פרוטוקולי המשפט
‹ חזרה לתוצאות

שלמה פילבר · 17.05.2022

צפייה בקטע בהקשרו. פתיחת הפרוטוקול המלא ›

שלמה פילבר נגדית
כן. זו הייתה תפיסת עולמו הרבה שנים, כולל בבחירות האלה ובאמת הוא בשבוע האחרון התמקד רק בזה, רק בכלי התקשורת האלה.
בועז בן צור נגדית
האלה למה הכוונה האלה
שלמה פילבר נגדית
אני מדבר על כלי התקשורת המיינסטרים, טלוויזיה, רדיו, עיתונאים קלאסיים, עיתונות קלאסית מה שנקרא, זהו, ובאמת היה איזה סוג של התפכחות והבנה ביום שאחרי הבחירות כשעשינו פוסט מורטם והבנו מה השפיע, מה לא השפיע? מה השפיע יותר, מה השפיע פחות?
בועז בן צור נגדית
אחת המסקנות שהוא הגיע אליה הייתה שצריך לנסות לייצר תחרות של שוק חופשי בתקשורת של ערוצי המדיה נכון?
שלמה פילבר נגדית
נכון, כן
בועז בן צור נגדית
כי התפיסה הייתה שעד לאותה עת זה שוק,
שלמה פילבר נגדית
סוג של שוק קרטליסטי כזה עם חסמי כניסה מאוד גבוהים, הרעיון היה להוריד את חסמי הכניסה ולתת כמו בכל שוק תחרותי פתוח, חופשי לכל מתחרה שרוצה לבוא ולהתחרות.
בועז בן צור נגדית
בוא נשים את הדברים על השולחן, התפיסה הייתה באמת שיש כשל עמוק במובן הזה והתפיסה גם הוסיפה שאם בסופו של דבר מרבית הציבור יש לו השקפה ימנית, ככה זה בסוף מגיע לכלל ביטוי בקלפי אז ראוי שיהיה גם ייצוג בכלי תקשורת נכון?
שלמה פילבר נגדית
נכון. נכון. מה שאני זיהיתי כפתרון זה שהמדינה, שכל שוק התקשורת היה בנוי בעצם על רגולציה הייתי אומר עתיקה של כמעט 25 שנה קודם בתפיסה של מדינת ישראל שהמדינה צריכה להיות מעורבת בתכנים ולפקח ולהשגיח ולהעמיד גננות על התקשורת והיא תגיד לחברה מסחרית כמה דקות פרסומת לעשות בכל שעה כאילו, כל מיני דברים מהסוג הזה והתפיסה שלי היא גם הייתי אומר ניאו כלכלית גם של נתניהו הייתה מה פתאום? זה שוק חופשי, שיתמודדו, כמו שאנחנו לא אומרים לחברת סלולר בכמה למכור את החבילה שלה אנחנו אומרים לא נגיד, יש לך מאזינים, יש לך צופים הם מוכנים לצפות, יש לך מפרסמים שמוכנים לשלם לך על הפרסומות, אתה יודע להחזיק עסק בצורה מאוזנת? בבקשה, יאללה תעלה.
בועז בן צור נגדית
כשהרעיון המסדר אני חוזר רגע אחורה בעצם הוא שהתקשורת היא לא אובייקטיבית וזה מושג,
שלמה פילבר נגדית
כרגע בגלל שהיו בה חסמי כניסה והייתה בה שליטה וזה היה קשה אז היא לאורך השנים נבנתה בצורה כזאת שבסוף, הרי בסוף זה שוק של דעות אז האנשים שנכנסו פנימה וכבר תפסו את המקומות ותפסו את המיקרופונים ואת המסכים הם אנשים עם צד אחד של עמדות פוליטיות.
בועז בן צור נגדית
מאה אחוז. עכשיו, אם יש שאלה על מה ולמה נתניהו חפץ להיות שר תקשורת וצריך לבחור מצד אחד בין הבנדל ההפוך או המיזוג של הרשתות של גולן - טלקום, או מצד שני בעולם, מה שעניין אותו זה עולם המדיה אז תאשר לי או שלא תאשר לי שמה שעניין את נתניהו זה עולם המדיה?
שלמה פילבר נגדית
חד וחלק, חד וחלק
בועז בן צור נגדית
חד וחלק. אני מראה לך מהחקירה שלך ב - 18 לפברואר ברקוד 1793 ת/608(א) בעמוד 45 מול שורה 11 את נתניהו לא מעניין הטלקום, את נתניהו מעניין המדיה. מה זה המדיה? זה ערוץ 2, ערוץ 10, כל העולמות האלה שהוא הבין שזו הדרך היחידה בעצם פעם אחת ולתמיד לשבור את ההגמוניה של התקשורת ולעשות איזושהי רפורמה ולפתוח את כל השוק לתחרות וזה מה שעשינו בוועדה מסודר עם, קודם כל אני מניח זה מה שאמרת עכשיו הדברים האלה תאשר נכון?
שלמה פילבר נגדית
כן
בועז בן צור נגדית
זה מה שהיה ודבר שני לעשות את זה מה שעשינו בוועדה, בשני משפטים תאמר מה זו הוועדה?
שלמה פילבר נגדית
הוועדה זה הוועדה להסדרת שידורים שתמיד מכנים אותה על שם היושב ראש אז קוראים לה ועדת פילבר שישבה כמעט שנה שאני בכוונה ביקשתי מנתניהו בכתב המינוי,
צפייה (הטמ"ל) עם הסימונים ⬇ צפייה בפרוטוקול המקורי ↗ הורדת הפרוטוקול המקורי (פידיאף) ⬇