פרוטוקול 20.09.2022
עד מרכזי: הדס קליין · 497 אמירות
הודעת מערכת
תמליל פרוטוקול מוקלט
רבקה פרידמן-פלדמן
בוקר טוב לכולם. אנחנו היום ב - 20 בספטמבר 2022 תיק פלילי 67104-01-20 בוקר טוב גב' קליין, בוקר טוב לעו"ד נגב..
נוית נגב
נגדית
בוקר טוב
הודעת מערכת
נגדית
ע"ת 15 גב' הדס קליין לאחר שהוזהרה כדין משיבה לשאלות עו"ד נוית נגב בחקירה נגדית
נוית נגב
נגדית
בוקר טוב גב' קליין. את יודעת שאני מייצגת את נוני מוזס
הדס קליין
נגדית
כמובן
נוית נגב
נגדית
בתיק 2000 ואני אבקש לשאול אותך על כמה דברים שיש להם נגיעה מסוימת לתיק 2000, דברים שאולי גם פחות העמיקו בהם בחקירה ושאנחנו חושבים שאולי את יכולה לשפוך עליהם אור.
הדס קליין
נגדית
בשמחה
נוית נגב
נגדית
או להאיר עליהם. אולי רק בשביל להבהיר יש לנו פה שני אנשים ששמם הפרטי ארנון אז זה יהיה ארנון ונוני בסדר?
הדס קליין
נגדית
בסדר גמור
נוית נגב
נגדית
בשביל שנדע גם לפרוטוקול
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
שמתי לב לזה אתמול אבל כינו אחד ארנון ואחד נוני
נוית נגב
נגדית
אני מקווה שבאמת תספיקי להכין לחג, מבחינת הקיצור אנחנו נוכל באמת לקצר אני רוצה להתחיל עם עניין שהוא באמת שולי וצדדי אבל אני פשוט רוצה להבהיר אותו ולהסביר מעל הפרק. עלה כאן עניין אתמול בחקירה של חברי עו"ד חדד בנושא גניבת הכספת מביתך ואיזושהי טענה על חשד שהיה לך, את תיארת את הדברים בעדות פה בבית המשפט, בחקירה, לא חזרת עליהם פה בבית המשפט אני לא חושבת שצריך לחזור על זה. חברי עו"ד עמית חדד: שאל אותך אם יש לך ראיות ואת אמרת ברור שלא, חס וחלילה, אין לי ראייה
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
וביקשת גם להסביר מעבר
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ולא ניתן לך. אני חושבת שאני יודעת מה רצית להגיד, תתקני אותי אם אני טועה, נדמה לי שהאמירה הזאת על כך שאולי הכספת למר מוזס יש קשר ללקיחה של הכספת או לגניבה של הכספת נאמרה בהומור מבחינתך?
הדס קליין
נגדית
מסכימה וגם היה לזה רקע לא קשור ממש למר מוזס אלא אני רציתי לומר גם שברגע שנגנבה הכספת אני חושבת שדיברנו על זה בחקירה גם, ארנון הודיע לשורת אנשים,
נוית נגב
נגדית
הוא התקשר להרבה אנשים לספר על הסיפור הזה
הדס קליין
נגדית
לכן רציתי לומר את זה כדי שיהיה לזה גם ביסוס, כאילו לא ביסוס אלא את סיפור הרקע ומנעו ממני אז ארנון מילצ'ן התקשר למספר אנשים, בראש ובראשונה למר נתניהו וגב' נתניהו וגם ליוסי כהן דאז ראש המוסד, בוז'י הרצוג, גם לנוני מוזס, גם,
נוית נגב
נגדית
הוא לא התקשר לחשודים בגניבת הכספת?
הדס קליין
נגדית
לא, הוא רצה לכל אחד להגיד
נוית נגב
נגדית
הוא רצה קצת לייצר איזה דרמה
הדס קליין
נגדית
נכון, כן. כן ולכן
נוית נגב
נגדית
דיברת על האהבה שלו לדרמה והסיפור
הדס קליין
נגדית
כן, מאשרת, זה מה שרציתי לומר גם אתמול וכל הדברים האלה כמובן וכמובן ואני מבקשת שוב פה על הדוכן זה נאמר כי אנחנו בעצמנו תהינו מי יכול היה לקחת וזה היה באמת לא מעבר לזה, לא מעבר לזה.
נוית נגב
נגדית
הסיפור הוא נחמד
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אל תדברו ביחד כי זו הקלטה
הדס קליין
נגדית
נכון, סליחה, טעות שלי. לא מעבר לזה, להיפך, נהפוך הוא
נוית נגב
נגדית
זה נאמר כי זה סיפור נחמד?
הדס קליין
נגדית
מאשרת לך
נוית נגב
נגדית
ולא מעבר לזה?
הדס קליין
נגדית
מאשרת לך בהחלט
נוית נגב
נגדית
טוב. אז באמת בואי נמשיך לדברים אחרים קצת. התייחסת גם אתמול, אני לא רוצה לחזור ליחסים בין נוני לארנון, שוב אני כך אקרא להם, הם מכירים עשרות שנים עוד לפני שאת בעצם נכנסת לתפקיד,
הדס קליין
נגדית
בטח
נוית נגב
נגדית
אמרת שאת לא מכירה עד הסוף את הרקע להיכרות, זה היה עוד טרם תקופתך אבל בהחלט הגדרת את זה כיחסי ידידות
הדס קליין
נגדית
מאוד, עמוקים, ארנון מאוד אהב, מאוד
נוית נגב
נגדית
ודיברת גם על פגישות, בואי נגדיר שאולי, שהקשר הוא פחות באירועים חברתיים או כמעט ולא באירועים חברתיים, היה ביניהם די הרבה קשר טלפוני אבל נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, כן, בהחלט
נוית נגב
נגדית
וגם מתוקף התפקיד שלך אצל ארנון אז גם את הכרת את נוני, היית בהחלט בקשר טוב וידידותי איתו נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, בהחלט מאוד
נוית נגב
נגדית
גם דיברתם ביניכם מידי פעם?
הדס קליין
נגדית
בהחלט, על משפחה ועל ילדים ועל, ואפילו דאגה לארנון על מספר דברים אישיים
נוית נגב
נגדית
מצידך?
הדס קליין
נגדית
לא, נוני גם דאג לארנון, כן
נוית נגב
נגדית
בעניין השיחות הטלפוניות באמת אישרת אתמול לעו"ד חדד שאת לרוב או כמעט תמיד בעצם היית מקשרת בין ארנון לנוני בשיחות הטלפוניות האלה
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
כשנוני היה מתקשר הוא היה מתקשר אליך נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
וגם ארנון היה מבקש ממך להשיג את נוני?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
סליחה שאני מדברת בשמות הפרטיים אבל זה גם לצורך ההבחנה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
כדי שיהיה ברור.
נוית נגב
נגדית
ואת אמרת גם שאת היית על הקו, אמרת, זה הדיוקים שלפעמים המשפטנים אוהבים לדייק במילים, אז אמרת פעם תמיד הייתי על הקו, אמרת פעם לרוב הייתי על הקו, בכלל את היית על הקו בשיחות האלה נכון?
הדס קליין
נגדית
בכלל הייתי על הקו, נכון
נוית נגב
נגדית
ואת לא זוכרת או לא יכולה להגיד שאת זוכרת איזה אירוע שארנון למשל התקשר ישירות לנוני או איזשהו שיחה שאת לא היית בה?
הדס קליין
נגדית
לא חושבת, לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
ואמרת גם שארנון אהב שאת על הקו?
הדס קליין
נגדית
כן, הוא אפילו כעס כשאני לא על הקו, לאו דווקא עם נוני, בשיחות בכלל
משה בר-עם
נגדית
איפה בכתב האישום ביחס לפרשת 2000 מוזכר, אני מחפש פה איזשהו סעיף... לא מצאתי פשוט.
נוית נגב
נגדית
לא הכל בכתב האישום
משה בר-עם
נגדית
אז על מה גברתי חוקרת אם זה לא בכתב האישום? זאת אומרת משהו פריפריאלי כדי לקבל איזשהו רקע?
הדס קליין
נגדית
אני אסביר, האמת אני חושבת שהדברים יתבררו מהר מאוד אבל זה לא משהו פריפריאלי, אמרתי הדברים נוגעים ויש להם השלכה להאיר קודם כל על מערכת היחסים שהיא בהחלט עניין מרכזי שקיים בכתב האישום וגם, זה במרכז ההגנה שלנו וגם העדה סיפרה כבר גם אתמול קצת לשאלת חברי עו"ד חדד על מעורבות של מילצ'ן במערך היחסים הזה ואני בעיקר על הדברים האלה שואלת. אני בכוונה נשארת קצת פחות מוגדרת אם כבודו ייתן לי, קצת.
משה בר-עם
נגדית
כן, טוב.
נוית נגב
נגדית
אז דיברת על השיח בטלפונים, אמרת שהיו גם לך שיחות עם נוני לפעמים, המשפחה אמרת,
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
דאגה לארנון אבל ככלל כשמדובר בשיחות ארוכות זה בין נוני לארנון נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, בהחלט
נוית נגב
נגדית
היו ביניהם שיחות טלפוניות ארוכות?
הדס קליין
נגדית
כן, מאוד
נוית נגב
נגדית
כי את אמרת למשל בחקירה כשנשאלת על שיחות עם ארי הרו שכשרואים שהשיחה היא ארוכה אז היא בין ארנון לארי הרו ושיחות קצרות יותר יכול להיות שזה את נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, זה טכני יותר
נוית נגב
נגדית
אבל תסכימי איתי שאותה הבחנה חלה גם לגבי שיחות שלך עם נוני נכון?
הדס קליין
נגדית
כמובן, כמובן
נוית נגב
נגדית
עכשיו, לגבי התוכן של השיח דיברת על תוכן השיח איתך קצת ממה שאת יכולה לספר לנו כי היית שם, על תוכן השיח בין ארנון לנוני, אמרת אתמול משפחה, ילדים, דברים שונים. ארנון מאוד מעורה במתרחש בארץ נכון?
הדס קליין
נגדית
מאוד
נוית נגב
נגדית
בפוליטיקה, זה נושא שמעניין אותו?
הדס קליין
נגדית
מאוד
נוית נגב
נגדית
ואמרת, אישרת גם לעו"ד חדד שהם דיברו גם, אמרת בנושאים שקשורים לענייננו נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
דיברו על בנימין נתניהו
הדס קליין
נגדית
כמובן
נוית נגב
נגדית
ודיברו על שלדון אדלסון?
הדס קליין
נגדית
כמובן
נוית נגב
נגדית
ואישרת גם שהיה חוסר אימון הדדי בין מר נתניהו לבין נוני ובין נוני לבינו בוודאי נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
זה דברים מההתרשמות שלך מהשיחות האלה?
הדס קליין
נגדית
כן. כן
נוית נגב
נגדית
ואלה גם דברים שאת שמעת מנוני בזמן אמת על חוסר האימון שלו כלפי נתניהו? נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, נכון
נוית נגב
נגדית
תאשרי לי בבקשה, שוב, אני שואלת על תוכן השיחה בעצם שבין נוני לבין ארנון שאת שומעת מטבע הדברים וגם שותפה לו לאורך הזמן שהיו להם גם שיחות על התופעה של ישראל היום, של החינמון ישראל היום?
הדס קליין
נגדית
כן. כן כמדומני שאתמול כבר אמרתי שאני זוכרת את התפוצה, על ההחלטה לעשות תפוצה בשישי - שבת שאני זוכרת אם אינני טועה אבל כך אני זוכרת שזה היה דבר מאוד מאוד מהותי שארנון נדרש לשיחות מרובות אני חושבת אפילו, לא יודעת להגדיר כמותית אבל זה היה נושא שהיה,
נוית נגב
נגדית
היה מדובר מאוד?
הדס קליין
נגדית
מדובר מאוד
נוית נגב
נגדית
אז אולי רק נבהיר עוד לפני שאנחנו מגיעים לזה, קודם כל האם זה נכון שנוני בשיחות שלו עם ארנון דיבר על הפגיעה של ישראל היום בעיתונות בישראל בכלל וגם בידיעות אחרונות, הפגיעה של התופעה הזאת של עיתון שמחולק בחינם נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, כן, וכמובן
נוית נגב
נגדית
ובהקשר המוכנות של שלדון, לא סתם בחינם אלא מוכנות של הבעלים שלדון אדלסון להפסיד מאות מיליוני דולרים בנושא הזה?
הדס קליין
נגדית
אני זוכרת כן
נוית נגב
נגדית
שקלים סליחה
הדס קליין
נגדית
כן, בהחלט, זאת אומרת על זה, לזיכרוני
נוית נגב
נגדית
אני שואלת לזיכרונך על שיחות
הדס קליין
נגדית
אני זוכרת שנחרט בזיכרון שלי שזה דבר שמאוד מאוד היה מהותי וארנון נלחם עליו אפילו בשיחות בין כולם.
נוית נגב
נגדית
אז אני שואלת קודם כל על דברים שאת שמעת, ברור שאת מתייחסת לארנון אני שואלת קודם כל על מה שנוני אמר כי את שמעת את נוני מדבר בזמן אמת לכן אני רואה,
הדס קליין
נגדית
כן, אבל אני כיום לא יודעת לומר לפרטי פרטים מה היה אבל רוח הדברים הייתה שכזו
נוית נגב
נגדית
טוב מאוד, אני מסכימה איתך, את לא יכולה לדייק שיחה ספציפית או דברים מהסוג הזה אבל זו רוח הדברים
הדס קליין
נגדית
רוח הדברים
נוית נגב
נגדית
שהבעיה של ישראל היום היא גם בעיה כללית ובעיה ציבורית
הדס קליין
נגדית
נכון, דובר גם על כך
נוית נגב
נגדית
מבחינתו של
הדס קליין
נגדית
דובר שם על כאב
נוית נגב
נגדית
ושנוני אמר שמבחינתו זו בעיה שנתניהו צריך לטפל בה ויכול לטפל בה גם בגלל הקשרים שלו עם שלדון אדלסון
הדס קליין
נגדית
כן, את זה אני זוכרת ולכן ארנון"הופעל."
נוית נגב
נגדית
ואולי את גם שמעת שארנון, כשאת אומרת ארנון הופעל אז הוא הופעל, יש פה שיח בין שני צדדים שלא מדברים ביניהם נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
וארנון נמצא בתווך?
הדס קליין
נגדית
בתווך
נוית נגב
נגדית
אז אולי גם שמעת שארנון אמר לנוני שנתניהו מבין שהוא צריך לטפל בתופעה הזאת ובבעייתיות שבה, אם את זוכרת את זה?
הדס קליין
נגדית
אני יודעת שארנון דיבר עם מר נתניהו על כך ודיבר אחר כך, ויצא לפעולה זאת אומרת שהוא עשה דברים אופרטיביים לדבר עם שלדון, עם מירי אדלסון. אם אינני טועה ואני מקווה שאני לא טועה, חושבת שהיה מעורב בזה גם גרי גינזברג בארצות הברית, גם הוא היה בשיח כזה, ארנון עשה כמיטב יכולתו באמת לנסות להשפיע הוא הבין את גודל העניין והוא עשה שיחות הלוך ושוב, אני יודעת, אני זוכרת.
נוית נגב
נגדית
עכשיו, מבחינתו של ארנון בהבנה שלך שגם הוא ראה את החיבור בין נתניהו לאדלסון ולישראל היום ואת ישראל היום כעיתון שבעצם בא לשרת את נתניהו מבחינה פוליטית?
הדס קליין
נגדית
הוא ידע שאם מר נתניהו, בזמנו כך אני הבנתי את הדברים שאם מר נתניהו יאמר, שעל פיו ייפול דבר, זאת אומרת אם הוא אמר למר אדלסון לעצור את, לא להוציא את התפוצה הזאת בשישי - שבת אז זה יקרה וארנון גם אמר לי ויכולת גם להבין את זה מאוד שנוני רואה את האימפריה המשפחתית שלו יכולה, שזה עסק משפחתי ועם כל מה שזה אומר אחורה, ארנון חש את הכאב הזה שזה דבר שיכול לפגוע בו יסודית, בנוני, בעסק המשפחתי הזה וארנון גם כאב לו מאוד על זה והוא ניסה ככל יכולתו באמת לתווך בין כל הצדדים כדי לעצור את הרעיון הזה אפילו.
נוית נגב
נגדית
את אמרת, התבטאת אתמול גם בביטוי ששלדון החליט שהוא הולך, אמרת להרוס את הצד השני,
הדס קליין
נגדית
כן, זו הייתה התחושה אצל ארנון והוא מאוד ניסה ככל יכולתו לגשר בין הצדדים, למנוע את הדבר הזה.
נוית נגב
נגדית
שוב, תאמרי גב' קליין רק מה שאת שמעת, כאילו בלי פרשנויות והסברים
הדס קליין
נגדית
לא, לא, לי ארנון אמר אז שהוא מנסה ככל יכולתו כי הוא רואה את המכאובים
נוית נגב
נגדית
תראי, ארנון אמר בחקירה שההבנה שלו היא שנתניהו הביא את אדלסון כדי להילחם בידיעות אחרונות, כדי לפגוע בידיעות אחרונות, בין היתר, כי נתניהו ראה במוזס כמי שמנסה לפגוע בו פוליטית באמצעות ידיעות אחרונות.
הדס קליין
נגדית
כן. כן
נוית נגב
נגדית
נכון? את שמעת את זה מארנון, את הדברים האלה?
הדס קליין
נגדית
זה אני שמעתי מארנון כמה פעמים, כן
נוית נגב
נגדית
ישראל היום במשך השנים נודעה בביטוי ביביטון, גם ארנון השתמש בביטוי הזה בחקירה, שמעת אותו משתמש בביטוי הזה?
הדס קליין
נגדית
לא. לא
נוית נגב
נגדית
והוא גם אמר בחקירה ושוב, אני שואלת אותך אם שמעת את הדברים האלה בזמן אמת שאדלסון מוכן להפסיד עשרות מיליוני דולרים בשנה על ישראל היום לטובת נתניהו.
הדס קליין
נגדית
כן, זה אני מכירה מארנון
נוית נגב
נגדית
ואלה גם דברים שאת שמעת בזמן אמת גם בשיחות,
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
רק שנייה, גם בשיחות בין ארנון לנוני, כלומר שארנון אומר את הדברים האלה לנוני?
הדס קליין
נגדית
כן
משה בר-עם
נגדית
איזה משקל יש לדברים שהעדה שמעה מפה ושמעה משם, ושמעה, לגבי אמיתות תוכן הדברים, איזה משקל יש לזה?
הדס קליין
נגדית
אני מדברת על עצם אמירתם של דברים, כבודו, אני לא מדברת לעניין התוכן
משה בר-עם
נגדית
עצם אמירת הדברים כשלעצמה הם, טוב, אני לא יודע כמה היא יכולה לתרום אבל,
נוית נגב
נגדית
אני חושבת שאמירת הדברים בזמן אמרת ראשית מבטאת סטייט אוף מיינד, שאני חושבת שהוא דבר משמעותי מאוד כשאנחנו באים לבחון את הסיטואציה. הסיטואציה פה לטעמנו היא הרבה הרבה הרבה יותר מורכבת מהאופן שבו היא מוצגת בכתב האישום שבענייננו מתמקד בשני משפטים מתוך שיחה שהיא חלק ממכלול שיחות שהיא חלק ממכלול שיחות ומערכות יחסים לאורך השנים, סליחה שאני משיבה רק לכב' השופט בר - עם ואנחנו חושבים שכדי להבין את הדברים צריך להבין את הקשרם המלא. עכשיו, כדי להעיר על הקשרם המלא כיוון שיש גורם ששומע משני הצדדים בזמן אמת ולאורך כל התקופה או לפחות התקופה שהתביעה מגדירה אותה כתקופה הרלוונטית חשוב לנו להעיר על הדברים. גם העדה הייתה שם, היא מדווחת
משה בר-עם
נגדית
לא, היא מדווחת על מה שהיא שמעה מפה ושמעת משם
נוית נגב
נגדית
אני לא שואלת לעניין אמיתות התוכן, ברור שמר מילצ'ן יעיד ואני יוצאת מתוך הנחה שהוא יעיד אז אני אוכל לשאול אותו מה הוא הבין, מאיפה הוא הבין אבל זה השלב ולכן אני גם אמרתי שזה לא תהיה חקירה ארוכה ומשמעותית בהקשר. קיצרנו אותה ואנחנו מקצרים. תאשרי לי בבקשה, אני שואלת שוב על השיחות בין נוני לארנון שדובר ביניהם גם על הטענות של נתניהו כלפי ידיעות אחרונות
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
חלק מהדברים אולי ארנון הביא נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
שהטענה הייתה, ככלל אני מציגה כעת את הטענה של נתניהו כפי שארנון הביא אותה אבל שהתקשורת במדינת ישראל וידיעות אחרונות בעצם רודפים אותו מבחינה פוליטית, מנסים להפיל ותו באמצעות התקשורת.
הדס קליין
נגדית
אותו ואת משפחתו
נוית נגב
נגדית
אותו ואת משפחתו ואלה דברים שוב, ששמעת בשיחות בין ארנון לנוני?
הדס קליין
נגדית
אני גם שמעתי, גב' נתניהו אמרה לי גם באופן אישי
נוית נגב
נגדית
טוב, מאה אחוז, רק על זה אני פחות שואלת, אני שואלת על השיחות בין ארנון לנוני
הדס קליין
נגדית
כן, בשיחות כן
נוית נגב
נגדית
אבל במהות שהתקשורת במדינת ישראל מוטה שמאלה מבחינה פוליטית ולכן מנסה לפגוע בו נכון?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
וגם ספציפית על ידיעות אחרונות?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ונאמר גם, שוב, אני מדברת על השיחות בין ארנון לנוני, אני לא אגיד את זה כל פעם מחדש שכל ביקורת או פרסום שלילי נתפס בעצם כלא לגיטימי על ידי מר נתניהו ומשפחתו.
הדס קליין
נגדית
יש כעס רב
נוית נגב
נגדית
שיש כעס רב. ועכשיו אני רוצה לשאול אותך על איך נוני היה מגיב לטענות האלה שהושמעו בפניו? קודם כל הוא לא קיבל אותם?
הדס קליין
נגדית
לא
נוית נגב
נגדית
הוא לא קיבל את זה שיש רדיפה או איזושהי נטייה פוליטית
הדס קליין
נגדית
הוא אמר יש עיתונאים, יש אנשי מקצוע שעושים שם, הוא לא קשור לעצם התוכן שמעלים, הוא לא יודע אפילו מה הולך להתפרסם והוא לא מעורב בדברים האלה כעורך עיתון.
נוית נגב
נגדית
והוא אמר שהעיתונאים פועלים לפי שיקולים עיתונאיים נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, נכון
נוית נגב
נגדית
לפי שיקולים שלהם והוא הכחיש, הוא דחה טענה על סיקור מכוון נכון?
הדס קליין
נגדית
הכחיש נכון
נוית נגב
נגדית
ושגם הפרסומים הם אמת?
הדס קליין
נגדית
לא, זה אני לא, אני יכולה לומר שהוא אמר שאין לו שום קשר לפרסום כזה או אחר, הוא לא יודע מה הולך לצאת, הוא לא בודק איתם כי אסור לו.
משה בר-עם
נגדית
זה שמעת ממר מוזס?
הדס קליין
נגדית
כן. כן. זה בשיחות כשארנון מתקשר לנוני ואני על השיחה, כן
נוית נגב
נגדית
אני מודה לכבודו, אני רק על זה שואלת ואני באמת גב' קליין בזה אני רוצה להישאר במה שהיית שומעת, מה ששמעת בזמן אמת.
הדס קליין
נגדית
נכון ומה שאני זוכרת גם כי לא, יש דברים שנחרטים כדברים מהותיים ויש דברים שאני לא,
נוית נגב
נגדית
לכן אני שואלת גם ברמת, ברמה הכללית
הדס קליין
נגדית
בסדר, לכן אני גם עונה ככה כי אני,
נוית נגב
נגדית
אז דיברנו, דיברת על דחיית הטענות ועל כך שהעיתונאים פועלים
הדס קליין
נגדית
באופן עצמאי
נוית נגב
נגדית
לפי שיקוליהם ואת זוכרת שהוא גם אמר דברים בסגנון של, שאם נתניהו יהיה בקשר עם העורכים ועם הכתבים, יתראיין כמו שכל פוליטיקאי זה תלוי בו כי היה בהחלט, מר נתניהו נמנע משיתוף פעולה עם ידיעות אחרונות ועם העיתונאים בידיעות אחרונות, אם את זוכרת שטענות בעניין הזה עלו?
הדס קליין
נגדית
אני לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
טוב. בכל מקרה תאשרי לי בבקשה שבשיחות האלה את לא שמעת את נוני מוזס מאיים בשימוש בעיתון כדי להשיג איזשהן מטרות כלפי משפחת נתניהו?
הדס קליין
נגדית
ממש לא
נוית נגב
נגדית
כשאת אומרת ממש לא
הדס קליין
נגדית
לא, לא שמעתי, חד משמעתית לא
נוית נגב
נגדית
שהתפרסמו איזשהם פרסומים נגד משפחת נתניהו כדי להפעיל עליהם לחץ או משהו מהסוג הזה?
הדס קליין
נגדית
לא, לא, בשיחות שאני הייתי, לא, לא מכירה דבר כזה
נוית נגב
נגדית
וגם לא שמעת את נוני מבקש להעביר מסר של איום כזה, מבקש מארנון להעביר מסר של איום כזה כלפי שלדון אדלסון או כלפי מירי אדלסון על שימוש בעיתון כלפי משפחת נתניהו?
הדס קליין
נגדית
לא. מראש אני אומרת כפי שאמרתי קודם חד משמעית אני לא שמעתי שום איום לכן אני גם לא שמעתי איום גם על אחרים, לא, לא.
נוית נגב
נגדית
ואם הייתה,
הדס קליין
נגדית
הייתה תרעומת איומה על ההפצה הזאת למשל של שישי - שבת אבל בין זה לבין לאיים? לא, אני לא שמעתי.
נוית נגב
נגדית
לאיים בשימוש בעיתון אני מתכוונת
הדס קליין
נגדית
לא. אני מבינה, לא
נוית נגב
נגדית
לא שמעת?
הדס קליין
נגדית
לא. ארנון גם לא אמר לי אחר כך בשיחות שאם זה לא יקרה אז יקרה משהו אחר, לא. לא
נוית נגב
נגדית
אז אם הייתה טענה שארנון אמר דברים מהסוג הזה שנוני מאיים לידיעתך לפחות אלה לא דברים שהוא שמע מנוני?
הדס קליין
נגדית
לא יודעת שארנון אמר דברים כאלה, אין לי מושג
נוית נגב
נגדית
אם ארנון אמר דברים כאלה מול מירי אדלסון על איום של נוני, אני שואלת שוב אם את יודעת על מסר כזה שהועבר מנוני?
הדס קליין
נגדית
לא. לא
נוית נגב
נגדית
טוב. את כן אמרת שהוא ניסה להביא, השתמשת בביטוי להביא מחלוקות לפתרון נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, לגשר בין כולם, נכון
נוית נגב
נגדית
ובהקשר הזה הוא דיבר עם כל הצדדים אני מקצרת. כשדיברנו שהוא דיבר עם כל הצדדים, ארנון דיבר באופן כללי, הזכרת את זה גם אתמול לעו"ד חדד הוא אוהב לייצר חיבורים בין אנשים נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, מאוד
נוית נגב
נגדית
ויש לו גם שם כזה של מי שמנסה לייצר חיבורים?
הדס קליין
נגדית
בנושאים שונים גם פוליטית, גם חברתית, גם עסקית, כן הוא אוהב את זה
נוית נגב
נגדית
זו בדיוק הייתה השאלה הבאה שלי שיש לו גם עניין בתחום הפוליטי לייצר חיבורים נכון?
הדס קליין
נגדית
מאוד, מאוד, לא הסתיר את זה מעולם, מאוד, למען מדינת ישראל, חיבורים שיהיו לטובת שקט במדינה ושקט במזרח התיכון, כן, יש לו את האספרציות האלה, כן.
נוית נגב
נגדית
הוא גם קצת נהנה מזה?
הדס קליין
נגדית
מאוד נהנה, לא קצת
נוית נגב
נגדית
המטרה טובה, אין שאלה אבל הוא נהנה מזה?
הדס קליין
נגדית
מאוד, לא קצת, מאוד
נוית נגב
נגדית
ואת אישרת כאן לעו"ד חדד כפי שאמרנו שהוא גם במהלך השנים היה מעורב בהעברת מסרים בין מר נתניהו לנוני מוזס באיזשהו ניסיון, שוב, קראת לזה להביא מחלוקות
הדס קליין
נגדית
מאשרת
נוית נגב
נגדית
וגם אמרת לעו"ד חדד בהקשר הזה שארנון מכיר היטב את הסיטואציה ביניהם, הייתה איזה שאלה של מי מכיר את הסיטואציה, להתרשמותך ארנון מכיר היטב את הסיטואציה?
הדס קליין
נגדית
כן הוא דיבר רבות. עכשיו, עם מר נתניהו ארנון דיבר ישירות
נוית נגב
נגדית
את לא היית בשיחות שלו ככלל עם נתניהו בנושא הזה?
הדס קליין
נגדית
לא, ברוב המקרים לא, אולי בבודדות בעבר אבל ברוב המקרים ארנון חייג ישירות למר נתניהו וחוזר אחר כך, מבקש ממני אחר כך להתקשר לנוני, בהקשר הזה מבקש ממני להתקשר לנוני.
נוית נגב
נגדית
אז התמונה שיש לך רק באמת שזה יהיה ברור גם לבית המשפט, יש לך את התמונה של מה שארנון אומר לנוני או מה שנוני אומר לארנון
הדס קליין
נגדית
מאשרת
נוית נגב
נגדית
פחות את הצד שבין ארנון למר נתניהו?
הדס קליין
נגדית
נכון מאוד
נוית נגב
נגדית
עכשיו, את גם אמרת, אישרת מקודם לעו"ד חדד שארנון היה מעורב בשלב מסוים גם בשיח שנגע לרצון של נתניהו למצוא משקיע או קונה לידיעות אחרונות נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ואמרת בהקשר הזה שארנון קיבל ממר נתניהו שמות של רוכשים פוטנציאליים. זה מאתמול, לא בטוח שאני מצטטת מדויק.
הדס קליין
נגדית
אני אומרת שאני, בטח ארנון לא מצא לקוחות שמתעניין בזה והוא קיבל שמות והתבקש או לסייע בלדבר איתם או לחשוב אפילו ברמה כבר יותר אופרטיבית נאמר לזה על נוסחה מתמטית, מסחרית עסקית, עסקית שתהווה גשר כדי שאפשר יהיה להתקדם. אם אינני טועה, אני מקווה שאני לא טועה אבל אני חושבת שג'יימס פאקר היה אחד מהם, לארי אליסון הגיעה בשלב מאוחר יותר אבל לא דרך ארנון, זאת אומרת ארנון לא, ארנון שלנו הוא רק שמע את השם אבל הוא לא,
נוית נגב
נגדית
הוא ידע על הדברים?
הדס קליין
נגדית
כמובן והיה מעורב
נוית נגב
נגדית
מלבד, רק אולי כדי להבהיר למרות שאני חושבת שאמרת את זה אתמול, למר נתניהו היה עניין או רצון שידיעות אחרונות תימכר?
הדס קליין
נגדית
כך זה נראה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
היא יכולה להעיד על זה?
משה בר-עם
נגדית
איך היא יכולה להעיד על זה?
נוית נגב
נגדית
כפי שאת הבנת מארנון?
משה בר-עם
נגדית
איזה משקל...
הדס קליין
נגדית
כך זה נראה
נוית נגב
נגדית
אין בעיה כבודכם, אני לא חושבת שיש על זה מחלוקת אבל בסדר דיברת על ג'יימס פאקר מיד נזכיר בהקשר הזה, לארי אליסן, אכסל שפרינגר?
הדס קליין
נגדית
זוכרת, לכן התייחסתי ואמרתי שיש גם שנים אחורה כי אני זוכרת את אכסל שפרינגר שארנון היה מעורב בזה.
נוית נגב
נגדית
נכון, לא רק שנים אחורה
הדס קליין
נגדית
אני זוכרת את זה כאילו, לא יודעת, נראה לי שבהוויה שלי, מקווה שאינני טועה אכסל שפרינגר אני מבחינתי... דופנר הוא היה להווייתי, לזיכרוני הוא היה הראשון שאני הבנתי שמנסים,... שהוא יקנה את העיתון כך אני הבנתי לכן זה נראה לי אחורה קצת כי אחר כך הגיעו האנשים האחרים.
נוית נגב
נגדית
וארנון היה מעורב?
הדס קליין
נגדית
כן, ארנון היה מעורב באכסל שפרינגר
נוית נגב
נגדית
אז אמרנו אכסל שפרינגר שזה לא בן אדם זה שם של,
הדס קליין
נגדית
זה תאגיד של העיתונות ודופנר, ברח לי השם הוא... כן
נוית נגב
נגדית
לארי אליסון אמרת, ג'יימס פאקר, גם על שלדון אדלסון דובר?
הדס קליין
נגדית
על שלדון כמובן, כן כמובן
נוית נגב
נגדית
וגם על האפשרות שמילצ'ן עצמו?
הדס קליין
נגדית
כן, היה איזה שיח אבל הוא לא,
נוית נגב
נגדית
לא יצא שום דבר אבל דובר על אפשרות?
הדס קליין
נגדית
נכון מאוד, הוא אמר אם אינני טועה, אם אני לא טועה נדמה לי שהוא אמר לשלדון שאם שלדון לא יגיעו לעמק השווה מבחינת סכום ארנון יהיה מוכן להשלים או משהו כזה, ככה אני זוכרת.
נוית נגב
נגדית
עכשיו, לגבי פאקר את התייחסת כאן בעדות הראשית, סיפרת על ביקור שלו בישראל שבו הוא נסע לבלפור לפגוש את מר וגברת נתניהו ולאחר מכן נסע, פגש את נוני מוזס במשרדים בתל אביב ואת נלווית אליו, נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ואני רוצה לשאול מספר שאלות לגבי האירוע הזה ממש בקצרה. קודם כל על ההיכרות בין פאקר לבין נוני, את אמרת אתמול שאת לא זוכרת אבל את מעריכה שארנון הכיר ביניהם?
הדס קליין
נגדית
כן, הגיוני
נוית נגב
נגדית
כי גם פאקר כך אמר
הדס קליין
נגדית
זה הגיוני, כן
נוית נגב
נגדית
ואת כן זוכרת שבעקבות זה נוני ופאקר נפגשו מספר פעמים בדירה של ארנון בהרצליה? אם את זוכרת היית באחד או שתיים מהפגישות?
הדס קליין
נגדית
אני חושבת שהייתה פגישה בהרצליה לא רק עם פאקר, אני חושבת שאולי גם אנשי צוות שלו, אני חושבת, אנשים שלו.
נוית נגב
נגדית
את היית שם?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
את זוכרת אם ארנון נכח בפגישה או בפגישות האלה?
הדס קליין
נגדית
לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
או בחלקן?
הדס קליין
נגדית
לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
לגבי העניין הזה של הפגישה בבית ידיעות אחרונות, את סיפרת שוב, שהייתם בבלפור,
הדס קליין
נגדית
הוא נחת בארץ, נסענו לירושלים, יונתן לקח את פאקר לבלפור, בצהרי היום זה היה לבית הוא ישב איתם, להבנתי הוא ישב גם עם נתניהו וגם עם שרה וכשהוא יצא משם נסענו איתו באמת למשרדים של נוני בתל אביב בנוח מוזס ויונתן נשאר בחנייה אם אני לא טועה, אני הגעתי למשרד אבל לא נכנסתי. ג'יימי נכנס לנוני וכשהוא יצא באוטו הוא כבר דיבר איתנו שהוא מצטער שהוא לא יכול לעשות את זה, הוא לא יכול לעשות את זה, הוא היה מאוד נרעש. אני לא שאלתי אותו מה, באמת שלא, לא שאלתי אבל אמרתי לו תקשיב אתה לא חייב לעשות כל דבר שאומרים לך, אז מה? אבל הוא מאוד פחד מהביקורת שהוא יקבל כשהוא יחזור ואמרתי לו אתה לא חייב כלום לאף אחד, תעשה רק מה שאתה, ונסענו חזרה לירושלים, הוא נפגש עם הזוג נתניהו, יונתן לקח אותו, אני לא, אני נשארתי במלון ולמחרת הבוקר מוקדם יצאנו לשדה התעופה וחש מאוד לא טוב, עבר עליו לילה לא קל, חש לא טוב ונסענו, לקחנו לשדה
עמית חדד
נגדית
כבודכם אנחנו לא מתנגדים אבל כמובן עדויות שמיעה, יש התנגדות כללית בעניין הזה שהיא חלה גם ביחס לחקירה הנגדית של עו"ד נגב.
משה בר-עם
נגדית
מתחילת הדיון זה עדויות שמיעה.
עמית חדד
נגדית
אני רק אומר, אני לא קמתי אבל שחלילה לא יפרשו את זה כאילו שאנחנו לא, אמרנו, אני מזכיר הבוקר שהם גם חלים עלינו וכובלים אותנו.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בסדר.
נוית נגב
נגדית
אני רק רוצה כדי שיובהר ויש מה שאת יודעת ומה שאת לא יודעת,
הדס קליין
נגדית
אני אומרת לכם כמובן רק מה שאני יודעת, כמובן
משה בר-עם
נגדית
מה שאת יודעת זה מה שאת שמעת?
הדס קליין
נגדית
במקרה הספציפי הזה ג'יימי דיבר
משה בר-עם
נגדית
את לא היית בפגישה
הדס קליין
נגדית
כמובן, לא מעבר לזה, נכון אני גם מדגישה שאני לא הייתי בשיחות עם מר נתניהו, אני אומרת
נוית נגב
נגדית
נכון, נכון אבל את דיברת בחקירה על בקשה שלהם שהוא יבדוק היתכנות לרכישת ידיעות,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הבקשה שלהם של מי?
נוית נגב
נגדית
של הזוג נתניהו שג'יימי יבדוק היתכנות לרכישה של ידיעות אחרונות
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
הייתה לה כוונה שזה העניין?
הדס קליין
נגדית
אני לא ידעתי אם הפגישה הזו שהוא נשלח אליה היא בהקשר הזה אבל ידעתי בלי שום קשר שהוא התבקש לראות,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה את ידעת מניין?
הדס קליין
נגדית
מפאקר, מפאקר. אבל אני שוב אומרת, אני לא בטוחה הפגישה הזו נשלחה אליה בהקשר הזה, את זה אני לא יודעת להגיד, אני אמרתי את זה קודם.
נוית נגב
נגדית
את תיארת אותו נסער לאחר הפגישה עם מר מוזס ואת אמרת מצד שני שמר מוזס חיבב אותו והיה לו קשר טוב איתו,
הדס קליין
נגדית
מאוד
נוית נגב
נגדית
אז ההבנה שלך שהוא היה נסער כתוצאה ממה שמר מוזס אמר לו?
הדס קליין
נגדית
לא, לא, זה אני יכולה לומר בוודאות סליחה, הנה אז אני מדייקת, הוא היה נסער כי הוא היה צריך לחזור לנתניהו ולומר שהוא לא מסוגל לעשות את זה, זה מה שזה, לא, ההיסערות היא לא ממר נוני
משה בר-עם
נגדית
הוא זה מר פאקר?
הדס קליין
נגדית
כן, פאקר פאקר ולכן אני אמרתי לו את מה שאמרתי, אתה לא חייב לעשות כלום בשביל אף אחד, אתה ילד גדול, תעשה מה שאתה מרגיש ואף אחד לא יכעס עליך.
נוית נגב
נגדית
הדברים פשוט לא היו לגמרי ברורים
הדס קליין
נגדית
אז דייקתי את זה עכשיו?
נוית נגב
נגדית
בכל מקרה לא יצא משהו מהניסיון הזה לרכוש את ידיעות אחרונות נכון?
הדס קליין
נגדית
לא. לא
נוית נגב
נגדית
כבודכם אני יודעת שזה שלב מוקדם ואני מקצרת אפילו יותר ואם אנחנו נוכל לקבל חמש דקות אולי אפילו נוכל לקצר אותה עוד יותר.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אוקי.
נוית נגב
נגדית
חברותי אומרות לי לקצר ואני חושבת שהן צודקות ה פ ס ק ה לאחר ההפסקה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אנחנו ממשיכים, בבקשה.
נוית נגב
נגדית
את ההתרחשות לגבי פאקר שאותה תיארת הפגישה בבלפור ואחר כך הפגישה בידיעות אני רוצה לעשות איזשהו בירור ככל שניתן לגבי העיתוי של הדבר הזה כי זה לא נבדק עד הסוף בחקירה, אני רוצה לנסות לעזור לזיכרון שלך, אני אראה לך את הביסוסים שיש לנו ותגידי אם את זוכרת משהו, אני פשוט מציבה שזה הנושא שמעניין אותי, אולי גם את זוכרת משהו נסיבות,
הדס קליין
נגדית
אני לא זוכרת תאריכים אבל אני,
נוית נגב
נגדית
אז אם יש לך, אני מבקשת שאם יש לך יומנים או מיילים או דברים מהסוג הזה שיכולים לעזור לנו לבסס את העיתוי של הדבר הזה אני אשמח, זה יעזור. אני יכולה לומר לך שעל בסיס נתונים בחומר החקירה לנו יש בסיס לחשוב שהפגישה הזו הייתה ב - 2014 זה ברור ביוני או בספטמבר 2014 ואני רוצה לעזור לך לנסות למקם את זה שוב, בהתאם לזיכרונך.
הדס קליין
נגדית
אני יכולה להגיד לדעתי, אם אני לא טועה, אני לא יודעת תאריכים אבל זה היה כבר תקופה שהתחיל להחשיך יחסית מוקדם כך אני זוכרת את זה כשחזרנו מתל אביב לירושלים לכן אני חושבת שאולי זה ספטמבר ולא קיץ, כך אני חושבת.
נוית נגב
נגדית
קודם כל אם אני מבינה נכון בתיאור שלך היו לפאקר בשהות הזו בארץ שלוש פגישות שהיו כנראה באותו יום נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, נכון
נוית נגב
נגדית
ירושלים, ידיעות ושוב ירושלים
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ולמחרת יצא מוקדם?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
אנחנו הסתכלנו על פלט הכניסות והיציאות, חברי עבר איתך על זה ארוכות וגם על התיעוד בבית ראש הממשלה על הפגישה עם פאקר, זה אני אומרת בשביל חברי ואני יכולה לומר לך, קודם כל זה שאנחנו מדברים על שנת 2014 זה דבר שאת זוכרת נכון?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
ובהקשר הזה על פי התיעוד מבית ראש הממשלה מופיע תיעוד של ארוחת ערב עם ג'יימס פאקר ב - 12 ביוני, מופיע ב-2 בדצמבר 2014 ג'יימס פאק וגם מתוך תיעוד נוסף זה אני אומרת לחברי, זה יומני האאוט לוק של יאיר ושרה נתניהו מופיעה ארוחת ערב פרטית, כתוב ארוחת ערב פרטית עם ראש הממשלה ואורחים, ארנון, אמנדה, ג'יימי...
הדס קליין
נגדית
כן, זה לא זה אבל
נוית נגב
נגדית
זה ב-2 בדצמבר
הדס קליין
נגדית
זה אני יודעת, זה אני זוכרת
נוית נגב
נגדית
את אומרת זה לא האירוע הזה?
הדס קליין
נגדית
זה לא האירוע הזה בוודאות, לא, לא
נוית נגב
נגדית
אני מסכימה איתך בגלל שהיו נוכחים אחרים
הדס קליין
נגדית
כן, כן, זה סיפור אחר, זה וורנר, זה לא קשור
נוית נגב
נגדית
כי ההבנה שלי מהאופן שבו את תיארת את הדברים בחקירה שאירוע קווין לא קשור לאירוע של,
הדס קליין
נגדית
לא קשור, ארנון לא היה בכלל בארץ לדעתי כשג'יימי בא לבד לנוני ושג'יימי הגיע לנתניהו, לא, לא, זה ממש לא.
נוית נגב
נגדית
לא קשור?
הדס קליין
נגדית
לא
נוית נגב
נגדית
מסכימה, אז אנחנו מורידים את האירוע של 2 בדצמבר
הדס קליין
נגדית
חד וחלק
נוית נגב
נגדית
גם ב - 29 בדצמבר 2014 כתוב שפאקר ביקר במעון ראש הממשלה. סליחה, כתוב ג'יימס פאקר בטיפול הדס של ארנון מילצ'ן, בסוף דצמבר, 29 בדצמבר וגם אמרנו שיש מועד נוסף שהוא כנראה ב - 15 בספטמבר 2014 יש גם דו"ח מבקרים ממעון ראש הממשלה קלסר 53 מ /,106 בעמוד 7 זה אני אומרת בשביל חברי ונתונים שנלקחו מממסך שהתקבל מהקב"ט כתוב שמועד הביקור ב - 15 בספטמבר, זה לא כל כך משנה, ספטמבר.
הדס קליין
נגדית
אני זוכרת רק, אמרתי לך לפי מה אני עושה את הסדר בראש אבל לשאלתך לגבי דצמבר זה ממש לא קשור
נוית נגב
נגדית
דצמבר זה לא. את יודעת מה? יכול להיות שבזה את כבר עוזרת לי כי את אומרת לי זה או יוני או ספטמבר ואת נוטה לחשוב על ספטמבר.
הדס קליין
נגדית
אני זוכרת את הכבישים שהחשכה ירדה יחסית מוקדם, לא חורף אבל כבר מתחיל, ככה אני זוכרת לכן,
נוית נגב
נגדית
אני חושבת שזה מספיק גם לנו. רק אולי בשביל להבהיר, אותה פגישה ב - 29 בדצמבר באותו מועד אנחנו בדקנו, פאקר היה בארץ במשך שבעה ימים,
הדס קליין
נגדית
לא, זה לא זה
נוית נגב
נגדית
אז לכן גם לא סביר שזה זה היה נכון?
הדס קליין
נגדית
פאקר היה כנראה בביקור הזה עם קווין את אורך הזמן הזה, בנפרד, אבל זה לא זה אני מדברת על יום בודד הוא הגיע בצהרי היום ירושלים, תל אביב, ירושלים, למחרת הבוקר מוקדם שדה התעופה.
נוית נגב
נגדית
זה אירוע שאת מדברת רק כדי להבהיר גם בשביל הפרוטוקול, האירוע שאת מדברת עליו הוא אירוע שהשהות שלו היא קצרה,
הדס קליין
נגדית
מאוד
נוית נגב
נגדית
ולכן אם השהות שלו סביב 29 בדצמבר הייתה שהות של שבעה ימים זה לא האירוע הזה נכון?
הדס קליין
נגדית
לא, זה לא זה, הוא בא לצורך הפגישות האלה ונסע, לא היה פה
נוית נגב
נגדית
מאה אחוז. אני שוב מבקשת שאם יש לך איזושהי דרך, את עשית ככה פרצוף שלא נראה לך אבל, אם יש אנחנו נשמח לנסות למקם את זה.
הדס קליין
נגדית
בסדר
נוית נגב
נגדית
את אמרת קודם כל מבחינת השיח בין נוני לבין פאקר, אמרת שזה פגישה אחת לפחות את נכחת, בפגישה הזאת בידיעות את לא נכחת אבל במה שאת היית וממה שאת הבנת מג'יימי השיחות היו באווירה טובה?
הדס קליין
נגדית
מאוד
נוית נגב
נגדית
גם נוני אמר לך אחר כך דברים טובים על פאקר נכון?
הדס קליין
נגדית
מאוד, וגם פאקר אמר הדדית, מאוד
נוית נגב
נגדית
ואם זכור לך שנוני גם אמר לך שהוא ישמח להמשיך להיפגש עם ג'יימי?
הדס קליין
נגדית
כן כן
נוית נגב
נגדית
בפעמים הבאות שהוא יהיה בארץ?
הדס קליין
נגדית
כן. כן
נוית נגב
נגדית
ושהייתה גם אפשרות, היה ניסיון גם לארגן פגישות נוספות אחרי כן? כלומר זה לא שהפגישה הזאת,
הדס קליין
נגדית
לא זוכרת, לומר לך בשיא הכנות אני לא זוכרת אבל אני כן יכולה לומר שהם חיבבו אחד, אני יודעת שג'יימי חיבב מאוד את נוני. אני יודעת גם שנוני באמת אמר לי שהוא מאוד מחבב את ג'יימי.
נוית נגב
נגדית
אז אני רק מבקשת להציג לך שוב, אם את זוכרת שדובר על אפשרות לקיים פגישה נוספת אבל היא לא יצאה לפועל בגלל...
הדס קליין
נגדית
לא זוכרת, ייתכן, לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
את דיברת, אישרת לי שעלתה האפשרות שמילצ'ן עצמו ישקיע או יקנה את ידיעות אחרונות, קודם כל לא יצאה מזה שום דבר נכון?
הדס קליין
נגדית
לא, לא
נוית נגב
נגדית
גם כאן הנושא של העיתוי פחות נבדק בחקירה ולנו הוא חשוב לנסות למקם. קודם כל אם אני מבינה נכון ותאשרי לי
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
עיתוי של מה בדיוק?
נוית נגב
נגדית
של הזמן שבה התקופה, אני מיד רוצה להציג לעדה שמדובר בתקופה ולא בעניין צדדי שבה הייתה אפשרות שמילצ'ן ירכוש את ידיעות אחרונות בסדר? גם קשרתי את זה באיזשהו אופן גם לדיבור עם שלדון אדלסון.
הדס קליין
נגדית
כן, ככה אני זוכרת
נוית נגב
נגדית
נכון?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
אז אני רוצה לשאול קודם כל, זה לא עניין נקודתי שעלה, ירד ונמחק, זה דבר שהיה על פני זמן נכון?
הדס קליין
נגדית
דובר על זה
נוית נגב
נגדית
דובר על זה?
הדס קליין
נגדית
דובר וארנון הציע את עצמו, כך אני זוכרת שבמידה וזה לא יצלח מבחינה מספרית נקרא לזה, עם שלדון אז ארנון ישלים את החסר, כך אני זוכרת.
נוית נגב
נגדית
טוב
הדס קליין
נגדית
ארנון יהיה זה שיגרום לזה שזה יקרה כי הוא ישלים את מה שצריך לגשר
נוית נגב
נגדית
זה מה שאת אומרת על פי זיכרונך כן?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
מאה אחוז, והאם יש לך גם בהקשר הזה איזושהי דרך או אינדיקציה לדבר איתנו, לומר לנו על התקופה או משך התקופה שבה שיח כזה התקיים?
הדס קליין
נגדית
לא, לא. אבל זה התנהל כנראה בתקופה שדיברו נקודתית על שלדון
נוית נגב
נגדית
כן, את זוכרת את 2014 בהקשר הזה?
הדס קליין
נגדית
אני לא יודעת לומר לך באיזה שנה, אני זוכרת שיחות של ארנון עם מירי גם על זה
נוית נגב
נגדית
טוב. את יודעת, האם את יודעת אם גם האפשרות של הנושא של שלדון הועלה על ידי ארנון בפני נוני?
הדס קליין
נגדית
כן, בהחלט, כן
נוית נגב
נגדית
זה את זוכרת ששמעת?
הדס קליין
נגדית
כן, היו לו שיחות מרובות לארנון עם שלדון, עם מירי, עם נוני, כן
נוית נגב
נגדית
עכשיו אני חוזרת למעורבות של ארנון בהעברת המסרים. אנחנו מבינים וגם אישרת שלארנון היה תפקיד בהעברת מסכים לאורך הזמן,
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
עוד מ - 2009 נכון?
הדס קליין
נגדית
כן. מתיאס היה ב - 2009?
נוית נגב
נגדית
לא, מתיאס היה גם לפני וגם אחרי
הדס קליין
נגדית
אוקי
נוית נגב
נגדית
אני יכולה לומר לך שמתיאס נזכר גם ב - 2014
הדס קליין
נגדית
אוקי
נוית נגב
נגדית
נזכר אפילו, היה גם ב - 2014
הדס קליין
נגדית
אוקי
נוית נגב
נגדית
ואת גם אמרת כשנשאלת על ידי עו"ד חדד בחקירה הנגדית, שאל אותך ממש בתחילת החקירה אם נוני מוזס הכיר את הקשר בין ארנון לבין נתניהו? אז את אמרת כמובן, הם גם כולם היו בקשר, אתה יודע. כשאת אומרת כולם היו בקשר, רק כדי שנבהיר
הדס קליין
נגדית
בין הנפשות הפועלות
נוית נגב
נגדית
כשאת אומרת הנפשות הפועלות למי את מתכוונת?
הדס קליין
נגדית
ארנון מילצ'ן, נוני מוזס, נתניהו
נוית נגב
נגדית
וכשאת אומרת כולם היו בקשר? לא ישיר?
הדס קליין
נגדית
לא. קשר בנושאים המדוברים שארנון הוא בתווך כמתווך, אני לא יודעת איך תקראו לזה, כמגשר.
נוית נגב
נגדית
ואני רוצה לומר לך שמחומר הראיות, מהחומר שבידינו גם העדות של ארנון, גם מהעדות של ארי הרו: , מהעדות של נוני כמובן וגם מנתוני השיחות שיש לנו על השיחות שיש בינך לבין נוני וגם מהדברים שלך בחקירה ובבית המשפט עולה מכולם ששיחות בין ארנון לנוני שדובר בהן על פגישה עם נתניהו, לך תיפגש עם נתניהו היו ב - 2014 ואני מבקשת שתאשרי את זה.
הדס קליין
נגדית
כן. כן
נוית נגב
נגדית
את זוכרת שארנון דיבר עם נוני ואמר לו לך תיפגש איתו מתוך הרצון של ארנון ליישב מחלוקות נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
ושנוני היה סקפטי בעניין והביע חוסר אימון? נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון, נכון
נוית נגב
נגדית
והיה צריך לשכנע אותו נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
את זוכרת את זה?
הדס קליין
נגדית
זוכרת
נוית נגב
נגדית
ואת זוכרת את זה מ - 2014?
הדס קליין
נגדית
אני חושבת שזו השנה הרלוונטית
נוית נגב
נגדית
הרלוונטית נכון? את דיברת בחקירה, את הזכרת בחקירה אמירה של נוני אני לא סומך על, אני סומך יותר על ארי
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
אמירה שאת זוכרת אותה?
הדס קליין
נגדית
זוכרת אותה, אני גם נתתי לנוני את המספר של ארי בעקבות זה
נוית נגב
נגדית
נכון, אז כשהאמירה הזו אני סומך יותר על ארי או אני סומך רק על ארי קודם כל המשמעות שלה כפי שאת הבנת זה אני לא סומך על נתניהו?
הדס קליין
נגדית
לא
אלון גילדין
נגדית
אני לא מכיר בחומר אמירה אני סומך רק על,
נוית נגב
נגדית
אני לא ציטטתי ישירות
אלון גילדין
נגדית
זה היה נשמע
נוית נגב
נגדית
ראשית, אני מקריאה לך מהתמליל של גב' קליין מ - 29 בינואר 2018 עמוד 24 שורות 12-18 - נוני בזמנו אמר שהוא סומך רק על ארי.
הדס קליין
נגדית
אז אני אסביר מה אני הבנתי, הוא באמת לא רצה בשום אופן לתאם את הפגישה נוני, כך זכור לי וארנון,
נוית נגב
נגדית
הפגישה הזאת עם נתניהו?
הדס קליין
נגדית
עם נתניהו, וארנון מילצ'ן, ארנון ניסה בכל מאודו לשכנע ואז הוא אמר שבעניין לדבר הוא לא רוצה לדבר עם אף אחד גם לא עם ארנון לגבי התיאום של הפגישה הזאת, הוא לא רוצה שאף אחד אחר יהיה מעורב כולל ארנון, רק עם ארי ולכן אני העברתי לנוני את מספר הטלפון של ארי, זו הייתה כוונתי.
נוית נגב
נגדית
מאה אחוז, כלומר שהתיאום ייעשה רק עם ארי
הדס קליין
נגדית
רק עם ארי כן
נוית נגב
נגדית
ואכן כך נעשה את גם אמרת לא באמצעותנו
הדס קליין
נגדית
לא באמצעותנו, העברתי לנוני את מספר הטלפון של ארי
נוית נגב
נגדית
מאה אחוז
הדס קליין
נגדית
ולדעתי ארנון די נפגע כי הוא לא ידע שהייתה פגישה כזאת. מאוחר יותר הוא אמר שהוא אפילו לא ידע שהייתה אבל אני לא יודעת להגיד.
נוית נגב
נגדית
היו הרבה שיחות של נוני עם ארנון במהלך, אני אומרת לך שהיו הרבה שיחות של נוני עם ארנון במהלך התקופה הזאת, במהלך החודשים ספטמבר עד דצמבר 2014 אנחנו רואים את הדפוס שלהם, השיחות האלה מתקיימות גם במועדים ובשעות שסמוכים מאוד למועדי הפגישות
הדס קליין
נגדית
אוקי
נוית נגב
נגדית
את זוכרת שנוני דיבר עם ארנון?
הדס קליין
נגדית
יש שיחות מרובות, שיחות מרובות, ארוכות ומרובות
נוית נגב
נגדית
נכון, ואת זוכרת שנוני דיבר עם ארנון בנושאים האלה?
הדס קליין
נגדית
כן, השיחות האלה רוב רובן נסבו סביב הנושאים האלה
נוית נגב
נגדית
אם אנחנו רואים מועד שבו מסתיימת פגישה בין נוני לבין נתניהו בשעת לילה מאוחרת ואז יש טלפון שלו לארנון אז יש להניח שהשיח הזה נוגע לפגישה?
הדס קליין
נגדית
לא יודעת, לא זוכרת
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
זה שאלה אליה?
נוית נגב
נגדית
אני שואלת כי העדה נמצאת
משה בר-עם
נגדית
יש להניח.
עודד שחם
נגדית
מה היתרון של העדה?
נוית נגב
נגדית
מפני שהעדה נמצאת על הקו בשיחה כבודו
עודד שחם
נגדית
אם היא שמעה בסדר גמור, שמיעה יש לה יתרון, בהנחות קצת פחות יש יתרון.
נוית נגב
נגדית
אני מסכימה כבודו, הניסוח שלי לא היה מוצלח, ההנחה היא שאני מניחה אבל אני גם אומרת לך,
הדס קליין
נגדית
אני לא זוכרת להגיד לך בוודאות, לא, אני לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
טוב. אני גם אומרת לך שגם אחרי הפגישה הזו שנוני תיאם עם ארי ארנון היה מעורב בהעברת מסרים ונוני המשיך להביע סקפטיות וחוסר רצון, את מהנהנת?
הדס קליין
נגדית
מאשרת לך כן, חד משמעית
נוית נגב
נגדית
לשכנע אותו
הדס קליין
נגדית
נכון, הוא לא האמין, הוא לא האמין, ארנון חזר וניסה לשכנע, נוני לא האמין
נוית נגב
נגדית
אני מבקשת להציג לך אם את זוכרת שכשארנון ניסה לשכנע הוא אמר ואני שואלת על השמיעה שלך מה שארנון אמר לנוני שנתניהו סבור שיש על מה להמשיך ולדבר?
הדס קליין
נגדית
כן, הוא ניסה לשכנע אותו על רקע הדברים האלו, הוא אמר לו, הוא לא היה משכנע אותו על דבר שאין לו בסיס, הוא שכנע אותו על רקע השיחות שלו. השיחות היו ארנון עם נתניהו ומיד לנוני והפוך, ארנון עם נוני ומיד לנתניהו אז,
נוית נגב
נגדית
אז כשאת שמעת בשיח של ארנון עם נוני שארנון אומר לנוני דברים בסגנון, לא שואלת אותך על מילים מדויקות שיש על מה לדבר שנתניהו חושב?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
מבחינת עיתוי, שוב, אני לא מצפה שאת תזכרי לא שיחות ספציפיות לא עיתוי של שיחות אבל את יודעת שקיבלנו גם בהסכמתך את פלט השיחות שבינך לבין נוני
הדס קליין
נגדית
נכון, הסכמתי בשמחה, נכון
נוית נגב
נגדית
את הצד הזה יש לנו ויש לנו את המועדים והעיתוי של השיחות האלה ואני מבקשת להציג לך שיחות ארוכות קודם כל, שיחות של עשרות דקות, עשרים דקות, של חצי שעה, זה שיחות עם ארנון נכון?
הדס קליין
נגדית
כן בוודאות אבל לא איתי, לא, לא
נוית נגב
נגדית
ואני אומרת לך למשל שב - 30 לנובמבר 2014 יש שיחה ארוכה, שיחה של 35 דקות שנוני, בין המספר של נוני למספר שלך, זה ארנון על הקו נכון?
הדס קליין
נגדית
ברור, כן, ברור
נוית נגב
נגדית
אני אומרת לך גם, אני לא יודעת אם את יכולה לזכור אבל שזה בסמוך לפני שנוני מאשר את הסכמתו להשתתף במה שקרוי הפגישה הרביעית ב-4 בדצמבר
הדס קליין
נגדית
אוקי, לא זוכרת
נוית נגב
נגדית
האם זה מזכיר לך משהו?
הדס קליין
נגדית
לא. לא
נוית נגב
נגדית
אבל כן דיברת על השכנוע המתמשך הזה נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, כל הזמן היה
נוית נגב
נגדית
עכשיו כשהתובע, כשמר גילדין שאל אותך כאן בבית המשפט באיזה הקשר נוני היה צריך לתאם פגישה עם נתניהו את אמרת זה היה בכל התהליך של ניסיון למכור את העיתון.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
רק תשובה.
נוית נגב
נגדית
את מהנהנת
הדס קליין
נגדית
כן, אני מהנהנת אז התשובה היא כן
נוית נגב
נגדית
זאת הייתה הבנה שלך?
הדס קליין
נגדית
כן, זו הייתה ההבנה שלי בתקופה ההיא, כן
נוית נגב
נגדית
כוונות, זה מה שזכרת וזו הייתה ההבנה שלך?
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
אני רק מבקשת להבהיר שאנחנו מדברים על הפגישות, ההקשר של הפגישות אנחנו מדברים על הפגישות האלה בשנת 2014 נכון?
הדס קליין
נגדית
כן, כן
נוית נגב
נגדית
זה ברור שאלה הפגישות?
הדס קליין
נגדית
כן. כן
נוית נגב
נגדית
רק הבהרה עובדתית אחת קטנה, לא בטוח שהיא נחוצה כי זה משהו שאמרת בחקירה ולא חזרת עליו בבית המשפט אבל רק בשביל לסגור את הפינה. כפי שאמרתי, אמרתי לחברי בחקירה הראשית שזה היה בכל התהליך של למכור את העיתון ובמשטרה אמרת דברים דומים ואחרי כן אמרת אם אני לא טועה, אמרת מספר פעמים אם אני לא טועה, אולי זה היה בהקשר של לארי אליסון
הדס קליין
נגדית
כן
נוית נגב
נגדית
אמרת את זה עם הרבה מאוד זהירות בחקירה ואני מבקשת רק לתקן אותך ולהגיד לך שאולי היה כאן בלבול בלוחות הזמנים כי המשא ומתן עם אליסון התחיל רק מאוחר יותר נכון?
הדס קליין
נגדית
נכון
נוית נגב
נגדית
באוגוסט 2015 ואנחנו מדברים על סוף 2014 אז יכול להיות שעשית פה איזה חיבור?
הדס קליין
נגדית
כן, מאוד יכול להיות
נוית נגב
נגדית
אני מודה לך גב' קליין
הדס קליין
נגדית
תודה רבה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
תודה. עו"ד גילדין אתם חוקרים מחר, לא היום
אלון גילדין
נגדית
תכננו לעבוד היום בערב על החוזרת. אנחנו נחקור מחר
משה בר-עם
נגדית
כמה זמן אדוני מעריך את החקירה
אלון גילדין
נגדית
באתי במיוחד לראות את חברתי הטובה עו"ד יהודית תירוש חוקרת את מר פילבר בחקירה חוזרת ושואלת עשר שאלות ביום אחד, אז אני זהיר, זה לא אמור להיות ארוך מאוד אבל עד הצהריים אבל אני מאוד זהיר בחקירה חוזרת
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
גם אם יהיו פחות שאלות.
אלון גילדין
נגדית
איך חברי אומרים כל פעם, אני אנסה לצמצם. דיברנו אתמול עם חברתי עו"ד תירוש והבנתי שהיא ועו"ד ז'ק חן ועו"ד בועז בן צור שוחחו ואני מבין שאין להם אפשרות לקיים את הדיון הטכני ב-3 באוקטובר וגם לא,
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מצאתם עד חדש שאפשר להתחיל נושא?
אלון גילדין
נגדית
אנחנו עובדים די קשה כדי למצוא מישהו שנמצא בארץ, אנחנו ננצל את היום הקצר להתקשר עוד.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הארץ ריקה
אלון גילדין
נגדית
הארץ ריקה מיושביה. אני אעדכן אבל עו"ד תירוש ועו"ד בן צור ועו"ד חן הגיעו למספר מועדים.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
אולי מחר תגידו
אלון גילדין
נגדית
אז אולי מחר נגיד את המועדים שהם יכולים ובית משפט יראה אם היומן שלו מאפשר את זה.
עמית חדד
נגדית
צריך להתאים אותם גם למועדים שלנו.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
לא, אתם ממילא אמורים להיות
עמית חדד
נגדית
לא, חלק מהמועדים הם לא מועדים טבעיים של התיק, לא משנה כבודכם יקבל ויחליט אם אפשר.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
הסיכוי לא גדול כנראה
עמית חדד
נגדית
אנחנו נראה, ניתן לכבודכם רשימה וכבודכם יחליט.
אלון גילדין
נגדית
הם כבר הגיעו לשישה מועדים, אני מקווה שמשהו יתאים ליומן בית המשפט.
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
השאלה גם אם הם הגיעו לדברים שאפשר לדבר עליהם?
אלון גילדין
נגדית
אני...
עמית חדד
נגדית
כבודכם אם יש את ההחלטה של כבודכם ב - 108 אם אפשר
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
בהחלטה שהוצאתי אתמול המדינה אמורה להעביר לנו תגובות,
עמית חדד
נגדית
אנחנו לא ראינו את זה
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
וההחלטה לגבי ההתכתבויות של גב' קליין מתחילת עדותה ואילך תינתן אחרי שנראה מה קורה עם שאר החומר.
עמית חדד
נגדית
בסדר גמור, אני אעיין, פשוט לא ראיתי אחרת לא הייתי מעלה את זה. מחר מתחילים רגיל כבודכם בתשע
רבקה פרידמן-פלדמן
נגדית
מחר מתחילים רגיל בעזרת ה'. סיימנו להיום, תודה רבה לכולם. הישיבה נעולה הוקלד על ידי דקל חמד