פרוטוקול 11.03.2024
עד מרכזי: אודי אבוקסיס · 2524 אמירות
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם, חודש טוב לכולם. היום 11 במרץ 2024. תיק פלילי 67104-01-20. על הדוכן מר אבוקסיס אודי?
אודי אבוקסיס
יהודה, יהודה זה השם בתעודת זהות
רבקה פרידמן-פלדמן
יהודה, אוקי, אבל המכונה אודי, טוב. שלום לך, העד איפה ממקמים אותו?
יעל שחף
העד חוקר
רבקה פרידמן-פלדמן
חוקר, עדיין במשטרה?
אודי אבוקסיס
ברשות ניירות ערך
רבקה פרידמן-פלדמן
אוקי. בסדר. אז קודם כל שלום שוב. כמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, כל האמת ורק את האמת אחרת צפוי לעונשים הקבועים בחוק. בסדר? כן, עו"ד חן
ז'ק חן
יש לנו חובות.
רבקה פרידמן-פלדמן
זה סומן? כן. בסדר גמור, תודה.
יהודית תירוש
עוד אמירה לסדר קטנה ממש, העד הפנה את תשומת ליבנו לכך שיש מקומות בחקירות שלו שבתמליל כתוב שהוא החוקר שאמר משהו ולאו דווקא, אנחנו העברנו רק אתמול מספר מקטעים כאלה לחברינו שאותרו, חברי ביקשו לבחון את זה בעצמם ולכן הוסכם שאנחנו נגיש את זה בהמשך לאחר הסכמה, ממילא ההקלטה היא הראייה הרי והתמליל הוא כלי העזר אבל גם לנוחות יש משמעות, אנחנו נגיש את זה בהמשך.
רבקה פרידמן-פלדמן
את מי הוא חקר?
יהודית תירוש
את מר פילבר, לא רק, אבל זאת החקירה המרכזית שלו נקרא לזה ככה.
הודעת מערכת
ראשית
ע"ת 108 מר אודי אבוקסיס לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה ראשית
יהודית תירוש
ראשית
בוקר טוב
אודי אבוקסיס
ראשית
בוקר טוב
יהודית תירוש
ראשית
בוא באמת תספר קצת על עצמך לבית המשפט, השכלה, תקופה שבה עבדת, העיסוק שלך, עבודה שלך ברשות ניירות ערך.
אודי אבוקסיס
ראשית
בסדר גמור. את ההתמחות עשיתי בפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה אחרי שלמדתי תואר ראשון במשפטים וכלכלה באוניברסיטת חיפה. פרקליטות מיסוי וכלכלה בחלק של המיסים, לא בחלק של ניירות ערך. אחרי ההתמחות התחלתי למעשה ללמוד חשבונאות במסלול השלמה כזה עם תואר בכלכלה, במהלך התואר התחלתי כבר סוג של התמחות והייתי כבר עורך דין אז עבדתי בדה - לויט בברייטמן במיסוי בינלאומי כשנתיים וחצי, לא סיימתי את התעודה בראיית חשבון, לא עשיתי את המבחנים של ה - C.P.A והתחלתי לעבוד ברשות ניירות ערך בשנת 2012, יולי 2012 כחוקר, בעצם מאז אני עובד במחלקת חקירות ברשות ניירות ערך בכל מיני תפקידים, בעיקרם בחקירות, חוקר, אחר כך חוקר בכיר, הייתה תקופה מאוד קצרה שעבדתי כממונה על האכיפה הכלכלית ביחידה המשפטית של המחלקה ומשנת 2019 אני משמש כראש צוות של ארבעה חוקרים ברשות ניירות ערך. זהו, בארבעה חודשים האחרונים הייתי במילואים ביחידת איתן שזה יחידה לאיתור נעדרים שבה אני גם משמש כחוקר של איתור נעדרים.
יהודית תירוש
ראשית
תודה. בוא נדבר על תיק בזק ניירות ערך בסדר? מה היה התפקיד שלך במסגרת החקירה הזאת, אם אתה זוכר? האם הייתה פרשה מסוימת שהתמקדת בה?
אודי אבוקסיס
ראשית
כן. הייתה את הפרשה למעשה המרכזית של מה שאנחנו קראנו לה בשעתו התמורה הנדחית של ה - 170 מיליון שקלים,
יהודית תירוש
ראשית
שזה אצלנו הפרשה הראשונה, פרשת התזרים נכון?
אודי אבוקסיס
ראשית
פרשת התזרים, זה התפקיד הראשון שלי בתיק הזה, זאת אומרת החקירה המרכזית שאני התחלתי לחקור שם את זה את סמנכ"ל הכספים מיקי נוימן. לאחר מכן ההתמקדות שלי בתיק עברה למה שקראו בשעתו פרשת חלל ולמעשה ההדלפות מהוועדה הבלתי תלויה.
יהודית תירוש
ראשית
זה מה שקוראים לו גם פרשת החפרפרת, הפרשה השנייה?
אודי אבוקסיס
ראשית
פרשת חפרפרת היא גם קשורה לחפרפרת של עסקת בזק - YES וגם לחפרפרת של חלל, זה שתי פרשיות שהיו שונות מבחינתנו, שתיהן נקראו חפרפרת אבל חלל היא הנושא שאני התמקדתי בו, חקרתי שם כמה וכמה דמויות. מעבר לזה גם במסגרת מה שקראו אז פרשה 3 המניע של פילבר חקרתי שלושה עדים, את עדי קופלוביץ', את יעיל מלם ואת ברוריה מנדלסון בחקירות הראשונות שלהם, אני חושב שהיו להם גם חקירות נוספות אחר כך.
יהודית תירוש
ראשית
בסדר גמור. אני עוברת לדבר על תיק 4000 על פרשת 4000 באיזה שלב למיטב זיכרונך נטלת חלק בחקירה הזאת ואיזה חלק, מה זכור לך?
אודי אבוקסיס
ראשית
באיזשהו שלב יריב עמיעד שהוא היה ראש הצוות שלי בשעתו והוא גם ריכז ביחד עם פולינה את הפרשה 3 התבקשתי ביחד עם חוקרים נוספים שזה אריאל מינקוביץ ועוד חוקר יכול להיות שהאוס, לא זוכר בוודאות, ונתבקשנו למעשה להכין שאלות לעורכים בוואלה למעשה על בסיס התכתובות שהתקבלו מאילן ישועה.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. בהקשר הזה אני רוצה להציג לך וגם להגיש מזכר
אודי אבוקסיס
ראשית
דרך אגב, אני אומר התקבלו מאילן ישועה כי אני לא יודע אם הם נתפסו או התקבלו
יהודית תירוש
ראשית
אתה לא היית מעורב בזה?
אודי אבוקסיס
ראשית
לא, לא הייתי
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
זה יהיה ת/1395. קיבלנו דרך הנט שלושה תווים אז אני מדלגת ואנחנו ב - 1395.
יהודית תירוש
ראשית
מה שאני רוצה רק לשאול אותך לגבי המזכר הזה אני רק רוצה להבין ממך, אנחנו רואים שיש כאן באמת מזכר שאתה מדבר על תכתובות נכון? התאריך של המזכר הוא מ - 26 ליוני 2018
אודי אבוקסיס
ראשית
נכון
יהודית תירוש
ראשית
מה יש לך לומר על התאריך הזה? עד כמה הוא משקף את המועד שבו ביצעת את הדברים?
אודי אבוקסיס
ראשית
זה לא משקף את המועד שבו התבצעו הדברים. למיטב זיכרוני בשלב כלשהו התבקשנו אולי לפני העברת התיק, אולי במסגרת המאמצים להעברת התיק לרכז את החיפושים ואת המסמכים שאנחנו חיפשנו בהם כל אחד בהתאם למה שהוא ביצע. כשאני מסתכל על המזכר הזה אני מבין שזה לא משהו שאנחנו עושים היום כי היום המזכרים לגבי חיפושי מחשב הם נעשים בהתאם להנחיה מסודרת של פרקליט מדינה והם הרבה יותר מפורטים אבל בסופו של דבר המזכר הזה למיטב זיכרוני ממצה את החיפושים שאני ביצעתי ואת ההנחיות שקיבלתי בשעתו לגבי אופן התיעוד.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אנחנו יודעים מתי החיפושים האלה בוצעו?
אודי אבוקסיס
ראשית
אני מאמין שבתקופה של,
משה בר-עם
ראשית
בין דצמבר ליוני, מן הסתם?
אודי אבוקסיס
ראשית
בין דצמבר לתחילת - אמצע ינואר אני מאמין
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אוקי
יהודית תירוש
ראשית
אתה אומר את זה בגלל מועד הפרוץ? זאת אומרת למה אתה קובע את התאריכים האלה?
אודי אבוקסיס
ראשית
העורכים נחקרו במועד הפרוץ למיטב הבנתי וזה היה ברשות, אני לא הייתי ברשות
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. בסדר
אודי אבוקסיס
ראשית
הייתי בלהב
יהודית תירוש
ראשית
אז מה זה אומר שהיית בלהב? תסביר, אתה אומר הייתי בלהב ולא היית ברשות?
אודי אבוקסיס
ראשית
במועד הפרוץ למעשה אפשר להגיד אפילו משהו כמו שבועיים או בערך שבועיים לפני הפרוץ התחלנו למעשה להיפגש עם החוקרים של המשטרה לצורך הכנה של החקירות לקראת הפרוץ, רציתי להגיד ברוב המקרים אבל לא היה כזה הרבה פעמים, הם באו אלי איזה פעמיים לרשות, פעם שלומי חכמון ופעם גם שלומי חכמון וגם רינת סבן כשלמעשה המטרה של החקירה הייתה למעשה לחקור את שלמה פילבר. במסגרת הזאת אני עשיתי מאמצים להתעדכן בחומרים שלא כל כך הכרתי לפני כן, לרבות לקחת את מרבית השאלות מחקירות שפולינה ביצעה לפני כן ברשות, גם את השאלות, גם את המסמכים, לעבור על המסמכים שצריך להציג וגם כמובן להשתדל איכשהו לתת את הסיכום מסגרת לחוקרי המשטרה כדי שהם גם ייכנסו לתמונה כמה שיותר מהר.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. אנחנו באמת עוברים לדבר על החקירה של מר פילבר
אודי אבוקסיס
ראשית
רק שאלת לגבי להב,
יהודית תירוש
ראשית
כן
אודי אבוקסיס
ראשית
אז במסגרת הזאת המקום הוא לא היה מקום שמוכר לי, לא חקרתי שם לפני כן אף פעם מבחינת מעברים בין מקומות הייתי צריך בעצם להיות עם החוקרים של המשטרה, כי לא היה לי תג ממעבר ממקום למקום או לכניסה למקומות והייתה בעיה מאוד מאוד ספציפית לגבי התחברות של המחשב שאנחנו השתמשנו בנסטיקים כי מקום מה בשנת 2018 עדיין לא היה שם ווי, פיי, אז השתמשנו בנסטיקים שלא תמיד עבדו וגם הייתה איזה בעיה, היו בעיות להתחבר למערכות הרשות למרות שברוב המקרים השימוש היה במערכות של המשטרה מה שהכרתי בשעתו כי פעם ראשונה ששמעתי את זה, מערכת פלא וכו', כל המערכות האלה.
יהודית תירוש
ראשית
בסדר. אז בוא דבר רגע באמת על החקירה של מר פילבר ותתאר לי או תגיד לנו מה זכור לך לגבי המהלך החקירה, הדינאמיקה בחקירה?
אודי אבוקסיס
ראשית
זכור לי שבעצם ביום הראשון הייתה דינאמיקה של טיפה יותר ויכוחים מה שנקרא לגבי סוגיות מסוימות וכו'. בסך הכל אבל הייתה אווירה כן רגועה בחדר, כן השתדלנו לשמור על איזושהי סטריליות בתוך החדר מבחינת גם הזכויות של הנחקר. אני חייב להגיד שאני לא כל כך הכרתי את התהליכים גם שם, אצלנו זה טיפה קורה אחרת אז לא הכרתי מתי מזהירים אותו, מתי לא מזהירים אותו, אז כשראיתי גם את סרטוני הווידאו ראיתי שבחלק מהמקרים אני לא סגור. השתדלתי בהתחלה לתת להם, בקטעי הווידאו ראיתי שאני לא סגור על מה שקורה שם, מתי מקליטים? מתי לא מקליטים? מי נגד מי? מבחינתי הובלתי בהיבטים הטכניים האלה על ידי חוקרי המשטרה ושימשתי בעיקר לצורך התשאול. בלילה הראשון, בעצם בוקר למחרת שבאתי כבר הבנתי שדברים יחסית קורים מהר, לא הבנתי בדיוק מה, אמרו לי חכה, צריך לחכות עם החקירה עד שעורכי הדין שלו יגיעו.
יהודית תירוש
ראשית
רגע, אני עוצרת אותך פה בסדר?
אודי אבוקסיס
ראשית
אוקי
יהודית תירוש
ראשית
בוא נעבור רגע ליום הראשון, נחזור רגע ליום הראשון, עולה טענה במשפט שאתם החוקרים שחקרו או אתה אבל שהופעל ביום הזה לחץ חריג על מר פילבר ביום החקירה הראשון כדי להשפיע עליו למסור גרסה שמפלילה את נאשם 1 מר נתניהו. מה התגובה שלך לטענה הזאת?
אודי אבוקסיס
ראשית
לא זכור לי שהופעל לחץ חריג. הלחצים שהופעלו היו לחצים לגיטימיים במסגרת חקירה, אם בכלל לקרוא להם לחצים מבחינתי. אני זוכר שבאופן כללי, זה הזיכרון שלי, אני לא בטוח אבל הוא היה יחסית נינוח, הוא לא היה לחוץ, הוא היה מורגל בחדרי חקירה, באשר לטענה של מה נאמר לו ומי יסומן לו אני לא חושב שסומן מישהו. ברור שהיה חשד שהיה צריך להיחקר ונשאלו שאלות באזורים האלה, למיטב זיכרוני, אם אני זוכר נכון בקריאה של ההודעה הראשונה המילה וואלה יצאה פעם ראשונה ממנו, לא ממני ולא יודע אם גם מחוקרי המשטרה אז זה בא מהצד שלו בעיקר, זהו.
יהודית תירוש
ראשית
עד כמה אתה היית מעורב בהחלטות לגבי מעצרו, תנאיו, תנאי המעצר, בתי המעצר שבהם הוא ישהה?
אודי אבוקסיס
ראשית
אפס. אפס מעורבות
יהודית תירוש
ראשית
עד כמה לקחת חלק במשא ומתן לחתימה על הסכם עד מדינה?
אודי אבוקסיס
ראשית
לא לקחתי חלק במשא ומתן לחתימה על הסכם עד מדינה
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. ביום 20.2, אני אגיד את הדברים שידועים כאן, ביום 20.2.2018 אתם גביתם ממר פילבר ראשי פרקים יש לנו את המזכר הזה שלא נכתב על ידך לכן אני לא מציגה לך אותו ויש גם חקירה כזאת, גביית ראשי הפרקים, לפרוטוקול אני אומרת זה ת/610 ב.)( מה שאני מבקשת לשאול אותך אנחנו יודעים שההקלטה, אנחנו יודעים כעובדה במשפט הזה שההקלטה חסרה כרבע שעה מההתחלה ואני שואלת אותך מתי נחשפת לעובדה שרבע שעה ראשונה של גביית ראשי הפרקים לא הוקלטה?
אודי אבוקסיס
ראשית
אני לא זוכר תאריך מדויק אבל זה היה הרבה שנים אחר כך
יהודית תירוש
ראשית
הרבה שנים אחרי מה?
אודי אבוקסיס
ראשית
הרבה שנים אחרי החקירה והפרוץ. אנחנו שש שנים אחרי הפרוץ למעשה מתישהו במהלך המשפט שכבר התקיים המשפט התקבל אצלנו איזשהו אי - מייל ממך המיילים האלה בדרך כלל מגיעים לפולינה ולא אלי אבל ברגע שזה משהו שאני אולי יכול לעזור, לדעתי זה המייל היחיד שהגיע אלי בכל התקופה הזאת לגבי התיק הזה אם זה משהו שאני יודע והייתי באזור אז אני יכול לציין. זאת אומרת זו פעם ראשונה שראיתי שחלק מגביית ראשי פרקים לא הוקלטו, לא הכרתי את הזכ"ד שנכתב על ידי חכמון שגם הוא צורף למייל ועוד זכ"דים נוספים. זהו, עניתי שאני לא מכיר את זה, לא הכרתי את זה בזמן אמת.
יהודית תירוש
ראשית
מה חשבת בזמן אמת?
אודי אבוקסיס
ראשית
מבחינתי בזמן אמת כל מהלך החקירה תועד באופן רציף ומלא
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. בסדר. אגב כל מהלך החקירה תועד אנחנו רואים מתוך התמלילים, מתוך ההקלטות שלעיתים יצאתם להפסקות, אתה ומר פילבר ומר חכמון ואני שואלת אותך עד כמה כשיצאתם להפסקות שוחחתם עם מר פילבר על נושאים שקשורים לחקירה?
אודי אבוקסיס
ראשית
אז לגבי הפסקות אני זוכר הרבה הפסקות בעיקר בימים הראשונים לחקירה שהיה צריך להיות המתנה לעורכי הדין. אני זוכר את ההפסקות האלה כמי שנמצא בחלק מהזמן בהם כי ברוב הזמן ההפסקות היו בליווי של אנשים אחרים ולא בליווי שלי אבל בסופו של דבר אם צריך ללוות אותו לשירותים או לחכות איתו כמה דקות בחוץ ואין כרגע איזה מישהו שיבוא ויסייע אז כמובן שאני אעשה את זה. מכל מקום, בגלל המצב שבו לא הייתי בפסיליטיס הנוכחיים שהם שלי של רשות ניירות ערך שבמסגרתם אני יודע לתעד כל מיני דברים בצורה מאוד מאוד טכנית וטובה אז הרבה פעמים נעזרתי גם בחוקרי המשטרה לצורך הדברים האלה כשהיה צריך. במקומות שבהם היה שיח בהמתנות שבהם היה שיח שגלש לאזורים שהם אפילו פריפריאליים לחקירה אני זוכר שאני ביקשתי והתעקשתי לא לדבר על זה ולדבר על זה בחדר, גם מהסיבה שאם במידה ויהיה איזה משהו שיהיה אולי רלוונטי לחקירה שלא ייאמר בחדר החקירה והוא יצטרך להיות מתועד בזכ"ד אז שזה ייעשה ולכן העדפתי לא להיות חלק מהדבר הזה וביקשתי גם במקומות שזה פריפריה, כשאני מדבר על פריפריה אני מדבר אפילו על שיח כללי על תחרות בעולם הרכב וגם כשזה גולש לעולמות של משרד התקשורת אז שמה אני ביקשתי באמת לעצור כמה שיותר מהר.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. אני רוצה להציג לך מזכר נוסף שערכת בחקירה שלך
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
גברתי מגישה?
יהודית תירוש
ראשית
אני אגיש אותו, כן, זה המסמך האחרון שאנחנו מגישים עם העד. גברתי אמרו לי חברי שההודעות של גב' איריס אלוביץ' שאמורות להיות מוגשות מחר עם הגברת רעות ענבים החוקרת כבר סומנו על ידינו במספרים שהם?
אסף עיסוק
ראשית
מ - 1395 עד 1423.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מאיזה מספרים?
יהודית תירוש
ראשית
עוד לא הגשנו, אנחנו סימנו לעצמו
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אנחנו עכשיו סימנו 1395
יהודית תירוש
ראשית
אז השאלה אם את זה אפשר לעשות, אם אפשר לשנות
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אין בעיה בכלל, סימנתם את ההודעות של גב' אלוביץ' עוד פעם, מתי?
אסף עיסוק
ראשית
צריך להמשיך את המסמך שכבר הוגש
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
רק רגע, מ - 1395 עד?
אסף עיסוק
ראשית
עד 1423.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
זאת אומרת שהמסמך שהוגש קודם יהיה 1424?
אסף עיסוק
ראשית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אז אני משנה את המספר.. 1424 גברתי מגישה עכשיו עוד אחד? אז הוא יהיה ת/1425.
יהודית תירוש
ראשית
נכון. תעיין בו שנייה, אני רוצה להתעכב איתך רגע על התיבה במשפט השני שאומר כמו כן, הוצגו לנחקר פילבר לצורך עיון במהלך החקירה שנערכה בלהב. זאת אומרת, מכשירי הטלפון, אנחנו בעניין מכשירי הטלפון של מר פילבר, זה מזכר שאתה כותב ואתה כותב כאן גם, כמו כן, הוצגו לנחקר פילבר לצורך עיון במהלך החקירה שנערכה בלהב ואני אבקש שתסביר, שתרחיב.
אודי אבוקסיס
ראשית
במסגרת החקירה במועדים שונים כפי שקורה בדרך כלל בחקירה הנחקר ציין שיכול לסייע לו להסתכל במכשיר הנייד שלו שנתפסו ברשות ניירות ערך. אני לא ידעתי האם כל המכשירים, זאת אומרת, כל מה שיש לי כחומר להציג זה כל הטלפון ובטח אני שיערתי שלא כי בטח יש שם עוד דברים שהוא רצה להסתכל עליהם
יהודית תירוש
ראשית
רק רגע, אתה מדבר אבל בית המשפט אולי לא יודע. כשאתה אומר אני לא ידעתי אם כל מה שיש לי זה מה שיש לך אצלך על הצגים שלך?
אודי אבוקסיס
ראשית
כן
יהודית תירוש
ראשית
כשאתה חוקר אותו?
אודי אבוקסיס
ראשית
כן, כשאני חוקר אותו. בסופו של דבר במסגרת החקירה הראשונה אנחנו שלפנו תכתובות שלמות בין גורמים מסוימים שהם גורמים רלוונטיים למיטב הבנתי התכתובות באמת היו תכתובות מלאות, זאת אומרת, היו שם גם, אם אני זוכר נכון דברים שהם פחות רלוונטיים לחקירה ויחד עם זאת מאחר ולא ידעתי אם כל הכתובות באמת הופקו כמו שצריך והנחקר גם ביקש למעשה לעיין בטלפון שלו אולי לראות אם יש דברים נוספים, אולי עם גורמים נוספים שלא הצגנו לו אז היה חשוב לי להביא את המכשירים מהרשות. המכשירים קיימים והיו זמינים לעיון של הנחקר. בחלק מהמקרים אני זוכר גם שהצגנו את המכשיר נייד הזה אז הוא לא בהכרח רצה להסתכל, זה חלק כן, וחלק לא, ואני אגיד גם דבר נוסף שלא תמיד,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
עו"ד בן צור הכל בסדר?
בועז בן צור
ראשית
כן, אני רק רוצה לומר שזו עדות סברה, יש מזכר של העד שמדבר מה הוצג מהטלפונים,
יהודית תירוש
ראשית
לא, לא, סליחה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
רגע, מה עדות סברה? הוא מעיד על מה הוא שה
יהודית תירוש
ראשית
הוא מעיד על מה שהוא ראה ועשה
בועז בן צור
ראשית
שנייה, יש מזכר
יהודית תירוש
ראשית
לגבי מה שמישהי אחרת עשתה
בועז בן צור
ראשית
אז שיגיד קונקרטית מה הוא עשה.
יהודית תירוש
ראשית
אז אי אפשר להגיד עדות סברה. העד מדבר, אז בוא תסביר האם אתה, כדי שלא יהיו אי הבנות, יש מזכר של הגברת רינת סבן של מה שהיא הראתה למר פילבר ואנחנו לא עוסקים כרגע לגבי גב' רינת סבן, אנחנו איתך כאן ומה שמעניין אותנו זה מה שאתה ראית, עד כמה אתה נתת, ראית את מה פילבר לידך מעיין בטלפונים? זאת השאלה. לא עדות סברה, זאת השאלה שאתה תשאל אותו כי יש כאן גם מזכר שבו הוא כתב ותיעד אז אתה תשאל אותו את השאלות שלך ואני עכשיו שואלת את השאלות שלי.
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
כן, עד כמה ראית את מר פילבר מעיין בטלפונים שלו?
אודי אבוקסיס
ראשית
במסגרת החקירות בחלק מהמקרים שעלה צורך הבאנו את מכשיר הטלפון, אני יכול להעיד שלא בהכרח בכל המקרים יכולנו ללכת להביא אותו והוא היה כזה זמין, לפחות בימים הראשונים אני רואה שהוא היה ברשות ניירות ערך אז הלכנו רק ב - 21 כנראה להביא אותו. מבחינתי היה לו חופש להסתכל בנייד כמה שהוא רק רצה.
יהודית תירוש
ראשית
והוא הסתכל?
אודי אבוקסיס
ראשית
אני חושב שהוא הסתכל, אני לא יודע כמה, לא זוכר כמה
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
אתה זוכר אם הוא הסתכל?
אודי אבוקסיס
ראשית
אני זוכר שהוא הסתכל בנייד. אני לא רואה וידיאו,
בועז בן צור
ראשית
אין וידיאו
אודי אבוקסיס
ראשית
אני אגיד, יש ווידיאואים שראיתי שלגביהם גם ציינתי את האמירות שיוחסו לי והם לא שלי ויש ווידיאואים שלא ראיתי, אני זוכר שכן הובא המכשיר, אני זוכר שהוא כן הוכנס לחדר ואני זוכר שהוא כן הסתכל עליו.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי, בסדר גמור
אודי אבוקסיס
ראשית
לא יודע להגיד כמה ובאיזה הקשרים
יהודית תירוש
ראשית
בסדר גמור. עד מתי למעשה חקרת את מר, אפשר לא להפריע? וגם אפשר להתחיל את היום בלהגיד בלי צחוקים, זה גם יהיה נחמד. צחקתם לפני רגע, אתם לא זוכרים כנראה. עד מתי חקרת את מר פילבר ובכלל עד מתי היית מעורב?
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
מה זה עד מתי? מתי הייתה החקירה האחרונה?
יהודית תירוש
ראשית
האחרונה שלו, כן, ועד מתי היית מעורב בכלל בחקירות בתיק הזה? בתיק 4000?
אודי אבוקסיס
ראשית
אז מהריענון שעשיתי ראיתי שהשתתפתי ברוב החקירות למיטב ידיעתי, אלה ההודעות שהועברו אלי שנערכו בפרוץ במסגרת הפרוץ שלמעשה החקירה האחרונה בלג הראשון של הפרוץ לדעתי בוצעה בסוף פברואר מתישהו, 25, 26 לפברואר 2018 כשבמרץ ראיתי שיש חקירה נוספת שבה לקחתי חלק. לא זוכר מה היה הצורך במדויק אבל ראיתי ששאלתי אותו שם כל מיני דברים שאולי נשארו משאלות שלא נשאלו קודם לכן. לפני ה - 18 למרץ שזה החקירה האחרונה שבה אני לקחתי חלק בתיק הזה, בפעולת החקירה האחרונה שלמעשה ביצעתי בתיק הזה והמעורבות האחרונה שלי למעשה בתיק הזה כבר לדעתי ב - 12 או ב - 10 לפברואר כבר קיבלתי תיק חדש,
יהודית תירוש
ראשית
מרץ
אודי אבוקסיס
ראשית
למרץ כן, כבר קיבלתי תיק חדש, יש לי איזשהו מייל וראיתי שבעצם אני אמור, אני מאמין שלפני המייל הזה כבר התחלתי ללמוד חומרים בתיק החדש, זה תיק שהוא היה צח"מ גם כן עם המשטרה יחידה אחרת.
יהודית תירוש
ראשית
אוקי. אנחנו יודעים, בתיק גם הוגשה חקירה למר פילבר במרץ 2020 בסדר? חקירת השלמה מאוחרת, עד כמה היית מעורב בה? חקרת בה?
אודי אבוקסיס
ראשית
אני ידעתי שהיא מתקיימת, אני לא חושב שראיתי אותו במסדרון אבל ראיתי שפולינה כנראה חוקרת אותו, לא ידעתי כלום לגבי הצורך שלה, אני עדיין לא יודע יותר מדי,
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
לא היית מעורב בחקירה הזו?
אודי אבוקסיס
ראשית
לא, לא ביקשו ממני להיות מעורב בשום צורה לאחר המועד של החקירה האחרונה ב - 18 למרץ 2018.
יהודית תירוש
ראשית
תודה, אין לי עוד שאלות כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן
ראשית
תודה. עו"ד בן צור חוקר ראשון? חקירה נגדית לעו"ד בן צור.
הודעת מערכת
נגדית
ע"ת 108 מר אודי אבוקסיס לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד בועז בן - צור בחקירה נגדית
בועז בן צור
נגדית
בוקר טוב לך מר אבוקסיס
אודי אבוקסיס
נגדית
בוקר טוב
בועז בן צור
נגדית
אתה חוקר את פילבר, היו לך גם את גב' מנדלסון, מר קופלביץ' וגברת מלם נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תיארת כאן בחקירה הראשית ולא אחזור מה הייתה המעורבות שלך בתיק בזק ניירות ערך כפי שאנחנו קוראים לו כאן. שאלה ראשונה, במסגרת, הם קוראים לזה פרשה, אז פרשה 1, 2 וקצת ב-3 היה לך ממשק מול הפרקליטות בתקופה הזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
שום ממשק
בועז בן צור
נגדית
שום ממשק, למי היה ממשק עם הפרקליטות?
אודי אבוקסיס
נגדית
סליחה?
בועז בן צור
נגדית
למי היה ממשק עם הפרקליטות מטעם רשות ניירות ערך שאתה נמצא בה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד כי לא היה לי ממשק ולא הייתי מעורב בממשקים מול הפרקליטות
בועז בן צור
נגדית
ובדיונים פנימיים ביניהם לא עלה הממשק מול הפרקליטות?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכור לי שנכחתי בדיון כזה
בועז בן צור
נגדית
תראה, תסתכל בסעיף 3 למזכר שלך
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה מזכר?
בועז בן צור
נגדית
מזכר הריענון, בינתיים אני אקריא לך, אנחנו נציג את זה על המסך, בינתיים אני אקריא לך כדי לא לעצור. אתה אומר כך, ביחס לתיק 4000 זכור לי שבשלב מסוים כינס יריב עמיעד מספר חוקרים בהם העד, כלומר אתה, אריאל מינקוביץ' וחוקר נוסף שאיני זוכר שתפקידם היה להכין שאלות לחקירתם העתידית של עורכים בוואלה. בסדר? זה מה שהיה אני מניח נכון? עכשיו כמה שאלות, מה זה בשלב מסוים? הנה זה על המסך כרגע מולך.
אודי אבוקסיס
נגדית
בשלב שהוא אחרי החקירה של אילן ישועה כי למעשה הממצאים התבססו על החומרים שהתקבלו מאילן ישועה, ולפני הפרוץ בתיק 4000.
בועז בן צור
נגדית
כמה זמן לפני הפרוץ פחות או יותר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
סדר גודל?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
יומיים, שבועיים, שלושה שבועות, חודש?
אודי אבוקסיס
נגדית
יותר מיומיים, יותר משבועיים כי שבועיים זה היה הכנה לפרוץ
בועז בן צור
נגדית
מספר שבועות זה תיאור הוגן לכך?
אודי אבוקסיס
נגדית
סביר שזה תיאור הוגן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. טוב. עכשיו, אתם מתבקשים להכין שאלות לחקירה העתידית של עורכים, אני מניח שזה כולל גם עיתונאים בוואלה. שאלה ראשונה, לך או לאריאל מינקוביץ' או ליריב עמיעד יש איזושהי הכשרה בנושא תקשורת?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
בסדר. אוקי
אודי אבוקסיס
נגדית
רק מה הכוונה הכשרה מבחינתך? אם אתה שואל על תואר בתקשורת? אין לנו תואר בתקשורת.
בועז בן צור
נגדית
תואר בתקשורת, עשו לכם הכנה לגבי סוגיות תקשורתיות, איך מערכות עובדות, מה קורה ב... סוגיות מקצועיות בנושא הזה, אם יש לכם, אם עשו לכם איזושהי הכשרה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא עשו לנו הכשרה
בועז בן צור
נגדית
תודה. מה היה התפקיד של מר מינקוביץ' בחקירה? כי אתה מזכיר את שמו כאן
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר אותו כמי שישב איתי בחדר והיה אמור לכתוב שאלות לעורכים, התחלקנו בהתאם לעורכים, כל אחד קיבל עורך או שניים, אני חושב, אם אני זוכר נכון שאני כתבתי שאלות לאבי אלקלעי אבל אני לא בטוח, זהו.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אתם מכינים שאלות אני מבין נכון? מי עובר על השאלות שלכם?
אודי אבוקסיס
נגדית
בדרך כלל מי שעובר על השאלות זה ראש צוות החקירה
בועז בן צור
נגדית
בוא תנקוב בשם?
אודי אבוקסיס
נגדית
יריב עמיעד
בועז בן צור
נגדית
יריב עמיעד, אוקי. פולינה קוראת, אתה יודע מה קורה מעל יריב עמיעד?
אודי אבוקסיס
נגדית
פולינה לא מעל יריב אבל אני מאמין שהיא קוראת והיא מעורבת, כן. אני לא יודע אבל,
בועז בן צור
נגדית
אנחנו יודעים שהחקירה לוותה על ידי הפרקליטות, קראו, לא קראו, או שאין לך ידיעה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אין לי ידיעה
בועז בן צור
נגדית
אין לך ידיעה, טוב. עכשיו, האם אתה זוכר כי זה עלה במשפט, זה גם הוצג גם התמלילים הוצגו, מה שחקרתם אז את העיתונאים והדוברים זה אם נתניהו קיבל סיקור אוהד בוואלה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד שאני לא חקרתי עיתונאים ועורכים
בועז בן צור
נגדית
הכנת שאלות?
אודי אבוקסיס
נגדית
הכנתי שאלות
בועז בן צור
נגדית
ככה שהשאלות היו בקו
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אתה אמרת חקרתם, אני לא חקרתי
בועז בן צור
נגדית
לא, אמרתי החקירות הוגשו כאן, הדברים נעשו כאן בבית המשפט מהשאלות שאתה הכנסת, זה המקטע שאתה התעסקת בו מה שהכנת ואחרים, זה אם נתניהו קיבל סיקור אוהד בוואלה, כן, לא? פשוט.
אודי אבוקסיס
נגדית
השאלות האלה למעשה התבססו על תכתובות שהיו בנייד של אילן ישועה, חלק מהשאלות נשאלו לגבי סיקור.
בועז בן צור
נגדית
סיקור ברובם?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר, לא זוכר ספציפית אם זה היה, אם המילה סיקור אוהד נכנסה, אני זוכר שהשאלות באמת התמקדו בלראות את הטלפון ולהבין למה יש קשר כזה בין עורכים, בין שאול ובין אילן ישועה בהתאם למסרונים שנמצאו למעשה ומה הסיבה שלמעשה המסרונים האלה נשלחים והודעות יורדות, הודעות עולות וכו.'
בועז בן צור
נגדית
אז לפני וכו', נעצור, העידו פה עדים, העדויות שלהם נמצאות, חפץ, סטמבלר, חיה, כאילו אין סוף עדים הקו המרכזי, אם אתה יודע תגיד, לא יודע, אני זוכר רק תכתובות לא יודע מעבר לכך נעצור כאן, הקו המרכזי, התמה המרכזית הייתה זה היה החשד ואלה היו השאלות נתניהו מקבל סיקור אוהב בוואלה, יודע, לא יודע? לא נכון, כן נכון? פשוט.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני הייתי מעורב בכתיבת השאלות, כמו שאמרתי על בסיס הטלפון של ישועה. אני לא יודע, יכול להיות שגם חוקר לוקח את השאלות ומוסיף לו שאלות מעצמו. יכול להיות שהוא,
בועז בן צור
נגדית
שאלתי עליך, מה שאתה הכנת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא הייתי מעורב בחקירות של העורכים
בועז בן צור
נגדית
תודה
אודי אבוקסיס
נגדית
באופן ישיר, למעט הכנת השאלות, חלק מהם
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, הציגו כאן את המוצג ת/1424 זה מזכר שרשמת, אני רוצה להראות את ההסבר שנתת לגביו בסעיף 4 לראיון שלך.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
המזכר לפניו?
בועז בן צור
נגדית
המזכר, אני אניח בפניו את המזכר
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא נשאל על המזכר
בועז בן צור
נגדית
כן, נשאל בחקירה הראשית אבל אני אניח בפניו את זה. בבקשה
אודי אבוקסיס
נגדית
זה?
בועז בן צור
נגדית
כן. תראה, המזכר כמו שאנחנו רואים נכתב ב - 26 בחודש יוני 2018 נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אמת, המערכת מוציאה אוטומטית את התאריך שכותבים את המזכר
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור, עם סיכול ספרות ואנחנו יודעים גם
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מערכת אמריקאית
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה כנראה מערכת אמריקאית
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, טכנולוגיה אמריקאית. אנחנו יודעים שהמועד שביצעת את המעבר על התפוס, נשאלת גם על ידי בית המשפט מתי עשית את זה? זה לקראת החקירות. נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
לקראת הפרוץ אמת?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, זה מה שזכרתי
בועז בן צור
נגדית
אז המזכר הזה נכתב כחצי שנה, כי זה סוף יוני, כחצי שנה לאחר הפעולה שעשית
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, יש לך הסבר, ההסבר מופיע בריענון וההסבר שמופיע בריענון הוא כזה, בסעיף 4, שבאותה תקופה לא היה מתבצע תיעוד לחיפושי המחשב כמזכר בסמוך למועד ביצוע החיפוש ולכן התיעוד בוצע בדיעבד. אחרי זה ניגע לקטע השני של התיעוד בסדר? אתה אומר לא נהגנו, כך אני מבין ממה שאתה כותב, לא נהגנו בעצם לתעד בזמן אמת את הפעולות שעשינו נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא, לא נהגנו כלומר?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא נכון
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נקרא שוב ותסביר את מה שכתבת וגם אמרת את זה בחקירה הראשית
אודי אבוקסיס
נגדית
כשאני אומר לא נהגנו לתעד את הפעולות שביצענו בזמן אמרת זה לא נכון, נהגנו לתעד את הפעולות שביצענו. אם אנחנו מדברים על חיפושי מחשב אז בסופו של דבר חיפושי מחשב בתיק חקירה בשעתו היו נעשים חדשות לבקרים במערכות שהיו רלוונטיות לשעתו שהם מערכות אחרות מהמערכות שמתבצעים בהם חיפושים היום. החיפושים למעשה, במידה וזה חיפוש שהוא קונקרטי וזה חיפוש שהוא מה שנקרא בליבת החומר חקירה של התיק והוא למעשה מסכם את כל החיפושים של התיק היו מתועדים, לא בהכרח בזמן אמת, לא היה הקפדה, אני מודה, לא הייתה הקפדה לגבי אופן התיעוד בזמן אמת,
בועז בן צור
נגדית
מה התשובה ללא? למה אמרת לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני אגיד מה, מאחר וברבות השנים התפתחה הפסיקה גם לגבי חיפושים וגם לגבי אופן התיעוד שלהם היום אנחנו מבצעים את זה באופן יותר, משתדלים שזה יהיה יותר סמוך למועד החיפוש ועדיין יש מקרים שבהם המזכר חיפוש הכולל לגבי כל החיפושים נעשה בסוף התהליך, מה שקורה זה שהיום, יש מערכות,
עודד שחם
נגדית
אז התשובה לשאלה היא שמה שכתוב כאן בדו"ח הזה הוא נכון. בריענון
אודי אבוקסיס
נגדית
אם השאלה היא האם ביצעתי את התיעוד לאחר מכן? התשובה היא כן. אם השאלה היא האם היינו נוהגים לעשות את זה? אני לא חושב שזה איזשהו מנהג שהוא קיים, בחלק מהמקרים התיעוד היה מתבצע,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
לפעמים עשית?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני לא יודע להגיד שזה משהו שנוהגים
בועז בן צור
נגדית
אתה אומר בדבריך באותה תקופה
אודי אבוקסיס
נגדית
באותה תקופה הייתה פחות הקפדה על הנושא הזה
בועז בן צור
נגדית
פחות הקפדה המשמעות האופרטיבית שלה שאתם עושים פעולה ומתעדים אותה חודשים לאחר מכן?
אודי אבוקסיס
נגדית
במקרה הזה כן
בועז בן צור
נגדית
בוא אני אראה לך עוד דוגמא שזה הנוהג שהיה, שתוקן בהמשך, אלוהים סעדי במרומים שאני לא מבין איך אפשר היה מלכתחילה לעשות את זה. אני אראה לך מזכר של מר מינקוביץ' שהזכרת את שמו, זה מוצג חדש כבודם,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה יהיה נ/3765
בועז בן צור
נגדית
המזכר הוא מ-1 ביולי 2018 והוא מתעד חיפוש בטלפון של אילן ישועה וזה במסגרת הכנת השאלות, שוב, אנחנו ממקמים את הפעולה, מינקוביץ' לא נמצא פה,
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא כנראה ראה את המייל שאני קיבלתי קצת מאוחר ואז עשה את זה כמה ימים אחר כך
בועז בן צור
נגדית
שהוא קיבל מייל?
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו קיבלנו בעצם הנחיה לתעד את הפעולות לגבי התפוסים
בועז בן צור
נגדית
ממי קיבלתם את ההנחיה הזאת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר להגיד אבל סביר להניח שמאחד מראשי הצוותים שהיה אמון על העברת התיק
בועז בן צור
נגדית
יופי, אז גם פה יש לנו פער של כחצי שנה כי אנחנו רואים,
משה בר-עם
נגדית
אדוני אומר קיבלנו הנחיה, אלמלא ההנחיה לא הייתם מתעדים? זה לא איזשהו נוהל שגרתי?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא חושב שהיה, זה פשוט אולי תזכורת, אין לא מתעדים,
בועז בן צור
נגדית
מה, שנתיים אחרי?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שנתיים אחרי אבל ברגע שהיינו מתפנים לזה
בועז בן צור
נגדית
בוא נדבר על מתפנים. אז בוא נבין לרגע את העניין כי מה שאנחנו בעצם למדים מכאן, קודם כל גם במזכר שלך וגם של מינקוביץ' אתה לא כותב מתי ביצעתם את הפעולה, ביום כך וכך עברתי על התפוס, על התפוסים האלה והאלה ועשיתי א', ב', ג', אין לנו אפילו תאריך, אנחנו יכולים רק להסיק אותו מהיגיון הדברים, מהנסיבות, אפילו את התאריך לא רשמתם מתי בוצעה הפעולה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא רשום תאריך על המזכר לגבי ביצוע הפעולה
בועז בן צור
נגדית
כן, ולכן אתה לא תוכל לדעת אם אני שואל אותך מתי ביצעת את הפעולה, את מינקוביץ' עזוב, אתה ביצעת את הפעולה, אתה לא יכול להגיד לי מתי ביצעת, אתה אומר לפני הפרוץ, זמן מה לפני הפרוץ, לא יכול להגיד לך באיזה יום נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון. כן יכולתי אבל להעריך
בועז בן צור
נגדית
להעריך ברור, תיכף נדבר אבל הקורא התמים שמניח שפעולות חקירה מתועדות בסמוך לביצוע שלהם, וגם לא כתוב שב - 28 ביוני שאתה כותב ביצעתי ביום 12 בינואר אז היינו יכולים כבר להבין, אוקי, כתב את זה חצי שנה באיחור אבל מי שקורא ומניח שיש תיעוד בזמן אמת ובסמוך לכך, יכול להניח לתומו ולטעותו שהמזכר מתייחס לחיפוש שנעשה במועד הרישום שלו, נכון? כך דרכו של עולם?
עודד שחם
נגדית
אדוני מתמקד בשאלות עובדתיות ודרכו של עולם זה פחות...
בועז בן צור
נגדית
אבל אני רק אומר לאדוני שיש פה חשיבות למועדים, בתיק הזה יש הרבה מאוד חשיבות למועדים. עכשיו תראה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שמובן מהדברים שכתובים בזה שזה היה לפני הפרוץ כי המסומנים האלה הוצגו למעשה לעורכים בחקירות של הפרוץ, אפשר להבין את זה מכללה ולא צריך לציין את זה ספציפית במזכר, כמו כן, אני לא רואה חשיבות ליום ספציפי שבו בוצע החיפוש, אני כן אגיד שאני חושב שנכון לציין את היום הספציפי, במקרה הזה הוא לא צוין.
בועז בן צור
נגדית
תראה, כי יש מזכרים כי זה להרבות מבוכה, יש לנו מזכר למשל של צחי בן ארצי, חוקר, אתן לך דוגמא, זה על המסך ונציג אותו, שם הוא ב - 12 במרץ והוא כותב באותו יום ב - 12 במרץ עברתי על תיבת מייל של חפץ, לא מעניין אותנו התוכן. פה אנחנו רואים מזכר שנכתב באותו יום ומציין את התאריך, רואה? נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז מתי נוכל להבחין, איך נוכל, תגיד לי אתה, איך נוכל לדעת שיש חלק מהמקרים שהתיעוד הוא חצי שנה אחרי כשאנחנו רואים שיש מזכרים אחרים שנעשו בו בעת, בה בעת? תשובתך?
אודי אבוקסיס
נגדית
ראשית כל ב - 12 למרץ כמו שאמרתי אני כבר לא הייתי בתיק, אני לא יודע להעיד על מזכרים,
בועז בן צור
נגדית
לא קשור
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להעיד על מזכרים שצחי בן ארצי כתב אני יכול להגיד שצחי בן ארצי היה חוקר יותר ותיק ממני ומהראל מינקוביץ', יכול להיות שהיה לו יותר ניסיון בכתיבת זכ"דים לגבי חיפושי מחשב.
בועז בן צור
נגדית
מתי התחלת לעבוד כחוקר ברשות, אין לך רזומה? ראיתי די מכובד
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא שנתיים יותר ותיק ממני
בועז בן צור
נגדית
אבל ראיתי רזומה די מכובד, למדת משפטים, למדת חשבונאות, עבדת בפירמה מסוימת, זה לא שהגעת,
אודי אבוקסיס
נגדית
איך זה קשור לכתיבת זכד"ים?
בועז בן צור
נגדית
מתי הגעת לרשות?
אודי אבוקסיס
נגדית
הגעתי לרשות בשנת 2012
בועז בן צור
נגדית
נו, אז זה שש שנים לפני, על מה אתה מדבר?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור על מה אנחנו מתווכחים?
בועז בן צור
נגדית
תודה, אני מתקדם. עכשיו שתראה, אני רוצה רגע להבין כי אמרת בהסבר שלך, נתת איזשהו הסבר גם כן, סליחה, לטעמי די דחוק, ההסבר שלך, אמרת שהיכולת שלך בלהב לרשום מזכרים הייתה מוגבלת כי מערכות הרשות לא היו זמינות באופן שהיו זמינות במשרדי הרשות, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תגיד לי, דף ועט הייתה מגבלה? כלומר לעשות פעולה ולכתוב בכתב יד, מזכר של ארבע שורות, זה המזכר שלך.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתה מגבלה של דף ועט
בועז בן צור
נגדית
לא הייתה מגבלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אוקי
אודי אבוקסיס
נגדית
לא ממש הייתה מגבלה, בוא נגיד ככה
בועז בן צור
נגדית
ממש לא הייתה מגבלה זה יותר מדויק
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים, לא היינו כל כך זמינים לכל מיני דברים שאנחנו זמינים להם ברשות, לצורך העניין גם דפים ועטים לא היה נחלת הכלל שם אבל יכולתי להשיג דף ועט אם הרגשתי שהיה צריך לכתוב זכ"ד חשוב.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אתה מסכים איתי אבל, אתה יודע, שיש חובה לתעד?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכון, התיעוד צריך לשקף באופן אותנטי את מה שנעשה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
יופי, וכשיש קושי מובנה שמתעדים מזיכרון כללי חצי שנה אחרי? נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
בוא נעבור לפילבר. בפילבר ראינו שיש לך רקורד עשיר, עכשיו אנחנו יודעים שבעצם מטעם רשות ניירות ערך אתה היית הגורם הבכיר שמונה בצח"מ לחקירתו של פילבר.
אודי אבוקסיס
נגדית
מסכים עם המילה גורם, הבכיר פחות
בועז בן צור
נגדית
היה מישהו מעליך ברשות, מטעם הרשות בחקירת פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
קודם כל פולינה השתתפה בלא מעט מהחקירות,
בועז בן צור
נגדית
לא נכון, לא מדויק, ברובן היא לא השתתפה, אני אגיד את זה בזהירות המתחייבת
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרתי בלא מעט מהחקירות
בועז בן צור
נגדית
ברובן לא, כן
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע אם ברובן, לא בדקתי כל מילה, לגבי הגורם הבכיר אני יכול להגיד שאני הייתי זה שמבחינת הרשות היה אחראי לחקירה של פילבר כשהייתי כפוף למעשה להרבה ידע מקצועי שבא בעיקר מפולינה וליריב כראש הצוות שלי וכמובן ליתר הגורמים שהיו מעליהם.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו, חכמון העיד כאן, חכמון היה איתך? הוא היה החוקר הבכיר מטעם המשטרה, אחרי זה נראה איך הוא גדר את תפקידו
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
הוא אמר כאן בבית המשפט בפרוטוקול בעמוד 25,722 שאתה הכנת, זה אודי? כן, הכין את החקירה, אודי ורינת הכינו את החקירות, אני חושב שזה עבר את העיניים של הנוכחים, את הפרקליטות. הנה הקראתי לך, מה שהקראתי לך זה מולך כרגע על המסך. שאלה, השאלות אם אני מבין נכון,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול שנייה לקרוא?
בועז בן צור
נגדית
כן, בטח, רק את שתי השורות הללו
אודי אבוקסיס
נגדית
אה, רק את שתי השורות?
בועז בן צור
נגדית
כן, כן, אין צורך למעלה, למטה, זה מיותר בסדר? השאלה מאוד ממוקדת, שאלה פשוטה אתה אומר במזכר שלך שאתה למדת את החומרים?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כשאתה אומר למדתי את החומרים אנחנו יודעים שפילבר, הייתה חקירה של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כחצי שנה קודם לכן ברשות ניירות ערך נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
יש תמלילים לחקירות הללו?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אני מניח שאדוני עבר על התמלילים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שהיו תמלילים בשעתו בחקירות
בועז בן צור
נגדית
לא משנה, הודעות?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא עברתי על תמלילים לפני הפרוץ
בועז בן צור
נגדית
לא עברת על תמלילים, אז כשאדוני אומר עברתי על החומרים אז על מה עברת?
אודי אבוקסיס
נגדית
עברתי על השאלות שפולינה שאלה אותו עם המסמכים, עברתי על סיכום של תיק שהתבצע על ידי ראש הצוות המוביל, לדעתי נכתב על ידי פולינה אולי ביחד עם יריב. עברתי על, ידעתי חלק מהדברים מהקונטקסט של החקירות של יעל מלם, עדי קופלוביץ' וברוריה מנדלסון, יכול להיות שהיו תקצירים של חקירות שעברתי עליהם גם.
בועז בן צור
נגדית
היו סיכומי חקירות
אודי אבוקסיס
נגדית
סיכומי חקירות אבל לא תמלילים
בועז בן צור
נגדית
מי הכין את הסיכומים הללו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד
בועז בן צור
נגדית
אתה לא יודע, בקיצור, מה שהבנתי, אם הבנתי נכון אתה אומר לגבי החקירות לא עברתי על התמלילים גופם?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא חושב שהיו תמלולים אז
בועז בן צור
נגדית
עברתי על סיכומי החקירות?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו תראה,
אודי אבוקסיס
נגדית
גם חלקם, לא כולם
בועז בן צור
נגדית
בסעיף 5 למזכר אתה אומר, בסיפא, אתה אומר שלא הייתה חלוקת תפקידים רשמית ולחוקרים, חוקרי המשטרה סמכו עליך בכל הנוגע לנושאים המקצועיים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
כך היה?
אודי אבוקסיס
נגדית
פחות או יותר, אפשר להגיד שרינת טיפה הכירה יותר משלומי, שלומי גם מכיר קצת, פחות אבל ברמת העיקרון בהיבטים של מושגים מקצועיים של עולם הטלקום, פחות של עולם המדיה ברמות של מושגים של הפרדה מבנית, הפרדה תאגידית, מושגים שקשורים לעולמות של טלפוניה, של כל הנושא של השלכות של המיזוגים הם סמכו עלי וגם בהיבטים של הראיות עצמן שהיו להציג, לצורך העניין, מסרונים וכו' שהיו, שהביאה לי פולינה או מי שלא הביא לי.
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך, אומר פה חכמון בבית המשפט בפרוטוקול בעמוד 25,710 אגב, זה לא רחוק ממה שאתה אומר, הוא אומר אני אעשה פרפראזה, בעמוד 25,710 הוא אומר תראה, בתמצית, אני יודע להביא עדי מדינה וזה היה התפקיד שלי, מי שהיה אמור להיות שם, שורות 17-18, זה היה אודי אבוקסיס הוא יודע מה לשאול, אין לי מושג מה לשאול. הוא אומר תשמע, אני שלומי חכמון יודע לגייס עדי מדינה, לא יודע בעניינים של השאלות עצמם, אין לי מושג, אודי אבוקסיס. תיאור הולם אני מניח, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
ברשותך אני אדייק אותו
בועז בן צור
נגדית
תדייק אותו
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שבהיבטים המקצועיים אמרתי בהיבטים של מינוחים, של שמות וכו' אולי הוא פחות ידע, תשאלן, הוא תשאלן מקצועי ביותר הוא הרבה יותר מבין ממני בתשאול של תיקי שוחד ובדברים שצריך לברר לגבי תיקי שוחד, בהיבטים מקצועיים שקשורים לעולמות של משרד התקשורת שבהם היה לו תקלות או שלצורך העניין העד היה יכול לקחת אותו למקומות שהוא לא רצה שהוא ייקח אותו כי הוא לא מבין בזה אז אני יכולתי לתת את הקונטרה.
בועז בן צור
נגדית
הבנתי, את הקונטרה. לא היית מוטרד קלות
אודי אבוקסיס
נגדית
החשוד יותר נכון, החשוד, לא העד
בועז בן צור
נגדית
כן. לא היית מוטרד קלות שראש צוות החוקרים לא מבין את הנושאים המקצועיים? זה כמו שהוא מתאר את עצמו, אני יודע להביא עדי מדינה, זה המ... שלי, נושאים מקצועיים לא מבין, הפער הזה בחקירה שהיא חקירה, אמורה להיות חקירה מקצועית, לא הטריד אותך?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא. כי א. היו עוד גורמים שהיו מעורבים בחקירה, לרבות פולינה, לרבות יריב ב. החלק המקצועי, הלימוד של החלק המקצועי הם גם אמרו את זה שרינת הייתה יותר אמונה על ההיבט הזה ורינת כן הייתה יותר בעניינים בהיבטים המקצועיים ובנוסף לכל, גם אני הייתי שם במקומות שיכולתי, איפה שלא יכולתי אפילו הבאתי גם את פולינה שנתנה עוד איזושהי קונטרה למקומות שאני לא ידעתי, אז בהיבטים האלה לא הוטרדתי ואני חושב שזה לא המקום שלי להיות מוטרד, זה מקום של מי שמינה אותו להיות מוטרד.
בועז בן צור
נגדית
הבנתי, אחרי זה ניכנס גם להיבטים המקצועיים כן? ונראה מה היה, לא היה, איך זה עבד או לא עבד. שאלה, אנחנו יודעים פה מעדויות גם של פילבר, גם של אלי אסייג, אתה יודע מי זה אלי אסייג נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
שנעשה ניסיון לגייס את פילבר כעד מדינה עוד בתקופה בחקירה ברשות ניירות ערך, הם גם מעידים על זה, אני אחסוך את המובאות.
יהודית תירוש
נגדית
אלי אסייג לא מעיד על מה שהיה לפני, הוא אמר שהוא לא ידע
בועז בן צור
נגדית
שהוא ידע את זה
יהודית תירוש
נגדית
שהוא לא הכיר את התיק לפני שזה הגיע אליו
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, בפרוטוקול ב-9 בינואר 2024 בעמוד 163 שורות 18-22 הוא אישר שהוא ידע שהיה ניסיון לגייס את פילבר כעד מדינה ברשות ניירות ערך, זה מופיע בפרוטוקול אז אין טעם להתווכח עם זה. עכשיו, אנחנו יודעים גם, מאיפה למדנו את זה, חוץ מהעדויות? שיש תמלילי חקירות של יריב עמיעד את פילבר ויש שמה עמודים שלמים שבהם מדברים עמיעד, יוצא להתייעץ עם האינסטנציות הגבוהות ואומר שיש קלפים ויש לך הזדמנות וחלון ההזדמנויות ייסגר ושיש קומות ועוד כהנה וכהנה מונחים שהוא... נגזר מהתוכן ועוד כהנה וכהנה. אדוני שמע על זה משהו במסגרת הישיבות המשותפות?
אודי אבוקסיס
נגדית
רק בדיעבד
בועז בן צור
נגדית
בדיעבד, ממי שמעת בדיעבד?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול להגיד בדיעבד, אני חושב שזה התחדד לי הכי משמעותי שהתרעננתי פה לעדות וקראתי את כל התמלולים של פולינה ויריב.
בועז בן צור
נגדית
ואז הבנת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז פחות ידעתי שהוא, זה כן היה איזשהו כיוון שהוא מסומן להיות מגויס כעד מדינה אבל אני גם לא מבין את ההקשר של מה זה להיות מסומן להיות מגויס כעד מדינה, אני באתי לחקור וזהו.
בועז בן צור
נגדית
אבל יש מעליך אנשים שאומרים, מקבלים החלטה, אנחנו רוצים, יש חשיבות,
אודי אבוקסיס
נגדית
הם לא קיבלו החלטה, הם חשבו שהוא
בועז בן צור
נגדית
מסומן להיות עד מדינה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני שמעתי שיש חשיבה שהוא יכול להיות גורם שמתאים להיות עד מדינה. המילה מסומן פחות
בועז בן צור
נגדית
איך שמעת? מתי שמעת וממי שמעת?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר באיזה הקשר אבל אני מאמין שזה בהכנות לקראת הפרוץ במסגרת ישיבות ודברים כאלה.
יהודית תירוש
נגדית
איזה פרוץ, של איזה חקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
פרוץ של 4000
יהודית תירוש
נגדית
אז תגיד
אודי אבוקסיס
נגדית
הפרוץ של חקירת 4000 מן הסתם.,
בועז בן צור
נגדית
מן הסתם, ברור, כן. אני אחזתי עוד בתקופה הקודמת כשהקראתי לך מובאות, אמרתי לך מה אסייג העיד כאן, מה פילבר העיד, מה התמליל של החקירות שלא קראת אבל אמרת שקראת את הסיכומים של התמלילים של תמלילי החקירות, כולם ברור מתכנסים בניסיון להפוך אותו לעד מדינה, ניסיון שלא צלח אז. שאלתי אותך ותשובתך לא הייתה נהירה עד תום, האם שמעת על כך ומתי שמעת על כך?
אודי אבוקסיס
נגדית
רק בדיעבד
בועז בן צור
נגדית
בדיעבד, תודה בסדר גמור. עכשיו, היה פה ניסיון, אני אראה לך אחרי זה את העדויות של חכמון שמראש סימנו אותו להפוך לעד מדינה, זו הייתה המטרה ושהוא ידע לעשות את זה, מילותיו של חכמון. עכשיו אני הולך לרגע הצידה ומיד אני חוזר,
אודי אבוקסיס
נגדית
היה דיבור כזה אבל אני לא מסכים עם המילה סימון
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז חכמון לא מסכים איתך. אגב, אני רוצה לשנייה להבין,
אודי אבוקסיס
נגדית
חכמון היה בישיבות שאני לא הייתי בהם, אולי בישיבות שלו הם סימנו את זה
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה רגע להבין את המתודולוגיה. אתם הרי אורחים במשרדי להב נכון? יש דף, אין דף, יש עט, אין עט, שמענו את הראיות שלכם בנושא הזה ואז אני, מי שהוליך זה המפקד זה תת אלי אסייג: נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
מתחתיו זה יואב תלם נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתם הגורמים המקצועיים יותר שמגיעים מטעם רשות ניירות ערך אמת? גם מניסיון קודם שהיה לכם בסיבוב הקודם.
אודי אבוקסיס
נגדית
גורמים שמכירים יותר את חומרי החקירה בתיק והיה להם טיפה יותר שהות בחלקנו, לא כזה יותר, שהות לקרוא את החומרים.
בועז בן צור
נגדית
יופי. עכשיו, מבחינת מהלכי החקירה, את מי עוצרים? למשל אתה היית מעורב בהחלטות לבקש מעצר כזה? לבקש מעצר כזה? את זה לעצור, את זה לא לעצור?
אודי אבוקסיס
נגדית
כמו שאמרתי אפס מעורבות
בועז בן צור
נגדית
אפס מעורבות. מדובבים להוליך פלוני אלמוני מתא לתא כדי שיהיה מדובב שם? לא הייתה לך מעורבות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתה לי שום מעורבות
בועז בן צור
נגדית
את מי אנחנו מסמנים העידו פה על זה כל חוקרי המשטרה כמעט, אני אומר את זה בהכללה אבל לא גסה מדי שהיה סימון של ארבעה אנשים, לסמן אותם כעדי מדינה. אתה מסתכל עלי בתדהמה, חפץ, פילבר, מר אלוביץ' וגברת אלוביץ'. הם סיפרו את זה פעם אחר פעם, מבחינתך זה סינית אני דובר אליך עכשיו בשלב הזה של החיים?
אודי אבוקסיס
נגדית
כל מה שהכרתי זה שפילבר הוא פוטנציאל להוות עד מדינה
בועז בן צור
נגדית
טוב. אוקי. פוטנציאל שמומש ואחרי זה קרה איתו מה שקרה בוא נדבר על כך, האם אתה יודע שלפני מספר שנים הוקמה ועדה, תיכף אני אגיד לך, זה בזיקה לחקירה שלך, ועדה ציבורית למניעת הרשעות שווא ותיקונן. הוועדה הזו, אני אגיד לך כך, פרסמה דו"ח רחב בוועדה הזו היו, אני אגיד לך מי היו חברי הוועדה, היו כב' השופט דנצינגר שופט בית המשפט העליון לשעבר, פרקליט המדינה עמית אייסמן, תת ניצב זמיר, ראש מחלקת חקירות, פרופ' דוד ליבאי, סנגוריה ציבורית, משרד המשפטים ותת ניצב יואב תלם, אלה הם חברי הוועדה. למה אני מציג לך את זה? א. תדע ו - ב. אני אראה לך אחרי זה קטעים
אודי אבוקסיס
נגדית
ממתי הוועדה הזאת?
בועז בן צור
נגדית
לפני מספר שנים, הדו"ח פורסם לפני חודשיים, שלושה, כמה זמן? 25 בינואר, הנה דייקתי, כחודשיים, קצת פחות. אני אראה ממצאים מהדו"ח או מסקנות בזיקה למהלכי החקירה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה מציג לי את זה או רק לראות את השמות של האנשים?
בועז בן צור
נגדית
כרגע זה שמות. אחרי זה אני אראה לך את הדו"ח, אני רוצה להגיש את הדו"ח הזה כי יש שם מובאות שאני אשאל אותך בזיקה למהלכים שנעשו. בוא נגיש את הדו"ח.
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה רוצה שאני אעבור על כל הדו"ח הזה עכשיו? שאני אבין
בועז בן צור
נגדית
ממש לא
אודי אבוקסיס
נגדית
אז למה אתה מגיש לי אותו?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה נ/3766.
בועז בן צור
נגדית
אני אחרי זה אראה לך קטעים רלוונטיים
אודי אבוקסיס
נגדית
רלוונטיים למי?
בועז בן צור
נגדית
לחקירתו של פילבר, בזיקה למה שכתוב פה בדו"ח מה המשמעויות של פעולות שאתם עשיתם. זה מקרה בוחן אני כבר אומר לך. אגב, ראינו פה גם את תת ניצב תלם, התלבטתי אם לשאול שאלות לגביו אבל אני כבר אומר לך, רק אליך, שתדע כשאני קראתי את הדו"ח וקראתי את התשובות שלו בבית המשפט בסוגיות שעלו בדו"ח יש תהום אבל נעזוב את זה כרגע כי לצערי זה היה אחרי העדות שלו, אבל אולי זה טוב לסתירות. תראה, העידו גם חוקרים פה, מי ששמעו אותם, הוועדה שמעה אותם היו גם חוקרים, צחי בן חמו, אסף וולפיש, מיקו גנדי, שמות שאתה זוכר אותם בתיק 4000 נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אסף וולפיש לא היה בתיק 4000. איך, מיקו? זכור לי מיקו אבל אני לא מכיר אותו, יש לי פרצוף של הבן אדם.
בועז בן צור
נגדית
דרך אגב, אסף וולפיש היה בתיק 4000, הוא חקר את שימרון, לא חשוב, חבל על הזמן, חוקרים, אנחנו לא צריכים אותך, היו פה חוקרים שהיו בתיק 4000. עכשיו אני אגיד לך למה אני מגיש את הדו"ח הזה ולמה אני אפנה אליו? כי אני חושב שכלי חקירה שאתם עשיתם מכל חקירות שאתם עשיתם העלו בהגדרה את ההסתברות להודאת שווא כפי שקרה בעניין של פילבר בנושא הזה. עכשיו נעבור על הדברים. קודם כל האם אתה יודע שקיימת תופעה של הודאת שווא? כללית?
אודי אבוקסיס
נגדית
מכיר באופן כללי תופעה כזו, אני לא יודע אם זו תופעה מאוד נפוצה אבל קיים דבר כזה
בועז בן צור
נגדית
קיים דבר כזה. אתה כשהגעת לחקירות שש שנים ברשות ניירות ערך, כך למדנו, עברתם איזושהי הכשרה לזהות מתי יש סיכונים להודאת שווא? מתי צריך להיזהר? מתי צריך להיות קפדן? מתי צריך להיות מושכל?
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו עוברים הכשרה של חוקרים
בועז בן צור
נגדית
בנושא הזה שאלתי
אודי אבוקסיס
נגדית
גם בנושאים כאלה
בועז בן צור
נגדית
כן? מה אמרו לכם לגבי הודאת שווא? מה הסממנים? מתי הסימנים שעברנו הכשרה כזאת, איפה הזרקורים בקצרה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד היום מה הם הזרקורים אני רק יכול להגיד שאנחנו מרגישים את הנחקר ויודעים להרגיש את המקומות האלה, בסופו של דבר אנחנו נוהגים מאוד מאוד בזהירות עם הנחקרים שלנו ברשות ניירות ערך, הסכנות להודאות שווא אצלנו הם יחסית מאוד מאוד מינוריות, אני לא מכיר שהיה דבר כזה אצלנו כעניין שבעובדה ובסופו של דבר גם דרך החקירה והאופן שבו היא מתבצעת היא מצמצמת את ההסתברות של דבר כזה.
בועז בן צור
נגדית
ברור, ואנחנו יודעים אבל שעם הביזנס, כולנו מותנעים בזה, זה חקר האמת, הודאת שווא, הודאה שניתנת שלא נכונה זה דבר הכי רחוק מחקר האמת מסכים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה יכול להגדיר מה זה הודעת שווא מבחינתך?
בועז בן צור
נגדית
כן, בודה סיפור שמפליל מישהו אחר. אולי גם אותו
אודי אבוקסיס
נגדית
בדיה של סיפור זה דבר שצריך לבחון אותו ולראות אם זה באמת,
בועז בן צור
נגדית
תיכף תראה איזה בחינה צריך לעשות, אני כרגע מסתמך על הוועדה. תיכף נראה איזה בחינה צריך לעשות אבל בוא נבין רגע אחד. תראה, הלב של הסיפור של פילבר, תיכף נראה את ההתפתחות בגרסאות שלו, זה מה שקראו פה פגישת ההנחיה נכון? חוקרים רבים אישרו את זה כאן.
אודי אבוקסיס
נגדית
זה אחד הדברים החשובים במסגרת הנקודות שהוא נתן בראשי הפרקים
בועז בן צור
נגדית
אז העידו פה שזה העניין העיקרי, העיד פה אסייג ותלם, וחכמון ועמיעד וזה הסעיף הראשון בראשי פרקים שלו. אני כרגע בפגישת ההנחיה, פילבר ואחרי זה נראה את התהליך, למעט תיאור מאוחר בשלב מסוים, נזכרתי שהייתה שיחה בעל פה של ארבעים שניות שבה נאמרו לי דברים מסוימים לא הביא שום תימוכין
יהודית תירוש
נגדית
סליחה, בחקירה שלו הוא לא אמר נזכרתי שהיו שיחה של ארבעים שניות.
בועז בן צור
נגדית
זה... זה עד כדי להקיא עד
יהודית תירוש
נגדית
בוא נדייק אם אתה אומר לו מה שנאמר בחקירה, בחקירה הוא לא אמר ארבעים שניות.
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז הדיוק הוא של ארבעים שניות
יהודית תירוש
נגדית
הוא לא אמר ארבעים שניות
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אדוני רוצה להגיד שלא הגישו תימוכין?
בועז בן צור
נגדית
נכון, לא הביא שום תימוכין
אודי אבוקסיס
נגדית
פילבר לא הביא תימוכין למה?
בועז בן צור
נגדית
לשיחה הוא לא הביא הקלטה, הוא לא הביא SMS או תכתובת שיכולה להתייחס לשיחה הזו, הוא לא הביא, לא אמר תלכו, יש לי מסמך שאפשר ללמוד ממנו שהייתה איזושהי הנחיה, לא הביא שום ראייה חיצונית אובייקטיבית שתיתמך את הזיכרון נזכרתי בשיחה. נכון? אין שום דבר בעולם הראייתי חוץ מהבל פה שלו. ממה שהוא הביא לכם,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתה מאשר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד כי לא בדקתי את זה. פילבר מיקם את פגישת ההנחיה מספר ימים סמוך למינוי שלו,
בועז בן צור
נגדית
לא זו השאלה. אני אגיע אחרי זה למיקום, אני אגיע לכל הפלטות האלה, סליחה על הוולגריות שלי, שאלתי כרגע לתוכן השיחה, אחרי זה נראה איפה הוא מיקם, מה קרה עם כל הדברים האלה, שאלתי אם הוא הביא איזושהי ראייה כלשהי חיצונית,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא אמר שהוא לא יודע.
בועז בן צור
נגדית
לא יודע
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד שלא הייתי אמון על החלק של מציאת תימוכין חיצוניים לגרסה של פילבר. כפי שציינתי התפקיד שלי היה לתשאל בהיבטים המקצועיים, בזה זה הסתכם. אפשר לראות את זה גם במסגרת החקירות, גם במסגרת הנקודות שמי שאמון על הדברים האלה, מי שיש לו את הפסיליטיס לעשות את זה, מי שיכול להוציא צווים בהיבטים האלה זה המשטרה ולא אנחנו, ולא אני לצורך העניין.
משה בר-עם
נגדית
אבל אדוני אמור היה לדעת אם היה דבר כזה בחקירה, זה רלוונטי, אני מניח.
אודי אבוקסיס
נגדית
אם היה תימוכין, אני אגיד, בסופו של דבר החקירה היא דבר שהוא דינאמי, הוא קורה בכל מיני מקומות וצריך לעבור על כל החקירות. לא תמיד במסגרת פרוץ של כמה חקירות יש לך זמן לראות מה מאחורה, אתה צריך לבדוק,
משה בר-עם
נגדית
בידיעה כפי שאתה מכנה אם היה נתון נוסף חיצוני אובייקטיבי כפי שאדוני נשאל אני מניח שאדוני היה מכיר את זה, זה כל מה שנשאלת
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שבשעתו כן היו יומנים של פגישות, לא זוכר אם הצגנו דבר כזה
בועז בן צור
נגדית
לא היו
אודי אבוקסיס
נגדית
ושהמסגור של המועד שבו הוא ביצע אותו בזיכרון החזותי שלו זה היה נראה לי ממש אמין שהוא זכר פגישה.
בועז בן צור
נגדית
זו לא השאלה שלי, ההתרשמות שלך מאמינותו של פילבר אין לה שום משקל, כמו שאני אגיד מה אני מתרשם, זה לא רלוונטי. אני שאלתי שאלה פשוטה,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור הוא ענה בהתחלה הוא לא יודע.
בועז בן צור
נגדית
לא יודע. אגב, אתה חשבת שהיו יומנים שמראים שיש פגישה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שנאמר מתישהו שנתפסו יומנים. יכול להיות שגם,
בועז בן צור
נגדית
מי זה נאמר, מתי נאמר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר, לא זוכר, בשיחה, בשיחה הוא אמר שיש יומנים, צריך לבדוק ביומנים
בועז בן צור
נגדית
ברור. הוא אמר אני רוצה, אני אראה לך אחרי זה מה שהוא אמר. חשוב הוא אומר לך לראות יומנים, אתה אומר לו אתה תראה את היומנים ועד עכשיו,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר שאמרתי לו אתה תראה את היומנים כי זה לא התפקיד שלי להראות לו את היומנים, אני לא תפסתי גם את היומנים האלה.
בועז בן צור
נגדית
אז מי יראה לו את היומנים?
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי שאמרתי לו אתה תראה את היומנים
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי שאמרתי לו אתה תראה את היומנים. אני לא זוכר שאמרתי דבר כזה
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך, אני אראה לך אחרי זה, יש לנו קטע יומנים. פילבר אומר חשוב שאני אראה את היומן,
אודי אבוקסיס
נגדית
האמירות לגבי התראה, זה מתוך הבנה שלי שבמסגרת הזמן הקצוב שאני הייתי בתיק אני לא יכול להראות הכל ואם יצטרכו להראות דברים בעתיד שיהיו, יראו.
בועז בן צור
נגדית
אתה סיימת ב - 18 במרץ כמדומני אמרת לבית המשפט?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, עוד לפני
בועז בן צור
נגדית
יש לכם פרוץ שאתם נערכים מספר שבועות, יש חקירות של פילבר שנערכות ב - 18 בפברואר אמרת דינאמי, דינאמי לא פותר לנו
אודי אבוקסיס
נגדית
18 במרץ אתה מתכוון
בועז בן צור
נגדית
צודק, אז יש לך, פילבר יושב 15 יום במעצר ונחקר כמעט מידי יום, דינאמי, דינאמי, דינאמי בסדר, אבל עד עכשיו לא שמעתי ממך, הוא נחקר מידי יום,
אודי אבוקסיס
נגדית
עד ה - 18 למרץ גברתי, 18 למרץ חקירה אחרונה
בועז בן צור
נגדית
נכון, זה אין סוף חקירות
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון, זה הרבה חקירות
בועז בן צור
נגדית
לא, כי אפשר לחשוב שנעלמת אחרי החקירה השנייה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא נעלמתי אחרי החקירה השנייה, הייתי בכל החקירות במסגרת הפרוץ
בועז בן צור
נגדית
יופי, לא רק הפרוץ, זה גם החקירות עצמן. הלאה. האם אתה מסכים איתי,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רואה את כל התקופה הזאת כפרוץ מבחינתי
בועז בן צור
נגדית
אנחנו רואים את זה כפיאסקו. כמה חקירות היו לך מ - 18 לפברואר עד שסיימת?
אודי אבוקסיס
נגדית
שבע, שמונה
בועז בן צור
נגדית
שבע, שמונה? עשר חקירות, זה מאסה של חקירות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה סופר את זה לפי מקטעים או לפי ימים, אני לפי שבע - שמונה לפי ימים
בועז בן צור
נגדית
ימים, כי אם יש מקטעים ביום מסוים זה יכול להיות יומיים האם אתה מסכים איתי כחוקר מיומן או שאמור להיות חוקר מיומן שנחקר, אגב, סיימת את החקירות ב - 18 במרץ עד שהגעתם לינואר 2020 שלא היית ואז יש חקירת השלמה, אז מ - 18 למרץ אין יותר חקירות.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר פעולות חקירה שנעשו לאחר שעזבתי
בועז בן צור
נגדית
אין, אני אומר לך אין יותר חקירות למעט חקירת,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יכול להתייחס לזה
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי. אז אין
בועז בן צור
נגדית
אין, פילבר הסתיים, אם היה רושם דינאמי ויצאתי בדרך
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא לקחתי חלק בהחלטות של מה צריך לבצע לאחר מכן
בועז בן צור
נגדית
אני מדבר לאחר מכן, אני בטוח במה שהיה בכל הסיישן של החקירות שהסתיימו למעט חקירת השלמה במרץ 2020 אחרי הגשת כתב האישום, אני אראה לך אחרי זה בכתב האישום, נושאים שהיו תחת ידיכם ואלוהים יודע למה לא נשאלו אז. לא, אלוהים יודע לדעתי, גם אנחנו. עכשיו תראה, האם אתה מסכים איתי שברגע שבא עד שהוא גם חשוד ויש לו, ומשנה את גרסתו, ניגע בזה בהרחבה בהמשך, על שיחה בעל פה שאין לה שום תימוכין חיצוני, לא הקלטה, לא SMS, לא התכתבות, לא משהו שיכול לתקף אותה צריך לבדוק היטב את הסיפור שלו, הוא יכול להיות נכון ויכול להיות לא נכון, צריך לבחון אותו.
אודי אבוקסיס
נגדית
ברמה שלי התשאולית אני עשיתי בדיקה מבחינתי היטב לסיפור שלו, שאלנו אותו חזור ושנו לגבי הפגישות האלה, שאלנו אותו מכל מיני כיוונים לגבי הפגישה הזאת.
בועז בן צור
נגדית
אז אתה אומר,
אודי אבוקסיס
נגדית
ברשותך אבקש לסיים
בועז בן צור
נגדית
אבל שאלתי אם צריך לעשות את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני רק אשלים את תשובתי. אתגרנו אותו בכל היבט של הנושא הזה מהמקום שבו אולי אתה בודה את הדבר הזה, אולי זה לא הגיוני, אולי זה משהו שהוא לא נכון, איך זה יכול להיות הדבר הזה? גם בהמשך מבחינת הגרסה של ההמשך כי השיחה הזו הייתה שיחה של הנחיה מסוימת ואחרי זה שנה וחצי קדימה, אם לא יותר, היו אמורים להתבצע כל מיני הנחיות על ידי הדבר הזה, גם בהמשך אתגרנו אותו.
בועז בן צור
נגדית
להתבצע?
אודי אבוקסיס
נגדית
להתבצע כל מיני פעולות בהתאם להנחיה הזאת
בועז בן צור
נגדית
אוקי
אודי אבוקסיס
נגדית
וגם בהיבטים האלה אתגרנו אותו כמה שיכולנו. אני לא חושב שקיבלנו את הגרסה שלו ככזה ראה וקדש ואני בכל אופן התעקשתי לראות שהנושא הזה הוא לא משהו שהוא בודה מליבו. לגבי הנושאים של החיזוקים החיצוניים אני לא מכיר, אני לא התעסקתי.
בועז בן צור
נגדית
אוקי. מה שאתה אומר לנו הוא כך. 1 צריך לעשות את זה.. 2. אני מודיע לכם שזה נעשה, זה התשובה שלך, התמצות שלה, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אומר שמבחינתי השתדלתי כמה שיותר לשאול לגבי הפגישה הזאת ואני זוכר סיישן מאוד ארוך של איזה ארבעה חוקרים שיושבים איתו על הפגישה הזאת
בועז בן צור
נגדית
על הראש, כן
אודי אבוקסיס
נגדית
יושבים איתו על הפגישה הזאת כדי שהגרסה שמתקבלת תתאים להבנה שלנו שלא יהיה בה איזה משהו שאנחנו רואים בו כמשהו שהוא לא יכול להיות הגיוני ואז אנחנו מחויבים לשאול וכשראינו, שאלנו איך זה הגיוני? איך זה הגיוני? ואיך זה הגיוני? במקומות שבהם ראינו.
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו תראה, זה טוב שאמרת לי את זה כי אני מתכוון לחקור כל מה שכתוב לי כאן בחקירה כי זה בדיוק מה... אבל אני שואל אותך עוד מלמעלה, יש לנו דו"ח של הוועדה שמסתמך על פסיקה שאומרים שבוחנים הודאה, צריך לבחון 1. מבחן פנימי, לראות את סימני האמת, את ההיגיון הפנימי שישנו, זה אחד, זה המבחן הפנימי ויש מבחן חיצוני שצריך לבחון סימני אמת חיצוניים שיכולים להשליך על אמינות/אי אמינות של ההודעה. אוקי? עכשיו בוא נדבר לרגע על החיצוני ואחרי זה נגיע לזה בהרחבה בהמשך. בראיון העד שלך מה אתה אמרת? כבר התרחקת לטעמי בסעיף 14 תראה, לשאלתנו העד ציין כי תפקידו התמקד בתשאול של פילבר וכי לא היה אמון על בדיקת גרסתו אל מול איכונים, יומנים וכיוצא באלה או על בדיקה על פנייתו של פילבר מול חברות אחרות. שאלה - כשאתה אומר איכונים, יומנים וכיוצא באלה מה הם בתוך כיוצא באלה? מה עוד היה צריך לבחון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כל ראייה חיצונית שאפשר להשיג,
בועז בן צור
נגדית
מה?
אודי אבוקסיס
נגדית
תשאולים של עדים נוספים
בועז בן צור
נגדית
אוקי, תשאולים של עדים נוספים, בבקשה, כן?
אודי אבוקסיס
נגדית
תשאולים של עדים נוספים,
בועז בן צור
נגדית
התכתבויות למשל? SMS מיילים??
אודי אבוקסיס
נגדית
צריך לבדוק כל ראייה חיצונית
בועז בן צור
נגדית
מחקרי תקשורת?
יהודית תירוש
נגדית
תן לו להשיב
בועז בן צור
נגדית
כן, בבקשה
אודי אבוקסיס
נגדית
צריך לבדוק כל ראייה חיצונית שתאפשר ביסוס של הגרסה
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז ראיות חיצוניות, אגב, ביסוס או שווה בנפשך גם להפריך נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
בהחלט
בועז בן צור
נגדית
כי אמרנו זה עד מדינה, טובת הנאה, הוא הסביר למה הוא עשה את זה, יש לו גרסה קודמת הפוכה, יכול ואפשר לבסס או,
אודי אבוקסיס
נגדית
ההערה מתקבלת לגמרי, בהחלט, גם להפריך
בועז בן צור
נגדית
גם להפריך, יופי. עכשיו תראה, אז זה המבחן החיצוני בעצם. מה שאתה אומר לנו, אני רוצה רגע להבין, אתה אומר תראו את כל הבדיקות החיצוניות, איכונים, יומנים, התכתבויות, עדים נוספים אתה אומר אני לא הייתי אמון על הנושא הזה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אין לי גם אפשרות טכנית לעשות את זה בשעה שאני נמצא בלהב
בועז בן צור
נגדית
לא, אני אגיד לך, תראה, אתם צוות,
אודי אבוקסיס
נגדית
זה לא רק עניין של אמון
בועז בן צור
נגדית
תראה
אודי אבוקסיס
נגדית
אין אפשרות טכנית אפילו
בועז בן צור
נגדית
יש את אבי אבות האפשרות הטכנית ותיכף אני אראה לך שההתכתבויות שלו היו אצלך והיומנים שלו הם בהושט יד,
אודי אבוקסיס
נגדית
כל התכתבות שהייתה לי שראיתי שהיא רלוונטית הצגתי
בועז בן צור
נגדית
תיכף נראה מה הצגת ומה היה אצלך ונמנעת מלהציג שהפוך ממה שאתה מתאר אבל מה שאתה אומר לנו,. 1 חייבים, לא אני אבל חייבים צוות החקירה חייב לבדוק את כל הראיות החיצוניות כדי לתמך או קצת עם קושי להגיד להפריך את הגרסה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אומר שצוות החקירה צריך לשבת ולהחליט, צוות החקירה שאמון על הנושא הזה ואני לא הייתי בינו, צריך לשבת ולהחליט אילו ראיות הוא צריך לקבל כדי לאשש או להפריך את הגרסה של הנחקר ולעשות שיקול עלות - תועלת באילו ראיות הוא רוצה לגעת, הוא לא חייב להביא את כל הראיות, הוא יכול לעשות שיקול ואיזה ראיות הוא רוצה להביא ומספיקות לו להביא כדי לאשש או להפריך. אני יכול לומר שברוב הדיונים, באף אחד מהדיונים האלה לא נכחתי אני.
בועז בן צור
נגדית
לא נכחת?
אודי אבוקסיס
נגדית
מבחינת המשטרה, כן, כי אין לי אפשרות לעשות את הדברים האלה אני באופן אישי. אין לי
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה לשאול אותך נורא פשוט,
אודי אבוקסיס
נגדית
לגבי מסרונים אני אגיד שהיו אצלי מסרונים שאם ראיתי איזה מסרון שהוא רלוונטי, הצגתי
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך מה הצגת ומה לא הצגת בעיקר
אודי אבוקסיס
נגדית
בסדר גמור
בועז בן צור
נגדית
את כל המסרונים הרלוונטיים לא הצגת שהיו אצלך, בסך הכל תשעה עמודים, לא יותר מדי
אודי אבוקסיס
נגדית
בוא נראה
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אני רוצה לרגע להבין את הנקודה הזאת, אתה הוגדרת כידע המקצועי של החקירה, כך הגדירו אותך גם חכמון, מי היה צריך לבדוק את כל אותם ראיות פשוטות, פשוטות מאוד יומנים, איכונים, מחקרי תקשורת, התכתבויות, מי הגורם הזה? אתם צוות, מי?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע מי הגורם הזה, לא חולקו תפקידים בתוך הצוות מי עושה מה, אני יודע שלי לא הייתה יכולת טכנית לעשות את זה לכן לא ציפו ממני לעשות את זה.
בועז בן צור
נגדית
בדיונים ביניכם שאתם יושבים שם חודש ימים, לא יומיים, ומידי יום יש לכם, אתם נכנסים לחדר חקירות, יוצאים מחדר חקירות, מקבלים הנחיות בטלפונים מהמלווים, מהצופים בחדרי הבקרה, אנחנו מכירים את ההליך הזה, אחד אמר, שמעת איזשהו דיון צריך לבדוק את העניין הזה? בואו נבדוק, נצליב? אולי הוא מחרטט אותנו, סליחה על הוולגריות פעם נוספת, ואולי זה נכון ובואו נראה שבאמת זה נתמך, אחד היה שאמר את זה? חודש.
אודי אבוקסיס
נגדית
אין לי זיכרון ספציפי לגבי אמירה כזאת, אני מאמין שזה עלה
בועז בן צור
נגדית
מאמין שזה עלה? מי? לא, לא, אנחנו לא באמונות, אתה עד עובדתי
אודי אבוקסיס
נגדית
היה לי ברור שהדברים האלה צריכים להיבדק
בועז בן צור
נגדית
שצריכים להיבדק?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
היה לך ברור שהם צריכים להיבדק. 2 האם היה איזשהו ממצא של הבדיקה הזאת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא שמעתי על ממצאים של הבדיקה
בועז בן צור
נגדית
טוב, מאה אחוז, אז אתה כמו סומא באפילה. אתה אומר בריענון שלך מושג חדש שלמדנו אותו,
אודי אבוקסיס
נגדית
צריך להכיר את הנושא הזה, העניין של סומא באפילה הוא לא רחוק מהמצב האמיתי שהייתי בו. בחלק מהמקרים לא הכרתי פעולות חקירה שהתבצעו וחלק מהמקרים חוקרי משטרה נכנסים לעימותים שאני לא יודע בכלל שהם מתקיימים. בחלק מהמקרים אני נמצא בחדר שאני לא יכול לצאת ממנו כי אין לי תג עם החשוד. לגבי סומא באפילה זה קצת מרחיק לכת אבל זה לא כזה תיאור שמחטיא את העובדה שבסופו של דבר היכולות שלי במסגרת החקירה שם הם לא יכולות מספיק גבוהות כדי לבצע את הדברים שאתה אומר שאני נדרש לבצע ואני יכול לומר בלב שלם ובפה מלא שאם היה איזושהי פעולה שחשבתי שהיא צריכה להתבצע אף אחד לא אמר לי אל תציף, אל תגיד, אל תדבר, דיברתי, אמרתי ואני מאמין שהיו דיבורים על זה. אני לא יודע לגבי הממצאים.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אני רוצה להבין מה שאמרת
משה בר-עם
נגדית
אז אמרת לגבי גורמים שם שהצורך ביומנים לחיזוק הוא רלוונטי?
אודי אבוקסיס
נגדית
הצורך בחיזוק אני חושב שהוא כבר עלה גם במסגרת הנקודות. אני חושב שיואב שואל אותו שם, יש יומנים? יש זה? ועובדה שזה בא מהם, זה בא ממנו. אני מבין שהם אמונים, היא הנותנת שאני מבין שהדבר הזה הוא לא באחריותי, הוא לא ביכולת שלי, הוא לא בקפסיטי של הדברים שאני יכול לבצע.
בועז בן צור
נגדית
אני מבין, מה שאתה אומר לנו זה ככה, אתה אומר תשמעו, אני התמקדתי בכלל בתשאול,
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
זה מונח חדש, כי אתה חוקר ואתה מסכים איתי שחקירה יש לה היבט של תשאול אבל חקירה יש לה גם היבט של בדיקת חומר ראיות והצלבה
אודי אבוקסיס
נגדית
יש, לא בחקירה הספציפית הזאת כי זו חקירה שלוקחים בה חלק כל כך הרבה חוקרים וכל כך הרבה אנשים ויש מקום חדש שאתה נמצא בו שהוא לא המקום שלך, אני בחקירה שלי היום תשאל אותי אז אני אגיד לך כן, אני זה שהיה אחראי ולא עשה. בסופו של דבר אני נמצא בחקירה במקום שהוא לא שלי, אני לא יכול לקחת את המקום הזה.
בועז בן צור
נגדית
אז כשבאים לפה חוקרי המשטרה, כשאתה אומר תשמע זה היה אצלם בחצר שלהם והם הובילו את הדברים ואומרים 1 היה צריך לעשות את זה.. 2 לא יודעים למה זה לא נעשה,. פחות או יותר,
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני מכבד את האמירה שלהם, אם הם אמרו את זה אני מכבד את האמירה שלהם
בועז בן צור
נגדית
לא, מה זה מכבד? אני מאוד לא מכבד את האמירה הזאת, ההיפך,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מכבד?
בועז בן צור
נגדית
לא, אני מכבד את הכנות באמירה
אודי אבוקסיס
נגדית
גם אני מכבד את הכנות
בועז בן צור
נגדית
אבל אני חושב שזו שערורייה רבתי שהיה צריך לעשות וזה לא נעשה, דברים אלמנטאריים, ואז אני שואל אותך בפעם האחרונה כי זה חקירה, כי בא חכמון ואומר אני מביא עד מדינה, גב' סבן לא מגיעה, אז העד אומר אמרתי נבדוק את זה, אם זה לא נבדק זה חמור מאוד, אנחנו פה, זה כאילו אחד שלא רואה, אחד שלא שומע, אחד שלא יודע משהו אחר אבל בסוף אין איזשהו גורם מתכלל, כך אני מבין ממך, כי אתה לא נכחת כגורם מתכלל שאומר אוקי. זו הגרסה, עכשיו בדקנו אחד, שתיים, שלוש, ארבע, להלן הממצאים. לא היה שום דיון מהסוג הזה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
בסוף יש גורמים מתכללים,
בועז בן צור
נגדית
ממה שאתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
ממה שאני יודע היו גורמים מתכללים, המשטרה
בועז בן צור
נגדית
תכללו מה? אפס ואפס
אודי אבוקסיס
נגדית
המשטרה מבחינתה אמרה שהיא מתכללת את כל החקירות, לוקחת את כל הדברים ואת כל הנקודות שעולות, היו בחלק מהמקרים מקומות שבהם אני שמעתי שאמרו שצריכים למצוא חיזוקים לכל הנושאים שבגרסה של הנחקר, אני לא בהכרח,
בועז בן צור
נגדית
השאלה שלי הייתה נורא פשוטה, האם אתה נכחת בדיון שנאמר בו,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר שנכחתי בדיון
בועז בן צור
נגדית
תקשיב רגע
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לגבי ראיות מחזקות כאילו
בועז בן צור
נגדית
מחזקות, תיגמל מההרגל הזה, לגבי בדיקה שהיה דיון שאמרו בדקנו אחד, שתיים, שלוש, ארבע, אלה הממצאים, חיזק, העיף, היה דיון כזה שנכחת בו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אוקי. היה שיחה שהשתתפת בה שזה דובר בה? בדקנו יומן, בדקנו איכונים, בדקנו מחקרי תקשורת, בדקנו התכתבויות, הייתה שיחה כזו שנכחת בה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכור לי שזה היה במוקד במועדים של החקירות
בועז בן צור
נגדית
בדיוק עד תום החקירה, חודש תמים בוא נדבר עכשיו על מהלכים שעשיתם. היה לכם כמובן הרבה מאוד חומר חקירה, מדיה דיגיטאלית, SMS מיילים, נכון? תפוסים? נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
אמרנו שלא הייתה הקלטה
אודי אבוקסיס
נגדית
הקלטה של מה?
בועז בן צור
נגדית
של השיחה, שפילבר מדבר עם מישהו באיזושהי האזנה או בהקלטה, הייתה לי שיחה עם נתניהו שבה נאמר לי כך וכך, לא הייתה שום הקלטה. נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אוקי, אכן לא הייתה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שזכור לי שהייתה הקלטה ספציפית של משהו, אני יודע שהיו הקלטות מנחקרים אחרים
בועז בן צור
נגדית
אנחנו כעת בפילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
הקלטה של מה?
בועז בן צור
נגדית
של משהו שקשור בהנחיה או שהוא מדבר,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכור לי שהייתה הקלטה של פילבר לגבי משהו שקשור בהנחיה
בועז בן צור
נגדית
יופי, אז עכשיו תראה, אז תראה, אני מראה לך את עמוד, את קובץ 865, בוא נראה את הקטע הזה, אתה אומר מה השר אמר על זה? וזה חכמון, מי שאומר את זה, זה חכמון בסדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה תאריך זה?
בועז בן צור
נגדית
18 לפברואר היום הראשון. הדובר זה חכמון וזה לא סער אלא מה השר אמר על זה למרות שכתוב
אודי אבוקסיס
נגדית
למרות שכתוב שאני
בועז בן צור
נגדית
כן. תיקנתי את זה בעצמי, את זה ראינו כבר לפני
אודי אבוקסיס
נגדית
תודה על התיקון
בועז בן צור
נגדית
הוא אומר אני לא זוכר, לא דיברתי איתו, אז חכמון אומר איך אפשר לדבר עם השר הממונה, זה הכי משגע, איך אני יכול להיות מנכ"ל, זה המילים הלא ברורות, מנכ"ל משרד בלי שהשר יהיה בעניינים וינחה אותי, ואז פילבר אומר אני אסביר לך מה קורה, והם שואלים אותו מה? ואז הוא אומר זה קרה יותר מפעם אחת, מנסה להסביר לכם שזה הכל אורגן, תיכף אני אראה לכם ואתה אומר לו שהוא לא יכול להתחמק, יש פה דברים חותכים, תשב פה ותשקר וזה הכל יתהפך, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
שהכל שקר והכל יתהפך זה לא אני להבנתי
בועז בן צור
נגדית
זה אתה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני?
בועז בן צור
נגדית
כן, אתה. קורה
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
מה שפילבר מנסה להגיד לכם שבהחלט יכול להיות מקרה, קורה, לא על זה נלך לרב, שבהחלט יכול להיות מקרה שמנכ"ל מטפל במשהו לא כי השר אמר לו אלא כי הדברים צומחים בתוך המשרד באופן אורגני, זה מה שהוא אמר לכם נכון? זה מופיע בעוד מקומות. זה היה הבסיס נכון? זה אחד הבסיסים לדיון, לחקירה שהייתה או התשאול מהצד שלך.
אודי אבוקסיס
נגדית
במסגרת היום הראשון בדקנו את הקשר בין השר לבין פילבר, השר בשעתו היה שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו ובדקנו האם, מה חופש הפעולה כנראה של מנכ"ל משרד התקשורת אל מול ההנחיות שהוא מקבל מהשר, שיכולות ותהיינה לגיטימיות ויכולות ותהיינה לא לגיטימיות.
בועז בן צור
נגדית
ויכול להיות שבכלל אין הנחיות, כלומר יש משרד שלם, האם אתה יודע שיש משרד, זה כמו כל משרד ממשלתי, יש משרד שלם, יש בו צוותים, יש בו צוותים מקצועיים, לא כל היום זה רק השר מנחה, יש טיפול בדברים שוטפים.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהסבירות של דבר כזה יקרה שלא תהיינה הנחיות בכלל,
בועז בן צור
נגדית
לא אמרתי שאין הנחיות בכלל, אל תיקח את זה למקום שלא אמרתי, אמרתי שלא כל דבר הוא פרי הנחייה מיניסטריאלית, זה מה שהוא אמר לכם
אודי אבוקסיס
נגדית
בזה אני מסכים, לא כל דבר הוא פרי הנחיה מיניסטריאלית ויש דברים שמנכ"ל יכול לעשות גם על פי חוק.
בועז בן צור
נגדית
גם על פי חוק, נכון
אודי אבוקסיס
נגדית
בצורה עצמאית, לא בכל מקום הוא נדרש לחתימה של השר או לאישור השר או להנחיה מהשר.
בועז בן צור
נגדית
וגם אם הוא נדרש לחתימה של השר לפעמים הוא מעלה את זה לחתימה של השר אחרי שהדרגים המקצועיים גיבשו את העמדה, גם זו שגרה נכון? שמעלים לחתימה של השר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, במידה והדרגים המקצועיים מעורבים בהחלטות
בועז בן צור
נגדית
נכון, תיכף נראה מה היה בדרגים המקצועיים פה. בדקת את הסוגיה של המעורבות של הדרגים המקצועיים בהחלטות? בדקת את הסוגיה מה הוצג נתניהו ובדקת את המזכר שהוצג לנתניהו? ובדקת מה שמילה אמר לנתניהו לגבי הדרגים המקצועיים? רק בנקודה שאמרת כרגע דרגים מקצועיים, בדקת או לא בדקת?
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי מה אתה רוצה שאני אתייחס אליו,
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם בדקת את הסוגיות האלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לאיזה מזכר?
בועז בן צור
נגדית
אתה לא יודע שהציגו לנתניהו מזכר במועד החתימה, שמילה הציג לו מזכר מי בדק, מה היו ההמלצות שלהם?
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי אני אתייחס
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע את זה? אני לא רוצה להראות לך, אני שואל אותך אם אתה יודע את זה? יש, לא ממציא לך ממצאים, משחקים
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
לא יודע, לא ראית, לא זוכר, כן זוכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
ששמילה הלך להחתים את נתניהו על מה?
בועז בן צור
נגדית
על אישור המיזוג?
אודי אבוקסיס
נגדית
על אישור המיזוג ב - 23 ביולי 2015?
בועז בן צור
נגדית
כן, יוני
אודי אבוקסיס
נגדית
יוני 2015
בועז בן צור
נגדית
כן, אני אומר לך שמילה הולך, יש מזכר מפורש שהמחלקה המשפטית מכינה אותו
אודי אבוקסיס
נגדית
לא ראיתי את המזכר הזה
בועז בן צור
נגדית
יופי. יודע שהיה מזכר כזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
יודע שלפי המזכר וזה מה שמדווח ברגע שכתוב שמילה מספר לנתניהו שכל הדרגים המקצועיים אישרו את זה? יודע או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול לראות את המזכר כדי להתייחס אליו?
בועז בן צור
נגדית
לא
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני מעדיף לא להתייחס למה שאני לא רואה
בועז בן צור
נגדית
זה לא יעזור
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל אני לא רואה במזכר כזה משהו חריג. יש מזכר
בועז בן צור
נגדית
טוב, בוא נתקדם חבל על הזמן, הבנו את התשובה, תודה רבה עכשיו בוא נעבור לסוגיית ההקלטות. האם אתה זוכר, עמוד, 27 התייחסת לזה גם בריענון שלך שנאמר לפילבר שיציגו לו הקלטות, אני אקריא לך את זה ואחרי זה נראה את הדו"ח של הוועדה מה זה עושה. עמוד 27 אומרת הגברת סבן רק שתתחיל לשמוע הקלטות שלך מדבר על דברים מסוימים, רק אז תתפכח? לא תתפכח לפני? חכמון - היא עצבנית וזה לא יסתיים בחמישה ימים ואומר פילבר אני לא זוכר את זה ואז יש לך שבעה ילדים ונכדים ותיקח אחריות וכו' וכו'. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז היא מתייחסת פה לעניין שישמיעו לו הקלטות מדבר נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אתה אמרת בראיון שלך בסעיף 9 ששלומי חכמון הביא קלסרים שלכאורה הכילו תמלילי האזנות סתר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כך היה
אודי אבוקסיס
נגדית
קלסרים שהיה רשום עליהם האזנת סתר אם אני זוכר נכון
בועז בן צור
נגדית
היה כתוב עליהם לפי פילבר, הקלטות מפלילות
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי, בסדר, אני לא זוכר מה היה רשום עליהם אבל היו קלסרים, כן
בועז בן צור
נגדית
קלסרים שהתייחסו להקלטות?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה עושה ככה, תיכף נראה את ההמעטה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא המעטה, אני פשוט,
בועז בן צור
נגדית
כן, גם חכמון אישר כאן שזה מה שהיה בפרוטוקול בעמוד 25,799, פילבר העיד כאן ופה הקושי, אחד הקשיים שלנו בפרוטוקול בעמוד 13,719 שמאחורי הגב של החוקרים שמו קלסר שכתוב עליו הקלטות מפליליות. שאלה - כולכם זוכרים את זה למה אין לזה תיעוד?
אודי אבוקסיס
נגדית
למה?
בועז בן צור
נגדית
לכך שמציגים לפילבר קלסר שבו כתוב הקלטות מפלילות (אני אראה לך את סוגסטיית ההשפעה אחרי זה) ועדה, לא אני, על מה שעדים אומרים, למה אין לזה תיעוד? הרי זה תרגיל חקירה, כולם יודעים שזה תרגיל חקירה, למה זה לא מתועד? עד שפילבר לא בא ומספר לנו את זה כאן בדוכן העדים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני באופן ישיר לא לקחתי חלק בתרגילי חקירה ולא ידעתי על תרגילי חקירה אחרים שבוצעו גם בחדרים אחרים. הייתי שם, במידה ואני הייתי עושה את הקלסרים האלה ומציג אותם בחדר סביר להניח שהייתי כותב זיכרון דברים על זה, אני לא בטוח. בסופו של דבר החדר מתועד ומצולם.
בועז בן צור
נגדית
לא, החדר לא, אני אסביר לך למה, כי כשרואים את החדר המצלמה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר את הזוויות של המצלמה בלהב
בועז בן צור
נגדית
אנחנו ראינו את הזוויות של המצלמה. אם אני החוקר אני יושב, נניח אתה פילבר, זה ממוקד בך, רואים את הגב של החוקרים, מול העיניים שלו שמים את הקלסר ולכן זה לא מתועד ואפשר להסתכל בחדרי חקירות, הרי מה שאני אומר אפשר לבדוק אותו כמובן, אין תיעוד בחדר חקירות להקלטות שהניחו מול פרצופו של פילבר בהקלטות מפלילות. שאלתי אליך, אתה היית שם, האם ראית אי פעם מזכר בנושא הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אבל לא בדקתי גם כל מזכר שכל אחד כתב
בועז בן צור
נגדית
לא בדקת. טוב, היה צריך שיהיה מזכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד, לא חושב שיש פה איזשהו תרגיל חקירה חריג במהותו
בועז בן צור
נגדית
יש פה איזה חריג
אודי אבוקסיס
נגדית
יש פה משהו שאני בשעתו לא התייחסתי אליו יותר מדי, אני לא חושב שגם, לא התרשמתי שגם פילבר התייחס לזה.
בועז בן צור
נגדית
תיכף אני אראה לך איך הוא התייחס
משה בר-עם
נגדית
אדוני אמר קודם שאם זה היה תלוי בו הוא כן היה עושה זיכרון דברים, עכשיו אדוני אומר שהוא חושב שלא צריך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע מה הוא מחליט ומה הוא לא מחליט, אני לא יודע מה הצורך במשטרה מבחינת תיעוד של דבר כזה
משה בר-עם
נגדית
אבל אדוני כן היה עושה?
אודי אבוקסיס
נגדית
סביר להניח שכן
בועז בן צור
נגדית
תראה, קודם כל אתה זכרת תרגיל חקירה, זה מונח שאתה השתמשת בו, חכמון השתמש בו גם.
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
תרגיל חקירה לעד מדינה או מסומן לעד מדינה צריך להיות מתועד או שכמו שזה מתועד חצי שנה בדיעבד, ככה זה אצלנו ברשות?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, תרגיל חקירה צריך להיות מתועד. מאחר ואני לא הייתי חלק מהתרגיל הזה חוץ מלהיות שם אין לי מה להוסיף בעניין הזה
בועז בן צור
נגדית
אז אני אגיד לך מה היה לך להוסיף בנושא הזה, תראה, העיד פה חכמון בבית המשפט בעמוד 25,799 שהוא הסביר לנו שזה תרגיל והוא אומר לנו, אני מקצר,
אודי אבוקסיס
נגדית
מה זה הקשקוש שרשום בתמליל?
בועז בן צור
נגדית
אני מביא לך את התשובות שלך
אודי אבוקסיס
נגדית
חכמון אומר תסתכל, רשום תמלילים, קשקוש
בועז בן צור
נגדית
זה התשובה של חכמון ואז הוא אומר לנו גם שזה נשען, אם זה יכול לערער את הזיכרון הוא אומר כן, אובייקטיבית זה יכול לערער זיכרון כי שלוש שנים שאומרים למישהו אתה מוקלט, תיכף אני אפתח את זה איתך, הוא אומר יש לי זיכרון אחר אבל אם אני מוקלט, ייתכן, זה יכול לערער את הזיכרון, יודע או לא יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
כשאלה כללית התשובה היא כן, כשאלה ספציפית אני לא חושב שבעניין הזה היה בדבר הזה כדי לערער את העד. העד נחקר ברשות עשרות פעמים, סביר להניח שהוא חשב שהוא מוקלט בכל מיני מצבים והוא לא באמת היה מוקלט. הוא ידע תמיד להגיד תשמיע לי, תראה לי לפני שהוא התייחס למשהו גם בחקירות שלו ברשות, הוא היה מנוסה בחקירות, אני לא חושב שזה היה הגורם שגרם לו לשינוי בזיכרון שלו ספציפית.
בועז בן צור
נגדית
מה שאתה אומר לנו זה כך, 1 אני לא נותן לזה משקל גדול.. 2. הוא ידע כנראה שהוא מואזן עוד בחקירות ברשות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא אמרתי שהוא ידע שהוא מואזן אמרתי שהוא כנראה הניח שיש עליו הקלטות. הוא לא חשב שזה, הוא לא התייחס לשום הקלטה או לשום אמירה ככל שהייתה
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך איפה הקושי שלי, אנחנו יודעים שברשות הוא נתן, כשאתה אומר תחת ההנחה שיש הקלטות הוא נתן גרסה מפורטת על הפגישה הראשונה. יש בעיה 180 מעלות מהגרסה המאוחרת. מה שאתה אומר לי, את הגרסה הזאת הוא נתן תחת ההנחה או הסברה שלו שהוא מוקלט. תודה לך.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני אומר לך שכשהוצגה לו איזושהי סברה או איזושהי הנחה אפילו בלי קלסר מאחורה החוקר יכול לבוא ולהגיד לנחקר אתה יודע, כמו שרינת אמרה לו פה אתה תשמע את עצמך מוקלט, זה יכול להיות אמירה כזאת או אחרת, בשום שלב זה לא ערער אותו. אני מניח שהוא גם יכל להניח שאם היה הקלטות להשמיע לו כבר היו משמיעים לו עד אז ואם יש הקלטות במידה ויש הקלטות הוא בדרך כלל ביקש קודם כל לשמוע אותם לפני שהוא החליט להגיב לגופו של עניין או לשנות גרסה.
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז עכשיו אני אראה לך כמה שאתה טועה, לא בגלל שאני אומר שאתה טועה, מה המשמעות של מצג כוזב, תיכף אני אראה לך איזה מצג כוזב, מצג כוזב של מישהו שמתאר שיחשה בעל פה אומר אני לא זוכר את זה, אומרים לו אתה מוקלט. בוא נראה קודם כל מה אומר הדו"ח בעמוד, 52 הדו ח שחתומים עליו גם מעבר, לא מעבר," בנוסף לגורמים שיפוטיים גם גורמי פרקליטות ומשטרה, ראה זה פלא. נאה דורשים לא בטוח שנאה מקיימים. מה שנאמר שמחקרים פסיכולוגיים רבים מצביעים על הסכנה הטמונה בהצגת מידע כוזב ומראים שתחבולה כזו עשויה להשפיע על שיקול דעתו של הנחקר אמונתו,, ביטחונו בגרסתו, מצבו הרגשי, הערכתו העצמית ואפילו מצבו הפיזי. זה יכול, חשש קיים שהצגת מידע כוזב תשפיע על זיכרונו של החשוד את האירועים על עמדותיו בנוגע למעורבים אחרים. עכשיו, מה שנאמר לנו כאן ותיכף נבחן את זה במקרה שלנו שמידע כוזב יכול להשפיע על זיכרון. יש לך אמירה אחרת להגיד?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מבין את השאלה
יהודית תירוש
נגדית
סליחה אני מתנגדת להצגת הדבר הזה.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מבין את השאלה
יהודית תירוש
נגדית
סליחה, רק רגע, אני אבקש להתנגד. ראשית הדו"ח הוא דו"ח ארוך הוא מדבר על מידע כוזב ולא על,
בועז בן צור
נגדית
זה מידע כוזב גברת
יהודית תירוש
נגדית
לא, לא, זה לא מה שהדו"ח מדבר עליו, הדו"ח מדבר על ראיות מפלילות לגופם, לא הוצגו לעד כאן ראיות, מידע כוזב אנחנו כולנו מכירים את ההבחנה שהפסיקה עושה בעניין הזה בין להציג פרוטוקול כוזב לבין להגיש יש לי פרוטוקול כזה וכזה, זה דבר ראשון. דבר שני העד הזה הוא לא עד מומחה והוא לא הבן אדם שצריך להתייחס, הוא יכול להעיד על פעולות שהוא עשה, שהוא לא עשה והוא לא צריך לתת כאן חוות דעת ולהיות פלטפורמה להצגת סיכומים של חברי. חברי הגיש את הדו"ח, לא התנגדנו, אין שום בעיה, יסכם בסיכומים שלו בהגנה מן הצדק או אחר כך איך שהוא יבחר ויחליט ואיך שבית משפט ינהל את זה אבל הוא לא צריך לעשות שימוש בעד הזה כפלטפורמה להצגת,
בועז בן צור
נגדית
אני מקבל את ההערה במובן זה שאני כבר אומר, אני תיכף אשאל אותך שאלות איך פילבר הבין את זה ויש לנו את הדו"ח, יש לנו את הפעולה, המעשה הפסול כשלעצמו, הלא מתועד, איך זה לא תועד ואחרי זה מה הייתה ההשפעה של פילבר ובמקרה דו"ח של ועדה, אגב לחברתי, אם היית קוראת גם בעמוד הבא שגם שקר בעל פה בדבר עצם האפשרות שקיימת ראייה מפלילה, פה עוד הניחו לו גם קלסרים מול הפנים שלו, הגדיל את מספר הודאות השווא, אולי כדאי,
יהודית תירוש
נגדית
קודם כל אני מבינה שחברי ידע שהקטע הזה לא מדבר על שקר
בועז בן צור
נגדית
לא, זה גם וגם
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור,
בועז בן צור
נגדית
אני אתקדם
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אני רק אזכיר שהעד אמור לסיים את העדות היום אז חבל להתעכב פה על דברים שאין צורך בהם. תתקדם.
בועז בן צור
נגדית
אני אתקדם, אני רק אמרתי לחברי שיש סיכוי שאנחנו נגלוש אבל נתקדם ונראה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אז תתקדם, לא נגלוש
בועז בן צור
נגדית
אומר כאן פילבר בבית המשפט בעמוד 13,720 שברגע שמציירים לו שיש הקלטות מפלילות, אני אקצר קצת, כשמציירים שיש הקלטות מפלילות, קודם כל שציירו לו את העולם הזה ואז הוא אומר לשאלה אתה נוטה להאמין שיכול להיות משהו כזה? אני לא זוכר דבר כזה אבל יכול להיות ואז אנחנו שואלים אותו אם זה יכול לעורר בו ספק? אז הוא אומר ספק ודאי. הוא אומר יש לי זיכרון, הזיכרון שלי הוא אחר מציגים לי הקלטה שיש הקלטה מפלילה שלי הזיכרון שלי מתערער, ידעת שזה ערער את הזיכרון של פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
עכשיו יש לי עוד שאלה אחת אליך, תראה, טוב אני לא אפנה לעמודים בדו"ח למרות שזה מרתק, אולי כדאי שבפעם הבאה תלמדו את הדו"חות האלה לפני, ואז תראה, אתה מבין אגב, בוא נראה ככה בוא נבין לרגע את הסיטואציה, תראה, יכול להיות מקרה שנניח שאומרים שמישהו מתושבי העולם הוא רצח ואף אחד לא רצח ויגידו שיש סרטון שלו שהוא רוצח, יגחך נכון? לא רצח, זה עניין וודאי נכון? יגידו מאה פעם שיש סרטון או הקלטה זה לא מעניין נכון? לא אצלך ולא אצלי אני נוטה להניח, מסכים?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
זה לא אומר... שלא יערער שום דבר אמת?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה תלוי בן אדם
בועז בן צור
נגדית
לא, לא רצח, אתה לא רצחת, אני לא רצחתי, יגידו לנו יש לנו הקלטה שרצחת, סרטון שרצחת אני אגחך, שקר וודאי, לא יכול להיות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נראה את הסיטואציה שאנחנו מדברים כאן, הסיטואציה שאנחנו מדברים כאן היא אחרת. מדברים על שיחה שהייתה מספר שנים לפני, אם הייתה, נקרא לזה, במהלך העסקים הרגיל שנאמר/לא נאמר, יש זיכרון מסוים, באים אליך עכשיו
משה בר-עם
נגדית
טוב, לזה העד לא,
בועז בן צור
נגדית
טוב, נתקדם, הבנתי, תודה. האם אתה יודע שפילבר מסר במסגרת סיכומי החקירה שקראת על חקירה ברשות ניירות ערך בסיפור של ההנחיה מסר סיפור שלם או תיאור שלם שהייתי קורא לו אנטי - הנחיה, ידוע לך או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
ידוע לי התיאור שהוא מסר
בועז בן צור
נגדית
אוקי. זאת אומרת, זה לא מקרה שהיה אדם אמר לא היה, לא היה וביום בהיר אחד הגיב ואמר טוב זה היה, זה אדם שמסר גרסה עגולה ושלמה ולימים נתן טקסט הפוך, נכון שזה המקרה שלנו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שהוא הפוך
בועז בן צור
נגדית
או, אז מכיוון שאתה לא חושב זה לא סברות, זה עובדות. בוא נראה את הגרסה שלו ברשות מול הגרסה שלו אצלכם המאוחרות כי ב - 18 הוא עדיין אחז בגרסתו. האם אתה יודע, אני אקצר, שפילבר מיוזמתו מעלה את השיחה הראשונה שלו עם נתניהו בחקירה ברשות ניירות ערך?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכרתי שהוא העלה את זה מיוזמתו
בועז בן צור
נגדית
מיוזמתו, קבל את זה כנתון, זכרת הפוך?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא התייחסתי לזה
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, הוא אומר מה היה, אני אראה לך קטעים קטנים שנתניהו אומר לו אני לא חייב לאף אחד, תעשה מה שאתה מבין שהכי טוב ושני דברים,. 1 תמשיך את התחרות ו-2. אל תעלה מחירים. זו התורה פחות או יותר כולה על רגל אחת. במקום נוסף ב - 13 ביולי הוא אומר, הוא אמר לי משפט אחד שנכנסתי לעבודה, סליחה ב - 17 ביולי, נתן לי ברכת דרך קצרה מאוד, קח את המשרד על השוק של הטלקום הוא אמר לי תשמע אין לי מחויבות לאף אחד, מבחינתי הדבר הכי חשוב זה תחרות. קח את זה, תמשיך תחרות, דיר באלק אל תעלה לי מחירים, תעשה את זה איך שאתה מבין. בחקירה נוספת הוא אומר - הוא בחיים לא דיבר איתי על אלוביץ', זה מרחף באוויר, אני אומר לך את זה, לכן יש לו פה גרסה ספונטאנית שלו שהוא מתאר את המפגש הראשון שלו עם נתניהו ומתאר מה היה. האם הדברים האלה היו מוכרים לך כשנכנסת לחקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
כן. אוקי
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר להתייחס אבל לגבי הדברים האלה?
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר להתייחס
בועז בן צור
נגדית
לא, השאלה שלי היא,
אודי אבוקסיס
נגדית
כי לגבי לא אמר כלום על אלוביץ' זה שקר שהוא אמר בחקירה הקודמת
בועז בן צור
נגדית
תשמע, האם אתה יודע שהגרסה המאוחרת שלו,
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא לא אמר לי כלום על אלוביץ', זה לא נכון כי הוא כן אמר לו על אלוביץ' לפחות מגרסה שלו ברשות לדעתי שהוא אומר לגבי הבדיקה שנעשתה בסוף 2016 מה היה לנו שם עם אלוביץ' ואז הוא גם בא ומראה לו את הדברים אז זה לא נכון שהוא אומר לנו ברשות הוא לא אמר לי כלום על אלוביץ' אף פעם, זה לא נכון.
בועז בן צור
נגדית
תקשיב, אתה עושה סלט שלם
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רק מדייק
בועז בן צור
נגדית
אתה לא מדייק, אתה מטשטש כנראה מחוסר ידע. זה התיאור של פילבר על הפגישה הראשונה שהתחילה החקירה היה פרסומים בתקשורת, תקשיב טוב,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מדבר על הפגישה הראשונה, אתה אמרת פשוט שפילבר אמר באופן כללי אף פעם לא אמר לי כלום על אלוביץ.'
בועז בן צור
נגדית
אתה מטשטש פה
אודי אבוקסיס
נגדית
להגיד אף פעם זה לא נכון
בועז בן צור
נגדית
תקשיב טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
ענית, תקשיב לשאלה
אודי אבוקסיס
נגדית
סליחה
בועז בן צור
נגדית
ההיפך המוחלט. דיברתי על הפגישה הראשונה אמרתי לך מה הוא אמר על הפגישה הראשונה,
אודי אבוקסיס
נגדית
לגבי הפגישה הראשונה אני מסכים איתך
בועז בן צור
נגדית
או, מה שאתה אמרת זה דבר מזכה נוסף זה קורה כשיש פרסום על חקירה
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ואז נתניהו לפי פילבר מתקשר אליו ואומר תגיד עשית משהו בעייתי במשרד התקשורת?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
ועל זה פילבר אומר לו לא עשיתי משהו בעייתי במשרד התקשורת ונגיע לזה
יהודית תירוש
נגדית
תקשורת על אלוביץ'
בועז בן צור
נגדית
תיכף נגיע גם לאלוביץ'
יהודית תירוש
נגדית
על אלוביץ'
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא בטוח גם לגבי עשית, יכול להיות מה עשינו, המילים הם מה עשינו
בועז בן צור
נגדית
נגיע, אנחנו בפגישה הראשונה כרגע. תקשיב, חבל, בכל מקום שאתם אוחזים בזה זה נופל לכם, בוא נתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רק אגיד בהקשר הזה של גרסת פילבר לגבי הסיפור הזה של נתניהו אמר, נתניהו קרא לי וכו', בהתחלה הוא אומר הוא שאל אותי עליו, ואני מדייק אותו האם אתה אמרת לו?
בועז בן צור
נגדית
אני אגיע איתך לשם, אני אראה לך את הכל, חבל על הזמן שלנו
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אפרופו דיוקים שמדייקים עד כשעולים על משהו שהוא לא מדויק
בועז בן צור
נגדית
שאלתי על הפגישה הראשונה ומה אמר פילבר
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הלאה
בועז בן צור
נגדית
מיצינו שאלה הדברים שהוא אמר והדברים האלה מוכרים לך נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
היא גם מיצתה נראה לי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא אמר שהוא מסכים עם זה לגבי הפגישה הראשונה.
בועז בן צור
נגדית
מסוף 2016 שכרגיל טעות קשה בזה עכשיו תראה, האם אתם ביררתם, אנחנו יודעים גם ב - 18 בפברואר שהוא חוזר על הדברים. ב - 19 הוא משנה מטעמו, שאלה ראשונה, האם ביררתם איתו למה הוא שינה? הוא נתן גרסה מאוד ברורה, מאוד פשוטה, מאוד חדה, מה הסיבה שהוא שינה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר שאלה קונקרטית לגבי מה הסיבה ששינית, אני כן אגיד שכל השאלות שנשאלו ברמה של לאתגר את ההודאה שלו הם כמו השאלה של מה הסיבה ששינית כי לא יכול להיות אם זה לא הגיוני תסביר לי מה ההיגיון בשינוי הזה.
בועז בן צור
נגדית
תשמע, הדבר היחיד שאפשר להגיד על התשובה שלך כרגע, לא שאלנו אבל אתגרנו שזה אנטי אתגור ואני אגיד לך למה,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא שאלנו ספציפית את השאלה ששאלת
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה ספציפית כרגע, ספציפית לקבל הסבר
אודי אבוקסיס
נגדית
ספציפית לא זוכר ששאלנו את השאלה הזאת
בועז בן צור
נגדית
אנחנו יודעים שלא רק שלא שאלתם, תיכף אני אשאל למה? זה א' - ב' שצריך להיות, אנחנו יודעים שהפרקליטות שאלה אותו בריענון לכן חזקה שריענון זה תוספת ולכן זה לא נשאל. בוא נראה קודם כל את הדבר הזה, מה קרה בריענון ותיכף נבין כמה זה מופרך ואשאל אותך איך יכול להיות שדבר כזה במסגרת האתגור והדינאמיות לא נעשה בחדרי חקירות. תראה את הריענון שלו. בריענון שלו מינואר 2022 כן? לא לפני, שואלים אותו מה ההסבר לשוני בין הגרסאות? ואז יש לו הסבר, הוא לא זכר בחקירות ברשות את הדברים שהוא מסר לאחר מכן בתקופה הסמוכה לתחילת החקירה הנושא היה בכותרות וגרם לו לסוג של ריענון זיכרון, במהלך המעצר והחקירה מ - 18 בפברואר משפטים שנשמעו לו סתמיים קודם לכן קיבלו משמעות חדשה, הוא החל לעבד נתונים שהוצגו לו במהלך החקירה דבר שהציף אצלו זיכרונות. רואה? זה ההסבר. טוב, לא טוב, אווילי יותר או פחות, יחליט מי שיחליט בסוף. קודם כל למה אתם לא ביררתם? למה אתה חוקר חודש ימים איתו הבכיר, יום יום לא אומר לו תגיד פילבר אני רוצה לברר דבר אחד, תסביר לי מה קרה? שייתן לך כל הסבר, שיקרתי שם, לא שיקרתי שם, שיגיד שהוא רצה להציל את עורו, מה שהוא רוצה שיגיד, שייתן את ההסבר, לא יודע איך לקרוא לו, לא אכנה אותו בשמות תואר, שייתן כל הסבר שהוא, למה לא עשית את זה בחקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חצי אסכים איתך לגבי החוקר הבכיר, לפחות מטעם רשות ניירות ערך
בועז בן צור
נגדית
נו, ולגוף העניין?
אודי אבוקסיס
נגדית
לגופו של עניין אני אגיד שעצם האתגור של כל אמירה שלו הוא למעשה שאלה מה גרם לך לשנות את העמדה שלך.
בועז בן צור
נגדית
לא הייתה שאלה כזו
אודי אבוקסיס
נגדית
זה שלא הייתה שאלה קונקרטית כזו
בועז בן צור
נגדית
רק שאלה קונקרטית אני מחפש
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר שהייתה שאלה קונקרטית כזאת
בועז בן צור
נגדית
למה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע למה, זו לא שאלה שעלתה כמשהו שהוא רלוונטי
בועז בן צור
נגדית
זה לא נראה לך סביר? קודם כל כנראה מי שישב בפרקליטות למרות שהם ישבו שם גם בצפיות אבל כנראה שהבינו שיש איזשהו קושי בשלב מאוחר יותר, זה נראה לך סביר? תקשיב הרי הם לא עושים דברים חסרי תוחלת וחסרי טעם, הם מבינים שיש פה בור קטן שצריך למלא אותו או להעמיק אותו ואז השאלה שלי למה אתה לא עשית את זה? כי זה לא נראה לך חשוב?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שזה לא נראה לי חשוב, בחלק, בגרסה שהוא נתן זה נראה שהתקבלה גם תשובה לגבי השאלה הזאת מבחינתי,
בועז בן צור
נגדית
למה הוא מדבר על זיכרונות מודחקים?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא, אני מדבר על המצב שבו הוא למעשה אומר כשאתם מציגים לי את הדברים האלה אני מבין עכשיו, אני מבין את הדבר הזה, אני מבין,
בועז בן צור
נגדית
זה אותו דבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה איכשהו נותן הסבר לעובדה שהוא שינה את הגרסה שלו
בועז בן צור
נגדית
שואלים אותו אמרת גרסה א', עכשיו אתה אומר גרסה ב,'
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שאלתי ספציפית גרסה א', גרסה ב' אבל בכל המקומות שבהם הגרסה הייתה נראית לו קוהרנטית שאלתי.
בועז בן צור
נגדית
ברור, תיכף נראה. עכשיו תראה, אתה מסכים דרך אגב שעד מדינה אנחנו חושדים בגרסה שלו מלכתחילה? עד מדינה שמספר רק סיפור בעל פה ממשיכים לחשוד בו, ועד מדינה שגם מסר גרסה הפוכה עם סימנים בה אז צריכים לחפש עוד יותר ולבחון אותה היטב, כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בסוף הרי מגישים כתבי אישום בנושא הזה
אודי אבוקסיס
נגדית
וודאי שאני מסכים
בועז בן צור
נגדית
ודאי שאתה מסכים, טוב עכשיו, מה שצריך היה לבדוק, רק תסכים איתי, שלושה דברים: 1. מה הטעם לשינוי הגרסה היה צריך לבדוק? פשוט, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהנושא הזה הוא לא משהו שהיה בראש מעייננו לבדוק מה הטעם בשינוי הגרסה
בועז בן צור
נגדית
כן הגרסה נבדקה לא בראש מעיינך וגם לא היה,
אודי אבוקסיס
נגדית
לבדוק באופן תשאולי אחד לאחד
בועז בן צור
נגדית
וגם לא היה בראש מעייניכם לבדוק האם הטעם הזה סביר, עושה שכל בפני עצמו זה גם לא,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רוצה לתקן לגבי לא בראש מעייננו, זה לא עניין, זה לא היה בשיח שהשאלה הזאת חייבת להישאל. במידה וזה היה מעלה שזה שאלה שחייבת להישאל היא כמובן שהייתה נשאלת ונשאלת ביתר שאת, גם שלושים פעם אם צריך.
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך פרופוזיציה, היה צריך לבחון שלושה דברים. 1 את הטעם.. 2 סבירותו של הטעם . 3 אם הגרסה החדשה נתמכת בראיות, אלה שלושת הדברים שהיה צריך לבחון אותם, כן או לא? פשוט, בראש מעיינכם, בתחתית מעיינכם, באמצע מעיינכם, היה צריך לבדוק את זה או לא? פשוט.
אודי אבוקסיס
נגדית
ככל שהיו דברים שראינו לנכון לשאול שאלנו אותם. הדבר הזה לא נשאל
בועז בן צור
נגדית
בקיצור אין תשובה, בוא נתקדם בוא נדבר בקצרה על החקירה ב - 18 בפברואר. האם אתה זוכר שפילבר חזר על תיאור הפגישה הראשונה שלו עם נתניהו גם ב - 18 בפברואר פחות או יותר באותן מילים שהוא השתמש בהם בחקירות ברשות חודשים לפני כן?
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה בטח תציג לי אם אני לא אזכור
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מאמין שכן
בועז בן צור
נגדית
לכן הוא משנה את גרסתו ב - 19 וב - 20 לא רק ביחס לחקירה ברשות אלא גם ביחס ליום החקירות הראשון שלו, בסדר? זה מופיע בפני כבודם, נתקדם.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד שגם ברשות הוא שינה גרסה כמה פעמים
בועז בן צור
נגדית
לא, לא בעניין הזה, בעניין הזה הוא היה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בעניין הזה, בעניינים אחרים
בועז בן צור
נגדית
תקשיב טוב, אני עם כל הכבוד, פילבר הוא עד מדינה שבא להפליל את נתניהו בסדר? ואני חושב שהוא נתן עדות שקר במקטע הזה, יש לו דברים אחרים שאולי הוא עשה פחות סביר, יותר סביר, לא נכנס לזה כרגע, פילבר הוא ממש לא חבר שלנו, עליו משתדלים להשתית הרשעה בסדר ולכן לא אכפת לי אם הוא אמר שם דברים, אני מדבר כרגע בפגישה שזה הציר כי הרי אם לא הייתה הנחיה כל הפעולות שלו במשרד התקשורת לא קשורות להנחיה אלא להיפך ולכן אין רגולציה ולכן חבל על הזמן כי כולם אומרים סיקור לא רלוונטי, לא נגיש כתב אישום על סיקור כי אלוהים יודע לאן נגיע, זה פחות או יותר הבסיס בסדר? לכן אנחנו כרגע בסוגיה של ההנחיה, קיימת או לא קיימת.
אודי אבוקסיס
נגדית
זו שאלה?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
מה השאלה?
בועז בן צור
נגדית
השאלה שלי הייתה פשוטה, האם נכון שבחקירה, אמרתי לך ברשות ביום הראשון הייתה אותה עמדה ואז אמרת לי כן, אבל הוא אמר דברים לא נכונים ברשות שלא קשור לזה.
עודד שחם
נגדית
עו"ד בן צור זה מוגש בפנינו
בועז בן צור
נגדית
בסדר גמור, תודה. האם אתה יודע שגם שמילה שתיאר את הפגישה הראשונה שלו עם נתניהו תיאר בדיוק, ממש מילולית מה שנתניהו אמר לשמילה תואם הגרסה הראשונה נקרא לזה, של פילבר? מה נתניהו אמר לו כשהוא נכנס לממלא מקום תפקיד המנכ"ל.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר את העדות של שמילה, מתי הוא אמר את זה? פה או במשטרה?
בועז בן צור
נגדית
בהודעה שלו במשטרה ב - 28 בפברואר 2018
אודי אבוקסיס
נגדית
לא קראתי את ההודעה של שמילה במשטרה, לא מכיר את העדות שלו
בועז בן צור
נגדית
יש חשיבות לדעתך שבא ממלא מקום מנכ"ל שנחקר באותם זמנים ומתאר תיאור דומה של הדברים שנאמרו לו על ידי נתניהו, כמו שפילבר אמר בחלק הראשון כך שמילה אומר זה מה שנתניהו אמר לי וזה הכל אצלכם, יש חשיבות או אין חשיבות? פשוט.
אודי אבוקסיס
נגדית
זה לא היה אצלי
בועז בן צור
נגדית
לא היה אצלך, יש חשיבות? אני מבין שלא הכל אצלך
אודי אבוקסיס
נגדית
השאלה אם יש חשיבות
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שנכון להציג דבר כזה ולקבל התייחסות
בועז בן צור
נגדית
להתייחס, לראות, אוקי. אולי בין שני אנשים שנאמר להם אותו דבר בתפקידים די דומים אולי יש לזה השלכה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא מסכים שכן
בועז בן צור
נגדית
טוב. האם אתה יודע, טוב, אני אחסוך את המופעים בחקירות האם אתה יודע שפילבר נתן תימוכין בחקירה במשטרה לדברים שנתניהו אמר לו לפי מה שהוא אמר ברשות ביום הראשון? היו תימוכין פומביים, זכור לך? או שאני אזכיר לך.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכור לי
בועז בן צור
נגדית
לא זכור לך, אז תיכף אני אראה לך ותיכף אני אראה אם בדקתם בנושא הזה בחקירה שלו בעמוד 48 ב - 18 בפברואר אומר פילבר כך, אני מקצר, בשורה 21 שואלים אותו מה השר עשה? אומר כל נושא של הטלקום אמר תמשיך את הרפורמה של כחלון. באיזה מילים? הוא אמר תמשיך את התחרות. אנחנו לא, חסרה מילה פה, לא מפסיקים את הרפורמה וגם יצא בהודעה מסודרת שלו כאילו יום - יומיים לפני שנכנסתי בכלל לתפקיד, שורה 26.
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, הוא נשאל על זה פילבר
בועז בן צור
נגדית
רגע שנייה, בוא נראה מה עשיתם. ואז הוא אומר גם בשורות 33-34 הוא אומר שיצאה הודעה של משרד התקשורת לפני הכניסה שלו, זמן מה לפני כניסתו אומר יצאה הודעה של משרד התקשורת לגבי המדיניות, ראית?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
האם הלכתם לבדוק את ההודעה של משרד התקשורת? הודעה מסודרת, פומבית לגבי המדיניות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד שפילבר התייחס לגבי המדיניות ומה מתייחסים כלפי חוץ לעומת מה שמדברים כלפי פנים
בועז בן צור
נגדית
לא זו השאלה שלי, השאלה שלי הייתה אחרת, האם בדקתם לבדוק את ההודעה הזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
הבדיקה הזו התייתרה מאחר ופילבר ציין באופן חד משמעי שכל מה שמוציאים החוצה הוא מצג כלפי חוץ כשבינינו יש הבנה סודית, אלה דברים שבהם אחר כך,
בועז בן צור
נגדית
תקשיב, קודם כל אמרת לי לא בדקנו כי אני חושב שלא היה צריך לבדוק. אני אגיד לך למה אני חושב שאלה דברים מופרכים מהיסוד ואני אסביר לך למה, תקשיב, אני אציע לך, מדיניות זה עניין פומבי, כשמשרד התקשורת או כל משרד ממשלתי אומר המדיניות שלי היא לעשות א', ב', ג', ד', אז זה מסמך פומבי, מחייב יותר, מחייב פחות אבל זה תקף כלפי השוק. אם מישהו יגיד למרות המדיניות תעשה משהו אחר, זה תמיד ישתקף בחוץ, לעולם זה ישתקף בחוץ ולכן להגיד לי שפילבר שכנע אותך שהיה משהו בסודי סודות זה דבר הלם משום שאנחנו מדברים פה על משהו שקשור למדיניות שהיא פומבית. תשובתך? בהינתן הנתון הזה למה לא בדקתם?
אודי אבוקסיס
נגדית
חקרתי את פילבר חזור ושונו לגבי המדיניות הפומבית, לשיטתך המדיניות הפומבית זה גם כל עניין הרפורמה בשוק הסיטונאי וזו המדיניות הפומבית באופן כללי,
בועז בן צור
נגדית
ברור,
אודי אבוקסיס
נגדית
הלשכה למעשה אנחנו רואים שבתוך הדברים, הדברים לא נעשים בדיוק לפי המדיניות הזאת כי יש הסכמה שבעל פה.
בועז בן צור
נגדית
הסכמה שבעל פה? תודה, נתקדם, חבל על הזמן
אודי אבוקסיס
נגדית
אלה הדברים שהיו בפני ואני הבנתי אותם במועד החקירה
יהודית תירוש
נגדית
אפשר בלי הערות ממר חן שיושב ולא חוקר בבקשה? אם אפשר בלי הערות?
בועז בן צור
נגדית
תראה, אתה שואל אותו, אפשר באיזשהו שלב להגיד הרף, הבנו, די, יש לנו כאן באמת בעיה קשה בכל התזה הזו וחבל שלקחנו את כולכם,
יהודית תירוש
נגדית
אם חברי רוצה לסכם אני ערוכה לסכם אז אם חברי רוצה לסכם גם אני ערוכה לסכם.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
טוב, הלאה
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר ראיות חפציות אחרי שפילבר שולל ואומר אני לא זוכר שום דבר שהשר הנחה אותי לגבי מיזוג בזק - YES אלא רק תמשיך את התחרות, כשאתה החזקת מייל מה - 15 ביוני של פילבר? תשובה? אם אתה לא זוכר זה בסדר
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רוצה לראות את המייל
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם אתה זוכר, סליחה, אני אציג לך אותו אין בעיה, זה לא מבחן. שאלתי אם אתה זוכר את המייל מ - 15 ביוני
אודי אבוקסיס
נגדית
אם אתה אומר אז כנראה שכן
בועז בן צור
נגדית
אתה לא זוכר, אין לך זיכרון חי, בסדר, אני אראה לך את המייל, בסדר גמור, זה ת/365 תראה זה מייל, אתה הכרת את המייל הזה מ - 15 ביוני?
אודי אבוקסיס
נגדית
נראה לי שכן, אם הוצג בפני כן, הצגתם אותו?
יהודית תירוש
נגדית
כן, בוודאי שכן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא תראה, בוא תראה מהמייל עצמו שפילבר אוסף מסמכים בנוגע לבקשת בזק - YES לקראת הפגישה עם השר היום, מבקש משמילה ומ... תרכזו לי את כל החומר, רואה? 15 ביוני.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, האם אתה זוכר, אתה אמרת אני התמקדתי בתשאול, לא התמקדתי בדברים אחרים, האם אתה זוכר שהגרסה של פילבר היא שהוא נפגש עם נתניהו בשבוע הראשון של המינויים?
אודי אבוקסיס
נגדית
זוכר, כן
בועז בן צור
נגדית
יופי, האם אתה זוכר, אנחנו כרגע בראיות אובייקטיביות בסדר? שמייל שאוספים חומר לקראת פגישה ב - 15 ביוני מ... מתיישב עם טענה לפגישה שהתקיימה שבוע לפני כן בנושא הזה, כראייה אובייקטיבית, לא אמרתי... כראייה אובייקטיבית
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שמעתי את השאלה, אם תוכל לחזור בבקשה על השאלה
בועז בן צור
נגדית
שפילבר... פגישה אחת שהתייחסה לנושא הזה
אודי אבוקסיס
נגדית
האם השאלה היא אם פילבר העיד שהייתה פגישה אחת או לא
בועז בן צור
נגדית
זה נתון
אודי אבוקסיס
נגדית
אז מה השאלה?
בועז בן צור
נגדית
אתם איתו מגיעים למיקום של פגישה
אודי אבוקסיס
נגדית
באזור השבוע הראשון לאחר המינוי
בועז בן צור
נגדית
לא באזור, ב-8 אולי ב-7
יהודית תירוש
נגדית
אולי ב - 10
בועז בן צור
נגדית
ב - 10 נפל גם הוא, הכל נפל בסדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, לפני הפגישה עם קמיר אמור להיות
בועז בן צור
נגדית
לפני הפגישה עם קמיר ועם אלוביץ', אוקי. בסדר גמור, שם הוא מספר סיפור שלם, באתי עם נתניהו, הוא לא בא עם נתניהו, שקר מוחלט, בעיה אבל נשים את זה כרגע בצד, כרגע אני אומר יש לו גרסה אחת, הייתה לי פגישה אחת עם נתניהו בנושא הזה. 2. אנחנו רואים מייל שלו שאתם מחזיקים אותו שהוא מבקש לאסוף חומר לגבי המיזוג, לגבי העברת אמצעי השליטה לקראת פגישה ב - 15 ביוני, שאלה פשוטה, האם בדקתם אותו? אמרתם לו פילבר יש לך פגישה אחת ואנחנו רואים פה שאתה אוסף חומר ל - 15 ביוני, לא מתיישב.
אודי אבוקסיס
נגדית
הצגנו לו את המייל הזה
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
הצגנו לו את המייל הזה
בועז בן צור
נגדית
בצורה שאני הצגתי לך כרגע
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי איך הצגנו, אני אגיב
בועז בן צור
נגדית
לא, אתה היית צריך לעשות את זה
יהודית תירוש
נגדית
מה זה מבחן זיכרון?
בועז בן צור
נגדית
כן, אני אומר לך שזה לא נעשה, אני אומר לך שזה לא נעשה, חבל על הזמן, זה לא נעשה
אודי אבוקסיס
נגדית
המייל מדבר בעד עצמו
בועז בן צור
נגדית
נכון
אודי אבוקסיס
נגדית
ואני הצגתי לו את המייל הזה ואם הצגתי לו אותו הוא יכל להגיד כל מה שהוא רצה להגיד
בועז בן צור
נגדית
אבל בהצלבה, תקשיב, הפוך
אודי אבוקסיס
נגדית
לדעתי אם אני זוכר נכון הוא אמר שהפגישה הזאת לא התקיימה בסוף או משהו כזה
בועז בן צור
נגדית
התקיימה, יש ראיות שהיא התקיימה
יהודית תירוש
נגדית
התקיימה בנושא אחר
בועז בן צור
נגדית
אה, כן, בנושא אחר. תקשיב טוב אני רוצה לשאול אותך שאלה נורא פשוטה
יהודית תירוש
נגדית
זה מבחן זיכרון?
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא מבחן זיכרון, אני אומר לך כרגע נתון, אני אומר לך 1. פילבר אומר הייתה לי פגישה אחת.. 2 יש לכם מייל שהוא אוסף חומר ב -, 15 נקרא לה פגישה ב - 15. 3. זה לא מסתדר עם הגרסה שלו שהוא דיבר שבוע לפני כן עם נתניהו. 4. לא הצגתם לו את זה בצורה שאני מציג לך, מה הסברך? תשובתך למה זה לא נעשה?
יהודית תירוש
נגדית
סליחה, אי אפשר, העד לא זוכר כרגע מה הוא עשה עם זה
בועז בן צור
נגדית
אני אומר לו שזה לא נעשה
יהודית תירוש
נגדית
זה שאתה אומר זה יפה,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
גברתי אמרה שזה לא מבחן זיכרון, נכון, אומר לו עו"ד בן צור זה לא הוצג.
יהודית תירוש
נגדית
זה הוצג, המייל הוצג וגם העד נחקר על זה כדי שהעד יוכל להתייחס לאיך הוא שאל בדיוק אם הוא שאל כך או אחרת כי זה כן נחקר הדבר הזה, זה הוצג למר פילבר, זה לא שזה לא הוצג ודובר איתו על הנושא הזה אז שיראה לו את הקטע במה הוא שואל אותו.
אודי אבוקסיס
נגדית
מה השאלה שאדוני מציע שאני אשאל את פילבר?
בועז בן צור
נגדית
1 זה לא מסתדר עם הגרסה שלך וצריך להציג לו את זה
אודי אבוקסיס
נגדית
הצגתי לו את זה
בועז בן צור
נגדית
בצורה הזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
רשום פה שחור על גבי לבן הוא יכול להבין לבד מה לא מסתדר, לא צריך להגיד לו אם זה כן מסתדר או לא מסתדר
בועז בן צור
נגדית
מבחינתך זה מסתדר דרך אגב?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד בן צור
בועז בן צור
נגדית
אני אתקדם. לך זה מסתדר דרך אגב? אם יש פגישה אחת
אודי אבוקסיס
נגדית
אם הוא עונה תשובה שלמיטב זיכרונו הפגישה הזאת לא התקיימה כי הוא זוכר שהפגישה הייתה כן סמוך למועד המינוי ולא לאחר מכן והוא כן זוכר באופן מפורש הפגישה עם קמיר הייתה לפני התאריך הזה אז זה מסתדר לי. יכול מאוד להיות גם שהוא ביקש את החומרים האלה מדנה כי לדנה הוא לא חשף את כל הדברים שהוא חשף לה ויכול להיות שהוא רצה את החומרים האלה לפני הפגישה שלו אפילו עם קמיר, אני לא יודע להגיד, לא שאלתי גם על זה.
בועז בן צור
נגדית
אבל מה זה קשור לפגישה עם קמיר בכלל? זה ה - 15
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל זה כהכנה לפגישה
בועז בן צור
נגדית
המייל מאיזה תאריך? 15
אודי אבוקסיס
נגדית
ומתי הפגישה אמורה להיות?
בועז בן צור
נגדית
ב - 15
אודי אבוקסיס
נגדית
באותו יום?
בועז בן צור
נגדית
כתוב לקראת פגישתי היום, עם השר היום
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא עשה את כל הדברים האלה,
בועז בן צור
נגדית
לא הבנתי מה אתה אומר
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא אמור לקרוא את כל הדברים האלה באותו יום?
בועז בן צור
נגדית
מה הבעיה, אני לא מבין מה הבעיה, זה מה שהוא כתב, מה אתה רוצה?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה אתה שואל אותו?
בועז בן צור
נגדית
נכנסתי איתו פה לאיזה פינג פונג. בוא נתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
כל התייחסות של כל גורם אחר, כל זה, בסדר
בועז בן צור
נגדית
טוב, לא הבנתי מה אתה אמרת אבל בוא נתקדם הלאה אתה יודע שבמהלך החקירה שלו ב - 18 הוא נעצר, לוקחים אותו לבית המשפט, הוא נעצר חמישה ימים?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יודע, העידו פה כל החוקרים שיש לכך השלכה שמישהו מגיע, נחקר נעצר, נקודה אקוטית מבחינתו, מסכים?
אודי אבוקסיס
נגדית
שמישהו נעצר?
בועז בן צור
נגדית
כן, אחרי שהוא חוזר ממעצר, בכל אופן, אתה יודע אדם שלא נעצר אף פעם מימיו
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע, לא הייתי מעורב בשיקולים לגבי המעצר, אני לא יודע להגיד
בועז בן צור
נגדית
לא שאלתי, שאלתי מבחינת המצב,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא התרשמתי שזה השפיע עליו באופן אישי
בועז בן צור
נגדית
לא השפיע, טוב, כולם אמרו שזה השפיע חוץ ממך, זה בסדר. טוב עכשיו, האם אתה זוכר
אודי אבוקסיס
נגדית
בצורה חריגה, זה משפיע על כל אחד, בצורה חריגה לא התרשמתי שזה השפיע עליו
בועז בן צור
נגדית
בסדר. עכשיו, אתה אומר לפילבר מצג כוזב נוסף שאיתן צפריר מאשר שהייתה הנחיה. זוכר שאמרת את זה? אני אראה לך את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר שאמרתי את זה, ככל הנראה דברים שלא מיוחסים אלי אלא למישהו אחר, תבדוק
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, אתה, בדקתי, בדקנו
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
בדקנו, אתה במו פיך אומר לו מצג כוזב נוסף, תזכור אנחנו מדברים כאן על מישהו שאומר לא זכרתי דברים כאלה. אתה אומר בשורה 29 צפריר מאשר,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי תחזיר לו את הקטע אחורה
בועז בן צור
נגדית
אפשר, זה כל השיחה זה שני עמודים על ההנחיה, על סיפור הפגישה אבל בסדר אפשר לראות
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שיראה
בועז בן צור
נגדית
בבקשה אתה יכול להסתכל לפני כן, תגיד לי כמה אתה רוצה לראות לפני זה הנה, נכנס למשרד התקשורת, זה בדיוק הדבר הזה, מריץ מהלכים.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בסדר? אתה רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר שאמרתי את המשפט הזה
יהודית תירוש
נגדית
זה שלומי
אודי אבוקסיס
נגדית
הייתי שמח לראות את זה בווידאו, אתם מטעים אותי פה
יהודית תירוש
נגדית
אנחנו בדקנו את זה
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה אומר שבדקתם וכו.'
בועז בן צור
נגדית
אז שלומי, אז אני ממש מתנצל עמוקות על המחדל הקולוסאלי שאחד הדוברים שנרשם בטעות אצלכם לא דייקנו,
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה שואל אותי על אמירה, טול קורה מבין עיניך
בועז בן צור
נגדית
אנחנו נבדוק, לדעתי אתה אומר את זה
ז'ק חן
נגדית
זה אותו התמליל שהטעו אותנו שהביאו לנו אתמול על תיקון שלא בדקנו.
יהודית תירוש
נגדית
לא כל כך צריך להילחץ מזה שנפלה אצלכם טעות
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, לא
ז'ק חן
נגדית
זה פשוט לא יאומן.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
חבל על הוויכוח עו"ד חן..
יהודית תירוש
נגדית
לא, אבל אי אפשר לשגר לחלל האולם מה שאוהב לעשות חברי שאנחנו פועלים בניגוד,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד תירוש קודם כל לא ההגנה תמללה את זה, זה מה שהם קיבלו ואתמול אמרו להם משהו אחר
יהודית תירוש
נגדית
נכון, אבל אנחנו לא פועלים בניגוד להנחיית בית משפט עליו, ההנחיה אומרת שברגע שיש לנו תמליל מתוקן נעביר אותו וכך עשינו. זה הכל. יש את ההקלטה
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרת שבדקתם בווידאו
יהודית תירוש
נגדית
ההקלטה נמצאת אצל חברי.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
גמרנו, גמרנו
בועז בן צור
נגדית
תיכף נבדוק. אתה ושלומי חכמון, יהא זה אתה, יהא זה שלומי, שניכם נמצאים שם באותו מקום.
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אחד מכם משקר במצח נחושה, מציג כזה מצג כוזב אני משתמש בביטויים האלה כי זה המצג שצפריר מאשר, מאשר שהייתה הנחיה ורינת סבן אומרת תמתין עם מה שצפריר מאשר. עכשיו, 1 האם אתה יודע, אתה יודע שצפריר שלל בתוקף איזושהי הנחיה?.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני לא יודע באותו שלב
בועז בן צור
נגדית
2. שהוצג מצג, אני אומר לך זה המצב, כשמוצג מצג שווא, אתה, חכמון, לא אכפת לי בעניין הזה כי שניכם נמצאים שם, לפילבר, 1 שיש הקלטות.. 2 שצפריר מאשר שהייתה הנחיה,. 1. אתה מסכים בהנחה שזה לא נכון, וזה לא נכון, שזה מצג כוזב? מצב כוזב, כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יכול לדעת באותו שלב שזה מצג כוזב כי אני לא מכיר את ההודעה של צפריר. יכול להיות שחכמון יצא וכן קרא חלק מההודעה שלו ויכול להיות שזה מצג אמת,
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא מצג אמת, זה שקר גס
אודי אבוקסיס
נגדית
באותו שלב מבחינתי זה יכול להיות מצג אמת ולכן אני לא יכול לתקן אפילו אם אני רוצה ואני אגיד יותר מזה שגם אם חכמון החליט להציג לנחקר מצג כאילו צפריר אמר משהו שלא בכתב אין בעיה לעשות את זה, לקבל מהנחקר את התגובה שלו ובהתאם לשקול האם היא אמינה או לא גם לגבי המשך החקירה.
בועז בן צור
נגדית
תראה אני אגיד לך כך, מה הקושי?
אודי אבוקסיס
נגדית
האם הוא הציג לו את זה כתוב?
בועז בן צור
נגדית
הוא אמר לו, האם אתה יודע שפילבר אמר שהוא האמין לכם? הוא אמר אתם חוקרי רשות, אתם באים מטעם מדינת ישראל, אני לא חושב שהם משקרים לי.
אודי אבוקסיס
נגדית
המטרה היא שכשאנחנו מציגים מצג כזה זה בשביל,
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע שזה מצב דעתו של פילבר, פה בבית המשפט אמר תשמע, באים אלי חוקרי רשות, יש עליהם איזה עילה, הם עושים מזה סמל, יש עליהם חובות, אני חושב שדברים שהם אומרים לי הם לא מכזבים לי ולא משקרים לי, זה מצב דעת נורמאלי של נחקר דרך אגב? כרגע, פילבר או בכלל? שאתה לא מכזב לו ולא משקר לו? זה מצב דעת נורמאלי, תקין, סביר או לא? ממה שאתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
פילבר הוא לא נחקר רגיל שנחקר ברשות ניירות ערך
בועז בן צור
נגדית
אלא?
אודי אבוקסיס
נגדית
פילבר נחקר יותר מתוחכם, אני לא בטוח שנושא של אמירה כזו או אחרת של חוקר ישפיעו עליו, לא יודע להגיד בהיבט הזה, אם הוא אמר שזה השפיע עליו, השפיע עליו ואם הוא האמין לנו אז הוא האמין לנו.
בועז בן צור
נגדית
עכשיו אני שואל אותך כך, אנחנו יודעים שצפריר שלל, לא שהיה פתוח, כל הגורמים המתכללים שיושבים וצופים ויודעים שנאמר פה דבר שקר כי זה ב - 18 בפברואר זה יום הפרוץ, אתה יודע שהיו שם גורמים רבים שישבו וצפו, אתה מכיר את זה או לא? העידו על זה.
אודי אבוקסיס
נגדית
מכיר
בועז בן צור
נגדית
אף אחד לא קם ואמר חברה אי אפשר להציג מצג כוזב כזה? זה בעייתי?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול להגיד משהו כללי לגבי,
בועז בן צור
נגדית
לא, על העניין הזה, לא כללי
אודי אבוקסיס
נגדית
לגבי גורמים שישבו בחדרי הצפייה הם לא יכולים לראות כל אמירה ואמירה ולעצור כל חצי משפט שנאמר בחדר חקירה גם אם הם צופים מילה במילה והם לא צופים מילה במילה.
בועז בן צור
נגדית
זו התשובה שלך? שאלתי אותך, אתה אומר שקשה להם להגיד משהו? איזה מן תשובה זו? שאלתי אם נאמר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרתי שאני לא יודע אם בהכרח הם ראו את זה וגם אם הם ראו אני לא יודע אם יש בשיקול דעת שלהם שהם הפעילו הם החליטו כן להגיד או לא להגיד.
ז'ק חן
נגדית
שאלה אינפורמטיבית, נהוג או לא נהוג?
אודי אבוקסיס
נגדית
לי לא אמרו
בועז בן צור
נגדית
אני גם לא שמעתי שלחכמון אמרו, אז יש לנו ככה, לפילבר ביום הראשון של החקירות מציג לו. 1 שיש הקלטות מפלילות שלו שישמע את עצמו מדבר על הנושא הזה ו-2. שצפריר שהוא היה קשור איתו כי הם נפגשו לצורך,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זו לא שאלה שאדוני שאל כבר?
בועז בן צור
נגדית
נתקדם, בסדר גמור
אודי אבוקסיס
נגדית
תודה
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אומר לכם פילבר תשמעו אנחנו יודעים שהוא נפגש עם אלוביץ' ב - 14 לחודש בסדר? הוא אומר לכם נפגשתי אז עם כל המפוקחים, זה לא משהו חריג, נבדק, לא נבדק?
אודי אבוקסיס
נגדית
באיזה היבט? של ראיות חיצוניות?
בועז בן צור
נגדית
שהוא מספר לכם שאומרים לו תשמע,
אודי אבוקסיס
נגדית
באיזה היבט נבדק? בראיות חיצוניות?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע
בועז בן צור
נגדית
תשאול?
אודי אבוקסיס
נגדית
תשאול כן
בועז בן צור
נגדית
חקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
חקירה כן
בועז בן צור
נגדית
את מי חקרתם? הלכתם לבדוק עם מי הוא נפגש?
אודי אבוקסיס
נגדית
בהיבט שלי חקרתי את פילבר
בועז בן צור
נגדית
לא, שאלתי אם הלכתם לבדוק כרגע יומנים,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד אם זה נבדק
בועז בן צור
נגדית
תודה
יהודית תירוש
נגדית
הוא כבר השיב על זה בהתחלה מספר פעמים שזה לא, הוא הסביר מה היה תפקידו.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז, שצומצם כרגע כמו פולינה הזיכרון הארגוני הפכה לאי זיכרון ארגוני, הגורם המקצועי, לא זה רק בסוגיות מקצועיות, חכמון זה רק זה,
יהודית תירוש
נגדית
היה כאן ראש הצוות שלו יריב עמיעד שבחרתם לא לשאול אותו את כל השאלות האלה.
ז'ק חן
נגדית
ממש לא
יהודית תירוש
נגדית
לפי מיטב זיכרוני ובדיקתי אבל בכל מקרה הוא לא אמר שום דבר כן היה תפקידי או לא היה תפקידי.
בועז בן צור
נגדית
תודה, אני מודה לך על ההערה, בואי נתקדם, כל השרשרת וכל השרשרת, טוב הלאה
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל יש תיעוד לפגישה הזאת בתכתובת של עדי קהאן אם אני לא טועה
בועז בן צור
נגדית
ברור שיש תיעוד
אודי אבוקסיס
נגדית
שהיא הוצגה
בועז בן צור
נגדית
ברור שיש תיעוד, כמו שהוא נפגש עם כולם
אודי אבוקסיס
נגדית
אז איזה עוד ראייה חיצונית אדוני רוצה?
בועז בן צור
נגדית
שהוא נפגש עם כל המפוקחים
אודי אבוקסיס
נגדית
אה, עם כל המפוקחים?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יודע שהנושא הזה כן נבדק רק שאני לא יודע,
בועז בן צור
נגדית
אתה לא יודע מי, אתה לא יודע מה התוצאות של הבדיקה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו בוא נתקדם. עכשיו דבר נוסף שכולכם הצגתם לו לפילבר פעם אחר פעם יש הנחיה, תאשר וזה הכי לגיטימי בעולם. זוכר? אם לא, אני אזכיר לך כי זה כשל שלישי, זוכר שהצגתם לו? רק תגיד, זה לא כל כך חשוב, לגיטימי שהייתה הנחיה כזו, זכור לך שהשתמשתם במטבע הלשון הזו פעם אחר פעם? כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני השתמשתי?
בועז בן צור
נגדית
כן, גם
אודי אבוקסיס
נגדית
תראה לי
בועז בן צור
נגדית
אתה יכול להראות לי?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. האמת שאני לא יודע להגיד גם אם התמלול, לא משנה, אם אין וידיאו אז לא משנה. נניח נניח שאני, כן
בועז בן צור
נגדית
תשמע, אני אגיד לך מה הקושי שלי? הקושי שלי שאנחנו מקבלים מכם תמליל, אנחנו בודקים, לפעמים מתקנים אותו, מקבלים אתמול בצהריים, ואז יש לכם איזושהי טרוניה על התמליל ששלחתם לנו? תגידו אתם... לגמרי?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שאני אומר זה כדי שהדברים יהיו מדויקים אני רוצה לדעת אם אני אמרתי את הדברים
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה
אודי אבוקסיס
נגדית
מאחר וראיתי הרבה טעויות בחלק מהתמלילים שלא אני הייתי אמון על הכתיבה שלהם
בועז בן צור
נגדית
אני מראה לך מספר מופעים כרגע ולא אכפת לי כרגע אם זה אבוקסיס,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני הייתי בחדר לצורך העניין
בועז בן צור
נגדית
בדיוק והחוקר הבכיר של הרשות
אודי אבוקסיס
נגדית
כמו שאמרתי קודם, אני חצי מסכים איתך
בועז בן צור
נגדית
החוקר הבכיר של הרשות הוא גוף הידע המקצועי, אין בילתך בעניין הזה. אוקי יש לנו את רינת יודעת וצורחת. חכמון יודע עדי מדינה להביא אותם ואותך. תראה, לא משנה כרגע, לא אכפת לי,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שמעתי את רינת צועקת יותר מדי
בועז בן צור
נגדית
אנחנו שמענו אותה, האוזניים שלנו נסתמו
יהודית תירוש
נגדית
בכל מקרה התיאור הזה ככה של חוקרת הוא מוטב שלא יגידו
בועז בן צור
נגדית
את הצרחות שלה דרך אגב עד שתתעייפי
יהודית תירוש
נגדית
לא צריך לתאר ככה חוקרת
בועז בן צור
נגדית
כן, אני מתאר אותה, הצרחות שלה היו איומות
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר להרים את הקול במסגרת חקירה, לא ראיתי אותה צועקת, אני לא מסכים עם האמירה הזאת.
בועז בן צור
נגדית
נתקדם, חבל על הזמן. בוא תראה יהא זה אתה, יהא זה חכמון ואני אראה לך מספר מקומות בשורה 15 זה חקירה מ - 18 לפברואר ת/608 ב )(
יהודית תירוש
נגדית
ממה שרשום לנו פה זה חכמון
בועז בן צור
נגדית
בעמוד 28 אומר אבוקסיס לחכמון שזה לא נוסט לקשקושים האלה, שר אמור להגיד מה הוא רוצה, לגיטימי, בראייה שלי זה הכי לגיטימי,
אודי אבוקסיס
נגדית
זו לא אמירה שלי אבל בסדר
בועז בן צור
נגדית
תפסיק עם הבריחות האלה כבר
יהודית תירוש
נגדית
לא, סליחה אני מתנגדת להטעיה הזאת.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
למה את מתנגדת?
יהודית תירוש
נגדית
הוא מבקש ממנו להסביר אמירה מסוימת, העד אומר זאת לא אמירה שלי, אנחנו יודעים לפי בדיקתנו שהעברנו אחרי אתמול שזאת לא אמירה של העד, חברי לא יכול להגיד לעד תעזוב אותי מהקשקושים האלה כי יש הבדל בין דברים שעד צריך להסביר דברים שאמר לבין נוכחות שלו בחדר, יש הבדל עם כל הכבוד. השאלה תהיה אחרת.
בועז בן צור
נגדית
אני מוכן לעשות ככה, להפסיק את החקירה, ללכת לבדוק, זה סוגיה שהעלו אותה כרגע, אני כרגע מדבר, אני אפסיק את החקירה, אני אלך לבדוק מה שלחו לנו אתמול בצהריים שישבנו על החקירה ונמשיך מחר את החקירה הזו, אין לי שום בעיה כי מסיטים אותנו לדברים חכמון, אבוקסיס.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה השאלה לעד?
בועז בן צור
נגדית
השאלה שלי נורא פשוטה, אני אראה לך שלושה מופעים, אתה או חכמון לא מעניין אותי מי נמצא שם, חכמון ואתה נמצא שאומר זה לגיטימי ואומרת רינת סבן לא לגיטימי שיהיה משהו אחר ואני אראה לך עוד מופע אחד,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה השאלה אליו?
בועז בן צור
נגדית
מיד אני רק אראה לו את המופעים. מיד אני אגיד, השימוש במונח לגיטימי תיכף אני רוצה להראות שזה שימוש פסול למשהו,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אבל מה השאלה אליו?
בועז בן צור
נגדית
תיכף אני רק רוצה להראות איפה זה נאמר, זה לא פעם אחת נאמר. בשורה 18 היא אומרת לא לגיטימי שיהיה משהו אחר, אפשר להעלות את זה רגע? גם העד אומר אחרי זה או חכמון, אלוהים יודע, בשורה 19 אתה כנראה אומר,,
יהודית תירוש
נגדית
לא, זה לא אותה חקירה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
די,
בועז בן צור
נגדית
זה דבר פשוט אווילי להפליא ששונתה מדיניות, שונתה מדיניות, תריצי אותה, ביי. זה הוא עכשיו אני אומר לך את הדבר הבא,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אתייחס ברשותך
בועז בן צור
נגדית
אתה לא עונה, מה להתייחס, הנחתי לכם ששלושתכם מדקלמים במקהלה מי יותר, מי פחות שזה לגיטימי, לגיטימי שנתניהו הנחה את פילבר, שאלתי אליך, אתם חשדתם אז נכון? היה לכם חשד?
אודי אבוקסיס
נגדית
חשד שמה?
בועז בן צור
נגדית
שפילבר שותף לנתניהו יש לו גם הרי הסדר טיעון בסופו של דבר והוא נחקר באזהרה ולכן הדבר האחרון שאפשר להגיד בפעולה שאתם אומרים לו שזה דבר לגיטימי מבחינת סטטוס החקירתי. נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רואה בזה קו חקירה לא בעייתי, אני חושב שלהתחיל מאמירות לגבי פעולות שהן כן לגיטימיות זה התחלה של משהו כדי להביא למשהו אחר, לא בהכרח לרמוז לו שהחשד הוא לגיטימי.
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להסביר לך, לא החשד הוא לגיטימי, תבין טוב, אני כבר אומר לך, חבל, תדע לך, אסור לך, אנחנו רצינו ללכת לדו"ח הוועדה, אבל בית משפט אמר, בסדר, אנחנו נקרא את הדו"ח במועדו, לעשות מינימיזציה של התנהגות או
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרתי שזה קו חקירה לגיטימי מבחינתי
בועז בן צור
נגדית
תקשיב לי טוב, זה משהו שהוא לגיטימי וזה ברור
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אדוני שאל לעמדתו והוא השיב.
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אותו לעמדתו, בסדר גמור, אז אתם הנחתם בדברים האלה שאתם אמרתם לו שזה לגיטימי זה נועד למה? למה אמרתם לו שזה לגיטימי?
אודי אבוקסיס
נגדית
להבין את מערכת היחסים שלו עם השר
בועז בן צור
נגדית
לא,
עודד שחם
נגדית
תן לו רק להשלים
בועז בן צור
נגדית
סליחה, אני מתנצל
אודי אבוקסיס
נגדית
זהו, סיימתי, השבתי
בועז בן צור
נגדית
להבין את מערכת היחסים?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואני אציע לך שזה לתמרץ אותו, בוא, נורא פשוט אם זה לגיטימי קל לאשר משהו שהוא לגיטימי, זה הרבה יותר קל. אני אומר לך זה דברים בטלים מה שאתה אומר, כשאתה אומר שזה לגיטימי זה כדי להגיד לו בוא, אין לך בעיה לאשר את זה כי זה לגיטימי. תשובתך?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מה שנעשה
בועז בן צור
נגדית
תודה, אז תגיד זה מה שנעשה. הלאה אתה יודע שאסור לך להציג, מבחינת הכללים אסור לכם להגיד למישהו אם תאשר משהו זו לא יהיה מעשה עבירה כשאתם חושדים שיש מעשה עבירה? אחד הכללים הפורמאליים אפילו, כרגע עזוב את ההשלכות, אסור בתכלית האיסור.
אודי אבוקסיס
נגדית
שוב?
בועז בן צור
נגדית
אסור בתכלית האיסור לומר אם תאמר כך וכך זו לא תהיה עבירה
אודי אבוקסיס
נגדית
אף אחד לא אמר אם תאמר כך וכך זו לא תהיה עבירה
בועז בן צור
נגדית
זה לגיטימי
עודד שחם
נגדית
לא צריך לצעוק מר בן צור
בועז בן צור
נגדית
סליחה
אודי אבוקסיס
נגדית
אף אחד לא תאמר כך וכך זו לא תהיה עבירה, אף אחד לא אמר את זה
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו תראה, אני חוסך כרגע את כל הפינג פונג שניהלתם איתו, הוא אמר לכם אני לא זוכר דבר כזה ופעם אחר פעם בטונים שונים ומשונים אמרתם לו תיזכר, תיזכר, תיזכר, זוכר את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. נקודה נוספת, אומר לכם פילבר בחקירה אני אמרתי, סיפרתי למקורבים אלי ביותר את העובדה שנתניהו מעולם לא הנחה אותי, הוא אומר לכם גם תלכו לבדוק עם המקורבים שזה מה שאמרתי להם בזמן אמת, שהתחילו פרסומים. זוכר או שאם לא אני אראה לך ואתמקד בשאלות.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
אז אני אראה לך, בוא ניזכר. 6348 ת /,608(ב), עמוד 32. הוא אומר לכם כך, תראה, אני לא חושש, אמיתי אני אומר לך, תשאל את אשתי, תשאל את רמי, זה לא ווייס, זה וייספיש, איש שאני משוחח איתו המון על הדברים האלה ומתייעץ איתו, והוא אומר אפילו תראו אני אומר לכם, אני אומר לכולם, לעורכי הדין שלי, לכולם אמרתי עכשיו שמבחינתי לא נתן לי הנחיה, אומר פילבר יש פה שלושה גורמים כולם קרובים עימדי. אשתי, חברי הטוב רמי וייספיש, ועורכי הדין שלי תשאלו אותם, לכולם אני אמרתי שנתניהו לא הנחה אותי. עד כאן התיאור שלו. שאלה ראשונה, האם אתה יודע שגברת אילנית פילבר אשתו של מר פילבר נחקרה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שכן, אני לא,
בועז בן צור
נגדית
נחקרה, קח את זה כנתון. האם אתה יודע שהיא לא נשאלה שאלה אחת, למרות שפילבר אמר תלכו לשאול אותה מה אמרתי,
עודד שחם
נגדית
הוא היה בין החוקרים שלה?
יהודית תירוש
נגדית
לא, לא אדוני, זה לא רלוונטי
עודד שחם
נגדית
מה זה מקדם אותנו?
בועז בן צור
נגדית
תראה אני אגיד לך כך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שמעתי על זה
בועז בן צור
נגדית
בוא אני אגיד לך
עודד שחם
נגדית
כן שמע, לא שמע, הוא לא היה החוקר
בועז בן צור
נגדית
תראה, פילבר אמר לך, לכם, לשלושתכם בחדר חקירות יש שלושה גורמים כולם קרובים ולכולם אני אמרתי אותו דבר, תלכו לשאול אותם. האם היה,
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא אמר את זה לפני החתימה על ההסכם?
בועז בן צור
נגדית
כן, ב - 18. רוצה לבדוק? אם הוא חתם על ההסכם אז זה נגמר, אתה רוצה לבדוק? אתה עושה תנועה, אם הוא חתם על ההסכם זה נגמר?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה לדעתך יגיד אחרי החתימה על ההסכם?
בועז בן צור
נגדית
מה שעשית לי,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא עשיתי שום תנועה
בועז בן צור
נגדית
עשית תנועה אחרי החתימה על ההסכם
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא, לא
בועז בן צור
נגדית
טוב, לא חשוב, בלי תנועה. שאלת אותי אם זה אחרי החתימה על ההסכם. אני אומר לך שאחרי החתימה על ההסכם החובה היא מוגברת כי אמרנו צריכים לבחון פנימית, צריך לבחון חיצונית,
אודי אבוקסיס
נגדית
אז הביאו את אשתו
בועז בן צור
נגדית
לא לעניין הזה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע מה שאלו אותה
בועז בן צור
נגדית
אני שואל אותך שאלה פשוטה כידע כללי, כשפילבר אומר לך לכו לבדוק מה אמרתי לקרובים אצלי, בסוגיה, בליבה, האם צריך ללכת לשאול אותם להבנתך או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא לקחתי חלק בקבלת ההחלטות של מי צריך להביא
בועז בן צור
נגדית
אני הבנתי שלא לקחת חלק ולא חקרת
אודי אבוקסיס
נגדית
הדברים האלה לא היו בסמכותי את מי להביא, מתי להביא?
בועז בן צור
נגדית
אני שאלתי, אתה החוקר המרכזי של פילבר בצד המקצועי שלך כרגע
אודי אבוקסיס
נגדית
בצד המקצועי של משרד התקשורת, לא מקצועי של,
ז'ק חן
נגדית
למי הוא אומר את זה? באוויר?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אילו זה היה בסמכותך האם היית עושה את זה? בואו נשנה את השאלה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד אם זה היה בסמכותי אם הייתי עושה את זה
בועז בן צור
נגדית
אבל במהלך חקירתי רגיל, יש פה תוכן של פגישה, הייתה או לא הייתה ואומר העד אני אמרתי את זה, אתה גרסה שלי אני אומר לכם שנתניהו לא דיבר איתי,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא בטוח שהייתי מזמן
יהודית תירוש
נגדית
אני מתנגדת לקו השאלה הזה עם כל הכבוד לעניין הרלוונטיות. העד הוא לא מומחה עכשיו בא בתור לתת חוות דעת על חקירות, הוא בא להעיד מה הוא עשה, מה הוא לא עשה ולמה הוא עשה את זה. גם צריך לזכור שכל מה שהוא עשה מתומלל ונמצא, יש איזשהו גבול שצריך להציב ברלוונטיות בשאלות לעד, מה היה צריך לעשות בחקירתה של אילנית פילבר שלא העד הזה חקר אותה שהוא לא היה אפילו ראש צוות בתיק. באמת שישאלו את מר יריב עמיעד, יואב תלם, אלי אסייג, שישאלו את אודי אבוקסיס עכשיו למה חקרו כך או אחרת את אילנית פילבר?
בועז בן צור
נגדית
אז זה ככה, אני אגיד לך ככה, מי שחקרה את הגברת אילנית פילבר זה הגברת רינן סבן שנמצאת גם בחקירה של בעלה של מומו פילבר
יהודית תירוש
נגדית
אז תביא אותה בפרשת ההגנה, הכל בסדר.
בועז בן צור
נגדית
מה אתה יודע? חזרנו למלל הזה תראה, אני אומר לך כך,. 1 קבל את זה כנתון, לא אילנית פילבר, לא וייספיש ולא עורכי הדין שהגיעו למסור עדות, סליחה, שהגיעו לדבר על,
אודי אבוקסיס
נגדית
וייספיש גם מסר עדות?
בועז בן צור
נגדית
לא. אף אחד מהם לא נחקר על זה וזה מסקנות בהמשך למרות שאני אומר לכם תלכו לשאול כולל אליך,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
תתקדם לשאלה הבאה
בועז בן צור
נגדית
נתקדם לשאלה הבאה. הלאה. האם אתה יודע שאסור להעביר לנחקר מסר שאם הוא לא ייזכר מעצרו יוארך? כללית כרגע.
אודי אבוקסיס
נגדית
מאמין שזה משהו שלא צריך לעשות
בועז בן צור
נגדית
לא צריך לעשות. האם אתה יודע שזה נעשה בחקירות שלכם את פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זכור לי דבר כזה
בועז בן צור
נגדית
לא זכור לך. האם אתה יודע שחכמון אמר לפילבר בחקירות שאתה נמצא שם, למשל בעמוד 42 שהתפקיד שלו בארבעה ימים האלה זה ארבעת ימי המעצר זה להיזכר? להיזכר שנתניהו הנחה אותו? זה התפקיד שלו. יש לו משימה בחיים.
אודי אבוקסיס
נגדית
להיזכר שנתניהו הנחה אותו? זו הייתה האמירה?
בועז בן צור
נגדית
כן. כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר לראות
בועז בן צור
נגדית
שזה התפקיד שלך, הנה בשורה 19 הוא אומר אני לא זוכר שהוא אמר לי את זה. את זה, זה מה שכתוב ב - 12 עד. 14 קודם כל יש פה, תסתכל כמה פגמים בשש שורות. ב - 12-14 אומרים לו זה לא עבירה בכלל כששר התקשורת מבקש לזרז את הטיפול, זה עניין של הלגיטימיות שדיברנו על זה קודם, תקלה נוספת כי זה עובדה שזה עבירה לשיטתכם. אומר לו החוקר עוד פעם, זה לא עבירה,... כמובן כדרכו,
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות שזה בהבנה שלו
בועז בן צור
נגדית
יכול להיות, כולכם ידעתם שזה לגיטימי, מאה אחוז. עכשיו תראה, אומר פילבר אני לא זוכר שהוא אמר לי את זה. אומר לו החוקר - תיזכר, תרגיש... בארבעה ימים האלה. אומר פילבר הוא לא אמר לי, גם אם זה לא עבירה, עכשיו אני שואל אותך שאלה פשוטה זה התפקיד של הנחקר שהבין גם בבית המשפט הוא אמר שהשימוש בארבעה ימים זה מוטיב המעצר זה התפקיד שלו, יש לו תפקיד להיזכר? זה אמיתי הדבר הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שיש לו תפקיד להיזכר אבל אופן כללי אפשר להשתמש בשעות שיושבים במעצר כדי להיזכר בדברים, לא בהכרח בדברים שהם לא נכונים.
בועז בן צור
נגדית
אין לו תפקיד, אין לו משימה להיזכר נכון? יש לו משימה להגיד את האמת
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
תודה. אוקי. האם אתה זוכר שכולכם אמרתם לו, לפילבר, אני אקצר קצת לכן אני לא אפנה, אם תרצה אני אפנה שאין אפשרות בעולם, אין מצב בעולם, אין אופציה אחרת שחייב שתהיה הנחיה של נתניהו כי אם הוא הלך ובדק את סוגיית המיזוג מכל גורמי המקצוע זה לא יכול להיות שהוא עשה את זה בלי הנחיה של נתניהו? אין מצב, עולם, אין אופציה אחרת בזה הייתם משוכנעים, חזרתם על זה שלושים פעם בחקירות או שלוש מאות כמעט ליתר דיוק. זוכר שזה היה הסטייט אוף מיינד שלכם?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא ספרתי כמה פעמים
בועז בן צור
נגדית
הרבה מאוד פעמים
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות שזה נאמר כמה פעמים
בועז בן צור
נגדית
נאמר כמה פעמים, אוקי. עכשיו, פילבר אומר לכם, האם אתה זוכר שפילבר אמר תשמעו זה לא נכון, יש מצב, יש דברים שנקרא, אפילו קרא לזה טייס אוטומטי, צומחים מלמטה לא כתוצאה מהנחיה של השר. אמר לכם את הדבר הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם אתה אומר זה נאמר
בועז בן צור
נגדית
אמר, אמר, אני אומר לך שאמר
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אם אמר אז תגיד אמר, מה
בועז בן צור
נגדית
לקחתם בחשבון, שאלתי אליך, לקחתם בחשבון שיש אופציה שכזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
שמה?
בועז בן צור
נגדית
שבאמת הדברים האלה הוא שמע מצפריר, ושמע בחפיפה,
אודי אבוקסיס
נגדית
ודאי שואלים אותו גם על החפיפה עם צפריר, בטח שלקחנו בחשבון
בועז בן צור
נגדית
טוב. תראה, אבל תראה מה הוא הבין פילבר ואני שואל אותך כרגע כי זו הבנה שלו
אודי אבוקסיס
נגדית
ההבנה שלנו הייתה איזושהי דילמה לגבי, אני זוכר ביום הראשון בפרט לגבי הזמן שבו הוא נחפף וזו הייתה הדילמה שבכל כך מעט זמן אי אפשר להחפיף כל כך מהר ולקבל החלטה כזו במסגרת הזמן שהוא התכונן לפני המינוי. זה היה ביום הראשון ההבנה.
בועז בן צור
נגדית
יש לנו תיעוד כתוב על תהליך החפיפה עם צפריר אתה יודע, מתי זה היה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע שיש תיעוד כתוב
בועז בן צור
נגדית
יש, דפדפת צהובה, פילבר רשם בכתב ידו, תקלה נוספת, עשרים עמודים שחקרו אותו רק בחקירת השלמה.
אודי אבוקסיס
נגדית
מה זה?
בועז בן צור
נגדית
יש דפדפת צהובה שפילבר רשם בכתב ידו שהייתה על שולחנו, אדוני שמע על כך?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא שמעת שחקירת ההשלמה הייתה על דפדפת צהובה שפילבר רשם?
אודי אבוקסיס
נגדית
שמעתי שיש איזשהו רישום אבל אני לא חושב שהיה דפדפת צהובה
בועז בן צור
נגדית
יש גם תאריך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע תאריך, לא יודע כלום
בועז בן צור
נגדית
הכל ישנו שם. אני שואל אותך לגבי צפריר שיש תיעוד לחפיפה שהוא עושה עם צפריר
אודי אבוקסיס
נגדית
בדפדפת הזאת?
בועז בן צור
נגדית
כן. אדוני מכיר את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
ומה התאריכים
בועז בן צור
נגדית
אני שאלתי אותך אם אדוני יודע? יש שמה כמה ימים, יש סוגיות שהוא מעלה בפניו
אודי אבוקסיס
נגדית
יש כמה ימים כן, גם פילבר אמר שזה היה כמה ימים, גם בתשאול הוא אמר כמה ימים
בועז בן צור
נגדית
סליחה האם אתה יודע על תהליך החפיפה שבין צפריר לבין פילבר? פשוט
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, מהעדות של פילבר
בועז בן צור
נגדית
כמה זמן זה נמשך שם אתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
מספר פגישות של כמה שעות
בועז בן צור
נגדית
ומה הנושאים שעלו שם, כולל מיזוג בזק - YES אתה יודע שזה עלה שם מצפריר, כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר את הנושאים ספציפית
בועז בן צור
נגדית
אה, אתה לא זוכר, בוא נתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר ספציפית
בועז בן צור
נגדית
טוב. הבנתי, כשהגענו לנקודה אתה לא זוכר אותה
אודי אבוקסיס
נגדית
אם הוא אמר אז הוא אמר
בועז בן צור
נגדית
כתוב
יהודית תירוש
נגדית
אבל העד אמר שהוא לא הכיר את זה, מה כתוב? העד אמר לו הרגע שהוא שמע לראשונה על זה שיש רישום, הוא שמע לראשונה באיזשהו שלב אחר, למה אתה מבלבל אותו?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שרציתי להגיד זה שביום הראשון אנחנו ניסינו להבין את העניין הזה
בועז בן צור
נגדית
מה שאמרתם על צפריר אם הבנתי נכון זה איזשהו סיוע מילוט שכל בתכלית שאתה חושב שזה היה משהו קצר, זה מה שהבנתי ממך, למה נזכרת פתאום שזה היה קצר? שלא היה זמן לעשות את זה? סליחה, זה היה המשפט שלך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר
בועז בן צור
נגדית
זה היה המשפט שלך?
יהודית תירוש
נגדית
תן לו לענות, אתה שואל אותו ארבע פעמים ואתה לא נותן לו לענות
בועז בן צור
נגדית
בבקשה, כן, תענה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שחלק מקו החקירה ביום הראשון במסגרתו אני בתשאול ולא יודע על שום דפדפת צהובה ולא שום דבר אחר,
בועז בן צור
נגדית
חבל
אודי אבוקסיס
נגדית
היה להבין כמה מועדי חפיפה היה לו ולצפריר וחלק מהדבר הזה הוא אמר, כן, היו כמה פגישות של כמה שעות, חלקן היו בתל אביב, חלקן היו בירושלים וקו החקירה שלנו היה להבין האם בזמן חפיפה שלשיטתנו באותו מועד היה קצר האם אפשר לקבל החלטה כזאת? אז כן היו לי שאלות כאלה, זה מה שאמרתי לו.
בועז בן צור
נגדית
לא הבנתי מה שאתה אומר. האם אתה יודע שהוא נפגש עם עוד גורמים מקצועיים?
אודי אבוקסיס
נגדית
כמו מי למשל?
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם אתה יודע? פשוט
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות שדנה?
בועז בן צור
נגדית
שמילה למשל, יפעת בן - חי שגב שהיו לו פגישות איתם? אתה יודע את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
יפעת בן - חי שגב
בועז בן צור
נגדית
רק תגיד אם אתה יודע, נקצר את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא מכיר
בועז בן צור
נגדית
תודה רבה. בוא נתקדם. אני רוצה להראות לך את מה שהעיד פה פילבר, אבקש את ההתייחסות שלך. הוא אומר ככה, תראה, הוא נשאל כשאומרים לך שהייתה הנחיה של השר, אומר לך שיש הוכחות והקלטות וראיות פעם אחר פעם, אולי זה נכון? הוא אומר נכון, אני לא זוכר את זה אבל אולי זה היה, אז הוא ממשיך ואומר, הוא מאשר שהוא מוכן לזרום אתכם ואחרי זה הוא אומר שהוא יוצא מתוך נקודת הנחה שאף אחד לא עושה עלי הצגה כזו גדולה ואירוע כל כך דרמטי ומשמעותי במדינת ישראל. מה שהוא אומר, הוא אומר תשמע, בעצם המצגים שהצגתם ודרך החקירה שלכם הוליכה אותי להגיד את הדברים המאוחרים, תשובתך? כי אני נותן בהם גם אימון קשה להניח שישקרו שקרים כל כך בוטים.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא חושב שהוצג פה כאלה מצגים בוטים, המצגים שהוצגו מבחינתי היו מצגים שהם שיטת חקירה שהיא לגיטימית. ההתייחסויות שהוא נתן רובן באו אפילו לפני המצגים לרבות לגבי וואלה.
בועז בן צור
נגדית
בקיצור אתה שולל את זה? מי זה וואלה, מה וואלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא אמר ראשון וואלה בחקירה שלו, כשקראתי את החקירה שלו הוא אמר וואלה, אפילו לא שאלתי אותו על וואלה.
בועז בן צור
נגדית
מאיפה המצאת את וואלה כרגע?... שאלות בתקשורת ב... וואלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם אני אדע אני אענה
בועז בן צור
נגדית
יש לי תחושה שזה יהיה רחוק ממך, אם את החקירה של פילבר אתה אומר אני לא הייתי פה ולא הייתי פה אז על וואלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
הסכמנו כבר בחצי בכיר
בועז בן צור
נגדית
טוב, בוא לא נקנטר אחד את השני, חבל על הזמן תראה, אני רוצה להראות מה הוא אמר בבית המשפט, זה 415 אצלנו, הוא אומר כאן, הוא נשאל איך הוא מרגיש? הוא הרגיש מאוים, הוא אומר שלוחצים אותו ההתנפלות של שלושה חוקרים ביחד והצעקות, אני לא מפחד, אמרתי את זה אבל אני מרגיש מאוים, כדי שאני כן, כדי שאני אשנה את הגרסה, כדי שאני אזכר. שתיזכר כי אתה לא זוכר? נכון. את מה שאנחנו רוצים שתגיד? נכון. שזה נתניהו. מה שאומר כאן פילבר פה בבית המשפט תשמע, הייתה פה מבחינתי, אני לא אדם שמפחד אבל אני כן, אני הלחיצו אותי, רצו שאני אגיד את זה והייתי מוכן לזרום איתם להגיד את זה, התייחסותך? הוא טועה? לא הבין?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא ראיתי את הדברים כך
בועז בן צור
נגדית
לא ראית את הדברים כך, בסדר גמור, תודה עכשיו, הוא עשה גם תנועות שדחפו לו לראש, תנועה כאילו דחפו לו עם פטיש, תנועה כזאת כאן בבית המשפט וגם בחדר החקירות. הוא אומר לכם בחדר החקירות, הוא אומר אני לא פוחד,
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה תנועות ופירשת אותם, אני לא יודע להגיד לך
בועז בן צור
נגדית
לא, תנועה כזו שזה קורה בחדר החקירות, זה לא תקין שידחפו למישהו משהו לראש, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
איך פירשת תנועה כזו?
בועז בן צור
נגדית
תנועה כזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך את התנועה הזאת, תנועה שהוא עושה בחדר חקירות זה שאתם מנסים להכניס לו בכוח דברים לראש שאני אומר אותם.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר את התנועה הזאת
בועז בן צור
נגדית
לא זוכר, ואם יש תנועה כזאת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז יש תנועה כזאת. אולי כואב לו הראש
בועז בן צור
נגדית
אולי כואב לו הראש?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מומחה לשפת גוף
בועז בן צור
נגדית
בוא, בבקשה נתקדם, עכשיו נעבור לאירוע דרמטי נוסף. החקירה שלו מסתיימת ביום הראשון ששם הוא כאילו ממלמל ייתכן שהשר, ואז כולכם שמחים יוצאים, אני עושה פרפראזה לא מדויקת, יוצאים החוצה. אתה זוכר מה קרה אחרי זה מחוץ לחדר החקירות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שאלי אסייג בא,
בועז בן צור
נגדית
לא. בסוף, בסוף יוצאים,
אודי אבוקסיס
נגדית
אלי אסייג דיבר איתו וזה?
בועז בן צור
נגדית
לא, לפני אסייג,
אודי אבוקסיס
נגדית
לפני אסייג בסוף יום ראשון?
בועז בן צור
נגדית
נכון. בוא אני אראה לך, יש פה אירוע מאוד משמעותי,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שקראתי שהוא מדבר שם עם רינת
בועז בן צור
נגדית
נכון. הוא מדבר עם רינת. בוא נבין כרגע מה יש לנו כשהוא מדבר עם רינת אחרי שבסוף היום הראשון שלוחצים ולוחצים ממלמל, ייתכן שהשר, בוא נראה מה הוא אומר לרינת סבן 1. מחוץ לחדר החקירות.. 2 הוא לא יודע שזה מוקלט והחדר מקליט ולכן מכשיר הקלטה קולט גם דברים שנאמרים מחוץ לחדר. אנחנו תיקנו כי תמיד מה שמחוץ לחדר החקירות מעניין אותנו לכן אנחנו בקפידה בודקים את זה. אנחנו רוצים להגיש מוצג, זה כלי עזר, אתם יכולים לבדוק את זה, זה עם התיקונים שלנו
משה בר-עם
נגדית
תמליל של אותה שיחה?
בועז בן צור
נגדית
כן. עשינו את זה עם פילבר והקרנו את זה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה לא אותו דבר שכבר נעשה?
יהודית תירוש
נגדית
אנחנו מתנגדים להגשה
בועז בן צור
נגדית
זה כלי עזר
יהודית תירוש
נגדית
אז אני רוצה לומר, אני ביקשתי אתמול, אנחנו ביקשנו אתמול מחברינו להגיש היום כלי עזר של תמלול מתוקן. אני אזכיר שחברי במהלך החקירות הגישו לא פעם בתוך החקירה בלי שהודיעו לנו קודם תמלילים מתוקנים ואנחנו לא התנגדנו מתוך הבנה ששמורה לנו תמיד האפשרות לבחון,
משה בר-עם
נגדית
איזה תמליל רציתם להגיש?
יהודית תירוש
נגדית
רק רגע, סליחה אדוני, אני אסביר, מתוך אפשרות ששמורה לנו תמיד האפשרות לבחון את זה והראייה העיקרית היא ההקלטה ולכן אף פעם לא בחרנו בדרך של להתנגד להצגת תמלול גם כשלא נאמר לנו רגע לפני ולא יכולנו לבדוק אותו. אתמול ביקשנו להגיש, הצגנו לחברינו יום קודם כשהיה לנו את זה מספר תמלולים שמדייקים את המקומות שבהם העד לא זה שאמר את הדברים אלא מר שלומי חכמון. חברי התנגדו, או רינת, לא משנה, מה שאנחנו ראינו, מה שהצלחנו לבדוק, לא בדקנו את כל התמלילים, בדקנו מספר מופעים. חברי התנגדו להגשה אמרו שהם מתנגדים להגשה של הדבר הזה כי טרם הספיקו לבדוק את זה אבל שהם מסכימים שזה יוגש בהמשך לאחר בדיקה שלהם על ידינו ללא צורך בנוכחות העד.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אז את מבקשת לאפשר לכם לבדוק ואז זה יוגש?
יהודית תירוש
נגדית
בדיוק אותו דבר, אנחנו נתנגד להגיש את זה
בועז בן צור
נגדית
אני אגיש משפט אחד, את מאריכה בדברים באמת שלא לצורך. אנחנו כבר הראינו,
יהודית תירוש
נגדית
כמו שההגנה בוחרת להתנהג גם אנחנו נתנהג.
בועז בן צור
נגדית
רק אני אומר לכבודם ההבדל הוא שהקרנו את זה עם PLAY לפילבר בחקירה וציטטנו לפרוטוקול מה - PLAY שזה מה שנעשה עכשיו ולכן זה לא שהם קראו את זה משהו שהוא חדש, אנחנו אתמול לראשונה ראינו, אני לא עושה ווכחנות אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
תגיש להם וזה ייבדק, עכשיו תציגו לו את זה. תגישו את זה אחרי שזה ייבדק
משה בר-עם
נגדית
לצורך החקירה אדוני יגיש לו, הכל בסדר
בועז בן צור
נגדית
טוב, בסדר, את זה בטח לא תמללתם גב' תירוש כמו שאני נוטה להניח
אסף עיסוק
נגדית
האמת שרוב בתוך התמליל המקורי. אני לא זוכר, אני לא רוצה להגיד זה מתוך התמליל.
בועז בן צור
נגדית
אני מודה על ההתנגדות, תודה רבה. תראה אני מקריא לך שיחה כרגע שבין רינת סבן לבין פילבר אחרי שפילבר, תזכור, אמרתי לך אומר כנראה השר
אודי אבוקסיס
נגדית
מה הוא אומר?
בועז בן צור
נגדית
כנראה השר, אם מישהו אמר לי זה כנראה השר. ככה אתם מסיימים
אודי אבוקסיס
נגדית
לגבי המיזוג?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
זה ביום הראשון הוא אומר?
בועז בן צור
נגדית
כן, בסוף. תראה היא אומרת לו פילבר תחשוב טוב טוב, באמת קח את הלילה לחשוב פילבר - אני אומר לך, אני אומר לך באמת כל הסיפור הזה היום הפך להיות סיפור הכי מרכזי במדינת ישראל, בזמן אמת הוא היה אפיזודה, באמת היה אפיזודה, אף אחד לא ידע, לא מי מתכנן, לא המתכנן, משהו טכני. סבן - סבבה אבל תנסה. פילבר - אני באמת לא זוכר. רינת סבן - התשובות מובהקות, כשהתשובה מובהקת. פילבר - אבל אני לא זוכר, אני לא רוצה להגיד בגלל שאת אומרת לי יש, יש לי, יש לי אז אני אגיד לך טוב, סליחה נזכרתי. אני לא רוצה לרמות אתכם, בזמן אמיתי לא זוכר. אני מעולם, אבל אני מעולם כל פעם שמדברים על העניין הזה ברגע שהראו לי אני אמרתי את האמת, אני אף פעם לא שיקרתי. עכשיו בוא נבין מה יש לנו פה. 1. אנחנו יודעים שפילבר לא יודע שהדברים שלו מתועדים כי זה מחוץ לחדר החקירות נכון? ככה ההנחה של הנחקרים.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שאלתי אותו
בועז בן צור
נגדית
טוב, לא שאלת. אוקי. עכשיו תראה, פילבר הסביר לנו פה, קודם כל אני אשאל אותך שאלה טכנית כשיש שיחה מחוץ לחדר חקירות אתם לא בונים שהטייפ ריקורדר או הרשמקול יתעד כי אם יתרחקו עוד שלושה מטר מחדר החקירות זה כבר לא יישמע, ואם יהיו צמוד לדלת זה כן יישמע, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני באופן כללי לא יודע מה מוקלט ומה לא מוקלט בחדרים בלהב, איפה קולטים אותי, איפה לא קולטים אותי. מתי אני מצולם ומדבר או לא מדבר,
בועז בן צור
נגדית
ולכן?
אודי אבוקסיס
נגדית
כל מה שאני נשמע אומר בין אם זה שטויות ובין אם זה דברים טובים זה לא בהכרח מתוך ידיעה שאני מצולם, למעט תוך כדי החקירות שממש,
בועז בן צור
נגדית
ולכן תראה, האמת שענית לי שלא לצורך, לא מתווכח עם התשובה שלך. חשוב שיהיה תיעוד ומזכר לדברים, בטח דברים מהותיים כמו הדברים הללו שיהיה תיעוד ולא לסמוך אם הרשמקול קלט או לא קלט משהו מחוץ לחדר החקירות, אתה מסכים שחשוב שיהיה תיעוד?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. אם החוקר לא מבין בוודאות שהוא מצולם ויש אמירה חד משמעית שהיא צריכה להיות מתועדת בזכ"ד, טוב לו לחוקר לרשום זכ"ד.
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע שאין מזכר? גב' רינת סבן שומעת מפילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בדקתי את המזכרים של חוקרים אחרים
בועז בן צור
נגדית
אתה לא יודע, אין מזכר. עכשיו תראה
משה בר-עם
נגדית
אם אדוני היה שם אדוני היה עושה מזכר על שיחה כזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע להגיד
משה בר-עם
נגדית
לא יודע להגיד?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע להגיד, כי יכול להיות,
משה בר-עם
נגדית
סליחה, אדוני אמר,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד למה אני לא יודע להגיד
משה בר-עם
נגדית
אדוני אמר שלא בטוח אם חלק כן מוקלט, לא מוקלט, זה מחוץ לחדר החקירות, אדוני לא יודע.
אודי אבוקסיס
נגדית
אם אני יודע שזה מחוץ לחקירות,
משה בר-עם
נגדית
זה היה מחוץ לחדר החקירות
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אם אני יודע שזה לא מוקלט בוודאות בשום צורה, אני לא יודע אם רינת ידעה או לא ידעה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אם אתה לא יודע שזה מוקלט בוודאות? האם היית מכין מזכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז סביר להניח שהייתי כותב זכ"ד, סביר להניח
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אני באמת לא מבין למה התווכחת בהתחלה אבל בסדר תראה, על המשמעות אני לא אשאל אותך כרגע, בעיני המשמעות שהוא אומר, אחרי שהוא אומר השר, חברים אני לא רוצה לשקר לכם לא היה, לא היה, לא היה, הוא העיד פה. עכשיו, בוא נדבר קצת על נושא התיעודים. אתה בסעיף 13 לראיון שלך אמרת כך, שהעד ציין שבמהלך ההפסקות בחקירה יצאו פילבר וחכמון מחוץ לחדר החקירות. פילבר ניסה לדבר לעיתים על דברים בפריפריה של התיק.
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
שאלה ראשונה, מה זה בפריפריה של התיק? תן לי דוגמא לפריפריה של התיק?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר ספציפית את השיחות אבל לא היה שיחות מהסוג של כן היה, לא היה ודברים כאלה
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה ככה. קודם כל אתה אמרת, אתה היית בכל המפגשים של חכמון ופילבר, הפסקות סיגריה של שעה מחוץ לחדר החקירות, על הגג, מחוץ,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בכולם אבל הייתי ברובם
בועז בן צור
נגדית
ברובם?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע אם ברובם גם, לא יודע להגיד
בועז בן צור
נגדית
אתה לא יודע להגיד?
אודי אבוקסיס
נגדית
הייתי בחלקם
בועז בן צור
נגדית
היית בחלקם, חלק היית וחלק לא היית?
אודי אבוקסיס
נגדית
הייתי גם בגג וגם באיזשהו חדר המתנה
בועז בן צור
נגדית
אז אתה אומר חלק הייתי, חלק לא הייתי נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אז מה שלא היית אתה לא יכול להעיד עליו
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
מה שהיית אתה אומר לעיתים זה מדבר על פריפריה, אתה עצרת אותו
אודי אבוקסיס
נגדית
השתדלתי לעצור, כן
בועז בן צור
נגדית
השתדלת לעצור בגלל הסיפור של התיעוד והדגשת את זה בפני פילבר ובפני שלומי חכמון. זה התיאור שלך, אתה רואה? בתוך סעיף 13.
אודי אבוקסיס
נגדית
זכור שנאמרו אמירות כאלה על ידי, כן
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שנאמרו אמירות כאלה על ידי במסגרת ההפסקות
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז עכשיו אני רוצה לרגע להבין, אמרת בראשית, אני רשמתי מפיך בהקשר הזה בחקירה הראשית אני מקווה שאני מדייק, אמרת שלא רציתי להיות חלק מזה, בהקשר זה של השיחות, נקרא לזה שיחות המסדרון, הפריפריה, לא פריפריה, תסביר לנו את המונח הזה לא רציתי להיות חלק מזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא לתעד
בועז בן צור
נגדית
לא לתעד?
אודי אבוקסיס
נגדית
שלא יהיה צורך לתעד כי אין לי את הפסיליטיס
בועז בן צור
נגדית
בסדר, אבל זה טיפה לדעתי יותר עמוק אבל אתה אומר אני לא רוצה להיות חלק מזה זה שיש שיחות בפריפריה, יותר או פחות שלא מתעדים אותם, זה לא תקין נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר שיחות שלא מתעדים אותם
בועז בן צור
נגדית
הנה אנחנו רואים
אודי אבוקסיס
נגדית
מבחינתי בראש שלה היא מוקלטת
בועז בן צור
נגדית
מאיפה אתה יודע? היא יודעת אם
אודי אבוקסיס
נגדית
אז מאיפה אתה יודע שהיא לא יודעת? שאלת אותה?
בועז בן צור
נגדית
זה מחוץ לחדר החקירות, ההנחה הסבירה של אדם,
אודי אבוקסיס
נגדית
עובדה שזה נקלט
בועז בן צור
נגדית
הנחה סבירה של אדם שמחוץ לחדר החקירות, טוב בסדר אגב אם אתה חוקר ואתה יוצא מחדר החקירות, תקשיב לי טוב והעד שלך אומר לך דברים מהותיים מחוץ לחדר החקירות,
משה בר-עם
נגדית
אני חושב שהוא נשאל, שאלתי אותו.
בועז בן צור
נגדית
טוב, בסדר
משה בר-עם
נגדית
הוא אמר, הוא השיב.
בועז בן צור
נגדית
בסדר, אני מקבל אדוני, סליחה. תראה אני אתן לך דוגמא מה קרה, האם אתה היית שותף למפגש בין חכמון לבין פילבר שהיה בחדר של חכמון על לוח או על דפים ששם חכמון צייר לפילבר את סיפור השוחד?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך איפה זה, אתה עושה לי תנועה כזאת של תמיהה נכון? זה למקרא שפת הגוף זו הייתה תנועה של אני תמה לשמוע את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
פעם ראשונה שאני שומע את הדבר הזה
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז הנה אנחנו מחדשים לך משהו. תראה, פילבר תיאר את הדברים האלה פה בעמוד,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אם הוא לא היה אז מה יש לשאול אותו על זה?
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אז אני רק אומר גם פילבר וגם חכמון בניואנסים מסוימים מתארים את העניין השאלה שלי אליך מאוד פשוטה, לא פריפריה, ליבת השוחד לא מתועד, חייבים לתעד את זה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
הדף עצמו לא סומן
בועז בן צור
נגדית
לא. לא הלוח, לא הדף, לא מזכר, אין כלום
אודי אבוקסיס
נגדית
אה, זה על הלוח בחדר?
בועז בן צור
נגדית
פילבר אומר על הלוח, חכמון אומר כנראה על דפים בחדר שלי בסדר? אמרתי לך שיש ניואנס ביניהם.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע לפרש מה חכמון חשב באותו רגע, תשאל את חכמון מה הוא חשב, למה צריך לתעד, למה לא צריך לתעד.
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אותו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא לא היה שם
בועז בן צור
נגדית
טוב, לא היית, בסדר גמור עכשיו תראה, אני מניח שהאדונים אסייג ותלם נכנסים לחדר חקירות כי הם צופים או מדווחים לאיזה נקודה שהם צריכים להיכנס נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא דיווחתי להם להיכנס
בועז בן צור
נגדית
לא דיווחת, טוב. אנחנו עברנו על החקירות,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהייתי שם כשהם באו
בועז בן צור
נגדית
על החקירות אני לא זוכר, לא רוצה להגיד לך סתם. עברנו על החקירות של תלם ושל אסייג, לא אלאה אותך בנושא הזה, מציעים לו אינטרס עם צעד ראשון, יש חשיבות, הגביע הקדוש זה שפילבר יגיד שנתניהו הנחה אותו נכון?
יהודית תירוש
נגדית
הוא אמר שהוא לא יודע כי הוא לא היה שם בחדר, אתה מבקש ממנו לפרש אמירה של אסייג או של תלם?
בועז בן צור
נגדית
קיבלתי, תודה. עכשיו, אני רוצה להראות לך אפיזודה נוספת אבל שיש לה השלכה רבתי כולל מה שאתם עשיתם שם בסדר? איך עלה הנושא, אתה התייחסת בראיון שלך לנושא של לארי אליסון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה באת מיוזמתך לספר לפרקליטות או שהפרקליטות שאלה אותך על לארי אליסון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מיוזמתי
בועז בן צור
נגדית
מיוזמתך החלטת לספר את הסיפור הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה זה החלטתי לספר, אמרתי שזכרתי שקראתי את זה בהודעות וזה היה נראה לי מוזר כי לא אני, יכול להיות שזה היה במסגרת מה שאני לא אמרתי או משהו כזה.
בועז בן צור
נגדית
לא הבנתי
אודי אבוקסיס
נגדית
חלק מהדברים שאני אמרתי להם בריענון זה שיש דברים שאני לא אמרתי ואז הזכרתי שיש עוד דבר שקראתי שלא נראה לי שאני אמרתי אבל לא היה לי את הווידאו לבדוק את זה אז אמרתי תכירו.
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז בוא נסתכל רגע מה אמרת בריענון כנראה שאתה העלית אם הבנתי נכון את העניין?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, אני העליתי
בועז בן צור
נגדית
אתה העלית, בסדר גמור. סעיף 17 העד ציין שמעיון בתמלילי החקירות הוא נזכר שבאחד מימי החקירה, אגב תשאול שעשה ללארי אליסון, חוקרי משטרה הציגו בפניו תמונה של אדם שאותו זיהה פילבר כמי שנכח בפגישה עם נתניהו בהמשך הוצגה לפילבר תמונה של אדם אחר ופילבר אישר כי זה האדם שהיה בפגישה, העד ביקש משלומי חכמון לכתוב מזכר בנושא. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מאוד סטרילי. בוא נבין מה קרה כאן, אתם חוקרים את פילבר ב - 25 באוגוסט 2015, הפגישה ב - 25 באוגוסט 2015
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
ובנושא הזה במסגרת החקירה מ - 25 באוגוסט בחקירה הזו, ב - 25 בפברואר 2018 עולה נושא הפגישה, זוכר ששאלתם אותו על הפגישה הזאת?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
אוקי, ושואלים אותו, אתם שואלים אותו אם לפני הפגישה הוא יודע איך נראה לארי אליסון, אני מנסה לקצר קצת
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, כן, אני זוכר
בועז בן צור
נגדית
פילבר אמר אני מכיר אותו מהתקשורת. אמרתם תציגו לו תמונה. נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
טוב
אודי אבוקסיס
נגדית
לא היה תמונה
בועז בן צור
נגדית
מה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתה תמונה
בועז בן צור
נגדית
לא הייתה תמונה ואז תראה,
אודי אבוקסיס
נגדית
חיפשתי באינטרנט נראה לי שלא מצאתי
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה מה קרה שם. אני רוצה להגיד לך שמה שקרה שם זה לא חדר חקירות, זה חדר חזרות בתיאטרון. זה דברים איומים ונוראים מה שקרה לכם שם והם פשוט משליכים. בוא נסתכל גם על פילבר, גם על המהימנות שלו, גם העדות שלו וגם על המהלכים שלכם בחקירה לכן אני שואל אותך. אנחנו רואים, תראה, אחרי שאמרו לו על לארי אליסון ואז הדבר הבא, אומר חכמון אני עושה עצירה, בקשה להיוועצות, תישאר איתו. יוצאים, נכנסים, אתם מדברים ביניכם, שורה 25, שלומי חכמון: ההוא השני אין לי תמונה שלו אפילו
אודי אבוקסיס
נגדית
זה אחרי שהם חוזרים?
בועז בן צור
נגדית
כן, וגם אתה אומר את השני גם אני לא מצאתי בגוגל, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
זוכר שלא מצאתי תמונה
בועז בן צור
נגדית
אוקי. ומה... זה מרינלי, מזל שיש גוגל אומר חכמון, איך הוא לא מוצא בגוגל. אתה אומר את הדבר הבא, מה, הוא מנהל השקעות שם? שאלה, אבל את זה אם תציגי לו את זה עכשיו הוא יגיד לך בדיעבד. מה זה ההסבר שלך אם תציגי לו עכשיו, מרינלי, אחרי שהוא אמר שאת לארי אליסון הוא יגיד את זה בדיעבד, מאיפה הביטחון המופרז הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה לא ביטחון מופרז, זה לדייק את הדברים
בועז בן צור
נגדית
לדייק?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. שיהיה... שזה הוצג בדיעבד
בועז בן צור
נגדית
אהה, לא, את זה הוא יגיד לך בדיעבד. עכשיו בוא נתבונן בחקירות, מה שקרה שם אתם הבנתם כנראה נבדק דו"ח כניסות ויציאות של לארי אליסון שלארי אליסון לא היה בישראל.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא דו"ח כניסות ויציאות
בועז בן צור
נגדית
אז מה? הבנתם שלארי אליסון לא היה בפגישה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע עד היום מי היה בפגישה
בועז בן צור
נגדית
אתם אומרים, בחקירות אתם אומרים את זה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אדייק מה אני מכיר, אני לא מכיר לא את הפרצוף של לארי אליסון, לא את הפרצוף של מרינלי פול נכון? פול מרינלי שניהם מבחינתי שני דמויות שאמורות להיות בפגישה מסוימת שהנוכחות שלהם בפגישה מבחינתי בחקירה לא חשובה לי לחקירה, שלהם ספציפית היא לא חשובה לי לצורך הוכחת קיומה של הפגישה או לא קיומה של הפגישה אלא אם כן אני ארצה כמו שאמרת להביא ראיות מחזקות להביא אותם ולשאול אותם אם הם היו בחקירה. לדעתי זו הסיבה שגם חוקרי המשטרה שהיו אמונים על הנושא הזה של ראיות חיצוניות הציגו תמונה כדי לדעת מי זה הבן אדם שהיה שם כדי להיות וודאי שמביאים את האדם נכון, אם יצטרכו להביא את האדם הנכון.
בועז בן צור
נגדית
על מה השבת לי כאן? שאלתי אותך אם בשלב מסוים נפלה לכם ההכרה שהשם שהעליתם לארי אליסון זה לא לארי אליסון כי לארי אליסון לא היה בפגישה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא ידעתי שהוא לא היה בפגישה, אני ידעתי שהבן אדם שהוא ראה הוא ראה שתי תמונות פילבר, כשאחד מהם הוא אמר שזה הוא, הוא לא היה הוא, זה מה שהבנתי ואז היה צריך להציג לו עוד תמונה.
בועז בן צור
נגדית
עשיתם הפסקה
אודי אבוקסיס
נגדית
שלומי עשה הפסקה, כן
בועז בן צור
נגדית
סליחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
שלומי יצא להפסקה
בועז בן צור
נגדית
יצא להפסקה, להיוועצות כלשונו. שאלתי אותך אם אתה זוכר מה הסיבה להיוועצות? זה הכל.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא, בוא נתקדם הלאה. עכשיו תראה תמונה של לארי אליסון הייתה לכם, תמונה של מרינלי לא מצאתם בגוגל נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי, אם אתה אומר אז כנראה שכן
בועז בן צור
נגדית
חבל, אנחנו היינו בזה, חבל על הזמן
אודי אבוקסיס
נגדית
אין בעיה, כי לארי אליסון היה יותר מפורסם
בועז בן צור
נגדית
נכון, בדיוק. הרבה יותר מפורסם. אז מציגים לו תמונה, אני מקצר של לארי אליסון שהדפסתם מהאינטרנט זוכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. ואז תזכור אבל אתה כבר יודע עלה השם על ידי החוקרים השם של מרינלי
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון, עלה גם השם של מרינלי
בועז בן צור
נגדית
מרינלי ואז תראה איך אתה רומז, עכשיו מה שאתה עושה, איך אתה מנסה לרמוז לפילבר שיחזור בו מלארי אליסון.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני?
בועז בן צור
נגדית
כן, אתה אלא אם כן אבוקסיס זה חכמון וחכמון זה סבן והשד יודע מה. תראה, אתה אומר, אני מציג לך תמונה שהודפסה באתר האינטרנט, זה בעמוד 117 של לארי אליסון.,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מנסה לרמוז לו שמה שהצגתי? מה הצגתי לו, איזה תמונה?
בועז בן צור
נגדית
של לארי אליסון, כמו שאתה אומר אני מציג תמונה של לארי אליסון. אתה שואל אותי כרגע?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אז התשובה היא כמו שכתוב לארי אליסון, אני לוקח את מה שאתם אומרים, אז היא שואלת אותו רינת אם זה הבן אדם ש... אתה אומר אם זה הבן אדם שאתה זוכר שפגשת? אתה אומר לו גם אתה לא זוכר שזה הבן אדם שפגשת וזה לא בהכרח, נעשה את הקישור אחר כך, כי זה השם. תגיד לי מה אתה זוכר, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אין פה רמיזה למשהו
בועז בן צור
נגדית
אם אתה לא זוכר שזה הבן אדם שפגשת שם זה לא בהכרח, מה זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שאתה זוכר תגיד, מה שאתה לא זוכר אל תגיד
בועז בן צור
נגדית
בבקשה, בוא נתקדם. אתה אומר זה לא בהכרח אבל בוא נתקדם, חבל על הזמן. בוא נראה את התשובה של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
דרך אגב, אני אגיד שאני כן זוכר שהוא בחלק מהמקרים שהציגו לו את התמונות הראשונות הוא לא זכר אז יכול להיות שאמרתי אם אתה לא זוכר אל תגיד סתם.
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז, יופי, אז בוא נסתכל הלאה. פילבר אבל לא מבין,
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא אמר היה חושך, היה זה,
בועז בן צור
נגדית
היה חושך, ישבו עם נרות שם, הכל בסדר. פנסים
אודי אבוקסיס
נגדית
רק להגיד, אין שום דבר באמירה הזאת מתוך כוונה לגרום לו להגיד משהו אחר שהוא לא זוכר.
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה, בוא נתקדם. תראה בוא נסתכל אם אתה רומז לו, בוא נמשיך הלאה. אומר לכם פילבר אחרי שהוא שמע שזה לארי אליסון, מציגים לו תמונה של לארי אליסון, אז בשורה 17 הוא אומר זה ההוא, אני רק אומר, ואחרי זה הוא מוסיף תווי פנים מאוד חדים, כבר בילינו את זה פה לכן אני אקצר. ללא ספק זה האיש אוקי?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. האוקי זה סגור שזה האיש
בועז בן צור
נגדית
סגור לגמרי, לגמרי הוא סגור ואז הוא גם נותן סימנים כמו בפגישת ההנחיה, תראה זה בוודאות, אמרו לי, זכרתי בזמן אמת, הפנים הסתדרו לי, רק כשאתה מגיע מאוחר אתה רואה את הבן אדם כאילו אתה רואה באיזה התרגשות הוא מסביר איך הוא זוכר אותו. א. אתה אומר לו יכול להיות שזה שליח שלו שזה היה שם? אדוני אמר אני לא כיוונתי אותו, הוא אומר לך תשמע אני זוכר אותו בוודאות. אמרתי לך תשמע, התחלת לרמוז לו שאולי זה לא הוא, אמרת אני לא רואה את זה, אני אומר לך שאתה שואל אותו, תקשיב טוב לשאלה שלי ותענה, יכול להיות שזה איזה שליח שלו שהיה שם? אתה מנסה להסיט אותו מהזיכרון הוודאי שלו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אז למה אתה מעלה לו את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה אני מראה לו? את התמונה של לארי אליסון?
בועז בן צור
נגדית
כן. הלאה בוא נתקדם, בוא נראה איך אתה רומז לו. הוא אומר זה הבן אדם, אתה נותן לו רמז נוסף, הוא בכלל היה בארץ אז? אתה רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא נותן שום רמזים
בועז בן צור
נגדית
אני חושב שזה רק רמזים. הוא יש לו זיכרון וודאי, יש לו זיכרון חי רק כשהוא רואה את הבן אדם זה כל כך ברור לו ואתה אתה יודע שהוא לא היה, זה היה אחד אחר, מרינלי, לכן אתה מנסה לכוון אותו. תשובתך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע שהוא היה או לא היה, מי היה ומי לא היה, לא יודע. לא יודע. אני לא יודע
בועז בן צור
נגדית
אתה לא מנסה לכוון אותו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מנסה לכוון אותו
בועז בן צור
נגדית
תודה
אודי אבוקסיס
נגדית
כי אין לי שום ידיעה בהיבט הזה
בועז בן צור
נגדית
ובשורה 12
אודי אבוקסיס
נגדית
כמו שאמרתי בתחילת דברים, אני לא מכיר את התמונות של האנשים, שניהם מבחינתי דמויות.
בועז בן צור
נגדית
כשאתה שואל אותו אם זה מיכאל? זה לא מיכאל? היה אז בארץ, שוב זה ניסיון להסיט אותו מהזיכרון הוודאי שלו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
תודה. טוב, תראה אתה מבין אבל שיש קושי, יש לכם קושי בשלב הזה כי יש לכם פרויקט מרצה, כבודכם אני מסיים את הקטע הזה ממש, אפשר חמש - עשר דקות או עכשיו, איך שנוח.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
כשאדוני יסיים.
בועז בן צור
נגדית
יש לכם פה מופע מרהיב של עד מרצה, למה מופע מרהיב של עד מרצה? עד שאמרתם לו זה לארי אליסון, זה לא לארי אליסון, הוא... לארי אליסון והוא הולך ונותן סימנים למה זה לארי אליסון, יש לכם פה עד מרצה וטועה וזה מתועד נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. לא, לא מרצה, הקטע של המתועד, כן
בועז בן צור
נגדית
ברור
אודי אבוקסיס
נגדית
הקטע לגבי המרצה חשוב לי להגיד שהנושא הזה כן הרגשתי אותו ברמה כזו או אחרת כמשהו שצריך להיות מתועד, לא הייתי בטוח שזה תועד כמו שצריך במסגרת הוידיאו ולכן זאת הסיבה שהצעתי, לא אמרתי, אני לא אמור להגיד למישהו לכתוב זכ"ד אם הוא מחליט שלא צריך, זו החלטה שלו ושיקול דעת שלו כי הוא היה, הוא ראה את הדברים, הוא מכיר את הקונטקסט אז הצעתי שצריך במידה וזה לא מתועד מספיק שייכתב זכ"ד בנושא הזה שהוצגו שתי תמונות, על אחת הוא אמר אני כן מכיר.
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע שהזכ"ד בתיק, אני אתבטא בביטוי מעודן, הוא, אני לא רוצה להשתמש בביטוי כוזב אבל נגיד בלשון המעטה, מטעה, הזכ"ד עצמו. אני אראה לך אותו מיד.
אודי אבוקסיס
נגדית
אם הוא מטעה זה בעייתי
בועז בן צור
נגדית
נכון. כבודכם אפשר לעצור כאן ואז נמשיך,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
נצא לחצי שעה הפסקה. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שבו בבקשה. בבקשה עו"ד בן צור.
בועז בן צור
נגדית
מר אבוקסיס בוא נמשיך, היינו ביום החקירה, זיהה את לארי אליסון, עכשיו אנחנו מתקדמים קדימה בחקירת ההמשך. אני מראה לך את, איך זה מתחיל? זה קובץ G1074 ברקוד 2379 זה על המסך אתה אומר אוקי. שואל פילבר האזהרה זה מה שנתת קודם? עוד לא עשית אזהרה, אז פילבר אומר לא, שאלתי מה שעשית בחדר שם, היה אזהרה גם, אומר נעשה את זה עוד פעם. רואה? רואים בווידאו שהוא מצביע לשם, לחדר אחר. מה היה בחדר האחר מר אבוקסיס?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
בוא אזכיר לך כי היית שם. פילבר אומר כאן בבית המשפט, שאלנו אותו מה היה שם בחדר האחר? מה שהוא אמר כאן בעמוד 15,668
אודי אבוקסיס
נגדית
באיזה יום זה היה?
בועז בן צור
נגדית
החקירה הזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ב - 26 בפברואר 2018. מה שפילבר אומר בפרוטוקול כאן ששאלנו אותו מה היה בחדר האחר שפגש אותו יום נעמן, הסביר לי שזה לא לארי אליסון וצריך לתקן את זה. רואה? זה מה שהוא אומר. עכשיו, יש לנו מזכר שאתה אמרת גם לחכמון, כך אמרת לנו, כך כתבת בריענון יש מזכר שסומן נ/2788(א), הנה המזכר של חכמון שאתה כדבריך אמרת לחכמון לכתוב מזכר שאתמול בזמן ההפסקה בחקירה של פילבר יחד עם סנ"צ יורם נעמן ביקש החשוד לראות תמונות של לארי אליסון. יורם הראה לו תמונות של לארי כפי שמופיעות באינטרנט. שלומי הסתכל על התמונות אמר שנראה לו שטעה, מבנה הגוף, זה לא האיש שהוא פגש, ביקשתי משלמה שידבר על כך עם החוקר בחדר החקירה. רואה? זה המזכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
שלומי ביקש מהחוקר?
בועז בן צור
נגדית
לא הבנתי
אודי אבוקסיס
נגדית
שלומי ביקש משלמה?
בועז בן צור
נגדית
הקראתי לך מהמזכר, קודם כל אתה אמרת לפרקליטים שאתה ביקשת מחכמון לכתוב מזכר, זוכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בנושא הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יפה, זה המזכר שאנחנו רואים בסדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אתה היית בחדר בזמן ההפסקה בחקירה כי אחרת לא היית אומר לחכמון לכתוב מזכר
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה הפסקה בחקירה? זאת?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
שנייה, כי אחרת לא היית אומר לחכמון תכתוב מזכר
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתי בחדר בזמן הפסקה בחקירה, לא מכיר את הנושא הזה שיורם נעמן פונה לשלמה פילבר ומציע לו לבחון שוב את התמונה, הבקשה שלי מחכמון לכתוב מזכר כי כפי שאמרתי לפני ההפסקה כי הוצגו שתי תמונות, כדי שיהיה ברור שהוצגו שתי תמונות ושהוא חזר בו לגבי תמונה הראשונה.
בועז בן צור
נגדית
למה אתה צריך להגיד לשלומי חכמון לכתוב מזכר? הוא לא יודע לבד?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא אמרתי לו לכתוב מזכר, הצעתי לו שאני חושב שצריך כי אולי זה לא מתועד מספיק בחדר החקירה.
בועז בן צור
נגדית
זה לא מתועד בכלל כי זה בחדר אחר, לכן זה לא מתועד בכלל. אני שואל אותך למה אתה צריך להגיד לחוקר, למה אתה צריך לבקש מחכמון לכתוב מזכר? כי אם לא תגיד לו הוא לא יכתוב מזכר על מה שמחוץ לחדר החקירות?
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות שהוא יכתוב
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, פילבר כמו שראינו מספר סיפור הפוך מהמזכר, זה לא כמו שכתוב שפילבר ביקש לראות תמונות ואז הראו לו תמונות אלא פילבר מתאר שמחוץ לחדר החקירות נאמר לו טעית, בוא תתקן, קראתי לך את העדות של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אז עכשיו אתה מסכים איתי שזה שני סיפורים שונים? היית שם, לא היית שם,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא חושב שהם שונים במהות
בועז בן צור
נגדית
במהות ברור, כי אני אגיד לך מה ההבדל, ההבדל היסודי הוא כזה, או שפילבר מיוזמתו ביקש ואז תיקן או שהחוקרים אמרו לו זה לא אותו אדם שאמרת תתקן, כפי שהוא העיד כאן. מה אתה אומר על זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות ששוחחו איתו על זה, הוא אמר טוב, אז תביאו לי לראות את התמונות ובהיבט הזה הוא כן ביקש, אני לא יודע להגיד.
בועז בן צור
נגדית
הוא אומר מפורשות כאן בבית המשפט זה מחוץ לחדר חקירות, ראינו שגם היה את התיעוד בחקירה שהוא דיבר אל החוקרת מה שהיה שם, ואנחנו יודעים שפילבר זיהה בוודאות יום לפני זה את לארי אליסון חמש פעמים.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא חמש
בועז בן צור
נגדית
חמש
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
זה האיש, תווי פנים, לא שוכח, חמש פעמים
אודי אבוקסיס
נגדית
זיהה פעם אחת, חזר על זה שהוא בטוח שזה הוא
בועז בן צור
נגדית
נכון, זה חמש פעמים לספירתי אבל זה לא משנה כרגע אני שואל אותך שאלה מאוד פשוטה, למה המזכר, בין אם היית או לא היית, קרוב לוודאי שהיית אחרת לא היית מבקש ממנו לכתוב מזכר, למה מזכר הפוך מתיאור המעשה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שהוא הפוך מתיאור המעשה
בועז בן צור
נגדית
תודה. אוקי. בוא נראה איך פילבר,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר את המעשה גם, לא הייתי במעשה אז אני לא יודע להגיד
בועז בן צור
נגדית
מאה אחוז, פילבר סיפר את המעשה, עד מדינה סיפר לנו את המעשה
אודי אבוקסיס
נגדית
פילבר אמר שדיברו איתו בחוץ, הוא לא אמר שהם ביקשו ממנו או לא ביקשו ממנו
בועז בן צור
נגדית
זה מה שהוא אמר, אמר ביקשו ממני לתקן, הקראתי לך, חבל על הוויכוח עכשיו תראה, אני ממשיך
אודי אבוקסיס
נגדית
אני רק אגיד שמבחינתי לא הייתה משמעות לזהות של זה או אחר בחקירה
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך, גם מבחינתנו, אני רוצה לחדש לך, גם מבחינתנו לא אכפת לנו לארי אליסון, פול מרינלי אבל יש מבחינתנו חשיבות עצומה לשניים. 1 לאלסטיות של פילבר שחושב שאתם אומרים לו זה לארי אליסון מיד משתף פעולה ללארי אליסון. פול מרינלי שהוא לא יודע מיהו הוא מאשר שזה פול מרינלי, אני אראה לך ו-2. מה אתם עושים מחוץ לחדרי חקירות? אלה שתי החשיבויות שאנחנו רואים לעניין בסדר? עכשיו תראה, אני אראה לך גם מה אמר פה פילבר, 567, אחרי שהקראנו לו את התמליל הוא אומר כך - כשהיא אומרת לך בשורה 18 שתיכף נגיע לתמונה מה שאנחנו רואים שמה שנשאלת, מה שאמרו לך בחוץ זה לא לארי אליסון ואתה כאילו מיוזמתך מעלה ואומר בואו נחזור לעניין של התמונה נכון? הוא משיב, משתף פעולה איתם. שורה 19 - כלומר מה שהיה אמרו לך בחוץ תשמע זה לא לארי אליסון וצריך לתקן את זה? כן. ואתה מתקן, נכון? כן. לא נראה לי פרט חשוב, ככל שאומרים שמתקנים אותי ואומרים לי תקשיב זה לא פלוני, זה אלמוני, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, רואה
בועז בן צור
נגדית
יופי, אתה מסכים איתי בעצם בדבר הבא, זה כמו הצגה, אומרים לו משהו מחוץ לחדר החקירות, הוא כאילו מעלה את זה מיוזמתו, למרות שאומרים לו תתקן אבל כל זה כשאין ביטוי לכך זו בעצם הצגה. זה לא חקירה נכון? תשובתך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול לומר שבתחושה שלי בזמן אמת הייתה כאן תמונה ראשונה שהוצגה לו והוא היה לא כזה חד משמעי לגבי הבן אדם,
בועז בן צור
נגדית
הכי חד משמעי, זה בוודאות
יהודית תירוש
נגדית
תן לעד להשיב
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, בהתחלה, בהתחלה הוא היה לא חד משמעי, הוא אמר היה חושך, לא ראיתי, אני מכיר את הבן אדם רק מהעיתונות, אני לא בדיוק יודע איך הוא נראה וכו', ואז הוא אישר שזה הבן אדם, כנראה שזה לא היה הבן אדם ואז כשהוצגה לו תמונה נוספת לא היה ברור שזו תמונה אחרת לגמרי והיה חשוב לי להגיד כדי שזה יבוא ויהיה מתועד גם מחוץ לחדר החקירות שהנושא הזה מדובר בתמונה אחרת, להרגשתי זו תמונה אחרת. שוב, אני מזכיר אני לא מכיר את הפנים של שני הגורמים האלה ולכן היה חשוב לי לבקש או להציע שישקלו לכתוב זכ"ד.
בועז בן צור
נגדית
אז המלצת לכתוב זכ"ד. ב. הוא זכ"ד שהוא בדיוק הפוך מתיאור העובדות. בוא נתקדם הלאה. האם אתה יודע,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע מה העובדות אז אני לא יכול להגיד אם זה בדיוק הפוך
בועז בן צור
נגדית
ראינו מה שפילבר סיפר לנו ואתה לא היית לדבריך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתי
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו בהמשך של החקירה ב - 582 פולינה, זה חקירה מ - 26 בפברואר בעמוד 63 פולינה מכניסה את השם של אחד בשם מרינלי זה שחשבת שהוא אולי לארי אליסון והוא מאשר לה, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. אני חושב שהשם שלו גם עלה בחקירות ברשות של פול מרינלי
בועז בן צור
נגדית
לא אצל פילבר בנושא הזה. עכשיו אני רוצה רגע להבין בנושא הזה את הדבר הבא, אתה אמרת בסעיף 8 למזכר שלך שפילבר ידע לעמוד על שלו?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יופי. אני רוצה רגע להבין, אם נאחז לרגע בדוגמא הזאת של לארי אליסון, מרינלי מה שנעשה שם בנושא הזה הדבר האחרון שאפשר להגיד שהוא עומד על שלו, מה שהוא עושה בעצם הוא משתף איתכם פעולה לארי אליסון, תתקן, מתקן. מרינלי, היה מרינלי, נכון? זה מה שאנחנו רואים במהלך הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כפי שפילבר ציין במהלך עדותו שהצגת לי אותה, את החלק ממנה כרגע זה לא היה... חשוב הנושא הזה, אני אמרתי במזכר שלי שבמקומות שהיה לפילבר חשוב הוא ידע להתעקש והוא ידע להתעקש טוב מאוד.
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את ההתעקשות ובואו נראה מה עשיתם, השיפוץ. בוא נראה שיפוץ שאתם עושים לבעיות בתוך החקירה. תראה, אתה זוכר שפילבר בשלב מסוים בחקירות שלו אמר שהוא רוצה, שהוא רצה להיות זה שיכניס לשר את המסמך של אישור העברת אמצעי השליטה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שהוא אמר משהו כזה
בועז בן צור
נגדית
בואו נראה מה הוא הסביר לכם ואיך זה התפנצ'ר ומה עשיתם כתוצאה מהפנצ'ר. בוא נראה את חקירה מ - 21 בפברואר, ת/611(א) בעמוד 160, הוא אומר כך, כיוון שידעתי שיש לי נסיעה לחופשה פרטית ידעתי שבסופו של דבר זה צריך להיגמר להיכנס לראש הממשלה, לשר התקשורת אז יש הבדל אם אני מכניס אותו, נכנס להחתים או מישהו אחר ייכנס להחתים אז כנראה ניסיתי לבדוק את האפשרות לדחות ביומיים, לסיים את החופשה ואני אכניס לשר לחתימה. החוקרת היא מחודדת פה - מה זאת אומרת יש הבדל אם אתה נכנס או מישהו אחר, איזה הבדל? חכמון מצקצק בלשונו, זה נכון, הוא באמת מצקצק בלשונו ואז אומר פילבר תראה הוא לא חותם בלנקו, נתניהו לא חותם בלנקו, רואה? זה אינפורמציה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה, יש לנו שני חוקרים מודאגים כשאתה נמצא שם, חכמון מצקצק ורינת סבן אומרת ובצדק אומרת את הדבר הבא, מה זה משנה אם אתה נכנס או מישהו אחר? ואני אסביר לך למה זה חשוב, אם נתניהו הנחה את פילבר זמן קצרצר לפני זה תגמור את המיזוג כל החיים הוא חיכה לטופס של העברת אמצעי שליטה של בזק - YES מה אכפת למי שייכנס אם זה ייכנס פלוני או אלמוני? הוא הנחה, הוא רוצה שזה יגיע אליו לחתימה. בא פילבר ואומר לכם תשמעו לא בטוח שהוא יחתום, הוא לא חותם בלנקו, לכן חשוב שאני אהיה. קושיה, נכון? תיכף נראה איך הקושיה, איך מסדרים את הקושיה.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא חושב שזו כזאת קושיה
בועז בן צור
נגדית
לא קושיה, אז בוא נראה כי לדעתי, לא לדעתי, כי החוקרים אומרים, אנחנו חושבים והחוקרים אומרים שזו קושיה, אתה לא חושב שזה קושיה תיכף נראה מה החוקרים חשבו בזמן אמת אם זה קושיה או לא. אתה זוכר שהחוקרים הוטרדו מכך?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נזכיר לך. מאותו מקום, תראה, עוד פעם מצקצקים בלשון, כולכם מצקצקים תראה זה הפעם הראשונה שאני הולך ללשכת ראש הממשלה. שואלת למה זה היה חשוב לך לבוא לבד? אתה אומר או שמילה, כן לבוא לבד, לא לבוא לבד, ואז אומרת לו רינת סבן, אני מקצר קצת, בדיוק, כי אין פה כלום, כי ראש הממשלה מראש רוצה לחתום. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
איפה?
בועז בן צור
נגדית
הנה בשורה 34, בדיוק הקושיה שאני אמרתי לך שאם ראש הממשלה מראש רוצה לחתום זה לא מעלה ולא מוריד אם ייכנס פילבר או ייכנס שמילה, הוא יחתום אבל פילבר אומר לכם יש סיכוי שהוא לא יחתום ומפה הקושיה, הכיצד... ויש סיכוי שהוא לא יחתום. קושיה נכון? הנה אומרים אין פה כלום, אם אומרים שראש הממשלה רוצה לחתום. קושיה?
אודי אבוקסיס
נגדית
להתייחס?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
לגבי החתימה בלנקו אני לא חושב שכפי שאתה מפרש את זה כי לא יחתום בוודאות או כן יחתום,
בועז בן צור
נגדית
זה מה שהוא אמר פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
אז זה מה שהוא אמר, וזה מה שאני הבנתי בזמן אמת כשאני חקרתי אותו
בועז בן צור
נגדית
זה פילבר אומר יש סיכוי שהוא לא יחתום
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני אגיד לך מה אני הבנתי מדבריו לגבי החתימת בלנקו, הוא לא אמר יש סיכוי שהוא לא יחתום, הוא אמר הוא לא חותם בלנקו, לא חותם בלנקו הכוונה שפילבר צריך להסביר לו על מה הוא חותם בהתאם למה שהם הבינו שהם צריכים לחתום ולפיכך כדי שהחתימה הזאת יהיה לה פסיליטציה טובה פילבר צריך להגיע לשם כי פילבר הוא זה שקיבל את ההנחיה. זה מה שאני מבין.
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה מה קרה בחדר החקירות
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
על החוקרים המאתגרים או החוקרים,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שיש פה אתגור מאוד גדול כי גם
בועז בן צור
נגדית
לא שמעתי, ברשותך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שכן מאתגרים אותו בהיבט הזה
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה, בוא נראה מה זה אתגור
אודי אבוקסיס
נגדית
בסדר
בועז בן צור
נגדית
תראה, אומר פילבר אצלכם אני מקצר קצת את, לא אקרא את הכל, מאותה נקודה שעצרנו הוא אומר פעם נוספת בשורה 9 - ידעתי שאם אני נכנס אומר לי בדקתי, זה בסדר, הוא חותם בלנקו, והיו מקרים הפוכים שורה 19-20 לנוכחות שלי יש משקל כדי לוודא שהחתימה בוודאות תתקיים. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. בוא נראה מה פילבר אמר בבית המשפט כשהצגנו את הנקודה הזאת, בעמוד 14,102 תשובה, אומר - מה שלא מסתדר לי פה שאם לכאורה הוא הזמין את המסמך הזה למה תהיה בעיה אם הוא יחתום עליו? נכון, למה תהיה בעיה אם מישהו אחר יבוא להחתים אותו, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, רואה
בועז בן צור
נגדית
הוא מבין את הבעיה, אתם גם הבנתם את הבעיה כי תיכף אני אראה לך את הצקצוקים ואת השאלות אם הוא הנחה למה שלא יחתום, למה חשוב שפילבר יהיה ולא שמילה למשל?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מייחס שום צקצוק לחוסר שביעות רצון מאמירה כזו או אחרת של נחקר
בועז בן צור
נגדית
לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה, כל הזמן אני אמשיך איתך. עכשיו תסכים איתי רק דבר אחד שאם יש קושי, אפילו קושי לכאורי בגרסה פנימה יש שתי אפשרויות לחוקרים, אפשרות אחת להגיד לו תשמע זה לא מתקבל על הדעת מה שאתה אומר, תסביר. אם הוא הנחה אותך למה אתה חושש שהוא לא יחתום? והאפשרות השנייה, בוא נבנה ביחד הסבר.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהדבר הזה כן נשאל, אני לא זוכר ספציפית באיזה עמוד ואיפה
בועז בן צור
נגדית
אני אראה לך
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שבטוח הוא נשאל מתוך כוונה לאתגר אותו בגרסה הזאת כי זה דבר שלא היה נראה לנו נכון באותו רגע, מסתדר באותו רגע כי זו באמת שאלה שצריכה להישאל, לדעתי היא נשאלה אני רק לא יודע להגיד איפה, באיזה עמוד.
בועז בן צור
נגדית
אז יש לנו קושיה, אמרתי שיש שתי אפשרויות 1 לאתגר אותו... 2 לעצב איתו הסבר. מה אתה חושב שאתם בחרתם?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה? תראה לי ואני אתייחס?
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה, ת/611(א) כך, הנה, מי מציע הסברים, חכמון אולי רצית לגזור קופון? פילבר - לא, לא
אודי אבוקסיס
נגדית
זו גרסה שהיא מאתגרת לדעתי
בועז בן צור
נגדית
מאתגרת או מסבירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
היא מאתגרת היא אומרת לנחקר אולי לא קיבלת הנחיה, אולי רצית,
בועז בן צור
נגדית
הפוך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא נכון
בועז בן צור
נגדית
קיבלת, תקשיב טוב, האמת אני לא
אודי אבוקסיס
נגדית
ו/או שקיבלת הנחיה ועדיין רצית לגזור קופון, זה גם יכול להיות פרשנות של זה
בועז בן צור
נגדית
אני כרגע אומר לך מה קורה, מקריא מחדר החקירות. אומר פילבר,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני בהרגשה שלי ביום הראשון
בועז בן צור
נגדית
לא הרגשה, אנחנו לא בהרגשות
אודי אבוקסיס
נגדית
כל הזמן חיפשנו את המקומות שבהם לא מסתדר הדבר הזה ושאלנו את השאלות האלה
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה מה עשיתם פה אחרי שהבנתם שהוא אומר יש סיכוי שהוא לא יחתום הגם שהסיפור הבסיסי שלו הנחה אותי אוקי? עכשיו בוא נראה מה אתם עושים. מציע לו הסבר ראשון חכמון - אולי רצית לגזור קופון? זה הסבר אגב שאם הוא יאשר אותו הסבר דחוק אבל אם הוא יגיד כן, למרות שהוא הנחה אותי ולמרות שבא לי, בכל אופן רציתי להיות שם כי רציתי לגזור איזשהו קופון,
אודי אבוקסיס
נגדית
עדיין צריך להיות שם, בסופו של דבר גם אם ראש הממשלה מנחה הוא עדיין צריך להיות שם כדי שלא תהיה חתימה בלנקו, הוא צריך להסביר, לדעתי.
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא קשור, זו לא השאלה
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מה שאני מפרש את המושג בלנקו
בועז בן צור
נגדית
אני מראה לך כרגע, שואל אותך על מה שאתם עשיתם. אחרי שחכמון אומר לגזור קופון, רינת סבן אומרת - זה בדיוק, כלומר זה ההסבר שלך פילבר והוא אומר אני הייתי עושה את זה ככה, חכמון ופילבר לא מתרצה בשלב הזה. אומר לא, לא צריך את זה עם ביבי ואז פולינה מוטרדת, לא מוטרדת, מצקצקת, לא מצקצקת היא אומרת משהו פה עדיין, מה משהו פה עדיין? לא מסתדר נכון? זה לא מסתדר נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את מה שאתם עושים
אודי אבוקסיס
נגדית
מה לא מסתדר?
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את מה שאתם עושים. אז הנה פילבר אומר, מסביר לה, תשמעי אחרי שהבאתי שלושים מנדטים לא צריך להוכיח, תזת גזירת הקופון לא מסתדרת ואז אודי אבוקסיס, לא פחות ולא יותר - אתה צריך להוכיח, אתה צריך להוכיח, אתה מנכ"ל חדש, קיבלת משימה, כלומר אתה מציע לו, אתה מציע לו תשמע, היישוב, סוגריים... הוא שאתה היית צריך להוכיח קיבלת משימה, לא לגזור קופון אלא להוכיח שמימשת את המשימה. עכשיו, אני כבר אומר לך, קודם כל זה מה שאתה אומר נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כנראה
בועז בן צור
נגדית
מה כנראה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם זה מה שכתוב
בועז בן צור
נגדית
זה מה שכתוב. אני כבר אומר לך שזה הפוך מאתגור, זה פתרון לקושיה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שהצעתי פה פתרון לקושיה ובטח לא ניסיתי להחדיר פתרון לקושיה, מה שניסיתי לברר בדיוק את מה שאמרת מה הסיבה שהוא צריך להגיע שיש לו, שחשוב לו להגיע.
בועז בן צור
נגדית
הוא אמר לכם
אודי אבוקסיס
נגדית
ראינו פה נקודה שהוא אמר שלא מסתדרת עם מה שהוא אמר ואתגרנו אותו
בועז בן צור
נגדית
מה אתגרתם?
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרנו לו איך הדבר הזה מסתדר עם הגרסה שלך?
בועז בן צור
נגדית
לא, אתם אומרים לו איך
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו לא אומרים לו איך
בועז בן צור
נגדית
תקשיב, אתם אומרים לו את האיך, האיך הוא קופון, האיך הוא רצית להוכיח את עצמך, זה האיך.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא אומר לו איך, אני לא אומר לו להגיד איך, הוא חופשי להגיד מה שהוא רוצה ועובדה שהוא גם אומר לנו לא. לא. עובדה שלא.
בועז בן צור
נגדית
בוא נתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שאתה אומר לא נכון
בועז בן צור
נגדית
מצוין, אתה אומר שזה אתגור, אני אומר שזה לעשות רק ליישב את הדברים, בוא נתקדם הלאה. אתה אומר לו בהמשך תגיד את האמת. אתה רואה? הוא אומר לכם
אודי אבוקסיס
נגדית
רק את האמת אני רוצה לאתגר אותו שיגיד את האמת כי מה שהוא אמר קודם לא מסתדר עם הגרסה שלו.
בועז בן צור
נגדית
הלאה בוא נמשיך. תראה, בוא תגיד אתה אומר שאתה לא, ההמשך הוא שאתה נמצא בנוטינגהם, זה המילים החסרות, עם אשתך, ושמילה מחתים אותו, תגיד את האמת. הוא אומר לכם - לא, באמת אני אומר לכם, רואה? הוא אומר לכם אני אומר לכם את האמת
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, התעקש הרבה פעמים כמו שהוא התעקש על עמדתו
בועז בן צור
נגדית
אבל תקשיב, האם אתה מבין שאחרי שהוא מעלה את הקושי אתם מזהים את הקושי ואתם מציעים לו הסברים, כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו מזהים קושי שצריך לאתגר את הגרסה שלו, זה הקושי שאנחנו מזהים
בועז בן צור
נגדית
האתגור זה דרך הצעת ההסבר? האם אתה מבין את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מציע לו הסבר וגם,
עודד שחם
נגדית
אנחנו מתחילים לחזור על עצמנו.
בועז בן צור
נגדית
תודה. תראה, עכשיו בוא נמשיך לעמוד 164 לשאלה אם היה קושי או לא היה קושי. אומרת פולינה אני רוצה לחזור כי מה שאתה אומר לא מסתדר לי בראש. אתה אומר מראש מי שהיה אמור לקדם את האישור היה ראש הממשלה. מהנהן. עכשיו, אם ראש הממשלה מראש אומר לך לקדם את האישור, למה אתה מוטרד מזה כשתבוא להחתים אתו שתהיה בעיה? רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
זו הבעיה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מקום שצריך לברר ולאשש את הגרסה שלו
בועז בן צור
נגדית
יפה מאוד
אודי אבוקסיס
נגדית
ולהבין אותה
בועז בן צור
נגדית
אז אחרי שהצעתם, קודם כל תאשר לי הוא העלה את הבעיה
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה בעיה?
בועז בן צור
נגדית
הוא העלה כמשיח לפי תומו שהוא חייב להיות שם כי אחרת ראש הממשלה לא יחתום ולפעמים יוצאים סימני האמת, אז אתם מבינים שיש בעיה כי זה לא מתיישב אני אומר לך שהוא לא מציע הסבר לתרץ, אתם מציעים לו את ההסברים, כן או לא? החקירה מונחת בפני בית המשפט, בית המשפט הנחה אותי הנחיה של ממש להתקדם, הדברים נמצאים. אתם מציעים את ההסברים או הוא מציע את ההסבר? תשובה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כל המטרה של האמירות שלנו במקומות שהצגת לי היא לאתגר אותו ולא להציע הסבר
בועז בן צור
נגדית
אז אתם לא הצעתם הסבר פה? לשיטתך כשאני מציג לך את מה,
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו שאלנו שאלות והוא ענה תשובות, במקום שהוא רצה להתעקש הוא התעקש על העמדה שלו.
בועז בן צור
נגדית
האם הצעתם הסברים? כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא הצעתי הסברים
בועז בן צור
נגדית
תודה, בוא נתקדם. אגב, האם אתה יודע,
אודי אבוקסיס
נגדית
חלק מאתגור זה גם להציע הסבר
בועז בן צור
נגדית
ברור, מאה אחוז, אתגור. האם אתה יודע אפילו שבחקירה פה בבית המשפט שהצגנו לו, אמרנו לו תראה יש פה קושי מה ההסבר? הוא לא ידע להגיד מה ההסבר? אתה יודע את זה או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
בחדר החקירה הוא ידע להגיד מה ההסבר
בועז בן צור
נגדית
לא, הוא לא ידע להגיד כלום
עודד שחם
נגדית
איזה תרומה הוא יכול לתרום על מה שהיה בבית המשפט?
בועז בן צור
נגדית
אני מסכים אדוני, תודה. בוא נעבור לסעיף 15 לראיון שלך. אתה הכרת לדבריך את הנושאים והחומרים עליהם חקרת את פילבר נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
את הנושאים והחומרים שהוצגו לי השתדלתי כמה שאפשר יותר מהר להכיר וללמוד אותם
בועז בן צור
נגדית
האם אתה זוכר שהייתה לכם ביד ראייה חפצית ממעלה ראשונה שמוכיחה מה בדיוק חשב ופעל פילבר ביום אישור המיזוג? ראייה חפצית.
אודי אבוקסיס
נגדית
תזכיר לי
בועז בן צור
נגדית
אני אזכיר לך. SMS האם אתה יודע שאתם הפקתם את ההתכתבויות של פילבר עוד בדצמבר 2017 ברקוד. 3537 הפקתם התכתבויות שלו מ - 15 ביוני עד 24 ביוני 2015.
אודי אבוקסיס
נגדית
חלק מההתכתבויות שלו היו בידי במסגרת הכנת החקירה שלו
בועז בן צור
נגדית
יופי, אז עכשיו תראה, יש לנו SMS שכותב פילבר לשרן ב - 15 ביוני, סליחה ב - 23 ביוני ביום של החתימה, פילבר כותב לשרן את מצב דעתו (מתיישב בדיוק עם החשש שהוא העלה אותו בחקירה יש סיכוי שנתניהו לא יחתום.) תראה מה הוא כותב לשרן, הוא כותב לו כך - שמילה יגיע בסביבות 14:00 להחתים אני אהיה זמין על הנייד, שמילה זה מומי שמילה קודם כל, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, אני משער שכן, לא מכיר שמילה אחר
בועז בן צור
נגדית
אתה יודע ששמילה גם זה שהחתים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לפי הגרסה של פילבר אני חושב שכן
בועז בן צור
נגדית
לפי הגרסה של פילבר? שמילה העיד פה,
אודי אבוקסיס
נגדית
היה עניין שאולי דנה החתימה. שמילה החתים
בועז בן צור
נגדית
שמילה החתים, עכשיו הוא אומר אני אהיה זמין בנייד ואחרי זה בכל מקרה תבהיר, זה לנתניהו שמסרתי לך שאני מעורה בכל הפרטים, ננקטו כל ההליכים הנדרשים בחוק לפני חתימתו כולל המלצות המועצה לשידורי כבלים. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מה פילבר כותב? כותב ביום הרלוונטי הוא כותב 1. שהוא מעורה בכל הפרטים, תגיד לנתניהו שאני מעורה בכל הפרטים, רואה? כתוב. נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
שננקטו כל ההליכים הנדרשים?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה השאלה אליו?
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו, אני אומר לך האם אתה מבין שכאן פילבר רוצה להרגיע, כלומר הוא חושש כמו שהוא אמר לכם בחדר החקירות ב -, 2018 ב - 2015 שהוא כותב תדע לך,
יהודית תירוש
נגדית
איפה הוא אמר שהוא חושש בחקירות?
בועז בן צור
נגדית
נתניהו לא יחתום בלנקו
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שהוא אמר חושש, הבלנקו הזה לא מסתדר לי עם חשש של פילבר
בועז בן צור
נגדית
כן, הוא חושש וחצי והוא אמר את זה גם בבית המשפט. הוא אמר שנתניהו לא יחתום בלנקו, אני לא מאמין,
אודי אבוקסיס
נגדית
חותם בלנקו זה חותם על עיוור, אף אחד לא חותם על עיוור
בועז בן צור
נגדית
כן, עכשיו תראה בוא נראה מה אמר פה פילבר בבית המשפט בעמוד 14,111 הוא אומר כך - יש אפשרות כפי שאמרתי שראש הממשלה לא יחתום ויש אפשרות שאתה מוטרד. הוא אומר אני רוצה לוודא שאני נמצא בחופשה בחו"ל שלא יגרום לשום תקלה אפשרית. מה זה תקלה? שבסוף לא תהיה חתימה. מזה אתה מוטרד? נכון. אתה נוקט בכל האמצעים, כך הוא כותב, כדי להרגיע את אותה טרדה נכון? תשובה - לוודא שהתהליך יסתיים. אוקי?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה גם שרן העיד פה, אני אחסוך לך את אותם דברים, אני רק אפנה את בית המשפט בעמוד 21,862 שהיה חשש שנתניהו לא יחתום. שני אנשים שהיו אומרים אותו דבר. שאלה - אתה הסתכלת, יש לך את ה - SMS האלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה - SMS הזה אני לא מכיר
בועז בן צור
נגדית
או, עכשיו אני רוצה להבין את העניין הזה, תראה, יש לנו, אני כבר אומר לך אתה לא מכיר וזה גם לא הוצג לפילבר בחקירות שלו, נתון.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו שאלה, תראה אתה יודע כמה עמודים זה ה - SMS האלה? תשעה ימים הפיקו, אני אגיד לך, תשעה עמודים כיוון שזה SMS לוקח לזה עשר דקות למהירים, עשרים דקות לקרוא אותם לאיטיים, לקרוא את ה - SMS ושאלה פשוטה אליך, אתה מחזיק את ה - SMS אתה חוקר את פילבר זו ראייה חפצית, יש לך התכתבות מזמן אמת שמתעדת את מצב דעתו של פילבר, איך זה שאתה גוף הידע המקצועי לא טורח לקרוא, לפתוח לקרוא ולשאול כן,? בבקשה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא רואה ב - SMS הזה איזושהי ראייה חפצית כזאת משמעותית שצריך להציג לעד שתשנה את גרסתו. אני לא חושב, מה אדוני מציע שהוא ירשום ב - SMS לשרן? אני ואתה קבענו לפני שבועיים אז תגיד לראש הממשלה אחד, שתיים, שלוש?
בועז בן צור
נגדית
כן,
אודי אבוקסיס
נגדית
בסופו של דבר הדברים האלה הם משולבים. אני רוצה רק לסיים ברשותכם, בסופו של דבר הדברים משולבים, אי אפשר להוציא את הכל כלפי החוצה, אי אפשר להוציא את הכל מבחינת מה שהוסכם בין ראש הממשלה לבין פילבר. פילבר גם לא זכר אם שרן היה בחדר באותו זמן. כשמביאים מסמך לחתימה של ראש הממשלה צריך לעשות את זה באופן רשמי ולהודיע לשרן באופן רשמי שהדברים הסתיימו וקרו, אני לא חושב שזה מעיד משהו על הלך רוח של פילבר שהוא חשב שזה לא ייחתם. פילבר ידע טוב מאוד, ידע מעולה שהוא צריך ללכת ולעשות את המיזוג הזה כמה שיותר מהר בשביל אלוביץ', זה בא לידי ביטוי גם מה - SMS שלו וגם מההתקשרות שלו עם קמיר, גם ההתקשרות שלו עם קמיר וגם מהבהילות שלו לעשות את הדבר הזה וגם מהחשיבות שהוא נתן לדבר כזה כדי ששמילה לא ילך. החשיבות שהוא נתן לדבר הזה כדי ששמילה לא ילך והוא ילך כדי שראש הממשלה יראה אותו ולא מישהו אחר ויכול להיות שהמילה בלנקו מיוחסת לזה שהם לא ידעו להסביר מה זה לראש הממשלה והוא כן ידע כי הוא כן בשיח מול ראש הממשלה.
בועז בן צור
נגדית
סיימת?
אודי אבוקסיס
נגדית
ואז הוא יכל להעביר את זה בפסיליטיזציה יותר נוחה
בועז בן צור
נגדית
יודע להסביר את הדברים של פילבר, נפלה
יהודית תירוש
נגדית
סליחה, סליחה מה זה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
העד נשאל שאלה
ז'ק חן
נגדית
אני מבקש ברשות בית המשפט, אני מבקש את עזרת בית המשפט. העד באופן
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא נשאל שאלה והוא עונה מה שהוא עונה
ז'ק חן
נגדית
לא, אבל העד באופן קונסיסטנטי הדברים שלו עצמו משיב את מה שמשיב, לא רוצה לתת לזה עכשיו מילות תואר, לעומת זאת ושמה כל הזמן מה אתה שואל אותו על ההוא, מה אתה שואל אותו על ההוא למרות שהוא חוקר מרכזי בכל החקירות של פילבר מיום ליום אבל למה אתה שואל אותו, זה לא הוא אמר את המשפט הזה, זה לא הוא אמר את המשפט המילה הזאת אבל בכל מה שקשור לפילבר הוא מדקלם את כתב האישום כשהוא לא יודע, לא שאל, לא נשאל אפילו.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מדקלם את כתב האישום
ז'ק חן
נגדית
התשובות שלו בסך הכל באות לדקלם נרטיב על דברים שהוא לא יודע ובתשובה לשאלה שהוא לא נשאל.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד חן אם זה מה שאדוני חושב אז כשיגיע התור של אדוני אדוני יגיד בסיכומים
ז'ק חן
נגדית
לא, אבל הבעיה היא שיש לנו זמן קצוב.
יהודית תירוש
נגדית
הבעיה היא שאתה מסכם עכשיו באמצע העדות
ז'ק חן
נגדית
לא, הבעיה היא שיש לנו זמן קצוב אז מה שקורה זה כאשר העד לא משיב לשאלות שהוא נשאל ונותן נאומים בהתאם לנרטיב על דברים שהוא לא יודע זה בסדר גמור, זה מאריך וכשאנחנו שואלים אותו על דברים שהוא עשה או לא עשה, אלה השאלות על זה אומרים לנו תקצרו כי הוא צריך לסיים היום.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתם שואלים והוא עונה.
יהודית תירוש
נגדית
שואלים אותו איך הוא תפס את הדבר הזה אז בוודאי שהוא יסביר. שואלים אותו האם הוא היה צריך להציג את ה - SMS הזה או לא היה צריך להציג
ז'ק חן
נגדית
אם הוא היה צריך
יהודית תירוש
נגדית
אז הוא מסביר אם הוא היה צריך
ז'ק חן
נגדית
מה זה קשור לפילבר עכשיו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מסביר מה הלך הרוח שלי באותו זמן
ז'ק חן
נגדית
נו באמת, יש גבול באמת. זה לא יודע לקרוא, זה לא יודע לכתוב, יש גבול כבר. יש גבול למה אפשר להבין פה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד חן אתם שואלים, עו"ד בן צור שואל, העד עונה מה שהוא עונה.
יהודית תירוש
נגדית
חוצפה.
בועז בן צור
נגדית
אתה לא היית בפגישה כלשהי בין נתניהו לבין פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אתה אחזת בראיות מזמן אמת ביחס למועד החתימה, ראיות כתובות? נכון? אחזת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אחזתי ב - SMS האלה, כן
בועז בן צור
נגדית
אתה לא טרחת, קראת את ה - SMS האלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא חושב שקראתי את הכל
בועז בן צור
נגדית
או. עכשיו אני רוצה להבין את הדבר הבא, תראה, הרושם שלי
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר אם קראתי, יכול להיות שכן, גם אם קראתי לא ראיתי בזה חשיבות להצגה
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך כך, אני לא מתווכח איתך, אני אומר לך דברים בסיסיים, אתה כחוקר היית חייב לקרוא, זה תיעוד מזמן אמת על יום החתימה. פרשנות לבית המשפט אחרי זה יתייחס ל - SMS גם פילבר התייחס ל - SMS בעדות שלו, פה. אמר אני באמת מבין את הקושי שלי בגרסה שהעליתי. עכשיו אני אומר לך דבר מאוד פשוט, למה אתה לא כפרשן עדותו של פילבר, למה אתה כחוקר שזה באחריות שלך, אתה גוף הידע המקצועי לא טרחת לקרוא ולא טרחת להציג.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר אם קראתי את כל ההודעות או את חלקן
בועז בן צור
נגדית
זה SMS תזכור תשעה עמודים
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מסרונים
בועז בן צור
נגדית
כן, מסרונים, כן
אודי אבוקסיס
נגדית
את כל המסרונים או את חלקם, לא זוכר בדיוק מה היה בידי במועד שבו הייתי צריך להציג
בועז בן צור
נגדית
היה
אודי אבוקסיס
נגדית
אם זה היה בידי סביר להניח שכמו שאני מסתכל על זה עכשיו לא ראיתי בזה איזשהו משהו שכזה חשוב להצגה.
בועז בן צור
נגדית
תודה, תשובה, אוקי. תודה רבה, לא ראיתי בזה צורך, תודה רבה עכשיו,
אודי אבוקסיס
נגדית
היו עוד הרבה שיחות שם שלא הוצגו, אי אפשר להציג את הכל
בועז בן צור
נגדית
אפשר בדיוק את הקטעים הרלוונטיים להציג, חוץ מלעסוק בשיפוצים של גרסה תגיד שבאת לגזור קופון ותגיד שזה,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים לגבי האמירה של שיפוצים של גרסה
בועז בן צור
נגדית
נתקדם. האם אתה יודע ששמילה מסר עדות מה היה בפגישה שלו עם ראש הממשלה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא קראתי את העדות של שמילה
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע מה היה? לכן אתה לא יודע מה הוא העיד כאן?
אודי אבוקסיס
נגדית
כאן?
בועז בן צור
נגדית
לא, בחקירות שלכם אז
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, לא קראתי גם את החקירות שלו אז
בועז בן צור
נגדית
חבל, תודה אז אני רוצה להבין, אם למשל שמילה אומר שהוא נכנס,
עודד שחם
נגדית
הוא לא קרא את החקירות של שמילה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה מה שהיה, אלה העובדות.
בועז בן צור
נגדית
תודה. עכשיו תראה, בוא נתקדם, אתה רואה יש לנו ראייה חפצית אחת שלא שאלת, יש גרסה שניסיתם לשפץ אותה, בוא נדבר על קוד כחלון, אתה זוכר את קוד כחלון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים לגבי ראייה חפצית אחת שלא הצגתי, לא מסכים לגבי שיפוצים
בועז בן צור
נגדית
טוב, תתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מבקש ממך לקבל רק את השאלות ברשותך
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אותך אם אתה זוכר מה זה קוד כחלון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה מה פילבר מתאר לכם. בחקירה כבודם מ - 22 בפברואר 2018. אתה שואל אותו תראה איזה שבודקים את הגרסה מבפנים, אמרנו יש מבחן פנימי, יש מבחן חיצוני, אנחנו כרגע בתוך המבחן הפנימי. אתה אומר תראה - איך נתניהו ידע על זה שאתה מיטיב עם בזק? רואה? שאלה טובה נכון? בוא נראה את התשובה ומה נעשה עם התשובה הזאת. הוא אומר כך, תראה הוא קורא בעיתונים, כולל פעם שיש כותרת בדה - מרקר ראשית, נתניהו ופילבר נותנים לאלוביץ' מיליארד שקל מתנה, משהו כזה. שואל אותי, מרים אלי טלפון ושואל אותי מה זה הדבר הזה? כאשר יש כותרת? בדה - מרקר שנתניהו ופילבר נותנים מתנה לאלוביץ' מיליארד אתה אומר הוא מרים אלי טלפון, חכמון מתקשר אלי, פילבר אני מרגיע אותו שאני, תראה איך חכמון מנסה לעצור אותו, רגע, הוא מתקשר אלי, הלו, שלום, מה נשמע? אתה אומר מה זה הדבר הזה, הוא מנסה להמשיך, אז אני אומר ואז חכמון אני לא יכול לנחש, לא, לא, פולינה הוא שואל אותי מה זאת הכותרת בדה - מרקר מה המשמעויות, אבוקסיס עוד פעם הולך אחורה, הוא שואל, הוא לא מבין? הוא שואל מה המשמעות? לא, הוא שואל מה אתה עושה, מה אתה עושה? אני אמרתי לו לא שיניתי שום, עוד פעם עוצרים אותו. מה אתה עושה? שאלה שהוא שואל, כבר ארבע פעמים הוא אמר שזו השאלה, הוא אומר מה אני עושה כלפי בזק ולמה הכותרת מתייחסת? חכמון - תנסה להיזכר מה הוא שואל? אבל הוא כבר אמר לכם חמש פעמים מה הוא שואל. הוא אומר למה הכותרת מתייחסת, מה אתה עושה? למה הם מתכוונים? חכמון - מה אתה עושה? למה הם מתכוונים? אוקי, ואתה עונה - אני עונה לו אני ממשיך הכל כרגיל בהתאם למתווה כחלון, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יופי, אז בוא נבין את הדינאמיקה המרתקת קודם כל. תראה, אתה שואל את פילבר איך נתניהו יודע, ככה זה מתחיל, שאתה מיטיב עם בזק? הוא נותן לכם הסבר, תראו, התיאור קטסטרופה, התיאור הוא שנתניהו מתקשר, קורא כותבת אומר לו תגיד מה אתה עושה? והתשובה שפילבר נותן לו, אני ממשיך כלשונו, את הכל כרגיל בהתאם למתווה כחלון. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
יש שאלה גם בסוף?
בועז בן צור
נגדית
כן. שאלה ראשונה למה עצרתם אותו חמש או שש פעמים ולשאול מה שאל, מה הוא שאל? מה הוא שאל? מה הוא שאל? כשהוא אומר לכם זה מה שהוא שאל מהרגע הראשון?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שאתה מציג לי פה זה לדבריך שאלה טובה, לדבריך שאלה טובה שלי, שאלה שאמורה לאתגר את פילבר. בהמשך הדרך פילבר מספק לנו הסברים,
בועז בן צור
נגדית
לא, לא,
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו עוד יותר מאתגרים אותו, שנייה תן לי להשלים
עודד שחם
נגדית
תן לו להשלים
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זו התשובה תן לו להשלים
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו עוד יותר מאתגרים אותו בהיבט שכמו שאתה אומר לא מובנת לנו הגרסה שלו ואנחנו רוצים להבין אותה לעומק כמה שיותר, לא משאירים את זה ככה על שולחן העריכה ועל הרצפה כאמירה כללית אלא בוא תסביר לעומק איך אתה מסביר את הדברים שלך כי הדברים שלך צריכים להיות מוסברים, זה לא מהו
בועז בן צור
נגדית
זה מה שקורה פה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני כן, כך אני רואה את הדברים
בועז בן צור
נגדית
אני מציע לך את הדבר הבא
אודי אבוקסיס
נגדית
ואני אגיד רק עוד משהו ברשותך אדוני, ההפסקות והקיטועים אנחנו נמצאים פה, אני לא זוכר באיזה תאריך זה אבל אנחנו נמצאים פה ארבעה אנשים בחדר, זה חכמון, רינת, פולינה ואנוכי, לחוקרים כל פעם עולה משהו לראש, כל פעם מישהו אומר משהו, לוקח את זה למקום אחר, אתה גם לא יכול לתפוס את כל המקומות שאתה רוצה לתפוס אותם, גם אם היית רוצה לשאול את כל השאלות הנכונות אתה לא יכול כי כל פעם מישהו אחר מושך לך לכיוון אחר וכן היה באמת רצון אמיתי לבוא ולבחון את הדברים לעומק.
בועז בן צור
נגדית
למה אתה משיב?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה בצד שלי לפחות
בועז בן צור
נגדית
מה הייתה השאלה ששאלתי שענית לי עכשיו
אודי אבוקסיס
נגדית
שאלת לגבי העצירות, עניתי לגבי העצירות
בועז בן צור
נגדית
אז העצירות זה אתגור או עצירות של ארבע פעמים
אודי אבוקסיס
נגדית
בין היתר זה גם אתגור
בועז בן צור
נגדית
מציע לך את הדבר הבא, תגיד לי כן או לא. אני מציע לך, פילבר זכר טוב מה נתניהו שאל, וארבע פעמים עצרתם אותו ברגע ששמעתם שהוא מרגיע את נתניהו.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים עם האמירה הזאת
בועז בן צור
נגדית
לא מסכים, תודה. עכשיו תראה, לפי התיאור של פילבר, אולי תגיד לי אתה מה זה מתווה כחלון? בקצרה
אודי אבוקסיס
נגדית
שם קוד מתווה כחלון?
בועז בן צור
נגדית
לא, הוא אומר אני ממשיך בהתאם למתווה כחלון, מה זה מתווה כחלון?
אודי אבוקסיס
נגדית
יש שני דברים לגבי מתווה כחלון, יש מתווה כחלון באופן כללי שזה הרפורמה בשוק הסיטונאי שהתחילה במתווה של איזשהו, כבר ב - 2012 ואחרי זה המשיכה עם כל מנכ"לי משרדי התקשורת שלאחר מכן ונעצרה איכשהו ב - 2015 ויש מתווה כחלון שהוא מה שנקרא קוד שם,, מתווה כחלון, אנחנו נמשיך את המדיניות הזאת כלפי חוץ, כלפי התקשורת כמו שאמרתי בשאלה אחרת בקונטקסט אחר אבל, וזה מה שנדבר בינינו אבל בפועל אנחנו מבינים מה צריך לעשות בינינו, אני אגיד רק, שזה לפי מה שהוא אומר כאמירות שהם כזה הבנה בין שני אנשים. אני לא זוכר שזה נאמר משהו, אני לא זוכר אם הוא אמר שזה נאמר במשמעות, באופן אקטיבי הדבר הזה שאנחנו קובעים עכשיו קוד.
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נדבר תיכף על הקוד, סוגיית הקוד. אגב, יש לי שאלה שני אנשים מדברים, שואל נתניהו את פילבר, שואל תגיד מה אתה עושה? הוא אומר אני ממשיך עם מתווה כחלון. אחר כך נגיע לסוגיה של הקוד. הוא אומר לכם שזה מה שהיה, עובדות. לפני שמעמיסים פרשנויות והדחקות וכל מיני מנגו ג'נגו כזה. בהנחה שנתניהו שואל מה אתה עושה אחרי שהוא קורא כותרת ופילבר אומר לו אני אמשיך את מדיניות כחלון, אתה יכול להיות רגוע, זה המצב, אם אין קודים ואין המצאות מטופשות, תיכף אראה לך מה פילבר אמר, יש עם זה קושי עם הגרסה הזאת נכון? ביחס לטענה הנחית אותי למשהו אחר?
אודי אבוקסיס
נגדית
זאת הייתה הגרסה שלו כשהוא נתן לנו אותה בשעתו
בועז בן צור
נגדית
תיכף נראה. תראה מה אומר פילבר בבית המשפט. בעמוד 15,000 נתניהו קורא כותרת, בזק, פילבר, הוא לא יודע במה מדובר לכן הוא מתקשר, הוא אומר תגיד מה עשית במשרד התקשורת? תשובה - הוא לא ידע ולכן הוא התקשר. כך אני הבנתי, זה מה שהוא שאל אותי, ואתה מניח את דעתו,
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר לראות?
בועז בן צור
נגדית
בבקשה תקרא
אודי אבוקסיס
נגדית
את יכולה עוד לעלות?
בועז בן צור
נגדית
אין עוד, זהו. זה בדיוק האפיזודה שאני מדבר עליה עכשיו. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
ואז הוא אומר אני, זה מה שהוא שאל אותי והוא מאשר, אני שואל, הלאה, אתה מניח את דעתו שיש כאן... של מדיניות ותיקה נכון? אמרתי לו שאנחנו ממשיכים עם המדיניות, אתה מרגיע אותו כלשונך, זה הרושם שלי. הוא שואל מה אתה עושה? שאלה, אתה אומר לו ממשיך את המדיניות אמת? כן.
אודי אבוקסיס
נגדית
באיזה הקשר נתניהו שואל אותו, אני לא הבנתי
בועז בן צור
נגדית
כותרת שהראיתי לך לפני זה בחקירה
אודי אבוקסיס
נגדית
כותרת בעיתון?
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
הראיתי לך לפני חמש דקות תיאור של פילבר לשאלה שלך איך נתניהו יודע שאתה מיטיב עם בזק? פילבר מספר סיפור שהוא ברוך מבחינתכם, נתניהו קורא כותרת בעיתון שניתנת הטבה לבזק, מתקשר אלי נתניהו, כך אומר פילבר, אומר תגיד מה אתה עושה? אני מרגיע אותו שאני ממשיך במדיניות כחלון. זה ההסבר, פשוט. לא מסתדר עם שום הנחיה, לא מסתדר עם שום דבר אבל מה שאנחנו רואים כרגע זו השיחה לפי תיאורו של פילבר. עכשיו, קודם כל האם אתה יודע שמפה התחיל תהליך של פרשנות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני קודם כל אתייחס למילה ברוך מבחינתנו, זה לא ברוך מבחינתנו זה נושא שנדרש בירור מבחינתנו ואנחנו נשאל את השאלות והוא ייתן את התשובות כפי שהוא מבין אותן וכפי שהוא הבין אותם בשעתו.
בועז בן צור
נגדית
תודה, תיכף נראה את התשובות ותגיד לי אתה אם זה עושה שכל התשובות, הפרשנויות תראה, האם אתה יודע קודם כל שמדיניות כחלון התקבלה כהחלטת ממשלה שמספר 157?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, האם אתה יודע שפילבר אומר לנתניהו לשיטתו של פילבר, הכל הבל פה של פילבר תשמע, מר נתניהו אתה קורא את העיתון, אני אומר לך שאני פועל בהתאם לאיזה הנחיה שלך, הפוך, הוא אומר לו אני פועל בהתאם למדיניות הוותיקה ואני מרגיע אותו. 1 האם אתה יודע שהוא לא אומר לו שום דבר שזאת ההנחיה?.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יודע שההסבר של פילבר היה שיש ביניהם קוד שהוא צריך להסביר משהו אז הוא מדבר על מדיניות כחלון.
משה בר-עם
נגדית
נעזוב את הקוד, העניין של המתווה כחלון, אדוני יתעלם לרגע מהקוד היה או לא היה, נעזוב רגע בצד, את התשובות כפי שהם נחזים על פני הדברים, האם הדבר הזה הוא מסתדר עם, אדוני גם אמר שהוא איש המקצוע זאת אומרת שמתווה כחלון יכול להיות תשובה, רואים על פני הדברים, לא מדבר אם יש אישור פסאדה וכך הלאה, האם הדבר הזה מתיישב מבחינה עניינית?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם זה קוד אז זה מתיישב
משה בר-עם
נגדית
זה מתיישב, אז מה עם האינדיקציה שיש לאדוני
אודי אבוקסיס
נגדית
אם זה קוד, מה הקוד? הקוד הוא שאנחנו כלפי חוץ אומרים שאנחנו עושים את מדיניות כחלון
משה בר-עם
נגדית
ומאיפה האינדיקציות שמדובר בקוד?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה ההסבר שלו, זה ההסבר שלו וכששאלנו אותו ושאלנו אותו הרבה לגבי הקוד הזה כי זה באמת,
משה בר-עם
נגדית
זה ההסבר של פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, של פילבר
משה בר-עם
נגדית
שזה קוד?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, שאלנו אותו לגבי ההסבר הזה הרבה פעמים וגם זה באמת היה נראה לנו משהו שהוא קצת ערטילאי כי גם קשה להוכיח
משה בר-עם
נגדית
למה נדרש הקוד הזה אם זה שיחה ביניהם?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני צריך להסתכל מה הוא ענה על השאלה הזאת ספציפית אבל בהבנה שלי בשעתו הקוד נדרש כי צריך להסתיר את הקשר
משה בר-עם
נגדית
בשיחה ביניהם אני מדבר, למה שהם ישוחחו ביניהם בקודים? למה ביניהם צריך קוד? אם אדוני אומר זה קוד? הרי מבינים לכאורה בדיוק במה מדובר, למה צריך להשיב שזה המצב?
אודי אבוקסיס
נגדית
כי זה הקוד לכך שעושים מה שעושים, מדברים על זה גם ביניהם. כמו שאני ואתה קובעים על איזושהי מילה שנדבר, לא חייב שזה יהיה רק כלפי, כדי שאתה תבין שאני מתייחס להנחיה אני אגיד לך מתווה כחלון.
בועז בן צור
נגדית
אהה, יופי, עכשיו תראה, האם נכון שאפילו אתם,
אודי אבוקסיס
נגדית
כך אני הבנתי את הדברים
בועז בן צור
נגדית
הטיעון של הקוד נראה טיעון מטופש
אודי אבוקסיס
נגדית
הטיעון של הקוד היה נראה טיעון שצריך לשאול עליו שאלות ולקבל עליו הסברים
בועז בן צור
נגדית
ראינו את התשובות
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שרוב התשובות היו שהיו עוד גורמים של סממנים שהכניסו בו את הדבר הזה, לדעתי בהיבט הזה הוא התייחס גם לשיחה עם הרן
בועז בן צור
נגדית
מה? אתה עושה פה סלט ירקות
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני לא, היה בחלק, אני זוכר שבחלק מהזמן ששאלנו אותו לגבי הקוד הזה הייתה שם התייחסות גם לשיחה עם הרן.
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אותך, אני שואל אותך שאלה פשוטה,
אודי אבוקסיס
נגדית
כחלק מההסבר שלו על הקוד
בועז בן צור
נגדית
האם ההסבר של פילבר, הטענה של פילבר אחרי שהוא כמשיח לפי תומו יצר את הבעיה, נתניהו לא חותם בלנקו, אני צריך להרגיע אותו. עכשיו יש פרסום בעיתון, נתניהו מתקשר ואומר תגיד מה אתה עושה? ממשיך את המדיניות הוותיקה לא מסתדר עם ההנחיה,, מתחילים לשאול אותו שאלות איך זה מסתדר, אומר קוד, האם אתה מסכים איתי שההסבר הזה נראה לכם מטופש, כן או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
ההסבר הזה דרש מאיתנו לשאול שאלות ושאלנו אותם
בועז בן צור
נגדית
והתשובות?
אודי אבוקסיס
נגדית
קיבלנו ממנו תשובות שהן היו התשובות שלו
בועז בן צור
נגדית
זה הניח את דעתכם?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר אם זה הניח את דעתי אבל אלה היו התשובות
בועז בן צור
נגדית
בוא נראה את התשובות
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
ותזכור בסוף עד מדינה, הבל פה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא כל תשובה של עד מדינה בהכרח מניחה את דעתי אבל אני יכול לאתגר אותו עד רמה מסוימת, אני לא יכול,
בועז בן צור
נגדית
אז בוא נראה גם אנחנו אתגרנו אותו עד רמה מסוימת, אגב, אפשר היה להתחיל באיכונים ולגמור שם, ביומנים, אבל בוא נתקדם. תראה, בחקירה ב - 25 בפברואר אפילו אתה אומר כדי שיהיה לכם קוד אתם צריכים להסכים על קוד, איך בא לידי ביטוי ההסכמה ביניכם? שאלה טובה, באמת שאלה טובה.
אודי אבוקסיס
נגדית
תודה
בועז בן צור
נגדית
יופי, כי אתה מבין, תשמע רגע אם אני ואתה מדברים אגב לא איזה משהו דרמטי, מדברים אתה יודע, תעשה ככה, תעשה אחרת, בתחום הסמכויות אתה אומר צריך להסכים על קוד, איך קבעתם את הקוד? אומר פילבר ותזכור כל מה שהוא תיאר זה שיחה של ארבעים שניות, זה פשוט אלוהים ישמור, גם על הקוד הם דיברו בשיחה הזאת, אומר פילבר תראה, קוד נקבע בהודעה ראשונה שהוא הוציא אחרי שפיטר את ברגר
אודי אבוקסיס
נגדית
אה, הנה, בהקשר הזה גם דיברתי על הקוד קודם ששאלת
בועז בן צור
נגדית
זה מה שאמרתי לך, שאלתי אותך אם ההסבר האווילי אם זה הסבר שהניח את דעתכם הוא לגמרי הניח את דעתכם?
עודד שחם
נגדית
מר בן צור אולי אדוני ימצא מילים באמת פחות,
בועז בן צור
נגדית
אדוני סליחה. א. אני מקבל ו - ב. אני חושב באמת שזה
עודד שחם
נגדית
אדוני חושב, אני הבנתי כבר, אתה חוזר על המילה הזאת יותר מפעם אחת.
בועז בן צור
נגדית
בסדר. אז שואל חכמון בהודעה, בלי שמות תואר, בהודעה הראשונה לתקשורת קבעתם את הקוד? כן, שבה הוא אמר שאנחנו ממשיכים. אתה אומר לו - אבל לא לפני שהחלטתם על הנקודה הזאת? אומר אני זוכר שצפריר אמר שההודעה יצאה כדי להרגיע את השוק. אז תחליט, זה צפריר? כשאתה אומר שההודעה יצאה כדי להרגיע את השוק? ולא משנים שום דבר אומר פילבר. מה עשיתי שואל חכמון, לא משנים, פילבר, לא עוצרים את הרפורמה. אדוני מבין את התשובות של פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אדוני מראה לי מקומות שבו אנחנו מאתגרים אותו לגבי הסבר מסוים ומתקבלים הסברים של הנחקר, כמה פעמים אנחנו מאתגרים, זה לא בפעם הראשונה
בועז בן צור
נגדית
זה לא השאלה שלי
אודי אבוקסיס
נגדית
גם בפעם השנייה
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם זה הניח את דעתכם ההסבר הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר מה הניח את דעתי ומה לא הניח את דעתי באותו זמן, אני זוכר שכן שאלנו ואתגרנו ובמקומות מסוימים שהרגשנו שאפשר להמשיך לנושא הבא המשכנו לנושא הבא. שהנושא מוצה.
בועז בן צור
נגדית
הם אתה מבין שאי אפשר לסכם קוד בהודעה לעיתונות שיוצאת לפני המינוי שלו בכלל?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מבין שהשאלה הזאת נשאלה ונתקבלה תגובה
בועז בן צור
נגדית
לסכם קוד בהודעה לעיתונות שיצאה בכלל לפני שהיה בתמונה. פיזית אי אפשר לעשות את זה, אתה מבין את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מבחינתו היה קוד, הוא עמד על כך, היה קוד
בועז בן צור
נגדית
טוב, נתקדם. תראה, האם אתה יודע
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו שאלנו אותו הרבה שאלות לגבי הקוד הזה כי כפי שאמרת זה נראה נושא שצריך להישאל עליו שאלות.
בועז בן צור
נגדית
תראה, אומר פה ב - 25 בפברואר, אומר שלומי חכמון לא קיבלנו תשובה, פילבר אומר זה חסר לנו פה, אני כבר אומר לך בתמליל על הקוד, ואתה אומר מה שנקרא ולשאלתי, כלומר אומר חכמון וגם אתה שלא קיבלתם תשובה (אי אפשר להמציא תשובה לגבי הקוד) כן או לא? נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו רוצים לאתגר אותו בהיבט של הקוד
בועז בן צור
נגדית
כן, הבנתי, אתגרתם אותו הוא נתן הסבר, ההסבר היה
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו שואלים אותו עוד פעם ומה ההסבר עכשיו?
בועז בן צור
נגדית
אין הסבר
אודי אבוקסיס
נגדית
למה אתה אומר,
בועז בן צור
נגדית
אי אפשר דבר,
אודי אבוקסיס
נגדית
אפשר לקרוא את ההסבר שלו או שהוא חתוך
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, אין הסבר אין הסבר
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שיש הסבר, אני חושב שבמקרה הזה הוא גם דווקא הפנה לכל מיני נושאים של הרן וכו'
בועז בן צור
נגדית
אני חושב שאתה טועה
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל אם אני אוכל לראות את החלקים הרלוונטיים אני אשמח
בועז בן צור
נגדית
לא, אין לנו זמן עכשיו תראה מה הוא אומר בבית משפט,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הכל נמצא בפני בית המשפט
בועז בן צור
נגדית
נכון, הכל נמצא בפני בית המשפט. בוא נראה מה אומר פילבר כאן בבית המשפט בעמוד 15,009 זאת אומרת מה שאתה אומר, הוא נשאל, כשאתה אומר לו שאתה ממשיך את מתווה כחלון זה כמו הודעה לעיתונות שהרפורמה תימשך בהתאם למתווה? מבחינתו אני אומר לו אני לא סוטה ולכן זה בעצם קיצור, אם למישהו היה לחשוב שקוד זה, תשובה - לא היה שום דבר מתחת לשולחן, אחרת קריצות עיניים וסיכום זה עניין אחר. כזה לא היה. משמע קיצור? כלומר ממשיך את מדיניות כחלון זה קיצור ולא קוד? התשובה - היא כן. עושה שכל?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, כי זה לא מה שהוא אמר במשטרה
בועז בן צור
נגדית
כן, תודה. בוא נחזור אחורה. האם אתה יודע במסגרת, אני לא אשתמש בביטוי, אני אשתמש בביטוי וולגרי משהו, פינצ'ורים של פילבר תוך כדי העדות אצלכם שכל פעם הוא מעלה משהו שאחרי זה,
אודי אבוקסיס
נגדית
מיותר לציין שאני לא מסכים עם המילה פינצ'ורים
בועז בן צור
נגדית
אתה יודע מה? כן, פיצוצים. הוא מתאר שיחה שהתייחסת אליה אגב בהקשר לא נכון שנתניהו מתקשר אליו אחרי פרסום בתקשורת שיש חשד לגבי אלוביץ'. אתה זוכר שפילבר תיאר שיחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה בדצמבר 2016
בועז בן צור
נגדית
נכון
יהודית תירוש
נגדית
לא היה פרסום בתקשורת שהיה חשד לגבי אלוביץ'
בועז בן צור
נגדית
פילבר אומר את זה ב - 21 לפברואר 2018, פילבר העיד כאן שאחרי סוף שבוע, כך הוא העיד אצלכם ב - 21 לפברואר בחקירה שלפי פילבר עיתונאי מסוים העלה את האפשרות שאיש עסקים הוא שאול אלוביץ'. הנה, רואה? הנה אולפן שישי, כך הוא מתאר, אני לא מבין למה את, זה בתוך החקירה שלו.
יהודית תירוש
נגדית
לא, אני תיקנתי את עצם העניין.
בועז בן צור
נגדית
אל תתקני, אני מבקש לא לתקן שום דבר שהוא לא בגדר התנגדות עכשיו תראה מה אומר פילבר, בוא נעבור לחקירה שלו ב - 21 לפברואר. מתאר פילבר - הוא שואל אותי תגיד יש משהו במשרד התקשורת עם אלוביץ' שעשינו שהוא בעייתי? אז אמרתי לו תשמע, הדבר היחיד שיש לך זה מיזוג שאתה חתום עליו, אמרתי לו גם יש לך חוות דעת של היועצת המשפטית אתה יכול להסתמך עליה ואתה אישרת את זה. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
יפה. קודם כל שאלה כשפילבר מתאר שיחה עם נתניהו, שנתניהו מתקשר אליו אחרי הפרסום ואומר תגיד יש משהו בעייתי במשרד התקשורת? האם אדוני מבין שתיאור שכזה מעיד על חוסר ידיעה? כן או לא? פשוט, מעצם השיחה? כפי שפילבר, הכל פילבר מתאר.
אודי אבוקסיס
נגדית
תיאור מעיד על צורך בבירור
בועז בן צור
נגדית
סליחה, לא שמעתי
אודי אבוקסיס
נגדית
התיאור מעיד על צורך בבירור של הנושא
בועז בן צור
נגדית
התיאור מעיד על צורך בבירור שלכם של הנושא נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, של ראש הממשלה של הנושא שהוא רצה לברר
בועז בן צור
נגדית
אבל תראה אם ראש הממשלה הנחה הוא לא צריך לדעת, להתקשר ולשאול תגיד מה עשית שם? אם ראש הממשלה הנחה הוא יודע מה הוא הנחה, הכל לפי פילבר.
אודי אבוקסיס
נגדית
לפי פילבר ראש הממשלה הנחה ואמר את השם אלוביץ' בהנחיה
בועז בן צור
נגדית
אז אם ראש הממשלה הנחיה אז לכאורה זה בעייתי אז אם הוא מתקשר אליו ושואל תגיד יש משהו בעייתי?
אודי אבוקסיס
נגדית
ההנחיה הייתה ספציפית לאירועים מסוימים ויכול להיות שהוא התכוון לאירועים אחרים, דברים אחרים.
בועז בן צור
נגדית
תשובה. לא הבנתי מה שאתה אומר, בוא נתקדם תראה, בחקירה,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול להסביר את זה
בועז בן צור
נגדית
בחקירה ב - 22 בפברואר עמוד 122 אמרתי לו שאין לי שום מושג, חזרתי על ההערכה שאותה גם אמרתי לראש הממשלה שנושא המיזוג בזק - YES יוני 2015 הוא לא בעייתי כיוון שראש הממשלה חתם עליו אחרי המלצות הרבות של כל גורמי המקצוע. כן, אני גם משוכנע בזה באותו זמן. אז בוא תראה, פילבר הדבר האחרון שהוא אומר לנתניהו, תשמע מר נתניהו אתה הנחית אותי על המיזוג, מה שהוא אומר לו תדע לך שאישור המיזוג היה בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, אלה העובדות קודם כל, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
היו המלצות של גורמי המקצוע
בועז בן צור
נגדית
כן, אבל אלה העובדות ש-1. פילבר לא אומר לנתניהו, הכל לשיטתו של פילבר, הכל הבל הפה של פילבר, שום דבר אחר. הכל הבל פה של עד מדינה שפעם לפעם מספר סיפור, ה... מבצבצת ואז זה לא מסתדר ואני שואל אותך שאלה נורא פשוטה, לפי תיאורו של פילבר שנתניהו מתקשר אליו קודם כל הוא לא אומר לו תשמע מר נתניהו אתה זוכר לגבי המיזוג הונחיתי לכך, זה לא קיים נכון? לא קיים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לפימה שהוא אומר, לא
בועז בן צור
נגדית
לפי דבריו, הכל לפי דבריו. 2. הוא אומר לו תשמע רק אני מזכיר לך שאתה מתקשר אלי שהכל אושר על ידי כל גורמי המקצוע, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
מסתדר עם הנחיה? כן או לא? פשוט
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להסתדר עם הנחיה
בועז בן צור
נגדית
יכול להסתדר, ויכול שלא להסתדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
הכל יכול גם לא להסתדר
בועז בן צור
נגדית
הכל יכול להיות, תודה. עכשיו תראה, בוא נראה את ההסבר,
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא סיפק גם הסבר למה זה מסתדר עם ההנחיה
בועז בן צור
נגדית
תיכף נדבר על הסבר ההדחקה, עוד הסבר ואני לכוד שאני לא יכול לקרוא להסבר הזה בשמות.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, בסדר
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא אליך. תראה בחקירה מ - 22 בפברואר בוא נראה מה הוא אומר. שואלים אותו, אתה שואל אותו מה זאת אומרת אני לא? אמרת שהיית משוכנע גם באותו זמן שזה אחרי המלצות רבות של כל גורמי המקצוע, אתה ידעת שזה לא אחרי המלצות של כל גורמי המקצוע, (טעית פה, אבל לא חשוב) הוא אומר לך אני הדחקתי, נו, על מה אנחנו מדברים? רואה? אני הדחקתי, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. זה שאלה, על מה אנחנו מדברים? על הדחקתי
בועז בן צור
נגדית
הדחקה. בוא נראה את המשך ההדחקה ואז נשאל אותך על סבירותה של טענת ההדחקה
משה בר-עם
נגדית
אדוני לא צריך ללכת לכיוון כזה
בועז בן צור
נגדית
מה?
משה בר-עם
נגדית
שהוא צריך, הוא כבר אחרי שהוא חתם על עד מדינה, הוא צריך לספק גרסה, למה הוא צריך עדיין לכאורה לדבוק בגרסה שאתם לא מקבלים אותה ורק בתשובות לשאלות לספק הסברים כאלו או אחרים, זאת אומרת,
אודי אבוקסיס
נגדית
היה חשוב לי לסגור את הסיפור הזה
משה בר-עם
נגדית
אני מדבר על פילבר, זה לא הפריע לכם שבכל זאת הוא לא נותן תשובות קוהרנטיות מסודרות אחרי שהוא חתם על הסכם עד מדינה בהקשר של ההנחיה שאתם לכאורה משוכנעים שאכן לכאורה היה מצב כזה? למה הוא צריך ללכת עוד פעם לכיוונים שמלכתחילה לא קיבלתם אותם, בתחילת הדרך?
אודי אבוקסיס
נגדית
קודם כל צריך להגיד, גם הנקודות שנמסרו וגם הגרסה המקורית היא גרסה שצריכה לקבל פרשנות ואמירות חד משמעיות מתוך הנקודה המקורית שיצאה ולכן צריך לברר את כל הדברים האלה.
משה בר-עם
נגדית
אבל הוא לכאורה הולך אחורה, זאת אומרת הוא חוזר בצורה כזאת או אחרת לסממנים לגרסה המקורית.
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו צריכים לאתגר אותו ולשאול את השאלות שיסביר למה הוא הולך אחורה
משה בר-עם
נגדית
מוזר שהוא ילך אחורה בשלב הזה של החקירה לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא חושב שזה מוזר, אני חושב שהגרסה שלו היא כזו שבכל מיני שלבים של העדות אתה, פעם אתה מבין עד הסוף שאתה נמצא במקום שהוא בעייתי, לצורך העניין שאני מציג לו ברשותכם את הנושא של תקשורת בין אלוביץ' לישועה ושם הוא מזועזע והוא אומר איך לא עצרתי את זה? אם הייתי רואה את זה באותו זמן הייתי שם את המפתחות, שם הוא אומר את הדברים האלה, מצד שני כשמראים לו את המסמכים שהוא מעביר לאלוביץ' כתבות בוואלה ומסמך שמעיד על סיקור שהוא מתבקש משכטר שהוא ממשרד ראש הממשלה להעביר אליו כשהוא הרגולטור שלו, הוא מתבקש להעביר למפוקח שלו זה נראה לו נושא שום דבר, הנושא הזה נראה לו שום דבר לכן הוא נחקר
משה בר-עם
נגדית
בנושא ההנחיה למה ללכת סחור סחור כאשר הוא בא ומספק לכם לכאורה תשובה וצריך אולי לבסס אותה? לא צריך ללכת אחורה, זה נראה כמו צעד תימני כזה, צעד קדימה שניים אחורה, אני לא מבין את ההיגיון.
אודי אבוקסיס
נגדית
אנחנו לא הולכים אחורה, כשהוא הולך אחורה אנחנו מבררים איתו עד תום
משה בר-עם
נגדית
ואתם קיבלתם תשובה מניחה את הדעת למה הוא הולך אחורה? למה הוא לא בטוח גם בשלב הזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שאלתי אותו למה אתה הולך אחורה, ימינה או שמאלה אבל היה מקומות שבהם הוא טיפה הלך אחורה וקדימה ולכן מיקדנו ודייקנו את השאלות כדי לקבל גרסה.
משה בר-עם
נגדית
לא חשבתם לרגע אולי בכל זאת יש בעיה בשינוי הגרסה שלו לאור ההתייחסות שלו לאחר שהוא חתם על עד מדינה? זה לא הנחתם שזו אפשרות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהמרחק בין, זאת אומרת הנקודות של עדות מדינה לבין הגרסה שלו הוא יכל להתקבל על הדעת, זאת אומרת, ההסבר שהוא נתן יכל להתקבל על הדעת בהיבט שבו כשאתה נכנס ונותן פרשנות למשפט של שורה שבתוך נקודות של עדות מדינה אז אתה נכנס לכל מיני פרטי פרטים ואם הוא הולך אחורה זה שלו, אני לא יכול להגיד לו תלך קדימה.
בועז בן צור
נגדית
בוא נחזור לתיאוריית ההדחקה
אודי אבוקסיס
נגדית
זאת האמת שלו וזה גם חלק מחקירה של עד מדינה
בועז בן צור
נגדית
הכל בסדר או לא בסדר. בוא נזכור שהוא אמר שהוא הדחיק, בוא נסתכל על עוד מופע של הדחקה ואני אשאל אותך כמה שאלות לגבי תיאוריית ההדחקה. בסדר? קוד, הדחקה, תראה לאן הגענו בתיק הזה. הוא מספר לכם ב - 22 בפברואר את הדבר הבא בעמוד 132 אני אומר לך שנכנסתי אליו אני לא חששתי מכלום כי, המילה שחסרה שם, יריב, דפק לי בדלת, אני אומר לאילנית שזו אשתו, עזבי, סוף סוף אני יכול להגיד מה שאני חושב. באמת לו הייתי במצב הדחקה מלא באתי ואמרתי. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מתנצל לא הבנתי את ההקשר של המשפט
בועז בן צור
נגדית
ההקשר של הדברים שפילבר מנסה ליישב את הזיכרונות המאוחרים שלו ואת התירוצים שהוא נותן או פרשנויות שהוא נותן בכך שהוא היה, ושאת הגרסה הראשונה הוא זכר טוב שהוא הדחיק את הדברים,... הסבר שלו.
אודי אבוקסיס
נגדית
ההסבר של ההדחקה התקבל לדעתי לגמרי
בועז בן צור
נגדית
כן, אני אגיד את האמת. הוא אומר יריב הגיע, סוף סוף אני יכול להגיד את האמת
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה יריב
בועז בן צור
נגדית
יריב עמיעד. חסרה המילה יריב פה, שומעים את המילה יריב, שיריב הגיע, זה גם הגיוני, יריב הגיע,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני לא זוכר שיריב היה מעורב
בועז בן צור
נגדית
יריב, זה כתוב, זה בבזק ניירות ערך
אודי אבוקסיס
נגדית
אה, זה בבזק ניירות ערך
בועז בן צור
נגדית
לא, כשיריב מגיע לחקור
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה יכול להסביר לי רק את כל ההקשר שאני אבין למה אני מתייחס?
בועז בן צור
נגדית
ההקשר הוא ששואלים אותו שאלות, אני אגיד מה ההקשר הרחב, ההקשר הרחב הוא שהוא נתן גרסה ברשות ניירות ערך, שיחה, שיחת הנחיה, שיחה שונה לגמרי.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, הוא בא אליהם ב - 18 לפברואר חוזר בדיוק על אותם דברים, כולל סוף ה - 18 אני לא רוצה לשקר לכם לא היה שום
אודי אבוקסיס
נגדית
מסביר אותם בקונטקסט אחר
בועז בן צור
נגדית
ואז ב - 19 וב - 20 בכל החקירות של ההמשך שינה את עמדתו, בסדר? אז הוא נשאל שאלות, תזכור בריענון אני נותן לך את ההקשר, ביקשת את ההקשר למה שינית את גרסתך? השיב, שיניתי את גרסתי כי היו לי זיכרונות מאוחרים והם צפו. אחרי זה ששואלים אותו על איך לא זכרת? זכרת הפוך? הוא אומר הדחקתי. הדחקתי את הדברים.
אודי אבוקסיס
נגדית
זה אתה מתכוון בחקירה או בריענון?
בועז בן צור
נגדית
בחקירה
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי, הוא הדחיק
בועז בן צור
נגדית
בחקירה שלכם הוא אומר אני הדחקתי בסדר? עכשיו אני רוצה להבין את עניין ההדחקה כך, תראה, אני רוצה לשאול אותך כרגע על סבירות ומה עשיתם, מה הגרסה של פילבר? במחצית 2015 נתניהו מנהל איתי שיחה קצרצרה של ארבעים שניות, כך הוא מתאר
אודי אבוקסיס
נגדית
בחקירה הוא מתאר?
בועז בן צור
נגדית
כן, הוא אומר הייתה לי שיחה קצרה
יהודית תירוש
נגדית
הוא לא אמר של ארבעים שניות
בועז בן צור
נגדית
של דקה
יהודית תירוש
נגדית
לא, הוא אמר 20 - 15 דקות שיחה פגישת כורסאות, ישבנו ודיברנו אז אל תגיד שהוא אמר בעדות, הגשנו את ההודעות, זה קרה אבל אל תכניס את מה שהוא אמר כאן בעדות תגיד לעד שזה מה שהוא אמר רק במשטרה. בסדר?
בועז בן צור
נגדית
הייתה פגישה, את יודעת מה יפה גב' תירוש? את יודעת מה יפה? שלא הייתה פגישה, תראי איזה יופי.
יהודית תירוש
נגדית
לדעתך מה שנקרא
בועז בן צור
נגדית
לדעתי?
יהודית תירוש
נגדית
אתה רוצה שנסכם? אתה מציג ראיות נוספות שיש לנו לדבר הזה חוץ מזה שאתה אומר כל הזמן,
בועז בן צור
נגדית
יפעת בן - חי שגב זה לא ראיות נוספות?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אפשר בבקשה עו"ד בן צור להמשיך?
בועז בן צור
נגדית
אני אתקדם
יהודית תירוש
נגדית
אני רוצה רק לאמירה של כב' השופט בר - עם למר בן צור, הזמנת את זה, הבאת את זה על עצמך.
בועז בן צור
נגדית
אני לא יודע בדיוק מה הבאתי לעצמי אבל תאמיני לי את יכולה לשאת דברים יותר משמעותיים מהדבר הזה. שיחה קצרה, לא משנה כרגע
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הייתה שיחה, הלאה.
בועז בן צור
נגדית
שיחה קצרה, מה פילבר אומר לכם? הייתה לי שיחה קצרה, ארבעים שניות, עשר דקות, הרבה סמאל טוק, לא משנה שיחה קצרה במחצית 2015, מיד לאחר המינוי שלי. שנה וחצי עד סוף 2016 אני נושא את הזיכרון של השיחה הזו ופועל מכוחה, זה מה שהוא אמר נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה לא הגרסה המלאה
בועז בן צור
נגדית
חלק מהגרסה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז בוא נגיד את הגרסה המלאה
בועז בן צור
נגדית
אני לא צריך את כל הפרטים, כי אחרת אנחנו יכולים להתעכב
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי תגיד לו מה השאלה?
בועז בן צור
נגדית
כן, אני אגיד לו מה השאלה. תראה את החוסר סבירות של גרסת ההדחקה אז אני אשים לך את זה מלא, הוא זוכר שנה וחצי עד סוף 2016 הוא זוכר שיחה קצרצרה, פועל בהתאם, מגיע ליוני, 2017 לא הרבה זמן אחרי זה, שישה חודשים אחרי זה לרשות ניירות ערך, נחקר, יש לו זיכרון הפוך חצי שנה אחרי זה. שנה וחצי הוא פועל, זוכר היטב, חצי שנה אחרי זה יש לו זיכרון הפוך ואז כשהוא מגיע עוד חצי שנה אחרי זה, בתחילת 2018 הוא מסביר לכם שהוא שכח במחצית 2017 כי הוא הדחיק מה שהוא שמע במחצית 2015 ופעל במשך שנה וחצי פתאום בשישה חודשים הוא הדחיק. זה נראה לך אמיתי ההסבר הזה? זה נראה לך הסבר סביר? הסבר ההדחקה?
אודי אבוקסיס
נגדית
הסבר ההדחקה נראה לי סביר בשעתו מאחר והיו לו עוד הרבה אמירות של הנחקר גם לגבי הנושא שהיה, השיחות מעקב אחרי, והנושא של שיחת פיטורי הרן, והנושא שאחר כך,
בועז בן צור
נגדית
למה אתה משיב לי?
יהודית תירוש
נגדית
תן לו להשיב, הוא משיב.
משה בר-עם
נגדית
הוא מדבר על הסבירות בסדר, אנחנו שומעים
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, השיב לגבי הסבירות של,
בועז בן צור
נגדית
אז נראה לך סביר שהוא הדחיק?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אסביר
בועז בן צור
נגדית
רק תגיד לי אם נראה לך סביר שהוא הדחיק?
יהודית תירוש
נגדית
אני מתנגדת לשאלה. פעם אחת לא התנגדנו אמרנו ניתן לחברי לשאול ולעד לענות אבל עם כל הכבוד העד לא אמור לתת לבית המשפט חוות דעת לגבי סבירות גרסה, את זה בית המשפט יחליט אם הגרסה פה הייתה סבירה או שהייתה סבירה במשטרה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה בהקשר לחקירה שהוא ניהל, לא בהקשר לדעתו באופן כללי אלא איך הוא ממשיך אחר כך את החקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
א. אני שואל על זה, אם זו השאלה
משה בר-עם
נגדית
נתקדם
בועז בן צור
נגדית
אני אשאל אותך שאלה פשוטה, שמעתם הדחקה, אני אומר לך לא מתקבל על הדעת עניין הנסיבות, זה לא איזה נפגע של איזה עבירה שלפני עשרים שנה, פילבר מנכ"ל זוכר משהו שנה וחצי, פתאום אחרי חצי שנה הדחיק את זה, בעיני לא אוסיף, בלי שמות תואר. השאלה שאני שואל אם חקרתם את הסוגיה, תסביר לי, רק תאשר לנו את הסיפור של ההדחקה.
אודי אבוקסיס
נגדית
א. עובדה שאתה מציג שהוא עונה על זה ו - ב. אני חושב הנושא של ההדחקה כן התיישב לי כגרסה שנראית נכונה,
בועז בן צור
נגדית
נראה לך סביר?
אודי אבוקסיס
נגדית
ואמינה
בועז בן צור
נגדית
תודה
אודי אבוקסיס
נגדית
מאחר והוא בכל מיני מקומות שראיתי שהוא מייחס למעשים שלו שהם לי נראו כחמורים כאמורים להדליק לו דגל אדום כבר בשעת אמת, הוא התייחס לזה כאל משהו שהוא התקדם איתו אז גם בזמן אמת הוא הדחיק את המעשים שלו בעצמו.
בועז בן צור
נגדית
הדחיק, תודה. יופי. בוא נסתכל לרגע רק על עוד דבר אחר ואז נעבור לנושא הבא אני חוזר לשיחה שהייתה לשיטתו של פילבר עם נתניהו בחקירה שלו ב - 21 בפברואר איך נולד הקוד? אם אתה זוכר, ואני אסביר לך. אני שואל אותך מה עשיתם עם זה? אומרת פולינה כך, תראה, שנייה, אם אתה אומר משפט שראש הממשלה אומר לך אם יש משהו שעשינו עם אלוביץ' שהוא בעייתי? אומר חכמון - סימן שהוא לא יודע. קודם כל אתה מסכים שאם יש שאלה של אדם תגיד יש משהו בעייתי? ומצפה לתשובה זה סימן שהוא לא יודע? על פניו כרגע,
אודי אבוקסיס
נגדית
שאלה טובה של חכמון
בועז בן צור
נגדית
שאלה טובה של חכמון, יופי. פולינה - תגיד כן או לא. חכמון - בדיוק. אז פה פילבר אני אומר את הקוד, נכון? זה הקוד, מפה זה הגיע הקוד?
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה אומר ממציא אני אומר מספק הסבר לשאלות המאתגרות שלנו
בועז בן צור
נגדית
תודה, יופי, אז תראה יש לי שאלה כללית לפני שאני עובר לנושא הבא, האם לפעמים לא כדאי לקחת דברים כמות שהם למשל אם נתניהו יש סיכוי שהוא לא יחתום אז ניקח את זה שיש סיכון שהוא לא יחתום, אם יש SMS מרגיע את דוד שרן אז ניקח את זה כ - SMS מרגיע, אם נתניהו מתקשר ושואל תגיד, יש משהו, מה אתה עושה? אז צריך להבין שבאמת הוא שואל אותו מה אתה עושה? אם הוא מרגיע את נתניהו שאין שום דבר בעייתי אז לפעמים, וממשיך לפי המדיניות הוותיקה, אז לפעמים זה אומר כמות שהוא בלי הדחקות, קודים, לפעמים כדאי לקחת דברים כפשוטם הכל מתוך פיו של עד המדינה. יש אפשרות שכדאי לקחת את הדברים כפשוטם? בלי הסברים?
יהודית תירוש
נגדית
מה? סליחה?
בועז בן צור
נגדית
אני שואל אותו שאלה
יהודית תירוש
נגדית
אני מבינה שאתה שואל אותו, שמענו כולנו שאתה שואל אותו אבל אני עדיין יכולה לבוא ולומר שאני לא מבינה את הרלוונטיות של השאלה, הרי זה לא עניין של חקירה מה הוא עשה עם זה, העד עצמו לא החליט על כתב האישום, הוא לא מכיר את כל חומר החקירה בתיק ולא הוא החליט על כתב האישום, את זה עשתה התביעה אחרי שהיא בחנה את כל החומרים שיש בתיק, כולל הגרסה, כולל כפשוטם ולא כפשוטם. מה חברי רוצה מהעד הזה שיאמר? על איך הוא תפס או לא תפס את,
בועז בן צור
נגדית
אני שואל אם יש אפשרות חקירתית שהתשובות, שתיאורו של פילבר אפשר לקחת אותו כמות שהוא
אודי אבוקסיס
נגדית
יש תמיד אפשרות חקירתית כזאת, אני אראה לך שיש מצב שאם לא הייתי שואל את השאלות האלה היית בא ואומר לי למה לא שאלת?
בועז בן צור
נגדית
לא, אני אגיד לך כך, האם לא עדיף לפעמים, אלא אם כן יש ראיות חדות לסתור, ראיות חפציות לקחת את הדברים כמות שהם בלי תירוצים והסברים.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני בגישה שתמיד לברר עד תום את הדברים
בועז בן צור
נגדית
תודה. בוא נעבור לנושא אחר. אמרת שקראת תקצירים של החקירות ברשות ניירות ערך נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
למיטב זיכרוני, כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. בסדר גמור. תראה, עכשיו אני אגיד לך מה יש לנו בתיאור ברשות ניירות ערך ולשאול מה עשיתם או לא עשיתם בעניין הזה. פילבר ברשות ניירות ערך מתאר תלונות של חיים סבן, אתה יודע מה התפקיד של חיים סבן?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, אני מכיר את התלונה, גם במשטרה הוא אמר את זה
בועז בן צור
נגדית
מה התפקיד של חיים סבן? מה הוא היה אז?
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא היה בעלים של פרטנר
בועז בן צור
נגדית
יופי. שיש פגישה משולשת בין נתניהו, חיים סבן ופילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
פגישה משולשת לא זכרתי אבל אני זוכר שהיו אמירות לגבי חיים סבן בהיבט של דחיית נושא הטלפונים אם אני לא טועה באוקטובר 2015
בועז בן צור
נגדית
אבל לא זו השאלה, השאלה שלי פשוטה, אם אתה זוכר שהייתה פגישה משולשת? תיכף נראה במה עסקה הפגישה ומה היה בעקבות הפגישה.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתה זוכר את הפגישה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר את הפגישה עם חיים סבן ובאיזה הקשר
בועז בן צור
נגדית
תיכף אני אזכיר לך. בחקירה מ - 17 ביולי שחזקה שאתה החוקר הבכיר של רשות ניירות ערך שעל בסיס החקירה שלו החליט מי שהחליט להגיש כתב אישום בסוף צריך להכיר את הדברים האלה. ב - ת/604(ג) אני מקצר, אומר פילבר, הייתה פגישה עם סבן, הוזמנתי, ישבו שלושת רבעי שעה על נושאים מדיניים, היה מחטף קשה שהוצאתי לאדם צ'סנוב, אתה זוכר את התפקיד של אדם צ'סנוב?
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא היה
בועז בן צור
נגדית
זה לא מבחן
אודי אבוקסיס
נגדית
הוא היה לוביסט?
בועז בן צור
נגדית
לא, ממש לא, ואז הוא אומר המנכ"ל חיכה בבית, כן, ואז אומר פילבר, נתניהו אומר הנה המנכ"ל תגיד לול מה שאתה רוצה. חיים סבן הוציא מכתב להלשין לגננת, זה הניסוח שלו שאני התנהגתי לא יפה, ואני אומר לו חיים עצור אני אתאם איתכם, זה פחות או יותר החלק השני של הציטוט שאני אקצר את זה בסדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
מי זה אלי גרונר אתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר את השם הזה בהקשר ששאלתי משהו שקשור לחיים סבן ופילבר ענה שאלי גרונר לא קשור או משהו כזה. הוא אמר, לדעתי זה היה באחד העימותים אולי, באחד העימותים שהוא אמר אלי גרונר לא קשור, אם אני לא טועה בעימות עם, יכול להיות קמיר.
בועז בן צור
נגדית
אתה עושה, שאלתי מי זה אלי גרונר. בוא אני אמקם אותך ואני אשאל אותך איך דברים כאלה לא נבדקו. קודם כל אנחנו יודעים שיש התנגדויות של פילבר, פילבר אדם שכתב במהלך, באופן הדברים השוטף הוא כתב נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
על נייר, כן
בועז בן צור
נגדית
לא, הודעות, SMS נכון? החומר היה אצלכם?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
קראת אותו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
מי קרא אותו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אין לי מושג
בועז בן צור
נגדית
או, אני לא מצליח להבין אתה גוף הידע המקצועי, יש לנו התכתבויות של פילבר בנושאים שנוגעים לסוגיות שעומדות כאן על הפרק, אפילו בשביל לשאול שאלות שזה התפקיד שלך אתה חייב לקרוא את החומר הזה, את ההתכתבויות שלו.
אודי אבוקסיס
נגדית
קראתי את החומרים שהביאו לי לקרוא, זה לא היה בחומרים שאני קיבלתי. אני לא זוכר את הפגישה הזאת, לציין גם שלמיטב זיכרוני התמלולים של החקירות של מה שחקרו ביולי לא היו כשאני התכוננתי לחקירות של הפרוץ.
בועז בן צור
נגדית
לא זו השאלה למרות שהחקירות היו חצי שנה לפני זה ולא יודע כמה זמן לוקח לכתוב תמלולים, כמעט כמו המזכרים שלכם,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא היה לי תמלולים לקרוא
בועז בן צור
נגדית
אבל לא זו השאלה שלי. פילבר המדיה שלו נתפסה, יש שם התכתבויות בנוגע לנושאים, האם אתה יודע? כי לא קראת אז בעיני אתה לא יכול לדעת.
אודי אבוקסיס
נגדית
לא קראתי את כל ההתכתבויות של פילבר
בועז בן צור
נגדית
לפני רגע אמרת לא קראתי ואני אומר לך שחבל שלא קראת כי אם היית קורא היית רואה נושאים ואני שואל אותך שאלה נורא פשוטה, כחוקר שצריך לשאול שאלות לא חשוב שתכיר את זה? כי עובדה שאנחנו שאלנו אותו פה שאלות על יסוד ההתכתבויות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מכיר את ההקשר של הדבר הזה, של הנושא הספציפי הזה אבל ככל שעלה השם של סבן וצ'סנוב אני זוכר שזה עלה בחקירות שלנו, הוא נשאל שאלות לגבי הנושאים האלה. הוא אמר משהו לגבי גרונר שהוא לא קשור, לא זוכר בדיוק את התפריט שלו, אני חושב שהוא היה מנכ"ל ראש הממשלה
בועז בן צור
נגדית
על מה אתה עונה? שאלתי אותך אם קראת את ההתכתבויות? לא קראת את ההתכתבויות שאלתי אותך לפני זה על גרונר אמרת דבר לא נכון, בוא אני אגיד לך מה הוא כותב על גרונר ואז מסקנות
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
החקירה הזאת בעיני, לא רוצה להגיד. תראה, יש לנו את ההתכתבויות של פילבר, זה נ/2653 בעמודים 148-149 מההתכתבויות עולה, אני מקצר, שאחרי הפגישה שסבן מתלונן על פעילותו של פילבר נתניהו ממנה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה גרונר
אודי אבוקסיס
נגדית
כמו שאמרתי
בועז בן צור
נגדית
כל הכבוד לך, לבחון, אל תיקח את זה ברצינות, לבחון את הטענות של פרטנר
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
עכשיו בוא נראה מה קרה עם הבחינה, שים לב של מי? של מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אגב, למי כפוף מנכ"ל ראש הממשלה.
אודי אבוקסיס
נגדית
למי כפוף מנכ"ל משרד ראש הממשלה?
בועז בן צור
נגדית
כן, למי הוא כפוף?
אודי אבוקסיס
נגדית
לראש הממשלה
בועז בן צור
נגדית
יפה, אז בוא נראה שפילבר כותב בזמן אמת מה קרה, דבר שכמובן לא טרחת לקרוא אותו
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שזה כן הוצג בחקירות שלו במסגרת
בועז בן צור
נגדית
לא, לא הוצג, לא הוצג, חבל על הזמן
אודי אבוקסיס
נגדית
היה שיח גם על צ'סנוב וגם על גרונר
בועז בן צור
נגדית
לא על זה. אני מדבר כרגע מינו לו משגיח, בוא נראה מה הוא עדכן לבדיקה ואני כבר אומר לך שזה גם נשען על ההתכתבויות שלא טרחת לקרוא. פה בבית המשפט כבודכם בעמוד 14,365 כך, הרי מאיפה למדנו את זה? התחלנו מההתכתבויות. נבין את התהליך, כי זה תהליך הרי חשיבות לטעמנו, ראש הממשלה, מנכ"ל ראש הממשלה שומע תלונות של פרטנר, של צ'סנוב על סבן נכון, שאומרים בעצם תשמע מומו עושה שם משהו לא בסדר מול בזק? תשובה - נכון, המדיניות שלו במשרד. הוא שולח את גרונר לבדוק את העניין נכון? כן. גרונר יושב איתך ועם הצוות המקצועי? גרונר והצוות המקצועי שלו ושלי אומר פילבר. הצוות המקצועי שלכם ואתם מסבירים לו את עיקרי הפעילות שלכם והם יש להם עמדה, בשתי ישיבות מקצועיות ארוכות. עד כאן תיאור הולם? תשובה - כן. זה היה בירור המציאות? כן. הדברים נאמרו בצורה ברורה ונהירה? נכון. יכול להיות ש... אפילו סיכום (הלכתם לבדוק את הסיכום הזה?) ראית סיכום שכזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
הישיבה הזאת מוכרת לי, לא חושב,
בועז בן צור
נגדית
יש סיכום או אין סיכום? חבל על הזמן, שאלה פשוטה, יש או אין סיכום? אצלנו אין סיכום
אודי אבוקסיס
נגדית
סיכום של הישיבה הזאת?
בועז בן צור
נגדית
כן. כפי שהוא אומר
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני לא מכיר סיכום כזה
בועז בן צור
נגדית
תודה, גם אנחנו לא. עכשיו, מה היה הסיכום הוא נשאל, הוא אומר הסיכום היה חוסר הסמכה, אני די נדהמתי מהעניין הזה שגרונר, אני מוסיף, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לא נתן לי גיבוי, הוזמנתי על ידי גרונר כדי להסביר לו מה אני עושה, הייתי בטוח שאני אסביר לו והוא יגיד לי כל הכבוד וימחא כפיים, ממש נכנס, לא נכנס בי, הציג עמדה מקצועית הפוכה ולכן גם נולדה הפגישה הזאת עם סטלה אחר כך שהיא תבוא ותסביר את התמונה שבזק רצו. אמרתי להם שאין גיבוי של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אז הם רצו להיפגש ולהסביר. שאלה - אם אין גיבוי של המנכ"ל אז אין גיבוי של ראש הממשלה? לכאורה שמשרד ראש הממשלה? כן. עכשיו תראה מה יש לנו כאן, קודם כל אני כבר אומר לך איפה מנכ"ל משרד ראש ממשלה אחר שהעיד פה לפני זמן קצר איך הדברים האלה עובדים. שאלה - העידו כאן שני חוקרים של פילבר שהיו, גם חכמון וגם פולינה, אני אקצר כבודם, פולינה זה בעמוד 22,777 וחכמון זה 25,979 והם אמרו שהעניין הזה שנתניהו ימנה את גרונר ושגרונר לא מקבל את העמדה של פילבר זה עניין שהיה צריך לבדוק אותו. 1. אתה מסכים שזה עניין שהיה צריך לבדוק אותו? כי הוא בניגוד מוחלט בניגוד לכיוון התנועה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע לחוות דעה בעניין כי אני לא מכיר את הנושא הזה
בועז בן צור
נגדית
הנה הנושא. לא יודע, טוב. וזה לא נבדק, את זה אתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה אתה אומר לי עכשיו אבל אני יודע שספציפית לגבי, אני יודע שכן שאלתי על צ'סנוב וסבן וכו'
בועז בן צור
נגדית
לא על זה
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה אומר לי שלא בנושא הזה אז לא בנושא הזה
בועז בן צור
נגדית
לא... התכתבויות בכלל בנושא הזה הלאה, שאלה נוספת, האם אתה יודע
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מוכר לי גם
בועז בן צור
נגדית
לא מוכר לך, שגם מנכ"ל נוסף של משרד ראש הממשלה בשם יואב הורוביץ גם הוא מונה לבדוק את הסוגיה של פרטנר מול בזק, מול פילבר בעקבות תלונות של פרטנר, אתה יודע את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
לא. טוב. בוא נעבור לנושא נוסף, אנחנו מתקדמים
משה בר-עם
נגדית
אדוני יסיים בזמן?
בועז בן צור
נגדית
כן, אפילו לפני הזמן כבודו תראה, בוא נעבור למשא ומתן לעד מדינה בסדר? התייחסת לזה בסעיף 12 לראיון שלך
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
מה שאתה אמרת שם, אני אגיד לך בקצרה בינתיים שאתה סברת בזמן אמת שגביית ראשי הפרקים מוקלטת במלואה ורק בחלוף שנים נודע לך שלא היה תיעוד מוקלט נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
זו התמצית של הגרסה שלך. אתה נכחת בגביית ראשי הפרקים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
בגבייה עצמה, כן
בועז בן צור
נגדית
נכחת, יפה. אתה זוכר שבגביית ראשי הפרקים פילבר מתאר את מה שלימים כונה פגישת ההנחיה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכחת שם נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אוקי. יש תיעוד. עכשיו, האם אתה זוכר גם, אני אראה לך, בתיאור שניתן ב - 19 לחודש תראה איך הדברים מכל כיוון לא מסתדרים, זה ת/609(ב) הוא מדבר שהיה מספר ימים אחרי שהוא נכנס לתפקיד, פגישה שנקבעה, שרן, תיכף נדבר על כל הסיפור של שרן ואז הוא אומר פילבר, הוא אמר לי שם את המשפט שבכל הפעמים הקודמות שציטטתי שהוא אמר בשוק הטלקום תעשה, כל השאר תעשה מה שאתה מבין רק אל תעשה שני דברים, אל תעלה מחירים, תמשיך את התחרות ואל תעלה מחירים. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אלה משפטים שגם אנחנו זוכרים אותם מהחקירה ברשות ניירות ערך מ - 18 בפברואר, זה מה שהוא אומר לכם במשא ומתן להיות עד מדינה. עד כאן עובדות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
בהיבט אחר אל תעלה מחירים
בועז בן צור
נגדית
לא, זה בדיוק בהיבט הזה, בדיוק בהיבט הזה. בוא נתקדם
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים, אני חושב שבהיבט הזה הוא
בועז בן צור
נגדית
באיזה היבט הוא אמר את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב, בגרסה פה הוא התכוון יותר למחירים של השוק הסיטונאי ולא מחירים של השוק באופן כללי.
בועז בן צור
נגדית
אם אתה הבנת את מה שאתה אומר אני באמת מסיר את הכובע. בוא נתקדם תראה, 20 לפברואר אנחנו יודעים שיש מזכר, ת/610 אני אציג לך אותו. אני מקצר היום בשעה 17:30 בהמשך לשיחה בה מסרת נקודות ואז מי נוכח בחדר? גם אתה נוכח בחדר, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יפה. המזכר מתחיל
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אגיד שאני לא מכיר את המזכר הזה, כאילו לא הכרתי אותו בשעתו, ראיתי אותו בריענון אז כשמסרו לי אותו.
בועז בן צור
נגדית
מה הקטע שאין לנו בתמליל אלא רק במזכר אתה יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
בועז בן צור
נגדית
אז בוא אני אגיד לך, חשבתי שכבר למדת את זה, הנקודה הכי חשובה בעדות של פילבר לגבי מה שקרוי פגישת ההנחיה הנקודה הזו שזה לב הסיפור כי מפה או שהיה או שלא היה או שעשה את הפעולות שלו מכוח איזה פגישה שהוא שמע משהו או באופן עצמוני, דווקא הקטע הזה לא תומלל. תיכף נדבר על הסיבה, הטענה לסיבה אבל אתה קודם כל חשבת שהכל תומלל נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
גם בווידאו
בועז בן צור
נגדית
מה זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
חשבתי שהכל גם בווידאו
בועז בן צור
נגדית
חשבת שהכל גם בווידאו, יופי. האם אתה יודע, אגב, שני המשפטים שפילבר אמר יום לפני זה שהקראתי לך מה נתניהו אמר כשהוא במשא ומתן לעד מדינה אל תעלה מחירים זה כבר נעלם מהמזכר שנערך, יודע או לא יודע? המשפטים שהקראתי,
יהודית תירוש
נגדית
אבל כל השאלה הזאת היא לא רלוונטית לעד, העד לא ערך את המזכר הזה, אז למה צריך לשאול אותו?
בועז בן צור
נגדית
כי הוא היה שם
יהודית תירוש
נגדית
הוא לא יודע, הוא לא יודע
בועז בן צור
נגדית
אולי שיגיד שהוא לא יודע לפני שאת אומרת לו את התשובה?
יהודית תירוש
נגדית
לא, אתה שואל אותו על זה שמשהו נעלם מהמזכר
בועז בן צור
נגדית
נכון, לא מהמזכר, דברים בעדות לא מופיעים במזכר. דברים מעדותו יום לפני זה לא מופיעים ברישום שנעשה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא ערכתי את המזכר ואני לא זוכר מה היה בעדות יום לפני. אני לא זוכר מה היה בעדות יום לפני להגיד לך בדיוק מה הושמט מהמזכר
בועז בן צור
נגדית
אנחנו רואים מה הושמט
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול להגיד שאני זוכר שכשהיינו בתוך החדרים שמבחינתי היו צריכים להיות מוקלטים על הזמן אז היה הקלדה, תוך כדי היה הקלדה כל הזמן.
בועז בן צור
נגדית
זאת אומרת, אז אתה אומר כך, לכל הפחות היינו צריכים לראות גם אם זה לא הקלטה, כי הייתה איזה תקלה טכנית אבל הקלדה היה צריך נכון? כי הקלידו רוב הזמן?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר תמיד שמקלידים
בועז בן צור
נגדית
טוב, אוקי. האם אתה ראית, בוא נשתדל להגיד בצורה מסודרת, גם אם זה קשה
אודי אבוקסיס
נגדית
זה לא קשה, חלילה
בועז בן צור
נגדית
אתה אמנם מגן על מעשה ידיך אבל
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מגן על מעשה ידי
בועז בן צור
נגדית
מגן וחצי, יכול להיות שאתה לא מגן באמת. תראה, לא זו השאלה, האם ראית הקלדה? לא מזכר?
אודי אבוקסיס
נגדית
במהלך ראשי הפרקים?
בועז בן צור
נגדית
הקלדה של שאלה - תשובה. שאלה - תשובה ביחס לפגישת ההנחיה?
יהודית תירוש
נגדית
שאלת אותו קודם אם הייתה הקלדה? לא, לא, סליחה אני מתנגד.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
רגע, הוא שאל אם בגביית ראשי הפרקים, זה מה שהוא שאל.
ז'ק חן
נגדית
על זה העד ביוזמתו אמר וחזר ואמר שהייתה הקלדה לכן כשחברתי באה ואומרת תשאל אותו קודם אם הייתה הקלדה היא לא מרוצה מהתשובה שהוא נתן והיא מכוונת את העד. זה בדיוק מה שאמרת כרגע.
יהודית תירוש
נגדית
לא, מה פתאום? מרוצה, לא מרוצה, אתה מניח בתוך השאלה משהו
ז'ק חן
נגדית
אני לא מניח כלום
יהודית תירוש
נגדית
העד אמר שהוא ראה הקלדה רק הוא לא אמר מה הוקלד ואיך הוא הוקלד
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד תירוש אם הוא לא יודע הוא יענה שהוא לא יודע. גברתי לא יכולה לענות במקומו.
יהודית תירוש
נגדית
אני לא עונה במקומו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אם הוא לא יודע הוא יגיד שהוא לא יודע
יהודית תירוש
נגדית
הוא נשאל על זה, מניחים,
בועז בן צור
נגדית
כבודכם אני יכול להמשיך לשאול שאלות במקום ההפרעה?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא נשאל על הקלדה, מה הוא לא יודע הוא יגיד שהוא לא יודע.
בועז בן צור
נגדית
אתה אמרת שאתה זוכר שהדברים הוקלטו והוקלדו נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שהייתי בחדרים של גביית העדויות היה כן, היה מחשב והיה,
בועז בן צור
נגדית
הקלידו נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
למיטב זיכרוני הייתה הקלדה
בועז בן צור
נגדית
יופי. שאלה נוספת ששאלתי
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל יכול להיות שהיינו באיזשהו חדר ועברנו, לא יודע, היו גם מעברים
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שנייה, אתה מדבר עכשיו על גביית העדויות או על ראשי הפרקים? רק שאני אבין.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מדבר על ראשי הפרקים
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אתה חשבת שגם ראשי הפרקים מוקלטים או לכל הפחות מוקלדים במלואם נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
חשבתי שהם מוקלטים
בועז בן צור
נגדית
חשבת שהם מוקלטים, יופי, בסדר גמור אז אני רוצה לרגע להבין מה שלא ברור לי עד הסוף, נמצאים בחדר מסוים, אנחנו כרגע בליבה של העניין, פגישת ההנחיה בסוף אין לנו לא הקלטה ולא הקלדה, יש לנו מזכר של כמה שורות בסדר? שאפילו לא תואם את הגרסה שהוא נתן בחלקים ממנה יום קודם לכן במשא ומתן. שאלה נורא פשוטה, אתה הבנת, אתה זוכר שעברתם חדר?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שהיו הרבה מעברים של חדרים
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, בעניין הזה, ביום הזה, לא באופן כללי
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר ספציפית בעניין הזה, אני זוכר שהיה הרבה מעברים של חדרים
בועז בן צור
נגדית
אוקי. אני רוצה לרגע להבין את השאלה הבאה, על סמך מה סברת שהכל מתועד בצורה מלאה, באופן תקין כמובן?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
למה חשבת שהכל היה,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתי צריך לזכור, מבחינתי זו הייתה אקסיומה שזה מתועד, לא סברתי או חשבתי שאולי לא, אולי כן, מבחינתי זה המצב.
בועז בן צור
נגדית
אגב, אני אגיד לך, אמרת שהיו הרבה מעברים אנחנו ראינו את התמלילים של החקירות צפינו ברובם, לא ראינו יותר מדי משחק כיסאות מוסיקאליים בחדרים?
אודי אבוקסיס
נגדית
היה, היה מעברים. היה מעברים
בועז בן צור
נגדית
טוב. אתה הנחת אני רוצה רגע להבין את הדבר הבא,
אודי אבוקסיס
נגדית
היו מעברים, היו תקלות
בועז בן צור
נגדית
אתה הנחת, רק כדי להבין את הדבר הבא שגם אם עוברים חדר הכל צריך להיות מתועד מלא נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הנחתי את ההנחה הזאת בזמן אמת כי לא הייתי צריך לחשוב על זה, מבחינתי הכל מתועד
בועז בן צור
נגדית
יופי. אתה מסכים איתי שברגע עם כל מועצת החכמים נניח שיש הפסקה בחקירה כי יש איזושהי תקלה טכנית, מחשב, חשמל, אלוהים יודע מה התקלה ועוברים לחדר אחר א' - ב,' פרק ראשון בעדות עד מדינה צריך להקליט אותו ולהקליד אותו, לא מזכר שרושמים של שש שורות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
למיטב הבנתי וידיעתי את הפרוצדורה שקורית במשטרה כי אני פעם ראשונה חוקר במשטרה עד מדינה דברים צריכים להיות מתועדים.
בועז בן צור
נגדית
בדיוק, נכון, מאה אחוז ואין בעיה גם לתעד אותם, נכנסים לחדר, לוחצים PLAY והכתבן יושב ומקליד. לא רואה שיש איזה קושי דרמטי.
אודי אבוקסיס
נגדית
לפעמים יש כשלים טכניים
בועז בן צור
נגדית
אבל אין קושי טכני, עברו לחדר אחר
אודי אבוקסיס
נגדית
אם עברו לחדר אחר מה, גם הוא לא הוקלט? לא הבנתי
בועז בן צור
נגדית
החלק הראשון לא הוקלט ולא הוקלד, זו הבעיה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אז איפה אני? איפה השאלה אלי?
בועז בן צור
נגדית
אתה היית שם, אני רק רוצה לברר איתך, אתה מבחינתך אומר תשמע, בוא נסכם את העדות שלך בקטע הזה, אתה אומר אני הנחתי שהכל מוקלט ומוקלד נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
2 זה גם דרכו של עולם
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון
בועז בן צור
נגדית
שהכל מוקלט ומוקלד נכון? כך פשוט
אודי אבוקסיס
נגדית
למיטב הבנתי בגביית עדות בראשי פרקים הדברים צריכים להיות מוקלדים ומוקלטים
בועז בן צור
נגדית
מלא, אל תחשוש
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע אבל, לא חושש
בועז בן צור
נגדית
אוקי, אל תחשוש, אגב עד מדינה
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מה שאני לא יודע
בועז בן צור
נגדית
תודה. בוא נתקדם. תראה במזכר נעלמו שני משפטים שפילבר אמר, היינו יום לפני כן שהקראנו קודם,
יהודית תירוש
נגדית
אני מתנגדת להצגת הדברים ככה, סליחה, עם כל הכבוד
בועז בן צור
נגדית
יש את שני המשפטים האלה בתוך המזכר?
יהודית תירוש
נגדית
רגע, סליחה, חברי מניח שיש שני משפטים שנאמרו ביום ה - 20.2 ונעלמו מהמזכר ללא שום, אם לא הבנתי נכון את השאלה אז תסביר, ככה זה היה נשמע.
בועז בן צור
נגדית
לא, זה לא היה נשמע ככה
יהודית תירוש
נגדית
כן, ככה זה נשמע לכולנו.
משה בר-עם
נגדית
טוב, אדוני ינסח שוב
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אל תענה לשאלה מר אבוקסיס בינתיים, נשמע את השאלה ואל תענה.
בועז בן צור
נגדית
תראה, ב - 19 בחודש פילבר אומר במסגרת המשא ומתן, הקראתי לך משפטים שלשיטתו מתארים חלק ממהלך הפגישה שלו עם נתניהו והוא אומר כך, אני מצטט פעם נוספת - "הוא אמר לי שם גם את המשפט שבכל הפעמים הקודמות שציטטתי שהוא אמר, בשוק הטלקום תעשה, (שלוש נקודות) כל השאר תעשה מה שאתה מבין רק אל תעשה שני דברים, אל תעלה מחירים, תמשיך בתחרות ואל תעלה מחירים" אילו הדברים שהוא מתאר לכם ב - 19 לנציג המשטרה בהודאות שווא, תת ניצב יואב תלם,, רואה?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה השאלה אליו?
בועז בן צור
נגדית
זה התיאור שלו בסדר? עכשיו אני שואל אותך, אנחנו עוברים למזכר ואנחנו במזכר אני אומר לך הדברים האלה לא קיימים, שאלה אליך מאוד פשוטה האם אדוני לא היה צריך כחוקר ספקן ומאתגר לשאול את פילבר תשמע מר פילבר יש לך גרסה ב - 20 לחודש שלא תואמת את מה שאמרת לנו ב - 19 לחודש, זה לא מסתדר, נעשה או לא נעשה?
אודי אבוקסיס
נגדית
ב - 19 בראשי פרקים?
בועז בן צור
נגדית
בחקירה מול תלם, לא בראשי פרקים
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שנייה לפני שאתה עונה. לזה אין התנגדות אני מבינה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מבין את החקירה מול תלם, איזה חקירה הייתה מול תלם ב - 19?
בועז בן צור
נגדית
ב - 19 אני הראיתי לך מה שפילבר אמר
יהודית תירוש
נגדית
אבל זה לא כל מה שפילבר אמר
בועז בן צור
נגדית
ברור שזה לא כל מה שפילבר אמר,
יהודית תירוש
נגדית
לגבי פגישת ההנחיה
אודי אבוקסיס
נגדית
ה - 19 זה ראשי פרקים או חקירה? אני לא מכיר את התהליכים, אני מתנצל
בועז בן צור
נגדית
הכל בסדר. ב - 19 לחודש הקראתי לך משפטים שפילבר אומר לשיטתו שנתניהו אמר לו באותה פגישה, הוא מקריא את זה לתלם,
אודי אבוקסיס
נגדית
שזה במסגרת גביית ראשי פרקים?
בועז בן צור
נגדית
החקירה של ה - 19
יהודית תירוש
נגדית
כן, זה ראשי פרקים אבל
בועז בן צור
נגדית
תקרא לזה ראשי פרקים, הוא אומר פה שני משפטים שבעינינו, הוא אומר קודם כל זה כבר אמרתי לכם את זה, הוא חוזר פעם נוספת, שני המשפטים האלה הרי משמעות (הם לא מתיישבים עם הסיפור האחר) אתה רואה? זה מה שמופיע ב - 19 לחודש. כתוב. אתה יכול לקרוא, לא נעשה כרגע דוקטורט על מה שנאמר פה רק עניין שבעובדה.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
שאלה, עכשיו אנחנו רואים את המזכר ואני שואל אותך שאלה נורא פשוטה, האם לא הייתה חובה לבוא לפילבר ולהגיד לו תשמע מר פילבר יש פה איזה תיאור מתוך מזכר ב - 20 יום לפני כן במסגרת המשא ומתן סיפרת סיפור עם משפטים נוספים אחרים, אני אומר, סותרים, את העניין הזה לא היה צריך לעמת איתו? הכי פשוט בעולם? תגיד לי איפה זה נעלם פתאום?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שזו הייתה מטרת ההבהרה אולי כדי להבין מה קרה בעניין הזה ואז הוא הבהיר
בועז בן צור
נגדית
לא, הוא לא חזר עליהם אף פעם נוספת עד סוף העדות, עד - 20 במרץ מה שהיה חודש לפני כן ב - 19 בפברואר נעלם ב - 20 בפברואר ולא הותיר שום אדווה או שובל מ - 20 בפברואר עד 20 במרץ, פשוט נעלם, עד החקירה הנגדית כמובן ואז אני שואל אותך האם לא חובתך כחוקר או חובתכם כחוקרים להגיד לו מר פילבר אמרת ב - 19 עוד שני דברים בוא תתייחס, תיישב איך זה מסתדר עם התיאור האחר שלך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זכרתי את האמירות ב - 19 ו/או את הקונטרדיקציה הגדולה שלהם לגבי האמירות שלהם ב - 20
בועז בן צור
נגדית
ואף אחד אחר לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם יש קונטרדיקציה כי אני לא מבין אותה עד הסוף
בועז בן צור
נגדית
יש ואף אחד אחר לא זכר, אל תסתכל על התביעה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יכול להסתכל איפה שאני רוצה
בועז בן צור
נגדית
תודה, בוא נתקדם. תגיד לי למה היה צריך לעצור את פילבר אחרי שהוא כבר הופך לעד מדינה ל - 15 ימים? שאלת?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא
יהודית תירוש
נגדית
הוא אמר שהוא לא היה מעורב בזה
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אבל את עצם העניין, הוא לא היה מעורב, הוא לא קיבל את ההחלטה, שאלתי שאלה אחרת
אודי אבוקסיס
נגדית
לא שאלתי
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם אתה יודע לא כמקבל החלטה שאלתי פשוט איזה סיבה, עד מדינה שכבר משתף אתכם פעולה איזה סיבה להחזיק אותו במעצר במשך 15 ימים?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא היה מקומי לשאול שאלות כאלה את מי שמחליט, לא היה מקומי לשאול שאלות כאלה את מי שמחליט.
בועז בן צור
נגדית
תודה. אוקי. אתה יודע שפילבר בחקירה מולך מסר סימנים לפגישה שהוא טען שקראו לה פגישת ההנחיה? ערב, מתי, מי נכח? אני לא אכנס כרגע לפרטים כי הדברים האלה מוצו עד תום, נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם הוא מסר סימנים?
בועז בן צור
נגדית
כן. מתי זה היה? מי נכח?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. כן
בועז בן צור
נגדית
עכשיו תראה, אני עובר איתך, הוא גם אמר שבחלק מהפגישה שרן נכח נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
נכון, הוא לא זכר מתי אבל כן
בועז בן צור
נגדית
הוא אומר נכנס, יצא, אבל ברור שהוא היה שם?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
גם אם לא בכל הפגישה, בחלק מהפגישה נכון
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אני אפנה למזכר, אפשר להגיש את המזכר שלו, זה 906 הוא סומן בראשית כבר?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה אתם מחפשים?
בועז בן צור
נגדית
זה מזכר מ - 13 במרץ 2018
יהודית תירוש
נגדית
סומן ת/1425
בועז בן צור
נגדית
סליחה, ת/1425, לא צריך להגיש את זה, הכל בסדר. מה שאתה אומר כאן ועכשיו אני מפנה לריענון שלך בסעיף 16 אתה אמרת שפילבר עיין בטלפון שלו עם חוקרי המשטרה, הטלפון שלו הוכנס לחדר החקירה, עיין בו באופן חופשי והוא עיין בטלפון שלו עם חוקרי המשטרה במקרים נוספים גם בלעדי העד, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, בלעדי, אני לא בטוח בזה אבל אני חושב שזה היה
בועז בן צור
נגדית
שאלה ראשונה
אודי אבוקסיס
נגדית
כי אני זוכר חקירה, דרך אגב, עיין בטלפון שלו ביחד עם חוקרי המשטרה זה כי אני זוכר חקירה שהיא מתועדת, אמורה להיות מתועדת לפחות שרינת חקרה אותו כשאני לא הייתי בחדר והיא חקרה אותו לדעתי גם הטלפון היה בחדר, לזה אני מתכוון.
בועז בן צור
נגדית
אז בוא אני אגיד לך מה התמיהה שיש לי, הקושי שיש לי ואו שתצליח ליישב או שלא, יש לנו את המזכר של הגברת רינת סבן, נגיש אותו, זה 909.
יהודית תירוש
נגדית
הוגש גם בחוזרת של פילבר
בועז בן צור
נגדית
אוקי. סליחה, אז איך הוא סומן. זה ברקוד 1215 אם הוגש בחוזרת אז זה ת'. בואו נגיד שלמען הזהירות אני לא רוצה שאחרי זה,
אסף עיסוק
נגדית
אני אמצא את זה.
אודי אבוקסיס
נגדית
היום מתי זה, 27 בפברואר
בועז בן צור
נגדית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אתם מוצאים שם ת'
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הכרתי שהיא הייתה איתו בחדר ודיברה איתו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי חכי עם ההגשה
בועז בן צור
נגדית
נחכה, בסדר, בוא נסתכל במזכר כרגע. מה אמרת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אמרתי שלא הכרתי שזה היה בחדר, אני ייחסתי את זה למקום אחר, למקום שבו היא מתשאלת אותו בחדר החקירה והטלפון היה שם.
בועז בן צור
נגדית
אז בוא אני אגיד לך, מה שאנחנו רואים מה מסתדר ומה לא מסתדר 1. אתה זכרת לפי המזכר שלך שחוקרי המשטרה עיינו בטלפון, פילבר עיין בטלפון שלו עם חוקרי המשטרה גם כשלא נכחת. זה אמרת לנו.
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, זה בחדר חקירה אני חושב אבל לא משהו כזה
בועז בן צור
נגדית
עכשיו, מה שאנחנו יודעים פה שפילבר מעיין במשרד של רינת סבן כפי שכתוב כאן נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בנושאים מתוחמים, לגבי חפץ ואלי קמיר, אתה רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אני אגיד לך בזהירות המתחייבת זה אין לנו תיעוד כי זה במשרד שלה, חוץ מהמזכר, אנחנו לא זוכרים, ייתכן שאנחנו טועים שראינו את פילבר מכניסים לו לתוך חדר חקירות מכשיר פלאפון שהוא מעיין בו, אני אומר את זה בזהירות המתחייבת.
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, אני זוכר שהיה כמה פעמים, בכמה חקירות
בועז בן צור
נגדית
ואם זה לא מופיע נגיד את זה שוב בהסתייגות, יש לו לא מעט חקירות וזה הרבה שאם זה לא מתועד,
אודי אבוקסיס
נגדית
מה לא מתועד? שהוכנס טלפון לחדר חקירה?
בועז בן צור
נגדית
שמכניסים לו טלפון והוא מסתכל, אתה אומר שמספר פעמים אפילו, איך זה קורה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה זאת אומרת לא מתועד, זה מצולם
בועז בן צור
נגדית
אז אני אמרתי אם זה לא מופיע איך זה יכול לקרות? רק אני שואל כרגע. אמרתי מאוד זהיר בעניין הזה. אתה אומר שזה מספר פעמים, לא איתרנו, ייתכן שבטעות לא איתרנו וזה קיים, איך זה יכול לקרות?
אודי אבוקסיס
נגדית
בכל החקירות בכל הימים שאני הייתי, אני מייחס את ההכנסה של הטלפון למקומות שבהם יש תיעוד, לא מכיר מקום שאין תיעוד שהוכנס טלפון.
בועז בן צור
נגדית
אתה אומר לנו פילבר קיבל טלפון, עיין בטלפון במספר מקרים, במספר מופעים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
בתוך חדר חקירה
בועז בן צור
נגדית
זה צריך להיות מתועד בתוך חדר חקירות נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
נכון? לא יכול להיות אחרת?
אודי אבוקסיס
נגדית
בטח
אסף עיסוק
נגדית
לפרוטוקול זה ת/660.
בועז בן צור
נגדית
תודה. זה הברקוד של גב' צבן
אסף עיסוק
נגדית
1215
בועז בן צור
נגדית
אוקי. עכשיו בוא נדבר על יומנים, האם אתה זוכר, קודם כל מתי נודע לך שאין ביומן של פילבר פגישה עם נתניהו בשבוע הראשון למינוי? מתי נודע לך על כך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר להגיד
בועז בן צור
נגדית
נודע לך על כך מתישהו?
אודי אבוקסיס
נגדית
סביר להניח שכן במהלך החקירה עם הפרוץ, אם בדקו את זה אז סביר להניח שכן במהלך החקירה.
בועז בן צור
נגדית
סביר להניח?
אודי אבוקסיס
נגדית
סביר להניח
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז עכשיו אתה יודע שהייתה לשיטתו של פילבר פגישה מסודרת
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע אבל אם זה נבדק במהלך הפרוץ, אולי אחר כך
בועז בן צור
נגדית
בסדר, הפרוץ אתה לא יודע, אנחנו יודעים חקירות מ - 18 בפברואר עד 20 למרץ, זה פרק זמן ממושך.
אודי אבוקסיס
נגדית
18 למרץ, כן
בועז בן צור
נגדית
18 בפברואר עד 20 במרץ, 18 במרץ, לא משנה כרגע. אתה אומר שמעתי על זה מתי?
יהודית תירוש
נגדית
זה לא מה שהוא אמר
בועז בן צור
נגדית
שיסביר, סליחה, אתה תגיד בלשונך
אודי אבוקסיס
נגדית
מה השאלה שוב ברשותך?
בועז בן צור
נגדית
מתי נודע לך לראשונה שאין ביומן של פילבר פגישה עם נתניהו בשבוע הראשון של המינוי?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מעריך שאם זה נבדק במועד הפרוץ אז זה היה בסביבה הזאת, ואם לא, אז כנראה שלא ידעתי.
בועז בן צור
נגדית
כנראה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כנראה שלא ידעתי, אם לא, אם זה לא נבדק
בועז בן צור
נגדית
אז כל האופציות פתוחות?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר
בועז בן צור
נגדית
לא זוכר, נתקדם. תסתכל רגע על ת/527 אני אראה לך אותו, תראה יש לנו פה יומן של פילבר ת/527 יש לנו את מספר הפקס, זה מספר פקס של היאל"כ אני כבר אומר לך בסדר? בראש העמוד וזו פגישה של ראש הממשלה ופילבר ב - 15 ביוני. מי שמפיק את היומן הזה זה חוקר רשות ניירות ערך ששולח את זה בפקס ליאל"כ, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה, החיפוש כאילו?
בועז בן צור
נגדית
מה זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
חיפוש?
בועז בן צור
נגדית
הלך והוציא ושלח ב - 21 לפברואר שלחו ליאל"כ מרשות ניירות ערך ( אתה הגורם המקצועי הבכיר בהקשר הזה בחקירת פילבר) יומן שמתעד פגישה של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
למי זה ליאל"כ, אתה יודע למי?
בועז בן צור
נגדית
מה אתה רוצה ממני? איפה נמצא הפקס, באיזה חדר? לא יודע. מה השאלה? מה הוויכוח, על מה אתה כרגע מנסה
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע להגיד אם אני מכיר את הדבר הזה, אני רוצה להבין
בועז בן צור
נגדית
טוב, אז תראה, קודם כל אני רואה מהחומר שאצלכם שנשלח מרשות ניירות ערך ליאל"כ שאיתרו פגישה של פילבר ביומן של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
דיברנו על זה שהוא נשאל על הפגישה הזאת
בועז בן צור
נגדית
לא זו השאלה שלי, איתרו פגישה ב - 15 ביוני ראינו גם את המייל, הכל מסתדר, התכתבויות מסתדר, לא איתרו פגישה ביומן בשבוע הראשון של המינוי.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אוקי, נתון. שאלה, האם אתה זוכר שפילבר ביקש ממך לראות את היומן שלו? אני אראה לך ב - 21 בפברואר 2018 הוא אומר, אני מתחיל לזרום את המשרד, אשמח אם תוכלו להראות לי את היומן, שבוע - שבועיים ראשונים זה מאוד ירענן לי. אתה משיב - אין בעיה, בסדר, בסדר גמור. רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
למה הוא לא קיבל את היומן שלו?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע להגיד למה זה לא קרה בזמן שאני הייתי בחקירות
בועז בן צור
נגדית
הוא ביקש יומן, תראה רגע על מה אנחנו מדברים,
אודי אבוקסיס
נגדית
מבחינתי היה צריך להציג לו את היומן, בזמן של החקירות שלי אם לא הצגתי לו את זה כנראה היה דברים אחרים לעשות לפני.
בועז בן צור
נגדית
תגיד, זה אמיתי? אני אגיד לך למה אני שואל אותך בצורה הוולגרית הזו, אתם דנים בסוגיה של פגישה שהייתה או לא הייתה, א' - ב' זה לבדוק ביומן, אגב פגישה בין ראש הממשלה למנכ"ל משרד, פגישה מסודרת. זה לפי פילבר. גם לא נשארו לכם דברים אחרים לבדוק חוץ מהיומן?
אודי אבוקסיס
נגדית
החקירה הייתה מאוד ארוכה
בועז בן צור
נגדית
כן
אודי אבוקסיס
נגדית
לא תמיד אתה זוכר במהלך הפרוץ מה הדבר שאתה צריך לזרכר ולפעמים זה קורה אחרי הזמן ולא יודע אם הציגו לו את זה אחרי שאני חקרתי אותו, אני לא יודע. אם אני לא הצגתי לו אז לא הצגתי לו את זה. לא יודע להגיד כרגע בדיוק למה.
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה להבין את הדבר הבא,
ז'ק חן
נגדית
הוא לא יודע להגיד
בועז בן צור
נגדית
לא יודע להגיד למה. האם אתה יודע שבמקום היומן, לדעתי הוא נבדק ולא מצאו אבל שלא בדקתם אבל לא משנה, אין יומן שמתעד את זה עשו עם פילבר איזה שרבוט שלא אקרא לו, לא אוסיף את שם התואר, ת/530.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא היה בחקירה הזו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שהייתי
בועז בן צור
נגדית
כן, הוא היה
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, זה משהו לדעתי עם פולינה לא?
בועז בן צור
נגדית
21 בפברואר היית שם, כן, אני רוצה להבין למה לשרבט יומן כשיש יומן שאפשר להסתכל? אתה יודע, אם למשל ישאלו אותי, אני היום רוצה להבין אם נפגשתי בתאריך נתון או בשבוע נתון עם פלוני אלמוני, אני אפתח את היומן שלי ואני אגיד נפגשתי או לא נפגשתי, מה מסובך בזה כל כך?
אודי אבוקסיס
נגדית
זה מה שנעשה במסגרת החקירה הראשונה, כנראה שלא היה את הטלפון או שלא היה את היומן באופן מלא.
בועז בן צור
נגדית
היה
אודי אבוקסיס
נגדית
אז לא ידעתי את זה שהיה
בועז בן צור
נגדית
לא ידעת, אוקי
אודי אבוקסיס
נגדית
לא היה זמין לי, בוא נגיד ככה
בועז בן צור
נגדית
מה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא היה זמין לי באופן מלא כדי להציג, אם היה זמין אני מאמין שהיו מציגים
בועז בן צור
נגדית
אבל זה רשות ניירות ערך שלחה,
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל אנחנו לא ברשות ניירות ערך, אתה רואה שגם כדי לשלוח מייל אחד צריך לעשות בלגנים ולחבר נצטיקים למחשבים.
בועז בן צור
נגדית
היה כאן קשיים לוגיסטיים לשלוח בפקס או עם יונת דואר צילום של היומן של פילבר בשבוע הראשון למינוי?
אודי אבוקסיס
נגדית
קודם כל עצם העובדה שזה נשלח בפקס זה מעיד על זה שבאמת לא היה גם אינטרנט ולא היה חיבור לרשות ואם היה חיבור לרשות ולמערכות היינו עושים את זה הרבה יותר, מונטפיורי אבל באותו רגע שאנחנו בונים את היומן הזה, זה היה הכלי הכי נכון לעשות אותו.
בועז בן צור
נגדית
למה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כנראה שזה לא זורכר שצריך להביא את זה ואם היה צריך לעשות את זה אחר כך אני כבר לא הייתי שם.
בועז בן צור
נגדית
תגיד, אתה חוקר תיק של ראש ממשלה, בכל הכבוד, חוקר על לב של העניין
אודי אבוקסיס
נגדית
אבל זו חקירה ראשונית
בועז בן צור
נגדית
אבל יש לך עשרים יום, יש לך שלושים יום
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה רואה שגם אני אומר לו לאורך כל החקירה הדברים ייבדקו, אנחנו נביא,
בועז בן צור
נגדית
בדיוק אבל לא בדקתם, הרי זה כל העניין, זאת אומרת אם היית הולך ליומן ואומר, אם הייתה פגישה ביומן התחלתם לא רע, אם אין פגישה ביומן התחלתם אולי על רגל שמאל אבל לבדוק על איזה רגל אתם נמצאים לא ביום הראשון, ביום השני, השלישי, הרביעי, שלושים יום, לא הייתם מסוגלים?
אודי אבוקסיס
נגדית
יכול להיות
בועז בן צור
נגדית
מה יכול להיות?
אודי אבוקסיס
נגדית
סתם דוגמא לצורך העניין שהוא אומר לך בחקירה ואני לא זוכר, הוא אומר לך בחקירה הפגישות האלה למשל לא תועדו ביומן
בועז בן צור
נגדית
הפוך, הוא אומר שזה,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר שהוא אמר שזו פגישה שתועדה, אני חושב שהוא אמר לגבי הדבר הזה חלק מהגרסה שלו היא,
בועז בן צור
נגדית
אתה טועה
אודי אבוקסיס
נגדית
שהפגישות הללו או הפגישה הספציפית הזאת לא תועדה ביומן
בועז בן צור
נגדית
אתה טועה, הוא אמר הפוך, הוא ביקש שני דברים, הוא אמר לכם 1 פגישה מסודרת.. 2. תנו לי את היומן.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא בטוח
בועז בן צור
נגדית
מה לא בטוח?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בטוח, אני חושב שהאמירה שזה לא נמצא ביומן הייתה לי איפשהו בסטייט אוף מיינד אז לכן, אם זה לא ביומן מה יש לי לבדוק
בועז בן צור
נגדית
אבל הוא אומר לך מראש שזה פגישה מסודרת, תגיד אתה, אני רוצה להבין אני לא רוצה לכעוס
אודי אבוקסיס
נגדית
אין מה לכעוס
בועז בן צור
נגדית
אומר לך אתם בודקים מועד של פגישה, זה לא מעורר חיוך כי יש פה כתב אישום שהוגש
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מחייך
בועז בן צור
נגדית
עשה פה השלכות, יש לו השלכות לא מבוטלות לכתב אישום הזה שהוגש,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מחייך
בועז בן צור
נגדית
אני שואל אותך את השאלה הבאה, מנסים לבדוק מועד חשוב לכם המועד, זה לא משנה אם זה, זה לא שבוע לפני, שבוע אחרי כי זה גוזר רצף של סיפורים ומעשים שאו שהם נכונים או שהם לא נכונים ואז אני אומר לך במקום לשרבט הדבר הבסיסי זה ללכת לבדוק את היומן שלו. 1 האם זה נעשה?. 2 אם זה לא נעשה, למה זה לא נעשה?.
אודי אבוקסיס
נגדית
אז אני אגיד שבמסגרת החקירה הזאת הפסיליטי שצריך לבדוק דברים ועל דברים שהם ראיות חיצוניות לבדיקה היו אמורות להיכנס אלי מבחוץ, ככל שזה היה נכנס הייתי בודק את זה במצב הדברים שהיה לי ועם עוד ארבעה חוקרים שהיו איתי שם,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
סליחה, למה אתם בכלל משרבטים משהו? לא הבנתי, אם יש יומן,
אודי אבוקסיס
נגדית
למה לא?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
כי אם יש יומן הולכים להביא את היומן.
משה בר-עם
נגדית
למה צריך תחליפים.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הולכים להביא, שולחים מישהו להביא. אם יש אינטרנט או אין אינטרנט, לא חשוב, אפשר להביא יומן. למה לשרבט משהו? זו השאלה, אם אומרים לך שהוא אומר יש יומן ויש יומן והיומן אצלכם אז למה לא להביא אותו? מאיפה הרעיון הזה לשרבט יומן לבד?
אודי אבוקסיס
נגדית
ברטרוספקטיבה של חקירה עם כל כך הרבה פרטים שצריך לבדוק
משה בר-עם
נגדית
זה עניין מהותי עניין מאוד מהותי.
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה אומר, קודם כל באותו רגע
משה בר-עם
נגדית
מאוד מהותי, כי העד קבע את הפגישה במקום שאתם יודעים שיש יומן. במקום שהעד מבקש לרענן את זיכרונו ביומן, במקום שזה עולה בחקירה תביאו לי את היומן אני רוצה לראות את זה מה יותר פשוט מזה?
אודי אבוקסיס
נגדית
באותו רגע מבחינתי הדברים האלה, קודם כל המסמור של המועד של הפגישה הוא המועד שמבחינתי הוא נכון והדבר הזה לגבי,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מה זאת אומרת הוא נכון? אתה לא אמור לבדוק את זה? מה זה אומר הוא נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בהכרח במועד של התשאול עצמו, זה יכול להיבדק אחר כך
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
יומיים אחר כך,
אודי אבוקסיס
נגדית
לא בהכרח יומיים אחר כך, יכול להיות גם אחרי שנסיים את כל התשאולים ונבחן את כל הגרסה כי אני לא זוכר בדיוק מה הוא אמר באותו רגע לגבי המועד הזה והמועד האחר. מנסים לשרטט איזושהי גרסה ואחרי זה מביאים,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
החקירות נמשכו חודש? כמה זמן הם נמשכו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני הייתי בתשאולים המרכזיים עד סוף פברואר ואז היה עוד תשאול אחד ב - 18 כשאמרתי שנכנסתי כבר עברתי לעבוד בתיק אחר ועוד הרבה לפני כן, זאת אומרת שאני כבר לא הייתי בחלק מנושא החקירה. אני אגיד שלא היה לי ספק שהדברים האלה היו צריכים להיבדק.
בועז בן צור
נגדית
מצוין, רק לשאלתך אם פילבר אמר שזו פגישה על הדרך או פגישה מסודרת אני מראה לך שהוא אמר שזו פגישה מסודרת אצלכם, לך. בסדר? רק לשאלה. נקבעה אצל שר התקשורת וראש הממשלה.
אודי אבוקסיס
נגדית
במקרה אחר למיטב זיכרוני הוא אמר שהיה משהו לגבי האישור של הטיסה
בועז בן צור
נגדית
טוב, בוא נתקדם. יומן של נתניהו, אתה יודע שיש לך ראש ממשלה שצריך לבדוק את היומן שלו, אם זה כתוב? טוב, אם זה לא כתוב בעיה. לבדוק את היומן שלו צריך?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני התייחסתי לגבי
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם צריך לבדוק את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
התייחסתי לגבי האחריות לבחינת ראיות חיצוניות שמחזקות את העדות, זה לא היה באחריותי.
בועז בן צור
נגדית
אני רוצה לשאול שאלה אתה אומר זה לא היה באחריותי זה קצת מטריד אותי, אני אגיד לך למה, אני מסכים שאתה לא צריך לעשות את כל הפעולות מצד שני צריך איזשהו גורם שיבדוק ואחרי זה אתה תשאל את השאלות כי אתה נמצא לשאול שאלות. איך תדע מה לשאול אם אין לך את חומרי הגלם הבסיסיים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מסכים שהיה טוב אילו חומרי הגלם האלה היו בפני והם היו נשאלים בזמן אמת באותו מועד.
בועז בן צור
נגדית
וזה לא נעשה?
אודי אבוקסיס
נגדית
ויכול היה להיות גם אחר כך
בועז בן צור
נגדית
וזה לא נעשה לא אז ולא אחר כך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא יודע מה קרה אחר כך, אמרתי אני,
בועז בן צור
נגדית
בוא נתקדם, בקיצור לא בדקתם את היומן של ראש הממשלה. האם אתה יודע ההתכתבויות של פילבר היו אצלך נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
מה שהיה אצלי, היה אצלי
בועז בן צור
נגדית
כולל ההתכתבויות של פילבר?
אודי אבוקסיס
נגדית
עם מי?
בועז בן צור
נגדית
בשבוע הראשון למינוי שלו פילבר מתכתב,
אודי אבוקסיס
נגדית
אתה מדבר על התשעה ימים האלה שהפיקו שאמרת שזה מאה דפים?
בועז בן צור
נגדית
לא, תשעה עמודים. שאלתי אותך כרגע על ההתכתבויות של פילבר
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה אומר זה נמצא אצלכם, המדיה הזאת נמצאת אצלכם נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, חלק מההתכתבויות
בועז בן צור
נגדית
האם אתה יודע שמההתכתבויות אפשר לראות עם מי הוא נפגש ומתי הוא נפגש? מההתכתבויות עצמן, בכל תאריך נתון.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אם נפגש עם מרגלית במשרד האוצר, נפגש עם מתי... חברתי אמרה ב - 10 ביוני, נפגש עם אחד מתי... יש לנו פשוט, התכתובות שלו מלמדות עם מי הוא נפגש ועם מי הוא לא נפגש.
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
האם בדקת את זה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא. לא שזכור לי
בועז בן צור
נגדית
לא שזכור לך, בסדר גמור. תראה, אפשר לבדוק באיכונים זה די פשוט כי אתה יודע יש לנו איכונים, אתה מכיר את העניין של איכונים נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
אתה מסכים איתי שאפשר לבדוק באיכונים אם הייתה אפשרות לקיומה של פגישה או לא הייתה אפשרות לקיומה של פגישה בכל יום נתון נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
יש במשטרה את, לא זוכר איך קראו למקום הזה שבו הם מבצעים את הבדיקות האלה, אני לא הורשיתי להיכנס לשם. הבדיקות של האיכונים ושהוצגו שהגיעו אלי לגבי בדיקות לגבי ניר חפץ: וראיתי בחלק מהמקרים שלגבי איכונים שלדעתי עם ניר חפץ כן היו איכונים למרות שגם אני לא הייתי אמון לשאול את השאלות האלה, כי שוב, זה רינת היא זו שהייתה אמורה להביא את הראיות החיצוניות האלה.
בועז בן צור
נגדית
מה שאלתי כרגע? שאלתי אם יש איכונים ואם אפשר לבדוק אותם?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע אם יש איכונים
בועז בן צור
נגדית
יש איכונים, אני מחדש לך? אתה החוקר הראשי של פילבר במרץ 2024 שהוצאו איכונים ביום הראשון, מחקרי תקשורת ביום הראשון? זה חידוש?
אודי אבוקסיס
נגדית
ביום הראשון הוצאו מחקרי תקשורת?
בועז בן צור
נגדית
כן. כן. כן
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר שראיתי אותם אבל יכול להיות שבהמשך כן ראיתי
בועז בן צור
נגדית
שאלה, האם במהלך כל הדיונים שלכם במשך אותו חודש ימים שמנו בצד יומנים, שמנו התכתבויות, היה איזשהו דיון, האם היו איכונים תומכים או לא תומכים בסיפור של פילבר? פשוט, קצר, בדקנו, תומך, לא תומך?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הוא אומר שהוא לא יודע אם היו.
בועז בן צור
נגדית
אני מסכים אבל אני
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני חושב שכן היו איכונים, אני לא זוכר דיון ספציפי לגבי התמיכה או אי תמיכה
בועז בן צור
נגדית
לא זוכר דיון ולכן לא שאלת, לכן לא הצגת לפילבר את האיכונים שלו
אודי אבוקסיס
נגדית
אם היו מביאים לי איכונים להציג, מן הסתם, הייתי מציג
בועז בן צור
נגדית
נכון, מן הסתם. סך הכל זו חקירה נגדית פילבר דיבר על אישור כניסה ללשכת ראש הממשלה, אתה בדקת? ביקשת לבדוק? שמעת שבדקו אם יש אישור כניסה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני זוכר שבמסגרת החקירה רינת שאלה אותו
בועז בן צור
נגדית
הלכתם להוציא אישור כניסה או לא?
אודי אבוקסיס
נגדית
שוב, אמרתי שאני לא הייתי אמון על,
בועז בן צור
נגדית
לא היית אמון, תודה רבה. מי היה אמון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שזה היה יותר במגרש של חוקרי המשטרה
בועז בן צור
נגדית
חוקרי המשטרה. שמעת שהם עשו את זה או לא עשו את זה? אני אומר לך שלא היה. יודע?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא יודע להגיד מה היה
בועז בן צור
נגדית
אמרה פולינה היא לא עשתה את זה, יש מקבלי החלטות, זו התשובה שלך? מקבלי ההחלטות החליטו?
אודי אבוקסיס
נגדית
אם זה מה שהחליטו, זה מה שהחליטו
בועז בן צור
נגדית
יופי. עכשיו אתה זוכר טופס חופשה אותו דבר, נחסוך
אודי אבוקסיס
נגדית
לא הייתי חלק מההחלטות האלה
בועז בן צור
נגדית
הבנתי, בסדר גמור, אוקי. דוד שרן אתה זוכר שפילבר העיד שדוד שרן היה בחלק מהפגישה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
יופי, אז עכשיו אני אראה לך מזכר, זה מוצג חדש כבודכם, יכול להיות שהוא סומן לפני כן, אני רוצה להיות זהיר, זה ברקוד 3213 ייתכן מאוד שהוא כבר הוגש לפני כן, אם חברי אסף עיסוק יסתכל אז אני אשמח. אפשר להקרין את זה?
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה נ/3767.
בועז בן צור
נגדית
הוגש, תודה, לא מצאנו את הסימון של זה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה הוגש או לא הוגש?
אסף עיסוק
נגדית
זה הוגש, זה הוגש
בועז בן צור
נגדית
אני בטוח שזה הוגש גם כן
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אז חכו,
בועז בן צור
נגדית
לא נגיש. תודה. אנחנו רואים פה בדיקה ב - 17 בינואר 2019 אחרי זמנך, רואה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן
בועז בן צור
נגדית
בודקים את הכניסות ויציאות של שרן אוקי? אני כבר אומר לך, אני אקצר כרגע את התהליך לא מסתדר הגרסה של פילבר לא מסתדרת עם איכוני שרן. חבל, אני יכול להיכנס כרגע ולהסביר אבל כרגע מיותר. שאלה פשוטה, כשפילבר מתאר לך, לך הוא תיאר ששרן היה חלק מהפגישה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, לי ולעוד ארבעה חודשים שהיו איתי
בועז בן צור
נגדית
שלושה או ארבעה חוקרים, בסדר גמור. לא היה חשוב למי מכם ללכת אז ולהוציא את האיכונים לשרן, לראות האם הגרסה של פילבר חוץ מציור של יומן מסתדרת עם איכוני שרן? כי אם שרן לא היה זה עוד סיבה שהגרסה של פילבר נופלת.
אודי אבוקסיס
נגדית
בתפיסה שלי במועד התשאולים הנושאים היו אמורים להיבדק
בועז בן צור
נגדית
זה חקירה, אל תקרא לזה תשאולים, זה חקירה, אתם ניהלתם חקירה שלמה במשך חודשים
אודי אבוקסיס
נגדית
במועד הפרוץ הכוונה, אני פשוט הייתי חלק
בועז בן צור
נגדית
מה זה תשאול? מה זה בדיקה מקדימה? זה חקירה פלילית
אודי אבוקסיס
נגדית
חקירה פלילית באזהרה
בועז בן צור
נגדית
אז זה לא תשאול, כן
אודי אבוקסיס
נגדית
המטרה שלי הייתה לקבל את הגרסה שתיבדק ככל שצריך בזמן אמת על ידי מי שצריך לבדוק אותה מבחינת חוקרי המשטרה שזה היה ביכולת והפסיליטיס שלהם לעשות את זה ו/או במועד מאוחר יותר שבשלב הזה אני כבר לא הייתי.
בועז בן צור
נגדית
אתה הנחת שמאן דהוא עושה בדיקה שכזו? כולל בדיקה של שרן נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן. כן, לא בהכרח בזמן החקירה אבל כן. הנחתי שזה צריך להיבדק
בועז בן צור
נגדית
צריך להיבדק ואותך לא מעניין כחוקר חוץ מלהגיד לפילבר תגיד שגזרת קופון וכל מיני דברים כאלה וקוד כחלון לא עניין אותך לדעת מה תוצאות הבדיקה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אתקן אותך ואגיד שלא אמרתי לפילבר תגיד שגזרת קופון
בועז בן צור
נגדית
כדי לאתגר את החקירה של פילבר, לא עניין אותך לדעת מה התוצאות? שאלה פשוטה, לא ביקשת?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא אמרתי לפילבר בשום שלב תגיד שגזרת קופון, ולא אמרתי לפילבר בשום שלב מה להגיד.
בועז בן צור
נגדית
לא חשוב, שאלה פשוטה, לא אמרת, אחרים אמרו
אודי אבוקסיס
נגדית
אחרים גם לא אמרו לדעתי
בועז בן צור
נגדית
אני שואל אם לא עניין אותך ולא ביקשת לקבל תוצאות של כל,
אודי אבוקסיס
נגדית
אז התייחסתי לנושא הזה, התייחסתי שבזמן אמת לא ידעתי כמה מהר אפשר להביא את הדברים האלה ומי צריך לבדוק את זה
בועז בן צור
נגדית
כהרף עין
אודי אבוקסיס
נגדית
אז יכול להיות שכהרף עין, יכול להיות שהתקבלה החלטה שהדבר הזה יכול להיבדק אחר כך, למשל בשנת 2019 ויכול להיות
בועז בן צור
נגדית
2019 טוב, תודה רבה.,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עו"ד עיסוק מצאת משהו.
אסף עיסוק
נגדית
מצאנו אפילו פעמיים אנחנו מוודאים את זה, זה נ/3333 ו - 3692.
בועז בן צור
נגדית
משנה חשיבות יש לדבר הזה, בגלל זה זה סומן פעמיים תראה, השלמת חקירה במרץ 2020 אחרי כתב אישום אתה לא היית, לא שנוי במחלוקת,
אודי אבוקסיס
נגדית
הייתי ברשות
בועז בן צור
נגדית
כן, אבל לא היית בחקירה גופה, האם אתה יודע רק, אני מראה לך מזכר, נדמה לי שזה חדש נכון עו"ד עיסוק, ננסה את מזלנו פעם נוספת.
יהודית תירוש
נגדית
לדעתי זה גם הוגש
בועז בן צור
נגדית
כל הכבוד, טוב
אודי אבוקסיס
נגדית
לא מכיר את המזכר הזה
בועז בן צור
נגדית
אז אני שואל אותך שאלה פשוטה כרגע, אתה לא מכיר כי זה הופק אחרי זמנך, אין שאלה שאלה נורא פשוטה, הייתה מניעה לייצא את התכתובות מהנייד של פילבר בזמן שהוא אצלכם בחודש ימים? ב - 18, 2018 איזושהי מניעה? או שזו טכנולוגיה חדשה שהגיעה רק רק ב - 2020
אודי אבוקסיס
נגדית
פילבר נחקר בלהב, לא ברשות ניירות ערך
בועז בן צור
נגדית
שאלתי אם הייתה מניעה?
אודי אבוקסיס
נגדית
ייתכן וההתמקדות של החוקרים במסגרת התשאולים וקבלת גרסה קצת שכחה את הנושא שצריך להביא את זה אולי, ואולי כדאי להביא את זה בזמן אמת, אני לא רואה פה איזשהו בעייתיות שזה הופק לאחר מכן כדי לוודא את הדברים.
בועז בן צור
נגדית
אתה לא רואה בעייתיות שזה הופק רק ב - 2020 אחרי כתב אישום?
אודי אבוקסיס
נגדית
היה כדאי שזה יופק לפני,
בועז בן צור
נגדית
זה נראה לך תשובה רצינית? שאחרי שמגישים כתב אישום עושים בדיקות?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא זוכר מתי הוגש כתב האישום, אני חושב שהיה עדיף,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זו לא שאלה אליו.
בועז בן צור
נגדית
כן, החוקר הראשי של פילבר, בסדר. הייתה דפדפת, אני כבר אומר לך נחקרה פה יום שלם,
אודי אבוקסיס
נגדית
כל ההשלמה הזאת נעשתה ב - 2020?
בועז בן צור
נגדית
כן, כתב האישום הוגש בינואר. הייתה דפדפת שנתפסה על שולחנו של פילבר, כיתובים בכתב ידו, כמדומני עשרים עמודים, באמת דברים מאוד משמעותיים. זה נתפס על ידי חוקרי רשות ניירות ערך ביולי 2017 על שולחנו, לא באיזה מקום נסתר, כולל כיתוב מתחת לראש הממשלה מה לעשות. שאלתי אליך יש איזושהי סיבה שאף אחד לפי השיטה הזאת לא עובר על תפוסים מהותיים של פילבר, עד מדינה בכל אותם שנים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא קיבלתי שום הנחיה לעבור על התפוסים האלה
בועז בן צור
נגדית
מי היה צריך לעבור על התפוסים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אין לי מושג
בועז בן צור
נגדית
אין לך מושג, נקווה שבכל זאת יגיע מישהו שיגיד שיש לו מושג בנושא הזה תראה יש פה דבר שנקרא שיחת נזיפה פילבר מתאר שיחה, אני מקצר, מוצאי שבת, שלוש - ארבע דקות, מספר חסום, סביב משא ומתן שניהל הרן עם בזק,
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, על מחירי הטלפוניה
בועז בן צור
נגדית
שאלה נורא פשוטה, האם נערכה איזושהי בדיקה מתי הרן ניהל משא ומתן עם בזק? אנחנו יודעים, יש תיעוד לזה, האם נערכה בדיקה כלשהי? כדי למקם את השיחה?
אודי אבוקסיס
נגדית
האם נערכה בדיקה למתי,
בועז בן צור
נגדית
מתי הרן ניהל משא ומתן עם בזק לגבי המחירים?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני חושב שזה עלה מהמיילים, מהתכתובות
בועז בן צור
נגדית
עלה מהתכתובות, יופי, אז עכשיו אני יכול להגיד לך תראה, אם זה עולה מהתכתובות ואנחנו יודעים באמת את המועדים שהוא ניהל משא ומתן, בודקים את מחקרי התקשורת ורואים האם במועד משא ומתן יש שיחה שלוש, ארבע, חמש דקות מספר חסום במוצאי שבת,
אודי אבוקסיס
נגדית
מאיפה, מהטלפון של ראש הממשלה לפילבר
בועז בן צור
נגדית
לא, מהטלפון של פילבר, הוא קיבל טלפון
אודי אבוקסיס
נגדית
אוקי
בועז בן צור
נגדית
אתה השבת לי ברצינות את התשובה?
אודי אבוקסיס
נגדית
לא, אני שואל
בועז בן צור
נגדית
כן, מהטלפון לפילבר, מספר חסום זה ראש הממשלה, החומר אצלכם. האם עשיתם איזושהי בדיקה, הצלבה בואו נבדוק את מחקרי התקשורת במועד,
אודי אבוקסיס
נגדית
אני מפנה לתשובה שלי לגבי הבדיקות בעניין,
בועז בן צור
נגדית
לא, אותו דבר גם למה שקרוי, אומר לכם פילבר ובזה אני מסיים את החקירה. מה שקרוי שיחת המעקב, הוא אומר רבעון ראשון, 2016, נתניהו מתקשר, אני כבר אומר לך אנחנו בדקנו במחקרי התקשורת ויש שיחה כזאת, יש שיחה כזאת ברבעון הראשון איפה שפילבר ביום ראשון, כמו שהוא מתאר את השיחה. האם אתה זוכר שפילבר ביקש מכם כדי להיזכר להראות מה היו פרסומים במועדים שהוא מתייחס אליהם בחקירה?
אודי אבוקסיס
נגדית
כן, אני זוכר שהוא ביקש מידי פעם
בועז בן צור
נגדית
יפה, האם הראיתם לו? כי אני אגיד לך מה שקרה כאן, לא, לפני שאני אגיד לך, האם הראיתם לו? האם הלכתם לבדוק, הנה יש לנו שיחה, בדקנו את מחקרי התקשורת מצאנו את התאריך של השיחה, בואו נסתכל יום - יומיים לפני כן נראה מהפרסומים ונראה לפילבר וייזכר כך או אחרת. נעשה או לא נעשה?
אודי אבוקסיס
נגדית
נעשה בהרבה קונסטלציות אחרות
בועז בן צור
נגדית
לא, לא, פה, פה?
אודי אבוקסיס
נגדית
בקונסטלציה הזאת אני לא זוכר אם נעשה
בועז בן צור
נגדית
אז אני אגיד לך, אין פה כל כך הרבה קונסטלציות, האם אתה יודע אגב שכשהראינו לפילבר את הפרסום העיתונאי שהיה לפני אותה שיחה, שהייתה שיחה שכזו מה שהוא אמר שעכשיו הוא מבין את השיחה? כבודכם זה מופיע ב - 15,092, לא ניכנס כרגע לפרטים. שאלתי אליך נורא פשוטה, האם המקום הראשון שהוא צריך, אחרי שהוא אומר שהיו עוד כתבות בצמידות למועדים שהוא התייחס שהוא יראה את זה בחקירה נגדית?
יהודית תירוש
נגדית
אני מתנגדת להצגת הדברים.
בועז בן צור
נגדית
למה, הצגתם לו את הפרסומים?
יהודית תירוש
נגדית
אני מתנגדת להצגת הדברים כי חברי יודע שבחקירה שלו בהמשך הוא אמר שזה לא קשור לידיעה תקשורתית ומהרגע שהוא אמר שזה לא קשור לידיעה תקשורתית אז השאלה שלך היא לא מדויקת בדבר הזה.
בועז בן צור
נגדית
טוב, אני חוזר על שאלתי, פילבר ביקש מכם לראות כתבות, הכתבות האלה הן חשובות
יהודית תירוש
נגדית
הוא אמר שלא
בועז בן צור
נגדית
עובדה שראינו
יהודית תירוש
נגדית
הוא אמר שזה לא קשור לידיעה תקשורתית, זה מה שהוא אמר בחקירה שלו
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שיענה מה שהוא רוצה
בועז בן צור
נגדית
תענה מה שאתה רוצה, מה זה לא קשור לידיעה תקשורתית
יהודית תירוש
נגדית
זה מה שהוא אמר
אודי אבוקסיס
נגדית
במסגרת החקירות ברגע שעד מפנה לאיזושהי אמירה שהיא הסבר אז אנחנו לא בהכרח מראים את מה שלשיטתך מתבקש להראות כי העד מסביר, החשוד לצורך העניין נותן הסבר ואז ההצגה היא למעשה מתייתרת.
בועז בן צור
נגדית
האם בדקתם את המועד של השיחה? הוא נתן לכם סימנים, האם עשיתם בדיקה? מחקרי תקשורת, חקירות, מתי ביום ראשון, ברבעון הראשון מתי התקיימה השיחה הזאת? א' - ב' של שלוש, ארבע, חמש דקות כתיאורו, האם זה נבדק?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני אפנה את התשובה שלי לגבי הבדיקות,
בועז בן צור
נגדית
שלא אתה עשית ואתה לא יודע מה נעשה נכון?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני יודע מה נעשה בחלק מהבדיקות שנעשו ומה שהוכנס לי והיה צריך להציג, הצגתי
בועז בן צור
נגדית
אפס
אודי אבוקסיס
נגדית
כפי שאמרתי
בועז בן צור
נגדית
אפס
יהודית תירוש
נגדית
סליחה, סליחה
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא מסכים
יהודית תירוש
נגדית
אני חולקת, חברי לא יכול להציג כעובדה שנעשה אפס בדיקה לגבי קיומם של שיחות כאלה, זה לא נכון פשוט, פשוט לא נכון.
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא הבן אדם הנכון לשאול אותו לגבי הבדיקות החיצוניות
בועז בן צור
נגדית
שאלה פשוטה ואחרונה וניפרד, איזה בדיקה נעשתה אם אתה יודע? ומי עשה אותה? פשוט
אודי אבוקסיס
נגדית
איזה בדיקה נעשתה בנוגע למה?
בועז בן צור
נגדית
לגבי נניח תיאור של שיחה איזה בדיקה נעשתה? האם נעשתה בדיקה?
אודי אבוקסיס
נגדית
אני לא זוכר כרגע איזה בדיקה נעשתה
בועז בן צור
נגדית
תודה רבה, כבודם אני סיימתי, תודה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
תודה, לעו"ד חן אין שאלות.
יהודית תירוש
נגדית
שאלה אחת כבודכם, רק אחת.
הודעת מערכת
חוזרת
ע"ת 108 מר אודי אבוקסיס לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד יהודית תירוש בחקירה חוזרת
יהודית תירוש
חוזרת
הציגו לך מזכר, את המזכר שאנחנו הגשנו, זה היה ת/1424 זה מזכר שהוצג בתחילת היום, שהוא בעצם כתוב ב - 26.6.18 והציג לך חברי שדובר על נושא התיעוד, התיעוד באופן מאוחר אבל מה שעוד הוצג לך בדבר הזה שאין כל דרך לדעת מתי עשית באמת את החיפושים, זה מה שהוצג לך על ידי חברי.
בועז בן צור
חוזרת
הוא השיב על זה.
יהודית תירוש
חוזרת
אני רוצה להשלים את השאלה ואם חברי יתנגד אז אני אשב ונשמע את ההתנגדות אבל כרגע אני רוצה להשלים את השאלה. המזכר הזה מפנה בסוף אם אתה יכול להסתכל עליו, בסוף המזכר כתוב התוצרים הרלוונטיים הופקו וסומנו בהתאם, אתה רואה?
אודי אבוקסיס
חוזרת
כן
יהודית תירוש
חוזרת
אני רוצה להראות לך את הדוגמא לתוצר כזה זה גם הוצג לדעתי בתיק אבל אני אראה לך תוצר כזה ואם צריך נגיש אותו.
ז'ק חן
חוזרת
כבודכם אין לי פה את המזכר אבל אני לא זוכר שבמזכר מצוין מה הסימונים.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
שהתוצרים סומנו.
עודד שחם
חוזרת
הסימונים לא מפורטים
ז'ק חן
חוזרת
אז מה הם אמורים לעשות, הנצל וגרצל, אני לא מבין?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
נשמע את השאלה
יהודית תירוש
חוזרת
סליחה, נאמר כאן שאי אפשר לדעת בכלל מתי בוצעו,
ז'ק חן
חוזרת
על זה בוכה הנביא
יהודית תירוש
חוזרת
חברי יגיד אחר כך שהוא לא אינטליגנט מספיק ללכת ולחפש את התוצרים האלה של מסרונים וצ'טים של אילן ישועה מול הגורמים הבאים, הוא יגיד את זה ובית משפט יצטרך להחליט אם הוא לא אינטליגנטי מספיק
ז'ק חן
חוזרת
זה מזמן תשובה אני חייב לומר לכם
יהודית תירוש
חוזרת
אמרתי את זה בציניות כי אני חושבת שאתה אינטליגנט
עודד שחם
חוזרת
סיכמנו קודם שאנחנו לא משתמשים,
ז'ק חן
חוזרת
אבל אני אענה ברצינות
יהודית תירוש
חוזרת
אני רק אומרת שכתוב כאן שהתוצרים הרלוונטיים הופקו וסומנו בהתאם, אני רוצה להפנות אם אפשר לאפשר לנו להראות לדוגמא אחת לתוצרים,
עודד שחם
חוזרת
התוצרים האלה נמסרו לנו?
יהודית תירוש
חוזרת
נמצאים בחומר החקירה
עודד שחם
חוזרת
הם נמצאים לפנינו?
יהודית תירוש
חוזרת
אנחנו נבדוק אם הם הוגשו כתווים ואם לא, אנחנו נבקש להגיש
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
רגע, שאלה מקדמית איך אנחנו יודעים שאלה התוצרים שעליהם מדובר?
אודי אבוקסיס
חוזרת
מכיוון שיש כאן תיאור במזכר של איזה מסרונים וצ'טים ואנחנו תיכף נראה, רק רגע, בית המשפט שאל אותי משהו אז אני יכולה לענות לבית המשפט? יש סימון של העד
משה בר-עם
חוזרת
השאלה מה אומר העד בהקשר הזה? אם הוא יודע לקשור בין המזכר לבין,
יהודית תירוש
חוזרת
זאת השאלה לכן אני מראה לו. אני מציגה לך למשל תכתובת של מר ישועה עם מיכל קליין שבמוזכר אתה מציין שהפקת את, זאת אומרת שבדקת את הגורמים האלה אני רוצה להראות לך, להראות את הסימון ותגיד לי אם זה סימון שלך? לפי הטבלה, טבלת חומר החקירה אבל לא, בואו נראה את המוצג עצמו.
משה בר-עם
חוזרת
בדיוק, כן
יהודית תירוש
חוזרת
עדיף. זה גם ת/60 כבודכם אז אפשר לראות גם שכתוב למעלה א. א/.1. מי זה א. א?
אודי אבוקסיס
חוזרת
זה הכתב שלי, א. א. זה אני אודי אבוקסיס
יהודית תירוש
חוזרת
ואנחנו רואים את התאריך שזה 23.1.18 עד כמה אלה, זה התוצרים שאתה מתייחס אליהם במזכר הזה? אחד מהתוצרים?
אודי אבוקסיס
חוזרת
כן
ז'ק חן
חוזרת
אני מתנגד לשאלה
משה בר-עם
חוזרת
הוא השיב כבר
ז'ק חן
חוזרת
אני מתנגד לשאלה הזאת.
יהודית תירוש
חוזרת
יש מוצג אחד תיאור מילולי במזכר של מה שהוא הפיק, מצד שני בתוצרים עצמם יש סימון למעלה,
אודי אבוקסיס
חוזרת
ככל שידוע לי
ז'ק חן
חוזרת
אבל אני מתנגד לשאלה ואתה לא תשיב
יהודית תירוש
חוזרת
בית משפט שאל אותי
ז'ק חן
חוזרת
לא, אני מדבר אל העד, אתה לא תשיב עד שיפתרו את ההתנגדות.
בועז בן צור
חוזרת
אני רק אבקש רשות, זה כבר שלהי, אני רק אבקש רשות וחברי יישאר.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
תודה רבה עו"ד בן צור. נראה את אדוני מחר?
בועז בן צור
חוזרת
לא. אני טס.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
תודה רבה. אני רוצה להבין משהו, זו הפעולה היחידה מהסוג הזה שהוא עשה ולכן אפשר להדביק לפעולה הזאת רק את הפעולה הזאת?
יהודית תירוש
חוזרת
לא רק, את כל האנשים שנמצאים כאן,
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
לא, כל האנשים שנמצאים כאן אין עוד פעולה כזו שהתוצרים יכולים להתאים לה?
יהודית תירוש
חוזרת
נכון
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
הבנתי
ז'ק חן
חוזרת
ועכשיו אני מבקש להתנגד.
יהודית תירוש
חוזרת
רק שנייה, אני רק אגיד שאנחנו נבקש לסרוק את הדוגמא שהצגנו כי היא נמצאת כ - ת/60 אבל אם גברתי זוכרת זה מהמוצגים הראשונים, אני לא בטוחה שהיא סרוקה.
אסף עיסוק
חוזרת
זה הוגש בתיק המוצגים אבל בסוף הגשנו גם את הרול.
יהודית תירוש
חוזרת
אז בגלל שהגשנו את הרול לא סרקנו, לא ביקשנו לסרוק
אסף עיסוק
חוזרת
לדעתי ברול יש הפניה למספר המוצג המקורי אם אני זוכר נכון, ברול עצמו יש איזשהו מספר ת' נכון.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
רגע נשמע מה ההתנגדות.
ז'ק חן
חוזרת
ההתנגדות היא שעכשיו בחקירה החוזרת עושה חברתי את מה שהייתה צריכה לעשות לפני ארבע שנים לבקשתנו, בבקשה לפי סעיף 74 פה ובבית המשפט העליון כשאמרנו שיש זכ"דים שלא מחוברים ולא משויכים להפקות ותוך החומר העצום והרב ואנחנו לא יכולים לקשור אחר כך נחקרו כאן עדים ואם כבודכם זוכר הצגנו להם שני סוגים של זכ"דים כאלה שכתוב היום הפקתי או לא חשוב מה, וסומן כך וכך, לבין זכ"דים עמומים שאומרים הרלוונטי הופק. 2. יש חקירה ראשית, בחקירה הראשית הוצג לו הזכ"ד הזה ושאלו אותו מתי זה היה? אז הוא אמר אני לא זוכר זה היה אחר כך אבל זו הייתה איזושהי תקופה, עכשיו מסתבר שחברתי כבר בראשית ידעה מתי זה היה, איך היא יודעת? כי עכשיו היא עונה לבית המשפט אני עשיתי את החיבור ואם כבודכם יראה בחיבור שהיא עושה היא מפנה למסמכים הופקו עם תאריך ההפקה שלהם, כלומר בפניה זה לא היה סוד כאשר היא חקרה בחקירה ראשית מתי בדיוק, עו"ד בועז בן צור במשך עשרים דקות היה צריך לחקור אותו על התקופה, על זכ"ד שנחקר חצי שנה אחורה ואיך נדע מתי הוא הופק, כל זה תחת תעלומה כדי שבחקירה החוזרת היא תבוא ותגיד הנה זה כאן וזה הקישור היחיד שאפשר לעשות שגם בזה אני מסופק. אני חייב להגיד לכם גם בזה אני מסופק. אני לא חושב שאפשר לעשות את ההשלמות האלה ארבע שנים אחר כך מה שצריך בהעדר תיעוד ותיעוד מתאים בניגוד לבקשתנו הנורא מפורשות לעשות את החיבורים האלה בזמן אמת ובית משפט אמר טוב, אם אי אפשר לעשות אז אי אפשר לעשות, זו הייתה התשובה שלה.
משה בר-עם
חוזרת
אדוני מכיר את התוצרים הללו?
ז'ק חן
חוזרת
לא. אני לא עשיתי את החיבור הזה, אני סמכתי על מסמך ראיון העד שקיבלתי ששם כתוב בהתייחס למסמך הזה, לזכ"ד, כתוב נרשם בחודש יוני על פעולה שנעשתה לפני כן, כך היה גם בחקירה ראשית, כבודכם זוכר זה היה לפני מספר שעות וכך זה הסתבר גם בחקירה הנגדית כאשר מנסים לגשש את דרכינו באפילה ולראות מתי זה היה. אנחנו לא עשינו את החיבור הזה, להיפך, רצינו שהתביעה תעשה את החיבורים האלה ולא תשלח אותנו לחיפושים בתוך הר החומרים לפי סעיף 74 וזה כתוב, במפורש זה כתוב וזה כתוב גם בערר שלנו לבית המשפט העליון החיבורים אז עכשיו בשלהי המשפט בחקירה החוזרת למרות שביקשנו ולא ניתן לנו, למרות שבחקירה הראשית זה נשאר בצורה עמומה ומסתבר שחברתי ידעה את הנתון המדויק כי עכשיו היא מפנה ב - 23 בינואר, כך היא מראה לכבודכם בחקירה החוזרת אנחנו צריכים לשמוע על זה? ועכשיו אולי אנחנו נעשה חקירה נגדית על החקירה החוזרת כי זה נתון חדש שהיה ברשותה אבל בשביל לעשות את החקירה הנגדית אנחנו נצטרך ללכת ולבדוק כבודכם את ההשלמה שאכן התשובות שהיא נותנת הן מדויקות. עכשיו, מה המשמעות של התשובה של ה - 23 ביוני נעשתה בדיקה ושלא ידענו.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
אולי נשמע אותה
יהודית תירוש
חוזרת
אז עם כל הכבוד, חברי
ז'ק חן
חוזרת
ועל כל זה היא מוסיפה שחברי אינטליגנט מספיק? זו בושה וחרפה.
יהודית תירוש
חוזרת
מה בושה וחרפה?
ז'ק חן
חוזרת
שעכשיו אנחנו צריכים לשחק במחבואים, פרה עיוורת, לך תשוטט בחומר? אתה אינטליגנטי מספיק לעשות את החיבורים שאני עושה בנסיבות האלה?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
עו"ד חן בוא נשמע אותה
ז'ק חן
חוזרת
לא, עו"ד חן קודם כל מבקש שהיא תתנצל על האמירה הזאת שלא הייתה במקומה.
יהודית תירוש
חוזרת
אני לא מתנצלת.
ז'ק חן
חוזרת
זה עו"ד חן מבקש
יהודית תירוש
חוזרת
שאמרתי שהוא אינטליגנט? אני לא מתנצלת. אם חברי רוצה להתנצל על כל ההתנהגות שלהם עד כה אני אתנצל על האמירה הזאת אבל מאחר שאני מניחה שחברי לא יעשה את זה אז ישמור בבקשה את הבקשות ההתנצלות שלו לאירוע אחר. אני מבקשת לענות לבית המשפט, ראשית חברי מצטט לא נכון את ההחלטה בבית המשפט העליון, כי בבית המשפט העליון מה שהציעו לנו והציעו לחברי לפנות אלינו כשיש להם בקשות למזכרים ספציפיים ואנחנו נתייחס. מעולם לא באה פנייה בעניין מזכר כזה או מזכר אחר ולא התבקשנו להשיב בעניין הזה. ראשית, לא גילינו שום דבר אנחנו שאין לחברי, לחברי יש את כל החומר בדיוק כמו שלנו, אני לא יודעת ולא עמדתי עם העד אבוקסיס כשהוא עשה את החיפושים האלה ואין לי ידע עודף בעניין הזה, הידע שלי נמצא ונלמד מתוך חומרי החקירה שאני חושבת שהצלחנו להבין שמה שידוע לנו מתוך חומרי החקירה ידוע בהחלט לחברינו מתוך חומרי החקירה ולא נופל מהם.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
למה זה עולה רק בחוזרת?
יהודית תירוש
חוזרת
זה עולה בחוזרת כי לא ראינו בזה סוגיה או שאלה על מה שהיה כתוב בריענון העד ומה שהעד נשאל זה לגבי העובדה שזה נכתב בדיעבד, על כך שזה נכתב בדיעבד לא הייתה מחלוקת ועל זה לא סימנו מתי בדיוק היה החיפוש כי זה לא היה האירוע, האירוע היה על כך ורצינו להציף עם העד שהוא כתב את זה בדיעבד ולמה הוא כתב את זה בדיעבד ולא בדיוק המועד. משהציף חברי, עשה כאן עניין שאנחנו לא יכולים לדעת מתי ואנחנו לא יכולים לדעת מתי, ראינו לנכון להפנות שבחומרי החקירה יש אינדיקציות למתי דברים נעשים. נכון, היה תמיד עדיף שתיעוד יהיה,
משה בר-עם
חוזרת
זה נתון רלוונטי לצורך הטענות שגברתי מעלה?
יהודית תירוש
חוזרת
זה טיעון רלוונטי לצורך הטענות שעו"ד בן צור העלה. עו"ד בן צור הציג לעד שאי אפשר לדעת שום דבר, אנחנו לא יודעים מתי והוא השיב אבל אנחנו יודעים שחומרים שנתפסים מקבלים תיעוד, חומר שנתפס מקבל תיעוד באותו מועד ולכן את הדבר הזה רצינו להציג בפני בית המשפט, זה הכל, זה במקום הזה אבל אין פה שום דבר חדש.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
יש לכם עוד מסמכים שבינתיים שייכתם למזכר הזה?
יהודית תירוש
חוזרת
גברתי אנחנו לא שייכנו, זה חומרים שנמצאים בחומר החקירה
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
בשאלה... אתם יודעים שהם שייכים למזכר הזה?
יהודית תירוש
חוזרת
המזכר, רשום, המזכר הזה מציג שיש מסרוני וואטסאפ ו - SMS שהעד הסתכל בהם ועיין בהם, אבי אלקלעי, אבירם אלעד, אודי הירש, אלוביץ', שאול צריך להיות כתוב, איריס אלוביץ' וכו', ושהתוצרים הרלוונטיים, כן, אם גברתי שואלת אותי אם יש עוד תוצרים רלוונטיים? יש עוד תוצרים רלוונטיים.
עודד שחם
חוזרת
זה כתוב במזכר
יהודית תירוש
חוזרת
נכון
עודד שחם
חוזרת
אתם לא מבקשים להגיש אותם?
יהודית תירוש
חוזרת
אנחנו לא מבקשים להגיש, אנחנו רוצים להראות שניתן לראות מהחומרים מתי תוצרים מופקים ומתי נעשה החיפוש, זה הכל.
ז'ק חן
חוזרת
במסגרת חפש את המטמון בניגוד לבקשותינו כאשר בחקירה הראשית לא רק שואלים אותו אם זה נרשם בדיעבד אלא מתי זה נרשם? הוא השיב, על בסיס זה הייתה החקירה הנגדית כדי שבחקירה החוזרת, אם זה לא רלוונטי, זה לא רלוונטי אבל כדי שבחקירה החוזרת יעשו את התיקון שאני לא מבין מה המשמעות שלו. אז בשביל מה זה טוב? זה בניגוד לכל הכללים, ומה? הכל במסגרת חברי ברוב כישרונו ילך לחפש בתוך ענן הערפל הזה שמכוון אנחנו שמים אותו בו? למרות בקשותיו?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
אנחנו את ההתנגדות דוחים,
ז'ק חן
חוזרת
שנייה, כתוב במזכר רק תכתובות SMS לא.?
יהודית תירוש
חוזרת
לא.
ז'ק חן
חוזרת
כדי לבדוק את התשובה שלה אם זה נכון שזה הדבר שבהכרח מקושר למזכר.
דובר לא מזוהה
חוזרת
---- אם כתוב לי פה התכתבות אילן ישועה זה כן, זה לא? איך אני אמורה לדעת?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
הנה גברתי שאלה אם זה התוצר היחידי שאפשר לשייך אותו, תראה גברתי הראו לה את השורות הראשונות אבל בשורות הבאות כתוב... בהמשך גברתי תראה, עו"ד פירר מראה לי שאחרי השורה המסוימת חברתי הקרינה שהיו התכתבויות וואטסאפ וגם כתוב עם אותו סימון א. א. שזה אודי אבוקסיס עם תאריך מסוים.
יהודית תירוש
חוזרת
זה בדיוק מה שאנחנו אומרים שיש עוד תוצרים שהוא עשה
ז'ק חן
חוזרת
לא, אבל איך אנחנו יודעים לשייך את זה לזכ"ד? אולי כבודכם יראה. כולם מדברים יחד, לא ניתן לתמלל )(
יהודית תירוש
חוזרת
מה שסומן אודי אבוקסיס תכתובות וואטסאפ מישועה זה בדיוק זה.
ז'ק חן
חוזרת
זה על פי מה?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
כשאתה מזהה שזה המסמך שקשור לזכ"ד הזה?
אודי אבוקסיס
חוזרת
אני עושה את זה על בסיס כמה דברים.. 1 א. א. שזה בדרך כלל השם שלי
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
לא, בהנחה ש... אתה הוצאת?
אודי אבוקסיס
חוזרת
ודבר שני אני זיהיתי את כתב היד שלי
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
לא, השאלה אם זה שייך דווקא למזכר הזה?
אודי אבוקסיס
חוזרת
אין לי דרך אחרת
עודד שחם
חוזרת
חברים זה מפריע, הוא מעיד עכשיו, הוא מעיד.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
נישאר על פי המשפט הזה, על פי ההיגיון
ז'ק חן
חוזרת
לא, אבל כבודכם אני חייב להגיד כי מה שנאמר כאן מבחינת התביעה הוגשו... אני מבקש להגיש את הרשימה, כבודכם יראה,
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
אז תגישו את המסמך
ז'ק חן
חוזרת
אז אני רק רוצה להגיד כדי שהדבר זה לא ייפול בין הכיסאות. מלבד שהראיתי אחרי אותה שורה שחברתי הקרינה שגם כתוב התכתבויות וואטסאפ ולא כתוב עם מי, ועכשיו חברתי מוסיפה ואומרת אוקי, אז לא על פי הרשימה, אם היית נכנס היית למד על פי מי, זאת אומרת החיפושים שלנו,
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
היא אמרה על פי המזכר
ז'ק חן
חוזרת
לא, חברתי הראתה לו מספר שורות ואומרת לו זה סימון שלך א. א.? תאריך מסוים עם שם, ואומרת לו תראה במזכר, אמנם לא כתוב הסימון אבל כתוב השם אז הנה אתה יכול לעשות שיוך, זה תוצר שהופק והוא בהתאם למזכר. עד כאן. על זה אנחנו באנו והראינו מספר שורות שכתוב רק התכתבויות וואטסאפ, אומרת חברתי ומוסיפה, נכון, עכשיו זה סוג נוסף, אם היית נכנס, אני מדבר על ההסברים שהיא נתנה כי ההסברים לא נכונים. אם היית נכנס למסמך עצמו היית רואה עם מי ואז היית יכול לקשר ועכשיו יש סוג שלישי שסותר לחלוטין את הסוג הראשון והשני. התאריך שכתוב ברשימה לצד ההפקה מול שם מסוים היא הציגה לוה - 23 בינואר, חזרתי עליו אבל אותו שם, התכתבויות א. א. אבי אלקלעי שמופיע גם בזכ"ד מופיע ב - 21 לחודש אז זה כבר לא נכון. אז אולי אני אסביר? אם עד עכשיו ידענו שב - 23 לחודש זה המצב שהוצג בפני בית המשפט לפני דקה, ה - 23 לחודש הופקו המסמכים שהזכ"ד מדבר עליהם, אבל זה לא נכון, אני מראה לכבודכם, כבודכם יראה
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
אבל יש כמה מסמכים. לא בהכרח שכולם מאותו יום.
ז'ק חן
חוזרת
אז איפה אנחנו חיים עכשיו? אם זכ"ד שאומר הפקתי, בלי תאריך אז עכשיו אנחנו מוסיפים שהזכ"ד שאומר הפקתי מתייחס למספר תאריכים וכאשר גם את זה אנחנו נסתור אז אומרים לנו הסבר רביעי שאז יגידו לנו אוקי, אז הזכ"ד איפה שכתוב אני זה בעצם הם, וכשאנחנו נראה שזה לא הם אז הם יגידו זה אתם, אין לזה סוף. כל זה מדגיש מדוע אנחנו לא יכולים בחקירה חוזרת לברר את הנקודה הזאת, כי עכשיו תוך כדי מה שהיא מנסה לעשות בחקירה החוזרת מסתבר שההסברים שהם נותנים הם לא נכונים ולא מלאים.
נועה פירר
חוזרת
ומה ההסבר לגבי זה, מתי זה הופק?
ז'ק חן
חוזרת
וסוג חמישי כתוב באותו תאריך, סליחה ב - 13 לפברואר התכתבויות עם סטלה הנדלר א. א. איפה סטלה הנדלר מופיעה?
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
עו"ד תירוש, עו"ד חן, העד נשאל, העד ענה מה שענה. לגבי המשקל של התשובה שלו תטענו מה שתטענו, שאולי זה כן ואולי זה לא זה מה שהוא ענה. הוא ענה קודם שזה המסמך, זה התאריך, זה מה שהוא ענה, זה מה שיש לנו כרגע. אם יש איזשהו משקל לתשובה שלו כרגע תטענו לזה.
ז'ק חן
חוזרת
לא, אבל כדי שאפשר יהיה לדעת שאין משקל לא לתשובה שלו ולא להסדרי התביעה אז אני ארצה להגיש את המקטע הזה של רשימה מתוך... ואז אנחנו נראה שסטלה הנדלר לא מופיעה בזכ"ד א. א.
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
אין בעיה עו"ד חן, הם יגישו את המסמך שלהם ואדוני יגיש את הרשימה.
ז'ק חן
חוזרת
עם ספר הקוד, עם המכשיר את זה היא תצרף לנו למסמך המשותף, אוקי. בסדר....
רבקה פרידמן-פלדמן
חוזרת
עד כאן להיום, נתראה בעזרת ה' מחר. חודש טוב לכולם.
ז'ק חן
חוזרת
תודה רבה. הישיבה נעולה הוקלד על ידי רוזי סיבוני