פרוטוקול 28.11.2022

עד מרכזי: יאיר חקאק · 1938 אמירות.
מונח מסומן: בזק — 117 מופעים.
כל המופעים של "בזק" מסומנים בצהוב לאורך הפרוטוקול.
הודעת מערכת תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן בוקר טוב. היום 28 בנובמבר, 2022 אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20. ליד הדוכן יושב מר יאיר חקאק, בוקר טוב.
יאיר חקאק בוקר טוב כב' השופטת
רבקה פרידמן-פלדמן רק הערה אחת לסדר. מחר יש לנו ישיבת שופטים אז נתחיל בתשע ורבע אוקי? מר חקאק שלום, אני צריכה אותך קרוב למיקרופון אחרת לא ישמעו אותך בסדר? כמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, כל האמת ורק את האמת אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק. בסדר, מבין?
יאיר חקאק ברור
אמיר טבנקין גברתי רק לפני שהעד יתחיל את עדותו אנחנו עדכנו את חברינו גם בנושא, עדכון קצר לגבי העד הקודם. אנחנו נבקש רק דקה אחת לא בנוכחות העד הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן לפני שהוא מעיד?
אמיר טבנקין לא בהכרח לפני שהוא מעיד אפשר לקראת ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן ממש לפני היציאה להפסקה.
הודעת מערכת · ראשית ע"ת 30 - מר יאיר חקאק לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד אמיר טבנקין בחקירה ראשית
אמיר טבנקין · ראשית שלום מר חקאק. תסביר לבית המשפט בבקשה קצת על עצמך, מה הניסיון שלך? מה היו התפקידים שנשאת במשרד התקשורת?
יאיר חקאק · ראשית שלום, בוקר טוב. שמי יאיר חקאק, כלכלן, סוציולוג בהכשרתי. מילאתי שורה של תפקידים במשרד התקשורת החל באגף הכלכלה של המשרד בסוף 2004 וכלה בתפקיד האחרון שלי כסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה ותכנון של המשרד שממנו פרשתי לפני ארבעה חודשים בערך.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית פרשת מהמשרד או החלפת תפקיד?
יאיר חקאק · ראשית פרשתי מהמשרד
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השנה?
יאיר חקאק · ראשית השנה, ביולי השנה. בתקופה שאנחנו מדברים עליה אני הייתי מנהל האגף לתכנון מדיניות של המשרד, כפיפות ישירה למנכ"ל המשרד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מנהל האגף ל?...
יאיר חקאק · ראשית לתכנון מדיניות
משה בר-עם · ראשית באגף הכלכלה?
יאיר חקאק · ראשית לא. זה אגף נפרד, אגף קטן שמונה שני אנשים שבעצם נועד לתת ייעוץ למנכ"ל ולשר בנושאים קצת יותר אסטרטגיים.
אמיר טבנקין · ראשית באמת בעקבות שאלת בית משפט יש לנו את השאלה הזאת בהמשך אבל אתה יכול להסביר אולי מה ההבדל או מה הממשקים בין אגף הכלכלה לאגף האסטרטגיה שאתה היית בו?
יאיר חקאק · ראשית אז שני הבדלים עיקריים בין האגפים. הבדל ראשון הוא שהמשרד צריך גם לתכנן את עבודתו שלו וזה עושה אגף האסטרטגיה או אגף תכנון מדיניות שזה משהו שלא עושה אגף כלכלה, איך תיראה תכנית העבודה המשרדית, איזה מהלכים מרכזיים ייעשו בשנה מסוימת וכו' ובנוסף יש את ההסתכלות על שוק התקשורת במבט קצת יותר רחב ואסטרטגי שאני יכול לפרט. השאלה עד כמה אתם רוצים שאני אפרט אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בינתיים לא
יאיר חקאק · ראשית אבל רגולציה היא לא רק כלכלה, היא כלכלה והנדסה וכל מיני דברים אחרים והתפקיד של אגף תכנון מדיניות היא לתת ראייה קצת יותר הוליסטית למקבלי ההחלטות.
אמיר טבנקין · ראשית דיברנו על התקופה הרלוונטית שהיא בין השנים 2015 עד סוף 2016 האם הייתה איזושהי תקופה בתוך המשך הזה שבו לא היית משרד?
יאיר חקאק · ראשית כן, בתקופה שבין ספטמבר 2016 לבין פסח שזה כנראה מרץ - אפריל 2017 הייתי בחל"ת. אני הייתי אז דוקטורנט באוניברסיטה העברית והייתי צריך להתקדם עם הצעת המחקר שלי כדי לעבור שלב ולכן, בין היתר, מכל מיני סיבות אבל זו הסיבה העיקרית שלקחתי חל"ת מהמשרד ולא הייתי שם בתקופה הזאת.
אמיר טבנקין · ראשית אתה זוכר עוד סיבה שהסברת בחקירה שלך מדוע יצאת לחל"ת בתקופה הזאת?
יאיר חקאק · ראשית כן. באותה תקופה יש תחושה מאוד מאוד לא טובה במשרד, תחושה שבעצם הדרג המקצועי במשרד לא בא לידי ביטוי בהחלטות שלו, במקרים מסוימים שאפילו
משה בר-עם · ראשית בתקופה ספטמבר 2016?
יאיר חקאק · ראשית לפני, בתקופה שקדמה לספטמבר 2016 שאז בעצם החלטתי לקחת צעד אחורה שבמקרים מסוימים הדרג המקצועי משמש ללא יותר מתפאורה להחלטות שהתקבלו זה מכבר ולכן, וגם בגלל שהייתה לי את ההזדמנות הזאת החלטתי לנצל אותה ולצאת לחל"ת.
אמיר טבנקין · ראשית אתה זוכר אולי את האופן שהתייחסת בחקירה שלך לדבר הזה?
יאיר חקאק · ראשית אני לא זוכר באופן מילולי אבל אני יכול להגיד שמבחינת תחושה באמת הייתה תחושה שבעצם אי אפשר לקבל החלטות מקצועיות.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. אני אבקש לרענן את העד מתוך הודעתו בעמוד 17, אמרת חשת שהמשרד לא מקדם את האינטרס הציבורי, רציתי להתחבא עד שיעבור זעם. זה משקף את התחושה?
יאיר חקאק · ראשית בהחלט
אמיר טבנקין · ראשית בסדר גמור. אז הסברת קצת על התפקיד שלך באגף התכנון אז אני מבקש ממך שתפרט, תסביר מעט, בית המשפט שמע אבל אולי תסביר בצורה סדורה על התפתחות המדיניות של המשרד כפי שאתה הכרת אותה בנושא של הפרדה מבנית בקבוצת בזק ואני יכול להציג לך תרשים שאתה הכנת בחקירה שלך. אנחנו נבקש להגיש את זה, ברקוד 3901.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התקבל וסומן ת/738. מה זה המסמך זה? מתי הוא נעשה?
יאיר חקאק · ראשית זה שרטוט שלי מתוך החקירה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עשית אותו בזמן החקירה?
יאיר חקאק · ראשית כן. כן. בעצם כדי להסביר את ההפרדה המבנית צריך קצת לחזור בהיסטוריה. חברת בזק מוקמת משנת 1984 היא בעצם יורשת את כל פונקציות התקשורת של המדינה, של משרד התקשורת. היא מוקמת כחברה ממשלתית עם מונופול סטטוטורי בכל תחומי התקשורת, רישיון מאוד מאוד רזה כי אין מתחרים ואין צורך מאוד מאוד חזק להגיד מה מותר ומה אסור כי עצם היא חברת התקשורת הבלעדית של ישראל והיא בעצם חולשת על תחום התקשורת הנייחת שבאותם שנים זה טלפוניה נייחת, תחום הטלפון הנייד שזה פלאפון ותחום תקשורת נתונים, אין עדיין אינטרנט אבל יש תקשורת נתונים לעסקים וכל מיני דברים כאלה. בשנות ה - 90 המדינה מתחילה לעשות ליברליזציה בשווקי התקשורת ורוצה לפתח תחרות בכל מיני תתי שווקים בשוק התקשורת ולכן מה שהיא עושה, היא מחייבת את בזק לקחת את הפעילות בתחום מסוים, ניקח לדוגמא את הפעילות הסלולרית ולהפריד את פלאפון, לעשות ממנה גם תאגיד שונה וגם לנהוג מה שאנחנו קראנו במשרד הפרדה מבנית כלפי אותה חברה, דהיינו לא לשתף איתה מידע, לא לשתף איתה אנשים, לא להעביר לה כספים ולתת לה לפעול כאילו היא חברה עצמאית ואז במקרה של פלאפון בשנת, אם אני לא טועה 97 מוקמת חברת סלקום שהיא בעצם מתחרה בפלאפון וההפרדה המבנית הזאת בעצם מתמודדת עם החשש שבזק או שתזרים הרבה מאוד כסף לפלאפון בניסיון לנסות לפגוע בסלקום, או תיתן לה כל מיני מוצרי תקשורת נתונים במחירים מועדפים וכל מיני דברים כאלה. בעצם ההפרדה המבנית כפי שהיא הייתה ערב האירועים שאנחנו מדברים עליהם, היא בעצם שיש חברה בשם בזק שבעגה המקצועית במשרד קוראים לה בזק מפ"א מפעיל פנים ארצי שזה החברה הנייחת. יש חברה בשם פלאפון שהיא החברה הסלולרית, יש חברה בשם בזק בינלאומי שהיא ספק אינטרנט ושיחות לחו"ל ותקשורת נתונים לעסקים וכל מיני דברים אחרים ויש את חברת YES שהיא חברת שידורים. חברת YES, בזק בינלאומי ופלאפון בעצם מופרדים מחברת בזק בהפרדה מבנית, במקרה של YES יש גם בעלי מניות מיעוט מה שאין בחברות האחרות. ההפרדה הזאת בעצם היא בנויה כמו שאני שרטטתי אותה כאן בשרטוט הזה היא בנויה בצורה אנכית, זאת אומרת היא לא מפרידה בין רבדים שונים במתן שירות אלא בין שירותים שונים, זאת אומרת יש הפרדה בין השירות הנייח לשירות הנייד, לשירות הבינלאומי, לשירות השידורים וזו ההפרדה המבנית המסורתית שנוהגת מאז תחילת הליברליזציה ועד ימינו בעצם. הבעיה היא, או העניין הרגולטורי הוא שאם התפתחות, בעיקר עם התפתחות האינטרנט אבל לא רק, הולך וגובר הצורך בהפרדה שהיא גם אופקית ואני אסביר. כל שירות תקשורת בנוי על רבדים אז ניקח דוגמא שירות סלולרי הוא אלחוטי רק מהטלפון הנייד של המשתמש ועד האנטנה, מהאנטנה ואילך מדובר בעצם בשימוש בתקשורת נתונים, בסיבים אופטיים או בכבלי נחושת שקבורים באדמה אז עצם זה שיש למשל הפרדה בין בזק לבין פלאפון מונעת מבזק בעצם למכור לפלאפון את אותם תקשורת נתונים או תמסורות כמו שאנחנו קוראים להם במחיר מועדף, אלא מה? שככל שאנחנו עוברים לעולם יותר אינטרנטי ההפרדה הזאת הופכת לקצת יותר בעייתית ואני אדגים. שידורים, שידורים רב ערוציים מסורתיים בישראל, באופן מסורתי בישראל ניתנו על גבי תשתית ייעודית, להוט הייתה רשת כבלים ול - YES היה לוויין. עכשיו, מי שמכיר את השוק דהיום יודע שחלק ניכר מהשוק מתבסס על מה שאנחנו קוראים I.P.T.V שידורים באמצעות האינטרנט ואותה הפרדה אנכית בעצם לא מונעת את אותן בעיות שבאות מזה שכדי לתת לדוגמא שידורים באינטרנט או טלפוניה באינטרנט צריך להתבסס על רובד תשתיתי שהוא בעצם של מישהו אחר ולכן הסיפור הרגולטורי של אותה הפרדה מבנית שאנחנו נדבר עליה היום היא בעצם הניסיון שלי לפחות כאגף ושל אחרים במשרד לעבור מאותה הפרדה אנכית להפרדה אופקית שיש שיגידו שזו הפרדה פונקציונאלית, זאת אומרת בין הפונקציות השונות, באירופה קוראים לזה הפרדה אופקית, זה בגדול העניין הרגולטורי.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו אנחנו נתמקד קצת בתקופה באמת הרלוונטית לעדות שלך שזה התקופה שבה מר פילבר מתמנה למנכ"ל משרד התקשורת ואני שואל אותך,
בועז בן צור · ראשית רלוונטית מבחינתנו זה גם הולך אחורה.
אמיר טבנקין · ראשית אמרתי רלוונטית לעדותו, אבל בסדר, נתמקד בתקופה שבה מר פילבר מכהן כמנכ"ל משרד התקשורת, אני שואל אותך מה אתה ידעת,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תאריכים רק כדי שזה יהיה מסודר?
אמיר טבנקין · ראשית החל מיוני 2015 מה אתה ידעת על עמדתו של מר פילבר בנוגע להפרדה המבנית בקבוצת בזק ולביטול ההפרדה הזאת?
יאיר חקאק · ראשית אוקי. אני ידעתי שבאופן כללי עמדתו של מר פילבר הוא שצריך לפעול לרכך ועד לבטל את ההפרדה המבנית שהוא אמר את זה כמה פעמים פחות או יותר מיד עם כניסתו לתפקיד או כמה חודשים אחרי כניסתו לתפקיד. אני התבקשתי להכין מסמך רקע על אותה הפרדה מבנית שהכנתי יחד עם עדי קאהן גונן שהייתה אז היועצת שלו. אני חושב שהמסמך הזה הוצג לי בחקירה,
אמיר טבנקין · ראשית אנחנו נגיע אליו
יאיר חקאק · ראשית כן, אבל באופן כללי היו אמירות של מר פילבר שצריך לתקן ו/או לבטל את ההפרדה המבנית
אמיר טבנקין · ראשית אז אני אציג לך באמת את מסמך ת/555 זה ברקוד 3726 בכל מקרה זה מוקרן גם פה,, 3726
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה אתם נותנים לנו?
ז'ק חן · ראשית זה מסמך ההשוואה של המוצגים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית המוצגים הכפולים והנפרדים והכפילויות
ז'ק חן · ראשית אבל הבסיס שלו זה מוצגי הגנה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, כן, הם שלושה זהים נכון?
ז'ק חן · ראשית כן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית תודה.
אמיר טבנקין · ראשית אז אנחנו מסתכלים על ת/555 זה מייל מיום 27 ספטמבר 2015 שאתה שולח לפילבר ולעדי קאהן גונן, מצורף אליו מסמך שכותרתו הפרדה מבנית בקבוצת בזק, הזדמנויות וסיכונים. תסביר בהמשך למה שאמרת מהו המסמך הזה? מי ערך אותו?
יאיר חקאק · ראשית אז בעצם המסמך הזה הוא מה שניסיתי להסביר לכם עכשיו על רגל אחת בצורה קצת יותר מפורטת. זה אותה היסטוריה של הפרדה מבנית בישראל. אני ערכתי את המסמך הזה יחד עם עדי קאהן גונן שהיא היועצת של מר פילבר ובעצם הוא סוקר גם את ההיסטוריה כמו שאתם רואים בעמוד הראשון, גם את המנגנונים של איך מתבצעת ההפרדה המבנית הזאת שהיא מבוססת בעצם על הפרדה תאגידית ויש בה גם היבטים אחרים, כמו הפרדה חשבונאית ודברים מסוימים וכל מיני סוגיות אחרות. אני חייב להגיד שהמסמך הזה הוא במהותו דיסקרפטיבי זאת אומרת הוא לא מסמך שקורא לשינויים רגולטוריים כלשהם, הוא,
משה בר-עם · ראשית הוא סוקר את המצב
יאיר חקאק · ראשית נכון, הוא סוקר
אמיר טבנקין · ראשית אבל בפסקה האחרונה שלו, פסקה 6 יש בכל זאת איזושהי מסקנה שאפשר לראות,
יאיר חקאק · ראשית נכון, בפסקה 6 מדובר בעצם בסוגיות וזה צריך להגיד, זה לקוח מתוך ההפרדה המבנית של חברת הוט בעצם שיש דברים מסוימים או מערכים מסוימים שאפשר לאחד בלי חשש רגולטורי כמו לוגיסטיקה ודברים כאלה שבעצם ההמלצה, אם אפשר לקרוא לה ככה במסמך הזה, הוא בעצם כן לאפשר לבזק לעשות איחוד של אותם מערכים שבעינינו בזמנו לא היה חשש לפגיעה בתחרות ובאינטרס הציבורי באיחוד שלהם זה היה בעצם השורה התחתונה. אני יכול להקריא, מהטבלה ניתן להתרשם, זה השורה האחרונה, כי אנו סבורים שבהרבה תחומים הסיכון לביטול ההפרדה המבנית גדול מהתועלת על כן בתחומים שאין בהם להשפיע לטובה אנחנו מוצאים שלא להעניק הקלות בהפרדה המבנית כיום.
אמיר טבנקין · ראשית בתקופה הזאת שאנחנו מדברים על ספטמבר 2015 מה אתה יודע, מה ידעת, ככל שידעת על פגישות של מר פילבר עם נציגי בזק?
יאיר חקאק · ראשית לא ידעתי דבר וחצי דבר
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. אנחנו נתייחס רגע לנושא שיעלה יותר בהרחבה בהמשך אבל אנחנו רואים שבמסמך הזה התיאורי כמו שאתה קורא לו אין איזושהי התייחסות לנושא עידוד תשתיות, פריסת סיבים בכריכה לנושא ההפרדה המבנית ואני שואל אותך בנקודת הזמן ההיא, קרי ב - 2015 עד כמה למיטב ידיעתך האפשרות הזאת היא אפשרות שנבדקה במשרד, שנבחנת כמדיניות של המשרד.
יאיר חקאק · ראשית תראה, אני חייב להגיד משהו כללי. כמו שאמרתי בהתחלה הרגולציה היא עניין של איזונים, כן? הרגולטור נקרא כל העת לאזן בין כל מיני אינטרסים ציבוריים שונים, אחד מהם הוא תחרות, אחד מהם הוא קדמה טכנולוגית או פיתוח תשתיות והמשרד והאגפים השונים במשרד עושים את הדבר הזה כל הזמן. אני חייב להגיד שאמירה כשבעצם מנסה לעשות איזשהו משוואה בין ההפרדה המבנית לבין פיתוח תשתיות כאיזשהו משוואה שהיא חד חד ערכית היא לא משהו שאני מכיר מהשיח המקצועי של המשרד, ככלכלן אני אגיד שמה שאמור להשיא את הרווחה הכללית הן מבחינת פיתוח התשתיות והן מבחינת התחרות וכו' זה תחרות ודווקא אם יש משהו שבמשרד שהדרג המקצועי חושב שעלול"לסכן"את פיתוח התשתיות זה השוק הסיטונאי ולאו דווקא ההפרדה המבנית.
אמיר טבנקין · ראשית אנחנו נגיע לזה באמת כשנדבר על הנושאים האלה יותר בהרחבה אבל עצם היינו בספטמבר 2015 ואני רוצה להתקדם שנה בעצם קדימה. אני מציג לך את ברקוד 3750 שעוד לא סומן, אנחנו נבקש לסמן אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מאיזה תאריך?
אמיר טבנקין · ראשית מתאריך 28 ספטמבר 2016
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית התקבל וסומן ת/739.
אמיר טבנקין · ראשית אני רק אסביר, זה למעשה מייל שאתה שולח עם הערות שלך על הערות של עדי קאהן על גבי טיוטת מסמך שתיכף תסביר לנו מהו אותו מסמך. לפני שנתייחס להערות שלך תסביר בעצם מה זה המסמך הזה? או מה זו הטיוטה הזו ומה המעורבות שלך ככל שהייתה בעריכתה?
יאיר חקאק · ראשית אוקי. אז בעצם מדובר בטיוטה של מסמך שאני בעצם כותב את רובו, אני מתבקש על ידי מר פילבר להכין טיוטה של מסמך מדיניות בנושא ההפרדה המבנית ובעצם הדבר הזה ואתם רואים מהתאריך שמדובר ביום בעצם לפני שאני פורש לחל"ת זאת אומרת 28 בספטמבר זה בעצם היום האחרון שלי או היום לפני אחרון שלי במשרד ובעצם אם אני מדלג על ההיסטוריה שהיא בעצם מאוד דומה למסמך הקודם אבל בעצם כאן להבדיל מהמסמך הקודם יש גם עניין אופרטיבי של שינויים אפשריים בהפרדה המבנית שהם בעצם נועדו בעיני לפחות להתחיל את המעבר מאותה הפרדה אנכית להפרדה אופקית, זאת אומרת, זה דבר ראשון. דבר שני שהמסמך הזה בעצם מדבר עליו הוא שאותה הפרדה מבנית מבוססת על הפרדה תאגידית ואני רוצה להתעכב על זה רגע. בעצם כל מוסדות ההפרדה המבנית שנוהגות בתוך חברת בזק מבוססות על רובד של חוק החברות, זאת אומרת, לחברה יש דירקטוריון והנהלה וכו' ובעצם ההפרדה המבנית אומרת ניקח את כל המנגנונים האלה ונוסיף עליהם גם כל מיני מגבלות התנהגותיות. אין סיבה אינהרנטית שאי אפשר לייצר הפרדה מבנית טובה גם בלי הפרדה תאגידית, זה נהוג באירופה בכל מיני מדינות אז אני קראתי לזה במסמך הזה הפרדה חטיבתית מבנית, זאת אומרת מעבר מחברות שונות, תאגידים שונים עם דירקטוריונים שונים וכו' למצב שבו יש חברה אחת אבל יש לה חטיבות שביניהם יש כל מיני מגבלות התנהגויות וזו תהיה ההפרדה המבנית שתנהג בעתיד ולבסוף, הדבר האחרון שאני מציע זה להתחיל את הניסוי הזה עם בזק בינלאומי וגם את זה אני אשמח להסביר.
אמיר טבנקין · ראשית אז כן, אם אתה כבר מסביר על המסמך אז באמת אפשר לראות כמו שאמרת שההמלצה היא בעצם להתחיל את התהליך הזה עם חברת הבת בזק בינלאומי ותסביר בבקשה.
יאיר חקאק · ראשית אוקי. אז כמו שאמרתי בהתחלה להפרדה המבנית וצריך להגיד את זה, להפרדה מבנית יש מחיר והמחיר, או יש שני מחירים. מחיר אחד הוא ביעילות של המפוקח והמחיר השני הוא בחוויה הצרכנית כי בעצם הפרדה מבנית מונעת מה שאנחנו קוראים בעגה שלנו בנדל, קבוצת שירותים או חבילת שירותים. לבנדל יש כמה היבטים טובים גם מבחינה צרכנית וכו', מי שמוכן להתחייב על יותר שירותים אולי צריך לקבל הנחה וזה גם פחות טרטור וכו.' כשאנחנו אז שואלים את עצמנו נגיד אוקי, נגיד שאנחנו רוצים להתחיל עכשיו לעבור מאותה הפרדה אנכית להפרדה אופקית איפה ההפרדה הזאת הכי מזיקה? עכשיו, אם נחשוב על זה לבנדל שירותים נייחים ושירותים של חברת פלאפון זה לא דבר מאוד מאוד אטרקטיבי, זאת אומרת, זה ברמת משק בית, זה ברמת פרט, בדרך כלל הדברים האלה לא נמכרים ביחד אז היא לא קנדידט טוב להתחיל. חברת YES היא חברת שידורים, אני מזכיר שבאותם ימים אין כל כך שידורים I.P.T.V אז YES נמצאת בתחרות עם הוט, יש מחיר לזה שלבזק אסור לשווק בנדל עם YES אבל המחיר לא מאוד גבוה ובזק בינלאומי מדבר בעצם במוצרים משלימים ממש, זאת אומרת אם אנחנו זוכרים את אותם ימים יש תשתית וספק, יש שיחות פנים ארציות ושיחות בינלאומיות, זאת אומרת מדובר בשירותים שעצם הפרדתם לשתי חברות גובה מחיר צרכני כבד ולכן זו הסיבה הראשונה שאני מציע להתחיל עם בזק בינלאומי. הסיבה השנייה היא שמבין שלושת חברות הבנות היא הכי קטנה בפער ניכר ולכן כדאי להתחיל את הדבר הזה דווקא עם החברה הכי קטנה.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו, אני רגע אציג לך, אנחנו שמענו את הנחיית בית המשפט והשתדלנו לקצר בנושא של הצגת המסמכים, אנחנו נציג לך במקובץ בעצם השתלשלות, מספר מסמכים שמתארים את השתלשלות עריכת הטיוטה הזו ואני,
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מסמכים של העד?
אמיר טבנקין · ראשית מסמכים של העד גברתי שרובם הגדול כבר סומן, אנחנו רק נקריא אותם לפרוטוקול וכן נבקש לסמן עוד שני מסמכים. הראשון זה ת/559 ו - ת/561 שהוא מייל, רק תסתכל על זה, מייל שאתה שולח ביום 8 ספטמבר 2016 למר פילבר ומכותבים נוספים עם טיוטה ראשונית של המסמך. אנחנו נראה לך גם את ת/560 שהוא התכתבות שלך עם גב' עדי קאהן מיום 11 ספטמבר. התכתבות מייל שלך מיום 19.9 לעדי קאהן ואריק רשף עם טיוטה מתקדמת והצרופה שזה ברקודים 3740, 3743 אנחנו נבקש לסמן. אני חושב שאפשר לסמן אותם כמוצג אחד כי זה מייל והצרופה שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז לסמן אותם ביחד?
אמיר טבנקין · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה יהיה ת/740.
אמיר טבנקין · ראשית כבר אנחנו נגיש אותם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אני רוצה להבין, דיברנו על שני מסמכים, זה אחד?
אמיר טבנקין · ראשית כן, זה אחד שהוא המסמך עצמו והשני הוא המייל
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זו הצרופה של המייל?
אמיר טבנקין · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שניהם ביחד ה ת/740.
אמיר טבנקין · ראשית תסתכל גם על מייל שאתה מקבל ביום 21 ספטמבר 2016 מאריק רשף עם טיוטת רישיון שמענו, בית משפט כבר שמע מיהו אריק רשף, לא נתעכב אבל זה סומן ת/562 ו - ת/563. אני לרגע עובר על, המסמך האחרון זה מייל מעדי קאהן לברוריה מנדלסון שאתה מכותב אליו מיום 26 ספטמבר 2016 זה ת /,467 ו - ת/467 א). בעצם הם טיוטה מתקדמת יותר של המסמך.( עכשיו המסמכים בית משפט יכול לקרוא, כולם יכולים לקרוא, אני לא אבקש ממך לפרט עליהם באופן כללי אני רק מספר שאלות ספציפיות. קודם כל תזכיר לבית המשפט, לא אמרת בתאריכים אבל זה רלוונטי לפה, באיזה תאריך, באיזה מועד אתה בעצם עוזב לחל"ת?
יאיר חקאק · ראשית אם אני לא טועה זה היה ב - 30 ספטמבר, יכול להיות שזה היה 29 אבל ממש סוף חודש
אמיר טבנקין · ראשית סמוך לרצף השתלשלות האירועים הזאת
יאיר חקאק · ראשית כן והדבר הזה ידוע במשרד שאני הודעתי כבר שאני, כן
אמיר טבנקין · ראשית אז אם תסתכל גם ב - ת/467(א) שהוא טיוטה מיום 26 בספטמבר שנשלחת לברוריה מנדלסון שאגב, מי היא?
יאיר חקאק · ראשית ברוריה היא לדעתי באותה תקופה סגנית היועצת המשפטית או,
אמיר טבנקין · ראשית מהמחלקה המשפטית?
יאיר חקאק · ראשית מהמחלקה המשפטית של המשרד, כן
אמיר טבנקין · ראשית אפשר לראות שבפרק הצעדים העתידיים עדיין אין, זאת אומרת יש רק כותרת
יאיר חקאק · ראשית נכון
אמיר טבנקין · ראשית ובטיוטה שהראינו קודם שסומנה כבר ת/739 אפשר לראות הוספה של עדי קאהן בפרק הצעדים העתידיים, בכוונתי לתקן את רישיונה של בזק באופן שתוסר חובת ההפרדה התאגידית בתוך הקבוצה תוך שמירת חובת ההפרדה בין הפעילויות של החברות הבנות. אני שואל אותך בנקודת הזמן הזו לעמדתך עד כמה התהליך היה בשל לתיקון רישיון? ובכלל עד כמה הצעדים העתידיים האלה היו לעמדתך, לדעתך באותה תקופה?
יאיר חקאק · ראשית בוא נתחיל מזה שרישיון אמור לשקף מדיניות ולא להיפך ובעיני הריצה הזו לתקן את הרישיון הייתה טעות. קשה לי מאוד להתייחס לשאלה האם זה בהתאם לעמדתי או לא כי לא היה פירוט, זאת אומרת אותם צעדים עתידיים של ליצוק תוכן בעצם לאותה הפרדה חטיבתית - מבנית לא היה שם תוכן. לא התקדמנו עד כדי זה שאנחנו ידענו בדיוק איך לעשות את הדברים האלה. אגב, בשולי הדברים אני צריך להזכיר שעל הדבר הזה באירופה יש תורה שלמה, זאת אומרת על איך עושים הפרדה פונקציונאלית יש שם התלבטויות מאוד מאוד קשות, אני לא אלאה אתכם בדברים היותר טכניים אבל יש שם סוגיות חשבונאיות ויש שם סוגיות תחרותיות, ויש שם סוגיות הנדסיות ויש הרבה דברים שצריך בעצם להחליט לפני שפונים לתיקון רישיון ולכן עוד פעם, בעיני מדיניות כזו לא יכולה לצאת כמדיניות, היא לא בשלה.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו לשיטתך ולהיכרותך עם תהליכי העבודה במשרד תיארת את הוותק שלך ואת הניסיון שלך במשרד, מסמך מהסוג הזה או טיוטה מהסוג הזה מי אמור לעבור עליה בתהליך הפנימי של המשרד?
יאיר חקאק · ראשית בדרך כלל, תלוי על איזה מדיניות מדובר אבל יש שלושה אגפים רגולטוריים מרכזים במשרד בנוסף לאגף תכנון מדיניות שהוא עוד פעם, קצת חריג אבל יש את אגף כלכלה, לשכה המשפטית, אגף, באותם שנים אגף הנדסה, היום אגף, היום זה חזר להיות, אז זה היה אגף הנדסה ורישוי, היום זה אגף הנדסה אבל אלה שלושת הצלעות המקצועיים המרכזיים של המשרד.
אמיר טבנקין · ראשית ואם אני מחזיר אותך רגע ל - ת/560 שהיא ההתכתבות שלך עם עדי קאהן מיום 11 לספטמבר 2016 אפשר לראות שגב' קאהן שואלת אותך האם ניתן לעשות את האמור ב - YES ופלאפון ולא בבזק בינלאומי בשלב ראשון? אז הסברת למה בעצם אתה חשבת, תסביר בעצם מה הייתה עמדתך בנושא הזה?
יאיר חקאק · ראשית עמדתי הייתה כפי שהסברתי שקודם כל שצריך כל שינוי בהפרדה המבנית צריך להתחיל בבזק בינלאומי מהסיבות שמניתי קודם. בקצרה, א. כי סיכון יותר נמוך כי החברה יותר קטנה ו - ב. כי בעצם מדובר בעצם בהאחדה של שירותים שבעצם ההפרדה שלהם היא אילוץ רגולטורי מלכתחילה, כן, שירות להפריד בין תשתית וספק או בין שיחות לחו"ל ובין שיחות מקומיות זה משהו סינתטי שהרגולטור עשה לצורך קידום התחרות ולא מדובר בעצם בשירות אחר שמתבסס על תשתית אחרת וכו' ולכן בעיני זה המקום הטבעי להתחיל.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו, אנחנו רואים שגם במייל בנוסח האחרון ביותר זה שאתה מעיר עליו עם הגהות ותיקונים ב - 28 בספטמבר מדובר עדיין בטיוטה עם סימון שינויים?
יאיר חקאק · ראשית כן
אמיר טבנקין · ראשית אז תפרט בבקשה אם למיטב ידיעתך המכתב הזה, המסמך הזה נחתם או יצא באופן רשמי מהמשרד?
יאיר חקאק · ראשית הוא לא יצא באופן רשמי מהמשרד, הוא לא נחתם
אמיר טבנקין · ראשית מדוע הוא לא נחתם?
יאיר חקאק · ראשית אני יכול להגיד למה הוא לא נחתם עלי ידי, מעבר לזה אני לא יודע
אמיר טבנקין · ראשית כן, הכוונה היא רק לדברים שאתה,
יאיר חקאק · ראשית אז קודם כל
אמיר טבנקין · ראשית נתחיל קודם, האם נתבקשת לחתום על המסמך זה?
יאיר חקאק · ראשית כן, נתבקשתי. קיבלתי שיחת טלפון מעדי קאהן גונן שבו היא ביקשה ממני לחתום על המסמך אמרתי לה שאני אין בכוונתי לחתום על המסמך הזה מכמה סיבות. א. מבחינה פרוצדוראלית ראוי שהאגפים האחרים ייתנו עליו את הדעת, במיוחד אגף כלכלה. ב. שמדובר במדיניות שבעצם מחליפה מדיניות של שר ולכן ראוי שלפחות המנכ"ל יחתום עליו ו - ג. כי המדיניות הזו לא בשלה. אמרתי המסמך הוא לא במצב אפשר לחתום עליו ועדי ניסתה לשכנע אותי לחתום עליו, אמרתי לה שאני לא מתכוון לחתום עליו. התקשרתי לאריק רשף שעבד איתי קצת על המסמך ובלי לתת לו שום הקשר אמרתי לו אריק מה אתה תגיד אם אני אגיד לך שאני אחתום על המסמך הזה? אריק, את כל זה סיפרתי בחקירה, אריק גמגם לי מאוד אמר תקשיב, מדיניות שר צריכה להיות מוחלפת במדיניות שר, במקרה המיוחד שנוצר בגלל שהתיק מוחזק על ידי ראש הממשלה, אולי מנכ"ל אבל בוודאי לא מעבר לכך,
משה בר-עם · ראשית זה אמור היה להיות מסמך פנימי או מסמך חיצוני?
יאיר חקאק · ראשית לא, לא, זה מסמך חיצוני
בועז בן צור · ראשית זה היה בתקופת הנגבי, הוא שכח
יאיר חקאק · ראשית הנגבי, סליחה
בועז בן צור · ראשית אמרת ראש הממשלה
יאיר חקאק · ראשית נכון, טעות שלי, סליחה
ז'ק חן · ראשית העד מדבר מהר ובביטחון
אמיר טבנקין · ראשית התחלנו עם ההערות?
בועז בן צור · ראשית פשוט זה דרמטי לא?
אמיר טבנקין · ראשית התיקון לגבי השר הנגבי היה במקום. שאר הדברים לא היו במקום
ז'ק חן · ראשית יש כאן סיבה וגם סימן שראש הממשלה,
אמיר טבנקין · ראשית התיקון היה במקומו והיתר לא
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אפשר להמשיך. התאפקתם יפה עד עכשיו.
בועז בן צור · ראשית כי לא הציגו לו כל מיני, הציגו לו חלק.
יאיר חקאק · ראשית בקיצור, אותו מסמך אמור להיות מדיניות של שר, אגב, זו מדיניות מפורסמת שאמורה להיות גם מועמדת לאיזושהי ביקורת ציבורית, אם נקרא לזה, שימוע, משהו אחר אני לא יודע ולא רוצה להיכנס לזה אבל כן היא צריכה להיות מפורסמת וזה יהיה מאוד לא מקובל שמנהל אגף יחתום על מדיניות בסדר גודל כזה. אמרתי לאריק זה בדיוק מה שרציתי לשמוע, התקשרתי חזרה לעדי ואמרתי אני לא חותם. אפילו אמרתי אם מר פילבר רוצה לפטר אותי שיפטר אותי. זה היה הדבר האחרון ששמעתי על המדיניות הזאת.
אמיר טבנקין · ראשית כשתיארת בחקירה שלך את הסיבות שהסברת לעדי קאהן אתה זוכר עוד סיבה שתיארת שעמדה בבסיס הסירוב שלך לחתום?
יאיר חקאק · ראשית כמו שאמרתי, יכול להיות שאני לא זוכר אבל אמרתי א. שזה לא עבר את הסבבים המקובלים בתוך המשרד. ב. שהמדיניות לא בשלה ו - ג. שאני ראיתי בניסיון הזה עם כל הכנות, ניסיון להשתמש במוניטין המקצועי שלי כשאני עם רגל אחת מחוץ למשרד כדי לקבוע עובדות שיהיה קשה לשנות אותם אחר כך ולא הייתי מוכן.
משה בר-עם · ראשית ההסתייגויות האלה הועלו על הכתב או שזה רק בשיחות טלפוניות?
יאיר חקאק · ראשית זה בשיחת טלפון אחת
משה בר-עם · ראשית אז לא היה מקום להציג, כשאדוני קורא סירוב את העובדה שאדוני לא היה מוכן באופן יותר פורמאלי הייתי אומר לגורם הרלוונטי?
יאיר חקאק · ראשית אני חייב להגיד שאני אף פעם לא התבקשתי באופן פורמאלי לחתום על המסמך, זאת אומרת הבקשה הייתה כל כך חריגה שלא העליתי בדעתי גם כשכתבתי את המסמך לא העליתי בדעתי שזה מסמך שאני אמור לחתום עליו.
משה בר-עם · ראשית ומי אמור לחתום עליו?
יאיר חקאק · ראשית המנכ"ל
אמיר טבנקין · ראשית אני רק אבקש לרענן את העד מהודעתו בעמוד 11 שורות 16-27. אתה אומר, אמרתי לה שאני לא חותם על המסמך ---- על סמך מה אתה,
אמיר טבנקין · ראשית כי שאלתי אותו אם הוא זוכר איזה עוד סיבה נוספת הוא אמר בהודעתו והוא לא זוכר ---- הוא אמר שלוש סיבות
אמיר טבנקין · ראשית אני מבקש לרענן את העד מדברים שאמר בהודעתו ולראות האם הוא לא זוכר או האם הוא לא עומד על הדברים גם היום.
משה בר-עם · ראשית סיבות נוספות מעבר?
אמיר טבנקין · ראשית כן, סיבה נוספת
ז'ק חן · ראשית רק שיהיה ברור זו הפעם השנייה או השלישית שאנחנו כבר
אמיר טבנקין · ראשית פעם שנייה
ז'ק חן · ראשית אמרתי שנייה או שלישית ואנחנו לא קמנו שניתן לו להקריא מה שהוא רוצה רק שלא יתפרש שאנחנו חושבים שהתמלאו התנאים לריענון עד בלי ל... על המשקל אחר כך וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בסדר, תודה. כן, תזכיר לו.
אמיר טבנקין · ראשית אמרתי לה אני לא חותם על המסמך הזה, אמרתי לה שאני לא אחתום על מסמך כזה כי זה ניסיון לעקוף את הרן מה גם שיש עדיין חילוקי דעות ביני לבין המנכ"ל על המהות. זה הנקודה שהיה חשוב לי לרענן כי שאר הדברים באמת אמרת אז אני שואל אותך עד כמה באמת היו חילוקי דעות על המהות ואיפה היית חלוק?
יאיר חקאק · ראשית אז כמו שאמרתי, מר פילבר ניסה לשכנע שצריך להיות יותר ליברליים בביטול של כל מיני מערכי הפרדה מבנית כבר ביום פרסום המדיניות ואני,
משה בר-עם · ראשית זו דעה לגיטימית?
יאיר חקאק · ראשית אם היא באה יחד עם הגנות אחרות? אז כן. זאת אומרת, אם באמת היה ניסיון כן לאזן את הסיכון עם סיכוי? אז כן, אין ספק. אגב, הפרדה מבנית היא כלי רגולטורי אלים, זאת אומרת צריך להגיד את זה, הוא כלי רגולטורי שצריך להתייחס אליו באמת בחרדת קודש אם אתה רגולטור כי הוא משית עלות מאוד מאוד גבוהה גם על המפוקח שלך וגם על התעשייה אבל יש לו גם תועלות מאוד מאוד גדולות ויתרה מכך, תעשיה שלמה נבנתה על בסיסו ולכן שינויים בו צריכים להיות, צריכים להיעשות לאט וצריכים להיעשות בצורה מדודה. זה צריך להיות הקו.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. למה בעצם לפי מה שידעת או לפי מה שהוסבר לך היה צריך את המסמך הזה באותה נקודת זמן מבחינת קבוצת בזק?
יאיר חקאק · ראשית היה, אם זיכרוני אינו מטעה אותי ואני צריך להיזהר בדברי עומדת על הפרק,
ז'ק חן · ראשית ' כבודכם פה זו שאלה שמזמינה אותו להתייחס למניעים של בזק. השאלה אם זה מידיעה אישית שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא נשאל מה סופר לו, לא מה המניעים של בזק אלא מה סופר לו. זו הייתה השאלה. כך התחילה השאלה.
אמיר טבנקין · ראשית בוודאי, אז בוא, אני
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ושיגיד על ידי מי, בהמשך לשאלה מה הוסבר לו, מי הסביר לו?
אמיר טבנקין · ראשית אז תתייחס לשאלות המשך של בית המשפט
יאיר חקאק · ראשית הוסבר לי שהדבר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוסבר לי על ידי מי?
יאיר חקאק · ראשית על ידי שלמה פילבר שהדבר נדרש לשם עסקת בזק - YES. שבזק צריכה וודאות רגולטורית כדי לעשות את העסקה הזאת.
אמיר טבנקין · ראשית אתה זוכר להסביר, ככל שאתה זוכר להסביר למה מסמך כזה קשור לעסקת בזק - YES?
יאיר חקאק · ראשית לא, לא באופן מפורט. עוד פעם, אני, יש סוגיה אחרת, סוגיה רגולטורית אחרת שקיימת מימים ימימה שהיא ההפסדים הצבורים של חברת YES, חברת YES היא חברה הפסדית יש לה הפסד נצבר מאוד מאוד גדול, רשות המיסים לא מאפשרת לקבוצת בזק לרשום את ההפסד הנצבר הזה בדו"חות הכספיים ובכך להזדכות על מס החברות בגלל שמדובר בחברה בהפרדה מבנית.
משה בר-עם · ראשית אם תבוטל הפרדה מבנית אז כן? רטרואקטיבית, מה?
יאיר חקאק · ראשית אני לא יודע, עוד פעם, אבל אני כן יודע שהפרדה מבנית מונעת, האם אם תוסר הפרדה מבנית זה יאפשר? אני לא יודע והסוגיה הזאת עומדת על הפרק כבר הרבה זמן בתקופה שאנחנו מדברים עליה כאן אבל לא מעבר לכך.
אמיר טבנקין · ראשית עכשיו, אני לא אציג לך מסמך, אמנם הציגו לך אותו בחקירתך אבל אני אשאל ככה, מה ידעת, ככל שידעת על ההעברה של טיוטת המסמך הזה למישהו מבזק?
יאיר חקאק · ראשית לא ידעתי דבר וחצי דבר
אמיר טבנקין · ראשית אז רק לפרוטוקול אנחנו בחקירתו הוצג לו המסמך שסומן ת/477 שהוא מייל מגב' סטלה הנדלר מנכ"לית בזק למייל של מר פילבר עם המסמך הזה והערות בזק עליו מיום 28.9 בערבו של יום, זאת אומרת המייל עם ההערות של העד הוא מאותו יום ב - 7.32 בבוקר אז אין טעם להציג לך כיוון שבאמת זה לא משהו שאתה נחשפת אליו בזמן אמת. אז אנחנו בעצם ב - 28 בספטמבר ואתה אומר שאתה יוצא, תיארת קודם שיצאת לחל"ת, אני שואל מה נקודת הזמן הבאה שאתה מוצא את עצמך מעורב בתהליך הזה?
יאיר חקאק · ראשית אוקי. הנקודה הבאה היא שסמנכ"ל הכלכלה של המשרד, הרן לבאות מתקשר אלי אני לא זוכר את התאריך המדויק אבל אם אני לא טועה זה בנובמבר, יכול להיות שטעיתי,
אמיר טבנקין · ראשית תיכף נראה מסמך, זה בתחילת אוקטובר
יאיר חקאק · ראשית תחילת אוקטובר והוא מציג לי מסמך, סליחה הוא מתקשר אלי ואומר שמר פילבר שלח לו טיוטה של מסמך שבכוונתו להוציא, האם מדובר על אותו מסמך שאני הכנתי בזמנו? ביקשתי ממנו שישלח לי את המסמך? הוא שלח לי, הסתכלתי על המסמך, התקשרתי אליו חזרה ואמרתי הרן, אין שום קשר בין המסמך הזה לבין המסמך שלי, הוא שונה בתכלית.
אמיר טבנקין · ראשית אז אנחנו נראה, נציג לך את ת/472 זה ברקוד 3780 מסמך מדיניות ההמשך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית השאלה אם זה המסמך?
אמיר טבנקין · ראשית כן, אני שואל אותך אם זה המסמך שאתה מתייחס אליו?
יאיר חקאק · ראשית כן
ז'ק חן · ראשית זה ת/472?
אמיר טבנקין · ראשית כן. אולי רגע נוריד משהו מהשולחן כמי שהיה מעורב בתהליך כתיבת המסמך הקודם מספטמבר, עד כמה היית מעורב בעריכת המסמך הזה? נחשפת אליו לפני שראית אותו בעצם מהרן לבאות?
יאיר חקאק · ראשית ראיתי אותו פעם ראשונה כשהרן שלח לי אותו ופעם שנייה בחקירה
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו, את המסמך הזה גם בית המשפט כבר ראה ומכירים, אנחנו לא נפרט למען הקיצור אבל מה הייתה העמדה שלך בזמן אמת כשקראת אותו לגבי המדיניות שמובעת בו?
ז'ק חן · ראשית אני מתנגד, העד הוא בחל"ת, עמדתו היא ודאי לא רלוונטית ואני לא מבין למה אנחנו צריכים לקבל את עמדתו לגבי מסמך שהוא לא במשרד התקשורת, לא עובד במשרד התקשורת ולא שותף ולא הכיר את המסמך.
אמיר טבנקין · ראשית זה התנגדות שהיא, אפשר להגיד, העד לא צריך לצאת אבל קודם כל ודאי זה עד שנמצא בתהליך של כתיבת מסמך מדיניות שעוסק בדיוק באותם נושאים. בחקירות נגדיות של עדים קודמים אפילו הוצג שמדובר באותו תהליך ואולי בהמשך של אותו מסמך. העד הזה גם חוזר אחר כך למשרד וממשיך לעסוק בנושא הזה, עמדתו כמי שקרא, קיבל את זה מגורמים במשרד היא בוודאי רלוונטית, לא רואה טעם להתנגדות.
משה בר-עם · ראשית חשוב שנשמע את עמדת העד הוא כל הזמן תיאר את המדיניות וכל מה שקורה אז למה יש קושי עם זה מר חן? זו רק עמדתו, מה המשקל של העמדה? האם היא מקובלת או לא מקובלת זה עניין אחר אבל הוא הובא בדיוק לעניין הזה של מדיניות.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, שיענה
ז'ק חן · ראשית אדוני יודע כמה, איזה... אנשי מדיניות אומרים דברים הפוכים שעומדים בחוץ, מחוץ לשער?
משה בר-עם · ראשית נכון
ז'ק חן · ראשית אז נביא את כולם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שיענה.
יאיר חקאק · ראשית קודם כל המסמך הזה כמו שאמרתי הוא שונה בתכלית מהמסמך שאני הכנתי. הוא עושה שני דברים שאני לא עשיתי במסמך שלי ואני גם חייב להגיד שאני גם לא כל כך מסכים איתם. הראשון, זה אותו קשר בין אותה הפרדה מבנית לבין פריסת תשתיות מתקדמות שאני רואה בה, גם במסמך הזה אגב, אינהרנטית פנימית טענה לא מוכחת, היא טענה שעולה אבל היא לא מוכחת, היא לא מגובה בניתוח כלשהו, למשל, אם אני הייתי כותב מסמך כזה והייתי רוצה לבסס טענה כזאת הייתי שואל את עצמי מה אותו פער בתשתיות שאני בא לסגור ומה הסיכון שאני לוקח על עצמי עם ההפרדה המבנית והאם שני הדברים האלה שקולים אחד מול השני, לפחות באופן גס וזה לא נעשה. דבר שני והכי ברור לי לפחות שכאן מדובר בעצם בביטול גורף של ההפרדה המבנית עם כל חברות הבנות בעוד אני המלצתי להתחיל עם בזק בינלאומי, אלה שני הפערים הגדולים ביותר.
אמיר טבנקין · ראשית אני אשאל אותך רגע שאלה משלימה. שאלנו קודם בסוף 2015 ואני שואל גם לגבי נקודת הזמן הזו, בטח עד המועד שיצאת לחל"ת שזה כשבועיים לפני המסמך, עד כמה למיטב ידיעתך נעשתה עבודה מקצועית במשרד של בדיקת משמעויות של הכריכה הזו של המדיניות הזו?
יאיר חקאק · ראשית אני לא יודע אם היא נעשתה, אם היא נעשתה אני לא נחשפתי אליה
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. עכשיו, המסמך הזה ב - ת/472 הוא כולל גם המלצה לאשר את מיזוג בזק ו - YES אני שואל אותך למרות שהדברים עולים במסמך, האם אתה התייחסת לנושא הזה בטיוטה שאתה הכנסת שבועיים קודם?
יאיר חקאק · ראשית לא
ז'ק חן · ראשית הוא ענה
אמיר טבנקין · ראשית לא, הוא לא ענה
ז'ק חן · ראשית הוא ענה שההבדל השני היה ש... בזק בינלאומי
אמיר טבנקין · ראשית לא, פה זה שאלה שונה, העד יכול להסביר. מדוע זה שתי שאלות שונות?
יאיר חקאק · ראשית יש כאן שתי סוגיות. יש הפרדה מבנית ויש מיזוג. המיזוג צריך להגיד את זה, המיזוג מבחינה רגולטורית הוא לא איבנט
משה בר-עם · ראשית הוא לא אירוע
יאיר חקאק · ראשית הוא לא אירוע כי האם בזק היא הבעלים של 49% או 100% מ - YES לא משנה בכהוא זה את המגבלות ההתנהגותיות שיש על החברה וזה מה שמעניין את הרגולטור כי הרגולטור או לפחות אותי ולכן לא התייחסתי לסוגיה הזאת בכלל במסמך שלי ואני חושב שהיא לא רלוונטית לעניין ההפרדה המבנית.
אמיר טבנקין · ראשית באמת אתה חוזר מהחל"ת אתה יכול לפרט על המשך מעורבות שלך בנושא המדיניות הזאת או יישומה?
יאיר חקאק · ראשית כן. אני חוזר מחל"ת אחרי פסח 2017 ואני חבר בצוות הפרדה מבנית של המשרד, אם אני לא טועה יחד עם משרד האוצר והעבודה שם לא כל כך מתקדמת,
משה בר-עם · ראשית עבודה ליישום אותו מסמך של המדיניות?
יאיר חקאק · ראשית סליחה?
משה בר-עם · ראשית כשאדוני אומר העבודה למה אדוני מכוון?
יאיר חקאק · ראשית העבודה לא כל כך מתקדמת יש תחושה שאני לא יודע לשים עליה את האצבע מאיפה היא באה שזה פחות חשוב עכשיו ולא הרבה אחרי שאני חוזר מתפוצצת הפרשה הזאת גם אצל מבקר המדינה ואז אצל רשות ניירות ערך.
אמיר טבנקין · ראשית אני מציג לך את ת/569 מסמך שהוצג לך בחקירה, מכתב מגב' הנדלר למר פילבר מיום 29 ספטמבר 2016 אתה לא ראית את המסמך הזה בזמן אמת? זה ת /.569 ברקוד 3762. זה מכתב מבזק לגבי הפריסה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה האירוע האחרון בתאריך?
אמיר טבנקין · ראשית כן, אבל השאלה שלי לעד היא גם לגבי המסמך הזה וגם לגבי ת/472 מסמך מאוקטובר, קודם כל להבנתך מהמסמך הזה, הבנתך המקצועית, מה בעצם ההתחייבות האופרטיבית של בזק או עד כמה ההתחייבות הזאת מגובשת?
יאיר חקאק · ראשית אני חייב להגיד עוד פעם, אני ראיתי את המסמך הזה לראשונה בחקירתי, לא ראיתי אותו בזמן אמת. מדובר בעצם בהתחייבות שהיא לא בדיוק התחייבות, אני יכול להסביר גם למה ומדובר בעצם, מדובר בהתחייבות בעייתית משתי סיבות. 1. כי למיטב ידיעתי ויכול להיות שיש דברים שלא ידעתי אבל למיטב ידיעתי המשרד או הרגולטור לא ידע מה מצב הפריסה של בזק ערב אותו מסמך, דהיינו, האם אותם שבעים אחוז, 76% וכו' הם בעצם התחייבות שאפתנית, אגרסיבית וכו', או האם מדובר במשהו שהוא בעצם כבר נעשה או קרוב לנעשה ו - ב. כי יש כאן אי דיוק מאוד מאוד משמעותי למה מתחייבים, זאת אומרת, אני אצטרך להסביר את זה קצת במונחים טכניים ברשותך.
אמיר טבנקין · ראשית אז אולי תסביר כי אני חושב שבית המשפט שמע חלק מהדברים ואולי בהמשך ההסבר אפשר יהיה,
יאיר חקאק · ראשית ממש בקצרה. הרשת המסורתית המהירות הניתנת, מהירות האינטרנט הניתנת היא פונקציה של מרחק מהארון, ככל שהלקוח רחוק יותר מהארון ככה המהירות נמוכה יותר. רשת סיבים אופטיים בגלל שהיא לא סובלת מכל מיני תופעות חשמליות בעצם היא לא רגישת מרחק ולכן אפשר לתת מהירות מאוד גבוהה ללא מרחק מאותו ארון. לכן, צריך מאוד מאוד לדייק במונחים של מהו שירות סיבים אופטיים ויש כל מיני הגדרות שונות. יש מה שקוראים באירופה פייבר טו דה הום, סיבים עד הבית. יש סיבים עד הבניין, יש סיבים עד שפת המדרכה, סיבים עד הארון וכו', וכאן בעצם ההתחייבות אם אני אקרא למשל את הסעיף הראשון בסעיף 1, עד סוף שנת 2017 החברה תפעל לקירוב או הגעת הסיבים האופטיים לבתי המנויים ותגיע בדרך זו לשבעים אחוז ממשקי הבית. עכשיו, עוד פעם, יכול להיות שבגלל שאני רגולטור פרנואיד, אני קורא, אני מחויב לקרוא את זה בצורה מינימליסטית זאת אומרת מה יקרה? החברה תפעל לקירוב או הגעת הסיבים האופטיים לבתי המנויים. מה יקרה בפועל? אני לא יודע ולכן אמרתי את מה שאמרתי בחקירה על המסמך הזה.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי. אני אראה לך את ת/480 שהוא מכתב ממנכ"ל משרד התקשורת מיום 21 דצמבר 2016 לגב' הנדלר שכותרתו ביטול חובת ההפרדה המבנית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית ת/480 זה מ - 30 ביוני.
אמיר טבנקין · ראשית זה גברתי מכתב הפרדה תאגידית
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית זה מיוני.
אמיר טבנקין · ראשית זה קרה גם בדיון הקודם באמת. סליחה, נגיע תיכף ל - 480 ת /.631
ז'ק חן · ראשית שוב כבודכם, העד לא נמצא במשרד בזמן שיוצא המכתב הזה, מה שאנחנו נקבל עכשיו זה סברות, השערות.
אמיר טבנקין · ראשית אולי נשמע קודם את השאלה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית נשמע קודם מה שואלים אותו.
ז'ק חן · ראשית למשל הוא היה במשרד כשיצא המכתב?
אמיר טבנקין · ראשית לא, לא, עו"ד חן יכול להיות שההתנגדות מיותרת. המסמך הזה מוצג כדי להראות שהוא מפנה בעצם למסמך מיום 30 ליוני 2016 ת/480 שאפשר להציג אותו. ביוני 2016 אתה נמצא במשרד נכון?
יאיר חקאק · ראשית כן
אמיר טבנקין · ראשית עכשיו, אתה יכול להסביר מה המסמך הזה?
ז'ק חן · ראשית איזה מהם?
אמיר טבנקין · ראשית אנחנו עכשיו ב - 30 ליוני
יאיר חקאק · ראשית המסמך הזה הוא בעצם מסמך המשך למדיניות של השר כחלון ממאי 2012 שמובאת כאן בהערת שוליים 2, שבעצם אמרה ששינויים או הקלות או ביטולים בהפרדה המבנית יתקדמו בד בבד עם התקדמות של השוק הסיטונאי. בעצם זוהי יריית פתיחה, זה אינו מסמך מדיניות, זה מכתב לחברת בזק שאומר שהמשרד מתחיל עכשיו את הטיפול בעניין הזה ומונה את הסוגיות שבו הוא רוצה לדון עם חברת בזק ועם שאר התעשייה כדי להגיע למדיניות בנושא ונושאי הליבה הם בעצם רובם קשורים לשוק הסיטונאי.
אמיר טבנקין · ראשית אני לא צריך שתתאר את המסמך, השאלה שלי לגביו היא האם לתפיסתך המקצועית אז בנקודת הזמן שהמכתב הזה יצא ובתקופה,
ז'ק חן · ראשית איזה מכתב זה עכשיו?
אמיר טבנקין · ראשית זה זה אותו מכתב מ - 30 ביוני, יש לו שני תווים
עודד שחם · ראשית ת/480
אמיר טבנקין · ראשית אותו מסמך. עד כמה לתפיסתך המקצועית באותו זמן היה שוק סיטונאי יעיל כנדרש בתנאים של מסמך כחלון?
יאיר חקאק · ראשית באופן חלקי בלבד
אמיר טבנקין · ראשית תסביר
יאיר חקאק · ראשית אני יכול להסביר. שוק סיטונאי מבוסס בעצם על שלושה דברים עיקריים באותה עת, או לפחות כפי שהוא היה במדיניות. 1. הוא מה שאנחנו קוראים בעגה שלנו B.S.A שזה בעצם סוג של מכירה סיטונאית של קווים של בזק על ידי המתחרים וזה מיושם באותה עת, יש קצת חריגות אבל באופן כללי מיושם. יש את הטלפוניה הנייחת שאני הבנתי ששמעתם עליה רבות ואני לא הייתי כל כך מעורב בנושא הזה אז אני אעבור הלאה. הדבר השלישי זה גישה לתשתיות הפאסיביות של בזק וזה לא מיושם בכלל באותה תקופה ולכן היישום הוא חלקי בלבד.
אמיר טבנקין · ראשית עכשיו, בהקשר של התהליך הזה אתה תיארת בחקירה פגישה שנערכה שאתה היית נוכח בה עם חברי ועדת חייק?
יאיר חקאק · ראשית כן
אמיר טבנקין · ראשית אתה יכול לתאר את הפגישה הזאת? את ההתרשמות האישית שלך ממנה?
יאיר חקאק · ראשית כן, אני נקראתי לפגישה בתל אביב
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מתי?
יאיר חקאק · ראשית אני לא זוכר את התאריך המדויק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בערך?
אמיר טבנקין · ראשית אזור פברואר 2016
יאיר חקאק · ראשית כן, תחילת שנת 2016 לישיבה בתל אביב עם חברי ועדת חייק שמי שמופיע שם זה אני זוכר את אמיר חייק שהיה יושב ראש. מיכל אבן חן שהייתה חברת ועדה ודוד אסו... שהיה חבר ועדה ויכול להיות שהיו עוד שאני לא זוכר. הם בעצם אומרים לצוות המקצועי שזה אני ועמי גילה שהיה שם מאגף כלכלה ונציג של הלשכה המשפטית ונציג של אגף הנדסה ורישוי וכו' מה לעמדתם צריך לעשות עם ההפרדה המבנית לאור היישום של ההמלצות של הוועדה שלהם. זהו, ישיבה שבה הדרג המקצועי של המשרד לא אומר יותר מדי, מקשיב בעיקר לחברי ועדת חייק וזהו, ושהשורה התחתונה היא שאמיר חייק שהוא ראש הוועדה ממליץ בעצם להתחיל עם ביטול ההפרדה המבנית.
אמיר טבנקין · ראשית ומה הייתה ההתרשמות שלך או מה עשית בעקבות הישיבה?
יאיר חקאק · ראשית אני לא זוכר לדבר בהתרשמויות, אני התקשרתי לעדי קאהן אחרי הישיבה הזאת ואמרתי שאם תהיה עוד ישיבה אחת כזאת אני אלך למבקר המדינה שבעצם אני יצאתי עם תחושה שהיה ניסיון בעצם להרביץ תורה בדרג המקצועי באופן שנוצר רושם שהדרג המקצועי נכח בכל הישיבות או ששמע את הדברים וכו' וכו' למרות שקודם כל אני הבנתי שאמיר חייק דיבר עם המנכ"ל לפני ותיאם עמדות וזה משהו שלא עלה בישיבה ודבר שני,
אמיר טבנקין · ראשית כשאתה אומר הבנתי רק תסביר לבית משפט מאיפה הבנת?
יאיר חקאק · ראשית אני לא יודע לשים את האצבע על איך הבנתי את זה, אני חושב שמישהו אמר משהו שגרם לי להבין שהוא דיבר עם מר פילבר לפני אבל עוד פעם, אני לא אגיד אני יודע מאיפה המידע הזה הגיע אלי אבל הוא הגיע. דבר שני באמת הייתה תחושה שהישיבה הזאת נועדה לקדם את ביטול ההפרדה המבנית על אפו וחמתו של הדרג המקצועי במשרד.
אמיר טבנקין · ראשית רק להשלים את הנקודה הזאת אתה יכול להסביר מה הייתה המעורבות שלך בדו"ח של ועדת חייק עצמו?
יאיר חקאק · ראשית אני הייתי בצוות המקצועי של וועדת חייק, הייתי אז אם אני לא טועה עדיין באגף הכלכלה של המשרד ואני הייתי כלכלן מלווה בעצם של הוועדה. הוועדה הייתה אמורה בעצם להיות וועדת יישום למדיניות השוק הסיטונאי, בפועל היא לא כל כך עשתה את עבודת היישום והשאירה את זה למשרד, המשרד הוא זה שהפעיל אחר כך את היועצים הכלכליים וקבע את המחירים ואני הגדרתי את זה, אני חושב שהגדרתי את זה ככה אפילו בחקירה שלי, הגדרתי את דו"ח ועדת חייק, הוא מאוד מאוד דומה לתנ"ך, הפוך בו והפוך בו כי הכל בו, זאת אומרת יש בו קצת מכל דבר ומי שמחפש ציטוט למדיניות רגולטורית כלשהי מקלה או לא, יכול למצוא אותה שם.
אמיר טבנקין · ראשית אני רק אחדד נקודה שדיברת עליה פה לגבי איך נודע לך על פגישות קודמות, אתה זוכר מה זכרת בחקירה שלך?
יאיר חקאק · ראשית אני חושב שהייתה לאמיר חייק איזושהי פליטת פה שכשהוא אמר משהו כמו כשישבתי עם מומו, עם מר פילבר אבל עוד פעם אני לא זוכר.
אמיר טבנקין · ראשית בסדר גמור. עכשיו, הציגו לך בחקירה, לא התעכבנו על כל מסמך שהציגו לך שלא ידעת עליו, מסמכים שעברו בעצם ממר פילבר לנציגי בזק וחזרה ואני שואל אותך בזמן אמת כשהיית במשרד מה ידעת על הנושא הזה? או מה חשבת על,
ז'ק חן · ראשית מה זה הנושא הזה?
אמיר טבנקין · ראשית העברת מידע ומסמכים ממר פילבר לגורמים שקשורים לבזק ---- ולהוט ולכל העולם ואשתו.
יאיר חקאק · ראשית ברמת ידע כמובן שלא ידעתי כלום
ז'ק חן · ראשית הוא לא ידע כלום, קדימה. הוא אמר שהוא לא ידע כלום
אמיר טבנקין · ראשית אבל אני שואל אותך גם לגבי תחושה או הבנה שלך בזמן אמת לגבי העברת מידע מהמשרד לבזק?
ז'ק חן · ראשית אני מתנגד.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה זה תחושה או הבנה, מסקנות ממשהו, מה זה תחושה או הבנה?
אמיר טבנקין · ראשית קודם כל העד העיד על כך בחקירה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל הוא אמר שהוא לא ידע
אמיר טבנקין · ראשית הוא לא ידע על העברת מסמכים ספציפיים אבל העד יכול לתאר כמו שכבר שמענו מצבים שבהם הוא הבין שבזק אוחזת במידע שלא אמור להיות לה. הוא חשד למצב כזה וזה בהחלט מעיד על הלך הרוח שלו בזמן אמת בהקשרים האלה.
בועז בן צור · ראשית זה שעד בחקירה במשטרה או ברשות, אין כאן לקבילות, זאת אומרת אפשר לשאול אותו אבל זה לא הופך את זה, את המסננת של דיני הראיות בבית משפט. אם הוא אמר את זה בחקירה, אז מה?
אמיר טבנקין · ראשית הוא אמר דברים, שוב, אני יכול להקריא את הדברים שהוא אמר בחקירה אבל העד מתייחס באופן ספציפי,
משה בר-עם · ראשית אנחנו צריכים לשמוע ממנו על תחושותיו?
אמיר טבנקין · ראשית זה לא תחושות אדוני, זה הלך רוח וההבנה שלו בזמן אמת לגבי כך שמידע עובר,
עודד שחם · ראשית מה נעשה, נגיד שהוא ישיב, מה נעשה עם האינפורמציה הזאת?
אמיר טבנקין · ראשית קודם כל זה רלוונטי
עודד שחם · ראשית העברת המידע היא,
אמיר טבנקין · ראשית אולי העד יצא ואני אוכל להסביר יותר
ז'ק חן · ראשית כבר הסברת. כבר הסברת לו והקראת ואמרת.
אמיר טבנקין · ראשית עוד לא הקראתי, אני יכול להקריא
ז'ק חן · ראשית בנוכחותו
אמיר טבנקין · ראשית לא הקראתי שום דבר בנוכחותו ללא רשות בית המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה אדוני רוצה לעשות עם התחושות שלו?
אמיר טבנקין · ראשית גברתי זה לא רק תחושות. העד כמובן שהוא לא יודע איזה מסמך ספציפי עובר או לא עובר אבל העד אומר, ופה הוא לא נמצא, הוא אומר בפירוש בחקירה שלו שמעבר שיש תחושה שיש דברים שמועברים לבזק במובן של המהות לפני שהם... פומביים והוא אומר בטלפוניה אני פגשתי את זה בפנים.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז אם זה עובדות שיעיד על עובדות.
אמיר טבנקין · ראשית אני מבקש ממנו להעיד על עובדות
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל ראינו את ההתכתבות.
עודד שחם · ראשית מה זה מוסיף לתשתית המתועדת שנמצאת בפנינו?
אמיר טבנקין · ראשית זה בוודאי מוסיף
משה בר-עם · ראשית אנחנו יודעים שהייתה העברת,
עודד שחם · ראשית מה הערך המוסף של זה?
אמיר טבנקין · ראשית חלק מהדברים, שוב, זה עלה גם בדיון הקודם עם העד הקודם, חלק מהדברים שמופיעים גם בכתב האישום ועולים גם בקווי ההגנה זה ההשפעה של ההתנהלות הזאת על התהליכים במשרד התקשורת, האם זה התנהלות שמצופה,
משה בר-עם · ראשית לא חייבים לתעד את זה כי אנחנו יודעים על ההעברה של המידע לא?
אמיר טבנקין · ראשית אבל למה? אבל אדוני העד הוא אחד מהגורמים שהיו בזמן אמת, טיפלו כגורמים במשרד התקשורת מול בזק והוא מתאר לא רק תחושה, הוא מתאר את העובדה שהוא נפגש עם התופעה הזו כמו העד הקודם דרך אגב. זה גם מתאר את הפגיעה לצורך העניין בתהליכים במשרד התקשורת, זה גם מתאר
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא מעיד על עובדות, אנחנו יודעים שהייתה,
משה בר-עם · ראשית אנחנו יודעים שהייתה העברה
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא יכול להעיד על ההשלכות של זה בפועל, על עובדות זו שאלה אחרת.
אמיר טבנקין · ראשית אז זו הייתה השאלה אבל גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אדוני לא ישאל אותו על תחושות, אדוני שאל אותו מה היו התחושות שלו.
אמיר טבנקין · ראשית אבל כדי לשאול על ההשפעה אני צריך לשאול קודם כל על המצב העובדתי, זאת אומרת האם הוא הרגיש או ידע שחומרים עוברים, האם הוא הרגיש את זה בתהליכים מול בזק, אחר כך אפשר לשאול את זה מה ההשפעה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא אמר שהוא לא ידע
אמיר טבנקין · ראשית שהוא לא ידע על העברת מסמכים ספציפיים אבל הנה בחקירה שלו,
ז'ק חן · ראשית לא מסמכים ספציפיים, הוא אמר לא ידעתי כלום
אמיר טבנקין · ראשית בחקירה שלו, הקראתי את זה הוא אמר שהוא נפגש עם זה בתהליכים הפנימיים שלו, שהוא טיפל בהם מול בזק.
עודד שחם · ראשית אדוני דיבר על תחושה, איך זה תורם לנו?
אמיר טבנקין · ראשית קודם כל על העצה, אני מוותר עליך
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית עו"ד טבנקין רק דבר אחד, עובדות, איזה עובדות אדוני רוצה ממנו?
אמיר טבנקין · ראשית גברתי אנחנו מכוונים לעובדות שהעד הזה בזמן אמת עבד מול בזק ופגש את העובדה, הוא אומר את זה, נפגש עם העובדה שהמהות של הדברים, המהות של עמדות המשרד מועברות לבזק בעת שהן פנימיות, זה בפני עצמו רלוונטי לכמה היבטים של כתב האישום וגם רלוונטי לחלק מטענות ההגנה של הנאשמים. אנחנו חושבים שצריך להשמיע את העד בנושא הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מה אדוני רוצה לשאול אותו, אם בזמן אמת הוא לא ידע בוודאות אבל העריך?
אמיר טבנקין · ראשית לא ידע על מסמכים ספציפיים שעוברים אבל חשד או העריך שמידע עובר לבזק, כן. על בסיס מה ההערכה הזאת?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אבל אנחנו יודעים שעבר מידע, מה השאלה הבאה תהיה?
אמיר טבנקין · ראשית אנחנו יודעים שעבר מידע אבל א. מה השימוש שנעשה בו? העד מתאר שנציגי בזק באים עם המידע הזה, אגב, גם הוא לא הראשון שמתאר את זה במובן הזה, באים עם המידע הזה ובעצם משתמשים ביתרון או,
משה בר-עם · ראשית זה מסקנות
אמיר טבנקין · ראשית אבל כדי להסיק את המסקנה הזאת צריך את הנדבך הזה
משה בר-עם · ראשית שעבר אנחנו יודעים
אמיר טבנקין · ראשית לא רק שזה עבר אדוני, שמי שעובד במשרד התקשורת מול בזק
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז שיעיד שנציגי בזק הגיעו עם מידע פנימי, אם על זה אדוני רוצה שהוא יעיד. אלה עובדות.
אמיר טבנקין · ראשית כן גברתי אבל בשביל,
עודד שחם · ראשית אדוני שאל על תחושה, אם יש לאדוני שאלה קונקרטית אז זה אולי יכול לתרום, אם לא, אז פחות זה תורם
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית לפני שהוא נכנס אדוני רצה בתחילת הדיון לומר משהו עם העד הקודם, אולי ננצל את זה שהוא בחוץ.
בועז בן צור · ראשית יהיה ויכוח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית יהיה ויכוח?
בועז בן צור · ראשית כן.
אמיר טבנקין · ראשית יהיה ויכוח
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית איך יכול להיות ויכוח לעד שכבר נגמר?
אמיר טבנקין · ראשית היכולת שלנו להתווכח היא בלתי נדלית
בועז בן צור · ראשית נכון כי אתם מייצרים כל פעם,
אמיר טבנקין · ראשית עכשיו אנחנו נתווכח על מי מייצר את הוויכוחים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אז תחזירו את העד ונמשיך איתו.
ז'ק חן · ראשית כשיש התנגדות חריגה אז אין מה לעשות, אז יש ויכוחים.
אמיר טבנקין · ראשית אני אחדד את השאלה שלי, קודם הראו לך בחקירה מסמכים רבים שעברו שלא בידיעתך אני שואל אותך עד כמה בעבודה שלך כאיש משרד התקשורת מול בזק אתה נפגשת במצבים שבהם חשדת או ידעת שבזק באים עם מידע על עמדות המשרד הפנימיות.
בועז בן צור · ראשית זה מאוד מדריך אבל כיוון שכבר עייפנו אז,
אמיר טבנקין · ראשית אם עייפתי אותך עו"ד בן צור אז זה כבר הישג אחד כבר יש לי היום
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית טוב, שיענה.
משה בר-עם · ראשית זה באמת מדריך אבל בסדר.
יאיר חקאק · ראשית ברמת הידיעה כמובן שלא ידעתי. ברמת התחושה
משה בר-עם · ראשית תחושה אנחנו לא צריכים,
אמיר טבנקין · ראשית גם אי אפשר לעצור עד, אם אין לך התנגדות לשאלה אז העד יכול לענות
יאיר חקאק · ראשית ברמת התחושה, הייתה תחושה רווחת שגם אני הייתי שותף לה שדיונים פנימיים ועמדות פנימיות של אנשי המשרד הם בידיים של בזק.
משה בר-עם · ראשית טוב
ז'ק חן · ראשית כבודכם זה ברור שעכשיו הוא מעיד על התחושה כפי שהותר לו לעשות למרות ההנחיה של בית המשפט עכשיו יהיה לנו פרק שלם בחקירה הנגדית,
אמיר טבנקין · ראשית פרק שלא היה אם הוא לא היה עונה את התשובה הזאת
ז'ק חן · ראשית מזה בדיוק רצינו להימנע, אבל נעשה את זה, אין בעיה, בסדר גמור.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית שאלה הבאה.
אמיר טבנקין · ראשית טוב. מניסיונך ששמענו עליו במשרד התקשורת באופן כללי מבחינת קשר עם גורמים מפוקחים כיצד בדרך כלל נהוג או מקובל או היה מקובל אצלך להעביר מידע לגורמים מפוקחים?
בועז בן צור · ראשית אני רק רוצה להגיד ככה, אם הוא מדבר בשם אגף הנדסה, אגף פיקוח, אגף כלכלה או בשם עצמו, הוא אישית
אמיר טבנקין · ראשית אבל זו הייתה השאלה שלי
עודד שחם · ראשית הוא נשאל על ידיעתו האישית.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית הוא נשאל על מה שהוא רואה, על מה שהוא ידע, לא על משהו
אמיר טבנקין · ראשית כדאי לשמוע את השאלה לעומק לפני שמתנגדים
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אולי הוא ראה עוד דברים? אולי הוא ראה שכולם מעבירים דברים? מה הוא ראה? מה הוא יודע?
ז'ק חן · ראשית טוב, זה מעניין.
יאיר חקאק · ראשית מניסיוני גם באגף תכנון מדיניות וגם באגף כלכלה יש קשרים לא פורמאליים ממפוקחים אבל . 1 לא מעבירים מסמכים ו - ב. ככל שההחלטה שעומדת על הפרק היא יותר הרת גורל כך נזהרים יותר מקשר לא פורמאלי עם מפוקחים לפני החלטה מהסיבה הפשוטה שמרד התקשורת פועל בתעשייה עם הרבה רגולציה וכל הליך מרכזי מסתיים בבית משפט ומאוד מאוד נזהרים לא לזהם שימועים עם,
משה בר-עם · ראשית יש גם נהלים מפורטים בעניין הזה לגבי התנהלות העובדים או באיזה אופן צריך לנהוג מול מפוקחים?
יאיר חקאק · ראשית אני לא מכיר נוהל,
משה בר-עם · ראשית או שזה עניין של שכל ישר
יאיר חקאק · ראשית א. זה עניין של שכל ישר. ב. עניין של הנחיות של היועצת המשפטית שמחדדת את ההוראות
משה בר-עם · ראשית יש הנחיות קונקרטיות, אופרטיביות?
יאיר חקאק · ראשית אני לא יודע להצביע על הנחיה או נוהל כתוב אבל בפירוש יש תחושה, סליחה, לא תחושה, יש תרבות עבודה שבה לא מעבירים טיוטות למפוקחים לפני שימוע, לפעמים מתייעצים עם מפוקחים כדי להשיג מידע כי אחת הבעיות הרווחות ברגולציה זה הרגולטור מוצא את עצמו לעולם בפער אינפורמציה מול המפוקחים שלו ולפעמים הדבר הזה קורה אבל לא ברמת החלטה נשקלת לפני שהיא יוצאת בשימוע פורמאלי.
אמיר טבנקין · ראשית אתה יכול להסביר אולי מעבר לפורמאליות של הנושא מה בעצם יכול להיות החיסרון בהעברת מידע כזה? מה החיסרון, לא מה יכול להיות החיסרון, מה החיסרון בעיניך? מדוע אתה נמנעת מלעשות דברים כאלה?
יאיר חקאק · ראשית החיסרון הוא שזה פוגע בתקינות ההליך ונודע, ועלול לסכן את ההחלטה, כן? כי אם ההחלטה תתקבל ויתברר לאחר מכן שלצד אחד בשימוע היה פריביו שהייתה גישה מוקדמת לחומרים אז הדבר הזה יהי בעוכרינו אם וכאשר נגיע להליכים משפטיים.
אמיר טבנקין · ראשית אוקי, תודה. אנחנו סיימנו
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית אוקי. אפשר ישר להתחיל חקירה נגדית?
בועז בן צור · ראשית כן
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית מי חוקר?
בועז בן צור · ראשית חברי את מרבית החקירה ואנחנו חלק קטן.
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית בבקשה עו"ד חן. מר חקאק אם תרצה לשבת יש מאחוריך כסא גבוה, לא כל כך נוח אבל אפשר, אם תרצה
יאיר חקאק · ראשית ההלכה קובעת שצריך לעמוד לא?
רבקה פרידמן-פלדמן · ראשית כן, נכון, נכון, אבל אנחנו, בדרך כלל זה יותר קצר.
הודעת מערכת · נגדית ע"ת 30 - מר יאיר חקאק לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד ז'ק חן בחקירה נגדית
ז'ק חן · נגדית כבודכם כדי שניכנס לאווירה אז אולי ניכנס עכשיו למה שהם רצו?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית ויכוחים כשיהיה יותר רגוע פה....
ז'ק חן · נגדית אני רוצה להגיד לך ואפילו לא כהרגלי, זה אפילו לא רשום לי שההתרשמות שלי ממך, מזה שאתה מציג עמדה מאוד קיצונית, קפדנית, נוקשה. היית ידוע ככזה במשרד?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית לא?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית טהרנית וצדקנית, אתה ידוע כטהרן וצדקן?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית אז עכשיו אני רוצה לחקור אותך על שני אירועים ונתחיל איתם בסדר? כי אני חושב שאתה טהרן וצדקן לפחות בעדות שלך בבית המשפט. אתה זוכר שאחרי מינוי פילבר למנכ"ל הגיעו יועצים של הנציבות האירופאית לביקור בארץ?
יאיר חקאק · נגדית יועצים של הנציבות האירופאית מגיעים,
ז'ק חן · נגדית שאלתי אם אתה זוכר שהגיעו יועצים של הנציבות האירופאית לביקור בארץ?
יאיר חקאק · נגדית יועצים של הנציבות האירופאית מגיעים לארץ פעם בחודשיים בערך, אתה תצטרך לתת לי קצת יותר פרטים.
ז'ק חן · נגדית אתה יודע על מה אני מדבר?
יאיר חקאק · נגדית אני לא יודע על מה אתה מדבר
ז'ק חן · נגדית אתה העדת על זה בחקירה שלך ברשות ניירות ערך
יאיר חקאק · נגדית אם אתה מדבר על אותם יועצים שבאו ונפגשו עם ראובן גרונאו אז כן, אני זוכר
ז'ק חן · נגדית או, אז על זה אני מדבר ולא רק על זה אני מדבר, תיכף אנחנו נראה ונפתח את זה
יאיר חקאק · נגדית אוקי
ז'ק חן · נגדית הם הגיעו לסדרת פגישות בארץ נכון? עם כל מיני גורמים?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית נכון. מי השתתף בצד הישראלי בפגישות איתם?
יאיר חקאק · נגדית אני,
ז'ק חן · נגדית כן, אחד
יאיר חקאק · נגדית הם,
ז'ק חן · נגדית הם, שתיים, הם לא בצד הישראלי, הם בצד של הגורמים הזרים
יאיר חקאק · נגדית אני חושב, אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר?
יאיר חקאק · נגדית אני זוכר את ראובן גרונאו אני זוכר
ז'ק חן · נגדית ראובן גרונאו באותו זמן הוא איש שוכן אוהלו, הוא בביתו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הוא לא עובד של משרד התקשורת?
יאיר חקאק · נגדית בוודאי שלא
ז'ק חן · נגדית או עובד ציבור או נושא תפקיד רשמי אחר נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית עכשיו אנחנו מדברים על סדרת פגישות נכון? אחת מהן עם ראובן גרונאו, עם מי עוד?
יאיר חקאק · נגדית אני זוכר ישיבות עם התעשייה
ז'ק חן · נגדית תעשיה לא אומר לנו כלום. שמות
יאיר חקאק · נגדית עם הוט אני זוכר בוודאות
ז'ק חן · נגדית הוט, כן
יאיר חקאק · נגדית עם סלקום אני זוכר בוודאות
ז'ק חן · נגדית כן
יאיר חקאק · נגדית וזה כל מה שאני זוכר
ז'ק חן · נגדית ומי ליווה אותם להוט ולסלקום?
יאיר חקאק · נגדית אני
ז'ק חן · נגדית אתה, כלומר אתה מלווה יועצים זרים שמגיעים לארץ לסדרת פגישות של הנציבות האירופאית עם הוט, עם סלקום ועם ראובן גרונאו. עכשיו, מי שלח אותך להיפגש איתם?
יאיר חקאק · נגדית מי שלח אותי?
ז'ק חן · נגדית מי שלח אותך? אתה פקיד, מקפיד על נהלים, חשוב לך מאוד, מי שלח אותך?
יאיר חקאק · נגדית מנכ"ל המשרד
ז'ק חן · נגדית איזה מנכ"ל משרד?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר אם זה היה אבי ברגר או שלמה פילבר אבל מנכ"ל המשרד
ז'ק חן · נגדית מנכ"ל המשרד לשעבר ברגר משום שזה היה בתקופת פילבר הפגישות האלה, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא נהגתי לאשש כל החלטה שנתקבלה בעבר עם המנכ"ל החדש אבל,
ז'ק חן · נגדית הבנתי, זאת אומרת אנחנו מדברים על פגישה שאתה מתאר בחקירה שלך שהיא הייתה פגישה בחורף לאחר מינויו של פילבר. אתה טועה בשנה אבל החורף שלאחר מינויו של פילבר נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא זכור לי שאמרתי לך באיזה שנה זה, אבל בסדר
ז'ק חן · נגדית אבל בחורף שלאחר מינויו של פילבר, את זה זכרת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ירד גשם בטח
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית כלומר אם פילבר התמנה ביוני 2015, אנחנו מדברים על החורף שבין 2015 ל - 2016 נכון?
יאיר חקאק · נגדית אמת
ז'ק חן · נגדית ברגר כבר שנה לא במשרד נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית פילבר לא ידע על הפגישות האלה, על אף אחת מהן נכון? כך אתה אומר בחקירה שלך. רוצה שאני אקריא לך?
יאיר חקאק · נגדית אני לא יודע אם הוא ידע
ז'ק חן · נגדית אתה לא יודע אם הוא ידע אז אני אקריא לך בבקשה מה אמרת
יאיר חקאק · נגדית אני באמת לא זוכר
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר אז אני אזכיר לך מה שאתה חקרת בחקירה שלך בגאווה גדולה כי היית במגרש ביתי. בוא נזכור
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית עו"ד חן, זה רצוף הערות
ז'ק חן · נגדית זה רצוף הערות, נכון גברתי מכיוון שאנחנו קיבלנו עכשיו, בדיוק כמו עם ברגר, קיבלנו מטר בר איזה יופי שזו כל המטרה שלו של העדתו כעד תביעה בפני כבודכם, עכשיו בוא נבדוק את המטר בר הזה לפי הקריטריונים שלו והסטנדרטים שלו. אז ברגר שהוא כבר לא מנכ"ל משרד התקשורת מבקש ממך ללוות יועצים שמגיעים מאירופה, יועצים זרים מהנציבות האירופאית, להיפגש עם המתחרות של בזק, סלקום והוט ועם גרונאו שתיכף דבר עליו, שהוא בוודאי אופוזיציה לפילבר כאשר כל הפגישות האלה מתקיימות שלא בידיעתו של פילבר, כך אתה אומר, אתה רואה? נזכר? כן?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, אני לא זוכר. זה אכן מה שאמרתי בחקירה
ז'ק חן · נגדית כן, הפגישה התקיימה שלא בידיעתו של פילבר? שלא בידיעתו. הייתה שורה של פגישות שאף אחת מהן לא הייתה בידיעתו. עכשיו תראה את המצב, מנכ"ל משרד שפרש, פוטר, התפטר, לא חשוב מה מבקש ממך פקיד במשרד התקשורת ללוות לפגישות יועצים זרים שיפגשו עם המתחרות של בזק ועם האופוזיציה של פילבר פרופ' גרונאו עד כאן זה מה שראינו. אתה מקיים את דברו למרות שהוא פרש מהמשרד ואין לו שום תפקיד רשמי ושום אוטוריטה עליך ואתה עושה את זה בצורה חתרנית מבלי לגלות למנכ"ל שלך שאתה מחויב לו בחובת ציות ובוודאי דיווח ושקיפות, אתה דיברת על בטהרנות על חובת השקיפות, אתה לא מדווח לו שאתה מקיים את הפגישות האלה מאחורי גבו. זו התמונה שאתה כרגע העדת עליה, נכון? סליחה?
יאיר חקאק · נגדית לא שמעתי שאלה
ז'ק חן · נגדית זה מה שהיה?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית כל מה שעו"ד חן אמר זה נכון?
ז'ק חן · נגדית אני אומר לך שהדבר הזה חורג אפילו מגבולות עבירת המשמעת, לדבר הזה קוראים הפרת אימונים, אני סבור שהוא מעורר חשד כבד לעבירה של הפרת אימונים של עובד ציבור, האם אתה נחקרת באזהרה במשטרה או ברשות ניירות ערך כאשר גילית להם את הדבר הזה?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית לא. הרגשת בבית, לא חששת. נכון?
יאיר חקאק · נגדית למה שאני אחשוש?
ז'ק חן · נגדית למה שתחשוש? משום שעשית עבירה. אתה מכיר סיטואציה, יש לי שאלה, אתה מכיר את הוראות שירות המדינה משמעת?
יאיר חקאק · נגדית בצורה מסוימת
ז'ק חן · נגדית בצורה מסוימת. אתה יודע שאסור לך לפעול ולחתור תחת המנכ"ל הממונה הישיר עליך?
יאיר חקאק · נגדית אתה השתמשת במילה לחתור, אני לא השתמשתי
ז'ק חן · נגדית ללכת להיפגש בהוראת מנכ"ל קודם שהוא אופוזיציונר למנכ"ל הנוכחי עם גורמים זרים מהנציבות האירופאית ולהפגיש אותם עם מתחרות של בזק ועם גורם אופוזיציוני ולא לדווח למנכ"ל, לא לתעד, לא לחזור, לא לרשום כלום, זה נראה לך תקין?
יאיר חקאק · נגדית קודם כל הישיבות האלה הם לבקשתם של היועצים האירופאים
בועז בן צור · נגדית בבית של גרונאו
ז'ק חן · נגדית אתה עובד אצל היועצים האירופאיים?
אמיר טבנקין · נגדית תנו לעד להשיב
ז'ק חן · נגדית אני שאלתי אם אתה עובד אצל היועצים האירופאיים?
יאיר חקאק · נגדית אני יכול לתת את הקונטקסט
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית עו"ד חן תן לו לענות, אדוני הציג לו שאלה, מצב, תן לו לענות.
יאיר חקאק · נגדית הקונטקסט הוא כזה, משרד התקשורת עובד באופן תדיר עם הנציבות האירופאית ועם הרגולטורים המקבילים לו באירופה. המשרד אפילו עשה כבר שני תכניות שנקראות טוויניג עם הנציבות האירופאית שבו באו אנשי הנציבות האירופאית לעבוד במשרד התקשורת למשך שנה, הטוויניג הראשון היה עם ממשלות גרמניה, איטליה וספרד ואותן ישיבות שעו"ד חן מדבר עליהם הם בעצם ההכנה לפרויקט נוסף שהוא פרויקט רשמי של ממשלת ישראל עם הנציבות האירופאית, מגיעים לארץ יועצים ומבקשים כדי לכתוב את המכרז לאותו פרויקט להיפגש עם גורמים שונים. אחד הגורמים שהם ביקשו מפורשות להיפגש איתו זה פרופ' ראובן גרונאו ואני אכן ליוויתי אותם לביתו לבקשתו ולבקשתם לשבת איתו.
ז'ק חן · נגדית ובמפגש, הם ביקשו להיפגש גם עם המתחרות של בזק הוט וסלקום?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית אתה עובד אצלם?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית לא. כיצד יכול להיות שבפרויקט רשמי, אתה דיברת על הרבה מילים והכנסת מילים גם בלועזית טוויניג ומילים מקצועיות, איזה נופך מרשים אבל כיצד יכול להיות שדבר כל כך רשמי בפרויקט של מדינת ישראל כמו שאתה אומר אתה מסתיר מהמנכ"ל שאתה מחויב לו, שאתה עובד כלפיו, פילבר.
יאיר חקאק · נגדית קודם כל, אני לא
ז'ק חן · נגדית למה ברגר מפעיל אותך?
יאיר חקאק · נגדית קודם כל ברגר לא מפעיל אותי אוקי?
ז'ק חן · נגדית כך זה נראה
יאיר חקאק · נגדית בסדר אז כך זה נראה. עוד פעם, הישיבה שלהם עם הגורמים גם בתעשייה וגם עם ראובן גרונאו הם לבקשתם, פרופ' גרונאו הוא באותה תקופה פרנוסה נון גרטה במשרד מכל מיני סיבות, הוא מבקש שהישיבה תהיה אצלו בביתו, לא ראיתי בזה שום פסול וזהו.
ז'ק חן · נגדית הבנתי. דווקא משום,
משה בר-עם · נגדית מה עם הדיווח למנכ"ל?
יאיר חקאק · נגדית אני לא דיווחתי למנכ"ל על זה
משה בר-עם · נגדית אדוני לא חושב שצריך היה?
יאיר חקאק · נגדית לא. לא חושב. מדובר בעבודה שוטפת לקראת פרויקט. אני אזכיר במאמר מוסגר כשעשינו עוד פרויקט טוויניג ואפשר לשאול את המנכ"לית הנוכחית של המשרד האם דיווחתי לה במצבים דומים והתשובה היא לא.
ז'ק חן · נגדית היא לא יודעת אם לא דיווחת לה, אבל נמשיך. בוא נמשיך רגע, זה לא כזה פשוט כפי שאתה מנסה לצייר את זה למרות שלא בהצלחה יתרה אם יורשה לי לומר. עכשיו אני רוצה לומר לך את הדבר הבא, נכון שבפגישה עם פרופ' גרונאו אמר דברים קשים ביותר על פילבר ועל ראש הממשלה נתניהו?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית באוזניהם של אותם גורמים זרים מהנציבות האירופאית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית האם אתה לא הרגשת שכפקיד ציבור מחויב לעקרונות, אני חייב לומר לך שזה מאוד מכעיס, האם אתה לא הרגשת שכפקיד ציבור אתה נמצא בסיטואציה מאוד בעייתית, בה גורם פרטי ישראלי מביע עמדה ומוציא דבר דיבתם של מנכ"ל משרד ושל ראש ממשלה נבחר ללא ידיעת המנכ"ל שלך, מבלי לדווח לו על הדבר הזה?
יאיר חקאק · נגדית מה השאלה? האם אני?
ז'ק חן · נגדית האם אתה הרגשת או הבנת שנוכח הדברים הקשים שאומר אדם פרטי כנגד ראש ממשלה נבחר וכנגד המנהל שלך, מנכ"ל משרד ממשלתי אתה חייב לדווח למנכ"ל פילבר על האירוע הזה, זה אירוע תקלה. זה אירוע קשה.
יאיר חקאק · נגדית קודם כל זה לא אירוע תקלה
ז'ק חן · נגדית לא?
יאיר חקאק · נגדית לא. ו - ב. התשובה היא לא
ז'ק חן · נגדית לא, יש לך תרשומת של השיחה הזאת?
יאיר חקאק · נגדית אין לי תרשומת של השיחה הזאת
ז'ק חן · נגדית מישהו ערך פרוטוקול של השיחה הזאת?
יאיר חקאק · נגדית לא נערך פרוטוקול אלא אם כן האירופאים ערכו פרוטוקול
ז'ק חן · נגדית הבנתי, אבל אתה לא, בפגישות שליווית אותם להיפגש עם המתחרות של בזק, סלקום והוט אתה ערכת פרוטוקול?
יאיר חקאק · נגדית לא, לא נערך פרוטוקול
ז'ק חן · נגדית לא נערך פרוטוקול, כלומר לא דיווחת למנכ"ל ולא נערך פרוטוקול, לא על הפגישה עם גרונאו ולא על הפגישות עם המתחרות של בזק נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אתה התייעצת עם עורך דין ביחס לאירוע הזה?
יאיר חקאק · נגדית לא ---- הוא חש מוגן, למה שיתייעץ
ז'ק חן · נגדית האם הייעוץ המשפטי במשרד התקשורת ידע על הפגישות האלה?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שכן
ז'ק חן · נגדית מי? עורכת הדין דנה נויפלד?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שכן
ז'ק חן · נגדית אתה דיווחת לה?
יאיר חקאק · נגדית באופן אישי לא אבל היה יועץ משפטי מלווה לפרויקט הטוויניג ואני לא זוכר אבל באופן כללי הייתי מדווח על ההתקדמות של הפרויקט גם ללשכה המשפטית.
ז'ק חן · נגדית לא, לא באופן כללי, באופן ספציפי. האם בפגישות שלך,
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית עם הנציגים הזרים מהנציבות האירופאית הלא מדווחות והלא רשומות והלא מתועדות נכח יועץ משפטי?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית סליחה? לא נכח?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית האם אתה זוכר ותדייק כאן כי אני רוצה גם שם, למי דיווחת מהייעוץ המשפטי?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר. אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר שדיווחת?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר שדיווחתי באופן פרטני על הישיבות הספציפיות
ז'ק חן · נגדית על הישיבות ולכן ממילא אתה גם לא זוכר למי משם?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית האם אתה לווית לפגישות האלה על ידי גורמים אחרים ממשרד התקשורת, פקידים אחרים מאגף הכלכלה למשל?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר, אני חושב, אני באמת לא זוכר
ז'ק חן · נגדית מה התחלת לחשוב?
יאיר חקאק · נגדית אני חשבתי על זה ואני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית חשבת על זה ואתה לא זוכר האם דיווחת לגורמים מאגף כלכלה על הפגישות האלה?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר. כבודכם דקה אחת בבקשה תראה, בעמוד 15 להודעה שלך, שוב, משום שאתה מרגיש בבית, תראה מה אתה מספר לחוקרים, בזה לא רעננו את הזיכרון שלך בחקירה הראשית אני רוצה אם אפשר להקרין בבקשה משורה 22 בעמוד 15. אני אעשה לך ספוילר עד שזה יעלה, אתה מספר שאתה ונציג משרד האוצר גררתם רגליים בכל הנושא של קידום המדיניות של המנכ"ל בעניין ביטול ההפרדה המבנית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית בחקירה הראשית אתה לא תיארת את זה כך, אני אזכיר לך איך תיארת את זה, אני רשמתי בדייקנות. אתה אמרת שחזרת למשרד במרץ 2017 עד כאן נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ואז אמרת שהצטרפת לצוות שדן בדיוק בנושא הזה של ביטול ההפרדה המבנית, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ואז אמרת ששלושה חודשים זה לא התקדם, אתה לא יודע למה, נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא אמרתי שאני לא יודע למה
ז'ק חן · נגדית אז מה אמרת?
יאיר חקאק · נגדית אמרתי שזה לא התקדם
ז'ק חן · נגדית ומה אמרת? מה הסיבה שנתת לזה שזה לא התקדם בחקירה הראשית? אתה רוצה שאני אקריא לך?
יאיר חקאק · נגדית בבקשה
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית בבקשה. אתה אמרת העבודה לא מתקדמת, התחושה הייתה שזה פחות חשוב עכשיו
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית נכון? כך אמרת נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
ז'ק חן · נגדית אבל לא סיפרת על גרירת רגליים שלכן זה לא מתקדם
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית כלומר אתה הלכת הצידה, לא זה לא התקדם כי אני ונציג משרד האוצר גררנו רגליים ובכך בעצם סיכלנו את מדיניות המנכ"ל שאנחנו מחויבים לו בחובת הציות אלא התחושה הייתה שזה לא כזה דחוף אז זה לא התקדם, נכון, כך העדת?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ואז אמרת ששלושה חודשים לאחר מכן נפתחה חקירה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית זה היה הפיצוץ הגדול גם בדיקת המבקר, גם פתיחת חקירה ואז הנושא התמסמס ולמעשה לא קודם עד היום נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו אני רוצה להתמקד איתך לא במה שסיפרת פה בחקירה הראשית בלי שחברי טרח לרענן את זיכרונך בסיבה האמיתית שנתת לאי ההתקדמות בחקירה שלך, אבל אותי זה מאוד מעניין. תסתכל, שום דבר לא יצא, לפחות עצרנו את זה. שאלה - איך עצרתם את זה? תשובה - בפירוש גררנו רגליים, אחרי שחזרתי הצטרפתי לצוות ביטול הפרדה מבנית שזה אנשי ונציגי משרד האוצר ואנחנו לא בדיוק פעלנו במרץ, בוא נגיד ככה.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אלה דברים שאמרת, הם נכונים?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית האם אתה רואה קשר בין החירות שאתה נוטל לעצמך לתקוע מקלות בגלגלים ולגרור רגליים ולא לקיים את הוראת הממונה עליך מנכ"ל המשרד לבין הפעולה החתרנית שאתה עשית, החמורה ביותר שאתה עשית שהראיתי לך קודם בכל מה שקשור לפגישות עם נציגי האיחוד האיחוד האירופאי הלא מדווחות למנכ"ל המשרד?
יאיר חקאק · נגדית האם אני רואה קשר?
ז'ק חן · נגדית כן, האם אתה רואה קשר בכל מה שקשור להתנהגות שלך?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית האם אתה חושב שזה לגיטימי ומותר לך לגרור רגליים כי ככה אתה חושב כדי לא לקדם מדיניות של מנכ"ל המשרד שלך?
יאיר חקאק · נגדית האם זה לגיטימי ומותר?
ז'ק חן · נגדית כן
יאיר חקאק · נגדית אני לא יודע
ז'ק חן · נגדית אתה לא יודע ובכל זאת גררת רגליים. סליחה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית כבודכם אני צריך להתארגן, פשוט לא תכננתי לפני ההפסקה להתארגן אם אפשר להקדים את ההפסקה?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית להקדים זה קצת מוקדם, אפשר לעשות עשר דקות הפסקה.
עודד שחם · נגדית כמה זמן אתם צריכים?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית רבע שעה, עשרים דקות?
עודד שחם · נגדית עשרים לאחת עשרה
ז'ק חן · נגדית כן, כן, זה שעה לפני ויש לנו גם הוויכוח אנחנו צריכים להשאיר מקום אז אם אנחנו ניקח עשר דקות הפסקה ורבע שעה ויכוח ואז אפשר להקדים את ההפסקה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית את הוויכוח נשאיר לסוף.
ז'ק חן · נגדית אז עשר דקות או רבע שעה הפסקה ברשותכם
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בסדר.
ז'ק חן · נגדית תודה רבה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בבקשה עו"ד חן.
ז'ק חן · נגדית אני מבקש להציג לך את דו"ח הסיכום של ועדת חייק אנחנו מדברים בו הרבה במשפט כבודכם אבל עדיין לא הצגנו לכם אותו אז אני חושב שהגיע הזמן שהוא יהיה בפניכם. אנחנו סימנו את זה, זה צריך להיות נ/3090 לפי הספירה שלנו.
עודד שחם · נגדית זה נ' חדש?
ז'ק חן · נגדית נ' חדש. כבודכם בדיסק און קי שנתנו לכם יש גם לא רק השוואה בין מוצגים אלא מתי זה הוגש ויש קישורית, אם לוחצים עליה אפשר ישר להיכנס למסמך ומוצג קישור..
עודד שחם · נגדית מצוין.
ז'ק חן · נגדית תראה, הדו"ח לפניך?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הוא אוחז 112 עמודים נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית תראה את נספח א' שזה תיאור עבודת הוועדה, אתה רואה? זה בעמוד 100 אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה רואה? מספרים על עבודה מאוד אינטנסיבית שהוועדה עשתה נכון?
יאיר חקאק · נגדית עבודה ארוכה, כן
ז'ק חן · נגדית ארוכה, כן, הם מספרים על 45 פגישות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ימים רבים, אנשים מקצועיים הרכיבו את הוועדה, נכון? וסייעו בעבודתה נכון?
יאיר חקאק · נגדית חלקם
ז'ק חן · נגדית כן, ביניהם אתה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה בחלק המקצועי או הלא מקצועי?
יאיר חקאק · נגדית אני,
ז'ק חן · נגדית מה? אתה אמרת חלקם, שאלתי אותך אם אנשים מקצועיים ליוו את עבודת הוועדה, אמרת חלקם.
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה גם ליווית את עבודת הוועדה?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית אתה בחלק המקצועי או פחות מקצועי?
יאיר חקאק · נגדית אני אוהב לחשוב שאני בחלק המקצועי, יכול להיות שאני טועה
ז'ק חן · נגדית אבל לצידך היו מן הסתם, עוד קצת אנשים מקצועיים לא?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית וישבו בה אנשים מקצועיים נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית אכן. הוועדה ראיינה הרבה מאוד אנשים נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית מקצועיים או בעלי שם בתחומם, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית עכשיו, מסמך המדיניות של השר כחלון התבסס על עבודתה של ועדת חייק נכון?
יאיר חקאק · נגדית באופן חלקי
ז'ק חן · נגדית כן, תראה בסעיף 1 למסמך המדיניות של השר כחלון הם מציינים במפורש שהם מתבססים על עבודת ועדת חייק ומאמצים את המלצותיה, נכון שהיו שינויים מסוימים,
יאיר חקאק · נגדית אני מחכה לטקסט
ז'ק חן · נגדית כן, אני עושה לך בינתיים פרומו. אם למשל היה לנו את הטקסט של הפגישות הסודיות שלך בציר החשאי שלך הלא פורמאלי שלך, אז היינו יכולים לצטט לך מהפרוטוקולים. לצורך העניין בוא נעשה פשוט, אני לא צריך שתסתכל על המסמך, אני מפנה את בית המשפט, סעיף 1 למסמך המדיניות של כחלון מפנה ומסביר על מה הוא מתבסס בהפניה לוועדת חייק. זה בצרופות של ת/597.
אמיר טבנקין · נגדית שהוא ברקוד 577
ז'ק חן · נגדית תודה. מה שחשוב לי זה שמסמך המדיניות של כחלון מפנה לוועדת חייק בסעיף 1 שלו ומספר כיצד הוא מתבסס עליו. עכשיו, בקשר לוועדת חייק היא פעלה במשך שנה וחצי נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ובסופו של דבר, הנה אתה רואה? סעיף 1 הנה הטקסט, שר התקשורת מאמץ את עיקרי המלצותיה של הוועדה לבחינת מבנה תעריפי חברת בזק ועדכונם או לגביית תעריפי שירותים סיטונאים בתחום התקשורת הנחיית בראשות רואה חשבון אמיר חייק והכל באופן שיפורט להלן, אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אז הצגתי לך את זה באופן מדויק. עכשיו, ועדת חייק היא ועדה שעבדה במשך שנה וחצי, ראינו מאוד אינטנסיבית, הרבה מאוד ישיבות, יושבים בה אנשים מקצועיים, מלווה על ידי אנשים מקצועיים ומראיינת הרבה מאוד גורמים מקצועיים בשוק, גם את זה חלפנו ועברנו וראינו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו, הוועדה המליצה את אשר המליצה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית והייתה שם דעת יחיד של אסף כהן נכון? שהיה מאגף הכלכלה במשרד התקשורת
יאיר חקאק · נגדית היה סמנכ"ל כלכלה שם
ז'ק חן · נגדית סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת, זה שקדם להרן לבאות?
יאיר חקאק · נגדית אכן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית מה שמו?
ז'ק חן · נגדית אסף כהן, ד"ר אסף כהן
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו, אפשר לומר שעמדת המנכ"ל פילבר התבססה על דעת הרוב, מה זה דעת הרוב? על המלצות ועדת חייק שהתקבלו פה אחד, למעט אותה דעת יחיד נכון?
יאיר חקאק · נגדית אתה שואל אותי אם אפשר לומר את זה?
ז'ק חן · נגדית כן
יאיר חקאק · נגדית אפשר לומר את זה, אני לא הייתי אומר את זה אבל אפשר לומר את זה
ז'ק חן · נגדית אפשר לומר את זה, אתה לא היית אומר את זה אבל אפשר לומר את זה אז אנחנו נסתפק בזה. מה שלך יש לומר שמענו בחקירה הראשית ונמשיך ונשמע בחקירה הנגדית בסוגיות כשנצלול לעומקן. לאור העקרונות האלה של המלצות ועדת חייק פירש פילבר את מסמך המדיניות של השר כחלון נכון?
יאיר חקאק · נגדית תצטרך לשאול אותו, לא אותי
ז'ק חן · נגדית שאלנו אותו, זה מה שהוא אמר, אתה בתור,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זאת שאלה אליו?
ז'ק חן · נגדית בוודאי שכן, הוא היה ראש אגף מדיניות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית הוא לא יכול להגיד למה פילבר עשה לאור ההמלצות
ז'ק חן · נגדית לא שאלתי למה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית אמרת לאור ההמלצות הוא כך וכך.
ז'ק חן · נגדית אז אולי אני אנסח את זה מחדש
משה בר-עם · נגדית שזה לא היה אפשרי זה הוא יכול לומר אלא אם כן יש לו הסתייגויות ענייניות לאותה דעה, מעבר לזה אם הוא תומך, אם הוא מאשר זה עניינו של העד.
ז'ק חן · נגדית לא, גם את זה לא שאלתי. אני שאלתי האם כמי, אני אנסח מחדש, אני מודה לכבודכם, אני כנראה לא הייתי ברור. האם בתור מי שהיה כפוף ישירות למנכ"ל המשרד פילבר ואתה היית כפוף ישירות למנכ"ל פילבר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית וראש אגף מדיניות, אמנם אגף קטן אבל אם אתה רוצה זרוע שאמורה לסייע למנכ"ל פילבר בגיבוש מדיניות, בתהליכים וכו', נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת כפי שהעיד פה פילבר וכפי שמופיע במסמכים שהוגשו שעמדתו הייתה אימוץ מדיניות השר כחלון כפי שהוא הבין אותה שמאמצת את המלצות ועדת חייק?
יאיר חקאק · נגדית אני מנסה להבין את השאלה. האם אני ידעתי שזו הייתה עמדתו?
משה בר-עם · נגדית כן.
ז'ק חן · נגדית כן בתור עוזר שלו לענייני מדיניות, זו השאלה
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית לא, טוב. בסדר. עכשיו, בתקופה עליה אתה מעיד אנחנו נראה במסמכים את התשובה שלך, אתה רוצה לסייג אותה?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית אתה שואל אותי האם אני ידעתי ששלמה פילבר חשב שהוא מיישם את עקרונות ועדת חייק? זה מה שאתה שואל אותי?
ז'ק חן · נגדית כן, בהתאם למסמך המדיניות של כחלון
יאיר חקאק · נגדית התשובה היא שאני לא יודע
ז'ק חן · נגדית אתה לא יודע?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית ואתה ידעת שמבחינתו הוא מיישם את המדיניות, מסמך המדיניות של כחלון כפי שהוא מבין אותו?
יאיר חקאק · נגדית אני מניח שכן, אבל עוד פעם, אני לא יכול להגיד לך את זה פוזיטיבית
ז'ק חן · נגדית אתה מניח שכן, בסדר. עכשיו בתקופה עליה אתה מעיד ואנחנו ראינו בחקירה הראשית זה בעיקר, בעיקר עובר ליציאתך לחל"ת בספטמבר 2016 בסדר?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית סביב זה הייתה העדות שלך, השר היה השר הנגבי נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אתה התבלבלת בחקירה הראשית, אני מזכיר לך שתיארת בפרטי פרטים שיחה שהייתה לך בתיאור עובדתי, שיחה שהייתה לך עם עורך הדין אריה רשף הוא אמר ואני אמרתי, והוא אמר ואני אמרתי ואחד הדברים שתיארת שעלו בשיחה זה שיש גם בעיה, כלומר גם נתת סימנים של קשב כאשר שר התקשורת הוא גם ראש הממשלה. נכון? אז קודם כל תסכים איתי שהחלק הזה לא היה בשיחה נכון?
יאיר חקאק · נגדית יכול להיות שאריק אמר את זה אבל,
ז'ק חן · נגדית הוא לא יכול לומר את זה אם ראש הממשלה הוא לא שר התקשורת
יאיר חקאק · נגדית לא, דיברנו באופן כללי על מי חותם על מדיניות
ז'ק חן · נגדית כן, אבל אנחנו דיברנו באופן כללי על זה שמי שחותם מדיניות זה שר התקשורת או המנכ"ל נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית לכן מה שאתה תיארת כאן אתה גם תיקנת בחקירה הראשית ואמרת נכון, נכון, לא נתניהו אלא הנגבי, נכון?
יאיר חקאק · נגדית זה שנתניהו לא היה השר אלא הנגבי זה ברור. מה קרה בשיחה ביני לבין אריק רשף? התשובה היא שאני לא זוכר.
ז'ק חן · נגדית אה, אתה לא זוכר מצוין, אז שיחה שהעדת עליה בפירוט פה בחקירה הראשית עכשיו אתה לא זוכר אותה?
יאיר חקאק · נגדית לא, אני זוכר אותה, אני לא זוכר האם אריק אמר בהקשר הספציפי הזה על, אמר את הדברים האלה על ראש הממשלה.
ז'ק חן · נגדית הוא לא יכול היה להגיד כי ראש הממשלה הוא לא היה שר התקשורת
יאיר חקאק · נגדית זה לא פעם ראשונה ששר התקשורת היה ראש הממשלה, זה קרה גם בעבר כמה וכמה פעמים
ז'ק חן · נגדית כן, אבל זו לא השאלה. אני אזכיר לך מה אמרת בחקירה הראשית בסדר? ובוא לא נשחק במילים, אני מבין שזה מביך אבל בוא, עדיף לא להתחפר כי אז זה יהיה יותר מביך בסדר? עדיף לא להתחפר. אתה אמרת שאחת הסיבות שאתה לא חותם או שאריק רשף אמר שלא נכון לחתום זה שמי שצריך לחתום זה המנכ"ל או השר ובסיטואציה הזאת כשהשר הוא גם ראש הממשלה אז זה המנכ"ל נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית נכון, עכשיו זה לא יכול היה להיות שהוא אמר משום שבאותו זמן ראש הממשלה הוא לא השר נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, זו לא הייתה הסיטואציה
ז'ק חן · נגדית יפה, ולכן בוא, לאט לך, בוא לא נערבל במילים, זו הייתה הסיטואציה ולכן תיקנו ומשפט כזה לא היה יכול להיאמר, מסכים איתי?
יאיר חקאק · נגדית לא, אבל בסדר
ז'ק חן · נגדית לא, מסכים איתי שלא יכול היה להיאמר שראש הממשלה הוא לא שר התקשורת?
יאיר חקאק · נגדית מסכים
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת שבאותה תקופה עליה אתה מעיד בחקירה הראשית שהשר הוא השר הנגבי, זה מפריע לי סליחה
אמיר טבנקין · נגדית לא, רק לחדד
ז'ק חן · נגדית אתה רוצה לחדד רק לא בנוכחות העד
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זו התנגדות?
משה בר-עם · נגדית מה זה לחדד?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זו התנגדות?
אמיר טבנקין · נגדית כן, אנחנו מתנגדים למצג שהוצג בפני העד
ז'ק חן · נגדית אבל כבר שאלתי
משה בר-עם · נגדית הוא לא שאל עדיין, לא שמענו שאלה.
אמיר טבנקין · נגדית לא, זו שורה של שאלות שהיו,
ז'ק חן · נגדית סיימתי איתם, עכשיו אני בשאלה אחרת
אמיר טבנקין · נגדית אבל הבסיס העובדתי שהוצג פה, שהעד יצא, זו התנגדות. החידוד העובדתי ואולי הוא חשוב ואולי לא, ואולי זה לא נכון לומר שמר נתניהו לא היה שר התקשורת בנקודת הזמן הזאת אלא שבעניינים מסוימים שקשורים לבזק הוא היה מנוע מלעסוק ולכן השר הנגבי היה השר שעסק בהם, אז כשמציגים את זה לעד רק זה היה החידוד היחיד שהיה לי,
ז'ק חן · נגדית כבודכם החידוש הזה 1 נכון... 2 לחלוטין לא רלוונטי כי אנחנו דנים במי שמכהן כשר התקשורת לסוגיות שנדונות כאן במשפט ובשל סוגיית ניגוד העניינים ראש הממשלה נתניהו וגם העד הסכים איתי שזו טעות.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית אפשר להמשיך
ז'ק חן · נגדית אז זה חידוד לא במקום
אמיר טבנקין · נגדית אמרת שזה חידוד במקום,
ז'ק חן · נגדית לא, אמרתי שזה חידוד במקום רק שהוא לא רלוונטי, יש עוד הרבה חידודים. אני יכול לספר לך מה עבר עלי בבוקר עד שהגעתי לבית משפט, גם לחדד.
יהודית תירוש · נגדית אם אתה מציג משהו תציג אותו נכון.
ז'ק חן · נגדית קשה מאוד להציג דברים בחידודים שלכם אל מול כתב האישום הלא מחודד
אמיר טבנקין · נגדית התחלנו?
ז'ק חן · נגדית כן, התחלנו. נמשיך. לא קשור אליך הוויכוח הזה ואין מה לחדד עכשיו, אנחנו אחזנו בזה, שנייה נראה שאני לא איבדתי את חוט המחשבה שלי, שבאותה תקופה שאתה מעיד עליה מי, השר שעוסק בענייני בזק ובסוגיות עליהן העדת ובסוגיות האלה הוא הנגבי נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הנה על הדרך גם חידדנו. אני אומר לך שאנחנו הוכחנו, זו הפרופוזיציה שלנו במסמכים ובעדויות ועוד נוסיף ונראה באמצעות עדים רלוונטיים, לרבות מר הנגבי שיהיה כאן, שעל כל צעד ושעל פילבר שיתף את השר הנגבי במה שהוא עושה, במה שהוא עשה ובמה שהוא מתכוון לעשות. עכשיו אני שואל אותך האם, וקיים הרבה מאוד ישיבות איתו, הרבה מאוד ישיבות נעשו בשיתוף הגורמים המקצועיים, יש לנו גם פרוטוקולים מאגף כלכלה וכו', ואני שואל אותך האם יש לך איזשהו נתון לסתור את מה שאני הצגתי לך עכשיו?
יאיר חקאק · נגדית על מערכת היחסים בין פילבר להנגבי?
ז'ק חן · נגדית בהקשר שאני אמרתי לך, לא מערכת יחסים אחרת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית המקצועית.
ז'ק חן · נגדית המקצועית
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית התשובה היא לא
ז'ק חן · נגדית עכשיו גם כדי שיהיה ברור משום שאתה נשאלת למרות התנגדותנו לגבי תחושותיך ומה הוא מבטא פילבר, העדת באופן כללי שהתחושה שלך הייתה שהוא מבטא עמדות של בזק, זוכר שאמרת את זה בחקירה הראשית?
יאיר חקאק · נגדית לא, לא אמרתי שהוא מבטא עמדות, אמרתי שחומרים של המשרד נמצאים בידיים של בזק זה מה שאמרתי.
משה בר-עם · נגדית שמה?
יאיר חקאק · נגדית שחומרים של המשרד נמצאים מצויים בידיים של בזק, זה מה שאמרתי
ז'ק חן · נגדית ובחקירה שלך אתה אמרת, אתה זוכר שהייתה לך אינדיקציה אחת לזה לזה נכון? לא באופן כללי, נכון? אתה זוכר?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית לדינאמיקה הזאת?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר באופן מפורט למה אתה מתייחס
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר באופן מפורט, בסדר. עכשיו, חברי שאל אותך שאלות כלליות ולכן אני גם אשאל אותך שאלות כלליות עם דוגמא אחת רק על מה ידעת בנוגע לציר לא פורמאלי שמתקיים בין פילבר לבין בזק, העברת עמדות או דעות או שיח לא פורמאלי בין פילבר לסטלה הנדלר מנכ"ל בזק, אתה איתנו?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה זוכר שהוא שאל אותך?
יאיר חקאק · נגדית מתי, עכשיו?
ז'ק חן · נגדית עכשיו, פה בבית המשפט
יאיר חקאק · נגדית אני לא חושב שנשאלתי משהו ספציפי על הציר בין פילבר לבין בזק אבל,
ז'ק חן · נגדית אז אני אמרתי הוא שאל אותך באופן כללי נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית מה ידעת? ואמרת לא ידעתי שום דבר, כלום. נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית ואז הוא שאל אותך לגבי התחושות
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית והתחושה הייתה שכן אנשי בזק מגיעים עם אינפורמציה שהם קיבלו ממאן דהוא נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית מאן דהוא זה לא בהכרח פילבר נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית זאת אומרת לא בהכרח פילבר נתן להם את האינפורמציה שאצלך היוותה אינדיקציה לכך שבזק מצוידים באיזושהי אינפורמציה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית לא הציגו לך, טוב, נעזוב את זה. כן, אולי בכל זאת, לא הציגו לך בחקירה הראשית, אני רוצה להישאר גם במסגרת הכללית בלי להיכנס עכשיו לערימות ההתכתבויות אני חושב שקיצרנו פה, לא הציגו לך נתון שיש בידינו והוכח במסמכים רבים מספור על קשר לא פורמאלי שהיה לפילבר עם החברות המפוקחות האחרות, הוט, סלקום, פרטנר, נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא, לא הוצג לי
ז'ק חן · נגדית לא הוצג לך, ומבחינתך הביקורת כי חברי גם ביקש את חוות דעתך על תקינות הקשר הלא חשאי ככל שאני צודק ומתקיים קשר כזה לא פורמאלי, לא מדווח, לא שקוף אז הביקורת שלך כפי שהיא נכונה בעניין של הקשר עם בזק היא גם נכונה בקשר, בהנחה שאני צודק, עם חברות אחרות. אין פה איפה ואיפה נכון?
יאיר חקאק · נגדית באופן כללי, כן
ז'ק חן · נגדית ולכן כל מה שאמרת על פגישה בשוויון ואינפורמציה מקדימה שעוברת לחברה המפוקחת לקראת דיונים במשרד התקשורת וכו', מה שנכון לבזק, נכון גם לחברות האחרות, נכון? בהנחה שמה שאני אומר לך הוא נכון.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית כפי שלא הכרת את ההתכתבויות של פילבר עם סטלה הנדלר שלא נמצאת כאן, לא כנאשמת, כעדה אני מקווה שלפני שהשיער שלנו יחליף צבע נזכה לראותה אבל, אני פשוט עם השיער איבדתי את זה.
משה בר-עם · נגדית היינו בסטלה הנדלר
ז'ק חן · נגדית כן, לא הציגו לך שום דבר לא בהקשר של, בקונטקסט של סטלה הנדלר ולא מידע נתונים, מסמכים בקונטקסט של חברות אחרות, נכון?
יאיר חקאק · נגדית מעבר למסמך האחד,
ז'ק חן · נגדית וכפי שלא ידעת על זה גם לא ידעת על זה נכון?
יאיר חקאק · נגדית בזמן אמת לא ידעתי
ז'ק חן · נגדית בזמן אמת, כן. על מה שאנחנו קוראים המסלול הלא פורמאלי עם החברות האחרות אתה לא יודע גם היום.
יאיר חקאק · נגדית נכון, כי לא הראו לי
ז'ק חן · נגדית כי לא הראו לך?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית גם לא בחקירה הראשית. עכשיו, אנחנו קיבלנו ושוב, זה מקצר המון, המון, לא להציג עכשיו ולבקש את חוות דעתו זה נמצא בפני בית המשפט, קיבלנו את ההתייחסות הכללית שלו, זו הדרך. ברשותכם יש דוגמא אחת שאני רוצה להציג לעד, ההתייחסות שלו היא רלוונטית.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בבקשה
ז'ק חן · נגדית נוכח הדברים שהוא אמר על בזק אני חושב שאפשר להראות את זה כדוגמא, חברתי עו"ד פורר תגיש לכם
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית פירר
ז'ק חן · נגדית פירר סליחה, אני מבולבל היום. אני מתנצל, אני צריך לחקור בזה, מדוע השיער הוציא אותי מריכוז. אני מציג את נ/3091
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית שזה מה? רק לפרוטוקול?
ז'ק חן · נגדית זו התכתבות בין מיכל פליישר שהיא סמנכ"לית הרגולציה בהוט לבין עדי קאהן אנחנו מכירים אותה מלשכת מנכ"ל המשרד אנחנו הראינו בחקירות קודמות קטע מתוך אותה התכתבות ופה אני מראה לו את אותו קטע שהראינו ובתוספת של התכתבות נוספת קצת למעלה ולמטה. עכשיו תשים לב, ההתכתבות הזאת היא בשבוע של ה-2 עד ה-7 ביולי 2016, אתה רואה בצד ימין יש טור עם התאריכים בסדר?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית וב-5 ביולי 2016 הנה אני נותן לך נתון שאתה לא אמור לזכור בעל פה, יש התכנסות של הוועדה המייעצת במשרד התקשורת בנושא דחיית החובה של הוט לפריסה אוניברסאלית. אנחנו ממוקמים בזמן ובנושא?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ועכשיו זו התכתבות של סמנכ"לית רגולציה בהוט עם לשכת המנכ"ל בדיוק בנושא הזה, תיכף נראה בסדר? קודם כל אם תוכל ברשותך לחזור לתחילת המסמך, אנחנו רואים, היינו במועצה בנושא הפריסה אתה רואה ב-3 ביולי?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ככל הנראה זו ישיבה קודמת לישיבה של ה-5 ביולי ששם הוועדה המייעצת ממליצה כבר למנכ"ל לדחות את הפריסה האוניברסאלית, היינו במועצה בנושא הפריסה מספרת מיכל פליישר לעדי קאהן, הבנתי ממך שהם יציעו פתרון. היא מספרת על אינפורמציה שהיא קיבלה מעדי קאהן אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית מה הוועדה תעשה אתה רואה? לפני ההתכנסות שלה בפגישה המקדימה ב-3 ביולי אבל היא אומרת זה לא קרה, בסוף אני הייתי צריכה להציע, אתה רואה את זה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ומה הצעת שואלת עדי קאהן? מיכל פליישר מספרת, מה שכתבתי לך בנייר הלבן עכשיו אני שואל אותך שאלה אינפורמטיבית, האם אתה יודע להסביר מתוך קונטקסט הדברים ומתוך הביטויים האולי מקצועיים שיש כאן מה הציעה מיכל פליישר סמנכ"ל רגולציה בהוט לעדי קאהן בנייר לבן בהתכתבות ביניהן, עובר להתכנסות הוועדה המייעצת לפני ה-3 ביולי שאז הם היו אמורים להעלות משהו, הם לא העלו ולבסוף נאלצה סמנכ"לית הרגולציה להעלותו. אתה יודע על מה מדובר?
יאיר חקאק · נגדית אין לי מושג
ז'ק חן · נגדית אין לך מושג, זה מסלול לא פורמאלי, דוגמא למסלול לא פורמאלי נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית שמבחינתך זה תקין בבית ספרך?
יאיר חקאק · נגדית קודם כל, כל מה שאני רואה עד כה זה שמידע עובר ממפוקח למפקח,
ז'ק חן · נגדית כן, מה זה נייר לבן?
יאיר חקאק · נגדית אין לי מושג, לא יודע
יהודית תירוש · נגדית אולי באנגלית ווייט פייפר?
יאיר חקאק · נגדית מה זה וייט פייפר אני יודע
ז'ק חן · נגדית כן, זה ראינו וגם בלי מבטא, מה זה ווייט פייפר?
יאיר חקאק · נגדית ווייט פייפר זה נייר עמדה
ז'ק חן · נגדית נייר עמדה, כלומר אתה מבין מכאן שהמפוקח הוט מעביר נייר עמדה עובר להתכנסות הוועדה ללשכת המנכ"ל נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית זה היה אמור לעלות מצד חברים בוועדה, לא עלה ולכן מיכל פליישר אומרת אני הייתי צריכה להעלות את זה נכון? כך אני מבין.
יאיר חקאק · נגדית כך נראה
ז'ק חן · נגדית עכשיו בוא נתקדם טיפה הלאה, הם מדברים פה מה היה שם בוועדה, אומרת מיכל פליישר שתיקון קטן ברישיון וזה מסתדר, מי מאוד מוטרד מה - B.S.A פחות מעניין אותי למען האמת, בוא אני מתקדם, שלחתי לכם מכתב בנושא תשתית ו - I.S.P צריך לסדר את זה, מן הוראת הפעלה שלחתי מכתב נא להידרש אליו. אתה רואה את זה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ואז היא אומרת תיקחו גם אוויר, יש הרבה בעיות במודל שצריך לפתור ובאגף הנדסה באמת לא היו מעורבים. אתה יודע לספר לנו האם אגף הנדסה היו מעורבים או לא מעורבים בפתרון המודל שהציעה הוט?
יאיר חקאק · נגדית אני לא מכיר את הבעיה ולכן אני כמובן לא יכול להגיד לך מה קרה באגף הנדסה
ז'ק חן · נגדית פייר אינף, נתקדם הלאה וזה הקטע כבודכם שאתם מכירים שהראינו בחקירות קודמות לגבי הוועדה המייעצת, זה ב-4 ביולי, יום לפני התכנסות הוועדה פעם נוספת שלא בנוכחות הוט שם הם ממליצים לדחות את הפריסה האוניברסאלית שאתה יודע שזה היה נכס מאוד חשוב עבור הוט נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ששווה הרבה מאוד כסף נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אז כותבת מיכל פליישר לעדי קאהן לגבי ועדה מייעצת שלוש נקודות חשובות. 1. דחייה של שניים עשר חודש ממועד החלטת השר עד נובמבר 2017. 2. לעניין השידורים חשוב שהנוסח יהיה שהוועדה המייעצת תורה, תנחה אותנו לספק את שהות השידורים המסופק מכוח רישיון כללי לשידורי כבלים באזורים שאינם מחוברים באמצעות רשת בזק ציבורית רחבת פס. 3. לגבי החלופה לפריסה שתבחן במהלך השנה, סליחה, שתיבחן במהלך השנה צריך לציין משהו כללי כמו שדרוג הרשת לרשת מתקדמת. כלומר, אנחנו רואים פה סוג של הכתבה של המפוקח למפקח מה הוא רוצה שתהיה עמדת הוועדה המייעצת בהמלצותיה לשר, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא רואה בזה הכתבה, אני רואה בזה הצעה, אבל כן
ז'ק חן · נגדית אתה רואה בזה הצעה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו, אם, וכבר למדנו, והיא גם אומרת שזה מאוד חשוב הנוסח לעניין שידורים חשוב מבחינה משפטית ורגולטורית זה כדי להשלים את התמונה. עכשיו אם אנחנו למדנו שיש שני מצבי עולם, 1. שהמפוקח פונה למפקח ומבקש משהו, קודם כל עדיף שזה יהיה במכתב רשמי ושקוף נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית לא בתכתובת או תשדורת סמויה מן העין, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית זו גם תפיסתך?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית דבר שני למדנו שאם כבר זה נעשה יש הליך של פירמול, מה אומר ההליך של הפירמול שהגורם המפקח שמקבל את האינפורמציה בצורה הלא פורמאלית מביא את זה לשולחן אבל אומר את הדברים בשם אומרים, כלומר אומר, פנו אלי החברה המפוקחת ואמרה לי אחד, שתיים, שלוש, שזה מה שהיא רוצה נכון?
יאיר חקאק · נגדית ברוב המקרים אגב, זה מגיע במקביל, זאת אומרת יש תשדורת כמו שאתה קורא לה ויש גם מכתב.
ז'ק חן · נגדית נכון, אבל פה זה לא נעשה במקביל, הנה קבל ספוילר, לא נעשה במקביל
יאיר חקאק · נגדית אוקי
ז'ק חן · נגדית ועכשיו אני חוזר לשאלתי, יש הליך של פירמול, אם אתה מקבל משהו בצורה לא פורמאלית ובעניין הזה אנחנו יודעים שהיו הרבה מאוד פגישות לא פורמאליות עם מפוקחים הציפייה היא שתפרמל אותם במשרד נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אבל בשם אומרם, נפגשתי, אמרו לי, ביקשו?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית לא להציג את זה כעמדה שלך
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית בלי להגיד שנפגשת וזה מה שהם ביקשו נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית המקרה הראשון הוא בסדר גמור, עבודה תקינה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אולי עדיף שלא?
יאיר חקאק · נגדית נכון, אבל כן
ז'ק חן · נגדית אבל כן, לא קרה כלום
יאיר חקאק · נגדית לא בלתי תקין, כן
ז'ק חן · נגדית לא בלתי תקין, שזה טוב. לא בלתי תקין. המקרה השני בעיניך הוא שאני מביא דברים שלא בשם אומרם מתוך אותו מסלול לא פורמאלי.
יאיר חקאק · נגדית לא תקין
ז'ק חן · נגדית לא תקין. אתה הכרת את ההתכתבות הזאת?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית עכשיו, אם אני אומר לך ובעניין הזה כבודכם שוב, אני מפנה ל - נ/2578 שבפרוטוקול הישיבה ב-5 ביולי לאחר אותה התכתבות פילבר מביא את עמדת הוט כפי שראינו אותה כרגע בהתכתבות הלא פורמאלית כעמדה שלו, בלי לציין במהלך כל הישיבה ובפרוטוקול שזה בא מהוט, מה אתה אומר? אז אנחנו באופציה 2 נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא יודע, אני באמת לא יודע. אם הוא באמת האמין בזה וזו באמת עמדתו אז אולי זה קביל, אני באמת לא יודע.
ז'ק חן · נגדית מצוין. כלומר עכשיו אנחנו מסייגים, יכול להיות מצב שבו יש מסלול לא פורמאלי ודרישה של המפוקח ואז זה בא לגורמים המקצועיים ובהחלט יכול להיות מצב שפילבר מציג את זה כעמדה שלו כי הוא השתכנע וזה בסדר, זה תקין, זה מה שאתה אומר?
יאיר חקאק · נגדית לא אמרתי שזה תקין, אמרתי שזה לא כל כך נורא
ז'ק חן · נגדית שזה לא כל כך נורא. מצוין, תודה רבה. את ההתרחשות הזאת אנחנו ראינו את הדוגמא עם הוט ולכן בין אם הציג ובין אם לא הציג את זה כעמדה של הוט דברים בשם אומרם זה לא כל כך נורא. זה מה שאתה אומר?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ולכן אם הייתה סיטואציה דומה או זהה שאנחנו נגיע למסקנה שהיא סיטואציה דומה או זהה זה גם לא כל כך נורא אם זה בזק כי אצלך אין איפה ואיפה?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אנחנו מקצרים מאוד
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בסדר גמור, תהיו ערים לזה שאנחנו היום גם לא נוכל למשוך את היום.
ז'ק חן · נגדית כן, כן, אנחנו מקצרים הרבה הרבה אתה ידעת שהמנכ"ל פילבר נפגש ונמצא בקשר, שהמנכ"ל פילבר נפגש עם מפוקחים בפגישות רבות מחוץ למשרד, בבתי קפה, אתה הכרת את זה?
יאיר חקאק · נגדית לא ידעתי את זה
ז'ק חן · נגדית אתה ידעת שהמנכ"ל ברגר נפגש עם מפוקחים בפגישות רבות מחוץ למשרד, ידעת את זה?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית האם ידעת שהמנכ"ל ברגר נפגש עם לוביסטים למשל עם אלי קמיר שהיה לוביסט של פרטנר?
יאיר חקאק · נגדית לא ידעתי את זה
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת שאלי קמיר כלוביסט של פרטנר לבקשת ברגר שידך בינו לבין השר ארדן על מנת שהשר ארדן ימנה אותו למנכ"ל משרד התקשורת?
יאיר חקאק · נגדית בוודאי שלא ידעתי על זה
ז'ק חן · נגדית בוודאי שלא ידעת על זה. האם אתה ידעת שברגר לפני שהיה מנכ"ל משרד התקשורת היה סמנכ"ל בפרטנר?
יאיר חקאק · נגדית זה ידעתי, כן
ז'ק חן · נגדית האם ידעת שהוא היה חבר בוועדת גרונאו?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ושהוא פרש בעיצומה של העבודה כדי לעבור לעבוד בפרטנר?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית אכן ידעת, זה אותו גרונאו אגב מאותה פגישה נסתרת נכון?
יאיר חקאק · נגדית יש רק אחד
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת שהמנכ"ל ברגר שהיה סמנכ"ל בפרטנר הופיע מטעם פרטנר בפני ועדת חייק?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית אתה לא ידעת? האם אתה ידעת שהעמדה של פרטנר בפני ועדת חייק הייתה להתנגד קשות לביטול ההפרדה המבנית של בזק?
יאיר חקאק · נגדית זה אף טבעי כן?
ז'ק חן · נגדית לא שאלתי אם זה טבעי, שאלתי אם אתה ידעת שזו העמדה הרשמית שהוצגה בכתובים, בפרוטוקול רשום של ועדת חייק?
יאיר חקאק · נגדית מן הסתם, הייתי בצוות של ועדת חייק אז ידעתי את זה אבל היום אני לא יכול להגיד לך שאני זוכר, אבל כן.
ז'ק חן · נגדית ידעת את זה. האם ידעת שכמנכ"ל זמן לא ארוך אחר כך של משרד התקשורת למרות שהוא השתתף בצוות שהציג את עמדת פרטנר בפני ועדת חייק שמתנגדת לביטול ההפרדה המבנית בבזק הוא עסק בנושא ביטול ההפרדה המבנית, אגב עיסוקו בנושא השוק הסיטונאי כמנכ"ל, זה ודאי ידעת?
יאיר חקאק · נגדית ידעתי, כן
ז'ק חן · נגדית ידעת. האם בישיבות שבהן הוא עסק בזה בנוכחותך הוא גילה, הוא שם על השולחן שהוא עסק בזה גם בכובעו כסמנכ"ל פרטנר?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית אתה לא זוכר דבר כזה, כן. האם אתה ידעת שסמנכ"לים אחרים קיימו פגישות, הרבה מאוד פגישות לא פורמאליות עם מפוקחים? למשל הרן לבאות?
יאיר חקאק · נגדית לא ידעתי את זה
ז'ק חן · נגדית שמילה?
יאיר חקאק · נגדית גם על זה לא ידעתי
ז'ק חן · נגדית ופגישות מחוץ למשרד, בבתי קפה, במשרדים של המפוקחים ידעת?
יאיר חקאק · נגדית במשרדים של המפוקחים היו ביקורים של אנשי המשרד
ז'ק חן · נגדית לא, לא ביקורים, פגישות לא פורמאליות בארבע עיניים
יאיר חקאק · נגדית זה בוודאי שלא ידעתי על זה
ז'ק חן · נגדית למה אתה אומר בוודאי כל הזמן? אתה מדגיש כל הזמן בוודאי? מה קרה? אז נפגשו. סליחה? אין בזה פסול. סליחה?
יאיר חקאק · נגדית אתה שואל שאלה?
ז'ק חן · נגדית כן
יאיר חקאק · נגדית מה?
ז'ק חן · נגדית בעיניך יש בזה פסול בפגישות של הרן ושמילה וברגר ופילבר עם מפוקחים בארבע עיניים מחוץ למשרד, בבתי קפה פגישות שלא נרשם בגינן פרוטוקול?
יאיר חקאק · נגדית אני לא רואה בזה פסול באופן אוטומטי
ז'ק חן · נגדית לא באופן אוטומטי?
יאיר חקאק · נגדית לא, אני לא מייחס חשיבות רבה למקום הפיזי שבו מתקיימת הישיבה
ז'ק חן · נגדית ולכן אם פילבר כך נהג גם בזה אתה לא רואה פסול?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית מה עוד, שאתה ודאי יודע כי אתה אדם קפדן שלפי כללי התקשי"ר לפילבר מותר לעשות את זה בעוד שלאף אחד אחר לא מותר לעשות את זה?
יאיר חקאק · נגדית את זה לא ידעתי
ז'ק חן · נגדית וזה אני מספר לך כי מנכ"ל מותר לו ורק, לאחרים מותר אבל רק במשרדים, ידעת?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית הבנתי. בתור עו"ד פורר היא מאוד יעילה, היא מקצרת עניין שלא נשאלת עליו בחקירה הראשית אבל כן מצאת לנכון להתייחס אליו בחקירה שלך ברשות ניירות ערך זה לחברת הוט. בסדר? אתה התייחסת להסדר דומה שקידם פילבר עם בזק, כלומר תמריץ בצורה של ביטול ההפרדה המבנית במקרה של בזק ובכך לעודד אותם בפריסת הסיבים, זה מה שבתשתיות, זה מה שהוא רצה, על הסדר דומה שנעשה גם עם חברת הוט, נכון?
יאיר חקאק · נגדית שקודם, שלא נעשה בפועל, אבל כן
ז'ק חן · נגדית שלא נעשה בפועל בבזק?
יאיר חקאק · נגדית לא, בהוט
ז'ק חן · נגדית בהוט אני תיכף אראה לך שנעשה גם נעשה, נעשה מהר ונעשה, אוהו כמה נעשה, בבזק זה לא קרה בהפרדה המבנית נכון, מעולם לא קיבלו?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אבל בוא נראה מה קרה בהוט. אתה אומר וזו ההתייחסות שלך בחקירה במאמר מוסגר, אבל זה היה נוח לחוקרים שזה מאמר מוסגר כי זה לא כל כך עניין אותם. במאמר מוסגר יש משהו מאוד דומה עם הוט, שם פילבר קידם דיל של ביטול החובה להגיע לכל היישובים בארץ, הוט בעצם מפרה היום וזה נכון למחצית 2017 ולא מגיעה בערך לכ - 8% מהאוכלוסייה וגם שם פילבר ניסה לקדם דיל שבו הוט לא תחויב לפרוס שם ובתמורה תשדרג את הרשת הקיימת. גם שם אני חושב שזה לא דיל טוב, המשרד קבע בזמנו שהוט צריכה להגיע עד נובמבר לכל המקומות, או רובם צריך להיות, זכותו של המשרד להגיד בנסיבות הקיימות לא צריך מפעיל שני, עכשיו אנחנו במתח, בכל מקום בארץ אבל לנסות לקשור בין זה לבין ההשקעות של הוט זה בעיני קישור לא פחות בעייתי מאשר הקישור המקביל בבזק. נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ואתה עומד מאחורי האמירה הזאת שלך?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית כלומר כל מה שאנחנו שמענו כאן בחקירה הראשית על הבעייתיות בכריכה שבין התמריץ שניתן לבזק לבין הדרישה ממנה לפרוס תשתיות הוא נכון באותה מידה, כך אמרת בחקירה שלך, באשר להסדר המקביל שנערך עם הוט.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית נכון. חברי לא רענן את זיכרונך, אני חושב שזה חשוב אם אנחנו מדברים על חריגות או לא חריגות. עכשיו אתה זכרת את זה בזמן שהעדת?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית למה לא סיפרת על זה כשהדגשת את זה שזה לא מקובל עליך מבחינה מקצועית?
יאיר חקאק · נגדית כי לא נשאלתי על זה
ז'ק חן · נגדית כי לא נשאלת
משה בר-עם · נגדית אבל כן התייחסת לגופם של דברים שלכאורה הצד השני של המשוואה הוא בעצם לא ישים.
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן. כן
משה בר-עם · נגדית זאת אומרת השאלה אם עצם הכריכה היא הבעייתית או סוג הכריכה בנסיבות שלכאורה... האפשרי לא ניתנת ליישום ולמעשה יותר,
יאיר חקאק · נגדית גם וגם, זאת אומרת אני קובל בהנחה שיש קשר כלשהו בין הקלות רגולטוריות לבין השקעה ואני גם חושב וזה בהתבסס על אותו מסמך שהחוקרת של ניירות ערך הראתה לי שהתמורה שכביכול קיבלה המדינה בתמורה לאותה התחייבות לביטול הוא אמורפי מדי כדי להיות,
משה בר-עם · נגדית ובאשר להוט?
יאיר חקאק · נגדית באשר להוט אף פעם לא ראיתי שום התחייבות יותר מפורמלת כן?
ז'ק חן · נגדית אנחנו נראה לך, בוודאי שהראו לך בחקירה מה שרצו להראות לך ואתה הערת בהגינותך, בואו, רק שתבינו אני לא מדבר רק נגד בזק מה שאני אומר זה תפיסה מקצועית שלי היא נכונה לגבי בזק כמו שהיא נכונה לגבי הוט נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אבל החקירה התמקדה בבזק, לא עניין אותם הוט נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא החוקר
ז'ק חן · נגדית אתה לא החוקר, בסדר, מקבל את התשובה שלך. האם אתה יודע שחברת הוט, הראיתי לך קודם שב-5 ביולי 2016 התכנסה ועדה מייעצת והמליצה לדחות את חובת הפריסה האוניברסאלית של הוט?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית חובה שהייתה מוטלת עליה מימים ימימה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית והיא לא עמדה בה
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית והייתה בהפרה מתמשכת נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית הוועדה המייעצת במחצית 2016 מחליטה לדחות את חובת הפריסה האוניברסאלית בשנה נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע, אתה הראית לי את זה אז אני מניח שכן
ז'ק חן · נגדית כן, כן, זה במסמכים, אין צורך שאני אציג לך מסמכים, זה גם לא במחלוקת עכשיו, גם בתום אותה שנה חברת הוט לא עמדה בחובת הפריסה שלה שלא בוטלה, אתה ידעת את זה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה ידעת שלאחר דחיות נוספות, חוזרות ונשנות ללא שננקט שום עיצום כנגד הוט, אתה ידעת שלא ננקט שום עיצום נגדה בגין אי עמידה שלה בחובת הפריסה האוניברסאלית?
יאיר חקאק · נגדית לא ידעתי את זה, חשבתי שהעיצום חל אבל כנראה שאני טועה
ז'ק חן · נגדית אני תיכף אזכיר לך מתי ניתן העיצום הזה, היחיד, זה לפני כמה ימים, ממש עכשיו, אולי קראת בעיתון.
יאיר חקאק · נגדית לא, יכול להיות שזה היה בתהליכים כשעדיין הייתי במשרד
ז'ק חן · נגדית אה, עדיין בתהליכים אבל לפני כמה ימים הסתיימו התהליכים, כנראה מישהו גרר רגליים שם, מה אתה אומר?
יאיר חקאק · נגדית יכול להיות
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת שאחרי דחיות חוזרות ונשנות כשהוט לא עומדת בחובת הפריסה האוניברסאלית שכפי שאישרת קודם שווה לה הרבה מאוד כסף, מדברים על סדר גודל של השקעות שדובר בהם במיליארד שקל, שמעת את הסכום הזה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הוט באה בבקשה ואמרה תפטרו אותי מהצורך להשקיע את הכסף הזה בחפירות, יש לי טכנולוגיה אחרת שתוכל להגיע לבתים באמצעים אחרים אלחוטיים.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית האם אתה יודע שלמרות שאמרו לה אוקי. אז תנסי בשיטה הזאת, גם זה מעולם לא קרה?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
ז'ק חן · נגדית בהתייחס לאותם חלקים שהם היו צריכים לחבר
יאיר חקאק · נגדית לא ידעתי את זה
ז'ק חן · נגדית בגין זה גם ניתן לה הקנס לפני מספר ימים שלמרות שהיא לא פרסה על פי חובתה ולמרות שהיא דחתה ודחתה בהפרה מתמשכת ולמרות שלבקשתה ויתרו לה על אותה השקעה בתשתית הפיזית ובהבטחה שהיא תבוא ותיתן את אותו פתרון אלחוטי היא גם בזה לא עמדה וקיבלה קנס של שישה מיליון שקל לפני כמה ימים, פורסם באתר משרד התקשורת. אתה יודע, שמעת על זה?
יאיר חקאק · נגדית אמרתי לך ששמעתי על זה בתהליכים, אני לא עוקב בימים האחרונים
ז'ק חן · נגדית הבנתי, שמעת על זה בתהליכים. כבודכם זה נ/3084 נ /,3085 הוגש בישיבה הקודמת אין צורך להציג. לכן כשאתה סיפרת כאן על הכריכה שאתה לא אהבת, אתה לא אהבת אותה לא רק ביחס, ופורסמה כמדיניות של פילבר כבר בתחילת שנת 2016 נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה לא אהבת אותה גם ביחס לכריכה של תמריץ שיינתן להוט תמורת עמידה בחובתה שהיא לא עומדת בה.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית והביקורת שלך היא על עצם המדיניות כבר בתחילת 2016 נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה השמעת את הביקורת הזאת מול פילבר?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית גם ביחס להוט?
יאיר חקאק · נגדית גם ביחס להוט
ז'ק חן · נגדית ומה הייתה התגובה שלו?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר מה הייתה התשובה אבל אני הבעתי, יתרה מכך, אני אגיד עוד משהו, אני אגיד שעמדתי הייתה ונשארה שאם הוט לא מגיעה בתשתית קרקעית צריך למנוע ממנה מלהגיע בתשתית אלחוטית. לא רק שלא צריך לאשר לה אלא צריך למנוע ממנה.
ז'ק חן · נגדית זאת אומרת אתה מדבר על השלב שבו אחרי הפרות חוזרות ונשנות לאורך שנים,
יאיר חקאק · נגדית לא, לא
ז'ק חן · נגדית היא באה ואמרה אנחנו רוצים עכשיו להתחבר אלחוטית,
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ומשרד התקשורת אמר בסדר
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ואתה בעניין הבסדר הזה מתנגד גם לזה?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ובכל זאת משרד התקשורת החליט
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ולא קיבל את עמדתך
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית והשמיים לא נפלו
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית והוט נקנסה בשישה מיליון שקל
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ונשארו 220 יישובים לא מחוברים
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אוקי. עכשיו, אתה אמרת שהראו לך בחקירה את מסמך ההתחייבות של בזק בהסדר הזה, התייחסת אליו גם כאן בבית המשפט ונתת לא ק"נ טעמים אבל ב' טעמים מדוע בעיניך ההתחייבות הזאת היא די נקרא לה אמורפית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית מה שלא הראו לך לא בחקירה ולא בחקירה הראשית זה מסמך מקביל של התחייבות הוט לגבי הפריסה האוניברסאלית שאותו אני רוצה להציג לך.
יאיר חקאק · נגדית אוקי
ז'ק חן · נגדית נ/2571 אותו אתה הכרת בזמן אמת?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית כלומר כפי שאמרת כאן בבית המשפט שאני לא מכיר את מסמך ההתחייבות של בזק כך גם לא הראו לך או לא חשבו שנכון להראות לך או שלא היה מתפקידך לראות, אתה לא יודע מה מבין הסיבות נכונות, את מסמך ההתחייבות של הוט.
יאיר חקאק · נגדית זו פעם ראשונה שאני רואה את המסמך הזה
ז'ק חן · נגדית תקרא אותו בבקשה, הוא לא ארוך ותאמר לי האם ההתרשמות שלך או הביקורת שיש לך על מסמך ההתחייבות של בזק בעיקרון, לא בפרטים, אי אפשר בפרטים כי המטריה היא שונה היא גם נכונה לגבי מכתב ההתחייבות של הוט.
יאיר חקאק · נגדית תן לי שנייה לקרוא
ז'ק חן · נגדית האם בכלל זה מכתב התחייבות, נקרא לזה כך
יאיר חקאק · נגדית הוא בעייתי במידה מאוד מאוד דומה
ז'ק חן · נגדית בעייתי במידה מאוד מאוד דומה
משה בר-עם · נגדית מאוד דומה לאותה בעייתיות ש... על בזק?
יאיר חקאק · נגדית כן. אני אוכל לפרט. הוט תוכל להיערך לאספקת שירותי טלוויזיה, אני לא יודע מה זה אומר
ז'ק חן · נגדית אמורפי
יאיר חקאק · נגדית נכון. כן, זו הביקורת המרכזית שלי
ז'ק חן · נגדית מה אפשר לעשות עם נייר כזה?
יאיר חקאק · נגדית שאלה מצוינת
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית שאלה מצוינת
ז'ק חן · נגדית בניגוד אליך משפטנים סבורים, המנכ"ל פילבר סבר שאפשר לאכוף את מסמכי ההתחייבות גם של בזק וגם של הוט, מה אתה אומר על זה?
יאיר חקאק · נגדית זה סיבה טובה שאני לא משפטן כנראה
ז'ק חן · נגדית הרי המפוקח נמצא ביחסים מתמשכים גם מעבר לפן המשפטי, שים אותו רגע בצד, המפוקח נמצא במערכת יחסים מתמשכת עם משרד התקשורת נכון? בסופו של דבר אם הוא לא יעמוד בחובתו יכולה להיות נקודה בזמן שבה משרד התקשורת יבוא ויאמר לו תקשיב, אתה לא עומד בהתחייבויות שלך ואתה מבקש ממני כל ממני דברים, מזכיר איזה כריכות אחרות מול בזק לא? מה אתה אומר?
יאיר חקאק · נגדית לא הבנתי את השאלה
ז'ק חן · נגדית שאפשר לאכוף אותו גם מבחינה פורמאלית - משפטית וגם מבחינה מעשית במסגרת יחסי מפקח - מפוקח. עכשיו הבנת?
יאיר חקאק · נגדית על המישור הפורמאלי אני לא אענה כי אני לא משפטן, במסגרת יחסי מפקח - מפוקח אתה מכיר את הסיפור של הפריץ והכלב? זאת אומרת יש אכן כמו שאתה מתאר איזה משחק רב סבבים עם הרגולטור שבו אפשר להתנקם וכו,'
ז'ק חן · נגדית חכה, חכה לפעם הבאה
יאיר חקאק · נגדית כן, נכון, אבל באותה מידה יכול להתחלף שר יום למחרת ואז כל זה,
משה בר-עם · נגדית אבל מה שחשוב שזה נכון גם לבזק וגם להוט?
יאיר חקאק · נגדית כן, נכון, נכון
משה בר-עם · נגדית אתה לא רואה פה משהו שונה?
יאיר חקאק · נגדית לעצם העניין הביקורת שלי על אותו מכתב התחייבות של בזק תקף גם לגבי הדבר הזה
ז'ק חן · נגדית ואתה לא יודע, כפי שאתה לא יודע לגבי בזק כיצד הדבר הזה נולד? מה היו השיחות? מה היו ההסכמות? מה היו ההבנות? מה היה הציר הפורמאלי, מה היה הציר הלא פורמאלי. מה פילבר הבטיח, מה הבטיחו לו? מה לחצו עליו? מה שלא, מה פורמל ומה לא פורמל, אתה לא יודע כלום?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
ז'ק חן · נגדית כפי שאתה לא יודע בבזק אתה גם לא יודע בהוט נכון?
יאיר חקאק · נגדית מעבר למה שאני יודע מתוקף תפקידי, אני לא יודע
ז'ק חן · נגדית כן, כן, אני מדבר בהקשר הזה שפעם ראשונה שאני רואה וכו,'
יאיר חקאק · נגדית שום דבר
ז'ק חן · נגדית שום דבר אתה לא ידעת ולא ניסו לברר איתך את הדבר הזה בחקירה אחרי שאתה אומר שהביקורת שלך לעניין הכריכה בעניין הוט היא אותו דבר כמו הביקורת שלך לעניין בזק לא פיתחו או ניסו לברר איתך את הסוגיות שביררו איתך בהקשר של הבזק, נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא ניסו
ז'ק חן · נגדית לא ניסו. עכשיו, אתה העדת כאן ואני חושב שזה היה לוז העדות שלך בחקירה הראשית שעל פי תפיסתך המקצועית, המקצועית ואתה לא קוטל קנים ברמה המקצועית, זה לפחות הרושם שלי, תרשה לי, לא צריך לנקוט, הרגולטור לא צריך לנקוט במדיניות של תמריצים מול המפוקח.
יאיר חקאק · נגדית לא, לא אמרתי את זה
ז'ק חן · נגדית אז תדייק. אתה רואה אתה גם איש מקצוע ואני גם קשה הבנה
יאיר חקאק · נגדית ההקשר בין הקלות רגולטוריות לבין
משה בר-עם · נגדית כריכה, אדוני יתמקד בכריכה
יאיר חקאק · נגדית הכריכה, עוד פעם, השאלה מהם התמריצים? כמובן שאם למשל המדינה או הרגולטור לצורך העניין רוצה לקדם איזשהו משהו אז הוא נותן תמריצים. אם התמריץ הוא באמצעות מה שעושה המשרד עכשיו עם מתווה הסיבים או מדיניות המס, מדיניות ההשקעות, כל מיני דברים,
ז'ק חן · נגדית אתה מכיר עולמות של כריכה בין אם הוא רוצה לקדם משהו אז הוא נותן תמריץ, אתה מכיר את העולם הזה?
יאיר חקאק · נגדית כן, אבל לא בדמות הקלות רגולטוריות, זאת אומרת,
ז'ק חן · נגדית אז את זה תדייק
יאיר חקאק · נגדית אז אני אומר התפיסה שאומרת שיש איזשהו קשר בין רמת הרגולציה לצורך העניין הפרדה מבנית בהקשר של בזק או חובה אוניברסאלית בחובה של הוט שהדבר הזה שקול כנגד איזושהי השקעה שהייתה מתקיימת אלמלא אותה רגולציה, היא בעיני טענה שדורשת הוכחה.
ז'ק חן · נגדית שדורשת הוכחה?
יאיר חקאק · נגדית שדורשת הוכחה, אני לא טוען שהיא לא נכונה באופן גורף אבל אני כן אומר שצריך לקשור איכשהו אנליטית בין שני הדברים האלה כדי,
ז'ק חן · נגדית כן, אבל אני אציג לך קישור אנליטי שפילבר עשה וגם גורמי מקצוע אחרים במשרד שאני מיד אראה לך שגם הם עשו והוא לא בהכרח מסתכם בפרשנות למונח שקול בטבלת אקסל ומספרים בסדר? יש שיקולים אחרים אוקי? למשל ישראל מפגרת בעולם התשתיות, עכשיו צריך לקדם, יכול להיות שהמחיר שצריך לשלם במונחי טבלת אקסל הוא גבוה, הקלה רגולטורית אבל הדבר הזה הוא צורך חיוני קריטי דחוף מהותי עכשיו אז משלמים במחיר גבוה. מה דעתך על זה?
יאיר חקאק · נגדית צריך לכמת את זה איכשהו
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית צריך לכמת את זה איכשהו
ז'ק חן · נגדית אז הכימות של זה, כך חושב המנכ"ל אחרי עבודה שעשה והתייעצויות ובהתבסס על מדיניות ישנה נושנה שפורסמה גם זה שאנחנו נמצאים במצב קטסטרופאלי לעומת העולם ועכשיו צריך להתחיל להשקיע בתשתיות כדי לקדם את זה. מה אתה אומר?
יאיר חקאק · נגדית אני רוצה לדעת מה המחיר כדי לשקול
ז'ק חן · נגדית בסדר, ואם נעשתה עבודה כדי לדעת מה המחיר ומה המשמעויות של זה בעולם התחרות והיו התייעצויות והיו ישיבות ודנו בעולם הזה של התמריצים, אתה לא יכול לשלול שזה מה שנעשה במשרד כי אני אראה לך תיכף מסמכים בעניין הזה.
יאיר חקאק · נגדית אוקי
ז'ק חן · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית אני לא יכול לשלול את זה
ז'ק חן · נגדית אתה לא יכול לשלול את זה, זאת אומרת שביררו מה המחיר ועדיין אמרו אל מול המחיר הזה שיכול להיות גבוה, נמוך או בינוני דחוף לנו וקריטי לנו עכשיו לעבוד בתשתיות ולהפסיק לשחק באקסלים. זה לא אומר שהעמדה שלך לא לגיטימית ומקצועית.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית זה לא אומר שאתה בעולמך לא צריך לבוא ולומר לשר, אבל תדע מה המחיר נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אבל עדיין זה לגיטימי שהשר יבוא ויגיד שמעתי ואל מול המצב כפי שאני רואה אותו אני מקבל החלטה אחרת, זה גם לגיטימי נכון? הוא קובע את המדיניות.
יאיר חקאק · נגדית לגיטימי וזה אפילו מתבקש, כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו אני רוצה להציג לך להתייחסותך שמה הבנתי שהעמדה שלך הייתה עמדת קצה, קיצונית, אתה עכשיו הסברת את זה ומיתנת את זה יותר אבל בכל זאת אני רוצה להציג לך להתייחסות עמדות אחרות של גורמי מקצוע שגם הם לא קוטלי קנים במשרד התקשורת, מאוד בכירים וותיקים ותאמר לי האם אתה מסכים איתם או שאתה לא מסכים איתם. אני מציג לך דברים של מיימון שמילה שהוא היה סמנכ"ל בכיר מאוד במשרד נכון?
יאיר חקאק · נגדית סמנכ"ל בכיר, לדעתי באותה תקופה הוא המשנה אם אני לא טועה, הוא היה המשנה למנכ"ל
ז'ק חן · נגדית אתה צודק, אני עירבבתי בין בכיר וותיק ויצא לי בכיר מאוד, אז הוא סמנכ"ל בכיר מאוד בכיר במשרד ומאוד ותיק, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ומכובד ומוערך ואיש מקצוע נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית והוא אומר ככה - כדי להגיע באמת לתקשורת רחבת פס, הוא מספר שהיו ישיבות אסטרטגיה במסגרתן היה צוות השוק הנייח, עשו ישיבה איפה הם רוצים לראות את המדינה בעוד פחות מעשור אבל חמש שנים קדימה ואמרנו שאנחנו רוצים להגיע לפס רחב כמה שיותר בתים ולצורך זה לתת לפרטנר ובזק להשתמש בתשתיות הפאסיביות של בזק, זה טעות שמה, זה צריך להיות של הוט אבל לא חשוב, כי מה שחשוב לי זה המשפט הבא, כדי להגיע באמת לתקשורת רחבת פס למרבית הבתים בישראל, אנחנו צריכים לראות איך מניעים את בזק ואת הוט, אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ושם עלה כי אפשר להגיע דרך רגולציה או דרך תמריצים. ישב צוות, ישב, חשב או ככה או ככה, בבזק הסוגיה המרכזית הייתה ההפרדה המבנית,
יאיר חקאק · נגדית סוכריה
ז'ק חן · נגדית מה אמרתי?
משה בר-עם · נגדית סוגיה, לא חשוב, זה גם סוגיה וגם סוכריה
ז'ק חן · נגדית זה סוגיה וגם סוכריה, הייתה הפרדה מבנית, בהוט היה ויתור על חובת פריסה אוניברסאלית, הצגנו את הנושא ואחרי כמה זמן יצא המסמך הזה. אתה רוצה לנחש מה אומר פילבר באיזה אופציה הם בחרו?
יאיר חקאק · נגדית ברגולציה
ז'ק חן · נגדית אז אם אפשר להקרין בבקשה. זה בדיוק בהמשך הקטע נראה מה הוא מספר. ממה שהבנתי ממך הצגתם כי יש כמה דרכים להניע את בזק והוט להאיץ פריסה, בחרתם באופציה של התמריצים? תשובה - היא נראתה בעינינו עדיפה מאשר רגולציה, בדיוק הפוך. אם אני אתן תמריץ להוט והיא תפרוס ותיתן שירות אז בזק ירצו גם ואז יבואו לבקש אישור ואז אנחנו נוכל להתנות את האישור בפריסה אוניברסאלית. אפשר לתת תמריץ נוסף שזה בזק, לתת הפרדה מבנית ובתמורה הם יתחילו לפרוס סיבים אופטיים, הם אמרו שהם לא יכולים לעשות את זה ישר אלא בפעימות. אוקי? אז כך מספר שמילה שהיה ואז שואלים אותו החוקר למה החלטתם שעדיף תמריצים מרגולציה? אתה רואה הוא מדבר ברבים על סמך הישיבות של הצוות הנייח בימי האסטרטגיה, כל גורמי המקצוע במשרד ואז הוא מסביר, אנחנו לא יכולים להכריח את בזק לפרוס אלא אנחנו יכולים להכריח אותם לאפשר לפטרנר וסלקום להשתמש בקנים שלהם אבל חשבנו שמפה לא תבוא הישועה אז עולם הזיכרון, המושגים, ההסברים המבוססים של שמילה על סמך עבודה מקצועית שנעשית במשרד בימי אסטרטגיה, ישיבות הצוות הנייח האם יש לך נתונים קודם כל שסותרים את מה שהוא מספר שלא כך היה?
יאיר חקאק · נגדית קודם כל הוא מתאר את העמדה של אגף ההנדסה, לא את כל הגורמים כן?
ז'ק חן · נגדית כן, נגיע תיכף לגורמים האחרים, לאט לאט כמו שאומרים בעברית. קודם כל עמדת אגף הנדסה הוא מספר על ישיבות של הצוות הנייח, אגב, בישיבות האלה השתתף גם קופלוביץ' שהיה נציגו של הרן מאגף הכלכלה אתה ידעת את זה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אז לכן זה לא רק עמדת אגף הנדסה שהוא מדבר, הוא מדבר גם על עמדת אגף כלכלה באמצעות קופלוביץ' בישיבות צוות הטלפוניה הנייח.
יאיר חקאק · נגדית אתה מבקש ממני להתייחס למשהו שאני לא יודע אז אני לא יכול לענות לך
ז'ק חן · נגדית הבנתי, עכשיו שאלה, האם אתה ידעת שזו עמדתו של שמילה?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית היה קשה אבל יצא. עכשיו נתייחס לגורם בכיר נוסף במשרד התקשורת. חיים גירון זיכרונו לברכה נכון? גורם ותיק?
יאיר חקאק · נגדית כן, מאוד
ז'ק חן · נגדית מקצועי?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית בוא נראה מה הוא אומר. הבטחתי ולכן אקיים, תיכף תראה
יאיר חקאק · נגדית לא היה לי ספק
ז'ק חן · נגדית הוא מספר שפילבר בא עם תזה שהתרופה לעידוד ההשקעות יכולה לבוא כהקלות לבזק ולשימוש בגזר של ביטול ההפרדה המבנית שכבר הומלץ בוועדת חייק ואומץ על ידי שר התקשורת הקודם כחלון. גזר זה יהיה מאיץ ההשקעות בבזק, ראיתי את התיאוריה הזאת כרע במיעוטו, קידום ההפרדה המבנית הוא הרע במיעוטו, זה גם לא שחשבתי ששוק סיטונאי הוא לא טוב אלא הוא לא טוב לארץ, צריך להבין שוועדת חייק הייתה ב - 2011 עד 2016 המצב הורע, מ - 2011 עד 2016 המצב נעשה עוד יותר גרוע, זה השנים של ברגר, אם בשנים אילו המשרד שקל על קידום,
יהודית תירוש · נגדית מ - 2011 עד 2016?
ז'ק חן · נגדית מ - 2011 עד 2016, 2016 נמצא בקצה, יש חמש שנים בדרך. המצב נעשה רע, אתה רואה? לכן ב - 2016 לא התנגדתי לביטול ההפרדה המבנית כתמורה לדיל שיבטיח השקעות מאסיביות בתשתיות, בדיוק הכריכה שאתה טענת שזו טעות רגולטורית לכרוך, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אבל אתה ידעת שזו עמדתו?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית או, זאת אומרת עוד גורם מקצוע מאוד בכיר, באיזה אגף הוא היה? הוא היה סמנכ"ל איזה?
יאיר חקאק · נגדית הנדסה
ז'ק חן · נגדית הנדסה, שסבר שהפתרון הזה צריך לנקוט בו, מה שהוא קורא לו הרע במיעוטו בגלל מצב התשתיות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ויש עוד גורם בכיר, היא גם תעיד כאן מתישהו, לא רוצה, אל תדבר על שיערות, זה מוציא אותי, כשלא יהיו לי שיערות, לא אקריא לך את כל מה שהיא אומרת אבל גם היא מביעה את אותה עמדה, אתה ידעת שזו גם עמדתה? של עדי קאהן לא אמרתי לך מי.,
יאיר חקאק · נגדית כן, הנחתי. לא ידעתי שזו עמדתה אבל זה לא מפתיע אותי
ז'ק חן · נגדית זה לא מפתיע אותך שזו עמדתה. בסדר. בקשר למה שאמרתי לך מה אתה שוקל כדי לשקול, מה שאתה אמרת שצריך לראות אם זה שקול, אז היא מבטאת את זה אבל היא תבוא ותעיד, אנחנו נראה את זה, לא משנה, לא רק היא, גם פילבר, גם חיים גירון וגם שמילה וכו.' עכשיו, הייתה מחשבה בשלב מסוים כי בכל זאת מצב התשתיות הוא בכי רע שחברה בשם I.B.C שחקן חדש בשוק יעשה את זה, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אבל בוא נסכם בשורה כדי לא להאריך פרק, זה התברר כפלופ גדול נכון?
יאיר חקאק · נגדית אז בוודאי, כן, כן, לא משם תבוא הישועה
ז'ק חן · נגדית לא משם באה הישועה
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אז שמנו את I.B.C בצד. עכשיו בוא נראה מה הרן לבאות אומר על הכריכה ואני מדייק איתך, הרן לבאות בניגוד לך חושב שאין פסול בכריכה הביקורת שלו מתמקדת בשאלה מתי ואיך עושים את הכריכה אבל לא בעצם הכריכה. אתה איתי?
יאיר חקאק · נגדית לא הבנתי את ההבדל אבל בסדר
ז'ק חן · נגדית את ההבדל בין מי למי? בינו לבינך?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אז אני אקריא לך מה הוא אומר ואם אין הבדל תגיד לי אני חושב אותו דבר ואז הבנו מה אמרת. יש לנו את זה? אם לא, אין צורך. אין צורך, בסדר, זה מה שהוא אומר הוא בא מיד אחריך אז אנחנו נשמע את זה מפיו בסדר? עכשיו תראה בדו"ח ועדת חייק נ/3090 שהגשתי היום הדו"ח נמצא בפניך תראה בעמוד 70 שם נקבע במפורש כי העמדה הקיצונית של רעיון ההפרדה המבנית הקיצוני שמיושם בישראל מעכב את הליך שדרוג התשתיות, אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית איפה אתה סליחה?
משה בר-עם · נגדית איזה פסקה שם?
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית אולי תסמנו את זה
ז'ק חן · נגדית כיוון, זה מתחיל בכיוון שלחברת,
משה בר-עם · נגדית באיזה פסקה?
ז'ק חן · נגדית אצלי זה מצוטט אבל בעמוד 70
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית תקריא ואולי נמצא את זה
ז'ק חן · נגדית כיוון שלחברת התשתית תמריץ נמוך לשדרוג,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה ממש בקטע שמתחת לכותרת ההפרדה המבנית שתי שורות אחרונות. כיוון שלחברת התשתית תמריץ לשדרוג כאשר היא אינה הנהנית העיקרית מהמהלך ואינה יכולה להציע שירותים מתקדמים על גבי הרשת, אתה רואה? כסיבה נוספת כי קיים חשש כי הפרדה מבנית תעכב את תהליך שדרוג התשתית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הכרת את העמדה הזאת כבר מוועדת חייק?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה מסכים איתה?
יאיר חקאק · נגדית כן. אני אף פעם לא סתרתי אותה, השאלה זה אך ורק איזה הגנות באות במקומה
ז'ק חן · נגדית בסדר, מאה אחוז אבל אנחנו צריכים לדייק את העמדה המזוקקת שלך כדי שאחר כך נראה האם הסייגים שאמרת התקיימו, אם לא התקיימו? אם לא התקיימו, בגלל מי לא התקיימו? מה היה התהליך כדי להבטיח אותם וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית תשאל את השאלה
ז'ק חן · נגדית זה כבר איזשהו שיח עם העד. בית המשפט שאל אותך בחקירה הראשית אבל האם העמדה הזאת של פילבר היא עמדה לגיטימית ואתה השבת, אבל יש לי איזושהי תחושה שחסר שם משהו, בוא נקרא לזה ככה, כשבית המשפט שאל אותך אם העמדה של פילבר היא לגיטימית, אמרת לו השאלה אם יש, בדיוק מה שאמרת עכשיו, השאלה אם יש באמת את ההגנות וכו.'
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אתה התייחסת ללגיטימי מבחינה מקצועית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית אנחנו בעולמות האלה של הלגיטימיות המקצועית. אתה לא יודע חס וחלילה על שום דבר לא לגיטימי מסיבות אחרות, בעולמות אחרים?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית אתה לא יודע?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
ז'ק חן · נגדית לעניין הלגיטימיות המקצועית גם הרן התייחס לזה ואת זה אני כן רוצה להראות לך אם אפשר, יש לנו? החוקרים מנסים לקחת אותו מעולמות הלגיטימיות המקצועית לעולמות של לא לגיטימיות מסיבות אחרות אבל הרן לא מאשר להם את זה. שאלה, תראה איזה הנחה שמובלעת בשאלה, הרי מה שאמור לעניין אותו זה טובת הציבור ולא טובתה של בזק, זה אחרי שמניחים את המבוקש שהוא מקדם את טובתה של בזק אבל הרן כהרן פה הוא מאוד זהיר, צריך להבין את תפיסת עולמו, הוא הסנגור של פילבר. תפיסת עולמו היא שמדינת ישראל עלולה להיות במצב תשתית גרוע מאוד, זה מה שאני אמרתי לך קודם, הצורך דוחק ויש לנקוט בצעדים אקטיביים משמעותיים לתמרוץ חברת התשתית לחברת ההשקעה בסיבים אופטיים כאשר זה המוטו שמנחה אז בקבלת ההחלטות, מוותרים או לוקחים סיכונים בשינוי, מה שאתה קורא שקול, בשינוי רגולציה אחד על פני החלת רגולציה אחרת. לדוגמא הוא נותן מעולם אחר, שיתוף תשתיות בתחום הסלולר, רגולציה שיש בה סיכון ועלולה לפגוע בתחרות, מאידך, אינטרס אחר של הפחתת עלות ההשקעה ויעילות שימוש בספקטרום באים קודם. אני רק משקף לך תפיסת עולם שהיא לגיטימית, אני לא מדבר על ההתנהלות, לדברים האלה שלו במלואם אתה מסכים?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עכשיו, זה הרקע זה מה שידעת, לא ידעת שום דבר אחר שאתה לא הסכמת איתו ולכן אמרת יש לי פה הזדמנות לדוקטורט בקרוב, אז אני לא רוצה להיות חלק מזה, עם אותה מדיניות שאני לא מסכים, הלגיטימית אבל שאני לא מסכים איתה.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ואני מעדיף לצאת לחל"ת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית כלומר היציאה שלך לחל"ת זה לא שאתה בורח מספינה טובעת או כזו שבדרך ללהב 433 חלילה אלא משום שאתה לא הסכמת עם המדיניות מבחינה מקצועית, נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית לא משום סיבה אחרת נכון?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, אמרתי, האווירה הייתה עכורה אבל לא,
ז'ק חן · נגדית כן, אווירה עכורה ומשום שאתה לא הסכמת מקצועית?
יאיר חקאק · נגדית אם אתה שואל האם ידעתי או חשדתי שיש אי תקינות? התשובה היא לא
ז'ק חן · נגדית התשובה היא לא, לא ידעת ולא חשדת שיש אי תקינות עכשיו אני בוחן עוד קיצור.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית רוצים הפסקה?
ז'ק חן · נגדית היא תועיל לקיצור ההמשך
משה בר-עם · נגדית כמה זמן אדוני עוד צריך?
ז'ק חן · נגדית זהו, זה תלוי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה יתכווץ אחרי ההפסקה, זו ההנחה?
ז'ק חן · נגדית אנחנו ננצל את ההפסקה כדי לקצר, זה גם הזמן של ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית נעשה חצי שעה הפסקה.
ז'ק חן · נגדית תודה רבה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בבקשה עו"ד חן.
ז'ק חן · נגדית כן. תודה כבודכם, היה מאוד יעיל, אני קיצרתי המון, המון. יש לי ממש לא עוד הרבה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית בסדר גמור.
ז'ק חן · נגדית העדת בחקירה הראשית שהופתעת ולא ידעת על הכריכה הזאת בין ביטול ההפרדה המבנית לבין התחייבות בזק לפריסת התשתית, האצת פריסת התשתית, נכון?
יאיר חקאק · נגדית את הכריכה בפועל את אותו מסמך של בזק לא הייתי מודע לו
ז'ק חן · נגדית לא, אנחנו לא מדברים על אותו מסמך, זו בדיוק הבעיה כשמעידים באופן כללי ובכותרות ניתן לקבל רושם לא נכון על מדיניות פילבר שכורכת, אתה לא הופתעת מזה נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא הופעתי מזה, ידעתי שזו עמדתו
ז'ק חן · נגדית וידעת שזו עמדתו מקדמת דנא?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ולא רק שידעת שזו עמדתו מקדמת דנא, היו ישיבות, ימי אסטרטגיה, הרצאות שהוא נתן לא רק במסגרת התקשורת ידעו, כל השוק ידע, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אמת
ז'ק חן · נגדית ולכן אם טעינו לחשוב שהדבר הזה בא עליהם או עליך, אני מדבר עליך עכשיו, כהפתעה בספטמבר ודאי שזו לא הפתעה.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית ספטמבר 2016
יאיר חקאק · נגדית , 2016 כן
ז'ק חן · נגדית אתה ידעת מתחילת הדרך של פילבר במשרד התקשורת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית סמוך לאחר כניסתו ולאחר שלמד את הנושא,
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית שזו המדיניות שעליה הוא הולך נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
ז'ק חן · נגדית כבודכם אני אצטרך עוד הפסקה, עכשיו אני צריך לקצר עוד פרק. אני מדלג
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית טוב, אנחנו בעמוד האחרון.
ז'ק חן · נגדית אתה חוסך לי גם להציג לך. אני רק אזכיר לך, אתה לקחת חלק אפילו בניסוח אותה מדיניות על ידי מצגת שהכנת עבור פילבר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית שבה יש את הרעיון הזה של הכריכה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית כבודכם אני אסתפק רק בהפניה למוצגים לטובת הפרוטוקול. נ/3092 בעמוד 15 שם והמצגת הזאת הייתה בעקבות,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה מהמוצגים של היום?
ז'ק חן · נגדית לא גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית 3092 זה דף אחד
ז'ק חן · נגדית כן, היו ימי אסטרטגיה ששם המדיניות הזאת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה דף אחד, עמוד 15 מתוך משהו.
נועה פירר · נגדית זה מתוך התכתבות שבין פילבר לעדי קאהן.
עודד שחם · נגדית זה מוצג שכבר קיים בשלמותו ההתכתבות הזאת? תגידו אולי את התווים.
ז'ק חן · נגדית אני אגיד את ה - ת'. זה מתוך ת/548. אז רק נסכם ונחסוך הצגת מסמכים, סדר הדברים הוא גיבוש המדיניות בימי האסטרטגיה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית עם הרבה מאוד משתתפים מקצועיים, הדרגים המקצועיים במשרד התקשורת נכון? עשרות?
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
ז'ק חן · נגדית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית בקבוצות עבודה שונות נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית גם אתה השתתפת בהם נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית מצגת בעקבות זה שאתה מכין כי המנכ"ל רוצה לצאת עם זה החוצה אתה מסייע לו בהכנת המצגת שבה מוצגת המדיניות הזאת של הכריכה נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר אם הקונטקסט היה יציאה החוצה, אבל כן, זה מצגת,
ז'ק חן · נגדית זה מצגת שיש בה את הרעיון של הכריכה. תכנית עבודה שנתית של משרד התקשורת שמתפרסמת בפברואר 2016 נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ולכן כל זה מתכנס וקיצרנו פה את הצגת כל המסמכים לכך שעצם רעיון הכריכה, המדיניות לא רק שלא הייתה הפתעה אתה אפילו נטלת בזה חלק.
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית אני מציע שלא כל דבר שאני אומר לך תגיד נכון כדי שיישאר לי מה לשאול אותך בסדר?
יאיר חקאק · נגדית יש לך חיים קשים
ז'ק חן · נגדית כן. עכשיו, יש דיוק שאתה עשית בחקירה שלך ברשות ניירות ערך ואני רוצה לדייק אותו גם כאן ושתדגיש, כשהראו לך את המסמך מה שנקרא כאן מסמך מדיניות ההמשך ת/472 כבודכם של פילבר, הוא נמצא בפניך אתה הקפדת לומר שזה מסמך המלצה לשר, זה לא מסמך מדיניות נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית זה גם כתוב שם נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הכותרת עלולה להטעות, מסמך מדיניות המשך אבל זה בעצם מסמך המלצה לשר, השר הוא השר הנגבי נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית וזה המסמך שפילבר הוציא בחודש אוקטובר 2016 כשאתה כבר יצאת לחל"ת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הוא מוגש כהמלצה לשר כדי שישקול את אותם רעיונות שיש באותו מסמך ומשם זו בעצם יריית הפתיחה, נדמה לי שאתה השתמשת בביטוי הזה אפילו שמכאן מתחילה העבודה בהתאם לרעיונות שמגובשים במסמך נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר אם השתמשתי במונח הזה, אבל כן, זה מבטא נכונה את הדברים
ז'ק חן · נגדית כלומר זה לא סוף התהליך, זה תחילתו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית הדיוק הזה היה מאוד חשוב. עכשיו, אתה נמצא בחל"ת, אמרנו המסמך הזה הוא תחילת הליך, הוא לא סופו. בעקבות המסמך הזה שפילבר מעביר לשר מתקיימים דיונים, אני אומר לך, מוצגים בפני בית משפט מסמכים, פרוטוקולים וכו' עם אגף כלכלה, עם הגורמים המקצועיים אגב אותו מסמך עם הערות ועמדות של אגף כלכלה, אתה לא משתתף בדיונים האלה, אתה בחל"ת?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ולכן אתה לא יודע מה היקף העבודה שנעשתה, איזה בדיקות נעשו? נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
ז'ק חן · נגדית אתה לא יודע, אתה לא יודע לתרום לנו בניגוד למסמכים שהוגשו פה לבית משפט על ניירות עמדה של אגף כלכלה נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
ז'ק חן · נגדית אתה גם לא יודע להגיד לנו מה היה בישיבות עם השר כשאגף כלכלה מציג את ניירות העמדה שלו ומתפתח דיון בעניין הזה?
יאיר חקאק · נגדית אפילו לא ידעתי שהיו ישיבות אז קל וחומר שאני לא יודע מה היה,
ז'ק חן · נגדית לא ידעת שהיו ישיבות, אתה מגיע לחקירה, שוב, כשאתה מטבע הדברים אתה בחל"ת אתה לא יודע הרבה מאוד דברים שנעשו אז יש לנו מסמך שהוא לא מסמך מדיניות, הוא המלצה לשר ובעקבותיו מה שאתה אמרת אמור להיות יריית פתיחה בתחילת ההליך מתקיים תהליך אבל שאתה לא מכיר את פרטיו, אתה לא שותף לו נכון?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, אני אפילו לא יכול להגיד לך שהתקיים תהליך, אין לי מושג
ז'ק חן · נגדית בסדר, זה מסמכים שמוצגים פה בבית משפט, הצגנו אותם, הם פרוטוקולים על גבי פרוטוקולים על גבי פרוטוקולים ודיונים אצל השר ובכלכלה ובתכתובת פנימית בתוך המשרד עם הערות שהולכות לכל הכיוונים. יש תהליך כזה אבל אתה לא נטלת בו חלק?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית ולא ידעת עליו?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית עכשיו, הראו לך את ת/477 והראו לך שבזק עשתה תיקונים על גבי המסמך הזה
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית זה המסמך שאתה כתבת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית האם אתה יודע שפילבר לא קיבל את התיקונים של בזק על גבי המסמך שלך?
יאיר חקאק · נגדית מה זאת אומרת לא קיבל?
ז'ק חן · נגדית לא קיבל. הוא קיבל פיזית את ההערות אבל לא קיבל אותן מהותית, הוא לא הטמיע אותם בעבודתו.
יאיר חקאק · נגדית אין לי שום ידע על מה הוא קיבל או לא קיבל
ז'ק חן · נגדית אין לך שום ידע על מה הוא קיבל או לא קיבל אבל שוב מראים לנו תמונה חלקית וגם לך הראו תמונה חלקית של הערות בזק והשאירו תלוי באוויר מה נעשה עם זה. אני אומר לך שלא נעשה עם זה דבר וחצי דבר, זה נשאר על רצפת חדר העריכה, פילבר לא התייחס לזה. יש לך נתון לסתור את זה?
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית אתה הכרת את הטענות של פילבר שבמשרד התקשורת הייתה, וגם פה, אני לא אציג לך את כל מה שהעידו עדים האחרים שאישרו את הדברים שלו, כולל מסמכים ותכתובות מזמן אמת, זה מוצג שהייתה מכת הדלפות במשרד התקשורת,
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ואתה הכרת את זה?
יאיר חקאק · נגדית כן, וזו לא תופעה חדשה בתקופתו של פילבר
ז'ק חן · נגדית לא תופעה חדשה בתקופתו של פילבר אבל גם בתקופתו של פילבר הייתה נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
ז'ק חן · נגדית ופילבר מאוד התרעם כנגד הדבר הזה
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית הוא ראה בזה סבוטאז' בעבודת המשרד נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
ז'ק חן · נגדית הוא הודיע את זה גם באוזניך?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר אם באופן פרטני אבל כן, בפני ההנהלה בוודאי, בנוכחותי, אני לא זוכר
ז'ק חן · נגדית ובנוכחותך?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית האם אתה ידעת
יאיר חקאק · נגדית אמרתי גם בנוכחותי
ז'ק חן · נגדית בסדר, זה מתועד במסמכים בנוכחותך, מוסיפה לנו עו"ד פירר, תודה." אתה יודע שלפילבר היו טענות ספציפיות כלפי אגף כלכלה ובתוך אגף כלכלה טענות ספציפיות כנגד הרן לבאות שהוא עובד עם התקשורת כדי לנטרל מהלכים שלו, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית והשאלה עכשיו האם אתה יודע וגם הדבר הזה מופיע במסמכים, כבודכם ת/479 שבעקבות אירוע אחד כזה שכבר הקדיש את הסאה פילבר מודיע ליועצת המשפטית שעכשיו הוא מכין את המסמך לבד בלי הרן לבאות, הוא יעשה את העבודה לבדו.
יאיר חקאק · נגדית סליחה, לא הבנתי את השאלה, האם אני ידעתי,
ז'ק חן · נגדית שפילבר דיווח ליועצת המשפטית ת/479
יאיר חקאק · נגדית לא
ז'ק חן · נגדית שבעקבות התופעה ומה שהרן עשה באותו מקרה קונקרטי ביחס לתקשורת הוא הולך עכשיו לעבוד לבד ולהכין את המסמך לבד.
יאיר חקאק · נגדית לא, לא ידעתי את זה
ז'ק חן · נגדית אבל הדבר הזה כן קשור לעדות שלך ביחס לעבודה בשיתוף או אי שיתוף אגף הכלכלה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
ז'ק חן · נגדית למה לא טרחת לציין את זה בחקירה הראשית שהיו לפילבר טענות קשות כלפי אגף כלכלה, אופן התנהלותו שיכול להיות שזו הסיבה, כי לא יכול להיות, אתה שמעת במו אוזניך מפילבר שזו הסיבה למקומות שבהם הוא התרעם והחליט לעבוד בנקודות או במקטעים מסוימים לבד?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, לא הבנתי את השאלה, למה לא אמרתי את זה?
ז'ק חן · נגדית כן, פה בחקירה
יאיר חקאק · נגדית כי לא נשאלתי
ז'ק חן · נגדית כי לא נשאלת. עכשיו, שאלה אחרונה כבודכם אתה העדת שעל המסמך שאותו כתבת ממש עובר לעזיבתך לחל"ת אתה סירבת לחתום נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית ונתת את הסיבות. מה שהיה חסר לי זה סיבה נוספת, אולי אמרת אותה, אני לא רוצה להטעות אותך אבל קצת במובלע זה שלא היה נעים לך מהרן מבחינתך לחתום על המסמך הזה כשאתה חושב שהרן לא משותף בעבודה ומי שעובד מולך זה פילבר אתה לא רצית להיכנס במתח שבין הרן לפילבר, אמרת את זה.
יאיר חקאק · נגדית זה פרשנות מה שאתה אומר אבל אמרתי את זה מפורשות שאני חשבתי
ז'ק חן · נגדית אז אני לא מפרש אותך
יאיר חקאק · נגדית אמרתי מפורשות שאני חושב שמדיניות בסדר גודל כזו שיש לה השפעה כזו על התחרות צריכה להיות, אם לא על דעתו של אגף כלכלה, לפחות בידיעתו.
ז'ק חן · נגדית לא, לא, זה בסדר, זה אמרת אבל אני לא רוצה פרשני, אני רוצה דבר שאתה אמרת גם בחקירה שלך שאתה לא רצית להיכנס בין הרן לבין המנכ"ל, לעקוף את הרן, סליחה?
יאיר חקאק · נגדית כן, אבל כפונקציונר, לא בגלל,
ז'ק חן · נגדית רק כפונקציונר, לא יועץ של הנציבות האירופאית
יאיר חקאק · נגדית זה היינו הך
ז'ק חן · נגדית אתה לא רוצה להיכנס בין הרן לבין המנכ"ל?
יאיר חקאק · נגדית הרן הוא אגף כלכלה מבחינתי
ז'ק חן · נגדית ולכן מכיוון שאתה לא רוצה להיכנס בין הרן לבין המנכ"ל, מכיוון שהעמדה המקצועית כפי ששמענו מבחינתך היא לגיטימית זו וגם זו, מכיוון שאתה לא יודע על שום רגולטוריס, אי סדרים או חלילה משהו אחר בעניין הזה, כמו שאתה אומר אתה רצית והייתה לך הזדמנות כמובן גם לצאת להשלים את הדוקטורט שלך אתה אמרת זה הזדמנות בשבילי לצאת עד שיירגעו העניינים נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שהשתמשתי במושג עד יעבור זעם
ז'ק חן · נגדית עד יעבור זעם נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
ז'ק חן · נגדית תודה רבה לך, אני סיימתי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית תודה, עו"ד בן צור
הודעת מערכת · נגדית ע"ת 30 - מר יאיר חקאק לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד בועז בן צור בחקירה נגדית
בועז בן צור · נגדית צהריים טובים לך. עד שיחברו את זה, אתה אגף אסטרטגיה ותכנון נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן, אגף עבר כמה שינויי שם אבל באותם שנים אני חושב שאני אסטרטגיה ותכנון
בועז בן צור · נגדית האגף זה מוקם סוף שנת 2014?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית והאגף מונה שני עובדים, אותך ועובדת אחת תחתיך או יחד איתך נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אני הסתכלתי מה המנדט של האגף באתר של משרד התקשורת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה מסומן כבר?
בועז בן צור · נגדית לא
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה יהיה נ/3094.
בועז בן צור · נגדית אני אקרא בתמצית, האגף הוקדם בסוף שנת 2014 לסייע בידי מקבלי ההחלטות וההנהלה הבכירה של המשרד לקבוע מדיניות צופה פני עתיד באמצעות רשתות תקשורת מתקדמות הנגישות לכל אזרחי ישראל, אינפורמיישן סוסיאיטי ובאמת לאפשר את פיתוחה של ישראל כחברת מידע. רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אז אם אני מבין שמנדט עיקרי נקרא לזה שלכם זה האלמנט של ---- אנחנו הגשנו לבית משפט 3094 ו - 3095 שבסופו של דבר ויתרנו על... פשוט כרגע הוגש לבית משפט נ/3094 שבסוף לא חקרנו.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית אבל לא הגשתם לנו אותם. היה בשקית עד 3093 היה, לפחות בשקית שלי. בשקית שלי לפחות לא היה יותר. בסדר?
בועז בן צור · נגדית אני אחזור על שאלתי, מנדט עיקרי של האגף הוא נקרא לזה, פיתוח תשתיות נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית כך הכותרת פיתוח תשתיות
יאיר חקאק · נגדית לא בהכרח
בועז בן צור · נגדית לא בהכרח, גם?
יאיר חקאק · נגדית גם, כן, בוודאי
בועז בן צור · נגדית עכשיו, תאשר לי שהיום בתקופה האחרונה המדיניות המוצהרת של משרד התקשורת היא להעניק תמריצים על מנת לעודד פיתוח של תשתיות תקשורת?
יאיר חקאק · נגדית תמריצים כספיים, כן
בועז בן צור · נגדית תמריצים כספיים?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית תאשר לי שנניח ביולי, נכון ליולי 2020 ההסדרה שהייתה עד לאותו מועד בעניין פריסת סיבים אופטיים שזה פיתוח תשתית האינטרנט של מדינת ישראל לא הגשימה את תכליתה?
יאיר חקאק · נגדית אפשר לומר את זה ככה
בועז בן צור · נגדית ובאותה תקופה, באותו מועד גם הומלץ על מתווה שיעודד ויתמרץ פריסת רשתות סיבים אופטיים לכל משק בית בישראל.
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית הדברים הללו לא לקוחים מהרהורי ליבי, הם לקוחים ממסקנות של צוות בין - משרדי שאני אגיש מיד את הממצאים שלו, אתה יודע על מה אני מדבר?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שכן, כן
בועז בן צור · נגדית אולי תגיד לבית המשפט
יאיר חקאק · נגדית אותו צוות סיבים נקרא צוות סיבים שנציגים ממשרד התקשורת, משרד האוצר, רשות התחרות אני חושב שזה הכל, יכול להיות שלא דייקתי שבעצם ממליצה על שינוי מאוניברסאליות נקרא לה נוקשה למערך, למה שנקרא היום בעגת המשרד מפת הסיבים שזה בעצם אומר סוג של מס עקיף על התשתיות כדי לממן מכרזים של המדינה לפרוס סיבים אופטיים במקומות שבהם אין.
בועז בן צור · נגדית אז הנה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית רק לפרוטוקול, קיבלנו נ/3095.
בועז בן צור · נגדית אוקי. אז אנחנו רואים שמשרד התקשורת הוא העלה, הוא מעלה וממשיך להעלות על ראש שמחתו את נושא פריסת הסיבים האופטיים נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית וב - 2020 הוא גם עושה את זה משום שהמצב לא טוב
יאיר חקאק · נגדית אכן
בועז בן צור · נגדית יותר מזה, לאחרונה מיד אני אראה לך כחלק מהמדיניות של קידום תשתיות הסיבים המשרד בכלל שוקל לזנוח את כל תשתיות הנחושת, כפועל יוצא גם את השוק הסיטונאי, אינטרנט וטלפוניה שעוברים מן העולם, יודע?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית טוב, אני מראה לך קול קורא שהוציא משרד התקשורת לאחרונה, יש הרבה קולות קוראים, הרבה קולות, הרבה קוראים
יאיר חקאק · נגדית קולות כן, קוראים פחות
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה המסמך שהגשתם שנקרא לכבוד רשימת תפוצה עו"ד בן צור?
בועז בן צור · נגדית אני מיד מסתכל כבודה
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית כן, בקשת התייחסות לקול הקורא, הקול הקורא מצורף
בועז בן צור · נגדית כן, אז עכשיו אני מציג את המסקנות של הצוות הבין - משרדי,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה הקול הקורא?
יאיר חקאק · נגדית על זה דיברנו
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה יהיה נ/3096.
בועז בן צור · נגדית עכשיו כבודם המסמך שאני מגיש עכשיו הוא מסמך שאוחז מעל 37 עמודים אנחנו לא נגיש את כולו כדי לא להעמיס, מה שאנחנו צירפנו זה את תקציר המנהלים, אני יכול להפנות גם לפרסום באינטרנט אבל זה התקציר כדי לא,
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה מה שאנחנו מחזיקים או שזה המסמך הבא?
בועז בן צור · נגדית זה מה שאנחנו מחזיקים, דו"ח הצוות מה שקרוי עכשיו, אם נסתכל באותו תקציר כי אני מראה לך את הדברים אז אני מפנה אותך לעמוד 5 פסקה שנייה מלמטה, אחרי תוכן העניינים, שם הצוות מוצא, הוא בחן את הכדאיות הכלכלית לפריסה כלל ארצית של רשת אולטרה רחבת פס בידי בזק תחת ההסדרה הקיימת הוא מצא כי בהתאם לתרחישים הסבירים לא קיימת היתכנות כלכלית לפריסה כלל ארצית כאמור על ידי בזק, על יתרונותיה התשתיתיים המשמעותיים. רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית נכון? אז אם אנחנו רואים יולי 2020 זה המועד העמדה היא שההסדרה הקיימת גורמת לכך שלא סביר שבזק תבצע פריסה כלל ארצית של רשת סיבים מתקדמת, נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית נלך ארבע, חמש, שש שנים אחורה אנחנו כבר ב - 2020 אותו דבר, נכון? או על אחת כמה ו כמה אפילו?
יאיר חקאק · נגדית כן, השאלה איזה רגולציה או איזה הסדרה היא זו שמונעת, אבל בסדר
בועז בן צור · נגדית לא יודע, תראה אני כרגע ב - 2020 ההסדרה הקיימת מצאו אין היתכנות נכון?
יאיר חקאק · נגדית ההסדרה היא כמה דברים שונים, יש אוניברסאליות, יש הפרדה מבנית,
בועז בן צור · נגדית אני אגיע, ההסדרה הקיימת,
יאיר חקאק · נגדית כן, נכון
בועז בן צור · נגדית ההסדרה הקיימת יו נם את הסגמנט, אין היתכנות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית תודה. עכשיו, בוא נדבר על זניחת רשתות הנחושת, אולי תגיד לבית המשפט במשפט אחד מה זה רשתות הנחושת?
יאיר חקאק · נגדית רשתות הנחושת זה רשת האינטרנט המסורתית שמגיעה לבתים באמצעות תיל מתכתי והיא בעצם קיימת מימים ימימה, לרוב הקימו אותה אפילו המדינה לפני ימי בזק וזה מה שאנחנו קוראים בשפת הרחוב ה - E.D.S.L האינטרנט המהיר אבל לא סיבים אופטיים.
בועז בן צור · נגדית יופי, אז בוא נראה שגם זה עובר מן העולם בסדר? תסתכל בטובך בסעיף 5 של הקול הקורא, עכשיו נלך לקול הקורא
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית הקול הקורא זה נ/3096.
בועז בן צור · נגדית תסתכל בסעיף 5 יש פה המון מושגים אבל המשמעות היא פשוטה. הכותרת היא משמעויות הנדסיות - סגירת רשת הטלפוניה הציבורית. רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית יפה, ואז מה המשמעות של סגירת רשת הנחושת שלא ניתן לנתב תעבורת קול דרך נזקי P.S.T.N או I.S.D.M המסורתיים זה יסופק באמצעות ה - V.O.I.P ועל כן סגירת רשת הנחושת כרוכה בסגירת ה - P.S.T.N והליך מעבר ל - I.P. I.P זה אינטרנט פרוטוקול נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן. כן. הרבה מונחים באנגלית
בועז בן צור · נגדית הרבה אבל התוצאה היא אחת, יש לנו הרבה מונחים באנגלית אבל עיסוק מתמשך בפריסת רשת סיבים לצורך האינטרנט וזניחה של נחושת. נכון?
יאיר חקאק · נגדית מה זאת אומרת עיסוק? לא הבנתי את השאלה
בועז בן צור · נגדית עיסוק משמעותי של המשרד כפי שהראיתי לך שצריך, יש מצב קטסטרופאלי בפריסת תשתיות הסיבים האופטיים לכן צריך בהסדרה הקיימת לא מצליחה להביא לתוצאות ולכן אנחנו צריכים לעשות מה כתוצאה מכך?
יאיר חקאק · נגדית לתמרץ סיבים ולאפשר למפוקחים לזנוח את הרשתות המסורתיות
בועז בן צור · נגדית יפה, אוקי
משה בר-עם · נגדית סיבים זה גם פיזי.
יאיר חקאק · נגדית זה גם פיזי אבל זה לא מתכתי, זה אופטי
בועז בן צור · נגדית זה לא בכבלים של שנות ה - 60 וה - 70 עכשיו, גם בתחום הסלולר המדיניות של המשרד הייתה לאפשר או ליתן תמריצים בסכומים לא מבוטלים לפרוס את תשתית דור 5.
יאיר חקאק · נגדית בדמות הקלות במכרזים, כן
בועז בן צור · נגדית למשל, גם ב... 150 מיליון שקל
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, זה הנחה על אגרות תדרים אבל כן, זה תמריץ
בועז בן צור · נגדית זה כסף נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
בועז בן צור · נגדית אז אני אציג את ההחלטה של משרד התקשורת
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה נ/3097.
בועז בן צור · נגדית בוא תעיין. זה מ - 27 באוקטובר 2021 רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אוקי. שוב, יש לנו, בוא נפשט את העניין, מר חקאק יש לנו בעיה בעולם הסלולר בתשתיות, טכנולוגיה מתקדמת, צריך להשקיע ולכן צריך לתמרץ נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן, רק הבדל אחד
בועז בן צור · נגדית בבקשה
יאיר חקאק · נגדית מה שקורה בסלולר זה בגלל יותר מדי תחרות, לא העדר תחרות
בועז בן צור · נגדית ברור, נכון. סלולר גם זה דיבר פילבר אנחנו שמענו מכיוון שהמרווחים מאוד נשחקו של חברות הסלולר אז מה שקרה זה שלא היה להם כסף להשקיע בתשתיות.
יאיר חקאק · נגדית כנראה, כן
בועז בן צור · נגדית מה?
יאיר חקאק · נגדית כנראה
בועז בן צור · נגדית כנראה, תראה, בסוף כסף צריך להגיע מאיפשהו. נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית עכשיו בוא נחזור קצת אחורה, בוא נחזור לוועדת חייק בסדר? אז עכשיו חברי הראה לך שההמלצות של הוועדה אומצו למסמך המדיניות של משרד התקשורת בתקופת השר כחלון נ/529 ראית נכון? בסעיף 1 גם כתוב,
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית הוא הראה לך
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו אני רוצה מיד להראות לך, לשאול אותך מספר שאלות, מקטעי הרצאה לא ארוכה של חייק של רואה חשבון אמיר חייק שעמד בראש הוועדה בשנת 2011, כנס בשנת 2011 אבל רק לפני זה עלה כאן שמו של מר גרונאו
יאיר חקאק · נגדית פרופ' גרונאו, כן
בועז בן צור · נגדית פרופ' גרונאו שנפגשת בביתו הפרטי, נציבות, לא נוסיף, לא נחזור כרגע לעניין הזה. תאשר לי שהדו"ח של פרופ' גרונאו היה שנים לפני הדו"ח של ועדת חייק?
יאיר חקאק · נגדית אם אני לא טועה שלוש שנים
בועז בן צור · נגדית שלוש שנים, ב - 2008
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ותאשר לי שהיו פגישות שונות, כלומר הדו"ח של ועדת חייק לא קיבל חלק מהמסקנות של הדו"ח של פרופ' גרונאו?
יאיר חקאק · נגדית שאלה מעניינת, אני לא חושב שאי פעם נדרשנו לעניין הזה של כן לקבל או לא לקבל
בועז בן צור · נגדית למשל אני אגיד לך, למשל הבדל מסוים זה מה אמר פרופ' גרונאו לגבי ביטול ההפרדה המבנית, ומה קבעה או המליצה ועדת חייק שאפשר לבטל כנגד,
יאיר חקאק · נגדית לא, יש בהחלט הבדלים גם בהמלצות וגם באקלמנטציה אבל בסופו של דבר ועדת חייק היא ועדת המשך לוועדת גרונאו.
בועז בן צור · נגדית ברור, אבל מכיוון שזה לא שני אנשים... היו עמדות שונות נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן, כן
בועז בן צור · נגדית והעמדה שאומצה כמדיניות של משרד התקשורת מסמך המדיניות היא העמדה של ועדת חייק.
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית וזה שכתוב סעיף 1
יאיר חקאק · נגדית קודם כל כתוב ואני רוצה לדייק את זה, אומצו עקרונותיה שזו אמירה מדוקדקת, עיקרי המלצותיה שזו הגדרה די מדוקדקת כי לרוב שרים מאמצים דו"חות של ועדות ובמקרה הזה, זה לא קרה
בועז בן צור · נגדית מצוין, גרונאו לא קיים שם. דו"ח של גרונאו לא נזכר, לא מופיע אלא אנחנו כרגע מהדרים, אומצו עיקרי המלצותיה, עיקרי מסקנותיה של איזו ועדה?
יאיר חקאק · נגדית חייק
בועז בן צור · נגדית חייק, תודה רבה. עכשיו אני רוצה להקרין לך מקטעים, אנחנו גם נגיש, נגיש עוד מעט, זה לא הרבה, זה הרצאה של 11 דקות שאני גם לא אשמיע את כולה. עד שיש לנו את הפירו כטכניקה כאן אתה אמרת שנטלת חלק בוועדת חייק, אני רק רוצה להבין כי לא היה נהיר לי עד הסוף, אתה היית אחד מהצדדים מהגורמים המקצועיים או שישבת ב - 45 הישיבות שהיו?
יאיר חקאק · נגדית אני הייתי בצוות המקצועי של הוועדה שסייעה לוועדה גם בניתוחים בחומרי רקע ודברים כאלה.
בועז בן צור · נגדית הבנתי, זאת אומרת אתם הייתם כוח עזר, זה לא במובן הממעט, הייתם כוח עזר, לא ישבת בכל הישיבות של הוועדה
יאיר חקאק · נגדית ברובם אבל לא בכולם
בועז בן צור · נגדית ולא היית בכל המפגשים שהוועדה קיימה?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית הבנתי, עכשיו מיקמנו את הדברים. אז אני כבר אומר לך אני אקרין, מיד נגיש מדקה 2:59 עד 3:13 (מציגים קטע מסרטון באולם בית המשפט) פה נתן תיאור, דיסקריפציה על מתודה הטכנית מי היא ואיך נפגשנו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית מאוד מקיף אמת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית כן, אגב, אני ראיתי אני עושה לרגע איזה מאמר מוסגר שלך יש הסגות אם אני מבין על חלק מהדברים המקצועיים של הוועדה, כך קראתי בחקירה שלך.
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית גם אמרת פה לבית המשפט זה כמו התנ"ך הפוך בו, אמרת את זה זוכר?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, זה לגיטימי
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית יכולות להיות לך השקפות מקצועיות נכון? זה קורה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אבל הוועדה אלה המסקנות שלה נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן
בועז בן צור · נגדית והשר אימץ את עיקרי ההמלצות
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית תודה. חרף העובדה שלך היו, אמרתי לא נתווכח עם הלגיטימיות, השקפות שונות, קורה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ובסוף יש היררכיה
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ויש מדיניות
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ומישהו מחליט
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית יפה. עכשיו בוא נסתכל קצת מה הוועדה מצאה, אני מדבר על הדברים, אני כרגע כבר מביא את הדברים מפי אומרם.
יאיר חקאק · נגדית אוקי
בועז בן צור · נגדית אני בדקה 4:15 עד דקה 4:45 מציגים קטע מסרטון באולם בית המשפט )( מה שאומר לנו כאן, אנחנו ב - 2011 עוד לא הגענו לימים הקשים של מר ברגר, שם אנחנו יודעים שזו הייתה הקצנה נכון? הקונפליקטים עלו לדרגות יותר גבוהות, אמת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אז אנחנו כרגע ב - 2011 בימי כאילו הרוגע ואומר פה יושב ראש הוועדה שיש קשיים אמיתיים, יש יחסים גרועים בין הרגולטור לחברות, שיש העדר שקיפות, נכון? קודם כל זה תיאור של תופעות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית כמובן יש לזה השלכה כי אי אפשר לעבוד כל כך נכון? קשה לקדם, קשה לפעול, אפשר אבל זה קשה נכון?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, הכל זה עניין של מינון
בועז בן צור · נגדית הכל זה עניין של מינון, ברור, אבל קשה. חוסר אימון בין המפוקח למפוקחים לבין המשרד, חוסר שקיפות לא מוסיף, לא תורם במילימטר, רק גורע, השאלה כמה גורע נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא, רגע, צריך להבין משהו, היחסים הבסיסיים בין רגולטור למפוקח צריכים להיות אדברסריים, אין מנוס מכך
בועז בן צור · נגדית יש כתיבה, סליחה שאני קוטע אותך ותשלים תיכף, יש כתיבה מאוד רחבה, אתה לא יודע מה נעשה כאן, פילבר נפגש או לא נפגש והעביר לסטלה או לפליישר אבל יש גם כתיבה על סוגים אחרים, כתיבה משפטית וכתיבה רחבה יותר שלפעמים זה עניין פרי הסכמות,
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית זאת אומרת זה לא בהכרח אדברסרי,
יאיר חקאק · נגדית נכון, יש... אולי, יש כל מיני דברים, נכון, כן, אבל
בועז בן צור · נגדית לכן אל תהיה, אני לא יודע אם דרכך כי יש לי חלק מהכתיבה כאן כיוון שאנחנו במגמת קיצור אז אני לא אעמיס אז לכן קצת צרם לי שאמרת,
יאיר חקאק · נגדית על זה הדוקטורט שלי אבל בסדר
בועז בן צור · נגדית עוד יותר טוב, אם זה הדוקטורט שלך אתה חייב, לצאת לחל"ת כדי לשקף את זה
יהודית תירוש · נגדית אבל למה לא לתת לו לומר את התשובה?
יאיר חקאק · נגדית אבל צריך להבין שבסופו של דבר תפקידו של המפקח הוא לגרום למפוקח לעשות משהו שהוא לא היה עושה אלמלא הרגולציה ואפשר לגשר על הפער הזה בכל מיני דרכים, אבל הוא קיים אוקי? והשאלה זה עד כמה, השאלה של עד כמה היחסים בין המפקח למפוקח הם נעימים וא - פורמאליים וכו' או מאוד מאוד נוקשים כמו שאמיר מתאר אותם כאן, היא כמו שאמרתי שאלה של מינון, אין נכון ולא נכון.
בועז בן צור · נגדית נכון, אבל זה התיאור, התיאור שהוא מוצא את זה. אגב, הוא מציין את זה, העמדה שלו זה שהוא רואה בזה טעם לפגם, זאת אומרת,
יאיר חקאק · נגדית יכול להיות, כן
בועז בן צור · נגדית זו המשמעות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית שאחרת לא היה מציין את זה
יאיר חקאק · נגדית אוקי
בועז בן צור · נגדית עכשיו, אני מראה לך עכשיו מ - 37 שניות שמתייחסות לחיוב של בזק למכור במחירי מינימום מה העמדה של אבי הוועדה רואה חשבון חייק. מציגים קטע מסרטון באולם בית המשפט )( אז ב - 2011 אומר לנו ראש הוועדה קודם כל כלכלית לא נכון לחייב את בזק למכור במחירי מינימום כי זה מושך את המחירים למעלה, עמדה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית לך יש עמדה אחרת? סתם בשביל להבין? כי יכול להיות שיש לך עמדה א' ועמדה ב,'
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, הכל תלוי הקשר
בועז בן צור · נגדית הכל תלוי הקשר, נכון, נכון, זה מה שאני אומר שזה עניין של גיאוגרפיה אבל אני שואל אותך כרגע אם זה נכון שזו העמדה שלו וזו עמדה מקובלת?
יאיר חקאק · נגדית בהחלט
בועז בן צור · נגדית 2. אומרת לנו הוועדה, שעיקר, שסוגיית התחרות אמורה בעיקרה להיות מטופלת איפה?
יאיר חקאק · נגדית לא, הוא אומר שסוגיית המחיר הטורפני אמור להיות מטופל אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, זה לא כל סוגיית התחרות.
בועז בן צור · נגדית בסדר גמור, אוקי. עכשיו בוא נדבר קצת על ביטול ההפרדה המבנית מה הוא אומר, בוא נראה דברים בשם אומרם, לא נגענו. דקה 5:40 עד 6:25. מה שאם אני מבין אותו נכון הוא אומר שההפרדה המבנית האחת מתגלגלת בסוף, היא מייקרת ומתגלגלת בסוף למחירים לצרכן ולשירותים לצרכן נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ו-2 אמר, בוא נתקדם הלאה אתה זוכר שהוועדה התייחסה להפרדה בין ספק לבין נותן שירות באינטרנט, מה שקרוי הבנדל ההפוך?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ומה הייתה העמדה שלה?
יאיר חקאק · נגדית אם אני לא טועה זה היה לאפשר לבזק לתת את הבנדל הזה ולהסתמך על אותו מחיר סיטונאי ולא לקבוע מחיר מינימום
בועז בן צור · נגדית אז בוא נראה מה הוא אומר, הוא אומר שצריך לבטל ואגב זה בוטל בסוף זה דקה 6:25. אז עכשיו הוא אומר לנו שהפתרון הזה פתרון רע או פתרון לא ראוי ותאשר לי גם שבחלוף לא מעט שנים ההפרדה הזו בוטלה, נכון?
יאיר חקאק · נגדית אני אפילו ביטלתי אותה
בועז בן צור · נגדית אדרבא, אשרינו שזכינו. אוקי. עכשיו בוא נדבר קצת על פס רחב, אינטרנט, בוא נראה מה הוא אומר בשנת 2011 בסדר? לא ב - 2015, 2016 ובזה אנחנו מסיימים. זה דקה 7:23 בערך דקה וחצי, זאת אומרת כלומר את המקטע הזה כן? עכשיו מה שהוא אומר לנו כאן בשנת 2011 שזה מפתח תשתית של פס רחב, זה הכרח לאומי משקי, חברתי נכון? אני מסכם את הדברים שמשתרע על מגזרי חיים ופעילות שלמים במדינת ישראל כמו בעולם נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית אמרתי שאני מסיים אבל אני רוצה להשמיע לך עוד קטע קטן. הוא כבר בשנת 2011 אתה זוכר מה הייתה הג'יגה מה הייתה המהירות, כמה מגה בייט הייתה המהירות אז?
יאיר חקאק · נגדית ב - 2011 אני מניח שזה היה בערך, 15 משהו כזה
בועז בן צור · נגדית 15 אז בוא נראה מה הוא חושב שצריך להיות. דקה 38 (מציגים קטע מסרטון באולם בית המשפט) עכשיו אני יכול להדגיש את זה ולשאול אותך שאלה. הוא בשנת 2011 כשיש 15 מגה בייט הוא אומר הציפייה שלי 100 נכון?
יאיר חקאק · נגדית הוא אמר אפילו ג'יגה, אלף
בועז בן צור · נגדית אפילו ג'יגה שזה אלף נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ושזה נראה אולי לחלק מוזר, מה, למה, על מה אתה מדבר? הוא אומר זה כמו שלפני הפלאפון שהייתה אפליקציה בקיצור הוא צופה את פני העתיד וצופה במדויק. החיים מלמדים, נכון?
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, זו הדעה הרווחת באותם ימים
בועז בן צור · נגדית הדעה הרווחת, עוד יותר טוב. עכשיו נגיש את ההרצאה שלו בבקשה, ואת זה אפשר לעשות עם סיבים אופטיים נכון?
יאיר חקאק · נגדית בנייח כן
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה יהיה נ/3098.
בועז בן צור · נגדית עכשיו תאשר לי בטובך, אז דיברנו על ההמלצות של הוועדה, דיברנו על מסמך המדיניות של השר כחלון, האם אתה זוכר או יודע שנכתב מפורשות, נקבע מפורשות במסמך שבתוך תשעה חודשים יש לגבש הסדרה שמטרתה הגברת ההשקעה בתשתיות תקשורת הנייחות בישראל ובשדרוגן.
יאיר חקאק · נגדית אתה מדבר על
בועז בן צור · נגדית כחלון
יאיר חקאק · נגדית כחלון, כן, כן, התשובה היא כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, זה לא המלצה נכון? זאת אומרת זו דירקטיבה, זו הנחיה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
בועז בן צור · נגדית צריך לגבש הסדרה אמת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית תאשר לי בטובך וראינו על מה זה יושב גם, ראינו את חייק, קראנו את הדו"ח שלו, ראינו כמה דברים בקצרה כרגע שהוא אומר נכון? זה הכל נשען אחד על השני אמת?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, כבר שאלנו פה את קודמיך אם אתה עוקב או לא עוקב. אתה עוקב אחרי המשפט?
יאיר חקאק · נגדית מנסה שלא, זה לא טוב לבריאות
בועז בן צור · נגדית עכשיו, אתה מצליח אבל לעמוד בפיתוי?
יאיר חקאק · נגדית לרוב כן
בועז בן צור · נגדית הסדרה זה מסמך פורמאלי נכון? שקובעים בתוך תשעה חודשים תהיה הסדרה זה לא זה ידבר עם ההוא וההוא ידבר עם ההוא, אלא מסמך, הסדרה.
יאיר חקאק · נגדית בדרך כלל, כן
בועז בן צור · נגדית בדרך כלל נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, פילבר מגיע במחצית 2015 נכון? שלוש שנים אחרי, אני מעגל מסמך המדיניות עד מאי 2012 אז שלוש שנים לאחר מכן אין הסדרה. אם יש הסדרה תופיע כאן, יש הסדרה, מסמך הסדרה ב - 2015?
יאיר חקאק · נגדית אין הסדרה
בועז בן צור · נגדית סתם רק כדי להבין, למה? בסוף יש מסמך מדיניות קובע שתהיה הסדרה, יש צורך בהסדרה, מי חדל?
יאיר חקאק · נגדית אין לי מושג, תצטרך לשאול את מנכ"ל המשרד דאז,
בועז בן צור · נגדית מה שמו?
יאיר חקאק · נגדית עדן ברטל
בועז בן צור · נגדית ואחרי עדן?
יאיר חקאק · נגדית אבי ברגר
בועז בן צור · נגדית אבי ברגר, טוב. הוא כנראה התעסק בקנים של הנחושת שעברו מן העולם או להפנות כל מיני דברים או ללכת לעיתונים או השד יודע מה. בוא נתקדם, ברגר, אין הסדרה, חבל לשמוע את זה. אתה יודע שפילבר שנכנס למשרד העלה את זה על ראש שמחתו של המשרד נכון? את ההשקעה בתשתיות נכון?
יאיר חקאק · נגדית אכן, כן
בועז בן צור · נגדית דיבר, כתב, הנחה, התדיין, נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית והסכמנו גם, הוא גם תיאר שאמרו לו, הוא שאל מה עשיתם עם זה? אמרו לו יש I.B.C אתה נדמה ליה סכמת שאז בטח זה בבחינת פגר, אין לו שום יכולת,
יאיר חקאק · נגדית לא פגר אבל לא,
בועז בן צור · נגדית פלופ קראת לזה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אתה זוכר שאתה ערכת, אני מדבר כרגע עליך, בחודש מרץ 2016 מצגת בעניין של התשתיות?
יאיר חקאק · נגדית אני לא זוכר את זה באופן פרטני
בועז בן צור · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית אז אני אגיד לך כי לא מצאנו את זה בתוך חומרי החקירה. אני רוצה להציג לך התכתבות שלך עם עדי קאהן בעמוד 21, התכתבות של פילבר עם עדי קאהן זה מתוך ת/548, אתה יודע מה? הסתכלו, מעירים לי ובצדק שאתה אישרת את זה גם כן. יש איזה ביטוי כאן והנה הפרזנטציה, אתה רואה שעשית? מה שזכרת ואישרת לחברי, יש לזה גם הדהוד בכתובים נכון?
יאיר חקאק · נגדית אהממ
בועז בן צור · נגדית אהממ זה כן?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אתה יודע איפה המצגת הזו אגב?
יאיר חקאק · נגדית אין לי מושג
בועז בן צור · נגדית לא ביקשו ממך להביא אותה?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית נכון. אז אנחנו מבינים, טוב, לא צריך להבין, בוא נתקדם הלאה אני מצאתי מצגת מעודכנת באתר משרד התקשורת שאני רוצה להגיש אותה תגיד לי אם יש לך זיקה או קשר למצגת שמצאתי אותה.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה נ/3099.
בועז בן צור · נגדית אתה היית מעורב, קשור?
יאיר חקאק · נגדית אני לא יודע אני צריך לראות את הדו"ח
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית ממתי המצגת הזאת עו"ד בן צור?
בועז בן צור · נגדית זה נדמה ב - 2020 מיד אני אומר. הנתונים עד סוף 2019. אכן פה אני חושב שצריך לשאול את משרד התקשורת למה הם לא כותבים תאריך על המסמכים שלהם אבל הרושם שלנו שזה בערך מ - 2020 אני אנסה אבל לבדוק.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית יש פה יוני 2020
בועז בן צור · נגדית אז זה טעות שלי
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית יש ינואר 2022.
בועז בן צור · נגדית אז זה 2022 כנראה
יאיר חקאק · נגדית למיטב ידיעתי התוכן שלי לא מופיע בה
בועז בן צור · נגדית טוב, בוא נסתכל על הנתונים ולראות אם הם מוכרים לך ולשאול כמה שאלות. אגב, האילוסטרציה הנאה, הנאה גם בא' וגם ב - ע' זה סיבים אופטיים? זאת אומרת מה שאנחנו רואים פה.
יאיר חקאק · נגדית זה סיבים אופטיים
בועז בן צור · נגדית מאה אחוז, רק אחרי זה שיהיה ברור זה בכותרת, בעמוד הראשון של המצגת אז בצד ימין לכיתוב קידום פריסת תשתיות תקשורת בישראל מראים לנו אילוסטרציה של סיבים אופטיים נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית בסדר, אל תחשוב, אין פה שום דבר אחר, אין פה שום פגישה, שום דבר עכשיו בוא נסתכל לרגע על כמה נתונים יסודיים. בעמוד 2 תחת, יש שקף של קצב צריכת, או גרף, קצב צריכת דאטה בישראל בדצמבר 2019 אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אז אנחנו רואים מגמה, איך אתה מאפיין אותה נניח מ - 2013 וצפונה עד 2019?
יאיר חקאק · נגדית אקספוננציאלית
בועז בן צור · נגדית נכון. אגב וזה קודמים לך דיברנו על חייק, צפו נכון? שהוא דיבר על 15 מול ה - 100 או 1 ג'יגה שזה אלף נכון?
יאיר חקאק · נגדית בהחלט
בועז בן צור · נגדית זה מתכתב עם הגידול נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, יש לנו את שיעור הלקוחות ליוני 2019 שיעור הלקוחות המחוברים, אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית איפה אנחנו נמצאים ישראל?
יאיר חקאק · נגדית אי שם בזנב ההתפלגות
בועז בן צור · נגדית וקשה להבין את האחוז אבל לא יודע, נניח 2% הערכה הוגנת להגיד?
יאיר חקאק · נגדית כן, אפילו קצת הערכת יתר, כן
בועז בן צור · נגדית הערכת יתר, יפה, אנחנו מדברים על יוני 2019 נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ובעמוד 4 גם אומרים לנו שיש גם שיעור נגישות בספטמבר 2018 ושיעור הנגישות בישראל הוא קרוב, פחות מ - 9%, 8.9% נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית יש פער, רק בוא נבין אותו בין שיעור הנגישות לשיעור המשתמשים נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית נניח 2% לעומת כ - 9% אמת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית נכון? והסיבה לדבר שאנשים לא מתחברים, למה? כי יש נגישות, למה זה קורה?
יאיר חקאק · נגדית שתי סיבות אפשריות, או שזה יקר מדי או שהם לא רואים בזה צורך
בועז בן צור · נגדית אז אנחנו רואים שרואים בזה צורך כי כשהמחיר ירד אנחנו רואים שזה עולה למרות שאולי זה עוד לא מוכח עד הסוף ואנחנו לא יודעים
יאיר חקאק · נגדית לא יודע, זה ספקולציה מבחינתי
בועז בן צור · נגדית אז אפשרות אחת שזה יקר מדי ולכן לא מתחברים או שאין להם צורך אמת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ואם בהמשך יש יותר ויותר, המחיר יורד יותר ויותר אנשים מתחברים, כלומר הפער ל 2 ל-9 לא מתקיים כפי ארבע וחצי, אז מה המסקנה? כנראה היוקר, נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא, יש גם את ציר הזמן
בועז בן צור · נגדית ציר הזמן, עוד יותר טוב. טוב, בקיצור אז אנחנו רואים ביוני 2019 אנחנו רואים כבר צריכת דאטה נוסקת לשמיים ושני אחוז חיבור נכון.
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית שני אחוז אומר ש - 98% לא מחוברים?
יאיר חקאק · נגדית כן, שני אחוז זה חיבור בפועל, כן
בועז בן צור · נגדית נכון ו - 98 נאדה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון. הם בנחושת, כן
בועז בן צור · נגדית בנחושת?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית בעמוד 7 אנחנו לא נקריא כרגע, אפשר לעיין בעמוד השביעי יש התייחסות לתרומה של החשיבות, זאת אומרת החשיבות של הסיבים האופטיים לשורה ארוכה של אינטרסים לאומיים, עמדתו של משרד התקשורת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אתה מסכים אני מניח נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית וזה גם מה שחייק, אתה רואה
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
בועז בן צור · נגדית חייק מדבר על זה, זה כנראה עשר שנים אחרי אתם... אז לא משנה אם זה 2011, 2021, 2022 זה מה שהוא ראה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו, זו נקודה שקצת הטרידה אותי כנקודה הבאה, יש מסמך מדיניות שנערך לאחר שאתה יצאת לחל"ת אתה זוכר? שאתה אמרת לגביו מי כתב את זה? ושאלת את עדי והיא אמרה לך שזה פילבר, ואתה לא האמנת
יאיר חקאק · נגדית כן, זה אותו מסמך שדיברנו עלי קודם
בועז בן צור · נגדית המלצה לשר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית הייתה לך גרסה מאוד ברורה בחקירה שלך ואני אקריא לך אותה. הגרסה שלך בעמוד 14 שורות 2-7 אתה זוכר מה הייתה הגרסה שלך?
יאיר חקאק · נגדית גרסתי הייתה שלדעתי בזק ערכה את המסמך הזה
בועז בן צור · נגדית יופי, בדיוק ועכשיו תראה איזה יופי שיש לנו ראיות. בוא נראה מה הראיות, אני כבר אראה לך, יש לנו ראיות מזמן אמת, לא סיפורים. אגב, הגרסה שלך הייתה קצת שונה, הגרסה שלך הייתה שעדי ערכה את המסמך, בחקירה שלך אמרת אני לא חושב שפילבר הוא לבד יכתוב את המסמך
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ולכן אני חושב שעדי, כך אני מצטט, עדי כתבה, הסקתי שעדי כתבה את המסמך נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית ועדי שאלת אותה, היא אמרה לך פילבר כתב נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית אז הגרסה שלך הייתה עדי כתבה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון, כן
משה בר-עם · נגדית לא בזק?
בועז בן צור · נגדית לא בזק, הוא אמר עדי כתבה. בסדר, נספחים, גם נתניהו שר התקשורת שהוא ורשף מדברים ונתניהו לא שר התקשורת, כל מיני דברים עולים פה במשפט הזה. אז בוא נראה, אני אגיד לך מאיפה אני יודע את זה בביטחון מוחלט, מההתכתבויות בזמן אמת בין פילבר לבין עדי קאהן לגבי המסמך בסדר? בלי ספקולציות, בלי ספרות קרס, בלי איזה אינואנדוס שאלוהים יודע מה עושים איתם. אתה יודע מה היה הרקע להכנה של המסמך? למה היה צריך לכתוב מסמך כזה?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית לא. אז ממילא אתה לא יודע שהייתה ישיבה אצל השר הנגבי, אני חוזר, הנגבי ובישיבה הזו השתתפו גורמי המקצוע, השתתפה גם גב', עורכת דין דנה נויפלד והיא אמרה שלדעתה החומרים אינם מספקים, דלים, לכן צריך לעשות עבודה יותר רחבה, יותר מקצועית. שמעת על זה, אתה יודע על כך?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית אז בוא נראה, אני אראה לך את ההתכתבות ת/548 מתוך ת /,548 בעמוד 66. התכתבות בין גב' קאהן לבין אתה רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית צחי משך את ידית הבלם הבוקר, לא אישר לפני שיהיה לו כיסוי משפטי, נאלץ להכניס את דנה לעניין, ישבתי במצטבר חמש שעות, גם הוא דיבר איתה, הוא זה צחי הנגבי, ניסתה לטעון שצריך שימוע, חושב שבלי שימוע אי אפשר לצלוח שעה ושמדובר במהלך דרמטי, נתתי לה את החומרים, טענה שהם דלים, זה היה די מתסכל. הסיכום עם צחי לפרמל על ההליך ובהקדם, שרון וסטלה מתוסכלות מאוד, הוביל אישי לדיון איתה אצלי, המשך יבוא, רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית זה הרקע להכנה של המסמך, יש דיון אצל השר והעמדה היא שאין מספיק תשתית, התשתית אינה מספקת רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית יפה, בוא נתקדם הלאה. עדי שואלת איזה השלמות כלכליות היא סבורה שיש להוסיף? אז הוא כותב את מצב השוק היום מול המצב אצל חייק, מצב ההשקעות, הצורך לקדם השקעות, הסבר שיניח את הדעת כי המהלך לא יפגע בתחרות, בעצם לכתוב את הרציונל של המדיניות שלי, כל מה שהצגתי בכל הדיונים, הרצאות, הכנסת ועוד בקיצור להוות את הרציונל, האמת אם בא לך תשלחי לי נקודות ו/או אילו מסמכים ניתן להסתמך, רואה? אז הוא אומר לה אני הולך לכתוב, תיכף נראה את ההמשך, צריך להוות את המסמך, מה צריך להיות הרציונל, כל ההסברים כפי שהיה, תאשר לי, שקוף בכל הדיונים, הרצאות, כנסת ועוד נכון? מאשר שזה מה שהיה מהידיעה שלך?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית יפה, ואז הוא כותב בניגוד למה שפה העלית בדוכן או בחקירה, הולך לכתוב היום את פרק ההפרדה המבנית, רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית נקודות, איחוד בעולם, הועדה עשתה שימוע, ההחלטה הייתה נחרצת, גורפת, ההחלטה זה של למעט דעת מיעוט השר, זה ועדת חייק נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית שאתה תומך בדעת המיעוט של אסף נכון? ד"ר אסף כהן?
יאיר חקאק · נגדית לא בהכרח
בועז בן צור · נגדית לא בהכרח, אז בכלל טוב כי ראיתי שאתה מסתייג קצת מחייק אז זה בסדר פרוטוקול הפגישה עם הועדה השנה למרות שעבר זמן, מצב השוק כולו השתנה, עוד חברות התחילו למכור טריפלים, סלקום ופרטנר, העובדה כי מקרה זה משנה מאוד הפרדה התפעולית היא מבוססת, חברות נפרדות עם מערכת תפעול נפרדת ועדים נפרדים, קומ... נפרד ועוד, רואה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ובהמשך שוב בניגוד לסברות ולספקולציות כי אנחנו רואים שכתבו את זה הוא מעביר לה פרקים שהוא כותב ואחרי שמונה ימים הוא מסיים את הכתיבה והיא כותבת לו ב-7 באוקטובר, אגב, היא הייתה בחו"ל לפחות חלק מהזמן, המסמך ממש קיבל צורה, מאוד מרשים, הדבר היחיד שהייתי מדגישה יותר החשיבות של הפס האולטרה רחב לכלכלה ולמשק וכל ההיבטים והעובדה שבסיס המדיניות של ישראל דיגיטאלית, כל הכבוד. טביעות ידיך בכל המסמך, מהותית, רעיונית, ניסוחית, מאוד קולח וישיר לא מתחכם, אמין ומבוסס. אתה רוצה לחזור בך ממה שאמרת? אולי קצת להתנצל כי זה קצת פוגעני?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית לא. אגב למה לא? כי אתה יודע להתנצל זה סגולה לא... טועים זה לא בושה, הנה תראה עו"ד ז'ק חן: , פירר, פורר שש התנצלויות כבר, עכשיו זה לא בצחוק.
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, אני
בועז בן צור · נגדית אתה העלית סברה, נכון קודם כל? העלית סברה שאתה מסכים איתי שהיא נסתרת ממה שאני מראה לך פה מכתיבה בזמן אמת?
יאיר חקאק · נגדית כנראה
בועז בן צור · נגדית סליחה?
יאיר חקאק · נגדית כנראה שכן
בועז בן צור · נגדית ואתה חושב,
יאיר חקאק · נגדית עוד פעם, נשאלתי על סברתי וזו הייתה סברתי
בועז בן צור · נגדית אהה. סברתך מקרינה משהו את המנכ"ל, האמן לי הוא עד מדינה נגדי, אין לי שום דבר איתו בסדר?
יאיר חקאק · נגדית יכול להיות
בועז בן צור · נגדית עכשיו אני שואל אותך, וזה לא נראה לך, אתה יודע מה? עזוב. תודה, בוא נתקדם אני כבר שאלתי והגשנו מסמכים ונתונים, תאשר לי שבעוד שיש עליה מערכית בקצב הצריכה ישראל מבחינת המצב שלה כשאתה משווה נניח מ - 2010, 2011 קדימה עשור אנחנו נמצאים בירידה נכון? נניח שאתה משווה את זה ל - O.E.C.D
יאיר חקאק · נגדית אין כל כך לאן להידרדר אבל כן
בועז בן צור · נגדית כאילו הגענו לתחתית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית כן, כמו התיק הזה, הלאה עכשיו תראה, בוא נדבר קצת על חובת פריסה אוניברסאלית בסדר? תאשר לי שבמשך שנים כולל בתקופת פילבר יסוד מוסד של הרגולציה היה חובת פריסה אוניברסאלית שהושתה על הוט ועל בזק.
יאיר חקאק · נגדית אמת
בועז בן צור · נגדית עכשיו, זה לא אמצאה פרטית של משרד התקשורת זה עמדות מבוססות של גורמים מ... רבים ואני אתן לך דוגמאות. חברת חשמל למשל לא יכולה להגיד אני רוצה לפרוס באזורים מבוססים ובפריפריה שמישהו אחר יעשה את זה נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית יש חובה כללית, זה האוניברסאלי נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
בועז בן צור · נגדית ונניח תחבורה ציבורית הוא הדין, אתה לא אומר יש לנו 220 יישובים לא כלכלי להגיע אליהם ולכן אתה יודע שהם יסתדרו, ילכו ברגל, משהו, נכון? יש אולי קצת תמריצים, סובסידיות אבל זה אינטרס לאומי אוניברסאלי נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית גם שירותי בריאות, שירותי בריאות, קופת חולים לא יכולה להגיד אני רוצה להיות רק באזור המרכז בגוש דן נכון?
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית היא צריכה לפרוס נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אפילו שירותי בנקאות אי אפשר לסרב סירוב בלתי סביר לקבל לקוח אבל זה כבר נניח נשים בצד, אז יש לנו פה איזה תפיסה מאוד מושרשת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית התפיסה הזאת כמו שאמרנו הייתה מעוגנת היטב גם במשרד התקשורת נכון? חובתה של הפריסה האוניברסאלית.
יאיר חקאק · נגדית נכון
בועז בן צור · נגדית מתי נשבר העניין הזה? מתי הוא שונה תגיד לי אתה?
יאיר חקאק · נגדית בפועל לדעתי ב - 2020
בועז בן צור · נגדית ב - 2020 עכשיו, זה כמובן עניין מאוד מהותי עד כדי כך שגם הצריכה חקיקה ראשית נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אנחנו גם יודעים שגם היו ביקורות מקצועיות על ההפטר שניתן לגופי התקשורת הגדולים, בזק והוט ולפרוס באופן אוניברסאלי כפי התחייבויותיהם, הצהרות כוונותיהם בתקופתו של פילבר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית יפה. עכשיו, אגב, הפתרון שנמצא שאחרי זה שימים יגידו מה המשמעות שלו זה שאנחנו מפטירים את הגופים האלה מהחובה הקטגורית לפרוס והם צריכים להביא חצי אחוז מהרווחים שלהם לאיזושהי קרן נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ומי שיספק זה חברות אחרות, די אנונימיות כרגע נכון? הן נטולות מוניטין, הן אנונימיות כרגע.
יאיר חקאק · נגדית לא, לא כולם, יש חברות מבוססת ויש פחות מבוססות
בועז בן צור · נגדית מאה אחוז, נכון, ואז בעצם אם יבואו באיזושהי טענה יבואו בטענה על הרגולטור ולאותן חברות שכן פרסו או לא פרסו, נכון? הרי אין מה לבוא לבזק בטענה, אין מה לבוא להוט בטענה, אין עליהם חובה יותר נכון?
יאיר חקאק · נגדית מן הסתם
בועז בן צור · נגדית אתה גם בטח יודע שכתוצאה מכך הרווחים של בזק עלו באופן מאוד משמעותי, גם את זה אתה יודע? ראית?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית טוב, הצגנו פרסומים פה, בוא נתקדם עכשיו, דיברת בחקירה שלך אם אני מבין נכון שאין קשר מוכח, זוכר שאמרת בין ה... התמריץ לבין מה? תגיד לבית המשפט?
יאיר חקאק · נגדית לבין השקעה
בועז בן צור · נגדית לבין השקעה, אין קשר, זה לא בהכרח שזה לא קיים אבל אין לי את מסד הנתונים נכון?
יאיר חקאק · נגדית לא, לא אמרתי את זה, אמרתי שזו טענה שדורשת הוכחה
בועז בן צור · נגדית עכשיו בוא נדבר קצת על העולם. קודם כל תסכים איתי שהמדינה כשיש אינטרס רחב או אינטרס לאומי מסייעת גם לחברות רווחיות, דברים כמעט בנאליים נכון?
יאיר חקאק · נגדית בוודאי, כן
בועז בן צור · נגדית למשל יעניק שלושה וחצי מיליארד שקל, זה מיליארד דולר לאינטל, (חברה מבוססת) נכון? עד מאוד, למרות שלאחרונה זה קצת השתנה אבל חברה מאוד מבוססת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית כדי?
יאיר חקאק · נגדית כדי שתשקיע במפעלים בישראל, כן
בועז בן צור · נגדית והמדען הראשי מעניק לחברות תרופות או להיי - טק או בתחום הביו - טק חברות שיכולות להיות מאוד מבוססות ומאוד רווחיות מענקים כדי שיפתחו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית נכון. אוקי. ואנרגיה מתחדשת, יש גופים האמן לי רווחים מאוד אבל מקבלים מענקים מהמדינה כי יש אינטרס לעבור לאנרגיה ירוקה, חלופית, מתחדשת, השד יודע איך שקוראים לזה נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית ולכן כשבא הגורם המאסדר, המיניסטר או הממשלה לפי העניין, תלוי מי הגורם שמטפל בסוגיה הזו אז הוא רואה את כל הקשת ורואה את האינטרסים, יכול להיות שהחברה רווחית, אולי מאוד רווחית אבל אולי צריך לתת לה מענק כדי לשרת תכליות נוספות נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית וזה, מי מקבל את ההחלטות הללו בסופו של דבר?
יאיר חקאק · נגדית אותו מיניסטר
בועז בן צור · נגדית אותו מיניסטר, יפה. עכשיו, האם אתה יודע שבעולם, בוא נתמקד בעניין שלנו יש דיונים מאוד רחבים והסדרים מאוד משמעותיים בתחום ההשקעה שבקידום תשתיות אינטרנט?
יאיר חקאק · נגדית בוודאי
בועז בן צור · נגדית למשל לפני עשור יפן ודרום קוריאה מה הם החליטו?
יאיר חקאק · נגדית אני לא כל כך בקיא ביפן ובדרום קוריאה
בועז בן צור · נגדית בסדר גמור, אז אנחנו פיתחנו בקיאות כדרכם של עורכי דין מפתחים יום לפני הדיון את הבקיאות, כיוון שיש לנו עוד יום אחרי זה עוד מישהו, תיכף דבר על מה שעשו לנו, קיבלנו אתמול, ואז הם החליטו, אני אראה לך גוף, זה מסמך של 232 עמודים, אני אחסוך את העונג בהגשה של כל המסמך הזה אבל זה גוף מקביל לפי מיטב הבנתי ל - O.E.C.D שפועל במזרח אסיה. נגיש את העמודים, 12 עמודים ראשונים
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית זה יהיה נ/3100.
בועז בן צור · נגדית זה מדמה
יאיר חקאק · נגדית זה אוטוסטרדת המידע
בועז בן צור · נגדית מה?
יאיר חקאק · נגדית אוטוסטרדת המידע
בועז בן צור · נגדית נכון. ושוב, זה סיבים נכון? זה הפעם בצורה יותר מומחשת נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית טוב ואז תסתכל פה, אני כבר אומר לך אנחנו לא צריכים לפתח את זה יתר על המידה על איך אנחנו, איך המדינות השונות משקיעות באמצעות הרגולציה מתן תמריצים עצומים לצורך פיתוח תשתיות האינטרנט. תעיין, תעלעל ותאשר לי שזה תיאור הולם.
יאיר חקאק · נגדית כך נראה כן
בועז בן צור · נגדית עכשיו בוא נדבר לצד השני של העולם, נחצה את האטלנטי ונגיע לארצות הברית, אני מראה לך חוק תקציר חוק שחוקק על ידי המשטר של המשטר הנוכחי אנחנו נגיש את תמצית החוק
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית נ/3101
בועז בן צור · נגדית ופה אני מדבר כרגע בעמוד 4 באמצע יש כרגע כמה הממשל משקיע בסיבים אופטיים, לא במשהו אחר.
יאיר חקאק · נגדית זה לאו דווקא סיבים אופטיים אבל אינטרנט מהיר, כן
בועז בן צור · נגדית כן,
יאיר חקאק · נגדית האמריקאים מאוד מקפידים לא להשתמש במונח סיבים אופטיים כי יש להם הרבה אזורים מרוחקים וצריך להשתמש לפעמים גם באלחוט אבל
בועז בן צור · נגדית זה הרעיון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית זה הרעיון שהם רוצים אקסנס טו... אינטרנט לכל אמריקאי באשר הוא נמצא נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית בוויומינג או בניו יורק נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית בדיוק וההשקעה היא שם של 65 ביליון דולר
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית רק בוא, ישראל אתה יכול להגיד... מה יוקר המחיה ומה, ומה, ומה, אבל זה אקוויוולנטי למספר מיליארדי שקלים נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית לא עשינו עבודה,... מכפלות מאה מיליון לעומת שלוש מאות ומשהו מיליון נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן. גרוסו מודו מחלקים,
בועז בן צור · נגדית יכול להיות שצריך לתייג את זה בכל מיני אבל זה המספר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית גם נחלק את זה לשלושים, שישים, שני מיליארד, שבעה מיליארד שקל, נכון?
יאיר חקאק · נגדית הרבה כסף
בועז בן צור · נגדית הרבה כסף, זו הגישה גם בארצות הברית נכון?
יאיר חקאק · נגדית אמת
בועז בן צור · נגדית אמת, יפה. עכשיו תאשר לי שאתה מעולם לא שוחחת, בתקופת היותו של נתניהו שר התקשורת מעולם לא שוחחת איתו?
יאיר חקאק · נגדית לא, לא שוחחתי איתו
בועז בן צור · נגדית אתה לא יודע מה הוא יודע ומה הוא לא יודע? מי אומר לו, מי לא אומר לו נכון?
יאיר חקאק · נגדית אין לי מושג
בועז בן צור · נגדית אתה לא יודע איך הוא הנחה את שמילה נניח בתקופה מסוימת?
יאיר חקאק · נגדית לא יודע
בועז בן צור · נגדית אתה יודע אבל למשל שאחרי שהוא נכנס לתפקיד שר התקשורת הוא השאיר את ברגר כמנכ"ל למשך, אני מעגל, כחצי שנה?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית כן, אתה יודע את זה. עכשיו, אני לא אכנס כרגע למה שחברי התחיל איתו אבל ראיתי שגרונאו בבית שלו דיבר איך פיטרו את ברגר, ככה אתה סיפרת בחקירה שלך נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
בועז בן צור · נגדית אז רק כדי להבין את הזעם הבלתי קדוש, בוא ניקח אפילו לאחרונה, אנחנו הצגנו נתונים פה בחקירה של ברגר הצגנו נתונים עד שבית המשפט כבר אמר לי הרף, כלומר שר, מנכ"ל, שר, מנכ"ל בכל התחומים אז הנתונים ישנם, בוא ניקח אפילו על התקופה האחרונה למשל מנכ"ל בשם נתי כהן
יאיר חקאק · נגדית מכיר
בועז בן צור · נגדית מכיר נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית נחשב לאיש מקצוע נכון? זה התחום שלו נכון?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית הגיע השר יועז הנדל, מה קרה עם נתי כהן?
יאיר חקאק · נגדית הוא הוחלף בלירן אבישר בן חורין
בועז בן צור · נגדית שהרקע שלה?
יאיר חקאק · נגדית היא משפטנית
בועז בן צור · נגדית משפטנית, בסדר, זה למשל לא הייתי מתיימר להיות מנכ"ל משרד התקשורת, כל אחד והעולמות שלו וזה קורה גם עם ארדן וברגר וכחלון ועדן ברטל, אני מדבר על שרי תקשורת, דליה איציק ואבי... נכון? זה עניין של נוהג נכון?
יאיר חקאק · נגדית מה, להחליף מנכ"ל כשמתחלף שר? כן בוודאי
בועז בן צור · נגדית בוודאי, כן, לכן אמרתי הזעם הזה הודיעו לו שהוא סיים את תפקידו, ואו נקודה אחרונה, אתה כשלעצמך היית בקשר עם עיתונאים? בהיותך בתפקיד במשרד התקשורת?
יאיר חקאק · נגדית לא
בועז בן צור · נגדית אז
יאיר חקאק · נגדית רק באישור הדובר, כן
בועז בן צור · נגדית מה?
יאיר חקאק · נגדית רק באישור הדובר
בועז בן צור · נגדית אז אני אגיד לך, בעמוד 18 לחקירה שלך אתה מספר על כך ששוחחת עם עיתונאי בתחום התקשורת בשם גדי פרץ מגלובס שהוא מספר לך מה המטרה במיזוג של בזק - YES אתה זוכר?
יאיר חקאק · נגדית כן, אבל הוא התקשר אלי וזה היה אם אני לא טועה זה היה באישור דוברות המשרד, אבל,
בועז בן צור · נגדית מה, שהעיתונאי יספר לך מה הוא חשוב? מה זה באישור דוברות המשרד?
יאיר חקאק · נגדית עצם זה ששוחחתי איתו
בועז בן צור · נגדית כן?
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אז לאיזה תכלית הייתה השיחה, אתה זוכר?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שהוא התקשר אלי, אני לא זוכר
בועז בן צור · נגדית בסדר, אין לי טרוניה בעניין הזה, נניח ואם יש טרוניה כבדה אבל בעניין הזה שוחחת איתו
יאיר חקאק · נגדית כן. כן
בועז בן צור · נגדית אנחנו יודעים הוא התקשר אליך, אנחנו יודעים שאחרים רצו בתוך ישיבות והוציאו חומרים לעיתונאים מסוימים.
יאיר חקאק · נגדית כן
בועז בן צור · נגדית אגב, זה פרקטיקה שידעת עליה על הפרקטיקה של ההדלפות?
יאיר חקאק · נגדית אני חושב שאמרתי את זה פה, כן
בועז בן צור · נגדית אבל כשלעצמך אתה אומר אני זוכר מעט שיחות?
יאיר חקאק · נגדית ולא הדלפתי שום דבר לעיתונות
בועז בן צור · נגדית לא הדלפת שום דבר. נדמה לי שסיימתי, רק רגע אחד אני סיימתי כבודם, זה פשוט התקצר נוכח.
רבקה פרידמן-פלדמן · נגדית תודה. חקירה חוזרת אין?
אמיר טבנקין · נגדית שאלה אחת, רק להבהרה.
הודעת מערכת · חוזרת ע"ת 30 מר יאיר חקאק לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד אמיר טבנקין בחקירה חוזרת
אמיר טבנקין · חוזרת אתה נשאלת פה על ידי עו"ד חן, הוצג לך שעמדתו של פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת כפי שהוצגה התבססה על דעת הרוב ועל המלצות ועדת חייק ואתה ענית, אפשר לומר את זה, אני לא הייתי אומר את זה
יאיר חקאק · חוזרת כן
אמיר טבנקין · חוזרת אתה יכול להסביר את התשובה שלך?
יאיר חקאק · חוזרת כן, אני עוד פעם, העניין זה לא האם אני תומך או לא תומך בפיתוח תשתיות העניין הוא מה המחיר? והמחיר יכול להיות בכסף שמשלם המיסים כמו שראינו עכשיו עם כל התמריצים האלו ויכול להיות בהעדר תחרות שזה אותם תמריצים שהם בעצם הקלות רגולטוריות והשאלה מה המנעד הנכון וזאת שאלת השאלות כן? ובכנות רגולטור צריך להיות מספיק הוגן כדי להגיד שהוא אף פעם לא ידע בוודאות מה המינון הנכון בין תחרות לבין פיתוח תשתיות אבל התחושה, ועוד פעם, עמדתי הייתה בזמנו שפילבר נוטה יותר מדי לכיוון של פיתוח תשתיות על חשבון התחרות. זו הייתה עמדתי.
אמיר טבנקין · חוזרת אוקי
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תודה רבה לך. מר חקאק מאיפה אתה מגיע בארץ?
יאיר חקאק · חוזרת אני כאן בירושלים
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תמלא טופס במזכירות, לא תתעשר מזה אבל,
יאיר חקאק · חוזרת תודה רבה
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תודה לך. טוב, עם העד סיימנו ומה הנושא שכבר אתם יודעים שהולכים,
אמיר טבנקין · חוזרת זה נושא שהוא מתקשר גם, אולי אפילו יתייתר אבל אני לא יודע, אני אומר
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אם הוא יתייתר אז אולי אל תעלו אותו.
אמיר טבנקין · חוזרת לא, לא, אני אומר את הדברים, הוא לא יתייתר מפני שלעד זה היה חשוב גם ואני חושב שאולי עובדתית אין בינינו מחלוקת אבל אנחנו הודענו לחברינו שאתמול, לא אתמול, בתום עדותו של העד הקודם מר קופלוביץ' ביום רביעי, הוא שלח אלינו הודעות שבהם הוא ביקש לעדכן,
ז'ק חן · חוזרת שנייה, אני חושב שקודם צריך לברר עכשיו את, אם חברי יכול להצביע על סעיף חוק, פרוצדורה, ראיות שעכשיו העד אחרי עדותו מתכתב עם תובע והתובע עכשיו מודיע לבית משפט, לא ברור לי לאיזה צורך, זה בוודאי לא יכול להיות, מה מצא לנכון העד לספר לו. עכשיו כדי לא להשאיר פיל בחדר,
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שנבין, זה עניין אישי?
אמיר טבנקין · חוזרת לא, לא, זה עניין עובדתי שיכול להיות שאין עליו מחלוקת. מה שהעד ביקש זה לעדכן את בית המשפט ומכוח זה אנחנו עושים את זה.
ז'ק חן · חוזרת רק רגע בבקשה, כדי שלא יישאר פיל בחדר
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ההגנה יודעת?
אמיר טבנקין · חוזרת ודאי
ז'ק חן · חוזרת אבל כדי שגם בית משפט ידע ולא ינחש, פשוט שלא ייכנס לפרוטוקול כי זה לא ראייה אנחנו נציג לבית המשפט את ההודעה של חברי עם ההתכתבויות, אנחנו רוצים לתת את זה כדי שבית משפט יראה, כדי לא ליצור חלילה רושם לא נכון, אין בזה כלום אבל ההודעה הזאת היא בוודאי לא ראייה, גם לא תוכנה אז אנחנו רוצים להראות את זה לבית המשפט ברשות בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אבל למה,
אמיר טבנקין · חוזרת אנחנו נסביר.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת הוא לא העיד כאן על זה אז זה לא ראייה.
אמיר טבנקין · חוזרת לא, הוא העיד, גברתי הוא נשאל שאלה
משה בר-עם · חוזרת הוא יוזמן פעם נוספת? מה?
אמיר טבנקין · חוזרת הוא לא צריך להיות מוזמן פעם נוספת, מפני שהוא התייחס לנתון שבדיעבד הוא הבין שהנתון לא נכון, אני לא חושב שחברי חולקים על זה שהוא לא נכון. הדברים יהיו במסמכים אבל העד ביקש להבהיר לבית המשפט
משה בר-עם · חוזרת בהסכמה אתם מודיעים על איזושהי הודעת תיקון, אולי אפשר לקבל את זה,
אמיר טבנקין · חוזרת אבל אני לא מבין למה אין הסכמה, היום הוגשו גרפים שבדיוק תומכים בדבר הזה.
ז'ק חן · חוזרת אז על אחת כמה וכמה.
אמיר טבנקין · חוזרת אפשר להגיד שנייה במה מדובר. חברי עו"ד בן צור אני אומר את הדברים ואולי זה ייגמר בזה.
בועז בן צור · חוזרת לא, זה לא ייגמר בזה כי זה לא תקין מה שאתם עושים כל פעם.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שנייה, עוד לא קיבלנו אז תן לנו לראות קודם.
אמיר טבנקין · חוזרת בית משפט ביקש, הגשתם את ההתכתבויות ואפשר לדבר על מה היה בהתכתבות נכון?
ז'ק חן · חוזרת כדאי שתגיד לעדים שלכם שאין פה...
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת רבותי אי אפשר כך, (כולם מדברים יחד, לא ניתן לתמלל)
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת משעה 18.25 למטה שוחחנו עם העד קופולוביץ?'
אמיר טבנקין · חוזרת כן, שאר הדברים במייל הזה הם לא,
ז'ק חן · חוזרת מבית המשפט אין לנו סודות, לא ברור לנו מה אתם מנסים להשיג
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת רגע אחד, תנו לנו לראות על מה אנחנו מדברים.
בועז בן צור · חוזרת זה לא ראייה. אנחנו מבקשים שבית המשפט יעיין, אנחנו לא מסכימים להכניס את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תנו לנו רגע שנייה.
ז'ק חן · חוזרת הופתענו לקבל אותו בערב בלי לתת לנו זמן להעיר עליו הערות.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אני לא מבינה, העד פה נשאל על ההבדל בין נגישות לבין,
אמיר טבנקין · חוזרת לא, סליחה גברתי, הוצג לו כאילו הנתון של שני אחוז הוא נתון הפריסה ועל זה לדעתי חברי לא חולקים, גם עו"ד בן צור הציג את זה והיום הציג משהו אחר. זה מה שהעד ביקש לומר, אנחנו סבורים שהדברים פה בנתונים, חברי לא רוצה לומר שזה מוסכם, לא יגיד אבל אנחנו העברנו את דברי העד לבית המשפט.
בועז בן צור · חוזרת אני רוצה לומר כך, אני היו לי לא מעט עדים שאחרי העדות שלהם התקשרו ואמרו לי תשמע, שכחתי להגיד את זה, לא היה לי את זה, אמרתי להם זה נגמר, זאת אומרת מקסימום אפשר להגיש איזושהי בקשה אולי אבל אני לא זוכר שהגשתי בקשה מהסוג הזה. עכשיו אין פררוגטיבה, המשפט הזה צריך להתנהל לא... הביזאריים ואני רוצה רק להראות לבית המשפט איך זה מתחיל מהתכתובת שחברי שולח.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת עו"ד בן צור אולי נחסוך את זה רגע, אדוני הגיש היום את המצגת, העד התייחס לאותה מצגת האם מוסכם שהנתונים שבמצגת הם נתונים נכונים?
בועז בן צור · חוזרת מן הסתם, כן
אמיר טבנקין · חוזרת עלינו מוסכם.
בועז בן צור · חוזרת לא, אבל אני רוצה רגע להראות לבית המשפט, יראו איך זה מתחיל ההתכתבות, דקה מבית המשפט בסדר?
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שמה?
בועז בן צור · חוזרת לא יודע אם זה עוזר לכם, ככה זה מתחיל, אפשר לעיין בזה, אבל הכ... את עצמי על התשובות וכו' וכו', לא יודע אם זה עוזר לכם.
יהודית תירוש · חוזרת לא, אם זה נכנס לפרוטוקול אז גם שייכנס שהעד אמר אחר כך אני לא,
בועז בן צור · חוזרת רגע, תיכף נראה מה עשיתם.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת חבל אנחנו לא מכניסים את זה.
בועז בן צור · חוזרת אבל אני מבקש דקה גברתי, דקה אחת. אחרי שהוא כותב לא יודע אם זה עוזר לכם הם מתארים שהם התקשרו לשאול לשלומו, אז אחרי ההתעניינות הכנה בשלומו הוא אומר לא מעניין אותי אם ולמי זה עוזר, זאת אומרת, הם הבינו שיש קושי
יהודית תירוש · חוזרת נו באמת, איזה שטויות.
בועז בן צור · חוזרת האמת באמת באמת. הקונספירציות שלי תשאיר בכתב האישום את אומרת?
יהודית תירוש · חוזרת תשאיר למקום אחר.
בועז בן צור · חוזרת תשאיר את זה לכתב האישום.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אנחנו לא נביא אותו לכאן כדי לחקור אותו על למה הוא ניסח כך או אחרת.
בועז בן צור · חוזרת בהתחלה הוא התחיל, רצה לעזור להם
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת העד רצה לתקן, הוא מפנה לאותו גרף שהוצג לנו היום
בועז בן צור · חוזרת שאנחנו הצגנו אותו. אבל אני אומר ככה, עכשיו אני מבקש מבית המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת הדברים מקובלים על שני הצדדים
בועז בן צור · חוזרת כן, אני אומר ככה, פרקטיקה שעדים מתכתבים אחרי ומוסרים והתביעה באה ומדקלמת
אמיר טבנקין · חוזרת חברי אומר פרקטיקה, לאיזה פרקטיקה הוא מתייחס? כל פעם שגידו פרקטיקה וזה אנחנו נצטרך לקום
בועז בן צור · חוזרת מה שאני מציע, אל תתחילו עם זה, תפסיקו עם המנהג המגונה לדבר עם עדים אחרי העדות ולהביא את דבריהם. זה נוהג שלא קיים, הוא נוהג שלא קיים. הוא לא קיים בחוק, הוא לא קיים
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת בואו נשים, כרגע יש לנו את זה, בזה אין צורך כי יש לנו נתונים שהוצגו היום ומוסכמים על כולם. אפשר לקחת, לתת לכם את זה חברה
בועז בן צור · חוזרת כן, קח, העד שרצה, לא יודע אם זה עוזר לכם סיימנו בזה, תודה רבה לכם.
בועז בן צור · חוזרת גברתי יש נקודה נוספת שעולה ממה שדיברנו אתמול.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת עצרתי את זה
בועז בן צור · חוזרת כן, זה נקודה שלא קשורה, זו נקודה אחרת לגבי
משה בר-עם · חוזרת נשמע, נשמע
בועז בן צור · חוזרת זה לעניין העדים,
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת לאיזה עניין זה?
בועז בן צור · חוזרת לעניין העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת קראנו מה שנתנו לנו.
אמיר טבנקין · חוזרת בית המשפט העיר לנו על,
ז'ק חן · חוזרת כן, כבודכם אחרי כל המישמש וניהול ה... עם העדים וזוכרים את הדיון והייתה החלטה של בית המשפט וקיצרו לנו חודשיים כי מילצ'ן לא בא אז אנחנו נערכים שוב מהר מהר ב - 30 לאוקטובר
יהודית תירוש · חוזרת גם אנחנו
ז'ק חן · חוזרת גם אתם, כן.
בועז בן צור · חוזרת בנגדית זה יותר מסובך להכין
ז'ק חן · חוזרת שפולינה זה אתם, זה לא אנחנו הוקדמה עדותה אז עכשיו מהר מהר כשאנחנו באמצע חקירות נגדיות, עכשיו אנחנו מקבלים הודעה נוספת בעניין העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת רק שנייה
ז'ק חן · חוזרת וזה ניהול המשפט והיכולת שלנו,
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת מחר יש לנו את אדון הרן לבאות נכון?
אמיר טבנקין · חוזרת כן. נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ואחריו אמור להעיד מיימון שמילה?
אמיר טבנקין · חוזרת נכן
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת והוא יעיד?
אמיר טבנקין · חוזרת נכון
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ואחריו אמור להעיד אדון קורוסיאני
בועז בן צור · חוזרת לא, הוא לא יעיד, הוא אמור
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שהוא יש לו בעיה, אילוצים אישיים, לא יודעת מהם? אחר כך יפעת בן - חי שגב
משה בר-עם · חוזרת ופולינה
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שהיא הבאה בתור שיש בעיה קצת עם מועד הריענון שלה. שלומי חכמון: איפה שלומי חכמון?
אמיר טבנקין · חוזרת גברתי גם אנחנו לאור התקצרות הלו"ז אנחנו,
בועז בן צור · חוזרת אני רק רוצה לומר מה המשמעויות כבודם.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ברשימה שלי יש עוד ארבעה אחריו.
יהודית תירוש · חוזרת אחרי חכמון?
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ברשימה כתובים ברוריה מנדלסון, איה בן פורת, יונתן שכטר, יואב תלם, זו הרשימה שקיבלנו אז בבקשה
ז'ק חן · חוזרת שינו, שינו לנו את הסדר.
אמיר טבנקין · חוזרת חברי מכירים את השינויים, שינויים שעשינו גם בהוספתה של החוקרת פולינה.
בועז בן צור · חוזרת אני רוצה רגע לומר מה המשמעויות.
יהודית תירוש · חוזרת רגע לפני שאתה משיב, הוא רוצה להסביר משהו על העדים
בועז בן צור · חוזרת חברי רוצה להסביר על העדים, בבקשה.
אמיר טבנקין · חוזרת אין לי מה להסביר.
בועז בן צור · חוזרת חברי רוצה להסביר ואז אני אתייחס
אמיר טבנקין · חוזרת כן, אני רק אומר חברי התחילו בלהציג את זה כאילו אנחנו עושים להם ועושים להם, גם אנחנו נערכים בשיא המרץ לאור התקצרות הזמנים שגם אנחנו לא ידענו להעריך אותם מלכתחילה, בין היתר, יוצרים קשר עם עדים ומדברים איתם ובטווחי הזמן הקצרים האלה שאנחנו מדברים על שבוע, שבועיים של הכנה לפני יש עדים שיש להם דברים אילוצים, כשאנחנו אומרים אילוצים זה אילוצים שבדקנו שהם לא ניתנים לשינוי ולכן אנחנו משאירים אותם באותה קבוצה אבל אנחנו מודיעים לחברינו על החלפות מינימאליות ככל הניתן, זה מה שאנחנו יכולים לעשות בקבועי הזמן האלה כדי להבטיח ניהול רציף של המשפט. אז זה מה שקורה, מכאן והלאה מה שחברי יבקשו זה עניין אחר אבל לא צריך להפוך את הכל לאיזה,
בועז בן צור · חוזרת אני לא יודע, אני כרגע, אנחנו קיבלנו ב - 30 לאוקטובר, זה לא לפני שנים, אני מזכיר את ההחלטה של בית המשפט שאז הם נתנו לנו סדר ראשוני אבל 30 באוקטובר זה לפני שלושה שבועות לערך, שלושה וחצי שבועות. קיבלנו את סדר העדים. עכשיו, מה קרה בעניין הזה? נתון ראשון כבודם זה שהגברת פולינה שהיא חוקרת משמעותית נכנסה כאן יחסית בהתחלה, אמרתי זה יחסית בהתחלה זה עניין מאוד משמעותי כי בכל אופן אנחנו מכינים חקירות בהתאם לסדרים שאנחנו מקבלים אותם בהתאם לפררוגטיבה שנתונה לתביעה. אחרי זה עכשיו, קובוסיאני, קובוסיאני רק כדי להסביר הוא ממועצת הכבלים והלוויין הוא היה אמור להעיד לפני הגברת יפעת בן חי שגב, כשאנחנו מכינים את החקירות אנחנו מתייחסים לכרונולוגיה הזאת כלומר לדעת מי ראשון ומי שני עכשיו מבחינתנו ברגע שזה נדחה זה לכאורה קטן, יכול להיות שיש אילוץ לגיטימי, אני לא נכנס כרגע לתוך האילוץ אבל מבחינתנו זה משנה סדרים. פולינה שינתה לנו סדרי עולם משמעותי כי היא חוקרת מרכזית ופולינה היא כן בשליטה, אם עד יש לו איזה בדיקה, אלוהים סעדי, לא יודע מה, זה עניין אחד אבל שפולינה היא כן בשליטה ולהכניס אותה עכשיו לפני שלושה שבועות שאנחנו הקדמנו את ההגעה כי היה צריך להעיד מר מילצ'ן והוא לא הגיע ולכן אמרו לנו תתייצבו והחקירות האלה מוכנות באמת בשבעה ימים בשבוע, יש לנו קושי. נקודה אחרונה זה לגבי חוקר שאמור להיות בסוף הקבוצה הזו בשם שלומי חכמון. שלומי חכמון הוא חוקר מהותי ושלומי חכמון הוא חקר את פילבר ושלומי חכמון כתבו לנו ב - 30 באוקטובר שבגלל אילוצים שונים שעלו מעדים שונים הרי שהעדויות של העדים יריב עמיעד ושלומי חכמון יישמעו אחרונים בקבוצת עדים זו. אני אגיש את זה עכשיו. אני רוצה להגיד שזה מה שכתבו לנו לפני שלושה שבועות. עכשיו שלומי חכמון ממילא אמור להעיד בסוף הקבוצה, כלומר הוא לא אמור להעיד בימים הקרובים
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת הוא מעיד בסוף
בועז בן צור · חוזרת כן, הוא מעיד בסוף זה יכול להיות חודשיים, חודשיים וחצי ימינה, שמאלה, זה העניין, גם אמרו לפני מספר שבועות שיש אילוצים שונים שממילא צריכים לדחות אותו לסוף וקבעו אותו לסוף, מבחינתנו זה חוקר מאוד מהותי, חוקר מאוד מהותי, הוא קשור לפעולות חקירה שנעשו, הוא קשור לבקשות של חברי שאמרנו שבסוף הקבוצה הזו אנחנו נתייחס אליהם. אנחנו לא מקבלים, אלא אם כן ימציאו אישור רפואי שמסביר מה קרה, שיוגש לבית המשפט, אני לא צריך לראות אותו
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת לגבי מי?
בועז בן צור · חוזרת שלומי חכמון, למה הוא לא יכול, מה קרה בשלושה שבועות האלה שהם אמרו מלכתחילה שהוא יעיד בסוף כי יש אילוצים, בסדר, בסוף הקבוצה, מה קרה בשלושה שבועות האלה שעכשיו הם אומרים לנו נדחה למועד בלתי ידוע? אנחנו לא מקבלים את זה, אנחנו לא מקבלים את זה, אנחנו נערכנו בהתאם. לכן זאת הנקודה הראשונה, אתה רוצה להשיב על הנקודה הזאת?
אמיר טבנקין · חוזרת אני רוצה להשיב אבל אני חושב שלהתחיל להסביר את העניינים האלה באולם פתוח,
בועז בן צור · חוזרת שיצאו החוצה, הכל בסדר
אמיר טבנקין · חוזרת לא, אני יכול גם לכתוב פתק וגם להראות אותו לכם, זה לא העניין אבל כשאנחנו אומרים שלעד יש עניינים רפואיים שבגללם הוא מוגבל מלהגיע פיזית וחברי אומר אני לא מקבל את זה, אז אני לא מבין מה עוד אפשר?
בועז בן צור · חוזרת אמרתי שהודעתם שיש אילוצים שמחייבים שהוא יהיה בסוף, קיבלנו את זה. עכשיו אמרתם שיש משהו חדש שאנחנו זורקים אותו קדימה ואם זה אותו דבר אנחנו רוצים,
אמיר טבנקין · חוזרת ייתכן שהוא יוכל להגיע וייתכן שלא, אנחנו לא יודעים ולכן אנחנו גם מתריעים מראש. אם בית המשפט מעוניין בפרטים, אני באמת חושב שנכון יהיה למסור אותם בכתב באולם סגור וכו', לא צריך לפרוס פה את חייהם האישיים והרפואיים של עדים.
בועז בן צור · חוזרת לא ביקשנו, אמרנו שתגיש לבית משפט.
אמיר טבנקין · חוזרת אני לא צריך להגיש לבית המשפט, אם עכשיו רוצים לעשות דיון אפשר לסגור דלתיים ואנחנו נסביר את הכל.
בועז בן צור · חוזרת בסדר גמור
אמיר טבנקין · חוזרת מה אני צריך להגיש אישורים?
בועז בן צור · חוזרת כן.
אמיר טבנקין · חוזרת לא לך
בועז בן צור · חוזרת נכון.
אמיר טבנקין · חוזרת בסדר, אם בית משפט ישמע והוא יגיד שהוא צריך גם אישורים על גבי מה שהתביעה מצהירה יבקשו אישורים.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת עו"ד בן צור שאלה לי לאדוני, חוץ מהעניין של שלומי חכמון, אני רוצה להבין מה אדוני רוצה?
בועז בן צור · חוזרת אני אגיד ככה, לגבי קוביסיאני השתנה, השתנה, בסדר אנחנו לא... בפרטים. זה אחד. . 2 לגבי מר חכמון עמדתנו היא שהוא צריך להעיד
יהודית תירוש · חוזרת קוביסיאני הוא,
בועז בן צור · חוזרת זה מה שאמרתי, אנחנו יודעים להפריד בין טפל לעיקר, משתדלים לפחות למרות שזה עדיין, זה קצר גם זה היה צריך להיות לפני הגברת בן חי שגב אבל מיצינו תודה. לגבי מר חכמון אנחנו מבקשים שיבוא להעיד.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אוקי. נדבר על זה תיכף
בועז בן צור · חוזרת נכון, ולגבי הגברת פולינה אני נותן רק הערה שאנחנו אומרים שאנחנו משתדלים בכל הכוח להכין גם את חקירתה, חקירתה כבדה והיא הוכנסה רק לפני מספר שבועות, אחרי ההחלטה ויכול להיות שאנחנו נראה איך אנחנו מתקדמים עם האחרים יכול להיות שנרצה איזה פרק זמן קצר, אני לא רוצה כרגע להתנבא לפני החקירה שלה, אני רק אומר כבודם באמת אנחנו נמצאים שבעה ימים בשבוע ועובדים על החקירות האלה כי פשוט הקדימו לנו באיזה חודש וחצי ומאז אנחנו נכנסנו לאיזה, התחלנו לפני זה, הכל בסדר ולכן כל מה שאני אומר לגבי פולינה אם נבקש או נתקדם במקביל ונראה היכן הדברים עומדים, זה עניין פולינה.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת על פולינה כרגע אנחנו לא מדברים, כרגע זה נמצא איפה שזה נמצא
בועז בן צור · חוזרת נכון, מר חכמון, נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אנחנו לא רוצים לבטל דיונים אלא אם יהיו עדים אחרים במקומה אבל תהיה שוב בעיה שאי אפשר להכין אותם אז זה יצור בעיה אחרת.
ז'ק חן · חוזרת זו המשמעות של ההחלטה,
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אנחנו יודעים את כל זה, היינו פה
בועז בן צור · חוזרת יכול להיות, אני כבר אומר לגברתי למשל יכול להיות
אמיר טבנקין · חוזרת חברי ביקשו להוסיף חוקרים
בועז בן צור · חוזרת זה נכון, ההיפך,
אמיר טבנקין · חוזרת אי אפשר גם וגם וגם
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת בהנחה שיהיו ערוכים לפולינה
בועז בן צור · חוזרת אז גברתי אני יכול להגיד משפט אחד, כי למשל אחרי יפעת ופולינה צריך להגיע דוד שרן שאני כבר אומר שאנחנו כבר הכנו את החקירות שלו, יכול להיות שנבקש אותה להזיז פשוט.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אז תדברו עם האיש שיושב
בועז בן צור · חוזרת נדבר עם אלה שאחראים על השלטר של העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תדברו איתם, תגיעו להסכמות על הדברים האלה.
ז'ק חן · חוזרת לזה הם בוודאי יסכימו
בועז בן צור · חוזרת עכשיו אנחנו מדברים על חכמון.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת אז חכמון אנחנו נסגור את הדלתיים אם אתם רוצים שנביט בזה, אבל השאלה אם אי אפשר להסביר פשוט להגנה בלעדינו מה קורה ולמה העד לא יכול לבוא? אז לא צריך לא דלתיים סגורות ולא פרוטוקול.
אמיר טבנקין · חוזרת אין שום בעיה, אם זה יניח את דעתם של חברי שחושבים שאנחנו צריכים להביא גם אסמכתאות אז זה,
בועז בן צור · חוזרת כן, כתבתם שיש אילוצים לפני שלושה שבועות ומה קרה אחרי זה.
אמיר טבנקין · חוזרת אגב, הערתו של בית המשפט אלינו שאפשר, שצריך להודיע לצד השני לפני שמודיעים משהו לבית המשפט טוב היה עושה חברי אם היה פונה אלינו ושואל את השאלות.
בועז בן צור · חוזרת אתמול אני הגעתי רק במחצית השנייה של ספרד - גרמניה כי עבדתי על החקירות.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת עו"ד בן צור, אני מציעה שבתוך שישה - שבעה ימים כי בשבת אני לא רוצה שתעבדו, תוך שישה ימים או חמישה וחצי שיש, תדברו איתם ותקבלו קצת נתונים, זה מה שאני מציעה
בועז בן צור · חוזרת אנחנו נדבר איתם ונקבל נתונים אז אופרטיבית כבודה
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת זה מה שאני מציעה במקום לסגור את הדלתיים
בועז בן צור · חוזרת אין צורך לסגור דלתיים, אז אופרטיבית לגבי פולינה נשאיר את זה בצריך עיון, מקסימום לשנות את הסדר, לא לא לשמוע ולגבי חכמון אנחנו נרצה כי יש לנו חשיבות גדולה לשמוע אותו בקבוצה הזאת.
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת רק יש לי אולי בקשה, אולי תשלחו גם לנו איזושהי רשימה עדכנית שתהיה לנו איזושהי תמונה.
אמיר טבנקין · חוזרת אני יכול להצהיר אותה עכשיו לפרוטוקול.
יהודית תירוש · חוזרת לא משנה, נשלח אותה
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תעבירו רשימה מסודרת.
משה בר-עם · חוזרת מה שמטריד בעניין חכמון זה שאין תאריך, שאין מועד, זה נדחה ללא מועד, זה כן מה שמטריד את ההגנה.
אמיר טבנקין · חוזרת זה נובע מהמצב
משה בר-עם · חוזרת בסדר, אז יכול להיות שצריך להניח את דעתם אולי כן יהיה מועד כזה שאפשר יהיה להתגבש
בועז בן צור · חוזרת אבל לא עוד חודשיים - שלושה.
משה בר-עם · חוזרת בתיאום עם העד כמובן, אני לא יודע מה הסיבות הרפואיות
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת שאלה נוספת, מה עם אפשרות להגיש לנו הודעות במקום חקירה ראשית?
אמיר טבנקין · חוזרת גברתי אנחנו בודקים, בוחנים את זה לגבי כל עד בנפרד, העדים הקרובים אני חושב, לפחות כמה מהעדים הקרובים אנחנו לא חושבים שזה נכון, העדים הם ארוכים יחסית ומורכבים ואנחנו נמשיך
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת ארוכים בסדר, אבל הם מסרו איזשהן הודעות אלא אם כן אדוני יגיד שהם מסרו קלסר של הודעות, אבל אם יש משהו סביר אנחנו יודעים לקרוא.
אמיר טבנקין · חוזרת בסדר חושבים שאנחנו,
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תבדקו ותשקלו ותראו אם יש הסכמה של ההגנה.
אמיר טבנקין · חוזרת אנחנו חושבים שיש חשיבות בשמיעת העדות הראשית שלהם וביחס הזמנים זה לא תופס בעינינו
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תשקלו את זה שוב.
אמיר טבנקין · חוזרת אנחנו נשקול
רבקה פרידמן-פלדמן · חוזרת תשקלו את זה שוב, בסדר? עו"ד חן בכל זאת אני אחזיר לאדוני את המסמך הזה שלא יישאר אצלי. זהו, אנחנו סיימנו להיום. תודה רבה לכם. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד

הופק מ-protocols.mishpattv.co.il · מקור: פרוטוקול רשמי.