פרוטוקול 28.03.2022
עד מרכזי: שלמה פילבר ·
1607 אמירות.
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב. היום 28 במרץ 2022. אנחנו בתיק פלילי - 67104 01-20. מר פילבר בוקר טוב
שלמה פילבר
בוקר טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם. בבקשה עו"ד תירוש
הודעת מערכת · ראשית
ע"ת 13 מר שלמה פילבר לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בהמשך חקירה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ראשית
יהודית תירוש · ראשית
בוקר טוב מר פילבר
שלמה פילבר · ראשית
בוקר טוב
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו נמשיך. עצרנו בפגישה עם מר אלי קמיר ואנחנו נמשיך לעד הבא. אחת השאלות ששאלתי אותך הייתה מדוע הלכת לפגוש אותו במוצ"ש בביתו ואתה השבת שהיו לך שתי סיבות, האחת הרצון לשיתוף פעולה מצידם, אני אומרת בתמצית, אלה פחות או יותר הדברים שאמרת אחר כך רעננתי את זיכרונך ואמרת שהשנייה הייתה משימה שראש הממשלה דאז נתן לך ורצון לבצע אותה. שאלה נוספת גם אמרת שהרצון להוכיח את עצמך היה יותר דומיננטי. אני שואלת לגבי הסיבה הראשונה שהעלית, הרצון לשיתוף פעולה מצידם בכל הדבר הזה. עד כמה העלית את הסיבה הזאת בחקירותיך בהקשר של הפגישה עם קמיר אם אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
ספציפית לגבי הפגישה עם קמיר אני לא ממש זוכר אבל אני כן זוכר שאני חזרתי וחזרתי ואמרתי וחזרתי ואמרתי כשקראתי את העדויות שלי אולי קרוב לעשר פעמים שכל פעם שעימתו אותי עם אחת מהסוגיות שאנחנו דנים בהם פה ושאלו אותי ואמרתי את האמת הרלוונטי שבו אני נחקר עכשיו אז אמרתי גם במפורש כל פעם שאני הגעתי לכל אחת מהפגישות האלה כמנכ"ל, כרגולטור, כבעל מקצוע, כאחד שרוצה לעשות את כל הדברים. לגבי קמיר אני זוכר, באופן כללי אמרתי שבשונה אולי ממקרים עתידיים שהיו בפגישה הזאת אצל קמיר זה היה פחות דומיננטי.
יהודית תירוש · ראשית
אז זהו שאני שואלת לא על פגישות אחרות בהמשך הדרך, לא על הטלפוניה, לא על הפרדה מבנית אני שואל על האירוע הזה, על הפגישה עם קמיר ואני שוללת לא רק אם העלאת את הסיבה הזאת אלא עד כמה שללת בעצם סיבה אחרת מלבד הסיבה שקשורה בהנחיה של ראש הממשלה אם אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר במדויק. עד כמה שאני זוכר הפגישה הזאת כמו שאמרתי וכמו שציטטת בשמי בפעם הקודמת נועדה 1. כמובן כדי לקדם את כל העניין הזה שדיברנו עליו של המשימות שקיבלתי אבל בהחלט גם הייתה צופה פני עתיד לפגישה של מחר, למחרת, הפגישה שלי עם מר שאול אלוביץ' רציתי לבוא אליה כמה שיותר מוכן וכמה שיותר מתואם, נאמר כך.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אני אבקש בהקשר הזה לרענן את זיכרונו של העד לגבי הסיבה שהעד אמר שהוא הגיע לפגישה הזאת ומה היה המסגור של הפגישה הזאת. אני מבקשת להקריא לעד ברשותכם, זה קטע קצת ארוך אבל הוא צריך להישמע ואנחנו נשמח לשמוע מה אתה אומר על זה אחרי שאני אקריא את זה. אני מקריאה מהעימות שלך עם מר קמיר, עימות שהתרחש כשבוע לאחר החתימה על הסכם עד המדינה ואני מקריאה - הפגישה הייתה ביוזמה של אלי, אלי הסתמס איתי, ביקש, אני הייתי בכלל בחו"ל בתחילת אותו שבוע ולכן זה התרחש במוצאי שבת, היה שם חלון זמן... על השלט ולכן את הפגישה לקראת הפגישה עם שאול שהייתה אמורה להיות ביום ראשון בבוקר, שהייתה ביום ראשון בבוקר אני חושב שזו הייתה פגישה הכי משמעותית שייצבה את כל היחסים שלנו כי זה היה אצלך בבית שם בקריית אונו, למעלה, אני יודע. לי לא היה כמעט קשר איתך לפני כן אבל הכרתי דרך ישראל שלום, שלום ודברים מהסוג הזה ואני באתי לשם הכי פתוח בעולם כי היה ברור לי ונדמה לי שגם אמרתם לי את זה בטלפון וגם אני מייצג את שאול אלוביץ', אני מייצג את העניינים של שאול אלוביץ' ואני הגעתי לשם אחרי שהייתה לי פגישה עם ראש הממשלה בתחילת אותו שבוע שקיבלתי את התפקיד שבו הוא אמר לי תשמע, שאול אלוביץ' יש לו הרבה בעיות במשרד התקשורת תטפל בהם. מבחינתי כשאני באתי לפגוש אותך באתי בשליחות של ראש הממשלה לפגוש את הנציג של אלוביץ', זהו, זה היה ברית של גנבים. אנחנו באותו רגע היה ברור לנו שאנחנו שנינו שליחים של אותם שני אנשים. עכשיו, משם בפגישה הזאת אתה הצגת הרבה יותר מבחינת כל סיפור המיזוג שהיה אמור להתרחש בתוך שלושה שבועות, שהוא התעכב במשרד התקשורת. אתה נתת לי רקע כל מה שברגר עשה, כל מה שדיברת לפני כן כל מיני דברים מהסוג הזה, דיברת איתי על עוד נושאים, הרבה נושאים של משרד התקשורת וטלפוניה ודברים אחרים. הצגת לי את זה בסקירה אבל הנושא המרכזי היה שמה הנושא הזה שחייבים לגמור את המיזוג ואני העברתי לך את המסר הזה שאני קיבלתי את ההנחיה. אני מכיר את העניין, אני יודע אותו, אני אעשה אותו, אתה נתת לי את הפידבק החיובי שזה מה ששאול מצפה ומשם יצאנו לדרך. זה היה אחר כך, זה היה הפתיח לכל הפגישות שלנו אחר כך, לכל הקשר ואחר כך אתה אומר עוד פעם, אתה אמרת לי שאול וביבי חברים, אמרת לי את זה שם בצורה מאוד ברורה. אני גם אמרתי לך כן, אני יודע, ראש הממשלה ביקש ממנו לטפל, זה היה כל המסגור של העניין, אחרת עם כל הכבוד מנכ"ל משרד התקשורת, אתה מדבר על מועצת יש"ע שתקוע לך, מנכ"ל משרד התקשורת לא הולך להיפגש עם לוביסט במוצאי שבת על חשבון הזמן היחיד שיש לו עם המשפחה, עם כל הכבוד לא עשיתי את זה עם אף אחד אחר. אתה ממשיך בעניין הזה וקמיר מכחיש ואתה ממשיך לומר את כל הדבר הזה, אני לא באתי לאף אחד אחר, אני לא הייתי, לא הייתי בא, אין מצב. הדבר האחרון שאני מקריאה לך מאותו עימות אלי קמיר אומר שאתה לא אומר את האמת, החוקרת אומרת לא אומר אמת, תודה רבה, העובדה שבפגישה הזאת הוא אומר לך שהייתה לו כבר פגישה עם ביבי, היא אומרת את זה לאלי קמיר וביבי הנחה אותו לטפל בדברים של אלוביץ' נאמר או לא נאמר? הוא אומר לא נאמר ואתה אומר אחרת לא הייתה לי שום סיבה להיות שם. אני שואלת אותך מר פילבר לא נאמר כאן שום שיתוף פעולה עתידי, שום רצון לקבל מהם פאסיבי, סיבים, שום דבר אחר, מה שנאמר כאן זה סיבה אחת ואתה אומר בצורה מאוד ברורה למר אלי קמיר, אחרת, אם לא ההנחיה של ראש הממשלה, ההנחיה היא מילה שלך, אם לא זה, לא הייתה לי שום סיבה להיות שם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי הקריאה לו, שיענה
שלמה פילבר · ראשית
קודם כל אני מאשר, כל הדברים האלה נאמרו בעימות וזה באמת היה, זה משקף את העימות שלי עם אלי קמיר.
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני שואלת, את העימות זה בוודאי משקף כי זה מוקלט, אני שואלת אם זה משקף את האמת?
שלמה פילבר · ראשית
זה משקף באופן כללי את הסטייט אוף מיינד של הפגישה שלי עם קמיר באותו זמן שאמרתי, שני דברים שהזכרתי בעדות שלי ביום ראשון. 1. זה שאני מגיע לעימות הזה עם אלי קמיר בתחושה מאוד מאוד טעונה וכועסת ותחושה שאני עבדתי עם אדם במשך שנה פלוס לטובת אינטרסים אמיתיים ובסוף מישהו שיקר אותי, רימה אותי, לפחות זו התמונה שהייתה, הסטייט אוף מיינד שאיתו אני מגיע לעימות הזה והדבר השני הוא באמת שאני מתעמת כרגע איתו, אני לא מתעמת עם אלוביץ,' לא מתעמת עם אחרים אז התמקדתי במערכת היחסים שלי איתו אבל בגדול אמרתי את זה גם בעדות וזה גם משתקף מפה שבאמת בשלב ההוא של השבוע הראשון של העבודה שלי בנושא הזה של המיזוג הנושא הזה של, נקרא לזה ככה, של להצליח ולהביא את התוצאה היה דומיננטי.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם עכשיו אחרי שהקריאו לעד קטע מאוד ארוך יש לנו מה לומר עליו בחקירה הנגדית ושמנו לב גם בשבוע שעבר לקטעים ארוכים שהתובעת מקריאה לתוך הפרוטוקול מתוך העדות ונאמנים לשיטתנו דווקא במשפט הזה שאנחנו באים עם התמונה, המשפט הזה הרי בסופו של דבר כל קביעה, כל ממצא שכבודכם יקבע, כל מסקנה זה צריך להתבסס על מלוא התמונה ואנחנו נתרום את חלקנו בעניין הזה. אנחנו מסכימים, מסכימים להגיש את כל ההודעות של העד במקום לחזור על הטקסים האלה כאן ולהתחיל להקריא דקות ארוכות קטעים לתוך הפרוטוקול, כל חמשת האלפים העמודים כמובן עם כל הרזרבציות לעניין הקבילות ולעניין המשקל ולעניין המהימנות אבל שהתמונה כולה תהיה בפני בית המשפט ולא ביצן פיסס לקוחים מכאן ומשם ונתחיל להתווכח עכשיו למה לא מפנים לכאן ולמה לא מפנים לשם ולמה לא מפנים לעמוד ההוא ואז זה היה רץ הרבה יותר חלק ובחקירה הנגדית מתוך זה אנחנו נפנה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ההסכמה היא להגשה
ז'ק חן · ראשית
להגשה טכנית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
להגשה טכנית לעצם האמירות
עודד שחם · ראשית
כפי שעשינו במקרים דומים
ז'ק חן · ראשית
כפי שעשינו עם כל העד עד כאן. כל חמשת אלפים העמודים.
יהודית תירוש · ראשית
גברתי אני מבקשת אבל להגיש את ההודעות לא לעצם האמירות, אני מבקשת להגיש את ההודעות על בסיס סעיף 10א'. אני חושבת שהעד אמנם כשאני מקריאה לו את הדברים הוא מאשר את הדברים שהוא אמר, זה נכון אבל אני חושבת, אני רגע אומר לצד זה שהוא מאשר את הדברים הוא מוסיף דברים אחרים, דברים שלא נאמרו במקטעים שאני אומרת להם, יש לו סיבות נוספות, הסברים נוספים שיש בהם כדי ליצור תמונה מעט שונה אבל היא שונה והדברים מצטברים. אני חושבת שיש משמעות לכך ההודעות יהיו בפני בית המשפט לא רק לעניין, כמובן שאנחנו לא מתנגדים לבקשה של חברי אבל אנחנו מבקשים משהו נוסף. יש חשיבות להגשת ההודעות לתוכן. אנחנו בסופו של דבר גם,
משה בר-עם · ראשית
כתחליף לעדות ראשית?
יהודית תירוש · ראשית
לא תחליף, חלילה, לא תחליף אנחנו נבקש בסוף היום לבקש במידת הצורך להעדיף את העדות, מקטעים מסוימים שהייתה בחקירות שלה ואנחנו חושבים שההודעות האלה צריכות להיות בפני בית המשפט. ממה שראינו עד כה העד אמנם מאשר את הדברים אך מוסיף דברים נוספים ופרשנויות נוספות שיש בהם כדי לצבוע את הדברים בצורה שונה ולכן אנחנו מבקשים להגיש את ההודעות. אם צריך אני אפנה גם לפסיקה בעניין.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
קודם כל יש הסכמה כרגע להגשת ההודעות, ככל שתבקשו אחר כך להעדיף את ההודעות על פני העדות אפשר יהיה,
יהודית תירוש · ראשית
אני רק אומרת שאם חברי סבור וזה מה שהוא מבקש מבית משפט שאנחנו לא נציג בפני העד מקטעים מתוך החקירות כדי שהעד יתמודד איתם,
ז'ק חן · ראשית
לא, לא, ממש לא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר שהם לא מתנגדים להצעה. ההגנה בזמנה תציג וזה נאמר גם על ידי עו"ד בן צור בפעם שעברה, אנחנו לא מתנגדים אנחנו נציג את כל היתר, יש עוד הרבה מה להציג. על זה אין ויכוח. יש הסכמה להגשה אז מישהו יגיש לנו את זה.
ז'ק חן · ראשית
גברתי אם אפשר רגע כדי שזה לא יישאר פשוט חסר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה קצת מוקדם, ממילא לא תהיה כרגע הכרעה על 10א.'
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו גם נכין את התיעוד, אני אומרת רק לעניין ההגשה, אנחנו גם נכין את התיעוד ונעביר על דיסק און קי, את התיעוד עצמו, כרגע אנחנו נעביר את ההודעות עצמן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא נראה לי שנצליח עכשיו אפילו לדפדף בדבר הזה. אולי תניחו את זה כרגע בצד, הרי לא נשב עכשיו ונתחיל לחפש. תניחו את זה כרגע
יהודית תירוש · ראשית
כן, נגיש גם דיסק און קי בצורה מסודרת לבית המשפט, נשתדל לעשות את זה
ז'ק חן · ראשית
כבודכם לא... של סעיף 10א' משום שזה לא המקום. בוודאי שלבית המשפט אין כלים וגם לא יהיו כלים אחרי החקירה הנגדית, אני כבר עושה ספוילר להחליט כאן ועכשיו על 10א' זה גם לא הפרוצדורה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, לא, ההחלטה היא בסוף
ז'ק חן · ראשית
התביעה אומרת בכוונתנו לבקש בבוא העת בסיכומים ונראה אם התנאים מתקיימים גם של החקירה הנגדית, גם של הסתירות המהותיות וגם לאיזה מעשר המופעים אמרת... של העד יבקשו שהיא תהיה עדיפה על התשע האחרות ועל מה שהוא אומר כאן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן נראה לי שאין ויכוח
ז'ק חן · ראשית
לא, כי היא אמרה אנחנו נבקש 10א'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זו הודעה על כוונה לבקש
יהודית תירוש · ראשית
נכון, ברור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אין ויכוח כרגע
ז'ק חן · ראשית
אז אם אין ויכוח אז הכל בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אם אפשר לתת לנו את זה בדיסק און קי שאנחנו נוכל להעלות את זה.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו ניתן, ודאי. יש עותק אחד של התמלילים על דיסק און קי, על דיסק און קי אין לנו כאן, דיסק און קי ננסה לעשות את זה לקראת מחר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עותק נייר אחד כמה הוא תופס שם?
יהודית תירוש · ראשית
רק אני אומר, גם מזכרי הריענון. גם את מזכרי הריענון
ז'ק חן · ראשית
הכל הכל, כל דבר שהעד אמר אי פעם.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר, אז תתארגנו ותתנו לנו ונמשיך.
ז'ק חן · ראשית
אנחנו נוסיף כמובן, יש עוד מופעים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם מה שאני רציתי לומר שאנחנו לא מתווכחים עכשיו על סעיף 10א' היא מודיעה על כוונתה, זה כמובן, אנחנו סבורים אחרת לחלוטין,
עודד שחם · ראשית
אדוני אמר את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אדוני אמר כבר
ז'ק חן · ראשית
זה לא רק הטכניקה, במהות
משה בר-עם · ראשית
ברור, ברור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אדוני אמר.
יהודית תירוש · ראשית
רק אני אומר לכבודכם יש חקירות עד פברואר 2018 שהם חקירות שלו לפני הסכם עד המדינה גם הם מוגשים לכבודכם והחקירות אחרי ההסכם.
ז'ק חן · ראשית
ברור, ברור והריענונים.
בועז בן צור · ראשית
והראיות האובייקטיביות מה קורה איתן? איפה הם כרגע?
ז'ק חן · ראשית
זה אנחנו כבר התרגלנו שזה בנגדית.
בועז בן צור · ראשית
אגב זו תהיה הסיבה שאנחנו אולי לא נרבה בהתנגדויות, לפחות האיפוק שלנו הראשוני כי למה אנחנו עושים את המהלך הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זהו?
ז'ק חן · ראשית
לא, זו ההודעה הראשונה
יהודית תירוש · ראשית
גברתי כרגע בוודאי חסה על כל הצדדים בתיק הזה
ז'ק חן · ראשית
גברתי זוכרת את ישיבת התזכורת הראשונה שאמרנו למה מתחילים עם 4000 יש כל כך הרבה... אבל הנה, כולנו שינסנו מותניים וחיזקנו שרירים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה כולל את המזכרים הקלסרים האלה? עוד אחד?
ז'ק חן · ראשית
אני אגיד לבית המשפט מה הטעם לדבר, לעניין המזכרים, שוב, כדי שלא יחזור מה שהיה עם חפץ, אנחנו מסכימים לעניין האישום הראשון.
בועז בן צור · ראשית
עו"ד חדד יגיע ואנחנו נותנים לו את האפשרות להתייחס לזה. כרגע אנחנו עומדים על 4000.
יהודית תירוש · ראשית
כן, רק שבמזכרי הריענון לדעתי יש איזשהו שילוב אבל אנחנו נגיש אותם כרגע ואם עו"ד חדד יהיה לו מה לומר בעניין הזה נשמע אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו לא יכולים לקרוא את כל מה שיש עכשיו.
בועז בן צור · ראשית
אני אגיד מה הטעם, בכל אופן צריך איזה מפת דרכים. ההסכמה להגיש בעצם האמירה על אותם אלפי עמודים כי כמובן זה לעצם האמירה. אנחנו רוצים שתהיה תמונה רחבה בפני בית המשפט, נדמה לי שהכוונה שלנו, בית המשפט אולי מתרשם לא לנהל איזה הגנה טכנית אלא שכל התמונה תיפרס שם, כל התמונה תיפרס זה לא רק לצטט חמישים עמודים מתוך חמשת אלפים עמודים, זכותה כמובן לצטט אם אין בזה כמובן... שתהיה תמונה ברשות ניירות ערך, שתהיה תמונה בחקירה הראשונה, שתהיה תמונה מה הופעל, שתהיינה האמירות שלו כולן, זה. 1 אחרי זה תהיה החקירה הראשית ואחרי זה החקירה הנגדית ואחרי זה ראיות אובייקטיביות שתגענה אני מניח תוך כדי התהליך ואז תהיה התמונה ואז בית המשפט יוכל להתרשם ממלוא המכלול ולכן על דעת כך שזו לא הגנה טכנית, כמובן זה לא קשור כרגע ל - 10א', חברי דיבר, חברתי דיברה לפני שבית המשפט הנכבד חיווה את דעתו הראשונית בסוגיה, לא העת וכמובן כל התמונה לא נמצאת ולכן מהטעם הזה, מתוקף העניין שההגנה רוצה שהתמונה המלאה תהיה בפני בית המשפט כדי שבית המשפט יוכל בסופו של דבר לקבל את ההתרשמות הכוללת ולא סלקטיבית על דעת כך אנחנו עושים את המהלך הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מאה אחוז, תודה עו"ד בן צור.
יהודית תירוש · ראשית
בעניין הזה אין מחלוקת בין התביעה להגנה, שאנחנו רוצים שהתמונה כולה תהיה בפני בית המשפט. מר פילבר מכאן ואילך מהפגישה הזאת מה, עד כמה הקונטקסט של הפגישה הזאת, ההקשר שלה עיצב את המשך הקשר ביניכם, אופן ההתקשרות, אופן התקשורת?
שלמה פילבר · ראשית
ביני לבין קמיר?
בועז בן צור · ראשית
זו שאלה מדריכה השאלה הזאת. עד כמה זה עיצב?
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת עד כמה הקונטקסט של הפגישה, לא אמרתי לו מה הקונטקסט, עד כמה הקונטקסט של הפגישה, ההקשר שלה עיצב את המשך הדרך. עד כמה, אם בכלל?
שלמה פילבר · ראשית
הפגישה הזאת הייתה בעצם בסיס אחר כך להמשך יחסים ביני לבין אלי קמיר בשני מובנים, 1. כמו שהקראת וכמו ששנינו הבנו, הוא הנציג של קבוצת בזק של מר אלוביץ', אני מנכ"ל משרד התקשורת הנציג של שר התקשורת וגם צורת הקשר בינינו הייתה באופן זהה, פחות או יותר, לא פורמאלית, זאת אומרת רוב הפגישות היו או בפגישות בבתי קפה באזור ששנינו מתגוררים או שיחות טלפון או אצלו במשרד פעם - פעמיים, דברים מהסוג הזה, לאורך זמן.
יהודית תירוש · ראשית
למה בעצם? למה בעצם זה עיצב את זה ככה? באופן לא פורמאלי כמו שאתה אומר, למה?
שלמה פילבר · ראשית
זה עיצב את זה כך כי היה לי נוח, כי זה היה הערוץ שפתחתי מול אנשי בזק בהמשך לפגישה הראשונה שהייתה וההבנה שלי של הפעילות. בהמשך גם פעלתי ככה עם הרבה מאוד אחרים עם חברות אחרות אבל עם אלי קמיר ועם בזק פעלתי בצורה הזאת, כמו שאמרתי, כמו שהקראת, הפגישה הזאת הייתה בהמשך לפגישת עבודה שהייתה לי עם ראש הממשלה. באתי אליו ואמרתי לו שהבקשה של ראש הממשלה היא שאני אטפל ובמסגרת זאת הטיפול נמשך.
משה בר-עם · ראשית
סליחה, אנחנו יודעים לזהות את הפגישה הזאת? הפגישה הזאת על איזה פגישה מדובר?
יהודית תירוש · ראשית
הפגישה עם אלי קמיר ב - 13 לחודש
שלמה פילבר · ראשית
שהייתה בהמשך לפגישת עבודה שהייתה לי עם ראש הממשלה בימים שלפני
משה בר-עם · ראשית
תודה.
יהודית תירוש · ראשית
לפני שנתקדם יש לנו עוד איזה חוב נוסף משבוע שעבר שנוגע להנחיה עצמה, אם כבודכם זוכר בית המשפט בסופה אישר לנו להציג לעד מספר ציטוטים שנוגעים לשאלה אם הדברים שהעד סיפר שנאמרו לו בהנחיה נאמרו תחת הכותרת אלוביץ' התלונן או שרק המחירים היה אלוביץ' התלונן. כבודכם זוכר? אמרנו שנציג את הציטוטים וכבודכם בעצם ביקש מאיתנו לעשות את זה לדיון הבא כי לא היינו ערוכים אז אני רוצה להפנות אותך. אני ראשית מפנה, אני ראשית רוצה להפנות לראשי הפרקים שנרשמו ב - 20.2 ורשם אותם חוקר ובסעיף הראשון הוא כותב ככה - פגישת כורסאות העור עם ראש הממשלה ודוד שרן, אמרתי שהוא אמר לי לבדוק הורדת מחירים ועשה תנועת ירידה עם היד. מה שאני זוכר שההתרשמות שלי הייתה שראש הממשלה מודע היטב לסוגיות שיש מהלך של מיזוג שצריך לבצע, שהוא מבין שיש סוגיות מסוימות שתקועות במשרד, הוא לא אמר ולא פירט אבל הרושם היה שצריך מישהו שיבוא עם גרזן ויפתח ציר. השיחה כולה הייתה תחת הכותרת של אלוביץ' דיבר איתי ויש לו הרבה תלונות ואז הוא ירד לפירוט שהוא אמר שיש את עניין המחירים, אני לא מתקדם לעצור את השוק הסיטונאי אבל תבדוק מה אפשר לעשות כדי למתן ויש את הסיפור של המיזוג שצריך לדאוג שיסתיים במועד, כל זה תחת הכותרת על הרקע עם השיחה שלו עם אלוביץ'. זה מקטע אחד. מקטע שאני אני מפנה
בועז בן צור · ראשית
מה זה?
יהודית תירוש · ראשית
זה לא הוגש. זה הוגש, ראשי פרקים הוגשו
בועז בן צור · ראשית
אפשר לקבל עותק בבקשה?
יהודית תירוש · ראשית
מראשי פרקים?
בועז בן צור · ראשית
כן.
יהודית תירוש · ראשית
אבל כמו הודעות שאני,
בועז בן צור · ראשית
הודעות זה משהו אחד
יהודית תירוש · ראשית
אין בעיה, אתן לך את זה
עודד שחם · ראשית
איפה זה הוגש?
יהודית תירוש · ראשית
בקלסר עם ההודעות,
ז'ק חן · ראשית
איזה מהם?
יהודית תירוש · ראשית
יש הודעות מוקלדות ויש תמלילים אז בהודעות המוקלדות זה נמצא אומרת לי חברתי
עודד שחם · ראשית
מה שהגשתם זה רק את ההודעות?
יהודית תירוש · ראשית
לא, הגשנו הכל
עודד שחם · ראשית
איפה בתוך הקלסר הזה?
יהודית תירוש · ראשית
לא הצמדנו כאן הודעה לתמליל כמו שאולי נעשה אצל חפץ, כאן יש תמלילים והודעות ויש את המזכר הזה שנמצא,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תראו לנו איך הוא נראה יהיה יותר קל למצוא אותו.
בועז בן צור · ראשית
אנחנו נתנגד להגשה של המזכר, זה לא הודעות של העד. זה מזכר שנרשם על ידי,
עודד שחם · ראשית
ממתי המזכר הזה? סליחה שאני קוטע.
בועז בן צור · ראשית
מ - 20 לפברואר, זה במסגרת המשא ומתן לעד מדינה, זה החוקר רושם את המזכר הזה
עודד שחם · ראשית
20 לפברואר?
בועז בן צור · ראשית
כן אדוני, יבוא החוקר ונשאל אותו, כרגע זה עם כל הכבוד לא חלק מההודעות של העד.
יהודית תירוש · ראשית
סליחה, למה? זאת אמרת עד שנרשמה, כן, בוודאי שכן, אמרת עד שנרשמה כמו הודעה שמוקלדת על ידי חוקר אז זאת אמרה שנרשמת על ידי חוקר, בוודאי אפשר להגיש אותה. העד יכול להגיש מה שהוא מוצא לנכון ואנחנו מציגים לו את זה וגם נציג לו עוד קטעים שתומללו בעניין הזה אבל בוודאי שזאת אמרת עד שיכולה,
משה בר-עם · ראשית
זה דברי העד כפי שנאמרו
יהודית תירוש · ראשית
זה דברי העד שרושם החוקר בדיוק כמו שבהודעה לא תמיד הכל מתומלל. אגב כאן הרוב כן מתומלל, החלק העיקרי של ראשי הפרקים האלה מתומלל אבל נכון שזה מזכר שרושם חוקר והעד יכול להגיד לגבי זה מה שהוא מוצא לנכון להגיד אבל בוודאי שאמרת עד שרשם אותה חוקר יכולה להיות מוגשת.
עודד שחם · ראשית
שאלה טכנית, זה מזכר שמתחיל היום בשעה 30. 17?
יהודית תירוש · ראשית
כן. כן
בועז בן צור · ראשית
העד מסר הודעות, שורה של הודעות. ההודעות האלה מתומללות. ההודעות האלה הוגשו כפי שעשינו לפני מספר דקות. המזכר של החוקר שלכאורה נסמך לפי מה שאנחנו מבינים על ההודעות אז ההודעות זה חומר הגלם אז אין כרגע מה ללכת לפרפראזה של החוקר. 2. מבחינה טכנית מי שיצטרך לבוא להעיד על המזכר הזה, זה החוקר ודרכו אפשר להגיש את המזכר הזה. יתכבד החוקר ויגיע ואז נשאל אותו. אין שום דרך לא פרוצדוראלית,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור זה לא סיכום של החוקר, הנוסח הוא נוסח דברים שאומר העד, אמרתי שהוא אמר לי כך וכך זה דברים שאומר העד.
בועז בן צור · ראשית
אז זה פרפראזה של החוקר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, כרגע ודאי אפשר להגיש את זה בכפוף לזה שיבוא העד ויאשר את הדברים או החוקר.
בועז בן צור · ראשית
איזה כלל ראייתי מאפשר או דיוני מאפשר את ההגשה של מזכר שרושם חוקר בשלב הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זו עדות.
יהודית תירוש · ראשית
זה כמו עדות
ז'ק חן · ראשית
כבודכם אין סעיף בפקודת הראיות שמאפשר להכניס אמרה של עד, אין סרט כזה. לא מדובר באמרת חוץ של נאשם שאפשר להכניס אותה על סמך מי ששמע ורשם אותה. אין כלל ראייתי כזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אני רוצה להבין משהו, הוגשו כל האמרות וזה חלק מהאמרות
בועז בן צור · ראשית
לא, זה לא חלק מהאמרות
ז'ק חן · ראשית
לא, זה במחלוקת עמוקה
יהודית תירוש · ראשית
אני ממש חולקת על דברי חברי, אם,
משה בר-עם · ראשית
אם אין הסכמה להגשה גברתי יודעת שראשית צריך לתת לעד להעיד ואם אחרי זה יש צידוק לכך, אבל אנחנו לא שם
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו שם מאחר שחברי ביקשו, אנחנו גם היינו רוצים לעשות את זה אבל חברי הקדימו אותי וזה נחמד מאוד, תמיד טוב שאין מחלוקת. ביקשו להגיש את כל גרסאות העד. גרסאות העד כולם לא חייבות להיות מתומללות. הם ביקשו, מהרגע שהם מבקשים שכל גרסאות העד יהיו
משה בר-עם · ראשית
אבל לזה הם לא מסכימים גברתי.
יהודית תירוש · ראשית
אז אנחנו מבקשים שאם גרסאות העד נמצאות בפני בית המשפט אז כל גרסאות העד נמצאות בפני בית המשפט, כולל האמירה הזאת, כמובן שזה בכפוף לעדות העד הזה שבא ואומר לנו מה הוא אומר על א', ב', ג' ובכפוף לגובה האמרה. זה גם בהודעות מוקלדות אותו דבר, אין הבדל במובן הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק שנייה.
יהודית תירוש · ראשית
כבודכם אולי אני אוסיף עוד פרט מידע שאולי לא היה ברור. אולי כדאי שאני אוסיף עוד דבר לגבי המזכר הזה שאולי לא היה ברור. בימים שהיו תמלילים, זאת אומרת שהייתה חקירה היה תמליל ויש גם הודעה. בימים שנגבו ראשי פרקים היו תמלילים ונכתבו מזכרים, לא נכתבו הודעות אז זה המזכרים ששקולים להודעות. בתחילת ראשי הפרקים של היום הזה הייתה תקלה ולכן חלק מהיום הזה בתמליל לא נמצא של ראשי הפרקים ולכן המזכר הזה
בועז בן צור · ראשית
איזה תקלה הייתה?
יהודית תירוש · ראשית
אתה תשאל את החוקר כשיגיע לכאן
בועז בן צור · ראשית
לא, עכשיו אני רוצה לדעת איזה תקלה הייתה?
יהודית תירוש · ראשית
אני לא יודעת, הייתה תקלה
בועז בן צור · ראשית
לפני עד מדינה יש תקלה? מה התקלה?
יהודית תירוש · ראשית
זה לא התקלה היחידה במדינת ישראל של תמלילים, זה קורה לפעמים. יש מקטע בתמליל של היום הזה שאין אותו בתמליל ויש אותו במזכר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה נמצא בהקלטה?
יהודית תירוש · ראשית
נכון בהקלטה, זה מתועד שהם עוברים חדר בגלל הפסקת חשמל, לכן המזכר הזה הוא כמו, במובן מסוים כמו הודעה שמתעד את גביית ראשי הפרקים שחלקו מצוי בתמליל וחלקו לא מצוי בתמליל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
העניין הוא אחר עו"ד תירוש, גם להודעה של העד הם לא חייבים להסכים להגשה, הסכימו כרגע להגשה טכנית של כל ההודעות
יהודית תירוש · ראשית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל אם הם לא מסכימים אז לכאורה אי אפשר להגיש. השאלה רק אם אי אפשר שזה יוגש כמו יתר ההודעות, לא לאמיתות התוכן כדי שאפשר יהיה לשאול אותו.
בועז בן צור · ראשית
התשובה היא כבודה מבחינתנו לאו, סליחה על הנחרצות על העניין הזה, אני רוצה להגיד, נבין מה קורה פה. בדרך כלל החקירה הראשית אומרים לו בוא תספר, בוא תעיד, אנחנו נמצאים פה בסיטואציה מאוד משונה לטעמנו, זה לא בוא תעיד, לא בוא תגיד מה היה כך וכך וכך, זה מצמידים אותו אתה אמרת כך, אתה זוכר מה אמרת? ככה החקירה מתנהלת. בדרך כלל חקירה ראשית זה חקירה של ספר, תגיד, אנחנו כרגע נמצאים במן איזה דיון שבו התובעת מקריאה לו, היה, לא היה? כן? ואם אתה סותר אז בוא אני ארענן אותך, זה תקלה אולי מס' 1 אבל אנחנו שומעים את הדברים. 2. מה אומרים לנו? אומרים לנו את הדבר הבא, הייתה תקלה בדיוק לפני הכניסה לעד המדינה, הייתה תקלה בהקלטה אז מה היה צריך לעשות כשיש תקלה בהקלטה? להקליד שאלה - תשובה נכון? זה מה שהיה צריך לעשות, להקליד אז אין את ההקלטה ואין את ההקלדה כי החשמל בדיוק נפל, בדיוק נפל החשמל, איזה סוג תקלה הייתה? הפסקת חשמל? תקלה אחרת?
יהודית תירוש · ראשית
אולי נקריא את הקטע
בועז בן צור · ראשית
לא, אני לא מוכן שתקריאי את הקטע
יהודית תירוש · ראשית
זה מול בית משפט אפשר להפנות
בועז בן צור · ראשית
אנחנו יודעים מה התקלה לפי מה שכתוב במסמכים.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו ממשיכים, עברנו חדר בגלל תקלה טכנית, המחשבים, כנראה בגלל החשמל נפלו, אנחנו ממשיכים מאותה נקודה, תקשורת ואז מישהו צוחק, אולי זה קשור לבזק, אני לא יודע, אנחנו ממשיכים את אותו משא ומתן תחת ההגבלות שהזהרנו אותך לפני מספר דקות.
בועז בן צור · ראשית
אז צריך לרשום שאלה - תשובה כמו שצריך לעשות, רושמים הודעה, שאלה - תשובה, לא מזכר
יהודית תירוש · ראשית
לא רושמים, בראשי פרקים לא רושמים הודעה מה לעשות?
בועז בן צור · ראשית
אבל ראשי פרקים זה לא שאלה - תשובה, זה לא ישיר, זה מזכר של החוקר. החוקר, אתם רוצים להביא את החוקר לעשות את הפאוזה כמו שהצענו קודם יבוא החוקר ייחקר על הדברים האלה ואז אפשר יהיה להכניס את זה, אי אפשר להכניס את הדבר הזה כך. זה תקלה על תקלה על תקלה. אמרתי לך זה גרוטסקה של חקירה ראשית.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני רק אגיד, לפני ההצעה אני רוצה להגיד משהו לגבי הגרוטסקה של חקירה ראשית אני רוצה להשיב רגע, אנחנו מטרתנו היא לברר את האמת, העד כאן על דוכן העדים ואנחנו רוצים שהוא רק יגיד אמת
בועז בן צור · ראשית
ברור
יהודית תירוש · ראשית
אם יש משהו שהוא אמר כאן שהוא חושב שהוא לא אמת הוא מוזמן, יותר ממוזמן הוא צריך לומר את זה, הוא צריך להגיד את עדותו ולהגיד את האמת בלבד.
בועז בן צור · ראשית
איזה כלל זה, בוא, אני אראה לך מה החוקר רשם תגיד לנו אם יש לך הסתייגות, זה חקירה ראשית?
יהודית תירוש · ראשית
זה לא מה שאנחנו עושים, אנחנו שאלנו אותו שאלה פתוחה. אם יש דבר שהוא אמר אחרת בחקירה בית המשפט צריך לדעת את זה, העד צריך לשמוע ולהתייחס לזה ואם העד חושב שמה שהוא אמר בחקירה הוא לא אמת אז הוא יכול להגיד את זה והוא מוזמן וצריך להגיד את זה.
בועז בן צור · ראשית
סלט דיוני
יהודית תירוש · ראשית
זה לא סלט דיוני, זה הדיון הפלילי
בועז בן צור · ראשית
זה הדיון הפלילי? זה הפלילי? זה אולי מה שנעשה בחקירות שם. זה הפלילי.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם יש לי הצעה אני חושב שמה שקורה כאן, כולם אומרים, אנחנו לא צריכים לבוא כל אחד ולצבוע את זה בצבעים ועל זה עוד ייכתבו הררי עניינים בבוא העת. אני לא רוצה להתווכח כרגע עם אופן הצגת הדברים על ידי חברתי, יש לנו מה לומר על זה, נניח את זה בצד. הצעה, אנחנו הצענו שבזמן שהעד יוצא לחופש ויש לנו שבועיים הפסקה וכמה דיונים שבוטלו יגיע החוקר של העד מר שלומי חכמון. שלומי חכמון חתום על זיכרון הדברים הזה. עכשיו, בנסיבות בהן מספרת חברתי שהייתה תקלה טכנית שבעקבותיה נפלו המחשבים ואז את מה שאמר העד שהוא כל כך מהותי שעכשיו צריך להשמיע לו בבית המשפט כדי לקבל את התייחסותו זה שוב, לא כדי לפתוח את הויכוח אבל אנחנו מכירים מהליכים, תקלות תמיד קורות כמובן אבל אפשר לעשות בשאלה - תשובה, אפשר לחכות שמחשבים יחזרו ואז להמשיך את המשא ומתן, מי אמר שעכשיו דווקא בחושך אנחנו צריכים לרשום את הדברים? אפשר גם אם המשכנו לדבר בחושך לתעד אותם אחרי שנדלק האור ואז הדברים מקבלים ביטוי בדיוק כפי שקיבלו הדברים ביטוי לפני ואחרי, אפשר לעשות הרבה מאוד דברים, אפשר להתווכח על כולם אחר כך אבל מה שברור שאנחנו לא בסיטואציה רגילה והסיטואציה הלא רגילה מכיוון שמדובר על דברים שרשם חוקר ומכיוון שאין כלל בדיני הראיות שמאפשר להכניס אמרה של עד, להבדיל מאמרה של נאשם ששמע אותה חוקר על סמך זכ"ד שלו אי אפשר, פשוט אין דרך כזו ולכן זה תלוי בהסכמתנו. אנחנו מציעים ואז אנחנו גם לא נתנגד משום,
עודד שחם · ראשית
מר חן אבל אם החוקר יבוא לכאן הוא הכין את המזכר הזה, הוא לא יכול להגיש את המזכר?
ז'ק חן · ראשית
תלוי
עודד שחם · ראשית
במה תלוי?
ז'ק חן · ראשית
זה תלוי
עודד שחם · ראשית
זה מזכר שהעד הכין
ז'ק חן · ראשית
זה תלוי בהתקיימות תנאים אחרים.
עודד שחם · ראשית
לא
ז'ק חן · ראשית
זה לא באופן אוטומטי
עודד שחם · ראשית
נדמה לי שאדוני צריך להסכים בין שתי שאלות. שאלה אחת אם אפשר להגיש באמצעות החוקר, זה בסדר. שאלה שנייה האם המסמך יכול להיות ראייה לאמיתות תוכנו זה שאלה שנייה, אולי אדוני צודק בעניין הזה שהתקיימו כללים כאלה ואחרים, אם החוקר אמור להעיד כמובן אין מניעה שנקבל את זה על תנאי כדי שנוכל לקבל התייחסות של העד למסמך בלי שהמסמך כרגע מתקבל כראייה לאמיתות התוכן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ואני אוסיף כמו שאמרתם כדי שתהיה לנו התמונה המלאה של כל מה שאמר העד שלכאורה אלה דברים שהוא אמר בכפוף לכך שהחוקר או העד יאשרו שזה מה שהוא אמר, כדי שבאמת יהיה לנו הכל.
ז'ק חן · ראשית
כן, כן, אבל אנחנו צריכים להשגיח שלצד התמונה המלאה לא תהיה גם תמונה מעוותת, זה הקושי, ולכן מה שרשם מכשיר ההקלטה ותמלל מכשיר ההקלטה או מה שנחזה להיות ברמת אמינות גבוהה משום שזה מופיע ברמת תמלול של שאלה תשובה לעצם אמירת הדברים לא התנגדנו, לעומת זאת קטע קריטי בחקירה שאופס נפל החשמל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לכן אנחנו אומרים בכפוף לכך שאו העד או החוקר שרשם יאשרו שזה מה שנאמר
ז'ק חן · ראשית
אבל לפני כן גברתי ולכן רציתי לבוא עם ההצעה, יש לנו ישיבות בין החקירה הראשית לחקירה הנגדית, יגיע העד, ייחקר פורמאלית, התשובה לשאלת אדוני בכל הכבוד, לשתי השאלות הם בשלילה. העד לא יכול לבוא ולהעיד, החוקר לא יכול לבוא ולהעיד שמעתי ממר פילבר כך ואחרת, אין כלל משפטי גם כזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
למה הוא לא יכול להעיד שזה מה שהוא שמע?
ז'ק חן · ראשית
משום שזה אמרת חוץ של עד, זה היר סיי קלאסי הכי פשוט שיש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נכון, אבל הוא יכול להעיד שהוא שמע.
ז'ק חן · ראשית
אפשר בכל המשפטים הפליליים גברתי במקום להביא עדים נביא חוקרים. יגידו שמעתי את ההוא אומר כך וכך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן זו לא ראייה לאמיתות התוכן אבל זה ראייה שמישהו אמר את הדברים.
ז'ק חן · ראשית
אבל הראייה שמישהו אמר את הדברים היא נדרשת כאשר יש מחלוקת על עצם אמירת הדברים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו לא יודעים אם יש מחלוקת או לא כי אנחנו נשארנו בלי לשמוע את תשובות העד
ז'ק חן · ראשית
בדיוק, זה העניין ועל זה חברי העיר איזה חקירה ראשית זו? באים וזורקים על העד קלסרים, אין את השאלות המקדימות,
יהודית תירוש · ראשית
יש את השאלות המקדימות, זה לא נכון, הייתה שאלה מקדימה ואחרי שהעד אמר את מה שאמר שרק הדבר הראשון זה היה תחת הכותרת אלוביץ' והיו דברים אחרים שהוא הבין אבל זה לא נאמר אחרי הדבר הזה אני הקראתי לו דברים שהוא אמר בהודעות שלו ואני עוד אקריא כי יש לי עוד, זה לא שהוא לא נשאל שאלה כללית.
ז'ק חן · ראשית
אבל זו לא ההודעה שלו ולכן אני באתי עם הצעה, אחרי שאני חושב שמבחינה משפטית לא השתכללו התנאים לא להגיש את הנייר הזה ולא לשאול את החוקר בעל פה על אותם דברים, לא השתכללו התנאים אנחנו לא, ומתוך מה שגברתי אמרה אנחנו באים לפרוס בפני בית המשפט את התמונה ולהצביע גם על המקומות שיש לנו מחלוקת על התמונה על שני המשמעויות שלה, למשל כאן, הפסקת חשמל, אתם ידעתם את זה? לא הייתם יודעים שהזכ"ד הזה נרשם
יהודית תירוש · ראשית
כתוב, בוודאי שהיינו יודעים
ז'ק חן · ראשית
לא, לא, אבל לא בנסיבות שהתבררו כאן בעל פה, נו באמת ולכן וגם כשהקראת לעד לא שמענו על הפסקת חשמל ולכן אני רוצה להגיע סוף סוף להצעה שלי. אני חוזר על הצעתי והדבר הזה ייתר הרבה מאוד מחלוקות. יש לנו הפסקה בין החקירה לבין החקירה הנגדית, יש שלוש ישיבות שבוטלו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אדוני אמר את זה.
אמיר טבנקין · ראשית
שתיים
ז'ק חן · ראשית
שתיים סליחה, חברי הציע את זה עוד מזמן, אנחנו חוזרים על ההצעה כדי שבאמת כל האמת תהיה כולל הנסיבות של הפסקת החשמל, כולל הנסיבות של שמיעת הדברים ואז לא נדקדק בשאלה אם מותר לו או אסור לו? נשאל את החוקר, יבוא החוקר ויעיד. אני לא מבין למה את החוקר בנסיבות כאלה מסופקות דוחים מעבר להרי החושך.
יהודית תירוש · ראשית
לא מעבר להרי החושך, דוחים אותו למועד אחר
בועז בן צור · ראשית
למה מועד אחר, למה? איזה ערך זה משרת לדחות את החוקר?
יהודית תירוש · ראשית
אוי באמת, אנחנו נמצאים עכשיו בחקירה של עד מדינה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש
בועז בן צור · ראשית
איזה ערך זה משרת?
יהודית תירוש · ראשית
כשתהיה תובע אתה מוזמן לנהל את פרשת התביעה
בועז בן צור · ראשית
לא, את צריכה לחשוף את האמת כלשונך כל פעם
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו נחשוף את האמת
בועז בן צור · ראשית
אז קדימה תביאו אותו עכשיו.
יהודית תירוש · ראשית
כולם יגיעו
בועז בן צור · ראשית
אנחנו מתנגדים מכל מקום להגשה עכשיו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו הבנו, הבנו שאתם מתנגדים. כרגע נקבל את זה א. לא לאמיתות התוכן. ב. על תנאי שהאמירה של הדברים תאושר או על ידי העד או על ידי החוקר אחרת זה יוחזר למדינה. כרגע אנחנו מקבלים את זה בתנאים האלה. אם אפשר יהיה להקדים את העדות של החוקר טוב, על זה אפשר לדבר לחוד.
ז'ק חן · ראשית
גברתי רק אם אפשר בהמשך להחלטת בית המשפט, כמובן רק הבהרה, כי בית המשפט אמר בהחלטה שלו שנקבל את זה על תנאי שזה יאושר על ידי העד או על ידי החוקר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שהאמירה, על תנאי שהאמירה, לא לאמיתות התוכן.
ז'ק חן · ראשית
בדיוק.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה היה הדבר הראשון שאמרתי לא לאמיתות התוכן כמו יתר ההודעות ועל תנאי שאו העד או החוקר יאשרו את אמירת הדברים, זה הכל.
ז'ק חן · ראשית
ברור, ברור, תודה.
יהודית תירוש · ראשית
אני רק אומר שאת כל ההודעות אנחנו גם נסמן כתווים כי כרגע זה לא מסומן כ - ת' וגם את המזכר הזה שהוא יהיה על תנאי ונדע שהוא ת' מסוים על תנאי בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר, כרגע רק כדי שנדע על מה אנחנו מדברים. זה מזכר מ - 20 בפברואר 2018 של, מי חתום עליו?
יהודית תירוש · ראשית
שלומי חכמון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רפ"ק שלומי חכמון.
בועז בן צור · ראשית
סליחה שאני אומר, יש מניעה? סליחה שאני אומר אנחנו רוצים גם לעשות את זה באיזשהו סדר הגיוני, יש יומיים שלא קיימים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור אולי נעשה את זה אחרי ההפסקה? חבל.
בועז בן צור · ראשית
אחרי ההפסקה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בינתיים המדינה תוכל לשקול את זה עד אחרי ההפסקה.
בועז בן צור · ראשית
בסדר גמור. יש לו עדיפות להדס קליין אני מניח.
יהודית תירוש · ראשית
אני הקראתי לך קטע אחד אבל אני רוצה להקריא לך עוד מספר קטעים ואז תתייחס לזה בסדר? אני מקריאה גם מחקירה של
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש לכם עותקים? יש פה אחד עודף
בועז בן צור · ראשית
של מה?
יהודית תירוש · ראשית
של ראשי הפרקים
בועז בן צור · ראשית
של ראשי הפרקים יש, חברי אבל אין לו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הנה יש פה אחד מיותר.
יהודית תירוש · ראשית
הודעה מיום 21.2 בר - קוד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי מפנה למסמך אחר?
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני מקריאה מספר מקטעים שעוסקים באותו דבר ואבקש מהעד להתייחס אליהם בר - קוד 1839 עמוד 127 שורות 12-29.
עודד שחם · ראשית
מהתמליל עכשיו הגברת מדברת?
יהודית תירוש · ראשית
כן, תמליל. החוקרת פאולינה
בועז בן צור · ראשית
סליחה את רוצה להקריא לו ושהעד יאשר, אולי לשאול אותו שאלה פתוחה, אני לא מצליח להבין מה הולך כאן
יהודית תירוש · ראשית
כי בדיון הקודם, ההתנגדות הזאת נשמעה כבר בדיון הקודם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור, השאלה נשאלה, תשאלי אותו אולי עוד פעם.
יהודית תירוש · ראשית
אני רק מזכירה לכולנו כי פשוט נראה לי שעו"ד בן צור שכח. בדיון הקודם
בועז בן צור · ראשית
אני זוכר את זה מרגע לרגע
יהודית תירוש · ראשית
לא, בדיון הקודם שאלתי את העד שאלה. העד ענה תשובה, אני הקראתי לו שני ציטוטים והוא השיב ואני ביקשתי מבית המשפט רשות להקריא עוד ציטוטים. עו"ד חן ולדעתי גם אתה התנגדתם ובית המשפט החליט בדבר הזה שאנחנו נוכל להציג לו את הציטוטים הנוספים, מאחר שלא היה איתי והתחלתי להתארגן בית המשפט אמר תעשו את זה בפעם הבאה, נמשיך כרגע והנה עכשיו אנחנו בפעם הבאה. השאלה שלי הייתה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גב' תירוש פשוט תשאלי שוב את השאלה.
בועז בן צור · ראשית
הסיטואציה היא פשוט,
יהודית תירוש · ראשית
זה בפרפראזה על דברים שאמרת לי בגלל זה אמרתי את זה ככה
בועז בן צור · ראשית
איזה דברים אמרתי לך?
יהודית תירוש · ראשית
מר פילבר מה ששאלתי אותך בפעם הקודמת ואני שואלת עכשיו גם נוכח הציטוט, האמירה הזאת, עד כמה בהנחיה עצמה הדברים שנאמרו לך מיתון הורדת המחירים, ביטול מיזוג בזק - YES והטלפוניה היו דברים שנאמרו תחת הכותרת אלוביץ' דיבר איתי על בעיות שיש לו במשרד? זאת השאלה.
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי לך גם בשבוע שעבר בסוף, אחרי שהיה בינינו דין ודברים שסך הכל ההבדלים בינינו הם ניואנסים, באופן כללי שלושת הנושאים האלה היו תחת הסוגיה הזאת של אותה שיחה, זאת אומרת מה שאני יצאתי מאותה שיחה, אמרתי גם אקשן, אייטמס, קיבלתי שלוש משימות, כל אחד מהם היה לה את הניואנס שלה, זה הכל, זה כל מה שאמרתי.
יהודית תירוש · ראשית
זה בסדר, אני רק מחדדת את השאלה, זה בסדר שאלה היו משימות שאתה קיבלת מראש הממשלה שזה מה שאתה עונה לי. השאלה שלי הייתה האם כשראש הממשלה מדבר איתך על הדברים האלה אז הוא אומר לך אותם תחת הכותרת אלוביץ' דיבר איתי על הבעיות שיש לו במשרד? זו השאלה.
שלמה פילבר · ראשית
הצורה הכי ברורה ומפורטת כשהוא אומר לי אלוביץ' אמר לי שיש לו בעיה עם חברת
יהודית תירוש · ראשית
הוא אמר בעיה או אמר בעיות?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי גם בעיות
בועז בן צור · ראשית
סליחה, הוא מתחיל משפט היא מצמיתה אותו, הוא אומר היה בעיה או בעיות?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תן לו לענות
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי השיחה הזאת אני מדבר גם התשובה שלי אל גב' תירוש, עו"ד תירוש בשבוע שעבר נבעה בדיוק מהסוגיה שעלתה פה שבעצם יש פה אתם רואים עשרה קלסרים שאמרתי בהם מאה שעות דיבורים והיה חשוב לי בעצם להבהיר לבית המשפט את התחושה שצריך להביא את התמונה המורכבת השלמה. אני אומר באופן כללי, התמונה המורכבת השלמה בלי לרדת עכשיו לניואנסים שבפגישה הזאת אני הבנתי שיש שלוש משימות, שיש שלושה נושאים שבהם אני צריך לטפל ואיתם יצאתי לדרך, זה הכל.
יהודית תירוש · ראשית
זה בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא ענית לשאלה.
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי ראש הממשלה אמר לי את שלושת הסוגיות האלה, אני מניח שהם כולם בקונטקסט אחד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שהוא?
שלמה פילבר · ראשית
שתטפל בבעיות בסוגיות האלה
יהודית תירוש · ראשית
אתה מניח או שזה מה שנאמר לך? אני לא רוצה הנחות, אני רוצה לדעת מה נאמר לך?
שלמה פילבר · ראשית
מה נאמר לי אני אמרתי, ציטטתי במדויק אני חושב, חזרתי על זה עשרים פעם בחקירה וחזרתי על זה בשבוע שעבר לפחות פעמיים. את המשפט הקצר עם הארבעים שניות, דקה, עם המילים שנאמרו בו. התחושה שלי וההבנה שלי הייתה שאמרו לי קח את שלושת הנושאים האלה ותטפל בהם. יש בעיות תפתור אותם. המשפט שנאמר לי אמרתי אותו, ציטטתי אותו במדויק יותר מפעם אחת.
יהודית תירוש · ראשית
אני אבקש אם כך להמשיך ולהקריא לו ולצטט לו מהדברים שנאמרו כי אני רוצה להבין בדיוק את הדבר הזה מה נאמר לך לגבי הקשר בין המשימות, זאת השאלה, הקשר בין המשימות שהבנו שנתניהו, ראש הממשלה נתניהו דאז אמר לך בפגישה לבין הכותרת אלוביץ' דיבר איתי ואני מקריאה מהחקירה שהיא מסומנת בר - קוד 1839 החל מעמוד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מיום?
יהודית תירוש · ראשית
מיום 21.2 החל מעמוד 94. לפני זה יש תיאור כללי של הפגישה ובעמוד 94 אתה אומר ככה, אני אנסה להיות הכי מדויק שאני זוכר. הוא אמר לי בכל הנושא של השוק הסיטונאי, האינטרנט, הוא לא הכיר את המושגים המדויקים, גם לא בהמשך. אני אמרתי, אמרתי שחשוב להמשיך את התחרות. אלוביץ' דיבר איתי. רגע, שואלת אותך החוקרת, אני לא מבינה אתה אומר שאלוביץ' דיבר איתי? לא, לא, הוא אומר, זה ציטוט שלו. אה, הוא אומר, אלוביץ' דיבר איתי על הבעיות שיש לו שם במשרד מדויקים, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים שנעשו, ממש עבודה שנעשתה לא נכון (זה פרונטיר, הוא לא ידע, הוא מכיר) אתם מדברים קצת על חברת הייעוץ וכו' שקבעה מחירים שלטענתו הם לא נכונים. אני אומר שבסוגריים הכוונה לוועדת פרונטיר וכו', אל תבטל את התחרות אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא המחירים, אולי למתן את זה על יותר זמן, פחות, פחות, פחות ירידה, משהו בסגנון אתה אומר. בסדר, הוא עשה לך משהו? אתה אומר כן, והוא עם היד מראה איזה הורדת מחירים אבל במקום שתהיה חדה וחריפה,
משה בר-עם · ראשית
זה היינו שם
יהודית תירוש · ראשית
זה היינו שם. רגע, אני מתקדמת. בסוף הפסקה הזאת - הבנתי שיש עוד איזשהו עניין לגמור את המיזוג של בזק - YES. אני מתקדמת בזה ואז שואלים אותך בשורה 32 - רק לחדד, מתקשר, יש כאן מילים לא ברורות, לשאול זאת אומרת? סליחה, את שניהם הוא מקשר לשאול זאת אומרת? ואתה עונה, הוא אומר בהמשך לשיחה שלו עם שאול. החוקרת אומרת זה שיחה שלי עם שאול ו -? אתה אומר שאול דיבר איתי. היא אומרת לך שאול דיבר איתי ואתה אתה אומר - ואז הוא אומר לי את שני הדברים בהמשך לשיחה, כן.
שלמה פילבר · ראשית
זה כמו שאמרתי, אמרתי שהבנתי
ז'ק חן · ראשית
סליחה רגע
יהודית תירוש · ראשית
תן לו לענות
ז'ק חן · ראשית
לא, אני מתנגד. מה
יהודית תירוש · ראשית
הוא צריך להיות כאן בזמן שאתה מתנגד?
ז'ק חן · ראשית
קבענו כלל, כשאני קם אם אפשר שיצא.
שלמה פילבר · ראשית
אין בעיה
ז'ק חן · ראשית
אני מבקש שגם יצא כל פעם שיש הכרזות שלך לבית המשפט שהעד לא צריך לשמוע.
יהודית תירוש · ראשית
אין בעיה, בסדר גמור
ז'ק חן · ראשית
בסדר? כבודכם אני מתנגד משום שהתחושה שלי היא שמנסים לייצר כאן מחלוקת מלאכותית ומדוע? העד העיד בפעם הקודמת וגם היום על הפגישה הזאת לשיטתו, אנחנו נתווכח עם התיאור שלו בחקירה הנגדית אבל לשיטתו העיד את אשר העיד. הייתה שיחה עם ראש הממשלה לשעבר מר נתניהו שאמר לו אלוביץ' דיבר איתי ומנה שלושה נושאים. עכשיו, מה שחברתי מנסה לעשות מהפעם הקודמת עד עכשיו זה יצירת מחלוקת מלאכותית על פניה ואני מיד אסביר גם מדוע, זאת אומרת רואים את זה, זה לבוא ולהגיד איפה עבר בדיוק הפסיק והאם לפני כל נושא מבין שלושת הנושאים הייתה כותרת? עמדו השניים האחד מול השני ואמרו עכשיו כותרת, אלוביץ' אמר לי, אני אומר לך נושא מס' 2 כותבת אלוביץ '. אמר לי נושא מס'. 3 העד ניכר שבא ומעיד, הוא לא יכול גם באופן טבעי, הוא לא יכול, יש גבול למה אפשר להמציא הרי הוא יודע, הוא יודע את מה שחברתי מבקשת אותו להזמין לעשות, להגיד השיחה הייתה כזאת, אלוביץ' כותרת מס' 1 אלוביץ' כותרת מס ', 2 אלוביץ ', כותרת מס'. 3
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן לכאורה אם אלה הדברים אז העד צריך להגיד אותם לא אדוני
ז'ק חן · ראשית
העד אמר את זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, העד לא אמר
ז'ק חן · ראשית
העד אמר גברתי מספר פעמים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא לא אמר, אם זה המצב אז הוא צריך להגיד.
ז'ק חן · ראשית
אבל גברתי קודם כל לכן העד יצא. דבר שני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב שיצא
ז'ק חן · ראשית
טוב שיצא. דבר שני העד אמר את זה, העד אמר את זה, כך אני הבנתי את דבריו של העד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אולי הוא אמר ואני לא שמעתי אבל זה לא מה שהעד אומר.
ז'ק חן · ראשית
אבל מה העד אומר? מה אני שומע שהעד אומר, העד מבין שיש לו קושי עם השיחה הזאת, שוב, אנחנו נראה את זה בחקירה הנגדית,... נפרע אותו אבל הוא מבין, הוא מבין שיש גבול להצגה המלאכותית של הדברים שאירעו לפני, אנחנו מדברים על שנת 2015 לפני שבע שנים. לפני שבע שנים מבקשים ממנו לקבל סטנוגרמה של שיחה, סטנוגרמה של שיחה עם כותרות וסעיפי משנה, יש לגבול למלאכותיות ולכן הוא בא ואומר, כך אני הבנתי את הדברים, הקונטקסט היה ברור, אמר לי ראש הממשלה לשעבר בעקבות שיחה שלו עם מר אלוביץ' כמובן הכל במחלוקת, אני שוב אומר אבל כך הוא אומר, את שלושת הדברים האלה את מבקשת ממני עכשיו לשים כותרת האם הוא אמר את זה בהתחלה, לגבי סעיף 1, האם הוא אמר את זה בין סעיף 1 ל-2? האם זה כולל את שני הסעיפים הראשונים או גם את הסעיף השלישי? בעניין הזה הוא מתקשה. יותר מזה אני רוצה לומר, מבקשת חברתי לרענן את הזיכרון שלו, והמקרה הראשון זה אותו מזכר שרשם מר שלומי חכמון, חברתי רואה, רואה שהיא מרעננת את זיכרונו מתוך אירוע שהעד אפילו לא העיד אליו. בסעיף 1 כבודכם היא הקריאה לו אבל תשימו לב שהיא הקריאה לו מהאמצע, השיחה כולה הייתה תחת הכותרת של אלוביץ', אתם זוכרים,
יהודית תירוש · ראשית
לא, הקראתי מהתחלה
ז'ק חן · ראשית
את לא הקראת מהתחלה
יהודית תירוש · ראשית
ודאי שכן
ז'ק חן · ראשית
לא, לא הקראת ולכן זו שיחה אחרת. את לא הקראת שמדובר בפגישת כורסאות העור עם ראש הממשלה ודוד שרן
יהודית תירוש · ראשית
אני הקראתי את זה
ז'ק חן · ראשית
משום שלגרסת העד הפגישה הזאת הייתה רק עם ראש הממשלה לעבר.
יהודית תירוש · ראשית
לא נכון
ז'ק חן · ראשית
כשדוד שרן נכנס ויצא ובקטע הזה הוא לא היה
יהודית תירוש · ראשית
אז מה?
ז'ק חן · ראשית
כך העיד העד, הוא היה בקטע ליד השולחן, בקטע הזה הוא לא היה.
יהודית תירוש · ראשית
אבל לא הבנתי את ההתנגדות הזאת, זה לסיכומים
ז'ק חן · ראשית
אפילו רענון הזיכרון נעשה מתוך מקום,
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני הקראתי את הכל
ז'ק חן · ראשית
לא, את לא הקראת את הכל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע
יהודית תירוש · ראשית
ודאי שכן, הפרוטוקול מעיד
ז'ק חן · ראשית
את לא הקראת את הפתיח
יהודית תירוש · ראשית
הקראתי הכל
ז'ק חן · ראשית
בסדר, אז אני לא שמעתי טוב? זה לא מהות הוויכוח עכשיו בינינו, אני רק מנסה להקדים נקודה, מה הסכנה בריענון זיכרון מתוך תיאור שלא עולה אפילו בקנה אחד עם מה שהעד העיד פה בבית המשפט שאותו הזמינה אותו חברתי לקבל כי מה העד העיד פה בבית המשפט? הייתה שיחה שבמשך רבע שעה - עשרים דקות עסקה בנושאים אחרים ואז עברו מהשולחן לכורסאות ובכורסאות לא היה דוד שרן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן לא הבנתי את העילה להתנגדות
ז'ק חן · ראשית
העילה להתנגדות זה שאני חושב שהשאלה הזאת נשאלה הרבה מאוד פעמים, נענתה על ידי העד, הוא ענה כפי שענה, חברתי מנסה לייצר מתח או מחלוקת לא אמיתית עם העד בהתבסס על ריענוני זיכרון שהם בעייתיים מתוך עצמם. עכשיו מדובר במחלוקת לא אמיתית, מדובר במחלוקת מלאכותית ומכיוון שכך וזה גם ברור לי למה היא עושה את זה, אני חושב שלאחר שהעד נשאל מספר פעמים על העניין הזה אפשר להניח ולעבור הלאה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה עו"ד חן. אפשר להכניס אותו. אנחנו נאפשר לו להשיב לשאלה.
יהודית תירוש · ראשית
תודה
שלמה פילבר · ראשית
תחזרי בבקשה על השאלה
יהודית תירוש · ראשית
השאלה שלי היא אחרי שהקראתי לך את הקטעים גם מהמזכר שרשם החוקר וגם מההודעה וגם קטעים שהקראתי בפעם הקודמת אם אתה זוכר עד כמה בעצם שלושת הדברים שדובר איתך, המשימות שאתה ציינת דוברו, אני קוראת לזה תחת הכותרת כי זה דברים, תחת האמירה של מר נתניהו שאלוביץ' דיבר איתו?
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי ההבנה שלי הייתה ששלושת הנושאים האלה הם תחת פנייה של אלוביץ'. בנושא אחד זה בצורה הכי מובהקת בעולם כי זה חד חד ערכי, אחד אחר לא יכול להגיד יש בעיה עם המחירים ולהתלונן על מחירים, שאר הנושאים אני הבנתי שהכל בא על רקע אותה שיחה אבל זה הניואנס שאמרתי לך גם בשבוע שעבר.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, אנחנו נתקדם. על הפגישה הזו עם קמיר, על תוכנה סיפרת למישהו בזמן אמת?
שלמה פילבר · ראשית
לא שזכור לי, לא
יהודית תירוש · ראשית
סיפרת בפעם הקודמת על פגישה שהתקיימה למחרת עם מר שאול אלוביץ', עד כמה נפגשת איתו, הכרת אותו קודם לכן?
שלמה פילבר · ראשית
לא הכרתי אותו בכלל, זו הייתה הפגישה הראשונה שלי
יהודית תירוש · ראשית
מי תיאם את הפגישה?
שלמה פילבר · ראשית
הלשכה למרות שהיו ניסיונות דרך משרד אלי קמיר לנסות אולי לתאם את זה כאילו באופן עצמאי אבל אני התעקשתי שזה יהיה, זה היה במסגרת כמו שאמרתי בליץ הפגישות שעשיתי עם כל מנהלי החברות של כל שוק התקשורת.
יהודית תירוש · ראשית
איפה היא התקיימה?
שלמה פילבר · ראשית
היא התקיימה בלשכה שלי בירושלים
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. תתאר לנו בבקשה את הפגישה, מי נכח בה? מה היה בה?
שלמה פילבר · ראשית
אלוביץ' הגיע לבד שזה היה די מפתיע בתור איש הבעלים של החברה הכי גדולה, בדרך כלל בחברות הרבה יותר קטנות הגיעו לפחות שניים או שלושה אנשים. נכנס לחדר עשר דקות או קצת פחות, את החלק הראשון הקצר של הפגישה עשיתי איתו בארבע עיניים ואחרי זה נכנסה היועצת המקצועית שנמצאת איתי בלשכה והמשכנו בפגישת עבודה שהיא רשמה עליה גם פרוטוקול מסודר, סיכום דברים.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נדבר על החלק הראשון של הפגישה שאתה אומר בארבע עיניים כעשר דקות אמרת, מה היה בחלק הזה של הפגישה?
משה בר-עם · ראשית
אותה פגישה ב - 14 ליולי?
שלמה פילבר · ראשית
ב - 14 ביום ראשון, שעות הצהריים פלוס - מינוס, משהו בסגנון הזה, כן. אני קודם כל כמה מילות נימוסים, ברכה, היכרות דברים מהסוג הזה ואחרי זה אני בעצם, הרצון שלי והמשימה שלי הייתה כמו שתיארתי גם ביום ראשון של העדות הייתה בעצם לשנות את כיוון הספינה לחלוטין, זאת אומרת להעביר את מערכת היחסים עם חברת בזק ממערכת יחסים לעומתית לעומת מערכת יחסים של שיתוף פעולה, של שיתוף פעולה. היה לי מאוד מאוד חשוב לגייס את מר אלוביץ' למצב הזה, היה לי גם חשוב להבהיר לו אמרתי את זה, אמרתי שהייתה לי פגישה עם ראש הממשלה גם בעניין הזה ושקיבלתי ממנו בקשה, הנחיה לטפל בסוגיות שלהם בטענות שלהם, בטענות ובמענות. אמרתי, הדגשתי שם, הדגשתי בחקירה וגם בזה שלא נתתי לו שום תשובה אופרטיבית, אמרתי לו אבל כן, אנחנו בשלב הזה אני מדבר, בקטע הזה של השיחה, אמרתי לו אני בא עם גוד וויל, אנחנו רוצים לפתור את הבעיות, אנחנו נטפל בבעיות, אנחנו ניתן לכם את האוזן הקשבת ואת האפשרות לטפל והכל היה תחת הכותרת של, אני השתמשתי שם בפגישה שהייתה לי עם ראש הממשלה ואמרתי, גם דיברתי עם ראש הממשלה על זה, קיבלתי גם כן מבחינתו את ברכת הדרך, את הכיוון, את ההנחיה לעשות את הדבר הזה וזה מה שאני מתכוון לעשות. זהו, זה פחות או יותר היה רוח הדברים של העשר דקות הראשונות.
יהודית תירוש · ראשית
תגיד לי אמרת שזאת הייתה פגישה ראשונה שלכם
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
או יותר נכון אשאל אותך קודם ככה, למה עשית את השיח הזה בעשר דקות הראשונות בארבע עיניים בלי עדי?
שלמה פילבר · ראשית
משתי סיבות כמו שאמרתי, סיבה אחת כי אני לא אגיד ליד עדי את העניין הזה שדיברתי עם ראש הממשלה וראש הממשלה ביקש ממנו ובסוף יש גם את האינטראקציה הבין אישית שאתה צריך, ואני אמרתי את זה בהרבה הזדמנויות אחרות גם כלפי מפוקחים אחרים שהגישה שלי הייתה שאני צריך להסתכל בלבן שבעיניים של בעלי החברות וליצור איתם את האימון ואת הקשר האישי כי אם אני מחר כנציג מדינת ישראל בא ואומר להם חברה תוציאו מהכיס שלכם מיליארדים, תתחילו להשקיע תעשו ככה, תעשו אחרת הם צריכים להבין שמי שעומד מאחוריהם, מי שאומר להם את הדברים האלה הוא א. לראות, להסתכל בעיניים ולראות את האמינות, את ההסכמה, את שיתוף הפעולה ובהחלט גם אצל מפוקחים אחרים בשוק וקל וחומר ועל אחת כמה וכמה כאן העובדה שאני בא עם גב מאוד רחב של שר שהוא גם ראש הממשלה והם יודעים שאני איש אימון שלו, הם יודעים שהוא נותן לי גיבוי זה אמור לשדר את המסר הזה.
יהודית תירוש · ראשית
אמרת שזו הייתה פגישה ראשונה שלכם איך הרגשת נוח לדבר איתו בפתיחות בארבע עיניים על העניין של ראש הממשלה שלא הרגשת עם עדי שהיא יועצת מקצועית שלך במשרד?
שלמה פילבר · ראשית
כי אמרתי, כי ברגע שראש הממשלה אמר לי שאול אלוביץ' דיבר איתי אז הבנתי שיש ביניהם איזשהו קשר כזה או אחר ובאופן כללי ראש הממשלה נתן לי אור ירוק לטפל בסוגיות, לטפל בצורה אוהדת ונזכור שזה בא על רקע גישה מאוד לעומתית של המשרד אז הבנתי כבר שזה לא שאני זורק את השם של ראש הממשלה בלי, אלא שהיה ביניהם איזשהו שיח.
יהודית תירוש · ראשית
ומה זה אומר עליך מולו? אתה מדבר איתו פתוח בפגישה כזאת בארבע עיניים שאתה לא מרגיש נוח לדבר פתוח מול עדי, אז למה אתה מרגיש לדבר איתו פתוח כאן?
שלמה פילבר · ראשית
זה לא רק עדי, זה כולם. אני אגיד עוד משהו, דיברתי על זה בהצגה שלי בתחילת העדות. חלק ממערכת היחסים ביני ובין מר נתניהו בנויה על דיסקרטיות ועל נאמנות, חלק מהנאמנות... זה בעצם שאני לא הולך ומספר לכל העולם מה אני עושה עם ראש הממשלה או מה אני מדבר איתו, מה אני יושב איתו, מה התכניות, מה המחשבות, מה זה, אני כמו שאמרתי אף פעם לא קיבלתי איזה הוראות פליליות או אסורות, מבחינתי תמיד הכל היה הגון וכשר אבל מצד שני גם אני יודע לתרגם את הדברים אחר כך כמו שאני מתרגם אותם, כמו שדיברנו, אני לא צריך לכל אחד להגיד את זה. איפה שאני צריך להגיד את זה אני אומר את זה, אני אמרתי את זה במיזוג אחר כך לחלק מעובדי המשרד כי רציתי שיבינו שאני לא בא בשמי אלא אני בא בשם השר, אמרתי את זה גם לאלוביץ' כי הבנתי שזה אחרת לגמרי אם אני בא ואומר לו תשמע אני החלפתי את ברגר, ברגר היה לאומתי, אני רוצה להיות קואופרטיבי, זה לא מספיק. אם אני אומר לו תשמע, דיברתי על זה עם השר, עם ראש הממשלה והוא כנראה מכיר אותו, כך אני מבין מהקונטקסט של הדברים אז זה נותן לזה הרבה יותר תוקף והרבה יותר עוצמה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מבקשת להקריא לעד מהעימות של מר פילבר עם מר אלוביץ' ביום 28.2 קובץ 1774 בנקודה הזאת. אתה אומר לו - פעם ראשונה בחיי שפגשתי אותך פנים מול פנים, לא נפגשנו לפני כן קודם אבל הרגשתי מספיק קרוב ומספיק חבר
שלמה פילבר · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
כי הייתה לי הוראה, הנחיה שבוע קודם כבר לטפל בך כמו שצריך וזה מה שעשיתי. אמרתי לך בעצם וזה ממשיך. אני נעצרת בנקודה הזאת.
שלמה פילבר · ראשית
כן, אני מאשר את הדברים, אמרתי את הדברים האלה וזה מה שאמרתי, נכון
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה עלה בפגישה הזאת נושא המיזוג?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר מה אמרתי בחקירה, באופן כללי ודאי שזה עלה
יהודית תירוש · ראשית
תיזכר במה שהיה לא מה שאמרת
שלמה פילבר · ראשית
לא, לא, בוודאי זה עלה, זה עלה בוודאות וזה גם נרשם בתרשומת בסיכום דיון שיש שם כל הנושאים עלו בעצם, זאת אומרת אחר כך נכנסה היועצת המקצועית, הייתה ישיבת עבודה של חצי שעה, יותר, שבה עלו כל הסוגיות ושם גם כן אמרתי, אמרתי שאנחנו נטפל בהפרדה המבנית ואנחנו נטפל במיזוג ואנחנו נטפל בזוגיות של השוק הסיטונאי, אמרתי זה אמרתי לאלוביץ' וגם אמרתי לאלוביץ' במשפט הראשון של ישיבת העבודה עם היועצת המקצועית, תקשיב, בנושא המחירים לא יהיה שינוי.
יהודית תירוש · ראשית
איזה מחירים? של מה לא יהיה שינוי?
שלמה פילבר · ראשית
הבדיקה שנתבקשתי לבדוק על ידי ראש הממשלה כמו שסיפרתי בעדות בשבוע שעבר הלכתי ובדקתי אותה והתברר לי שעשו איזשהם מניפולציות עם המחירים ו... הצדקה לסיפור הטענה והמענה הזה אבל הגעתי למסקנה מבחינתי שזה בלתי אפשרי בנסיבות שקיימות היום לעשות משהו בנושא הזה, היה חשוב לי גם במסגרת אותו, נקרא לזה, אותה כנות ואותה פתיחות ואותם יחסי אימון, שמתי את זה על השולחן מיד כנושא ראשון. אמרתי לו תקשיב בנושא של המחירים ביקש ממני ראש הממשלה לבדוק, אני אומר לך עכשיו, לא יהיה, לא הולך לשנות את זה אבל אנחנו כן נוכל לקדם ולטפל ולבדוק איך אנחנו מסייעים בכל הסוגיות האחרות ואז הזכרתי באמת גם את המיזוג, גם את השוק הסיטונאי, גם את ההפרדה המבנית.
יהודית תירוש · ראשית
תיכף נתעכב על הפגישה אבל אם הכנסת את המחירים אז אני רוצה רגע לשאול אותך על הדבר הזה. אמרת שהבנת בינתיים שהמחירים בדקת ושאי אפשר לגעת בזה, למה החלטת שאין מקום לפתיחה מחדש של מחירים באינטרנט. אתה מדבר על המחירים בעניין של הפאסיבי נכון?
שלמה פילבר · ראשית
אני מדבר על הפאסיבי
יהודית תירוש · ראשית
אז למה החלטת שאין מקום לפתיחה מחדש של המחירים?
שלמה פילבר · ראשית
כי בעצם התקנות כבר נקבעו,
יהודית תירוש · ראשית
מתי הם נקבעו?
שלמה פילבר · ראשית
כמה חודשים לפני
יהודית תירוש · ראשית
הבנתי
שלמה פילבר · ראשית
ואנחנו נזכור, היינו בממשלה של 61 על קוצו של יוד וללכת עכשיו לכנסת ולפתוח את העניין הזה אחרי כל הדרמות שהיו וכל הרעש התקשורתי שיש סביב השוק הסיטונאי והפיטורים של ברגר והכותרות בעיתונים זה היה לא רלוונטי.
יהודית תירוש · ראשית
זה היה?
שלמה פילבר · ראשית
זה היה לא רלוונטי, זה שיקול דעת שלי, זה היה לא רלוונטי
יהודית תירוש · ראשית
לא רלוונטי. עוד שאלה, הנושא של חברת הייעוץ הזאת והמחירים רלוונטי רק לפאסיבי או שלרוונטי גם לטלפוניה?
שלמה פילבר · ראשית
רלוונטי גם לטלפוניה
יהודית תירוש · ראשית
על זה ניגע בהמשך בסדר?
שלמה פילבר · ראשית
התקנות, אני לא יודע להגיד במדויק מבחינתי בידיעה שלי מה פרונטיר התעסקו והאם הם קבעו את המחירים של הטלפוניה או לא, זה היה עניינים של, אחר כך גם שמעתי מברגר שהוא והרן ישבו על האקסלים וסיפורים אני אומר מבחינת התקנות שנחקקו התקנות כללו את כל תקנות השוק הסיטונאי וזה כלל גם את מחיר הטלפוניה.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. לגבי הפגישה רק שאלה כשאמרת בארבע עיניים למר אלוביץ' את מה שאמרת לו, איך הוא הגיב? הוא הגיב?
שלמה פילבר · ראשית
לא, לא שאני זוכר, הוא היה פוקר פייס
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אז אני באמת רוצה להציג לך את התרשומת של הפגישה בסדר? זה נמצא בקלסר של כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש טענה שהוא אמר משהו אחר? עו"ד תירוש?
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, אני רוצה להציג לך את הפרוטוקול של הפגישה זה ת/526 חברי, זה נמצא אצל כבודכם בקלסר המוצגים, אמור להיות. הפרוטוקול הזה מה הוא משקף בעצם?
שלמה פילבר · ראשית
הוא משקף את הפגישה, את כל מה שנאמר בפגישה מאחרי העשר דקות בארבע עיניים
יהודית תירוש · ראשית
חלק שבו עדי נכנסה?
שלמה פילבר · ראשית
כן. כן
יהודית תירוש · ראשית
מי רשם את זה?
שלמה פילבר · ראשית
מי שרושם את זה, זה עדי קאהן גונן, היא יועצת מקצועית מאוד מנוסה, הייתה הרבה מאוד שנים במשרד, היא הייתה גם היועצת המקצועית בנושא טלקום של אבי ברגר. אני קיבלתי אותה"בירושה"ומאוד בירכתי על הכוח עזר הזה והיא הייתה אחר כך איתי לאורך כל הזמן.
יהודית תירוש · ראשית
דנה נויפלד לא נכחה בפגישה הזאת נכון?
שלמה פילבר · ראשית
לא, לא
יהודית תירוש · ראשית
גם לא בפגישות אחרות עם מר אלוביץ' נכון?
שלמה פילבר · ראשית
לא. בגדול בלשכת מנכ"ל, יועץ משפטי לא נפגש אלא אם כן היה מדובר במשהו דרמטי. אני רוצה באמת כאן להקריא את זה שאני אמרתי, המנכ"ל הדגיש כי הרפורמות בשוק הסיטונאי תימשך אולם בהחלט יש כוונה לשפר את התקשורת בין בזק כמפוקח לבין המשרד, מאחר ודומה כי היחסים עלו על פסים לא חיוביים. מבחינת הבג"ץ הדגיש המנכ"ל כי אינו רואה מקום לפתיחה מחדש של סוגיית תמחור האינטרנט אולם יש מספיק נושאים אחרים דוגמת טלפוניה, הפרדה מבנית ומיזוג ואיזה קשר יש במרחב בשיח פתוח.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו ממשיכים, אתה יכול להניח את זה בצד, להתכתבות עם מר קמיר ב - 15.6 זה מוצג , 3614 יכול להיות שזה נמצא עוד קודם אצל כבודכם כי זה מוצג שהגשנו אותו לפני כן. אני לא בטוחה שהוא עוד פעם הודפס. זה ת/525 בעמוד 5 זה ההתכתבויות עם קמיר..
ז'ק חן · ראשית
כבודכם פתחנו את הבוקר עם קמיר ועכשיו מפנים לקמיר שוב, אנחנו ביקשנו למען ההגינות היה איזשהו מקבץ של דברים שהוצגו לעד כדי שלא ייווצר רושם לא נכון, שאלנו את חברתי לגבי מעמדו, בית המשפט שלח אותנו לשאול מחוץ, לקבל תשובה שלמען ההגינות צריך לומר אין נגדו גברתי טענה, הכל סגור וזו התשובה שלנו וחברתי, זה חשוב לומר.
יהודית תירוש · ראשית
האמירה הזו עכשיו באמצע היא נעשית בצורה לא מאותם טעמים שהיא נשאלה קודם אבל בסדר.
ז'ק חן · ראשית
אז התשובה מאיזה טעם זה?
בועז בן צור · ראשית
למה צריך להשאיר את זה עמום?
יהודית תירוש · ראשית
אתה רוצה שאני אשיב על יד העד? לא כדאי
עודד שחם · ראשית
לאיזה עמוד הגברת מפנה?
יהודית תירוש · ראשית
עו"ד בן צור אמר העד יודע, אל תדאגי, אני חושבת שזו הסיבה שגם עו"ד ז'ק טרח להגיד עכשיו את הדבר הזה, בדיוק את הדברים האלה.
ז'ק חן · ראשית
מה זה קשור אליו?
יהודית תירוש · ראשית
מה זה קשור אליו? אז למה להגיד את זה עכשיו?
ז'ק חן · ראשית
כי את חוזרת לקמיר,
בועז בן צור · ראשית
כי האיום הבלתי נגמר הוא לא נגמר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, רבותי אנחנו ממשיכים
בועז בן צור · ראשית
זו הסיבה, זה למה.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. טוב. אז מר אלי קמיר
ז'ק חן · ראשית
אני מצטער להשתמש ב... כבודכם אבל המסע הזה להשוות את המרשם הפלילי למרשם האוכלוסין שחברי עושים צריך להיפסק ולכן עולים כאן שמות עם טענות, עם טענות ושמות וצריך להסיר את העננה הזאת.
יהודית תירוש · ראשית
אין עננה, כל מי שלא הוגש כתב אישום בתיק הזה הוא לא נאשם בתיק הזה ולכן אין שום עננה. חברי מייצר את זה כדי להוריד את זה.
ז'ק חן · ראשית
כן, למשל הגשת כתב האישום פה, למשל חברות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נכון לעכשיו למי שלא הוגש כתב אישום, לא הוגש כתב אישום
ז'ק חן · ראשית
גברתי זה בדיוק העניין, אין טענה
יהודית תירוש · ראשית
לגבי החשודים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אף אחד לא אמר שיש טענה כלפיו
יהודית תירוש · ראשית
זה לא רלוונטי, חברי יודע למה הוא אומר את זה, ההערה של חברי בן צור גם אומרת את הדבר, אני יכולה להסביר לבית משפט אם העד יצא. בכל מקרה כל החשודים שנחקרו באזהרה בתיק הזה התיק נגדם נסגר מלבד אלה שהוגש נגדם כתב אישום, זה המצב, חוץ מאחת שהיא בהסדר סגירת תיק בתנאים כמו שאנחנו נודיע לחברי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
אני מציגה את ההתכתבות שלו אליך ב - 15 לחודש, 15.6 אנחנו היינו ב - 14 אנחנו מתקדמים קצת כרונולוגית ב - 15.6 בשעה 9.40 בבוקר, הוא כותב לך מתברר שיש בעיה גדולה להמתין ל - 25 צריך בכל זאת למצוא פתרון שזה יעלה השבוע, מציע שנדבר קצת יותר מאוחר ואתה עונה לו - אני לוחץ בכל הכוח. אני שואלת על התאריך הזה.
שלמה פילבר · ראשית
התאריך הזה הוא למחרת הפגישה
יהודית תירוש · ראשית
רגע, לא, לא התאריך הזה של ה - 15.6 אני שואלת בעצם הוא אומר לך ש - 25 זה לא, יש בעיה גדולה להמתין ל - 25 וצריך למצוא פתרון אני שואלת אותך על זה, למה על התאריך 25 אם אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
אני העליתי את התאריך 25 כי אני הייתי אמור לנסוע לחופשה ב - 20 ונותרו לנו שבוע או חמישה - שישה ימי עבודה בלבד והתחלתי לטפל בסוגיה הזאת של המיזוג וכמו שאמרתי דיברתי עם דנה והבנתי את התהליכים שיש ועם כל הרצון הטוב זה היה נראה לי קצת מאתגר אז ניסיתי לבדוק קודם כל עם אנשי בזק אם זה אפשרי פשוט לדחות את זה שאני אחזור ואני אטפל בזה.
יהודית תירוש · ראשית
ולמי התאריך לא התאים בעצם?
שלמה פילבר · ראשית
לי הוא לא התאים
יהודית תירוש · ראשית
לא, אבל כשהוא אומר לך ש - 25
שלמה פילבר · ראשית
אה, הוא לא התאים לבזק, בזק התעקשו לסגור את הסוגיה הזאת, לסיים את הסוגיה הזאת, את האישור הזה, את המיזוג עד ה -. 23 עכשיו, הסוגיה הייתה אמורה להיות בחתימה של ראש הממשלה ואת נקודה רגישה, בטח בפעם הראשונה שאני נכנס להיות מנכ"ל שבו מישהו אחר בא להחתים את ראש הממשלה ועוד על סוגיה הזאת של בזק אז אני העדפתי אם זה אפשרי לחכות עם דחיית החתימה ושאני אכנס לראש הממשלה ואחתים אותו.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. בהתכתבות הזאת כשאלי קמיר אומר לך שזה לא מתאים להם אתה עונה לו שאתה לוחץ בכל הכוח, אני שואלת למה אתה נותן לו להכתיב את המועד שפחות נוח לך? פחות מתאים לך?
שלמה פילבר · ראשית
א. כמו שאמרתי כמה פעמים קיבלתי משימה, אני צריך לבצע אותה. ראש ממשלה ביקש שאני אסיים את המיזוג, מבחינתי אני צריך לסיים את המיזוג וזה שאני נוסע לחוץ לארץ לא יתקבל כתירוץ אני חושב בעניין הזה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה היית מתנהל ככה מולו אלמלא השיח של ראש הממשלה לגבי אלוביץ?'
שלמה פילבר · ראשית
אני מעריך שאם לא היה את הבקשה של ראש הממשלה אישית אז הייתי מנסה אולי לדחות את זה למרות שבהמשך, אני אומר בהמשך, לא באותו רגע, אבל הבנתי שלא מעט פעמים המשרד יוצר משלוותו ומתחיל לעבוד באופן נמרץ יותר כדי לעמוד בלוחות זמנים שהחברות מבקשות כדי לקבל אישורים כאלה ואחרים.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. באותו היום אתה שולח מייל לדנה נויפלד ולמימון שמילה, אני מפנה ל - ת/365 עמוד 2 זה מתחיל פשוט מהעמוד הבא ואתה כותב להם לקראת פגישתי עם השר אודה לכם אם תוכלו להעביר לי את כל המסמכים הנוגעים לנושא כולל הבקשה, הוראות החוק הרלוונטי, בקשת בזק בנושא כן?
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
עמדה או התייחסות של גורמים אחרים, אגף תקציבים, ממונה על ההגבלים וכו', וב - 15 באותו יום שולחת לך יולי קומפורט את הדברים שאתה צריך בשעה 3.45 אחרי הצהריים. אני שואלת אותך אם אתה יכול להסביר על מה מדובר? למה את המבקש חומרים?
שלמה פילבר · ראשית
אני מבקש חומרים כי הייתי אמור כנראה באותו יום אחרי הצהריים להיות אצל ראש הממשלה, אני חושב שכל המיילים האלה, כל שורת המיילים האלה מציגה את סגנון העבודה שלי בצורה טובה, זאת אומרת קיבלתי כותרת שקוראים לה מיזוג בזק - YES תסיים אותה,, אני לומד את זה אני לומד את זה לפני ולפנים כולל המסמכים, כולל אני קורא את האותיות הקטנות, יש לי את ההשכלה המתאימה כדי להבין את הדברים האלה, מה שאני לא מבין אני שואל, זאת אומרת אני רוצה לא להסתמך אף פעם לחלוטין על אחד מהאנשים בצורה שיוכל להגיד לי זה אפשר לעשות או זה אי אפשר לעשות בלי שאני אוכל לענות לו ולהגיד לו, פעם אחת. פעם שנייה בעיקר כי זה גם סגנון העבודה שלי מול ראש הממשלה, גם בעתיד. זאת אומרת אני כדי שחלק מיחסי האימון ויחסי היכולת לתקשר כמו שאמרנו בצורה מאוד מאוד תמציתית ומדויקת ודקה היא בדיוק העבודה המכינה הזאת שאני עושה כל פעם, זאת אומרת אני יכול להיכנס אליו בסוף לדקה - דקה וחצי על סוגיה מסוימת ולהגיד לו את השורה התחתונה. אני מציע לעשות ככה, אני לא מציע לעשות ככה, אני חושב שצריך לעשות X, שצריך לעשות Y. אחרי שלמדתי את כל התהליך כמו שהוא ואני מביא את עמדתי המקצועית על בסיס התהליך, זה בעצם מה שרואים פה שנעשה.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר אם הפגישה יועדה לנושא הזה?
שלמה פילבר · ראשית
לא. אני לא זכרתי שהייתה פגישה שיועדה, אני חושב שאני סתם, נדמה לי שבדקנו את זה אז שדובר על יום שני, אני צודק?
ז'ק חן · ראשית
מה זה בדקנו?
שלמה פילבר · ראשית
בדקנו בחקירה כששאלו אותי את אותה שאלה ואמרתי שאני לא זוכר שהייתה פגישה, ניסינו להבין למה אני הולך לראש הממשלה אם אין פגישה או אם אני לא זוכר אותה ואחד הדברים שאני מניח שזה בגללם זה שהיה איזשהו נוהל כזה, אמרתי הייתה ממשלת 61 ראש הממשלה נאלץ לשבת בלשכתו בכנסת בגלל הנושא הזה של הצבעות ואי אימון וכל הדברים האלה והיה נוהל כזה שקבע אותו דוד שרן שכל מי שעובד איתו שיבוא לכנסת בשעות האלה, בימים האלה ויהיה שם כדי שבחורים, בזמן הפנוי שיש לו שם אפשר יהיה לסגור כל מיני דברים או לעשות כל מיני דברים מהסוג הזה, אז ככל שזה היה יום שני זה גם מסביר.
יהודית תירוש · ראשית
אז מה אתה מכין לעצמך?
שלמה פילבר · ראשית
אני אומר אני מכין לעצמי כדי לבוא מוכן. אני קיבלתי שבוע קודם משימות אז משימה אחת ראינו עכשיו שטיפלתי בה, אני יודע מה להגיד בה. זאת המשימה השנייה.
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, ברור אבל אם הפגישה לא מיועדת לנושא הזה אז למה אתה מכין לעצמך?
שלמה פילבר · ראשית
אני מכין לעצמי דברים, כשבאו לעשות אצלי חיפוש בבית לא מצאו שום דבר אבל מצאו ארגז גדול בבגאז' של האוטו שלי עם כל החוקים והתקנות והזה כי אני הולך עם זה תמיד כדי שיהיה לי זמין כל פעם שאני צריך, אז כל פעם שיש על סדר היום איזושהי סוגיה או מסמך אני משתדל להכין את עצמי במקסימום כולל כל המסמכים.
יהודית תירוש · ראשית
כי מה יכול לקרות?
שלמה פילבר · ראשית
כי אם ישאלו אותי איזושהי שאלה אני רוצה להיות מוכן לענות
יהודית תירוש · ראשית
מי ישאל?
שלמה פילבר · ראשית
ראש הממשלה
יהודית תירוש · ראשית
אני מציגה לך את ת/527 רק כדי שנעשה, שרואים באותו יום מהיומן שלך פגישה שלך עם מר נתניהו והשר אקוניס, זאת אומרת בכותרת כתוב פגישה בנושא רשות השידור, ראש הממשלה, השר אקוניס, אתה זוכר אם הפגישה הזאת התקיימה?
שלמה פילבר · ראשית
ספציפית את הפגישה אני לא זוכר אבל באותה תקופה היו לא מעט פגישות אמרתי עם השר אקוניס הוא היה אז בתקופה שהוא חשב עוד אולי להיכנס להיות שר במשרד התקשורת, היה את נושא רשות השידור שהיה אז מאוד בוער מה שנקרא על סדר היום וזה מאוד הגיוני וטבעי, גם שיטת העבודה שלי עם מר נתניהו, זאת אומרת אני מוזמן לפגישה הזאת ואני צריך להיות מוכן שאם בסוף הוא ישאל אותי על נקודה אחרת שאני אהיה מוכן.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר שהנושא עלה בפגישה הזאת?
שלמה פילבר · ראשית
לא, אני לא זוכר שהיה,
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר שאמרת לו משהו על המיזוג?
שלמה פילבר · ראשית
לא, לא, שום דבר. אני גם לא זוכר שהפגישה הזאת פיזית התקיימה, אני זוכר פגישה בנושא רשות השידור עם השר אופיר אקוניס בביתו של ראש הממשלה בבלפור, זה אני כן זוכר שהייתה, את הפגישה הזאת ככל שהייתה בכנסת אני לא זוכר.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עצרנו ב - 15, נחזור תיכף לכרונולוגיה של הדברים. אני רגע רוצה לדבר איתך מעט על מועצת הכבלים והלוויין בהקשר הזה.
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה באופן כללי המועצה היא גוף עצמאי?
שלמה פילבר · ראשית
היא גוף עצמאי לחלוטין מבחינת רמת קבלת ההחלטות, היא גם גוף שהשר ממנה אותו, היא לא כפופה ישירות למנכ"ל, היא כפופה לשר. יש בה גם נציגי משרד התקשורת אבל גם נציגי משרדים אחרים ונציגי ציבור ויש לה יושב ראש פעיל שהיא, במקרה הזה זה היה ד"ר יפעת בן חי - שגב שהיא מובילה את ההחלטות של המועצה.
יהודית תירוש · ראשית
אתה סיפרת לנו בפעם הקודמת על שיחה שקיימת עם הגברת בן חי - שגב אחרי השיחה עם ראש הממשלה עד כמה הכרת אותה קודם?
שלמה פילבר · ראשית
לא הכרתי אותה לפני שקיבלתי את תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. אני חושב, נדמה לי שעשיתי איזושהי פגישת היכרות ראשונה, אנחנו שנינו גם תושבי, גרים בשכנות לא רחוק אחד מהשני, שוב, בבית קפה, זו הייתה מן פגישת היכרות וכלל הנושאים באופן כללי אבל,
יהודית תירוש · ראשית
מי הכיר לך אותה, אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
ניר חפץ. ניר חפץ נתן לי סוג של אנדוסט מן או משהו בסגנון הזה, שהיא מקצוענית, שהיא קואופרטיבית, ושהיא משתפת פעולה.
יהודית תירוש · ראשית
מה זאת אומרת משתפת פעולה? לדבריו של ניר חפץ, שוב
שלמה פילבר · ראשית
ממה שאני הבנתי היא עם אוריינטציית שאוהדת את הממשלה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
שלמה פילבר · ראשית
דרך אגב, סתם בחצי משפט אני אגיד, הוא אמר אם אפשר לעשות סקאלה של התייחסות היה יחסית, נקרא לזה ככה, לנציגה השנייה, לראשת המועצה השנייה של הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה שהייתה קצת פחות קואופרטיבית ושם היו הרבה מאוד עימותים, הזכרנו את זה בנושא של ערוץ 10 חודשיים - שלושה קודם.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. סיפרת כבר ששוחחת איתה לאחר ההנחיה במועד כלשהו. אני רוצה רגע שנתעכב על זה, מה אמרת לה קודם כל?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי לה שראש הממשלה ביקש ממני לקדם את המיזוג, זה היה אחרי שדיברתי עם דנה שדנה אמרה לי שאין בעיה וכמו שאמרתי, נתנה בעצם איזה אור ירוק ואמרתי לה שאני מבקש שתקדם את זה במישור, במגרש ששייך אליה.
יהודית תירוש · ראשית
מה היא השיבה?
שלמה פילבר · ראשית
בגדול היא אמרה לי שיש לה, שהיא ממתינה לאישור תקציבי של מנכ"ל המשרד כדי לקחת יועץ כלכלי שישלים את העבודה שנדרשת כדי שהיא תוכל להביא את הנושא הזה למועצה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה היא אמרה לך שיש לה קושי לעמוד בלוחות הזמנים?
שלמה פילבר · ראשית
היא אמרה שזה יהיה קשה, היא תמיד קצת, אני אהיה זהיר בלשוני, עשתה את זה תמיד קצת יותר מסובך ממה שזה אבל היא אמרה שיש קושי לכנס קוורום, זאת אומרת לאסוף את כל המועצה עד לתאריך מסוים או משהו בסגנון הזה.
יהודית תירוש · ראשית
ומה אתה אמרת? מה השבת?
שלמה פילבר · ראשית
אני נתתי לה להבין שזה חשוב ושהיא חייבת לסיים את זה עד לתאריך הזה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. בסדר. מה אמרת לה, אם בכלל, לגבי כוונתו, רצונו של השר?
שלמה פילבר · ראשית
אני הבנתי גם מהשר וגם כמו שהראיתי, כמו שנדמה לי שהצגנו את זה בשבוע שעבר של מכתב שבעצם יצא אליה שלושה חודשים קודם שצפריר הראה לי אותו, ההבנה שלי הייתה ברורה לגמרי שהשר תומך בעניין ולכן זו גם העמדה שאני העברתי שהשר תומך בעמדה ולהעביר אותה.
יהודית תירוש · ראשית
תומך?
שלמה פילבר · ראשית
תומך באישור המיזוג
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה אמרת לה מה היעד, מה המועד? מה הדד ליין?
שלמה פילבר · ראשית
לא זוכר אם אמרתי, אבל אמרתי
יהודית תירוש · ראשית
אז אני יכולה לרענן את זיכרונך בעניין הזה. הודעה מיום 21.2.18 קובץ 1839 עמוד 198 אתה אומר - אני העברתי את רוח המפקד שבאה ואמרה במילים פשוטות העברת את רוח המפקד, נכון. אמרתי לה שאנחנו רוצים, אני מעריך שאמרתי לה. על תאריך שואלים אותך, אמרת או לא אמרת? הנחקר מהנהן בראשו בחיוב. אמרתי, אחרת היא לא הייתה, מה אמרת? אמרתי שאנחנו צריכים לקבל המלצה של המועצה כדי להשלים את המיזוג עד לתאריך 23.
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
מה אתה אומר על זה?
שלמה פילבר · ראשית
זה משקף את הדברים
יהודית תירוש · ראשית
בפועל מה קורה אחרי אמירה במשרד שהשר רוצה לקדם משהו?
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי גם כשמנכ"ל בא ואומר אבל בטח כששר בא ואומר,
יהודית תירוש · ראשית
היא לא כפופה למנכ"ל פשוט
שלמה פילבר · ראשית
אה, לגביה?
יהודית תירוש · ראשית
כן
שלמה פילבר · ראשית
את מדברת לגביה, לגביה אז זה עובר לעדיפות גבוהה. באופן כללי במשרד כשמנכ"ל או שר אני רוצה שתעשו עכשיו את זה, אז עובדים ככל שהם לא מרדנים הם מעבירים את זה לעדיפות גבוהה של ביצוע. במקרה הזה כשאני בא ואומר לה, אני בעצם העברתי, הרי בסוף היא כפופה לשר אז אני העברתי את המסר מהשר שמבחינת השר הוא ביקש שיביאו את זה לחתימה.
יהודית תירוש · ראשית
מה זכור לך, ככל שזכור לגבי בדיקה של חברה כלכלית חיצונית, לגבי חובת מכרז שהייתה?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא הערבתי בכלל בתוך ההליך שאת מי לבקש, מה לעשות? אבל המועצה המנהלית כפופה לאדמיניסטרציה של משרד התקשורת וכדי לבצע מכרז ולבחור חברה כלכלית צריך לעשות מיני מכרז, המכרז קטן יחסית אז אפשר לעשות אותו פנימי, מבחן של שלוש הצעות מחיר. יש ועדת מחקרים וסקרים בראשות המנכ"ל, ביקשתי לכנס אותה, תמיד הגורם המבקש בא ומציג ובמקרה הזה זה היה יפעת שהציגה את העניין, יושבת שם היועצת המשפטית וסמנכ"לית משאבי אנוש אישרנו את מבחני ההצעות וזה עובר לטיפול פרוצדוראלי של הלשכה המשפטית ולהתקשרות.
יהודית תירוש · ראשית
עצרנו ב - 15.6 אני מציגה לך שבאותו יום אתה מתכתב גם עם דנה נויפלד אני מפנה ל - ת/528 בעמוד, 9 זה העמוד האחרון ואתה כותב לה ב - 15 ליוני, מבקש לקבל עדכון עד עשר איפה עומדת הבדיקה שאתם עושים בנוגע ליועץ הכלכלי, תודה. היא עונה לך שלושה נבדקו ונמצאו בסדר, פשוט תמיד יש כאן בלגון עם המספרים, שלושה נבדקו ונמצאו בסדר אחד נפסל, השני תיכף יתברר. אתה כותב כשהבדיקה, את יודעת, כשהבדיקה מסתיימת. אני שואלת אותך מה משמעות הדברים, איפה עומד ב - 15.6 התהליך במועצת הכבלים והלוויין ואיפה זה שם אותנו פחות או יותר, עד כמה שאתה יכול להעריך ביחס לפנייה הראשונית שלך ליפעת בן - חי - שגב.
שלמה פילבר · ראשית
הפנייה שלי ליפעת הייתה אחרי, זה צריך להיות ב - 11, 12 משהו בסגנון הזה, זאת אומרת סוף שבוע שלפני, פה אנחנו מדברים על יום שני נדמה לי זה לא משאיר לנו כבר הרבה ימי עבודה, זה שישה - שבעה ימי עבודה וכמו שאמרתי גם בפעם הקודמת אני נותן קצת, אני מאיץ קצת בסוסים העצלים שיתחילו לעבוד, זה לא פרויקט כזה מסובך, אם רוצים לעשות אותו אפשר לעשות אותו בכמה שעות, ביומיים - שלושה, נאמר ככה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה, אם בכלל, באמת ניסית לקדם את הדברים, לזרז את התהליך?
שלמה פילבר · ראשית
אני האצתי רק את לוחות הזמנים, זאת אומרת אני בעצם הייתי קמב"ץ שתיאם בין כל גורמי המשרד, שכולם יעבדו, שזה יעביר לזה את הנייר, ושזה יקבל מזה את הנייר, שזה יכין את הנייר ההוא כדי שבעצם לא יתבזבז סתם זמן לריק.
יהודית תירוש · ראשית
בהמשך בשעה 10.06 זה שורה 114 באותו עמוד 9 אתה כותב לגב' יפעת בן - חי שגב תעמדי בקשר עם שמילה והיועמ"שיות מקווה שתוכלי לצאת לדרך בשעות הקרובות. היא כותב לך בקשר, ואחרי כמה דקות אתה כותב לה תתקשרי דחוף ומיד אחר כך אתה כותב להילה שמיר שתיכף תסביר לנו, תתקשר אליך יפעת להבין מה מרחב התמרון שלה, תעזרי לה והיא כותב לך אין בעיה, מתי נוח לך לדבר וכו', היא רוצה לדבר איתך על שני דברים חשובים, לא חשוב, אבל מה שאני מפנה זה לשורה 107 שאתה מעביר ליפעת בן - חי שגב את הטלפון של הילה שמיר והיא כותבת לך שוחחנו כבר. אתה יכול להסביר לנו קצת מי זו הילה שמיר?
שלמה פילבר · ראשית
כן, קודם כל ככה, כשאני אומר תעמדי בקשר עם שמילה והיועמ"שיות זה כי אני את כל הטיפול בתיק הזה האצלתי לסמנכ"ל, אז היה סמנכ"ל הפיקוח מימון שמילה שהוא גם היה חבר במועצת הכבלים והלוויין, הוא גם מכיר את המושג, הוא גם היה ממלא מקום מנכ"ל לפני שאני נכנסתי, הוא מיומן והוא יודע, אמרתי לו קח את התיק הזה תטפל בזה, כאילו תעשה אתה את כל הפרוצדורות שצריך בתוך המשרד ומול היועמ"שיות באיזשהו שלב הציפו לי סוגיה שבה יכול להיות שיש בעיה לתת את האישור בגלל שיש איזושהי הפרה. הפרה שעשתה YES או בזק או מי שלא יהיה, מי שצריך לקבל את האישור ולכן יכול להיות שתהיה בעיה לתת את האישור. הילה שמיר היא עורכת הדין, הייתה יועצת משפטית של הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה, אני הכרתי אותה עשרים ומשהו שנה קודם כשלמדנו יחד משפטים באוניברסיטת בר אילן היינו אפילו באותה קבוצת לימוד, אז בסך הכל היו בינינו, הייתה בינינו היכרות טובה אני חושב שאפילו היא גם הייתה יועצת משפטית במשרד התקשורת כשאני הייתי בקשר עם לימור לבנת, אני מדבר איתך על שנות 96, 97 דברים כאלה. אני זכרתי שיש רק לפני כמה שבועות פתרו את בעיית איך לאשר לערוץ 10 את המשך השידורים למרות שהוא היה בהפרה מאוד משמעותית מול המדינה, אז באופן יצירתי אמרתי להם תפנו להילה שמיר תראו איך היא התגברה על זה משפטית ותאמצו גם אתם את המודל הזה.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עוברים ל - 16.6 אני מציגה לך התכתבות עם עדי קאהן בשעה 5.04 ת/531 שורה 84532 עדי קאהן כותבת לך, החשבות ותמי הלכו, הפרוטוקול עדיין תקוע אצל ברוריה להערות, מוני אישר. אתה שואל תבדקי איתן לקבל אישור עקרוני בעל פה. היא עונה לך, יש אישור עקרוני של כולם, תרצה שליאן תודיע לאדליה? תיכף נדבר מי זו אדליה, ואתה אומר חיובי וגם ליפעת ושיפגשו בהקדם האפשרי והיא כותבת לך שליאן הודיעה לשניהם אז אולי רגע לפני שאני אשאל על מה מדובר כאן? מי זו אדליה?
שלמה פילבר · ראשית
אדליה זו חברת הייעוץ שנבחרה במכרז הזה שדיברנו עליו לפני כמה דקות וזו דוגמא קלאסית לסוסים העצלים כמו שאמרתי. אני בעשר בבוקר מבקש מהלשכה המשפטית כל מה שצריך זה לאשר פרוטוקול שעמוד אחד שמנסח את דיון של עשר דקות, עשרים דקות של אישור המכרז הזה וזה מתעכב. אנחנו מגיעים פה לחמש אחרי הצהריים ובארבע וחצי העט נופלת מהיד והיועמ"שיות עוזבות. אנחנו מפסידים עוד יום אז דיברנו על איך מקדמים את זה בכל זאת וכיוון שברור שנבחרה חברה וברור שהיא תעשה את העבודה רק הנוהל במשרד הוא שלא מודיעים לחברה עד שלא שלושת חברי הוועדה חותמים על הפרוטוקול. מכיוון שהיועצת המשפטית עוד לא עברה על הפרוטוקול אז למרות שאני מאשר אותו ואני יושב ראש הוועדה והנוסח שלו הוא נכון אי אפשר עוד לחתום אותו ואז אי אפשר להודיע לחברה אז ביקשתי לבדוק אם יש אפשרות לקבל אישור עקרוני, זאת אומרת להודיע לחברה באופן עקרוני נבחרתם, המסמכים יסודרו תוך יום.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת אותך רגע למה יש צורך בהחלטה פורמאלית בכלל בעיקרון?
שלמה פילבר · ראשית
מה זאת אומרת? בשביל התקשרות חוזית של המדינה, אחרי שבועות בסוף יש פרוצדורות עכשיו כללי אתה צריך פרוטוקול ועדה חתום, אתה צריך החלטה, אתה צריך זה ובדרך כלל עובדים לפי הספר כשאפשרי
יהודית תירוש · ראשית
כמה זמן בדרך כלל לוקח לקבל פרוטוקול חתום?
שלמה פילבר · ראשית
זה תלוי מי רוצה ומה רוצה, זה תלוי בעומס, בסוף זה ברוריה שהיא הייתה היועצת המשפטית של הוועדה מתי שהיא מתפנה לזה. זה יכול להיות יום, יומיים, שלושה, לפעמים שבועיים ולפעמים מיד.
יהודית תירוש · ראשית
ומה הניע אותך שבוע וחצי בתפקיד לקדם דבר כזה עם אישור עקרוני בעל פה אבל לא בנוהל הרגיל של המשרד?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא יודע אם זה בנוהל הרגיל, זה קיים, אמרתי מקודם, אמרתי בעבר שהייתי עם הרבה מאוד ניסיון, זה דברים שמקובלים מאוד במשרדי ממשלה וקורים הרבה מאוד שמקבלים החלטות ואחר כך גם מסדרים, מפרמלים את הניירת, אבל שוב, כמו שאמרתי אני מבחינתי ראיתי לוח זמנים, גזרתי אחורה את מה שצריך לקבל כהחלטות ואיפה שצריך אני מאיץ באנשים. כשאני נתקל בחסמים אני מנסה לפתוח אותם.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. אילו תהליכים צריכים להיות מושלמים מהרגע הזה מבחינת היועץ הכלכלי שזה אדליה, חברת אדליה נכון?
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ומועצת הכבלים והלוויין עד הדד ליין מה צריך לקרות?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא לגמרי מצוי בפרטים עד הסוף, בגדול מה שאני מבין זה שבסוף צריכה להתכנס מליאת מועצה ולדון ולמליאת המועצה הזאת התכוונה יפעת להביא גם את העבודה הכלכלית של היועץ הכלכלי.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה זה לו"ז מקובל, סביר להשלמת תהליכים כאלה, 16 הוא יום שלישי, זאת אומרת מה - 17 כי אנחנו בשלישי בערב עד ה - 23.3 בשבוע הבא?
שלמה פילבר · ראשית
שוב, זה תלוי, בדברים שבהם גורמי חוץ לוחצים והיו דברים מעולם גם בעולמות של הסלולר וגם בעולמות אחרים אנחנו בדרך כלל מנסים להתיישר לא פעם ולא פעמיים. גם כשדיברתי עם עדי, זאת אומרת מבחינתה זה לא היה חריג או יוצא דופן שהמשרד מאיץ תהליכים כדי לעמוד בבקשה של חברה, מבחינתי זה היה פעם ראשונה שאני עשיתי את זה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מבקשת להקריא לך דברים שאמרת בהקשר הזה בדיוק בחקירה שלך. קובץ 1839 עמוד 198 שואלים אותך בדיוק על הדבר הזה להגיש חוות דעת, מליאת המועצה איך זה נקרא? כן. רגע, מועצת הכבלים והלוויין כשהנושא, אומרת לך החוקרת, הנושא עוד צריך לעבור במועצה ועוד לבוא לחתימת השר בתוך הימים האלה? נכון. החוקרת אומרת אני אדלג על מה שהיא אומרת, אתה אומר לה, לא, לא, לא, בגלל זה עשיתי העברת מקל מסודרת והיא שואלת אותך, בוא נגיד, זה אפשרי? זה אפשרי? אתה אומר אם מאוד רוצים זה אפשרי, בואי נגיד זה בהחלט חריג.
שלמה פילבר · ראשית
כמו שאמרתי עכשיו זה ביטוי, אמרתי שזה חריג, זה בהחלט חריג אבל אם את שואלת אותי אם היו חריגים כאלה בהמשך לאורך שנתיים של עבודה שלי, לא פעם ולא פעמיים.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עדיין ב - 16.6 בשעה 6.43 שעתיים בערך אחרי ההתכתבות שראינו עם עדי לגבי האישור העקרוני לחבר אדליה והבקשה שלך שהיא תעדכן את יפעת, אני מפנה ל - ת/528 החל משורה 78 זה נמצא אצלך שם, זה התכתבות שלך עם כל מיני גורמים ואני מפנה לשורה 78.
שלמה פילבר · ראשית
יש לי
יהודית תירוש · ראשית
ב - 78 אתה כותב לגב' יפעת בן - חי שגב נפגשתם? אנחנו עדיין באותו יום שלישי בערב ברבע לשבע בערב, נפגשתם? אתה שואל אותה. היא אומרת לך מחר בבוקר, הוא לא יכל היום, זימנתי מועצה ליום שלישי אבל מתקשה לגייס קוורום עובדת על זה, כמו שסיפרת לנו קודם
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
דיברנו בהתחלה על זה שהמועצה היא גוף עצמאי והיא לא כפופה למנכ"ל איך אתה מסביר את העדכון, את הפניות שלך אליה, את העדכון השוטף שלה יחסית אליך?
שלמה פילבר · ראשית
אני מהיום הראשון בגלל שהשר היה גם ראש הממשלה והוא לא ישב במשרד עצמו וכך גם זה היה ההבנה בינינו וכך גם הצגתי את זה גם כלפי יושב ראש הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה וגם כאיש אימונו או נציגו, זאת אומרת אין לי סמכויות סטטוטוריות כמנכ"ל משרד התקשורת אבל לצורך העניין בעולם מסודר מי שהיה עומד מולם זה לא תמיד השר, זה יכול להיות רמ"ט המשרד או מישהו בסגנון הזה, במקרה הזה אני מילאתי את התפקיד הזה, זאת אומרת אני הייתי איש הקשר בין ראש הממשלה, בין השר לבין יושבות ראש המועצות.
יהודית תירוש · ראשית
ואתה אומר להם את זה גם?
שלמה פילבר · ראשית
כן, הם גם הבינו את זה בצורה די מובהקת ואני אמרתי להם את זה
יהודית תירוש · ראשית
הוצג לך בחקירה שלך שבאותו יום, לכן אני אציג את זה בלי להציג פיזית שבאותו יוםב - 16.6 עוד בבוקר יש התכתבות בין אלי קמיר, אור אלוביץ' ושאול אלוביץ' בקבוצה שלהם, קמיר מעדכן אותם שאמורה להתקיים פגישה עם חברת ייעוץ כדי לצאת לדרך. עד כמה אפשרי שעדכנת אותו בכך?
שלמה פילבר · ראשית
יש אפשרות אבל אלי קמיר התברר לי גם בחקירה וגם אחר כך היה עם זרועות במשרד הרבה יותר רחבות ממה שאני ידעתי והוא כנראה גם עמד בקשר עם כולם כי באיזשהו שלב נכנס פה גם פתאום דיברתי עם הרן, שזה דבר שאני לא ידעתי עליו, לא בידיעתי ולא בהסכמתי וכל מיני דברים מהסוג הזה אז אני לא יכול לשלול, לא יכול לאשר אבל יכול להיות שזה הגיע ממני, יכול להיות שזה הגיע ממועצת הכבלים.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה אבל הוא בקשר בימים האלה כדי לדעת איפה הדברים עומדים, גם אם לא ספציפית באירוע הזה, אם אתה לא זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
הוא עמד איתי בקשר כל פעם שהיה משהו בוער, סוגיה בוערת על סדר היום הוא היה נכנס לתמונה ואז הוא היה מלחיץ, היה מתחיל לסמס, להתכתב ולחזר, לבקש עדכונים כל מיני דברים מהסוג הזה.
יהודית תירוש · ראשית
איך תקשרתם, ב - SMS
שלמה פילבר · ראשית
בדרך כלל ב - SMS
יהודית תירוש · ראשית
היו גם שיחות טלפון?
שלמה פילבר · ראשית
יכול להיות, כן, לא שולל
יהודית תירוש · ראשית
מאוחר יותר באותו יום ב - 16.6 הוא שואל אותך, סליחה, אלי קמיר, ת/525 ב - 16.6 הוא שואל אותך ב - 16.23 בערב ידידי, לפני כן, אתה יכול לדבר? ואז אחר כך הוא כותב לך ידידי יש חדש?
שלמה פילבר · ראשית
באיזה יום זה?
יהודית תירוש · ראשית
זה ביום 16.6 באותו יום
שלמה פילבר · ראשית
זה יום שלישי כזה, בערב, כן
יהודית תירוש · ראשית
כן, בערב, ידידי, יש חדש? זה באותו עניין?
שלמה פילבר · ראשית
זה אופייני, כן, זה מסוג הדברים
יהודית תירוש · ראשית
זה באותו עניין?
שלמה פילבר · ראשית
אני מעריך שכן
יהודית תירוש · ראשית
אני עוצרת פה כרונולוגית, אנחנו תיכף נמשיך בכרונולוגיה אבל אני רוצה להציג לך מסמך ולהתחיל את הדיון מהתחלה בנושא הזה בסדר? רק כדי לכוון אותנו על מה אנחנו מדברים אבל אני מפנה ל - ת/450 כבודכם, אנחנו רואים שהמסמך עוסק בנייר עמדה נכון?
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
של מר,
שלמה פילבר · ראשית
הרן לבאות
יהודית תירוש · ראשית
על העניין של הרן לבאות אבל באמת לא נתחיל מהמסמך בסדר? אני רוצה שנתחיל עם הנושא הזה מהתחלה כמו שהיא ההתחלה אצלך ואנחנו נגיע גם לרגע שאתה רואה את המסמך אבל רגע לפני זה עד עכשיו היינו באיזשהו סיפור של התהליך מה שקורה, אני שואלת אותך בעצם מתי אתה שומע שיש עמדה של הרן לבאות לגבי תנאים שיש להכניס?
שלמה פילבר · ראשית
קודם כל התחלנו את כל התהליך הזה שבוע קודם בעצם, כמו שאמרתי יום שני, שלישי הייתה הפגישה אז שלישי, רביעי אני בעצם מתניע את התהליך הזה מול יפעת בן - חי שגב אחרי כמו שאמרתי שדנה הראשונה ששאלתי אותה ואמרה לי, נתנה לי אור ירוק. מאותו רגע העסק בעצם מתנהל על מי מנוחות, אין שום בעיה, תהליכים רגילים שמתרחשים במשרדי ממשלה, כמו שאמרתי אני רק משתדל להאיץ את העובדים שיעמדו בלוחות זמנים. באיזשהו שלב, שבוע אחרי, לא יודע בדיוק באיזה נקודה באה אלי דנה ואומרת לי ככה במן הסתייגות כזאת, תשמע, יש להרן כמה סוגיות שהוא רוצה לדבר עליהם של תנאים שהוא רוצה אולי להכניס לתוך העניין הזה, אמרתי לה תביאי אותו אלי ונדבר איתו.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר, אמרת שזו הייתה דנה שאמרה לך? אתה זוכר שדנה הייתה שאמרה לך את זה?
שלמה פילבר · ראשית
אולי גם שמילה אני לא יודע להגיד, אחד משניהם כי שניהם היו הפרויקטורים שלי לצורך העניין שאנחנו מטפלים בו
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נמשיך, נמשיך את הסיפור
שלמה פילבר · ראשית
זהו, ביקשתי ממנו שיבוא. עכשיו אני מזכיר נשכחות משבוע שעבר, הרן לבאות היה נושא הדגל של השוק הסיטונאי ונושא הדגל של המאבק והקרבות והגישה הלעומתית עם בזק אחרי שהוא וברגר, בעצם גם הצגתי את זה גם בתמונת המצב של מה שהיה במשרד קודם, דיברנו, אני לא זוכר אם הזכרתי את זה כאן אבל הזכרתי את זה בחקירה שברגר עבד עם איזה מן סיירת כזאת של חבורה מצומצמת וכל השאר היו מחוץ למשחק, הרן היה מפקד הסיירת ובמידה רבה"הפצצה"שאני הטלתי על ההנהלה בשיחה הראשונה שעשיתי שבוע קודם, עשרה ימים קודם שבאתי ואמרתי אנחנו משנים את הכיוון של הספינה הוא בפועל שם התחילו ניצני המרד על... כשהוא היה ראש המרד, זאת אומרת הוא היה מאוד לא שבע רצון מהעניין הזה הוא גם הביע את חוסר שביעות הרצון שלו וזה אבל באיזשהו מקום כאילו בא מלך חדש, מטאטא חדש והדברים משתנים. היה מתח מסוים כשאני קורא לו כבר, זאת אומרת זה בא על רקע מסוים שאנחנו יודעים שהוא מבחינתו להיכנס בבזק ואני מבחינתי לפתור בעיות עם בזק, בזה זה התחיל, זה היה הקונטקסט של השיחה זהו, אבל היא הייתה מקצועית, שאלתי אותו תגיד מה הסיפור? ואז הוא אומר לי, אני לא זוכר אם הוא בא כבר עם הנייר או שהוא קודם אמר לי ואחרי זה הכין את הנייר אבל רציתי לראות כמו שאמרתי כמה דקות קודם לפני כן שאני לא מקבל שורות תחתונות מעובדים אני רוצה לשמוע בדיוק מה הסוגיה ואני רוצה גם להביע עליה עמדה אם היא נכונה או לא נכונה. רציתי לראות את התנאים. ראיתי את התנאים וראיתי שהתנאים בעצם א. לא קשורים באופן מהותי למיזוג אלא זה מן ניסיון לנצל הזדמנות, נאמר ככה, פעם אחת ופעם שנייה שהדברים האלה הם צופי פני עתיד יותר מאשר, הם לא רלוונטיים למחר בבוקר. אחת הסוגיות שהיה שם, פה אולי אפשר לראות את זה, זה היה בכלל האם YES תיתן אפשרות לסלקום ביום שהיא תעשה טלוויזיה רב ערוצים להיכנס דרך הממיר שלה מה שלא קרה מעולם, אף פעם כי פשוט החברות האחרות המציאו לעצמם ממיר עצמאי ולא היו צריכות את הדבר הזה, או כל מיני דברים אחרים. הסוגיה השנייה שהיא גם תלווה אותנו בהמשך זו הסיפור של הבנדל ההפוך, שאז באותו זמן לא הבנתי אותו לעומק אבל זה היה נראה לי סוגיה פתירה שאפשר לטפל בה בהמשך וכו' וזהו, ואז שאלתי אותו זה קריטי לעכשיו? הוא אמר לי לא, אז אמרתי טוב, אז בוא נדון בזה בנפרד. אז הוא אמר לי בסדר, באיזה מן טרוניה כזו, הרן הוא ג'ינג'י והוא יודע להביע את זעמו וכולם יראו את זה, הוא יצא מהחדר בקצת טרוניה אבל זהו, בזה נגמר הסיפור.
יהודית תירוש · ראשית
אני אתעכב קצת על האירוע הזה ברשותך. ראשית כשאתה שומע את הדברים האלה מהרן מה המטרה שלך? מה אתה רוצה לעשות עם ההתנגדות הזאת שאתה שומע אותה ממנו?
שלמה פילבר · ראשית
אני מבחינתי וזה כן גישת עבודה שלי באופן כללי הייתה במשרד גם בדברים אחרים, זאת אומרת אני אמרתי תמיד לעובדים חברה כל מה שאתם יודעים לעשות לבד תעשו, כשיש לכם בעיות תבואו אלי אני צריך לפתור בעיות. התפקיד שלי כמנכ"ל הוא לפתור בעיות ולפתוח חסמים וזה מה שעשיתי פה בעצם, זאת אומרת כמו שדיברנו קודם על האישור העקרוני וכמו שדיברנו קודם תתקשרו להילה שמיר ותשמעו ממנה איך עוקפים בעיית הפרה בחידוש רישיון אני בסוף צריך להמציא באופן יצירתי על בסיס הניסיון שלי והמקצועיות שלי ושיקול הדעת שלי פתרונות, זה חלק מהעניין, זאת אומרת רציתי לראות עד כמה זה קריטי או לא קריטי? אם זה היה קריטי ולא יודע מה, זה מיזוג שמחר ווייד או לא ווייד אז זה משהו אחר אבל אם באים ואומרים לי תשמע אנחנו רוצים לכתוב שם עוד כמה תנאים אמרתי אוקי, בוא נדון בהם בנפרד אני פה, אני לא הולך לשום מקום נעשה את זה.,
יהודית תירוש · ראשית
מה עשית עם המסמך הזה עם העמדה הזאת של הרן אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
לא ממש, באופן כללי אני מעריך שעדכנתי את שמילה וגם את דנה
יהודית תירוש · ראשית
מה לגבי אנשי בזק?
שלמה פילבר · ראשית
מה?
יהודית תירוש · ראשית
מה לגבי אנשי בזק?
שלמה פילבר · ראשית
כנראה שגם העברתי, דיברתי עם אלי קמיר על זה
יהודית תירוש · ראשית
ולמה העברת את זה לאלי קמיר ולאנשי בזק?
שלמה פילבר · ראשית
כמו שאמרתי כבר באיזשהו שלב, אפרופו הפגישה שהייתה אני בעניינים האלה באופן כללי כשאני נכנס, א. אני אהבתי לאסוף מידע מכל גורם אפשרי ולשמוע את העמדות של כולם כדי להיות הכי מוכן ולא להיות מופתע, פעם אחת, ופעם שנייה רציתי לוודא בוודאות שהעסק עובר אותם, זאת אומרת שבסוף אין בעיה אז במסגרת התיאומים של מה שאני אמרתי עם אלי שאני אעדכן אותו כדי שיהיה רגוע וכדי שיבין ובמטרה לממש את המשימה שקיבלתי מראש הממשלה להעביר את המיזוג.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה עמדתו של קמיר הייתה משמעותית,
בועז בן צור · ראשית
סליחה, יש בסיס בחומרים להעברה? אני מתנצל יש איזה מייל או משהו?
יהודית תירוש · ראשית
בוודאי, סליחה, זאת הערה ממש מיותרת, אתה מכיר את החומר היטב ואתה יודע העד התייחס לזה בהודעות שלו. אתה רוצה שאני אפנה?
בועז בן צור · ראשית
שאלתי אם יש איזה דוקומנט שעבר?
יהודית תירוש · ראשית
כי ראיות זה רק דוקומנט? לא הבנתי. מה זה, זאת התנגדות? אם חברי יודע, חברי יודע מהדברים שהוא אמר עכשיו ברור שהוא יודע שהעד התייחס לזה בהודעות ולכן חברי רצה להציף בפני העד, בוא נשקף את זה, אנחנו פתוחים ושקופים, רצה להציף בפני העד אחרי שהעד ענה שלא נמצא דוקומנט, מסמך של העברת התנאים האלה לאלי קמיר, הוא רצה לשקף את זה לעד כדי שהעד ישמע את זה אז הנה שמענו את זה כולנו רק מה לעשות? העד סיפר גם בחקירות שלו שהוא העביר את זה לאלי קמיר ולכן זאת לא התנגדות, זאת הערה מיותרת שמנסה לסמן לעד מה לומר. גרוטסקה של התנגדויות.
בועז בן צור · ראשית
אפרופו סימונים יש איזה גבול כמובן אבל העד אמר אני לא זוכר, לא זוכר אם העברתי זו הייתה גרסתו
יהודית תירוש · ראשית
זו לא הייתה גרסתו, העד סיפר כאן
בועז בן צור · ראשית
הוא אמר את זה עכשיו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר שהוא
יהודית תירוש · ראשית
הוא אמר שהוא העביר את זה לאלי קמיר, הוא לא אמר שהוא לא זוכר. הוא אמר שהוא כנראה העביר את זה לאלי קמיר, זו הייתה תשובתו של העד.
בועז בן צור · ראשית
אני לא מוכן לטון האגרסיבי הזה מה גם שגם אני חוטא לפעמים, לעיתים, העד אמר אני לא זוכר, אומרים אלה שמצד ימין שלי שהם נאמנים עלי לא פחות מהתביעה כמובן אם הוא אומר אני לא זוכר, לכן שאלתי אם יש איזושהי ראייה, אם יש ראייה שזה עבר אז אני אשתוק אבל אם הוא אומר אני לא זוכר ואין ראייה שזה עבר אז כמובן יש להניח שהעד עבר משהו אחר בחקירה שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, אני זוכרת משהו אחר אבל תשאלי אותו שוב, אפשר לשאול אותו שוב. אני זוכרת משהו אחר שהוא אמר. אפשר לשאול אותו שוב, נראה את זה בפרוטוקול בסוף.
יהודית תירוש · ראשית
נכון, יש את זה בפרוטוקול בסוף. שאלתי מה עשית עם המסמך הזה, עד כמה אתה אמרת שהעברת את זה אולי לשמילה אולי לדנה, אני שאלתי אותך על אנשי בזק ומה אתה משיב על זה עוד פעם?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי שאני לא זוכר, יכול להיות שכן ואני אשמח שתרענני אותי אם אמרתי את זה בעדות כי אני מעריך שאז הייתי קצת יותר קרוב לאירועים.
יהודית תירוש · ראשית
אני מפנה לקובץ 2377 בעמוד 6 קורא אותו, מבין מה שמבין, איך שאני הבנתי את רוב הדברים שיש שם ואז אני מעביר אותו לאלי קמיר לשמוע מה הם אומרים. אם היא אומרת מקובל עלינו סבבה זה נכנס.
שלמה פילבר · ראשית
הבנתי אז זה ניואנס מעניין
יהודית תירוש · ראשית
אז אני שואלת אותך
שלמה פילבר · ראשית
אז אני אגיד עכשיו, לא זכרתי את הדברים, הפוך, אני שולח את זה לבזק כי אני לא רוצה לדחות את התנאים האלה, אם בזק היו מסכימים שהתנאים ייכנסו היו נכנסים, בזק אמרו שלא אז מבחינתי אני עושה את ההפרדה ואני אומר אני אדון בזה בנפרד.
יהודית תירוש · ראשית
ומה נאמר לך על ידי אלי קמיר?
שלמה פילבר · ראשית
שוב, אני לא זוכר. אני מעריך שהתגובה שלו הייתה שצריך להיות בדיוק
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר את העמדה שלו?
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי עמדת בזק בסוגיה הזו הייתה שהאישור צריך להיות נקי, בלי דיסקליימרים, בלי תנאים, בלי שום כלום
יהודית תירוש · ראשית
אחרי שאתה מבין את עמדת בזק מה אתה עושה אחרי זה? אחרי שאתה מבין שבזק לא תחיה עם זה?
שלמה פילבר · ראשית
אני מוריד את הנושא הזה, אני לא זוכר אם אני מדבר עם שמילה, עם דנה אבל אני אומר להם שהתנאים יידונו בנפרד ובאמת אני חוזר מלונדון אז בשבוע שאחרי אני מנהל דיון ספציפית על המסמך הזה.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נדבר רגע על העמדה של האנשים לגבי ההחלטה שלך להפריד את הדברים. נתחיל מדנה נויפלד מה היא חשבה על זה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה היא אמרה לו, לא מה היא חשבה?
יהודית תירוש · ראשית
כן, מה למיטב הבנתך, מה נאמר לך, מה ראית? מה הבנת?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר ספציפית אבל באופן כללי הלשכה המשפטית תמיד אהבה להכניס דיסקליימרים ולבנות שלייקסים כמה שיותר, לעשות לעצמה כמה שיותר רשתות ביטחון, אני מתאר לעצמי שהם רצו להכניס את זה אבל הם קיבלו את עמדתי.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם הייתה כאן העדה דנה נויפלד והיא העידה גם בראשית וגם בנגדית,
יהודית תירוש · ראשית
לא, אבל זה בפני העד מה שעדה אחרת העידה?
ז'ק חן · ראשית
אני לא מדבר על התוכן, חבל לטרטר אותו סתם, אני לא מדבר על התוכן. היא העידה בדיוק בתשובה לשאלה הזאת גם בחקירה ראשית וגם בחקירה נגדית. היא העד להעיד על עמדתה ביחס לזה ולכן אני שואל את עצמי מה הערך,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
העד מעיד על מה הוא ידע על עמדתה?
ז'ק חן · ראשית
לא, אבל מה הערך שהעד ייתן לנו על מה שהגברת נויפלד חשבה כאשר היא הייתה עדה פה והעידה בראשית ובנגדית על מה שהיא שחבה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן על מה הערך אנחנו לא יודעים אבל השאלה לגיטימית מה הוא שמע ממנה, מה הוא הבין ממנה? אין עילה להתנגדות.
ז'ק חן · ראשית
מה הוא שמע ממנה זו שאלה אחת, השאלה הייתה כמדומני מה היא חשבה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז לכן אמרתי שהוא לא יכול להעיד על מה היא חשבה אלא מה הוא שמע ממנה, מה הוא יודע ממנה אז השאלה תוקנה פה.
יהודית תירוש · ראשית
מה הוא הבין ממנה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש תיקנה את השאלה כי מה היא חשבה הוא לא יכול להעיד אז היא תיקנה את השאלה.
ז'ק חן · ראשית
זה מביא אותנו לשאלה אחרת, אני ביקשתי להגיש, ליעילות אנחנו ביקשנו להגיש חמשת אלפים עמודים של הודעות של העד, הוגשו, כך ביקשנו, משהגשנו את זה מה הטעם עכשיו בחקירה ראשית שמתוכם מרעננים את זיכרונו על דברים שהוא אמר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן מאחר שאין כאן הסכמה להגשת ההודעות חלף עדותו הראשית אז אנחנו שומעים חקירה ראשית.
ז'ק חן · ראשית
אבל עוד לא שמענו את עמדת חברתי בשאלה הזאת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
חברתך ענתה לשופט בר - עם קודם שזה לא חלף חקירה ראשית.
ז'ק חן · ראשית
אז אני פספסתי את זה, סליחה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה היה מזמן.
ז'ק חן · ראשית
אם זה היה מזמן אז כנראה ששכחתי את זה.
שלמה פילבר · ראשית
הסוגיה הזאת היא אולי סוגיה גנרית שתחזור על עצמה בכל תקופת כהונתי לצורך העניין, אני אמרתי שאני בהשכלתי משפטן, עורך דין, הייתי עם הרבה מאוד שנות ניסיון בתהליכים האלה של רגולציה אני מכיר את הקונפליקטים האלה שיש תמיד בין יועצים משפטיים לבין מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות, תמיד הם מושכים לכיוון של הסייף סייף סייד וכשאתה רוצה לקדם משהו ואתה מבין שאם אתה תמשיך זה לא יקרה אתה מותח את החבל לכיוון השני ומנסה לראות עד איפה אתה יכול לקבל ויתורים של היו עצים המשפטיים, זו דוגמא קלאסית. זאת אומרת, היה לי איתה דין ודברים, אם היא הייתה מנהלת את המשרד והמנכ"ל אז גם דברים אולי מתנהלים כמו שהיא רוצה אבל בסוף אני לוקח את ההחלטות, אני צריך לקבל החלטות, אני צריך להביא את הדברים, אני עושה אותם עם היו עצת המשפטית אבל אני בודק מה גבולות,
משה בר-עם · ראשית
זה לא בניגוד לעצה שאתה מקבל?
שלמה פילבר · ראשית
זה לא בניגוד, חס וחלילה, אני בא ואומר לה אני עושה את זה ככה, היא אומרת לי בסדר עכשיו, אם היא יותר מרוצה, פחות מרוצה אני לא אחראי על זה.
יהודית תירוש · ראשית
אני לא שואלת אם היא הייתה יותר מרוצה או פחות מרוצה
שלמה פילבר · ראשית
יועצים משפטיים אף פעם לא מרוצים כשמורידים להם, במקרה הזה היא הייתה פחות מרוצה.
יהודית תירוש · ראשית
היא הייתה פחות מרוצה, אוקי. ולו זה היה תלוי בה? לפי מה שהבנת?
בועז בן צור · ראשית
האם הם שוחחו אם זה היה תלוי בך מה היית עושה? הייתה שיחה כזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אם זה היה תלוי בה זה לא שאלה לעד.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
בועז בן צור · ראשית
היא לא הייתה זוכרת כנראה כלום.
יהודית תירוש · ראשית
ממש משעשע. מה לגבי הרן לבאות, עד כמה התרשמת שהוא היה שבע רצון מההחלטה שלך? איך הוא הגיב? מה ראית?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי קודם לא בכדי שניצני המרד על ה... התחילו ביום הראשון שנכנסתי למשרד והם רק הלכו והחמירו ואנחנו נגיע בסוף לסיפורי הרן עד שהוא נאלץ להתפטר אחרי שהתברר שהוא היה פשוט חפרפרת של אחת החברות האחרות במשרד. במקרה הזה אמרתי גם, הוא טיפוס מאוד מוחצן, גם ג'ינג'י עצבני שלא ממש שומר את דעתו. אמרתי הוא יצא מהחדר במן סוג של זעף כזה וחוסר שביעות רצון.
יהודית תירוש · ראשית
למיטב הבנתך הוא ויתר על עמדתו המקצועית?
שלמה פילבר · ראשית
ממה שהוא אמר לי, כן. זאת אומרת הוא היה שמח להכניס את זה, אני גם לא אמרתי לו שאני מוותר על התנאים האלה וזה לא שהוא ויתר עכשיו,
יהודית תירוש · ראשית
ויתר על התנאים במועד הזה מבחינתו?
בועז בן צור · ראשית
הוא באמצע תשובה
יהודית תירוש · ראשית
אני רק שואלת
שלמה פילבר · ראשית
מבחינתי ברגע שהוא יצא מהחדר בהסכמה, זאת אומרת הוא קיבל את דין המנכ"ל, נגיד ככה בסדר? אז הוא דה פקטו באותו רגע הסכים לזה, מה זה הסכים לזה? הוא הסכים לזה תחת מחאה, הסכים לזה בחוסר שביעות רצון אבל קיבל את ההחלטה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מחדדת את השאלה. עד כמה הוא ויתר על התנאים האלה? הוא כסמנכ"ל אגף כלכלה ויתר על התנאים?
שלמה פילבר · ראשית
אין לי מושג, אין לי מושג
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אבקש להקריא לך דברים שאמרת בחקירה שלך בעניין הזה בסדר?
שלמה פילבר · ראשית
אוקי
בועז בן צור · ראשית
הרן לבאות העיד נכון?
יהודית תירוש · ראשית
זה באמת מיותר כרגע והמסמכים כאן ואתם מפריעים לי עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן, מה השאלה? מה הציטוט, מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
אז קודם כל אני מפנה להודעה מיום 21.2.18 קובץ 2377 עמוד 11 ושואלים אותך אחרי דנה מה עם הרן? ואתה אומר הרן לא הסכים, הרן גם התנגד? הרן כן. אחרי זה אתם מדברים על דנה. הרן התנגד וניתק מגע. רק אמר שהוא מתנגד? אמר את דעתו והלך. בהמשך היא שואלת אותך, אמרת שהרן לא הסכים וניתק מגע? כן. נכון. למה התכוונת? התכוונתי גם להתנהגות, התנהגות שלו פיזית אני זוכר שהייתה לי פגישה איתו, להרן יש את התנועה הזאת של לצאת מהחדר ולעשות ברוגז מה שנקרא, זאת אומרת זה לא סתם סיימנו את הפגישה, זה להראות בשפת הגוף שלו תודה רבה, לא צריך כלום וזה גם אחר כך מאושר בעצם אתמול כשדנה אומרת שהיא מבינה שהרן ירד מהעניין, זה אומר רק שהוא יצא מאצלי, הלך לשם ואמר להם אני יורד מזה וזה. היא שואלת אותך - אבל יורד מזה לא כי הוא חושב ש... ואתה אומר לא כי הוא מוותר, לא, לא מוותר. הוא ויתר על הקרב, הוא ויתר על הקרב מולך? ואתה אומר כן. שואלים אותך ואני אשאל אותך גם, לה הוא ויתר על הקרב לדעתך?
בועז בן צור · ראשית
לפני הדעות נעשה את זה על המרד על... הפעם. אני לא מצליח להבין את הדברים. הרן לבאות מסר עדות, לא בדיוק כמו שהקריאו כרגע, הוא יגיע,
יהודית תירוש · ראשית
לא, זה אמירה רלוונטית לשניהם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע ---- הוא אמר גם דברים שהם לא נכונים.
יהודית תירוש · ראשית
הם נכונים
בועז בן צור · ראשית
אם תגיד את זה עכשיו יחשבו שכל הפעמים האחרונות זה היה בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור אנחנו צריכים להוציא את העד להתנגדות הזאת?
בועז בן צור · ראשית
אין לי מניעה שהעד יצא, בסדר גמור.
משה בר-עם · ראשית
באיזה עמוד בהודעה זה?
יהודית תירוש · ראשית
זה מתחיל בעמודים נראה לי 11, שורות אחרונות במשפט מה עם הרן? ואחר כך, החלק השני שהקראתי זה בעמודים 17 עד 20, 17 שורה 4 בחלק השני,
עודד שחם · ראשית
הודעה מ - 21 לחודש?
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא מ -. 21 הודעה ראשונה הקראתי שני חלקים, הודעה ראשונה 21.2.18 קובץ 2377 לדעתי זה בעמוד 10 או 11 שכתוב מה עם הרן? פשוט יש לי מקבץ אז אני לא יודעת להפנות ספציפית. רגע, הרן לא הסכים, והחלק השני
עודד שחם · ראשית
את מדברת מהתמליל אני מבין עכשיו ולא מההודעה?
יהודית תירוש · ראשית
כן. כן, סליחה. סליחה אדוני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נתחיל עוד פעם. הראשונה מיום?
יהודית תירוש · ראשית
מיום 21.2.18 מחר יהיה יותר קל כבודכם, אנחנו נביא את זה במחשב.,
עודד שחם · ראשית
21.2 עמוד 10?
יהודית תירוש · ראשית
זה מתחיל מעמוד 9
עודד שחם · ראשית
אני רואה, ניתק מגע וכו'
יהודית תירוש · ראשית
כן, זה עמוד 9 וההודעה השנייה היא מיום 22.2. קובץ 1831 מתחיל בעמוד 17 שורה 4 החוקרת אומרת אני רוצה שנחזור לרגע להורדת התנאים מהאישור.
עודד שחם · ראשית
עמוד 17?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שורה. 4
יהודית תירוש · ראשית
כן, שורה. 4
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה ההתנגדות עו"ד בן צור?
בועז בן צור · ראשית
ההתנגדות היא כזו כבודכם. 1. אם ישאלו את העד מה הרן אמר לך אוקי, עדות שמיעה אבל אפשר לשאול את זה תחת איזשהו קונטקסט. 2. מה ההתרשמויות זה סוגיה אחרת. שלישית, הרן לבאות העיד, העיד, אני כרגע לא אגיד את העדות של הרן לבאות, עניין טכני, הבנתי, אחרי שמסמסתי את העניין הבנתי שזה טכנית
יהודית תירוש · ראשית
זה לא מה שהוא העיד
בועז בן צור · ראשית
לא העיד, אוקי
יהודית תירוש · ראשית
זה לא מה שהוא העיד
בועז בן צור · ראשית
בדיוק מה שהוא העיד
יהודית תירוש · ראשית
אבל זה גם לא רלוונטי, אני שואלת על מה שהעד מספר
בועז בן צור · ראשית
אמרנו... נעשה הסכם ג'נטלמני
יהודית תירוש · ראשית
אם זה הדדי אז בסדר
בועז בן צור · ראשית
בסדר גמור. נקודה נוספת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עוד לא הבנתי מה העילה להתנגדות?
בועז בן צור · ראשית
השאלה היא שאלה לא לגיטימית לעד, כשלא השאלה מה הרן אמר לך אלא מה ההתרשמות שלך.. 2 אנחנו יודעים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא יכול להעיד מה הוא התרשם ממעשים שהוא רואה מול עיניו.
בועז בן צור · ראשית
איזה מעשה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אומר הוא יצא בהפגנתיות.
ז'ק חן · ראשית
למה לרענן עכשיו?
בועז בן צור · ראשית
הוא אמר שהייתה איזה משיכת כתף או משהו בעניין הזה אם לשם גברתי מכוונת, איזה ערך נוסף יש כרגע? אני אגיד עוד דבר אחד, יש גם מיילים ויש מסמכים ואני אגיד את זה כהערה, אני חושב שחברי ביודעין, זה לא המקרה היחיד, זה לא המקרה החמור גם, ביודעין מוליכים את העד למקומות שהם פשוט, פשוט, פשוט יש ראיות אובייקטיביות שזה דברים לא נכונים, הם מוליכים את העד ביודעין, אני שם על זה שטר אמירה חמורה, אני אצטרך לפרוע את השטר הזה. השטר הזה ייפרע. גרסאות של העד יודעים כאן שביודעין הם מראים כאן דברים מהותיים מאוד לא נכונים, זה לא לב העניין, הרן משך את הכתף, משך את היד לא ממש מעניין אבל זה גם, כי הרן אמר משהו אחר, יש מייל שלו שהוא אמר משהו אחר ולכן זה מתכתב עם העניין ומפה ההתנגדות שלי ומפה ההערה, תשקלו את הדברים. אתם יודעים מה שאתם עושים פה.
יהודית תירוש · ראשית
בלי האיומים האלה. אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, יש לי גרסאות של העד, אני שואלת אותו, העד התרשם, העד דיבר עם הצד השני, הוא יודע מה היה שם בשיחה, הוא מתאר את זה בחקירות שלו, הוא אומר איך האדם שעמד מולו הגיב ואני חושבת שיש משמעות רבה לאיך שהדברים נאמרים, איך שהוא חווה אותם ממקור ראשון אז אני לא מבינה למה אני לא יכולה לרענן אותו ולשמוע את התגובה שלו. הוא אמר את זה מספר פעמים בחקירות שלו גם אחר כך כשהציגו לו את המיילים הוא פירש את זה באותו אופן והוא גם אומר כאן אחרי שהוא יצא ממני אני רואה מייל שדנה כותבת שהרן ירד מהתנאים, אני מבין שהוא יצא ממני, הלך לדנה והוא גם מדמיין את זה ואומר אני יורד מהתנאים וזהו, אחרי שהוא דיבר איתו, הוא יודע איך הוא דיבר איתו בחדר ואת זה הוא מתאר. זה היה המפגש הראשון שלו עם העניין הזה. אני לא מבינה את מקור ההתנגדות, באמת.
ז'ק חן · ראשית
באמת, גם לא צריך להרים את הקול, זכותנו להתנגד. זו דוגמא לעימות מלאכותי, מדוע? משום שאין שום סיבה לרענן את זיכרונו של העד לדברים שהוא העיד עליהם פה בדוכן עוד לפני, מה העד אמר כשהיא ביקשה ממנו להתייחס ל - ת/450 כאשר חברתי ביקשה ממנו להתייחס ל - ת/450 שזה מסמך התנאים? סיפר סיפור שלם שהוא בדיוק הסיפור, אבל בדיוק הסיפור שסיפר העד במשטרה, כלומר שהוא קרא לו, שאל אותו מה זה? התרשם, שאל אותו האם זה מחויב המציאות? העד אמר שלא, אז הוא אמר לו אז אם ככה אם אפשר לדחות? והעד יצא ברטינה, הוא לא השתמש במילה רטינה אבל במן משיכת כתף שמפרשת רטינה. כך הוא מספר. זה בדיוק מה שהוא מספר במשטרה, בדיוק אותו דבר אבל חברתי רוצה שוב לטעמי לייצר מתח מדומה עם העד למה? כי יש תוספת של מילה או תוספת של פסיק שבה אחרי דו שיח עם החוקרת ואת זה אנחנו צריכים לברר אבל הוא מספר בדיוק את אותו סיפור. עכשיו, כל זה קורה כאשר חברתי יודעת שעד התביעה שלה הרן לבאות אומר חד משמעית אומר בחקירתו שהוא ויתר על התנאים משום שהוא הגיע למסקנה שהתנאים האלה לא נחוצים.
יהודית תירוש · ראשית
זה לא נכון
ז'ק חן · ראשית
מכיוון שהיא אומרת שזה לא נכון אני מקריא
יהודית תירוש · ראשית
יש לו עוד הודעה, אתה מקריא מהודעה אחת
ז'ק חן · ראשית
אבל גברתי אנחנו לא יכולים לרקוד לפי החליל של התביעה. היא אומרת לא נכון אז אני רוצה להקריא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד אני בכלל לא מתייחסת למה שאומרת עו"ד תירוש, אני מתייחסת לדבר אחר. מר הרן יכול להגיד דבר אחר ומר פילבר יכול להגיד דבר אחר, זה שהרן אמר דבר אחד זה עומד בפני עצמו ומה שאומר העד,
ז'ק חן · ראשית
זה אני מבין אבל אין מקום לרענן את זיכרונו מקום שהוא אמר בחקירה הראשית עוד לפני שחברתי מתעמתת איתו בכוח את מה שהוא אמר גם בחקירה שלו.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אסביר את הפער
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בחקירה הראשית לפני שרעננו את זיכרונו הוא אמר שבאותו רגע הרן הסכים תחת מחאה
יהודית תירוש · ראשית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ועל זה היא שואלת אותו
יהודית תירוש · ראשית
נכון, כי פה הוא אומר שהוא לא הסכים
ז'ק חן · ראשית
לא, מה שקורה שכאשר הוא אומר שהוא לא הסכים שואלת אותו החוקרת למה אתה מתכוון? ואז הוא מתאר את הסיטואציה משפת הגוף שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
נשמע או תו
ז'ק חן · ראשית
אבל גברתי אני חושב שכולנו רואים וחדים על הסיטואציה. כששואלת אותו החוקרת למה אתה אומר שהוא לא הסכים, לפי מה? אז הוא מספר, נותן בדיוק את התיאור כאן מתוך שפת הגוף שלו.
יהודית תירוש · ראשית
אבל כאן הוא אומר שהוא לא הסכים
ז'ק חן · ראשית
אבל הוא מסביר את המשפט לא הסכים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו נשמע אותו.
ז'ק חן · ראשית
נורא קשה לי, זה באמת לא מנומס.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש אולי גברתי תשב רגע בנחת
ז'ק חן · ראשית
ואז אנחנו מדברים מהר כדי להספיק להכניס מילים וזה מייצר מהומה. העד אמר בעדותו כאן בדיוק את מה שהוא אמר במשטרה כאשר שואלת אותו החוקרת הוא אומר שהוא לא הסכים, תפרש? אז הוא מסביר, יש בהתנהגות כאשר הוא יוצא החוצה ומושך כתף מתוך זה הבנתי, כך היא הקריאה כרגע.
עודד שחם · ראשית
יש דברים נוספים מר חן, יש בהודעה דברים נוספים.
ז'ק חן · ראשית
אוקי. עכשיו את הדברים הנוספים אנחנו לא שמענו אדוני, אני שמעתי את מה שהיא הקריאה לו לגבי ההסבר שלו לגבי ההסכמה אז מה שחברתי הקריאה לו לגבי ההסכמה אני פשוט מתוך מה ששמעתי, אין לי כאן את ההודעה.
עודד שחם · ראשית
ההודעה בפני, יש דברים נוספים שם.
ז'ק חן · ראשית
יכול להיות אבל מתוך מה שהיא הקריאה הוא מסביר לחוקרת למה הוא מתכוון אי ההסכמה ומסביר את זה באותה התנהגות של משיכת כתף שהסביר כאן על הדוכן. עכשיו אומרת חברתי, יודעת חברתי וזה הטעם השני להתנגדות שהוא טעם לגיטימי, מדובר בעד תביעה שהיא מבקשת לקבל ממנו משהו שסותר את מה שעד תביעה אחר שלה אומר אבל חד משמעית סותר, כשהיא אומרת לא נכון, אני נאלץ להקריא. אומר הרן לבאות כך - לכן כשהמנכ"ל והשר ביקשו לאשר את המיזוג הזה, אחרי שהוא מסביר למה התנאים הם טקטיים ולא נחוצים אז גם ללא קביעת תנאים לא חשנו שיש סיכון לפגיעה בתחרות בשוק נוכח המיזוג ואני מדגיש וזה חשוב בעיני, ניצול הזדמנות בעת מיזוג לקבוע תנאים נוספים אולי לגיטימית אבל הוא לא אומר שזה תנאי הכרחי לאישור וזה במסגרת קטע רחב שהוא מסביר מדוע הוא, הוא הסכים להוריד את התנאים, כי הם לא היו נחוצים, כי הם היו תנאים טקטיים.
יהודית תירוש · ראשית
הוא אומר שם עוד דברים, חבל על הזה
ז'ק חן · ראשית
שוב ושוב הוא חוזר על אותו רעיון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן אנחנו נאפשר לעד להשיב על השאלה.
יהודית תירוש · ראשית
מר פילבר אתה רוצה אני אקריא את זה שוב?
שלמה פילבר · ראשית
לא זוכר איפה עמדנו
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עמדנו בשאלה של איך הרן הגיב, מה הוא אמר בשיח שהיה ביניכם כשאתה הצעת, אמרת שאתה רוצה לדחות את הדיון בתנאים הללו נכון? אתה אמרת את תשובתך ואני ביקשתי לרענן את זיכרונך. אני אקריא עוד פעם מתוך הקבצים שהפניתי אליהם. מה עם הרן? שואלת אותך החוקרת, רגע, הרן, לא הסכים. הרן גם התנגד? הרן כן. רגע, אתם מדברים כאן על דנה, אני לא רוצה סתם להקריא את זה אבל אז בסוף המשפט אתה אומר הרן התנגד וניתק מגע, רק אמר שהוא מתנגד וניתק מגע. מה זה ניתק מגע? אמר את דעתו והלך ובחלק אחר שהקראתי היא חוזרת לנושא הזה ואומרת אתה אמרת שהרן לא הסכים וניתק מגע? כן, נכון. למה התכוונת? התכוונתי גם להתנהלות, ההתנהלות שלו פיזית, להרן יש את התנועה הזאת, אני קצת מדלגת, להרן את התנועה הזאת?
בועז בן צור · ראשית
למה את מדלגת
יהודית תירוש · ראשית
לא אדלג. התכוונתי גם להתנהגות, התנהגות שלו פיזית, זאת אומרת אני, בואי נאמר כך שאני זוכר שהייתה איזושהי פגישה שלי איתו את הדברים ולהרן יש את התנועה הזאת של ככה ולצאת מהחדר ולעשות ברוגז מה שנקרא, זאת אומרת זה לא סתם אוקי. סיימנו את הפגישה אני יוצא, זה להראות בשפת הגוף שלו, תודה רבה, לא צריך כלום וזה אחר כך גם מאושר בעצם שאתמול כשדנה אומרת שהיא מבינה שהרן ירד מהעניין זה אומר רק שהוא כנראה יצא מאצלי, הלך לשם, אמר להם אני יורד מזה וזה. היא שואלת אותך אבל יורד מזה לא כי הוא חושב ש... ואתה אומר עוד לפני שהיא משלימה - לא כי הוא מוותר, לא, לא מוותר, לא כי הוא מוותר, לא, אלא כי אתה אמרת לו ואתה משיב, הוא ויתר על הקרב ויתר על הקרב מולך היא חוזרת. ואתה אומר - כן, אתה חוזר אחרי זה, הוא ויתר על הקרב. היא שואלת אותך - אתה יודע למה הוא ויתר על הקרב באותו רגע? כי אחר כך הוא כן ניהל קרבות? ואתם ממשיכים לדבר על הזה ואז היא אומרת לך - רק לסגור את הנקודה, כלומר כשאתה, כשהרן מציג לך את ההתנגדויות אתה מקבל החלטה בניגוד לעמדתו לאשר ללא תנאים נכון? אתה אומר - נכון. היא שואלת אותך עוד פעם בהמשך כשהרן מציג לך תנאים שצריך להוסיף לאישור ואתה מקבל החלטה לאשר ללא תנאים למרות העמדה המקצועית שלו, אז מה השאלה שואלת חוקרת אחרת, האם זה נכון? האם זה נכון? כן אתה אומר על זה. וזה נמשך.
ז'ק חן · ראשית
אני מתנגד לכל שאלה נוספת בקו הזה היא מבוססת על סברה שלו, על מה שעד אחר אמר
יהודית תירוש · ראשית
סליחה אבל בית המשפט כבר החליט
ז'ק חן · ראשית
לא, לא, היא הוסיפה קטע, את הקטע שאת הקראת קודם אני התנגדתי ובית משפט אישר למרות שהוא העיד על זה אבל אני לא רוצה בנוכחות העד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל עכשיו הוא נשאל אם הוא קיבל החלטה בניגוד לעמדת הרן, זו הייתה השאלה?
ז'ק חן · ראשית
אבל אחרי שהניחו הנחה שהיא כל כך, טוב, אני לא רוצה להגיד את זה בנוכחות העד.
יהודית תירוש · ראשית
אבל זה הדיון, זו השאלה, מה הרן אמר?
ז'ק חן · ראשית
לא, פשוט אי אפשר לעשות את זה. הגענו למחוזות, באמת הגענו למחוזות ש... עכשיו למשפטים אחרים, אין דברים כאלה.
בועז בן צור · ראשית
אולי פאולינה צריכה להגיע
יהודית תירוש · ראשית
גם פאולינה תגיע. אז לא הבנתי אם חברי רוצה שביומיים שיש שפאולינה תגיע? שאדון שלומי חכמון, של אודי אבקסיס, של רינת סבן, את מי חברי רוצה?
בועז בן צור · ראשית
הרי את כולם זרקתם מעבר להרי החושך נכון?
יהודית תירוש · ראשית
לא זרקנו אותם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש ועו"ד בן צור שבו בבקשה. יש התנגדות, כל הוויכוח הזה לא צריך להיות כאן ויכוח עכשיו.
ז'ק חן · ראשית
כבודכם בקטע הראשון שכבודכם לא קיבל את ההתנגדות והורה שהעד ישיב, אני טענתי שדברים שהיא הקריאה לו זה דברים שהוא אמר אותם על אותה פנייה ומשיכת כתף. חברתי עכשיו המשיכה להקריא קטע נוסף, הקטע הנוסף, הדבר הראשון מתבסס על סברה לגבי עמדתו של הרן, ויש שמה באופן בוטה ומוחלט והחלטי ונוכח וכל מי שאוזניו בראשו שמע את זה, השתלה של גרסה של החוקרת בפיו של העד אז הרן ככה חשב, אז אתה ככה חשבת שהרן ככה חשב? ונכון שהרן ככה חשב? כששוב אני מזכיר מה הרן אמר, בדיוק הפוך ואחרי שמניחים את אותה תשתית שבנויה על השתלה בפיו של עד מבוהל מה רוצים ממנו לגבי הרן הכינו את התשתית הכל כך מלאכותית הזאת שהמרחק בינה לבין חיפוש האמת וחקירה לגיטימית ומותרת בחקירת משטרה הוא מרחק של מזרח ומערב אחרי שהניחות את התשתית הזו באים ואומרים לו אז עכשיו משהנחנו אותה אתה קיבלת החלטה בניגוד לדעתו של הרן? עכשיו אפשר כל דבר לתת, החיים הם נהר ארוך ורוגע, בואו נשמע הכל, מה הוא חושב על זה ועל עוד 329 עדים, ומה עד מס' 3 חושב על 329 עדים אחרים ומכל זה אנחנו נצטרך לחלץ שורש כבודכם, איזה ערך יש לסברה שלו על מה שהרן חושב שהוא עד תביעה פה וראינו שהוא אומר דבר הפוך וחברתי יודעת ואיזה ערך יש למסקנה שלו שמבוססת על סברה אותה החוקרת מזמינה אותו גם לסבור וגם להסיק כאשר אנחנו יודעים שהסברה הזאת חסרת כל ערך. זה לא הדרך שבה מחלצים אמת, ממש לא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה עו"ד חן אנחנו דוחים את ההתנגדות, תכניסו את העד.
יהודית תירוש · ראשית
מר פילבר אתה זוכר? ואם לא, אני אקריא שוב
שלמה פילבר · ראשית
כן, אני אענה על זה. אני קיבלתי את ההחלטה בניגוד לדעת הרן אחרי ששמעתי את הטיעונים המקצועיים שלו ושקלתי אותם ברמה המקצועית שלי והבנתי שאפשר להתמודד איתם בדרך אחרת והתמודדתי איתם בדרך אחרת ממנו. הוא רצה להגן על האינטרסים של המשרד, זאת אומרת מה שעניין אותו זה לא היה המיזוג אלא רצה להגן על האינטרסים מסוימים בשוק הסיטונאי, אני ראיתי שיש דרך אחרת להגן על האינטרסים של השוק הסיטונאי בלי לפגוע בתהליך הזה וקיבלתי החלטה להפריד את הדברים.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עד כמה בהחלטה שלך כמנכ"ל שנמצא שבועיים במשרד בשונה מעמדת סמנכ"ל אגף כלכלה יש משום לקיחת סיכום בעיניך בשלב ההוא?
בועז בן צור · ראשית
אני מתנגד לשאלה, אני פשוט לא מבין אותה. הגענו עכשיו להחלטה על סמך סברה על סמך השתלה ועכשיו ההחלטה שנובעת מזה אם שאלה של סיכון? לא הבנתי.
יהודית תירוש · ראשית
החלטה כזו יש בה לקיחת סיכון מבחינתך?
שלמה פילבר · ראשית
כל החלטה שאני עושה יש בה סיכונים. אני אמרתי שבהחלטה הזאת אני לקחתי סיכון מסוים, אני בכל החלטה שלי לוקח סיכונים, גם בהחלטות קודמות לפני כן לקחתי סיכונים. אנחנו נגיע לסיפורי בחירות 2015 לקחתי שם סיכונים דרמטיים מאוד. חלק מצורת ההתנהלות שלי וקבלת ההחלטות שלי שאני מנהל את הסיכונים שלי בצורה מסוימת ובונה לא מעט על האינטואיציות שלי ועל פתרונות שאני נותן והרבה פעמים זה מצליח, לפעמים זה פחות מצליח אז אני מתקן את הדברים ופותר אותם.
יהודית תירוש · ראשית
תאמר לי, מה למיטב התרשמותך כדי לסגור את התמונה הייתה עמדתו של שמילה?
שלמה פילבר · ראשית
שמילה נע ונד. בסוף שמילה הוא במקור חייל, קצין ומתיישר לפי עמדת המפקד. בעניין הזה הוא היה אפולוגטי ברמה מסוימת.
יהודית תירוש · ראשית
הוא היה?
שלמה פילבר · ראשית
אפולוגטי ברמה מסוימת, זאת אומרת הוא שמע את מה שאני אומר, הוא קיבל את מה שאני אומר, הוא ביצע את מה שאני אומר,
ז'ק חן · ראשית
כבודכם אני מתנגד, אני מבקש להזכיר לבית המשפט את ההערות החוזרות ונשנות שבחקירה נגדית, לא בחקירה ראשית. איזה ערך יש לדברי עד אתם שואלים אותנו, כשאתם שואלים אותו על מה שאחרים חשבו? פעם אחר פעם, עשרות פעמים רשומות עלי פרוטוקול בחקירה נגדית, לא בחקירה ראשית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא על מה שאחרים חשבו אלא על מה שהוא יודע ממה שהוא שמע.
ז'ק חן · ראשית
אנחנו שאלנו עדים ובית משפט אמר איזה ערך יש לזה? הם יבואו ויעידו. למה אתה שואל את גב' נויפלד על מה שחושב ההוא ועל מה שחושב ההוא, זה רשום עלי פרוטוקול עשרות פעמים, וזה כשיש חקירה נגדית. בחקירה ראשית פותחים את השער לתובעת לעשות כל דבר שהיא רוצה לעשות, להכניס כל דבר בצורה שמנוגדת לדיני הראיות שלא קבילה, שהיא מבוססת על עדויות סברה אחת אחרי השנייה.
בועז בן צור · ראשית
והם יודעים שהכל הפוך
ז'ק חן · ראשית
ואנחנו נמצאים בנקודה רגישה בזמן, כבודכם וזה שטר, תהיה חקירה נגדית ובחקירה הנגדית אתם תראו את גודל האסון כאשר פותחים את השער ככה לרווחה ושם אנחנו לא נעצור, כשיגידו לנו אבל מה אתה שואל אותו על מה שההוא יודע? איך אני לא יכול לשאול על מה שהוא יודע כאשר במשך שעה אנחנו שומעים את העדות שלו על מה שאחרים יודעים בניגוד למה שהם מעידים במשטרה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ההתנגדות נדחית, רק תדייקי את השאלה, לא מה הוא חשב אלא מה הוא יודע.
יהודית תירוש · ראשית
אני אעבור לשאלה נוספת. עד כמה אתה שיתפת את שמילה ואחרים לגבי העובדה שאנשי בזק שאתה העברת את המסמכים לאנשי בזק, שאנשי בזק מתנגדים לתנאי?
שלמה פילבר · ראשית
לא שיתפתי אותם
יהודית תירוש · ראשית
רק שאלה אחת שנראה לי שדילגתי עליה. אמרת שבאיזה מידה במהלך החפיפה עם צפריר, אני חוזרת אחורה שמעת עמדה כללית שיש גישה במשרד של כריכה בין המיזוג לשוק הסיטונאי?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר ספציפית אם יש כריכה, אני יודע שכן שמעתי מצפריר בצורה מפורשת שברגר והרן מייצרים עיכובים של התהליך הזה בגלל השוק הסיטונאי.
יהודית תירוש · ראשית
אחרי ששמענו באופן כללי אני רוצה לחבר את זה ללו"ז בסדר? שנדע מה קרה, מתי? נעקוב קצת אחריו. אני מציגה לך מסמך נוסף ת/533 נעקוב אחרי המיילים מלמטה, תיכף נגיע אליך גם. ב - 17.6 שמילה כותב לדנה נויפלד, דנה שלום מועד אחרון הנדרש להחתמת השר על אישור המיזוג ככל שיחליט לאשר הינו יום רביעי הבא, 24.6. הרן הכין טיוטה מסמך הכולל תנאים רלוונטיים למשרד ובתחום הטלקום, כתוספת לתנאים שהוגדרו על ידי הרשות שנכון להגדירם במסמך האישור ובמקביל אתה יכול לקרוא את כל העניינים של המועצה, להבנתי הכיוון הינו לאשר את הבקשה בכפוף למגבלות תנאים מסוימים. צריך להכין מסמך, הוא מבקש. אתה מבקש להתארגן עם המסמך הסופי לחתימת רוה"מ כל זה עד ה - 17.6. תיכף נמשיך. בעצם בשלב הזה של ה - 17.6 מה עמדתו של הרן ושל שמילה?
שלמה פילבר · ראשית
שוב, אני קובע את המדיניות ואני אמרתי להם אני הבעתי את עמדתי המקצועית בעניין הזה הם באו אלי עם מדיניות מסוימת, דיברו איתי, אמרתי להם מה אני חושב והם קיבלו אותה. להגיד לך עד כמה הם היו שבעי רצון או לא שבעי רצון זה לא תפקידי בעניין הזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מורידה את מה שדיברנו עד כאן, אני ממסמכת את זה עם המסמכים כדי שנראה אותם
שלמה פילבר · ראשית
אגב, זו לא הייתה הפעם הראשונה והפעם האחרונה לאורך שנתיים שאני התעמתתי איתם, התווכחתי איתם, החלפנו עמדות.
יהודית תירוש · ראשית
בהמשך ב - 18.6 ב - 6.54 בבוקר שמילה מציע נוסח מקוצר שאינו כולל את התנאים אלא אמירה כללית בהתאם לכל דין ואתה עונה ב - 8.54 שאתה מאמץ את הגישה של מוני, זו גם הדרך הכי טובה שבה רוה"מ לא ייאלץ לרדת וללמוד פרטים שאינם מעניינו. אני שואלת אותך מה בעצם קרה בטווח הזמנים שבין ה - 17.6 שראינו לפני כן לבין ה - 18.6 ששמילה מציע נוסח קצר יותר ולא את כל התנאים שלפני כן הוא הפנה אליהם של הרן.
שלמה פילבר · ראשית
לא הבנתי את השאלה
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים שב - 17.6 תסתכל למטה, שמילה מבקש, מפנה לטיוטה של המסמך עם התנאים,
שלמה פילבר · ראשית
כולל את התנאים הרלוונטיים ואחר כך הוא מציע משהו מקוצר. אני לא זוכר, כנראה שדיברתי איתו ואמרתי לו שדיברתי עם הרן ושסיכמנו שזה ירד וכנראה שבקומה שנייה של המשרד עדיין הרוחות
ז'ק חן · ראשית
מה זה כנראה?
שלמה פילבר · ראשית
שלא כנראה, אז אני לא יודע להגיד
ז'ק חן · ראשית
אולי שמילה יעיד על זה?
יהודית תירוש · ראשית
אבל אולי די?
שלמה פילבר · ראשית
אין לי ידיעה ברורה למה שמילה עשה את זה
עמית חדד · ראשית
זו תשובה לא כנראה, יכול להיות ואולי.
יהודית תירוש · ראשית
תודה על הציונים לעד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חדד בלי הערות בבקשה
עמית חדד · ראשית
זה לא הערות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בלי אמירות, בלי הערות. הלאה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה אתה שוחחת עם שמילה על הנושא הזה?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי פעם אחת אני לא זוכר, באופן כללי אני עדכנתי את שמילה ואת דנה אחרי השיחה עם הרן, לא זוכר את הפרטים של מה שעדכנתי ולא מה שזה אבל מבחינתי פתרתי את הבעיה.
יהודית תירוש · ראשית
ולמה אתה כותב שאתה מאמץ את הגישה של מומי?
שלמה פילבר · ראשית
כי אני כל הזמן מנסה להגיע להבנה כמה שיותר רחבה, והסכמה כמה שיותר רחבה אני לא אתן למישהו מהעובדים שרוצה לטרפד או שיש לו איזה אינספרציה כזאת או אחרת או סתם חשש כזה או אחר, לא להוציא מהלך אל הפועל בכלל, באופן כללי, תמיד כשזה מתנגש בין המשימה לבין זה, אז שם אמרתי אני פותר את הבעיות ואני מחליט. אני מכריע. אם אני יכול לעשות את זה, בשמחה, אם אני רואה שזה בלתי אפשרי, אז לא.
יהודית תירוש · ראשית
מה אתה עושה עם הנוסח ששמילה מציע במייל?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא נראה. אני מפנה לבר - קוד 583 ת/534, הודעה 247253 שזה בעמוד שכתוב עליו 60 למעלה בצד. זה הולך מלמטה למעלה לדעתי זה בעצם מתחיל בעמוד הבא. הנוסח ששמילה הציע היה בשעה 6.54 חמישה לשבע אוקי?
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ובשעה 8.08 אתה כותב לאלי קמיר, מציע שהנוסח של המכתב של השר יהיה קצר, זאת אומרת, אם תסתכל אתה תוכל גם להשוות אתה כותב לו את הנוסח אתה כותב לו בסוף תבדוק ואם אנחנו רואים דף, הוא כותב לך - בהחלט אבדוק ואם מבחינתו זה בסדר, אצלכם עובר? אתה כותב זאת הצעת שמילה ואתה כותב לו וזה בעצם מפנה וכו', מפנה למסמך ספציפי
שלמה פילבר · ראשית
לא, זה הוא אומר
משה בר-עם · ראשית
זו שאלה של קמיר
יהודית תירוש · ראשית
שאלה של קמיר, סליחה, ואתה כותב לו, לא, אלא לכל חוק או הוראה של הרגולטור והוא כותב לך אוקי. אלמד הבוקר את העניין ואחזור אליך, תודה ויום מצוין. תתקשר כשתוכל. אני שואלת אותך למה אתה מעביר לו, למה אתה נותן למפוקח להביע את העמדה מה צריך להיות שם?
שלמה פילבר · ראשית
בהמשך לפגישה שלנו במוצאי שבת שלפני ובהמשך לכוונה, לבקשה של ראש הממשלה שאני אטפל בעניין הזה והרצון שלי להשלים את זה אבל זה תהליך טבעי שקורה במשרד וזה קרה לא מעט במשרד גם עם מפוקחים אחרים, זאת אומרת, היה לי מודלים כאלה גם עם סלקום וגם עם גולן טלקום וכל אחד שבא בסוף ורוצה מיזוגים ורוצה אישורים ורוצה, גולן טלקום אמרתי את זה בחקירה גם רצו להתמזג עם סלקום, היו הערות מחמירות מאוד של אגף כלכלה שכמעט הפילו את כל העסקה הזאת והיה שם מריבה, מלחמת עולם וישב אלי קמיר של סלקום אצלי בלשכה לא בטלפונים מבחוץ כשהצוות יושב בחדר של עדי ויושבים ומתקנים טיוטות כדי,
יהודית תירוש · ראשית
מישהו מהצוות ידע שאתה מעביר לאלי קמיר את הנוסח?
שלמה פילבר · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
למישהו אחר בסלקום, טלקום, גולן, או ווט אבר העברת מסמכים וטיוטות?
שלמה פילבר · ראשית
לפעמים זה היה מסמכים, לפעמים זה היה בעל פה. בדרך כלל זה היה בשיחות בעל פה יותר
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת אם העברת,
עמית חדד · ראשית
למה את קוטעת אותו?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר טיוטות ספציפית אבל היה, אנחנו לא צריכים להיכנס לזה עכשיו אבל למשל היה מכתב שאני הוצאתי אותו פעמיים ואפילו דה - מרקר רקדו לי על הדם על הסיפור הזה שתיקנתי את המכתב לאור בקשת סלקום כי את המכתב עצמו אני הוצאתי בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד בנושא של אפליית מחירים כי זה היה יקום או יפול, תביעה ייצוגית כנגד חברות הסלולר שכל אחת מהן הייתה חוטפת תביעה ייצוגית של מאה מיליון שקל ולא היה לנו שתי חברות סלולר בישראל. חשבתי שזה כבר לא רלוונטי וזה ניסיון של מישהו לעשות פישינג על חשבונם והוצאתי מכתב ואז חזר אלי הרגולטור של סלקום מה עשית לנו? רק חירבת לנו את הסיפור הזה יותר? אנחנו צריכים את המכתב לבית המשפט, אחרת, הלכתי ותיקנתי והוצאתי.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה העברת לגורמים בחברות אחרות מסמכים פנימיים לפני נוסח סופי בלי שאף אחד מגורמי המשרד ידעו? רק הגורם המפוקח בינך לבינו?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי כבר שהרבה פחות אם בכלל, אצל חלק בכלל לא ואצל חלק הרבה הרבה פחות, אצל סלקום זה היה יותר דומיננטי. דיברנו על זה ונסביר גם איך ולמה ובאיזה הזדמנויות. אצל בזק זה היה הרבה יותר דומיננטי וזו גם הייתה החברה הגדולה ביותר, זו גם הייתה החברה שאמרתי לכם שעבדתי איתה בשיתוף פעולה והצלחנו... הרבה מאוד דברים ובניתי איתה מערכת יחסים.
יהודית תירוש · ראשית
אני תיכף אמצא את הקטע בעניין הזה כי קפצתי לעניין אחר כי העלאת את זה. אני שואלת אותך כאן ככל שהנוסח הזה מקובל עליך של שמילה למה יש חשיבות בעמדתו של קמיר לעניין הזה?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי את זה בריענון בסוף כששאלתם אותי, בסוף המשימה צריכה לצאת אל הפועל, בסוף חברה באה ומבקשת אישור לא חשוב כרגע אם היא פלוני או אלמוני, כל אחד מהם בשביל השקט הנפשי שלו ישים את הדיסקליימר הזה או דיסקליימר ההוא, אם האישור לא מועיל לחברה חבל על כל העבודה מראש, זאת אומרת זה כן או לא, זה שחור, לבן, בסוף זה צריך להגיע ואני צריך לקבל את ההחלטות ואנחנו נגיע לזה גם בהמשך אחר כך כי גם היו את הסוגיות הנוספות, בסוף מבחינתי צריך להוציא אישור, אם אפשר להוציא אותו הכי מושלם שבעולם זה בסדר אז זה הכי טוב, אם אי אפשר להוציא אז צריך להגיע עד לקו האדום.
יהודית תירוש · ראשית
ומה הייתה עמדתו של קמיר?
שלמה פילבר · ראשית
נדמה לי שהוא אמר שהם מבקשים שלא יהיה השנה שום דיסקליימר ובהתאם לזה לא יהיה שום תנאי.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אני חוזרת איתך למייל ת/533 זה נמצא אצלך, אתה לא צד לחלק הזה בתכתובת אבל הראו לך את זה בחקירה. אני מראה לך את זה גם פה. דנה נויפלד כותבת ב - 9.25 בבוקר שלהבנתה הרן ירד מכוונתו לכלול את התנאים ואני שואלת מה קרה בעצם בין ה - 17 לחודש, עד כמה זה משקף את מה שסיפרת קודם, בקיצור?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא היה לי שום אינטראקציה, אין לי, אני יכול לתת סברה, אין לי פה שום ידיעה
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
ז'ק חן · ראשית
העידה על זה דנה נויפלד, נעלמו התנאים, נעלם השימוע
יהודית תירוש · ראשית
דנה נויפלד אמרה שהם בדיוק, אני לא אחזור על זה באוזני העד אבל בדיוק היא סיפרה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה לא דו שיח ביניכם
ז'ק חן · ראשית
על השימוע והתנאים?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן
ז'ק חן · ראשית
לא שמענו את המילה שימוע
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא יודעת מה נאמר אבל מה שעכשיו זה השאלה הבאה לעד.
יהודית תירוש · ראשית
אני ממשיכה את הלו"ז, מאוחר יותר ב - 18.6 אני מפנה ל - ת/583 זה שיח עם קמיר, סליחה ת/, 534 סליחה, מתוך השיח עם קמיר ב - 18.6 בשעה 1.21 זה בעמוד 59 כתוב למעלה, זה שורות 245, 244, 243 קמיר כותב בשעה 1.21 עוד חמש דקות מתחיל עם הרן. אתה כותב לו בשעה 1.52 לא יהיו התניות, סגרתי, אתה כותב לו. אז לאחר שבבוקר דובר בינך לבין שמילה על התניה כללית, ראינו ואתה שולח את זה, את ההתניה הכללית לקמיר לראות מה הם אומרים, מה גרם לך לכתוב לא יהיו התניות, סגרתי?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא משתף אותו בכל הדו שיח בתוך המשרד, מבחינתי אני קיבלתי את ההחלטה באותו רגע כבר שאם צריך להוציא את האישור ואין תוקף לאישור ואין טעם לנסות לקדם אישור אם זה לא מועיל לחברה אז זה מה שאני אומר.
יהודית תירוש · ראשית
באותו יום, אני חוזרת ל - ת/525 שזה בר - קוד 3614 בעמוד 6 למטה, רשום למטה 6, 6 בקטן, זה ב - 18.6 בשעה 4.13 אחרי צהריים
ז'ק חן · ראשית
אני בכלל לא מבין שאנחנו אין לנו עותק של מה שהתביעה נתנה לבית המשפט.
יהודית תירוש · ראשית
מה זאת אומרת? הגשנו לך את זה בפעם הקודמת, גם לבית משפט היה עותק אחד כזה, לא כל פעם זה מוצג
ז'ק חן · ראשית
לא, מה שנתת לבית משפט זה קלסר עם מוצגים ולנו אנחנו מקבלים מהמתמחה בזמן שאת מציגה את המסמכים. יש פער בין ההגנה ובין התביעה
יהודית תירוש · ראשית
אבל יש לכם תיק מוצגים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו לא נכנסים שוב לויכוח הזה.
ז'ק חן · ראשית
למה זה ויכוח? למה הכללים החדשים האלה? איפה נשמע
יהודית תירוש · ראשית
איפה יש כללים כאלה שצריך להעביר לך קלסר של כל החקירה שלנו?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כרגע אין לכם את המסמך? נוציא לכם אחד משלנו.
ז'ק חן · ראשית
אבל איפה נשמע דבר כזה שנותנים לבית המשפט קלסר שאנחנו לא מקבלים?
יהודית תירוש · ראשית
אתה קיבלת את זה. חברי קיבל את זה בדיון הקודם, כל המסמכים יחזרו על עצמם ולכן צריך להביא אותם, אנחנו לא כל פעם נצלם מחדש, זה קובץ שגם אני משתמשת ממנו מהפעם הראשונה וגם לבית המשפט יש קובץ כזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסוף תחזירו לנו אותו רק.
ז'ק חן · ראשית
כללים חדשים
יהודית תירוש · ראשית
כללים חדשים אתה מייצר
ז'ק חן · ראשית
אני מתנגד שבית המשפט יחזיק קלסרים שלי אין עותק שלהם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו כבר דיברנו על זה, כבר קיבלנו החלטות על זה, המסמכים פה ואם תהיה התנגדות המסמכים יוצאו, אם לא תהיה התנגדות הם יישארו, הם כאן לנוחיות שלנו ולא כמשהו שכבר הוגש
ז'ק חן · ראשית
אז אני מבקש שנוחיות של בית המשפט תשווה לנוחיות שלנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז הבקשה הזאת נדחית, עו"ד חן באמת כבר דיברנו על זה, כבר העליתם את זה כאן.
ז'ק חן · ראשית
לא דיברנו על זה, אנחנו הסכמנו שזה יהיה כדי לא להכביר ועכשיו זה מייצר בעיה ואני מבקש שיהיה לנו עותק.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה לא מייצר שום בעיה, המסמכים פה אנחנו מעיינים במה שאתם מקבלים ואנחנו מתקדמים הלאה. אנחנו לא יושבים בזמננו הפנוי ומעיינים בכל המסמכים לראות מה יש בו. כן, עו"ד תירוש מה השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
כן. אתה כותב לו מומו אפשר להרגיע, סליחה, הוא כותב לך, אלי קמיר, מומו אפשר להרגיע את המחנה אלחוט שלי? ואתה כותב לו חיובי. למה אתה כותב לו ככה?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי בשבוע שעבר שהמשימה שהייתה לי כשנכנסתי למשרד בשבועיים האלה הייתה גם לבצע את המשימות וגם להשתלט על, גם לייצר מנהיגות על המשרד. באותה מידה יכול להיות גם הפוך, זאת אומרת אני אומר לו את זה כדי שהוא יהיה רגוע כי אני צריך את שיתוף הפעולה שלהם ואת הרצון ואת הזה ואני גם נענה למה שהם ביקשו ממני ובאותה מידה אני מנסה לתפוס מנהיגות על צמרת המשרד שביום אחד באו וסובבו להם את הראש ואומרים להם אוקי, עכשיו בואו ותשתפו פעולה והם הרבה זמן לא היו רגילים לזה.
יהודית תירוש · ראשית
בעמוד 6 של ת/528 זה קובץ ההתכתבויות שהוא מתכתב עם כל מיני גורמים שהועבר לכם,
עודד שחם · ראשית
איזה מוצג סליחה?
יהודית תירוש · ראשית
ת/, 528 בר - קוד 367 בעמוד 6 אתה כותב לגב' דנה נויפלד בשורה 75 ביררתי עם לשכת רוה"מ תיאומי לו"ז לחתימת רוה"מ ביום ג' הבא, לאחר הדיון באישור מועצת הכבלים. הדיון אמור להסתיים בצהריים ורוה"מ אמור לצאת מהמשרד בשלוש. תשמרי לעצמך את חלון הזמן הזה לצורך הגעה אליו והחתמתו, מתאם עם דוד שרן שייכנס איתך. לילה טוב. השאלה שלי אליך זה מה תיאמת עם דוד שרן, מה דיברת, ככל שדיברת עם דוד שרן לגבי הצורך לשריין מראש מועד לראש הממשלה?
שלמה פילבר · ראשית
כי במסגרת כמו שאמרתי עבודת הקמבציה שאני עושה בעניין הזה ואני נוסע לחופשה לחו"ל אני רוצה לוודא שכל הדברים מתרחשים במסגרת זאת אני מתקשר, אני יודע שצריך יהיה להגיע להחתים את ראש הממשלה על הטופס, אני יודע שכשאני לא נמצא, אפרופו האי יכולת לדחות את זה ל - 25 הוא ירצה להבין יותר את הפרטים, אמרו לי שהיועצת המשפטית שהנוכחות של היו עצת המשפטית שם יכולה להרגיע אותו שהדברים נעשו כמו שצריך ובגלל זה אי מתאם עם דוד שרן, אני אומר לו תקשיב, אני לא אהיה, יבואו אנשים אחרים לסיים את ההליך הזה, אז היה שמילה והיועצת המשפטית. דוד שומר זמן, אמר שהוא ישמור לי זמן, הוא הבין שזה לא דקה או שתיים אלא יכול להיות שיצטרך טיפ טיפה יותר כדי להסביר את הדברים, אני במקביל אומר לדנה תהיי מוכנה, תהיי נכונה להגיע לשם ולהיות שם כדי לתת הסברים אם תתבקשי.
יהודית תירוש · ראשית
איך אתה מסביר לו את הצורך בחלון הזה?
שלמה פילבר · ראשית
את מי?
יהודית תירוש · ראשית
איך אתה מסביר לשרן את הצורך ספציפית?
שלמה פילבר · ראשית
הוא יודע, אני מעריך שהוא יודע, אם הוא לא יודע אז אני הסברתי לו, ראה את מכתב ההתניה שראש הממשלה עשה, שראש הממשלה כבר שלח למועצת הכבלים והלוויין, אני אומר לו אני מסיים את זה, צריך להחתים אותו, זה צריך להיגמר באותו יום, אי אפשר לדחות את זה אני מבקש שתשמור זמן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כשגברתי תגיע לנקודה שבה אפשר לעשות הפסקה,
יהודית תירוש · ראשית
אפשר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז אנחנו נצא לחצי שעה הפסקה.
יהודית תירוש · ראשית
תודה גברתי ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שבו בבקשה. רק הערה אחת לעניין הימים שלפני פסח מסתבר שיום אחד הרי מלכתחילה ביטלנו, ביום שני כבר לחלק מחברי ההרכב יש הוכחות בתיקים אחרים על בסיס היום שסוכם שמתפנה אז נשארנו עם אותו יום שני אז בעצם לא נשארנו עם הרבה.
בועז בן צור · ראשית
אני שאלתי את חברתי כמה זמן היא מעריכה את המשך החקירה הראשית? אני מציע שנעשה את זה מחר אחרי שנשמע, נתייחס לסוגיה כמה זמן נשאר פתוח אחרי שנשמע את גב' תירוש כמה זמן יש לחקירה הראשית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אדוני אומר שאולי יתפנו עוד ימים? יש סיכוי?
בועז בן צור · ראשית
זה תלוי בחברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר גמור, אני רק אומרת שמבחינת הימים שלפני פסח אחרי כל הסיפורים שהיו כאן נשאר היום האחד שעליו סוכם.
בועז בן צור · ראשית
מאה אחוז, כי יכול להיות שיש חשיבות, אם יישאר חלון זמן
יהודית תירוש · ראשית
אם יישאר חלון זמן אני חושבת שצריך להתחיל נגדית אבל זה עניינכם. בכל מקרה אני אומרת כבר עדים צריכים להתכונן לעדות שלהם לקרוא חמשת אלפים עמודי פרוטוקול, יש כאן עד שחקר בוודאי צריך לקרוא את זה. אנחנו נביא את החוקרים יש מספר חוקרים, יש כארבעה חוקרים שחקרו את מר פילבר אנחנו נביא אותם בקבוצת העדים השנייה, העדים לא יספיקו להיערך לעוד שבוע וחצי לעדות בכל מקרה אבל אם נסיים אפשר להתחיל לחקור נגדית.
בועז בן צור · ראשית
אנחנו מדברים על חוקר אחד שהמזכר שלו הוגש
יהודית תירוש · ראשית
אבל הוא לא רק חקר את המזכר או שאתה תחקור אותו רק על המזכר?
בועז בן צור · ראשית
חברתי צריכה להכין חקירה ראשית, אני צריך להכין חקירה נגדית אז בדרך כלל זה לוקח יותר זמן להכין חקירה נגדית, אנחנו נעמוד בזה אבל אנחנו חושבים שיש ערך לשמוע את העד הזה בטח אם יש כרגע הפסקה את אותו עד, אותו חוקר שישנו. יש סיבות טובות לקיים את החקירה הזאת ושהתמונה תהיה מונחת בפני בית המשפט.
יהודית תירוש · ראשית
אז הסיבות הטובות ימתינו והעד יישמע מהתחלה, העד גם צריך להיערך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור אם יש הסכמה אז טוב, אז מצוין, אם אין הסכמה אז זה מצבנו, אנחנו לא יכולים לכפות, אנחנו לא כופים.
בועז בן צור · ראשית
אני רק שואל מה הגיונם של דברים, אם יש לנו חלון זמן וזה רלוונטי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
על זה אתם יכולים לדבר
יהודית תירוש · ראשית
חלון הזמן אמור לשמש לחקירה נגדית קודם כל, זה היגיון הדברים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, יש לכם את כל האפשרויות לדבר ביניכם, תגיעו להסכמות, אנחנו נשמח לשמוע את ההסכמות.
בועז בן צור · ראשית
אני בטוח שלא נגיע להסכמה בסוגיה הזאת כי אני שומע את העמדה זה יבוא לזרוק אותנו קדימה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תמיד אפשר לשנות עמדות, תמיד אפשר להגיע להסכמות ואם לא, אז לא. מה לעשות? אנחנו ממשיכים עם העד. בבקשה.
יהודית תירוש · ראשית
בכרונולוגיה היינו ב - 18.6 אתה זוכר מה קורה איתך ב - 21.6?
שלמה פילבר · ראשית
אני ב - 21 יוצא לחופשה בחו"ל
יהודית תירוש · ראשית
אז מה למעשה המצב מ - 18 עכשיו? למה ממתינים?
שלמה פילבר · ראשית
מ - 18 בעצם אנחנו בהמתנה לכינוס של מועצת הכבלים והלוויין שאמורה להיות בשלישי בבוקר ובעקבותיה אישור המיזוג.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. ביום 22.6 אתה נמצא כבר בלונדון הציגו לך בחקירה ואני אציג לך גם כאן שאלי קמיר פונה אליך כדי להתעדכן. אני מפנה ל - ת/525 אותו בר - קוד 3614 בעמוד 7 בשעה 15.53 כתוב 3.53 אבל P.M מציגים לך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אתם מציגים לנו את זה על המסך?
יהודית תירוש · ראשית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אתם רוצים עותק?
יהודית תירוש · ראשית
זה ת/525 בר קוד 3614
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש לכם את זה?
ז'ק חן · ראשית
לא. לא קיבלנו
יהודית תירוש · ראשית
אבל קיבלת, למה להגיד לא קיבלת, קיבלת את זה בפעם הקודמת
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר, לא נחזור שוב לוויכוח הזה, בפועל אין להם. גמרנו. תראי אם יש שם עוד אחד, אם לא אני אתן את שלי.
ז'ק חן · ראשית
אני לא רוצה להטריח את גברתי, אני אקרא מהמסך אם תהיה בעיה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אתה לא מטריח אותי, לנו יש שלושה עותקים, אתה יכול להחזיר לי את זה בסוף היום.
ז'ק חן · ראשית
תודה.
יהודית תירוש · ראשית
כך את שלי,
ז'ק חן · ראשית
עם ההערות שלך?
יהודית תירוש · ראשית
זה הערות שלי בכתב יד אנחנו ב - 22.6 אלי קמיר כותב לך, מומו ידידי, מקווה שרחובות הממלכה מאירים לכם פנים, כשתדע שמחר המועצה מתכנסת והכל כרגיל אשמח מאוד להתעדכן. זה ב - 3.53. אנחנו עוצרים רגע פה ונחזור לזה כי בשעה, אנחנו עוברים ל - ת/528 ההתכתבויות שלך עם האחרים בר קוד 367 שורות 66 זה מתחיל ובשעה 4.20 אתה כותב לשמילה מחר יעבור חלק,
עודד שחם · ראשית
איפה אנחנו רואים את זה סליחה?
יהודית תירוש · ראשית
בקובץ שלמעלה כתוב ת/528 בעמוד 5 בשורה 66. זה מלמטה למעלה. אתה כותב לשמילה מחר יעבור חלק? דנה הכינה מסמך לחתימה? הוא כותב לך, שזאת כנראה שאלה אבל הוא כותב לך שוחחתי איתה, אמרה שיכינו עד מחר, ממתינה לאישור המועצה שתתכנס מחר בין 9.00 ל - 12.00 אתה אומר לו בשעה 4.24 תהיה על זה צמוד? והוא עונה לך בטיוטת המסמך המתגבש יש משפט שאומר אין באישור זה כדי למצות את הבדיקה או לגרוע מכל סמכות הנתונה למשרד או למועצה ביחס למימוש כתבי האופציה על ידי בזק או לסיום הנאמנות או בנוגע לעמידתה של YESבהוראות חוק התקשורת והתקנות שהותקנו מכוחו, הוראות רישיונותיה ושינויים קודמים שניתנו לה על ידי שר התקשורת או כל גורם מוסמך אחר. אנחנו רגע עוצרים כאן להשלמת התמונה כדי שהתמונה במלואה תהיה בפניך, ביום קודם הועבר אליך מייל, אני מפנה ל - ת/458 בר קוד 3799 אתה יכול לעיין בו. מועבר אליך, אני מפנה לא לתאריכים האחרונים שזה ב - 2017 אלא כמובן למייל מברוריה שהוא ב - 21 ליוני, יום קודם ואתה מכותב לו גם אז תסתכל על זה רגע על מה שכתוב במייל הזה שגם מדבר על מימוש כתבי האופציה ותאמר לנו א. למען הסדר הטוב מי זו ברוריה מנדלסון, למרות שבית המשפט כבר שמע ו - ב. תסביר במה מדובר, מה קורה במייל, מה שמילה שולח לך.
שלמה פילבר · ראשית
ברוריה מנדלסון זו סגנית היועץ המשפטי, מה ששמילה שולח לי פה זה התייחסות של הרגע האחרון של הלשכה המשפטית שמעוניינת להכניס עוד סעיף בעצם שמתייחס לאיזשהו אירוע של בזק - YES שהתרחש חצי שנה קודם, מימוש האופציה ופעם ראשונה שאני שומע על זה פה, אני לא זוכר איך התעדכנתי, אם התעדכנתי משמילה שהוא סמנכ"ל הפיקוח והוא גם היה הפרויקטור שלי לצורך העניין לעניין הזה שמסביר לי בעצם שכאילו, לא כאילו, בגדול חברה שעושה שינוי אחזקה צריכה לבקש אישור מראש ובמקרה הזה לא נעשה אישור מראש, האישור נעשה בדיעבד ורוצים לבדוק האם יש פה הפרה או לא הפרה ואם כן איזה אמצעים לנקוט.
יהודית תירוש · ראשית
אני חוזרת למסמך עם קמיר ת/525 בשעה 5.01 אתה בעצם עונה לו על ה - SMS הקודם שהוא ישמח להתעדכן ואתה כותב לו ככה - זוכר, מטפל, יש משהו עם מימוש כתבי האופציה על עסקה זו ממרץ הודעה חד צדדית של בזק, יכול לברר מה זה? עלה היום. הוא שואל אותך באיזה מסגרת זה עלה כדי שאדע את מי לשאול, אנחנו קבוצה ענקית. אתה אומר בזק, שלחו לי הבוקר מהלשכה המשפטית שהם אותי להוסיף בטיוטת המסמך המתגבש שיש משפט שאומר אין באישור זה כדי למצות את הבדיקה וכו' וכו'. הוא שואל אותך זה בזק ביקשו? אז הוא כותב לך אני מבין שזה הלשכה שלך ביקשו, לא ברור לי ואתה כותב לו בעמוד הבא מהלשכה שלנו ביקשו להוסיף את ההבהרה הנ"ל בגלל אירוע שבזק עשו במרץ שאני מבין שקשור לעסקה זו. אני עוצרת רגע פה ואני שואלת אותך למה אתה לא בודק לעומק את כל הדברים עם שמילה או עם גב' נויפלד ומעביר את זה לקמיר ומבקש ממנו בדיקה?
שלמה פילבר · ראשית
אני קורא את המייל, אני מבין אותו, אני מבין על מה מדובר, אני גם מסביר לאלי קמיר על מה מדובר אני רק לא מבין את ההשלכה של זה לגבי המיזוג וכמו שאמרתי קודם, לאור העובדה שאני רוצה לוודא שהבקשה של ראש הממשלה מתממשת ושהמיזוג הזה מאושר אני קודם כל רוצה להבין האם זה בעייתי או לא בעייתי? שוב, כמו קודם כי אם זה לא בעייתי אז מבחינתי אין שום בעיה להכניס את זה אם זה בעייתי אז צריך לראות איך מטפלים בזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני מקריאה רגע את ההמשך. אלי קמיר כותב לך אני חושש שיש בעיה, בודק, תהיה זמין אתה כותב לו זמין. אני חושש שזה יתקע את הכל, אני בודק הוא כותב לך. אתה כותב לו אם לא זמין אפשר גם דרך אילנית שזו אשתך נכון?
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
עם המספר וקוד הגישה, הוא אומר לך תודה. אתה אומר לו אם יש בעיה שידברו ישירות עם דנה והוא כותב לך רק שיהיה בטוח שאני מבין, אומרים לך שבזק ביקשו משהו במרץ ולכן רוצים להכניס הסתייגות? מוסיף שיחה ישירה עם דנה לא תביא כלום ואתה אומר נכון, בזק הודיעו חד צדדית במרץ על מימוש כתבי אופציה, שלח לי את האי מייל שלך ואעביר לך. אה, זה אני מכיר הוא כותב לך, זה ה - 8% אז מה הבעיה? זו הדרך היחידה שאבי אז הסכים לא להפריע, אם עכשיו ישימו הסתייגות זה יתקע את העניין. אני לא מבין, הוא ממשיך, בשביל מה צריך עכשיו הסתייגות, ממילא מה שמוקנה לכם בחוק מוקנה לכם בחוק, זה יתקע את הסיפור, מתקשר אליך, מענה קולי, מנסה שוב. אנחנו רואים שאתה נותן לו גם את המספר של אשתך, ואת קוד הגישה, עד כמה זכורות לך שיחות טלפון בנושא הזה?
שלמה פילבר · ראשית
זכורות לי מאוד, זה ארוך מדי, זה ממש קלקל והפריע את החופשה בעניין הזה זה מבחינתי הייתה איזה מן הפרעה של הרגע האחרון, כלומר אחרי שאני כבר עזבתי את המשרד ביום חמישי, שישי, בידיעה שהכל מסודר והכל גמור. היו בינינו גם שיחות טלפון מעבר לזה, שיחות ארוכות יחסית, ארוכה, זאת אומרת אני זוכר שיחה אחת אותי עומד באמצע הרחוב ומדבר איתו על העניין הזה, שם הוא גם הרחיב לי את הנקודה הזאת שהוא אמר שבעצם הייתה הסכמה שבשתיקה של ברגר כאילו שהמהלך הזה ייעשה, זאת אומרת הוא בא, הוא אמר לי, כך הוא אמר לי אני דיברתי עם ברגר לפני כן, אמרתי לו שאנחנו עושים את זה, שאין לנו ברירה, ברגר אמר לי תעשו מה שאתם רוצים ובגדול נתן לנו להבין תעשו, לא אמר לא, משהו בסגנון הזה. שוב, כמו שאמרתי קודם אני נתקל במכשולים תוך כדי התהליך מנסה לראות איך אני מתמרן בין כל הגורמים כדי לעשות, כדי לקדם את העניין במינימום של,
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה בדקת מה שהוא אמר לך על אבי ברגר, על הדברים האלה?
שלמה פילבר · ראשית
לא בדקתי לעומק אבל אני כן יודע שעשיתי איזושהי שיחה אחת או משהו עם שמילה כאילו כדי להבין את העניין הזה ושמילה הסביר בדיוק את הסיטואציה, זאת אומרת מדובר על איזשהו אירוע שהוא עוד לא ברור אם הוא כן הפרה או לא הפרה ורוצים להכניס אותו כסוג של הבהרה.
יהודית תירוש · ראשית
תאמר לי על השיחה דיברת, סגנון הדיבור, אופן הדיבור בשיחה?
שלמה פילבר · ראשית
פטרוני
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אני אציג לך את המשך האירוע ותיכף אני אשאל עוד שאלות על העניין הזה. אתה מציג נוסח לקמיר, אני מקריאה מ - ת/525 בשעה, בהמשך להתכתבות הזאת בשעה 6.20 אתה כותב לו זה הנוסח שאסיים מכתב, שיסגור את הפנייה, לאחר בדיקת הבקשה, בהתאם לסמכותי לפי סעיף 16.2.1 לרישיון השידורים לאחר שהתייעצתי עם המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין, המועצה בהתאם לסמכותי לפי כך וכך, ולאחר שהובאו בפני המלצות הדרג המקצועי הריני מאשר את העברת אמצעי השליטה בחברה באופן שבו בזק תשלוט בחברה וכו', האישור הזה ניתן בהסתמך על כך ותוקפו מותנה בכך שכלל המידע שנמסר למשרד בנוגע לבקשה הוא מלא ומדויק. הוא שואל אותך, זה הנוסח? בלי התוספת שהזכרת קודם נכון? אתה גם מקבל מייל, אני מציגה ת/459 אתה מקבל אחר כך גם מייל ת /,459 תקראו את זה רגע אז נוכל לראות גם את הסעיף המדובר, סעיף 7 וגם את הסעיף שאתה אמרת לו לפני כן שיסיים את המסמך, 7 באישור ראש הממשלה בסדר? המסמך האחרון פה במייל בסדר? אז אתה מקבל את המייל הזה שבסעיף 7 בעצם יש את,
שלמה פילבר · ראשית
את התוספת הזאת
יהודית תירוש · ראשית
ב-7 יש את הנוסח ששמילה העביר לך שהעברת אותו קודם לקמיר,
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
ומה שאתה כותב לו זה בעצם סעיף 5 ו-6 שזה הסתיים בסעיף 5 ו-6 בלי סעיף 7 אם תסתכל על הנוסח.
שלמה פילבר · ראשית
כן, נכון
יהודית תירוש · ראשית
נכון?
שלמה פילבר · ראשית
כן. כן
יהודית תירוש · ראשית
ואז אם אני חוזרת רגע למסמכים של ההתכתבות, תיכף אני אשאל אותך, הוא כותב לך מומו היא מתעקשת להכניס את הסיפא שהעברת לי קודם
שלמה פילבר · ראשית
מי זה כותב לי?
יהודית תירוש · ראשית
אלי קמיר. היא מתעקשת להכניס את הסיפא שהעברת לי קודם, עם הסיפא הזו
שלמה פילבר · ראשית
איפה הוא כותב את זה, אני לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
בעמוד 10 בשעה 7.02. שתי שורות מלמטה, אתה רואה את עמוד 10?
משה בר-עם · ראשית
מי זו היא
שלמה פילבר · ראשית
ברוריה או דנה שהכינו את המסמך, אני לא יודע בדיוק מי
יהודית תירוש · ראשית
תיכף נראה בהמשך של ההתכתבות. מומו היא מתעקשת להכניס את הסיפא שהעברת לי קודם עם הסיפא הזו אין עסקה, אם סעיף 7
שלמה פילבר · ראשית
אני לשנייה עוצר את העניין הזה, כי אני לא זוכר, בדיבור בינינו לא זוכר את המשפט הזה ומהמשפט הזה אני למד שהוא כנראה מידע שאני לא יודע אותו.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עם הסיפא הזאת אין עסקה, עם סעיף 7 אי אפשר יהיה לעשות, צריך לסיים את המסמך בסעיף 6 הוא כותב לך, הוא ממשיך בכתב הפנייה לראש הממשלה בסעיף 18 היא בעצם מציעה להכניס במסמך האישור את סעיף 7 ראש הממשלה ממש לא חייב לקבל את זה.. סליחה שנייה, אני יודעת מה דילגנו ובגלל זה אתה אומר עכשיו שאתה מבין שיש קשר, כשאתה מקבל את המייל אתה זוכר מה אתה עושה עם המייל הזה שקיבלת?
שלמה פילבר · ראשית
אני מעביר את זה אליהם, אני מעביר אליו לראות
יהודית תירוש · ראשית
מעביר, זה גם מה שכתוב במסמך, הוא כותב לך את הדברים האלה, הוא כותב על סמך מה שהוא רואה.
שלמה פילבר · ראשית
הבנתי, כנראה, אני לרגע חשבתי שאולי היה לו איזשהו קשר שלא ידעתי עליו
יהודית תירוש · ראשית
הוא כותב על סמך זה שאתה מעביר לו את זה
שלמה פילבר · ראשית
אני העברתי, אני העברתי, בסדר
יהודית תירוש · ראשית
זה מייל בר - קוד 3805 ת/459 פשוט לא הקראתי קודם שאתה מעביר את זה לקמיר אז אני ממשיכה לרגע להקריא ותיכף אני אשאל אותך. הוא כותב לך במכתב הפנייה לראש הממשלה בסעיף 18 היא בעצם מציעה להכניס במסמך האישור את סעיף 7 ראש הממשלה ממש לא חייב לקבל את זה. מומו הסעיף האחרון מנטרל את האישור, המועצה עומדת לאשר באופן מלא גם מימוש האופציה וגם את המהלך האחרון את הכל אלא שדנה מתחכמת, היא מנטרלת את האישור מהדלת האחורית באמצעות הסעיף האחרון, סעיף 7, פשוט הורגת את הכל כצפוי, ממתין לשמוע ממך כשתוכל. לשאלת בית המשפט איזו דנה זו?
שלמה פילבר · ראשית
דנה נויפלד
יהודית תירוש · ראשית
ומה בעצם התגובה שלך על הקושי שעולה בהתכתבות הזאת מצד קמיר, בשיח ביניכם? מה אתה עושה בהמשך לקושי הזה?
שלמה פילבר · ראשית
זה עשר בבוקר ו - 8.50 זה אחרי צהריים
יהודית תירוש · ראשית
כן, ערב
שלמה פילבר · ראשית
זאת אומרת ערב, יש פה פער של כמה שעות טובות
יהודית תירוש · ראשית
לא, שמונה בבוקר זה ערב גם, 8.10
שלמה פילבר · ראשית
8.10 ו - 8.50 כן, אני זוכר שהיה לי או התכתבות או שיחה עם שמילה כאילו כדי להבין את הסוגיה הזאת יותר לעומק כי הוא גם סמנכ"ל הפיקוח, זאת אומרת האירוע הזה הוא בתחום אחריותו מה שנקרא וסמכותו ובפיקוח להבדיל מכל הנושאים האחרים במשרד אני לא התערבתי, זאת אומרת הייתה עצמאות מלאה לאגף הפיקוח להחליט איזה פיקוחים הם עושים ואכיפות וכו'. זהו, ואני מבין ממנו את רוח הדברים שגם אלי קמיר אומר פה, 1. שבאיזשהו מקום זה לא משהו מהותי, זה לא משהו סגור עדיין, זה משאיר לנו שוב דלת פתוחה לטפל בזה בהמשך אם נרצה, זה לא מגביל אותנו, זה לא סוגר אופציה. נדמה לי שהוא גם אמר איזה מן משפט קצת דומה למה שאלי קמיר אומר פה בצורה מאוד ברוטאלית כאילו על סוג של התחכמות או ניסיון לשים מקלות בגלגלים של הרגע האחרון, זהו, ואז אני עוד פעם נמצא במערכת אילוצים מסוימת שאני צריך לקבל החלטות בין האופציות ואני מקבל את ההחלטה שסעיף 7 ירד ואני אומר לו שסעיף 7 ירד. אני אומר לו תורידו את סעיף. 7
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת אותך עד כמה בזמן אמת הפעלת שיקול דעת מקצועי, שקלת, שאלת, שקלת שיקולים מקצועיים בעניין הזה?
שלמה פילבר · ראשית
לא שאלתי את הגורמים האחרים למעט שמילה כמו שאמרתי עכשיו ובאיזשהו מקום כמו שאמרתי דחיתי את ההחלטה להמשך, כלומר קיבלתי החלטה עם עצמי מתוך מערכת ההחלטות והאילוצים שלי על בסיס המידע שקיבלתי גם מקמיר, גם משמילה וגם מהחומרים הכתובים.
משה בר-עם · ראשית
לא צריך לשאול גורמים אחרים מלבד מי שאחראי על נושא הפיקוח? הרי זו השאלה, זו שאלה של פיקוח.
שלמה פילבר · ראשית
זו שאלה מאוד, זאת אומרת שוב, דיברתי כמה שעות לפני על מערכת
משה בר-עם · ראשית
יש סיבה להוציא את הסעיף כדי שלא תעלה טענה אם בעתיד יינקטו אמצעים שלא ניתן לעשות שבעקבות...
שלמה פילבר · ראשית
נכון, אבל פה המקרה היה טיפ טיפה קל יותר ממקרים אחרים, זאת אומרת לא הייתה פה וודאות, הייתה פה בעיה של לבדוק את התשתית העובדתית אם יש פה הפרה או אין פה הפרה, הם לא ידעו להגיד לי אם יש הפרה.
משה בר-עם · ראשית
לא רק אם יש הפרה,
שלמה פילבר · ראשית
בהנחה אם יש הפרה מבחינתי, בסטייט אוף מיינד שלי באותו זמן ובהסכמה שלי עם שמילה לא התכוונו לוותר להם על ההפרה הזאת אלא לשמור את האופציה.
משה בר-עם · ראשית
לא היה צורך לשוחח או לדבר עם גורמים נוספים מלבד שמילה.
שלמה פילבר · ראשית
הגורם העיקרי שאני צריך לדבר איתו זה שמילה כי הוא בסוף אגף הפיקוח, הוא זה שיש לו את הסמכויות לאכוף או לא לאכוף וברגע שהוא נתן לי להבין שזה מאפשר לו להמשיך לעשות אכיפה ופיקוח ככל שיידרש אז הרגשתי יותר נוח.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת שוב עד כמה בזמן אמת הפעלת אתה שיקול דעת, כל ההסבר הזה שאתה נותן לנו כאן,
שלמה פילבר · ראשית
לא הפעלתי
יהודית תירוש · ראשית
שאפשר לפקח על זה אחר כך ולדחות את זה, אני שואלת האם בזמן אמת, עד כמה בזמן אמת הפעלת שיקול דעת מקצועי ומאיזה סיבות הורדת את זה? החלטת להוריד את זה?
שלמה פילבר · ראשית
שיקול דעת מקצועי תמיד הפעלתי,
משה בר-עם · ראשית
יותר מתאים להגיד שיקול דעת ענייני לאו דווקא מקצועי כי מקצועי מבצעים גורמי מקצוע.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני לא יודעת אדוני אני שואלת את העד
בועז בן צור · ראשית
העד נשאל שאלה עובדתית מה הוא עשה, עם מי הוא דיבר ומה המשמעות, עכשיו חברי רוצה לתפוס אותו על איזושהי אמירה שנאמרה באיזשהו מקום בעניין הזה, היא לא תפסה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה ההתנגדות לשאלה
בועז בן צור · ראשית
כי העד השיב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא, השאלה עכשיו היא באיזה מידה השיקולים שלו בכל ה... היו מקצועיים.
בועז בן צור · ראשית
הוא השיב, הוא אמר אני דיברתי עם הגורם המקצועי, הוא אמר אפשר לאכוף את זה בהמשך, הוא השיב את התשובות האלה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא לא השיב, הוא השיב על מה הוא עשה, עו"ד בן צור קודם הוא השיב מה הוא עשה ועכשיו הוא נשאל למה הוא עשה אם אני מבינה נכון.
בועז בן צור · ראשית
אבל הוא הסביר גם באופן תוכני, הוא הסביר באופן ענייני ותוכני על מה ולמה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, שיענה
בועז בן צור · ראשית
עכשיו היא רוצה איזה מנטרה, אני יודע בדיוק מה זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שיענה לשאלה.
יהודית תירוש · ראשית
שנייה, אני אזכור את השאלה אני תיכף אשאל אותה שוב בסדר? תיכף נשאל אותה שוב. אני רוצה רגע להציג לך את מה שבאמת אתה עושה באותו בר - קוד ת/525 בר קוד 6134 אתה כותב לו בהמשך,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
איזה ת' זה?
יהודית תירוש · ראשית
ת/525 בשעה 8.50
משה בר-עם · ראשית
הוא כותב את זה לשמילה או לקמיר?
יהודית תירוש · ראשית
כותב לקמיר, בהתכתבות שהיא רק עם קמיר
שלמה פילבר · ראשית
סעיף 7 לא יהיה במכתב
יהודית תירוש · ראשית
אתה כותב לו סעיף 7 לא יהיה במכתב. שואל אותך סופית? שואל אותך אם אתה יכול לדבר, ואתה עונה לו - הנחיתי את שמילה שיוציא, הוא מתואם איתי, "מסביר"לבנות שככה אין טעם בכלל להביא את המכתב ושימצאו דרך אחרת לשמור על האינטרסים שלנו אחר כך. הוא שואל אותך אם זה סגור, סופית או להמתין? בתהליך אני מאמין שייסגר במהלך הערב ועד כן. אז קודם כל בוא נשמע מי זה הבנות?
שלמה פילבר · ראשית
הבנות, סליחה על השוביניסטיות הקלה אבל זה היועצות המשפטיות
יהודית תירוש · ראשית
מי העלה את הצורך מלכתחילה בדיסקליימר הזה?
שלמה פילבר · ראשית
ממה שאני הבנתי, ברוריה
יהודית תירוש · ראשית
ברוריה, וכשאתה מחליט להוריד עד כמה אתה מתייעץ עם הגורמים המשפטיים שהעלו את הצורך לנסח כך את האישור?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא מתייעץ עם היועצות המשפטיות אבל אני כן כמו שנחזה פה מדבר עם שמילה ומתייעץ עם שמילה שהוא כמו שאמרתי, הוא גם הפרויקטור שלי לאירוע הזה. אני מעריך שהוא דיבר איתם.
יהודית תירוש · ראשית
ואני עכשיו שואלת אותך עד כמה שיקול, אני חוזרת לשאלה ההיא, עד כמה בזמן אמת השיקול שאתה הפעלת להוריד את הסעיף ולהנחות כך את שמילה היה שיקול דעת מקצועי? וממה הוא נבע?
שלמה פילבר · ראשית
הוא היה בעיקרו מתוך האילוץ שפעלתי כדי לאשר את המיזוג אבל כמו שרואים פה מכל התכתובת אני לא באתי ועצמתי עיניים ואמרתי טוב, אלי קמיר אומר לי אז תורידו. אני למדתי את הנושא, ניסיתי להתמודד איתו וכמו שאמרתי בסוף הייתי צריך לקבל החלטות עם סיכון, לקחתי את ההחלטה עם סיכון בהחלט על בסיס לחץ מאוד מאסיבי של קמיר ובזק.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה בבקשה לרענן את זיכרונך מתוך ההודעה. אני מפנה להודעה מיום 21.2.18 קובץ 2377 עמוד 83, אולי 84 ושואלת אותך החוקרת - אבל שוב, אני מקשה כי אתה שבועיים במשרד ואתה אומר לה אני מחליט להוריד את זה בלי לשאול. אתה מחליט להוריד את זה על בסיס איזשהו שיקול מקצועי, של מנכ"ל משרד התקשורת? אתה אומר לה - לא, לא, אני מחליט להוריד את זה כי אני נמצא בלונדון, כי אנחנו נמצאים 24 שעות לפני שעת - ש' ואם מכניסים את זה כל העסק מתפוצץ, 24 שעות לפני הדד ליין ואם זה לא יורד ממה שאני מקבל כפידבק מבזק מאלי קמיר, שאין לי אישור, והעסקה נופלת. בהמשך העמודים אתה אומר גם, סליחה, רגע, אני מפנה גם להודעה מיום 21.2.18 קובץ 2377 עמוד 90 משורה 6 ואתה אומר אני ניסיתי לבדוק
עודד שחם · ראשית
עמוד 90 שורה 6
יהודית תירוש · ראשית
משורה. כן, סליחה, בהמשך הקטע הקודם שהקראתי, רציתי גם את זה אבל בהמשך לקטע הקודם שהקראתי ואתה מסביר את התנאי הזה שחברה באה לבקש משהו אז תופס הזדמנות ומטילים כל מיני דברים וכו', אז שואלת אותך החוקרת בסדר, אבל אז הסיבה להסרת, והיא אומרת לך, סליחה, אתה אומר הסיבה להסרת, היא אומרת זה התירוץ. אתה אומר - זה התירוץ. היא אומרת לך זה התירוץ מה שאתה מספר לי ואתה אומר הסיבה לא הייתה מקצועית והיא נבעה מהחוק מעל, מהצורך שלי לסיים את העסקה, כן, כן. החוקרת אומרת - ואם היא לא ייעשה עד תאריך? אתה אומר נכון, העסקה נופלת. בהמשך - מהצורך של שאול לקבל את האישור הזה, אתה מדבר נכון. בחלק אחר בקובץ 2377 עמוד 90 זה לא שורה 6 כנראה, בשורה אולי 15 אתה אומר ההחלטה שלי נועזת קיצונית ולא מספיק ולא מקצועית.
שלמה פילבר · ראשית
אני מסכים, זאת אומרת מה שאמרתי לפני דקה - שתיים, זאת אומרת אני פועל במערכת אילוצים ובתוך מערכת האילוצים הזאת אני מקבל את ההחלטה מבין האלטרנטיבות. עם מי שבדקתי, בדקתי ועם מי שלא בדקתי, לא בדקתי.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עד כמה, אם בכלל, התלבטת, חשש אם להוריד את הסעיף הזה בניגוד לעמדת הלשכה המשפטית?
שלמה פילבר · ראשית
מה זאת אומרת, לא הבנתי
יהודית תירוש · ראשית
האם חששת? האם עשית את זה בכייף בלי בעיה כי אתה מנכ"ל ואתה יכול לעשות מה שאתה רוצה או שחששת כי יש עמדה של לשכה משפטית שאמרה אחרת, המליצה אחרת?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכרת
ז'ק חן · ראשית
את מציגה את זה לא מדויק
יהודית תירוש · ראשית
מה זה לא מדויק? הוא שאל למה את מתכוונת, הסברתי למה אני מתכוונת, מה זאת אומרת לא מדויק.
ז'ק חן · ראשית
אבל אני רוצה להתנגד בנחת. כבודכם למעשה ההתנגדות הזאת היא לשאלה הקודמת רק שבמרוץ הכרכרה הזאת לא הספקתי לקום אבל הדברים שאני אומר עכשיו. יש לנו כאן הדגמה חיה למלאכותיות בריענון זיכרונו של עד על מנת שידקלם, ידקלם אחד לאחד את מה שדחקו אותו לומר במשטרה כאשר מהמסמכים שהציגה חברתי עולים שני דברים 1. עד כמה הסוגיה הזו זניחה וכבודכם שמע על העניין הזה עדות בעדות של דנה נויפלד למעלה מן הצורך ולמעלה מן הצורך וזה לא משנה ולא מעלה ולא מוריד. כבודכם שמע גם ציטוטים משמילה במהלך העדות של דנה נויפלד.
משה בר-עם · ראשית
פה נאמר על התנגדות הלשכה המשפטי.
ז'ק חן · ראשית
נכון, בלי התנגדות של הלשכה המשפטית.
משה בר-עם · ראשית
לא, אבל פה נאמר על התנגדות הלשכה משפטית
ז'ק חן · ראשית
אבל כבודכם לא היה דבר כזה.
יהודית תירוש · ראשית
למה לא היה? איזה מן התנגדות זאת
ז'ק חן · ראשית
אני לא מבין, אם תשמעו איזה התנגדות זאת אז תשמעו איזה התנגדות זאת. אני מדבר עם החברים משמאלך. לכן לבוא, זה דבר אחד שעלה, פשוט קטעו את חוט המחשבה שלי. דבר שני, אפילו מההתכתבות הזאת רואים שיש לו דו שיח עם שמילה הממונה על הפיקוח באותה סוגיה איזוטרית שלגביה כבודכם שמע ראיות 1. עד כמה היא איזוטרית, עד כמה גורמי המקצוע לא התנגדו להוריד את הדבר הזה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל לא שעלו על שמילה, אלו על הלשכה המשפטית.
ז'ק חן · ראשית
נכון, אבל הקטעים שהיא מקריאה לו עכשיו לכן החשתי קודם אבל הקטעים שהיא מקריאה לו עכשיו באים ואומרים עד כמה, עד כמה לא היה שום שיקול דעת, עד כמה הוא עשה את זה רק מתוך איזשהו דיקטט, עד כמה הוא לא בירר, עד כמה הוא דרס בעצם את המערכת, על מה? על אותו אירוע איזוטרי שאין עליו מחלוקת אצל כל גורמי המקצוע,
יהודית תירוש · ראשית
מה זה כל? דנה נויפלד העידה כאן אחרת, מה זה כל גורמי המקצוע?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע, מה העילה להתנגדות?
ז'ק חן · ראשית
הטעיה, מדוע הטעיה משום שבכוח מנסה חברתי לקבל ממנו דקלום של הדברים שהוא אומר במשטרה שנסתר מחומר הראיות שהתביעה עצמה עשתה מעדיה, שנתמך במסמכים שחלקם הקטן אבל חלקם המספיק הראו לעד עכשיו כאשר מרעננים את זיכרונו ולכן ויקוב הדין את ההר, לא, אתה תגיד, שום שיקול דעת, שום שיקול דעת, שום שיקול דעת, להתעלם. התביעה לא יכולה להתעלם לא מהנסיבות ולא משאר חומר הראיות שיש בידיה, היא לא יכולה לעשות את זה.
משה בר-עם · ראשית
אבל אי אפשר לשמוע ממנו את השיקולים את מה הוא חשב, את מה הוא ידע? הרי העד יודע.
ז'ק חן · ראשית
אבל זה בדיוק העניין
יהודית תירוש · ראשית
הוא אמר שהוא לא התייעץ עם הגורמים המשפטיים, אנחנו רואים את כל החומרים האלה וגם שחברי עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש
ז'ק חן · ראשית
אבל שנייה, זה בדיוק הנקודה. העד נחקר באריכות וישבנו על האירוע הזה, על חלקו בהורדת סעיף 7 לפי הנתונים שחברתי הציגה לו. עכשיו היא הולכת צעד קדימה, עד כמה היה לך שיקול דעת? כלום, שום דבר ופעלת לפי,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
היא לא שאלה אותו למה לא היה לו שיקול דעת.
ז'ק חן · ראשית
זה מה שהיא שאלה אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
היא שאלה אותו מה השיקולים
ז'ק חן · ראשית
לא, גברתי ההיפך, ההיפך, עם כל הכבוד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
השאלה הייתה עד כמה הוא חשב שלהוריד את הסעיף הזה בניגוד לעמדת הלשכה המשפטית? מה הבעיה עם השאלה הזו? זו הייתה השאלה.
ז'ק חן · ראשית
אני לא זוכר את השאלה ככה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זו השאלה.
ז'ק חן · ראשית
השאלה כבודכם הייתה אחרי שהעד אמר אני לא מבין את השאלה אז היא אמרה לו עד כמה אתה הפעלת בכלל שיקול דעת מקצועי, עד כמה עשית את זה בכייף או לא בכייף, היא השתמשה במילה כייף.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה היה קודם. השאלה האחרונה לפי מיטב הבנתי הייתה עד כמה הוא חשב שלהוריד את הסעיף הזה, גברתי תתקן אותי, בניגוד לעמדת הלשכה המשפטית.
יהודית תירוש · ראשית
נכון
ז'ק חן · ראשית
בסדר, נשמע עכשיו עד כמה הוא חשש
יהודית תירוש · ראשית
זאת שאלה עובדתי, עד כמה הוא חשש להוריד את הסעיף הזה או שהוא עשה את זה בלי חשש?
ז'ק חן · ראשית
בסדר, אם זו השאלה בבקשה.
יהודית תירוש · ראשית
זאת השאלה
ז'ק חן · ראשית
אם זאת השאלה אז כנראה פספסתי אחת בדרך. אפשר לשאול אותו גם עד כמה הוא חושש עכשיו.
יהודית תירוש · ראשית
אתה תשאל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה תשאלו בחקירה הנגדית.
ז'ק חן · ראשית
זה אנחנו נשאל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תשאירו לכם משהו לעשות.
ז'ק חן · ראשית
לא כבודכם יש דברים שמדברים בעד עצמם.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת עד כמה, איך הרגשת, זה עוד יותר פתוח, איך הרגשת עם הורדת הסעיף הזה? עם ההחלטה שלך להוריד את הסעיף הזה?
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי קודם שזה היה סוג של אילוץ, ברור לי שזה לא היה אופטימאלי
יהודית תירוש · ראשית
אבל איך הרגשת עם זה? איך הרגשת?
שלמה פילבר · ראשית
לא זוכר
יהודית תירוש · ראשית
לא זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
לא זוכר איזה משהו ספציפי
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אבקש להקריא לך שתגיד לי מה אתה חושב על זה
שלמה פילבר · ראשית
אין בעיה
יהודית תירוש · ראשית
בקובץ 2377 מיום 21.2 עמוד 99 זה מתחיל משורה 9. אתה אומר, שלומי שאל למה הורדת את סעיף 7? אז אמרתי לו שאלי קמיר אמר שבלי סעיף 7 לא תהיה עסקה. אז הוא שאל, החוקר אומר - אז מה, אז אמרת הוא ייכנס ללחצים של אלי קמיר? אתה אומר זה לא שנכנסתי ללחצים של אלי קמיר, זה שהוא אומר לא תהיה עסקה המשמעות היא שאני לא ביצעתי את ההוראה של ראש הממשלה ולכן אני חייב, ניסיתי בכל דרך לאורך כל התהליך הזה כמו שאמרת למצוא פתרונות יצירתיים או לדחות דברים מסוימים, להפריד אותם וכו,' הגענו פה לאיזה מיצר אחרון שבו גם רמת העימות מול הדרג המקצועי הייתה הלשכה המשפטית וגם הייתה גבוהה מאוד, אני התלבטתי, חששתי בהתחלה להוריד את הסעיף הזה ואז הוא הפעיל לחץ מאוד כבד כולל ההכפשות של עובדי המשרד. במקום אחר בקובץ מיום 22.2.18 קובץ 1831 עמודים 21 משורות 14 אתה אומר - הסיפור השני של להוריד את סעיף 7 כבר אני לא הרגשתי טוב, אני הרגשתי איתו מאוד לא נוח. אומרת לך החוקרת - ואמרת שעשית אותו בלית ברירה? נכון. מה זה אומר בלית ברירה? להוריד בשלב הזה עדיין נראה לי עם הרן, נראה לי עוד החלטה סבירה והסיפור השני של להוריד את סעיף 7 כבר אני הרגשתי, לא הרגשתי טוב, אני הרגשתי איתו מאוד לא נוח. היא אומרת לך מה זה אומר? בלית ברירה, שוב, הייתי תחת אילוץ, מן הסתם, זה משפט קריטי, אני מדלגת פה על כל הדבר הזה כי יש פה קצת התכתבויות ואז אתה אומר, בגדול זהו.
שלמה פילבר · ראשית
זה משקף את מה שאני אמרתי קודם שמבחינתי זה היה אילוץ וזה היה תקלה על תקלה שהייתי צריך בסוף לפתור את הסוגיות האלה. אמרתי קודם שלקחתי סיכון, זה מבחינתי כבר היה חש לי באותו זמן סיכון גדול מדי.
יהודית תירוש · ראשית
כשפעלת ותקשרת מול שמילה במהלך היום עד כמה שיתפת את שמילה שהעברת את הנוסח לאנשי בזק, שבזק מתנגדת, שהם אלה שמבקשים להוריד את הסעיף וזאת לא החלטה מקצועית שלך?
שלמה פילבר · ראשית
לא שיתפתי אותו
יהודית תירוש · ראשית
אני מציגה לך מייל ת/535 בר קוד 3800
ז'ק חן · ראשית
עו"ד תירוש סיימת עם ת/525 אני יכול להחזיר אותו??
יהודית תירוש · ראשית
אני לא בטוחה. לא משוכנעת. ההתכתבות הזאת מתחילה בדף האחרון בהתכתבות איתך ועם ברוריה, דנה, שמילה ואיה כמו שראינו יום קודם, מצ"ב טיוטת אישור וטיוטת מזכר אשר בכוונתנו להעביר לשר, זה אותו דבר שעוד ראינו יום, זה מה שגם העברת לקמיר
שלמה פילבר · ראשית
אוקי
יהודית תירוש · ראשית
וגם בהודעה המקורית מברוריה אז שמילה כותב אנחנו ב - 23 בשעה 3.45 ברוריה בוקר טוב, ראשית יישר כוח על העבודה המהירה וכו'. המנכ"ל עבר על הטיוטות ואין לו הערות למעט מחיקת סעיף 7 במסמך עליו אמור לחתום השר. נא עדכני בהתאם. זה משקף את מה שסיפרת לנו?
שלמה פילבר · ראשית
פחות או יותר, כן
יהודית תירוש · ראשית
בהמשך אתה כותב לשמילה וברוריה, זה בתחילת העמוד הזה, אותו עמוד השני סעיף 7 יטופל במסגרת החלטת המועצה לכבלים, זה מייל שאתה שולח,
שלמה פילבר · ראשית
כן
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה זה התבסס על בדיקה מקצועית שעשית בלונדון?
שלמה פילבר · ראשית
זה לא התבסס על בדיקה מקצועית זה כנראה היה בעקבות השיחה עם שמילה וזה כנראה היה סוג של חוסר הבנה סופי שלי או משהו כזה.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים בהמשך השרשור
שלמה פילבר · ראשית
זאת אומרת מזה אני למד שאני אמרתי יטופל אבל הגוף שיטפל טעיתי לגבי הגוף שמוסמך לטפל בזה.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים,
משה בר-עם · ראשית
זה לא המועצה
שלמה פילבר · ראשית
זה לא המועצה, בסוף זה משרד התקשורת עצמו, אגף הפיקוח
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו רואים במייל של דנה נויפלד בהמשך היא שולחת מייל, יש התכתבויות ביניהם בעניין הזה כמו שאנחנו רואים ובעמוד השני
עודד שחם · ראשית
איזה מוצג?
יהודית תירוש · ראשית
באותו מוצג בדף השני מהתחלה, מתחילת העמוד מייל מדנה נויפלד בשעה 11.08 היא כותבת שמילה ראה תוצאת הבדיקה, אחרי שהם בדקו ביניהם את האמירה של מר פילבר של המנכ"ל אז היא כותבת שמילה ראה את תוצאת הבדיקה, המועצה אינה בעלת סמכות האכיפה בנוגע לרישיונות המשרד, בשים לב לאכיפה בנושא זה שהאגף שלך מבצע בעת הזו ובכלל זה בעניין הוט, לרבות הערה דומה שנכנסה באישור, אודה להתייחסותך. שמילה כותב בסוף השרשור, יש עוד התכתבויות, בסוף השרשור הוא כותב לה, זה בתחילת העמוד בדף הראשון, הוא כותב לה החלטת המנכ"ל, סעיף ב', החלטת המנכ"ל הוא מעודכן גם לפני דקה וגם מהבוקר לפני שהשבתי להסיר את סעיף 7 נא לבצע. ג. לא החלטתי שלא לבדוק, אם יוחלט לבדוק נבדוק. עד כמה מה שהוא אומר החלטת המנכ"ל להסיר את סעיף 7 נא לבצע משקף את הדברים?
שלמה פילבר · ראשית
זה פחות או יותר מסכם את כל השיג ושיח שלי איתו
ז'ק חן · ראשית
סיימת את ההצגה של ההתכתבות הזאת?
יהודית תירוש · ראשית
את המייל?
ז'ק חן · ראשית
את הנושא?
יהודית תירוש · ראשית
לא הנושא, את המייל הזה כן. רק את המייל הזה, לא את הנושא
ז'ק חן · ראשית
תמשיכי.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. למי האישור החתום של השר לגבי,
ז'ק חן · ראשית
כבודכם אני חושבת שחברתי עומדת להראות לו את המשך ההתכתבות פה כי היא הציגה את זה כאילו זה מסכם את הנושא וביקשה ממנו לסכם ועכשיו השאלה עוברת עדיין באותו נושא,
שלמה פילבר · ראשית
צריך לצאת?
ז'ק חן · ראשית
אני מדבר עם בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא שואל אם הוא צריך לצאת.
ז'ק חן · ראשית
לא, אין צורך להטריח, אני רק אפנה למספר מוצג
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש לזה עוד המשך?
ז'ק חן · ראשית
בדיוק, רק על דרך שבית המשפט יראה את ההמשך, חברתי אולי פספסה ואז תחליט האם היא סוגרת את הנושא לכן שאלתי אותה אם היא סיימה פה, יש המשך לזה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
ז'ק חן · ראשית
והיא הציגה את זה כאילו זה סגר את ההתכתבות ואת הנושא
משה בר-עם · ראשית
ההמשך הוא באותו מייל? במייל אחר? איפה ההמשך?
ז'ק חן · ראשית
אנחנו הראינו את זה בחקירה של דנה נויפלד, פשוט זה פוצל ההתכתבות הזאת.
יהודית תירוש · ראשית
אז אתם תראו את זה בחקירה הנגדית מה שאתם רוצים
ז'ק חן · ראשית
לא, אבל אי אפשר להציג לו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק תגידו לנו איזה נ' זה.
ז'ק חן · ראשית
אנחנו נמצא את ה - נ' יש המשך התכתבות. שמילה מוסיף ואומר על א', ב' ו - ג' שהציגה לו אותו כאילו זה מסכם את הנושא הוא מוסיף גם אמירה שלו.
משה בר-עם · ראשית
אפשר לראות את המשך המייל? אפשר לגלגל את זה למעלה?
יהודית תירוש · ראשית
לי אין את המשך המייל במסמך הזה
ז'ק חן · ראשית
זו בדיוק הבעיה אדוני, אנחנו הראינו גם בחקירה הנגדית של דנה נויפלד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר אז תמצאו איזה נ' זה ותגידו לנו בינתיים נמשיך
ז'ק חן · ראשית
זה כאילו סוגר את,
יהודית תירוש · ראשית
מבחינתו שאלתי, לא סוגר, שאלתי אם סעיף ב' שכתוב החלטת המנכ"ל הוא מעודכן גם לפני דקה וגם מהבוקר אם זה משקף את האירועים ואת החלטתו? הוא אמר על זה שכן
ז'ק חן · ראשית
לא, לא, המילה הייתה אם זה מסכם, שמעתי גם את המילה סיכום
יהודית תירוש · ראשית
משקף, משקף
ז'ק חן · ראשית
אני שמעתי סיכום דווקא
בועז בן צור · ראשית
לא משנה גם אם זה משקף
ז'ק חן · ראשית
גם אם זה משקף או מסכם, או סיכם או כל הטיה אחרת אי אפשר להציג לו כאילו זה כל מה שכתב שמילה ביחס
יהודית תירוש · ראשית
לא אמרתי מה כתב שמילה, עוד פעם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אוקי, אם השאלה היא רק האם מה שכתוב בסעיף ב' משקף את מה שהיה שזו הייתה החלטת המנכ"ל?
יהודית תירוש · ראשית
כן, נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז אין בעיה עם זה אלא אם אדוני יגיד שיש תשובה שלו או משהו בהמשך שהוא אומר שזה לא משקף או משהו כזה.
ז'ק חן · ראשית
האופן שבו הדברים מוצגים לעד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז תפנו אותנו
ז'ק חן · ראשית
אני אציג, הדברים שמוצגים לעד הם לא מדויקים. אני עושה את זה ולכן שאלתי את חברתי אם היא סיימה
יהודית תירוש · ראשית
אמרת גם שהעד לא צריך לצאת ומסתבר שהוא כן צריך לצאת
ז'ק חן · ראשית
לא, כי אני לא מדבר על התוכן.
יהודית תירוש · ראשית
אתה מדבר על התוכן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן כשתמצאו את המסמך תציגו לנו אותו. עם המסמך הזה גב' תירוש סיימה.
ז'ק חן · ראשית
מצאנו, מצאנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
איזה נ'
ז'ק חן · ראשית
הנה חברתי תעזור לנו בר - קוד 386
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בר קוד לא עוזר לנו, נ.'
ז'ק חן · ראשית
כשנמצא נפנה כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מאה אחוז, תפנו אותנו
יהודית תירוש · ראשית
בכל מקרה השאלה שלי הייתה
בועז בן צור · ראשית
רגע, האבידה נמצאה.
יהודית תירוש · ראשית
איזה נ'? סליחה זה מייל של שמילה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע, רגע
יהודית תירוש · ראשית
אבל סליחה, אני לא יודעת איזה נ', יש לי את הבר - קוד יש כאן מייל שמעל זה יש,
עודד שחם · ראשית
אנחנו לא רואים את המסמך
יהודית תירוש · ראשית
אני רק אומרת מה זה
עודד שחם · ראשית
אבל אנחנו לא רואים. איזה נ' זה, זה סומן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תגיד לנו מספר
יהודית תירוש · ראשית
אני לא יודעת את ה - נ' אין לי בעיה שבית המשפט יראה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לגברתי יש את מספר ה - נ?'
יהודית תירוש · ראשית
לא, יש לי רק את הבר קוד. אבל אפשר להראות, אין בעיה להראות
ז'ק חן · ראשית
עכשיו אי אפשר להציג את זה כסיכום הנושא כאשר
יהודית תירוש · ראשית
אני לא הצגתי את זה כסיכום הנושא
בועז בן צור · ראשית
ככה השתמע
יהודית תירוש · ראשית
לא
ז'ק חן · ראשית
תני לי להשלים משפט בבקשה
עודד שחם · ראשית
הוא באמצע משפט
ז'ק חן · ראשית
להבדיל ממיילים מקוטעים אני רוצה להשלים משפט. בסדר? ההמשך הוא וכדי להבהיר, זה בדיוק ההמשך, וכדי להבהיר אין מבחינתי בעיה שהסעיף האחרון במסמך האישור של השר יוסר. זה סמנכ"ל הפיקוח ולכן להגיד שהנושא מתמצה ב - א', ב', ג' כאשר שמילה מוצא לנכון לבוא ולהוסיף בהמשך ישיר למייל הזה, אין מבחינתי, סמנכ"ל הפיקוח בעיה כשהסעיף האחרון במסמך האישור של השר יוסר. זו הצגה שיכולה חס וחלילה לטעת רושם לא נכון אפילו אצל בית המשפט ששומע עכשיו את העדות ולכן שאלתי ברכות את חברתי האם היא מתכוונת להציג את המשך ההתכתבות.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אומר, קודם כל אין לי בעיה שזה מוצג
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק שנייה, הוא לא צד להתכתבות?
יהודית תירוש · ראשית
לא, הוא לא צדק להתכתבות הזאת, ולא רק זה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אני שואלת, רגע אחד
יהודית תירוש · ראשית
לא, הוא לא צד אבל זה לא העניין
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זה לא המייל שלו?
יהודית תירוש · ראשית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אז זה לא אותו מסמך.
ז'ק חן · ראשית
הציגו לו את עמדת שמילה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר אבל זה לא שזה אותו מסמך ועצרו אחד לפני הסוף זה מסמך אחר.
ז'ק חן · ראשית
אבל הוא בדיוק על ה - א', ב', ג', שמילה מבהיר סמנכ"ל הפיקוח את עמדתו, לכן ההצגה בלי זה כאילו עמדתו של שמילה הייתה א', ב', ג,'
יהודית תירוש · ראשית
מאחר שרציתי לברר עם העד את עמדת המנכ"ל,
ז'ק חן · ראשית
גברתי תראה בהמשך המייל, זה בדיוק הרצף של המיילים ולכן להציג את עמדת שמילה כאילו זה דיקטט של המנכ"ל.
יהודית תירוש · ראשית
זה דיקטט של המנכ"ל הוא פשוט מסכים איתו, זה מה שהוא אומר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
חבל, שמענו את ההערה שלכם, אפשר להסכים איתה, אפשר לא להסכים איתה, הוא נשאל אם זה משקף, הוא לא נשאל אם זה משקף את מה ששמילה חושב, הוא נשאל אם זה משקף את החלק שלו. זו השאלה.
ז'ק חן · ראשית
גברתי גם פה ובכל הכבוד זה הוצג באולם כעמדת שמילה וככל שזה הוצג כעמדת שמילה, עמדת שמילה הייתה חסרה והפניתי. ככל שזה לא הוצג כעמדת שמילה, הרי בסופו של דבר הדברים רשומים אז אני יושב. אז עמדת שמילה המלאה הבאתי אותה בפני כבודכם שחס וחלילה לא תיפול טעות, הרי אתם רוצים לדעת את הכל נכון? אז מכיוון שאתם רוצים לדעת את הכל הבאתי את עמדת שמילה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אפשר להכניס את העד.
יהודית תירוש · ראשית
מר פילבר אנחנו עוד רגע מתקדמים קצת בעניין הזה. למי האישור החתום של השר לגבי העסקה אמור להגיע?
שלמה פילבר · ראשית
מהזיכרון לחברת YES
יהודית תירוש · ראשית
למי שם, אתה זוכר למי?
שלמה פילבר · ראשית
למי שהתעסק עם זה היה נדמה לי המנכ"ל רון אילון אבל זה כבר,
יהודית תירוש · ראשית
אבל למי אמורים להציג את האישור הזה, למי האישור הזה אמור להיות מועבר ומוצג אתה יודע? אתה זוכר?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
על ידי מי? אמור להיות מועבר על ידי מי?
יהודית תירוש · ראשית
שר התקשורת מעביר אישור, נכון? השר חותם עובר אישור לבזק
שלמה פילבר · ראשית
לחברת בזק אני לא יודע בדיוק למי
יהודית תירוש · ראשית
זה מה שאני שואלת האם אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
אה, הבנתי שזה אמור להיות מוצג לאסיפה הכללית של בזק, אם זאת השאלה. מי מעביר פיזית? לא יודע.
יהודית תירוש · ראשית
אתה אמרת כאן, הסברת את השיקולים שממילא הסמכויות נשארות נכון? לגבי הסעיף הזה, סעיף 7 המפורסם שבין אם הוא רשום ובין אם הוא לא רשום הסמכויות נשארות ואפשר לבדוק את הדברים אחר כך גם נכון? ראינו שגם אלי קמיר הסביר את הדבר הזה, בכל מקרה הסמכויות מוקנות לכם על פי החוק אז תסביר לנו למה אם כך זה היה כל כך חשוב למר אלי קמיר, לבזק, להוריד סעיף מיותר?
ז'ק חן · ראשית
הוא יודע את זה באופן אישי?
יהודית תירוש · ראשית
אם הוא יודע, מה שהוסבר לו, ככל שהוסבר לו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אם נאמר לו משהו?
יהודית תירוש · ראשית
ברור, אם נאמר לו משהו, אנחנו לא רוצים את ההשערות. מה שנאמר לו, למה בלי זה אין עסקה? זה סעיף מיותר.
שלמה פילבר · ראשית
ממה שאני הבנתי כאילו האישור לא יתאים, אם הוא יבוא עם איזשהו דיסקליימר הוא לא יהיה תקף ואם הוא לא יהיה תקף אז בעצם כל התהליך הזה של המיזוג לא יאושר.
יהודית תירוש · ראשית
מי אמר לך את זה?
שלמה פילבר · ראשית
אלי קמיר אני חושב
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. תאמר לי עוד עד כמה ידעת אם הורדת הסעיף הזה משרתת את האינטרס של בזק כחברה, של אלוביץ' כבעלים של החברה?
שלמה פילבר · ראשית
אנחנו אף פעם לא התעסקנו, לא במקרה הזה ועד כמה שאני זוכר ובמקרים אחרים גם אם ידענו, תמיד הרי כשמבקשים העברת אמצעי שליטה זה נובע מאיזשהו שיקול של מבנה הון ורווחים של החברה אבל אנחנו תמיד כשהתעסקנו במשרד בנושא הזה אנחנו אף פעם לא הסתכלנו על השיקול העסקי - כלכלי של חברה, הסתכלנו אם יש בעייתיות בדרך כלל זה היה אם זה העברה לבעלים אחר, אם הבעלים החדש יכול להחזיק ברישיון תקשורת ואם זה בעלים קיים אז בדרך כלל זה היה עובר יותר בקלות. זאת אומרת אם זה העברת הון או שינוי שליטה.
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת עד כמה ידעת אם הנושא של להוריד סעיף שמסביר על סמכויות הפיקוח שלכם שנשמרות עד כמה זה משרת את בזק?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא ידעתי, זאת אומרת מבחינתי לא,
יהודית תירוש · ראשית
אני מציגה לך את האישור הסופי ת/456 ו - ת/463 שני מסמכים שנמצאים אצל כבודכם, 1. זה הדברים שהועברו לשר והמכתב החתום של מר נתניהו. אפשר לחסוך אפילו את ההצגה ולשאול עד כמה סעיף 7 נמצא שם בסופו של דבר?
שלמה פילבר · ראשית
ממה שאני יודע סעיף 7 ירד
יהודית תירוש · ראשית
רק תסתכל על זה שנהיה בטוחים
משה בר-עם · ראשית
המסמך קיים, הוגש?
יהודית תירוש · ראשית
כן, המסמך קיים והוגש, כן
בועז בן צור · ראשית
כולל מה ש... של מר נתניהו
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו מדברים על האישור שבזק קיבלה
בועז בן צור · ראשית
סעיף 7 ממש עניין, את יודעת.
יהודית תירוש · ראשית
אני דווקא ראיתי שעניין
בועז בן צור · ראשית
את מי?
יהודית תירוש · ראשית
את בזק. טוב, ראינו כאן,
ז'ק חן · ראשית
רגע, את לא מראה לו את סעיף 18 את המכתב של דנה נויפלד? של התמונה השלמה כמובן?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אפשר לשמוע את השאלה קודם כל?
בועז בן צור · ראשית
לא, היא אמרה לו סעיף 7 ירד
יהודית תירוש · ראשית
סעיף 7 נמצא שם? רק תבדוק?
ז'ק חן · ראשית
על זה הוא כבר ענה
שלמה פילבר · ראשית
אמרתי שלא
יהודית תירוש · ראשית
בסדר
עמית חדד · ראשית
הוא טוב בשביל להגיד אם סעיף 7 ישנו במסמך? זה תוכלי לקרוא לבד.
ז'ק חן · ראשית
אבל יש מקבילה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא נשאל אם באישור הסופי מופיע סעיף 7 ואמר שלא.
עמית חדד · ראשית
גברתי זו שאלה לעד? אנחנו צריכים אותו בשביל שיגיד אם יש את סעיף 7 או לא?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא יודעת אבל זה וודאי לא עניין להתנגדות, שאלו אותו, הוא רואה את המסמך, הוא אומר שאין סעיף 7 על מה ההתנגדות?.
ז'ק חן · ראשית
אז בהתעלם מזה שבהתנגדויות דומות בית המשפט אמר לקרוא אנחנו יודעים לבד במקרים שאנחנו חקרנו אז נעזוב את זה רגע בצד עכשיו מציגים תמונה כאילו הערת סעיף 7 ונעלם מהעולם והתפוגג, אז אנחנו לא מבקשים עכשיו לתת את כל מה זה סעיף 7 ומה זה מרדכי מרדכי ומה זה כל ההיסטוריה וכו', אנחנו רק מבקשים שכשמציגים תמונה כזאת לפחות יציגו אותה במלואה. יש את המסמך המלווה, המזכר של דנה נויפלד אני מפנה לסעיף 18.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בחקירה הנגדית תפנו אותו למסמך
ז'ק חן · ראשית
בסדר אז אם זו השיטה שאנחנו מכירים אותה אגב, של הצגת התמונה החלקית,
יהודית תירוש · ראשית
זו לא תמונה חלקית, אני הצגתי מה שהוא התבקש להוריד ומה שהוא הוריד
ז'ק חן · ראשית
נכון, אני חשוב שהנסיבות במשפט הזה כבר הובררו החל מעדותו של ישועה.
יהודית תירוש · ראשית
טוב, בסר
ז'ק חן · ראשית
הוא אמר עליתי לקומה חמישית.
יהודית תירוש · ראשית
ראינו כאן את רצף ההודעות בינך לבין אלי קמיר את המייל ששלחת לו, את ההתכתבויות, את שיחת הטלפון, איך היית מתאר את האופן שבו הוא נהג בך באירוע הזה?
בועז בן צור · ראשית
היה לי בעל חיים שהייתי נוהג בו, מה זה נהג בו?
יהודית תירוש · ראשית
התייחס אליך?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר את זה כבר קודם
יהודית תירוש · ראשית
הוא אמר אז, שאלתי על משהו מאוד ספציפי, עכשיו אני שואלת אחרי כל הדברים שראינו כאן.
שלמה פילבר · ראשית
1 הסגנון שלו היה פטרוני ו-2 אני הסתמכתי עליו במידה רבה מאוד בתהליך הזה
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הרגשת, אם בכלל, בתהליך הזה שאתה מאפשר לו לנהל אותך? להוביל אותך?
שלמה פילבר · ראשית
נתתי לו, לא הייתי אומר לנהל אותי כי זו לא מילה נכונה, כי בסוף אנחנו כולנו נמצאים בעולמות של שחור ולבן אבל הרבה יותר מכל מקרה אחר.
יהודית תירוש · ראשית
מי השתמש לראשונה מבינינו במילה הזאת ניהל?
שלמה פילבר · ראשית
אני אבל בסדר אני רק רוצה להכניס לקונטקסט
יהודית תירוש · ראשית
בסדר, אני רק מסבה את תשומת הלב שאני לא מכניסה מילים שלא אתה אמרת
ז'ק חן · ראשית
את רק חוזרת על המילים שהכניסו לו בחקירה
יהודית תירוש · ראשית
אף אחד לא הכניס וטוב שהחקירות בפני בית המשפט ובית המשפט יראה מה הוכנס ומה לא הוכנס.
ז'ק חן · ראשית
לכן אנחנו ביקשנו להכניס את החקירות, אנחנו ביקשנו להכניס את החקירות כי תהיה חקירה נגדית ואנחנו נראה איך החקירות התנהלו גם.
יהודית תירוש · ראשית
אפשר להפסיק גם עם האיומים האלה
ז'ק חן · ראשית
אני מבין שאצל חברתי חקירה נגדית היא איום אבל... ההסדר זה לא איום, זה עולם המושגים שלה
יהודית תירוש · ראשית
לא, לא, חלילה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רבותי שבו בבקשה, כמו שעשינו אם תהיה התנגדות תקומו, אם לא, בלי הערות, באמת בלי הערות
ז'ק חן · ראשית
אז שלא תגיד איומים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אם אין התנגדות בלי הערות. בבקשה
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה, אם בכלל, נשמרו לטעמך באירוע הזה התפקידים שלכם, שלך כרגולטור ושלו כמפוקח?
בועז בן צור · ראשית
זו תהיה התנגדות פורמאלית ועדות פורמאלית, יש בזה יותר מאבק של הדרכה, עד כמה נשמרו תפקידך, העד יגיד ככה וככה והיא תגיד לו אבל אמרת והוא יגיד מיד כן, אמרתי, נכון הכל בסדר, עד כמה זה, גברתי זה עניין של
ז'ק חן · ראשית
ניסינו, הרי מה יש לתביעה? כל מה שיש לה זה מה שהוא מסר במשטרה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה ההתנגדות עו"ד בן צור?
בועז בן צור · ראשית
ההתנגדות היא לשאלה הטכנית בגלל שמציינים לו עד כמה נשמרו, זה לא שאלה בחקירה ראשית, עד כמה נשמרו, בטח אצל עד שמיד מתחיל להגיד ואת אומרת לו אמרת בחקירה שלך, במשטרה כמובן, לא ברשות, אמרת כך וכך, נכון, נכון אמרתי ואני חוזר על כל מה שאמרתי זה הריטואל האין סופי הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, תנסי לשנות שלא יהיו נתונים בתוך השאלה.
בועז בן צור · ראשית
כן, אפרופו דיקטטים.
יהודית תירוש · ראשית
באיזה מידה מר קמיר התנהל מולך כמפוקח שגרתי, באיזה מידה אתה התנהלת מולו כרגולטור?
שלמה פילבר · ראשית
הוא היה הרבה יותר אגרסיבי ואני הייתי הרבה פחות תקיף
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה, אם בכלל, אמרת שהוא היה אגרסיבי, עד כמה או איך זה גרם לך להתנהל מול המערכת, עד כמה זה השפיע עליך בהתנהלות שלך מול המערכת שלך?
שלמה פילבר · ראשית
אני חוזר על מה שאמרתי בשבוע שעבר בסוף, זאת אומרת יש את מערכת היחסים שלי עם בזק לצורך העניין, זה אחד, אבל היה גם באותה מידה את שני הרגליים האחרות שאמרתי שהם היו, ופה זה בא לידי ביטוי, הרצון שלי בסוף להצליח ולהוכיח שאני מסוגל... והדבר השני זה היה באמת הרצון גם להראות סוג של מנהיגות כלפי הצמרת של המשרד, אז זה הכל ביחד. במקרה הזה בתחושה הסובייקטיבית שלי פחות שני הדברים שאמרתי עכשיו ויותר העניין הזה של בזק אבל בסך הכל הכללי זה הכל ביחד.
יהודית תירוש · ראשית
שמה גרם לך לעשות? לא הבנתי את השורה התחתונה
שלמה פילבר · ראשית
דיברנו על זה כבר, העובדה שאני התבקשתי לקדם את המיזוג ורציתי להביא מבחינת, בשיחה הראשונה שלי עם ראש הממשלה ורציתי להראות שאני מביא את התוצאה
יהודית תירוש · ראשית
ואז אני שואלת, עד כמה בעקבות הלחץ שהופעל עליך מקמיר שסיפרת עליו הפעלת לחץ דומה או אגרסיביות כלפי המערכת?
בועז בן צור · ראשית
עצור בטובך, עד כמה הפעלת, את צריכה לשאול מה עשית, לא עשית, אני לא יודע מה זה הפעלת לחץ, לא הפעלת לחץ, עם מי הוא דיבר, מה הוא דיבר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תנסחי את השאלה כשאלה לא מדריכה.
יהודית תירוש · ראשית
אז שאלתי מה עשית בעקבות הקשר שהיה לך עם קמיר ומה שסיפרת על איך שהוא התייחס אליך עד כמה זה שורשר על ידך כלפי המערכת, כלפי אנשיך, כלפי יפעת בן - חי שגב?
שלמה פילבר · ראשית
את שואלת אותי עד כמה
בועז בן צור · ראשית
סליחה, אני לא יודע זה אמירות כלליות, אני לא יודע מה שורשר ומה לא שורשר, הוא רוצה להגיד,
יהודית תירוש · ראשית
אז מה שהוא רוצה,
בועז בן צור · ראשית
סליחה רגע אחד כלפי פלוני היה כך, שיגיד מה היה, כלפי אלמוני היה כך, שיגיד מה היה, לשרשר לחצים אני לא מבין את השאלה הזו, אני לא יודע מה עושים עם זה, זו שאלה בחקירה ראשית, תגיד קונקרטית עובדות.
יהודית תירוש · ראשית
איך זה השפיע
בועז בן צור · ראשית
לא איך זה השפיע ואיך הרגשת ואם קראו לי ארצה, לא קראו לי ארצה.
יהודית תירוש · ראשית
שאלה פתוחה, איך השפיעה ההתנהלות, אם בכלל, ההתנהלות של אלי קמיר כלפיך איך השפיעה, אם בכלל, על ההתנהלות שלך כלפי אנשיך, כלפי יפעת בן חי שגב
בועז בן צור · ראשית
אני חוזר בפעם השלישית על זה, זה שלוש וריאציות על נושא,
יהודית תירוש · ראשית
אני שואלת
שלמה פילבר · ראשית
אני אמרתי שהיו פה מכלול של שיקולים ומוטיבציות מבחינתי וגם אמרתי בעבר שבאירוע הזה ספציפית הרצון להביא הצלחה כלפי ראש הממשלה היה יותר דומיננטי משאר הדברים האחרים.
יהודית תירוש · ראשית
ומה עשית כתוצאה מזה כלפי המערכת?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא יודע למה את מתכוונת
בועז בן צור · ראשית
עצור, אני לא יודע מה זה כלפי המערכת
יהודית תירוש · ראשית
זה מה שאני שואלת אותו
בועז בן צור · ראשית
לא, לא, סליחה, קונקרטית כלפי פלוני, אלמוני, שמילה, זה לא להגיד כלפי המערכת איך זה משפיע.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי תגיד מה זה המערכת.
יהודית תירוש · ראשית
אז התחלתי בזה ששאלתי את מר פילבר איך התייחס אליו מר קמיר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כאן הבנו, הוא אמר בפטרונות, הוא אמר גם ניהל אותי, הוא אמר, אני שואלת היה לחץ, היה הכל. אני שואלת את הדבר הזה מה עשית איתו? איך זה השפיע עליך כלפי אנשיך, תגיד מי ומה?
שלמה פילבר · ראשית
כל אחד בדרך אחרת. תראי, שמילה הוא לא בן אדם שאפשר לכופף אותו ואם הוא לא היה מסכים לעשות דברים מסוימים אז הוא לא היה עושה אותם. הרן אמרתי קודם שממילא בא כולו אנטי ושום דבר ממה שהייתי מנסה להגיע איתו להבנות, לא היה מצליח. דנה אמרתי, הלשכה המשפטית נוקטת את אמצעי הזהירות שהיא מבקשת לנקוט אותם ועשיתי איתם את הדיאלוג שעשיתי איתם והגעתי איתם למה שהגעתי איתם. יפעת בן - חי שגב הייתה עצמאית לגמרי, כמעט לגמרי, זאת אומרת חוץ מלהגיד לה יש בקשה של השר לסיים את זה היא את הכל עשתה עצמאית, אני לא הייתי צריך ללחוץ אותה היא הייתה נכונה לתהליך, היא גם תמכה בו למיטב הבנתי באותו זמן.
יהודית תירוש · ראשית
לא היית צריך ללחוץ אותה מבחינת מועדים אני שואלת?
שלמה פילבר · ראשית
מבחינת מועדים כן, אבל זה משהו אחר, אני אמרתי מבחינת המועדים את כל המערכת, אמרתי לקחתי שוט גדול ונתתי בסוסים העצלים, הרבצתי בסוסים העצלים אבל מבחינת לנהל את לוח הזמנים של האירועים, זה הכל.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה קמיר ציין בפניך את העובדה שהלחץ מגיע ממר שאול אלוביץ?'
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר, אני מתאר לעצמי שכן, אם הוא היה מדבר מטעם עצמו לא הייתי,
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, בסדר. על המכשולים שנתקלת בדרך בזמן אמת אני מדברת, התנאים של הרן, סעיף 7 עד כמה עדכנת את השר דאז מר נתניהו בזמן אמת?
שלמה פילבר · ראשית
לא עדכנתי
יהודית תירוש · ראשית
למה לא?
שלמה פילבר · ראשית
כי כמו שאמרתי בהתחלה, יש לי מרחב גדול מאוד, מרחב תמרון גדול מאוד ומרחב שיקול דעת גדול מאוד ואני, זה לא היה שונה ממקרים רבים אחרים שאני קיבלתי החלטות, זה בדיוק כמו שלא עדכנתי אותו שאני דחיתי את התלונה של אלוביץ' בנושא של המחירים.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הוא מצפה ממך שתפתור בעיות?
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי בשביל זה
יהודית תירוש · ראשית
זה סגנון העבודה שלכם?
שלמה פילבר · ראשית
כן. אני שם בשביל שלא יבלבלו לו את המוח
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו מסכמים במידה את נושא המיזוג ואני שואלת, טיפלת אחר כך בהמשך במספר נושאים הקשורים לבזק במהלך השנים מבחינת הפעלת שיקול דעת מקצועי איך אתה מאפיין את ההתנהלות שלך באירוע הזה אם אתה יכול לומר לנו?
שלמה פילבר · ראשית
אני יכול להגיד שזה המקרה אולי היחיד שאני כמו שאמרת בתחושה שלי של איך עשיתי? הייתה אחר כך, הפעלתי הרבה מאוד שיקול דעת גם הייתי הרבה יותר מקצועי והכרתי את החומר הרבה יותר. אני אמרתי ביום הראשון אני בהמשך לאותה פגישת עבודה אני למדתי את גבולות הגזרה שבהם אני יכול לעבוד. גבולות הגזרה היו בסוף להגיע עם בזק לדברים בהסכמה ודיברנו כבר על זה, שאלת אותי, הלחץ שלהם היה גדול והסברתי שהיו אירועים כאלה והיו אירועים כאלה. באופן כללי היו אירועים של מורדות, היו כל מיני תהליכים, היו מקרים שבהם שיקול הדעת שלי פחות היה, היה לי פחות תמרון בשיקול הדעת נגיד ככה והיו מקרים שהיה לי תמרון מלא אז אני רוצה להבין כאילו למה את מכוונת? זאת אומרת אם את מדברת על השנתיים אז אמרתי כבר בשנתיים האלה. אני מצד אחד, היה לי שני קווים שעבדתי בהם בתחום הזה,. 1 היה, הבנתי מראש הממשלה שאני צריך להגיע עם בזק להסכמות, לא לחזור למדיניות של אבי ברגר, זה מבחינתי הסתדר מצוין ממילא עם המדיניות שאני רציתי, זה היה קו אחד. הקו השני היה אל תפגע בתחרות ובתוך שני הגבולות גזרה המאוד רחבים האלה אני תמרנתי כמו שאמרתי עם פתרונות יצירתיים ועם כל מיני החלטות, פתרונות ואמרתי את זה גם, היו מקרים שבהם התנגדתי לכל למרות שבזק ביקשו אמרתי לא יקום ולא יהיה,
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו מדברים על אירועים אחרים
בועז בן צור · ראשית
למה את קוטעת אותו?
שלמה פילבר · ראשית
אז את שאלת אותי באופן כללי, באופן כללי היחס שלי לבזק אז אני אומר באופן כללי זה היה המפוקח הכי גדול שיש למשרד התקשורת, עבדתי איתם במשך שנתיים קיבלתי מולם להערכתי מעל עשרים החלטות, מעל חצי מהם היו בניגוד לדעתם וחלק מזה היה בהחלט לטובתם וחלק קטן מזה היה שייך לכל עניין ביטול ההפרדה המבנית וכל התהליך של המשא ומתן על המתווה שאני עשיתי, זהו. כפי שאמרתי גבולות הגזרה שבהם פעלתי היו מה שאמרתי.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו עוד נדבר על ההמשך
משה בר-עם · ראשית
איך זה מסתדר אדוני עם מה שאמרת קודם בתשובה לשאלת התובעת שהרגשת שמנהלים אותך? אדוני מדבר על מדיניות שהוא מאמין בה, אדוני אומר שלא כל הבקשות נענו, אני יכול להבין שיש אמנם עמדה כללית אולי שהשר מבקש ואדוני מטפל אבל אדוני פה,
שלמה פילבר · ראשית
אז אני גם אמרתי בעדות במשטרה שאחרי האירוע הזה ככל, אני קראתי לזה, גידלתי כנפיים, פרשתי כנפיים, זאת אומרת זה היה מקרה קיצון, חריג שלא חזר על עצמו בהמשך מבחינתי. אני מדבר במשקולות, מדבר, אבל באירוע קיצוני כזה שבו בא מפוקח, לי יש פחות שיקול דעת אומר לי תעשה ככה, הוא שם לי, מציב לי בקשות, דרישות ואני מממש אותם אירוע כזה ברמה הזאת לא חזר על עצמו בעוצמה הזאת.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר באיזה כינויים כינית את עצמך באירוע הזה?
בועז בן צור · ראשית
איפה הוא כינה את עצמו?
יהודית תירוש · ראשית
בחקירות, רק בחקירות
שלמה פילבר · ראשית
אני אמרתי את המילה סמרטוט. אמרתי את המילה סמרטוט
יהודית תירוש · ראשית
דווקא את המילה הזאת אני לא זוכרת אבל בסדר
שלמה פילבר · ראשית
אני אגיד אותה, אני הרגשתי לא טוב ואני חוזר למה שאמרתי ביום הראשון בחקירות, אני בחקירות כל הזמן היטלטלתי גם רגשית וגם עניינית בין תחושה שהייתי אידיוט שלא שם לב למה שקורה מסביבו ונפלתי וכשלתי וטעיתי לבין הרצון לעמוד מול החוקרים ולהסביר להם איך אני פעלתי בצורה מקצועית, עניינית, משיקול דעת כמי שאחראי על שוק התקשורת ותמצאי גם אמירות כאלה וגם אמירות כאלה לאורך כל החקירה הזאת, זאת אומרת כמעט בכל שאלה שהם שאלו אותי גם חזרתי ואמרתי אבל אני הייתי רגולטור, אבל אני עשיתי.
יהודית תירוש · ראשית
אני שאלתי כרגע על האירוע הזה?
שלמה פילבר · ראשית
אז אני אומר האירוע הזה, אני אמרתי גם בחקירות הוא היה אירוע חריג ויוצא דופן מבחינת גם רמת הסיכון שלקחתי, גם רמת ההתנהלות תקראי לזה ככה של לתת למפוקח להשפיע עלי ואמרתי גם שאחרי זה אני פרשתי כנפיים והייתי הרבה יותר עצמאי.
יהודית תירוש · ראשית
עוד לא סיימנו את המיזוג ואז גברתי אני אבקש הפסקה קטנה לפני הנושא הבא אם אפשר שני דברים נוספים.. 1 דיגלתי על זה אבל נציג את זה ב - ת/528 שזה ההתכתבויות שלך עם מספר גורמים, לא אלי קמיר, בר קוד 367 בעמוד 4 שורה 44 היא כותבת לך יפעת בן - חי שגב, היא כותבת לך הר הבית בידינו! אושר. אני שואלת אותך רק עד כמה, אם בכלל היא הייתה מודעת לכל ההתנהלות שלך מול אלי קמיר?
שלמה פילבר · ראשית
היא לא הייתה מודעת
יהודית תירוש · ראשית
אז למה היא כותבת לך ככה?
שלמה פילבר · ראשית
כי גם היא כאחראית לגוף מסוים מנכ"ל חדש, שר, מדיניות היא רוצה להראות הצלחה גם היא.
יהודית תירוש · ראשית
בסמוך לאחר החתימה ואישור העסקה לאחר שחזרת מלונדון עד כמה דיברת, אם בכלל, על אישור המיזוג עם נתניהו? אחרי שחזרת מלונדון.
שלמה פילבר · ראשית
הוא לא שאל אותי, לא התקשר אלי, לא שאל אותי, לא שום דבר. אני אמרתי שהייתה שיחה, שיחת טלפון על נושא אחר לגמרי שהוא התקשר אלי ושבה אני על הדרך הזכרתי את העניין הזה, הנה תראה, המיזוג עבר בשבוע שעבר, עבר בשקט יחסית וזהו.
יהודית תירוש · ראשית
מה הוא אמר?
שלמה פילבר · ראשית
הוא לא הגיב
יהודית תירוש · ראשית
אני רק אציג לך מהחקירה בעניין הזה ואני אשאל אתך, בחקירה אמרת קיבלתי אחרי האישור קיבלת איזון חוזר, 2377 מיום 21.2 עמוד 17 שורה 29 אחרי שכבר אישרו, שואל אותך, אומר זה קיבלתי זימון חוזר, זה איזון צריך להיות, הוא אומר משהו? כן. מה? הוא הביע שביעות רצון.
שלמה פילבר · ראשית
איזון רצון אצל נתניהו זה גם יכול להיות אהמממ, יופי, משהו בסגנון הזה כאילו
יהודית תירוש · ראשית
בסדר גמור. למה, עד כמה בשיחה הזאת אמרת לו משהו שנוגע לקשיים שהיו בביצוע התהליך? משהו?
שלמה פילבר · ראשית
לא שיתפתי אותו, בטח לא בפרטים ובדיטיילס מה שנקרא, יכול להיות שאמרתי לו אולי היה קצת מסובך אבל בסדר, הסתדרנו, משהו בסגנון הזה.
יהודית תירוש · ראשית
למה מצאת לנכון להגיד לו שזה עבר, איך אמרת מקודם? עברת
שלמה פילבר · ראשית
בפרופיל נמוך, כי היינו כבר בהתקפה מטורפת של אבי ברגר והחבורה בדה - מרקר ובכל המקומות האחרים
יהודית תירוש · ראשית
אבי ברגר תקף אותך?
שלמה פילבר · ראשית
לא תקף, דה - מרקר וכל הכותרות של ההשתלטות של, הפרופיל התקשורתי שהוא כבר בשבועיים הראשונים כנגד כניסתי לתפקיד וכנגד, היה מאוד מאוד חזק ואני הערכתי שאם יש איזשהו אירוע שהוא היה אירוע לא קטן שהמשרד יתעסק הוא עם בזק אז בטח יהיו לזה כותרות והתפלאתי לראות שאין כותרות.
יהודית תירוש · ראשית
ולמה בכלל העלאת את הנושא הזה שהייתה בעניין אחר?
שלמה פילבר · ראשית
אני רציתי גם קצת לקבל קרדיט שהצלחתי
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
שלמה פילבר · ראשית
בדיעבד אני אומר, היום אני יכול לדעת שכל החבורה הזאת שהייתה כבר עסוקה בטלפוניה אז אני מדבר בכותרות של העיתונים אז הנושא הזה פחות עניין אותי
יהודית תירוש · ראשית
אני חושבת שזה הדבר האחרון בעניין של המיזוג. אני רוצה להציג לך בר קוד 834 נ/2055 קבוצת וואטסאפ בשם הפמילה יכול להיות או הפמליה?
שלמה פילבר · ראשית
פמיליה
ז'ק חן · ראשית
פמליה
יהודית תירוש · ראשית
לא, אצלך זה הפמליה
שלמה פילבר · ראשית
אנחנו כבר הגענו שזה היה פמיליה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יש לכם עותקים מזה? כי אין לנו את זה סרוק.
יהודית תירוש · ראשית
זה בקלסר. אני אגיד לאיפה אני מפנה פה, אני מפנה לעמוד 20
שלמה פילבר · ראשית
אני אסביר את הרגע
בועז בן צור · ראשית
ההתכתבויות ניחא, מה שהמזכר שהגברת דוידי
יהודית תירוש · ראשית
זה אתם הגשתם את זה, זה נ' אני השתמשתי כמו שאתם הגשתם את המסמך הזה
משה בר-עם · ראשית
פמיליה בדרך כלל מזכיר הקשרים אחרים לא?
בועז בן צור · ראשית
כן
שלמה פילבר · ראשית
זה היה סוג של הומור למי שעוד קצת לא מכיר אותי. אני הקמתי את הקבוצה הזאת, זו הייתה קבוצה של דוברי ראש הממשלה איתי שהקמנו את הקבוצה הזאת שנה וחצי אחרי שנכנסתי לתפקיד. באיזשהו שלב כשהתחילו כל החקירות וכל מיני דברים מהסוג הזה וזה, אז כדי,
משה בר-עם · ראשית
הפכתם את עצמכם לפמיליה?
שלמה פילבר · ראשית
כן אני כיניתי את הקבוצה הזאת ככה.,
יהודית תירוש · ראשית
אז אני רגע רוצה להקריא ואז תתייחס
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ממה גברתי מקריאה?
יהודית תירוש · ראשית
מעמוד 19 בצד ימין למטה כתוב עמודים, למטה. קבוצה שחברים בה אתה, שי חייק, סטמבלר, יואב הורוביץ וערן ברץ ואני מקריאה מ - 25.6.17 זה חמישה ימים אחרי שנפתחה חקירת רשות ניירות ערך ואתה שולח, האם שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת התגייס לסייע בעסקת בזק - YES? זו כתבה, אתה שולח למעשה לינק לכתבה בגלובס ואתה אומר זו הכותרת והאמת מדובר במסמך שהכין הדרך המקצועי עם ברגר עוד כשהייתי בקמפיין להעברת העובדות שאירעו ביום 5.8.15 העבירה הרשות לניירות ערך מכתב למנכ"ל משרד התקשורת לעניין העברת אמצעי השליטה ב - YES טרם כניסתו לתפקיד והנוגעות למהלך. גורמי המקצוע במשרד והמועצה לכבלים ולוויין הגיבו למכתב מאחר שהנושא היה בטיפולם עוד משנת 2014 ברשות המנכ"ל אבי ברגר והכינו טיוטת מענה לחתימת המנכ"ל. המכתב על בסיס טיוטה זו יצא ב - 11.8.15. שואל אותך ניר חפץ, זה N.H זה ניר חפץ, כשראש הממשלה חתם על האישור הזה בזמנו,
שלמה פילבר · ראשית
אגב, נראה לי שזה קיטוע שאני לוקח מתוך הכתבה, זה לא משהו שאני כתבתי אותו
יהודית תירוש · ראשית
יכול להיות
שלמה פילבר · ראשית
זה לא ניסוח שלי
יהודית תירוש · ראשית
יכול להיות בסדר גמור. כשראש הממשלה חתם על האישור הזה בזמנו אתה כבר היית מנכ"ל המשרד או שזה היה לפני תקופתך הוא שואל? אתה אומר הייתי אבל כל התהליך וההחלטות התקבלו קודם בימי ברגר. הוא שואל אותך, לא זכרתי שהיית, מתי מונית למנכ"ל וכמה זמן אחר כך ניתן האישור לבזק? אתה עונה לו - מוניתי ב - 7.6 וזה ניתן ב - 23.6 כשאני הייתי בחופשה בלונדון, מי שטיפל בזה זה היה שמילה וראה את תחילת המענה לרשות לניירות ערך, אתה שולח. הוא כותב לך מישהו תדרך את גלובס נגדך, והוא אומר לא אתפלא אם זה אבי ברגר שאחוז אובססיה ללכלך, ואתה עונה -
שלמה פילבר · ראשית
זהו, אחרי זה כבר משהו אחר
יהודית תירוש · ראשית
כן, אחרי זה, זה כבר משהו אחר. מה שאני שואלת שמענו כאן את הדברים שסיפרת לנו בקשר לעיסוק שלך בעסקת מיזוג בזק - YES התכתבויות, עד כמה הדברים שכתבת בקבוצה הזאת שכל התהליך וההחלטות התקבלו קודם בימי ברגר שהכל היה כשהיית בלונדון ושמילה ניהל את זה, עד כמה הדברים משקפים את מה שאירע בפועל, את האמת?
שלמה פילבר · ראשית
אני כתבתי את זה משהו כמו עשרה ימים לפני שנעצרתי, או קצת יותר. בפעם הראשונה נשאלתי גם ברשות לניירות ערך אם חשדתי במשהו או חשבתי במשהו, אמרתי שממש לא, זאת אומרת מבחינתי בזמן שכתבתי את הדברים האלה זה היה הסטייט אוף מיינד שלי, זה לא היה כל האמת אבל זה בהחלט היה רוב האמת, זה היה אמת.
יהודית תירוש · ראשית
זה היה אמת ששמילה טיפל בזה שהדברים התקבלו בתקופתו של ברגר?
בועז בן צור · ראשית
סליחה, זה לא חקירה נגדית, אני מניח שעשית הקדמה לחקירה נגדית וזה בסדר, זה יפה, העד אמר לך את התשובה את לא יכולה להיכנס לתשובה, את יכולה לשאול אותו שאלות ולא להתעמת ולא להרים את הקול גם על העד.
שלמה פילבר · ראשית
זה לא משקף את מה שאמרתי פה כל היום אבל באותו זמן זה שיקף את תפיסת העולם שלי
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אבקש לרענן את זיכרונך, מריענון הזיכרון שקרה אצלנו לפני חודשיים שבו הצגתי לך את המסמך הזה גם ומה שכתוב כאן בהתייחס לדברים שכתב העד בקבוצה בנוגע לעסקת בזק - YES אמר העד כי יש לקרוא אותם על רקע העובדה שמדובר בקבוצה שחברים בה אנשי תקשורת מסביבתו הקרובה של נאשם 1 שעוסקת במענה התקשורתי, לדבריו הדברים נמסרו כמענה תקשורתי הם אינם משקפים את כל האמת אך כמענה תקשורתי לא מדובר בשקר.
שלמה פילבר · ראשית
במילים אחרות זה מה שאמרתי
ז'ק חן · ראשית
כבודכם
עודד שחם · ראשית
העד צריך לצאת החוצה?
ז'ק חן · ראשית
כן. מה לעשות?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אגב, זה לא מה שהוא אמר עכשיו?
ז'ק חן · ראשית
זה מה שרציתי לומר, זה בול, מילה במילה ממה שהוא אמר
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני ממש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר זה לא היה כל האמת אבל זה היה אמת
יהודית תירוש · ראשית
לא, אבל הוא אמר אז חשבתי שזו האמת כאן הוא אומר שזה נכתב כמענה תקשורתי, לא כי זו האמת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל הוא אומר מענה תקשורתי אבל לא מדובר בשקר
יהודית תירוש · ראשית
לא מדובר בשקר אבל לא מדובר באמת, הוא לא אומר את מה שהוא אמר אז, מה שהוא אמר כאן שאז בזמן אמת הוא חשב שזו האמת, שזו התופסת שלא נאמרה כאן, מה שנאמר כאן ברענון מה שנאמר שמדובר במענה תקשורתי ולכן זה נכתב ככה, לא כי אז הוא חשב שזו האמת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר, נדמה לי שגברתי אמרה שאצלכם הוא אמר שזה לא משקף את כל האמת
יהודית תירוש · ראשית
לא, קודם כל הוא אמר שהדברים נמסרו כמענה תקשורתי, זה דבר אחד שהוא אמר, הם אינם משקפים את כל האמת אך כמענה תקשורתי לא מדובר בשקר. לא כי הוא חשב שזו האמת בזמן אמת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא אמר אינם משקפים את כל האמת. את זה שמענו עכשיו
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני לא חושבת שזה אותו דבר, הוא אמר בריענון שלו שכמענה תקשורתי זה לא שקר מלא, זה לא משקף את כל האמת ואילו כאן הוא אמר שהסטייט אוף מיינד שלו היה שזה אמת, אני לא חושבת שזו אותה תשובה.
ז'ק חן · ראשית
עו"ד תירוש
יהודית תירוש · ראשית
בית משפט שאל, אני עניתי לבית משפט
ז'ק חן · ראשית
בסדר אבל עכשיו אני רוצה להשיב לך, לכן אני קמתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש לנו זה נראה אותו דבר, נראה שזה מה שהוא אמר.
יהודית תירוש · ראשית
אולי אפשר לתת לעד להסביר אם זה אותו דבר. זו התשובה שאנחנו שמענו שזה היה הסטייט אוף מיינד שלו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הייתה התנגדות לשאלה שעו"ד חן אמר, אתה כבר לא שואל, אתה לא צריך לשאול. למה זה לא נראה אותו דבר? השאלה אין בה צורך, מה הוא אמר, אמר.
יהודית תירוש · ראשית
בסדר. אז אני אבקש אם אפשר עשר דקות הפסקה כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר גמור. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עשר דקות כבר עברו מזמן, כנראה שלא הסתכלת על השעון.
עמית חדד · ראשית
כנראה שהסיגריה הייתה עקשנית, לא נגמרה כל כך מהר.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
יותר טוב לקצר את ההפסקה בחמש דקות עם הסיגריה
עמית חדד · ראשית
זה גם נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תגידו לנו כשאפשר להתחיל.
יהודית תירוש · ראשית
שנכנס לקלסר ולא הצגנו אותו אז אפשר לקחת אותו כרגע בחזרה, ראינו עכשיו כשהעברנו שזה לא הוגש
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ממה שיש לנו פה עכשיו?
יהודית תירוש · ראשית
כן. ת/530,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הטבלה בכתב יד?
יהודית תירוש · ראשית
כן. כן. אני עושה אתנחתא בנושא הרגולציה ועוד נחזור לשם, לכל חובבי הרגולציה באולם אני רוצה לחזור איתך לאחור, לתפקיד שלך במטה הבחירות 2105. סיפרת לנו קצת מה היה תפקידך במטה, סיפרת על עוד גורמים שעבדת איתם בקמפיין, חמישה אנשים מרכזיים. ספר לנו איך ישבתם פיזית?
שלמה פילבר · ראשית
שכרנו משרדים באור יהודה שכל הקמפיין, רוב מוחלט של עובדי הקמפיין ישבו שם למעט קבוצת קטנה שהתעסקה בדיגיטל שישבה ליד משרד הפרסום שהיה בתל אביב.
יהודית תירוש · ראשית
איך זה היה שם? משרדים?
שלמה פילבר · ראשית
זה סוג של אופן ספייס כזה, לא ממש מרובע, יותר מסדרון כזה אבל אופן ספייס עם חדרים
יהודית תירוש · ראשית
באיזה אופן תקשרתם מעבר לפיזיות, היה לכם קבוצת וואטסאפ?
שלמה פילבר · ראשית
היו לנו הרבה קבוצות וואטסאפ, בהיררכיה הייתה קבוצת וואטסאפ אחת, נקרא לזה מנהלי הקמפיין החמישייה שהייתה אחראית שזה היה ניר חפץ, ארון שביב האסטרטג ואני וארי הארו ודוד שרן.
יהודית תירוש · ראשית
סיפרת לנו גם שניר חפץ ניהל את מטה ההסברה?
שלמה פילבר · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה היו תחתיו אנשים?
שלמה פילבר · ראשית
היו לא מעט. בדרך כלל בבחירות זה היה המטה היותר גדול וגם היותר יוקרתי ויותר דומיננטי. יש שם גם קשבים, גם עורכי תגובות, גם אנשי תוכן שמגיבים ברשתות החברתיות וגם דוברים. חבורה מעל עשרים איש בערך.
יהודית תירוש · ראשית
איך מר נתניהו התייחס אליהם?
שלמה פילבר · ראשית
זה אצלו בכל הקמפיינים בדרך כלל צוות ההסברה או מטה ההסברה הוא הסיירת, זה גם מה שמעניין אותו בעיקר ובהם הוא מתמקד רוב הזמן.
יהודית תירוש · ראשית
איזה אינטראקציה הייתה לך עם גורמי הדוברות במטה הקמפיין? חפץ, שי חייק, סטמבלר?
שלמה פילבר · ראשית
קודם כל כששוהים שלושה חודשים, 26, 17 שעות ביממה ביחד אז מטבע הדברים נוצרים קשרים, שם הכרתי באמת את האנשים האלה שלא הכרתי אותם קודם. יש בתהליך של העבודה גם הרבה פעמים שעות מתות, יש תמיד את הפיק של הבוקר ואז יש איזה מן אתנחתא כזאת של שעות הצהריים ואז מתחיל עוד פעם גל של טיפול של משרדים משעות אחר הצהריים ועד שעות הערב. זה תמיד היה מן אתנחתא כזאת בשעות הצהריים, הם גם ישבו פיזית באופן ספייס בצד המרכזי באמצע, זאת אומרת אני הסתובבתי כל היום בקמפיין ובמטה אז מטבע הדברים גם היו לפעמים אתנחתות של קפה איתם.
יהודית תירוש · ראשית
ישיבות בוקר?
שלמה פילבר · ראשית
כן, היה לנו כל בוקר ישיבות בוקר עם כל הבכירים של הקמפיין, זאת אומרת בפורום יחסית רחב ששם פחות או יותר קבעו את סדר היום של אותו יום, תגובות, תכנית עבודה, כל הדברים.
יהודית תירוש · ראשית
בעיות שעלו גם עלו שם?
שלמה פילבר · ראשית
כן, מטבע הדברים בעיות זה אנדרסטייטמנט. הקמפיין הזה היה מלחמת התשה של שלושה חודשים בערך.
יהודית תירוש · ראשית
אתנחתא רגע קומית, אמרת שאתה בא לתקופה ארוכה ושאמרת לאשתך שאתה בא כמו לקמפיין נכון?
שלמה פילבר · ראשית
כן, נכון
יהודית תירוש · ראשית
תתייחס לזה כקמפיין, זה היה בסוגריים. אוקי עד כמה היה בתקופה הזאת של הבחירות משברים תקשורתיים?
שלמה פילבר · ראשית
היו, היו כל מיני, אם אנחנו מדברים על משבר תקשורתי דרמטי משמעותי גדול יחסית זה היה דו"ח המעונות של מבקר המדינה שעשו ממנו כמובן אירוע תקשורתי גדול שצריך לתת לו התייחסות כי למרות שזה היה לא אירוע פוליטי נקי אבל ההתרחשות שלו בזמן מערכת הבחירות הפכה אותו לאישו פוליטי.
יהודית תירוש · ראשית
מי ניהל את המשברים התקשורתיים האלה? מי היה בקשר עם ראש הממשלה סביב זה?
שלמה פילבר · ראשית
בגדול ניר חפץ
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה העבודה סביב המשברים הייתה אינטנסיבית?
שלמה פילבר · ראשית
היו ימים שהיא הייתה מאוד מאוד אינטנסיבית, ספציפית בנושא משבר המעונות גם, אנחנו ממש בנינו צוות נפרד ועשינו גם פיצול בגלל חוקי הבחירות וכו' בין אנשים שפעלו בתוך הקמפיין כחלק מהאסטרטגיה התקשורת של הקמפיין הפוליטי והיום גם אנשים שראש הממשלה לקח באופן אישי לטפל בסוגיות והדברים הפרסונאלית שלו.
יהודית תירוש · ראשית
אתה מול גופי התקשורת עבדת?
שלמה פילבר · ראשית
כמעט ולא, אפסי לגמרי, זאת אומרת אני באופיי קודם כל מתרחק מעיתונאים ומחשיפה תקשורתית. ב. זה היה התחום של ניר מלא לגמרי. אני פה ושם נחשפתי או באירועים שהייתי, אתה יודע, אתה פוגש אנשים, אתה אומר שלום, שלום אבל עבודה פורמאלית לא.
יהודית תירוש · ראשית
ספר בבקשה על התחזיות שלכם בשבוע לפני הבחירות לגבי תוצאות הבחירות, עד כמה הם היו אופטימיות?
שלמה פילבר · ראשית
פסימיות למדי, מאוד פסימיות. הייתי אומר ביום שלישי שבוע לפני הבחירות הגיעו תוצאות של ערוץ הכנסת שפעם ראשונה אחרי תקופה ארוכה נפתח פער של קרוב ל - 4%, ארבעה מנדטים בין המחנה הציוני לבין הליכוד. יש תופעה כזאת בקמפיינים של מומנטום של השבוע האחרון, מי שנמצא במומנטום חיובי זה ברכה ומי שנמצא במומנטום שלילי זה קטסטרופה ואני זיהיתי סכנה של מומנטום שלילי.
יהודית תירוש · ראשית
בוא נעבור רגע, נקפוץ עוד קצת ליום הבחירות עצמו. ספר על היום הזה עד כמה שוחחת עם מר נתניהו? עד כמה הוא היה מוטרד מתוצאות הבחירות ביום הזה?
שלמה פילבר · ראשית
שוחחתי איתו פעמיים, שלוש, ארבע בשעה בערך מהשעה עשר בבוקר פחות או יותר עד שמונה - תשע בבוקר כי בעצם אני הייתי היחיד בכל מערכת הבחירות, בכל מטה הבחירות של הליכוד ומסתבר שגם הייתי אומר בכל מטות הבחירות האחרים שהייתה לו תמונת מצב יחסית מעודכנת ומדויקת על מה מתרחש בשטח.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הוא היה, אם בכלל, מוטרד מהמצב?
שלמה פילבר · ראשית
הוא היה מאוד פסימי
יהודית תירוש · ראשית
מה הוא היה?
שלמה פילבר · ראשית
מאוד פסימי
יהודית תירוש · ראשית
מה הייתה התחזית שלו באמת?
שלמה פילבר · ראשית
בדיעבד שמעתי מאנשים שלישיים, לא הוא אמר לי שלקראת הצהריים הוא חשב שהוא הולך להפסיד.
יהודית תירוש · ראשית
מה היה הרקע להקלטת הסרטון הערבים נוהרים בכמויות אדירות?
שלמה פילבר · ראשית
זה היה תהליך, זה לא היה איזה רגע. זה המקרה הקלאסי שבו אין לך מה להפסיד אתה עושה מה שאתה חושב שצריך לעשות ובסוף מנצח, להבדיל מהאגדה האורבנית נגיד ככה שהייתה שהסרטון עלה ברשתות החברתיות וזה היה הסיפור המנצח. אנחנו בעצם ארבעה ימים הפעלנו איזשהו קמפיין זאת אומרת מהרגע, אני חוזר לאותו יום שלישי, מהרגע שהבנתי שיש איזשהו סיכון למומנטום שלילי עשינו שני דברים, 1. התחלנו להפעיל הרבה מאוד שיחות המרצה של בני בגין, מירי רגב, וכל מיני אישים ליכודניקים מתורגתים לקהים של הליכוד כדי לחזק אותם ולשמור את התקרה שלא תיפול, נקרא לזה ככה וזה עבד, זה הצליח ומיום שישי פחות או יותר התחלנו להופיע במן קמפיין הפחדה תקראי לזה, קמפיין בידול, קמפיין של שמאל, ימין, קמפיין שבעצם בא ואמר הרצוג והערבים יקימו ממשלה, תבחרו ימין או שמאל כל הקמפיין הזה עבד סביב אנחנו או הם, אז זה היה מספיק בוטה ומספיק חזק וכל הזמן ניסינו לעשות את המחשבה. היו לנו המון סרטונים גם של אחמד טיבי ושל איימן עודה ואחרים.
יהודית תירוש · ראשית
V-15 גם
שלמה פילבר · ראשית
לא, V-15 היה הרבה קודם, היו לנו סרטונים, היו לנו כל מיני אמירות, כל מיני סטייט מנים שבעצם כאילו היו הראייה לזה שבאמת השמאל הולך, מתכוון ללכת עם הערבים, ובעצם הלכנו והסלמנו את הקמפיין הזה לאורך הדרך. ביום הבחירות אני הפעלתי איזשהו מערך שהוא היה אז מאוד חדשני, שבניתי אותו במשך חודשיים שהיה יוצא דופן בעצם מערך המרצה דיגיטאלי שהיה בנוי על ביג דאטה שאנחנו יצרנו אותה כמעט במשך חודשיים וחצי, מתורגתת לאזורי בוחרי ימין והתחלנו להפעיל מערך הודעות שבעצם העביר את המסרים האלה ושם לא מעט עשינו הערבים נוהרים דה - פקטו מה שנקרא, זה התחיל מ - SMS של אחוזי הצבעה אצל הערבים פי שלושה יצאו להצביע, פנינו לכל תושבי עיר בנפרד והאצנו בהם לעשות את זה. השוס היה מבחינתו איזשהו אין סרט של אהוד יערי בחמש אחרי צהריים שאמר בערוץ 2 שהחמאס קורא לערביי ישראל לצאת להצביע, פשוט דגמנו את הקטע הזה, הוצאנו אותו, העפנו אותו ב - 900 אלף SMS והיה גם את הסרטון של ראש הממשלה של הערבים הנוהרים. עכשיו, הסרטון הזה התחיל בזה שהוא רצה לעשות מסיבת עיתונאים והשופט אסר עליו ואז, זאת אומרת ערוצי החדשות לא יכלו לשדר את זה ואז אם הבנתי נכון התחילו להעלות את זה בפייסבוק של ראש הממשלה,
יהודית תירוש · ראשית
של מי היה הרעיון להעלות את זה? של מי היה הרעיון להקליט את זה? איך? אתה זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
ביום בחירות אתה לא יודע כלום, אתה בתוך מלחמה, כולם יורים על כולם ובסוף אחר כך יש מורשת קרב. אני חושב שזה טופז והחבורה, צוות הניו מדיה של ראש הממשלה יחד איתו כי זה גם צולם בבית ראש הממשלה וכנראה לפני שיצא לשטח כי אני יודע שהוא יצא לשטח בסביבות 12.00 לכיוון הדרום, חזר רק בסביבות ארבע או חמש אחרי הצהריים, זה כנראה הוקלט קצת קודם אבל כן משעות הבוקר הוא שאל אותי מה קורה מבחינת ההצבעה בקלפיות? ואנחנו נתנו לו נתונים עד כמה שהיה לנו לתת נתונים מדויקים, בין היתר ידענו לתת נתונים על קלפיות ערביות כי זה היה פעם ראשונה שהרשימה המשותפת רצה במשותף והחשש הגדול שבגלל שהם לא רבים ביניהם ושומרים אחד על השני בקלפיות אז הם יזייפו ביחד ולכן היה איזה מן התארגנות של כל מפלגות הימין להציב משקיפים בקלפיות ערביות והיו לי משקיפים שם שהיה לי קשר איתם ויכולתי לקבל נתונים וניזונו מהנתונים האלה וזה בעצם גם העברתי אותם אליו.
בועז בן צור · ראשית
למה זה רלוונטי כל הקו הזה חוץ מזה שהוא מעניין יותר או פחות?
יהודית תירוש · ראשית
תיכף נדע בסדר?
בועז בן צור · ראשית
לא, מה זה קשור למשפט שלנו.
יהודית תירוש · ראשית
זה קשור במשפט, אני חושבת שהסרטון הזה עלה במספר
בועז בן צור · ראשית
עלה בוואלה, עלה בעוד מקומות, אבי אלקלעי אמר שזה עלה אחרון, אני לא מה,
יהודית תירוש · ראשית
אבי אלקלעי לא אמר שזה אחרון, חבל שאתה מכניס את זה לבד
בועז בן צור · ראשית
אבל מה זה קשור?
יהודית תירוש · ראשית
יש ראיות מתי זה עלה
בועז בן צור · ראשית
נכון
יהודית תירוש · ראשית
אבל למה אתה מתנגד?
בועז בן צור · ראשית
הקו הזה לא נראה לי, איזה פלוגתא בכתב האישום ובתשובות שלנו זה משרת?
יהודית תירוש · ראשית
זה רקע כללי להמשך. זה בוודאי רקע כללי
ז'ק חן · ראשית
יש עוד אירועים טראומתיים באומה הזאת, אז אנחנו בחקירה נגדית נלך עוד אחורה ונעבור עליהם, מה זה הדבר הזה? עשרים דקות רקע לא רלוונטי עם הטיה ברורה שמכניסים פנימה לתוך אולם בית המשפט דברים לחלוטין לא רלוונטיים שרק מגדילים ריב ומדון כאשר לצורך הספציפי של אותו סרטון מספיקה שאלה מקדימה אחת.
יהודית תירוש · ראשית
לשאלות הבאות, השאלות שקדמו לכך רלוונטיות ותיכף חברי,
ז'ק חן · ראשית
אז נראה.
בועז בן צור · ראשית
התביעה הכללית בודקת את השיקולים הפוליטיים במטה בחירות. מה זה הדבר הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הלאה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה נתניהו למיטב ידיעתך, רק ממה שאתה יודע כמובן החשיב והעריך את הפונקציה שמילא ניר חפץ בתקופה הזאת?
שלמה פילבר · ראשית
ניר בתקופת הבחירות היה גורם מאוד משמעותי, אמרתי כבר בעדות ביום הראשון שנתניהו יש לו משפט קמפיין מאוד מאוד חזקה והוא היה מחויב לקמפיין ולצוות של הקמפיין ובתוך הצוות של הקמפיין ההסברה וניר חפץ היה להם משקל מאוד מאוד גבוה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הייתה חלוקת עבודה בין הגורמים במטה לעניין הדוברות, עד כמה היה מישהו עבד בעיקר מול אתר ישראל היום נניח? מישהו שעבד בעיקר מול וואלה?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא מכיר במדויק, אני אף פעם גם לא האצלתי סמכויות כאלה או טיפלתי בסמכויות כאלה, היו שלושה אנשים שעבדו על העניין הזה בצורה מאוד אינטנסיבית, זה היה גם שי חייק, גם בועז סטמבלר, גם עופר גולן, גם אולי עוד מישהו או שניים ואני לא שמתי לב לאיזה אפיון מיוחד של מי מהם לאיזשהו כלי תקשורת.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר מול איזה גוף תקשורת שי חייק היה יותר?
שלמה פילבר · ראשית
שי עבד הרבה אני זוכר מול ישראל היום אבל מטבע הדברים כי ישראל היום היה עם קו מערכתי שהיה יותר קל להכניס לתוכו ידיעות.
יהודית תירוש · ראשית
ומי עבד בעיקר מול וואלה? זוכר?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר. מבחינתי וואלה היה דווקא בפרופיל מאוד נמוך בבחירות, זאת אומרת הוא לא היה בפוקוס שלי בכלל.
יהודית תירוש · ראשית
תאמר לי בתקופה הזאת מה נאמר לך, ככל שנאמר לך לגבי אתר וואלה?
שלמה פילבר · ראשית
הייתה איזה אמירה כללית פעם על הדרך מה שנקרא, לא שאני נתתי לה יותר מדי עמדה או דעה שוואלה הוא מאוזן יותר ויותר קל להכניס ויותר קל לנו לדבר איתו כמו ישראל היום בניגוד כמובן ל - Y-NET ואחרים שהיו מאוד עוינים.
יהודית תירוש · ראשית
מה זאת אומרת יותר קל לנו לדבר איתו?
שלמה פילבר · ראשית
בסוף זה עולם של דוברים, אף פעם לא ירדתי לדקויות של איך דוברים מנהלים את המשא ומתן.
יהודית תירוש · ראשית
לכן אני שואלת מה נאמר לך?
שלמה פילבר · ראשית
אז אני אומר המשפט היחיד שלנו הרי זה בסוף מלחמה על נרטיב, זה מלחמה על ידיעות אתה עשית אירוע, אתה רוצה שתיכנס תמונה. אתה עשית מסיבת עיתונאים אתה רוצה שתיכנס ידיעה אז באופן כללי האווירה, ממש באופן כללי הייתה שישראל היום וואלה הם אנשים קצת יותר מאוזנים מאשר האנטי שהיה לנו, אמרתי שהיינו במלחמת התשה ואמרתי ביום הראשון שהיינו בפוסט טראומה לתקשורת אז הייתי אומר שרוב גופי התקשורת היו לגמרי בצד אחד נגדנו, ושני הגופים האלה פחות.
יהודית תירוש · ראשית
מאוזנים בצורה תוצאתית? אני רוצה להבין מה בדיוק נאמר לך כי אתה לא עבדת מול גופי התקשורת.
שלמה פילבר · ראשית
אני לא עבדתי מולם
יהודית תירוש · ראשית
מה נאמר לך?
שלמה פילבר · ראשית
שהם יותר אובייקטיביים, יותר קל להכניס לשם ידיעה או תגובה או דברים מהסוג הזה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. מי אמר לך את הדברים האלה? ממי שמעת אותם?
שלמה פילבר · ראשית
נדמה לי שזה שי, נדמה לי שזה שי חייק, אני לא בטוח
יהודית תירוש · ראשית
אני אבקש לרענן את זיכרונך בעניין הזה גם בהודעות וגם בריענון, בריענון אמרת, ריענון מיום 1.2, בהתאם לדברים שמסר העד בחקירותיו בנוגע לדברים ששמע בקשר לאתר וואלה הוסיף העד כי שמע מניר חפץ פעם אחת משפט שלא ייחס לו חשיבות מיוחדת בזמן אמת לפיו בוואלה הוא יכול להכניס מה שהוא ירצה וגם בחקירות שלך אמרת ניר חפץ התרברב, שואלים אותך בחקירה מ - 1839 שבוואלה יש לו כניסה חופשית סוג של, לא זוכר משפט מסוים אבל האווירה שאני קלטתי מהאטמוספירה שכן, שהוא יכניס שהם יכולים להכניס כמו בישראל היום.
עמית חדד · ראשית
כבודכם איפה הוא נתן בחקירה במשטרה שם של מישהו, הוא דיבר על אטמוספירה, סוג של, יכול להיות ואטמוספירה,
בועז בן צור · ראשית
ושי חייק יהיה עד ומר חפץ היה כאן עד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רק שנייה.
בועז בן צור · ראשית
ואתר של וואלה נמצא.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
שנייה, לא הבנתי.
עמית חדד · ראשית
גברתי מנסים לרענן לו את הזיכרון, הרי בתשובה אין שם של מישהו. השוטר מציג לו היפותזה הוא לא אומר כן, זה מה שהיה, אלא הוא אומר הייתה אטמוספירה כזאת. עכשיו רוצים שהוא יגיד ניר כי ניר היה השם שהוכרז על ידי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בריענון בפרקליטות
עמית חדד · ראשית
הקריאו את העדות במשטרה
בועז בן צור · ראשית
הריענון אין שאלה תשובה.
עמית חדד · ראשית
אנחנו יודעים משהו לגבי הריענון?
בועז בן צור · ראשית
בריענון אני לא יודע מה הם יושבים איתו
עמית חדד · ראשית
ואם הוא אמר... זה יכול להיות זה הרי לא מופיע בציטוט.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הוא יענה, מרעננים את זיכרונו
בועז בן צור · ראשית
ריענון שאין לנו שום רישום לגביו חוץ משורה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
זאת הייתה השאלה, הוא יענה על זה
עמית חדד · ראשית
ולפני חודשיים הוא זכר את ניר ועכשיו הוא זוכר את שי?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי סיימה את השאלה?
יהודית תירוש · ראשית
כן
בועז בן צור · ראשית
והאתר נמצא נוכח
שלמה פילבר · ראשית
המשפט הזה של ניר פעם אחת עם ההתרברבות שמעתי אותו אבל מעבר לזה כששאלת אותי עכשיו אני יותר הסתכלתי על התמונה הכללית של איך הדברים עבדו ואני חושב ששי בעיקר דיברתי איתו בעניינים האלה.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי
עמית חדד · ראשית
אני חושב.
יהודית תירוש · ראשית
מה לגבי Y-NET איך הגדירו את האתר הזה אצלכם?
שלמה פילבר · ראשית
Y-NET היה נחשב הסמן הקיצוני לצד השני
יהודית תירוש · ראשית
שמה זה אומר?
שלמה פילבר · ראשית
שזה אומר שהאתר יעשה כל מה שאפשרי בשביל להכפיש, לתקוף, עבד ממש עם היריבים הפוליטיים.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה היה רצון בתקופת הקמפיין להכניס אייטמים תקשורתיים שקשורים בנתניהו או בקמפיין?
שלמה פילבר · ראשית
זה קו יומיומי, זה מה שאמרתי זה מן מלחמת התשה כזאת, אתה עושה פעולות בקמפיין על מנת שהם יקבלו תעודה ציבורית, חלק מהתעודה הציבורית זה כלי תקשורת.
יהודית תירוש · ראשית
ובאיזה כלי תקשורת, טוב, אמרת את זה, נמשיך הלאה, אין צורך אגב אני מפנה את חברי שהוא אמר גם על ניר בחקירה שלו בקובץ 1389 עמודים 35-36
בועז בן צור · ראשית
האתר מדבר בעד,
יהודית תירוש · ראשית
לא, ההתנגדות הייתה שהוא לא אמר שניר אמר, אז ניר אמר בקובץ 21.2.18 קובץ 1389 עמוד 35 הוא אומר את זה במפורש, למעשה לא הייתי חייבת להעביר את זה בריענון אבל למען הסדר הטוב
בועז בן צור · ראשית
לכן לא מדובר על ריענון זיכרון, מדובר על דיקטט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גמרנו, הוא ענה מה שענה, גמרנו.
ז'ק חן · ראשית
קוראים לזה ריענון זיכרון בטעות. אגב, שש השאלות הרלוונטיות שאנחנו חולקים על הרלוונטיות שלהם שנוגעות לעניין אני עדיין מחכה שחברתי תפרע את השטר על החקירה של העשרים דקות שקדמו לזה שהכניסו פוליטיקה פה לבית המשפט, לא קשור בלום.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
טוב, שאלה הבאה.
ז'ק חן · ראשית
מס' 7 בואו נראה עכשיו אולי נראה
יהודית תירוש · ראשית
אולי מספיק כבר?
בועז בן צור · ראשית
באמת מספיק
ז'ק חן · ראשית
לא, זה היה אסור לעשות את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רבותי די, מספיק
יהודית תירוש · ראשית
בתקופת כהונתך כמנכ"ל אני עדיין בענייני וואלה אבל אני מתנתקת רגע מתקופת הבחירות, בתקופת כהונתך כמנכ"ל המשרד עד כמה הנושא של אופן הסיקור של וואלה בתקופת הבחירות עלה מול מר שאול אלוביץ'? עד כמה דובר ביניכם, אם בכלל, על הסיפור שוואלה,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ביניכם זה בין מי?
יהודית תירוש · ראשית
בינך לבין מה שאול אלוביץ', עד כמה זה דובר?
שלמה פילבר · ראשית
היה פעם אחת באחד הדיונים יותר מרתוניים, יותר ארוכים, דיונים ליליים שהוא אמר לי באיזה מן אתנחתא מסוימת, הוא סיפר סיפור של מורשת קרב נגיד ככה, אנחנו מדברים על משהו שקרה שנתיים קודם של סרטון הערבים נוהרים היה אצלנו באתר בוואלה ביום הבחירות, פרסמנו אותו.
בועז בן צור · ראשית
איזה דרמה
יהודית תירוש · ראשית
אפשר די עם ההערות האלה, באמת אבל ההערות לא במקום לעדותו של העד שמנסות להעביר איזשהו מסר מיותר, ואם לא מנסות להעביר מסר אז זה גם מיותר.
ז'ק חן · ראשית
את המסרים הכועסים שלך עליו לא צריך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גמרנו, גמרנו, די עם ההערות.
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר מה עוד הוא אמר חוץ מהעובדה שהסרטון היה בוואלה? איפה הוא היה? כמה זמן הוא היה? אני שואלת
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר כרגע, אני אשמח אם תרענני אותי
ז'ק חן · ראשית
אבל פה יש נתונים אובייקטיביים, למה מרעננים אותו?
יהודית תירוש · ראשית
באמת, יש מחלוקת על הנתונים האובייקטיביים שאתה מתאר, העד מתאר שיחה שלו וזה מה שחשוב כרגע.
ז'ק חן · ראשית
לא, אני מתנגד, נעשה את זה פורמאלית.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אבקש שהעד יצא
ז'ק חן · ראשית
בסדר. אני מתנגד, לאיזה מחוזות הגענו עכשיו. אנחנו פרסנו מהעדים הרלוונטיים נתונים אובייקטיביים שהצגנו אותם והם סומנו כמוצגים בתיק בית המשפט. חברתי אומרת שיש מחלוקת, אני חושב שלא יכולה להיות מחלוקת אבל זה לגיטימי להגיד שיש מחלוקת, נתווכח על סמך הנתונים האובייקטיביים, אבל מה קורה עכשיו? במסגרת הדיקטט לא חשוב מה הנתונים האובייקטיביים, לא חשוב שהם באו בראיות עם העדים המתאימים לבית המשפט, אתה אמרת משהו בחקירה ועכשיו אתה תגיד אותו, בלי קשר, אבל כדי שבית המשפט יקבע ממצא למה שהיא מבקשת להשיג יש לנו את הראיות הרלוונטיות אז מה אנחנו משיגים בזה? הרי זה המשך הדרך לדקלם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו בשלב מאוד מוקדם, אנחנו עוד לא יודעים מה אנחנו משיגים בזה. העד אמר משהו, אפשר לשאול אותו על זה, בסוף אם נמצא את עצמנו באותה נקודה כמו שאנחנו עכשיו אולי, אנחנו לא יודעים אבל אדוני רוצה שאנחנו נכריע עכשיו במשהו שאנחנו עוד לא,
ז'ק חן · ראשית
לא, אני חושב שבית המשפט בוודאי כששואל אותנו בזמן החקירות בעקבות הערות מהספסל של חברי, מה הכיוון? מה המטרה? מה זה יעזור לנו כשיש לנו ראיות תשובת העד, כך אנחנו נשאלים חדשות לבקרים. למה צריך לשמוע אותו כשיש לנו, אנחנו יודעים לקרוא, הוצגו ראיות, אנחנו נכריע, נכריע מה היה ומה לא היה ללא עזרתו האדיבה בראיות אובייקטיביות.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה לענות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כשעו"ד חן יסיים את תעני.
ז'ק חן · ראשית
כשצילום המצב הוא כרגע, כלומר אנחנו נמצאים בדיוק באותה סיטואציה שמבקשים איזושהי התרשמות של העד שלא מעלה ולא מורידה מהנתונים שבסופו של דב בית המשפט יצטרך להכריע בהם. עכשיו, יכולה חברתי בתשובה למה אני אומר להגיד הוא טועה, אין מספיק נתונים, אנחנו זקוקים לעד אבל זה לא מה שהיא אומרת, היא אומרת למרות הנתונים שנכנסו שעליהם נתווכח והם אובייקטיביים, הם ראיות שהוגשו לבית המשפט אנחנו רוצים את התוספת שלו, התוספת שלו לא מועילה לעניין שנתון להכרעתכם, זה כל מה שאני אומר, אפשר לשאול אותה אם יש תוספת.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
תודה עו"ד חן. כן עו"ד תירוש.
יהודית תירוש · ראשית
כן, ראשית כפי שאמרתי חברי טוען שהוא הציג את כל המצב העובדתי לבית המשפט, אנחנו כמובן חולקים על זה ואנחנו נציג, עוד לא הצגנו אנחנו את המצג העובדתי השלם לגבי הסרטון הזה אבל זו גם לא השאלה העד מספר על שיח שלו עם מר אלוביץ' שהוא נאשם בתיק הזה, הסטייט אוף מיינד של מר אלוביץ' כשהוא מספר מה הם עשו ביום הבחירות וזה השיחה שעליה העד התחיל לספר היא הדבר החשוב איך הנאשם תפס את האירוע שאירע, מה הוא מספר לו שהם עשו? זה מה שבנקודה הזאת חשוב ועל זה בוודאי שהוא יכול לספר, זה לא קשור לנתונים האובייקטיביים שעל זה אנחנו חלוקים אבל זה לא קשור, מה שקשור זה מה מר אלוביץ' אמ לעד הזה, מה היה הסטייט אוף מיינד שלו, מה היה הסטייט אוף מיינד של הנאשם, זה מה שחשוב באירוע הזה ואני לא מצליחה להבין איך אפשר לחסום שאלה כזאת על מה אמר לו מר אלוביץ' בשיחה? זה מה ששאלתי.
ז'ק חן · ראשית
לא שמעתי, לא שמעתי בחיי אבל יכול להיות שאני באמת רדום, לא שמעתי שאלה מה מר אלוביץ' אמר לך.
יהודית תירוש · ראשית
ודאי שכן, זו השאלה מר חן, זו השאלה
ז'ק חן · ראשית
אז אם כך אני מתנצל, טעיתי, אני לא שמעתי מה מר אלוביץ' אמר לך. אנחנו נחקור על זה נגדית, באמת שלא שמעתי.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
בסדר עו"ד חן, הכל בסדר
ז'ק חן · ראשית
אני לא שמעתי, שמעתי שהיא מבקשת ממנו הערכה לגבי הסרטון שלו.
יהודית תירוש · ראשית
ממש לא
ז'ק חן · ראשית
ואז על זה אמרתי מה הוא מועיל. לא שמעתי, סליחה. מה מר אלוביץ' אמר לך, שאלה לגיטימית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הכל בסדר.
ז'ק חן · ראשית
כמובן לטענתו, כמובן כפוף לחקירה נגדית אבל זו שאלה לגיטימית, באמת לא שמעתי.
יהודית תירוש · ראשית
סיימנו בזה שאני שאלתי אותך אם הוא התייחס גם למיקום של הסרטון ולזמן ואתה אמרת לי שאתה לא זוכר וביקשת שאני ארענן את זיכרונך אז אני מפנה להודעה מיום 25.2 קובץ 1794 עמוד נראה לי 7, שורות משהו כמו 30 ואז שאול אמר את המשפט - כן, אנחנו שמנו בראשית בוואלה כל היום את הכותרת של הערבים נוהרים.
שלמה פילבר · ראשית
כן. זה מה שאמרתי, זה מה שהוא אמר לי
משה בר-עם · ראשית
זה מה שהוא אמר מר חן ולא צריך להתפלא.
יהודית תירוש · ראשית
באיזה נסיבות הוא אמר לך את זה? בגדול במה עסקתם באותה עת?
שלמה פילבר · ראשית
עסקנו ברגולציה אם אני זוכר נכון, זה היה באחד מהסשנים על כל הנושא הזה של הטלפוניה/הפרדה מבנית/
משה בר-עם · ראשית
זה היה באותה שיחה של הרגולציה, זה היה בהקשר של הרגולציה? לא הבנתי.
שלמה פילבר · ראשית
נדמה לי אם אני זוכר נכון, אני לא בטוח, זה היה בבית של אלי קמיר באחד הערבים, זו הייתה פגישה מאוד מאוד ארוכה שהיו בה כמה אתנחתות כאלה וזה פתאום יצא לפלאפון, זה עשה ככה, זה רגע שישבנו שם וכאילו ה... את הדיון המקצועית במסגרת,
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה מר שאול אלוביץ' הזכיר, אם בכלל, את מר נתניהו בהקשר של פרסום הכותרת הזאת?
שלמה פילבר · ראשית
לא שאני זוכר
יהודית תירוש · ראשית
אני אבקש לרענן את זיכרונך בהקשר הזה. בהודעה מיום 26.2.18 קובץ 2379 עמוד 53 שורות 9-24. ברקע של הדברים חוץ מגיוס שיחה, זה אתה אומר, חוץ, דוגמאות היו מקרים בודדים נגיד ככה, שואלים אותך לפני זה על, סליחה אני אתחיל להקריא מהתחלה. אודי החוקר שואל אותך - אמרת קודם שאתה לא שמעת את שאול מבטא מחויבות ברורה כלפי ביבי? אתה אומר באוזני, יכול להיות שהוא נזהר. שואלים אותך - הוא לא העלה את השם שלו בפגישות ביניכם? זה עלה, לא, כמעט ולא, זה היה ברקע של הדברים, אומר במפורש, במפורש ממש לא אבל ברקע של הדברים, חוץ, סליחה, חוץ מדוגמאות היו מקרים בודדים, נגיד ככה, דוגמא אחת שאני זוכר כמו שאמרתי לך כשדיברנו על הבחירות אז הוא דיבר איתי בגילוי לב על הכותרת ואמר לי הוא ביקש ממני, שם היה אזכור, אני לא זוכר כרגע עוד דוגמאות אבל זה היה ממש בשוליים. כשהשם במפורש עלה שואל אותך אודי אבוקסיס? ממש כן, שמו של ראש הממשלה עלה.
ז'ק חן · ראשית
נו?
יהודית תירוש · ראשית
מה נו, אני מבקשת שתתייחס
שלמה פילבר · ראשית
אם אמרתי אז כנראה אמרתי, אני לא זוכר את זה כרגע אבל מה שאמרתי בעדות, מה שאמרתי בחקירה.
יהודית תירוש · ראשית
מה עוד סיפר לך מר אלוביץ', עד כמה דיבר איתך על פניות בעניין בני משפחת נתניהו?
בועז בן צור · ראשית
סליחה, מה עוד? העד אמר אני לא זוכר, אני לא זוכר אפילו את האיזוטריה הזאת שאומרים לו מה עוד? מה עוד, מניח שיש עוד נכון?
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה?
בועז בן צור · ראשית
עד כמה זה גם כבר לא מתקדם בכלל.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
האם בכלל?
יהודית תירוש · ראשית
האם זו הייתה הפעם היחידה שמר שאול אלוביץ' דיבר איתך על פנייה של מישהו ממשפחת נתניהו?
שלמה פילבר · ראשית
הייתה עוד פעם אחת, אני חושב שזה היה באותו יום אבל אני לא בטוח במאת האחוזים ששוב, שתוך כדי דיון מאוד אמוציונאלי וקשה שהיה בינינו אז ראיתי אותו מתעסק עם הטלפון. באיזשהו שלב הוא אמר לי את המשפט, הילד משגע לי את השכל והמשיך את הסקציה הזאת, היו שם גם נדמה לי סטלה ועוד, כאילו ניהלנו את הדיון ובאיזשהו שלב אחרי כמה דקות הוא הראה לי מרחוק את המסך של הטלפון ואמר לי הנה עלה. משהו כזה.
יהודית תירוש · ראשית
מה זאת אומרת עלה?
שלמה פילבר · ראשית
כנראה איזושהי בקשה שיאיר ביקש ממנו להעלות איזושהי ידיעה בוואלה והוא העלה אותה
יהודית תירוש · ראשית
אתה ראית את הכותרת?
שלמה פילבר · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
ולאיזה ילד הוא התכוון?
שלמה פילבר · ראשית
ליאיר נתניהו
יהודית תירוש · ראשית
ובמה עסקתם? אמרת פגישה אמוציונאלית בענייני סיקור?
שלמה פילבר · ראשית
לא. הייתה בענייני הטלפוניה או ווט אבר לכל הסוגיות שהתעסקנו בהם הרבה מאוד חודשים
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עד כמה הוא דיבר על אירוע חד פעמים להבנתך?
שלמה פילבר · ראשית
לא חזר על זה בהזדמנות שנייה, הוא אמר לי, הוא הזכיר שמפעם לפעם משגעים לו את השכל, זה היה כבר בשלב של אחרי הפרסום של גידי וייץ ואחרי הבדיקה של משרד המשפטים ואני הבנתי שכבר יש איזשהו ציר בין בית ראש הממשלה לבין וואלה אבל גם אמרתי שאני שמתי לעצמי איזושהי חומה סינית בעניין הזה, לא התעניינתי, לא עניין אותי, לא השפיע עלי.
יהודית תירוש · ראשית
אני עדיין בוואלה אבל באופן כללי על פני כל התקופה שאתה ומר חפץ מכירים תקופה רלוונטית לכתב האישום הכוונה עד כמה דובר בינך ובין חפץ ככל שדובר על הסיקור של משפחת נתניהו, של גב' שרה נתניהו בוואלה?
בועז בן צור · ראשית
הוא נשאל אישית כמדומני
יהודית תירוש · ראשית
לא, בין חפץ לבינו, עברתי לחפץ, לא בבחירות. דיברנו לפני כן על הבחירות עכשיו אנחנו מדברים אחרי הקמפיין של הבחירות על כל התקופה הרלוונטית לכתב האישום.
שלמה פילבר · ראשית
אני מנסה לרענן את זיכרוני על אירוע מסוים של מה שניר אמר או לא אמר אבל זאת אומרת א. באיזשהו שלב מתקדם, שנה אחרי שנכנסתי לתפקיד כשראש הממשלה היה כבר מנוע והדברים התקדמו היה ברור לי שיש איזשהו ציר של הכנסת ידיעות כזה או אחר. ניר אני חושב אולי הזכיר את זה פעם או פעמיים, אני לא זוכר את הסיטואציה.
משה בר-עם · ראשית
היה ברור לך שהיה ציר אתה אומר?
שלמה פילבר · ראשית
שיש קשר, שניר חפץ יש לו קשר עם וואלה בעיקר בנושא של סיקור של ידיעות על שרה נתניהו
משה בר-עם · ראשית
כלומר זה היה ברור לך? זה מה שאמרת, היה ברור לי.
שלמה פילבר · ראשית
לא, היה ברור לי קודם כל כי נחשפתי כבר לתקשורת ולכל הדברים, לכל הפרסומים שהיו תקשורת כללית שפרסמה את זה אז אתה כבר מודע לזה אז אתה מתחיל טיפ טיפה לעקוב ואני חושב שגם ניר הזכיר לי את זה פעם או פעמיים, זאת אומרת הוא סיפר לי איזה סיפור, אני מנסה להיזכר עכשיו, נדמה לי שזה היה סיפור של, לא זוכר, משהו בצפון אני לא רוצה להגיד סתם.
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה לנסות לרענן את זיכרונך לפני שאני מקריאה לך, אתה זוכר אם הוא הראה לך משהו?
שלמה פילבר · ראשית
נדמה לי, אני לא זוכר אם זה היה אירוע של משהו בנושא של מכבי אש או בנושא של נשים משהו עם ניצולות השואה, אחד משני המקרים האלה נדמה לי.
יהודית תירוש · ראשית
שמה, מה הוא הראה לך?
שלמה פילבר · ראשית
שהוא הראה לי שהוא היה איתה ושהוא הכניס תמונות ושהכניסו לו תמונות ושנתנו פרסום והוא התגאה בזה, הוא רצה להראות שהוא עובד.
יהודית תירוש · ראשית
למה הוא מספר לך את זה באמת?
שלמה פילבר · ראשית
אני חושב שהוא רצה להראות שהוא מספק את הסחורה
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. עד כמה היה לו, עד כמה למיטב ידיעתך מהשיחות שלך איתו היה לו קשה להצליח בסיקור של הגברת נתניהו?
שלמה פילבר · ראשית
אני לא זוכר כרגע
יהודית תירוש · ראשית
אני אשאל את זה ככה, עד כמה, מה הבנת ממנו, רק ממנו ביחס לעניין התקשורתי שיש ככלל באירועים האלה?
בועז בן צור · ראשית
אדוני אני רוצה להבין עד כמה, זה שאלות מאוד כלליות, מאוד גנריות, זה עדויות שמועה שלא ברור על מה הם התייחסו ומה הם לא מתייחסות בסוגיה הזאת. מר חפץ העיד, האתר נמצא, כל מה שישנו דוברים אחרים מן הסתם יעידו, כלי תקשורת, פוליטיקאים אחרים, כלי תקשורת אחרים בסוגיה מאוד רחבה שאנחנו נדרשנו אליה, נדרשים אליה, נידרש אליה, מה זה כרגע חפץ אמר לך משהו, מה אתה הבנת ולא הבנת, זה שאלות כלליות, זה עדות שמיעה, מתנגד לזה.
יהודית תירוש · ראשית
אני אומר, שוב, זה שיח שלול עם עד שהיה פה ויכולתם לשאול אותו מה שאתם רוצים
בועז בן צור · ראשית
שאלנו אותו ככל שאני זוכר
יהודית תירוש · ראשית
אבל העד מספר על שיח שלו,
בועז בן צור · ראשית
שיח?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה זה נותן לי שיח שלו עם ניר חפץ?
יהודית תירוש · ראשית
א. זה חשוב לדעת גם על השיח שהיה ביניהם, גם מה העד הזה הבין, גם מה נאמר לו על ידי עד אחר שהיה כאן ואפשר היה גם לחקור אותו על הדברים האלה אם רצו לעשות
בועז בן צור · ראשית
חקרו אותו
יהודית תירוש · ראשית
אם רצו לעשות את זה ולברר את זה ובכל מקרה מבחינת העד עצמו זה הדברים שהוא שומע בזמן אמת, למה זה לא רלוונטי ולמה אי אפשר לשאול את זה?
ז'ק חן · ראשית
כבודכם... שאנחנו צריכים לחזות לא בגלל חקירה ראשית והיא לא שאלה, אנחנו היינו צריכים לשאול על הדבר הזה.
משה בר-עם · ראשית
אבל עוד קודם מר חן, נדמה לי שתוכן הדברים בוודאי עדות שמיעה, תוכן, אתם רוצים להביא את הדברים לאמיתות תוכנם, בוודאי עדות שמיעה מה חפץ אמר אבל אם יש לזה תכלית אחרת יכול להיות שזה עשוי להיות רלוונטי. אני שומע את גברתי אז ברור לי לאיזה תכלית, זאת אומרת לגבי עצם אמירת הדברים, זה יכול לשמש...
יהודית תירוש · ראשית
קודם כל עצם אמירת הדברים אדוני בוודאי שזה יכול, אני אומרת עצם אמירת הדברים בוודאי רלוונטי לטעמנו גם התוכן שלהם מתיישב עם דברים שהעד אמר כאן, מר חפץ העיד כאן באופן כללי גם אם לא לצורך
בועז בן צור · ראשית
על השיחה עם פילבר הוא העיד? כי אם הוא העיד על השיחה עם פילבר תפני אותנו.
יהודית תירוש · ראשית
אבל אני מנסה לענות לבית המשפט, אז ראשית לעצם אמירת הדברים בוודאי שהעד יכול להגיד אותם. מעבר לזה, לטעמנו לגבי הדברים שהעד מספר שחפץ אמר לו מתיישבים עם דברים שהעד חפץ העיד באופן כללי, גם על הפעילות שלו עבור הגברת שרה נתניהו, גם על הקושי ומידת העניין והקושי שאני לא רוצה להרחיב פה כי העד בעדות, הדברים מתיישבים, משתלבים, בסוף בית משפט יש כאן פאזל ראייתי והדברים חשובים גם לצורך מהימנות הדברים שהעד חפץ אמר. כשיבוא בית משפט לבחון האם העד חפץ מה שהוא אומר יש בו טעם או אין בו טעם העובדה שבזמן אמת הוא אמר אותם למישהו אחר בזמן אמת יש לזה חשיבות מבחינת בית משפט וזאת הסיבה, זאת התמונה הכוללת. אני חושבת שבעניין הזה שחשוב שבית משפט ישמע, אחר כך בית משפט יצטרך להחליט ממצא לגבי חפץ. הדרך לקבוע ממצאים לגביו היא גם העובדה שהעד בזמן אמת אמר את הדברים האלה לאחרים.
בועז בן צור · ראשית
אבל יש בעיה אחת, נדמה לי ואם אני טועה אז אנא תקני אותי שמר חפץ לא נשאל דבר בסוגיה הזאת. מה אמרת למר פילבר? לא נשאל דבר אז לכן כרגע באים ואומרים לו, בא הדבר שאומר לכאורה, לא נשאל שאלה,
משה בר-עם · ראשית
מר בן צור אבל אם מר חפץ העיד על תוכן הדברים שהיה בקשר עם מר אלוביץ' או בקשר עם, אם הוא העיד על כך בית המשפט יצטרך לקבוע ממצא ביחס לדברים לאמיתות הדברים אז בהחלט אם נאמרו דברים בזמן אמת לעד אחר, עצם אמירת הדברים עשוי לשמש חיזוק ומושכלות יסוד.
בועז בן צור · ראשית
אני אגיד לאדוני, מר חפץ העיד, אני עושה פרפראזה של הדברים, שאת רובו הוא לא הכיר בדברים האלה, שאתה די נגטיבי לנתניהו, זה מה שמר חפץ העיד באופן כללי, אז לכן לא ברור לי בדיוק מה החיבור שחברתי רוצה לעשות.
יהודית תירוש · ראשית
זה מחלוקת על מה שהעד העיד
בועז בן צור · ראשית
אז תציגי לו את חפץ
יהודית תירוש · ראשית
לא, אני לא צריכה להציג לו את כל חפץ
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד בן צור היא הבהירה בשביל מה היא רוצה את הדברים, אבל גברתי יכולה אולי לקצר ולהתקדם, אם יש עוד משהו לשאול על זה. נשאלו שאלות אז להתקדם.
יהודית תירוש · ראשית
השאלה היא רק מה הבנת ממנו, ממר חפץ לגבי העניין התקשורתי שיש ככלל באירועים מהסוג הזה שהוא נדרש לסקר עבור גב' נתניהו.
שלמה פילבר · ראשית
לא מבין מה נדרש? מה זאת אומרת מה נדרש? הוא דובר של המשפחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע. מה עוזר לנו מה הוא הבין?
יהודית תירוש · ראשית
לא, מחפץ, מה חפץ אמר לו זאת השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גברתי שאלה מה הבנת מחפץ, אם גברתי רוצה לשאול אותו מה חפץ אמר לו,
בועז בן צור · ראשית
הוא העיד שהוא דובר של המשפחה.
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה מר חפץ אמר לך בנושא העניין התקשורתי שיש בכלל באירועים האלה שהוא נדרש לסקר.
שלמה פילבר · ראשית
חפץ אמר לי שהוא נדרש לעשות מאמצים גדולים בשביל להכניס אייטמים שקשורים לשרה נתניהו והוא מציג לי את זה כהצלחה שלו.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי. אני רוצה להציג לך התכתבות ממר שאול אלוביץ', כבודכם את זה אני אגיש בנפרד לקראת מחר אני אארגן קלסר חדש לכבודכם כי,
ז'ק חן · ראשית
אם אפשר גם לנו עותק מחר
יהודית תירוש · ראשית
עותק של קלסר לא אבל אנחנו נעביר את המסמכים, עותק של המסמכים אנחנו נעביר
ז'ק חן · ראשית
אז אני חוזר על התנגדותי, בית המשפט ביקש שנסייע לו ואנחנו סייענו בחפץ לב, באמת, אי אפשר לעשות מן נוהל כזה שכשמבקשים מאיתנו הסכמה או שאנחנו ביוזמתנו באים להקל על בית המשפט עכשיו על זה לוקחים את זה צעד אחד רחוק מדי. אני חושב שהתביעה לא מספקת את... זה מושכלות יסוד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד חן אולי אנחנו נסיים עם העד ואחר כך אדוני יגיד מה שהוא רוצה
ז'ק חן · ראשית
הם מנצלים את זה לרעה
יהודית תירוש · ראשית
זה לא מנוצל לרעה, כל הרשימות הועברו לך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
רגע, רגע
יהודית תירוש · ראשית
סליחה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כרגע העד על הדוכן, אם תרצו אחר כך תשאירו חמש דקות לדבר על זה ולדעתי כבר היה דיון על זה וכבר נגמר הדיון הזה, כבר היה בדיוק הדיון הזה והתביעה אמרה את מה שאמרה היום, לא נתתם לנו אתם לא מקבלים מאיתנו. זו הייתה התשובה גם אז.
ז'ק חן · ראשית
אני מבטיח לגברתי שיש לי חומר חקירה במשרד, לא נתתי עותק לחברתי, אני לא מחויב לתת לה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד נסיים עם העד קודם. מה אתם נותנים לנו עכשיו.
יהודית תירוש · ראשית
זהו, גברתי אני קצת אשתף, אני מתלבטת קצת מאחר שזה נושא שלא נסיים אותו,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עדיין אפשר, יש לנו עוד זמן עוד עשרים דקות, חבל על הזמן.
יהודית תירוש · ראשית
סדר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מה אתם נותנים לנו?
יהודית תירוש · ראשית
מסמך אחד ת/, 556 בר קוד 3647 מסמך התכתבות עם מר שאול אלוביץ' מיום 14.8.15. לפני שתתייחס לנסיבות של העברת צילומי המסך האלה למר שאול אלוביץ' רק כדי שנבין על מה אנחנו מדברים,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
ממתי ההתכתבות?
יהודית תירוש · ראשית
ההתכתבות היא מיום 14 לאוגוסט. 2015 זה מתחיל בעמוד הראשון בחלק השני, זאת אומרת איפה שכתוב 1,2,3 אלה צילומי מסך אז לפני שאנחנו נשאל שאלות על נסיבות העברת צילומי המסך האלה למר,
משה בר-עם · ראשית
צילומים שיש לנו אותם נכון?
יהודית תירוש · ראשית
יש, יש אדוני זה מה שמצורף ב - 1,2,3. הנה אפשר לראות על הלוח 1,2,3 אז אם ממשיכים לרוץ עם זה אז רואים את הכותרת מהמראה ידיעות, וואלה ואולי תסביר לנו רגע לפני הנסיבות מה זה צילומי המסך האלה? מה אתה רואה כאן?
שלמה פילבר · ראשית
צילומי המסך האלה זה העמוד הראשון או העמודים הראשונים של שני קלסרים שקיבלתי במעטפה סגורה בתאריך הזה על ידי מישהו שאחד מהם זה מלשכת ראש הממשלה, ביקש ממני להעביר את זה למר שאול אלוביץ.'
יהודית תירוש · ראשית
ומה בעצם יש כאן בשני המסמכים האלה שהעברת?
שלמה פילבר · ראשית
בואי נתחיל מהתחלה את הספור, את שני המסמכים
יהודית תירוש · ראשית
אז בוא תספר לנו באיזה נסיבות הגיע אליך המסמך?
שלמה פילבר · ראשית
התקשר אלי, אני חושב שזה היה יום שישי ונדמה לי שזה היה חופשת אוגוסט כזאת, חצי מהאנשים היו בהדממה. התקשר אלי היועץ המדיני של ראש הממשלה שהוא אמר לי אני יורד מירושלים, קיבלתי איזה מעטפה להעביר לך, בחור אמריקאי, גר במודיעין, אני צריך לפגוש אותך. אמרתי לו בסדר, איפה אתה נמצא וכו', קבענו במודיעין, הגעתי למודיעין, הוא פתח את הבגאז' של האוטו הוציא לי שתי מעטפות סגורות היה כתוב עליהם את השם שאול אלוביץ', הוא אפילו לא ידע לבטא את זה נכון, אמר לי ביקשו ממני שתמסור את זה.
יהודית תירוש · ראשית
ביקשו ממני?
שלמה פילבר · ראשית
שתמסור את זה לשאול אלוביץ', לקחתי את זה וזהו, נסעתי הביתה. נסעתי הביתה, מעטפה סגורה לא ראיתי מה יש בתוכה בכלל, לא כלום, התחלתי לחפש את אלוביץ', זאת אומרת ניסיתי לשלוח לו הודעה או משהו, אני כבר לא זוכר בדיוק בשביל להגיד לו יש לי משהו בשבילך. אני לא זוכר את ההתנהלות המדויקת אבל באיזשהו שלב אחרי זה הבנתי שהוא נמצא בחו"ל בחופשה ואז לא ידעתי, דחוף, לא דחוף? חשוב, לא חשוב? לא היה לי שום מושג מה יש בתוך המעטפה, פתחתי אותה, צילמתי את שלושת העמודים האלה שרואים פה בזה ושלחתי אותם אליו, נדמה לי, או שדיברתי איתו בטלפון או שאמרתי לו יש לי בשבילך איזשהו חומר ואז שלחתי לו את שלושת העמודים האלה, זהו. הוא לא הגיב, אני חושב שהוא חזר אלי עם הטלפון של אשתו או משהו כזה, לא זוכר מה היה שם בדיוק, הבנתי שהוא לא בארץ בכלל וזהו. הבנתי שאין לי מה לעשות, יום שישי אחרי צהריים שמתי את זה בצד ואחרי יומיים דיברתי עם אלי קמיר שהוא כמו שאמרתי שכן, לא רחוק, קבענו באיזושהי נקודה באמצע, מסרתי לו את זה, אמרתי לו התבקשתי למסור, קחו את זה וזהו.
יהודית תירוש · ראשית
אוקי, אני אשאל אותך כמה שאלות, אם לא נסיים אז נמשיך בנושא הזה מחר, אולי נסיים ראשית, יונתן שכטר אמרת מה הוא?
שלמה פילבר · ראשית
היועץ המדיני של ראש הממשלה לשעבר
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הוא איש אימון של ראש הממשלה
שלמה פילבר · ראשית
הוא איש אימון, יועץ מדיני הוא איש אימון
יהודית תירוש · ראשית
מה הייתה מידת הדחיפות, אם בכלל, שהציג בפניך בעניין הזה?
שלמה פילבר · ראשית
הוא אמר לי נדמה לי שצריך למסור את זה, אם בן אדם מרים אלי טלפון ואומר לי תבוא, תיקח אז זה משדר סוג של דחיפות, אם כי, כמו שאמרתי גם בהזדמנויות אחרות וגם אצל נתניהו הכל דחוף, זאת אומרת גם להביא ניקוי יבש מהמכבסה זה דחוף.
משה בר-עם · ראשית
הוא הגיע אליך מתוקף מה? מה מעמדך באותו שלב?
שלמה פילבר · ראשית
אני משמש כמנכ"ל, אני כבר חודשיים מנכ"ל משרד התקשורת
יהודית תירוש · ראשית
שאלת אותו שאלות? את יונתן שכטר למה הוא התבקש דווקא אליך?
שלמה פילבר · ראשית
לא
יהודית תירוש · ראשית
למה אתה צריך למסור לאלוביץ?'
שלמה פילבר · ראשית
לא, ממש לא
יהודית תירוש · ראשית
למה לא שאלת?
שלמה פילבר · ראשית
כי ככה אנחנו מתנהלים, הוא נותן לי מעטפה, אני גם כמו שלא פתחתי את המעטפה עד שלא הייתי חייב לשאול מה יש שם בפנים, התבקשתי לעשות שליחות אני עושה שליחות. אני מעריך שגם יונתן ככה.
יהודית תירוש · ראשית
מה זאת אומרת?
שלמה פילבר · ראשית
שגם הוא התבקש לעשות שליחות ועשה שליחות. אין לי מושג למה דווקא הוא ולמה דווקא,
יהודית תירוש · ראשית
עד כמה הסיבה נעוצה בקשר שלך עם ראש הממשלה?
שלמה פילבר · ראשית
עד כמה?
יהודית תירוש · ראשית
הסיבה שקשורה לקשר שלך עם ראש הממשלה?
שלמה פילבר · ראשית
מה זאת אומרת הסיבה?
יהודית תירוש · ראשית
לכך שאתה עושה אתה לא שואל?
שלמה פילבר · ראשית
אה, זה חלק מההתנהלות עם מר נתניהו, זאת אומרת הוא מבקש ממך לעשות משהו, אתה לא מתחיל לשאול אותו למה ומה זה חשוב לך? ולמה אתה צריך את זה?
יהודית תירוש · ראשית
אתה זוכר מה חשבת כשפתחת את המעטפה?
שלמה פילבר · ראשית
לא, לא זוכר מה אמרתי בחקירה
יהודית תירוש · ראשית
תנסה להיזכר מה חשבת כשפתחת את המעטפה?
שלמה פילבר · ראשית
באופן כללי הסוגיה הזאת שקראתי אותה ככה בחטף שמדבר בעצם על הטיה תקשורתית, הייתה סוגיה שאני מכיר אותה, הכרתי אותה אז
יהודית תירוש · ראשית
מה מדבר המסמכים שראית?
בועז בן צור · ראשית
הוא התחיל להגיד הטיה תקשורתית,
שלמה פילבר · ראשית
המסמך פה מראה בעצם לאורך תקופה מסוימת, אני לא זוכר, הנה בין ה - 1.12.14 לבין ה - 1.8.15 משהו כמו כמעט שנה סקירה, ניתוח של מאמרים במעריב ובוואלה וכמה מהם היו מכאיבים, כמה מהם היו שליליים נגד ראש הממשלה נתניהו, הם היו ניטרליים. זו סוגיה שאנחנו מכירים אותה, אני אמרתי בעדות ביום הראשון שכל סוגיית העוינות התקשורתית הייתה אישו גם במינוי שלי, גם במשימות וברמת המדיניות של מה שהתקבל וגם ראש הממשלה ביום יום בדברים שהוא דיבר עליהם, זאת אומרת זה לא היה לי מאוד חריג ושונה למרות שלא, ממש זה לא מה שחשבתי לפגוש שמה.
יהודית תירוש · ראשית
מה ממש?
שלמה פילבר · ראשית
לא זה מה שחשבתי לפגוש שם כשאני אפתח את המעטפה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
עו"ד תירוש כשגברתי תוכל תעצרי עם העד כדי שנוכל לשמוע את הבקשה של עו"ד חן לפני סיום הדיון הבקשה לגבי המסמכים, הקלסרים.
יהודית תירוש · ראשית
אז אני אשמח שנעצור ונמשיך עם זה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לעצור עכשיו?
יהודית תירוש · ראשית
כן, נמשיך עם זה מחר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
מר פילבר תודה, נראה אותך שוב מחר.
שלמה פילבר · ראשית
תודה רבה לכם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
כן, עו"ד חן מה רצית להוסיף?
ז'ק חן · ראשית
כבודכם אני ממש מצטער שצריך להפסיק את... של בית משפט מחוזי בבקשה שהיא בקשה של... בית משפט פנה אלינו ואמר האם אנחנו יכולים לסייע לבית המשפט. יש לנו מפעל במשרד שלא רק מסייע לבית המשפט, שעושה מאות צילומים והרבה מאוד עותקים כדי שיהיה לכם נוח ולא כל פעם נרוץ כאן עם מתמחים ולהגיש מעבר לדבר הזה מסמכים. בקשה של בית המשפט אנחנו נענים לה, הכל בסדר, אבל אנחנו לא שיערנו שמהיענות לבקשה של בית המשפט להקל על עבודת בית המשפט שאנחנו כמובן שמחים לעשות, אני חושב שזה מקל על הדיון, מזרז אותו, מייעל אותו בלי כפיפות רגליים וניירות שעפים לכל כיוון זה הפך להיות עכשיו משחק מחבואים עם התביעה. באיזה מובן? במובן שהתביעה מגישה קלסר לבית המשפט כי גם היא רוצה לסייע לבית המשפט,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
גם לה יש מפעל סיוע
ז'ק חן · ראשית
נכון, וגם היא רוצה לסייע לבית המשפט ואני אומר את זה בלי ציניות אבל אתם לא תקבלו. עכשיו אומרת חברתי הדדי, אתם לא נותנים לנו עותק, אתם הסנגוריה, אנחנו לא ניתן לכם עותק, אנחנו התביעה ובעניין הזה אני חושב שיש איזשהו כשל, ומה הכשל? הכשל הוא שהתביעה והסנגוריה לא חד הם בהליך הפלילי. לתביעה, דווקא משום הכוח העודף העצום שלה יש עליה חובות למסור את כל חומר החקירה להגנה, ההגנה לא מחויבת למסור, לגלות בכתב האישום להגדיר את יריעת המחלוקת אליה אנחנו מתייחסים ומתמודדים וכו,' ולכן המקום הזה שאתם לא תקבלו כי אתם לא נותנים לנו, אין לו מקום. מעבר לזה שלשיטתנו אין לזה, טוב, אני לא רוצה, בלי איפיונים כי אנחנו עכשיו בסוף שלא נריב אין לזה מקום, מעבר לזה שאין לו מקום/... למלא את המילה החסרה אנחנו חושבים שזה גם לא חי ברוח ניהול ההליך הפלילי. באה התביעה מגישה לבית המשפט, אנחנו לא מדברים בדיון במעמד צד אחד בעתירה לגילוי ראייה חסויה שנתדיין שמונה שעות במעמד צד אחד כי אין ברירה, אנחנו מדברים על מוצגים שמוגשים לבית המשפט והיא אומרת לא, לא, אתם לא תראו את המוצג הבא שאני הולכת להראות. למה? למה? מה הטעם לזה למחבואים האלה? אנחנו כהגנה אני יכול עכשיו לעמוד עשר דקות או רבע שעה, חבל על הזמן שלכם פשוט, אני מתבייש ולהסביר מה הטעם הזה, מדוע ההגנה לא צריכה לחשוף קלפים אבל מה הטעם שהתביעה לא רוצה לחשוף קלפים את זה אני לא מבין במה שהיא ממילא אומרת לשאול את העד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אבל גם אתם ממילא הולכים לשאול את העד, הממילא הוא אותו ממילא
ז'ק חן · ראשית
נכון, אבל כשאנחנו הולכים ממילא לשאול את העד הצלחת פטרי הקטנה שבה מכניסים את הסנגור ומערבבים, כל מה שיש לנו זה שאתם לא צריכים לתת כלום להגנה, זה כל מה שיש לנו בעולם ובסביבה, בטח קיום נגדית, זה כל מה שיש לנו אז למה אנחנו עכשיו צריכים להכין את התביעה להתנגדויות וצריכים להכין את התביעה לחקירה חוזרת ולהכין את התביעה, למה? זה המעט שיש לנו ואת המעט הזה, גם את כבשת הרש הזאת אני לא רוצה להתבכיין אבל זה המצב, גם את זה רוצים לקחת כי היא הדדית. אנחנו לא נמצאים באותה פלטפורמה. עכשיו, אני אקל עליכם כי באמת זה הופך להיות כבר משיכות בבובה, אם חברתי עומדת על זה שאנחנו לא נקבל קלסר שאותו היא מגישה לבית המשפט בשיח בין התביעה לבית המשפט בלי לתת לנו אני חושב, אני באמת חושב שחבל, זה לא ראוי, אבל אם היא מתעקשת לעשות את זה והמחיר הוא להקשות על בית המשפט במובן שבית המשפט לא יקבל קלסר? אני לא רוצה, אני מושך את בקשתי, אנחנו רוצים יעילות, אנחנו לא רוצים שעכשיו יתחילו לעוף ניירות באוויר, שיהיה נוח וקל אבל אני מבקש ממנה עכשיו פעם נוספת למה? למה הדווקא הזה?
יהודית תירוש · ראשית
אני רוצה להשיב, חברי מציג כאילו אנחנו טוענים שיש שוויון בין הצדדים, אין שוויון בין הצדדים, לא רק שכל חומר החקירה עם המוצגים הוצגו לחברי מלכתחילה כי חומר החקירה עבר צריך לזכור כאן שרשימת המוצגים שאנחנו נציג לעד הזה כולה הועברה לפני חודשיים לחברי. מוצג כאן כאילו אנחנו מסתירים ועושים משהו במעמד צד אחד, כל רשימת המוצגים שכבודכם צפוי לראות כאן הוצגה לחברי לפני למעלה מחודשיים שהועברה רשימה מלאה. כל מה שאנחנו מבקשים לא להציג ולא לתת כקלסר זה את הסדר החקירה, אני חושבת שבעניין הזה כן זכותנו לשמור על סדר החקירה שלנו ולא להציג את המסמכים באותו סדר לחברינו, זה דבר שהוא לא מוקנה להגנה ואין כאן עניין של משחקים אלא הסדר שלנו הוא הסדר שלנו ומותר לנו גם לשנות את הסדר, מותר לנו גם לוותר על מוצגים מסוימים שבסוף נחליט לא להראות אותם משיקולים שלנו אבל כל המוצגים שאמורים להיכנס לתיק בית המשפט נמסרו לחברינו אז אין כאן משחק של מחבואים. הבקשה שלו, לפי חברי אני אמורה להעביר לו גם את החקירה, למה לא? הכל גלוי אבל זה לא עובד ככה בכל זאת, בכל זאת יש איזשהו מרווח של חלון אפשרויות לתביעה לנהל את החקירה מבלי שהיא תהיה עד הסוף במלואה שקופה לחברי, מספיק שכל המוצגים הועברו להם.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
הבנתי, עו"ד חן אם באמת קיבלתם את כל הרשימה אז תדפיסו תיק מוצגים וזהו, על מה אנחנו מנהלים דיון עכשיו?
ז'ק חן · ראשית
גברתי עוד פעם, אנחנו ביקשנו שחברתי תקל עלינו משום שאלה מוצגים שאנחנו מוכרים להכיר לכן אין שום מניעה שתמסור לנו. התשובה של חברתי לכו להסתכל עכשיו ברשימה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
לא עכשיו, לפני
ז'ק חן · ראשית
לא עכשיו, בשתיים בלילה תסתכל על כל הרשימה, יהיה בסדר רק נבטא דבר אחד, היא מבטאת את מה שמתחילת המשפט נעשה, כל דבר להקשות עלינו עם התמלילים, עם תיקון מהתמלילים שאנחנו מבקשים ערב עדות, עם תיקוני התמלילים ואנחנו נגיע לזה ערב העדות אחרי החלטה שניתנה כבר לפני שנה בבית משפט עליון ופה, תיקוני תמלילים שאנחנו מקבלים ערב הדיון
יהודית תירוש · ראשית
כשאנחנו מוצאים טעות אתה רוצה שלא נעביר לך? ביקשתם מבית משפט שכשאנחנו מוצאים, שומעים עוד פעם ומדייקים בכל פעם שאנחנו מוציאים את זה במהלך החודש האחרון, בכל פעם שמצאנו תיקונים העברנו לכם כדי שזה לא יישאר רק אצלנו. חברי רוצה שאני לא אעביר לו בגלל שזה ערב העדות? לא הבנתי.
ז'ק חן · ראשית
אבל את עושה פה שני דברים עו"ד תירוש.. 1 זה שאת מתפרצת לדברי
יהודית תירוש · ראשית
סליחה
ז'ק חן · ראשית
ו-2. את הופכת אותם, את הופכת אותם משום שבוודאי שאני רוצה שתתני אבל לא על ערב עדותו של עד המדינה, ערב עדותו של עד המדינה לתת לי תמלילים מתוקנים אני חושב שזו תקלה שלא עומדת ברוח עם החלטת בית המשפט העליון לפי 74 ולא לפי בית המשפט הזה. נתתי את זה כדוגמא, לא קמתי בשביל זה, כדי להגיד שאם היה משהו שאפשר לעשות כדי להקשות על ההגנה במשפט הזה במסירת חומרי חקירה, בעמדות נוגדניות, בלא מגיע לכם וכו', הם עשו. עכשיו זה המצב. אני ביקשתי את זה כדי שאנחנו לא נתחיל עכשיו לסחוב איתנו גם מתל אביב את המוצגים של אתמול, באמת לא הבאנו אותם את המוצגים של יום רביעי ואז נתקלנו אז זה רק עניין של נוחות, זה שמה, לא צריך להפוך את דברי כאילו אני מבקש משהו אחר, זה עניין של נוחות.
יהודית תירוש · ראשית
אנחנו נדאג לכם שיהיה הכל מחר מ - א.'
ז'ק חן · ראשית
אז תביאו לי קלסר?
יהודית תירוש · ראשית
לא, נעביר לך כל פעם מוצג
ז'ק חן · ראשית
כל פעם מוצג? בסדר אז קיבלתי תשובה גברתי. צר לי אני נאלץ שוב להתנצל בשם התביעה, אני מצטער.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית
אנחנו סוגרים בזה את הדיון. תודה רבה. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד
הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.