פרוטוקול 19.07.2023
עד מרכזי: ינון מגל · 1763 אמירות
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20 היום 19 ביולי 2023. אנחנו בעניין הוספת יום דיונים לשלושה ימים הקבועים שלנו החל משנת המשפט הבאה. הכוונה שלנו היא להוסיף את ימי ראשון ויום נוסף, אין יותר משבעה ימים בשבוע, בהם שישי - שבת, אין הרבה אפשרויות שם, אז יום ראשון, להוסיף את יום ראשון על ימים שני, שלישי ורביעי, זו התכנית החל משנת המשפט הבאה. יש למישהו לומר משהו?
בועז בן צור
כן. אני אגיד את הדברים הבאים כבודם, נתחיל מזה שאתמול בעשר וחצי קיבלנו הודעה ב - SMS שממשיכים בתיק 4000 תיכף אני אגיד למה זה מתקשר ואולי ביום ראשון תהיה גם איזה השלמה של דיון, אחרי הפגרה תהיה השלמה של תיק 2000, הקטע השני הוא קצת תמוה הרי אנחנו נמשיך עם יינון מגל, לא מצליח להבין למה הולכים ל - 2000 וחוזרים אבל זה נניח, נשים בצד, זה דיון נפרד כי זה לא הדיון המהותי. אנחנו אתמול לראשונה שומעים שממשיכים בתיק 4000, עכשיו, מבחינת סדרי שמיעה יש לתביעה חובות שנדונו במסגרת דיונים שהיו במסגרת סעיף 144 שמצב הדברים הוא בלתי נהיר בעליל, אני לא יודע מי עדי תיק 4000 שאנחנו נשמע אותם, אני לא יודע מה סדרם של העדים הללו ואני אומר לכבודם, תיכף נדבר על מועדים אחרים בתיקים אחרים אבל אנחנו, זה לא שבוחנות פה חקירות רק ללחוץ על פרינט, זה נכון שאנחנו יוצאים לפגרה מעבר לדיונים בבית משפט עליון ובוררויות וגם אפשר לנסוע לחו"ל איזושהי תקופה, מבחינת זמן עבודה נטו שנשאר שאנחנו לא יודעים מי העדים הבאים שישנם זה כמעט בחזקת בלתי אפשרי, אני כרגע בצד ההכנה של העניין ולכן משעה שהתביעה מודיעה לנו ב - SMS טוב ממשיכים ב - 4000 אנחנו לא יודעים עם מה ממשיכים, 4000, 1000, 2000 לא היה לנו מושג עד אתמול בלילה,,
משה בר-עם
אין לכם... מסודרת מה לגבי סדר העדים?
בועז בן צור
אנחנו לא יודעים כלום כבודו, לא קיבלנו. אנחנו לא יודעים, יש עדים שבמסגרת דיוני 144 התביעה הודיעה שהיא תשקול אם לוותר על עדותם,
משה בר-עם
לשקול זה חשוב אבל,
עמית חדד
זה יותר חמור בתיק 0010
בועז בן צור
כן, ההחלטה היא של התביעה, אמרנו שאולי תהיה איזה אפשרות במסגרת הדיונים שנרצה עד אחד או שניים לפני, נחשוב, בסדר אבל מבחינת העדים יש עדים שהם מהותיים שנמנים על קבוצת העדים שהתביעה אמרה שוקלת, אוקי. כמה זמן אפשר לשקול? אז אנחנו לא יודעים מי, אני יכול למנות את השמות. יש כמה חוקרים אז ברור שחקירה של חוקרים זה הרבה יותר קצר אבל עדים כבדים שזה העדים שהתביעה הודיעה שהיא שוקלת אם לוותר ואחרי זה היא הודיעה שכנראה היא מוותרת ואחרי זה היא אמרה שזה לא סופי ואנחנו נמצאים באיזה לימבו מרחף אז יש קושי אימננטי לנהל את הדיון, לכן זה גם מתכתב עם הדבר הבא, לי יש את יומן הדיונים שלי שאני פה הבאתי אותו, בדיונים, דרכו של עולם שאנחנו קבענו דיונים על דעת כך שמתקיימים שלושה ימי דיונים בשבוע, בדיונים שנקבע זה מכבר בימי ראשון וימי חמישי כי זה הדיונים הפנויים, אני יכול לתת את הרשימה של המועדים בתי משפט מחוזי, עליון ובטח בבית משפט מחוזי כי אלה יותר מכתיבים והדברים האלה שמורים, זאת אומרת הם כבר משוריינים לדיונים. עכשיו, הדיון היה יותר קונקרטי ויש לי את יומן הדיונים, הדיון אצלי היה יותר קונקרטי אם היינו יודעים זו מפת השמיעה של העדים, אלה יהיו העדים ואז אפשר היה אולי לקיים דיון מעט יותר מושכל אבל זה שהגישו מיד בקשה אנחנו לעבות את הדיונים ורוצים לעבות את הדיונים ומצד שני אין כלום, אין שום תשתית שאפשר לנהל איזשהו דיון חצי אינטליגנטי ומושכל ולראות איפה הדברים האלה עומדים זה נמצא לפתחה של התביעה.
רבקה פרידמן-פלדמן
הוספת היום לא קשורה לבקשה של המדינה.
בועז בן צור
לא, כי המדינה ביקשה
רבקה פרידמן-פלדמן
המדינה ביקשה מה שביקשה ואמרה מה שאמרה אבל זה לא קשור לזה, זה קשור לראייה שלנו.
בועז בן צור
אני רוצה לומר עוד דבר אחד, אם הם יוותרו על אותם עדים שהם מוותרים עליהם או שוקלים לוותר עליהם שזה עדים נכבדים, השיקולים נשים בצד למה מוותרים על עדים מאוד מהותיים במשפט, עדים שהיו עדים ברשימת העדים זה יקצר מאוד מטבע העניין, כלומר יכול להיות שאם נישאר בסוף עם קבוצה לא רחבה של עדים שחלק גדול מהם זה עדים לא מהותיים יש אפשרות שפרשת התביעה בתיק 4000 מסתיימת בתוך חודשים ספורים, רק כדי לסבר את האוזן. אם הם יגידו שהם רוצים חלק מהעדים הכבדים יותר שנמצאים באיזה סימן שאלה זה יתארך בהתאמה וצריך לקחת בחשבון שבית המשפט ידע כי הערכה ככלל אצבע זה שהעדים שבוודאות אמורים להגיע זה לא שמיעה ארוכה, זה שמיעה ב - 4000 אני מדבר כרגע, זה שמיעה של חודשים אחדים, זאת אומרת לכל היותר ובזה אנחנו מסיימים את העניין, לכן אגב, אם זה מצב הדברים ואחרי זה ידברו חברי בתיק ובתיק 2000 וחברי עו"ד ז'ק חן: כמובן התוספת היא כמעט לא תשנה במהות, זאת אומרת אם ב - 12 שבועות נסיים את כל העדים, את עדי התביעה בתיקי 4000 אז תוספת של עוד יום היא בשוליים היא כמו עוד איזה שבועה, עשרה ימים של משפט אז לכן אני חושב מבחינתנו וכשנוכל להתייחס גם קונקרטית ולהגיד ימי ראשון, אז אני אפתח את היומן ואני אשתף את כבודם מה נקבע לי ומה התיקים, אני לא מדבר על גישור, אני מדבר על תיקים, תיקי הוכחות כבר עם תצהירים עם עדים שנמצאים, ננסה לעבור תאריך תאריך אז אפשר לקיים דיון ואולי למצוא איזה יום ראשון כזה או אחר, אני לא אומר את זה בצורה אבל יכול להיות שהדיון יהיה יותר עקר כי זה לא כרגע שאנחנו נשמע עוד שנתיים את פרשת 4000, לא, זה עניין שעל פניו כפוף סוף סוף לקבל איזשהו מידע ואנחנו נבקש את בית המשפט בסוף הדיון להנחות את התביעה בתוך שבוע ימים להודיע מי העדים שמוותרים עליהם, מי העדים שהם רוצים ומה סדר העדים האלה, זה נורא פשוט, ההחלטה הזאת הייתה כבר עוד בתחילת המשפט והיא ככה התמוססה לה אבל כרגע שאנחנו מתקדמים זה דבר מתחייב. אשר על כן, אם אני מסכם את העמדה שלנו, ייתנו את רשימת העדים, נדע סוף סוף את מי אנחנו חוקרים וזה יקרה בתוך שבוע ימים כי אני רוצה גם לומר משהו אחד, גם הפגרה הזאת יש לה איזשהו סוף, כלומר אנחנו לא יודעים מי העדים שיעלו בפרשת 4000 למי אנחנו צריכים להכין כרגע חקירות, אין לנו אפשרות לעשות את הדבר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן
הטענה הובנה
בועז בן צור
הטענה הובנה אז לכן אני אומר זה כרגע מוקדם מדי, אני חושב שאולי כשנקבל תמונה יותר מושכלת, שוב, אני לא רוצה לדבר בשם אף אחד אבל ייקבע גם אפשר בדן יחיד איזשהו דיון בפגרה, נקרא לזה 144, לא משנה, דיון תזכורת שאוקי, בואו נראה את הדברים ואז נבדוק את זה קונקרטית זו גם אפשרות, שבוע לאחר מכן, לא משנה נמצא את המועד שיתאפשר, אם יתאפשר זו ההצעה שלי אבל כרגע זה ממש מוקדם וצריך להתחיל לעבוד שם בנושא הזה. תודה.
יהודית תירוש
גברתי אני רק רוצה להעמיד דברים מעט על דיוקם לפני שחברי ממשיכים לענות לגבי האילוצים שלהם, רק להבהיר לעניין העדים בסדר? כדי שיהיה יישור קו, גם בטיעון של חברי לעניין המועדים. אנחנו העברנו לחברינו בחודש מאי קבוצת עדים, קבוצת עדי 4000 הבאה עד הפגרה, מתוכם נשארו בקבוצה הזאת כ - 11 עדים שלא הגענו אליכם, אנחנו נעצרנו ביינון מגל והוא ימשיך אבל יש גם עוד 11 עדים
רבקה פרידמן-פלדמן
זה הסדר? אלה העדים?
יהודית תירוש
כן, זה הסדר
רבקה פרידמן-פלדמן
אלה העדים לפי הסדר ברשימה?
יהודית תירוש
כן, זה הסדר של אותם 11 עדים שנותרו. יינון מגל
רבקה פרידמן-פלדמן
יש לנו העתק של זה?
יהודית תירוש
לא, אני לא בטוחה שיש לכבודכם, אני יכולה להגיש לכבודכם
בועז בן צור
זה עדים קטנים
יהודית תירוש
אפשר רגע לתת לי להסביר. יש לנו עדים באופן כללי לא נותרו בתיק הזה עדים גדולים, נותרו גם עדי מהות, יש עדי מהות אבל הם לא עדים גדולים, סדר גודל של כמו שאנחנו מבינים, העד הכי גדול זה נניח שלושה ימים בסך הכל כמו יינון מגל אז יש עדים כאלה בתוך ה - 11 עדים כמו אבי אלקלעי שלפי ההערכות של חברי יש עדים אחרים, סך הכל יש שם 11 עדים שהסדר הוא הסדר למעט אם רוצים נניח, יינון מגל מוקדם נניח לעומת עד אחר אבל לפי אילוצים לפעמים של עדים שפתאום מפתיעים בנסיעות או מגבלות אחרות, לידות ומגבלות אחרות אבל בעיקרון יש שם עוד 11 עדים. עכשיו אני מזכירה שבדיוני 144 אנחנו לא, יש הרבה עדים שלא הודענו שנשקול אלא אחרי כל מה שהודענו לבית המשפט ואגב, זה עוד לא דבר שהודענו לעדים עצמם ואנחנו כן מבקשים את רשות בית המשפט להודיע לעדים שוויתרנו עליהם כי העדים במתח אז נותרו בסך הכל, אני שמה בצד את קבוצת ה - 14 שהיינו צריכים להודיע שמתוכם נשארו בערך כשישה כי לחלקם הודענו אז נותרו בערך שישה עדים אם אני זוכרת נכון שאנחנו אמורים להודיע עליהם, אבל מעבר לזה עשינו כולנו,
משה בר-עם
לא הייתה אמורה להימסר איזה הודעה כוללת לגבי כל ה - 14?
יהודית תירוש
רק אני אגיד לה - 14 חלקם כבר הודענו
עודד שחם
14 רק בשביל לרענן את הזיכרון שלי זה סטלה הנדלר והקבוצה הזאת. אני רק כתבתי שם בשביל הזה שלי,
יהודית תירוש
חלקם כבר הודענו לחברי ונותרו בערך שישה, אני תיכף אדבר על השישה האלה בסדר? אבל לגבי היתר, כל היתר נותרו בסופו של דבר עשרים עדים, כעשרים, כבודכם לא יתפוס אותי במילה בדיוק, אבל כעשרים עדים שהם חוקרים וכעשרים עדים שהם לא חוקרים, עדי תוכן נקרא להם, עדי מהות, סך הכל כארבעים עדים שהם לא עדים ארוכים באמת, שאנחנו מעריכים את כל הקבוצה הזאת בכחודשיים אולי שלושה בהתאם לחקירות, אולי פחות, אולי חודשיים, ספטמבר, אוקטובר, אוקטובר יש שם קצת חגים אז אולי נובמבר, אז אולי ספטמבר, אוקטובר, נובמבר, זאת ההערכה שלנו לגבי הקבוצה הזאת ולגבי סדר העדים לגבי עוד 11 עדים שיש עוד קדימה אנחנו נמסור בהקדם את סדר העדים אבל קבוצת העדים הזאת מוכרת לחברי מכיוון שעשינו דיוני 144 וצמצמנו אותם ואלה העדים שנותרו והם לא עדים ארוכים כמו שחברי הסבירו. לגבי ששת העדים הנותרים שטרם קיבלנו החלטה, אני מזכירה לכבודכם שגם אנחנו ממתינים בעניין הזה להחלטת בית משפט בעניין המסרונים
רבקה פרידמן-פלדמן
תקבלו החלטה
יהודית תירוש
בסדר, שהיא משמעותית לנו כדי להחליט גם לגבי השישה עדים האלה, זה הכל אבל מעבר לשישה עדים האלה ואם לשישה עדים האלה חברי יצטרכו, אם נחליט להביא אותם הפסקה לצורך שמיעתם כי הם עדים יותר מהותיים אנחנו נסכים לעשות את זה, זה לא העניין, אני מדברת על קבוצת העדים שלגביהם שזה,
עודד שחם
בסדר, ההסבר ברור.
ז'ק חן
קודם כל כבודכם לפני שאני אהיה קונקרטי אני חושב שחשוב מאוד, מאוד גם מחמת ההגינות כלפי התביעה וגם כלפי ההגנה וגם כלפי בית המשפט שנייה אחת שנאמר את הדברים בפרופורציה. המשפט הזה מתנהל למעלה משנתיים וחצי כסדרו, שלוש פעמים בשבוע במאמץ אדיר של כולם, אדיר. עכשיו כשאנחנו בשלהי פרשת התביעה קם, ואני לא רוצה עכשיו להכניס לתוך האולם דברים אחרים אבל קמה איזה, נקרא לזה, איזה ביקורת כך אפשר לומר שהביאה להכנסת הודעה מטעם המדינה שאופס, נזכרנו, האינטרס הציבורי מחייב להחיש. עכשיו מהר מהר, ומהר מהר. אני אנסה באמת להיות מדוד במילים שלי לגבי אותה הודעה, מניעיה, השלב שבה היא הועלתה לנוכח
עודד שחם
כתבתם התייחסות כתובה
ז'ק חן
אז אנחנו כתבנו התייחסות כתובה ואני בלי לחזור על כל הדברים שמה, אז אני רוצה קודם כל להפנות להתייחסות הכתובה שלנו לגבי מה המאמצים שנעשו כאן, שוב אני אומר המאמצים האדירים שנעשו כאן על ידי התביעה, על ידי ההגנה ועל ידי בית המשפט הנכבד כדי לקדם את המשפט הזה כהלכתו, הדחיות שהיו דחיות מדודות לאורך התקופה הארוכה הזאת ובשל מה הן נגרמו גם את זה כתבנו שמה והעובדה שאנחנו נמצאים בשלהי המשפט ופתאום קפצה לה ההודעה הזאת וקם אותו צורך ציבורי שהיה קיים מלכתחילה, הוא היה נר לרגלי בית המשפט הזה מהתחלה. ניסינו לקדם בכל דרך, אני מזכיר שגם בקביעת סדרי שמיעת הפרשות בית המשפט הנכבד הזה אפילו השמיע את האמירה שאפשר לקצר את תחילת המשפט אם סדר הפרשות היה אחר ולא מתחילים מהבסיס הרחב של המשולש הזה אלא מהבסיס הצר של המשולש הזה אבל הייתה התעקשות מכל מיני סיבות שלימים התברר שהם גם לא נכונות וכו', הכל זה קלקולציה ומיס קלקולציה אבל השורה התחתונה היא שבשל, נקרא לזה, על פי תפיסתי כן? על פי תפיסתי דברים שאני לא חושב שהם ענייניים עד הסוף, אני לא חושב שהם עניינים עד הסוף, מתרכז איזשהו לחץ שבסופו של דבר מי שנושא את הצלב או את מגן הדוד זה ספסל ההגנה כי ההגנה צריכה להיערך עכשיו בשל אותם שיקולים שלטעמי קודם כל וצריך לומר את זה הם לא עניינים להפוך סדרי עולם. עכשיו, במה זה כרוך להפוך סדרי עולם? במה זה כרוך? אנחנו משקיעים באמת יומם וליל בצוותים גדולים, במשאבים אדירים שאין לנו כדי לקיים את המשפט הזה כסדרו. עכשיו, יש לנו כדי להחזיק משרדים גם תיקים אחרים ולקוחות אחרים שיש לנו חובת נאמנות אליהם ויש לנו חובה גם כלפי בתי המשפט שדנים באותם תיקים לסייע לבית המשפט לעשות משפט באותם תיקים והיומנים מלאים על פי לוחות הזמנים שנקבעו על ידי בית המשפט הזה ועל פי הפעלת הפררוגטיבה של התביעה, פעם הפרשה הזאת עד סיום, ואחר כך לא, נהפוך את הסדר, ואחר כך פעם שנייה נהפוך את הסדר ובית המשפט אומר לנו כשאנחנו מתנגדים לשינוי התדיר הזה זו פררוגטיבה של התביעה, אין מה לעשות, כך אנחנו גם נערכים, זה מה שאנחנו אומרים לבתי משפט אחרים ונקבעים מועדים. עכשיו, כשקם אותו לא צורך, אותו לא צורך ואני מתעקש על זה אז כולנו צריכים פה לשלם איזשהו מס למולך ולעשות את הדבר הבלתי אפשרי. עכשיו, במה זה כרוך הבלתי אפשרי? אני אומר לכם, מר שאול אלוביץ' בראש ובראשונה נאשם פה במשפט בשר ודם, דם זורם בעורקיו נמצא כל יום חמישי, כל יום חמישי בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עכשיו, הוסיפו גם את ימי ראשון, אני לא שם כדי לסייע לבית המשפט לעשות משפט אני ביקשתי שמישהו אחר כדי לא לתקוע שם את המשפט שמישהו אחר ייקח את ההובלה בתיק, עו"ד אלון רון, עושה עבודה מצוינת הוא מוביל את זה ולכן מבחינתי האישית אני יכול להמשיך באותו סידור שאני לא מצטרף, נפרדתי מהתיק ההוא, אני נפרד מהתיק ההוא ואני אמשיך כאן אבל יש את שאול אלוביץ' שהוא נאשם גם פה וגם שם. עכשיו, הוא לא מגיע הנה מהסיבות שאני פירטתי לבית המשפט, בתל אביב קרוב למקום ביתו באירוע אחר לגמרי, גם מבחינת הדברים שכרוכים בזה הוא נמצא בכל דיון. עכשיו, מבחינה אנושית מה זה אומר? כשמתנהלים פה הדיונים אני אומר לכבודכם הוא עוקב אחרי הדיונים כאן במעקב צמוד דרך הדיווחים שיוצאים במדיה הדיגיטאלית מהמשפט הזה ברמת הפרוטוקול, הוא עוקב אחרי הדברים האלה אז הוא צריך ביום ראשון להיות בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לעקוב במקביל בזמן הדיונים אחרי מה שמתרחש במשפט אחר שלו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשני, שלישי, רביעי, לעשות את אותו דבר וביום חמישי להתייצב שוב בבית המשפט המחוזי, אלה לא חיים, זה לא אנושי, זה לא נכון, מילא הייתה סיבה מבוררת לדבר הזה אבל אין שום סיבה מבוררת בשלהי המשפט לעשות את הדבר הזה לבן אדם כדי שהאדון ההוא והאדון ההוא והאדון ההוא שחושבים שהם מנהלים את החיים של אנשים ולא רואים אותם ממטר יתחילו למשוך בקולמוס ולתקתק במקלדת ולהעביר ביקורת על כל העולם על קצב ניהול המשפט, היו לי גם לקחו כאלה שפעם היו בצד הזה ואחר כך באו אלי והתחילו להתבכיין על מה שעושים לו מהספסל הזה, מהספסל של המשטרה, מהספסל של העיתונאים, אנחנו מנהלים פה כמיטב היכולת שלנו, יכול להיות שהיכולת היא לא מספיקה, ממש מלחמה על חיי אדם, זה לא משחק. עכשיו, מילא היו מתנהלים באופן שלא הולם את האינטרס הציבורי בקידום המשפט, שקר וכזב, שקר וכזב, התביעה כורעת תחת הנטל, אנחנו כורעים תחת הנטל, בית המשפט כורע תחת הנטל ושלא יספרו סיפורים במשך תקופה מאוד ארוכה, מילא זה היה נכון, עכשיו בסוף המשפט אגב אירוע אחר לחלוטין פתאום קם צורך ציבורי בסיטואציה שאנחנו ההגנה לא נערכנו לה כלל ועכשיו אנחנו צריכים להפוך סדרי עולם, לסגור משרדים, לפטר לקוחות ולתת ללקוחות שלנו להתמודד תחת, זה לא עינוי דין, זה עינוי הדין נסיבות לא אמיתיות? זו בעיה אחת. הבעיה השנייה זו הבעיה האישית של המשרד שלי אני לא מוכן לסגור את המשרד ויש לי גם התחייבויות קודמות וההתחייבויות הקודמות נלקחו בראש ובראשונה כאשר אני נותן כמובן עדיפות למחויבות שלנו כלפי ניהול התיק הזה כפי שנקבע מקדמת דנא לפי זה התארגנו, אי אפשר לשנות לנו את הכללים באמצע המשחק. באנו למגרש כדורגל פתאום אומרים לנו תתפסו את הכדור ביד ותתחילו לרוץ לשער, אי אפשר לעשות את זה. בימי ראשון מלבד מה שסיפרתי על שאול אלוביץ' בתיק בזק הוא שם, אני נמצא החל מ - 15 באוקטובר פה בבית המשפט הנכבד הזה בתיק, בקרטל הנסיעות לפולין, מה נגיד לבית המשפט ההוא ששם התיק מתעכב כבר תקופה מאוד ארוכה עם בקשות לקבוע דיונים ומועדים? אני לא מדבר על תיקים אחרים שלי, אני פירטתי בתגובה אליכם יש חפיפה, זו כבר בעיה שלי ואני אסתדר. עכשיו, זה לא רק להוסיף יום, להוסיף יום המשמעות של הדבר הזה היא גם להוסיף ימי עבודה כדי להכין את אותו יום, איפה יש לנו ימי עבודה להכין את הימים האלה שלא לדבר על תיקים אחרים, איפה? חברי מהתביעה עובדים בסופי שבוע, אנחנו עובדים בסופי שבוע, את שעות העבודה שלנו אנחנו לא רוצים לספר לכם בכלל כדי להכין, כדי לבוא בצורה מסודרת לבית המשפט אז זה לא תפתחו יומנים ותוסיפו תאריך, צריך להכין את הדיונים האלה. עכשיו הנקודה השלישית, חברי דיבר, אני מצטרף לכל מה שהוא אמר. ההכנה שלנו בחודש אוגוסט כי יש גם עניין של משפחות, יש דבר כזה בחיים ובלי להכניס את כבודכם לכל מיני עניינים שנוגעים לכולנו, כל אחד וענייניו לכל אחד יש עניינים והמאמץ הזה גבה את המחירים שלו, אז מה שהתארגנו לו זה לקחת את חודש אוגוסט וקצת להיות עם המשפחות שלנו, זה לא מילה מגונה ואני לא מתבייש לומר את זה אז אם בחודש אוגוסט אנחנו אפילו נקצץ את החופשות לעשרה ימים עם מה אנחנו נשארים בלהכין את קבוצת העדים מחודש ספטמבר? אני חושב שבמצב הדברים נכון להיום כאשר 11 העדים שנותרו הם עדים מאוד קטנים וייכנסו אולי ביומיים - שלושה של דיונים או בשלושה, או בארבעה ימים של דיונים אותם עדים, יש עדים מהותיים ומשמעותיים שהם לא בקבוצת ה - 11 שנותרו בתיק 4000 שזמן ההכנה שלהם הוא אדיר והם יהיו פה לא כפי שחברתי אמרה, הם לא עדים קטנים, הם עדים שיעידו כאן לאורך זמן, לא רק אותם שישה שנותרו שאנחנו לא יודעים אם יעידו או לא יעידו אלא גם חלק מהחוקרים, מספיק שאני אציין את אסייג שהוא ראש צוות החקירה בתיק הזה ואת אדון מה שמו? קשה לי לומר את השם הזה, כנר, שיעמוד פה הרבה מאוד זמן על דוכן העדים.
יהודית תירוש
הוא ברשימה של ה - 11
ז'ק חן
אז אם זה ברשימה של ה - 11 על אחת כמה וכמה, זה לא עדים קטנים, הם לא עדים קטנים זה יימשך זמן וזה דורש זמן הכנה, מה נשאר לנו מחודש אוגוסט להכין אותם בהנחה שקיצצנו את החופשות שלנו לכמה ימים, עשרים ימי עבודה ולכן תכינו עכשיו קבוצת עדים שנותרה מיד אחרי הפגרה ועוד עדים שאנחנו לא יודעים אם יעידו או לא יעידו בימים שאין לנו לעשות אותם. אנחנו בסופי שבוע גם ככה עובדים כדי להכין את מה שיש לנו בשלושת ימי העבודה האלה אז איפה נדחוף עוד כדי להכין גם את יום ראשון? אז גם מבחינה אנושית וגם מבחינה של הנאשמים כאן וגם מבחינה, אני מדבר בשם הלקוחות שלי, וגם מבחינה פרקטית, מעשית והעיסוק שלנו כמשרדי עורכי דין וגם מבחינה פרקטית של יכולת ההכנה שלנו כדי להכין יום דיונים נוסף הוכחות כהלכתו וגם מתוך התחייבויות קודמות זה לא נראה לנו נכון להוסיף יום נוסף. אני כן חושב
משה בר-עם
מה כן?
ז'ק חן
אני כן חושב שככל שבשלב הראשון אנחנו נקבל ובמידי רשימת סדר עדים של כולם, לא רק של ה - 11 שקיבלנו ובתוכם היו שני שינויים אגב, לא רק אחד, היו גם שני שינויים והתאמנו את עצמנו, אני מזכיר לכבודכם גם שבגלל עדות מילצ'ן שזזה בשבוע נקראנו לדגל ככיתת כוננות כדי למלא חור ועשינו את זה, גם כשאנחנו מקבלים את פניית בית המשפט בתוך הצוותים נערכנו כדי שאפשר יהיה לעשות את זה אז כל מה שאנחנו יכולים אנחנו עושים כדי לסייע, כדי לקדם את המשפט אנחנו גם לא מבקשים דחיות, באמת שלא, אבל אי אפשר אגב כך להעמיס עלינו עוד ועוד ועוד.
משה בר-עם
מה כן?
ז'ק חן
אז אם, אני חושב שהסדר הנכון של הדברים הוא כזה, קודם כל לקחת נשימה עמוקה, נגזר עלינו להמשיך את המשפט הזה עד תומו, נמשיך, הכל טוב, הכל טוב, כמו שאמר ליאונידס לשליח של מלך פרס שהזהיר אותו שהחיצים שלו יסתירו את עין השמש אז כדאי לו להיכנע אז הוא אמר לו אז נילחם בחושך, לא קרה כלום, נמשיך עד הסוף אנחנו לא חוששים מזה, ההיפך. אנחנו צריכים לקחת נשימה עמוקה, לקבל סופית רשימה של עדי התביעה וסדר הופעתם ועכשיו זה ברזל, לא משנים לנו את זה עוד פעם, זה כבר פעם שלישית או רביעית שמשנים לנו, ברזל. הצעד הבא אחר כך זה להתכנס כאן כשיש לנו את סדר העדים ולפתוח יומנים ולראות לא על ידי קביעה של יום בשבוע אלא לפתוח יומנים ולראות מה אנחנו יכולים להוסיף, אם יש ימים שאנחנו יכולים אולי להאריך בשעה - שעתיים את משך היום למרות שזה מכביד עלינו כי צריך לחזור ולחזור וזה הרבה מאוד נסיעות בפקקים, ברוך ה' המדינה הזאת נבנית גם בתל אביב וגם בירושלים ואנחנו תמיד, כל נסיעה הלוך - חזור לוקחת ארבע שעות.
רבקה פרידמן-פלדמן
מלכתחילה קבענו דיונים שמסתיים בשעה שמסתיים כי אנחנו ערים לזה שאתם גם נוסעים וגם חוזרים וגם ממשיכים לעבוד אחרי שאתם יוצאים מכאן.
ז'ק חן
אני מודה לבית המשפט, כל מה שהתכוונתי לומר זה לא להאריך את משך הדיונים כי גם כך זה קשה לנו, זה לא העניין, העניין הוא כשיש לנו רשימה מלאה של העדים אנחנו יכולים לשבת עם יומנים ואז להחליט פרקטית, למשל עד מסוים אם צריך להוסיף שעה, כבודכם עשה את זה כבר נקודתי לגבי אותו עד אז נוסיף שעה. אם יש ביומן תאריך שאפשר להוסיף בו במאמץ נוסף של הצדדים עוד תאריך גם אותו אנחנו נוסיף אבל זה לא יכול להיות במן קביעה כזאת של להוסיף יום קדימה שדורסת את כל העקרונות האלה שאני דיברתי עליהם עד עכשיו ושפוגע בנו בצורה מאוד קשה, זה דבר אחד. דבר שני ועוד יותר פרקטי, אתמול כפי שאמר חברי אנחנו בלילה קיבלנו הודעה שעדי 4000 הם אלה שיהיו אחרי הפגרה עד סיום. יש תוספת קטנה, חברי שכח להזכיר שנאמר לנו שבישיבה הראשונה לאחר הפגרה יישמעו עדי 2000
נוית נגב
מבקשים להשמיע
ז'ק חן
מבקשים להשמיע, אני רק אסיים ואז תסגרי, זהו, הדבר נאמר לנו עדי 2000 עד סיום, הבירור שלנו אומר הגברת ציפי ליבני כך אני מבין, חברתי בוודאי תאיר את עינינו אבל לפי מה שאנחנו יודעים יש עדה אחרת. פה אני כבר חייב לומר לכבודכם הדבר הזה מתנגש והסיבה לכך, כך נמסר לנו זה השתלמות של מחלקת ניירות ערך שצריכה לנסוע לחוץ לארץ ולכן נשלים עכשיו את 2000 ואחרי ההשתלמות נמשיך ב - 4000 ועד סיום,
יהודית תירוש
מי מסר לכם את זה?
ז'ק חן
כך מסרו לנו
יהודית תירוש
אני?
ז'ק חן
לא את, אז אני מצטער, אם היא לא נכונה אני מצטער, נמסרה לנו אינפורמציה לא נכונה. לנו נאמר שמישהו נוסע לחו"ל, מסתבר שזה לא נכון ואף אחד לא נוסע לחו"ל לא להשתלמות ולא לשום צורך אחר והם נמצאים פה בארץ ולכן נשאלה שאלה וקושיה למה בישיבה הראשונה אחרי הפגרה במקום המשך חקירתו הנגדית של יינון מגל אנחנו צריכים לקטוע אותה כדי לשמוע פה עדים של תיק 2000 וזה עוד לפני ששמעתי את חברי לגבי היכולת שלהם בכלל להיות פה מיד אחרי הפגרה.
משה בר-עם
לצערנו העדות נקטעת גם ככה בשל הפגרה אז לכן,
ז'ק חן
סליחה?
משה בר-עם
העדות נקטעת גם ככה בשל הפגרה
ז'ק חן
כן, היא נקטעת בשל הפגרה אבל לא דוחפים לתוכה עדות, דוחפים לתוכה קצת נופש עם המשפחה אז זה העניין, זה ודאי לא שומר על רצף וסדר העדויות.
עודד שחם
מר חן אדוני הזכיר איזשהו תיק של הגבלים עסקיים?
ז'ק חן
כן, של קרטל הנסיעות לפולין
עודד שחם
מה זה? מה מספר התיק הזה?
ז'ק חן
מיד אני אגיד לאדוני
עודד שחם
אצל מי זה קבוע? אצלנו בבית המשפט שלנו?
ז'ק חן
בבית המשפט המחוזי
רבקה פרידמן-פלדמן
בפני מי הוא נשמע?
ז'ק חן
' אני מיד אומר
עודד שחם
זה לא נשמע במרכז או שאני מבלבל את זה עם תיק אחר?
ז'ק חן
אני מיד נותן לאדוני את מספר התיק.
בועז בן צור
גם לי יש, אני הכנתי רשימה סדורה של הדיונים שלי עם מספרי תיקים בימי ראשון וחמישי אבל צריך לראות מה זה, אני יכול להגיש לבית המשפט אבל תיק תיק בתיקים שנקבעו זה מכבר.
רבקה פרידמן-פלדמן
אדוני רוצה לתת לנו?
בועז בן צור
כן, אני רק אומר לכבודם כיוון שמתמחים הכינו אז נפלו פה ושם טעויות בהבנה
רבקה פרידמן-פלדמן
לא נורא
עודד שחם
זה ייתן לנו את התמונה. זה 18 - 07 - 9625
ז'ק חן
18 - 07 - 9668 כבוד השופטת שרביט
עודד שחם
9668? אוקי
ז'ק חן
18 - 07 - 9668 כב' השופטת שרביט. זה תיק שממתין המון המון זמן, מרובה צדדים, שנתיים וחצי הוא ממתין לשמיעה.
משה בר-עם
אדוני דיבר על תיק נוסף בתל אביב שקשורים ללקוחותיו?
ז'ק חן
התיק הנוסף בתל אביב זה תיק בזק אצל כב' השופטת מיכל גונן והוא מתנהל בימים ראשון וחמישי.
משה בר-עם
ראשון וחמישי זה קבוע כבר?
ז'ק חן
כן. אגב הם נקבעו ראשון וחמישי מתוך התחשבות במה שקורה כאן בימים שני, שלישי ורביעי וביקשנו שזה לא יהיה באותם ימים אז זה נקבע בראשון וחמישי.
רבקה פרידמן-פלדמן
מה מספר תיק בזק?
ז'ק חן
משה בר-עם
התיק למעשה עוד לא התחיל עד כמה שהבנתי
ז'ק חן
התחיל התחיל ומתנהל, הוא נשמע, היו כבר ישיבות.
דובר לא מזוהה
---- נשמעו שם עדים
יהודית תירוש
מרכזיים שעכשיו יש את ההחלטה בעליון, חברי הזכיר את זה וזה הוחזר למחוזי ולכן התווספו עוד ימים.
בועז בן צור
אני גם צריך להיות שם באותם תיקים, זה כמו איזה קרקס נודד כזה
רבקה פרידמן-פלדמן
אתם כולכם,
בועז בן צור
כן, נכון
ז'ק חן
כבודכם נראה לי שבנסיבות האלה אפילו נמתחנו אפילו על פי המלצת הגשש, אנחנו מקבלים כמה שעות קודם כדי להספיק וזה לא מספיק אי אפשר להאריך את שעות היממה, אנחנו נותנים מעל מאה אחוז אי אפשר יותר מזה פשוט, אי אפשר יותר מזה. עכשיו כבודכם אני רק רוצה להדגיש, אני דיברתי על מה שקונקרטי ליום ראשן
עודד שחם
שאלה טכנית עו"ד חן, בתיק הזה של ההגבלים אדוני מייצג?
ז'ק חן
כן, ואני רק רוצה לומר בהקשר הזה אני נתתי את ראשון וחמישי בשני התיקים האלה, יש עוד תיקים אני כתבתי בתגובה שלי כבודכם והפניתי לתיקים ללא מועדים וללא מספרים, ככל הצורך אני אתן לכם שעליהם אני לא מדבר. הם נקבעו לשמיעה ללא התחשבות פה של שני, שלישי, רביעי, ראשון או חמישי וזו כבר בעיה שלי לראות איך אני מצליח להתארגן עם המשרד, אני מייצג שם וביניהם תיקים, ביקשנו אבל אני לא חושב שאפשר להיעתר כי באחד התיקים למשל ראש ההרכב היא כב' השופטת מיכל אגמון גונן והיא כבר נעתרה לבקשה שלנו לעשות ראשון וחמישי אז בתיק האחר לא נשארו לה, היא לא יכולה לפזר שם, היא חייבת לקבוע בשני, שלישי, רביעי, אז זו כבר בעיה שלי אבל זה וודאי לא ממצה את הדברים שצריך להכין לקראת אותם דיונים ולראות איך אנחנו נערכים בכל זאת לתת ייצוג בפיצולים של צוותים וכו' כדי לתת מענה. עכשיו, זה לא פינוק, זה לא פינוק, זה לא במובן של בואו תיקים ניקח ללא גבול וכו', אנחנו לא מקבלים תיקים, מה שאנחנו מקבלים זה על מנת לקיים את המשרד בגלל המשאבים האדירים, האדירים שהמשפט הזה צורך, הם אדירים ולכן אין מה לעשות.
רבקה פרידמן-פלדמן
בסדר, תודה עו"ד חן. עו"ד חדד.
עמית חדד
כבודכם אנחנו עכשיו חזרנו מחמישה ימים בשבוע אני מזכיר
רבקה פרידמן-פלדמן
באמת?
עמית חדד
ארבעה ימים זה נשמע כאילו הפחתה מרעננת אבל זה לא, בשביל חמישה ימים בשבוע אנחנו עבדנו באמת מסביב לשעון. עכשיו אני כתפיסת עולם לא רוצה לעבוד בשבת, לא מוכן לעבוד בשבת, בטח לא כשיטה וגם לא כשיטה, אני לא רוצה, לא מוכן
משה בר-עם
אדוני לא התבקש לעבוד בשבת
עמית חדד
אדוני זה נכון שאף אחד לא אומר תעבוד בשבת אבל המשמעות של הדברים זה שלפעמים אני עובד ביום שישי, שבת יוצאת אנחנו נוסעים למשרד, עכשיו שבת יוצאת יותר מאוחר, לפעמים זה יוצא קצת יותר מוקדם, בחורף אבל אנחנו הולכים ואנחנו עובדים בשביל הדיונים האלו. אני בשבת לא מוכן לעבוד, להוסיף את יום ראשון א. זו המשמעות ומבחינתי זה ייהרג ובל יעבור, זה. 1 2. ראשון וחמישי יש לנו דיונים אצלנו ברוך ה' השופטים יותר מתחשבים, קובעים את הדיונים בראשון וחמישי וזה קבוע לאורך השנה ויש התחייבויות, לקוחות, אנשים, משרד, יש לי ששים עובדים במשרד אני לא יכול לבוא ולהגיד טוב אני לוקח חמישה צעדים לאחור יש עוד יום דיונים, בסוף אנחנו הולכים ומסדרים את החיים שלנו סביב האילוצים, סביב ההתחייבויות שלקחנו וקבענו פה שלושה ימים בשבוע. אני רוצה לומר משהו, שלושה ימים בשבוע זו משימה לא נורמאלית, אני חושב שכולם פה, כולם כולם מגיעים ליום רביעי עם הלשון בחוץ באמת עם הלשון בחוץ, אני מתאר לעצמי שגם כבודכם, לא שאלתי, אני לא מתיימר לדעת אבל בכל זאת אנחנו מגיעים עם הלשון בחוץ מבחינתנו יום רביעי התחילה שבת, אנחנו באמת מגיעים עם הלשון בחוץ, רק להזכיר לעצמנו רגע, יש שני, שלישי, רביעי גם בשבוע הבא, אנחנו מפברואר עד יולי היינו בגלגל הזה, זה היה לא פשוט אני חייב לומר עם הפינאלה בברייטון היה מאוד מוצלח אבל מאוד מורכב. אי אפשר להוסיף מבחינתנו כבודכם, יש שלב שבו אם אתה מוסיף עוד קש אחד אתה שובר את גב הגמל ואנחנו שם, אנחנו לא אומרים את זה כדי למתוח, אנחנו גם בהקשר הזה צריכים לומר ביושר, לא יודעים אפילו מה המשימה שלפנינו, בעוד שב - 4000 נדמה שהדברים ככה מתחילים להתמצק אצלנו אנחנו לא יודעים, פאקר מעיד? לא מעיד? אנחנו עתידים לטוס לאוסטרליה? לארגנטינה? אני לא יודע אפילו אם יש משימות כאלה באופן שלנו. לא פאקר, לא אחרים, אנחנו לא קיבלנו שום תשובה, אנחנו לא יודעים אם יש שבעים עדים, ארבעים עדים, עשרים עדים, כל מספר זוכה ופניות חוזרות ונשנות שלנו גם לא נענות בהקשר הזה, אנחנו באמת לא יודעים ולכן נדמה כבודכם שלפני שבכלל,
עודד שחם
בזמנו לא דובר על זה שאחרי עדות מילצ'ן
עמית חדד
דובר, הוזכר, נאמר
עודד שחם
התמונה מעט תתבהר?
עמית חדד
אדוני היא עכורה כפי שהייתה לפני כן איננו יודעים.
עודד שחם
לא חלף כל כך הרבה זמן
עמית חדד
אני מרגיש כאילו זה היה לפני נצח וקצת אדוני, אז אני לא יודע. דרך אגב, נאמר לנו שייעשה מאמץ להבהיר את הדברים עד סוף החודש, אולי רק כדי שנהיה הגונים עם התביעה כי פנינו מיד ואמרו לנו, אלון אמר לנו שהוא עובד על זה.
רבקה פרידמן-פלדמן
אחרי ה - 133 ---- אלון לא אמר
עמית חדד
אוקי, אז בלי מועד, אז נדמה שיש מאמץ כן להגיד
רבקה פרידמן-פלדמן
שאלה לי, אחרי ה - 144 ומה ששמענו או לא שמענו על הנייר בהערכה אין לנו כאן... על כמה עדים מדובר? אם נשארו?
עמית חדד
כדי שנהיה הגונים
עודד שחם
אולי נתחיל בין 1000 ל - 2000.
עמית חדד
כן, אולי דווקא כמכלול כי נדמה שחלק מהעדים הם לא,
עודד שחם
בשלב זה ההבחנה עוברת כדי למקד
עמית חדד
אין בעיה, נדמה שיש כמכלול אבל תיכף אני בכל זאת אנסה לפצל כפי שבית משפט אמר אבל אני רוצה קודם כל להשיב. הרי אדוני יודע שאצלנו רשימת האולי היא אין סופית, זה בשונה מ - 4000 שהתביעה אמרה אנחנו הולכים לוותר בכפוף לבדיקות אחרונות, אצלנו הרשימה ארוכה, שוב, נתתי עדים מרכזיים כמו פאקר, זה לא עד שולי אבל הוא בסימן שאלה.
משה בר-עם
ממתי? אדוני קיבל תשובות מהתביעה?
עמית חדד
לא, התביעה אמרה שזה תלוי בעדות מילצ'ן אז אני לא יודע איך הם חווים את הדברים, יכול להיות שנקבל עכשיו שהם רוצים להביא את כולם, לא יודע, אני מניח שהם לא רוו נחת מהביקור בברייטון.
רבקה פרידמן-פלדמן
כמה נשארו שאתם לא יודעים שהם יודעים?
עמית חדד
שבעים עדים
יהודית תירוש
אני אגיד רק מה מסר לי עו"ד גילדין בעניין הזה, הוא מסר לי שבדיוני 144 עלה שיעידו כעשרה חוקרים והוא מעריך
רבקה פרידמן-פלדמן
באיזה מהתיקים?
יהודית תירוש
1000, 2000
עמית חדד
זה אותם חוקרים, אלה אותם חוקרים. שואלת חברתי ובצדק למה אנחנו לא מודעים מראש, אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם לא.
רבקה פרידמן-פלדמן
למה? זה לא הזמן כרגע כי האנשים שצריכים לענות לא פה.
עמית חדד
לא משנה מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא
בועז בן צור
אנחנו בשלב האינפורמציה.
יהודית תירוש
מסר לי כך שמדיוני 144 בקשר לשני התיקים יחד הוא אומר כעשרה חוקרים והוא מעריך שיעידו עוד 25 עדים ושאת הרשימה הוא יעביר בהקדם האפשרי, זה מה שנמסר לי.
בועז בן צור
אז אולי זה חודשים ספורים שם, חודשים ספורים פה
יהודית תירוש
ההערכה היא שיש כחודשיים של דיונים לגבי העדים שנותרו, אולי קצת יותר כי הוא לא מעריך, בכל זאת זה הגנה והוא רוצה להעריך
עמית חדד
רק שנבין, בית המשפט לא יכול להפנות את השאלה אלי כי אני לא יודע מה התמהיל, האם זה עדים מרכזיים כמו פאקר, האם זה עדים,
עודד שחם
אנחנו לא נשאל משום שגב' תירוש מעידה מכלי שני.
משה בר-עם
אדוני יקבל את הנתונים ואז
עמית חדד
נכון ואז אם יש חודשיים למה לשים אותנו מול האירוע הזה? שוב, יכול להיות שההערכה היא שגויה לחלוטין של התביעה, אני לא יודע, אני לא יודע מי ברשימת העדים שלה אז יכול להיות שבכלל כל הדיון הוא מוקדם, הם הגישו בקשה מוקדם מדי, בואו נחכה נראה את התמונה, נדליק את האור בחדר ואז נידרש לזה פעם נוספת, יכול להיות שנצטרך.
עודד שחם
מר חדד יש עוד משהו?
עמית חדד
לא.
עודד שחם
תודה רבה, רק את גברת נגב לא שמענו
ז'ק חן
כן, אני רק משפט אחד, שוב, בהמשך לדברים שאני אמרתי על המאמצים שנעשו על ידי כל הצדדים ועל ידי בית המשפט מאוד מאוד חשוב לזכור שבשלהי המשפט באה אותה הודעה, אמרתי את מה שאני חושב עליה אבל אחרי שנעשה מאמץ אדירים על ידי שני הצדדים תביעה והגנה במסגרת סעיף 144 רק בתיק 4000 נותרו כמאתיים עדים כשנכנסנו להליכים במסגרת 144 שמעתם את חברתי שאומרת שנותרו ארבעים, כלומר 160 עדים
יהודית תירוש
ארבעים כולל אלה שכבר נשמעו
ז'ק חן
לא, כי מלכתחילה היו יותר מאתיים, היו 236, ארבעים פחות ולכן שעוד לפני שהם, בסוף המשפט פתאום אנחנו נדרשים עכשיו, עד עכשיו היינו בספרינט ועכשיו בסוף המשפט אנחנו צריכים להגביר, אז עכשיו אנחנו זוכרים 160 עדים אנחנו הורדנו מרשימת העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן
עו"ד חן מאה אחוז
ז'ק חן
ולכן אם אנחנו מדברים על שלושה - ארבעה חודשים לפי הערכת התביעה לסיום פרשת התביעה בתיק 4000 וחודשיים - שלושה בתיק 2000 או אפילו פחות פרקטית אני חושב שההצעה שלנו היא נכונה, קודם כל שנדע מה המסגרת ואז נשב כאן ונראה מה אפשר לחלץ עוד.
רבקה פרידמן-פלדמן
רק אולי לפני עו"ד נגב, שאלה עו"ד תירוש, הבנתי כאן מעורכי הדין שאחרי הפגרה פרט לעד או שניים תיק 4000 האם עכשיו אנחנו הולכים לעבוד בסדר של סיום תיק 4000 ואז התיקים האחרים או שאנחנו שוב מתערבבים?
יהודית תירוש
אז אמרתי
רבקה פרידמן-פלדמן
כי זה משנה גם מבחינת לוחות הזמנים של כולם.
יהודית תירוש
אז אמרתי מאחר שנשארו לשיטתנו קבוצת עדים שהיא כמו קבוצה, כלומר ה - 11 שהודיעה שבעוד לא הרבה יחסית כי סך הכל היו ארבעים, נשמעו כבר מתוך הארבעים האלה אחרי מילצ'ן ובשבוע שלפני כמה ועוד ה - 11 אז כבר אמרנו נסיים את הקבוצה של 4000 עד תום ואחר כך תהיה הקבוצה של 1000 ו - 2000 ביחד והדבר היחיד שאני אומרת לגבי השישה שאנחנו צריכים לתת החלטה אם חברי יבקשו שזה יישמע אחר כך ככל שנחליט להעיד אותם זה אולי אפשר לעשות אחר כך כדי שיהיה להם פרק זמן. אני רק אגיד עוד משהו אחד לגבי הדיון אחרי הפגרה לפני שעו"ד נוית נגב מעידה
נוית נגב
אני לא מעידה
יהודית תירוש
סליחה, סליחה, אנחנו אמרנו, הודענו אתמול לחברינו על העובדה שקבוצת העדים הבאה תהיה על ידי הבאת... עד תום ושייתכן, כך אמרנו, ידענו שזה מצריך תיאום גם עם עו"ד חדד וגם עם עו"ד נגב ולכן אמרנו שייתכן שהדיון הראשון יוקדש לסיום, זה לא עדים חדשים אלא לסיום שני עדים שנותרו מקבוצת עדי 1000, 2000 שניים,,
עמית חדד
מי העד השני?
יהודית תירוש
אחד אחד קטן ועדה אחת,
עמית חדד
מי העד השני?
עודד שחם
עו"ד חדד זה לא מול הגברת תירוש
יהודית תירוש
מתוך קבוצת העדים הקודמת יש שני עדים, עדה אחת שהיא קצת יותר ארוכה, העדה ציפי ליבני כנראה ועוד אחד קטן שאינני יודעת את שמו כרגע, אז אמרנו שייתכן שהדיון הראשון יוקדש לסיום הקבוצה הזאת מתוך, גם מתוך אילוץ שלנו אבל אמרנו שזה ייתכן כי הבנו שצריך לתאם את המועד הזה גם... בכחול שאני כבר אומרת עכשיו שככל שזה בעייתי
נוית נגב
זה בעייתי
יהודית תירוש
בסדר, לכן אמרנו שייתכן, כשאני העברתי את ההודעה כתבתי שייתכן כי הבנתי שצריך לתאם את זה עם חברי ולכן ככל שזה בעייתי המועד הזה של ה-6 לספטמבר שזה היום הראשון אחרי הפגרה שזה יהיה להשלמת העדות הזאת אנחנו לא נעמוד על זה ונמשיך עם עדותו של מגל, העניין של הקטיעה עם כל הכבוד זה לא העניין כי הוא ממילא נקטע אבל העניין של האילוץ של חברי ככל שהם לא יכולים לעמוד בזה אז כמובן שאנחנו נוותר על האילוץ שלנו ונשמע.
רבקה פרידמן-פלדמן
מה שאומר שמבחינת עורכי הדין חדד ונגב אנחנו, משרדי עורכי הדין נגב וחדד המשרדים שלהם ועורכי הדין ששם אנחנו לא מדברים על מועדים נוספים לספטמבר אוקטובר כי הם לא מתחילים לפני אמצע נובמבר במקרה הכי
נוית נגב
אנחנו לוקחים בחשבון תחילת נובמבר מבחינתנו.
רבקה פרידמן-פלדמן
פחות או יותר
יהודית תירוש
פחות או יותר, נכון גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן
מה גברתי רוצה לומר. גברתי ביום ראשון בתל אביב, ביום חמישי היא בתל אביב.
נוית נגב
אז קודם כל אני מצטרפת לדברים שאמרו כאן חברי, אני מיד אפרט מעט בכל זאת על ענייננו אני לא חושבת שיש מחלוקת שתיק 2000 באמת התוספת הקטנה לחלוטין מבחינת מספר העדים וגם העדים המהותיים שהיו בתיק 2000 הסתיימו כך שגם העדים שיישארו ואני מיד אתייחס לזה הם מבחינתנו יהיו מצומצמים מאוד וזה על מה שכבר צמצמנו עד עכשיו כי כבודכם יודעים שגם החקירות הנגדיות שלנו היו מוגבלות ומצומצמות. ראשית, אני מצטערת על כך שחברי עו"ד גילדין לא נמצא פה, זה הפתיע אותי, נודע לנו מתוך החלטת בית המשפט אתמול אחר הצהריים שהוא לא נמצא פה מפני שאנחנו חושבים שנושא של קביעת מועדים באמת תלוי בכמות העדים שנותרה ובמיהות העדים שנותרו וכיוון שבעניין הזה חברי באמת אמר שהוא אחרי עדות מילצ'ן יקבל החלטה אבל לטעמנו חלף די זמן לפחות מבחינת הצורך שלנו להיערך, גם הזכרנו את זה,
עודד שחם
אנחנו קבענו בזמנו מועד?
נוית נגב
לא כבודו, לא נקבע מועד
עודד שחם
אולי צריך לקבוע מועד
נוית נגב
לא, חברי גם אמר לנו זה כן נאמר מראש, אני צר לי על חברי שאמרו שהם הופתעו אתמול, לנו כן נאמר מראש שאחרי הפגרה ימשיכו ב - 4000 ובין היתר, לכן הבנתי שחברי לקח עוד, אני מבינה, צר לי, מכל מקום כיוון שלנו זה נאמר אז אנחנו נערכנו וגם אמרנו ניתן לחברינו עוד קצת זמן לגבי ההחלטה אבל כן חשוב לנו וזה חשוב לי לומר, חשוב לנו לדעת מוקדם ככל האפשר מי העדים שנותרו והסדר שלהם כי אנחנו נערכים גם בעניינים אחרים ואנחנו יודעים שיש פה גם הקפצות, הם אומרים אמצע נובמבר, בסוף זה שבוע לכאן, שבוע לכאן, הדברים האלה משנים. אני יכולה לומר לכבודכם שאחרי שחזרנו מברייטון ואנחנו בהחלט חלקינו היה שם מצומצם יותר, אם כי הוא משמעותי, אני חזרתי לחמישה ימים פה בבית המשפט המחוזי בירושלים של עדות מוקדמת של עד בתיק שעתידה להימשך בספטמבר, זה עדות מוקדמת של עד שיש לו בעיה רפואית אז אנחנו מכירים את הלחץ הזה ועדיין אלה דברים שאפשר לעמוד בהם כבודכם רק לטעמי בתקופה מצומצמת, אז דבר ראשון חשוב לנו לדעת מי העדים ואני חושבת, ההערכה שלנו באמת, אנחנו לא יודעים כי חברי יחליט על מי הוא יוותר אבל זה לא אמור לקחת, חודשיים זה נשמע גג עדים לטעמי, אבל שוב, אני לא יודעת
עמית חדד
את לא יודעת אם פאקר מעיד או לא, פאקר הוא מאוד,
נוית נגב
אני יוצאת מתוך הנחה שלא, נו, באמת, אני יוצאת מתוך הנחה שלו. אני ריאלית, אני מצטערת
עמית חדד
אני רוצה לומר לכבודכם משהו בהקשר הזה, אנחנו רוצים לפנות אליו, לאמת דברים וכו'
רבקה פרידמן-פלדמן
אין צורך להוסיף
עמית חדד
לא, כי אני רואה שדברים שנאמרים לחלק וכו', פתאום,
עודד שחם
אבל הצד השני לא נמצא כאן, לא נוכל לקיים דיון תכליתי ככה או ככה
עמית חדד
נכון אדוני
נוית נגב
אנחנו נבקש כבודכם שייקבע מועד, כמובן כזה שחברי יוכל לתת בו תשובות כן? שהוא יוכל לעמוד בזה אבל לתת תשובות על מי העדים ומתי הם יישמעו ואם הם באמת יישמעו מחודש נובמבר או אמצע חודש נובמבר אז אנחנו נצליח לעמוד בזה. גם לנו כפי שגברתי צפתה יש תיקים אחרים, אותו תיק
רבקה פרידמן-פלדמן
אותם תיקים?
נוית נגב
גם אותם תיקים וגם תיקים אחרים, חלק זה אותם תיקים, חברתי מייצגת בתיק בזק שמסרנו את המספר שהוא בימי ראשון וחמישי, שוב, לא כולם אבל חלק ניכר מהם ויש לנו תיק נוסף בבית המשפט הזה שאמרתי לכבודכם עדות מוקדמת שמתנהלת שקבועה גם מספטמבר, אוקטובר היא קבועה ואילך, חלק מהימים הם על הימים שכאן, אנחנו, כיוון שאנחנו יצאנו מתוך הנחה שאנחנו לא פה ספטמבר, אוקטובר לכן חברינו כשדיברו על 6 בספטמבר זה לצערנו לא אפשרי מבחינתנו. אני רק בכל זאת התביעה ביקשה את קביעת המועדים וביקשה מבית משפט לתת כל הוראה נוספת שיש בה כדי להאיץ את קצב התקדמות המשפט, אז אני חושבת שחלק מהעניין הזה הוא באמת לדעת מה נשאר? אנחנו בעלטה בעניין הזה וזה משפיע מאוד על ההחלטה של כבודכם. תודה.
בועז בן צור
משפט אחד רק אם יותר לי, באופן מעשי אם יותר לי, הצעה שהתביעה בתוך שבעה ימים תודיע עדים שנשארים, עדים שלא נשארים בצורה מסודרת וסדרם. 2. אנחנו נודיע, אז אנחנו נבדוק אם זה חודשיים פה, שלושה פה, ארבעה חודשים, ניתן לבית המשפט גם תמונה מה צפוי בגדר אותם עדים שנשארים אז נקבל איזשהו עניין כי יכול להיות שכל הדיון מתייחס בסוף כשמחברים את הכל לחמישה חודשים או שישה חודשים או ארבעה, או שישה וחצי, כלומר יכול להיות שכל הדיון הוא כמעט עקר ולכן אני חושב שאז, אני הייתי מציע אחרי שנקבל את הרשימה אם זה מתאים מבחינת בית המשפט, אני לא יודע כמובן מה לוח הזמנים של בית המשפט אבל אי אפשר לקבוע איזשהו מועד אחד בפגרה אם זה יתאים לבית המשפט, לצדדים, אולי אפילו בית המשפט ישקול את זה ואנחנו נמצאים פה עם היומנים, בסוף היום ואז אנחנו נתאם איזשהו מועד אחד בתוך הפגרה אחרי שנקבל את רשימת העדים ניתן הערכה מושכלת לבית המשפט ואז נבוא גם עם היומנים אם צריך עוד איזה יום ראשון או לא יום ראשון, קשה מאוד יום ראשון, אולי בכלל לא צריך את יום ראשון ואז תהיה תמונה נהירה ואז אפשר יהיה לקבל את ההחלטות המתחייבות, זה מה שאני חושב בצד המעשי של הדברים אם מותר.
רבקה פרידמן-פלדמן
אוקי. גברתי רוצה להוסיף משהו?
יהודית תירוש
לא. אני רק אומרת שאין לנו שום הודעה להגיש בתוך שבעה ימים בתיק 4000, חברי אמר בתחילת אוגוסט,... מבחינת 1000, 2000 נראה לי די דומה, שבוע, עשרה ימים מבחינתו זה נראה לי גם סביר במיוחד שהוא העדים שלו יבואו בשלב יותר מאוחר, אמרתי שהוא יכול בתחילת אוגוסט להעביר להגנה את המועדים זה נראה לי סביר נוכח העובדה שהעדים שלהם יבואו אחר כך, לנו אין בעיה תוך שבוע, אני מסייגת את אותם שישה עדים, אותם אלה שנשארו שלגביהם אנחנו צריכים עוד זמן אחרי החלטת בית המשפט בעניין המסרונים אז אותם אני שמה בצד בעניין הזה אבל כל יתר העדים אין לנו שום בעיה, אנחנו גם נשמח לעשות את זה כי אנחנו רוצים להודיע לעדים שלא הודענו להם עדיין והם ברשימת עדי התביעה, הם פונים אלינו ולא רצינו להודיע להם לפני שיש אמירה פומבית בעצם של בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן
אוקי, אנחנו נוציא אחר כך החלטה מסודרת בכל הנושא הזה. תודה לכל מי שהגיעו באופן מיוחד היום ושיהיה לכם חודש טוב ופגרה נעימה. מי שנאלץ להישאר איתנו אנחנו נכניס את העד ונמשיך איתו.
משה בר-עם
גב' תירוש כמה זמן גברתי צריכה?
יהודית תירוש
כשעה בלי נדר. חברי נורא רוצה שאני אגיד משהו אז אני אגיד שאנחנו מצטרפים לדברי חברי באמירה שכל הצדדים עובדים מאוד קשה, כולל בית המשפט וההודעה שהוגשה מטעם המדינה לא הוגשה בגלל הטלת דופי במי מהצדדים ובקצב התנהלות המשפט אלא הוגשה מתוך הבנה לאחר שנתיים וחצי שצריך להתקדם בעניין ולנסות לסיים אותו, זה הכל, ולא בגלל שום פרסומים אבל, ממש לא, אבל בוודאי שאני מצטרפת לדברי חברי לגבי העבודה הקשה של כל הצדדים עושים והקצב והמאמץ שנעשה והעובדה ששלושה ימים בשבוע זה דבר מכביד, אין שאלה בעניין הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן
אנחנו ערים למאמץ שאתם עושים, ברור לנו.
יהודית תירוש
אנחנו גם ערים לאילוצי חברינו, אנחנו לא מטילים בזה ספק
רבקה פרידמן-פלדמן
אנחנו ערים לאילוצים של כולם וגם למאמץ שכולם עושים. מר יינון מגל בוקר טוב
ינון מגל
ראשית
בוקר טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אני מזכירה שצריך לומר את האמת, את כל האמת ורק את האמת, כמו כל עד, אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק, בסדר? מזכירה את האזהרה ואנחנו ממשיכים בחקירה הראשית. בבקשה
הודעת מערכת
ראשית
ע"ת 65 מר יינון מגל לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה ראשית
יהודית תירוש
ראשית
מר מגל בוקר טוב
יינון מגל
ראשית
בוקר טוב,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מר מגל רק תסגור את הטלפון
יינון מגל
ראשית
לא, אני רוצה דקה להגיד משהו אם אפשר לפני זה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
רק רגע, יש לי איזה פרק תהילים קטן שאני רוצה להגיד.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אז תגיד בשקט
יהודית תירוש
ראשית
בשקט, ברור
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
לעצמך ותסגור את הטלפון ושים אותו בכיס.
יינון מגל
ראשית
ברור, סבבה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עו"ד חדד אדוני לא רוצה לנצל את היום?
עמית חדד
ראשית
אני רק קצת רוצה להתרשם וללכת כבודכם.
משה בר-עם
ראשית
הכל בסדר?
יינון מגל
ראשית
ברוך ה', אפשר להתחיל מבחינת
עמית חדד
ראשית
יכול להיות שאנחנו נשאל כמה שאלות, אז אני רוצה,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אדוני יכול להישאר. אז אנחנו מתחילים.
יהודית תירוש
ראשית
אנחנו נתחיל עם משהו שהפסקנו בו אתמול כי כשעברתי על הפרוטוקול ראיתי שלא, בעצם לא הייתה תשובה למספר שאלות אלא אמרת איזשהו משהו ומיד אחר כך ענית אנטי אבל היו חסרות לי שאלות שאני, הבעיה היא לא אצלך, היא אצלי ואני רוצה לשאול כמה שאלות בסדר? אולי לפני כן אני אשאל סיפרת על התנגדויות שלך להתערבויות של מר ישועה כשהתנגדת, עד כמה סברת שההתערבות של מר ישועה נכונה מבחינה עיתונאית צודקת?
בועז בן צור
ראשית
הוא נשאל
משה בר-עם
ראשית
הוא הסביר
יינון מגל
ראשית
חשבתי שהיא לא נכונה מבחינה עיתונאית
יהודית תירוש
ראשית
אני רוצה לשאול אותך, דיברנו אתמול על הכתבה, הצגתי לך אותה של הוצאות המעון,
יינון מגל
ראשית
צריך להבין גם שישועה אף פעם לא טען שזה שיקול עיתונאי כלומר תמיד זה היה ברור שזה מדובר בשיקולים אחרים, לא עיתונאים.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. דיברנו אתמול על הכתבה הוצאות המעון, אתה זוכר אותה? זה מה שסיימנו בזה
יינון מגל
ראשית
הנרות
יהודית תירוש
ראשית
הנרות והמים, בתוך הכתבה הכותרת הייתה ששת אלפים שקל ובתוך הכתבה היה עניין של הוצאות המעון, אפשר להציג אותה אם אתה צריך אבל נראה לי שזה לא העניין. אני רוצה לחזור איתך לכתבה הזאת כי באמת ראיתי שדיברת בהרחבה אבל שאלות ספציפיות שאני לא שאלתי, עד כמה סברת בזמן אמת שיש סיבה להורדת הכתבה?
יינון מגל
ראשית
לא, חשבתי שלא, חשבתי שאין סיבה להורדת הכתבה, מה שאמרתי אתמול, בדיעבד, שבדיעבד אני מסתכל על זה ואני מבין שהייתי חלק ממכונת הרעל.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. עד כמה העובדה שזה פורסם באתרים אחרים באותה עת היה שיקול מבחינתך?
יינון מגל
ראשית
כן, אני חושב שזה חלק מתודעת מכונת הרעל שאתה אתר שמסתכל ימינה או שמאלה ורואה שכל התקשורת מפמפמת את אותו מזמור וכולם עם אותן כותרות, וכולם עושים עניין מאותו אירוע ואתה, וכל המערכת שלך חושבת אותו דבר שפה מדובר במשהו מזעזע ששת אלפים שקל על נרות, אוסטיגיהרט אמיישה, נו באמת, אז אתה עושה כותרת אז כולם רצים, אז כולם רצים אז אתה גם רץ אז אתה רץ ואז כשאומרים לך תוריד את הידיעה, לא אומרים לך תקשיב הטענה של ישועה לא הייתה תקשיב אתם עושים פה סיפור ממשהו שהוא שטויות, זו לא הייתה הטענה, בדיעבד היום כשאני מסתכל על זה אז אני מבין שזה תודעת מכונת הרעל.
יהודית תירוש
ראשית
אבל אני שואלת אותך למה זה שיקול מבחינתך בזמן אמת, אני מבינה שאתה אומר היום בדיעבד ומסביר איך אתה רואה את זה בדיעבד אבל למה בזמן אמת זה שיקול מבחינתך שזה פורסם באתרים אחרים הדבר הזה?
יינון מגל
ראשית
כי תראי, וואלה גם היה סוג של ניסיון, אני הובאתי לשם, בין היתר, כפיגורה עיתונאית לשפר את מעמדו העיתונאי של וואלה וכדי לשפר בברנז'ה העיתונאית יש סוג של מה נכון ומה לא נכון אז אתה בתוך הדבר הזה אתה מתנהל בתוך הברנז'ה שלא אותו מילייה מצומצם שחושב שכולם חושבים אותו דבר אז אתה אומר אוקי. הם חושבים ככה זה נכון, זה סיפור גדול, אנחנו צריכים גם כן לעשות את הדבר הזה, אי אפשר היה להביא לשם עם המערכת הזאת אלטרנטיבה כמו לצורך העניין של ערוץ 14 או גלי ישראל עושים ברדיו, זה לא היה העניין, זה לא היה האירוע.
יהודית תירוש
ראשית
אבל אז לא חשבת כך, זה היום אתה חושב בדיעבד?
יינון מגל
ראשית
לא, אני גם חשבתי, זה לא שלא חשבתי כך לגמרי, תפיסותיי היו ימניות וכן תמכתי בבנימין נתניהו אבל ברמה העיתונאית גדלתי בתוך מערכות, בקול ישראל ובגלי צה"ל וערוץ 10 בזמנו ואחרי זה ערוץ 1 ואז הגעתי לוואלה, זאת אומרת הייתי בתוך מערכת שבמשך עשרות שנים התודעה שלה הייתה מאוד הומוגנית כזאת שחושבת אותו דבר.
יהודית תירוש
ראשית
עד כמה האירוע הזה שביקשו ממך להוריד כתבה בענייני נתניהו שאתה אז סברת כמו שאמרת שזה לא מוצדק קרה באירועים נוספים שקשורים לנתניהו?
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עד כמה האירוע קרה או עד כמה,
יהודית תירוש
ראשית
עד כמה עניין כזה, לא הכתבה הספציפית הזאת אבל עד כמה קרה בעניינים נוספים שקשורים לנתניהו שביקשו ממך להוריד כתבה?
יינון מגל
ראשית
אני זוכר שבגדול קרה די הרבה אירועים כאלה, עכשיו אני לא יכול להגיד לך בדיוק אם זה היה קשור לנתניהו או לשרה או ליאיר או זה, אבל בתודעה שלי היה כל הזמן, כל הזמן היה מתח וכל הזמן היה ריבים ועניינים ודם רע, זה כבר הלך ונהיה כזה מגעיל.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. בסדר. אני חוזרת גם לאיזושהי אמירה שאמרת אתמול, אני רוצה רגע לחדד איתך נקודה בסדר? אתה יודע מה? אני אחזור לזה אחר כך. נקודה אחרת שדיברנו אתמול וראיתי כשעברתי אתמול בלילה על הדברים, לא בלילה, בערב שלא יגידו שאני עובדת בלילות, דיברנו אתמול על הפנייה של מר חפץ אליך
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
נכון?
יינון מגל
ראשית
נכון
יהודית תירוש
ראשית
אתה סיפרת שלא הסכמת לעשות, בענייני נתניהו אתה סיפרת שלא הסכמת לעשות משהו שהוא ביקש, קיבלת את זה אחר כך מישועה.
יינון מגל
ראשית
נכון
יהודית תירוש
ראשית
מה שאני רציתי לשאול אותך, משהו שקצת פספסתי אתמול, מה אתה יכול להגיד לגבי הפנייה שלו אליך, עצם הפנייה שלו אליך?
יינון מגל
ראשית
לגיטימית
יהודית תירוש
ראשית
לגיטימית?
יינון מגל
ראשית
בדיעבד אני חושב שהיא לגיטימית, כיום אני חושב שהיא לגיטימית
יהודית תירוש
ראשית
כן, גם אז אמרת את זה בחקירה שהיא לגיטימית
יינון מגל
ראשית
אה, אוקי
יהודית תירוש
ראשית
למה? תסביר?
יינון מגל
ראשית
כי לגיטימי שבן אדם יש לו טענה אז הוא פונה לעיתונאי או לעורך הראשי, זאת אומרת זה נראה לי לגיטימי שהוא יפנה אלי.
יהודית תירוש
ראשית
בסדר גמור. זה גם מה שאמרת אז. עוד שאלה שככה חלפנו עליה אתמול, סיפרת שהחלפת את טלי בן עובדיה מה זכרת בחקירה להגיד על נסיבות עזיבתה, אתה זוכר?
יינון מגל
ראשית
לא
יהודית תירוש
ראשית
מה?
יינון מגל
ראשית
לא זוכר
יהודית תירוש
ראשית
אמרת,
בועז בן צור
ראשית
אמרת?
יהודית תירוש
ראשית
אני שואלת את העד אם הוא זוכר, אתה זוכר את נסיבות עזיבתה?
יינון מגל
ראשית
לא. אני זוכר שגם היו שם לדעתי בעיות עם אילן
יהודית תירוש
ראשית
בסדר. באמת אמרת שלא יודע בדיוק, לא יודע בדיוק אז זאת האמירה שלך?
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
בסדר גמור. אני מתקדמת. כבודכם יראה כמה דפים אני מעבירה,
עודד שחם
ראשית
לא נעלם מעינינו
יהודית תירוש
ראשית
ושאני מקבלת על זה חצי נקודה
משה בר-עם
ראשית
אנחנו עוקבים בדריכות, עוקבים באופן צמוד
יהודית תירוש
ראשית
על העניין הזה
משה בר-עם
ראשית
עוד מעט זה כבר יסתיים
יהודית תירוש
ראשית
נכון, יש רק שאלה שאני אחזור אליה אחר כך. אני מציגה לך תכתובת מתוך התכתובות, התכתובות אתמול יש לנו לתת לעד, אפשר להציג את ה - 17.1? זה הוצג בהודעה השנייה בגיליון 12
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
גברתי תפנה אותנו לרול
יהודית תירוש
ראשית
בשורות 17 עד 25
יינון מגל
ראשית
אני צריך להסתכל על משהו?
יהודית תירוש
ראשית
לא, לא, אל תסתכל, אני אקרין את זה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
זה תכתובות מתוך הרול?
יהודית תירוש
ראשית
כן, זה תכתובות מתוך הרול
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
שורה גברתי יכולה להגיד לנו, שורה ברול?
יהודית תירוש
ראשית
כן, רק רגע גברתי. אני מפנה לשורה 3816 אבל זה רק מה שאני מציגה שזה הוגש לו
בועז בן צור
ראשית
רגע, סליחה רגע אחד, אני חושב שמציגים כתבה אולי אני טועה בהבנה אני מתנצל ואם לא, ההיפך, כתוב שמציגים לו כתבה.
יהודית תירוש
ראשית
מציגים לו כתבה ואומרים לו אתה שולח לאילן כתבה מהעין השביעית אז בסך הכל מה שיש בשורה בהתכתבות ב - 3816 זה זה שהוא שולח את הכתבה, זה כל מה שיש.
בועז בן צור
ראשית
אם זה כל מה שאת רוצה להראות אין בעיה
יהודית תירוש
ראשית
בוודאי, זו השורה שהפניתי אליה רק כדי שהוא יראה שהוא שולח את הכתבה. אז אני מפנה לשורה 3816 נציג את זה
משה בר-עם
ראשית
מקרינים את זה?
יהודית תירוש
ראשית
כן, נקרין לי את זה ונגיש לו את התגובה, מישהו יכול להגיש לו את התגובה גם? זה ג. ו/3 מ - 13.2.18.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
תראה אם יש לך על המסמך מול מר מגל
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
אני רק מראה לך פה תפתח את זה רגע, תפתח
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מה אתם מראים לנו? זה יהיה ת/927.
יהודית תירוש
ראשית
אני אשאל אותו על דברים שהוא ענה
בועז בן צור
ראשית
בבקשה
יהודית תירוש
ראשית
אתה שולח לו כתבה הכתבה גם מונחת בפניך, הכתבה אומרת של העין השביעית, הכתבה אומרת ידיעה על מקלט המס של נתניהו נעלמה מדף הבית של אתר וואלה זמן קצר לאחר פרסומה.
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
רואה את זה?
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. אתה שולח לו את הכתבה הזאת והוא אומר לך, תחזור להתכתבות בבקשה כי זה הוגש,
בועז בן צור
ראשית
סליחה, זה כבר
יהודית תירוש
ראשית
לא, זה הוצג לו באמת זה מבפנים בשאלה, הוא שולח לך שזה מבפנים, נו, באמת אבל אז אני אגיד משהו, גברתי יש לנו טיעון שלם שאנחנו עוד נטען אותו לגבי כך שהתכתבויות של עד אפשר להציג לעד, אני אומרת את זה רק כדיסקליימר התכתבויות של עד מזמן אמת בטח בעת ביצוע עבירה אפשר גם להציג לעד לראשונה
בועז בן צור
ראשית
עבירה?
יהודית תירוש
ראשית
אפשר לתת לי לדבר? יש לנו טיעון שלם משפטי שאני רק אומרת אותו כדיסקליימר עכשיו כי זה לא העניין אבל כן חשוב לי להגיד את זה לפרוטוקול, יש לנו טיעון שלם שהתכתבויות של עד אפשר להגיש לו לראשונה על דוכן העדים כדי לשאול אותו רק אם זה נכון, אם זה ההתכתבויות שלו והוא אמר אותם והוא עומד מאחריהם כי זו גם אמרת עד.
עמית חדד
ראשית
גם... בראיון עד?
יהודית תירוש
ראשית
סליחה, אני מדברת עכשיו ואתם מפריעים לי, זאת לא התנגדות. אני שמה עכשיו את הטיעון המשפטי הזה בצד מכיוון שזה לא מה שאני עושה עם העד אבל אני רק אמרתי את זה כסיקליימר
עודד שחם
ראשית
ההתכתבויות האלה לא הוגש כבר לתיק באמצעות אחד מהצדדים?
יהודית תירוש
ראשית
כן, נכון, הם הוגשו באמצעות אחד מהצדדים
עודד שחם
ראשית
זה לא מהלך על פניו שהוא בלתי דרוש בקונטקסט הנוכחי?
יהודית תירוש
ראשית
איזה מהלך?
עודד שחם
ראשית
מהלך של הטיעון למה אפשר כשזה לא היה במשטרה וכו'
יהודית תירוש
ראשית
רק רגע, עם העד הזה אין כרגע בזה צורך, אני אומרת הטיעון המשפטי אני אומרת אותו כדיסקליימר
עודד שחם
ראשית
אם זה יעלה, בסדר
יהודית תירוש
ראשית
לא, כי יש לנו עד אחר ואנחנו אמורים להגיש לבית המשפט אז אמרתי את זה כדיסקליימר זה לא מה שאני עושה עם העד הזה.
עודד שחם
ראשית
הבנתי בסדר
יהודית תירוש
ראשית
את העד הזה אני שואלת אותו ספציפית
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
הגברת מדברת על הצגה לצורך אישור שהוא הכותר?
יהודית תירוש
ראשית
נכון, אישור שהוא הכותב וזה דברים שלו שהוא עומד מאחוריהם, דברי אמת. אבל זה לא מה שאני צריכה עם העד הזה כרגע, עם העד הזה אני שואלת אותו ספציפית על דברים שהוא נשאל בחקירה כי ההתכתבויות כבר הוגשו.
עודד שחם
ראשית
טוב, בסדר, מאה אחוז
יהודית תירוש
ראשית
אז אני שואלת אותך, אתה שולח לו את ההודעה על הורדה של ידיעה על מקלט מס של נתניהו מהעין השביעית והוא עונה לך זה מבפנים ואני שואלת אותך מה הכוונה זה מבפנים?
יינון מגל
ראשית
שמישהו מהאתר הוציא את זה לעין השביעית
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. אתה זוכר מדוע הידיעה ירדה מהר?
יינון מגל
ראשית
לא
יהודית תירוש
ראשית
ועוד שאלה, עד כמה בקשה להוריד אייטם עם ביקורת שלילית על נתניהו התרחשה בתקופתך, זה משהו שהתרחש?
יינון מגל
ראשית
התרחש, כן
יהודית תירוש
ראשית
בסדר, זה הכל. הכתבה הזאת סומנה גברתי?
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
כן, ת/927
יהודית תירוש
ראשית
אני אשאל אותך שאלה, מה זכור לך, ככל שזכור לך על בקשה או בקשות בעניין מני נפתלי בהקשר של משפחת נתניהו?
יינון מגל
ראשית
לא זכור לי
בועז בן צור
ראשית
לא למשפחת, תפרידי
יהודית תירוש
ראשית
אני הפרדתי, אני רוצה רק להקריא לך הודעה, הודעה שנייה עמוד 14 שורות 22-24 - בהמשך היום שאול מבקש מאילן שלא יעלה תוכן אודות חשיפת ערוץ 2 לעניין העובדה שאב הבית הגדול מנסה לסחוט את הזוג. מי זה אב הבית הגדול? ואתה אומר מני נפתלי לדעתי, זכור לי איזה אירוע כזה של להוריד או לא להעלות אייטם שקשור אליו.
יינון מגל
ראשית
כן, זכור לי משהו כזה, לא בפירוט אבל זכור לי משה כזה
יהודית תירוש
ראשית
אם אמרת את זה בהודעה שלך זכרת אז כנראה?
יינון מגל
ראשית
זכור לי גם עכשיו איזה משהו מעורפל
יהודית תירוש
ראשית
בסדר גמור
משה בר-עם
ראשית
שאלה אחרונה?
יהודית תירוש
ראשית
כן, נראה לי. שתי שאלות, נושא קטן בסדר? ממש קצר זה יהיה אתמול שאלתי אותך איזה נימוקים הוצגו לך על ידי מר ישועה להתערבות בתכנים בקשר לנתניהו? אתה סיפרת על זה שהוא אמר שמעת לעת, הוא אמר לך מעת לעת עכשיו יש תקופה לחוצה, גם אמרת שקישרת בין דברים שקראת בתקשורת ועשית כנראה את הציבור בין הדברים הרגולטוריים שקראת עליהם לבין התקופה הלחוצה מה שלא שאלתי אותך זה עד כמה הלחץ באמת נגמר באותה תקופה? הוא אמר לך יש עכשיו תקופה לחוצה?
יינון מגל
ראשית
לא הרגשתי, אני לא יודע להגיד לך בדיוק, מצד אחד רציתי להגיד לך שלא הרגשתי שהייתה ירידת לחץ מצד שני כן היו תקופות שלא הייתי שומע וזה היה,
יהודית תירוש
ראשית
אבל אפרופו התקופה הלחוצה? אתה זוכר מה אמרת על זה בהודעה?
יינון מגל
ראשית
לא
יהודית תירוש
ראשית
אני אקריא לך, אתה אמרת ככה, עמוד 5 הודעה שנייה, גיליון 5 שורה 6-14 - אתה אומר ככה, שואלים אותך מה אתה יכול לספר על הלחצים שהופעלו עליך בוואלה בתקופה זו? אתה אומר - אני לא יודע לקשור את זה אפרופו הרגולטורי, הלחץ הוא תמיד שם גדל או קטן, תמיד צץ לו. האם אילן ציין משהו לגבי רגישות כלשהי לפרסום כתבות שלא אוהדות את נתניהו בתווך הזמן הקרוב עד לחתימה על אישור העברת אמצעי השליטה, אתה אומר לא זוכר משהו כזה, אני כן זוכר להגיד שאילן היה אומר לי עכשיו יש תקופה לחוצה, עוד מעט זה יסתיים. אני אומר לך או לך, שהלחץ לא הסתיים אף פעם כי זה מסוג הדברים שאף פעם לא נגמרים, אתה נותן למישהו אצבע והוא רוצה את כל היד.
יינון מגל
ראשית
כן, אז מצד אחד זה מה שרציתי להגיד, מצד אחד התחושה הייתה שתמיד היה לחץ מצד שני כן היו תקופות שלא הייתי שומע ממנו וזה לא היה, אי אפשר להגיד שזה היה כל הזמן אותו דבר.
יהודית תירוש
ראשית
אבל חזרו תקופות
יינון מגל
ראשית
חזרו, הלכו, עלו, ירדו כל הזמן כזה היה איזה סוג של מתח כזה ביני ובינו
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. עכשיו אני רוצה לשאול אותך גם עוד דבר, אתמול סיפרת לנו שהאמירות של ישועה לגבי יש תקופה לחוצה, יש תקופה לחוצה כמו שאמרת פה נאמרו ביחס לפוליטיקאים נוספים.
יינון מגל
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
אני רוצה לומר לך שאתה נשאלת בחקירה שלך ואמרת פוזיטיבית שאילן התייחס באמירה הזאת במענה לשאלה פתוחה אגב של חוקרים, שאילן התייחס באמירה הזאת להתערבויות שקשורות למשפחת נתניהו.
יינון מגל
ראשית
לא הבנתי
יהודית תירוש
ראשית
אתה רוצה שאני אקריא לך?
יינון מגל
ראשית
לא, מה השאלה?
יהודית תירוש
ראשית
אני אומרת שבחקירה שלך אתה אמרת על העניין הזה שזה לתקופה, תמיד צריך את זה לתקופה,
יינון מגל
ראשית
לא, לא, היו גם פוליטיקאים אחרים שהוא בפירוש התבטא, זו תקופה רגישה לגבי ארדן, לגבי ליברמן, לגבי כחלון, לגבי שלושתם גם היה אירועים כאלה שצריך עכשיו לא לתקוף אותם, צריך עכשיו להירגע איתם, צריך עכשיו להיות זהירים איתם, כל מיני דברים כאלה.
יהודית תירוש
ראשית
אתה זוכר מה אמרת בחקירה בהקשר הזה?
יינון מגל
ראשית
לא
יהודית תירוש
ראשית
אמרת ספציפית על ענייני נתניהו? אתה רוצה שאני אקריא לך
יינון מגל
ראשית
תקריאי
יהודית תירוש
ראשית
אז אני מקריאה את הקטע הזה עוד פעם ואני אמשיך. אתה אומר לא זוכר משהו כזה, אני כן זוכר
בועז בן צור
ראשית
עמוד, עמוד
יהודית תירוש
ראשית
אותו מקום שהקראתי קודם, גיליון 5 שורה 6-14. לא זוכר משהו כזה, אני זוכר שאילן היה אומר לי עכשיו יש תקופה לחוצה, עוד מעט זה יסתיים אני אומר לך שהלחץ לא הסתיים אף פעם כי זה מסוג הדברים שאף פעם לא נגמרים, אתה נותן למישהו אצבע והוא רוצה את כל היד. שאלה - למה אילן התכוון כשהוא אמר את זה? אתה אומר - להתערבויות הקשורות למשפחת נתניהו
בועז בן צור
ראשית
הוא נשאל על זה?
יהודית תירוש
ראשית
אפשר להשלים את הקריאה, יש עוד קטע. לא, הוא לא נשאל על זה, הוא נשאל למה אילן התכוון והוא אמר להתערבויות הקשורות לענייני נתניהו ואני אציג לך גם עוד קטע מהודעה, מגיליון 14 שורות 1-11 - אני רוצה להבין משהו, אתה בכל התקופה הזאת מבין שלשאול אלוביץ' חשוב שהאתר יתמוך במשפחת נתניהו? תשובה - אמרתי לך כבר, אילן מידי פעם אומר לי בהקשר של הורדה או העלאת תכנים הקשורים למשפחת נתניהו שיש עכשיו תקופה לחוצה חשובה צריך לעבור מזה ואני מבין ממנו שזה קשור לעניינו העסקיים של שאול אלוביץ.' אני מציגה בפניך, תן לי להשלים את השאלה שבהודעה שלך בשני מקומות שאמרת את העניין הזה של תקופה לחוצה ולכן צריך את, וגם בשאלה פתוחה ששואלים למה אילן התכוון אתה אומר להתערבויות שקשורות בבנימין נתניהו ושכאן בחקירה למרות שיש לך בעיית זיכרון כמו שאתה העדת גם בחקירה וגם פה, אתה מוסיף לנו שהוא אמר לך את זה גם לגבי פוליטיקאים אחרים שאגב, בחקירה נקבת בשמות של פוליטיקאים בשמותיהם
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מר מגל אל תענה, תשמע את השאלה עד הסוף ואל תענה.
יהודית תירוש
ראשית
אז אני שואלת אותך בעצם על כך שבחרת להוסיף כאן פרט שלא אמרת אותו בחקירה בצורה ספציפית.
בועז בן צור
ראשית
שנייה, אני רוצה לומר, העד לא בחר להוסיף שום פרט, כל השאלות שהוא נשאל,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אני זוכרת שהוא הזכיר אתמול את אותם שלושה,
יהודית תירוש
ראשית
אבל גברתי אני לא מדברת על מה שהוא הזכיר,
בועז בן צור
ראשית
זו חקירה נגדית.
יהודית תירוש
ראשית
רגע, אפשר לא להפריע? אני עונה לבית משפט. קודם כל השאלה שלי עכשיו הייתה ואם הוספתי יותר מדי שאלות באמצע שבלבלו אז אני מתנצלת,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מה הייתה השאלה
יהודית תירוש
ראשית
השאלה הייתה לגבי התקופה הלחוצה, העד הוסיף בהקשר הזה, אני אבהיר, העד דיבר על התערבויות של פוליטיקאים אחרים גם בהודעה שלו, אנחנו גם לא חולקים על זה שהיו פניות למר מגל בעניין פוליטיקאים אחרים, אנחנו עומדים על כך שהיה נושא שריחף מעל כל התקופה הזאת שלא היה כזה נושא, היה התערבויות לגבי פוליטיקאים אחרים ספוראדיים, לא היה נושא כזה שריחף כל התקופה.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עו"ד חדד למיטב זיכרוני אדוני לא מייצג בפרשה הזאת, אם קשה לאדוני לשבת כצופה
עמית חדד
ראשית
אני באמת מזועזע ואני אהיה בשקט
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אולי אדוני יעבור קצת אחורה, כדאי, בין אם זה קשה לאדוני לשבת כצופה אז אולי אדוני ישקול, אבל בוודאי שאין לאדוני מה
עמית חדד
ראשית
לא, לא, זה לא נכון גברתי כי העד גם רלוונטי לתיק 2000
עודד שחם
ראשית
הוא לא מעיד עכשיו על תיק 2000 מר חדד אנחנו לא אמורים לשמוע את אדוני
עמית חדד
ראשית
עם כל הכבוד אנחנו נראה את זה בהמשך ובאמת מה שגברתי אמרה לי...
יהודית תירוש
ראשית
והעד לשיטתנו הוסיף פרט בעדות שלו בבית המשפט כשהוא אמר שבכל הפוליטיקאים או בהרבה פוליטיקאים אחרים נאמר לו על תקופה לחוצה כל הזמן מעת לעת, תקופה לחוצה, תקופה לחוצה כשבהודעה שלו הוא אמר את זה באופן ספציפי על ענייני נתניהו וגם כשהוא נשאל אפילו שאלה פתוחה הוא אמר שזה על ענייני נתניהו ועל זה אני שואלת אותו למה הוא הוסיף את הפרט הזה?
בועז בן צור
ראשית
משפט אחד, מעבר לזה שבחקירה הנגדית נראה לו את כל החומר שהוא ניסה להגיד אותו בחקירות שלו במשטרה כל הדברים שהוא נשאל זה היה רק לגבי נתניהו, כלומר כשהוא ניסה פעם אחר פעם תלכו ותגידו, התשובות שלו, לא אמרו לו היו כאלה וכאלה פניות, עכשיו זה רק נתניהו או לא נתניהו, כל פעם שדחפו אותו לנתניהו, נתניהו, נתניהו
עודד שחם
ראשית
כן, אבל מר בן צור חברתו של אדוני הציגה לוגם קטע שהוא נשאל שאלה פתוחה בעניין הזה.
עודד שחם
ראשית
אולי כדאי שנשמע אותו
ז'ק חן
ראשית
אדוני חברתו של חברי לא הציגה לו שאלה אחת למעלה כשהקונטקסט בדיוק ולכן אולי כדאי להקריא אותה היא רק בהקשר של נתניהו, זה לא שאלה פתוחה, היא הקריאה שאלה אחת למטה כאילו היא פתוחה, היא לא פתוחה.
יהודית תירוש
ראשית
למה?
ז'ק חן
ראשית
כי היא שאלה נגזרת משאלה בנושא העברת אמצעי השליטה בזק - YES. אפשר להראות לאדוני?
עודד שחם
ראשית
אפשר להציץ בזה שנייה?
ז'ק חן
ראשית
בוודאי
יהודית תירוש
ראשית
כן, אני הקראתי את זה, את כל הקטע הקראתי
ז'ק חן
ראשית
לא
יהודית תירוש
ראשית
בוודאי שכן
ז'ק חן
ראשית
אז אם הקראת אז ככל הנראה כולנו פה לא שמענו היטב כי הרושם היה שמדובר בשאלה פתוחה אז אני אראה את השאלה הסגורה
עודד שחם
ראשית
אפשר להציג את זה בבקשה? רק את החלק הרלוונטי
ז'ק חן
ראשית
כן, כן, עם השאלה שנוגעת.
עודד שחם
ראשית
הטיעון הוא ברור רק צריך לראות את זה.
ז'ק חן
ראשית
הממורקר למעלה זה השאלה הסגורה. כבודכם אנחנו לא מוכשרים כמו ועדת הכנסת 27 אלף הסתייגות בשעה, אנחנו פה באיזה סוג של פילי באסטר, בואו נגמור, נתקדם.
משה בר-עם
ראשית
כן, היינו בשאלה האחרונה נדמה לי, היה פשוט ומסיימים נכון?
יהודית תירוש
ראשית
בואו נראה מה הוא השיב, לא הבנתי. אבל כן, זו שאלה אחרונה אדוני
ז'ק חן
ראשית
זו לא השאלה הזו, השאלה למעלה היא,
עודד שחם
ראשית
הכל בסדר, הייתה לנו תקלת מחשב. הסתדרנו, הכל בסדר, הכל בסדר.
ז'ק חן
ראשית
שואלים אותו שום דבר אחר לא מעניין אותנו חוץ מנתניהו ושואלים אותו פה ספציפי על העברת אמצעי
עודד שחם
ראשית
עו"ד חן אנחנו מעיינים, שנייה.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
גברתי תקריא שתי שורות מלמעלה
יהודית תירוש
ראשית
אני אקריא את הכל. מה אתה יכול לספר על לחצים שהופעלו עליך בוואלה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
לא, מעל, מעל
ז'ק חן
ראשית
לפני השאלה הפתוחה.
יהודית תירוש
ראשית
מה לגבי אירוע העברת אמצעי השליטה ב - YES? אני זוכר שהיה משהו, לא ממש הייתי בלופ הזה, מה שכן אני זוכר להגיד שבעקבות העסקה היה דיבור ש - YES יקבלו לעשות חדשות ואז וואלה תהיה החדשות של YES אני חושב שזה לא קרה בסוף., מה אתה יכול לספר על הלחצים שהופעלו עליך בוואלה בתקופה הזו? אני לא יודע לקשור את זה, הלחץ הוא תמיד שם, גדל או קטן, תמיד צץ לו. האם אילן ציין משהו לגבי רגישות כלשהי לפרסום כתבות שלא אוהדות את נתניהו בתווך הזמן הקרוב עד לחתימה על אישור העברת אמצעי השליטה? תשובה - לא זוכר משהו כזה, אני כן זוכר להגיד שאילן היה אומר לי עכשיו יש תקופה לחוצה, עוד מעט זה יסתיים, אני אומר לך שהלחץ לא הסתיים אף פעם כי זה מסוג הדברים שאף פעם לא נגמרים. אתה נותן למישהו אצבע והוא רוצה את כל היד. שאלה - למה אילן התכוון כשהוא אמר את זה? תשובה - להתערבויות הקשורות למשפחת נתניהו. עכשיו אחרי שהקראתי לך את כל הקטע הזה שחברי ובית המשפט ביקש אני אומרת לך שאתה בהודעה שלך לא ציינת בשום מקום שהאמירה הזאת למרות שכן בחרת לציין שהיו התערבויות בענייני פוליטיקאים אחרים והיו התערבויות בענייני פוליטיקאים אחרים אבל לא בחרת לציין שבענייני פוליטיקאים אחרים הייתה גם אמירה של ישועה על כך שעוד מעט, עכשיו יש תקופה לחוצה עוד מעט זה יסתיים והיה לחץ מתמיד והלחץ לא נגמר, את כל הדבר הזה כששאלו אותך למה אילן התכוון כשהוא אמר את זה? אתה אמרת להתערבויות הקשורות במשפחת נתניהו, זה כל ההבדל. מה אתה אומר?
יינון מגל
ראשית
מה השאלה? למה? השאלה היא למה?
יהודית תירוש
ראשית
כן
יינון מגל
ראשית
תראי זה ברור גם ממה שבית המשפט ביקש להקריא שאני שואל שם שאלה סגורה על נתניהו ולכן אני עונה על נתניהו אבל זה לא משנה אמרתי מה היה, זה מה שהיה, זה לא שאני, היו התערבויות אחרות והיה על ארדן ועל ליברמן ועל כחלון לפחות את שלושתם שאני זוכר, כן? זה מה שאני זוכר, אני כידוע עם הזיכרון שלי, אותם אני זוכר כשהיה תקופות עכשיו זה ועכשיו זה, ועכשיו זה, וכשכחלון היה שר התקשורת, מה הוא היה שר האוצר?
יהודית תירוש
ראשית
הוא לא היה, אגב הוא, אתה זוכר מתי הוא הודיע על התפטרותו?
יינון מגל
ראשית
לא, אני לא זוכר את התאריכים וזה, אני זוכר את שלושתם אני זוכר שהיה גם את שלושתם כאנשים שאיתם צריך להיזכר ולא הבנתי למה כל אחד כמו שלא הבנתי עם נתניהו למה, כי אף אחד גם לא טרח להסביר לי למה, גם כשזה היה נתניהו וגם כשזה היה אחרים. לא אמרו לי עכשיו זה בגלל ככה וככה, זה היה, עכשיו זה מאוד רגיש, עכשיו אנחנו צריכים אותו, עכשיו אנחנו נזהרים לגביו, זהו, למה אמרתי ככה פה שכן נזכרתי בחקירה. אני לא ממציא פה.
יהודית תירוש
ראשית
כחלון חזר לפוליטיקה ב - 2015 כשאתה כבר היית חבר כנסת,
יינון מגל
ראשית
אני לא יודע אני אומר לך
יהודית תירוש
ראשית
הוא עזב ב - 2012
יינון מגל
ראשית
זה מה שהיה
עמית חדד
ראשית
לא נכון, לא נכון
בועז בן צור
ראשית
את טועה במועד
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עו"ד חדד
בועז בן צור
ראשית
זהו סיימנו?
יהודית תירוש
ראשית
אפשר לא לדחוק בי?
בועז בן צור
ראשית
אמרת שזו שאלה אחרונה
יהודית תירוש
ראשית
אפשר לא לדחוק בי, אפשר להתנהג בכבוד ובנימוס, יש גם אופציה כזאת
בועז בן צור
ראשית
שאלתי אם סיימת בשיא הכבוד והנימוס דרך אגב
יהודית תירוש
ראשית
לא
בועז בן צור
ראשית
והייקר אפילו
יהודית תירוש
ראשית
מה אתה אומר? אוקי. יש לנו שאלות נוספות? אנחנו מבקשים להגיש את הקטע הזה?
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
גברתי הקריאה אותו לפרוטוקול במלואו זה מוקלט.,
משה בר-עם
ראשית
לא צריך להגיש
יהודית תירוש
ראשית
אז אולי רק נצהיר, נציין שאנחנו לא ביקשנו להגיש את ההודעה למרות שכמובן אפשר ונסכים בשמחה אבל אנחנו כן נבקש בסוף היום להתייחס למקטעים האלה שהקראנו בפרוטוקול ולהעדיף אותם על פני דברים,
משה בר-עם
ראשית
בסוף היום או בסוף הדיון?
יהודית תירוש
ראשית
בסוף היום כביטוי
עודד שחם
ראשית
בסופו של יום
משה בר-עם
ראשית
אני כבר לא יודע
יהודית תירוש
ראשית
בסוף היום כביטוי. היום שלנו מטאפורית הוא מאוד ארוך אבל בסוף נבקש להעדיף אותם על פני תוספות שאמר העד
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
בסוף היום
יהודית תירוש
ראשית
שנייה, רק עוד דבר אחד, חוב אחד, אני מבקשת גם להגיש מספר מיילים שהעד צד להם בלי לשאול אותו על זה מיילים שהוא צד להם
בועז בן צור
ראשית
שהוא נשאל עליהם בחקירה?
יהודית תירוש
ראשית
הוא לא נשאל עליהם בחקירה. אני אסביר עם מר ישועה הוגשו גם בסוף החקירה שלו ללא שהוא נשאל עליהם אסופת מיילים כמקבל וכנהוג על פי הדין, מסמכים שהעד צד להם ואנחנו מגישים אותם ועם העד הזה אנחנו מבקשים עוד תשעה שרשורי מיילים שהודענו עליהם לחברינו ונתנו לעד לעיין בהם שהעד צד להם והם לא הוצגו לו, אנחנו לא מבקשים גרסה שלו אבל הוא צד להם ואנחנו מבקשים,
עודד שחם
ראשית
נתתם לו לעיין בראיון? במפגש?
יהודית תירוש
ראשית
כן, בריענון
בועז בן צור
ראשית
אין לו שום גרסה לגביהם, אני אגיד לאדוני כך לא קיבלנו שום גרסה
עודד שחם
ראשית
כן, כן, זה גם נאמר על ידי הגב' תירוש
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
הוא לא נשאל שום שאלה
בועז בן צור
ראשית
נכון, הוא לא נשאל שום שאלה ולכן מה שאני מציע שיגישו לנו את המיילים, יסתכל על מה מדובר,
משה בר-עם
ראשית
לא העבירו לכם את המיילים?
בועז בן צור
ראשית
לא, זו פעם ראשונה
יהודית תירוש
ראשית
סליחה העברנו לכם מיילים ברשימה של שרשורי המיילים האלה. אתם מכירים אותם
בועז בן צור
ראשית
דיברנו על נימוס, על הדרת כבוד ולכן מה שאני אומר שיתנו לנו את המיילים האלה ונסתכל בהפסקה ונתייחס לזה. על פניו מקובל וכדין זה בדיוק להיפך זה לא מקובל ולא כדין להגיש מיילים שאף אחד לא נשאל עליהם בסיום החקירה, זה הדין וזה המקובל, אבל אולי נחרוג מהמקובל או שלא נחרוג מהמקובל, נסתכל, נבחן ונגיד.
יהודית תירוש
ראשית
אז אני אומר ראשית כל מספרי המיילים האלה הועברו לחברי והם מכירים אותם, אני לא צריכה להעביר להם, יש להם את רשימת המיילים, אני בטוחה כמו שכובדכם למד להכיר את חברי עורכי הדין המצוינים שהם עברו על המיילים ויודעים בדיוק במה מדובר, זה דבר ראשון ודבר שני, זה בהחלט מקובל ונהוג על פי הדין והפסיקה זה מקובל גם פה באולם בית המשפט וכך עשינו עם עדים אחרים, זה גם נהוג על פי הדין והפסיקה. אין לי התנגדות מאחר שהעד עוד נמצא על דוכן העדים אין לי שום התנגדות שזה יעבור, הם לא צריכים גם להגיד לנו אחרי ההפסקה, הם יכולים להגיד לנו יותר מזה ואם יהיה צריך אנחנו נעביר טיעון בכתב בנקודה הזאת וככל שהם יתנגדו ובית המשפט זה, ככל שזכותנו בעניין הזה נשמרת אז אין שום בעיה.
משה בר-עם
ראשית
גברתי אומרת כשהעד כאן, זה לא נוגע לעד, העד לא נשאל בעניין הזה.
יהודית תירוש
ראשית
נכון, נכון, אבל סימבולית העד על דוכן העדים יכול לעיין בהם רק לראות שהוא צד להם, זה הכל אבל זה מדבר בעד עצמו כמובן.
בועז בן צור
ראשית
לא תהיה טענה שהעד סיים ואז לכן...
יהודית תירוש
ראשית
אז אין בעיה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
תודה רבה לגברתי.
בועז בן צור
ראשית
אפשר כמה דקות הפסקה רק כדי להתארגן
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
כן. מי חוקר?
בועז בן צור
ראשית
אני חוקר.
משה בר-עם
ראשית
מר מגל הפסקה קצרה.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עשר דקות הפסקה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
חקירה נגדית עו"ד בן צור, בבקשה
בועז בן צור
ראשית
תודה
הודעת מערכת
נגדית
ע"ת 65 מר יינון מגל לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד בעז בן - צור בחקירה נגדית
בועז בן צור
נגדית
צהריים טובים לך מר מגל. אני אגיד לך במה נעסוק, זה מפת דרכים שנבין מה אנחנו עושים בחקירה שלך, אנחנו נתייחס לנושאים שהתייחסת אליהם בחקירה שלך, בחקירה אני מתכוון ב - 2018 הרושם שלי כשקראתי את החקירה שלך שהיה עולם מעולמות שלמים שניסית להתייחס אליהם, אני אראה את זה ונתקלת נקרא לזה בהתעניינות צוננת וכתף קרה ליתר דיוק ונמשיך הלאה, לטעמי זה גם מה שקרה בחקירה הראשית שלך ואני אראה ולכן כדי שנתרשת על מה אנחנו מדברים אני ארצה לשמוע ממך ולהראות לך מה קרה באתר הזה בשנתיים שאתה עורך שלו, מה קורה עם גורמים פוליטיים מהצד השני של המפה הפוליטית, פניות, היענות, שיתוף פעולה ועד כמה האתר במבט כולל, האתר כאתר הוא ממש, אבל ממש ממש אני מצטט עיתונאי בכיר, נגטיבי לנתניהו ואני אציג לך את האתר. קודם כל תאשר לי שלא הציגו לך את תמונת האתר בחקירות שלך?
יינון מגל
נגדית
לא הציגו
בועז בן צור
נגדית
לא הציגו, אחרי זה אני אפתח איתך נושאים שאמרת מציע שתבדקו את זה ואת זה ואת זה, ונראה מה הייתה התשובה ואם זה נבדק. אני גם אראה לך התכתבויות מזמן אמת דרכו של עולם שאנשים שוכחים לפעמים או יש להם זיכרון כללי, עמום אבל יש טקסטים כתובים בשורה ארוכה של נושאים שהתייחסת במבט על שאילן ישועה מבקש ממך להתערב, אני אראה לך את העמדה שלך שאתה אמרת אני עמדתי פה אל מול ישועה וניסיתי כמיטב יכולתי להדוף, אני אראה לך שמה שאתה אמרת כאן זה בדיוק מה שהיה בזמן אמת, אני אראה לך גם התכתבויות שמאחורי גבך, תמיד טוב לדעת מה קורה בסדר? לרבות מה שהג'נטלמן כותב לך ועליך בזמן אמת אבל אתה לא המקרה היחיד ואחרי זה אני ארצה או תוך כדי אני ארצה גם להתייחס למהלך החקירה שלך, התנהלות החקירה שלך כי לטעמנו אני כבר אומר שההתנהלות שלך הייתה מצומצמת, חד ממדית, שטוחה להפליא, ממוקדת ואגב זה לא רק אצלך, זה בשורה ארוכה של עדים, כרגע נשים את זה בצד. אז בוא נתחיל דווקא בנקודה האחרונה שאני אחזור אליה בהמשך לגבי התנהלות החקירה איתך בסדר? אתה נחקר בשני מועדים אתה זוכר? בהפרש של יומיים?
יינון מגל
נגדית
אני זוכר אחד
בועז בן צור
נגדית
אז שנתיים, היו שניים ב - 18 בפברואר וב - 20 בפברואר בסדר?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
החקירה הראשון שלך ביום, מה שאנחנו קוראים בעגה שלנו יום הפרוץ כלומר שהפרשה התפוצצה פומבית למרות שהיו לה סימנים פרסומים מוקדמים, פרי הדלפות אז אתה מזומן לחדר החקירות בסדר? אני מציין לך את העניין הזה. עכשיו, האם אתה זוכר כללית כרגע שאתה ניסית לתאר לחוקרים איזה מודוס אופרנדי של עבודה תקשורתית, להסביר להם שהגיעו פניות מגורמים רבים ובאופן שגרתי ושקטעו אותך פעם אחר פעם בסוגיה.
יינון מגל
נגדית
אני זוכר שהם התמקדו בעיקר בנושא של נתניהו, פחות עניין אותם אחרים
בועז בן צור
נגדית
או, אותנו מעניין הכל, בסדר? הכל ככל שהוא רלוונטי כמובן, הכל באופן כללי אבל פה, בוא נסתכל רגע נתרגם את הדברים, אני אפנה לחקירה שלך ב - 18 לפברואר שאתה משיב ששואלים אותך על לחצים והתערבויות כל הזמן נתניהו, נתניהו בעמוד 11 ואתה אומר תראו,, יש פניות, לחצים מהרבה מאוד גורמים אז בוא נראה מה החוקרים, לאיזה תזה הגיעו ומה הם נחושים להוכיח. זה על המסך מול שורה 36 שאלה - האם במהלך עבודתך כעורך הרגשת שמישהו מנסה להתערב או להשפיע על עבודתך כעורך? תשובה - תראה יש כל הזמן לחצים, כך קודם כל כעניין שבעובדה מר מגל?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הלאה, על עורך באופן עקרוני אתה אומר את זה? כן, כן, באופן, זה התשובה חוקר - היית פעם עורך במקום אחר? אתה אומר לא, אבל זה ברור, עבדתי במערכות תקשורת אז הוא אומר לך, לא, אבל עזוב כללי, אמרת שהיו פניות לחצים, התערבויות, לא יודע, ספציפיות,
יהודית תירוש
נגדית
הוא ביקש שאלות ספציפיות קודם
בועז בן צור
נגדית
בוא נדבר ספציפית. אני יודע להגיע גם לגובה עשרים אלף רגל. אתה אומר לו תשאל אז הוא אומר האם היו התערבויות ספציפיות בעבודה של ספציפי, אתה יודע במי מדובר, זו השאלה ספציפית מה לא יכולים להיות? התערבות בכתבה שאתה מעלה. תשובה - התשובה שלי היו מקרים שבהם היו התערבויות. כן. שאלה - אוקי, באיזה נושא, מי התערב? אילן המנכ"ל היה אומר לי אז תורידו את זה, תוסיפו את זה, תכניסו את זה. חוקר - כתבות ספציפיות שקשורות לראש הממשלה? מגל - זה היה נכון היו לחצים לא רק לראש הממשלה, להגיד ש... ואתה ממשיך, יש לחצים כל הזמן, כל אחד שמתפרסם עליו משהו מרים טלפון. חוקר - בסדר, אבל עזוב, אנחנו עוד פעם נזרקים אחורה, גם משהו שבכתבה פה אמרת בכתבה שפורסמה היו התערבויות ספציפיות בכתבה? היו גם בעניין ראש הממשלה. עכשיו בוא נבין מה קורה כאן בסדר? אחרי שראינו, מה שאתה אומר, אתה אומר תשמעו חברים יש מודוס אופרנדי, כל אחד פונה, לוחץ, מתקשר כך זה עבד נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אגב בוא נבין רגע את העניין, זה די בנאלי מה שאני אומר לך, אנשים באופן כללי רובם רגישים לסיקור שלהם נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
וככל שאדם הוא גם בכיר יותר וחשוף יותר אז הוא גם יפנה בדרך כלל לדרג בכיר יותר כך זה עובד גם, אני אומר ככלל אצבע, לא כרגע באופן פרטני.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בקשר לסיקור שלו, אוקי. ופוליטיקאים ומה שאנחנו מדברים כרגע תקף, נרחיב כמובן לגבי פוליטיקאים ואנשים מפורסמים יותר, מפורסמים פחות ואנשי עסקים, ואומנים ועיתונאים שהתייחסת נכון? זה חוצה גבולות, מגדרים, מגזרים, תחומים?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כשאתה מנסה לדבר על זה בוא נראה את התגובות של החוקר כי זה כרגע מה שחשוב לי, גם התשובות שלך וגם הכיוון, כשהחוקר אומר לך תעזוב אנחנו נזרקים אחורה זה מילים של החוקר, לא שלי, תהיה ספציפי וספציפי נתניהו, אתה מסכים איתי שזה היה מבחינתך
יינון מגל
נגדית
כן, הוא בא לדבר תחלס על נתניהו לא עניין אותו השאר
בועז בן צור
נגדית
אבל בוא כדי שזה לא יישאר רק הנה פעם אחת וזה מה שאמרת, בוא נתקדם. האם אתה זוכר למשל שגם בהמשך החקירה או אני אזכיר לך, אתה לא חייב לזכור מה אמרת בחקירה לפני חמש שנים זה מאוד נחמד אבל בוא נשים את זה שיהיה מולנו, כשאתה בחקירה שלך מבקש להביא דוגמאות לפניות שלא הגיעו מסביבת ראש הממשלה וכדבריך בדגש על שרה נתניהו, אני אראה לך אחרי זה שזה מופיע פעם אחר פעם, אמרת זה מהזיכרון שלי בעיקר שרה נתניהו, נתקלת באטימות, הייתי אומר אפילו אטימות מוחלטת של החוקרים. עכשיו אני אראה לך ואשאל אותך אם מה שאני אומר לך כרגע זה נכון או לא נכון. עמוד 13 משורה 18. חוקר - התערבויות, התערבויות אתה רצית שאלה מסודרת? אני אשאל בצורה מסודרת, ממי אתה קיבלת את הבקשות? רק אילן. ממשיך, איתי אף אחד לא דיבר, אף אחד לא זה, יכול להיות שבהתחלה היו ניסיונות, אני מדלג על כמה שורות, אני אתן לך דוגמא, אושרת קוטלר רצו לפרסם עליה משהו, הלכו לאילן, ביטלו לי את זה, ברק, פואד, כאילו כולם. החוקר - בסדר יינון, כולם זה? תשובה - בסדר, יאללה הבנתי. מי בעינך מי שאתה יודע פונים לאילן? אין לי מושג, ואז חוזרים הגברת, הוא אמר בעיקר הגברת, אתה אומר יכול להיות שזה מהאזור של הגברת בסדר? בוא נבין אתה נותן ואומר תבינו חברים, כולם פונים, תבינו את ההקשר תראו איזה הקשר כולל, הוא התחיל לתת שמות ואומר אושרת קוטלר, לא ניכנס כרגע לפרטים, אולי בהמשך לפחות לגבי פוליטיקאים, אהוד ברק, פואד בן אליעזר, הוא מתחיל למנות והתשובה היא בסדר, יאללה הבנתי. מה המשמעות של בסדר, יאללה הבנתי?
יינון מגל
נגדית
בוא נתקדם
בועז בן צור
נגדית
בוא נתקדם, כלומר מה נעשה עם מה שאתה אומר כרגע?
משה בר-עם
נגדית
מה אדוני הבין, זה מה שהכי חשוב.
יינון מגל
נגדית
תשמע צריך לפרש אותו אבל כאילו אוקי. בוא נתקדם
בועז בן צור
נגדית
לאן נגיע, לאן צריך להתקדם?
יינון מגל
נגדית
תראה הכל היה מאוד ממוקד כמו שאמרתי, הכל היה ממוקד ובוא נתקדם לנושא, לפיל בחדר.
בועז בן צור
נגדית
לפיל בחדר, עכשיו תראה וכדי להמשיך אחרי זה בסדר, יאללה הבנתי מי היה פונה לאילן? אתה אומר אין לי מושג ואז החוקר ממשיך, לא, הוא אמר מקודם, הוא אמר אילן אמר לו הגברת. אתה משיב, אילן היה מדבר על האזור של הגברת,... חפץ והכל זה הגברת כלומר בסדר, יאללה, הבנתי, אנחנו נזרקים לאחור, זה הכל בעצם אל תדבר, זה מה שאני אומר לך אל תדבר על שום דבר אחר זולתי מר נתניהו, נכון?
יינון מגל
נגדית
כך זה נראה
בועז בן צור
נגדית
כך זה נראה. אני אתן לך עוד דוגמא שאתה מנסה להגיד וזה מה שחשוב כי כשאמרו לך גם בחקירה פה מה פתאום דיברת על אנשים אחרים, איך העזת פה, אני אראה לך שאתה עשית את זה בחדר החקירות פעם אחר פעם והתגובה הייתה בסדר, יאללה, הבנתי, נזרקים לאחור, בוא נתקדם, תחזור שוב, התערבויות ספציפית, נתניהו, נתניהו, נתניהו. אני אתן לך דוגמא שאתה אומר את זה ואחרי זה אתן לך את הראיות, למשל בעמוד 42, אתה מנסה, אתה אומר להם, אתה אומר כך, זאת אומרת אנשים כולל עיתונאים, כן, עיתונאים שפורסמו עליהם דברים בוואלה ברנז'ה, זה כאילו האזור שהתקשורת מחבבת בעצמה, אתם לא מכירים אני מניח שיש מקומות שכתוב על המשטרה אתם קוראים, לא יודע... המשטרה, הוא אומר לך המשטרה תלך לאתר פוסטה בסדר? זה מה שהוא אומר לך. אתה אומר אוקי, פוסטה זאת אומרת וואלה ברנז'ה זה כל ההתעניינות, אתה חושב שעיתונאים לא מתקשרים ללחוץ? אז החוקר אומר לך, לא, ברור, כולם מתקשרים ללחוץ. בסדר? עוד פעם, תתקן אותי אם אני טועה מה שאתה מנסה להגיד, לא מנסה, אומר אבל נבלם זה אתם לא מבינים את העולם, העולם הוא שכולם, אבל כולם, כל אחד לפי מידתו, דרגתו, שיטתו פונה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב. עכשיו תאשר לי שאתה גם אמרת, אני אראה לך, לא צריך להגיד תאשר לי מה שאמרת, אני אראה לך מה שאמרת בעמוד 23 שורות, 25 מ - 25 אתה אומר השתדלתי להיות מאוד ענייני בעריכה שלי
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
גם בביקורת על ביבי וגם זה, ונכנסו דברים, זה לא ש... היו דברים, היו. כלומר מה שאתה מנסה להגיד זה חברים אני רוצה להיות ענייני, אחרי זה אני אראה לך איך הסברת את כל העניין היותר מורכב ואתה אומר היו ביקורות על נתניהו, אל תתבלבלו, זה מה שאתה אומר פה נכון?
יינון מגל
נגדית
אני מניח שניסיתי לעשות את עבודתי בצורה עניינית
בועז בן צור
נגדית
נכון, אז תראה מה הוא שואל אותך, כשאתה אומר לו ביקורת על נתניהו, יכול להיות ששאלת המשך טריוויאלית הייתה בוא תפרט קצת, בוא נבין כי צריך לראות את האתר הזה, התשובה שלו לא, השאלה שלו, אבל אני שואל עוד פעם מבחינת הלחצים שהופעלו עליך מבחינת הבקשות, אתה מסכים איתי שהאמירה שלך יש ביקורת על נתניהו, כלומר חברים אתם כל הזמן שואלים אותי פניות, התערבויות, פניות, התערבויות מעבר לכל העולם פונה ועושה וזה העולם שלנו, לא מתעניינים איתך להגיד בוא תגיד לנו מה היה לגבי ביקורת על נתניהו נכון? אומרים לך, לא, לא, בוא נחזור עוד פעם לפניות.
יינון מגל
נגדית
כך זה נראה
בועז בן צור
נגדית
כך זה נראה. עכשיו אתה מסכים איתי, אני שואל אותך כרגע שאלה פתוחה, אתה הרי איש תקשורת ותיק נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
וגם ב - 2013, 2014 היית פחות ותיק אבל די ותיק?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואתה מבין בעולם התקשורת?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מכיר את העולם?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, אתה מסכים איתי מעבר לעניין שכולם פונים שניסית ואמרת בסוף, אני אחרי זה ארחיב איתך, מה שחשוב זה התוצאה מה רואים באתר כלפי חוץ?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
זה מה שגלוי, זה מה שידוע נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ולכן אם מישהו אומר רגע הייתה פנייה כזו או פנייה אחרת, בסוף צריך לבדוק איזשהו מכלול של איך תמונת האתר ביחס לפוליטיקאי א', ב', נתניהו, ג', ד', ה', ואז נקבל איזושהי תובנה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
זה המבחן האמיתי נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
יפה, תראה מה שאתה מנסה להגיד לו, אתה מנסה להגיד לו, תראו, כך אני מפרש את מה שאתה אומר והקראתי לך תסתכלו על האתר, האם האתר היה אוהד כמו שהייתה איזושהי טענה שאף אחד לא חוזר עליה יותר, אנחנו כרגע בוויכוח אם האתר היה בין עוין שרבים וטובים אומרים את זה לבין מאוזן שמעטים אומרים את זה בסדר?
יינון מגל
נגדית
אני חושב שאפשר היה לגוון בין עוין לעוין מאוד
בועז בן צור
נגדית
בסדר, אנחנו נגיע לזה
משה בר-עם
נגדית
מר מגל אם אפשר עם היד
יינון מגל
נגדית
כן, סליחה
בועז בן צור
נגדית
אבל מה שחשוב בעצם, תסכים איתי שזה תמונת האתר, אני כבר אומר לך אני אראה לך נתניהו,
עודד שחם
נגדית
מר בן צור הוא כבר אישר.
בועז בן צור
נגדית
אישר, הלאה. עכשיו בוא נסתכל איך החקירה השנייה שלך מסתיימת, החקירה השנייה שלך שלא הוקלטה משום מה, לא הוקלטה רק הוקלדה, נגיע לזה, אתה מסיים את החקירה עם איזה צוואה מטאפורית. יש לך מה להוסיף? כן. בנוסף להתערבויות שדיברתי עליהן הקשורות לנתניהו חשוב לצין שגם היו התערבויות מצד גורמים אחרים הן פוליטיים והן עסקיים. כמובן המענה זה החקירה הסתיימה, רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז עכשיו מה שאני מבין מכאן הוא שמכיוון שאתה איש תקשורת ומכיוון שאתה מבין, אני מציע לך למה החקירה הזו ממוקדת ומכיוון שאתה מבין שזה שטחי, קטן, מצומצם, לא נותן תמונה אתה טורח להגיד להם בסוף, חשוב להדגיש תלכו לגורמים אחרים פוליטיים ועסקיים, זו הסיבה שאתה מצאת לנכון לסיים כך את החקירה.
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אבל בוא נראה, זה מה שאני כרגע אומר לך זה לא עניין את החוקרים נכון? לא פיתחו איתך שום קו שכזה איך האתר היה?
יינון מגל
נגדית
לא שאלו, לא עניין אותם
בועז בן צור
נגדית
כן, אתה נזרק לאחור, מה אתה עושה? ולכן אני מציע לך ואומר לך שאתה הבנת די מהר, זה לא מסובך מרגע שאתה נכנסת לחדר חקירות (עוד אחרים הבינו את זה כך) בעצם הדבר היחיד שעניין אותם זה נתניהו בנימין?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
וכשהיה פה עד שתיאר, עד מדינה, אחד מעדי המדינה עוד בחקירות העיד על עצמו שהוא מבין שהוא במרוץ למיליון מי יביא את הראש של נתניהו, באיזה מרוץ אתה השתתפת?
יינון מגל
נגדית
במרוץ להגיע למטרה הקבועה מראש שהיא נתניהו
בועז בן צור
נגדית
נתניהו, אוקי. הלאה. עכשיו עוד דבר, אתה ניסית בחקירות שלך לתאר גם מה היה באתר וואלה במבט רחב יותר, השוואתי יותר אבל ניסית גם להסביר להם איך זה עובד בכלי תקשורת אחרים, אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז אני אראה לך. קודם כל היה לך ניסיון, אם מישהו היה רוצה לשאול אותך ספר לנו איך העולם הזה פוליטיקאים, תקשורת, עובד בכלי תקשורת אחרים היו עוד כמה אבל אתה בהחלט בר סמכא לתאר את דרך העבודה של כלי תקשורת אחרים נכון? אם מישהו חושב שיש פה, שצריך לבדוק איזשהו מימד השוואתי?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אם זה חריג למשל, אני חושב שאם מישהו... לחריג אז העולם צריך לראות את האמצע, את מה זה ישר ומה זה אלכסון, בשביל לקבל איזושהי תובנה צריך לבדוק מה קורה בוואלה עם אחרים ולבדוק גם מה קורה בכלי תקשורת אחרים?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תאשר לי, אתה גם תיארת את קורותיך, אני אומר לך, חבל על הזמן, אתה תיארת את הרזומה שלך ולכן הם ידעו באיזה כלי תקשורת אחרים אתה עבדת נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הנה מופיע בעמוד 4 לחקירה שלך. אתה אומר להם הייתי בכלי תקשורת הרבה שנים, התפקיד האחרון כעורך וואלה ואחרי כן חבר כנסת. באיזה כלי תקשורת עבדת באופן כללי? ערוץ 1, ערוץ 10 גלי צה"ל, קול ישראל, נכון? בשנייה היו יודעים אם היו עושים ויקפידיה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן, עברתי יחסית הרבה מקומות
בועז בן צור
נגדית
נכון. אז עכשיו בוא נראה איך שאתה מנסה משהו לדבר על מערכות אחרות מה הם עושים? בוא נראה את החקירה שלך בעמוד 11. תראה, שורה 38 - כל הזמן יש לחצים אתה אומר. חוקר - על עורך? באופן עקרוני אתה אמר את זה? כן, כן, באופן, חוקר - היית פעם עורך במקום אחר אני שואל? לא, אבל זה ברור, הייתי, עבדתי עם מערכות תקשורת, שלוש נקודות, חוקר - לא, אבל עזוב כללי
יינון מגל
נגדית
עזוב כללי
בועז בן צור
נגדית
כן, עזוב כללי, עזוב מערכות תקשורת איך זה עבד, זה אני הוספתי כרגע, אמרת שהיה שאלה ספציפית, בוא נדבר ספציפי, אני יודע להגיע גם לגובה עשרים אלף רגל. לא יודע אם היה יכול להגיע לגבוה של 20 ס"מ ואתה אומר לו תשאל, אז החוקר אומר לך עוד פעם, האם היו התערבויות ספציפיות בעבודה שלך אתה יודע במה מדובר, זו השאלה, יותר ספציפי מזה לא יכולים להיות. מה שאני מציע לך כאן שאתה אומר להם תשמעו, אני יכול לפתוח לכם ולתאר לכם איך הדברים האלה עובדים, הדברים האלה פוליטיקאים, פניות, סיקור, פוזיציות, אג'נדות, אידיאות, הכל מהלשון שלך מתוך ההודעות שלך ומה שאומרים לך שמבחינתם קודם כל תעזוב את זה נכון? כתוב, רואה? אני פשוט מקריא לך, אנחנו מסכימים על מה שכתוב אבל זה מה שאומרים לך נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ומה שאומרים לך. 1 בוא נהיה ספציפי, אני אומר לך ספציפי זה נתניהו ונתניהו בלבד נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואומרים לך שהם גם יודעים להגיע לגובה עשרים אלף רגל, אבל גובה עשרים אלף רגל הוא יודע להגיע, (אין לו מושג איך להגיע לשם) אבל זה מבחינתו המימד ההשוואתי והרחב לקבל איזושהי תמונה להגיע לגובה של עשרים אלף רגל, במשמעות שלו, בחקירה שאני מראה לך זה בעצם לקבל פרספקטיבה רחבה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכון? וזה לא מעניין?
יינון מגל
נגדית
כן, אם אני מבין נכון הוא אומר אני יודע להגיע לגובה של עשרים אלף רגל במובן של תשמע אל תתחיל עכשיו לספר לי את כל הסיפורים מגובה עשרים אלף רגל, גם אני יודע להגיע לשם, זה לא מה שאני שואל
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, נכון ולכן לא הגיעו איתך למעט התערבויות או פניות נתניהו וניסיונות שלך קצת כל פעם להאיר איזה אלומה, דיברנו, נדבר מבחינתם זה היה למעשה, לא רוצה להגיד את המילה איסור אבל מבחינתם זה היה לא מעניין, זה כבר עזוב,
יינון מגל
נגדית
אל תחרטט אותנו
בועז בן צור
נגדית
אל תחרטט אותנו, בדיוק, ואז חירטטו אותנו פה עכשיו תראה בוא נסתכל עוד פעם על ניסיונות שלך כי אם אני שמעתי בחקירה הראשית כשהתחלת לדבר על גורמים אחרים אז אמרו לך כן אמרת, לא אמרת, אוקי, אז בוא נראה מה אמרת,
יהודית תירוש
נגדית
לא, אני אמרתי, לא צריך להגיד
בועז בן צור
נגדית
טוב, לא צריך אמרת
יהודית תירוש
נגדית
אמרתי לו שהוא אמר בחקירת פוליטיקאים אחרים גם אמרנו שיש ברול פוליטיקאים אחרים, מה שהוא לא אמר חידדתי בחקירה הראשית.
בועז בן צור
נגדית
מצוין, אז אנחנו נשתדל לעסוק כרגע לטעמנו, אנחנו באופוזיציה, אנחנו עורכי הדין אבל ב של חקר האמת, חקר האמת זה לראות את המכלול בסדר? כך אנחנו חושבים, אז בוא נראה מה אמרת בעמוד 26 לתמליל כשהטענה היא היענות חריגה במימד השוואתי. אתה אומר משורה 18 אתה אומר תראה, בסוף מה קורה? בסוף כולנו עבדים, כל העיתונים הגיבורים האלה כאילו, בכל זה, בכל המערכות עם הלחצים שלהם פה זה ביבי, שם זה ברק, פה זה אולמרט, פה זה אני יודע מה? שרון, תמיד זה תמיד, כולם, כאילו כמו עבדים ששומרים על הפרנסה שלהם אוכלים משהו ועושים מה שאומרים להם, זה התקשורת. ממשיך, זה התקשורת? כן, זה התקשורת, בסוף בשורה התחתונה כל הגיבורים האלה אלא אם כן הם הגיעו לאיזה פוזיציה באיזושהי מערכת שהיא פחות עם לחצים שלה וזה לחצים אחרים אבל כולם בפוזיציות, כל הזמן לחצים וכל הזמן טלפונים וכל הזמן כולם רוצים להכניס ידיעות ולהוריד ידיעות ומשתגעים ומתקשרים לאילן וזה וכל מיני סיפורים, זה כאילו, ואז, זה כאילו זה כנראה זה העולם, אז אומר לך החוקר - זה העולם? כן, זה העולם. ההמשך, כמובן קשור קשר אינטגראלי למה שאתה מספר כאן, תגיד, כל מיני נציגים של משפחת אלוביץ' דיברו איתך, התקשרו אליך?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נבין מה יש לנו פה, קודם כל מה שאתה אמרת מסכים עם דבריך?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני רק אבהיר את זה, מה שאתה ניסית להגיד כאן חברים, מעבר לאתר וואלה בואו תראו את כל המכלול, לכו לכל, רוב, לא רוצה לעשות הכללה, לחלק נכבד מאמצעי התקשורת ותבינו איך זה עובד אצלם מול פוליטיקאים, יש פניות, אין פניות? רגע, נתניהו פנה. נתניהו לא פנה. שרה פנתה? שרה לא פנתה, אה, הורידו כתבה אוי ואבוי, שוד ושבר אז אמרת להם לא שוד ולא שבר, בואו תסתכלו בוואלה ובואו תסתכלו בכלי תקשורת אחרים נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
תסכים איתי שאני מראה לך גם את ההמשך של, אחרי שאתה נותן משהו שצריך לפתח אותו כי אפשר לשאול איך זה עבד, מה זה עבד? מה התדירות? מה המינון, מה ההיקף, יש כל מיני שאלות מה האיכות של הידיעות שירדו, מה האיכות, או אין איכות לידיעות שירדו, אפשר לפתח איזשהו דיון טיפה יותר אינטליגנטי, התשובה שלהם אחרי שאתה פותח את זה, כל מיני נציגים שקשורים למשפחת אלוביץ' דיברו איתך? תשובה - לא. תסכים איתי שאין קשר בין מה שאתה מנסה להגיד כאן לבין השאלה?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
לכן אם היו רוצים לשמוע ממך, אגב, אתה לא בן יחיד, זה קורה בעוד נחקרים בתחום התקשורת, לא כולם, חלק ויתרו עליהם, לא משנה, צריך היה להבנתך, אני שואל כרגע, אפשר היה, לא במימד הנורמטיבי, במימד העובדתי אפשר היה לקבל מידע נכון?
יינון מגל
נגדית
סליחה?
בועז בן צור
נגדית
אפשר היה לשמוע ממך עובדתית מה היה נכון?
יינון מגל
נגדית
ברור
בועז בן צור
נגדית
שב וספר לנו?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב, זה התחלה, עכשיו מפה אני רוצה לעבור לעניינו המשמעותי לטעמנו של אלדד יניב בוואלה בסדר?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נקר את זה. אני אראה לך כרגע פרשה שלמה ש... הופיע בחקירות שלך, אני אראה לך את זה והפרשה הזו לטעמנו היא בעלת משקל סגולי, אני רוצה להיות מתון, פי כמה וכמה מאשר פניות מקושקשות עם שרה חנכה, או לא חנכה, אם ביקרה או לא ביקרה בטקס מכבי אש או במלגות לחיילים בודדים ולבשה שמלה או לא לבשה שמלה, ואם זה עם עשר שמלות או רק שמלה אחת, אם זה עלה רק בשלושה אתרים או בחמישה אתרים ועל לפני ועל אחרי, סוגיות הרות גורל, אני רוצה להראות לך כרגע סוגיית הרת גורל, יחסית כמובן הרבה יותר מאשר שרה נתניהו וביקורת על נתניהו בפרשת המעונות שמתפרסמת בכל כלי התקשורת מה נקבע בוואלה על ידי מי ומה היו המניעים בסדר? וזה קשור לעניינו של מר אלדד יניב. האם אתה זוכר שבתקופתך כעורך ראשי של וואלה אלדד יניב מתחיל לפרסם רצף של טורים שלכאורה מתארים שחיתות פוליטית כולל תיאורטיים עובדתיים קשים לגבי שורה של פוליטיקאים בכירים?
יינון מגל
נגדית
כן, אני הבאתי אותו
בועז בן צור
נגדית
אתה הבאת אותו, הפוליטיקאים האלה היו
משה בר-עם
נגדית
את מי הבאת סליחה?
יינון מגל
נגדית
אני הבאתי את אלדד יניב, הוא היה בתקופה פחות טובה וזה סוג של פרסונל נון גרטה אני כבר לא זוכר למה ואז אני נפגשתי איתו והבאתי אותו לוואלה לכתוב את הטורים הנ"ל.
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר שהטורים הללו עסקו בדמויות פוליטיות מאוד מאוד בכירות עם טענות חריפות?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, אנחנו ניו לאלדד יניב וביקשנו ממנו לתאר את ההשתלשלות של דברים מהזווית שלו מה שהיה ואני מבקש להגיש נייר עזר, כפוף, כמובן לעדות של מר יניב לכן זה לא ייכנס לתוך תיק בית המשפט אבל כנייר עזר כי אני רוצה לשאול את העד מה שמתאר מר יניב. נעלה את זה גם על המסך ונשאל אותך.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אז אולי אדוני לא יגיש, אדוני מעלה את זה על המסך.
בועז בן צור
נגדית
זה נייר עזר כפוף לעדותו. זה יכול להיסרק באותה מידה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בסדר אז נזמן אותו
יהודית תירוש
נגדית
אנחנו כמובן מסכימים שזה יהיה בפני בית המשפט, אנחנו לא מסכימים להגשה של המסמך הזה, להגשה מהותית לתיק בית המשפט, אם רוצים להכניס משהו של אמרת עד לתיק בית המשפט הוא כמובן צריך לבוא ולהעיד ולהיחקר נגדית, אז אם צריך כדי לעזור לבית המשפט כדי לעקוב אחרי מה שחברי מציגים אין בעיה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
כרגע אני אסמן אותו כדי שנדע מה מציגים לעד, זה לא ראייה לאמיתות התוכן. זה מותנה בעדות של העד. זה יהיה נ/3518.
משה בר-עם
נגדית
כפוף לכל המבלות
בועז בן צור
נגדית
כן, כפוף לעדותו של העד, של מר יניב, הכל בסדר בוא תעיין, אנחנו אחרי זה נעבור קטעים בסדר? אתה יכול לעיין כדי לקבל את ההתרשמות.
משה בר-עם
נגדית
זה מסמך עדכני מ - 18.
בועז בן צור
נגדית
כן, מאתמול, כן. לפני עדותו של העד, המסמך הזה נשלח אלי אתמול בשעה שמונה בבוקר בהיותנו במלון הסמוך. שמונה וחצי.
יהודית תירוש
נגדית
זה כרגע מוגש כפרופוזיציה של חברי רק אני אבהיר, אין מאחורי זה, אני רק מבהירה.
בועז בן צור
נגדית
ההבדל הוא, טוב, בסדר, זה הוגש על תנאי
יהודית תירוש
נגדית
זה לא הגשה על תנאי כי זה לא הגשה על תנאי, לא מגישים דבר כזה על תנאי
משה בר-עם
נגדית
זה בכפוף לעדותו של העד
יהודית תירוש
נגדית
יבוא העד וזה יקבל משקל אם העד יגיד את הדברים הללו, אם הוא יגיד שהוא חתם על זה, אני אפילו לא יודעת להגיד מילת דופי בחברי אבל מבחינת ראיות אני אפילו לא יודעת להגיד שהעד חתם, העד הפוטנציאלי חתם על זה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד תירוש זה מוגש כרגע כמסמך שמציגים למר מגל, ככה זה סומן וככל שירצו לעשות עם זה משהו מעבר לזה זה כפוף כמובן לכל הכללים.
משה בר-עם
נגדית
3518 אם גברתי לא תתרצה תבקש להוציא את זה מהתיק בשלב מסוים
בועז בן צור
נגדית
ברור, אם הוא לא יגיע אז העדות של מר מגל תישאר והמסמך אין לו שום משמעות, אין לו שום ערך, הוא יכול לחזור אחר כבוד אבל מה שחשוב, אגב, אני קראתי את זה זה מתקשר לראיות, זה לא דברים, טוב, תודה אחרי שמיצינו בוא נראה מה אומר, מה כותב מר, קראת את מה שהוא כתב?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כללית, אחרי זה ניכנס לפרטים. הדברים כרגע כללית באופן כללי, מה שהוא כותב כאן מזיכרונך, נכון, לא נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון מאוד
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נראה מה כותב כאן יניב, הוא כותב שלא לפי סדר שכל פרק עבר מסכת לחצים נוראית של מר ישועה, של אילן ישועה לפני הפרסום, בעת הפרסום ולאחר הפרסום שישב לעורכים על הצוואר, רצה לדעת במה מדובר, במי מדובר כאן לפני הפרסום, בעת הפרסום מה הכותרות וכו', והייתה הוראה של יינון אתה לא מדבר עם איש זולת אני, אבירם ונוף, ולהם אתה הורית לא מעדכן את אילן מה... ומה תוכנו עד רגע הפרסום, תגידו לאילן שפונה ולוחץ שאלדד שומר אצלו את הקלפים עד הפרסום, מה אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
כן, כן, נכון, צודק, אילן היה בטירוף מהדבר הזה, השתגע מהטורים האלה, אני הייתי מאוד גאה בהם ומאוד רציתי אותם, זה עורר עניין, זה היה מביא מלא בז סביב האתר והקלקות וכניסות בטרפיק ומאוד מעניין ומאוד בעל ערך עיתונאי ורציתי לפרסם את זה ואילן השתגע.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו, הוא אומר שוואלה, אילן שמנמק למה זה לא צריך להיות, כשהשיגעון קצת, החרדה תחלוף מן העולם שוואלה זה לא עיתון ומה זה הסיפור הזה שמביאים חשיפה על פוליטיקאים, כלומר אני אראה לך באמצע, הנה אילן אמר לשלושתם כלומר גם לך, שוואלה הוא לא עיתון מה זה הסיפור הזה שמביאים חשיפות על פוליטיקאים, שהוא היה נתון לתביעות דיבה, מעולם אוסיף לא הגיע מכתב התראה בטח לא... התביעה
יינון מגל
נגדית
כן, ויש פה איזה שורה שישועה איים שוואלה יאיים את הפוליטיקאים שהם חיוניים לוואלה
בועז בן צור
נגדית
נכון
יינון מגל
נגדית
אתה רוצה להקריא את זה סליחה
בועז בן צור
נגדית
לא, אני אגיע לזה, אני שואל אותך כרגע רק על הקטע הזה שאילן אומר שוב, מילה כזו או מילה אחרת,
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מה הוא אמר?
יינון מגל
נגדית
כן, הוא לא היה בעניין, זה לא עניין אותו כל העניין העיתונאי לא עניין אותו, זה הכל, כל המאבק בסופו של דבר היה בין מישהו שמנהל מערכת כלכלית לבין מישהו שמנהל מערכת עיתונאית.
בועז בן צור
נגדית
ושאילן השתמש בביטוי ואחרי זה נראה לך את ביטויי ההתמוטטות של אילן החל מסופר פארם, המשך בכתבה ב - Y-NET עבור לפוליטיקאי, אני אראה לך שזה ביטויים שגורים אצלו, ארבע סימני קריאה תמיד, אחרת זה בכלל לא, הביטויים של אילן שהוא משתמש, קודם כל אתה זוכר כללית שאילן כל הזמן משתמש יש כוחות גדולים, אימפריות, אני אראה לך הכל בכתובים זה לא שאני מספר סיפורים ולאחר שזה התמוטט וזה התמוטט, אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
כן, דרמות
בועז בן צור
נגדית
דרמות, כי אני מספר לך רק כדי שיהיה הקשר למה זה חשוב לנו כי אם היה פה שני עדים לפניך אחד שאמר שהוא שמע מאילן שאומר לו זה גדול מוואלה אז מישהו יכול לחשוב ואו, זה גדול מוואלה, אז מה זה אומר? אז תתקן אותי אם אני טועה, אצל אילן זה בדרגה, זה גדול מוואלה זה לא התמוטטות של וואלה כפי שהוא השתמש, ולא האימפריות שמתנגשות ולא מלחמת האלים ולא, ולא, ולא, נכון? זאת אומרת זה דרך התבטאותו של הג'נטלמן הזה?
יינון מגל
נגדית
היה לו מימד של דרמה בהתבטאויות, כן
בועז בן צור
נגדית
באופן רוחבי דרך אגב
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך אחרי זה מהתכתבויות, זה לא שאני אומר. עכשיו, אילן השתמש בתירוץ של תביעות דיבה? אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
כן, ודאי, ודאי
בועז בן צור
נגדית
מה הוא אמר?
יינון מגל
נגדית
הוא אמר יתבעו אותנו, אני זוכר איזה אירוע, אני כבר לא זוכר על מי זה היה או, אולי על ברק שיתבעו אותנו ולא אמרתי לו, לא עשינו ביטוח
בועז בן צור
נגדית
שיפוי, דיברו על שיפוי
יינון מגל
נגדית
שיפוי, זה היה צרחות מטורפות ואתה תגמור את האתר ואז אלדד גם כותב את זה פה בטקסט שהוא אומר אני הסרתי אחריות מוואלה, אני לוקח את הכל עלי, כתב מכתב והביא אותו בשביל שאילן יירגע, אני לא זוכר אם זה עזר או לא
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, העיפו אותו בסוף
יינון מגל
נגדית
לא, זה ברור, אני לא זוכר בטור עצמו אם זה עזר או לא, אני לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
טוב, אני אראה לך מה ירד, מה לא ירד
משה בר-עם
נגדית
מדובר בפרסום של ידיעות או טורים שיש להם חשיבות עיתונאית?
יינון מגל
נגדית
כן, זה סוג של ספר זיכרונות אינטרנטי
משה בר-עם
נגדית
אבל זה נותן ביטוי לידיעות או לנתונים חדשים שלא היו עד אז אם אני מבין נכון?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
אנחנו גם נראה כתיבה, כבודו אנחנו נראה כתיבה, זה תיאורים אותנטיים של עד לדבריו למעשים לא תקינים, נגיד את זה בצורה של פוליטיקאים מאוד בכירים בסדר? וזה כתבות רחבות, טורים מאוד רחבים זה לא פרשנות על אלא תיאורים חיים ואותנטיים, למשל פרשת פואד הוא חשף כן? כשהוא דיבר על בז אני אראה לו אחרי זה מה קרה שם, מה התקשורת כתבה על ההורדה שלו, זה דברים, בוא נסכים ככה, אני אראה לך אחרי זה אבל כרגע המשקל הסגולי העיתונאי של הפרסומים הללו והטורים הללו, עכשיו אנחנו לא בית משפט, אנחנו לא דנים כרגע שבא ומספר היה כך וכך וכך, זה נכון, לא נכון? משמעות משפטית, המשמעות העיתונאית הציבורית, מה המשמעות העיתונאית הציבורית?
יינון מגל
נגדית
רבה
בועז בן צור
נגדית
מה?
יינון מגל
נגדית
הייתה משמעות רבה, היה מעניין מאוד, מאוד עניין את הציבור, יצר בז, במקרה של פואד גם הוביל לסיפור, לפרשה של פואד שאת הכותרת, הוא הביא את הטור ואני נתתי את הכותרת מאיפה לפואד יש תשעה מיליון לפנטהאוז, זה היה כותרת של המאמר, זה היה משהו שהוא היה מאוד רלוונטי. אני אגיע אחרי זה לשמלה של שרה והדיונים הרחבים פה שמכלים את זמננו, לא יודע אם שרה זה קצר. עכשיו, אתה זוכר שאילן, כי האתר תיכף הולך להתמוטט אז אלדד יניב אמר אני נותן לכם שיפוי, אם תוגש תביעה אני נותן לכם שיפוי.
יינון מגל
נגדית
כן, נכון, זוכר את זה, לתוך הלילה כשהוא הביא למערכת לתוך איזה בליל צעקות של אילן
בועז בן צור
נגדית
מה הוא הביא?
יינון מגל
נגדית
שיפוי
בועז בן צור
נגדית
שיפוי, מסמך שיפוי, אוקי. עכשיו, הוא מתאר כאן שאבירם אלעד, הוא אומר היו שלושה איתי, יינון, אבירם אלעד ונוף.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
קודם כל זה התיאור? אתם הייתם שלושתכם מול אילן בעניין הזה?
יינון מגל
נגדית
כן, נוף נתנזון, כן
בועז בן צור
נגדית
הנה, והוא אומר בפרסום הפרקים היו מעורבים יינון מגל, אבירם אלעד ונוף נתנזון
יינון מגל
נגדית
נכון, נוף הייתה איתו בקשר והייתה עורכת אותו
בועז בן צור
נגדית
כן, עכשיו בוא נראה במה עסקו הפרקים, באהוד ברק, ליברמן, פואד, אהוד אולמרט ועוד נכון?
יינון מגל
נגדית
כן, נכון
בועז בן צור
נגדית
ואנחנו נראה אחרי זה לכבודם, זה מופיע, מה שנשאר. אז מתאר כאן אלדד יניב שעלה רעיון כדי לנסות להרתיע את אילן המתמוטט ישועה מהניסיון שלו להסיר, להוריד, לזרוק את אלדד לפנות לתנועה לאיכות השלטון לאותו מר שרגא. זוכר?
יינון מגל
נגדית
אני לא ממש זוכר, כאילו יכול להיות, לא זוכר בדיוק
בועז בן צור
נגדית
לא זוכר זה בסדר. הוא אומר אגב, יכול להיות, אני אגיד לך למה זה משתלב שאין לך זיכרון ממשי כי הוא אומר שמי שהיה איתו בעניין הזה זה אבירם, ונוף.
יינון מגל
נגדית
כן, יש מצב, יש מצב, זה כבר נשמע לי יותר מוכר
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני עוברת לפסקה שאומרת תסתכל, טוב זה הפסקה של אליעד שרגא שאבירם יזם את הרעיון, אתה התלהבת, הוא אומר פגשנו את אליעד אבירם ואני, זאת אומרת בפגישה היו כמו שאתה רואה אלעד ואבירם
יינון מגל
נגדית
אלדד ואבירם, אלדד ומידד, כן
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע גם, תסתכל על הפסקה שאחרי שהגיע, אחרי ההיסטריה ואחרי הסיפור של הקלף של תביעות הדיבה שעד היום מחכים להם, כך אני מבין, שלא הגיעו רצה שיפוי, קיבל שיפוי כמו שתיארת באותו לילה, ליל הצעקות שם במערכת ואז זה לא סיפק אותו והוא המשיך, הוא ניסה לגלות מבעוד מועד במי מדובר.... השבוע מה התפרסם וכשזה היה חסום כי המערכת הסתירה התחיל... עם הטורים דרש לדרדר אותם, מה הזיכרון שלך?
יינון מגל
נגדית
שזה היה מלחמת עולם, זה היה מלחמת עולם, זה היה טירוף מוחלט בדיוק הראל סגל הזכיר לי אתמול שהיה איזה טיול שהיינו בצפון ושהלכנו למסעדה בנהריה נדמה לי או משהו כזה ובמשך שלוש שעות, כל זמן שהותנו במסעדה אני בכלל לא ישבתי איתם והייתי בצרחות בטלפון עם אילן, יושב על הטור של אלדד יניב, במקרה שאתה מעלה את זה עכשיו, על הטור של אלדד יניב, זאת אומרת החברים שלי ידעו, הכירו את האירוע, שיש פה אירוע פסיכוטי שלא מתנהל בצורה עיתונאית, שיש פה לחצים ואגב, מה שרציתי לקרוא לך את השורה שבעיני היא מאוד רלוונטי, ישועה איים עלי שהוא יאבד את הפוליטיקאים שהם חיוניים לוואלה ואז ציטוט - "והם גם חברים אישיים שלי ואני חייב להם ולא תהרסו לי את זה" כלומר כל מיני שיקולים שהוא לא היה עומד בפני לחצים של אנשים אחרים, כל מיני שיקולים, הוא חבר שלי, הוא לא חברי שלי, פואד מתקשר אלי, ברק מתקשר אלי, ההוא מתקשר אלי, הרצוג מתקשר אלי, כל מיני כאלה ובגלל שהוא חבר שלו וזה אז הוא מוריד את הטורים ונכנס למלחמות עולם ופוגע באתר כי ברור כשאתה פוגע כמו שראינו מקודם עם הידיעה של העין השביעית כשזה נוגע לנתניהו אז ברור גם כשזה נוגע לברק או לליברמן או למישהו אחר אז זה פוגע באתר כשאתה מתחיל להעיף אייטמים ביקורתיים ומדרדר אותם אחורה.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, כשהוא מדבר פה שוואלה יאבד את אילן, יאבד את הפוליטיקאים שהם חיוניים לוואלה והם גם חברים אישיים והוא חייב להם ולא תהרסו לי את זה קודם כל זיכרונך?
יינון מגל
נגדית
כן. כן, כל היום, אני לא זוכר מילה במילה אבל האירוע, תשמע, מדובר היה בסאגות בלתי נגמרות אז אני מניח, אני זוכר שזו הייתה רוח הדברים, כן
בועז בן צור
נגדית
הייתה רוח הדברים,
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני גם זוכר שאמרת בחקירה הראשית שלך כאן שאילן אמר לפוליטיקאים אחרים שהם חשובים,
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אני לא זוכר את הביטוי המדויק שאמרת אז ראה זה פלא,
יינון מגל
נגדית
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור לא מיצינו את העניין?
משה בר-עם
נגדית
התמונה די ברורה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הבנו. הוא אומר בעצמו
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות פרסומים שהיו בעניין הזה
עודד שחם
נגדית
אולי את זה נשאיר למר יניב
בועז בן צור
נגדית
אבל זה קשור גם למר מגל כמנכ"ל וואלה, הוא היה מעורה
ז'ק חן
נגדית
זה הטורים, זה חומר הראיות שיש לנו.
בועז בן צור
נגדית
אני אראה, אני אראה
עודד שחם
נגדית
בכל מה שנוגע... היענות חריגה
בועז בן צור
נגדית
כן, אז אם יש משהו
עודד שחם
נגדית
אדוני שם דגש על אחרים, יש ביטוי של היענות חריגה אז אם יש פה עניין של היענות של מישהו...
בועז בן צור
נגדית
כן, אני רק רוצה לומר, יש גם עניין כבודם זה לא רק עניין של משקל, כלומר מעבר לזה שבודקים כמותית, ההוא מוזכר חמש עשרה אלף פעמים, יש מאה פניות בהשוואה יש גם עניין של...
עודד שחם
נגדית
אני מבין מה אדוני אומר, אתה צריך להיות רלוונטי
בועז בן צור
נגדית
ברור, זו טענת ההגנה שלנו
ז'ק חן
נגדית
בעניין הזה אני אולי אקדים את המאוחר ואענה לתהיית בית המשפט הנכבד, לשם בדיוק אנחנו הולכים כי זה אנחנו קיבלנו אתמול בבוקר, את זה אנחנו נקשור לחומר הראיות כדי שתקבלו את התמונה על מה מדובר, מה הטורים ועל מי מדובר? ואת זה אנחנו נקשור לרול ונראה את הקשר של שאול אלוביץ' אגב אותן פניות שהיה מקבל מאותם פוליטיקאים מה הייתה תרומתו להורדת הטורים של אלדד יניב לא בהקשר של נתניהו אלא בהקשר של רשימה ארוכה של פוליטיקאים אחרים וזה בדיוק ההיענות החריגה שאדוני מדבר עליה, לשם אנחנו הולכים.
בועז בן צור
נגדית
בדרך כלל כשאתה איימת בהתפטרות שבועית
יינון מגל
נגדית
כן, איימתי לא פעם בהתפטרות, כן, נמאס לי כל האירוע הזה, זו הסיבה שהלכתי לפוליטיקה
בועז בן צור
נגדית
תיכף אני אראה לך, תיכף אני אראה לך את נסיבות העזיבה שלך מחומר הראיות את נסיבות העזיבה שלך, כמובן כל הזמן רק שמענו רק נתניהו ברור בגלל שעלתה כתבה על שרה אז בגלל זה עזבת את האתר, רוצה להגיד להם לא ממש, אני אראה לך את הנסיבות בעניין הזה ועכשיו אני אראה לך חומר, גם אויימת בהתפטרות, כך הוא אומר.
יינון מגל
נגדית
כן, זה היה סאגה רצינית האירועים עם אלדד יניב זה היה חודשים, זה היה תקופה ארוכה, טור שבועי ופיצוצים שבועיים יומיים ומתמשכים.,
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר שגם התקשורת עסקה בהתפטרות או בסיום עבודתו של אלדד יניב?
יינון מגל
נגדית
יש מצב, תזכיר לי, אני לא בדיוק זוכר
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך, למשל אני אראה לך כתבה בדה - מרקר ב - 28 מרץ2014
משה בר-עם
נגדית
מר מגל, מר יניב הביא גם ידיעות בקשר לנתניהו שפורסמו או לא פורסמו באתר או שרק,
יינון מגל
נגדית
כן, היה טור אחד שעסק בו אם אני זוכר נכון
משה בר-עם
נגדית
ואדוני גם דאג שזה יפורסם באותה מידה? אני שואל.
יינון מגל
נגדית
זה פורסם, כן, זה פורסם
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות כתבה מדה - מרקר, זה... כתבה בעין השביעית
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3519
בועז בן צור
נגדית
כשמדברים על נושא תקשורתי כי הראו לנו כתבה מהעין השביעית שאלו את העד ירדה כתבה על שרה או משהו כזה, ואו, סליחה, זה לא היה על שרה, נתקדם. לא צריך כרגע ל... יתר על המידה בכתבה הזאת אבל אם תראה מה ש... בזמן אמת יש פרסום על הסרת טוריו של אלדד יניב
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
על הסרה של טור, כתבה מהאינטרנט והסיפור מופיע, מה שאתה אמרת אילן תביעה משפטית, אבוי מתמוטטים ויניב אומר נתתי שיפוי לכל תביעה רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
לכן גם היה חשיבות, טוריו של יניב חושפים מאחורי הקלעים של קשרי הון שלטון עיתון בישראל כי אם הוא היה צמוד לעוזר ראש הממשלה אהוד ברק, עוסק בכך, עוסק בבן אליעזר, התחקירים שהיו רואה?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
התיאור כאן משקף להבנתך, לא אכנס כרגע לפרט מהותי,
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
גם הוא מתאר אלדד יניב, לא יודע מי דיבר עם ישועה המתמוטט אבל הוא אומר כאן שההחלטה התקבלה מהנהלת האתר שסירבה להגיב ואלדד אומר אני לא יודע מה קרה שם אבל הוא אומר ברור שיש... של פוליטיקאים, טקסטים קשים ולכן הורידו אותי וחלק מהטורים.
יינון מגל
נגדית
כן. זה בדיוק גם מה שרציתי, את כל הבז הזה מה שאילן לא רצה, אני רציתי. אני רציתי שידברו על האתר, שאנשים יחכו לטורים, שיהיה עניין באתר, שיהיה ביקורת, שיהיה עיתונאות, שיהיה בז, וזה היה נכון גם לכולם, גם לנתניהו, גם לפואד וברק ולהרצוג ולכולם, רציתי להיות אתר שלא דופק חשבון.
בועז בן צור
נגדית
חדשות?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתר חדשות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן, בדיוק, אתר עצמאי שנותן פתחון פה כמובן בגבולות החוקיים, ואתה יודע, הנורמאליים
משה בר-עם
נגדית
השאלה מר מגל אם התרשמת מההתערבות של מר ישועה שההנחיות או הוראות או הדרישות יהיו ממוקדות יותר בענייניו של מר נתניהו יותר מאשר באחרים או שבאופן כללי הוא ביקש להוריד או להסיר כתבות בעייתיות כלפי פוליטיקאים בכלל?
יינון מגל
נגדית
הוא באופן כללי ביקש להסיר כתבות בעייתיות שלא התאימו כשזה היה חברים שלו או שזה היה כל מיני אינטרסים שהתקשרו אליו, נתניהו היה הרבה יותר טורים כי נתניהו היה ראש ממשלה והיה מוזכר הרבה יותר באתר אבל ככל שהתפרסמו על אנשים אחרים אז גם כן נתקלנו באירוע הזה.
בועז בן צור
נגדית
זה המכתב של אלדד יניב שאילן, אני אעשה איזה פרפראזה, אמרו לי להתקדם אני עושה פרפראזה שאילן לא ראה את האתר כאתר חדשות, אמר אני רוצה יותר רכילות וזה פרפראזה כדי לקצר, מה אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
סליחה, לא הייתי לגמרי איתך
בועז בן צור
נגדית
אז תהיה איתי. אילן אמר שמבחינתו הוא פחות מעדיף חדשות, אני עושה פרפראזה,
יינון מגל
נגדית
כן, זה פחות עניין אותו
בועז בן צור
נגדית
והוא רוצה יותר תעבורה, יותר,
יינון מגל
נגדית
כן, כל האתר היה יותר בעניין של אסור לפספס ואתה יודע כל מיני בחורות עם ביקיני וכל מיני דברים כאלה.
בועז בן צור
נגדית
נכון, ראינו את זה פה
יינון מגל
נגדית
זה דברים שאני פחות אהבתי ופחות עניינו אותי ופחות התחברתי אליהם אבל זה היה ה - DNA של וואלה מקדמת דנא אז אני רציתי לקחת אותו למקום יותר עיתונאי שיתעסקו בטורים כמו של אלדד יניב ופחות באסור לפספס ובחורות שמספרות על חוויות שלהם, כל מיני כאלה בעניינים אינטימיים.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, האם אתה זוכר שב - 763, לפני 763 עד שיעלו את זה כותב פה אלדד יניב שאתה רצית סיפורים
עודד שחם
נגדית
איפה אנחנו נמצאים?
בועז בן צור
נגדית
בעמוד השני כבודו, בפסקה, זה על המסמך, בפסקה החמישית למטה. יינון רצה סיפורים על כולם כולל נתניהו, פרסמתי מה שהיה ברשותי מעולם לא היה נתניהו דמות שאסור לפרסם עליה כתבה, הוא רצה את כולם, לפרסם את כולם.... אמר תמיד שלא רוצה עיתונות, להשאיר את האתר שמקליט על רכילות ולא רוצה עיתונות, התייחסותך?
יינון מגל
נגדית
מסכים, מאשר את הדברים. צריך לזכור שאלדד יניב היה איש שמאל מובהק כשהבאתי אותו, כלומר זה לא החזרה שלו בתשובה עכשיו שמתחוללת לנגד עינינו אלא אני הבאתי בן אדם שלא היה מהמילייה שלי ולא היה מהמחנה האמוני או מהמחנה הפוליטי שלי והבאתי אותו לוואלה מתוך הבנה שאני רוצה שיהיו אנשים שיעשו עבודה עיתונאית גם אם זה לא תואם את תפיסתי הפוליטית.
בועז בן צור
נגדית
ואני אראה לך שהבאת אותו בעצם מהמילייה הזה, אנחנו כרגע לצערי במשפט הזה צריכים לעסוק גם בסוגיה הזו, הוא היה מעבר לסגולותיו כדמות תקשורתית דומיננטית הוא היה חלק מאותו דבר ואותו מילייה שהיה רווח בוואלה... בהמשך.
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה להראות לך את העין השביעית ואני מבקש כרגע את ההסבר שלך, זה מוצג חדש כבודם בנושא הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3520
בועז בן צור
נגדית
נגיש כבר פעמיים, גם בלוק תקשורת ששמה של הכותבת דבורית שרגל, מוזכר על ידי גב' טלי בן עובדיה בהקשר אחר,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נ/3520 זה נא לא להפריע
בועז בן צור
נגדית
אני מגיש את השני באותה הזדמנות רק כדי להבין את העוצמה של הטורים שהיו אז באתר של אסור לפספס בעיקר, לא רק.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה נ/3521 מה זה?
בועז בן צור
נגדית
זה בלוק תקשורת שאז היה מאוד נפוץ, אתה זוכר את שרגל ואת אנדר גראונד?
יינון מגל
נגדית
כן, זוכר את זה
בועז בן צור
נגדית
זה היה אתר פופולארי אצל העיתונאים כמובן?
יינון מגל
נגדית
כן, העיתונאים אוהבים להתעסק בעצמם
בועז בן צור
נגדית
הדברים שאתה אומר פה בזמן אמת בעניין הזה. קודם כל תראה, אנחנו לא נעשה כרגע קריאה מודרכת רחבה נניח של העין השביעית אבל העין השביעית כותבים כותרת נא לא להפריע ושואלים מדוע תיאוריו הפוליטיים של אלדד יניב בוואלה אינם זוכרים לטיפול עיתונאי באף כלי תקשורת, צריך להפנות את השאלה למערכות החדשות ואחרי זה גם שאל עיתונאי ערוץ 10 פרסם פוסט, דרוקר כיצד ייתכן שעקב הגילויים החושפניים שכלולים בטורים שמפרסם אלדד יניב באתר וואלה מאז דצמבר האחרון אינו מניב ידיעות המשך? יש כמובן מה יש בתוך אותם טורים שהוא פרסם, כמה... ההשלכה שלהם, אתה זוכר, אמרת שהיה הרבה בז סביב הכתבה על הטורים הללו נכון? מסכים?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה גם מסכים שכלי תקשורת אחרים בעצם לא המשיכו לעשות שום פולו אף בעניין?
יינון מגל
נגדית
נכון
עודד שחם
נגדית
מה זה עזור לנו, מה עשו כלי תקשורת אחרים או לא עשו כלי תקשורת אחרים, ממה שפרסם או לא פרסם,
בועז בן צור
נגדית
קיבלתי אדוני, אגב, יש לי מענה אבל חבל עליו, מכיוון שקיבלתי אז זה,
ז'ק חן
נגדית
זה לא נבדק, לא נחקר, קשרו לנו את הידיים ואת העיניים ויש את ההחלטה של כבודכם ואנחנו ממשיכים, מה שלא נחקר, לא נחקר.
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, נכון. עכשיו אני מראה לך את אותה מחתרת הקטיפה זה אותו בלוג ושם נכתב שזה השבוע, הפרידה היא סופית, אנחנו ב-3 באפריל 2014, זה השבוע השני ברציפות והשלישי... של יניב לא יופיע בוואלה, פעם אחת זה הטור על ברק, השבוע השני זה היה בן אליעזר שלא פורסם ואז אתה גם התראיינת בנושא, אתה רואה? בגלי צה"ל, זאת אומרת הנושא הזה היה אישו נכון? רואה, תסתכל, תאשר לי שמה שכתוב זה הזיכרון שלך, אתה רוצה להסתכל כאן? בבקשה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה שכתוב בין מה
עודד שחם
נגדית
יש ציטוט למעלה.
משה בר-עם
נגדית
זה דברים שנאמרו בגלי צה"ל?
בועז בן צור
נגדית
כן, שיאשר אותם כן
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כלומר התיאור כאן שמופיע מהזיכרון שלך, התיאור מה יתפרסם, מה לא יתפרסם, מה ירד, מה החשיבות, מקבל?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
סבבה, הלאה. עכשיו כך, האם אתה זוכר שקבוצה של עיתונאים ביניהם קרן נויבך, ברק רביד, דרוקר, עמית סגל, בן כספית, נדב אייל הביעו תמיכה ברשתות בהמשך לפרסום הטורים של אלדד יניב?
יינון מגל
נגדית
אני זוכר שהיה משהו כזה
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה לך, בוא נבהיר איזה נושא פה רק אני אומר למה זה חשוב לי בעניין הזה ואולי אני אשאל אותך כשאלה, אני לא צריך כרגע להגיד, הנושאים הללו מבחינת העניין הציבורית, לא רק הם, פנייה של שרה,
עודד שחם
נגדית
הוא נשאל וענה
בועז בן צור
נגדית
נשאל וענה, טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3522.
בועז בן צור
נגדית
אבל אני רוצה לשאול אותך שאלה, אתה השתמשת בביטוי ביחס לחלק מהפרסומים לגבי גברת שרה נתניהו, אידיוטים כן, אידיוטים לא, אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
מה שיש כאן זה אידיוטי?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אלא?
יינון מגל
נגדית
חשוב
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אני עכשיו רוצה להראות לך, אני רק רוצה להגיש עוד מסמך של דרוקר בעניין הזה שמעיד על החשיבות זה דובר בעד עצמו אז אני לא אשאל את העד
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3523.
בועז בן צור
נגדית
גם לגבי בנימין נתניהו באתר, נוהל שדומה, קרוב לאיזשהם חשיפות מהסוג הזה?
יינון מגל
נגדית
לא, לא גם צריך להגיד אילן פה נכנע לבעלי הכוח, אילן פה נכנע לאנשים החזקים והוריד בסופו של דבר את הטור הזה, הוריד טורים והוריד את הטור בכללותו.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז כרגע אני רוצה להראות לך מהזווית של שאול אלוביץ' שלא ידעת אותה אבל חברי עו"ד חן אזכר את זה, זה צמוד, ההתכתבות כבודם היא מ - 30 בינואר 2014 והיא צמודה לכתבה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
התכתבות של מי?
בועז בן צור
נגדית
ישועה - שאול אלוביץ,' 30 בינואר 2014
משה בר-עם
נגדית
זה ברול?
בועז בן צור
נגדית
כן. שורה 4086 ועד שבית המשפט יראה אני כבר אומר לך זה בצמוד לכתה בעניין ברק שנראה גם אותה, נראה את הפרסום.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זאת לא רמה?
בועז בן צור
נגדית
כן, בדיוק, זאת לא רמה, אני אומר מתי זה צמוד. אנחנו מגישים
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נ/3524
בועז בן צור
נגדית
אם תסתכל אנחנו ב - 30 לינואר, 2014 זה הטור וההתכתבות היא גם ב - 30 בינואר 2014 ונראה מה קרה לטור הזה, אני רק עושה כבודם שלושה, אני מראה את הכתבה מ - 30, אני עכשיו קושר את זה להתכתבות שמיד אני אחזור אלה ב - 30 לחודש ומראה את העמדה של שאול אלוביץ.'
משה בר-עם
נגדית
אדוני מראה לנו את הרול עכשיו?
בועז בן צור
נגדית
כן. רק נראה על מה מדובר היה שם, מה שקרה, יום למחרת לאן נעלם הטור של אלדד יניב? אז היה טור לגבי ברק אתמול, ואיננו עוד, רואה?
יינון מגל
נגדית
כך גם המדור החדש של מנחם בן
בועז בן צור
נגדית
תיכף נגיע למנחם בן כי מנחם בן נתן כתבה אוהדת על הטור של אלדד יניב ואז גם על זה זה עורר איזשהו עניין, אז בוא זה ההקשר. אתה זוכר שהיה פרסום על ברק, ישועה משתולל?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
השמיים נופלים, העולם מתמוטט ומסירים את הפרסום?
יינון מגל
נגדית
כן. אני לא זוכר על מה היה הטור אבל אני זוכר את האירוע סביבו, כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את ההתכתבות שלא הייתה בידיעתך בזווית הזאת בין שאול אלוביץ' לבין אילן ישועה. שאול אלוביץ' שגם הוא חושש מפולטיקאים כותב זה לא רמה, זה מטומטם עם דולרים בגרביים וגם האיום הוא כותב שאלדד יניב בלי... נראה לי הזוי, הוא מבהיר שזה הטור של אלדד יניב ואז ישועה כותב לו שהוא לא מתפעל מהרמה של הטור של מנחם (מנחם זה מנחם בן) נכון? היה מבקר ספרות אז?
יינון מגל
נגדית
כן, זיכרו לברכה
בועז בן צור
נגדית
זיכרו לברכה הוא כתב טור אוהד, האם אתה זוכר שהוא כתב טור אוהד לטורים של אלדד יניב
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז אילן ישועה אומר אני לא חושב שצריך לפגוע בהם, מציע לעשות שינויים כי אם כן יפנו, אלא אם כן יפנו כי ברור שהטור בא לשבח, הוא העדיף את זה, לא הצלחתי להבין את זה, הורדה עכשיו תגרום לנזק, זה לא ידידיה זה רק חלק ממגאזין ושאול כותב לו זה אומד הדעת שלו, לצערי זה הופך למגאזין של ביבים, תקרא על ההערצה לאלדד יניב ואחר כך תקרא את הטור של אלדד יניב בעצמו, אילן קראתי הכל, מסכים לחלק, הורדתם...
יינון מגל
נגדית
העד צוחק
בועז בן צור
נגדית
למה אתה צוחק
יינון מגל
נגדית
כי זה כל כך מצחיק הוא מתלונן על הטור של אלדד והטור של מנחם? טוב, בום, תוריד את כל המגאזין כאילו זה אוקי, תשבית את כל האוגדה, זה הרמה פחות או יותר, הורדתי את כל המגאזין, לא מוצא חן בעיניו הטור, בום, סוגרים את כל המגאזין, צריך לזכור מגאזין זה איזה עשר כתבות, זה דבר שעובדים עליו, נוף נתנזון הזאת הייתה עובדת עליו שבוע שלם על המגזין, כתבים, עורכים, מכינים מגאזין שלם, טוב, לא נמצא, טוב, יאללה בום מורידים את כל המגזין.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו,
ז'ק חן
נגדית
שנייה כבודכם רק בעקבות ההערה של כב' השופט שחם כדי לסגור את המעגל זה לא שאלות לעד אבל אני יודע שזה מעניין את בית המשפט. אני מפנה להודעות של שאול אלוביץ' שנמצאות בידיכם, קודם כל ההתייחסות הקונקרטית, לא להתכתבות הזאת שכמובן לא הראו לו אלא לטורים של אלדד יניב ואיזה טלפונים הוא קיבל בהקשר הזה, כדי לסגור את המעגל, זה עמוד 119 שורות 13-18 ל - ת/781(א) והתייחסות כללית יותר, כמוה יש עוד הרבה רק כדוגמא ת/783(א) בעמוד 54. יש עוד הרבה מאוד התייחסויות אחרות, כולל ספציפיות לפניות של פוליטיקאים אבל פה אני מדבר על התייחסות בלי שמראים לו את זה לאירוע אלדד יניב והפניות שהוא קיבל מפוליטיקאים בהקשר הזה.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה רק,
ז'ק חן
נגדית
רמז רק אפי לא מסביבת אזור בלפור, לא קשור.
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות לך כרגע מה אמר ישועה כאן ואני מבקש את ההתייחסות שלך, כי לא היה לנו את כל החומר, היה לנו רק את החומר התקשורתי, לא היה לנו את החומר של אלדד יניב והפרסומים, את הפרסומים למדנו שיש פה עניין אבל לא היה לנו לא אותך ולא את מה שכתב אלדד יניב בסדר? אז ישועה יושב תמיד, אשאל אותך, הרשה לעצמו איזה מן בליל של דברים. קודם כל תסכים איתי שמבחינתכם במערכת זה היה אירוע מז'ורי נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יש לי שאלה האם יש משהו יותר מז'ורי מבחינת חדשות בשנתיים שלך? אני לא מדבר על צוק איתן, סליחה, על דברים מדיניים, אני מדבר כחשיפות של וואלה, היה משהו יותר משמעותי?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
והיה,
יינון מגל
נגדית
זה היה מבחינה עיתונאית, בתחילת העיסוק, לא שאני זוכר, תשמע אני לא רוצה לגרום פה עוול לאיזה מישהו שהביא סיפור גדול או משהו כזה, אני לא זוכר, לא זוכר שהיה משהו שהתקרב לרמת הבז והעניין, אגב, אני אגיד במאמר מוסגר, מנחם בן זיכרו לברכה גם מנחם שהבאתי אותו הוא מישהו שיוצר הרבה עניין ובז, איש שבעיני עם כתיבה מדהימה ומקסימה שהיה לו כל מיני תפיסות עולם נגיד שנויות במחלוקת ובין היתר, הוא גם שילם את המחיר ועף מהמערכת וזה עוד דוגמא למישהו שרציתי שיביא קול אחר ומשהו אחר ושילם את המחיר כי הוא לא התיישב עם המיינסטרים, היה פעם איזה טור שהוא כתב על הומוסקסואליות וכל המערכת יצאה נגדי וכל הדבר הזה ואילן הוריד לי את הטור הזה גם כן כלומר אני נאבקתי והייתה איזה שביתה, בקיצור הוא נכנע למערכת והוריד לי גם את הטור הזה.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אילן ישועה אני אגיד לך מה הוא אומר, זה בליל לא מובן כל כך אבל הוא ניסה לגמד את העניין, אני שואל אותך על הזיכרון שלך, אני אגיד לך את הגרסה שלו כשלא היה לנו את כל החומר. כבודם אני מפנה בעניין הזה לפרוטוקול בעמוד 2256 - אני אסביר, אני רוצה להסביר, יש בעיה של מישהו כזה כמו אלדד יניב כותב בצורה קצת ססגונית, קיצונית, בצורה יותר פתוחה על לשון הרע, דברים כאלה, קודם כל רציתי לוודא שיש לנו הסכם כמו כל אחד אחר שכותב את זה שזה הסכם שהוא מתחייב לא לעשות תביעת דיבה ולתת לנו שיפוי, ההסכם לא היה אז חתום, הוא העביר לי את ההסכם, או שהיה בו, אני זוכר שהוא העביר לי את ההסכם כי זה היה סוף שבוע אז פוואל גדול שיינון מגל עשה, הוא אומר הפוואל הגדול שלצערי ההסכם לא היה סגור, שהתנאים, נכנסתי עשיתי תיקונים בעצמי, התייעצתי עם עורכי דין, לא בטוח לגבי השיפוי, לא זוכר למה, אני לא זוכר מה הנושא של הכתבה אבל אין לה שום משפטי שהטריד אותי הוא גם אומר לי, הוא אמר לי שהוא חתם למה אני לא מחזיר אותו, אז אני לא זוכר למה זה לא קרה, מאיזו סיבה, אולי שילוב, אולי שיפוי... בכל אופן זה היה... דרמטי, אני לא זוכר למה לא החזרתי את זה, התבקשתי, לא התבקשתי? כי אלדד הביא רייטינג זה היה מוצלח. מה שאני שואל אותך, אני קורא את התיאור שלו, יש לו זיכרון כזה כללי ועמום, האיש הזה זוכר לא רע בכלל בין מה שהוא זוכר למה שהוא אומר יש פערים אבל זו סוגיה נפרדת אבל היה פה אירוע מז'ורי מבחינת החיים של וואלה
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אתה תיארת אותו, אגב, זה נמשך, זה לא רק איזה אפיזודה אחת
יינון מגל
נגדית
נכון, אני חושב שזה היה איזה שלושה - ארבעה חודשים
בועז בן צור
נגדית
נכון, מדברים על 14 או 15 טורים אז זה מסתדר עם שלושה - ארבעה חודשים והיה עיסוק מאסיבי של אילן ישועה המתמוטט בעניין הזה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ולכן כשהוא אומר פה אני לא זוכר, זה עניין של שיפוי או משהו, היה גם עניין של שיפוי אבל זו לא הסיבה, נכון יהיה לו שיפוי שבנוסף בין שתי פסקאות לפסקה אחת
יינון מגל
נגדית
כן, גם אם היה העניין מטופל
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
יינון מגל
נגדית
גם אם היה העניין מטופל
בועז בן צור
נגדית
מטופל, ולכן כשהוא נותן איזה מן גרסה כזו זה בליל כזה של ערפילים משהו בעניין, התשובה היא? האמת היא שהיה אירוע מהותי שאילן נלחץ מהעניין הזה, פעל בכל הדרך כדי להסיר את הכתיבה הזאת מהאתר?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
הלאה. אני הגעתי לנקודה אם כבודם רוצים לעשות הפסקה
ז'ק חן
נגדית
שנייה אחת, רק כדי להשלים שוב בהמשך לשאלה של בית המשפט, אני חושב שאנחנו נמצאים פה במשהו יותר חשוב, אני רק רוצה להוסיף שנוכח סימני יותר... שיש בחומר החקירה שבפני החוקרים ראינו מתוך הרול נוכח הכתבות והאזכורים, נוכח גרסתו של ישועה העובדה וכמובן נוכח הגרסה של שאול אלוביץ' כפי שהפניתי את אדוני לדוגמית אחת, ובאופן ספציפי בהקשר של אלדד יניב ופניות של פוליטיקאים אחרים, העובדה שכשאלה הנתונים והטענה היא להיענות חריגה ואת זה המשטרה לא חוקרת, את זה המשטרה לא חוקרת אי אפשר היום וזאת תהיה הטענה שלנו לבוא ולטעון להיענות חריגה כאשר זה בכלל לא נחקר עם הבסיס שהיה.
עודד שחם
נגדית
אני שאלתי שאלה לא ביקשתי השלמת טיעון.
ז'ק חן
נגדית
לא, הבטחתי לאדוני
עודד שחם
נגדית
הטריד אותי לאן העדות הזאת הולכת מזווית כתב האישום שלנו,
ז'ק חן
נגדית
אז הסברנו
עודד שחם
נגדית
בסדר גמור. זה המקום של השאלה
בועז בן צור
נגדית
עוד שאלה או שתיים. בכל אופן, אתה היית בתקשורת, תראה, אני מציע לך שפוליטיקאים שמפרסמים על דברים מושחתים שהוא עושה בטור מאסיבי, כמובן לכאורה, אנחנו לא חורצים גורלות בגלל שמישהו אומר או כותב אבל מבחינת החשיבות שישנה לו שאומרים לו הנה תדע לך את מעשה שחיתותך בתקשורת זה שוקל פי כמה וכמה גם אם נפרסם משהו שקשור לפרשת המעונות שמופיעה בשבעה כלי תקשורת או נפרסם או לא נפרסם תגובה של הליכוד על דברים של בנט או של ליברמן כלומר מבחינת המשקל כפי שמופיע בעוד ארבעה כלי תקשורת ששם יש פניות שכאלה, שמתי בצד את שמלות שרה, מבחינת המשקל הסגולי בחוויה ובערך ובמשמעות, תגיד לי אתה?
יינון מגל
נגדית
כן, אין ספק כשאתה מביא סיפור בלעדי ראשוני, חדשני ומעניין ופיקנטי וכל הדברים האלה ביחד זה הרבה יותר חשוב מאשר ידיעה שיש לכולם וכולם מפרסמים אותה אתה יודע כמו הגוזלים שכולם פותחים ביחד את הפה לקחת את המזון.
בועז בן צור
נגדית
ומהזווית של הפוליטיקאי להבנתך, מי שהיה פוליטיקאי כאיש תקשורת אתה מכיר את העולם הזה היטב, מה חשוב יותר שיכתבו עליו או שלא יכתבו עליו, או שיעיפו את הטור של ... אחד, שתיים שלוש או הליכוד מגיב לטענתו של ליברמן או לסקר את ראש ממשלת יפן, אני שואל מה יותר חשובה
יהודית תירוש
נגדית
זה כל כך סובייקטיבי מה יותר חשוב, זה קשור לאיזה פוליטיקאי, מה חשוב לו, כמה הוא רגיש לדברים האלה, כמה הוא זה, יש לנו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
התשובה שלו טובה כמו,
בועז בן צור
נגדית
טובה כמו כולם, נכון? אז זה הרבה יותר חשוב
יינון מגל
נגדית
ברור
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נעשה הפסקה עד רבע לאחת.
בועז בן צור
נגדית
תודה ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בבקשה עו"ד בן צור
בועז בן צור
נגדית
אני קצת נחפזתי בהודעה, סיימתי נקודה כי יש עוד כמה נקודה אחת שאני רוצה לסגור איתך בעניין של אלדד יניב.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות לך שתי כתבות שהתפרסמו אחת של אלדד יניב והשנייה טור של מנחם בן בואו נגיש אותם, בנושא הזה כן?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3525 והשני יהיה נ/3526.
יהודית תירוש
נגדית
איזה מהם גברתי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
ביבי מלך ישראל, הכותרת ביבי מלך ישראל זה נ/3526, והסיפור האמיתי מי גנב? זה נ/3525.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, בוא נדבר רגע על ברק בסדר? על הכתבה של הסיפור האמיתי מי גנב לנתניהו את השלטון, תעיין זה נמצא גם בפני בית המשפט, בית המשפט מנחה אותנו בצדק לטעמי שלפעמים לא צריכים קריאה מודרכת אבל תעיין ותגיד לי שהמוקד הוא ברק בז...ם, תחקיר נגטיבי לברק. זו הטענה המרכזית.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא לא יכול להגיד את זה, אדוני קורא את מה שהוא אומר
בועז בן צור
נגדית
תיכף אני אגיד למה זה קשור, במטותא אני, כללית מר מגל לא צריך להתעמק כרגע
יינון מגל
נגדית
כן, אוקי
בועז בן צור
נגדית
תשובתך, אני אומר שהמוקד זה ברק בעניין הזה
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכון. עכשיו יש לנו טור של מנחם בן אפשר לעיין, אני אומר לך תעיין, שהטור 1. מאוד מפרגן לכתיבתו של אלדד יניב ו-2. אם תסתכל בסוף תחת הכותרת הנסיך האמיתי הוא גם מאוד מפרגן ליאיר נתניהו והסיפור שלו עם החברה הנורבגית.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה יכול להסתכל, כתוב
יינון מגל
נגדית
מאוד מנחם בני
בועז בן צור
נגדית
יפה, בוא נתקדם. אני כבר אומר לך שנתניהו הוזכר בטור של מנחם בן, טור שמפרגן לכתיבתו של אלדד יניב, הטור שמאוד מפרגן ליאיר נתניהו מאוזכר פרסום קודם שהיה באוקטובר 2012, 17 באוקטובר 2012 בדה - מרקר של אלדד יניב לגבי מר נתניהו, זוכר את זה?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
טוב, כתוב. עכשיו, מי שמרוויח מההסתרה של הכתבה על ברק הוא ברק והטור של מנחם בן, הכתבה של ברק והטור של מנחם בן זה על אהוד ברק בהגדרה?
יינון מגל
נגדית
כן,
בועז בן צור
נגדית
נכון
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה לחזור להתכתבויות של שאול ואחרי זה להתכתבויות שלך עם ישועה בסוגיה הזו. שאול כותב אם תסתכל, הראינו את זה קודם שהוא מתייחס לטור של אלדד יניב
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
רואה? כתוב נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נראה את ההתכתבות שלך עם, ושכתוב למעלה זאת לא רמה זה מטומטם עם דולרים בגרביים זה כבר פרסום שהיה ב - 2012 כלומר,,
יינון מגל
נגדית
שהוא מתייחס לפרסום אחר
בועז בן צור
נגדית
נכון, כי הוא פרסם ב - 2012
יינון מגל
נגדית
על הדולרים בגרביים של ביבי
בועז בן צור
נגדית
זה כינוי לאלדד יניב נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ועכשיו אתה ואילן ישועה בהקשר הזה תראה מה אתה שולח לו, אתה שולח לו את כתב השיפוי אתה רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הנה אתה רואה? זו אותה חתימה כמו החתימה שהגשנו עכשיו כבודם
יינון מגל
נגדית
של אלדד
בועז בן צור
נגדית
שלא יהיו ספקות, זה כתב השיפוי נכון? לא צריך להתעמק בו יתר על המידה
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה מה אתה כותב לו, הנה אתה שולח את ההסכם במייל עם הערות של גלעד ואז אתה אומר חייב לעבור, אילן כותב לך שחייב לעבור בשקט על הערכת החשיפה והסיכון לחברה, הוא לא מנוסח טוב, תהיה תביעה, הנה עוד סכנה לחברה עצומה, שלא תהיה סכנה עצומה לחברה, זה אנחנו נמצאים לא פחות מאשר שדה מוקשים רואה?
יינון מגל
נגדית
אהממ
בועז בן צור
נגדית
אהממ זה אומר. 1 זה מה שאילן כותב לך, צריך... עם השיפוי ו-2. שיש פה סכנות איומות שמאיימות על קיומה של החברה נכון?
יינון מגל
נגדית
אהמממ
בועז בן צור
נגדית
אהמממ זה כן?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יופי, טוב, ואחרי זה יש דיון נוסף ביניכם, עכשיו תראה ההורדה מסייעת לך ולי, כותב לך במייל של ישועה בהגנה על תום לב, אנחנו חייבים לטפל בדברים לאורכם, ההורדה של הטור של אלדד יניב שחשוף לתביעה, כן או לא של ברק, שניתן שיפוי של אלדד זה מסייע כותב לך.
יינון מגל
נגדית
הוא עוזר לי בכך
בועז בן צור
נגדית
הוא עוזר לך בכך, כלומר ההסרה תגן
יינון מגל
נגדית
עלי
בועז בן צור
נגדית
על התביעה העתידית, שמי יגיש את התביעה העתידית?
יינון מגל
נגדית
ברק
בועז בן צור
נגדית
ועכשיו אם מישהו טוען שכל מה שהראיתי לך עכשיו בנושא של ברק הטור של אלדד נגד ברק מהחשש מהתביעה של ברק וההורדה של מנחם בן שמפרגן לאלדד יניב וההורדה של בן שמפרגן ליניב וליאיר נתניהו זה דבר שמיטיב עם נתניהו. תגיד לי אתה עם מי זה מיטיב? יכול להיות שזו אי הבנה מוחלטת של האירוע?
יינון מגל
נגדית
הסתבכתי פה מרוב האינטרסים
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נחזור, ההורדה של הכתבה של,
יינון מגל
נגדית
עוזרת לברק, אני אגיד לך מה, אני לא יודע, לא קראתי מה מנחם כותב על יאיר
בועז בן צור
נגדית
כותב עליו נסיך, תקרא, אתה יכול להסתכל. נסיך וטוב שהוא יוצא וזה בסדר,
יינון מגל
נגדית
כן, אבל זה כאילו, זה מנחם בן בעד ההתבוללות, כן, הוא בעד ההתבוללות
בועז בן צור
נגדית
כן, הוא בעדו בסדר. כרגע לא מכניסים את,
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אז תסכים איתי שברגע שמורידים משהו שהוא נגד ברק מורידים משהו שהוא פרו אלדד יניב אז גם נגד ברק ולטובת יאיר נתניהו נכון? זה מה שאנחנו רואים פה, בן ואלדד יניב מחשש לתביעת דיבה של אהוד ברק, אם מישהו כותב שזה משהו שניתן לנתניהו הוא פשוט נמצא באופסייד מוחלט מהאירועים.
יינון מגל
נגדית
אני מניח שכן
בועז בן צור
נגדית
ואני מפנה את כבודם לסעיף 36 לכתב האישום, לנספח, פסקה 36, פריט 36 לנספח א' לכתב האישום איך המציאות התהפכה על פניה. אפשר לקרוא, קיבלנו מתת הורידו כתבה על ברק, הורידה כתבה מפרגנת של מנחם בן, ואמרו שנתניהו קיבל מתת, פשוט עולם הפוך ובלי שהוא פונה, הלאה, תודה רבה, חלק מהעולם ההפוך בתיק הזה, זה לא עניין שלך, יש לנו עניין מול הצד השני. בוא נתקדם, נושא אחר. אני קראתי את החקירות שלך, אתה נחקרת, אמרתי לך היו שתי חקירות 18 בפברואר וה - 20 בפברואר, החקירה הראשונה אתה לא אמור לדעת היא גם מוקלטת וגם מוקלדת כלומר מתמצתים אותה, אני לא אעבור כרגע על הפערים בין התמליל לתקציר, הוא מראה בפני עצמו מה הורידו מהתקציר, קורה, נגיע לזה, אמרו לך קודם כל שבחקירה השנייה שלך אתה הנחת, נתחיל ככה, אתה הנחת שהחקירה היא חקירה שהיא מוקלטת, אמרת את זה גם בחקירה הראשונה שלך, אתה זוכר או שאני צריך להראות לך?
יינון מגל
נגדית
אמרתי להם הכל מודלף
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, מוקלט
יינון מגל
נגדית
יכול להיות שגם אמרו לי שהיא מוקלטת
בועז בן צור
נגדית
יכול להיות שאמרו לך כי אני אראה לך בעמוד 12 לתמליל הראשון משורה 23 אתה אורמ שדברים שמפרסמים כל מיני דברים במילא הכל מוקלט, אתה רואה? זה במסך מולך
יינון מגל
נגדית
אוקי, כן
בועז בן צור
נגדית
אתה הנחת, אגב, דרכו של עולם שהחקירה היא חקירה שמקליטים אותה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
ואני מניח שכך הנחת גם בחקירה השנייה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יופי. עכשיו, בחקירה הראשונה ב - 18 בפברואר אני כבר אומר לך שהחקירה מתחילה ב - 9:05 בבוקר, זה מופיע בעמוד הראשון של התמליל, אז בשלב מסוים אתה והחוקר יוצאים כלשונו של החוקר לשחרור
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז בוא אני אראה לך את המופע בחקירה, כבודם זה בעמוד 50 שורות 9 עד 30, היו אליך פניות ישירות מראש הממשלה? לא. בסדר, בוא נרד, אנחנו לא סיימנו אני רק רוצה לפני שאנחנו, אתה אומר לו נרד לאן? משתחררים, למטה. סיימנו? לא, אני אומר לא סיימנו, אתה והחוקר הולכים החוצה לשדה, הולכים לירות בי, אני רואה ששרדת את האירוע בסופו של דבר ואז חוזרים בשעה 3:08:45. עכשיו קבל נתון, שים לב, אתם יוצאים לשדה חששת מ - 1:27 וחוזרים ב - 3:08 בסדר? זה סדר גודל של שעה וחצי. שעה וארבעים דקות. וזה קורה אחרי ששואלים אותך לגבי פניות ישירות מראש הממשלה, כך מראה לך בתמליל. אוקי?
יינון מגל
נגדית
אהממ
בועז בן צור
נגדית
בוא נמשיך, אקריא לך אחרי שחזרתם אחרי שעה וארבעים, שואלים אותך מה טיב היחסים בינך לבין ראש הממשלה? אין לי קשר איתו. לא ישיר, לא עקיף? כלום. בעל פה, שים לב, אמרת לי שאתה מאוהדיו, אוקי? אני מנסה לשחזר איתך את העניין. עכשיו, אני כבר אומר לכם כבודם אין שום מזכר מה נאמר בעל פה ומה לא נאמר בעל פה, לא מופיע בחומר ועכשיו אני שואל אותך את השאלה הבאה, אם אתה יכול לשחזר מה היה באותה שעה וארבעים דקות?
יינון מגל
נגדית
כן, ירדנו למטה ואז פגשנו את אילן ישועה במקרה,
בועז בן צור
נגדית
מה זה המקרה הזה? כי כבר עלה בהקשרים נוספים
יינון מגל
נגדית
לקחו אותי ופתאום ראיתי את אילן
בועז בן צור
נגדית
איפה?
יינון מגל
נגדית
שם במסדרון
בועז בן צור
נגדית
באקראי?
יינון מגל
נגדית
באקראי
בועז בן צור
נגדית
טוב, זה משתלב עם תיאור של עדים נוספים, כן. אין לי כמובן שום תיעוד, כן, תמשיך
יינון מגל
נגדית
והחלפנו כמה מילים לא משמעותיות עד כמה שזכור לי
בועז בן צור
נגדית
אתה ואילן?
יינון מגל
נגדית
כן, אם בכלל, ואז שמו אותי בקפיטריה, ישבתי וחיכיתי בקפיטריה
בועז בן צור
נגדית
כן, וכשאמרת לו בעל פה, כך אנחנו למדים מפיו שאתה מאוהדיו
יינון מגל
נגדית
זה אני לא זוכר, זה אני לא זוכר, לא זוכר שיחה, לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
אגב, השאירו אותך ואת אילן לבד אם אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
לא, לא, אני לא הייתי עם אילן, הייתי לבד אני חושב בקפיטריה
בועז בן צור
נגדית
לא, כשנפגשתם?
יינון מגל
נגדית
כשנפגשנו היינו עם החוקרים
בועז בן צור
נגדית
טוב, בוא נתקדם. אנחנו נבקש תיעוד של המפגש הזה כמו מפגשים של עדים נוספים. נושא אחר, בסדר? נקרא לו פוזיציה בתקשורת והשפעתה, אנחנו צריכים פה קצת לצאת לתובנות עמוקות כי זה מה שמקרין על העתיד שלנו. כמובן נשאל גם על מה שאמרת. תראה, אני רוצה להתחיל איתך, אני אראה לך כרגע לקט, ממש לקט של התייחסות של עיתונאים משני צידי המפה הפוליטית, נגיד את זה כך, כולל העדות שלך ומה ההשלכה שלה על התיק שלנו. אני אראה לך קודם כל קטע קצר שמדבר על גיוון וסיקור, נקרא לזה כך, בשיח בין עמית סגל וקלמן ליבסקינד, בסדר?
משה בר-עם
נגדית
מר בן צור אדוני יכול להציע לו פרופוזיציות אדוני לא יכול להכניס עדות של אנשים אחרים שהם לא עדים בהליך בדרך הזאת, אדוני רוצה להציג לו פרופוזיציה יכול לשמוע על האיש שהוא עיתונאי,
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור
משה בר-עם
נגדית
אנחנו יכולים עכשיו לקבל סברות לכישוריו, עיסוקו הקודם וכך הלאה, הוא איש תקשורת, אני שואל את אדוני כדי שנדע.
בועז בן צור
נגדית
העד העיד, רק אני אומר, אתה יודע מה, נתחיל ממך, נתחיל בהודעה שלך ואז במענה לשאלה של בית המשפט. העד התייחס לתפיסות, לאג'נדות, לאידיאות כלשונו וההשלכה של הסיקור התקשורתי, כלומר זה לא תלוש מההקשר, העד מתייחס למה היה באתר שהוא היה שם, כלומר מה ההשלכה של כיוון מסוים, כיוון תנועה של האתר, העד התייחס כאן בחקירה שיש ספינה שמפליגה, תיכף אני אראה, שיש מאה פרסומים ביום ומה המידה של העורך אם אפשר קצת להסיט או לאזן מקסימום, הוא יספר, הוא התחיל להגיד את זה בחקירה הראשית שלו. התפיסה המקובלת היא שהאנשים זה הפוליסי, כלומר זה גם העמדה של נתניהו, אני אראה את זה בחקירות של נתניהו שאומר שבעצם השאלה היא בעצם, הפוליסי מוכתב על ידי אנשים שנמצאים, זה נאמר בחקירות בלי לדעת על מה מדברים בעניין ולכן יש לזה קשר עמוק בסוגיה של סיקור ואיך הסיקור, ואיך הדברים האלה עובדים, ומה ההשלכה? אני יכול לשאול אותו? אני גם מקבל את ההערה הקודמת, אני אעשה פרופוזיציות בסדר?
יינון מגל
נגדית
מאה אחוז
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה מה אתה אומר בתמליל בעמוד 35, זה לא מתחיל ונגמר בהודעות לעיתונות, זאת אומרת אם זו השאלה,
משה בר-עם
נגדית
לא, אג'נדות וכך הלאה
בועז בן צור
נגדית
בסוף יש כלי תקשורת, מה ה - DNA שלו ואיך זה עובד? מה היה ה - DNA בוואלה? הנה בוא נסתכל עמוד 35,
ז'ק חן
נגדית
זה מכתבת עם החקירה הראשית, כבודכם זוכר עם הוויכוח שהיה כאן.
משה בר-עם
נגדית
עו"ד חן אנחנו הבנו.
ז'ק חן
נגדית
זה עלה שם
בועז בן צור
נגדית
אתה אומר נמאס לי, תשמע בסוף ראיתי את הכל. מה זה הכל? שאלו אותך, מה הכוונה? אג'נדות, פוזיציות, זאת בעצם מלחמה של אידיאות. החוקר - בוא נדבר עברית, אני יודע מה זה אידיאות, מה זה פוזיציות אבל בוא, בסוף זה לא כלי שמשתמשים בו בצורה, כולם משתמשים בכלי התקשורת או כלי התקשורת כדי להשפיע, כדי לנצח, כי לשלוט כדי, חוקר - זה לא כי מה? אובייקטיבי? נדון בסוגיה של האובייקטיבי? נחפש מילה, אתה אומר - כן, זה שזה נתון... לרגולציות, להמון השפעות לא נקיות. רואה? עכשיו בוא תסביר פה לבית המשפט כשאתה מדבר על אידיאות ואג'נדות ופוזיציות והשלכה על הסיקור, כיצד זה בא לידי ביטוי?
יינון מגל
נגדית
זה בא לידי ביטוי בסופו של דבר באנשים שעובדים, האנשים קובעים את מה הסיקור יהיה כי ברגע שאתה מתווך לאנשים את המציאות זה עובר דרך תפיסת העולם שלך ואתה מוציא אותה החוצה ולכן תפיסת העולם של העיתונאים של העורכים, של הכתבים של מי שעוסק בעבודה העיתונאית משפיעה מאוד על מה שבסופו של דבר יוצא החוצה. בנוסף יש עניין כל הזמן של לחצים ואינטרסים חיצוניים שמשפיעים על העבודה הזאת ואז או שאתה מזדהה עם האינטרסים האלה ואתה מוציא אותם החוצה, או שאתה מתנגד להם וגם זה כמובן תלוי כמו שאילן אמר חברים שלי, על חברים שלו הוא לא רוצה שיכתוב, מישהו אחר זה חברים אחרים שלו, מישהו אחר זה תפיסת עולם שלו, זה אמונה שלו, זה האג'נדה שלו, אז הוא כותב ככה וזה כותב ככה ואתה רואה שבעצם מדובר באיזה שוק שהוא פרוץ ובוואלה זה בא לידי ביטוי, הייתי בצנטרום של העניין של מכל כיוון היה לחצים. יש מערכות שהם יותר הומוגניות שכולם חושבים אותו דבר, ומה שיוצא החוצה זה סוג של תפיסת עולם מסוימת ויש מערכות שזה יותר מורכב. אני הייתי, בגלל שתפיסת העולם שלי ימנית והייתי עם מערכת שכולה שמאלנית, והייתי עם לחצים מפוליטיקאים, חלקם כמו נתניהו מהימין אז הרגשתי שהייתי בתוך סערה של בליל של לחצים כל הזמן וכל היום שצריך מצד אחד להגן על המערכת ולהגן על העיתונאים ולשמור על הזה, ומצד שני לעשות את העבודה. מצד שלישי אתה יודע לראות שאתה לא מפוצץ את העסק וכבר הייתי נתון להמון המון לחצים כל הזמן. הרגשתי שזה עולם שזה הוא, אתה יודע זה היה בסוף, אני חושב שמה שאני מוציא פה החוצה מהחקירה הזאת, בעדות הזאת זה איזושהי תחושה של קצת גועל מהעולם הזה וגם אחרי השפעה של מה שקרה לי באופן אישי בכנסת והעליהום שהיה עלי שהרגשתי שהוא היה בגלל תפיסת עולם פוליטית של התקשורת נגדי,
בועז בן צור
נגדית
העניין האישי שלך?
יינון מגל
נגדית
בעניין האישי שלי להפיל אותי אז זה היה איזה סוג של גועל מהתקשורת ו... הכל מלוכלך ומזוהם.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו בוא נתקדם, אני אומר לך שדברים ברוח דומה, אז אומר כאן קלמן כשמדברים כאן סגל וליבסקינד שזה בעצם עניין של השקפת עולם, השקפת עולם אני עושה פרפראזה, אני מציג לך את זה כפרופוזיציה שתלוי מה השקפת העולם והלב שלך הולך, אני מצטט - למה שמעניין אותך ואם כל הלבבות הולכים לאותו מקום אז הסיקור יוצא מאותו מקום "" זה ליבסקינד אומר. תגובתך?
יינון מגל
נגדית
צודק
בועז בן צור
נגדית
בוא נעבור לוואלה. אתה אמרת שהיית במערכת שמאלנית, צר לי שאנחנו צריכים להיכנס בתיק בבית משפט לאיפיונים האלה אבל מה לעשות, ברגע שמדברים על סיקור, סיקור פוליטי יש לנו פה איזה סוגיה, לא אנחנו הכנסנו, הם התחילו בעניין הזה. אמרת את זה בעמוד 15, בעמוד 16 אמרת אני יודע גם על הרבה עורכים שהם אנשי תקשורת ערכיים שמאל שמכניסים את האג'נדות שלהם
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא אמר את זה הרגע
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות. שאלה ראשונה, כמה עובדים בצד האדמיניסטרטיבי בצד העיתונאי בוואלה, מנכ"לים, מדורים, עורכים, עורכי משנה, משמרות כתבים, כמה אנשים היו בספינה הזאת פחות או יותר בגס?
יינון מגל
נגדית
עשרות
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, כשאנחנו מדברים על עשרות תזכיר לי כמה מזיכרונך כמה באמת מה שנקרא ורטיקאליים היו בוואלה בתקופתך?
יינון מגל
נגדית
לא זוכר אבל בוא סתם ננחש, עשרה
בועז בן צור
נגדית
עשרה, זה מה שאני כתבתי לי, עשרה ורטיקאליים ומכיוון שיש תחלופה נכון? זה לא פרינט, זה דינאמי אז אפשר להגיד, אני אתן לך הערכה בוא נניח שביום 24 שעות, לילה פחות טראפיק להגיד שיש תחלופה בתוך ורטיקאל, נניח מצטבר עשר ידיעות, כתבות, זה הערכה הוגנת?
יינון מגל
נגדית
זה מאוד תלוי בורטיקל כי יש נגיד בחשדות זה כל הזמן דינאמי ועוברות המון ידיעות ובבריאות אז זה יהיה כמה אייטמים בודדים ביום.
בועז בן צור
נגדית
זאת אומרת
יינון מגל
נגדית
זה תלוי בתחום
בועז בן צור
נגדית
תלוי בתחום אבל ממוצא אפשר להגיד עשר זה הערכה הוגנת להערכתך? אולי יותר, אולי פחות קצת.
יינון מגל
נגדית
שוב,
משה בר-עם
נגדית
הוא אמר זה תלוי בורטיקל
יינון מגל
נגדית
יש ורטיקלים כמו חדשות וספורט שהם עם המון ידיעות, ויש ורטיקלים אחרים שהם יותר בלייב סטייל שהם עם מעט אייטמים אז כאילו הממוצע לא יגיד פה הרבה.
בועז בן צור
נגדית
אתה יודע מה? דווקא יותר טוב, דווקא כי פחות מעניין אותי לייב סטייל ובריאות כי זה לא נוגע לעניין שלנו דווקא מדורים של חדשות, מדורים, כולל מדורים אחרים אבל פחות סטטיים כמו שנתת
יינון מגל
נגדית
ספורט, כן
בועז בן צור
נגדית
ספורט, פנאי, בריאות אז יש תעבורה רחבה יחסית נכון?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
אז אם נניח לצורך הדיון אפשר להגיד שנניח מאה באומדן גס, כתבות, פרסומים ביום בתחומים הללו עושה שכל?
יינון מגל
נגדית
נגיד
בועז בן צור
נגדית
נגיד, בוא נבין רגע את העורך הראשי כי אמרנו שיש מערכת שלמה, יש ספינה של כמה עשרות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עם היררכיות מסוימות?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
תאשר לי שגם אם אתה עורך ראשי אתה רוצה נורא, היית גם מגיש בשלב הזה נכון?
יינון מגל
נגדית
הייתי גם מגיש, כן
בועז בן צור
נגדית
אז היו לך שני כובעים למעשה באתר
יינון מגל
נגדית
נכון, נכון
בועז בן צור
נגדית
אתה לא עובר, יש ספינה ששטה לא כל היום נמצא, נקרא לזה רב החובל על ההגה ומשיט הכל ויודע מה קורה נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, זה מערכת, זה ביזור סמכויות
בועז בן צור
נגדית
והפרסומים חלק גדול מהם עולים כבדרך הטבע, לא כל דבר מגיע לעורך הראשי נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, למרות שבסך הכל בישיבת הבוקר אז כל עורך ורטיקל מציג מה צפוי לו באותו יום ומה הוא מתכוון להעלות, כמובן שבחשדות זה פחות מדויק כי קורים דברים במהלך היום.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז, אבל עכשיו תאשר לי שמכיוון שיש ספינה, נמשיך עם הדימוי של הספינה, מכיוון שיש הרבה מאוד אנשים אז הספינה תשוט בדרך כלל לפי, בין היתר, לא רק, תפיסת העולם של הכתבים, העורכים, היא תשפיע על כיוון התנועה של הספינה הזאת, נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, נכון
בועז בן צור
נגדית
ואז אם אתה נמצא כעורך ראשי אתה יכול לנסות קצת יותר, קצת פחות... נוסף, אולי לאזן אבל הספינה הזאת שטה באופן טבעי בנתיב מסוים?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
וגם נזכור עוד דבר אחד, אמרת את זה כמה פעמים ונקשור את זה אתה נמצא באיזשהו כמה וקטורים וגם יש לך לויאליות לעובדים שלך?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תהא הזהות הפוליטית שלהם אשר תהא נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון וגם לא רציתי לעשות מה שלא רציתי שיעשו לי לכפות אג'נדות ולהוריד ולהעלות אייטמים לפי תפיסות עולם.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז ולכן גם אם אתה חושב שזה צבוע בצבע שאתה לא כל כך אוהב אותו, יש חופש עיתונאי וכותבים נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, נכון
בועז בן צור
נגדית
זה הרעיון
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נראה באופן קונקרטי, ואז בבחירות שאפשר לעשות או שעושים בדרך הטבע באתר אתה יכול, כל גורם רלוונטי יכול להחליט מה הוא מסקר ומה הוא לא מסקר כי יש החלטה נכון? את זה אני מסקר ואת זה אני לא מסקר, תסקר מאה פעם את מני נפתלי, או עשר פעמים את מני נפתלי נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מישהו יכול להגיד שמני נפתלי זה לא הדבר הכי חשוב שקרה בתולדות האנושות
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אני יכול לסקר אותו מאה פעמים כי זה אולי פוגעני במידה מסוימת, כך אני חושב
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הוא יכול כמובן לקבוע את טון הסיקור
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
הוא יכול לשאלה של עריכה, איזה כותרת אנחנו ניתן נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כי דרכו של עולם שאנשים קוראים כותרות, משנה, קצת גוללים לא מגיעים על התגובה האחרונה?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תמונות הוא יכול לבחור איזה תמונה, תמונה יותר מחמיאה, פחות מחמיאה כשיש סט של תמונות נכון? אמת?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
איזה מקום ניתן לתגובה?
יינון מגל
נגדית
בהחלט
בועז בן צור
נגדית
ניתן במשנה את התגובה, בירכתי הכתבה, נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
עוד בחירה
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
מה הליין אף, איזה ידיעה תהיה לפני איזה ידיעה, כלומר מבחינת החשיבות
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כמה זמן להחזיק באתר את הידיעות נכון?
יינון מגל
נגדית
ברור, ברור
בועז בן צור
נגדית
טורי פרשנות, איזה דעה, מה הצבע, נקרא לזה הטון של הפרשנות,
יינון מגל
נגדית
אין סוף דרכים להביא לידי ביטוי את האופן שבו אתה רואה את האירוע
בועז בן צור
נגדית
נכון, בסדר גמור. אז עכשיו, אגב, אנחנו ביקשנו מישועה, אתה גם אמרת תן לנו שמות של אנשים שזוהו, זה לא מבחן של זיהוי, שנתפסו כאנשי ימין, גמגם, לא נתן, עמוד 3114-3116 ביקשנו את אבירם אלעד גם היה קשה קצת כי הוא חשב שאנחנו מדברים איתו על כתובות איפה אנשים גרים, אבל בית המשפט גם שאל אותו בעמוד 5556 ו - 5555 הוא אמר לא היה גיוון בסדר? לא היה מספיק גיוון וגם לשאלות, איפה הוא חשב ששואלים אותו איפה הם גרים. שואלים אותו איזה גיוון היה? אני לא שאלתי על דעה פוליטית, כאילו מה אתה יודע על הגיוון הוא נשאל? הוא אמר יכול להיות גיוון טוב יותר, אין לי ספק, יכול להיות. עכשיו, מהניסיון שלך, קודם כל אנחנו יודעים שחצי מהעם הזה צד ימין נכון? פחות או יותר?
יינון מגל
נגדית
לפחות חצי
בועז בן צור
נגדית
תסכים איתי אתה היית שם, לא מעניינים פרסונאליים אבל הזהות הכללי, אחרי זה נדבר על אריה סגל, נצליח להבין מה קרה איתו, הזהות, התפיסה לא הייתה תפיסה ימנית של המערכת שעבדת בה.
יינון מגל
נגדית
הייתה תפיסה שמאלנית
בועז בן צור
נגדית
שלא משקפת את הפילוג הטבעי בתוך האוכלוסייה?
יינון מגל
נגדית
לא, ממש לא
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה להראות לך, סלחה, ואם יש פה איזושהי שאלה שאם יש איזה דבר כזה עיתונאי אובייקטיבי אני לא מדבר על כתב תעבורה, אין פה עניין של תפיסת עולם בתעבורה, בתחום החדשותי, בתחום הפוליטי, אולי התרבותי רבים וטובים משני הצדדים של המפה שהם עיתונאים בכירים אומרים מי שמעלה טענה שכזו, נניח זה דרוקר זה דבר שקר, אין דבר כזה. הוא אמר עיתונאי אובייקטיבי זה עיתונאי שקרן, ציטטנו את זה. מה אתה אומר?
יינון מגל
נגדית
אני אומר שבסוף יש תפיסת עולם של אנשים, אתה יכול להגיד שיש עיתונאי שהוא נגיד מאוזן או באמצע, תפיסת העולם שלו היא מאוזנת וזה בא לידי ביטוי גם בפרשנויות שלו או באופן שבו הוא מביא ואז אומרים הוא אובייקטיבי כי הוא מסתכל על הדברים באיזה צורה מאוזנת כזאת.
בועז בן צור
נגדית
אבל אם זה נניח מערכת שהיא,
יינון מגל
נגדית
אבל אם הוא בן אדם לא עם תפיסת עולם שמאלית אז הוא מביא לידי ביטוי, הדברים באים בדרך כלל לידי ביטוי בתפיסת העולם שלו והפוך, כלומר יכולים להגיד על מישהו שהוא אובייקטיבי, זה יהיה בגלל שהבן אדם עצמו הוא בן אדם בלי תפיסה מובהקת לצד מסוים.
בועז בן צור
נגדית
אבל משעה שיש איפיון, יש תפיסה?
יינון מגל
נגדית
אז בדרך כלל היא באה לידי ביטוי
בועז בן צור
נגדית
באותם פרמטרים שמנינו?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
לסקר או לא לסקר?
יינון מגל
נגדית
נכן, כותרות, מילים, בחירת מילים, טרמינולוגיה, אתה יודע כל דבר, הכל, איפה הוא שם את הדגש בעריכה כמובן גם יש איזה כותרת פה, זה עולה, זה יורד, זה הדגש, זה תמונה, הכל, אין סוף של דרכים להביא לידי ביטוי את תפיסת העולם שלך.
בועז בן צור
נגדית
כבודם אני מפנה לדברים, בין היתר, למוצג 446 הדברים שנאמרו שם על ידי מר דרוקר בדיוק מה שאני אמרתי כרגע אבל בהרחבה יותר גדולה, גם מר סגל. עכשיו תראה, אתה לא יודע מה נתניהו אמר בהודעות שלו נכון? מטבע הדברים, בחקירות שלו אתה לא יודע מה הוא אמר?
יינון מגל
נגדית
לא, חוץ ממה שהודלף
בועז בן צור
נגדית
בסדר, מה שהודלף זה פחות או יותר מה שאמרו חלק מהדברים שאמרו חלק מהאנשים, אגב, מאיפה מגיעות ההדלפות האלה? אם אתה יודע, אתה היית שם?
יינון מגל
נגדית
אני לא קיבלתי הדלפות מהחקירות של נתניהו
בועז בן צור
נגדית
אבל דרכו של עולם כשיש הדלפה מחקירה שהיא לא הגיעה לידי הסנגורים,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
יש לו ידיעה אישית?
בועז בן צור
נגדית
אני בודק, הוא היה במערכות, אני אשאל אותו
יינון מגל
נגדית
בדרך כלל האינטרס הוא ניתן לזיהוי לפי מה שמודלף
בועז בן צור
נגדית
לפי מה שמודלף ואם יש נתון אחד שנמצא רק בידי חומר אחד שהוא במקרה גם בעל האינטרס?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא נעים לשמוע, טוב. אפשר לראות את פסק הדין שניתן לפני ימים אחדים
עודד שחם
נגדית
אנחנו ראינו,
ז'ק חן
נגדית
כבודכם זה עדיין הישג משפטי גדול, עשרת אלפים שקל הוצאות
בועז בן צור
נגדית
לטובת העותר
ז'ק חן
נגדית
כמה בוטנים ופרס ניחומים, עשרת אלפים שקל....
משה בר-עם
נגדית
רק שהעתירה נדחתה אדוני אומר
בועז בן צור
נגדית
כן, אבל קבעו
ז'ק חן
נגדית
כן, אבל תוך כדי כבודכם קרא ודאי
עודד שחם
נגדית
לא נקיים דיון ב...
בועז בן צור
נגדית
כן, ביקשו לדחות את התגובה לתגובה אז אמרו בסדר אחרי שדחינו עבר זמן, איך אפשר לבדוק את זה עכשיו? אבל נראה שיש כאן, טוב, הלאה בוא נתקדם.
ז'ק חן
נגדית
אגב כבודכם זה קשור אליכם כי זה התחייבות שהייתה פה באולם, הפנו ות... איך לטפל בזה.
עודד שחם
נגדית
מר חן אנחנו מודעים.
בועז בן צור
נגדית
איך החומר של טלי בן עובדיה נמצא אם אתה יודע?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור, עו"ד בן צור אדוני סיים את החקירה?
בועז בן צור
נגדית
לא, ממש לא
ז'ק חן
נגדית
לא, אבל הוא ביקש ממני להזכיר איך נמצא החומר של טלי בן עובדיה
בועז בן צור
נגדית
טוב, בוא נתקדם. אמר נתניהו בחקירות שלו שעוד מזמן היותו ציר בוושינגטון כמדומני הייתה אמרה של רייגן שאותה הוא אימץ והאמרה הזו זה בעצם שמי שקובע את הפוליסי זה הפרסונל, זה האנשים.
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תשובתך, מה אתה אומר?
יינון מגל
נגדית
מסכים
בועז בן צור
נגדית
מסכים, אוקי. עכשיו, הוא גם אמר ואני אומר לך כאן שאם יש גיוון בכלי תקשורת, תיכף נראה מה היה בוואלה זה יכול לאזן תמונה ואם אין גיוון וזה הכל מוניליטי או כמעט הכל מוניליטי אז יש לזה תוצאה אחת, תמונה שמשתקפת בסיקור, התייחסותך?
יינון מגל
נגדית
חד משמעית
בועז בן צור
נגדית
אנחנו גם יודעים, אני מדבר על כותבים בכירים, לא כרגע נמנה את כולם ועורכים בכירים שגם התחלפו באתר במשך ארבע שנים הזיהוי שלהם היה זיהוי מהצד השני של המפה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
גם אם פנו לניר חפץ ושאלו את מי אתה רוצה להביא והוא המליץ, אחרי שפנו אליו בסוף הבחירות בתוך וואלה היו למנות אנשים שנמנים על הצד האחד של המפה וזה בסדר, אין לי שום טענה לעניין הזה, רק השאלה מה התוצאה בסדר? מוסכם שזה היה ה - DNA של המערכת?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב, הלאה. תראה עכשיו אני רוצה לעבור על האתר, אני רוצה לעבור על האתר מה שלא הראו לך, אנחנו נעבור איתך בהמשך, לא היום. אתה אמרת, עכשיו אני מדבר על עמית סגל איך הוא תיאר את האתר כפי שהוא תפס אותו בסדר? אפרופו שהתחילו להגיב לטענות שהיה סיקור אוהד בוואלה
עודד שחם
נגדית
שוב, הערכות של אנשים שהם לא עדים במשפט אני לא יודע איך אפשר להכניס אותם לכאן. אדוני רוצה להציג לו פרופוזיציה?
בועז בן צור
נגדית
כן
עודד שחם
נגדית
נדמה לי שגם שמענו מהעד אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
איך זה מוסיף לנו?
בועז בן צור
נגדית
זה מוסיף כבודם, אני רוצה לומר משהו, הרי הטענה הבסיסית שלנו אומרת אתם לא בדקתם, אתם בחקירה לא עשיתם בדיקה של האתר, הלכתם בדקתם מספר התכתבויות ובהתכתבויות גזרתם איזשהם מסקנות כוללות.
עודד שחם
נגדית
לשם כך הצגתם תמונה נרחבת של,
בועז בן צור
נגדית
נכון
עודד שחם
נגדית
אז נדמה שכל המוסיף גורע מעבר לזה שזה אדם שהוא לא עד במשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור אדוני מפנה אותו לה שאמרו אחרים, הוא אומר מה שהוא יודע, מה שהוא חושב, מה שהוא מבין, אדוני שאל אותו והוא ענה.
בועז בן צור
נגדית
כן, אבל אמרו לו,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אם אדוני רוצה שיאשר עוד משהו אדוני יגיד לו
בועז בן צור
נגדית
לא, כי אמרו לו בחקירה,
עודד שחם
נגדית
איך אפשר להגיד לו משהו, הרי הוא היה שם והוא מבין מה היה ומה לא היה.
בועז בן צור
נגדית
נכון
עודד שחם
נגדית
אמרו לו כך, אמרו לו אחרת.
בועז בן צור
נגדית
תראה, אז אומר כאן אדם, איש תקשורת בכיר שלא נזכיר כרגע את שמו,
עודד שחם
נגדית
מר בן צור,
בועז בן צור
נגדית
תודה, קיבלתי. אני רוצה כרגע כן מי שהיה פה עד במפשט, שמו גלעד ארדן בסדר? פוליטיקאי ותיק, בכיר נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
היה גם יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד בבחירות של שנת 2013
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עמד בקשר גם עם ישועה בעניינים מסוימים, אני רוצה להראות לך מה הוא אומר בסדר? זה כבר עד במשפט, פה, פרוטוקול 28,017 אחרי השאלה, אחרי התודעה שלך רק לסכם את הנקודה, אחרי התודעה שלך, הליכוד, מה שנקרא סיקור הליכוד, סיקור נתניהו ככלל, בחירות 2013, 2015 מה שאתה זוכר בחשיבות שדיברנו כרגע, בסיקור בוואלה אתה מה הזיכרון הכללי שלך? הזיכרון שלי הוא על סיקור שלילי. עכשיו אני שואל אותך את הדבר הבא, זו העמדה שלו כמי שיודע, צורך תקשורת, נמצא, הסברה, ליכוד, עמדתך?
יינון מגל
נגדית
בוודאי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה בחקירה שלך הראשית הציגו לך אמירה שהתייחסה לחקירת המשטרה שאתה אמרת שזכרת לחצים בבחירות 2013 אבל באופן מאוד כללי, זכרתי לחצים. היה לך איזה מן זיכרון מעורפל של לחצים, אמרת היו לחצים נוספים, זכרת משהו.
יהודית תירוש
נגדית
לא היה לו זיכרון מעורפל של לחצים, היה לו זיכרון של לחצים.
בועז בן צור
נגדית
כן, בלי פירוט מי פנה, מתי פנה, איך פנה, באיזה נושא פנה, על מה פנה? כלום
יהודית תירוש
נגדית
אבל זה לא זיכרון מעורפל של לחצים
משה בר-עם
נגדית
כללי
יהודית תירוש
נגדית
זיכרון כללי של לחצים שנמשכו כל הזמן.
משה בר-עם
נגדית
הערפול עלה בהקשר אחר
בועז בן צור
נגדית
קוראים לזה קרנות המזבח דרך אגב. עכשיו, אבל אני אומר לך שתסכים איתי שמה שחשוב זה התמונה הכללית, כלומר בהנחה שמה שאתה אומר נכון, בהנחה שמה שאומר מר ארדן נכון, וכאלה שלא נזכיר גם שמם,
עודד שחם
נגדית
אדוני כבר שאל אותו את השאלה הזאת על התמונה של האתר, הוא כבר אישר את זה לאדוני לפי דעתי יותר מפעם אחת.
בועז בן צור
נגדית
נכון, אני מקבל, זה המבחן הקובע
עודד שחם
נגדית
אז אדוני כבר שאל ונענה.
בועז בן צור
נגדית
תודה, שאל ונענה אז אני אמשיך. אגב, תגיד לי כך, האם אתה יודע איך נניח ב - 2013 זה הגברת שלי יחימוביץ' הייתה בצד השני, במפלגת העבודה, אני אומר לך, קבל כעניין שבעובדה שכל שבת תרבות בכל רחבי הארץ, לא כל עיתונאי נוסע אחרי שבת תרבות ומקבל את ה... של הדברים שנאמרים זה עלה תמיד באתר בחדווה, אתה זוכר?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר שלמעשה כל אמירה, כל כנס, אני מקצין קצת,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתה לא זוכר?
יינון מגל
נגדית
לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
אתה לא זוכר את הסיקור של היריבים הפוליטיים באתר?
יינון מגל
נגדית
לא זוכר בדיוק, לא זוכר בדיוק
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז נראה לך בהמשך
עודד שחם
נגדית
שוב, עו"ד בן צור אם יהיה לזה ערך אנחנו נראה כמובן אבל מה היה באתר או לא היה באתר נדמה לי שפרשתם תמונה רחבה. לא ברור מה הערך של זה לראות את זה דרך פילטר של עד פלוני או אלמוני, התמונה היא תמונה ולקרוא אנחנו בעיקרון יודעים.
בועז בן צור
נגדית
אז אני אגיד לכבודו א. נכון, פרשנו תמונה רחבה. ב. פחות רחבה ביחס לתקופתו ולכן אנחנו נצטרך להציג לו
עודד שחם
נגדית
אם יש דברים חשובים שצריך לפרוש, תפרשו
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור
עודד שחם
נגדית
בסדר, אבל לא בטוח שאנחנו זקוקים לפילטר של העד
יהודית תירוש
נגדית
אני קמה ומזכירה לפרוטוקול,
עודד שחם
נגדית
אני צפיתי,
יהודית תירוש
נגדית
אחרי שנתיים וחצי אדוני כבר למד להכיר, למשל דוגמא לא כששבתות תרבות של הליכוד, כנסים של הליכוד אז לכן אני מציינת לפרוטוקול, אני מדברת עם בית המשפט את מה שאדוני צפה
עודד שחם
נגדית
בסדר, הגברת כבר אמרה במספר הזדמנויות שגם אתם רוצים להציג ואתם גם מתכוונים להציג ויש צדדים נוספים והדברים,
יהודית תירוש
נגדית
לא אם אנחנו רוצים להציג או לא אבל מה שהוצג זה לא התמונה של האתר אלא מה שהוצג מהאתר.
עודד שחם
נגדית
לא התכוונו אחרת, הכוונה הייתה שההגנה פרשה את מה שהיא רואה בעניין הזה כרלוונטי
יהודית תירוש
נגדית
נכון
עודד שחם
נגדית
כי זה היה רחב
בועז בן צור
נגדית
זה היה רחב וכבר אני אומר שבתות תרבות של צד אחד הופיעו בהנחה שגם לצד השני יש שבתות תרבות משלו, שלא הופיעו
עודד שחם
נגדית
בשבתות תרבות וגם מי חתום על הכתבות האלה....
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור. עכשיו, היה כאן, אנחנו חקרנו את ישועה לגבי הראל סגל
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מה אתה זוכר בתקופתך לגבי הבאתו של הראל סגל?
יינון מגל
נגדית
אני רציתי להביא את הראל סגל וזה לא הסתייע
בועז בן צור
נגדית
למה?
יינון מגל
נגדית
אילן לא רצה לדעתי
בועז בן צור
נגדית
אילן לא רצה, אז בוא נראה וידיאו ואני אבקש את ההתייחסות שלך בסדר? של הראל סגל
עודד שחם
נגדית
שוב, אותה הערה כמו קודם
בועז בן צור
נגדית
אדוני פה יש,
עודד שחם
נגדית
יש טענה בסדר גמור אז אדוני יציג לו את זה כפרופוזיציה, אי אפשר להכניס עדויות לאולם בדרך הזאת, צר לי.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה אתם עומדים להציג?
משה בר-עם
נגדית
מה אתה רוצה להציג?
בועז בן צור
נגדית
את הדברים של הראל סגל שאומר,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא לא עד אבל, הוא אמר מה שאמר.
בועז בן צור
נגדית
אני יכול להציג לעד פרופוזיציה בלי,
עודד שחם
נגדית
אדוני יכול להציג לו פרופוזיציה לא כמשהו שפלוני אמר אלא אדוני יגיד לו אני מציע לך שהיה א', ב', ג' ותקבל את התייחסותו ככל שיש לו ידיעה בנושא הזה.
בועז בן צור
נגדית
כבודו אני חקרתי את ישועה בנושא הזה והוא אמר בפרוטוקול בעמוד 3112 שהאמירה של הראל סגל שהוא, ישועה, לא הסכים שהוא יבוא היא שקרית לחלוטין, ההיפך הוא הנכון, אני רק מצטט
עודד שחם
נגדית
בסדר, מר ישועה היה עד במשפט אז אפשר להציג לו
בועז בן צור
נגדית
אז אמרתי ליינון בבקשה אפשר להביא את הראל סגל ואמרתי לו כל הזמן תסגור עם הראל סגל, תסגרו עם הראל סגל וסגרו איתו ברגע שהוא יכול והוא כתב אצלנו, זה התיאור. זה הראל סגל אומר, רק אני אומר לך,
עודד שחם
נגדית
שוב, שוב, שוב. הוא לא עד במשפט.
בועז בן צור
נגדית
בסדר, אבל אני יכול להציג לו,
ז'ק חן
נגדית
כבודכם יש טענה מהותית בכתב האישום על מינוי כתבים והתערבות בהקשר שלהם, זו מחלוקת.
עודד שחם
נגדית
בסדר, חקרו את מר ישועה, הכל בסדר
ז'ק חן
נגדית
אנחנו בפרשת התביעה
עודד שחם
נגדית
הכל בסדר, חקרו את מר ישועה הציגו לו, זה אפשר להציג, מה אומר אדם שהוא לא עד במשפט זה לא עדות.
ז'ק חן
נגדית
איך נפריך את זה? זה על תנאי.
עודד שחם
נגדית
מר בן צור גרסת ישועה הוצגה
בועז בן צור
נגדית
כן, אבל אני הצגתי לישועה,
עודד שחם
נגדית
אדוני הציג לו מה אמר ישועה לגבי הייתה פנייה, לא הייתה פנייה
בועז בן צור
נגדית
כן, הנה אני התחלתי עם הראל סגל
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
רגע, נראה מה ישועה נשאל ועל מה הוא ענה
בועז בן צור
נגדית
הנה הוקרן סרטון של הראל סגל שמתייחס למה שהיה בוואלה, הראל סגל אומר
ז'ק חן
נגדית
נ/535...
בועז בן צור
נגדית
יינון מגל רצה להביא אותי לוואלה, הוא חבר שלי, ישבנו על חוזה סיכמנו מחיר, מי לא רצה אותי בוואלה? לא אותי ולא את, אילן ישועה אומר וואלה נתן סיקור כל כך... לנתניהו,... בוואלה עשר שנים אחרונות אחד שכתב טורים בעד נתניהו, בממשלת ימין, מוכן לחכות, זה העמדה של סגל ואז הוא אמר שמהרגע שעלה השם שלו ב -, 2016 (היה לו חוזה ב - 2014)... נתתי הוראה, אני מתייחס לאמירה שלו, של סגל שאני לא הסכמתי שיבוא היא שקרית לחלוטין, ההיפך הוא הנכון. אפשר להביא את הראל סגל,
משה בר-עם
נגדית
אדוני יכול להציג לו את הפרופוזיציה ולשמוע את עמדתו.
בועז בן צור
נגדית
בסדר
עודד שחם
נגדית
זה כבר הוצג, זה בסדר. אולי נשמע את העד
בועז בן צור
נגדית
כן, אז אני רק אומר לך שסגל גם התראיין וגם הוציא פוסט ואמר שישועה משקר, אני סיכמתי חוזה ומחיר עם יינון בתקופתו בוואלה, וישועה לא אישר. תשובתך מהי?
יינון מגל
נגדית
אני חושב שזה נכון, עד כמה שאני זוכר אני רציתי את הראל וזה כבר היה בסיכומים, אני כבר לא זוכר מה היה בדיוק אבל אם הוא לא בא זה לא בגללי, זה בגלל אילן, והוא לא בא.
בועז בן צור
נגדית
אוקי
משה בר-עם
נגדית
אדוני אומר לא בא בגלל אילן, על יסוד מה אדוני אומר את זה? אדוני שוחח עם אילן? אילן אמר שהוא לא יבוא?
יינון מגל
נגדית
כן, ברור ששוחחתי עם אילן על זה, זה היה, בסוף הוא לא בא כי אילן לא אישר
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אתה מסכים איתי, גם הראל סגל אומר את מה שהקראתי, תראו לי כותב אחד ימני בוואלה בעשר השנים... נחכה, אתה מסכים איתי שהכותב, זה לא כרוניקה זה כבר שם יותר, עמדה פוליטית
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שנייה אחת. מה הייתה השאלה עכשיו? תחזור על השאלה.
בועז בן צור
נגדית
השאלה הייתה ציטטתי לך את מה שאומר הראל סגל שהוא מחכה עדיין לכותב ימני פוליטי בוואלה, הוא אומר שזה לא היה, לך היה מישהו כזה?
יינון מגל
נגדית
לא שזכור לי, הבאתי את מנחם בן שהייתה לו אוריינטציה יותר כזאת מקורית אבל כותב פוליטי לא היה. כל המערכת הייתה שמאל, ושמאל ושמאל. כולם שמאל.
בועז בן צור
נגדית
טוב, עכשיו, להביא את הראל סגל וזה מה שאמרתי, להביא כותב תסכים איתי שזה הרבה יותר משמעותי כי דיברנו שהפוליסי והפרסונל מאשר עוד תמונה, פחות תמונה או חמש תמונות, שתי תמונות או ארבע תמונות, זה עניין מהותי נכון? זה כבר ה - DNA
יינון מגל
נגדית
זה משנה קצת את הספינה שכולה שטה באותו כיוון, כן, גם זה היה, אתה יודע זה כותב אחד אפילו זה לא היה, להביא אחד, כן, זה משמעותי אבל זה אחד. זה מוגזם לבקש קפה פה איכשהו?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
כן, זה יהיה מוגזם.
משה בר-עם
נגדית
יש קפיטריה בחוץ. עכשיו אדוני רוצה קפה?
יינון מגל
נגדית
לא, אני לא רוצה לעצור עכשיו, אני אסתדר, הכל בסדר
משה בר-עם
נגדית
אדוני לא יירדם על דוכן העדים?
יינון מגל
נגדית
לא, לא
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נעשה הפסקה בשתיים ורבע.
בועז בן צור
נגדית
בבקשה, אוקי
יהודית תירוש
נגדית
יש לעד מים, בהפסקה נדאג לו לקפה.
בועז בן צור
נגדית
כל הכבוד, עכשיו אנחנו נעבור על חלק מההתכתבויות של ישועה איתך ועם המערכת בהמשך אני תיכף אראה לך ציוץ שלך, אני אציג לך דברים כפרופוזיציה ואבקש את ההתייחסות שלך. אני אגיד לך כך, זו הפרופוזיציה שלי שגם מההתכתבויות עולה, ובכלל, גם ממה שאתה יודע וגם מהאתר שהמערכת נקרא לזה התנגדה, תיעבה, כל אחד לפי אורחו ו... את נתניהו
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
והדיפולט וזו ברירת המחדל זה לכתוב נגדו?
יינון מגל
נגדית
כן. אין אופציה אחרת
בועז בן צור
נגדית
אין אופציה אחרת
יינון מגל
נגדית
לא השתנה הרבה בתקשורת הישראלית מאז
בועז בן צור
נגדית
מהצד השני, היריבים הפוליטיים ברירת המחדל היא ברירה הפוכה, כלומר ככלל, שוב, זה תמיד הכללות,
יינון מגל
נגדית
כן, הם בצד הנכון
בועז בן צור
נגדית
הם בצד הנכון, עכשיו אני רוצה להראות לך ציוץ שלך ותיכף אני אראה לך שהם פונים והם פונים גם פונים אבל באותם מקרים שלמרות שהאווירה הכללית היא אוהדת אז גם אז נענים להם.
יינון מגל
נגדית
כן. תראה גם היו דברים שליליים עליהם, זה לא שהכל היה חיובי עליהם
בועז בן צור
נגדית
נכון, בדיוק, אני מסכים, אמרתי יש טון כללי, הטון הכללי חיובי אבל אתם כלי תקשורת, ברור, גם כשיש דברים שמפריעים להם
יינון מגל
נגדית
גם הם פונים כן.,
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני רוצה להראות לך מוצג חדש, ציטוט שלך
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3527
בועז בן צור
נגדית
כשהפרקליטות מדברת על היענות חריגה בתיק וואלה היא מדברת שמה שחריג זה שנתניהו היה צריך לבקש, לדרוש ולהתחנן... פתוחה
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הסברך. זה משקף את דעתך?
יינון מגל
נגדית
אני לא זוכר באיזה הקשר צייצתי את זה, מה היה על סדר היום
בועז בן צור
נגדית
אני מדבר באופן כללי
יינון מגל
נגדית
באופן כללי יש,
בועז בן צור
נגדית
זה היה תוך כדי... עם ישועה כך אומר לי חברי
יינון מגל
נגדית
באופן כללי זה אומר שיש צד טוב ונכון שהוא תמיד באוריינטציה חיובית והוא תמיד יכול להרים טלפון ולבקש והוא תמיד בסדר ויש צד שכותבים נגדו והוא תמיד הרע, והוא תמיד הלא נכון ולא לגיטימי שהוא יבקש והטובים והנכונים נגד הלא טובים והלא נכונים.
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע כמה ידיעות היו, כמה אזכורים היו לנתניהו בארבע שנתיים, מבחינתך שנתיים, נעשה מחצית, כמה פעמים הוא סוקר באתר וכמה פעמים בכותרות וכותרות משנה? כי דיברו איתך על פניות, אמרת אולי פעם בחודש, אולי יותר.
יינון מגל
נגדית
אין לי מושג
בועז בן צור
נגדית
קבל נתון, הוצאנו, אני מעגל, ארבע שנים, 15 אלף פעמים בוואלה וכותרות וכותרות משנה קרוב לחמשת אלפים בתקופה של ארבע שנים, אז שנתיים נחלק 7,500 ו - 2,500. תסכים איתי שזה חלק מהספינה כלומר שיש 2,500 כותרות וכותרות משנה בשנתיים שישנם זה בעצם הספינה שנוסעת ונוסעת ונוסעת נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כי אתה זוכר פנייה פה ופנייה שם ועוד פנייה ועוד פנייה ושל אחרים, אבל כשמדברים על 2,500 אזכורים סליחה, 2,500 כותרות בשנתיים בממוצע, ואתה זוכר מספר פניות, זכרת פעם בחודש והיה יותר מפעם בחודש אני כבר אומר לך, לא הרבה יותר, תסכים איתי שזה טיפה בים? אם זה היה פעם בכמה שבועות, אנחנו מדברים כרגע על 2,500 בשנתיים שזה מאה שבועות.
יינון מגל
נגדית
כן, אתה גם לא מגיב על כל כותרת, זה לא שיש 2,500 פניות
בועז בן צור
נגדית
נכון, אמרתי פעם בחודש, פעם בשלושה שבועות?
יינון מגל
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
זה במשקל היחסי זה טיפה בים נכון?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אוקי מסכים? מבחינה כמותית?
יינון מגל
נגדית
יכול להיות, אני לא יודע להגיד לך עכשיו, לא יודע
בועז בן צור
נגדית
אתה רוצה קפה?
יינון מגל
נגדית
בסדר, כן, מסכים, נכנע מסכים
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, חס וחלילה
יהודית תירוש
נגדית
פשוט כרגע לא נתת את התשובה שהוא ציפה
בועז בן צור
נגדית
זה אריתמטיקה גב' תירוש
יינון מגל
נגדית
אפשר לעמוד?
בועז בן צור
נגדית
אפשר לעמוד
יינון מגל
נגדית
יפה, מצאנו פתרון
משה בר-עם
נגדית
לא חייבים להתמתח אבל אפשר לעמוד
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
ברירת המחדל היא לעמוד.
בועז בן צור
נגדית
הביאו לפה את ישועה אגב שיהיה פרזנטור של תקשורת בהתחלה, אתה יודע את זה? הוא יציג לבית המשפט איך פועל העולם
יינון מגל
נגדית
כן
יהודית תירוש
נגדית
אוי באמת, הוא הובא להעיד על מה שקרה ומה שהוא היה מעורב
בועז בן צור
נגדית
ומה עם חקירה ראשית? כדאי לעיין בחקירות הראשונות שלו, הוא ילמד את בית המשפט איך העולם עובד
יינון מגל
נגדית
אני זוכר גם בתקשורת הוא הוצג כך, מציל העיתונות
בועז בן צור
נגדית
כן, מציל העיתונות הגדול, כן, מציל את המולדת, ככה הציגו לו, אפשר לקרוא את החקירות הראשונות שלו זה מעניין תמיד להיזכר
ז'ק חן
נגדית
בחקירה הראשית כמובן
בועז בן צור
נגדית
כן, בראשית כמובן. אני שואל אותך כרגע, אתה זכרת, אמרת בחקירות שלך אני זכרתי פנייה אחת בחודש, זה בחלק מהעדות שלך
יהודית תירוש
נגדית
זה לא מה שהוא אמר
בועז בן צור
נגדית
הוא אמר
יהודית תירוש
נגדית
הוא אמר קודם כל אני לא זוכר כמה היו אז נא לדייק, אם אתה מפנה למה שהוא אמר בחקירות אפשר להראות את הקטע כי הדבר הראשון אמר שהוא לא זוכר שניסו לכמת אז הוא אמר בממוצע, היה לו אמירה בממוצע בתמליל
בועז בן צור
נגדית
פעם בחודש
יהודית תירוש
נגדית
בממוצע הוא אמר, אפשר להראות את הקטע בתמליל.
בועז בן צור
נגדית
טוב, עמוד 35 אמרת שזה כל הזמן, שאלה, בתדירות גבוהה? תשובה - אני יכול להגיד אולי פעם בחודש כאילו בממוצע. לא מבין מה כרגע
יהודית תירוש
נגדית
לא, לא אתה מפריד, לא נכון, סליחה באיזה תדירות אילן היה מבקש ממך לשנות תוכן בקשר למשפחת נתניהו? התשובה הראשונה הייתה לא זוכר.
בועז בן צור
נגדית
בסדר,
יהודית תירוש
נגדית
זה היה קורה פעם ביום, פעם בשבוע, פעם בשנה? אמרת שזה היה כל הזמן? אני יכול להגיע פעם בחודש בממוצע. ואז הוא אומר כן, זה לא כל הזמן יש תקופות שזה הרבה ויש תקופות שזה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
גב' תירש
יהודית תירוש
נגדית
אבל אם בסוף אומרים לו משהו,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נשארנו עם פעם בחודש בסוף
בועז בן צור
נגדית
כן, פעם בחודש, זה הזיכרון שלו, אני אומר לו שזה יותר דרך אגב, אני כבר אומר לו זה לא הרבה יותר אבל זה יותר, כן. עכשיו אני אומר לך דבר נורא פשוט, זה רק פעם בחודש, לו יהי פעם בשלושה שבועות, פעם בחודש יש לנו בשנתיים 24 חודשים, אם זה פעם בשלושה שבועות זה שלושים פעם, כשיש חמשת אלפים כותרות באותם שנתיים אתה מסכים איתי שעשרים, שלושים פעם זה מעט מאוד יחסית?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
תודה. הזיכרון שלך היה אתה אמרת 12 פעמים בחקירה, בכלל בעיקר שרה זה הזיכרון שלך היה?
יינון מגל
נגדית
כן, אני אמרתי, חשבתי שזו שרה כשדובר על הגברת
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, אילן ישועה אמר לך הגברת, חשבת שזה שרה
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
וזה שרה
יינון מגל
נגדית
והנושאים היו בדרך כלל שרה, כן
בועז בן צור
נגדית
אז אתה מניח, בתוך אותו ספקטרום שזכרת בעיקר זכרת פניות שקשורות לשרה נתניהו?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יפה. הגברת נתניהו
יינון מגל
נגדית
הגברת, כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, אגב, תסכים איתי גם אני כבר אומר לך יש לנו נתונים אמפיריים שראש הממשלה מסוקר מ... הבכירים אחריו בערך פי עשרה, הראינו 15 אלף לעומת אלף ומשהו, זה היחס נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ולכן כשבוחנים כרגע איזשהו קנה מידה השוואתי צריך לקחת בחשבון את הנפח וההיקף של הסיקור נכון?
יינון מגל
נגדית
ודאי, ודאי
בועז בן צור
נגדית
תסכים איתי שגם,
יינון מגל
נגדית
בוא נגיד שבאחוזים אצל ברק ההתערבות הייתה הרבה יותר גדולה
בועז בן צור
נגדית
או, בדיוק וגם במשקל, כלומר השמלה חשוב, כתבה מסוימת חשוב, ביקור מדיני חשוב,
יינון מגל
נגדית
כך גם אצל פואד, כך אצל ליברמן, כן, התשובה היא כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו, אנחנו מסכימים שגם אם הספינה יש לה איזה כיוון תנועה מסוים, אמרנו גם לגבי אחרים, בוא, זה לא אצבעוני, או מעריב לנוער, גם כשיש פרסומים שהם נגטיביים הם בהחלט כמו שאמרת יודעים לפנות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ופנו, מסכים?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
תסכים איתי עוד דבר, תראה, תסכים איתי על עוד דבר נניח שיש דיונים פנימיים בתוך המערכת, קודם כל זה מאפיין נכון? יש דיונים?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יש דעה א', דעה ב', כתב נכון? זה עניין דינאמי?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
וזה גם לא איזה מדע מדויק העיתונות זה לא עניין אמפירי, אתה יודע, אם תפתח ותבחן את כל האתרים, כל כלי התקשורת כולם יפרסמו את אותם פרסומים, ההיפך?
יינון מגל
נגדית
לצערי זה די דומה, כן
בועז בן צור
נגדית
טוב, דומה במובן הכללי אתה מתכוון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ולכן יש באופן שגרתי איזשהם דיונים בתוך המערכת?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
והדיונים האלה הם לא דיונים גלויים כלפי חוץ ככלל?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ולמשל שיחות שלך עם ישועה או התכתבויות שלך עם ישועה או כלפי מטה זה עניינים שבינך לבין ישועה נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
זה לא חשוף למסוקרים?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ולכן מבחינת המסוקרים זה בעצם קופסה שחורה, מה שקורה בתוך המערכת נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אז, לכן קורא חיצוני של האתר בעצם ממודר מכל ההתדיינות הפנימית שישנה?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
הוא גם לא יודע שיש כתבה על פלוני או אלמוני, ככלל הוא לא יודע מי פנה, מתי פנה, מה היה?
יינון מגל
נגדית
הוא לא יודע, הוא מקבל את המנה הוא לא יודע מה קורה במטבח
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, הוא לא יודע מה קורה במטבח, זה דבר נכון. לכן כל שיח, נקרא לו שיח פנימי בתוך מערכת, במקרה שלנו וואלה הוא שיח פנימי, קופסה שחורה, מה שרואים זה רק את,
עודד שחם
נגדית
העד נשאל וענה מר בן צור.
בועז בן צור
נגדית
נשאל וענה בסדר גמור, כי לזה יש לנו איזה טענה בכתב האישום
עודד שחם
נגדית
הכל בסדר אבל הוא נשאל וענה
בועז בן צור
נגדית
נתקדם. עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתה רוצה לעשות עכשיו הפסקה?
בועז בן צור
נגדית
יכול להיות שכן, הגעתי לנקודה אז אולי אם זה נוח, כן
יינון מגל
נגדית
אני בסדר, אני כאילו נעמדתי אז אני
משה בר-עם
נגדית
אדוני ישתה קפה זה בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
תגיד לנו כשיהיה לך נוח
בועז בן צור
נגדית
אז אפשר כן, כי בדיוק הגעתי לנקודה. תודה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נעשה הפסקה. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בבקשה עו"ד בן צור
בועז בן צור
נגדית
אני עובר לנושא אחר, הנושא האחר שאני עובר איתך עכשיו, אני אציג לך לא מעט התכתבויות שאתה צד להן שלא הראו לך בחקירות במשטרה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
התכתבויות עם אילן ישועה או בכלל?
בועז בן צור
נגדית
אילן ישועה בעיקר אבל לא רק
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
שלא הראו לך בחקירות במשטרה כי אמרו לך גבולות גזרה זה ביבי מימין, שרה משמאל, א אתה נזרק לאחור. אני אציג לך כרגע כי זה משליך להבנתנו, אני כבר אגיד, על מה היה על האווירה הרעילה שהייתה בוואלה, לא קשור כהוא זה לפניות שנוגעות לנתניהו, מערכת היחסים שלך עם ישועה דרך התבטאותו של ישועה בשורה של נושאים, על הסיבות לעזיבה שלך כפי שאנחנו נראה אותה מתוך ההתכתבויות עצמן וגם על מה שאתה אמרת אני ניסיתי לעמוד מולו בכל דבר ודבר, נראה אם זה שטר שאפשר לפרוע אותו דרך ההתכתבויות או משהו אחר בסדר? אז זכרנו שאמרת שבסוף החקירה השנייה, הראינו את זה כבר אמרת שהיה לי חשוב לציין שהיו התערבויות מצד גורמים אחרים פוליטיים ועסקיים, בוא נתחיל. אני רוצה להראות לך את נ/, 62 תכתובת שלך עם ישועה מ-8 באפריל 2013, אתה רוצה לראות את זה בפרינט או,
יינון מגל
נגדית
לא משנה לי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה מהרול?
בועז בן צור
נגדית
כן. ככה, ישועה - שלחתי לך משהו תטפל בזה, חשוב. עשה טובה תטפל בנע נע 10 הוא מטריף אותי ויגמלו לנו ויגרמו לנו נזק, חבל. טיפלתי, מה הוא רוצה אתה שואל? אומר אבדוק. אז הוא כותב לך - תהיה חכם ולא צודק, הוא יכול להזיק לנו פי מאה, תוריד את זה וזהו. רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו כל מה שאני אציג לך אני אומר את זה כרגע, ייתכן שאם אני טועה במילימטר אז זו טעות במילימטר, לא הציגו לך בחקירות שלך בסדר?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
בשום מקום, זה הזיכרון שלך נכון? שלא הציגו לך? לא הציגו לך התכתבויות?
יינון מגל
נגדית
לא, בריענון נתנו לי את החוברת
בועז בן צור
נגדית
וזהו?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, קודם כל תאשר את דבר הבא, אני אומר לך שאילן אומר פה בחקירה שלו בעמוד 2135 שזה חשש מוורשבסקי, זוכר מי היה וורשבסקי אז?
יינון מגל
נגדית
כן, היה מנכ"ל 10
בועז בן צור
נגדית
מנכ"ל ערוץ, 10 בסדר גמור ואז רק שים לב להתכתבות, אנחנו לא יודעים בדיוק מה האייטם שאליו זה נוגע אבל תראה את ההתבטאות של ישועה, שיגמלו לנו, ויגרמו לנו נזק וזה יכול להזיק לנו פי מאה, ותוריד את זה.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מה זה אומר?
יינון מגל
נגדית
מה זה אומר? דבר שבשגרה
בועז בן צור
נגדית
שמה? מה השגרה?
יינון מגל
נגדית
תעלה, תוריד, תזיז
בועז בן צור
נגדית
והסיבות? כי הנזקים האיומים,
יינון מגל
נגדית
כן, פה זה אינטרסים, וורשבסקי היו לו הרבה פעמים, היה חבר שלו וורשבסקי, היה לו עסק לדעתי בפרסום עם ערוץ 10, עם כל מיני כאלה הרבה פעמים היה, כולל אייטמים על טלנט עם 10 כולל עניינים עסקיים וכל מיני כאלה, לא מפתיע אותי.,
בועז בן צור
נגדית
לא מפתיע. הלאה, נ/64, 14 בנובמבר 2013, כותב לך ישועה יש לערוץ 10 תכנית בשם הכל כלול, הבנתי שיש להם רייטינג לא רע, תעלו ידיעה שמכסה את זה, אני מנסה לקבל מהם תכניות וזה חלק מתהליך ההכשרה ובניית האימון גם, צריך שיעלה הבוקר, אז אתה אומר - ידיעת הרייטינג כבר עלתה מזמן, התכנית משודרת לפני הפריים כך שלא מצוינת בכלל ועשתה 4-7 כלומר בוא תסביר לנו מה אתה כותב כאן? אחרי שהוא אומר לך תעלו, התכנית שלהם,
יינון מגל
נגדית
שהוא רוצה שאני אעלה איזה אייטם בשביל אינטרסים כלכליים שלו אז אני אומר לו זה לא אייטם מעניין מבחינה חדשותית כי זה לא תכנית, כי הרייטינג שלה כבר עלה מזמן והיא עושה 4-7 שזה לא הרבה ושורה תחתונה אני מוסיף אותה לאיזה ידיעה אחרת כי זה לא מעניין בקיצור
בועז בן צור
נגדית
ואז הוא מוסיף לך, תודה, תעשו את זה כל יום בידיעת הרייטינג
יינון מגל
נגדית
כלומר עכשיו תכניסו את כל יום אם אני מבין נכון את התכנית לרייטינג
בועז בן צור
נגדית
נכון, טוב. עכשיו בוא ניקח דוגמא אחרת, אתה זוכר מי זה היה אבי בן טל?
יינון מגל
נגדית
כן, הוא היה מגלובס?
בועז בן צור
נגדית
הוא היה עורך של Y-NET, מנכ"ל Y-NET סליחה
יינון מגל
נגדית
מנכ"ל Y-NET, כן, כן
בועז בן צור
נגדית
אז אני אראה לך את נ/65 אגב זה מאותו יום של 14 בנובמבר 2013 שורה 3016 כותב לך - יש לכם בצנרת איזה ידיעה בברנז'ה על פנאי פלוס ו - Y-NET מבקש שתשימו תמונה יפה וגדולה של אבי בן טל מנכ"ל Y-NET עם כיתוב יפה ואוהד לגביו בתמונה, תודה.
יינון מגל
נגדית
כן, נו
בועז בן צור
נגדית
למה חייכת?
יינון מגל
נגדית
כי זה הכל כמו במתנ"ס אתה יודע,
בועז בן צור
נגדית
איפשהו?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז אתה כותב לו אם יהיה אייטם נשים. אומר לך - לא מבין את התשובה. אתה אומר - לא בטוח שיהיה אייטם, בכלל לא התחילו לבדוק אותו. תשתדל שיהיה, הוא גם עוזר לנו כשאני מבקש וזה מול כל האנשים הטובים שם, מה אתה משיב לו? תודה רבה, מעריך, איש יקר, איש יקר, אוקי, ואז הוא ממשיך - התמונה, כן יהיו לך הרבה אנחות
יינון מגל
נגדית
כן, זה מה שאמרתי בפתיחת הראשית כשנתנו לי את החוברת הזאת נגעלתי מזה כל כך שלא הסתכלתי יותר משתי דקות בדבר הזה כל האירוע המגעיל הזה, כן
בועז בן צור
נגדית
זהו, כשאתה דיברת על אירוע מגעיל דיברת על מכלול שלם נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
של שנתיים פחות או יותר נכון?
יינון מגל
נגדית
כן, כן, הנה בדיוק אתה עשית מה שאני רציתי להימנע ממנו אתה מזכיר לי פה את כל הגועל הזה.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז, בהקשר הזה כשדיברת על גועל זה ההקשר הרחב נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תודה, ואז הוא ממשיך. אתה אומר לו - ראית? עלה? הוא אומר - התמונה בראשית לא שלו רק בפנים, פה יש ארבעה סימני שאלה הפעם, למה לא שמתם אותו בראשי, שלושה, צריך לדעת מה ההבדל בין שלושה לארבעה, הרי זה מה שביקשתי. לא ביקשת כי אין כיתוב מתחת לתמונה, אף אחד לא יודע מי זה אבל אם חשוב נשנה, אבל זה ייראה קצת... רואה? ואז אתה אומר לו, ממשיך בסדר, ואז הוא אומר לך שים אותו גם בראשי וגם בפנים. הברנז'ה יודעת מיהו. אתה שואל אותו - תגיד לשיקולך, אתה רוצה שיהיה מאוד ברור שאנחנו מפרגנים לו? זה בסדר הוא כותב לך, לא אכפת לי מה חושבים, אכפת לי מה טוב לחברה, לא צריך להפוך כל דבר לדוקטורט. אתה אומר - אולי נוני לא יאהב את זה, ישאל למה? ישועה - יינון אין צורך להתיש אותי הבקשה די פשוטה, טוב, תודה, תודה, תודה. רואה? הוד קדושתו
יינון מגל
נגדית
הוד קדושתו עלה כי התמונה שלו עלתה
בועז בן צור
נגדית
אז עכשיו, אני אומר לך כרגע, אני מחבר את זה לפרוטוקול, ישועה העיד כאן
משה בר-עם
נגדית
ואז הוא אומר לו אתה איש מיוחד וטוב לב
בועז בן צור
נגדית
כן, זה בציניות כנראה. או שכן, או שלא, תיכף אני אראה לך מה הוא כותב על אחרים, עליך בהקשרים אחרים. הוא אמר שפה זה, בעמוד 2148 הוא זה ישועה, לפרוטוקול, שאמרו לו שבידיעות וב - Y-NET לא נוגעים, גם בעמוד 2149 אז זה במסגרת שישועה כאן מתכתב ואומר בדרכו שזה חשוב כי הוא עוזר לנו מול כל האנשים הטובים שם, כך ראינו בכתיבה שלו, מה אתה מבין מזה? אתה היית שם.
יינון מגל
נגדית
אינטרסים כלכליים
בועז בן צור
נגדית
אינטרסים כלכליים,
יינון מגל
נגדית
אגב, שכחתי לציין גם נוני מוזס אסור היה לגעת בשמו בכלל, זאת אומרת נוני מוזס הוא היה אדם שאסור להזכיר ואסור לשים תמונה שלו אם אנחנו כבר בעניינים של, אתה יודע את מי מותר ומי אסור וכל מיני כאלה.
בועז בן צור
נגדית
טוב
יינון מגל
נגדית
זו הייתה הנחיה גורפת
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות לך את נ/72 מ - 14 באוקטובר 2014 יש ידיעה בגלובס בברנז'ה זה כבר שעתיים באוויר, אודה אם תאיץ את ההורדה של, נגד גלובס ותאיץ הורדה, משהו, זה לא נעים לי מהם, ואז בוא נעבור רגע להמשך של ההתכתבות איתך. אתה כותב לו - הורדתי מהראשית, לא מספיק שירד לגמרי. לגמרי? למה? אתה שואל, יינון תוריד בבקשה את הידיעה חסרת כל המשמעות שפוגעת ביחסים עם השותף האסטרטגי הכי חשוב שלנו. אז אתה אומר לו - מוריד למטה, איתן דיבר איתי, לא כל פעם שהוא מבין את המדור, זה לגיטימי לגמרי. מי זה איתן?
יינון מגל
נגדית
איתן מדמון מגלובס
בועז בן צור
נגדית
ואז אתה כותב לו
יינון מגל
נגדית
התנפלו עלי מ - YES
בועז בן צור
נגדית
התנפלו עלי מ - YES שעלי, שהשארתי שעתיים, תעיף השגנו את שלנו צריך להמשיך לחיות עם השותפים.
יינון מגל
נגדית
זה הוא כותב, כן
בועז בן צור
נגדית
זה הוא כותב, תוריד הכל לגמרי. רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
חלק מהשגרה אצל ישועה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
חלק מהשגרה
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, אנחנו, פה ישועה העיד בעמוד 5030, גם פה אתה אומר אולי תדבר איתו נכון? זה מה שאתה אומר, אני רוצה להבין, אני רוצה לדבר איתו אולי נכון? דיברת איתו?
יינון מגל
נגדית
כן, כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו ישועה, תראה אני אגיד לך, למדמון הוא כותב בהקשר הזה כי ראינו כמה שאתה יקר ב - נ/1517 זה מהחדש, צר לי שזה מה שהוא כותב, שעקומת הלמידה בינו לבין מדמון שטוחה סליחה על זה, בכל נושא וגם הזלזול שלו עבר כל גבול, בגלל שהוא חושב שהחברה שייכת לו ואז זה מחמאה רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בציניות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב. עכשיו,
משה בר-עם
נגדית
אדוני אומר לו דוגמא ואומר רואה, רואה, רואה? כולנו רואים.
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה לומר כבודו את הדברים הבאים, מה אנחנו מראים, נראה ואני צריך להראות את הדברים האלה ואני ממש לא עובר על הכל אלא על חלק, אנחנו נראה 1. שהוא אמר שהוא התנגד הוא אמר דברים בסלע. אנחנו נראה איך אילן ישועה שבא ואמר שהוא עלה מקומה ראשונה לחמש, מנכ"ל שהוא בכלל היה מנכ"ל לא מתערב וחוץ מנתניהו הוא בכלל לא עשה שום דבר, שקר גס, בוטה, לא ראוי שישנו. אנחנו נראה את הסיבות שלו לעזיבה שהם מדברים שסביבה רעילה, אנחנו נראה את ההתבטאויות כי אם מישהו אומר שמעתי שאילן אמר לי שוואלה זה דבר
עודד שחם
נגדית
הכל בסדר, השאלה מה העד מוסיף לנו?
בועז בן צור
נגדית
אוקי
עודד שחם
נגדית
אז בשלב הזה הרושם הוא שהוא לא מוסיף מאוד הרבה אז אולי אדוני יעבור לדברים שבהם העד יכול קצת יותר לתרום.
בועז בן צור
נגדית
האם ידעת שמאחורי הגב שלך הוא אומר עליך דברים כאלה?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
בסדר. אני רוצה להראות לך עוד התכתבות, האם אתה ידעת שאילן היה איש, לא רוצה להגיד דו פרצופי, רב פרצופי במובן זה שהוא אומר א' לאחד ו - ב' לשני, כי הוא הפיבוט שנמצא שם, שמעלה מסרים סותרים?
יינון מגל
נגדית
לא. היו לי יחסים בהתחלה מאוד טובים איתו שהתקלקלו ברמה מקצועית אבל אני עשיתי את, כל הוויכוחים שלי היו ממקום של ענייניות
בועז בן צור
נגדית
לא שאלתי עליך
יינון מגל
נגדית
לא, אבל כאילו לא ציפיתי שהוא ייקח את זה למקומות אישיים כי זה לא היה אישי מבחינתי
משה בר-עם
נגדית
העד השיב שהוא לא ידע
בועז בן צור
נגדית
לא ידע, בסדר גמור אז בוא נראה. נ/63 שימו את שילוח, מי זה שילוח?
יינון מגל
נגדית
אילן שילוח
בועז בן צור
נגדית
תפקידו בכוח?
יינון מגל
נגדית
הוא היה בזמנו אני חושב, הוא איש פרסום אחד, הכי חזק בשוק
בועז בן צור
נגדית
חצי שעה בראשי, הוא עוזר לנו, שים לב, באין סוף קרבות, איש ראוי, אחר כך תעיפו לטעימות. אתה בטוח שלאילן חשוב שזה יהיה בראשית? כן, מאוד, אסביר מחר, הוא מסייע לי בהרבה חזיתות ברמות שאתה לא מבין. עכשיו אני רוצה לשאול אותך כמה שאלות בנושא הזה.. 1 זה חלק מהמודוס אופרנדי של ישועה שכל דבר הוא מנמק אותו הוא עוזר לי בקרבות, הוא עוזר לי שם, הוא עוזר לי פה, חשוב, גורל העיתון, גורל המערכת, נכון? זה חלק מהשיח שישנו?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אנחנו מוצאים אותו בהתכתבויות נכון? זאת אומרת זה הארגומנט שהוא השתמש בו, תביעת דיבה שתמוטט את וואלה המשיך לפרסם את אלדד יניב,
יינון מגל
נגדית
כל הזמן
בועז בן צור
נגדית
כל הזמן
יינון מגל
נגדית
טובת החברה, החלק של החברה, האינטרסים של החברה כל מיני דברים כאלה
בועז בן צור
נגדית
יפה. עכשיו, כשהוא אומר לך שים אותו
יינון מגל
נגדית
חוץ מחברים שלי וכאלה
בועז בן צור
נגדית
כמובן חברים שלו, כשהוא אומר לך שים אותו חצי שעה בראשי, זה התאים להיות חצי שעה בראשי להבנתך?
יינון מגל
נגדית
אני לא יודע, לא זוכר מה האייטם
בועז בן צור
נגדית
אבל ככלל
יינון מגל
נגדית
אבל אם זה לא היה בראשי כנראה זה לא התאים
בועז בן צור
נגדית
אוקי, מאה אחוז. טוב, ישועה כאן העיד כבודם בעמוד 2139 שהייתה בקשה לא לגעת בשילוח, אחרי זה גם הבן שלו עבד אצלו, זה התגלה בהמשך, 2142. הלאה. בזכות החומר החדש, האם ידעת שהבן שלו עובד אצל,
יינון מגל
נגדית
לא
ז'ק חן
נגדית
הבן שלו, הבן של ישועה?
בועז בן צור
נגדית
הבן של ישועה עובד אצל שילוח לא ידעת?
יינון מגל
נגדית
לא ידעת, הוא אמר שהוא עוזר לו באין סוף קרבות, זה כנראה אחד מהם
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו אני ממשיך בעמוד 4 לאותו מוצג, אתה כותב כך, זה מתחיל - כל מה שאני מבקש זה פשוט זה פשוט לא יאומן, ואז אתה כותב לו אילן אני לא מבין למה זה כל כך חשוב שזה יהיה ראשי, זה בטעימה, אנחנו לא מעלים מטעימות לראשי, תסביר למה לא מעלים מטעימות לראשי?
יינון מגל
נגדית
למה? כי אם ידיעה היא חשובה אתה מעלה אותה לראשית, אתה לא מעלה אותה ככתבה קטנה ואז פתאום מגדיל אותה, אם היא חשובה אז אתה מתחיל איתה ככותרת ראשית
בועז בן צור
נגדית
ולכן לעשות את זה, כשאתה כותב - באמת זה יהיה מאוד חריג, לא מקצועי ולא עיתונאי גם, נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה גם כותב, אני אדלג קצת - למרות שאתה באופן אישי בצד של שילוח ובניהו, אבל חשוב לנו מאוד בניגוד למה שקורה מסביב להישאר כמה שיותר ענייניים ומקצועיים וחסרי פניות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כלומר זו הייתה העמדה שלך, תגיד מה הייתה העמדה שלך מול ישועה?
יינון מגל
נגדית
על מה דובר פה, אני לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
על קרבות בין שילוח, בניהו, כנראה סביב פרשת הרפז, לא חותם על זה
יינון מגל
נגדית
אני אומר לו שלמרות שאני בצד שלהם אני לא רוצה עכשיו לשים את זה בראשית כי זה לא ה - DNA של האתר ואז זה ייראה חריג ואז אני לא רוצה לעשות משהו שייראה לא מקצועי אלא מענייני אינטרסים זרים.
בועז בן צור
נגדית
אז תראה מה הוא כותב לך. חשוב לו וזה חשוב לי ואני מבקש שתעלו את זה ואפילו לחצי שעה ותעזוב את האגו והכבוד שלכם ואת הקביעות הדרמטיות של מה זה ייעשה אם זה יעלה לראשית בטעימה אחת. אחרי זה הוא מוסיף זה האיש כמעט יחידי שעוזר לי מול האימפריות השונות, אמרנו זה נורא חשוב פה, שמענו, בזק, אינטרסים, אולי, אפשר לחשוב, מה שאני אומר לך זה פעם אחר פעם האיש הזה כותב מסופר פארם ועד אילן שילוח, זה האיש היחידי כמעט שעוזר לי מול אימפריות שונות, יוצא מגדרו, מסתכן עבורי תמיד כשאני מבקש ממנו מול מה שהוא עושה עבור וואלה בקשה זו היא בעיני קטנה. שאלה - קודם כל אתה לא מרוצה מההתערבות, בוא נקריא את ההמשך שלך ואז נשאל את השאלות. סליחה, הידיעה הייתה, אני מתנצל, הסכם פשרה בין בניהו לשילוח תביעת הדיבה תבוטל, זה הכותרת הראשית שהייתה באתר. ב-8 באוקטובר 2013
יינון מגל
נגדית
אין סיבה שזה יהיה כותרת ראשית
בועז בן צור
נגדית
ברור, כי זה בכל אופן עד תביעה
עודד שחם
נגדית
8 באוקטובר 2013, לא יכול להיות. ההתכתבות היא חודשיים לפני זה, חודש וחצי לפני זה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
20 לאוגוסט,
עודד שחם
נגדית
זה כנראה לא האחד הזה, אולי מר בן צור שוב, אני לא מתרשם שהעד מוסיף לנו הרבה חוץ מזה שאנחנו עושים קריאה מודרכת ברול, אם יש משהו לשאול את העד שיכול להוסיף לנו, מצוין, אם כל מה שאנחנו עושים זה להיזכר ביחד במה שנכתב ברול קשה לראות את הערך המוסף.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
המכתב נמצא אצלנו כבר.
בועז בן צור
נגדית
סליחה, הידיעה הייתה, אני מתנצל ב - 20 באוגוסט 2013
עודד שחם
נגדית
זה עושה יותר שכל
בועז בן צור
נגדית
אריקסון שזה אילן שילוח, אני הזמנתי המודעה נגד בניהו, אילן שילוח הודה כי הוא עומד מאחורי המודעה שפורסמה בעיתונאים שבהם,
עודד שחם
נגדית
מר בן צור, ההערה שלי בעינה עומדת.
בועז בן צור
נגדית
אוקי
יינון מגל
נגדית
מה זה, כתבת הכפשה שהוא ציין נגד בניהו?
בועז בן צור
נגדית
זה במסגרת הה... ביניהם, כן. אני אקצר עוד אחד אני אעשה ואז אני אעבור קדימה. תראה 4 במרץ 2014 כתבה על סופר פארם שהמשכתם מגלובס, נא להעיף מהר, תודה. קודם כל ההעפה של כתבות באופן כללי זה הופיע בשורה של מופעים, בשורה של הקשרים בשורה של גורמים?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
של אילן?
יינון מגל
נגדית
כן, אתה רואה, אתה רואה בעצמך
בועז בן צור
נגדית
שהוא אומר לך יינון כשאני כותב להעיף כוונתי להעיף, אני מבקש שלא תעמיד אותי במצב בו אני רץ אחריך למקרה שתצטרך אותי יקרה אותו דבר. אתה אומר - צר לי אבל כנראה עדיין לא הבנתי לגמרי מה זה להעיף כתבה, זה לכתוב ברור... לא רוצה אזכור גם לא בקטנה, אתה מבין את מצבנו בימים אלה.
יינון מגל
נגדית
זה הדוגמא תמיד של מצבנו בימים אלה
בועז בן צור
נגדית
או, מצבנו זה מצב לא משנה כרגע וואלה, בזק, בימים אלה, סוגיית המצב, החשיבות, האימפריות?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מלחמת הכוכבים
יינון מגל
נגדית
תמיד אנחנו בקרייסס
בועז בן צור
נגדית
תמיד אנחנו בקרייסס. אוקי
משה בר-עם
נגדית
זה ליווה את כל התקופה פחות או יותר.
יינון מגל
נגדית
כן. כן
משה בר-עם
נגדית
תשובה כזאת או אחרת היא תמיד דומה?
יינון מגל
נגדית
כן, היו תקופות אחרות, היה תקופה שחתמו את ההסכם עם יד 2 אז זה היה כאילו איזה סוג של הצלחה ואנחת רווחה אבל חוץ מזה עד כמה שאני זוכר זה תמיד היה מצוקה בסיסית של אין אוויר, אין חמצן, אין, כמה הכל דרמטי ולהעיף וזה, והכל במן איזה אלימות כבושה כזאת של אם לא, אני מתפוצץ.
בועז בן צור
נגדית
ואם לא האתר קורס נכון? או שייגרם איזה נזק,
יינון מגל
נגדית
לא, אם לא אני מתפוצץ, אני משתולל, צורח
ז'ק חן
נגדית
פה מדובר על סופר פארם וזה באמת באפריל - מאיל 2014 זה עסקת יד 2, זה... באימפריה שתתמוטט זה סופר פארם ועסקת יד. 2
יינון מגל
נגדית
נכון
ז'ק חן
נגדית
ששם הוא הרוויח 15 מיליון.
בועז בן צור
נגדית
כן. עכשיו, אני מדלג בנושא הזה, שמעתי את ההערה של בית המשפט. אני רוצה לדבר קצת על הסגנון של ישועה, זה בעיקר, לא צריך גם חוות דעת, מהזיכרון שלך תמיד בהול, תמיד דחוף, אם לא היית עונה תוך עשר דקות הוא חוזר אליך גם אם זו שטות מוחלטת, אתה מסכים לפרופוזיציה שאני מזכיר לך?
יינון מגל
נגדית
אלים
בועז בן צור
נגדית
חריף, בהול
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בארבע בבוקר גם על שטויות נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הרבה סימני שאלה, לא ברור לפעמים מה הרעיון המסדר שלהם אבל גם זה קורה כאן נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ובכל נושא נכון? בכל נושא חשוב, קטן, איזוטרי, גדול יותר, בכל נושא זה הסגנון, זה האיש? אין לו איזה,
יינון מגל
נגדית
אני לא זוכר הכל, אני גם הדחקתי לדעתי חלקים מהתקופה, כן, זה לא איזה אירוע נעים במיוחד להיזכר בו.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו, אני אדלג כבודם, יש פה שורה של מוצגים שאילן ישועה, אני אומר את זה כרגע, מתערב לכם בכתבות על בואינג מה סוג המטוסים, הכתבה כן טובה, לא טובה, על תכנים אין סופיים, אני אומר את זה כרגע כפרופוזיציה, אתה זוכר, אני לא מציג כרגע, החומר נמצא, אתה זוכר התערבויות של אילן בתכנים בתוך כתבות, לגבי כותרות במכלול שלם של נושאים?
יינון מגל
נגדית
אני חושב שכן, אני חושב שכן אבל אני לא זוכר, אתה תצטרך אם אתה רוצה לרענן את זיכרוני כי אני לא זוכר.
בועז בן צור
נגדית
אז אני אתן לך דוגמאות קצת אוקי?
יינון מגל
נגדית
טוב
בועז בן צור
נגדית
מוצגים 1467, 1468 זה מהחומר החדש, הוא כותב לכם כותרת מפוצצת, כתבה שטחית, לא תואר הדבר הבסיסי בכתבה, לתת לינק לאתר החברה, בכלל מציע לקרוא טוקבקים... את הכתבות בהתאם ואחרי זה 1468 הוא כותב לא אומרים מה היצרן, סוג המטוס, לקראת סוף הכתבה לדון בתאונות קודמות של בואינג 767 אם מזה אמורים להבין שזה בואינג 777? זו דוגמא אחת.
יינון מגל
נגדית
לא זוכר על מה זה היה
בועז בן צור
נגדית
ברור, לא צריך להיזכר אבל אני אומר זה דוגמא למעורבות או התערבויות של אילן ותכנים של כתבות, לא קשור
יינון מגל
נגדית
כן, אבל מה הוא קשור לזה בכלל?
בועז בן צור
נגדית
לא יודע, הוא קשר את עצמו
יינון מגל
נגדית
כן, בטח מישהו התלונן ואז הוא העביר את המסר, אני מניח או שזה היה איזה כתבה משהו עם תוכן שיווקי או שזה היה איזה אינטרס פה, אני לא יודע, אין לי מושג.
בועז בן צור
נגדית
זה היה אל על
יינון מגל
נגדית
אל על, כאילו תוכן שיווקי של אל על
בועז בן צור
נגדית
לא שיווקי, זה הוצג כתוכן חדשותי
יינון מגל
נגדית
זה מוצג כתוכן חדשותי, כן, אז כנראה בעל האינטרס התלונן
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי אדוני יתקדם
בועז בן צור
נגדית
אני אתקדם, אני רוצה להראות לך את 1469, האם אתה יודע מר מגל, אני אשאל אותך שאלה קצת יותר פתוחה שכבר בחלק הראשון של שנת 2014 יש דיונים שהם רוצים, סליחה על הביטוי, להתפטר ממך?
יינון מגל
נגדית
לא. לא
בועז בן צור
נגדית
אז אני אראה לך
יינון מגל
נגדית
אין לי מושג, כלומר אני לא יודע. אין לי מושג על מה אתה מדבר
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך מה הם כותבים
יינון מגל
נגדית
מי זה הם?
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך התכתבות בין ישועה לבין עידו אשד ושי מגל
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
8 במרץ 2014 שי מגל משנה למנכ"ל
יינון מגל
נגדית
כן, ועידו אשד הוא הסמנכ"ל טכנולוגיה נדמה לי, לא, סמנכ"ל
בועז בן צור
נגדית
משהו?
יינון מגל
נגדית
כן אבל הוא היה איש כאילו יד ימינו כזה והיה מאוד נגדי במערכת, כן
בועז בן צור
נגדית
ואז אני אגיד לך שהם הכניסו את אודי הירש מאחורי גבך, מעליך
יינון מגל
נגדית
ברור, ברור
בועז בן צור
נגדית
מהצד, תיכף אני אראה לך. הוא כותב כאן, אני לא אקרא את כל המייל שהוא לא רואה עקומת שיפור משהו בחברה אלא למקרים שבהם אודי מעורב בהם אישית, הוא, הוא זה הירש צריך צריך לקבל אחריות רבתי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור באיזה הקשר? מה זה עוזר לנו בעניין שלנו?
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להראות בעניין ההתפטרות שלו כמה רעיל זה היה בלי שום קשר, אז אני אשאל אותו ואראה לו את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי אדוני ישאל אותו קודם ונחסוך
בועז בן צור
נגדית
הוא גם דיבר למה הכניסו את אודי הירש, אני רוצה להציג לו את החומר הזה ולשאול אותו שאלות, אם ניסו לקשור את ההתפטרות לאיזשהו עניין מסוים זה בכלל לא קשור לטעמנו לשום עניין מסוים אלא,
עודד שחם
נגדית
אולי אדוני ישאל אותו
בועז בן צור
נגדית
אבל אני רוצה להראות לו טיפה חומר
עודד שחם
נגדית
אם יהיה צורך
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי הוא יאשר, אם הוא לא יאשר אז אדוני ישאל אותו.
משה בר-עם
נגדית
יש טענה ביחס לנסיבות ההתפטרות או הפיטורים של מר מגל בזיקה המוביל לכתב האישום?
בועז בן צור
נגדית
כן
יהודית תירוש
נגדית
בחקירה הראשית כאן הוא העיד שהוא עזב גם כי הוא רצה ללכת לכנסת, גם בגלל התערבויות שקשורות לנתניהו, פוליטיקאים, שיווקיות, זה מה שהעד אמר, אני רק הצגתי לו אני רק מזכירה לשאלת בית המשפט, אני הצגתי לו אז שבחקירה במשטרה הוא ענה את שתי הסיבות האלה אבל כן, זה מה שהיה
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להניח את התשתית להראות מה היה באמת, כלומר מה היה שם באמת בעניין הזה, כלומר איך הסביבה הזאת הייתה מבחינתו רעילה, למה זה התייחס? איך חתרו תחתיו, איך פתחו קבוצות מה... שלו, איך רצו להעיף אותו? על מה הוא התלונן, על התלונות שלו ושהוא כותב אותן דיאלוגים שהוא מנהל אותם הם בכלל לא קשורים לנתניהו, כלומר כלום, מכיוון שהחקירה הזאת הייתה תגיד נתניהו, תגיד נתניהו, תגיד נתניהו אז זה יהיה,
משה בר-עם
נגדית
אדוני ישאל.
בועז בן צור
נגדית
אני שואל, לכן אני צריך להראות לו את החומר
ז'ק חן
נגדית
כבודכם חברתי דיברה בחקירה הראשית על ערך גילוי האמת, אתם דנתם גם פה הפעלתי... לפחות רבע שעה סביב בקשה שלה שקשורה לסיבה אחת, שתי סיבות, שלוש סיבות בעמוד 15,... והתייעצתם והחלטתם את אשר החלטתם, הכל בקשר לנסיבות עזיבתו. עכשיו אנחנו בחקירה נגדית אנחנו רוצים להראות מה באמת נסיבות עבודתו.
משה בר-עם
נגדית
מר חן הרשות נתונה חבל על,
בועז בן צור
נגדית
אני אומר, הוא אומר אני אומר, זה הכל נמצא בכתובים, כלומר זה מזמן אמת נכתב שם, לא בחקירה תגיד נתניהו, תגיד נתניהו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מר בן צור הבנו.
ז'ק חן
נגדית
זה לא נעים אבל צריך לראות את זה
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע שהכניסו מאחורי גבך את אודי הירש,
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
לקבוצה?
יינון מגל
נגדית
אה, לקבוצה לא
בועז בן צור
נגדית
מה אתה יודע קודם כל?
יינון מגל
נגדית
שהכניסו אותו על הראש שלי כאחראי על ההום פייג'
בועז בן צור
נגדית
תסביר מה זה על הראש שלי?
יינון מגל
נגדית
אני עורך ראשי, אני אחראי על ההום פייג' והכניסו אותו שיהיה אחראי על ההום פייג'
בועז בן צור
נגדית
למה, למה הכניסו אותו?
יינון מגל
נגדית
תראה, התחושה שלי הייתה שאילן ישועה לא מרוצה מהתפקוד שלי כיס מן. אודי הירש, אמרתי גם אתמול היה סו... נדרסת ובכלל כל החבורה הזאת התיישרו לפי כל הדבר, לא עניין אותם עיתונות. לא עניין אותם, זה לא עניין אותם, אני רציתי לעשות עיתונות, רציתי לעשות אתר כמו שהבאתי את אלדד יניב וכמו שהוא הביא את הכותרות שלו וכמו שהבאתי את מנחם בן והביא את העניין שבו, זה דוגמאות שאני נותן רציתי לעשות אתר שהוא מעניין, שהוא חדשותי, שהוא כותרתי, שהוא מביא סיפורים וכדומה, זה לא עניין אותם. אני רואה גם מה כתבו בכותרות, הדגשים, המשנה, כל הזמן בוויזואליה וכל הזמן כאילו בתוך הדבר הזה, זה היה אירוע אחר, היינו בשפות שונות, מלבד העובדה שאני לא עשיתי מה שאמרו לי בעניין החדשותי שאומרים שאם הוא אומר תעיף את הכתבה אז אני מנצנץ ואומר לו שאני לא מבין מה זה להוריד את הכתבה ואודי הירש מעיף את הכתבה באותה שנייה, זהו.
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור, כל זה ויש פה עוד הרבה אני ממש מקצר, כל מיני התכתבויות, אין קשר לנתניהו, זה הבואינג, זה הכתבות, זה איך מסקרים את החמאס, איך מסקרים פה, אני אומר לך איך צריך לנסח את הכתב הזאת, את הכתבה האחרת, זה ה - DNA שהתנהל אצלכם באותה תקופה, יודע או לא יודע?
יינון מגל
נגדית
לא יודע מה התנהל מאחורי גבי, מה שהתנהל מאחורי גבי אין לי מושג
בועז בן צור
נגדית
אז אני אראה לך. כותב ישועה בהתכתבות עם מגל ואשד הכל מתחיל מהבואינג, שים לב, אל - על, הוא אומר איכות התוכן היא נגזרת פשוטה ומיידית של העורך הראשי, זה לא קשור רק לתפיסה מערכתית זה קשור לחריצות, וכישרון, וכניסה לפרטים, לא חושב שיינון בכלל קרא את הכתבות ואם הוא קרא הוא בכלל לא רואה את הבעיות שאנחנו רואים מלבד דבר אחד, האם זה סיקור שמביא ביטוי גס או לא. רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז הוא כותב באותו מייל, כלומר יש ביניכם פערים, בוא נשים את זה ככה, יש ביניכם פערים משמעותיים נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אין שום קשר לנתניהו מסכים איתי? שום קשר ממה שאתה רואה פה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואז תראה את הוויכוחים ביניכם, הוא אומר שהוא חוזר, שחוזרים על עצמנו באותו דיון השלישייה הזאת, צריך להכין את המבנה הארגוני החדש שיושת בסמוך לפני השקת האתר החדש, מה זה האתר החדש?
יינון מגל
נגדית
משיקים נראות חדשה, כל הממשק החדש
בועז בן צור
נגדית
ואז המבנה צריך להיות היררכיה ברורה של עורכים מקצועיים ובהתאם צריך לשבץ את הטלנטים כל פעם שאני מבקר אצלו, זה אצלך, זה אחד מהאידיוטים שלא עשה... שהוא מטפח... לא רוצה להיכנס לשמות, בקיצור צריך להפסיק להתבכיין, להכין את המבנה הארגוני ותהליכי עבודה, התפקיד יינון מגיש הוא... נורה טלוויזיונית צריך לראות איך ממזמרים את זה לכן להניח חלופות בינו למקרה שעוזב. אני חושב שהוא לא יכול להישאר כעורך ראשי, מציע להשמיד את ההודעה לאחר שאתם קוראים אותה
יינון מגל
נגדית
העד צוחק
בועז בן צור
נגדית
למה אתה צוחק?
יינון מגל
נגדית
סתם, הכל זה תולעי
בועז בן צור
נגדית
כן, זה כמעט ג'יימס בונד תשמיד את זה אחרי, נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את התאריך פה, כשאנחנו מדברים פה על נסיבות עזיבה שים לב כבר במרץ 2014 יש להם תכנית שאתה תוחלף.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
במרץ 2014 נכון?
יינון מגל
נגדית
אהממ
בועז בן צור
נגדית
אהממ מסכים כן? זה מה שאתה רואה?
יינון מגל
נגדית
זה מה שאני רואה
בועז בן צור
נגדית
לכן כשאתה מדבר על קשר רעיל עם ישועה שוב, במגוון שלם של נושאים מה שאנחנו רואים כאן זה ביטויים לקשר הרעיל בגלל זה הם הכניסו את הירש מעל לראש שלך. נכון?
יינון מגל
נגדית
אהמממ
בועז בן צור
נגדית
אהממ זה כן?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו,, 641 ב - 27 באוגוסט 2017 מקימים קבוצה, חומר חדש אצלנו, נ/1475 עם שורה של גורמים, רואה?
יינון מגל
נגדית
מה רואה?
בועז בן צור
נגדית
שזו קבוצה שאתה נמצא שם
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נ/1475 מ - 27 ביולי, ב - 4:13 לפנות בוקר תראה את ההתערבות של אילן, אתה נמצא בתוך ההתערבות הזו. הוא כותב... הראשית שלו מול Y-NET צריך לומר הפסקת אש נוספת, תראו מה קרה בהצבעת ממשלה, הידיעה של טיבון ילדותית ושקרית וחלקית מאוד, נראה לא טוב, קראתי כותרת, הבנתי כותרת. שוב, אחרי זה יש עוד המשך שם שהידיעה, למה ידיעה מסוימת עם ארומה אינטימית נקרא לה, מדוע היא... דווקא חמישה סימני שאלה הפעם, שישה, מה זה קשור לטכנולוגיה? בגלל שזה בפייסבוק? מגוחך. מה שאני מראה לך, ואתה מסביר, אתה משיב, במשנה מפורט מי התנגד ולגבי הידיעה, נקרא לזה האינטימית אתה משיב לכל שטות כי זה מדור תרבות רשת ולגבי הכותרת נשנה. אני אומר לך לדוגמא, זה רק דוגמאות, הוא התערב לך בכל דבר ודבר?
יינון מגל
נגדית
כן כאילו הוא מבין בזה גם
בועז בן צור
נגדית
מה?
יינון מגל
נגדית
כאילו הוא גם מבין בזה
בועז בן צור
נגדית
בסדר, מאה אחוז
יינון מגל
נגדית
בסוף אנחנו רואים איפה כל החבורה הזאת ואיפה אני
בועז בן צור
נגדית
נכון. אוקי. אני מדלג על חלק מההתכתבויות. עכשיו אני רוצה להראות לך שאתה מגיב, זה נ/1474 תראה, אנחנו לא צריכים לקרוא כל דבר ממה שאתה כותב, אתה מסביר, אתה מתנהל אתה אומר, אני מציג לך מה הרעיון הכללי שהם מסתכלים על האתר אינטרנטית ולא עיתונאי, ואז אתה מסביר מה קורה באתר, אתה משיב תשובה עניינית לטענות למה הכותרת כאלה ולמה הראשית היא כזו? ולמה הפרשנות היא כזו? נכון, אתה נותן מניפסט, אין פה מילה על נתניהו, כל מה שאני מראה לך, מראה לך חלק בלבד אין פה מילה על נתניהו?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
הם יורים בך מכל כיוון אבל אין מילה על נתניהו נכון? אבל אלה ההתערבויות שאומרים לך, מעל לראש, מתחת לראש, בתוך הראש?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כל זה לא הראו לך בחקירה נכון?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, כשאתה כותב בסוף אם רוצים לעשות מי טו אז בהחלט אפשר, אני חושב שאני יכול להבין מה אתה אומר אבל תגיד אתה.
יינון מגל
נגדית
שאם העתק - הדבק מ - Y-NET מתאר לעצמי שעל זה דיברתי
בועז בן צור
נגדית
כן
יינון מגל
נגדית
כלומר שאנחנו רוצים, אני לא יודע, לא יודע על מה אנחנו מדברים פה בכלל
בועז בן צור
נגדית
על Y-NET, אומרים לך תראה
יינון מגל
נגדית
כן, תראה את Y-NET, תראה את Y-NET, כן
בועז בן צור
נגדית
טוב, עכשיו, אז ישועה כדרכו מגיב, אחרי שנתת מניפסט מנומק להבנתי ישבת, טרחת,
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואז הוא משיב קצר, הרעיון של עיתונות טובה היא בטרייד אוף לאינטרנטיות לא נכון בעיני, לא רואה הערה אחת שלא הייתה... מבקש לתת לעידו להתחיל לעבוד על זה. מה שהוא אומר לך פה, אני מציע לך, אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה, יש לך השקפות מאוד מעניינות ואני אומר לך שום דבר ממה שאמרת לא מקובל עלי.
יינון מגל
נגדית
נכון, היה שם מחלוקת גדולה ביני ובין עידו אשד הזה שהוא ראה יותר את האסור לפספס ואת הבחורות חשופות כקליק שהם מביאים ואני יותר ראיתי את זה כקליק עיתונאי שצריך לשרת ציבור מבחינה עיתונאית והוא הכריע לכיוון של אשד
בועז בן צור
נגדית
יופי, וכל זה לא קשור לנתניהו במילימטר?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
תראה גם מה הוא כותב לך בהמשך, יינון תן לעידו להתחיל לעבוד בלי קשיים וחיכוכים, זה יעשה טוב לאתר ולמערכת וגם לך אתה עושה עבודה מדהימה כעיתונאי, אתה העורך הראשי, תישאר כזה אבל וואלה הוא אתר אינטרנט ועידו הוא ממקימיו, הוא הוא יוביל את האתר, זה לא יפגע באף אחד, תן לו כתף חמה, הוא יודע מה לעשות, אני חוזר על מהלך... באתר, תתבגר. אני לא מבין קודם כל איך שרדת את האיש הזה. אני אומר לך את האמת
יינון מגל
נגדית
הייתה לי ברירה? הוא שילם לי את המשכורת
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני אומר לך מה שאנחנו רואים פה שמכניסים לך מעל לראש את אודי הירש,
יינון מגל
נגדית
עידו אשד
בועז בן צור
נגדית
עידו אשד שכזה, נכון? ואתה תעשה, אתה איש נהדר, אתה באמת איש נהדר, תעשה מה שהם אומרים נכון זה מה שהוא אומר לך?
יינון מגל
נגדית
כן, הוא רוצה, פחות מעניין אותו העניין העיתונאי
בועז בן צור
נגדית
ולכן אתה מבחינתו מה לעשות? או שתתגבר
יינון מגל
נגדית
או שתתפגר
בועז בן צור
נגדית
או שתתפגר, בסדר גמור. אתה משיב, תראה גם אמרת שאתה נלחמת איתו, עכשיו, או שזה היה שטר ריק שאי אפשר לפרוע אותו או שבוא נראה את התגובה שלך. אתה אומר לו שההערות שלו מצביעות על חוסר הבנה עיתונאית מקצועית, אתה מסביר לו מה שיקולי העריכה אתה מסביר לו למה דוגמאות הם כאלה וכאלה, וההחלטה שלך משולה להחלטה להחלטת דובר צה"ל לגבי... המבצע, הסברך? אתה יכול לקרוא את זה
יינון מגל
נגדית
כן, מנין ההחלטה שלך משולה להחלטה כדובר צה"ל לקבל החלטות במבצע, שזה לתת במילים אחרות לתת לא ללוחם לקבל את ההחלטות אלא למי שמסייע לו לקבל את ההחלטות ואני ראיתי כמו שרואים מלכת הקרב, את מלכת הקרב שזה החדשות, זה העריכה החדשותית ללכת, לסגת הצידה ולתת לוויזואליה ולצורה ולעיצוב לנהל את האתר, זאת הייתה ההכרעה, זה מה שרציתי להגיד.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני מדלג כבודם אני לא אציג את נ/1479 ואת נ /,1482 ששם כותבים לך, לא לך, ביניהם הם מתכתבים שיש לך כותרות ילדותיות וטיפשיות. 1483 אולי 1483 בוא נסתכל. למה ראשית זה פרשנות על מוחמד דף במקום אקטואליה של התקפה נוספת על גוש דן? חוץ מזה, זו כותרת מטומטמת בין אם אכן זה בא ממערכת הביטחון מבני בוחבוט הופתעו לטובה, מוחמד דף!!! דוגמא נוספת קטנה להתערבות האין סופית של ישועה?
יינון מגל
נגדית
כן, והוא לא מבין בזה כלום אתה מבין? זאת אומרת זה הכל היה סוג של התערבויות שהוא לא מבין כלום, הרי בסוף, סליחה שאני אומר את זה אבל כל דבר שאני נוגע בו בתקשורת הופך לזהב בין אם זה ברדיו, בין אם זה בטלוויזיה, בין אם זה ברשתות החברתיות ויושבת חבורה של אנשים שפשוט מבלבלים את המוח, אין להם שום מושג ומתערבים בתוכן, ולמה זאת בראשית, ולמה זה? וצריך צורה וצריך זה, וכל מיני דברים כאלה ופשוט הייתה הזדמנות לקחת את האתר הזה למקום אחר, הייתה הזדמנות, באמת הייתה הזדמנות אבל פשוט החריבו את זה, זה הכל, בהתערבויות מטומטמות שהם לא מבינים בזה בכלל.
בועז בן צור
נגדית
וזו אחת הסיבות שעזבת?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ואין פה נתניהו בכל התמונה הזאת, נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
משה בר-עם
נגדית
זה היה אקורד הסיום?
בועז בן צור
נגדית
עכשיו יש עוד שורה,
משה בר-עם
נגדית
אדוני לא צריך, העד נחרץ בגרסתו, בדעתו, בהבנתו, בפרשנותו, מה אדוני עוד רוצה להוסיף בעניין הזה?
בועז בן צור
נגדית
אני לא אוסיף, אני לא אראה עוד ועוד מאותו דבר, אגב, אם היית רואה את זה, זה היה גם מרענן את זיכרונך נכון?
יינון מגל
נגדית
כן, כן, אני הייתי שמח אבל אני מבין את בית המשפט, אני כאילו עובר פה עם עצמי שיעור, אז כאילו אני אתה יודע מבחינתי זה,
בועז בן צור
נגדית
אוקי. הקימו פה קבוצת וואטסאפ חדשה שנקראה מערכת מצומצם, אדוני צומצם מהמערכת, לא נמצא שם.
יינון מגל
נגדית
העד צוחק
בועז בן צור
נגדית
זה ישועה, אודי הירש, שי מגל ועידו אשד.... שהפך לקווטרו פה, ובוא נראה מה קורה פה בכתיבה ביניהם. אודי כותב ישועה, אבקש שמרגע זה תדווח בפורום מצומצם זה בזמן אמת על כל מחדל בטעות הקשורים לחדשות, קצתי ממשחקי הילדים של אבירם ויינון. רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תגיד לי כך, ההבנה שלך, ממה שאתה יודע, אני מנסה גם לרענן אותך תוך כדי בנושא הזה, ההתערבויות האין סופיות שישנן בתוך התכנים, בתוך הכותרות, תעלה, תוריד, למה זה לא נמצא שם, כולל הקמה של קבוצת מאחורי הגב שלך (ידעת שהקימו)
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
את אודי הירש ידעת שהכניסו מעליך?
יינון מגל
נגדית
כן, זה הוצנח
בועז בן צור
נגדית
זה הוצנח בנושא
יינון מגל
נגדית
כן, הוא היה האיש של עידו אשד, אודי היה האיש של עידו אשד
בועז בן צור
נגדית
מבחינתך זו פגיעה במעמד שלך נכון? אתה עורך ראשי?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אגב, אם אילן ישועה העיד כאן בבית המשפט בחקירה הראשית שהייתה הפרדה בין המנכ"ל לבין המערכת והוא לא עסק בניהול השוטף של המערכת.
יינון מגל
נגדית
שקר
בועז בן צור
נגדית
גס?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע, אני מראה לך שרשור מיילים בין אלוביץ' לישועה לגביך. אני מראה לך שרשור מיילים מ-6 באפריל 2013 זה נ/1470 ו - נ/1471.
עודד שחם
נגדית
6 לאפריל?
בועז בן צור
נגדית
מיד כבודו, כן. הייתה איזה כתבה, עשיתם איזה אייטם על עישון מריחואנה ונתתם לאיזה עובד לעשן מריחואנה
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ו... איזה פרוטסט כזה של רדיפה אחרי מעשנים סמים קלים, זוכר?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז תראה מה הוא כותב ישועה, זה שרשור איתך, הכתבה לא נראית לי, זה יגרום נזק למותג שלנו, וואלה היא חברת בת של חברה ציבורית,... במשק גם עם לקח אני מתנגד שאני חושב שזה יגרום נזק למותג שלנו אני מבקש להסיר את הכתבה, וכל אזכור שלה באופן מיידי לרבות מאחרי... רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי, עמדה, כרגיל יגרום נזק לאח הגדול, לבזק ולוואלה מסכים?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואז בוא תראה מה כותב ישועה לשאול, קודם ליינון, לך, הוויכוח שלך איתי עכשיו בנדון לא מקובל, אני חוזר על הנחייתי החד משמעית להוריד מיד את הכתבה וכל אזכור שלה, כל דקה מגדילה את הנזק והחשיפה של החברה. פרסמתם כתבה של עובד שמעשן ג'וינט
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יש איזה נזק בחשיפה לחברה?
יינון מגל
נגדית
לא, יכול להיות שמישהו התלונן ואז יכולה להיפתח חקירה משטרתית על זה שאתה עובר על החוק, אבל אתה יודע זה יותר הצהרתי, תקשורתי, אף אחד לא מתעסק בדברים האלה, זה חרטה
בועז בן צור
נגדית
חרטה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אבל אצלו בחרטה הזו זה נזק והגדלה של הנזק בחשיפה לחברה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
או חלק מהשיח שלו נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב, הלאה. תראה מה כותב ישועה לאלוביץ,' 6 באפריל 2014, אני חושב שנצטרך להעביר אותו בהקדם מתפקידו כעורך ראשי, יש כאן חוסר שיתוף מוחלט. נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אין נתניהו, אין שום דבר?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
זה הדברים השוטפים ביניכם?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה חשת שיש חוסר אימון והתערבות
יינון מגל
נגדית
ברור
בועז בן צור
נגדית
וזה נמצא אצלך נכון? זה יום יום שלך?
יינון מגל
נגדית
ברור
בועז בן צור
נגדית
הוא מטעין את שאול אלוביץ' בתודעה שאתה בדרך החוצה, נכון? שצריך להעביר אותך מתפקידך?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר גם שהיו כתבות באותה תקופה שבעצם מסרסים אותך? אני אעשה את זה בתמצית?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אז אני אראה לך כי העברת את זה לישועה. כתבה מי מחליט בוואלה, שים לב, זה אתה שולח כתבה ביחס אליך, מעמדך לאילן ישועה, רואה? באותו בלוק תקשורת, זה מוצג נ/1471 אתה שולח את הפרסום הזה,
יינון מגל
נגדית
שמי כתבה את זה?
בועז בן צור
נגדית
דבורית שרגל, הנה תראו, הראיתם מהדורת חדשות חתרנית, כתב הצית ג'וינט, מה זה הפארסה הזו, ירדה המהדורה, מצטרף לפרשה של אלדד יניב, אמרת שתמשיך, שתשמח לפרסם אבל לא פרסמו ונפרדתי ממנו, סיכום אף שנוגע לעורך האתר ושהוא גם מ... מה להעביר ומה להוריד המנכ"ל אילן ישועה, ייתכן שיינון מגל... התואר, ייתכן שיקום בקרוב ויגיד שנמאס לו מהפארסה, ייתכן שלישועה יימאס עם כל חיבתי... אני מנסה לא ל... על קופסת קרטון... לך נמאס ולו נמאס. מה שאנחנו רואים לך נמאס מההתערבויות האלה ולו נמאס כי הוא כותב את זה בכתובים אני רוצה להראות לו את הדלת החוצה נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
זה משקף את מה שהיה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
הלאה. אז תראה מה אתה כותב לו, שום דבר לא הוצג לך, בישיבה באפריל 2015 נ /,1472, נ/1473 זה חשוב כי זה מבטא, אתה כותב לו כך, שים לב אין פה מילה על נתניהו בכל הדברים שאתם כותבים ביניהם בסיום הסאגה, אני מסתובב כבר תקופה בתחושה קשה, אני חושב שאתה מתייחס אלי בחוסר כבוד אישי ומקצועי, זה מורגש במערכת וכפי שהראית היום זה כבר מורגש גם בחוץ, זה פוגע בי אישית וכן גם בשמי המקצועי, כל מה שכתבת זה מה שהיה אז נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
זה ביטוי אותנטי ותקף לאותו פרק זמן נכון?
יינון מגל
נגדית
ברור, כן
בועז בן צור
נגדית
אפשר לסיים כל דיון בנינו בצרחות שלך לפקודה, אגב, הוא באמת סיים כל דיון בדיקטט נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אבל זה לא נראה לי נכון, לי, גם באופן כללי וגם לי באופן אישי, רואה?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יש לך עוד עניינים אבל זה לא סותר את העניינים שכתבתי, אתה היית פגוע מהיחס של ישועה אליך נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
והיחס של ישועה אליך היה אקרוס דה בורד על כל דבר, תוכן, מערכת, הצנחות, חוסר כבוד, צרחות, רעיל נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כשאמרת מגעיל בשלבים מסוימים זו הייתה המגעילות
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
לא הייתה מגעילות אחרת
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
טוב. עכשיו, עוד שני דברים. תראה, הציגו לך התבטאויות של ישועה בחקירה שלך בהתכתבויות עם אחרים שלא היית צד להם ואתה במספר מופעים אמרת ואני אפנה כבודם כי אנחנו התרשמנו פה מאדם, כי אנחנו גם יודעים מה הוא כותב לכל אחד ואחד, כי אנחנו באופן לא שגרתי נחשפנו איך האיש מחזיק את כל הכדורים באוויר עד שקרסו לו על הראש בסוף ואז פגשת אותו,
יינון מגל
נגדית
יש איזה צדק פואטי שכל האמת נחשפת
בועז בן צור
נגדית
ואז תראה, אתה כתבת, אמרת למשל בהודעה השנייה להתכתבות של אילן עם אחרים, נשמע לי כאילו אילן מורח אותו ומראים לך תכתובת, עמוד 9 שורה 1, מראים לך תכתובת שבין רובינשטיין לישועה, הודעה שנייה, עמוד, 11 נראה לי שהוא גם קצת מורח אותו.
יינון מגל
נגדית
אני לא מבין מה אתה מצטט פה
בועז בן צור
נגדית
בחקירה הציגו לך מספר התכתבויות שאתה לא צד להן, אילן מתכתב עם רובינשטיין, אילן מתכתב עם אלוביץ', בסדר? הראו לך מה אתה אומר על זה?
יינון מגל
נגדית
כן, אז אני אמרתי נראה לי שהוא מורח אותו, לא יודע על מה מדובר אבל אוקי
בועז בן צור
נגדית
אין צורך שכרגע ניכנס לכל, זה לא עד כדי כך חשוב, הרעיון חשוב לנו. בשיחה אחרת בין שאול לאילן אתה אומר בהודעה שנייה עמוד 13 שורה 15 אני חושב שהוא מחרטט אותו.
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כלומר כשמראים לך התכתבויות, אתה הרי חי את האירועים, אתה לא חי את ההתכתבויות אבל מראים לך את ההתכתבויות כמי שהיה שם ויודע פחות או יותר על מה מדובר, לא הכל אבל חלק, ההבנה שלך כמי שהיה שם שההתכתבויות שמראים לך זה חרטוט ומריחה של ישועה מסכים?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
זה מה שאמרת?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, אתה זוכר את האירוע שאבירם אלעד עזב?
יינון מגל
נגדית
מה הוביל לעזיבתו? לא זוכר בדיוק
בועז בן צור
נגדית
לא, עניין שהוא עזב
יינון מגל
נגדית
הוא עזב, כן
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך את ההתכתבויות ונראה כרגע את ישועה במלוא הדרו או עליבותו אוקי?
יינון מגל
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
ב - 12 לאוקטובר 2014 שעה 9:08 זה ברול שורות 3,009 היי אתה כותב, אבירם הודיע לי שהוא עוזב. אתה כותב את זה לאילן, רואה? נמשיך
אסף עיסוק
נגדית
3009?
בועז בן צור
נגדית
כן, ברול הישן, אחרי זה החדש, בחדש תמיד תהיה לנו את התמונה היפה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
3009 זה יכול לדבר.
יהודית תירוש
נגדית
זאת לא ההפניה הנכונה.
בועז בן צור
נגדית
בסדר, שנייה, נבדוק, לא קרה כלום. זה ב - 12 באוקטובר זה 5869?
יהודית תירוש
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז, היי אבירם הודיע לי שהוא עוזב. ישועה משיב לך הוא כותב לך חבל. ידוע לאן? אתה אומר אני חוזר בלילה, נדבר.
יינון מגל
נגדית
הוא אומר
בועז בן צור
נגדית
הוא אומר סליחה, חבל הוא אומר, אני חוזר בלילה, נדבר בשלישי ואתה גם כותב שאתה, אתה כותב לו לסטרט אף שנוגע לעיתונות, משהו חדש והוא כותב לך כאמור חבל גם במישור האישי וגם מקצועי אך נתגבר, אני מאוד אוהב אותו, מקווה שיצליח הוא אחלה של בחור בכל מה שאוכל אסייע לו. המצג שהוא מציג לך שהוא באמת מצטער, הוא איש מקצועי חבל שהוא עוזב. נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
מה אתה חושב? שהוא באמת הצטער?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא. אוקי, אז בוא נראה, הרי אם היינו רואים רק את זה רק צער עמוק על מלח הארץ כפי שהוא קרא לו פה
עודד שחם
נגדית
מה זה תורם לנו?
ז'ק חן
נגדית
זה טענה בכתב האישום על נסיבות עזיבתו של אבירם אלעד. בכתב האישום יש טענה שמייחסת את זה לנו משיקולים זרים שלא קשורים לנושא כתב האישום.
בועז בן צור
נגדית
פשוט לא להאמין. רק לחשוב רגע המערכת שהוא אומר, משפט אחד שהוא אומר פה צדק פואטי,
עודד שחם
נגדית
השאלה מה זה קשור לעד
ז'ק חן
נגדית
הוא קשר בזה, הוא העורך הראשי
בועז בן צור
נגדית
הוא העורך הראשי והוא נמצא שם, אגב, רק כדי להבין בסופו של דבר היחיד שהגיע, שלא היה קשור בנתניהו בצד ההוא של המפה זה מר יינון מגל, כל העורכים שהגיעו בסופו של דבר העד העיד על זה, לא צריך אפילו לחזור ואנחנו מעורבים במינוי עורכים, הרי זה לא נתפס. כמו שהורידו כתבה של אלדד יניב ומנחם בן נגד ברק ואחת לטובת נתניהו הורידו, אמרו שזה חלק ממתת שקיבלנו, העולם הזה הוא פה משובש על הרגליים העקומות של,
יהודית תירוש
נגדית
מישהו טען בכתב האישום שאבירם אלעד מונה על ידי התערבות? אולי ההיפך
יינון מגל
נגדית
לא, הוא פרש פה
בועז בן צור
נגדית
הוא פרש, פרישה
יהודית תירוש
נגדית
דיברת על מינוי עורכים
בועז בן צור
נגדית
לא, זה כללי, זה כללי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
טוב, חבל על הוויכוח.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו,
ז'ק חן
נגדית
מינוי ופיטורי עורכים
יהודית תירוש
נגדית
לא בתקופה הזאת ואתה יודע את זה, העניין של העזיבה של, של הרצון לעזיבה ב - 2016 לא גברתי אבל,
עודד שחם
נגדית
לאיזה סעיף בכתב האישום אתם מפנים מר חן?
יהודית תירוש
נגדית
בכתב האישום הדיון על העניין של ההתערבות או הרצון שאבירם אלעד ילך הוא לא קשור לתקופה של יינון מגל, הוא קשור לקדנציה השנייה של אבירם אלעד בשלהי 2016
יינון מגל
נגדית
לא, לא, פה הוא הולך בתקופתי
עודד שחם
נגדית
לא, לא, מדברים על משהו אחר מר מגל, מדברים על כתב האישום. לאיזה סעיף הגברת מפנה אותנו בכתב האישום?
ז'ק חן
נגדית
ומה הרלוונטיות שלו למערכת היחסים
עודד שחם
נגדית
איזה סעיף בכתב האישום?
ז'ק חן
נגדית
אז אני מדפדף תוך כדי, קשה גם לענות וגם,
עודד שחם
נגדית
זה אדוני צודק.
יהודית תירוש
נגדית
יש את הסעיף הכללי אבל חברי יודעים שאין טענה
ז'ק חן
נגדית
מה זה חברי יודעים? באיזה סעיף?
יהודית תירוש
נגדית
יש את הסעיף הכללי
ז'ק חן
נגדית
את יכולה רק להפנות לסעיף?
משה בר-עם
נגדית
אולי היה אפשר לשאול את העד, והעד מה שהוא יודע זה לא עדיף?
בועז בן צור
נגדית
כן, לנו כרגע חשוב להראות את האהבה המופגנת, ההערכה המופגנת של ישועה לאבירם אלעד.
יינון מגל
נגדית
אני רוצה לתקן רגע ששאלת אותי אם אני חושב שהוא עצוב, אני חושב שבאותו זמן כן חשבתי שהוא עצוב אילן
בועז בן צור
נגדית
זה בדיוק העניין
יינון מגל
נגדית
אני מתאר לעצמי שחשבתי שכן כי אני מאוד הערכתי את אבירם וחשבתי שגם אילן מעריך אותו.
בועז בן צור
נגדית
זה בדיוק העניין, האיש הזה, אמרתי לך זה לא דו פרצופי, זה רב פרצופי, הוא מחלק לכל אחד, אני אראה לך בכתובים זה לא בגלל שאני אומר, כך הוא עושה בכל מקום מחרטט, מורח, מגזים.
ז'ק חן
נגדית
אדוני זה בסעיף 39 בחלק הקדמי, אני חושב שלזה התכוונה גב' תירוש. עכשיו נלך להתמודד עם זה.
עודד שחם
נגדית
הסעיף הוא כללי, התקדמנו
בועז בן צור
נגדית
תודה
ז'ק חן
נגדית
הנייר סופג הכל
בועז בן צור
נגדית
אחרי זה יגידו שבראיות יש כך וכך
עודד שחם
נגדית
בסדר
בועז בן צור
נגדית
ואז תראה הוא כותב גם לאבירם אלעד
עודד שחם
נגדית
מר בן צור אבל עדיין אני לא מבין למה אנחנו צריכים להמשיך בעניין הזה?
בועז בן צור
נגדית
זה קשור,
עודד שחם
נגדית
הבנתי שאדוני רצה להציג, שמציגים במקום אחד דבר אחד, ובמקום אחר דבר אחר, נדמה לי שמר ישועה נחקר על כך באריכות
בועז בן צור
נגדית
אבל מר ישועה לא אמר אמת פה כי אני רוצה להראות מה הוא אמר ישועה
עודד שחם
נגדית
כל זה נמצא ברול גם
בועז בן צור
נגדית
זה קשור לעזיבה של יינון גם, אדוני זה קשור לעזיבה של יינון, מה שאני כרגע מראה, על רקע עזיבתו של אבירם שכותב ישועה שהוא מבכה מרה את העזיבה, אז בוא נראה מה הוא כותב לגבי עזיבתו של אבירם ולגבי עזיבתו של יינון וזה קורה באוקטובר 2014 אז בואו נסתכל, שורה 18,240, ב - 758
עודד שחם
נגדית
18,240 לא עושה שכל
בועז בן צור
נגדית
זה נ/1507
עודד שחם
נגדית
תאריך?
בועז בן צור
נגדית
באותו יום
עודד שחם
נגדית
הווה אומר 14.10?
בועז בן צור
נגדית
12.10
עודד שחם
נגדית
זה ברול בכלל הדבר הזה?
משה בר-עם
נגדית
זה ברול החדש
עודד שחם
נגדית
ברול החדש, זהו.
בועז בן צור
נגדית
תראה, חמש דקות אחרי שהוא כותב לך את ההודעה, אני מזכיר לך אבירם אלעד אילן אומר לך חבל שהוא עוזב, כך אומר לך אילן. הוא כותב לאבירם, חסכנו. מצטער, נהיה בקשר. עכשיו הוא אומר ככה, כותב לחברים שלו, זה בחומר החדש, זה החומר שפתח לנו, הרים את המכסה ראו למטה מה שקיבלתי עכשיו מיינון, זה מה ששלחת לו, עידו לא לעסוק בזה אני מקווה בחזרתי בשלישי בבוקר, אני לא מצטער בכלל אבל מניח שהוא מתואם עם יינון ויש אפשרות שגם יינון ילך, אין סיכוי עכשיו ש... יבוא, לדעתי אבירם טרפד את זה. עכשיו מה שאנחנו רואים ה. 1 זה קודם כל בניגוד מוחלט למה שהוא כתב לך, הוא ממש, הוא בכלל לא מצטער כלשונו שאבירם הולך נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי, הפער מדבר בעד עצמו. 2 שיש אפשרות שגם אתה הולך נכון?
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
וכי אתם מתואמים להליכה הזו, כך הוא מניח
יינון מגל
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו מה שאני אומר לך, אני סוגר את הנקודה הזאת, הייתם מתואמים דרך אגב?
יינון מגל
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא, בדיוק, אוקי
יינון מגל
נגדית
לא, אבל כן היינו בתחושה שמה שקורה במערכת זה מופרעות, לא היינו מתואמים אבל כן הבנתי אותו מאוד כי שנינו היינו בתוך בליץ של טירוף במערכת, של עבודה מאוד לא מקצועית, לא עניינית, לא עיתונאית, בלי אינטגריטי, בלי גיבוי למערכת העיתונאית, שום דבר, וזה היה סוג של לחיות בתוך אביוז, כלומר זה היה ממש נורא להיות שם ולכן כשאבירם הודיע שהוא הולך הבנתי אותו, לא נפל עלי כרעם ביום בהיר, זה היה פשוט לברוח מספינה טובעת.
בועז בן צור
נגדית
והאביוז הזה בכל הכבוד הראוי כי אנחנו רואים רק חלק כמצוות בית המשפט אין לזה שום קשר לאייטמים על שרה, בעיקר שרה או על נתניהו, אולי זה גם חלק,
יינון מגל
נגדית
זה חלק
בועז בן צור
נגדית
אבל זה לא הלב של העניין
יינון מגל
נגדית
זה הכל, זה המון דברים, שרה זה חלק, זה לא, אתה רואה גם בדוגמאות היו עניינים עסקיים, כלכליים, אנשים אחרים כל היום ומעקיפים ומצליחים את ההוא והולכים להוא ומאחורי הגב ודו פרצופיות וכל הדבר הזה גועל נפש.
בועז בן צור
נגדית
יופי, ועל זה מצטרפת ההצעה שקיבלת להיות חבר כנסת נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, כן
בועז בן צור
נגדית
שבנסיבות שהיו זו הצעה לא רעה?
יינון מגל
נגדית
כן, לא תכננתי להיות בכנסת אבל זה היה חבל מילוט אז קפצתי, פתחו לי דלת, הלכתי
בועז בן צור
נגדית
ויש הצעות יותר גרועות לפעמים? נכון?
יינון מגל
נגדית
נכון, כן
בועז בן צור
נגדית
כבודם אני הגעתי פה לנקודה, אולי לא הצגתי עד תום
עודד שחם
נגדית
איפה אנחנו עומדי?
בועז בן צור
נגדית
אנחנו צריכים עוד בין יום וחצי ליומיים, אני אוכל ביום הראשון של החקירות לדעת, זאת אומרת זה לא יחרוג מיומיים, ההערכה שלנו הייתה שזה יהיה יומיים וחצי בדיוני 144, אנחנו שומרים על ההערכה, ייתכן שזה יתקצר כאן, אנחנו נודיע כמובן לחברתנו אחרי שנקבל את רשימתה עדים ונדע מה להודיע אז אם אפשר להביא או אי אפשר להביא עוד עד באותו יום, ביום השני הכוונה.
יהודית תירוש
נגדית
מה זה קשור לרשימת העדים, למה צריך לערבב.
בועז בן צור
נגדית
זה לא עניין של לערבב, את לא צריכה להתווכח על כל דבר
יהודית תירוש
נגדית
סדר העדים ידוע, אתם יודעים מי העד הבא
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
דיברנו על זה כבר הבוקר. טוב, אנחנו מסיימים עכשיו את הדיון.
משה בר-עם
נגדית
ניפגש בספטמבר
בועז בן צור
נגדית
אפשר לשאול רק שאלה פרומו להמשך, האם אתה זוכר שגם היה לך עניין עם גדעון סער באירוע עם גאולה אבן?
יינון מגל
נגדית
כן, היה משהו, כן, היה איזה אירוע שקיבלתי הוראה מאילן ישועה להוריד או לעשות משהו עם איזה אייטם על גאולה אבן
בועז בן צור
נגדית
וזה היה בסמוך לעזיבה שלך ורתחת על כך.
יינון מגל
נגדית
יש מצב, לא זוכר זמנים, אין מוקדם או מאוחר בפרשה הזאת
בועז בן צור
נגדית
אז נישאר במתח עד אז
יינון מגל
נגדית
סבבה. תודה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מר מגל אני חוזרת על האמירה לא לדבר על המשפט, לא לדבר על נושא המשפט, לא בפטריוטים ולא בכלל, אתה באמצע עדות
משה בר-עם
נגדית
אתה באמצע עדות, פשוט לא סיימת את העדות.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נראה אותך בעזרת ה' אחרי הפגרה בספטמבר, נראה גם אתם.
יינון מגל
נגדית
אגב הרייטינג היה בסדר בסוף אתמול
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שיהיה חודש טוב לכולם.
יינון מגל
נגדית
חודש טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
פגרה נעימה
ז'ק חן
נגדית
חופשה נעימה. הישיבה נעולה הוקלד על ידי אירית משה