היא שלחה ליחידה ואין מזכר שלי,
כרמל בן צור · נגדית
אז אתה לא יודע, זה גם בסדר. אתה לא יודע לענות על זה. עכשיו, היא יושבת מולך ופותחת את תיבות המיילים שלה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה עיינת בעצמך במיילים או שהיא עיינה ואמרה לך מה היא רואה?
עומר יוחנן · נגדית
מה שכתוב בחקירה, מה שאני רואה בתכתובות המייל שלי
כרמל בן צור · נגדית
כלומר היא יושבת, אני רק מנסה להבין את הסיטואציה מכיוון שאין לנו הקלטה. היא יושבת, היא מסתכלת על המסך כן?
עומר יוחנן · נגדית
נו?
כרמל בן צור · נגדית
זה צריך מזיכרונך, אתה לא תראה פה
עומר יוחנן · נגדית
ככה אני מבין גם מהחקירה
כרמל בן צור · נגדית
כלומר היא יושבת, היא מסתכלת על המסך, היא מעיינת במיילים
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
היא רואה והיא מקריאה לך משם את הדברים הרלוונטיים לדעתה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כמו שאני מבין מהחקירה הכתובה, כן
כרמל בן צור · נגדית
ביקשת את הסכמתה לתפוס את תיבת המיילים שלה?
עומר יוחנן · נגדית
את תיבת המיילים שלה?
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב בהמשך היא אמרה שיש לה קלסר עם הדברים שהיא תעביר את זה, אם אני זוכר נכון.
כרמל בן צור · נגדית
אוקי. אבל ביקשת את הסכמתה לתפוס את תיבת המיילים שלה?
עומר יוחנן · נגדית
אם הייתי מבקש את הסכמתה אז זה היה בא לידי ביטוי בחקירה
כרמל בן צור · נגדית
אז לא ביקשת. עכשיו תראה אני רוצה להגיד לך את הדבר הבא, עורכת הדין נויפלד עשתה עבודה רצינית והמציאה הרבה חומרים אבל היא לא חוקרת נכון? לכן היא גם לא בהכרח מכירה את קווי החקירה שלכם, מה רלוונטי ומה לא רלוונטי, אתה מסכים?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אז למה אתה לא עושה את זה? היא יושבת עם תיבת המיילים מולך, היא קואופרטיבית למה אתה לא מבקש את הסכמתה לפחות? אני לא מדברת על צו חיפוש בהסכמה לעיין במיילים, אתה, כי אתה אולי תמצא דברים שהיא לא חושבת שהם רלוונטיים?
עומר יוחנן · נגדית
כל דבר כזה שמדובר עכשיו להביא מסמכים מבחוץ או לעיין, או דברים כאלה זה דבר שאני בדרגה שלי, בתפקיד שלי מבקש מהפיקוד, אומר לפיקוד שזה יש ושיחליטו איזה החלטות הם רוצים לקבל.
כרמל בן צור · נגדית
ביקשת?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני לא יכול להגיד מה
כרמל בן צור · נגדית
כמו שאתה מתאר עכשיו, הלכת לפיקוד ביקשת?
עומר יוחנן · נגדית
לגבי העניין של המחשב אני חושב שביקשתי
כרמל בן צור · נגדית
ביקשת ממי?
עומר יוחנן · נגדית
מהפיקוד
כרמל בן צור · נגדית
נעמן, חבקין? ומה התשובה שקיבלת?
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב שבהמשך היא אמרה שהיא תשלח את זה נכון?
כרמל בן צור · נגדית
לא, השאלה היא אחרת, האם אתה ביקשת מהפיקוד
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר אני חושב שבהמשך היא אמרה שיש איזשהו קלסר שהיא תביא אותו וזה סיפק את התשובה.
כרמל בן צור · נגדית
בוא ננסה עוד פעם בסדר? יש הרבה חומר במדיה דיגיטאלית אצל עורכת הדין דנה נויפלד
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
והיא אדם רציני והיא ממציאה הרבה דברים והיא משתפת אתכם בדברים שהיא רואה, הבעיה היא לא חוקרת, היא לא חלק מצוות החקירה לכן היא לא בהכרח ערה למה חשוב ולא חשוב, שאלתי, אתה מתאר שהלכת לפיקוד וביקשת או הצעת שנבקש את הסכמתה לעיין בתיבת המיילים שלה? אתה מהנהן?
עומר יוחנן · נגדית
בחומר שהיא אמרה שהיא רוצה להביא מיוזמתה
כרמל בן צור · נגדית
ובזה זה נעצר, זאת אומרת לא הצעת שאתם בהסכמה תעיינו ביחד בתיבת המייל נכון?
עומר יוחנן · נגדית
מה כתוב בהמשך של העדות?
כרמל בן צור · נגדית
אני רוצה שתענה לשאלה שלי
עומר יוחנן · נגדית
אני יכול לענות על סמך דברים שאת מציגה לי
כרמל בן צור · נגדית
אני שואלת אותך על השיחה שלך עם הפיקוד
עומר יוחנן · נגדית
נו?
כרמל בן צור · נגדית
היא לא תופיע ההודעה שלך עם הפיקוד אז מה היה בשיחה עם הפיקוד?
עומר יוחנן · נגדית
אמרתי שהיא הביאה את המחשב ושיש פה תיבות מייל שלה. זה מה שהיא אומרת
כרמל בן צור · נגדית
בסדר. אתה יכול לשלול אפשרות שכשהיא ממציאה לכם חומרים משהו מחמת שגגה, או כי הוא נשמט, או כי היא לא בהכרח הייתה ערה לזה שהוא חשוב, משהו נשאר אצלה ולא הגיע אליכם, אתה יכול לשלול את האפשרות הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר את הסיטואציה שאני באופן אישי קיבלתי חומרים מדנה נויפלד אז אני לא יודע איך לענות על השאלה הזאת.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, אגב, אני אענה לך, התשובה היא כן. אני אסתפק בהפניה כבודכם בפרוטוקול בעמוד , 11060 אני מפנה ועוברת הלאה זה הרבה יותר קצר
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל גברתי לא יכולה לתת תשובות, מה שכתוב בפרוטוקול כתוב בפרוטוקול.
כרמל בן צור · נגדית
אז אני אציג לעד ואשאל אותך, בבקשה. בוא תראה בבקשה, מעבירה דנה נויפלד שרשור מיילים שקשור למכתב ההתנעה לבדיקת עסקת בזק - YES מה שמעניין אותי זה רק העובדה, אתה יכול לראות איך זה עולה כאן, זו חקירתה כאן בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
חסרה לנו בחומר החקירה טיוטה שמנסחת עורכת דין בשם ברוריה מנדלסון מהלשכה המשפטית, חסרה.
עומר יוחנן · נגדית
איפה זה?
כרמל בן צור · נגדית
אני אומרת לך, תראה את תשובתה בשורה 23, למה לא העברתי? לא יודעת, העברתי המון מסמכים אז יכול להיות שזה נשמט, לא יודעת. רואה?
עומר יוחנן · נגדית
העבירה המון מסמכים, אוקי. לאן היא העבירה המון מסמכים?
כרמל בן צור · נגדית
העבירה מסמכים לרשות ניירות ערך, למשטרה, העבירה מסמכים. אני שואלת אותך, היא יושבת מולך עם תיבת מיילים, אני אשאל פעם אחרונה ואחרי זה אני עוברת לנקודה הבאה. האם אתה יכול לשלול את האפשרות שהיו דברים נוספים שהיה רלוונטי לתפוס לחקירה מולך ולא תפסת אותם מכיוון שאתה לא ראית מה יש בתיבת המיילים?
יעל שחף · נגדית
אנחנו מתנגדים לאופן הצגת השאלה, העדה מתייחסת כאן למסמכים שהיא העבירה, לאו דווקא לדברים שקשורים בתיבת המייל, מסמכים באופן כללי. גם בחקירה שלה בהמשך בחקירה, בעדות שגבה העד מצוין כאן העניין הזה של המסמכים והוא ביקש כמה פעמים להתרענן בעניין הזה אז אנחנו, הקשר הזה בין המסמכים הכתובים כאן לבין המיילים, תפיסה או לא תפיסה,
כרמל בן צור · נגדית
אז אני אסביר. השאלה שלי היא פשוטה, כשהעדה יושבת מולך והיא זו שרואה את תיבת המיילים יכול להיות שהיא מדלגת לא בכוונת זדון חס וחלילה, על דברים שהם חשובים נכון?
עומר יוחנן · נגדית
את שואלת אותי מה יכול לקרות ומה לא יכול לקרות?
כרמל בן צור · נגדית
אתה חקרת אותה, לא אני
עומר יוחנן · נגדית
את שואלת אותי שאלה תיאורטית האם יכול להיות שהיא לא הכניסה מסמך?
כרמל בן צור · נגדית
כן, בחקירה שאתה חוקר
עומר יוחנן · נגדית
איך אני יכול לדעת, לא ראיתי בעיניים שלי על מה היא מסתכלת
כרמל בן צור · נגדית
או, זו התשובה, תודה. אוקי. עכשיו נושא נוסף בעניין עורכת הדין נויפלד, זה קשור גם לעדות של צפריר. אתה זוכר שגם היא וגם צפריר מתארים בפניך דבר שנקרא קלסרי חפיפה? אתה זוכר את הנושא הזה?
עומר יוחנן · נגדית
קלסרי חפיפה?
כרמל בן צור · נגדית
קלסר חיפה, כן
עומר יוחנן · נגדית
קלסר חפיפה היה משהו
כרמל בן צור · נגדית
להזכיר לך?
עומר יוחנן · נגדית
כן, בבקשה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר. אז בוא תסתכל בהודעה שלה בעמוד 7, אתה שואל אותה, ההקשר הוא פה שאתה שואל אותה על החפיפה של פילבר וצפריר בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
שאלה - זה לא מוזר שהם יושבים במשרד התקשורת ואין לך מושג מה קורה בחדר לידך? תשובה - על החפיפה לא דיברו איתי, יכול להיות שהכנו חומרים למומו אבל בחפיפה\
עומר יוחנן · נגדית
סליחה, אני פספסתי מאיפה את מתחילה לקרוא?
כרמל בן צור · נגדית
מודגש משורה 217
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
יכול להיות שהכנו חומרים למומו אבל בחפיפה עצמה אני לא יודעת מה נעשה שאלה - איזה חומרים? תשובה - כששרים מתחלפים יש לנו קלסר העברת שלטון. בדרך כלל שרים ומנכ"לים מגיעים ביחד ואז אנחנו מוסרים להם את הקלסר הזה, רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אני אשלים לך את התמונה גם צפריר מזכיר בפניך את קלסרי החפיפה האלה, תראה ברקוד 1802 בעמוד 77 זה במסגרת הדיון למה הוא ערך חפיפה לפילבר, הוא אומר כך, מעניינת אותי רק התשובה שלו, מתוך תחושה של אחריות היה לי קלסר, קלסרים של אבי ברגר אני חושב של חפיפה, רציתי להעביר לו את המקל. רואה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אז שניהם מדברים על קלסרים כאלה נכון? שהיו קלסרים כאלה? רואה?
עומר יוחנן · נגדית
מה השאלה?
כרמל בן צור · נגדית
אתה ראית את הקלסרים האלה, יודע מה קרה איתם? יודע מה נעשה איתם? עניין אותך לראות אותם?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא חקרתי את מומו פילבר אז אני לא זוכר שראיתי קלסרים של חפיפה
כרמל בן צור · נגדית
לא, כי מתארים את זה שני נחקרים בפניך
עומר יוחנן · נגדית
מתארים פה קלסר שעבר מאיתן צפריר למומו פילבר
כרמל בן צור · נגדית
ואתה לא יודע להגיד לי אם הם נתפסו בחומר החקירה? אם הם הוחזרו אחרי שהם נתפסו?
עומר יוחנן · נגדית
לא חקרתי את מומו פילבר ואני לא ערכתי חיפוש אצל מומו פילבר
כרמל בן צור · נגדית
אז אתה לא יודע, בסדר. אגב, רק כשאלה כללית אם מחזירים חומר, אם תופסים חומר ומחזירים אותו, משטרה תופסת חומר ואחר כך מחזירה אותו למי שתפסו ממנו והיא לא שומרת עותק,
אסף עיסוק · נגדית
זו שאלה כללית?
כרמל בן צור · נגדית
כן, זו שאלה כללית, אני יכולה לעשות את כל התהליך הרי אתם יודעים מה עלה בגורל קלסרי החפיפה, אתם יודעים שהם הוחזרו, אתם יודעים שבהוראת בית משפט הם נמסרו.
אסף עיסוק · נגדית
לא התנגדנו
כרמל בן צור · נגדית
אז אם זו לא התנגדות אז זו הפרעה ואני מבקשת להימנע ממנה. תודה אני חוזרת על השאלה, תופסים חומר, המשטרה תופסת חומר, מחזירה אותו בלי לשמור אצלה עותק בסדר? זו הסיטואציה, לא שומרת עותק ומחזירה בסדר? האם מזה נובע שלשיטתכם זה לא חומר חקירה רלוונטי? אם החומר הוא רלוונטי צריך לשמור, לתייק עותק לפחות נכון? אפשר להחזיר את המקור, נכון?
עומר יוחנן · נגדית
את שואלת אותי על פרוצדורה שאני באופן אישי מעולם לא עשיתי אותה
כרמל בן צור · נגדית
לא תפסת מסמכים מעולם?
עומר יוחנן · נגדית
לא, לעניין של להחזיר חזרה, לקבל החלטה להחזרת חומר חקירה
כרמל בן צור · נגדית
כי זה חריג להחזיר חומר חקירה?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר, ממה שאני יודע שיש החזרה של חומר חקירה כזה או אחר, יש החלטת סילוק שעושים אותה ואז מחזירים וגם מחתימים על הקלסר על מסמך ספציפי שחזר כדי שלא תהיה טענה אחר כך שזה לא חזר, זה מה שאני יודע על התהליך אבל אני באופן אישי אף פעם לא יצא לי לעשות החלטת סילוק, גם לא הייתי קצין בתקופה.
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו נעבור לברוך שי, עוד נחקר שלך, אתה זוכר?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה חוקר אותו בינואר 2019 נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן, אני מניח שזו עובדה
כרמל בן צור · נגדית
זו עובדה, כן, זו השלמת חקירה נכון? זה כבר בעצם אחרי השלב שהתיק מסוכם, זו השלמת חקירה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא יודע מה התאריך של הסיכום של התיק
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא יודע שזו הייתה השלמת חקירה?
עומר יוחנן · נגדית
מה?
כרמל בן צור · נגדית
החקירה שלך את ברוך שי?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי. אני לא זוכר אם זה היה ספציפית תאריך של השלמת חקירה? אם את אומרת
אסף עיסוק · נגדית
מה התאריך?
כרמל בן צור · נגדית
ינואר, 2019 נתתי אותו, אני יכולה לתת אותו פעם נוספת, ינואר 2019
עומר יוחנן · נגדית
אני לא יודע, אני לא הייתי בין אלה שמסכם את התיק
כרמל בן צור · נגדית
בבקשה אפשר להסתכל בברקוד 3224 זה לא במחלוקת, גם חברתי אומרת
עומר יוחנן · נגדית
אוקי, אז אין בעיה
כרמל בן צור · נגדית
מי מבקש ממך לחקור אותו?
עומר יוחנן · נגדית
הפיקוד שלי
כרמל בן צור · נגדית
אני צריכה שמות בסדר? בוא נקצר את התהליך?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אגיד ככה, אני בהתחלה התחלתי בחקירה של איתן צפריר
כרמל בן צור · נגדית
רק לאיזו שאלה אתה עונה לי?
עומר יוחנן · נגדית
למי הפיקוד
כרמל בן צור · נגדית
שביקש ממך לחקור את ברוך שי?
עומר יוחנן · נגדית
כן. כן
כרמל בן צור · נגדית
יופי
עומר יוחנן · נגדית
אני בהתחלה חקרתי את איתן צפריר יחד עם צחי חבקין ועם עידן ואז הזיזו אותי לחקור לגבות עדויות. באיזשהו שלב העבירו אותי להיות תחת אורי קנר, לכל מה שקשור למזכרים, אם אני זוכר נכון מבחינת תאריכים החקירה של ברוך שי הייתה אחרי המזכרים שעשיתי.
כרמל בן צור · נגדית
חלק, וחלק, עשית בשתי תקופות שונות
עומר יוחנן · נגדית
שזה אומר שבשלב מסוים הוציאו אותי כבר מאורי קנר מתחת פיקודו והעבירו אותי לפיקוד אחר, אני חושב ממה שאני זוכר תמיד המפקד שלי היה צחי חבקין אז אם את שואלת אותי מי זה? אני חושב שבאותה תקופה החזירו אותי, אני לא בטוח, לא רוצה לנעוץ את זה שזה ספציפית צחי חבקין כי בתיק היו כמה וכמה צוותים.
כרמל בן צור · נגדית
אז אין לך זיכרון מדויק אם אני מנסה לגבש תשובה של מי ביקש ממך, באיזה בדיוק תקופה זו הייתה ומי בדיוק ביקש ממך?
עומר יוחנן · נגדית
תבינו את הדינאמיקה של הזזה כל שנייה
כרמל בן צור · נגדית
אז אתה לא זוכר בדיוק מי ביקש ממך, אם היית אצל צפריר הייתי אומרת לך שאתה נחקר קשה. אתה לא זוכר מי בדיוק ביקש ממך. איך אתה מתכונן לחקירה?
אסף עיסוק · נגדית
אני לא מבין את האמירה הזאת.
כרמל בן צור · נגדית
מי מכין את השאלות לחקירה?
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב שאני
כרמל בן צור · נגדית
אתה, מי עובר עליהם?
עומר יוחנן · נגדית
כל אחת מהחקירות שגביתי עדויות העברתי אותה לפיקוד
כרמל בן צור · נגדית
אז חבקין או קנר, תלוי איפה אנחנו,
עומר יוחנן · נגדית
או שזה יורם
כרמל בן צור · נגדית
אחד מהשלושה?
עומר יוחנן · נגדית
מי?
כרמל בן צור · נגדית
או חבקין, או קנר או יורם נעמן?
עומר יוחנן · נגדית
לא, לדעתי קנר הוא במזכרים, אני לא חושב שהוא
כרמל בן צור · נגדית
אז חבקין או יורם נעמן?
עומר יוחנן · נגדית
כך אני חושב
כרמל בן צור · נגדית
בשלב שאתה חוקר את ברוך שי יש כבר הרבה חומר חקירה שהוא משיק לעניין הזה נכון? נחקרים הרבה אנשים בוואלה, נחקר אילן ישועה, נחקר דב גיל הר, נחקר ניר חפץ, יש הרבה חקירות שמשיקות לחקירה של ברוך שי נכון? היא מגיעה בשלב מאוחר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
עברת על החקירות האלה?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני לא זוכר אם עברתי, אם עברתי על החקירות של ברוך שי?
כרמל בן צור · נגדית
לא, לפני החקירה, כהכנה לחקירה של ברוך שי?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר אם עברתי על החקירות לפני, אני מניח שכן, אני לא זוכר, לא רוצה להגיד לך בוודאות.
כרמל בן צור · נגדית
באופן ספציפי על החקירה של ניר חפץ עברת? בעניין הזה לפחות, בנקודה הזאת שמשיקה למשל לנושא של הריאיון שעורך דב גיל הר עם ראש הממשלה, נושא שאתה מעלה בפני ברוך שי? עברת על החקירה של ניר חפץ בעניין הזה?
עומר יוחנן · נגדית
יכול להיות שכן
כרמל בן צור · נגדית
בכל זאת הוא עד מדינה אז זה חשוב לראות מה הוא אומר נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר יכול להיות שכן, את שואלת אותי אם עברתי על משהו לפני חמש וחצי שנים
כרמל בן צור · נגדית
תראה, יש לכם הרי עולם ראייתי רחב בינואר 19 נכון? עשיתם כבר מאסה כבדה של החקירה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אם יש עולם ראייתי רחב?
כרמל בן צור · נגדית
בטח, כן, אתם כבר קרוב לשנה לתוך החקירה, חקרתם המון עדים, תפסתם המון מסמכים, ערכתם המון חיפושים, עולם ראייתי רחב, נכון?
עומר יוחנן · נגדית
את שואלת אותי שאלות ומתייחסת אלי כאילו אני בין החוקרים הראשיים ולוקחי החלטות ומנהלי החלטות בתיק.
כרמל בן צור · נגדית
אתה חקרת את ברוך שי?
עומר יוחנן · נגדית
חקרתי את ברוך שי
כרמל בן צור · נגדית
אז אני שואלת על זה, העדות של ניר חפץ קראת, לא קראת, לא זוכר? אני לא הבנתי את התשובה.
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר אני חושב שכן
כרמל בן צור · נגדית
חושב שכן, טוב. ברוך שי, אתה זוכר הוא גם מתאר את זה בפניך, הוא היה תקופה קצרה בוואלה נכון? חצי שנה.
עומר יוחנן · נגדית
היה תקופה בוואלה
כרמל בן צור · נגדית
כן, אתה ידעת שהוא עבד בכלי תקשורת אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
הוא אמר את זה
כרמל בן צור · נגדית
הוא אמר את זה, אתה חוקר אותו על וואלה, זה מוקד החקירה שלך נכון?
עומר יוחנן · נגדית
מוקד החקירה זה היה תכתובות אם אני זוכר מהטלפון של אילן ישועה שבהם אבי אלקלעי כותב לאילן הדברים שברוך מתנגד, לא רוצה,
כרמל בן צור · נגדית
בוואלה, לא בכלי תקשורת אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
שקשור לוואלה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר. אתה גם חוקר אותו אמרנו קודם על הריאיון עם דב גיל הר, אתה זוכר שאתה חוקר אותו בנקודה הזו?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה זה שמעלה את זה, אתה שואל אותו, אני מפנה לעמוד 3 לחקירה, היה איזשהו אירוע חריג עם דב גיל הר, אתה מתכוון לראיון הבחירות נכון? זו הייתה הכוונה בשאלה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה יודע שניר חפץ תיאר כעד מדינה סיכומים מוקדמים לקראת הריאיון הזה שהופרו? הפרו אותם? אתה מכיר את הגרסה הזאת של חפץ?
עומר יוחנן · נגדית
לא זוכר את הגרסה הזאת
כרמל בן צור · נגדית
בוא אני אראה לך אותה בסיכום, תגיד לי אם זה מרענן את זיכרונך בסדר? אני אראה מהפרוטוקול אבל זה אותה גרסה הוא מסר גם במשטרה, פה זה פשוט תיאור קצר אני מפנה לעמוד 7339 לפרוטוקול. אני זוכר שבנימין נתניהו מלכתחילה הסתייג מהעובדה שדב גיל הר יהיה המראיין, זה נבע מכך שבכל הראיונות שני תנאים שזה יהיה אחד על אחד ולא שני מראיינים עליו והשני, שהמראיין לא יקטע אותו, שייתן לו להשלים את דבריו,
אסף עיסוק · נגדית
איזה מוצג?
כרמל בן צור · נגדית
אני מסבירה, זה פרוטוקול בית המשפט שאתה ודאי לא חולק עלי שהוא מסר את אותה גרסה גם במשטרה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
שמי מסר את זה?
כרמל בן צור · נגדית
ניר חפץ
אסף עיסוק · נגדית
אז אם כבר שואלים את העד אם הוא קרא את הגרסה שלו במשטרה, את גרסאותיו במשטרה,
כרמל בן צור · נגדית
אתה רוצה שנראה לו מהמשטרה עו"ד עיסוק? אין לי בעיה
אסף עיסוק · נגדית
לא, זה נראה לי נכון יותר להציג את מה שהיה בפניו אז ממה שהוא העיד כאן
כרמל בן צור · נגדית
חברי יודע היטב,
אסף עיסוק · נגדית
לא, לא, אין לי בעיה, אני רק אומר
כרמל בן צור · נגדית
מכיוון שנדמה לי שאין מחלוקת שזה מה שהוא אמר במשטרה, לא שמעתי שאתה חולק עלי בנקודה הזו, לא שמעתי שאתה חולק עלי בנקודה הזו, זה נראה לי מיותר.
אסף עיסוק · נגדית
זה לא מיותר, שוב, אני אומר אני לא זוכר כל מילה במילה עכשיו וזה לא עניין של, העד נשאל אם הוא שאל בחקירה במשטרה ואז מציגים לו מה הוא אמר בפרוטוקול, זו לא התנגדות מיותרת, בית המשפט ייתן החלטה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, אם בית משפט ינחה אותי אני אראה לו את הגרסה מהמשטרה, בעיני מיותר. אם בית משפט ינחה אותי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה השאלה אליו כרגע?
כרמל בן צור · נגדית
האם הוא הכיר את הגרסה הזו של חפץ שעליה הוא חזר כמעט מילה במילה במשטרה, אם הוא הכיר אותה לפני חקירתו של ברוך שי? הכרת שחפץ טוען שהיו סיכומים מוקדמים שהופרו?
עומר יוחנן · נגדית
אני זוכר שהיו כמה עדויות שדיברו על עניין של דב גיל הר, אם זה ספציפית זה מה שניר חפץ אומר את אמרת?
כרמל בן צור · נגדית
נכון
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
בוא נעשה את זה פשוט בסדר, תסתכל עלי ותעזוב את הקטע הזה. ניר חפץ אמר גם במשטרה היו סיכומים מוקדמים, הם הופרו. הכרת את זה לפני החקירה של ברוך שי? כן, לא, לא יודע, לא זוכר?
עומר יוחנן · נגדית
לא זוכר
כרמל בן צור · נגדית
טוב, עכשיו תראה, בעיני אתה חייב להכיר את זה ואני גם מחזיקה אותך בחזקתך שהכרת את זה, זה מהותי לחקירה של ברוך שי בנקודה הזו של הריאיון עם דב גיל הר. עכשיו, ברוך שי מתאר בפניך את הריאיון מהזווית שלו, נתון, אתה לא מציג בפניו מה אומר ניר חפץ: בעניין הסיכומים המוקדמים.
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו תראה, אני רוצה להראות לך שפה בעדות שלו הוא הפתיע אותנו קצת כי הסתבר בעדות שהוא שמע על הסיכום המוקדם הזה בסדר? הסיכום המוקדם שחפץ רצה להגיע אליו לא מאיתנו פה בבית המשפט אלא בתקופה הרלוונטית,
עומר יוחנן · נגדית
סיכום של מה?
כרמל בן צור · נגדית
הסיכום שחפץ מתאר, הוא שמע עליו אז. אז אנחנו שאלנו אותו פה למה אין לזה ביטוי בהודעה שלו לזה שהוא שמע על הסיכום המוקדם הזה? הוא ענה שהוא לא נשאל בנושא הזה, זו הייתה תשובתו בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
פרוטוקול, עמוד 30805-06 למה? למה התקלה הזו? למה החקירה שלו נעדרת התייחסות? הוא אמר שהוא לא ענה על זה כי הוא לא נשאל על זה?
עומר יוחנן · נגדית
ממה שאני זוכר אני שאלתי אותו האם היה אירוע חריג עם דב גיל הר והוא נתן תיאור ותיאר אותו מאוד מאוד באריכות את האירוע עצמו ואני, ככה ממה שאני זוכר, מבחינתי ברגע שהוא נתן, הוא נתן תשובה מלאה, לא ראיתי משהו שאני צריך להמשיך ולהוסיף עוד מעבר.
כרמל בן צור · נגדית
זאת אומרת לא היה נתון רלוונטי מבחינתך?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זו תשובתו.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, תשובה, גם תשובה. בסדר עכשיו תראה, אני רוצה להראות לך קטע של ברוך שי, אגב, את החקירה של דב גיל הר הכרת לפני החקירה של ברוך שי?
עומר יוחנן · נגדית
לא זוכר
כרמל בן צור · נגדית
אתה חוקר אותו על הריאיון עם דב גיל הר חזקה עליך שהכרת את החקירה של דב גיל הר לפני.
עומר יוחנן · נגדית
יכול להיות שכן
כרמל בן צור · נגדית
נשמע לי סביר שכן. אז בוא תראה מה ברוך שי אומר לך, אני מפנה לעמוד 4, הוא אומר לך כך, זה על הריאיון, מהריאיון עצמו נשמטה שאלה ותשובה אחת לבקשה של אבי אלקלעי השאלה והתשובה נגעו לאמירותיו של מאיר דגן שהיה ראש המוסד לשעבר שמספר ימים לפני כן הוא השתתף בעצרת כנגד נתניהו. הטענה של אבי שביקש להוריד את התשובה היא שדבריו של נתניהו יכולים להעליב את דגן ואבי רצה לשמור על כבודו וקיבלתי את זה, הדגש מבחינתי הוא המשפט הבא - הריאיון שודר ונשאר באוויר כל סוף השבוע. כך אומר לך ברוך שי.
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו אני רוצה להראות לך מה אמר דב גיל הר בהודעתו לפני החקירה של ברוך שי שאני ממש משוכנעת שראית אותה, אני מפנה לברקוד 499 עמוד 6 אתה יכול להסתכל על ההקשר,, מבחינתי השורה האחרונה היא הרלוונטית, יחד עם זאת הריאיון התדרדר מהר מהעמוד הראשי לדעתי למחרת בבוקר לראיון כבר לא היה זכר. ההודעה של דב גיל הר ברקוד 499 בעמוד 6 רואה?.
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
נותנים שני העדים גרסאות שונות לעניין משך הזמן שהריאיון היה באוויר. ברוך שי אמר לך נשאר באוויר כל סוף השבוע, דב גיל הר אמר לדעתי למחרת בבוקר לראיון כבר לא היה זכר, אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אתה הולך לדב גיל הר לבדוק את הסתירה בדברים? אתה מציע למישהו ללכת לעשות את זה?
עומר יוחנן · נגדית
לא גביתי עדות מדב גיל הר לאחר ברוך שי
כרמל בן צור · נגדית
אבל אתה מסכים איתי שאפשר לקרוא שוב לעד גם אם הוא העיד פעם אחת ולהגיד לו תשמע חקרנו עד אחר, העד האחר זוכר ככה וככה, אפשר נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא מנהל את החקירות
כרמל בן צור · נגדית
אתה הצעת למישהו? כי אתה גבית עדות מברוך שי, הצעת למישהו?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר, אני בסוף החקירה שלי הבאתי אותה לפיקוד, אני לא מקבל החלטות אם יהיה איזה השלמות או איזה עדים נוספים חוקרים, אני לא מחליט.
כרמל בן צור · נגדית
לא קבלת החלטות הבנתי, מחליטים גורמים מעליך, שאלתי אם אתה הצעת למישהו מהגורמים מעליך לזמן שוב את דב גיל הר לבחון את הנקודה הזו? בעינינו אגב זו נקודה מהותית בראיון שהוא על ראש שמחתנו פה בתיק הזה נקודה חשובה, כמה זמן הוא היה באוויר? האם אתה הצעת את ההצעה הזאת או מישהו אחר ששמעת עליו שמציע את ההצעה הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
אני בפרק הזמן שלי בדרגה שלי אני לא בפוזיציה עכשיו,
כרמל בן צור · נגדית
להציע הצעות
עומר יוחנן · נגדית
לא עניין של להציע הצעות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
התשובה היא שלא הצעת.
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
ולא שמעת גם שמישהו
עומר יוחנן · נגדית
זה לא בסמכותי
כרמל בן צור · נגדית
אוקי, ולא שמעת גם שמישהו אחר? אתה רק מניד את הראש בשלילה, אז לטובת הפרוטוקול
עומר יוחנן · נגדית
התשובה היא שלא שמעתי מישהו אחר מציע
כרמל בן צור · נגדית
טוב. נושא אחרון שנדבר עליו זה הפסט פייג'ס העדת לגביו גם בחקירה ראשית. הפקת יותר מעשרים מזכרים כאלה נכון? שלושים, כן?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אז כמה נקודות. איך לך הכשרה בנושאי תקשורת נכון?
עומר יוחנן · נגדית
מה ההגדרה להכשרה בנושא תקשורת?
כרמל בן צור · נגדית
למדת תקשורת? עבדת בתקשורת?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
עסקת בתקשורת?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
לכן תסכים איתי גם אין לך כלים בסיסיים לקבוע מה זה סיקור אוהד, מה זה לא סיקור אוהד?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא, העבודה בפסט פייג'ס הייתה עבודה טכנית
כרמל בן צור · נגדית
נדבר עליה עוד מעט, אבל לשאלה שלי?
עומר יוחנן · נגדית
אז את שואלת ואני עונה, העבודה בפסט פייג'ס הייתה עבודה טכנית תראה תכתובת, תדפיס את התכתובת, תדפיס את העמודים שאתה רואה לפי כל שעה ותדפיס את הכתבה.
כרמל בן צור · נגדית
טוב, אתה יודע לקבוע מה זה סיקור אוהד או לא? אני שואלת. לא, זה גם בסדר, נראה לי שלא.
עומר יוחנן · נגדית
לא יודע מה ההגדרה שלך לסיקור אוהד אבל אני לא חושב שנכנסתי לפינות
כרמל בן צור · נגדית
לא נכנסת לפינות, מאה אחוז
עומר יוחנן · נגדית
זה מה שאני חושב
כרמל בן צור · נגדית
אני גם חושבת, גם פועל יוצא של מה שאתה אומר אם אני אגיד לך שהכותרת טובה והתמונה רעה שהתגובה למטה או התגובה למעלה אתה לא תוכל להגיד לי שזה הופך את זה לסיקור אוהד, לא אוהד, זה הרבה למעלה מהבדיקה שאתה עשית?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
קיבלת התכתבות ונדרשת לחפש לפי ההתכתבות? זה מה שעשית?
עומר יוחנן · נגדית
כן, קיבלתי התכתבות והדפסתי לפי ההתכתבות
כרמל בן צור · נגדית
לא הסתכלת בשום שלב על המכלול של הסיקור של נתניהו באתר וואלה? לא בדיקה שערכת?
עומר יוחנן · נגדית
מה זאת אומרת מכלול?
כרמל בן צור · נגדית
כל מה שעלה, בוא נפתח את האתר ארבע שנים, נסתכל האם היה סיקור חיובי, האם היה סיקור שלילי, לא עשית שום דבר ברוח הזו נכון?
עומר יוחנן · נגדית
עשיתי אך ורק מה שביקשו
כרמל בן צור · נגדית
מה שביקשו, אתה גם לא שמעת על איזה חברה חיצונית שעשתה בדיקה כזאת נכון?
עומר יוחנן · נגדית
לא זכור לי דבר כזה
כרמל בן צור · נגדית
גם לי לא. לא ידעת כמה פעמים נתניהו הוזכר באתר וואלה, כל הדברים האלה הם הרבה למעלה ממה שהבדיקה הטכנית כמו שאתה מגדיר אותה שאתה עשית נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר שספרתי, מה את שואלת אם ספרתי כמות,
כרמל בן צור · נגדית
אם אתה יודע כמה פעמים הוא הוזכר באתר וואלה?
עומר יוחנן · נגדית
כמה פעמים הוא הוזכר?
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
לא חושב שאני יודע את הנתון הזה
כרמל בן צור · נגדית
אתה עושה עבודה ב - 2018
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
ויש לך לג נוסף
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
מגיע אפילו עד נובמבר 2019
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אחרי השימוע בתיק, חודשיים לפני הגשת כתב אישום, שלב מאוחר נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה מוציא את המזכרים האלה מה אתה עושה איתם? כתבת מזכר לאן הוא עובר?
עומר יוחנן · נגדית
בחלק הראשון או בחלק השני?
כרמל בן צור · נגדית
בשניהם, תתאר אחד אחד אם יש הפרדה אז תפריד
עומר יוחנן · נגדית
בחלק הראשון המזכרים האלה מרכזים אותם ומעבירים אותם לאורי קנר
כרמל בן צור · נגדית
ובחלק השני?
עומר יוחנן · נגדית
אם אני זוכר נכון זה היה תקופה שמיכאל סיסו היה עוזר ראש... אם זה מה שאני זוכר נכון ואז בעצם היינו, ריכזנו את זה אצלו
כרמל בן צור · נגדית
אוקי. מה קנר עושה עם המזכרים האלה? שומר אצלו?
עומר יוחנן · נגדית
תשאלי אותו, אני לא יודע להגיד לך
כרמל בן צור · נגדית
לשאול אותו, בסדר. מישהו מהנחקרים אתה לא הצגת לאף נחקר את הפסט פייג'ס האלה שמצאת, אתה רק מעביר לקנר?
עומר יוחנן · נגדית
בעדויות שלי לא, לדעתי לא הצגתי
כרמל בן צור · נגדית
לא הצגת
עומר יוחנן · נגדית
רגע, את הפסט פייג'ס לא. ברוך שי הצגתי לו תכתובת מתוך טלפון
כרמל בן צור · נגדית
אני שואלת על פסט פייג'ס, אנחנו עכשיו בקובייה של פסט פייג'ס
עומר יוחנן · נגדית
פסט פייג'ס אני לא זוכר שהצגתי
כרמל בן צור · נגדית
מישהו אחר שאתה יודע שהציג?
עומר יוחנן · נגדית
לא יודע
כרמל בן צור · נגדית
אתה חושב שחשוב לקבל גרסאות, תשובות מהנחקרים?
עומר יוחנן · נגדית
זו שאלה תיאורטית,
כרמל בן צור · נגדית
לא, אתה מוציא מזכר, יכול להיות שיש בו טעויות, יכול להיות שאין בו נכון? עוד מעט אני אראה שיש בו,
עומר יוחנן · נגדית
יכול להיות
כרמל בן צור · נגדית
האם אתה חושב שהיה חשוב ללכת לאחד הנחקרים הרלוונטיים, כל פעם לפי העניין ולשאול אותו?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני עונה לך, אני לא הפיקוד, אני לא מקבל החלטות
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא הפיקוד ולא מקבל החלטות, בסדר. עכשיו, אם אני הבנתי נכון את מה שמרת קנר הגדיר לכם איך לעשות את המזכרים האלה? כן?
עומר יוחנן · נגדית
נתנו תבנית כן
כרמל בן צור · נגדית
הוא ייצר את התבנית הזאת? מה ראית? ראית דוגמא? מה קיבלת?
עומר יוחנן · נגדית
כן, קיבלתי דוגמא
כרמל בן צור · נגדית
קיבלת דוגמא שהוא ערך אותה?
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב שכן
כרמל בן צור · נגדית
זאת אומרת הטקסט החזרתי הזה שאנחנו,
עומר יוחנן · נגדית
קיבלתי דוגמא, מזכר, כן, אני חושב שהוא הביא
כרמל בן צור · נגדית
שהוא ערך, בסדר. כמה אנשים עבדו איתך על הפסט פייג'ס? אתה אמרת בריענון שלך קבוצה שהלכה וגדלה
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
בוא תנסה אולי בכל זאת לתת איזה מספר?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא יכול להגיד לך ספציפית כמה עבדו, אני יודע שהרבה אנשים עבדו
כרמל בן צור · נגדית
בהערכה, עשרה, חמישים?
עומר יוחנן · נגדית
לא יודע לתת לך מספר מדויק, אני יודע שקבוצה גדולה עבדה על זה
כרמל בן צור · נגדית
סדרי גודל גם לא?
עומר יוחנן · נגדית
את מבקשת ממני מספר, אני מבקש מספר אחרי זה תגידי שאני משקר, אני לא רוצה להגיד מספר שאני לא יודע אותו.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, לא יודע, לא יודע, אין מה לעשות. כמה זמן לקחה לך כל בדיקה כזאת? זה קצר, זה ארוך?
עומר יוחנן · נגדית
תלוי בתכתובת ובכמות התכתובות
כרמל בן צור · נגדית
דקות, שעות?
עומר יוחנן · נגדית
זה לא עניין של דקות או שעות, זה עניין שיש תכתובות שהן יותר קצרות, יש תכתובות שהיו יותר ארוכות אז לכל אחת יש סדר זמן שונה
כרמל בן צור · נגדית
מה ההנחיות שקנר נותן לך?
עומר יוחנן · נגדית
שיש קובץ של תכתובות שקיבלנו מהרשות לניירות ערך, תכתובות של אילן ישועה שהוא מדבר עם כל מיני אנשים, תראה את התאריך, תראה את השעות, תראה את האירועים, תיכנס לאתר של פסט פייג'ס זה אתר שלא הכרתי אותו לפני כן, אמרתי גם אתמול, מסתבר שזה אתר שעושה צילומי מסך לכל אתרי החדשות, לא רק לוואלה אלא לפי מה שהבנתי גם לעוד אתרים בעולם, ואז אתה מזין את התאריך, את השעה ותדפיס מה שאתה רואה לפי הזה ותראה סרט כרונולוגי.
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו השאלה ככה, במזכרים שאתה עורך יש תכתובת שהיא נניח ביום מסוים עד יום מסוים, לפעמים יום אחד נכון? אתה גוזר את המקטע הזה של התכתובת או שאתה מקבל איזושהי חתיכה מהתכתובת ומתמקד בה?
עומר יוחנן · נגדית
לא. אני גוזר
כרמל בן צור · נגדית
אתה גוזר, זאת אומרת אתה מפעיל שיקול דעת איפה זה מתחיל, איפה זה נגמר לתפיסתך?
עומר יוחנן · נגדית
אני קורא ואז אני כן, אני קורא, אני רואה שמדברים על משהו מסוים, ברגע שמדברים על משהו אחר אז אני עוצר, אני לוקח רק את האירוע המסוים.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, אבל אתה זה שמחליט מבחינתי זה מתחיל בהודעה הזו ומבחינתי זה נגמר בהודעה הזאת, לא קיבלת את הגזיר הזה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן, זה היה קובץ אקסל אחד גדול
כרמל בן צור · נגדית
שאתה חותך ממנו איזושהי חתיכה?
עומר יוחנן · נגדית
שאני חותך
כרמל בן צור · נגדית
ואתה אמרת נדמה לי גם אתמול שאתה מחפש גם בגוגל את הכתבות?
עומר יוחנן · נגדית
בסוף, אחרי שאני מדפיס את הכתבות אז בסוף גם אמרו לי תיכנס לגוגל ותראה את השם של הכתבה ותסתכל על הכתבה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
איזה תכתובות? נתנו לך תכתובות ספציפיות או נתנו לך ערימה של דפים, תחפש,
עומר יוחנן · נגדית
לא, זה לא היה ממש דפים, זה היה קובץ במחשב, קובץ מחשב באקסל שתיכנס, תגזור כל פעם שאתה רואה אירוע, תגזור
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
איזה אירוע?
כרמל בן צור · נגדית
לדוגמא שיחה בין אילן לבין נגיד אבי אלקלעי או ניר חפץ על מה הם מדברים,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
איך אתה יודע בין מי למי לחפש? מה אומרים לך? אומרים לך בין אילן ישועה ל - א', ב', ג', ד', בין אילן ישועה לכל אחד אחר? איך אתה יודע מה לחפש?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר, בתכתובות רואים שאילן ישועה מדבר עם מספר אנשים,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
רואים תכתובת אז יש להניח שהוא מדבר עם מספר אנשים, זה המהות של המסמך
עומר יוחנן · נגדית
נכון, ואז כשאתה קורא בתכתובות אתה רואה שמדברים על נושא מסוים ושהוא מדבר על זה עם עוד כמה אנשים על אותו נושא, אז ברגע שזה אותו נושא אז הם אותם אנשים שמדברים.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני שואלת אם יש לך איזה הגדרה של נושאים שלפיהם אתה מחפש? של אנשים שלפיהם אתה מחפש? לפי מה? יש הרבה תכתובות, אתה אומר גם עבדו הרבה אנשים על זה,
עומר יוחנן · נגדית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז יש המון תכתובות, אתה מקבל מתאריך עד תאריך? אתה מקבל לפי מי? התכתבויות עם מי לחפש? השתייכות של אנשים לקבוצה מסוימת או שאתה עובר שורה שורה ואתה רץ לחפש? שורה הבאה רץ לחפש.
עומר יוחנן · נגדית
הבנתי את השאלה של גברתי. ביקשו ממנו לבדוק תכתובות של אילן ישועה עם גורמים אחרים בהקשר לאתר וואלה, על כתבות שמופיעות ומבקשים שיהיו או שירדו מאתר וואלה ואז לפי זה אתה רואה בעצם נגיד כתבה על נושא מסוים, אתה רואה את השיח ביניהם ואתה רואה את התאריכים ואת השעות.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כלומר מה שאתה מחפש זה התכתבות לגבי הורדה או העלה של כתבות?
עומר יוחנן · נגדית
הורדה או העלה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה מה שאתה מחפש?
עומר יוחנן · נגדית
שיחה על כתבות של וואלה כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא משנה עם מי?
עומר יוחנן · נגדית
לא משנה עם מי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זאת אומרת שיחה לכדי העלה או הורדה של כתבות? זו ההנחיה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הבנתי.
כרמל בן צור · נגדית
זאת אומרת אתה מסתכל, איך חילקתם ביניכם את העבודה, לפי תאריכים? איך יודעים כל אחד לאן לפנות בסבך?
עומר יוחנן · נגדית
אורי קנר חילק את העבודה בינינו
כרמל בן צור · נגדית
אבל החלוקה היא על בסיס תאריכים? תסתכל אתה על תאריך כזה, הוא יסתכל על תאריך ההוא?
עומר יוחנן · נגדית
אני מניח שכן
כרמל בן צור · נגדית
אגב, החוקרים האחרים, הקבוצה הזאת שהלכה וגדלה, חלקם חוקרים שזו פעולת החקירה היחידה שלכם בתיק אתה יודע, יש מסמכים שאתה יודע שלא חקרו בתיק, עשו רק את ההפקות האלה.
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
לא יודע. אוקי. עכשיו, אתה עובד רק עם התכתובות של אילן ישועה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני עובד רק עם הקובץ שקיבלתי
כרמל בן צור · נגדית
שהוא רק תכתובות של אילן ישועה עם כל מיני צדדים שלישיים נכון?
עומר יוחנן · נגדית
ממה שאני זוכר, כן
כרמל בן צור · נגדית
אין לך תכתובות של עורכים מול כתבים נכון?
עומר יוחנן · נגדית
לא, לא זכור לי, עבדנו רק על קובץ אחד
כרמל בן צור · נגדית
אין לך תכתובות של ישועה עם פוליטיקאים אחרים למשל?
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר, עבדתי רק על הקובץ שקיבלתי אותו
כרמל בן צור · נגדית
וזהו?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו שאלה, אתה נניח מקבל תאריך מסוים, לפעמים בתאריך הזה אנחנו רואים בתכתובות שיש שימוש בסיקור שלא קשור לנתניהו, קשור לגורם מסחרי, קשור לפוליטיקאי אחר את הדברים האלה מה הייתה ההנחיה לגביהם?
עומר יוחנן · נגדית
אני זוכר שביקשו ממני לבדוק האם יש שינויים שקשורים לנתניהו
כרמל בן צור · נגדית
רק נתניהו?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
מעניין, בסדר. עכשיו, אתה מתאר שב - 2019
עומר יוחנן · נגדית
סליחה, אני כן זוכר שהיו כמה תכתובות שדיברו על אחרים שהם נקרא לזה יריבים או מתמודדים מול נתניהו שגם אם אתה רואה ניסיון שמדרדרים אותם או זה, שגם זה,
כרמל בן צור · נגדית
אני אתן לך דוגמא, נניח שאתה עובד על יום מסוים ואתה רואה שביום הזה מהתכתובת נחזה להיות שיש פנייה של נפתלי בנט דווקא,
עומר יוחנן · נגדית
פנייה של?
כרמל בן צור · נגדית
נפתלי בנט ראש הממשלה לשעבר, אתה תלך להפיק מזכר? מה ההנחיה, או שאם הפנייה היא של גורם אחר אז לא?
עומר יוחנן · נגדית
אז בתכתובות בקובץ שקיבלתי היה שם תכתובות של אילן ישועה עם שאול אלוביץ', איריס אלוביץ', אבי אלקלעי וניר חפץ, היו שמות שחזרו על עצמם.
כרמל בן צור · נגדית
אוקי, בסדר, הבנו. אנחנו גם רואים מה המזכרים שהופקו וזה גם עונה על השאלה עכשיו, אתה אומר שב - 2019 מגיע העוזר של אלי אסייג נכון, מיכאל סיסו?
עומר יוחנן · נגדית
לא, הוא כבר היה ביאל"כ
כרמל בן צור · נגדית
לא, מגיע אליכם נכון? כך תיארת, תגיד לי אני קוראת מהריענון שלך, הוא אוסף קבוצה של כמה עורכי מזכרים,
עומר יוחנן · נגדית
אני זוכר סיטואציה שמיכאל סיסו מגיע ואומר שיש צורך בהשלמת חקירה שצריך לעשות שהם גם קשורות למזכרים ושאנחנו צריכים, עכשיו הקבוצה גדלה ועובדים על המזכרים.
כרמל בן צור · נגדית
ואתם בעצם חונכים דור חדש נקרא לזה, נכון?
עומר יוחנן · נגדית
לא יודע אם לקרוא לזה חניכה
כרמל בן צור · נגדית
אתה תיארת שאתה יושב איתם, מסביר להם מה לעשות ומציג להם מזכר לדוגמא
עומר יוחנן · נגדית
כן. כשאומרים לי תציג מה עשית, הצגתי מה עשיתי
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, והם כשהם עורכים מזכרים למי הם מעבירים אותם, אליך?
עומר יוחנן · נגדית
אני חושב שכל חד מאיתנו ריכז והעביר למיכאל סיסו
כרמל בן צור · נגדית
ריכז זה אומר שאתה עשית עליהם בקרה, פיקוח? או שאתה צינור?
עומר יוחנן · נגדית
לא, אני לא מסתכל לאנשים על המזכרים שלהם, אני לא משפיע על המזכרים שלהם, ממש לא.
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו,
עומר יוחנן · נגדית
יכול להיות שהם פנו אבל אני לא אומר לבן אדם מה לכתוב. יכול להיות שבן אדם מגיע ואומר רגע, אני רוצה הסבר איך אני נכנס לאתר אז אני מראה לו אבל אני לא נוגע לו במזכר.
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו, נניח שאתה עושה בדיקה כזאת, בדקת יום מסוים, תכתובת מסוימת, נכנסת לפסט פייג'ס אתה רואה כתבה שלילית על נתניהו, אתה מדפיס אותה? אתה מתייק אותה? האם זה לא רלוונטי לבדיקה שלך?
עומר יוחנן · נגדית
אני עושה את אותה פעולה גם אם זה חיובי וגם אם זה שלילי, אם זה לפי התכתובות,
כרמל בן צור · נגדית
לא, אם זה לא לפי התכתובות, פשוט כתבה שלילית, אתה רואה אותה
עומר יוחנן · נגדית
מה זאת אומרת כתבה, סתם,
כרמל בן צור · נגדית
נכנסת, ראית תכתובת רוצים להוסיף תגובה לידיעה כזאת וכזאת?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא נכנס לאתר פסט פייג'ס אם לא דרך ההסתכלות בתכתובות
כרמל בן צור · נגדית
אבל זו לא השאלה, אני אנסה להסביר את השאלה בסדר. עבדת על יום מסויים, תכתובת מסוימת בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
לשם הדוגמא, סתם, רצו להוסיף תגובה על ידיעה כזו וכזו, הלכת לחפש נכנס, לא נכנס? נכון? זו הייתה העבודה שלך?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
בזמן שאתה גולש לאתר פסט פייג'ס כדי לעשות את העבודה שהתבקשת כבדרך אגב אתה רואה ידיעה שלילית על נתניהו, לא עולה מהתכתובות, אתה מדפיס אותה, אתה לא מדפיס אותה?
עומר יוחנן · נגדית
כשאני נכנס לאתר פסט פייג'ס אז אני מחפש את הכתבה הספציפית שאליה מפנים, ברגע שאני רואה אותה, אותה אני מדפיס
כרמל בן צור · נגדית
וזהו?
עומר יוחנן · נגדית
אני מתייחס ספציפית לאותה תכתובת
כרמל בן צור · נגדית
וזהו?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
גם אם אתה רואה ידיעה שלילית אחרת זה לא במוקד הבדיקה שלך?
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר, אני לא זוכר שראיתי משהו אחר אבל אני נקודתית למה שראיתי שמה
כרמל בן צור · נגדית
אז זה בדיוק מה שנתבקשת לעשות, להיות צמוד רק לכתובות נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
כשאתה בודק נניח מצאת איזשהו פרסום אתה הולך לבדוק אם היו פרסומים בכלי תקשורת אחרים באותו אופן? דומים לפרסום הזה?
עומר יוחנן · נגדית
אני פעלתי רק לפי התכתובות,
כרמל בן צור · נגדית
לא, נניח ראית שעלתה איזה ידיעה מסוימת, נתניהו, עוד מעט אני אראה לך דוגמא, נתניהו פרסום פוסט בפייסבוק, עולה כתבה בוואלה, הלכת לבדוק, התבקשת ללכת לבדוק? הלכת לבדוק אם פורסם גם בכלי תקשורת אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
לא, לא התבקשתי לבצע את זה
כרמל בן צור · נגדית
ולכן גם ממילא לא עשית?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
אתה אומר אולי באיזשהו שלב לאורי קנר הבדיקה הזאת לא מספיקה? אתה שומע איזה שיח כזה?
עומר יוחנן · נגדית
לא, אני לא מקבל החלטות
כרמל בן צור · נגדית
אוקי. עכשיו, הקשר שלך הוא מול קנר ומול מיכאל סיסו נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
ואין מישהו אחר?
עומר יוחנן · נגדית
מה ההגדרה למישהו
כרמל בן צור · נגדית
איתם אתה מדבר, אתה הגורמים שאיתם אתה מדבר על העבודה הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
בכלל כעבודה?
כרמל בן צור · נגדית
על העבודה הזאת של הפסט פייג'ס? אלה הגורמים הרלוונטיים מבחינתך בפיקוד?
עומר יוחנן · נגדית
מבחינת פיקוד, עם חוקרים אחרים
כרמל בן צור · נגדית
פיקוד, פיקוד
עומר יוחנן · נגדית
מן הסתם, מעל קנר יש את מיכאל סיסו, יש את אלי אסייג
כרמל בן צור · נגדית
עם מי אתה מדבר אני שואל?
עומר יוחנן · נגדית
מה?
כרמל בן צור · נגדית
עם מי אתה מדבר?
עומר יוחנן · נגדית
ממה שאני זוכר ברוב המקרים אני דיברתי עם אורי קנר, עם מיכאל סיסו, שוב, אנחנו מדברים עם הפיקוד.
כרמל בן צור · נגדית
קנר וסיסו, זה הזיכרון שלך, כך אמרת גם בריענון בפרקליטות
עומר יוחנן · נגדית
לא, בסדר, אני שוב מדגיש ואומר מעל קנר וסיסו יש מפקדים שמן הסתם,
כרמל בן צור · נגדית
מעל זה מגיע עד המפכ"ל אבל עם מי אתה דיברת?
עומר יוחנן · נגדית
אז אני אומר, את שואלת עם מי דיברתי, זה מה שאני זוכר, יש לנו גם מפקד יאל"כ כמובן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור זו אמירה להיות לקראת סיום?
כרמל בן צור · נגדית
כן, אנחנו בהחלט לקראת סיום לגבי קנר או סיסו אתה יודע אם למישהו מהם יש איזושהי הכשרה בנושא תקשורת?
עומר יוחנן · נגדית
לא יודע, תשאלי אותם
כרמל בן צור · נגדית
מה אתה יודע על אתר פסט פייג'ס? כשנכנסת אליו, אם זה חוזר על מה שתיארת קודם לכן אז,
עומר יוחנן · נגדית
לא הכרתי אותו לפני כן, אני ממש,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
יש לך מה להוסיף על זה?
עומר יוחנן · נגדית
לא,
כרמל בן צור · נגדית
אם אין לך מה להוסיף, בסדר. אתה לא יודע מי מפעיל אותו, אתה לא יודע ממתי הוא קיים?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא יודע מי מעלה את התכנים לאתר הזה?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא יודע להגיד לי משהו על רמת האמינות והדיוק של האתר?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
נניח אם כתוב שעה מסוימת אתה לא יודע להגיד לי אם זה בהכרח מדויק, לא מדויק?
עומר יוחנן · נגדית
אני יודע להגיד לך שבפסט פייג'ס מה שראינו שאם לדוגמא היה כתוב, אני יוצא מנקודת הנחה שזה אתר מקומי כי אם אני אגיד היה כתוב שעה 12:00 או שתיים עשרה וחצי אז היה כתוב שורה למטה, ירושלים משהו כזה, פלוס 2 אז זה בעצם שתיים וחצי.
כרמל בן צור · נגדית
נכון
עומר יוחנן · נגדית
זה הדבר היחידי שאני,
כרמל בן צור · נגדית
אבל אתה לא יודע להגיד לי אם נניח כתוב השעה הזאת זה בהכרח השעה הזאת, אם זו שעה מדויקת, אין לך מידע על איך האתר הזה פועל?
עומר יוחנן · נגדית
זה אתר של צילומי מסך, אני לא יודע להגיד לך
כרמל בן צור · נגדית
לא יודע על המכניקה שלו. אתה יודע שיש למשל, אתה יודע מה זה העין השביעית? זה שם שאומר לך משהו?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, זה מן מגאזין ביקורת תקשורת כזה, אתה יודע שיש לו גם ארכיון של אתר וואלה?
עומר יוחנן · נגדית
לא, אני לא מכיר את העין השביעית
כרמל בן צור · נגדית
אתרים נוספים שעושים פעולה דומה לפסט פייג'ס למשל אתר בשם ווב אר. קייב. נתקלת?
עומר יוחנן · נגדית
לא מכיר
כרמל בן צור · נגדית
תכיר עוד מעט כי אני אצטרך להראות לך משהו פוליטיקאים אחרים אתה לא התבקשת להסתכל גם כשזה עולה בתכתובות נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני התבקשתי להתייחס אך ורק לדברים של שבאותן תכתובות
כרמל בן צור · נגדית
וגם אם התכתובות מעלות סיקור בעניין פוליטיקאים אחרים לא זו הבדיקה, הבדיקה היא נתניהו נכון?
עומר יוחנן · נגדית
הבדיקה הייתה גם במקרים שבהם לדוגמא היה סיטואציה,
כרמל בן צור · נגדית
לא, לא, אני אדייק את השאלה רק כדי שנהיה מיושרים בסדר? אם יש בקשות מצד פוליטיקאים אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
אם יש בקשות?
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
התכתובות עצמם היו ממה שאני יודע משאול, לא זוכר שראיתי פוליטיקאי שפנה בתכתובת לאילן ישועה, לא חושב שהם היו בתכתובות, לא היו בתכתובות הכוונה כמישהו ששלח את ההודעה, לא כמישהו שדיברו עליו בתוך הודעה.
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, החומר החדש אולי גם לא היה מולו עכשיו אני רוצה לעבור איתך כמובן לא על כל המזכרים שהכנת, ממש נעשה מדגמי רק בשביל להבין כמה עקרונות על הבדיקה בסדר? אני אציג לך מזכר שלך זה ברקוד 2938 מכתב כבודכם אצלנו עם פריט 119 המזכר הזה פוסט שמעלה נתניהו לפייסבוק, אתה זוכר? בדקת בעניין הזה כך נראה המזכר נכון? ככה נראים המזכרים בגדול, זו התבנית נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון, הפסקה הראשונה זה אותו משפט רק השינוי זה התאריך והשם איך זה מסומן, שלוש שורות הראשונות הם אותו דבר בכל המזכרים.
כרמל בן צור · נגדית
ואז נראה מה אתה עושה, אתה בעצם מתאר את התכתובת נכון? אתה לא מעתיק אותה מילה במילה כי אתה מצרף, אתה עושה פה איזה מן סיכום שהוא עיבוד שלך נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב. נכנס לאתר פסט פייג'ס נכון? מחפש בגוגל,
עומר יוחנן · נגדית
זו גם כן פסקה שברובה חוזרת על עצמה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, אנחנו רק רואים את הפעולות. נכנס לפסט פייג'ס מחפש בגוגל, מאתר כתבה שפורסמה בוואלה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
ואת כל הדברים האלה אתה מצרף את כל מה שמצאת כצרופות למזכר שלך נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
זו התכתובת, אתה מצרף את פסט פייג'ס נכון?
עומר יוחנן · נגדית
נכון
כרמל בן צור · נגדית
ואתה מצרף את הכתבה, אנחנו לא מתעמקים, אנחנו רק רואים את העיקרון, מצרף את הכתבה. נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב. כשאתה עושה גוגל אתה רואה שאותו דבר או דברים דומים עלו בכלי תקשורת אחרים? כבר נכנסת לגוגל, פסט פייג'ס הבנתי, הסתכלת על וואלה,
עומר יוחנן · נגדית
ביקשו ממני לחפש את הכתבה בוואלה עצמה
כרמל בן צור · נגדית
בוואלה עצמה, זאת אומרת לכן לא במקומות אחרים?
עומר יוחנן · נגדית
לא במקומות אחרים, לחפש באתר וואלה עצמו
כרמל בן צור · נגדית
רק נפנה ל... 30 כבודכם זה הפרסומים האחרים
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר במידה והייתי צריך, אם הייתי צריך להדפיס גם מאתרים אחרים זה היה בא לידי ביטוי במזכר.
כרמל בן צור · נגדית
אז לא ביקשו ממך?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
ואתה חושב שזה רלוונטי?
עומר יוחנן · נגדית
לא אני מקבל את ההחלטות
כרמל בן צור · נגדית
לא אתה מקבל את ההחלטות, בסדר. עכשיו, ברקוד נוסף 2934 אצלנו זה פריט 133 עם זה זה מתכתב, מבקשים לפרסום תלונה שהוגשה נגד מני נפתלי, המערכת לא מוצאת אימות לידיעה ולכן זה לא עולה בסדר? יש בקשה שהיא לא נענית בסדר? אני רק רוצה לשאול על הטרמינולוגיה פה, תראה אתה כותב בשורה השנייה, נעשה ניסיון לביצוע שינוי בסיקור התקשורתי באתר וואלה בעקבות התערבות חיצונית, רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אנחנו צריכים להבין בעצם שאם לא צירפת כלום פירושו של דבר לא מצאת, לא קיים נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אפשר לראות?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אלה המזכרים שהתנגדתם להגשתם?
כרמל בן צור · נגדית
אנחנו רק רוצים להבין את מתודולוגיית הבדיקה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל מה יש להבין את המתודולוגיה של הבדיקה אם המסמך הוא לא ראייה? את שואלת אותו על הסיקור שהוא עושה ועל מה שהוא רושם וזה לא בפנינו אז מה זה נותן לנו?
משה בר-עם · נגדית
איך נתייחס גם בסיכומים אם יעלו טענות שהם לא בפנינו?
כרמל בן צור · נגדית
אני מקבלת, זה נתון בכתב האישום
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בכל מקרה גברתי צריכה לסיים.
יעל שחף · נגדית
כבודכם אם חברי מסכימים אני מציעה פשוט להגיש את המזכרים
כרמל בן צור · נגדית
ניסיון יפה
אסף עיסוק · נגדית
בדיוק לצורך הזה היה צריך להגיש אותם אבל בסדר.
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו פריט אחרון אני רוצה רגע להראות לך, אצלנו זה פריט 110 ואצלך זה ברקוד 2941 אני רוצה לראות מה מצאת ולא מצאת ולהבין את מוגבלות הבדיקה. אפשר לראות בבקשה? תסתכל בבקשה מולך, אתה מחפש לראות פסט פייג'ס לגבי תכתובת שנוגעת לטקסט של ניר ניר חפץ: אתה רואה? לגבי דברים שאומר נתניהו, הוא שוגה בלשונו, אתה רואה? תיקן את עצמו באותו משפט מ - 1977 ל - 1997 אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
זו הבדיקה שלך בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו אני רוצה להראות לך מה אתה מצרף אתה מצרף פסט פייג'ס הנה אתה רואה את זה פה? נתניהו שוב מתבלבל, בניתי את הר חומה ב - 1977
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
מעבר לזה תחזור למזכר שלך אתה רוצה לראות אם הכותרת הוסרה, תראה מה אתה כותב, על מנת לבדוק האם כפי שעולה מהתכתובת הנ"ל הוסרה הכותרת בכתבה, נכנסתי לאתר פסט פייג'ס הזנתי את התאריך באותו היום בשעה כך וכך, נראה שאין כל זכר לכתבה. כך אתה כותב. אתה עשית גוגל, חיפשת את הכתבה הזו כמו שתיארת שעשית ביחס לכל אחת מהבדיקות שלך?
עומר יוחנן · נגדית
אם זה לא במזכר אז כנראה לא עשיתי
כרמל בן צור · נגדית
למה לא? אמרת שזו הייתה ההנחיה שקיבלת לעשות גוגל, לחפש את זה בגוגל
עומר יוחנן · נגדית
יכול להיות שפספסתי את העניין של לעשות גוגל
כרמל בן צור · נגדית
מישהו, קנר או מישהו העיר לך חסרה פה הכתבה? למה לא עשית גוגל?
עומר יוחנן · נגדית
אם היו מעירים לי אז הייתי עושה מזכר נוסף על אותו דבר
כרמל בן צור · נגדית
זאת אומרת לא קיבלת הערות מהסוג הזה, חסר פה ככה, חסר פה ככה?
עומר יוחנן · נגדית
אני אומר, אני לא, אם אין מזכר שהוא מוסיף לזה אז לא העירו לי על זה
כרמל בן צור · נגדית
אז אין. אני רוצה רגע להראות לך מה עולה בגוגל אם היית עושה כי זה גם רלוונטי למה שאתה כותב פה, אנחנו עשינו גוגל, נ/753 זו הכתבה, אפשר לראות אותה בבקשה, תסתכל, נרד לשעה שלוש, בבקשה, נתניהו שוב שגה, הקמתי את שכונת הר חומה, אתה רואה? זה מה שחיפשת נכון?
עומר יוחנן · נגדית
זה בשעה שלוש, אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אבל אתה רואה שגוגל היה נותן לך את הכתבה ולכן אתה אומר אולי שכחתי, לא עשיתי גוגל ביחס לזה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
לא ביצעתי גוגל, יכול להיות שלא ביצעתי גוגל כי פספסתי לעשות את העניין של,
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, אני רק מנסה להבין, הכל בסדר, לגמרי בסדר אבל מתקנים, אז זו הכתבה הרלוונטית נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו תראה,
עומר יוחנן · נגדית
זה כתבה? אני שואל
כרמל בן צור · נגדית
אני אסביר לך, אתה שואל שאלה מצוינת. תראה זה משהו שמכונה יומן בחירות, אפשר לעלות רגע למעלה בבקשה? אתה רואה יומן בחירות? רואה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
איך זה עובד? כל פעם מגיעה ידיעה בשעה יותר מאוחרת והיא דוחקת למטה, אתה יכול לראות את השעות דוחקת כרונולוגית, דוחקת למטה ידיעה בשעה מוקדמת יותר, אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
אתה מבין? רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
עכשיו אתה רואה בשעה שלוש את מה שחיפשנו, נכון? זה עמד במוקד הבדיקה שלך, נתניהו שוב שגה
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
טוב, עכשיו בוא נחזור למה שאתה צירפת למזכר שלך, את עמוד הבית לשעה 5:31 שעון מקומי, בוא תראה, אתה רואה את הכותרת הראשית, נתניהו אם היה ראש ממשלה לא תקום מדינה פלסטינית, אתה רואה? אתה נכנסת לראות מה הכתבה הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
לא
כרמל בן צור · נגדית
בוא אני אראה לך מה זה? עכשיו תראה,
עומר יוחנן · נגדית
זה צילום מסך
כרמל בן צור · נגדית
כן, אבל יש חוץ מפסט פייג'ס יש עוד דברים בחיים, למשל
עומר יוחנן · נגדית
אבל אני במזכר כותב שלא עשיתי חיפוש בגוגל
כרמל בן צור · נגדית
לא, אבל כן כתבת שאין כל זכר לכתבה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
בפסט פייג'ס
כרמל בן צור · נגדית
כן
עומר יוחנן · נגדית
אני משווה, תעלי בבקשה לפסט פייג'ס של 4:20 וזה, בין זה ואז חוזרים חזרה, תחזרי בבקשה ל - 5:21
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא מוצא את זה פה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
פה אני לא מוצא את זה
כרמל בן צור · נגדית
זה יותר גרוע, זה הפך לכותרת ראשית, בוא אני אראה לך, חכה בוא תראה
עומר יוחנן · נגדית
רגע, כותרת ראשית, היא כותרת שונה לגמרי
כרמל בן צור · נגדית
בוא תראה, רק שנייה, סבלנות. עכשיו תראה, יש אתר שקוראים לו... אתה אומר לי לא עבדתי איתו נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא מכיר אותו
כרמל בן צור · נגדית
לא מכיר, אז אני אסביר לך, ההבדל בינו לבין פסט פייג'ס הנה אתה יכול לראות וחברתי פה תעזור לי תוך כדי והיא תראה לך איך זה עובד, ההבדל הוא, הוא פחות, יש לו פחות דגימות ביום, לא לכל הימים יש דגימות אבל כשאתה מוצא אתה יכול להיות כמו גולש באתר בסדר? זה לא צילום מסך, אלא האתר הוא... אתה יכול כאילו לגלוש בסדר? ולראות מה נפתח. אז עוזרת לי חברתי, אנחנו נכנסים לשנת 2015 ואנחנו מזינים את חודש מרץ ואנחנו בוחרים ב - 16 במרץ ואנחנו מוצאים שעה קרובה שזה 4:59
בועז בן צור · נגדית
זה מודגם גם על המסך
כרמל בן צור · נגדית
בפרוטוקול אנחנו עושים את התהליך ביחד עם העד. עכשיו אנחנו נקבל את האתר בשונה מפסט פייג'ס כאתר גליש, בסדר? עוד מעט אני אשאל אותך גם על הכותרת הראשית אבל בינתיים אתה רואה נתניהו אם יהיה ראש ממשלה לא תוקם מדינה פלסטינית, מה שראינו קודם, היה בפסט פייג'ס שלך נכון?
עומר יוחנן · נגדית
כן
כרמל בן צור · נגדית
אתה זוכר שהראיתי לך את הכותרת הזאת?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי, ואז ברחה למטה
כרמל בן צור · נגדית
נכון, זה הפסט פייג'ס השני שאתה צירפת זוכר?
עומר יוחנן · נגדית
אוקי
כרמל בן צור · נגדית
בוא נלחץ על הכתבה, נתניהו אם אהיה ראש ממשלה לא תקום מדינה פלסטינית. שים לב, לעלות למעלה בבקשה, יומן בחירות אתה רואה? לרדת, שים לב צו נגד קלטת שמפיץ הליכוד זה הופך להיות הכותרת כי זה שעה מאוחרת יותר והנה הטקסט שחיפשנו קודם עם הר חומה, אתה רואה?
עומר יוחנן · נגדית
כן
אסף עיסוק · נגדית
חברתי בעצם מראה, כשאמרת שזה הפך להיות כותרת ראשית באתר התכוונת שהוחלפה התמונה שהם ביקשו להוריד ושמו תמונה עם ציטוט של נתניהו לפני מערכת בחירות ובתוך הכתבה יש את אותה משהו שהיה בפסט פייג'ס בכותרת הראשית וזה אומר שזה נמצא בראשית שלה אתר?
כרמל בן צור · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני לא מבינה משהו אחר, לא הבנתי בכלל מה השאלה אליו?
בועז בן צור · נגדית
תראה בכל מילה שאמרת, מה שעשית עכשיו זה לא ראוי.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
סליחה עורכת דין בן צור מה בסוף גברתי שואלת? גברתי מראה לו כך וכך אבל מה השאלה אליו?
כרמל בן צור · נגדית
מכיוון שאנחנו רוצים להראות איך עבדה הבדיקה היה צריך למצוא את הדבר הזה, העד בהגינותו אמר אני שכחתי לעשות גוגל, אנחנו מראים שבאמצעות כלי בדיקה נוספים נגישים מהבית, לא רכשנו תוכנה מיוחדת אפשר היה להבין וגם למצוא, זה הכל.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל הוא מאשר שהוא לא עשה
כרמל בן צור · נגדית
בסדר, יש לזה משמעויות גברתי
ז'ק חן · נגדית
ולכן מה שכתוב בכתב האישום הכתבה סולקה הוא לא נכון בהתבסס על,
אסף עיסוק · נגדית
לא כתוב בכתב האישום שהכתבה סולקה, זה כתוב במזכר של העד.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
גברתי סיימה איתו?
כרמל בן צור · נגדית
שאלות אחרונות, ממש חמש דקות, לא יותר
עומר יוחנן · נגדית
אני רק רוצה להדגיש את ההערה שנאמרה פה, כתבתי הכתבה סולקה?
כרמל בן צור · נגדית
אמרת אין כל זכר לכתבה
עומר יוחנן · נגדית
אין כל זכר לכתבה, לא אמרתי הכתבה סולקה זה. 1 2 זה רק ממחיש, מה שהצגת פה לדעתי זה רק ממחיש שהעבודה הייתה טכנית נטו, הלכת,. ראית, הלכת ראית.
בועז בן צור · נגדית
הוא צודק
כרמל בן צור · נגדית
בסדר
אסף עיסוק · נגדית
לדעתנו זה גם ממחיש משהו אחר.
כרמל בן צור · נגדית
עו"ד עיסוק
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
סליחה, לא צריך להתווכח עם העד, העד עונה לשאלה ואי אפשר להתווכח עם העד.
אסף עיסוק · נגדית
בסדר, הערה לא קשורה
כרמל בן צור · נגדית
ולא במקומה
בועז בן צור · נגדית
רק משפט אחד, שיש כותרת וואלה בבחירות שאומרת נתניהו בניתי את הר חומה ב - 77 סליחה,, 97 והדיון שנתניהו שוב שגה כשאותו משפט הוא אמר בניתי ב - 77, סליחה 97 על זה שוב טעה, שוב מביך? אולי יש לזה גם קצת מהות מאחורי העניין הזה? אפשר להבין מה המשמעות של האתר שכותב דברים ג'יבריש מהסוג הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו רוצים לסיים עם העד
כרמל בן צור · נגדית
אתה לא התייחסת, מכיוון שעשית בדיקה טכנית לא התייחסת למהות הדברים, מה המשמעות של לפרסם ידיעה כזו, ניר חפץ, לא התייחסת? הכותרת שראינו קודם ב... הכותרת זו מתקפה ארסית נגדנו, בנט ולפיד נאבקים באובדן הקולות, אם אפשר להראות לו רגע, שאלה אחרונה. אני אומרת לך שזה גם עולה בתכתובות, יש לזה ביטוי בתכתובת בין אילן ישועה ליינון מגל, לא עסקת בכותרת הזו, לא הכנת מזכר לגביה נכון?
עומר יוחנן · נגדית
אני לא זוכר שראיתי תכתובת כזו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אמרו לו לחפש רק לגבי מר נתניהו, זה מה שהוא אמר נכון?
כרמל בן צור · נגדית
וזו צרתנו בתיק, בסדר, תודה רבה. אנחנו סיימנו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תודה לגברתי. אין חקירה חוזרת?
יעל שחף · נגדית
לא. כבודכם אנחנו רק רצינו, הכנו את הקובץ מקבץ צרופות למזכרים שערך העד וסימנו אותם.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אלה המסמכים שהיו אמורים להיות מוגשים אתמול בלי המזכרים?
יעל שחף · נגדית
כן, כן, אז הוצאנו וגם,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
את העד אפשר לשחרר?
יעל שחף · נגדית
כן, סליחה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תודה רבה לך, שתהיה לך שנה טובה
עומר יוחנן · נגדית
שנה טובה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
סימנתם אותם?
יעל שחף · נגדית
כן, סימנו אותם אבל העברנו לחברינו רשימה, הם ביקשו לעבור עליהם שוב אז אנחנו רק נבקש לשריין את,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני רשמתי בהחלטה אתמול שיוגשו מסמכים נוספים.
יעל שחף · נגדית
אז אפשר רק את התפים?
אסף עיסוק · נגדית
אם אפשר לשריין
יעל שחף · נגדית
זה מ - ת/937 עד,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל אם גברתי לא מגישה את זה כרגע אין לנו מה לעשות עם זה.
בועז בן צור · נגדית
זה בכפוף לבדיקה שלנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז תבדקו ואז תגישו, לא נגיש ואז נתחיל להוציא.
יעל שחף · נגדית
אין בעיה, כפוף לבדיקה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
רגע, אני לא אקבל משהו כדי להוציא ממנו אחר כך, תשאירו אצלכם, תבדקו
משה בר-עם · נגדית
יתקבל אישור ואז תגישו. תבדקו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תבדקו, אם לא תהיה בעיה, אני לא רוצה לקבל מסמכים שאחר כך אני אצטרך להוציא מהם חלק בסדר?
יעל שחף · נגדית
כן, בסדר, זה רק מבחינת סימון
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז תשאירו אצלכם כרגע
יעל שחף · נגדית
ונסמן מחדש, רק לגבי הסימון כי כבר סימנו אותם אבל בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בואי תגידי לי מה סימנתם כדי שבעד הבא
יעל שחף · נגדית
זה ת/937 עד ת/965
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זהו?
יעל שחף · נגדית
ואם צריך להוציא משהו אז נוציא
אסף עיסוק · נגדית
העד הבא יתחיל מ - ת/966.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בסדר, כל זה שייך לעד הזה ובזה נחה דעתכם?
אסף עיסוק · נגדית
ושאלה כללית, אנחנו דיברנו עם חברינו כי יהיו עוד כמה עדים עם מזכרי פסט פייג'ס והצענו הצעת ייעול שאנחנו נשלח להם לפני את רשימת המזכרים כמובן ולכבודכם נכין עותק אחד שהוא מוכן לסריקה, לחסוך הדפסות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תכינו שני עותקים כי אחד הולך לסריקה ואחד נשאר אצלנו.
אסף עיסוק · נגדית
שני עותקים, בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עכשיו רק כמה עניינים לפני שאנחנו ממשיכים. קודם כל אני מזכירה שהיום יש לנו ישיבת שופטים אז מסיימים קצת לפני שלוש למי שלא זוכר, אני מזכירה. דבר שני, למחרת יום הכיפורים ב - 26 בספטמבר לא יהיה דיון, תרשמו לפניכם, אנחנו נאלצים לבטל אותו. יום הבחירות לרשויות המקומיות 31 באוקטובר עד כמה שאני מבינה זה אמור להיות יום שבתון, אז צריך, כרגע קבוע שם דיון אז צריך לבטל אותו אז תרשמו לפניכם גם את זה. שאלה נוספת לפני העניין הבא, עדותו של מר אלקלעי כמה זמן אמורה להימשך?
יהודית תירוש · נגדית
הראשית שלו כבודכם היא יום וחצי בערך.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
והנגדית כמה?
בועז בן צור · נגדית
חברי חוקר ואנחנו נשלים קצרות ככלל,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה אומר שבשבוע הבא אנחנו מסיימים איתו? יש לנו חצי יום היום ויש לנו מחר.
ז'ק חן · נגדית
חברתי אמרה שבין יום ליום וחצי.
יהודית תירוש · נגדית
לא, אמרתי שיום וחצי
ז'ק חן · נגדית
עכשיו עדכנת ליום וחצי?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי אני אבהיר למה אני שואלת, אנחנו צריכים יום ל - 144 להשלמה של 144 בשבוע של יום הכיפורים יש לנו את יום הכיפורים, את היום שבוטל ונשאר יום רביעי ה - 27 בספטמבר אולי זה יום מתאים לסיים את כל העניינים שנשארו ל - 144 אם זה מסתדר עם העד. אז נראה איך מתקדם עם העד אבל בהנחה שאנחנו נסיים איתו,
ז'ק חן · נגדית
חברתי אמרה יום וחצי אז זה אמור להספיק
עודד שחם · נגדית
זו הייתה ההערכה של אדוני ב - 144
ז'ק חן · נגדית
נכון, אבל הבעיה היא
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אם זה יתקצר אפשר יהיה לעשות את ה -, 144 אם בסוף
ז'ק חן · נגדית
קיצרנו את החקירה שלנו, הארכנו אותה שוב, קיצרנו, הארכנו, אנחנו היום נמצאים לפי המפתח, זה מפתח מאוד גס, כלל אצבע, בשלושה ימי חקירה נגדית אבל מהניסיון אנחנו יודעים שתוך כדי התקדמות המגמה היא תמיד לקצר אז לכן אני מניח,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לכן אני אומרת שאם,
יהודית תירוש · נגדית
אבל אני כן רוצה להזכיר לגברתי דבר שאמרתי בהתחלה שב - 20 לספטמבר שזה יום רביעי הבא העד לא יוכל להיות כי כרגע,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
לא זכרתי.
יהודית תירוש · נגדית
כי זה יום שהוא בבית משפט... זה לא משהו שהוא יכול לשנות.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה יום רביעי הבא? אז אולי נעשה הפוך, אז אולי את ה - 144 נעשה אם אנחנו יודעים שיום רביעי שהוא ודאי לא יעיד בו,
יהודית תירוש · נגדית
אפשר לבדוק איתו ולראות אם השתנה משהו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז אולי ננצל את אותו יום רביעי לעשות את ה - 144 ואז הוא יסיים בשבוע של יום הכיפורים. כמה זמן אתם מעריכים את הדיון?
ז'ק חן · נגדית
כבודכם אני אגיד לכם כדי שחברתי גם תתכונן שתדעו על מה מדובר, יש מספר נושאים פתוחים שחלקם נותר פתוח וצריך לסגור כדי לברך את המוגמר בהנחה שאנחנו על דרך המלך, יש נושאים אחרים שהם, אנחנו חשבנו שלא נזדקק להם ומסתבר שאנחנו צריכים מחדש לחשוב עליהם ועל ההשלכות שלהם על ההסכמות שלנו ב - 144 לעובדות ולמסמכים, משום שהם משנים את התמונה הראייתית שהייתה לנו כשניהלנו את הדיונים לפי 144, הדוגמא הבולטת הקטנה ביותר והקצרה ביותר אבל יש עוד דוגמאות זה למשל, וצירפתי בעניין הזה גם אסמכתא שהייתה הסכמה לוותר על עדותה של ברוריה מנדלסון ממנה נגזרה גם ההתייחסות שלנו לגבי עובדות ועדים אחרים והנה חלף זמן ולמרות שההסכמה הזו כתובה וצירפתי את זה כנספח לתגובה שלנו בעניין הזה, אז המדינה הודיעה שהיא מביאה את ברוריה מנדלסון. עכשיו,
יהודית תירוש · נגדית
אנחנו לא עושים כרגע את הדיון
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל אני נתתי דוגמא. עכשיו הדיון בעיני רוחי ויש כמה נושאים כאלה וחלקם יותר גדולים, ואיזה עדים יעידו ואיזה עדים לא יעידו והכל ובסוף נתכנס לעולמות הפררוגטיבה ולא פררוגטיבה ומה נעשה ולא נעשה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה הערכת הזמן עו"ד חן?
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל מכיוון שיש הרבה נושאים וחלקם גדולים יותר אז השאלה לאיזה כיוון הדיון ילך? כי אם הדיון הולך לכיוון שחברתי רוצה לקחת את זה פררוגטיבה וזהו, ואני שוברת את הכלים ולא משחקת יותר אז בסדר
עודד שחם · נגדית
מר חן אנחנו כבר קיימנו דיונים כאלה
ז'ק חן · נגדית
אז אנחנו חוזרים אחורה, אם זה הכיוון.
עודד שחם · נגדית
לא נאמר שאנחנו חוזרים אחורה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו משלימים
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל דיון יכול לקחת גם כיוון אחר שאפשר רגע שנייה אחת לראות את הדברים בנחת, אז היה אירוע, לא היה אירוע?
כב השופט ע' שחם · נגדית
' זה לא היה איך שהדברים התנהלו עד עכשיו מר חן?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בנחת.
ז'ק חן · נגדית
אני מזהיר את עצמי.
משה בר-עם · נגדית
כמה זמן, זו השאלה?
ז'ק חן · נגדית
אבל שוב, השאלה לאן זה הולך.
יהודית תירוש · נגדית
לעניין הזמן אני כן רוצה להגיד, ראשית דיוני 144 שהתנהלו בפני כב' השופט עודד שחם: היו די נחת לטעמי
ז'ק חן · נגדית
מאוד בנחת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני בטוחה שהיו מאוד בנחת
ז'ק חן · נגדית
עד שהתהפכת. עכשיו השאלה איזה
יהודית תירוש · נגדית
לא התהפכנו
עודד שחם · נגדית
אין סיבה שזה לא ימשיך כך.
ז'ק חן · נגדית
אחרי ההתהפכות?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד חן בנחת אמרנו.
יהודית תירוש · נגדית
כך היה גם בדיוני 144 הקודמים, כב' השופט שחם ביקש מאיתנו דברים ואנחנו עשינו עבודה ובדיון הקודם ביקשנו את עו"ד חן לפנות אלינו לפני דיון 144 כדי להניח בפנינו את התהיות, את השאלות, איזה עדים הוא מדבר כדי שאנחנו באמת נהיה ערוכים לבוא עם תשובות, וזה עדיין לא קרה אז אני חוץ מהנושא של ברוריה באמת אני אומרת בכנות, חוץ מהנושא של ברוריה שיש לי עליו, גב' מנדלסון סליחה, חוץ מהנושא הזה שיש לנו תשובה לגביו ואנחנו נסביר, חוץ מהנושא הזה,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
גברתי לא יודעת במה מדובר?
יהודית תירוש · נגדית
אנחנו לא יודעים על מה חברי, על מה... כמו שחברי נוהג להגיד ולכן אנחנו מבקשים כדי שהדיון יהיה יעיל, כדי שנכין את עצמנו כמו שהכנו את עצמנו לקראת דיוני 144 שחברי יעביר לנו משהו שנבין מה אנחנו צריכים לבדוק, עם מה אנחנו צריכים לחזור בנחת ובטעם ולכן אני לא יודעת להגיד שכבר ביום רביעי הבא כי אני לא יודעת מתי חברי יעביר לי... לבדוק את הדברים בצורה רצינית, אני שואלת, אני לא יודעת כי חברי התבקש לעשות את זה כבר קודם ולא עשה, עכשיו אני שואלת אם הוא יעשה את זה ונוכל לבדוק את הדברים ולעבור על הדברים נוכל להיות מוכנים ליום רביעי הבא, אחרת יש עוד אפשרות שביום רביעי הבא נביא חוקרים אחרים שכבר גם מוכנים ונעשה את הדיון כמו שבית משפט הציע.
ז'ק חן · נגדית
הייתה פעם רצועה בימי הרדיו שהשם של האשם תמיד אז עוד פעם, עכשיו אני אשם לזה שלא בוחנים אז יש תשובה למה שהיא אמרה, אבל יש תשובה למה שהיא אמרה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקי
ז'ק חן · נגדית
ראשית אני שוב אעביר את הנושאים, שוב אעביר את הנושאים שהיא מכירה היטב היטב היטב, הדבר היחיד אני אזכיר שאת לא, אולי לא שמת לב אליו וגם אותו אני אבהיר לך ליתר ביטחון אבל את כל הנושאים היא מכירה משום שיש בקשות ותגובות פתוחות בבית המשפט לגבי הנושאים האלה והיא הגיבה או ביקשה ואנחנו הגבנו, לכן היא יודעת אז ההיתממות חברי לא העביר ולא העביר זה לא במקום, היא יודעת הכל.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מר חן אמרנו בנחת.
ז'ק חן · נגדית
אבל אני אעשה לה סדר, אני אעשה סדר, למה להוות מחלוקת, אני אעשה לה סדר ואשלח לה עוד השבוע וארענן את זיכרונה מה הנושאים שנותרו פתוחים, מה התוספת שבפעם האחרונה דיברנו עליה שוב במסגרת, אנחנו באים גלוי, פתוח הכל, שנראה לנו שיש כמה עדים שנפלו על רצפת חדר העריכה, בין אלה שהודע לגביהם שמוותרים עליהם לבין אלה שהודע שהם יעידו בכל זאת, יש פער. יכול להיות שהטעות היא אצלנו, יכול להיות שהטעות היא אצלם, נעביר להם גם רשימה, זה הדבר היחיד שאין בבקשות שהוגשו לבית משפט. נעביר רשימה של אותם עדים ונקבל תשובה, זה יהיה השבוע, בשביל להכין את, לבדוק את העדים האלה חמישה או שישה עדים לא צריך אפשר גם במוצאי כיפור בחמש דקות.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד חן מה שצריך זה שלשני הצדדים יהיה ברור על מה מדברים באותה ישיבה. זה מה שצריך, מאחר שאתם יודעים על מה אתם רוצים לדבר אז גם אם הם כבר קיבלו את זה תבהירו להם שוב במה מדובר
ז'ק חן · נגדית
נעשה סדר
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
ככל שאתם יכולים להיות ערוכים, עו"ד תירוש ככל שאתם יכולים להיות ערוכים אנחנו נעשה את זה ב - 20 לחודש, ככל שאתם יכולים להיות ערוכים ל - 144, ככל שלא תוכלו להיות ערוכים תביאו עדים אחרים באותו עד או עדים אחרים באותו יום בתיאום עם ההגנה ונעשה את זה אחר כך, בסדר? אחרי יום כיפור או אם צריך שבוע אחרי נעשה שבוע אחרי, בכל אופן נכניס את זה לאיזושהי מסגרת עוד משהו? נשאר לנו מאתמול הקלסר של, המיילים לדעתי עו"ד חן ביקש שיהיו ב - 144.
יהודית תירוש · נגדית
אני אומרת, אין שום קשר, 144 זה דיוני הסכמות זה הדיון, המיילים שאני מבקשת להגיש עם עד תביעה שהוא צד להם הם לא חלק מדיוני הסכמות, אילו מיילים שהעד הוא צד להם ואני מבקשת להגיש אותם וחברי מנסה לקשור את זה, לא מבינה למה, לדיוני 144 והדברים אינם קשורים ולכן אני מבקשת להגיש אותם, לא הגשנו אותם בחקירה הראשית כי חברי ביקשו לעבור עליהם למרות שבמזכר,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מיילים של מי זה?
יהודית תירוש · נגדית
אז אני אסביר
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
של איזה עד, רק של איזה עד?
יהודית תירוש · נגדית
העד יינון מגל שהעיד אתמול יש לו כתשעה שרשורי מיילים, אחד מהם הוגש על ידי ההגנה אז אנחנו בשמונה שרשורי מיילים שהוא צד להם. אותם מיילים ניתנו לו לקריאה בריענון ונמסרו לחברי עוד במזכר ריענון, כתבנו להם שהם הוצגו לעד לקריאה. לא ביקשנו את תגובתו, לא ביקשנו את גרסתו, אנחנו מגישים אותם IS AS זה מיילים ואני יכולה להראות אותם לבית משפט שיש שם פניות מישועה, תמונות שמועברות אליו, בקשות שמועברות אליו, לעיתים דברים שהוא כותב גם קצרים ביותר ואנחנו ביקשנו להגיש את זה עוד בתום החקירה הראשית. כמקובל, כמו שעשינו אגב, אצל אילן ישועה ועדים אחרים. חברי בסוף החקירה הראשית אמרו אנחנו לא זוכרים באיזה מיילים מדובר, תגידו לנו, הפנינו אותם למזכר וביקשנו מהם להגיד את עמדתנו, חזרו אלינו עכשיו, בעצם אתמול עם עמדה סופית שהם מתנגדים להגשה ואני מבקשת להגיש אותם והדבר לא קשור כלל לדיוני 144, זה לא קשור בגלל שזה, עוד פעם, זו בקשה שהיא טריוויאלית קבילות של מסמך, מסמך קביל עם עד שמגיש אותם, אין שאלה שהוא צד להם,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
ההתכתבויות של מר מגל עם מי?
יהודית תירוש · נגדית
עם אילן ישועה, אלה ההתכתבויות.
בועז בן צור · נגדית
שאף אחד לא נשאל לגביהם אבל,
ז'ק חן · נגדית
כבודכם לגבי חלק מהמיילים בכלל אף אחד לא נשאל עליהם ויש לנו טענות בעניין הזה ואפשר שנתחיל לעשות את הוויכוח. החיבור ל - 144 היה לשם היעילות שזה נחמד ומכיוון אחר לגמרי, הכיוון האחר לגמרי זה שאנחנו וזה הרוח הטובה שחברתי דיברה עליה ואני חושב שגם הם וגם אנחנו הוכחנו את זה בדיון בפני כב' השופט שחם שכשבאים ושמים את כל הסוגיות אז אפשר כבר מתוך אותו מקום להסכים ולייתר ויכוחים ולייתר דיונים וכו', לכן חשבנו שזה כרוך, חברתי רוצה לעשות את הדיון על זה בנפרד? קודם כל על ראשכם אני אקבל למרות ההתנגדות ואחר כך בואו נראה תפתחו את... ב - 144 היינו כבר בסרט הזה, לא ניפול בזה פעם נוספת, זה לא ניפול בזה פעם נוספת, אנחנו ממש מרגישים יש לנו תחושות קשות כי למשל אני אתן לכם דוגמא, באו ואמרו לנו ואומרים את זה כבר חודשים יש מספר עדי תביעה שאנחנו קראנו להם העדים השבועיים וזה גורם לנו נזק ראייתי כי אנחנו לא יכולים לדבר איתם במשך תקופה מאוד ארוכה של המשפט שאנחנו שוקלים לא להביא אותם וחברתי אפילו הוסיפה ואמרה אנחנו גם לא מאמינים להם ולא נביא אותם וזו הסיבה וניתן לכם הודעה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל עכשיו הדיון הוא על 144
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל זו דוגמא כי זה דומה, כי זו תמונת הראי.
משה בר-עם · נגדית
למה אי אפשר לעשות את זה ב - 144 זאת אומרת אם לא תהיה הסכמה,,
ז'ק חן · נגדית
בדיוק
יהודית תירוש · נגדית
קודם כל זה לא דומה וזה לא קשור, אין קשר בכלל
ז'ק חן · נגדית
אבל אני לא סיימתי אז אולי אני אעיר פן דומה שאת לא חשבת עליו.
יהודית תירוש · נגדית
חברי מנסה לקשר בין הדברים
ז'ק חן · נגדית
יכול להיות שאני טועה אבל צריך לשמוע קודם מה הקישור שאני עושה בין הדברים.
בועז בן צור · נגדית
כל מה שאנחנו אומרים זה יהיה נכון מבחינת,
ז'ק חן · נגדית
חברתי באותם דיונים באה ואמרה א. אני שוקלת. ב. אני מחכה להחלטה שלכם בעניין אותו סעיף 11 מפורסם לגבי מסרונים שאני מזכיר דברים שהיא שכחה לשאול את פילבר, אבא ובן, כל מיני דברים כי זה ישפיע על השאלה שלי על ההחלטה שלי באותם עניינים ובתוך התווך הזה אנחנו כשאנחנו סבורים שהדיון הוא ענייני ב - 144 והסכמות אחרות אמרנו אדרבא, בואו ננסה לקצר ולייעל מתוך אינטרסים של הלקוחות שלנו כמובן בגלל עינוי הדין והכל ובאמת עשינו מאמץ וקיצרנו ואז הגישה משתנה, פררוגטיבה, פררוגטיבה, פררוגטיבה, אני אגיד אילו עדי ופחות או יותר לא רוצה להשתמש בביטוי.
בועז בן צור · נגדית
אני אגיד עוד משפט, בכל מקרה יהיה לנו טיעון לגבי קבילות, יש לנו טיעונים לסוגיות של רובינשטיין, כשאומרים 144 באכסניה הזו היא בסוגיה הזאת, עכשיו נטען לגבי, אני ארצה להגיש תגובה או לטעון בעל פה בסוגיה של המיילים, נדמה לי שעכשיו זה קצת מיותר, לא נצטרך להחזיר את העד אם בית המשפט יחליט לקבל, הוא ממילא לא מסר שום גרסה לגבי המיילים האלה, זו סוגיה של למה כן להגיש או לא להגיש, כל מה שאנחנו אומרים באותו דיון היא... כמה מילים בסוגיה הזו, אני לא מצליח להבין על מה אנחנו כאן מדברים כל כך?
ז'ק חן · נגדית
לא תהיה טענה טכנית שלא עשו את זה באמצעות העד,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אגב, מר מגל לא נחקר על המיילים האלה?
ז'ק חן · נגדית
לא.
יהודית תירוש · נגדית
מר מגל לא נחקר על המיילים כמו שגם מר ישועה לא נחקר על כל המיילים שלו,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני שואלת עכשיו, אני עוברת רגע למר רובינשטיין, גם אצל מר רובינשטיין אנחנו נמצאים באותו סוג התכתבויות שהוא לא נחקר עליהם?
יהודית תירוש · נגדית
כן, אבל באופן שונה במידה מסוימת. מכיוון שמר רובינשטיין שתק בחקירתו ולא הוצג לו דבר, מר מגל העיד בחקירה שלו גם הוצגו לו מיילים מסוימים, לא כל המיילים הוצגו לו, אנחנו מבקשים להציג לו עוד מיילים שהוא צד להם, לא להציג לו, להגיש לבית המשפט. אני מזכירה לבית המשפט שבית המשפט החליט בעניינה של דנה נויפלד וקלסר מיילים
בועז בן צור · נגדית
למה אנחנו עושים את זה עכשיו?
יהודית תירוש · נגדית
כי בית המשפט שאל אותי ואני עונה לו.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שאלתי אם זה אותו...
יהודית תירוש · נגדית
כן, אז אני אומרת בית המשפט החליט בעניין הזה כבר בעניין דנה נויפלד לגבי קלסר מיילים בית משפט קבע שאין מניעה להגיש מיילים שאדם צד לו, שם הוא לא קיבל להגיש את כל המיילים כי היה מדובר בכמות מאוד מאוד גדולה שלא הוכחה, לא היה ברור עד כמה כל המיילים האלה רלוונטיים, זה לא המקרה כאן. יש כאן שמונה מיילים, היו תשעה, אחד גם חברי ראו
משה בר-עם · נגדית
את המיילים הם לא הגיבו ההגנה
יהודית תירוש · נגדית
אבל אני רק אגיד עוד דבר, המיילים הם לא קלף מיקוח כמו שחברי,
בועז בן צור · נגדית
זה לא קלף מיקוח
יהודית תירוש · נגדית
אז אני רוצה לענות עכשיו, תנו לי לענות. הם לא קלף מיקוח בדיוני 144, אם חברי באים ואומרים לבית המשפט אנחנו למעשה לא מוכנים היום לטיעון בעניין המיילים, למרות שהם היו צריכים להיות מוגשים בחקירה הראשית כמו שהם ידעו כי כתבנו להם את זה במזכר ועברו חודש וחצי של פגרה מאז אבל אם זה מה שהם אומרים שהם לא מוכנים היום לטיעון אז אנחנו כמובן לא נעמוד על כך אבל אנחנו כן נבקש שבמקום לעשות את זה בתוך דיוני 144, שחברי יתכבדו ויגישו התנגדות כתובה בכתב להגשת מיילים על ידי עד שהוא צד למיילים האלה ונבין במה מדובר כי אין קשר לדיוני 144 ולא צריך לקשור את הדברים.
ז'ק חן · נגדית
זה טעות מה שהיא עושה אבל אין בעיה, אנחנו נגיש תגובה, נרבה ויכוח, מה שחברתי שכחה לציין בהקשר של המיילים בתשובה, גברתי מה שחברתי שכחה לציין בתשובה לשאלת בית המשפט ומצופה היה שתציין זה שיינון מגל לא רק שהמיילים האלה לא הוצגו לו בחקירה, חברתי זימנה אותו לראיון עד, העד היחיד ששמו אותו בחדר ונתנו לו לקרוא ולא שאלו אותו אף שאלה
יהודית תירוש · נגדית
ממש לא היחיד, גם העד שרן לא שאלו אותו עוד שאלה, כל עד שמתבטא בעוינות כלפי המשפט וכלפי התביעה זאת המדיניות שלנו שאנחנו לא חושבים שהריענון יברר את האמת באיזושהי צורה ולכן זה לפי ההנחיות שלנו, אנחנו נותנים לו לרענן אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
השאלה שנשאלה כדי לייעל לא כדי,
ז'ק חן · נגדית
היא החסירה פשוט
יהודית תירוש · נגדית
אני לא החסרתי זה דבר שנאמר כאן כבר בעבר, זה לא סוד אז אי אפשר להגיד החסרתם.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אין צורך, עו"ד חן הנושא סגור
ז'ק חן · נגדית
אני לא מוכן כרגע לטעון לעניין הזה לשאלת חברתי, יש שתי אפשרויות או ב - 144 אם היא רוצה בתגובה כתובה לפי שיקולכם כבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד חן סוכם, תגישו תגובה רק בנושא המיילים רק תנו לי תאריך עד מתי תגישו ותנו לי גם תאריך גם בעניין רובינשטיין. אז רק תנו איזשהו תאריך שזה יהיה מעוגן.
בועז בן צור · נגדית
אנחנו בטח נעשה הפסקה קצרה לפני זה, אנחנו נחזור עם תאריך אחרי ההפסקה, אנחנו נחזור תוך דקות.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקי. אז סגרנו את הנושאים האחרים. עכשיו יש לנו עוד מאתמול חוב של הכתבות של מה שהתביעה כינתה... עם אג'נדה ימנית.
בועז בן צור · נגדית
כן, אני רוצה את זה עכשיו כבודם כי פשוט עוד לילה הלך אצלנו לאיבוד ב - א' וב - ע', ישבנו ועברנו על הקלסר ואני רוצה לשתף את בית המשפט כי לטעמנו זה מיקרו קוסמוס מה שנעשה כאן בשלהי החקירה החוזרת, זה מיקרו קוסמוס של ההתנהלות בתיק. מה ראינו? זה חשוב. מה שראינו,
ז'ק חן · נגדית
אני רק אומר שחברי טוען גם בשמי ולכן אני מרשה לעצמי להוסיף מילה, ונדהמנו.
בועז בן צור · נגדית
כן, אני אסביר, זה חשוב. לפי תאריכי ההפקות ראינו שהפרקליטות ניצלה את הפגרה והפיקה 89 כתבות, או טורים. אנחנו מיד נגיש טבלה מסודרת כדי שהדברים יהיו נהירים, לא נשמור את זה רק בעל פה. 89 טורים נקרא לזה שהופקו חמש שנים לאחר, או חמש שנים ומחצה לאחר תחילת החקירות וכשלוש שים מתחילת המשפט על ידי הפרקליטות, זה נתון מס'. 1 נתון שני כבודם אני רוצה להראות עד כמה אנחנו נמצאים בעצם בעוד מאותו דבר על איזה תפיסה שלחברנו ישנה בתיק הזה, כי אני סברתי, כך החובה של התביעה להציג תמונה מלאה וחקר האמת, כל, לא רוצה להגיד הקלישאות אבל כל האקסיומות שאנחנו מדברים עליהם. אז עכשיו, אנחנו הכנו טבלה כבודם ואנחנו נראה, הטבלה הזו היא טבלת עזר
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי לפני שאתם מגישים תגידו במה מדובר?
בועז בן צור · נגדית
אז אני אגיד, זה ניתוח, זה טבלת עזר שאגב יכול להיות שבצוק, אני גם נותן עותק לתביעה, בצוק הלילה יכול להיות שנפלו טעויות מסוימות כי זה נעשה מאתמול, אתמול, אז לכן אם צריך לתקן אנחנו נתקן או נוסיף או נגרע אבל זו התמונה ואני רוצה להציג לבית המשפט מה עולה מהקלסר שנמסר לנו אתמול.
ז'ק חן · נגדית
זה בא מהחוזרת, הזמנו הצגת שאלות לעד
בועז בן צור · נגדית
אני מדבר על נתונים אגרגטיביים.
יהודית תירוש · נגדית
אני
בועז בן צור · נגדית
אני באמצע טיעון
יהודית תירוש · נגדית
לא, אתה הגשת מסמך וזכותי להגיד משהו על מסמך שאתה מגיש לבית משפט אם אני מתנגדת להגשתו, אם אני לא מתנגדת.
בועז בן צור · נגדית
אני כבר אומר אם את רוצה אחרי שאנחנו נעשה ביקורת,
יהודית תירוש · נגדית
לא, אתה תוכל להגיד את הטיעון שלך, אתה תגיד הכל אבל זכותי, צד בבית משפט אם עורך דין מגיש מסמך להגיד הסתייגות כלשהי למסמך אם יש לו או להתנגד, ככה מקובל במקומותינו וככה אני רוצה לעשות גם עכשיו, אז אני אגיד כבר עכשיו שאנחנו מבקשים להסתייג מאופן הכתיבה של המסמך הזה, אנחנו מוכנים כמו שאמרנו, כמובן הוא כלי עזר והקלסר יוגש IS AS אבל אנחנו מסייגים מאופן הכתיבה של המסמך הזה במובן שהוא מנתח דבר שאינו ממן העניין ואינו רלוונטי למה שעורך דין בן צור הציג למר יינון מגל ומה שיינון מגל אמר ועל כך הוגש הקלסר ובמענה, ועל כך הוא ענה כי העד אמר כאן שלא היה,
בועז בן צור · נגדית
אני לא מבין, אני באמצע דברי
יהודית תירוש · נגדית
אבל אני מדברת על המסמך
בועז בן צור · נגדית
אז תשיבי, תשבי, תשיבי לי אחרי הטיעון
יהודית תירוש · נגדית
לא, יש כאן עמודה שכותב, אין כאן עמודה שמדברת על האם הכותב הוא כותב פוליטי מהצד הימני של המפה, אין כאן, את זה העד אישר בדבריו וזה מה שרצינו להגיש איתו, הרי לא דיברנו על תוכן הדברים וגם חברי לא הציג לו את תוכן הדברים אלא כל מה שאמר העד במענה לשאלות חברי ולדברים שהראל סגל אמר והציג שלא היה אף כותב טור פוליטי ימיני בעשר שנים האחרונות והוא לא מצליח לזכור טור פוליטי ומה שאנחנו רצינו להראות שאין היתכנות לכך שהעד לא זכר את כותבי הטורים האלה, אין היתכנות לזה, במיוחד אמרנו לו אחד מהם הוא חבר טוב שלך, אמרנו לו את כל השמות האחרים והעד אישר את זה כאן על הדוכן, זה מה שהוא אמר.
משה בר-עם · נגדית
כל התכלית של המסמך לצורך עניין אמינות עד, מהימנות העד
יהודית תירוש · נגדית
כן, בוודאי
בועז בן צור · נגדית
אני באמצע הדברים אדוני
יהודית תירוש · נגדית
כן, אבל זה מה שנאמר אתמול, כן, בוודאי שכן.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה ההסתייגות של גברתי מהמסמך? אנחנו בזה כרגע.
יהודית תירוש · נגדית
ההסתייגות שלי היא שהעמודה לגבי אם זה סיווג, אם זה כתבה חיובית לנתניהו או לא חיובית לנתניהו אני לתומי חשבתי שהעד דיבר וכך מופיע בפרוטוקול על כותבי טורים מהצד הימני של המפה, והוא לא דיבר על,
בועז בן צור · נגדית
למה חברתי משיבה?
יהודית תירוש · נגדית
לשאלת בית משפט
בועז בן צור · נגדית
אבל קמתי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור רק רגע
יהודית תירוש · נגדית
אני עונה לשאלת בית משפט, מה הלחץ? רגע
בועז בן צור · נגדית
לחץ? אני באמצע הטיעון
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור אדוני הגיש מסמך
בועז בן צור · נגדית
אני רוצה להסביר מה יש שם, אחרי שאמרתי מה יש שם חברתי כנשוכת נחש קיפצה כי הבינה, כי היא הבינה שיש פה, תיכף אני אראה לכם נתונים מה המשמעות אבל אני אעשה את זה באורך רוח אחרי שתסיימי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו נשמע את ההתנגדות למסמך
בועז בן צור · נגדית
ההסתייגות, היא לא מתנגדת, היא אמרה שהיא מסתייגת.
יהודית תירוש · נגדית
אני רוצה שההסתייגות שלי תירשם, מה הבעיה?
בועז בן צור · נגדית
ואחרי שנגיד מה יש שם?
יהודית תירוש · נגדית
אז אני אומרת יש שם עמודה שאם הסיווג הוא חיובי או לא חיובי נתניהו כן, אם זה נתניהו ואם זה חיובי לנתניהו, אלה שני טורים שהם לא רלוונטיים לסיבה שבעטיה או בגללה הוגש הקלסר הזה לעד, הוצג לו הנתונים האלה מהקלסר לעד, הנתונים האלה הוצגו כדי להתמודד עם האמירה של העד שהוא לא מצליח לזכור כותב טור
משה בר-עם · נגדית
למה צריך את הקבצים, רק הזהות של הכותב היא הרלוונטית.
יהודית תירוש · נגדית
הקבצים הוגשו, הם לא הוגשו אבל הקבצים נמצאים כאן ואם בית משפט יקבל את האמירה שלי לגבי מספרים של קבצים אין לי שום בעיה אבל היה לנו חשוב להראות שזה לא רק... שזה טור פעם אחת אלא הוא כתב יותר מזה.
משה בר-עם · נגדית
אפשר לערוך טבלה של מספר פעמים שהוא כתב ועל זהות הכותב מי הוא,
יהודית תירוש · נגדית
יש כאן הרבה דברים כאן אגב שהן דוגמאות.
משה בר-עם · נגדית
בסדר ואז לא צריך את התכנים, לא צריך את הקבצים, זה מה שגברתי אומרת?
יהודית תירוש · נגדית
נכון, זה מה שאני אומרת.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זאת אומרת מבחינת גברתי מספיק שיהיה כתוב שמר ריקלין כתב בתקופה מנובמבר 2013 הוא כתב שמונה כתבות
יהודית תירוש · נגדית
נכון.
בועז בן צור · נגדית
לא, לא, חברתי רצתה להגיש קלסר.
יהודית תירוש · נגדית
אין לי בעיה להגיש אותו
בועז בן צור · נגדית
אדוני אני יכול לטעון כדי להבהיר
יהודית תירוש · נגדית
רגע, אתם תטענו, סבלנות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אולי אפשר להגיע פה להסכמה
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל גברתי יש לנו טיעון שהוא מאוד מאוד חשוב, יש בו תשובות גם לכל מה שהיא מעלה עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
את זה הבנו
ז'ק חן · נגדית
היא אמרה שהיא מסתייגת, הסתייגה, תודה רבה לה והוא צריך לסיים טיעון
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כן, עו"ד בן צור מה אדוני רוצה לטעון.
בועז בן צור · נגדית
אני אשלים מה שישנו כאן כי אני אומר כך, אנחנו היינו, היה פה משהו מתעתע, כי כשהיה פה יינון מגל, חברתי באה עם איזה חיוך ניצחון יש לי קלסר אני מודה שאנחנו הופתענו, אמרנו לא מתקבל על הדעת, כלומר אנחנו עברנו על האתר, הכל יכול לקרות אבל התמונה הקלסרית שהוצגה היא תמונה ששכחת שיש כותבים מהצד הימני של המפה ובוא נראה מה הם כתבו, זה הרושם שנותר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני לא חושבת שאמרו לו בוא נראה מה הם כתבו
בועז בן צור · נגדית
לא, לא גברתי זה הרושם שנותר, אמרתי רושם מתעתע, זה הרושם שלנו בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
הרושם שלי היה שרוצים להגיב הנה עובדה שיש
בועז בן צור · נגדית
אבל גברתי תיתן לי רק בצורה נינוחה כי כשאמרתי שזה מיקרו קוסמוס של העניין אז אני אגיד מה המיקרו קוסמוס של העניין ולטעמנו היה כאן משהו מתעתע ואני אגיד רגע את הנתונים שישנם, בדקנו את 89 הפרסומים וכשאנחנו מדברים על ראיית מנהרה ועל אי גילוי האמת ואי הצגת תמונה זה בדיוק לב העניין ולהלן הנתונים האגרגטיביים ייתכן שימינה, שמאלה נפלה איזושהי טעות בספירה. 53 פרסומים לא נוגעים לא בנתניהו ולא בממשלה, כלומר זה דברים שעומדים בענייני דיומא, לא קשורים בכלל לתיק שלנו.
משה בר-עם · נגדית
למרות שאולי הם כותבים,
בועז בן צור · נגדית
כן, יש לנו תגובה גם לעניין של הכותבים. אם היינו מביאים את אוסף הכתיבה של הכותבים מהצד השני של המפה אז הריני להודיע שהיינו מטביעים את בית המשפט באלפי כתבות כי היינו אומרים הנה הוא כתב, טורי דעה שלא קשורים לתיק, אבל אנחנו בכתב אישום, אם היינו אומרים הנה בואו תראו את התוצרים של הכתיבה שלא קשורה לענייני נתניהו אז אני אומר לכבודם זה אלפים על אלפים ולכן ולכן אני אומר יש חשיבות להבין שאנחנו אומרים שזה לא נוגע לנתניהו ואפילו לא נוגע לממשלה אלא סוגיות שונות שעומדות על הפרק בענייני דיומא ומציגים את זה הנה יש לנו קלסר רובו של הקלסר 53 מתוך 89 פרסומים זה קרוב לשני שליש, 60% בכלל לא קשור לעניין. נתון נוסף שישנו, 36 פרסומים נוגעים או לנתניהו או לממשלה, בסדר? 36 פרסומים. הריני להודיע ש - 22 מהם וזה היפה, הם ביקורתיים מהצד הימני כלפי נתניהו, כלומר 22 פרסומים מתוך 36,
משה בר-עם · נגדית
זו כשלעצמה לא אומרת לנו דבר
בועז בן צור · נגדית
בדיוק, הפוך, כלומר לפעמים תוקפים אותו מהצד הימני, זה בדיוק הפוך, כשאמרתי שהדברים הם, הפארסה הזו
יהודית תירוש · נגדית
זה אתר ימני, או שמאלי או מה זה?
בועז בן צור · נגדית
לדעתי, גב' תירוש אני חושב שלדעתי יש קושי קונספטואלי בהבנה, אז אני נותן כרגע את הנתונים.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אתם לא מדברים באותו מישור
בועז בן צור · נגדית
בדיוק גברתי, אנחנו לא מדברים באותו מישור. המישור שאנחנו מדברים עליו כבודה זה להציג תמונה בפני בית המשפט, ושעושים משפט כדי לראות מה היה ואנחנו לא מנסים זעיר פה וזעיר שם להפיק בשלבים מאוחרים שהתובעים יושבים במשך הפגרה ומנסים להציג איזושהי תמונה, בעינינו היא תמונה מתעתעת. אני רוצה להמשיך את הנתונים כבודם, אמרנו 36 פרסומים נוגע7ם לנתניהו או לממשלה. למיון שלנו, 22 ביקורתיים, חלקם ניטרליים לא כאלה ולא כאלה., 7 ספרנו שאפשר למיין אותם כחיוביים, אלה הנתונים שאנחנו רואים, עכשיו אני חוזר אם אנחנו היינו מביאים ואומרים, אנחנו עכשיו לוקחים את כל טורי הדעה של כל כותב שלא מזוהה ככותב ימין זה אלפים על אלפים על אלפים, ולכן הפרופורציה ולכן כשהניחו פה את הסוגיה הזו, לאו סוגיה. נקודה נוספת כבודכם, הרי אנחנו שאלנו וחקרנו בשתי סוגיות רלוונטיות, אחת חקרנו פניות של פוליטיקאים מהימין, הצגנו שורה של גורמים מהימין שפונים, הרי לא חסכנו, אמרנו בהחלט היו פניות של פוליטיקאים מהימין שישנם, הרי זה חלק מההגנה שלנו. 2. שאלנו גם את ישועה וגם את אבירם אלעד, וזה מופיע כבר הטענה עם מגל אני זוכר שאני הייתי ככלל היחיד ושאלנו יש לך כותבים מהצד הימני? שני האחרים אמרו פחות או יותר אותו דבר. ישועה בצורה נחרצת, אבירם אלעד פחות או יותר אמר את אותו דבר, אף אחד לא כפר במהימנות שלהם. עוד נקודה, יש במיון, אגב, חלק מהכתבות זה מנחם בן שהוא הזכיר, 12 מהכתבות, 12 מהפרסומים זה מנחם בן, חלק מהזיהוי של חלק מהכותבים הוא בכלל שנוי במחלוקת, יש לנו מספר כותבים נניח שהם חרדים, עכשיו החרדים למשל שראינו עשינו בדיקה ראשונית שתומכים למשל בלימודי ליבה, זה כותבים ימניים, לא כותבים ימניים, זה בדיקה שעל פניו כן, חלק מזוהים, אין לי שאלה בנושא הזה אבל חלק מהם מהשמות שישנם שם שאנחנו נעמיק קצת את הבדיקה על פניו לא קשורים. אמרה חברתי מאי גולן, ואו, הסתכלנו, אגב לא הייתה פוליטיקאית אז, היא מתראיינת כמו שכלי תקשורת מראיין פוליטיקאים או גורמים מכל הקשת, כך זה נעשה, מה זה קשור? כלומר העבודה שנעשתה כאן היא עבודה שהיא גם בעינינו מניפולטיבית, או יכולה להשתמע כבודם כמניפולטיביים. 2. העבודה הזאת דווקא מוכיחה בדיוק את מה שאנחנו אומרים, מוכיחה. 1 איך אתם באים להציג את החומר ו-2. מה התוצאות. עכשיו אני אגיד מה אני מוכן בעניין הזה
ז'ק חן · נגדית
לא, אבל שנייה לפני כן
יהודית תירוש · נגדית
אני רק אומרת שאנחנו נבקש מחשבה נוספת אחרי שהסתכלנו על הנייר אנחנו מוכנים שהקלסר יוגש והכל יוגש, אנחנו מתנגדים להגשת המסמך הזה ואני אסביר מיד את ההתנגדות שלי.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אני חושבת שאתם מדברים במישור אחד והם מדברים במישור אחר, נקודת המפגש שלכם הלכה לאיבוד.
ז'ק חן · נגדית
גברתי אני ממש, אכן מדברים בשני מישורים, אני לא חושב שזה מקרי. אני חושב שמה שחברי אמר זה לחשוף את מה שנעשה כאן, אני חושב בחוסר הגינות כלפי העד בוודאי כלפינו שהצגנו לעד דברים, בוודאי לנוכח הדברים שחברתי אמרה אתמול כשהיא מציגה את השאלות ואני מיד אזכיר בקשר לשאלה של שני המישורים ובוודאי ביחס לשאלות ששנויות במחלוקת במשפט הזה, משום שהשאלות ששנויות במחלוקת במשפט הזה נוגעות לשאלה עד כמה האתר היה מוטה או משועבד לטובת נתניהו או לא לטובת נתניהו. עכשיו, הלך עניין צדדי שהעד הוסיף איזשהו משפט על, הם כותבים ימניים והוסיף שמה, אני זוכר, אני זוכר איזה שתיים, נקב למשל בשמו של מנחם בן ועוד אחד שאני לא זוכר,
יהודית תירוש · נגדית
אחד זה איתמר בן גביר שביקשו ממנו להוריד אותו
ז'ק חן · נגדית
שנייה אחת, תיכף נראה, בסדר הוא גם מופיע פה ויש שמה אפילו עוד הסתייגות של עניין הזיכרון והכל. עכשיו, חברתי באה ותוקפת אותו יכול להיות בשני מישורים ואלה שני המישורים שאנחנו מדברים בהם, 1. זה המהימנות. למה באת ואמרת כאילו אנחנו פה מנהלים משפט על ערוץ 14 שלתקשורת מוטה שמאל, אין ימין, אין כלום. שאלה צדדית, יש לגביה כללים, לא רלוונטית, וכו'
משה בר-עם · נגדית
אבל היא מתמקדת רק בשאלה צדדית גב' תירוש, היא מתמקדת רק בעניין הזה.
ז'ק חן · נגדית
לא, משום שאני אומר לכבודכם, גם אם היא מתמקדת בשאלה הצדדית אנחנו צריכים לזכור מה בדיוק היא הציגה לעד ופה אדוני כב' השופט שחם אני מזכיר לו אגב התשתית שהונחה לעד לפני שהוא... כי אני רשמתי, היא אמרה, בין יתר הדברים שמתחברים לאותה שאלה צדדית ושאלת המהימנות שלו היא אמרה העד עצמו בחקירתו במשטרה דיבר על זה שהאתר מאוזן,
יהודית תירוש · נגדית
אבל
ז'ק חן · נגדית
אבל את מפריעה לי, שהאתר מאוזן ועכשיו הוא חזר בו ועכשיו אני רוצה להראות שהוא מאוזן. כלומר, גם ההצגה כאילו מדובר באותה שאלה צדדית שלגביה חלים כללים שנועדה לתקוף רק את המהימנות של העד בסוגיה שבאמת לא מעלה לנו ולא מורידה לנו כלום ביחס לשאלות ששנויות במחלוקת במשפט, גם זה לא מדויק משום שהיא באה ואמרה אני בניגוד למה שהעד אומר רוצה להראות שזה אתר מאוזן, עכשיו לא רק היא רוצה להראות שזה אתר מאוזן, חברתי שוכחת שהיא הביאה את אילן ישועה עד השקר העידה אותו בחקירה ראשית ומה שהוא אמר זה לא שהאתר מאוזן, מה שהוא אמר עד שחשפנו את החומר והטחנו את זה בפניו והיום אין עד, כולל שהיא מביאה שבא ואומר אל תאמינו לעד הזה, למילה שלו, עדים שלה, עד אחרי עד זה שהאתר נכבש ושועבד עבור מר נתניהו ואף אחד אחר לא, עד שחשפנו את החומר, כלומר הקו של התביעה באופן ברור ומפורש וכפיל שבחדר וכעננה שעוטפת את כל טיעוניה הולכת בדיוק לשאלת האיזון וכאשר מביאים 89 כתבות שנבחרו בקפידה על פני הפגרה, על פני הפגרה אפילו כדוגמאות אז תוסיפו עוד 10,
בועז בן צור · נגדית
זה מה שהם הצליחו חודש וחצי
ז'ק חן · נגדית
לא משנה, 89 מתוך אלפים בכיוון הפוליטי ההפוך כשה - 89 האלה מרביתו, רובו ככולו כלל לא קשור לחלוטין לשאלה של הטיית האתר או איזון האתר לצד ימין את זה בית משפט צריך לדעת כי זה גם האתר שבתוכו יש את ההתכתבות בין שאול אלוביץ' לבין ישועה, איפה ארביץ' כבעל הבית, פסק דין הג'רוסלם פוסט, אני מזכיר את... לשם, רוצה ומבקש להשפיע על האתר וזכותו ומול מה הוא מתמודד ואיזה קונצים וטריקים ומה עושים לו, אז אם העד הוסיף איזשהו משפט שיכול להיות, כבודכם אני אפילו לא שולל שזה היה איזשהו משפט,
בועז בן צור · נגדית
כמו אותם עדים קודמים
יהודית תירוש · נגדית
עכשיו מסכמים על העד.
ז'ק חן · נגדית
אז עכשיו מסכמים על העד?
יהודית תירוש · נגדית
כן.
ז'ק חן · נגדית
את יודעת כמה... על העדים שלך? את הקלסר הזה היא הביאה כשעבדו כל הפגרה אבל את החומר שהם רפרפו עליו לעומת עדות השקר של אילן ישועה זה אף אחד לא עבר, רפרפו מחמת השמירה על פרטיותו.
בועז בן צור · נגדית
אני אגיד בנחת חברתי אמרה שנתנו את זה בשבוע האחרון אז יש לנו תאריכים הדפסה, סליחה רגע. אה, חלק, אז בוא נדייק, זה מתחיל
יהודית תירוש · נגדית
ומה זה משנה?
בועז בן צור · נגדית
גברת תירוש אמרה שאנחנו רק עוסקים בדיון כרגע, חבל להגיד שבשבוע האחרון כי אנחנו רואים את תאריכי ההפקה. בפעם הבאה תורידו את תאריכי ההפקה ומה כתוב?
ז'ק חן · נגדית
יוני 23
יהודית תירוש · נגדית
זה חלק
בועז בן צור · נגדית
אה, חלק, אז זה כבר לא בשבוע האחרון, חלק בשבוע האחרון וחלק מ - 17 ביוני. עכשיו ראינו כבר תופעות של זה. עכשיו אני רוצה להגיד שלושה דברים. אני רוצה להגיד את הדברים הבאים, מבחינתנו צריך להבין אנחנו כשהצגנו לעדים כתבות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
יש הסכמה להגשת הקלסר?
בועז בן צור · נגדית
כן, עם הטבלה התשובה היא כן, כן, אבל גברתי אני חושב שזה חשוב רגע להבין,
יהודית תירוש · נגדית
אני מבקשת לענות
בועז בן צור · נגדית
ברור שתבקשי לענות אבל כשאני אסיים תעני.
יהודית תירוש · נגדית
אני כן רוצה לומר
בועז בן צור · נגדית
אבל את תעני
יהודית תירוש · נגדית
אבל בית המשפט שואל אותי משהו, אני לא מבינה את זה, אם השופטת שואלת אותי,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שאלתי אבל אם לא קמים ואומרים אוקי, מוסכם אז תסיים.
בועז בן צור · נגדית
אז אני אסיים את הדברים שלי, אמרתי שעוד שלושה דברים ואני אסכים להגשה בכפוף למסמך שאנחנו נגיש אותו, אני אגיד אבל שלושה דברים. 1. אני חושב שההגינות כלפי העד הייתה כשהגרסה שלו הייתה ידועה הרי עוד במשטרה, הוא לא שינה מגרסתו, גם במשטרה הוא אומר אני הייתי הדמות הימנית, הימני היחיד, זה לא שהוא שינה, אז היה צריך להגיד לו בריענון, בחקירה הראשית שהוא עד שלה, להציג לו את הנתונים, זה לא שהיה משהו מפתיע גם זה תואם את מה שאמרו עדי וואלה האחרים, לכן יש פה חוסר הגינות כלפיו. חוסר ההגינות כלפיו גם מתגברת לטעמנו שכשהניחו את זה הרושם שלנו היה שהתביעה שואלת שאלות בזיקה לנושאים של המשפט, הנושאים של המשפט, הנושא המרכזי זה פרסומים ביחס לנתניהו וכשאני אמרתי שאנחנו הופתענו והרמנו גבה אמרנו מה קורה כאן? כי אנחנו חיינו תחת הרושם של הדיון של אתמול שזה כותבים שעוסקים בנושא של המשפט ולא כותבים אחרים, יכול להיות שלא ויכול להיות שכן, אבל גברתי זה בסדר גמור, יכול להיות שאנחנו היינו תחת הרושם המתעתע הזה וגם הרי אמרנו מה זה קשור הקלסר הזה לכתיבה שרובה ענייני דיומא לא קשורים בכלל למשפט?
משה בר-עם · נגדית
אם גברת תירוש הייתה בחקירה חוזרת שואלת את מר מגל אני שואלת אותך, מר ריקלין הוא נחשב מזוהה ככותב ימין היה אומר כן.
בועז בן צור · נגדית
כן, ואז הייתה שאלה נוספת,
יהודית תירוש · נגדית
וזה מה שהיה, הקלסר היה רק לצורך כמויות.
בועז בן צור · נגדית
כן, מר ריקלין, בהחלט התשובה של מר ריקלין, לא יודע הצלחתם בחודש וחצי אתם רוצים לחכות אחרי המשפט? זה מה שהצלחתם בחודש וחצי?
ז'ק חן · נגדית
מה שלא עשו בחקירה אגב
בועז בן צור · נגדית
רק אני אומר את הדבר הבא, אני חושב אגב שאם כבר מציגים תמונה בפני בית המשפט כדי שתהיה תמונה נהירה התמונה הייתה צריכה להראות, כן, יש לנו מספר כותבים, חלק כן מהימין, חלק לא ברור למה אתם מסווגים אותם, בוא נראה את הכתיבה שלהם כלומר להגיש כתיבה שלא קשורה לנושא המשפט סוגיה. 2. כשזה קשור לנתניהו ולממשלה הרי זו סוגיה מאוד מעניינת, הרי בסוף השאלה מה יש באתר, זו השאלה. באתר אנחנו רואים שגם הכותבים הימניים בסוגיות שעוסקות בנושא של המשפט בייסיקלי נגד נתניהו, ברור שאני מברך, אני רק רוצה להראות איך מציגים את זה בצורה כל כך הפוכה שישנה. עכשיו, אנחנו חשבנו שההגינות, אני כבר אומר, שההגינות כלפי העד הייתה להגיד לו הנה זה כך, זה שעברנו, הרי הוא לא עבר על המסמכים, הוא הלך הביתה בלי לעבור על הקלסר להבנתנו הוא חי תחת הרושם כן, יש פה כותבים ימניים, חלק הוא הזכיר, חלק לא בטוח שהם ימניים, חלק הוא שכח, כמו שישועה שכח, חלק גם לא כותבים בכתיבה פוליטית בכלל שזה סוגיה שאנחנו שאלנו אותו על הכתיבה הפוליטית אני לא עוסק כרגע בכתיבות בנושאים פובליציסטיים שלא קשורים לכתיבה הפוליטית ולהגיד הוא איש ימין או איש שמאל, אני עוסק בנושא של המשפט. הוא נשאל על הכתיבה הפוליטית כי חלק מהאנשים פה, כי חלק מהגורמים פה לא כותבים כתיבה שהיא כתיבה פוליטית ולכן התמונה היא כרגיל, היא הרבה יותר מורכבת אבל תמיד יש תוצאה הפוכה ממה שהתביעה רוצה להניח ולכן באה התביעה לקלל ונמצאת כדרכה מברכת אחרי חודש וחצי של עבודה. אנחנו נסכים, למרות שההגינות כלפי... שלא יתייחס אלא שיראה את התמונה ואז היינו מקבלים כל תשובה שתהיה, מניחים, שומעים את התשובה, זה לא נעשה, חזקה שבית המשפט לא יזמן אותו עכשיו פעם נוספת, כך אנחנו נוטים להניח אבל אנחנו נסכים. נגיש את הטבלה, אם צריך לתקן משהו אני כבר אומר נוכח השעות המסוימות שהיו לנו אז אנחנו נתקן כי יכול להיות שיש איזה אי דיוק במיון שלנו אבל זו המהות של העניין ואחרי זה מסקנות, כמובן נשאל את הנחקרים הבאים ואת החוקרים שלא עשו את העבודה הזאת. התביעה יכולה אחרי שנגיש את טבלת העזר שלה להגיד מה פתאום? אומרים מה המניע של נתניהו ונתניהו נכנע שוב, אולי לסיווג שלה יש איזה עניין חיובי מבחינתו של נתניהו, היא יכולה להזמין את עצמה לעשות את זה. כדאי שיתייעצו גם עם גורמי תקשורת קצת איך עושים את זה.
יהודית תירוש · נגדית
אז אני אגיד, אני אשיב.
ז'ק חן · נגדית
להגיש את הקלסר יחד עם הנייר עזר
יהודית תירוש · נגדית
אני רוצה להשיב. ראשית אמרנו כבר קודם שאנחנו הגשנו את הקלסר הזה ואגב הסתרה, לא הסתרה, אני הייתי מוכנה להגיש את זה כבר אתמול. חברי התנגדו וביקשו לעבור על הקלסר וזה בסדר גמור אבל לא הייתה שום כוונה שום להסתיר והקלסר אמור להיות מוגש בפנים עם כל הטורים והכל כתוב בפנים. אנחנו מדברים על מהימנות העד, לעד הוצג, חברי כל הזמן עושים את הבלבול הזה בין ימין - שמאל לבין נגד נתניהו ובעד נתניהו וקושרים את הדברים. אנחנו לא עסקנו בזה אתמול, לא עסקנו בזה אתמול, אגב, מה חיובי וכאן אני מדברת רגע על המסמך, מה חיובי לנתניהו ומה שלילי לנתניהו כבר ראינו דרישה שהוא מבקש שיהיה כתוב שהוא מודאג מהסקרים, זה חיובי לנתניהו או שלילי לנתניהו או שזה לא רלוונטי?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד תירוש,
יהודית תירוש · נגדית
זה לא משנה, החיובי השלילי זה בעיני המתבונן. מה שהוצג לעד הזה במהלך שתי החקירות הנגדיות זה העניין של כותבי טורים מהצד הימני של המפה, אדוני רק רגע ואנחנו הצגנו לו אתמול את השמות כולם והעד לא אמר לגבי אף אחד מהם, לא, אני לא מכיר אותו או לא, הוא איש שמאל, או לא, זה לא הבן אדם, הוא לא כותב מהצד הימני של המפה שזה מה שהוצג לו על ידי חברי ועל זה הוא ענה ולצורך כך הצגנו. גם כשדיברנו על מה שהוא אמר במשטרה כשהזכרנו את הדבר הזה אמרנו שבסוף בית משפט יצטרך להכריע בנקודה הזאת ולצורך מהימנות העד יש חשיבות לכך שהוא שכח את כל רשימת העדים האלה. עכשיו לגבי הטבלה אני רגע אגיד משהו
משה בר-עם · נגדית
זו לא השאלה כי אם רוצים לקבל את התכנים צריך להיכנס לטבלה מה לעשות? אני רוצה לחדד, אם רוצים להתמקד אך ורק במהימנות, נדמה היה לי, כך אני סבור
יהודית תירוש · נגדית
נכון
משה בר-עם · נגדית
שאפשר לשאול את העד, הוא משיב ובכך העניין מסתיים.
יהודית תירוש · נגדית
ראשית זה מה שעשינו אבל דיברנו על, זה מה שעשינו, הוספנו בקלסר כי רצינו להגיש אותו לא לנופף אותו,
משה בר-עם · נגדית
הוא השיב תשובה אחרת מזו שהשיב בחקירה הראשית,
יהודית תירוש · נגדית
חברי רוצים להגיש אותו עכשיו אנחנו לא מתנגדים.
משה בר-עם · נגדית
לא, חבריך לא רוצים להגיש אותו,
יהודית תירוש · נגדית
אבל אני רק רוצה לסיים משהו לגבי הטבלה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד תירוש
משה בר-עם · נגדית
אני רוצה רק לסיים, נדמה היה לי שבחקירה החוזרת וזה לטעמי לגיטימי לחלוטין נוכח הדברים שלכאורה הוא השיב בחקירה נגדית, שואלים אותו לגבי מי שנחזה להיות כותב ימני והוא משיב את אשר משיב וכך העניין בא על סיומו, מסקנות בסוף. גברתי מבקשת לכאורה לבסס את הטיעון לגבי זהות הכותבים באמצעות קלסר, יש פה בעיה, אם זו הייתה הכוונה נכנסים פה למישור אחר, למישור מהותי, למישור המהותי יש להם את ההסתייגויות שלהם אז נדמה לי שאחת משתיים או שהולכים עכשיו צעד אחורה ומסתפקים בתשובות העד שניתנו בחקירה חוזרת אנחנו לא נדרשים לקבל את הקלסר ולא נידרש להעריך את החומרים שיש שם, ממילא לא את התגובה או שאם גברתי סבורה שעדיין יש חשיבות מסוימת ראייתית לקלסר הם רוצים להגיש את האמירות שלהם.
יהודית תירוש · נגדית
אז אני אומר, כל עוד מוסכם ומקובל שלא מדובר באנשים שכתבו לפחות חלקם אני יכולה להגיד איזה, וזה יהיה מוסכם בטח על חברי, לא כתבו טור אחד אלא כתבו מספר טורים,
בועז בן צור · נגדית
יש כאלה שכתבו טור אחד אצלכם.
יהודית תירוש · נגדית
אני אמרתי חלק, אמרתי, יש כאלה שכתבו טור אחד ויש כאלה לא מעטים שכתבו מספר טורים, גם לא הבאנו כאן את כולם אלא זה אנשים שכתבו באופן, דני איילון ואנשים אחרים בסוף נזכר בדני איילון אז יש אנשים שכתבו, שמעון ריקלין כתב שמונה טורים אז אם מוסכם שחלקם של האנשים לא כתב אפילו טור אחד שאז אפילו עוד יותר קשה לשכוח את זה, בסדר? אם מוסכם על הדבר הזה אז התוכן של הקלסר לא רלוונטי. אני רציתי להביא את הקלסר כדי להמחיש את כמות הכתיבה שאי אפשר להתעלם מכמות הכותבים האלה, זה פעם אחת. לגבי המסמך הזה אני רק אומרת, חברי אתמול התנגדו כאן ובית משפט קיבל את ההתנגדות להגשת מזכרים שיש בהם כדברי חברי, אם אני לא טועה, אני לא הייתי כאן אבל זה הועבר לי אובזרבציות של חוקר, מסקנות של חוקר וביקשו שיהיו רק עובדות. עכשיו יש כאן, גם לעורכי דין הם גם אם הם לא עדים לא יכולים להגיש עכשיו לבית משפט את המסקנות שלהם והאובזרבציות שלהם לגבי שמוגש כאילו זה ראה וקדש, זה לא עניין של תגיבו כי אנחנו לא נפלנו ולא ניפול לבור הזה של ימין, שמאל ומי כותב על מה וימין זה רק כן ביבי ושמאל זה רק לא ביבי, רק אתמול ראינו כאן מאמר של יורם דורי שהוא לא מוגדר כאיש פוליטי ימין שכותב נגד דברים של ה... ולכן אנחנו לא שם והתיק לא שם, התיק לא שם. אני רק אומרת שלהגיש אובזרבציות של חברי וניתוח של חברי בשתי עמודות האלה אם זה כן נגד נתניהו או לא נגד נתניהו, כתיבה נגד אובמה אני רואה כאן למשל שהיא לא קשורה לנתניהו בכלל כשאנחנו יודעים איזה מאבק היה בין אובמה לנתניהו, סתם אני זורקת כי זה לא העניין, זה לא התיק
בועז בן צור · נגדית
זה אמיתי מה שאת אומרת? פשוט לא ייאמן
יהודית תירוש · נגדית
לא לצורך כך הקלסר הזה מוגש. עכשיו, הכתבות מדברות בעד עצמן, בית משפט יכול לקרוא אותם בדיוק כמו שחברי קוראים אותם ולהגיד מה כן ומה לא, אז אני אומרת כזה דבר כדי לייעל אין לי התנגדות עקרונית כי אני לא מאנשי המתנגדים להגיש מזכר בגלל שיש בו אובזרבציות, אני מוכנה שהמזכר הזה, אנחנו מוכנים שהמזכר הזה, הכלי עזר הזה ייכנס אבל מבחינתנו העמודות שאומרות אם זה מתייחס לנתניהו או קשור לנתניהו ואם הסיווג הוא חיובי או לא חיובי שזה דעה כמו דעה של כבודכם של חברי, מבחינתנו את העמודות האלה הם לא רלוונטיות וצריך להתעלם מזה בגלל שזה הדעה של כבודכם היא לא פחות טובה, היא לא יותר מאשר הדעה שלנו ושל חברי ולכן אין ערך גם בזה שאנחנו נגיש קודם כל זה לא התיק מבחינתנו וגם אין בזה ערך, כבודכם יודע מספיק טוב אם חשוב לכבודכם, אם כבודכם יחליט שזה אישו במשפט, אם זה טורי דעה שטובים לנתניהו או רעים לנתניהו, אם זה העניין כבודכם יכול לבחון את זה לפי ראות עיניו, לא לפי ראות עיני חברי עם כל הכבוד ויש לי כבוד לזה
ז'ק חן · נגדית
אז התקדמנו לחלוטין, אני חושב שמתוך דבריה של חברתי אפשר להסכים, אחרי כל הרעש והמהומה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שנייה עו"ד חן
ז'ק חן · נגדית
לא, הגענו להסכמה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שנייה.
ז'ק חן · נגדית
היא אמרה שבית משפט יראה את זה כעמדה שלנו, אנחנו מסכימים, אנחנו מסכימים למה שחברתי אומרת. הנה זה בסופו של דבר מוליד הסכמות שאת שלושת העמודות שהן האובזרבציה שלנו זה אובזרבציה שלנו, ואנחנו מאוד מאוד שמחים גם לשמוע ולא חשבנו אחרת מעולם שדעתו של בית המשפט היא גם קובעת,
יהודית תירוש · נגדית
היא הקובעת.
ז'ק חן · נגדית
היא הקובעת, היא זו שצריך להתייחס אליה, ולשאול אותה בכובד ראש ובחפץ לב ובנפש חפצה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
טוב, אנחנו מודים לכם
בועז בן צור · נגדית
רק משפט אחד, אני רק חוזר למען הזהירות, יכול להיות שאנחנו נצטרך לביית אותה זה דבר אחד. רק עוד שני משפטים שישנם אני שמעתי את חברתי אומרת חיובי או שלילי זה בעיני המתבונן,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עו"ד בן צור שלא יהיה, כל המוסיף גורע
בועז בן צור · נגדית
כל המוסיף גורע, יוגש, הכל בסדר, אני מודה לחברתי על השירות שעשיתם גם בהקשר הזה, תבואו כל פעם. תודה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז את הקלסר.
יהודית תירוש · נגדית
כן.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו נסמן את הקלסר בהתאם לסימונים שסומנו היום, הקלסר יהיה ת/966. טבלת העזר נסמן אותה כ - נ' או מה נעשה איתה?
בועז בן צור · נגדית
כן, נ', האמת שגם הקלסר הוא נ' בסופו של דבר.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
נסמן אותה נ/3631.
ז'ק חן · נגדית
כבודכם אם אפשר להציע כי התקרבנו לשעת ההפסקה שההפסקה תיעשה עכשיו כדי שלא נצא לעשר דקות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
כן, אנחנו גם חושבים על זה, רגע. אנחנו צריכים עוד קלסר אחד כזה.
יהודית תירוש · נגדית
אנחנו בהפסקה ניתן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אחד הולך לסריקה ואחד נשאר אצלנו. עכשיו רק שאלה אחת, למתי הוזמן מר אלקלעי? אולי נקדים את ההפסקה לעכשיו חצי שעה הפסקה ונתחיל איתו אחרי ההפסקה.
בועז בן צור · נגדית
תודה רבה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תודה רבה לכולם. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אנחנו עם מר אלקלעי, אבי אלקלעי
עומר יוחנן · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
שלום לך, צהריים טובים
עומר יוחנן · נגדית
שלום
בועז בן צור · נגדית
יש לנו חוב לגבי תאריכים
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
תשלימו את החוב ואני אשלים את האזהרה אחרי זה.
ז'ק חן · נגדית
אז כך, אנחנו אם אפשר עד יום שלישי בשבוע הבא ניתן תגובה לשני העניינים שנותרו, גם בעניין של רובינשטיין וגם בעניין של
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
וגם המסרונים של יינון מגל
ז'ק חן · נגדית
כן, המיילים
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מיילים? מיילים, אוקי, נכון.
ז'ק חן · נגדית
ניתן תשובה ארוכה. אנחנו מציעים שב - 20 לחודש, יום רביעי, יום למחרת יתקיים הדיון לפני 144 בכל הסוגיות שנותרו פתוחות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
בכפוף לכך שתתנו מהר את,
יהודית תירוש · נגדית
אנחנו לא נוכל ב - 20 לקיים את הדיון, אני כבר אומרת לגברתי, יש לנו את מר אלקלעי ואני מניחה שנצטרך להיערך,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אבל ב - 20 הוא לא מעיד.
יהודית תירוש · נגדית
לא, אבל יש לנו זמן עבודה להיערך לחוזרת שלוש ייתכן ותהיה ביום שלישי, אנחנו לא יודעים ולכן אנחנו נבקש גם כדי, אני לא יודעת אם את התגובות האלה אם נצטרך לדון בזה גם באותו יום רביעי או לא, אנחנו נבקש לקיים את הדיון של ה - 144 שבוע לאחר מכן.
ז'ק חן · נגדית
בסדר אם חברתי לא מוכנה אין לי עניין להכביד עליה, זו האופציה השנייה כמובן, אנחנו חשבנו להלחיץ את עצמנו כי אנחנו נחקור פה בחקירה נגדית ולהספיק ליום שלישי אבל אם היא מבקשת, אין בעיה. אם זה ב - 27 אז אנחנו נבקש
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מה שאומר שמר אלקלעי לא ישלים את עדותו ב - 27?
ז'ק חן · נגדית
אז תיכף נעשה את סדר העדים אבל קודם לגבי 144 אם זה ב - 27 אני אמרתי שעד יום שלישי, אנחנו רצינו להציע את יום שלישי לקראת הדיון ביום רביעי ב - 144, אבל מכיוון שחברתי מבקשת שזה יהיה ב - 27 ואין שום בעיה, חבל להלחיץ אז גם אין סיבה שנילחץ עד יום שלישי, אנחנו היינו מבקשים עד סוף השבוע הבא להגיש את התגובה בכתב בעניין המיילים
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה במקום עד יום שלישי, עד סוף השבוע?
בועז בן צור · נגדית
עד ה - 21
ז'ק חן · נגדית
עד ה - 21 ואז ב - 27 נקיים את הדיון לפי 144 ולחברתי יהיה מספיק זמן להתכונן. עד סוף השבוע הזה אנחנו נעשה את מה שלקחתי על עצמי לעשות, סדר של הסוגיות הפתוחות בעינינו ונעביר להם, עד סוף השבוע הזה נעביר להם את זה ועכשיו לגבי העדים. כפי שאני מבין חברתי אמרה היום שהיא צריכה יום וחצי בחקירה ראשית, זה אומר היום ומחר, ב - 20 לחודש, ביום שני ושלישי 18,19 העד ייחקר בחקירה נגדית, אני מאוד מקווה אבל בלי נדר כבודכם, באמת אני אעשה מאמץ לסיים אבל יכול להיות שזה יגלוש, אני אעשה מאמץ, בכל מקרה ב - 20 ביום רביעי הוא לא מעיד ואנחנו לא עושים את ה - 144 אבל מה שאנחנו ניערך לו זה שני עדים שהם חוקרים שהם בסדר העדים, זה זילברשטיין ומשולם.
יהודית תירוש · נגדית
נועם משולמי, ואופיר זילברשטיין.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקי.
ז'ק חן · נגדית
נעשה את משולמי וזילברשטיין באותו יום
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
ואז החקירה החוזרת, אנחנו נשארים עם חקירה חוזרת של,
ז'ק חן · נגדית
השלמה של נגדית וחוזרת ואולי אצל חברי יהיה משהו אז נעשה את זה בשבוע שלאחר מכן זה ביום שני שלאחר מכן, לא, זה יום כיפור, סליחה, שלישי בוטל, אז
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז זה רק אחרי סוכות
ז'ק חן · נגדית
אפשר אפילו ביום של ה - 144 ב - 17 לא צריך את כל היום ל - 144.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אז עדיף אולי ב - 27 להשלים את עדותו. אולי עדיף שנשלים אותו ב - 27
יהודית תירוש · נגדית
צריך לבדוק את מצבו ב - 27 ואז נבקש מהעד לבדוק את מצבו ב - 27 ואז
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
עד אחרי סוכות זה באמת כבר אחרית הימים.
ז'ק חן · נגדית
אפשר גם להוסיף את ה - 144 באותו יום. חבל לדחות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקי. אז ב - 27 לחודש סיום של מר אלקלעי ככל האפשר ו - 144 ככל האפשר
ז'ק חן · נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
זה ב - 27 אוקי..
ז'ק חן · נגדית
תודה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אם לא, אז ניתן לכם אחר כך תאריך אחר ל - 144 כי עדיף לי להשלים איתו.
ז'ק חן · נגדית
כן. עכשיו כבודכם כפי שאנחנו גם אומרים לעצמנו לפני תחילת עדותו הראשית של כל עד ואני מודה ומתוודה שלא תמיד אנחנו עומדים בזה, אבל אנחנו לפחות מנסים ובאמת זו הכוונה אז יסייע לנו כדי לא לקפוץ אם אגב אירועים שחברתי חוקרת את העד תציין איזה אירוע זה בכתב האישום שנוכל להתכוונן ואז לא תפני אותנו ותפני אותנו ונפריע וכן מותר וכן אסור וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אוקי, בסדר עו"ד תירוש?
יהודית תירוש · נגדית
כשיהיו דוגמאות אז בהחלט אתייחס.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
מר אלקלעי אתה בודק את ה - 27 לחודש?
עומר יוחנן · נגדית
בדקתי, אפשרי, כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
אפשרי? אוקי. בסדר. טוב, אני חוזרת אליך וכמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, כל האמת, רק את האמת אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק. בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
בוודאי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית
האזהרה הזו בתוקף לכל העדות שלך. חקירה ראשית בבקשה. רק אם אתה צריך הפסקה או משהו תגיד לנו ונעשה בסדר?
עומר יוחנן · נגדית
מאה אחוז, תודה
הודעת מערכת · ראשית
ע"ת 67 מר אבי אלקלעי לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה ראשית
יהודית תירוש · ראשית
מר אלקלעי צהריים טובים
אבי אלקלעי · ראשית
צהריים טובים
יהודית תירוש · ראשית
אני מבקשת ממך להתחיל לספר על עצמך קצת, רקע כללי לבית המשפט, מי אתה? מה אתה? רקע כללי שלך בכלל ובתחום התקשורת בפרט.
אבי אלקלעי · ראשית
אני עורך תוכן, בשנת 2000 חזרתי לארץ אחרי לימודים בארצות הברית. אני פסיכולוג קליני בהכשרתי האקדמית ואז משנת 2000 למשך 23 שנים עד עכשיו הייתי עורך תוכן בטלעד, ככה זה היה ברשת, אחרי זה קשת ואז ערוץ 10. בערוץ 10
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אמרנו מ - 2000 עד עכשיו עורך תוכן ב-?
אבי אלקלעי · ראשית
כמעט בכל הערוצים המסחריים בישראל, טלעד, רשת, קשת ואז ערוץ 10. בערוץ 10 ייסדתי את התכנית לונדון את קירשנבאום בשנת 2001, התכנית הזו התנהלה במשך 18 שנים מתוכם 15 שנים ערכתי אותה אז נתבקשתי למלא תפקיד של מנכ"ל חדשות 10 וקיבלתי על עצמי את התפקיד הזה, הייתי עורך ראשי ומנכ"ל של חדשות 10 ואז הגיעה לי הצעה לבוא לוואלה מאילן ישועה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מתי אנחנו, באיזה שנה?
אבי אלקלעי · ראשית
אנחנו ב - 2014. את אילן אני מכיר מאז היינו בצבא ביחד בחיל הרפואה, אני מכיר אותו ארבעים שנה והוא הכיר אותי גם במקום המקצועי וגם במקום האישי מפני שהלכנו ביחד אחרי הצבא ללמוד רפואה והוא עזב ואני עזבתי ושנינו התגלגלנו לתקשורת, הוא בתפקיד של מנכ"ל ואני בתפקיד של עורך. אז בדצמבר 2014 הגעתי לראשונה לוואלה והתפקיד שלי היה אמור להיות, להקים את אולפני הטלוויזיה של וואלה שאז היו להם אינספרציות להיכנס לתחום הטלוויזיה ולא להישאר רק בתחום האינטרנט. במשך חודש זה מה שעשיתי ואז יינון מגל שהיה באותה תקופה עורך וואלה החליט שהוא הולך לפוליטיקה למפלגת הבית היהודי ובעקבות ההודעה שלו לאילן, אילן ביקש ממני לקבל על עצמי להיות העורך של האתר. התלבטתי מאוד בסוף הסכמתי ולכן מתחילת שנת 2015 ועד שפוטרתי בנובמבר 2016 ערכתי את אתר וואלה כעורך אחראי ואני בכוונה לא אומר פה עורך ראשי ואני מניח שנגיע לה בהמשך העדות ובנובמבר 2016 פוטרתי מתפקיד זה ובזו פחות או יותר הסתיימה העבודה שלי בתקשורת כאיש תוכן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה אתה עושה מאז?
אבי אלקלעי · ראשית
אחרי איזה תקופה מסוימת עוד התעסקתי בענייני הטלוויזיה של וואלה וכעת אני מקים עסק שהוא לחלוטין מחוץ לתקשורת.
יהודית תירוש · ראשית
אז מתי עזבת את וואלה? רגע, רק נעשה סדר בנובמבר 2016 עזבת את התפקיד שלך של העורך האחראי,
אבי אלקלעי · ראשית
בינואר 2021 את וואלה בכלל
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
משה בר-עם · ראשית
ינואר 2021?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
בנובמבר 2016 הוא עזב את תפקידו כעורך אחראי ואת וואלה בתחום הטלוויזיה
אבי אלקלעי · ראשית
את תחום הטלוויזיה בינואר 2021
יהודית תירוש · ראשית
ומאז אתה לא עוסק בתחום התקשורת?
אבי אלקלעי · ראשית
אני עושה עבודות פרילנס לעת עתה בגלל שזה עסק שנפדה אני עושה עבודות פרילנס לא בתחום החדשות אבל בתחום מגאזינים של ערוצי טלוויזיה שונים רשת וקשת.
יהודית תירוש · ראשית
מאה אחוז. כעורך אחראי כמו שהגדרת את זה, את זה עד כמה היית אתה מעורב בוורטיקאליים שאינם חדשות?
אבי אלקלעי · ראשית
הייתי מעורב בכל הוורטיקאליים בגלל שאורח חיי הוא
יהודית תירוש · ראשית
ומה היה תפקידו של אודי הירש בתקופה הזאת?
אבי אלקלעי · ראשית
אודי הירש היה משנה לעורך ובגלל שאני מצאתי את עצמי מתעסק בעיקר בתחום אחד, אז חילקתי את העובדה בכך שהוא יהיה אחראי על ורטיקאליים ואני יותר בחדשות באותה תקופה.
יהודית תירוש · ראשית
מול מי עוד היו לך ממשקים?
אבי אלקלעי · ראשית
אילן כמובן בתור מנכ"ל וואלה. מיכל קליין שהייתה מנהלת החדשות, ממשק מאוד הדוק
יהודית תירוש · ראשית
זאת אומרת היא מתחתיך בעצם?
אבי אלקלעי · ראשית
כן. עורכת החדשות היא מתחת לעורך אחראי ואז מעין דגן שהיה ראש דסק בחדשות, אבנר בורוכוב משנה לעורכת החדשות וזו פחות או יותר הכוורת בחלק העליון של המשפך.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה היה לאתר וואלה טראפיק בתקופה הזאת?
אבי אלקלעי · ראשית
האתר עם טראפיק מאוד גבוה, לא בהכרח בחדשות, בערך 1,200,000 כניסות ביום
יהודית תירוש · ראשית
מי היה המתחרה שלו?
אבי אלקלעי · ראשית
מה זה?
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, מי היה המתחרה שלו?
אבי אלקלעי · ראשית
הייתה קרבה מאוד גדולה ל - YNET בעת ההיא עוד לא היה את N12 היה רק את מאקו והוא היה בערך חצי מהטראפיק של וואלה ו - YNET
יהודית תירוש · ראשית
באיזו מידה נתקלת בעבודתך, ככל שנתקבלת בהתערבות בעבודה העיתונאית שלך בתכנים שקשורים לסיקור משפחת נתניהו, נתניהו, מר נתניהו עצמו?
אבי אלקלעי · ראשית
המילה נתקלתי הוא לא המונח הנכון פה, בשנים 2015 ו - 2016 עד נובמבר אז פוטרתי אבל אני יודע שזה נמשך אחרי זה כי עדיין הייתי בוואלה וידעתי מה קורה. בשנים האלו, בשנתיים האלו התרחש, אני מתנצל מראש על השימוש במילה שהיא מאוד חריפה, אונס מנטאלי מאוד אגרסיבי ומאוד אינטנסיבי מבחוץ בכל מה שנוגע לתכנים הקשורים למשפחת נתניהו.
יהודית תירוש · ראשית
כיצד זה נעשה? מי היה פונה אליך? תסביר
אבי אלקלעי · ראשית
בראש המשפך המערכתי, מי שלא היה אמור לעמוד במשפך המערכתי בגלל שהוא מנכ"ל ומנכ"ל לא מתעסק בתוכן אבל זה אילן ישועה ומרבית ההתערבויות, מרבית הבקשות, מרבית ההוראות הגיעו ממנו. בגלל שאילן הוא גם חבר ולא רק קולגה בעבודה אז היה לו אינטרס כל הזמן להראות שהדברים לא באים ממנו אלא באים מבחוץ ו... עליו ולכן הוא שיתף אותי גם ברמת שיחות פתוחות עם ספיקר, גם ברמת להראות לי את הצג כשהוא דיבר עם מישהו ורצה שאני אדע עם מי הוא מדבר וגם ברמת חשיפה של כל המסרונים, מיילים וחומרים אחרים שנכנסו שקשורים בבקשות שהוא ביקש,
יהודית תירוש · ראשית
איזה דמויות ראית שם?
אבי אלקלעי · ראשית
היה מאוד דומיננטי מר שאול אלוביץ' שהיה הבעלים והיושב ראש של בזק, אשתו, איריס אלוביץ', ניר חפץ יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, אלה במקום המאוד דומיננטי ובשוטף עוד אחרים מהכוורת של נתניהו.
יהודית תירוש · ראשית
איך הועברו אליך הבקשות? איך זה קרה בפועל?
אבי אלקלעי · ראשית
שבעים אחוז הייתי אומר הועבר אלי בעל פה בגלל שהיינו בשעות העבודה בבניין והיה מגע ישיר כל הזמן בין אילן לביני למרות שהיינו בהפרש של קומה אחד מהשני,
יהודית תירוש · ראשית
מה זה בעל פה, פיזית? איך בעל פה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, כן, בשיחות, שיחות טלפון וכהנה וגם כמובן מסרונים, מיילים
ז'ק חן · ראשית
השיחות עם אילן?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, כל הזמן, מאוד אינטנסיבי, זו הייתה תקופה מאוד מאוד אינטנסיבי גם במסרונים, גם במיילים, וגם בשיחות ישירות, השיחות הישירות היו הכי דומיננטיות.
משה בר-עם · ראשית
אולי בהקשר הזה אדוני יבהיר את ההבחנה בין עורך אחראי לעורך ראשי, יש קשר למה שאדוני עשה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, אני אפרש את המינוח כפי שהוא מקובל בארצות הברית. מנג'ינג אדיטור ואידיטור אינצ'יף. אדיטור אינצ'יף הוא מי שהוא בעל המילה האחרונה בארגון תוכן ומנג'ינג אדיטור הוא מנהל המערכת, הוא זה שמנהל אותה, מאחר ומהר מאוד מן הרגע שנכנסתי לוואלה הבנתי שהעורך מה שנקרא העורך בוואלה הוא לא אדיטור אנדצ'יף הוא רק מנג'ינג אדיטור אז למרות שכביכול המשרה הוצעה לי באותה תקופה הייתה להיות עורך ראשי, אמרתי לאילן שאני אסתפק בתפקיד מנג'ינג אדיטור משום שבסופו של דבר הוא המחליט הסופי בכל מה שקשור בוואלה בהיותו המנכ"ל.
משה בר-עם · ראשית
גם לגבי תכנים?
אבי אלקלעי · ראשית
בעיקר לגבי תכנים והוא קיבל את זה ולא התווכח
יהודית תירוש · ראשית
איזה תכנים בעיקר התערב מבחינתך?
אבי אלקלעי · ראשית
באיזה תכנים הייתה התערבות?
יהודית תירוש · ראשית
בעיקר, כן
אבי אלקלעי · ראשית
תכנים שקשורים למשפחת נתניהו, מדברים שקשורים לפוליטיקה ומדינאות דרך יחסים אישיים בתוך המשפחה עד רכילות וזה נבחש לא רק על ה... של החדשות אלא גם בסלבס, בבראנז'ה, בתרבות לפעמים.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עוד נגיע לפרק שאני רוצה לשאול עליו ממש בהמשך אבל אני כבר שואלת, הוא התערב רק בתכנים האלה או היו לו התערבויות גם בדברים אחרים?
אבי אלקלעי · ראשית
היו לו גם התערבויות בדברים אחרים בשיעור מאוד נמוך, כמעט אפסי ביחס להתערבויות של,
יהודית תירוש · ראשית
נגיע לפרק של ההתערבויות האחרים אבל כן רציתי להשלים את התמונה תסביר באופן כללי, קצת התחלת לגעת בזה אבל איזה סוגי התערבויות עד כמה שאתה יכול לזכור, מה בעצם התבקשת לעשות אם אתה יכול?
אבי אלקלעי · ראשית
אני חושב שבגדול אם ננסה לשים את זה בכותרת אחת, כותרת על אחת, אלה התערבויות שבהם מר נתניהו ובני משפחתו תמיד צריכים לצאת טובים, טובים, צודקים ונכונים בכל מה שמתפרסם בוואלה, אם זה בהחלטות פוליטיות, אם זה במאבקים מדיניים, גרעין, איראן וכהנה וכהנה ואם זה בטקס לחיילים בודדים שאשת ראש הממשלה מגיעה להעניק צ'ק לחיילים בודדים, צ'ק של עמותת... אז ההתערבות הייתה מאוד רחבה ואינטנסיבית.
יהודית תירוש · ראשית
אבל אני רוצה לשאול קצת יותר קונקרטית, עד כמה התבקשתם להעלות ידיעות יזומות? עד כמה התבקשת להוריד ידיעות מהאתר, מה סוקר בחדשות?
אבי אלקלעי · ראשית
בכל רמות הפעולה של ידיעה בודדת, זאת אומרת בידיעה בודדת יש לך טקסט, יש את המשנה של הטקסט שזה התיאור של מה הולך להיות מתחת לטקסט. יש את הכותרת, יש את המיקום ויש את הניידות של אותה ידיעה במסגרת החיים של אותו יום של דף הבית של וואלה, והניידות היא בדרך כלל לא ימינה, שמאלה אלא רק למעלה למטה מה שיותר גבוה יותר נצפה, מה שיותר נמוך פחות נצפה ובכל חמשת סעיפי הטיפול ותוכן הייתה התערבות מאוד אגרסיבית ומאוד מאסיבית.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
משה בר-עם · ראשית
שההתערבויות הן לא ענייניות, אולי מוצקות, לא מוצקות, מה מבחינה מקצועית?
אבי אלקלעי · ראשית
על פי רוב הן לא היו מצדיקות בכל מקום עבודה נורמאלי התערבות מנכ"ל אלא זו החלטת עורך וברבות מאוד מהבקשות לא היו מוצקות כי הם ביקשו לסתור או לשנות דעה של כתב, טון של כתבה, משמעות נגזרת של כתבה ולכן במובן הזה הם לא היו, מנכ"ל באופן עקרוני לא אמור להתעסק, הוא אמור להתעסק בצד המסחרי, עורך אמור להתעסק בתוכן ולכן פניות ממנכ"ל הן לא סבירות בבסיס.
יהודית תירוש · ראשית
היו נושאים, עד כמה היו נושאים שהתבקשתם שקשורים למשפחת נתניהו או גורמים שקשורים שהתבקשתם לא לכתוב עליהם? להתרחק מהם? להמעיט כתיבה עליהם?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, בוודאי, בוודאי. אני חייב להסביר, הזירה הייתה מאוד מאוד אינטנסיבית ומהבוקר עד הלילה, גם אל תוך השעות הקטנות של הלילה את הדברים האלה אפשר לראות בכל הערמות של הקלסרים של מסרונים ומיילים ביני ובין אילן וההתערבות הייתה בכל תחום מתחומי אישות בתוך משפחת נתניהו ועד פוליטיקה ומדינאות, זאת אומרת שאין שום תחום שהוא היה לא,
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הופנו אליך בקשות לעניין מיקום כתבות, דרדור כתבות?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, כמו שאמרתי מקודם, המיקום הוא דבר מאוד משמעותי, באינטרנט מיקום זה כמעט הכל.
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נציג איזושהי דוגמא, אירוע 187 חברים, מיום 27.9.15 אני אבקש להציג את ההתכתבות, אני אשאל אותך כמה שאלות בעניין הזה.
אסף עיסוק · ראשית
אגב, אנחנו מחוברים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, אתם לא מחוברים, רגע, אני אחבר אתכם. עכשיו אתם מחוברים.
יהודית תירוש · ראשית
אני מתחילה מכאן אבל אולי רגע לפני זה אני אשאל אותך, אני לא בטוחה שאמרת את זה מה לגבי ידיעות שליליות שעלו כבר לאתר?
אבי אלקלעי · ראשית
את יכולה לחזור על השאלה? אני לא זוכר מה שאלת אותי
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת, מה לגבי, לפני שאנחנו מתחילים פשוט בדוגמא הזאת, מה לגבי ידיעות שליליות אודות מר נתניהו ובני משפחתו שעלו כבר לאתר, עד כמה היו בקשות בהקשר אליהם.
אבי אלקלעי · ראשית
את מתארת סיטואציה שבה הדבר עצמו הוליד פאניקה, פאניקה של אילן שירדה כמו משפך למטה דרכי ואל שאר העובדים בחברה, פאניקה כי בלשון של אילן זה התפלק לכם בשעה שכמובן במציאות לא התפלק לנו כי בסך הכל עשינו עבודה עיתונאית מתקבלת על הדעת. יש ידיעה עיתונאית שנבדקה והיא שלילית היא תפורסם אלא אם כן יבוא מישהו ויגיד אל תפרסמו כצעד אנטי עיתונאי כפי שקרה הרבה בוואלה.
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה את הדוגמא הזאת. אני מציגה לך לרגע את ההתכתבות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
באיזה אירוע היינו?
יהודית תירוש · ראשית
אירוע 187 מ - 27.9 בשעה 9:16:09 זה מתחיל בשורה 13,433 ברול הוא כותב לך, אנחנו תיכף נבין במה מדובר, הדרך היחידה לדרדר. ממשיך, לא מציע לערוך אלא רק לדרדר במהירות למטה ושיצא במהירות מעמוד הבית ואתה אומר לו מסכים איתך לערוך זה גס מדי והוא אומר לך תוודא שעד תשע וחצי זה לא בעמוד הבית אבל אל תשנה כלום. אגב, זה מולך אז אתה גם יכול לקרוא את זה, כמו כן מעכשיו מבקש שכל כתבה של טיבון תעבור דרכך ודרכי, אילן אני מציע להוריד מטה בהום פייג' עשר עד אחת עשרה ובאחת עשרה להוציא מהום פייג' וואלה, זו כתבה נורא מתונה כדי לערוף לה את הראש באופן כל כך בוטה, זה רעש מחריד אוזניים להוריד מהום פייג' אחרי שעה וחצי, בוא נעשה את זה יותר מתון. אילן בסדר הוא אומר לך בתנאי שיורד עכשיו בדקות אלו מהטעימה וכמו כן בקש מטיבון לשנות בכותרת משנה במקום בצל הכישלון, בצל הסכם הגרעין. תסביר לו שבכתבה עצמה אינך נוגע ואתה עונה לו - אני לא צריך להסביר לו, אם אני לא עושה את זה דרמטי הוא מבין היטב הסכם שבשתיקה. הוא אומר לך, מציע שבכותרת המשנה תשנה אתה כשזה יורד למטה כתבנו במקביל אתה אומר לו את אותו דבר, ברור, תעביר את זה למטה בעמוד הבית הוא אומר לך, לראשי, חדשות בלי הכישלון. תזדרז, סופרים לי ולך זמן, סמס בשנייה שזה קורה, קורה עוד דקה בדיוק, תודה. ראיתי ששינית משנה, תודה, אנא דרדר לגלילה שנייה. ירד כבר אתה אומר לו, אבי מבקש לעבור מראש על כל כתבה של טיבון נסביר בעל פה מחר כשניפגש ואתה אומר לו אני מבין על מה אתה מדבר אבל הטור דעה שלו אתמול, זה מיום למחרת כשאתם מדברים על האירוע, הטור דעה שלו אתמול לקראת האו"ם היה מוחלש ולא מתלהם מראש, תשמע, אנחנו בבעיה איתם כי החוצפה שלהם בגרף עולה ללא מעצורים וכו.' בעז, על מה הקצף? על המילה כישלון? היה כישלון וכו.' מה שאני רוצה לשאול אותך בעניין הזה
ז'ק חן · ראשית
למה...
יהודית תירוש · ראשית
אתה רוצה שאני אגיד את המילה? אתה אומר אז על מה הקצף? על המילה כישלון? היה כישלון, יש כאן איזושהי אמירה, קללה כזאת של ביבי, אז מה,
אסף עיסוק · ראשית
מה הביטוי?
יהודית תירוש · ראשית
ביטוי, סגנון ואנחנו נדבר על הסגנון ואני בטוחה שגם אתם תעריכו, אני יכולה לבחור לא להקריא מילה מסוימת כשהיא כתובה מול כולנו על גבי העד. למה התכוונת במילה הזאת אם כבר חברי מדברים? שואלים?
אבי אלקלעי · ראשית
אני חושב שבכדי שלא אצטרך לחזור על משהו שהוא פעמים רבות במהלך העדות שלי אני רוצה להסביר טיפה מנגנון שהוא המנגנון שעומד מאחורי מה שהראיתם לי כרגע ואז יהיה הרבה יותר קל להבין גם בהמשך על מה אנחנו מסתכלים. כשהתחלתי את תפקידי והבנתי שאני נמצא במקום שבו אין עורך ראשי שהוא איש תוכן אלא עורך ראשי שהוא מנכ"ל בחרתי בטקטיקה שבדיעבד אני מאוד מצטער עליה והיא פסולה לחלוטין לשימוש בעיתונות של משא ומתן והמשא ומתן התנהל בדרך כלל ביני לבין אילן ישועה, משא ומתן על ידיעות עיתונאיות. הדבר הזה הוא פסול בעיתונות מפני שבעיתונות אין משא ומתן על ידיעה עיתונאית, אין דבר כזה, אין חיה כזאת וברגע שממציאים אותה אז המשא ומתן הזה בדרך כלל רק הולך ומדרדר ומחריף כי ככל שאתה נותן יותר מבקשים ממך יותר, ככל שאתה עוצר יותר כועסים עליך יותר והצעקות בין אילן וביני הגיעו לדציבלים לא אנושיים ולמעשה ההתכתבות הזאת שאתם רואים כעת היא התכתבות שהיא משא ומתן על ידיעה עיתונאית שלא צריכה לקרות בגלל שטיבון היה הפרשן המדיני של וואלה ובתור פרשן מדיני הוא יכול לבוא בביקורת כמובן כלפי ראש הממשלה, כלפי ההחלטות שלו ביחס לגרעין ומאחר ואני הייתי צריך לתווך גם ביני ובין טיבון, סליחה, לטיבון את מה שקורה ביני ובין אילן וגם לעמוד מול אילן בהתחשב בבקשות שלו שלפעמים היו מאוד מאוד קיצוניות, אתם רואים סוג של התכתבות שהוא משא ומתן מאוד ארוך ומאוד מייגע סביב הדבר הזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת כי חברי הפנו לאמירה הזאת אז אתה אומר לו אז על מה הקצף? על המילה כישלון? היה כישלון, אחו שרמוטה אוקי? נאמר, של ביבי, אז מה תכתוב? מה שאני שואלת אותך בהקשר הזה זה לא מה פירוש המילה כי כולנו יכולים להבין, זה עד כמה מבחינתך כעורך היה שיקול מקצועי שהצדיק את הורדת המילה כישלון?
אבי אלקלעי · ראשית
לא היה שום שיקול מקצועי שהצדיק את ההורדה של המילה כישלון, מה שאני אומר לו לפני כן בהתכתבות בינינו זה שהידיעה הזו עלתה וברגע שהיא עלתה אם אתה תנסה להוריד אותה כעת או לשנות אותה באופן קיצוני, הדבר הזה יצרח לשמיים, יראו את זה כי כבר רואים אותנו ומבינים שמה שקורה אצלנו הוא לא בסדר, הדבר שלאט לאט הלך ותפס והצטבר עד לכדי תחקיר בהארץ של גידי וייץ בסוף שנת 2015 ולכן המשא ומתן התמקד בעד כמה אפשר לנגוע בכתבה הזאת מבלי שהדבר הזה יצעק לשמיים. אני מניח שהבקשה הייתה לכתוב אתגר במקום כישלון אלא מה? שהכתב המדיני, הפרשן המדיני החליט שהוא רוצה לקרוא לזה כישלון אז ברגע שאני כעורך משנה את זה לאתגר בכדי להביך פחות את כב' ראש הממשלה הרי שאני חוטא לתפקידי ולא מציג את מה שהפרשן המדיני רצה.
יהודית תירוש · ראשית
לפי ההתכתבות כתוב במקום בצל הכישלון, בצל הסכם הגרעין
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אפילו לא אתגר, אבל מה שאני עוד רוצה לשאול אותך שני דברים לגבי ההתכתבות הזאת, ישועה אומר לך אבי זה קריטי שיעוף תוך דקות מהראשי, לא יכול אפילו להתחיל להסביר כמה זה חשוב לאתר, זה חשוב שהמילה כישלון תעוף מהראשי מבחינה,
אבי אלקלעי · ראשית
לא, בשום צורה זה לא חשוב, בושה וחרפה
יהודית תירוש · ראשית
ועוד דבר שרציתי לשאול אותך כאן זה שאתה אומר לו כשהוא אומר לך, אני מפנה לכך שאתה אומר לו, הוא מבקש ממך להסביר לטיבון שבכתבה עצמה אתה לא נוגע רק בכותרת משנה ואתה אומר לו אני לא צריך להסביר לו אם אני לא עושה את זה דרמטי הוא מבין היטב הסכם שבשתיקה אז תסביר לי קצת מה היה ההסכם הזה שאתה מתכוון אליו?
אבי אלקלעי · ראשית
כל הכתבים הבכירים באתר מהר מאוד הבינו שאנחנו לא יכולים לפרסם את מה שאנחנו רוצים לפרסם בצורה המדויקת שאנחנו רוצים לפרסם ואכן היה גם דיאלוג מתמיד עם הכתבים והיו כתבים מאוד טובים ועיתונאים מאוד טובים בוואלה באותה תקופה, וואלה היה פעם שייך לעיתון הארץ שהוא ברמת מיומנות עיתונאית מאוד מאוד גבוהה ואמינות עיתונאית מאוד גבוהה, רבים מהם הם אנשי הארץ לשעבר, טיבון במקרה הוא איש הארץ לעתיד כי הוא עזב את וואלה והצטרף לעיתון הארץ והדבר הזה שאת מקריאה לי ושאני שומע הוא חלק מהתהליך של מנג'ינג אדיטור שצריך להסביר גם לאנשים שעובדים איתו וגם במידה מסוימת לקוראים ולגולשים באתר מדוע דברים משונים מתרחשים באתר, דברים שלא אמורים לקרות.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להראות לך עוד דוגמא, אירוע 95 מיום 5.3 זה מתחיל באבי אתה חייב להתיישר מיום 5.3. הוא אומר לך אבי אתה חייב להתיישר עם הקו של החברה, אנחנו ממש כל שעה מובילים משהו נגד ביבי, אני לא רוצה את זה, אין את זה באף אתר, אתה מסכן את שנינו ואתה עונה לו מקור מאוד מאוד מאוד גבוה בביטחון, מאוד, ותגיד לי משהו איזה טיעון זה, איזה מן טיעון זה אין את זה בשום מקום אחר? הצלחה עיתונאית בהדלפות היא מהות העניין שאין את זה במקום אחר. אילן תן לי לאזן, אני הכי לא נגוע בקמפיינים שתוכל למצוא בשוק, אני מתנגד לאג'נדות בעיתונות גם כשהם נגד אדם השנוא עלי ביותר ואני יודע מהם גבולות והוא אומר לך אבי ביקשו ממני משהו ואני ביקשתי ממך אז זה לא יכול להיות חסר משמעות בעבודה. אילן תזדרז, הוא אומר לך מאז שדיברנו דקה אחרי חטפתי ואתה אומר לו מכינים ראשית חדשה, ייקח כמה דקות, בינתיים מחליפים תמונה שלא ייקח שעה, לא ייקח, רבע שעה וזה עף. הוא אומר לך מופיע בצבא וביטחון בראשי עם אותה תמונה אנא תדרדר ותחליף תמונה ואתה אומר לו מבצע. מה שאני שואלת אותך זה עד כמה מה שאנחנו רואים כאן דומה לדפוס שאתה דיברת עליו של הורדה, דרדור של כתבה שהיא,
אבי אלקלעי · ראשית
קודם כל שאלת שאלה ואני עונה עליה עכשיו, שאלת אותה מקודם. לגבי העניין הזה של טקסט לעומת משנה וכותרת, בכוורת הקרובה התקשורתית של נתניהו הייתה אובססיה מאוד מאוד חריפה כלפי כותרות ומשניות, מתוך הבנה של תקשורת שהרבה מהגולשים קוראים כותרת ומשנה ולא טורחים אחרי זה לקרוא את,
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה אומר את זה מאיפה אתה
בועז בן צור · ראשית
כותרת של נושאים כלליים אבל בוא תתקדם,
אבי אלקלעי · ראשית
הכותרת לא, הכותרת של ידיעה
יהודית תירוש · ראשית
לא, הם אמרו על הכוורת, כשאתה אומר בכוורת של נתניהו מהיכן אתה יודע?
אבי אלקלעי · ראשית
בכל מקרה ההסכם עם טיבון היה שאני אשתדל ככל שאני יכול לא לנגוע לו אף פעם בטקסטים שוטפים כי בטקסט יש את מהות הטיעון שהוא מעלה אבל שאני כן אצטרך לרכך לעיתים כותרת או לרכך משנה בכדי שהדבר הזה יוכל להישאר כי גם טיבון הבין שבסופו של דבר אם אני לא אצליח במשא ומתן שאני עושה עם אילן ישועה הדבר ירד באופן ברוטאלי, אגרסיבי וזה קרה לא מעט פעמים ולכן זו הייתה הסכמה עם טיבון שזה המצב וככה אנחנו מתמודדים עם המצב הזה ומה שאת שואלת אותי, השאלה השנייה שלך, היא כן, הדבר הזה מאפיין מאות והייתי אומר אלפים של משאים ומתנים לא לגיטימיים, פסולים בעיתונות סביב ידיעה חדשותית.
יהודית תירוש · ראשית
תסביר בבקשה את האמירה שלך
ז'ק חן · ראשית
ביקשתי מהתחלה שלא אקום להפריע... (לא שומעים את עו"ד חן, בלי רמקול)
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור, אין לי בעיה גם לציין את זה, אני רק אוסיף גם כי זה כן חשוב להגיד שלעד הוצגו בחקירה שלו כל ההתכתבויות שלו ואנחנו שאלנו על דברים שהוצגו לו כולם ואם היו מספר מיילים, גם הרבה מאוד מיילים הוצגו לו בחקירה והוא נשאל גם שאלות פרטניות אבל לפעמים גם שאלה כללית על מאסה של מיילים ואם היו כשישה או אני לא זוכרת בדיוק את המספר, שישה מיילים נוספים שלא הוצגו לו בחקירה העברנו אותם גם לחברי.
ז'ק חן · ראשית
תודה רבה. אנחנו מציינים כל פעם שמדובר... לא רוצה לפתוח ויכוח, לא רוצה להפריע לשטף.
יהודית תירוש · ראשית
אבל כן חשוב לי להגיד בהקשר הזה, מה או, אני רק רוצה לדייק תשובה שלי בעניין הזה
ז'ק חן · ראשית
אני אפילו לא העליתי שאלה בכדי שתתני תשובה
יהודית תירוש · ראשית
אבל מותר לי להגיד משהו או שאסור במקומותינו? אין בעיה
ז'ק חן · ראשית
לא סיימתי
יהודית תירוש · ראשית
אין בעיה, אם לא סיימת סליחה
ז'ק חן · ראשית
וההערה השנייה... גם רצף וגם קיצור העדות של העד זה אם, שוב, פה זה לשיקול דעת התובעת והעד אבל אני חושב שכאשר העד בא ומוסיף ומפליג ומדבר על כוורות ואנחנו לא יודעים מי זה השמות וכל מיני דברים שעפים באוויר ראשית אם אפשר להימנע מזה, אם אין שמות ואם זה סתם בא לה...
אבי אלקלעי · ראשית
אני אתקן
ז'ק חן · ראשית
אני לא מדבר אליך כרגע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע אל תענה.
ז'ק חן · ראשית
איתך אני אדבר בנפרד ואז תוכל להגיד לי מה שאתה רוצה לשאלה שלי. שוב, זו דרכו יש לזה היבטים אחרים, אני לא אקום ואפריע, אני חושב שזה ייעל ויקצר במיוחד להימנע בשימוש בכל מיני דברים כלליים כי אם למשל אני חושב שיש ערך למה שנקרא הכוורת של נתניהו, אין ערך כשזה נאמר באמירה כזאת, צריך להגיד שמות ואז נדע לחקור אותו ולהפגיש אותו עם ראיות, לא עם רוחות ושדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה עו"ד חן.
יהודית תירוש · ראשית
אני רק רציתי להבהיר שלעיתים וזה קרה גם בדוגמאות האלה ולכן צריך לדייק את זה ואין לי בעיה אם רוצים להגיש את ההודעות של העד אבל אני רק אומרת שלעיתים יש אמירות של העד בהתייחס לאירוע מסוים שהוא מדבר עליהם בהודעה, למשל הרבה דברים שעלו כאן, ההסכמות עם טיבון, כל מיני דברים שהעד דיבר כאן עלו לא עלו בהודעות שלו באופן נרחב ולכן כשחברי אומר גרסה חדשה לכן אני מבקשת לדייק את זה, לא משנה, הדברים עולים
ז'ק חן · ראשית
את מגיבה למה שאני אומר?
יהודית תירוש · ראשית
אני מגיבה למה שאתה אומר ואני מסבירה לבית המשפט שחלק בראיון וחלק גם אם מוצג לעד התכתבות הוא מדבר על דברים, הוא מיישם למעשה דברים שהוא אומר במהלך ההודעה שלו, לא הכל נולד, לא הכל גרסה חדשה ואם צריך להציג לבית המשפט את ההודעות כדי לראות את זה בית המשפט יכול, מבחינתנו ניתן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה. שאלה הבאה, שאלה לעד.
יהודית תירוש · ראשית
כן, תסביר בבקשה, ראשית אמרת, אם חברי שאל, אמרת הכוורת של נתניהו אתה סיפרת גם קודם על הספיקר ששמעת וראית מסרונים, ממי ראית מסרונים ועל הספיקר שמעת שיחות בעניין?
אבי אלקלעי · ראשית
במקרה הספציפי הזה ניר חפץ ובמקרים אחרים אנשי המערך התקשורתי, או של לשכת רוה"מ או של נתניהו עצמו ובעתיד בכל פעם שתשאלי אותי אציין במי מדובר.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, ככל שאתה זוכר
אבי אלקלעי · ראשית
במקרה הזה אמרתי חפץ
ז'ק חן · ראשית
הכוורת זה חפץ, הבנו
אבי אלקלעי · ראשית
אמרתי מהכוורת
יהודית תירוש · ראשית
מר אלקלעי אני מציעה לך תענה לשאלות כרגע שלי ושל בית המשפט וכשמר חן יחקור אותך אל תענה לשאלות שלי אלא רק לשאלות של מר חן ושל בית משפט, זה הכלל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן אפשר להמשיך בחקירה הראשית בבקשה?
יהודית תירוש · ראשית
טוב, עוד מה שרציתי לשאול אותך, אני מבקשת ממך להסביר אמירה שלך שאתה אומר לו מקור מאוד מאוד מאוד גבוה בביטחון, מאוד, ותגיד לי, זה הדגש שלי, איזה מן טיעון זה אין את זה בשום מקום אחר???? הצלחה עיתונאית בהדלפות היא מהות העניין שאין את זה במקום אחר אתה יכול להסביר למה אתה מתכוון?
אבי אלקלעי · ראשית
כן. בין גופי תקשורת חדשותיים יש תחרות מתמדת
יהודית תירוש · ראשית
מה הוא אומר לך ומה התשובה שלך?
אבי אלקלעי · ראשית
סביר, מקדים בכמה מילים. בין גופי תקשורת חדשותיים יש תחרות מתמדת מי משיג את האינפורמציה ומי מעלה אותה ראשון. מי שהשיג את האינפורמציה ויעלה אותה ראשון בדרך כלל יעלה אותה בראשית, אם יש הצדקה לראשית זה הכותרת הראשית של האתר, אם יש הצדקה לידיעה להיות בכותרת ראשית. כשאני אומר לו להוריד אותה כרגע אין לזה שום היגיון כי זה הדלפה שאנחנו קיבלנו וזה דבר שאנחנו צריכים להתגאות בו ולשים אותו כמה שיותר בחלק העליון של דף הבית, זו הכוונה והבקשה להוריד ולדרדר היא אנטי עיתונאית במהות של תחרות בין גופי תקשורת לידיעה עיתונאית.
יהודית תירוש · ראשית
כשהוא אומר לך אתה מסכן את שנינו, מה אתה מבין מזה?
אבי אלקלעי · ראשית
לאילן הייתה אמירה קבועה שאם אנחנו לא נעשה את מה שהוא מבקש ממני לעשות יפטרו אותו ויפטרו אותי ובמקומנו יביאו את פילבר להיות עורך האתר, יביאו את חפץ להיות עורך האתר וזה היה מעין איום קבוע שאם אנחנו רוצים לשרוד את התקופה הזאת ולהישאר באתר וואלה אז מוטב שאני אקשיב לו ושנעשה מה שהוא רוצה. לאילן גם הייתה כל הזמן, היה מסר קבוע שעוד רגע זה נגמר, עוד שנייה זה נגמר, אנחנו צריכים עוד טיפה וזה נגמר.
יהודית תירוש · ראשית
נגיע לעוד טיפה וזה נגמר
אבי אלקלעי · ראשית
וזה לא נגמר
יהודית תירוש · ראשית
וזה לא נגמר, נגיע לזה. בסדר? אמרנו על דרדור, עד כמה הוא דיבר איתך על מיקומים ספציפיים, טעימה, תשים את זה בטעימה, תשים את זה בראשית?
אבי אלקלעי · ראשית
כל הזמן, כל הזמן
יהודית תירוש · ראשית
תשים את זה במקום כזה או אחר?
אבי אלקלעי · ראשית
כל הזמן
יהודית תירוש · ראשית
אני מבקשת להראות דוגמא אירוע 90 מהימים 24-25 לפברואר ואנחנו נתחיל במיילים שלושה מיילים שנבקש לסמן אותם יחד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה ת/967 הקלסר היה ת /.966 וזה יהיה ת/967
יהודית תירוש · ראשית
המספרים הם 7074, 7065 יש לך את המיילים פיזית? נתת לו?
יעל שחף · ראשית
כן.
יהודית תירוש · ראשית
המייל הראשון מתחיל ב - 24 בפברואר בשעה שבע וחצי בבוקר והוא כותב לך, בשבע וחצי בבוקר הוא מעביר לך הודעה, הוא מעביר לך משהו שהוא קיבל, לא הודעה באנגלית סבג'קט וידיאו פרס אובמה... זו איזושהי כתבה שמדברת בעצם על הסברים שאובמה צריך לתת לעם האמריקאי וגם לנתניהו, למר נתניהו וגם לעם בישראל ומתייחסת לגרטה ווייב, מישהי בשם גרטה וייב בלוגרית הוא מעביר לך את זה והוא אומר לך אבי בהמשך לשיחתנו, תודה. אתה זוכר את השיחה הזאת?
אבי אלקלעי · ראשית
לא
בועז בן צור · ראשית
היא הייתה בלוגרית?
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא אמרתי, עיתונאית בלוגרית
בועז בן צור · ראשית
לא, אמרת בלוגרית
יהודית תירוש · ראשית
לא, אמרתי את מה שכתוב כאן בעצם תרגמתי את זה. פשוט הקראתי את הדבר הזה. לא אמרתי מי היא ומה היא ותיכף נראה שהוא מעביר לך עוד מייל ב - 7:33 והוא אומר לך ראה כמה ראו בפייסבוק את הכתבה מעל חמישה מיליון בסדר? ואז יש עוד מייל בשעה 10:07 שזה בעצם קצת שרשור של המייל הקודם של אבי בהמשך לשיחתנו ואתה אומר לו קצת בעיה בולדוגית מפוקס שמתעבת את השוורצה חייאס, הרבה יידיש אני נאלצת להתמודד, סליחה, החתיך, אבל לא אומרת
בועז בן צור · ראשית
מה זה שוורצה חייאס?
אבי אלקלעי · ראשית
חיה שחורה
יהודית תירוש · ראשית
אבל לא אומרת משהו חדש. קצת קשה למצוא, אני מבקשת להשלים, כל שאלה שלכם תשאלו בחקירה הנגדית, באמת
ז'ק חן · ראשית
כן, לשאול מה זה שוורצה חייאס
יהודית תירוש · ראשית
אבל אל תפריע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר, זה מה שכתוב, נו?
יהודית תירוש · ראשית
אבל לא אומרת משהו חדש, קצת קשה למצוא מה לעשות עם זה, אשבור את הראש והוא אומר לך בשביל זה אתה מקבל משכורת מנופחת. תסביר מה הוא בעצם מבקש ממך לעשות עם הדבר הזה כי הוא שולח לך,
אבי אלקלעי · ראשית
אני לא זוכר מה הייתה הבקשה נקודתית אני יכול רק להסביר את הרקע אם זה חשוב
יהודית תירוש · ראשית
מה הוא מבקש ממך לעשות עם הדבר הזה, עם הווידאו עם הגרטה לפי מה שאתה רואה כאן?
אבי אלקלעי · ראשית
אני מניח שהוא מבקש ממני אחרי שחמישה מיליון כבר ראו את הווידאו הזה להוריד אותו מפייסבוק שזו פעולה שהיא לגיטימית להוריד אייטם מפייסבוק אחרי שהוא נצפה פעמים רבות, ספציפית לגבי הדבר הזה מדובר במישהי שהיא מפרגנת אני מניח, לא זוכר בעל פה את הבלוג הזה לנשיא אובמה וכמו שבוואלה לא עולה על הדעת לפרגן למני נפתלי כך, מצטער על ההשוואה, לא מתקבל על הדעת לפרגן לאובמה כי אובמה הוא אויב העם היהודי, אויב המדינה הישראלית ולכן כחלק מהרצון של מר נתניהו הוא שלא יתפרסמו דברים חיוביים ביחס לאובמה.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נראה מספר התכתבויות המשך,
ז'ק חן · ראשית
אני מבקש שהעד יצא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש התנגדות? הוא ענה לשאלה.
ז'ק חן · ראשית
כן, כן,
יהודית תירוש · ראשית
הוא ענה לשאלה, איך אפשר להתנגד לדברי עד. העד נחקר על זה בהודעה על האירוע הזה, מה שחברי יש להם, יש להם.
ז'ק חן · ראשית
ובכל זאת נשמע את הגברת תירוש אז אני מבקש לשמוע גם אותי משום שאם היא לא הייתה, ואני רוצה להעיר ולא בנוכחות עד על מה שהיא אמרה. היא, אז אני אגיד בנוכחות העד, הוא נשאל על האירוע הזה בחקירה משלימה משנת 2021, עמוק לתוך המשפט זה באוקטובר 2021 כמדומני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נו?
יהודית תירוש · ראשית
באישור בית משפט אגב, לאחר שחברי בכישוריו הרבים מצא באקסל את הדבר הזה
בועז בן צור · ראשית
למה את מפריעה בכל משפט?
ז'ק חן · ראשית
לגבי כל שרשורי המיילים האלה שהיא הראתה לו קודם, שלושה ברצף כולל זה, הוא לא זכר את הקונטקסט את ההקשר והוא גם אומר את זה, הוא התחיל בלא, לא זוכר, לא זוכר את הקונטקסט וכל התוספת ששמענו עכשיו אנחנו שמענו יחד איתכם לראשונה. שמענו לראשונה. אין את זה לא בחקירה ראשונה, לא בהשלמת החקירה שהייתה עמוק לתוך המשפט, אגב, שמראים לו מסמכים שלא הראו לו קודם כי כמובן לא טרחו להוציא אותם, כשהוא אומר שהוא לא זוכר את הקונטקסט והוא לא יודע לומר, אני מחזיק את החקירה בפני, אם תרצו, תראו, וחברתי שואלת אותו כשהיא יודעת מה התשובה שלו, שהוא לא זוכר את הקונטקסט ולא יודע, וזה דלת כדי להזמין אותו עכשיו להוסיף דברים שנשמע את זה לראשונה עכשיו פה, אז שוב, כדי שלא נאריך לחינם אני מציע הצעה שלי שככל ולכן קמתי, ככל שהעד נשאל על אירוע מסוים בחקירתו הראשונה, בשנייה או בכל מקום אחר שחברתי יודעת שהוא לא זוכר את האירוע והוא לא זוכר את הקונטקסט והוא לא יודע ממי באה הבקשה והוא לא יודע למה, והוא לא יודע כלום, שלא תזמין אותו עכשיו לעדויות סברה כפי שראינו בדיוק עכשיו כשהיא יודעת, כתוב לה שהוא לא יודע.
יהודית תירוש · ראשית
זה לא נכון, אני מצטערת
ז'ק חן · ראשית
זה הזמנת עדות סברה
יהודית תירוש · ראשית
זה לא הזמנה לעדות סברה
ז'ק חן · ראשית
אז אני אראה לכם את הקטע. אני מבקש שלא תעשה את זה כי אחרת מה יקרה? אני אקום עכשיו וכבודכם זה מעייף ונתחיל להתנגד כל פעם שהיא מזמינה אותו ואני רואה מול הדפים שהוא לא יודע, כי אז ההזמנה, ואז כשהוא אומר אז יגידו לי אבל הוא כבר אמר אז על מה אתה מתנגד? אם הוא אומר שהוא לא יודע בכל זאת שואלים אותו עכשיו סדרת שאלות על אירוע שהוא לא מכיר, לא יודע ולא מכיר את הקונטקסט שלו מה הציפייה שיעשה? זאת חקירה של השלמת חקירה בתוך המשפט.
יהודית תירוש · ראשית
קודם כל אפשר להניח בצד את השלמת חקירה מחוץ למשפט כי זה יעלה עוד הרבה כאן, יש דברים, העד דיבר על האירוע הזה הוצגו לו התכתבויות והוא הסביר דברים שהוא אמר בהתכתבויות ודברים שנאמרו לו, זה לא נכון שאין לו גרסה על האירוע הזה, על האירוע הזה יש לו גרסה שלמה של מה הוא חשב מבחינה עיתונאית, אם נכון להעלות? אם לא נכון להעלות? תיכף נראה התכתבויות, מה הוא התבקש לעשות עם הדבר הזה, זה לא נכון שהוא לא התייחס לאירוע הזה. גם אם ברגע מסוים הוא אומר אני לא זוכר אבל מראים לו התכתבויות ואז הוא אומר שביקשו ממנו להעלות את זה באיזושהי צורה או משהו כזה, יש כאן התייחסות ויש כאן גרסה שלו ואם חברי רוצים אחר כך לדייק אותו ולהגיד לו אחר כך בנגדית אתה היום הפלגת בזיכרון יותר רב שיעשו את זה, זאת זכותם אבל אי אפשר להתנגד, כשאני שואלת שאלה את העד ויש לו גרסה בחקירה לגבי הדבר הזה יש מקומות שהוא זוכר יותר, יש מקומות שהוא זוכר פחות אבל כן יש לו גרסה ופרשנות לדברים שהוא אמר, אז אי אפשר להתנגד לדברי העד. אפשר להשתמש בזה אם רוצים בחקירה נגדית ולעשות כהבנתם.
ז'ק חן · ראשית
אני הייתה לי הצעה ועכשיו שמתי כוכבית ונראה לאן זה ידרדר.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אז ידרדר, בוא נראה תכתובות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
למה גברתי מתייחסת עכשיו?
יהודית תירוש · ראשית
אני מתייחסת לאמירה שמתחילה ב - 24 לפברואר שמתחילה בנשמה, סדר את נושא גרטה בבקשה בשעה 4:11:43
אסף עיסוק · ראשית
שורה 7496
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן, אני רואה את זה.
יהודית תירוש · ראשית
נשמה סדר את נושא גרטה בבקשה אני מתחנן, מתישים אותי, לא יכול לעבוד, אבי סדר את נושא גרטה בבקשה אני מתחנן עוד פעם, חוזר על עצמו בהפרש של כמה דקות, אנא ממך ואחר כך בהמשך אתה אומר לו יש לי פתרון יותר מהיר, יש לי פתרון מהיר, יכול לדבר, כאן יש שתי הודעות שלא קשורות לך לקראת הנסיעה של ביבי, הגרעין, מעביר לך איזושהי כתבה ועל פי סקר וכו' ואני מתייחס להודעה ב - 25 לפברואר בשעה 8:38 יש גרטה? שואל אותך, ואתה אומר לו מקליט כרגע, כבר שולח לך ואתה כן, אתה תן אישור, זה משהו אחר, וב - SMS מ - 9:21 הוא אומר לך תעלה כבר את הטעימה והלינק על גרטה והוא אומר לך תבין, אני מבטיח שזה יעלה בשמונה וחצי ואז לא רק שזה לא עולה אלא שהראשית נכנסת בו בכל הכוח, הם באמת משוכנעים שזה מגמתי ודווקא. אנחנו צריכים להתנהל יותר חכם, סטירה ולטיפה יחד ואתה אומר ראשית יורדת וזה עולה כרגיל כרגע והוא אומר לך תכניס לראשית במשנה תגובה של מישהו מהליכוד, מישהו ואז הוא שואל אותך ב - 1:53 אפשר לתת לגרטה קצת יותר בולטות? למשל, להחליף עם הידיעה בראשי חדשות על הנאום ההרסני? ואתה עונה לו מוריד את זה בכלל מהחדשות, לא יכול להשתמש בחדשות בדקה כי יש כבר מהדורות חדשות אז זה הורג את הידיעה על רייס ואתה יכול להגיד להם שאובמה בועט בפייס כמו משוגע. הוא אומר לך, שים את זה לשעה בעמוד הבית, בתמונה גדולה של החדשות, לא משנה שיש מהדורה, אני צריך את זה שם לשעה, אל תתיש אותי, ואתה עונה לו אבל המבזק הזה כבר לא רלוונטי בידיעות האחרות שלו זה לעשות צחוק מעצמנו, אבי אני צריך את זה עכשיו בעמוד הבית, תמצא דרך בבקשה אל תתיש אותי במשא ומתן בלתי נפסק. זה היה בקושי עשר דקות בטעימה ואתה אומר לו אילן זה היה קרוב לשעתיים בטעימה מתחת לידיעה יש את הזמנים המדויקים הידיעה ירדה עכשיו, חאלס, זה מוגזם, אל תשפיל אותי מול החדשות. מה שאני שואלת אותך בהקשר הזה ראשית עד כמה ככל שאתה רואה את הדבר הזה, כשהוא אומר לך שהוא צריך את זה בראשית אז אני שואלת אותך אם אתה מבין שהאתר זקוק לזה עיתונאית שזה יהיה בראשית?
ז'ק חן · ראשית
אל תענה בבקשה, אני מתנגד, אני מבקש שלא בנוכחות העד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תמתין לנו בחוץ.
אבי אלקלעי · ראשית
לצאת החוצה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם בינתיים אני אתן לכם שתראו וגם תשוו למה שחברתי אמרה לפני רגע כשהתנגדתי. לא יאומן. אני אקריא בעצם לפרוטוקול, זה גם חשוב.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ממה אתה מקריא?
ז'ק חן · ראשית
אני מקריא מהודעתו שהוא מתייחס להתכתבות הזאת ונראה עכשיו מה הוא ענה בשאלות הקודמות אל מול תשובת חברתי לגבי גרסה שלמה ומה הוא ענה בהודעה שלו אל מול השאלות המשך של חברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו בשאלה הזאת עכשיו?
ז'ק חן · ראשית
בשאלה הזאת, בשאלה הזאת, יש גם ערך לראות מה נאמר לבית המשפט לפני רגע וכשאמרו לי שקמתי מאוחר מדי ורק הצעתי הצעה אז ככה, זה מתחיל בשעה 16:11 ובשעה 16:20 אילן שולח לך שני מסרונים זהים בתוכן, אלה שני המסרונים שאיתם התחילה את כל השרשור. מה הוא מבקש? תשובה - להעלות את זה או לטפל בזה באיזושהי צורה. שאלה - מי מתיש אותו? תשובה, ההנחה בתוך השאלה אבל נשים את זה לרגע בצד, זה הקטן, תשובה - מישהו לוחץ עליו, בדרך כלל כשהוא כותב ככה זה כשמישהו ממש יושב לו על הוריד. שאלה - כלומר הוא צריך שתעלה כן הכתבה הזאת? תשובה - כן, כי מישהו לוחץ עליו,
יהודית תירוש · ראשית
כי מישהו לוחץ עליו
ז'ק חן · ראשית
אבל שנייה, תיכף תראי שהכל זה בעולמות הסברה, אתה יודעת את זה אז שנייה תני לי לסיים ואני לא מסתיר כלום מבית משפט.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור
ז'ק חן · ראשית
כן, כי מישהו לוחץ עליו, זה לא בא מיוזמתו. שאלה - אתה משיב לו כי יש לך פתרון מהיר, אני שואל את אילן אם הוא יכול לדבר, אתה זוכר מה היה הפתרון? תשובה - לא. שאלה - יכול להיות ששוחחתם על העניין בטלפון? תשובה - אין לי מושג, אני לא זוכר את כל הסיפור הזה. כלומר, כל מה שהעד אמר כשמראים לו את ההתכתבות שחברתי מראה לו עכשיו, זו סברה שמתוכה הוא מבין באופן כללי שמישהו לוחץ על אילן אבל אין לו ידיעה, כשהוא מסביר לחוקרים בחקירת השלמה שמתנהלת לתוך המשפט הזה באוקטובר 2021, שהוא לא זוכר את כל הסיפור הזה. עכשיו חברתי, גם בשאלה הקודמת וגם עכשיו לוקח את הסיפור מתעלמת לחלוטין מהעובדה שהעד שלה אומר שהוא לא זוכר את כל הסיפור ועקב בצד אגודל, עקב בצד אגודל, היא א. מקריאה את הכל שבכלל לא ברור שכל זה הוקרא לו בחקירה
יהודית תירוש · ראשית
ודאי שכן
ז'ק חן · ראשית
שנייה
יהודית תירוש · ראשית
רואים את ההמשך שלא הקראת פשוט
ז'ק חן · ראשית
שנייה, שנייה.
יהודית תירוש · ראשית
סליחה
ז'ק חן · ראשית
אבל ההמשך, אני אקריא את ההמשך כבודכם, זה פשוט לא יאומן, כל ההמשך הזה אחרי שהוא אומר לא זוכר את כל הסיפור הזה, זה חוקרים, זה פשוט לא יאומן, דוחפים לו לפה סברות ומי זה יכול להיות? ולוחצים אותו במקומות שאולי... לחקירה משטרה כדי לרענן זיכרון אבל לא... לבית משפט ואו שהוא אומר לא זוכר או שהוא מעלה סברות, זה כל מה שקורה בהמשך וכבודכם אני מציע שתראו את זה, אז זה יכול להיות בסיס לחקירה ראשית של עד פה בבית המשפט, כל מה שצריך היה לעשות לא בחקירת השלמה באוקטובר 2021 כל מה שצריך היה לעשות ובפתיחת זום הרבה יותר רחבה בחקירת המשטרה אם היא לא הייתה מוטה ומכוונת מטרה ובראיית מנהרה שלא נעשה, מנסים לתקן ב - 2021 לא מצליחים ועכשיו לראשונה ב - 2023 על דוכן העדים, זו שיטתנו המשפטית אנחנו צריכים לקבל מהעד על סמך מה שהוא אומר לא זוכר את כל הסיפור הזה, עדויות סברה? אני מתנגד לזה. עכשיו אני קמתי מקודם ובנימוס ואפילו לא הפרעתי לה, אמרתי לה אחר כך אני מציע שבמקומות שאת יודעת שהוא לא זוכר שהגרסה שלו מוקשית, אנחנו גם יודעים שהוא עד מעוניין, כבודכם חכו לנגדית, אלוהים ישמור, חכו, אנחנו יודעים את זה, חבל סתם ליפול לבורות שאחר כך אנחנו צריכים לעמול קשה כדי לצאת מהם, במקומות שאתם יודעים שהעד לא זוכר, הוא אומר לא זוכר, כתוב לא זוכר למה לדחוף אותו לשם? למה להזמין אותו לעדויות סברה? למה להזמין התנגדויות, למה להאריך ולמה לסרבל?
יהודית תירוש · ראשית
אני אשיב, ראשית
ז'ק חן · ראשית
אני יכול לתת לכם את ההודעה שלו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן.
ז'ק חן · ראשית
אני קראתי עד שורה 2 בעמוד 20, התחלתי בעמוד 19, חברתי אומרת שבהמשך הוא ממשיך להתייחס, התייחסתי לזה הזמנה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שנייה, שנייה.
יהודית תירוש · ראשית
זה ממשיך עוד
ז'ק חן · ראשית
כן, כן, אני הפניתי אותם
יהודית תירוש · ראשית
עד עמוד, 21 כולל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק שנייה.
יהודית תירוש · ראשית
זה ממשיך כל האירוע הזה ומציגים לו לאט לאט עוד SMS
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שנייה, שנייה אחת
ז'ק חן · ראשית
לא, לא, עכשיו אנחנו מדברים על האירוע הזה.
יהודית תירוש · ראשית
ככה זה עובד, מציגים לו SMS אחד, כן, כי הוא עונה, הוא מסביר אחר כך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק רגע.
ז'ק חן · ראשית
כך נראית חקירה חשובה בתולדות מדינת ישראל, בשביל לעשות... פה בבית משפט עשר שנים אחר כך. אגב כבודכם אני מזכיר גם את האופן שבו אנחנו מכוונים את עצמנו להדרכות של כבודכם כאשר עד מופיע אפילו ברול, כשהוא לא מופיע בערך המוסף כשהוא מופיע ואומר אני לא זוכר אז האמירה אני לא זוכר אנחנו יודעים לקרוא לבד מה הערך המוסף, אנחנו גם את זה זוכרים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש מה יש לגברתי לומר?
יהודית תירוש · ראשית
אני אומרת כזה דבר, ראשית יש תהליך בחקירה שהוא תהליך טבעי שבהתחלה העד לא זוכר אבל מציגים לו עוד SMS והוא מגיב למשהו מסוים ואחר כך מציגים לו SMS אחרים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
השאלה אם זה באמת משהו שהוא זוכר אותו או שהוא רק עונה מתוך איזושהי הנחה שזה מה כתוב, זה מה שזה אומר.
יהודית תירוש · ראשית
כן, אז אני רק רוצה לומר גם שיש ערך בכל זאת לעד שהיה שם בזמן אמת, חווה את החוויות שהוא חווה ויודע להגיד את הדברים איך שהוא מבין אותם ואיך שהם מניסיונו, זה לא עדות סברה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז השאלה צריכה להיות אולי שאלה אחרת, מניסיונו ולא על מה הוא מניח שהיה.
יהודית תירוש · ראשית
יש כאן למשל בעמודים בין 19 ל - 31 שמציגים לו SMS מההמשך ואומרים לו, והוא אומר שהיא הייתה יותר מדי זמן במקום יחסית גבוה, שהוא לא הצדיקה את המקום הזה, האם הבקשה של אילן תואמת שיקולים מקצועיים? הוא אומר לא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
השאלה אם זה מזיכרון או שזה השערות וזה עדות סברה או שהוא מדבר, או שהוא אומר דברים שהוא מפרש מהניסיון שלו?
יהודית תירוש · ראשית
אז אני יכולה לשאול אותו את הדברים האלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שיסביר מה מקור התשובה שלו
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אז אפשר לשאול מה מקור התשובה שלו אבל אני עדיין, זה מזכיר לי דיון שהיה לנו עם חברינו, אפרופו עד מסוים שניסינו והגענו שם להסכמות שחברי אמרו על עד מסוים שאנחנו אמרנו זו עדות סברה והם אמרו לנו זו לא עדות סברה זה עד שמספר דברים מניסיונו מר אבי ליכט אם אתם זוכרים מספר דברים מניסיונו, ממה שהוא חווה, ממה שהוא ראה, זה לא כמו עדות סברה שלך או של מישהו אחר. יש ערך כשמישהו מתכתב,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז צריך למקם את הדברים ולראות אם זו עדות סברה צריך לבדוק את זה איתו.
יהודית תירוש · ראשית
אני משווה במובן הזה של האדם הזה, אני לא משווה לאנשים סתם, האדם הזה הוא אדם שעוד יותר, היה שם הרבה יותר מאבי ליכט במשרד התקשורת, היה שם שנתיים ימים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש אם גברתי עונה לעו"ד חן אז לא עכשיו
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, בסדר גמור, גברתי צודקת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי תכניס אותו ותברר אם הוא משער או זוכר או מדבר מניסיונו.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יכול להיות שהוא לא זוכר אבל כשהוא רואה התכתבות אז הוא יודע להגיד,
יהודית תירוש · ראשית
יכול להיות שהוא רואה התכתבות והוא מבין מהחוויה שלו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש,
יהודית תירוש · ראשית
אני שאלתי אותך בעצם שאלה ואני אשלים, אני ארחיב את השאלה אני מקווה שזה מה שבית המשפט מבקש ממני, אם לא, בית המשפט יתקן אותי. שאלתי אותך כשהוא אומר לך
בועז בן צור · ראשית
הוא מנחה אותך, לא מבקש.
יהודית תירוש · ראשית
שאלתי אותך כשהוא אומר לך שהוא צריך את זה בראשית, מה אתה מבין? האם האתר צריך להעלות את זה בראשית? ובעצם מה שאני מוסיפה לשאלה זה האם כשאתה אומר את זה, אתה אומר כי אתה זוכר מה הוא רצה אז או מתוקף מה אתה אומר את הדברים? מזיכרון, מניסיון, מפרשנות כאדם שמסתכל על ה - SMS?
אבי אלקלעי · ראשית
יש לנו את הידיעה עצמה?
יהודית תירוש · ראשית
מה שהיה במייל, הדבר הזה שהיה במייל, במייל היה את הדבר הזה
אבי אלקלעי · ראשית
זה פייסבוק באנגלית
יהודית תירוש · ראשית
פייסבוק באנגלית, זה מה שעבר וזה מה שאני יכולה להראות לך כי לא הראו לך את הכל
אבי אלקלעי · ראשית
ידיעה באנגלית לא עולה באתר אז לכן אני לא יכול לדעת אלא אם אראה את הידיעה
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
אבי אלקלעי · ראשית
דברים אחרים אני יכול לענות
משה בר-עם · ראשית
אבל אולי להבא אם אדוני נשאל אז גם בעדותו כאן אדוני ייתן ביטוי לגבי המקור, כי יש דברים שאדוני יכול להשיב מתוך ידיעתו, מתוך ניסיונו, מתוך היכרותו או מתוך זיכרונו משיחה קונקרטית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
להבדיל מהשערות
אבי אלקלעי · ראשית
לא, אין פה שום השערה אבל מאה אחוז
יהודית תירוש · ראשית
אם זה מניסיונך אתה מפרש את הדברים מניסיונך באתר אז בעבודה מול אילן ישועה פשוט תגיד את זה.
אבי אלקלעי · ראשית
אני מפרש מניסיוני ובאשר למה ששאל מר בן צור, שאלת אותי אם אני יודע בוודאות לגבי אובמה אז אני אומר שהניסיון שלי הוא גם מפגישות עם נתניהו עצמו שבהם נתניהו אומר לי מה לומר זה לא שאני ממציא משהו שנתניהו יש לו רגש כזה או אחר כלפי אובמה, זה תמיד מבוסס על מפגשים, דברים ששמעתי
ז'ק חן · ראשית
א. אני רוצה
יהודית תירוש · ראשית
הדיאלוג הזה לא רלוונטי
ז'ק חן · ראשית
בית המשפט העליון לא פה,
יהודית תירוש · ראשית
הדיאלוג לא רלוונטי, תתעלם ממה שאומר לך עו"ד חן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מר אלקלעי אתה משיב כרגע לעו"ד תירוש.
ז'ק חן · ראשית
עכשיו זה פשוט לבזבז.
אבי אלקלעי · ראשית
חבל
ז'ק חן · ראשית
חבל אני יודע
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה בכל זאת להסתכל אם יש משהו שאני רוצה לשאול
אבי אלקלעי · ראשית
אני צוחק כן?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אפשר בלי הערות משם? עו"ד חן בלי הערות.
ז'ק חן · ראשית
הוא אמר חבל שאין פה עיתונאים
אבי אלקלעי · ראשית
אמרתי שאני צוחק מר חן, אני לא בשואו פה
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אני אעבור לנושא אחר, לאירוע אחר. אולי רק רגע אני כן אשאל אותך בעניין הזה. המייל שהיה שם אולי רק תסביר לנו את הדברים שלך, מה אתה, זה אתה כתבת אולי אתה יכול להסביר לנו למה אתה מתכוון כאן כדי שלא יישארו אי הבנות ככל שאתה מבין את עצמך. אני מתכוונת למייל מה שאתה אומר לו קצת בעיה ואת כל היתר אני לא אקריא את זה שוב.
אבי אלקלעי · ראשית
אוקי. מה שאני רואה פה זה בעיקר את ה... בזמנים בין השאלות של אילן לבין התשובות שלי וזה חשוב שאני אסביר פה משהו כי העניין הטמפוראלית הוא מאוד משמעותי. חלק מהמלחמה של אנשי המערכת של העיתון באילן במטרה להדוף את המבול שהיה עלינו, היה טקטיקה של היעלמות, זאת אומרת בשבע בבוקר נכנס SMS ואז אבי, אבי, אבי, אתה לא עונה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
היעלמות או התעלמות?
אבי אלקלעי · ראשית
היעלמות, היעלמות הכוונה היא שככל שאני לא זמין כרגע אפשר להחזיק את הכתבה במקום שלה עוד אולי חצי שעה, אולי עוד 45 דקות וזה סוג של טקטיקה של מלחמה לנסות לעשות עיתונות טובה ופה אנחנו רואים דוגמא לקפיצות האלה בזמן, שאלה שנשאלת עוד פעם ועוד פעם למה זה לא עולה? למה זה לא עולה? למה זה לא ירד? למה זה כן ירד? כי אנחנו ממסמסים את הזמן בכדי לא להוריד. מאחר ואני לא יודע מה הידיעה, אני רק רואה את ההדהוד של הדבר בפייסבוק באנגלית אז אני לא יכול באמת להשיב לך באופן אחראי למה אני מתכוון.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, בסדר. אני מבקשת להראות לך עוד התכתבות ומיילים, המיילים הוצגו לך בחקירה, התכתבות הצגנו אנחנו, פריט 74
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה ת/968.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים במייל שעומרי נחמיאס מעביר לך איזשהו טקסט על ביקור של רודי ג'וליאני ופרגון לדברים שרודי ג'וליאני אמר בסדר? או בעצם דברי ראש הממשלה במרכז למורשת על הביקור של רודי ג'וליאני, אתה מעביר את זה לאילן ישועה וכותב אילן זה הטקסט הקצר של ההצהרות המשותפות של ביבי וג'וליאני, הקונטקסט הוא אירוע מדוברר על ידי הליכוד והוא עונה לך, אבל לפני זה יש ביניכם התכתבות בוואטסאפ אז אנחנו נראה את זה, כאן הוא עונה לך אבי אף אחד לא מדברר את רודי ג'וליאני, אתה לא מכיר אותו, את הרקורד שלו אם זה מה שאתה אומר, לא ייתכן שאפשר לעשות ידיעה ראשית על כל אמירה אווילית של ראש מפלגה ולא על אמירה של אישיות מרכזית ממפלגה רפובליקנית. גם הבדיקה של וואלה אתמול הייתה קשקוש אבל שכבה בראשית חצי יום אני מבקש להכין מזה ידיעה לראשית, זה בהחלט ראוי ונושא מאוד חשוב של הנאום השנוי במחלוקת. אני מציגה תכתובות בוואטסאפ מ - 2.2.15 שמתחיל בתוציא צוות גדול לסיור, 7114 ברול, תוציא צוות גדול לסיור ואז מעביר לך לו"ז הודעת דוברות כזאת או לו"ז בעצם ואתה אומר הלייבים פזורים, עושים מאמץ להטיס לשם לייב אם לא יגיע הזמן יש וידיאו של... והוא אומר לך העיקר תן ראשית ידידותית שתישאר הרבה זמן, אל תאכזב אותי, יומיים אחרונים שמים אותי במקום מאוד לא טוב. אתה אומר לו אילן בוא נראה מה יהיה שם, אני לא יכול לבקש לשים פוסט על בחירות, תהיה רציני. בוא אלי לרגע בבקשה, אתה אומר לו כבר, תודה. בהמשך אחרי כשעתיים נראה לי סימן שאלה שהוא שולח לך ואומר לך יותר מאוחר אחרי שעה, אתה מאוד מקשה עלי שלא לצורך, זו ידיעה לגיטימית לגמרי, אני מקווה שבעוד כמה ימים דברים יירגעו אבל אני צריך סיוע שלך בימים אילו, אתה עונה לו - תעלה טעימה כותרת ג'וליאני משנה, הליכוד מתחזק על פי סקר הארץ, ברוך על זה והוא שואל אותך למה אתה חייב להתעקש לעשות את זה בידיעה אחת, זה גם פרנציפ? ניצלנו בגלל היועמ"ש, כשזה בראשית אין בעיה להכניס שתי ידיעות, אחת שכולם ממילא כותבים על סקר הארץ ושנייה על רודי, אני מבקש שתי טעימות, תפסיקו להתיש אותי על שטויות ואתה עונה לו - כי זה מחזק את הידיעה החיובית וכי אי אפשר להעיף צל"שים והוא אומר לך תנסה למצוא פתרון אבי, הניצחון הזה שלך יהיה ניצחון פירוס, אתה סתם שם אותי בפינות מטומטמות. אתה אומר לו ג'וליאני עולה עכשיו, סקרן הארץ יחליף טעימה עוד שעה, תודה, סמס לי כשעולה רודי וכן הארץ, מבקש לדעת מתי. בהמשך יש לכם כמה התכתבויות על למה אתה לא עונה לו אבל ב - 10:30 אתה אומר לו שתי הטעימות נכנסנו, התגובה שביבי שלח נכנסה, לא מבין אותך ובהמשך הוא אומר לך אנחנו פועלים במצב בלתי אפשרי, מאמין ומקווה שזה יסתיים תוך כמה ימים וכו.' מה שאני רוצה לשאול אותך זה בעצם א. מה זאת אומרת ראשית ידידותית? אם אתה יכול להסביר לי מה זה ראשית ידידותית?
אבי אלקלעי · ראשית
ו - ב?
יהודית תירוש · ראשית
ו - ב. למה הוא מתנגד לידיעה אחת, למה אתה רוצה לעשות את זה בידיעה אחת?
אבי אלקלעי · ראשית
המפתח להבנת האירוע הזה,
ז'ק חן · ראשית
לגבי השאלה הראשונה שהיא שאלה אותו ראשית ידידותית, אני אציין, אין לי טענה הוא לא זכר וזה בסדר, זה גם פרשנות התכתובות האלה הוצגו לו רק בראיון העד ב - 2023 לפני שבועיים - שלושה ולגבי השאלה השנייה, החלק הראשון שלה לא לגיטימי, לבוא ולפרש את אילן ישועה, כבודכם אני לא אחזור, לא נוציא אותו ונחזיר אותו, אני חס עליו אבל גם בהודעה שלו כשהוא מתייחס לא להתכתבות הזאת אלא למיילים שהוצגו לו אני יכול להראות לכם, זה אותה רוח. אני פשוט לא רוצה להגיד בפניו, פשוט לא רוצה להוציא אותו אבל אני יכול להראות לכם ולכן פה הוא מתבקש לפרש את ישועה ואותו, אגב אירוע אני סימנתי בשלושה... לא אכפת לך שאני אראה?
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אני חוזרת על ההצעה שלי להגיש את ההודעות
ז'ק חן · ראשית
ואני חוזר על ההצעה שלי שנעבור עכשיו לנגדית.
יהודית תירוש · ראשית
לא
ז'ק חן · ראשית
אמרתי לך מקודם אין כפל מבצעים.
יהודית תירוש · ראשית
אבל אגב יש, טוב, כשיגיע הרגע נדבר על זה
ז'ק חן · ראשית
זה שילוב של,
יהודית תירוש · ראשית
אבל בריענון הזיכרון הוא דיבר על זה
ז'ק חן · ראשית
מה שיש בהודעה ב - 2021 מה שהיה בחקירה
יהודית תירוש · ראשית
אבל בחקירה שלו לא הראו לו את ה - SMS הראו לו רק את המיילים
ז'ק חן · ראשית
זה בדיוק העניין, לא, אבל אנחנו לא קיבלנו בהודעת העדכון תשובה לשאלות האלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע,
יהודית תירוש · ראשית
למה? הראשית הידידותית מה זה אומר?
ז'ק חן · ראשית
לכן אמרתי ראשית ידידותית קיבלנו, חוץ מזה כלום
יהודית תירוש · ראשית
לא חוץ מזה כלום, תיכף נראה מה קיבלתם אבל אני, אני אדבק במה שקיבלתם אבל כן הוצג לו הדברים האלה והוא אמר דברים קונקרטיים. בהודעה לא הוצגו לו ה - SMS רק המיילים, כאן השלמנו והצגנו לו גם את ה - SMS ולכך הוא התייחס.
ז'ק חן · ראשית
ואנחנו קיבלנו דיווח על הראשית ידידותית ולגבי זה לא היה... שזה בראיון העד. הראשית הידידותית אמרתי למה הכוונה, לגבי השאלה השנייה מה ישועה התכוון, ומה הוא התכוון לשאול את זה על רקע החקירה שלו משנת 2021 מבלי שהוצגו לו ההתכתבויות, כשמוצגות לו ההתכתבויות ב - 2023... ושמה זה כמו הפעם הקודמת אז שוב אנחנו נכנסים לתוך אותו סיפור, אני לא רוצה להפריע. אם יש שאלות כלליות על ההתנהלות של האתר...
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הלאה במה שקיבלו, הלאה
יהודית תירוש · ראשית
כשכתוב ראשית ידידותית כשאילן כותב לך ראשית ידידותית מה אתה כצד לשיחה מבין מה מהדבר הזה?
אבי אלקלעי · ראשית
מה שאני עושה זה בדרך כלל קורא את הידיעה שהוא מדבר עליה ובידיעה הספציפית הזאת אני רוצה להפנות את תשומת הלב למשפט אחד שהוא בסיס ההבנה של האירוע, ג'וליאני במסיבת העיתונאים אומר אני מעריך את ההחלטה של נתניהו, מדבר על נושא זה ואין מאמין שאין לו ברירה אחרת והוא ממשיך בעניין הזה. הידיעה הזו היא ידיעה מתוך מסיבת עיתונאים, זו הצהרה משותפת במסיבת עיתונאים של ג'וליאני ושל נתניהו, בכל גוף חדשותי הדבר הזה נכנס בעמוד 3, כי זו מסיבת עיתונאים שכולם מקבלים את החומרים שלה ולכן אין פה שום הישג עיתונאי ובאתר האינטרנט זה נכנס במקום בחדשות מאוד לא בולט מפני שאין סיבה להבליט דברים שמרו במסיבת עיתונאים. מאחר ויש פה משפט שמאוד מחמיא לראש הממשלה הרי שמתחילה מערכת של לחצים לעשות מהדבר הזה ראשית כשהדבר הזה לא אמור להיות ראשית וזה בסיס הסיפור.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם, זה פשוט לא יאומן
יהודית תירוש · ראשית
זו אותה הבנה שלו כשיש, כשהוא אומר לו ראשית ידידותית
ז'ק חן · ראשית
אבל אני הראיתי לבית המשפט שאת מזמינה אותו ב - 2023 מספר שנים אחרי האירועים אחרי שלא מציגים לו את זה,
יהודית תירוש · ראשית
אני שאלתי שאלה מה זה ראשית ידידותי
ז'ק חן · ראשית
אבל את מזמינה אותו ל... האלה, הרי מה יקרה עכשיו, את זורקת אבן לבאר ואת אומרת ... להוציא את זה כדי לראות שאין לזה משקל, שאין זיכרון, שהסברות שלו לא נכונות, על כל אירוע אנחנו נראה תמונה אחרת, הרי אנחנו מכירים את הדינאמיקה הזאת כבר. מכירים, ראשית, חכו לנגדית, חכו לעד הבא. עכשיו יש לנו גם התפתחות נוספת.
יהודית תירוש · ראשית
התשובה שלו נוגעת עיקרה לאירוע שהוא לשיטתו אירוע מדוברר, שאין לו עניין עיתונאי בו, זה דברים שעלו גם בהודעה שלו וגם בריענון הזיכרון הוא הסביר מה זה לטעמו ראשית ידידותית, אלה הדברים. שוב אני אומרת, אני שואלת אותו שאלות, העד עונה, אתה תעשה כמיטב הבנתך אחר כך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, הלאה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
אבי אלקלעי · ראשית
תשובה לשאלתך, יש ראשית עניינית ויש ראשית ידידותית. ראשית עניינית היא ידיעה שאמורה להיות בראשית, יש ראשית ידידותית שאין מקומה בראשית אבל בוואלה היא תהיה ראשית, זו התשובה.
יהודית תירוש · ראשית
ידידותית למי? לפי מה שאתה הבנת?
אבי אלקלעי · ראשית
למבקש הפעולה שלעשות ממנה ידיעה ראשית כי היא לא ראויה להיות ידיעה ראשית
יהודית תירוש · ראשית
מי שביקש זה ישועה, אז זה ידידותית למי?
אבי אלקלעי · ראשית
למי שביקש מישועה, אם זה ניר חפץ או אם זה מישהו אחר
יהודית תירוש · ראשית
מה אתה הבנת, מה שמעניין זה מה שהוא הבין, אתה תשאל בחקירה נגדית מה שאתה מוצא לנכון.
אבי אלקלעי · ראשית
אני הבנתי כי קראתי את הטקסט וזה היה ברור לי שגם אילן מבין שטקסט כזה לא יכול להיות ידיעה ראשית. אם אני מתבקש להפוך אותו לידיעה ראשית זה הרי בגלל משהו שכתוב בתוך הטקסט, לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה.
משה בר-עם · ראשית
רק על ההשתלשלות שקדמה לכך אדוני לא יודע, אדוני יכול להניח מתוך היכרותו, אדוני לא יודע אם מישהו שוחח עם אילן ישועה?
אבי אלקלעי · ראשית
לא, אני לא יכול לדעת, לא, אמת
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
ז'ק חן · ראשית
זה בדיוק מה שאמרתי
יהודית תירוש · ראשית
כשהתבקשת להעלות לאתר ידיעות שנוגעות לנתניהו, לבני משפחתו או כשהיה ברור שאמורה לעלות ידיעה כזו, באיזו מידה, אם בכלל, נדרשת אתה מול הכתבים לאשר אותם בעצמך ומול ישועה?
אבי אלקלעי · ראשית
נתבקשתי גם לאשר אותה בעצמי וגם להעביר אותה לעיונו של ישועה
יהודית תירוש · ראשית
למה?
אבי אלקלעי · ראשית
כל ידיעה שנוגעת לראש הממשלה, מפני שישועה היה בלחץ מאוד גדול שלא תתפלק ידיעה שלא תתאים לרוח שהאתר מנסה לשמר ביחס לראש הממשלה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. בוא נראה כמה דוגמאות, בדרך נתעכב על עוד כמה עניינים בסדר? האירוע הראשון הוא אירוע 140 שנחקרת עליו גם מהימים 11-12.6.15 אני אומרת לבית המשפט, דרישה להעלאת פרסום הנוגע לפנייה של הנאשם נתניהו לחברי מרכז הליכוד. ההתכתבויות וכאן אני כבר רוצה לעצור ולדבר על משהו נוסף, עניין נוסף שיעלה גם בהתכתבויות אחרות זה מתחיל כשאתה מבקש ב - 11:00 בשעה 8:52 בערב כשאתה מבקש לדבר בשעות הללו, שורה 10,780 כשאתה מבקש לדבר, אני רוצה רגע רק את ההודעה הראשונה, תיכף נמשיך עם האירוע עצמו ואני אתעכב איתך על הסגנון. כשאתה מבקש לדבר בשעות הללו מתעורר חשד שצריך לפתוח גם הערב את השיפודייה של עמוס, זמין, אתה לא עונה. אז אפשר רגע להחשיך את זה כי אני רוצה רגע לשאול אותך על העניין הזה שאנחנו נפגוש אותו הרבה בהתכתבויות ביניכם, השיפודייה, תיכף נראה גם מה זה השיפודייה של עמוס, אתה יכול להסביר לנו קצת מה זה השיפודייה? למה השתמשת בשיח הזה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, פה אני הייתי עורך אחראי לוואלה, וואלה לא היה עיתון לתפיסתי, הוא היה מסעדה שמשרתת משפחה אחת, באה משפחה, מבקשת משהו ומקבלת אותו. שיפודייה זו מסעדה ובשיפודייה בן אדם יכול להיכנס ולבקש עם פטרוזיליה, בלי פטרוזיליה, עם פפריקה, בלי פפריקה, זה היה וואלה, לא עיתון כי אם שיפודייה. ספציפית השיפודייה של עמוס באותה תקופה היה רק ישראל היום, לא היה עוד את ערוץ, 14 ישראל היום נוסד ב - 2007 אבל אנחנו מדברים על 2015 וחלק מההומור ביני לבין אילן סביב הדבר הזה, ההומור העצוב מאוד זה שהשיפודייה היא כמו השיפודייה של עמוס, כמו בישראל היום. כמו שבישראל היום נותנים לנתניהו את מה שהוא רוצה גם אצלנו אנחנו צריכים להוציא את הבשרים בדיוק כפי שהמשפחה רוצה.
משה בר-עם · ראשית
מי זה עמוס?
אבי אלקלעי · ראשית
עמוס רגב עורך הסלבס
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר עוד מונחים? אמרת השיפודייה של עמוס זה עמוס,,
אבי אלקלעי · ראשית
כן, היה עולם מונחים שלם
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
אבי אלקלעי · ראשית
הרבה פטרוזיליה זה להוסיף תמונות של שרה נתניהו. פחות פפריקה שיהיה פחות חריף, אם אפשר טיבון
יהודית תירוש · ראשית
מה זה אומר פפריקה?
אבי אלקלעי · ראשית
פפריקה התבלין ההונגרי
יהודית תירוש · ראשית
זה אני מבינה אבל מה זה אומר במסגרת הזאת
אבי אלקלעי · ראשית
פחות תוקפני. היה טיבון בלי עצם, זה הכתבה של הכתב המדיני שתוכל לעבור בגרון של מי שצריכים לאשר לאילן להעלות את הידיעות הספציפיות שנוגעות לראש הממשלה באתר. הייתה שפה שלמה שהתעסקה בבקשות הלא עיתונאיות שכולנו נתבקשנו לעשות.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אני רוצה לשאול אותך אם השתמשתם בביטויים האלה גם לגבי גורמים אחרים?
אבי אלקלעי · ראשית
לא, כי לא היו בקשות כאלה מגורמים אחרים
משה בר-עם · ראשית
אם תוכל לחדד, הבקשות שאדוני מדבר עליהם, בקשות רבות הן בקשות שהופנו על ידי אילן ישועה נכון?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
משה בר-עם · ראשית
אדוני לא קיבל את הבקשות מאחרים? מנתניהו?
אבי אלקלעי · ראשית
כן. לעיתים נדירות קיבלתי פניות ישירות
משה בר-עם · ראשית
ישירות ממי?
אבי אלקלעי · ראשית
מניר חפץ למשל, מיוסי כהן
משה בר-עם · ראשית
אדוני קיבל פנייה מנתניהו, פעם אדוני זוכר שנתניהו,
אבי אלקלעי · ראשית
לא, לא. שוחחתי איתו לא במובן הזה של פניות
משה בר-עם · ראשית
אבל בהקשר של הפניות אנחנו מדברים בעיקר הגיעו מאילן ישועה,,
אבי אלקלעי · ראשית
בעיקר מאילן
משה בר-עם · ראשית
אדוני הניח מי המקור אבל זה כבר הבנה של אדוני, זה לא על דברים שאדוני יודע?
אבי אלקלעי · ראשית
כן. נכון
יהודית תירוש · ראשית
אז אני רגע שואלת אותך, אמר בית המשפט שהניח ואתה דיברת לפני כן על ספיקר לפעמים ועל SMS אז כדי שנהיה ברורים בספיקר בשיחות או ב - SMS ראית לפעמים את,
אבי אלקלעי · ראשית
לאילן היה מאוד חשוב
יהודית תירוש · ראשית
אני חושבת שצריך להבהיר את זה, לא משנה, אני אחזור בי, תשאלו את זה אתם, אין לי בעיה.
משה בר-עם · ראשית
חזרה מהשאלה.
יהודית תירוש · ראשית
העד אמר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
חזרה גם מהשאלה
יהודית תירוש · ראשית
חזרתי. אוקי. היו לכם כינויים בשיח ביניכם למר נתניהו? לגברת נתניהו?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אתה רוצה לומר לנו אותם או שתאמר לנו אותם גם אם אתה לא רוצה?
אבי אלקלעי · ראשית
נתניהו נקרא קים ושם רעייתו אני לא זוכר, זה משהו שאילן השתמש בשם הזה
יהודית תירוש · ראשית
קים מה זה אומר?
אבי אלקלעי · ראשית
קים הוא שליט צפון קוריאה ששולט בעיתונות בארצו כמו שצריך
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
ז'ק חן · ראשית
לא הבנתי מה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר שהוא לא זוכר.
ז'ק חן · ראשית
איך לא זוכרים משהו שעל פי רוב לא משתמשים ב...
אבי אלקלעי · ראשית
אני לא משתמש בו, אילן משתמש בו. אולי השתמשתי בו פעם, אולי עניתי
יהודית תירוש · ראשית
נמשיך בדוגמא שבה התחלנו בה, אז אסף אם אתה יכול להחזיר לנו את המסך אני שואלת אותו על אירוע 140, לזה אתה מתכוון לתאריך של 11.6.15 התכתבויות מתחילות ב - 8:52. זה מתחיל כשאתה מבקש לדבר בשעות הללו מתעורר החשד שצריך לפתוח גם הערב את השיפודייה של עמוס רגב
אבי אלקלעי · ראשית
של עמוס כתוב
יהודית תירוש · ראשית
של עמוס, סליחה. זמין, אתה לא עונה והוא שולח לך שתי תמונות, אפשר לפתוח אותם, שתי תמונות מסך, עם טקסט אתה יכול לקרוא את זה רגע. אוקי. תמונת המסך השנייה עוד טקסט אוקי. בסדר? ויש גם טקסט בהמשך שהוא כותב לך את הטקסט של פניית ראש הממשלה לחברי מרכז הליכוד, מבקשים לעשות אייטם חדשותי בסגנון ראש הממשלה נתניהו בפנייה לחברי מרכז מפלגתו ולתת כמה ציטוטים ואתה אומר לו אילן אני מבקש רק בקוד, תיזהר שלא תיפול הפיתה על הרצפה המטונפת כי מני לא עשה ספונג'ה הבוקר, זה כמובן בתגובה שלא יתפלק, יום קודם הוא אומר לך משהו שלא יתפלק, בגלל זה אתה כותב לו את זה. הוא עונה לך - שיהיה עשוי טוב בפיתה טרייה ועם כל התוספות אבל תיזהר שלא יתפלק לך חריף, אז זה הסגנון שדיברת עליו רגע קודם?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, בסדר. בוא נמשיך רגע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד עיסוק תגדילו את הטקסטים אז יוכל להסתכל על המחשב שלו. תגדילו את הכיתוב. רגע, לפני זה קצת, לפני זה, זה מה שיש לי בכיר, זה עובד בכיר במטבח המרכזי, אלוהים ישמור, מה זה? חזן? ואז הוא אומר לך תדבר איתי לפני שעולה. בסדר? אני שואלת אותך עד כמה זאת בקשה סטנדרטית של ישועה שתדבר איתו לפני שעולה אייטם?
אבי אלקלעי · ראשית
זו בקשה מאוד תכופה וסטנדרטית
יהודית תירוש · ראשית
תכופה וסטנדרטית לכל נושא?
אבי אלקלעי · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
בכל כתבה, בכל אייטם שעולה?
אבי אלקלעי · ראשית
רק במה שנוגע למשפחת נתניהו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק מה?
אבי אלקלעי · ראשית
אך ורק לענייני משפחת נתניהו
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אתה כותב לו ראה מייל, אתה כותב לו יס סר עובדים על הטקסט בשיפודייה ואתה כותב לו ראה מייל ותדבר איתי, והוא אומר לך, תיכף נראה את המייל, קראתי זה לא טוב, אל תעלה את זה אדבר איתך עוד מעט. בוא נראה רגע את המייל. זה מצבור המיילים לאירוע,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה ת/969.
יהודית תירוש · ראשית
אני מתייחסת כרגע לשני המיילים הראשונים רק, לגבי ההמשך תיכף נגיע אליהם אבל שני המיילים הראשונים, רק לשני המיילים הראשונים, המייל הראשון הוא הדף הראשון שבו אתה אומר לו תעבור על השיפוד, אמור לצאת לשולחן בצהריים, יש טיפה פפריקה אבל לא יכול להוריד אותה כי אם אוריד אני הופך לידיעה מטעם, זה מינון נכון של לספק סחורה מצד אחד ולא להתאבד מצד שני, ייאלה תן ביס ושחרר אותי ללכת לצלול קצת, אני שואלת אותך רק למה אתה מתכוון כשאתה מוציא קצת פפריקה אבל אחרת זה הופך? למה אתה צריך לעדכן אותו שיש קצת פפריקה, משהו שלילי אני מבינה, זה לא אחד מתפקידי העיתונות גם לבקר את השלטון? למה אתה צריך לעדכן אותו בזה שיש קצת פפריקה?
אבי אלקלעי · ראשית
מאחר ואני לא רואה את הידיעה כפי שהיא הייתה בשלבים השונים של העריכה שלה אז אני לא יכול לדעת מה ירד או מה,
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא שאלתי מה ירד
אבי אלקלעי · ראשית
לא זוכר למה הוא התכוון כשהוא אומר פפריקה
יהודית תירוש · ראשית
לא, אתה כותב לו שיש טיפה פפריקה אבל אתה לא יכול להוריד אותה כי אם אוריד אני הופך לידיעה מטעם וזה מינון נכון.
אבי אלקלעי · ראשית
זה גם ביקורת לתוך הידיעה הזאת וזה דבר שאני לא יכול להוריד כי אם אני מוריד את הביקורת אז הידיעה תהיה ידיעת יח"צ ולא ידיעה עיתונאית.
יהודית תירוש · ראשית
ולמה אתה צריך לעדכן אותו כשיש קצת ביקורת?
אבי אלקלעי · ראשית
צריך לעדכן אותו בכל דבר שקשור בבנימין נתניהו, כל דבר שקשור ביאיר נתניהו, כל דבר שקשור בשרה נתניהו, הידיעות צריכות לעבור אותי ואז אתכם, רק אז להעלות.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. הוא עונה לך במייל הבא, תיכף נראה גם מיילים על הידיעות עצמן, אבל הוא עונה לך במייל הבא לא טוב, וגם ב - SMS ראינו שהוא קרא ואל תעלה את זה ושהוא ידבר איתך עוד מעט ובהודעה הבאה הוא אומר לך תמצא פתרון, אני כבר מותש. בוא נראה את התמונות שהוא שולח לו בסדר? אתה שולח לו, עד עכשיו היינו בקטע שהוא אומר לך לא להעלות את זה ככה ואתה שולח לו את יוסי ורטר בסדר? ואתה שולח לו, אתה אומר לו חברי המרכז נוהרים בהמוניהם לקלפי על אוטובוסים של ישראל כץ, על הסרטון של מר נתניהו ואז אתה אומר לו בקיצור, עוד כמה דקות אשלח לך שיפוד משופר. אתה אומר לו ליד המתחרים אנחנו צדיקים, הווידאו שלו ייכנס במלואו, תאמין לי מלצר מושלם לא משנה, כמוני, לא תמצא אפילו באל - ברבור באום אל - פאחם. אז אתה שולח לו גם את זה. כאן אתה שולח לו עוד כתבה של סימה קדמון זאת כתבה, אתה כותב אחר כך שזה של סימה קדמון בסדר? שגם כותבת על ההצבעה, על הפריימריז
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה השאלות אליו?
יהודית תירוש · ראשית
רק רגע, אני אשאל אותו על זה. אני שואלת אותך, אז אתה שולח לו את סימה קדמון, מה שאני שואלת אותך זה בעצם למה אתה שולח לו את שתי הכתבות האחת מהארץ עם ורטר והאחת את סימה קדמון, לאיזה תכלית?
אבי אלקלעי · ראשית
כי אני צריך להראות לו מה החטאים שאנחנו עושים בוואלה. יוסי ורטר כשהוא מסקר את האירוע שבו נתניהו חושש ממרכז מפלגתו, הלך וניצח בבחירות הראשיות אז גם יוסי ורטר וגם סימה קדמון בידיעות אחרונות מציינים את זה, זה חלק מהידיעה שהם מעלים ואנחנו הרי אסור לנו בוואלה להעלות ידיעה שיש בה ביקורת מהסוג הזה ולכן אני מראה לו איך זה נעשה בעיתונות שהיא עיתונות אמינה ולא מוטה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אתה שולח לו באמת מייל בתוך קבוצת מיילים 4956 יש לו מספר, זה המייל השלישי,, אתה יכול לראות אצלך ואתה אומר לו הטור יעלה, אמרת קודם שתשלח שיפוד משופר, אתה אומר הטור יעלה בשלוש בראשית עם הווידאו של קים, התמונה תהיה מתוך הווידאו, הוצאתי את כל המוקשים אשר, ותן לי ללכת להקיא בים ואז אתה שולח לו את הטקסט הזה. אתה יכול להסתכל עליו, ואני שואלת, כשאתה אומר הוצאתי את כל המוקשים למה אתה מתכוון?
אבי אלקלעי · ראשית
לטקסט האחרון?
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה אתה שולח לו, אי מדברת כרגע על המייל השלישי. אתה כותב לו, אתה רואה? אז אני רק שואלת, אתה לא צריך להגיד לי עכשיו איזה מוקשים אבל אני שואלת אותך כשאתה אומר הוצאתי את כל המוקשים למה אתה מתכוון?
אבי אלקלעי · ראשית
אין פה ביקורת לטקסט
יהודית תירוש · ראשית
בשעה, בהמשך הרול, בואו נפתח את זה,
בועז בן צור · ראשית
כבודכם מאחר ואני צריך להיעדר ומחר לא אגיע אז חברי יהיו כאן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר, תודה, אם אדוני לא יהיה מחר אז כבר שנה טובה.
בועז בן צור · ראשית
שנה טובה. האמת שאני אהיה באולם סמוך כאן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עדיין שתהיה שנה טובה.
בועז בן צור · ראשית
תודה רבה.
יהודית תירוש · ראשית
אפשר לחזור רגע לרול, אז בשעה, בהמשך, תרד רגע אחרי סימה קדמון כבר היינו שם, הוא אומר לך אלוהים לא בסביבה, נשארת עם בלפור, והוא שואל אותך איך תעשה את זה? אתה אומר הווידאו יהיה בפנים מובלט בכותרת, מנסה לשפר את הטקסט. אתה שולח לו עוד משהו והוא אומר לך אבי תודה על הכל אבל זה לא נגמר פה, אז על מה הוא מודה לך בעצם?
אבי אלקלעי · ראשית
שהורדתי את הביקורת מהטקסט שעלה
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו אני ממשיכה רגע, בשעה 12:44 אתה מעביר לו מייל נוסף זה השעה 2:03 זה עמוד 4, זה שמתחיל ביאללה סופי, שינויים באדום, אוקי? ובמייל אחר כך אם אתה יכול לראות במייל הזה יש גם שינוי באדום, אצלי זה לא באדום, אז יש קצת שינויים באדום ובמייל אחר כך אילן אומר לך בעצם בסדר גמור, תודה. אני רוצה לשאול אותך בעצם, בסדר גמור, תודה, זה אישור?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ואם הוא לא מאשר להעלות אז קרה שמשהו עלה בכל זאת למרות שהוא לא אישר להעלות?
אבי אלקלעי · ראשית
מסך המקרים?
יהודית תירוש · ראשית
באופן כללי, כן. אני שואלת עכשיו שאלה כללית, לא על האירוע הזה
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
קרה, ומה קרה לידיעות שעלו כשהוא לא אישר להעלות?
אבי אלקלעי · ראשית
הם יצרו פאניקה ואז התחילה מסכת לחצים של לדרדר, להוריד, לשנות וכן הלאה
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. בוא נחזור להתכתבויות כי אם חשבנו שיש אישור אבל זה לא נגמר, אז אני רוצה שנסתכל על זה רגע, אוקי. זה השינויים שהוא ביקש אותך ראינו אותם באדום, במקום 180 מעלות תכתוב מהקצה אל הקצה, את הפסקה האחרונה תחושת הפאסימיות תוריד, חוץ מזה, זה מושלם, קיבלת כוכב מישלן. אתה אומר די, אני לא יכול יותר, זה עוד לפני התיקונים האלה, אז קצת פספסנו את ההתכתבויות, נעקוב אחריהם תיכף. נמשיך רגע עד לאישור, ואז זה עוד לפני האישורים, זה לפני האישורים, סליחה, הוא אומר לך, אתה אומר לו זה בסדר, תניח כבר, לפני האישור הסופי שלו, אחרי שהוא ביקש ממך את התיקונים אתה מתקן, אתה אומר לו זה בסדר, תניח כבר והוא אומר לך תן לי לעבור שוב, לא רוצה להיות בסרט שאחר כך אנחנו צריכים לשנות וזה יקרה תוך דקה ומה שאני שואלת זה על מה הוא מדבר למיטב הבנתך? איך יכול להיות שתצטרכו לשנות תוך דקה?
אבי אלקלעי · ראשית
שמי שביקש ממנו את אותה בקשה, ואני מדגיש פה שאינני יודע מי ביקש, יקרא את הכתבה ברגע שהיא תעלה ואם הוא ירגיש שהתיקונים שנעשו בנוסח לא יהיו מספיק מיטיבים עם בנימין נתניהו: הרי שאילן יתבקש להוריד, וברגע שהוא יתבקש להוריד אז... ביני ובינו שלא מורידים ירידה שכבר עלתה. אילן מנסה למנוע את המצב שבו אנחנו נצטרך ל... יום שלם ולריב על הורדה של ידיעה שכבר עלתה והיא לא מנוסחת מספיק טוב למי שביקש את הנוסח שלה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, בסדר. מה שאני רוצה לשאול אותך לעניין הזה,
ז'ק חן · ראשית
כמובן כל האברזבציות ולמה... עדויות סברה, כל העדים שהיו פה כבר, הכמות העצומה של מסמכים ש... שהעד אומר זה יסתבר בחקירה נגדית, יש גם את ההמשך. אני לא אקום כל שנייה כן? אבל אני חושב שגם צריך להיות גבול... בטח כשזה בא בהקדמה שהעד אומר אני לא יודע מי פנה.
יהודית תירוש · ראשית
זה לא מה שהוא אמר על האירוע הזה סליחה
ז'ק חן · ראשית
ואז אנחנו מקבלים עכשיו,
יהודית תירוש · ראשית
לא, בעניין הזה הוא לא אמר סברות על סברות, הוא אמר את מה שהיה
ז'ק חן · ראשית
זו הייתה ההתנגדות, אני שוב מבקש ועותר, כרגע אני בא רק עם ה...
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. מה שאני רק רוצה לשאול אותך בוא נמשיך לראות ברול. אתה רוצה לקרוא את זה שוב בשקט את הפסקה, את השמונים, את כל זה הייתי, היינו. אתה אומר מעלה ומתחיל לנשום בסדר? נמשיך. אבי תודה רבה, שלא נדע צער אתה אומר לו. מתי עולה הוא שואל אותך? שלוש אתה אומר לו. תודה, זה לא מגיע לנו ואז הוא שואל אותך לא הוספת את משפט הסיום? הרבה מאוד סימני שאלה, איפה משפט הסיום? אתה אומר לו בודק אילן עורך הדסק קיבל את זה בודק למה לא עלה ואז אתה שולח לו תמונה עם הפסקה שהתבקשת ובהמשך הוא אומר לך תשאיר את זה בראשית כמה שיותר, לפחות עד מחר בצהריים, אנחנו בשעה 3:25 של אחרי צהריים של יום 12, ואתה אומר לו בראשית, טור פוליטי יום וחצי, אילן אתה יוצא מדעתך, זו ראשית יחצ"נית... תשאיר בטעימות, לא בראשית. נמשיך קצת לראות, כי אין טעם שאני אקריא, כי זה לא הגיוני ותעצור כאן. תיכף נקרא את זה, אבל מה שאני שואלת אותך, הוא מבקש ממך להשאיר את זה בראשית עד מחר בצהריים ואתה אומר לו לא, מה הבעיה עם להשאיר בראשית עד למחר בצהריים?
אבי אלקלעי · ראשית
הוא אומר שני דברים
יהודית תירוש · ראשית
כמעט יום בעצם
אבי אלקלעי · ראשית
יש משפט אחד שחסר שם ואז הוא מדבר על להשאיר לצהריים. משפט חסר מסיבה מאוד פשוטה שפעמים רבות מה שעשינו הוא להעלות את הידיעה כפי שאילן ביקש אותה או כפי שאילן ביקש אותה כשמישהו אחר ביקש אותו ממנה, לצלם, לשלוח לאילן שיוכל לשלוח למי שביקש אותה ואז להוריד את המשפט שאנחנו חושבים שלא צריך להיות שם ואז להעלות את הידיעה כמו שצריך לאתר. תחמון. הדבר השני שאילן מתייחס אליו זה שהוא מבקש שידיעה שהיא ידיעה יחצ"נית ביסודה תישאר יום וחצי בראשית של וואלה הראשית של וואלה הדרמטית ביותר לא צריכה לעבור יותר מארבע שעות כראשית דרמטית ביותר, ראשיות אחרות שעתיים, לפעמים שעה אחת. יום וחצי בראשית זה אם מטאור חיסל את קליפורניה במפגש ישיר וזה לא המצב פה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. כאן אתה אומר לו זה לא הגיוני לאתר שאתה עומד בראשו, היום הראשית הייתה צריכה להיות גאווה ועוד שלל נושאים, מה זה אומר גאווה?
אבי אלקלעי · ראשית
זה היה יום הגאווה
יהודית תירוש · ראשית
ועוד שלל נושאים ואנחנו עם כתבת יח"צ מחורבנת על מי שכותב את המדינה, מוכתבת מבלפור מצנזורה עצמית וכו', אז תגיד שאם אתה רוצה שזה יהיה בראשית זה מה שיהיה, אני יודע מה מקומי, לא מהמר עליו, אני מציע לך להוריד לטעימה וכו', אפשר לראות את זה. יום אחד הסיוט הזה ייגמר, הדיאלקט הפוליטי היא תהליך יותר גדול מבלפור ויום אחד הסיוט הזה ייגמר. למה אתה מתכוון כשאתה אומר הסיוט הזה ייגמר?
אבי אלקלעי · ראשית
הסיוט היומיומי שאנחנו עוברים בלשנות תוכן חדשותי למה שהוא לא צריך להיות
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. תראה את הראשית של YNET מרסקים אותנו לחתיכות עם חי ושני פליירים מעולים, למה אתה מתכוון ש - YNET מרסקים אתכם?
אבי אלקלעי · ראשית
שכנראה ששם עלתה הידיעה כמו שצריך ולא כמו אצלנו, אבל אני לא בטוח כי אני לא רואה את זה.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אז מה שאתה לא בטוח אז לא
אבי אלקלעי · ראשית
הכוונה ש - YNET מכסים את מצעד הגאווה, עכשיו אני נזכר ואצלנו לא
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. אז אתה אומר לו אילן ההחלטה שלך מייצרת בז מאוד שלילי במערכת אחרי שברוך מחנך אותם לרענן ראשיות בקצב גבוה, הנזק שזה גורם הוא בלתי הפיך כי רק חמור לא מבין מה זה, אתה מאבד את החדשות והוא אומר לך תעשה מה שאתה מבין. מוריד בשביל להציל את החדשות מהידיים שלך, בסדר אבל הטעימה הראשונה הוא אומר לך ותוודא שעולה משהו שבאמת מצדיק את ההורדה, מה זאת אומרת? מה אתה מבין? מה זאת אומרת משהו שבאמת מצדיק את ההורדה?
אבי אלקלעי · ראשית
אני לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. בסדר. מה שאני רוצה לשאול אותך, זה קודם כל אתה שולח לו בשעה 7:50 מייל נוסף עם לינק לכתבה מהארץ, זה מייל שמסומן 4951 בתוך הקובץ האחרון ואתה אומר לו תראה את הראשית מהארץ, ותראה אותנו, אנחנו צריכים להתבייש. במה אתם צריכים להתבייש? למה אתה שולח לו? ובמה אתם צריכים להתבייש?
אבי אלקלעי · ראשית
אני צריך לראות בשביל להבין
יהודית תירוש · ראשית
הוא נמצא בעמוד הבא
יעל שחף · ראשית
אתה יכול לראות.
אבי אלקלעי · ראשית
אין לי פה כותרת של הארץ
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אז אני אעזוב את זה. לא חשוב, מה שאני רוצה לשאול אתך זה עד כמה האירוע הזה משקף או דומה להתנהלות שאתה חווית בוואלה בענייני נתניהו, באיזה היבטים?
אבי אלקלעי · ראשית
מאוד משקף היבטים של ובעיקר בהתייחס למאמרים פובליצסטיים מאוד משקף הניסיון כל הזמן לשנות ולהתערב על מנת שמר נתניהו או בני משפחתו יצאו טוב תמיד.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר מה שאלת את החוקרים שעברו איתך על הדוגמא הזאת?
אבי אלקלעי · ראשית
מה שאלתי אותם? לא
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אבקש לרענן את זיכרונו של העד. בהודעה 145(ב) גיליון 10 שורה 7 אתה שואל למה התמקדתם דווקא בדוגמא הזאת? אתה שואל אחרי שעוברים איתך על כל הדבר הזה למה התמקדתם דווקא בדוגמא הזאת? היו אלפים כאלה. שאלה - זאת רק דוגמא ואתה אומר היו אירועים הרבה יותר קיצוניים. בהמשך אתה אומר אתה זוכר את האירועים האלה שואלים אותך? אתה אומר - כן, בוודאי. בחקירה הקודמת כבר הזכרתי את החלוקה שעשיתי בין פשעים לחטאים, המקרה הזה הוא חטא קטן, היו פשעים גדולים. אתה זוכר את הדברים האלה שאמרת?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אתה עומד מאחורי הדברים האלה שזה היו עוד מקרים רבים כאלה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
אבי אלקלעי · ראשית
כמו שאמרתי מקודם, אני בראשי כעורך אחראי חילקתי את ההתערבויות לשלוש קטגוריות, קטגוריה ראשונה של פשעים, השנייה של חטאים ושלישית של עוונות. פשעים, זה דברים עיתונאיים שאין להעלות על הדעת שיעלו גם אם מישהו מבקש אותם וגם אם הוא מכוון אקדח לראש והיו מקרים כאלה בוואלה ותודה לאל הם לא עלו בשום צורה. חטאים מתייחס בעיקר לכתבות שהם דעה, טיבון, נחמיאס, ואנשים אחרים שכתבו דעות בוואלה והייתה אובססיה מאוד אינטנסיבית לעדן ולשנות את הבוטם ליין של מה שהוצאנו מהידיעות האלה ועוונות זה כל הבקשות שתוסיף עוד שתי תמונות של שרה, תשלח פפראצי אצל... יאיר, התמונה הזו לא טובה, תחליף אותה, היא לא אוהבת צד שמאל, רק צד ימין, אז עוונות פחות... פשעים התחלנו מלחמת חורמה והצלחנו. חטאים נלחמו ככל שיכולנו והרבה פעמים נכשלנו ולא הצלחנו ועוונות כבר לא היה זמן להילחם כי היינו צריכים גם לישון בלילה.
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה, מבחינתך כשאתה קורא לזה חטאים ועוונות מבחינתך כעיתונאי כי אנחנו, זה הולך אלינו לשפה המשפטית, אני רוצה להבין איך זה מבחינתך, עד כמה עלה לתיקונים האלה יש השפעה מבחינת מסגור הכתבה בחטאים אני מדברת ובעוונות, עד כמה יש להם השפעה על מסגור הכתבה, ההשפעה התודעתית מבחינתך כעיתונאי?
אבי אלקלעי · ראשית
יש להם השפעה בגלל שמי שקורא אותם לא מקבל את מה שהכותב במקור רצה שהוא יקבל, הוא מקבל נוסח מכובס של הדברים לכן כמובן שיש לזה השפעה, אם לא הייתה לה השפעה לא היינו נלחמים על זה.
יהודית תירוש · ראשית
כבודכם נרצה לעשות הפסקה או שאנחנו ממשיכים עד הסוף
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו צריכים לסיים
אבי אלקלעי · ראשית
אני אשמח לחמש דקות אם אפשר
יהודית תירוש · ראשית
אתה תשמח לחמש דקות הפסקה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן
ז'ק חן · ראשית
זה לוקח שבע דקות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אתה רוצה הפסקה?
אבי אלקלעי · ראשית
כן, אם אפשר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז נעשה כמה דקות. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן, בבקשה.
יהודית תירוש · ראשית
אני אנסה להציג... מתי מסיימים היום?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גג עשרה לשלוש
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אני חושבת שזה לגמרי מספיק, אולי עוד נספיק עוד משהו וגם אני אומר לגברתי שאני אעמול על קיצור החקירה היום ככה שאני כן מציעה שחברי יהיו ערוכים להתחיל מחר.
עודד שחם · ראשית
מצוין, טוב מאוד
יהודית תירוש · ראשית
אני לא מבטיחה אבל אני בהחלט אעשה מאמץ
עודד שחם · ראשית
בדיוק רציתי להעיר לגברת שיכול להיות שיש חלקים שהיינו אולי יכולים להסתדר בלעדיהם.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אנסה, אני אעבור על זה ואנסה לכווץ עוד יותר בסדר?
עודד שחם · ראשית
בסדר גמור
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נתחיל רגע, רציתי להפנות אותך לאיזשהו אירוע קצר מאוד כדי שנבין את זה אני מפנה אותך, אתה שולח לו, חזרתי למשהו אחורה, סליחה, אני רוצה להפנות אותך לתכתובת קצרה כדי, אנחנו בעולם היישורים של ישועה, יישורים שלך הטקסטים, 29.9.15 ניסיתי פשוט כבר עכשיו קצת לקצר אז משהו ספציפי. 29.9.15 מתחיל בחוזר ומבקש כל ידיעה,,
אסף עיסוק · ראשית
13,495
יהודית תירוש · ראשית
אני מדברת רגע על ארבע - חמש השורות האלה ב - 29, אני אקצר את מה שהתכוונתי כאן, גם כאן, והוא אומר לך, חוזר ומבקש כל ידיעה, כתבה של טיבון להעביר דרכי כנ"ל כל ידיעה על ראש הממשלה ורעייתו, מבקש שההנחיה למטה תהיה ברורה וחד משמעית, הכל עובר אליך. בהמשך אתה מעביר לי אל תפספס, לילה טוב. מה שאני רוצה לשאול אותך, הוא אומר לך כל ידיעה, כתבה של טיבון להעביר דרכיו מוסיף כנ"ל כל ידיעה על ראש הממשלה ורעייתו, אז אני אבקש שתסביר מה זאת אומרת כל ידיעה, כתבה של טיבון להעביר אלי.
אבי אלקלעי · ראשית
הסיבה שהוא מבקש את זה כי זה חלק מהטקטיקה שלנו, יש ידיעות ויש דעות שלא הועברו אליו ועלו, מה שאחרי זה הוא קרא לזה התפלק לכם והיה צריך לתת לי לראות מה עושים עם האסון שפקד את האתר. אז אם תעברי על כל ההתכתבויות במשך כל השנתיים האלה תמצאי הרבה מאוד פעמים שהוא אומר כל ידיעה של טיבון שהוא כתב מדיני והוא כותב בעיקר על הממשלה ועל ראש הממשלה וכל ידיעה שקשורה במשפחת נתניהו, הוא מחסן את עצמו בפני המצב שבו עולות אותן ידיעות שהוא חשב שלא ראויות שתעלינה.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה לעבור איתך לאירוע 186, אני רוצה לעבור איתך על אירוע שנשאלת בחקירה, אירוע 186 מהימים 23.9 ו - 24.9 אני רוצה להציג לך קודם את ההתכתבות
אבי אלקלעי · ראשית
ב - 2015?
יהודית תירוש · ראשית
כן, ב -, 2015 קודם את ההתכתבות ב - 23.9 ואחר כך נעבור ל - 24, לא צריך עוד את המיילים, לא צריך זה יום אחרי זה. אירוע. 186 ב - 23.9 אני אראה לך ואשאל אותך גם מה אתה זוכר על זה. הוא מעביר לך ידיעה, זה הוא אנחנו רואים פה בגלל שהגדלנו רק את הצד שלך אבל זה הוא מעביר לך
אבי אלקלעי · ראשית
כן, אני זוכר את זה גם
יהודית תירוש · ראשית
ידיעה על, אתה רוצה להגיד לי מה אתה זוכר רגע על העניין הזה?
אבי אלקלעי · ראשית
אם זיכרוני לא מטעה אותי מדובר על ידיעה שהבקשה הייתה להדגיש שהפעולות שננקטה לא הייתה של איילת שקד אלא של ראש הממשלה בישיבת הממשלה. ההצעה שהוצעה.
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה את זה רגע, אתה אומר כאן שיפוד לשולחן הראשי, מעביר לטיבון, יעלה מחר, מתי עולה? תיכף אעדכן ואז אתה אומר לו עדיין באותו, בעצם זה כבר למחרת, כתבה מוואלה נשלח אליך היום, הקבינט התכנס לאשר תכנית במלחמה מיידי, אומר לו אתמול בחצות עלה כקדימון להיום אחרי ישיבת הקבינט בה יהיה אישור להחלטות והוא אומר לך דחוף אבי, ואז הוא אומר לך כמה דברים. הידיעה חשובה מאוד, שים לב שלא יהיו פספוסים. 1 להבליט מאוד שהוא דוחף את זה.. 2. לתת את כל הציטוטים שלו בהרחבה, לא לצטט אותה, אז אותה זאת?
אבי אלקלעי · ראשית
איילת שקד
יהודית תירוש · ראשית
ו-4. להגיד שהחוגים טוענים את מה שטוענים שיהיה במקום בולט, רצוי בראשית, סמס לי ואף צלצל אלי. מועברים גם ביניכם מיילים הוא גם אומר לך חייבים תיקון כי השיפוט של טיפנבורן היה טעים יותר, מה הכוונה טיפנבורן?
אבי אלקלעי · ראשית
הוא מתאר את... ראש הממשלה
יהודית תירוש · ראשית
ואתה אומר אין מצב, החצילים אצלנו יותר טובים ובוא נראה רגע את המיילים בסדר? אני מבקשת להגיש לך מספר מיילים בעניין הזה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ת/970.
יהודית תירוש · ראשית
המייל הראשון בדף זה המייל שאתה מקבל מאבנר בורוכוב ומעביר את זה גם אל עצמך וגם אל אילן ישועה, אנחנו רואים שיש כאן כבר משהו, אפשר להציג את זה אם אתם יכולים, זה 2520 חברים זה המייל הראשון? כן, אז אפשר לראות שאתה מעביר לו כבר את זה עם איזשהו כיתוב כחול אתה זוכר של מי הכיתוב הכחול?
אבי אלקלעי · ראשית
אני לא יכול לראות פה כיתובים בצבעים
יהודית תירוש · ראשית
לא, במסך מולך, רק במך מולך אתה יכול לראות. זה מייל שאתה מעביר לישועה ואחר כך אנחנו רואים שאתה מקבל ממנו בחזרה בעמוד הבא, תיכף נראה את זה, אתה זוכר של מי הכיתוב הזה, תכנית ראש הממשלה?
אבי אלקלעי · ראשית
לא, אילן בדרך כלל לא העביר לי צבעים
יהודית תירוש · ראשית
זה אתה מעביר לאילן ישועה
אבי אלקלעי · ראשית
זה התגלגל אלי, אני לא כתבתי ככה, מישהו כתב את זה בכל זאת
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו תסתכל על המייל הבא
אבי אלקלעי · ראשית
אינני יודע רק אם אבנר בורוכוב מעביר לי את זה פעם ראשונה, זה מה שכתוב פה, זה מה שאני רואה? אמרתי שאינני יודע.
יהודית תירוש · ראשית
אתה מקבל את זה מישועה, אתה מקבל את זה מאילן ישועה ב - 8:18 ויש כאן תוספות שאפשר לראות אותם בכתב אחר נכון? כאן וגם נראה לי למטה פה, יש תוספות שאתה מקבל ובהמשך אתה מקבל עוד מייל מאילן ישועה שהוא אומר לך, כותב לך גם ראה התוספת של השורה התחתונה, רואה את זה? ואז אנחנו רואים למטה את התוספת על התוספת הקודמת שזאת זאת בסדר? מה שאני רוצה לשאול אותך בעצם בעניין הזה, וגם ראינו שהוא מבקש שתשאיר את זה הרבה ואני שואלת אותך עד כמה ההתנהלות הזאת הייתה אופיינית לבקשות שקיבלת ממר ישועה כולל גם ההערות לגוף הטקסט?
אבי אלקלעי · ראשית
מאוד אופייני, במקרה הזה היה מצב שבו אחרי ישיבת ממשלה עלתה ידיעה מסוימת לגבי ההחלטה הזאת לגבי טיפול במיידיי אבנים, מיד לאחר שזה עלה אצלנו התקשרה אלי איילת שקד ואמרה לי שההצעה הזו בישיבת ממשלה הייתה שלה ולא של ראש הממשלה, ביקשתי מהכתבים שלנו לבדוק את זה והם אישרו שזו אכן הייתה ההצעה שלה ולא של ראש הממשלה. בידיעה המקורית הופיעה איילת שקד כמציעת ההצעה והתבקשנו להוריד את שמה ובידיעה האחרונה כפי שרואים אותה פה בהערה של אילן נתבקשנו גם להוסיף שמקורבים לראש הממשלה תמהים על עצם אזכור שמה כמי שהציעה את זה בישיבת הממשלה. אין פה כמובן שמות של שרים שהשתתפו, שאמרו שזה לא היא, אלא רק מקורבים בגלל שאין שר שהיה משקר ואומר שזו הייתה ההצעה של ראש הממשלה.
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו כבודכם אני רוצה רגע לשאול משהו כדי גם לדעת איך לקצר ואם לקצר. יש הרבה מאוד מיילים שאבי אלקלעי צד להם שאנחנו כמו שכובדכם רואה יכול לעשות כיווץ נוסף של הדבר כמו שכב' השופט ביקש אבל אנחנו רוצים לדעת שאנחנו נוכל להגיש את המיילים האלה שיכול להיות שהם בהחלט מדברים בעד עצמם ולא צריך לשאול את העד לפעמים שאלות לגביהם אבל ככל שעולה שאלה בעניין הזה אז אנחנו נעשה את זה לפי הספר. כאן אני צריכה לדעת כדי לא לעבוד לחינם הערב, הלילה ולקצר כשבסופו של דבר יבוא טיעון של חברי שהם לא מוכנים שנגיש את המיילים הללו וזאת השאלה. אני אגיד, יש שתי קבוצות של מיילים, מיילים שמלכתחילה הוצגו לו בחקירה הוא נשאל לגביהם שאלה הוא אמר שזה משקף את הדברים שנאמרו במיילים הללו, לא מעבר לזה. דברים שנאמרו במיילים האלה ויש הרבה מיילים שלא שאלנו אותו, לא הכנו גם שאלות נוספות ולא שאלנו אותו. יש מיילים שהכנו שאלות נוספות בין אם הדברים נאמרו בחקירה ובין אם הדברים נמסרו לחברי, אני שואלת לגבי כמובן החלק הזה.
עודד שחם · ראשית
כל המיילים הם בחומר החקירה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, המיילים הם בחומר החקירה
משה בר-עם · ראשית
כולם נמסרו לחבריך כמובן?
יהודית תירוש · ראשית
בוודאי, בוודאי ואני צריכה לדעת איך לכלכל את צעדי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו מגיעים לדיון של העד מאתמול.
יהודית תירוש · ראשית
לא באותה מידה, לא, מכיוון שהעד הזה הוצגו לו המיילים האלה בחקירה, הוצגו לו למעט אולי שישה
כרמל בן-צור · ראשית
הוצגו לו בחקירת ההשלמה
יהודית תירוש · ראשית
בחקירת ההשלמה מבחינתנו זו חקירה כי בית משפט גם נתן לזה אפילו ביקשנו אז אישור ובית משפט נתן אישור וגם נתן החלטה בחקירה החוזרת של ישועה שכל החומרים שאותרו בהשלמת החקירה שהתבקשה על ידי חברי הם חומרי חקירה בתיק, ולכן ההבדל בין העד הזה לבין העד של אתמול הוא שכל המיילים למעט חמישה שנרצה להגיש הם מיילים שהוצגו לעד בחקירה בין אם הוא נתן אמירה כללית לגביהם ובין אם הוא נתן אמירה פרטנית לגביהם, יש גם מיילים שאנחנו הצגנו לו בריענון ונתן אמירה פרטנית והעברנו להם אותם ולכן זה לא אותו מצב כמו העד יינון מגל ששם מדובר בעד שראה את המיילים האלה אבל לא אמר לגביהם כלום, אנחנו עומדים על עמדתנו אבל זה לא אותו דבר בכל מקרה.
משה בר-עם · ראשית
מר חן מה אדוני אומר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא להאריך שלא לצורך
עודד שחם · ראשית
כמובן שכל הטענות שלכם לגוף העניין שמורות כמו בכל הדברים האחרים.
ז'ק חן · ראשית
שזה גם לא היה...
עודד שחם · ראשית
אדוני אמר, זה נרשם.
יהודית תירוש · ראשית
אז אנחנו ברוח הזאת נעבוד הערב, אני לא אומרת שנעלים את החקירה אבל בהחלט,
עודד שחם · ראשית
מאה אחוז, מצוין
יהודית תירוש · ראשית
תודה רבה. אני אבקש לסיים היום כדי לעשות זאת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו נראה אותך בעזרת ה' מחר בבוקר. תודה רבה. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד
הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.