פרוטוקול 12.12.2023
עד מרכזי: ליאור שפיץ ·
1455 אמירות.
דובר לא מזוהה
העתק תמליל פרוטוקול מוקלט – הושמטו חלקים בדלתיים סגורות
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם. היום 12 בדצמבר 2023. תיק פלילי 67104-01-20. על הדוכן מר ליאור שפיץ?
ליאור שפיץ
כן,
רבקה פרידמן-פלדמן
חוקר?
ליאור שפיץ
רשות ניירות ערך
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לך. כמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, את כל האמת ורק את האמת אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק. רק אולי בקשר למה או למי הוא מעיד? מישהו ספציפי? חקירה של מישהו ספציפי? שנדע מה אנחנו שומעים?
יהודית תירוש
כן, העד חקר ברשות ניירות ערך במסגרת החקירה שהייתה ברשות ניירות ערך את מר שאול אלוביץ' ובמסגרת, תיכף הוא יספר על זה אבל במסגרת תיק 4000 הוא חקר את מר חפץ.
רבקה פרידמן-פלדמן
אוקי.
יהודית תירוש
אלה היו שתי פעולות החקירה המרכזיות שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן
אוקי. רק שאני לא אשכח, מחר יש לנו דיון כרגיל, יום שני הבא נתחיל את הדיון בעשר. בסדר? אני ארשום את זה גם.
יהודית תירוש
בסדר גמור.
הודעת מערכת · ראשית
ע"ת 74 מר ליאור שפיץ לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה ראשית
יהודית תירוש · ראשית
מר שפיץ בוקר טוב
ליאור שפיץ · ראשית
בוקר אור
יהודית תירוש · ראשית
בוא ספר לנו קצת, ספר לבית המשפט קצת רגע מקצועי עליך, השכלה, ממתי אתה חוקר ברשות ניירות ערך?
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה חשבון במקצועי, בוגר כלכלה וחשבונאות תואר ראשון, בוגר תואר שני במשפטים, חוקר ברשות ניירות ערך כבר מזה תשע שנים. לפני כשנה וחצי מוניתי לראש צוות חוקרים, זה פחות או יותר מסכם.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. בוא נדבר באמת על תיק בזק ניירות ערך, מה היה תפקידך באותו זמן ובמה אתה עסקת במסגרת החקירה הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
תיק בזק בעצם אני הייתי החוקר המוביל, החוקר הראשי של תיק בזק כחלק מצוות חוקרים את התיק הזה הובלתי בעצם תחת ראש הצוות גלית בלזר, תיק בזק במה הוא עסק?
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני לרגע רוצה לדעת הצוות שבו היית חלק ממנו איזה צוות הוא היה באופן עקרוני בתקופה הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
יריב עמיעד היה ראש הצוות שלי בהיררכיה בתוך הרשות ובעצם בתיק הזה צווותתי לגלית בלזר זה קורה מידי פעם שחוקר בצוות מסוים מצוות לראש צוות אחר ומתחילים לעבוד על תיק חקירה לכן במקרה הזה הייתי תחת גלית בלזר.
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה אומר תיק בזק ניירות ערך אנחנו יש לנו כבר קילומטראז' בבית המשפט אז אני מרשה לעצמי להגיד. היו מספר פרשות בתיק בזק ניירות ערך, כשאתה אומר שאתה היית החוקר המוביל לאיזה פרשה אתה מתכוון?
ליאור שפיץ · ראשית
אז בעצם תיק בזק התחיל מהפרשה הראשונה, באותו זמן לא ידענו שזו פרשה ראשונה, תיק בזק התחיל כפרשת עסקת בזק - YES בעצם, המעבר של חברת בזק מזרוע של חברת YES לזרוע יורוקום לתוך בזק. זה היה התיק, שם חקרנו את עניין התמורה המותנית בעצם שהייתה שם, היה שם רכיב מזומן, היה שם תמורה מותנית עד 170 מיליון ש"ח והיה עוד רכיב של תמונה מותנית שקשור במיסים, אנחנו התמקדנו בתמורה המותנית השנייה זה נקרא, ב - 170 מיליון ש"ח, אני אומר כרגע זה היה המיקוד אבל באותו רגע זה היה התיק.
יהודית תירוש · ראשית
ובמסגרת הזאת אילו פעולות חקירה ביצעת במסגרת הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
במסגרת הזאת בעיקר היו חקירות של שאול אלוביץ', בעיקר, זה באמת היה תיק רחב היקף רחב מעורבים, הרבה דירקטורים, הרבה ספקים, הרבה אנשי גם YES גם בזק ובעצם אני התמקדתי בשאול אלוביץ', היו עוד פעולות חקירה כחלק מתיק, הוצאת צווים.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. מה היה חלקך במסגרת חקירת פרשה 3 בתיק בזק ניירות ערך?
ליאור שפיץ · ראשית
הכוונה היא לפרשת משרד התקשורת?
יהודית תירוש · ראשית
תסביר מה עשית במסגרת הזאת ומה בעצם בדקתם?
ליאור שפיץ · ראשית
בתיק בזק נתפסו הרבה חומרי מחשב, התיק היה רחב היקף ובעצם התיק התפתח למספר פרשיות נוספות. היו שתי פרשיות שקראנו להם החפרפרת והייתה באמת עוד פרשייה אחת שקשורה, קראנו לה פרשייה מס' 3 שם בעצם היה את הקשר שבין משרד התקשורת, אנשי משרד התקשורת שזה פילבר בעצם באיזשהו נתיב סמוי במיילים פרטיים גם מצד משרד התקשורת פילבר וגם מצד אנשי בזק, חלק מהמעורבים בבזק ובעצם שם יש איזשהו הקשר מסוים לתמורה המותנית השנייה. התמורה המותנית השנייה תלויה בשנים 2015, 2016 ו - 2017 בתזרים המזומנים של YES. ככל שמתקבל ממשרד התקשורת אישור לביטול ההפרדה המבנית אז שנת 2017 אינה נספרת בתחשיב, שנת 2016 תיספר פעמיים לכן היה איזשהו אינטרס, ראינו שיש איזשהו אינטרס לבזק ששנת 2016 תיספר פעמיים כתוצאה מכל מיני דברים, אני יכול להרחיב אבל לא ניכנס לזה.
יהודית תירוש · ראשית
כי זה שייך בעצם, התמורה המותנית וכל האירוע הזה שייך לתיק אחר, לכן אני לא רוצה שנרחיב יותר מדי רק את הקשר בין הפרשות שהתחלת להגיד באמת.
ליאור שפיץ · ראשית
אז לכן בעצם הקשר הוא אותו אישור של ביטול ההפרדה המבנית, הנחיצות של משרד התקשורת ובעצם הקשר הוא האנשים. היה מדובר פה באותם מעורבים, הקשר הוא השנים, היה אותם שנים והקשר הוא של נתיבי תקשורת סמויה שראינו את זה גם בעצם הפרשיות האחרות וגם במסגרת פרשייה 3 איזושהי תקשורת סמויה דרך ג'ימיילים וכו.',
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה מספר שחקרת במסגרת תיק בזק ניירות ערך את שאול אלוביץ', חקרת אותו גם על פרשה 3 בעצם?
ליאור שפיץ · ראשית
היה המשך טבעי של החקירות שבגלל שאני חקרתי את שאול אלוביץ' מספר חקירות, אני חושב באזור הארבע - חמש, אולי ארבע חקירות בתיק בזק אז זה ההמשך, אך טבעי שאני אמשיך לחקור אותו גם בפרשייה 3 בגלל סמיכות הזמנים, פרשיית בזק נפתחה, הפרוץ היה ב - 20 ליוני 2017 אם אני לא טועה ובזק היה ממש חודש וחצי, חודשיים לאחר מכן.
יהודית תירוש · ראשית
כבודכם אנחנו הגשנו את מרבית החקירות של מר שאול אלוביץ' כשהגברת פולינה גובזמן - קריב העידה פה, גם לא רק שלה אבל יש חקירה אחת שלא הוגשה ואנחנו נגיש את זה עם העד הזה ובינתיים שאנחנו מגישים את החקירה הזאת מ - 13.7 אני רוצה לשאול אותך קצת שתספר לנו על החקירה של שאול אלוביץ', איך התנהלה החקירה, על הדינאמיקה שלך כחוקר מולו, שלו מולך? רק רגע אולי ניתן לבית משפט לסמן.
משה בר-עם · ראשית
זה הודעה אחת?
יהודית תירוש · ראשית
כן. אדוני תמלילים זה הכייף שלנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה ת/1056.
בועז בן צור · ראשית
נבקש להעיר שזה לא התרשמויות שלו של העד
יהודית תירוש · ראשית
לא שאלתי על התרשמויות
בועז בן צור · ראשית
ש... של דינאמיקה פשוט למקד את זה.
יהודית תירוש · ראשית
בדיוק לא שאלתי על התרשמויות, שאלתי על התנהלות ועל דינאמיקה
בועז בן צור · ראשית
בסדר גמור.
ליאור שפיץ · ראשית
על התנהלות ועל דינאמיקה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, שלך מול הנחקר, שלו מולך במהלך החקירה?
ליאור שפיץ · ראשית
החקירה התנהלה על מי מנוחות, שאול אדם נחמד, נחמד, מכבד, מכובד, ביחס לתוכן הדברים להודעות והשאלות אני יכול להגיד לבית המשפט שההתרשמות שלי או מה שעלה בחקירה שהאמירות של שאול לא תאמו,
בועז בן צור · ראשית
זה בדיוק מה שביקשתי שלא ייעשה. אין לזה שום ערך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אני חושבת שזה לא התרשמות, שיעיד על עובדות.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. מבחינת העובדות עד כמה הוא שיתף פעולה? לא התרשמות
ליאור שפיץ · ראשית
מבחינת העובדות, אם בידי היו ממצאים מסוימים כגון אימיילים או תכתובות כאשר שאלתי את הנחקר, הנחקר לא זכר את אותם אימיילים או תרשומות או שהכחיש את קיומן בטרם הצגתי אותם ולאחר שהצגתי אותם הגרסה השתנתה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה לא שאלה של התרשמות, זו שאלה עובדתית.
בועז בן צור · ראשית
איזה ערך יש לזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא יודעת מה המשמעות של זה אבל זה לא,
בועז בן צור · ראשית
ההודעה הוגשה, היא נמצאת.
יהודית תירוש · ראשית
אני עוברת לחקירת תיק 4000. מה עשית בעצם, או אולי לפני זה מה לפני חקירת תיק 4000? סיימת לחקור את מר שאול אלוביץ' במסגרת גם על פרשה 3 מה עשית אחר כך?
ליאור שפיץ · ראשית
אז חשוב לציין, אמרנו שהיו מספר פרשיות. אני צוותתי לפרשייה מקורית ביחד עם עוד צוות חוקרים, אנחנו עבדנו עליה, כמו כן היו את הפרשיות הנוספות, את אותם שתי פרשיות חפרפרות שכל אחת מהן נוהלה בידי חוקר אחר ואת פרשיית 3 שהיא גם נוהלה בידי חוקר אחר, זאת אומרת מתום החקירות של שאול, של שאול או גם היו חקירות נוספות באזור אוקטובר אני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שנה?
ליאור שפיץ · ראשית
אוקטובר 2017 אני חוזר לתיק בזק המקורי בלבד, מתעסק בתיק בזק המקורי בלבד
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה אומר תיק בזק המקורי, כי זה קצת מבלבל אותנו, אתה מתכוון לפרשה
ליאור שפיץ · ראשית
תמורה, מותנית השנייה של ה - 170 מיליון. תמורה מותנית השנייה, כן, תזרים מזומנים החופשי בבזק. אני מתעסק בה ואך ורק בה בזמן שצוותים אחרים עובדים על הפרשיות האחרות. אנחנו מסכמים את תיק בזק שהוא תיק באמת רחב היקף בהיקף זמנים קצר מאוד ביחס לרשות וביחס להיקף שלו, בעצם אנחנו מגישים את התיק בדצמבר, סוף שנת 2017 בדצמבר ומשם אני ממשיך לעיסוקי לתיקים אחרים לחלוטין שקשורים לרשות עד אם אני לא טועה 31 בינואר אם אינני טועה, 31 בינואר 2018 אז אוספים את יחידת החקירות ברשות ואומרים שיש תיק נוסף, צוות חקירה משותף עם המשטרה שזה בעצם תיק שלימינו זה תיק 4000.
יהודית תירוש · ראשית
ומה המשימה שבעצם ביצעת או עיקר פעולות החקירה שלך בתיק 4000?
ליאור שפיץ · ראשית
אני הייתי החוקר מרשות ניירות ערך שצוות לצוות החקירה של ניר חפץ, אני השתתפתי בכל החקירות של ניר חפץ מלבד חקירותיי שההמשך היו אי פעם בעתיד, זאת אומרת אני צוותתי לצוות של ניר חפץ וחקרתי את כל החקירות שהתרחשו בפברואר, מרץ, פברואר - מרץ 2018
יהודית תירוש · ראשית
ביחד עם שני חוקרים?
ליאור שפיץ · ראשית
ביחד עם ניר שוורץ כמובן מהיאל"כ שהוביל את הצוות ויניב פלג שהצטרף ממש ימים לפני החקירה של ניר חפץ.
יהודית תירוש · ראשית
אני אשאל אותך כמה שאלות על החקירה של ניר חפץ, טענות שנשמעות ואני אבקש את תגובתך. נשמעת טענה שהפעלת עליו או עשויה להישמע טענה כי עוד לא חקרו אותך נגדית אבל בכל זאת שמענו כאן מספר טענות אז אני מציגה לך אותם, עשויה להישמע טענה שהפעלת עליו, על מר חפץ לחץ באמצעות אמירות מאיימות או אמירות בנושא בני המשפחה שלו, מה תגובתך על כך?
ליאור שפיץ · ראשית
אמירות מאיימות לא היה, לא קיים. אני יכול להתייחס ספציפית, כן הייתה אמירה ואמירות וגם אמרתי שאני כל הזמן אחזור על זה, למשפחה, למשפחה, למשפחה. אמרתי לניר חפץ אני כל הזמן אחזור על זה למשפחה, למשפחה כי זה הנקודה שהכי גם כואבת, ככה אמרתי לו. הנקודה היא שניר חפץ החשד כנגדו היה אותו חשד קראו לזה בשם טובות הנאה או משהו כזה ואחד מהחשדות היה חשד לשיבוש. בשיבוש לטעמי היה שם חשד חזק מאוד הסיפור היה די מוצק וניר חפץ לאחר, באיזשהו שלב ביום הראשון ואולי בהמשך נגיע לזה בהתחלה הוא דיבר, נתן גרסה, מסר גרסה, באיזשהו שלב כבר ביום הראשון הוא הפסיק למסור גרסה הוא בעצם הקפיא מצב, הוא סירב למסור גרסה הן גרסה טובה, הן גרסה לא טובה, הן גרסה ליד, הוא לא מסר גרסה. אני רציתי לקבל ממנו גרסה, הוא טען לחפותו, הוא טען שהוא חף מפשע וזה התברר אמרתי לו שזה המקום ואמרתי לו בסופו של דבר, האמירות היחידות שאמרתי לו בהקשר למשפחה זה איך תסתכל, מה תגיד לאישה בעיניים, לאשתך בעיניים כשהיא תבוא ותשאל אותך אבל למה לא אמרת? למה לא מסרת גרסה? זה מה שאמרתי, זה מופיע בתמלול כך זה נאמר וזו הייתה הכוונה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה מדובר אמירות על בני משפחה או על המשפחה, עד כמה זה אמירות שאמרת אותם לנחקרים אחרים שהשתתפת בחקירות שלהם ברבות השנים, במהלך השנים?
ליאור שפיץ · ראשית
זה ממש תלוי מקרה, אני לא מגיע עם תכנית שכזו, זה תלוי מקרה. קרו, קרו בעבר, קרו מקרים זאת אומרת פה זה ממש נקודה שישבה מבחינתי.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. בסדר. נשמעו תלונות של העד גם של העד גם טענות כאן אבל גם העד עצמו לגבי מצבו הרפואי בחקירה לגבי הזנחה של מצב רפואי, איך התייחסת לזה? האם התייחסת לזה במהלך החקירה? ואם כן, איך? ואם לא, תסביר.
ליאור שפיץ · ראשית
היו שני מצבים רפואיים לזיכרוני. אחד מהם היה לחץ דם שלו שהוא כבר איך שהוא הגיע זה משהו שהוא הביא איתו, זה איזושהי בעיה שהוא רצה שנשים עליה את הדגש. אם אני לא טועה היה לו כדורים והוא פשוט הביא אותם איתו והוא נטל אחד או שניים ובזה, זה ההתייחסות למצב הרפואי של לחץ הדם. כן היה מצב של פשפשים, שנודע לאחר, כבר אולי לאחר יום או יומיים בלילה הראשון, אני לא זוכר בדיוק באיזה לילה אבל זה כבר הגיע, לא נעים, צריך לטפל בזה, אני הייתי בטוח שהוא מקבל את הטיפול האולטימטיבי והראוי והניתן באותו שלב, כן דובר על איזשהו לפחות על חובש ביחידת היאל"כ. צריך להבין שבצוות החקירה עם כל הכבוד אני הייתי מרשות ניירות ערך ובסוף היה שם את ניר שוורץ שהוא ראש צוות החקירה מהיאל"כ יחסי הכוחות הם לא סתם, הם באמת כאלו שהיאל"כ הם אילו שהובילו, זה היה במתקן שלהם. אני לא יכולתי אפילו להסתובב במתקן באופן חופשי, יחד עם זאת כן הייתי חלק מצוות החקירה, אני זוכר שזה כן מופיע, לפי דעתי זה מופיע בתמלול שגם שאלתי באיזשהו שלב שכן הבנתי שאמור להיות חובש וזה כן קצת נגרר, כן הבנתי שזה קצת נגרר, זה כן מופיע בתמלול ששאלתי מה קורה עם זה? התרשמתי שהוא קיבל את הטיפול האפשרי, להגיד שהוא באמת היה האולטימטיבי מהצד? הלוואי שהוא היה יותר טוב, בוא נגיד אין שום כוונה שזה יהיה, אין שום כוונה שזה ישמש איזשהו גורם לחץ על נחקר.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה אתה הרגשת שאתם מזניחים את הנקודה הזאת ולא מתייחסים אליה?
ליאור שפיץ · ראשית
זה מופיע בתמלולים, גיא פלג, יניב פלג התקשר, ניסה להתקשר פעם אחרי פעם לחובש, שוב, זה לא אולטימטיבי הוא לא קיבל את הטיפול באותה נקודה זה קורה, אני לא יודע להצביע בדיוק על למה ואיך? אבל,
יהודית תירוש · ראשית
מה זכור לך על הטיפול שהוא קיבל בשב"ס בעניין הזה? רופא שהוא ראה בשב"ס, אתה זוכר?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע להגיד, אני לא זוכר להגיב על האירוע הזה
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. יש טענה
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי. אני זוכר במעורפל שאחרי זה נרשם איזשהו זכ"ד שאומר שהוא היה צריך להגיע מוקדם יותר,
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אם אתה לא זוכר אז בסדר יש טענה שהתשתם את העד כי הוא היה במצב של עייפות יתר. אני רוצה לשמוע את תגובתך וגם את התרשמותך ממצבו עד כמה התקיימו הפסקות, מה אתה יכול להגיד על זה?
ליאור שפיץ · ראשית
העד אמר, ניר חפץ אמר מספר פעמים בחקירה שהוא עייף, זה קורה, זה דברים שנאמרים, אני לא יכול להתכחש לזה שהוא היה עייף, אני מניח גם שהוא היה עייף, אני יודע שהיה שם גם איזשהו, לפחות ערב אחד ממה שהוא מספר לפחות ממה ששמעתי בחקירה שהוא זז ממתקן למתקן, הגיע למתקן מסוים, עבר לאחר. היו לילות עם עוד כל מיני תלונות שלו, הוא כן אמר שהוא היה עייף, יחד עם זאת הוא היה בחקירה בחלקים שהוא נשאל, בחלקים שהוצגו לו מוצגים, הוא לקח את המוצגים לידו, התעמק בהם, גם את התשובה המפורסמת שלו של ראה שורה 7, ראה שורה 7 או ראה שורה 9 הוא לא שלף אותה, הוא ביקש לראות את המסמכים, הוא התעמק.
יהודית תירוש · ראשית
התשובה המפורסמת אתה מתכוון לתשובה הגנרית שהוא נתן כשהוא שתק בעצם?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
הוא לא מסר גרסה, התשובה זה ראה תשובתי בחקירה בניירות ערך
ליאור שפיץ · ראשית
כן, ולאחר מההתרשמות שלי אני לא יכול לסתור את זה שהוא היה עייף, אין לי יכולת לסתור את זה, יחד עם זאת אני לא ראיתי שם מצב שונה מכל חקירה אחרת וכל נחקר אחר. שאלת על הפסקות אפשר להגיד ביחס לימי חקירה אחרים בתיקים אחרים זה היה אותו דבר, לא היה שונה מהסטנדרט ושוב, אם אני אחזור לעניין של, אני חושב שאמרתי את זה בעניין הרפואי זה בטח לא משהו שהשתמשנו כנגדו, זה בטח לא משהו שרצינו להשתמש כנגדו, ייתכן וזה היה אבל אני לא התרשמתי שמעבר לעייפות שקורית בחקירות לא התרשמתי משהו מעבר לזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת אותך גם לגבי מזון, גם בעניין זה נשמעה טענה שהוא היה רעב אז תגובתך לעניין הזה א. מה עשיתם בעניין המזון? ו - ב. עד כמה זה היה איזשהו אמצעי לחץ אולי או רצון שלכם שהוא יהיה רעב? אני לא יודעת עד לאיפה הטענות מגיעות.
ליאור שפיץ · ראשית
אני מבקש לחדד את השאלה, האם הוא טען שהוא היה רעב?
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
לי זה לא זכור מהחקירות. אני עברתי על כל התמלילים, שוב, צריך לציין זה בן אדם במעצר אז נתחיל מהתחלה, זה בן אדם במעצר הוא לא זוכה לארוחות אני חושב ארוחה חמה אני חושב שהוא קיבל אפילו רק פעם אחת, זאת אומרת הוא לא אוכל ארוחות חמות, הוא כן אוכל סנדוויצ'ים הוא כן אוכל בסטנדרט שהוא אמנם לא סטנדרט גבוה אבל הוא סטנדרט שהוא זהה לכל החקירות שאני השתתפתי בהן, גם ברשות וגם ביאל"כ. אני בכוונה שאלתי אם הוא רעב, אני לא זכרתי אמירה שלו שהוא רעב, אני זוכר מהפרוטוקולים להיפך, אמירה ששואלים אותו האם הוא רוצה סנדוויץ'' נוסף? ואני יודע שזה סנדוויץ'' ולא ארוחה חמה והוא אומר שלא. אני יודע שלקראת דיונים בבית משפט שידענו שיכול להיות שהוא יתעכב שם אז נתנו ורצינו שייקח איתו סנדוויץ'' לדרך גם אם הוא לא היה רעב באותה נקודה. אני נזכר בזה שזה אמירה שהוא כן אמר, הוא כן אמר שהיה משהו דווקא עם השב"ס, דווקא זכור לי משהו עם השב"ס שאני חושב על זה עם הנעל, אוכל בנעל, אבל בכל מה שקשור לחקירות, שוב, בטח שלא השתמשנו בזה, זה לא שונה מהסטנדרט האחר שאני מכיר.
יהודית תירוש · ראשית
השאלה האחרונה, אני אבקש לעשות בדלתיים סגורות, אין לי ברירה אלא לעשות אותה בדלתיים סגורות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הקהל מתבקש לצאת. הדיון בחלק הזה הוא דיון בדלתיים סגורות, יש צו איסור פרסום על כל פרט שיהיה בו. דיון בדלתיים סגורות – איסור פרסום
הערה · ראשית
תמליל הדיון שנשמע בדלתיים סגורות הושמט מהעתק פרוטוקול זה. המשך דיון בדלתיים פתוחות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור אדוני חוקר בשם?
בועז בן צור · ראשית
בשם שני המשרדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אני מבינה שעורך דין חן,
בועז בן צור · ראשית
לא יהיה היום.
דובר לא מזוהה · ראשית
עד תביעה 74 מר ליאור שפיץ משיב לשאלות עו"ד בועז בן - צור בחקירה נגדית
יהודית תירוש · ראשית
בוקר טוב לך מר שפיץ
ליאור שפיץ · ראשית
בוקר טוב
יהודית תירוש · ראשית
בוקר טוב לך. אנחנו חקרנו פה מספר חוקרים, לרבות מר שוורץ, מר פלג, יריב עמיעד, מר תלם, פולינה גובזמן, אתה עקבת אחרי החקירות שלהם?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
לא קראת את הפרסומים, שום דבר? אפס?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
מעניין. אתה נכנס לתיק בזק ניירות ערך, אני אמקם אותנו, אנחנו בחקירות הראשונות שלך את מר שאול אלוביץ' הם בחודש יולי 2017,
ליאור שפיץ · ראשית
יוני?
יהודית תירוש · ראשית
יולי, יולי
ליאור שפיץ · ראשית
20 ביוני 2017
יהודית תירוש · ראשית
זה לא עקרוני בסדר? יוני, יולי, לא זה החשוב. מתי בפעם הראשונה אתה שומע על החשדות?
ליאור שפיץ · ראשית
באזור, יחסית בסמוך, באזור מאי, אזור מאי, זאת אומרת חודש, אמרנו יוני - יולי? חודש אחד אחורה.
יהודית תירוש · ראשית
ממי אתה שומע את החשדות?
ליאור שפיץ · ראשית
ממי אני שומע את החשדות? לפי דעתי מאלי לוי ראש מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך
יהודית תירוש · ראשית
אני מבין שיש לכם כמובן דיונים, דיונים להיערך לחקירות נכון? אתם מגבשים איזשהו חומר, ישיבות נכון? זה תהליך עבודה סדור אני נוטה להניח במשך כחודש עד תחילת החקירות, יהא זה 20 ביוני או יולי.
ליאור שפיץ · ראשית
הישיבות היו בעיקרון עם גלית בלזר אבל בתיק, כן,
יהודית תירוש · ראשית
כך זה עובד נכון? אוקי. רק נעשה איזשהו סדר על הפרשות כי יש פה לטעמנו הרבה יותר מגלישות. הייתה פרשה אחת וגם אחת שזה נקרא פרשת התזרים נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
זו פרשה אחת, שם הייתה טענה שכן דחו תשלומים, לא דחו תשלומים, הקדימו, לא מעניין אותנו כרגע, אני אומר זה סוגיית התזרים נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
הפרשה השנייה שחקרתם התייחסה להעברת חומרים לוועדות בלתי תלויות, זו הפרשה השנייה?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, אני רק אחדד, כשאתה אומר פרשה שנייה, פרשה 2,3 ו-4 או 2 ו-3 הם יחדיו, הגיעו יחדיו
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אנחנו נמקם אותם, נפלח אותם, הכל בסדר, פרשה 2 זה עניין של העברת חומרים, הטענה היא שגורם מתוך בזק העביר לגורמים מחוץ לוועדה הבלתי תלויה חומרים, זה מה שנקרא פרשה 2?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ומה שנקרא פרשה 3 אצלכם זה בעצם התנהלות של מנכ"ל משרד התקשורת מול גורמי בזק, העברת חומרים, אני מתמצת כמובן, זה מה שנקרא אצלכם פרשה 3 נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אז יש לנו תזרים, העברת חומרים בתוך קבוצת בזק והעברת חומרים מהמנכ"ל לגורמי בזק. עכשיו, שאול אלוביץ' מטבע הדברים הוא נחקר, אחד הנחקרים הבכירים בעניין נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי, כן
יהודית תירוש · ראשית
ואתה מתוקף העובדה שאתה מקבל, אתה חוקר את שאול אלוביץ' אז יש לך תפקיד משמעותי במסכת?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יכול להתכחש לזה, כן
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, אני מניח כמו שאמרנו חודש נערכתם פחות או יותר לקראת החקירות ואנחנו יודעים עכשיו שהגעתם לשלבי החקירה אז יש נחקרים נוספים שנחקרים במקביל למר אלוביץ' למשל מר פילבר, למשל גב' עדי קהאן גונן,
ליאור שפיץ · ראשית
צריך לחדד, הפרשייה שנחקרה ב - 20 ליוני או בכל הסבב הראשון, כשאני אומר כל הסבב הראשון זה לפחות שבועיים ראשונים אך ורק פרשיית התזרים.
יהודית תירוש · ראשית
מאה אחוז אז אני שואל אותך כרגע
ליאור שפיץ · ראשית
ובאותה נקודה פילבר לא נחקר
יהודית תירוש · ראשית
בשלב מסוים פילבר נחקר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי
יהודית תירוש · ראשית
ואני רוצה לדעת רגע על הדינאמיות, חברתי השתמשה במונח דינאמיקה, אני רק רוצה להבין את הדינאמיקה כי אחרי זה ניכנס יותר לפרטים, אני נוטה להניח, הרבה יותר מנוטה, שאתם מסונכרנים, כלומר יש סנכרון בין החוקרים, בוחנים את התשובות, מצליבים מידע, מכינים המשך נכון? זה לא שכל חוקר יושב בחדר, חוקר את הנחקר שלו ואין ממשק חקירתי.
ליאור שפיץ · ראשית
אני אחדד,
יהודית תירוש · ראשית
תשיב
ליאור שפיץ · ראשית
לצורך העניין אם דיברנו על פרשייה 2 שפרשייה 2 זה העברות המידע מהוועדה הבלתי תלויה פנימה והחוצה אז החוקר שאחראי לזה וגם שם יש שתי פרשיות נפרדות, אחת מהן זה עסקת YES חלל והשנייה זה בזק - YES כל אחד מהם, מהחוקרים המובילים מתמקד בתיק שלו וכך כל אחד מהחוקרים המובילים בעצם אחראי על החקירה הזו להכין את החקירות לנחקרים האחרים, להכין את החקירות זאת אומרת הוא בעצם עזר לחוקרים האחרים, הוא מכין להם את החקירות, הוא מסמן להם את המוצגים החשובים ובליבת החקירה שהוא מבקש מהעמיתים שלו שיציגו בחקירות ולכן זה נכון שיש ישיבות ונכון שמדברים ודאי והיה צריך להיות גם תדריך אבל יחד עם זאת,
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה אומר צריך להיות, מתקיימים תדריכים, לא רק,
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
מתקיימים, יש סנכרון נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
קיים סנכרון, כן
יהודית תירוש · ראשית
ויש שמנהלים
ליאור שפיץ · ראשית
גם המילה סנכרון היא, קיים תדריך וקיים איפוס קו מה שנקרא
יהודית תירוש · ראשית
איפוס קו, אוקי. וזה מתנהל באופן תדיר? מה כל כך קשה? זה א' - ב' לדעתי
ליאור שפיץ · ראשית
זה לא עניין של קשה, זה עניין שזה לא תדיר, זה מתקיים בערב הפרוץ, לקראת הפרוץ מספר ימים לפני פרוץ.
יהודית תירוש · ראשית
ואחרי זה שחוקרים במשך מספר שבועות נניח, יש לג מסוים שחוקרים תקופה כמובן שיש סנכרון לפני ויש סנכרון תוך כדי?
ליאור שפיץ · ראשית
לרוב יהיו ישיבות ערב
יהודית תירוש · ראשית
או, בישיבות ערב האלה מתקיים אותו סנכרון נכון? בין היתר?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי, כן
יהודית תירוש · ראשית
אתם פורסים את כלל הממצאים, יפה. אוקי. לא צריך להיות כל כך קשה אז אנחנו כרגע נמצאים בלג הראשון שנקרא לו יולי בסדר?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו יודעים כי זה מופיע גם בתמלילים וגם בחומר שישנו כאן שיריב עמיעד, יריב עמיעד חקר את פילבר את זה אתה יודע?
ליאור שפיץ · ראשית
הוא נכנס לחקירה של פילבר, הוא נכנס לחקירה, הוא לא היה, הוא היה בין החוקרים שחקרו את פילבר, כן.
יהודית תירוש · ראשית
אני אומר לך יריב עמיעד מקיים שיחה עם מנהל המחלקה אלי לוי, עם פרקליטת המחוז דאז ששם מאושר לו לומר לפילבר שהמחיר נגזר מהתוכן וב - 13 ביולי זה ת/602(ו) עמודים 1-2 נאמר לפילבר שבעולם הזה של בזק יש עוד קלפים וזה העולם שבקומה הראשונה.
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה מה זה ת?'
יהודית תירוש · ראשית
זה מוצג פה
ליאור שפיץ · ראשית
אני מבין, רק מה סוג המוצג?
יהודית תירוש · ראשית
תמליל
ליאור שפיץ · ראשית
תמליל, אוקי
יהודית תירוש · ראשית
תמליל שיחה עם פילבר. גם אני אומר לך כדי שנסגור את הנושא שפילבר מבין שהכוונה היא שהוא, הנה אני מראה לך את זה כדי שזה לא יישאר בעלמא שפילבר מבין, נקרא לזה, אני עושה פראפרזה מתייחסים לשר התקשורת דאז ראש הממשלה בנימין נתניהו. שאלתי אליך הדברים האלה נדונו ונדושו כאן במשפט, אתה חוקר בכיר, חוקר את מר אלוביץ' בחדר לידך יריב עמיעד: לטעמנו מציעים לפילבר לשמש עד מדינה,
ליאור שפיץ · ראשית
כשאתה אומר מציעים אתה מתכוון אלי?
יהודית תירוש · ראשית
לא, אמרתי יריב עמיעד שאלתי מה אתה יודע על כך?
ליאור שפיץ · ראשית
טוב, אז נתחיל מהסוף, אני לא יודע על כך כלום
יהודית תירוש · ראשית
אני מחדש לך? זו פעם ראשונה שאתה שומע את זה היום? בדצמבר 2023?
ליאור שפיץ · ראשית
אני אתחיל מהסוף. אני לא יודע על זה כלום ואני רק רוצה לציין שדיברתי על תדריכים ועל ישיבות בערב הזה, אני לא יודע מי נחקר פה במקביל לפילבר, אני לא משוכנע בכלל שפילבר לא נחקר פה לבד, זאת אומרת לא היו עוד חקירות במקביל ולדעתי לא היו עוד חקירות במקביל ולכן גם אין ישיבת ערב ולכן אני גם לא מעודכן על הדבר הזה, אני מזכיר שאני לא בתיק הזה.
יהודית תירוש · ראשית
ולכן אתה לא מעודכן ולא שמעת?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע על מה מדובר
יהודית תירוש · ראשית
טוב, בסדר גמור. עכשיו, האם אתה יודע, אני מניח שאתה יודע שבוצעו גם פעולות חקירה כמו הדפסת כתבות מאתר וואלה שקשורות בנתניהו בחודש יולי 2017 או שגם בכך אתה לא מעודכן?
ליאור שפיץ · ראשית
אני יודע, מעודכן
יהודית תירוש · ראשית
תשתף אותנו קצת. במה אתה מעודכן?
ליאור שפיץ · ראשית
אני זכור לי משהו שהיה באותם מועדים,
יהודית תירוש · ראשית
יולי 2017, כן
ליאור שפיץ · ראשית
זכור לי משהו שהיה באותם מועדים
יהודית תירוש · ראשית
מה זה משהו?
יהודית תירוש · ראשית
תן לו להשיב.
יהודית תירוש · ראשית
בבקשה
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר, מי סימן את המוצגים, מי מצא אותם?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה אתה יודע?
יהודית תירוש · ראשית
תהיה יותר מפורש
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אגיד, אני אהיה יותר מפורש, באותה תקופה אני כן זוכר שהיו מוצגים כאלה,
יהודית תירוש · ראשית
מה זה מוצגים כאלה?
ליאור שפיץ · ראשית
כתבות, כתבות. אני כן זוכר שהיו כתבות, אני כן זוכר שהיה איזשהו קלסר אפילו זה היה מעבר לכתבה אחת, אני שאלתי מי סימן מכיוון שאני לא חושב שאני קשור לאירוע הזה, לא חושב שסימנתי. עכשיו, אתם שואלים מה אני יודע? אני לא יודע, זה לא בצוות שלי, אני כן זוכר היות ואני כן מנוהל, המנהל הישיר שלי הוא יריב עמיעד אז כן הייתי נכנס למשרדו, אני כן זוכר את הקלסר.
יהודית תירוש · ראשית
יש קלסר של כתבות אני מבין, בוא נעשה קצת, זה קלסר שנקרא וואלה רגיש אצלכם?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע לענות על השאלה איך קראו לקלסר
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להבין את תשובתך. אתה זוכר שיש קלסר, אתה זוכר גם ששאלת,
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
אמרת ששאלת מי סימן אם הבנתי נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
שאלתי אותך
יהודית תירוש · ראשית
אה, אותי שאלת, אוקי. זאת שאלה גדולה, תיכף אני אראה לך שיש פה תקלה גם בסימון אבל אני שואל אותך כרגע, אתה זוכר שיש קלסר. איפה ראית קלסר? באיזה הקשר ראית קלסר?
יהודית תירוש · ראשית
הוא אמר
יהודית תירוש · ראשית
אני שואל
ליאור שפיץ · ראשית
מה שאני יודע על העניין הזה זה שהיה קלסר אצל יריב עמיעד על השולחן שבו היו כבות מוואלה, אני לא יודע למספר כמה כתבות היו, אני זוכר שהייתה יותר מאחת, אני לא יודע למספר כי אני לא יודע אם היו שלוש מאות או אם היה חמש עשרה. אני לא יודע.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
משהו מעבר לקלסר שהיה מונח שם על השולחן אתה יודע?
ליאור שפיץ · ראשית
לא. אני יכול להגיד שמהזיכרון שלי, יכול להיות שזה היה נראה לי חריג כי בסוף זה תיק בזק אצלי ואני מעורב בתיק בזק וקורה משהו שאני לא יודע עליו, זהו.
משה בר-עם · ראשית
שאלת את עמיעד?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, את עמיעד לא
יהודית תירוש · ראשית
מישהו אחר? אתה אומר ראיתי קלסר, זה כתבות וואלה, לא קשור למה שאני חוקר אותו, נכון, החלט לא קשור, נראה לי חריג, שאלת, דיברת?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה צודק, לא שאלתי
יהודית תירוש · ראשית
לא שאלת ולא דיברת?
ליאור שפיץ · ראשית
אולי נעלבתי
יהודית תירוש · ראשית
למה?
ליאור שפיץ · ראשית
כי אני חוקר בתיק בזק וקורה משהו שאני לא יודע עליו
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אוקי. תראה, אני אגיד לך, אני כבר אומר לך ותגיד לי ככלל שאתה כחוקר מפיק מסמך כלשהו ואתה מסמן אותו, אתה מסמן אותו במועד ההפקה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ב - 99% מהמקרים, כן, כן, אם לא אז,
יהודית תירוש · ראשית
אם לא אז אתה מסמן אותו ביום למחרת נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
התשובה היא כן, 99% מהמקרים כן
יהודית תירוש · ראשית
ואחוז אחד אם יש לך איזה לחץ גדול אז תעשה יום, יומיים אחרי זה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
זה ייתכן
יהודית תירוש · ראשית
זה הדלתא של האחוז?
ליאור שפיץ · ראשית
ייתכן, כן
יהודית תירוש · ראשית
כי אנחנו יודעים כאן פשוט מהכתבות, מהסימון של הכתבות שהכתבות האלה מופקות ביולי 2017 בסדר? אין מחלוקת על כך, הן מסומנות אבל בנובמבר, 5 בנובמבר 2017 כלומר ארבעה חודשים לאחר מכן, אני רוצה לשאול אותך את השאלה הבאה. שאלנו את יריב עמיעד מי הפיק את הכתבות באותו קלסר שראית והוא אמר כאן בעמוד 24,737 שהכתבות האלה הופקו בהקשר לגרסה של אלוביץ', סביב החקירה של אלוביץ' ואז אני רוצה לשאול אותך, אני יכול להקרין לך את זה גם אתה רוצה, חבל על הזמן, עכשיו אני רוצה לשאול אותך, יש את זה על המסך, אתה רואה? ואז אני שואל אותך כך, אנחנו יודעים שהכתבות האלה הופקו ביולי, אנחנו יודעים שהוא אומר שזה קשור באלוביץ', אנחנו יודעים שאתה החוקר של אלוביץ' אז יש לך קשר להפקה הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה צודק ואתה מזכיר לי עוד משהו, אתה צודק, לא לעניין ההפקה, לא, אין לי קשר להפקה הזו. אתה צודק שזה מזכיר לי שבאמת בחקירות אם אני לא טועה ב - 23 באוקטובר 2017 אני לא בטוח שזה הוצג לאלוביץ', לא בטוח שהכתבות הוצגו לאלוביץ' אבל הם היו, ייתכן שהם היו רקע למספר שאלות שיריב שאל כשהוא נכנס ב - 23.10
יהודית תירוש · ראשית
תיכף נגיע לחקירה של 23.10 בסדר? האם אתה יודע שאנחנו קיבלנו מיילים מתיבת המייל של שאול אלוביץ' והמיילים האלה שהוא נחקר שלך על פי רשימת החומר זה ב-5 בנובמבר 2017 אני רוצה להציג לך אסופה של מיילים שהופקו, זה לא בנובמבר אני כבר אומר לך, יריב עמיעד אישר שזה היה לפני כן, הרבה לפני כן, אני רוצה להציג לך אסופה של מיילים, זה ברקוד 39, 41, 80 ו - 83 עד 93 כך זה מופיע בחומרי החקירה בסדר? אתה רואה? 5 בנובמבר. אתה רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי
יהודית תירוש · ראשית
סומנו ב-5 בנובמבר גם את הכתבות שהופקו ביולי וגם את המיילים שהופקו איפשהו ככל הנראה ביולי, בכל מקרה הרבה לפני ספטמבר שזה חוות דעת של מיסוי וכלכלה, אז קודם כל אנחנו הסכמנו עד עכשיו שב - 99% מסמנים באותו יום, האחוז הנוסף יום - יומיים אחרי זה, פה אנחנו מדברים על חודשים. אתה יודע למה סימנו את זה ב-5 בנובמבר?
יהודית תירוש · ראשית
אני מתנגדת לשאלה.
משה בר-עם · ראשית
אדוני שאל אותו לגבי סימונים שהוא מבצע, השאלה אם הוא יכול לבצע על סימונים שאחרים מבצעים?
ליאור שפיץ · ראשית
בדיוק מה שבאתי להגיד
יהודית תירוש · ראשית
אדוני אומר, שאל כמה פעמים, העד הסביר את חלקו בדבר הזה, הוא ראה קלסר.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אז עכשיו אנחנו במיילים של שאול אלוביץ', אתה ראית קלסר, זה נראה לך חריג, אמרת שזה בכלל לא קשור לחקירה, צודק, זה מאה אחוז לא קשור לחקירה, זה קשור לחקירת ראש ממשלה שמה לעשות? נעשתה באופן פרטיזני אבל זה כבר סוגיה שאנחנו נצטרך לדון בה ארוכות. אמרתי שיש מספר לא מבוטל של מיילים, אני יכול להראות לך קצת דוגמאות, אז אולי נגיש אותם לצורך החקירה. בוא נסתכל על המסך ותסתכל, נעיין בהם, אנחנו לא נעבור על כולם בקפידה ויש בהם חוט מקשר אחד אני כבר אומר לך, זה סיקור של ראש הממשלה ואשת ראש הממשלה בוואלה, פניות של גורמים. למשל ברקוד 39 זה פנייה של רובינשטיין לאילן ישועה, ברקוד 41 זה שוב רובינשטיין ביחס לגברת שרה נתניהו, ברקוד 80 זה התכתבויות עם ישועה לגבי פרסומים שונים, ברקוד 83 זה ישועה - רובינשטיין וככה אני יכול לעבור איתך, זה הכל מאותו דבר. עכשיו, אנחנו רואים כאן שמפיקים מיילים מתיבת המייל של שאול אלוביץ', אתה איתי?
ליאור שפיץ · ראשית
לגמרי, כן
יהודית תירוש · ראשית
ואני רוצה לשאול אותך את השאלה הבאה משום ששאול אלוביץ' הוא נחקר שלך נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
שאול אלוביץ' אני חקרתי אותו, כן
יהודית תירוש · ראשית
אתה ידעת שמפיקים את המיילים הללו?
ליאור שפיץ · ראשית
לא. אני הנדתי בראש כי הבנתי את השאלה וזה בדיוק מתחבר לתשובה שרציתי לתת
יהודית תירוש · ראשית
בבקשה
ליאור שפיץ · ראשית
הסימון שרואים פה הוא י. ע. ואיזשהו מספר, י. ע. זה יריב עמיעד, זה חד חד ערכי, זה לא יכול להיות מישהו אחר אז בתשובה לשאלה שלך התשובה היא לא, אין לי היכרות, לא ידעתי להסביר את השאלות האלה אפשר לדעת למי צריך להפנות לפי הסימון.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. זה נכון שאתם הכנתם שאלות, כולל אתה, אם לא אתה אחרים, תדייק אותנו בענייני ראש הממשלה לחקירה של 23 באוקטובר נוכח הממצאים שעלו מהחומרים שנתפסו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אולי תשאל שוב.
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב, אני חושב כי כרגע התשובה שלי היא לא. כרגע התשובה האינטואיטיבית היא לא ואני גם אתן חריג אחד. מהזיכרון שלי לא, התשובה היא לא, החריג היחידי שאני יכול לתת הוא שאלה לעניין ארוחת הזוגות של שאול אלוביץ' עם אשתו איריס והזוג נתניהו, האירוע הזה של ארוחת הזוגות חשוב לציין, האירוע הזה של ארוחת הזוגות עולה לראשונה בחקירה מס' 123 בתיק בזק, זה חקירה 400 במספור אבל של נחקר מס' 123 של דודו מזרחי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ממתי?
ליאור שפיץ · ראשית
דודו מזרחי אומר זאת מיוזמתו, תיכף אני אגיד מתי, באזור ספטמבר לפי דעתי, הוא אומר זאת מיוזמתו, זאת אומרת שם זו הפעם הראשונה ולכן התשובה שלי לשאלה שלך היא מלבד האירוע הזה שעליו נשאל ב - 23.10 אני לא זוכר, וכשאני אומר לא זוכר הכוונה שלי אני לא הכנתי, לא זכור לי דבר כזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להראות לך, הקראתי לך מילולית דברים שאמרת בריענון אני רוצה להראות לך מה אמרת בריענון, אולי נרענן את הריענון כרגע סדר? יש פה תמיהה, סעיף 3 לריענון שלך. כך, ביחס לחקירת 23 באוקטובר 2017 סיפר העד שנוכח ממצאים שעלו מהחומרים שנתפסו הוכן סט שאלות אך לא ניתן לשאול אותן עד שבשלב מסוים הבין כי ניתן לשאול, אני חוזר כרגע לתשובה שלך שאמרת אני זוכר משהו, דודו מזרחי, ארוחת ערב, אני רואה פה 1. יש לכם ממצאים. 2 מכינים סט של שאלות.. 3 מבקשים רשות לשאול לפי הטענה.. 4. לא מקבלים את האישור, יש פה סיפור שלם שאתה מספר אותו בשתי השורות האלה אז תסביר לבית המשפט ולי את הלא שלך כששאלתי אותך את השאלה הזאת תוך כדי הקראת מה שאמרת.
ליאור שפיץ · ראשית
אז טוב שאתה מעלה את הנקודה,
יהודית תירוש · ראשית
לא שאלתי אם זה טוב, תענה פשוט
ליאור שפיץ · ראשית
טוב שאתה מעלה את הנקודה, לא צריך להיות זה, אכן נרשם סט שאלות שקיבלתי מצוות 3, הזכרת לי, אתה צודק מסט שאלות מסוים ספציפית מפולינה שאת הסט שאלות הזה הומתן לקבלת אישור לאותו סט שאלות. אם אני זוכר נכון ההקשר היה פילבר ומניעיו לכן לא זכרתי את האירוע הזה כי לא אני הכנתי אותו וגם לא אני שאלתי אותו, מי ששאל אותו היה יריב. ב - 23.10 אכן ניתן אישור לסט השאלות הזה בלבד, יריב נכנס, יריב עמיעד נכנס לחדר והוא זה ששאל את השאלות ולכן היות ולא הכנתי את השאלות ולא שאלתי את השאלות עניתי לך את התשובה.
יהודית תירוש · ראשית
אז אתה יודע, השאלות אני אראה לך עסקו בסיקור, אחרי זה יש עמודים שלמים עד שיאמרו לנו הרף שעסקו בסיקור ולכן אני אראה לך את החקירה תיכף, בהמשך היום את החקירה של 23 באוקטובר, אני רק רוצה להבין איתך מה היה עכשיו. אני אעשה לא סיכום ביניים אלא איזה סדר, 1 אתה יודע שהפיקו כתבות, נראה לך חריג.. 2. אני מבין את תשובתך לגבי המיילים שהופקו במעלה, במורד הדרך שקשורות לסיקור שזה אם הבנתי מסכם את תשובתך שלא ידעת על המיילים האלה נכון? על ההפקה שלהם.
ליאור שפיץ · ראשית
התייחסת לחריגות, החריגות הייתה שאירע חיפוש בתיק שאני החוקר המוביל בו ואני לא מכיר אותו, זה החריגות מבחינתי.
יהודית תירוש · ראשית
יש גם חריגות מבחינת הדין אבל זה כרגע לא בגזרה שלך, זה כבר עניין אחר אז עכשיו אני יודע שאתה יודע, אתה ראית, ידעת שיש סט של שאלות שהוכנו נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ידעתי שיש סט של שאלות שהוכנו
יהודית תירוש · ראשית
אתה ראית את השאלות הללו?
ליאור שפיץ · ראשית
ראיתי את השאלות שהוכנו
יהודית תירוש · ראשית
השאלות האלה הוכנו כמו שאתה אומר כאן על בסיס חומרים שנתפסו נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
מי שהכין את השאלות היה צוות פולינה ויריב ומי ששאל אותו היה יריב לבקשתו
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אבל אני אראה לך שאתה היית שם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אתה ידעת על קיומן לפני שהן נשאלו?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, אנחנו מקבלים או מכינים מאסטר שאלות, במקרה הזה את החלק הזה, זאת אומרת אנחנו לא נכנסים לחקירה סתם, אנחנו שואלים שאלות על פי מאסטר מסוים, את חלק הזה את הפרק הזה בחקירה קיבלתי מראש, אני לא יודע כרגע לציין לבית המשפט האם קיבלתי אותו בבוקרו של יום, ערב לפני, או שבוע לפני, אני לא יודע וכשקיבלתי אותו נאמר מפורשות לא לשאול, להכניס את הסט הזה למאסטר, לא לשאול אלא אם כן יש אישור וכמו שאמרתי יריב עמיד ביקש להיכנס ולשאול את השאלות, להבנתי לאחר אישור אבל צריך, את זה צריך לשאול את יריב.
יהודית תירוש · ראשית
החומרים שנתפסו, כתבות, מיילים נכון? זאת אומרת הופקו באופן שלא כדין, מיד נגיע לזה אבל זה החומרים שנתפסו נכון? שעל בסיסם מוכן סט השאלות? נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
תחזור על השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
החומרים שנתפסו שעל בסיסם הוכן סט השאלות אני אומר לך שזה לכל הפחות מיילים שהופקו ו-2 כתבות שהופקו..
יהודית תירוש · ראשית
רגע, אל תענה, אני רוצה להתנגד לשאלה. העד אמר שהוא לא זה שהכין את,
משה בר-עם · ראשית
כרגע הוא אומר לו החומרים שנתפסו
יהודית תירוש · ראשית
אבל העד גם אמר, היה כאן גם יריב עמיעד וגם גב' פולינה קריב נשאלו שאלות וענו, יש כאן ניסיון לקבל הערכות, תהיות ודברים אחרים מהעד שאמר במפורש שלא הוא הכין את סט השאלות אז איך הוא יכול לדעת על סמך מה הוכן סט השאלות? הוא קיבל את סט השאלות והוא גם לא שאל אבל לא חשוב לכן כל השאלות שמדברות על איך הוכן סט השאלות הן לא שאלות לעד הזה.
יהודית תירוש · ראשית
א. כבודם העד חקר את מר אלוביץ.'. 2 העד היה שותף לחקירה של מר אלוביץ' ו-3. העד מתייחס לזה בריענון ויש לו גרסה עובדתית ואני שואל אותו על הגרסה העובדתית ולכן תמוה בעיני שחברתי מנסה להרחיק כרגיל
יהודית תירוש · ראשית
אני לא מנסה להרחיק, אני רק אומרת את מה שהעד אמר כאן כרגע לגבי הכנת סט השאלות
יהודית תירוש · ראשית
בסדר אז הוא אמר שפולינה הכינה את סט השאלות, את זה הבנו, פולינה הכינה את סט השאלות, זה בסדר גמור אבל אני שואל אותך כרגע על ממצאים, אתה אומר שנוכח ממצאים שעלו מהממציאים שנתפסו אז אני אומר לך שהממצאים שנתפסו 1. כתבות, קלסר שראית אותו. 2. מיילים שהופקו תיכף אני אראה לך שלא כדין, זה לפחות חלק מהחומרים שנתפסו שעל בסיסם כפי שגם עולה ממה שאתה אומר כאן מוכן סט השאלות.
ליאור שפיץ · ראשית
כשאני אומר את מה שאני אומר בסעיף 3 אני מתייחס מההבנה שלי על בסיס מה מכינים את השאלות. אני אכן לא הכנתי את השאלות ואני לא שאלתי אותם.
יהודית תירוש · ראשית
ראית את סט השאלות האלה? הוא הגיע אליך?
ליאור שפיץ · ראשית
ראיתי את הסט הזה, ראיתי את הסט הזה
יהודית תירוש · ראשית
אתה גם שאלת שאלות מהסט?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, התשובה היא לא
יהודית תירוש · ראשית
כשאתה אומר שאתה נמצא שם ומקבל סט של שאלות אתה רואה אותו, אתה גם מבין שלא ניתן אישור לשאול, ככה אתה מספר, אני אראה לך אחרי זה, לא מדויק, עד שניתן אישור ממוקד מאוד לא מדויק אתה לא שואל מה הולך פה? כלומר תראו, יש פה, בכל אופן אני רואה אותנו החוקרים זה מעניין, כן הסיטו הכנסות, הקדימו הכנסות, איחרו הכנסות אבל פה אני רואה שיש פה בכל אופן ראש ממשלה, חקירה, איך היא... על בסיס חומרים, אתה לא אומר תגידו לי מה קורה כאן? חוקר בכיר?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מזכיר שוב בפעם השלישית שקיבלתי את סט השאלות, נאמר לי שאין אישור לשאול אותם ובמקביל יריב ביקש להיות נוכח בחדר ולשאול את השאלות.
יהודית תירוש · ראשית
אתה אומר בעצם קיבלתי במן כזה, משהו כזה פקידותי משהו, לא שאלתי, לא התעניינתי, בסך הכל זו חקירה על ראש הממשלה, רשות ניירות ערך, כל יום אנחנו חוקרים כמעט מידע פנים ולכן אתה אומר זהו, אין לי שום זיקה לנושא הזה.
ליאור שפיץ · ראשית
התייחסתי לכך בדיוק כמו שהייתי מתייחס לשאלות שהייתי מקבל מצוותים אחרים, מהצוות של החפרפרת במידה ומישהו היה אומר לי שהוא נכנס לשאול את השאלות אז התשובה היא כן.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אוקי. בסדר. בוא נעבור לצווי החיפוש. אתה יודע ותיכף אני אראה לך את זיקתך לצווי החיפוש בסדר? ומה שנעשה, מה שאתה עשית, אתה יודע לגבי חיפוש במחשב יש הוראת דין ספציפית?
ליאור שפיץ · ראשית
לאיזה הוראת דין אתה מתכוון?
יהודית תירוש · ראשית
סעיף 23 ב) לפקודת סדר הדין הפלילי, מעצר וחיפוש.(
ליאור שפיץ · ראשית
ממתי?
יהודית תירוש · ראשית
לגבי חיפוש במחשב
ליאור שפיץ · ראשית
כן, התשובה היא כן
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו תאשר לי שמוצאים צווי חיפוש בלג הראשון זה שאול ו - 19 ביוני מוצא צו חיפוש, עמיקם ב - 20 ביוני, פילבר 10 ביולי, הטענות כלפי שאול אלוביץ' כפי שאתה יודע לא קשורות לנושא סיקור או לאתר וואלה בכלל. הולכים להוציא צו חיפוש מבית המשפט יוני - יולי, אין טענות לגבי סיקור ולגבי וואלה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
עבירות דיווח וקבלת דבר במרמה, זה היה החשדות בתיק 3 ככל שאני זוכר אותו
יהודית תירוש · ראשית
לכן זה לא קשור לסיקור, זה לא קשור לוואלה
ליאור שפיץ · ראשית
קבלת דבר במרמה
יהודית תירוש · ראשית
לכן זה לא קשור לסיקור מה המעשה? סיפור המעשה אין וואלה, אין סיקור, זה בכלל לא קשור.
ליאור שפיץ · ראשית
בסיפור המעשה בבוקרו של יום שהוצאנו את הצווים אתה צודק, כן
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. אפילו פרשה 3 אז לא הייתה, היא הסתעפה בשלב מאוחר יותר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. ולכן כשהולכים להוציא צו חיפוש, מבקשים צו חיפוש מבית המשפט לא אמרתם לבית המשפט, כתבתם לבית המשפט תראה יש לנו חשד לגבי אתר וואלה, לגבי ראש ממשלה, יש פניות לגבי סיקור בכלל עולם אחר שלא קשור לבקשה שלכם לצווי חיפוש.
ליאור שפיץ · ראשית
אמירות מסוג אלו אתה צודק לא נאמרו לשופט כי זה לא סיפור המעשה, אתה צודק
יהודית תירוש · ראשית
יפה, עכשיו, מי שהיה בפני השופט זה אתה?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
אתה ביקשת את צו החיפוש ב - 19 בחודש יוני, אני אראה לך את הבקשה. היא הוגשה? אני אבדוק אם זה הוגש ואם לא אז אני אבקש להגיש את זה בהמשך, בסדר כבודם? כי העד נמצא כאן, אז אני אקרין לך את צו החיפוש, את הבקשה ליתר דיוק. אנחנו ממתינים כדי שנראה על המסך. בינתיים אנחנו נשאל, אבל תיבת המייל של שאול אלוביץ' נמצאת כולה אצלכם נכון? בשלב הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
בטרם הוצאת צו החיפוש
יהודית תירוש · ראשית
כשיש לכם צו חיפוש תיבת המייל נמצאת אצלכם?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, כן, ודאי
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו זוכרים מה הופק מתיבת המייל, ראינו ביולי שמופקות הכתבות והפניות, רובינשטיין ושרה נתניהו, ראינו את זה קודם, זוכר? רק למקד
ליאור שפיץ · ראשית
אני זוכר שהראית לי מסומנים י. ע. זוכר
יהודית תירוש · ראשית
הם מסומנים 5 לנובמבר
יהודית תירוש · ראשית
5 לנובמבר יש עם זה קושי את יודעת כן?
יהודית תירוש · ראשית
יש מיילים מסוימים שמסומנים ביולי, וזה לא יריב עמיעד.
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, לא, יריב עמיעד העיד שהפיקו מיילים, אל תיקחי אותנו לסמטאות לא רלוונטיות
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה כן רלוונטי
יהודית תירוש · ראשית
הפיקו מיילים ששימשו,
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, לא יריב עמיעד
יהודית תירוש · ראשית
מאן דהוא ברשות ניירות ערך הפיק. זה לא עולה? האם אתה זוכר, אני ממשיך פשוט את השאלות, שבצו יש גם הוראה שצריך, שנקראת אישור וביצעו, צריך לתת דיווח בפרוטוקול של החיפוש לבית המשפט?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא זוכר ולא מכיר פרקטיקה כזו
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אראה לך. עכשיו, אני כבר אומר לך, אנחנו נראה את זה, מתנצל גם בפני בית המשפט שזה לא עולה בקצב הנכון, במה שתואר לבית המשפט זה עבירות קלאסיות של ניירות ערך, עבירות לפי סעיף 53 לחוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה אבל הלב של הנושא זה מה שהיה לכם אז לנגד עיניכם זה מה שהוצג, מה שהיה לנגד עיניכם זה החשדות בסוגיית התזרים נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון. אני לא מכיר משהו אחר
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא מכיר משהו אחר. הנה הכותרת של הצו, אתה רואה, אתה נמצא שם מר שפיץ ואתה מבקש בקשה להוצאת צו חיפוש ואתה אומר מה החשדות, אמרת לא קשור כהוא זה לא לסיקור ולא לראש הממשלה. בהמשך של הצו שאמרתי לך שיש גם חובה לדווח הנה אתה רואה? שיש הוראה אישור וביצוע, אתה אומר אני לא מכיר פרקטיקה כזו, בכל אופן זה הצו שאתה צריך לכתוב הצו בוצע ביום, על ידי, פרוטוקול, לא עשיתם את זה נכון? אתה היית בבית המשפט,
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה הראו הרבה דברים על המסך ואני לא הצלחתי לעקוב
יהודית תירוש · ראשית
הנה, אז גם יש איזושהי בקרה מה נעשה. 1. לא עשיתם את זה, אתה לא עשית את זה, אף אחד לא עשה את זה נכון?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מאיזה תאריך זה?
יהודית תירוש · ראשית
זה מצו החיפוש גברתי זה מ - 19 ביוני, זה חלק מהצו
ליאור שפיץ · ראשית
מעבר ללהגיש את החומרים במסגרת החקירה, זכ"דים, פרוטוקולים, כנראה שכתוב פה פרוטוקול חיפוש, זאת אומרת בוצע פרוטוקול חיפוש, החיפוש כמובן בוצע ויש זכ"דים בנושא, אני לא מכיר את הפרקטיקה עליה אתה מדבר של הגשת הפרוטוקול לבית המשפט לאחר ביצוע הצו.
יהודית תירוש · ראשית
כתוב, כתוב וזה לא נעשה
משה בר-עם · ראשית
זה לא נעשה, אם אדוני לא מכיר אז כנראה שזה לא נעשה.
ליאור שפיץ · ראשית
כן, נכון
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו תראה, אנחנו יודעים שיש לכם צו, בוא נבין את המהות, יש לכם חשד לגבי עניין של תזרים על דעת כך אתם הולכים לבית המשפט ומבקשים צו חיפוש נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
ואז תופסים את תיבת המייל של שאול אלוביץ' נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
ואז מה שקורה זה הדבר הבא, מפיקים ללא צו למעשה ללא צו זה שלא כדין חומרים מתיבת המייל של שאול אלוביץ' שלא קשורים כהוא זה לחשד שהוצג לבית המשפט, תמונות, שרה נתניהו, פניות, עוברים, עד כאן נתונים נכון?
משה בר-עם · ראשית
מה אדוני רוצה?
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה את הדבר הבא, קודם כל אלה העובדות
ליאור שפיץ · ראשית
שוב, אני מזכיר, איני יודע מה נעשה,
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו יודעים
ליאור שפיץ · ראשית
זה בסדר אינני יודע מה נעשה לעניין החיפושים מכיוון שאם אנחנו עוסקים בעבירות דיווח אני לא יודע מה מבצע ראש צוות אחר או חוקר אחר שאני בטח לא מודע לזה ואיזה הוראות הוא קיבל ומכוח האם הצו הזה מתאים או לא, זאת אומרת אני לא יודע את זה אז אני לא יודע לענות לך.
יהודית תירוש · ראשית
הצו הזה לא מתאים במילימטר לראש ממשלה, הצו הזה לא מתאים במילימטר לוואלה נכון או לא?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יכול להגיב לזה לא כי אני מתחמק, אני לא יכול להגיב את זה
יהודית תירוש · ראשית
אתה הגשת את הצו
ליאור שפיץ · ראשית
זה לא בסיפור המעשה
יהודית תירוש · ראשית
זה לא בסיפור המעשה, זה לא החשד שהיה בפניך
ליאור שפיץ · ראשית
זה לא בסיפור המעשה שהוצג בפני בית המשפט כשהוצאתי את הצו
יהודית תירוש · ראשית
תודה. כי בסיפור המעשה של ראש הממשלה צריך, יש הליכים שלמים שצריך לקיים אותם, לכונן אותם, צריך ללכת ליועץ המשפטי לממשלה לקבל אישורים, יש תהליך שלם, זה בדרך כלל לא רשות ניירות ערך וזה לא תזרים, זה לא עבירות דיווח, אז כל זה לא בסיפור המעשה נכון?
עודד שחם · ראשית
העד אישר את זה מר בן צור.
יהודית תירוש · ראשית
אישר את זה, בסדר גמור, אבל תראה אתה בריענון שלך בסעיף 2, נדמה לי שניסית לתת איזושהי התייחסות לעניין. אני רוצה להראות לך את מה שאמרת בריענון כי נדמה לי שזה מאוד מאולץ אז אם אני מבין מה שאמרת אני רוצה בכל אופן להתייחס לנושא הזה. הוא נתן את התשובה, נתקדם, נדלג, תודה. בוא גם נבין עוד דבר אחד, ניקח את זה בהזדמנות אחת קטנה, המועדים, אנחנו יודעים שהפיקו מיילים מ - 2013 למשל, ראינו את זה בברקוד 83 אוקי? תאשר לי שפרשה אחת זה קורה אחרי עסקת בזק - YES יוני 2015 מה עשו בתוך בזק נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא הייתי אומר 2015 בוודאות, 2014 היא שנה רלוונטית בוודאות
יהודית תירוש · ראשית
בוא, אומרים בפרשה אחת שבעקבות אישור עסקת בזק - YES הייתה תמורה חלקה במזומן, חלקה ב..., חלקה מותנה
ליאור שפיץ · ראשית
כן, אבל עסקת בזק - YES זה משהו שהוועדה התחילה ב - 2014 הדיווחים הם מ - 2014
יהודית תירוש · ראשית
מצוין, אתה אומר 2014? אלה מיילים מ - 2013 שלא קשורים,
ליאור שפיץ · ראשית
לכל הפחות
יהודית תירוש · ראשית
סליחה?
ליאור שפיץ · ראשית
לכל הפחות 2014, אני לא יודע להגיב לגבי 2013, מהזיכרון שלי לא עולה 2013
יהודית תירוש · ראשית
שרה נתניהו וזאב רובינשטיין לא קשורים
ליאור שפיץ · ראשית
לסיפור המעשה, נכון
יהודית תירוש · ראשית
לא קשורים. פרשה 2 זה ועדה בלתי תלויה שהיא מתייחסת לתקופת 2015 נכון? שאומרים הוציאו חומרים מוועדה בלתי תלויה,
יהודית תירוש · ראשית
זה לפני 2015.
יהודית תירוש · ראשית
זה 2014, גם כתוב לי 2014
ליאור שפיץ · ראשית
בהחלט מתייחס למועדים של הוועדה בלתי תלויה וממתי שהוקמה ואפילו טיפה לפני
יהודית תירוש · ראשית
זה 2014 נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא בדקתי את זה, ייתכן
יהודית תירוש · ראשית
לא בדקת, אנחנו בדקנו ופרשה 3 פילבר מעביר חומרים, פילבר מונה במחצי 2015 אז זה קורה אחרי מחצית 2015.
עודד שחם · ראשית
העד אמר אבל שזה לא אותו סיפור מעשה, למה אנחנו חוזרים לשם?
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אני מקבל. נתקדם
יהודית תירוש · ראשית
הוועדה אגב הוקמה באוקטובר 2013
יהודית תירוש · ראשית
אבל החומרים,
עודד שחם · ראשית
בסדר לא יהיה ויכוח מתי הוקמה הוועדה, אפשר להתקדם מר בן צור.
יהודית תירוש · ראשית
אני מקבל אדוני, אני מתקדם עכשיו, האם אתה יודע שלהפיק מיילים מחומר מחשב כשאין צו... לבית המשפט, אתה גם חוקר מיומן, גם משפטן, אתה לא צריך חוות דעת משפטית, יש איסור להוציא חומר מחשב שאין צו לגביו נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני יודע להגיב בקשר לתפיסה אני יודע שאתה לא יכול לתפוס משהו שאין לך צו, גם את זה אתה יכול אבל השאלה קצת, אני צריך הבהרה לשאלה, אני צריך לחדד את השאלה.
יהודית תירוש · ראשית
אז לא צריך, אני אתקדם, בוא נעבור ליועץ המשפטי לממשלה מתי אתה שומע לראשונה שיש אישור של, איזשהו אישור של היועץ המשפטי לממשלה?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה צריך לראות את הפנים שלי כשאמרת יועץ משפטי לממשלה, עשיתי פנים של אין לי מושג על מה מדובר.
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, כי אתה אומר אני נמצא, הקומה שאני שומע ממנה זה קומת הפרקליטות אם אני מבין נכון? אתה יודע מה, תגיד אין לי מושג על מה אתה מדבר.
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא הייתי בדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, לא ידעתי על קיומם של דיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, לא עודכנתי על דיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה, מבחינתי העדכונים שלי מתקבלים מגלית בלזר בתיק 3 ומיריב עמיעד בתיק שאנחנו מדברים עליו, אני לא יודע על מה מדובר.
יהודית תירוש · ראשית
אתה ידעת שיריב עמיעד הלך לפרקליטות וקיים איתם דיונים לגבי ממצאים שעלו ונתפסו שלא כדין אני מוסיף, כרגע לא נתייחס לזה כי כבר ביררנו את זה.
ליאור שפיץ · ראשית
ידעתי שיריב עמיעד יצא מהמשרדים לדיונים כלשהם, אני לא יודע עם מי, לא יודע באיזה הקשר, לא יודע מה היה שם ולא עודכנתי.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אשים לך כרגע נתון ואני אבדוק מה עשית בסדר? אתה אומר אני לא הייתי מעורב היועץ המשפטי לממשלה, כמה קומות מעלי. אני אומר לך שב-2 באוקטובר, נתון, יש מסמך שמישהו אומר שהוא אישור, לא משנה, לא נתווכח על זה כרגע, לחקור את פילבר עצמו בנושא מניעיו להיטיב עם בזק בהקשרים שעלו מחומרי חקירה שנתפסו.
יהודית תירוש · ראשית
אני מתנגדת לדרך הצגת השאלה הזאת. יש לנו מחלוקת על דרך הצגת השאלה, שהעד יצא.
משה בר-עם · ראשית
לא היה מסמך כזה?
יהודית תירוש · ראשית
אני אסביר אבל עדיף אולי שהעד יצא.
יהודית תירוש · ראשית
זה לא כל כך חשוב, אני אגיד לך למה כי אני כן מציג לו
יהודית תירוש · ראשית
לא, אתה מציג לו שיש אישור לחקור את פילבר עצמו
יהודית תירוש · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
לא, אבל אנחנו דיברנו, העמדה שלנו היא אחרת לגבי האישור וגם העידו כאן עדים האם האישור לחקור את פילבר עצמו או לחקור עדים בנוסף, אז יש כאן, אתה מציג לו נתון לגבי דברים שהעד אומר עצמו שהוא לא קשור אליהם ואם אתה מציג את זה אז,
יהודית תירוש · ראשית
כן, אז אני אגיד לך ככה, הפרופוזיציה שלי היא וגם של היועץ המשפטי לממשלה שהגיש כאן מסמך בכתב,
יהודית תירוש · ראשית
ביחד עם חוות דעת נלווית ששם נאמרו עוד דברים.
יהודית תירוש · ראשית
חבל על הזמן, התביעה חולקת הפרופוזיציה שלי שאין אישור כדין ועשיתם פעולות שלא כדין, את חוק יסוד הפרתם, כרגע האצבע היא לא כלפיך, אני כרגע רוצה לבדוק מה אתה עשית בזיקה למה שאושר ככל שאושר. אני אומר לך והתביעה יש לה מחלוקות כולל עם עצמה, עם היועץ המשפטי,
יהודית תירוש · ראשית
לא, היועץ המשפטי גם הגיש מזכר שהכל נעשה על פי
יהודית תירוש · ראשית
כדת וכדין, הכל כדת וכדין
יהודית תירוש · ראשית
לא, הכל בידיעתו כל הזמן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק רגע, עו"ד בן צור, אדוני יגיד לו מה אתה אומר.
יהודית תירוש · ראשית
כן, היועץ המשפטי כתב שיש ב-2 באוקטובר אישור לחקירת פילבר עצמו, גם פילבר וגם עצמו בנושא מניעיו להיטיב עם בזק, בהקשרים שעלו מחומרי חקירה שנתפסו. זה 2 באוקטובר. מה נעשה, מה נעשה ביוני ראינו, הפיקו חומרים, ראש ממשלה, וואלה, כתבות, מיילים, זו הפרה מס' 1. עכשיו אני מדבר על חקירת אוקטובר, בסדר? ראינו 2 באוקטובר אפשר לחקור את פילבר עצמו, עכשיו אתה התייחסת לכך בריענון בסעיף 3 ובסעיף 3 לריענון אתה אומר כך, ראינו חלק ממנו אני אקריא בינתיים - העד הוסיף כי זכור לו שלפחות בשני מקרים הובהר להם שבמסגרת הפרשה אין לחקור את ענייני ראש הממשלה שכיהן כשר התקשורת באותו זמן.
ליאור שפיץ · ראשית
זוכר, זוכר, זוכר את הסעיף
יהודית תירוש · ראשית
לא, אתה זוכר את הסעיף, יש לי פה כתב חידה שאני רוצה להבין אותו בסדר? אגב, במסגרת החקירות שהיו בסיכומים היה לך ממשק עם הפרקליטות מיסוי וכלכלה?
ליאור שפיץ · ראשית
תחזור על השאלה שוב
יהודית תירוש · ראשית
כן, במסגרת החקירות ביולי, באוקטובר, בהמשך, גם אחרי זה בפברואר, מרץ היה לך ממשק עם הפרקליטות?
ליאור שפיץ · ראשית
הממשק היחידי עם הפרקליטות שזכור לי הוא רק בפברואר 2018 לאחר הצח"מ, לא זכור לי ממשק לפני זה.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אז מישהו מעליך עושה את הממשק אם אני מבין נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא אני עושה את הממשק
יהודית תירוש · ראשית
אז מישהו מעליך, לא שמעת שיריב עמיעד הולך לפרקליטות, מדבר איתם?
ליאור שפיץ · ראשית
לא. אמרתי יריב עמיעד הולך לישיבות במקומות אחרים שאיני יודע איפה הם
יהודית תירוש · ראשית
הדיסקרטיות היא פשוט מופתית אני מוכרח להודות
ליאור שפיץ · ראשית
אם זה לא אני, זה בטח לא מישהו מתחתי
יהודית תירוש · ראשית
אתה יודע מה? יכול להיות, יכול להיות שנושא כזה דרמטי אף אחד לא מדבר עליו, אולי, או שכן, או שלא, העד הוסיף, אני מקריא לך - כי ככל שלפחות בשני מקרים הובהר להם שבמסגרת הפרשה אין לחקור את ענייני ראש הממשלה שכיהן כשר התקשורת באותו זמן. אמרתי לך כתב חידה, אני רוצה להבין מה אמרת כאן.
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אענה
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, תענה על השאלות
ליאור שפיץ · ראשית
טוב, אני אענה על השאלות
יהודית תירוש · ראשית
אתה אומר זכור לך לפחות בשני מקרים שונים?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
מתי היו המקרים? מה היה במקרים הללו?
ליאור שפיץ · ראשית
שניהם ב - 12 ליולי 2017 אחד מהמקרים יריב עמיעד שולח מייל לפחות אלי אבל זה לא היה רק אלי, זה היה לאו מספר חוקרים או לכל החוקרים והמייל היה פחות או יותר מה שכתוב פה. המקרה השני גם היה ב - 12.7 אותו דבר, מייל מחן נהורן, חן נהורן היה ראש יחידת החקירות, זאת אומרת שני מיילים מאותו יום אילו שני המקרים, זה פשוט היו שני מיילים שונים, עברתי על המיילים כשהתכוננתי לחקירה, לעדות, אז זה מה שראיתי, זה מה שנזכרתי וזה מה שציינתי.
יהודית תירוש · ראשית
במיילים האלה, נדמה לי שלא ראינו את המיילים האלה גברת תירוש, אני צודק? אני שואל פשוט.
יהודית תירוש · ראשית
זה לא נמצא בחומר חקירה ויש תקשורת רבה בין החוקרים לבין עצמם שלא נמצאת בחומר החקירה מטבע הדברים אני מניחה.
יהודית תירוש · ראשית
מכיוון שאתה העלאת את זה אתה אומר היו שני מיילים, אני זוכר שני אפיזודות מ - 12 ביולי שיריב עמיעד כותב מייל, יריב עמיעד וחן נהורן כותבים מייל שאומר מה? זה מיילים של שורה וחצי כמו שנאמר כאן? לא לחקור את ענייני ראש הממשלה?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
זהו?
ליאור שפיץ · ראשית
משהו כזה
יהודית תירוש · ראשית
נקודה
ליאור שפיץ · ראשית
זה לא ציטוט אבל משהו כזה
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להבין, למה בכלל היה צריך לכתוב ב - 12 ביולי אפרופו סוגיה של תזרים,
יהודית תירוש · ראשית
סליחה ב - 12 ביולי נפתחת פרשה 3
יהודית תירוש · ראשית
יפה, רגע, רגע
יהודית תירוש · ראשית
אל תגיד אפרופו תזרים. אתה מטעה
יהודית תירוש · ראשית
תני לי לסיים את השאלה אני מבין שהסוגיה הזו מעיקה משהו,
יהודית תירוש · ראשית
לא מעיקה אני רק רוצה לדייק אותך
יהודית תירוש · ראשית
ולכן היא משמעותית בעינינו לכן אנחנו רוצים לשאול שאלה. מה הצורך שעלה ב - 12 ביולי שחן נהורן, שיריב עמיעד משרטט גבולות גזרה (שיריב עמיעד פרץ אותם בעצמו) להגיד חברים לא נוגעים בראש הממשלה, מה היה הצורך?
ליאור שפיץ · ראשית
בכנות איני יודע
יהודית תירוש · ראשית
לא שאלת? אתה יודע, בכל אופן אתה חוקר בכיר, אתה חוקר את שאול אלוביץ', קיבלת מייל לכאורה מאוד תמוה לא לחקור את ענייני ראש הממשלה, שני מיילים בענייני ראש הממשלה לא שאלת, בדקת, אתה לא הולך לחדר ואומר תסביר לי למה לא לחקור? מה זה קשור?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מזכיר פעם נוספת, מדובר במספר פרשיות, איני יכול להגיב לכל מייל שאני מקבל מכל אחד בנוגע לכל פרשייה ויש, טבע הדברים הוא שיש הרבה מיילים. איני יכול לשאול על כל מייל שאני מקבל, קיבלתי הוראה מהמנהל שלי והמנהל שלו וכך פעלתי.
יהודית תירוש · ראשית
אתה היית אמור לחקור על ראש הממשלה ואמרו לך לא לחקור? זאת אומרת זה היה על הפרק באיזשהו אופן?
ליאור שפיץ · ראשית
לא שזכור לי מסיפור המעשה
יהודית תירוש · ראשית
אז אני לא מבין מה הולך פה, אני אגיד לך אני לא מבין מה הולך פה כי אמרו לך לא לחקור על ראש הממשלה ועושים גבולות חקירה... ראש הממשלה זה עניין אחד, אני כרגע רוצה להבין את העניין החקירתי, שכותבים איזה דירקטיבה בכל אופן רשות ניירות ערך לא לחקור את ענייני ראש הממשלה בכלל, זה עניין שמעורר שאלה, כלומר למה צריך לכתוב דבר שכזה? אני שואל אותך פעם נוספת, אתה לא ידעת על שום דבר שקשור לראש הממשלה? סתם קיבלת איזה הוראה תמוהה כזאת, קלושה מבחינתך?
ליאור שפיץ · ראשית
בכל זאת לא קלושה כי בשיח לי עם שאול אלוביץ' שאול אלוביץ' גם השיח נמשך גם למקומות אחרים כמו למשרד הביטחון וגורמי ממשלה וכמו שר הביטחון, מפועלים אחרים שהוא עוסק כמו בחברת חלל וכו' ומטבע הדברים השיחה ממשיכה. לשאלתך ואני אענה
יהודית תירוש · ראשית
מה ראש הממשלה קשור לחלל ולוויין?
יהודית תירוש · ראשית
חברי יודע שראש הממשלה קשור כשהוא בכובעו כשר התקשורת. באמת שניתן אישור גם ל... כלל, למה חברי אומר את זה?
יהודית תירוש · ראשית
שזה ענייני ראש ממשלה? תשמעי יש גבול,
יהודית תירוש · ראשית
לא, חברי לא יגיד יש גבול,
יהודית תירוש · ראשית
יש גבול וחצי
יהודית תירוש · ראשית
אם חברי מציג מה הקשר ואין קשר בין ראש הממשלה לענייני חלל ולענייני משרד הביטחון חברי יודע שבעצם הצגת השאלה הזאת היא לא נכונה. ראש הממשלה אז כיהן כשר התקשורת, היו הרבה עניינים של מכירת חלל שהיו זקוקים לאישור ולכן הדברים עלו והעד דיבר כאן על מייל מאוד מאוד קצר לא לחקור את ענייני ראש הממשלה, חברי גם יודע מי נחקר ב - 12 ליולי שביום הזה ששולחים את המייל הזה, כל מיני דברים שהעד הזה לא קשור אליהם.
יהודית תירוש · ראשית
מה את עושה כרגע? שאלה נורא פשוטה, מה ענייני, אתה שקיבלת מייל שבעיני תמוה מאוד שמישהו תכנן לחקור את ענייני ראש הממשלה, ענייני ראש הממשלה, אני שואל אותך, ספר לבית המשפט, תשתף אותנו 1. האם אתה יודע אם הייתה כוונה לחקור את ענייני ראש הממשלה? 2. על מה ולמה ניתנה ההוראה לא לחקור את ענייני ראש הממשלה. אני שואל אותך 3 למה זה הופר? אבל זה כבר עניין שהתייחסנו אליו. בבקשה..
ליאור שפיץ · ראשית
אז ככה, אני אענה אבל המענה שלי הוא הימור
יהודית תירוש · ראשית
לא, הימור אני חושב, משהו מידיעה שלך
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני עניתי, אני לא יודע לענות לך על השאלה הזאת, אני מבין שאתה לא מקבל את זה, אני לא יודע לענות לך אבל מהשיח ששמעתי פה ובהחלט
יהודית תירוש · ראשית
השיח ששמעת פה אני אגיד לך, חברתי יש לה עמדה שלחקור בענייני חלל,
יהודית תירוש · ראשית
לא, זאת לא העמדה של חברתך
יהודית תירוש · ראשית
האמת שזה קשור לתיק שלנו כמו שהחלל קשור לתיק שלנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור, אדוני רוצה שהוא יענה, הוא אמר שהוא לא יודע לענות.
יהודית תירוש · ראשית
אז נתקדם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אם אדוני לא רוצה לשמוע אז לא נשמע.
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, אני רק רוצה להבין, זה נושא שעולה בריענון כשאתה מגיע לריענון בפרקליטות נכון? זה עולה במזכר הריענון.
ליאור שפיץ · ראשית
זה נושא שאני העליתי בריענון
יהודית תירוש · ראשית
אז למה העלית את הנושא הזה? אני רוצה רגע להבין, בדרך כלל בריענון בא העד ומוסיף דברים, למה אדוני מעלה את הסוגיה הזאת כשאדוני אומר פה בבית המשפט תשמע, אני בכלל לא יודע, לא קשור, למה אדוני מצא לנכון להעלות את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
שאלת אותי בהתחלה אם אני עוקב אחרי המשפט
יהודית תירוש · ראשית
אמרת לי שלא
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא עוקב אחרי החקירות
יהודית תירוש · ראשית
אה,
ליאור שפיץ · ראשית
בכל זאת אני חי בישראל ואני מכיר את השיח שיש פה, אני בחרתי להעלות את הנקודות האלה,
יהודית תירוש · ראשית
אז אתה כן עוקב אחרי המשפט כי הרושם שלי היה כששאלתי אותך בתחילת הדרך, אמרתי היו נחקרים פה האם עקבת? אמרת לי לא, אז מה, אז עכשיו המשמעות היא שלא קראתי את הפרוטוקולים אבל קראתי דיווחים על העדויות שלהם על הנושא?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, בוא תשלים את התשובה, מה אתה עוקב, מה אתה לא עוקב? מה ראית, איפה היית ולמה העלית?
ליאור שפיץ · ראשית
ככה, אז היות ואני מבין שזה אירוע כי בכל זאת אני חי פה וכן ענייני חדשות כן מגיעים אלי אז אני העליתי את הנקודה הזאת. אני העליתי אותה, אני גם ראיתי אותה במיילים, אני ראיתי אותה במיילים ובחרתי להעלות אותה, אני לא מסתיר שום דבר, להיפך, אני בא וחושף את מה שאני יודע.
יהודית תירוש · ראשית
הבנתי. אז אתה אומר ראיתי שיש פה סוגיה האם חקרו את ענייני ראש הממשלה או לא בתקופת רשות ניירות ערך, אני אוסיף שלא כדין, ואתה אומר אני רציתי לתרום, זה בסדר, זאת אומרת אם יש פה סוגיה אני רוצה לתרום שידעו שיש פה עוד נתון, נכון? זה בסדר, אגב, הנתון שחידדת לנו אותו פה הוא חשוב.
ליאור שפיץ · ראשית
אני העדתי על דברים שאני ראיתי לנכון להעלות בפני בית המשפט, דברים שאני מכיר ויודע בעדות.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. בסדר גמור. עכשיו, כשאתה אומר הובהר להם, זה מייל שיצא בתפוצה, אתה רוצה להם בלשון רבים, מי אלה?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אמרתי זה נשלח אלי אבל בוודאות לא רק אלי ולא בשבילי, זה נשלח באיזושהי תפוצה שכרגע אני לא יודע לענות לך, ההיגיון אומר שזה נשלח לכלל החוקרים, זה מייל יחידתי.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. עכשיו, אתה אומר שביום מסוים בהמשך לסעיף 3 שורה לפני הסוף הבנת שניתן אישור ממוקד, זה לגבי שאלות, אפרופו נמצאים שאלות בחומרי החקירה הכינו סט שאלות לא נתנו אישור, אתה לא יודע מי לא נתן, מה היה, אתה אומר שביום מסוים הבנת שניתן אישור ממוקד. ביום זה ביקש יריב עמיעד לשאול את השאלות בעצמו וכך היה, אתה רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, ב - 23.10
יהודית תירוש · ראשית
יפה, אז עכשיו אני רוצה, ממי הבנת שניתן אישור שקראת לו אישור ממוקד?
ליאור שפיץ · ראשית
מעצם זה שיריב נכנס לחקירה ושאל את השאלות והוא ביקש לא לשאול אותם עד שהוא לא נכנס ולא לשאול עד שאין אישור, מהעצם הזה, לא קיבלתי אישור פוזיטיבי.
יהודית תירוש · ראשית
זאת אומרת לא הייתה אמירה פוזיטיבית יש לנו אישור לחקור כך וכך, אלא מתוקף העניין שיריב נכנס לשאול אז הבנת שיש אישור, זה מהלך התשובה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שהיה גם משהו בעל פה מיריב אבל זה מה שאני יודע
יהודית תירוש · ראשית
שמה היה בעל פה? אם אתה זוכר? כשאתה אומר היה אישור ממוקד אני רוצה להבין מה ממוקד? מה קרה לאישור הממוקד?
ליאור שפיץ · ראשית
לשאול את השאלות שהיה, שהתקבל כיום - יומיים לפני כן, סט השאלות שהוכן על ידי צוות . 3
יהודית תירוש · ראשית
צוות 3 מי זה?
ליאור שפיץ · ראשית
צוות 3 זה פולינה ויריב
יהודית תירוש · ראשית
פולינה, אוקי. טוב. עכשיו, פה אנחנו נמצאים, גם קודם נמצאנו גם ביולי מיילים, כתבות במה שנקרא תיק 4000 רואה? אתה יודע, לא רואה, נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, פה אנחנו נמצאים ביולי בתיק 4000?
יהודית תירוש · ראשית
לא ביולי, אמרנו יולי ראינו כבר הפקות, ראינו כבר שאנחנו נמצאים עמוק בתיק 4000 שלא כדין, פה אתה אומר שיש אישור ממוקד לחקור את שאול אלוביץ' בעניינים של סיקור ראש ממשלה, כך אתה מבין במהות נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, לא רק שאול, היו מספר נחקרים
יהודית תירוש · ראשית
מספר נחקרים
ליאור שפיץ · ראשית
לא בהקשר לנחקר הקשר השאלות
יהודית תירוש · ראשית
נכון. עכשיו, אתה לא ידעת שהיועץ המשפטי כתב ואני מקריא, לחקור את פילבר עצמו, זה אתה, את זה לא ידעת כי זה מעליך וזה בסדר, אני רק אומר את הנתון הזה לא ידעת אותו?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה צודק, אני לא חשוף לזה
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור, אוקי. עכשיו תראה, האם אתה זוכר, אתה אומר שיריב שאל את השאלות את שאול אלוביץ', האם אתה זוכר שגם אתה שאלת שאלות את שאול אלוביץ' ב - 23 באוקטובר?
ליאור שפיץ · ראשית
מזיכרוני מעבר לשאלות של ארוחת בני הזוג שאותם שאלתי, זה היה בתחילת היום לא זוכר, נכחתי בחדר כשיריב היה לא זוכר ששאלתי שאלות.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אז שאלת שאלות לגבי ארוחת ערב נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
וב - 23 באוקטובר עמוד 54 בקובץ בעמוד 6 לחקירה, אני שם כרגע בצד ששאלת שאלה עם הנחה שלא הייתה אבל חבל על הזמן, הנושא הזה היה חלק מאותו אישור ממוקד? אני רוצה להבין, אתה שואל שאלה, מדבר על ארוחת ערב, אולי כן דיברו על מיזוג, לא דיברו על מיזוג, אני רוצה רק להבין, אני אקרין לך, זה חלק מהאישור? לא חלק מהאישור? איך ידעת לפלג מה מותר ומה לא מותר?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אמרתי, העניין הזה הוא קשור לחקירתו של דודו מזרחי נחקר 123 בתיק שהוא העלה את עניין ארוחת הזוגות וניתן ככל שאני יודע גם אישור לשאול נקודתית על הארוחה הזאת.
יהודית תירוש · ראשית
אבל אני רוצה רגע להבין, תראה, אתה אומר שביוני אמרו לכם לא לחקור את ענייני ראש הממשלה, בסדר?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
חקרו, אתה אומר קיבלנו אישור ממוקד, אתה אומר הבנתי מהאישור הממוקד כי בעצם יריב נכנס לחדר אז הבנתי שיש אישור?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו אני שואל אותך לגביך, אני רוצה להבין מה זה האישור הממוקד, אני שם בצד כי פילבר עצמו זה ממש לא אישור ממוקד, זה אולי ממוקד מאוד...יכלו לחקור נחקרים אחרים, אני רוצה רגע להבין את המהות אתה שואל שאלות על מיזוג, כן דודי מזרחי, לא דודי מזרחי, אגב ... אין שום טענה בכתב האישום אבל אני רק רוצה לשאול מאיפה הבאת את זה פתאום? זאת אומרת שיש לך אישור לחקור את זה, לא דודי מזרחי אמר או הבנתי מדודו מזרחי.
ליאור שפיץ · ראשית
ככל שאני הבנתי וככל שידעתי היה אישור לשאול על הארוחה הזו בנוסף לאותם שאלות שדיברנו עליהם, לאותם סט השאלות שדיברנו עליהם מקודם וכך היה, שאלתי ולא סטיתי.
יהודית תירוש · ראשית
ממי הבנת שאפשר לשאול על הארוחה דווקא? אני רק רוצה להבין מה היה שם?
ליאור שפיץ · ראשית
העניין הזה הוכנס בתוך השאלות, בתוך מאסטר השאלות כחלק מהחקירות ומבחינתי היה לו אישור כיתר הדברים.
יהודית תירוש · ראשית
כי הבנת שיריב עמיעד בעצם שואל אז אתה,
ליאור שפיץ · ראשית
לא, זה לא קשור ליריב עמיעד
יהודית תירוש · ראשית
אז מה זה? אז מאיפה הבנת שהיה אישור כזה?
ליאור שפיץ · ראשית
איני זוכר אבל לעניין הזה היה אישור
יהודית תירוש · ראשית
בכתב, בעל פה? ממי? למי?
ליאור שפיץ · ראשית
איני זוכר לענות לך
יהודית תירוש · ראשית
טוב
משה בר-עם · ראשית
הבנתי שזה רלוונטי לנושא שבגינו בוצעה החקירה, שלא קשורה כרגע לראש הממשלה ככזה?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, היה שוב אני אזכיר, היה עניין של ביטול ההפרדה המבנית בחברת בזק, לעניין הזה היה משמעות כבירה וגדולה לעניין התמורה המותנית. האירוע הזה עלה כתוצאה מחקירה של דודו מזרחי, כתוצאה מאיזושהי שאלה ואז דודו מזרחי העלה את זה ולכן זה גם הוכנס בסט השאלות לאחר מכן לאנשים הרלוונטיים ואם נסתכל על התמלול אני גם זוכר את זה, לא הייתה סטייה מהשאלות, זאת אומרת זה גם איזשהו עניין ולכן אני מפה גם, בין היתר, מסיק שלעניין הזה היה אישור אבל כן זוכר שהיה לזה אישור, אני לא אומר את זה סתם, היה לזה אישור, אני כרגע לא זוכר.
יהודית תירוש · ראשית
תראה, אתם רשות בסופו של דבר, אתם חוקרים פה שאלות אם אלוביץ' דיבר עם נתניהו על המיזוג או לא דיבר איתו על המיזוג, אלה שאלות שבהחלט עומדות פה בסוגיה שלנו לבית משפט הנכבד כאן בתיק 4000 בסדר? זה לא קשור כרגע אם בעקבות זה הגדילו עשרה מיליון שקל, או דחו עשרה מיליון שקל, מדברים האם דיברת, והוא אומר לכם שהוא לא דיבר איתו על משרד התקשורת בכלל, יש דיאלוג שם ביניכם בסוגיה. אני רוצה להבין בכל אופן תנסה אולי לרענן את זיכרונך, זה סוגיה כבדת משקל שמתייחסת לטענה בתיק שוחד של קשר בין אלוביץ' לבין ראש ממשלה, מאיפה קיבלת את האישור הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני חוזר שנית, לא מתחמק מזה, זה נשאל, זה דובר, היה סט של שאלות שממנו לא סטיתי לעניין הזה היה אישור, כרגע איני זוכר להגיד.
יהודית תירוש · ראשית
הבנתי, אתה אומר לא זוכר. מי הכין את השאלות האלה?
ליאור שפיץ · ראשית
ככל שזיכרוני, מזיכרוני זה צוות. 3
יהודית תירוש · ראשית
פולינה?
ליאור שפיץ · ראשית
פולינה ויריב עמיעד
יהודית תירוש · ראשית
תודה. עכשיו תראה, אני רק אראה לך, רק תעיין כי זה לא מעט, למשל מעמוד 202 עד עמוד 214 לאותה חקירה שהיא ת/242 אני אראה לך, זה דוגמא ואנחנו, מציגים לו, לשאול,
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, באיזה יום אנחנו?
יהודית תירוש · ראשית
ב - 23 לאוקטובר. אנחנו לא נעבור על הכל, זה ארוך, רק להתרשם אתה יכול לעיין, מציגים לו תכתובות עם אילן ישועה וכתבות ושואלים אותו למי הכתבות מזיקות? ומדברים איתו על ראיון של נתניהו שיהיה ב - YNET או בוואלה אני פשוט מדלג כאן בנושא, ומדברים על כך אם נתניהו מקטע לגבי וואלה או לא מקטר לגבי וואלה? וכתבות, עוברים על כתבות והשאלה היא פה מה שאול עשה בתוך וואלה? ושיחות שלו עם אילן ישועה שהוא העורך של וואלה, סליחה, המנכ"ל, בעניין הזה עורך ומנכ"ל ואיך האתר מצטייר? באיזה זיקה שלו? ואז אתה רואה את זה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה
יהודית תירוש · ראשית
רק להתרשם, אנחנו לא נעבור כרגע מילה מילה, ואיפה שאול התערב? ואיפה שאול לא התערב? בוא נתקדם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ומה השאלה אליו?
יהודית תירוש · ראשית
כן, שאלה נורא פשוטה. יש פה חקירה ארוכה, ראינו שאתה דיברת על המיזוג ומה היה הקשר בין שאול לנתניהו, אם היה לו קשר לגבי המיזוג או לא היה לו קשר לגבי המיזוג? ויש לנו חקירה שיריב מוביל אותה, אתה נמצא שם, סיקור של ראש הממשלה באתר וואלה, כמה שאלות בנושא הזה. שאלה ראשונה, בית המשפט לא אישר לכם לחדור לתיבת המייל של שאול ולהפיק דברים מהסוג הזה נכון? אין לך אישור כזה? אנחנו באוקטובר 2017
ליאור שפיץ · ראשית
בכנות אני מפנה את השאלה הזאת לצוות שעשה את זה
יהודית תירוש · ראשית
בכנות אני אומר לך שאין 2. ראינו את היועץ המשפטי, אתה אומר זה לא שאישר את פילבר עצמו מפה הפליגו לאן שהפליגו, אבל אתה הבנת שיש אישור בכל מה שנעשה כאן נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
תודה. עכשיו בוא נדבר על האזהרה של שאול אלוביץ'. האם אתה זוכר ששאול אלוביץ' אמר לך שהוא לא מבין במה אתם מזהירים אותו? היה דיון על זה?
ליאור שפיץ · ראשית
עכשיו כשאתה מזכיר את זה יכול להיות שהוא אמר את זה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. תראה, אני אראה לך את החקירה, זה עמוד 1 לקובץ 3717, כבודם אם אפשר או להקדים את ההפסקה הגדולה נקרא לזה או עשר דקות הפסקה, פשוט איך שנוח, מה שבית משפט יחליט אם זה בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נעשה עשר דקות.
יהודית תירוש · ראשית
עשר דקות, תודה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה.
יהודית תירוש · ראשית
סליחה כבודם. אז אנחנו היינו בסוגיית האזהרה של שאול אלוביץ' שאתה חוקר אותו אוקי? באזהרה, אני אראה לך את נוסח האזהרה. אתה מזהיר אותו, אתה חוקר ניירות ערך, אתה מזהיר אותו בחשד לביצוע עבירות על פי חוק ניירות ערך, אתה רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה, כן
יהודית תירוש · ראשית
דיווח, עבירות על פי חוק העונשין, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אימונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט, איסור הלבנת הון. רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
רואה
יהודית תירוש · ראשית
זו הייתה האזהרה שלך, האם אתה זוכר ששאול אמר לך שהוא כופר בחשדות, זה עמוד 1 קובץ 3717 אני לא מבין אותם וכשניסיתי להבין אותם לא הצלחתי להבין.,
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה את זה מולי ואני זוכר את זה
יהודית תירוש · ראשית
בוא נראה, אתה זוכר שזה התפתח? כי גם היה דיון עם עורך הדין שלו ועם עורך דין ערן שחם שביט בסוגיה של החשדות?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, תזכיר לי בבקשה
יהודית תירוש · ראשית
אני אראה לך. תמליל קובץ 3722 בעמוד 1 אתה אומר, לפני שאתה תגיד, אני אגיד שעכשיו 19:54 המשך חקירתו של שאול, במהלך ההפסקה שהייתה עד עכשיו בעצם יצאנו מחדר המתנה, שוחחת לבד עם שאול... עו"ד ז'ק חן נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
שיחה טלפונית ואתה אומר גם זה לא הרן, זה ערן נכון? זה ערן שחם?
ליאור שפיץ · ראשית
שביט
יהודית תירוש · ראשית
שביט שהיה היועץ המשפטי של מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
שוחח עם ז'ק, אתה אומר את זה,
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
כל מיני שאלות שכל אחד שאל את השני, מה אתה רוצה להגיד? ש או לאלוביץ' חוזר שמה שרשמתי בכתב על האזהרה שאני לא מבין, בעיקר את סעיף 4 זה הלבנת הון, רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
רואה
יהודית תירוש · ראשית
נתקדם. אחרי זה שאול אלוביץ' אומר שערן היועץ המשפטי של הרשות וליאור שפיץ שזה החוקר, אני וז'ק השיחה נערכה, לא ניתנה תשובה לגבי מהות הסעיפים, מהות הדברים שהרשות רוצה לחקור אותי תחת סעיף 4, אחרי שערן וליאור יצאו עורך דיני אמר לי שהעניין אינו תקין, אי אפשר לחקור נחקר בלי לומר לו על מה הוא נחקר, כשאני מצהיר פה שאני בעצם נחקר על דבר שאיני יודע על מה. זה מה שהוא אומר לך, יש לך אזהרה, אני לא מבין אותה וזה לא תקין שאני לא מבין על מה החשד שלי כלפי נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני קורא, רואה
יהודית תירוש · ראשית
ואז אתה אומר לו, סליחה, מנפנף אותו, עוד משהו באותו נושא? אומר לך זהו
ליאור שפיץ · ראשית
המילה מנפנף היא,
יהודית תירוש · ראשית
כן, כי אתה לא אומר לו אני אומר לך, אני מסביר לך שאתה נחקר באחד, שתיים, שלוש, החשד הוא כזה וכזה, הוא אומר לך אני לא מבין ואתה אומר יש לך עוד משהו להגיד?
ליאור שפיץ · ראשית
אני שואל אותו אם יש לו עוד משהו להגיד
יהודית תירוש · ראשית
הפוך
ליאור שפיץ · ראשית
אני אציין שהוא כותב את הדברים בכתב, הוא כותב, שאול בזמן הזה כותב על גבי האזהרה ומקריא לי מה שהוא כותב, זאת אומרת הוא כן,
יהודית תירוש · ראשית
אז זה עוד יותר מחזק שהוא לא מבין על מה הוא הוזהר. עכשיו אני אגיד לך מה הבעיה המרכזית שלי בנושא הזה, אתם לא מזהירים אותו שהוא נחקר בחשד לעבירת שוחד, כלומר דווקא שוחד שהוא נתן על פי החשד לראש הממשלה בסוגיה של סיקור את הדבר הזה שאתם חוקרים אותו עליו אתם לא טורחים להזהיר אותו בשוחד, ואתה המזהיר, איך קורה כדבר הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
ראשית אני אבקש לדעת מאיזה יום האזהרה הזו, או התמלול
יהודית תירוש · ראשית
ב - 23 באוקטובר 2017
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי. אז ככה, עד 23 באוקטובר 2017 שאול נחקר כמה וכמה פעמים, נועץ בעורך דינו וגם כמו שכתוב פה גם באותו רגע הוא נועץ בעורך דינו, זה באשר לטענות שהוא העלה בכתב. באשר לשאלה שלך אם הוא לא הוזהר פה בשוחד אז הוא לא הוזהר פה בשוחד.
יהודית תירוש · ראשית
אבל חוקרים אותו על שוחד, כלומר הנחקר המרכזי בחקירה הראשונה שלו בסוגיה הזאת, הוא לא נחקר, החקירות הקודמות היו בסוגיות אחרות נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה טוען שהוא נחקר בחקירה הזו על שוחד
יהודית תירוש · ראשית
ברור, ראינו את השאלות, השאלות דוברות בעד עצמן, הסוגיות דוברות בעד עצמן אז בוא נחלק את זה. קודם כל בחקירות הקודמות שלו לפני 23 באוקטובר אין שום שאלה שקשורה לסיקור ולשוחד לראש הממשלה, בחקירות שלו. נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אין לי סיבה לפקפק במה שאתה אומר, אני לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
בחקירה הזאת אנחנו רואים, בחקירה אחרי שכן קיבלתם אישור או לא אישור אלוהים יודע מה היה אתכם שם, אבל אתם חוקרים, אומר לך המהות היא חקירה בענייני שוחד, סיקור, וואלה, מה נתניהו אישור במיזוג, ידע במיזוג, מה האינטרס של נתניהו? אילן ישועה, מעורבויות של שאול בתוך האתר, זה תיק 4000 זה תיק שמתברר כאן בבית המשפט לא יומיים ואני שואל אותך איך יכול להיות שבאזהרה כל כך מפורטת שהנחקר גם אומר לכם תשמעו אני לא בדיוק מבין על מה אתם מזהירים אותי אז דווקא פה הנפילה היא כל כך עמוקה ולא מזהירים אותו בשוחד לראש הממשלה?
ליאור שפיץ · ראשית
הוא לא הוזהר בשוחד וזה לא היה חלק מסיפור המעשה במועד הזה
יהודית תירוש · ראשית
אבל זו החקירה, זו החקירה, החקירה היא כששואלים אותו על הכתבות, מה הוא עשה ולמי היה אינטרס? האם היה לראש הממשלה אינטרס, אם רצה להרגיז אותו או לא להרגיז אותו? בכל הכבוד לא קשור לא תזרים ולא חומרים מוועדה בלתי תלויה ולא שום מעביר או לא מעביר לסטלה, הוא לגבי בזק זה תיק 4000 זה תיק של שוחד., שאלה ראשונה, מי הכין את האזהרה הזו? אתה הכנת אותה? כי אתה הקראת אותה, אתה הכנת אותה?
ליאור שפיץ · ראשית
האזהרה מאושרת, בין היתר, על ידי היועץ המשפטי של היחידה ערן שחם שביט ובין היתר, חוץ מערן שחם שביט גם מנהל היחידה ומנהל המחלקה, זה באשר לשאלה שלך.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, האם אתה מסכים איתי שהאזהרה צריכה להעמיד את הנחקר במה הוא חשוד? שיבין במה החשד הבסיסי? נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
שיבין על איזה עבירות אנחנו עומדים לשאול אותו שאלות
יהודית תירוש · ראשית
יופי, אתה יודע מה, איזה עבירה אז בוא נלך לצד הטכני של העבירה, הוא צריך להבין שהוא נחקר בחשד לשוחד, זה חקירה ראשונה שלו, הוא לא אדם צעיר, אגב גם אדם צעיר זה היה צריך להיות תקף על מה שאני אומר ואני שואל אותך, ואחרי שאומרים לך תשמעו האזהרות שלכם פה סתומות, למה זה לא נעשה?
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, מי אמר שזה אזהרות סתומות?
יהודית תירוש · ראשית
הוא, עורך הדין שלו, הייתה שיחה עם היועץ המשפטי של הרשות בסוגיה הזאת, אנחנו רואים מתוך הפרוטוקול.
ליאור שפיץ · ראשית
אני קורא שההתייחסות היא להלבנת הון
יהודית תירוש · ראשית
גם, לא רק,
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי
יהודית תירוש · ראשית
אז אני שואל אותך שוב, הנושא הזה עומד במוקד, לא אחזור על התהליך, אתה מסכים איתי שאם הוא נחקר בחשד לשוחד צריך להזהיר אותו בשוחד? שהוא מוזהר בעבירת שוחד?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מסכים שאם הוא נחקר על שוחד צריך להזהיר אותו על שוחד, רצוי, וודאי
יהודית תירוש · ראשית
והשאלות בסוגיית הסיקור ונתניהו והמעורבות של שאול אלוביץ' באתר ואילן ישועה ותכתובות, קשורות לשוחד?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני מזכיר שזה קשור קשר ישיר להן קבלת דבר במרמה שהוא הוזהר והן לעבירת הדיווח שהוא הוזהר וזה היה סיפור המעשה.
יהודית תירוש · ראשית
קבלת דבר במרמה ודיווח זה עבירות בהקשר הזה שקשורות לעולם של רשות ניירות ערך ואני חושב, אני מבקש לא להגיד לעד תשובות אני מציג לו את זה בסדר? את לא חייבת, את יכולה להגיד שאת כופרת בהצגה שלי בנושא הזה, את לא יכולה להגיד. אני אגיד לך כך, כל מה שאני אגיד לך תניח שזה פרופוזיציה שלי, תניח ברוב המקרים התביעה לא מסכימה לעניין הזה, עם סיבה או בלי סיבה תניח שבלי סיבה אבל זה כבר שיח אחר. אז אני שואל אותך פעם נוספת, לכתבות בוואלה שאני אומר לך שזה שוחד, יש זיקה לתזרים, יש זיקה, כי הרי גם ב - 18 בפברואר מזהירים אותו בשוחד אז אני שואל אותך אם לכל הסיפור של וואלה יש איזושהי זיקה ממשית לאחת, שתיים, שלוש? אחרי שגם ציינת שקיבלתם איזה אישור ממוקד לחקור את ענייני ראש הממשלה,
ליאור שפיץ · ראשית
שוב, לכל עניין הכתבות המדוברות באותו קלסר, באותם מסומנים שהצגת מוקדם יותר האם זה קשור לתזרים המזומנים התשובה הפשוטה היא שזה לא.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, בקיצור אם זה הולך כמו ברווז, שוחד, מגעגע כמו ברווז שוחד אז צריך גם שהברווז הזה יופיע באזהרה נכון? ואם זה לא הופיע וזה מה שזה זו תקלה קשה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי לגבי תקלה קשה אם הוא נחקר ביחס לשוחד צריך להזהיר אותו בשוחד
יהודית תירוש · ראשית
טוב, הוא לא הוזהר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
הוא לא הוזהר בשוחד
יהודית תירוש · ראשית
תודה. בוא נדבר על מסמכי אוגוסט. אתה חקרת בהקשר לאלוביץ' על אישור עסקת בזק - YES זוכר?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
טוב, יש סט של מסמכים שהוגשו כאן במשפט זה נ/1876 נ /,1877 ו - נ/2315. אני אגיד לך את ההקשר, אתה מועסק על ידי רשות ניירות ערך נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי
יהודית תירוש · ראשית
המיזוג היה בחודש יוני 2015 נכון? אישור המיזוג?
ליאור שפיץ · ראשית
לא זוכר את החודש המדויק אבל כנראה שכן
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, זה לא מבחן זיכרון. אנחנו יודעים שיש פנייה של רשות ניירות ערך בתחילת אוגוסט, מספר שבועות לאחר אישור העסקה למשרד התקשורת בשאלות לגבי תהליך אישור המיזוג, לא נדקדק כרגע במסמכים אבל בוא נניח את זה בפניך, זה הוגש לבית המשפט ונחקר כבר, ... נחשף למה שיש שם. אתה יכול רק לעלעל כי יש שמה, הצגתי לך את נ/1876, 1877 ו - 2315. עכשיו, אנחנו יודעים גם שניתן מענה של משרד התקשורת, מר שפיץ תהיה איתי?
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה, כן, אני רואה
יהודית תירוש · ראשית
המענה אני כבר אומר לך נוסח על ידי הרן לבאות בתיאום עם הייעוץ המשפטי של משרד התקשורת בסדר? זה היה התהליך. עכשיו, זה שאלות שעמדו בלב החקירה, קבל נתון נוסף, של עסקת בזק - YES אישרה את זה גם הגברת, לא צריך אישור גם אם לא הייתה מאשרת את זה, זה המצב אבל אישרה את זה גם הגברת גובזמן, פרוטוקול מ - 28 לדצמבר 2022 עמוד 22,261 שזה עמד, השאלות הללו עמדו בלב החקירה בסדר? אתה איתי?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
יופי. עכשיו, פולינה גובזמן העידה כאן שהיא ידעה על הפנייה של רשות ניירות ערך למשרד בחודש אוגוסט 2015 הפנייה שאנחנו רואים אותה כרגע, אתה הכרת את הנושא הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני פעם ראשונה שאני רואה את זה למיטב זיכרוני
יהודית תירוש · ראשית
פעם ראשונה שאתה רואה את זה. אתה חוקר את שאול יחד עם יריב עמיעד נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חקרתי את שאול, יריב עמיעד נכנס לחלקים מסוימים בחקירה
יהודית תירוש · ראשית
יריב עמיעד הוא זה שתפס את המסמכים הללו, נ/2319 וגם הוא אמר שזה חשוב
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, מה הוא אמר שזה חשוב?
יהודית תירוש · ראשית
שזה חשוב ורלוונטי. אי אפשר אחרת. ברור שהוא אמר, כולם אמרו את זה. אז עכשיו אנחנו גם מסכימים, בוא תסכים איתי שמסמכים שנכתבו בזמן אמת על ידי הנוגעים בדבר יש להם ערך נכון? ערך מובהק?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה מתכוון למר מוטי אמין
יהודית תירוש · ראשית
מוטי אמין שאלות ותשובות שניתנו על ידי משרד התקשורת, על ידי הנוגעים בדבר
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה שיש פה דברים רלוונטיים
יהודית תירוש · ראשית
באוגוסט 2015 כשהחקירה היא שנתיים לאחר מכן אז יש ערך למה שאנשים כתבו, מה שקרוי אצלנו בזמן אמת או בסמוך לכך, נכון? הרי זה כמעט אובייס
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה פה מסמכים שקשורים לאישור שר התקשורת, אני רואה פה מסמכים שקשורים לנושא
יהודית תירוש · ראשית
ולתהליך ולמה שקרה שם, וישיבה ב - 19 לחודש מרץ,
ליאור שפיץ · ראשית
אני מניח שהכוונה היא יותר דיווחית אבל זו יותר הנחה שלי, דיווחית של חברת בזק אבל זאת הנחה שלי.
יהודית תירוש · ראשית
ההנחה היא שגויה וזה קורה בחקירה הזאת
ליאור שפיץ · ראשית
בסדר
יהודית תירוש · ראשית
בקיצור לך לא היה מושג בזה ועדיין אין לך מושג, זו הפעם הראשונה שאתה שומע על כך למרות שאתה חוקר עם יריב עמיעד למרות שאתה חוקר את שאול אלוביץ?'
ליאור שפיץ · ראשית
למיטב זיכרוני המסמך הזה
יהודית תירוש · ראשית
המסמכים הללו
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר המסמך הזה של מוטי אמין והן את התשובה לא זוכר שראיתי ושל דנה עוד לא, המסמך השני של אישור שר התקשורת אני מניח שראיתי, לא זוכר כרגע
יהודית תירוש · ראשית
היה צריך להציג לנחקרים את המסמכים? נניח את הרן לבאות, את שאול אלוביץ', כל מי שמוזכר שם היה צריך להציג להם את המסמכים הללו?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יודע, לא קראתי אותם בעיון, ייתכן, לא פוסל
יהודית תירוש · ראשית
אתה יכול לעיין, תגיד אולי לא, כי כולם אישרו, תלם אישר, עמיעד אישר, גב' גובזמן נחקרה ואישרה את זה, אם אתה רוצה להגיד לא בטוח,
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אני לא פוסל, אני צריך לקרוא ולעיין בזה, אני אגיד, ייתכן מאוד, אני לא פוסל את זה אני אומר אבל לא כל המסמכים מוצגים, ייתכן מאוד שכן, אם אתם מבקשים שאני אקרא את זה אז אני אקרא את זה.
יהודית תירוש · ראשית
תראה, אני אגיד לך למה, המסמכים האלה אתה מסכים איתי שסוגיית אישור בזק - YES זה סוגיה שעומדת פה בליבה של כתב האישום? בליבה של החקירות שלכם?
ליאור שפיץ · ראשית
בוודאי זה חלק מהעניין
יהודית תירוש · ראשית
זה חלק מהותי מהעניין
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ומסמכים שעדים מתארים מה היה לא דיווחים של בזק אלא מה היה, הייתה ישיבה ב - 19 במרץ, מה הייתה עמדת משרד התקשורת לגבי הבקשה, זה חשוב או לא חשוב?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שזה חשוב
יהודית תירוש · ראשית
זה חשוב מאוד
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שזה חשוב שצוות החקירה לפחות יעבור על זה
יהודית תירוש · ראשית
לא רק יעבור עליהם אלא יציג את זה בשלב כזה או אחר לנחקרים נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני אחדד את תשובתי,
יהודית תירוש · ראשית
כן, תחדד
ליאור שפיץ · ראשית
צוות החקירה ראוי שיקבל את המסמכים ויקרא אותם ככל שהם רלוונטיים ועל פניו אני רואה שהם רלוונטיים, מעבר לכך האם להציג או לא, זה החלטה של הצוות, ייתכן מאוד שכן.
יהודית תירוש · ראשית
אבל אם צוות החקירה קוראים לו יריב עמיעד והוא תפס את המסמכים ולא הציג את זה לאף אחד מהנחקרים? איך קורה כדבר הזה? תשאל את יריב עמיעד? שאתה חקרת איתו?
ליאור שפיץ · ראשית
ייתכן שכן, אני לא יודע מה העניין פה, יכול להיות שהשאלות כן הופיעו, זאת אומרת, יכול להיות,
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, לא. התשובה היא לא, התשובה היא שהמסמכים הללו והגרסאות שניתנו כולל, תקשיב לי טוב, פגישה ב - 19 במרץ שגיבשה את עמדת משרד התקשורת לפני פילבר שלושה חודשים לפני פילבר מה הייתה עמדת משרד התקשורת כפי שדיווחו עליה, המסמכים האלה לא הוצגו לאף אחד מהנחקרים למרות שמי ששאל זה רשות ניירות ערך שאתה נמצא שם, מי שתפס זה רשות ניירות ערך שאתה נמצא שם ומי ששאל זה רשות ניירות ערך שגם שם אתה נמצא. כן?
ליאור שפיץ · ראשית
יש שאלה?
יהודית תירוש · ראשית
למה לא?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע למה לא, מהסתכלות פה על המסמך ששלמה פילבר חתום עליו אני בהחלט חושב שזה בטח שזה ראוי שזה יגיע לצוות החקירה,
יהודית תירוש · ראשית
זה הגיע לצוות החקירה
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי
יהודית תירוש · ראשית
כן, זה הגיע, זה היה אצלו פשוט התעלם מהם
יהודית תירוש · ראשית
זה לא נכון
יהודית תירוש · ראשית
לא נכון?
יהודית תירוש · ראשית
זו הצגה לא נכונה של הדברים
יהודית תירוש · ראשית
לא נכון? את אישרת אגב לפרוטוקול בעמוד 25,113 שהמסמכים האלה לא הוצגו לאף אחד מהנחקרים, מה לא נכון במה שאמרתי?
יהודית תירוש · ראשית
האמירה להתעלם מזה היא אמירה...
יהודית תירוש · ראשית
כן, מה זה להתעלם?
יהודית תירוש · ראשית
להתעלם זה להחליט שאתה מתעלם
יהודית תירוש · ראשית
ברור, תפסתם,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אפשר להמשיך?
יהודית תירוש · ראשית
כן, או שסתם עוד שגגה בוא נעבור לניר חפץ. תיק 4000 אתה יכול לקרוא את זה בבית, תסתכל בטח יש לשאול שאלות בנושא הזה.
יהודית תירוש · ראשית
נורא מצחיק
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה לא מצחיק בכלל אגב
יהודית תירוש · ראשית
בכלל לא מצחיק
יהודית תירוש · ראשית
ממש לא צוחק מזה. בכלל לא צוחק באופן כללי וגם לא צוחק בעניין הזה. כן עכשיו, אמרו לך בינואר, אם אני מבין נכון בינואר 2018 שהוקם צח"מ לחקור את תיק 4000 נקרא לו, מה שקרוי היום תיק 4000 נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
ונמסר לך ותגיד לי מי מסר לך, כשאתה אומר שנאמר לך שתהיה בצוות שחוקר את ניר חפץ עם שוורץ, ניר שוורץ מהיאל"כ ויניב פלג מי זה שאומר לך אתה משובץ לחקור מטעם רשות ניירות ערך את ניר חפץ?
ליאור שפיץ · ראשית
לא זוכר לענות לך על השאלה הזאת אבל זה יכול להיות או יריב או חן, יריב או חן
יהודית תירוש · ראשית
טוב. עכשיו, אתה הופך לאחד החוקרים המרכזיים של ניר חפץ, אנחנו יכולים לראות את זה מתוך מהלך החקירות נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אין ספק שאני נמצא בכל החקירות לפחות בשבועיים הראשונים, שבועיים - שלושה הראשונים ואני הנציג של הרשות לניירות ערך בחקירות האלה.
יהודית תירוש · ראשית
אתה נציג של הרשות לניירות ערך בחקירות האלה. טוב. קראת חומר לפני שנכנסת לחדר החקירות בחקירה הגלויה?
ליאור שפיץ · ראשית
תחדד בבקשה את השאלה
יהודית תירוש · ראשית
קיבלת את החומר, קיבלתם שאלות, היו לכם ישיבות? הכנתם את עצמכם? היו הכנות?
ליאור שפיץ · ראשית
למיטב זיכרוני, התשובה היא ודאי כן, להגיד לך איזה חומר בדיוק? איני זוכר אבל ודאי כן, היה תדריך שמועבר לכלל החוקרים, מאסטר שאלות,
יהודית תירוש · ראשית
מי מעביר את התדריך?
ליאור שפיץ · ראשית
יריב עמיעד ופולינה, יריב עמיעד ופולינה
יהודית תירוש · ראשית
ואתה אומר שהיה מאסטר של שאלות?
ליאור שפיץ · ראשית
מאסטר של שאלות, קיבלתי אותו מאותו צוות, גם מפולינה, לפי דעתי זה היה מפולינה אבל קיבלתי אותו מספיק זמן מראש, אני עברתי עליו, זה לא שקיבלתי אותו הרבה מראש.
יהודית תירוש · ראשית
ישבת גם עם גורמי המשטרה, עם גורמי היאל"כ בהכנות לחקירה?
ליאור שפיץ · ראשית
היו ישיבות עם גורמי היאל"כ בחקירה הן עם ניר שוורץ והן עם מפקד היאל"כ
יהודית תירוש · ראשית
אלי אסייג?
ליאור שפיץ · ראשית
אלי אסייג ישיבה אחת לפחות שאני הייתי והיו ודאי ישיבות, היה גם תדריך משותף ואני מניח שיש שם עוד כמה,
יהודית תירוש · ראשית
יש מופעים נכון? אתה צריך להיות מסונכרן
ליאור שפיץ · ראשית
עוד כמה מופעים
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור, אוקי. עכשיו, יש לך, דיברת על הרזומה שלך, אתה רואה חשבון ויש לך תואר במשפטים זה יפה, אבל אין לך הבנה בתחום התקשורת?
ליאור שפיץ · ראשית
מעבר למה שהיה בתיק 3 ומעבר לבן אדם שחי במדינה הזו, זו ההבנה שלי
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. אגב, אומר כאן יניב פלג שמי שהכין את השאלות לחקירת חפץ הייתה רשות ניירות ערך, אני מניח שהוא מדייק?
ליאור שפיץ · ראשית
מי שהכין את השאלות, את מאסטר השאלות הייתה או פולינה גובזמן או מישהו מטעמה אבל זה הועבר אלי מספיק זמן מראש ואפשר להגיד שאני עברתי על זה.
יהודית תירוש · ראשית
הכרת את השאלות האלה?
ליאור שפיץ · ראשית
הכרתי את השאלות, כן
יהודית תירוש · ראשית
היטב נכון? הוא אמר אפילו, יניב פלג אמר שהכרת את זה כמעט בעל פה. אולי גם אם הוא הפריז משהו,
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר הכרתי את השאלות, עברתי על החומר, ידעתי
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. גם הכנתם קלסר של כתבות מוואלה, נתון, אתה יודע מי הכין את הקלסר הזה? מי אסף: את הכתבות? זה אתם הכנתם, אתם זה הרשות, מי עשה את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה אומר כתבות מוואלה?
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא זוכר דבר כזה, אני לא זוכר קלסר כזה, יכול להיות שהיה, אני לא זוכר קלסר של כתבות מוואלה אבל כפי שאמרתי יש שם חד חד ערכי, אותיות בתחילת המסומן, לפי זה אפשר לדעת מי הכין את זה. לפי האותיות זה חד חד ערכי לחוקר,
יהודית תירוש · ראשית
בפרוטוקול מ - 17 בינואר 2022, בעמודים 137, 138 אתה יכול לעיין אתה אומר אין לך זיכרון מיוחד? אין לך זיכרון מיוחד בקיצור?
ליאור שפיץ · ראשית
לכתבות?
יהודית תירוש · ראשית
מי ריכז כתבות, כן?
ליאור שפיץ · ראשית
אני זוכר תכתובות סלולריות לפחות שני קלסרים, איני זוכר את הכתבות, אני לא פוסל שהיה סביר גם שהיה.
יהודית תירוש · ראשית
אתה גם העברת לשוורץ את ההודעות של ישועה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
את ההודעות שהיו ברשות לניירות ערך, אתה זה משהו, זה צוות, אתה, זה לא בטוח מדויק אבל הועברו, בוודאו הועברו מרשות ניירות ערך ההודעות הרלוונטיות של ישועה, כן.
יהודית תירוש · ראשית
כי אומר פה, בכל אופן, אתה יודע אני קצת מדלג אבל אומר פה שוורץ בעמוד 78 לפרוטוקול מ - 10 בינואר 2022 במענה לשאלת בית המשפט, הכל התחיל אצלם, כלומר רשות ניירות ערך, אני קיבלתי את ליאור שפיץ שהוא היה נציג רשות ניירות ערך מהרשות והוא היה יחד איתי והוא העביר לי את כל ההודעות וביחד ישבנו על ההודעות האלה.
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, רק מי אומר את זה?
יהודית תירוש · ראשית
ניר שוורץ
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
הוא מתאר, אני מניח שהוא מתאר נכוחה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, כן. זה הועבר ממני, העניין הטכני, ההודעות שדיברת עליהם הועברו ממני, אני לא יודע, אבל זה כן הועבר ממני, הועבר מאנשי הרשות, כן.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו שאלנו את שוורץ ואנחנו גם שואלים אותך אם בכל הישיבות, בכל אופן היה תהליך הכנה שנמשך כמה זמן עד החקירה הגלויה, עד 18 בפברואר?
ליאור שפיץ · ראשית
כשבועיים
יהודית תירוש · ראשית
כשבועיים ואחרי זה יש לנו חקירה נמשכת, אתם העברתם את החומר אנחנו רואים למשטרה בסדר
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
שאלנו את שוורץ ואני גם שואל אותך אם בכל ההכנה, בכל אופן זה תיק מורכב, תיק גדול משמעותי אם עלה הצורך לכבוד התכתבויות נוספות של ישועה? ועל זה הוא השיב לנו שלא, לא עלה צורך כזה, תשובתך? קודם כל לא העברתם נכון? שום דבר שלא קשור, או תגיד לי אתה, למה אני אגיד?
ליאור שפיץ · ראשית
מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
התמקדתם בסיפור של נתניהו בוואלה, לא בדקתם דברים נוספים אצל ישועה ואצל אחרים, זו שאלתי.
ליאור שפיץ · ראשית
המיקוד היה הודעות ככל שאני זוכר וככל שקיבלתי היה הודעות בין אילן ישועה לניר חפץ, בין שאול אלוביץ' לניר חפץ
יהודית תירוש · ראשית
זה הכל נתניהו, לכן אמרתי, התמקדתם בסיפור נתניהו, אני שאלתי
יהודית תירוש · ראשית
תן לו רגע להשיב.
יהודית תירוש · ראשית
זה מה שהוא אמר לי, אתה רצית להוסיף עוד משהו?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אין לי עוד
יהודית תירוש · ראשית
אני בסך הכל שאלתי אותך כרגע אם לא חשבתם לפתוח בכל הישיבות, בכל ההכנות תוך כדי תנועה לפתוח את הצמצם ולהסתכל למשל על ממשקים בין אילן ישועה לפוליטיקאים אחרים? על סיקור של גורמים אחרים באתר, כל זה לא עלה אצלכם, עניין אינפורמטיבי כרגע.
ליאור שפיץ · ראשית
לא זכור לי שעלה דבר כזה כמו שאתה מתאר
יהודית תירוש · ראשית
תודה. עכשיו, העיד פה חכמון פרוטוקול 27 בפברואר 2023 עמוד 25,705 שורות 1-4 שמי שסומן לעדי מדינה זה פילבר, חפץ והחשוד מכולם שאול אלוביץ'. אתה חוקר את חפץ, אתה נמצא בחקירות של חפץ, חכמון אומר דברים נכונים? הוא סומן כעד מדינה?
ליאור שפיץ · ראשית
ממש לא
יהודית תירוש · ראשית
אז חכמון לא אומר אמת כאן בבית המשפט?
ליאור שפיץ · ראשית
המשפט שנאמר לא ידוע לי ולא מוכר לי והמהות שלו אינה ידועה לי ואינה מוכרת לי וזה לא הדירקטיבה שקיבלתי ולא מה שפעלתי.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, תשמע אתם ישבתם ביחד בחדרי החקירות נכון? אתה זוכר את חכמון?
ליאור שפיץ · ראשית
זוכר את שלומי חכמון
יהודית תירוש · ראשית
זוכר את שלומי חכמון, והוא מעיד כאן בבית המשפט שאם התיק בשל לכדי ראיות אז אנשים שעשויים להאיר אור על התיק, או בעצם להביא את האמת מבחינתנו סומנו לעדי מדינה, פילבר, חפץ ושאול אלוביץ', לך לא היה...
ליאור שפיץ · ראשית
מעולם לא שמעתי משפט כזה, מעולם לא קיבלתי הנחיה כזו, זה מעולם לא היה היעד
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אז מישהו כאן צריך לברור את העמדה של מי, אתה יודע שגם חפץ אומר בחקירות, חפץ הוא עד מדינה, התביעה העידה אותו כאן והיא מבקשת שבית המשפט יאמין לו גם הוא העיד שהוא קיבל הצעות חוזרות ונשנות בכל מיני מופעים ומילים שאני אחרי זה אולי אתעכב איתך כי גם אתה נמצא שם, להפוך לעד מדינה, אז גם חפץ אומר הציעו לי להיות עד מדינה, גם חכמון השוטר אומר שהוא סומן כעד מדינה ואדוני אומר אני לא יודע על מה מדובר?
ליאור שפיץ · ראשית
אני הייתי חוקר של ניר חפץ וגם השתתפתי בישיבות אחרות וקיבלתי הוראות וקיבלתי הנחיות, מעולם לא קיבלתי לא ברמז כזה או אחר לא על ניר חפץ ולא על אף חשוד אחר להניא אותו או לדבר איתו, לרמוז לו שיהיה עד מדינה וגם לא פעלתי כך.
יהודית תירוש · ראשית
הבנתי, תראה, יש פה שלושה, זה פילבר, חפץ ושאול אלוביץ', שניים זה הצליח, פילבר וחפץ, עובדה נכון? הם הפכו לעדי מדינה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
עובדתית כן
יהודית תירוש · ראשית
אלוביץ' לא עזרו כל הניסיונות להפוך אותו לעד מדינה, חקרו את הבן שלו שהוא... יצא מכל הלחץ הזה רק יגיד כמה מילים, אז כשהוא אומר, אנחנו רואים ממבחן התוצאה שניים מהשלושה זה הצליח, השלישי אמר אין לי מה לתת וגם לא מתכוון, אבל ניסו להפוך אותו לעד מדינה, זה מקרי? זה אנשים באו באופן ספונטאני פילבר וחפץ ואומרים תשמעו אנחנו מתים להיות עדי מדינה, בואו רק איפה לחתום כי אנחנו בכלל לא העלינו על דעתנו ולא סימנו אותם ולא חשבנו שהם יהיו עדי מדינה? זה מה שאתה מספר לבית המשפט? אתה יודע יש, אני מציע לך, יש מידה של סבירות כי אחרי זה גם נראה את התוכן של הטקסטים שדיברו איתו עליהם, זה לא תלוש.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה השאלה אליו?
יהודית תירוש · ראשית
אם זה נכון, אני מציע לו להרהר בתשובתו ולהגיד תשמע, אני מציע לך שלא אמרת אמת בסוגיה הזו ואני לכן נותן לך פעם נוספת בהינתן הנתונים שמנינו ואני אחרי זה ארד איתך לחקירות שזה אכן כך היה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש שינוי בתשובה?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אוקי. עכשיו, אתה יודע דרך אגב שחפץ לקח אותך, ככה לדבריו נקרא לזה ברצינות, הוא אמר שאתה החוקר המעונב והשקט אבל שאתה מלחיץ, ככה זה ביטויים שלו מתוך החקירות, אתה יודע שכך חפץ תפס אותך? הוא גם אמר את זה בחקירות שלך כשאתה נמצא.
ליאור שפיץ · ראשית
לא, לא זכור לי שהוא אמר את זה, לא
יהודית תירוש · ראשית
טוב, כמו שלא זכור לך שסימנו לעד מדינה, קורה, אבל הוא אומר את זה, אם אתה רוצה אז אני יכול להקריא לך, אני אחסוך זה מופיע בפרוטוקולים, חבל על הזמן אני מתקדם בנושא הזה.
ליאור שפיץ · ראשית
אולי אתה מתכוון לשאול, שאול אני זוכר שאמר את זה
יהודית תירוש · ראשית
אז כנראה זה שיטתי כמו עדי המדינה
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא זוכר שניר אמר את זה, קראתי את כל
יהודית תירוש · ראשית
בבקשה, אוקיי. אני אומר לך בחקירה מיום 27 בפברואר 2018 ת/1942, עמוד 3 הוא מבקש,, יש לו לחץ דם ואז הוא אומר וליאור מלחיץ, ככה חפץ אומר ואחרי זה בעוד כמה שורות בלי תרופות וליאור באמת מלחיץ, אם היה ספק בדבר הזה, אני לא אקרין את זה אבל הוא אמר, אמרת שלא ראית את זה.
ליאור שפיץ · ראשית
מחבר את זה ללחץ דם שלו?
יהודית תירוש · ראשית
כן, ככה הוא מחבר
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אני הייתי שם. בסדר
יהודית תירוש · ראשית
הוא גם אמר בחקירה כאן בבית המשפט ב-1 בדצמבר 2021 עמוד 77 שאתה אדם מאוד מדוד וזחלתן, אין סיכוי ששלפת משהו מהבטן, שאתה רציונאלי ומדוד בצורה בלתי רגילה, לדעתי גם עורך דין. זאת אומרת, מה שהוא רוצה להגיד שלא באת באופן ספונטאני אלא היית מאוד מדוד, זחלתן והכל היה מתוכנן מראש אצלך, הוא אפיין אותך נכונה נכון? בענייני החקירה, אני לא כרגע בודק כללית.
ליאור שפיץ · ראשית
איך לי איך להתייחס לאיך שניר חפץ תיאר אותי
יהודית תירוש · ראשית
שלא שלפת שום דבר מהבטן והיית מדוד. זה מה שאני רוצה לשאול, זה נכון? הוא מדייק?
ליאור שפיץ · ראשית
כמו שאמרתי לך כאן, אני מדבר אמת ומה שאני אומר אני מתכוון אליו
יהודית תירוש · ראשית
אז אני שואל אותך שאלה פשוטה, לא כרגע על האפיון שלו שאתה מדוד וזחלתן ומלחיץ, שלא שלפת משהו מהבטן, היית מאוד מובנה, מסודר, הגעת מראש מהבית עם הדברים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שהגיעו עם שאלות מוכנות....
ליאור שפיץ · ראשית
כן, הגיעו עם שאלות מוכנות ואם אתה שואל את זה באופן כזה אז אין לי אלא להגיד לכב' בית המשפט שבעשרים ימי חקירה ייתכן ששלפתי גם
יהודית תירוש · ראשית
זה ברור, בעשרים ימי חקירה אבל ככלל, אנחנו מדברים על הכלל, לא על,
ליאור שפיץ · ראשית
אז נכון
יהודית תירוש · ראשית
אז נכון. עכשיו אני רוצה לעבור על סימנים ועל דברים שהתייחסת אליהם גם במזכר שלך וגם בחקירה לדברים שקרו בחקירה של ניר חפץ. עכשיו אני כבר אומר, בית המשפט כבר נחשף לכך לא אחת ולכן אני אקצר בסדר? המופעים האלה כבר נבדקו גם עם חוקרים וגם עם ניר ניר חפץ: ולכן אני אקצר אבל נדמה לי שהיה ניסיון שלך לגהץ, ככה לשטח, לנרמל את הדברים והניסיון הזה בעיני הוא בלתי צליח ולכן אני צריך לעמת אותך עם כמה דברים. שאלה, קודם כל אתה אמרת גם בריענון שלך שחפץ להתרשמותך לא היה במצב של תשישות נכון? זו הייתה ההתרשמות שלך, כך העדת גם בבית המשפט כאן?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת, במהלך ימי החקירה הוא לא היה במצב של תשישות, הוא כן היה כפי שציינתי מוקדם יותר הבוקר, הוא כן היה עייף.
יהודית תירוש · ראשית
כן. תראה, אני רוצה להראות לך קטע מהחקירה שאתה חוקר מ - 20 בפברואר 2018 ת/1915 עמוד 10 שורות 29-39 אתה אומר לו שהוא משחק עם החיים שלו, משחק פוקר על החיים שלו, החיים שלך איך ייראו הלאה? אתה מבין ברמה האנושית, אומר אהממ, לענות? תענה לי, אני מבין את מלוא דברים שאתם אומרים ואני גם מבין את האזהרה למרות שאני מאוד מאוד מאוד עייף, משתדל להתרכז וזה לא קל כי לא ישנתי בכלל בלילה ואני שוב מפנה את התשובה הראשונה. אומר לך הנחקר במענה לאמירה שלך שאתה משחק פוקר, שהוא משחק פוקר על החיים שלו, אחרי זה נדקדק באמירות שלך לגבי הצורך להפוך לעד מדינה אבל זה כרגע לא העניין, הוא אומר תשמע לא ישנתי כל הלילה, לא מצליח להתרכז, פרפראזה. אתה מסכים איתי שאדם שלא ישן כל הלילה הוא בהכרח אדם עייף?
ליאור שפיץ · ראשית
ביחס לשאלה שלך, אתה מציג פה משהו מסומן שאתה אומר שאתה מבין שאתה משחק עם החיים שלך, אז ראשית מי שהעלה את עניין החיים שלו וזה החיים שלי, החיים שלי זה היה ניר חפץ: , זה בנוגע לזה. בנוגע לשאלתך, אני אומר חד משמעית ניר חפץ היה עייף בשלבים מסוימים בחקירה, יחד עם זאת היה מאוד מרוכז, כשהוצגו לו דברים קרא אותם ואין לי להתווכח עם זה, הוא היה עייף. אם בן אדם אומר שהוא לא ישן בלילה,
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להראות מופעים מהחקירות ומי שצופה בזה גם רואה את זה שהאיש לפעמים נעמד כדי לא להתמוטט בסדר? אומר, גם מסביר מאיפה נובעת עייפותו ותיכף אני אשאל מה עושי עם זה בסדר? אני אגיד לך מה עשיתם, אני אתן רגע פרומו, לקחתם את כל המוטיבים של עייפות, רעב, מצב רפואי שכולם שרו בחקירה שלו וזה לא חקירה של יום ואז אתה אומר אוקי. יום אחד, יאללה ניתן לעבור הלאה, זה היה יום אחרי יום, הייתם מודעים למוטיבים האלה, לא עשיתם שום דבר לגבי המוטיבים והמשכתם הלאה, בוא תהיה עד מדינה, בוא תהיה עד מדינה, זה מה שעשיתם בסדר? זאת אומרת בחקירה של מדינת ישראל זה מה שנעשה, זה ניסיון בעצם מודע... שהוא מאופיין בכל ההיבטים הללו, מלין על כל ההיבטים הללו ואתם ממשיכים כבשלכם כשיש לכם גם אחריות לפי חוק, לכן זה הרעיון המסדר ואנחנו נפרוט את זה. דיברנו על עייפות, אני אראה לך עוד מופע אחד, ת/1915, הוא אומר שהוא מתכוון שהוא שומע כל מילה ושהוא ישקול כל דבר בכובד ראש אבל אומר אף העובדה שאני מתקשה אני עוד בפוקוס, אמרת את זה כבר, אני פשוט עייף ברמה של, אתה אומר לו - בסדר, המצב שלך עייף, עייף אבל אתה תתעורר. אומר - אז אולי קפה שחור? אתה רוצה קפה? הוא אומר משהו שיעיר אותי, אני פשוט עומד ליפול פה, זה עייפות שאני לא יכול לתאר לך אותה, אני ממש מתקשה להסתכל, תישאר איתו רגע, אני מתקשה למקד הוא אומר, זה את המבט, זה המילה זה, מרוב שאני עייף. אוקי. אני חושב שמהתיאורים האלה עולה מצב של עייפות קיצונית שמגעת עד כדי תשישות כי הוא אומר אני לא מסוגל למקד את המבט, אני פשוט עומד ליפול פה וזה גם לא פעם אחת, זה לא אפיזודה אחת אלא באופן רציף, זה מה שראית לנגד עיניך נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
במקרים מסוימים במהלך עשרים ימי החקירות אכן ראיתי שחפץ היה עייף, אני לא מכחיש את זה, זה קרה, הלוואי שזה לא יקרה אבל זה היה המצב. האם הוא הגיע למצב של עייפות קיצונית או תשישות? אני לא ראיתי דבר כזה, לא ראיתי שום דבר שהוא שונה מחקירות אחרות שביצעו ומתיקים אחרים ומאותו תיק עצמו.
יהודית תירוש · ראשית
באמת? באמת? אוקי, אז בוא נתקדם. חקירה נוספת 20 בפברואר, אתה בחדר, ת/1915 הוא אומר עומד, פשוט עומד בשביל להעיר את עצמי ואז יניב אומר לו ניסינו את הטכניקה הזאת לראות אולי זה יעזור. אז הוא אומר אני באמת בעייפות כבדה ואז אדוני בטובו מתיר לו, אתה יכול לעמוד. כלומר, נחקרים בדרך כלל תסכים איתי יושבים בחקירות נכון? ככה אנחנו מכירים, בחקירות יושבים
ליאור שפיץ · ראשית
בדרך כלל יושבים
יהודית תירוש · ראשית
יופי, אז עכשיו, אתה אומר אני רואה חקירות זה דבר סטנדרטי, זה כבר היום השלישי כנראה ה - 20 לפברואר, הוא אומר תשמע אני במצב כזה שמנסים טכניקה בשביל להעיר אותו שהוא יעמוד פן יירדם ביושבו ואז שאלה, אתה עדיין לא חושב שהוא במצב של עייפות קיצונית?
ליאור שפיץ · ראשית
עניתי
יהודית תירוש · ראשית
ענית, ואז יש לי שאלה נוספת אליך, זו התשובה. תגיד לי רגע אחד, המחשבה שאומרת כך הוא נמצא אצלנו במעצר תקופה לא קצרה נכון? אמת?
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
כל מי שעצור 24 שעות צריך ל
ליאור שפיץ · ראשית
אמת
יהודית תירוש · ראשית
לתת לו לישון שעתיים אצלכם, אתה יודע קצת קומונסנס, אגב קצת... על פי החוק גם, להגיד אוקי. תישן שעה - שעתיים פה באיזושהי פינה ונמשיך. תוכל להתרענן משהו, המחשבה, הרעיון הזה היה רעיון... שאני מציג לך את זה? זה אחריות שלכם, אתם חוקרים אותו, נמצא אצלכם מבוקר עד ליל, אנחנו יודעים מה קורה אחרי זה בשב"ס כשהוא מגיע לשם, בכוונה או לא בכוונה מועבר למתקנים, נעזוב את זה כרגע, הוא לא ישן יום אחרי יום, תשוש, נופל, לתת לו לישון, אלמנטארי לא?
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר שוב, ניר חפץ היה עייף זה מצב לא אופטימאלי, זה מצב שאני לא שמח עליו, זה מצב שאני לא מעוניין בו,
יהודית תירוש · ראשית
זה פתיר
ליאור שפיץ · ראשית
בוודאי שהמצב לא נוצל, אכן הייתה איזשהו אפיזודה אחת אמנם לא קשורה אלי שהוא קיבל איזשהו מזרון זה לא אפיזודה שאני מכיר, זה לא מקרים שאני מכיר שקורים, היה איזה משהו כזה, ייתכן שזה היה אגב בתיק חקירה אחר שהתנהל ביאל"כ בהקשרו, צר לי, באמת שצר לי,
יהודית תירוש · ראשית
לא צר, אני שואל אותך שאלה פשוטה,
משה בר-עם · ראשית
כשנוצר מצב כזה שבו נחקר ככלל, נמצא בסיטואציה של עייפות כזו או אחרת, האם זה מקדם את החקירה? זה מעכב את החקירה, אתה אדיש למצב? מה, באופן עקרוני?
ליאור שפיץ · ראשית
זה וודאי לא מקדם אותי, זה ודאי לא מקדם אותי, זה יכול דווקא להיות בעוכרי לאו דווקא מזה שאני צריך לעמוד פה, הבן אדם בסופו של דבר צריך לענות קוהרנטי על שאלות, אני התרשמתי שלאורך הימים הארוכים האלו שאני מתכוון ימים ארוכים הכוונה היא מספר מופעים ברוב המוחלט של הזמן הוא היה מאוד מרוכז ומאוד חד. זה נכון שהיו מקרים שבהם הוא הביע עייפות, זה נכון, הביע עייפות וגם ראו את זה עליו, להגיד מפה, זה לא מצב שאני מעדיף, לא, בטח לא מעדיף ובטח לא מנצל.
יהודית תירוש · ראשית
לכן שאלתי אותך. א. אתם ממשיכים יום אחרי יום חרף העניין. 2. שאלתי אותך שאלה פשוטה, הסברה שאומרת אוקי. הוא באמת נמצא אצלנו כפי שאמרתי לא ל - 24 או 48 שעות, ניתן לו לנוח כמעה ונמשיך, נצא לשעה - שעתיים, ניתן לו ושיחזור, זה לא עלה על דל מוחכם הדבר הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
אז מעבר להפסקות שכן אירעו כפי שאתה מתאר, הפסקות של שעה, הפסקות של שעתיים,
יהודית תירוש · ראשית
של שינה, של שינה, לא שישב ככה על,
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אומר היו הפסקות של שעה - שעתיים ולפי דעתי בחלקן הוא גם נרדם
יהודית תירוש · ראשית
לישון, קוראים לזה לישון
ליאור שפיץ · ראשית
אני יודע, לא היה אירוע שבו הוא קיבל מיטה לשכב עליה והייתה הפסקת חקירה לצורך שינה, לא קרה, אני כן חושב שקרה אבל באירוע שאינו קשור אלי באותם הימים.
יהודית תירוש · ראשית
תודה, בוא נתקדם. תראה, יש לנו הוראה בסעיף 9 לחוק בית המעצרים שעצור זכאי לתנאי תברואה הולמים ולתנאים שיאפשרו לו לשמור על ניקיונו האישי, טיפול רפואי הנדרש לשם שמירה על בריאותו ותנאי השגחה מתאימים על פי דרישת רופא, לשתייה ולמזון בכמות ובהרכב המתאימים לשמירה על בריאותו. אדוני מכיר את ההוראה הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
מכיר, יודע שיש
יהודית תירוש · ראשית
יודע שיש, עכשיו, אומר פה חפץ בבית המשט בפרוטוקול מ-1 בדצמבר, הקראנו לו את ההוראה ושאלנו אותו מה הוא אומר? קוים או לא קוים? אומר בשום פנים ואופן לא. פעם אחר פעם, לא היה, לא היה, על כל המופעים שהראינו לו את זה. עכשיו, אתה מבין שבית המשפט מתבקש על ידי התביעה להאמין לעד מדינה, זה לא עד מטעם ההגנה, להאמין דבריו, לתת אימון בדבריו, אגב, נשמח שלרוב בהחלט יהיה אימון אבל כרגע זה לא ממן העניין, אתם קיימתם את ההוראות הללו לפי ההבנה שלך? ומיד אני אמשיך לפרוט את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
ראשית השבת לגבי עד מדינה, עד מדינה הוא חתם לאחר שהוא כבר היה בבית
יהודית תירוש · ראשית
מה זה קשור? אם הוא היה בבית, אם הוא היה בחניון, זה איזה מן אגדה אורבנית שבניתם והתנפצה אבל זה כרגע לא העניין.
ליאור שפיץ · ראשית
זה קרה בסוף שבוע לאחר מעצר
יהודית תירוש · ראשית
לא, שעתיים לחניון, ירד למטה, עזוב, הוא היה פה והוא סיפר על הדברים האלה
ליאור שפיץ · ראשית
אוקי
יהודית תירוש · ראשית
שאלתי אותך אבל, אנחנו כרגע לא בשאלה הזאת, נגיע בהמשך להצעותיך. אני שאלתי אותך אם התנאים קוימו לפי מה שאתה מבין? מזון, רפואה, רווחה פיזית של שינה, הדברים האלה התקיימו או לא התקיימו? טיפול רפואי?
ליאור שפיץ · ראשית
לא בשונה מסטנדרטים אחרים שאני מכיר
יהודית תירוש · ראשית
אז זה... כן לפי השיטה שלך. בוא נדבר על הרעב, כי הסיסמה, כי האמירה הזאת לא שונה מסטנדרטים אחרים אני... תראה, חפץ התלונן פעם אחר פעם בחקירות שלו, נתחיל אולי בחקירה ב - 19 בפברואר שהוא אוכל נניח ב - 36 השעות האחרונות, בית המשפט ראה את זה, אכלתי שני סנדוויצ'ים, 36 שעות זה יממה וחצי הוא אכל שני סנדוויצ'ים, זה מה שהוא אומר והוא רוצה גם לכתוב מכתב תלונה למפקד היחידה ואומרים לו שהוא חוצפן שהוא רוצה לכתוב מכתב. אדוני מכיר את זה? להראות לאדוני, להזכיר לו?
ליאור שפיץ · ראשית
הוא אמר את זה בחקירה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, אני אראה לך כדי שזה לא יישאר ככה, נ/1913, עמוד 1, הנה, שהוא רוצה לכתוב מכתב למפקד היחידה. בקשר למה? התיאום בין שב"ס כדי שאני אוכל לאכול בצורה מסודרת, זה בכל זאת חמישה ימים, חמישה ימי מעצר הכוונה, כן, ב - 36 השעות האחרונות אכלתי שני סנדוויצ'ים. נמצא אצלכם יממה וחצי, שני סנדוויצ'ים, בלתי תקין בעליל נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
בנוגע לאצלכם ולמתקן אני מזכיר שזה היה ביאל"כ אני מזכיר שהוא עבר ממקום למקום, אני אגיב
יהודית תירוש · ראשית
אז תגיב
ליאור שפיץ · ראשית
אני אגיב לשאלתך, בקשר למה שאני רואה כאן זה לא צריך להיות, לא צריך לקרות
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, בוא נמשיך הלאה, תראה, אתה הזכרת שאתה זוכר שדיברו על כך שהוא מניח אוכל בנעליים
ליאור שפיץ · ראשית
אני זוכר משהו כזה
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא תזכיר לנו מה?
ליאור שפיץ · ראשית
אמרתי בהתחלה מה שזכרתי
יהודית תירוש · ראשית
מה היה שם? מה אתה זוכר? אני אזכיר לך, אני אגיד לך, היה מדובב אצל ניר חפץ והמדובב כתב הודעה ובהודעה של המדובב ב - 25 בחודש פברואר 2018 זה ברקוד 3120 הוא אומר, הוא כותב, זיהיתי אצלו, אצל חפץ שהוא ככל שחולף זמן המעצר הוא נעשה תשוש יותר, שים לב, מדובב של המשטרה, תשוש יותר, אני אומר לך תשוש אתה אומר אולי, לא יודע, מדבר פחות צלול, אתה אומר לי לא, מה זה היה צלול? כשהוא ממלמל באמבטיה, הוא הולך ישר למיטה, הוא דואג לאוכל בצורה אובססיבית משהו מתוק ושם בתוך הנעליים. כלומר התיאור של חפץ על מצבו בכלל וכרגע על האוכל בפרט עד כדי התנהגות הפרעתית משהו, צר לי אבל זה המצב שהוא הגיע אליו שהוא שם את האוכל בתוך הנעליים, זה זכרת, יכולת לזכור את זה רק מתוקף העובדה ששמעת במהלך החקירות נתון וזה הנתון שנותנים לך, מזכיר לך משהו? אין לנו נעליים בנושא.
ליאור שפיץ · ראשית
כן, אני אומר כן, אמרתי גם בתחילת היום שזה זכור לי
יהודית תירוש · ראשית
אז תראה, יש פה דיווח מבהיל של המדובב, ככה אני מבין ואתה כבר יודע עליו, לפחות על חלקו, משהו נעשה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שחפץ אמר את זה,
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה לא מופיע בחקירות
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שהוא אמר את זה, אני חושב שהוא אמר, הוא ביקש, הלא הוא ביקש גם כנראה אוכל באותו מופע,
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה לא קשור, איפה הוא אמר את זה? כי בתמלילים זה לא מופיע למיטב הבדיקה והזיכרון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יודע. אמרתי הבן אדם צריך לקבל אוכל, אין פה,
יהודית תירוש · ראשית
אז איפה הוא אמר את זה שהוא שם אוכל בנעליים? אתה אומר אני זוכר שחפץ אמר את זה? גם אם חפץ אמר את זה, איפה הוא אמר את זה שהוא שם אוכל בנעליים?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יודע
יהודית תירוש · ראשית
שמעת שהוא שם אוכל בנעליים זה לא בגלל שיש לו עודף של אוכל או שאין לו מקום אחסון אז הוא שם את זה בנעליים, הוא שם אוכל בנעליים כי הוא מחביא אוכל פן לא יהיה לו אוכל ... הפרעה מסוימת בעניין הזה שהוא מתלונן עליה, אתה שומע את זה ממנו גם? מה אתה עושה? מה אתם עושים עם זה?
ליאור שפיץ · ראשית
אז ככה, לאורך כל ימי החקירה ואפשר לראות את זה אנחנו מציעים לו אוכל, זה בטח לא היה כיוון, צר לי שקרה הדבר הזה, צר לי על האירוע הזה, אני אומר את זה ברצינות.
יהודית תירוש · ראשית
תראה, בוא, אני אגיד לך מה, צר לי זה כאילו אין בידי להושיע, צר לי שקרה דבר שכזה, האיש הזה עצור, אתם הרשות, הוא מוחזק אצלכם יש לכם חובות מכוחה דין וגם מכוח בני אדם, אתה יודע שבסוף לא צריך כל דבר שיהיה חובה מכוח הדין לתת למישהו לאכול ולישון ורופא כשצריך, זה אלמנטארי אז כל הנתונים האלה אתה אומר לי צר שזה הגיע עד כדי כך? מה זה צר לי? אתם הרי המשכתם והמשכתם.
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אומר עוד פעם, ראשית כמובן שיש פה עניין של העברה בין מתקנים ואני גם מזכיר שביאל"כ זה לא מתקן שלי ואני בטח לא אחראי על האוכל. יחד עם זאת, אני לא מסיר אחריות מהעניין הזה שזה נחקר שנמצא תחתי ואם הוא רעב הוא חייב לקבל אוכל, אין שאלה בעניין הזה, ודאי. כשאני אומר צר לי אני אומר שאני מצטער שזה מה שקרה לבן אדם.
משה בר-עם · ראשית
זה עשוי להשפיע על החקירה? על התשובות שלו בחקירה מצבו כפי שאדוני שומע את זה כעת, זה עשוי, עלול להשפיע על החקירה, על התשובות שייתן העד? אני לא אומר שזה קרה או לא קרה אני רק שואל באופן,
ליאור שפיץ · ראשית
הבנתי. אני לא רואה שום סיבה, אני לא רואה סיבה, זאת אומרת זה לא שאם הוא יענה תשובות הוא יקבל אוכל או משהו כזה
משה בר-עם · ראשית
אולי כדי לרצות, אני שואל את אדוני.
ליאור שפיץ · ראשית
לשם אני הולך, אני לא מכיר אירוע כזה ובאמת אם בן אדם מגיע לדבר כזה, בן אדם לא צריך להגיע לדבר כזה, נקודה. אתה שואל אותי האם זה יכול לקרות? אני לא יודע להגיב על העניין הזה, אני לא, מעולם לא הייתי במצב הזה.
יהודית תירוש · ראשית
אגב, חפץ גם אומר בבית המשפט כאן פרוטוקול עמוד 56 דה פקטו מנעו ממנו לאכול כביכול בתירוץ של אי תיאום בין שני הגופים השב"ס והמשטרה. הוא אומר מנעו ממני מלאכול, זה שתגיד אולי תזרקו אליו איזשהו סנדוויץ'' אבל מנעו ממני לאכול, הוא גם ירד 3-4 קילו בתוך ימים אחדים אז יש לזה גם ביטוי פיזיולוגי ואז אני שואל אותך, אלה הנתונים בסדר? ואז שאלה הנתונים מה אתם, אתה החוקר המרכזי, אמנם הוא במתקן של היאל"כ ולא במתקן שלכם אבל האם זה לא אלמנטארי שתדאגו כשהוא נמצא אצלכם מבוקר עד ליל אפילו שתפנה לגורמי המשטרה, אפילו שתפנה לפרקליטות שצופה בחקירות האלה ותגיד להם חברים צריך לתת לו מיטה לישון אולי ואיזושהי ארוחה לאכול כי הוא מתלונן על מורעבותו.
ליאור שפיץ · ראשית
אז ראשית היה מדובר בהרבה ימי חקירה, מדובר פה, מה שמוצג פה אלה מקרים נקודתיים המקרים האלה לא צריכים לקרות, המקרים האלה לא צריכים לקרות,
יהודית תירוש · ראשית
אל תגיד נקודתי, אתה מדלל את זה, הוא מתלונן על זה פעם אחר פעם
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני עונה, כל אימת שהתאפשר בידינו וגם בידי לבקש שיביאו לו עוד סנדוויץ' או סנדוויץ' אחר או סנדוויץ' נוסף או שייקח, קרה, לא מנענו ממנו אוכל, בטח שלא בכוונה ואירועים כאלה לא צריכים לקרות, זה לא הסטנדרט,
יהודית תירוש · ראשית
בוא אני אגיד לך, תראה מה קרה פה, יש פה רצף של נתונים ש-1 החוק כיוון אליהם.. 2. השכל הישר מדבר אליהם, יש דבר שנקרא... הצרכים של מסלו אתה מכיר את זה דרך אגב?
ליאור שפיץ · ראשית
מכיר
יהודית תירוש · ראשית
אז דווקא בפרמטר הזה אתה יודע יש רבדים, אנחנו כרגע כל הרבדים בקומה הראשונה הכי בסיסיים זה הרבדים שאנחנו מדברים עליהם בסדר? כי יש לזה השלכות אחרי זה על ההתנהגות שישנה בנושא הזה, נקרא לזה במחקר הפסיכולוגי, בעצם אתם את כל הקומה הראשונה שמטתם, אני רק מחבר אותך לעניין שתבין ואל תגיד לי תקלה, ואני מצר על כך שזה קרה, אתה אפילו לא מצטער שזה קרה, טוב. אתה מסכים איתי שלאדם קשה מאוד לנהל את עצמו כשהוא מורעב, עייף, תשוש ועם עקיצות של פשפשים, את הדבר הזה אתה מסכים איתי?
ליאור שפיץ · ראשית
אין ספק שבן אדם שהוא עייף, תשוש וסובל מפשפשים זה, מה אמרת בהתחלה?
יהודית תירוש · ראשית
זה משפיע על הקוגניציה שלו, זה משפיע על קבלת ההחלטות שלו?
ליאור שפיץ · ראשית
אין ספק, אין ספק
יהודית תירוש · ראשית
נכון? ברור
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, אני רק חייבת להגיד כי חברי אומר מנעו ממנו מלאכול
יהודית תירוש · ראשית
אני ציטטתי מהעד
יהודית תירוש · ראשית
לא, העד אני הסתכלתי בדיוק מה אמר העד, העד אמר שזאת לא הייתה הרעבה, הוא אמר שבן אדם לא אמור להיות מוזן רק מפחמימות, הוא הלין על כך שהוא ניזון רק מפחמימות ומסנדוויצ'ים והוא אמר זאת לא הייתה הרעבה, זו תזונה בלתי מתקבלת על הדעת אז הוא לא דיבר על זה שמנעו ממנו לאכול.
יהודית תירוש · ראשית
אני יכול להקריא לך פה באמת שבעה, אני יכול לקצר את זה במופעים
יהודית תירוש · ראשית
אני מסבירה מה הוא אומר
יהודית תירוש · ראשית
את לא צריכה להסביר, זה כתוב
יהודית תירוש · ראשית
הוא מסביר, הוא מסביר מה הוא אומר
יהודית תירוש · ראשית
כן, הוא מסביר את זה בעוד מקומות דרך אגב. את רוצה שאני אקריא לך את כל המופעים שישנם פה
יהודית תירוש · ראשית
אפשר להקריא.
יהודית תירוש · ראשית
כן? טוב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אפשר להתקדם
יהודית תירוש · ראשית
טוב, עכשיו בוא נעבור לעניין הרפואי. תראה העניין הרפואי, כשאומרים פשפשים אתה יודע אנחנו כבן אדם אומרים זה שתי עקיצות ונמרח אלוורה או שלא מצאת במגירה וזה עובר, אז תראה, חפץ בתוך החקירה, בית המשפט נחשף לכן אני לא עושה את כל המופעים אומר פעם אחר פעם שיש לו מאות שלפוחיות שמתנפחות והוא גם מדגים, בחקירה הצילום לא מגיע לרזולוציה של השלפוחיות בתצלום אבל הוא אומר הנה, מראה לכם, יש לי מאות שלפוחיות בכל הגוף, זוכר את זה שזה היה? ולא פעם אחת?
ליאור שפיץ · ראשית
זוכר אירוע של שלפוחיות, זוכר אירוע של שלפוחיות, ודאי, כן
יהודית תירוש · ראשית
לא, אירוע זה הופך את זה כמעט לאנקדוטאלי, הוא מתלונן פעם אחר פעם,
ליאור שפיץ · ראשית
זוכר שהוא התלונן על שלפוחיות
יהודית תירוש · ראשית
שלפוחיות?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
הוא מתלונן גם על שגופו כולו רווי בשלפוחיות כתוצאה מהשינה, אי שינה במתקני השב"ס זה הנתון נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
התלונן על שלפוחיות, כן
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר שהוא ביקש גם לקבל טיפול רפואי?
ליאור שפיץ · ראשית
ודאי שהוא ביקש לקבל טיפול רפואי
יהודית תירוש · ראשית
ואתה זוכר שהתשובות היו שרק אם פותחים את הראש או סכנת חיים, רק אז אפשר לראות רופא?
ליאור שפיץ · ראשית
מי אמר לו את התשובות האלה?
יהודית תירוש · ראשית
החוקרים
ליאור שפיץ · ראשית
מי החוקרים?
יהודית תירוש · ראשית
יניב פלג ואתה בחדר
ליאור שפיץ · ראשית
האם אני אמרתי לו את התשובות האלה?
יהודית תירוש · ראשית
אבל אתה היית בחדר, שאלתי אם אתה זוכר? אם אתה אומר לא הייתי בחדר אז אולי אפשר להניח אבל אני אומר לך שהיית בחדר כשזה עולה.
ליאור שפיץ · ראשית
אני זוכר שנאמרה אמירה כזו, יחד עם זאת אני זוכר שהעניין טופל ברצינות
יהודית תירוש · ראשית
או, כשאתה אומר וגם בחקירה אמרת אני זוכר שטיפלו בזה בעניין הרפואי המעיק והמתמשך אמרת אני זוכר שזה טופל על ידי חוקרי המשטרה נכון? זה מה שאמרת, אני מציע לך שלא היה ולא נברא, לא טופל על ידי חוקרי המשטרה כי חוקרי המשטרה אמרו לו תעשה פו, וכשעושים פו עד כמה שאני חושב כולל שאתה דרך אגב גם משתתף בשיח הפו הזה ההסתלבטות עליו, אני יכול להראות לך אם אתה רוצה, תחסוך את המבוכה הזאת,
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, אני מתנגדת לאופן הצגת השאלה.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אגמור רק את השאלה
יהודית תירוש · ראשית
הסתלבטו, זה לא יפה בגלל שאנחנו יודעים שכבר בערב הוא קיבל רופא בשב"ס הוא קיבל משחה, אז למה להגיד שהסתלבטו עליו ורק אמרו לו לעשות פו כשהם גם ידעו שהוא מקבל רופא ומקבל משחה?
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה לך כמה מופעים כדי שזה יהיה ברור בסדר? נעשה את זה לאט לאט כדי שלא יהיה כרגע, אבל לא את הכל. בוא נלך למופעים, אני רוצה להראות מופעים.
ליאור שפיץ · ראשית
פשוט אמרת שאני אמרתי את זה, אז רק רציתי לדייק שלא אני אמרתי
יהודית תירוש · ראשית
הכל בסדר, אנחנו נסתכל. בוא נתחיל כך, נתחיל מ - 490 כיוון שחברתי אמרה שאנחנו לא מדייקים אז אני רוצה להראות
יהודית תירוש · ראשית
אני אמרתי שאתה אמרת שהסתלבטו עליו
יהודית תירוש · ראשית
הסתלבטו, כן, זה מה שאני אומר, זה מה שאני אומר, הסתלבטו עליו ואמרו לו תעשה פו תקיפת שוטר. תראה אנחנו בחקירה ב - 20 בפברואר, הוא מדבר על סקבייס ותולעים, הוא אומר מגרד לי בכל הגוף ואז שוורץ אומר לו הרופא פה חופשי? באמת זה למטרות כשיש איזה מצוקה. אז הוא אומר אולי כדור הרגע לגירוד? אז הוא אומר לא יודע, אפשר לבדוק ואז שוורץ אומר לו הצוות הרפואי פה לצורך באמת מצוקה שצריך מבחינה רפואית לפתור אותה. נבדקת ביום הראשון. פלג ממשיך, אתה לא צריך משקפיים, כלומר כאילו אין לו משקפיים, ובוא נמשיך הלאה בסדר? מופיע ראשון, אחד, לא ראשון. אחרי זה ב - 20 בפברואר באותה חקירה הוא מבקש לראות רופא ב - נ/1915, הנה תסתכל בשורה 27 - אני מבקש לראות רופא. שואלים אותו מה יעזור לך הרופא? מה יעזור לו הרופא באמת נכון מה יעזור לו רופא? הוא אומר אני רוצה, יש לי פריחה פה ופה ואני, אז אומרים לו תראה, אם יש לך אירוע לב, פתחת את הראש, כלומר אם אתה יש לך אירוע לבבי או פתחת את הראש אז אנחנו מבינים את הרצון שלך לרופא, זה שאתה מתגרד לא נראה לנו רציני. אז פה בבית המשפט הוא אומר כאן בפרוטוקול מ-1 בדצמבר 2021, כשזה מגרד ברמות האלה אתה כמעט לא חושב על כלום חוץ מעל הגירודים, הוא אומר שזה מטמטם, משגע וזה מצב משגע. הלאה - בוא נעבור לקטע שלך מכיוון שחברתי קמה בסוגיית הפו, סליחה, זה לא כאן,
ליאור שפיץ · ראשית
אני אמרתי שלא אמרתי פו
יהודית תירוש · ראשית
תיכף נגיע לזה, אני לא רוצה לקחת את זה לאנקדוטות. שואלים אותו אם שווה לו כל הגירודים והבלגאן והסבל והחוסר שינה, שים לב, הם מונים את כל הדברים, גירודים ובלגאן, וסבל וחוסר שינה והוא אומר זה מגרד בטירוף, תשובה מס' 1 שווה לך? אני רק שואל אם תשובה מס' 1 שווה את כל הסבל הזה? אתם יודעים שהוא סובל, אתם רואים שהוא סובל, אתם נוכחים שהוא סובל, יודעים ממה הוא סובל והדבר היחיד שאתם אומרים לו זה לא תישן, נביא לך ארוחה חמה, הנה הגיע רופא, בוא נקרא פה לפרמדיק, אלא האם תמשיך להחזיק בתשובה מס' 1 נכון? זה הטיפול, זה המענה, תשובתך??
ליאור שפיץ · ראשית
לפי דעתי אני לא בחדר באירוע הזה שאתה מציג פה, על הפו אני לא אמרתי, לגבי יתר הדברים אני מזכיר שאני חוקר מרשות ניירות ערך במתקן שאינו שלי, חוקר עם אנשי יאל"כ. האירוע של השלפוחיות על גוף של בן אדם צריך לקבל טיפול ואני הייתי תחת הרושם שהוא קיבל טיפול, יכול להיות שהוא לא קיבל טיפול בזמן המהיר ביותר שהיה אפשר אבל אני התרשמתי שהוא קיבל טיפול ואת הרצינות.
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה, הלאה, ב - 20 לפברואר אתה נמצא בחדר ת/1915 הוא אומר אתה רוצה לראות סרט אימה? דהיינו זה באמת הולך ומתנפח כל השלפוחיות האלה, הוא אומר אני מתחנן פה לראות איזה איש רפואה כלשהו, גם פרמדיק, נחזור לזה כשתגיע לשב"ס ויטפלו בך. הוא אומר אני רוצה אבל לבקש ולא להפסיק כי אני סובל מגירודים פשוט מחריד, אתם רואים אותו, הוא אצלכם, הוא בידיים שלכם, למה לא לטפל בו?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מפנה לשורה 23 שיניב פלג אומר לו אתה תקבל טיפול
יהודית תירוש · ראשית
בהמשך, למה לא שם, למה לא אצלכם?
עודד שחם · ראשית
הוא שואל למה לא באותה נקודת זמן?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני עונה עוד פעם, צריך להבין את זווית ההסתכלות שלי אני כחוקר שלו כן נמצא שם יחד עם זאת המתקן לא שלי ולכן כשהחוקר של המקום שלדעתי פה הוא כבר שוחח עם איש רפואה אני מתרשם שהעניין בטיפול אז זה נכון שהאירוע,
עודד שחם · ראשית
העניין הוא בטיפול הוא צופה פני עתיד אבל האיש סובל כרגע אז להגיד לאדם שסובל כרגע שהעניין הוא בטיפול,
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אחדד, כשאתה אומר בעתיד, אני מבחינתי העתיד הוא לא עוד יומיים ולא עוד 24 שעות.
עודד שחם · ראשית
העתיד הוא עוד ארבע שעות או חמש שעות והוא כרגע מצא בחדר חקירות, אתם לא מזהים פה איזשהו קושי? אדוני באמת חושב שזה, זה נראה לאדוני בסדר?
ליאור שפיץ · ראשית
אז באותה נקודה שאני הייתי בחדר, בנקודה הזאת כנראה שלא, התשובה היא כנראה שלא זיהיתי את הקושיה זה.
משה בר-עם · ראשית
אבל אדוני לא מניח שתשובותיו יהיו מאוד מושפעות ממצבו הרפואי כפי שאדוני מתרשם, אדוני לא רופא אבל שומע את התלונות, בכל זאת מצפים שהוא ישתף פעולה בחקירה אז זה לא עשוי לפגום, לזהם את תשובותיו?
ליאור שפיץ · ראשית
אז כך, אני נכחתי בחדר כמעט לאורך כל הימים, מה שמראים פה ומציגים פה שזה דברים נכונים אבל מה שמראים ומציגים פה הוא לקחת מספר אירועים וכן אני קורא לזה אירועים,
משה בר-עם · ראשית
בנקודת הזמן הזאת כשהוא בחקירה, עד כמה החקירה היא אפקטיבית? איזה תועלת תצמח מהחקירה בסיטואציה כזו?
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר, אני רואה פה איזה חלק אני לא יודע מה קרה פה באמת עשרים שניות אחרי זה, אני באמת לא יודע מה קרה פה
יהודית תירוש · ראשית
אני אראה לך מה קרה
יהודית תירוש · ראשית
סליחה אבל רגע לפני כן, כשבית משפט שואל לבית משפט אין בפניו כרגע את כל התמונה אז בתחילת החקירה הם אומרים לנחקר שהם פנו לחובש והם מחכים שחובש יהיה מוכן לראות אותם, זה לא רק שהם צופים פני עתיד אלא כבר בתחילת החקירה הם אומרים,
יהודית תירוש · ראשית
אבל החובש לא הגיע, את לא זוכרת?
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אבל העד לא יודע את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אני חושבת שהשאלה הייתה מה ההשלכות של המצב שלו ועל התשובות שלו באותה עת. זו הייתה השאלה, כן חובש, לא חובש, כשאדם נחקר וסובל מה הערך של החקירה שלו?
יהודית תירוש · ראשית
גברתי צודקת לגבי השאלה הזאת, אני רציתי להפנות את בית המשפט שכן ניסו לקבל חובש ועוד לא הצליחו, רק שמתי את התמונה במלואה.
עודד שחם · ראשית
השאלה מה עושים בינתיים.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור, אני רק שמתי את כל התמונה
משה בר-עם · ראשית
כשהחקירה ממשיכה איזה ערך יש לתשובות בסיטואציה כזאת? זו הייתה בעצם השאלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה הערך של החקירה במצב כזה?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אענה, אני לא התרשמתי שהיינו במצב שבו לחקירה אין ערך, לא נעשה פה דבר מכוון שבן אדם יסבול ונמשיך בחקירה.
משה בר-עם · ראשית
אבל אני לא שם, אני מדבר על,
ליאור שפיץ · ראשית
אני מבין, כשמראים את זה באופן כזה וכמו שאמרתי אני לא יודע מה קרה עשרים שניות אחרי זה, אני כן זוכר שאני הייתי בחדר, ללא ספק לא היה נוח, ללא ספק היו שלפוחיות אני לא יודע אם התיאור פה, התיאור
משה בר-עם · ראשית
תראה, הוא אומר אני מתחנן פה, המילה מתחנן יש לה גם משמעות, מתחנן, אדוני אומר נחזור לזה כשתגיע לשב"ס אז אדוני לא חושב שזו נקודת זמן שבה צריך לעשות משהו מעבר?
ליאור שפיץ · ראשית
כשמראים את זה ככה, כשאני רואה את זה ככה אז פה היה צריך אולי לעצור, כן. כן, לא אולי לעצור, פה היה צריך לעצור לטיפול, כן.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה אבל להתקדם ולהראות לך. קודם כל בבית המשפט כאן הוא תיאר בפרוטוקול מ - 1 בדצמבר 2021 עמוד 117 גירודים נוראיים, חלק מהזמן אני אפילו יותר מגרד, זה מרחיב את השלפוחיות, זה לא הגזמה שמאות שלפוחיות ופצעים בערך מפה ולמטה, הראה על גופו מהצוואר ומטה, זה התיאור שלו, האם אדוני יודע שיש חוות דעת של רופא בשם ד"ר מזין ב - 25 בפברואר שמונה ימים אל תוך החקירה, אני אשתמש בביטוי חריף משהו, לא רוצה להגיד מזדעזע כי היום הכל כבר מחוויר אבל שמתייחס בחומרה רבה להזנחה הרפואה של ניר חפץ, הוא אומר את זה גם לחוקר שאתה אומר שטיפל. רופא שב"ס ד"ר מזין, מתרה, המצב הרפואי שלו לא טוב, אתם מזניחים אותו. איך אתה מספר לנו סיפורים שזה היה בטיפול והמשטרה טיפלה ושמעה, רופא שב"ס כמו המדובב דרך אגב, אנשים מתוך המערכת,
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא מכיר את מה שאתה מתאר
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא מכיר, אתה לא מכיר בסדר אבל אלה הנתונים בסוף, בסוף יש מציאות עכשיו תראה בפרוטוקול ב - 21 אתה בחדר, אני מקריא לך מ - נ/1920 אני מבקש, כמו כן אני מבקש לציין מאחר ויש פה התייחסות של החוקר משפת הגוף שלי שאני סובל באופן קשה מאוד מגירודים בכל הגוף. אומר לו החוקר - תודה. יש לו שלפוחיות אדומות, בטח בגפיים, בבית החזה, לאחר שסורבתי במהלך כל היום לראות רופא פה היה גם אתמול וראיתי רופא לאחר חצות בבית מעצר אני שב ושוב מבקש לראות רופא. תשובה - תודה שיהיה לך בתיאבון, תאכל שיהיה לך בתיאבון. הוא אומר תודה. הוא אומר אני מבקש להוסיף עוד משהו, אתמול כשהתבקשתי, כנראה כשביקשתי לראות רופא התחננתי לראות רופא נאמר על ידי החוקר, ציטוט - "אתה לא תמות מזה... בשקמה בלילה, עד סיום חקירתי אתמול ביקשתי לראות רופא מעל עשר פעמים."
ליאור שפיץ · ראשית
תקרא את השורה הבאה אחרי זה
יהודית תירוש · ראשית
כן, זה אצלנו בחקירה השנייה, רק שלא בחקירה השנייה, קראתי את השורה, מה אני למד ממנה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא מכיר את זה, אני לא מכיר את האירוע הזה בזמן אמת
יהודית תירוש · ראשית
אבל אתה שם
ליאור שפיץ · ראשית
בזמן אמת אני לא מכיר את האירוע הזה, אני אפילו אומר את זה
יהודית תירוש · ראשית
תראה, אתה חוקר רשות ניירות ערך, אתה נמצא שם יום אחרי יום בחקירות, זה לא אפיזודה חד פעמית, והוא מתלונן על זה באופן שיטתי, אמרתי לך שבתוך המעצר הרופא מזדעזע ממצבו הרופא כמו שהמדובב מזדעזע ממצבו הקוגניטיבי והפיזיולוגי, והוא מתחנן לראות רופא, היית באותו רגע בחדר,... מופעים והיית וזה חוזר. שאלה ראשונה, איך העזת, נעשה את זה יותר מתון, כשאתה אומר שאתה חושב שטופל על ידי החוקרים, אמרת את זה גם בריענון שלך על ידי חוקרי המשטרה אני אומר לך לא מיני ולא מקצתי, תשובתך?
ליאור שפיץ · ראשית
כשרואים שבזמן אמת, אפילו בזמן אמת אני אומר לו רגע, על מה אתה מדבר? אתה מתכוון לחקירה הזו או לחקירה השנייה, בזמן אמת אני אומר לו, זה מה שאני מבין בזמן אמת
יהודית תירוש · ראשית
נו, אז אתה לא מבין מה הוא אומר פה תגיד לי?
ליאור שפיץ · ראשית
שמה שהוא מספר לי ואומר לי לא מסתדר עם מה שאני מכיר ורואה, זה מה שאני רואה
יהודית תירוש · ראשית
אה, מה שמסתדר ורואה, אז בוא אני אראה לך מה מסתדר ורואה, הוא אומר פה בבית המשפט כאן, הוא עד מדינה כן? בוא נזכור שלא נשכח לרגע, ב-1 בדצמבר 2021 שהחוקרים הריצו בדיחות עליו כל הזמן, צחקתם עליו כל הזמן, הסתלבטו עלי ועל הסבל שלי.
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, על מה אתה,
יהודית תירוש · ראשית
בבית המשפט חפץ העיד כאן שהריצו עליו בדיחות ושהסתלבטו עליו ועל הסבל שלו ובשורה 22 הוא אומר שתקשרו לי את זה שהם צוחקים ומלגלגים ומתבדחים על חשבון המצב שלי, זה לא רק שהוא אצלכם, זה לא רק שרואים והוא מתלונן ואתם מונעים, הוא מתאר כאן שאתם כלשונו הסתלבטתם עליו, התבדחתם על המצב שלו, כמה נוח. כן, תשובתך?
ליאור שפיץ · ראשית
מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
למה? למה לא לתת טיפול, למה ללגלג, למה להתבדח?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא לגלגתי, אני קורא פה שניר מדבר ברבים אבל אני גם לא ראיתי שלגלגתי בתמלילים, גם לא
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, אני גם מתנגדת לאופן הצגת השאלה, לא לתת טיפול, חברי כל הזמן חוזר ואומר לו, אני גם כותבת לעצמי את זה, הוא חוזר ומבקש לראות רופא, מבקש וזה טופל על ידי החוקרים אתה אומר ולא מיני ולא מקצתי, ב - 20 לחודש בערב והם יודעים על זה, הם גם אומרים לו בחקירה אתה תראה רופא בשב"ס וב - 20 בערב הוא רואה רופא בשב"ס והרופא בשב"ס נותן לו משחה מטופלת וב - 21 למחרת הם מדברים איתו על זה והוא אומר להם שהוא נתן משחה, שנתנו לו משחק ולכן האמירה שאתה אומר שאתה חושב שזה מטופל אבל לא מיני ולא מקצתי והוא לא קיבל שום טיפול היא פשוט אמירה לא נכונה, זה מה שידוע העד. אני לא אומרת שב - 25 אחר כך בא רופא ואומר שזה החמיר אבל העובדה שהאדם קיבל טיפול וקיבל טיפול של רופא וקיבל משחה בשב"ס והם יודעים את זה, הם אמרו לו שזה יקרה, הם מדברים איתו על זה למחרת בבוקר, כל הדבר הזה נעלם מחקירת חברי לגמרי אז אפשר להגיד שאחרי זה זה החמיר ולא טיפלתם, אפשר להגיד הרבה דברים אבל לא להגיד שלא היה בכלל טיפול בדבר הזה כשהעד אין לו עכשיו למול עיניו את כל החקירות שלו והוא לא זוכר, הוא כן זכר להגיד משהו שהוא זוכר שזה מטופל וחברי רק אומר לו לא מיני ולא מקצתי, לא טיפלתם, רק עשיתם לו פו.
יהודית תירוש · ראשית
הנאום הנמלט הזה בכל הכבוד אני קודם כל הקראתי לעד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה לא נאום זה התנגדות.
יהודית תירוש · ראשית
התנגדות, לא יודע בדיוק למה אבל שיהיה. הקראתי לעד מהמובאה של חפץ שאומר שהוא סורב כל היום לראות רופא וראיתי רופא לאחר חצות בבית מעצר, אני שוב מבקש לראות רופא, הקראתי לו את המובאה הזו מחפץ. 2. וזה לב העניין, אני קשה לי עם התשובות הכל כך, האמירות האלה כל כך טכניות. האיש נמצא יום אחר יום מתלונן, יום אחר יום הוא סובל, יום אחר יום רואים את זה אז הוא ראה רופא ונתן לו משחה, לא הסתייע, לא סייע, הוא המשיך להיות בחדר החקירות, הוא ממשיך להיות אצלם, הוא מתלונן, הוא אומר שזה הגיע למצב של טירוף מאות שלפוחיות, לא ברגע, ואז לכן זה תשובה מאוד טכנית אבל ראית, ראית, לא עזר, לא הסתייע וזה יום אחר יום והוא נמצא אצלם אז להגיד זהו, יצאנו ידי חובתנו? אפילו בצד המשפטי, לא בצד הלגאלי, בצד האנושי משהו בתשובה הזאת, זה פשוט לא נתפס אבל בוא נתקדם. אמרת אם לגלגתם או לא, מכיוון שאתה היית שם אני אראה לך, זה ב - 20 לפברואר אומר לו החוקר תראה אני עולה במעלית, הדבר הזה, העקיצה, אתה הדבקת אותי, אני קורע אותך על תקיפת שוטרים על הדבר הזה, כלומר מלגלגים על הדבר הזה והנה הוא מראה לך את העקיצה, מה אתה חושב שזה מדבק? הוא שואל. אני לא יודע, ואז יניב מתחיל... אחי ואדוני נמצא שם, אמרתי לך שיש לך מופע, רציתי לחסוך אותך, הכחשת, אני אראה לך, אז שניר ניר חפץ: זה מופע אחד, כשניר חפץ אומר החוקרים לגלגו על הסבל שלי, הוא מתאר נכוחה את הדברים נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חוזר שוב, אני לא לגלגתי ואין פה לגלוג
יהודית תירוש · ראשית
מדוע?
ליאור שפיץ · ראשית
אין לי מה להוסיף, העקיצות יעברו, תקיפת שוטר, בוא נעבור, בסדר גמור עכשיו, אגב, דיברנו על הפירמידה אנחנו עכשיו בקומה השנייה של הפירמידה, זה ביטחון בקיום הפיזי, כולל ביטחון בריאותי. האם אתה יודע שחפץ דיווח לכם שיש לכם, הוא חושש לחייו במתקני שב"ס כי שמו אותו בכלוב של קופים עם עצירים מסוימים ושהוא הועבר ליד תאים מסוימים קראו לעברו כל מיני קריאות.
ליאור שפיץ · ראשית
היה משהו שהוא תיאר תיאור של קריאות לכיוון התא שלו, היה משהו כזה, כן
יהודית תירוש · ראשית
ושהוא חשש שהוא לא יגמור את זה בחיים?
ליאור שפיץ · ראשית
היה תיאור, אני לא זוכר את המשפט הזה, היה איזשהו
יהודית תירוש · ראשית
הוא מדווח על תנאים לא פשוטים, הוא גם דובר של משפחת נתניהו הוא אומר תשמע זה המצב, אני דמות מזוהה, אני חש חשש לחיי, הוא אומר שמו אותי בכלוב, כאן בבית המשפט, הכניסו עצירים דוברי ערבית, התחילו לצעוק, חשבתי שאני לא אגמור את זה בחיים. מישהו מתקשר לגורם ואומר תשמע תקפידו?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע לענות על השאלה הזאת
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא יודע לענות, טוב, הלאה. עכשיו,
ליאור שפיץ · ראשית
רק אחדד, איני ידוע כי איני קשור למתקן ואיני קשור לשב"ס
יהודית תירוש · ראשית
ברור, זה לא קשור לזה וזה לא קשור לזה,
ליאור שפיץ · ראשית
במקרה הזה לא קשור
יהודית תירוש · ראשית
רק נחקר, רק עד מדינה והכל יהיה בסדר
משה בר-עם · ראשית
מר בן צור איפה אנחנו עומדים?
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עומדים, אני כבר אומר לכבודם, אני מניח שאני צריך עוד כשעה וחצי אולי קצת פחות, אז אפשר לצאת עכשיו להפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נעשה הפסקה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, בסדר גמור, תודה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
יהודית תירוש · ראשית
נעבור להיבט נוסף, המשפחה ומקורבת, יש קטע מסוים לגבי המקורבת שאני אעשה את זה בדלתיים סגורות אבל נתחיל עם הדברים שאין בהם שום מניעה. אני רוצה להראות לך חקירה שלך מ - 19 בפברואר שזה נ/1912 בעמוד 11 אתה אומר לו שבסוף זה החיים שלך, לחפץ,, החיים שלך זה לא... אתה נמצא, אתה יודע שאנשים מסובבים אותך, אנשים שאכפת לך מהם, למנוע את ההידרדרות הזו שאנחנו לא עוצרים, בוא נגיד שאנחנו לא עוצרים פה, אני לא יודע אם שמעת, אני ישבתי אתמול בכל הדיונים זה דיוני המעצר אני מניח נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון, נכון
יהודית תירוש · ראשית
השופטת אמרה חד משמעית שזה לא ביום חמישי, זהו זה, זה נגמר, כלומר שיש אפשרות להארכת מעצר נכון? זה המשמעות של מה שאתה אומר לו? היא אמרה גם חד משמעית זה לא שביום חמישי זהו, זה נגמר, כלומר פה יש אפשרות להארכת מעצר.
ליאור שפיץ · ראשית
כנראה, כנראה שמה שאתה אומר זה נכון
יהודית תירוש · ראשית
זו רק ההתחלה, אתה יכול לחשוב מה עוד אפשר לעשות. אוקי עכשיו, אתה מאזכר מה עוד אפשר לעשות תוך אזכור של הסביבה שלו, שהוא לא לבד, יש אנשים שאכפת להם ממך, התכוונת למשפחה פה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן. כן
יהודית תירוש · ראשית
תגיד לי רגע, לחפץ יש עורך דין נכון? הוא מיוצג, היה עורך דין כלומר
ליאור שפיץ · ראשית
כן, לחפץ יש עורך דין, הוא מיוצג
יהודית תירוש · ראשית
עו"ד ירון קוסטביץ', אני בטוח שהוא שוקל מבחינתו בצורה המיטבית את האינטרסים של ניר חפץ: , אך ורק את האינטרסים של חפץ נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מסכים
יהודית תירוש · ראשית
מסכים, אוקי. ולך יש, אתה לא מופקד על, ראינו כבר, נקרא לזה על שלומו או טובתו של חפץ נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני החוקר שלו
יהודית תירוש · ראשית
אתה החוקר שלו, אוקי. כשאתה אומר שזה ימנע את ההידרדרות, זאת אומרת יש משפחה, צריך למנוע את ההידרדרות ויש אפשרות גם להארכת מעצר, אתה מכוון לאופציה של עד מדינה?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
לא, בסדר, תשובה. הלאה, למה המשפחה שלו קשורה לזה? כלומר שיש אנשים שאכפת להם, למה אתה בכלל מכניס את המוטיב המשפחתי לתוך העניין? את העניין המשפחתי?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, כן, אני אמרתי את זה בהתחלה ואני גם ממש מסביר את זה בתוך התמלול, כשאני מתייחס למשפחה אני ממש אומר את זה ומסביר את זה, אני מפנה את זה ממש לאישה ואומר שבסופו של דבר מה חפץ אומר בחקירות? חפץ אינו מוסר גרסה, הוא אינו מוסר גרסה גם פה רואים למטה שאני אומר בסוף זה החיים שלך, אנחנו יושבים פה ושואלים אותך שאלות כלליות, הוא אינו מוסר גרסה על שאלות כלליות, מיהו יינון מגל? שאלות מסוג זה, ובנוסף הוא אומר שהוא יוכיח את חפותו. אני יודע שהוא נמצא במצב ראייתי רעוע מאוד זה אנדרסטייטמנט, הוא נמצא במצב ראייתי לא טוב, עניין השיבוש באותו רגע, באותו זמן. אני אמרתי לו אם אתה יודע שאתה חף מפשע ואני שואל אותך שאלות ואתה לא עונה לי, אינך מוסר גרסה בבוא היום הרי אשתך תשאל אותך למה לא מסרת גרסה? אני אומר את זה הכי על השולחן, למה לא מסרת גרסה ולא אמרת את מה שהיה לך להגיד אם היה לך משהו להגיד, זה מה שאמרתי, המטרה היא ללא ספק לשים עליו את הצד הזה, לשים עליו את,
יהודית תירוש · ראשית
זאת אומרת מה שאתה אומר פה, אתה לא עורך דין שלו, יש לו עורך דין, אתה מעין יועץ זוגי כלומר בדיאלוג העתידי בינו לבין אשתו אתה רוצה לחסוך לו את המבוכה הזו שקוראים לה גרסה מאשתו, אתה רוצה לעזור לחפץ, זו תשובתך?
ליאור שפיץ · ראשית
לא. זה מה שאתה אומר. אני מנסה לקבל מחפץ גרסה ולכן אני,
משה בר-עם · ראשית
מה קשור אשתך?
ליאור שפיץ · ראשית
אני בהחלט מנצל את השיח העתידי ומשקף לו מה הולך להיות השיח העתידי עם אשתו
משה בר-עם · ראשית
אבל אדוני יודע? מה זאת אומרת משקף?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אני לא יודע, איני יודע
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אז בוא נתקדם, אני אומר לך שהתשובה הזו לטעמי היא בכלל אין אפשרות לאחוז בה כי זה כמו לאחוז מים, אתה אומר לו שיהיה לו עניין עם המשפחה שלו ותיכף נראה איך העניין מתפתח, זה לא התחיל ונגמר פה וזה כשאשתו תשאל אותו מר חפץ איך לא מסרת להם גרסה? תשובה, אוקי, יעשו איתה מה שיעשו איתה. עכשיו תראה, אנחנו ביום השלישי לחקירה 20 בפברואר 2018 ת/1915 מעמוד 10 אתה אומר לו כך, בנאום, אגב, זה לא נאום שאילתרת אותו תוך כדי תנועה נכון? אתה באת מוכן?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, זה נאום שאילתרתי אותו תוך כדי תנועה
יהודית תירוש · ראשית
אז אתה חתיכת מאלתר, סליחה שאני אומר את זה כי המופעים האלה חוזרים אצלך פעם אחר פעם, אתה אמרת לי שבדרך כלל אתה מובנה, אתה מגיע, זאת אומרת את זה אילתרת אז בוא נראה את האילתור בסדר? לא סביר בעיני כי אתה כל הזמן מאלתר רק לפי זה, אתה אומר יש לך אופציות בחיים שאתה יכול לבחור, לפעמים עושים דברים שהם קצת לא נעימים, אתה צריך לעשות בחירות שלפעמים יכולות לפגוע באחרים, שוב שתדע ותשקול את כל האופציות שיש לך ובמערכת השיקולים תיקח כמו שהוא, שהוא אמר לך את זה קודם את המשפחה, את החברים, את האנשים שחשובים לך בשבילך, הכי אנוכי שיכול להיות בשבילך אני אומר. אני אומר לך, מדברים על שפת הראיות, יש לנו פה תבדוק אותי וואטסאפים ו - SMS זה כבר ראינו את דברי הרהב האלה ויש עוד מוצא, יש עוד אופציות שאתה יכול לשקול, לחשוב עליהם בכובד ראש בכל שאלה ששואלים אותך ובכל תשובה שאתה עונה, תחשוב על זה. רואה? עכשיו בוא נפרק את מה שאתה אומר, אתה אומר שיש לו אופציות, מה אופציות?
ליאור שפיץ · ראשית
ללא ספק שאחת מהאופציות שעומדת בפני נחקר היא להיות עד מדינה, זה ללא ספק, אם לשם אתה מכוון.
יהודית תירוש · ראשית
רק לשם אני מכוון
ליאור שפיץ · ראשית
אני חד משמעית לא דחפתי אותו לשם ולא רמזתי לו על זה, מה שכן אני חוזר ואומר הוא לא מסר גרסה
יהודית תירוש · ראשית
כן, את זה אני הבנתי
ליאור שפיץ · ראשית
אני רציתי ממנו גרסה בין אם תהיה נכונה, לא נכונה, לא מסר גרסה
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, אתה אומר שיש עוד מוצא לדבר הזה, מה המוצא שיוציא אותו מהברוך? הרי אתה אומר למסור גרסה נכון? זה מה שאתה אומר, זה המוצא?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
זה המוצא? למסור גרסה? כן?
ליאור שפיץ · ראשית
זה אחד מהמוצאים, כן, למסור את הגרסה
יהודית תירוש · ראשית
טוב. איזה עוד מוצאים יש במסגרת האופציות והמוצאים?
ליאור שפיץ · ראשית
כל אחת מהאופציות, הוא לא מסר גרסה
יהודית תירוש · ראשית
שאלתי איזה עוד אופציות ואיזה עוד מוצאים יש?
ליאור שפיץ · ראשית
אני עונה, הוא יכול לבחור לעצמו מבין הספקטרום, הלא מה חפץ עשה? חפץ הפנה לתשובה מס' 1 שמאחורי תשובה מס' 1 זה חשוב להבין את זה, מאחורי תשובה מס ', 1 אין באמת מהות. גם כאשר הוא נשאל שאלות אינפורמטיביות באשר לאנשים היכן הם עובדים ומה תפקידם, נתתי דוגמא, יינון מגל, הוא לא מסר גרסה
יהודית תירוש · ראשית
כן, הוא החליט שהוא אומר בעצת עורך דינו הוא שומר על זכות השתיקה, זכות סטטוטורית שישנה, זו הבחירה שלו, עורך הדין שלו,
ליאור שפיץ · ראשית
זכותו
יהודית תירוש · ראשית
זכותו, זכות חוקית. יש שיאמרו חוקתית ואז אני שואל אותך פשוט כשהוא אומר תשובה מס' 1 יש לי עורך דין, הוא מופקד על האינטרס שלו, מה אדוני מציע לו אופציות ומוצא פה?
ליאור שפיץ · ראשית
למזלי כל החקירה מתומללת, אני מסביר את עצמי ואני נותן לו גם אופציה, אני ממש נותן לו אופציות כשאני מקריא לו שם אני נותן לו אופציות, כשאני מקריא לו את השם יאיר אני מקריא לו את האופציות איזה יאיר זה יכול להיות? כל דבר שאני אומר אני נותן לו אפילו גרסאות משלי, גרסאות מזכות, אני מציע לו לתת כל גרסה שהוא רוצה בין אם מזכה ובין אם מפלילה, אני מעוניין לשמוע כל גרסה שהיא.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נמשיך, נראה עד מתי תאחז בתשובתך ועד כמה תהא לטעמי תלושה מהמציאות 20 בפברואר עמוד 17 כי שוב אתה חוזר למשפחה, ואגב, האקדח שמופיע במערכה הראשונה יורד במערכה השלישית נבין רגע מה קרה פה, זה לא סתם גייסת את המשפחה שלו לטובת העניין כי בניתם פה מגדל, אתה אומר לו תחשוב על המשפחה שלך ותתכונן לרגעים האלה שישאלו אותך את השאלות האלה למה לא סיפרת, מה תגיד, באמת היו דברים? מה תגיד מה להסתיר? אני מקצר קצת - וההשלכות שיהיו אחרי זה שישפיעו עליהם, ישפיעו עליהם חד משמעית, ישפיעו עליהם ויש אופציות זה לא שאין אופציות, אתה לא חייב לבחור בדרך הזאת, אתה לא חייב ותראה אני לא צועק עליך ולא כלום. מה המשפחה עושה כאן? מה ההשלכות שיהיו למשפחה שלו?
ליאור שפיץ · ראשית
אני ממש מסביר את עצמי, אני ממש מסביר את עצמי, אני מסביר את עצמי במלל, אני אומר ישאלו אותך, אני לא מבינה למה לא אמרת? אני לא מבינה למה לא סיפרת? לא הבנתי למה אתה לא עונה?
יהודית תירוש · ראשית
איזה השלכות יהיו על המשפחה שלו מזה? מה הקשר?
ליאור שפיץ · ראשית
ניר חפץ עלול היה גם להיכנס לכלא על עבירות שהוא ביצע ואני משקף לו את המצב הזה ואני רוצה להוסיף עוד משהו, לא אחת נחקרים מספרים את האמת גם ללא שהם עדי מדינה,
יהודית תירוש · ראשית
כן, גם עדים מספרים לא אחת את האמת
יהודית תירוש · ראשית
תן לו להשיב
יהודית תירוש · ראשית
עדים בבית משפט, זה קורה גם פה לפעמים
יהודית תירוש · ראשית
אבל תן לו להשיב
יהודית תירוש · ראשית
לא, רק ציינתי מהרהורי ליבי
ליאור שפיץ · ראשית
לא אחת מבחירותיהם הם קרה לי באופן אישי, זה לא פעם אחת ולא פעמיים שבא חשוד ומספר את גרסתו המפלילה על עצמו, על אחרים מבלי שהוא עד מדינה, זה לפי דעתי קרה אפילו גם בתיק הזה.
יהודית תירוש · ראשית
כן, אנחנו עדיין מחפשים את זה. עכשיו תראה, בוא נתקדם הלאה, ב - ת/1915 אתה אומר לו כך - תראה העניין הזה של ראה תשובתי, ראה תשובתי אנשים בסוף בסוף האסימונים נופלים במקום הנכון ולוקחים את ההחלטות הנכונות בשבילם ובשביל המשפחה שלהם ואני רק רוצה שיהיה לך ברור שככל שעובר הזמן חלון ההזדמנויות נסגר, לא אומר שרק עכשיו או בעוד חצי שעה אבל חד משמעית הוא נסגר לאט לאט. הדברים שאתה רוצה להגיד בעוד חודשיים לא שווים, עדות כבושה, לא כבושה, חלון ההזדמנויות הוא עכשיו, צריך לדעת לנצל אותו. בוא נדבר רגע על חלון ההזדמנויות כשאתה אומר שחלון ההזדמנויות נסגר אם הוא יחליט למסור גרסה, כבושה זה אם הוא לא מסר גרסה בכלל במשטרה ואז יגישו נגדו כתב אישום ואז הוא יגיע לבית המשפט ואז יכולים להגיד לו עדות כבושה, למה חלון ההזדמנויות נסגר?
משה בר-עם · ראשית
איזה הזדמנות יש לו?
ליאור שפיץ · ראשית
זה ברור מהדברים, אני אומר אותם, אני ממש מסביר את זה. חלון ההזדמנויות הוא עצם החקירה עצמה, עצם החקירה עצמה היא גם הבמה שלו על אחת כמה וכמה כשהוא אומר שהוא זכאי, שהוא יוכיח את חפותו, זה הזמן להגיד את זה ואני ממש אומר לו, חלון הזדמנויות נסגר לא בעוד חצי שעה,
יהודית תירוש · ראשית
למה הוא נסגר?
יהודית תירוש · ראשית
תן לו להשיב
יהודית תירוש · ראשית
סליחה
ליאור שפיץ · ראשית
שאלת, כי החקירות פשוט מסתיימות, כי החקירות ייגמרו ואני ממש אומר לו מה שהוא יגיד מאוחר יותר, אני לא מפנה אותו לעד מדינה, מה שאני אומר לו זה שכשהוא כן ייתן את הגרסה שלו לאחר מכן אז זו תהיה עדות כבושה.
יהודית תירוש · ראשית
תודה. אני אראה לך כך, ת/1915 אתה נמצא בחקירה אומר חכמון תסתכל, חכמון שאמר שחפץ שהוא
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה, תאריך?
יהודית תירוש · ראשית
20 בפברואר. תסתכל אחורה מה יהיה, מה תגיד, בשביל מה, בשביל מי, מה יצא לי מזה? מה המשפחה שלי צריכה לסבול בשביל זה? תחשוב עליהם, תחשוב רק עליהם, הבן שלו מוסיף מר פלג מתגייס בעוד שלושה שבועות, מאחלים לו שהוא יהיה בלשכת הגיוס והוא אומר אני מקווה שהוא כן יהיה בלשכת הגיוס. הלאה - אומר חכמון הבן שלי התגייס, יש שיאים בחיים, תרגיש הכל חלול, הכל חלול, לא שווה כלום עם רגעי השיאים שבחיים, בחיים יש ככה, בציר הזמן ככה טק, טק, טק, אין, אתה לא שם בגלל אפשרות אחרת שהייתה לך ולא השתמשת בה, זה ירדוף אותך כל החיים. בוא נפרק את הדברים הללו בקצרה. אני רוצה רגע להבין דבר אחד, אם הוא ימסור גרסה עובדתית שאתה אומר אנחנו חושדים בו ויש לנו ראיות איך זה יחסוך את הסבל והכאב המשפחתיים? איך זה יחסוך את ה... הזו? הוא ימסור גרסה, אתה חושב שהיא גרסה מפלילה, איך זה יכול לחסוך את כל הכאב הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
הוא לא טען שהוא ימסור גרסה מפלילה, להיפך, הוא טען לחפותו
יהודית תירוש · ראשית
כן, אבל איך זה יכול לחסוך?
ליאור שפיץ · ראשית
ניר חפץ טען לחפותו לא מסר גרסה, זה היה נשמע לי סתירה מובנית ולא הגיונית, אמרתי אם אתה מוסר גרסה שאתה חף מפשע תמסור אותה וזה הזמן שלך.
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נתקדם, בבקשה. ככל שאתה מתבצר יותר אני חושב שכן ייטב. אחרי זה אתה יושב בחדר ופלג חוקר אותו ואני רוצה להקרין את זה.
ליאור שפיץ · ראשית
פלג אומר את זה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, אבל אתה שם. זה גבך?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יודע
יהודית תירוש · ראשית
אדם לא מזהה את גבו כנראה, אוקי. טוב
ליאור שפיץ · ראשית
לא היו הרבה אנשים עם חליפה, כן, זה אני, כן, כן אני הימני מציגים קטע מחקירה מוקלטת ומוסרטת באולם בית המשפט )(
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, אתה אמרת, אתה חשבת על השיחה עתידית בין ניר חפץ ואשתו והיא תגיד לו למה לא מסרת גרסה, פה אומר לו החוקר בנוכחותך שהולכת, לגבי התא המשפחתי שהולכת פה, שהוא נמצא בסכנה בעקבות פצצה שאמרתי לך שתגיע בזמן הקרוב מאוד ויש סכנה, גם חלק מהדברים הללו שהמשפחה שלו לא תדבר איתו, תנטוש אותו אז אני רוצה להבין, אני אומר לך, בוא אני אשים לך, תענה לי פשוט האיום על חפץ שהתא המשפחתי שלו התפרק והוא התפרק בסוף בעקבות מה שעשיתם שם, הוא איום, קודם כל זה איום נכון? תא משפחתי, נתחיל לפרק את זה קצת, התא המשפחתי שלך הולך להתפרק כי תגיע תיכף פצצה זה איום?
ליאור שפיץ · ראשית
אתה שואל אותי על מה שיניב פלג שאל?
יהודית תירוש · ראשית
כן, כן, אתה נמצא שם, אתה חלק מהחקירה, אתה חוקר ברשות ניירות ערך, מספיק עם ההברחות האלה, זה לא מכובד וגם אתה משתמש במונולוגים האלה, אתה לא איזה תייר,
ליאור שפיץ · ראשית
לא, איני משתמש בסגנון הזה
יהודית תירוש · ראשית
כן, אתה
ליאור שפיץ · ראשית
בכנות אני לא יודע לענות על זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
השאלה אם זה איום, זו הייתה השאלה? אם זה לא נשמע כמו איום? מה ההתלבטות?
ליאור שפיץ · ראשית
שאני מחפש את האיום הזה
יהודית תירוש · ראשית
אתה צריך לחפש אותו?
ליאור שפיץ · ראשית
זה ניסוח שאני לא הייתי משתמש בו, אני לא יודע למה יניב התכוון, הוא אומר הפצצה שאמרתי לך, הוא... למצלמה שהוא אמר מקודם זה פרשנות, זה פשוט פרשנות.
יהודית תירוש · ראשית
תגיד לי יש מצב שהילדים שלו לא ירצו להיות איתו בקשר וגם אשתו בגין אם הוא מסר גרסה או לא מסר גרסה? בגלל זה משפחה מנתקת את אב המשפחה מנותק ממשפחתו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור הוא מתבקש לפרש משהו שאמר מישהו אחר, אז הוא ענה לשאלה, כל אחד ייתן את הפרשנות שלו.
יהודית תירוש · ראשית
כל אחד ייתן את הפרשנות, בסדר
משה בר-עם · ראשית
לא ידעת מה זה? בכל אופן זה מינוח, זה טרמינולוגיה דרמטית לא? לא שאלת אותו? לא ביקשת גם לדעת בזמן מה, לא הטריד אותך הנימוקים האלה, הדרך הזאת?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אני חושב שרואים שם שאני מתעסק בהודעה
יהודית תירוש · ראשית
טוב, תתאר לך שנחקר אצלך ברשות היה משיב תשובות מהסוג הזה, לא, אני הייתי אבל אני הסתכלתי בהודעה, וזה, היית לוקח אותו, אתה לא צריך להשיב,
ליאור שפיץ · ראשית
אני אשיב בכל אופן
יהודית תירוש · ראשית
אני אפנה אותך למה שאתה אומר, בבקשה. אגב, אני רוצה להגיד לך משהו אם בסוף בית המשפט ימצא, הרי לא ייתכן שהריאיון היה כפי שהעיד חכמון... חפץ ולטעמנו מה שעולה מכאן שאכן היה ניסיון לגייס אותו כעד מדינה על רקע כל המכלול שראינו ושיש כאלה שבורחים מזה כמו מאש אומרים מה פתאום? לא היה ולא נברא, זה מעצים את זה. זה אפשר לחבק דברים אתה יודע וללכת איתם, לא נגדם אבל זה בתיק הבא. בוא נראה אותך. כך, אתה אומר לו, אתה, הוא לא צחק בשום דבר, אתה מרגע לרגע אתה חוזר על המנטרה בסוף מישהו קורא את זה ואני אומר לך המטרה שלי היא אחת להגיע לחקר האמת, זה הדקלום המקובל, אתה לא מעניין אותי, הבוסים שלך לא מעניינים אותי, זה שמתחתיך לא מעניין אותי, כלום, מעניין אותי חקר האמת בסדר? אני רוצה לשמוע מה היה והדבר הזה גם יכול להצטלב עם האינטרסים שלך, אני צריך שתהיה איתנו, אני צריך שאתה תגיד, שתספר, לא יודע איך, לא יודע מה, תעשה אתה את מערכת השיקולים שלך, הבחירה שלך באמת. איך האינטרסים שלכם יכולים להצטלב?
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שעניתי על זה גם מקודם, הסברתי את עצמי, חפץ אמר שהוא חף מפשע ולא מסר גרסה
יהודית תירוש · ראשית
זה האינטרס שלכם?
ליאור שפיץ · ראשית
שאלת שאלה ולכן אני אענה ומה שאתה מציג פה אני ממש אומר את זה שאני אומר לו אתה חוזר על זה מנטרה, מנטרה, מנטרה מנטרה הכוונה לאותו סעיף שהוא מחזיר לתשובה הקודמת ואז אני אומר לו בסוף מישהו, הכוונה מישהו ואני עומד בדיוק במקום הזה, מישהו קורא את זה ושם הוא יצטרך לתת את התשובות שלו למה הוא לא מסר גרסה.
יהודית תירוש · ראשית
אהה, בוא נתקדם. ת/1915 בעמוד 14 חקירה ביום השלישי מ - 20 לפברואר. חפץ אומר שהוא עייף, אתה אומר לו עזוב אותך עייף, אתה אומר לי עייף אז אולי, הוא אומר צנחה עלי, אתה אומר לו תאכל, מכינים קפה. חפץ אומר זה לא יכול להימשך ככה כל היום. עכשיו אתה אומר לו תראה מה אתה חושב זה ייגמר בוואטסאפים? זה אפילו לא התחיל בוואטסאפים אבל נשים את זה בצד, הביאו לך פה אנשים, אנשים הרבה תזכור מה אני אומר לך, אנשים רבים שישבו פה על אחד הכיסאות וידברו איתך, אתה מדבר איתי על וואטסאפ ולראשוניות הזו, להיות הראשון יש גם משמעות שתדע, הרבה משמעות. עכשיו בוא, אז אומר חפץ, גם יניב הסביר לי את זה אתמול, לא שמעתי הסבר כי יניב אמר לי. אז עכשיו קודם כל אתה לטעמי מנפנף את העייפות של חפץ אבל כרגע זה לא,
ליאור שפיץ · ראשית
אולי דילגת על חלק?
יהודית תירוש · ראשית
אתה יכול לקרוא מה שאתה רוצה
ליאור שפיץ · ראשית
זה החלק הכי חשוב. העדות הכבושה, אתה דילגת על העדות הכבושה
יהודית תירוש · ראשית
אה, הראשוניות, או, תשובה מצוינת, תקשיב טוב, אני אעשה את זה נורא פשוט, אין ראשוניות, קודם כל עדות כבושה זה לא קשור בכלל אם הוא ראשון או לא ראשון, ראשון או לא ראשון אני אראה לך אחרי זה, הטבות וכל הקלישאות שהיו בחדרי החקירות האלה ראשוניות עד שמסר גרסה, זאת אומרת שיש עדות כבושה זה שהוא שתק לאורך חקירותיו, זה לא משנה כרגע אם הוא מתחיל לדבר ביום, למסור גרסה ביום הראשון או ביום השלישי בסדר? כל עוד החקירה לא הסתיימה. כשאתה מדבר איתו על זה שיש משמעות לראשוניות, איזה משמעות יש לראשוניות אלא אם כן זה עד מדינה ואז אתה ראשון ואז אתה מקבל מחיר יותר טוב כי אתה עד המדינה הראשון.
ליאור שפיץ · ראשית
מה התאריך?
יהודית תירוש · ראשית
20 בפברואר
ליאור שפיץ · ראשית
20 בפברואר?
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
שני דברים יש לי להגיד על זה. ראשית אני שוב אומר, אני מאוד שמח שזה מתומלל ואני מאוד שמח שזה מגיע
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, כולנו שמחים, בוא נתקדם
ליאור שפיץ · ראשית
התשובה שלי היא ממש מגיעה בצמוד לאמירות שלי שכשאני אומר לו על הראשוניות אני מחבר את זה לעדות הכבושה, זה לא בנפרד וזה לא סתם מגיע יחדיו. הדבר השני שרציתי להגיד, אפרופו ראשוניות שאתה מקשר את זה לעד מדינה, בגלל זה שאלתי על ה - 20 אני לא זוכר להגיד, אני חושב שהוא לא יכול להיות הראשון ב - 20, אני לא זוכר מתי היה פילבר אבל אני חושב שהוא לא יכול להיות ב - 20. מתי היה פילבר?
יהודית תירוש · ראשית
היה מירוץ. היה מירוץ, שלושה זוהו כעדי מדינה, חכמון החוקר הראשי של חפץ, והיה תחרות שם וזה בדיוק המועד.
ליאור שפיץ · ראשית
בכל אופן הראשוניות גם כתוב פה שחור על גבי לבן וזה מה שנאמר לו בנוגע לעדות הכבושה שהוא יגיד את הגרסה שלו כעת, זו הראשוניות ולא במועד מאוחר יותר וגם הדבר השני שאמרתי אני לא סגור על התאריכים של פילבר, אני חושב שזה לא רלוונטי בכלל האמירה של עד מדינה עם הראשוניות כי הוא לא יכול להיות ראשון.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נראה איך חפץ הבין את זה. חפץ פה בבית המשפט, 6 בדצמבר 2021 הוא הבין את זה כמו שאנחנו מבינים, הוא גם עד מדינה תזכור, חפץ אדם, אתה אפיינת אותו כנחקר חכם, רציני, נכון? כך כתבת בריענון?
ליאור שפיץ · ראשית
רהוט
יהודית תירוש · ראשית
רהוט, מאה אחוז אז אתה מסכים עם עצמך עם האיפיון שלך אותו? הוא מבין עניין חפץ
ליאור שפיץ · ראשית
מבין עניין, כן
יהודית תירוש · ראשית
מבין עניין, יופי, אז בוא נראה מה הוא הבין. כאן בבית המשפט פרוטוקול 6 בדצמבר 2021 שאלה - אז אני מקריא לך על הראשוניות הזו להיות ראשון יש גם משמעות, שתדע, הרבה משמעות. הקראתי לו מדבריך. מה הוא משיב? אני מבין את זה, אני תיארתי לפני מספר דקות מירוץ, כרגע אני מבין את זה שאתה מקריא לי כמירוץ מי יהיה הראשון שיחתום על הסכם עד מדינה. הוא מבין את הדברים כהווייתם.
ליאור שפיץ · ראשית
סליחה איפה? עוד למטה לפי דעתי
יהודית תירוש · ראשית
זה עמוד 22 שורות 7-10. אני אראה לך מיד מה שהקראתי לך, הוא הבין את זה כמירוץ מי יהיה הראשון שיחתום על הסכם עד מדינה, שגה בהבנתו?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע מה היה הבסיס למירוץ שהוא מדבר עליו כי מירוץ מצביע על כך שהוא קיבל את זה מזוויות שונות,
יהודית תירוש · ראשית
מה?
ליאור שפיץ · ראשית
מירוץ אומר שהוא יחד עם אחרים,
יהודית תירוש · ראשית
כן, מי יהיה הראשון, הראשוניות יש לה משמעות
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע מאיפה הוא הבין
יהודית תירוש · ראשית
ממך
ליאור שפיץ · ראשית
לא על עצמו ולא על אחרים, אני מדגיש, עד מדינה זאת אופציה שפתוחה בפניו אני לא סותר את האופציה הזאת אבל לא קיבלתי הנחיה, אני רוצה להדגיש פה משהו, כן קיבלתי הנחיה בנוגע לניר חפץ, ההנחיה הזאת הגיעה מציפי גז מנהלת מחלקת חקירות, ההנחיה הייתה להבין האם הוא רשם הודעות בשם עצמו או האם מישהו הניא אותו, ומי? וזו הייתה המטרה, לא מעבר, לא פחות, לא שום דבר אחר.
יהודית תירוש · ראשית
אז חפץ לא מבין אותך, חכמון אומר אחרת גם פילבר אמר דברים כהווייתם אבל מה שהוא אומר אפרופו הראשוניות זה מירוץ מי יהיה הראשון שיחתום על הסכם עד מדינה, אתה אומר הבין בטעות. האיש המבין הזה, הבין בטעות, הפעם הוא טעה?
ליאור שפיץ · ראשית
כלל לא האמנתי ולא חשבתי שניר חפץ יחתום על עד מדינה, לא האמנתי בזה, פשוט לא האמנתי בזה.
יהודית תירוש · ראשית
לא האמנת, אוקי, אבל הצליח לכם, הרעבתם אותו, מנעתם טיפול רפואי, לא ישן, איימתם עליו, פוצצתם לו את התא המשפחתי חתם על הסכם עד מדינה. בוא נתקדם
ליאור שפיץ · ראשית
אני מתנגד לאמירה עם התא המשפחתי
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא צריך להתנגד, רק אמרתי לך מה קרה, זה עובדות אני מראה לך בעמוד 38, אתה אומר כך - ניר כל שנייה ושנייה עובדת נגדך במקרה הזה, יריב אמר לך בסוף, מה שנקרא הרכבת כבר תצא מהתחנה וכבר יהיה מאוחר מדי וזה כבר לא יהיה מעניין, לא יהיה מעניין? תיכף נבין מה זה, החיים שלך, אתה כורה לעצמך בור עמוק מרגע לרגע, אתה כמו חפיסת קלפים שזורקים באוויר, אתה בוחר להיות האחרון שנשאר על הרצפה, לא הזה למעלה, האחרון זה שקבור למטה אתה תישאר אחרון שיהיה ברור, אם צריך עוד דברים אם צריך להראות לך, להשמיע לך נשמיע, אתה תהיה למטה האחרון. אני אומר לך שקול את הדברים, תהפוך את עצמך ל... לא יודע אם הראשון אבל תרים את עצמך. עכשיו בוא נבין מה אתה מדבר פה, יש איזשהו גבול לדעתי שהשכל הישר יכול להסכים איתו. אתה אומר לו תראה, הרכבת יוצאת מהתחנה, והוא האחרון שנשאר על הרצפה, והוא יישאר קבור כמובן על הרצפה, הוא צריך להרים את עצמו, אני אומר לך עד מדינה, כן או לא?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
לא, אתה רוצה להסביר עוד פעם?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, ודאי. אני רואה שבשורה 4 לפני זה מדגיש, ניר חפץ ממשיך להגיד ראה תשובתי הראשונה, מתוך כלל הנחקרים ביום החקירה זה, בכלל בתיק הזה אני חושב שהוא היחידי שדה - פקטו שמר על זכות השתיקה הפנה לאיזושהי תשובה ראשונה, היחידי. הרכבת נוסעת החקירה מתנהלת כבר דיברתי על זה מקודם, הרכבת הזו תיסע וזה כבר יהיה פשוט מאוחר מדי, הוא לא יוכל לחזור חזרה ולהגיד שלושה חודשים מאוחר יותר מהמועד הזה אני רוצה להתקשר ולהגיע, אני רוצה למסור דברים, או שיתייחסו לזה בהתאם. אני מזכיר לך שהוא אומר שהוא חף מפשע.
יהודית תירוש · ראשית
ואו
ליאור שפיץ · ראשית
והוא יוכיח את זה
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, גם חפץ אומר פה בבית המשפט 6 בדצמבר 2021 שהיה ברור בכמה וכמה שיחות שלמעשה מועבר אליה מסר של מירוץ מי יחתום ראשון על עד מדינה, טעה בהבנה שלו, הוא אומר זה המסר שקיבלתי.
ליאור שפיץ · ראשית
אני מניח ששאלת אותו עם מי הוא דיבר, איזה שיחות היו לו
יהודית תירוש · ראשית
כן, גם אמירות שלך הקראנו לו, הוא אמר זה מה שאני יודע, העבירו לי מסר מי יחתום ראשון על הסכם עד המדינה, הוא אומר היו גם על הנושא הזה הדלפות בתקשורת והוא אומר שגם הנושא הזה אם הוא יהיה עד מדינה או לא, היה בתקשורת ושקוסטליץ עורך הדין שלו בדק איתי אם אני מנהל משא ומתן מאחורי גבו, אמרתי לו שבשום אופן לא. תראה כמה אותות אמת יש כאן,. 1הוא מבין. הוא פשוט מקריא את הדברים שלכם ואומר גם הדליפו את זה בתקשורת ועל דעת כך עורך הדין שלי בדק אם אני מנהל משא ומתן? כל העניין מתכוונן לעד מדינה, כן או לא?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
לא. ראה תשובה מס' 1 אתה אומר?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, לא, אני עונה על השאלה שלך
יהודית תירוש · ראשית
הלאה, אתה עובר עוד יום, אתם משנים במטאפורות אתם מאוד חזקים, אתה אומר לו, שוורץ, שהמצב הולך ומחמיר זה ת/1920 ואתה אומר לו נביא לך סולם לצאת מהבור שאתה נמצא בו, סולמות, חבלים זורקים לך רק תתפוס. סולם, צא מהבור, רק תתפוס, אני אומר לך עד מדינה, כן או לא? פשוט.
ליאור שפיץ · ראשית
אם פשוט אז לא, אם ארוך יותר
יהודית תירוש · ראשית
לא, תענה לי כן או לא, אני אומר לך מה שאתה אומר זו המשמעות
ליאור שפיץ · ראשית
כן, כן, אני יכול לענות. רגע לפני זה אתה גם רואה שנאמר פה התפתחות בעלילה, הוצג לו עניין, אם אני לא טועה אם מההקשר אני מבין את זה, הוצג פה עניין השיבוש והמחיקות, ניר ניר חפץ: בנקודה הזו מה שנאמר לו המצב הולך ומחמיר, המצב הראייתי שלו הולך ומחמיר והוא, כשאני אומר אגב זורקים סולמות, חבלים, זורקים לך רק תתפוס אם תלך למעלה, אם תלך פה בהודעה הזו או בהודעות קודמות למעלה אתה תראה שאני ממש, אני מציע לו גרסאות, אני מתחנן בפניו שייתן גרסה, לא נותן גרסאות.
יהודית תירוש · ראשית
הלאה. בוא נתקדם, עוד מובאה אחת. ביום למחרת 21 לפברואר ת/1920 מה יגידו הקרובים שלך? שים לב, אתה מופקד על הייעוץ המשפטי שלו והייעוץ המשפחתי שלו, אחרי זה מה שאתה עושה פה היום, למה אתה מציל את עצמך? למה אתה לא יוצא בסולם מהבור? זה מה שישאלו אותך למה לא יצאת מהבור? למה לא תפסת סולם? למה אחרים תפסו? למה אחרים תפסו את הרכבת? למה לא עלית על הרכבת? זה מה שישאלו אותך הקרובים שלך למה לא עלית על הרכבת? שיהיה ברור, זאת הנקודה, ואתה ממשיך - הרכבת ברציף, אתה רץ אליה, אתה עולה או שלא עולה? זו הנקודה, זו הנקודה שישאלו אותך למה עשית את זה לעצמך? למה אתה עושה את זה לנו פה? אני אומר לך פעם נוספת שזה אך ורק יכול להיות שהוא יציל את עצמו ויש רכבת והרכבת יוצאת ואחרים תופסים אותה והרכבת כבר עוד מעט תיסע ולא יהיה לו רכבת, הוא לא יוכל להציל את עצמו, זה הסכם עד מדינה. כן? לא?
ליאור שפיץ · ראשית
אפשר לגלול טיפה למעלה
יהודית תירוש · ראשית
בבקשה
ליאור שפיץ · ראשית
מה שכתוב אני שואל אותו בשורה 27, אני מציג לו דברים שאיריס אומרת ואני שואל אותו האם איריס משקרת? הוא עונה תשובתי זהה, הוא מפנה לתשובה מס'. 1
יהודית תירוש · ראשית
נכון
ליאור שפיץ · ראשית
אני נותן לו סולם, אני אפילו אומר לו תגיד האם איריס משקרת? אגב, אני גם אומר לו,
יהודית תירוש · ראשית
כך הוא יציל את עצמו? כך הרכבת תיסע? ככה אחרים כבר הוא היה הראשון ואם הוא לא יגיד את זה, אם הוא יגיד משהו אז זה בסדר? ואם הוא לא, אז כשאין רכבת ואין תחנה ואלוהים יודע מה, וסולמות וחבלים ובורות ובתי קברות והשד יודע מה, כל זה קשור אם הוא יגיד איריס משקרת או לא משקרת?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מבצע את תפקידי פה בצורה הטובה ביותר, אני מנסה לקבל ממנו גרסה
משה בר-עם · ראשית
אבל למה לא לומר לו בצורה מפורשת? למה להשתמש במונחים, בטרמינולוגיה מהוססת, מרומזת, מטאפורות ארוכות תציג גרסה זה יציל אותך, למה לא אמרת לו?
ליאור שפיץ · ראשית
אז העניין הזה נאמר עשרות פעמים בגלל זה גם מה שאמרתי מקודם כשמציגים את המופעים האלו ולא מוצגים את המופעים, עשרות המופעים שאנחנו אומרים לו תן גרסה, תן גרסה, תן גרסה, מציעים לו גרסה אז כך זה נראה ואתה צודק אכן ביקשנו ממנו למסור גרסה גם אם מטאפורית וגם בלי מטאפורית באופן ישיר.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, בוא נדבר על הפצצה, אתה זוכר שאמרנו שיש אקדח במערכה הראשונה, המשפחה תתפרק, אמרת לי את זה אני אומר כי אני פשוט רווחתה של משפחת חפץ בראש מעייני ואשתו תשאל אותו והוא יגיד לא מסרתי גרסה והיא תתגרש ממנו כי הוא לא מסר גרסה, אמרת על זה אני חשבתי, זה מה שעמד לנגד עיני העניין המשפחתי הזה אז בוא אני אראה לך, תזכור משפחה זה הכי חשוב, משפחה זה הכי כואב, תיכף תגיע פצצה שתזעזע את כל עולמו,
ליאור שפיץ · ראשית
פצצה זה לא אני אמרתי
יהודית תירוש · ראשית
סליחה? בסדר
ליאור שפיץ · ראשית
לא, זה חשוב כי דברים אחרים שאמרת אני כן אמרתי, את זה אני לא אמרתי את הפצצה
יהודית תירוש · ראשית
מאוד חשוב, הדיוק הוא מאוד חשוב, אין ספק
ליאור שפיץ · ראשית
נכון, זה מאוד חשוב
יהודית תירוש · ראשית
בוא נדבר על הפצצה. תראה, אתה ידעת, אמרת גם כאן בחקירה הראשית שלך שהיה מעקבים אחרי חפץ והיו האזנות לחפץ וידעו שהוא נמצא בבית אחר נכון?
יהודית תירוש · ראשית
צריך לסגור דלתות?
יהודית תירוש · ראשית
כל עוד זה, אני אגיע איפה שיש צו איסור פרסום כי הדברים האלה נאמרו גם כן. זה היה בהרבה דיונים, אני יודע איפה שמתי את הגבול בנושא הזה.
ליאור שפיץ · ראשית
אני חושב שהדבר היחידי שידעתי הוא שהוא כן לעיתים נמצא בערבים או בערבים המאוחרים, זאת אומרת גם לן במקום שהוא אינו ביתו וזה מקום של, לא יודע אם אני יכול, אין לי בעיה, אני יכול להגיד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו לא עוברים לדלתיים סגורות?
יהודית תירוש · ראשית
אין לי בעיה לסגור דלתיים, הכל בסדר, אני חושב שזה דברים שעלו פה בחקירות
יהודית תירוש · ראשית
אבל השאלה היא תשובות גם של העד.
יהודית תירוש · ראשית
הכל בסדר, אפשר לסגור דלתיים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה הנושא האחרון?
יהודית תירוש · ראשית
זה כאילו שני נושאים אחרים שלא קשורים אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אולי נשאיר את הדלתיים הסגורות לסוף?
יהודית תירוש · ראשית
נשאיר לסוף, בסדר, אני מקבל גברתי נחזור לזה בסדר? הפצצה שתיכף תגיע בסוף, אוקי. נעבור לנושא אחר כי אני אגיד לך, אני פשוט נפעם, חקרת שני נחקרים אלוביץ' וחפץ
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
האסופה של, פגמים זה מונח דליל למה שקרה שם היא פשוט מעוררת השתאות אבל בוא נעבור לעוד מופע, חפץ מעורר השתאות. אתה זוכר את פרויקט המרקרים, פרויקט מנהטן, פרויקט המרקרים שהעסקתם בו את חפץ? עם התכתובות של ישועה, תכתובות של ישועה?
ליאור שפיץ · ראשית
זכור לי שהיה אירוע לפחות יום אחד, לפחות כנראה יומיים במסגרת ניר חפץ קיבל בעצם את ההודעות שיצאו ממנו לדעתי לאילן ישועה אם אני זוכר נכון, לא הודעות שיצאו ממנו, את השיח הוואטסאפים ושיח SMS בינו לבין אילן ישועה, קיבל מספר מרקרים בצבעים שונים ובהם הוא התבקש לסמן קבוצות קבוצות את ההודעות שהוא שלח אני חושב באופן ממוקד רק לוואלה, כאלה שהוא שלח באופן רוחבי ותדייק אותי,
יהודית תירוש · ראשית
נלך צעד צעד, אומר כאן ניר שוורץ בפרוטוקול כאן בבית המשפט מ - 17 בינואר 2022 בעמוד 54 שיכול להיות שליאור שפיץ הכין את כל הנושא של ההודעות מאילן ישועה, מהרשות, היה ליאור שפיץ אז יכול להיות שליאור שפיץ הוא שהכין את הדברים, הדברים זה המרקרים נקרא לזה, פרויקט המרקרים, אז אתה הכנת את זה? כי גם אתה הבאת את ההתכתבויות, זה היה אצלכם ברשות.
ליאור שפיץ · ראשית
אני אחדד, את הקלסרים, כשאני אומר קלסרים היה קלסר אחד של הודעות אם אני זוכר נכון בין אילן ישועה לבין ניר חפץ, הודעות הכוונה הודעות וואטסאפ ו - SMS וקלסר שני של הודעות וואטסאפ ו - SMS בין ניר חפץ לשאול אלוביץ', בנוגע לאם הכנתי, מרקרים זה ניר ניר חפץ: ישב וסימן.
יהודית תירוש · ראשית
כן, אתם ביקשתם ממנו נתתם לו את ההודעות בוא סמן מה שלחת רק לוואלה, סמן מה שלחתם לאתרים ידידותיים וסמן מה שלחתם לכלי תקשורת. זה חפץ אמר. אתה היית מעורב בזה, בוא שים את זה פשוט.
ליאור שפיץ · ראשית
הייתי שם, הייתי נוכח באירוע שהוא סימן וגם לאחר מכן שאלנו אותו שאלות על בסיס הסימונים האלה.
יהודית תירוש · ראשית
ברור, כן. עכשיו, חפץ אתה זוכר שהוא תיאר לכם שלוש קטגוריות, מה ששלחתי לוואלה לבד, מה ששלחתי לאתרים שהוא קרא להם ידידותיים ומה ששלחתי לתפוצה רחבה. הוא אומר יש שלוש קטגוריות בסדר?
ליאור שפיץ · ראשית
אני זוכר משהו כזה
יהודית תירוש · ראשית
זוכר. הוא קיבל אבל רק שני מרקרים למרות שיש שלוש קטגוריות הוא קיבל רק שני מרקרים אתה נוכח בכל החקירה הזו, אתה מעורב, כמה מרקרים צריך לסמן שלוש קטגוריות?
ליאור שפיץ · ראשית
זה אחת מהחקירות האחרונות, אני דווקא עברתי עליה ממש לקראת, בגלל שזה אחת מהחקירות האחרונות בסדר הכרונולוגי גם עברתי עליה לא מזמן,
יהודית תירוש · ראשית
והתשובה?
ליאור שפיץ · ראשית
והתשובה היא שאני לא זוכר שהיו שני מרקרים, יכול להיות שבסוף כתוצאה מכך שהיה לו קשה, יכול להיות שכתוצאה מזה שהיה לו קשה להפריד בין מה שנשלח אך ורק לוואלה לבין אתרים ידידותיים כי זה בכל זאת חלפה תקופה, יכול להיות שבגלל זה הוא חילק את זה לשתיים אבל אני כן זוכר שלפחות התחלנו עם שלוש.
יהודית תירוש · ראשית
לא. הפוך. פשוט התחלתם רק עם שניים, שני קטגוריות, נתתם לו רק שני מרקרים למרות שיש שלוש קטגוריות, יש לך איזה תשובה כאילו יותר עניינית?
ליאור שפיץ · ראשית
זה בתמלול, לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
לא זוכר, אוקי. זה בעמוד 113 אפשר להתרשם משם., עכשיו, אתה זוכר שחפץ אמר שהוא מסתייג מהכלי הזה, הוא חש לא בנוח עם כל הדבר הזה?
ליאור שפיץ · ראשית
זה מה שציינתי לפני רגע, אני חושב שמה שהוא אמר זה שהוא קשה לו להפריד בטווח הזמן בין הודעות שהוא שלח אך ורק לוואלה לבין הודעות שהוא שלח בתפוצה רחבה.
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו בוא נשאל שאלה, הודעות שהוא שלח בתפוצה רחבה יש דרך לבדוק את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
ניר חפץ אמר שבגלל שהוא לא רצה לשלוח בתפוצה רחבה לכולם הוא היה נוהג לשלוח לכל אחד מכלי התקשורת בנפרד כי הוא לא רצה לעשות שם תחרות, הוא לפעמים רצה לתת ראשוניות למישהו ולכן אם אתה רוצה לבדוק את הדבר הזה אתה צריך לעבור על כל הטלפון שלו, לעשות איזושהי סריקה אפשרי, אפשרי לעשות.
יהודית תירוש · ראשית
ברור, רק ההיפך, חייבים לעשות את זה, כלומר אם רוצים לראות מה הוא שלח בתפוצה רחבה בין אם הוא שלח ארבעה SMS או וואטסאפים בנפרד למעריב, ידיעות, או שלח את זה בקבוצה, שתי האפשרויות טובות, הדרך לבדוק את זה זה לקחת את המכשיר שלו ולהסתכל מה הוא שלח נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
זו הדרך המהימנה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
וזה לא נעשה. נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע, אין לי סיבה לזה, לפחות זה לא נעשה לא בתקופתי
יהודית תירוש · ראשית
לא בתקופתך ולא בכלל ואז אני שואל, אגב, חפץ אומר כאן בבית המשפט שזה היה שיעור ציור והוא אמר שהכלי הזה, כלומר בוא תנסה לשער זה רק מקור לבלבול ושהוא חש לא נוח עם כל הדבר הזה הוא מסביר, הוא אומר מה הוא שלח ארבע שנים לפני כן, הוא לא יכול לזכור אבל יש לכם מקור מהימן לבדוק פיזית למי דברים נשלחו ויש לזה כמובן משקל במשפט שלנו, כלומר כי אם יש הודעה לעיתונות שנשלח באופן גנרי לשורה של כלי תקשורת אפשר לדבר על חריגות... שים את זה לרגע בצד, למה זה לא נעשה? הוא אצלכם, הוא עד מדינה, מדיה דיגיטאלית שלו אצלכם, למה זה לא נעשה?
ליאור שפיץ · ראשית
שני דברים. האחד הוא נחקר במהלך חקירה איפה כשאני הייתי הוא נחקר על כל המסומנים שהוא סימן שהם רלוונטיים שהם היו אולי או משהו כזה שהוא אמר, על כל אחד מהם הוא הגיב, בנוגע למה שאתה אומר אפשר היה לעשות, אני לא מכיר שזה נעשה. לא מכיר שזה נעשה.
יהודית תירוש · ראשית
הוא נחקר על רבע מהפניות שלו, נדמה לי 32 מתוך 120 או 130 אני כמעט מדייק, יכול להיות שטעיתי באחד, שתיים, גם על מה שהוא שלח שלושת רבעי הוא לא נחקר, 32 מ - 127 אתה רואה? זכרתי 32 אמרתי 130 טעיתי בשוליים, אז הוא נחקר רק על רבע מהפניות שלו לישועה, אז שאלה ראשונה למה שלושת רבעי לא נחקר? מתוך כרגע הנגזרת הצרה שאתם נמצאים בה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יכול להגיב על זה כי אני פשוט לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אזכיר לך, אני מראה לך נתון, למה זה לא נעשה? היה צריך לעשות?
ליאור שפיץ · ראשית
לעבור על כל ההודעות?
יהודית תירוש · ראשית
על כל הפניות, כן, בסוף יש כתב אישום הכינו נספח, הכינו אותו בדיעבד, זה אני מוסיף, הוא עד מדינה, זה פניות שלו, זה לפי טענה של מאן דהוא זה חלק מהמתת, לתת לו את הגרסה על שלושת רבעי מהפניות שלו.
ליאור שפיץ · ראשית
אני אומר צוות,
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו לא רוצים תשובה מס'. 1
ליאור שפיץ · ראשית
לא, אני עונה
יהודית תירוש · ראשית
נו, אז?
ליאור שפיץ · ראשית
צוות החקירה צריך לבחון בתום החקירות שלו, בתום הסיישן הזה, הרי הסיישן לא נגמר, הסיישן ממשיך, אפשר לזמן אותו גם לעוד חקירה
יהודית תירוש · ראשית
קל וחומר
ליאור שפיץ · ראשית
צריך לבדוק את החומרים ואם צריך לזמן אותו שוב, צריך לזמן אותו שוב
יהודית תירוש · ראשית
אז למה זה לא נעשה?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יודע
יהודית תירוש · ראשית
הוא עד מדינה, אתה יודע אתם יכולים להרים לו טלפון והוא יגיע. אתה לא יודע?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע
יהודית תירוש · ראשית
היה צריך לעשות את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
אם חסר התייחסויות של,
יהודית תירוש · ראשית
שלושת רבעי, לא אחד, שניים בשוליים
ליאור שפיץ · ראשית
אם חסר התייחסויות של חשוד למשהו רלוונטי זה בוודאי שכן
יהודית תירוש · ראשית
בוודאי שכן. עכשיו שאלה שנייה, למה לא בדקתם, קודם כל לא בדקתם פניות שלו מתוך המדיה שלו לכלי תקשורת אחרים בתקופה הרלוונטית נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
מה שהוצג בפניו גם,
יהודית תירוש · ראשית
קודם כל האם אתם בדקתם?
ליאור שפיץ · ראשית
עניתי על זה לפני זה, עניתי לפני זה, לא
יהודית תירוש · ראשית
שלא, אוקי
ליאור שפיץ · ראשית
ככל שאני יודע
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, מאה אחוז, אני לא מטעה אותך, התשובה היא לא, אוקי. אז אני רוצה לרגע להבין האם אתה מסכים איתי שבודקים פניות בכלי תקשורת שטוענים חריגות, אתם גם מבקשים לדעת מה נשלח לכלי תקשורת בצורה רחבה, כלומר זה סוגיה שהיא בהחלט סוגיה רלוונטית, זה דבר שצריך לעשות, נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ניר חפץ הסביר באופן מאוד מאוד מפורט מהי החריגות ומדוע יש חריגות בוואלה בטח בתקופת בחירות ולמה דווקא באתר וואלה הוא הסביר את זה מאוד מפורט בתוך התמלול, אין ספק שמה שאתה מתאר זה איזשהו נדבך נוסף שבהחלט יכול לתת
יהודית תירוש · ראשית
את תמונת האמת, את המציאות
ליאור שפיץ · ראשית
את התמונה המלאה יותר
יהודית תירוש · ראשית
המלאה, המלאה, כי לבדוק 30 פניות מתוך 127 פניות ולא לבדוק כלי תקשורת אחרים ולא לבדוק אם הוא שלח, אם חצי נשלחו לכלי תקשורת אחרים עם 40% או 70% עלו בכלי תקשורת אחרים ולכן אין פה שום דבר כי מסקרים את הביקור של אובמה והוא שולח הודעה לתקשורת ואומרים שזה חלק מטובת ההנאה שהתקבלה יש עם זה קושי ולכן 1. צריך לבדוק את חפץ עד הסוף. 2 צריך לבדוק את זה בפריזמה מלאה, כן או לא?.
ליאור שפיץ · ראשית
עדיף לו היה נעשה בפריזמה מלאה
יהודית תירוש · ראשית
עדיף
ליאור שפיץ · ראשית
אבל גם מה שהיה לנו, הוא נחקר, אלה הדברים שהונחו בפנינו וזה מה שהוא נחקר
יהודית תירוש · ראשית
תודה. עכשיו, חפץ אמר פה בבית המשפט ב - 15 בדצמבר 2021 שהדרך, היה צריך לעשות עוד דבר, היה צריך לבדוק אצל אחרים או לבדוק עם עוד כלי תקשורת, תאשר לי שזה לא נעשה? לא הלכתם לבדוק עם כלי תקשורת אחרים.
ליאור שפיץ · ראשית
תחדד שוב את השאלה
יהודית תירוש · ראשית
כן, חפץ אומר, אני אומר, השכל הישר אומר שבתיק שבוחנים סיקור אומרים הסיקור היה חריג אז צריך לבדוק מה נעשה באותם מופעים, באותם פריטים שמייחסים למתת צריך לבדוק מה נעשה עם אחרים כי אולי זה בנאלי, אולי זה שגרתי, אולי לא, אבל צריך לבחון את זה ולבדוק את זה עד תום, מאות חוקרים, חקירת תיק פלילי, ראש ממשלה יש לזה השלכות.
ליאור שפיץ · ראשית
זה אותה שאלה מקודם ואותה תשובה, זאת אומרת עדיף לבדוק את הכל, כמובן שעדיף לבדוק את הכל.
יהודית תירוש · ראשית
חובה לבדוק את הכל, לא רק עדיף. הלאה הייתה לכם את המדיה הדיגיטאלית של חפץ נכון? אימיילים, טלפוניה
ליאור שפיץ · ראשית
היה חיפוש שנעשה בביתו, היה חיפוש שנעשה בביתו, המדיה שנלקחה מביתו ואולי בעוד איזה מופע, אולי במופע שהוא הביא איתו חומרים זה מה שהיה.
יהודית תירוש · ראשית
זה מה שהיה. טוב, בוא נתקדם. עכשיו, אני מציג לך ברקוד 812 האם אתה זוכר שאתה עברת על 27 דיסקים שנתפסו אצל ניר חפץ? 27 דיסקים. היה לך מבט של תמיהה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. תראה, אחרי התמיהה, תראה 27 דיסקים זה על פניו אוצר הרבה מאוד חומר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
על פניו כן, אני רואה מה שכתוב במזכר נכון
יהודית תירוש · ראשית
רגע, סליחה, מאה אחוז, מה שיש לנו מתוך ה - 27 דיסקים זה שורה. בדקתי, לא נמצאו ממצאים רלוונטיים לתיק החקירה, נכון? זה מה שנשאר לנו כשיש לנו 27 דיסקים שעל פניו כולנו מסכימים שזה מחזיק הרבה מאוד חומר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
יש פה 27 דיסקים שנרשם עליהם מה שנרשם עליהם, אני אין לי, מה שמופיע פה נכון, אמת
יהודית תירוש · ראשית
כן, סליחה, כשאתה אומר לא נמצאו ממצאים רלוונטיים לתיק החקירה, כיוון שאין לנו שום ביטוי חוץ ממזכר של ישועה אני נוטה להאמין שב - 27 דיסקים תמצא דברים אישיים, תמצא אולי פניות שלו אל... אני לא יודע, אני רוצה להניח ותמצא גם את החלק לפחות מהשגרה היומיומית שלו כדובר ואולי עבור גורמים נוספים שהוא פעל באותה תקופה, יש שמה עולם שלם, נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
באותה מידה אני יכול למצוא דיסקים ריקים לחלוטין
יהודית תירוש · ראשית
ברור, אז היית כותב שהדיסקים ריקים, אם היית כותב שהדיסקים ריקים אז הייתי אומר מה אני יכול לעשות? דיסקים ריקים, אין כלום, אבל לא כתבת שהדיסקים ריקים, ההיפך עברת על 27 דיסקים וכתבת שלא נמצאו ממצאים הרלוונטיים לתיק החקירה.
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו אני אומר לך שמבחינתנו ואני רוצה להבין איך, הרי אדוני זה הסנן נקרא לזה, נתנו לך ואתה בעצם מבחינתנו מיצינו את העניין כי אתה החלטת שזה לא רלוונטי לתיק החקירה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
מאיפה, אני לא רוצה להטיח, אני חושב שרלוונטי לתיק החקירה לראות מקומות עבודה אחרים שהוא עבד, פניות שלו לכל אמצעי התקשורת, התכתבויות שהוא עשה עם צדדים שלישיים, אינטרסים אישיים שלו שאולי קשורים בבזק, יש עולמות שלמים שלטעמנו רלוונטיים מאוד לחקירה, עכשיו מאיפה אדוני החליט, העביר איזה קו מה רלוונטי ולא רלוונטי? מה אמת המידה שהנחתה אותך?
ליאור שפיץ · ראשית
ההקשר לתיק החקירה, פשוט הקשר לתיק החקירה
יהודית תירוש · ראשית
ברור, תיק החקירה אמר בואו נבדוק סיקור נתניהו בוואלה נכון? זה תיק החקירה? נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אין לי,
יהודית תירוש · ראשית
אין לך מה?
ליאור שפיץ · ראשית
תחזור על השאלה בבקשה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור א. המסמך סומן נ/3651 ו - ב. אולי תן לו דוגמאות
יהודית תירוש · ראשית
כן, אני אתן לו דוגמאות, בבקשה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כי אחרת אנחנו נשארים, הוא לא נותן תשובה.
יהודית תירוש · ראשית
אני רק אומרת שלא התבקשה בעניין הזה אף בקשה לפרט יותר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר אבל העד על הדוכן. העד על הדוכן. אפשר לשאול אותו אבל.
כרמל בן-צור · ראשית
במסגרת 74 ביקשנו בדיוק שתיערך בקרה ופיקוח.
יהודית תירוש · ראשית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז אולי קצת שאלות ספציפיות.
יהודית תירוש · ראשית
כן, שאלות ספציפיות, מבחינתך פניות של חפץ לכלי תקשורת אחרים, פניות כתובות בענייני סיקור נתניהו היו בחומר או לא היו בחומר, או אינני זוכר?
ליאור שפיץ · ראשית
אין סיכוי שהיו בחומר
יהודית תירוש · ראשית
אין סיכוי?
ליאור שפיץ · ראשית
אין סיכוי שהיו בחומר
יהודית תירוש · ראשית
מה היה בדיסקים האלה?
ליאור שפיץ · ראשית
אין סיכוי שהיו בחומר
יהודית תירוש · ראשית
מה יש בדיסקים האלה, 27 דיסקים, מה היה?
ליאור שפיץ · ראשית
איני יכול להגיד עכשיו
משה בר-עם · ראשית
האם אדוני לא חושב שהיה מקום ולו בצורה מאוד תמציתית, אפילו במספר משפטים, בכל זאת 27 דיסקים זה לא לומר רק מה כן, ולא מה לא, כדי שאפשר לבחון את זה בעתיד אולי?
ליאור שפיץ · ראשית
חד משמעית, כן. כן
יהודית תירוש · ראשית
החקירה, רק שנבין, מבחינתכם, אנחנו רואים את זה גם לפי השאלות, לפי ההתנהלות שעליה אנחנו מבינים החקירה הייתה רק בפריזמה של נתניהו סיקור בתוך וואלה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מתנגדת לאופן הצגת השאלה מכיוון שהעד הזה חקר את חפץ וקיבל רק את התכתובות בין חפץ לישועה אבל החומר עצמו כלל כל התכתובות של ישועה שאז נתפסו בוואצאפים מול העורכים כולם לגבי כל מה שנעשה בין ישועה לבין העורכים, כתבים שנחקרו, עורכים שנחקרו לכן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אולי תחזור על השאלה.
יהודית תירוש · ראשית
את מתנגדת למשהו לא נכון
יהודית תירוש · ראשית
להגיד שהמשימה הייתה רק על נתניהו א. היא לא נכונה מאחר שכן נבדק מה ישועה עשה מול יתר העורכים ומול הכתבים וגם נחקרו כתבים ועורכים שדיברו שמה שנעשה לנתניהו היה חריג וזה לא שהם לא נשאלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, אנחנו לא בסיכום
יהודית תירוש · ראשית
בסדר אבל הוא מציג דברים בצורה לא נכונה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מציג את הדברים בצורה מאוד מדויקת ואני אחזור על השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו עדיין בדיסקים האלה?
יהודית תירוש · ראשית
בדיסקים, כן, מספר שאלות לגבי הדיסקים. פניות של חפץ, קודם כל אנחנו יודעים שחפץ ככלל לא נשאל על פניות שלו לכלי תקשורת אחרים בסוגיה של סיקור נתניהו או שרה נתניהו, ואני שואל אותך כיוון שאתה לא זוכר מה היה בדיסקים,
ליאור שפיץ · ראשית
למה, הוא כן נשאל, למה לא נשאל?
יהודית תירוש · ראשית
לא, הוא לא נשאל למשל האם פנית ל - YNET האם פנית לערוץ 10
ליאור שפיץ · ראשית
הוא כן נשאל
יהודית תירוש · ראשית
מה שלחת, תקשיב, לגבי כל אחד מהפריטים מה שלחת לכלי תקשורת אחרים
ליאור שפיץ · ראשית
הוא כן נשאל
יהודית תירוש · ראשית
לא, הוא לא נשאל, הרי דיברנו חקרתם אותו על, תקשיב טוב, חקרתם אותו על 32 מתוך 127 הוא אמר לכם שצריך לבדוק במדיה שלו מה הוא שלח לאחרים ולא לעשות איזה מבחן ציור חובבני כמו שהוא העיד על זה כאן בבית המשפט, המדיה הדיגיטאלית נמצאת אצלכם האם אדוני אמרנו שצריך לבדוק, זה כבר הגענו למסקנה, עכשיו לך אין זיכרון מה היה בתוך 27 הדיסקים האלה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
סליחה?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
נתקדם. אז ראינו אחד. עכשיו, אתה הפקת גם חומרים מתוך מכשיר הטלפון של עמיקם שורר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להציג לך מזכר מ - 27 נובמבר 2017
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה סומן כבר?
יהודית תירוש · ראשית
לא גברתי, זה מזכר חדש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה נ/3652.
יהודית תירוש · ראשית
נגיש שני עותקים, אלף סליחות. אתה כותב כאן מזכר
יהודית תירוש · ראשית
לנו יש עותק?
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, אני מתנצל. נגיד מה זה, בוא נתקדם, אתה כותב נוכח חוסר היכולת על... החיפוש במכשירו הסלולרי של עמיקם שורר סומן כך וכך, נוכח חוסר היכולת לבצע העתקה מהמכשיר הסלולרי של עמיקם שורר, מסומן כך וכך, התבצע חיפוש פיזי על גבי המכשיר, החיפוש עבר על כלל התמונות, הודעות, שיחות וואטסאפ ואפליקציות, אותרו ממצאים מסומנים כך וכך ואז התמונות שבמכשיר הסלולרי צולמו במצלמה נפרדת שכוונה למכשיר. בוא נבין מה יש לנו פה, מה שאתה מספר לנו כאן והנה אני מתאר את זה בצורה, לא יודע אם לקרוא לזה פלסטית, יש לך את המכשיר הסלולרי של עמיקם שורר נכון? אתה לוקח את מכשיר הטלפון שלך הסלולרי,
ליאור שפיץ · ראשית
לא, לדעתי זה מצלמה מהערכות שלנו אבל,
יהודית תירוש · ראשית
מצלמה, ומצלם את המקטעים מהטלפון של עמיקם שורר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
שאלה ראשונה איפה זכ"ד של חוקר מיומן, אתה לא חוקר מחשב מיומן נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, לדעתי אני דווקא, אני לא יודע אם אתה, היום בוודאי שכן אבל לפי דעתי אני כן
יהודית תירוש · ראשית
אז תראה, אתה אומר יש חוסר יכולת לבצע את העתקה, אני יודע שבדרך כלל אין קושי לבצע, יש את המכשיר הסלולרי אין קושי לבצע העתקה או לייצא את המכשיר החוצה ובדרך כלל מי שכותב מזכר זה חוקר מיומן אם יש קושי טכני אז הוא יכתוב ניסיתי, לא הצליח בגלל, איפה זה?
ליאור שפיץ · ראשית
לא, ודאי שהיה, היה טלפון, טלפונים זהים לפי דעתי של שאול אלוביץ' ושל עמיקם שורר שהתקבלו לפי דעתי מבזק, הסלולרים עצמם היו כאלה שלא היה ניתן להעתיקם, אני
יהודית תירוש · ראשית
מי החליט? אתה החלטת, חוקר מיומן החליט? איש מחשבים החליט?
ליאור שפיץ · ראשית
שתי התשובות האחרונות שלך גם איש מחשבים וגם חוקר מיומן, צריך לראות איפה זה נמצא.
יהודית תירוש · ראשית
איפה יש זכ"ד שכותב שאי אפשר, אמרת של איש מחשבים
ליאור שפיץ · ראשית
צריך להיות כזה
יהודית תירוש · ראשית
צריך, אין
ליאור שפיץ · ראשית
צריך להיות כזה
יהודית תירוש · ראשית
אין, טוב, הלאה. צריך להיות ואין עכשיו אני כבר אומר לך המזכר הזה הוא לא נמצא בתיק שלנו פה, הוא נמצא בתיק בזק
ליאור שפיץ · ראשית
בגלל זה אני גם אמרתי שצריך להיות מזכר גם של האירוע השני שתיארת
יהודית תירוש · ראשית
אין לא את זה ולא את זה בתיק שלנו. עכשיו תגיד לי כך, אתה צילמת Xתמונות נקרא לזה מתוך המכשיר הסלולרי של עמיקם שורר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. שוב, אתה קבעת אני מבין את הרלוונטיות, אתה החלטת מה אתה מצלם ומה לא? עברת על 27 דיסקים, החלטת לא רלוונטי. חפץ של שנים לא רלוונטי, עכשיו יש לנו פה ואתה מחליט מה רלוונטי ומה לא רלוונטי?
ליאור שפיץ · ראשית
המכשיר עדיין קיים בתיק החקירה לדעתי
יהודית תירוש · ראשית
נו, מה אני עושה איתו?
ליאור שפיץ · ראשית
לא יודע, הוא קיים בתיק החקירה
יהודית תירוש · ראשית
הוא קיים בתיק החקירה, מה שיש לנו בעצם זה חומרי החקירה שנותנים לנו אותם עכשיו תראה, בוא נראה לאן הדברים האלה מגיעים, הזכ"ד הזה הוא מ - 27 לנובמבר 2017 לכן זה בתיק חקירת בזק ניירות ערך, נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
זה בתיק חקירה בזק ניירות ערך, כן
יהודית תירוש · ראשית
יפה. עכשיו, האם אתה יודע שנעשה מעבר נוסף על הפלאפון של עמיקם שורר בשנת 2018? מה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע להגיב על זה
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא יודע, אז תראה אני אגיד לך מה הקושי, תיכף אני אראה לך מה כן נעשה, סליחה שאני אומר חובבני להפליא, בנובמבר 2017 כשאתם חוקרים את בזק ניירות ערך אין לכם את כל התמונה לגבי 4000 נקרא לזה, יש לכם תמונה כבר אבל אין לכם את כל התמונה נכון? כדי לקבוע מה רלוונטי ומה לא רלוונטי?
ליאור שפיץ · ראשית
בנוגע לתיק 4000?
יהודית תירוש · ראשית
כן, בנוגע לתיק 4000
ליאור שפיץ · ראשית
בוא נגיד ככה, אני בכל אופן כשעשיתי את זה המחשבה שלי לא הייתה מוכוונת 4000 כלל וכלל. המחשבה הייתה,
יהודית תירוש · ראשית
בדיוק, המחשבה הייתה ניירות ערך קלאסי
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה מה קורה ב - 2018 כי אין לנו זכ"ד אבל יש לנו רסיסים. אני מציג לך את זה ברקוד 277 שאתה מפיק ב - 29 בינואר
ליאור שפיץ · ראשית
שאני מפיק?
יהודית תירוש · ראשית
כן, אני רואה שוב תמיהה
ליאור שפיץ · ראשית
שאלה, שאלתי שאלה
יהודית תירוש · ראשית
לא, שאלת ככה, שני עותקים אז אנחנו שיטתיים לפחות, שני עותקים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה יהיה נ/3653
יהודית תירוש · ראשית
זה אתה נכון? ל. ש?
ליאור שפיץ · ראשית
ל. ש. זה אני
יהודית תירוש · ראשית
זה אתה, 29 בינואר 2018 זה חקירה סמויה שנעשית נכון? הפרוץ הוא ב - 18 בפברואר
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע להגיד לך בעל פה מה ההקשר של המסמך הזה כשאני רואה אותו
יהודית תירוש · ראשית
אני תיכף אראה לך את ההקשר של המסמך
משה בר-עם · ראשית
מה זה?
יהודית תירוש · ראשית
זה צילום מסך מטלפון של מר שורר, כאילו לקחו טלפון וצילמו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה אחד הצילומים?
יהודית תירוש · ראשית
נכון. חקירת בזק אמרת שהיא הסתיימה בדצמבר, חקירת בזק ניירות ערך אמרת הסתיימה בדצמבר 2017 נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן. התיק מבחינתי הוגש בדצמבר, 2017 כן
יהודית תירוש · ראשית
ואתה עברת לצח"מ, אמרת שזה מספר שבועות לפני החקירה הגלויה שהייתה ב - 18 בפברואר 2018
ליאור שפיץ · ראשית
נתתי תאריך, לפי דעתי הצח"מ ידעתי עליו ב - 31.1 נתתי תאריך
יהודית תירוש · ראשית
אז אוקי, אז יש לנו ב - 29 בינואר, תיכף אני אראה לך גם את ההקשר והתוכן ומה נעשה, ב - 29 בינואר שלך עובר במסגרת החקירה לטעמנו סמויה אחרי שהסתיימה חקירת בזק ניירות ערך אתה עובר על המכשיר הסלולרי של עמיקם שורר נכון? עובדות?
ליאור שפיץ · ראשית
מה שנראה פה אני סימנתי את המסמך הזה לפי מה שאני רואה ב - 29.1.2018 אחרי שתיק בזק עבר לפרקליטות.
יהודית תירוש · ראשית
יופי, ולכן על פניו זה קשור לחקירה שהתכוננה שבועיים וחצי לאחר מכן, ב - 18 לפברואר
ליאור שפיץ · ראשית
קיבלנו לא מעט השלמות בתיק החקירה בזק, אני לא יודע למה זה שייך
יהודית תירוש · ראשית
אה, כן, אז בוא נראה. האם אתה זוכר שאת צו החיפוש שהגיע בתיק בזק, מתי היה צו החיפוש?
ליאור שפיץ · ראשית
צו החיפוש בבזק?
יהודית תירוש · ראשית
ב - 4000
ליאור שפיץ · ראשית
צו החיפוש
יהודית תירוש · ראשית
לעמיקם שורר?
ליאור שפיץ · ראשית
אמרת משהו, לעמיקם שורר? לא, אני לא יודע לענות
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אראה לך, צו החיפוש הוא ב-8 בפברואר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה נ/3654.
יהודית תירוש · ראשית
מבקשים צו חיפוש מבית המשפט ב-8 לחודש פברואר ואומרים שיש חשדות חדשים, רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
איפה התאריך? אני לא רואה
יהודית תירוש · ראשית
התאריך למעלה בצד ימין
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אין תאריך
יהודית תירוש · ראשית
הנה 8 בפברואר, ההחלטה ב-8 בפברואר רואה?
ליאור שפיץ · ראשית
רואה
יהודית תירוש · ראשית
טוב, עכשיו אתה מסכים איתי שלא יכול להיות שקודם מחפשים ואחרי זה מבקשים צו?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מסכים איתך
יהודית תירוש · ראשית
נכון? אוקי. אתה מסכים איתי שאמרנו שחקירת בזק ניירות ערך ראינו שהסתיימה בחודש דצמבר?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ואז אתה מסכים איתי שאתה לא יכול לקחת מכשיר שנמצא אצלך שנתפס בחקירה קודמת לפתוח אותו ביחס לחשד חדש לפני שיש לך צו של בית משפט?
ליאור שפיץ · ראשית
לא רוצה להיכנס לקטע המשפטי אבל בגדול לא, אני לא מכיר את הסעיפים אבל בגדול לא, אתה צריך צו כדי להיכנס אליו.
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו אני אראה לך מה אתה מפיק בינואר 2018 לפני הצו. אני אראה לך עוד שורה של תכתובות, זה ברקוד 271 נשלים את הכל מחר, אז אני אראה לך על המסך ואני מתנצל, זה באמת לא נעים אבל בסדר, אתה מפיק, ל. ש. זה ליאור שפיץ נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן, כן
יהודית תירוש · ראשית
29 בינואר 2018 בקבוצה מתוך קבוצה שקוראים לה יועצים וואלה
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
קבוצת יועצים וואלה אני מציע לך זה הצעה שבאמת אי אפשר לסרב לה, יועצים וואלה זה קשור לוואלה. כמעט מובן מאליו נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
זה כותרת הקבוצה אני לא יכול להתווכח על זה
יהודית תירוש · ראשית
מה הנושא פה? אתה יודע?
ליאור שפיץ · ראשית
אני רואה שכתוב פה לא תהיה שום בעיה לקבל את אישור שר התקשורת וראש הממשלה
יהודית תירוש · ראשית
תסתכל רגע, זה מ - 2014, מה הנושא אתה יודע? איזה עסקה יש באפריל 2014?
ליאור שפיץ · ראשית
באפריל 2014?
יהודית תירוש · ראשית
כן, הנה אתה מפיק פה משהו שקשור למה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
איפה אפריל?
יהודית תירוש · ראשית
זה כתוב בספרות זה 10 באפריל
ליאור שפיץ · ראשית
או שכן, או שלא
יהודית תירוש · ראשית
אני אעזור לך, זה יד 2, זה התכתבויות ביחס לעסקת יד 2 שקוראת באותו שלב, עסקת יד 2 נדונה כאן במשפט, אני חושב שבהצלחה רבה אצל צד אחד אבל זה כרגע לא העניין. עסקת יד 2, 2014 לא קשורה כהוא זה לחקירת בזק ניירות ערך. כלום.
ליאור שפיץ · ראשית
עסקת יד 2?
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
לבזק ניירות ערך?
יהודית תירוש · ראשית
כן
ליאור שפיץ · ראשית
לדיווח? לא עולה לי עכשיו איזה,
יהודית תירוש · ראשית
נכון, ולכן כשאתה בודק את יועצים וואלה ותכתובות מ - 2014 אתה מפיק אותן ביחס לעסקת יד 2 וזה נעשה כשלושה שבועות לפני החקירה, פרוץ החקירה ועשרה ימים לפני הצו שאפשר לך לעשות את זה אתה הפרת הפרה רבתי את ההוראות שאתה לא יכול אלא בגלל שיש את המכשיר אצלך בחקירה א' וללכת ולהפיק אותו לחקירה ב' בלי צו של בית משפט.
ליאור שפיץ · ראשית
אין לי שום בעיה לעבור על החומרים ולבדוק מה בדיוק בדקתי פה ומה חיפשתי ולמה?
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים מה בדקת, בדקת, תקשיב טוב, בדקת משהו שלא קשור לחקירת בזק ניירות ערך, בדקת את זה לפני שהגשתם צו, בדקת את זה כשהחקירה הסמויה כבר מתגלגלת, בדקת נתונים שנוגעים לחקירת תיק 4000, בדקת קבוצה שקוראים לה יועצים וואלה, בדקת עסקה שלא קשורה לבזק ניירות ערך, בדקת עסקה שקשורה לתיק 4000, כל הדברים האלה אני אומר לך מלמדים על כך שעשית פעולת חקירה ברשות, בסמכות, לפי הנחיה, לא לפי הנחיה, הנחיה זה מונח חביב פה בצד אחד של השולחן עשית את הדבר הזה בלי שיש לך הרשאה בדין.
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אגיב, אני בתחילת היום אני הצבתי את ה - 31 בינואר כיום לפי דעתי שאני ידעתי שיש צח"מעם המשטרה, אתה מראה לי עמוד אחד ומראה לי שזה יועצים וואלה ומראה לי פה משהו של וואלה ואני יודע שסימנתי באזור ה - 170 הודעות
יהודית תירוש · ראשית
לא, תזכור יש שני מועדים
עודד שחם · ראשית
עו"ד בן צור העד באמצע תשובה.
יהודית תירוש · ראשית
שלא יטעה
עודד שחם · ראשית
הוא באמצע תשובה
ליאור שפיץ · ראשית
אז סימנתי X הודעות, בטח לא סימנתי רק את ההודעה הזאת לבד וכשאתה יודע שיש לך טלפון ביד שאין לך אופציה להעתיק אותו, הרי זו כל הכוונה של התצלומים אתה לא מראה לי האם צילמתי את כל הצ'ט? כי בהמשך ממש צילמתי את כל הצ'ט, עברתי כדי שיראו את התאריכים גם, אתה לא מראה לי את זה, אני לא יודע מה היה פה.
יהודית תירוש · ראשית
תראה אתה עושה בלבול, סליחה, סלט, עוד יותר סליחה אבל לא באמת סליחה, אתה הפקת בשנת 2017, 170 אמרת שיש קושי טכני, צילמת, זה נובמבר 2017 אמרנו חקירת בזק ניירות ערך נכון? אוקי? מסכים?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
2. אנחנו רואים כרגע פעולות שנעשות בתחילת 2018 שמתכתבות אך ורק עם חשדות בתיק 4000.
ליאור שפיץ · ראשית
אני עונה שוב, אתה מראה לי רק את ל. ש. 13 אני לא יודע אם יש ל. ש., 12 ו - ל. ש. 171
יהודית תירוש · ראשית
אז זה עוד יותר גרוע
ליאור שפיץ · ראשית
שמראה שכל הצ'ט הועתק, אני לא רואה את זה
יהודית תירוש · ראשית
אבל אתה לא מבין מה,
ליאור שפיץ · ראשית
אני מבין מה שאתה מראה לי ואני מבין את הטענות שלך אני רק עונה לך שיכול להיות לזה הסבר אחר, כרגע החומרים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
איזה הסבר יש בינואר 2018 כשצו החיפוש הוא מפברואר 2018?
ליאור שפיץ · ראשית
אז הסברת, אמרתי שיכול להיות שזו השלמת חקירה מתיק בזק, הלא אני צילמתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יכול להיות שינואר 2018 זה לא תיק 4000 וזה תיק בזק?
ליאור שפיץ · ראשית
בדיוק, בדיוק
יהודית תירוש · ראשית
אבל אני אגיד לך במה נסתר
ליאור שפיץ · ראשית
אגב, החומרים האלה גם לפי מה שאתה אמרת, באיזה תיק החומרים האלה, זה תיק בזק?
יהודית תירוש · ראשית
לא, 4000 זה 4000 אני אגיד לך,
יהודית תירוש · ראשית
מה פתאום 4000
כרמל בן-צור · ראשית
בוודאי שכן.
יהודית תירוש · ראשית
זה מאצלנו
יהודית תירוש · ראשית
אבל זה לא רק מאצלכם, סליחה זה חומרי חקירה קודם כל שהוצאו בתיק בזק ניירות ערך והם נמצאים גם בחומר החקירה שהועבר בתיק בזק ניירות ערך, כל הקבוצה הזאת של יועצים וואלה, כולה הועתקה בתאריך הזה ב - 29 לינואר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
על זה המחלוקת
יהודית תירוש · ראשית
היא הנותנת
יהודית תירוש · ראשית
וגם הועבר אחר כך לתיק 4000
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, השאלה היא בינואר, זה נכנס לתיק בזק ביוני 2017 השאלה, הסימון הראשון הוא יוני 2017
יהודית תירוש · ראשית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
השאלה לאיזה תיק זה סומן שוב בינואר 2018?
יהודית תירוש · ראשית
לשני התיקים,
יהודית תירוש · ראשית
אה, לשני התיקים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
איזה שני תיקים בינואר 2018?
יהודית תירוש · ראשית
בינואר 2018 לאורך כל הדרך אחרי שתיק בזק ניירות ערך שכולל שלוש פרשות הועבר לפרקליטות בוצעו השלמות חקירה שונות גם על יועצים וואלה וכל מה שהופק בינואר 2018 הועבר אצל הפרקליטות לתיק בזק ניירות ערך קודם כל כשזה הגיע אלינו, אחרי זה כשאנחנו בודקים בתיק 4000 הלכנו לבדוק גם את תיק בזק ניירות ערך אם יש דברים שגם רלוונטיים לתיק בזק ניירות ערך ואלה דברים שגם היו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
למה מתייחס הסימון בינואר 2018? של מי הסימון ולמה הוא מתייחס?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אענה על השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל זו השאלה, גברתי אומרת
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני אמרתי את זה לחברי שחברי אומר מה זאת אומרת? זה בתיק 4000 אז אני רוצה להסביר זה לא רק בתיק 4000 זה יובא גם לתיק 4000 אבל זה תיק, זה קודם כל תיק בזק ניירות ערך
יהודית תירוש · ראשית
יד 2?
יהודית תירוש · ראשית
כל קבוצת היועצים
יהודית תירוש · ראשית
יד 2? לא נכון, לא נכון
יהודית תירוש · ראשית
ביועצים גם היו עוד דברים לא רק יד 2.
יהודית תירוש · ראשית
ביועצים תיכף נראה מה הופק
משה בר-עם · ראשית
סליחה, יש להניח שאדוני יפיק מסמך שהוא סבור שהוא רלוונטי לחקירה שלשמה הופק המסמך, אנחנו נמצאים עכשיו בחקירה של בזק ניירות ערך, אדוני סבר שהצילום מסך הזה הוא רלוונטי לתיק בזק ניירות ערך? כך אני מניח כדי לקבל את התשובה,
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני אענה שוב, הציגו בפני איזושהי עמדה, אין בפני את כל החומרים, זה מאוד חשוב, מדוע? מכיוון שיכול להיות שהשלמת החקירה ויכול להיות שזה מה שקרה שהשלמת החקירה היא בעצם להביא את כל הקבוצות הרלוונטיות וברגע שיש את כל הקבוצות הרלוונטיות בתיק בזק המקורי עלי לצלם את כלל התכתובות שיש ומה שמוצג בפניכם זה תמונה אחת מתוך עשרות רבות של תמונות לכן אני לא יודע להתייחס לזה.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אגיד לך מה תעשה, אתה תבדוק, תעביר לפרקליטות, אני אומר לך שזה הכל לא קשור לתיק בזק ניירות ערך, אתם סיימתם אותו, אני אומר לך שהכל קשור לתיק 4000, אני אראה לך תיכף את ההעתקה החלקית שעשית הפוך ממה שנטען כאן אתה מוסמך, רשאי לפנות לתובעת לשלוח לה במייל, לא לדבר, לשלוח לה במייל הנה קיבלתי הוראה לעשות השלמות חקירה בתיק בזק ניירות ערך ולבצע הפקה של יועצים וואלה, אם יש לך את זה תגיש את זה, אם יש לך מסמך שאומר ההפקה ב - 29 בינואר היא השלמת חקירה של תיק בזק - YES תציג את זה, תשלח לתובעת שתביא את זה בסדר? ואז אתה יכול להגיד זה שימש את שתי החקירות. אוקי. עכשיו בוא נבין רגע מה קרה פה ביועצים וואלה, האם אתה יודע, האם שמעת, אני אשתף אותך שהסתבר בשלב מסוים שמכשיר הסלולרי של אילן ישועה שהיה אצלכם יש בו הרבה מאוד חומר, חלקים ניכרים לא נמסרו להגנה ואחרי החלטה של בית משפט נמסרו חומרים נוספים להגנה, מכיר את זה?
ליאור שפיץ · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אשתף אותך. אני אשתף אותך שהמסגרת הזו, הרי אתה הפקת את יועצים וואלה מתוך המכשיר של עמיקם שורר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כך אני רואה, כן
יהודית תירוש · ראשית
עכשיו, אתה הפקת אני כבר אומר לך באופן חלקי, איך אני יודע שהפקת באופן חלקי? כי כשקיבלנו סוף כל סוף את מכשיר הסלולרי בקטע הזה של ישועה גם אצלו יש יועצים וואלה, גם הוא צד לקבוצת יועצים וואלה, עד כאן מובן?
ליאור שפיץ · ראשית
מובן, רק חלקי
יהודית תירוש · ראשית
כן, בדיוק כי אנחנו רואים התכתבויות מקבוצת יועצים וואלה שעמיקם שורר הוא חלק מהם, שהן רלוונטיות לתיק שהופקו בשלב מאוחר מהמכשיר הסלולרי של אילן ישועה תחת קבוצת יועצים וואלה שלא מופיעות בהפקות שאדוני החליט שהן לא רלוונטיות למשהו, תשובתך? מה אתה יודע על כך?
ליאור שפיץ · ראשית
צריך לראות למה הם לא הופקו
יהודית תירוש · ראשית
או, בדיוק
ליאור שפיץ · ראשית
אולי הן לא קיימות
יהודית תירוש · ראשית
אני אראה לך, למשל דוגמא יש התכתבות נניח של ישועה תחת קבוצת יועצים וואלה לבי התמריץ שלו לעסקה, לגבי מי
עודד שחם · ראשית
זה מר בן צור מתוך הטלפון של מר ישועה?
יהודית תירוש · ראשית
נכון, באותה קבוצה, כן, שנמצאת, בדיוק. יש שמה, אני אחסוך כי זה כבר גם בתוך תיק בית המשפט, אני רק אומר לך למשל יש התכתבויות לגבי עסקת יד 2 שראינו שאתה הפקת חלק שמלמדות למשל שישועה הוא זה שדוחף את העסקה, סוגיות שעומדות במחלוקת או לדיון במשפט שלנו. אתה לא הפקת את כל יועצים וואלה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע לענות,
יהודית תירוש · ראשית
כתוב, אני אומר לך העתיקו מישועה, יש לנו כרגע את ההשוואה
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע, אם אתה אומר שכן אין לי,
יהודית תירוש · ראשית
כן. אני אומר שכן, הכיצד קורה דבר כזה?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יודע לענות על השאלה הזאת
יהודית תירוש · ראשית
גם אני לא יודע. עכשיו, אתה מחזיק את, יש לנו את ברקוד 277 והברקוד אחריו הוא 278 אני אראה לך על מה אני מדבר, הטלפון נמצא אצלכם במשך חמש שעות מ - 9:23 עד 14:00, בין היתר חמש שעות מכשיר הסלולרי של עמיקם שורר, אפשר להקרין? בוא נקרין ונראה לך מה קורה פה כי יש לי שאלה. זה ל. ש/, 19 ל. ש. זה אתה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
ל. ש. זה אני
יהודית תירוש · ראשית
יופי, עכשיו תראה ב - 9:23 הנה יש לנו את היועצים הבטרייה כמעט מלאה נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
אם תסתכל עכשיו ברקוד 278, הטלפון נמצא אצלכם, הוא לא נמצא עם הנחקר בתוך חדר חקירות נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
ואז תסתכל על מצב הבטרייה בברקוד 278 שעה 2.10 מצב טיסה הטלפון והסוללה התרוקנה ברובה רואה? נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
יופי, זאת אומרת שגורם ברשות ועכשיו תזכור אתה עשית
ליאור שפיץ · ראשית
אני עשיתי את זה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עשית את זה, אתה במשך חמש שעות כי הסוללה מתרוקנת והמכשיר לא אצל עמיקם אדוני עובר במשך חמש שעות
ליאור שפיץ · ראשית
אף אחד לא אמר לך שזה באותו יום,
יהודית תירוש · ראשית
סליחה?
ליאור שפיץ · ראשית
יכול להיות שזה גם יום אחרי, יכול להיות שזה סופ"ש אחרי
יהודית תירוש · ראשית
הבנתי. אגב, יש איזה מזכר שיגיד אני ישבתי באותו יום חמש שעות, אני אגיד לך
יהודית תירוש · ראשית
יש תאריכים
יהודית תירוש · ראשית
יש תאריכים, לא, תמחק את השאלה שלי, יש לך ליאור שפיץ 277 וליאור שפיץ 278 באותו יום ב - 29 בינואר, לא זמן אחרי זה, התחלתם קצת לסטות ואני כמעט התפתיתי, ויש לך את תשע בבוקר סוללה כמעט מלאה, 9:23, 2.10 באותו יום סוללה ריקה ברובה, המכשיר נמצא אצלך ואדוני אומר לי מה הוא הפיק, מה הוא עבר במשך חמש שעות שרוקן את הסוללה?
ליאור שפיץ · ראשית
זה לא חייב להיות חמש שעות, זה יכול להיות גם יומיים בחמש שעות
יהודית תירוש · ראשית
אבל זה אותו יום
ליאור שפיץ · ראשית
אני עונה, ההפקה פה היא הפקה כפי שאתה רואה ידנית שנעשתה באמצעות מצלמה כמו שאמרתי לפי דעתי זו מצלמה של הרשות ומה שקרה, מה שאתה רואה את המסומנים פה הלא זה מסומן שהודפס, זאת אומרת הועבר לתוך המערכות, הודפס ואז סומן, זה סימון הרי בכתב יד, הסימון מתייחס לעת הסימון, למתי שישבתי על המסמך פיזי וסימנתי אותו.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, סימנת ב - 29 בינואר
ליאור שפיץ · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ברקוד 278
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה צולם ב - 2017?
יהודית תירוש · ראשית
כן, אבל אם גברתי תסתכל זה ליאור שפיץ בצד ימין, המכשיר נתפס ביוני 2017 וההפקה היא מ - 29 בינואר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, אני מחזיקה את המזכר, ממתי המזכר? זה לא קשור? 27 בנובמבר
יהודית תירוש · ראשית
זה המזכיר הראשון גברתי, זה הסיבוב הראשון של בזק ניירות ערך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אב לכמה פעמים צילמו את הטלפון?
יהודית תירוש · ראשית
פעמיים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
צילמו פעמיים?
יהודית תירוש · ראשית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
או הסתכלו על מסמכים פעמיים?
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו יודעים שיש לנו ככה, יש לנו מזכר מנובמבר 2017 שמתכתב עם תיק בזק ניירות ערך ויש לנו, אין מזכר אבל יש לנו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל זה לא אומר שצולם פעמיים, אולי הועתק והוכנס לתיק אחר?
יהודית תירוש · ראשית
הוא, העד הפיק ב - 29 בינואר 2018 מתוך המכשיר הסלולרי של עמיקם שורר ואם אני לא מדייק אז תדייק אותי
ליאור שפיץ · ראשית
כן. כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל זה אומר שזה נכנס
יהודית תירוש · ראשית
צילם ברור, בוא תסביר כדי שלא תהיה תהייה
ליאור שפיץ · ראשית
אז אמרתי ככה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ב - 2017 ופעם ב - 2018 צולם מבחוץ אותו דבר? איפה המזכיר מ - 2017 וזה צולם שוב ב - 2018?
ליאור שפיץ · ראשית
ממה שאני רואה שמונח לפני כי אני לא זוכר את האירוע, אני כן זוכר שהיה אירוע של טלפון שהוא לא תקין להעתקה, בלתי אפשרי להעתיק אותו ולכן נכנסנו לכל העניין הזה של העתקה באמצעות המצלמה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש לנו מסמך מנובמבר 2017
ליאור שפיץ · ראשית
171 מסומנים לפי דעתי, בוצע בנובמבר, בוצע ונרשם זכ"ד, סומן, הוכנס לתיק החקירה עכשיו מה שהעלו, העלו פה מסומנים מ - 29 לינואר 2018 זאת אומרת היה לג נוסף, היה לג נוסף של הגעה למכשיר פיזית וצילום,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
וצילמו פעם נוספת?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון, צילום פעם נוספת. אני מעריך היות וב - 29 לינואר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה צילום של הצילום
יהודית תירוש · ראשית
לא לא גברתי זה מוצגים שונים, זה לא הופק ב - 2017
ליאור שפיץ · ראשית
אני מעריך שמדובר בהשלמת חקירה כי ב - 29 לינואר אני לא יודע על הצח"מ
יהודית תירוש · ראשית
מה שאתה עושה ב - 29 ינואר 2018 אתה עושה מעבר נוסף אתה לא לוקח את המזכר שלך מנובמבר 2017
ליאור שפיץ · ראשית
מה שאני רואה זה מעבר נוסף
עודד שחם · ראשית
סליחה, למה יש פעמיים רישום בכתב יד על אותו צילום?
ליאור שפיץ · ראשית
הכל פה זה כתב יד שלי, השמאלי בעצם ז. ל/.24 מ - 29.6.17 זה בעצם המכשיר עצמו, זאת אומרת המסומן ל. ש/20 הוא מתוך המכשיר עצמו, המכשיר עצמו זה המכשיר הפיזי, ל. ש/.20 זה מה שאנחנו מסתכלים פה עמוד אחד מתוך המכשיר עצמו כדי שנדע מה המקור של,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל למה יש שני תאריכים?
עודד שחם · ראשית
הרישומים האלה מופיעים שניהם על אותו צילום שצולם מהטלפון?
ליאור שפיץ · ראשית
הרישומים האלה זה נרשם בבת אחת כשורה אחת שניהם, אחד מתוך השני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז למה יש שני תאריכים?
עודד שחם · ראשית
ושניהם נרשמו באותו זמן?
ליאור שפיץ · ראשית
כן. כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בינואר 2018?
ליאור שפיץ · ראשית
מה שאתם מסתכלים על המסך אני כתבתי ל. ש/20
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כל שורה נכתבה בינואר 2018?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
עודד שחם · ראשית
הרישום של 29 ביוני 2017 זה נרשם בשנת 2018?
ליאור שפיץ · ראשית
הרישום של 29.6.17 מתייחס לתפיסה של המכשיר, מתייחס למכשיר
עודד שחם · ראשית
אבל הוא נרשם
ליאור שפיץ · ראשית
ב - 29.6.17 עת שבוצע חיפוש אצל עמיקם שורר בבית או זמן החקירה ונתפס המכשיר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה שאתה אומר שכל פעם שצילמו רשמו גם את תאריך התפיסה של המכשיר?
ליאור שפיץ · ראשית
בדיוק, כדי שנדע מנין המסומן
יהודית תירוש · ראשית
יופי, ועכשיו חוזרת השאלה הפשוטה, אנחנו יודעים שבמזכר שנעשה בנובמבר 2017 אגב חקירת בזק - YES יש סימונים, סימנתים ל. ש. מספר כזה, מספר כזה, מספר אחר נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
יופי, מה שאתה מפיק עכשיו ב - 29 בינואר 2018 זה חומר חדש, זה לא חומר שסומן בנובמבר 2017.
ליאור שפיץ · ראשית
מה שאני רואה זה חומר חדש
יהודית תירוש · ראשית
מה שאתה רואה זה?
ליאור שפיץ · ראשית
ממה שאני רואה זה חומר חדש
יהודית תירוש · ראשית
חומר חדש, יופי ואז אני חוזר לשאלה הקודמת שלי אחרי שהבהרנו את הנתונים הללו, אנחנו חוזרים לשאלה והשאלה היא נורא פשוטה, אנחנו רואים שהמכשיר שיש שני ברקודים אני מעגל מתשע בבוקר והברקוד הבא הוא משתיים, זאת אומרת כחמש שעות אחד אחרי השני והברקודים האלה עוקבים, הטלפון אצלכם, לא אצל עמיקם, הסוללה מתרוקנת, עד כאן עובדות נכון?
ליאור שפיץ · ראשית
הטלפון אצלנו, הסוללה מתרוקנת
יהודית תירוש · ראשית
מה אדוני חיפש שם חמש שעות ולא הצליח למצוא כלום?
ליאור שפיץ · ראשית
אני מסביר שבתור התחלה זה יכול להיות יותר מחמש שעות, בתור דבר שני לא חיפשתי חמש שעות, לא החזקתי את המכשיר, יכול להיות שהוא נח במקום כשלהו
יהודית תירוש · ראשית
הוא לא יכול להתרוקן בצורה כל כך משמעותית ללא, כולם יכולים לראות את הסוללה נניח בשבעים אחוז לערך או שמונים אחוז לערך במצב טיסה, שלא צורך כמעט אנרגיה, נקרא לזה כך אלא אם כן מישהו, שזה אתם מרוקן אותו אגב מה? אגב בדיקה. תשובתך?
ליאור שפיץ · ראשית
שזה לא רלוונטי
יהודית תירוש · ראשית
לא שאלתי אם זה רלוונטי, שאלתי מה עשית חמש שעות?
ליאור שפיץ · ראשית
אז אני עונה, אני מסביר. א. צריך להיות מזכר, צריך להיות מזכר לעניין הזה
יהודית תירוש · ראשית
אין, אין
ליאור שפיץ · ראשית
צריך להיות מזכר לעניין הזה
יהודית תירוש · ראשית
אין, למה אין?
ליאור שפיץ · ראשית
אני לא יכול לזכור
יהודית תירוש · ראשית
אתה לא יכול לזכור למה אין מזכר, זה כמעט, טוב, נעבור לנושא אחרון כובדכם עכשיו אפשר לסגור את הדלתיים וזה ייקח עשר דקות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הדיון עכשיו בדלתיים סגורות, יש צו איסור פרסום על כל החלק של הדלתיים הסגורות. כן. דיון בדלתיים סגורות – איסור פרסום
הערה · ראשית
תמליל הדיון שנשמע בדלתיים סגורות הושמט מהעתק פרוטוקול זה.
יהודית תירוש · ראשית
תודה רבה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה רבה לך, זהו, סיימת. מחר יש לנו את רן ברץ. טוב, ניפגש מחר. תודה רבה. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד
הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.