פרוטוקולי המשפט
‹ חזרה

פרוטוקול 24.10.2022

עד מרכזי: יונתן חסון · 1851 אמירות · 7 מופעים של "רגולציה"

הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם, שבוע טוב, שנה טובה. חזרנו לשגרה. היום 24 באוקטובר 2022 אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20. בוקר טוב. על הדוכן?
יונתן חסון
בוקר טוב, יונתן
רבקה פרידמן-פלדמן
יונתן חסון?
יונתן חסון
יונתן חסון
רבקה פרידמן-פלדמן
מר חסון בוקר טוב לך
יונתן חסון
בוקר טוב
רבקה פרידמן-פלדמן
כמו כל עד אתה חייב להעיד את האמת, כל האמת, רק את האמת אחרת אתה צפוי לעונשים הקבועים בחוק. בסדר?
הודעת מערכת ראשית
ע"ת 18 מר יונתן חסון לאחר שהוזהר כדין משיב לשאלות עו"ד קרן צבירן - לצטר בחקירה ראשית
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוקר טוב. יונתן בוקר טוב
יונתן חסון ראשית
בוקר טוב
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מבקשת שתספר על עצמך קצת לבית המשפט, בן כמה אתה? במה אתה עובד עבור מי אתה עובד?
יונתן חסון ראשית
יונתן חסון, בן 34 אני עובד אצל מילצ'ן ופאקר
קרן צבירן - לצטר ראשית
באיזה תפקיד?
יונתן חסון ראשית
בתפקיד נהג ומנהל נכסים. מנהל הנכסים שלהם, כן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה אומר?
יונתן חסון ראשית
הבתים שלהם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אה, הנכסים, מה זה נקרא מנהל נכסים? כמו אב בית?
יונתן חסון ראשית
לא, יש לנו גם אב בית, אני נמצא מעליו, אחראי על כל הלוגיסטיקה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
על כל העובדים?
יונתן חסון ראשית
ועל כל העובדים, כן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ממתי אתה עושה את זה ואת זה? את הנהג ואת מנהל הנכסים?
יונתן חסון ראשית
התחלתי בתור נהג ולאט לאט זה התקדם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ממתי אתה עובד?
יונתן חסון ראשית
אצל ארנון אני עובד משנת 2011
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ואצל מר פאקר?
יונתן חסון ראשית
ואצל פאקר מ - 2013
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שואלת אותך יונתן על התקופה מ - 2011 עד 2016 שהיא התקופה הרלוונטית שלנו בכתב האישום. בוא תספר לבית המשפט איך הגעת לעבוד אצל ארנון מילצ'ן?
יונתן חסון ראשית
אצל ארנון הגעתי לעבוד בהתחלה התחלתי לעבוד שם בתור גנן דרך אבא שלי, לאחר מכן מילצ'ן התחיל להגיע לתקופות יותר ארוכות לארץ, קנה רכב, המשיך להשתמש במוניות, חיפש נהג והציעו לי את התפקיד וכך התחלתי.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואיך הגעת לעבוד אצל ג'יימס פאקר?
יונתן חסון ראשית
סביב 2012, 2013 ג'יימס הגיע פעם ראשונה לארץ גם בהתחלה הגיע לביקור קצר לכמה ימים, אחר כך קצת יותר, כך נהייתה לי ההיכרות כי עבדתי מן הסתם דרך ארנון, הוא היה אורח של ארנון, לאחר איזה תקופה מסוימת אני החלטתי שאני עוזב את העבודה אצל מילצ'ן כי זה לא הייתה עבודה קבועה והוא רצה להחזיר אותי והוא החליט שאני אעבוד אצל שניהם ביחד בתור משרה מלאה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה הוא?
יונתן חסון ראשית
ארנון
קרן צבירן - לצטר ראשית
זאת אומרת מי הציע לך את העבודה אצל פאקר?
יונתן חסון ראשית
ארנון
קרן צבירן - לצטר ראשית
התחלת טיפה לענות אבל תגיד לי איזה בתים מר מילצ'ן מחזיק בישראל?
יונתן חסון ראשית
מחזיק מתחם גדול של כמה בתים במושב בית ינאי ועוד דירה בהרצליה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה כולל, קצת נגעת אבל אולי תרחיב טיפה יותר מה כולל תפקיד של ניהול הבתים של מילצ'ן?
משה בר-עם ראשית
סליחה רגע, אתה עדיין מנהל הנכסים?
יונתן חסון ראשית
אמת
משה בר-עם ראשית
זאת אומרת כל מה שתיארת עד עכשיו זה גם נכון להיום?
יונתן חסון ראשית
נכון להיום, עוד לא פיטרו אותי. העבודה כוללת אחריות על כל העובדים שנמצאים במתחם, אחריות על כל הלוגיסטיקה, עניין הנהג עדיין מתקיים, זהו פחות או יותר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה התפקיד כולל גם אחריות להצטיידות ולרכישות של הציוד לבית?
יונתן חסון ראשית
מאה אחוז
קרן צבירן - לצטר ראשית
איזה בתים מחזיק מר פאקר בישראל או החזיק בתקופה הרלוונטית?
יונתן חסון ראשית
בתחילתו פה בישראל הוא היה לו דירה במלון רויאל ביץ' בירקון, הייתה דירה שכורה, לאחר מכן הוא בנה בית בקיסריה שהיום זה הנכס היחידי שלו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לתקופה לפני רויאל ביץ?'
יונתן חסון ראשית
לפני הרויאל ביץ' הוא השתכן במלונות
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה כולל תפקידך אצל פאקר?
יונתן חסון ראשית
בהתחלה כשהוא היה רק בתור אורח זה היה סוג של מארח שלו וגם נהג שלו לאחר מכן שהיה לו כבר, כשהוא כבר שכר את הדירה אז אני הייתי אחראי על כל הדירה וכאשר הוא סיים לבנות, לשפץ את הבית בקיסריה אז הכנסנו בחורה אחרת לתפקיד.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זאת?
יונתן חסון ראשית
שני קוסקס, שהיא מנהלת בית שמה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ותסדר לי בבקשה, תתייחס להיררכיה בינך לבין שני?
יונתן חסון ראשית
מבחינת ניהול הבית שם אנחנו בערך באותו מעמד, אני טיפה מעליה כי אני עם הקשרים שם נמצא תקופה יותר ארוכה אבל מבחינת תקן אנחנו יחסית באותו מעמד.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס רגע לתדירות שאתה מגיע לתדירות של מר פאקר ומר מילצ'ן?
יונתן חסון ראשית
כיום או אז?
קרן צבירן - לצטר ראשית
הכל בתקופה הרלוונטית 2011 עד 2016?
יונתן חסון ראשית
אז כמעט כל יום אני נמצא בכל הבתים
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה קורה בתקופות שמר פאקר לא נמצא בארץ?
יונתן חסון ראשית
באותה תקופה שהוא לא נמצא בארץ לפחות שלוש פעמים בשבוע, כי גם הפרקים שהוא לא נמצא בין תקופה לתקופה הם מאוד קצרים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה שימשת למר פאקר בתור נהג?
יונתן חסון ראשית
מאה אחוז
קרן צבירן - לצטר ראשית
ולאיזה מטרות היית מסיע את מר פאקר בארץ?
יונתן חסון ראשית
כל נסיעה רלוונטית שהייתה לו
קרן צבירן - לצטר ראשית
תן לי דוגמאות
יונתן חסון ראשית
אם זה לפגישות עסקים, אם זה סתם לטיולים. נסיעה לחברים, כל דבר
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה גיגי לוי? ספר לי על נסיעה שקשורה?
יונתן חסון ראשית
זה היה איזה, זה איזשהו משקיע שיצר קשר עם פאקר ניסה לגייס אותו לכמה השקעות והיו איזה שתיים - שלוש פגיעות שנסענו אליו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה שמה של החברה של ג'יימס פאקר הפעילה בישראל?
יונתן חסון ראשית
מה זה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה השם של החברה של ג'יימס פאקר בישראל?
יונתן חסון ראשית
C.P.H
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואילו עובדים C.P.H העסיקה בישראל?
יונתן חסון ראשית
אותי, את שני, הדס, עורכת דין בת אל. יש את זאביק פלדמן והמשרד שלו שגם משולבים בתוך הדבר הזה. היה את רומן
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה רומן ומה שם המשפחה שלו?
יונתן חסון ראשית
לא יודע, לא זוכר מה שם המשפחה שלו, הוא בחור שבשלב מסוים נכנס לעבוד כביכול למצוא השקעות לג'יימס, תקופה מאוד קצרה, זהו, לא נראה לי שפספסתי מישהו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה אתה יודע על האופן שבו הוא הגיע לעבוד עבור פאקר ומאיפה אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
אני יודע שהוא הגיע לעבוד דרך הקשרים עם משפחת נתניהו, מן הסתם, קודם כל הכרתי את רומן עוד לפני שהוא התחיל לעבוד עם ג'יימס בתור חבר של יאיר, אני מסביר לך את הקשר כי היינו יוצאים לבלות ביחד ג'יימס והם, אני לא יודע בדיוק איך הגיעה הבקשה שהוא יעבוד אבל אלה הדברים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני רק בשביל להבהיר כמה ההשקעות שדיברת עליהם הם השקעות בישראל, שפאקר
נועה מילשטיין ראשית
הוא לא דיבר על השקעות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא סייע
עמית חדד ראשית
אנחנו מדברים בעד שהוא עם כל הכבוד שמענו מה תפקידו, לא גורע ולא מוסיף. יהיו עדים רלוונטיים שישאלו אותם את השאלות האלו, הרבה מהדברים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה השאלה? עוד לא שמענו את השאלה עד הסוף?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שותקת כי עו"ד חדד זעם עלי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אל תענה לשאלה בינתיים, נשמע את השאלה, אם תהיה התנגדות אז תענה
קרן צבירן - לצטר ראשית
דיברת על כך שהסעת את מר פאקר לפגישות עם בחור בשם גיגי כדי לבחון השקעות, גיגי לוי, איפה ההשקעות האלה למיטב ידיעתך?
משה בר-עם ראשית
מה אדוני יודע על ההשקעות, תשאלי משהו כללי יותר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, אני שאלתי רק אם זה, אני מכוונת אפילו יותר,
עמית חדד ראשית
אולי הוא היה בפגישה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שאלתי אם אדוני מתנגד לשאלה של השופט בר - עם?
עמית חדד ראשית
אני ממש לא התנגדתי, אני המשכתי.
יונתן חסון ראשית
אני יכול לענות?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן
יונתן חסון ראשית
אז בפגישה אחת אני כן הייתי וזה היה פגישה למשקפי מציאות רפודה כזאת
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. עד כמה ידוע לך אם ההשקעה הזאת הייתה בארץ?
יונתן חסון ראשית
בארץ, חברות ישראליות
קרן צבירן - לצטר ראשית
טוב. תסביר בבקשה למי אתה כפוף במסגרת עבודתך?
יונתן חסון ראשית
להדס, לארנון ולג'יימס
קרן צבירן - לצטר ראשית
במקרים בהם קיבלת הוראות מארנון ומג'יימס עד כמה היית מעדכן את הדס?
יונתן חסון ראשית
כמעט ברובם
עמית חדד ראשית
זה ממש לא חקירה ראשית. אני עוד פעם, זה לא שאלות של חקירה ראשית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
למה, עד כמה הוא יכול לענות לי
עמית חדד ראשית
לא, תקריאי שוב את השאלה, זה כתוב לך
קרן צבירן - לצטר ראשית
שאלתי, עו"ד חדד בסדר
עמית חדד ראשית
יש שם הנחה שהוא מקבל הוראות, אני לא מתנגד כל הזמן לאורך כל החקירה הזאת עדיין, רק אני מבקש, הוא כבר ענה אז אני לא מתנגד אני רק מבקש שלהבא להקפיד, זה הכל.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתאר לי את הממשק בינך לבין קליין, את תדירות השיחות, את תדירות המפגשים הטלפוניים, השיחות הטלפוניות, את תדירות המפגשים?
יונתן חסון ראשית
במהלך שג'יימס וארנון היו פה בארץ תדירות יומית טלפונית ובוא נגיד ארבע פעמים בשבוע מתראים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממי משולם השכר שלך?
יונתן חסון ראשית
כיום משולם מארנון מילצ'ן כל השכר לפני זה, זה היה מחולק דרך תחפ"ל החברה של זאביק אחר כך היה שם איזושהי הפרדה זה היה מכל חברה בנפרד ובסוף הם איגדו את זה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
בסדר. אתה נחקרת לראשונה ב-6 באוקטובר 2016 מתי זומנת לחקירה הזאת?
יונתן חסון ראשית
כמה זמן לפני זה הודיעו לי? כמה דקות
קרן צבירן - לצטר ראשית
ובמה עסקה החקירה הזו בעיקרה?
יונתן חסון ראשית
אני זוכר שהקו המנחה בהתחלה היה בעיקר לברר מה ג'יימס עושה פה בארץ
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז בוא תספר לי באופן כללי על דברים שניקנו על ידי ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר לבני הזוג נתניהו אליהם נחשפת במסגרת עבודתך?
(כב' השופטת ר' פרידמן - פלדמן ראשית
משהו מצלצל פה, תבדקו את עצמכם, יש פה צלצול)
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תספר על דברים שנקנו על ידי ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בשם ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר וניתנו לבני הזוג נתניהו שנחשפת אליהם במסגרת עבודתך?
עמית חדד ראשית
שוב שאלה מנחה
יונתן חסון ראשית
רוב הדברים שניקנו זה שמפניות וסיגרים. זה כאילו העיקרי, היו דברים אחרים בודדים כמו מעילים,
עמית חדד ראשית
שנייה אחת, אנחנו שוב מתנגדים כמובן לכל דבר שהוא מחוץ לכתב האישום. ההחלטה של כבודכם בהקשר הזה דיברה, דרך אגב, אני מזכיר היא צמצמה את האפשרות לדון בנושאים האלה במימדים של חברות, לאור ה... של העד הזה מהאפשרות בכלל לטעון בשאלת החברות אנחנו חושבים שאין מקום לחזור עם העד הזה על נושאים שהם מחוץ לכתב האישום, במיוחד לאור ההחלטה של כבודכם מ - 11 ביולי. אני מפנה את כבודכם להחלטה, לעובדה שלמעשה ההרכב הנכבד שלל את האפשרות לשאול את השאלות האלו למעט בנושא הספציפי שאמור להוכיח או לסתור את טענת החברות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מדברים לא על השאלה אלא על מה ייעשה אחר כך עם התשובה, מה המשמעות של התשובה.
משה בר-עם ראשית
למה אדוני מתייחס, למעילים? למה? אני שואל
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא רק סוקר אדוני, אני עוד לא הגעתי
עמית חדד ראשית
אנחנו הרי מקדימים תרופה למכה, לא מכה, אבל לשאלה שבו תבוא ואנחנו כדי להתמודד עם זה אני כבר מציין את העובדה שכובדכם דיבר על הנושא הזה באספקט מאוד מסוים, ודאי שככל שהתביעה לא יכולה אפריורית להשתמש בדברים האלה לצורך הנושא היחיד הגדוש שהותר לה בתוך ההחלטה אז ממילא השאלות גם לא רלוונטיות ולכן זה לא רק התשובה זו גם השאלה אבל כשנגיע לשם באופן ספציפי, אם נגיע, יכול להיות שבכלל התביעה לא תיקח אותנו במשעולים האלו אבל ככל שנגיע אנחנו נשוב על הדברים.
משה בר-עם ראשית
מה שהיא מבקשת להעיר לאדוני שאדוני בתשובותיו מתייחס לעניינים, לנתונים שבידיעתו בסדר?
יונתן חסון ראשית
חד משמעית. דברים שראיתי במו עיני
משה בר-עם ראשית
רק על הדברים האלה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תודה אדוני,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
התחלת לומר מעילים
יונתן חסון ראשית
מעילים ותיקי יוקרה, אלה הדברים שאני ראיתי
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה לגבי תכשיטים?
יונתן חסון ראשית
תכשיטים אני לא ראיתי באופן אישי חוץ מסקיצה אחת של תכשיט מסוים
קרן צבירן - לצטר ראשית
אנחנו נגיע
יונתן חסון ראשית
מעבר לזה, זה רק ממה ששמעתי
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אומר כבר עכשיו שלהערה של עו"ד חדד אני עוזבת את זה כרגע אז אני אעיר בהמשך אני חושבת שבפריזמה מסוימת אנחנו כן נבקש לחקור ויכולים לחקור בהתחשב גם בחקירה הנגדית של עו"ד חדד, בינתיים אני עוברת הלאה. דיברת על סיגרים ושמפניות עד כמה מילצ'ן ופאקר היו מודעים לכך שאתם נותנים שמפניות וסיגרים לבני הזוג נתניהו?
יונתן חסון ראשית
היו מודעים במאה אחוז
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה יכול לעשות לי הפרדה בין מר מילצ'ן לבין מר פאקר?
יונתן חסון ראשית
כן, מילצ'ן היה מודע לכל דבר הכי קטן שיוצא מהבית שלו, כל דבר הכי קטן שנקנה דרכו לגבי פאקר הוא גם ידע על כל הנושא הזה רק הוא פשוט ביקש לא ליידע אותו בכל דבר קטן.
משה בר-עם ראשית
אדוני אומר מודע זה עניין אחד, מודע זה הנחייה, זה הכוונה, זה בקשה? רק מודעות? יש מישהו אחר שקיבל את ההחלטה?
יונתן חסון ראשית
זה תלוי, בחלק מהמקרים הם קיבלו את
משה בר-עם ראשית
מי זה הם?
יונתן חסון ראשית
או ארנון או פאקר קיבלו את הבקשה או שהם החליטו לתת בפני עצמם והעבירו את זה הלאה ובחלק מהמקרים זה דרך הדס.
משה בר-עם ראשית
זה היה יוזמה של הדס?
יונתן חסון ראשית
כן, אף אחד מעולם לא דיבר איתי וחוץ מאיזה כמה פעמים שבטח נגיע אליהם אבל באופן אישי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זאת אומרת אף אחד לא דיבר איתי באופן אישי? מי זה אף אחד, ועל מה?
יונתן חסון ראשית
לא, אני אומר שבתוך העדות יש איזה שני חלקים ספציפיים שנגיד בקשה לשמפניה או סיגרים לא הגיע דרך,
משה בר-עם ראשית
מה זאת אומרת בתוך העדות? לא הבנתי
יונתן חסון ראשית
בתוך מה שאני סיפרתי בחקירה, סליחה
משה בר-עם ראשית
אדוני יספר עכשיו את האמת שאדוני מכיר אותה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תיכף אדוני ירשה לי אני רוצה להוליך אותו,
עמית חדד ראשית
להוליך אותו בשאלות מדריכות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כשאתה אומר אף אחד לא דיבר איתי באופן אישי, מי זה אף אחד?
יונתן חסון ראשית
אף אחד ממשפחת נתניהו
קרן צבירן - לצטר ראשית
אבל אני רוצה רגע לחזור, קודם כל התשובה שנתת לבית המשפט ולבקש שתסביר מה זאת אומרת הדס יזמה, הדס אמרה? בוא תבהיר בבקשה לבית המשפט למה אתה מתכוון?
עמית חדד ראשית
שנייה, אני מתנגד. כבודכם העדות של העד הזה תהיה רצופה בעדויות שמיעה, למעשה היא כבר רצופה בעדויות שמיעה והיא תמשיך להיות. לעד הזה כפי שהוא אמר עכשיו בהגינותו הוא לא דיבר עם משפחת נתניהו, הוא לא שמע את, הוא אמר פה חוץ מכמה דברים, עוד מעט יישאלו שאלות ספציפיות נבחן מה כן ומה לא, אבל הוא לא דיבר עם משפחת נתניהו. כשהוא מקודם סיפר למשל על פאקר, על יוזמה, לא יוזמה או על מילצ'ן יוזמה או לא יוזמה או שיחה שהם קיבלו או לא קיבלו אילו לא דברים שהוא מכיר מידיעה אישית, זה מופיע היטב היטב בהודעות שלו, זה ברור, לא שאלו אותו כי אף אחד לא רצה לדעת אם זה עדות שמיעה או לא, אני אומר לכבודכם אנחנו נפרע את השטר הזה בהמשך אם יש צורך למרות שלדעתי הוא יבהיר את זה כאן ועכשיו אבל גם עכשיו כל השאלות האלה שרוצים לשאול יש כלל שאוסר עדויות שמיעה ולכן מקור הידיעה הוא חשוב, ברגע שזה לא חשוף לשיחות בין מילצ'ן לבין נתניהו, לא משנה אם זה מר או גברת או בין פאקר לבין מר או גברת נתניהו או שיחות שהיו או לא היו עם הדס או לא היו, או שיחות בין ארנון להדס שגם הוא לא חשוף אליהם, לא שואלים את זה, מתקדמים קדימה, שם ההתנגדות שלי שלא שואלים את השאלות האלו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ההתנגדות היא לדברים מסוימים שהוא לא נחקר עליהם או ההתנגדות היא לעדויות שמיעה, אם זה לעדויות שמיעה, אנחנו נראה,
עמית חדד ראשית
לעדויות שמיעה, לעדויות שמיעה גברתי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר, ההתנגדות נרשמה, הכללים הם הכללים הרגילים ונמשיך לשמוע אותו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תבהיר בבקשה עד כמה אתה שוחחת עם הדס, מה הדס אמרה לך לגבי, אמרת לבית המשפט הנתינה של השמפניות ושל הסיגרים, מה ידעת לגבי זה תבהיר?
יונתן חסון ראשית
כמו שהסברתי מקודם, הדס בהיררכיה היא מעלי לכן לפני שיצאתי לכל משימה כלשהי לתת סיגריות או שמפניות או כל דבר שהוא בעבודה שלי מגיע כהוראה ממנה או מארנון או מפקאר באופן אישי, לרוב זה ממנה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה שמעת מהדס או עד כמה ידוע לך אם בכלל, ממי הדס נתבקשה לשלוח
משה בר-עם ראשית
לא, זה אי אפשר לשאול.
עמית חדד ראשית
זה מה שאני אומר.
משה בר-עם ראשית
ממי הדס שמעה זה מה שהעד יעיד?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא מהדס
משה בר-עם ראשית
סליחה רגע, באופן פוזיטיבי מה שאדוני מתאר פה ואני מבין שאדוני התבקש, קיבל הנחיה, בקשה מהדס לעשות פעולה מסוימת אדוני מתוקף תפקידו ועבודתו ביצע אותה ובזה הסתיים העניין. אדוני לא דיבר כפי שאדוני אמר לא עם משפחת נתניהו, לא שמע שיחות שהתנהלו בין נתניהו לבין גורמים אחרים בהקשר הזה, פעלת לבצע את ההוראות שקיבלת מהדס?
יונתן חסון ראשית
חד משמעית
קרן צבירן - לצטר ראשית
נכון אדוני אבל כשהוא קיבל את ההוראות מהדס יכול להיות שנאמר לו למה, וזה מה שאני שואלת, האם נאמר לו, ככל שנאמר לו למה מבוצעת השליחות? מי ביקש את השליחות?
עמית חדד ראשית
זה עדות שמיעה
קרן צבירן - לצטר ראשית
סליחה, זה לא עדות שמיעה, זה עדות... שיכול להיות שהתקיימה או לא התקיימה בין השניים.
עמית חדד ראשית
זו עדות שמיעה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה נאמר בשיחה הזאת ובעצם יש לזה משמעות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד מתוכן הדברים זו עדות שמיעה אבל האמירה זה לא עדות שמיעה ולפעמים האמירה כשלעצמה חשובה בפרט שהאנשים הם גם עדים פה ואחר כך...
קרן צבירן - לצטר ראשית
ובפרט שגברת קליין אמרה דברים מסוימים בהקשר הזה
עמית חדד ראשית
אפשר להמשיך?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא יודעת, זה הפוך
עמית חדד ראשית
אבל אני מדבר. זה התנגדות שלי אז זה לא הפוך את חייבת להשיב לזה בסדר אבל אני עוד לא הבעתי את ההתנגדות שלי.
משה בר-עם ראשית
אפשר לשאול שאלה פתוחה מה הוא שמע מגברת קליין והאם ככל ששמעת אז נשמע את העד.
יונתן חסון ראשית
כן, אז או ששמעתי ממנה ששרה דיברה איתה, או שהתקשרו מהלשכה ככה וככה וכאלה דברים, או ששמעתי ממנה שהיא התבקשה על ידי ארנון, היא התבקשה על ידי פאקר, אילו רוב הדברים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. כשאתה מדבר על סיגרים שניתנו על ידי מילצ'ן ופאקר על איזה סיגרים מדובר?
יונתן חסון ראשית
על שני סוגים, אחד פרטאגס E2 וסוג שני קוהיבה 54
קרן צבירן - לצטר ראשית
באיזה צורה מגיעים הסיגרים?
יונתן חסון ראשית
בחבילות שלמות סגורות הרמטית
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה סיגרים יש בחבילה?
יונתן חסון ראשית
בפרטאגס E2 יש 25 סיגרים ובקוהיבה 54 יש עשרה
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לאפשרות שיש עשרים סיגרים בקופסה של פרטאגס?
עמית חדד ראשית
מה זה? זו חקירה נגדית? מה זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא יכול להתייחס
עמית חדד ראשית
לא, זה לא עובד ככה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
למה זה חקירה נגדית?
קרן צבירן - לצטר ראשית
למה זה חקירה נגדית?
משה בר-עם ראשית
היא רוצה לרענן את זיכרונו, אני לא מבין
עמית חדד ראשית
למה זו חקירה נגדית? כי לבוא ולהגיד לעד ששאלו אותו שאלה פתוחה, הוא נתן תשובה פתוחה, הוא נתן תשובה, עכשיו לבוא ולהגיד לו למעשה יש משהו אחר בוא תתייחס את תשובתו זו חקירה נגדית, זו לא חקירה ראשית.
עודד שחם ראשית
לא נאמר שיש משהו אחר, היא שאלה שאלה פתוחה.
עמית חדד ראשית
לא, זה לא שאלה פתוחה
עודד שחם ראשית
יש עשרים או אין עשרים, ישיב מה שישיב.
עמית חדד ראשית
א. גם תשובה של כן ולא זה וודאי לא חקירה ראשית.
עודד שחם ראשית
לא בהכרח, לא בהכרח
עמית חדד ראשית
בהכרח שום דבר הוא לא בהכרח הכללים הם אף פעם לא בהכרח
עודד שחם ראשית
נכון, לכן אפשר להתקדם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שיענה.
יונתן חסון ראשית
עד כמה שאני זוכר יש 25
קרן צבירן - לצטר ראשית
טוב. באיזה כמות סיגרים נתתם כל פעם שנתתם בשם מילצ'ן ופאקר?
יונתן חסון ראשית
בהתחלה זה היה רק חבילה אחת, כשזה התחיל מארנון זה היה רק חבילה אחת, לאט לאט זה עבר לשני חבילות אחת מכל סוג, ופאקר כבר היה בעולם של שני חבילות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי קונה את הסיגרים אצל פאקר ואצל מילצ'ן? מי אחראי על ההצטיידות של הסיגרים?
משה בר-עם ראשית
אם אדוני יודע
יונתן חסון ראשית
יודע. נתחיל ממילצ'ן, כשהתחלתי לעבוד אצלו הדס הייתה רוכשת אותם באופן פיזי, לאחר מכן היא הייתה רוכשת ואני פשוט הייתי אוסף מהחנות. בשלב מסוים אני הייתי כבר אחראי על הזמנות. לגבי פאקר מלכתחילה אני הייתי זה שעושה את ההזמנות וכששני נכנסה לעבודה, שני קוסקס היא כבר טיפלה בזה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
למי מיועדים הסיגרים שהיית קונה?
יונתן חסון ראשית
לביבי
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה, או תתייחס לאפשרות,
יונתן חסון ראשית
ספציפית לגבי הקופסאות האלה שהם 99% מכל הרכישות שלנו מיועדות לביבי
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לאפשרות שמישהו אחר השתמש בזה? שמישהו אחר עישן סיגרים?
יונתן חסון ראשית
היו לנו כמה סיגרים בתפזורת, ממש כמות מעטה ששימשו בבתים לאירוח במידה ומישהו מגיע ומבקש.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. איך מר נתניהו היה מכנה את הסיגרים?
עמית חדד ראשית
סליחה, מעולם
משה בר-עם ראשית
גברתי יכולה...
עמית חדד ראשית
סליחה אומר העד בהודעתו, לא, כי יש פה דבר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שמעת את מר נתניהו
קרן צבירן - לצטר ראשית
ככל ששמעת בעצמך
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שמעת ממר נתניהו איזושהי התייחסות לזה?
יונתן חסון ראשית
לאיך קוראים לסיגרים?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן
יונתן חסון ראשית
לא
נועה מילשטיין ראשית
תרענני גם מהמקומות שהוא אומר שהוא לא דיבר איתו מעולם
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה מילצ'ן ופאקר מעשים סיגרים?
יונתן חסון ראשית
לא מעשנים, רק סיגריות
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה מעשן סיגרים?
יונתן חסון ראשית
לא
קרן צבירן - לצטר ראשית
איך אתה מחליט מתי לקנות סיגרים? אמרת שאתה אחראי על ההצטיידות אז בוא תסביר לי איך אתה מחליט מתי לקנות סיגרים, עד כמה אתה מחזיק מלאי של סיגרים, תסביר את המצב?
יונתן חסון ראשית
בתחילת הדרך היינו קונים ספציפית פר בקשה או כשארנון הולך לביקור, או משהו כזה כשהתחיל להיות לעיתים תכופות יותר כבר התחלנו לרכוש כמויות גדולות יותר כדי שתמיד יהיה לנו ספייר, אבל גם ספייר זה כאילו שתי חבילות ספייר, לא מעבר לזה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
איפה אתה קנית את הסיגרים? מאיזה ספקים?
יונתן חסון ראשית
הספק הראשון היה קבינט בהרצליה, אחר כך רכשנו גם מחינאווי גם בהרצליה ובמקרים בודדים ממש מהחנות של עמית וויין וייז אם אני זוכר את השם שלה נכון.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תראה על חינאווי ועל י. ד. עסקים שמענו כבר הרבה וראינו חשבוניות אז אני רוצה לקחת אותך אחורה בשנים ולהתמקד בקבינט שהזכרת אותה פה אז בוא תספר מה קניתם שם ומתי הגעת לשם לראשונה?
יונתן חסון ראשית
סמוך לתחילת העבודה שלי אצל מילצ'ן אני חושב שבהתחלה רכשנו רק את הפרטאגס E2 שם, אני חושב שמידי פעם ניסה גם למכור לנו כל מיני סיגרים שהוא מייבא אבל זה לא היה בחבילות, זה סתם היה בתפזורת, לא משהו מוכר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה הוא?
יונתן חסון ראשית
בעל החנות, קוקי
קרן צבירן - לצטר ראשית
קוקי זה שם משפחה?
יונתן חסון ראשית
גרשון?
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומי זאת עינב סגל?
יונתן חסון ראשית
עובדת שהייתה בחנות
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואמרת שהתחלת ב - 2011
יונתן חסון ראשית
כן, קיץ 2011
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד איזה שנים, באיזה שנים? עד מתי?
יונתן חסון ראשית
כמה זמן רכשנו שמה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן, מתי הפסקתם בעצם?
יונתן חסון ראשית
לא יכול להגיד לך בוודאות, לא זוכר, משהו אולי שנתיים או שנה וחצי, עד בערך, לא בערך, שהוא החליף בעלים, שהוא מכר את החנות לא קנינו שם יותר חוץ מפעם אחת.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני רק אבקש לרענן את הזיכרון שלך ב - 25 לינואר 2018 אתה אומר זה סוף שנת 2011 עד תחילת שנת 2014.
יונתן חסון ראשית
אוקי, אז כמו שאני אומר בערך שנתיים, משהו כזה, אבל בוודאות הוא מכר את החנות, לא קנינו שם יותר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הסיגרים שרכשתם בחנות קבינט למי הם היו מיועדים הקופסאות?
יונתן חסון ראשית
לנתניהו
משה בר-עם ראשית
לפני שאדוני נשאל למי הם מיועדים יותר חשוב לשמוע למי אדוני התבקש למסור, מיועדים,
קרן צבירן - לצטר ראשית
אדוני סליחה שאני זה אבל אני תיכף אגיע
משה בר-עם ראשית
זה תפקידו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא יספר על זה, יהיו לי המון שאלות אני מניחה שבית משפט יגיד לי גם לצמצם הזכרת, באמת דיברנו על הסוגים, אני כן אבקש טיפה יותר גם את הסוג, גם את המחיר של הסיגר, תתייחס למחיר של הסיגר ותתייחס לכמות בקופסה שקניתם בקבינט.
יונתן חסון ראשית
אוקי
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא נתחיל עם הקוהיבה
יונתן חסון ראשית
הקוהיבה זה עשרה סיגרים בחבילה שהמחיר צריך להיות בין 400 ל - 500 שקל לסיגר אחד אז כפול עשר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ותתייחס לפרטאגס E. 2
יונתן חסון ראשית
כן, E2 אמרתי קודם 25 סיגרים בחבילה שהמחיר שלהם צריך להיות, לא זוכר בדיוק אבל זה משהו כמו 150-200 שקל לסיגר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
להערכתך מה היה סכום הקנייה בכל קנייה שביצעת שם?
יונתן חסון ראשית
שמונת אלפים שקל. משהו כזה
קרן צבירן - לצטר ראשית
באיזה תדירות הגעת לשם לבצע קניות?
יונתן חסון ראשית
בתקופה של הקבינט זה היה לרוב כפוף לביקורים של מילצ'ן בארץ אני מתאר לעצמי שזה, לא יודע, אחת לשלושה חודשים משהו כזה. לא זוכר בוודאות
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני אבקש לרענן את זיכרונו, מ - 25 בינואר 2018 גיליון 2
עמית חדד ראשית
סליחה, תבקשי ואז תמתיני.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה לא תחלק לי הוראות, אתה תבקש ממני, אתה תבקש, אני אמתין אבל אתה תבקש
עמית חדד ראשית
אני תמיד מבקש בסדר? אנחנו לא נשחק פה בהורדת ידיים, אין צורך.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז לא בטון הזה
עמית חדד ראשית
אני תמיד מבקש
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז לא בטון הזה
עמית חדד ראשית
אין בעיה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יש התנגדות?
עמית חדד ראשית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
למה ההתנגדות?
עמית חדד ראשית
שהוא לא אמר שהוא לא זוכר, קו החקירה ב - 2018 היא כמובן גם לא מוקלטת כך שאנחנו לא יודעים בדיוק מה נאמר שם, למרות דרך אגב, שחקירה קודמת היא כן מוקלטת זאת בעיה קשה פה דרך אגב, אנחנו נראה לכבודכם, תהיה לנו חגיגה שלמה סביב העניין הזה אבל זו חקירה שהיא לא מוקלטת. אמר את מה שאמר, עכשיו רוצים לשנות, אבל הוא נתן תשובה הוא אמר. דרך אגב, ב - 2018 הוא זכר יותר טוב מ - 2011 דרך אגב, הוא גם נתן סימן,? אנחנו נראה דרך אגב, אנחנו נבחן את הסימנים האלו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תשאירו משהו לחקירה הנגדית, נשמע עכשיו
עמית חדד ראשית
לא, הוא אמר סביב הביקור של מילצ'ן, אנחנו יודעים מתי מילצ'ן הגיע ב - 2011.
משה בר-עם ראשית
לא כל פעם שהעד מעיד איזושהי אמרה מסוימת שהוא מעיד באופן פוזיטיבי ומלא צריך לרענן את הזיכרון, זה צריך לבוא בעקבות נסיבות שהוא פחות זוכר אולי כי אנחנו מסתמכים על עדותו כאן והיא הקובעת כמובן.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אדוני כמובן צודק אבל בפרטים כאלה אדוני יודע שלפעמים גם הזיכרון ודבר שני העד סיים את המשפט בזה שהוא לא כל כך זוכר ולכן אני אבקש להגיד לו שיתייחס.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אוקי. תזכירי לו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא אמר שהוא לא כל כך זוכר
עמית חדד ראשית
בכל זאת זה עשר שנים אחורה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה אומר לא כל כך גדולה, זה לא כמו בתקופה האחרונה, לא יותר מאחת לחודשיים אם מחלקים את הזמן לאורך התקופה.
יונתן חסון ראשית
אני אמרתי אחת לשלוש
עמית חדד ראשית
נו?
יונתן חסון ראשית
אוי, אוי, אוי
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה מתאר נכון?
יונתן חסון ראשית
כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
תודה. וכמה פעמים יצא לך באופן כללי להגיע להערכתך לקבינט?
עמית חדד ראשית
גם אם זה מתאר נכון זו וודאי לא שאלה של חקירה ראשית. אני שוב מציין, זה מתאר נכון, העד אומר גם, אמרתי לך שאני עומד על אחת לשלושה חודשים,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד אולי תשאיר משהו
עמית חדד ראשית
למה? אבל יש כללים גברתי, נכון, לכן אני לא קם בכל פעם אבל יש כללים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יש כללים
עמית חדד ראשית
אז נכבד אותם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה לא משהו עקרוני אז תן לנו לשמוע אותו קצת.
עמית חדד ראשית
אני רוצה שנשמע אותו הרבה, לא קצת, גברתי אני מבקש
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
נגיע גם להרבה אבל בוא נתחיל מקצת
עמית חדד ראשית
גברתי אני רוצה לא קצת, הרבה רק אני מבקש כדי שלא נצטרך כל פעם לקום, יש כללים בחקירה ראשית כולנו מרגישים שזו לא חקירה ראשית, שהתביעה תכבד בבקשה את הכללים גם אם זה לא עקרוני, גם כשזה לא עקרוני היא צריכה לכבד את הכללים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כולנו, אני מציעה שאדוני יסייג את כולנו אבל תן לנו לשמוע, מצד שני, גברתי לא חייבת על כל פיפס לחזור על מה שהוא אמר. אתה יכול להישאר לשבת אם יותר נוח לך.
יונתן חסון ראשית
תודה
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה פעמים להערכתך הגעת לחנות קבינט לקנות סיגרים?
משה בר-עם ראשית
אם אדוני זוכר, זו לא הערכה, זה זיכרון, אדוני יספר על התדירות על הפעמים מתוך זיכרונו מה שאדוני יודע לומר לנו.
יונתן חסון ראשית
בטח הייתי שם עשר פעמים
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. איך התבצע התשלום על הקניות בקבינט?
יונתן חסון ראשית
לרוב הדס רכשה, אני לא יודע איך זה בוצע, אני רק הגעתי לאסוף. פעם, פעמיים יחידות אני הגעתי ושילמתי במזומן, סליחה פעם אחת, ועוד פעם אחת עם אשראי של עובד של ג'יימס איאן מוריס.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. כששילמת במזומן עד כמה קיבלת החזר, ממי קיבלת החזר?
יונתן חסון ראשית
לא, יש לי קופה
עמית חדד ראשית
סליחה, איפה זה מופיע בחקירה שלו? שהוא שילם במזומן, רק תפני אותי.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מפנה אותך ל - 25 לינואר 2018 שורה 37
עמית חדד ראשית
אז איפה כתוב?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בגיליון 4 שורה 2 ו - 74 יש התייחסות מאיפה המזומן
עמית חדד ראשית
לא, לא, שאלת על החזר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מאיפה היה לך מזומן
עמית חדד ראשית
בסדר, כי את זה לא זכרתי שזה מופיע.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז מאיפה היה הכסף?
יונתן חסון ראשית
אז אנחנו מחזיקים, אני מחזיק קופה קטנה לצורך ביקור, אין לי כרטיס אשראי של העבודה לכן אני מקבל סכום מסוים, איתו רוכש, מגיש את כל הקבלות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
רק תבהיר עד כמה הקופה הקטנה היא על שמך? מה זה אני מחזיק? איפה היא נמצאת?
יונתן חסון ראשית
לא. אני מקבל סכום מסוים או מארנון או מהדס או שהם שולחים אותי עם יפוי כוח למשוך מהבנק סכום שאני צריך לביקור או שאפילו אני מוציא כמה פעמים בביקור ודרכו אני מגיש להם את הקבלות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
למי זה להם?
יונתן חסון ראשית
להנהלת חשבונות. הם יודעים בדיוק כמה לקחתי ומה הגשתי חזרה
קרן צבירן - לצטר ראשית
למי עוד יש קופה קטנה?
יונתן חסון ראשית
בעבר היה להדס, היא משתמשת כיום בכרטיס אשראי. הבית שנמצא תחתי בתקופות גם הוא מחזיק קופה קטנה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה ארנון?
יונתן חסון ראשית
כן, גם... אנחנו מוציאים
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מציגה לך שש קבלות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הם הוגשו כבר?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא גברתי, אני שנייה לפני שאני מגישה אני קודם רוצה להציג לעד שש קבלות, בוא רק נסתכל עליהם מהתחלה.
עמית חדד ראשית
שאל בית המשפט שאלה אם הוגשו כבר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
היא אמרה שלא
עמית חדד ראשית
אני יודע ואז הנחתי שהמשך התשובה היא
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
היא אמרה שהיא עוד לא מגישה גם.
עמית חדד ראשית
זהו, זה נרמז שהיא לא מגישה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
היא רק מראה לו
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תסתכל על הקבלות האלה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי לפני שהוא מסתכל גברתי תגיד לו מה השאלה כדי שידע על מה להסתכל.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מציגה שלו שש קבלות ואני רוצה לדעת עד כמה הקבלות האלה מוכרות לך?
יונתן חסון ראשית
יש פה שתי קבלות
עמית חדד ראשית
רק שיהיה לפרוטוקול שנדע באיזה קבלות מדובר, מדובר בקבלות של קבינט?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מיד אעשה את זה
עמית חדד ראשית
בסדר אבל את כבר מציגה לו והוא כבר עונה, עדיף קודם כל, שהפרוטוקול יהיה מסודר
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תגיד לי איזה קבלות אתה מזהה ואז
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד יודע מה גברתי מראה?
עמית חדד ראשית
כן, אני יודע, רק שנדע שאלה קבלות מהקבינט
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אם אתה יודע זה בסדר
קרן צבירן - לצטר ראשית
מבין הקבלות האלה שזה קבלות של חנות קבינט איזה קבלות אתה מזהה ומכיר?
יונתן חסון ראשית
יש פה שתי קבלות עם חתימה שלי עליהם, כל השאר אני לא מכיר
קרן צבירן - לצטר ראשית
גברתי את זה אני אבקש להגיש
משה בר-עם ראשית
מה זה את זה? שתי הקבלות?
קרן צבירן - לצטר ראשית
את הקבלה עם החתימה של העד
נועה מילשטיין ראשית
הוא אמר שתי קבלות
קרן צבירן - לצטר ראשית
אחת היא עם
יונתן חסון ראשית
אוקי
עמית חדד ראשית
עדיף לא את המקורית, תגישי צילום, אין לנו בעיה עם זה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה המקורי? אני אסמן את זה.
עמית חדד ראשית
את יכולה להראות לנו גם את המקורי?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שתיהם אותו דבר
עמית חדד ראשית
אחד זה צילום דהוי, אחד זה צילום יותר טוב.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
נסמן את שניהם ת/709(א) ו - ב.)( ת/709(א) זה הדהוי לגמרי שלא רואים בו כלום ו - ת/709(ב) זה שאפשר לראות משהו פה
עמית חדד ראשית
יש ורסיה אחת שאפשר לראות.
עודד שחם ראשית
במקור אפשר לראות, אולי אפשר להגיש תעתיק או משהו כזה
עמית חדד ראשית
אז אולי אפשר לצלם את זה בצילום כזה. זה קשה לקרוא,
עודד שחם ראשית
צריך למצוא דרך
עמית חדד ראשית
הנה דרך, קחי טלפון ותצלמי את זה, זה יותר טוב מכל קופי כזה ואז אין לנו בעיה שתגישו את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תנסו לקבל את ההצעה של עו"ד חדד יש סיכוי שזה יהיה יותר טוב.
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה לעצם העובדה שהקבלות האלה הוצגו ונראה תיכף את השאלון
עודד שחם ראשית
אי אפשר להגדיר את הדבר הזה כראייה, מדובר על חתימה שיש על המסמך.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני רושמת שהמקור נשאר בידכם
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה באמת אומרת החתימה שלך על הקבלה?
יונתן חסון ראשית
שאני רכשתי את זה
משה בר-עם ראשית
אדוני מאשר שמדובר בקבלה? כי אנחנו לא יודעים אם זה קבלה.
יונתן חסון ראשית
כן, אני רואה שזה קבלה, אני לא מזהה מה רשום בקבלה אבל אם אני חתום אז אני רכשתי את זה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מבקשת שתקריא מתוך הקבלה מה שאתה כן מצליח לקרוא, המקורית. שם של החנות למעלה?
יונתן חסון ראשית
ברינדר קורט שזה הקבינט
עמית חדד ראשית
אנחנו יודעים לקרוא
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שיקריא לפרוטוקול
יונתן חסון ראשית
ויש פה איזה שם של סיגר, פואגו או משהו שזה לא סיגר שאני מכיר אותו. כתוב פה סכום של 1400
עמית חדד ראשית
אנחנו יודעים לקרוא, תקריאי את זה את
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה הסכום שכתוב?
יונתן חסון ראשית
1475, מתחת כתוב 295
קרן צבירן - לצטר ראשית
אדוני שאל על הקבלה אז אני אסתפק בזה בשלב הזה הקראת לבית המשפט, יש בקבלה שמות של סיגרים, עד כמה הקבלה משקפת רכישה שאתה ביצעת מבחינת השמות של הסיגרים שמופיעים?
יונתן חסון ראשית
מבחינת השמות של הסיגרים זה לא משקף רכישה שלי כי אני לא מכיר את הסיגרים האלה אבל אני יודע שקוקי היה גם רושם דברים אחרים על הקבלה כי זה,
עמית חדד ראשית
אנחנו מתנגדים לשאלה ולתשובה ולידיעה מה קוקי רושם או לא רושם בסיגרים. קוקי דרך אגב הוא עד תביעה. א. זה לא מופיע בהודעות שלו, זה מופיע דרך אגב בהודעה של מישהי אחר, זה באמת נורא מוזר שזה נאמר פה, אנחנו נתייחס לזה אבל קוקי עד תביעה ונשאל אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה מקור הידיעה שלך למה שאתה אומר עכשיו? שהוא רושם דברים אחרים?
יונתן חסון ראשית
כי אני יודע שהוא היה יבואן של סיגרים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יודע מאיפה?
יונתן חסון ראשית
ממנו שבאותה תקופה הוא ייבא סיגרים שהוא מייצר בעצמו בחו"ל ולמה הוא החליט לרשום ככה? אני לא יודע.
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תתייחס לאפשרות שקנית בקבינט גם עבור ג'יימס פאקר? איך זה שולם? הזכרת אירוע?
יונתן חסון ראשית
כן, גם בשביל ג'יימס פאקר קניתי שם, באחת הפעמים שילמתי באופן אישי עם הכרטיס של איאן מוריס שהוא היה עוזר אישי של ג'יימס שהגיע איתו מחו"ל.
קרן צבירן - לצטר ראשית
בחקירות שלך אחרי שנתת הערכה לסכום שקנית בכל רכישה אמרת לנו פה 8,000 שקלים הציגו לך הערכה של עינב סגל וקוקי גרשוני שהם בחקירות שלהם העריכו את הרכישות שאתם ביצעתם בחנות קבינט בסך של 8,000 עד 10.000 שקלים
יונתן חסון ראשית
לרכישה
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן
יונתן חסון ראשית
אוקי
קרן צבירן - לצטר ראשית
בטווח של חודש - חודשיים ואני מבקשת שתייחס להערכה הזאת?
עמית חדד ראשית
סליחה כבודכם, איזה מן חקירה ראשית זאת? דיברנו על הכללים, זו חקירה ראשית?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן
עמית חדד ראשית
לא, זה שבחקירת משטרה עשו משהו שהוא דומה לחקירה נגדית לא אומר שאפשר לבוא פה בחקירה ראשית ולשכפל את אותו דבר, יש כללים גברתי, אנחנו מתנגדים לשאלה הזאת. א. שמענו את ההערכה שלו, עכשיו רוצים שהוא יתייחס להערכה של מישהו אחר בחקירה ראשית? מי שמע דבר כזה?
משה בר-עם ראשית
אדוני יכול להעיד על דברים שבידיעתו
עמית חדד ראשית
חוץ מזה שזו סברה מה אתה אומר על מה שמישהו אחר אומר וכו' לאורך כל הדרך אנחנו בורחים מהכללים של חקירה ראשית, בטח עכשיו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גברתי תשאל אותו על מה שהוא יודע
משה בר-עם ראשית
על מה שהוא יודע.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אבל, טוב, בסדר, אני מקבלת אני עוברת איתך לשמפניות
משה בר-עם ראשית
לא לגבי השמפניות, גברתי לא מתכוונת לשאול לגבי התדירות, ההיקפים, באיזה תקופה? נשמע קצת נתונים כאלה, זה ספוראדי, לא ספוראדי? משהו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אדוני אני אגיע גם לזה אני קודם רוצה את הסוגים, באמת שאני אגיע
משה בר-עם ראשית
אני המתנתי לסוף
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, עכשיו אני מתייחסת לשמפניות אני שואלת במובן הסוגים מה רכשת? באיזה סוג שמפניות מדובר? מסגרת קודם אדוני.
יונתן חסון ראשית
השמפניות שנרכשו זה מסוג מואט שרדונה, לא סוג אחר, רק זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי לרוב הזמין את השמפניות מספקים?
יונתן חסון ראשית
אם זה הוזמן מ - י. ד. עסקים הדס הזמינה את זה, היו פעמים שאם היא לא יכלה לטפל בזה אז אני הזמנתי אבל זה רק מחינאווי.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ובאופן כללי באיזה צורה מגיעות השמפניות?
יונתן חסון ראשית
באריזה סגורה של שש שבפנים כל בקבוק ארוז בפני עצמו
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה אתם החזקתם בבית מלאי, בבית של מילצ'ן, בבית של פאקר?
יונתן חסון ראשית
בבית של מילצ'ן כל קנייה של שמפניות הייתה סביב אני חושב, שמונה - עשרה ארגזים משהו כזה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שאלתי עד כמה זה הוחזק כמלאי, עד כמה החזקתם מלאי אצל פאקר ועד כמה החזקתם מלאי אצל מילצ'ן?
יונתן חסון ראשית
אצל פאקר החזקנו אני חושב פחות, סביב השישה ארגזים, משהו בסדר גודל הזה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ולמה בעצם החזקתם מלאי כמו שאתה מתאר?
יונתן חסון ראשית
באופן חד משמעי בבית של פאקר רק לצרכי הזוג נתניהו ובבית של ארנון היה שימוש אבל שימוש קל מאוד, כלומר בשבוע אולי נשתו שני בקבוקים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו אני שואלת,
יונתן חסון ראשית
באופן סדיר כן?
קרן צבירן - לצטר ראשית
נשתו שתי בקבוקים על ידי מי?
יונתן חסון ראשית
על ידי המשפחה
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו, כשאתה לפני התקופה, רק שנסגור את זה, לפני התקופה שלמר פאקר היה בתים בישראל ולא היה איפה להחזיק מלאי איך הצטיידתם אז?
יונתן חסון ראשית
לרוב ממש שנייה לפני הביקור שלו כבר הייתי מחזיק שני ארגזים באוטו
קרן צבירן - לצטר ראשית
למיטב ידיעתך, שוב, מה שאתה יודע, מה ששמעת ותסביר גם לבית המשפט איך, מי יזם את הנתינה של השמפניות ושל הסיגרים?
יונתן חסון ראשית
מי יזם את זה?
עמית חדד ראשית
סליחה, אני מתנגד, שוב מזמינים עדות שמיעה.
משה בר-עם ראשית
זו שאלה שיש נתינה
עמית חדד ראשית
שוב לא חקירה ראשית, אנחנו בחקירה נגדית, גם עדות שמועה, גם עדות סברה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא, הוא גם אמר שמעולם לא פנו אליו.
משה בר-עם ראשית
לא פנו אליו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מי יזם על בסיס מה הוא אמור להעיד?
קרן צבירן - לצטר ראשית
גברתי אם הוא יתאר,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הוא אמר שלא פנו אליו
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן גברתי אבל הוא לא חייב לדעת
משה בר-עם ראשית
למה שגברתי לא תשאל שאלות פתוחות ולא תניח בשאלות איזשהם הנחות שאולי ה... לא מקבל אותם, שיספר את ההשתלשלות מה שהוא יודע, איך כל נושא השמפניות ממה שהוא יודע מהתהליך שהוא היה מעורב בהם אז הוא יספר ולאו דווקא מנתינה ולקיחה, למה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
העד השתמש במושג נתנו ואני ממשיכה את המושג של העד אדוני ואני שאלתי מה הוא יודע, ככל שהוא יודע על השאלה מי יזם את הנתינה הזאת.
משה בר-עם ראשית
איך התבצע תהליך רכישת השמפניות, אדוני יספר את כל התהליך מהיכרותו ומידיעתו, נשמע מה אדוני יודע.
יונתן חסון ראשית
אז קודם כל הליך רכישת השמפניות כבר הסברתי
משה בר-עם ראשית
אז נתקדם
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני ביקשתי לדעת, הוא סיפר על זה שהם נותנים, אני מתחילה את הדבר הזה ואני רוצה לדעת,
יונתן חסון ראשית
איך כל העניין הולך?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן, איך זה קורה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
איך מה? על מה גברתי שואלת?
קרן צבירן - לצטר ראשית
איך נתינה כזאת יוצאת לדרך?
יונתן חסון ראשית
אוקי. אז קודם כל נתחיל מהסוג, אני המוצא האחרון שמביא את זה אוקי? אני מקבל הוראה או מהדס או מארנון או מג'יימס לגבי הדבר, אם יש בבית, נמצא, אני לוקח
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה הדבר?
יונתן חסון ראשית
שמפניות וסיגרים. אם נמצאים בבית ויש במלאי אני לוקח נוסע, נותן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה לוקח, מה זה נוסע, מה זה נותן?
יונתן חסון ראשית
לוקח שמפניות, לפעמים עם סיגרים, לפעמים בלי, מעמיס לרכב, נוסע לבלפור או נוסע לקיסריה לבית שלהם בהדר ומוסר את הדבר. לפעמים, במקרים מאוד ספציפיים נכנס לתוך הבית שלהם וברוב המקרים,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שלהם זה?
יונתן חסון ראשית
של הזוג נתניהו, ברוב המקרים אני יוצר קשר עם אב הבית, הוא מתאם לי את הכניסה למתחם, הוא יוצא אלי לאסוף. אם הוא לא נמצא בבית אז אחד מראשי האבטחה.
משה בר-עם ראשית
מי זה אב הבית באותה תקופה?
יונתן חסון ראשית
היו כמה, היה את אפי, היה בחור בשם עידן, היה תקופה מאוד קצרה מישהו בשם יאיר אם אני לא טועה, זהו, לא זכור לי עוד איזה מישהו.
משה בר-עם ראשית
אדוני יכול לספר לנו את התדירות, כמה פעמים אדוני נסע לקח שמפניות בתקופה לקבל איזושהי,
יונתן חסון ראשית
לאורך כל התקופה?
משה בר-עם ראשית
כן, מה שאדוני מעורב?
יונתן חסון ראשית
חד משמעית, פעמים שאני נוסע לבד בלי אף אחד זה לא ביקור זה נסיעה,
משה בר-עם ראשית
ייעודית?
יונתן חסון ראשית
בדיוק, סביב 20-25 פעם במהלך כל התקופה
משה בר-עם ראשית
כל פעם שאדוני נוסע אדוני לוקח ארגז אחד, שתיים פחות?
יונתן חסון ראשית
מינימום ארגז אחד, מקסימום שתיים ובחלק מהפעמים גם סיגרים
משה בר-עם ראשית
בחלק מהפעמים?
יונתן חסון ראשית
בחלק מהפעמים כי לרוב זה נסיעות של שמפניות
משה בר-עם ראשית
שלוש, ארבע, חמש פעמים? אדוני יכול לספור?
יונתן חסון ראשית
בוא נגיד שמונה פעמים
משה בר-עם ראשית
בכל התקופה?
יונתן חסון ראשית
כשאני נוסע בנסיעה ייעודית, כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
בית המשפט קיבל כבר חלק מהגרסה אני רק אשלים חלק מהדברים,
עמית חדד ראשית
מה זה חלק מהגרסה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
חלק ממה שאני מבקשת לשמוע לכן אני אשלים פרטים נוספים שאני חושבת שצריך. הזכרת את אב הבית, הזכרת את אפי, את עידן ואת יאיר. איך אתה יודע מה לשים במשלוח? איך אתה אם לקחת שמפניה, כמה שמפניה? אם לקחת סיגרים, כמה סיגרים?
יונתן חסון ראשית
לפי מי שהעביר לי את הפקודה לקחת. אמרו לי שתיים, אמרו לי סיגרים, אמרו לי כל דבר אחר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לתכיפות של המשלוחים, מה הייתה התדירות של הנסיעות לירושלים?
עמית חדד ראשית
סליחה רגע הוא אמר 25 - 20 נכון?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן, כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אבקש את הפיזור, את התכיפות איך זה, אם היה איזשהו היגיון, אם היה תקופות? תתייחס לזה?
עמית חדד ראשית
אם אתה זוכר
יונתן חסון ראשית
אני זוכר. בתחילת העבודה שלי אצל ארנון לרוב זה התבצע סביב ביקורים שלו, באירועים ספציפיים כמו אולי יום הולדת או משהו כזה של אחד מבני הזוג אז נסיעה נוספת וככל שהזמן התקדם היו נסיעות שהם ללא כל אירוע מסוים ולקראת סוף התקופה הזוג הרבה יותר נקט בביקורים בבית ינאי או בקיסריה ואז לא היה צורך בנסיעות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כשאתה מדבר על תחילת התקופה אמרת 2011?
יונתן חסון ראשית
קיץ 2011
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כשאתה מדבר על סוף התקופה, מה זה סוף התקופה?
יונתן חסון ראשית
2016
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה התקיימו משלוחים בתקופות שמילצ'ן ופאקר לא היו בישראל בכלל?
יונתן חסון ראשית
אז אמרתי, בתחילת התקופה יותר סביב אירועים ספציפיים כמו ימי הולדת וכאלה ולאחר מכן זה התעצם לביקורים ללא תכלית. בוא נגיד שבכל התקופה אין להם 25 ימי הולדת.
עמית חדד ראשית
הוא אמר 25 - 20
יונתן חסון ראשית
אמרתי בין לבין
קרן צבירן - לצטר ראשית
תספר לי על מקרים ככל שהיו כאלה שנסעת להביא רק סיגרים?
יונתן חסון ראשית
כשנסעתי להביא רק סיגרים יש מקרה אחד שנסעתי וזה לא לבלפור, לאחד ממשרדי ראש הממשלה ושם יצא, אני לא זוכר מי, איזה נציג לקחת, לאסוף את זה ממני. מעבר לזה או שזה הגיע ביחד עם שמפניות או שבביקורים זה ניתן.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. ברוב הנסיעות שלך 20-25 פעמים כמו שאמרת לשופט, ברוב הנסיעות שלך בלי ביקורים, רק נסיעות משלוחים מה שאנחנו קוראים אדוני, מטעם מי זה היה? מטעם מילצ'ן או מטעם פאקר?
יונתן חסון ראשית
אני לא יכול לקטלג לך את כל העשרים וחמש פעמים
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה היחס?
יונתן חסון ראשית
לפי דעתי זה הרוב מילצ'ן, הגיוני גם כי אני עובד איתו הרבה יותר זמן
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לסוגיה של המלאים ממי לקחתם, השלמה של מלאים? בין פאקר לבין מילצ'ן?
יונתן חסון ראשית
מן הסתם, בתקופה שעבדתי רק עם מילצ'ן זה רק ממילצ'ן, לאחר מכן כשפאקר היה רק בביקורים אז אמרתי קניתי ספציפית לגבי הביקור שלו ובתקופה היותר מאוחרת אם לאחד מהם היה חסר היינו משלימים מהשני אם לא הספקנו לקנות ואחר כך גם מחזירים אחד לשני.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה אתם הקפדתם על,
יונתן חסון ראשית
מאה אחוז, יש רשימות לכל
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו אני רוצה, דיברת על המשלוחים אני מבקשת שתספר על אירועים ככל שהיו כאלה שהבאת משלוח אבל לא הגעת עד לבית ראש הממשלה בבלפור אלא מסרת אותם בדרך לירושלים.
יונתן חסון ראשית
נכון
עמית חדד ראשית
רגע שנייה, זה שוב
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני קצת מכוונת אותו
עמית חדד ראשית
לא, לא, זה לא קצת מכוונת.
משה בר-עם ראשית
את לא צריכה לכוון.
עמית חדד ראשית
זה לא קצת מכוונת, יש כללים, אי אפשר קצת לחרוג מהכללים וקצת וקצת וקצת, דרך אגב גברתי, קצת וקצת הופכים להיות הרבה בסוף כמו שאנחנו רואים פה. אנחנו מבקשים, יש כללים לחקירה ראשית, תכבדי את הכללים האלה, לא צריך קצת לכוון אותו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז ככל שהיה אירוע
עמית חדד ראשית
לא ככל שהיה, באמת, ככל שאמרתי בדיוק
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תנסח מחדש, מה לעשות? יש התנגדות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תספר עד כמה היו משלוחים שבהם לא הגעת עד בלפור אלא פגשת, מסרת במקומות אחרים, אם בכלל?
עמית חדד ראשית
וזאת לא שאלה מנחה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מנחה, תענה לשאלה.
יונתן חסון ראשית
אני זוכר שלושה מקרים כאלה. מקרה אחד באיזה יום של בחירות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יום של?
יונתן חסון ראשית
בחירות התבקשתי להביא שתי שישיות של שמפניות ומן הסתם, לא רצינו לא אנחנו ולא הזוג שחלילה מישהו יראה אותי בדרך וניפגש, ושאני אביא את זה בצורה רגילה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אל תעיד על מה אחרים רצו אלא אם הם אמרו לך את זה, אם נאמר לך תגיד מה נאמר לך.
יונתן חסון ראשית
אני אומר מה שנאמר לי
קרן צבירן - לצטר ראשית
על ידי מי נאמר לך? בוא תסביר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תגיד מי אמר לך ומה אמר?
משה בר-עם ראשית
אם אמר אז אדוני יגיד, נשמע, או שאדוני גם עשה את זה לבד, הכל בסר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי קודם תתאר את האירוע ואז תגיד מי אמר, מה אמר?
יונתן חסון ראשית
אין בעיה, אז באותו אירוע, באותו יום נסעתי ונפגשתי עם הנהג של שרה ויקטור באחד המושבים בעלייה לירושלים, משם הוא אסף את זה ממני, זה מקרה אחד ספציפי.
משה בר-עם ראשית
שני ארגזים?
יונתן חסון ראשית
שני ארגזים, כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה רוצה להשלים רק סליחה?
יונתן חסון ראשית
אני אומר שהסיפור מאחורי זה היה כדי שביום הבחירות לא יראו אותי חלילה מביא ארגזים לבלפור
משה בר-עם ראשית
סיפור של מי?
יונתן חסון ראשית
אני לא זוכר אם זה הדס או ארנון אמרו לי את זה אבל אחד מהם
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה היה אירוע אחד. תספר על אירוע נוסף?
יונתן חסון ראשית
אירוע נוסף היה מתישהו באחד ערבי חג שזה היה ממש קרוב כאילו לכניסת החג ואני לא רציתי לנסוע עד לירושלים אז נפגשתי עם נהג בשם ירון בכביש המוביל למתקן אדם וגם שם הבאתי לו שמפניות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה שמפניות?
יונתן חסון ראשית
או ארגז אחד או שניים, אני לא זוכר
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי
יונתן חסון ראשית
ואירוע שלישי אחרון זה ביום הולדת שלי ב - 2016 זה היה, כן, נראה לי, ב-4 לדצמבר שזה דרך אגב גם יום ההולדת של אפי אזולאי נפגשנו ליד משרד החוץ ושם הבאתי לו שתי שקיות עם שני בקבוקים בכל שקית. סך הכל ארבעה
קרן צבירן - לצטר ראשית
תיכף אני אחזור איתך לזה אבל אני רוצה לשאול עד כמה היו אירועים שאתה מסרת שמפניות ישירות לגברת נתניהו או למר נתניהו?
יונתן חסון ראשית
לגברת נתניהו פעם אחת בבלפור אני מסרתי ישירות, הגעתי לבלפור, היא חיכתה לי ברחוב מסרתי לה, אני אפילו זוכר ששאלתי אותה כאילו איך היא תיסחב את הדבר הזה? היא אמרה לי שהיא תסתדר, חוץ משלום, מה נשמע? בדיוק אירוע של שתיים וחצי דקות ואני נסעתי משם.
משה בר-עם ראשית
מה מסרת לה?
יונתן חסון ראשית
את שני ארגזי השמפניות
משה בר-עם ראשית
שני ארגזים?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני חוזרת לשבוע של 4 בדצמבר שסיפרת שזה יום הולדת שלך,
משה בר-עם ראשית
עם מר נתניהו לא נפגשת, לא מסרת, לא התבקשת?
יונתן חסון ראשית
אה, רגע, נכון, פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים של שמפניות לבית בקיסריה, הגעתי לשם, לא היה שם אב בית, השומר הכניס אותי פנימה ומי שפתח את הדלת זה מר נתניהו שאלתי אותו איפה לשים, כיוון לכיוון המטבח, שמתי, הלכתי, נגמר האירוע.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה לשים?
יונתן חסון ראשית
שני ארגזי שמפניה
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה אתה מעדכן אחרי זה מישהו כשאתה מבצע את המשלוח?
יונתן חסון ראשית
תמיד, תמיד, איך שאני יוצא מהמסירה אני מעדכן שזה נמסר
קרן צבירן - לצטר ראשית
את מי?
יונתן חסון ראשית
את הדס
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני חוזרת לשבוע של יום ההולדת ואמרת
עמית חדד ראשית
של מי?
קרן צבירן - לצטר ראשית
גם שלו וגם של מילצ'ן וגם של אפי
יונתן חסון ראשית
וגם של ג'ייזי
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה כבר מעל להיכרות
עמית חדד ראשית
של ג'ייזי?
יונתן חסון ראשית
כן
עמית חדד ראשית
חשוב. אנחנו לא מציינים את זה פה אז נתחיל לציין את יום ההולדת הזה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז סיפרת על ה-4 בדצמבר שזה יום ההולדת שלך שפגשת את אפי
יונתן חסון ראשית
נכון
קרן צבירן - לצטר ראשית
למה בעצם אתה פוגש את אפי באמצע הדרך?
יונתן חסון ראשית
כי בתקופה הזאת כבר התחילו החקירות אם אני זוכר נכון זה כבר אחרי החקירה הראשונה שלי ולא רצינו שאני אגיע עד לשם, זה היה הסיפור.
משה בר-עם ראשית
לא רצית?
יונתן חסון ראשית
אני לא רציתי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה לשם?
יונתן חסון ראשית
לתוך רחוב בלפור
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי מתאם את ההגעה? מי מתאם עם אפי?
יונתן חסון ראשית
אני
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה אתה אומר לאפי?
יונתן חסון ראשית
זה היה כבר הוראה מהדס שהיא אמרה לשרה שאני לא אגיע עד לבית בבלפור, אני לא זוכר, היא המציאה לה איזשהו משהו תירוץ שזה יום ההולדת שלי ואני בחצי יום חופש או משהו כזה ולכן אני לא אגיע עד לבית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה היה בהמשך של אותו שבוע?
יונתן חסון ראשית
בהמשך של אותו שבוע היה יום הולדת של ארנון
קרן צבירן - לצטר ראשית
מתי יום ההולדת של ארנון?
יונתן חסון ראשית
ב-6 לדצמבר
קרן צבירן - לצטר ראשית
שזה יום שלישי באותו שבוע?
יונתן חסון ראשית
כן. באירוע הזה היה יום הולדת בבית שלו, בני הזוג היו מוזמנים. אני זוכר גם שהבת שלו אלינור ובעלה היו שם ובסוף האירוע גם נתתי לזוג שני ארגזי שמפניות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה נתתי להם?
יונתן חסון ראשית
שמתי להם באוטו
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממי קיבלת את ההנחיה?
יונתן חסון ראשית
באותו ערב אני לא זוכר אם זה היה משרה באופן ישיר או שארנון אמר לי אבל מה שבטוח שלפני שהם הלכו היא שאלה אותי אם דאגתי להם לשמפניות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זאת היא?
יונתן חסון ראשית
שרה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז בוא אני אבקש לרענן את זיכרונו מ - 27 בדצמבר 2016
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לגבי מה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי ביקש ממנו לשים את השמפניות גברתי
עמית חדד ראשית
באיזה עמוד?
קרן צבירן - לצטר ראשית
עמוד 81. שורות 25
עמית חדד ראשית
לנו אין שורות. אפשר לראות את הקטע ואז אני אחפש את זה אצלי?
משה בר-עם ראשית
אתה רוצה לשתות? אפשר לדאוג לעד לשתייה.
יונתן חסון ראשית
תודה רבה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה אומר ככה - ארנון ביקש ממני, ארנון אמר לי, הוא לא ביקש שהגברת ביקשה שנשים לה שתי שישיות ברכב.
יונתן חסון ראשית
אוקי
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה מאשר את הדברים?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה מזכיר לך משהו?
יונתן חסון ראשית
אני מתאר לעצמי שכן, אם אמרתי את זה אז כנראה שאז זכרתי יותר טוב אבל כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לדברים נוספים ככל שהיו כאלה שנתבקשת לשים ברכב באותו ערב?
יונתן חסון ראשית
באופן ספציפי על ידי שרה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
על ידי ארנון?
עמית חדד ראשית
סליחה, זה סתם רכילות
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, זה לא רכילות
עמית חדד ראשית
אין בעיה, בסדר
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לדברים נוספים שנתבקשת באותו ערב לשים ברכב לתת לזוג?
יונתן חסון ראשית
אם לשים ברכב זה רק את השמפניות אבל כל עניין הסיגרים בביקורים זה ניתן לחדר פגישות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השאלה הייתה אם אתה זוכר עוד משהו שנתבקשת לשים ברכב באותו ערב, זו השאלה.
יונתן חסון ראשית
יכול להיות שהתבקשתי לשים באותו ערב ארגז של טקילה אולי
קרן צבירן - לצטר ראשית
איזה סוג של טקילה?
יונתן חסון ראשית
של טקילה פטרון
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה אתה זוכר?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא אני אקריא, אני ארענן מ - 27 בדצמבר 2016 עמוד 82. אתה אומר שמתי את שאריות האוכל הארוזות שגברת ביקשה, גברת נתניהו ביקשה מהמלצרית ובהקשר, ובהמשך אחר כך התבקשתי לשים בקבוק של טקילה פטרון
יונתן חסון ראשית
נו, זיכרוני אינו מטעני
עמית חדד ראשית
אמרת ארגז ופה זה בקבוק אז הזיכרון שלך מטעה גם מטעה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ארגז קטן.
יונתן חסון ראשית
אבל הטקילה מגיעה בתוך ארגז
עמית חדד ראשית
אה, מגיע בתוך ארגז? טוב.
קרן צבירן - לצטר ראשית
התחלת להזכיר ואני מבקשת שתרחיב על הפנייה של גב' נתניהו אליך באותו ערב בעניין השמפניות, התחלת לספר לאדוני?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הוא התחיל וסיים, הוא אמר
יונתן חסון ראשית
שבסוף לפני שהיא הלכה היא ביקשה, שאלה אם דאגתי לה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה היא אומרת לך?
יונתן חסון ראשית
אמרתי לה שדאגתי לה והיא הוסיפה שזה לטובת המדינה. מה זה אומר? אני לא יודע
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי
עמית חדד ראשית
מאוד חשוב
משה בר-עם ראשית
מתקדמים?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן, כן. עד כמה אתה לאורך השנים שמעת ממילצ'ן ביטויים שהוא רוצה לתת להם שמפניות וסיגרים או כל דבר דומה שמלמד על רצון לתת?
יונתן חסון ראשית
לא יותר מדי אבל מן הסתם, יש מקרים ספציפיים, כאילו הוא לא בא ואומר לי איך בא לי לתת היום או משהו. הולכים לביקור, הוא אומר לי יונתן תדאג לשים שמפניות לקחת, חלק בקירור, חלק לא בקירור, לפעמים גם, עוד פעם, זה מעדות שמיעה לגמרי
משה בר-עם ראשית
פה תעצור
יונתן חסון ראשית
ממנו
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא אדוני, סליחה, סליחה באמת, אני מבקשת לתת לו להשלים. קיומה של שיחה בין שני עדי תביעה שבמהלך השיחה העד שומע דבר כזה או אחר העד יכול לספר על עצם קיומה של השיחה ומה נאמר בה, איזה מסקנה אחרי זה או איזה ממצא אפשר לקבוע זה אפשר, שנוי אולי במחלוקת בינינו אבל עצם קיומה של השיחה ועצם אמירתם של הדברים,
משה בר-עם ראשית
בסדר, גברתי רוצה להיכנס לתכנים שהעד, אם מישהו מבקש עדות שמיעה,
קרן צבירן - לצטר ראשית
אבל זה חשוב, זה חשוב למהימנות כי עומדת פה, זה חשוב לי גם למהימנות אני רוצה שיהיה ברור, סליחה רגע בהקשר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר גברתי יכולה לשאול
יונתן חסון ראשית
לצורך העניין שארנון אומר לי שרה ביקשה שמפניות אז אני שומע את זה ממנו, לי אין מושג אם היא ביקשה או הוא רוצה לתת.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה שמעת משפט כזה מארנון?
עמית חדד ראשית
אני מתנגד, אני מתנגד גברתי לפני שאתה עונה בסדר? שרה היא לא עדה במשפט בסדר? היא לא עדה במשפט ולכן הוא לא יכול להעיד על דברים, דרך אגב, ההרכב הזה כבר קבע בנושא הזה כמה החלטות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הוא לא יכול להעיד על מה?
עמית חדד ראשית
הוא לא יכול להעיד ביחס לעדות שמיעה שארנון מספר לו על מה הוא שמע משרה, זה שמיעה מכלי שני, לא נוכל להביא את זה למבחן ביקורת, שרה היא לא עדה בתיק וכבודכם
משה בר-עם ראשית
מילצ'ן כן עד
עמית חדד ראשית
כשמילצ'ן יבוא ויעיד דרך אגב גם אז זה לא נקי מספקולציה
עודד שחם ראשית
אבל העד מעיד על עצם אמירת הדברים.
עמית חדד ראשית
שוב אדוני, יש ממש החלטות של כבודכם בעניין הזה,
עודד שחם ראשית
לא בדיוק
עמית חדד ראשית
לדעתי בדיוק בדיוק.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, זו החלטתנו כרגע, שיענה לשאלה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני רק אומר, בניגוד לחברי אני ריכזתי את כל ההחלטות שבית משפט אמר בדיוק את אותו דבר שהוא אמר עכשיו שלעצם קיומה של השיחה אפשר לשמוע את העד. בבקשה, עד כמה אתה שמעת ממר מילצ'ן
משה בר-עם ראשית
מה שמעת?
קרן צבירן - לצטר ראשית
משפטים כאלה כמו שרה ביקשה?
יונתן חסון ראשית
בוא נגיד שבמאה אחוז הפעמים ששמעתי מהדס זה מה ששרה ביקשה
עמית חדד ראשית
צריך להפנות את זה לעדות של הדס שגם היא שמעה את זה מארנון
יונתן חסון ראשית
וחלק מהפעמים באופן ישיר מארנון, אמר שרה ביקשה שניקח איתנו לביקור, האם היא ביקשה, האם הוא רוצה לתת? מאיפה לי?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. לאורך השנים איפה היו עיקר הפגישות של מר נתניהו ושל מילצ'ן בירושלים או בבית ינאי?
יונתן חסון ראשית
לא יודע להעיד במספר, בהתחלה כשאני עבדתי הרבה ביקורים בירושלים, בטוח שהביקורים בחורף בקיץ הם היו באים לבית ינאי וכמו שאמרתי מקודם לקראת סוף התקופה של התיק הזה הם היו מרבים יותר לבוא לבית ינאי מאשר ביקורים בירושלים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אם אתה יכול להתייחס לתדירות באמת בתקופה האחרונה, נניח קיץ 2016 אם אתה יכול להתייחס לתדירות של הביקורים של משפחת נתניהו בבית ינאי?
יונתן חסון ראשית
בקיץ האחרון משהו כמו איזה עשר פעמים הם היו בבית ינאי, סך הכל של התקופה? עשרים
קרן צבירן - לצטר ראשית
וכשהזוג נמצא, הגיע לביקור איפה אתה נמצא, אם אתה נמצא שם ומה התפקיד שלך?
יונתן חסון ראשית
כן, אני תמיד נמצא, נמצא עוד צוות שלם אם זה שפים אם זה חלק מהפעמים מלצריות, אב בית, שתי מנקות אז אני פשוט שם לגיבוי של כל דבר.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. אז אנחנו, אני רק רוצה לסגור את אותו שבוע, דיברנו על יום ההולדת, אני חוזרת
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה אותו שבוע?
קרן צבירן - לצטר ראשית
תיתן לי בבקשה להשלים את המשפט
עמית חדד ראשית
שאלתי את מה שבית המשפט שאל, מה זה אותו שבוע?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז לבית המשפט אני עונה, השבוע של ה-4 ו-6 זה אותו שבוע, 4 זה ביום ראשון, ה-6 היום הולדת היה ב-6 בדצמבר זה יום שלישי,
יונתן חסון ראשית
נכון
קרן צבירן - לצטר ראשית
סיפרת על הטקילה פטרון, על שתי שישיות
יונתן חסון ראשית
נכון
קרן צבירן - לצטר ראשית
ועכשיו אני שואלת אם היה המשך, ככל שהיה, בוא תספר
יונתן חסון ראשית
כן, היה המשך בסוף השבוע כי ביום הולדת של ארנון היה זר פרחים כזה בוואזה לכבוד הגברת נתניהו, שכחה לקחת אותו בסוף הביקור בבית ינאי, ביקשה שנביא את זה לקיסריה ובנוסף עוד ארבעה בקבוקים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומי הביא?
יונתן חסון ראשית
אני
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי לוקח את זה ממך?
יונתן חסון ראשית
אם אני זוכר נכון אחד מראשי האבטחה שם
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מבקשת שתתייחס עכשיו באופן כללי, הזכרת שהזוג ביקר בביתו של מילצ'ן כעשר פעמים אמרת בקיץ של 2016 וגם פעמים קודמות ואני מבקשת שתתייחס באופן כללי למתן של סיגרים ושמפניות אגב המפגשים האלה ככל שזה היה?
יונתן חסון ראשית
אוקי. אז בבית, במתחם המגורים של מילצ'ן יש אחד הבתים שהוא בית לפגישות, זה בית שתמיד הכנו לפני הביקור של הזוג ששם ארנון יושב, לפעמים ביבי, לפעמים ביבי ושרה ושמה היינו מניחים את הסיגרים או שביבי היה מגיע ויושב עם ארנון וארנון היה מרים טלפון אלי או לאב בית שנמצא אם אפשר לקבל בבקשה סיגרים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
סיגרים פתוח או סיגרים סגור? על מה אנחנו מדברים?
יונתן חסון ראשית
מה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אריזות פתוחות או סגורות?
יונתן חסון ראשית
סגורות, תמיד סגורות, תמיד, אין אריזות פתוחות
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה מניחים? מה החלק שלך בזה, אם יש?
יונתן חסון ראשית
או שאני לוקח את הקופסה ונכנס לחדר פגישות ומביא להם או ששמים את זה מבעוד מועד בחלק מהפעמים גם ארנון היה, רצה שגם שתייה תהיה שם מוכנה, שני ארגזים של השמפניות והסיגרים ובחלק מהפעמים זה רק הסיגרים היו והשמפניות ניתנו אחר כך.
משה בר-עם ראשית
השתמשו בסיגרים? עישנו שם, הוא עישן, אתה יודע?
יונתן חסון ראשית
כן, כן, לרוב היה פותח קופסה מעשן סיגר או שניים ואז לוקח את היתר הביתה. אף פעם לא היה לוקח עם קופסה תמיד היה מרוקן אותה לתוך שקית, הקופסאות היו נשארות ריקות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מאיפה הייתה לו שקית?
יונתן חסון ראשית
בהתחלה התבקשנו להביא שקית, ארנון היה אומר להביא שקית ולומדים מהר, שמנו שקית מתחת.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז כשאתה אומר לומדים מהר, מה לגבי הסיגרים?
יונתן חסון ראשית
מה זאת אומרת?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לגבי קופסאות הסיגרים תתייחס לעד כמה נערכתם? עד כמה,
יונתן חסון ראשית
כשיודעים שהזוג צריך להגיע או שיש לנו כבר מוכן מראש או שקונים, לפחות יש, לא יודע, כמה שעות טובות לפני שאתה יודע שהם באים, גם באים מקדימים, בודקים את השטח והכל, זה לא שמרים טלפון ובאים.
משה בר-עם ראשית
יש משתתפים נוספים באותם מפגשים? בחלק מהם? גורמים אחרים שיושבים שם?
יונתן חסון ראשית
בפגישות של ארנון וביבי לרוב לא
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה הדבר הזה של מתן הקופסאות הפך, היה קבוע בפגישות?
יונתן חסון ראשית
קבוע עד שהוא הפסיק לעשן סיגרים
קרן צבירן - לצטר ראשית
שזה היה מתי?
יונתן חסון ראשית
ב - 2016
קרן צבירן - לצטר ראשית
איך אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
כי הוא אמר באופן אישי
קרן צבירן - לצטר ראשית
מתי ב - 2016 באיזה נסיבות הוא אמר לך באופן אישי?
יונתן חסון ראשית
אני חושב שזה היה ביום הולדת של ארנון
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו סיפרת על הסיגרים באופן כללי ועכשיו אני מבקשת שתתייחס לשמפניות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
להתייחס מה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
שאגב המפגשים היינו אגב המפגשים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
המפגשים בבית ינאי
קרן צבירן - לצטר ראשית
בבית ינאי, העד דיבר על עשרה מפגשים ולדוגמא בקיץ של 2016
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר רק שאלתי מה השאלה אליו
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני מבקשת, שאלתי אותך באופן כללי על מתן שמפניות וסיגרים במפגשים האלה, סיפרת לי על הסיגרים שהכנתם קופסאות ושמר נתניהו לקח איתו בשקית,
יונתן חסון ראשית
נכון
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו אני מבקשת שתתייחס לשמפניות
יונתן חסון ראשית
אז השמפניות או שניתנו בסוף ביקור היישר לרכב של הגברת או שהיו מונחים בחדר פגישות שציינתי מקודם.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה שמפניות מדובר?
יונתן חסון ראשית
לרוב שני ארגזים
משה בר-עם ראשית
שתו שמפניה במפגשים האלה?
יונתן חסון ראשית
כן, אבל זה לא קשור לארגזים, זה אחר כך, אחרי הפגישה שלהם הפרטית היו עוברים לבית אחר לעשות איזה ארוחה או משהו ומן הסתם, שמפניות היה שם.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה זה היה קבוע מתן השמפניות?
יונתן חסון ראשית
תמיד, כל ביקור
קרן צבירן - לצטר ראשית
ובכמה שמפניות מדובר?
יונתן חסון ראשית
אם זה ארגז אחד זה שש, אם שני ארגזים זה 12
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה גברת נתניהו תיארת ביום ההולדת אז אני שואלת מעבר לזה באופן כללי, עד כמה גברת נתניהו פנתה אליך באופן אישי בעניין השמפניות?
יונתן חסון ראשית
בעניין השמפניות פעמיים
קרן צבירן - לצטר ראשית
באילו נסיבות?
יונתן חסון ראשית
פעם אחת בארוחה היא שלחה את אחת המלצריות לשאול אם דאגתי לה? ומן הסתם, דאגתי לה זה דאגתי לשני ארגזים של שמפניות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ודאגת?
יונתן חסון ראשית
כן, כן, ברור. היה עוד איזה מקרה אבל אני לא כל כך זוכר
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס, אני אבקש לרענן את זיכרונו, אני מרעננת
יונתן חסון ראשית
אה, היה פעם אחת שהיא פנתה אלי בזמן ארוחה ואני התקשרתי לנהג האחרון שלה שאני חושב שאני מכיר, מושיקו וקראתי לו לבוא, הוא לא היה נוכח כי אני חושב שבאותו יום היא הגיעה עם ביבי והוא הגיע ואסף שני ארגזים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה היא פנתה אלי? תרחיב רגע, מה זה היא פנתה אלי במהלך ארוחה? מה, היא אומרת לך? מי נמצא, באיזה סיטואציה?
יונתן חסון ראשית
ישבו בארוחה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה ישבו?
יונתן חסון ראשית
אני לא זוכר ספציפית מי היה, היא, ביבי, אמנדה, ארנון, יכול להיות שהיה איזה אורח נוסף, לא זוכר והיא קראה לי אז אני באתי, נכנסתי לבית שם והיא אמרה לי לדבר עם מושיקו ושאני אדאג לה, אז התקשרתי אליו והוא בא לקחת שני ארגזים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה ידוע לך לגבי בקשות של מר נתניהו לסיגרים?
יונתן חסון ראשית
מה זאת אומרת?
משה בר-עם ראשית
אתה לא שוחחת עם מר נתניהו לגבי סיגרים?
יונתן חסון ראשית
מעולם הוא לא ביקש ממני סיגרים
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה ידוע לך בעניין?
עמית חדד ראשית
עוד פעם?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בשיחות שלך, עד כמה בשיחות שלך ושל הדס או בשיחות שלך ושל ארנון עלה הנושא שמר נתניהו מבקש סיגרים?
עמית חדד ראשית
שנייה, שאלה שלא מתאימה לחקירה ראשית, שוב, יש את ההנחה שיש בקשות של סיגרים, עוד פעם אנחנו מניחים את המבוקש. דבר שני, אמר העד בהגינותו לא דיברתי עם מר נתניהו אז אנחנו גם בשאלה מנחה וגם בהזמנה לעדות שמיעה כשאנחנו שמענו גם את הדס, אני מזכיר לכבודכם, אנחנו יודעים גם את הדברים מהדס ואת מה שהיא אמרה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הוא מעיד לגבי מה שהוא שמע, לא לגבי תוכן הדברים אלא לגבי אמירת הדברים, היינו שם לפני כמה דקות.
עמית חדד ראשית
אנחנו כל פעם מתרחקים מהמרכז של המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו חוזרים לעדות על אמירת הדברים
עמית חדד ראשית
לא, אנחנו חוזרים לחקירה נגדית שהיא בתחפושת של חקירה ראשית כי יש פה הנחה שהיו בקשות כאלו, זה נאמר, הפרוטוקול לא משקר. דרך אגב, כשקוראים את החקירות הראשיות אז רואים את זה כל הזמן, זה עובר כחוט השני, לא כך מנהלים חקירה ראשית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אבל העד יכול להגיד לא היו ולא שמעתי
עמית חדד ראשית
זה לא שאלה של חקירה ראשית.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שאלה של היה או לא היה זה שאלה של חקירה נגדית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שאלתי עד כמה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עד כמה זה את יוצאת מנקודת הנחה שהיו. גברתי תנסח אחרת את השאלות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס בבקשה מה ידוע לך, ככל שידוע לך על
משה בר-עם ראשית
מה היה בארוחות?
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה עלה בשיחות, ככל שעלה בשיחות, סליחה רגע, ככל שעלה בשיחות על בקשות של מר נתניהו?
עמית חדד ראשית
שוב אני מתנגד
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא יכול לענות כן או לא
עמית חדד ראשית
אני יכול להתנגד בכל זאת, מותר לי?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן
עמית חדד ראשית
גם אם את חושבת שאת... מותר לי, אני לא מתנגד המון. הדרך לעשות את זה, כך לפחות מבית מדרשי זה לשאול מה היה בארוחה? לספר מי דיבר עם מי? וכו', כך מנהלים את זה, זו חקירה ראשית שאלות פתוחות, השאלות הפתוחות מובילות לתשובות שאמורות להתקרב לאמת כאשר חקירה ראשית היא למעשה כזאת שמניחה כל הזמן את זה שהיו אירועים מסוימים אז הערך שלה והמשקל שלה הוא בהתאם למרות שבכלל אסור לעשות את זה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מר חסון אם שמעת משהו בעניין הזה מגב' קליין,
יונתן חסון ראשית
אני לא כל כך מבין את השאלה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה ששמעת, ככל ששמעת
עמית חדד ראשית
עוד פעם?
קרן צבירן - לצטר ראשית
מגב' קליין, מהדס וממר מילצ'ן על בקשות של נתניהו לסיגרים?
יונתן חסון ראשית
אני פשוט יודע מהם שהוא ביקש סיגרים שנביא לו. פעם הייתה איזה הבלגה לא יודע איזה סוג ספציפי אחר שלא היינו קונים במקום 54, 56
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז איך אתה יודע? מתי שמעת את זה? איפה שמעת את זה? באיזה נסיבות?
יונתן חסון ראשית
לא זוכר, לא יודע, הדס אמרה לי שביקשו, שהוא רצה שהיא תמצא לו סיגר אחר 56 במקום 54.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה זה היה תדיר? כמה שמעת את זה באופן שגרתי?
משה בר-עם ראשית
הוא אמר פעם אחת.
יונתן חסון ראשית
פעם אחת שמעתי
קרן צבירן - לצטר ראשית
פעם אחת של הסוג, אני שואלת כמה באופן שגרתי שמעת?
יונתן חסון ראשית
מן הסתם, כל פעם שהבאתי סיגרים אז ביקשו ממני להביא סיגרים כאילו, אז, או שאמרו שביבי ביקש או שפשוט לקחנו, אני לא יודע.
משה בר-עם ראשית
או שלא.
יונתן חסון ראשית
או שלא, בדיוק. או שארנון רצה לתת
קרן צבירן - לצטר ראשית
ורק תבהיר כשאתה אומר שהיו קופסאות סיגרים במפגשים שמר נתניהו הגיע לבית ינאי על כמה קופסאות מדובר?
יונתן חסון ראשית
בהתחלה זו הייתה רק קופסה אחת של הפרטאגס E2 ואחר כך זה הפך לשני קופסאות פרטאגס וקוהיבה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס לאיזה נכסים החזיק ארנון בישראל?
יונתן חסון ראשית
הוא מחזיק דירה בהרצליה
עמית חדד ראשית
שאלת את זה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שאלת בהתחלה, הוא אמר דירה בבית ינאי ודירה בהרצליה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא זוכרת ששאלתי. מר פאקר החזיק את הדירה בהרצליה, תתייחס לביקורים של מר נתניהו אצל מילצ'ן בהרצליה?
יונתן חסון ראשית
ביקורים ספורים לאורך כל
עמית חדד ראשית
אני רק אומר עוד פעם שיש פה הנחה, אני לא אתנגד יותר בעניין הזה
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה היו ביקורים?
עמית חדד ראשית
רגע, אני רוצה לומר משהו בהקשר הזה כבודכם, כל פעם בחקירה ראשית היא מניחה את זה שהיו ביקורים, כשאומרים לו תתייחס לביקורים אז שוב זו לא חקירה ראשית אבל זו התנגדות כללית אני רוצה שזה יהיה, אנחנו לא מסכימים לאופן ולצורה הזאת וכדי לחסוך לכולנו את הזמן כדי שנוכל להתקדם.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה היו ביקורים של מר נתניהו בדירה בהרצליה?
יונתן חסון ראשית
לעיתים רחוקות, אולי ארבעה ביקורים
קרן צבירן - לצטר ראשית
ועד כמה מר נתניהו קיבל סיגרים בביקורים האלה בהרצליה?
יונתן חסון ראשית
קיבל
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה הוא קיבל?
יונתן חסון ראשית
את הסיגרים המדוברים
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה הסיגרים המדוברים?
יונתן חסון ראשית
E2 וקוהיבה
קרן צבירן - לצטר ראשית
שזה שתי קופסאות?
יונתן חסון ראשית
כן
עמית חדד ראשית
שוב כבודכם
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא אמר E2 וקוהיבה זה שני סוגים שונים
עמית חדד ראשית
זה לא קילומטראז' אני לוקח את... כמו שאמרתי, אני אסביר, אמר העד בהתחלה הייתה רק קופסה אחת, בשלב מסוים זה הפך לשתי קופסאות, ארבע בכל התקופה אולי חלק מהתקופה של קופסה אחת אבל כשחברתי באה ואומרת, לא, לא, יש גבול, אבל כשחברתי באה ואומרת לו שתי קופסאות והוא עונה כן ואנחנו ממשיכים רגיל כאילו לא קרה פה שום דבר חמור זה לא בסדר, זה לא בסדר. אנחנו לא יודעים מתי היו ארבע הפגישות האלו, האם זה בתקופה המוקדמת או בתקופה המאוחרת, האם הוא זוכר או לא זוכר? אנחנו לא יודעים כלום.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מר חסון אולי נבהיר את זה. דיברת על ארבעה ביקורים בהרצליה על סיגרים, על ארבעה ביקורים בהרצליה באילו תקופות? ומה אתה יודע על הסיגרים?
יונתן חסון ראשית
אני לא זוכר את כל התקופות אבל ספציפית זה גם היה משהו סביב הרכבת ממשלה כי ישבו שם מספר אנשים שזו הייתה מטרת הפגישה.
משה בר-עם ראשית
אנשים אחרים, גורמים אחרים אולי עישנו סיגרים, לקחו סיגרים, אדוני יודע? לא יודע? אדוני לא היה שם?
יונתן חסון ראשית
אני לא עליתי לתוכן הפגישה
משה בר-עם ראשית
לא השתתפת בפגישה?
יונתן חסון ראשית
אחד מהם אני חושב, לא משנה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כשאמרת שני קופסאות יכול להיות קופסה אחת ולא שתיים?
יונתן חסון ראשית
לא, לא, זה שתיים, באותה פגישה ספציפית
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז הייתה פגישה אחת או ארבע פגישות?
יונתן חסון ראשית
לא, היו ארבע, בפגישה אחת ספציפית שאני זוכר כי היא הייתה פגישה מאוד מיוחדת
משה בר-עם ראשית
שהיו בה עוד משתתפים?
יונתן חסון ראשית
בדיוק, אז היו שתי קופסאות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ובפגישות אחרות אולי לא היו סיגרים?
יונתן חסון ראשית
היו תמיד
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי קופסה אחת?
יונתן חסון ראשית
יכול להיות שזו הייתה רק קופסה אחת
משה בר-עם ראשית
את צריכה להשתדל אולי לשאול שאלות פתוחות ולא עד כמה? כי עד כמה בא מהנחה שגלומה בשאלה, שואלים שאלות פתוחות אז העד ישיב את מה שהוא יודע, זה נראה נכון יותר, זה גם קביל יותר.
עמית חדד ראשית
זה הכללים אדוני, יש כללים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה עוד הוא קיבל בביקור הזה ככל שהוא קיבל בביקור הזה? תתייחס לדברים נוספים שהיו, אם היו?
משה בר-עם ראשית
אדוני יודע מה היה בפגישה? בסיומה? בהקשר הזה? אדוני יספר אם אדוני יודע, לא מה קיבל או לא קיבל, לא יודעים. כן.
יונתן חסון ראשית
בפגישה אחת ספציפית גם התחיל העניין הזה שהוא ביקש מאיתנו להוסיף לסיגרים בקבוק של ליקר קוונטרו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מי זה הוא ביקש?
יונתן חסון ראשית
בנימין נתניהו
עמית חדד ראשית
ממך?
יונתן חסון ראשית
עוד פעם, לא ממני
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתה שמעת?
יונתן חסון ראשית
כן, כן, אני הבאתי את זה
משה בר-עם ראשית
זה הוראה שקיבלת?
יונתן חסון ראשית
זה הוראה שקיבלתי
משה בר-עם ראשית
ממי?
יונתן חסון ראשית
מהדס
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אבל אתה לא שמעת את מר נתניהו מבקש?
יונתן חסון ראשית
לא
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שמעת את הדס נותנת לך הנחייה להביא?
יונתן חסון ראשית
חד משמעית
קרן צבירן - לצטר ראשית
הדס אמרה לך שמר נתניהו ביקש?
יונתן חסון ראשית
כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
אדוני אני שואלת מהפריזמה של העד, אני לא רוצה להיכנס למה היה בפגישה כי אני הרי יודעת שהעד,
משה בר-עם ראשית
לא, אבל יש תחושה קצת לא נוחה שגברתי באופן תדיר בעצם במרבית המכריע של השאלות גברתי מספרת ככל שאתה יודע ואז מניחה בדיוק את מה שהיא מבקשת לשמוע וזה קצת בעייתי אני חייב לומר, צריך לשאול את העד שאלות פתוחות והוא יעיד על מה שהוא יודע, ככל שאתה יודע ומה הוא יודע גברתי מניחה בשאלה, זו בעיה.
עמית חדד ראשית
אפילו בשאלה האחרונה ששואלים הדס אמרה לך שמר נתניהו ביקש ממנה? זו לא חקירה ראשית מה אפשר לעשות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא סיפר את זה פה
עמית חדד ראשית
לא, הוא לא סיפר את זה, הוא לא סיפר, הרי אנחנו יודעים שהדס גם, אנחנו יודעים שהדס לא שמעה את זה ממר נתניהו, אנחנו יודעים את הדבר הזה היא העידה פה,
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה דיון אחר
עמית חדד ראשית
לא, זה לא דיון אחר כי לבוא ולהניח דבר שגם ידעה שהוא לא נכון, אתם יודעים שארנון אומר שזו יוזמה שלו, גם את זה אנחנו יודעים, זה לא דיון אחר אבל כשמטעים את העד בסוף הוא אמור להעיד על מה שהוא יודע.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד השאלה הייתה רק ממי הוא שמע.
עמית חדד ראשית
זה נכון גברתי ואז הייתה עוד שאלה, האם הדס אמרה לך שהיא שמעה מנתניהו שהוא ביקש? זאת הייתה אחר כך השאלה הנוספת.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא סיפר שהוא יודע שמר נתניהו ביקש, אז שאלתי, בית משפט שאל
עמית חדד ראשית
בית משפט מעיר, אני מעיר, כולם מעירים, אני לא צריך לעשות לך טובות, צריך שתקפידי על הכללים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שאלה הבאה.
עמית חדד ראשית
אם יש שאלה הבאה
קרן צבירן - לצטר ראשית
יש, יש. אני מבקשת שתתייחס ותספר על ביקורים של מר מילצ'ן בירושלים בבלפור סיפרת מקודם שהיית מסיע אותו, בוא תתייחס.
יונתן חסון ראשית
כל הסיפור שלי בתוך הביקורים זה להסיע את מר מילצ'ן לבלפור תמיד מצטייד בשמפניות חלקן הוא לוקח בצידנית עם קרח שיהיה כבר קר למפגש שלהם עם, לא יודע, הוא נפגש עם שרה בפנים, נפגש עם ביבי, אני יודע שהוא נוסע לזוג. לפעמים זה רק צידנית עם שש מקוררים בפנים ולפעמים זה צידנית עם שש מקוררים ועוד ארגז בנפרד סגור הרמטי. בחלק מהפעמים גם לוקח איתו סיגרים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה סיגרים?
יונתן חסון ראשית
חלק מהפעמים קופסה אחת, בחלק מהפעמים שתי קופסאות
משה בר-עם ראשית
כמה פעמים בסך הכל הסעת את מר מילצ'ן למר נתניהו לירושלים?
יונתן חסון ראשית
גם לאורך כל התקופה, לא יודע, בין 15 ל - 20 פעם
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה סיפרת על, אמרת סיגרים 99.9% למר נתניהו ממילצ'ן, סיפרת על שמפניות, אני רוצה על מנת לדייק במתנות ובכמויות תתייחס לסיגרים ושמפניות שנותרו בבית ינאי אחרי הפסקה של משלוחים ואחרי ביקורים בעקבות החקירה.
יונתן חסון ראשית
אז נשארו לנו עד היום שתי קופסאות של סיגרים, אחת של קוהיבה ואחת של פרטאגס, בסוף התקופה נשאר משהו כמו שמונה ארגזי שמפניה עד היום נשארו שתיים כי במהלך התקופה הזאת שארנון לא פה בארץ היו מבקרים, היו המשפחה שלו, היו חברים שצרכו את זה, שצרכו את השמפניה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני עוברת הלאה. תתייחס לכמה פעמים הסעת את מר פאקר לפגישות בבלפור?
יונתן חסון ראשית
גם לא מספר ספציפי אבל גם משהו כמו איזה עשר, שתיים עשרה פעמים היינו בבלפור
קרן צבירן - לצטר ראשית
וכשמר פאקר מגיע לפגישה עם מי הוא מגיע?
יונתן חסון ראשית
לתוך הפגישה? היו פגישות שהוא בא עם עוד מכרים, היה איזה שדרן ספורט אוסטרלי, היה את מריה קארי, היה פגישות שהוא נכנס עם הדס וארנון והיו פגישות שהוא גם נכנס לבד.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תספר לי על פגישה כזאת, תספר לי על נסיעה כזאת מאיפה אתם יוצאים, מה אתם לוקחים, איפה אתם ישנים? בוא תספר לי
יונתן חסון ראשית
זה מחולק, בתחילת השהות שלו בארץ הוא היה ישן במלונות אז היינו ממלון בתל אביב או מלון בירושלים נוסעים לבלפור, אחר כך שהוא שכר את הדירה בתל אביב אז מהדירה מתל אביב היינו יוצאים ואחר כך או מהדירה מתל אביב או מהבית בקיסריה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואיפה אתם לנים בביקורים?
יונתן חסון ראשית
עוד פעם?
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס ללינה בירושלים?
עמית חדד ראשית
שוב כבודכם עוד פעם, חקירה ראשית, חקירה נגדית וכו' אבל אמרתי זה רק הערה.
יונתן חסון ראשית
לינה בירושלים לנו במצודת דוד
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה אתה יכול לספר על שמפניות וסיגרים בביקורים כאלה?
יונתן חסון ראשית
כלום, נוהל רגיל. אני מביא איתי, עוד פעם, אם זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה אתה מביא?
יונתן חסון ראשית
אם זה בתקופה שאין לו שום נכס פה בארץ אז אין לנו איפה לשים את זה אז הקנייה מתבצעת יום לפני, באותו יום שהוא נוחת בארץ, זה נמצא בבגאז'
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
קנייה של מה?
יונתן חסון ראשית
של שמפניות וסיגרים
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה שמפניות וכמה סיגרים?
יונתן חסון ראשית
או ארגז או שני ארגזים
קרן צבירן - לצטר ראשית
ולגבי סיגרים?
יונתן חסון ראשית
אותו דבר, או קופסה אחת או שתי קופסאות למרות שפאקר זה קצת יותר מאוחר מארנון כאילו בזמנים של החקירה אז לרוב זה שתי קופסאות, זה כבר התחיל הנוהל של שתי קופסאות אז או שקונים אותו לפני, אוספים אותו מהשדה והולכים למלון. בדרך כלל אם היינו הולכים למלון אז כדי למנוע לי את ההתעכבות שם הייתי קובע עם אפי ומוסר את הדברים לפני זה, חוזר למלון,
קרן צבירן - לצטר ראשית
מוסר איפה?
יונתן חסון ראשית
בבלפור, נוסע למלון ובערב חוזרים לפגישה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. מה אתה יכול לספר על ביקורים של הזוג נתניהו בקיסריה? בבית של פאקר?
יונתן חסון ראשית
שהיה להם יד חופשית שמה היה להם שלט לשער, לתקופה מסוימת היה להם גם מפתח לבית היו מגיעים לשם גם כשפאקר לא נמצא, מגיעים לבלות שם אם זה בבריכה אם זה בפינת מדורה שיש שמה או סתם לשבת בסלון שלו, כמובן שברוב,
משה בר-עם ראשית
היית שם באותו מועד?
יונתן חסון ראשית
כן
משה בר-עם ראשית
מה, כי ביקשו ממך להיות שם? כי חשבת שצריך להיות שם? כי זה חלק מהתפקיד?
יונתן חסון ראשית
לא, כי זה חלק מהעבודה הייתי כל הזמן בין הבית של ארנון לבין הבית של פאקר ואם אני לא הייתי שם אז שני מנהלת בית הייתה שמה.
עמית חדד ראשית
אז אתה לא היית שם.
יונתן חסון ראשית
אני אומר אם לא הייתי
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה עונה או לבית המשפט או כמובן לי. לעו"ד חדד יהיה את הזמן
יונתן חסון ראשית
וזהו, ושם מה שהם מבקשים היו מקבלים, אם זה ארוחת צהריים, אם זה שתייה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה שתייה?
יונתן חסון ראשית
קודם כל זה יכול להיות כל דבר, לא בהכרח שמפניה, זה יכול להיות מים, קפה, קולה, לא משנה מה, ספציפית בבית של פאקר גם יש בסלון באותה תקופה יומידור של סיגרים לאירוח אז היה משתמש בהם חופשי. זהו, כשהיו הולכים לפעמים היו לוקחים איתם שישיות של שמפניה, לפעמים היו יוצאים עם סיגרים. אני לא יכול להעיד שכל פעם שהם היו נלקח וגם היו מקרים שכאילו, לא יודע, שרה הייתה נכנסת, לא מקרים, היה מקרה אחד שנכנסה לבד עם המאבטח לקחו שתייה ויצאו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כשאמרת שישייה וכשלקחו סיגרים אז רק כשלוקחים, אמרת לא בכל פעם, אבל כשלוקחים אז איך לוקחים?
יונתן חסון ראשית
במארזים הסגורים, לא מה שבתפזורת
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה יכול להתייחס למספר הפעמים שאתה יודע שהזוג נתניהו,
יונתן חסון ראשית
היו בבית?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן
יונתן חסון ראשית
לא, לא. אין לי מספר שאני יכול להגיד אבל כאילו, לא יודע, שבע, שמונה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני אבקש לרענן את זיכרונו של העד, 27 בדצמבר 2016 עמוד 45
עמית חדד ראשית
את יכולה להראות לי איך זה מתחיל?
קרן צבירן - לצטר ראשית
כן, בטח. אתה אומר, אתה נשאל ואתה אומר, אתה נשאל על הסיגרים ואתה אומר כן, תמיד, אפילו שתיים, כן, אצל פאקר בבית בקיסריה איזה עשרים פעמים בכל הפעמים שהם היו לבד.
עמית חדד ראשית
לא, גם כשהם היו לבד, זה גם כשהם היו לבד
קרן צבירן - לצטר ראשית
גם כשהם היו לבד, בסדר, יש לי עוד ציטוט, תן לי
עמית חדד ראשית
אבל את מקריאה ציטוט את גם משנה בדיוק את הנקודה הקריטית, אתה משנה את הנקודה הקריטית,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר
עמית חדד ראשית
גברתי הכל בסדר, חקירה ראשית כנגדית זה בסדר, ושאלות מנחות זה בסדר ולשנות ציטוט שמשנה את התוכן שלו ואת המשמעות שלו הכל בסדר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
היא קיבלה את ההערה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני יודעת שאתה רואה את הטקסט כאילו, אני לא, אני קוראת
עמית חדד ראשית
אז אפשר להטעות אם אני רואה את הטקסט?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, עו"ד חדד
עמית חדד ראשית
אני לא מייחס זדון חלילה
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה היה נשמע לרגע. אני מקריאה לך את הציטוט
נועה מילשטיין ראשית
אבל יש גם ציטוטים אחרים שהוא אומר
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אתם תפנו. אני מרעננת לחלק שאני מבקשת מהעד, יש פה כבר הרבה מאוד החלטות של בית משפט בעניין הזה
עמית חדד ראשית
ואת כל פעם בנגדית אנחנו רואים שאתם מתנגדים ואתם מבקשים שאנחנו נפנה למקומות אחרים, אני מזכיר לך, יש הבדל בין ראשית לנגדית. את בכל זאת רוצה להפנות, אמרת שיש עוד מקום
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מפנה עכשיו לזה ב - 27, כן, אני שאלתי את העד על כמות הפעמים שהוא יכול לדבר עליהם שידוע לו שהזוג היה בקיסריה ועשה שימוש וקיבל שמפניות או סיגרים, זה מה שאני ביקשתי מהעד והוא אמר גברתי שהוא לא זוכר ואז אני מבקשת להפנות.
עמית חדד ראשית
לא, הוא לא אמר
קרן צבירן - לצטר ראשית
בהתחלה הוא אמר אני לא בדיוק זוכר, קשה לי להעריך ואז הוא אמר שבע פעמים
אלון גילדין ראשית
שהיו לבד
קרן צבירן - לצטר ראשית
שהיו לבד ואני ביקשתי לרענן ואמרתי שיש תשובה אחרת ואני מבקשת לרענן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כמה תשובות אחרות יש?
נועה מילשטיין ראשית
יש תשובה שגם אומרת פחות ביותר מחצי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי תפני אותו לאמרות שלו
נועה מילשטיין ראשית
הוא אומר במקום בהתחלה, בחקירה הראשונה שלו הוא פעמיים - שלוש.
עמית חדד ראשית
יש תשובה, פעמיים - שלוש, יש תשובה אחרת.
קרן צבירן - לצטר ראשית
יבוא עו"ד חדד בחקירה הנגדית
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
רגע, רגע, אבל גברתי כשיבוא עו"ד חדד זה יפה אבל כשגברתי מציגה לעד ריענון זיכרון אי אפשר לומר לו בחקירה אמרת כך וכך כי הוא אמר גם דברים אחרים אז אולי דברים אחרים צריכים להיות ריענון הזיכרון הנכון? גברתי מרעננת את זיכרונו כשיש כמה דברים שונים?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, גברתי אני מרעננת מתגובה של חקירה מאוחרת יותר, יש פה הליך של זיכרון שהעד עשה ואני מבקשת לרענן ממקום אחד שהוא במקום מתקדם בחקירה שזאת התשובה לפחות האחרונה שאני ראיתי. עכשיו, ככל שעו"ד חדד ירצה
משה בר-עם ראשית
לא, לא, אי אפשר לעשות באופן חלקי, זה עשוי חלילה להטעות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גברתי מרעננת זיכרון אז... שגברתי רוצה לרענן את זיכרונו?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני אשאל את זה בצורה אחרת ונראה, כמה פעמים אתה יודע, ידוע לך שהזוג נתניהו קיבל שמפניות וסיגרים אצל פאקר בבית גם כשהם היו לבד.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
סך הכל כמה פעמים?
יונתן חסון ראשית
כשהם היו לבד? לא שני? מה הכוונה בלבד?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בלי פאקר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסך הכל כמה פעמים ניתנו דברים שם בבית שמר פאקר לא נמצא ושהוא כן נמצא, בסך הכל
משה בר-עם ראשית
ושאתה נכחת
עמית חדד ראשית
שיענה
יונתן חסון ראשית
כשאני נוכח ואני רואה את זה במו עיני לא יודע, משהו גם סביב השמונה פעמים
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז גברתי זאת השאלה ואני אבקש לרענן אותו מהחקירה שלו, בחקירה שלו יש תשובה אחרת ואני מבקשת להציג לו את התשובה שיש לו בחקירה ומבקשת את ההתייחסות שלו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אם יש תשובות אחרות, יש כאן ספציפית שגברתי רוצה לומר לו בחקירה אמרת משהו אחר, בחקירה אמרת כך וכאן אחרת, אולי תבחר עכשיו מה מזה נכון?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אבקש, אני חושבת שהתשובה שאני יכולה להגיד לו גם את זה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי גברתי פשוט תשאיר את מה שהוא אמר?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, אני מבקשת
עמית חדד ראשית
לא, אני תיכף אראה לכבודכם
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מבקשת להציג לו את המספרים, אין בעיה, חברי רוצה אני אציג לו גם את הפעמיים - שלוש
עמית חדד ראשית
לא, אני לא רוצה להציג לו את הפעמיים - שלוש, תסיימי, תסיימי, סליחה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אציג לו את כל המספרים שאני מכירה שנאמרו ואני אבקש מהעד להתייחס שיבחר ויסביר לי על סמך מה,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן, גברתי תציג לו את כל המספרים. אז תגידי לי איפה,
עמית חדד ראשית
לא, לא אגיד, ניתן לבית משפט שיראה, לא להגיד.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה לא עונה כרגע שום דבר בלי אישור של בית משפט
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שמענו כבר פעמיים - שלוש לבין? מה המקסימום?
אלון גילדין ראשית
עשרים אבל הפעמיים - שלוש הם לא על,
נועה מילשטיין ראשית
האם ראש הממשלה התארח בביתו של פאקר בקיסריה? כן, שלוש או ארבע פעמים שפאקר היה בבית וכמו שאמרתי עוד שלוש או ארבע פעמים כשהוא נכנס לבריכה כשפאקר לא היה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
סליחה רגע (כולם מדברים יחד, לא ניתן לתמלל)
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גמרנו גברתי תתקדם. אם את רוצה לרענן את זיכרונו מחלק, תתקדמי.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני בטוחה שזה גם יעלה בחקירה הנגדית ואתם תתנגדו כי אז זה יופיע פעמיים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז אני מבקשת להפנות אותך למקום אחר
עמית חדד ראשית
יש גם שלוש - ארבע גברתי.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כשאתה נשאל את השאלה ששאלתי אותך עכשיו בדיוק, ואתה אומר
עמית חדד ראשית
אמרו לך להתקדם.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
להתקדם, שאלה הבאה, סיימנו עם הנושא הזה. אנחנו כבר הבנו מה נאמר שם. שאלה הבאה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני לא חושבת שאתם צודקים, סליחה, אם יורשה לי
עמית חדד ראשית
בית משפט מקבל החלטה, את לא חושבת אז את לא חושבת.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שאלה הבאה, שאלה הבאה.
אלון גילדין ראשית
סליחה רגע
עמית חדד ראשית
מה זה סליחה רגע? עכשיו מישהו אחר קם מהכיסא?
אלון גילדין ראשית
חברתי הקריאה טקסט שלא עונה על השאלה הזאת, הטקסט השני שמתייחס לשאלה ששאלה עו"ד צבירן הוא לא הוקרא לבית המשפט ואז בית המשפט אומר הבנו מה שנאמר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מר חסון צא רגע החוצה.
עמית חדד ראשית
בית משפט יכול לראות בעצמו, יש לנו סודות מבית המשפט?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא צריך, אין צורך. כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אבקש גברתי, הייתה בינינו מחלוקת העד נתן תשובה מסוימת שהיא לא התשובה הזו, אני ביקשתי להראות לעד תשובה אחרת שהוא נתן בחקירה שלו ולבקש התייחסות שלו לתשובה הזאת, אני חשבתי שעל סמך מה שהיה פה החלטות של ההרכב עד עכשיו אני יכולה לעשות עם זה מאחר וזה ציטוט מסוים, אני בטוחה שחברי כמו בהרבה מאוד אירועים נוספים שהיו יש לו ציטוט אחר שהוא מבקש להפנות אליו והוא יבקש להפנות. אני לא ביקשתי להצמיד אותו לתשובה הזאת התכוונתי לבקש שתייחס לפער, זה כל מה שביקשתי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
פער בין מה למה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בין התשובה שהוא נתן פה לבין התשובה שקיימת לאותה שאלה בחקירה שלו
משה בר-עם ראשית
אבל יש כמה תשובות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו קם חברי ואמר אני מבקש שתהיה התייחסות לעוד תשובה אז אמרתי אני מוכנה להניח בפניו את שלושת המספרים שיש, ואני מבקשת שהם יונחו בפניו, הוא ידע, הוא הרי לא זוכר כרגע, הוא כבר היה אומר אם היה זוכר, הוא לא זוכר, אני מבקשת להניח בפניו את כל המספרים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עכשיו הוא שבע - שמונה
קרן צבירן - לצטר ראשית
את התשובות בחקירה הוא לא זוכר. אני מבקשת להניח בפניו את שלושת המספרים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה שלושת המספרים? בין שש פעמים לעשרים פעמים?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לעשרים
נועה מילשטיין ראשית
אבל את אומרת דברים שהם לא נכונים, בין פעמיים,
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני אציג את כולם. גב' מילשטיין תני לי לענות לבית המשפט ואחר כך תשיבי
משה בר-עם ראשית
אולי אחרי שהעד השיב את אשר השיב, אולי אחרי שמיצינו את התשובה הזאת
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני חושבת שלא ואני חושבת גם שזה מטעה כי אני חושבת שבית המשפט לא יכול לקבל פה ולא יכול להתרשם מהתשובה של העד ומאיך הוא גם הגיע למספרים האלה, הרי אני יודעת שיש שתי תשובות אחרות כרגע בחקירה, אני חושבת שאם בית משפט רוצה לקבל תשובה שהיא מבוססת ושאפשר אולי גם לקבל עליה ממצא אחרי זה הוא צריך להניח בפניו את שלושת האפשרויות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תראו לנו את הטקסטים
קרן צבירן - לצטר ראשית
בבקשה
עמית חדד ראשית
הכי פשוט שבית משפט יראה.
נועה מילשטיין ראשית
פה זה שורות 74 - 73 ו - 146 - 145
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו הפניה אחת?
עמית חדד ראשית
זה שתי הפניות
נועה מילשטיין ראשית
פעם אחת הוא אומר פעמיים - שלוש... מר פאקר ואחר כך הוא אומר עם מר פאקר שלוש או ארבע
עמית חדד ראשית
זה בדיוק התשובה שנתן פה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה שש - שבע.
עודד שחם ראשית
זה אומר בכל הפעמים גם כשהם היו לבד. ופה נשאל?
עמית חדד ראשית
גם וגם
עודד שחם ראשית
יש עוד גרסה? גרסה שלישית?
עמית חדד ראשית
לכן אני לא מבין את ריענון הזיכרון, זה מתאים להודעה שלו במשטרה אז איך אפשר לבוא ולעשות לו חקירה נגדית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני ביקשתי שהעד יתייחס
עמית חדד ראשית
לא, את לא יכולה מה לעשות? אילו הכללים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
די גמרנו, שבו רגע, גמרנו. טוב, גברתי תקריא לו את שניהם כמו שהוא אמר את הדברים ושיתייחס
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה מה שהתכוונתי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אפשר להכניס אותו? גברתי מוכנה להכניס אותו? מר חסון נתת לנו תשובה אחת שנתת פעמיים התייחסת לאותם דברים בחקירות, יקריאו לך את שני הדברים ותגיד לנו מה אתה בוחר מכל התשובות האלה בסדר? שיגיד מה התשובה.
משה בר-עם ראשית
מה שאדוני יודע מזיכרונו
עמית חדד ראשית
הוא כבר העיד, הוא העיד תשובה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
יונתן אני אקריא לך תשובה שמסרת ב-6 בדצמבר 2016 אתה נשאל, אתה אומר בעצם ראש הממשלה בא לשחות פעמיים - שלוש בבריכה בבית בקיסריה, לפעמים ראש הממשלה בא לבד ולפעמים עם אשתו, זה ציטוט אחד. ציטוט נוסף האם ראש הממשלה התארח בביתו של פאקר בקיסריה? כן, שלוש או ארבע פעמים כשפאקר היה בבית וכמו שאמרתי עוד שלוש או ארבע פעמים כשהוא נכנס לבריכה כשפאקר לא היה. עכשיו, בחקירה של ה - 27 בדצמבר אני מקריאה לך מהתמליל, אתה אומר אצל פאקר בבית בקיסריה, זאת אומרת מדברים איתך על סיגרים וקוונטרום אבל סיגרים בקופסאות סגורות, שואל אותך סיגרים בקופסאות סגורות? אתה אומר - כן, תמיד או אפילו שתיים ואצל פאקר בבית בקיסריה גם איזה עשרים פעמים, בכל הפעמים גם כשהם היו לבד, ואז עשרים פעמים אתה מדבר איתי לא רק על התקופה האחרונה עכשיו נכון? כן, מאז שהבית קיים, בטח.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה ההתייחסות שלך?
יונתן חסון ראשית
העשרים פעמים זה כולל הכל מהכל
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה הכל מהכל?
עמית חדד ראשית
נסיעות לבלפור
יונתן חסון ראשית
לא, לא נסיעות לבלפור, כולל ביקורים של ביבי לבד כשהוא בא רק לשחות, כולל ביקורים שהוא פוגש את מר פאקר, כולל שהזוג עצמו מגיע לבד וכולל ששניהם באים כשפאקר נמצא.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
וכשאמרת שבע - שמונה פעמים?
יונתן חסון ראשית
אז התכוונתי לפעמים שהוא נמצא שם, כשהם באים שאין שם אף אחד
משה בר-עם ראשית
לא, אמרת גם וגם, אתה הפרדת
יונתן חסון ראשית
לא, כשהם באים לבד, כשהוא בא רק לשחות או שהם באים לבד לשמה
עמית חדד ראשית
באמת נו?
קרן צבירן - לצטר ראשית
זה מסתדר עם,
אלון גילדין ראשית
זה כל כך לא מכובד לצחוק לעד בפנים. אני מבקש שבית המשפט יעיר על זה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב זו התשובה.
משה בר-עם ראשית
זו התשובה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס למתן של שמפניות וסיגרים לזוג נתניהו בקיסריה? בבית שלהם בקיסריה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה בדיוק השאלה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
תתייחס, ככל שזה היה, כמה זה היה? מי היה? מי נגע בזה? מי היה אחראי על זה?
יונתן חסון ראשית
לרוב לאספקה בקיסריה שני הייתה אחראית
קרן צבירן - לצטר ראשית
לבית של הזוג בקיסריה של נתניהו בקיסריה?
יונתן חסון ראשית
לא, התכוונת,
עמית חדד ראשית
תני לו להמשיך אבל, תני לו להמשיך
יונתן חסון ראשית
אני אומר שרוב, לא רוב, כל הדברים שניתנו בבית בקיסריה הם ניתנו על ידי שני
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זאת אומרת בבית של קיסריה, באיזה בית?
יונתן חסון ראשית
הוא שכן של ביבי, הם גרים בית צמוד לבית
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא, כשאתה אומר בית, אתה מתכוון לבית של משפחת נתניהו או לבית של,
יונתן חסון ראשית
של ג'יימס פאקר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השאלה כאן לדעתי על העברת דברים לבית של משפחת נתניהו
יונתן חסון ראשית
אז לא הבנתי
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה יודע עד כמה אתה הבאת, אם הבאת? תספר ככל שהיו?
יונתן חסון ראשית
שאני הבאתי לבית בקיסריה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לבית של הזוג נתניהו בקיסריה?
יונתן חסון ראשית
כן, אז היו כמה פעמים שבמקום לנסוע לבלפור הונחיתי לנסוע לבית בקיסריה
קרן צבירן - לצטר ראשית
בוא תספר לי על הפעמים האלה, מה הבאת, למי הבאת?
יונתן חסון ראשית
חלק מהפעמים הגעתי לשם, הבאתי לראש האבטחה שמה. מקרה אחד ספציפי הבאתי מהבית של ג'יימס פאקר לבית של הזוג נתניהו וראש האבטחה הכניס אותי פנימה, הבאתי שני ארגזי שמפניות בלי סיגרים וביבי פתח לי את הדלת
עמית חדד ראשית
זה סיפרת
משה בר-עם ראשית
העדת על זה
יונתן חסון ראשית
אבל זה מה ששאלתם אותי
קרן צבירן - לצטר ראשית
אם היו אירועים נוספים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה היה מקרה אחד
קרן צבירן - לצטר ראשית
היה אירוע נוסף?
יונתן חסון ראשית
אירוע נוסף שג'יימס בא לביקור בבית בקיסריה ונכנסנו אני, איאן והדס והבאנו איתנו שמפניות וסיגרים ואוכל לארוחה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבאתם לאן?
יונתן חסון ראשית
לתוך הבית
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
של?
יונתן חסון ראשית
של הזוג נתניהו. הבאנו איתנו גם אוכל שיהיה להם לארוחה שבושל לפני זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי בישל?
יונתן חסון ראשית
לא יודע איזה שף ספציפי אבל אחד השפים שעבד איתנו. משם כאילו הנחנו את זה בבית וג'יימס נשאר לפגישה ואנחנו יצאנו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
סיפרת על שמפניות באופן כללי, על שמפניות מסוג מואט והזכרת גם קווונטרו שהיה עד כמה, כמה היו, ככל שהיו אלכוהול נוסף?
נועה מילשטיין ראשית
שאלת שאלה מפורשת וענה
עמית חדד ראשית
א. ענה. ב. מחוץ לכתב האישום, רלוונטיות.
קרן צבירן - לצטר ראשית
יכול להיות שניתן אלכוהול נוסף
נועה מילשטיין ראשית
אבל שאלת.
עמית חדד ראשית
אם זה בהנחה שניתן אז בסדר
קרן צבירן - לצטר ראשית
ככל שניתן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שיענה.
יונתן חסון ראשית
במקרים בודדים הליקר קוואנטרו שהבאנו וכמה פעמים בודדות שהבאנו גם טקילה פטרון
קרן צבירן - לצטר ראשית
עכשיו אני עוברת איתך לנושא אחר. איזה קשר היה לך, ככל שהיה לך לקנייה של מעילים מסוג קולומביה עבור הזוג נתניהו?
עמית חדד ראשית
שוב כבודכם אנחנו מתנגדים, מחוץ לכתב האישום.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני מבקשת, א. הייתה הכרעה של כבודכם בנוגע להיבט ואני שתי שאלות רק בשביל להשלים כי גב' קליין גם מסרה פה גרסה וגם נחקרה ארוכות על הדבר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תשאלי.
יונתן חסון ראשית
לא אני קניתי את המעילים האלה
קרן צבירן - לצטר ראשית
איזה נגיעה יש לך ככל שיש לך?
יונתן חסון ראשית
הנגיעה שלי זה שלקחתי אותם לבלפור
קרן צבירן - לצטר ראשית
למי?
יונתן חסון ראשית
לאפי, והם לא תאמו, החזרתי לחנות והזדכיתי על זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אוקי. בוא נעבור הלאה, כאשר מילצ'ן, מר מילצ'ן או מר פאקר מגיעים לביקור בבית ראש הממשלה בבלפור כמו שסיפרת איפה אתה נמצא? איפה אתה ממתין? עם מי אתה ממתין?
יונתן חסון ראשית
בתשעים אחוז מהמקרים אני ממתין בחוץ ברכב, מקרים ספציפיים שגם הדס ואיאן היו ונכנסו פנימה ואנחנו הבאנו מטעמנו גם שף אז ישבתי במטבח.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה לגבי סידורי האבטחה? תתייחס, אתה עובר את המאבטחים, אתה לא עובר את המאבטחים? אתם נבדקים, אתם לא נבדקים?
יונתן חסון ראשית
כן, נכנסים עם הרכב, כל יושבי הרכב נבדקים מי נמצא ברכב, בודקים את הרכב מכל הכיוונים, בודקים את הבגאז' רואים מה יש לי בבגאז' וזהו, ומי שנכנס הלאה לתוך הבית גם עובר בידוק פנימי בתוך הבית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
בביקורים של מילצ'ן ופאקר כמו שסיפרת מי היה מבשל?
יונתן חסון ראשית
היה לנו את השפית לימור ליקובסקי, פה ושם היו כל מיני שפים בודדים כאילו במקרים בודדים אבל רוב הפעמים זאת היא הייתה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה פעמים?
יונתן חסון ראשית
כמה פעמים היא הייתה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לימור בירושלים, אנחנו מדברים על לימור בירושלים?
יונתן חסון ראשית
נראה לי שש
קרן צבירן - לצטר ראשית
תספר מה שידוע לך, הזכרת תכשיטים בהתחלה אז בוא תספר לי מה ידוע לך על תכשיטים?
עמית חדד ראשית
את הזכרת תכשיטים
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, אחד הוא אמר, אתם התנגדתם, אני שאלתי מה לגבי תכשיט והוא אמר. תספר מה ידוע לך לגבי תכשיטים? איזה נגיעה הייתה לך, רק מה שאתה עשית?
יונתן חסון ראשית
נגיעה למקרה הראשון ממש בתחילת התקופה שהתחלתי לעבוד ב - 2011 הדס אם אני לא טועה שלחה פקס לבית ינאי עם איזשהו סקיצה של תכשיט, לא אמרה לי שום דבר, אמרה לי תיקח את זה לסטודיו במושב היוגב, נתנה לי טלפון של בחורה, התקשרתי, היא לקחה. נסעתי משם, מעולם לא אספתי את התכשיט הזה חזרה. אחר כך עם הזמן באחת השיחות היא אמרה לי שזה תכשיט שמיועד לשרה נתניהו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
ולמיטב ידיעתך איך נוצר הקשר לסטודיו בצפון שנסעת אליו?
יונתן חסון ראשית
לפי מה שהדס סיפרה לי דרך הבת של ארנון, אלינור
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי זה איאן מוריס?
יונתן חסון ראשית
איאן מוריס זה עוזר אישי לשעבר של ג'יימס פאקר
קרן צבירן - לצטר ראשית
תספר לי מה ידוע לך על תכשיטים שרכש איאן מוריס בהקשר של הזוג נתניהו, אם ידוע לך?
יונתן חסון ראשית
ידוע לי ממה שהוא סיפר לי, לא משהו שאני ראיתי. מקרה אחד שישנו במצודת דוד
משה בר-עם ראשית
הוא יהיה פה? הוא יעיד?
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא עד תביעה אדוני
יונתן חסון ראשית
לנו במצודת דוד, הוא אמר לי שאני ארד איתו לחנות במלון לחפש שם תכשיט לקנות לשרה, הוא לא מצא שם, הוא אמר לי שהוא הולך לממילא, אמרתי לו שאני לא ממשיך איתו. האם הוא קנה בממילא תכשיט? אני לא יודע.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אתה יודע עבור מי הוא חיפש תכשיט?
יונתן חסון ראשית
כן, הוא אמר לי לשרה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה ידוע לך על אירוע של החלפת תכשיט, אם ידוע לך?
יונתן חסון ראשית
של החלפה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
של החלפת תכשיט, אם ידוע לך?
יונתן חסון ראשית
אני יודע מהדס
עמית חדד ראשית
שוב ההתנגדות שלנו לחקירה מנחה וכו'. כמובן גברתי יודעת שהיא מזמינה עדות שמיעה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כמובן.
יונתן חסון ראשית
אז אני יודע מהדס לגבי תכשיט מסוים לא יודע אם זה התכשיט שאני חושב שאולי הוא קנה או לא קנה,
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא חושב, מה אתה יודע?
עמית חדד ראשית
הוא לא יודע כלום
יונתן חסון ראשית
שהיא הזדכתה על הדבר הזה בירושלים ויש לה זיכוי של זה
קרן צבירן - לצטר ראשית
איך אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
ממנה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה היא אמרה לך בהקשר הזה? ספר לי על השיחה ביניכם?
עמית חדד ראשית
ממש חקירה ראשית
יונתן חסון ראשית
שאת התכשיט שאיאן קנה היא הלכה, ששרה לא רצתה אותו והיא הלכה והזדכתה מול זה ושעד היום יש לך את הזיכוי לזה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מתי היא סיפרה לך את זה?
יונתן חסון ראשית
כשהיא קיבלה את הזיכוי. התקשרו אליה מהחנות להגיד לה שיש לה זיכוי
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומתי היא סיפרה לך שהיא נוסעת להחליף?
יונתן חסון ראשית
לא זוכר
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא זוכר? אני אבקש לרענן את זיכרונו
נועה מילשטיין ראשית
הוא לא זכר גם אז
עמית חדד ראשית
הוא לא זוכר גם אז
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני זוכר שהדס סיפרה לי שהיא נוסעת לירושלים להחליף איזשהו תכשיט
משה בר-עם ראשית
אבל מתי?
עמית חדד ראשית
למה גברתי מפריעה לתובעת עם העובדות
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני פחות חשוב לי הזמן, יותר חשוב לי הכריכה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השאלה הייתה מתי? הוא אמר שהוא לא זוכר, גברתי אומרת לו מתישהו?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, אני מבקשת בזמן שהיא נוסעת, היא אומרת בזמן שהיא נוסעת לירושלים, זה מה שהוא אומר, זו התשובה שהוא נותן. אתה אומר מתישהו כשהיא נוסעת לירושלים להחליף איזשהו תכשיט
יונתן חסון ראשית
אוקי, אבל אני לא זוכר מתי האירוע הזה קורה
קרן צבירן - לצטר ראשית
אבל את העובדה שהיא מתקשרת אליך בזמן הנסיעה אתה זוכר?
עמית חדד ראשית
נו באמת
משה בר-עם ראשית
מה זאת אומרת בזמן הנסיעה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
סמוך לנסיעה, סליחה, סמוך לנסיעה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה לא... שהיא נוסעת עכשיו
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, אבל זה סמוך גברתי
עמית חדד ראשית
לא, זה לא סמוך זו הנחה שלך
קרן צבירן - לצטר ראשית
רק שנייה אני אסביר, אני מסכימה רק שיהיה ברור עד כמה זה היה בזמן אמת או בדיעבד, זה כל מה שאני מבקשת לדעת מהעד, עד כמה זה בזמן אמת סביב האירוע של ההחלפה או עד כמה זה בדיעבד תקופה אחורה?
יונתן חסון ראשית
אני לא יודע להגיד אבל סביר להניח שהיא אמרה לי או יום לפני או כשהיא נוסעת. אני לא יכול להגיד מתי היא אמרה לי לכן ציינתי מתישהו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה עוד ידוע לך על תכשיטים, ככל שידוע לך על תכשיטים?
יונתן חסון ראשית
ידוע לי שאיאן הלך ורכש תכשיט מאוד מאוד יקר, אני מעולם לא ראיתי את התכשיט הזה
קרן צבירן - לצטר ראשית
מאיפה אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
ממנו
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממנו זה מאיאן?
יונתן חסון ראשית
כן
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה יקר?
יונתן חסון ראשית
לפי מה שראיתי בחשבונית 45 אלף דולר
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה ידוע לך על המסירה של החשבונית או מה ידוע לך על החשבונית הזאת?
יונתן חסון ראשית
זה שני דברים שונים. מה ידוע לי על התכשיט? אני מעולם לא ראיתי אותו ואני גם לא ראיתי אותו נמסר. אני בחקירה שלי אמרתי שאם הוא נמסר לדעתי זה נמסר לבלפור,
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שואלת
עמית חדד ראשית
תני לו להמשיך בבקשה, תני לו להמשיך
משה בר-עם ראשית
שיסיים
עמית חדד ראשית
תני לו להמשיך מה זה הקטיעה הזאת?
קרן צבירן - לצטר ראשית
למה אתה צועק עו"ד חדד?
עמית חדד ראשית
כי את יודעת למה את קוטעת אותו.
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא לצעוק אבל
יונתן חסון ראשית
אני אומר שאני טענתי בחקירה שאם התכשיט ניתן הכי הגיוני לי זה שהוא ניתן בבלפור כי איפה איאן יכול להיפגש עם שרה נתניהו?
עמית חדד ראשית
אבל?
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, לא אבל, אתה תשאל מה שאתה רוצה בחקירה הנגדית. אני שאלתי על החשבונית, הזכרת את החשבונית ואני בכלל שאלתי על החשבונית.
יונתן חסון ראשית
את החשבונית אני לקחתי את הדס ראיתי את החשבונית במו עיני להראות אותה לשרה ארנון רצה ששרה תראה כמה התכשיט עלה והוא תירץ את זה שהדס תגיד לשרה שזה יהיה לצרכי ביטוח.
משה בר-עם ראשית
זה אתה שומע מהדס, לא ממר מילצ'ן?
יונתן חסון ראשית
אמת
עמית חדד ראשית
אדוני יראה כשנגיע לזה בנגדית
קרן צבירן - לצטר ראשית
עד כמה שמעת ממר מוריס למי התכשיט מיועד?
יונתן חסון ראשית
עד כמה שמעתי?
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה שמעת ממר מוריס? למי התכשיט מיועד, ככל ששמעת?
יונתן חסון ראשית
שהוא אמר לי שהוא קונה תכשיט לשרה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואמרת מקודם אירוע שמר מוריס חיפש תכשיט בממילא ונתת את האירוע הזה עכשיו שזה רכישה של תכשיט בחמישים אלף דולר, מבחינת הזמנים של האירועים מה קדם למה?
יונתן חסון ראשית
אני זוכר שאמרתי שאני חושב שהאירוע של ממילא הוא האירוע הראשון
קרן צבירן - לצטר ראשית
בחקירה הראשונה שלך אתה נשאל על מתנות ואתה מעלה מיוזמתך את נושא השמפניות והסיגרים, למה אתה לא מספר שם על רכישת התכשיטים?
יונתן חסון ראשית
מכיוון שנושא השמפניות והסיגרים זה היה העניין העיקרי, זה היה בשוטף, זה היה הסיפור של הכל
קרן צבירן - לצטר ראשית
כשאתה אומר העניין העיקרי למה אתה מתכוון?
יונתן חסון ראשית
שזה משהו שקרה כמעט, זה היה נוהל הדבר הזה. מלחץ של פעם ראשונה בחקירה שלא הייתי בחיים שלי לא זכרתי הכל.
קרן צבירן - לצטר ראשית
באיזה שלב אתה נזכר?
יונתן חסון ראשית
כשקוראים לי לחקירה שוב, מציגים לי את זה
משה בר-עם ראשית
מציגים לך את מה? מה זה את זה?
יונתן חסון ראשית
את השאלות, שואלים אותי ספציפית. בחקירה האחרונה שהייתי שאלו אותי ספציפית לגבי תכשיטים.
משה בר-עם ראשית
אז מה מציגים לך? אמרת מציגים לי את זה? הציגו שאלה או הציגו,
יונתן חסון ראשית
לא, הציגו לי שאלה ולאחר מכן הציגו לי גם את החשבונית של התכשיט היקר
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה לגבי התכשיטים האחרים, לגבי התכשיט לגבי היוגב לגבי התכשיט בצפון?
יונתן חסון ראשית
לא יודע מה עלה בגורלו
קרן צבירן - לצטר ראשית
לא, באיזה שלב אתה נזכר, למה אתה לא מספר?
יונתן חסון ראשית
עוד פעם, אמרתי כי בתחילת החקירה זה פשוט לא עלה לי, מלחץ של הדברים כנראה פספסתי את זה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
סיפרת על תיקים בהתחלה, תרחיב לי לגבי התיקים שניתנו לגברת נתניהו?
יונתן חסון ראשית
כג'יימס ואיאן הגיעו לראשונה לארץ וידעו שהם הולכים לבקר את הזוג נתניהו אז איאן אולי זה נוהל שמתנהל אצלו בכל העולם הוא הביא איתו תיקי יוקרה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה תיקי יוקרה?
עמית חדד ראשית
זה מחוץ לכתב האישום, לא רלוונטי בשום צורה
יונתן חסון ראשית
מה זה תיקי יוקרה? תיקים של מותגים כמו... וכלה
קרן צבירן - לצטר ראשית
למי היו התיקים?
יונתן חסון ראשית
לשרה
נועה מילשטיין ראשית
מאיפה הוא יודע?
יונתן חסון ראשית
כי אני הבאתי אותם
קרן צבירן - לצטר ראשית
כמה תיקים הבאת?
יונתן חסון ראשית
בכל נגלה היו שתי תיקים, היו בערך איזה שלוש נגלות ופעם אחת שלא היה לו תיקים, הוא לא הספיק לקנות הוא שלח אותי לכיכר המדינה לקנות תיק אחד
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה הבאת?
עמית חדד ראשית
רגע, רגע, כבודכם חוץ מהתקשורת הרי אין לזה שום משמעות, זה כותרות בעיתון אחר כך, אין לזה שום משמעות, זה לא בכתב האישום, את ההחלטה של כבודכם זה לא משרת בשום צורה הרי כבודכם יראה את ההחלטה, זה סתם, אז מילא שואלים שאלה, חברתי אמרה שאלה - שתיים, שאלה - שתיים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני רק שאלתי, עוד שתי שאלות גברתי בנושא הזה, אחרי שהוא אמר הבאתי אז אני מבקשת שיבהיר מה זה הבאתי?
יונתן חסון ראשית
זה נמצא אצלי בבגאז' ברכב שאני נוהג
קרן צבירן - לצטר ראשית
ולאן אתה לוקח את זה?
יונתן חסון ראשית
לבלפור
קרן צבירן - לצטר ראשית
התחלת לספר על תיק שאתה רכשת?
יונתן חסון ראשית
תיק אחד ספציפי, כן. אז אמרתי לא היה לו תיק להביא, הוא לא הביא מחו"ל אז הוא שלח אותי לכיכר המדינה לקנות אז קניתי תיק אחד.
קרן צבירן - לצטר ראשית
מי שילם? איך שילמת?
יונתן חסון ראשית
שילמתי בכרטיס אשראי של איאן
קרן צבירן - לצטר ראשית
אנחנו נבקש חמש דקות הפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גברתי בסיום?
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני קפצתי אז אני רוצה גברתי לעבור על החקירה רגע לראות אם יש דברים שפספסנו, שחסרים לנו.
אלון גילדין ראשית
יש לי שאלה אולי, הרי עוד שבע דקות אמור להתחיל דיון אחר, חבל שבשביל עוד ארבע שאלות הוא יחכה, אפשר אולי שככל שיש המשך לחקירה ראשית המשך,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השאלה היא כמה זמן אמור לקחת הדיון הזה?
אלון גילדין ראשית
אז אני מהמר
עמית חדד ראשית
יש לי עניין במה שחברי אומרים אם מותר לי לתמוך בהם, אם תהיה הפסקה של חמש דקות, שבע דקות, יבדקו שאין עוד שאלות וישחררו את העד, הרי העד סיים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני לא בטוחה שאנחנו משחררים את העד, זה דיון קצר, נדמה לי שאדוני ביקש הבהרה והנושא הובהר שאם אנחנו בדיון לא ארוך אז העד ימשיך אחר כך.
אלון גילדין ראשית
אנחנו כמעט סיימנו עם חקירה ראשית.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אבל מה עם חקירה נגדית.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני חושבת שאנחנו יודעים שחברי לא מתכוון נגדית
עמית חדד ראשית
אנחנו לא חוקרים, כבודכם אין פרוטוקול כתוב הרי, אנחנו מנסים לכתוב משהו, אנחנו אוספים, מלקטים מכל מיני מקלידים כאלו ואחרים את הכל ואז יש לנו לא פרוטוקול אלא מעין פרוטוקול, צריך להתאים כי היו פה המון המון שינויים מהחקירות במשטרה. כבודכם ראה נקודה אחת
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה אדוני רוצה לומר שהוא לא מוכן היום לחקירה נגדית?
עמית חדד ראשית
לא, זה לא עניין של ערוך, זה שאלה של מה נכון. אנחנו מחר בבוקר נתחיל חקירה נגדית.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כמה זמן הדיון
עמית חדד ראשית
בכל מקרה הדיון הוא לא דיון קצר, יש גם את הבקשה שהגשנו אתמול בלילה לכבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כמה הדיון בלי הבקשה שהוגשה?
עמית חדד ראשית
הם לא יודעים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אנחנו לא יודעים? זה לא אנחנו, אם זה תלוי בנו, חמש דקות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אבל התשובות אצלכם
אלון גילדין ראשית
אני לא אומר לחברי ז'ק חן, כבר הייתי נוכח פה מספיק כשהם קמים לטעון זה לא קצר, בוא נגיד ככה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, נעשה חמש דקות, נשחרר את העד ואז נראה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
אז נבקש עשר דקות גברתי?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתם רוצים שעכשיו נעשה את ההפסקה? אתם רוצים עכשיו את ההפסקה שאנחנו עושים בדרך כלל בשתיים עשרה?
קרן צבירן - לצטר ראשית
בסרד
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז נעשה עכשיו את ההפסקה אחר כך תמשיכו את החקירה ונעבור הלאה.
קרן צבירן - לצטר ראשית
תודה. ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
קרן צבירן - לצטר ראשית
יונתן יש לי עוד שתי שאלות. ממה שידוע לך באיזה מידה מילצ'ן ידע
משה בר-עם ראשית
דרך אגב אנחנו גם נקיים דיון ביום שני.
עמית חדד ראשית
אז בהקשר הזה כבודכם יש לנו פנייה משותפת
משה בר-עם ראשית
תיארתי לעצמי
עמית חדד ראשית
אני אומר לכבודכם, לא משותפת.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אחר כך
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממה שידוע לך באיזה מידה מר מילצ'ן ידע על כך שפאקר נותן שמפניות וסיגרים ומה הקשר שלו למתן הזה?
עמית חדד ראשית
לא שמעתי את השאלה
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממה שידוע לך באיזה מידה מילצ'ן ידע על כך שפאקר נותן שמפניות וסיגרים, אם בכלל הוא ידע ומה הקשר שלו לכך?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
רגע, על תענה
עמית חדד ראשית
שוב, זו שאלה כזו שמזמינה בין סברה לעדות שמיעה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי הוא שמע משהו ממר מילצ'ן?
עמית חדד ראשית
נשמע מה הוא שמע ממר מילצ'ן, גם אז זו עדות שמיעה אבל נשמע.
קרן צבירן - לצטר ראשית
עוד פעם יונתן, באיזה מידה ממה שידוע לך מילצ'ן ידע על כך שפאקר נותן שמפניות וסיגרים לזוג נתניהו וככל שהוא ידע על כך, מה הקשר שלו לנתינה הזאת?
יונתן חסון ראשית
הוא ידע באופן כללי, לא פר כל נתינה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
על מה אתה מבסס את מה שאתה אומר?
יונתן חסון ראשית
על הנראה לעין, על כל ההתנהלות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתה אומר על מישהו אחר שידע, מאין לך שהוא ידע?
יונתן חסון ראשית
מנין לי שהוא ידע? כי זה שיחות המסדרון שלנו, כאילו ממנו אני יודע אוקי?
קרן צבירן - לצטר ראשית
ומה הקשר של ארנון מילצ'ן לכך שפאקר נתן או התחיל לתת?
יונתן חסון ראשית
קודם כל הוא לימד את פאקר את הנוהל
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
איך אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
כי הוא אמר לו בפעם הראשונה שהולכים לבית של בלפור
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
איך אתה יודע את זה?
יונתן חסון ראשית
ממנו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שמעת?
יונתן חסון ראשית
כן. שמעתי ממנו
קרן צבירן - לצטר ראשית
ממנו זה?
יונתן חסון ראשית
מארנון
קרן צבירן - לצטר ראשית
עוד שאלה אחת. אתה סיפרת מקודם על משלוחים שאתה עשית לשמפניות ולסיגרים לבלפור ואני שואלת אותך לגבי המשלוחים מה הייתה התכיפות, באיזה מרווחים הגעת לשם?
יונתן חסון ראשית
אז אמרתי שבהתחלה זה היו מרווחים גדולים
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה גדולים?
יונתן חסון ראשית
יכול להיות שעבר חודש וחצי או חודשיים בין משלוח למשלוח
קרן צבירן - לצטר ראשית
ואחר כך?
יונתן חסון ראשית
סביב ימי הולדת, סביב אירועים מסוימים, דברים כאלה ואחר כך היו נסיעות הרבה יותר תכופות
קרן צבירן - לצטר ראשית
מה זה יותר תכופות?
יונתן חסון ראשית
יותר תכופות זה שלוש פעמים בחודש, משהו כזה
משה בר-עם ראשית
אני מזכיר לך שהעדת קודם שבמהלך כל התקופה היו בין 20 ל - 25 פעמים
יונתן חסון ראשית
כן, אבל
משה בר-עם ראשית
אז עכשיו זה מסתדר עם שלוש פעמים בחודש? במהלך חמש שנים? זה קצת לא,
יונתן חסון ראשית
כן, כי עוד פעם, בהתחלה זה היה רק סביב אירועים, סביב ביקורים
משה בר-עם ראשית
אני מדבר על מספר הפעמים כרגע, אני פשוט זוכר מה שאמרת קודם, אמרת בין 20 ל - 25 סך הכל, אתה עדיין עומד?
יונתן חסון ראשית
אני עדיין עומד ובתקופות מסוימות זה שלוש פעמים בחודש
משה בר-עם ראשית
לדעת בין 20 ל - 25?
יונתן חסון ראשית
חד משמעית
קרן צבירן - לצטר ראשית
אני שאלתי על הפיזור, אני ביקשתי לדעת את הפיזור ואת התכיפות כי כשהוא מדבר על זה שזה הרבה יותר ביקשתי לדעת מה זה אומר? ואמרת לי שלוש פעמים בחודש. זהו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מר חסון זכית להשתחרר היום, נתראה בעזרת ה' מחר בתשע בבוקר
יונתן חסון ראשית
בסדר גמור
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתה לא יכול לדבר עם אף אחד על העדות בסדר?
עמית חדד ראשית
כבודכם עוד דבר, עם אף אחד, לרבות הדס בסדר? לא לדבר, לרבות מילצ'ן, לרבות כל אדם אחר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא לדבר עם אף אחד
עמית חדד ראשית
לא בשיחה, לא בהתכתבות, לא ב - SMS
קרן צבירן - לצטר ראשית
בנושא העדות רק כמובן.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אמרתי על העדות, לא לדבר עם אף אחד על העדות, זה מה שאמרתי. מותר לך לדבר עם אנשים ללא קשר למשפט.
יונתן חסון ראשית
ברור. חד משמעית ברור לי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר, תודה, יום טוב.
עמית חדד ראשית
צריך לקרוא לבועז. אני אקרא לו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו מחכים לעו"ד בן צור כן?
ז'ק חן ראשית
כן, קראנו לו הוא מגיע, שאלתי את עצמי מה השתנה בפרק הזמן הזה. המסיכות כבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עברו החגים, הגיעה שנה חדשה.
ז'ק חן ראשית
אין מסיכות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור צהריים טובים.
בועז בן צור ראשית
צהריים טובים כבודכם.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו ממתינים לך ומתחילים איתך.
בועז בן צור ראשית
כן, אפשר?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן.
בועז בן צור ראשית
תודה כבודכם. הבקשה שאנחנו הגשנו מתייחסת להודעה שהגישה המאשימה ועניינה של ההודעה הוא בשניים, בעניין סדר העדים וסדר שמיעת הפרשות. לטעמנו מדובר בעניין מאוד מהותי והשאלה שבעצם נשאלת היא באיזה פסים המשפט הנוכחי אמור להתקדם. אני רוצה להזכיר את הרקע ואת ההשתלשלות העניינים ואז אני אתייחס גם למסגרת המשפטית הנורמטיבית שחלה בעניין הזה. אני אתחיל בכך שאנחנו הגשנו בקשה, המסמכים צורפו לבקשה שלנו וב - 11 באוגוסט 2022 כלומר לפני כחודשיים העבירה המאשימה מסמך
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ממתי הבקשה, שנאתר אותה.
בועז בן צור ראשית
הבקשה הוגשה לדעתי יום אחרי זה ב - 12 או ב - 13 לאוגוסט 2022. הכותרת של הבקשה כבודכם היא בקשה לקביעת ישיבת תזכורת בעניין סדר שמיעת המשפט והעדים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן, בסדר
בועז בן צור ראשית
12 באוגוסט
משה בר-עם ראשית
יש לכם את מספר הבקשה בנט?
בועז בן צור ראשית
בסדר כבודכם
משה בר-עם ראשית
כן
בועז בן צור ראשית
אם כובדם יעיין בנספח 1 לבקשה, נספח 1 זה הודעה של המאשימה מ - 11 לחודש אוגוסט ששם המאשימה מעדכנת שהיא ערכה שינויים לטעמנו מהותיים עד מאוד בסדר הבאת העדים. מהם השינויים? השינויים הם לפחות בשניים אלה, 1. המאשימה דחתה את העדות של מספר עדים מהותיים שהיו צריכים להעיד במסגרת הקבוצה השנייה בהתאם לסדר העדים המקורי, אני מיד אתייחס לסדר העדים המקורי ואני אתייחס לעדים ומה הרלוונטיות שלהם בקבוצה השנייה ובנוסף ציינה המאשימה, כבודכם אני מפנה לסעיף 4 להודעה שלאחר שמיעת, אני מצטט - "קבוצת העדים המפורטת לעיל לאמור קבוצת העדים השנייה באישום שקרוי פרשת 4000 תישמע קבוצת עדים המתייחסת ככלל לאישומים השני והשלישי"כלומר אחרי שיסיימו את קבוצת העדים השנייה ב - 4000 יהיה דילוג למה שקרוי 1000 ולמה שקרוי 2000. עכשיו אני רוצה לעמוד על סדר הדברים כי סדר הדברים לטעמנו מחייב את ההתערבות ואת ההתייחסות של המשפט לסוגיה. ב - 10 באוגוסט 2020 הגישו הנאשמים 2,3, בקשה לבית המשפט הנכבד במסגרתה הם עתרו לבית המשפט להורות למאשימה להודיע מה סדר העדים שבדעתה להעיד ומה המסמכים שבדעתה להציג לכל עד במהלך העדות. ב - 10 באוגוסט 2020 ניתנה החלטה של בית המשפט, ההחלטה קבעה ואני מצטט - "עד ליום 15 בספטמבר תמסור המאשימה לבאי כוח הנאשמים את סדר העדים שבכוונתה להעיד לגבי האישום הראשון וכן תודיע מה המסמכים שבדעתה להציג לכל עד במהלך העדות." ההחלטה הזו לטעמנו היא החלטה מהותית, מה התכלית שלה? התכלית שלה היא לאפשר להגנה וגם לבית המשפט לדעת ולהיערך כדבעי לשמיעת העדויות בתיק שהכיל אגב חומר חקירה כפי שאני מניח שאפשר להסיק רחב היקף. בעקבות ההחלטה של בית המשפט ניתנה הודעה על ידי המאשימה ב - 15 בספטמבר ואני מפנה כבודכם לנספח 2 לבקשה שאנחנו הגשנו ומה הודיעה המאשימה? המאשימה הודיעה כך, אני אתמצת, היא חילקה את העדים בפרשה הקרויה פרת 4000 לארבע קבוצות והיא הודיעה כך ואני מצטט - "סדר העדים המפורט להלן בקבוצת העדים הראשונה הוא לפי סדר העדתם המתוכנן. סדר העדים בתוך כל אחת מקבוצות העדים הבאות יימסר לאחר תיאום העדים זמן סביר לפני העדתם", לאמור, אני פותח סוגריים חברי עו"ד חן ביקש שלא להתחיל בפרשת 4000 המאשימה מכוח הפררוגטיבה שלה ואני מניח שנרחיב על כך לא מעט, מכוח הפררוגטיבה שלה הודיעה שזו הבחירה שלה ואנחנו אין לנו אלא בעניין הזה לכבד את בחירתה של המאשימה. עכשיו מה המשמעות של ההודעה של המאשימה בעניין סדר העדים, העדת העדים באישום הראשון, היא חילקה כמו שאמרנו לארבע קבוצות. היא הודיעה קבוצה ראשונה זה מבנה קשיח, לגבי הקבוצות האחרות אלה הקבוצות, סדר העדים בתוך כל קבוצה וקבוצה עשוי להשתנות. עכשיו, יש כאן וזה חשוב להבין, יש כאן כשאנחנו מסתכלים על רשימת העדים ונדמה לי שבית המשפט גם מצוי בשלב שהוא יכול להעריך, יש היגיון מסדר. אם כבודם יעיין בקבוצת העדים הראשונה, קבוצת העדים הראשונה עוסקת ככלל בסיקור, השמות שמופיעים בקבוצה הזאת הם עדים שעוסקים בסיקור, ישועה, אלעד, קליין, אשל, ברגר, כך וכך, חפץ, אני מדלג קצת, המהות של הקבוצה הראשונה הדוברים, המהות של הקבוצה הראשונה היא קבוצת הסיקור. יש סטיות קלות ימינה ושמאלה. הקבוצה השנייה עניינה רגולציה ככלל, כלומר הקבוצה השנייה ההיגיון המסדר של המאשימה היגיון שיש לו הצדקה, שיש לו רציונל אמר אנחנו נעבור מהסיקור לעניין הרגולטיבי, עוד הודיעה המאשימה במכתב שבנוסף על העדים המפורטים בתכנית לעיל ישולבו, זה בפסקה לפני אחרונה, ישולבו עדויות חוקרים נוספים שיובאו לצורך הוכחת קבילותם של מוצגי התביעה, אני מדלג, ולצורך מתן עדות לגבי פעולות חקירה שבוצעו. הייתה החלטה של בית המשפט, כך ההחלטה הזו מומשה על ידי המאשימה. ב - 28 בפברואר 2021 אני מפנה פה לנספח 3 עדכנו אותנו, שלחו הודעת עדכון והודיעו במסגרת הודעת העדכון, הלא זה נספח, 3 הודיעו שהחליטו להקדים עדות של שני עדים מהקבוצה השנייה לקבוצה הראשונה, מר פילבר ועורכת הדין דנה נויפלד. עוד הודיעה המאשימה וזה חשוב, במכתב ואני מצטט - "לאחר קבוצת עדים זו נחזור לשמוע את יתר, הדגש מבחינתי על המונח יתר עדי האישום הראשון, זה 4000,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
סדרה של עדי האישום השלישי?
בועז בן צור ראשית
השלישי, נכון, נחזור לשמוע את יתר העדים בפרשת 4000, כאשר תחילה תושלם שמיעת עדי הקבוצה השנייה ולאחר מכן עדי הקבוצות האחרות בהתאם להודעה. כלומר, אמרו לנו אנחנו בתוך 4000 אנחנו עשינו איזשהו שינוי מסוים בתוך הסדרים של 4000 אנחנו נשמע כפי שהודענו על פי החלטת בית המשפט הנכבד את פרשת 4000 ואנחנו עושים פה איזושהי סטייה מסוימת אבל אנחנו נמשיך עם יתר האישום הראשון. כלומר, על פי ההודעה של המאשימה מ - 28 לפברואר 2021 לאחר העדים, קבוצת עדים שנשמעת ביחס לאישום השלישי המשפט חוזר להתנהל ביחס לכלל העדים בפרשת 4000, קבוצת העדים השנייה ושתי הקבוצות שלאחריה. בהודעה הזו לא נעשה שום ניסיון לשנות את סדר העדים בתוך הקבוצות ולא נאמר מה שעכשיו הודיעו, עכשיו לפני חודשיים, שלאחר הקבוצה השנייה יישמעו האישומים הראשון והשני
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השני והשלישי
בועז בן צור ראשית
השני והשלישי, סליחה, אמת. ב - 29 לנובמבר 2021 אני מפנה את כבודכם לנספח 4 נשלחה הודעה נוספת ושם הודיעו לנו שעדויות של שני חוקרים מר עמיעד וגב' גוזמן קריב, החוקרים של מר פילבר, בין היתר, תידחה למועד מאוחר יותר ולא תישמע במסגרת קבוצת העדים הראשונה כפי שהודע מלכתחילה. עכשיו, אני חוזר כרגע להודעה שניתנה ב - 11 באוגוסט 2021 שזה נספח 1 ושם כבודם נעשה לטעמנו ניסיון לערוך שינוי מהותי באופן שאין מהותי ממנו ביחס לסדרי ניהול המשפט הן בעניין הבאת העדים, סדר שמיעת העדים והן בעניין סדר שמיעת האישומים. מה עשתה כאן המאשימה? או התיימרה לעשות כי לטעמנו היה צריך להגיש בקשה ולא על דרך הודעה, אולי חברי ירחיב קצת בסוגיה הזו, קודם כל הוסרו מספר עדים מהותיים שהיו מלכתחילה עד 11 באוגוסט בשנה הזו, עדים מהותיים שהיו צריכים להישמע בקבוצה השנייה. מי העדים שהסירו אותם וזה שמות שבית המשפט לטעמנו כבר שמע ויודע על מה מדובר, אנחנו לא נמצאים ביום הראשון של המשפט. איתן צפריר, גב' עדי קאהן, גב' סטלה הנדלר, אלי קמיר ורון איילון, כלומר חמישה עדים מהותיים שתיכף אני אראה מה הזיקה שלהם למה שנשמע עד עכשיו ומה המשמעות של הניסיון להרחיק את עדותם, סעדי במרומים לא יודע לכמה זמן אבל זה לא מעט זמן לפי השיטה החדשה של המאשימה, אנחנו רוצים, כך המאשימה, להרחיק אותם. בנוסף, כפי שאמרנו בתחילה המאשימה הודיעה שהיא אחרי קבוצת העדים השנייה שנגרעו ממנה כפי שאמרנו עדים מהותיים שהיו מלכתחילה שיש להם קשר אינטגראלי, אני אדגים, למה שבית המשפט שמע עד עתה הודיעו עכשיו שאנחנו אחרי העדים בקבוצה השנייה המקוצצת והחסרה נשמע את האישומים השני והשלישי. עכשיו, נדמה לי קודם כל שבית המשפט הוא לא תיבת דואר כלומר אי אפשר לתת הודעה, בטח כשבית המשפט לא הפעיל את סמכותו והחליט תודיעו, אפשר לבקש אבל זה לא שבית המשפט הוא רק מקבל הודעה ואנחנו מתקדמים, אני מיד אראה את הסמכות הפורמאלית והמהותית והטבועה של בית המשפט בסוגיה. עכשיו, נתחיל בשני הקשיים המהותיים, שלושת הקשיים המהותיים ליתר דיוק שנובעים מהמהלך האחרון שהמאשימה מבקשת לעשותו. אני אתחיל בסדר העדים. כמו שאמרנו חמישה עדים מהותיים המאשימה החליטה להרחיק את עדותם, מנינו את השמות, להרחיק את עדותם למועד בלתי ידוע. עכשיו אני מזכיר מי השמות, זה צפריר, קמיר, הנדלר ועדי קאהן ורון איילון. אני נוטה להניח בדרכו של עולם שבית המשפט ששמע כבר את העדים הקודמים מודע לחשיבות ולקשר שבין העדים שהורחקו לבין סוגיות, פלוגתאות ועדויות שעלו עד עתה בפני בית המשפט, כלומר העדים שהסירו אותם מהקבוצה השנייה. העדים הללו ונדמה לנו, אני אחרי זה ארחיב מעט בסוגיה הזו שלבית המשפט יש כעת את הכלים להתייחס, העדים הללו הם עדים מהותיים ביחס לפלוגתאות מהותיות וסוגיות שנשמעו ואני אדגים אחד לאחד בנושא הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור שאלת הסמכות אני שמה אותה לרגע בצד אבל איפה זה יוצר לכם בעיה? זו אולי השאלה הראשונה, מבחינתכם,
בועז בן צור ראשית
אני אדגים, זה יוצר לנו קושי ולטעמי גם לבית המשפט במובן זה שאמנם יש פרוטוקול והדברים כתובים אבל יש כמובן עניין,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יש שנשמעים וכתובים
בועז בן צור ראשית
אבל איך הדברים יוצרים קושי וכמובן השאלה על מה ולמה? כלומר כשעושים את השינוי, ניתנה החלטה, אחר כך נראה את זה בצד הפורמאלי אבל כשניתנה החלטה אנחנו נערכנו, אני מיד אראה מה ההיערכות, מה זיקה בין העדויות צריך איזשהו טעם רציונאלי,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני מניחה שאם לא הייתה לכם בעיה עם השינוי אז למרות כל הטענות על סמכות וההודעה לבית משפט או לא בית המשפט לא הייתם אומרים כלום.
בועז בן צור ראשית
ברור
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
צריך ללכת לסוף לדעת איפה,
בועז בן צור ראשית
אני מיד אדגים את הקשיים ואני כבר אומר לכבודה שהיו בדרך מספר שינויים אבל הם היו שינויים יותר מקומיים, אני אראה ואנחנו לא בכינו. ישבנו, קצת צקצקנו במשרדים על מה ולמה נעשים שינויים מסוימים אבל אנחנו חשבנו שזה עד ימינה, עד שמאלה אי אפשר לעשות מזה עניין. פה זה כבר עניין רבתי, מיד אני אדגים את הנושא הזה. העדים שהורחקו אותם חמישה עדים שהורחקו
משה בר-עם ראשית
הם נזכרים אגב באיזה נספח העדים?
בועז בן צור ראשית
בנספח 2 כבודו ב - 15 בספטמבר יש קבוצת עדים שנייה
משה בר-עם ראשית
נכון
בועז בן צור ראשית
ואז כבודם אם אנחנו משווים בין נספח 2 ונספח 1 אנחנו רואים מי בעצם מורחק מהקבוצה השנייה שצריכה להעיד בתום הסיישן הזה
משה בר-עם ראשית
נספח 2 הוא קבוצה מצומצמת יותר
בועז בן צור ראשית
נכון, נכון. אני רוצה כרגע גם להתייחס לשאלה של כבודה בסוגיה הזאת. אני אתן מספר דוגמאות כדי שתבהרנה על מה אנחנו מדברים. אלי קמיר, שמו של אלי קמיר, מן הסתם, זכור לבית המשפט שעלה בהקשרים שונים בעיקר, אך לא רק, בעדות של מר פילבר. ראינו למשל את העימות שהתקיים בין קמיר לבין פילבר, אם צריך להפנות לברקודים אני אפנה, אם מיותר, זה ברקוד 1853, לא צריך, אוקי, בנקודה מאוד מהותית שמר פילבר נחקר עליה ארוכות שבליבת האישום שכרוכה, זאת אומרת שזכתה לשם פגישת ההנחיה. אני מזכיר הייתה לפילבר גרסה, הגרסה של פילבר הייתה שהוא הגיע לקמיר על פי הנחיה שהוא קיבל או דירקטיבה או הוראה שהוא קיבל מראש הממשלה ושהוא אמר את זה לקמיר. קמיר בעימות שלו וגם בהודעה שלו שלל את הדברים, אמר לא היה ולא נברא, לא נאמר כדבר הזה וגם הראינו בחקירה גם חברינו וגם אנחנו שהיו לפילבר ולקמיר פגישות נוספות עוד לפני אותה פגישה נטענת שלא הייתה. עכשיו, קמיר מתייחס לעניין מהותי, כי אמרנו זה בליבת האישום הייתה הנחיה? לא הייתה הנחיה? ביחס לעדות של המדינה פילבר ושולל אותה, יש עוד שלילות כרגע לא אתייחס לשלילות שבית המשפט צריך לקבוע ממצא בסופו של דבר, גרסתו של מי אמינה יותר? מהימנה יותר? מתוקפת יותר? האם אמר כפי שאמר לקמיר או לא היה ולא נברא כפי שלטעמנו גם מהעדויות של קמיר וגם עוד בערך עשרים ראיות נוספות. עכשיו, בית המשפט יקבע כחכמתו לאחר שישמע את המכלול. מלכתחילה היה היגיון מסדר אמרנו כי גם קמיר וגם פילבר הופיעו בקבוצת העדים השנייה, כלומר התביעה הבינה, הבינה שיש ערך להשמעה רציפה ועניינית של עדויות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ואם שמים מלכתחילה ברשימה הראשונה ואם שמים אותו בסוף?
בועז בן צור ראשית
א. אני כבר אומר את הדבר הבא היינו יכולים לזקוף גבה אבל אנחנו מדברים כרגע על מה שנעשה ומה שנעשה אנחנו מראים, בית המשפט החליט, הם הודיעו, הם מיצו כבר לטעמנו ועכשיו אני אראה שאנחנו מכינים גם חקירות ומקבלים החלטות בהתאם לסדרים שהתביעה מכינה את מי לשאול? למה לחכות? מה לא לשאול? מה להציג, איזה מסמכים להציג? אנחנו נערכים, זה לא מהאוויר, דברים שהם תלויים מהאוויר. יש תכנון שמצא את הביטוי שלו בהחלטה של בית המשפט בהודעה של המאשימה ובהתאם ההגנה נערכת, היא נערכת בהתאם כי היא יודעת מה סדר העדים ואני אמרתי אנחנו לא נבוא חשבון אם עד אחד יוזז כך או אחרת, לא שם, אנחנו כרגע מדברים על שינוי רדיקלי שנעשה. אני אדגים רק את, וגם ראינו את הקו המקורי, הקו המקורי היה שיש לנו סיקור, בית המשפט שמע את סוגיית הסיקור, אנשי וואלה, דוברי ראש הממשלה, היה לזה טעם, עכשיו היה צריך לעבור לרגולציה אז קצת הקדימו מהרגולציה, בסדר, עכשיו אנחנו אומרים שאנחנו נכנסים מתישהו לקבוצה השנייה, עכשיו אנחנו מרחיקים כבר, אני ממשיך ואני אראה את זה. יש חשיבות לשמיעה רציפה והגיונית ועניינית של המשפט ונדמה לי אגב שחלק מהשאלות צריכות להיות מופנות לתביעה, מה עשיתם? מה עשיתם? מה אתם עושים? על מה ולמה? איזה ערך ישנו? תיכף אני אראה מה עומד מאחורי זה לטעמנו אבל כרגע אנחנו חיים מהתוצאה, לא חיים עם הסיבה. למשל איתן צפריר עלה שמו פעם אחר פעם במסגרת העדויות שהיו בבית המשפט. איתן צפריר היה צריך להיות בקבוצה השנייה והרחיקו אותו, אני מזכיר הוא היה רמ"ט משרד התקשורת, הוא ערך חפיפה לפילבר בטרם הכניסה שלו, הוא מתייחס למשל לעדויות שבית המשפט עוד לא שמע,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור סליחה שאני חוזרת לאותה שאלה אבל נראה לי שאין מחלוקת על זה שאם מלכתחילה הרשימה הייתה נראית אחרת כמו שאדוני אמר, חוץ מלהרים גבה אדוני לא היה יכול לעשות כלום.
בועז בן צור ראשית
אני לא משוכנע גברתי, סליחה שאני, אם היו שזה מן הזה, משהו אקלקטי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי, אבל אנחנו יודעים שבדרך כלל מי שקובע את סדר העדים, כל צד קובע את סדר העדים שלו אלא בהתאם למה שקבוע בחוק. בקשה כזו כרע אני שמה הצידה את השאלה אם היא צריכה להיות הודעה או צריכה להיות בקשה, בקשה כזו כרגע אולי להראות שנגרם איזשהו נזק שלא היה להגנה במקור אם סדר העדים היה שונה והשינוי גורם איזשהו נזק להגנה שמצדיק לשקול התערבות, אם תרצו, אפשרות בכלל להצדיק לשקול, זו מבחינתי השאלה. אני מדברת בשמי, אני לא מדברת בשם חברי.
בועז בן צור ראשית
בהמשך הטיעון אני אראה את הסוגיה של הסמכות ושלבית המשפט בהחלט יש סמכות חוקית, טבועה להתייחס לסוגיה הזו. 2 כבודה, כבודה אומרת לי מה היה קורה אם מלכתחילה חפיסת הקלפים הזאת הייתה מעורבבת לחלוטין, מה הייתם עושים אז? אז אני אומר זה כבר סוגיה תיאורטית משהו כי היא לא הייתה מעורבבת, היא הייתה הדוקה, היא הייתה עניינית ושתיקפו אותה פעם אחר פעם, אני גם הראיתי בנספחים, זה לא שפעם אחת הודיעו ואחרי שנתיים, לא, הם חזרו והודיעו איך הם מתכוונים להעיד את העדים ומה ההחלטות שלהם ואנחנו חיים כרגע עם ההחלטות לגבי סדר שמיעת העדים. עכשיו, אני רוצה גם להראות ואני אראה גם תיכף איך זה משפיע עלינו כי לטעמנו זה אמור להשפיע גם על בית המשפט במובן זה שיש סוגיות מהותיות שעלו בעדויות של חלק מהעדים, לפעמים צדדים לאותה פגישה, נניח שלושה צדדים לאותה פגישה, בא עד ומספר על הצד שלו באותה פגישה. עד אחר סותר את זה לחלוטין, לשמוע את א' בתאריך נקוב לפני חודשיים או שלושה ולשמוע את העד הרלוונטי הנוסף שהיה באותו מפגש, זה לא פעם אחת, זה בשורה של מקרים בעוד שנה וחצי או שנתיים זה מאבד במידה רבה את הערך. עכשיו אנחנו הרי יכולנו לשתוק, להגיד מבחינת ההגנה יכולנו לשבת במשרד, במשרדים שלנו ולחשוב רגע, בעצם, הם מבלגנים את המשפט, עדים ימינה ושמאלה, פרשות, מדלגים בין פרשות, אולי זה טוב כל העמימות הזאת שנוצרת, הערפול, אולי זה טוב. אנחנו נאשמים, הנה זה מן כזה בלגאן מאוד מאורגן, אולי יכול לשרת את ההגנה, אנחנו החלטנו שלא, אנחנו נאמנים לשיטה שלנו שאנחנו חושבים א. שצריך להגיש את כל המסמכים. ב. לשמוע את כל הראיות ו - ג. שיהיה סדר, שהסדר הזה יהיה סדר הגיוני, כלומר יש לנו אינטרס כהגנה יש לנו אינטרס כהגנה כי בסוף הרי צריך להגיע לחקר האמת כמובן בצורה יעילה ובצורה הוגנת, צריך להגיע לחקר האמת. הדבר האחרון שאפשר להגיע ולהתייחס לבלגאן המאוד מאורגן שמתיימרת התביעה כעת לעשות, שוב, אפשר להגיע לחקר האמת בצורה יעילה והגונה, ברגע, ואני רוצה לתת עוד כמה דוגמאות כדי שהדברים יהיו נהירים ואז אני אולי... מסדר הלא ראוי שעומד ביסוד הניסיון האחרון מאוגוסט של התביעה. נניח שרן, שרן הוא בקבוצתה עדים השנייה, הוא יגיע מן הסתם למסור את העדות, יש למשל, דיברנו על צפריר, צפריר היה צד למפגש עם שרן, לשרן יש גרסה, לא משנה, הייתה לו גרסה א', אחר כך גרסה ב', אני לא נכנס כרגע לפרטים כי בית משפט עוד לא שמע אבל צפריר כבר התייחס לסוגיה הזאת במסגרת החקירות שלו במשטרה, לא בהכרח בהלי... עם שרן, חשוב שבית המשפט ישמע פחות או יותר בצוותא חדא, בלוח זמנים סביר והגיוני שדברים טריים בזיכרונות ונמצאים ולא אחרי שנתיים כי כולנו יודעים גם כשאנחנו מכינים חקירות אנחנו יודעים מה המשמעות להידרש לנושא או לפלוגתא אפילו בהכנה של החקירות בחלוף, אני לא מדבר על שבוע - שבועיים, חודש - חודשיים, אני מדבר בחלוף שנים, שנים, ליטרלי שנים, מה הערך? מה המשמעות? כמה זמן יש לנו את תהליך הכניסה המחודש לתהליך? חזקה שגם בית המשפט שאמנם מטבע הדברים הוא יותר פאסיבי אבל הוא שומע את הדברים, יש דברים שנמצאים בזיכרון, יש דברים שבית המשפט נדרש אליהם, שאל שאלות, עורר קושיות מסוימות לכאן ולכאן ומה המשמעות שעדים יגיעו בחלוף שנים ביחס לאותן סוגיות? אני תמיד רוצה לשאול אתה שאלה איזה ערך זה משרת? זאת אומרת איזה ערך משרת הניסיון לבצע את הפריש - מיש הזה ולנהל את המשפט בדרך החתחתים שהתביעה כך תוצאה מבקשת להוליך אותנו וגם את בית המשפט. אני אתן עוד מספר דוגמאות, כתבנו הרבה, אני אתן עוד מספר הודעות. למשל עלה ברגר כאן, העידו את ברגר, ברגר התייחס למפגשים שלו עם צפריר, צפריר יש לו גרסה, יש לו עמדה בסוגיה הזו, עכשיו אנחנו נשמע את צפריר בחלוף שנתיים וחצי, אמרתי אנחנו לא יודעים בדיוק כמה זמן זה ייקח אבל בחלוף שנים ביחס לעדות של מר ברגר ואני מניח כבר שאולי גם בית המשפט כרגע, לפחות אנחנו צריכים לחשוב לרגע מה בדיוק ברגר אמר, אז זה נכון, אפשר להסתכל על הפרוטוקול, תמיד אפשר להסתכל על הפרוטוקול אבל הדברים הם דברים טריים, אחרת אפשר את כל המשפט הפלילי לעשות על דרך ההתכתבות אבל זה לא עובד כך בדרך כלל. אחרי זה צפריר למשל מתייחס לחפיפה עם פילבר סוגיה שהייתה מאוד מהותית, איך פילבר גיבש את עמדתו ביחס לבזק, האם בפגישה שלא הייתה לטעמנו עם נתניהו או מדברים שהוא שמע מעדים שהיו אמורים להעיד, למשל צפריר. עדי קאהן הייתה בקבוצה הראשונה ושמה עלה תדיר
נועה מילשטיין ראשית
בקבוצה השנייה
בועז בן צור ראשית
מה אמרתי? הקבוצה השנייה, שמה עלה תדיר במסגרת החקירות שהתנהלו בפני בית המשפט למשל לגבי פילבר איך הוא פעל עם בזק, כיצד הוא פעל עם גורמים מפוקחים אחרים. שמה עלה בחקירות של דנה נויפלד מספר פעמים, בעדות של מר ברגר זה עדים שהיו עדים קיימים. העדה הזו שהיא חלק אינטגראלי מהראיות שנשמעו, שוב מורחקת שנים קדימה, על מה ולמה? אין סיבה, בסוף צריך איזשהו טעם. עכשיו, אם זה היה מלכתחילה כבודה שואלת מה הייתם עושים מלכתחילה? מלכתחילה היינו מעניינים ואם היינו חושבים שמשהו לא מתקבל על הדעת מן הסתם, היינו מניחים אותו בפני בית המשפט, זו סוגיה תיאורטית כי התביעה כבר הניחה, הייתה החלטה והתביעה הניחה בפני בית המשפט ובפנינו את הסדרים ולא מצאנו באמת תום באופן עקרוני, תיכף נדבר על החוקרים אבל בעיקרון זה עשה לנו איזשהו שכל, אמרנו עד אחד זז לכאן, זז לכאן לא על זה צריך להתייחס לזה. סטלה הנדלר ורון איילון זה שני שמות נוספות שנגרעו מהקבוצה השנייה. גם העדים האלה שתיהם עלו, שמותיהם לא במובן של חברים מספרים על, עניינים שכרוכים בהם עלו בעדויות. ניר חפץ: התייחס לפגישה שלו עם גב' סטלה הנדלר, היא מתייחסת לסוגיה הזו. נערך עימות בין חפץ שכבר העיד לבין סטלה הנדלר, עלו סוגיות ביחס לפילבר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני חושבת שהטענה הזו הובנה
בועז בן צור ראשית
הטענה הובנה ולכן מה שאנחנו רואים כאן, הדוגמאות הן רבות יותר ונדמה לי שאין הרבה צורך להרחיב כי בית המשפט מודע, זאת אומרת השמות האלה נמצאים אני מניח בזיכרון השיפוטי נקרא לזה של בית המשפט על פי חומר הראיות שהוא שמע עד עתה. עכשיו, לכן אמרנו היה, קראנו לזה פעם היגיון מסדר בסדר שמיעה שנקבע על ידי התביעה ועכשיו יש היגיון מסדר אחר אבל הוא היגיון מאוד מאוד עקום. בואו נרחיק עדים מאוד רלוונטיים אפשר אולי להניח שהעדויות פחות נעימות מבחינתה של המאשימה,
משה בר-עם ראשית
זו השערה שאדוני משער?
בועז בן צור ראשית
זו ידיעה כי אני יודע מה העדים האלה אמרו בהודעות שלהם ואפשר לשאול גם את התביעה על מה ולמה פתאום העדים שהכנסתם שהם יהיו שם לתוך הסדר הזה, מה קרה? זה לא עד שצריך לנסוע פתאום לחוץ לארץ.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לשאלות האלה נגיע
בועז בן צור ראשית
כן, אבל זה לא עדים שיש להם איזה מניעה טכנית לשמוע בתאריך נקוב ולכן עושים איזשהו שינוי בסדר שלהם, ההרחקה שלהם נועדה להרחיק את העדות שלהם, לא משהו אחר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו טענה של אדוני.
בועז בן צור ראשית
זו התוצאה גברתי, זו התוצאה. עכשיו ישאל השואל, הרי אם מלכתחילה היו עדי סיקור ועדי רגולציה ועכשיו לוקחים לנו כרגע את עדי הרגולציה ביחס לסוגיות מהותיות שחלק מהן כבר עלו, חלק ניכר מהם כבר עלו, תיכף נדבר על ההיערכות שלנו בעניין הזה ומרחיקים אותם גם מהקבוצה השנייה ואומרים לנו עכשיו תדעו לכם דרך אגב, גם אתם וגם בית המשפט הנכבד, דעו לכם שגם אנחנו נבוא אחרי זה לשמוע פרשות אחרות, שנחזור, מתישהו נחזור ונשמע את פרשת 4000. עכשיו, זה מוליך אותנו לעניין השני שזה סדר שמיעת הפרשות. דיברנו עד עכשיו כבודכם על השינוי המיומר שנעשה ביחס לשמיעת עדים מהותיים מהקבוצה השנייה. עכשיו סדר שמיעת הפרשות מה הודיעה לנו המאשימה באותו מסמך ב - 11 באוגוסט שאחרי קבוצת העדים השנייה אנחנו, אני מצטט - "לאחר שמיעת קבוצת העדים המפורטת לעיל שזו הקבוצה השנייה, תישמע קבוצת עדים המתייחסת ככלל לאישומים השני והשלישי." מה המשמעות? זה משפט אחד אבל זה עולם שלם נושא בחובו. המשמעות היא שאנחנו בבית המשפט ישמע למקוטעים, בדילוגין את שלושת הפרשות שמרכיבות כאן את האישום, זו המשמעות. המשמעות היא שיש לנו כאן סלט, סליחה אין לי מונח מוצלח יותר, יש לנו כאן סלט ראייתי דיוני וענייני במקום לשמוע כפי שהוחלט, כפי שהם הודיעו מכוח אז הפררוגטיבה שלהם באיזה אישום מתחילים, מה סדר השמיעה ושמסיימים אותו כפי שהם הודיעו ואחרי זה עוברים לאישום אחר אז נדמה לי שזה אינטרס שלנו, שוב, אני לא יכול לדבר בשם בית המשפט אבל דומה הדבר שזה גם האינטרס של בית המשפט לשמוע,
משה בר-עם ראשית
שומעים עדים בפרשת האלף
בועז בן צור ראשית
אני מבין, נכון, שומעים עדים בפרשת אלף, היה איזה טעם מסוים שנתנו אותו למה שומעים את פרשת 1000 אז נניח אנחנו נעשה ברייק, הפסקה מסוימת ב - 4000 לשמיעת קבוצת עדים שהם הודיעו עליה בפרשת 1000 אבל זה עניין קצוב בזמן, כלומר זה עניין של מספר חודשים, כרגע אנחנו כבר לא מדברים בחודשים, אנחנו כבר עברנו לשנים כי אם אחרי הקבוצה השנייה ישמעו את יתר העדים בפרשות 2000 ו - 1000 אנחנו נחזור ל - 4000 אלוהים יודע מתי, בעוד הרבה מאוד זמן, כלומר מה שיקרה, שמענו את 4000 בצורה רחבה, 1000 מספר חודשים נניח, נחזור ל - 4000 לקבוצה שנייה ואז נדלה דילוג קל, נמהר לפרשות אחרות ואז נחזור ל - 4000 ונשמע את 4000 רק הזמן בין העדים שנשמעו, העדויות שנשמעו, הפלוגתאות שבית המשפט אמור להידרש אליהם לבין העדים הרלוונטיים הוא זמן מי ישורנו? אני מזכיר, אנחנו בסוף עוסקים בחקר האמת, זאת אומרת זה הביזנס, סליחה על הביטוי, שאמור להנחות כמובן כפוף לכללים, כפוף לחובות, לזכויות שישנם, יש לזה ערך לשמיעת ולהגיע לחקר האמת? ההפרדה הזאת תורמת במילימטר לחקר האמת? לא, היא רק מרבה מבוכה, סרבול, ערפול בלתי נדרשים, בלתי נצרכים. אני מזכיר, זה לא שהמאשימה פעם אחת הודיעה, הראיתי שהמאשימה אחרי ההחלטה של בית המשפט הודיעה נאמנה להחלטה ונאמנה לשיטתה מה היו ההסברים, היא לעולם לא אומרת שפרשת 4000 תתחיל ותסתיים. עכשיו אני רוצה להגיד משהו על ההגנה שלנו כשגברתי שאלה, אנחנו כשאנחנו מכינים את החקירות ובוחנים את העניין אנחנו בוחנים את זה בהתאם לסדר העדים שנמסר לנו. אנחנו יודעים שאחרי עד פלוני יגיע עד אלמוני או בעוד שבועיים או שלושה, או חודש הכל תלוי במשך החקירה ושאנחנו נערכים אנחנו נערכים ומסתמכים על סדר העדים שנמסר לנו, לא על משהו אחר, סדר שהם הכתיבו אותו, לכן כשאנחנו מחליטים אולי נחכה עם שאלה מסוימת, נחכה עם סוגיה מסוימת, נציג מסמך א' ולא נציג את מסמך ב' ואנחנו רוצים להציג את כל המסמכים אנחנו עושים את זה, הבחירה הזאת שלנו היא בחירה כדי להציג תמונה רחבה בפני בית המשפט מה לשאול, כיצד לשאול, את מי לשאול, איך לשאול? היא נסמכת על מה? על המסד שנמסר לנו, זה המסד שנמסר לנו ואני הראיתי ונדמה לי שבית המשפט כבר בשלב הזה לפחות של ההליך יכול גם להתרשם שהעדים שכרגע הרחקת עדותם הם עדים רלוונטיים לפלוגתאות שכבר נשמעו בפני בית המשפט קל וחומר לגבי זריקת תיק 4000 לעוד תקופה בלתי נודעת. עכשיו אני עובר לעניין השלישי, לעניין של החוקרים. כבודכם עד עכשיו נשמעו שני חוקרים, חוקרים של מר חפץ. בהודעה האחרונה שקיבלנו אמרו לנו שיגיעו עוד שלושה חוקרים. בעיון בכתב האישום כבודם יש 125 חוקרים, 125 חוקרים, אני נוטה להניח שלא את כולם נצליח לחקור, בסדר? ככה זה עובד בדרך כלל אני גם נוטה להניח או מניח שחלק לא מבוטל מהם נצטרך לחקור כך זה עובד אבל אני צריך לקחת בחשבון, אנחנו שכרגע שמענו רק שני חוקרים ואומרים לנו שבקבוצה השנייה יהיו עוד שלושה ואחרי זה נעבור לפרשות אחרות המשמעות כבודם היא אנחנו נמצאים בתיק 4000, בתיק 4000 נשמעו X עדים אבל זה לא עניין של ספירת ראשים או ספירת גולגולות כי העדים שנשמעו חלק ניכר מהם היו עדים מהותיים והעדים הללו, כלומר חפץ, ישועה, פילבר עדים מהותיים זאת אומרת או במשקל כבד, לא ביחס לעדות אלא ביחס לאורך, למשך הזמן שכרוך בעדויות שלהם ואנחנו מניחים שחלק לא מבוטל מהעדים אחרי זה אפשר גם ביום לשמוע עד אחד או שניים, כלומר יש עדים הרבה יותר קצרים. מה שאני מנסה לומר כבודם זה למרות שיש ארבע קבוצות של עדים ומיצינו את הקבוצה הראשונה מבחינת כברת הדרך שעברנו בתיק 4000 זה לא לקחת את מספר העדים שנשמעו ולחלק למספר העדים הכולל ולהגיד עברנו אחד חלקי 4 או אם נשים את החוקרים אחד חלקי 7, אני עושה אריתמטיקה גסה אלא עשינו כבר כברת דרך בתיק 4000 וזה מה זה מחבר אותנו לסוגיה של החוקרים? זה מחבר אותנו לסוגיה של החוקרים שבעצם התביעה בהחלטה יוצרת ריחוק לטעמנו מאוד מכוון, מאוד לא אסתטי בין השמיעה של העדים שנחקרו על ידי חוקרים שנעשו לגביהם פעולות חקירה שהיו במחלוקת על ידי חוקרים, אנחנו מרחיקים את העדויות של החוקרים לסעדי במרומים לא יודע לכמה זמן. עכשיו, הריחוק הזה ואני מזכיר בדרך כלל, בדרך כלל, תמיד אפשר לסטות אבל באופן סביר אנחנו מעלים עדים מהותיים ואחרי זה מגיעים חוקריו, לפני זה מגיעים חוקריו, אחרי זה מגיעים חוקריו, הנה לגבי חפץ הם עשו את זה, הגיעו שני חוקריו של חפץ בסמוך לעדותו של ניר חפץ: כך צריך להיות כי אז גם כשחפץ מתייחס לפעולה א' ופעולה ב' או שההגנה שואלת מספר שאלות מעמתים אותם מול החוקרים שנעשו. מה התביעה מנסה כרגע ליצור? היא מנסה בעצם להרחיק את החוקרים את המרבית המוחלטת של החוקרים, שוב, למעבר להררי החושך ואז שיעלה החוקר ותיכף נדבר על הזיכרון של החוקר ויתייחסו לפעולות חקירה שנעשו ביחס לעד פלוני שהעיד שנתיים לפני כן איזה ערך זה? מה זה משרת? מה משרת? כרגע להיזכר מה אמר העד? בוא נפתח את הפרוטוקול תסתכל בעמוד כך וכך, לא בעמוד כך וכך הוא אמר אחרת ואז אנחנו נבלה בדיאלקטיקה הזאת תקופה מאוד מאוד ממושכת. אני גם אזכיר, הראינו את חפץ, היו שני חוקרים שלו. פילבר מלכתחילה אמרו לנו שיהיו לנו שני חוקריו, שחקרו בין היתר אותו, יש עוד, יריב עמיעד ופאולינה גובזמן יעידו בקבוצה הרלוונטית הראשונה, כרגע הרחיקו אותם לקבוצה השנייה ועכשיו את הגברת פאולינה הרחיקו לא יודע לאן, למועד בלתי ידוע. עכשיו, אני מזכיר בקבוצה השנייה שנתנו לנו, נתנו, זה לא תכנית כבקשתך מבחינתם יש בסך הכל שלושה חוקרים, אמרתי מתוך שניים, עוד שלושה מתוך 125 חוקרים, אני מוסיף אנחנו לא נצטרך ככל הנראה לחקור את 125 החוקרים שהיו
משה בר-עם ראשית
כמה חוקרים מהותיים יש? אדוני הרי מכיר את,
בועז בן צור ראשית
אני מניח שעשרות בודדות, נגיד את זה כך בסדר? אבל זה בטח לא למעלה ממאה חוקרים מבחינת החקירה. למשל חוקרים שחקרו נאשמים, שחקרו עדים מהותיים, שעשו פעולות חקירה מהותיות לשם אנחנו מכוונים, כך זה עובד ואז בעצם במקום להצמיד כמקובל נחקרים עדים ואת חוקריהם, החוקרים פתאום מורחקים ואני מזכיר, בהליך הזה זה גם מתקשר לבקשה שהגיש חברי יש משמעות לפעולות חקירה, יש כאן בקשה שהוגשה יש משמעות לפעולות החקירה, למהלכי החקירה שנעשו, זו סוגיה נכבדה שתעמוד, עומדת להכרעתו של בית המשפט. עכשיו אני רוצה גם להגיד עוד דבר, הרי פעולות החקירה נניח נעשו ב - 2018 חלק מהדברים לא מתועדים אנחנו יודעי, אנחנו כרגע ב - 2022, נניח 2023 אבל אם החוקר יגיע ב - 2025 ותייחס לפעולות חקירה שהוא עשה ב - 2018 וחלק מהם לא מתועדות ויגיד שהוא לא זוכר כבר אז יכול להיות, סביר, לא סביר אבל מה הטעם בחלוף, בהוספת נדבך זמן מהותי שירחיק עוד יותר את העדות של החוקרים מפעולות החקירה שנעשו, בטח ביחס לאותם עדים שהם חוקרים אותם ואנחנו גם אמרנו וכבר הונחה תשתית בבקשה של חברי ביחס להגנה מן הצדק, אנחנו חשבנו, זו העמדה שלנו שנכון יהיה שבית המשפט ישמע לא את כל החוקרים אבל לפחות עוד חוקרים מהותיים שיושמעו ושישאל את עצמו בית המשפט, ועוד מספר עדים מהותיים שהיו בתוך הקבוצה השנייה, שהיו בתוך הקבוצה השנייה אז אנחנו חשבנו שהעיתוי, שהמועד המתאים זה להשלים את הבקשה שלנו ולבקש את ההכרעה של בית המשפט באותו שלב אבל כרגע בעצם מה שעושה התביעה, היא מרחיקה את אותם עדים מהותיים, היא מרחיקה גם את החוקרים וישאל את עצמו בית המשפט ואולי, שוב, אני לא מייעץ לבית המשפט אבל על מה ולמה? עכשיו אני רוצה לדבר על הצד המשפטי ולהראות שלבית המשפט יש סמכות להתייחס וליתן הוראות מתאימות בסוגיה של סדר שמיעת העדים. עכשיו, אנחנו לא חלוקים על כך ככלל שלמאשימה כצד למשפט יש שיקול דעת בקביעת סדר העדים או בקביעת סדר הפרשות, לא שנוי במחלוקת. הפררוגטיבה הזאת לעולם כפופה לביקורת שיפוטית. בדרך כלל הצד השני למשפט הוא זה שמעורר, לפעמים גם בית המשפט יכול לעורר אבל בדרך כלל הצד השני מעורר. החובה של המאשימה היא קודם כל לציית להחלטת בית המשפט וניתנה החלטה כפי שראינו, היא צריכה גם לפעול בהגינות, היא צריכה לפעול בתום לב דיוני במטרה להגיע לחקר האמת לפי הצהרותיה שלה. עכשיו, כשבית המשפט החליט את אשר החליט לפני שנתיים ימים לגבי סדר העדים וניתנת הצהרה מה המשמעות? כלומר האם בעצם זו אות מתה שאפשר ללוש אותה וניתן להם ממנה ולהגיד בסדר, אז ניתנה החלטה, הודענו על פי ההחלטה, אנחנו עכשיו משנים את דעתנו, המשמעות היא שהופכים את ההחלטה של בית המשפט ועושים ממנה פלסטלינה, הופכים אותה לאות מתה, אין לה שום משמעות כי אפשר לקחת את הפררוגטיבה ולהגיד בסדר, הודענו, החליט בית המשפט אנחנו הודענו, ההגנה נערכה, לא קרה כלום, אנחנו משנים, למה? לא יודע למה, אפשר לשאול אותם. תיכף אני אגיד למה אני חושב שהם משנים. עכשיו, אכן ההודעה האחרונה בעצם מרוקנת מתוכן את ההחלטה שניתנה ואת ההצהרות שניתנו מספר פעמים. עכשיו, אני אראה בצד הנורמטיבי הכללי שנכון שיש זכות דיונית לבעל דין לקבוע את סדר עדיו אבל הזכות הזאת היא לא זכות מוחלטת, הזכות הזאת היא זכות יחסית כי היא צריכה לציית למספר כללים אז אני אפנה למשל לתום לב, להגינות דיונית וליעילות, אני אפנה לפסק דין כללי לבג"ץ 3054-19 ד"ר שוורץ נגד בית הדין לעבודה מ-4 במרץ 2021 אני מצטט - "להווה ידוע כי מערכת המשפט אשר לא קובעת כללי מסגרת דיוניים פוגעת ביכולתה לנהל הליכי משפט מסודרים ויעילים, כמו כן, מוסכם כי בעל דין נושא באחריות על בחירותיו הדיוניות המשפיעות על ניהול ההליך וכי עליו לנהוג בתום לב, הגינות או סבירות"מפני לפסק הדין היסודי של כב' הנשיא דאז ברק בעניין שילה נגד א... ולא פסיקה ויושם הלב, כך קובע בית המשפט כי גם עמידתו של בעל דין על זכותו הדיונית צריך שתיעשה לאור עקרונות אלה, כלומר מה העקרונות? העיקרון אנחנו צריכים לנהל הליך משפטי מסודר, יעיל, הבחירה היא בחירה שבה מי נושא בתוצאות של הבחירה, אגב, נושא בתוצאות זה בדרך כלל משמש, הקונוטציה היא שלילית, לא, פה הבחירה הייתה בחירה מושכלת עם טעם טוב ואנחנו מבקשים לשמר, אנחנו מבקשים לשמר את הטעם. עכשיו, אם השינוי של סדר העדים פוגע והוא פוגע ביעילות הדיונית, בהוגנותו של ההליך, בסדר הנכון שנקבע לשמיעת העדים באופן שנוצרת כאן מרקחת דיונית ראייתית בלתי ראויה בעליל, זה בדיוק המקום שבית המשפט צריך להתערב בו. מכוח מה בית המשפט יכול להתערב? בית המשפט יכול להתערב כי בסעיף 3 לחוק סדר הדין הפלילי נקבע שבכל עניין של סדר דין שאין עליו הוראה בחיקוק ינהג בית המשפט בדרך הנראית לו הטובה ביותר לעשיית צדק ולבית המשפט גם, זו גם סמכות הפורמאלית מכוח הדין. יש גם סמכות טבועה, אינהרנטית של בית המשפט לפעול לניהול תקין וסדיר וסדור של ההליך תוך הקפדה על שמיעה הוגנת וראויה. אני אפנה בעניין הזה לבג"ץ 7768-12 צ'רני נגד בית המשפט המחוזי בתל אביב, מ - 26 אוקטובר 2012 לגבי סדר שמיעת העדים - החלטות מעין אילו נתונות באופן מובהק, אני מצטט, לשיקול דעתה הרחב של הערכאה הדיונית ומצויות בתחום סמכותה הטבועה לניהול תקין וסדיר של ההליך המתנהל לפניה תוך שמירה על זכויות הנאשמים להליך הוגן, כלומר בית המשפט העליון קובע את הדברים המובנים מאליהם שלערכאה הדיונית בעניין קביעת סדרי שמיעת העדים נתון באופן מובהק לשיקול דעת רחב וסמכות טבועה לקבוע את הכללים שחלים בסוגיה ואגב, בית המשפט העליון שמתייחס להחלטה הדיונית של בית המשפט המחוזי שם לגבי שמיעה מסוימת של ההליך קובע שחזקה על בית המשפט המחוזי כי יבחן את כלל השיקולים הצריכים לעניין על רקע שינוי הנסיבות וימצא את האיזון הראוי בין שיקולי היעילות, תקינות ההליך, זכויות הנאשמים ויכולתם של באי כולם לספק להם הגנה ראויה, כלומר השיקולים שבית המשפט העליון מונה אותם הם יעילות ופה הדבר האחרון מיעילות כלומר הערך של יעילות
משה בר-עם ראשית
שבית המשפט המחוזי יתערב בסדר העדים שהציבה המדינה? או שהוגשה בקשה לשינוי ושם בית המשפט
בועז בן צור ראשית
שם בית המשפט המחוזי דובר בעדות של דכנר בית המשפט המחוזי שם קבע שעד שעה שתיים יישמע דכנר ואחרי זה יישמעו עדים נוספים.
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא לא קבע את זהות העדים, הוא פשוט קבע לייעל את הדיון שלא יישאר בדל של... מספר ימים
בועז בן צור ראשית
הכל בסדר
קרן צבירן - לצטר ראשית
הוא לא התערב בזהות העדים.
בועז בן צור ראשית
כל מה שאני אומר שבית המשפט, הרי מה אני רוצה להוכיח? אנחנו בדרך כלל סנגורים אנחנו מגישים את העתירות, אנחנו לא מגישים עתירה להחלטה של כב' השופט רוזן בעניין של דכנר כל מה שאנחנו אומרים שבית המשפט העליון קבע שהסמכות מסורה לערכאה דיונית ומה השיקולים שהערכאה הדיונית, אם זה לא מובן אז אני מבהיר את זה וחבל שזה לא מובן מלכתחילה.
משה בר-עם ראשית
אדוני לא מפנה אותם לתקדים של בית המשפט העליון שמתערב בהחלטה, ערכאה דיונית, סליחה, בית משפט מחוזי שינה את סדר עדות העדים ובית המשפט העליון אישר את זה.
בועז בן צור ראשית
אני עוד מעט בהליכים אזרחיים וגם לא מצאנו מקרה מקביל שבית המשפט קבע שתודיעו את סדר העדים, כשניתנה הודעה פעם אחר פעם על סדר העדים ואחרי זה נעשה שינוי לא מינורי, לא מקומי אלא שינוי רדיקאלי גרנדיוזי בסדרי השמיעה, גם כדבר הזה לא מצאנו ואז אנחנו אומרים שלבית המשפט יש את הסמכות לבחון ולהחליט. אני אומר שיקול הדעת הוא כללי, כלומר בית המשפט צריך לבחון האם זה יעיל באמת,
משה בר-עם ראשית
גם על המבחנים לא חולקים אני מבין
בועז בן צור ראשית
והאם זה תקין ומה זכויות הנאשמים? זה בדיוק כל הכללים הללו אנחנו בוחנים אותם במקרה שלנו, מצייתים לחובה של המאשימה לקיים את מה שהיא בחרה וגם את זה אנחנו כן מכירים שבחירות דיוניות של בעל דין הן בחירות שככלל הוא אמור לעמוד בהם, בטח כשהבחירות הללו משפיעות בהשפעה משמעותית על צד אחר למשפט, קל וחומר נאשמים. הרי הבחירות הללו,
משה בר-עם ראשית
אם יש טעם שיכול להצדיק את הסטייה אולי זה עוד לא שמענו.
בועז בן צור ראשית
נשמע האם יש טעם להרחיק עדים, להרחיק חוקרים לשמוע פרשה, לדלג לפרשה, נחזור לעוד פרשה, נחזור בעוד שנתיים, באמת אולי יש טעם.
משה בר-עם ראשית
הדברים ברורים
בועז בן צור ראשית
יש טעם? ולמה העדים האלה? אולי יש באמת טעם, באמת חיפשנו אותם, חיפשנו מה יש טעם אולי בסוף, הרי לא נצטרך להגיד את זה, הרי בסוף התביעה קיבלה, לטעמנו היא לא הייתה יכולה לעשות את זה באופן חד צדדי כי כבר התייחסנו לזה, אולי יש לה טעם, טעם טוב אפילו, כן, חוץ מערפול הבלגאן ולהרחיק את העדים הלא טובים לשלבים מאוחרים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, עוד משהו?
בועז בן צור ראשית
כן, אני מסיים עוד דקות ספורות כבודם עכשיו, אני מזכיר אנחנו לא נמצאים ולא בכינו על שינויים מקוריים יותר, היו שהיו, אני לא יודע אפילו אם בית המשפט מודע לזה, אולי הוא מודע לזה כי הוא עודכן אבל לא מחינו על כך, אנחנו באנו לפה, התייצבנו, משעה שנעשה מה שנעשה עכשיו. עכשיו, אני אפנה בעניין הזה כבודם לשאלה, כן, לתיק פלילי מחוזי תל אביב 40013-05 מדינת ישראל נגד, זה בהקשר אחר משהו, אני כבר אומר, זה בהקשר של 177 לחסד"פ ושם קובע בית המשפט בניגוד לעמדת התובע הנני סבור כי בית המשפט רשאי לשנות מסדר חקירה זה, שם זה עניין של סדרי חקירה שיש מספר נאשמים אבל זה כן מתכתב עם העניין שלנו, משיקולים שונים וזאת בהתאם לסעיף 177 לחסד"פ המסמיך את בית המשפט להורות על סדר חקירה אחר לבקשת בעל דין. השיקולים שהנחו את בית המשפט לשנות מסדר החקירה לא צוינו בסעיף זה ואף לא בסעיפים אחרים, ניתן לשער כי מדובר בשיקולי יעילות הדיון או אף לשם מניעת עיוות דין למי מבין הנאשמים. אלה הכללי, אנחנו ראינו שבית המשפט העליון וגם הערכאות הדיוניות הגבוהות כך מתייחסות. עכשיו נגיד כמה מילים על הליכים אזרחיים. בהליכים אזרחיים, אני מזכיר פלילי, זכות נאשמים, הסיכונים הם יותר משמעותיים אז בהליכים אזרחיים מקובל ואני אראה פסיקה שלבית המשפט יש סמכות פיקוח וסמכות התערבות בהחלטות של בעל דין לגבי סדר העדת העדים, למשל אני אפנה לרשות ערעור אזרחי מחוזי ירושלים, 22788-05-21 ניצני אריאל נגד שבתאי ואני מצטט, זה ניתן במאי 2021 - "כאן המקום להבהיר שלא כטענת המבקשת לא עומדת לה הזכות להכתיב לבית המשפט את סדר העדת העדים מטעמה בניגוד להפרדה הנוהגת בין ראיות התביעה לראיות ההגנה, ברור זו הפרדה, אני מוסיף, ברורה מאליה, על כך שהנתבע יביא את ראיותיו לאחר שהתובע ישלים את הבאת הראיות. בכל הנוגע לסדר העדים מטעמו של צד, זה המקרה שלנו, בית המשפט רשאי לקבוע סדר אחר, אני מוסיף במאמר מוסגר, זה שלי, בית המשפט אפשר לתביעה לקבוע את סדר העדים שלה, אפשר לתביעה הנחה אותה לקבוע איזה פרשה תישמע ראשונה והתביעה הודיעה, בחרה את אשר בחרה. אני ממשיך - בכל הנוגע לסדר העדים מטעמו של צד בית המשפט רשאי לקבוע סדר אחר, סמכות זו להורות על סדר העדים שיתייצבו לדיון או יציגו מסמכים, משך זמן, חקירות וכו' וכו,'
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אדוני נתן לנו את ההפניה, אדוני צריך לסיים.
בועז בן צור ראשית
אני מסיים בעוד שלוש דקות, בסדר גמור. פסק דין נוסף, תיק אזרחי מחוזי מרכז, 28744-09-10 פולק, מקום בו עלול מי מהצדדים להיפגע עקב קביעת סדר זה בסמכות בית המשפט להתערב ולשנות את מועדי מתן העדות של מי מהעדים. אנחנו אומרים פה מקל וחומר, בית המשפט בהליך אזרחי יכול להתערב, קל וחומר והראינו גם את מקור הסמכות, בהליכים הפליליים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ולסיום?
בועז בן צור ראשית
לסיום כבודם, לסיום אני רוצה להתייחס לחלוף הזמן. ביום הראשון של המשפט דרכו של עולם שבית המשפט לא נחשף, היכולת האפקטיבית של בית המשפט לדעת ולהבין מה המשמעות של עד פלוני או עד אלמוני היא מטבע הדברים בגלל ההליך האדברסרי ובגלל שבית המשפט רואה את מה שמונח בפניו ולא יכול לראות, להסתכל ולהרהר אחורה אז ברור שהיכולת, יכולת, נקרא לזה הפיקוח של בית המשפט היא יכולת מוגבלת, היא מוגבלת אינהרנטית אבל אנחנו נמצאים כבר במקום שונה, אנחנו נמצאים בתחילת הראיות לפני שנה וחצי, באפריל 2021 כרגע לבית המשפט יש את הכלים, יש את הכלים להידרש ולבחון את אופן הפעלת שיקול הדעת מלכתחילה ואת מה שרוצים לעשות כאן, במובן זה שבית המשפט כבר מודע לצדדים הראייתיים, מודע למשמעות של העדים, מודע לכל הדברים הללו גם אם זה לא מודעות מוחלטת, כיוון שזה נתונים שצריך להשמיע אבל בית המשפט כבר פסק כברת דרך מאוד לא מבוטלת בהליך הזה ולכן זו הבקשה שלנו ואני מסכם, אנחנו מבקשים מבית המשפט להורות לתביעה להיות נאמנה לשיטתה לא יותר ולא פחות, אנחנו לא מבקשים מהם לשנות את סדר העדים וגם אנחנו לא נבוא חשבון אם יהיה עד שיזוז ימינה או שמאלה אבל אנחנו מבקשים מבית המשפט להורות לתביעה שאין לה שום טעם למה שהיא עושה ולהיות נאמנה לשיטתה, אחרי שמסתיים הסיישן של תיק 1000 להמשיך את תיק 4000, לשמוע כפי שהיא הודעה את יתר העדים בתיק 4000, לשלב חוקרים לא במסורה כי הם הודיעו שהם ישלבו חוקרים, לשלב חוקרים באופן סביר ולא גם את עדותם לזרוק מעבר להררי החושך וזו הבקשה שלנו, היא בקשה צנועה, היא תעזור לבית המשפט.
משה בר-עם ראשית
זה מסמך מ - 15 לספטמבר?
בועז בן צור ראשית
נכון אדוני, נכון, ולכן הבקשה שלנו היא בקשה צנועה, היא תסייע לניהול המשפט, היא לא תפגע בזכויות שלנו שהתכוננו, נערכנו בהתאם והיא תאפשר לבית המשפט לעשות משפט בצורה ראויה יותר. תודה רבה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תודה עו"ד בן צור. עו"ד חן.
ז'ק חן ראשית
צהריים טובים כבודכם. לפני שאני אטען בעניין הבקשה של המדינה לשינוי סדר הפרשנות והעדים אני מבקש רק להזכיר אגב זיכרון דיוני ושיפוטי את ההחלטה שלכם שניתנה ב-6 בספטמבר בעניין הבקשה הגשנו, עמלנו עליה קשות והגשנו בעניין הבקשה להגנה מן הצדק. אתם כתבתם כך, בכל הנוגע לטענה המקדמית להגנה מן הצדק שהוגשה מטעם נאשמים 2 ו-3 ולעמדה שהובעה מטעם נאשם 1 טענה זו צריכה בירור ראייתי שטרם הושלם לא על טענה שלנו אלא הוא ביקש להוסיף טענות ואמר שהוא צריך עוד עדים, אנחנו הסכמנו שהטענה תישמע כמקשה אחת, לא לפצל אותה לגבי היקף העיתוי והבירור הראייתי נידרש בתום עדותה של הגברת הדס קליין. אנחנו בעיצומה של עדותו של העד חסון ולכן אני מבקש רק להזכיר לכבודכם שגם העניין הזה נמצא בפניכם לקביעת סדרי דין, שמיעת הבקשות, טענות והחלטה, אני לא בטוח שנכון לעשות את זה היום, אפשר במועד אחר, אפשר היום, מה שכבודכם יחליט אבל זה נושא שאתם הוריתם שבהזדמנות,
משה בר-עם ראשית
של זיקה בין מה שאדוני כרגע מבקש לבין ההתייחסות של עו"ד בן צור לכך שלהבנתו ראוי שהבקשה תישמע לאחר שמיעת החוקרים ובעניין הזה זה קשור לסדר העדים, זאת אומרת הא בהא תליא.
ז'ק חן ראשית
יש זיקות ולכן אני מעלה את זה כאן אבל אם אני הבנתי נכון את מה שעו"ד בן צור אמר וטען בפניכם גם מהטעם שברשימת העדים הראשונה, קבוצת העדים הראשונה היו שני חוקרים שהועברו מעבר להרי החושך, פאולינה גובזמן ויריב עמיעד שני החוקרים של פילבר, הם הוצמדו אליו אבל בעקבות מה שהתרחש עם פילבר פתאום הופ, נעלמו.
יהודית תירוש ראשית
זה לא נכון, זה נקבע לפני שמר פילבר העיד
ז'ק חן ראשית
לא, לא, סליחה, חברתי צודקת, היא מתקנת אותי, בעקבות מה שהתרחש עם עדי חפץ הרי נשמע חפץ, הביאו שני עדים, ראינו מה התרחש בעדותם של החוקרים של חפץ ועכשיו לא חוזרים על טעות פעמיים אז נשמע פילבר והעדים שלו נשמע אותם אחר כך. אגב, תום לב דיוני. גם אם אני הבנתי נכון אומר עו"ד בן צור מלבד שני העדים האלה שהיו צריכים כבר להעיד בקבוצת העדים הראשונה, בקבוצת העדים השנייה יש רשימה של חוקרים שלפחות אחד מהם או אחת מהן, פאולינה שהודיעו שהיא עוברת לשנייה, עכשיו היא דילגה שוב ומעבר לזה בהודעה ההיסטורית לפני שנתיים כבר בעקבות החלטת בית משפט התביעה אמרה שבקבוצות העדים האלה ישולבו החוקרים הרלוונטיים לצורך הוכחת קבילות של מסמכים, אגב, זה קשור לדיון לפי 144, לצורך הוכחת קבילות של מסמכים ומהלכי חקירה ולכן אלה הזיקות, כלומר להשאיר את סדר העדים כפי שהוא היה מלכתחילה, נקבע על פי החלטה של המאשימה שבית המשפט נתן לה לממש את הפררוגטיבה שלה זו בקשתו של עו"ד בן צור וזו הזיקה
משה בר-עם ראשית
אדוני מצטרף לבקשה, הערה, התייחסות של עו"ד בן צור שהבקשה להגנה מן הצדק ראוי לה שתישמע, אם בכלל, אבל שתישמע לאחר חקירת החוקרים, לא במועד מוקדם יותר?
ז'ק חן ראשית
ככל שתתקבל הבקשה ואני מיד אתייחס אנחנו נמצאים כאן בטקט דיוני שאנחנו קמנו לטעון ראשונים, כך ביקשתם אבל זו בקשה של המאשימה, היא הודיעה אבל זו הבקשה שלה, תיכף אני אתייחס לזה. ככל שתתקבל בקשתה של המאשימה לשנות שוב ולערבב מחדש את חפיסת העדים משיקוליה שאותם היא לא פירטה לכן זו הודעה ולא בקשה כי אם זו הייתה בקשה צריך לתת גם נימוקים אז אנחנו עומדים על דיון בבקשה שלנו להגנה מן הצדק כי אנחנו סבורים שבשלה השעה עכשיו ואנחנו הנחנו לזה תשתית, אנחנו עמלנו קשות על הבקשה הזאת יש סוגיה וחצי בבקשה שהתשתית לה, שהתשתית לה, אני מקדים ואומר, התשתית לה וזה מה שקשור למפגש אור, שאול ועוד שתי פסקאות, אחת שקשורה לצפריר ואחת שקשורה להראל לוקר שמופיעות בבקשה שהתבססנו על דברים שנשמעו בבית משפט אבל לא בשמיעת ראיות אלא אגב הדיונים לפי סעיף 74 או אגב חקירות נגדיות של עדים אחרים אבל לבד מזה כל השאר כבר הונחה התשתית ואנחנו מפנים בבקשה הזו, אין שום דבר שאנחנו אומרים באוויר. לכל שורה, לכל הפניה, לכל טענה יש אסמכתא על דברים שהתבררו במלואם בפני בית המשפט בצורה מספקת לצורך העלאת הבקשה מכיוון שאנחנו חושבים שוב, לצורך היעילות שגם אנחנו מחויבים לה כאשר גם לנאשם 1 יש בקשה להגנה מן הצדק משלו ותוספת על הוא מצטרף לבקשה שלנו, אבל יש לו תוספת של טענות למשל, אישורי יועץ זו טענה של בנימין נתניהו: והוא לצורך העניין הזה צריך להניח תשתית נוספת אז בלית ברירה אם תרצו מבחינת הלקוחות שלנו אמרנו שאין טעם להתנגד לזה ואפשר לשמוע את הכל בכריכה אחת והוא מצטרף ממילא לטענות שלנו ויש לו טענה נוספת אבל אם המחיר של זה הוא לדחות גם את הטענה שלנו להגנה מן הצדק שבשלה השעה לשמוע אותה והונחה לה התשתית רובה ככולה למעט,
משה בר-עם ראשית
אם העדים יישמעו אז אדוני,
ז'ק חן ראשית
אז שוב, אחרי קבוצת העדים הראשונה, לא בתום המשפט כי עד קבוצת העדים הראשונה צריכים להישמע מספיק חוקרים כדי לבסס את הטענות הנוספות של עו"ד בן צור. הוא גם לא התכוון,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו הבעיה של אדוני בעניין מועד שמיעת טענת הגנה מן הצדק?
ז'ק חן ראשית
כן
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו נצטרך לקבל החלטה גם בזה אז חשוב שאנחנו שומעים
ז'ק חן ראשית
אז לכן הזכרתי את החלטתכם כבודכם שאם אתם רוצים לקבל החלטה גם בזה ולקיים דיון גם בעניין הזה כי עו"ד בן צור לא התייחס לזה אז אני מתייחס לדברים האלה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור הביע עמדתו בכתב שזה לא הזמן.
עודד שחם ראשית
הנחת העבודה היא שהדברים כרוכים אחד בשני נכון?
ז'ק חן ראשית
כן
עודד שחם ראשית
אין עילה על פני הדברים לפצל את הדברים בין העניין האחד,
ז'ק חן ראשית
לכן העליתי את זה כבודכם, הזכרתי.
עודד שחם ראשית
טוב עשית
ז'ק חן ראשית
אם אנחנו מדברים על זיכרון דיוני ושיפוטי וזה היה רק לפני חודש, הם מבקשים שאתם תזכרו סוגיות מהותיות, מהותיות שהתבררו כאן במסגרת פרשת 4000 שיש בה מספר סוגיות מהותיות שמופיעות בכתב האישום, לא נמנה אותם בעוד שנתיים - שלוש, אחרי שהן נפתחו כבר ונשאר לנו לשמוע עוד עד אחד כדי לסגור סוגיה, עוד שני עדים כדי לסגור עוד סוגיה, את זה אגב הזיכרון הדיוני והשיפוטי אתם תשמעו בעוד שנתיים, מדוע? ממילא הכל בפרוטוקול אבל אני אתייחס לזה אבל זו הייתה הערה ראשונה, אני עניתי, יש זיקה ואמרתי מה עמדותי.
משה בר-עם ראשית
לגבי עיתוי הדיון בבקשה בהקשר הזה של,
ז'ק חן ראשית
לגבי העיתוי בדיון בבקשה, שוב, ככל שישתנה סדר העדים אני מבקש לדון ולקבל הכרעה בבקשה שלנו להגנה מן הצדק כבר עכשיו.
משה בר-עם ראשית
ככל שלא?
ז'ק חן ראשית
ככל שלא, בתום קבוצת העדים הראשונה אחרי שכבודכם
משה בר-עם ראשית
החוקרים גם
ז'ק חן ראשית
יש חוקרים כבר
משה בר-עם ראשית
אמר מר בן צור שיש חוקרים נוספים
ז'ק חן ראשית
לא, לא, יש שלושה. בעניין הזה, שלושה נוספים, תבוא בקשה מעו"ד בן צור להביא את אותם עדים נוספים כדי לבסס משהו שנוסף שהוא רוצה לבסס זה כבר בקשה שלנו, שלו, הוא ישמיע אותה כבודכם יחליט, אבל זה שלושה עדים, זה לא שינוי סדרי עולם לא של פרשות ולא של עדים.
משה בר-עם ראשית
ברור.
ז'ק חן ראשית
זו הייתה ההערה הראשונה אבל הכרוכה בעניין הבקשה של המאשימה לשנות את סדר הפרשנות והעדים. הערה מקדימה ואני עובר לטיעון. אנחנו לא מייצגים את נאשם 1, אנחנו מייצגים את נאשמים 2 ו-3 לדבר הזה יש חשיבות משום שנאשם 1 הוא נאשם בשלושה אישומים הוא יכול, הוא נאשם באישום הראשון, באישום השני,
משה בר-עם ראשית
אדוני מייצג בעצם גם את נאשמת 3
ז'ק חן ראשית
נכון, כן
משה בר-עם ראשית
אז היום הייצוג אצל אדוני 2 ו-3?
ז'ק חן ראשית
כן, כן.
משה בר-עם ראשית
בסדר, רק להבהיר את זה
ז'ק חן ראשית
הם נאשמים רק באישום הראשון ולכן מבחינתם הפגיעה שמבקשת, לא מבקשת אבל שנוצרת כתוצאה מבקשת המאשימה בשינוי סדר הפרשות והעדים היא כפולה ומכופלת. על עינוי דין אני לא צריך להרבות מילים אבל צריך לחיות את זה כדי להבין את המשמעות של הדברים, כאשר אדם יושב ומשפט כזה מרחף מעל ראשו כחרב מתהפכת ונשמעים עדים ופתאום הוא קם בבוקר להודאה, שיחכו עכשיו, חכו עכשיו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אבל גם אם יישמעו עדים קודם הכרעת הדין לא תפצל
ז'ק חן ראשית
אבל זה לא משנה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו הייתה תחושת הלחץ, המתח
ז'ק חן ראשית
כן, אבל זה בדיוק העניין גברתי, בעניין הזה אם תרשה לי להיות עד מומחה בתור מי שהוא גם סנגור ולא רק היה תובע, בטח לא שופט מה זה חייו של נאשם, זה לא רק לחכות להכרעה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יותר קל לחכות לסוף מאשר לדחות את הכל.
ז'ק חן ראשית
לא, לא, זה לא רק זה, יש לחיות האנשים שיש נגדם כתב אישום חיים אותו, הם הולכים לישון איתו, הם קמים איתו בבוקר והוא מלווה אותם כל היום, העיסוק בו הוא מאוד מאוד אינטנסיבי רגשית ונפשית, הקשר עם עורכי הדין, ברגע שאתה כבר נכנס לתוך הפרשה הזאת ואתה כולך טבול בתוכה אתה כולך טבול בתוכה ויש לזה המון המון... אני לא רוצה להיכנס לזה אבל זה במערכת היחסים עם בני המשפחה שלך, עם עורכי הדין שלך
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה ברור
ז'ק חן ראשית
אני לא מדבר על המשאבים הכספיים כי אז כבודכם על המשאבים הכספיים שזה דורש, יש לזה השלכה גם על משאבים כספיים שהם מקצים לצורך ההגנה, לא רוצה להיכנס מחמת צנעת הפרט ליותר מדי פרטים בעניין הזה אבל גם פה יש לזה השפעה והם יודעים שאו. קי. בניגוד לבקשתם התחילו עם הפרשה שלהם אני מיד אראה מה ביקשנו אז בזמנו ומה התביעה עמדה שלא לעשות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא צריך.
ז'ק חן ראשית
אבל אם אני אצטט גברתי תחיה את זה מחדש.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני זוכרת, תאמין לי
ז'ק חן ראשית
בסדר, אז אני אחסוך אבל אני מסתפק רק במשפט, אבל מבחינתם של נאשמים 2 ו-3 משהוחלט על ידי התביעה להתחיל בפרשה שלהם בניגוד לבקשתם כי הם רצו שיינתן להם זמן ארוך יותר להתכונן לפרשה הגדולה, אפילו בית משפט העיר לתביעה שוב, כשהפררוגטיבה היא אצלם וכמו שחברי אמר באותו שלב בית המשפט אין לו, לא רק שליטה אלא ידיעה לכוון ולהגיד להגנה תעשי כך או אחרת אבל בית המשפט אני זוכר את גברתי שואלת למה דווקא עם התיק הזה אתם מתחילים? הכי גדול, זה כמו במשחק ההשחלות של הילדים, מנסים להכניס דרך הבסיס הרחב לתוך החור הקטן, למה? תנו לנו גם זמן להתכונן, תעשו את הדברים בצורה יותר יעילה אבל אז נשמע מה שלימים הסתבר כתירוץ שהם שקלו פעם אחר פעם שביקשנו והיועץ המשפטי לממשלה אני לא זוכר באיזה ביטוי השתמשו, חביבנו שהוא מאוד מוטרד עד כדי כך ששנתו נודדת מ... של עדי המדינה ולכן מכיוון שעדי המדינה הם באישום ראשון יישמע על כל הצער שבדבר למרות שפרק הזמן להכנה מבחינת ההגנה הוא הרבה יותר קצר באישום הגדול, נתחיל עם האישום הראשון אבל מה לעשות שעדי המדינה משהתחיל המשפט, לכן אמרתי תירוץ, הם התעכבו, התעכבו. העד הראשון היה אילן ישועה, הוא לא עד מדינה, אחריו עוד קבוצת עדים, אחרי הרבה מאוד זמן חפץ ובכלל בקבוצת העדים השנייה שהוקדם לאחרון קבוצת העדים הראשונה, פילבר אז מסתבר שעדי המדינה יכלו לחכות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב.
ז'ק חן ראשית
אז לכן מדוע היה חשוב לי לומר?
משה בר-עם ראשית
אדוני לא ממש מצטער שהתחילו בפרשה 4000
ז'ק חן ראשית
' הדלתות מסתובבות אדוני, אדוני יודע איפה הייתי אם היו מתחילים בפרשת 1000? אני לא יודע, אני בוודאי מצטער מהמקום שאדוני שואל אותי שמשהתחלנו ב - 4000 עכשיו ממסכים לי את תיק 4000 בעשן סיגרים ובבועות של שמפניה, לזה ודאי אני מצטער אם אנחנו מדברים על תום לב דיוני ומה המטרה מלכתחילה בלפתוח פה ולדחוף עדויות עסיסיות שיטבלו קצת סוגיות מורכבות שאני חושב שכבודכם כבר התרשם שיש בפרשת 4000 אם אנחנו מדברים על המטרה שלשמה ניתנת הפררוגטיבה לתביעה והשימוש ההגון היעיל בשיקול הדעת שלה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, הבנו
ז'ק חן ראשית
אבל אנחנו לא נולדנו אתמול, כבודכם רואה כבר את הדברים גם לא פחות טוב מאיתנו. על כל פנים בנקודה הראשונה אנחנו לא נאשם 1 לנו יש מעבר לכל מה שעו"ד בן צור פירט כאן ואני, הוא צמצם לי הרבה בטיעון שלי, אני אצמצם את שלי בעקבות כך, יש לנו טיעון נוסף ולדעתנו ראשון במעלה לזה שמצבם של נאשמים 2 ו-3 הוא שונה הם רוצים לסיים את עינוי הדין הנורא הזה מבחינת שמיעת סדר הפרשות האלה ולהתפנות לפחות עד הכרעת הדין לחייהם שהפסיקו כבר תקופה מאוד ארוכה. המשמעות עכשיו של קבלת בקשת התביעה היא תהיה לדחות ולהשאיר
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן הבנו את הטענה.
ז'ק חן ראשית
בסדר, עכשיו, אכן לתביעה יש את הפררוגטיבה לקבוע את סדר הפרשות שלה ואת סדר העדים שלה והיא השתמשה בפררוגטיבה הזאת, היא השתמשה בה, היא קבעה את סדר העדים ואת סדר הפרשות והייתה החלטת בית משפט, לא נחזור עליה שחברי הפנה אליה באוגוסט, החלטה מאוגוסט 2020 שמורה לה תני את סדר הפרשות. מה משמעות של קבלת פרשת התביעה עכשיו? כשאותה החלטה מאוגוסט 2020 תני את סדר הפרשות ואת סדר העדים? היא אות מתה, הרי אם התביעה עושה מה שהיא רוצה ועוד על תקן של הודעה אז המשמעות שבית משפט הורה לה תני את סדר הפרשות ואת סדר העדים, יש משמעות להחלטות של כבודכם, הן מחייבות ולכן אין מקום לבוא עכשיו ולהגיד זה פררוגטיבה שלי, זה שיקול שלי, איפה הפררוגטיבה הזאת אחרי שכבר עשו בה שימוש הייתה יכולה לבוא לידי ביטוי? והיא באה לידי ביטוי ולא התווכחנו איתה. יש בעיה לעד להופיע במועד מסוים, אז מה מאיתנו יהלוך? בוודאי שגם אם היה הולך אז בית המשפט היה אומר בוודאי שלא לזה התכוונו כל עוד זה משרת בצורה עניינית את הערך של גילוי האמת ויעילות הדיון תוך שמירה על זכויות הנאשמים אז שינויים כאלה טקטיים תוך כדי שמתבקשים מכיוון שאלה הם החיים אנחנו לא התנגדנו וגם לא נתנגד אבל כאן זה שינוי סדרי עולם וכך צריך להסתכל על הבקשה הזאת, זה ערבוב חבילת הקלפים מחדש. עכשיו, לכן אמרתי שזו המסגרת הדיונית האמיתית, משעשתה שימוש בפררוגטיבה ומשניתנה החלטה של בית משפט אם היא רוצה לשנות היא צריכה לבוא בבקשה, היא לא באה בבקשה, היא באה בהודעה, אם היא הייתה באה בבקשה אגב, היא גם הייתה כותבת ומספרת אלה מוכי הבקשה ומנסה לשכנע את בית המשפט מהם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו נשמע אותם
ז'ק חן ראשית
אז עכשיו מבחינת סדר דיוני אנחנו נשמע את ההסברים שלהם אחרי שאנחנו נסיים לטעון את טענותינו שלנו אבל אני לא נאחז בסדרי דין, מדוע? משום שלא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שההחלטה הזאת היא שרירותית בלי לתת לה כוונות מזימתיות אבל היא שרירותית, מדוע? משום ששאלה שאתם בוודאי תשאלו אותם אם סדרי הדין היו נכונים אז היינו שומעים כבר את התשובה מראש אבל אנחנו נשב ונקשיב, שאלה של בית משפט וודאי ישאל את התביעה קחו למשל את עדי הרגולציה של הקבוצה השנייה ותספרו לנו עכשיו, תשכנעו אותנו מה הרעיון המסדר שאמר אלה העדים שיישארו בקבוצת העדים הרגולטוריים אחרי ששמענו כבר רגולציה עם חפץ ופילבר וברגר ודנה נויפלד ואלה העדים צפריר, סטלה הנדלר, קמיר, עדי קאהן שאותם אתם העברתם זה לא מעבר להררי החושך, זה מעבר להרי אררט עד שמקווים שייכלו המים, לשם הם העבירו אותם זו שאלה שבהגינותה התביעה תצטרך לעמוד כאן ולהסביר לבית המשפט, אנחנו נקבל כל הסבר שלהם כשאנחנו מאמינים להם, הם לא יסבנו את בית המשפט למה דווקא העדים האלה? ולמה השאלה הזאת היא חשובה? משום שבהפעלת שיקול הדעת היא צריכה לעשות בהתאם לכללים ואני לא אחזור עליהם שפירט עו"ד בן צור, הכללים לא כוללים תכסיסנות הם לא כוללים שיקולים לא עניינים שלא משרתים את ערך גילוי האמת ויעילות הדיון אבל זו שאלה למשל אחת, יש לי רשימה של עוד הרבה מאוד שאלות אבל כבודכם ודאי ישאל,
משה בר-עם ראשית
אדוני צריך להעביר את זה לעו"ד...
ז'ק חן ראשית
לא, לא, בית המשפט ישאל את זה מיד, כך אני מניח. עכשיו, בכותרות מדוע אנחנו מתנגדים, מה מאיתנו יהלוך? שזה גם בדרך כלל סדרי דין אז מה אכפת לך? מה ממך יהלוך? אז מאיתנו יהלוך קודם כל משום שהתיק הזה הוא לא ככל התיקים הוא מגה תיק מבחינת ההיערכות של ההגנה גם אם בתיקים אחרים למרות שבניגוד לסדרי הדין באה התביעה ומערבבת חפיסת קלפים קטנה פה זה לא חפיסת קלפים קטנה זה חפיסת קלפים מאוד מאוד גדולה, זה היערכות שלנו, זה החלטה איזה שאלות אנחנו שואלים את העד הזה דווקא, איזה שאלות אנחנו משאירים או סוגיות משאירים לעדים הבאים ובאיזה סדר, ברגע שמערבבים לנו כל הזמן את הסדר מתערבים לנו במעשה ההגנה ובהכנה ופוגעים לנו בהליך ההוגן. זה קודם כל. הדבר השני, אגב, זו גם הסיבה שבית המשפט מלכתחילה הורה על סדר העדים, הרי הם יכלו לבוא ולהגיד לבית המשפט ולהודיע אנחנו נתחיל בתיק 4000 אבל יכול להיות שנעשה שינויים באמצע ונכניס את תיק 1000 ונכניס את תיק 2000 בואו נתגלגל ונראה ונתארגן תוך כדי תנועה כנהוג במקומותינו,... שכפ"ץ תוך כדי תנועה אבל לא, בית משפט אמר אוקי, אתם החלטתם שאתם מתחילים בפרשת 4000 אני זוכר את זה, גברתי זה היה לפני שנתיים, הרי אחרי שאלת גברתי הם אמרו לך מתחילים ב - 4000 למרות התהייה אז אמרת אוקי, אנחנו הגשנו בקשה לסדר העדים, אמרתם שהחלטתם 4000 מכיוון שזה מגה תיק על מנת לאפשר היערכות ראויה להגנה אבל בעיקר גם כדי לקדם את המשפט. כבודכם רצה לקדם את המשפט והיה צריך ללמוד תיק ענק אז כדי להקל וכדי שאפשר יהיה לקדם את המשפט במהירות אתם תתנו סדר עדים, ההגנה לא תישמע באני לא יודעת, לא הכנתי, לא שמעתי, יש לי ערפל בקידבק, אין ערפל, סדר עדים, זה היה חלק מהטעמים שעמדו ביסוד ההחלטה הראשונה שלכם. הטעם השני הוא וחברי גם נגע בו ולכן אני לא ארחיב עליו שבית המשפט נמצא במקום אחר ממה שהוא נמצא בתחילת הדרך בכל מה שקשור לביקורת ולפיקוח על שיקול הדעת של התביעה שתמיד מסור לבית המשפט, על ההחלטות שהיא מקבלת גם כאשר הם במסגרת הפררוגטיבה שלה, עכשיו זה בית המשפט וזה בדיוק הדיון שהוא מקיים עכשיו יכול לשקול מה הטעמים הענייניים שמצדיקים חזרה או שינוי מהחלטת בית המשפט ומה שהיא משמיעה ומחייבת. השלישי ונגעתי בו זה שלא הנחה שום תשתית עניינית, שום הסבר לא קיבלנו עד היום למה פתאום הכל משתנה נוכח הראשון והשני? והרביעי גם בו נגעתי כאשר עשיתי את ההבחנה גם בין נאשמים 2 ו-3 לבין נאשם 1 זה בכל מה שקשור לזכותם של נאשמים 2 ו-3 משהתחילו בפרשתם למרות בקשתם או בניגוד לבקשתם לא להתחיל עם הפרשה שלהם שאוקי, כך החלטתם אז אל תשאירו אותנו תחת החרב המתהפכת הזאת כל כך הרבה שנים ואני מזכיר אנחנו שמענו חמישה עשר עדים הסכמנו לעוד ארבעה במסגרת פרשת 4000 מקבוצת העדים הראשונה, שניים הועברו ועל שניים הם ויתרו במשך שנה ושלושה חודשים, שנה ושלושה חודשים. יש לנו עוד סדר גודל של ששים עדים עוד (אנחנו חייבים אני חושב גם התביעה וגם אנחנו תשובה לבית משפט) מה עשינו בפרק הזמן הזה כדי לנסות לקדם 144 שמתחילת הדרך אנחנו מבקשים אותו גם לעניין הזה יש לנו עדכון, נעדכן את בית המשפט אבל אנחנו מדברים על פרק זמן מאוד מאוד ארוך, ממילא שתיק 4000 צריך עוד להישמע והעדים בו צריכים להישמע ואם עכשיו רוצים עצירה מתודית באמצע של 1000 ועוד איזה עשרים ומשהו עדי 2000 אז הכל נדחה בעוד שנה, זה קשה להלום את הסבל, זה סבל, זה לא פחות מסבל שאנשים חיים עם הדבר הזה על הראש שלהם. עכשיו כבודכם את השתלשלות האירועים אני חושב שחברי נתן, אני יכול לדלג עליו וגברתי ביקשה שאני לא אצטט מתוך הפרוטוקול, אני רק אפנה לתאריכים אם גברתי תרצה לראות, זה כבר בישיבת ההקראה ב - 24 במאי 2020 אני קמתי וביקשתי שהתביעה תודיע את סדר הפרשות והעדים, הם לא עשו את זה במשך חודשיים, הפעם הבאה זה ב - 19 ביולי 2020 שוב קמתי וביקשתי את סדר העדים זה בעמוד 36 לפרוטוקול של ה - 19 ביולי, הפרוטוקול הקודם מ - 24 במאי לא נתתי את מספר העמודים, זה עמוד 14 כבודכם ובישיבה של ה - 19 ביולי זה בעמוד 36. בעמוד 39 התביעה מודיעה בפעם הראשונה ביולי שהיא החליטה לפתוח בתיק 4000 זה בעמוד 39 לאותו פרוטוקול מיולי מאותם טעמים שאני אמרתי כאן, שנתם נדדה, טוב, אנחנו הגבנו כבודכם עד עמוד 40-41 יש דיון בנושא הזה כאשר אנחנו ממש מפצירים ומבקש לא להתחיל בפרשה הגדולה אבל הם התעקשו מלעשות ובעקבות זה ניתנה החלטה של בית המשפט ב - 10 באוגוסט 2020 שחברי הפנה אליה. 25 בספטמבר 2020 המכתב של התביעה בהמשך להחלטת בית המשפט גם על זה כבודכם תראו, אנחנו לא מתחשבנים כי אם כבודכם ישוו בין ההחלטה יראו את סדר הפרשות וסדר העדים למכתב התביעה שאמור לענות על ההחלטה כבודכם יראה פער.
יהודית תירוש ראשית
הגשתם בקשה והיא נדחתה.
ז'ק חן ראשית
לא, היא לא נדחתה, תחפשי ואת תראי שהיא לא נדחתה.
יהודית תירוש ראשית
יש לי אותה מול העיניים, מינואר, סדר הבאת העדים די בהודעת המאשימה.
בועז בן צור ראשית
הנה מסתבר שלא די
ז'ק חן ראשית
מסתדר שלא די
בועז בן צור ראשית
נכון
ז'ק חן ראשית
זה בדיוק העניין
בועז בן צור ראשית
אתם עושים צחוק עכשיו.
ז'ק חן ראשית
אני מודה לחברתי פעם נוספת וכיוון שכך אני מבקש לומר שני משפטים, זו בדיוק הבעיה, כבודכם לא היה צריך לדחות את, לא זכרתי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ממתי ההחלטה?
יהודית תירוש ראשית
ההחלטה של כבודכם ביחס לבקשה של חברי ההחלטה היא מ - 16 בספטמבר בית המשפט כותב די לנו בהודעת המאשימה,
משה בר-עם ראשית
להודעת המאשימה מ - 15 בספטמבר כשהיום כל מה שהם מבקשים זה להיצמד להודעה הזו. זה ברור.
ז'ק חן ראשית
לכן אני מודה לחברתי משום שהנה זה אחת מהבעיות מהפיכת סדרי הדין, עכשיו אני למד מה היא הולכת לטעון, יש לי הזדמנות עכשיו להשיב לטענה עוד טרם שמעתי אותה. אז ב - 15 בספטמבר בעקבות זה שביקשנו אבל התביעה החליטה לדחות את בקשתינו ובכל זאת להתחיל בתיק 4000 בית משפט נתן החלטה, סליחה ב - 20 באוגוסט בית משפט נתן החלטה אתם תודיעו סדר פרשות והעדים, כולם, בכל תיק. 4000 ב - 15 בספטמבר המאשימה עשתה דין לעצמה ועשתה ככה, חלוקה לארבע קבוצות, בקבוצה הראשונה סדר העדים קשיח, לגבי שלושת הקבוצות האחרונות משתנה, בתוך הקבוצה, הם נתנו את סדר הקבוצות אבל הם אמרו לגבי סדר העדים בכל קבוצה אנחנו נודיע זמן סביר מראש, בהחלטה של כבודכם ב - 20 באוגוסט היה מרכיב נוסף שלכל עד צריך לצרף את רשימת המסמכים שנוגעת לו ובהודעה שלהם מ - 15 בספטמבר שאמורה לענות על החלטת בית המשפט גם פה הם עשו דין לעצמם ואמרו סמוך לעדותו של כל עד אנחנו נעביר את רשימת המסמכים, אגב, 144 ואז אנחנו הלנו,, כשקיבלנו את זה זעמנו, אמרנו יש כבר החלטה של בית משפט, אתם החלטתם תיק 4000, יש החלטה של בית משפט אז אפילו לא מכבדים אותה עד הסוף ועל זה וכבודכם בכל הכבוד הראוי ואני מודה לחברתי שקמה באה הטעות הראשונה, בית המשפט אמר די לנו בהודעת המאשימה למרות שהיא לא ענתה על החלטת בית המשפט, אמרתם די לנו. די לנו הזה כל כך מעצים אותם שעכשיו זה כבר לא בקבוצת העדים 2,3 ו-4 לא ניתן את הסדר המדויק, זה כבר לא לא ניתן לכם את המסמכים מראש שתוכלו להיערך למשפט אלא בסמוך לעדותם של העדים, עכשיו אנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים, אנחנו כבר לא נבוא בבקשה לבית משפט, אנחנו בניגוד לסדר העדים שהודענו אנחנו אפילו לא ניתן תירוץ ולא נסביר כלום, אנחנו נקשיח את ליבנו ונעשה מה שאנחנו רוצים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, הלאה.
ז'ק חן ראשית
תודה. אם מלכתחילה הם היו עומדים בקפדנות על החלטת בית המשפט אז גם היום הם היו יודעים שהם צריכים לבוא בבקשה בדחילו ורחימו בפני בית המשפט ולבקש.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אמרת את זה כבר
ז'ק חן ראשית
בסדר אז לא צריך להעיר לי הערות מהאגף
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר, לא צריך, הלאה
ז'ק חן ראשית
זה רק משפר אותי. על הטענות של עו"ד בן צור אני לא אחזור עליהם, אני אמרתי שאני מצטרף לכל טענותיו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן, ברור.
ז'ק חן ראשית
כן. כבודכם הסיבה, אני רק אתן מראה מקום לדברים שרשמתי לי והקדמתי ואמרתי אותם שהם נתנו מדוע הם מתחילים לתיק 4000 כי הם דואגים לוול בין של עדי המדינה היא בפרוטוקול הדיון מ - 19 באוגוסט 2020 בעמוד 41
משה בר-עם ראשית
אדוני מבקש לאמץ את ההודעה או ההחלטה של בית המשפט מ - 15 לספטמבר כפי שמר בן צור מבקש?
ז'ק חן ראשית
כן, בוודאי, בוודאי, אני רק עכשיו מוודא שאני לא חוזר על טענותיו של בן צור, אני בעמוד 12 דילגתי על עשרה, יש לי עוד שישה עמודים לראות שאני לא מפספס טיעון.,
משה בר-עם ראשית
כן, בבקשה
ז'ק חן ראשית
אבל כבודכם רואה, אני עובר מהר ואני גם מקזז את הזמן הבטחתי לכם חצי שעה של בעז בן-צור: ואני לוקח ברבע שעה, אני מאזן, אני מקצר את שלי ברבע שעה.
משה בר-עם ראשית
אדוני מבקש להשמיע תשובה מהמדינה?
ז'ק חן ראשית
כן. הדוגמאות של העדים גם חברי נתן, גם הפיצול, אגב, שאלה אחת שאבקש אתכם לשאול את התביעה כי הם לא סיפרו ומההודעה שלה זה לא ברור, הם אמרו ואולי יתקנו אותי אם לא הבנתי נכון בהודעה שלהם לבית המשפט בתום קבוצת העדים הראשונה של תיק 1000 תישמע קבוצתה עדים הזו, המוגבלת של תיק 4000 האישום הראשון ואחר כך
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אישומים שני ושלישי.
ז'ק חן ראשית
אישומים שני ושלישי אבל הם לא אומרים שהם יסיימו עם אישומים שני ושלישי, זאת אומרת אנחנו לא יודעים אם מדובר בקבוצה אחת ואז חוזרים לארבעת אלפים ואז חוזרים לאלף ואז חוזרים לאלפיים, זאת אומרת את הסוף הם השאירו, גם הסוף יש סרט כזה שנתנו אופציה לבחור איזה סוף אתה רוצה אז גם הסוף לא ברור לנו, זאת אומרת אנחנו אפילו לא יודעים לאיזה אופק אנחנו מפליגים. אין לנו מושג.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני מקווה שאת זה תדעו תיכף
ז'ק חן ראשית
שזה מה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לפחות את זה תדעו עוד מעט
ז'ק חן ראשית
כן, לכן לכן אני רק מזמין שאלות כי הם לא הסבירו ולא הסבירו.
אלון גילדין ראשית
זה לא כל עדי השני והשלישי
ז'ק חן ראשית
אז אני בטוח שאתה מטעה את בית המשפט כי כשקראתי את זה בפעם הראשונה חשבתי שזה לגמור את 2, 3 ואז חוזרים ל - 4000 עו"ד בן צור כשדיברתי איתו הוא אמר לי שהוא הבין כמוך, כלומר הוא הבין מה שאמרנו אבל בית המשפט מהחשש
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, נשמע את זה תיכף. תסיים ונשמע אותם.
עודד שחם ראשית
זה ריקוד בלתי פוסק
ז'ק חן ראשית
זאת אומרת כבודכם זה לא ערבוב, הם באו לפניכם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תיכף נשמע תשובה
ז'ק חן ראשית
בסדר אבל עכשיו הטיעון, עכשיו הטענה, לא הטיעון, זאת אומרת הם לא באים אליכם עכשיו אחרי החלטה, אחרי סדר, אחרי קביעה, אחרי הכל ועושים דין לעצמם, מודיעים לבית המשפט נעשה מה שאנחנו רוצים, עושים ערבוב של החפיסה בסדר הפרשות ובתוכו עושים ערבוב של קלפים לגבי כל, עכשיו הם כבר אומרים לכם ובסוף יהיו עוד הרבה ערבובים, אנחנו נמשיך עכשיו לפזר את הקלפים ובעניין הזה ובזה אני מסיים כבודכם
משה בר-עם ראשית
זה הם אומרים בהודעה האחרונה לא ב - 15 בספטמבר
ז'ק חן ראשית
כן, כן, בהודעה האחרונה, בניגוד למה שאני הבנתי, אני חשבתי שעכשיו חוזרים ל - 1000, , 2000 מסיימים חוזרים ל - 4000, מתקנים אותי ואומרים לי לא, זה תהיה עוד קבוצה קטנה של עדים ואחר כך חוזרים עוד פעם ל - 4000. הדבר הזה מעצים ובזה אני רוצה לסיים, טיעון של עו"ד בן צור ולכן אני לא רוצה לחזור על כולו ולעשות את זה ממש בתמצית, יש היגיון שהם החליטו, אנחנו סבורים שהיעילות מחייבת, המשימה של גילוי האמת מחייבת העבודה שמוטלת על כתפיכם מחייבת להנגיש את המטריה ואנחנו יודעים שלפחות חלקה היא לא פשוטה בתיק 4000, היא מורכבת כבודכם אני הייתי פונה לקהל כאן מכבוד בית המשפט אני לא אפנה אל בית המשפט בשאלות כן? אבל בואו נעשה קוויז אחרי ששמענו במשך חודשים מי זוכר מה זה הדדיות? מי זוכר מה זה דאבל כפול? איך זה נקרא? בנדל כפול הנה אני אפילו לא זוכר איך קוראים לזה אני אזכר בזה בעוד שלוש שנים, התחלנו בזה צללנו, נפרדנו כבר מהמצופים, לבד שחינו בבריכה הזאת אז בעוד ארבע שנים וזה לא כמו לרכב על אופניים אנחנו לא שוכחים אף פעם, חולף זמן. דבר אחרון שאני רוצה לומר לכם כבודכם לכן גם הזיכרון הדיוני והיעילות ומה שמוטל על כתפיכם וכניסה לסוגיות ופתאום מתחילים לפזר לכם ומערבבים לכם, הדבר הזה הוא כבד משקל והדבר האחרון שאני רוצה לומר לכם כבודכם ובעניין הזה אי אפשר גם להקל ראש, יש לנו משרדים לנהל ויש לנו גם לקוחות אחרים ותיקים אחרים, אנחנו נערכים ועם כל הכבוד גם את זכותנו זו, זכותנו זו שקשורה לזכויות גדולות ורציניות צריך לכבד החלטתם את אשר החלטתם? בסדר. הודעתם על הסדר גם כן בסדר, אנחנו נערכים ברמה של לוקחים תיק, לא לוקחים תיק ברמה של הודעות לבתי משפט מתי אנחנו פנויים לתיקי הוכחות כאלה ואחרים, המשרדים נערכים סביב זה ולכן אנחנו לא יכולים להיות גם במצב, ושוב, הכל על רקע שהיה שימוש בפררוגטיבה וכבר הודיעו מראש מה סדר העדים והפרשות שפתאום באים אלינו ואומרים לא, לא, פוס, אז מה אם התכוננת? אז מה אם ניהלת את משרדך, אז מה אם החלטת לא לקחת תיקים? גם הזכויות שלנו המייצגים הם שיקול מאוד מאוד חשוב שצריך לקחת אותו בחשבון. רק לראות שלא שכחתי כלום. מזכירה לי עו"ד פירר, תודה רבה שאנחנו חייבים לכם תשובה מה עשינו בנוגע ל - 144 אבל זה לא קשור עכשיו, זה אחר כך או פעם אחרת.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה לא חייב עכשיו, אפשר להתקדם.
נוית נגב ראשית
כבודכם ברשות כבודכם לשתי דקות גם בעקבות שאחר כאן חברים,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גברתי רוצה להתייחס?
נוית נגב ראשית
גם אנחנו נמצאים פה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אמרתי אתם חלק מההודעה
נוית נגב ראשית
בהחלט, אז ברשות כבודכם באמת בקצרה את נקודת המבט שלנו ודברים שלטעמנו בית המשפט והמאשימה בעיקר צריכים לקחת בחשבון אגב התייחסות לסוגיה שעולה כאן. בעניין השמיעה ההגיונית ההוגנת והעניינית אני לא אוסיף על דברים שאמרו פה חברי אבל אני רוצה לשתף את בית המשפט גם בתחושות שלנו ובמשמעויות לגבינו. הדברים נובעים מכך שפרשת 2000 שאני לא חושבת שיכולה להיות מחלוקת שמבחינת ההיקף והגודל קטנה אני לא יודעת להגיד, עשרות מונים, קטנה פי כמה מפרשת 4000 ואולי אפילו מפרשת 1000 אבל בטח משתיהן יחד, נכרכה כאן בעצם ואוחדה ביחד עם התיק כולו והדבר הזה יש לו מבחינתנו משמעויות אדירות שאי אפשר להתחיל לתאר אותם. חברי התחיל לתאר אותם לגבי הלקוחות שלו הדברים לגבי הלקוח שלנו מועצמים עוד יותר אני גם חייבת לומר שככל שהיו לנו הערכות זמנים לגבי הימשכות ההליך כאן בתחילת הדרך ככל הנראה שגינו והדברים ארוכים פי כמה. המחירים שהלקוח שלנו משלם עקב הימשכות ההליכים עקב הכריכה הזאת קשה להתחיל לתאר אותם ואני לא רוצה גברתי גם אמרה בצדק, לא להיכנס לתוך עומק הדברים אבל בהחלט אלה מחירים קשים וכבדים מאוד שהם קיימים. המאשימה החליטה על איחוד התיקים, אני מניחה שיש לה את הנימוקים וההסברים שלה אבל צריך לקחת בחשבון גם את המחירים שאנחנו משלמים שלטעמי הם לא פרופורציונאליים.
משה בר-עם ראשית
אז מה גברתי מבקשת בדיוק? מה גברתי מבקשת?
נוית נגב ראשית
ראשית כבודו לא תמיד אני יודעת לבקש, באמת, שכבודכם אומרים לי מה גברתי מבקשת זה מה אני מציעה, לא בהכרח
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא מציעה, מה עדיף מבחינת האינטרסים שלכם?
משה בר-עם ראשית
כי אני רואה שהמכתב מ - 15, ההחלטה או ההודעה של המדינה בעניין החלטה ב - 15 לספטמבר מתייחסת על סדר העדת העדים באישום מס' 1 שזה לא נוגע לגברתי
נוית נגב ראשית
לא מדויק כבודו, לא מדויק. אני אומר לכבודו אנחנו עוד במרץ 2020 קיבלנו מייל מהתביעה, אפרופו חומר החקירה כי יש, כבודכם אולי יודעים, יש רשימת חומר חקירה בתיק 4000 ויש רשימת חומר חקירה בתיק 1000 ו - 2000 מאוחד, ביחד 1000 ו - 2000 ללא הפרדה ביניהם ובהקשר הזה כתבו חברי במפורש שהחומר מורכב משתי רשימות, אחד של 1000 ו - 2000 והשנייה של פרשת 4000 מבחינתנו החומר כולו הוא חומר חקירה בתיק ביחס לכלל הנאשמים, אלא אם צוין אחרת ברשימת החומר, כלומר חברי,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
דובר על זה פה
נוית נגב ראשית
הדברים האלה דוברו וכבודכם גם רואים שאנחנו גם נמצאים פה, אנחנו נמצאים פה יש לנו אינטרסים. יש עדים שאולי חברי חושבים שהם רלוונטיים רק לפרשה מסוימת, גם לנו יש מה לומר עליהם, לפעמים כן ולפעמים לא אבל אנחנו מחויבים להיות פה ולעקוב ולשמור על זכויותינו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מבחינת הסדר, לבחור את הסדר, מה גברתי בוחרת?
נוית נגב ראשית
גברתי שואלת מה אנחנו בוחרים? אנחנו בוחרים שענייננו יתנהל בנפרד, זאת הבחירה שלנו, עכשיו בעניין הזה יש לדברים משמעויות גם לכאן וגם לכאן ברור שבנושא של שמיעה כפי שחברי דיברו, אני אתחיל כך, ראשית צריך לדעת ולתכנן מראש, זה גם חשוב ללקוח שלנו, זה חשוב לנו, השינויים התכופים יוצרים קושי משמעותי. שנית, כל מה שחברי אמרו כאן אני לא יכולה לעלות עליהם בעניין הזה, בעניין שמיעה הוגנת, שמיעה עניינית הם דברים שהם קיימים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן מביע עמדה מאוד ברורה, יש לי לקוחות שקשורים לתיק 4000 התחלנו ואני רוצה לגמור את זה, אחר כך יחכו להכרעת הדין כמה שיחכו אבל שידעו שהם את חלקם במשפט סיימו.
נוית נגב ראשית
כבודה אני מבינה את זה ואני לצערי לאור מה שאמרתי אני לא אוכל לומר את זה, אני לא אוכל לומר את זה, גם אם נניח מחר יחליטו שמשמיעים רק את העדים של תיק 2000, חלק ניכר מהעדים אגב שרלוונטי לתיק 2000 הם מעורבים, סליחה כבודו
משה בר-עם ראשית
כן, בבקשה
נוית נגב ראשית
חלק מהעדים שהם רלוונטיים ל - 2000 הם גם רלוונטיים לעדים אחרים אז זה מעורב, אני לא במצב שאני אוכל לומר את זה גם אם מחר נעשה את זה.
משה בר-עם ראשית
אני רוצה לשאול. הוגשה בקשה מטעם נאשם 1 ביחס לקריאת סדר העדים, ביחס לאישום הראשון, בעניין הזה נקבעה ישיבת תזכורת וזה בעצם הבקשה שכרגע מונחת לפנינו, אז ייתכן בהחלט שסדר העדת העדים ביחס לאישום הראשון גם רלוונטי לגבי אישום 2 אולי אבל גברתי עכשיו מעלה בקשה חדשה, בקשה אחרת או מצטרפת?
נוית נגב ראשית
לא, לא, בהקשר של הבקשה של עו"ד בן צור אם הבקשה תכלול את כל הרשימה של הקבוצה השנייה או לא את כל הרשימה שבקבוצה השנייה, זה לא עניין שנוגע לנו
משה בר-עם ראשית
גברתי מעלה עכשיו בקשה חדשה?
נוית נגב ראשית
לא כבודו, אגב כך עלה פה עניין, נקרא לזה הערבוב לצורך העניין או הדילוג בין הפרשות, אני מניחה שההחלטה של כבודכם תתייחס גם לסוגיה הזו, בסוגיה הזו של הדילוג בין הפרשות אני חושבת שאני חייבת להביא בפניכם את המצב מבחינתנו, אין לי לצערי תשובה או פתרון כי"ההצעה"שגברתי הציעה כרגע
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני לא הצעתי, אני שאלתי
נוית נגב ראשית
נכון, זה ניסוח לא נכון"ההצעה"האפשרות
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הייתה שאלה מה ההעדפה שלכם כי שמענו העדפות מאוד ברורות מהאחרים.
נוית נגב ראשית
כבודה הקושי שלי הוא שבכל אחד מהפתרונות האלה אנחנו נמצאים משלמים מחירים כבדים, זאת הבעיה, זאת הבעיה
עודד שחם ראשית
לכן אתם רוצים לפצל.
נוית נגב ראשית
ראשית כשאני אמרתי שהדברים צריכים להילקח בחשבון לא רק על ידי בית המשפט אני מכוונת את דברי גם בעיקר למאשימה שצריכים לקחת את הדברים בחשבון ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה, למנוע אותה הם לא יצליחו.
עודד שחם ראשית
השאלות שלנו נוגעות לתת לכם הזדמנות כדי להציג את האינטרסים שלכם בעניין.
נוית נגב ראשית
אז אני הצגתי אותם
עודד שחם ראשית
מאה אחוז, בסדר גמור
נוית נגב ראשית
בסדר גמור, תודה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תודה לגברתי.
ז'ק חן ראשית
כבודכם אני לא שמעתי שהאינטרס הוא לפצל.
עמית חדד ראשית
לא, ממש לא
ז'ק חן ראשית
הפוך, לפחות לשמור על הסדר, זה מה שאמרו.
דובר לא מזוהה ראשית
---- עו"ד נוית אמרה ששתי האופציות פוגעות בה, זה מה שהיא אמרה.
עמית חדד ראשית
לא לפצל כפי שהמאשימה מציעה עכשיו סוג של ריץ' רץ'
משה בר-עם ראשית
לא, לא
ז'ק חן ראשית
לא, לא, זה לא עומד על הפרק בכלל.
משה בר-עם ראשית
היא השתמשה בביטוי לערבב ולא לפצל
ז'ק חן ראשית
בין הפרשות.
יהודית תירוש ראשית
טוב כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי לפני שנתחיל רק נשמע הבהרה לעניין הזה. מה שכתבתם שאחרי סיום שמיעת העדות של... יהיו לנו זוג אחר כך תישמע השני והשלישי.
יהודית תירוש ראשית
אני אומר איך אנחנו מתכוונים לטעון כאן כי אני כבר אומרת, אני אבהיר לבית המשפט, הכוונה שלנו במשפט שגברתי הקריאה זה לאחר קבוצת העדים הבאה של 4000 תבוא קבוצת עדים של אישומים השני והשלישי, קבוצת עדים, לא סיום כל עדי 1000 ו - 2000 וזה לא נכתב כך אבל הכוונה היא בהחלט שאחר כך נחזור לקבוצת עדים של 4000 זאת אומרת כן, הכוונה היא לעשות שינוי במובן של שמיעה של התיקים לסירוגין, זאת הכוונה ואני גם אומר לגברתי, רק אני אשלים ואומר שאת החלק הזה של הטיעון מאחר שזה בעיקר צורך שעלה באישומים 1000 ו - 2000 וזאת הסיבה לשינוי הזה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה זה אומר? זאת הסיבה?
יהודית תירוש ראשית
אני אומרת מאחר שזה צורך שעלה מתיק 1000 ו - 2000 הסיבה לחזור בהמשך לקבוצת עדים נוספת לכן חברי הוא זה שידבר על החלק הזה בבקשה של חברי, זאת אומרת העניין של הסירוגין ידבר חברי, אני אדבר על שני דברים אחרים. דבר אחד זה על קבוצת העדים השנייה והשינויים בתוך קבוצת העדים השנייה והדבר השני שאני אדבר זה הבקשה של חברי להקדים חוקרים משמעותיים למעשה כמו שאני מבינה את הבקשה גם כדי שנוכל אחר כך לקבל הכרעה, בית המשפט יוכל לקבל את ההכרעה בעניין הבקשה להגנה מן הצדק.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה עמדתכם לעניין הזה גם? מה המועד הנכון מבחינתכם לדון בבקשה להגנה מן הצדק?
יהודית תירוש ראשית
אנחנו חושבים שבניגוד למה שהציג עו"ד חן לא רק הבקשה של, כדי לבסס את הבקשות של עו"ד בן צור צריך לשמוע עוד חוקרים כמו שהציג את זה חברי עו"ד חן אלא לצורך קבלת הכרעה בטענות הגנה מן הצדק, כל 220 העמודים נדמה לי שנכתבו צריך לשמוע א. כמות נכבדה יותר של חוקרים, אני ספרתי כעשרה חוקרים מהותיים ומעבר לכך צריך לשמוע עוד עדים רבים נוספים ואני אדגים אם זה אם צריך רק ככה בשביל לסבר את האוזן, יש לחברי שם טיעון על כל מה, כל ראיית המנהרה ומחדלי חקירה שנעשו בתיק הזה במובן לא של מה שנעשה לעדים מסוימים אלא מה שחדלו החוקרים לעשות, לא עשו בוואלה, לא מצאו בוואלה וכל מיני דברים כאלה במובן הזה בוודאי שבית המשפט חייב לראות קודם כל את כל היש לפני שהוא מחליט מה נגרע? זה דבר ראשון ובניגוד לאיך שחברי הציג את זה ממש לא קבוצת העדים הראשונה עסקה בסיקור ואני אסביר את זה. קבוצת העדים הראשונה למעשה נתנה את הסיפור בזעיר אנפין על מנת שכשבית המשפט יבוא לשמוע את עדי המדינה כמה שיותר מהר שאפשר הוא יבין ויוכל לקבל מושג נכון יותר לגבי עדותם, אין מקום לשמוע את חפץ לפני ששומעים קצת על הסיפור, מבינים מה זה פגישת ההגבלים את כל הדבר הזה ואין מקום לשמוע את פילבר לפני ששומעים קצת על מה היה ברגולציה לפני פילבר. חברי יודע את זה שיש עוד רשימה ארוכה של עדים מוואלה שלא נשמעו ולכן להגיד שקבוצת העדים הראשונה יוחדה לסיקור היא לא נכונה ורק אני אומרת, חוזרת זה היה פתח סוגריים אבל אני חוזרת לשאלת בית המשפט אנחנו חושבים שכדי להכריע בבקשת ההגנה מן הצדק של חברי עו"ד חן ומה שעוד יבוא מעו"ד בן צור ואנחנו זוכרים גם טענות מקדמיות בהקשר הזה לא רק שחייבים לשמוע את עשרה החוקרים המהותיים או אחד עשר החוקרים המהותיים שאני ספרתי ככה לעצמי מתוך הבקשה, יש עדים רבים שחייבים לשמוע כדי להכריע בהם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
שהם לא חוקרים?
יהודית תירוש ראשית
שהם לא חוקרים, שהם עדי וואלה ועדי רגולציה כי גם שם יש טענות מטענות שונות על ראיית המנהרה ומעבר לכך ואני תיכף אגע בזה משפטית ככל שיש צורך ויש צורך לטעמי מעבר לכך חייבים לדעתי מהרגע שמדובר בטענות של הגנה מן הצדק שדורשות בירור עובדתי והם לא יכולות להיות מוכרעות ללא בירור עובדתי הדרך הנכונה והמקום הנכון להכריע בהם הוא בהכרח בסוף ההליך, בהכרח אחרי שבית המשפט ישמע את מכלול הראיות ומכלול הנסיבות ואני אגיש על כך פסיקה. מאחר שמעבר לשמיעת הראיות והעדים עצמם שבית המשפט צריך כדי לבחון את היש ולבחון את כל הטענות מעבר לזה מלאכת האיזון מלאכת האיזון שההלכה של הגנה מן הצדק מחייבת בין הפגם ככל, אנחנו חולקים על כך שהיה פגם מהותי שיורד לשורש העניין שפוגע בתחושת ההגינות והצדק אבל גם אם בית משפט יחשוב אחרת מאיתנו עדיין, עדיין הוא צריך לאזן את הפגם שהוא ימצא לנכון ואת עוצמתו כפי שהוא ימצא לנכון לבין הראיות שהוכחו בפניו לגבי נסיבות ביצוע העבירה, הנזקים, החומרה, המשמעויות ואת כל הדבר הזה הוא יכול לעשות רק בסוף ההליך ולא בתחילתו ולא בשלב הזה, לא בתחילתו, אנחנו לא בתחילתו אבל גם לא בשלב הזה שבו אנחנו מצויים, זאת אומרת גם לצורך ההחלטה אם נפל פגם אבל גם לצורך מלאכת האיזון ויותר מזה, גם לצורך בחינה מה הסעד הראוי? ואני אגיד כבר עכשיו שהסעד שחברי מבקשים של ביטול כתב אישום הוא סעד כל כך קיצוני על פי הפסיקה, כל כך נדיר שמתקבל כל כך נדיר בטח במקום של מחדלי חקירה שיכולה להיות להם משמעות אחרת, משמעות ראייתית אחרת אם חדלה המאשימה מלהביא את ראיותיה, לא הצליחה, כן הצליחה, בטח במובן הזה ובטח ובטח אני כבר מקדימה ואומרת כשהחלק השני של הראש של הטיעונים של חברי הוא שניים, מחדלי חקירה שראיית מנהרה מה לא נעשה והפגיעה בעד מדינה נניח מרכזי.
ז'ק חן ראשית
אל תטעני לתמצת
יהודית תירוש ראשית
לא מתמצתת
ז'ק חן ראשית
אני מתאר לעצמי שב... בשקיקה את ה - 220 עמודים מה שהיא מתארת זה לא נכון, לא נכון.
משה בר-עם ראשית
אפשר לחזור לסדר העדת העדים?
יהודית תירוש ראשית
רק שנייה אדוני, אני אחזור, אני אחזור חשוב לי רגע לומר על הדבר הזה
משה בר-עם ראשית
לא, כי זה הדיון שנקבע לסדר העדת העדים
יהודית תירוש ראשית
לא רק, לא רק גם סדרי הדין בעניין הגנה מן הצדק, אני אגיד גם שכאשר מדובר בכל זאת הייתי במקום הזה שאומר שהסעד הוא כל כך קיצוני וכל כך נדיר במקומותינו ובפסיקה ובדין במיוחד כשמדובר במחדלי חקירה שיש פסיקה נרחבת על כך שמחדלי חקירה במקרים מאוד מאוד נדירים מובילים לצעד כל כך קיצוני וגם במקרה שהפגיעה הנטענת היא פגיעה בעד שבמובן הזה אמנם לעניין פרשת יששכרוב אבל הדברים משיקים. הפסיקה הביעה דעתה באופן נחרץ בעניין פרשת שוויש שיש משמעות נדרשת פגיעה עוצמתית יותר בעניינו של עד מאשר בעניינו של נאשם.
בועז בן צור ראשית
על מה משיבים כרגע? אני לא מבין
יהודית תירוש ראשית
אבל אני אדבר לבית המשפט וחברי בגלל שלא הגשנו בקשה אז חברי יכולים להשיב לי ולכן הם ישיבו לי. בית המשפט שאל אותי אם אנחנו חושבים מתי, בית המשפט שאל שאלה ואני עניתי לשאלת בית המשפט מה עמדתנו
ז'ק חן ראשית
אני לא נתתי לך להפריע לי אז למה את מפריעה לי להפריע לך? אני לא הפרעתי לך, אני קם כבר כמה פעמים
יהודית תירוש ראשית
כי אתה מלאך
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תן לה שתסיים
יהודית תירוש ראשית
זה היה בציניות לפרוטוקול
ז'ק חן ראשית
היא הפריעה לי מספר פעמים אז אני בסך הכל רציתי לומר שמה שהיא עושה עכשיו אנחנו לא התכוננו לו, כל הדיון הנרחב הזה לא קיבלנו עליו לא טיעון, לא תגובה, לא שום דבר, אנחנו מעבר לתגובה שנגיב עכשיו נרצה גם לנוכח הדברים שיישמעו גם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ניתן לכם להגיב אבל תן לה לסיים
ז'ק חן ראשית
יהיה לנו עוד פרק זמן נוסף כדי להגיב ולהתייחס כי במסגרת ההפתעה, הודעה על סדר פרשות וסידור עדים אז יש לנו עכשיו קלף נוסף של הפתעות ואגב, זה יהיה פרק הנוסף בטענה של הגנה מן הצדק והאופן שבו מתנהלים הדיונים כאן.
יהודית תירוש ראשית
בסדר, בלי איומים. אני עניתי רק לשאלת בית משפט בעניין של מה עמדתנו, מתי המועד הנכון? ואמרתי שהמועד הנכון הוא בסוף ההליך ונתתי בריף פשוט של מה המועד הנכון. זה הכל. מעבר לזה לעניין סדר העדים קביעת סדר העדים היא פררוגטיבה של התביעה
משה בר-עם ראשית
אפשר להתחיל מהשלב שגברתי הודיעה מ - 15 לספטמבר? אין מחלוקת שזה פררוגטיבה השאלה מ - 15 בספטמבר זה מתחיל להשתנות.
יהודית תירוש ראשית
אז אני אדבר על זה.
משה בר-עם ראשית
מקשיבים, אין מחלוקת
יהודית תירוש ראשית
לא, מסכימים, מקשיבים כבודכם אבל אחרי שהם מסכימים הם מבקשים שלמעשה התביעה תיתן פה את כל ההסברים שלה למה קבעו כך, למה קבעו כך, למה שינו את זה ולמה שינו את זה ואת העד הזה ובואו נבקש את העד הזה ובית משפט יסביר למה הזיזו את קמיר ולמה הזיזו את זה, אז אני קודם כל כן באה ואומרת מושכלות יסוד שבכל זאת זו פררוגטיבה של התביעה ואני לא מכירה מצב, ולא סתם חברי לא הציג ולו מקרה אחד לשאלת בית המשפט האם בית משפט נתן לתביעה להזיז עד כזה או אחר
ז'ק חן ראשית
כי מעולם לא הייתה התנהגות שערורייתית כזאת
יהודית תירוש ראשית
מספיק אי אפשר עם זה, אני לפחות לא צעקתי, תשמור לעצמך
ז'ק חן ראשית
לא, אבל תשימי לב
יהודית תירוש ראשית
לא, אני לא אשים לב, אני מדברת ועונה לשאלת בית משפט אני מבקשת שלא תפריע לי. לא סתם המקרה היחיד שחברי הצליח להביא הוא מקרה שעל פי הסמכות יש, על פי החוק יש סמכות מפורשת לבית המשפט כי מדובר בפרשת הגנה ויש סעיף שמדבר על כך, קודם כל כתוב נאשם ועדיו ואחר כך אז כבר מדברים על איזשהו סדר בפרשת הגנה ואחר כך יש סעיף מיוחד שמדבר על אפשרות של בית משפט, לבקש מבית משפט לשנות את הסדר אז זה המקרה היחיד שחברי מצא להגיד. עכשיו, ההערה של חברי מאחר ואנחנו הולכים שנים אחורה חברי יודע שבכל משפט שאני הופעתי בו וגם חברי וגם ראיתי שינוי סדרי עדים הוא דבר שבשגרה ואני אפנה להודעה מטעם הרשימה שחברי עו"ד בן צור ביקש להתייחס אליה, למכתב ששלחנו לו וגם לסעיף בתוך המכתב, אני מפנה לנספח 2 לבקשה שלהם שחברי משום מה בחר,
משה בר-עם ראשית
זה הודעה מ - 15 לספטמבר?
יהודית תירוש ראשית
לא, לא, נספח 2 לבקשה של חברי עכשיו, זה מכתב זה ההודעה, סליחה אדוני, זה המכתב אני תיכף אחזור להודעה אבל זה המכתב וראו זה פלא, חברי התחיל מהסוף של הפסקה הרביעית, סדר העדה... אני כתבתי לעצמי וגם ראיתי את זה בבקשה שלו. סדר העדת העדים בתוך כל אחת מקבוצות העדים הבאות תימסר לאחר תיאום העדים זמן סביר לפני העדתם, הא ותו לא, רק מה? בתחילת ההודעה הזאת כתוב ראוי להדגיש כי בשלב זה ניתן להציג תכנית העדת עדים ראשונית בלבד שכן, טרם התקבל מענה מפורט של הנאשמים לאישום, טרם התחדדה זירת המחלוקת, טרם נוצר קשר ראשוני עם מרבית העדים ברשימה ואני מוסיפה גם זו תכנית ראשונית כי דברים הם דינאמיים. לא סתם האמירה הזאת שזה פררוגטיבה של התביעה היא לא כי יש לתביעה כוח אלא כי התביעה יש עליה את החובה להוכיח את כתב האישום שהיא בחרה להגיש מתוך הראיות שלה כפי שהיא מבינה אותם ומכירה אותם גם בהתאם לדינאמיקות שמתרחשות כאן באולם ולהוכחות שמתקבלות כאן. אני חושבת שאנחנו לא צריכים לבוא ולהסביר בתוך הדבר הזה שכתבתנו את זה כאן, אגב, חברי עו"ד חן הבין יפה מאוד מה כתבנו כי בתשובה שלהם אלינו, אני מקווה שיש לי את זה כאן, בתשובה שלהם אלינו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אולי גברתי תגיד מה היה שם?
יהודית תירוש ראשית
כן גברתי
ז'ק חן ראשית
היא מזמינה אותי להפריע בשלישית. עכשיו היא מפרשת את,
יהודית תירוש ראשית
אני לא מפרשת אני מקריאה ממכתב שנשלח אלינו מ - 18 בינואר 2021 ושם כתוב בסעיף 5, על מנת לוודא שהחלטת בית המשפט הנכבד תיוותר רקמה פתוחה, הם כתבו לנו שככה הם הבינו את ההודעה שלנו אליהם ותיכף אני אגע בהודעה לבית המשפט, אתם יודעים מה? כדי לעשות סדר, באותו יום גם הודענו לבית המשפט בהודעה מיום 15 לספטמבר וכתבנו בסעיף 1 עשויים עם זאת מטעמים שמפורטים להלן, עשויים לחו"ל שינויים בסדר העדים שנמסר, בסדר העדים שנמסר. עכשיו, אני מזכירה שלקבוצות השניות והשלישיות והרביעיות לא נמסר סדר עדים ולכן ברור שהעובדה שיכול להיות שינויים בסדר העדים שנמסר הוא בכלל סדר העדים ולא ייחדנו את זה לקבוצה כזו או לקבוצה אחרת אלא אמרנו והסברנו כאן שיכול להיות שינוי בסדר העדים כי זה שלב נורא נורא מקדמי לתת את כל העדים קדימה אז נותנים קבוצה ראשונה של עדים שבה בסך הכל לכל היותר, הזזנו קדימה דווקא את פילבר ואת דנה נויפלד מהקבוצה השנייה כי היה אילוץ של תיק 1000 ולא רצינו לדחות את עד המדינה יתר על המידה לאחר מכן אבל בסך הכל קבוצת העדים הראשונה נותרה אבל ברור שהתכנית הכוללת היא תכנית מוערכת, היא תוכנית משוערת.
משה בר-עם ראשית
גב' תירוש אני רוצה להבין דבר אחד
יהודית תירוש ראשית
סליחה
משה בר-עם ראשית
לא, סליחה, יש דבר שאני לא מבין. יש מכתב שצורף פה כנספח 2 לבקשה, מכתב שנאמר בהתאם להחלטת בית המשפט, המכתב נושא תאריך 15 בספטמבר 2020 אתם מפרטים את סדר העדים ביחס לאישום הראשון,
יהודית תירוש ראשית
נכון
משה בר-עם ראשית
מה שגברתי אומרת כרגע שזו הייתה תכנית מקדמית? לא מחייבת?
יהודית תירוש ראשית
אני לא אומרת את זה עכשיו, אני אמרתי את זה גם במכתב, גם בהודעה לבית המשפט
משה בר-עם ראשית
את לא מקשיבה לי וחבל, אני שואל את גברתי וגברתי לא מקשיבה לי.
יהודית תירוש ראשית
סליחה
משה בר-עם ראשית
אני רוצה להבין, יש את הפלטפורמה הזאת 15 בספטמבר 2020 מה שגברתי כרגע אומרת שהעובדה שהמכתב הזה נשלח לעורכי הדין על פי החלטת בית המשפט שביקש לקבל את סדר העדת העדים, גברתי אומרת אוקי. שלחנו מכתב אבל זה תכנית ראשונית, בסיסית, לא מחייבת, תלויה בכל מיני שיקולים כאלה ואחרים ואין איזשהו טעם מיוחד או אחר שמסביר למה אנחנו סוטים מהרשימה הזאת, נכון? אני מבין נכון? זה בהתאם לפררוגטיבה,
יהודית תירוש ראשית
אני אומרת שני דברים. אני אומרת ראשית זה לא שעכשיו או באיזשהו שלב אנחנו אומרים זה רקמה פתוחה, אמרנו מראש גם לצדדים גם לבית המשפט בהודעה מ - 15 לספטמבר הודעה שעליה
משה בר-עם ראשית
ב - 15 לספטמבר 2020 זה לא מופיע פה
יהודית תירוש ראשית
לא מכתב, יש הודעה הם לא הגישו אותה
משה בר-עם ראשית
אבל אני מסתכל על המכתב הזה כי זה המכתב שיצא בעקבות,
יהודית תירוש ראשית
סליחה אדוני אני אעשה סדר. אנחנו שלחנו מכתב לחברינו, זו ההודעה ששלחנו לחברינו ב - 15 לספטמבר נספח 2 שבו כתבנו שזו תכנית ראשונית בעקבות ההחלטה. באותו יום גם,
משה בר-עם ראשית
סליחה רגע, אני רוצה לדעת אנחנו מדברים על אותו מכתב מ - 15 לספטמבר 2020?
יהודית תירוש ראשית
כן, כן
משה בר-עם ראשית
לא נאמר תכנית ראשונית, נאמר תכנית הבאת עדי התביעה באישום הראשון.
יהודית תירוש ראשית
לא, ראוי להדגיש כי בשלב זה ניתן להציג תכנית העדת עדים ראשונית בלבד, בהחלט ובאותו יום שלחנו הודעה לבית המשפט שגם בה, למרות שהמכתב הזה הוא מכתב לצדדים אבל הודענו שהודענו וגם כאן כתבנו שזו תכנית שעשויים לחול שינויים בסדר העדים וכו'. הודענו את הדבר הזה לבית המשפט מראש ובית המשפט למרות בקשות של חברי כתב,
משה בר-עם ראשית
הסתפק בהודעה
ז'ק חן ראשית
כי היא הייתה מנוגדת להחלטה
יהודית תירוש ראשית
אבל מספיק להפריע לי עכשיו. חברי תמיד חושב שהצדק אצלו, אני מאוד שמחה על כך אבל בית המשפט הוא זה שקובע. חברי חשבו שהחלטה, שההודעה שלנו מנוגדת להחלטת בית המשפט והגישו על כך טרוניה אבל בית המשפט, מה לעשות? הוא הגורם המחליט והוא זה שאנחנו מתווים את דרכינו לפיו והוא החליט שלעניין סדר הבאת העדים די לנו בהודעת המאשימה ובשלב זה אין מקום להוראות נוספות ולא נאמר בשום מקום על ידי בית המשפט, לא, למרות שהתביעה אומרת שזה תכנית ראשונית אנא מכם ראו בזה כתכנית מחייבת, זה גם לא הגיוני שבית משפט יאמר דבר כזה כי מטבע הדברים וכך קורה בכל משפט וחברי יודעים את זה, יודעים את זה, אני לא אהיה זאת שמייחסת להם מזימות כמו שהם עושים לנו אבל חברי יודעים היטב שבכל משפט סדר העדים הוא דבר שנתון לתזוזות מכל מיני סיבות, כן, משיקולים של התביעה, בוודאי. אם אני שומעת את העד פילבר ואיך שהוא מתנהג והוא מדבר על עדי קופולוביץ' כהרן קטן ועדי קופולוביץ נמצא בקבוצה השלישית, הרן קטן בגיחוך ועדי קופולוביץ נמצא בקבוצה השלישית אז לטעמי כתובעת אני חושבת שנכון להביא אותו עכשיו ביחד עם עוד עדי משרד התקשורת ויאיר חקק שהקדמתי אותו מהקבוצה השלישית גם. עכשיו, יש הרבה מאוד עדים רלוונטיים בקבוצה השלישית יש גם את מומחי האיכונים אי אפשר אבל להביא את כולם לקבוצה השנייה אז אנחנו עושים לעצמנו חשיבה מה הדבר שהתביעה צריכה לטעמה בשלב הזה כדי להוכיח?
משה בר-עם ראשית
ואת זה אתם מודיעים כמובן לנאשמים ברגע שאתם יודעים את הסדר הנכון.
יהודית תירוש ראשית
ברגע שעשינו לעצמנו, הסתיים הקבוצה הראשונה, הסתיימה עדותו של פילבר היינו צריכים לעשות עם עצמנו רגע איזשהו חושבים והערכה מחודשת כי אנחנו כולנו יודעים שהעדות של פילבר הייתה עדות מורכבת, נאמר את זה כך ובהחלט חשבנו מה נכון לעשות. עכשיו, אני אפנה מיד לפסיקה אבל הפסיקה מדברת ולי יש,
משה בר-עם ראשית
לפני הפסיקה הודעתם לנאשמים בכל שלב נתון שאתם,
יהודית תירוש ראשית
הודענו בשלב שידענו על כך, ב - 11.8 הודענו
ז'ק חן ראשית
2022
יהודית תירוש ראשית
ב - 11.8 הודענו על כך, אני מדגישה, עשרה עדים מתוך קבוצת העדים השנייה נותרה על כנה היו 16 עדים, עשרה עדים נותרו על כנם, נאמר כך והוספנו עד מהקבוצה הראשונה שזה יריב עמיעד והוספנו שלושה עדים מהקבוצה השנייה ששניים מהם נקבתי בשמם ועוד אחת שהיא הייתה במחלקה המשפטית שגם אותה רצינו בעצם להביא, את הקבוצה הזאת של עדי הרגולציה מבחינת משרד התקשורת להראות דברים שהעד עצמו לא סיפר וזה מה שרצינו לעשות, למרות שאני חושבת שאנחנו לא צריכים לספר את השיקולים של התביעה לצדדים ולהסביר למה אבל הנה אני מסבירה רק כדי להפיג קצת את הבלונים שמופרחים כאן לאוויר. עכשיו, לגבי עדים שנדחו עם כל הכבוד את זה בכלל אני לא מבינה איך חברי יכולים לבקש מבית המשפט לשאול אותנו שאלות למה דחינו או לבקש שנעמוד על סדר העדים. הרי התביעה יכולה גם לוותר על עד תביעה, היא יכולה לוותר על עד תביעה, התביעה יכולה לוותר על עד תביעה והמשמעויות של זה,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
משנה מי העדה בשלב כזה או אחר אז מוותרים
יהודית תירוש ראשית
אבל אני בוודאי יכולה לדחות את העדים האלה כדי לשקול את הנחיצות שלהם. אני אומר לבית המשפט בצורה גלויה בתוך רשימת העדים שדחינו אני חושבת שכולם נחקרו באזהרה יש הרבה מאוד עדים שם שאנחנו כתביעה לא האמנו לדברים שהם אומרים מטבע הדברים אחרת לא היינו כותבים בפגישת ההנחיה, בכתב האישום שהייתה פגישת הנחיה או שהיינו אומרים מה פילבר אמר לקמיר אם היינו מאמצים את דברי קמיר והתביעה לא חייבת להביא לבית המשפט עד שהיא לא נותנת בו אימון. בתוך כל עדות כזאת יש דברים שחשבנו שאולי כן אנחנו צריכים להביא ואנחנו נדרשים לצורך הכרעת האישום ואנחנו נשקול את הדברים האלה בהתאם להתפתחות ולצורך של זה. יכול מאוד להיות שאנחנו נוותר גם על עדים ויכול להיות שחברי ירצו להביא אותם ולחקור אותם נגדית, זו זכותם ואם יש לכך משמעויות ראייתיות שחברי ירצו לייחס לנו יוכלו לייחס משמעויות ראייתיות אבל אי אפשר לכפות על תביעה, זה בכלל מדרג אחר, להביא עדים שהיא כרגע רוצה לשקול אם יש צורך בהעדתם. זה עדויות ארוכות מאוד, עדויות של עדים שנחקרו באזהרה כמו שכבודכם ראה, עדויות ארוכות מאוד שיכול להיות שמבחינתנו אין טעם לייגע בכל הדבר הזה ובית המשפט יכול להיות שמבחינת חברי כן, אז הם יביאו אותם אחר כך אם אנחנו, כשאנחנו נקבל את ההחלטה ואנחנו עוד לא קיבלנו את ההחלטה ואני אומר לגברתי שזכותנו לא לקבל את ההחלטה ולשמוע את כל הראיות שלנו ולהחליט אם יש צורך בהם או אין בהם צורך.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד תירוש מה לגבי ערבוב האישומים אומר עו"ד חן,?
יהודית תירוש ראשית
אז אני חייבת בדבר הזה, חברי יענה כי זה באמת עניינים של 1000, 2000 שאני לא רוצה להיכנס לדברים האלה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתם בחרתם להתחיל ב - 4000,
יהודית תירוש ראשית
לא, אנחנו בחרנו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני זוכרת
יהודית תירוש ראשית
לא, אני מדברת על השינוי עכשיו,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מבחינת הערבוב.
יהודית תירוש ראשית
בסדר אני אומרת. אנחנו בחרנו להתחיל ב - 4000 כי רצינו להביא מהר את עדי המדינה ובניגוד למה שחברי אמרו עשינו הכל כדי להביא אותם מהר, רק היינו צריכים להניח איזושהי תשתית בפני בית המשפט כדי שהוא יבין את העדים, זה הכל. לאחר מכן, בגלל אילוצים בתיק 1000 הוחלט להביא קבוצת עדים הראשונה שאנחנו שומעים אותה עכשיו וגם עכשיו בגלל שיקולים של תיק 1000, 2000 שבגלל זה אני רוצה שחברי ירחיב בעניין הזה מבקשים בעצם לעשות את השינוי
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עוד פעם לחזור, ושוב ללכת ושוב לבוא?
יהודית תירוש ראשית
כן, אני אתן לחברי ברשות בית המשפט לדבר על זה אבל אני אבקש להשלים כמה דברים בעניין של העדים אם אפשר. אני כן רוצה ברשותכם ואני אעשה את זה ממש קצר כדי לתת לחברי לדבר, אני כן רוצה לדבר על העניין הזה, קודם כל אני,
עודד שחם ראשית
גברתי רוצה להוסיף על מה שטענה?
יהודית תירוש ראשית
לא, לא להוסיף, חס וחלילה. אני רוצה להפנות לאלטמן רק בעניין הפררוגטיבה אני רוצה להפנות רק, כמובן שיש את ההחלטה המפורסמת של השופט לוי בז'אנו אבל אני רוצה גם להפנות לעניין מחוזי ירושלים באלטמן 49530-12-11 מחוזי כאן שם היה רצון לדחות עדותם של חמש עדים שהם נאשמים בתיק אחר בגלל שתיפגע הגנתם אם הם יעידו בתיק הזה ובית המשפט אומר ככה - בעניין זה צודק ב"כ המאשימה באומרו כי תמונת הראיות הכללית מצויה בידי המאשימה ואינה מצויה בידי בית המשפט, גם שם נשמעו כבר ראיות בשלב הזה, מתווה את שיקול הדעת של התביעה להחליט לגבי סדר העדת העדים תוך התחשבות בדינאמיקה הפנימית המתפתחת של המשפט. נתונים אלה אינם מצויים בשיטתנו האדברסרית בפני השופט הדן עד לסיום ההליך ולפיכך יכולתו לבקר את שיקול הדעת של התביעה בעניין זה מוגבלת ביותר. אינני סבור כי לתקדימים עליהם הסתמכה ההגנה יש השלכה ישירה לענייננו והוא מתייחס כאן לצ'רני שהובא כאן על ידי חברי שבאמת חברי הקריא בקטע מסוים אבל הסיבה המרכזית קודם כל שבית המשפט לא יתערב הייתה כי מדובר בהחלטת ביניים בהליך פלילי שהמבחנים שם, זה חוסר סבירות קיצונית ואנחנו לא מדברים על זה והוא מתייחס כאן, שעסקה בהוראת בית המשפט המחוזי לתביעה להיערך להיעדת עדי תביעה נוספים במקביל לעדותו של עד מדינה שיכולתו להעיד ברציפות צומצמה בשל בעיות רפואיות וכו'. יש כאן עוד הבחנות לכל מיני דברים אחרים שהביאו אבל מה שאני כן רוצה להוסיף, זה היה רק חוב שלי של פסיקה, כן יש פסיקה נוספת בעניין הזה אבל נראה לי שז'אנו אם צריך זה בג"ץ 11339-05 אבל בית המשפט אמר שהעניין הוא לא הפררוגטיבה אלא העניין הוא יותר ביחס למה שהודענו, אז הסברתי ביחס למה שהודענו. אני כן רוצה לדבר על הבקשה של חברי להקדים חוקרים, אני חושבת שזה הדבר הנוסף שלא דיברתי עליו. כמו שאני אמרתי, ראשית צריך לומר בקבוצה הזאת יש שלושה חוקרים משמעותיים, יש את יריב עמיעד לא חוקר קטן, יריב עמיעד שחקר בתקופת הפרשה ברשות ניירות ערך, חקר את פילבר, נכנס לפילבר, כולנו זוכרים את הטענות של חברי לגביו והוא לא הורחק מעבר להרי החושך וגם לא מעבר להרי אררט. יש את יואב תלם שהוא ראש, שימש כראש זרוע החקירות זה מס' 2 של היחידה הזאת והוא בכיר מאוד והוא נמצא בקבוצה הזאת וכך גם שלומי חכמון שהוא עד שחקר את פילבר וראינו אותו בכל החקירות שלו.
עודד שחם ראשית
מתי נשמע אותם לפי התכנית פחות או יותר?
יהודית תירוש ראשית
באמצע, בקבוצה הזאת אבל מתי? לא בתחילת הקבוצה אבל באמצע ואילך. גם אילוצי עדים, עד אחד חוזר מחו"ל אחרי שנה וכו.' הבקשה של חברי למעשה להקדים את שמיעת עדים משמעותיים, אני לא יודעת מה זה אומר עדים משמעותיים, ככל שיש לזה איזושהי תכלית והיא תכלית לצורך החלטה בטענת הגנה מן הצדק אז כבר אמרתי שלשיטתי לא די בחוקרים אבל מעבר לזה, מעבר לזה אני רוצה לומר כי חברי יכול להגיד אוקי, בואו נפריד את הבקשה להגנה מן הצדק כל מה שצריך עדים נוספים נדון בזה אחר כך, כל מה שצריך חוקרים נדון עכשיו, אני נותנת לו רעיונות והנה עשרה, תביאו עשרה - אחד עשרה חוקרים אז אני רוצה לומר בעניין הזה. ראשית אני לא רואה את התכלית וכאן כן נכנס העניין הזה של הסעד הקיצוני ואני מצטערת שזה מפתיע את חברי אבל זה לגמרי חלק מהטיעון שכשהתכלית, כשהסעד הוא כל כך קיצוני והסיכוי שיבוטל כתב אישום בגלל טענות מהסוג שחברי טען הוא סיכוי כל כך קלוש, כן נשאלת השאלה מדוע יש צורך לעשות את השינוי הזה בסדר העדים. מעבר לזה, חברי למעשה רוצים לעצור את המשפט, את הבירור המהותי של העובדות למעשה הלכה למעשה כי לשמוע עכשיו עשרה - אחד עשרה עדים כבודכם מבינים שזאת קבוצת עדים, זה מספר חודשים שנעצור את הבירור של ההליך המהותי ושל האשמה של הנאשמים ונדון עכשיו"באשמת המאשימה". נעשה עכשיו קבוצת עדים שלמה של מספר חודשים ונדון באשמת המאשימה. מישהו פעם תבע את הביטוי לחקור את החוקרים אז זה נשמע לי די דומה ואני חושבת שהפסיקה הזהירה ברחל בתך הקטנה במספר פסקי דין גם בעניין רותם וגם בעניין, בתיקים אחרים, גם בעניין רותם, גם בדיון נוסף של רותם בפסק דינו של עמית ולפני כן של סולברג וגם בפרשת קשקוש, אני אפנה, רע"פ 7052-18 מדינת ישראל נגד רותם, העברת המוקד מהדיאלוג בדבר אשמתו ואחריותו של נאשם אל עבר בירור התנהלותה של המדינה תחטא למהותו של ההליך הפלילי, היא תגרום לכך שהמסר החברתי הרצוי לא יועבר לא לנאשם וגם לא לחברה. הנאשם יעבור מעמדת הגנה לעמדת התקפה, מהמצב בו ירוכזו הוכחת אשמתה של המדינה ואילו הכרה בחטא וחזרה למוטב יקופחו. אין חולק על החשיבות הרבה שבניהול הליך הוגן, בשמירה והקפדה על זכויות חשודים ונאשמים, ברם, הליך הוגן לחוד והיפוך סדרי הדין בפלילים לחוד. ההליך הפלילי יכול לסבול מאשימה אחת בלבד. גם בדיון הנוסף 5387-20 חסרה לי הפסקה - בנקודה זו אני בהחלט רואה מקום לדאגה ולחששות
יהודית תירוש ראשית
עו"ד תירוש תני לנו את מראה המקום.
יהודית תירוש ראשית
בסדר וגם בפרשת קשקוש 19 - 7485 אני מקווה שאני אומרת נכון את השם.
ז'ק חן ראשית
קישקוש
יהודית תירוש ראשית
קישקוש, שיהיה קישקוש, בסדר ואני חושבת שהאמירות האלה הן כן רלוונטיות לנו כשבית המשפט בא להחליט האם עכשיו נשב ונשמע חודשים ארוכים את כל החוקרים לתכלית שהיא לא ברורה בכלל והיא לא נדרשת כרגע, היא לא תוכל להתממש יותר נכון, מכיוון שגם אם נשמע את כל החוקרים האלה ברצף ונפגע באותם אזהרות שבית המשפט העליון מזהיר אותנו שוב ושוב גם אם נעשה את זה בסופו של דבר בית המשפט יגיע למקום שבו הוא אומר לעצמו לטעמי אני לא יכול עדיין להכריע, אני לא יכול עדיין להכריע או לחילופין הוא יגיד, אני לא יכול להכריע גם כי לא נשמע הכול, אני לא יכול להכריע כי אני לא יכול לעשות את מלאכת האיזון הנדרשת כי אין לי את כל הראיות שהוכחו וגם אני לא אבטל את כתב האישום כי מה שהוכח הוא בעינינו הוא לא פגמים מהותיים היורד לשורש העניין גם אם יש דברים שאנחנו לא חושבים שאולי היה מושלם כן? אני רוצה בעניין הזה כן להפנות גם לשני פסקי דין האחד בעניין של השופטת נאווה בן אור בעניין אסף לוזון שאחרי שבהסכמה, שוב, לא בהחלטה של בית משפט אלא בהסכמה הוחלט להביא קודם מספר חוקרים ונשמעו החוקרים באה ואומרת בסופו של דבר אני לא יכולה עדיין לקבל את ההחלטה הזאת גם מסיבות עובדתיות שם אבל גם מן הטעם, ואם צריך אני רגע אראה את זה, אני מפנה ל - ת. פ. ירושלים 3148-07 לפסקה 21 ושם היא מפרטת שהטענה של הגנה מן הצדק מחייבת עריכת איזון בין ערכים שונים ואינטרסים. מפנה לפסיקה שבית המשפט בוודאי מכיר ואומרת בסופו של דבר בפסקה 22 - עינינו הרואות כי הבחינה המתחייבת אמורה להביא בחשבון שיקולים אשר ניתן לתת להם את המשקל הנכון רק לאור מערכת הראיות הכוללת, כך במקרה שלפני מתחייבת בחינת הראיות הנוגעת לחומרת הפגיעות וכו.' אני מפנה גם ל - ת. פ. מחוזי תל אביב 24518-06-19 ארז שמואלי, אמנם בקשה לדיון והכרעה בבקשה לפסילת ראיות באמצע פרשת התביעה אולם בית המשפט בעצמו,
בועז בן צור ראשית
אני לא מצליח להבין, אני רוצה לומר משהו, אנחנו
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
רגע
יהודית תירוש ראשית
רגע אני באמצע משפט
בועז בן צור ראשית
באמצע לדחליל שכרגע חברתי
יהודית תירוש ראשית
לא נכון, חברי דיבר על כך שצריך אולי לשמוע את כל החוקרים כדי להכריע בהגנה מן הצדק ואני אומרת,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור אדוני ייתן לה להשלים
יהודית תירוש ראשית
ואני אומרת שאי אפשר להכריע בזה בשלב הזה כרגע, אי אפשר ואני מפנה בעניין הזה גם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא צריך לצטט
יהודית תירוש ראשית
ת. פ. 19 - 06 -, 24518 מדינת ישראל נגד שמואלי ואומרת שגם שם למרות שמדובר בבקשה לפסילת ראיות באמצע פרשת תביעה אבל גם בגלל מחדלי חקירה וכו', ובית המשפט עצמו אומר שזה דומה לעניין של טענות מקדמיות וקובע שלא ניתן,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבנו את הטענה. הבנו.
יהודית תירוש ראשית
אוקי. אני אסתכל אם יש לי משהו נוסף לומר ואם כבודכם רוצה לשאול משהו נוסף אז אני אשמח לענות. אני כן אגיד שיש מן הגיחוך בעיני בטענת חברי
ז'ק חן ראשית
למה המחמאות האלה?
יהודית תירוש ראשית
אחרי כל המחמאות שאתם נותנים לי פה, עכשיו הוא אמר אולי תגידי משהו לעניין, נו, באמת. בכל מקרה אני כן חייבת לומר כדי לדבר על ההמשך אני כן חייבת לומר כי כן חברי דיבר כאן עו"ד בן צור על החוקרים שיש ושבכל מקרה אתמול או ביום ראשון קיבלנו מכתב מחברי אחרי ששלחנו להם את כל המזכרים של כל החוקרים בתיק כדי שיגידו למה הם מוכנים להסכים על מנת לייתר חוקרים וקיבלנו תשובה לגבי כל המזכרים ואני לא אלאה את כבודכם אבל כבודכם יניח שיש מזכרים מאוד מאוד טכניים גם בתוך הדבר הזה שהם מוכנים להגשה טכנית לבית המשפט בכפוף להיעדת כל החוקרים לכן כל העניין הזה על חלוף הזמן ואנחנו רוצים לייעל ואנחנו רוצים הכל זכותם, כמובן שזו זכותם לגמרי, רק אפשר בלי כותרות לדבר הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
נשמע את עו"ד גילדין.
יהודית תירוש ראשית
תודה כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד גילדין למה ערבוב בפרשות?
אלון גילדין ראשית
הייתה לי תחושה שזו תהיה השאלה. אני אסביר את הטעמים לשיקול שלנו, אני אתחיל רק במילה משפטית ואז נפרט את הטעמים. אני חושב שנקודת המוצא של כל חברי בעצם, כולל עו"ד תירוש שדיברו לפני היא די דומה, הפררוגטיבה לקביעת סדרי העדים היא של המאשימה והמאשימה כמובן מחויבת לפעול בתום לב ובהגינות. יש פה איזה שאלה מה נכלל בתוך תום הלב וההגינות, אני סבור ששכלל מתן אפשרות להגנה להיערך לחקירת עדי התביעה כפי שהתביעה בוחרת להביא אותם בפני בית המשפט היא בעצם ככלל היא לרוב מסכמת, התביעה יוצאת ידי חובתה כאשר היא נותנת חובת היערכות. עכשיו, נקודת המוצא, לכן עולה שאלה בגלל שלפעמים היא נוגעת גם לצדדים שלישיים עד כמה אני צריך בכלל לפרט את הטעמים אבל אני אפרט מה שאני יכול, ודאי כאשר בית המשפט שואל. נקודת מוצא אולי חשובה לדברים שלי היא שאני לפחות, אני חושב שכל חברי בחלק הזה של האולם ב - 2020 אנחנו היום העד הראשון נשמע לפני כיותר משנה וחצי ואנחנו בעד מס' 18, יש 350 עדים בכתב האישום, אני לא אומר שזה יחסי אבל אנחנו בעד מס' 18. אני, אנחנו לא הערכנו שזה יהיה המצב, יכול להיות שזו טעות, יכול להיות, אנחנו לא חשבנו שאחרי שנה וחצי אנחנו נהיה בעד מס' 18 וחלוף הזמן לפעמים מחייב יצירת התאמות, זאת אומרת חלוף הזמן הוא שינוי, הוא שיקול רלוונטי ואני אפרט אותו. השיקול בעצם ליצירת יותר רוטציה בהשמעת הפרשות בפני בית המשפט נובע משניים. האחד הוא עניין הנוגע לעדים הוא עניין אולי העיקרי ואחד הוא עניין נושאי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
האחד הוא עניין עיקרי והשני?
אלון גילדין ראשית
השני הוא עניין נושאי, אני תיכף אפרט. לגבי עדים יש לפעמים צרכים של עדים, אילוצים של עדים שיקולים הנוגעים לעדים המצדיקים הקדמת השמעתם בפני בית המשפט, האחד המרכזי אולי שיחסית קל בהחלט להבין בעניין הזה ולא דורש אפילו כניסה לאיזשהו פרטיות הוא עד מדינה וגם בפרשת מה שמכונה 1000, 2000 יש עד שהוא עד מדינה בשם ארי הרו ויש כל מיני מודלים פה שכבודכם ודאי יודע להסכם עד מדינה. ההסכם עם עניינו של ארי הרו: הרי עד מדינה קיבל איזושהי טובת הנאה תמורת עדותו ההסכם בעניינו של ארי הרו מוגש נגדו כתב אישום, הוגש נגדו כתב אישום מתוקן ועניין כתב האישום נדחה מעת לעת, הוא לא יוצא פטור בלא כלום, הוא אמור להיות אחרי שמיעת עדותו ועמידתו בתנאי עד המדינה הוא מקבל, בעצם הוא יודה בכתב האישום שהוגש נגדו ויש עונש שמוסכם. כאשר אנחנו נמצאים,
עמית חדד ראשית
להחזיק בגרון
אלון גילדין ראשית
אפשר לטעון כל דבר, זה הסכם עד, זה מאוד מאוד מקובל בהסכם עד מדינה מודל שאדם לא רק יוצא בלי כלום אלא הוא מודה בכתב אישום, מקבל בעצם עונש מופחת. המצב הזה מעמיד אותו, את עד המדינה בסיטואציה שכאשר הזמן נמשך ונמשך ואנחנו אחרי שנה וחצי בעד מס' 18 ואם נשמע את כל העדים של האישום הראשון נתרחק עוד ועוד המצב הזה בעינינו מעמיד אותו במצב בלתי נסבל. חברי יגידו לי אז תביא רק אותו, למה לא הבאתם אותו בהתחלה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הוא העד היחידי שיוקדם?
אלון גילדין ראשית
לא, לא. אני אומר, יגידו לי למה התחלתם ב - 4000, למה לא התחלת איתו? אז התשובה היא פשוטה, אמרה חברתי היו שני עדי מדינה שהיה צורך עמוק להביא אותם. למה לא תביא רק אותו? אני שואל את השאלות ועונה, למה לא תביא רק אותו? אז התשובה היא שיש עוד שיקולים מאוד עניינים ונכונים לתביעה בוודאי שלא מתקרבים לאיזושהי פגיעה בהגינות, שתביעה לא רק יכולה אלא גם צריכה לשקול איך היא מביאה ראיות בפני בית המשפט והוא הקשר לייצר לבית המשפט איזשהו רצף, איזשהו קשר. אם ארי הרו מדבר בשליחות נאשם 1 לנאשם אחר כדי להעביר לו מסר של תיאום דחו איזה הצעת חוק וקידמו אותה בוועדת שרים לענייני חקיקה אז אני אביא את החוקר שישמעו שנאשם 1 אומר נפגשתי איתו והבנתי שמחר ידחו את זה בוועדת שרים. אני אביא את מי שהייתה יושבת ראש ועדת שרים לענייני חקירה שתגיד למחרת נקראתי לחדרו של ראש הממשלה בו אמר לי תקדמי, כל הדברים האלה אני יש לי עניין שהוא ממש מחובתי להביא את הדברים לבית המשפט באופן שבית המשפט יבין, כמו שחברתי אמרה בצדק, אני רציתי להביא את עדי המדינה אבל הייתי חייבת לצקת איזושהי מצקת עובדתי, איזשהו מצע עובדתי שבית המשפט יוכל להבין אותי אז גם אני אומר אותו דבר, אני לא אוכל להביא, לא רוצה להביא עד תלוש אז אני רוצה להביא איזושהי מסכת ראייתית. ישאלו אותי עוד שאלה, אני כבר יודע, למה לא הבאת אותו? עכשיו אתה מביא עדים בפרשת , 1000 כל כך חשוב לך עד המדינה הזה, למה לא התחלת אז? אם כבר קפצת באמצע למה לא התחלת בפרשת 4000 ואני עונה, יש עוד שיקולים, שיקולים נוספים שקשורים בעדים,? לפעמים קשורים בעדים עצמם. העדים, אני לא צריך להכביר מילים, התיק הזה הוא תיק תקשורתי, האנשים שמעורבים בו קשורים עדים בו, גם הנאשמים כמובן כמו שאומר עו"ד ז'ק חן: אבל גם כמובן כמובן אבל גם, אני אגיד כמובן, אתה תגיד כמובן לא נצא מפה,
ז'ק חן ראשית
אני מתכוון לזה ואתה לא.
אלון גילדין ראשית
כמובן גם נאשמים אבל גם עדים ויש אנשים שם שהמעמסה הנפשית היא קשה להם מאוד. אני אגיד יותר מזה, יש לפעמים ולכן לפעמים אנחנו מקדימים עדים כדי להביא את הדברים לאפשר להם לבוא ולומר את הדברים בפני בית המשפט, חלק מהדברים בית המשפט כבר שמע וגם אז אנחנו רוצים להביא את הדברים כמקשה אחת, לא באופן תלוש. אני אגיד אפילו יותר, יש ארבעה, כשתיק נמשך כל כך הרבה זמן יש עוד שיקולים לחלוף הזמן, יש ארבעה נחקרים בתיק הזה בפרשות 1000 ו - 2000 שלצערנו נפטרו, שניים אחרי הגשת כתב האישום, אמרתי בהומור עצוב לחברי שאני מעכשיו מביא את העדים בפני בית המשפט לפי הגיל אז יש, בעצם מה שאני רוצה לומר בדבר הזה שיש מארג שיקולים שהם עניינים, שהם יכולים להשתנות בחלוף הזמן. משפט מה שקרה בספטמבר 2020 לא בהכרח נכון לספטמבר 2022, אנחנו כבר אוקטובר 2022. העניין השני שהוא באמת שיקול, יש עניין, אני חושב שבתיק כזה לא נכון, אנחנו חשבנו שלא נכון שפרשה, בהתחלה אמרנו אוקי, תהיה פרשה אחת, תיגמר שנה, ייגמר החלק שלה בפרשת התביעה תתחיל פרשה אחרת, נניח שאנחנו נמצאים בשלב איפה שאנחנו נמצאים ובראייה מפוקחת קדימה אנחנו לא סבורים שזה נכון. זה נראה לי שיקול, יכול להיות שחברי חולקים עליו אבל זה נראה לי שיקול ענייני ולגיטימי בהחלט של המאשימה שפרשות, שפרשה לא תחכה שלוש שנים עד שהיא תישמע, נכון יותר שראיות ממנה ובוודאי ראיות מהותיות ממנה מפרשת 1000 או פרשת 2000 יובאו בפני בית המשפט בשלב מוקדם יותר, זה גם שיקול, יכול להיות שאם חברי היו מנהלים את התיק היו חושבים אחרת, היו פועלים אחרת אבל בוודאי שיקול ענייני וסביר של המאשימה, לא זו אף זו, שבעצם כמו שאחד מחברי הקריא בנוגע לחומר חקירה הפרשות האלה לא תלושות אחת מהשנייה, וודאי האישום הראשון והשני יש ביניהם קשר. כבודכם כבר ראה שיש עדים משותפים, כבודכם גם יראה בהמשך שיש עדים שמעידים על יותר מפרשה אחת ולכן גם כאשר יש קשר בין הפרשות יש היגיון גם להביא אותם בפני בית המשפט ביחד. לעניין עינוי הדין, אני וודאי מבין את הקושי של נאשם בפרשה כל כך ארוכה, זה... זה ברור מאליו, אני לא יודע מה יותר, כבודכם שאל את חברי עו"ד חן מה זה משנה, אם הוא יסיים עכשיו ואז הוא יצטרך לחכות שנה, והוא נתן תשובה היא כמובן תשובה סובייקטיבית ולגיטימית, אני רק אומר היא לא מובהקת. איך אני אומר היא לא מובהקת אובייקטיבית, סובייקטיבית אני ודאי לא חולק, מה שהוא אומר מקובל עלי כמובן כי אנחנו שמענו את עו"ד נגב, עו"ד נגב סיפרה על נאשם אחר שוודאי כאילו לכאורה אומרים למה בעצם דמו סמוך פחות או סמוך יותר, למה רק נגאל את ייסורי נאשמים 2 ו-3 אבל הוא מסכן יחכה, והנה היא באה ואומרת אני לא יודעת לענות, אם הבנתי נכון כמובן, אבל אין לי תשובה חד משמעית מה אני מעדיפה.
משה בר-עם ראשית
היא ביקשה פיצול.
אלון גילדין ראשית
ואין שאלה של להיות נאשם בהליך, בטח בהליך כזה זה נזק נפשי, אני לא מזלזל ולא חולק אני רק אומר שזה לא מובהק ולכן לטעון שהמאשימה עושה עינוי דין בפועלה בצורה כזאת או בצורה כזאת שאף אחת מהן לא מובהקת, מה יותר מייצר נזק לאדם, לנאשמים אני חושב שזה מפחית מעוצמתו של הטיעון, זה הכל, אלה בעצם הנימוקים שלנו. ראינו את הדברים אחרת תוך כדי התקדמות המשפט סברנו שנכון להביא את הדברים בצורה כזאת, הם לא מעבר להרי החושך, זה קבוצת עדים, מטבעם של כל חברי, כולם נראה לי מסכימים פה שמטבעו של התפתחות המשפט ככלל, אורך העדים הולך ומתקצר כי בכל זאת התחלנו מעדים בכל הפרשות, מעדים מהותיים לכן הקבוצות המתקדמות יותר, אני יכול להגיד את זה קבוצות אצלנו, בפרשות 1000, 2000 יכול להיות שמספר עדים לא יפחת אבל הם עדים יותר ממוקדים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה הצפי מבחינת הסדר? התחלנו ב -, 4000 עברנו ל - 1000 אחרי 1000 אנחנו חוזרים לקבוצה של 4000
אלון גילדין ראשית
ואחר כך נשמע קבוצת עדים למשל ארי הרו גם ב - 1000 וגם ב - 2000
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עדים בודדים? אחר כך עדין בודדים וחוזרים ל - 4000?
אלון גילדין ראשית
אחר כך נשמע עוד קבוצת עדים, אין לי עוד תשובה שמית
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אחרי הסדר הזה של העדים שצריך לגמור אותם יותר מהר, לא יודעת אם מהר זו המילה הנכונה, לתת עדיפות גם לו, עדיפות מבחינת הסדר... יגמור את . 4000 אחר כך יש לנו קבוצה מ - 2000
אלון גילדין ראשית
לא, בגלל שארי הרו מעיד גם על זה היא תהיה קבוצת עדים שתהיה קשורה של 1000, 2000
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ואחרי זה אנחנו חוזרים וגומרים את 4000? נשארים וגומרים את 1000 או גומרים את 2000?
יהודית תירוש ראשית
גברתי שמעה, יש הרבה מאוד עדים,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא, אני שואלת מה אנחנו עושים, מה אחרי זה?
אלון גילדין ראשית
אז אני אומר מה שאני יודע לענות כרגע. אני אצטרך עוד לתת תשובה לבית המשפט אבל זה משהו מאוד רחוק.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז מה הצפי?
אלון גילדין ראשית
מבלי כרגע להתחייב כי לא ישבנו עוד,
משה בר-עם ראשית
יש לכם תכנית אסטרטגית לגבי כל ההליך?
אלון גילדין ראשית
בגדול, ככלל
ז'ק חן ראשית
ראשונית, ראשונית אדוני.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ראשונית ונתונה לשינוי.
אלון גילדין ראשית
עו"ד חן אני חייב להגיד משהו, אני לא רגיל כי אני רוב הזמן מופיע מול עו"ד חדד, עו"ד חדד זה נראה כמו, אתה לא יודע, כמו שיעור... באוקספורד, הוא אף פעם לא מפריע לי באמצע, הוא תמיד נותן לסיים משפט, נורא מוזר לי מה שקורה כרגע. כמו שאמרתי, אנחנו חושבים שלא נכון מבחינה באמת של חלוף הזמן לפרקי זמן מאוד ארוכים שפרשה אחת נשמעת והפרשות האחרות לא נשמעות לכן הרציונל הוא לא בקבוצות נורא קטנות, לא לעשות בלגאן בבית המשפט, בית המשפט רואה, הנה, עכשיו אנחנו בקבוצה, אנחנו כבר הרבה זמן נמצאים פה בפניכם אבל כן הרעיון הוא להביא את עדי התביעה בקבוצות לסירוגין, איזושהי רוטציה בין הפרשות, שוב, ההפרדה היא לא מלאה ויש עדים שקשורים גם וגם כדי שאפשר יהיה להביא בפני בית המשפט ראיות מהותיות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתם מחזיקים אפילו את משרדי עורכי הדין בחוסר וודאות כי אם הם לא י... כלום אז הם כל הזמן תלויים בכמה, במועדים, מתי מגיעים לעדים שלכם.
אלון גילדין ראשית
להבנתי גברתי אני מוכן להעריך בפני חברתי אבל וודאי לא להתחייב אני כבר אמרתי פה בפני בית המשפט שרוב ההערכות שלי, התחלתי בזה, ההערכות לא בהכרח יתממשו, אני מוכן להעריך אבל זה לא,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה עם ההיבט הזה שמשרדי עורכי הדין,
אלון גילדין ראשית
אז אני רוצה לומר שכאשר נשמעות הוכחות בהליך פלילי בכל תיק שאני מכיר גם אם יש לפעמים עורך דין אחד פחות רלוונטי לעד מסוים ויותר רלוונטי לעד מסוים אין, אני לא מכיר לפחות שהמאשימה מביאה את העדים בצורה כזאת כדי שסידור העבודה של אותו סנגור יהיה יותר נוח כדי שהוא יסיים ואז יהיה מוכן סנגור אחר אלא יש,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו מדברים בכמה אישומים.
אלון גילדין ראשית
אבל כמו שאמרתי גם האישומים שלובים וגם אמרתי שיש מארג שיקולים. כבודכם אין פה סודות, בהתחלה סברנו שנכון יהיה להביא את הדברים בצורה כזאת, לאחר מכן סברנו כמו שאני מתאר בפני כבודכם שיש שיקולים אחרים שגוברים על אותו שיקול שהיה בהתחלה, השיקולים האחרים, כוחם מתחזק לאורך חלוף הזמן.
משה בר-עם ראשית
אתם גיבשתם הסכמות, שמענו פה הערות שוליים בכל זאת אפשר,
אלון גילדין ראשית
אני לא בטוח שאני, אני מוכן לענות, אני לא יודע את התשובה.
ז'ק חן ראשית
חברתי עדכנה אתכם על דרך הטרוניה בהקשר לזכ"דים אז א. אני אעמיד דברים על דיוקם ואני אעדכן במה שהיא לא עדכנה.
משה בר-עם ראשית
אנחנו נשמע את עו"ד תירוש
יהודית תירוש ראשית
אנחנו וב"כ נאשמים 2 ו-3 היינו בקשר בעניינים האלה בתקופה האחרונה ובאמת ניסינו להגיע לכל מיני אפשרויות בעניין הסכמות כאלה ואחרות. מעו"ד בן צור שמענו במכתב ביום ראשון שקיבלנו וקיבלנו שם איזשהו מתווה אבל בעיקרו, הוא בעיקרון לא באמת לשיטתנו עושה איזשהו, נותן אופטימיות לקיצורים כלשהם, אני אומר את שלי וחברי יאמר את שלו. אם צריך להיכנס ליותר פרטים אז אני אכנס.
משה בר-עם ראשית
לא צריך
יהודית תירוש ראשית
אוקי, אז בגדול. קיבלנו גם אמירה מעו"ד חן שבאמת כן היה איתם בקשר וניסינו להגיע לאיזשהם הסכמות אבל כן קיבלנו אמירה משמעותית בעיני שלקוחותיו וזכותם לא מסכימים להגשת הודעות בהסכמה, זאת אומרת זה רק, אפשר להגיש הודעות חלף חקירה ראשית, עם חקירה נגדית זה אפשר אבל הם לא מוכנים להגיש הודעות בהסכמה שגם לזה יש משמעות בעניין ההסכמות וזו זכותם כאמור.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר
יהודית תירוש ראשית
מעבר לזה יש רשומות מוסדיות שהסכימו, יש רשימות של דברים שהסכימו חברי להגיש אבל במהות לא נחסך בשלב הזה עדים מעבר לעדי הרשומות המוסדיות.
בועז בן צור ראשית
זה יהיה קצר ואני אשתדל למקד את זה בדיון שעומד על הפרק ואני אשתדל לא להפריע לי כרגע בסוגיה מה המועד הרלוונטי להכריע בהגנה מן הצדק ולא במזכרים ובכתבות מוואלה שרוצים להגיש בלי חוקרים וגם לא בשאלה שלנו אם יש עדים שמוותרים עליהם ושאפשר להגיש אותם,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
המועד הרלוונטי להגנה מן הצדק רלוונטי.
בועז בן צור ראשית
מיד אני אגיע לזה כבודה. עכשיו אני רוצה להגיד כך, יש פה שלוש פרשות, הנחת העבודה הייתה שהפרשות תישמענה ככלל אחת, שתיים, שלוש. עכשיו מההודעה האחרונה לכל הפחות, לכל הפחות איזה מידה ושיעור בית המשפט ישמע בשמונה דילוגים, בשמונה דילוגים את שלושת הפרשות וזה שמונה לכל הפחות. על מה ולמה? התחלנו ב - 4000, עכשיו זה ב - 1000 נחזור ל - 4000 נמשיך ל - 1000 נחזור ל - 2000 נחזור ל - 4000 אז 1000, 2000 ואולי יותר. זאת אומרת שלשיטתה של התביעה שנודעה לה באוגוסט 2022 בגלל חלוף הזמן סיפורי הרי ארו ומעמסות נפשיות על עדים, תיכף אני אתייחס לאינבנתר של הטיעונים אנחנו נשבש שיבוש רבתי את השמיעה הרציפה. אמרתי לכל הפחות שמונה מהלכים, מכיוון שהם לא מוכנים לתת שום אמירה קונקלוסיבית אז זה כנראה שמונה למצער. אחרי זה כבודכם הם אמרו תראו, עשינו שיקול דעת, חלף זמן אז ערכנו איזשהו שיקול דעת וכתבתנו
משה בר-עם ראשית
סליחה אדוני רק הערה, ההודעה הראשונה בעקבות החלטת בית המשפט היא באמת נושאת תאריך מאוד מוקדם ולכן,
בועז בן צור ראשית
אני אתייחס תיכף להודעה הראשונה ותיכף להחלטה, אני אתחיל בזה דווקא. ניתנה החלטה של בית המשפט תודיעו את סדר העדים לגבי האישום הראשון, על זה כבודם ניתנה הודעה, ההודעה היא, חברתי נתלית באמירה שזו תכנית עדים ראשונית, קודם כל זו לא תכנית כבקשתך בוא נתחיל עם הדבר הזה, זה ממש לא תכנית כבקשתך. 2 כבודכם הכותרת היא סדר העדים באישום מס '. 1 כלומר זה המהות, מתייחסים לסדר העדים באישום מס' 1 ולא פרשות שונות ולכן הם גם שימרו לעצמם וזה לגיטימי למרות שזה לא מצטייר אחד לאחד עם ההחלטה אבל בסדר, הם שימרו לעצמם, אמרו תראו יש קבוצה ראשונה, אחרי זה יש לנו עוד עדים מחלקים אותם לקבוצות וקחו בחשבון שיכול להיות מנעד בתוך הקבוצות, זאת אומרת זה לא מקרה שבו הם אמרו תראו, זו תכנית ראשונית ואחרי זה הרשות נתונה בידינו לעשות כאוות נפשנו, זה לא קיים אז יש לנו את ההחלטה, יש את ההודעה. מה שקורה פה, רק צריך לראות את הפער בין ההחלטה וההודעה (שתיקפו אותם גם בנספח 3, נספח 3 זה הודעה מסוף פברואר 2021 הם אמרו אוקי. אנחנו עושים שינוי,) נשמע קבוצה ב - 1000 ואז נחזור ליתר עדי האישום הראשון, ליתר עדי האישום הראשון, זה מה שהם אמרו בנספח.
משה בר-עם ראשית
בפברואר 2021?
בועז בן צור ראשית
בפברואר 2021
עמית חדד ראשית
בסוף פברואר, 28 בפברואר.
יהודית תירוש ראשית
וכתוב שם בסוף ככל שיהיו שינויים נעדכן
בועז בן צור ראשית
ברור, ככל שיהיו שינויים, אמרתי לכם זה תכנית כבקשתך, אנחנו רוצים לשנות אנחנו נשנה, אנחנו רוצים לערפל
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה אדוני רוצה להשיב עכשיו?
בועז בן צור ראשית
עכשיו אני אשיב. אחרי זה אמרו לנו תראו, חלף זמן ובעקבות חלוף הזמן אנחנו ערכנו חשיבה וכתבתי את הטעמים שלהבנתי הם מנו בעניין אז הם אמרו אנחנו רוצים ליצור, אני מצטט את חברי עו"ד גילדין, לייצר רצף שבית המשפט יבין. תהיתי לעצמי איזה רצף ומה בית המשפט יבין אם אנחנו מדלגים מפרשה לפרשה, הדבר האחרון שאפשר לקרוא לזה זה רצף והדבר האחרון שאפשר לקרוא לזה, זה הבנה, זה ערפול. אחרי זה אני רשמתי לעצמי שהם אמרו שארי הרו, ארי הרו תחכה, כבודו של עד המדינה ארי הרו במקומו מונח הוא מחכה, הוא לא מחכה, אני לא רוצה להגיד שהוא... זה שיקול מכריע? זה איזשהו שיקול שארי הרו מחכה? המשפט פה מתנהל, יש פה נאשמים, יש פה עדים, ארי הרו שיחכה, שיחכה עוד קצת, מה זה קשור בכלל, בשביל ארי הרו שמחכה אנחנו נשבש את כל סדרי השמיעה? אחרי זה הם אמרו תראו, אנחנו חשבנו שזה יהיה יותר מהר אז א. אני אמרתי זה לא ליניארי, ככל שנשמעו... ראשיים אז זה נראה שזה עוד הרבה מאוד זמן, חברי אומר חלק מהותי מהעדים המרכזיים נשמע, אבל חלוף הזמן לא משנה אחרי זה חברי אמר תראו, יש עדים שיש להם העמסות נפשיות, דיבורים ריקים, איזה עד יש לו איזה מעמסה נפשית ואפשר כן למסור את העדות שלו ואם יש עד פלוני או אלמוני אז בסדר, יעשו את זה אבל זה סיבה? זה אמירות ריקות, זו סיבה לשנות את כל הסדרים שישנם? אחרי זה דיברו איתנו על הגנה מן הצדק, העמדה שלנו הייתה פשוטה, העמדה שלנו הייתה שבדרך הטבע תוך כדי השמיעה תושלם התשתית, כלומר אנחנו לא אמרנו כרגע, אני, ז'ק חן יש לו את העמדה שלו, אנחנו אמרנו יש לנו עוד מספר חוקרים מהותיים שצריך לשמוע אותם בדרך הטבע, אל תידחו אותם, תשלבו אותם תוך כדי, תוך כדי, אגב, גם להגנה מן הצדק וגם לפעולות חקירה שנעשו, זה לא רק למשמעויות שישנן, זאת אומרת זה גם להגיד איך הודעה נגבתה, מה נקבע, איזה פעולה נעשתה, איזה פעולה לא נעשתה, אני אומר זה לשני הצרכים הללו אבל זה היה צריך להיות חלק אינטגראלי מלכתחילה, הם יודעים מלכתחילה בצדק, אנחנו נשלב חוקרים תוך כדי. עכשיו, בדרך כלל יש עד מרכזי, חוקריו מגיעים, לפני, אחרי, בסמוך, הדבר היחיד שאפשר להגיד על מה שהם עשו כאן, שמתוך 125 חוקרים, 125 חוקרים זה מספר מפחיד, חלק לא מבוטל אמרתי שעל פניו אפשר יהיה או לבטל או לצמצם אבל לבוא ולהגיד שאנחנו כרגע שמענו שני חוקרים ובקבוצה השנייה הנוספת נשמע שלושה חוקרים זה לעג לרש, זה לעג לרש בנסיבות הללו. אגב, חברתי כבר הרחיבה לטעון מה המועד ואם זה תיק חמור ולא תיק חמור, אני לא יודע אם פגישת ההנחיה שהייתה או לא הייתה, בעיקר לא הייתה וכתבות שלא בדקו בשום כלי תקשורת אחר כמה זה חמור, אני כן יודע אבל כן יודע שאם הפרתם חוק יסוד זה מאוד מאוד חמור, אם מסרתם הצהרות לא נכונות לבית משפט בסוגיות מהותיות זה מאוד מאוד חמור על מועדים שנעשו להתעלל בעדים כדי להוליך אותם לגרסה זה מאוד מאוד חמור, אני לא אדגים את העניין הזה כרגע, כל מה שאנחנו כאן ומה שאנחנו אמרנו שאנחנו חושבים וזה נראה לי יעיל ונכון ומושכל, זה יהיה חלק אינטגראלי מהשמיעה, כלומר כן יש עוד מספר חוקרים שצריך לשמוע אותם.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אדוני שם לב שעמדת המדינה היא ששני החוקרים לא תאפשר עדיין החלטה?
בועז בן צור ראשית
אני מאוד מכבד את ההחלטה של המדינה, של המאשימה, המאשימה עמדתה היא שצריך להכריע בסוף, עמדתנו היא, אגב, זה לא אות מתה גם בסעיף 149(10) לחוק סדר הדין הפלילי והערכה שאומרת שאפשר להכריע בכל עת זו, אפשר להכריע ואנחנו היינו מספיק אני חושב מפוקחים שלא, למרות שזיהינו כבר ביום הראשון אחרי שקיבלנו את החומרים שיש קשיים, הגשנו בקשה ראשונה, הנחנו את ההשלמה וכן אפשר יהיה אחרי זה לאזן את זה אם צריך לאזן את זה, אם צריך בכלל לאזן את העוצמה של ההפרות כי הם הפרו חוק יסוד נדמה לי שאפילו בית משפט בהחלטת ביניים כבר קבע את ההתייחסות אבל אני אומר כרגע אנחנו לא מקדימים את המאוחר ואני כרגע לא טוען לשאלה או נכנס לגוף העניין, כל מה שאמרנו תמשיכו את הסדר שהתוויתם אותו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, זה אדוני כבר אמר
בועז בן צור ראשית
אני רוצה להמשיך כבודה. אחרי זה אמרו לנו תראו, יש חמישה עדים שלטעמנו הם מהותיים, הם גם נחקרו באזהרה, זאת אומרת זה לא עדים מינוריים שאנחנו כרגע דוחים אותם ואנחנו נשקול, אולי נוותר עליהם, שמענו את זה לראשונה, זה עניין מאוד מאוד לא פשוט, אני אגיד מדוע, זה עניין לא פשוט כי אתם רוצים לוותר עליהם אז תודיעו שאתם מוותרים עליהם, יש לזה משמעויות. העדים האלה מופיעים בכתב האישום, העדים האלה שמם עלה חזור ועלו, ועלה, במסגרת הדיונים שהתקיימו עד עכשיו ואז אמרו אנחנו גם לא רוצים לייגע, אני מצטט את הדברים של חברי, לא רוצים לייגע את בית המשפט בעניין הזה, אנחנו מאוד רוצים להתייגע במובן זה שזה עדים סופר מהותיים החמישה האלה הם עדים סופר מהותיים, הניסיון כרגע לבוא ולהגיד אנחנו נשמע איזשהם עדים שוליים בקבוצה השנייה ואת העדים האלה אנחנו נשמור לנו את מרחב התמרון, זה לא עובד כך. העדים הללו כבודם הם עדים מהותיים, העדים הללו אם אתם רוצים לוותר עליהם תוותרו עליהם לבוא ולשמור את הכל, ואנחנו מניחים ואנחנו הנחנו שגם חקירתו של פילבר נעשתה בהנחה שהעדים האלה יגיעו ולכן כבודם כל מה שאנחנו אומרים זה את הדבר הבא, לא שמענו תשובה רצינית ולא תשובה מהותית לסוגיה של שינוי סדר הפרשות וזה לא שינוי מינורי, זה שינוי בסדרי בראשית של המשפט ולטעמנו זה גם שינוי בסדרי בראשית של הליך משפטי בכלל. אני גם לא מצאתי ואפשר לעיין וייתכן שלא עיינו בכל אבל לא מצאנו גם דוגמא לסוגיה, דוגמא למה שנעשה כאן בהליך מורכב. לפעמים יש שאלה כן להקדים חוקרים, לא להקדים חוקרים, עד פלוני, עד אלמוני, מה שנעשה כאן בעמדה האחרונה של התביעה המאשימה הוא חסר תקדים. 2. אנחנו אכן עומדים על הבקשה שלנו שהשמיעה תהיה שמיעה רציפה, אם צריך לשנות עד כאן או עד שם,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה כבר אמרת.
בועז בן צור ראשית
מאה אחוז ולכן העמדה שלנו היא שצריך לשמוע את זה באופן רציף.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בסדר, הבנו את הטענה. עכשיו רק שאלה טכנית - מהותית. המדינה בעצם השיבה, מסרה את עמדתה לגבי המועד שבו צריך לדון בבקשה להגנה מן הצדק מבלי להיכנס לטענות לגופן, עמדת המדינה היא שהזמן הנכון הוא בסוף ההליך, עו"ד חן אמר באיזשהו שלב שהוא רוצה להשיב לזה, אז השאלה אם מישהו מכם רוצה להשיב.
בועז בן צור ראשית
אני אומר לגברתי מה העמדה שלי ועו"ד חן יאמר את עמדתו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבנתי שעו"ד חן לא ערוך, הופתע או לא יודעת מה
ז'ק חן ראשית
לא, לא, יש כמה סוגיות. לגבי מה ששמענו עכשיו אני אשיב, כל מה שאמרתי לבית המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא, לא, אנחנו צריכים להחליט בשאלה או לא להחליט או מה שלא יהיה, לקבוע משהו לגבי המועד, זו השאלה.
בועז בן צור ראשית
אז אני אגיד מה העמדה הבסיסית שלנו. קודם כל לא הגשנו את החלקים שלנו הכתובים, עוד לא הגשנו, יש לנו פרקים שלמים שאנחנו צריכים להגיש אותם. אנחנו הנחנו אבל,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבקשה החדשה כרגע היא הבקשה של עו"ד חן
בועז בן צור ראשית
נכון, אנחנו הצטרפנו לבקשה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הצטרפתם ואמרתם שתוסיפו.
בועז בן צור ראשית
נכון, עכשיו אנחנו הנחנו, מה ההנחה שלנו? ואני חושב שזה צריך להיות באופן מושכל, אנחנו הנחנו שהעדים יישמעו כפי שהופיע ברשימות העדים המקוריות שחזרו עליהם, זו הייתה ההנחה שלנו כולל עדי קאהן, כולל צפריר, זה עדים שהם בדיוק היו בקבוצה השנייה והם הרחיקו אותם עכשיו, זו הייתה הנחה אחת. פאולינה, הכל בסדר וחוץ מזה יש לכם עוד מאה חוקרים להביא והכל יהיה בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד בן צור אדוני לא צריך לענות לעו"ד תירוש.
בועז בן צור ראשית
אז אנחנו הנחנו שהעדים יגיעו כסדרם ולכן הגיוני וענייני מטעמנו להגיד אנחנו נגיש אחרי שיגיעו אותם עדים מהקבוצה הזאת עוד שלושה חודשים, פחות חודשיים. 2. גם לגבי החוקרים אנחנו הנחנו שהם יקיימו את הכלל ונדמה לי שגם בית המשפט בשלב מסוים תהה למה לא תביאו יותר חוקרים? זאת אומרת זה נאמר תוך כדי העניין, שישלבו חוקרים בצורה עניינית, כלומר שלא ישלבו בתקופה כזאת רק שניים ועוד שלושה אלא ישלבו עוד חוקרים שקשורים לעדים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אדוני לא עונה לי, אולי השאלה שלי לא הובנה. אני אולי רק אשלים אותה, אדוני הביע את עמדתו שצריך לשמוע את החוקרים לפני שטוענים הגנה מן הצדק
בועז בן צור ראשית
לא את כל החוקרים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא את כל החוקרים. יש כאן עמדה אחרת של המדינה, אם אדוני רוצה להגיב לה?
בועז בן צור ראשית
העמדה של המדינה להכריע בסוף בסוף בסוף?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
כן
בועז בן צור ראשית
התשובה היא לא, אני לא חושב שצריך להכריע בסוף בסוף, התשובה היא שמבחינתי גם חברתי אני חושב שאמרה נכונה, אני לא סופר לה את זה, היא אמרה שיש לה עשרה - אחד עשר חוקרים מהותיים אני חושב שיש יותר אבל זה בטח לא למעלה ממאה אבל יש קבוצה של חוקרים מהותיים. אני חושב שהסדר הנכון וזה מתייחס גם לעדים שנשמעו והעדים הקרובים שיישמעו,
משה בר-עם ראשית
השאלה אם אנחנו נתחיל לשמוע עדים נוספים בין על פי הבקשה של אדוני או המשותפת לגבי סדר העדים או בין עמדת המדינה כפי שהציגה אותה בהודעה מאוחרת לאדוני האם אדוני מצפה בשלב מסוים לפנות בבקשה נוספת לגבי עיתוי ההכרעה בבקשה להגנה מן הצדק?
בועז בן צור ראשית
התשובה היא אדוני שאנחנו נגיש את הבקשה שלנו, יש החלטה בבקשה שלנו שנסבור שיש את התשתית המלאה כשאני כבר אומר יש תשתית מלאה לטעמי ממה שישנו. אני אתן דוגמא אחת,
משה בר-עם ראשית
אז מה שאדוני,
בועז בן צור ראשית
אז כל מה שאני אומר כרגע, אני גם לא יודע מה מתקיים ולא מתקיים
משה בר-עם ראשית
נכון
בועז בן צור ראשית
זאת אומרת כי כשאנחנו חשבנו מה סדר העדים, אני יכולתי לשער פחות או יותר כמה זמן זה ייקח. אני עכשיו לא יודע מה בית המשפט יחליט לגבי סדר העדים, אני יכול לתת תשובה יותר מושכלת כשאני אראה את ההחלטה של בית המשפט אני אדע מה התכנית, תכנית העדות שישנה ואז אני אוכל להגיד. אני כן חושב שלטעמי, לטעמי אני צריך השלמה מסוימת של מספר חוקרי ורצוי שהעדים שזרקו אותם יחזרו למקום שלהם כי צריך לא רק להגנה מן הצדק, גם לצורך שמיעה נכונה וגיבוש המסקנה, זו העמדה שלי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו העמדה של אדוני. עו"ד חן.
ז'ק חן ראשית
כן.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
העמדה של אדוני כפי שהבנתי היא שלכאורה מאחר והחוקרים נדחו אז צריך עכשיו להכריע בזה אם הבנתי נכון אבל אפשר לקבל את העמדה של עו"ד בן צור שצריך לחכות לחוקרים?
ז'ק חן ראשית
בהנחה שהבקשה של המדינה נדחית. אין לי התנגדות לחכות שעו"ד בן צור יניח את התשתית לטענות שלו שמצטרפות לטענות שלנו אבל כל זה בעקבות אחרי קבוצת העדים השנייה כסדרו, לא בהיפוך הסדרים, לא של הפרשות ולא של העדים.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ככל שיהיה היפוך סדרים?
ז'ק חן ראשית
ככל שהבקשה של המאשימה מה שהיא קראה לה הודעה תתקבל במלואה אז אני עומד על כך, כמובן בית משפט יחליט אבל אני אבקש בעניין הזה כי אני לא חושב שאפשר יהיה למצות את זה עכשיו על רגל אחת, עכשיו זה רק כיוון.
משה בר-עם ראשית
מה אדוני יבקש?
ז'ק חן ראשית
אני אבקש לקיים דיון כדי להסביר מדוע הבקשה שלי בשלה, אנחנו נעבור על הבקשה, נעשה דיון כמו שצריך זה עניין רציני מאוד, זו טענה מקדמית שצריכה בכלל והיא יכולה להישמע בתחילת המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני רוצה להבין משהו, אדוני רוצה לטעון בעל פה לבקשה להגנה מן הצדק כדי להסביר...
ז'ק חן ראשית
לא, לא גברתי, בגלל שהדברים כרוכים ובגלל הזיקות אנחנו עכשיו נוגעים בזה אבל בשאלה האם נעשה הפרדה ואני אשמע את טענת, נדון בטענת ההגנה מן הצדק זה דורש יותר מזה ולא על רגל אחת. לזה אמרתי אני אשיב בקצרה עכשיו אבל ככל שבית המשפט יסבור שעדיין לא בשלה העת להחליט בעניין של מתי נדון בבקשה להגנה מן הצדק לי יהיה מה להוסיף.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ואם בית משפט יחשוב שכן בשלה העת אדוני רוצה לטעון משהו לפני כן?
ז'ק חן ראשית
אז אני אטען עכשיו גברתי ואני אנסה להסביר מדוע לא ניתן לקבל את עמדת המדינה להשאיר את זה לסוף
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אוקי.
ז'ק חן ראשית
אבל מה שאני מבקש זה שככל שבית המשפט יסבור אחרת בשלב הזה ישאיר דיון לעניין הזה של המועד, לא יקבע מסמרות. כלומר אם בית המשפט
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז אדוני לא יטען עכשיו, אנחנו לא מסכמים על תנאי, אני מנסה לשכנע ואם לא ישתכנעו אז אני רוצה עוד דיון?
ז'ק חן ראשית
כבודכם קודם כל התסבוכת הדיונית הזאת נעשתה משום ותחילה בגלל האופן שבו,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן סליחה אבל לא הבנתי את אדוני. אני אטען עכשיו, אם בית המשפט לא ישתכנע אני רוצה לטעון, או אם בית המשפט יחשוב אחרת שייתן לי הזדמנות לטעון שוב?
ז'ק חן ראשית
לא, זו לא הבקשה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לא הבנתי, אמרתי שלא הבנתי
ז'ק חן ראשית
לא, בית משפט אומר שהוא רוצה עכשיו, עכשיו,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יכול להיות שאנחנו נגיע למסקנה שיש לנו עמדה ואנחנו יכולים להכריע.
ז'ק חן ראשית
אני חושב שבית המשפט כרגע לא בשל להחליט וזה מה שאני רוצה להשיב, בשאלה מתי תידון הבקשה להגנה מן הצדק. אני עניתי לשאלת בית המשפט בטיעון שלי כששאל אותי לגבי הזיקה, אמרתי שככל שהם עומדים על בקשתם לשינוי סדר העדים ושינוי סדר הפרשות ובית המשפט יסבור לתת להם אני אעמוד על הכרעה בבקשה שלי במנותק מההסכמה הראשונית שלי להצטרף.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז מה אדוני מציע?
משה בר-עם ראשית
אז אדוני יבקש לקיים דיון בשאלה הזאת?
ז'ק חן ראשית
כן, התשובה היא בוודאי. אני עכשיו אשיב ואני אסביר, לא אסביר, אני אבקש לשכנע את כבודכם לא לקבל החלטה בעניין הזה, לא לקבל החלטה בעניין הזה ככל שאתם תחליטו להיעתר לבקשת המדינה.
משה בר-עם ראשית
אלא מתי ובאיזה תנאי?
ז'ק חן ראשית
מצידי בעוד יומיים, בעוד שבוע
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ככל שנחליט להיעתר לבקשת המדינה שמה?
ז'ק חן ראשית
בעניין סדר העדים. זה לא קשור להגנה מן הצדק
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו מסתובבים סביב הודעת המדינה ובקשת המדינה,
ז'ק חן ראשית
נכון זו בקשה, זה שהיא לוקחת לעצמה את החירות לקרוא לזה הודעה זה בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז ההצעה של אדוני היא,
ז'ק חן ראשית
אני מציע שאני אומר כמה דברים בעניין הזה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יכול להיות שחבל עכשיו
ז'ק חן ראשית
לא, לא, יש לי תשובה לגופו ובעניין של הגנה מן הצדק יש לי שלושה משפטים אז פשוט הבירור של מה יהיה כלול באותם שלושה משפטים הוא יותר ארוך מלומר את אותם שלושה משפטים.
משה בר-עם ראשית
מה שחשוב שאדוני יצטרך לטעון בעניין האם בית המשפט מתבקש שלא לקבל החלטה על פי הבקשה, ללא לקיום דיון בין אם נקבל את עמדת המדינה או לא נקבל את עמדת המדינה, שאדוני מבקש להקדים דיון בעניין הזה?
ז'ק חן ראשית
כן.
משה בר-עם ראשית
זה מה שרציתי לשמוע
ז'ק חן ראשית
כן, זה מה שאמרתי אבל יש לי לפני כן שלושה משפטים לומר בתשובה לדברים שאמרה חברתי בעניין של הגנה מן הצדק לכן אחד לא מוציא את השני.
משה בר-עם ראשית
אז למה אדוני צריך להיכנס לזה כרגע אם אדוני,
ז'ק חן ראשית
משום שחברתי כרכה את הדברים בטענה ובית המשפט שאל שאלות בעניין הזיקות.
משה בר-עם ראשית
אדוני עשוי להיקלע לסיטואציה שאדוני יטען לעניין הגנה מן הצדק באופן שמאפשר לבית המשפט אולי לקבל החלטה בבקשה בלי לקיים דיון נוסף ואדוני מצד שני אומר שרוצה לקיים דיון בשאלה הזאת.
ז'ק חן ראשית
נכון
משה בר-עם ראשית
אז אולי כדאי להמתין ולא לטעון
ז'ק חן ראשית
אבל אני לא טועה, אני בסך הכל שלושה משפטים שמגיבים לדברים עובדתיים שחברתי העלתה כאן, זה בסך הכל זה, הכל יתבהר כשאני אומר את אותם שלושה משפטים, כבודכם יראה שזה לא טיעון ממצה למה לקיים עכשיו ולא לקיים אחר כך וכו.'
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
מה שלושת המשפטים?
ז'ק חן ראשית
ולא התייחסות לפסיקה ולא לכלום, אבל לפני הגנה מן הצדק הרי אנחנו לא התכנסנו כאן בראש ובראשונה לצורך הגנה מן הצדק, זה היה... זה היה לעניין סדר הפרשות וסדר העדים אז יש לי כמה נקודות שאני רשמתי ואני מבקש לעבור עליהם כמה שיותר מהר, אין לי יותר מדי זמן. צריך תמיד לזכור את נקודת ההתחלה כי אחרת אנחנו עלולים בתוך מכבסת מילים לשכוח מאיפה באנו, לאן אנחנו הולכים ומה הדבר הנכון לעשות. נקודת ההתחלה זה שהמדינה כלכלה את צעדיה באופן שבו היא כתבה את כתב האישום, באופן שבו היא החליטה מה סדר הפרשות ובאופן שבו היא החליטה מה סדר העדים, זאת אומרת כל מה ששמענו אחר כך בעיקר בכל מה שקשור לסדר הפרשות בדבריו של עו"ד גילדין זו מחשבה מאוחרת שניתנה לאחר החלטה מסודרת כאשר ההגנה מראש התריעה מפני סיטואציה כזאת, כלומר, אנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו התחננו כמו שנאמר בשיר בבקשה אל תתחילו בתיק 4000, תנו לנו זמן להתכונן והם אמרו לא, מק... טעמים. אולי טעם אחד שבסוף יסתבר שגם הוא לא יתקיים. אומר חברי בהגינותו במורד הדרך ובחלוף הזמן חשבנו אחרת אבל כל מה שביקשנו מלכתחילה אם כך אתם מחליטים בתיק 4000 להתחיל אז תודיעו לנו את סדר העדים ובית המשפט תיקף את זה בהחלטה, הוא אמר אם החלטתם ב - 4000 תתנו את סדר העדים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אתה חוזר על הטענות.
ז'ק חן ראשית
לא, אני לא חוזר על טענות, אני משיב לדברי חברי ונבנה עליהם ומסתמך עליהם.
משה בר-עם ראשית
אם אדוני לא נותן משקל לעובדה שההודעה נמסרה עוד טעם התחילו לשמוע את העד הראשון באוגוסט או בספטמבר 2020 ואז אני אומר אם אדוני לא נותן משקל לעובדה הזו ביחס לאפשרות של שינוי ושל שינוי נסיבות, לא נסיבות,
ז'ק חן ראשית
אז על זה יש לי שלושה דברים לומר. 1 ואמרתי את זה גם בטיעון אבל זה הדבר הראשון,. המשקל הנכון לתת לזה זה שאם יש עניין נקודתי, יש עניין שהוא לצורך העניין פוסט מז'ור להקדים, להחליף עד, להביא אחד, להוציא שני אז כמובן אנחנו לא מקובעים בתוך איזושהי פלטפורמה מכיוון שאז ניתנה אותה החלטה מקדמית אבל כשניתנה את אותה החלטה מקדמית על סדר העדים, ניתנה על רקע מסוים שצפה כבר שזה נגטיב, שזה תיק גדול, שההגנה צריכה להיערך, שהמשרדים צריכים להיערך, עינוי הדין של הנאשמים, של שמיעת המשפט כסדרו ובאיזה פרשה מתחילים, כלומר מראש לקחנו את כל זה, זה הדבר הראשון. הדבר השני כבודכם זה שיש החלטה של בית משפט, אי אפשר להקטין אותה, זה שהתביעה מרגילה אותנו שלמרות שיש החלטה של בית המשפט הם מרשים לעצמם לכתוב תכנית ראשונית, זה ניחא אבל לא יכול להיות שעכשיו אנחנו מתחילים את התכנית הראשונית כי הם אמרו תכני ת: ראשונית הדבר השלישי זה באוגוסט 2021 כשהם מודיעים שישתכללו נסיבות לעשות איזשהו פסק זמן בתיק 4000 ולהכניס לתוכו את תיק 1000 עכשיו אנחנו לא נמצאים באוגוסט 2020 אנחנו נמצאים שנה אחר כך הם לא באים לבית המשפט ואומרים באוגוסט 2021 תדעו לכם חלף זמן, ראינו כמה זמן זה לוקח, יש לנו את ארי הרו, כל מה ששמענו פה, איפה זה היה באוגוסט 2021? אז נניח אדוני ישירות לשאלת אדוני שזה לא היה באוגוסט 2020 אז באוגוסט 2021 שנה אחר כך כל מה שהם אמרו פה הם יכולים היו לומר אז אבל הם לא אמרו את זה.
משה בר-עם ראשית
אלא?
ז'ק חן ראשית
הם אמרו לבית המשפט אנחנו עכשיו מביאים קבוצה מצומצמת של עדים בתיק 1000 וחוזרים למשפט כסדרו לתיק 4000. יראו כבודכם את ההודעה מאוגוסט 2021 היא חשובה ביותר
עמית חדד ראשית
פברואר 2021
ז'ק חן ראשית
פברואר 2021 סליחה, היא חשובה ביותר. עזבו מה אני חושב על אותה הודעה בסדר? אבל אז כל מה, ההוכחות התחיל באפריל 2020 הם ראו את משך הזמן
משה בר-עם ראשית
לא, אפריל 2020 זה לא התחיל
ז'ק חן ראשית
סליחה, אפריל 2021.
משה בר-עם ראשית
פברואר 2021 לעומת ספטמבר 2020 או אוגוסט 2021 אני אומר עדיין יש מספר חודשים.
ז'ק חן ראשית
לא, לא, מה שאני זוכר אבל יכול להיות שכרגע אני התבלבלתי. אני זוכר שהיינו בעיצומן של הוכחות.
משה בר-עם ראשית
זה מה שאני סברתי
ז'ק חן ראשית
אז יכול להיות שאנחנו לא מדברים על אותו דבר. אני זוכר שהיינו בעיצומן של הוכחות כאשר פתאום קרה מקרה שכמובן עבר דרך התקשורת, התפרסם ואחר כך כבודכם אפילו אמר, הביע תרעומת על העניין הזה ובאו ואמרו בשל אותן התרחשויות אנחנו רוצים להכניס פנימה קבוצה של עדים שקשורה בתיק 1000 זה היה בעיצומן של,.
דובר לא מזוהה ראשית
---- לא, לא, זה היה ב - 28 לפברואר 2021 חודשיים לפני תחילת ה... שיש לו.
ז'ק חן ראשית
כבודכם איך אתם תכתבו הכרעת דין? לוחות הזמנים בסדר, התרחשות האירועים הדברים כבר התערפלו איפה אנחנו נהיה? על כל פנים את כל השיקולים האלה שמנו כאן חברי הם יכולים היו לעשות לא באותה הודעה למרות שהם היו חייבים, זה הנקודה השנייה שהייתה לי, הם היו חייבים לעשות אותה כבר באוגוסט 2020 אני כבר לא רוצה להגיד תאריכים, אני מתבלבל שוב אבל באותה הודעה מפורסמת מה שהם קוראים התכנית הראשונית בספטמבר זה היה את כל זה הם היו יכולים מראש כבר לקחת בחשבון כי זה נלקח מראש בהחלטת בית המשפט כל זה שזה נגטיב, ושמתחילים ב - 4000 ושההגנה צריכה להיערך, ועינויי הדין, הכל נלקח בחשבון אז מה הם התעוררו פתאום? אז הם רצו גם להתחיל ב - 4000 למרות בקשתנו ואחר כך לשמור לעצמם את הזכות שבניגוד למה שהם מספרים לבית המשפט כסיבה שהם מתחילים ב - 4000 למרות חוסר הנוחות שלנו וחוסר היכולת שלנו להיערך כדבעי למשפט לבוא עם אותן טענות שהם היו יכולים לשקול ולהגיד אתם יודעים מה? אז טעינו, חשבנו אחרת, המשפט לוקח זמן, אמרנו שהמשפט ייקח זמן, מה הם חשבו כאשר מביאים שלוש פרשות כאלה בראשם מגה תיק של תיק 4000 עם 330 עדים, שהמשפט לא ייקח זמן? זה היה הטעם השלישי בתשובה לשאלת אדוני. לגבי מה שהם אמרו לגבי ההגנה מן הצדק אני מקבל, אני רשמתי לעצמי כמה נקודות, אני לא מסכים לדבר ממה שחברתי אמרה, לא לגבי המועד להעלאת הטענה, לא לגבי האפשרות שקבועה בחוק, משורטטת בחוק זה טענה מקדמית, אחר כך בחוק כתוב שאפשר להעלות אותה בהמשך המשפט, לא בסוף המשפט, וזה מילות המחוקק ובבקשה שלנו אם כבודכם עדיין לא קרא אותה יקרא אותה, אנחנו מניחים את התשתית שהונחה כבר בניגוד למה שחברתי אומרת, אז מה אם חברתי אומרת שלא הוגש? בדבר אחד היא צודקת כשיבואו עוד עשרה חוקרים ועוד עשרים עדים אני מבטיח לכם כבודכם מבטיח לכם שיהיו לי עוד שני כרכים של בקשות להגנה מן הצדק כי אתם עוד לא ראיתם מה עשו להראל לוקר ואתם לא ראיתם מה עשו לסטלה הנדלר ואתם לא ראיתם מה עשו לאיתן צפריר, כל אלה שנדחפו מעבר להרי אררט, לא סתם ואתם עוד לא שמעתם חלק מהחוקרים על פעולות חקירה שנעשו כלפי הנאשמים. כבודכם בבקשה שלי אני ציינתי שתי אפיזודות שהוכחו והונחה להם תשתית מחקירת איריס אלוביץ' לא נכנסתי למה שעשו לשאול אלוביץ' במובן הזה היא צודקת, כשאתם תשמעו עוד עדים אני מבטיח לכם עוד שני כרכים ואוזניים תיצלנה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב
ז'ק חן ראשית
במובן של האיזונים נקודת המוצא של הטענה של הגנה מן הצדק זה כתב האישום AS IS תנו את כל החומרה שאתם רוצים לתת לכתב האישום התקדימי הזה של היענות חריגה לפעולות שלטוניות, לא סיקור אוהד, לא בדקו את זה ולא הטבות רגולטוריות גם את זה עף בשימוע כי הם אמרו שזה קשקוש.
משה בר-עם ראשית
אבל יש החלטה של בית משפט שנדרש פה איזשהו בירור ראייתי או לצורך ראייתי, זה נאמר בהחלטה.
ז'ק חן ראשית
ביררנו
משה בר-עם ראשית
בסדר ואז השאלה אם אדוני בעניין הזה של עיתוי החלטה בבקשה אפשר ליתן על סמך בקשה שאדוני הגיש ואז אפשר לקבוע דיון בבקשה לגופה או שמא אדוני סבור,
ז'ק חן ראשית
אני סבור שכן, ואני חייב את זה ללקוחות שלי, הם רוצים שבית המשפט ישמע אותם אחרי שכל הזמן אני אומר להם, הרי אנחנו, אני רק אזכיר לכבודכם הגשנו את טענת הגנה מן הצדק בתחילת המשפט כשהיא כללה עמוד. היו שתי טענות, אחת של אכיפה סלקטיבית של גב' אלוביץ' לעומת הגב' שרה נתניהו ולעומת אילן ישועה, היום אתם גם יותר חכמים בשני ההיבטים האלה כי שמעתם ראיות גם לגבי זו וגם זה לזה אבל את זה אני אמרתי נשים רגע בצד וטענה שהיא בדיוק הטענה הזאת שבה אנחנו מודיעים שכשתונח התשתית הראייתית, אנחנו הרי הכרנו את החומר, לפחות את חלקו שתונח התשתית הראייתית בהמשך המשפט, לא בסופו אנחנו נבוא עם הבקשה, הודענו מראש והונחה התשתית, נשמעו עדים. אתם שמעתם חוקרים, אתם שמעתם עדים אחרים הכל מפורט בבקשה עם אסמכתאות על פני 220 עמודים שהם לא חזרה של דבר על דבר. מתומצתים. אנחנו סבורים שדי בזה, בהנחה שתיתנו את כל החומרה שניתן לתת לאישום הראשון, תנו את כל החומרה שהתביעה מבקשת לתת לא צריך לחכות עד סוף המשפט. הנה האישום הראשון, כל מה שכתוב כאן אמת, הכל אמת, איך הדבר הזה עומד מול ההפרות הסיסתמטיות, הקיצוניות ביותר של זכויות הנאשמים? אומרת חברתי ובית המשפט שמע אותה בקשר רב שהסעד הוא כה קיצוני, כה קיצוני כבודכם ראה הפרה שיטתית כל כך? אני אומר לכם שלא ראיתם, אני גם רץ על המגרש הזה איזה שלושים שנה. הפרה כל כך שיטתית לאורך כל כך הרבה זמן בצורה כל כך חריפה. אני צריך להזכיר לכם איזה שאלות שאלו את המקורבת?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב, אנחנו לא נכנסים עכשיו לגופו של עניין.
ז'ק חן ראשית
כן, אבל אני נסחף
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני רואה ואנחנו צריכים
ז'ק חן ראשית
בסדר, בהקשר הזה המשפט הבא שאני רוצה להגיד זה כבודכם לעניין של העיתוי ובשלות הבקשה יש לי הרבה טיעונים אז נשאיר למועד אחר. סעד כה קיצוני.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
סיימת?
ז'ק חן ראשית
לא, לא, שנייה. אומרת חברתי גם שלא לחינם אנחנו לא הבאנו מקרה אחד שבו בית המשפט התערב בסדר הבאת העדים, קודם כל הבאנו והפנינו לגבי הסמכות, לגבי הסמכות אבל דבר שני מה שכן הבאנו זה שהדבר הזה נתון לשיקול הדעת בית המשפט מתי להתערב ומתי לא להתערב לא לחינם, כל עוד לא מוגשמות המטרות שלשמן ניתנה הפררוגטיבה לתביעה בית המשפט לא מתערב אבל כשהן לא מוגשמות בוודאי שבית המשפט מתערב. עכשיו, לא מכיר פרשה, באמת לא מכיר פרשה ולכן גם אין הכרעה שבה הייתה התנהלות כזאת, יש החלטה של בית משפט אחרי בקשה שלו, אל תתחילו בפרשה הכי גדולה, והם מחליטים להתחיל בפרשה הכי גדולה כשכל הנתונים היו יכולים לצפות מראש אבל עשו את הבחירה הדיונית שלהם ועכשיו הם היה להם שנה לשנות את דעתם לגבי כל הטיעונים שחברי עמד פה ואמר שקלנו, ושקלנו וארי הרו, והם לא עשו את זה ועכשיו כאשר נערכנו, כאשר זה נמשך כל כך הרבה זמן, כאשר שני נאשמים שהם רק באישום אחד ולא בשלושה אישומים ומערבבים להם את הכל באישומים אחרים עם כל הפגמים, אני לא אחזור על כל הטיעון יש מקום לבוא ולהגיד אוקי, אז תנו לי עכשיו חישוב חוזר? מה הערך של ההחלטה שנתתם לגבי סדר העדים כאשר היא ניתנה? מה הערך שלה? בואו נאמר שאנחנו מקבלים את כל מה שטענה עורכת הדין תירוש וטען עו"ד גילדין במיטב כישרונם בפני כבודכם, בעצם הטענות שלהם אומרות זו השורה התחתונה אז מה אם החלטתם? אין שום דרך פרשנית אחרת, החלטתם אז, אז מה? אני כתבתי ראשוני.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
לסיום עו"ד חן, ממש לסיום.
ז'ק חן ראשית
שנייה כבודכם, אני מדלג, מדלג. מעולם לא הייתה התנהלות כזאת, מעולם בתי משפט לא נדרשו להחלטות כאלה ועכשיו לא הבאתם דוגמאות. לגבי העדים אומרת חברתי יש שישה עדים שאנחנו החלטנו להביא אותם, הם היו בקבוצת העדים השנייה והחלטנו להעביר אותם מעבר מעבר ואחד השיקולים זה אולי נוותר עליהם? כבודכם ישימו לב, עכשיו, לא לפני שנה, לא לפני שנה ושלושה חודשים, עכשיו הם מודיעים לנו כהיי לישנא, שישה עדים שהם כפי שחברתי רמזה הם נחקרו תחת אזהרה משמע הם לא בדיוק אומרים את מה שהם רוצים ולכן שוקלים לוותר עליהם, היו אצלנו ברשימת העדים כשבויים כדי שאתם לא תדברו איתם, לא דנו על זה לפני שנה אנחנו מה שהיינו צריכים לעשות, לוותר עליהם כדי שאתם תוכלו לדבר איתם כדי לקבל מהם אינפורמציה, כדי לטייב את החקירות הנגדיות של העדים האחרים שמעידים על אירועים שבהם הם משתתפים, הם אצלי, הם שלי, אני אודיע לכם מתישהו אפילו לא עכשיו, אפילו לא שנה וחצי אחרי הגשת כתב האישום, מתישהו אני אודיע לכם אם אני אוותר עליהם או על חלקם. מה יוצא מזה? יוצא מזה שתראו כבודכם כמה זה עוול על עוול על עוול, אל תתחילו מ4000, התחילו. סדר עדים ראשוני, עדים שאני מעבירה בין הקבוצות זה כי אולי אני אוותר עליהם בהמשך, פעם ראשונה שאנחנו שומעים את זה עכשיו משום שלא מגישים בקשה אלא הודעה אז כל מה ששמענו כאן היה חדש.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
טוב
ז'ק חן ראשית
על הנימוקים שלהם ואנחנו נערכים לחקירות בהתאם. אגב, ובהקשר הזה כבודכם מכיוון שזה טיעון חדש אז לא הכנו אז אני אומר את הדברים עם כוכבית כי צריך לבדוק אותם אבל אני מזמין אתכם לבדוק, אם הייתה בקשה אז היינו בודקים לפני ומסייעים לכם בזה. כמה הסכמות דיוניות ראייתיות עד היום היו בהתבסס על זה שחלק מהעדים האלה יעידו? למשל, במיוחד עדי קאהן, יש ספר של התכתבויות שחלק נכבד מהחקירה הראשית התבסס עליה על אותה גב' עדי קאהן שעכשיו אומרים ששוקלים לוותר עליה ואנחנו נדרשנו להסכים מה מאיתנו יהלוך? היא תבוא ותעיד אז ממילא זה יוכשר אז עכשיו אנחנו נחזור אחורה ולראשונה אנחנו שומעים אחרי שנה וחצי שיכול להיות שהם לא יביאו את עדי קאהן ויכול להיות שהם לא יביאו את קמיר שגם לגביו היו הסכמות דיוניות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן אנחנו גולשים
ז'ק חן ראשית
לא, לא גברתי, אנחנו גולשים זה תשובה עניינית מדוע היא לא יכולה לעשות את מה שהיא עושה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
השאלה עכשיו היא לא אם הם יכולים לוותר על עדים או לא יכולים לוותר על עדים
ז'ק חן ראשית
והעימות.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זו שאלה אחרת
ז'ק חן ראשית
לא, אבל היא טענה לעניין הזה של הוויתור על העדים אז אני לא אשיב על זה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
זה היה כחלק מהטענה של הזזת עדים אבל אנחנו לא בשאלה עכשיו אם המדינה יכולה לוותר על עדים או לא? אדוני עכשיו נכנס לסוגיה אחרת.
עמית חדד ראשית
אז שיואילו התביעה להגיד את מי הם,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני לא הערתי את זה כדי להוסיף טענות אלא כדי להוריד טענות.
ז'ק חן ראשית
אבל אני חייב להסביר את עצמי, אם גברתי העירה לי ואני מכבד את גברתי, היא יודעת את זה ולכן אני מנסה להבין איפה שגיתי בהעברת המסר? התשובה ששגיתי בהעברת המסר שאני לא נכנס לשאלה אם היא יכולה או לא יכולה לוותר על עדים, בוודאי שהיא יכולה, אם מחר היא מחליטה לא להביא את סטלה ואת זה ואת זה ואת זה, היא יכולה לוותר על עדים, זו לא השאלה בכלל, אני לא מקיים דיון אם היא יכולה או לא, אני מקיים דיון בשאלה מתי אתם לומדים על זה שהיא שוקלת לוותר על עדים כאשר הם נאלצים לתת תשובה שהם לא נותנים כי זה היה במסגרת הודעה ולא במסגרת בקשה, אגב, עוד תכסיסנות דיונית ועכשיו שומעים על זה לראשונה, לראשונה אגב זה שהיא רוצה להשאיר לעצמה את האופציה הזאת, בהקשר של האופציה אני אומר בית המשפט יכול להתערב ולהגיד לה גברת, אתם לא משאירים את האופציה, אתם רוצים לוותר על עדים? עכשיו, שנה וחצי אחרי תגידו להגנה על איזה עדים אתם מוותרים, אתם לא יכולים להשאיר אותם שבועיים, אתם רוצים לוותר על עדים? עכשיו תודיעו. שנה וחצי הסתרתם את זה, סליחה, לא הסתרתם, לא השתמשתי במילה הסתרתם פעם אחת ובפועל הזה לבקשה בהגנה מן הצדק, אני לא אתחיל עכשיו אבל החרשתם את זה ושמרתם לעצמכם את האופציה, שנה וחצי אחר כך אגב הודעה לבית משפט משאתם נאלצים לתת נימוקים אתם אומרים שיש עדים מהותיים שאתם מוותרים? עכשיו.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן אנחנו מסיימים, משפט אחרון וסיימנו.
ז'ק חן ראשית
כן, לגבי ארי הרו ואני מסיים, אמר חברי, גברתי אני חייב לתת תשובה לגבי 144 אתם חייבים לדעת, חייבים לדעת מה היה אתם על זה שמעתם, ביקשתם תשובה
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבנו שלא הגעתם,
ז'ק חן ראשית
לא לא, זה לא ככה גברתי זה ממש לא ככה זה בדיוק דוגמא למשחק בלשון שמצייר תמונה הפוכה מהמציאות ואני אסביר, אבל לפני כן ארי הרו משפט אחד ואני אדבר על 144.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אני מציעה ש - 144 אנחנו נקבע דיון כמו שניסינו כבר כמה פעמים
ז'ק חן ראשית
אז אני רוצה משפט אחד על ארי הרו ומשפט אחד על 144 גברתי, אי אפשר לתת לתביעה לומר מה שהיא רוצה וכשמגיע תורנו אז את זה נשמע אחר כך ואת זה לא נשמע עכשיו וזה אין צורך, אי אפשר להשאיר את הדברים תלויים באוויר. אתם מקבלים רושם לא נכון פשוט.
משה בר-עם ראשית
מר חן אדוני יאמר
ז'ק חן ראשית
לגבי ארי הרו עם כל הכבוד וההתרגשות וכו' וכו' וכו' מתוך בחירה שלהם לעשות הסדר חריג וקיצוני שמשאירים בן אדם תלוי על עץ ואומרים לו אחרי שיסתיימו ההליכים פה ונראה איך אתה מעיד נקיים איתך את ההסדר ולכן הוא תלוי על עץ, בכייה שלהם, הם רצו לעשות הסדר כזה. היום הם באים לבית המשפט ואומרים בגלל שעשיתי הסדר כזה הוא מסכן, הוא ממתין, ומה עם נאשמים 2 ו-3 שרוצים להפוך להם את הסדרים? אז האחד.?
אלון גילדין ראשית
כל עד מדינה,
ז'ק חן ראשית
לא, לא כל עד מדינה, מה שעשיתם הוא חריג. תלמד, חריג.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
משפט אחרון.
ז'ק חן ראשית
להשאיר עד תלוי באוויר זה חריג
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן מה אדוני רוצה לומר על 144?
ז'ק חן ראשית
לגבי 144 דרך הצגת הדברים הפוכה. אנחנו פנינו פעם אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם לתביעה בבקשה להגיע להסכמות לפי 144, אחרי הרבה פעמים שפנינו באנו למשרדיהם ושאלה ראשונה ששאלנו זה על איזה עדים אפשר לוותר? קבוצה ראשונה. אמרה חברתי ותאשר אין לנו עדים אנחנו יכולים, התשובות הם רק לגבי הקבוצה הראשונה כי היא לא יכולה לתת לגבי כל העדים, אז לגבי הקבוצה הראשונה אין עד שאני יכולה לוותר עליו,
יהודית תירוש ראשית
לוותר אתה מציע,
ז'ק חן ראשית
שנייה, אני לא הצעתי אני שאלתי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד תירוש
יהודית תירוש ראשית
אבל זה לא הסכמה, זה לא הסכמה
ז'ק חן ראשית
אבל שנייה, שאלתי על איזה עד אפשר לוותר, אמרה התביעה שפה עמדה ולא סיפרה את זה אבל סיפרה על מה אני לא מוכן לוותר, אמרה התביעה אני לא מוותרת על אף עד חלף ראשית ונגדית, זה אחד. לא שמענו אז דרך אגב דבר על שישה עדים, עכשיו שמענו לראשונה. . 2 אמרנו מאה אחוז, איזה עדים, כתוב לי, איזה עדים אפשר להגיש את ההודעות שלהם בחקירה, את ההודעות שלהם חלף חקירה ראשית ורק לחקור אותם בחקירה נגדית, על זה גם קיבלנו תשובה מהתביעה, אף אחד. כל העדים שיבואו בקבוצה הראשונה אנחנו נחקור אותם ונחקור אותם בחקירה ראשית, בזה גמרנו עם העדים. אמרנו להם מאה אחוז. עכשיו מסמכים בואו תנו לנו את כל רשימת המסמכים שאתם מתכוונים להגיש, לפחות של הקבוצה הראשונה שנוכל להתכונן לפני, לתת לכם הסכמות ולהתקדם, אמרו לנו כמקובל את רשימת העדים שמתייחסת לכל עד תקבלו כשנהיה מוכנים וזה בסמוך לעדותם, זה לגבי המסמכים. מה הדבר היחיד שהתביעה עשתה אחרי שפנינו פעם אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם, שלחה לנו, אני אראה לך כי זה גם כתוב במיילים,
יהודית תירוש ראשית
מה פעם אחר פעם, אחר פעם?
ז'ק חן ראשית
אני אראה לך כי זה גם כתוב במיילים
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
גמרנו
ז'ק חן ראשית
חוצפה כזאת
יהודית תירוש ראשית
חוצפה?
ז'ק חן ראשית
חוצפה, מה עשתה, אני בבית משפט מתחילת הדיונים עוד לפני תחילת ההוכחות ביקשתי 144, מה עשתה? כי הלקוחות שלי הם סובלים, לא אתם, קיבלנו זכ"דים רשימת זכ"דים, על רשימת הזכ"דים הם קיבלו תשובה, אמרנו אנחנו מסכימים לרובם ככולם למעט ברקוד זה, ברקוד זה
יהודית תירוש ראשית
להגשה טכנית בכפוף להעדת החוקרים
ז'ק חן ראשית
מכיוון שהחוקרים במילא מעידים
יהודית תירוש ראשית
לא כולם צריכים להעיד
ז'ק חן ראשית
כבודכם מבין עשרים חוקרים, זה בדיוק המשחק במילים, הם קיבלו הסכמה להגיש את הזכ"דים, הדבר היחיד שהם הביאו להסכמתנו זה רשימת זכ"דים והם קיבלו הסכמה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן, עו"ד תירוש, א. אני מציעה שאדוני יירגע קצת. ב. אין לנו טענות לאף אחד, הבנו שלא הגעתם להסכמות, אין לנו טענות לאף אחד, אנחנו נקבע לכם דיון נפרד לפי 144 נשמע אז כל מה שיש, לא צריך להילחץ
ז'ק חן ראשית
כן, אין מנוס, זה בית משפט יצטרך לעשות. אנחנו, לא התביעה, אנחנו ניסינו כל מה שאנחנו יכולים לקצר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
הבנו שהיה ניסיון,
ז'ק חן ראשית
משחק כזה עם הלשון הם לא הסכימו לזכ"ד כזה, זה התיאור האמיתי.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חן זה מיותר, ניסינו לקבוע חשבנו בסוף שתצליחו, חשבתם תצליחו להגיע להבנות לבד, אז אנחנו נקבע לכם תאריך.
ז'ק חן ראשית
מאה אחוז ואז כבודכם ישמע פה את כל מה שהצגתי לכם, ישמע בשידור ישיר ולא יהיה ויכוח. תודה רבה, אבל כבודכם,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אדוני רוצה לחקור את העד?
עמית חדד ראשית
אני אשמח
ז'ק חן ראשית
שנייה כבודכם, גברתי אמרה שהיא תקבע דיון ל - 144 כבודכם יקבע דיון גם לעניין מתי נדון בבקשה להגנה מן הצדק.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אנחנו נשקול מה לעשות
ז'ק חן ראשית
אנחנו השקענו בזה המון עבודה, המון עבודה ואנחנו רוצים להשמיע את עמדתנו בעניין הזה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
או שנקבע דיון או שניתן לכם להתייחס לזה בכתב. אנחנו יודעים שאדוני השקיע, לא נקבל החלטה בלי לשמוע את התשובה האחרונה של אדוני, לפני שניתן לאדוני להגיב.
עמית חדד ראשית
עניין קצרצר או שני עניינים קצרצרים. 1. אני מזכיר שאנחנו נמצאים בתיק 1000 כיוון שהודיעה המאשימה שיש עניין מיוחד בעד אחד שקוראים לו מילצ'ן ולכן קטענו וגדענו את הרצף כדי לשמוע את מילצ'ן. אנחנו כבר חודשים בתיק 1000 מילצ'ן לא נראה באופק, אני יכול להפנות, גם בתדרוכים שלכם לתקשורת זה מה שנאמר וגם בהודעה. אפשר שנייה?
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
די, גמרנו
עמית חדד ראשית
דיברת על... אוקספורדי אז אתה לא יכול לקבל את הציון הזה היום. בכל מקרה בנושא שלנו אנחנו רוצים לדעת מה קורה עם העד הזה שקוראים לו מילצ'ן, האם הוא מגיע? האם הוא לא מגיע? לא יכול להיות שאנחנו ניזונים מהתקשורת שב - 17 בנובמבר הפרקליטות עושה לעצמה שבת וטסה לסוף שבוע כייף בלונדון כדי לבלות עם העד. הגשנו בקשה בנושא, אנחנו מבקשים שהעניין יידון לפני שהם טסים כבר ואנחנו נעמוד מול שוקת שבורה.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד מכוח מה אנחנו דנים, ממתי אנחנו מתערבים בשאלה איפה יתקיים ראיון עד? אני מבינה שאנחנו נצטרך אולי, אולי לא נצטרך לדון בשאלה איפה העד הזה יעיד אבל ממתי אנחנו מתערבים בשאלת ראיון העד?
עמית חדד ראשית
מאוד מאוד פשוט כבודכם
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ככל שזה נכון
עמית חדד ראשית
כבודכם מאוד מאוד פשוט. יש הנחיית פרקליט מדינה בנושא, התביעה חייבת לפעול לפי הנחיית פרקליט המדינה, זה גודר לה את שיקול הדעת ומי שמוודא גם מראש וגם בדיעבד שפועלים לפי החוק זה בית המשפט ולכן בוודאי שיש סמכות, אנחנו נביא אם יש צורך בעניין הזה והבאנו אסמכתאות, גם החלטה של כב' השופט סובל, גם החלטה של כב' השופט לימור מרגולין, נפנה גם לעליון בהקשר הזה,
משה בר-עם ראשית
יש הודעה פורמאלית שזו המתכונת שצריכה להיות? כי אדוני הפנה לערוץ 13, ערוץ 14.
עמית חדד ראשית
התשובה היא שאנחנו יודעים, הנה הם פה, שיקום האדם ויאמר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אדוני הפנה להנחיית פרקליט המדינה... לא צירף את המסמך
עמית חדד ראשית
נצרף את המסמך, נגיש את המסמך קיבלנו את זה אתמול בלילה, זה הנחיית פרקליט המדינה נגיש אותה גם לבית המשפט.
משה בר-עם ראשית
אנחנו מצפים לציטוט עובדתי, כי אנחנו לא עוסקים בתקשורת.
אלון גילדין ראשית
גם אני לא עוסק בתקשורת
עמית חדד ראשית
אז בוא תגיד
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
במילה אחת רק האם אכן יש תכנית לראיין את מר מילצ'ן בחו"ל?
אלון גילדין ראשית
אנחנו רגע לפני נראיין את מר מילצ'ן, אנחנו מדברים עם כל עדי התביעה על מתי הם
עמית חדד ראשית
ערפל, ערפל
אלון גילדין ראשית
נדבר עם מר מילצ'ן אני עוד לא יודע להגיד כרגע, עוד לא יודע את הפרטים ואני לא יודע אם תהיה נסיעה ואם תהיה נסיעה ויהיה ראיון.
משה בר-עם ראשית
אדוני יודיע כאשר תיפול החלטה לגבי...
עמית חדד ראשית
מספיק זמן מראש
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
די עו"ד חדד
עמית חדד ראשית
לא, למה גברתי? רוצים מספיק זמן מראש.
אלון גילדין ראשית
באוקספורד לא אומרים דברים לא נכונים. ברגע שאני אדע אני איידע את חברי כמובן וברגע שככל שייווצר צורך להגיש איזושהי בקשה ברגע שאני אדע משהו שנכון שצריך על פי הדין ובהתאם לזה להודיע לחברי אני איידע את חברי וככל שייווצר צורך באיזשהו שלב בקשה לבית המשפט אני עוד לא יודע אם ייווצר צורך אני אגיש בקשה ואעדכן.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
ככל שיהיו לכם נתונים לגבי הבקשה שהוגשה, אני אומרת כרגע הוגשה לנו בקשה בעניין המקום של ראיון עד, אם וכאשר תדעו ואם וכאשר הבקשה הזו תהיה רלוונטית תגישו הודעה בצירוף תגובה.
אלון גילדין ראשית
עוד פעם? בית המשפט מבקש שככל שיש תכנית לקיים ראיון עד עם מילצ'ן שנודיע לפני? מכוח מה בעצם?
משה בר-עם ראשית
לא לעצם הריאיון
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
יש כאן בקשה שצריך להגיב לה.
אלון גילדין ראשית
אז אולי תנו לנו להגיב, כבר להודיע שאנחנו צריכים להודיע? כי הרי משמעות הדבר ברורה ככל שיש הודעה לפני נוצר מערכת לחצים מאוד גדולה על עד.
עמית חדד ראשית
נו באמת, באמת
אלון גילדין ראשית
אם צריך להודיע אני אודיע, אם יש חובה להודיע אני אודיע אבל יכול להיות שצריך להגיש תגובה בצורה מסודרת.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד גילדין אנחנו עכשיו צריכים לסיים את הדיון, תלויה ועומדת כרגע בקשה של עו"ד חדד בעניין הזה ואתם תוכלו להגיב לה אז תגיבו בכתב היום, תגיבו בכתב מחר, תגיבו בכתב אם תדעו שזה תיאורטי או שזה,
אלון גילדין ראשית
בסדר, אנחנו נכתוב בקשה.
עמית חדד ראשית
גברתי שלושים שניות ברשות בית המשפט. חברי אמר שהוא יודיע שאם יש צורך לפי בקשה כדין וכו', יש מחלוקת, אנחנו רוצים לדעת אם הפרסום הוא נכון. א. אני אומר שהוא נכון בוודאות, אנחנו יודעים את זה, חברי יודע את זה כבר היום, חבל שהוא לא קם ואומר כן, בכוונתנו לטוס ללונדון ב - 17 בנובמבר כפי שפרסם עיתונאי מסוים, חבל שהוא לא אומר את זה אנחנו מבקשים לדעת מספיק זמן מראש. לטעמנו יש בהחלט סמכות לבית המשפט לבדוק האם מותר לעשות דבר כזה, יש לנו טיעון סדור בעניין, צודקים כבודכם שצריך לדעת קודם כל אם כן או לא, זה בינארי, כן או לא, חבל לדון בבקשה ביחס לעניין שלא יבוא לעולם ולטעמנו ולצערנו התביעה חושבת וזה דבר חשוב שנבין שראיון עד היא צריכה לעשות פנים אל פנים אבל את המשפט, את העניין המהותי, את העדות אנחנו כולנו נסתפק ב - V.C. הנסיעה שלהם כן עומדת על הפרק לצערי, לא רק שהיא עומדת על הפרק היא כבר הואצלה קבל עם ועדה בתקשורת, בערוצים הרשמיים כנראה, רק אנחנו כרגיל האחרונים לדעת.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד
אלון גילדין ראשית
רגע לפני שנפרדים, אולי זה לא היה ברור, כך חברותי אומרות, עולה שאלה שאנחנו יש לנו עמדה שלנו, לעו"ד חדד יש עמדה אחרת, נדרשת הודעה מקדימה. אני לא מכיר דין שמחייב את המדינה
עמית חדד ראשית
הנה עכשיו אומר בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
בוא נעשה אחרת, תגישו לנו עד מחר או בתוך יומיים, תגישו תגובה לבקשה.
אלון גילדין ראשית
אפשר ביום חמישי שאנחנו במשרד כדי שנוכל להכין ולהגיש ביום חמישי בערב?
משה בר-עם ראשית
מר גילדין אבל אם אדוני יודע עובדתית מצב אחר אני מציע שאדוני יספר לבית המשפט.
אלון גילדין ראשית
אני אומר לאדוני כפי שאמרתי מקודם, אני כרגע אינני יודע.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
אז תגיש ביום חמישי
אלון גילדין ראשית
אבל לשאלה עקרונית אפשר להגיב ביום חמישי, בסדר, קיבלנו כבודכם.
עמית חדד ראשית
קודם כל כמובן שאנחנו מסכימים,
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
עו"ד חדד סיימנו
עמית חדד ראשית
סיימנו, בסדר.
רבקה פרידמן-פלדמן ראשית
תודה לכולם. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד